Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV loopt in slotfase tegen ruime nederlaag aan in het Camp Nou

Laatste update:

PSV is er dinsdagavond op bezoek bij Barcelona tijdens zijn openingswedstrijd van het nieuwe Champions League-seizoen niet in geslaagd om voor een stunt te zorgen. De koploper van de Eredivisie mocht na de openingsgoal van Lionel Messi uit een knap genomen vrije trap lang denken aan een goed resultaat, maar moest in de tweede helft toch capituleren. Door nog twee goals van Messi en een uithaal van Ousmane Dembélé stopte de teller uiteindelijk op 4-0, waardoor PSV met nul punten en een doelsaldo van min vier op de laatste plek in Groep B komt te staan. Barcelona blijft Internazionale, dat in extremis van Tottenham Hotspur wist te winnen, op gemaakte doelpunten voor en gaat nu aan kop in de poule.

Mark van Bommel besloot nog niet te starten met nieuwkomer Érick Gutiérrez en zag vanuit de dugout hoe de eerste kans van de wedstrijd voor zijn eigen ploeg was. Hoewel Barcelona het meest aan de bal was, mocht Gastón Pereiro nog voordat de eerste tien minuten om waren van net binnen de zestien op het doel van Marc-André ter Stegen volleren. De Uruguayaan slaagde er echter niet in om zijn poging onder de lat te houden en ook de tweede aardige kans voor de bezoekers bleef onbenut. Na een snelle uitbraak sneed Steven Bergwijn van links naar binnen en hij krulde zijn poging net langs de verkeerde kant van de paal.

De druk van de thuisploeg begin vervolgens toe te nemen en dat leidde ook tot de eerste mogelijkheden voor Barça. Een goede steekbal van Messi leverde Luis Suárez na twintig minuten spelen een goede kans op, maar de spits mikte net naast het doel van Jeroen Zoet. Hoewel de doelman van PSV hier nog opgelucht kon ademhalen, was het dik tien minuten later wel raak. Een tackle van Nick Viergever op Ousmane Dembélé leidde tot een vrije trap voor Messi en de Argentijn schoot de bal op fraaie wijze buiten het bereik van Zoet in de rechterbovenhoek.

Na de onderbreking opende Barcelona de beschietingen met twee pogingen van Philippe Coutinho, waarvan de laatste door Zoet uit de bovenhoek geplukt moest worden. PSV liet zich echter ook niet onbetuigd en verscheen via Angeliño en Hirving Lozano voor het doel van Ter Stegen. De Spanjaard knalde een kiezelharde poging echter recht op de doelman van de thuisploeg, terwijl een schot van zijn Mexicaanse ploeggenoot een paar minuten later smoorde op het been van Gerard Piqué. Met nog iets meer dan twintig minuten op de klok kwam PSV goed weg toen een poging van Suárez op de lat belandde, maar in de daaropvolgende fase verdween een goed resultaat definitief buiten het bereik van de Eindhovenaren.

Dembélé draaide zich eerst knap vrij op het middenveld, waarna hij Zoet met een bekeken uithaal kansloos liet en even later zag hoe ook Messi scoorde. De Argentijn ontsnapte op rechts aan de aandacht van Jorrit Hendrix en Angeliño en rondde af na een boogbal van Ivan Rakitic. In de slotfase kwam PSV met een man meer op het veld te staan nadat Samuel Umtiti in moest rukken met zijn tweede gele kaart en de bezoekers dachten nog dichterbij te komen na een goal van Lozano. De Mexicaan bevond zich echter op het moment van scoren in buitenspelpositie en zag zijn goal afgekeurd worden. Met een man minder tekende Messi vlak voor tijd ook nog voor zijn derde van de avond.

Vind jij dat PSV meer verdiende?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat moet ik zeggen:
Ik als Barca fan zeg ik "respect" voor PSV die hebben echt stand gehouden.
Wie had dat verwacht. Zij mogen het veld met opgeheven hoofd verlaten.

Wat betreft Barcelona betreft. Ik denk dat men zo makkelijk er over dacht.
Barcelona heeft helaas geen hoge tempo gehaald. Ze lieten PSV ook makkelijk voetballen. Bij een hoge tempo slopen ze de verdediging.
Je zag bij die goal van Messi, wanneer men aan zet dat PSV het moeilijk kreeg.

Ik heb vanmiddag gezegd wanneer MESSI aanzet en echt wilt voetballen dat hij bijna ieder sloopt.
Je mag absoluut niet in slaap vallen.
Hij is niet voor niets de aller beste.

Wat betreft Umtiti is echt dom om eerste gele kaart te pakken. Altijd maar je kop et bij houden. Jammer dat wij hem nu al moeten missen.

Barcelona moet echt een top prestatie halen willen wat betekenen in de CL.

Overige wedstrijd is jammer niet gunstig voor PSV 2-1 zo houdt PSV weinig hoop om te overwinteren.

18 september 2018 om 20:51

Thuis winnen van inter en Tottenham en uit winnen bij Tottenham. Niks aan de hand. Geen zorgen

18 september 2018 om 20:52

Ik geloof het niet echt eerlijk gezegd.
Uit winnen bij Tottenham wordt echt zo als Barcelona.
Vooral dat Tottenham nu 0 punten heeft.

18 september 2018 om 20:52

Ooh nee niks aan de hand gewoon even thuis van Inter en Tottenham winnen en uit van Tottenham. Waar maken we ons druk om?

18 september 2018 om 21:03

Hendrikx komt zwaar te kort zeg en ook Rosario vond ik niet sterk. Ook tegen Ajax dit weekend kun je daar niet mee aankomen. Hendrikx doet alles in 1 tempo en dat is heel laag

Viergever was ook niet sterk maar ja dat wisten we in Amsterdam al en Schwaab was de allerslechtste van het veld

18 september 2018 om 21:27

Je beoordeelt nu alleen de laatste 20 minuten! De eerste 70 waren Rosario, Hendrix, Viergever en Schwaab gewoon oerdegelijk. Ik vind dat v Bommel die jongens een beetje heeft laten verzuipen door niet op tijd te wisselen. De Jong grossierde in balverlies de tweede helft voorin en Pereiro was onzichtbaar. Breng dan Malen voor de Jong en Gutierrez voor Pereiro rond 60e / 65e minuut bij een 1-0 stand voor nieuwe impulsen!

18 september 2018 om 21:29

Hendrickx was vandaag niet best... Maar hoe durf je als ajacied te zeggen dat ze met deze spelers niet kunnen aankomen tegen Ajax. Nogal ongepaste reactie gezien de afgelopen jaren!

18 september 2018 om 21:51

Ja slaat nergens op. Volgens mij hebben we met het gros van deze spelers Ajax nog weggevaagd een paar maanden geleden. En Ajax had het hier natuurlijk vast beter gedaan met spelers als Blind, Schone, Mazraoui en Huntelaar. Kan nu al invullen wie tegen een club als barca ook zouden falen.

18 september 2018 om 22:57

Zullen we eerst zelf
Wat moeten laten zien
Morgen voor we gaan roepen
Over psv ???

18 september 2018 om 20:51

Bedankt voor je sportieve woorden. Zo kan het gelukkig ook! :-)

PSV hield redelijk stand in de eerste helft maar zodra Barça aanzette in de tweede helft was het voorbij. Desondanks ben ik trots op de jongens. Nu op naar zondag tegen Ajax!

18 september 2018 om 20:53

Iedereen die psv een warme hart toe draagt moet hier trots zijn op die jongens. Ze hebben echt alles gegeven

18 september 2018 om 20:56

Barcelona is echt Mn favoriete ploeg buiten Ajax, maar was toch voor PSV. Kan redelijk leven met het resultaat toch. Maar PSV speelde helemaal niet slecht. Barca was erg efficiënt. Hopelijk wint PSV gewoon 2x van Inter minstens. PSV verdiende het niet om hier met 4-0 te winnen. Geflatteerde zege.

18 september 2018 om 20:57

Sorry, ik begrijp niet waarom een PSV hier heel trots op moet zijn?
Zoals hierboven al vermeld speelde Barça zeker niet in overdrive en speelden het geduldig uit en het wordt 4-0. Barça scoort ook nog als ze met 10 man staan!
Afwachten wat Ajax doet - maar de verdediging van PSV is zeker niet geweldig

18 september 2018 om 20:57

Onnodige individuele fouten bij psv. Domme en onnodige overtreding van Viergever. Lozano dekt Dembele aan de verkeerde kant. Hendrix die Messi gewoon twee keer compleet kwijt is..

18 september 2018 om 20:58

Vind niet dat hendrix en isi alles gaven. Sterker nog ze bakte er weinig van. Lozano en Luuk ook slecht. Verder een verwachte nederlaag hoor daar niet van. Jammer van de ruime uitslag

18 september 2018 om 21:00

Kolbeinn ben het idd wel met je eens day 4-0 beetje te veel was. 2-0 of 2-1 was beter geweest. Psv heeft et heel goed gedaan maar je moet al die kansen gewoon minimaal 1 maken

18 september 2018 om 21:59

Sorry maar ik vond het geen overtreding van Viergever hoor. Hij raakt de bal als eerst en als de bal weg is raakt ie Dembele en gaat Dembele liggen. Was gewoon geen vrije trap. Die tweede is gewoon klasse maar ook wel slecht van PSV. Aan die derde kan je weinig doen en die vierde telt dan al niet meer mee. Die eerste had nooit mogen vallen hoe mooi de goal ook.

18 september 2018 om 20:53

Standgehouden? Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken maar Barca deed amper moeite alles op 50 procent. Alleen om een goal te maken werd er even versneld. Psv kwam totaaaaal niet aan te pas, handelingssnelheid tekort. Is geen schande het is barca.

18 september 2018 om 21:00

Precies dat Mosta Man - PSV had geen kans, maar dat is geen schande tegen 1 vd beste ploegen vd wereld

18 september 2018 om 22:00

Geen kans. top verweerd tegen de beste spelers vd wereld.

18 september 2018 om 22:33

Toch bijzonder dat Barca er wel 75min voor nodig had om de wedstrijd op slot te gooien.

18 september 2018 om 22:54

Ach PSV heeft daar vaak meer dan 90 minuten voor nodig in de Eredivisie. Geintje geintje geintje! ;-)

Prima stand gehouden in het eerste deel, maar uiteindelijk helaas toch een flinke uitslag. Verlies is toch al min of meer ingecalculeerd dus men moet niet bij de pakken neer gaan zitten.

18 september 2018 om 20:53

Ik was ondanks alles toch teleurgesteld in PSV. Ik vond Hendrix onrustig spelen. De Jong en Perreiro zetten totaal geen druk. Barcelona kreeg tot de middenlijn alle tijd en ruimte, zonde. Gutierrez had denk ik toch een basisplaats moeten krijgen, die is zo rustig aan de bal. Wel petje af voor de verdediging, ze bleven geconcentreerd strijden. Toch zonde.

18 september 2018 om 20:55

Opgeheven hoofd en 4-0 , hoe dan ???

18 september 2018 om 21:15

Doordat diegenen die hebben gespeeld niet op teletekst hebben zitten kijken, maar gewoon 75 minuten vrij aardig hebben staan ballen tegen Barca.

19 september 2018 om 01:01

Tot dat Barcelona even goed gas geeft en dan is het gewoon klaar, 1ste helft waarschijnlijk onderschatting en te laag tempo, 2de helft kwam PSV er niet meer aan te pas en wordt het uiteindelijk makkelijk 4-0, geen schande overigens, er zijn gewoon een aantal clubs onverslaanbaar voor de Nederlandse topclubs en daar is Barça er 1 van

Psv weer met beide beentjes op de grond gezet in Europa. In de eredivisie komt Psv er nog mee weg met hun middelmatige spelers maar in Europa is Psv erg kwetsbaar ook al was het nu tegen Barcelona. Maar Barcelona freewheelde op halve kracht naar een 4-0 overwinning. De verdediging van Psv oogt erg wankel met een zeer zwakke Schwaab, Isimat en Viergever. Ook Hendrix, Rosario en Luuk De Jong waren zeer zwak. Ook werd duidelijk dat Psv geen Europese topper of Europese subtopspeler in huis heeft. Geen enkele speler van Psv bewees dat hij die status verdiend. Vond Lozano ook erg tegenvallen terwijl die zo omhoog is geschreven in de media.

18 september 2018 om 20:52

Nou nou.. een aantal fans misschien. Maar niemand bij de club die dacht hier even een resultaat te halen. Kans is er, zelfs na een avond als deze altijd. Moet maar net meezitten.

Uitslag niet raar natuurlijk. Maar toch jammer. Bij 1-0 hoopt ik nog dat ze t konden rekken tot blessuretijd en toch nog prikken. Maar Barça gooide er een tandje bovenop en was t zo klaar. Bommel wellicht eerder Gutierrez erin kunnen gooien maar goed. Dapper en hard gestreden PSV. Deze strepen we gewoon weg 😎

18 september 2018 om 20:52

Ach hou toch op man. Het verschil was Isimat en en viergever. De ruimtes werden groter toen hij het veld in kwam. Daarvoor was er bijna gelijk op.

18 september 2018 om 20:57

Denk eerder dat Barça dacbt het op een laag pitje te klaren maar PSV was goed bezig. Streden. Aangezien het een slechte westrijd voor hun is als je maar met 1-0 wint zetten ze toch aan en ging t snel.

18 september 2018 om 21:01

Als je het met een ajax bril kijkt dat kan ik me voorstellen dat je het op die manier bekijkt. Ik kijk vanuit een PSV bril. En ik kan niks anders zeggen dan dat ik ze sterk vond voetballen. Ze stonden goed en hebben de nodige kansen gehad om resultaat te boeken.

18 september 2018 om 21:14

Psv heeft naar zijn mogelijkheden gespeeld, maar overduidelijk dat Barca niet 100 gaf. Dat heeft niets met een Ajax bril te maken, je merkte het toen Suarez zich opwond en even gas gaf, toen werd het verschil even heel goed zichtbaar.

18 september 2018 om 21:15

Heb ook zeker niet gezegd dat PSV niet goed speelde. Vond ze juist fel en gedreven. Hebben kansjes gehad ook.Een enkeling viel me tegen maar je speelt tegen Barça.. Ik kijk niet vanuit de Ajax bril als t om Europees gaat. Dan ben ik voor 'Nederland'. Tuurlijk!

18 september 2018 om 21:17

@jaake
En hoezo gaf Barcelona dan pas rond de 70ste minuut gas?
Dan zou je toch verwachten dat ze dat gelijk deden?

18 september 2018 om 21:58

Wie zegt dat ze dat deden dan? Ze speelden met een soort van zelfvertrouwen dat ze deze wedstrijd wel zouden winnen en maakten zich nauwelijks druk

18 september 2018 om 21:58

Mee eens. PSV begon in de 2de helft gevaarlijkere kansen te creëren en forceerden Barça op vol tempo te gaan spelen. Dat lijkt me niets minder dan een compliment voor ons Kikkerlandclubje.

18 september 2018 om 21:58

Mee eens. PSV begon in de 2de helft gevaarlijkere kansen te creëren en forceerden Barça op vol tempo te gaan spelen. Dat lijkt me niets minder dan een compliment voor ons Kikkerlandclubje.

18 september 2018 om 22:45

Arnavut: ze stonden inderdaad heel goed. Heel compact te verdedigen. Maar alleen maar heen en weer te schuiven op het veld, in de richting van aan welke kant de bal was. Had liever gehad dat ze met volle druk speelden en er dan afgetikt worden met 4-0. Dan was het met opgeheven hoofd. Naief misschien, maar wel dapper. Vond het echt jammer dat ze zo verdedigend speelden. Had liever met meer lef gezien.

18 september 2018 om 20:52

Op beide benen op de grond gezet? Wauw ... je snapt er weinig van

18 september 2018 om 20:52

Stonden ze al hoor, maar het is sowieso geen schande hier je meerdere te erkennen.

18 september 2018 om 20:52

Is toch niks raars aan om van Barça te verliezen? Zowat elke club ter wereld zou verliezen van Barça.

18 september 2018 om 20:53

Denk niet PSV met veel negatieve gevoelens terugkijkt. Hebben t gewoon lang volgehouden en ook nog een paar goede kansen gecreëerd. De uitslag is mijns inziens geflatteerd, overwinning uiteraard meer dan verdiend.

18 september 2018 om 20:54

60 minuten toch nog goed stond gehouden. Er is genoeg positieve dingen dingen die van Bommel hieruit kan halen, dus met beide beentjes op de grond is het niet echt. Barcelona geeft aan een speler 2x de begroting van PSV uit, dus dit is behoorlijk ingecalculeerd.

18 september 2018 om 21:07

Mwaa, ik vond PSV als team sterk, maar de voorhoede vond ik op Bergwijn na, erg onrustig. Bergwijn zuinig op de bal, goede beslissingen. Lozano veel te onrustig. Een van de weinige goede schoten stond hij buitenspel. Had van hem meer verwacht, want er waren toch mogelijkheden in de counter en daar deed hij te weinig mee, terwijl Bergwijn juist heel goed omging met die mogelijkheden. Zeker van een ploeg die zoveel scoort viel dat wel tegen. Verder vond ik het middenveld en de verdediging heel goed en geconcentreerd spelen, tot aan de wissel van viergever voor isimat.

18 september 2018 om 20:55

Tuurlijk speelt Barca op halve kracht. Er komen nog zoveel wedstrijden aan. PSV heeft het goed gedaan in de eerste helft. Na de tweede tegengoal lieten ze het ook gewoon lopen.

18 september 2018 om 21:14

ehhh nee, ze lieten niets lopen, anders waren ze geslacht.

18 september 2018 om 20:55

Want? Welke beentjes waren in de lucht dan? Prima gevoetbald, op individuele klasse geklopt. Niemand dacht van te voren hier wel even de punten weg te slepen. Ik heb genoten, want Messi is altijd heerlijk om naar te kijken. Helaas dit keer tegen je eigen clubbie, maar met opgeheven hoofd richting Ajax

18 september 2018 om 20:56

Ik vond Bergwijn wel goed spelen. Die Luuk de jong is echt een drama. Lozano had een beetje pech vandaag.

18 september 2018 om 21:10

Eens over Bergwijn. Hendrix en isimat vielen ook tegen. Lozano probeerde iets te nadrukkelijk te solliciteren bij Barça maar zeker niet slecht.

18 september 2018 om 21:17

Luuk drama? Wat die man allemaal niet verdedigend heeft opgelost, wederom juist zeer belangrijk!

19 september 2018 om 02:23

Ik weet dat ik dit niet objectief kan bekijken maar vgm hadden ze het de eerste helft helemaal niet makkelijk met psv en kwamen ze er in de 2e helft ook pas door nadat viergever eraf ging en k zie overal van als barca bijschakelde dit dat maar wrm was het dan pas zo laat beslist.

19 september 2018 om 02:34

Feit blijft gewoon dat PSV zich lang staamde heeft gehoudem tegen misschien wel de beste ploeg ter wereld met de beste speler ooit(mijn mening) in de gelederen dus ik snap het hele punt niet van iedereen die zegt dat de uiteindelijke score meer als terecht was of dat barca freewheelde de score was uiteindelijk gewoon zeer geflatteerd met 2-0 had een betere stand gestaan

18 september 2018 om 21:15

Bizarre comment. "weer met beide beentjes op de grond in Europa"... want ze stonden niet met beide voeten op de grond? Ze zweefden na de uitschakeling tegen Osijek?

PSV heeft verdienstelijk gespeeld, tegen een tegenstander van een compleet ander en hoger niveau. Dit is wat het is. Zeggen dat alle spelers zwak zijn of tegenvallen, terwijl PSV uit een mini-land of -competitie komt en speelt tegen het enorme Barca, is appels en peren vergelijken.

18 september 2018 om 21:15

@ wijzijnkampioen

En dit allemaal op basis van 1 Europese uitwedstrijd tegen één van de beste ploegen van de wereld?

18 september 2018 om 21:26

Ben ik niet met je eens! Vind dat PSV juist een sterk team heeft & daarbij had Ajax hier ook niet van gewonnen

18 september 2018 om 21:47

Jammer dat je dit soort anti fans nog hebt. Reacties plaatsen om te zuigen, irriteren en groepen tegen elkaar op te zetten. Gelukkig zijn er een heleboel psv fans die morgen allemaal achter ajax gaan staan.
#ietsmetazijnenzeiken

19 september 2018 om 08:50

Weer goedkoop scoren met zon reactie.
Niemand maar ook niemand bij PSV had het gevoel dat ze een kans zouden maken.
Dus zeggen dat PSV met beide benen op de grond staat is complete onzin.

Barca hier toch op halve kracht langs psv.. psv deed nog goed mee maar barca is te goed. Verder zag ik ook veel gezeik over dembele maar mensen vergeten even dat die jonge zo vroeg al veel wedstrijden voor barca heeft beslist. Verder vond ik ter stegen zo goed in het mee voetballen. Bergwijn speelde ook goed. Lozano leek wel met oogkleppen te spelen. Maar het leukste is eigenlijk leoblaugrana die lieo te roepen dat psv hier even moest winnen.. zie psv verder wel resultaat halen tegen spurs en inter

18 september 2018 om 20:53

Lozano wilde zich te hard bewijzen, niks mis mee, maar doe dat dan op de manier van Bergwijn. Mijn hemel zeg, zou me dood ergeren als ik Bergwijn was.

18 september 2018 om 20:58

Bellapartita lozano moet echt werken aan zijn beheersing. Vooral in zulke wedstrijden moet je echt koelbloedig blijven

Culemayor ik ben zelf echt heel blij met dembele vooral dit seizoen laat ie vaak zien dat hij het echt heeft. Hij kan alleen maar groeien in zo'n rol.

18 september 2018 om 20:53

Wat ben ik blij voor Dembele hij gaf niet op en kreeg wat hij verdiende

18 september 2018 om 20:56

Het is geen schande om te verliezen, maar het is eigenlijk wel bedroevend dat Barça bijna de gehele wedstrijd op 30% speelt en even een moment iets meer geeft dat psv volledig weg is. Jammer op naar de volgende wedstrijd. Ps: de reden waarom al vanaf het begin aangeef dat lozano absoluut geen top is omdat hij altijd oogkleppen opheeft.

18 september 2018 om 20:56

Dembele was verschikkelijk slecht, een beschaming voor een grote club als Barcelona. Die past daar niet en die honderd miljoen was echt een paniekaankoop van jewelste.

18 september 2018 om 20:58

El fenomeno zolang dembeke zijn doelpunten en assisits maakt ben ik blij met hem

18 september 2018 om 21:21

Heeft toch al twee wedstrijden eigenhandig beslist dit seizoen, Sociedad uit en in de supercup tegen Sevilla. Doet het gewoon prima.

18 september 2018 om 20:59

Misschien was het wel de verdienste van PSV dat Barca tot de 70ste minuut niet aan voetballen toe kwam. Nee wacht,, weet het wel zeker. PSV stond gewoon goed opgesteld. Na de wissel was het minder. Vervolgens komt al snel de 2-0, waardoor de kopjes gaan hangen. En dat maakt Messi grandioos af.

18 september 2018 om 21:04

Psv deed et zeker heel goed ze stonden ook heel erg compact te verdedigen. Vanaf moment dat isimat er in kwam kwamen er wel meer ruimtes. Isimat heeft niet de discipline om in positie te blijven en zijn ruimte te verdedigen. Hij stapt vaak uit zijn ruimte en dan moet je die doelpunten slikken

Verwachte overwinning voor Barcelona.
Echter zag ik een enkeling een bericht plaatsen dat Barca een bejaardenelftal is en PSV best eens kans zou hebben.
Nou helaas natuurlijk is het gewoon 3 niveaus verschil.
Ik had het PSV zeker gegund, maar dit is een nederlaag die waarschijnlijk ook ingecalculeerd is.
Hopelijk een beter resultaat tegen Inter.

18 september 2018 om 20:53

Volgens die enkeling is de eredivisie ook 1 van de beste competitie ter wereld aangezien je ze spelers en teams helemaal ophemelen na een paar goede wedstrijden tegen clubs als Emmen, Ado enz.

18 september 2018 om 20:53

Al die mensen die vantevoren een 1-1 verwachten en achteraf dit schandalig vinden. Psv heeft gewoon prima gevoetbald tot de 75ste minuut en dat je verliest met 4-0 zegt in dit geval erg weinig. je moet alleen je verwachtingen iets realistischer maken dan ben je ook minder teleurgesteld. (Ik heb het niet alleen over psv fans, die vond ik nog redelijk realistisch vergeleken met anderen.)

18 september 2018 om 20:54

Helaas is dat ook het probleem. Nederlandse ploegen hebben in het verleden weleens verrast en het zal vast ooit nog wel weer gebeuren, maar over het algemeen ga je er tegen Europese topploegen af met dit soort cijfers. Nederlandse clubs hebben niet de luxe om moeiteloos 100 miljoen euro voor een speler neer te tellen.

18 september 2018 om 20:59

Naja, PSV had ook 70 minuten lang best kans op 1-1. Ze waren voorin gewoon te druistig, vooral Lozano die zeer zwak speelde. Toppunt daarvan was dat moment dat hij Pique (?) eruit rent en dan vanaf de zijlijn op doel schiet.

Vooraf gaf toch niemand PSV serieus een kans. Het is Barcelona, die ploeg is letterlijk tegen alle teams ter wereld de favoriet als ze thuis spelen.

18 september 2018 om 21:03

Alba

19 september 2018 om 09:05

Alba, die is wel wat sneller dan Pique. Maar verder had hij inderdaad moeten kappen in plaats van schieten. En dan voor geven of naar binnen trekken.

Jammer voor Psv, tot die 'vrije trap' was er namelijk niet veel aan de hand.

Het klinkt misschien gek, maar ik vond Zoet de beste Psv-er vandaag ondanks die tegengoals. Als je het mij vraagt, kon hij niet veel doen aan die tegengoals.

Succes in het vervolg van de CL Eindhoven, Barcelona is gewoon bijna niet te verslaan door een Nederlandse club. Inter en Tottenham zitten sowieso niet in hun beste vorm, dus Psv heeft zeker een kans om te overwinteren in de CL.👍🏾



18 september 2018 om 20:52

Zoveel heeft zoet niet te doen gehad toch? Buiten de goals. Ik vond bergwijn erg goed, en vond gutierrez sterk invallen. Doet weinig fout die jongen.

18 september 2018 om 20:56

Isimat viel ook goed in... weet niet wat die aan het doen is... uitstappen en dan elke keer te laat... gapend gat in je rug achterlaten en 2 goals direct het gevolg... daar ging het mis... Viergever echt drie klasses beter vandaag.

18 september 2018 om 21:04

Lucas, niet superveel? Mwoah 50/50 zou ik zeggen, wat hij echt moest pakken had hij klem. Bergwijn speelde inderdaad ook heel redelijk, en die Gutierrez is echt een groot talent.

18 september 2018 om 21:12

Isimat vond ik juist matig. Zoals rolotjuh al zegt valt hij door dr mand. Rosario deed het heel leuk

18 september 2018 om 20:52

Vond Angelino en Luuk de beste.

18 september 2018 om 20:54

Ik reken Zoet de tegengoals niks aan, maar ik vond hem zeker niet de beste. Af en toe ook onzeker en klemde de bal zelden. Bergwijn of Angelino vond ik het beste

18 september 2018 om 20:54

Ik vond Zoet, Dumfries deJong en Bergwijn goed spelen Lozano ruim voldoende, de rest voldoende, behalve Viergever, wat een domme speler was hij vandaag

18 september 2018 om 20:57

Isimat een voldoende? Hahaha grapjas...

18 september 2018 om 20:55

Zoet is absoluut geen topper, maar er heerst toch wel veel subjectiviteit om hem. Bij alle goals waren er wel weer figuren die hem bekritiseerden terwijl de goals hem absoluut niet te verwijten vielen.

Ook op andere vlakken overigens veel subjectiviteit te bespeuren. Enkele bekende Barca fans die de actie van Umtiti goed aan het praten waren, terwijl het overduidelijk was dat hij niet alleen bleef staan, maar bewust gevaarlijk tegen Lozano aan bewoog.

PSV leuk gestreden en enkele leuke kansen gehad, maar Barcelona heeft zich geen seconde druk gemaakt. Eenvoudig gewonnen.

Pijnlijk vond ik ook om zo'n de Jong te zien. Snap dat het voor de Eredivisie een prima spits is, maar in dit soort wedstrijden is toch pijnlijk duidelijk dat het een heel matige speler is en in deze wedstrijd had PSV meer gehad aan een bewegelijkere en behendigere speler dan de Jong.

18 september 2018 om 21:06

Wat betreft Zoet ben ik het niet mee eens. Aan de bal was hij vandaag heel erg onzeker en gaf hij een paar slechte passes waarmee hij Barca weer beter in de wedstrijd bracht en ons onzekerder maakten.

18 september 2018 om 21:21

Vind dat Zoet te lang treuzelt om een bal uit te gooien terwijl 6 man van Barcelona in doelgebied was. Zo doet jij in alle wedstrijden. Het is en blijft iemand die het zekere voor het onzekere wilt terwijl je snelle mensen voorin hebt staan en een goede kopper. Ter Stegen gooide de bal perfect bij een medespeler en hield de tempo omhoog.

Jammer Voor Psv. Tot de 75 min kon PSV aardig weerstand bieden ten opzichte van Barcelona.
Je ziet hier natuurlijk wel het verschil tussen een Europese Top ploeg en een Eredivisie Top ploeg. Ze zetten heel effen aan bij Barcelona en ze lopen zo uit met 2/3 goals. Maar als PSV de eerste 75 min het zelfde kan opbrengen tegen Inter en Spurs zijn ze zeker niet kansloos tegen deze ploegen.

Het idee dat vBommel weken lang zn spelers voor die kleine Argentijn waarschuwt, maar hij vervolgens gewoon met speelsgemak er 3 inschiet is gewoon om van te genieten.

18 september 2018 om 20:52

Messi speelde niet eens goed voor zijn doen, toch een hattrick maken.. Schiet mij maar lek.

18 september 2018 om 20:54

Die gast kan aardig ballen anders!

18 september 2018 om 20:55

Dat is Messi, paar keer versnellen en klaar. Bij Argentinië krijgt hij zulke ballen niet, haha het is een fenomeen. Op naar zondag, gas erop.

18 september 2018 om 20:56

Dat vind ik nog mooier, meneer speelde om 50%

19 september 2018 om 00:02

Ben nu 20 minuten aan het kijken en hij speelt tot nu toe gewoon erg goed...en hij moet nog 3x scoren...die man ziet openingen en combineert zo achteloos door een verdediging heen.

18 september 2018 om 20:58

PSV heeft natuurlijk niet de luxe om 150 miljoen euro te investeren in een nieuwe verdediging, zoals Europese topclubs dat wel kunnen. Je kunt ook niet verwachten van een verdediging van het kaliber PSV dat ze Messi even afstoppen.

Een ding moet me wel van het hart... Wat een saaie bedoening daar in Barcelona zeg! Bij Willem II of PEC is meer sfeer, en dat is niet lullig bedoeld. En is die 100 man achter het doel echt de enige 'harde kern' van Barcelona? Leek wel een beetje op een WK-westrijd, net zo weinig sfeer.

OT: ondanks de uitslag vond ik het goed gedaan van Psv. Wie weet wat er in de overige (thuis-)wedstrijden nog allemaal mogelijk is!

18 september 2018 om 20:53

Half Spanje werkt nog op deze tijd dus het stadion was half leeg. En daarbij is psv niet echt een inspirerende tegenstander voor Barça natuurlijk

18 september 2018 om 20:55

Commentator zei uiteindelijk ruim 70000 supporters.

18 september 2018 om 21:04

Ach, PEC en Willem II treffen over het algemeen ook geen inspirerende tegenstanders. FC Haarlem in mijn tijd (1990-2010) ook niet, maar toch werd er een hoop sfeer gemaakt (ook al waren er niet veel toeschouwers).

18 september 2018 om 21:18

Heb ooit nog met 2 man in uitvak gestaan...Was ook niet veel sfeer toen 😁

18 september 2018 om 20:57

Weet jij wel wat werken is.. Btw is het psv dat op bezoek dus daar lag 99.9% van de supporters niet wakker van

18 september 2018 om 21:01

Misschien niet, maar het zou wel gepast zijn om wat respect te hebben voor die paar clubs die nog op eigen kracht presteren door middel van beleid. Clubs als Barcelona hebben geen idee hoe het is om een club als PSV te runnen.

18 september 2018 om 21:22

Offtopic Ik ga het niet over beleid en psv hebben, want dan escaleert het hier.
On topic: het is gewoon een belachelijk tijdstip. Niet iedereen kan even een paar uur eerder van het werk naar huis, maar dat half lege stadions is niet interessant voor de UEFA. Alles voor de commercie.

18 september 2018 om 21:22

Ja, een 'toeristenstadion', dat past precies! Toch jammer van zo'n grote club. Wat is er met die harde kern gebeurd dan?

Niet eens weggespeeld en toch 4-0 eraf. Vooraf ook al dat gelul dat het zo prachtig is om tegen Barcelona te spelen. Hou toch op, gewoon een waardeloze loting. Kansloos verliezen is nooit leuk. (En je leert er ook helemaal niets van.)

Verder als PSV gewoon goed strijd geleverd, maar hier was niets te halen.

18 september 2018 om 20:51

Natuurlijk leer je er wel wat van. Buiten die goals om hebben we bij vlagen goed verdedigd. Tja, dat het een sportief waardeloze loting is weten we.

Jammer, geflatteerd ook maar uiteraard wel verdiende zege.

We hebben lang meegedaan en kwamen er soms nog goed uit ook, maar uiteindelijk maakt kwaliteit gewoon het verschil en duurt zo'n wedstrijd te lang. Niks tegen in te brengen, maar toch overheerst een licht gevoel van trots, wat je niet zou zeggen bij een 4-0 nederlaag. Mooie ervaring voor onze jongens. Op naar zondag, dan gaan we weer scoren

Gisteren zei ik in een artikel dat Barça op 30% hier met 3 of 4-0 zou winnen. Niets was minder waar. PSV toonde lef in de eerste helft maar nadien was de kwaliteitsverhouding toch duidelijk. Al bij al een saaie pot, met een verwachte, zakelijke overwinning voor Barcelona.

Hopelijk zien velen nu dat Barcelona uit en thuis een gigantisch verschil is. Hebben werkelijk waar maximaal op 50% gespeeld en toch was het 4-0.

Gisteren hoopte iemand dat Messi vandaag een wandeling zou maken en even zou genieten van de zon. Hij deed beide, met een hattrick erbij. Zo goed is deze Argentijn. Onwaarschijnlijk. PSV mag Barcelona bedanken dat ze niet op 100% speelden, anders zou die 0-7 laatst wellicht vandaag ook op het scorebord staan.

Les van vandaag: Barcelona uit en thuis is een gigantisch verschil. PSV heeft keihard gewerkt en ik zie ze zeker winnen in eigen huis tegen een Tottenham of Inter. Ik zal duimen voor de PSV fans!

PSV heeft tot de tweede treffer goed meegedaan met Barcelona en was bij sommige momenten zelfs goed uitgekomen. Het is geen schande dat je van Barcelona ruime cijfers verliest. Geen enkele Nederlandse team zou vandaag beter gedaan hebben dan PSV.

Wat een ongelooflijk saaie wedstrijd! Ontzettend laag niveau en een saaie sfeer in het stadion. Na de 1-0 waren er verschillende grote kansen om de 1-1 te maken, wanneer die er in vliegt kan je zomaar resultaat halen hier vanavond. Barcelona viel erg tegen vanavond. Ze hebben het vooral aan Messi te danken dat ze met 4-0 winnen vanavond.

Keihard gewerkt maar Barca is veel te sterk. Jammer maar trots op de werklust van de jongens.

messi speelde op z'n Ronaldo's of Inzaghi's vandaag. Niet gezien maar toch drie keer scoren!

Barcelona is dit seizoen FC tweede helft.

Isimat nooit meer opstellen

Het is gewoon akelig om te zien hoe afhankelijk barca van Messi is. Psv prima stand gehouden en gespeeld naar kunnen. Ze hebben een prima pot gespeeld.

Jammer. Ging tijdlang volgens plan. Maar Barça te goed. Vooral Messi klasse apart. Als je Ronaldo afgelopen weekend weer ziet schutteren dan is dit toch nog wel lust voor het oog.

18 september 2018 om 20:56

Ja Ronaldo is 33 mag t? Daarbij speelt Ronaldo bij Juventus gwn goed hoor.

18 september 2018 om 21:06

Tja maar je hebt goed en erg goed. Ik vind Messi gewoon meer pure klasse hebben. Bijna iedere bal die hij raakt zit klasse en inzicht in. Dat bevalt mij beter dan een Ronaldo die met zijn handen in de lucht gaat staan als hij een breedtepass achter zijn man geeft. Ieder zijn smaak.

18 september 2018 om 21:09

Laat Messi dan maar weer eens een x heel goed spelen vanaf de kwartfinales.

18 september 2018 om 21:19

Tellen alleen die wedstrijden? Ik heb het over genieten van klasse, niet om prijzen en ego gedrag.

18 september 2018 om 21:25

Ja die wedstrijden tellen als je iemand zo'n titel wil geven. Als ik 8 man passeer elke x in de zondag 5e klasse heb ik dan ook zo'n status? Nee je wilt t toch op hoogste niveau zien?

18 september 2018 om 21:32

Nogmaals ik heb het over voetbalklasse. Ik vind Messi gewoon mooier om naar te kijken. Subtiel tegenover kracht. Bescheiden tegenover egoïst. En Messi doet het ook op het hoogste niveau.

18 september 2018 om 21:38

Voetbalklasse kan je beoordelen op hoogste niveau. Messi mooier om te kijken kan natuurlijk. Ronaldo voor 2017 was niet alleen kracht. Je kan iemand niet op basis van 2 seizoenen beoordelen. En Messi bescheiden noemen? Misschien moet je even opzoeken hoe het achter de schermen werkt bij Messi.

19 september 2018 om 10:14

Ik kijk naar het scherm en dan vind ik het alles is voor ikke gedrag van Ronaldo wanstaltig.

18 september 2018 om 21:03

@Timba69 Och heb je weer zo eentje... i weet nii hoor maar Messi was de beste tot aan 2012 ondee guardiola en ik denk dat er meerdere mensen zijn die dat vinden want toen was hij echt fenomenaal... na 2012 zag ik (en vele anderen geloof dat maar) dat die magie best n groot stuk was verdwenen bij hem.... Ronaldo laat t tenminste zien bij verschillende teams Messi blijft bij barca want dat is zijn comfortzone.... drm snap ik niet dat vele mensen Pelé de beste ooit vinden want dat braziliaanse niveau in de Liga Do Brasil stelde nooit maar dan ook nooit echt wat voor ja daar ken iedere m*** de pannen van het dak spelen

18 september 2018 om 21:08

Gewoon happy waar hij speelt. Na 2012? Dus de laatste 6 jaar was het niet veel meer. Keek ik zeker steeds op de verkeerde momenten..

18 september 2018 om 21:52

Ga jij twijfelen aan de prestaties van Pelé? Drie WK titels, en met 'maar' een team uit Brazilië versloeg hij o.a. Benfica (waar Eusebio speelde) en AC Milan. Ronaldo en Messi zijn beide geweldenaars, dat valt moeilijk te ontkennen, maar verdiep je eerst maar een beetje in wat Pele kon en gepresteerd heeft voordat je hele domme dingen zegt.

Je zag het in de tweede helft vooral. Als Barcelona even gas bij geeft is het snel bekeken. Lozano heeft niet echt zijn visitekaartje afgegeven. Speelde vrij matig. Suarez zoals we hem kennen; rennen, vliegen, irritant doen, aanstellen..

18 september 2018 om 20:56

Dit is ook niet echt een wedstrijd om je te onderscheiden, daarvoor moet je meer in balbezit zijn. Verder eens hoor, denk dat Bergwijn meer heeft laten zien, daar had de verdediging het bij vlagen best lastig mee.

70 minuten leuk meegedaan, dan gaat het opeens hard. Door die eerste 70 minuten krijg je misschien soort van hoop, maar die ventjes daar voorin en op het middenveld zijn zo ongelooflijk goed. Dan moet het echt meezitten, wil je het een beetje droog houden.

PSV moet hier wel gewoon 1 keer scoren. Paar gevaarlijke uitbraken waarbij ik Bergwijn echt goed vond in de momenten die hij kreeg. Die jongen moet gewoon bij Oranje. Als die eikel van een Koeman hem nou nog een keer niet selecteert ten faveure van iemand met een bekende achternaam moeten ze hem gewoon Zeist uit donderen.

Hmmm, maatje te groot..toch bieden de eerste driekwartier wel perspectief voor de volgende wedstrijden. Snel vergeten dit en alles geven tegen Inter! Come on Psv! Messi was wel weer fenomenaal hoor.

Heb me mateloos lopen irriteren aan al die Barcelona 'fans' (support your local) die de overtreding van Umtiti aan het bagatelliseren waren.

Ik denk dat ze het zelfs nog voor elkaar krijgen om Umtiti te verdedigen als 'ie iemand vermoord..

OT: PSV had hier meer kunnen doen, Hendrix speelde een zaadpartij; Zoet keepte niet onaardig.

18 september 2018 om 20:54

Waarschijnlijk supporters die 1x in het stadion zijn geweest. Als toerist...

18 september 2018 om 21:21

Wat een onzin ik ben al barca supporter van gaal daar daar was en ik ben sinds dien altijd supporter geweest. Ik ga elke maand 1 keer naar een wedstrijd. Maar ben wel nep supporter omdat de club zo veel succes heeft?

18 september 2018 om 21:22

Daarnaast is mijn moeder catalaans dus keuze is snel gemaakt😉

18 september 2018 om 21:23

Nee niet als je iedere maand gaat natuurlijk. Dan val je niet onder de groep die ik bedoel. Duur geintje dan...

18 september 2018 om 22:02

Ik heb et er voor over. Ik heb gelukkig de middelen om elke maand in ieder geval mijn club te zien echter vind ik niet dat als je niet naar stadion gaat dat je geen supporter ksn zijn. Niet iedereen kan om de 2 weken even op en neer naar barcelona reizen

18 september 2018 om 21:03

Wat een onzin is dat zeg. Ik support Barca sinds kleins af aan door ronaldinho en toen ik ouder werd ben ik Barca blijven supporten en heb bijna elke wedstrijd meegepikt. Desondanks zou ik dus een nep supporter zijn omdat ik fan ben van een grote club? Pure onzin natuurlijk

18 september 2018 om 21:10

Elke week op en neer naar Barcelona of woon je daar?

18 september 2018 om 21:48

Bedoel op tv. Heb jammer genoeg niet de financiële middelen en de tijd om het te bewerkstellen, maar ik zou het zeker willen doen.

18 september 2018 om 21:16

Fanboys die gaan voor het succes en het mooie voetbal van een club 1500 km bij hun wieg vandaan. Ik heb het nooit begrepen, en zal het nooit begrijpen. Natuurlijk geniet ik ook van het spel van Barcelona destijds, en ook van spelers als Messi, xavi, Iniesta, Figo, Zidane en alle andere grote spelers die het voetbal heeft voortgebracht; maar de club waar je van houd, jouw club, staat imo altijd in de regio/stad waar je bent grootgeworden. Bij een WK ben je toch ook voor het Nederlands elftal (mits aanwezig)

18 september 2018 om 21:22

Dat bedoel ik. Ik kan ook genieten van Barça. Maar een club bezoeken, de sfeer in het stadion bepalen/meemaken. Uitwedstrijden in spanning bezoeken. Dat noem ik supporters. Niet die ziggo abonnee zijn en eens per jaar een shirtje via internet kopen.

19 september 2018 om 10:41

Snap dat gezever niet dat je alleen fan bent als je iedere week naar een stadion gaat. Sommige mensen hebben een druk leven en niet iedere zaterdag of zondag tijd om naar een voetbalstadion te gaan. Maakt je dat minder fan dan iemand die elke week met 4 gram speed in z'n neus kwetsende spreekkoren staat te brullen tegen de moeder van de scheidsrechter? Nee sorry. Fan ben je op je eigen manier. Of je nou supporter bent van je plaatselijke amateurclub of van Real Madrid, moet je zelf weten. Lekker boeiend. De complete voetbalsport draait op TV gelden dus zonder die 'nep' supporters die niet naar het stadion gaan of kunnen stort die hele wereld in elkaar.

Waarom zou je ook je zuurverdiende centjes betalen om naar Camp Nou te gaan. Het gemiddelde rusthuis heeft nog meer sfeer

Inderdaad een verwachte overwinning, maar PSV had hier echt meer uit kunnen halen. Ik miste gewoon die extra positieve agressie op het veld. Te veel op de verdediging. Barca was namelijk echt niet heel goed en had zelf ook een laag tempo.

Ook bij de wissels had ik vraagtekens. Rond de 70e minuut sta je 1-0 achter en moet je verversing brengen om een poging te doen om te scoren. Hendrix had er veel eerder uit gemoeten, wat had hij veel balverlies zeg....

18 september 2018 om 20:55

Net vond je psv nog slecht? Maar nu hadden ze er meer uit kunnen halen

18 september 2018 om 20:58

Ach dit is zo'n irritante vent die alleen maar loopt te proveceren.

18 september 2018 om 21:00

Ik had dat bericht geplaatst nadat Barca met 10 kwam, want vanaf dat moment was het drama. Hoe kan je dan nog zo slap spelen?

18 september 2018 om 21:11

Omdat het al 3-0 stond?

18 september 2018 om 21:13

Dus op basis van de laatste 20 minuten vind jij psv slecht en vind je daarom dat ajax op basis van die 20 minuten psv gaat weg spelen. De eerste 70 minuten waarin psv uitstekend speelde telt voor jou niet mee? Quirento heeft gelijk je loop te provoceren

18 september 2018 om 21:55

Ach, deze comment zegt meer over jou dan over mij. Hoe snel kan je iets beoordelen, zonder dat je die gene kent.

PSV speelde gewoon slecht vanaf de rode kaart. Onbegrijpelijk dat je zulke gaten laat terwijl je met 1 man meer staat. Dit had PSV namelijk niet verdient.

18 september 2018 om 21:56

Ja, ik vond dat op dat moment. Dat was het moment dat ik dat liet blijken in live mee praten. Want het was gewoon slecht hoe simpel het ineens allemaal weggaf. Misschien moet je even inhoudelijk reageren in wat ik te zeggen heb over de gehele wedstrijd, want PSV had zeker meer verdient.

18 september 2018 om 22:04

Heb dan heb ik je reactie verkeerd geïnterpreteerd. Het kwam op mij over alsof je psv in het algeheel gewoon een slechte ploeg vond. Verder ben ik het met je eens over dat het op gegeven moment uit elkaar viel. Naar mijn inzien komt dit door het wisselen van viergever ( was begrijpelijk na zijn gele kaart en een driftige Suárez) isimat heeft niet de discipline en concentratie om zijn ruimtes te verdedigen. Hier door kwam er meer ruimte voor barca en dan kan et al snel oplopen tot 4-0

18 september 2018 om 20:58

Ben het met je eens, het oogde wat slap; Lozano daarentegen was wel lekker agressief.

4-0 verliezen maar toch geen slechte prestatie gelverd jammer dat de kansjes die zeggen kregen niet doeltrefend waren!

Geen goed begin voor PSV nu Inter ook nog eens gewonnen heeft tegen Tottenham. PSV vond ik in de eerste helft vrij aardig spelen. Messi laat (zoals gewoonlijk) weer eens zien wat een geniale voetballer hij is. Na de 2-0 was het eigenlijk afgelopen. Je zag dat PSV uit positie ging lopen en aangeslagen was. Jammer dat het zo loopt, want ze hadden naar mijn inziens meer verdiend. Bergwijn speelde overigens zeer sterk. Hij toonde eens temeer weer eens aan dat Koeman eigenlijk niet meer om hem heen kan.

Jammer, te verwachten maar had zeker niet gehoeven. Had zelf Hebdrixk eerder gewisseld want hij zakte door de ondergrens vond ik, bracht te weinig voetbal voor de counter en teveel balverlies. Paar mooie reddingen van Zoet gezien ook, had zo maar erger kunnen zijn. Lozano te onrustig in de eindfase wat meer benut had kunnen worden. 4-0 is toch nog wel veel, met 11 tegen 10 moet je geen vierde meer tegenkrijgen. Wel prachtige doelpunten gezien. Inter wint en die had ik eigenlijk als concurrent voor psv gezien, jammer

18 september 2018 om 21:23

Helemaal mee eens. Hij viel echt op in negatieve zin. Normaal ben ik wel redelijk te spreken over hem maar vandaag echt slecht. Misschien had die ook wel de moeilijkste positie maar komt echt te kort. Angelino heeft me echt aangenaam verrast en ook dumfries viel me niet tegen. Tja wat moet je er verder van zeggen. De duurste speler van psv zit misschien amper bij de selectie van Barcelona.

Vrij logische uitslag , uiteindelijk was het krachtverschil erg groot en leek het meer en meer op meester van Bommel met zijn jongens op schoolreisje.

Jammer Psv echt goed stand gehouden tot de 80ste minuut. Barca is gewoon een maatje te groot voor psv en ook voor alle andere NL clubs. Messi start het CL seizoen met een hattrick goed begin van Messi. Nogmaals jammer Psv hoop dat het meer mee zal zitten tegen Tottenham en Inter.

4-0 is 4-0 maar heb genoten van dit PSV! Die gaan nog stunten dit seizoen als ze dit elke keer kunnen brengen

18 september 2018 om 20:56

Niet dit psv. Ja ze hielden lang stand maar verdediging en defensieve middenveld (hendrix) speelde echt niet goed. Je in slaap laten sussen door Messi die 4 keer zn turbo aanzet en 3 keer scoort. Dat is helaas niet goed te praten. Zeker omdat Messi dubbele dekking had.

18 september 2018 om 20:56

weet niet waar je nasr hebt zitten kijken maar zijn door een in een traag tempo spelend Barça toch aardig afgedroogd. Maar ja dit voetbal is de norm in Eindhoven.

18 september 2018 om 21:00

Waar heb je zelf naar zitten kijken? Peter bedoel je dat we De meest scorende ploeg in de eredivisie zijn of? Kuddedier!

18 september 2018 om 21:20

Och, och, je had geen andere azijn meer? Afgedroogd zijn ze geenszins, dat doet de uitslag vermoeden, maar is complete onzin.

Die Schwaab heeft laatste 2 duels gewoon acht goals van Messi om zijn oren gekregen😆😆😆

Zonder goed te voetballen en in een traag tempo toch PSV aardig van de mat geveegd

18 september 2018 om 20:56

Dus je hebt de wedstrijd niet gezien begrijp ik uit je kortzichtige reactie.

18 september 2018 om 21:06

Dat is natuurlijk niet lastig als je het verschil in kapitaal ziet op het veld. De bank van Barcelona alleen is al meer waard dan de hele selectie van Psv.

In de eerste helft had ik nog redelijk goede hoop. PSV speelde strak voetbal, creeërden zelfs wat kansen, erg zonde. Aan de andere kant was deze stand enigsinds te verwachten. Het verschil tussen PSV en Barcelona is en blijft groot

Na die 2-0 was het verzet wel gebroken natuurlijk. Erg zuur dat de twee goals tot stand kwamen uit afstandschoten ipv uitgespeelde aanvallen. PSV heeft het redelijk gedaan.

Een nederlaag die vrijwel iedereen wel zag aankomen (Op van Bommel na). Een schande is het zeker niet maar 4-0 is toch een behoorlijke afgang. Ik begrijp dan ook echt nogsteeds niet waarom van Bommel zijn spelsysteem niet heeft aangepast.
En Viergever, dat je hem erbij haalt als reserve is prima maar kom op, die moet je toch niet je basis willen hebben staan als Nederlands topclub.

Nu maar hopen op een overwinning in eigen huis tegen Inter anders is het na 2 wedstrijden al over voor PSV in de CL. En graag met Guti in de basis want die Rosario komt Europees zwaar tekort.

18 september 2018 om 20:56

Bergwijn en Hendrix komen ook tekort. Met Viergever stond het nog wel goed achterin.

18 september 2018 om 23:47

Ik heb Bergwijn anders prima acties zien maken...

Barcelona speelde bij vlagen heel erg goed. PSV ook echt een puike prestatie neergezet. Leuk gevoetbald en deze uitslag hadden ze niet verdiend. Maar man man man wat is die Messi toch geweldig. Keer op keer bewijst hij waarom hij, in mijn ogen, de grootste voetballer aller tijden is. Niet alleen zijn goals en assists, maar zijn overall invloed op het spel. Elke aanval van Barcelona passeert 2 stations (vaak zelfs meerdere keren): Busquets en Messi. Messi bepaalt het tempo en dribbelt telkens mannetjes voorbij waardoor overtal situaties ontstaan. Barcelona valt of staat nog steeds bij hem.

Suarez lijkt de laatste week weer wat beter te gaan voetballen. Dembele is nog altijd veel te slordig. Geen enkele speler van Barcelona verliest de bal aan de voet, alleen passes worden af en toe onderschept. Maar Dembele verliest zo ontzettend vaak de bal als hij hem aan de voet heeft... Dat past echt niet bij Barcelona. En dan heeft hij ook zo'n onverschillige houding en uitstraling. Meeverdedigen of drukzetten doet hij dan amper. Mag echt wel wat harder werken en beter gaan voetballen als hij zijn basisplaats wil behouden. Wellicht kan Malcom hem binnenkort wat meer het vuur aan de schenen leggen. Als hij een actie inzet, oogt het vaak alsof hij niet echt een plan heeft. Veel slechte balcontacten en verkeerde keuzes. Maar die goal van is dan wel weer zeer fraai. Als hij balvaster en actiever wordt, en gewoon nog wat 'opgroeit', dan zie ik wel een mooie toekomst voor hem bij Barcelona.

18 september 2018 om 21:15

Welke wedstrijd heb jij gekeken?

Met Viergever leek het wel koek en ei. Dit Barcelona is zeker niet onverslaanbaar. Dat hebben we vorig seizoen ook gezien in de uitwedstrijden. Psv acht ik zeker niet kansloos in CL. Gewoon 3x thuis winnen met het publiek als 12e man.

Messi zou in de eredivisie minstens 60 doelpunten maken als hij bij Ajax of PSV zou spelen. Wat een fenomeen. Loert en loert en dan in 1x pats doelpunt. Er vielen bij PSV wel wat spelers door de mand op dit niveau. Niet erg maar wel realiteit en bevestiging van het matige niveau van onze eredivisie waar die spelers wel tot de uitblinkers behoren.

Tja, helaas. Kan PSV trots zijn? Tot aan de 70e minuut wel, maar hoe je de laatste kwartier dan nog ruim verliest en Messi simpel een hattrick laat maken. Dat kan natuurlijk niet, dan laat je het lopen a la Ado. Isimat komt erin en je krijgt er gelijk drie tegen. Logisch dat die niet meer speelt, stond weer heerlijk te schutteren achterin toen die erin kwam.

Al met al. Niet met angst gespeeld. Helaas was Barca op 80 procent een maatje te groot. Geen schande als je verliest in Camp Nou. Helemaal niet als je tot aan de 70e minuut, goed hebt meegedaan. Er lagen echt wel kansen in de omschakeling. Maar de eindpass tegen Barca, is zo zeldzaam. Die moet perfect zijn, en dat was vandaag niet het geval.

Tot aan de 70e minuut, dikke prima. Ook complimenten dat PSV niet in de paniekmode schoot na de 1-0. Maar na de 2-0 laat je het volledig lopen en dat kan natuurlijk niet. Eretreffer zat er helaas ook niet in, die we verdiend hadden.

Maar goed. Leren van dit soort wedstrijden, hard worden en op naar de volgende wedstrijden. Zondag en Inter en Spurs thuis, zijn vele male belangrijker.

Jammer dit, blijf je iets geconcentreerder dat ga je met maar 1-0 na huis. Maar die Messi zeg. Wat een fenomeen. Beste voetballer ooit.

Barcelona op halve kracht legt de kampioen van Nederland keihard over de knie...

18 september 2018 om 21:07

Barcelona heeft een beter ingespeeld team en betere spelers. Het is nooit een eerlijke strijd geweest

Ze werden tenminste niet weggespeeld, dat scheelt weer.

Barcelona op halve kracht legt de kampioen van Nederland keihard over de knie...

Terecht dat Messi niet op de shortlist voor beste speler te wereld. Hij staat mijlenver boven de rest.

Prima begin in de CL voor Barca, en krachten gespaard voor de drukke aankomende weken. PSV dapper gestreden maar teveel dommekrachten zoals Hendrix, Rosario en Dumfries. Daar heb je niets aan in dit soort wedstrijden

Barcelona op halve kracht legt de kampioen van Nederland keihard over de knie...

Paar minuten de focus kwijt en je loopt achter de feiten aan in Camp Nou. Daar kan het flitsend snel gaan als de jongens er zin in hebben. Ik vond Barcelona aanvallend niet zo zeer goed spelen, maar ze leken de wedstrijd onder de controle te hebben en zijn amper in grote problemen gekomen. Onder druk van PSV kwamen ze ook rustig uit en tja, het maakt een groot verschil met een talent als Messi in je team.

Laat ik beginnen om. Psv een compliment te geven over hoe ze hebben gespeeld met durf maar toch in de positie, neemt niet weg dat ik 't gevoel had dat ik naar een oefenpotje zat te kijken. Barca speelde op 40 a 50 procent leek wel maar wat is Messi toch een buitenaards persoon. Je ziet em letterlijk niet en als een duveltje uit een doosje ramt ie er een paar in

18 september 2018 om 20:59

Valt toch ook wel mee. Toen tegen Ajax, toen barca uitgespeeld was, toen had ik meer het idee van een oefenpotje. PSV boodt prima tegenstand, het is moeilijk on te zeggen.Barca prima elftal, maar vond het helemaal nog niet zo geweldig.

18 september 2018 om 21:02

Dus ben je eigenlijk kansloos weggespeeld. Denk je serieus dat PSV Barcelona in de problemen had kunnen brengen? Je zegt het zelf dat als barca ff gas gaf, dat hadden ze dan eerder gedaan en had je eraf gegaan met een grotere uitslag.

18 september 2018 om 21:02

Dus ben je eigenlijk kansloos weggespeeld. Denk je serieus dat PSV Barcelona in de problemen had kunnen brengen? Je zegt het zelf dat als barca ff gas gaf, dat hadden ze dan eerder gedaan en had je eraf gegaan met een grotere uitslag.

18 september 2018 om 21:14

Waarom niet. Er had best 1 counter in kunnen gaan. Dat soort momenten kunnen van grote invloed zijn op een wedstrijd.

18 september 2018 om 21:15

Was niet zijn fout. Dembélé loopt 2 middenvelders eruit en dan lekker makkelijk scoren op Viergever. Ging stukken beter ook met Isimat he?

Tot de 1-0 ging het eigenlijk perfect voor PSV en ook daarna speelden ze prima. Ze hadden misschien wat meer geluk nodig bij een van hun uitbraken en dan kan het zomaar nog spannend worden. Uiteindelijk Barca natuurlijk terecht gewonnen, maar ook een sterk PSV gezien. Hebben laten zien, ondanks de hoge uitslag, dat ze kunnen strijden om plek 2 of 3.

Verdiende overwinning...maar man wat een gemakkelijk gegeven vrije trap bij het eerste doelpunt. Lekker zon grote club in het zadel helpen, blijft toch jammer aan de cl. Barca speler kan niet meer bij de bal, gaat liggen en wordt beloond. Je moet wat geluk hebben bij die bal van Bergwijn in de eerste helft, zon bal erin vliegt ga je er wat meer in geloven. Miste net wat meer brutaliteit en een klein beetje meer geloof bij PSV.

Tot aan de 2-0 kon PSV het aardig tegenhouden, jammer dat die enkele kansjes en dan niet in gaan. Barca met 11 man 73% van het balbezit waarmee een resultaat er nooit echt in heeft gezeten.

18 september 2018 om 21:02

Bergwijn die bal erin legt eerste helft,
sta je met 15% balbezit voor. Dat gezwets over balbezit.

Jammer resultaat maar goed gespeeld. T was geen jongens tegen mannen, gelukkig. Na de 2-0 was t klaar.

4-0 is gewoon slecht 😑

mensen die stemden op de poll dat psv meer verdiende, jullie snappen er niks van.

Ik vond het prima gaan tot de 2-0 en ze hadden beter Viergever erin kunnen laten dan was het bij 2-0 gebleven. Isimat rent als een blind paard weg bij die laatste twee goals.

Nu heb ik ondanks het goede spel lang toch een zuur gevoel, die laatste goals hadden niet gehoeven.

Prima prestatie van PSV! Tuurlijk verlies je gewoon dik en kansloos, maar volgens mij kunnen we hier op doorborduren. Hoop heb je als supporter natuurlijk altijd, maar gezond verstand heeft altijd wel gezegd dat een resultaat in Barcelona zowat kansloos was.

Psv kan zichzelf niet heel veel verwijten, naar hun mogelijkheden gespeeld en toch wat kansjes gecreëerd. En toch 4-0 hard er af, zo gaat dat. En dan loopt en sjokt er ook nog een kleine Argentijn rond die zich drie keer inspant en drie keer scoort. Dan moet je eerlijk zijn en een diepe buiging maken. Op naar de volgende. Tegen Spurs en Inter liggen waarschijnlijk meer kansen.

Had wel het idee dat psv een beetje angstig was. Viergever kan het niveau ook niet helemaal, vind ik. Europa league misschien, maar nog hoger gaat hij gewoon domme overtredingen maken omdat de tegenstander gewoon te goed is. Ietwat geflatteerd die 4-0.

Echt zonde ik was erg pessimistisch maar hier had een punt ingezeten een 1-1 dan wel. Het stond uitstekend compact maar de tweede helft deden we veel te weinig met de counter kansen en was de Jong regelmatig de dissonant. Die had veel eerder gewisseld moeten worden voor Malen, want met drie pijlsnelle aanvallers had je veel meer kans om wat met de ruimte te doen.

Edit lol ik had niet eens gezien dat malen voor de jong kwam maar voor Bergwijn. Hele domme wissel dus!!

Nu werd het 2-0 werd er te laat gewisseld en zakte we ineens als collectief door het ijs en gaven we veel meer ruimte weg en wordt het nog 4-0.
En mensen die zeggen dat Barca op 30 procent speelde geloof ik niks van. Ze kwamen er gewoon lange tijd niet doorheen en kwamen niet verder dan schoten uit de tweede lijn.

Jammer! Dacht vooraf echt dat er wat te halen viel.. ik vond psv zeker niet kansloos, paar counters gezien waar veel ruimte lag, daar was meer te halen.. aan de andere kant is 4-0 een behoorlijke nederlaag, je zou zeggen kansloos maar daar ben ik het dus niet mee eens.. een fantastische vrije trap van Messi, daarna toch wat mogelijkheden, na de 2-0 wel afgetekend en terecht verloren!

Raar maar waar , maar dan zijn er nog mensen dat beweren dat Ronaldo beter is dan Messi.

Van tevoren kun je wel intekenen dat Barcelona een zege verdient. Maar 4-0 is wel erg vertekend; het kenschetst de klasse van de topvoetballers die deze ploeg rijk is. Gewoon op je sloffen, wanneer je zin hebt, aanzetten en killen. Gezien de puike weerstand van PSV had ik met een 2-0 eindstand meer vrede gehad.

Vooraf had het mijn voorkeur om 5-3-2 te spelen, op de counter met vertrouwen in Bergwijn en Lozano. Van Bommel had enerzijds groot gelijk voor zijn vertrouwde formatie te kiezen, maar anderzijds werd ook maar eens te meer duidelijk dat je in een underdogpositie niets aan Pereiro hebt en Luuk de Jong op dit niveau werkelijk een blok aan je been is. Het is haast aandoenlijk hoe hard hij werkt, maar het ziet er niet uit en het levert niets op. Ik begrijp daarom de wissels van Van Bommel ook niet helemaal. Viergever vervangen was natuurlijk logisch, maar als je die 1-0 na een uur nog op het bord hebt moet je wat forceren. Rosario heeft het prima gedaan, maar is een rechtsbenige kopie van Hendrix; als Pereiro dan ook niet thuis geeft is er niemand op het middenveld die dé pass geeft. Naar mijn smaak had Gutiérrez wel eerder gebracht mogen worden; ook vanavond kon je wel zien dat hij iets extra's kan brengen.

Vreemder was nog dat Malen voor Bergwijn kwam. Luuk de Jong slofte met zijn tong op de schoenen; met Malen, Lozano en Bergwijn zou je een veel dynamischer voorhoede hebben gehad voor de slotfase. Maar ja, of het veel had uitgemaakt...

18 september 2018 om 21:15

Mee eens ja ik zat ook bij de 1-0 met smart te wachten op de wissels malen voor de Jong en Gutierrez voor Pereiro. Onbegrijpelijk dat v Bommel die niet (op tijd ) toepaste. En Bergwijn er uit is natuurlijk een grote tactische blunder! Mag toch hopen dat iemand v Bommel wel met de neus op de feitjes drukt.

Dit verloop van de wedstrijd had ik ook wel verwacht. Eerste helft doet Barca rustig aan en 2e helft wanneer PSV wat vermoeider oogt, even wat gas geven en dan zie je het grote kwaliteitsverschil. PSV heeft naar hun mogelijkheden gespeeld en hadden ook best wel wat kansen, maar heb geen moment gedacht dat Barca in de problemen zou komen. Was wel een tamelijk saaie wedstrijd en vanwege dit vroegere tijdstip ook haast geen sfeer te bekennen. Messi trouwens weer geweldig, wat kan ik toch van hem genieten!

Barça heeft op 30% gespeeld, klasse verschil gewoon veels te groot. Het lijkt alsof je mee kan doen maar als ze even gas geven zit hij er in. Geen schande van PSV, maar ze weten het ook weer

18 september 2018 om 21:07

Messi ongelooflijk! Doet een hele wedstrijd zo goed als niks, maar scoort toch 3x. Echt wel de beste speler die er ooit is geweest!!!

Ik vind het eigenlijk wel leuk dat psv heeft verloren,....psv'ers die zeggen dat ze hopen dat ajax morgen wel wint, die liegen.
Van mij hoeven ze niet te winnen...

18 september 2018 om 21:11

Idd veel mensen van Nederland zijn morgen blij als we verliezen.

18 september 2018 om 21:15

Gooi je je eigen glazen alleen maar in , Nederlands succes betekend ook meer plekken in Europa .

18 september 2018 om 21:22

Eerlijk gezegd, interesseert me dat geen moer. Heb vandaag ook weer mogen aanschouwen hoeveel we op dat feestje te zoeken hebben.

Tja Barcelona speelde alsof het een oefenpotje was. Eigenlijk hoefde deze wedstrijd niet gespeeld te worden. Hopelijk kan Psv tegen Inter en Spurs wel wat punten pakken.

PSV heeft het gewoon slecht gedaan. De boel dicht houden en nog met 4-0 Verliezen. En dat ook nog eens met een man meer. Hopelijk weet Ajax zondag ook te profiteren van de zwakke verdediging van PSV. Met Ziyech en Tadic gaat dat hopelijk wel goed komen. Die onze aanvallers vrij voor de goal kunnen zetten met een steek pass.

18 september 2018 om 21:13

Beetje kortzichtig he. Het stond al 3-0 toen ze met 10 kwamen te staan. Verder doe je net alsof Ajax zoveel verder is dan psv te lachwekkend gewoon.

18 september 2018 om 21:14

Dat is Ajax ook , let maar op komend weekend.

18 september 2018 om 21:16

Ga ik zeker doen. Ze staan voorlopig nog gewoon 2e en een slechter doelsaldo dus wat zijnde precies verder dan?

18 september 2018 om 21:17

Als team. Zit veel meer voetbal en talent in amsterdam .

18 september 2018 om 21:20

Ja en we hebben gezien wat voor prijzen al die talenten de afgelopen 4 jaar gepakt hebben.

18 september 2018 om 21:24

Dat is al jaren zo, wordt ook elk jaar geroepen. We gaan het zondag zien..

18 september 2018 om 21:38

Sorry was er vergeten bij te zetten dat er nog een goal viel met een man meer.

18 september 2018 om 21:40

Zeg helemaal niet dat Ajax verder is. Zeg alleen dat de verdediging van PSV zwak is. Ajax laat zich hopelijk niet aftroeven door de counters van PSV neem aan dat ze zo gaan spelen. Het spel kunnen ze ieders geval niet maken.

18 september 2018 om 22:23

Nee klopt idd alle 18 goals van psv waren allemaal counters. Zucht wat zijn sommige mensen vermoeiend.

18 september 2018 om 21:16

En ook nog eens dat Barcelona maar op halve kracht speelde.

18 september 2018 om 21:24

@ajaxrkc33:

4-3-3 spelen tegen Barcelona en toch nog tot 10 doelpogingen komen noem jij "de boel dichthouden"?

En dat je het hebt over 4-0 verliezen met een man meer is een beetje kinderachtig, het stond immers al 3-0 toen die rode kaart viel.

18 september 2018 om 21:41

Van die 10 doelpogingen waren er maat een elke op goal.

Ik snap niet dat iedereen zegt "psv mag met opgeheven hoofd terugkijken"

Hoe dan??
Psv is afgeslacht, de hele wedstrijd laat barca denken dat psv kans maakt, en na de 70e minuut aanzetten en meteen kans na kans.

Psv mag echt blij zijn dat barca niet de hele wedstrijd volgas gaf, dan was het hier makelijk 6-0/7-0 geworden.

18 september 2018 om 21:26

Ze zijn niet afgeslacht, dat is onzin. Ze hebben meer dan terecht verloren van met name Messi, maar een groot gedeelte van de wedstrijd hebben ze het prima gedaan. De stand doet vermoeden dat het van de mat geveegd is, maar dat kun je niet met droge ogen beweren als de wedstrijd hebt gezien.

18 september 2018 om 21:39

Barcelona dacht er te licht zinnig over.
Zat niet voor niks iets meer dan de helft vol voor CL wedstrijd.

Zoals verwacht gewoon kansloos onderuit , ondanks dat veel Psv’ers hier dachten minimaal een punt te pakken..

Weten ze in Eindhoven ook weer hoe het voelt om met een groot verschil te verliezen.

18 september 2018 om 21:25

Er waren er een stuk meer realistisch dan wat jij hier roept, maar zeik rustig verder als dat je goed doet.

Ik kijk nu een paar weken naar Barcelona maar begin me zorgen te maken, het is gewoon niet goed. Met dit spel gaan ze de CL bij lang na niet winnen.

18 september 2018 om 21:16

Maak je geen zorgen. Zelden wint een team de CL door constant te overtuigen. Ze maken nog steeds kans. Net als de rest van de top teams.

18 september 2018 om 21:42

De CL gaat toch weer naar Real Madrid.

Ik had in de eerste helft eigenlijk al wel verwacht dat het zo zou lopen. Barcelona speelt niet op 100 procent, laat PSV geloven in een stuntje, PSV krijgt een paar kansjes, maar uiteindelijk beslist Barcelona het zonder echt te wervelen met enkele geniale momenten waar je heel weinig tegen kunt beginnen.

Uiteindelijk toch nog jammer, ik had 2-0 of 3-1 een meer representatieve uitslag gevonden.

Weer met beide benen op de grond.
Kunnen we alleen willy van de kerhof weer niet serieus nemen!
Deze wedstrijd hoef je ook geen punten te pakken.
Alleen het is balen dat die andere 2 ploegen ook een aardig niveau hebben.
Toch net iets anders dan Ado uit of Utrecht thuis.

Tot aan de 2-0 speelde PSV verdienstelijk, daarna was het gelopen en vielen de goals ineens heel snel en makkelijk. Het waren overigens wel allemaal fantastische goals zeg. Zo geweldig en wervelend was Barcelona vandaag niet, een paar individuele bevliegingen waren voldoende.

aandoenlijk hoe sommige ajacieden deze nederlaag aangrijpen om zich moed in te praten dat ajax dit zondag wel moet winnen

18 september 2018 om 22:07

Ja want die wedstrijd is zeker ook al gespeeld volgens jou

Isimat/Schwaab, au au au, dat doet pijn aan de oogjes..... Maar PSV heeft het best redelijk gedan. Verschil Umtiti/Hendrikx is meedogenloos zijn als dat moet.

Met hand en tand verdedigen en er alsnog kansloos af gaan. Ga gewoon voetballen. Dan krijg je misschien dezelfde uitslag, maar dwing je misschien wat meer af. Nu af en toe een counter waar heel slordig mee omgegaan werd. Ik zou hier als supporter niet vrolijk van worden en zeker niet trots op kunnen zijn.

18 september 2018 om 21:52

Hoe noemde Verbeek dat vorig jaar ook al weer..... Dacht dat ze daar met Van Bommel vanaf waren, maar blijkbaar effe een terugvalletje. Kijken of ze zondag thuis wel durven te voetballen voor eigen publiek. Denk van niet, maar dat vinden ze daar helemaal niet erg. Wonderlijk eigenlijk. Is maar waar je van houdt natuurlijk.

18 september 2018 om 22:03

Wat een gelul. "met hand en tand verdedigen"? PSV speelde tegen Barcelona met exact evenveel verdedigers als tegen Willem II en ADO Den Haag.

Is het misschien bij je opgekomen dat het wellicht best moeilijk is om "gewoon te voetballen", zelfs al zou je dat willen, als je uit speelt tegen de misschien wel beste club op aarde?

Zal je zien dat morgen Ajax wel een goed resultaat neerzet, iedereen denkt dat zondag schriftelijk kan worden afgedaan en PSV vervolgens die wedstrijd wel weer wint... Net zoals AZ voor lul stond in Europa en in de Eredivisie goed van start ging.

Ik hoop dat alleen het eerste deel van mijn voorspelling uit komt en Ajax de broodnodige Europese punten pakt voor Nederland. Maar dan ook zondag zichzelf daarvoor nog eens weet te belonen. Ik vind het altijd zo zuur als clubs die het in Europa slecht doen, wel in de eredivisie presteren en daarmee weer de kans afdwingen om Europees net zo hard te falen.

Toegegeven, dan ben ik wel te hard voor Psv. 4-0 is een grote uitslag, maar uit van Barca verliezen is natuurlijk geen schande. Het is ook gewoon een zware poule en als Inter dan vandaag ook nog stunt tegen Tottenham, wordt overwinteren (al zou het maar in de EL zijn) een hels karwei...

Ik zelf had van tevoren een verschil van 2 doelpunten verwacht en dat was ook mogelijk geweest maar helaas was daar Messi met een weergaloze vrije trap en een sublieme actie van Dembele die hem ook nog eens goed afronde. Verder vond ik dat Psv een aardige pot gespeeld heeft en het is gelet op het feit dat Juve en Roma er vorig jaar ook met respectievelijk 3-0 en 4-1 afgingen geen schande dat je met 4-0 verliest.
Ik ben geen Psv-er maar Ajax is geen Barcelona met een Messi en gelet op de vorm van de laatste tijd in de nationale competitie en hoe Psv toch lang vrij goed stond denk ik dat ze zondag met een kleine overwinning het veld afgaan.
We gaan het zien, vorig jaar versleet iedereen me ook voor gek toen ik zei dat Psv kampioen ging worden na de uitschakeling tegen Osijek

PSV is gewoon geen partij voor Barcelona.
Af en toe kwamen ze eruit, maar een FC Emmen zal ook zijn kansen krijgen in het Philips stadion, maar ook niet winnen en geen partij zijn voor PSV. Het chauvinisme verheerlijkt, maar om te denken dat Hendrix, de Jong, Pereiro etc slecht speelde en dat dáárom Barcelona mede heeft gewonnen is larie.

Met 11 man een muur vormen terwijl je 3-0 achter staat en tegen 10 man speelt, zegt toch alles? Net als de vele dubbele één-tweetjes op de vierkante meter waar geen PSV-er zijn voet er tussen krijgt...

De grootste pech is dat Inter heeft gewonnen, want daar liggen kansen.

PSV is gewoon geen partij voor Barcelona.
Af en toe kwamen ze eruit, maar een FC Emmen zal ook zijn kansen krijgen in het Philips stadion, maar ook niet winnen en geen partij zijn voor PSV. Het chauvinisme verheerlijkt, maar om te denken dat Hendrix, de Jong, Pereiro etc slecht speelde en dat dáárom Barcelona mede heeft gewonnen is larie.

Met 11 man een muur vormen terwijl je 3-0 achter staat en tegen 10 man speelt, zegt toch alles? Net als de vele dubbele één-tweetjes op de vierkante meter waar geen PSV-er zijn voet er tussen krijgt...

De grootste pech is dat Inter heeft gewonnen, want daar liggen kansen.

PSV blijft me toch keer op keer weer verrassen onder Van Bommel. Waar ik (zeker na de wedstrijd tegen 'mijn' Feyenoord) niet overtuigd was van de kwaliteiten van de ploeg in vergelijking met Ajax, laat Mark eens te meer de invloed die een coach op een ploeg heeft zien. Een geweldige eerste helft gespeeld maar helaas toch met 4-0 verloren. Ik wil alle PSV-ers in ieder geval feliciteren met het getoonde spel, dat was voor een eredivisie club echt van buitengewoon hoog niveau.

PSV heeft zeker wel knap gedaan. Met de ruimte die Barca nu weggaf zouden ze tegen City en Bayern 3 a 4 goals om de oren krijgen.. 4-0 is verdiend maar wel wat geflatteerd met maar 6 attempts on target voor Barcelona. Bergwijn en De Jong hadden scherper moeten zijn maar Dumfries en Angelino maakte verdedigend erg goede indruk op mij.

Zo ik had verwacht dat de wedstrijd pas om 20.45 ging beginnen, zet ik die op en zie ik 4-0 staan. Wat jammer. Ik had begrepen dat ze best goed meespeelde, maar de individuele klasse van Barcelona is natuurlijk zeer hoog.

Jammer dat PSV niet heeft gescoord, dat zat er wel in dacht ik zo.

Wat ik een beetje eng vond: blijkbaar is Viergever onze sterkhouder?!?
Met hem 1-0 en dus nog een klein kansje op een resultaat en hij gaat er uit en er komen er nog 3 bij.

Ik vreesde dat hij een miskoop zou zijn, maar hij doet weinig fout tot nu toe en lijkt toch wat stabiliteit te brengen in de verdediging.

In algemene zin niet slecht gedaan op de laatste 20 min na. Maar goed, die horen er ook bij en dus is 4-0 logischerwijs niet goed. Wel mooi dat PSV zich niet verstopte of onderdanig speelde.
Relativerend kun je zeggen dat dit een ingecalculeerde nederlaag is en dus niet bij de pakken gaan neer zitten. Met deze instelling de andere CL wedstrijden in gaan en wellicht doe je het beter dan gedacht.

ik snap nog steeds niet dat PSV geen CV heeft gehaald. met Viergever, Schwaab en Isimat daar kan je de Champions League toch niet mee in? tenzij er misschien 1 goede centrum verdediger had naast gestaan

Waar was schwaap nou? Volgens sommige psv'ers moest messi gaan opletten haha, ajax pakt psv zondag hard aan let daar maar op haha

Jammer. Psv heeft zich kranig geweerd. Ze hebben lang stand gehouden. Maar als Barca dan vlak voor tijd even gas geeft is het klaar. Een ding is duidelijk geworden. PSV kan best lang aardig standhouden tegen de absolute wereldtop

PSV gaat gewoon naar huis met 0 punten uit 6 hier in deze groep.
Het niveauverschil is gewoon te groot en dat zie je vooral in de verdediging van PSV wat een houten klazen op een rij eigenlijk.
Zoet ook niet sterk, bij die vrijtrap reageert hij 10seconden te laat waardoor hij onhoudbaar leek te zijn.
Ben benieuwd wat Ajax gaat doen morgen, dat moreel zal meegenomen worden naar de kraker van zondag.

18 september 2018 om 23:27

"psv gaat gewoon naar huis met 0 punten uit 6 hier in deze groep."
Dat geloof ik niet. Tottenham en Inter zijn toch weer een niveautje minder dan Barcelona. En als PSV thuis speelt in de CL, dan komen er altijd extra krachten los.

"zoet ook niet sterk"
Voor mijn gevoel waren alle goals onhoudbaar. Ik verwijt Zoet niets.

"ben benieuwd wat Ajax gaat doen morgen, dat moreel zal meegenomen worden naar de kraker van zondag."
Geloof ik niet. Iedereen ging al uit van een ruime nederlaag van PSV tegen Barcelona en dat is gewoon uitgekomen. Dat zal geen grote deuk op hebben geleverd. De eredivisie en de CL zijn twee aparte vehalen en in de eredivisie kan PSV vertrouwen putten uit de 4-0 tegen Utrecht, de 6-1 tegen Willem II en de 0-7 tegen Ado.

19 september 2018 om 00:02

Denk dat PSV thuis best wat puntjes kan pakken, maar onderschat Inter en Tottenham niet. Als PSV derde wordt dan vind ik dat echt een groot compliment waard.

al met al ook geen schande deze nederlaag. het verschil in budget tussen PSV en Barca is immens groot. hopen dat PSV alsnog kan stunten tegen Inter of de Spurs

19 september 2018 om 00:00

Het is niet alleen geld, maar vooral kwaliteit. Welke PSV'er zou een vaste basisplek bij Barcelona krijgen? Jij mag het zeggen, maar ik denk dat ook Lozano daar eerst op de bank terecht zal komen.

19 september 2018 om 00:06

@007

dat ben ik zeker met je eens maar geld bepaald ook de kwaliteit van je selectie. PSV kan niet even een 150 miljoen uitgeven aan 1 speler zoals Barca dat wel kan

Mark van Rijswijk zei het later bij Fox uitstekend. Dit was net zo hoe PSV bijvoorbeeld tegen Willem ll speelt. De Tilburgers krijgen wat kansen, maken ze niet en dan op het eind wint PSV met 4-0. Het is gewoon geen schande. Als Barcelona met de instelling zou spelen als ze doen tegen Real of een Europese topper dan sturen ze PSV naar huis met een afstraffing. Natuurlijk zou een 0-1 of 1-1 even iets los maken bij PSV, maar ga er maar van uit dat de Catalanen tenslotte toch hadden gewonnen. De verhoudingen waren net als Frankrijk tegen Oranje...PSV heeft hun best gedaan, zijn niet afgegaan, maar Barcelona won tenslotte best makkelijk.

19 september 2018 om 07:47

"de Tilburgers krijgen wat kansen, maken ze niet en dan op het eind wint PSV met 4-0."

Alleen was de uitslag bij PSV - Willem II 6-1.

19 september 2018 om 08:17

Dat is waar, maar je snapt me denk ik wel. PSV (en Ajax) heeft veel van dit soort potjes in de eredivisie. Ze weten dan gewoon van af minuut één dat ze beter zijn en gaan winnen. De tegenstander doet dan een tijdje leuk mee, maar aan het eind staan ze gewoon met lege handen. We zullen nooit weten wat er had gebeurt als jou club wel had gescoord, maar ik denk dat ook jij beseft dat de thuisclub dan even op het gaspedaal zou gaan staan.

19 september 2018 om 10:18

Tja maar je kunt genoeg voorbeelden opnoemen in de eredivisie waar het toch net anders loopt... Ajax - Heracles onlangs nog. Een stunt kan altijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren