Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

ESPN: Arsenal krijgt serieuze concurrentie in de strijd om Jurriën Timber

Laatste update:

Bayern München wil de strijd aangaan met Arsenal inzake Jurriën Timber. David Ornstein wist maandagavond te melden dat de Londenaren een eerste bod van omgerekend 35 miljoen euro hebben neergelegd bij Ajax. De Amsterdammers willen echter minimaal 58 miljoen euro overhouden aan een eventuele verkoop van de veelzijdige verdediger, die in Amsterdam vastligt tot medio 2025. Volgens Ornstein is dat geen onoverkomelijk probleem en is een persoonlijk akkoord tussen Arsenal en Timber dichtbij.

Volgens The Athletic heeft Timber in het afgelopen seizoen bij zowel Ajax als het Nederlands elftal indruk gemaakt op de scouts van Arsenal. De pas 22-jarige rechtsbenige verdediger wordt geroemd om zijn rust aan de bal, zijn passes en het vermogen om met de bal naar voren te dribbelen. Hiermee heeft hij een belangrijk aandeel in het voetballende gedeelte. Daarnaast is het voor Arsenal aantrekkelijk dat Timber naast centrale verdediger ook als rechtsback kan fungeren.

Timber wilde onlangs bij Rondo al weinig kwijt over zijn nabije toekomst. Vandaag Inside kreeg vorige week maandag nauwelijks meer bij hem los. "Jammer genoeg nog heel weinig", reageerde Timber op de vraag of hij al meer kan vertellen over zijn toekomstplannen. "Ik bedoel niet dat er niets speelt, maar meer dat ik nog niets kan zeggen." Naar nu blijkt is Arsenal dus concreet in de markt voor de jonge Ajacied, net als Bayern.

Marco van Basten adviseerde Timber bij Rondo om nog minstens een jaar bij Ajax te blijven. De woorden van de analist waren echter niet zaligmakend. "Je neemt het natuurlijk mee van Van Basten, maar je moet altijd luisteren naar je eigen gevoel. Ik durf niet te zeggen dat ik nog een jaar bij Ajax blijf." Timber verlengde vorige zomer zijn contract nog in Amsterdam en staat nog tot medio 2025 op de loonlijst. Transfermarkt taxeert hem momenteel op een marktwaarde van 42 miljoen euro.

Dit artikel betreft een update van een eerder nieuwsbericht. De reacties onder het bericht kunnen daardoor minder actueel zijn.

Arsenal is een ideale club voor Jurriën Timber

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker op de bank zitten in Londen. Goed voor de bankrekening. Minder goed voor je carriere en speelminuten.

19 juni 2023 om 23:56

Want? Het is wel een goede zet, zo kan hij zich verder ontwikkelen, zeker omdat er veel jonge talenten daar zijn en natuurlijk de competitie wat intenser is.

20 juni 2023 om 00:06

@monaberry, Die Braziliaan en zeker Saliba gaat hij er niet uitspelen op korte termijn. Daarnaast wordt Rice waarschijnlijk voor CVM gehaald naast Kessie. Mocht Timber naar de PL gaan zie ik opzich wel een soort Mascherano rol in hem op het middenveld.

20 juni 2023 om 00:20

Vergeet Ben White niet. Die speelt nu als rechtsachter maar als Arsenal een rechtsback haalt heeft hij met Ben White en Saliba niet de minste concurrenten. Ik vind Timber een goeie verdediger maar vorig jaar deelde hij ook vaak in de malaise. Een hoger niveau kan hem misschien prikkelen om beter te worden. Ik zie m graag blijven maar Ajax kan hem afgezien van een belangrijke rol niet veel bieden. Hij kan zich niet via de CL in de kijker spelen en ik verwacht eerlijk gezegd ook niet veel van Ajax in de EL dit jaar.

20 juni 2023 om 07:20

Wat Timber als verdidiger kan aan de bal zal er eigenlijk al voor zorgen dat men bij Arsenal al een zwakte voor hem krijgt. Nu nog combineren met goed verdedigen en je hebt een potentiele topper in huis. Logische zet van Arsenal.
Zoals zovaak gezegd een slecht seizoen betekent niet dat de top opeens niet achter je aanzit. Alsof hun boeit wat je doet vs Volendam.
Een minder seizoen maakt je niet opeens een mindere speler...
Staat nog steeds CL, titel, WK en beste talent en speler van de ED in 1 seizoen op zn CV. Dat weegt toch echt wat zwaarder.

20 juni 2023 om 07:28

Als hij dat "nu nog" moet gaan combineren met goed verdedigen en je hebt dan pas een "potentiële topper" in huis zou ik een deurtje verder kijken voor die centjes.

Ik vind trouwens dat hij al prima kan verdedigen. Of hij direct aanhaakt bij Arsenal na zo'n seizoen vraag ik mij wel af. Wellicht na een half jaartje/jaartje wennen. Mooie club voor een transfer in ieder geval.

20 juni 2023 om 07:30

Zo goed is Timber niet aan de ball. Alleen zijn korte spel en dribbel is redelijk, maar een cross pass is veel teveel gevraagd. En daarnaast kan hij echt niet koppen

20 juni 2023 om 07:36

Ik verwacht eigenlijk mega veel van Ajax dit seizoen. Ze trekken alleen maar mensen aan doe iets te bewijzen hebben. Branco wil bewijzen dat hij top niveau eredivisie aan kan, Steijn wil bewijzen dat hij geschikt is als trainer van de top en de jongen van AS Roma wil bewijzen dat hij wel al geschikt is voor het niveau dat bij roma verlangd wordt van een basisspeler/12e man. Qua kwaliteit is het afwachten, maar qua honger zit het in iedergeval goed.

20 juni 2023 om 07:42

Jij zal verder kijken Arsenal dus niet.
En dat is de club die uiteindelijk betaald.
Ze hebben zo vaak jonge spelers gehaald en beter gemaakt
Timber heeft al bewezen een topper te kunnen zijn dus tsja.
Ja wij weten dat hij een drama seizoen achter de rug heeft, maar nogmaals dat boeit Arsenal weinig gezien het bod.
Iedereen heeft een mindere fase.
Als Xavi opeens pover speelt verkoopt PSV hem ook niet voor 10 miljoen hoor. Zal mega dom zijn namelijk.

@ Adthee,

Redelijk? Is gewoon klase voor een CV. Wordt daar in the UK ook gewoon om geroemd.. Verder is zn passing meer dan prima. Ja is niet van het niveau Martinez nee, maar die heeft wel echt een hele goeie cross dat is echt niet '''standaard''.
Koppen eens, maar dat kan je gewoon leren.... Hoewel ik denk dat zn lengte en timing hem in de steek laat, maar nogmaal blijkbaar boeit Arsenal dat weinig



20 juni 2023 om 08:16

Nee Lee, ik zou niet verder kijken, dan lees je niet goed. Ik zou alleen verder kijken als hij, en dan gebruik ik jouw woorden: "nu nog combineren met verdedigen moet leren en dat hij dan pas een potentiële topper is."

Ik dicht hem meer kwaliteiten toe, en vind dat hij al goed kan verdedigen. Sterker nog heb hem met regelmaat een wereldtalent genoemd. Geen reden om verder te kijken dus.

20 juni 2023 om 08:25

Mijn excuses dan. Heb nu wel m'n koffie op 😂 was nog vroeg toen. Ik lees nu inderdaad wat je bedoeld

20 juni 2023 om 08:29

Als Timber gecoacht wordt kan hij het best goed doen, maar hij moet een sterke verdediger naast zich hebben die zijn fouten kan opknappen. Maar ik denk dat Bayern of Arsenal nog te vroeg komen voor Timber. Je zag dat toen Boogarde er nog was, Timber het prima deed, maar dit jaar zonder coaching en zonder een sterke verdediger naast zich, hij het echt moeilijk had. Ik denk dat Timber bij topclub (zoals Arsenal of Bayern) op de bank beland en dan een jaar later verhuurd wordt.

20 juni 2023 om 12:51

Timber kan beter nog een seizoen bij Ajax blijven en zich onder Steijn doorontwikkelen. Hij heeft een seizoen stil gestaan in ontwikkeling door de ellende bij Ajax. Oud spelers als van Basten en Gullit adviseren hem dat ook.Bij Arsenal beland hij mogelijk op de bank en mislukt zijn avontuur net als bij veel andere die te vroeg naar het buitenland zijn gegaan. Voorbeelden genoeg. Dus nog ff blijven Timber.

20 juni 2023 om 00:05

Bank? Want jij kent de plannen van Arteta?

20 juni 2023 om 00:06

Dat weet ik niet zeker. Hij kan op meerdere plekken uit de voeten, en dat is iets wat Arteta graag heeft.

20 juni 2023 om 00:17

Je kan hem inpassen op de plek van Ben White als derde centrale verdediger en de plek van Saliba, dat is denk ik het idee van Arteta.

20 juni 2023 om 00:22

Timber zal genoeg minuten maken met de cl die arsenal gehaald heeft na 7 jaar.

20 juni 2023 om 00:22

Ik weet niet of hij White eruit gaat spelen. Wat wel duidelijk was vorig seizoen was dat toen Saliba en Tomiyasu beiden niet beschikbaar waren het team gelijk een stuk minder was, ik denk dat Timber vooral als CB gehaald is maar ook op RB gebruikt kan worden indien nodig. Arsenal heeft achterin veel spelers die op meerdere plekken uit de voeten kunnen. White kan CB en RB, Kiwior CB en LB en Tomiyasu RB en LB.

20 juni 2023 om 00:23

Zolang Holding maar niet meer hoeft te spelen haha

20 juni 2023 om 00:30

Nu is dan wel duidelijk dat Caicedo niet meer gaat komen, want die zou ook op rb kunnen spelen.

20 juni 2023 om 00:34

Voor CVM zou ik Caicedo ten alle tijden liever dan Timber willen. Die man is echt een beest, spreekt Spaans (zal een goede klik kunnen hebben met Arteta), en als je bij De Zerbi in de basis staat kun je zeker ook goed voetballen. Balen, maar wie weet vragen ze wel een krankzinnige prijs?

20 juni 2023 om 00:41

Gaat naar Chelsea toch?

20 juni 2023 om 00:43

Ik lees net dat ze op pole position staan. Wat een geld smijten die gasten zeg, niet normaal.

20 juni 2023 om 08:13

Het is geen FIFA he. Timber en Arteta kunnen allebei Engels, match mwde in heaven?

20 juni 2023 om 15:45

En je riep in meerdere topics dat Caicedo naast Rice zal gaan komen, als insider zit je er wel vaak naast.

20 juni 2023 om 16:19

Nee Flippo, ik heb gezegd dat als Rice en Caicedo beiden komen, dat ze ook beiden opgesteld konden worden omdat ze beiden op 6 en 8 kunnen spelen. Misschien moet je je meer bezig houden met het opvijzelen van je voetbalkennis ipv anderen proberen de maat te nemen. Telkens maar persoonlijke aanvallen uitvoeren en dan verontwaardigd zijn als iemand je erop aanspreekt. Treurwilg.

Oja, jij ziet mij als insider, ik heb dat nooit beweerd. Ik haal mijn nieuws ook alleen van anderen, waarvan blijkbaar sommigen wel dicht bij het vuur zitten. Die info vul ik dan aan met mijn eigen kijk op het spelletje en het profileren van een speler. Dat jij er niet tegen kunt hoe ik mij hier opstel is toch echt jouw eigen probleem, dat houden we dan ook lekker zo.

20 juni 2023 om 00:30

Clubs waar je echt kansen krijgt tegenwoordig als jongeling zijn Dortmund en Arsenal.

20 juni 2023 om 11:50

Ik ben trots op het feit dat veel jonge jongens (uit eigen opleiding) zijn doorgebroken bij Arsenal, maar we moeten wel eerlijk zijn in het feit dat dit de komende jaren minder zal worden.

Toen een Smith Rowe, Saka, Nketiah, maar ook een Saliba, Gabriel en Odegaard 'doorbraken' bij Arsenal waren we toch op een laag punt met minder verwachtingen. Nu breek je alleen door als je echt een elite talent bent en bijna direct een meerwaarde hebt.

Iemand als Saka zal altijd doorbreken. Dat is een talent die altijd boven komt drijven. Maar een jongen als Smith Rowe of Nketiah, jongens die meer vertrouwen en tijd nodig hebben gaan vrees ik niet doorbreken in dit Arsenal. Daarvoor is de ondergrens gewoon te hoog

20 juni 2023 om 13:25

Zeker na het klasse seizoen dat Arsenal heeft gedraaid denk ik dat ze dit seizoen talenten wat minder basisminuten gaan geven

20 juni 2023 om 01:08

Neee hij zou perfect passen bij arteta, wat een geweldige speler is dit. Met zijn visie op het veld en het systeem die arteta hanteert kan hij een grote worden

20 juni 2023 om 02:06

Premier League geld is tegenwoordig wisselgeld vergeleken met wat spelers in SA en China krijgen.

20 juni 2023 om 07:38

Timber moet naar Spanje gaan, past veel beter bij hem. Maar als hij naar PL gaat is Arsenal wel een ploeg die het beste bij hem zou passen.

20 juni 2023 om 12:04

Dit is weer zo een antwoord van wat heb je eraan.
Timber past perfect is het systeem van Arsenal hij kan rechts back spelen. En kan in een driemans verdediging. Voetballen, wanneer de linksback naar het middenveld inschuift.

Voor 30 mogen ze met hem op de foto, en als hij in een gulle bui is misschien wel een handtekening.

19 juni 2023 om 23:59

Daar is het Arsenal nou net om te doen, om zijn handtekening....

20 juni 2023 om 00:17

Hahaha lekker Paul, jij bent nog scherp op de late avond. Touché 👊

20 juni 2023 om 00:02

1 goed seizoen en 30 miljoen vangen is niet gek.

20 juni 2023 om 07:02

1 minder seizoen en de transferwaarde halveren is wel te gek. Ajax moet m nooit voor 30miljoen verkopen, sterker nog: helemaal niet verkopen deze zomer.

20 juni 2023 om 08:00

Myvision. Maar als Timber zelf wil wordt het toch lastig. Hij heeft aangeven dat er afspraken zijn gemaakt met Ajax. De kans dat die blijft acht ik haast uitgesloten.

20 juni 2023 om 08:47

Halveren ? Is hij dan ooit 60 miljoen waard geweest ? Op basis waarvan ? Ook in een goed seizoen (aan de hand van Martinez) heb je kunnen zien dat hij verdedigend op een aantal gebieden tekort komt.

20 juni 2023 om 09:42

Myvision, hoevaak ga je dat nog herhalen? Er is al duizend keer gezegd dat Ajax afspraken met Timber heeft gemaakt om hem deze zomer te verkopen. Dat ga je dus niet kunnen voorkomen.

20 juni 2023 om 11:36

Je noemt met Martinez nu net degene die na 1 goed seizoen voor een dergelijk bedrag verkocht is. Je haalt dus je eigen punt meteen weer onderuit 😂

20 juni 2023 om 06:54

Ik snap dat je dat Ajacied denkt. Jullie krijgen altijd goed geld voor spelers, maar 35 miljoen voor Timber is eigenlijk al te gek natuurlijk.

20 juni 2023 om 08:50

Had m'n ogen nog half dicht, maar die staan nu wagenwijd open. Minimaal 58 miljoen overhouden. Ik moest er gewoon om lachen.

Niet dat het bedrag absurd is, dat is wel vaker. maar dat Ajax het nog voor elkaar krijgt ook. Toch fantastisch hoe Mark dit voor elkaar heeft gekregen in een paar jaar tijd. Best bizar ook als je nadenkt dat minstens 50% flopt. Dit percentage had veel hoger gelegen, maar de als floppers afgedankte spelers blijken goudmijntjes te zijn.

Best jaloers. Mijn club wilt minimaal 40 en is uiteindelijk blij met 25.

20 juni 2023 om 07:56

30 miljoen is nog best redelijk, als Ajax geen water bij de wijn doet, dan kan Arsenal beter zoeken naar andere wijn. Zie het zelf niet echt zitten in Timber op PL-niveau.

20 juni 2023 om 09:38

Deze man heeft nog nooit van onderhandelen gehoord.

Minimaal 50-60 vragen. Timber zou natuurlijk zelf oerstom zijn om na zo'n seizoen naar Arsenal te gaan

20 juni 2023 om 00:31

Naar Arsenal is een mooie stap. Spelen om de titel in de PL en CL. 60 miljoen ga je niet meer krijgen voor zo'n speler als Nr 3 van Nederland.

20 juni 2023 om 01:15

50 kan/ga je gewoon vangen. Staat bekend als 1 zoniet het grootste verdedigende talent in de ED en NL. Heeft al CL ervaring, meerdere interlands prima wk, kampioenschap op zn naam. 1 slecht jaar doet daar niet aan af hoor. Tuurlijk ga je nu geen 80 meer pakken, maar minimaal 50 is er echt wel uit te slepen.

20 juni 2023 om 07:05

Dan ga je 'm dus niet verkopen. Want juist "de nummer 3" van Nederland is het hele probleem. In Amsterdam weten we wel dat Timber een kwaliteitsspeler is die ons komend seizoen aan een volgende titel moet helpen. Hij zit dus nu totaal niet aan de max van z'n transferwaarde en is verkopen altijd een vorm van verlies maken dit seizoen. En ik begrijp dat het heerlijk is om te zeggen dat Ajax de nummer 3 is, maar Ajax is met Timber ook kampioen geweest en heeft hij het heel goed gedaan in de CL.

20 juni 2023 om 07:26

Want Arsenal boeit het of hij als derde eindigt???
60 vang je sowieso gewoon niet wetend dat bijvoorbeeld Martinez al minder was.
Heeft niks te maken met eindklassering. Zie kokcu als nr 1...

20 juni 2023 om 07:33

Myvision: ik snap je standpunt vanuit Ajax en daar heb je zelf voor de volle pond gelijk in. Echter zal Timber zelf ook wat in de melk te brokkelen hebben en dan is Arsenal natuurlijk een droomclub.

20 juni 2023 om 08:49

Is het het grootste verdedigende talent van de ED ? Volgens mijn zijn steeds meer mensen ervan overtuigd dat hij verdedigend echt te kort komt voor de (sub) top en zien steeds meer mensen een middenvelder in hem.

20 juni 2023 om 09:06

@PSV18 en dit is het probleem van de kortzichtige Nederlanders. Ajax, de nummer 3. In het buitenland kijken ze verder dan een minder jaar. En ze weten dat jongens die de Ajax opleiding hebben genoten een zeer goede basis hebben.

Maar ja, wel 60m voor Simons willen vangen na een goed jaar.

20 juni 2023 om 01:16

Juist perfect. Mocht hij weer zo'n seizoen beleven kan hij echt niet meer naar clubs van het kaliber Arsenal. Dit is juist de kans voor Ajax en voor Timber zelf om te cashen. Volgend jaar speelt hij niet in de Champions League, bij Oranje is hij geen basisspeler dus dan heb je alleen de eredivisie om te imponeren en met een beetje mazzel de Europa League (hangt van de campagne af).

Ik snap dat je na afgelopen seizoen als 'nobody' binnenkomt (dat is het oerstomme waar jij naar verwijst toch?) maar dit kan ook een kans zijn om alvast naar de top te gaan. Lang bij Ajax blijven levert ook geen zekerheid, kijk maar naar Klaassen en Van de Beek. En kijk naar Dest, een veel te matige speler die bij FC Barcelona wel lekker zichzelf onafhankelijk heeft gespeeld voor de rest van zijn leven. Dat kan je zien als te vroeg naar het buitenland gaan, ik noem het eerder slim inspelen op de hype.

zwaar nog niet goed genoeg

Deal! Gaat lekker zo met die financiën op peil brengen

50 mln voor Timber ...

... Gaan gewoon nog 45 krijgen ... bizar ..

19 juni 2023 om 23:56

Wat zou jij dan vragen voor een talentvolle 22 jarige verdediger met WK en CL ervaring als basisspeler?

20 juni 2023 om 00:02

Het is maar net hoe je het bekijkt. Voor de cv van de nummer 3 van de eredivisie, die niet kan koppen, zonder basisplaats in Oranje en een matig seizoen achter de rug waarin hij in de CL 0,0 indruk maakte en zelfs regelmatig opzichtig in de fout ging in de eredivisie , met een hele trage omschakeling, is 30 miljoen dan wel weer ruim voldoende.Of wordt dat downgraden alleen bij spelers van andere clubs gedaan?

20 juni 2023 om 00:04

Mm ja onder Van Gaal had hij wel gewoon een basisplaats dit seizoen nog, dus vind dat een beetje een non-argument. Daarnaast hebben die clubs in het verleden wel gezien wat hij kan.

20 juni 2023 om 00:05

Ja hoor, indirect is Feyenoord weer zielig haha. Kunnen we hier eens mee ophouden?OT: 50 mil lijkt me wellicht net aan de hoge kant maar 45 moet toch haalbaar zijn denk ik. Prima prijs lijkt me!

20 juni 2023 om 00:06

WK en CL ervaring zegt niet zoveel. Vind het nog bewonderingswaardig dat het openingsbod zo hoog ligt voor een speler die dit seizoen heeft laten zien niet te kunnen verdedigen.

20 juni 2023 om 00:06

Geen basis plaats in oranje zegt me persoonlijk niet veel als je ziet dat spelers als frimpong niet opgeroepen wordt en botman na een topseizoen moet banken.

20 juni 2023 om 00:07

Jullie gaan het waarschijnlijk ook krijgen, maar ik had me er als club nu niet aan gebrand. Nog maar een jaartje kijken of hij dat niveau van een twee seizoenen terug weer enigszins kan benaderen. En dan liever 10 miljoen meer betalen met meer zekerheid. Zou voor Timber ook goed zijn. Hij is die basisplaats in Oranje namelijk terecht kwijt, geen enkele bondscoach had hem nu laten staan

20 juni 2023 om 00:08

Accepteer het nou maar gewoon, Ajax vangt nou eenmaal meer. Zij zijn de enige die ook niet snel hoeven te verkopen. PSV en Feyenoord moeten dat wel. Is Alvarez bijvoorbeeld beter dan Sangare of Kokcu, nee natuurlijk niet maar je zal zien dat Ajax voor die matige houthakker meer gaat vangen.

Op basis van dit seizoen kun je niet zeggen dat Geertruida minder is bijvoorbeeld. Maar goed Timber speelde ook in een slecht elftal, voorheen heeft hij wel echt een hoog niveau aangetikt.

20 juni 2023 om 00:09

WK en CL-ervaring zegt niet zoveel. Wat dan wel? Op het WK is hij niet echt in de problemen gekomen en speelde hij sober goed mee op het hoogste niveau. In de Champions League maakte hij een verpletterende indruk vorig seizoen. De man heeft twee topseizoenen achter de rug en stond nu naast rotspelers als Bassey, Jorge Sanchez en Wijndal in het slechtste Ajax in decennia.

20 juni 2023 om 00:13

Dat moeten we ook accepteren, maar hoe Timber hier nu wordt gepromoot op basis van 1,5 goed seizoen, terwijl hij al 1 seizoen geen pepernoot raakt is wel bijzonder. En Timber was met zijn trage omschakeling en matige kopduels gewoon onderdeel van het slechte elftal. Toch ben ik benieuwd of hij dat niveau van het begin weer aan kan tikken. Toen was hij wel goed...maar sterk genoeg voor de PL?

20 juni 2023 om 00:14

Op basis van dit seizoen kan je dat niet zeggen inderdaad. Maar Timber heeft een piek aangetikt die Geertruida niet aangetikt heeft de twee seizoenen hiervoor. Het maakt ook een verschil of je Hancko en Kokcu naast je hebt of Bassey, Jorge Sanchez en Taylor. En dat is geen dig naar Geertruida. Dat is verder ook een groot talent.

20 juni 2023 om 00:21

@Suarez, maar het verschil in benadering is wel grappig. Nu wordt er gepraat over 2 topseizoenen (en slaan we dit matige seizoen voor het gemak over) om de interesse en een hoge transfersom te verdedigen en bij Kokcu en Geertruida werd er gepraat over "pas 2 seizoenen goed".Ik vind Timber nog steeds een groot talent overigens, denk dat Arsenal er op gokt dat ze de Timber van 2 seizoenen terug weer naar boven kunnen krijgen, dan hebben ze met 40 miljoen een prima deal.Wel benieuwd of zijn lengte en kopkracht een probleem worden

20 juni 2023 om 00:25

Geertruida? Wanneer stond hier een bericht over dat hij gaat vertrekken?

20 juni 2023 om 00:27

Ik weet niet van wie die benadering komt. Volgens mij vind iedereen die 25 miljoen voor Kokcu een steal. Maakte zelf nog de absurde vergelijking met Dest die Ajax een soortgelijk bedrag opleverde (om aan te geven dat het handelsmerk-argument niet alles is, want als het klasseverschil en het potentieverschil zo groot is dan is een soortgelijke transfersom voor beide spelers bizar). Geertruida en Kokcu zijn ook gewoon klasse en hebben zich lang en breed bewezen. Ook Europees. Misschien wel vooral Europees zelfs.

20 juni 2023 om 00:28

Over interesse van Barcelona laatst.
Maar wat zouden jullie zelf willen? Timber nog een jaartje houden? Zou voor hem zelf ook niet verkeerd zijn

20 juni 2023 om 00:33

Ja, Ajax krijgt natuurlijk ook altijd de Ajaxfactor er overheen, maar dat vind ik niet gek. Dat hebben ze verdiend met jarenlang goed beleid en spelers die moeiteloos aanhaakten bij de Europese top.

20 juni 2023 om 00:43

Ah dat klopt ook ja. Ik vind Geertruida zelf echt een klasse minder, maar snap dat ik niet objectief ben in deze. Ben zelf van mening dat het een prima moment is om uit elkaar te gaan. Voor Timber een nieuwe frisse omgeving en Ajax kan zich op de transfermarkt richten op een verdediger die meer complementair is aan Hato.

20 juni 2023 om 01:11

Vorig seizoen was iedereen zon beetje matig bij Ajax. Neemt niet weg dat Timber zich bewezen heeft in de CL. Hier zit minimaal een 40/45 miljoen + prijskaartje aan.

20 juni 2023 om 06:41

Fr010frdam. Des te groter zou de prestatie zijn als men hem verkoopt voor 45-50 miljoen toch? Voor een " beperkte" speler? Goed koopmanschap.

20 juni 2023 om 07:01

Was ook echt goed tegen argentinie. En na een seizoen waar de clubtrainer ontslagen is en geen goede tactiek is geweest kan je het hem niet kwalijk nemen. Maar men zal er net als Martinez bij united wel achterkomen dat hij gewoon heel goed is.

20 juni 2023 om 07:06

Het antwoord op je vraag over Alvarez is gewoon volmondig Ja, dus tsjah

20 juni 2023 om 07:29

Dus blijkbaar zegt het de clubs wel veel. Misshcien jouw niet, maar clubs zien echt geen speler die niet kan verdedigen. Kan hij namelijk wel alleen hij is geen leider.
Heeft behoefte aan iemand sterk naast hem.

20 juni 2023 om 08:53

@damsterdam,
Hij was basisspeler in een 5 mans verdediging bij het Nederlands Elftal. Dat moet goede koppers naast hem.
Maar hebben de clubs ook niet gezien dat hij ook bepaalde dingen totaal niet kan (o.a. koppen). Hoe vaak verliest hij geen belangrijk kopduel ?

19 juni 2023 om 23:57

Wat is er zo bizar aan? Heeft twee uitstekende seizoenen gespeeld, alle nationale prijzen gewonnen, indruk gemaakt in de Champions League en een EK en een WK gespeeld. Natuurlijk was hij dit seizoen matig, maar er viel ook geen eer te behalen in een van de slechtste elftallen in twintig jaar tijd.

20 juni 2023 om 00:04

Wat ik er bizar aan vind, is dat hij afgelopen seizoen zeer matig heeft gespeeld zonder een stevige back up en hij niet eens een A-international is.

Sterker ... na een sterk begin is hij dit seizoen vrreselijk door het ijs gezakt.

20 juni 2023 om 00:07

Tegelijkertijd heeft hij twee topseizoenen achter de rug en was hij op het WK een basisspeler die het heel degelijk deed. Het afgelopen halfjaar stortte alles bij Ajax in.

20 juni 2023 om 00:07

Na vorig seizoen had ik het zeker niet bizar gevonden, maar na afgelopen seizoen wel. Het zijn flinke bedragen en na afgelopen seizoen oogt hij een stuk minder als een sure thing. En we zitten hier vanuit Feyenoord perspectief ook een beetje groen naar te kijken. Geertruida was afgelopen seizoen beter dan Timber, maar wij kunnen echt niet aan zulke bedragen denken. Eerder (max) orde grootte de helft daarvan.

20 juni 2023 om 00:10

Welke ajacied heeft er een topseizoen gedraaid? Een mindere seizoen draaien wilt niet zegge dat je talent er niet meer is. Competitie waar de intensiteit 5x hoger ligt dan de eredivisie kan voor een speler als Timber juist goed werken voor z'n ontwikkeling.

Ja dat is wel een mooie club.. die is komende week vertrokken.. meteen doorpakken en proberen Davinson terug te halen

Ajax denkt ff 50 miljoen te verdienen aan Timber?

20 juni 2023 om 00:02

Het openingsbod is al 35 miljoen euro (30 miljoen pond). Als de vraagprijs dan op 58 miljoen euro ligt (50 miljoen pond), zoi het niet raar zijn als je rond de 50 miljoen uitkomt (+/-).

20 juni 2023 om 00:02

En ze gaan het hoogstwaarschijnlijk nog doen ook.

20 juni 2023 om 01:52

Ja, en anders maar niet. Grootste verdedigende talent van NL. Jong, bakken aan ervaring al voor deze leeftijd. Meerdere interlands, prima wk, CL ervaring, kampioenschap. En matig seizoen in het slechtste ajax in jaren doet daar niks aan af. Net zoals 1 zwaluw nog geen zomer maakt, maakt 1 regenbui ook geen herfst.
Waar zat jij aan te denken? 25 miljoen??

Ik vind Timber wel een risico om te nemen als Arsenal zijnde, kunnen we niet gewoon iemand hebben die PL ervaring heeft en er gelijk staat kopen?

20 juni 2023 om 01:14

Die zijn doorgaans nog veel duurder.

20 juni 2023 om 06:13

Ik ben ook niet zo onder de indruk. Begon nog goed met Rice maar nu dus havertz en Timber. Terwijl voor hetzelfde geld heb je Guehi. Timber zal wel interessanter zijn omdat hij dan ook op rechts kan.

20 juni 2023 om 08:01

Vooral Havertz.. Geen idee wat je daarmee moet. Timber wss voor zn veelzijdigheid, al zie ik in hem vooral een geweldige cvm. Daar komt ie echter niet te spelen wss.

20 juni 2023 om 09:35

Timber is geen uitstekende verdediger, cvm heeft die nooit gedaan en op rechts is het niet bijzonder. Is dat dan wat je wil?

Havertz wordt gezien als 10 en 8. Ik zie het niet maar goed.

20 juni 2023 om 12:48

Zag je het ook niet in de Havertz die destijds naar Chelsea ging? Dat is denk ik eerder waarom Arteta hem wil, er zit nog een voetballer in en die jongen is pas 24.

20 juni 2023 om 12:53

Toen had hij enkele topseizoenen gehad. Nu al jarenlang niks. Ik zie geen nummer 8 in hem en dan zou hij dus als 10 back up worden van Odegaard. Waar we al 2 man hebben staan.

20 juni 2023 om 13:43

Arteta ziet hem 100% als basis speler voor mensen die denken dat hij voor de breedte gehaald is. 60 miljoen met een salaris van 250k per week haal je niet voor de bank. Ook niet de 1e x dat we twijfelen aan de aankopen van arteta kijk naar odegaard ramsdale en white. Arteta heeft inmiddels wel genoeg credit verdiend om achter zijn keuzes te staan.

20 juni 2023 om 14:29

Van wat ik gelezen heb wordt Havertz vooral gehaald omdat ie op heel veel plekken in de aanval inzetbaar is en niet voor de 8 of 10 positie gehaald wordt.

Bovendien hebben we vaker bij Chelsea spelers gezien die er niks van bakte om vervolgens naar een andere club te gaan om daar wel te schitteren (De Bruyne en Salah).

Ik zou hem iedergeval nog niet afschrijven, helemaal niet onder Arteta.

20 juni 2023 om 14:33

Waar moet hij dan spelen? Ik zie hem niet spelen op de voorste 3 posities dus hou je 10 of 8 over. Ode is vast op 10 dus zit je met 8.

20 juni 2023 om 16:26

Tja, mensen zagen ook niets in Ode en nu is hij onze captain. Ik bedoel maar aan te geven dat wij er best vaak naast kunnen zitten als we een speler analyseren en iets over het hoofd zien dat de coaches wel zien. Arteta zal echt wel de wind van voren krijgen als Havertz niets blijkt te zijn, maar voor nu heeft hij het vertrouwen zeker wel verdiend. Hij maakt spelers aantoonbaar beter en zijn ID is vrijwel flawless.

edit: zie nu dat Thegunner030 hetzelfde typte als ik, ben het met hem eens.

Als wij de Havertz van Leverkusen krijgen is het een koopje want dan haal je een speler die eerder 80(?) kostte voor een lagere prijs binnen met een aantal jaar PL ervaring die ook een CL finale beslist heeft.

Deze jongen staat al een jaar stil in zijn ontwikkeling. Dat in combinatie met het dramatische seisoen van ajax. 30miljoen lijkt me een prima prijs dan.

19 juni 2023 om 23:59

Onzin we weten allemaal wat hij kan als hij wat betere spelers om zich heen heeft staan. En zelfs van een slecht jaar leer je. Ik zie in Timber nog steeds een betere voetballer dan De Ligt.

20 juni 2023 om 00:02

Ik doe net alsof ik dit niet gelezen heb. Beter dan de Ligt? In veel facetten is hij de mindere van de twee vind ik. Duelkracht, kopkwaliteiten? De ligt beter.

20 juni 2023 om 00:07

Kopkracht en duelkracht is De Ligt inderdaad beter. En de lange bal misschien ook nog wel, maar puur technisch en voetballend vind ik Timber een veel slimmere speler. Op dit moment is De Ligt ook verder, maar ik zie in Timber meer potentieel.

20 juni 2023 om 00:13

Timber is een betere middenvelder ja, omdat hij technisch (voetballend) beter is. Alleen hebben we het nu over de positie van centrale verdediger en daaruit kunnen we concluderen dat je toch liever een De Ligt tegenover spitsen als Haaland en Kane laat spelen dan een Timber die 3 klassen minder is.

20 juni 2023 om 00:27

Bij een club als Ajax waar je vaak de bovenliggende partij bent is een combinatie van deze 2 het beste. Daarom werkte het perfect tussen Timber en Martinez. Ik zie bij het Nederlands Elftal ook wel een combinatie van De Ligt en Timber in de toekomst.

20 juni 2023 om 01:54

Toch heeft haaland (vorig seizoen, dat dan wel), verdomd weinig laten zien tegen timber

20 juni 2023 om 07:03

Real_amsterdam, die wedstrijd waar hij een hattrick kon maken bedoel je?

20 juni 2023 om 08:02

Haaland kan elke wedstrijd een hattrick maken, dat is inmiddels wel duidelijk. Maar tegen Ajax deed hij het niet in ieder geval, dat lijkt me dus een heel vreemd argument.

20 juni 2023 om 08:23

@real_amsterdam,
Speciaal voor deze opmerking even ingelogd..
Maar bedoel je nou die wedstrijd waar Timber Haaland constant kwijt was, nog een paar keer verdraaid makkelijk uitgekapt werd door hem maar waar hij vervolgens niet tot scoren kwam omdat Pasveer de wedstrijd van zijn leven keepte?

20 juni 2023 om 08:35

@Sander

Haaland kreeg die wedstrijd echt 3/4 100% kansen, Timber was hem constant kwijt. Zeggen dat het niet scoren van Haaland op Timber z'n conto hoort is echt onzin. Pasveer keepte die wedstrijd de wedstrijd van z'n leven.

20 juni 2023 om 08:54

Maar is Timber ook een betere verdediger dan de Ligt ? Of hoort verdedigen niet bij zijn taken ?

20 juni 2023 om 09:47

Als Haaland een hattrick kon maken hoe kun je dan zeggen dat Timber het onder controle had?

Genoeg wedstrijden waar Haaland gewoon ongevaarlijk is.

Wat een interessante mogelijke transfer. Denk dat een nieuwe omgeving goed gaat zijn voor Timber. Ben ondanks z’n mindere seizoen echt nog overtuigd dat hij het aan gaat kunnen.

Denk dat hij erg goed zou passen bij Arsenal en misschien wel wat extra's zou kunnen toevoegen als een inverted rechtsback. Het zou een hele mooie stap zijn voor hem en ook mooi zijn voor de club Ajax (en de academie). Hopelijk slepen we er 40-45 miljoen uit.

Ik zie het wel zitten. Onder Arteta kan hij doorgroeien tot een topper. Daarnaast missen we bij Arsenal breedte in de selectie en hij is een GROTE vooruitgang op Holdini.

20 juni 2023 om 13:36

100%

Dat eerste bod is gewoon een formaliteit. Gaan we met gemak 50 voor krijgen. Ben ik niet rouwig om, echt de meest overhypte speler die er rondloopt. Is niet kopsterk, heeft geen tackle, geen awareness, gevoel voor ruimte. Is in niks een centrale verdediger, misschien een rechtsback met zijn voetballend vermogen..

Aertssen is echt niet minder.

20 juni 2023 om 00:02

Aertssen is echt niet minder? Die heeft al moeite in de KKD. Timber had een matig seizoen, maar in 2020-2021 en 2021-2022 was hij gewoon super. Mensen vergeten snel.

20 juni 2023 om 08:56

Zo super was het ook in die seizoenen niet. Ook toen liet hij al vaker zien als verdediger op bepaalde gebieden tekort te komen.

Arsenal blijft verassen met transfers. Ze houden het redelijk onder de radar. Timber kan rechtback en cv spelen dus zou wel een goede zijn. Miljoen of 40 + 5m bonussen zou genoeg moeten zijn.

20 juni 2023 om 00:19

Ohh bepaal jij dat??

20 juni 2023 om 00:50

Dat is wat ik vind ja. Tuurlijk bepaal ik dat niet. Verder nog iets te melden? Meer dan dat hoeft Arsenal van mij niet te neerleggen. Mo Simakan staat ook in de lijst bij Arsenal en die is zeker niet minder.

20 juni 2023 om 06:00

Voorlopig vind ik het niet verrassen in positieve zin. Rice is natuurlijk een goeie maar zowel Havertz als Timber ben ik niet van onder de indruk.

20 juni 2023 om 11:19

Denk dat Timber bij Arsenal wel naar een hoger niveau kan groeien. Jongen heeft genoeg potentie maar mist gewoon wat uitdagingen voor m’n gevoel. Havertz ben ik ook niet al te blij mee maar als Arteta en Edu hem zo graag willen dan zal daar wel een reden voor zijn. Ik was ook geen groot voorstander van bijvoorbeeld Ramsdale, Jorginho of Ben White maar die hebben het allemaal prima gedaan.

20 juni 2023 om 11:59

Jij vindt dat hij uitdagingen mist maar wat mij betreft zijn het kwaliteiten. Havertz op 8, hoe dan vraag ik mij af?

20 juni 2023 om 12:38

Zou jij Geertuida wel goed genoeg vinden voor Arsenal?

20 juni 2023 om 12:39

Nee ook niet. Ik als Arsenal fan ben niet zo fan van eredivisie spelers om te halen.

Zou jammer zijn voor Ajax. Wel een mooie stap voor Timber. Ondanks zijn mindere seizoen zeker de beste verdediger die we hebben. Veel potentie. Hopelijk weet Mislintat er 60 miljoen van te maken en koopt hij er 3 nieuwe verdedigers voor terug.

Dertig miljoen is veel teveel voor een speler die al 1,5 jaar geen goede wedstrijd heeft gespeeld en zich in elke topwedstrijd heeft laten aftroeven. Timber moet dit ook niet willen. Kan beter eerst een kleiner stapje ophoog maken naar een Lyon, Villareal of AS Roma.

19 juni 2023 om 23:59

Als hij bij een Lyon of Villarreal mislukt, dan heb je minder opties dan wanneer je bij Arsenal niet kn aanhaken. Bovendien, salaris.

20 juni 2023 om 01:59

Hahahaha kleiner stapje omhoog maken en dan die clubs noemen. Lyon is al minstens 6 jaar niks beter dan ajax. Villarreal ook het ene seizoen wel en het andere seizoen niet en laten we het al helemaal niet over roma hebben. Qua competitie is selectie is roma idd een stapje hoger, maar je gaat als absoluut toptalent van ajax toch niet naar roma. Echt waar, heel ajax speelt 1 matig seizoen en direct denkt iedereen dat de spelers 50% waard zijn en er allemaal niks meer van kunnen. Als je timber geen 30 miljoen waard vindt dan is geertruida krap aan twintig waard en moet je obispo weggeven bij een pakje boter

20 juni 2023 om 09:08

Ieder jaar weer horen we weer dit soort verhalen lol. Vorig jaar was het Martinez die veel te klein was voor de Premier League en het nooit zou redden. Ik wil niet zeggen dat Timber een goed seizoen heeft gedraaid, maar ik vind het wel grappig dat veel mensen hier op VZ beter denken in te schatten wat een speler waard is dan grote clubs als Bayern, Arsenal, etc.

Jammer dit, heb liever een goede RB die zoals Zinchenko zou kunnen spelen. Dan kun je altijd Tomi of White als cover voor centraal gebruiken

20 juni 2023 om 00:17

Holding eruit. Timber erin. Ik zeg geen nee.

20 juni 2023 om 01:15

Ik wel. In tegenstelling tot Martinez die ook kleiner is, heeft Timber 0 felheid, fysieke duelkracht en koopkracht. Dat lijkt mij in de PL toch wel een doodsteek. Misschien dat Arteta hem als CVM ziet, maar ook daar zie ik liever anderen... Bovendien heeft Timber echt geen goed seizoen gehad en bewezen dat hij niet toe is aan een stap hogerop. Dus waarom dan interesse in hem voor zo'n "hoog" bedrag?

20 juni 2023 om 07:07

Ik vind Timber een goede speler maar snap de keuzes nu even niet. Naar mijn weten kijken ze naar een Inverted RB (Cancelo, Fresneda, Boey). Wat betekent dat bij uitvallen Saliba je White achter de hand hebt op CB en op RB Tomiyasu.

20 juni 2023 om 08:04

Maar op links heb je al die inverted back, dat doe je toch niet aan 2 kanten? Verder zou ik White niet vervangen, maar wel een concurrent halen. Tomi als back-up voor Saliba en als het kan een concurrent voor Zinchenko en dan wel zo'n type.

20 juni 2023 om 09:58

Je gebruikt niet de twee inverted backs tegelijk nee maar je kunt toch zeker rouleren of gewoon bij blessures. Als je dan bijvoorbeeld niet Zinchenko kan gebruiken voor wat voor reden zet je daar Tierney (of een andere LB) die net zoals White gaat spelen en dan een Cancelo of whatever in de Zinchenko rol op RB. Dan heb je altijd nog Tomi of White die Saliba bij blessures kunnen vervangen en heb je alles dubbel bezet met kwaliteit spelers achterin.

Zal waarschijnlijk niet zo makkelijk zijn om alles te spiegelen aangezien het middenveld hier ook door beinvloed wordt maar zou wel lekker zijn om alles te kunnen omgooien op die manier wanneer de situatie erom vraagt.

Van mij mag hij gratis weg. Overschatte speler. Wat hebben we nou van hem gezien?

20 juni 2023 om 00:25

1 wat minder seizoen in een ajax wat totaal niet draaide en hij is gelijk overschat? De jaren ervoor blonk hij zowel in de competitie als in de CL uit en was hij regelmatig een van de beste spelers van Ajax. Zelden op een fout te betrappen.

Hij heeft overduidelijk niet zijn beste seizoen gehad, maar het seizoen er voor samen met Martinez was heel erg goed. Daarom zou ik als Man United altijd proberen om hem te halen. Dan heb je sowieso een duo dat complementair is aan elkaar. En Martinez heeft al bewezen dat zijn beperkte lengte geen probleem is in de PL.

20 juni 2023 om 00:10

Is niet beter dan Varane. Man Utd kan zich beter op andere posities eerst versterken. Bijvoorbeeld in de aanval of op het middenveld.

20 juni 2023 om 14:35

Timber gaat Varane er natuurlijk nooit en te nimmer uit spelen.

Hij past wel uitstekend in het spel van Arteta. Alleen of hij gaat spelen is de vraag met Saliba op zijn positie. Als Timber ook als linkercentrale verdediger kan spelen dan heeft hij meer kans want Gabriel vind ik niet zo heel denderend vergeleken met Saliba.

20 juni 2023 om 00:07

Misschien dat White weer terug naar centraal gaat af en toe? Of denk je dat die niet meer van rechtsback af gaat. Deed het echt goed natuurlijk daar.

20 juni 2023 om 00:07

Ik denk eerder dat hij met White gaat vechten om de plek als rechtsback.

20 juni 2023 om 00:09

Ik weet niet waarom Arsenal niet gewoon kiest voor een specialist maar weer voor een veelzijdige speler met mankementen op elke positie. Met Ben White en Tomiyasu hebben ze al twee Cv/rb dus een vreemde keuze eerlijk gezegd. Wel kan Timber in een goed gebalanceerd team uitblinken aan de bal en met zijn snelheid en wendbaarheid hoog en kort verdedigen.

20 juni 2023 om 00:13

Gabriel wordt anders aardig onderschat. Ik had Brazilie met Gabriel in de verdediging verder zien komen op het WK dan waar ze nu zijn geeindigd. Hij kreeg niet eens een uitnodiging.
Gabriel is niet een beetje maar echt 10 stappen verder dan Timber dus nee voor mij mag Timber lekker wegblijven

Timber zal denk ik rond de 40 miljoen euro moeten opbrengen. Hij heeft een minder seizoen achter de rug en zal met zijn fysiek echt wel moeite hebben in de Premier League. Waar ik Martinez bijvoorbeeld heel slim vind in luchtduels en de momenten daarvoor vind ik de timing en positionering van Timber onder de maat.

Past totaal niet in Engels voetbal, verdedigend niet sterk in de lucht, zat ook al niet bij het Nederlands elftal, daarbij vind ik Spanje beter passen bij Timber

30 mil meer dan zat voor deze speler. Zelf zie ik er niet zoveel in zeker als je ziet hoe het met andere spelers van Ajax afgelopen is die de stap naar de Premier League maakte en geen onuitwisbare indruk konden maken.
Daarbij gaat Ajax graag hoog in de boom zitten wat betreft transfersommen met als grootste voorbeeld Anthony voor 100mil verkopen.
Hopelijk heeft Arsenal gezien dat Ajax graag veel wil vangen voor weinig wat je er voor terugkrijgt.

20 juni 2023 om 00:12

Martinez heeft het uitstekend gedaan en is een vergelijkbaar type speler als Timber dus voor Arsenal waarschijnlijk een graadmeter geweest.

20 juni 2023 om 00:16

Mwuah Martinez heeft anders voornamelijk na de winterstop veel foutjes gemaakt.
Voor mij hoeft het niet maar ik merk dat Arsenal weer op b garnituur uitkomt als ze klasse A weer niet weten te overtuigen.

20 juni 2023 om 01:17

Martinez is een strijder, Timber totaal niet. Totaal niet vergelijkbaar dus. Martinez is ook fysiek veel sterker en veel feller in de duels. Martinez is als speler ook echt vele malen beter dan Timber.

Zou ik wel een mooie stap voor hem vinden. Arteta maakt spelers beter en zie Timber onder hem zich wel verder ontwikkelen. Misschien wel als rechtsback of in de John Stones rol.

Off: blijf toch altijd wel jaloers op de prijzen die Ajax krijgt voor haar spelers. Mijn club heeft nog een lange weg te gaan als wij onze topper voor 25-30 miljoen verkopen. Die standaard bij Ajax heeft overmars erg knap neergezet.

40M + bonussen en Ajax verkoopt zijn laatste ‘topper’ achterin!

Het wordt wel redelijk problematisch als timber ook weg is uit de verdediging. Dan is er echt niks meer over van de toch wel redelijk goede verdediging van de laatste jaren. Hij zal wel gaan, maar hoop toch dat wij er een bikkel met goed opbouwende vaardigheden voor terug krijgen. Misschien dat die Turkse jongen zich in het eerste kan gaan spelen na zijn blessure... maar die zal wel eerst in jong Ajax gaan spelen.

20 juni 2023 om 01:16

Goed punt. Ze hebben met Hato net een echte Ajax verdediger doorgebroken gekregen. Wellicht dat die er al kan staan. Maar idd Bassey, die matige Sanchez en die matige nederlandse linksback. Als timber weg gaat is het verdedigend armoe troef bij ajax.

Alvarez 35 miljoen en timber zeker 40 zal ik toejuichen, nu Kudus, Bergwijn, Sanchez en Rensch nog, zou mooi zijn.
Je mist inkomsten vd CL en dit zou een opsteker zijn en kun je investeren in andere spelers

20 juni 2023 om 00:28

Ja mislintat moet wel sure shots gaan scouten nu, het hele team gaat op de schop. Het gaat een interessant jaar worden komend seizoen. Erop of eronder.

20 juni 2023 om 00:34

Heb goede hoop op Kaplan linksback en centraal Hato met Bassie of voor Bassie iemand halen ala Martinez uit Argentinië enz en ja goed scouten voor een rechtsback, Mag dromen maar Nous is overbodig en zou mooi zijn

20 juni 2023 om 00:45

Ik dacht dat kaplan een (L)CV was? Hij heeft gelukkig ook wat lengte, dat hebben we dit jaar wel gemist. Maar wat een uitdaging voor die Mislintat zeg. Best wel tof om nu in een seizoen een bijna nieuw elftal te smeden. Hato voor de leeuwen gooien ben ik ook voor. Het zal ook wel een jaar worden met vallen en opstaan denk ik. Ben wel erg benieuwd hoe het zal gaan...

20 juni 2023 om 09:03

Kaplan is in de verste verte geen linksback. Totaal niet zelfs. Dat is een echte centrale verdediger die puur sloopt en opruimt. Dan kan je beter Hato linksback zetten, dan heb je nog voetbal op de linksback. Rechts centraal moet er hoe dan ook een goed voetballende verdediger komen, want Timber is sowieso pleite.

20 juni 2023 om 01:18

Bergwijn, rensch en sanchez absoluut op doorselecteren. Kudus zou ik proberen nog een jaar te houden. Die kan op linksbuiten veel veel meer dan conceicao (al is dat eigenlijk niet zn plek)

Ajax wil er minstens 58 miljoen euro aan overhouden, dus het openingsbod van Arsenal is maar een paar miljoen over de helft van wat hij minimaal moet opbrengen. De onderhandelingen gaan dus nog een hele kluif worden.

20 juni 2023 om 01:19

Ze zullen wel op 45 miljoen plus bonussen uitkomen.

Persoonlijk vind ik 30 tot 40 miljoen wel redelijk. Het is hem dit jaar niet gelukt om boven de misère van Ajax uit te stijgen en heeft geen vaste basisplaats in Oranje meer.
Wel een mooie club waar hij zich kan ontwikkelen.

Hier gaan we goed mee verdienen. Ik zie Timber graag blijven, maar niet tegen elke prijs. Als ie na dit seizoen de stap wil maken moet ie dat gewoon doen. Met Steijn als coach verwacht ik sowieso geen vuurwerk. De timing is logisch, hij kan een enorm hoog niveau halen in een goed draaiend elftal, en Arsenal is zo'n elftal nu.

Doen. Timber wordt alleen nog maar minder waard. Zonder de immer coachende Pasveer achter hem en topper Martinez naast hem is hij toch wel vrij hard door het ijs gezakt dit seizoen. Zijn transferwaarde is gekelderd. In Oranje is hij ingehaald door Geertruida. Die normaliter weer achter De Ligt staat. 35 miljoen is een heel net bedrag.

Ik zie Ajax hem nog verkopen voor 50 miljoen ook. Misschien 25 waard en de overige 25 komt gewoon door de naam Ajax. Lijkt mij als Feyenoord en PSV zijnde wel iets om gek van te worden. Het is de laatste jaren echt absurd voor wat voor bedragen Ajax spelers weggaan. Zelfs als ze een dramatisch seizoen spelen weten ze ze nog voor een topprijs te verkopen.

20 juni 2023 om 02:02

Net zoals bij feyenoord 1 zwaluw nog geen zomer maakt qua transferprijzen maakt bij ajax 1 slecht seizoen nog geen winter. Timber heeft internationale ervaring, CL league, prima WK gespeeld, kampioen geworden, grootste verdedigende talent van de ED.

Dat wordt een Gravenberch-verhaal denk ik, te grote stap voor hem. Heeft laten zien in topwedstrijden dat hij behoorlijke steken laat vallen. Leuk voor Ajax, want hier krijg je natuurlijk nooit meer zo'n bedrag voor.

Bij Arsenal zou die daadwerkelijk kunnen groeien. 1 seizoen schipperen tussen bank en een paar potjes. Voor de ontwikkeling zou het top zijn, maar of het zo ver komt. Afwachten!

Bayern heeft geen schijn van kans. Alsof Timber daar naartoe gaat als de ligt daar op zijn positie speelt. Koekoek.

20 juni 2023 om 08:37

Ik kan me niet herinneren wanneer ESPN het juist had met hun bronnen. Bayern gaat vol voor Kim en terecht.

20 juni 2023 om 08:46

Spelers gaan bijna altijd naar de hoogste bieder.

20 juni 2023 om 09:48

Bayern gaat ook helemaal niet voor Timber. Ze gaan voor Kim. Die is echt paar klassen beter

WT zien ze toch in Timber? Een heel slecht seizoen achter de rug. Maar aan de andere kant prima je kunt dit bedrag waarschijnlijk nooit meer krijgen.

Zal denk ik als back-up gehaald worden gezien Timber op meerdere posities inzetbaar is. Ideale back-up voor White, Saliba en Gabriel.

Denk dat Timber op een lijstje staat bij Bayern maar hij zal niet bovenaan het lijstje staan. Centraal willen ze Kim hebben en ik denk dat ie wel komt en als rechtsback Walker.

Samen met De Ligt centraal, zou goed zijn voor het Nederlands elftal!

Op dat soort bedragen voor spelers die hun seizoen niet hadden kan je als Feyenoorder toch alleen maar jaloers zijn zeg.

20 juni 2023 om 08:47

Waarom jaloers? Dit heeft Ajax zelf afgedwongen door al 50 jaar op eigen jeugd te focussen en te presteren in Europa. In die 50 jaar haalde Feyenoord vaak bejaarden, logisch dat Feyenoord geen stuiver er daarna meer voor kreeg. Feyenoord is goed bezig en moet lekker op hunzelf blijven focussen. Transfer record was Kuyt voor 18(!) jaar en nu iig al 2x verbroken. Feyenoord maakt telkens kleine stapjes.

20 juni 2023 om 08:59

Zal allemaal wel, maar mag je er wel jaloers op zijn. Fijn dat je veren in je eigen hol steekt, maar ik bekritiseer je niet he

20 juni 2023 om 09:59

Ik word er gewoon moe van dat ik op social media allerlei berichten van mede Feyenoorders zie dat Te Kloese Kokcu voor 60-70 miljoen had moeten verkopen. Met zo'n onrealistisch beeld kan je het als directeur natuurlijk nooit goed doen.

20 juni 2023 om 10:18

Dat gaat het toch helemaal niet over? Gewoon puur gericht op prijs van Timber. Daar kan je best jaloers op zijn. Alle redenen van de wereld daar gelaten. Ik zoek geen distale oorzaken ofzo, heel plat en direct.

Voor 35 miljoen euro mogen ze Geertruida hebben. Bayern München is trouwens toch wel verrassend, al hebben die recent natuurlijk ook veel geshopt bij Ajax.

20 juni 2023 om 08:59

Op basis van de laatste aankopen zou het dan wel vreemd zijn dat Bayern weer een speler van Ajax haalt. Zoveel plezier hebben ze niet van de aankopen.

20 juni 2023 om 11:31

Van gravenberch was dat te verwachten, blind was gewoon een snelle goedkope tussentijdse oplossing en bij mazraoui ligt het toch echt aan bayern/tuchel. Dat is duidelijk de beste rechtsback die ze hebben. Maarja cancelo en nu walker zijn natuurlijk nog een tikkie beter, en dat is geen schande

20 juni 2023 om 11:57

Bayern is de top van Europa !! Normaal gesproken zou Timber (nog) niet goed genoeg zijn om daar basisspeler te zijn. Timber is bij het Nederlands Elftal niet eens onomstreden basisspeler.

Timber zou wel uitstekend bij Arsenal passen. Is multifunctioneel inzetbaar en ik heb het al vaker gezegd: in de absolute top zou hij weleens omgeturnd kunnen worden tot een verdedigende middenvelder. Want aan de bal is Timber (in vorm) echt een hele goede voetballer.

Loven en bieden dat is een spel, zaakwaarnemers kijken niet naar wat het beste is voor een speler zijn carrière.

Voetballend sterke verdediger die met name in de lucht tekort komt. Ik denk daarom dat hij het niet gaat redden in Engeland op CV. Als ze hem voor 40 miljoen kunnen verkopen, zou ik het doen. Heeft zich afgelopen jaar niet kunnen onderscheiden, eigenlijk stil gestaan in zijn ontwikkeling.

Timber is een uitstekende speler en zal zeker een belangrijke rol bij Arsenal kunnen krijgen.
maar 58 miljoen euro is weer net TE vind ik he dan.
ik denk dat een compleet pakket tussen de 45-50 miljoen euro realistisch is.
Tenzij die 58mil euro inclusief bonussen is, dan kan ik het wel begrijpen.

Nog in de verste verte niet klaar voor een stap naar de PL. In Hato we trust!

Geweldige verdediger die zich op het hoogste niveau bewezen heeft en dit seizoen met de lamme en de blinde deelde in de malaise. Groot talent en het geld dubbel en dwars dus waard.

Rechtsachter, hooguit.

Lekker tegen elkaar laten opbieden en er maximaal geld uit halen zou ik zeggen.

Alleen Bayern... zou zeggen dat ze even Ajacieden links laten liggen gezien de recente niet heel succesvolle ervaringen.

Meteen verkopen. Als hij denkt dat hij klaar is voor Arsenal dan bedanken en cashen. NL spelers willen denk ik niet leren dat de stap van NL naar de top te groot is. Ze vinden zich blijkbaar zo goed dat ze bij een bod meteen gaan. Ik wens hem alle kansen en hoop dat hij geen blessure op loopt . Tijd voor twee grote verdedigers achter bij Ajax. Hopelijk met kopkracht en duelkracht en dat is allemaal te trainen.

Zijn zaakwaarnemer, hijzelf en zijn vriendin reizen allemaal naar London met het vliegtuig! AD zegt blijkbaar, ik heb geen abbo, dat hij een clausule bedrag heeft waarvoor hij kan vertrekken?

Voor timber zou het goed zijn om nog een jaartje bij Ajax te spelen en zijn niveau weer te halen. Ben namelijk bang dat hij zich bij Arsenal niet in de basis zal spelen. Al helemaal niet centraal achterin. Dan moet hij gaan strijden voor de CVM positie, waar ik ook een hard hoofd in heb.

Dure bankspeler om aan te schaffen.. gaat bij beide clubs niet spelen!

Mooie stap en denk ook dat hij daar goed kan presteren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren