Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Atalanta geeft Liverpool ongenadig pak slaag op Anfield

Laatste update:

Atalanta heeft donderdagavond voor een enorme stunt gezorgd in de Europa League. De ploeg van trainer Gian Piero Gasperini was op Anfield met 0-3 te sterk voor Liverpool. Grote man aan Italiaanse zijde werd Gianluca Scamacca. De voormalig speler van Jong PSV en PEC Zwolle maakte twee goals en was belangrijk bij de derde treffer. Voor Liverpool betekende het de eerste nederlaag op Anfield sinds 21 februari vorig jaar.

Jürgen Klopp stuurde een sterk gewijzigd elftal het veld in ten opzichte van de Premier League-topper tegen Manchester United van afgelopen weekend. Zo was er onder meer een basisplaats voor Cody Gakpo en Harvey Elliott en begon Mohamed Salah op de bank.

Grote verrassing aan de kant van Atalanta was Juan Musso. De reservedoelman, die in de achtste finale ook mocht aantreden tegen Sporting Portugal, hield Marco Carnesecchi op de bank. Verder waren er uiteraard basisplaatsen voor Marten de Roon en Teun Koopmeiners.

Atalanta kwam verrassend goed voor de dag op Anfield en speelde met vertrouwen in het eerste kwartier. Al na vier minuten had Mario Pasalic de score moeten openen, maar zijn inzet voor open doel kwam vol in het gezicht van Caoimhín Kelleher.

Liverpool kreeg wel wat kleine mogelijkheden, maar echt gevaarlijk werd de ploeg van Klopp niet. Het was Atalanta dat op slag van rust brutaal de leiding greep, toen Kelleher niet vrijuit ging op een inzet van Scamacca: 0-1.

De score had niet veel later zelfs verdubbeld kunnen worden, ware het niet dat Kelleher ditmaal wel een goede redding in huis had. De Ier, vervanger van Alisson Becker, weerhield Koopmeiners van scoren.

Klopp had na 45 minuten genoeg gezien en bracht Salah, Andrew Robertson en Dominik Szoboszlai binnen de lijnen om de meubelen te redden. De Egyptenaar kreeg meteen een goede schietkans, maar zag zijn inzet gepakt worden in de korte hoek.

Amper een minuut later kreeg ook Darwin Núnez een mogelijkheid om de score gelijk te trekken, maar zijn schot op aangeven van Gakpo ging over. Atalanta wachtte geduldig af en kwam eruit op de momenten dat het kon.

Het strijdplan van Gasperini leidde na een uur spelen tot de 0-2. Het voorbereidende werk kwam van Charles De Ketelaere en opnieuw was Scamacca het eindstation. De spits schoot ineens raak achter Kelleher.

Liverpool gaf zich echter niet gewonnen en leek de stand een kwartier voor tijd gelijk te trekken via Salah. De invaller schoot raak op aangeven van de eveneens ingevallen Robertson, maar deed dat in buitenspelpositie.

Alsof de avond daarmee nog niet vervelend genoeg was voor Liverpool, deed ook Pasalic nog een duit in het zakje namens de bezoekers. De middenvelder was er als de kippen bij om een rebound achter Kelleher in het doel te werken: 0-3.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lol ik vond dit voetballend gezien de beste wedstrijd van Gakpo bij Liverpool en dan verliezen ze met 0-3. Klopp vond hem volgens mij ook goed, want hij wisselde hem niet itt een Nunez.

Verder heeft het er volgens mij vooral mee te maken dat Liverpool niet begon met de sterkste formatie en dan geef je toch een signaal af aan Atalanta dat er wat te halen valt en daar hebben ze gebruik van gemaakt. Bijna geen kans weggeven en op de juiste momenten toegeslagen. Puike prestatie!

11 april 2024 om 22:55

Gakpo speelde eindelijk weer goed, maar dan heb je 9 andere veldspelers om je heen die overduidelijk laten merken er helemaal geen zin in te hebben. Atalanta liet ook helemaal niet zien dat ze een ploeg van topniveau zijn, maar als je op deze manier een wedstrijd ingaat verlies je ook wel van Telstar en Top Oss... Verschrikkelijk slecht

11 april 2024 om 22:59

Wat een slechte verliezer ben je als je nu atalanta omlaag gaat praten, die waren echt wel top vanavond, anders win je niet op anfield met 0-3, maar je logo zegt genoeg.

11 april 2024 om 23:06

Alle credits naar Atalanta hoor, we mogen niet klagen met 0-3. Wij verdienen hier helemaaal niets maar ook niets. Eén voor één zijn het losers aan onze kant, echt waar de laatste weken is er iets gekraakt bij mij als fan. Sommige spelers ben ik zo beu en onze manier van opbouwen en verdedigen. Tijd voor een nieuwe ‘modernere’ coach.

11 april 2024 om 23:10

Goed is ook wel overdreven. Een aantal keren wel een erg slordige voortzetting. Dat balletje diep op Elliot moet gewoon goed zijn en je steekt hem zo richting een vrij doel. Atalanta liet een stuk meer zien dan Liverpool en won gewoon meer dan terecht dus geen idee waarom je dit zo zegt

11 april 2024 om 23:12

Welke spelers bedoel je dan? Van wat ik heb gezien werd Liverpool voornamelijk overklast in het aangaan van duels en de intensiviteit.

11 april 2024 om 23:22

Nou dit dus...echt kinderlijke opbouw fouten..en Nunez blijft een ego...als ie zijn bril op zet kan er veel meer uitkomen dan dit.

11 april 2024 om 23:31

@remko ik denk dat Atalanta zelf ook weet dat ze het moeten hebben voor hun geweldige strijdlustigheid, inzet en genadeloosheid. Op Koopmeiners na, is dat ook precies wat ze gedaan hebben: de momenten uitgezocht waarop Liverpool een fout maakt en het direct keihard afstraffen. Van het eigen voetballende vermogen moeten ze het niet hebben, dus is dit natuurlijk ontzettend slim gespeeld. Credits ook naar de coach, die heeft Liverpool al eens eerder gepakt op zo'n manier. Als ik een slechte verliezer zou zijn, zou ik overigens liever zeggen dat Atalanta een prime-Barcelona team is; dan voelt het allemaal wat minder erg dan nu ;-)

11 april 2024 om 23:49

Ten Hag heeft jullie gebroken met dat verlies in FA cup

12 april 2024 om 00:16

Atalanta moet het hebben van strijdlust, inzet en genadeloosheid. Wat heeft het grote Liverpool uit die grote Premier League precies nodig dan?

12 april 2024 om 01:42

Alsof liverpool zo verschrikkelijk goed aan de bal is. Liverpool moet het juist altijd hebben van strijdlust, inzet, drive en salah.

12 april 2024 om 06:29

@rm1335 Ik hoop bij wedstrijden altijd wel dat ze zelf het spel maken en daarin verzorgd en attractief voetbal laten zien. Daar was gisteravond niks van te zien. Dat ik overigens 'verschrikkelijk slecht' zei in mijn originele comment slaat natuurlijk volledig op Liverpool, niet op de kwaliteiten van Atalanta. En Atalanta is natuurlijk ook niet het niveau Telstar, maar laatstgenoemde kan ook van je winnen als je zo speelt zoals gisteren. Echter, ben ik van mening dat een Liverpool met zo'n team ten alle tijde moeten winnen van Atalanta, en dat dit behoorlijk
gênant is. Al die goals kwamen uit belachelijk balverlies op 't middenveld. Zo gek is dat volgens mij niet om te observeren.

12 april 2024 om 10:40

Want klopp is geen moderne coach? Je weet dat hij weg gaat einde seizoen? Iets wat ik persoonlijk jammer vind wat deze man heeft ons zoveel gebracht voor hij kwam waren we een nietszeggende subtopper geworden , hij heeft ons teruggebracht naar de top , ook nu doen we nog volop mee om het kampioenschap hoop dat hij het mooi gaat afsluiten. Gasperini zou ik trouwens een goede vervanger vinden heeft atalanta echt op de kaart gezet met goed voetbal

11 april 2024 om 22:55

Bizar hoe goed Gakpo was, en dan zo'n resultaat...

12 april 2024 om 02:20

@Baardgrasmus,

Bizar wanneer Liverpool in goede doen zijn Gakpo bijna nooit thuis geeft!

11 april 2024 om 22:59

Vreemd dat jullie Gakpo zo goed vonden spelen allemaal, ik vond 'm erg slordig in de passing. Goede back-op, maar zeker geen basismateriaal voor Liverpool.

11 april 2024 om 23:03

Vandaag gewoon de beste aanvaller.

11 april 2024 om 23:08

Slordig in de passing? Was juist de enige die zuiver was in de passing. Daarnaast ook zeer sterk aan de bal, speelde echt een puike pot.

11 april 2024 om 23:08

Was sterk begonnen het eerste kwartier, maar nadien deed die volop mee in de malaise. De ene slechte pass na de andere. Maar was zeker niet de minste aan onze kant, al zegt dat niet zoveel vandaag.

11 april 2024 om 23:10

@CaptainHendo: Hij was de tweede helft gewoon weer prima hoor. Als Nunez zijn vizier op scherp had, dan had Gakpo zijn assist ook wel gehad.

11 april 2024 om 23:15

Gakpo komt op 44 passes, waarvan er 37 aan kwamen. Dat is 84%, gewoon prima dus. In totaal kreeg hij een 8,4 bij Sofacscore en dat is zonder goal of assist enorm hoog. Won veel duels en veel key passes. Goede wedstrijd dus

12 april 2024 om 01:42

Gakpo was de minst slechte aanvaller omdat Luiz Diaz, Jota en Salah op de bank begonnen.

11 april 2024 om 23:13

Heb je wedstrijd gezien? Eerste helft waren en zeker grote kansen voor liverpool, nog bal via lat/paal van elliot.. na de 0 1 nog wat kansen, bij de 0 2 , is liverpool niet heel gevaarlijk meer geweest.. en de verdediging staat echt te slapen zeker bij de 0 3.. atalanta goed en effectief met de kansen om gegaan

12 april 2024 om 08:54

Volgende keer toch maar weer een voorhoede met Diaz-Nunez-Salah

Serie A subtopper wint 3-0 van titelkandidaat Premier League. Gasperini, topcoach!

Geeft toch wel aan dat de Serie A in de lift zit, ondanks de oude, betonnen bakken en lege portemonnees. Forza Italia!

11 april 2024 om 22:54

Tactisch altijd een topcompetitie.

11 april 2024 om 22:55

Volgens mij worden de stadions inmiddels vernieuwd in Italië en zit er weer veel meer publiek dan 5 a 10 jaar geleden

11 april 2024 om 22:59

Een aantal wel, maar helaas zit de regelgeving zo scheef in elkaar dat het nog lang gaat duren - als het al gebeurt.

12 april 2024 om 09:01

Bij Palermo en Fiorentina staan er sinds kort ook 2 geweldig nieuwe jeugd complexen met alles erop en eraan. Zou mooi zijn als het is wat vlotter ging met die stadions. Er zijn zat clubs met mooie plannen die helaas maar niet uit de grond komen door de regelgeving.

11 april 2024 om 22:57

0 Italiaanse clubs in de kwartfinale van de CL. Verbaasde me juist erover dat Italië daar helemaal niet aanwezig is, weet dus ook niet per se of je kan beweren dat ze in de lift zitten dan. Dat de PL weer schromelijk overschat wordt kan je dan wel weer beweren. Eigenlijk heeft alleen City echt thuis gegeven. Arsenal heeft het moeilijk tegen een Bayern dat zeer slecht in vorm is, Liverpool hard onderuit tegen Italiaanse subtopper. Leverkusen wint gemakkelijk van West Ham

11 april 2024 om 23:01

Inter heeft het tegeb Atletico verprutst, zowel thuis als uit zichzelf tekort gedaan. Maar inderdaad hoort wel een Italiaanse ploeg in de kwartfinale van de CL, jammer dat het niet is gelukt

11 april 2024 om 23:02

Niet in de lift tegenover vorig jaar, maar meer de afgelopen jaren. Inter was (en is) gewoon ijzersterk, vliegt er alleen na pingels uit.

Scheelt ook dat kwaliteit in Italië erg breed verdeeld is, met afgelopen jaren acht teams die allemaal presteerden.

11 april 2024 om 23:05

Inkemontana, vorig jaar 3 in halve finale CL, maar dat hou je voor het gemak eruit. Maar klopt dit jaar weer niets; met die cycle kan ik best leven; volgend jaar dan weer top jaar.

11 april 2024 om 23:37

Italie presteert anders het best van alle Europese landen en is hard opweg naar volgend jaar 5 ploegen in de CL groepsfase

12 april 2024 om 00:43

Doordat je in de EL en Conference League net zoveel punten pakt als de CL , wat een kromme regel is. Italie had alleen vorig jaar 3 ploegen in de kwartfinale, anderzijds ook 3 van de laatste 4 jaren ook 0 ploegen. Op de laatste 10 jaar staan ze 4de en dik achter achtereenvolgens Spanje, Engeland en Duitsland. Kwaliteit kan wel breed zijn maar anderzijds kan buiten Inter niemand tippen aan een de Spaanse top-3, Engelse top-3, Duitse top-2 en PSG. De vraag is verder ook of ploegen als Atalanta of Roma sterker zijn dan een Leipzig, Sociedad of Aston Villa etc. Lijkt me niet.

12 april 2024 om 00:51

ja als je kijkt naar de coefficienten lijst maar dat is niet helemaal de juiste manier om dingen te beoordelen.

12 april 2024 om 05:21

Derkaiser. Loop anders nog meer te haten. Feit is dat Italië boven Duitsland staat en in de nek zit van Spanje. Ik zou je maar meer druk maken om je eigen competitie waarin ploegen als Frankfurt en Union niks voorstellen en nu zelfs Bayern niet meer zo sterk is.

12 april 2024 om 06:45

Alleen Fiorentina speel Conference League.

12 april 2024 om 07:44

Je pakt in de CL gewoon de meeste punten hoor, daar verdien je namelijk veel meer bonuspunten dan in de EL en de ECL. Ik ben het met je eens dat op Inter na Italie geen absolute topploeg heeft op dit moment zoals City, Liverpool, Real, Barca en Bayern. Maar voor de rest denk ik dat ploegen als Milan, Roma, Juve (met een fatsoenlijke coach) en Napoli wellicht niet heel erg onder doen voor de rest. Dan heb je nog Lazio, Fiorentina, Atalanta en Bologna die heel sterk zijn dit seizoen. Italie heeft gewoon een hele brede top/subtop, wat ook heel veel zegt over de sterkte van de competitie. Ik durf zelfs te beargumenteren op dit moment na Engeland de sterkste van Europa en dat zie je ook aan de coefficienten aanfgezien ze Duitsland al voorbij zijn en Spanje volgend jaar ook inhalen.

12 april 2024 om 08:00

Lekker Inhoudelijk reactie Benzemaa, maar zo kennen we je weer. En Frankfurt won paar jaar geleden de EL, wanneer deed een Italiaanse club dat voor het laatst? Juist ja.

12 april 2024 om 09:03

Nee die van jou is lekker inhoudelijk. Zeggen dat de Serie A dik achter staat terwijl ze boven de bundesliga staan op een ranglijst die gebaseerd op de resultaten van de afgelopen 5 jaar. Ook dit seizoen weer de meeste punten waardoor ze volgend seizoen een 5e CL plek pakken. Vooral blijven ontkennen je zet jezelf alleen maar voorschut.

12 april 2024 om 09:11

Ik zei alleen dat Italie veel punten pakt in de Europa en Conference League wat feitelijk gewoon klopt. Verder zijn de verschillen enorm klein (Duitsland, Spanje en Italie) en presteren in de CL Duitsland en Spanje beide stukken beter de laatste 5 jaar, jankerd.

12 april 2024 om 10:35

Voer toch een gesprek als volwassen, jullie zijn toch geen stel kleine kinderen? Het is een feit dat Serie A beter presteert overall gezien. Maar het kan prima zo zijn dat de Bundesliga beter presteert in CL. Serie A dan weer in EL en ECL

12 april 2024 om 10:52

Gaat erom dat ik op een genuanceerde en feitelijke manier mijn verhaal doe maar Benzema is meteen op zijn pikkie getrapt en haalt dingen erbij wat ik niet benoemd heb. Wel ironisch dat die Frankfurt aanhaalde een ploeg die de EL wist te winnen recentelijk. Misschien kunnen de Italiaanse clubs op cursus hoe ze dat ook kunnen doen. Inter met R9 was de laatste, moet je nagaan.

12 april 2024 om 14:20

Haha en daarna alsnog doorgaan met 'maar hij begon'. Man man..

12 april 2024 om 03:17

Als de serie A in de lift zit, zit de PL in een raket.

12 april 2024 om 06:15

PL teams valleen juist heel erg tegen. Zo alleen nog City en Villa in Europa.

12 april 2024 om 10:36

Mag ik die glazen bol ook lenen?

12 april 2024 om 07:13

Niks te nadele van het Italiaanse voetbal en Atalanta, maar liverpool geloofd dit toernooi toch wel? De Engelse clubs strijden alleen voor CL en competitie. Daar is zo veel meer geld mee te verdienen. Geeft wel direct aan dat het erg scheef zit wat prijzengeld betreft.

Deze had ik niet zien aankomen, maar heerlijk voor het Italiaanse voetbal.

Zeer sterk Atalanta gezien. Gakpo speelde overigens wel echt goed, had 2 of 3 assists moeten hebben.Was de beste aan Liverpool kant, de rest was ronduit slecht. Atalanta terecht gewonnen.

Is Gasperini niet iets voor Liverpool voor volgend seizoen? Ondergewaardeerde trainer. Heeft Klopp gewoon overklast vandaag. Zou een goede trainer zijn voor Liverpool.

11 april 2024 om 22:56

Durf ik niet te zeggen. De spelers die al lang bij Atalanta zitten, zijn vaak niet de creativelingen. Papu Gomez is er ook met onenigheid vertrokken, met Ilicic had-ie ook vaker hoog oplopende discussies.

11 april 2024 om 23:06

@Zeballos

Vreemde redenering. Om het voetbal van Gasperini te spelen heb je toch creativiteit nodig? Hij speelt niet op z’n Mourinho’s of Benitez, maar gaat voluit in de aanval.

11 april 2024 om 23:09

Wat Zeballos zegt klopt wel. Gasperini zijn teams zijn leuk om te zien omdat het erg dynamisch is. Harde werkers. Alleen de echt creatieve spelers, daar lijkt hij geen groot fan van. Het is werken. Lopen. Wel echt een topcoach trouwens

11 april 2024 om 23:12

Er zijn zeker creatievelingen, alleen vraagt Gasperini iets van zijn spelers wat niet iedereen jarenlang op kan brengen, zoals een Papu Gomez.

12 april 2024 om 00:08

Dan past hij toch juist bij Liverpool? Harde werkers met Mac Allister, Diaz, Nunez, etc

Die Gasperini laat consequent zien een hele goede coach te zijn. Volledig verdiende overwinning van Atalanta. Dit is toch een schande voor een club met de pretenties van Liverpool.

Wat was dat Liverpool slecht zeg..
Daar een middelmatige club uit de eredivisie zelfs van gewonnen vanavond..
Nee ik moet niet overdrijven 😅

11 april 2024 om 23:30

Haha inderdaad. Ajax had hier niet van gewonnen

Wat een ongeïnspireerde bende liep daar rond op het veld vanavond zeg. Totaal geen creativiteit en ik had niet echt het idee dat atalanta iets heel speciaals deed waardoor Liverpool niet tot hun spel kwam. Het kwam echt door ons zelf. Vergeet het maar met de EL, dit team is echt niet in staat om een dergelijke prestatie als tegen Barça toendertijd te flikken. Klopp is op, het heeft geen inspiratie meer. Uiteraard wel alle respect voor onze legend. Heel vreemd dat je spelers gaat sparen in een dergelijke wedstrijd, gewoon je beste 11 opstellen. Tsimikas, Elliot en Jones hadden er niks te zoeken. Dan maar wat risico om wat voorheen geblesseerde jongens gewoon te laten starten. Damn, ik pak me nog even een biertje hoor.

11 april 2024 om 22:57

Het is echt een beetje rouleren om het rouleren geworden bij Klopp. In zijn eerste (en meer succesvolle) jaren speelde hij echt veel meer met een vaste 11. En zeker nu... Nu je in de fase komt waarin het metaal verdeeld wordt constant compleet andere basis opstellingen. Echt heel dom. (Je kunt altijd 1 of 2 spelers een keer rust geven maar je moet eigenlijk wel een vaste 11 hebben)

11 april 2024 om 23:01

Dat is met het aantal wedstrijden en de stand toch helemaal niet mogelijk?

11 april 2024 om 23:02

Ik ben het helemaal met je eens en vind ook dat hij nu voor een echte vaste opstelling moet blijven gaan. Maar dat is dit seizoen ook lastig geweest met al die blessures die elkaar afwisselden. Achja, voetbal blijft voetbal.

11 april 2024 om 23:06

Je moet ook zeker wel eens rouleren in je elftal. Dat is natuurlijk prima. Maar zoiets moet je altijd met mate doen. Op een manier waardoor de automatismen in de ploeg blijven. Dus elke wedstrijd 1 of 2 posities door een ander invullen is prima. Maar wat je nu ziet gebeuren is dat bijvoorbeeld de verdediging wedstrijd op wedstrijd compleet anders wordt neergezet. Dat is gewoon niet handig.

11 april 2024 om 23:09

Die blessures zie je zeker in de Premier League overal wel. United en City hebben ook een behoorlijke lijst afwezigen. Maar ik denk ook wel dat je als Liverpool moet gaan analyseren of je dat voor kunt zijn met de spelers die je haalt. Er zitten er namelijk wel vaak een aantal tussen die meer geblesseerd zijn dan fit. Zoals een Keita de afgelopen jaren, Alcantara hetzelfde verhaal, Konate is ook best vaak niet fit.

11 april 2024 om 23:22

Ja. Daar kan ik me wel in vinden. Ik kijk helaas te weinig om te weten hoe er gewisseld wordt, maar je zult toch hier en daar rust moeten geven en spelers kansen moeten bieden. Vandaag is dat niet gelukt.

11 april 2024 om 23:43

Vergeet niet dat city een selectiebreedte heeft waar menig andere club van droomt. Liverpool heeft dit niet gehad, ook niet in het jaar dat ze onder Klopp kampioen werden of de CL wonnen. Je moet geluk hebben met de mate waarin spelers geblesseerd raken. Vandaar dat Keita is weggegaan, Thiago nog in z’n contract zit en zeer blessuregevoelig is, maar geen andere club een geblesseerde speler koopt. Verder zijn er weinig spelers die erg blessuregevoelig zijn volgens mij. Voornamelijk het middelveld is erg dun qua bezetting en serieuze tweede keuzes. Daar heeft Klopp weinig in te willen of te kiezen.

11 april 2024 om 23:06

Elliott speelt de laatste maanden beter dan Salah. Al had Elliott prima op het middenveld kunnen starten ipv Jones, die na zijn blessure niets maar dan ook niets goed heeft gedaan. Keuze voor Tsimikas vond ik ook een beetje raar.

12 april 2024 om 08:10

Ben het zeker met je eens keizer. Maar ik vind Elliot geen starter. Elliot moet ergens in de 60e minuut inkomen. De manier waarop hij energie brengt, trekt die de hele ploeg mee. Hij heeft het zeker verdient om van vaste waarde te kunnen zijn ja.

Terechte winst voor Atalanta, heel slim gevoetbald. Liverpool amateuristisch en slap, waar heb ik naar zitten kijken…

Wat een ongelooflijk slechte pot van Liverpool. Totaal geen samenhang in het spel. Klopp moet nu heel erg gaan uitkijken dat zijn laatste seizoen niet eindigt met als enige hoogtepunt de League Cup... (Voor zover dat al een hoogtepunt is)

Ik ben een grote fan van Liverpool en Atalanta, dus keek aandachtig naar beide teams. Ook al gun ik Klopp deze prijs zo erg, mede omdat het zijn laatste seizoen is, was dit wel een Atalanta masterclass. Aanval en middenveld vastzetten en hopen op individuele fouten van je tegenstander. Dat je Liverpool aanvallend zo erg kan beperken op eigen veld, dat is gewoon heel goed gedaan. Wel meer verwacht van Koopmeiners, want dit is het podium dat je kan laten zien, maar die was bijzonder slordig in de afronding. Tevens misschien het laatste jaar van Mister Gasperini. Hopelijk kan hij een prijs pakken met de coppa of de Europa League, en kan Klopp voor de premier league of misschien ook voor de europa league gaan als ze het in Bergamo kunnen omgooien.

11 april 2024 om 23:07

Gakpo en De Roon waren de enige sterke Nederlanders. Gakpo had er als enige van Liverpool zin in. Helaas rondde de rest zijn goede ballen niet af.

De Roon zat overal tussen. Hij speelde echt een geweldige partij ook

Koopmeiners werkte zich een ongeluk, alleen hij was aan de bal erg zwak.

Van Dijk slordig. Onoplettend. Is normaliter natuurlijk fenomenaal, maar vandaag niet. Verre van zelfs.

Prachtige en zeer terechte overwinning van Atalanta. Geweldig voor mannen als Koopmeiners (die ik niet goed vond spelen) en De Roon. Wel grappig dat Scamacca er twee scoort na wekenlange kritiek van Gasperini, omdat hij te weinig scoort en niet hard werkt.

Alle respect hoor voor Bergamo, maar letterlijk iedereen mag zich diep schamen aan onze kant. Wat begin ik me mateloos te irriteren aan sommige spelers en aan Klopp. Iedere wedstrijd dezelfde soort fouten die voorkomen. Dit Liverpool is zo vermoeiend om naar te kijken de laatste maanden. Dit seizoen mag van mij snel ten einde zijn, ik ben echt klaar voor een nieuwe wind.

11 april 2024 om 23:01

Tactisch snap ik het niet meer bij Klopp. De last minute overwinningen was al een voorteken dat je op het einde op kan raken. Het kost mentaal enorm veel energie en het pur je uit maar ook fysiek. Je kan nooit aan het einde van een wedstrijd zowel lichamelijk rustiger aan doen of mentaal. Vol gas blijven spelen.
Er is geen rust in het spel terwijl jullie wel de spelers er voor hebben. Mac Allister gaat te veel mee met het snelle spel. En Szoboszlai brengt te weinig vind ik. Ben meer fan van Elliot op rcm dan Szoboszlai.

11 april 2024 om 23:27

@Somagunner. Inderdaad, voor een topclub te zijn is onze opbouw echt lachwekkend, ze doen maar wat. De crosspasses van Virgil en Trent verbloemen vaak heel wat, maar als Trent niet meedoet en Van Dijk wordt gedekt door de spits van de tegenstander dan zie je dat er gewoon geen lijn in onze opbouw zit. Wat echt schandalig is eigenlijk. Macca is een goede opbouwer maar dan mis je zijn laatste pass vooraan. Endo respect wat die kerel doet, maar in balbezit heb je echt helemaal niet aan hem. Ja Elliot, ik snap er ook werkelijk niets meer van moet altijd starten. Kijk prime heavy metal football onder Klopp, was geweldig om te zien pure spektakel maar dat is al even achterhaald. Sindsdien is ons voetbal zeer wisselvallig, het is vooral op mentaliteit wat ook voor spektakel zorgt maar zoals je zei daardoor kom je te kort op het einde want dat kost bakken aan energie. Ook zie je bij ons nooit is een paar geweldige snelle combinaties in de korte ruimtes waarmee je een defensief laag blok helemaal uitspeelt. We spelen zeer verticaal maar zorgt ook voor zoveel afval, wat echt frustrerend en vermoeiend is als fan bij momenten.

11 april 2024 om 23:03

Misschien 300 miljoen incasseren voor Salah en Diaz? Wellicht dat andere spelers wel een bal over 3/4 meter in de loop of in de voeten kunnen passen zodat er gescoord kan worden. 😉

11 april 2024 om 23:19

Ja, want Nunez, Gakpo en Jota staan in de top van de Premier League qua meeste gecreëerde (grote) kansen voor hun teamgenoten èn aanvallers met de meeste assists afgelopen 7 jaar net zoals Salah. Volgens jouw logica moeten we Van Dijk verkopen die echt kinderlijk te kakken werd gezet bij de 0-3. Oh nee wacht, dan natuurlijk niet gelijk een speler de grond in boren op basis van 1 mindere wedstrijd. 😉

11 april 2024 om 23:25

Salah is een held en zal altijd als Legende gezien worden. Maar als er straks deze zomer een club uit Saudi Arabië komt die laten we zeggen, 100-120 miljoen wil betalen voor een dan 32 jarige Salah met een nog 1 jarig contract het misschien geen slecht idee is het dan gewoon te accepteren. Met dat geld kan Liverpool gewoon weer de markt op en misschien wel 2 top wingers halen van 22-27 jaar oud. Elk tijdperk komt tot een einde. Ook dat van Salah.

11 april 2024 om 23:26

Sommige mensen zijn niet gemaakt voor sarcasme. Mijn god je bent nog zuurder dan een pot augurken.

11 april 2024 om 23:34

Sarcasme zegt ie, terwijl je vorige week op basis van een zaadpot bloedserieus was hierover. Diaz heeft weinig rendement, maar is wel een ware plaag voor de verdediging met z'n vliegensvlugge voetenwerk, bij vlagen onnavolgbaar.

11 april 2024 om 23:46

Er valt voor beide kanten wat te zeggen. Diaz is een speler met enorm veel dreiging. Ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik liever Diaz bij de club hou dan Gakpo bijvoorbeeld. Maar mocht Real Madrid komende zomer aan komen zetten met een astronomisch bedrag voor hem dan denk ik echt wel dat je een speler kunt vinden die zeker de potentie heeft om Diaz te evenaren of zelfs verbeteren. Qua rendement sowieso.

12 april 2024 om 00:04

Maar waarom in godsnaam zou Madrid hem willen, laat stáán een astronomisch bedrag willen geven aangezien ze daar Vinicius, als het moet Rodrygo èn waarschijnlijk Mbappe ergens rond hebben lopen? Voor nu zou ik Diaz erbij houden, probleem ligt in de spits. Een ronduit gênant slechte afmaker met Nunez. Maar een pure PL winger die ondanks 2 maanden afwezigheid bijna 40 goals en assists heeft, richting Hazard's beste seizoen, willen verkopen op basis van deze wedstrijd snap ik totaal niet. Van jou kant dan (deze gast neem ik niet serieus meer mbt hem) op basis van een invalbeurt bij 0-2 in een rampzalig team die het helemaal kwijt is. Ja qua leeftijd, 32, maar tegenwoordig zijn er genoeg gasten die zelfs boven hun 35e nog wereldklasse presteren. Gakpo heeft nog rek, maar of hij het wereldklasse niveau gaat halen betwijfel ik. Tot nu toe nog geen denderend succes. Niet extreem slecht ofzo, maar je komt er niet voor naar het stadion... 😬

12 april 2024 om 04:03

Als Mbappe komt staat er in Madrid een aanval met Vinicius, Rodrygo, Mbappe en Endrick en Bellingham kort daarachter. Het ligt niet in de lijn der verwachtingen dat wij geld zullen besteden aan Diaz.

12 april 2024 om 10:04

Dat zijn veel te veel spelers voor die aanvallende posities, beter Endrick een paar seizoenen ergens anders laten rijpen kuch in Londen uche.

Liverpool ongeïnspireerd en Atalanta lekker frivool. Aan het einde kon Atalanta zelfs nonchalant aanvallen en nog scoren ze

Pfff wat een drama... Seizoen/tijdperk Klopp gaat zo als een nachtkaars uit.

11 april 2024 om 23:03

Op deze manier vind ik het eigenlijk niet eens zo erg dat hij stopt. Hij heeft de club natuurlijk terug naar de top gebracht. Maar eerlijk is eerlijk... De laatste seizoenen waren vaker moeizaam dan echt goed. Als je ook dit seizoen kijkt naar de onderlinge stand van de top 6 in de Premier League dan staat Liverpool zowat onderaan. Nagenoeg alle top wedstrijden (dus de potten waar de weerstand ècht hoog is) werden gelijk gespeeld of verloren. Dat mag eigenlijk niet gebeuren.

Man man man wat hebben we een lesje effectiviteit gekregen vandaag. Kapitale blunders van Kelleher/Gomez, Konate en Szoboszlai. We maakte nog niet misschien aanspraak op een doelpunt. Nog nooit zulke slechte wissels gezien. Salah, Szoboszlai en Diaz hadden beter niet kunnen spelen. De ene na de andere ziekenhuisbal dan wel dom balverlies. Atalanta heeft dik verdiend gewonnen en niet eens omdat ze een wereldpartij op de mat legde op voetbal gebied maar gewoon om te profiteren van gestuntel bij Liverpool. Voorheen was het Salah die ons nog 1 of 2 goals gaf in dit soort wedstrijden vandaag kopt ie 4 meter over een half leeg goal terwijl die niet eens hoefde te springen. Gakpo speelde verdienstelijk evenals van Dijk. De rest was dramatisch.

11 april 2024 om 23:14

Van Dijk was 1 van de hoofdoorzaken van de 0-3. Stond erbij en keek ernaar, lucht dekken en apathisch zoals wel vaker. Èn hief de buitenspel op. Over kapitale blunders gesproken. Ook Van Dijk krijgt er nu van langs op social media van duizenden Liverpool fans. Beetje typisch weer dat je Salah gaat afzeiken op een kopbal. Die heeft welgeteld enkele kopballen in z'n carrière, met zoals Messi is dat zijn zwakste punt. Was overigens niet eens van zo heel erg dichtbij. Maar goed, je zoals te zien hierboven ben je weer druk met hem. Terwijl hij heeft niet eens zo slecht gespeeld. Nunez was degene die niet had moeten spelen. Die mist zelfs nog vanaf de doellijn. Jota ook allesbehalve scherp.

11 april 2024 om 23:21

De bal komt over links dus moet van Dijk rugdekking geven Konate staat lucht te dekken inderdaad. Jota heeft 3 maanden niet gespeeld en mag 10 minuten invallen..

Alles wat momenteel voorin staat is uit vorm van Salah tot Nuñez zelfs Diaz vind ik niet het niveau halen. Maar goed volgens jou kan de Egyptian King niets fout doen. Was de 2e helft samen met de andere invallers het slechtste van het veld.

11 april 2024 om 23:30

Volgens jou kan de Egyptian King niks goed doen, loopt 1 op qua goals assists dit seizoen, ongekend voor een pure (PL) winger, en 1 matige pot tegen United en je ging tekeer dat hij verkocht moest worden. Zelfs een andere LFC fan noemde jou nog een nepfan (zie live meepraten wedstrijd tegen United). Van Dijk was toch echt degene die buitenspel ophief, letterlijk niet eens een beweging maakte om in te grijpen maar goed, blijkbaar wil je hem kosten wat het kost uit de wind houden. Een collectieve wanprestatie, maar jij hebt focust je op niet de juiste zondebokken. Konate, Van Dijk, Hongaar met de moeilijke achternaam waren de slechtste van de 2e helft. Nunez had vroeg kunnen scoren en we hadden zelfs een hele andere wedstrijd. Nunez was gewoon weer Nunez. Vond Gakpo na een verbazingwekkende 1e helft ook te ver terug vallen.

11 april 2024 om 23:19

Klopp vertrekt natuurlijk deze zomer. Ook gelijk een mooi moment om door te selecteren. Salah moet je gewoon verkopen als er weer een belachelijk bedrag uit SA komt. Diaz ligt schijnbaar op de radar bij Real Madrid, als die goed geld bieden zou ik het ook gewoon doen. Hij is natuurlijk wel heel dreigend maar het is qua rendement een beetje matig. En hij lijkt ook altijd maar wat te doen. Alcantara ook lekker laten gaan. Die kan per seizoen hooguit 5 potten mee doen. Heb je niks aan. En ik blijf me eigenlijk wel zorgen maken om de blessure gevoeligheid van de hele verdediging. Matip (aflopend contract) , Konate, Trent, Robertson. Ze zijn eigenlijk allemaal wel redelijk vaak geblesseerd. En wat je er achter hebt met Tsimikas en Gomez is eigenlijk. Heel eerlijk gezegd. Niet goed genoeg als je ècht bij de wereldtop wilt horen.

11 april 2024 om 23:29

Stengun snapt het. Ondanks dat Salah heel veel gebracht heeft moet je ook kunnen door kunnen selecteren. Dat heeft ons vorig seizoen de kop gekost omdat we een uitgeblust middenveld hadden. Ik ben Salah eeuwig dankbaar, maar als er een bod komt dat niet te weigeren is dan zou ik het prima vinden als die wordt verkocht. Sommige mensen hebben (begrijpelijk) een andere mening alleen niet het vermogen om zich te verplaatsen in andermans mening. Waardoor je dus zure butthurt reacties opwekt.

11 april 2024 om 23:41

Het is natuurlijk allemaal best begrijpelijk. Ook vanuit Klopp dat hij spelers die hem veel gebracht hebben niet zomaar laat vallen. Maar je ziet eigenlijk aan bijvoorbeeld Manchester City wat er gebeurt als je daar als club wat minder rekening mee houdt. Die laten ook elke zomer gewoon wat spelers gaan die belangrijk zijn geweest. Zoals een Mahrez bijv. Dat is niet om ondankbaar te zijn naar grote namen in je club. Maar de voetbalwereld draait door. Salah wordt in juni 32. En hij is altijd een speler geweest die het voor een groot deel moest hebben van zijn snelheid en explosiviteit. En wat is nou het eerste wat je altijd minder ziet worden als een speler ouder wordt? ... Liverpool is een voetbalclub, een club die bovenin mee wil draaien. (Nationaal en internationaal) Dan is liefdadigheid naar je spelers niet iets wat je maar eindeloos moet blijven volhouden. (Want dan zit je zoals vorig jaar met een middenveld van Keita, Alcantara, Henderson en Milner.)

11 april 2024 om 23:44

@keizer: Als je een clublegende die een topseizoen (richting de 40 g/a ondanks 2 maanden gemist) draait, op basis van welgeteld 1 zaadpot tegen United bij het grofvuil wil zetten, dan kan een mede LFC fan (niet ik) je een nepfan noemen. Begrijp ik volledig, dat je er nu nog drie scheppen bovenop doet en opvallend hard je best doet om hem dé zondebok te maken, dat is de reden dat ik nu niet zwijg zoals tegen United het geval was. Mag je zuur en butthurt noemen, maar toen ik twee maanden geleden Nunez bekritiseerde vanwege z'n top 5 hoeveelheid gemiste kansen, moest ik: “achter het team gaan staan, en ik kan niet zoveel met je negativiteit”. Aldus degene die op basis van anderhalf mindere wedstrijd(en) een clublegende eruit wil werken. Over zuur gesproken...

12 april 2024 om 00:26

Je vat het veel zwaarder op dan dat ik het in mijn ogen bedoel. Laat mij voorop stellen dat Salah onze belangrijkste voorhoede speler is zelfs in zijn huidige vorm. Dat zegt veel over het (altijd zeer hoge) niveau van Salah en misschien ook wel van de rest. Hij is voor mij absoluut niet een zondebok maar het niveau wat hij jaar in jaar uit liet zien heeft hij nu minder de afgelopen tijd. Waar hij voorheen de ene na de andere goede actie, kans of goal creëerde of maakte lukt nu steeds minder waardoor het ook meer zichtbaar is. Zoals ik al vaker heb gezegd Salah hoeft van mij echt niet weg 'maar' als er een niet te weigeren bod komt €100m+ dan zou ik dat accepteren als ik Liverpool was. Dat noem ik realistisch nadenken en niet een club legende kosten wat het kost eruit willen werken. Als Salah zelf zegt ik wil mijn contract uitdienen en transfervrij de deur uit lopen, ook prima. Mensen mogen mij een nepfan noemen hoor. Vorige maand nog in het stadion gezeten dus ik weet gelukkig zelf wel beter. Over Nuñez zijn gemiste kansen, dat heb ik ook regelmatig gezegd alleen heb ik nog altijd hoop dat alle ballen op de paal, lat en net over of naast een keer gaan vallen. Maar goed ik vind het wel begrijpelijk dat er fans zijn die daar anders over denken. Denk dat we beide het zelfde willen voor de club en dat is dit seizoen nog 2 prijzen pakken en wie ze er in schiet maakt mij op dit moment niet uit. Dat het niet best is de afgelopen tijd, staat als een paal boven water.

12 april 2024 om 00:34

'Nepfan', wat een belachelijk woord voor kleine kindjes.

Verder heeft ieder zijn mening hier in deze discussie en is hier niks mis mee. Kan jullie beide wel volgen.

Atalanta aanvoerder De Roon misschien iets voor het Nederlands Elftal?

12 april 2024 om 11:15

Bij de Leeuwinnen kan hij inderdaad wel meekomen denk ik.

Slecht en nog eens slecht. Titel gooi je weg nu nog en dan heb je een troosteloos seizoen gedraaid.

11 april 2024 om 23:03

Nee joh, dikke vette efl cup gewonnen hoor

Liverpool leek gewoon twee versnellingen lager te spelen dan normaal

Toezichthouder van dijk sloeg weer is toe of niet toe eigenlijk .slappe hap verdediging

11 april 2024 om 23:09

Van Dijk kon niets aan de 3 goals doen.. eerder Konate en Gomez die stonden te stuntelen dan van Dijk. Die ik wel goed vond spelen vergeleken met de rest.

11 april 2024 om 23:10

Waren vooral Konaté en Gomez die zaten te prutsen. Van Dijk speelde nog redelijk.

11 april 2024 om 23:21

Van Dijk was degene die buitenspel ophief bij de 0-3 èn vrij letterlijk bevroren toekeek ipv ingrijpen of in ieder geval IETS te ondernemen ipv zijn gebruikelijke apathie. Haalde grotendeels dit seizoen z'n niveau weer, maar sinds die 3 goals na 87e minuut tegen United echt zo wisselvallig als de pest. Allison kon dit vroeger compenseren, maar die ligt in de lappenmand. (alhoewel Kellegher het voor zijn doen echt geweldig doet, maar kan natuurlijk niet meer geven dan dat hij heeft)

12 april 2024 om 01:15

Virgil Van Delegate

Moet wel zeggen dat gakpo wel goed speelde. Beetje raar van kieft om te szeggen hij geen goede wedstrijd heeft gespeeld

Schandalig. Liverpool komt uiteindelijk te kort voor alles. In korte tijd uit twee competities.
Klopp heeft zijn rust nodig want hij doet alles op vibes dit seizoen. Mentaal erg zwaar als het een paar keer je kant niet op valt wat we nu zien.

12 april 2024 om 08:02

Te kort voor alles? Ze staan gewoon nog gedeeld eerste hé?
En Arsenal moet a.s. weekend maar eerst eens zien te winnen van een aardig Aston Villa (weliswaar zonder Douglas Luiz, dat wel)....

Liverpool gaat denk ik wel uit de EL, of er moet weer een remontada komen, maar die is dan niet thuis. Dus ik zie dat niet snel gebeuren...

12 april 2024 om 10:44

Arsenal dat meer dan 2 dagen rust heeft en in eigen huis speelt. Daarbij is Villa al een aantal weken minder dan eerst. Natuurlijk kan Arsenal punten verspelen maar Liverpool zit in een slechte vorm
Binnenkort mogen ze drie uitduels achter elkaar spelen in de PL. Uit tegen Everton, Fulham en West Ham. Dat wordt pijnlijk voor ze. Ze winnen de nodige duels met veel pijn en moeite en kunnen het doel niet schoon houden.

12 april 2024 om 11:50

Tsja. Aston Villa is inderdaad minder dan eerst. Maar een Watkins is wel nog altijd op schot en net terug.
Daarnaast was de vorige pot ook lastig zat. Al was dat wel uit...

Ik vind het te kort om Liverpool af te schrijven. Allison zat alleen nog niet bij de selectie, maar Jota en een Trent waren bijvoorbeeld alweer terug.

Liverpool gaat echt wel beter draaien met Salah, Trent, Allison en Jota erbij hoor!

Arsenal heeft misschien wel meer rust inderdaad, maar speelt wel ook constant met dezelfde 11 zo'n beetje.

Sommige jongens lopen misschien wel een beetje op hun tandvlees, waaronder sterspelers als Odegaard, Saka en White bijvoorbeeld....

Vooral Odegaard blijft maar gaan en merk je in principe niks aan, gelukkig. Saka merk je wel aan dat hij niet 100% zichzelf is, al speelde hij wel weer hele wedstrijd tegen Munchen....

Rice speelt overigens ook zo goed als alles. Partey moet denk ik maar eens opstaan. Dan kan Jorginho een wedstrijd rust pakken.

12 april 2024 om 12:59

Heb je wel gelijk in dat je Liverpool nog niet kan afschrijven. Vooral omdat ze spelers terugkrijgen en misschien zonder EL vol op de competitie kan concentreren.

Waar ik hoop uit haal dat ze uiteindelijk de titel mislopen is omdat Liverpool tactisch best slecht staat en dat ze het voornamelijk van mentaliteit moeten hebben. Op een gegeven moment raak je dat kwijt.

We gaan het zien. Het blijft in ieder geval nog even spannend zolang ze geen complete terugval hebben.

Nou dit zat er een keertje aan te komen..alle credits aan Atalanta..er moet een wonder gebeuren om dit goed te kunnen breien..
Op naar de competitie om te herstellen!

Forca LFC

Liverpool speelde met een B-elftal en gaf de competitie duidelijk de voorkeur. Maar dan nog hadden ze deze wedstrijd eenvoudig kunnen en misschien wel moeten winnen. Onbegrijpelijke fouten achterin en kans op kans missen voorin, dan vraag je om problemen. Scamacca of all people was juist wel dodelijk effectief bij Atalanta. Bizar trouwens hoe slecht Koopmeiners weer was. Die schijnt altijd goed te spelen als niemand kijkt.

12 april 2024 om 11:23

Gewoon 6 a 7 basisspelers hoor en daarna kwamen er ook nog 5 basisspelers in.

12 april 2024 om 11:51

Kans op kans missen is toch gewoon het ontberen van kwaliteit in de wedstrijd?
Evenals de fouten maken?

Liverpool had makkelijk kunnen winnen? B-elftal? Dat viel nog wel mee toch? Ja, er zaten wat basisspelers op de bank maar een volledig B-elftal? Nee, dat niet.

In eigen huis 0-3 op de broek is wel schandalig hoor. En dat beseft Klopp ook wel.

Die wil een reactie zien nu in de BPL en die zal ook wel komen, gok ik zo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren