Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zeer discutabele beslissing Gözübüyük kost PSV waarschijnlijk laatste kans

Laatste update:

PSV heeft zondagmiddag verzuimd om dichter bij Ajax te komen. De Eindhovenaren lieten twee gezichten zien op bezoek bij Feyenoord en verspeelden dure punten: 2-2. Cody Gakpo leek de grote man te worden twee treffers. Met name de tweede, een stiftje na een combinatie met Eran Zahavi, was van buitengewone klasse. Cyriel Dessers maakte echter aan alle vreugde een einde door in de slotfase twee keer te scoren. De tweede treffer, een penalty, was uiterst discutabel. Serdar Gözübüyük legde de bal op de stip nadat de bal tegen de elleboog kwam bij Mauro Júnior. Door de puntendeling blijft het gat tussen PSV en Ajax vier punten. Feyenoord staat derde en heeft een gat van zes punten naar FC Twente.

PSV wist op voorhand dat het bij een zege op Feyenoord op twee punten van Ajax zou komen, daar de Amsterdammers eerder op de middag niet verder kwamen dan een 2-2 gelijkspel op bezoek bij AZ. Schmidt had in De Kuip weer de beschikking over Mario Götze. De middenvelder moest vorige week het duel met Willem II nog aan zich voorbij laten gaan, maar was fit genoeg om aan de aftrap te verschijnen. De geblesseerde André Ramalho werd andermaal vervangen door Érick Gutiérrez. Arne Slot koos voor dezelfde elf namen als afgelopen donderdag, toen Feyenoord zich ten koste van Olympique Marseille wist te plaatsen voor de finale van de Conference League.

De Rotterdammers leken in de eerste helft nog met de gedachten in het Stade Vélodrome te zitten, daar de ploeg compleet werd overrompeld door PSV. Nadat Cyriel Dessers voor het eerste wapenfeit van de wedstrijd zorgde met een schot dat rakelings naast ging, nam PSV het heft over. Een schot van Ritsu Doan miste echter richting, waardoor Ofir Marciano vrij eenvoudig kon redden. Ook op een schot vanaf de rand van de zestien van Zahavi had de Israëlische doelman niet veel later een prima redding in huis. Het bleek slechts uitstel voor Feyenoord, daar Gakpo na een kwartier spelen de openingstreffer voor zijn rekening nam.

Na slordig balverlies van een uiterst matig spelende Orkun Kökçü stuurde Joey Veerman met een schitterende pass de captain van PSV de diepte in. Gakpo controleerde de bal vervolgens knap en kon alleen af op Marciano, die hij klopte in de korte hoek met een schot met links. PSV was heer en meester in het eerste bedrijf en verdubbelde de score na een half uur spelen. Opnieuw stond Veerman met een schitterende pass aan de basis van de treffer. De middenvelder stuurde Gakpo weg, waarna de aanvoerder na een combinatie met Zahavi in het strafschopgebied van Feyenoord voortreffelijk afrondde met een stift: 0-2.

Bij Feyenoord, dat in de eerste helft nagenoeg niks creëerde, was de fut er volledig uit na de Europese wedstrijd tegen Marseille. In de tweede helft kwamen de Rotterdammers beduidend beter voor de dag en werd PSV bij vlagen het zwijgen opgelegd. Yvon Mvogo kwam tien minuten na rust net op tijd uit zijn doel om Luis Sinisterra van scoren te weerhouden. Aan de andere kant redde Lutsharel Geertruida knap nadat Zahavi Marciano had omspeeld. Na ruim een uur spelen volgde de tweede cruciale redding van Mvogo, toen Dessers met een schot vanaf de rand van de zestien de rechterhoek zocht. De aanvalsleider werd niet veel later opnieuw afgestopt door de uitstekend keepende Zwitserse goalie.

PSV was in de tweede helft geen schim van de ploeg die Feyenoord in de eerste helft bij de strot greep. Een kwartier voor tijd kopte de ingevallen Bryan Linssen op de bovenkant van de lat na een voorzet van Jens Toornstra. Slot gunde vervolgens Philippe Sandler zijn debuut een kwartier voor tijd en zag hoe Sinisterra rakelings naast schoot na een combinatie met Tyrell Malacia. De aansluitingstreffer zou in de slotfase alsnog volgen. In minuut 87 had Sinisterra vanaf de linkerkant van het veld een schitterende voorzet in huis op Dessers, die tegendraads inkopte en Feyenoord volledig terug hielp in de wedstrijd: 1-2.

Daarmee leek het duel gespeeld, totdat Serdar Gözübüyük in de laatste minuut van de blessuretijd een zeer discutabele strafschop toekende aan de thuisploeg. Na een schot van Toornstra kwam de bal tegen de elleboog bij Mauro Júnior, waarna de bal op de stip ging. Dessers nam plaats achter de bal en zette De Kuip in vuur en vlam met zijn tweede treffer van de middag. Door de puntendeling blijft het gat tussen Ajax en PSV vier punten. De Eindhovenaren spelen nog tegen NEC (thuis) en PEC Zwolle (uit), terwijl Ajax het nog opneemt tegen sc Heerenveen (thuis) en Vitesse (uit).

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1PSV3127318684
2Feyenoord3123625675
3FC Twente3119662863
4AZ3016772455
5Ajax3113108749
6NEC30121171547
7FC Utrecht301299245
8Go Ahead Eagles3111911342
9Sparta Rotterdam3011712240
10sc Heerenveen3110615-1436
11Fortuna Sittard309813-1835
12Almere City FC3171212-2033
13PEC Zwolle308814-1832
14Heracles Almelo309516-2232
15Excelsior3151115-2026
16RKC Waalwijk306618-2124
17FC Volendam304719-4419
18Vitesse304521-46-1

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In mijn ogen was het geen penalty, maar toch bedankt Feyenoord!
Sorry dat ik de eerste helft kritisch was op het spel en inzet

Wat een bizarre wedstrijd zeg, niet normaal. Penalty zeer discutabel, maar als je ziet hoe onsportief Roger Schmidt was aan de zijkant door de bal weg te schoppen, dan kun je van een soort karma spreken.

Na zo'n eerste helft van Feyenoord 2-2 totaal niet verwacht. Toont wederom aan dat het over karakter beschikt. Klasse!

Wat een ontknoping. Tweede helft was het echt een ander Feyenoord en had genoeg kansen om zelfs nog te winnen. Mvogo redde steeds knap.





8 mei 2022 om 18:46

Bedankt Feyenoorders wist dat jullie allemaal wel stiekem fan zijn van Ajax.

8 mei 2022 om 18:48

Lucky Ajax 😉

8 mei 2022 om 18:49

Voelt toch gek om 2x in één week te juichen voor Feyenoord

8 mei 2022 om 18:52

@stambec niet alleen voor ons is het gek ook voor de Feyenoorders zelf .

8 mei 2022 om 19:02

Heerlijk dit. Met een onterechte penalty de titel pakken. En nu doorselecteren, tijd voor vernieuwing!

8 mei 2022 om 19:02

Fluit die goed is het een Nederlander, maakt die een fout is het een Turk…

8 mei 2022 om 19:02

ILOVEBOOBS had toch niks met de VAR te maken. Gozubuyuk geeft hem zelf.

8 mei 2022 om 19:04

De VAR had hier moeten ingrijpen…

8 mei 2022 om 19:13

Dacht hetzelfde

8 mei 2022 om 19:26


Psv mag nog blij zijn dat Feyenoord eerste helft het te gemakkelijk weggaf en dat de scheidsrechter voor het eind moest fluiten; nog 5 minuten en Psv gaat met 0 punten naar huis

8 mei 2022 om 19:27

Nee de regel is dat de var bij grove fouten moet ingrijpen. De scheids gaf hands aan en dat was het ook. Eens dat ik het veel te zwaar gestraft vind en dat de scheids het niet had hoeven geven maar het was geen grove fout van de scheids. In de regel had hij namelijk gelijk. Dat verklaart dat er geen ingreep kwam.

8 mei 2022 om 19:31

Haha inderdaad Stambec, stiekem had ik ook kippenvel na het fluit signaal tegen Marseille. Juichen voor Feyenoord zal wel nooit wennen, maar andersom natuurlijk ook niet. 😉

8 mei 2022 om 20:29

Hahaa omdat jullie niet kunnen winnen terwijl wij donderdag mog hadden gespeeld. Als psv zo goed is word het 4-0 dan zou je niet verdrietig nu zijn omdat wij een pingel hebben gekregen.

8 mei 2022 om 21:01

Waarom is dit geen pingel dan? Schot op goal die geblokt wordt door een arm die niet helemaal langs het lichaam hangt.

8 mei 2022 om 21:16

Je kan ook zeggen dat de bal op doel wordt geschoten, waardoor hij er voordeel uithaald met zijn hands bal.
Begrijp dat het als zwaar bestraft en vooral op deze speeldag bestolen voelt.
Maar je kan ook zeggen dat psv als een natte krant de kleedkamer uitkomt, net als Ajax.

8 mei 2022 om 22:14

Bizar hoe vaak het Ajax dit seizoen meezit. Daarom inderdaad terecht: lucky Ajax

8 mei 2022 om 18:47

Soms zit het mee. En soms zit het tegen.

8 mei 2022 om 19:19

Dat is te makkelijk.

8 mei 2022 om 19:33

Dat is niet makkelijk. Ga heel het seizoen maar na. En dan kom je tot de comclusie dat het net zo vaak meegezeten heeft als dat het tegen gezeten heeft. Alleen valt het nu wat meer op omdat het einde nadert. Maar als al die andere momenten anders waten gevallen, dan was deze weer niet belangrijk geweest. Zo simpel is het.

8 mei 2022 om 18:47

Tja andersom zou die hem waarschijnlijk niet geven. De scheidsrechter laat zich duidelijk beïnvloeden door het publiek. Maar goed, hij zal volgende wel weer fluiten want de knvb onderneemt toch nooit acties tegen scheidsrechterlijke dwaling.

8 mei 2022 om 18:50

Dit is ook niet de eerste keer dat die Guzubuyuk in het voordeel van Ajax fluit. Het is gewoon heel duidelijk.

8 mei 2022 om 18:51

Jij hebt een zieke obsessie met Ajax

8 mei 2022 om 18:52

Higler floot Ajax vandaag...

8 mei 2022 om 18:54

De penalty kan je geven. Hands is hands. Precies de reden dat de VAR niet ingrijpt. Natuurlijk is het zwaar, maar helaas dat overkomt iedereen wel eens.

8 mei 2022 om 18:56

Futures alsjeblieft zeg wat slecht. "Hands is hands" telt echt al heel lang niet meer. Dit is nooit, maar dan ook nooit hands. Is niet eens een twijfelgeval

8 mei 2022 om 18:56

Gaat om alle andere seizoenen. Als Ajax punten dreigt te verliezen helpt Guzubuyuk ze wel. Als PSV kan inlopen vindt Guzubuyuk wel een weg zodat dat niet gebeurt. Nu dus weer met de Penal.

8 mei 2022 om 18:57

Die penalty kan je geven? Mijn bloed kookt al, dus kom niet ook nog is zeggen dat dit terecht zou zijn. Zijn arm is langs zijn lichaam??

8 mei 2022 om 18:59

Of de scheids irriteerde zich aan het gedrag van Schmidt

8 mei 2022 om 19:00

Was zeker geen penalty. Desalniettemin wel een terechte uitslag, psv zakt net zo hard in elkaar als Ajax tweede helft, als je het verschil niet maakt roep je het af en kan je tegen puntverlies oplopen, dwaling of niet.

8 mei 2022 om 19:01

Daarom kon hij ook geen penalty tegen Feyenoord geven vandaag. Het is een complot vanuit Zeist, zo duidelijk.


En nu zonder onzin: wel een bizarre wedstrijd. Feyenoord zakt voor het eerst sinds Drita door de ondergrens de eerste helft. Score had hoger kunnen zijn in het voordeel van PSV. De tweede helft toont Feyenoord iig karakter en hadden ze ook meer dan 2 keer kunnen scoren. Penalty terecht of niet viel niet te zien vanuit het stadion, maar de einduitslag vind ik redelijk terecht.

8 mei 2022 om 19:06

Was zeker geen penalty maar zijn elleboog steekt wel uit.

8 mei 2022 om 19:10

@Japie. Typisch. Het was Slot die de hele middag stond te schreeuwen en zaniken, maar jij hebt Schmidt weer in je vizier. Hoe kun je zo zijn zeg.

8 mei 2022 om 19:16

Als de scheids zich irriteerde aan Schmidt en daardoor deze penalty geeft, dan mag hij best een seizoen geschorst worden. Dan ben je as echt onprofessioneel

8 mei 2022 om 19:18

Dus? Dan kun je lukraak cadeautjes uitdelen? Schei eens uit met die Schmidt obsessie man.

8 mei 2022 om 19:20

Het was dus geen hands!!

8 mei 2022 om 19:31

Denk dat veel psv supporters het over een half jaartje pas inzien. Zo ging het met Van Bommel ook, die kon volgens velen ook niks verkeerd doen tot die lang en breed vertrokken was. Schmidt is gewoon geen succes, een complete mismatch en veel te veel onbegrijpelijke keuzes. de blinde trouw is te waarderen maar kan er met mijn nuchtere kop niet bij dat je als psv supporter energie steekt in het verdedigen van ZO een matige trainer. als Ruud er straks zit, op relaxte wijze zijn keuzes onderbouwd en spelers duidelijkheid en vastigheid geeft, dan pas zullen jullie het ermee eens zijn dat Schmidt er niks van bakte.

8 mei 2022 om 19:38

Om te beginnen moet hij zijn rug niet draaien. Ik snap dat je ziek bent als je hem zo tegen krijgt. Zeker ook op het moment waarop het gebeurt. Maar goed, hij mag hem geven. Je voorkomt een groot deel door er gewoon met je gezicht vooruit in te gaan en niet je rug richting de bal te draaien.

8 mei 2022 om 19:41

@manodedios, volkomen onzin. Van Bommel werd terecht ontslagen na 1 overwinning in 12 wedstrijden zo ongeveer. Schmidt eindigde vorig seizoen te ver achter Ajax, maar overwinterde voor het eerst sinds jaren weer Europees met PSV, ging op een paar minuten na door naar de kwartfinale EL en ging uit de beker tegen Ajax. Dit seizoen de JC Schaal gewonnen, beker gewonnen, op een centimeter na de CL niet gehaald, EL groepsfase niet genoeg maar ook geen schande tegen Monaco en Sociedad, vervolgens Kopenhagen overklast en in een gelijkwaardig tweeluik aan Leicester eruit gegaan, wat geen schande is. En dit seizoen op een respectabale afstand van Ajax gebleven. Kortom: in elk facet beter gedaan dan zijn voorgangers dus er niks van bakken is klinkklare onzin. Van mij had Schmidt mogen blijven.

8 mei 2022 om 19:41

@manodedios Van Nistelrooij is sowieso een legend die bij mij een enorme gunfactor heeft. Echt een topuithangbord voor PSV imo. Schmidt zal ik niet missen. Een vervelende persoonlijkheid naar mijn mening en ook een vrij matige coach

8 mei 2022 om 19:42

@japie gelukkig zit Schmidt er ook niet voor jou. Scheelt weer.

8 mei 2022 om 19:44

@Fossen Schmidt zit er inderdaad niet voor mij, maar ik ben enorm blij dat ik hem straks niet meer elke week voorbij zie komen. Slot moet ook gewoon normaal doen idd alleen bij hem lijkt dit gedrag vooralsnog incidenteel, waar Schmidt er een abonnement op heeft

8 mei 2022 om 20:19

@agueroo

Ik heb de regel erbij gezocht, en ik denk dat het gaat om de vraag of "de hand/arm het lichaam onnatuurlijk groter maakt". Als ik dan kijk, dan stak die arm wel uit. Is natuurlijk onbedoeld, en het is zeker geen overduidelijke pingel, maar met deze regel kan je hem gewoon geven.

Overigens vind ik dat de handsregel anders moet, maar dat is een andere discussie.

8 mei 2022 om 20:20

eens Japie. Ze zijn zo op hun teentjes getrapt en proberen alles te vergoelijken omdat het nu eenmaal hun trainer is, ik lees nu zelfs dat ze Europees naar behoren gepresteerd zouden hebben. daar zijn ze in mijn ogen toch van vwo naar de mavo gekelderd en dan nog met de hakken over de sloot. Als je dat eigenlijk wel prima vindt heb je echt geen ambitie, psv hoort de lat veel hoger te hebben dan het afleggen tegen sociedad. Weet wel dat Nistelrooy nooit tevreden zal zijn als hij geen kampioen wordt en die zal ook nooit wijzen naar gemiste puntjes op conto van de var. En ook niet om onduidelijke redenen zijn beste voetballers op de bank laten beginnen etc. objectief bekeken is het gewoon geen succes geweest met Schmidt ondanks twee troostprijzen, en het is zeker geen prettig mannetje. sprak gister zelfs een stel Feyenoorders die hoopten dat hun club vandaag volle bak zou gaan omdat ze de titel eerder aan Ajax gunnen dan PSV 🤯 die hadden al hun sympathie verloren na zo’n negatieve periode met van Bommel en Schmidt. denk dat ze met een sympathieke trainer en de ingezette weg van eindelijk eens investeren in jeugd wel weer wat harten herwinnen overigens.

8 mei 2022 om 20:31

Lekker aan het provoceren, Manodedios? Allereerst had ik geen idee dat je zo’n hechte band hebt met Ruud, mooi om te zien dat we voor volgend seizoen een insider hebben. Schmidt heeft over twee seizoenen niet gebracht wat we ervan hadden verwacht, maar zo overdreven zoals jij en Japie doen vermoeden was het iig dit seizoen niet. Je mag het best troostprijzen noemen om je punt te versterken (kinderachtig), maar het blijven twee prijzen, twee meer dan van Bommel. Dan eindig je ook nog eens je zin met eindelijk investeren in jeugd.. echt kansloos dat je dat nog durft te typen na afgelopen jaren. Niet alleen stroomt jeugd prima door bij PSV al jarenlang nu, ook verdienen we er na Ajax er veruit het meeste mee. Ajax is terecht kampioen geworden wederom en volgend jaar wordt het ongetwijfeld nog spannender, niemand hier loopt nog te wachten op zo’n onzinnige post.

8 mei 2022 om 20:39

Onder Gio en Van Marwijk wonnen we met Feyenoord meerdere keren de KNVB beker en werden we uitgelachen dat dat als een prijs werd gezien. Nu wint Schmidt die prijs en dan stelt het opeens heel veel voor. Een beetje dubbel allemaal. En de JC schaal is sowieso natuurlijk niet meer dan een veredeld pre season oefenpotje. Schmidt heeft er net als Van Bommel gewoon bar weinig van gebakken bij Psv

8 mei 2022 om 20:57

Japie hou toch eens op met die onzin over Schmidt. De KNVB beker is gewoon een hoofdprijs. Voor Ajax, voor PSV, voor Feyenoord voor iedereen. Haal dat eierdopje even van je hoofd. Je noemt in je comment alleen Schmidt terwijl je PSV moet benoemen. Jou obsessie voor Schmidt is echt eng. Over het wegtikken van de val door Schmidt niet echt sportief maar deed Slot laatst tegen Fortuna niet iets soort gelijks door de bal vast te houden? Over pingel is iedereen het denk ik wel eens, daar ga ik verder gee woorden meer aan vuil maken.

8 mei 2022 om 21:22

Tja, als je twee jaar lang roept dat je genaaid wordt door de KNVB dan roep je het over jezelf af en dan zal hetvast wel ooit een keer echt gebeuren dat je een reden hebt om te klagen en dat was vandaag. Voor de supporters vind ik het jammer, maar ik stoor me al twee jaar mateloos aan het stuitende gedrag van Schmidt dus in dat kader vind ik dit ook wel weer mooi

8 mei 2022 om 21:24

Voelt natuurlijk erg oneerlijk en zuur, maar penalty is terecht helaas.
Schot op goal. Arm is enige in de weg van de goal, lichaam had de bal niet tegengehouden, arm veranderd duidelijk de baan van de bal (ipv op goal nu naast). Natuurlijk was het niet expres. En er valt zeker wat voor te zeggen om dit soort hands gevallen niet te tellen. Maar met de huidige regels is dit gewoon een penalty. Maar snap zeker dat het erg zuur is en dus erg oneerlijk voelt.

8 mei 2022 om 21:32

Eindelijk iemand die goed kijkt

8 mei 2022 om 21:53

Helemaal met je eens, niks aan toe te voegen.

8 mei 2022 om 21:53

Alles waarvan je Schmidt beschuldigde begin dit jaar: niet tot het einde meestrijden met Ajax, met moeite tweede worden op een Feyenoord met een kleiner budget en geen prijzen pakken, vallen nu weg. Nu heb je weer andere ‘argumenten’, alles om je ongelijk niet toe te geven als het over Schmidt vs van Bommel gaat. Het maakt verder niet uit voor deze eindeloze discussie, waarbij je nooit van mening zal veranderen. Na het tijdperk Cocu hebben we het heel zwaar gehad, ik denk (hoop) dat Ajax nu hetzelfde tegemoet gaat naar periode ETH.

8 mei 2022 om 22:13

Wat voor ongelijk? Van Bommel heeft ook een seizoen tot het eind mee gestreden om de titel en een seizoen eindigde hij op een straatlengte achterstand (wel met minder fan 16 verliespunten) achter Ajax. Schmidt hetzelfde verhaal dus ze ontlopen elkaar nauwelijks qua prestaties. Schmidt heeft er ook weinig van gebakken, tenzij je van mening bent dat Van Bommel het goed deed. Dan kan ik wel begrijpen dat je vind dat Dchmidt het goed gedaan heeft want die heeft ongeveer hetzelfde gepresteerd

8 mei 2022 om 23:07

Jij gelooft niet echt in de mensheid he? Laatst ook al bij Derksen. Het is een groot complot in jouw wereld.

9 mei 2022 om 08:19

Daar is het Calimerogedrag weer. Roger Schmidt zei zelfs dat twee blunders van de scheidsrechter PSV het kampioenschap gaan kosten. De eerste 'blunder', namelijk of de bal van Blind over de lijn was, is door toepassing achteraf van het Hawkeye systeem al opgelost: de bal was in. De tweede 'blunder', namelijk de penalty van gisteren, was weliswaar een te makkelijk gegeven pingel, maar of deze het kampioenschap zou beslissen moet de komende wedstrijden nog uitwijzen.

9 mei 2022 om 10:16

Precies, maar ik hoorde Schmidt nergens over de wedstrijd tegen Willem II vorige week toen PSV flink bevoordeeld werd

8 mei 2022 om 18:48

Gozubuyuk mag deze penalty gewoon nooit geven. Als het echt een penalty is, dan komt de VAR wel bij hem aankloppen.

Nu mag de VAR volgens de regels de penalty niet terugdraaien, omdat de bal wel de arm raakt en je hem dus "kan geven".

8 mei 2022 om 18:51

Er wordt toch wel een aardige doelpoging geblokt door een arm, mag hem gewoon geven natuurlijk. Aan de VAR om dan in te grijpen, maar het is geen 100% fout, gewoon enorm licht.

8 mei 2022 om 19:09

Tja hij kan ze hand er toch niet afhalen dus nee geen pingel kijk nec sparta ffe terug met adil ausar dat was hands en var deed niks dit is 100procent niks

8 mei 2022 om 19:22

Gezien de belangen en de fase in het seizoen moet je het 100% zeker weten.

8 mei 2022 om 19:42

Fase van de competitie mag niiit een item zijn. Je miet altijd zeker zijn. De belangen zijn alle wedstrijden dasrvior net zo groot. Of tellen de punten na soeelronde 30 dubbel?

8 mei 2022 om 20:07

Dat zeg ik toch ook niet?Zoals jij ook aangeeft moet je altijd zeker zijn. Zo ook deze wedstrijd.Een VAR geeft je die zekerheid.

8 mei 2022 om 18:48

Lachwekkende penalty, waarvoor is er een VAR? Overigens ontzettend knap dat Feyenoord nog zo voetbalde de 2e helft. Kampioenschap nu wel zo goed als beslist, Feyenoord bedankt!

8 mei 2022 om 18:53

Ik zou hem ook niet geven hoor.

Maar psv moet toch zijn ogen uit de kop schamen als je de tweede helft zo speelt. Je speelt tegen een team die op sterven na dood is. En dan ga je zo slap spelen ik snap het niet.
Als psv doorgaat zoals in eerste helft wordt het 0-5.

Dan ben je ook niet afhankelijk van dit moment

8 mei 2022 om 18:55

@Bliek, Klopt helemaal. Snap ook niet dat Schmidt zo laat in greep.

8 mei 2022 om 19:01

Dankjewel voor je objectieve reactie MessiBazoer. Laten we voorop stellen dat Psv in de 2de helft veel te slap was en teveel leunde op die 2-0, maar om als scheidsrechter zo'n negatieve stempel te drukken op een kampioenschap is echt belachelijk voor woorden. Gisteren al Nijhuis die blunderde waardoor Pec Zwolle zwaar werd benadert. Zo'n penalty geven zonder überhaupt naar de beelden te kijken als scheidsrechter terwijl je de belangen kent is voor mij onvoorstelbaar. Maar goed, je vergeet zelf door te drukken. Alvast gefeliciteerd, over een heel seizoen terecht!

8 mei 2022 om 19:18

Romarky

Ik vind dat het niet van nu moet afhangen en dat elk var moment net zo belangrijk is begin van het seizoen of nu.
Elke fout door de var kost een ploeg punten.
Ik persoonlijk vind het echt weinig verschil met of zonder var er worden nig steeds te veel fouten gemaakt.

8 mei 2022 om 19:24

Natuurlijk wordt je kampioen over een heel seizoen, maar ik zou als scheidsrechter op zo'n moment niet de beslissende factor willen zijn.

8 mei 2022 om 19:33

Eens dat hij nu zwaarder lijkt te wegen hoor en extra zuur is.
Maar nogmaals waarom stopte psv met voetballen

8 mei 2022 om 20:08

Dat vroeg ik me ook af, heb me kapot lopen ergeren. Je had Feyenoord bij de strot en dan zo slap na de 2-0

8 mei 2022 om 20:44

Dat vond ik ongekend.

8 mei 2022 om 22:31

Best wel jammer dat sommige denken niet objectief te zijn als je deze pingel wel terecht vind. Iig dat je deze zo kan interpreteren. Vernon heeft net de regels nog eens mooi beschreven en dat is precies wat gebeurde. Hij draaide zichzelf om en zijn elleboog maakte een hoek waar de bal opkomt. Daardoor blok je het schot en was arm niet langs het
Lichaam. Dit hebben we echt veel vaker gezien dit seizoen.

Was ie zwaar? Ja, maar wel dusdanig dat je hem
Kan geven volgens de regels. Maar vanuit emotie snap ik best dat vele dit anders zullen zien.

Iig spannende middag met vooral veel verschil in de 1e en 2e helft voor 4 teams.

8 mei 2022 om 18:48

Zeker karakter getoond en niet onverdiend op basis van beide helften. Echter was dat natuurlijk absoluut geen penalty en had PSV de 3 punten moeten binnenhalen

8 mei 2022 om 18:48

Tja andersom zou die hem waarschijnlijk niet geven. De scheidsrechter laat zich duidelijk beïnvloeden door het publiek. Maar goed, hij zal volgende wel weer fluiten want de knvb onderneemt toch nooit acties tegen scheidsrechterlijke dwaling.

8 mei 2022 om 18:49

Zelfs als Ajacied kan ik erkennen dat PSV hier genaaid is. Hoe zeer ik ook puntverlies wenste voor ze.

8 mei 2022 om 18:50

Dat Roger niet de gunfactor heeft is natuurlijk geen reden de bal op de stip te leggen. Echt bizar dat de VAR hier niet ingrijpt.

8 mei 2022 om 18:50

Snap niet goed wat de eerste helft aan de hand was. Tweede helft heeeeel goed Feyenoord weer gezien. PSV mag Mvogo wel danken want had misschien nog erger kunnen worden.

8 mei 2022 om 18:50

Gefeliciteerd KNVB met het kampioenschap! Op de juiste momenten stonden jullie op. Klasse hoor..

PSV om te janken 2e helft.

8 mei 2022 om 18:55

Zielige reactie. Zeker onterechte pingel,maar om nu weer de Knvb,Ajax etc bij te halen. Scheids/var zat fout, spijtig maar niet meer dan dat. Ajax moet eerst maars zien te winnen van Heerenveen....

8 mei 2022 om 19:07

Zielig zeg, vorige week heb je hem mee nu een keer tegen...of tegen, ik vind de uitleg van detyrone hieronder nog best interessant.

8 mei 2022 om 18:50

Schitterend toch! Schmidt die gewoon zijn beste speler wisselt... Eigen schuld.

8 mei 2022 om 18:52

Nouuu Feyenoord bezorgt Ajax weer het kampioenschap. Wat hebben wij toch waardeloze scheidsrechters in Nederland. Bij Pec, Twente en nu PSV wat ik dit weekend heb gezien.
Wat ontzettend waardeloos weer allemaal. Ajax gefeliciteerd met het kampioenschap, opzich ook wel terecht.

8 mei 2022 om 18:53

Volgens mij schopte Schmidt die bal alleen maar weg omdat ie een gooi kreeg van malacia. Die er gewoon allang af had gemoeten.

8 mei 2022 om 19:22

Kijk het eens goed terug, schmidt trek duidelijk een sprintje om snel tussen malacia en de bal in te komen. Gek het dat het dan tot een botsing komt.

8 mei 2022 om 18:53

Ik denk dat deze penalty niet discutabel is, maar gewoon onterecht gegeven. Ik heb even snel de spelregels erbij gepakt en daaruit blijkt nergens dat dit hands is. De handsbal wordt niet bewust gemaakt en is in een natuurlijke houding. Inderdaad blokt hij met die handsbal het schot , maar ik zie nergens in de regels staan dat het daardoor dan strafbaar hands wordt. Dus ik denk dat het gewoon een onterechte penalty is.

Karma vind ik het inderdaad Schimdt gedaagde zich zeer onsportief en liet zijn ploeg niet goed voetballen in de tweede helft. Zet gewoon het spel van de eerste helft door want dan had PSV hier waarschijnlijk gewoon gewonnen. Nu wordt het naar mijn mening terecht 2 tegen 2. Was die penalty niet gegeven dan had PSV naar mijn mening zelfs van geluk kunnen spreken dat ze gewonnen hadden want Feyenoord was veel beter in de tweede helft.

8 mei 2022 om 19:01

Discutabel, de verdediger maakt echter hands in het strafschopgebied en heeft zijn arm (enigszins) uitgestoken. In ieder geval niet langs zijn lichaam..

8 mei 2022 om 19:21

Het gaat hier toch niet om een (enigszins) uitgestoken arm? De hand zit gewoon op een natuurlijke houding. Ik vind dat er geen reden is waarom je de penalty wel zal kunnen geven.

8 mei 2022 om 22:33

Née, hij draaide zich om en dat is bewust waarbij zijn arm gebogen is en de bal dus op zijn Ellenboog komt. Volgens de regels kan je hem zeker geven. Ook volgens de regels die je net zelf opnoemt. Zelfde als je springt gaan ook je armen omhoog.

Zuur is het voor PSV zeker en snap de emoties. Feyenoord verdiend de complimenten door de 2e helft gas te geven en PSV af te troeven.

8 mei 2022 om 19:00

Penalty idd op zijn minst discutabel, maar psv heeft dit puntverlies helemaal aan zichzelf te danken. Hoe kun je nu dr 1e helft zo domineren, mooie doelpunten scoren en de 2e helft alleen maar achteruit lopen. Hierdoor is feyenoord in de wedstrijd gekomen. Ja, psv had het eerder moeten beslissen, maar uiteindelijk heeft feyenoord minimaal evenveel kansen gekregen en eigenlijk ook verdiend gelijk gespeeld.

8 mei 2022 om 19:02

Aanvulling...hoe slecht waren de wissels van schmidt

8 mei 2022 om 19:01

“Nooo Serdar noooo that is so not right”

8 mei 2022 om 19:04

8 mei 2022 om 19:42

Als Ajacied vond ik het een zeer terechte strafschop! En bedankt! Op naar woensdag!

8 mei 2022 om 21:30

Wat een gehuil, je ziet duidelijk dat de elleboog iets uitsteekt. Als die elleboog er niet was, dan was het een schot op goal geweest. Dus penalty.

Zwaar onterechte penalty, puntje geeft Feyenoord zeker de 3e plek. Ook hier: kut Var.
Helemaal ziek van, zoals al zo vaak dit seizoen. Ik ben Feyenoordfan, maar vooral voetbalfan. Pak alsjeblieft die VAR aan. En schors scheidsrechters een keer als ze zo slecht zijn.

Gefeliciteerd Ajax met de titel.

8 mei 2022 om 18:48

De regels voor de var moeten dan aangepast worden. De scheids ziet hands, en dat was het ook. Dus geen grote fout van de scheids dus geen ingreep. Overigens vind ik het zelf ook zwaar gestraft hoor.

8 mei 2022 om 18:49

Ben je niet blij voor die penalty die feyenoord heeft gekregen? Zou toch blij zijn als fan. Mooi toch hoe feyenoord presteert.

8 mei 2022 om 18:50

Dit zie je wel meer: liever zelf verliezen dan de grote rivaal kampioen zien worden. Jammer.

8 mei 2022 om 18:50

Waarom zou je blij zijn met zo een onterechte penalty? Voetbal hoort toch eerlijk te gaan of het nou in het voor of nadeel van jou club is

8 mei 2022 om 19:00

Ja? Helemaal niet gezien eigenlijk. Misschien zegt het wat over de vrienden die je hebt maatje. En dus ook over je vrienden want jij bent dan hun vriend. Bij Feyenoord kaal, trouwens. Minder kletsen.

8 mei 2022 om 19:29

Er zijn ook meerdere ajacieden hier die het een zeer onterechte penalty vinden. Dat is toch gewoon normaal, voor jammer dat jij er weer zoveel problemen in moet zien

8 mei 2022 om 19:36

Jij komt nooit in een stadion gok ik

8 mei 2022 om 20:05

Inderdaad ik zie een hoop Ajacieden die het niks vonden.

8 mei 2022 om 20:22

@losblancos1999 beetje misselijk van allemaal zogenaamde moraalridders. Als Feyenoord in finale met onterechte penalty gaat winnen, dan hoor je mensen zeker ook zeggen. Nee laat die beker, dit is onterecht? Of als Feyenoord ineens geen Europees speelt omdat ze hier geen punt pakt tegen PSV. Beetje hypocriet man om te zeggen dat het niet eerlijk gaat. Die van Ronaldo vergeten tegen Bayern met meters buitenspel. Of dat Spanje ineens keeperbal kreeg omdat Sneijder in de muur schoot van Spanje, maar uit zo een tegenaanval van Spanje de goal van Iniesta valt? Beetje rare reactie van @stpn84. Hij haat Ajax zo erg dat hij liever als Feyenoorder zelf verliest, maar dan ben je gewoon geen sportman als je nooit 100% wilt geven omdat je vijand daarmee kampioen kan worden. Vreemde bericht echt.

8 mei 2022 om 21:24

Ja, erodinho. Helemaal eens. Maar zoals ik al zei, dat soort gedrag zie ik wel vaker helaas. Tuurlijk kan het gebeuren dat je team een keer een penalty meekrijgt die eigenlijk niet terecht is, maar als je er echt zo ziek van bent als stpn omschrijft, moet je je serieus afvragen of je we gezond bezig bent als je haat voor Ajax dieper zit dan je liefde voor je eigen club.

8 mei 2022 om 21:26

@verdenkzaam, dan zit je niet vaak op fora. Daar zie ik vaak genoeg "supporters" hun eigen club een verliespot toewensen om de rivaal te treineren. En dat zijn zeker niet mijn vrienden, maatje. Mijn vrienden kunnen namelijk wel relativeren.

9 mei 2022 om 12:30

Krijg je dat geneuzel weer. Alsof er gisteren ook maar iemand in de Kuip of thuis voor de tv zat die hoopte dat die penalty alsnog terug zou worden gedraaid. Dat fenomeen bestaat alleen in de hoofden van sommige Ajacieden.

8 mei 2022 om 18:50

Thanks

8 mei 2022 om 18:51

Ik snap heel goed dat die penalty onrechtvaardig vinden omdat Mauro er niets aan kan doen. Ik snap daarom dat mensen dit belachelijk vinden.

Maar wat ik vaak in dit soort situaties onderbelicht vindt, is dat die bal richting de kruising gaat en als die bal niet wordt aangeraakt, wellicht de kruising in vliegt.

Het is dus ongelukkig, maar andersom zou het ook onrechtvaardig voelen.

Als je struikelt in je eigen strafschopgebied, en je neemt daardoor een tegenstander mee, dan is het toch ook een strafschop?

8 mei 2022 om 18:51

Belachelijke penalty. Maar wat slecht dat een vermoeid Feyenoord met vijf invallers psv in de tweede helft ver terugdringt. Ik weet niet of het laf was van psv of gewoon slecht, maar dit hebben ze echt aan zichzelf te danken.

8 mei 2022 om 18:54

Laf van PSV, een bange trainer en daarna niet meer in staat om Feyenoord terug te dringen, ze hebben de tegenstander zelf terug in de wedstrijd gebracht.

8 mei 2022 om 18:53

Ach ja, you win some, you lose some. PSV had deze wedstrijd al eerder moeten beslissen en niet dom achteruit moeten gaan lopen. Daar hebben ze de pot verloren, niet door deze achterlijke (niet) beslissing

Ik verwacht nu wel van al die Ajacieden die lelijke dingen zeiden in de eerste helft dat ze excuses maken. En bedankt zeggen. Oh en hierom staan wij dus in een Europese finale. Onverzettelijk, zelfs als het nergens om gaat. PS: no era penal.

8 mei 2022 om 18:48

Tja feyenoord in de kuip heeft wel een handje van makkelijke pingel .

8 mei 2022 om 18:56

Volgens mij heeft Feyenoord bijna de minste penalty's mee gehad dit seizoen, geloof dat dit de 4e is dit hele seizoen.

8 mei 2022 om 19:30

Wat zeg jij nou? Feyenoord is dit seizoen niet normaal vaak genaaid, ook in de Kuip.

8 mei 2022 om 20:19

Bijna de minste is wel heel ruim genomen natuurlijk. Er zijn 4 ploegen met 4 pingels dit jaar en 9 ploegen met minder dan 4. Op pingel ranglijst is het alsnog europees voetbal of iig voorronde zeg maar :P haha

8 mei 2022 om 18:48

Waren ze onaardig, Migi? Ik heb niet gevolgd

8 mei 2022 om 18:52

Ja ik was er wel sip van

8 mei 2022 om 21:02

Ik nam het Feyenoord niet kwalijk, conference league is alles op dit moment.

Toch bedankt voor de inzet in de 2e helft.

8 mei 2022 om 18:49

Vooral SpeedyAFC die zat zwaar aan de azijn

8 mei 2022 om 18:52

Zit Speedy altijd, heb hem rond de Europese wedstrijden niet gezien bij Feyenoord topics.

8 mei 2022 om 19:25

Die heeft blijkbaar zo weinig vertrouwen in z'n eigen cluppie dat hij als enige hoop zag dat feyenoord het wel even binnen haalt.
Gelukkig waren er ook een hoop ajacieden die wel normaal konden doen.

8 mei 2022 om 18:50

Vanavond slaap ik in m'n feyenoord pyjama onder een Feyenoord dekbed. Bedankt

8 mei 2022 om 18:52

Feyenoord gaf er niet veel om vandaag. Begonnen slap en speelden met weinig energie en wilskracht. Daarna met wat wissels werd het beter. Vervolgens stoken Doan en Mauro het vuurtje op en gaat Feyenoord wel extra aanzetten.
En psvers die nu huilen om de Var, het was geen penalty, maar Feyenoord heeft dit soort goedkope penalties al vaker tegen gehad en psv mocht vorige week ook niet klagen.

8 mei 2022 om 18:57

Malacia vond ik het vuurtje wel opstoken vanuit Feyenoord kant. Die vond ik echt heel goed en leek totaal niet vermoeid. Zonde van Köcku.

8 mei 2022 om 19:05

Ja Kokcu was donderdag al helemaal dood. Slot had beter wat wissels door kunnen voeren bij de start.

8 mei 2022 om 18:53

Je hebt compleet gelijk. Ik was 1 van diegene. Excuses!

8 mei 2022 om 18:56

Migi welke Ajacieden misdroegen zich dan? Voor mij is het uitgesloten dat Slot en Feyenoord spelers "express" zouden gaan verliezen, om Ajax een hak te zetten. Dat was in de tweede helft wel duidelijk, en Psv was gewoon tot de tanden gewapend in de eerste helft en uitstekend. Van harte gefeliciteerd man wat een knappe comeback, ook al wilde alle Feyenoorders Ajax natuurlijk niet in het zadel helpen. 😜

8 mei 2022 om 19:27

Haha niemand heel erg hoor, ik bedoelde het plagerig. Gefeliciteerd met het kampioenschap (zo goed als).

8 mei 2022 om 19:18

Bij deze mijn welgemeende excuses. Bedankt gaat een beetje ver, dat was never nooit een penalty dus uiteindelijk was de scheidsrechter noodzakelijk om te zorgen dat we woensdag het feestje in de Arena hebben i.p.v. volgende week.

8 mei 2022 om 19:32

Niet overdrijven Migi. De eerste helft was slap dus het commentaar was terecht. En idd, hierom staan jullie in de Conference League finale, omdat jullie elk jaar tekort komen om in de echte Europese top te spelen.

8 mei 2022 om 19:52

@rutgeerrr, valt me toch op dat jij het vervelend vindt dat Feyenoord in die finale staat. Haha ook al zo'n zure reactie na de wedstrijd. Heerlijk.

8 mei 2022 om 20:42

Tja als je er tegen dit Benfica uitvliegt kom je ook tekort. Laat die kansloze opmerking toch gewoon achterwege. Ondanks dat de Conference League 2 niveautjes lager is dan de Champions League is het qua amusement een fantastische toevoeging en leuke prijs om binnen te halen. Beetje meer respect voor de prestaties zou wel op zijn plek zijn.

9 mei 2022 om 10:12

haphap. Ach nee spelen we niet in de echte Europese top?

8 mei 2022 om 21:41

Jouw voorspelling in de rust was 3 2 nog. Ik moet zeggen dat ik er niet per se in geloofde maar de wissels waren goed en dat deed Slot prima. Knap van Feyenoord hoe ze terug kwamen, zeker onverzettelijk. Geertruida van een 1 naar een 10, die was het toonbeeld van de wederopstand van Feyenoord vandaag. Jammer dat het met een makkelijke penalty beslist wordt.

PSV en Schmidt choken weer eens in topwedstrijden. Niets nieuws. Ben blij als deze coach weg is. Je ziet het gewoon aankomen maar hij verandert niets totdat het te laat is. Die strafschop had natuurlijk niet gegeven mogen worden maar Schmidt is vooral verantwoordelijk voor dit puntverlies. En kunnen we Doan ook aub zo snel mogelijk verkopen. Complimenten aan Mvogo en Gakpo en de mentaliteit van Feyenoord.

8 mei 2022 om 18:47

Heeft niks met PSV te maken, dit hoort de VAR gewoon terug te draaien..

8 mei 2022 om 18:52

Meh, terugdraaien zal niet snel gebeuren. Hij raakt de arm en hij gaat richting doel. Ik vond het totaal geen pingel, maar volgens mij mag de VAR het zelfs niet eens terugdraaien.

8 mei 2022 om 18:54

Ik zeg toch ook dat de VAR dit terug moet draaien. Neemt niet weg dat PSV gewoon volledig de weg kwijt is in de tweede helft en helemaal niet in deze situatie had hoeven komen als Schmidt eerder had ingegrepen.

8 mei 2022 om 19:04

Heeft alles met PSV en de coach te maken…. Je voelde bij 0-2 al aan dat een 1-2 funest zou gaan worden…. En wat gebeurd er? Schmidt greep wederom veel te laat en verkeerd in. Doan kwam er niet meer aan en met Madueke heb je dan nog explosiviteit, maar goed, laat het hem in Lissabon maar verklooien

8 mei 2022 om 21:48

Het VAR moment is inderdaad pech, maar PSV mag god op gaar blote knietjes bedanken dat Feyenoord er niet een paar meer heeft ingeschoten de tweede helft, wat was PSV dramatisch zeg.

8 mei 2022 om 18:55

Dit is gewoon pech bij die eerste goal dat je een middenvelder centraal in de verdeding hebt staan en vervolgens pech dat er een onzinpenalty wordt gegeven.

Een grove schande dat de VAR dit niet corrigeert.

8 mei 2022 om 18:48

Anderzijds: psv heeft het wel totaal weggegeven. Voor hetzelfde geld was 1 van die 28393 kansen erin gegaan en niet deze discutabele penalty. PSV had in de eerste helft met 4, 5-0 voor moeten staan. Geven het zelf gewoon weg hoor. En dat tegen een ploeg met een loodzware wedstrijd in de benen. Eigen schuld, dikke bult.

8 mei 2022 om 18:49

Een grove schande dat PSV kampioen zou willen worden, maar een 0-2 voorsprong tegen een moegestreden Feyenoord niet over de streep kan trekken. Zeer terecht dat Feyenoord hier een punt uit sleept, goed van Feyenoord en enorm triest van PSV.

8 mei 2022 om 19:10

Zeer terecht? Ben je wel helemaal lekker goalski....

8 mei 2022 om 18:52

Vind het vooral opvallend dat Van Boekel de VAR was, als ik van 1 scheids vermoedt dat hij in een PSV-pyjama slaapt is hij het wel. Bijzonder zuur dit wel, ben benieuwd naar de uitleg. Je kunt wel zeggen dat hij op doel was gegaan misschien? Enfin, ik zal mn mond verder maar houden

8 mei 2022 om 19:17

Van Boekel durfde Feyenoord niet nog eens te naaien. Maar dan hoort hij ook niet in dat hokje plaats te nemen

Is gewoon een Kuip penalty.. psv is gewoon bestolen man!!die Guzubuyuk is voor mij een Ajax supporter.. na Ajax Heerenveen toen met Lamprou.. nu weet ik et zeker.. zahavi schiet gewoon die bal erin man knuppel

8 mei 2022 om 18:50

Wat een obsessie met Ajax 😂

8 mei 2022 om 19:09

Hahaha nee joh geen obsessie.. maar zou leuker zijn, nu is et beslist en je hoeft woensdag niet eens te kijken.. deze scheids is de slechtste die er rondloopt samen met Joey Kooij

8 mei 2022 om 18:53

Toch mooi dat makkelijke pingels in de kuip nu zelfs al de schuld van Ajax zijn .

8 mei 2022 om 18:54

Kuippenalty mag inmiddels wel een begrip worden. Vooral als deze man fluit. Volgens mij vreest elke ploeg de Kuip-Guze combinatie.

8 mei 2022 om 19:56

Haha afgelopen maanden alleen maar goals onterecht afgekeurd en onterechte penalty's tegen, eerste keer wat mee en dan is het ineens een begrip.

Het hele jaar één hele penalty gehad en dan krijg je zo makkelijk tegen.
Ajax gefeliciteerd.

Haha wat een bizarre penalty. Deze was zonder 50 duizend schreeuwende Feyenoord-supporters never, never nooit gegeven. Heel treurig voor PSV, ook jammer dat de titelstrijd nu is gelopen. En nog wel erger van van Boekel eigenlijk dat hij niet ingrijpt. Ajacieden in ieder geval gefeliciteerd met de titel.

Guzubuyuk heeft een Ajax pyama in de kast hangen! Dat is nooit een penalty!

8 mei 2022 om 18:49

Scheidsrechter kan in zo’n splitsecond een fout maken. De VAR moet je ontslaan!

8 mei 2022 om 18:56

Beide een fout. Die Guzu moet niet fluiten en de Var beslissing laten maken.

8 mei 2022 om 18:55

De var moet gewoon ingrijpen daar. Onterechte penalty idd maar het was Feyenoord Psv. Obsessie met Ajax is wel heel erg bij sommige

8 mei 2022 om 19:06

Hoezo obsessie met Ajax? Het is toch duidelijk in het voordeel voor die club nu? Daarnaast is het ook niet de eerste keer dat het notabene Guzubuyuk is die een beslissing tegen(PSV) of voor (Ajax) fluit. Vandaar mijn reactie. Bij een andere scheids was het gewoon een domme fout.

Stoppen met de VAR. Is klaar. Nu mee stoppen. Geen meerwaarde. Klaar.

8 mei 2022 om 18:47

Niet mee eens, de regels moeten worden aangepast, want ik denk dat de scheids straks, bij het zien van de beelden, ook zal vinden dat het geen pingel is, maar de VAR mag hem niet naar het scherm roepen. Als die regel wordt aangepast, dan kun je dit dus wel terugdraaien.

8 mei 2022 om 18:49

Als een VAR deze situatie niet mag terugdraaien stoppen met de VAR. Dit is een 200% fout van de scheidsrechter. VAR mag hem prima terugroepen maar vertikt het.

8 mei 2022 om 18:52

VAR is alleen middel. De beslissing wordt gewoon door mensen genomen daar. Dus nee de VAR is prima alleen er moet maar beter gekeken worden.

8 mei 2022 om 18:53

Hoezo mag de VAR hem niet naar het scherm roepen dan? Juist de VAR moet hem naar het scherm roepen en een beslissing van de scheidsrechter van dienst corrigeren.

8 mei 2022 om 18:54

Fossen. Je reageert nu in de emotie. Maar de VAR afschaffen is natuurlijk dikke onzin. Je gaat hem pas missen als die er niet is.

8 mei 2022 om 18:56

De discussie of het een 100% fout van de scheids is, kun je voeren (ik geloof niet in percentages boven de 100, in dit soort gevallen ). Ik kan me voorstellen dat de VAR zegt, het is een bal op de hand en daarmee is het aan de scheidsrechter om te bepalen of het strafbaar hands is of niet.

Als de bal niet de hand raakt, maar de scheids dat wel dacht, dán is het iets waar de VAR op kan en mag ingrijpen.

Ik vind overigens dat de VAR bij deze situaties wél de scheids naar de kant moet laten komen, om hem de situatie nog een keer te laten beoordelen. Als ze die regel (weer) aanpassen (want zo was de VAR eerst), dan ben ik van mening dat de VAR wel degelijk een goede toevoeging is.

Als er geen VAR was geweest, was het ook een pingel, tenslotte...

8 mei 2022 om 19:04

Alleen als het een 100% fout is, en dat is hier precies de discussie. De bal raakt de hand, dus het is geen 100% fout. Ik vind dat die regel moet worden aangepast, maar zo is die nu en vanuit dat perspectief is te begrijpen dat de VAR niet ingrijpt.

8 mei 2022 om 18:53

capabele mensen achter het scherm zetten lijkt mij een betere oplossieng. Zijn arm zat langs zijn lichaam, dus hoe de var dit niet terugdraait is onbegrijpelijk.

8 mei 2022 om 18:53

Laat ik meteen zeggen dat ik het absoluut geen penalty vind. Alleen de regel schijnt te zijn; Het is hands (bal komt tegen de hand), dus dan mag de VAR niet ingrijpen. Weet niet of het klopt overigens. VAR is an sich prima, maar moet echt verbeterd worden.

8 mei 2022 om 18:54

Zonder VAR was het ook een onterechte penalty geweest

Ik denk dat zelfs de ajacieden wel willen meebetalen aan de 4 miljoen voor Dessers!!

Schandalige beslissing, beslist de titelstrijd definitief.

Iedereen die denkt dat Feyenoord dit zag als een vriendschappelijk wedstrijdje heeft niet zitten opletten haha.

Was natuurlijk geen penalty maar ok.

Fijn dat je vandaag niet verliest van PSV, maar laten we eerlijk zijn, dit is toch never nooit een penalty? Guzubuyuk was volgens mij helemaal overdonderd door de reacties van Toornstra en de rest die op hem af kwam stormen. De boosheid van PSV is begrijpelijk, zeker op zo'n cruciaal moment. Nog erger vind ik dat de VAR deze beslissing niet corrigeert. Guzubuyuk kan een foutje maken, maar de VAR moet hem dan alsnog corrigeren.

Ook al ben ik blij met deze uitslag als Ajacied, dit was geen penalty!

Bedankt Feyenoord! Nu kunnen we wel zeggen dat Ajax kampioen is!💪🍻

Als Ajacied natuurlijk tevreden met dit resultaat, maar wat een onterechte penalty zeg. Dit is echt bullshit. En de VAR durft het gewoon niet aan om de scheidsrechter naar het scherm te roepen. Bizar, eigenlijk.

Dit was toch nooit een penalty. Wel een terechte uitslag gezien de verhouding, maar de manier waarop is natuurlijk lachwekkend.

Ongelofelijk zwakke scheids. Vol onder de druk bezweken van reclamerende spelers en schreeuwende Feyenoord-supporters, duurde veel te lang. In en in triest. Afschuwelijke beslissing. Bange wezel. Dit mag echt nooit. Trieste scheids. En hoeren in plaats van boeren roepen is het allersufste ooit. Zo creatief. In twee toppers punten door ongelofelijke arbitraire dwalingen. Desalniettemin was PSV ongelofelijk slecht in de tweede helft, dus je roept het wel over jezelf af. Tweede en beker dan maar.

PSV moet zich zelf even afvragen hoe ze deze wedstrijd uit handen heeft gegeven

8 mei 2022 om 19:13

Dat absoluut! De hele tweede helft zag je al aan komen dat een 1-2 voor PSV niet goed zou komen… maar ja, Roger en tijdige en adequaat ingrijpen…. Die man is hierdoor gewoon niet geschikt

Bizar. Ik ga even voor de deur zitten in het zonnetje omdat het toch een walkover gaat worden voor psv, kom terug eindstand 2-2.

Lijkt wel of de knvb of ook wel de knvb wil dat Ajax kampioen wordt.

Bizarre wedstrijd, Feyenoord helemaal nergens in de 1e helft en PSV had het af moeten maken. En dan de 2e helft met een goed en fris Feyenoord en weer houden ze het niet vol in een topper bij PSV. Feyenoord oogde zelfs fitter dan PSV. De penalty is echt zwaar onterecht hoor, waar heb je dan een var voor?

Give the cup to them today! - Roger Schmidt.

Mag ik dit als Ajacied erg lekker vinden? Al twijfel ik over de rechtmatigheid, aan de andere kant als die arm er niet was geweest had hij er misschien in gezeten. Dus misschien toch een scoringskans ontnemen met de hand?

8 mei 2022 om 18:50

Als zijn arm naar beneden was ok, maar hij krijgt hem achter op zijn bovenarm!

8 mei 2022 om 20:07

die kan je inderdaad niet zo ver wegdraaien, wel zuur voor PSV en fans.

Terechte penalty. Verdiend gelijk. Goed gedaan Feyenoord.

8 mei 2022 om 18:50

Ik ben feyenoord fan maar dat is geen penalty volgens de regels, het is hands maar niet genoeg voor een penal.

Het is natuurlijk nooit een penalty, maar boeie. Ajax terecht kampioen dit jaar. Proost ajacieden!

"Discutabele beslissing"🤣🤣🤣.
Durf dan gewoon onterecht gegeven pingel neer te zetten.

Van harte Feyenoord. Knap gestreden en een terecht punt voor jullie.

Maar hoe deze tot stand is gekomen: VAlan harte ook KNVB. Vervelend voor jullie dst het zo heeft gemoeten. Maar begrijpelijk. Het werd ook wel zeer penibel

Bedankt KNVB. Helaas alle titelkansen vergooid door Güzübuyük. Op naar komend seizoen.

Kan iemand mij uitleggen wrm feyenoord zo blij is. Wat hebben zij eraan dat er 1 punt uit hebben gehaald. Ze vieren het alsof ze kampioen zijn geworden.

Ik zou zeggen dat de rivaliteit tussen ajax en feyenoord zo groot is dat ze wat ingetogener zouden juichen

8 mei 2022 om 18:50

Ja sorry man, we hadden gewoon 5-0 eraf moeten gaan vandaag omdat we dan Ajax een wedstrijd later kampioen konden zien worden.

8 mei 2022 om 18:52

We spelen voor een eigen resultaat en niet voor een kampioenschap waar we zelf niet aan meedoen en amper impact op kunnen hebben

8 mei 2022 om 18:54

De vreugde is toch terecht, prachtig om te zien dat clubliefde voor gaat op de haat van de rivaal.

Prachtig weer, hard gestreden en naast een Europese finale gewoon ook de 3de plek veilig gesteld.

De toekomst lacht Feyenoord weer toe en het publiek geeft de ploeg extra kracht door deze manier van reageren op de ploeg.

9 mei 2022 om 12:42

Na al die op niets gebaseerde opmerkingen dat 'de haat richting Ajax groter zou zijn dan de liefde voor Feyenoord' is dit wel weer een ander uiterste. Er zaten genoeg factoren in deze wedstrijd die de ontlading wel rechtvaardigen lijkt me.

8 mei 2022 om 18:57

Ja dit viel me ook op. Feyenoord fans juichen alsof ze kampioen zijn, maar in werkelijkheid hebben ze ajax de beker gegeven hahaha. Wees er blij om dat je je grootste rivaal een beker in de schoot werpt

8 mei 2022 om 19:37

Na het bereiken van een Europese finale, gelijk een topper spelen en dan ook nog een 0-2 achterstand rechtzetten. En jij ziet geen reden om te juichen? Jij komt alleen om te kijken of Ajax kampioen wordt, anders kom je niet. Zulke supporters hebben ze een mooie bijpassende naam voor verzonnen.

8 mei 2022 om 19:03

Ze hebben de derde plek nu zo goed als zeker gesteld.

8 mei 2022 om 19:38

Dat kan in de volgende 2 wedstrijd ook net zo goed. Als ik zie hoe heftig het altijd is wanneer ajax en feyenoord tegen elkaar moeten. Zou ik niet zo een enthousiasme verwachten.

8 mei 2022 om 19:46

Je geeft commentaar op fans van een club die blij zijn met het behalen van de finale van de Conference League en dat gevoel de hele wedstrijd mee hebben genomen en uiteindelijk in de laatste minuut een punt pakken nadat de trainer van de tegenstander eerder die bal nog onsportief wegtrapte, om ze zo verder op te fokken? Waarom geef je daar commentaar op, omdat ze naar jouw beleving niet genoeg bezig zijn met de grote concurrent?

Vind je dat zelf ook niet een klein beetje bijzonder?

9 mei 2022 om 12:39

Omdat ze de eerste helft niets in hadden te brengen en het in de tweede helft ontzettend knap om hebben weten te draaien? In de laatste seconden note bene en het blijft gewoon Feyenoord-PSV, die wil je toch niet verliezen? Ik snap oprecht niet dat je niet begrijpt dat dat tot ontlading leidt.

Wat een schande... cadeau van jewelste

Kampioenschap wordt nu beslist door falen van de scheidsrechter.. erg triest

8 mei 2022 om 19:16

Nee, door een falen van coach en team…. Dit zat er na rust al meteen in en Schmidt grijpt wederom niet in, maar denkt die 0-2 wel te kunnen houden…. Feyenoord die dan in de Kuip de 1-2 maakt is dan helemaal terug in de wedstrijd en krijgt vleugels. Dat je dan genaaid wordt is zuur, maar zag je gewoon aankomen

Zuurder kan niet. Ajax die laat in de wedstrijd pas op 2-2 komt en PSV die in de laatste minuten punten verspeeld. Dan had ik liever in de eerste helft tegen een achterstand aangekeken. Al met al, Ajax gefeliciteerd met het kampioenschap. PSV heeft het jullie zo moeilijk mogelijk proberen te maken en dat is aardig gelukt. PSV eindigt waar ze horen te staan en Ajax terecht kampioen?

Zet je ook eens iets in bij een wedstrijd. Belachelijk! De Eredivisie maakt zich weer onsterfelijk belachelijk. Incompetentie ten top.

Oeh wat een potje. Die late tegengoal vond ik na het gênante tijdrekken wel aardige karma. Na de eerste helft had ik dat niet verwacht, Feyenoord leek vrije doorgang te vinden. Vandaag dus voor de tweede keer deze week voor Feyenoord gejuicht.

8 mei 2022 om 18:57

Als ajacied beschouw jij dit als gênant?

8 mei 2022 om 19:04

Een trainer die de bal weg tikt, en een opstootje veroorzaakt is behoorlijk gênant ja.

8 mei 2022 om 19:17

Ja want die trainer wordt niet aangevallen door de Feyenoord back? Ach ja, je ziet wat je zien wilt

8 mei 2022 om 19:26

Als ie met zijn poten van de bal blijft, zal die ook niet aangevallen worden..

Of hij moet net een lekker axe deootje opgespoten hebben

9 mei 2022 om 13:43

Nee, dat werd de trainer niet. De trainer lokt uit en de Feyenoord back reageert nog heel ingehouden.

En zo maakt Feyenoord Ajax kampioen .

Waarom deed de var niks!? Hoe is dit ooit een penalty pffff

Dat je hier als zelfrespecterende scheidsrechter en VAR een pingel voor geeft, geeft gewoon aan dat er een gigantische arrogantie heerst om zeer discutabele beslissingen terug te draaien. Dit zijn geen kleine momenten, dit gaat om een kampioenschap

8 mei 2022 om 19:18

Tja en is na die uitbal van Blind tegen PSV wel de tweede zeer bepalende situatie. Maar goed, PSV laat het zelf ook weer aardig gebeuren natuurlijk

Hahaha nummer van Gloria zo maar even opzetten. Wedstrijd niet gezien, maar Dessers is gewoon echt een held hahaha. Kampioenschap kan niet meer verkeerd gaan mag ik hopen :D!

“Give the cup to Ajax”.. dit lijkt me de beslissing van het seizoen. Super super zuur voor psv! Ook heel jammer voor de neutrale supporter. In de eerste helft had psv het allang moeten beslissen natuurlijk.

Pff wat een mazzel dit was geen penalty

8 mei 2022 om 18:52

Nee maar dat komt dat de KNVB jullie helpt corrupte bobo's bij de KNVB net als bij de FIFA

8 mei 2022 om 18:54

Hoef je niet op hem of Ajax af te reageren. De enige die fout zit is die waardeloze scheidsrechter. Ontsla hem aub direct

8 mei 2022 om 19:58

@quintero: En wat schiet je daarmee op? Het feit dat Gozubuyuk tot de betere scheidsrechters van het land wordt gerekend door de KNVB en dit soort topwedstrijden krijgt aangewezen zegt niet alleen veel over hem, maar ook over het niveau van de rest van het scheidsrechterskorps.

9 mei 2022 om 07:19

Jawel want op deze wedstrijd hadden ze Makkelie moeten aanstellen en niet respect mannetje

Ongelofelijk zwakke scheids. Vol onder de druk bezweken van reclamerende spelers en schreeuwende Feyenoord-supporters, duurde veel te lang. In en in triest. Afschuwelijke beslissing. Bange wezel. Dit mag echt nooit. Trieste scheids. En hoeren in plaats van boeren roepen is het allersufste ooit. Zo creatief. In twee toppers punten door ongelofelijke arbitraire dwalingen. Desalniettemin was PSV ongelofelijk slecht in de tweede helft, dus je roept het wel over jezelf af. Tweede en beker dan maar.

8 mei 2022 om 19:19

Tja, die man heeft het wel vaker…. Hautaine houding van die man

Hands is toch gewoon hands, het is niet ineens geen hands meer omdat het dan spannend blijft

8 mei 2022 om 18:57

Alleen was dit geen hands. Zoals elke idioot, behalve onze Serdar, heeft gezien

8 mei 2022 om 19:20

Op basis van de regels is dit geen hands voor een penal…. Simpel als dat

Feyenoord verdiende de 2-2, maar dit is de kracht van de Kuip. Scheids laat zich meeslepen en geeft dan pingel. Lachwekkend.

Weer KNVB helpt AJAX ! Niet verrassend.

Fijn weekend!

Gezien het spelbeeld wel een terecht gelijkspel. Psv mist het gif om deze wedstrijd in het slot te gooien.

schandalige penalty natuurlijk. Hij geeft hem gewoon omdat het stadion ontploft en alle Feyenoorders op hem af renden.

Gefeliciteerd KNVB met het kampioenschap! Op de juiste momenten stonden jullie op. Klasse hoor..

PSV om te janken 2e helft.

Feyenoord harstikke bedankt met toch nog een punt te pakken! Na de eerste helft niet verwacht maar toch nog terug gekomen. Respect dat jullie dat nog op hebben kunnen brengen na donderdag!. De tweede helft was echt goed, maar PSV heeft het uiteindelijk ook aan zichzelf te danken.
Dit is ook de eerste keer dat ik heb gejuicht voor Feyenoord en ben ik blij dat de scheids onder de indruk was van de Kuip en haar publiek. Dat gebeurt wel vaker, maar nu ben ik er blij mee!!

PSV bestolen voor de zoveelste keer

Zet je ook eens iets in bij een wedstrijd. Belachelijk! De Eredivisie maakt zich weer onsterfelijk belachelijk. Incompetentie ten top. Stop maar ook met de VAR. Als je het selectief gaat gebruiken, is het net zo oneerlijk als zonder VAR.

Thankyou mister Dessers

Wat een klasse van Feyenoord, zoveel energie kunne. Leveren in de 2de helft!

Bedankt! Dit lijkt toch de absolute beslissing in de Eredivisie.

Nu weet ik zeker dat de KNVB Ajax helpt. Corrupte bende daar in Zeist en wat is de VAR lachwekkend zeg. Amateurs!

We worden weer eens in een topper genaaid waar we zelf bijstaan. Lachwekkend die scheidsrechters in dit land, flikker gewoon een eind op man. Hier hoef je niet eens over te discussieren, dit is geen penalty. Bedankt Gozubuyuk! Ben er wel weer klaar mee dit jaar.

8 mei 2022 om 18:53

PSV riep het over zichzelf af, maar natuurlijk onterecht op de manier waarop..

8 mei 2022 om 19:56

Tuurlijk speelde PSV slecht tweede helft, maar ik vind dat altijd maar makkelijk

Iedereen ziet dat het geen penalty is behalve bij de VAR. Ik blijf het een apart fenomeen wat veel te vaak voor komt.

Walgelijke penalty. Werkelijk waar een grote schande. Gozubuyuk slaapt vast lekker in zn ajax pyjama. Gadverdamme

Het is echt niet te geloven dat hier een penalty gegeven wordt. Het resultaat is terecht, maar dat je hier een penalty geeft betuigd van onkunde !!

Dood ziek! Bedankt Feyenoord!! Heerlijk ❌️❌️❌️

Zelfs al had PSV wel gewonnen, dan had Ajax het kampioenschap er wel uitgesleept. Feyenoord was de eerste helft echt amateuristisch. Stonden zo vaak te slapen en te klooien. PSV is een team wat gewoon geen 90 minuten kan knallen en altijd terugvalt.

Hahahaha dit had ik niet meer verwacht. Ik ben na de 0-2 gaan schakelen. Dit maakt mijn weekend weer een stukje beter.

Zelfs wanneer Ajax niet speelt heeft het de scheidsrechter mee haha. Alvast gefeliciteerd met het kampioenschap Ajacieden.

Wat zit iedereen te zeiken over die pingel? Tegenwoordig wordt iedereen aangeleerd met de handen achter de rug te verdedigen, ook als je springt. Dat het ongelukkig is en hij er niks aan kan doen is een ander verhaal, maar je weet dat dit het risico is dat je loopt toch als je zo springt?

8 mei 2022 om 21:00

Helemaal met je eens. Zeker door je rug ook nog eens naar het doel te keren met springen. Ongelukkig zeker, onterecht zeker niet en al helemaal geen 10%fout dus een VAR moment, echter een schot op doel dus is hands een pingel.

Ja als je over heel de competitie kijkt met plussen en minnen van de scheidsrechters...dan is het wel gelijk voor iedereen....dus zo belangrijk is zo'n beslissing niet!

8 mei 2022 om 18:55

Vier punten door twee beslissingen tegen directe concurrenten? Mwah, I beg to differ..

8 mei 2022 om 19:00

Maar wel een beker gekregen door dezelfde besluiten. Dus...heeft skylab gewoon gelijk.

8 mei 2022 om 19:21

Haha niet belangrijk? Tegen Ajax en Feyenoord worden we arbitraal gewoon genaaid. Dat scheelt op het einde van de rit best wel….

Ajax en Knvb gefeliciteerd met jullie kampioenschap 😂

8 mei 2022 om 18:53

Volledig mee eens.....dit is echt absurd !!

Feyenoord bedankt. Hier had ik toch geen vertrouwen meer in. Wauw Linssen bracht de wilskracht weer. We zijn kampioen. Psv dacht de 2e helft al aan wie wordt de gangmaker op de huldiging. Inplaats van voetballen. Ondanks de onterechte penalty. Ging psv hier slecht mee om. Te laat gewisseld. Maar goed Feyenoord nogmaals bedankt. Ajax kampioen ❌❌❌

Wat een vreemde wedstrijd . Feyenoord begon erg matig en PSV begon erg sterk. Ik vond het ene bijzondere keuze om kokcu te laten starten . Buiten de Europese wedstrijd heeft hij net de Ramadan achter de rug. De strafschop vond ik discutabel . Hands is hands , maar als die bal niet op goal ging vind ik het erg zwaar. Maarja heel eerlijk snap ik die buitenspel regels ook niet altijd meer. Over de hele wedstrijd is het gelijkspel wel terrecht

Gozubuyuk leek ook enorm op appél de penalty te geven, groot schandaal hoor

Dat een gelijkspel de terechte afspiegeling zou zijn van de krachtsverhoudingen betekent natuurlijk niet dat je die uitslag dan maar moet forceren, Serdar......

Give Tse kup to Ajax. Bizarre strafschop natuurlijk. Maar alle complottheorieen dat Ajax kampioen moet worden zijn net zo dom als dat Feyenoord het expres liet lopen. Het getuigd net als tegen Leicester gewoon weer van heel weinig daadkracht om het op het einde zo mis te laten lopen.

8 mei 2022 om 18:51

Dat is helemaal geen gekker theorie. Ajax heeft binnen de KNVB gewoon het meeste te vertellen net zoals Bayern in Duitsland het meeste te vertellen heeft

8 mei 2022 om 18:57

De feiten zijn echter iets anders. Binnen de knvb zitten op de belangrijkste posities namelijk feyenoorders. Dit waren ooit allemaal ajacieden. Daarnaast heeft ajax heel veel tegen gehad. Uiteindelijk is het over een seizoen vaak gewoon in balans.

Volgens mij was het aan het begin dit seizoen al duidelijk dat ajax kampioen moest worden. Vanaf speelronde 1 ging het tussen feyenoord en psv om plaats 2, aangezien ajax toch al kampioen was

Tja, een Schmidt einde van het seizoen. Had niet anders kunnen verwachten onder onze toptrainer… Hoe kun je een 0-2 zo weggeven….
Feyenoord de 2e heeft veel sterker en die hebben gewoon een finale in de benen…. En dan ook nog niet gaan wisselen… Dan wordt je uiteindelijk genaaid met die penal, maar zover had je het nooit moeten laten komen! mooi wegwezen naar Portugal! Danke!

8 mei 2022 om 20:03

Tuurlijk altijd Schmidt zijn schuld. Terwijl de spelers op het veld tegen de bal moet trappen.

PSV heeft van Ajax verloren dankzij een bal die over de zijlijn was en nu verliezen ze de titel door een onterechte strafschop. Dat heeft de KNVB goed voor elkaar. Maar ze moesten natuurlijk iets goedmaken omdat Ajax de bekerfinale verloor. Ajax wat een jaar geen prijs wint is voor de KNVB een onmogelijk scenario

8 mei 2022 om 19:30

Is 1959 je geboortejaar? Ik hoop het niet want dat zou vrij treurig zijn.

8 mei 2022 om 19:51

Het is een eerbetoon aan mijn vader als je het perse wilt weten. Net zoals miki

8 mei 2022 om 20:32

En welke redenen hebben het punten verspelen tegen:
Twente
Willem 2
Feyenoord (thuis)
Ajax (uit)
Heerenveen
Az

Allemaal de schuld van de scheidsrechter/var?

Licentie afpakken van die scheids en var.
Competitievervalsing ten top. Ajax, gefeliciteerd met je kampioen hier.
Ben benieuwd of die scheids op de dam zal staan op jullie kampioensfeest.

Oei, dit is zuur voor PSV. Feyenoord helpt Ajax aan het kampioenschap. Maar even serieus, hoe kan de scheidsrechter hier nu een penalty voor geven? Ajax proficiat, maar man man, wel het nodige geluk dit seizoen zeg.

De KNVB is ook altijd op hand van ajax!!!!
OT: belachelijke penalty, vond gozobuyuk ook dramatisch fluiten. Zat geen constante lijn in. PSV riep het een beetje over zichzelf af met het terughangen, maar Feyenoord kon niet echt vuist maken.

8 mei 2022 om 18:53

Want iemand van de knvb staat daar in het veld die bal op een arm te schieten? Hoe vaak hebben we dit soort penalty's al niet gehad. Als je ze krijgt ben je er ook blij mee. PSV had meer moeten socren en dat hebben ze niet gedaan. Ze laten Feyenoord zelf terug komen.

8 mei 2022 om 19:13

Ik zal je uit je droom helpen. Dit gebeurt vaker in de Kuip. Dit is niet de KNVB op de hand van Ajax, maar gewoon een scheids die bezwijkt onder de druk van de Kuip en het publiek.

8 mei 2022 om 19:20



@plofkipje
Wat een onzin, Feyenoord kon niet echt een vuist maken? Jammer genoeg voor PSV win je een wedstrijd niet door 1 goede helft, over de hele wedstrijd was Feyenoord beter en mag PSV blij zijn met een punt. De penalty was discutabel maar discutabel betekent dat je hem dus ook gewoon zou kunnen geven. Matig van PSV dat ze tegen een team dat echt wel vermoeid is maar 1 helft de druk er vol op kunnen krijgen. Ik heb helemaal niks met Ajax maar je moet een kampioensschap verdienen en PSV heeft daarvoor gewoon veels te weinig laten zien in de belangrijke wedstrijden en Ajax wel dus dan verdien je het ook niet.

8 mei 2022 om 20:40

Geen vuist maken. Het laffe spel van psv in de twedde helft, daar hebben we meer kansen gehad dan Psv. Penalty onterecht, uitslag wel.

Terechte uitslag naar aanleiding van het spelbeeld. Feyenoord verdiende nog wel meer goals, maar die keeper was lekker bezig!
En die Penal? Ja... is echt heel zuur.. snap de teleurstelling.

Gakpo zegt net Ajax en nu hier discutabele beslissingen. Maar dan had je nog niet bovenaan gestaan natuurlijk.

Schmidt.. snap echt niet wat je aan het doen bent. Als je ziet wat Slot teweeg kan brengen in zo’n team, maar goed. Uiteindelijk kunnen we alle Ajacieden hier alvast feliciteren met het kampioenschap: spannend maar geheel terecht. Ben blij dat volgend jaar ETH weg is en dan hoop ik dat we alle drie weer kunnen strijden om het kampioenschap. Nog even over die pingel..?! Echt belachelijk.

Hahahaha dit had ik niet meer verwacht. Ik ben na de 0-2 gaan schakelen. Dit maakt mijn weekend weer een stukje beter.

Eerste helft psv, 2de helft feyenoord, maar kom op, dit weekend bewijst maar weer: scheidrechters/var zijn beschamelijk van niveau

Licentie afpakken van die scheids en var.
Competitievervalsing ten top. Ajax, gefeliciteerd met je kampioen hier.
Ben benieuwd of die scheids op de dam zal staan op jullie kampioensfeest.

8 mei 2022 om 18:52

Zeker weten!

8 mei 2022 om 20:06

Hij overhandigt de schaal samen met gehele scheidsrechters korps!

Wat was dat? Het goedmakertje voor penalties die makkelijk tegen gegeven werden? Dit was toch geen penalty?
Nee, sorry, zo hoeft het van mij niet. PSV was soeverein in de eerste helft en stond zwaar terecht op 0-2. Feyenoord had werkelijk niks in te brengen en met name Kökçü zakte door het ijs.
Feyenoord kwam ijzersterk terug uit de rust, en een gelijkspel zat erin maar de bal wou er niet in. Via veldspel was mooi geweest, maar dit geeft gewoon een vieze nasmaak.

Sorry dat het zo moest PSVers.

8 mei 2022 om 19:25

Thanks, maar het is Feyenoords eigen verdienste. PSV laat het wederom zover komen en geeft het weer volledig uit handen…. Dit team lijdt aan het Roger Schmidt syndroom

Nouja, zo vaak gezien. Bal op arm dan ben je de klos. En ook: 90min de tijd om voldoende afstand te nemen (en dat 34x in een seizoen). Al dat gezeur over beslissingen scheidsrechter.
Hoeveel kansen heb je gehad deze wedstrijd? Hoeveel gemist? Hoeveel kansen weggegeven? Verkeerd gedekt? Hangt daar hele seizoen van af? Hou op zeg.

In en in triest… verloren door de scheidsrechter.
Ajax moet echt perse die titel zeker…?

Niets ten nadele van Feyenoord want die hebben zich heel hard terug geknokt in de 2e helft maar tsjonge jonge jonge wat een onterechte penalty zeg. Hoe kan de VAR dit een terechte penal vinden?

Serdar is het niet waard om besproken te worden. Slappeling die zich laat beïnvloeden door een volle kuip. Ajacieden gefeliciteerd, freewheelen richting het einde dankzij het falen van de scheids en var.

Hey SpeedyAFC en Futures, ouwe hofnarren van vz, geef nog even zo'n leuke comedyshow zlala in de eerste helft!

Schandalige pingel natuurlijk, maar over het algemeen wel een verdiend punt. Feyenoord herpakte zich goed na rust.

Give the cup to Ajax today, So VAR so good, Wij moeten pakken schaal. Het boeit niet. We hadden het ondanks het gelijkspel in eigen hand, maar dit is toch wel even extra lekker.

Een mak Feyenoord in de eerste helft maar een ijzersterke prestatie in de tweede helft. Psv heeft het zelf weggegeven. Je kan kijken naar de scheidsrechter, maar als je zooo afwachtend gaat spelen in de tweede helft, in De Kuip, tegen Feyenoord, dan doe je het zelf.

Oh nu gaan we roepen dat de knvb ajax het kampioenschap geeft. PSV had ook meer moeten scoren vandaag.....misschien daar eens naar kijken?

8 mei 2022 om 18:57

Doet toch niks af aan de waardeloze beslissing? En dan op zo'n moment zo naar de stip wijzen. Schan-dalig

8 mei 2022 om 19:03

Dan geven we Heerenveen en Vitesse elk 5 onterechte penalty's. Moet Ajax maar meer scoren. Regelrechte hulp aan Feyenoord en Ajax. Arm langs t lichaam, geen onnatuurlijke beweging. Grootste deel van voetbalminnend Nederland tevreden door 1 beslissing. Hoe mooi wil je t hebben. Ook commercieel gezien.

8 mei 2022 om 19:15

Niet eens dat. Dit soort dingen gebeuren wel eens vaker in de Kuip. Ongeacht tegen welke club. Er zijn altijd wel een paar scheidsrechters die onder de druk van de Kuip bezwijken en in het voordeel voor Feyenoord fluit.
Dit heeft dus echt niet te maken met de KNVB die Ajax het kampioenschap gunt haha.

Bedankt meneer geboren in Haarlem, wonend in Amsterdam. 2 grote discutabele momenten in de toppers tegen Feyenoord en Ajax schenken t kampioenschap aan Amsterdam.

8 mei 2022 om 19:34

Huilebalk

8 mei 2022 om 20:08

Makkelijk als je kampioen bent geworden door arbitrale dwalingen.

9 mei 2022 om 00:02

Ben er goed ziek van. Ajax zal verdient kampioen worden. Had spannend kunnen blijven maar zoals Makkelie dat in 2016 bij Ajax-Utrecht probeerde te voorkomen ,doet Gozbuyuck nu ook een duit in t zakje. Zeer,zeer dubieus. Hij floot zelf niet eens eerst. Ajax is t commerciele vlaggenschip vd KNVB. Brengen t meest geld binnen. Marktwerking maakt alles kapot, ook t voetbal uiteindelijk. Ajax zou dit niet nodig moeten hebben. Hilarisch is t vergelijk met PSV tegen Willem II toen PSV in minuut 2 een keer de arbitrage mee had. Wedstrijd die toch wel gewonnen werd. Wat anders dan minuut 94 een penalty kadoo doen waardoor de competitie beslist is..

8 mei 2022 om 20:36

Precies we hadden beter onze Rotterdamse politie agent Makkelie kunnen laten fluiten..

Scheidsrechters zijn gewoon onafhankelijk, ongeacht wie ze fluiten..

Schandalig! Give the cup to Ajax

Dit is echt een heel weekend voor de arbitrage in NL. De titelstrijd en degradatiestrijd (PEC) door onterrechte beslissingen ZWAAR beinvloed. Het verbaast mij ook niets dat Nijhuis en Guzubuyuk hier schuldig aan zijn. Wat een popie jopie ijdeltuit typjes zijn dat zeg.

Suuuuu vamooosss feyenoord. Vamos Aqua ostiaaaa. Woensdag dit varkentje wassen en dan is de club uit de hoofdstad weer Kampioen.

9 mei 2022 om 00:04

Ik kan me voorstellen dat PSVers vandaag trotser op hun club zijn dan die uit de hoofdstad. Strompelend de hand gereikt door team Gozbuyuck. Wees er maar trots op.

9 mei 2022 om 00:55

Hahahah ik trek zo nog een biertje open! Drie keer raden op wie ik ga proosten? Ene Sir Paul. Wat een frustratie hahahah. Ik ben hartstikke trots op de club uit de stad waar ik geboren en getogen ben! En alsof die lampen nooit de scheids mee hebben? Of ajax hem nooit tegen. Alleen zeiken wij daar niet de hele dag over. PSV vorige week nog een buitenspelgoal goedgekeurd. Precies dezelfde goal die bij ajax tegen psv niet werd goed gekeurd. Maar nogmaals, wij zeuren niet zoveel.

100% geen penalty. Maar goed. Ik ben ontzettend blij dat mijn club wel heeft gekregen waar het recht op had. Eerste helft was onwijs slecht. Tweede helft waren ze top. Terechte uitslag uiteindelijk!

Dat je hier als ajax supporter blij mee kan zijn. een 2-2 die afgekeurd had moeten worden in je eigen wedstrijd en je concurrent gewoon simpelweg besloten. schaam je knvb. Schaam je ogen uit je kop vandaan.

Zo zeg heeft Ajax ook eens mazzel! Feyenoord knap teruggekomen na de 0-2 achterstand en de wedstrijd van donderdag nog in de benen.

Dit krijg je als je een tweede rangs scheidsrechter aanstelt. De KNVB heeft het weer voor elkaar. Deze strafschop was er overduidelijk geen een. En Ajax die wint van psv terwijl de bal over de lijn was.

Het is zo overduidelijk dat die natnekken van Amsterdam kampioen moeten worden van de knvb…

8 mei 2022 om 18:56

Waar kun je dat zien? Bal over de lijn. Geef me even dat verhelderende beeld.

8 mei 2022 om 19:36

Natnekken van Amsterdam. Wat ben je toch weer triest.

De enige manier om dit soort discussies te voorkomen is dat hands gewoon hands is. Ben je van al het gezeik af. Juist de onduidelijkheid van de handsregel zorgt voor pure willekeur

1e helft onderschat dankzij de roes van donderdag. 2e helft goed herstelt, hadden uit echte kansen ook wel mogen scoren. De pentalty is licht, maar als je kijkt hoe de bal gaat, en je denkt die arm weg, dan gaat hij redelijk richting de rechterbovenhoek. Arm is ook niet 'langs het lichaam', je ziet duidelijk een geknikte arm.

En dan te bedenken dat Ajax Veerman heeft laten lopen. Zoveelste misser. Maar gelukkig is nu 1 overwinning genoeg voor de titel. Dus dan maar a.s. woensdag! Al is Heerenveen in de huidige vorm zeker niet te onderschatten.

Kampioenschap beslist door scheid en VAR, erg trieste bedoeling.

Natuurlijk is het een onterecht penalty, maar ook hier geldt weer: psv moet niet in de situatie komen. Als je toestaat dat Feyenoord in minuut 94 nog in je 16 komt dan kan dit gebeuren.

8 mei 2022 om 19:08

Onzin. Er zijn momenten dat je in de 95e minuut met maar één doelpunt voorstaat in de Kuip. Dat is een volledig normale situatie, dat ga je niet kunnen voorkomen. Een scheidsrechter hoort dan het spel in goede banen te leiden. Daar heeft Serdar vandaag weer in gefaald. Het is zijn fout die ons van de overwinning beroofd.

8 mei 2022 om 19:43

@pijlsnelventje Je mag het onzin vinden, feit is dat hij de onterechte penal wel geeft. En dat gebeurd op alle velden. Kortom, wil je geen onterechte penalty dan moet je uit de 16 blijven en niet draaien als er geschoten wordt. Je hebt alleen invloed op jezelf en niet op de scheidsrechter. Onrechtvaardig maar het is niet anders,

8 mei 2022 om 19:50

Je verlegt de aandacht van de schandalige mispeer van Serdar naar het spel van PSV. Ik weet niet waarom je dat doet maar ik ga er niet in mee. PSV is vandaag beroofd door een arbitraire dwaling en dat is maar één persoon aan te rekenen en dat is de scheidsrechter.

Lalalalalallaallaal lekker Feyenoord! Penalty was niet terecht, maar gelijkspel is verdiend op basis van de tweede helft!

Zwaar onterechte penal, maar wat een middag voor ajax zijnde. In de laatste minuten nog 2-2 maken, had me al neer gelegd dat psv makkelijk
Zou winnen vandaag. Toen ze op 0-2 kwamen, maar nu gewoon kans om as woensdag kampioen te worden, ongelooflijk,

Dit is geen kado voor Feyenoord maar voor ajax dit is de zoveelste keer dat ajax geholpen word door de knvb

Maar gaan hier ook een keer consequenties voor komen. Overmorgen zijn velen het weer vergeten. Maar dit kan toch gewoon niet! Teams moeten beslisrecht krijgen zodat de scheids het verplicht terug moet kijken! Wat een nietsnut! KNVB moet openlijk excuses aanbieden voor deze totale miskleun, kon de paniek even niet aan.

Het was natuurlijk nooit een penalty maar Jezus wat heeft psv dit onnodig weggegeven zeg. De 2-1 hing 40 minuten in de lucht de gehele 2e helft. Toch raar dat we dit niet kunnen uitspelen.

Kampioenschap beslist door scheid en VAR, erg trieste bedoeling.

Als er überhaupt al twijfels waren bij Feyenoord om Dessers te kopen voor 4 miljoen dan mag ik aannemen dat dit inmiddels geen item meer is. Die man is goud waard voor de club (en in dit geval voor Ajax). Feyenoord kan hem zelfs kopen voor 4 miljoen en hem verkopen, al mag dat niet direct meen ik. Maar goed, kopen en opstellen zou ik zeggen.

Heerlijk dit en zwaar terecht, PSV tweede helft niks laten zien en Schmidt die als een klein kind voor de dug out de bal weg trapt, dan is die penalty inderdaad een soort van karma. Lijkt me dat naast die 4 miljoen voor Genk Dessers inmiddels ook een kist met goud er bij mag krijgen

Ik ben geen Feyenoord-fan, niet een aanhanger van PSV noch een supporter van Ajax. Maar wat mij betreft mag Serdar Gozubuyuk een jaar lang geen wedstrijden meer fluiten in de Eredivisie. Eventueel wel in de Turkse Super Lig. Dit soort dramatische en competitievervalsende scheidsrechters horen niet op de Nederlandse velden thuis.

Dit had ik niet meer verwacht, wauw.. Gefeliciteerd Feyenoord! Psv bestolen zie ik? Zeer triest wel. Maar aan de andere kant kan ik dit niet niet lekker vinden natu

Ben ik nou gek of heeft Feyenoord al twee wedstrijden achter elkaar niet meer gewonnen ?
Want in de Kuip kreeg ik het idee dat ze Champions league hadden gewonnens

Dit is precies de reden dat narcisten geen scheidsrechter horen te zijn. Hij zat te loeren op z’n moment en hij heeft hem gevonden. Gefeliciteerd Serdar toch nog de winnende gemaakt in de 95e minuut. Zeer netjes.

Gefeliciteerd KNVB....
Ondanks de blunders van de scheidsrechters heeft PSV het dit seizoen aan zichzelf te danken.
Die 4 punten die je verliest tegen ajax en feyenoord is zuur maar hoe makkelijk had je dit seizoen kampioen kunnen worden als je gewoon een keer 2x 45 min normaal blijft voetballen.
Je had vandaag feyenoord gewoon met 4-0 moeten afmaken..

8 mei 2022 om 19:24

Welke wedstrijd keek jij, je hebt zeker nog een grote kans gemist, maar Feyenoord had veel meer grote kansen. Wonder dat PSV nog voorstond in de extra tijd.

Haha ik kom thuis en zie gewoon 2-2 wat lekker zeg!

Schandalige beslissing!
Hier had de scheids op zijn minst naar het scherm toegeroepen moeten worden!
Gelijkspelen oké... maar op deze manier belachelijk!

Ik ben een neutrale voetballiefhebber, zelfs als het om Ajax, Feyenoord en PSV gaat. Deze penalty is een grof schandaal, een van de grootste arbitrale dwaasheden van de laatste jaren. Het doet er niets toe dat PSV de wedstrijd had moeten beslissen, de scheidsrechter speelt nu een beslissende rol in de competitie. Waardeloos. Hij en anderen zullen wel weer naar verklaringen zoeken, maar dit had nooit mogen gebeuren.

Respect voor Feyenoord dat ze na die slijtageslag in Frankrijk het nog kunnen opbrengen.

Hoe lullig ook het zijn de regels dus penalty.

Kampioenschap beslist

Kunnen we voortaan ophouden de andere landen te bashen dat alles corrupt en fraude is. Dit seizoen hebben we duidelijk gezien, dat ajax kampioen moet worden vd knvb. Wat een competitie zeg… give the cup to ajax. Schmidt had het al gezien… scheinheilig zooitje…

8 mei 2022 om 19:22

Hahahaha wat laat jij je weer kennen Arnavut1, over de cup gesproken is Ajax ook gewoon genaaid in de finale. Net als Ajax geen pingel kreeg in Deventer en thuis tegen Heracles. Zielige reactie,het enige wat Schmidt had gezien is dat het een gigantische kleuter is. Dat is je trainer dan, wat n idioot gedoe van hem.

Prachtige wedstrijd weer met 2 gezichten. Eerste helft PSV heer en meester. Tweede helft Feyenoord dominant en zeer dreigend met een aantal prachtige aanvallen. Puntendeling wel verdiend uiteindelijk denk ik. Zure strafschop, waar moet hij met z’n arm heen? Maar goed, genoten ook van live meepraten waar Ajax supporters in de eerste helft opzet vermoedden bij Feyenoord en de tweede helft de PSV supporters vinden dat de KNVB op hand is van Ajax. Haha, zo snel kan emotie keren dus in deze frustrerende pracht sport. Overigens heb ik als Groningen supporter niet veel te lachen, misschien enkel cynisch, maar ik kan hier oprecht van genieten. Zonde dat de spanning nu wel (zo goed als) helemaal verdwenen is, het zou een mooi slot zijn geweest!

Feyenoord-supporters roepen toch altijd zo hard dat ze Ajax haten? Serieuze vraag: waarom gaan ze dan zo massaal uit hun dak als ze met een puntje dat ze zelf niet echt nodig hebben Ajax kampioen maken?

Uiteraard is dit een gefrustreerde reactie van mijn kant. Maar toch.

8 mei 2022 om 19:19

Wat je vraagt is dus waarom Feyenoord fans meer van hun club houden dan Ajax haten??? Waar maak je je druk om? Feyenoord zit in een heerlijke fase, dan zijn alle punten, goals etc mooi meegenomen. Feyenoord verstevigt de 3de plek nu en dit geeft je een mooie morale boost dat je op het einde van het seizoen, zeker met een finale binnenkort gewoon goed kan gebruiken. Momentum is belangrijk in sport en Feyenoord pakt dat goed. Ook gewoon logisch, grote wedstrijd in Nederland en de hele tijd kansen missen dan in extase 2 keer scoren, heel logisch gewoon.
Ik zou letten op je trainer die zich gedraagt als een kleuter en niet waarom de fans die voor een kaartje betalen juichen als hun club scoort.

8 mei 2022 om 19:34

Joh, laat mij gewoon even lekker onredelijk en gefrustreerd zijn na zo'n wedstrijd.

9 mei 2022 om 16:13

@cabinessence, je hebt groot gelijk vriend, ik begrijp je zure reactie zeker net na de wedstrijd. Iedereen reageert anders een uurtje later. Nogmaals, sorry voor gisteren, was inderdaad wel een hele klote manier om je kans op de titel voorbij zien gaan.

Belachelijk natuurlijk die penalty. Zou bij geen enkele andere wedstrijd gegeven zijn. Is gewoon een kadootje.

Hahaha wat een heerlijk einde voor beide wedstrijden uiteindelijk.
Cody Gakpo is een hele goede speler, hele knappe goals, goede first touch, mooie afronding echt een prima speler. Vond dit niet echt een penalty, maar Junior keert zich wel met z'n rug naar de bal toe, dan kan dat gebeuren, niet dat ik er voor zal fluiten. De VAR is nog verre van perfect, maar PSV heeft daar ook wel eens profijt aangehad zie finale, net als Ajax gewoon wel dit jaar benadeeld is (GAE Heracles).
Groot compliment aan Feyenoord, had niet verwacht dat ze veel kracht zouden hebben in de 2de helft na de intensieve pot op Donderdag. Juist daarom vind ik dat PSV zich enorm blameert, de 2de helft was heel tam en mak en PSV leek de duels minder te winnen en ook de 2de ballen verloren ze opeens vaak. Dan kwam Schmidt gewoon veels te laat met die blessures en vind ik het vooral heerlijke karma voor die engerd van een Schmidt die echt enorm onsportief is, compleet tegen over gestelde van een Arne Slot. Heel zuur dat je zo laat die 2-2 tegen krijgt, maar je vraagt er ook om, 30 minuten in je strafschop gebied pielen kan je in het mes lopen en laten we eerlijk zijn, Feyenoord verdiende die gelijkmaker zeker, Mvogo keepte goed en vooral Toornstra en Dessers waren niet goed in de afronding.

Het is vooral psv die het helemaal weg geeft.
Natuurlijk wel discutabele penalty maar hij kan hem geven..

Schandalig dit zeg! Met zulke scheidsrechters heb je geen tegenstanders meer nodig. Als die Gozebuyuk en vooral de VARs geen schorsing of sanctie oplevert is de bond volstrekt ongeloofwaardig en neigt dit naar marchanderen. Bij Ajax vs Feyenoord hebben we ook discutabele beslissingen gezien die destijds Feyenoord van penalties hebben onthouden; lijkt er sterk op dat de VAR van dienst wil vermijden dat de arbiter in een volle bak tot impopulaire beslissingen in het nadeel van de thuisclub wordt gedwongen.

Volgens verschillende xG sites had Feyenoord gewoon betere kansen, dus PSV komt nog mooi weg met een 1 punt.

Ik denk dat het een hele makkelijke penalty was. Maar ik denk dat de scheids weldegelijk beïnvloed wordt door het gedrag van een behoorlijk aantal PSVers.

Complimenten aan Feyenoord. Buiten die penalty om leek het wel of PSV Donderdag gespeeld had.

Volgens mij hoorde ik Roger wat roepen langs de kant...iets met give the cup..

Ongelofelijke beslissing van Guzubuyuk. Mauro draait zich weg, hand naast het lichaam. Dit is never nooit een penalty. Guzubuyuk beslist vandaag het kampioenschap.

zou dit een goedmakertje zijn nadat de knvb de beker aan psv gegeven heeft?

8 mei 2022 om 19:42

Ja klopt josfnl dit was de bedoeling natuurlijk. Ajax kampioen en psv dan maar de beker

Ajax mag wel 4 miljoen over maken naar Feyenoord voor Dessers. 😂

Ach, feyenoord wint een keer op z'n PSV's.

8 mei 2022 om 20:17

Het was gelijkspel.

Als ik voor PSV was zou ik dit ook wel bij de scheidsrechter. Dit is echt een extreem makkelijk gegeven penalty, helemaal strak tegen het lijf is die hand niet, maar ja dat kan realistisch gezien nie; hij steekt hem niet uit dus geen penalty zou je dan zeggen. Het is nu wel over, tenzij Ajax haar dramatische vorm doortrekt en punten laat liggen tegen Heerenveen, ik sluit het niet eens uit.

Toch snap ik als buitenstaander niet waarom PSV zich weer zo terug laat dringen bij een voorsprong. Consolideren ok, maar hier werd echt het heft volledig uit handen gegeven. Dat gebeurde in de thuiswedstrijd tegen Ajax ook al. Wel heel zuur dat twee zwaar controversiële (onterechte) beslissingen je in beide gevallen de das om doen, maar door zo veel terug te lopen bren je jezelf ook wel in de positie waarin dat kan gebeuren :/.

Volgend jaar een hele open titelstrijd denk ik met nieuwe coaches bij Ajax en PSV. Feyenoord is kwalitatief net wat minder maar heeft continuïteit en een goede coach. Ik ben benieuwd

Daarnaast moet Schmidt ook eens in de spiegel kijken als je onder druk staat je meest dreigende en snelle counterende spelers gakpo en doen eruit halen,dan vraag je om problemen ,los van of dit wel of geen pingel was want daar kun je over redetwisten

8 mei 2022 om 19:45

Tja hij wil ze vast weer sparen voor de volgende wedstrijd of zo? Hij is sinds hij trainer is alleen maar voetballers aan het sparen en er zijn al meer dan 60 (!) blessures geweest. Dus ja, inderdaad mag hij in de spiegel kijken.

8 mei 2022 om 20:19

De lijst met slechte beslissingen, domme wissels en gerommel met de opstellingen door Schmidt is een stuk langer dan de slechte beslissingen van Guzobyuk.

Het is wat ongelukkig, maar een schot op goal die met de arm geblokt wordt, waarom zou dat ineens geen penalty zijn dan? Vind de beslissing van de scheids prima hoe sneu ook voor PSV. Gewoon niet goed uitgevoerd blok door Mauro.

Yesss ajax kampioen

Het is knvb weer gelukt. En morgen loopt van Boekel hier in Vierlingsbeek weer op te scheppen hoe goed hij is. Die man wordt hier uitgekotst. Walgelijke man

Zegt genoeg dat die scheids niet voor de camera wilt komen. Kiezelharde schande dat je daar een penalty voor geeft. Beslist in zijn eentje de titel. Wauw. Maar PSV moet ook naar zichzelf kijken. Tweede helft sloeg nergens op. Je laat een vermoeide Feyenoord helemaal terug komen. Hoe kan dat? Heel blij dat Schmidt straks naar Benfica gaat. Echt een hele slechte trainer. Dat je met die man twee prijzen hebt gewonnen en tweede gaat eindigen, is een wonder.

8 mei 2022 om 19:48

De titel nog wel? Zelfs al was het 1-2 gebleven was de achterstand nog 2 punten. Ajax nog tegen Heerenveen en Vitesse. Nou die heb ik vandaag beide in actie gezien. Gaat ajax echt niet van verliezen. Denk toch echt dat psv het grotendeels zelf heeft weggegeven dit seizoen. Sterker nog, denk dat Ajax simpelweg beter was over het gehele seizoen.

Terug van weg geweest. De ouderwetse Kuip penalty. Die was echt in geen enkel ander stadion gegeven. Wel apart dat Zwolle gisteren en PSV vandaag in vol ornaat worden genaaid door de arbitrage en dan vooral de VAR die in beide gevallen gewoon fout zaten. Nou ja, woensdag feest als we van Heerenveen winnen en de rest zoekt maar uit waar ze eindigen

Deed me denken aan PSG-ManU van een paar jaar terug. Wat mij betreft geen pingel, maar waarom spring je omhoog en draai je je lichaam? Je weet dat je daarmee een risico loopt. Ik vind de arm dichtbij genoeg maar je loopt risico om niks en je weet dat iedere scheids die lijn ergens anders trekt.

Ik begrijp heel goed dat ze bij PSV doodziek zijn van deze beslissing. In mijn beleving was het geen penalty, maar al die mensen die zeggen dat de VAR moest ingrijpen zitten ernaast. De scheidsrechter kan hem geven, omdat een doelpoging met de arm wordt gekeerd, dus mag de VAR niet ingrijpen. Andersom, als hij niet gegeven was, zou de VAR ook niet mogen ingrijpen.

En dan alle insinuaties dat Gozebuyuk voor Ajax zou fluiten. Dan hoor je echt thuis bij de complotdenkers.

8 mei 2022 om 19:47

Inderdaad is gewoon hands en een pingel kan / moet je dus ook geven. Wel heel ongelukkig dit voor PSV

Zeer discutabel nog wel. Nou nou, prima stemmingmakerij.

Dank Feyenoord! Mooi dat jullie Ajax steunen. Ik ben 25 mei ook voor even Feyenoorder

Als Ajacied vind ik het fijn dat PSV punten laat liggen, maar objectief gezien kan dit natuurlijk écht niet. Die elleboog zit gewoon tegen zijn zij aan, meer dan dat kun je niet van die gozer verwachten. Om daar dan een pingel voor te geven, wanneer de bal zo hard en van zo dichtbij wordt geschoten... dat is niet eens discutabel, dat is gewoon zwaar onterecht.

Ik ga (als scheidsrechter zijnde) maar even tegen de stroom in, JA dit was een pingel en ik zal ook uitleggen waarom.
Mauro "draait" op het moment dat Toornstra schiet. Op het moment dat je besluit te draaien sta je niet meer in natuurlijke positie. Natuurlijke positie is namelijk dat je met je lichaam naar de bal toe staat met je armen strak langs het lichaam.
Goed Mauro is gedraaid, alle uitstekende armen/handen worden nu gezien als strafbaar hands. Dat zal hij, zeker gezien de korte afstand, niet met opzet doen maar omdat hij besloot te draaien wordt het wel "voorwaardelijke opzet". Dat betekent weer dat je het risico neemt dat de bal tegen een arm/hand komt door te gaan draaien.
Als Mauro gewoon was blijven staan met z'n armen strak langs het lichaam dan staat hij wel in natuurlijke positie en is het geen hands.
Mauro draaide echter (voorwaardelijke opzet), waarbij de bal tegen een uitstekende elleboog komt en het dus strafbaar hands en dus een pingel is.

8 mei 2022 om 20:02

@Michael2410 mooi uitgelegd maar wat een lulkoek.

8 mei 2022 om 20:05

Veelzeggende reactie dit. Iets lulkoek noemen zonder met inhoudelijke argumenten te komen, DAT is pas lulkoek!

8 mei 2022 om 20:32

@Michael2410 jou reactie is een veelzeggende reactie van een scheidsrechter met het spelregelboekje op schoot. Totaal geen inzicht en inlevingsvermogen.

8 mei 2022 om 20:43

Het is redelijk vergelijkbaar met PSG-ManU van 2019. Daar vond ook 99.9% het onzin maar was het volgens de UEFA volgens de letter van de spelregels correct gefloten.

8 mei 2022 om 20:44

Deze spelregels zijn juist zo opgesteld om niet alleen inlevingsvermogen richting de verdedigende partij te hebben maar ook richting de aanvallende.
Een schot op doel van de aanvallende partij wordt op deze wijze geblokkeerd. Daar niets mee doen zou ook weer van een gebrek aan inlevingsvermogen richting de aanvallende partij getuigen.
Overigens als je ooit een wedstrijd gaat fluiten zou ik als ik jou was dat beroemde inlevingsvermogen zoveel mogelijk achterwege laten. Over het algemeen leid inlevingsvermogen in de ene partij namelijk tot woede bij de andere. Volg gewoon het boekje, dan kan je op z'n minst zeggen dat een partij zich niet genaaid hoeft te voelen omdat de spelregels gevolgd zijn.

8 mei 2022 om 21:07

Het gaat hier helemaal niet om inzicht en inlevingsvermogen… regels zijn regels .. want hoe jij het nu schetst mogen regels wordem overtreden op het moment dat de wedstrijd het toelaat .. bullshit .. gozebuyuk heeft ook niks verpest voor psv dat hebben ze zelf gedaan het afgelopen seizoen … maar zoals altijddddddddd en elk seizoen weer .. een overschat psv🙄🙄🙄

Als hier iemand echt oprecht meent dat het een penalty is dan kun je beter gaan dammen. Ik begrijp dat je dit als ajax of Feyenoord supporter roept maar van binnen weet iedereen dat dit gewoon geen penalty is. Feyenoord zou zo’n bal in de finale straks tegen moeten krijgen dan wil ik iedereen wel eens horen. Elke voetballiefhebber met een groter IQ dan een gorilla weet dat dit geen penalty was.

8 mei 2022 om 21:15

Helemaal juist gezegd!

De titel van dit artikel moet zijn: 'slap PSV in de tweede helft en slecht wisselbeleid Schmidt kost PSV titelkansen'

Ik zal de hele wereld wel over me heen krijgen maar waarom is het geen terechte penalty. Je kunt het omdraaien waarom draait die zijn rug naar de bal, waarom blijft die niet naar de bal kijken. Door het draaien neemt hij het risico. Dus misschien wel een terechte penalty.

Ik zie het probleem niet. Hij raakt de bal toch gewoon met zijn elleboog? Als je op deze (domme) manier probeert de bal te blokkeren, dan neem je het risico dat je de bal met je hand/arm/elleboog raakt, en dat je daar een penalty voor tegen krijgt.

En als zo vaak laat PSV het weer afweten, als het er werkelijk om gaat. Kwestie van mentaliteit. Ajax is de terechte kampioen.

Nou psv heeft ook een keer de scheids tegen boe hoe!!!!

Psv is echt zwaar genaaid ,eerlijk is eerlijk.

Wauw zo vreemd dat veel mensen het over onterechte penalty hebben. Het is gewoon een arm die naar achter zwaait en de bal die richting het doel ging met aannemelijke kans om binnen de palen te belanden.

Wat is hier precies geen penalty aan? Huilie huilie psv

8 mei 2022 om 21:10

Had je je bril niet op?

Het hele seizoen wordt Ajax al door de scheidsrechters geholpen dus waarom nu ook niet. Blijkbaar hebben ze genoeg geld om de scheidsrechters aan hun zijde te krijgen (omkoping???)

Terechte pingel. Wie springt er nou op deze manier op?

Feyenoord bedankt. Ik zal voor jullie duimen in de confetti league final.

TITEL NUMMER 36 HERE WE GO!

Gewoon terechte strafschop. Armen niet langs het lichaam, dus gewoon een pingel. Dat zijn de regels. Klasse gefloten en niet janken.

Hij blockt een schot op doel met zijn arm, door met zijn rug en arm naar de bal toe te draaien. Dat was waarschijnlijk niet de bedoeling, maar is natuurlijk wel gewoon hands. Terechte strafschop in mijn ogen.

Allemaal leuk hoor het kampioenschap van Ajax. Maar je moet toch concluderen dat Feyenoord dit seizoen het beste Nederlandse team is. Het team is ongelofelijk fit. Ze strijden als leeuwen en weigeren te verliezen. Het voetbal is goed verzorgd en als kers op de taart de hele goede resultaten. Ook in Europa.

VAR was vandaag echt waardeloos, maar dat terzijde.

Waarom heeft niemand het over de handelswijze van John de Jong? Winterstop heeft hij de mogelijkheid gehad om een extra Cv/lb aan te trekken wegens constante blessures in de verdediging. Dat is dus niet gebeurd!

Nu in deze cruciale fase zijn Romalho en Boscagli geblesseerd, waardoor je uit wanhoop Guti moet positioneren als Cv.

Door zijn mistiming met koppen, scoort Feyenoord om paar minuten later ook nog een penalty te scoren.

Man wat mis ik Brands als technische directeur zeg. Die zou elke positie dubbel bezetten om dit te voorkomen

Belachelijke strafschop en dus onterechte uitslag. Al geeft die uitslag wel de krachtsverhouding juist weer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren