Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ziyech is oncollegiaal, waarom moet je de keeper van Oranje vernederen?'

Laatste update:

Jasper Cillessen kreeg tot dusver 27 strafschoppen tegen in zijn loopbaan en wist er nog geen een te pakken: 26 keer werd er gescoord, 1 keer werd de paal geraakt. Afgelopen zaterdag hoopte de doelman een einde te kunnen maken aan zijn dramatische reeks, maar Hakim Ziyech werkte niet aan dat plannetje mee. De aanvoerder van FC Twente klopte Cillessen met een panenka.

/

Hugo Borst schrijft in het Algemeen Dagblad dat hij hard lachte toen hij de penalty zag. “Kwam ook door het beteuterde gezicht van Jasper Cillessen”, schrijft de analist. “Middendoor is eigenlijk hartstikke laf. Ziyech is oncollegiaal. Waarom moet je de keeper van het Nederlands elftal vernederen?”

Cillessen zei na afloop met een chagrijnig gezicht dat hij wel klaar is met de discussie dat hij nooit een strafschop pakt. “Wij ook”, stelt Borst. “Wij kunnen er niet meer tegen. Na Nederland-IJsland (waardeloos ingeschoten penalty door Gylfi Sigurdsson, we denken dat Cillessen 'm heeft, maar zelfs dit balletje houdt hij niet tegen) zal hij er nooit meer één stoppen.”

Hakim Ziyech had geen panenka moeten doen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 september 2015 om 08:57

Het was juist een gigantische collegiale actie!
Je weet dat Cillissen geen pengels kan pakken en hij schiet hem gewoon zodanig in dat (als hij gewoon blijft staan) hij de bal gewoon netjes in zijn handen kan vangen. Die had mn moeder zelfs klem gehad!!!

14 september 2015 om 09:05

Idd palesky, zelfs die pakte die niet.
De top keeper van Ajax, de top keeper van NL.
Cillissen heeft een waanzinnige uitstraling, wouw!!

40 miljoen moest ie kosten toch?

Hahaha

14 september 2015 om 11:37

Ik zou inderdaad een keeper afrekenen op het wel of niet kunnen pakken van pingels.
Gelukkig hebben we met Oranje inderdaad een geschiedenis van penaltykillers.

14 september 2015 om 12:38

Het is echt zo'n typisch mediaverhaaltje geworden. Daar zijn er veel van. Alles wordt daarop toegespitst. Hier wordt dus gefocust op de niet gestopte penalty. Je kan net zo makkelijk zeggen: Cillessen hoeft pas in wedstrijd 5 voor het eerst een bal uit het net te halen. Veel belangrijker.

14 september 2015 om 12:43

ik vind cillessen een leuke keeper maar een topkeeper pakt af en toe ook een strafschop en zeker in het nederlandselftal mag je verwachten dat een keeper af en toe er een pakt zie bvb ek88 zonder vbreukelen hadden we geen kampioen geweest

14 september 2015 om 18:14

Kan je wel zeggen ...het is alleen niet waar

14 september 2015 om 19:11

Afrekenen op penalty's hoeft niet, maar zijn penalty statistieken zijn wel echt beyond dramatisch.

14 september 2015 om 09:34

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een keeper wordt beoordeelt op penalties. Vd Sar de superkeeper stipte tot het EK 2008 nooit n penalty. Was allemaal prima. En n uitstraling had ie met z'n dunne lange lichaam en flaporen ook niet. Hij was wel goed en pakte punten voor z'n club. Elk seizoen weer. En dat doet Cillessen ook gewoon. Hij is geen absolute wereldtop masr wel direct daaronder en de beste keeper die we hebben. Klaar.

14 september 2015 om 09:39

2004, laten we hem wel even iets meer credits geven.

14 september 2015 om 09:51

Kijk de penaltyreeks van Ajax vs Gremio nog maar eens terug ;-) was in 1995 finale wereldbeker.

14 september 2015 om 09:58

niekertje, je begrijpt me punt, hij was niet een enorme penaltykiller en hij had zeker de eerste 10 jaar van zn carierre weinig uitstraling. Waarom Cillessen dan daarop zo hard aanpakken?

14 september 2015 om 10:08

Klopt, ik vind het ook geen discussie. Een penalty moet gewoon gescoord worden, als je mist betekent dat je slecht geschoten hebt. Maar we hebben nou eeenmaal te maken met media die alles opblazen en er alles aan doen om spelers bepaalde uitspraken te laten doen. Hij moet gewoon niet zo reageren. Gewoon zeggen, ja hij zat er in jammer volgende keer beter.

14 september 2015 om 10:10

Omdat Cillessen helemaal geen uitstraling heeft. Ziet er uit alsof hij een maand niet geslapen heeft. Da was bij Vd sar niet

14 september 2015 om 10:14

ik vond ed vd sar ook echt een eppo. En kijk naar dweep Thibault Courtois?
Tuurlijk houdt ik ook van keepers met uitstraling zoals Buffon. Maar uiteindelijk gaat het om stabiliteit, ballen pakken en elk seizoen punten voor je team. Dat doet Cillessen. En daarom is ie de beste keepr die we hebben. Basta.

14 september 2015 om 10:37

Nederland-Italie. EK 2000. vd Sar stopt penalty van Maldini.

14 september 2015 om 10:47

Vd sar is daar ooit ook hard op aangepakt. Door hugo borst notabene,persoonlijk.

14 september 2015 om 11:27

Ik heb het idee dat lois lane niet zo objectief is als hij doet voorkomen.. Jasper zit niet direct onder de wereldtop. Kom op, je kan zelf ook zo 10 betere opnoemen.. Waaronder, punt 2, krul. Overbodig om over penalty's te beginnen. Nee ik ben totaal niet (meer) gecharmeerd van jasper en ben blij dat ze aan zijn poten zagen.. Douchen met die gast.. En idd ik heb objectiviteit wél hoog in het vaandel..

14 september 2015 om 11:38

J.staatsen

Dat zou moeten betekenen dat hiervan geleerd dient te worden en het belachelijk is om een keeper daarop af te vallen.

14 september 2015 om 11:48

Vd sar verloor de strafschoppen serie in kwartfinale 96 en halve fi ales 98 en 00 zonder een strafschop te pakken. Cillissen verliest de halve finale wk strafschoppen serie zonder er 1 te pakken. Van de 27 pakt hij er geen 1 en 26 treffen doel.
Geef mij maar Krul....

14 september 2015 om 12:02

@ J.staatsen

Ach, dat hij in de wedstrijden ervoor Nederland in de race houd word even vergeten. Anders waren ze nooit zover gekomen. Of is iedereen de reddingen tegen onder andere Spanje en Costa Rica al vergeten?

14 september 2015 om 12:11

@ Ganjabroeder

Ja er zijn 10 betere keepers ter wereld. Maar noem er eens 15 die beduidend beter zijn? Dat word al moeilijker. En er 20 noemen die beduidend beter zijn is vrijwel niet mogelijk omdat de laatste 5 op zijn minst twijfelachtig zullen zijn qua niveau. Maar zelfs als er 20 keepers beter zijn, dan is Cillessen de nummer 21 van de wereld qua keepers. Dan zit je toch wel iets onder de top.

En je punt 2: Krul
Leuk punt, maar ga de premier league maar eens volgen. Krul is eenzelfde type keeper als Vorm en Vermeer ook zijn. Namelijk een reactie keeper met reflexen. Oftewel een keeper die reageert, en daarom ziet het er spectaculair uit. Cillessen is een keeper die anticipeert, hij staat vrijwel altijd goe en hoeft dus vrijwel nooit iets spectaculairs te doen.

Mensen denken dat omdat het geen geweldige reflex is hij niet kan keepen. Terwijl het juist aangeeft dat hij al vooruit denkt en dus een fractie sneller is. Anticiperen is vooruit denken, reageren is achteraf.

En dat is precies de reden waarom Cillessen beter is dan Krul.

14 september 2015 om 13:44

Die waren gewoon slecht ingeschoten. Sowieso is dat erg matig voor een heel toernooi als wr alleen dat kunnen noemen. Krul heeft in die paar minuten meer indruk gemaakt.

14 september 2015 om 14:07

@ J. Staatsen

Juist, die waren slecht ingeschoten. Tegen Spanje red hij slechts een paar keer. Tegen Costa Rica vlak voor het eindsignaal met een beslissende save. Allemaal beroerd ingeschoten natuurlijk. Jeetje wat een slechte redenering.

14 september 2015 om 14:42

Ik houd niet van lijstjes, maar de top twintig (of zelfs topdertig) is een lastig verhaal voor Cillessen hoor: (1) Neuer (2) Courtois (3) De Gea (4) Cech (5) Buffon (6) Handanovic (7) Lloris (8) Sirigu (9) Hart (10) Mandanda (11) Muslera (12) Ter Stegen (13) Bravo (14) Ruffier (15) Navas (16) Leno (17) Casilla (18) Oblak (19) Akinfeev (20) Julio Cesar etc.

Even niet belangrijk of deze lijst precies klopt: maar Cillessen is niet beter dan deze doelmannen. En vergeet ook niet dat je dan nog een waslijst hebt waar je 'u' tegen zegt, die ook niet minder zijn dan Jasper: vb. Weidenfeller, Pyatov, Subasic, Sommer, Forster, Mignolet, Ryan, Begovic etc.

14 september 2015 om 14:58

Cillessen is zeker wel beter dan een aantal van deze doelmannen.

14 september 2015 om 15:52

Dan mag hij dat wel eens laten zien, want hij begint toch wat te stagneren in zijn ontwikkeling.

14 september 2015 om 15:52

@ imponeria

Julio Cesar? Hoe kom je erbij die gast presteert al 5 jaar niet meer. Ik denk dat Cillessen pas op waarde geschat gaat worden als hij naar een topcompetitie vertrekt.

Men is gewoon zeer consequent in het neerhalen van de topspelers van de eredivisie, Cillessen is al jaren de beste keeper van de eredivisie, heeft vorig seizoen misschien wel 15 tot 20 punten voor Ajax gered (wat ongekend veel is voor een keeper), ajacied van het jaar, en is ook nog relatief jong, nog genoeg jaren om zich door te ontwikkelen; ook op het gebied van penalty's. Als hij dezelfde prestaties weet neer te zetten bij een topclub, denk ik dat de meningen over hem snel zullen worden bijgesteld.

14 september 2015 om 15:55

@ imponeria

Stagneren? Hij is 25, een keeper heeft vaak pas zijn top bereikt rond zijn dertigste, en Cillessen heeft natuurlijk wel het punt bereikt waar hij klaar is voor de volgende stap. Wil hij (grote) stappen vooruit zetten zal hij volgend seizoen wel de overstap moeten maken naar een topcompetitie en daar ook dezelfde prestaties neerzetten, dan zie ik hem nog reuzestappen maken.
Carlo is wel één van de beste keeperstrainers ter wereld, maar wekelijks onder schot genomen worden door de beste spelers ter wereld zal je echt nog wel een stukje verder helpen

14 september 2015 om 16:26

D-Bergkamp je kan en mag niet zeggen dat Cillessen beter is dan Krull want dwat je ook vind van Krull hij keept al jaren in de PL en dat is beste competitie ter wereld. Dat moet Jaspertje nog bewijzen dat hij dat niveau aan kan.de afgelopen reeks heeft Jaspertje als een dweil gekeept in Oranje.en nu er twee wedstrijden over zijn kan Krull bewijzen dat hij er op dit moment hoort te staan en daar achter Vermeer.

14 september 2015 om 16:42

@selassi 020

Julio Cesar presteert gewoon uitstekend bij Benfica en is daar één van de beste spelers.

14 september 2015 om 19:47

Ik ben het eens met D-Bergkamp. Krul is een keeper met een uitstekende reflex, dat maakt zijn reddingen spectaculair en dus valt het op. Cillessen is een hele slimme keeper en denkt een stap vooruit. Dat betekent minder spectaculaire reddingen maar dat maakt hem geen slechtere keeper, integendeel. Daarnaast heeft Cillessen ook fantastische reflexen. Kans van Spanje vlak voor rust op het WK, paar weken terug nog in de wedstrijd tegen ADO. Daarnaast, als een keeper veel reddingen moet maken, betekent dat dat de tegenstander veel in scoringspositie komt. Cillessen kreeg zaterdag pas zijn eerste doelpunt tegen, kennelijk stuurt hij zijn verdediging dus ook goed aan. In combinatie met zijn slimheid zorgt dat er dus voor dat hij weinig spectaculaire reddingen hoeft te maken.

Het enige wat hij kennelijk niet kan is penalty's stoppen. Lijkt mij niet het aller belangrijkste omdat het relatief gezien een spelsituatie is die niet vaak voorkomt.

14 september 2015 om 11:08

@noordzijde

Ik denk eigenlijk dat Hugo een sarcastische grap maakt (not sure), aangezien hij verderop Cillesen zelf ook flink in de zeik neemt.

Ik vin de panenka een beetje een aanstellerspenalty, maar Ziyech wilde denk ik ook Vak P laten zien dat hij blijft presteren, ook al is hij teleurgesteld geweest in het Twente publiek en verwijt hij hen dat Schreuder is ontslagen.

Als je een goal maakt werkt het en dat is het enige wat telt.

14 september 2015 om 10:28

"Als ajacied" kan ik dat alleen maar beamen. Dit oncollegiaal noemen is een poging tot dramatisering

Nog ff dan ga je hem helpen. Je vernedert niemand je moet de bal gewoon stoppen en niet als een rolzijl naar de hoek gaan.

14 september 2015 om 12:07

@ Feyeniels

Tja, tenslotte moet er iets zijn om te zeuren op de beste keeper van Nederland. Mensen die praten over Tim Krul moeten serieus eens de premier league gaan kijken. Het ziet er af en toe spectaculair uit, maar Krul pakt veel te weinig punten voor Newcastle.

Jasper heeft letterlijk alles in huis om een top 10 keeper te worden. Als de penalty factor de enige factor is waar men op hem kan zeuren. En op zijn gedrag wat volgens velen raar is. Dan betekent het dat hij voor de rest prima in orde is. Topkeeper dus.

Wat is dit pure onzin zeg, laat die jongen hem inschieten hoe die zelf wil, omdat cillissen de keeper van het nederlands elftal is mag je geen pannenka doen? Laat me niet lachen..

14 september 2015 om 10:07

Dit meen je toch niet serieus? Borst iniedergeval niet haha

14 september 2015 om 11:09

Absoluut waar en sowieso een belachelijke poll... Als Ziyech hem met z';n oor had willen maken had ie dat moeten doen gewoon.

Pracht penalty genomen van de Twentenaar, en eigenlijk pathetisch dat Borst dit het kleineren van Cillessen is....

Juist vernederen, zolang dit naar voren kont weet cillessen dat hij stappen moet maken!

Ach Borst schrijft dit een beetje cynisch. Feit blijft wel dat een keeper die geen penalty kan pakken nooit een topkeeper zal worden, Cillesen zal dan ook altijd een middelmatige keeper blijven

14 september 2015 om 08:07

Zeg dat maar niet tegen Jasper...die is er wel een beetje klaar mee

14 september 2015 om 08:14

Nou hij weet volgens mij al een tijdje hoe die t moet stoppen..

Hugo is hier lekker cynisch overigens.

14 september 2015 om 08:53

Ja hij moest zelfs bijna huilen in dat interview

14 september 2015 om 08:08

Middelmatig? Was anders gewoon 1ste keeper geweest van man u als de gea weg was gegaan..
Gewoon op de lijn een van de beste keepers, alleen de strafschoppen..

14 september 2015 om 08:15

En weet je waarom cilessen dan naar man utd was gehaald.. Door van gaal anders zouden ze niet eens aan cilessen denken

14 september 2015 om 08:51

Denk dat Lloris hoger op het lijstje stond.

14 september 2015 om 09:42

Bijna. Romero kan wel penaltys stoppen en ondanks dat iedereen hem een matige keeper vind heb ik in de wedstrijden die ik van hem gezien heb (AZ, Argentinie en sporadisch samp en monaco) toch een keeper gezien met uitstraling en een leuke reflex. Ik denk dat iedereen een hekel aan hem heeft gekregen na de penaltyreeks op het WK.

14 september 2015 om 09:44

Geloof je hetzelf? Cilessen bij Man Utd?

14 september 2015 om 11:31

Voor 40 mil

14 september 2015 om 15:02

Oh en daarvoor vonden we hem wel top? Ik heb hem vaak genoeg zien spelen. Ook bij AZ. Romero is gewoon een clown.

14 september 2015 om 17:23

als De Gea weg was stond Navas in het doel...

14 september 2015 om 18:37

Nou johnboy daar verschillen we dan blijkbaar van mening. Het is geen keeper als de gea die aan het eind je seizoem heeft gered, maar om het nou een clown te noemen vind ik toch wel erg ver gaan.

14 september 2015 om 08:09

En als hij straks eentje pakt of twee, dan kan hij het wel?

14 september 2015 om 08:09

Daarom was Van der Sar uiteraard ook een middelmatige keeper. Niets aan toe te voegen.

14 september 2015 om 08:20

Hahah van der Sar met Cillessen vergelijken? Juist jij snapt het

14 september 2015 om 08:54

Hij bedoelt het feit dat het bij van der Sar het ook erg lang duurde( dacht pas op zijn 29e ) voordat hij echt strafschoppen ging stoppen. Hij vergelijkt hem toch niet?

14 september 2015 om 11:33

Je lekker van de domme houden anton, dit is overduidelijk een (onterechte) vergelijking.. Cillesen zit niet eens in the same ball park.. Ja de arena.. Maar je snapt mn punt

14 september 2015 om 11:43

Er is toch een verschil tussen:

Écht strafschoppen stoppen, dus met enige regelmaat. En je eerste ooit stoppen.

Vd Sar was geen penaltykiller, maar hij pakte er af en toe wel eens eentje. Cillisen nooit. Dat terwijl er al zat houdbare ballen tussen zaten.

14 september 2015 om 08:10

Penalties nemen/stoppen hoort helaas gewoon bij het spelletje (ben sowieso nooit een fan van pingels, voelen in mijn ogen altijd goedkoop maar zijn wel noodzakelijk om overtredingen tegen te gaan/bestraffen).

Als je inderdaad nooit een pingel stopt, zul je op wereld niveau nooit een topkeeper worden. Cillessen middelmatig noemen vind ik ook wel weer wat ver gaan, maar Cillessen voor 25 miljoen naar United is ook weer lachwekkend. Met zijn beperkingen zit hij gewoon goed bij Ajax.

14 september 2015 om 16:48

Je kunt ook zeggen, als je als prof voetballer een vrije schietkans met een stilliggende bal van 11 meter al niet kunt scoren hoor je niet in het prof voetbal thuis...

14 september 2015 om 08:13

40 tegengoals tegen in 60 eredivisiewedstrijden voor ajax, en dat met spelers als Moisander en Veltman voor je. Het is maar wat je middelmatig noemt.

14 september 2015 om 09:33

En met aanvalllers als kazim

14 september 2015 om 09:45

40 goals tegen in 60 wedstrijden vind ik wel veel als jw bij een topclub speelt

14 september 2015 om 10:52

Cillessen krijgt de minste schoten op goal van de hele eredivisie.

14 september 2015 om 15:07

Dat is ook een lekkere aanname. Ajax kreeg juist veel schoten tussen de palen tegen verleden jaar! Vermeer 60 Cillessen 119. En toch kreeg Cillessen er absoluut gezien minder tegen.

14 september 2015 om 15:41

Vermeer heeft 42 tegendoelpunten gekregen in 35 wedstrijden voor feyenoord. Zoet heeft 70 tegendoelpunten gekregen in 66 wedstrijden voor psv, en ik vind toch wel dat je mag zeggen dat psv en feyenoord topclubs in Nederland zijn. Verder had Cillessen vorig jaar een reddingspercentage van 81,7%. Nogsteeds het hoogste van de eredivisie, al zijn de verschillen hierin wel een stuk kleiner dan de verschillen in tegendoelpunten.

14 september 2015 om 16:41

Neymes haal dan maar ook de statistieken van het Nederlands elftal erbij.daar verslaat qwa percentage Vermeer Cillessen dus hou op met je statistieken. Het is en blijft een persoonlijke keuze .ajax speelt in de Nederlandse competitie altijd voor plek 1 of 2 dus ook met Cillessen. Maar een Feyenoord zonder Vermeer speelt voor plek 8 of 9 .vermeer is gewoon beter in mijn ogen zoals Cillessen in jouw ogen beter is.

Hij wil gewoon die penalty maken en als hij denkt dat hij zo kans maakt oo een goal moet hij dat doen.
Ik vond het prachtig....super goede uitvoering.

Waarom zou je het niet doen omdat het Cillessen is? Of het nou Gianluigi Buffon of Jeroen Verhoeven, dat maakt geen reet uit.

Het was juist slim van Ziyech, want hij wist dat Cillissen zo graag een penal wil pakken. Dus dan weet je gewoon dat hij een hoek kiest

Mogge Hugo. En het mooie van dit alles is dat je hier een paar figuren hebt die jasper de geweldigste vinden of dat hij allang in het doel zou staan in manchester. Hoe zullen zij gister op de bank hebben gezeten bij het zien hoe hun held simpel gefopt werd. Zal er ooit een panenka gescoord zijn op vd sar de gea of een courtois?? Mijn week kan niet meer stuk, heerlijk bevestiging dat jasper echt niets meer is dan een middelmatig keepertje.

14 september 2015 om 09:42

EK 2000, halve finale Nederland - Italië. Ik zou even de penalty van Totti nog eens nakijken.

Zo hé, sinds wanneer moet je de tegenstander sparen omdat hij een miskleun is op het gebied van strafschoppen stoppen? Alsof een Argentijn, Duitser of Braziliaan ook maar zo zou denken. Een handicap bij de tegenstander op sportgebied moet je uitbuiten, niet koesteren.

Lang verhaal kort: Cillessen had hem toch niet gestopt dus waar hebben we het over.

Oncollegiaal? Laf? Moet Ziyech de bal recht in de handen va Cilessen spelen? Wat maakt het nou uit hoe een speler een strafschop neemt als hij er maar in gaat. Cillessen is gewoon een waardeloze strafschoppen stopper verder een degelijke keeper voor de eredivisie.

Ondanks ik een Ajacied ben vind ik het niet laf, je hebt een penalty gekregen dus dan mag je hem er inschieten hoe jij denkt dat die erin zal gaan en logisch dat Cillessen vol voor een hoek gaat om z'n eerste penalty te stoppen. Je moet er trouwens wel de ballen en kwaliteit voor hebben om zo'n pannenka te doen het was een mooie!

Wat een onzin haha. Een speler bepaald zelf hoe hij de strafschop neemt, ongeacht wie de keeper van de tegenstander is.

Wat die Sanogo deed, dat is oncollegiaal. En nog een slechte schwalbe ook.

14 september 2015 om 08:27

Als het een slechte 'schwalbe' was zou de scheidsrechter geen penalty geven, toch?

14 september 2015 om 08:56

Tenzij het een slechte scheidsrechter is.

14 september 2015 om 08:31

Het was een hele goede schwalbe. Pas in de herhaling zag je het.

Ga je eens niet zo aanstellen mensen.... cillessen moet gewoon een vent zijn en oefenen op zijn tactiek om die pingels te kunnen pakken. Als ie em in de kruising schiet is het ook niet goed, want dan was het voor elke keeper 'onhoudbaar'...

Hugo.. makkelijker gaat hij ze niet krijgen hoor. Hij hoefde alleen te blijven staan.

Er zijn ook echt mensen die het met de stelling eens zijn haha.

Het is de vraag of Borst deze constatering gedaan zou hebben indien Nederland geen strafschop tegen had gekregen. Door die gemiste penalty ligt Cillessen onder een vergrootglas en insinueert hij dat Ziyech deze panenka als een 'bewussie' bij Cillessen uitvoert.

14 september 2015 om 08:25

gemiste dient uiteraard weggelaten te worden in dit zinsverband.

Typisch walgelijk Nederlands gedrag weer. Die jongen blinkt in zo veel aspecten als keeper uit. Maar nee hoor, wij zien alleen 1 ding wat hij niet kan dus gaan we hem daar maar altijd belachelijk op maken. 1 punt waar hij niet goed is tegenover de 5/6 waar hij wel goed in is en toch wordt hij hier gezien als een slechte keeper..

14 september 2015 om 09:29

Heb je helemaal gelijk in...
echt Nederlands gedrag. .
want Cilissen is ñogsteeds een goeie keeper.
Maar het is ook typisch Nederlands dat wat Borst nu doet. tegenwoordig heeft men op alles kritiek.
scoren is scoren. ... nog ff en is men niet collegiaal als er überhaupt gescoord wordt...
net zoals ...te uitbundig juichen...

14 september 2015 om 16:56

Of arjen robben die zegt dat je geen trucjes mag doen...

Het was gewoon een mooi genomen penalty en ook een logisch ingeschoten penalty aangezien je weet bij cillesen dat hij een hoek induikt om het schot voor te zijn aangezien je nooit kan zeggen dat een keeper het fout doet wanneer hij een hoek in duikt. Het is namelijk voor bijna elke keeper gokken, maar als hij blijft staan en hij gaat een hoek in is hij zeker de lul qua commentaar dat ie krijgt...

Hugo borst vernederd hem meer dan een panenka. Nu lijkt jesper op een kind doordat iemand voor hem op komt. Ook al heeft hij er niet om gevraagd.

Wat een onzin zeg. Dit is voetbal in clubverband, dat staat volledig los van oranje. Iemand een doodschop geven, dat is pas oncollegiaal.

Ja laten we alle ballen de hoek in schieten zodat de keeper in ieder geval geen rekening hoeft te houden met het midden. Laten we dan ook gelijk ballen in de kruising verbieden. Dat is te mooi voor de camera's.

Wat voor onzin is dit nou weer? Hij mag toch zelf bepalen hoe hij m gaat nemen.

14 september 2015 om 08:48

Het komt van Hugo Borst, niet te letterlijk nemen.

14 september 2015 om 09:14

Hahaha prachtig dat Borst de gevoelige snaar weer weet te raken. Wat zou hij hier nu echt mee bedoelen? Misschien dat ze voor deze bijzonder voetballer een een oranje shirtje moeten klaarleggen binnenkort. Redelijk rendement inmiddels

Ik vond het wel een briljante actie van Ziyech, hoor. Als je er van overtuigd bent dat een keeper sowieso gaat duiken, dan is een Panenka juist een hele verstandige keuze. Met als bijkomende bonus dat je met wat subtiele psychologische oorlogsvoering het zelfvertrouwen van de keeper van de tegenpartij (waarvan je weet dat hij inmiddels een licht penalty-trauma heeft) een beetje afbreekt, wat misschien later in de wedstrijd nog van pas kan komen.

Verder moet Cillessen maar weer eens normaal gaan doen. Dat was voorheen toch altijd zo'n lekker normale, sympathieke jongen? Sinds het afgelopen seizoen komt hij echter verschrikkelijk gefrustreerd en vervelend over. Alsof hij respect af wil dwingen door bewust de klootzak uit te hangen. Maar zoiets werkt alleen als je van nature al een klootzak bent (zie Zlatan, Materazzi, Pepe, etc.), niet als je het gaat acteren.

Het is een ontzettend onsympathieke vent die Cillessen, tenminste, zo komt hij over op tv en in reacties met andere spelers. Ruzie met de journalist, ruzie toen met Kramer, met Kazim. Je verwacht het niet omdat hij nog een melkmuiltje heeft (was het niet Hugo Borst die zei dat Cillessen zich gedraagt als een man met baard, maar geen baard heeft?) en wat schuchter uit de ogen kijkt, maar het is soms net alsof het de dunne tweelingbroer van Olivier Kahn is als je zijn gedrag ziet. Die panenka kan hij verwachten, zo lang hij zo blijft schutteren bij penalties gaan mensen een dolletje met hem uithalen. Kan hij wel boos worden op de journalist, maar dat tekent de persoon Jasper Cillessen, onsympathieke keeper.

14 september 2015 om 08:49

Dat hij ruzie heeft met Kazim zegt natuurlijk helemaal niets, want Kazim heeft ruzie met de hele wereld, dat komt omdat Kazim zichzelf beter vindt dan hij werkelijk is.

Maar ik geef toe dat Cillissen enige moeite heeft met zijn houding sinds het Wk.

Toch blijf ik het een geweldige keeper vinden voor Ajax.

Overigens vond ik die panenka van Ziyech gewoon hardstikke mooi, niks vernedering.

14 september 2015 om 09:06

Oh zijn kwaliteiten staan buiten kijf, wat mij betreft de belangrijkste speler van Ajax, vorig seizoen al helemaal.

14 september 2015 om 08:51

Kramer en kazim waren daar allebei meer schuldig,.dat zijn pas hinderlijke mannetjes. Niet voor niks dat zij steeds in opspraak raken en Jasper nu hij voor t eerst van zich af bijt

14 september 2015 om 09:10

Nou ja, hij kreeg ook ruzie met Toornstra, dan moet je wel heel opgefokt zijn want Toornstra is wel zo'n relaxte jongen. En die bidon die hij naar Kazim gooide? Kazim is inderdaad een idioot, maar Cillessen doet wat dat betreft weinig voor hem onder hoor. Hij werd toen door zijn ouders tot de orde geroepen vanwege zijn gedrag, zo bont had Jasper het gemaakt.

14 september 2015 om 09:36

Dat hij onsympathiek is daar kan hij niks... dat is Ajax eigen...dat krijg je automatisch met het tenue. ...

Niet gelijk op jullie achterste benen gaan staan... ik kan het ook niet helpen...ik ben maar een Feyenoorder..

***** Is maar een grapje****

14 september 2015 om 09:45

Goede analyse Baardgrasmus. Cillessen speelt de stoere keeper, maar is een mietje. Ik heb geen enkel probleem met een portie gezonde Amsterdamse bluf, daar hou ik zelfs van. Maar die namaakbluf van Cillessen wekt bij mij een akelige irritatie op. Doe toch gewoon man! Er is helemaal niets echt aan het gedrag van die Cillessen. Het straalt alleen maar arrogantie uit. Jammer, want het overschaduwd z'n keeperskwaliteiten. Daarom schrijft Borst deze sarcastische column, omdat hij ook dwars door dat kleine ventje heen kijkt. De stoere kauwgum kauwer. Een lachwekkende schertsfiguur is het.

Snap echt niet waarom Krul er niet in staat bij het NL-elftal. Cillisen geen uitrstraling en veel blunders op dat niveau... Krul wekelijks uitblinker in de PL.

14 september 2015 om 08:56

Dan had je met namen meer PL moeten kijken vorig jaar. Krul keepte toen gewoon matig, waar overigens heel newcastle matig was.

Op dit moment zitten ze dicht bij elkaar. Jasper kan overigens nogsteeds goede statistieken weerleggen, en het feit dat iedereen gelijk over zijn blundern bij NL viel laat ook zien dat hij verder nauwelijks op een blunder te betrappen is.

14 september 2015 om 14:12

Zo matig vond ik Krul niet vorig seizoen hoor. Goede statistieken voor Jasper zijn logisch in de eredivisie, vind dat nou niet echt goed vergelijkende cijfers. Jammer dat Jasper niet naar de PL is gegaan, dan konden we ze beter beoordelen.

Mijn voorkeur gaat sowieso meer uit naar uitstraling, dus eerder een type Krul of Stekelenburg.

14 september 2015 om 14:24

Krul wekelijks uitblinker, ga nog maar een keer kijken dan. Keepte net zo wisselvallig als het weer, en omdat het een reflexkeeper is ziet het er soms super uit, terwijl als je gewoon goed staat zoals Cillessen die bal gewoon kan pakken.

Hugo zat op deze strafschop te wachten. Hij had daarvoor echter en andere uitvoerder als Twente in gedachten.

Een penalty is gewoon 50/50. En of hij hem nu strak in de hoek schiet, of met een panenka doet er niet toe. Al schiet hij hem hoog over. Iedereen doet dat op zijn of haar manier. Geweldige manier van scoren zoals Hakim Ziyech het deed. Ik kan daar van genieten.

Wat kan Ziyech er aan doen dat Cillissen keeper van Oranje is, daar zou ook iemand anders moeten staan. Hij maakte gewoon goed gebruik van de onzekerheid van een keeper die geen flauw idee heeft wat te doen bij een strafschop. Het getuigt juist van lef en heeft niets met vernedering te maken.

Die jongen moet zijn penalty nemen zoals hij dat wil. En idd...wie er in dat doel staat doet niet ter zake. Overigens had een goeie keeper deze "panenka" gewoon gepakt hoor.

Nou de eerste onzin van de dag is alweer geschreven. Het is professioneel van Ziyech dat hij een panenka maakt omdat Jasper altijd een hoek kiest. Daarentegen moet Jasper zich ook professioneel opstellen en er niet gek van worden. Gewoon je best blijven doen en dan houd hij er vanzelf wel 1 tegen.
Moet Ziyech nou echt medelijden tonen? Dat is toch het laatste wat je wilt als keeper. Jasper moet zijn niveau omhoog schroeven dat is zijn taak.....

Dit penalty dingetje wordt zo opgeblazen, dat ik zeker weet dat Jasper binnenkort een cruciale pingel gaat stoppen. Gewoon karma. Deze panenka gaat de absolute bodem zijn van de hele penalty carrière van Jasper.

14 september 2015 om 09:25

Crucialer dan die 5 strafschoppen die hij doorliet in de halve wk- finale gaat hij in zijn loopbaan nooit meer krijgen hoor.

14 september 2015 om 09:41

Als de veldspelers het gewoon hadden afgemaakt, waar ze genoeg kansen voor hebben gekregen, waren die penalty's helemaal niet nodig geweest. Maakt dit de rest van het elftal nu ook zeer slecht?

Het zal verboden moeten worden die panenka's !
Wat een onzin, als een penalty er maar in zit. Cillissen was kansloos itt bv die strafschop van ijsland. Fantastisch genomen dus.

Dus we moeten ze kneiterhard de hoek in rammen uit medelij?

Edwin v.d. Sar pakte er vroeger ook bijna nooit 1, pas later in zijn carriere gebeurde dat.

Maar maakt dat je dan perse een mindere keeper?

14 september 2015 om 10:03

Dat maakt vd Sar een mindere keeper ja.
Vd Sar verloor met oranje de kwartfinale ek 96 en de halve finale van het wk 98 en ek 00 op strafschoppen, met een vd sar die alle strafschoppen doorliet.
De spelers die toendertijd mistten worden tot de dag van vandaag er aan herinnerd, maar een keeper die van de 15 strafschoppen er 15 (!) doorlaat werkt ook niet mee. Sterker nog, dat heeft die generatie minstens 1 grote prijs gekost .

Volgens mij is Ziyech helemaal niet uit op een vernedering. Hij wil gewoon die penalty maken en dacht dat dit de beste manier was.

Dat Cillessen oranje keeper is heeft hier ook helemaal niks mee te maken. Moet Ziyech dan maar een zwakke penalty nemen om het ego van Cillessen op te krikken. Wat een onzin.

Het is juist mooi om Cillessen te vernederen. En ja dat je dan gaat huilen fox is maar sneu......

Onzin over die penalties, bij de laatste drie zat hij twee keer in de juiste hoek, 1 keer paal, 1 keer zat hij eraan. topkeeper, penalties zijn gewoon een loterij, het gaat erom waarom hij deze tegen krijgt, was ook zeer matig verdedigd. Daar moet het over gaan en og het uberhaupt een penalty was.

Tegen ijsland zou niemand het over Cillessen moeten hebben, zo zwak was die niet ingeschoten en hij zat eraan. De media zoekt vooral sensatie maar doet weinig om de echte zondebokken aan te pakken, van der Wiel in deze.

14 september 2015 om 10:24

Durf toch eens kritiek te hebben op een speler van Ajax joh. Penalties zijn absoluut geen loterij. Anders zou elke keeper dezelfde statistieken hebben, en dat is absoluut niet het geval. Tegen Ijsland keepte hij gewoon bijzonder zwak, die had hij absoluut moeten hebben.

14 september 2015 om 11:50

Dat heb ik, tegen Turkije maakt hij een fout op het schot van Arda. Maar penalties zijn en blijven een loterij, Drommel van Twente heeft bv. ook nog geen penalty gestopt, ook een statistiek. Je kunt er altijd wel wat uithalen wat in het nadeel van iemand spreekt.

Overigens tegen ADO werd tegen Cillessen gemist en die had hij als de bal op de goal ging ook gehad. Tegen Ijsland keepte hij goed, hij een tweetal geweldige reddingen en die penalty zat hij goed bij.

14 september 2015 om 15:24

Dat meen je toch niet serieus? Drommel is 18, speelde net zijn eerste wedstrijd in het eerste van Twente en heeft net drie penalty´s tegen gekregen ofzo. Dat is heel wat anders dan onze doelman van het Nederlands elftal die Champions League en halve finale WK ervaring heeft en van de 27 penalty´s er geen enkele heeft kunnen stoppen zelf.

Penalty tegen ADO kun je blijven speculeren, die van Ijsland had ie ook gehad als ie tussen de palen zat.. Of toch niet. Daar had Cillesen last van een slap handje. Kan gebeuren, hij is een geweldige doelman, maar zijn penaltystopskills zijn werkelijk dramatischer dan ik ooit tevoren heb gezien en dat mag je best toegeven.

14 september 2015 om 17:02

Je mag dan ook best toegeven dat wanneer een profvoetballer een stilliggende bal vanaf 11 meter niet kan scoren niet op het veld thuis hoort...

Ach, het is een van de weinige stokken waar de concurrentie hem mee kan slaan. Cillessen is een geweldige keeper - met afstand de beste van het land en dat is dus ook beter dan Krul - met maar één manko en dat is het stoppen van strafschoppen. Een loterij notabene. Als verdedigers gewoon hun werk doen en geen gekke fratsen uithalen, krijg je zelfs maar heel weinig penalty's tegen. Maar goed, alsof je een spits afrekent op het niet benutten van dezelfde penalty's. Het hierover doorzeuren door elke niet-Ajacied begint eigenlijk best sneu te worden. Medelij wekkend bijna.

14 september 2015 om 09:54

Ik heb de concurrentie eigenlijk nog helemaal niet gehoord over Cillessen.
Wel vind ik dat zijn, erg gemaakt overkomende, frustratie wat lachwekkend begint te worden.

Tuurlijk Hugo, laten we de keeper van Ajax even helpen door collegiaal de penalty te nemen. Omdat hij keeper is van het Nederlands elftal. Veel belangrijker dan het feit dat Twente de punten hard nodig heeft.

Omdat Cillisen een naar mannetje is geworden afg. Jaren, heb ik er erg van genoten! Hij heeft soms van die rare uitspattingen op t veld naar zowel medespelers als tegenstanders, waarbij juist hij erg oncollegiaal is!!

Wat een debiele reactie zeg, net alsof cillessen er wakker van ligt. Die jongen is een geweldige keeper maar. Extreem zwak in penalties. Hopen dat die dat snel onder de knie krijgt.

Waar gaat deze wereld heen als we dit oncollegiaal gaan noemen. Voetbal is voetbal en tegenwoordig draait alles om het resultaat. Als er dan een sierlijke speler is waar je echt van kan genieten een Panenka uitvoert is dat toch alleen maar schitterend? Dan maakt het toch niets uit wie er in de goal staat

Cillessen is een volwassen kerel en vreselijk arrogant, hij krijgt miljoenen betaalt en is een van de betere keepers in Nederland. Dat hij geen penalty's kan pakken

Ben net zo benieuwd wat, bijvoorbeeld, Linda de Mol hiervan denkt al wat Hugo Borst hiervan denkt........

14 september 2015 om 10:06

Juist. Hugo Borst is af en toe net zo'n zuiger als Johan Derksen. Beide willen aandacht en dan maakt het ze niet uit hoe.

Als je weet dat cillissen gretig is om een penalty te pakken en dus waarschijnlijk een hoek in zal duiken dan is het toch logisch dat je door het midden schiet? Of het nou met een panenka is of met een normaal schot maakt dus geen reet uit in mijn ogen.

14 september 2015 om 17:04

Klopt, gewoon slim gebruik van gemaakt.

Fuck toch een heel eind op , alleen omdat het met die kwal van een Cillissen gebeurt ? Bij een andere keeper was het niet eens een discussie geweest

Wat een onzin zeg. Dus het scoren op een mooie manier is tegenwoordig ook al oncollegiaal?

We zijn al een watjes competitie. Dit kan er dan ook nog bij.

De spelers tackelen niet als mannen. Er wordt niet hard gespeeld. Weinig fysieke duels. Alles is geel en rood. Overal wordt op gezeikt in de media, ieder duwtje in het strafschopgebied wordt aangekaart bij studio voetbal iedere zondag. Wanneer een speler z'n techniek toont op het veld wordt dat vernederen genoemd. En nu wanneer een speler op een prachtige manier een penalty scoort is het oncollegiaal.

Toch een verschil wanneer je iedere weekend de premier league kijkt en dan weer overschakelt naar de Eredivisie. DIt laat ook zien waarom Nederlandse clubs zo hard falen in Europa. De spelers schrikken zich een hoedje van hoeveel er eigenlijk toegestaan wordt in het grote mannen voetbal. Hier in de Eredivisie wordt er baby voetbal gespeeld. Figuren zoals Hugo Borst versterken dit alleen maar met zulke zinloze meningen. Een pannenka oncollegiaal? Voetballers zijn trouwens niet eens collega's. Ze worden niet voor niets tegenstanders genoemd. Ze moeten van elkaar winnen, niet elkaar helpen. Natuurlijk, er moet ook fairpay zijn, maar daar zijn grenzen voor.

Om me ook maar even in de discussie te mengen. Een keeper mag natuurlijk nooit afgerekend worden op een penalty. Maar wel op 27 penalties. 26 ervan gingen er in. Dan is er echt iets mis met je uitstraling.

14 september 2015 om 10:51

Absoluut en oa met je reactievermogen, duik kwaliteiten en spelers inzicht.

14 september 2015 om 10:55

@ observe

Vind je ? Wanneer een keeper op het alle andere vlakken goed doet en bewezen heeft punten te kunnen pakken voor je team vind ik dat toch zwaarder wegen. In plaats van dat de kritiek zich richt op die eeuwenoude typische Nederlandse domheid en het niet kunnen verdedigen wat al die penaltys creëren; is het opeens de keeper (was ook het geval bij voorgaande keepers) de grote boeman.

Het is ook allemaal weer zo populistisch, mag hij ook eens een minder seizoen hebben, het is weer typisch Nederlands om van een mug een olifant te maken. Daarnaast ben ik het niet eens met Borst dat het oncollegiaal zou zijn, het is gewoon een manier van scoren en over het algemeen doen alleen spelers dat die lekker in hun veld zitten.

14 september 2015 om 11:53

Juist afca leeds! Het is andersom ook zo als El Ghazi een geweldige goal maakt dat zijn manier van juichen niet deugd. Zeiken, zeiken en nog eens zeiken of het nou negatief of positief is.

Twee geweldige reddingen op afstandschoten van Ijsland die Cillessen goed pakt, daar heeft niemand het over. Plus dat het begint bij van der Wiel die een enorm domme tackle inzet.

14 september 2015 om 20:02

Ik vind hem voor de rest een zeer talentvolle keeper. Dat maakt het des te opvallender. Het ontbeert hem ook wat kracht. Bij een aantal penalties zat ie er goed bij, raakte de bal zelfs aan, maar deze ging vervolgens dan toch in het goal.

Penalties komen niet alleen in de Nederlandse competitie voor. Zelfs niet meer dan in andere competities. Heeft dus niets met het slechte verdedigen in Nederland te maken. Hoe goed je ook verdedigt, als team krijg je op den duur hoe dan ook penalties tegen.

Hij heeft niet een minder seizoen, sterker nog, hij heeft z'n beste seizoen ooit tot nu toe. Alleen hij kan geen penalties tegenhouden. Als professional keeper zou ie dat wel moeten. Hij moet dus niet zo janken als ie er op wordt afgerekend.

Zat het vanochtend te lezen, en wat een lekker vals artikel van Borst :-)

Ach, wat zal ik zeggen? Vond die penenka juist goed bedacht, zeker als je weet dat er iemand in het doel staat die helemaal strak staat van de zenuwen om die penal te pakken.

Ik vind onze doelman zich ook maar idioot gedragen in dat doel. Alle Ajacieden proberen hem te beschermen, maar het is gewoon een dorpsgek die snel vervangen moet worden door een echte keeper.

Ik zal Krul de nummer 1 van oranje maken. Die heeft veel meer uitstraling speelt in één vd sterkste competitie en kan uiteraard een pingel stoppen.

Lachwekkend hoe weinig mensen door hebben dat Hugo Borst hier een cynisch stukje schrijft.

15 september 2015 om 03:40

Het is gewoon een heerlijke kans om de keeper van Ajax te bashen . Cillessen is sowieso maar een eigenaardig ventje. Elke keer als hij weer zo'n uitspraak in de media doet krijgt hij weer minder voorstanders.

De volgende keer zal een oranje international wel met Cilessen afspreken in welke hoek hij gaat schieten, dan kan hij er ook een keer 1 pakken. Zul je zien dat hij hem dan alsnog niet pakt hahaha

Wat een rare mening. Dus als ik tegen Bruno Martins Indi sta in een oefenpartijtje, mag ik 'm niet door de benen spelen, ook al komen wij zo aan een grote kans?
En waarom zou je het niet bij Cillessen mogen doen, maar wel bij Sergio Padt?

Achjah wat moet je nog zeggen hierover. Vdsar pakte er toen die tijd ook geen een en ineens was het verdwenen. Ziyech had ik daarentegen in een duel het licht uit zn ogen geslagen/geschopt maar goed dat is mijn mening. Kan nou eenmaal niet tegen dit soort pingels. Cilissen is nou eenmaal de beste keus voor Nederland omdat er simpel weg geen betere keuzes zijn. Om hem nu op de fout tegen Turkije en pingels af te rekenen vind ik een beetje zwak

De keeper van Ajax zit even niet lekker in zijn vel ,😂😂😂😂man van €40miljoen centen

Ziyech heeft nou eenmaal andere belangen dan Cillesen en Ajax. De eredivisie is toch zeker nog steeds topsport? of zijn we zelfs het niveau van Mickey Mouse League voorbij in de val naar beneden?

We spelen om te winnen, en niet om met iedereen vriendjes te blijven.

als er iemand oncollegiaal is dan is het Cilissen wel. wat is er toch met hem gebeurd sinds hij weg is bij Nec?

14 september 2015 om 18:46

Wat heeft dat er mee te maken?

Gewoon slim van Ziyech hij weet ook dat Cilessen waarschijnlijk als een gek de hoek induikt. Dus gewoon goed over nagedacht en perfect uitgevoerd.

Wat een gezeur allemaal om een penalty. Cillessen is terecht nr. 1 keeper van Nederland, vanwege zijn goede en vooral belangrijke reddingen. Dat hij tot nu toe geen penalty wist te houden.... OK, dat is altijd nog beter dan een keeper die elke wedstrijd wel een fout maakt. Want denk even na.... hoeveel penalty's krijg je nou in een wedstrijd tegen en hoe vaak moet een keeper nou reddingen verrichten?

14 september 2015 om 18:57

Als je dit seizoen als maatstaaf neemt zou ik maar rekening houden met veel.

Ziyech nu zwart gaan maken is pas oncollegiaal. Laat die jongen gewoon doen, hij is niet de eerste die een panenka scoort, neem ik althans aan.

16 september 2015 om 08:15

Oncollegiaal??? Is Ziyech dan redacteur?

Dit had ik niet van Borst verwacht. Sentimenteel gezeik. Dit heeft - zeker bij een magere voorsprong - niet te maken met vernedering. De kans dat ie er zo in ging was gewoon het grootst. Ziyech weet ook dat Cillessen bezig is met zijn obsessie en dus altijd zal kiezen voor een hoek: staan blijven zal ie dus niet doen... Heel professioneel dus!

Het is zoals het stiftje van Bergkamp tegen RKC. Waarom het altijd mooi moest werd hem gevraagd. Dat was helemaal niet zo, antwoordde Bergkamp. Binnen de grenzen van zijn kunnen was het gewoon qua kansberekening het beste om de bal zó in het doel te krijgen...

Overigens: wat doet t ertoe dat Cillessen keeper van het Nederlands elftal is? Was het geen probleem als pakweg Kurto, De Ruiter of Vermeer werd 'vernederd?' Kom op Borst, niet zo subjectief lullen. Staat je niet!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren