Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blunder van Onana wordt zwak Ajax fataal in Almelo

Laatste update:

Ajax blijft kwakkelen in de Eredivisie. De Amsterdammers zakten zaterdagavond massaal door de ondergrens op bezoek bij Heracles Almelo en verloren met 1-0 na een blunder van doelman André Onana. Van de laatste vier competitieduels won Ajax er maar één. Door de nederlaag in Almelo kan PSV de voorsprong zaterdag uitbreiden tot acht punten, indien het wint op bezoek bij FC Utrecht. Voor Ajax was het een beroerde generale repetitie voor het Champions League-duel met Real Madrid van woensdag.

In een tumultueuze openingsfase bleef Ajax aanvankelijk met kunst- en vliegwerk overeind. De bezoekers kwamen bijzonder zwak uit de startblokken en kregen daar binnen zes minuten bijna de rekening voor gepresenteerd, toen Brandley Kuwas mocht aanleggen voor een strafschop. Onana tikte de bal echter tegen de paal; de keeper van Ajax stopte vier van de zeven penalty's die hij tegenkreeg in de Eredivisie. De strafschop was het gevolg van een overtreding van Daley Blind op Joey Konings, nadat de verdediger van Ajax zich genoodzaakt zag om aan de rem te trekken.

Het slordig opererende Ajax, overigens met Frenkie de Jong in de basis (de middenvelder was een twijfelgeval) en met Klaas-Jan Huntelaar op de positie van de niet volledig fitte Kasper Dolberg, kwam er nauwelijks aan te pas in de openingsfase in het Polman Stadion. Diverse spelers leden knullig balbezit en na zestien minuten werd een fout van André Onana de bezoekers fataal. De keeper leverde de bal zomaar in bij de vrijstaande Heraclied Mohammed Osman, die het cadeau direct uitpakte. Het was het eerste doelpunt van Heracles in het nieuwe kalenderjaar.

Halverwege de eerste helft volgde de eerste serieuze kans voor Ajax: doelman Janis Blaswich redde knap op een inzet van De Jong. Het doelpunt leek de bezoekers desondanks niet écht wakker te schudden. Heracles bleef de feller ogende ploeg op het veld. In de slotfase van de eerste helft klopte de ploeg van Erik ten Hag wat nadrukkelijker aan de deur, maar Heracles bleef in staat om druk te zetten op Ajax. Het leidde tot een groot applaus voor de thuisploeg toen het rustsignaal klonk. Ook na de rust oogde Ajax ongeïnspireerd. Pas na 63 minuten was de nummer twee van de Eredivisie daadwerkelijk dicht bij de gelijkmaker.

Na een behendige steekpass van Hakim Ziyech stond Huntelaar oog in oog met Blaswich, die bleef staan en aan het langste eind trok. Het was het beste moment van Ajax tot dan toe. Toch zorgde het niet voor nieuw elan. Een kwartier voor tijd leverde Onana de bal weer in, maar Kristoffer Peterson profiteerde niet van de fout van de keeper. Elf minuten voor tijd maakte Dolberg zijn entree als vervanger van de tegenvallende De Jong. Van een slotoffensief was echter nauwelijks sprake. Ajax bleef aanvallend onmachtig en moet vrezen voor een achterstand van acht punten op PSV.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Slecht, slecht en nog eens slecht. We verdienden helemaal niks, het ziet er rooskleurig uit voor Psv. En er waren nog veel mensen, die deden alsof we Real Madrid wel even oprollen. Laat me niet lachen, ik ga nu mijn wonden likken.. 😞

9 februari 2019 om 20:23

Goed dat Onana een keer wordt afgestraft, elke keer zo arrogant. Zo goed is hij helemaal niet

9 februari 2019 om 20:24

Inderdaad.
En misschien is Lamprou zo slecht nog niet zoals Onana al aangaf in een interview.
Alles lag aan hem volgens velen maar nu met Onana op goal is het ook niet al te best.

9 februari 2019 om 20:25

Onana had een totale offday vandaag, Onana zat nog goed bij het die penalty maar maakte te veel fouten. Overigens heel Ajax had een offday vandaag. Majja vind Onana nog steeds beter dan bijvoorbeeld een Zoet.

9 februari 2019 om 20:27

Lamprou is gewoon slecht. Ga nou niet doen alsof dat niet zo is na een slechte pot van onana. Wat dat betreft past Lamprou goed in de basis😂

9 februari 2019 om 20:28

Laten we voortaan gewoon Lamprou op goal zetten, zeker tegen Real Madrid. Zal goed van pas komen.

9 februari 2019 om 20:29

Wat is er arrogant aan Onana? Of zijn alle blunderende keepers arrogant? Hij was vandaag niet scherp, maar blijkbaar is dat bij een Ajax keeper arrogantie..

9 februari 2019 om 20:33

Ajax heeft wel vaak een offday laatste tijd. Dit is gewoon een structurele mentaliteitskwestie.

9 februari 2019 om 20:35

@De Toekomst

Ik denk dat hij eerder doelt op de uitlatingen van Onana in de media af en toe.

On: Ajax was slecht, maar credits voor de passie en strijd van Heracles hoor!

9 februari 2019 om 20:37

Onana heeft wel vaker een offday. Prima keeper maar nog lang niet klaar voor een stap hoger. Ajax hoeft echt niet bang te zijn dat Onana na dit seizoen weg is.

9 februari 2019 om 20:37

Ja ontzettend arrogant. Als je denkt dat je keer op keer voetballend die terugspeelballen kunt verwerken ben je arrogant. Of ontzettend dom.

9 februari 2019 om 20:41

Ach je kan best afgeven op onana's fout maar kom op er staat 10 man voor hem die geen inzet geen felheid en geen scherpte tonen alle koppies omlaag dan komt er nog z'n dramatisch wissel beleid bij waar je geen woorden voor hebt allemaal leuk maar over 2 weken speel je niet meer om.het kampioenschap lig je uit de CL en verlies je de beker aan 010 DRAMA

9 februari 2019 om 20:53

Dynek, het woord "arrogant" krijgt een hele andere betekenis en lading door personen met jouw aparte denkwijze. Onana is alles behalve arrogant, heb je zijn artikelen toevallig gemist? Hij is erg zelf bewust, en nog steeds een jong talent! Mag hij geen offday hebben? Hij is en blijft de beste doelman van de eredivisie in mijn ogen, al is Zoet ook een prima doelman die vooral Europees piekt.

9 februari 2019 om 20:55

Wel vreemd dat nu wordt gezegd dat je niet op onana mag afgeven maar Lamprou wel persoonlijk verantwoordelijk werd gehouden voor puntverlies bij Heerenveen. Lamprou is gewoon schofterig weggezet destijds, en Onana keepte vandaag niet goed. Dat Ajax punten verspeelt is een combinatie van het falen van alle spelers bij elkaar.

9 februari 2019 om 20:57

Zeg dat Ampie, sinds de winterstop is er iets veranderd. Wellicht iets voorgevallen tijdens de trip in Amerika. Maar het verschil met de ploeg voor de winterstop is gigantisch. Is niet meer terug te herkennen

9 februari 2019 om 21:48

@lee

Hoezeer ik het ook met je eens bent kan je ook niet ontkennen dat dit soort incidenten vaak gebeuren bij Onana. Te vaak.

9 februari 2019 om 21:52

Zoet heeft er anders wel minder tegen.....

9 februari 2019 om 21:56

meneer

Dus Onana was voor de winterstop nog de betere doelman maar nu Zoet er even minder tegen heeft is die opeens weer beter?

Zo werkt dat niet. Bovendien is het lastig om teamstatistieken te gebruiken om een individu te beoordelen.

9 februari 2019 om 22:03

Kante,

Tuurlijk werkt het zo niet, maar er valt ook niet te ontkennen dat ook Onana onderdeel is van het team dat al jaren geen kampioen wordt, Zoet daarentegen wel. Die prestaties kan je natuurlijk ook afschuiven op zijn teamgenoten, zo werkt dat ook niet.

Over wie beter is, dat is puur persoonlijk van wat voor soort keeper je houdt.

9 februari 2019 om 22:30

Heel Ajax was slecht. Frenkie bijv. leed ook vaak balverlies. Het was niet alleen Onana die een blunder maakte.

9 februari 2019 om 23:16

Het probleem is eigenlijk heel helder. in de laatste 6 maanden worden alle spelers o ontzettend opgehemeld en het land spreekt van een beter team dan het grote ajax van de jaren 90 die Europa cup meerdere malen won..
Wat moeten deze spelers dan wel niet denken? ze voelen zich de koning te rijk, en denken dat niemand ze iets kan maken.. er word niks verloren in de CL inclusief het grote Bayern munchen..
De arrogantie was zo groot van het totale land en de ajax selectie dachten allemaal dat ze de nieuwe cruijf waren...
Vervolgens verkoop je je toptalent (die overigens ook overschat wordt) voor het astronomische bedrag van 86 miljoen aan het goddelijke Barcelona..
De jong interesseert het vervolgens geen fuck meer.. Er zit ook totaal geen clubliefde bij. Hij is ten slotte pas een paar jaar bij ajax en geen jeugdproduct.
Hij leeft op een roze wolk en bewust of onbewust heeft dat extreem veel invloed.
En als kettingreactie voelen Ziyech en De Ligt zich klote. Waarom de jong wel en hun niet terwijl Ziyech al jaren DE sterspeler van het almighty Ajax is.. Dat heeft uiteraard een wisselwerking op de spelersgroep. Grootste gedeelte misschien onbewust.

Daarbij komt nog dat hij bijna niemand vertrouwen geeft. ja een half geblesseerde de jong die al met zijn hoofd in barcelona zit stelt hij op, en een neres die goed in vorm is krijgt niet eens de kans. wat doet dat met zijn zelfvertrouwen?

En dan nog een vraag. Wat is het belangrijkste aspect van een succesvolle spits ? Juist ja vertrouwen.. en niet om de wedstrij dolberg, huntelaar, dolberg, huntelaar. wat doet dat met een spits? Juist.
Dan nog niet te spreken over Van de beek die elke keer onterecht de dupe is van het slechte spel.........

Daarbij zitten de nieuwe cruijfjes Allang bij komende week tegen het koninklijke real, wat ze aan is gepraat door het hele land dat ze die het wel ff moeilijk gaan maken.. Maar vooraf nog even op bezoek in Almelo. Wie Wat Waar? Ja Almelo.

En keddeng deksel op de neus ! GEK He?????????

Een optelsom van psychische nederlagen wat resulteert in wat we vanavond zagen.

1 1 = ?

9 februari 2019 om 23:23

Skede, is dat Eindhovense logica met alle respect hoor? Niemand heeft gezegd dat je niet mag afgeven op Onana, het gaat om die onzin die word geroepen. Onana arrogant? Man man, dat is hij nooit geweest. Ik zou trouwens niet eens weten, welke Ajacied in de selectie je nu als "arrogant" kan typeren. Ik heb Lamprou lang verdedigd, en hij is mede door zijn lengte ongeschikt als doelman voor Ajax. Dat is toch een terechte conclusie? Of had jij hem liever gehad als 1e doelman voor Psv? Dat het misselijkmakend werd jegens Lamprou, daar ben ik het wel mee eens. Maar concluderen dat hij tekort komt is niks mis mee. En dat klopt ook alle spelers faalde hopeloos.

9 februari 2019 om 23:51

Meneer

"maar er valt ook niet te ontkennen dat ook Onana onderdeel is van het team dat al jaren geen kampioen wordt, Zoet daarentegen wel."

Niet alleen zal ik nooit ontkennen dat Onana onderdeel is van het team dat jaren geen kampioen werd (word kan ik nog wel ontkennen, dat is nog geen feit). Dat is immers een gegeven. Maar daar hebben we het toch niet over?

Ik reageer op jouw opmerking dat Zoet minder goals tegen heeft. Die opmerking van jou is juist maar de suggestie die jij wekt is dat het aantal tegendoelpunten, kennelijk, voor jou bepalend is voor de beoordeling van de kwaliteiten van de doelmannen. Mijn bezwaar daartegen gaf ik hierboven. Tegengoals gaat over een teamstatistiek. Onana staat daar niet alleen, er staan ook verdedigers voor hem. Doelmannen moet je dus, naast het aantal tegengoals, ook beoordelen op andere zaken. En je hebt uiteraard een goed en sterk punt als je zegt dat er een persoonlijk element in zit (wie 'beter' is, is in wezen ook een beetje subjectief). Maar om het puur op de tegengoals te baseren is voor mij echt veels te kort door de bocht. Want dan krijg je dus exact wat ik voorspiegel. Stel dat Onana de komende maanden nog maar een handvol goals tegen krijgt en PSV een slechte periode en Zoet een grote serie goals, dan is Onana dus opeens weer de betere?

Neh, ik vind dat Onana echt ongeveer op alle fronten een betere doelman is dan Zoet. Dat is slechts mijn mening, klopt, maar ik vind het heel slecht om spelers maar op één losse statistiek te beoordelen.
Zelfde met spitsen. Het gaat om goals, zeggen ze dan. Maar sorry hoor, ik vind Luuk de Jong echt geen betere spits dan Dolberg. Ook al maakt De Jong er veel en veel meer dan Dolberg.

10 februari 2019 om 01:20

@payleep helemaal mee eens. Alleen de Ligt was vandaag goed zoals altijd

10 februari 2019 om 08:55

@sulejmanii, Beetje zwak om iets waar je het niet mee eens bent af te doen als 'Eindhovense logica' toch? Het enige wat ik probeer aan te geven is hoe krom lamprou en Onana worden behandeld. Lamprou krijgt er 4 tegen en wordt bij het oud vuil gezet, onana krijgt er 7 tegen en wordt de hand boven het hoofd gehouden doordat er naar de verdediging wordt gewezen. Terwijl diezelfde verdediging tegen Heerenveen net zo goed liep te schutteren. Dat onana arrogant zou zijn heb ik hierboven ook helemaal niet beweerd en/of bevestigd. Al is zijn manier van steeds maar weer willen opbouwen als je onder druk staat op z'n minst niet handig te noemen.

11 februari 2019 om 01:13

Kante,

Ten eerste waardeer ik je lange respons, maar ik denk dat jij mijn opmerking over minder goals iets te serieus neemt.

Je quote een deel van mijn opmerking, prima. Maar je negeert mijn opmerking 'tuurlijk werkt het zo niet' en diegene op het einde 'over wie beter is, dat is puur persoonlijk van wat voor soort keeper je houdt'. Daarmee geef ik toch aan dat je daarin gelijk hebt? En dus beoordeel ik keepers toch niet op tegendoelpunten? Ik dacht dat mensen dit wel begrepen, verkeerd verwoord! Mijn fout. Het kunnen natuurlijk ook vreselijk verdedigingsfouten zijn. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen.

Rede voor mijn opmerking is dat mensen vaak reageren in de trend van: 'ja Onana heeft een verschrikkelijke blunder gemaakt, maar hé, wat geeft het? Veel beter dan Zoet in ieder geval'. Dus vandaar mijn sarcastische opmerking: 'nou hij heeft minder tegengoals'.

Maar kan jij je niet voorstellen dat dit bij veel (vooral Psv fans) in het verkeerde keelgat schiet? Onana heeft dit seizoen al aardig wat (extreme) blunders gemaakt. Sturm Graz uit, Psv uit, Benfica uit, en Heracles 2x. Tuurlijk qua talent zal hij vast beter zijn maar die blunders moeten er naar mijn mening toch echt wel uit.

Over de Jong en Dolberg vergelijking, Dolberg zal vast beter zijn en hij zal vast meer talent hebben. Ik durf alleen wel te wedden dat de Jong aan het einde van het seizoen weer met een zilveren schaal in handen staat en Dolberg? Waarschijnlijk niets. Maar ook dat hangt (deels) af van andere factoren. Welke? jij mag het mij zeggen. Ik weet het niet.

En ik hoop dat ik deze weddenschap dik verlies!

9 februari 2019 om 20:24

Het wordt nu toch echt tijd om afscheid te nemen van Ten Hag, Overmars en van Vd.Sar!!!
Man man man alweer een jaar zonder titel door dit falende beleid van dit trio!!!
Hun zijn hoofdverantwoordelijk voor deze ellende.
Hoe lang moet deze ellende nog doorgaan voor ze eindelijk ontslagen worden??

9 februari 2019 om 20:28

Hou toch op.......
Het zijn nog altijd de spelers die falen. Dezelfde poppetjes voetbalden voor de winter iedereen (bijna) naar huis. Zo makkelijk om de schuld af te schuiven. De spelers zijn er met hun hoofd niet bij. Is een kwestie van mentaliteit.

9 februari 2019 om 20:29

De laatste twee kun je alleen aanspreken op het feit dat ze slechte trainers hebben aangesteld op Bosz na, niet op de spelers

9 februari 2019 om 20:32

Ten Hag wordt totaal niet serieus genomen door de spelersgroep en dus willen ze niet het uiterste geven. Tijd dus om een ervaren trainer aan te stellen waar de spelers wel ontzag voor hebben. Van Gaal bijvoorbeeld.

9 februari 2019 om 20:33

Laatste twee kun je ook aanspreken op het falende aankoopbeleid van de afgelopen 5 jaar.

9 februari 2019 om 20:35

Denk ook dat het te maken heeft met de transfer van de jong maar Barcelona. Iedereen wil zo'n mooie transfer. De helft van het team lijkt wel jaloers op die transfer. De spelers zijn te veel met hunzelf bezig ipv als team

9 februari 2019 om 20:36

Binnen een week de titel verspelen en straks kansloos verliezen tegen real en weg CL. Gelukkig zitten ze nog in de beker alleen dan wel weer jammer dat de meeste Ajacieden dit een troostprijs vinden.

9 februari 2019 om 20:38

Het is toch ook de taak van ten Hag om te zorgen dat de spelers gemotiveerd zijn en gefocust zijn op de wedstrijd?

9 februari 2019 om 20:38

Falend aankoopbeleid? Behalve de rechtsback heb je op elke positie een prima speler staan. Hiermee moet je toch gewoon kampioen (kunnen) worden? Moet een trainer spelers motiveren? Hoezo.... waarom dan? Kunnen ze zichzelf niet motiveren of focussen dan? Wat doe je dan op een voetbalveld. Behalve dat Neres structureel genegeerd wordt, doet ten Hag weinig fout.

9 februari 2019 om 20:38

Inderdaad Sneekpsv, al zou je het Overmars wellicht wel kunnen aanrekenen dat hij de transfer van de Jong niet naar de zomer heeft getild. Maar goed dat is alsnog geen excuus voor een team om na de winterstop zo mentaal in te storten.

9 februari 2019 om 20:39

Ajax heeft volgende week ook een nieuw record met de langste periode ooit niet op nr1 staan. Hebben ze toch nog iets dit seizoen. Onbegrijpelijk dat je het zo weggeeft met dit spelersmateriaal.

9 februari 2019 om 20:48

@SneekPsv Overmars heeft weer alles verpest deze winterstop door Wober te laten gaan en Magallan daarvoor in de plaats te halen, hij had Varela al moeten halen zodat hij kon spelen tegen Heerenveen, hij had Lainez al eerder kunnen vastleggen. Kortom weer gefaald met zijn aankoopbeleid.

9 februari 2019 om 20:48

wyzijnkampioen, wat een onzin kraam jij uit zeg. Lekker makkelijk doelwit natuurlijk, Ten Hag. Deze zelfde spelers speelden voor de winterstop de pannen van het dak en nu ze het verzuimen is het de schuld van de trainer? Werk jij trouwens in de staf van Ajax? Je zegt heel stellig dat de spelers de trainer niet serieus nemen, wat is je bron??? Dit is 100% schuld van de spelers, over het paard getilde ventjes. Denken dat ze allemaal bij een Real of Barcelona in de basis kunnen spelen. En ach, een wedstrijdje in Almelo, doen we wel effe... dus niet! Dat gezeik op EtH, daar word je toch ziek van. Dit is een collectieve wanprestatie van de gehele spelersgroep, klaar!

9 februari 2019 om 20:49

@Chefvoetbal
Dat is inderdaad niet zo slim geweest. Transfers (Wöber, de Jong, Magallan) in de winter geven altijd onrust binnen de groep. Overmars had beter de clubs buiten kunnen houden tot mei. Dit hebben ze bij PSV beter gedaan, of misschien speelde het daar ook wel niet.

9 februari 2019 om 20:49

@chefvoetbal Niet alleen dat heeft Overmars niet goed gedaan hoor in de winterstop. Lees mijn reactie maar hierboven.

9 februari 2019 om 20:51

@jfisajebdien Driessen had schijnbaar gewoon gelijk dat Ten Hag niet goed ligt bij de spelersgroep. Ze willen niet het uiterste geven voor hem. Er zijn meerdere incidenten geweest dit seizoen tussen de spelers en trainer die dat beeld bevestigen.

9 februari 2019 om 20:55

Is het ook. De beker is mooi als je de dubbel pakt of als je een niet topploeg bent. Als topploeg speel je voor het kampioenschap. Inmiddels is dat weggevlogen. Zie een aantal roepen falende aankopen, maar het is vooral een falende trainer. De afgelopen wedstrijden mistte Ajax diepgang. In Neres heb je daar een geweldige speler voor, maar blijkbaar is die vreemd gegaan met de vrouw van Ten Hag ofzo, want brengen doen we hem niet. De Jong was ook totaal niet fit. Speelde zijn slechtste wedstrijd tot nu toe. Maar Mazraoui rust geven was belangrijker dan de Jong rust geven. Huntelaar is compleet nutteloos als hij geen voorzetten krijgt. Ach ja Dolberg banken voor Huntelaar top idee. De een begint meer en meer in vorm te komen. Kreeg alle vertrouwen toen hij geen pepernoot raakte, nu het beter gaat, gaan we hem opeens banken. Kom op zeg, dat de trainer helemaal wild is van middenvelders en het liefst 10 middenvelders opstelt, heeft bar weinig met aankopen te maken. Dat spelers stug blijven opbouwen en vies lijken van de lange bal en dan maar vechten heeft niets met aankopen te maken. Dat is tactiek van de trainer, die vaker dan eens heeft laten zien dat opbouwen van achteruit zijn heilige graal is. Begon tegen PSV en is altijd gebleven. Bayern uit, die was anders. Toen werd er opportunistische gevoetbald. Lange bal op Tadic of Neres en vanuit daar voetballen. Ging Ajax uitstekend af, waren dezelfde spelers waar we nu van zeggen blijven stug door voetballen. Heb daarnaast het idee dat spelers leeg zijn. Ziyech is het frisse wel vanaf, Mazraoui lijkt ook veel minder fris dan voor de winterstop. De ligt lijkt ook minder fris en scherp. Maar goed, de meeste hebben er al een volledige competitie opzitten en die constante roofbouw op spelers is ook niet goed. Maar het is altijd drastisch niet de spelers in ettapes rust geven, nee dan gelijk het halve elftal. Niet spelers in de wedstrijden waar je ruim voor stond na een uurtje eraf halen en nu krijg je de rekening. Blijft toch apart om te zien hoe een trainer aan zijn laatste kunstje bij Ajax bezig is. Keizer is een van de weinige die de ploeg daadwerkelijk beter liet presteren als laatste stuiptrekking.

9 februari 2019 om 21:25

Vertel eens voor de winterstop was het hosanna en nu falend beleid? Is het bestuur verantwoordelijk voor de mentaliteit van de spelers? Persoonlijk denk ik dat de hele transfer soap de oorzaak ik

9 februari 2019 om 21:30

Combinatie van falend beleid in de winterstop, transfersoap Frenkie, teleurstellende resultaten, gebrek aan motivatie.

9 februari 2019 om 21:47

Voor de winterstop was het totaal niet hosanna naar mijn mening. De eerste wedstrijd tegen Heracles gelijk puntverlies, de 2e tegen Vvv ook maar net gewonnen. Bijzonder moeizaam ook. Tegen Psv hoeven we het niet te hebben toch?

Elke nuchtere Ajacied wist dat deze periode eraan ging komen, hier je antwoord. Ajax kan al jarenlang niet 1 compleet seizoen constant presteren.

9 februari 2019 om 20:24

Dit was net zo slecht als tegen feyenoord…...vreselijk

9 februari 2019 om 20:27

Hansje. Dit was nog slechter hoor.

9 februari 2019 om 20:28

Slechter hans. Balverlies was niet normaal. Leek wel een PlayStation match vs mn moeder

9 februari 2019 om 20:29

Idd tegen Feyenoord speelden ze het eerste kwartier nog redelijk tot goed. Maar vanavond helemaal niets laten zien.

9 februari 2019 om 20:49

@lee112
Ik dacht inderdaad dat we tegen Feyenoord de absolute ondergrens doorbroken hadden. Maar dit was eigenlijk nog slechter ja

9 februari 2019 om 20:24

Inderdaad zeg...compleet kansloos dit Ajax. De hele wedstrijd drama. Real gaat gehakt maken van dit Ajax.wat een drama wissels zeg, deze opstelling kan gewoon niet meer. De toppers laten het niet zien, maar Ten Hag durft ze niet te wisselen. Hoe kun je Neres niet laten invallen en wel Labyad? Geen idee hoe ze ooit Kristensen hebben kunnen scouten, blij als Veltman terug is.

Dolberg had gewoon moeten beginnen, voorin totaal geen voetbal. Blind alleen opstellen op CVM en Schone samen met Huntelaar lekker op een welverdiende vakantie laten gaan en vervolgens pensioen.

Sorry, maar na deze wedstrijd mag het toch echt gezegd worden: TEN HAG Out. Barca wilt ook zijn geld terug!

9 februari 2019 om 20:27

Ik denk afscheid van de titel aspiraties.

Moet Ajax zich toch tevreden stellen met een troostprijs, maar daar moet nog wel voor gestreden worden

9 februari 2019 om 20:27

Ook wel complimenten naar Heracles toe. Die speelde wel de volle 120% en gaven alles..

9 februari 2019 om 20:28

Waarom kan je je als Ajax zijnde niet mo t vieren tegen een tegenstander die er wel fel op zit?!?!

9 februari 2019 om 20:33

@formus vertel jij het mij maar, want als speler zijnde zouden ze zich ook gewoon moeten schamen voor hun inzet. Frenkie zit met zijn gedachte al in Spanje en Tadic/ziyech willen zelf de "bevrijder" van ajax zijn.

9 februari 2019 om 20:27

Ik maak me ook goed zorgen voor Madrid. Maar het middenveld wanneer ziet Ten Hag t toch eens. Hij speede prima totdat ie van Beek in de basis terugbracht. Die man staat positioneel zo slecht. De ruimtes zijn bizar groot. Als je dan ook nog eens pas de laatste 10min fel gaat voetballen pfff. Om gek van te worden ondertussen. Kan alleen maar hopen dat Utrecht boven zichzelf uitstijgt.

9 februari 2019 om 20:27

Ajax doet mee voor spek en bonen voor de rest van het seizoen. Het beste Ajax hebben we al gezien dit jaar. Gewoon te vroeg gepiekt. Real doet al 5 jaar lang het tegenovergestelde. Die zijn nu in bloedvorm. Laten we hopen dat een internationaal pakslaag uitblijft.

Spelers mogen zich kapot schamen. Felicitaties naar alles en iedereen uit Almelo.

9 februari 2019 om 20:28

Niemand dacht dat jullie Real Madrid zouden oprollen. Hopen op een goed resultaat en een mooie wedstrijd woensdag!

9 februari 2019 om 21:33

Jordy niemand ? Ik zag overal ajax fans stoer doen dat ze real madrid gaan kapot maken lol

9 februari 2019 om 22:25

Sjee chamakh wat lul jij uit je nek zeg.
Bij de loting vonden we dat er 2 ploegen wellicht het beste waren om te loten; porto en real. Waarom real? Omdat ze in een slechte periode zaten en R7 nog volop misten. En dan nog zei niemand dat we dat wel ff gingen doen, maar kansen lagen er zeker.
Nu is real in vorm gekomen. Helaas pindakaas.

9 februari 2019 om 20:44

Vandaag als ajaxcied heb ik mij kapot geërgerd aan het spel van Ajax, wat was het slecht echt alles ging goed. Hoe dit nu op te lossen? Ik weet het niet meer maar het kampioenschap is weer verder weg als ooit.

9 februari 2019 om 20:31

PSV moet eerst nog maar eens zien te winnen morgen. Denk dat het een zware moeilijke wedstrijd gaat worden. PSV heeft het daar altijd moeilijk. De scores zijn echt geflatteerd de laatste jaren.

9 februari 2019 om 20:43

"psv heeft het daar altijd moeilijk."

1-7 in 2017
1-5 in 2014
1-5 in 2013
1-5 in 2008

Altijd moeilijk?

9 februari 2019 om 20:54

Zo is dat, PParzyszek. Wij spelen sinds de winterstop ook bijzonder matig en in Utrecht kunnen we zomaar punten verspelen. Lekker dat we nu een buffertje hebben, maar er is nog niets beslist.

9 februari 2019 om 20:55

Op de een of andere manier kan ik me die wedstrijd van 2008 nog goed herinneren haha. Uitblinkende Afellay op een zaterdag middag ipv avond.

9 februari 2019 om 21:20

Consy

Welke wedstrijd van 2008 bedoel je? Die van maart (3-1) of die van augustus (1-5)?

Die van augustus scoorde Afellay inderdaad twee keer.

9 februari 2019 om 21:22

Pparzyszek

Mee eens! PSV moet echt eerst nog maar even zien te winnen. Allemaal leuk, die vijf vorige duels daar, maar PSV heeft het inderdaad vaak lastig daar. Ook afgelopen seizoen, ondanks die 1-5.

Dus laten we eerst dat maar eens afwachten.

9 februari 2019 om 21:57

@cabinessence

Grootste vijand voor PSV is onderschatting door die uitslagen op te noemen. Kijk die wedstrijden stuk voor stuk terug, vaak kwam PSV echt gelukkig op voorsprong en liep het daarna simpel uit naar een geflatteerde zege. Ik ben overigens ook voor PSV maar het zou niet de eerste keer zijn dat een club door onderschatting geen resultaat boekt. Zie de wedstrijd van Ajax van vandaag. Spelers willen zo min mogelijk geven omdat ze niet geblesseerd willen raken en energie willen sparen voor Real. Daarnaast had Heracles een beroerde reeks neergezet en na de winterstop nog niet gescoord. Dat zorgt allemaal voor minder inzet en onderschatting... Ik vrees voor morgen.

9 februari 2019 om 20:41

Sulejmanii.....voor de winterstop zag het er voor real Madrid zo uit als hoe Ajax nu presteert en andersom. Dus logisch dat mensen dachten dat als er een kans was real te verslaan dat dat nu was. Die kans is nu weg. Ik durf bijna niet eens meer te kijken

Kom op Ajacieden. PSV moet nog naar de Arena en naar AZ en heeft angstgegner Feyenoord en Heerenveen uit ook nog. Het is echt nog niet gespeeld. Ik kijk uit naar de ontknoping!

9 februari 2019 om 20:23

Het begint bij jezelf. En zoals het er de afgelopen 2 a 3 weken naar uit ziet ben je kansloos. Geen beker, geen cl en geen eredivisie

9 februari 2019 om 20:29

Afcanijmegen, correctie: als psv lijn doorzet van afgelopen jaren ben je kansloos.

9 februari 2019 om 20:32

Dat speelt ook mee. Maar psv wordt sterker als de concurrent ook slechter wordt. Als ajax gewoon zn plicht deed zoals ik hierboven zeg, stonden ze nu 1e met 3 ptn los en psv die morgen de druk heeft om te winnen.

9 februari 2019 om 20:39

Ja zo ken ik er nog eentje met zo'n redenatie. Als PSV gewoon zijn plicht deed dan stonden ze op het moment 10 punten los met de kans om het 13 verschil te maken.

9 februari 2019 om 20:49

Als iedereen zn plicht deed stond iedereen bovenaan enaan..

9 februari 2019 om 20:23

Dat geloof je zelf toch niet? Dit wordt gewoon een enorm frustrerende tweede seizoenshelft. Nu kansloos in de Eredivisie, straks kansloos in de CL en met deze vorm krijg je straks wederom een pak slaag van Feyenoord.

9 februari 2019 om 20:24

Ja want Ajax gaat geen punten meer verspelen?

9 februari 2019 om 20:25

Lijkt me niet relevant wat PSV doet, als Ajax zelf van clubs als Heracles en Heerenveen punten verspeeld. Leuk dat PSV nog moeilijke tegenstanders krijgt, maar het zegt 0 als je dit soort nederlagen ziet.

9 februari 2019 om 20:25

Het is gewoon klaar, Ajax wordt afgestraft op hun eigen arrogantie en dat zeg ik als Ajacied. Ik voorspel 1-4 tegen Real volgende week en dan kunnen Ten Hag en consorten gelijk tjallas

9 februari 2019 om 20:28

Angstgegner? Nu ben ik Feyenoorder, maar we hebben al een tijdje niks te vertellen gehad in het Philips Stadion.

9 februari 2019 om 21:07

Johan Cruijffschaal dit seizoen? PSV heeft het altijd lastig tegen Feyenoord. Dat zal straks niet anders zijn. En zo geweldig staat PSV de laatste tijd nu ook niet te ballen. Verre van dat zelfs. Kortom: er kan nog steeds van alles gebeuren.

9 februari 2019 om 23:02

Feyenoord speelt in die week wel tegen Ajax voor de beker. Dus zal mss toch spelers gaan sparen en spelers zullen mss al met die wedstrijd bezig zijn ook al zullen ze zeggen van niet

9 februari 2019 om 20:28

Haha ik hoor een dikke vrouw buiten zingen so it is over

9 februari 2019 om 20:29

Helemaal gelijk Stevanovic...... maar betekend dat, dat jij ervan uit gaat dat Ajax vanaf nu geen punten meer laat liggen?

9 februari 2019 om 20:34

Nja, PSV kan best drie keer meer verliezen ja.

9 februari 2019 om 20:46

Dat was niet de vraag. De vraag was: 'Gaat Ajax vanaf nu alles winnen.'

9 februari 2019 om 23:22

....waar zie jij die vraag, of verzin je dat zelf?

9 februari 2019 om 20:31

Az en Feyenoord verslaan we wel. Heerenveen zal wel weer puntverlies worden. Ajax-PSV winnen wordt nu een must voor Ajax.

9 februari 2019 om 20:37

Al verliest PSV al die wedstrijden dan verkloot Ajax het waarschijnlijk alsnog in Doetinchem, Groningen, Emmen of whatever. Zodra er druk bij komt kijken zakt het als een kaartenhuis in elkaar. Al jaren zo helaas

9 februari 2019 om 20:40

Het is helemaal niet erg hoor als PSV verliest. Ajax wint toch niet dus PSV mag gewoon punten verliezen, het heeft toch geen consequenties.

9 februari 2019 om 20:43

Dit kunnen we wel na ieder puntverlies gaan roepen, maar ondertussen sta je er toch echt 8 achter morgen terwijl je gelijk had moeten staan.

9 februari 2019 om 20:45

@stevanovic88:

Inderdaad, PSV gaat zeker weten nog punten verliezen. Maar daar heeft Ajax alleen iets aan als ze intussen zelf niets laten liggen...

9 februari 2019 om 20:48

De wedstrijd tegen Az is pas op de laatste speeldag voor PSV. In dit tempo is het voor dat duel al gespeeld hoor.

9 februari 2019 om 23:09

Kaarten voor Heracles thuis zijn binnen, ik zeg dan kampioen worden

9 februari 2019 om 20:54

Als ik zie hoe Ajax op dit moment voetbalt geloof ik ook niet dat ze nog alles winnen.

Heracles bedankt. Ajax puur afgestraft op felheid. Wat een heerlijke beelden voor PSV. Echt genoten!

Ten Hag mag weg. Lang verdedigd maar teveel fouten gemaakt, het is klaar nu.

9 februari 2019 om 20:23

Zijn wisselbeleid is een aanfluiting me 6 jarige zusje had dit beter gekund.

9 februari 2019 om 20:25

Zeg dat wel. Neres vorige week enorm goede invalbeurt en dan laat je die op de bank en dan kies je voor een half geblesseerde Mazraoui.

9 februari 2019 om 20:37

Maakt niet uit wie je in de aanval zou plaatsen. Ajax heeft verloren door Onana, Blind, Frenkie de Jong, Taliafico en Schone. Als ze achterin de bal niet normaal kunnen afspelen wat voor zin heeft het dan voor de aanvallers? Maar ja, je kan Neres niet wisselen voor Blind, Frenkie, Taliafico of Onana. De verdediging was slecht, de wissels hadden niets meer uitgemaakt.

9 februari 2019 om 20:37

Totaal onbegrijpelijk inderdaad. Wat heeft hij tegen Neres? Juist hij brengt wat diepte in t spel

9 februari 2019 om 20:25

Nou dat vind ik wel heel makkelijk. Natuurlijk heeft Ten Hag de nodige fouten gemaakt en daar mag hij op aangekeken worden, maar wat moet je met een elftal dat voor zichzelf voetbalt? Ze zijn niet eens gemotiveerd. En dat afschuiven op de trainer vind ik persoonlijk te makkelijk. Spelers als Ziyech, Tadic en Frenkie mogen best eens aangepakt worden.

9 februari 2019 om 20:33

Als je na de winterstop 3 van de 4 wedstrijden verliest... er zijn trainers bij topploegen voor minder ontslagen.

9 februari 2019 om 20:42

Zeker Azrsenal, maar juist die spelers haalt hij er nooit uit. En die voorkeursbehandeling mag je hem ook aanrekenen. Van de Beek, Neres, Schone en Dolberg zijn continu kind van de rekening. Terwijl die jongens juist in een goede vorm steken (schone daargelaten). Ook zijn wisselbeleid is uiterst merkwaardig.

9 februari 2019 om 20:43

Ajax heeft verloren door de fouten van Onana, Blind, Taliafico, Frenkie en Schone. Waarom moet je weer Ziyech en Tadic de schuld geven? Ten Hag heeft geen schuld in deze tenzij hij geblesseerde spelers heeft opgesteld. De wissel Mazraoui was wel raar.

9 februari 2019 om 20:48

Nee..daar is de trainer verantwoordelijk voor. Ze spelen nu alsof het wel goed komt. Zoals
Kieft altijd zegt..ze gaan in zichzelf geloven en denken dat het goed komt. Niet dus. Ten Hag is eind verantwoordelijk voor de voor het voorbereidem ban de spelers.

9 februari 2019 om 20:52

Tegen Heerenveen was een gelijkspel. Maar achterf had Guzubuyuk die pingel gewoon kunnen geven en had ie zich niet van de domme hoeven houden.

9 februari 2019 om 21:01

Hij geeft het weg in een enorm belangrijke periode va het seizoen en vertikt het om een van de beste spelers z'n minuten te geven. Hoe durf je Neres er buiten te houdenn.

9 februari 2019 om 20:29

Je hebt hem dus ten onrechte lang verdedigd. Terwijl ik al lang voor zijn ontslag pleit. De spelers hebben geen ontzag voor hem en willen dus niet het uiterste geven.
Blijkbaar heb ik dus al die tijd weer gelijk gehad dat Ten Hag niet de juiste trainer is voor Ajax.

Wat is er toch met de Ajax spelers aan de hand? Nu al 3 eredivisie wedstrijden afgetroefd op inzet, beleving en kracht. Veel passes komen niet aan en kansen worden er bijna niet gecreëerd.. zouden de spelers na alle veren tussen de billen dan echt zijn gaan geloven dat ze nagenoeg onverslaanbaar zijn? Ik kan mijzelf bijna geen andere conclusie voorstellen. Ik denk ook dat PSV wel gefeliciteerd mag worden met het aanstaande kampioenschap!

9 februari 2019 om 20:32

Heb dit 2 wk geleden al aan gegeven dat alle transfer perikelen rond veel spelers in Adam ze de titel gaat kosten. Er werd door veel Ajacieden gezegd dat dit onzin is. Nou nogmaals let op Ajax word weer geen kampioen.

9 februari 2019 om 20:36

Omdat blind altijd een prima meevoetballer was, maar geen leider is die de boel vlot trekt. Net als een huntelaar en schone, die de jonkies bij de hand moeten nemen

9 februari 2019 om 20:38

Hangover, daar heb je zeker een punt! Vooral apart om te zien dat er niemand echt op staat op dit moment. Ziyech niet (al doet hij wel heel erg zijn best) Blind niet, Hunterlaar niet, en Tadic al helemaal niet. Terwijl je dit wel van deze spelers mag verwachten.

Ten Hag mag weg. Lang verdedigd maar teveel fouten gemaakt, het is klaar nu.

9 februari 2019 om 20:28

Verstandig om hem te ontslaan vlak voor de wedstrijd tegen real. Waan van de dag. Bereik je niks mee.

9 februari 2019 om 20:31

Hier bereiken we ook niks mee. Sterker nog, we bereiken al jaren niks. Ja, de dikste portemonnee. En blij dat ik daar mee ben joh! Elke dag weer genieten van al dat geld!

9 februari 2019 om 20:33

En jij denkt dat hij Real verslaat? Hou op hoor, gun dat iemand anders die mooie pot. Als we toch bezig zijn met charity...

9 februari 2019 om 21:06

Ajax in de cl is een heel ander verhaal. Ze zijn op en top gemotiveerd en dan kunnen ze echt wel voetballen. Misschien gaan ze niet winnen maar wie weet pakken ze met veel vechtlust een punt. Ontsla je ten hag dan creëer je zoveel onrust dat je nooit een resultaat behaald. En je moet ook nog eens een vervanger vinden.

9 februari 2019 om 20:52

Je kan wel weer de trainer eruit gooien.....de genen die de onevenwichtige selectie bouwt en gewoon zonder enig plan spelers haalt......overmars......mag je hier op afrekenen

9 februari 2019 om 21:14

@hansje onzin echt onzin.
Wober weg is EtH. Had hem zogenaamd niet nodig en daardoor is die vertrokken. Geen diepte in het spel EtH Ziyech en Tadic op de vleugels is fantastisch, maar als een ploeg vol druk zet op je verdediging, komt er dus veel ruimte voorin. Wie bespeeld dat fantastisch, Neres. Wie speelt nauwelijks, Neres. Wat je Overmars kan aanrekenen is het halen van slechte rechtsbacks. Maar verder. Blind zou altijd de reserve back moeten zijn achter nico en voor de rest op het middenveld. Ten Hag wilt hem liever als CV, dat is wel zo lekker in balbezit. Ten Hag wilde perse labyad, heeft die gekregen om er vervolgens niets aan te hebben. Lamprou verliezen boven van Leer, ten Hag met zijn technische staf, om na Heerenveen alsnog een andere reserve keeper te willen. Geen stofzuiger op het middenveld. Nee die hebben we uitgeleend aan de graafschap, was geen plek voor bij Ajax 1 en tja in balbezit maakt hij geen 3 dubbele schaar. De Jong niet fit, gewoon opstellen om het vervolgens massaal balverlies te zien lijden en met ijs op de bank plaats nemen. Wober is vakkundig genegeerd en naar de uitgang geduwd. Zelfde doen we nu met Neres. Selecties vind ik verre van onevenwichtig. De technische staf daarentegen heb ik meer en meer mijn twijfels bij. In de jeugd hebben we bv Dest rond lopen. Die zie ik liever op rechtsback dan Kristensen. Zijn fouten vergeef ik hem wel en veel minder dan Kristensen kan die niet zijn. Ook dat opstellen van niet fitte spelers. Ja als het van Persie is, dan is het verdedigbaar, maar mazraoui en de Jong zijn gewoon vervangbaar.

9 februari 2019 om 20:43

Kom op Niels, in de eerste seizoenshelft hebben wel toch een aantal keer wat blunders van zoet mogen aanschouwen. Zeker in de Champions League.

9 februari 2019 om 20:56

Tegen PSV was Onana ook verre van sterk dit seizoen. En er zijn nog twee wedstrijden waarin hij niet bepaald top was. Gaf Benfica ook nog een kadootje in de CL.

Om te huilen dit, schandalig slecht

9 februari 2019 om 20:44

Ik snap werkelijk niet wat er zojuist van mijn beeldscherm is gesprongen. Het is dat ik natuurlijk hoop dat Ajax punten verspeelt, maar wat een niveau. Succes ermee.

Deze match is geen offday want dit zal vaker voorkomen. Ajax speelt standaard met 3 voetballende spelers op het middenveld en weigert al jaren met een verdedigende middenvelder te spelen. Wat krijg je dan? Bij vlagen prima voetbal, aanvallend voetbal en goals. Máár kom je tegenover een tegenstander te staan die de slag op het middenveld wint dan heb je een probleem. Het Ajax moeilijk maken is eigenlijk heel simpel. Zet Ajax onder druk en speel vol op de aanval en je hebt de grootste kans op resultaat. Of je gaat hard op je bek of je wint. Wil je als Ajax zijnde om de prijzen spelen zorg dan dat je als collectief verdedigend en druk zet of kies in bepaalde matches voor een verdedigende middenvelder op 6. Doe niet eigenwijs en of je het voetbal hebt uitgevonden want je kan makkelijk overlopen worden. Internationaal word je sowieso overlopen en in de toppers ook. Dat is al jaren zo. Speel je tegen een gedurfde team dan is kans op puntverlies ook aanzienlijk. Ik hoop dat clubs dus vaker ingaan zien hoe je het best tegen Ajax speelt. Speel gedurft! Real speelde lange tijd met Kroos, Modric en James/Isco op het middenveld en won niks. Pas toen Casemiro kwam begonnen ze de prijzen aaneen te rijgen. Ook Frank de Boer pakte prijzen met Blind of Anita op 6. Krijg dat aub eens door! Vandaag was een collectieve wanprestatie en met deze instelling win je geen prijzen. Verder mijn complimenten aan Heracles. Die hebben echt uitstekend gespeeld. Vol op de aanval en zonder ontzag. Ze hadden in de eerste helft nog 2-3 goals kunnen of eigenlijk moeten maken. Echt heel knap gespeeld! PSV bij winst op Utrecht op 8 punten voorsprong. Dat word sowieso niet meer weg gegeven.

9 februari 2019 om 20:35

Mee eens. Ajax heeft met Daley Blind echter een uitstekende CVM. Ze hoeven in mijn ogen geen nieuwe te kopen. Verder zeg je wel dat Real Madrid de prijzen aan een reeg met Casemiro op het middenveld, maar ze wonnen in 2014 gewoon de Champions League zonder Casemiro hoor. Ook het jaar daarna de halve finale CL gehaald zonder Casemiro als CVM.

9 februari 2019 om 21:13

Dat klopt. Dat is zijn beste positie en onder Frank de Boer groeide hij daar uit tot steunpilaar in de kampioensjaren. Maar waarom hij daar niet staat is een raadsel. PSV heeft Hendrix, Manchester City heeft Fernandinho, PSG heeft Verrati, Barca heeft Busquets, Real heeft Casemiro en Chelsea heeft Kanté. Ik zeg niet dat Ajax een speler van dit kaliber nodig heeft maar Ajax heeft wel zo een type speler nodig.

Zeer matig Ajax, in de tweede helft wel genoten van Ziyech die in zijn kleine teen al meer 'voetbal' heeft dan de gehele selectie van Heracles. Verder heb ik me lopen irriteren aan houthakker Peterson, keeper van Heracles was wel lekker bezig; straalde rust uit.

Na vijf jaar helemaal niks, zal overmars zijn conclussies moeten trekken.....opstappen!

9 februari 2019 om 20:24

Hoezo Overmars? Selectie is gewoon op orde

9 februari 2019 om 20:31

Helemaal mee eens. Hoogstens de aanstelling van Ten Hag was te bekritiseren, want die vond ik vandaag ook weer zeer slecht wisselen.

9 februari 2019 om 20:37

Selectie was niet op orde door weer falend beleid van Overmars deze winterstop. Varela had al tegen Heerenveen moet keepen, Lainez had Overmars op tijd binnen moeten halen nog voordat Betis zich zou melden en hij had Wober moeten behouden ipv Magallan te kopen.

9 februari 2019 om 20:52

Lekker makkelijk lullen achteraf, je weet totaal niet waar je over praat.

9 februari 2019 om 20:55

De feiten spreken voor zich consy

9 februari 2019 om 21:29

Hansje, als wyzijnkampioen dit een maand geleden had verkondigd had ik hem graag de credits gedaan. Nu is het gewoon lekker makkelijk achteraf roeptoeteren. Koop je niks voor.

9 februari 2019 om 21:43

Tukkertje

"hansje, als wyzijnkampioen dit een maand geleden had verkondigd had ik hem graag de credits gedaan."

Over wijzijnkampioen kan je heel veel zeggen, maar niet dat hij dit nu pas roept. Die roept dit echt al langer dan een maand. Die riep al voor de winterstop om het hoofd van de directie plus Ten Hag.

9 februari 2019 om 22:35

Inderdaad constant kante dit roep ik al veel langer dan een maand. En ik had dus al die tijd gelijk.

9 februari 2019 om 23:47

"over wijzijnkampioen kan je heel veel zeggen, maar niet dat hij dit nu pas roept. Die roept dit echt al langer dan een maand. Die riep al voor de winterstop om het hoofd van de directie plus Ten Hag. "

Voor mijn part roept hij dit al een jaar maar of je hem serieus moet nemen is een ander verhaal. Nu roept hij bijvoorbeeld dat Varela tegen Heerenveen al had moeten keepen maar hij vergeet dat Varela toen nog helemaal niet in dienst was van Ajax.

11 februari 2019 om 16:33

Kaassie

"voor mijn part roept hij dit al een jaar maar of je hem serieus moet nemen is een ander verhaal. "

Akkoord, maar het gaat hier niet om de vraag of we wijzijn kampioen nou serieus moeten nemen, of niet. Dat is, zoals jij ook terecht zegt, 'een ander verhaal'.

Waar het hier om ging is dat Tukkertje zegt 'leuk dat wijzijnkampioen dit nu achteraf roeptoetert' en zegt hem geen credits wil geven, terwijl de realiteit is dat ik wijzijnkampioen dit dus al maanden hoor roepen. Dus die credits kan en mag hij hem echt wel geven!

Maar wat dat betekent voor hoe serieus we wijzijnkampioen zouden moeten nemen, dat staat daar los van.

9 februari 2019 om 20:25

Overmars doet weinig fout, heb jij hem zien spelen vandaag? Kwaliteit is er ook. Schuld ligt bij de technische staf om de spelers mentaal op te peppen

9 februari 2019 om 20:28

En wie is er verantwoordelijk voor de technische staf? Een provincietrainer bij een club als Ajax was gewoon een domme zet.

9 februari 2019 om 20:38

Wat is een provincietrainer als ik vragen mag? Is dat een minder persoon vergeleken met Randstedelingen? Om te kotsen deze stuitende denigrerende opmerking.

9 februari 2019 om 20:45

Inderdaad Twenteov. Onzin die gevoed is door programma's als voetbal inside waar mensen belachelijk worden gemaakt vanwege hun accent.

9 februari 2019 om 20:53

Ziekelijke reactie van iemand die de realiteit totaal uit het oog verloren is. Provincietrainer.. gadverdamme zeg.

9 februari 2019 om 20:26

Wat heeft Overmars hier in godsnaam mee te maken?

9 februari 2019 om 20:38

Alles? Met zijn falende aankoopbeleid.

9 februari 2019 om 20:26

Er uit omdat hij de beste spelers heeft een ze ook nog weet te verkopen voor de hoofdprijs? Kom hem met alle liefde ruilen voor Van Geel.

9 februari 2019 om 20:46

Dat is al vijf jaar het punt. Je kan wel een aantal goede spelers hebben, maar er staat onder Overmars zijn bewind nooit een team. Spelers gaan voor eigen succes. Geen waterdragers die het vuile werk opknappen. in elke wedstrijd waar het een beetje regent of tegen ploegen die de mouwen opstropen verlies je dus te veel punten en win je geen prijzen.

9 februari 2019 om 21:27

Hansje,
Weer niet met je eens. In de afgelopen vijf jaar hebben we vaker dan eens een team gezien. Onder Bosz, onder de Boer, zelfs onder Keizer werd het meer en meer een machine. Inmiddels hebben we weer elf goede spelers, maar geen elftal.

9 februari 2019 om 20:26

Er uit omdat hij de beste spelers heeft een ze ook nog weet te verkopen voor de hoofdprijs? Kom hem met alle liefde ruilen voor Van Geel.

9 februari 2019 om 20:29

Hansje weer hoor. Je kunt iedereen en alles populistisch verwijten. De spelers, Ten Hag, het veld, Onana maar jij komt met Overmars. Je bent lachwekkend. On: Hier verspeel je alles. Met zo n gevoel heb je geen kans tegen Real. Geen titel dus helemaal niets. Heracles was dikke prima en Ajax was amateuristisch slecht. Zelfde tactiek op dit veld?? Dan snap je het niet. Veld is zo stroperig dat je geen combinatiespel moet spelen. Dat weten ze nu inmiddels toch wel? En ook geen inzet en passie. Hier ben ik nog wel lang ziek van. Gefeliciteerd Heracles.

9 februari 2019 om 20:37

Precies in deze selectie zitten vooral spelers die de bal hoog kunnen houden. Als de mouwen opgestroopt moeten worden, kunnen we er niet in mee. Wat doet Blind nog steeds in het centrum van de verdediging? Die gozer loopt de 100m in 39 seconden en kan totaal niet verdedigen, maar is wel als zodanig gehaald

9 februari 2019 om 21:33

Gelukkig is Blind voor een prikkie opgehaald....

10 februari 2019 om 12:08

Ja gelukkig wel zeg. Kostte gelukkig maar 17.5m
Maar zonder dollen.....de tijd in zijn eerste periode bij Ajax bleek al dat hij geen verdediger is. Dat was de tijd dat hij werd uitgefloten. Daarna is Blind naar het middenveld verhuisd. Dan denk ik, weet Overmars het niet meer? Was overigens exact hetzelfde als met Heitinga. Ik begrijp dat gewoon niet en vind het gewoon blunders

10 februari 2019 om 01:49

Volgens mij snap jij de functie van Overmars niet zo goed, of wel?

10 februari 2019 om 13:05

Moet ik hier nog serieus op reageren?

Kansloos, totaal kansloos. De instelling, de wissels en de werklust. Einde vh seizoen mooi afscheid nemen van ten Hag.

Ten Hag zal wel van zijn vijanden de volle laag krijgen; die hebben op dit moment gewacht.
Wel triest eigenlijk.

9 februari 2019 om 20:26

De beste man kan hier inderdaad weinig aan doen, spelersgroep faalt gewoon en Ten Hag staat straks voor lul.

9 februari 2019 om 20:28

Mee eens, dit reken ik puur en alleen de spelers aan. Wat een wanprestatie weer zeg.

9 februari 2019 om 21:09

Valentijn Driessen heeft vandaag de dag van zijn leven. Je kan Ten Hag mischien verwijten dat hij zijn spelers niet weet te motiveren maar ondertussen is hij keihard in de steek gelaten door zijn spelers. Vooral de ervaren spelers als Blind, Huntelaar en Tadic.

Ook wij zijn klaar. PSV gefeliciteerd. Beker is het enige dat rest. Real zal zich kapot lachen om dit niveau. Zal een flinke afstraffing worden tegen ze

Lekkere titel. Lag meer aan Ajax dan aan Onana.

Ajax 5 jaar zonder kampioenschap. Top..beste selectie in de eredivisie en dan zo spelen. Heel knap.

Zo wat was Ajax slecht zeg. Maar Heracles verdiend alle complimenten wat hebben die ons afgetroefd zeg. PSV nu defenitief kampioen.

Dit is gewoon dramatisch gespeeld. Ajax verdiende hier helemaal niets. Ontzettend slordig gespeeld

Het seizoen is voorbij. Man man man wat een prutsers. Je ziet vanaf minuut 1 al dat het met deze "strijd" niet gaat lukken en dan laat je je zo gewoon 90 minuten aftroeven.

9 februari 2019 om 20:32

Laten aftroeven? Dat suggereert dat Ajax ook een poging gedaan heeft zich in te spannen in de hoop een goed resultaat te realiseren..

10 februari 2019 om 00:02

Cl?
Beker?
Toch ook nog de titelstrijd ...

Was echt zwaar onder de maat !
Real Madrid lacht zich kapot.

Terechte overwinning. Ajax zat met hun hoofd bij Real leek het wel. Hopen dat Psv mogen kan profiteren.

9 februari 2019 om 20:26

Dat zou nog erger zijn. Zouden ze met hun hoofd de 0-4 nederlaag al aan het verwerken zijn?

Ik heb Ajax volgens mij nog nooit zo slecht zien spelen. Dit was echt dramatisch slecht zeg. En dat kun je alleen de spelers verwijten, niet ten Hag of Overmars of anderen. Maar goed, blijf er bij dat het nog niet gespeeld is. Komende weken heeft PSV Utrecht en heerenveen uit en Feyenoord thuis. Plus PSV moet nog naar Amsterdam.

9 februari 2019 om 20:25

Vitesse thuis vorig jaar... dat was nog slechter! Toen ze met rust 0-2 achter stonden. Maar tis bijzonder treurig inderdaad.

9 februari 2019 om 21:02

En Ajax wint alles?

9 februari 2019 om 21:07

Als PSV uit de wedstrijden tegen Utrecht, Heerenveen en Feyenoord 7 punten haalt zie ik ons echt wel kampioen worden. Na morgen op 8 punten staan is eigenlijk niet meer weg te geven.

Als je aanvoerder uit bij Excelsior letterlijk voor de camera zegt; We kunnen ons moeilijk motiveren…
waar is het dan allemaal voor nodig.

Kijken Barcelona en Juventus mee? Vraag me af of meneer de Ligt zich dan ook kan motiveren voor Eibar en Spal uit….

Waarom wordt Neres overigens niet gebracht? Ik voel een zelfde scenario als Younes - Ten Hag aankomen.

Wie had dat gedacht van even makkelijk winnen van Benzema en Co naar punten verspelen in Almelo...

Zo die zag ik niet aankomen. Wat een blunder die wel eens de doodsteek kan zijn voor het kampioenschap. Toch maar weer Lamprou op doel?😉

Goed bezig Heraclieden, volledig verdiende overwinning. Goed weekend in onze regio zo!

Rest van het seizoen zonder shirt spelen. Zijn ze niet waard.

Dit had ik niet verwacht. Nu moeten wij morgen winnen en dan hebben we een gat van 8 punten. Dat is wel veel. Klasse gespeeld door Heracles en slecht van Ajax.

Volgende week Lamprou maar weer tussen de palen😉
5punten verloren van Heracles dit seizoen.

Typisch Ajax, kunnen de druk niet aan als ze in de buurt kunnen komen van de nummer 1. Daarom zijn ze al 5 jaar zonder prijzen. Terwijl ze kwalitatief misschien wel de beste selectie hebben.

Zoals altijd maakt onana weer een fout in de wedstrijd, deze keer word het een keer afgestraft

Ik denk dat Barca aangifte gaat doen, die voelen zich bestolen. 86 miljoen voor De Jong haha.

9 februari 2019 om 20:27

Bizar. Rijp voor de bank! Zet Gravenberch er maar in

Wat een walgelijk kansloos ajax. Ze doen hun best en worden zoek getikt door Heracles. Ontbind anders alle contracten maar, dit slaat nergens op.. hosanna my ass, dit hebben ze aan hun arrogante voetballen bij voorsprong in de 1e seizoenshelft te danken. Als je niet blijft werken voor je centen krijg je de deksel volledig terecht op je neus. Heracles gefeliciteerd, en 3-0 had een betere uitslag geweest

Lekker wisselbeleid zeg. Speel je zo ruk, ga je op deze wijze wisselen. Het zal aan mij liggen, maar hier snap ik echt geen reet van!

Ajax terecht verloren. Speelde slordig en Heracles speelde goed en jaagde Ajax goed af. Laat wel weer zien hoe Ajax te pakken is.

Onana vind zichzelf klaar voor de volgende stap. Nou die mening ben ik niet toe gedaan zoals de meeste eigenlijk niet na de winterstop.

Heb de wedstrijd niet kunnen zien, dus vandaar de vraag: is het een terechte overwinning? En: hebben de ajacieden. Vertrouwen in woensdag? Ik hoop echt dat ze winnen van Real, voor het NL voetbal!

9 februari 2019 om 20:46

Vertrouwen? Nee.... totaal niet. Het zag er vandaag echt heel amateuristisch uit. Zoals we vandaag speelden hoeft Real niet eens zijn best te doen. Wat een flater.

PSV kampioen lijkt me..
Ajax heeft een Feyenoord niveau in dit soort wedstrijden en dat met zo'n budget, heel slecht.
5jr op rij geen kampioen dus..

Ik vind het wat ver gaan om ten Hag hiervan de schuld te geven. Wat kan ten Hag er nou aan doen dat Onana zo ongelooflijke zwoert maakt? Ik vond het alleen vreemd dat hij Neres niet brengt of sowieso eerder wisselt/ iets probeert. De enige spelers die nog net een 6 haalden waren de Ligt, Tagliafico, Kristensen en Ziyech. De rest zwaar beneden peil.

Ajax mag zich hier echt doodschamen, verkloten gewoon even een prachtig seizoen in nog geen 3 weken tijd. En dat op basis van je instelling terwijl je al 4 jaar geen klote hebt gewonnen, kan wel janken. Deze doet echt pijn zeg.

Trainer zonder autoriteit, geen plan b en de geweldenaar Blind in de verdediging blijft lachwekkend.

9 februari 2019 om 20:34

Joh, Blind was de eerste seizoenshelft een hele goede speler op die plek en Ajax kreeg toen nauwelijks goals tegen..

9 februari 2019 om 20:38

Ja, thuis tegen kleine ploegen die niet aanvallen of uit tegen wat zwakkere teams. Uit bij Psv, Feyenoord en nu Heracles ongelofelijk slecht net als bij Oranje.

9 februari 2019 om 20:47

Onzin Fenomeno, was ook prima in de Champions League en tegen Frankrijk. Je doet aan cherrypicking om je argumentatie er goed uit te laten zien, maar het slaat als een lul op een drumstel.

Geen blunder van Onana dit verlies maar onkunde van Ten Hag die spelers laat staan die er na 30 minuten al af moeten ,Schone,Tadic,De Jong en Blind. Brengt Labiyat en last Neres op de bank. Had hem verkocht in de winter was je rekening weer groter.

Er zullen koppen rollen maar welke koppen?
Denk niet dat een andere echt het verschil zal make.
Juist dit jaar heb je spelers die elkaar gewend zijn maar het draait niet Bizar.
Psv heeft een half nieuw elftal in vergelijking meg vorig jaar en doet het beter.
Ajax heeft de beste spelers maar dat kan niet.
Als Feyenoorder is dit wel lekker leedvermaak maar ik begin medelijden te hebben

Ik mag toch hopen dat die “grote” jongens nu eens gewoon aangepakt worden en volgende competitie wedstrijd gewoon niet spelen. Ziyech, blind, vd beek, schone (eigenlijk altijd verdedigend), huntelaar en met kop en schouders, tadic. Je kan me niet vertellen dat die jonge gasten het minder doen. 3de keer in 4 wedstrijden dat ze keihard voor gaas gaan nu.

Situatie met Ten Hag is onhoudbaar, wanneer het verschil morgen 8 punten is Ajax gedwongen om hem te ontslaan want Keizer is immers voor minder weggegaan en met een mindere selectie.
Daarbij Neres een transfer ontzeggen om vervolgens tegen een voetballende tegenstander hem niet te gebruiken werkelijk waar kansloos.

Frenkie De Jong is ook klaar bij Ajax daar kun je niet meer van verwachten, heeft z'n transfer te pakken en heeft duidelijk niet meer de focus op 100%.

Overmars zou je kwalijk kunnen nemen dat we ook dit jaar geen echte 6 hebben en we met teveel voetballers spelen op het middenveld ipv een breker/stofzuiger daardoor word je tegen voetballende ploegen compleet overlopen.

Van bommel hoeft geen voorbespreking te houden morgen. Hij hoeft enkel deze uitslag te laten zien. Maar wat een los zand verhaal dat ajax. Geen enkel besef dat een seizoen meer dan 15 duels duurt.

Lamprou had het beter gedaan als Onana deze wedstrijd haha....
Misschien nieuwe eerste keeper halen?

Ten hag zal wel het volgende slachtoffer worden, maar man man wat zijn al die 'grote' aankopen slecht. Echt wat dramatisch die blind, de jong, Onana , beek en Tadic.

Terechte overwinning voor Heracles.

Hopelijk kunnen wij het morgen spannend maken voor jullie;-)

Gefeliciteerd PSV en niet lullen dat alles nog kan. Dit team is door de mand gezakt. Wat een ellende zeg. Ben blij dat we dit soort spelers nog voor giga geld kunnen verkopen zpdat3 Ajax er financieel nog op vooruit gaat maar sportief gezien, zie ik het de komende jaren niet goed komen. Ik zeg verkoop die hele meuk met Tadic als nr 1 en zet er lekker jonkies in die wel kunnnen maar vooral willen ballen.

Ajax dramatisch, wissels van Ten Hag onbegrijpelijk, kunstgrasvoetbal niet om aan te gluren, Higler volledig willekeurig in kaarten uitdelen, Heracles fel en verdiend de winnaar op basis van arbeid.

Dramatisch Ajax gezien. Frenkie 20 keer balverlies, het hele team 158 keer balverlies. Doe dit tegen Real Madrid en het staat na een half uur 0-5. Jammer voor Ajax dat Real weer in vorm is, ze komen op het verkeerde moment voor Ajax. Het zal echt beter moeten woensdag voor de Amsterdammers. Ik heb er in ieder geval zin in als Madridista. 😆

Gefeliciteerd Heracles! Sterk en fel begonnen en daarna het gewoon vol weten te houden. Ook al zeggen de kansen wat anders, terecht gewonnen. Want wat was dit slecht van onze kant zeg.

Onthutsend slecht! Dit Ajax was niet om aan te gluren.. Geen beleving, geen enkel besef dat deze wedstrijd echt gewonnen moest worden. Dit is kansloos. Ook het wisselbeleid van Ten Hag.. Van de Beek eruit? Was verreweg de beste middenvelder. Labyad uit het niets erin? Waarom?? Neres was vorige week super en hoe beloon je hem, met 90 minuten banken om al zijn concurrenten te zien falen... Het slaat echt helemaal nergens over.. Dit niveau, ik schaam me dood.

En zo verkloot je een seizoen in 3 weken tijd. Ik weet niet wat er in Orlando is voorgevallen maar dit is werkelijk ongelofelijk. Ik ben persoonlijk niet zo van het 'Ten Hag out' maar als ze eind van de maand ook nog uit de beker vliegen lijkt het me duidelijk dat hij eruit moet. Leuke voetballers maar geen enkele ruggengraat. PSV begint ook wel eens laconiek aan een wedstrijd maar stroopt vervolgens de mouwen op. Kwalitatief is het gelijkwaardig, mentaal lopen we mijlenver achter. Zelfs je beste spelers staan helaas niet op als het nodig is. Ik kan er niet eens om rouwen mochten ze vertrekken. Want als het er echt om draait geven ze niet thuis. Nu maar vol voor de beker gaan zodat je iig nog iets hebt. Al komt er in de Kuip weer druk bij kijken, ik heb er een hard hoofd in..

9 februari 2019 om 20:42

Ten Hag krijgt wat mij betreft de afrekening aan het einde van dit seizoen. Anderhalf jaar is een prima moment voor een evaluatie. Als deze lijn zich gaat doortrekken dan zal dat negatief zijn.

Overigens ook gelijk een mooi moment om die stomme trips in de winter te evalueren. Het is niet voor het eerst dat Ajax direct na de winterstop begint met veel puntverlies. In 2012, 2013 en 2015 was het ook dramatisch. Een beetje naar Qatar, Brazilië of Verenigde Staten gaan zo vlak voor de hervatting. Kap daarmee en bewaar dat soort trips voor na afloop van het seizoen.

9 februari 2019 om 20:52

Dat is inderdaad al jaren het manco van Ajax, mentaliteit. En dat gebrek aan mentaliteit zie je altijd terug in dit soort wedstrijden. Tegenstanders die vroeg en goed druk durven te zetten, fysiek zijn in de duels en een directe speelstijl hebben.

Als je dit Ajax met zichzelf ziet worstelen en je ziet Real deze week tegen Barca en Arletico 2 prima wedstrijden spelen dan vrees ik toch serieus voor ajax. Real heeft de vorm nu op het goede moment. En Ajax is het kwijt

Het mag duidelijk zijn dat zelfs dit kwalitatief sterke Ajax geen kampioen gaat worden tenzij PSV het af laat weten in Utrecht maar die zullen erop gebrand zijn om de voorsprong uit te breiden. Ajax zijn vijand is de misplaatste arrogantie van de club. Ze denken de beste te zijn maar dat ben je door het te laten zien en niet door het denken te zijn. Dan kun je de hoogste begroting hebben dat is niet beslissend.

Ik zeg het al vanaf het begin dat ten Hag echt een slechte niksnut van een trainer is. Blijft die matige Blind maar opstellen als verdediger, en zo vaak die Mazraoui.

Heracles verdiend gewonnen, op inzet weer afgetroefd. ten Hag is gewoon een tactisch onbenul, en ook Overmars en van de Sar mogen naar zichzelf kijken, want die halen ook genoeg verkeerde spelers, met Blind als top.

Was blij dat die destijds vertrok, en dan kopen ze hem voor een record bedrag terug, dan moet je toch echt stomdronken zijn. Blind is nooit iets geweest en zal dat nooit worden. En straks staat die misschien wel weer in Oranje omdat de coach weer iets ziet wat niemand anders ziet.

Woensdag wordt Ajax op een ongelofelijk pas slaag getrakteerd door Real Madrid, wordt minimaal 0-4.

Laat me raden, ten Hag zet Blind samen met Mazraoui en misschien ook wel de Jong als verdediger in, terwijl ze middenvelder zijn.

Achterin moeten echte verdedigers staan, niet middenvelders, en maar ultra aanvallend...weer geen prijs dit jaar, het meeste geld, maar waarom zetten ze niet van Gaal weer voor de klas? Die laat ze wel voetballen. Niet zo'n Neanderthaler met de naam Erik.

Schande Ajax, weg met ten Hag...maar die mag wel blijven aanmodderen....en koopt Overmars en consorten wel weer een dozijn middenvelders...want ach ja, als straks de Ligt ook weg is, kunnen we enkel nog middenvelders opstellen...

Gefeliciteerd Heracles supporters, en Psvérs gefeliciteerd met de schaal...in tegenstelling tot Ajax hebben jullie een coach die een IQ hoger heeft dan een ezel.

9 februari 2019 om 20:32

Ik zou het heerlijk vinden Louis nog een keer bij Ajax

9 februari 2019 om 20:38

Louis is een echte Ajacied. En wil echt graag nog een keer Ajax trainen. Maar dan moeten er mogelijk anderen weg gaan.

Ik vind de trainer positie bij Ajax heel vaak erg matig. Dat is iets waar ze iets aan kunnen doen.

Als je weer aan de top wilt komen staan, moet je echt zaken veranderen. ten Hag heeft totaal geen enkel overwicht en je ziet dat er iets serieus met de spelers aan de hand is.
Ik denk persoonlijk dat ze hem helemaal beu zijn.

Zaak is hem zo snel mogelijk buiten te schoppen voordat die nog meer schade veroorzaakt.
Ik had Frank de Boer niet erg hoog staan als trainer, maar die voetbalde wel realistisch...en won titels...en daar gaat het om.

Dat Ajax met dit team van dit soort teams verliest is een schande.
Real gaat Ajax opvreten...een resultaat kan je vergeten. Denk dat Tadic ook weg wilt na dit seizoen...iedereen is ontevreden...allemaal door ten Hag.

Hij is voor 90% verantwoordelijk voor deze ellende. Jammer maar het is niet anders.
Geen prijs dit seizoen weer...de zoveelste...

9 februari 2019 om 20:50

Helemaal met je eens! Alleen een blinde zwakzinnige vindt ten hag een goede trainer

Ben persoonlijk nog steeds van mening dat je met een 6 moet spelen op welk niveau dan ook. Dat haalt zoveel druk van de verdediging af. En dan heb ik het niet over een frenkie de jong maar iemand die meer ballen veroverd. City heeft fernandinho real casemiro barca busquets. Dit zijn allemaal onmisbare spelers in teams die de 433 variant spelen. Persoonlijk denk ik dat Ajax meer van dit soort wedstrijden zou winnen met blind op 6

Het is altijd leuk om te zien dat wanneer Ajax wint alles aan Ajax het allerbeste van de wereld is en als Ajax verliest dan is Onana een slechte keeper Overmars van der sar kunnen niks ten hag kan niks etc etc 😂

Stelletje eikels zijn het. Er zullen wel weer "harde woorden vallen". Vd week in de CL zal het ook allemaal wel weer prima gaan. Dan kunnen de haantjes zich in de kijker spelen

En nu weer een paniekaankoop in de vorm van nog een keeper?
Je kunt dit seizoen weer weggooien.

Zullen we de wedstrijd tegen reaal maar gewoon schriftelijk afdoen met een 3 - 0 overwinning voor reaal want wat een stelletje slappe zakken zijn het.. Dat wordt een afstraffing.. Wordt tijd dat Ten Hag eens of opstaat en in grijpt of opdonderd.

Onana is echt drama na de winterstop. Weet niet wat hij heeft gedaan. Maar maakt nu wel veel fouten en krijgt veel goals tegen.

Die gasten moeten zich de ogen uit de kop schamen zeg. Wat laat je je weer te kijk zetten na zulke weken. Misschien kunnen ze frenkie nog een paar interviews laten geven, blijkbaar heeft hij daar meer zin aan. Snap serieus niet hoe je onana, schone, de jong, blind en kristensen niet onder de graszoden stopt als medespeler. Oude riedeltje zal wel weer komen dat ze ervan moeten leren, en elkaar de waarheid moeten zeggen. Ten hag lang verdedigd, maar mag nu out voor hij nog meer spelers vernaggeld. Opstelling inrichten op karakter, ben wel klaar met dat diva gedrag van de jong, blind en schone. Onana een schop onder zn flikker geven, neres basis en wie niet meer wilt lekker banken of op de tribune. Begon gewoon te hopen dat dani de wit erin kwam om power te brengen hahaha

Heracles overigens goed gevoetbald, met lef en hoge druk waar ze ajax pijn konden doen

Alsof Ten Hag vedettes als Tadic en Ziyech en Blind het voetballen kan leren, schei toch uit joh, die lui hebben het nu al opgegeven en geloven niet meer in de titel, die Frenkie ook zoiets snap nooit dat Barça voor hem zoveel geld hebben betaald, raakt al maanden geen knikker.

Tja ik kan 100 conclusies trekken over Ajax vanavond.
Het komt er op neer dat iedereen alleen maar met zichzelf bezig is, allemaal rustig willen doen op geen tempo zo dat je lekker hard kan gaan tegen Real om ej te laten zien op het grote podium.
De beste speler van het veld bij ajax was gewoon Kristensen, en die speelde slecht, maar die probeerde het nog teminste. Ik heb er eigenlijk geen worden voor, dit is toch niet normaal. Waarom word de bal ook niet voor gegeven, bij PSV gaat het ook niet altijd geweldig maar die ballen blijven maar komen en vroeg of laat valt hij heel goed. Mazroui hoe kan je zo invallen hoe heeft die jongen een Ajax shirt aan het is toch zo zielig hoe Blind vandaag voetbalt, hoe kan je er zo bij staan met je kut kop vol ongeloof. Hoe durft Frenkie de scheids uit de schelden, je speelde echt verreweg de slechtste wedstrijd die ik m ooit heb zien spelen. Ik ben er echt helemaal klaar mee

9 februari 2019 om 20:37

Kristensen speelde samen met Tagliafico het beste aan Ajax kant, beide spelers die niet in hun duels terugschrokken ondanks dat het in balbezit vrij matig was. Maar ze probeerde er duidelijk nog het beste van te maken.

Ik wordt er onzettend verdrietig van, uiteindelijk lacht PSV zich rot met doorsnee voetballers als Viergever (van welke club kwam die ook alweer?), Schwaab, Hendrix en De Jong. Allemaal harde werkers die duels en vuil werk niet uit de weg gaan. Echt lachwekkend dat we er andermaal in geslaagd zijn een selectie met bijna alleen maar pleintjesvoetballers, waarvan een deel geen enkele vorm van hardheid of mentaliteit heeft.

We moeten nog 3 maanden, maar wat mij betreft kan het niet snel genoeg voorbij zijn als dit is wat we de komende weken krijgen.

9 februari 2019 om 20:54

Mazraoui kan je overigens niet veel verwijten, die had nooit mogen invallen vandaag. Gigantische blunder van Ten Hag. Hij brengt een speler die niet fit is, op een kunstgras veld in een fysieke wedstrijd ten faveure van een Neres die uitstekend in vorm is en misschien nog wat had kunnen forceren....

9 februari 2019 om 20:59

Tja ik neem het Ten Hag ook kwalij, maar Mazroui hoort ook gewoon te zeggen ik ben niet fit.

Nou bedankt selectie, jullie zijn erin geslaagd een uitstekende eerste seizoenshelft in een paar weken te vergooien waardoor wij als supporters weer een jaar extra op een nieuwe landstitel moeten wachten. Gelukkig zit de helft van de selectie daar niet mee, want die zit al met zijn hoofd bij zijn nieuwe club. En laat ik heel eerlijk zijn, op dit moment is mijn stemming dat ik jullie ook graag zie vertrekken zodat we aan een nieuw elftal kunnen beginnen met spelers die wel de juiste mentaliteit hebben. Hopelijk kunnen jullie het nog wel opbrengen om de resterende 16 (en hopelijk 17) wedstrijden jezelf op te laden. Zo niet, dan raad ik aan het even aan te geven bij de trainer zodat jullie lekker op de bank of tribune kunnen zitten.

Ik ben er kots misselijk van, maar waarschijnlijk zijn wij supporters zoals gebruikelijk weer de enige. Directie, technische staf en spelers : trek het jullie aan, wat dit is het gevolg van jullie wanprestaties. Erik : vriendelijk verzoek tegen Real gewoon 4-5-1 te gaan spelen want anders gaat het een drama van formaat worden. Oh ja, en misschien eens met je beste buitenspeler gaan praten die op de bank zit. Voor het geval je het niet gemerkt had : we hadden hem vandaag best kunnen gebruiken met al die mislukte acties van Tadic op de buitenkant.

Complimenten voor Heracles voor de passie en inzet waarmee ze gespeeld hebben. Ook echt typisch dat ze in Almelo weken geen bal goed raken en dan komt Ajax en dan kan het ineens wel om compact te verdedigen en goed druk te zetten. Maar het maakt het niet minder verdiend, Ajax verzaakte en jullie waren scherp en profiteerde. Hopelijk wel de laatste wedstrijd op die belabberde mat in Almelo, zelfs voor kunstgras was dit een aanfluiting te noemen.

9 februari 2019 om 20:35

Alsof dat ligt aan dat Ajax langs komt, even een reminder in de arena verloor je ook al punten van Heracles. En hoe Je het went of keert, Heracles is thuis altijd gemotiveerd.

9 februari 2019 om 20:49

Dat zeg ik toch niet? Alleen dat Heracles weken uit vorm is geweest en nou juist vanavond de juiste vorm weer weet te vinden. Ik vind het trouwens meer typisch vanuit Ajax perspectief dan vanuit Heracles perspectief, omdat dit op een of andere manier vaker Ajax overkomt tegen tegenstanders uit vorm.

De reminder voor Heracles in de Arena was niet nodig, want ik heb dit seizoen geen thuiswedstrijd gemist.

9 februari 2019 om 23:57

Adzevedo, daar heb je een punt, het lijkt net alsof het mentaal verlammend werkt bij Ajax wanneer ze moeten spelen tegen een tegenstander uit vorm. Het blijft gissen, maar als ze een goede wedstrijd spelen tegen Madrid, ik zeg niet bij voorbaat dat ze dat maar zo winnen, maar zal die gedachte wellicht wel kunnen onderbouwen.

Zo competitie is ook klaar
Gefeliciteerd PSV

Dramatisch slecht, deze selectie is geen cent waard. Verkoop ze allemaal maar, interesseerd me niks meer dit. Niet te geloven. Ten Hag ook zwaar onder druk wat mij betreft, wat die in de winterstop heeft gedaan met de ploeg is mij een raadsel. Alles wat goed was is compleet verdwenen. In welke fantasie gaan Labyad en Mazraoui zo'n wedstrijd ook omdraaien? En dan Mazraoui ook nog als middenvelder? Wat een kansloze wissels. Je hebt Neres op de bank zitten, iemand die iets kan uit het niets. Wat heeft die jongen misdaan in vredesnaam om zo weinig te spelen. Geweldige speler man.
Dit is echt te treurig voor woorden, titel is weg, weer een seizoen verpest in een paar wedstrijden. Mag hopen dat ze zich doodschamen. Ben niet vaak over de zeik van een voetbalwedstrijd, maar dit komt toch aardig in de buurt..
Tegen Real durf ik al bijna niet meer te kijken, dat wordt 10-0 ofzo...

Nu mag je toch al wel langzaam gaan zeggen PSV gefeliciteerd. 8 punten is te veel ben ik bang. In de CL had ik eerst ng wel iets hoop maar nu zal ik al tevreden zijn als het geen dubbele cijfers worden volgend seizoen maar verder kijken. Ben bang dat het toch paar jaar extra wachten wordt aangezien het opbouwen van een nieuw elftal ook tijd gaat kosten

Lijkt wel of het elftal uit elkaar is gevallen, geest is er niet meer, Ten Hag is niet meer
geloofwaardig voor spelers, hij moet weg. Ajax krijgt woensdag pak slaag vrees ik

Gefeliciteerd PSV, seizoen afgelopen...

Je kunt veel kopen, maar geen mentaliteit. Althans als je die niet zoekt. Daarnaast hoeven we het niet meer over Ten Hag te hebben, dat lijkt me duidelijk. Niet in staat om een top()club te handlen. Provincieclub lijkt me voor hem het hoogst haalbare. En Overmars, kom aub niet weer met een Blind aanlopen. In plaats van een pure verdediger te halen, kom je aan met iemand die eigenlijk alleen maar een beetje op de nummer 6 positie kan spelen. Maar ook voor die positie bestaan veel betere spelers. Overigens, ik kritiseer vaak Kristensen. Vanavond was hij ook een dissonant. Maar nu positief....

Denk dat Ten Hag vanuit Almelo wel direct kan teruglopen naar zijn gezin in de achterhoek toch? Die hoeven wij niet meer in Amsterdam te zien. Ik zie Van Gaal graag per direct voor de groep komen om al deze arrogante spelers op hun flikker te geven!

Beste Ajax fans.
Ik heb 2 vragen.
Waarom is er zoveel geld betaald voor meneer Blind? (Omdat hij de zoon is van.....)
En waarom wordt Tadic niet gewisseld?

9 februari 2019 om 21:23

De vraag Blind vraag ik mij al af vanaf de 1e keer dat hij voor Ajax speelde, en toen hij naar Man U ging was ik dronken van geluk, zo een matige speler voor zoveel geld verkocht. Dan krijg je een paar jaar later een bestuur die denken pa te moeten plezieren, en Daley weer terug te halen.

Ajax wil niet meedoen met de top of sub-top van Europa, want daarvoor heb je capabele mensen voor nodig, en het blijkt dat dit keer op keer fout blijft gaan.

ten Hg had het geluk in de 1e helft van het seizoen dat veel potten gewonnen werden omdat tegenstanders niets afmaakte.

Blind en de Jong centraal als top...dan hoor je in een inrichting thuis, en niet coach te zijn van Ajax. maar het bestuur is net zo schuldig, hem aanstellen en geen halt toeroepen aan dit wanbeleid op het veld.

En Tadic speelde niet eens echt slecht, en kan altijd scoren, dus net zoals Ziyech niet zomaar wisselen. Klaas blijft de hele pot staan, raakt geen knikker en mist grote kansen. Klaas is gewoon niet goed genoeg meer. Fijne hardwerkende vent, maar dat kan niet meer op dit niveau.

9 februari 2019 om 21:30

Bedankt. Ben het inderdaad eens met je Wat betreft Blind.
Maar Tadic is de laatste wedstrijden echt slecht en meer bezig met bijzaken dan hoofdzaak voetbal. Ik dacht juist door o.a. hem eens te wisselen zou ook een goede signaal zijn naar iedereen dat niet de speler maar Ajax belangrijk is.

9 februari 2019 om 21:21

Nee hoor Heracles speelde zoals Heracles uit de film Heracles, vechten en niet doodvallen.

Ik ben woest, merk dat ik echt een hekel krijg aan Ajax. Ga nu pest in mijn lijf naar Ajax real. Totaal geen zin meer in. Resultaat kan nu me nu al geen kloot meer schelen

9 februari 2019 om 22:07

Aldus de gemiddelde Ajax-supporter. Als het goed gaat roepen dat je beste bent en als het wat lastiger wordt een hekel aan je eigen club krijgen en de handdoek (te) snel in de ring gooien.

10 februari 2019 om 00:19

Als Feyenoord supporter ben je wat meer gehard in dezen;-)))

10 februari 2019 om 01:58

Haha zeker waar!

Erik ten hag rot op je wisselbeleid is dramatisch je tactiek is dramatisch hoe je in 4 wedstrijden het kampioenschap verneukt om te janken dit voetbal

Was in en in slecht. Verlies is totaal terecht. Kansen op het kampioenschap nu definitief van de baan (PSV gaat wel winnen gok ik). Verliezen kan altijd, maar de mentaliteit was wederom niet goed. Dat baart me ernstige zorgen. Dat heb je niet zomaar omgekeerd. Hopelijk doet de wedstrijd tegen Real ons goed!

Stuur Frenkie maar meteen naar Barcelona, aan hem heb je de rest van dit seizoen niets meer aan die wil alleen nog maar heel blijven. Niet de technische staf maar dit keer is het v/d Sar en Overmars die voor grote onrust hebben gezorgd, zij waren het die tussentijds gingen onderhandelen terwijl ze iedereen buiten de deur moesten houden.

Belachelijk hoe slecht er weer gespeeld wordt... Donnie met zn idiote hakballetjes, Schone die altijd dom balverlies moet lijden op cruciale plekken, het wordt nooit beter

Ik zat vandaag alweer een nieuw stuk te lezen van Van der Sar en zijn fans hier. Ajax gaat aansluiten bij de top, er werden quotes bijgehaald alsof het feiten zijn en waar Ajax nu een ambitie en missie in heeft gevonden. Ik las zelfs iemand die het al voor zich zag eindelijk af te zijn van de Mickey Mouse competitie... Dit is nu net wat Feyenoord net is afgeleerd, geen woorden maar daden. Ajax moet eens pas op de plaats maken. Hollandse nuchterheid, laat het eerst maar eens zien voordat je van de toren blaast..

Maar goed, slechts mijn mening en veel trouwe volgers van Van der Sar zullen dit weer oppertunistisch vinden.

Betreft de wedstrijd, zeer slechte insteek van de wedstrijd van Ajax en top van Heracles. Jammer dat ze zo weinig afmaakte! Veld speelde Ajax parte, dat kunstgras heeft echt veel voordeel voor de thuisploeg. Maar competitie vervalsing is het niet, elke club moet een keer op dit veld spelen en heeft het nadeel. Voordeeltje Heracles dan weer wel, maar had Ajax best overheen kunnen spelen. Onana had duidelijk zijn dag niet, drie zeer slechte ballen van hem gezien die tegen een top club drie tegendoelpunten zouden zijn geweest.

Wat slecht.... Bizar !! Dit is voor nu of anders uiterlijk van de zomer exit voor Ten Hag. Past niet bij Ajax en de selectie gelooft hem niet. Klaar, wegwezen. Maar ook de spelers mogen zich kapot schamen !!!

Je kan de concentratie natuurlijk niet opbrengen als je paar dagen later Real Madrid van de mat moet gaan spelen en daarmee de transferwaarde van je topspelers weer kan verhogen. De Nederlandse competitie is voor Ajax niet belangrijk meer, alleen de Europa cup telt nog.

Wat is er aan de hand tussen Neres en ten hag? Er moet iets zijn want hoe is het mogelijk dat je je meest gevaarlijke aanvaller totaal maar dan ook totaal negeert. Dan wil je ook niet winnen. Waarom Dolberg brengen. Dat meisje ligt meer op de grond dan dat ze iets kan forceren in die korte tijd. En waarom is blind in hemelsnaam gehaald. Wat voegt die toe? Helemaal niks. Ik zie totaal geen wil om te winnen. Geen wil om voor elkaar door het vuur te gaan. Ik zie alleen maar ego’s met ziyech voorop die wederom ervoor kiest zelf op doel te schieten in plaats van de bal af te spelen.

Komt omdat spelers als de jong en de ligt veel te veel krediet kregen nu weer beide benen op de grond

Kan je nagaan. 2 punten verschil in de winterstop, alles nog in eigen hand. En misschien na morgen 8(!) punten achter, legio verliespunten in 2019 en meer tegendoelpunten in deze 4 potjes meer tegendoelpunten dan in de eerste seizoenshelft. Is het seizoen nu klaar?

Wat is opportunisme toch mooi. Een maand geleden was er de vergelijking met 95. Nu mort Ten Hag opeens weg en is iedereen ruk. Hopelijk houden ze dit minstens vast tot de halve finale van de KNVB Beker.

9 februari 2019 om 21:13

Het is niet alleen vandaag slecht hè. Vanaf de winterstop lijkt het nergens meer op. Na de complete afgang in Rotterdam nu deze tegen Heracles. Hier mag je gewoon keihard over oordelen wat mij betreft. Ajax zal ook gewoon weer een flink aantal goede wedstrijden moeten spelen om vertrouwen van de fans terug te winnen. Heeft weinig met opportunisme te maken.

9 februari 2019 om 21:40

yup, that's football. Maar dit kan je al bijna geen opportunisme meer noemen. Ajax is ook gewoon 180 graden de verkeerde kant op gedraaid sinds de winterstop.

Ik begrijp niet waarom Neres niet speelt... en waarom al maanden wordt vastgehouden aan tadic/ziyech op de flanken.

Ziyech op middenveld en Neres op de zijkant functioneert veel beter, en dan Labayad laten invallen....erg frustrerend.

9 februari 2019 om 21:09

Ja waarom in vredesnaam nu opeens voor Labyad kiezen. Net nu er echt wat moet gebeuren gooid ie Labyad erin. Maar ook Mazraoui viel in als middenvelder. In welke fantasie van Ten Hag gaan deze twee wissels Ajax over een dood punt helpen. Dat hebben ze nog nooit gedaan. En dat terwijl Neres op de bank zit. Die heeft al zo vaak bewezen een wedstrijd te kunnen beslissen. Snap er niks van.

Waarom trapte Onana die bal niet gewoon over de middenlijn. Ik weet dat een meevoetballende keeper helemaal de sh*t is tegenwoordig, maar dit was niet het moment.

Met Wöber hadden ze achterin veel meer opties. Dat breekt ze nu op. Plus het gedoe rond transfers. Ga gewoon weer voetballen als een team. Daar begint alles mee.

Maandag Ten Hag ontslaan, Van Gaal aanstellen als nieuwe trainer zodat Van Gaal woensdag de trainer van Ajax is tegen Real Madrid!

9 februari 2019 om 20:46

En wie weet kan ajax Romelu Lukaku overtuigen om zijn contract bij man u te verscheuren en dan transfervrij zonder bonus bij ajax een contract te ondertekenen. Dan stijgt de kans op ee CL overwinning met 90%. Lukaku zou de ideale spits zijn voor dit jeugdig ajax!

We kunnen ten Hag wel de schuld geven, zie hem ook liever gaan, maar wat voor kut mentaliteit hebben die spelers zeg, belachelijk. Verliezen van een stelletje kneuzen uit Almelo

Maar Real Madrid kunnen ze best hebben, wij zijn Ajax wij zijn de beste

PSV zal morgen gaan bewijzen waarom Eindhoven al jarenlang de voetbalhoofdstad van Nederland is.

8 punten is wel lekker, in de Arena lekker op de counter loeren met Lozano en Bergwijn vies gelijkspel over de streep trekken en Eindhoven mag weer eens feest vieren. Zoals vorig seizoen!

9 februari 2019 om 21:12

Het blijft toch lachwekkend, hoe PSV supporters altijd lopen te klagen over arrogantie maar zelf de term ''voetbalhoofdstad'' hebben bedacht omdat ze een minderwaardigheidscomplex hebben. En met jarenlang bedoelen ze in Eindhoven altijd de exact berekende tijdspanne waarin ze boven Ajax staan, een paar jaar eerder of later gebruiken om de statistiek af te lezen en het valt plotseling andersom uit.

9 februari 2019 om 21:31

"het blijft toch lachwekkend, hoe PSV supporters altijd lopen te klagen over arrogantie maar zelf de term ''voetbalhoofdstad'' hebben bedacht omdat ze een minderwaardigheidscomplex hebben."

Nou, al zo lang als ik me kan herinneren (en ik ben al 40) wordt de stad die de landskampioen levert de "voetbalhoofdstad" genoemd. Dat is echt niet exclusief iets van Psv.

En waarom zouden wij in hemelsnaam een minderwaardigheidscomplex hebben als we al heel lang niet meer minderwaardig zijn?

En als we het dan toch over arrogantie hebben: ik las zelfs afgelopen week nog verschillende reacties van Ajax-supporters die zich al verkneukelden bij de gedachte dat zij zeker weten het "bayern van Nederland" gaan worden. Terwijl Ajax al bijna vijf niet niets meer gewonnen heeft.

Intussen ligt PSV op koers om voor de vierde keer in vijf jaar kampioen te worden, maar ik heb nog nooit iemand PSV het "bayern van Nederland" horen noemen...

9 februari 2019 om 22:22

Je zult wel in Eindhoven wonen in dat geval, want er is niemand die Alkmaar, Enschede, Rotterdam of in Amsterdam die deze term gebruikt heeft in de loop der jaren.

Bayern van Nederland worden, en dus niet zijn. Dat is heeft naar mijn mening toch vooral betrekking op de financiele positie van Ajax? Dat zou dan moeten leiden tot sportieve prestaties die vergelijkbaar zijn als het gaat om landelijk niveau. Tot nu toe blijft dat laatste in ieder geval uit, financieel zet Ajax wel enkele stappen die ik de concurrentie nog niet heb zien zetten.

Maar goed, ik ben de laatste die zal ontkennen dat de Ajax achterban tal van mensen bezit die behoorlijk arrogant kunnen reageren of overkomen. Het zit hem mij meer in de hypocriete houding van sommige PSV supporters die openlijk arrogantie veroordelen maar tegelijk wel doodleuk praten over voetbalhoofdstad en spandoeken ophangen dat ze in Amsterdam en Rotterdam nog jaren kunnen wachten op hun kampioenschappen.

En wat je zelf terecht zegt, er is geen enkele reden voor PSV om zich minderwaardig te voelen ten opzichte van Ajax. PSV doet niks onder voor Ajax als we momenteel kijken, alleen op het gebied van financieen misschien. Maar ik zou dat met veel liefde inruilen voor jullie plek op de ranglijst momenteel.

9 februari 2019 om 22:41

"je zult wel in Eindhoven wonen in dat geval, want er is niemand die Alkmaar, Enschede, Rotterdam of in Amsterdam die deze term gebruikt heeft in de loop der jaren."

In Eindhoven ook niet. Is puur een media-dingetje.

Real madrid maakt toch echt gehakt van dit ajax??..

9 februari 2019 om 20:58

Misschien zijn de Ajax spelers dan wel gemotiveerd...

9 februari 2019 om 20:59

Vorige week zei men ook dat Ajax gehakt zou maken van Heracles. Iedere wedstrijd is anders.

9 februari 2019 om 21:04

Ben er op dit moment ook bang voor ja. Ajax heeft nu ook totaal geen vertrouwen meer natuurlijk. Terwijl Real vandaag even de derby overtuigend wint met gewoon goed voetbal. Nee, ik durf bijna al niet meer te kijken tegen Real.

Denk dat Ajax weer terug moet naar saaie voetbal van Frank de Boer ofwel hetzelfde als PSV moet doen. Meer defensief, paar snelle jongens en scherpe spits. Alles wat je nodig hebt in NL

Blunder onana? Blunder Blins. Waarom speel je die bal terug?? Er waren 3!! afspeelmogelijkheden!

Er is geen chemie meer tussen de spelers en Erik ten Hag. Het wordt tijd dat de directie ingrijpt en ten Hag uit zijn lijden verlost. Ik zie dit niet meer goed komen...

9 februari 2019 om 21:28

Die chemie is er nooit geweest. Ten Hag werd slechts gedoogd zolang de prestaties goed waren. Nu wordt er met modder naar hem gegooid nu de prestaties na de winterstop teleurstellend zijn.

Grappig hoe iedereen Frenkie de Jong belachelijk maakt terwijl er maar 1 schuldige is en dat Erik Ten Hag. In feite speelt hij een systeem waarbij Frenkie de Jong totaal niet tot zijn recht komt. Hoe kan je als Ajax zijnde met 2 verdedigende middenvelders spelen. Een lasse Schone die werkelijk geen 1 meter voor uit loopt. Hierdoor is het zo makkelijk als tegenstander om druk te zetten tegen Ajax. Mathijs de ligt en Onana hebben geen aanspeelpunt op het middenveld hierdoor. Daarnaast speelt Ajax gewoon in een 4-2-3-1 systeem.

Door dit systeem krijgt Dolberg niet eens 1 bal aangezien Ajax met een nummer 10 speelt wat achterhaalt is. Ook speelt ajax zonder buitspelers. Dit systeem verkracht spelers zoals De Jong en Dolberg. Als Ten Hag door gaat met dit systeem ipv Lasse shone eruit te halen en met een 4-3-3 te spelen met de punt naar achteren zal Frenkie de Jong en Dolber nooit maar dan ook nooit exceleren. Schandalig systeem. Peter Bosz zou met dit materiaal de Cruijf filosofie hanteren en veel meer eruit halen.

9 februari 2019 om 21:45

Ik denk dat de reden voor zijn slechte spel veel simpeler is. Hij was vandaag gewoon niet fit. Een niet fitte speler opstellen op een kunstgras tegen een felle tegenstander, is vragen om problemen. Overigens speelt hij al een tijd wat minder hoor. De transferperikelen en het eeuwige gehype helpen daar niet aan mee.

Vijf jaar op rij niks en er zijn nog mede supporters die zo arrogant durven te zijn.

Stoor me al jaren aan dat WZAWZDB geneuzel. Leef niet in het verleden, maar in het heden. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.

En laten we alsjeblieft geen illusies hebben: Real gaan we niét verslaan!!!

dit moet echt uit Onana zijn spel. dit is al de zoveelste blunder dit seizoen. tegen Luik bv toen hij 2 keer blunderde kwam je gelukkig goed weg maar vandaag kost het je gewoon punten

dit soort kleine tegenstanders blijkt voor topclubs vaak toch te weinig motivatie en dan verspil je punten. ik zie nu al weer gebeuren dat Ajax tegen een sterkte tegenstander als Real Madrid opeens wel weer heel goed speelt

Heeft Schöne al ergens gezegd dat het nog wel goed komt en zo?

Ik ga niet al te hard lachen, beetje grinniken hooguit, want PSV moet er morgen nog maar in slagen om gebruik te maken van dit puntenverlies van Ajax. Maar lekker is het wel als de concurrent punten laat liggen.
Lekker.
Psv: please morgen de ballen uit je broek spelen om een goede overwinning te boeken en 8 (!) punten voor te komen. #roadto25

Alsof het verlies lekker in de schoenen van Onana kan worden geschoven die ook nog een penalty stopt, ze hadden toch zelf moeten scoren en de verdediging zag er moe en verslagen uit
Als ze zo door blijven kwakkelen haalt Feyenoord ze nog in

Ongelofelijk ook dat Neres na zijn invalbeurt vorige week 90 minuten op de bank plaats mocht nemen en Ten Hag vast hield aan zijn basiself. Had juist wat veranderd. In plaats van een 6, met een 10 gaan spelen en Neres er dan in voor Frenkie. Gewoon tot het weer loopt, Frenkie is namelijk niet echt een bikkelaar zoals Van de Beek of Schone dat meer zijn.

Je kan de concentratie natuurlijk niet opbrengen als je paar dagen later Real Madrid van de mat moet gaan spelen en daarmee de transferwaarde van je topspelers weer kan verhogen. De Nederlandse competitie is voor Ajax niet belangrijk meer, alleen de Europa cup telt nog.

Lachwekkend om Neres op de bank te houden maar wel met Labyad aan komen zetten. Ik heb Ten Hag in principe altijd verdedigd omdat ik zijn keuzes kon volgen en omdat ik vond dat de mensen te negatief over hem waren. Alleen hier kan ik niet bij mij met mijn hoofd.
We kunnen stellen dat na de winterstop het gewoon echt te slecht is. De vorm die Ajax toen had is nu wel weg. En dat gaat ook niet lekker werken tegen Madrid die het net andersom heeft.

Er is niks gebeurd zei Schøne maar volgens mij is er wel degelijk iets gebeurd voor de winterstop vlak voor de trip naar Orlando. Ik snap zoiezo niet welke randdebiel heeft verzonnen om in de winterstop naar een land te gaan met zoveel tijdsverschil.. Die jongens krijgen een jetlag en moeten die week erop weer in Nederland aan de bak dan vind ik het niet gek dat je eerst 4-4 speelt tegen Heerenveen. Het zelfvertrouwen raakt weg en dan de 6-2 tegen Feyenoord dan is het helemaal ver te zoeken.. Dan krik je het wel weer iets op met 6-0 te winnen van Venlo maar vervolgens loop je weer averij op tegen Heracles door een simpele stomme fout van Onana... Dan mag je nog in je handjes klappen dat die Kuwas de penalty op de paal schiet. Anders ga je gewoon met 2-0 onderuit in Almelo. Het is de hoogste tijd voor de staf om Erik Ten Hag eruit te gooien.. Hij kan de groep niet motiveren dus is het klaar. En Ajax is aanstaande woensdag een kant en klaar maaltijd voor Real Madrid. Schandalig hoe ze spelen na de winterstop.. Ze moeten verdomme hun poten onder de reet vandaan lopen voor miljoenen die ze verdienen. Wij de normale arbeiders moet krom liggen voor een salaris van 1800 euro in de maand. En sommige onder ons zelfs voor 1300 euro of minder. Jullie moeten jullie ogen uit de kop schamen!!

Oh god daar gaan we. Nu kan Onana er niks meer van en Frenkie kan ook niks meer. Typisch. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig hoe ze Real aan gaan pakken. Ik vermoed toch dat alle energie daar heen gaat en dat het een mooie pot wordt. PSV zit verdiend op rozen. Spijtig voor de spanning in de eredivisie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren