Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pérez: ‘Onmogelijk om Haaland en Mbappé te kopen zonder Super League'

Laatste update:

Real Madrid is volgens voorzitter Florentino Pérez financieel niet in staat om Galácticos aan te trekken. In een interview met het radioprogramma El Larguero noemt hij het aantrekken van Kylian Mbappé en Erling Haaland voor iedere club ‘onmogelijk’ door het uitblijven van de Super League. Pérez denkt dat geen enkele club komende zomer in staat is om een van de twee talentvolle aanvallers aan te trekken nu er een streep is gezet door de Super League.

Paris Saint-Germain-aanvaller Mbappé en Haaland van Borussia Dortmund werden de afgelopen maanden veelvuldig in verband gebracht met een transfer naar Real Madrid. Pérez acht het onwaarschijnlijk dat een Europese topclub de komende transferperiode genoeg geld heeft om een van de twee spelers aan te trekken. “Over het algemeen zullen er deze zomer geen grote transfers zijn”, aldus de voorzitter van de Koninklijke. “Als er geen geld stroomt van de rijke naar de arme clubs, heeft iedereen daar onder te lijden. Zonder de Super League is het onmogelijk om aankopen te doen als Mbappé en Haaland. Niet alleen voor Real Madrid, maar in het algemeen.”

Mbappé staat tot medio 2022 onder contract bij Paris Saint-Germain. Hij heeft nog geen knoop doorgehakt over zijn toekomst, waardoor een vertrek bij PSG tot de mogelijkheden behoort. Pérez maakt er geen geheim van dat de Frans international hoog op het wensenlijstje staat. Het aantrekken van de peperdure aanvaller lijkt echter een brug te ver voor Real Madrid. “Als wij Mbappé deze zomer niet contracteren, dan denk ik niet dat er ook maar een supporter is die zichzelf daarom in het hoofd schiet. Ze weten allemaal dat we onze stinkende best doen. En als dingen niet gebeuren, dan is dat omdat het onmogelijk is.” Pérez benadrukte dat er in aanvallend opzicht wel een versterking bij moet komen. “Onze aanval staat vol met jeugdspelers, dus we moeten wel iets doen. We hebben een geweldige verdediging en een geweldig middenveld, maar in de voorhoede moet er iets bij.”

Ook in verdedigend opzicht lijkt Real Madrid zich te moeten gaan versterken. Sergio Ramos heeft zijn aflopende contract niet verlengd, terwijl Raphaël Varane in de wandelgangen in verband wordt gebracht met een transfer naar de Premier League. “Als spelers niet bij Real Madrid willen blijven, dan kunnen ze vertrekken”, zegt Pérez over de situatie van Varane. Over Sergio Ramos: “Met hem hebben we nog geen akkoord bereikt. Ik houd van hem als een zoon. Ik heb er alles aan gedaan, de bal ligt nu bij hem.” Met de komst van David Alaba anticipeert Real Madrid op het vertrek van een van de twee centrumverdedigers. De mandekker komt transfervrij over van Bayern München en tekent volgens diverse media een vijfjarig contract. Real Madrid moet zijn komst nog wel officieel bevestigen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee dit is onmogelijk door de corona pandemie. Hier lijdt elke club onder. Maar die andere clubs en het voetbal interesseren hem niet. Alleen zijn eigen Real en zijn eigen ego

22 april 2021 om 10:27

Vind het ook vrij apart dat ze precies in deze periode hun stadion voor 100en miljoenen laten verbouwen. Ook de miljoenen aan salarissen die ze wekelijks uitgeven helpen natuurlijk niet mee. Maar goed, zlubs als Dordrecht en Bolton vechten volgens Perez blijkbaar niet voor hun voortbestaan. Nee het zijn alleen de groten der grooten die het zwaar hebben. Walgelijke man die Perez.

22 april 2021 om 10:35

Ach, zijn uitsprak dat het oneerlijk is dat kleine clubs geld verdienen en grote clubs geld verliezen zegt toch alles over hem als persoon? Een bestuurder moet als eerste naar zijn eigen club kijken, maar als je zulke uitingen doet sta je volledig los van de realiteit en geef je iedereen die kleiner is dan jij een dikke vinger. Ik ben blij dat we de echte Perez te zien gekregen hebben. Zou hem bijna seniel willen noemen, maar toen ze dat over Wenger zeiden vond ik dat ook nooit leuk, dus die laat ik (voorlopig) achterwege.

22 april 2021 om 10:59

Stadion verbouwingen waren al eerder gepland, voor de pandemie begon. De pandemie zorgde er alleen voor dat de werken eerder konden beginnen. Betreft de kosten: Real Madrid betaald deze pas vanaf volgend jaar.

22 april 2021 om 11:11

Toch net logisch om dat nu te doen? Dat geld werd toch wel geleend en nu kunnen ze het stadion verbouwen zonder dat de fans er al teveel last van hebben.

22 april 2021 om 11:12

De periode van het verbouwen van hun stadion vindt ik briljant. Had graag gezien dat Bayern in deze periode had gekeken of het stadion niet uitgebreid had kunnen worden.
Je hebt nu geen last van de supporters tijdens de verbouwing, zij mogen nu toch niet het stadion in.

Voor de rest ben ik het met jouw eens, Real heeft er mede voor gezorgd dat de prijzen en salarissen de pan zijn uitgestegen. Kijk nou bij Alaba, niemand wilde hem dit salaris betalen alleen real, zij houden dit dus mede in stand. Alaba krijgt nu 1 mlj meer per jaar dan Ramos, die wil natuurlijk nu niet meer verlengen.

22 april 2021 om 12:25

Alsof het anderen hun probleem is dat Real zich niet kan versterken met de twee absolute toppers van de toekomst. Dat is toch echt het probleem van Real Madrid zelf. Ik snap dat ieder voor zijn eigen parochie preekt maar dit gaat wel erg ver.

22 april 2021 om 14:27

Bayern1992.“Niemand wilde Alaba die salaris betalen” klopt ook niet. Hij vroeg 15m per jaar aan Bayern en Real gaat 12 betalen, hij neemt de salaris van Ramos gewoon over. De reden waarom Ramos weggaat is juist omdat hij meer wil maar het niet krijgt. Dus ken je feiten. @elnino, uiteindelijk gaat het om eigenbelangen ja (en als je anderen ermee kunt betrekken en helpen des te beter). De meeste fans van Psv, Ajax en andere grote clubs zien Be-ne Liga wel zitten. Dan wordt er niet gekeken naar de kleinere clubs.

22 april 2021 om 14:41

blink, je kan niet iemand anders beschuldigen van het feit dat hij de feiten niet goed kent, terwijl jij zelf de feiten niet kent. De meeste supporters van de topclubs zijn namelijk niet voor een Beneliga. Dat verzin je. Zie alle media 24 januari 2020. En, een Beneliga heeft gewoon promotie en degradatieplekken, dus de kleine clubs kunnen gewoon participeren. Je zit dus helemaal fout.

22 april 2021 om 14:47

Is dat erg dan? betekent alleen maar dat koopclubs niet meer alle sterren kunnen halen en dat zorgt weer voor meer topspelers bij verschillende clubs en dus een spannendere competitie, meer supporters en als toetje op de kers meer aantrekkingskracht voor sponsoren.... zie het probleem niet behalve dan dat Real geen alleenheerser kan worden

22 april 2021 om 15:20

Idd. Want dan komt het op innovatie en speelstijl aan en laten aardig wat van die SL clubs daar nou totaal niet in uitblinken.

22 april 2021 om 15:23

@formus. De meeste supporters zijn tegen? Genoeg die het wel zien zitten. En dit is een feit. Hypocrisie ten top.Verder weten we allemaal wat BeneLiga inhoudt omdat de founding fathers het wel mochten presenteren. ESL niet. Of weet je wat het precies inhoudt? Dan graag een bron, want ik wil oprecht meer erover lezen.

22 april 2021 om 15:30

Blink, het wordt steeds vreemder met je. Ik geef notabene een vorm van bronvermelding. Ik mag hier geen links plaatsen, maar elke vorm van media heeft hierover gerapporteerd op 24 januari 2020. Je kan het zo opzoeken. En dan komt blink182, die andere mensen beschuldigt dat ze de feiten niet juist hebben, aanzetten met een opmerking vanuit zichzelf, zonder bronvermelding en durft dit een feit te noemen. Je zet jezelf volledig voor schut. Feiten gebruik je om iets te onderbouwen, daaruit blijkt dat iets objectief is. En niet iets subjectiefs, dus iets wat jezelf vindt. Maar ik heb het idee dat je het niet begrijpt, want anders was je wel met bronvermelding gekomen. Dus kom maar op met je bron. Anders is het jouw mening en die is feitelijk onjuist. En wat is "hypocrisie ten top"? Begrijp je echt wat dat betekent? En dat is een serieuze vraag!

22 april 2021 om 15:34

Zie nu dat je je tekst hebt aangepast. Dit stond er en hier reageerde ik op: "De meeste supporters zijn tegen? Nee hoor. Genoeg die het wel zien zitten. En dit is een feit. Hypocrisie ten top."

22 april 2021 om 15:40

En wat je nu hebt aangepast: ik heb geen idee wat je me vraagt. Of ik de ESL ken? Of de Beneliga? En daar wil je bronvermelding van? Sorry, maar ik heb het noch over de inhoud van de BL, noch over de inhoud vd SL gehad.Dus Google is je beste vriend, zoek het zelf maar op. En hoezo bronvermelding? Waarom moet ik bronvermelding geven van iets waar ik het niet over heb?

22 april 2021 om 10:44

Weet je nu hij dit zegt krabbelt iedereen zich ineens terug. Waar zijn die mensen die geloofde alsof het Playstation was van dit jaar komt Mbappe en de jaar erop kopen we haaland, nou asjeblieft mensen. Dit heb ik duizend x geroepen, met welke geld??? Je hoorde destijds Barcelona zoveel schulden Barcelona dit omdat bacelona zo een slechte voorzitter had met allemaal slangen om zich heen die alle details door vertelden aan journalisten. Real Madrid met Perez heeft in mijn ogen echt een top president maar zoals laatst van zijn interview gaf hij aan hoeveel real Madrid heeft misgelopen en zoveel als hij zij had ik nooit gedacht maar goed. Alle clubs hebben problemen alleen gaat het mij erom dat mensen zo makkelijk riepen ja dit jaar komt die en volgend jaar dan komt de ander en dan hebben we weer een top team. Nu zou ik graag een reactie bijvoorbeeld van insidem willen zien.

22 april 2021 om 11:01

En jij gelooft Perez nu opeens wel? Real Madrid zal dat geld toveren. Hij zegt Mbappe en Haaland, niet dat 1 van de 2 niet zullen komen. Ik denk hoe dan ook Real toch 1 ster zal halen.

22 april 2021 om 12:11

Mits hij veel kan verkopen, alleen weet k niet of er kopers zullen zinn Ivm ciris van de clubs. Verder is perez een held en een man met cojones.

22 april 2021 om 12:17

Wishful thinking; enkel City en PSG zullen aanbiedingen kunnen doen naar de zin van Mbappe en Haaland. Vooral Mbappe gaat nergens naartoe; zal financieel nergens een betere aanbieding krijgen. Haaland zie ik naar City gaan; die missen nog een echte sterspeler al vind ik dat De Bruyne dat momenteel is daarzo

22 april 2021 om 14:20

Misschien een studie economie voor deze meneer: Niet meer geld uitgeven dan je ontvangt. Idiote salarissen/transfersommen betalen en dan zeggen dat je geld tekort komt

22 april 2021 om 12:22

Prima toch dat Real beiden niet kan halen. Een wedstrijd Real-PSG en Real- Dortmund zijn en stuk interessanter voor de fans wanneer Mbappe een Haarland niet bij real spelen. En dat is het Perez immers om te doen.

Dan koop je ze niet. Ik begrijp best dat de prijzen voor spelers de pan uit rijzen, maar ik kan me een CR7 herinneren die voor een recordbedrag naar een club uit Madrid ging. Een Figo. Een Kaka. Een Zidane. Deze man baalt van iets dat het gevolg is van zijn eigen acties. Alleen wil hij het zelf niet inzien. Wat een dropsleutel.

22 april 2021 om 10:18

Onzin. Die prijzen zijn organisch gestegen vanwege de stijgende omzet in het voetbal. Madrid heeft op veel momenten de grens verlegd omdat hun omzet het snelste steeg. Zo simpel als dat is het eigenlijk

22 april 2021 om 10:23

Dit is pas onzin. Omdat je 4 jaar achter elkaar het meeste geld verdient betekent niet dat die jaren de nieuwe standaard zijn. Misschien handig om even op langere termijn te kijken wat je inkomsten en uitgaven kunnen zijn. Lekkere korte termijn visie dit en hij is inderdaad een dropsleutel.

22 april 2021 om 10:24

Je bevestigd alleen maar Samcro zijn gelijk. Madrid is er zelf mee begonnen, daarom vragen oa Dortmund en PSG nu richting de 200 miljoen. Eigen schuld, dikke bult.

22 april 2021 om 10:25

Maar wat is dan precies de onzin uit Samcro zijn verhaal? CR7 ging toch ook gewoon voor een recordbedrag naar Madrid? Daarnaast heeft deze man natuurlijk ook echt wel schuld aan de hedendaagse gekte op de arbeidsmarkt. Ongeachte inflatie.

22 april 2021 om 10:25

Dat is idd nog een reden dat hij niet mag zeuren. Slachtoffer van zijn eigen succes en dan moet hij nu komen miepen dat het allemaal zo oneerlijk is? Deze man kan beter even zijn excuses maken voor de chaos die hij veroorzaakt heeft en zich daarna heel stil houden ipv zo hautain te doen alsof het allemaal niet anders kan.

22 april 2021 om 10:25

De transfersommen zijn relatief gezien harder gestegen dan de stijgende omzetten. Clubs (veelal in Spanje) maken gebruik van allerlei boekhandige trucs en leningen. Andere clubs worden kunstmatig omhoog gepompt door financiële injecties van eigenaren.
Na een bizarre tijd, waar meerdere matige spelers voor boven de 30 miljoen werden binnengehaald zou er nu toch prima een tijd van consolidatie van omzetten kunnen optreden, waardoor transfersommen ook consolideren en naar beneden gaan? Dit zijn natuurlijke economische conjunctuur bewegingen. Er zullen een aantal clubs zijn die iets te hard hebben gespeculeerd op het oneindig omhoog gaan van deze hoog conjunctuur, dat zie je in het bedrijfsleven ook en dit zijn dan ook vaak de bedrijven die omvallen in laag conjunctuur. Dat lijkt mij in deze zin gewoon een nadeel van speculatief beleid. Als je jouw club als bedrijf leidt zal je bij slecht eigenaarschap ook zelf de lasten moeten dragen.

22 april 2021 om 10:27

Ja allemaal leuk en aardig, maar nu is er een crisis. Deze crisis is het grootst bij de 'grote' clubs, omdat die gewoon wanbeleid hebben gevoerd. Aankopen en salarissen zijn te groot en nu pas heeft het gevolgen. Ik voel de gevolgen van mijn studie (door schuld) maandelijks en hierdoor ben ik met wat managers een Superwerkgever League begonnen om deze af te lossen.

22 april 2021 om 10:27

In de 5 jaar voordat Ronaldo naar Real Madrid vertrok was de hoogste som 43,5 miljoen voor Torres van Liverpool naar Chelsea. Vervolgens klapt Perez wel degelijk ineens met 94 miljoen voor Ronaldo en 67 miljoen voor Kaka daar overheen (barca betaalde overigens een kleine 70 miljoen voor Zlatan die zomer). Je kan dus moeilijk ontkennen dat het onzin is dat Real (en dus Perez) ermee begonnen is. Verder is het helemaal niet erg dat hij dat gedaan heeft, want als je het kan en wilt betalen, dan moet je dat lekker doen. Maar dan niet gaan lopen zeuren als je het nu, mede door de huidige crisis, niet meer kan/wilt betalen.

22 april 2021 om 10:32

Nou dan zullen de prijzen weer organisch dalen! Zo simpel als dat is het eigenlijk!

22 april 2021 om 10:33

Klene, en niet proberen het ene gat met het andere te vullen. Moeilijke tijd nu, prima, even terug schakelen en wijzigingen aanbrengen. De gewone burger moet in slechte tijden ook zijn abonnementen doorlichten om te zien waar hij zonder kan. Zou niet weten waarom dat voor deze bedrijven anders zou moeten zijn en er maar een SL opgericht moet worden zodat ze niet achterom hoeven te kijken. Wat een arrogantie.

22 april 2021 om 10:36

zlatan kwam de zomer na c ronaldo en kaka voor de goede orde

22 april 2021 om 10:40

Oké prima, en dan moeten de prijzen nu misschien door een coronacrisis weer even 'organisch' naar beneden gaan toch? Waarom is het een probleem van de voetbalwereld dat Real Madrid niet meer alles los en vast kan kopen wat ze maar willen? Hele rare redenatie. Trouwens, ik vind dat je als club ook wel wat langere termijn visie kan hebben, het is toch ook vrij simpel dat als de prijzen zo explosief blijven stijgen als de afgelopen jaren het op een gegeven moment niet meer te betalen is? Bayern München heeft naar mijn weten nooit echt mee gedaan met dit soort gigantische bedragen, die hadden toch ook wel een prima omzet?

22 april 2021 om 11:01

Dat is deels waar, maar Perez heeft sinds zijn komst als clubvoorzitter in het jaar 2000 een regel ingevoerd wat heet het "galacticos-beleid". Daarmee beloofde hij ieder seizoen eigenlijk de beste spelers op de planeet te kopen, wat betekent dat hij daardoor diep in de buidel moest tasten omdat: A) Real een astronomisch budget had B) Clubs dit wisten en dus voor de volle pond gaan C) Hierdoor het beste team ter wereld te maken om vervolgens geld te kunnen genereren met het winnen van prijzen en andere commerciã«le of andere prestigieuze doeleinden. Fast forward 21 jaar later is er veel veranderd in de voetballerij, toernooi en tv inkomsten namen toe, hierdoor ook het budget van de top clubs en terugvallend op antwoord B, zijn hier de mindere clubs van gaan profiteren. Dat dit plan ooit gedoemd was te mislukken vanwege meerdere redenen, is Real (maar ook andere grote clubs in Spanje die de laatste jaren dezelfde koers gingen varen) in de financiã«le problemen gekomen, Perez heeft sinds 2000 ieder jaar een belofte waar te maken waar het nu eigenlijk onmogelijk aan het worden is. Nu komt het beklaag dat ze eigenlijk niet genoeg geld meer hebben om hun eigen plan te dekken en dus gaat men op zoek naar andere manieren om nog meer geld te generen. Door de enorme inflatie in de voetballerij waar RM onder anderen aan heeft bijgedragen decennia lang, door de achterlijke bedragen neer te leggen (wat niet had gehoeven, dat blijft altijd een keuze). Ik denk dat het tijd is voor een ander beleid aangezien het huidige financiele plan ver boven hun idealen is gestegen.want wanneer de Superleague wel was geweest, was er na die ontwikkelingen weer ruimte voor een nieuwe inflatie omdat er Weer meer geld werdt gegenereerd en dus vraag en onderhandelingsprijzen (en salarisen) ook Weer zouden stijgen.

22 april 2021 om 11:12

Een Real Madrid dat een week na het breken van het transferrecord met Kaká er nog eens dunnetjes overheen gaat met Ronaldo. Daar is niks "organisch" aan.

22 april 2021 om 11:21

Ik keek net op Transfermarkt en er stond toch echt dat het dezelfde zomer was. Ga er wel vanuit dat Transfermarkt het goed heeft overigens, maar prima als ik het fout heb. Maakt verder ook helemaal niet uit voor mijn standpunt.

22 april 2021 om 11:22

Zo werkt het natuurlijk niet. De huizenprijzen in NL zijn ook explosief gestegen en dat is niet zo omdat potentiële kopers ineens meer te besteden hebben, maar heeft gewoon te maken met marktwerking. Mbappé en Haaland zijn zo duur omdat het uitzonderlijke spelers zijn en dus zeldzaam. Voor iets dat schaars is moet altijd een hogere prijs betaald worden, dat geldt niet alleen voor voetballers. Op dit moment hebben clubs vanwege de Coronacrisis miljarden minder aan inkomsten en dus minder te besteden. Natuurlijk heeft dat een effect op de transferwaardes, maar het gevolg is niet zozeer dat die omlaag gaan, maar dat er minder gehandeld wordt. Ondanks dat moet er voor Haaland nog net zoveel betaald worden. De prijs voor Mbappe is naar verluid al naar beneden bijgesteld, maar dat zal meer te maken hebben met het feit dat zijn contract over een jaar afloopt dan met de markt. Ik zie Mbappe nog wel naar Real vertrekken, bijv. door gespreide betaling mogelijk te maken. Het lijkt me niet dat PSG er op aanstuurt om hem transfervrij te laten vertrekken. Het zou mij ook niet verbazen als hij onderdeel wordt gemaakt van een ruildeal.

22 april 2021 om 11:50

Real Madrid is overal grondlegger geweest, altijd waren de records verbroken door Real, begon met Zidane en ging door tot Cristiano Ronaldo. Ik mag toch hopen dat een Real Madrid aanhanger weet hoe de galatico's eruit zag en hoeveel miljoen daarin gesmeten is. Het is overigens Real Madrid (en andere Spaanse clubs) dat continu nieuwe presidenten willen om nog meer geld er in te pompen.

22 april 2021 om 12:26

Hou toch op zeg, Real Madrid belazerde de kluit. Werd gered door de lokale overheid met die grond dealtjes. Daarna bleek ook nog een dat spelers als Christino Ronaldo eigendom waren van banken. Die op omvallen stonden en gered moesten worden door de Ecb.

22 april 2021 om 13:01

Salaaf Barca fan die het fout heeft niet verwacht. Zlatan kwam gewoon dezelfde zomer als Ronaldo 'voor de goede orde'

22 april 2021 om 13:07

Je bent nog Zidane vergeten die van Juventus naar Real ging voor €77 miljoen.

22 april 2021 om 14:01

@real8madrid, Dat meen je niet man. Man je kijkt met echt een gigantische bril op. Mooi dat die Florentino het zo goed heeft gedaan voor Real, maar op geen een manier red hij het voetbal. Echt verschrikkelijk asociaal en gestoord.

22 april 2021 om 14:36

Oh ok, dus als jij het even goed hebt en je daardoor de prijzen in het extreme kan gaan betalen en bepalen en de rest het maar moet uitzoeken is dat helemaal ok.

Maar als jij dan degene bent die om wat voor reden dan ook deze prijzen niet meer kan opbrengen is dat het failliet van voetbal en moet alles overhoop en veranderen om maar te zorgen dat je dit alsnog kan?

Sure...

22 april 2021 om 14:43

@binny precies mensen hebben het erover van "er was tenminste een initiatief" hier is waar ze kneiter fout zitten. Hier zat geen enkele initiatief in om voetbal als geheel te helpen met de superleague dat is de reinste onzin. De reden dat de superleague ontworpen was is zodat deze 12 clubs door konden gaan met hun belachelijke beleid wat ze al heel lang voeren.

22 april 2021 om 15:07

"dan koop je ze niet" resulteert in: Dan koopt een club met een rijke eigenaar ze wel. Gevolg is dat Spaanse clubs geen topspelers meer kunnen aantrekken, geen prijzen meer winnen, sponsoring neemt af en Laliga zakt helemaal af zoals in Italie even aan de gang was. Nadien heeft de overheid belastingsmatig het interessant gemaakt daar, zodat er toch nog 'topspelers' naar daar gingen. Iedereen moet dus op zoek naar een rijke eigenaar, om het 'modale voetbal' in stand te houden. Ironisch.

22 april 2021 om 16:12

De voorbije 20 jaar is de omzet bij de meeste topclubs jaar na jaar gestegen. Dat kan je best lange termijn noemen toch?

22 april 2021 om 16:15

DR. Mario, de onzin is dat prijzen niet zijn gestegen omdat een of ander lulletje besloot van opeens meer te betalen. De prijzen zijn gestegen omdat er jaar na jaar meer geld in omloop is in de industrie. Het logische gevolg daarvan is dat salarissen en transfersommen relatief mee stijgen. Dat vinden de meeste mensen natuurlijk niet fijn want dan kan je maar 1 schuldige aanduiden en dat is jezelf als fan. Wij als fans maken dat de prijzen stijgen omdat wij jaar na jaar meer poen in het voetbal pompen en de clubs dat geld gebruiken om spelers te kopen. Het is natuurlijk makkelijker om ergens een boeman te zoeken en als zondebok aan te duiden.

22 april 2021 om 17:44

Zlatan kwam in dezelfde zomer als Kaka en CR

22 april 2021 om 10:38

Nou, ik denk dat Real gewoon kan kopen, maar het is wel zo dat de clubs die hun ziel aan olie sjeiks verkocht hebben, sterker en sterker worden. Uefa gaat naar alle waarschijnlijkheid de ffp verhogen, om clubs die nee hebben gezegd tegen de SuperL te belonen. Het gat tussen rijk en arm wordt dus juist groter.En wat je over de Figo etc zegt is volledig onterecht. Heb je Italiaanse voetbal gevolgd in de jaren ‘90? Dat zorgde voor prijs inflatie.

22 april 2021 om 10:42

blink182, het zou je sieren nu even niet Perez te verdedigen.

22 april 2021 om 10:54

Ik verdedig helemaal niemand. Ik ga in op jouw betoog. Ik heb de jaren ‘90 meegemaakt dus deel graag mn mening. Ouderen mensen zullen zeggen dat het bedrag wat toen der tijd voor Cruijf betaald werd helemaal absurd was.Zo kunnen we even doorgaan.

22 april 2021 om 10:54

Dit vind ik wel apart. Jarenlang staan de Spaanse clubs aan de top en kopen ze alles wat los en vast zit. Steken ze zich in schulden. Voor je reageert! Schulden zijn niet per se erg. Ik heb ook een hypotheek op mijn huis en zodoende ook schuld. Wordt iedereen fan van die clubs door het succes dat ze hebben, hey, ik ben voor Ajax dus ik kan hier niets over zeggen, en nu ineens door een crisis komen ze waarschijnlijk in sportiever zwaar weer doordat ze eens niet overal de beste spelers kunnen wegplukken en dan wordt er door die zelfde supporters gewezen naar clubs die nog wel centjes hebben. Tamelijk hypocriet. Waar waren die supporters de afgelopen 20 jaar?

22 april 2021 om 10:59

@blink, ik deel je theorie over die ffp. Ik denk dat PSG een van de grote winnaars van deze hele soap is geworden. Hun weigering om deel te nemen (samen met Bayern) hebben toch wel voor de ommekeer gezorgd. Daarnaast heeft die sjeik ook nog eens directe contacten met de top van de Uefa, waardoor ik een gunstige FFP ook wel zie gebeuren.

22 april 2021 om 11:11

@mario. Ik snap het niet, eerst zeg je dat ze schulden hebben en daarna zeggen dat schulden hebben niet perse slecht is. Nou dan weet ik niet welke kant ik op moet. Maar ik stel je een vraag. Wat stel je dan voor? Gaan we de wat “kleinere” Clubs die van de socio’s zijn ook verkopen? Want wat heeft Valencia nou gekocht de afgelopen jaren? Ze hebben de club moeten verkopen aan iemand die Valencia als speelgoed ziet. En we weten allemaal hoe het nu met Valencia gaat. Fans kunnen zich niet identificeren met de club. Atletico staat op het punt hun ziel te verkopen. waarom denk je dat ze zoveel hebben kunnen kopen. Gil Marin is gewoon het gezicht, maar echt niet wie volledig aan de macht is. Dus nogmaals, nu dat ffp naar alle waarschijnlijkheid verhoogd wordt, zal het gat tussen rijk en modaal/arm nog groter worden.

22 april 2021 om 11:22

Bayern is de grote voorvechter van het volgen en aantrekken van de Ffp, tevens heeft Rummenigge al aangeven dat de clubs moeten gaan werken naar een Salary cap. Real is juist de club die zich niet houd aan de FFP (al hun schulden) en de exorbitante salarissen betaald (zie Alaba). Als zij in de casus Alaba ook voet bij stuk houden (qua salaris), dan is die trend ook een keer gebroken.

Bayern kan dit jaar en volgend jaar ook niet het elftal zo versterken als zij willen.
Zij hebben dit jaar veel jeugd spelers moeten gebruiken en dit is ook 1 van de reden waarom zij uit de cl en beker liggen.

22 april 2021 om 11:25

blink, dat gat zou met de SL toch net zo goed groter worden, misschien nog wel groter dan dat de ffp op de schop gaat.

22 april 2021 om 11:27

Bayern is een voorbeeld voor de rest, moge dat duidelijk zijn. Maar Real houdt zich wel aan de regels drm hebben ze niks uitgegeven afgelopen 2 jaar hey. En Alaba gaat hetzelfde verdienen als wat Ramos nu verdiend, en Ramos gaat weg he! En niet alleen Ramos. Real heeft een keurig beleid gevoerd de afgelopen jaren! Maar wie wel het elftal kan versterken, zie vorig jaar, is bijv clubs als Cfc, City etc. En het zijn die clubs die de ffp altijd verbreken.

22 april 2021 om 11:30

@samcro,Ik weet niet precies hoe het allemaal zou gaan werken met SL. We hebben de detailles dus niet. Het werd super onduidelijk gepresenteerd. Een van de voornaamste redenen waarom ik er niet achterstond. Maar de ffp verhogen zorgt voor een grotere gat. Het zorgt er ook voor dat clubs hun zielen moeten gaan verkopen. Wat is mooier dan een club hebben die deels gerund wordt door de fans? Dat lijkt dus steeds minder en minder te worden. Je hoort ffp juist te verlagen?

22 april 2021 om 11:32

Ook voor cfc en city kan je verklaren waarom ze aankopen konden doen. Maar daar gaat het hier helemaal niet om, voor mij althans. Dat wijzen naar anderen is alleen pot verwijt ketel.

22 april 2021 om 11:33

@blink,

Ik vind het gewoon wat hypocriet dat de supporters van de grotere clubs die niet Engels zijn nu ineens moord en brand schreeuwen dat ze Haaland en Mbappe niet kunnen kopen door de financiële situatie die door de coronacrisis is ontstaan en dat de britten dit wel kunnen. Foei! Ze verwijten de Britten hetgeen ze jaren zelf hebben gedaan. Een beetje als een voormalig kleptomaan die een winkeldief gaat veroordelen omdat wat hij doet echt niet kan. Verandering is moeilijk en dus ook dat je eens niet de beste spelers kunt kopen. Kijk wat er met Barca en Real dit jaar gebeurd is. Beide clubs spelen prima voetbal met jonge voetballers puur en alleen doordat ze wel moesten bezuinigen en geen galacticos konden aantrekken.ik vind het alleen maar een goed iets voor het voetbal.

22 april 2021 om 11:46

blink, we mogen aannemen dat er iets waar is van de honderden miljoenen die clubs alleen voor deelname al kregen. Dus stel ik de vraag nog een keer, dat vergroot de kloof toch alleen maar meer dan dat de voorwaarden van ffp verruimd worden? Dat er een Duits model moet komen ben ik het volledig mee eens, hoe eerder hoe liever. Heb begrepen dat Boris Johnson daar ook echt mee aan de slag wil gaan. Hij is ook degene die een stokje heeft gestoken voor de SL voor de Britse ploegen.

22 april 2021 om 11:47

Met de Britten bedoel je City en Cfc toch neem ik aan? Real draait meer omzet dan die clubs, maar Real kan niet kopen wat zij kopen. En nee, ik heb liever dat Real, Bayern, Barca, etc, deels gerund worden door de socio’s, dan dat ze in handen komen van een olie sjeik, met alle respect.Maar goed, mssn ben ik een romanticus.Maar het gat tussen arm en rijk wat Uefa nu wil gaan creëren is absurd.

22 april 2021 om 12:01

Blink182. Real de afgelopen 2 jaar niks uitgegeven? Euhh? Dit jaar niet nee, maar vorig jaar kwam nog ene Hazard, ene Jovix, ene Militao, ene Mendy, ene Rodrygo, ene Reinier.. Allemaal aanwinst in het 19/20 seizoen, met een totaal koopprijs van... Jawel... 351 miljoen! Daar stond 135,5 miljoen aan uitgaande transfers tegenover. Dus hoe zit dat met het niks uitgeven van 2 jaar?

22 april 2021 om 12:05

Hey blink, je snapt samcro denk ik echt niet. Voor mij is het simpel, City heeft zijn status verworven door een oliemagnaat. Real Madrid heeft zijn status verworven door banken, gemeente etc. Allebei externe financiers, daar moet je geen onderscheid in maken want dat is geen romantische blik maar een hypocritische.

22 april 2021 om 12:52

Hey Suurbier, je kan alleen veel lenen als je ook veel omzet draait. En omzet behaal je door eigen prestatie, eigen inzet. Elke club ter wereld leent. Je bent dom als je dat niet doet. En die status waar je het over hebt komt natuurlijk ook door de CL die ze in het verleden hebben gewonnen, zonder een voet in banco Santander te hebben gezet.

22 april 2021 om 12:54

Okay @Jackie: 1 jaar ipv 2, en nu?

22 april 2021 om 13:10

@blink het is maar hoe je kijkt naar de clubs als psg en city's. Waarom achte sommige clubs zich genoodzaakt om in zee te gaan met sheiks, omdat ze niet meekonden met het geld van oa real, hoe zou een kleine (nieuwe) club zich structureel in de top kunnen nestelen? Niet, waarna ze vervolgens opzoek zijn gegaan naar eigenaren/investeerders om dit wel te kunnen. Eigenlijk behoorlijk ironisch clubs door oa real voelden clubs zich genoodzaakt om met sheiks/eigenaren in zee te gaan en nu kunnen die meer uitgeven dan die clubs, waardoor die clubs een huishouding hebben die niet kan worden opgehoest zonder bv CL inkomsten.

22 april 2021 om 13:55

En hoe gezond is dat als je afhankelijk bent van een externe investeerder? Als de sjeik morgen vertrekt, gaat de hele club overkop.

22 april 2021 om 14:25

"alaba gaat hetzelfde verdienen als Ramos". Als je zo diep in de schulden zit zou je misschien kunnen proberen om wat minder geld aan salarissen te betalen!

22 april 2021 om 14:34

Wat denk je dat ze aan het doen zijn dan? Zowel afgelopen seizoen als dit seizoen hebben de spelers hun salaris verlaagd. En Alaba gaat verdienen wat een Ramos verdiend (incl die verlaging).

22 april 2021 om 10:42

haha wat een grap, iets waar normale clubs al jaren last van hebben bedoelt ie? klinkt echt als een verwende Kardashian die boos is omdat hij een blauwe ferrari voor zijn verjaardag kreeg ipv de rode...

22 april 2021 om 10:49

Je maakt vergelijkingen die niet kloppen. Je praat nu over een mbappe 1 jarige contract en ze vragen 180-200 miljoen plus dikke dikke salaris van 30 miljoen netto? Serieus ga je dit vergelijken met kaka?? Haaland wat vraagt Dortmund 180 miljoen?? Plus salaris komt bij kijken tekengeld ga zo maar door, dat is onmogelijk momenteel daar gaat het om. Als er geen pandemie was dan had real Madrid ze allebei met ogen dicht gehaald. Dit is nou 1 maal de realiteit clubs zullen altijd blijven kopen schuld of geen schuld. Wil je mee blijven doen om de prijzen heb je toppers nodig. Real Madrid en Barcelona worden elke x scheef aangekeken vooral Barcelona maar iedereen spendeert grof.

22 april 2021 om 11:00

Msn10, als het onmogelijk is moet het misschien maar eens een keer niet doorgaan? Laat die hele voetbalwereld zichzelf reguleren zodat er ingezien wordt dat het absurd is hoe het zich ontwikkelt. Ik ben absoluut niet tegen vooruitgang, maar toen ik vorig jaar mijn aandelenpakket en dividenduitkeringen gigantisch in waarde zag dalen ging ik ook niet rondbazuinen dat het allemaal zo oneerlijk was. Dit is de realiteit en daar moet mee gedeald worden. Stelletje kleuters zijn het om dan maar op andere manieren aan enorme sommen geld te komen.

22 april 2021 om 11:14

Wat is er absurd aan dit alles? Hoeveel was de omzet van Juventus toen ze ongeveer 50 miljoen neerlegden voor Buffon. Of Lazio dat toen ook enorme bedragen uitgaf?

22 april 2021 om 11:50

Lierse, stel je serieus de vraag wat er absurd is aan hoe de prijzen in de voetbalwereld zich ontwikkelen? Kom aub niet aan met marktwerking, want hopelijk ben je het met me eens dat de voetbalwereld een gedrocht aan het worden is dat steeds verder van de gemiddelde fan af komt te staan?

22 april 2021 om 11:57

Dat wel. Maar dat is toch al 20 jaar zo? Want een Buffon van toen voor 50 miljoen is misschien wel nog gekker dan nu een Haaland van 150 miljoen voor een club als Barcelona of Real Madrid.

22 april 2021 om 12:06

Marktwerking is natuurlijk vraag en aanbod, maar wordt in dit geval gedirigeerd door de rijke clubs. Het klopt dat Haaland en Mbappe tegenwoordig 200 mln moeten kosten, maar als je dat niet kan betalen, dan moet je dat niet doen. En als niemand het doet, zal de prijs weer langzaam afnemen.

Het feit dat Perez boos is dat ie zonder SL deze spelers niet kan halen, is niet het probleem van de mondiale voetbalwereld. Want Haaland en Mbappe zijn ook ooit gekocht door Dortmund en Psg. Real wil alleen vedettes, wil geen risico's, wil niet opleiden. Daar kan niet de hele voetbalwereld aan meewerken!

22 april 2021 om 12:40

Dat is onzin. Elke club gaat op zoek om meer uit te kunnen geven. Ajax wilt graag speler van 30 miljoen kunnen kopen zodat ze Europees wat meer kunnen meedoen. Emmen wilt transfers kunnen doen van 5 miljoen om hoger in de eredivisie te kunnen eindigen en Real Madrid wilt transfers van 200 miljoen kunnen doen zodat ze tot de wereldtop kunnen behoren. En perez is verantwoordelijk voor Real Madrid. Logisch dat die dan naar manieren zoekt om die bedragen te kunnen uitgeven. Perez doet niets vreemd dus. Dat fans de dupe zijn, is duidelijk. Maar in de top wordt er toch niet al teveel gegeven om de fans.

22 april 2021 om 13:12

Omdat die 2 (vooral Madrid) grondleggers zijn voor de inflatie en dat andere clubs dit uitgeven komt uiteindelijk gwn door het feit dat ze met de gekte mee moesten gaan om überhaupt met die 2 te kunnen concurreren.

22 april 2021 om 13:57

Vooral Madrid. Je weet dat PSG het transferrecord even heeft verdubbeld alsof het niks was?

22 april 2021 om 13:59

Lierse, het punt is niet dat hij de inkomsten wil vergroten. Dat wil iedere club, zoals je terecht stelt. Het probleem is dat hij blijkbaar oprecht vindt dat de rest van de voetbalwereld hem en Real Madrid verschuldigd is om dat te faciliteren ten koste van de eigen belangen. Dus de rest van de voetbalwereld moet maar even op een houtje bijten omdat de inkomsten van Real nu eenmaal belangrijker zijn....

22 april 2021 om 14:15

Dat gelooft hij zelf niet eens denk ik. Dat zijn verkoopspraatjes die nog wel eens kunnen werken bij mensen die niet zoveel met voetbal hebben maar Real Madrid wel een leuke club vinden.

22 april 2021 om 11:00

Tsja, zo zie je maar weer het verschil tussen rijke meneren en jan modaal... Waar wij ons in deze ongekende tijd druk maken om onze baan en of er nog eten op tafel komt, maakt meneer Perez zich druk om welke actiefiguurtjes hij aan zijn hobby team kan toevoegen...... En dan ook nog volstrekt verbaasd reageren omdat hij alleen maar iets voorstelde... je kunt natuurlijk een plaat voor je hoofd hebben van hier tot Tokyo

22 april 2021 om 11:32


(samco)
Feit is wel dat clubs met name uit Spanje zich alleen maar spelers kunnen kopen met geleend geld en dat wij in bv Nederland een club failliet laten gaan met een paar ton schuld , de spaanse clubs worden alleen maar overeind gehouden door de banken , maar nu met deze crisis wordt het voor de clubs steeds moeilijker om aan hun verplichtingen te voldoen want alleen al een speler als Bale die al zeker 3 jaar niet of nauwelijks heeft gespeeld bij Real en gewoon 450.000 euro per week toucheerde en Barcelona idem dito ik hoop echt dat Real en ook Barcelona zo gigantisch in de problemen komen dat ze een in gaan zien dat dit gewoon door kan blijven gaan , maar zolang de banken maar geld blijven uitlenen zal dat wel een utopie zijn .

22 april 2021 om 11:35

Hoe kom je toch bij dit soort onzin? Wij laten clubs niet zomaar failliet gaan zonder kredietverstrekking, en clubs in Spanje kunnen niet alleen maar spelers kopen met geleend geld.

22 april 2021 om 11:58

@Sloep, nee wij laten kleine clubs failliet gaan. Dat doen ze in Spanje ook. Hier hebben ze Twente toch ook overeind gehouden? En mocht Ajax of Feyenoord op de rand van het faillissement staan dan worden die ook echt wel gewoon geholpen hoor.

22 april 2021 om 12:09

Klopt, wij helpen ook, tot op zekere hoogte (veendam, Rbc, Haarlem hielpen we niet meer).

Probleem in Spanje is dat men accepteert dat het kapitaal op het veld staat. Die waarde is natuurlijk grillig en kun je eigenlijk niet 1 op 1 meenemen in je begroting.

22 april 2021 om 12:52

En dat is precies dezelfde reden waarom Barcelona en Real Madrid gered zijn.

22 april 2021 om 11:32

Veel clubs zijn afhankelijk van transfers. De inkomsten daarvan worden meegenomen in de begroting. De strekking van zijn boodschap is dus zeer reëel. Los van de schuldvraag

22 april 2021 om 12:30

Inderdaad, dan koop je ze niet. Of je wacht tot de prijs zakt (en het in je budget past) of tot het contract is afgelopen.
De verkopende partij wil geld verdienen, dus zullen of verlengen of de prijs moeten laten zakken.

Dat is alleen maar goed voor iedereen.

Gelukkig draait de voetbalwereld ook niet om Real Madrid Perez... Als niemand overigens Mbappe & Haaland kan betalen gaat de prijs toch vanzelf naar beneden? I.v.m. vraag & aanbod en contracten die aflopen?

22 april 2021 om 10:15

Uhh daarom roept hij dit ook bewust ja, bruh! Pep riep laatst ook dat zij Haaland onmogelijk kunnen halen. Agh geloof je het zelf hey, City! Agh.

22 april 2021 om 10:22

Nou en, dan haal je Haaland toch lekker niet? Ik vind het veel leuker zo, dan heeft Dortmund tenminste nog een kans in de CL (lees: spannendere wedstrijden). Daar was het Perez toch allemaal om te doen? Hij heeft zelf die prijzen zo op zitten schroeven met die belachelijke bedragen die zijn betaald de afgelopen jaren, natuurlijk wordt het dan op een gegeven moment onbetaalbaar. Maar dat is toch echt mede zijn eigen schuld.

22 april 2021 om 10:25

Mee eens. Misschien een hele gekke gedachte hoor, maar misschien kunnen ze eens nadenken over het zelf opleiden van spelers. Maar dat past natuurlijk niet in het hedendaagse voetbal..

22 april 2021 om 10:28

Precies niemand verplicht de beste man om weer een speler te kopen voor honderden miljoenen. Vind het ook wel prima. Het is veel interessanter als de topspelers allemaal voor andere clubs spelen. Zorgt voor een bredere top en veel meer interessante wedstrijden wat die Perez zelf blijkbaar zo graag wilt.. of zal het hem toch stiekem om de centen te doen zijn.

Het wordt triester en triester. Dan koop je ze toch niet? Hele transfersommen worden elk jaar hoger en hoger. Daar zit het hele probleem.

22 april 2021 om 10:56

@genieter

Eens!

Dan zegt hij: "voor iedere club ‘onmogelijk’" dan denk ik gelijk aan 2 dingen.

1) Hoe erg is het dat Mbappe en Haaland gewoon blijven bij PSG en Dortmund. Hij doet alsof die jongen dan zonder club zitten en ergens vergeten gaan worden. Het is alleen maar goed voor het voetbal als een Haaland bij een club als Dortmund blijft. Dat zorgt voor meer spanning in de Bl.

2) Waarom spreekt hij niet af met de andere founders om eens te kappen met geld strooien om maar spelers te kopen. Waarom zou een club 40 miljoen aan commisie moeten betalen aan Raiola en de pa van Haaland. Laat hen bij Uefa lobbyen om de regels aan te passen.
Voor 40 miljoen koopt een topclub een goede speler.
Waarom als angthazen giga salarissen uitbetalen.

Die man is de weg kwijt. Tijd voor motie van wantrouwen.

22 april 2021 om 12:30

Precies! Ze zitten eigenlijk al bij een topclub. In 2009 haalde Madrid C. Ronaldo van Man united. Toen was eigenlijk al duidelijk dat het 1 vd beste spelers vd wereld was die nog zoveel potentie had. Daar is toen 95 miljoen voor betaald. De bedragen zijn nu makkelijk x2 gegaan. Waarom spreek je niet af dat 100 miljoen de max is wat je als club zou moeten spenderen aan een wereldtopper, en het liefst nog minder. Je kan niet blijven verhogen zonder dat er meer inkomsten bijkomen.

Moeten die verkocht worden dan?

mij is ooit verteld dat als je iets niet kan betalen dat je het niet moet kopen............... Deze man richt dus een hele superleague op waarin er 12 clubs een beschermde status hebben om mbappe en haaland te kopen? Echt waar, van mij mogen ze al deze clubs voor een paar seizoenen uit de champions league verbannen. Wat een grootheidswaanzin, wat staan ze ver van de realiteit af. Het wordt tijd dat deze malloten accepteren dat het beleid wat zij voor corona voerden niet aan vast te houden was.

Waar zijn die Real supporters die zeiden dat ze na dit seizoen mbappe en haaland gingen kopen?

Insidemadrid was er een van...😀

22 april 2021 om 14:34

Zou insidermadrid vooraf zijn ingelicht door perez mbt de SL? Vast wel

Deze man leeft in zo'n waanwereld. Denk niet dat een Dortmund of PSG het heel erg vinden als Haaland en Mbappã© geen toptransfer maken. Clubs willen in de eerste plaats toch goede spelers hebben en houden. Om ze te verliezen aan clubs die kunstmatig rijk zijn en daardoor met oneerlijke financiã«le concurrentie je spelers een beter salaris kunnen bieden en hun hoofd op hol brengen, is alleen maar zuur. Niet dat PSG recht van klagen zou hebben over oneerlijke financiã«le concurrentie trouwens, maar dat is een ander verhaal Mooi toch als niet een paar clubs zoveel wereldsterren hebben dat ze niet eens allemaal in de basis11 staan, maar dat er meerdere clubs zijn die goede spelers kunnen behouden zodat de concurrentie in een competitie groter wordt? Dan heb je al meer spanning terug in de competitie dan wanneer de grote clubs steeds verder weglopen van de kleinere.

Anders kijk je rond in de jeugdopleiding als je geen geld heb.

Ik mis even zijn nuance. Het initiële plan was dat zowel PSG als Dortmund mee zouden doen aan de Esl. In dit geval zouden deze clubs ook 'veel' meer geld krijgen. Dus zouden zij minder de behoefte hebben om te verkopen. In dit geval zou dus gewoon de prijs evenredig omhoog gaan, en is het toch nog steeds 'kansloos'?

22 april 2021 om 10:29

Ja maar een genuanceerd verhaal is slechte propaganda. Hij probeert nu zijn eigen fans te enthousiasmeren voor de sl en tegelijkertijd zijn imagoschade te beperken.

Dan blijven ze toch lekker waar ze zitten? Het idee dat je elke zomer een mega aankoop moet doen is dezelfde zieke grondslag als de gedachte achter de superleague. Misschien een heel raar idee hoor, maar zou het kunnen dat de prijzen gewoon te hoog zijn geworden en je dan maar niet moet kopen en minder moet betalen voor spelers meneer Perez?! Laat de markt maar weer in balans komen.

22 april 2021 om 10:22

Wat mij betreft is dit btw de druppel. UEFA (bij voorkeur Fifa zelfs) moet NU stappen zetten;

51% fan eigenaarschap regel
Verplicht alle leningen afbetalen de komende 5 jaar, geen leningen meer, voor geen enkele club
Maximaal aantal selectiespelers
Zaakwaarnemers zoveel mogelijk aan banden leggen

Op die manier trek je het speelveld in ieder geval financieel gelijk, voor iedereen gelden dezelfde spelregels. Plus je hebt geen megasterren meer op de bank, maar spelend bij andere clubs, waardoor het weer interessanter wordt, ook qua competitie.

22 april 2021 om 10:40

Onmogelijk, bedrijven mogen lenen en clubs zijn ook bedrijven. Zeker als je kunt aantonen dat het nodig is krijg je gewoon een lening.

22 april 2021 om 11:04

cuco10, ik kan ook aantonen dat ik een lening van 5 miljoen nodig heb want ik wil een RS6 en een RR kunnen rijden. Er zijn genoeg mensen die door Corona moeite hebben met rond komen, die kunnen ook aantonen dat een lening nodig is, maar ze krijgen hem niet. Het gaat er meer om dat je kunt aantonen dat je de lasten van die lening ook kunt dragen ipv dat die lening nodig is.

22 april 2021 om 11:15

Een bank doet gewoon een risico analyse Samcro. Op basis daarvan krijg je een lening toegewezen of niet.

22 april 2021 om 11:16

En dat kunnen Real Madrid en Barcelona gewoon. Mensen doen alsof het arme clubjes zijn terwijl ze de hoogste omzet ter wereld hebben...

22 april 2021 om 11:17

@nibborski, hoe ga je het geld bij elkaar krijgen om Glazer uit te kopen? Dat zijn honderden miljoenen. En zelfs al is dat geld er, hoe ga je hem dwingen zijn meerderheidsaandeel te verkopen?

22 april 2021 om 11:19

@ cuco10 Of je het moet willen is een tweede, maar ik zou niet weten waarom dit niet zou kunnen, voor consumenten bestaan er ook wettelijke kaders die mits er genoeg politieke steun is veranderd kunnen worden. Al lijkt het mij een ingewikkeld en lang (juridisch) proces omdat je zowel met de Spaanse politiek, de EU en internationale/transnationale verdragen te maken hebt. En daarbij zal er ook onderzoek gedaan moeten worden wat de mogelijk bijwerkingen hiervan zijn. Aan de andere kant, we weten allemaal dat overheden en de EU sneller lopen voor het groot kapitaal (waar Real Madrid natuurlijk onder valt) dan dat ze doen voor burgerlijke zaken. En wellicht bestaat er al nationale/internationale wetgeving die het (deels) mogelijke maakt, maar goed dat gaat mijn pet in ieder geval te boven. Op zich zou meer regulering niet verkeerd zijn.

22 april 2021 om 11:27

Andonis, dat is toch wat ik ook zeg?

22 april 2021 om 11:31

Dat zou perfect zijn, Nu nog een salary cap voor de spelers erbij.
Met dit verhaal is Rummenigge al een jaar aan het lobbyen bij de eufa/fifa, hopelijk krijgt zij nu meer voeten aan de grond, doordat de andere clubs een sl wilden beginnen en Bayern nu een hogere functie binnen de eufa heeft gekregen.

22 april 2021 om 11:50

Klopt Samcro. Ben het dan ook met je eens in deze.

22 april 2021 om 12:09

Dwingen is puur regelgeving, 51% met max 1% eigenaarschap via de beurs in handen van het publiek is gewoon mogelijk hoor

22 april 2021 om 12:12

Salary cap volgt vanzelf, als clubs het verder niet meer kunnen verantwoorden. Als je dat met regelgeving doet, moet je het Fifa breed doen, anders vertrekt iedereen naar buiten de EU

22 april 2021 om 12:43

Dwingen is pure regelgeving ja. Maar regelgeving moet op iets gebaseerd zijn want anders stappen de gedupeerden naar de rechtbank.

22 april 2021 om 16:47

Cultureel belang van de sport kan in engeland als regelgeving prima doorgevoerd worden. Dan is die regelgeving daar al ergens op gebaseerd en kan Glazer alles doen wat hij wil. Daarnaast kan de Uefa als overkoepelende organisatie net als met FFP regels opleggen, want zij zijn het beleidsorgaan over de sport in Europa. Het is niet zo moeilijk als je de beren op de weg niet gaat zoeken.

Je kan niet altijd alles kopen. Dan heb je pech. De league moet er niet komen, zodat jij alle spelers kan kopen die je maar wilt. Deal with it.

22 april 2021 om 11:25

Zo is de premier League ook ontstaan.

22 april 2021 om 16:23

Oh, laat maar gebeuren dan.

En voor de overige 90% van de clubs is het al onmogelijk om 1/10 van het bedrag neer te leggen dat deze 2 spelers zouden kosten in de huidige markt, terwijl ze wel meehelpen in het genereren van winst, stop dus maar met huilen, verwende toeter.

Real Madrid heeft wel een slimme voorzitter. Juist met de Corona tijd waar geen supporters kunnen komen gaat hij de stadion aanpakken. En dit jaar pakken ze veel geld met de Champions Leage. Dus financieel hebben ze het dit jaar prima aangepakt. Hopelijk kunnen ze wel nog iets doen op de transfermarkt. Want Zidane is geen tovenaar.

Deze man is echt volledig van het padje af. Ik snap dat je de belangen van je eigen club vooropstelt maar deze gek is volledig doorgeslagen. Ja, dan koop je ze toch ff niet gek? Het is een wereldwijde pandemie en het mag wel eens afgelopen zijn met die idiote bedragen. En dan ziet ie te huilen dat zijn clubje zoveel schulden heeft. Wat een ongelofelijke mafkees

enkeltje Mars aub via mr Musk en zet daar een superleague op kwal

Dan koop je ze toch niet ! Het zou fijn zijn als de grote clubs die schulden hebben dat eerst even oplossen voordat ze 300 miljoen aan nieuwe spelers uit kunnen geven.

Haha eerst zou het voetbal dood zijn in 2024 en nu is het verhaal dat Real Madrid niet meer Mbappé EN Haaland kan kopen. En dat terwijl allemaal kleinere ploegen dreigen om te vallen door een coronacrisis waar we ons ook nog in schijnen te bevinden. Maar daar hoor je meneer dan weer niet over. Wat een clown is dit zeg.

Een topclub moet ook zelf goede spelers opleiden. Neem aan dat Real Madrid een prima cantera heeft. Ik denk dat Real zelf op omvallen staat omdat ze boven hun stand hebben geleefd.

Dan koop je ze niet he. RKC Waalwijk kan die jongens ook niet betalen... het leven is oneerlijk...RKC richt een Super League op! Nee even serieus: ik hoop dat clubs en spelers nu gaan inzien dat geld niet oneindig is en dat het afgelopen moet zijn met die bizarre bedragen. Alsof een voetballer een salaris van 25 miljoen per jaar moet hebben, omdat hij anders geen brood kan kopen bii de supermarkt...

Ik wist niet dat benzema, hazard, asencio , rodrygo en vinicius uit de jeugd van Real Madrid kwamen, aangezien Perez zegt dat ze vol met jeugdspelers staan...

Ik heb van mijn moeder zaliger altijd geleerd 'als je iets wilt kopen, moet je sparen. En als je niet genoeg kunt sparen mag je er alleen van dromen of er naar kijken'.

Deze man is volledig losgezongen van de realiteit. Misschien is het wel goed als het volledige eliteclubje erachter komt dat dit soort salarissen niet meer te betalen zijn. Prima, dan landt de sport weer enigszins terug op aarde. Dat jij het huidige salaris van een Mbappe niet kan betalen betekent niet dat de sport in crisis verkeert, integendeel.

Aldus de meneer die bizar veel geld neertelde voor een al wat oudere en blessuregevoelgie Hazard. laten we toch hopen dat deze crimineel snel uit het voetbal verdwijnt zeg. Jarenlang wanbeleid voeren en nu huilen. Flikker toch lekker op en ga korfballen ofzo.

22 april 2021 om 10:40

Wanbeleid voeren? Ga niet praten over dingen waar jij geen enkel verstand van hebt.
Zowel op zakelijk als op sportief vlak heeft Real enorm veel te danken aan Perez.

Dat het nu financieel minder gaat bij alle voetbalclubs, is niet de schuld van de directies.

22 april 2021 om 12:05

@ Fr4evah

Het is algemeen bekend dat veruit de meeste voetbalclubs bedrijfsmatig onverantwoord (financieel) beleid voeren, als je het überhaupt al beleid kunt noemen). Het zijn emoties, tere egootjes en de waan van de dag die grotendeels het (financiële) beleid en de handelingen van clubs bepalen. Waarbij men elke keer weer creatiever te werk moet gaat via vage constructies om kapitaal te vinden wat ze eigenlijk niet hebben. En van sparen hebben de meeste clubs ook nog nooit gehoord.

Laten het maar helemaal niet hebben hoe er zonder blikken of blozen voor astronomische bedragen amateuristisch en kinderachtig aan kapitaalsvernietiging word gedaan omdat clubs dure spelers halen maar vaak niet nadenken of een speler qua karakter, kwaliteiten en speelstijl bij elkaar passen en zo weer worden ingeruild voor een nieuwe speler. Spelers die zich vaak als verwende kinderen opstellen en om het minste geringste weg willen en tenslotte hebben we nog de afkoopsommen die gemoed zijn omdat er weer een trainer voor het minste of geringste ontslagen word. De manier hoe de voetbalindustrie met kapitaal en arbeidscontracten omgaat moet ik echt niet proberen met mijn eigen onderneming.

Het zegt genoeg dat de meeste clubs ook een negatieve transfer balans hebben van hier tot Tokyo, omdat er zo makkelijk met geld gestrooid word als alsof het water is. En wanneer het fout gaan rent men naar overheden aka de belastingbetaler en/of supporters omdat de industrie qua mentaliteit niet veel verschilt van de financiële wereld. Die er ook een handje van hebben om onverantwoorde risico's te nemen omdat ze toch wel weten dat ze bij overheden terecht kunnen en de uiteindelijk de belastingbetalers het bonnetje mogen betalen.

Het is nu toevallig covid maar de algehele voetbal economie is zo verrot dat elke zuchtje economische tegenwind al teveel is. Als er een industrie is waar wanbeleid de geaccepteerde standaard is; dan is dat het voetbal. Real Madrid is hiervan een van de grootste voorbeelden

22 april 2021 om 12:54

F18,

Ben het met je eens dat de voetbalwereld verziekt is en dat zowel transfersommen als salarissen gigantisch over the top zijn tegenwoordig. Ik erken ook dat Real Madrid hier een behoorlijk aandeel in heeft gehad door de transferzomer van 2009.

Echter wil ik me niet alleen blindstaren op dit gegeven. Ik vind dat Real toch wel een behoorlijke tijd beter beleid voert. De totale schuld is aanzienlijk afgenomen, er is relatief weinig uitgegeven en er is geïnvesteerd in het renoveren van het Bernabéu.
Daar waar een club als Barcelona (die wat mij betreft veel te vaak hier op VZ buiten schot blijft, want Frenkie en Koeman) belachelijke bedragen uitkeert en waar een speler als Griezmann wekelijks bijna 900.000 euro mag bijschrijven op zijn rekening.

Ik vind dat je veel te kort door de bocht gaat als je het hebt over het vinden van de juiste spelers. Er zijn zoveel factoren die meespelen of een transfer succesvol is:

-Blijft een speler grotendeels blessurevrij?
-Wat gebeurt er in het privéleven van een speler?
-Wat is de mentale weerbaarheid? (let wel: Dit kan een momentopname zijn)

En dan vergeet ik zomaar even wat factoren waarbij je als club van tevoren niet kan inschatten hoe het verloop zal zijn.
En wees eerlijk: iedereen had een speler als Hazard toch wel zien schitteren bij Real!? Die gast loopt over van kwaliteit.
Je had je wel kunnen afvragen of het op het eerste oog bescheiden karakter van Gareth Bale bij Real paste, maar hij heeft zich voornamelijk in zijn eerste seizoen een grote meerwaarde getoond. Dat de tank anno 2021 helemaal leeg is, kun je ook van tevoren niet voorspellen.

22 april 2021 om 10:40

Hazard was voor zijn komst naar Real Madrid niet blessuregevoelig en ook niet oud. Verder wat betreft dat wanbeleid waar jij het over hebt. Ja, Real Madrid heeft schulden net als elke andere topclub. Real Madrid is 1 van de weinige clubs die ondanks de corona crisis zwarte cijfers kon weerleggen.

22 april 2021 om 11:36

Welke andere topclubs hebben dan schulden????? Volgens mij alleen die in Spanje en Italië en zijn dat nu niet de grote initiatiefnemers van de Sl??

22 april 2021 om 11:54

De structuur van Barcelona en Madrid is zo dat ze geen extern geld mogen aantrekken middels investeringen, ze mogen geen aandeel verkopen. Ze zijn 100% fan owned. Als ze een bedrijf zouden worden dan verandert dat en dan zijn verdwijnen de schulden als sneeuw voor de zon. Dat worden dan investeringen op de balans. Er is helaas nogal een gebrek aan kennis over deze structuur. Alle andere grote clubs zijn (deels) in handen van investeerders.

22 april 2021 om 11:55

United, Spurs, Chelsea (schulden an Abramovich) hebben allemaal grote schulden.

Alleen maar meer redenen om het niet te doen toch? Wat een graaier is het ook bah bah bah

Nou zonder dat geld voor Mbappé redt PSG zich ook wel Perez. Dat is namelijk een grote club met veel geld. Het probleem voor hem is dat die niet bij Real speelt na aankomende zomer. Dan moet er een iets minder grote aankoop gedaan worden of iemand uit de jeugd doorstromen. En met die minder grote aankopen "steun" je ook kleinere clubs, om het maar zo te zeggen. Alleen heeft meneer dan inderdaad geen wereldspeler Mbappé in de selectie. Maar er zal vast een goedkopere speler zijn die ook in het systeem van Real past.

22 april 2021 om 15:12

Ja in China betalen ze graag miljoenen aan tv-geld om Antonio Blanco te zien spelen ipv Mbappe.

22 april 2021 om 18:20

Ik ken die Antonio Blanco niet, maar als hij een jeugdspeler is en het goed doet, waarom niet? Het is niet dat Mbappé het allerlaatste talent op de wereld is. Je kunt niet altijd alles krijgen wat je wilt.. Mbappé was ook ooit een jongen waarvan niemand gehoord had. Daarnaast heeft Real Madrid genoeg andere spelers van hoge kwaliteit waarvan mensen kunnen genieten.

Misschien moeten spelers en zaakwaarnemers zich ook eens achter de oren krabben (en met name de zaakwaarnemers). Die exorbitante salarissen en commissies van zaakwaarnemers zorgen ervoor dat clubs nu in deze situatie zitten. Niet COVID. Tuurlijk: die lege stadions en lagere tv inkomsten brengen clubs in verdere moeilijkheden, maar bijv. Barca en Real hadden al grote schulden voor COVID. Dat is niets nieuws. Perez heeft enorm boter op zijn hoofd als hij zegt dat de pandemie Real in de problemen heeft gebracht: dat heeft zijn beleid gedaan. Clubs als Real leven al jaren boven hun stand en geven veel meer uit dan er in komt. En van de spelers die ze kopen, haalt de helft het eerste elftal niet eens. Zelfde is van toepassing op de jeugd uit hun jeugdopleiding. Ze verzieken het voetbal geheel zelf. Er is geen super league nodig. Er is een verantwoorder beleid bij de clubs zelf nodig. En de UEFA moet eens wat meer gaan luisteren naar spelers en trainers zelf. De belasting is hoog door alle wedstrijden. Daar moet ook verantwoorder mee omgegaan worden.

22 april 2021 om 10:39

Precies. Ik las ook dat hij (of een andere graaier) verklaarde dat de topclubs dit jaar 2 miljard verlies lijden. Dat zal heus wel, maar dat zijn ook clubs met een begroting van enkele honderden miljoenen. Relatief gezien lijden de kleinere clubs net zo hard, alleen gaat dat in absolute zin om lagere bedragen. Maar ook die clubs hebben dat geld hard nodig. Alleen kunnen zij geen Super League oprichten. Solidariteit is ver te zoeken en juist dát maakt de sport kapot.

Prima Perez! Dan blijven ze lekker waar ze zitten. Flauwekul ook om dan weer te doen alsof hij de barmhartigheid zelve is, met zijn 'als er geen geld stroomt van de rijke naar de arme clubs, heeft iedereen daar onder te lijden'. Hoe durf je eerst zielig te doen om geld maar jezelf daarna wel bij de rijke clubs te scharen?

Wat een zielige vertoning. Deze man is het spoor volledig bijster. Als je het geld niet heb kan je het je niet permitteren en moet je op zoek naar een andere oplossing. Dat doet elke andere club ook. Ado of Emmen zou ook Ronaldo en Messi wel willen aantrekken maar je niet te betalen dus maar verder kijken
Misschien is het tijd om eens beleid te gaan voeren in plaats van alleen maar geld overmaken?

Mbappe en Haaland kunnen net zo goed naar een andere club, vervelend voor meneer Perez natuurlijk want dan zal je net zien dat ze Real uit de Cl kegelen met een doelpunt in blessuretijd.

Beide spelers hebben een contract en als ze niet verkocht worden spelen ze volgend seizoen gewoon bij de club waar ze nu spelen.
Niet alles is te koop, enorme flapdrol.

Misschien een hele gekke gedachte hoor, maar misschien kunnen ze eens nadenken over het zelf opleiden van spelers. Maar dat past natuurlijk niet in het hedendaagse voetbal..

Ironische is trouwens ook dat spelers door die Espl alleen maar duurder waren gaan worden. Ipv 150 miljoen gaat Dortmund dan natuurlijk 400 miljoen vragen voor Haaland want ze weten dat Real meer binnen krijgt. Evenals Haaland die een veel hoger salaris zal gaan eisen. De bubbel van deze seniele man is aan het knappen. Goed om te zien.

Wat een zeurpiet. Net Alaba 29 jaar een contract gegeven van 5jaar. Met een salaris van 12 miljoen per jaar en tekengeld van 20-30 Miljoen. Hoe gek ben je dan om nu te gaan zeuren . Stuur die man naar de noordpool. On: zie geen realfans nu reageren hoe zij erover denken.

Tja lijkt me toch dat dergelijke clubs deze situatie zelf hebben veroorzaakt, beetje vreemd dat een ander het moet gaan oplossen.

Als je na al deze ophef met DIT argument komt, dan moet je je toch je ogen uit je kop schamen. Boehoehoe we kunnen deze zomer niet Mbappe én Haaland kopen, boehoehoe, we moeten de jeugd een kans geven, boehoehoe. Walgelijk. Misschien is wel een heel waardevolle ontwikkeling dat, "door de coronacrisis" (maar eigenlijk: door jarenlang financieel wanbeleid en speculatie), sommige geweldig getalenteerde spelers wat langer bij hun clubs blijven en die spelers niet door de elite worden weggekocht, meneer Perez?

Perez heeft een groot aandeel gehad in het succes van Real de afgelopen jaren. Maar hij is een pure zakenman en geeft weinig om tradities en eer. Heeft in het verleden vele clublegendes zoals Hierro, Raul, Casillas en CR7 door de achter deur laten verdwijnen. Ipv achter de schermen alles te bespreken met Ramos en zijn entourage over een contract verlengingen etc kiest hij op negatieve manier ervoor om zich uit te spreken in media, door aan te geven wie hier niet wilt zijn kan vertrekken. Zo ga je niet met je aanvoerder om die zoveel voor de club heeft betekend.

Misschien ga je hiermee inzien dat goed beleid voeren beter werkt dan alleen maar de absolute toppers te kopen. En daarnaast jullie zijn zelf aan die absurde prijzenoorlog begonnen en het is mooi dat het jullie nu nekt. Plus kijk bv naar een Formule 1, ook daar gingen ze een jaar door zonder teveel veranderingen en kijk wat voor een spektakel dat oplevert. Misschien eens wat beter voor de wat kleinere clubs die nu niet snel hun spelers kwijt raken maar eens door kunnen bouwen voor een 2de jaar om kans op prijzen te vergroten.

Probleem bij clubs is niet het gebrek aan inkomsten, maar de enorme uitgaven.
100+ miljoen voor een speler is natuurlijk bizar. Plus de gigantische salarissen die ze ontvangen. Dat wordt ieder seizoen alleen maar meer.

Ze smijten met geld. Transfersommen, salarissen, maar ook afkoopsommen van ontslagen trainers etc.
Voetballerij is scheef gegroeid als het gaat om salarissen en uitgaven. Daar moeten ze hun oplossing in zoeken, niet in meer inkomsten.

Als je Mbappe niet kan kopen, dan is dat gewoon een feit en moet je verder zoeken.

Mooi zo, werd tijd dat clubs niet meer van die achterlijke bedragen kunnen neertellen voor een speler.
Wat een zielepiet die Perez zeg.

Meneer Perez zou er verstandig aan doen door eerst eens de openstaande miljoenen schulden af te lossen voordat hij denk over nieuwe spelers. Topclubs die hun eigen broek op kunnen houden is ruimschoots op 1 hand te tellen en ook dat is een vorm van competitievervalsing.

Deze man kan onmogelijk dom zijn, maar zo'n opmerking is juist een argument tegen zijn plan.
idiote transfersommen, idiote percentagens voor zaakwaarnemers, idiote salarissen.
En deze man wil spiritus op het vuur gooien.

Wat een mafkees deze vent. Ik gun Haaland en Mbappé een mooie club, maar zij stellen zelf gortige eisen aan hun salaris. Allemaal best begrijpelijk, maar zij kunnen zich ook uit de markt prijzen.

Bij Telstar vinden ze het ook heel vervelend dat ze Haaland niet kunnen betalen. Ik snap niet dat zij niet in de ESL gestapt zijn...

Even serieus - wat een ongelofelijk dom argument van Pérez. Ik dacht dat de marktwaarde van spelers afhankelijk was van vraag en aanbod - vanaf welke waarde is de huidige club bereid afstand van die spelers te doen? Dus als geen club Haaland of Mbappé kan aantrekken, dan zijn ze blijkbaar genoeg waard voor de clubs waar ze nu onder contract staan, anders waren hun prijzen wel gedaald tot een niveau waarop andere clubs ze wél konden betalen. Lastig fenomeen hoor, marktwerking... Zucht.

Jammer dan meneertje Pérez.

En hiervoor wilde hij de Super league, om spelers te kunnen halen die ze normaliter niet kunnen halen. In de NBA is het trouwens not done als je een sterren ensemble bij elkaar koopt, wat Heat een decennium geleden deed. Mbappe zou bijv. naar Barca kunnen gaan als Messi stopt. Haaland naar Real. Wees blij dat Messi en CR7 niet bij elkaar in hetzelfde team zaten, ze hielpen elkaar juist naar grote hoogten als rivalen. Als geen enkele club hun kan aantrekken zitten ze of blijkbaar goed, of hun prijs daalt omdat de clubs ze niet transfervrij laten gaan. Sowieso heeft Haaland na het volgende seizoen een gelimiteerde som.

Gouden tijden voor Voetbalzone met deze berichtgevingen. On topic:Wat een ongekende Pipo. Eigenlijk lach ik me stuk om deze statements. Dan koop je ze niet! Voetbal is verziekt en daar heb jij ook aan bijgedragen Perez!

22 april 2021 om 11:48

Hij heeft ook bijgedragen aan de globalisatie van de sport. Zonder de grote clubs en hun sterren zou de voetbalsport nooit werdeldwijd zo groot kunnen worden. Hij heeft net als elke persoon zijn goede en zijn slechte zijde.

Ik stel voor dat deze man heel veel medelijden met zichzelf gaat hebben en in een hoekje gaat zitten huilen. Dan koopt Real toch geen Mbappe en Haaland voor veel te veel geld. Financial fair play geldt ook voor Real. Alhoewel Perez zich niet zoveel aantrekt van de Uefa en Fifa. Het probleem is niemand gaat Perez wegsturen. Hij is de komende 4 jaar de voorzitter die alles binnen die club regelt zoals hij het wil. Hij bepaalt. Er is geen tegenkandidaat

Perez' argument gaat ook flink mank trouwens. Hij heeft het erover dat geen topclub deze zomer genoeg geld zal hebben om Mbappé of Haaland aan te trekken, en ziet dat als een probleem omdat er geen geld stroomt van rijkere naar armere clubs. (nou vraag ik me heel erg af of je een transfer van PSG of Dortmund naar Real Madrid moet zien als de rijke club die de arme betaalt voor een speler in plaats van andersom... Retorische vraag.) Maar stel dat Dortmund dringend geld nodig zou hebben, dan gaat Haaland toch gewoon min of meer in de uitverkoop en daalt zijn vraagprijs omdat ze van hem af willen zien te komen? Dan zullen ze er minder geld voor krijgen, maar dan maakt hij echt wel zijn transfer, daar hoeft Perez zich niet druk om te maken. Laat Perez zich maar druk maken om de positie van Real Madrid.

22 april 2021 om 15:10

Het geld dat stroomt naar de 'armere clubs' is dat Real (in dit geval) beschikt over meer topspelers en Tebas Laliga duurder kan gaan verkopen aan sponsors, tv-gelden,... Deze opbrengsten worden verdeeld over Alle clubs die in Laliga spelen. De 'armere' clubs hebben er dus zeker baat bij dat er toppers spelen bij Real en Barcelona en dat beide clubs het goed doen.

Wat een ongelooflijke gek is dit. Hij blijft maar volhouden dat hij het echt niet voor het geld doet hoor, maar om te zorgen dat de sport voetbal nog bestaat. Gisteren heerlijk training gegeven, bedankt Papa Pérez dat jij dit voor ons mogelijk maakt.

Grapjas, koop je toch lekker geen Mbappe en Haaland. Ze maken er zelf een zooitje van als ze die niet kunnen kopen of Dortmund en PSG willen ze gewoon absoluut niet kwijt. Naja jammer dan!

Te triest deze opmerking, huilen voor de supporters die dan jou niet verantwoordelijk houden van het niet kunnen halen van Mbappe en Haaland. Zieligerd is het. Dus ipv te accepteren dat ze niet meer haalbaar zijn vanwege de verknipte voetbalwereld ga je proberen een league te organiseren die dat dan weer wel mogelijk maakt... waanzin ten top. De tijd voor kentering is gekomen en niet van nog meer gekte.

Als de EU dezelfde regels zou hanteren als de knvb waren de zogenaamde clubs uit de super leaque (op city na) allemaal al hun licentie kwijt. Paar jaar terug al miljarden naar Spanje en Italië en als al die clubs hun schulden zouden inlossen ipv belachelijk geld uitgeven wat ze niet hebben.

Maar wel 90 miljoen willen uitgeven voor een 29 jarige transfervrije boateng van München.
5 jarig contract a 12 miljoen netto en 20-30 miljoen aan tekengeld en bonussen. Geen wonder dat die Spaanse clubs zo in het rood staan.

22 april 2021 om 11:30

David Alaba...

Wat een ongeloofelijke eikel die Perez. dat ie eens een voorbeeld neemt aan Bayern Munchen. Die hebben die superleague helemaal niet nodig omdat die verstandig beleid voeren. Geen Schuld itt RM paar 100 mil?

Dit is volledig redeneren uit eigen belang. Zonder een rijk Real is er gewoon nog voetbal, maak je geen zorgen. Of misschien moet je het aantal contractspelers/de miljoenensalarissen wat verminderen Perez.

En dit is precies waar ik op richtte in mijn reactie gister op de post over Koeman. Deze clubs hebben zo veel schulden momenteel, willen zo graag Mbappé en Haaland naar de La Liga halen, waardoor de Super League voor hun de 'enige mogelijke oplossing' is.
Bovendien zal La Liga ook weer DE competitie worden mochten deze 2 spelers in Spanje belanden. Dit is in mijn optiek ook de enige reden dat die Super League zo gehypet word

Ja! Dan maar geen blauwe M&m's Perez! Deal with it, huilebalk! Bouw zelf eens iets of iemand op en gun ook een andere club zijn wereldtopper. Wat een walgelijke gast is dit zeg; kan me ook nauwelijks inbeelden wat je als supporter aantrekkelijk vindt aan de club die runt. Het is niet eens een club, het is een kil bedrijf dat alleen maar om geld, macht en commercie geeft.

Zelfs als Barsa fan vind ik de demonisering van Florentino nu buiten alle proporties. De UEFA voorzitter heeft ook helemaal competenties om wie dan ook te straffen. Er is ook helemaal geen basis voor. Het wordt tijd om de UEFA te vernieuwen. Ze leven op kosten van de clubs. Niet andersom.

22 april 2021 om 13:51

Perez is hét gezicht van de SL, de voorzitter, de grootste voorvechter, degene die ook het meest van zich laat horen in deze periode. En daarbij het enorme bord voor zijn kop overal tentoonspreidt. Lijkt me logisch dat hij dan de volle laag krijgt.

Ik zou het nog als een soort van nobel kunnen beschouwen om de voorzitter van de aartsrivaal te verdedigen, maar dat je dat doet met een Whataboutism ipv inhoudelijke argumenten omdat je liever de aandacht bij de Uefa hebt dan bij de foute rol die ook jouw club in dit alles speelt, ondermijnt dat wel weer aardig.

En ik weet, het is geen taalforum, maar een Barca fan die Barsa schrijft...?

22 april 2021 om 15:48

Barsa is de enige manier om de clubnaam te schrijven als je alleen de letters uit het Nederlandse alfabet tot je beschikking hebt.

22 april 2021 om 17:36

De "c" zit toch ook in het Nederlandse alfabet? Ok, als je het helemaal correct wilt doen, gebruik je de "ç", maar een "c" is toch prima gangbaar voor degenen die zulke accenten niet gebruiken? Beter dan een "s" volgens mij.

En nu weten we ook waarom psg en Dortmund niet meededen aan de super league.

22 april 2021 om 11:50

PSG deed niet mee omdat de voetbalbonden het WK aan Qatar hadden verkocht. Een zekere Platini moest er om opstappen.

Perez heeft gelijk dat de doorstroom van spelers dit jaar zeer waarschijnlijk een stuk minder zal zijn. Elke club met als doel om spelers te verkopen om gaten te dichten zal een probleem krijgen. Als de bedragen voor spelers en salarissen niet zo buitenproporties zouden zijn dan was dit probleem niet ontstaan. Clubs met een goede doorstroom van jeugd en een solide financiële basis plukken dan de vruchten ten opzichte van andere clubs. Je ziet dus dat bepaalde clubs totaal niet weerbaar zijn bij rampspoed zoals Corona. Dat komt door de eigen beslissingen en is dus eigen schuld.

oh gossie .. ik dacht dat de super league er was om de gehele competitie sterker te maken, maar schijnbaar is er toch ergens stiekem een klein beetje eigen gewin in geslopen bij de beste man..
Heel stiekem.. Gelukkig verschuilt hij zichzelf niet meer achter de "het is goed voor het voetbal", maar gaat het nu gewoon eerlijk waar het om draai, om het kopen dure spelers met hoge salarissen zodat je er alleen maar zelf beter van wordt..

Perez is dement aan het worden. Heb het hele interview vertaald gezien en wat die man allemaal durft te zeggen slaat echt nergens op.
Hopelijk zien de andere voetbalclubs dit ook en is de rol van Perez klaar in de voetbal wereld.

Oftewel dan komt er weer gezonde concurrentie! Als een club een groot talent haalt kunnen ze ‘m behouden. Dan kan een club die is weggezakt weer naar de top komen met een clubheld, die niet altijd maar weggekocht wordt door de top 10.

Het is natuurlijk wel makkelijk geweest voor Madrid afgelopen decennia door gewoon altijd de duurste en beste spelers te kopen. Nu zou er een nieuwe competitie opgericht moeten worden zodat clubs als Real Madrid deze spelers voor de hoofdprijs kunnen kopen. Een grap. En hopelijk de laatste spasme van een oud tijdperk.

Ik versta niet waarom de hele voetbal wereld danst naar de prijsbepaling van voetbal supersterren.
Is het zo moeilijk om daar een streep door te zetten en ze laten verder voetballen. De prijzen om meeste spelers te kopen zijn al heel lang volledig doorgedraait en ik er is geen een club buiten Bayern dat met gezond verstand tegen opteert.
Er zijn dus letterlijk milijoenen spelers wereldwijd, het kan toch niet dat je als club enkel Mbappe, Haaland, Jadon Sancho, Sterling, Rashford enzo voort.
Investeer meer in je eigen jeudg, in eigen academie en als de andere clubs geen gekke aanbiedingen ook doen, is er veel meer vooruitgang in voetbal en krijgen veel meer spelers kansen en wij kijkplezier.

Dit is een prima ontwikkeling. Spelers en vooral zaakwaarnemers hebben het ook een beetje te hoog in de bol gekregen. Fans bepalen wat er gebeurd, niet meneer Perez

Ik mag hopen dat hierdoor het aantal transfers de komende transferperiodes aanzienlijk lager is en daardoor veel spelers uit hun contract lopen en transfervrij zijn. Dan vloeien er uiteindelijk velen honderden miljoenen minder weg dan de laatste jaren het geval is en misschien normaliseert de transfermarkt dan een beetje. Jammer voor de clubs met schulden die de transferinkomsten hard nodig hebben om niet kapot te gaan, maar dat hebben ze aan zichzelf te danken. #letsmakefootballgreatagain

Tja, welkom in de voetbalwereld!!! Ajax kan Messi ook niet kopen, maarja wat doe je er aan....

Juist het feit dat dit soort clubs niet meer met die achterlijke bedragen kunnen smijten is de redding van het voetbal. Transfersommen en salarissen gaan om laag, prijzen voor kaarten en shirts kunnen naar beneden.. Win win...


Niet de superleague wat juist voor het tegenovergestelde zal zorgen...

Vreselijk voor die clubs!!! Je zal toch geen 200 miljoen voor een speler kunnen betalen. Hoe zullen de andere clubs zich wel niet voelen pfff

Hahahaha. Die man maakt zich volkomen belachelijk. Dan koop je ze niet. Het aparte in de voetballerij: nooit kijken naar de uitgaven om de begroting sluitend te krijgen, alleen maar naar de inkomsten.

Ik word steeds misselijker en misselijker van deze man. Boe-hoe, je kunt je Galactico’s niet meer halen door de corona crisis en nu moet de hele voetballerij daar maar voor buigen. Wat boeit ons, de fans, het dat Haaland en Mbappe onbetaalbaar voor je zijn? Niets. Als Real Madrid, een van de rijkste clubs, hen niet kan betalen, is er een ernstige normalisering nodig, geen Super League.

22 april 2021 om 14:15

De arrogante misvatting van Perez is bovendien dat wij "simpele" voetbalfans geholpen zijn wanneer spelers als Mbappe en Haaland spelen voor Real Madrid, of dat de "kleinere" clubs geholpen zijn als die spelers voor 100+ miljoen worden weggekocht. Alsof wij voetbalfans vurig hopen dat iedere topspeler voor Real of Juventus komt te spelen? Alsof het voetbal van de ondergang alleen gered is wanneer alle topspelers uitkomen voor een elitair groepje voetbalclubs? Het tegenovergestelde is waar: met gekregen/geleend geld worden de overige clubs leeggezogen en lokaal voetbal, behoudens die elitaire clubs, verschraalt.

23 april 2021 om 12:10

Precies. Perez is overigens al heel zijn bestuurlijke carriere geobsedeerd met het samenstellen van superteams met alle mogelijke denkbare sterren in het mondiale topvoetbal. Dat geneuzel over zijn ‘Galactico’s’. Walgelijk vind ik het.

Een lesje nederigheid, een speler niet kunnen kopen omdat je het niet kan betalen, dit is normaal voor 99% van alle voetbalclubs.
Een gods geschenk door corona dat alle boven hun stand levende clubs even met de voetjes op de vloer worden gezet, een man met een bekrompen mind als Perez kan dit niet handelen .

Het grootste probleem is dat clubs bedrijven zijn geworden, maar alles behalve functioneren als bedrijven. De manier hoe er vaak op amateuristische, kinderachtige en onverantwoord wijze aan kapitaalsvernietiging word gedaan is te bizar voor woorden. Daar zijn clubs, spelers en in iets mindere mate trainers zelf debet aan. Mensen zeggen weleens dat het voetbal een afspiegeling is van de maatschappij, maar hetzelfde gaat enigszins op voor het voetbal en de financiã«le wereld. De gehele voetbal pyramide is zo verrot als het maar zijn kan, maar wordt voornamelijk op basis van emoties kunstmatig in stand gehouden. Wat dat betreft lijkt het heel erg op de financiã«le luchtkastelen van de Eu/euro.

Ik kan ook geen landrover en maserati kopen, dus tja. Ander beleid voeren, dat lijkt me de beste oplossing

Goed excuus Perez, dus we hoeven komende jaren niks te verwachten van Real? Dan koop je ze toch lekker niet, en spaar je een jaartje of 2/3 voor een grote aankoop. Niks mis mee toch? Blijft Mbappe lekker bij Paris, Haaland bij Dortmund, en hebben we zo toch een aantal sterke clubs die de concurrentie met elkaar aan kunnen gaan. Dat is toch het mooie aan voetbal, de bal is rond en tot de laatste seconde voorbij is, weet je de uitslag niet.

Over 1a 2 jaar zijn ze transfer vrij, dus meneer perez moet gewoon ff doorsparen om hun salaris te betalen

Waarom moet hij persé Mbappé of Haaland kopen dan? De logica ontgaat mij.

Lekker signaal naar de jeugd! "pã©rez benadrukte dat er in aanvallend opzicht wel een versterking bij moet komen. “onze aanval staat vol met jeugdspelers, dus we moeten wel iets doen. We hebben een geweldige verdediging en een geweldig middenveld, maar in de voorhoede moet er iets bij."

Die man is net als die overige voorzitters van de deelnemende clubs de realiteit verloren. Over de hele wereld worden mensen financieel getroffen door de corona pandemie, zo ook in Spanje, waar mensen geen brood meer kunnen kopen omdat ze hun baan kwijt zijn. Tuurlijk worden voetbalclubs getroffen en is het dan niet logisch dat je even geen speler kan kopen van € 180 miljoen en hem een geen salaris kan bieden van c.a 20 miljoen per jaar? Deze mensen moeten eens goed gaan nadenken en gaan kijken wat er in de rest van de wereld gebeurd. Wellicht is het plafond bereikt qua uitgaven in het voetbal. De sport wordt juist door zulke mensen kapot gemaakt, deze mensen denken alleen aan hun zelf!!

Wat ik hier lees is echt een van de meest idiote dingen die ik ooit heb gehoord. In geen enkele alinea staat iets wat kan worden opgevat als een rationele gedachte. Iedereen die dit heeft gelezen is zelfs dommer geworden, doordat ze het hebben gelezen...

Vriend dat heet marktwerking. Vraag en aanbod. In een industrie waar 100 miljoen kan worden geboden, zal de ontvanger het ook vragen. Stel nou dat Niemand Haaland kan halen omdat de vraagprijs te groot is. Dan zou dus betekenen dat Haaland blijft waar hij speelt. Mocht Haaland zelf op den duur een stapje hoger willen, dan zal hij zijn contract dus niet meer verlengen. Dat betekend weer kapitaalvernietiging voor zijn club (waardoor de vraagprijs weer zakt). Het is zoeken naar een break even point. En wanneer clubs zich steeds meer in de schulden willen steken (door hogere bedragen te gaan betalen voor transfers), dan zullen de clubs dat dus ook gaan vragen. Heeft nou niemand in voetballand in de gaten dat ze het allemaal zelf in stand houden?

22 april 2021 om 12:56

Jij snapt het. Het lijkt wel alsof al die voorzitters zo verblind zijn door het geld dat ze het grote plaatje niet meer doorgronden.

22 april 2021 om 15:04

Het verschil is dat sommigen clubs niet moeten verdienen om te kunnen uitgeven. Clubs waar gewoon geld ingepompt kan worden. Het resultaat op termijn is dus dat PSG en City gaan bepalen wie er de komende jaren steeds de CL wint, omdat zij wel alle topspelers kunnen blijven halen. Andere clubs kunnen inderdaad niet meer mee. Voor mij is de oplossing dus inderdaad niet om meer inkomsten te gaan genereren, wel om een verbeterde FFP te gaan toepassen. Als iedereen met dezelfde limitaties zou spelen, zou je theorie kloppen.

22 april 2021 om 16:45

ook in een investeerder zit een limiet. En daarnaast kan je uiteindelijk maar 11 spelers opstellen, dus daar zie ik het probleem niet zo van in. Ik zou dan eerder een limiet stellen aan het aantal contractspelers.

“als er geen geld stroomt van de rijke naar de arme clubs, heeft iedereen daar onder te lijden." Wat mij stoort in deze zin is dat hij Real Madrid als een rijke club ziet. Real Madrid leent al jaren miljoenen om die topaankopen te kunnen doen. Zowel Real als Barca hebben grote schulden bij banken die nog niet zo heel lang geleden met Europees belastinggeld overeind werden gehouden. Als deze clubs aan de regels van de Eredivisie zouden moeten voldoen, waren ze al lang failliet verklaard. Maar Real Madrid is dan de rijke club die via een transfer van Haaland een arme club als Dortmund (die wel een gezond financieel beleid voeren) moet helpen omdat anders het voetbal instort?

Kwal van een man en tumor voor het voetbal deze Perez. Dat Madrid zich inlaat met zo’n figuur is onbegrijpelijk.

Maar wel Alaba met tekengeld van 30 miljoen.

22 april 2021 om 14:21

Nog steeds goedkoper dan een Alaba transfersom betalen + tekengeld. Nee ma zonder gein vind het ook echt te ver gaan, tekengeld 30mil gaat nergens over. Ps. Ik sta deels achter perez btw laat dat duidelijk zijn.

22 april 2021 om 20:26

Eens kijken of ze dat salaris ook leuk vinden met 2-3 jaar uitsluiting van CL voetbal.

En dat bedoeld Perez dan met dat zijn club het moeilijk heeft, hoe absurd is dat. Het is juist een zegen als hij Haaland en Mbappe niet kan kopen, ik zou zeggen wees creatief, kijk naar je opleiding of naar een goedkopere speler. Voor dat geld kun je er wel tien halen voor minder.

Als je die met rendement verkoopt, wie weet, lukt het in de toekomst wel.

Wat zou ik me kapot schamen als Real supporter, wat een domheid bij deze figuur. Zelf begonnen met meer dan 100 mil uitgeven en nu ervan balen hahahahahaha

22 april 2021 om 14:22

Schamen? Schaam me nergens voor. Het was een plan en grotendeels kan ik mij er zeker in vinden. Is dit China waar je niks mag zeggen of vinden ofzo?

Het lijkt erop dat Perez de Super League clubs gewoon gebruikt heeft om voor z'n eigen karretje te spannen.

Wie verplicht je om ze te kopen? Niemand, maar als je boven je stand wil leven, zit nu met de problemen van een schuld. De rest van de Spaanse competitie club kunnen ze ook niet kopen. Maar probeer niet via de constructie met de S. L. geld binnen te krijgen om je schulden af te betalen en de afstand met de andere Spaanse clubs nog groter te maken. Wordt tijd dat deze voorzitter op non actief wordt gesteld met zijn grootheidswaanzin

Prima, blijven ze lekker bij hun club, en dan? Dan verlengen ze hun contract niet en lopen ze gratis weg of denkt Dortmund, hmm misschien toch wat minder vragen, durrrrrr

Lekker belangrijk meneer Perez. Dan blijven ze toch lekker voetballen bij de club waar ze nu spelen. Daar hebben ze ook al dikke contracten. De opmerkingen in zijn interview over de Super League zijn echt van een bedenkelijk niveau. Het is net een kind die z’n zin niet krijgt.

Meneer Perez, wat dacht je van eerst sparen en dan kopen? (geldt ook voor de hele super league),

Ik snap het probleem niet. Ze zitten toch bij een voetbal club? Spelen CL en met het juiste abonnement kan je naar ze kijken. Waarom moeten alle grote namen spelen bij Real Madrid?

Anti Madrid propaganda gaat weer verder!
Benieuwd wanneer het volgende artikel geplaatst wordt.

22 april 2021 om 17:42

Hoe is dit anti-Madrid propaganda dan? Een artikel met een interview van Perez. Hij krijgt hier een podium om in eigen woorden aan te geven hoe het volgens hem zit. En dat podium gebruikt hij om oerdomme dingen te zeggen waarmee hij zichzelf voor schut zet. Als ze hier het interview niet zouden plaatsen, had je weer kunnen roepen dat hij "gecanceld" wordt of dat soort ongein. Er is hier één iemand die zorgt dat Perez er vreselijk slecht uit ziet en dat is hijzelf.

Van bestuurders en bonden tot aan spelers en makelaars, ze zijn allen even schuldig aan deze gekkigheid.

Prachtig juist dat die zogenaamd rijke clubs deze spelers niet kunnen halen. Is goed juist voor het voetbal. Laat de competities maar spannender worden en minder voorspellend en laat de clubs die goed beleid voeren maar profiteren van het falen van heel veel slecht geleide clubs.

Perez geeft hiermee aan dat zowel mbappe en haaland niet komen deze zomer. Wel snapt hij dat de jonkies er niks van bakken en wilt hij de aanval wel versterken. Dat wordt dan waarschijnlijk een huurling of hij wilt Bale terughalen voor een jaartje (lijkt mij de beste oplossing). Varane mag van hem per direct weg en met Ramos wilt hij nog graag verlengen. Ik hoop dat ze met Ramos eruitkomen (wat ik wel verwacht) en dat Varane vertrekt.

Komt een beetje over als 100 miljoen investeren om de hoofdprijs van 50 miljoen te winnen en dan gaan klagen dat de hoofdprijs te laag is omdat je er verlies op lijdt.

Als spelers te duur voor je zijn en je afhankelijk bent hoger prijzengeld om ze te kunnen kopen houdt het op.

Prijzen en salarissen zijn sowieso al extreem bizar, alleen maar gezond als hier een stop op komt

Dus Perez ziet PSG en Dortmund als kleine clubs. Ok. Weten we dat ook weer 🤣

Dan koop je ze toch niet!! Ik wil ook wel eens iets kopen, maar als het geld er niet is houdt het snel op toch!!! Wat een voorzitter!! Als een normaal bedrijf zoveel schulden zou hebben, wordt een directeur ontslagen, maar in de (spaanse) voetballerij kan alles. Echt, wat een gek is dat!!

Het is wel grappig dat iedereen de uefa plots beschermd en perez ziet als de grote boosdoener van het voetbal.. Of zijn jullie allemaal vergeten dat de VAR het voetbal totaal heeft vernield?! Door de VAR is het hedendaagse voetbal geen genot meer om naar te kijken. Voetbal is geen voetbal als er geen geluk bij komt kijken..

@El professor Ik begrijp werkelijk niks van jou comment. Zojuist heeft een aantal clubs via een aanval in de rug van miljoenen voetbalfans geprobeerd zichzelf te verheffen boven alle partijen en clubs in de voetbalwereld en dan ga jij iets vertellen over het niet functioneren van de Var. Volgens mij is dat toch echt een ander draadje. We zien in het stuk hier boven een president van een club die zit te huilen dat hij Mbappé en/of Haaland niet kan halen en dat ziet de gek als de doodsteek van het voetbal. Ik zit er werkelijk juist om te juichen. Prima als ze in Madrid ook eens iets anders moeten verzinnen dan het trekken van de portemonnee om goede spelers op het veld te kunnen zetten. En als ze dat niet lukt ? Ook prima toch ? Dan wint Real gewoon de CL niet. En natuurlijk is Perez wel een van de boosdoeners. Het is zijn geesteskind, dus natuurlijk is hij boosdoener.

Dan moet je eigen talenten weer opleiden .de bedragen die betaald worden voor een speler zijn krankzinnig en straks kunnen alleen de club s met een suiker sjeik deze spelers betalen
Dan worden real en Barcelona 2e rangs
Ze moeten een voorbeeld aan Bayern nemen die zonder aan deze gekte mee te doen toch elk jaar weer meedoet om de prijzen en spelers aantrekken door goed beleid

Ik heb altijd een zwak gehad voor Real. Na dit hele gedoe met de Super League is de liefde helemaal bekoeld. De zgn. 12 fouders staan zo ver van de supporters af, dat het voor mij onmogelijk is nog een van die clubs nog te supporten. Misschien ouderwets, maar voetbal is een volkssport, waarin clubs winnen en verliezen. Een gesloten competitie waaruit clubs niet kunnen degraderen en die vooral gespeeld wordt voor de Aziatische fans en het Amerikaans geld, is voor mij een paar bruggen te ver.

Dus Perez, zoek het zelf lekker uit hoe je Mbappe of Haaland gaat kopen. En als je iets eigenlijk niet kunt betalen, kun je ook gewoon een keertje overslaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren