Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veltman bagatelliseert ‘heel sportief gebaar’: ‘Ik kan er om lachen’

Laatste update:

Ajax rekende zondagmiddag door doelpunten van Bertrand Traoré en Kasper Dolberg eenvoudig af met Sparta Rotterdam (2-0) en verkleinde daarmee de achterstand op koploper Feyenood weer tot vijf punten. Na afloop van het duel in de Amsterdam ArenA ging het echter vooral over een merkwaardige actie van Joël Veltman, vroeg in de tweede helft.

/

Veltman wekte in eerste instantie de indruk de bal buiten de lijnen te gaan spelen toen teamgenoot Traoré geblesseerd op de grond lag, maar koos er uiteindelijk voor om de niet oplettende Iván Calero voorbij te gaan. "Ach, het was een slimmigheidje", vertelde de verdediger van Ajax na afloop volgens Metro. "Bertrand lag op de grond en ik dacht: hier ga ik gebruik van maken. Daarop deed ik net alsof ik de bal uit zou schieten. Toen keek die jongen om en op dat moment dacht ik: Ik ga er gewoon langs."

"Ik weet ook wel dat je hier niet de schoonheidsprijs voor krijgt, maar meer dan een slimmigheidje was het niet", vervolgde Veltman. "Ik kan er om lachen. In de kleedkamer zeiden ze tegen me: als je dat bij mij had gedaan had je een doodschop gekregen. Wat ik gedaan had als er gescoord werd uit die voorzet? Een doelpunt is een doelpunt."

Sparta-trainer Alex Pastoor had geen goed woord over voor de actie en sprak met gevoel voor cynisme van 'een heel sportief gebaar'. "Dat vind ik een beetje overdreven allemaal", zei Veltman over de ophef. "Het leverde niet een kans één op één op de keeper op ofzo. Wat ik zelf gedaan zou hebben als iemand dit bij mij deed? Ik zelf wacht altijd tot de bal uit is. Ik ga niet om me heen kijken als de bal nog in het veld is. Dat was niet handig van die jongen. Ach, het was iets dat in me opkwam en we moeten het ook niet groter maken dan het is. Kom op zeg, je kan er beter om lachen dan er een groot punt van te maken. Ik zal het niet meer doen, want het lukt nu toch niet meer."

Was het slimmigheid of onsportief gedrag van Joël Veltman?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Het hoort gewoon niet. Vond het niet chique en om het te bagetaliseren vind ik ook niet correct.

12 februari 2017 om 20:47

Wat wil je dan? Hem schorsen? Een boete geven? Hahaha wordt weer van een mug een olifant gemaakt. Scheids laat doorspelen en tuurlijk is het niet chique maar niet zo overdrijven zeg.

12 februari 2017 om 21:24

Ja, en wat als er uit gescoord wordt? Is het dan nog steeds een mug? Wellicht niet he.

Net zoals bij bijv. moorddadige tackles (niet dat ik dat nu vergelijk) telt de intentie en niet de uitkomst want gelukkig werd er inderdaad niet uit gescoord maar dat wil niet zeggen dat je dat nu moet bagatelliseren.

12 februari 2017 om 21:35

Dan heeft hij op onsportieve wijze een actie gemaakt waaruit gescoord werd. Thats it. Net zoals een actie waarbij er iemand op de grond ligt maar de aanval gewoon afgemaakt wordt ipv sportief buiten. Ik bagataliseer het niet want was onsportief maar niet meer dan dat. Jij doet alsof het iets heel ernstig is.

12 februari 2017 om 21:52

De bal niet buiten trappen is natuurlijk wat anders.

12 februari 2017 om 22:05

Flink schorsen en een fikse boete. Het zou zijn werkgever sieren hem ook te passeren en een boete te geven.
Hij wijst met zijn handen van wacht er ligt er een. Hier mee geeft die aan het spel te willen stoppen voor de blessure. Om vervolgens er snel vandoor te gaan en een voorzet te geven om een kans te creeeren.
De scheids had hier ook kunnen optreden en een vrijetrap voor Sparta kunnen geven plus een gele kaart voor bewust onsportief en misleidend gedrag.

12 februari 2017 om 22:09

Je kan iemand niet schorsen en een boete geven als hij niks heeft gedaan wat tegen de regels is. Het was niet hoffelijk maar niet verboden.

12 februari 2017 om 22:36

Schorsen, omdat je tegensspeler te dom is om door te voetballen. Ja dat is logisch. Een swalbe moet je aanpakken. Dit is meer een schijnbeweging.

13 februari 2017 om 00:37

Schijnbeweging? Je bent niet wijs. Je eigen speler ligt geblesseerd op de grond, en je doet een beroep op de sportiviteit van je tegenstander door met zo'n gebaar te vragen om niet aan te vallen. Als je sportieve tegenstander hier gehoor aan geeft en je misbruikt de situatie door verder te voetballen.....ik vind het schandalig om dit te verdedigen en om dit als "slimmigheidje" goed te praten. Een schorsing of iets dergelijks zal het (terecht) niet worden, maar de logische reactie was om Veltman bij een volgend balbezit een enorme kegel te geven. Gelukkig zijn de Sparta spelers professioneler dan ik zou zijn in zo'n situatie en is dit niet gebeurd. Wat een looser die Veltman.

Amen!! Echt he..mensen zijn alleen op drama, er gebeuren ergere dingen in het voetbal. ik& andere hebben er teminste wel echt om gelachen. Hij is..gefopt & kijkt zelf om. Zo lang de scheidsrechter! Niet fluit, dan prima! Eindelijk... speelde veltman weer goed !! Ik vond dit zijn beste wedstrijd na jaren! Toen in de CL & winst op barca...dat hij fenomenaal speelde

13 februari 2017 om 13:40

Er staat inderdaad geen straf op, maar het laat wel de mentaal-sportieve capaciteiten van een speler zien op zo'n moment. Er is een reden waarom dit zo opgeblazen word. Er zijn weinig momenten in de wedstrijd waarin respect en sportiviteit kan worden getoond, maar op zo'n moment wordt er op elk niveau verwacht dat een speler zijn sportieve plicht doet. Veltman was niet alleen onsportief door de bal niet uit te trappen, maar haalde er ook nog eens een grap mee uit waarmee je als speler ook min of meer het karakter bloot legt.

12 februari 2017 om 21:24

Zoveel hoort niet. Overdreven gedoe weer. Zeuren om niks. Zelfde niveau als de bal tijdens een blessure niet over de zijlijn schoppen, omdat je wilt scoren.

12 februari 2017 om 21:28

Dat is anders dan de indruk wekken hem wel buiten te schoppen.

12 februari 2017 om 21:36

Zelfs onsportieve gedrag dus.... Of de bal niet teruggeven nadat de tegenpartij de bal uitspeelde. Dan zeikt niemand, tenzij het een speler is met 3 sterren op de borst.

12 februari 2017 om 22:15

Een club met 3 sterren op de borst heeft zulke acties helemaal niet nodig?

Ik ben het met je eens dat het in dezelfde categorie valt als de bal niet uitspelen of net doen of je geblesseerd bent. Maar een Ajax-speler heeft deze acties toch niet nodig om een speler uit het rechterrijtje te passeren?

12 februari 2017 om 22:22

Hij kwam er constant langs. Dus nee hij heeft het niet nodig. Net als dat Suarez het bijten vs bakkal ook niet nodig had, maar het gebeurde toch. Ergste vind ik dat die incident niet zoveel haat kreeg als deze nikszeggende actie van Veltman. Als cabral het bij Sinkgraven flikte, dan weet ik nagenoeg zeker dat men het schitterend had gevonden.

13 februari 2017 om 00:18

Nou eigenlijk niet. Onsportief gedrag wordt eigenlijk door elk voetbalsupporter afgekeurd, behalve door de ene waar de desbetreffende voetballer voor speelt. Zo kan ik ook de ballenjongentrap van hazard herinneren, dat werd door Jan en alleman afgekeurd behalve door wat Chelsea supporters. Ik vind het dus niet gek, dat jij het nu recht probeert te praten door met je vinger naar andere mensen te wijzen. In de zin van"Ja maar meester zij doen ook dingen die verkeerd zijn", het is gewoon een lage actie van Veltman. Daar is geen twijfel over mogelijk.

13 februari 2017 om 05:11

Laag of niet. Opletten kan geen kwaad. Evenals het opletten bij een snel genomen vrije trap. Ik praat niks goed. Vind het alleen overdreven. Bijna 200 reacties voor dit? Kom op zeg. Nogmaals was het cabral geweest, dan vond men het schitterend.

13 februari 2017 om 07:14

Ochoch Lee'tje toch, zijn we weer allemaal tegen Ajax met je '3 sterren op de borst'? Is het weer niet eerlijk en komt het allemaal voort uit onze Ajax haat? Mag ik je erop attenderen dat zelfs zijn eigen teamgenoten zeiden dat, wanneer hij van de tegenpartij was geweest, ze hem door midden hadden geschopt?

13 februari 2017 om 08:35

Mag ik jou er dan ook even op attenderen dat sparta captain Breuer het niet erg vond wat Veltman deed en vooral zijn linksback aanrekende dat hij niet oplette? Het maar net hoe je het allemaal ziet. Nee, het is niet sportief maar ik ben het er ook mee eens dat het wel heel groot wordt gemaakt..

12 februari 2017 om 23:48

Ik win liever dan dat ik correct ben, Veltman zit ook aan de winnende kant van de medialle. De verliezer kunnen dan nog zeggen, maar, maar ik was correct, leuk, maar daar geeft niemand wat om.

13 februari 2017 om 07:16

Wat een dooddoener, dus jij vindt oprecht dat het bij het winnen hoort zo te doen tegen het almachtige Sparta terwijl je al 2-0 voor staat? Dat heeft niets met winnaarsmentaliteit of whatever te maken, dan ben je gewoon een onsportieve lutser.

13 februari 2017 om 09:51

Ja ik hou van slimme spelers met gogme, dit was er een typisch voorbeeld van. Het maakt daarbij niet uit of het Sparta of Barcelona is, gogme moet je erin slijpen, teken dat Veltman altijd scherp is en altijd alles geeft ook tegen Sparta. Stukje professionaliteit waar ze bij Sparta nog wat van kunnen leren (pas stoppen als de bal buiten is of de scheids fluit), ik vind dit winnaarsmentaliteit en niet onsportief, het is een slimmigheidje zoals hij al zegt.

14 februari 2017 om 17:58

Welnee, ik kon er ook wel om lachen. Voetbal is entertainment. Dit hoort gewoon bij de charme van het speletje. Het wordt nu allemaal veel te breed uitgemeten en uit zijn verband getrokken. Brood en spelen! Het is vermaak, een kijksport. Je moet het een beetje relativere hoorn. Immers, we kunnen een beetje lol in deze toch al moeilijke tijden wel gebruiken lijkt me.

een slimmigheidje? Totaal geen zelfreflectie! Het commentaar in de kleedkamer zegt genoeg. Wat een walgelijke persoonlijkheid.

12 februari 2017 om 21:25

Is er al aangifte gedaan tegen Veltman ?? Mijn hemel zeg. Die Spartaan moest gewoon opletten.

12 februari 2017 om 21:35

Misbruik maken van de sportiviteit van de tegenstander. Hoe diep kun je zinken? 2-0 voor tegen een hopeloos team, en dan zo'n sneue actie. Zet zichzelf ook nog voor schut door vervolgens een slechte voorzet te geven.

12 februari 2017 om 21:59

Wow misbruik maken van de sportiviteit van de tegenstander, klinkt als een voetbalwedstrijd. Daar gebeurt dit ook elke week in elke wedstrijd. Zullen we elke week een topic laten openen voor onsportief gedrag? Kun je een eigen digitale tv kanaal mee beginnen. Niet zo overdrijven.

13 februari 2017 om 09:52

Ik vond menig tackle nog onsportiever..

12 februari 2017 om 21:49

Walgelijke persoonlijkheid ook echt? Over overdrijven gesproken. Ik vind het zelf niet een heel chique actie, maar wat wordt deze hele kleine gebeurtenis (die ook nog eens geen impact op de wedstrijd had, al had dat ook anders kunnen zijn) gigantisch opgeblazen. Hij heeft technisch gezien ook gewoon gelijk, Calero moet blijven doorspelen tot er is gefloten.

Ik verbaas me meer over de reacties hierop dan de actie van Veltman zelf. Wat een walgelijke persoonlijkheden hebben al die mensen dus. Want logica.

12 februari 2017 om 21:54

Het is sneu. Als Veltman een persoonlijkheid is zegt ie achteraf dat hij het niet had moeten en dan is het meteen zand erover. Een echte kerel kan een fout toegeven.
Nu blijft het gesprekstof.

12 februari 2017 om 22:09

Of een echte vent is gewoon eerlijk en gaat geen excuses maken maar zegt gewoon wat hij dacht. Je kan het niet chique vinden maar hij is tenminsts eerlijk, uniek bij voetballers

12 februari 2017 om 22:19

Aardige invalshoek, maar dat geloof ik niet bij zo inherents oneerlijks.
Hij weet echt wel beter.

12 februari 2017 om 23:08

Ik moest er toch heel smakelijk om lachen en zag er niet zon probleem van maar nu ik hier lees dat het zo erg was dan stel ik mijn mening bij De reacties hier zijn nog veel lachwekkender

13 februari 2017 om 18:36

Je bedoelt van de mensen die door hun clubliefde verblind geen objectief oordeel meer kunnen vellen?

Beetje slimmigheid, maar ook wel onsportief. Ik keur het niet echt goed, maar hij doet ook niets wat niet mag.
Daarnaast is het niet eens beslissend geweest.

Vergeten en doorgaan...

12 februari 2017 om 19:49

Of het beslissend is of niet maakt geen reet uit. De intentie was er om het beslissend te laten worden.

12 februari 2017 om 20:02

Dan nog, de scheidsrechter fluit niet, dus het spel loopt nog door. Tegenstander moet ook gewoon z'n koppie erbij houden

12 februari 2017 om 20:18

gaat niet om de tegenstander, gaat om het misselijkmakende feit dat hij een blessure gebruikte om er snel vandoor te gaan.

Fijn dat hij het grappig vindt. Ik vind het misselijkmakend als je zo een tegenstander voorbij moet gaan.

12 februari 2017 om 20:51

Is niet chique maar zeker ook vermakelijk. Als jij er misselijk van wordt dan ben je dat wel erg snel. Bij voetbal gebeuren zaken waar ik echt misselijk van wordt zoals het uitlaten van Labyad of elke andere speler. Hoe vaak ligt erg niet iemand geblesseerd op de grond en gaan we lekker door voetballen. Je doet net of hij iets verschrikkelijks gedaan heeft.

12 februari 2017 om 21:29

Vermakelijk? Moet je dat ook zeggen wanneer het in de Arena gebeurt tegen Feyenoord wanneer Karsdorp dit doet. Dan is de wereld te klein.

12 februari 2017 om 21:37

Wie zegt dat de wereld te klein is? Dan is het onsportief maar zeker vermakelijk. Meer is het niet. Net zo onsportief als een schrale die je elke week in elke wedstrijd ziet en zo vaak gebeurt dat er geen topic meer over gemaakt wordt daar kun je je beter druk om maken. Deze was nog orgineel en zag er vermakelijk uit.

13 februari 2017 om 02:25

Kleiner dan nu? Dat lijkt mij zeer sterk. Het stoom komt uit de oren bij de meesten hier. Als de actie zelf niet vermakelijk was zijn jullie dat tenminste wel.

Goeie actie van veltman om zijn beperkte aanvallende acties zo min mogelijk bloot te leggen. Dikke pluim voor veltman! Not.

12 februari 2017 om 20:07

Precies dat. Een echt goede back heeft dit soort geintjes niet nodig.

12 februari 2017 om 20:35

Vandaag weer motm voor veel mensen. Laat wekelijks zien een echt goede back te zijn.

12 februari 2017 om 22:39

Hij was hem deze wedstrijd ook nog maar 20x voorbij gegaan...

12 februari 2017 om 21:27

Zeer beperkt, vandaar die crosspass en Panna alsof het niks is.

12 februari 2017 om 19:55

Dat wordt sowieso nooit gedaan.

12 februari 2017 om 19:55

Het was zijn eigen teamgenoot, en er was niks aan de hand

12 februari 2017 om 20:08

Ja, maar je houd daar wel opzettelijk een tegenstander mee voor de gek. Er bestaat zoiets als fair play. Die tegenstander stopt uit respect en dan gaat hij daar zo mee om?

12 februari 2017 om 20:52

Die stopt niet uit respect maar omdat veltman een gebaar maakte dat hij hem uit zou schieten. God wat blazen mensen dit op met grote woorden. Niet zo druk maken is niemand mee gekwetst hoor.

12 februari 2017 om 21:31

Dus voortaan de bal afpakken van iemand die hem wél wilt uitschieten?

12 februari 2017 om 21:40

Nee voortaan op de bal blijven letten. Lijkt wel of hij een misdaad heeft gepleegd afgaande op de meeste reacties hier. Niemand geblesseerd geraakt door de actie van Veltman. Was alleen onsportief wauw.

Het is eigenlijk een gele kaart voor spelbederf. Ik wil Veltman wel eens horen wanneer iemand een penalty krijgt met een swalbe is het dan ook een slimmigheidje? Heeft niets met slim te maken maar is gewoon zeer onsportief

12 februari 2017 om 21:14

Manolevje
Zolang jullie (niet specifiek jou, maar je zou er onder kunnen vallen) het mannelijk vinden dat Guardado 2 man binnen een mum van tijd een wedstrijd uitschoppen, dan ga ik mij echt niet druk maken om wat Joel hier deed. Dat verdwergt gewoon helemaal. Als men over goedkeurend wil hebben of over wat niet hoort. Of het nou goedgekeurd zou moeten worden of niet, dit is een mug vergeleken met die olifant van een Guardado.

12 februari 2017 om 21:25

2 mannen zouden kunnen doorspelen. 2 watjes gaan huilen en vallen uit... Overigens was er tegen Dolberg geen opzet in het spel maar dat is moeilijk zien met een gekleurde bril.

12 februari 2017 om 21:36

Oh, ja, kom daar lekker, mee. Dolberg was gewoon een duel en ongelukkig. El Ghazi was veel te hard inkomen, maar ook wel pech dat hij daardoor de wedstrijd moet verlaten. Persoonlijk vond ik dat geel.
Dit gaat over Veltman. En dit is gewoon een gãªnante actie. Ik zou er zelf in ieder geval niet trots op zijn en de 'beste' club van Nederland zou dat in mijn ogen toch niet nodig moeten hebben tegen Sparta.

12 februari 2017 om 21:40

Geen opzet Haha volgens mij maakte ze knie dat bewuste moment wel een hele rare wenteling maar goed ook gewoon een slimmigheidje.niks mis mee maar opzettelijk was het zeker.

12 februari 2017 om 22:21

Dat is totaal iets anders. Eigenlijk zeg jij nu dat als een speler een dubbele schaar maakt en zijn tegenspeler voorbij gaat dat hij dan geel moet krijgen. Ik moest er in het stadion om lachen. Leer moment voor die verdediger; zolang de scheidsrechter niet fluit of de bal niet uit is, dan ga je door.

12 februari 2017 om 22:48

een gebaar maken dat je de bal uitschiet om vervolgens door te rennen is gewoon onsportief en niks anders. Stel dat hij gewoon doorging dan hoort de verdediger ook door te gaan, maar een gebaar van uitschieten krijgen dan is het logisch dat je stopt.

13 februari 2017 om 13:44

Het is inderdaad onsportief, maar geel geven is hier onzin aangezien je eigenlijk gewoon een schijnbeweging maakt, net zoals je dat doet met een schaar oid. Onsportief en niks anders inderdaad, kom op zeg

Man man man.. ongelooflijk wat zo'n onbenullig moment voor een ophef zorgt

12 februari 2017 om 19:52

Al het anti-Ajax volk dat last heeft van de maandelijkse cyclus heeft weer wat te janken hoor... Als dit vandaag door een speler van Sparta was gedaan had ik er ook wel om kunnen grinniken. Why so serious?

12 februari 2017 om 19:58

Ik zie gelukkig ook genoeg Ajacieden die dit misselijke gedrag afkeuren. Totale verloedering van de sportgedachte. Ik heb al een hekel aan schwalbes en dergelijke, maar dit is nog een stuk verder verwijderd van sportiviteit. Heb met dit gedrag oprecht meer problemen dan met een harde tackle.

12 februari 2017 om 19:59

Mitch, het probleem met het voetbal is dat supporters het gedrag van hun eigen spelers verdedigen terwijl het gewoon verschrikkelijk onsportief is. Hou daar gewoon mee op, dat komt de sportiviteit ten goede. Ik ben voor Ajax, en Veltman slaat hier de plank gewoon helemaal mis. Zeg dat dan gewoon.

Hetzelfde gebeurt bij andere clubs. Je zag onder dit topic net ook alweer Feyenoorders die gingen zeuren over "wat als een Feyenoorder dit had gedaan?" En zo gaan we allemaal lekker door met vingers wijzen naar anderen, in plaats van gewoon eens een keer zeggen waar het op staat.

12 februari 2017 om 20:05

Wat een mensenkenner ben jij zeg. Lekker bagatelliseren

12 februari 2017 om 20:08

Precies, het was niet zo'n nette actie, maar we doen allemaal wel eens iets wat niet zo handig is. Maar meer dan dat is dit niet, daarom verbaas ik me over al die hysterische reacties. Maar goed, dat is inherent aan de tijd waarin we leven helaas. Elkaar ophitsen en lekker stoer doen op internet...

12 februari 2017 om 20:43

Het kwalijke is wel dat Veltman zelf dus niks verkeerds ziet in zijn actie. Hij doet dit bewust, het was niet in the Heat of the moment. Dat vind ik zelf toch wel zeer kwalijk. En dat heeft niks met ophitsen te maken. Het is flink onsportief gedrag, wat niet op het veld hoort. En dat ook nog eens bij een team wat 2-0 voor stond... Er was dus zelfs geeneens een reden waarom dit uit "nood" gebeurde (vanwege een achterstand en vanuit absolute wil om te winnen over de schreef gaan bijvoorbeeld; niet dat het dan wel goed is, maar dan heeft het een oorzaak). Gewoon erg onsportief van Veltman, klaar.

12 februari 2017 om 20:54

Yes onsportief maar meer niet. Gebeurt elke wedstrijd wel 10 dingen die onsportief zijn dus niet zo moeilijk doen.

12 februari 2017 om 21:29

Zo is het mitch. Het is een Ajacied en men gedraagt zich wanhopig. Walgelijk sommigen hier. Als Veltman zo werd gefopt, dan had men vast gezet dat joel beter had moeten opletten en terecht.

12 februari 2017 om 19:59

Het gaat er niet om wat de gevolgen ervan waren, maar om de intentie zelf. Dat hij het bij een 2-0 stand tegen een dramatisch sparta al doet, geeft al aan dat hij het bij 1-1 tegen feyenoord al helemaal zou doen. Gewoon een zielige jongen, al jaren. En het dan gek vinden dat hij en ajax zo weinig sympathie genieten.

12 februari 2017 om 20:53

Zo weinig sympathie? Bij mijn weten heeft Ajax de grootste aanhang in den lande. Nu wordt dit breed uitgemeten terwijl het voetbal met geduw en getrek in het geniep ook niet anders dan onsportief gedrag is, handjes die ergens niet thuis horen zijn doodnormaal. Maar nu gemekker over dit?

12 februari 2017 om 21:33

Oh, dus een shirtje beethouden is hetzelfde als dit? Dan is een kopstoot ook hetzelfde als met gestrekt been inkomen went hey, gewelddadig gedrag...

12 februari 2017 om 21:42

Ja is net zo onsportief maar gebeurt zo vaak dat jij het al normaal vind. Deze valt in de categorie van kijk eens omhoog een vallende duif en als hij kijkt hem door de benen spelen. Onsportief maar vermakelijk. Get over it.

Wat een loser. Als je toch dit soort zogenaamde slimmigheden bedenkt voer ze dan uit op een relevant moment. Niet in een thuiswedstrijd tegen Sparta bij een 2-0 voorsprong.

12 februari 2017 om 23:46

Je kunt ze er beter inslijpen voor in de EL met name, Veltman is hier koning in, vervelend zijn en dat mag hij als compliment zien.

Bahbah, nare man. Niets met slimmigheid te maken maar alles met rattenstreken. Tuurlijk is het niet slim van de spartaan maar zo zorg je er wel voor dat je medespeler de volgende keer kan fluiten naar hulp als hij op de grond ligt. Niemand die nog een bal uit gaan spelen.

Niks slimmigheid, dit is gewoon verschrikkelijk onsportief en zaagt aan de stoelpoten van de nog resterende sportiviteit die er in het voetbal is. Als het gaat om geblesseerde spelers dan moeten spelers gewoon de gezondheid op de eerste plaats zetten. Als er de volgende keer iemand van Ajax op de grond ligt, dan zou ik als tegenstander overwegen om lekker door te voetballen. En dat is dan de schuld van Veltman.

12 februari 2017 om 20:00

Volgens mij is de regel dat de scheidsrechter beslist.
Gewoon heel simpel. In het algeheel gewoon de bal niet meer buiten trappen. Ben je ook direct van blessures veinzen af.
Veltman heeft het nu wel verpest voor zichzelf. Nu zal zeker niemand de bal vrijwillig buiten trappen voor hem.

12 februari 2017 om 20:09

Kan best zo zijn, maar dan nog maakt hij misbruik van de situatie zoals die nu is.

12 februari 2017 om 22:28

Wedstrijd dus niet gezien. Er lag namelijk niemand van sparta op de grond.

12 februari 2017 om 21:34

Haha mooie reactie hoor, deze actie "zaagt aan de stoelpoten van de resterende sportiviteit die er in het voetbal is" en dus wil jij de volgende keer dat er iemand van Ajax op de grond ligt doorspelen? Onsportief gedrag bestrijden met meer onsportief gedrag, wat een prachtig idee!

12 februari 2017 om 23:31

Ajacieden spelen zelf ook door wanneer hun eigen speler op de grond licht. Maar wanneer de tegenstander dat doet is het onsportief?

12 februari 2017 om 23:44

Dat is dus anders, in dit geval was het een tesmgenoot en niet de tegenstander.

13 februari 2017 om 01:34

Maar de reactie waar ik op suggereerde dat niet. Hij zegt dat hij het zou overwegen als tegenstander door te spelen als een Ajacied op de grond ligt. Voor de duidelijkheid, doorspelen als iemand van de andere partij geblesseerd ligt. Jij hebt het over wat er vandaag gebeurde maar daar ging mijn reactie niet over en noemde ik ook niet niet onsportief. Ik vind het juist onsportief en keur dit gedrag van Veltman niet goed, maar de reactie waar ik op reageerde zei weer dat je dan meer onsportief gedrag moet vertonen en daar ben ik al helemaal tegen.

13 februari 2017 om 12:01

@paulodybala, ja, want dit is zoals het werkt. Als iemand zo ontzettend onsportief is, dan neemt dat de motivatie bij de ander weg om de volgende keer wel sportief te zijn. Dat is inderdaad geen fraaie oplossing, dat klopt. Het is zelfs helemaal geen oplossing. Maar het is wel hoe mensen werken, en Veltman werkt dat hier ontzettend in de hand. En ook nog eens totaal onnodig, er was geen enkele aanleiding voor.

13 februari 2017 om 12:03

@paulodybala, zie nu je tweede reactie. Ik zeg nergens dat ik het wil. En al helemaal niet dat het moet.

Ik zeg alleen dat het zo werkt. Als iemand jou iets aandoet, dan zal je ook minder geneigd zijn om daarna aardig en vriendelijk voor hem te zijn. Zo zitten mensen gewoon niet in elkaar. Ik zou hopen dat de tegenstanders van Ajax wel sportief blijven als er zoiets gebeurt (ik ben zelf Ajax-supporter) maar mijn punt is: het zou zeer begrijpelijk zijn als ze dat niet op kunnen brengen.

Wk finale, laatste minuut... Veltman past dit toe, voorzet komt aan en onze spits kopt hem snoeihard binnen, Nederland wint met 1-0 en Nederland is wereldkampioen... WERELDKAMPIOEN!!

Alle Nederlanders: wat een actie van Veltman

12 februari 2017 om 20:07

In een Oranje dat sterk genoeg is om de finale van het WK te halen, zal Veltman nooit een plek krijgen, dus wat jij hier nu schetst is onmogelijk.

12 februari 2017 om 21:09

Clinch, Joris Mathijsen en Edson Braafheid hebben er ook 1 gespeeld dus why not.

12 februari 2017 om 20:08

Zeker weten van niet. Er waren genoeg Nederlanders die niet tevreden waren met de schwalbe van Robben tegen Mexico. Veel mensen waren teleurgesteld dat we zo moesten winnen

12 februari 2017 om 21:18

voetballer030

Hou toch op haha... Jij en heel Nederland stond te juichen na die penalty van Huntelaar!

12 februari 2017 om 21:30

Echt he. Net als Frankrijk met die handsbal tijdens de kwalificatie.

12 februari 2017 om 20:39

De bondscoach die Joel Veltman in een WK finale gaat opstellen moet nog geboren worden.

12 februari 2017 om 23:43

Juist, net dit gogme helpt NL juist, ipv. zielig lopen te doen kun je beter denken, fuck, wat laat ik mij makkelijk in de luren leggen, dit overkomt mij nooit meer. Dat ga je van Veltman leren en niet van Pastoor, die lekker wijst terwijl ze lopen te schoppen als gekken en alles dicht metselen.

13 februari 2017 om 12:05

ja, een deel van Nederland zou dit vinden. Maar een deel zou ook zeggen: er kleeft een schande aan deze titel.

En nog los daarvan. Het was tegen Sparta en je staat voor. Dat is ongeveer 1200 lichtjaar verwijderd van een WK-finale.

Uiteindelijk werken zo'n acties altijd tegen je. Zoals El Ghazi dankzij zijn vele schwalbes geen vrijetrap kreeg tijdens Ajax - PSV (zelfs niet toen hij uit het veld werd gebeukt), zo zal Veltman in de toekomst ook wel "benadeeld" gaan worden.
Een stempel krijgen is veel makkelijker dan ervan af komen. Geen slimmigheidje dus, maar behoorlijk dom en onsportief.

12 februari 2017 om 23:41

Wacht nog steeds op benadeling van het schop gedrag van de spartanen maar ook bv. Guardado...

13 februari 2017 om 01:36

Volgens mij werd Guardado nog in dezelfde wedstrijd teruggepakt door Ziyech. Daarbij heeft hij puur door de laatste wedstrijd tegen Ajax de stempels gemeen, hard en vies gekregen. Voor die wedstrijd werd er zelden tot nooit een woord vuil aan gemaakt.
En drie Spartanen hebben geel gekregen. Veltmans rekening wordt nog wel verheven.

En toch kom ik er wel om lachen. Voetballers moeten geen eentonige brave jongens zijn. Een beetje ondeugend mag af en toe wel van mij!

En toch kom ik er wel om lachen. Voetballers moeten geen eentonige brave jongens zijn. Een beetje ondeugend mag af en toe wel van mij!

Gewoon een slimme actie! Als speler weet je dat het spel pas stil ligt als de scheids fluit, dat de speler van sparta hier intrapt is gewoon super dom, en dat op het hoogste niveau

12 februari 2017 om 20:18

De speler van Sparta heeft geen zicht op de speler die op de grond ligt en ook niet op de scheidsrechter. Hij weet dus niet hoe serieus de situatie is, als Veltman (met wel zicht op de "geblesseerde" speler en de scheidsrechter) dan wenkt "we leggen het spel stil" dan is het moeilijk om hem nog te verdedigen. Op het moment dat de speler omkijkt om te zien of het echt zo erg is als Veltman laat overkomen, tikt Veltman de bal snel weg. Volkomen onsportief, ik weet niet wat vreselijker is de actie of dat hij na de wedstrijd erover kan lachen.

12 februari 2017 om 21:41

Gewoon afschaffen die ongeschreven regel van de bal uittrappen. Daar wordt zo vaak misbruik van gemaakt om counters eruit te halen, tijd te rekken etc. De scheids moet maar bepalen wanneer er gestopt wordt. En als het echt heel erg is dan merken de spelers dat zelf direct en dan zal de scheids daar weer op reageren. Als je geblesseerd bent maakt die 10 seconden dat het langer duurt ook niet uit. Er worden doorgaans geen levens gered op het veld.

Het is me allemaal wat. Als Guardado lomp en hard inkomt op El Ghazi en laatstgenoemde daarbij erg geblesseerd raakt is het Zuid Amerikaans geslepenheid en winnaarsmentaliteit en als Veltman een onsportief trucje uithaalt terwijl dezelfde Spartaan even daarvoor doorgaat op Traore terwijl de bal allang weg was is het heel erg smerig en onsportief. Nou nou...

12 februari 2017 om 21:36

Nee hoor. Dat was gewoon een hele nare overtreding in de rug van El Ghazi. Maar het feit dat je een overtreding moet vergelijken met dit trieste en onsportieve gedrag zegt al veel, vind je niet?

12 februari 2017 om 21:45

Dus een hele nare overtreding waarbij iemand geblesseerd kan raken is gewoon een overtreding en dus niet onsportief. Dat jij dat vind zegt zeker heel veel. Die Spartaan heeft zich in de luren laten.leggen door een onsportief streekje wow eruggg. Oh ja en het was Veltman dus 2x zo eruggg

13 februari 2017 om 02:08

Het is inderdaad allemaal wat. Veltman is onsportief en dat is grappig en Ajacieden kunnen erom lachen. De tegenstander is onsportief en het is niet grappig en Ajacieden schreeuwen moord en brand. Nou nou...

Een slimmigheidje is als je met een slimme actie iemand voorbij komt of iets creëert, onspirtief gedrag is wanneer je dit doet door misbruik te maken van andermans sportief gedrag. Delusionele supporter is als je dit probeerd goed te praten.

Was gewoon een slimme actie van Veltman, helemaal omdat het een eigen speler betrof die op de grond lag. Michel Breuer erkent ook dat het slim was, dat zegt genoeg denk ik.

Overigens speelt Veltman de laatste weken erg sterk, de beste man bij Ajax. Iedereen die om Tete riep en roept is niet serieus te nemen. In het Ajaxvoetbal zijn voetballende backs cruciaal, en daarin zijn Veltman en Sinkgraven klasses beter dan hun voorgangers Tete en Dijks.

12 februari 2017 om 20:22

De reacties van de Ajacieden die in de kleedkamer zeiden "ik zou je een rotschop hebben verkocht" zegt mij dan weer genoeg. Buitengewoon zielig om bij een 2-0 stand tegen een degradatie kandidaat, zo een onsportief "trucje" uit te voeren. Helemaal nergens voor nodig.

12 februari 2017 om 20:57

Dan kun je niet genoeg zeggen want die hebben dat waarschijnlijk gezegd met een lach. Wat een drukte en een moraalridders hier zeg. Zou het komen omdat het veltman was? Elke wedstrijd zit vol met onsportief gedrag. Maar men doet net of dit van het categorie Suarez bijten is. Kom op zeg.

12 februari 2017 om 21:39

Maar niet met dit onsportief gedrag. De tegenstander voor de gek houden die geen zicht heeft op de situatie en er dus vanuit gaat dat Veltman het wel goed inschat doordat hij de bal buiten wilt spelen. Wanneer de verdediger was doorgegaan op hem had Veltman als eerste geschreeuwt om onsportief gedrag omdat zijn medespeler op de grond lag en hij de bal wou uitspelen.

12 februari 2017 om 21:47

Woon de tegenstander voor de gek houden het is een schandaal. De KNVB moet bij elkaar komen om hier eindelijk eens iets aan te doen. Maar ik hoor niemand als iemand net doet alsof hij geblesseerd is en spel ligt stil en er is niets aan de hand. Hou toch op.

12 februari 2017 om 21:48

Thamike, je kijkt blijkbaar niet verder dan het moment zelf. Nu komt er niks uit en qua scoreverloop had het ook niet heel veel invloed gehad. Er zijn na zulke acties met een goal als gevolg wedstrijden overgespeeld of doelpunten teruggegeven. Je kunt het lekker bagatelliseren net als Veltman, maar feit blijft dat de actie zelf onsportief is ongeacht het gevolg. Je plaatst het wel in perspectief als je het vergelijkt met bijten, maar het blijft onsportief

12 februari 2017 om 21:54

Juicher, Zoals ik in bijna al mijn reactie nu reageer zeg ik ook dat het onsportief gedrag is maar vermakelijk. Niet chique maar men doet nu of hij een schandaal heeft veroorzaakt. Trouwens als had hier een goal uit gekomen was deze never nooit overgespeeld aangezien het legaal was maar onsportief. Zoals je 90 minuten lang op elk veld onsportief gedrag ziet. Stoute Veltman maar meer ook niet.

12 februari 2017 om 22:13

Het houdt de gemoederen aardig bezig ja en dat had nog meer geweest als er uit gescoord was. In Engeland is er een keer een wedstrijd overnieuw gespeeld in een soortgelijke situatie, overigens wel aangeboden door de winnende partij en niet door de FA. Dus dat er geen regels voor zijn dat klopt.

Ik weet niet precies waar jij op doelt met 'zoals je 90 minuten lang op elk veld onsportief gedrag ziet'. Wat deze situatie anders maakt is dat het vrij uniek is. Schwalbes en blessures simuleren zijn (helaas) al geaccepteerd binnen het voetbal. Vandaar de vele reacties.

12 februari 2017 om 22:24

Ik doel er op dat, zoals je zelf ook aangeeft, er genoeg schwalbes en fake gedrag op elk veld elke week te bezichtigen is. En hoe gek en anders deze ook was past het in hetzelfde gedrag. Zou mooi zijn als iedere voetballer zich sportief zou gedragen maar helaas werkt dat niet zo. Deze was vermakelijk omdat het bijna niet voorkomt maar desalniettemin blijft het onsportief maar lijkt nu haast wel een criminele daad met al deze reacties.

12 februari 2017 om 22:33

Dat zeggen de spelers omdat je voor lul wordt gezet. Beetje hetzelfde als iemand tussen de benen doorspelen. Heeft niets met feit te maken dat de spelers het onsportief vinden

Dit is echt verschrikkelijk smerig. Je zegt met je lichaamstaal "wacht, even stoppen, mijn teamgenoot is geblesseerd", je tegenstander is sympathiek genoeg om met zijn lichaamstaal te zeggen "ok, even stoppen" en vervolgens maak je daar misbruik van. Onsportiever dan dat wordt het niet. En dan ook nog eens terwijl je als nummer 2 met 2-0 voor staat tegen de nummer 16. Beschamend. Veltman had hier eigenlijk een gigantische rotschop verdiend.

12 februari 2017 om 20:59

Hahaha je hebt het hier over onsportief gedrag maar je zegt dat hij hier een rotschop voor verdiend. Onsportief wordt het niet?? Moet je eens naar Guardado kijken, die schopt zonder dat zoiets gebeurt. Ga nu geen heiligboontje spelen. Was een Onsportief maar grappige actie meer niet.

12 februari 2017 om 21:39

Onsportief is anders dan geweldadig, snap dat nou.

12 februari 2017 om 21:48

Precies. Snap dat nou. Het was onsportief thats it.

13 februari 2017 om 06:19

Inderdaad, kan Bruns alweer Spelen?

13 februari 2017 om 08:05

@thamike:

"hahaha je hebt het hier over onsportief gedrag maar je zegt dat hij hier een rotschop voor verdiend. Onsportief wordt het niet??"
Heb je zelf ooit gevoetbald? Ik doe het al 32 jaar en ik kan je dus wel vertellen dat dit gewoon een ongeschreven regel is in het voetbal: als je onsportieve rotgeintjes uithaalt, dan ben je aan de beurt. Zo werkt het al sinds mensheugenis. Ik heb sowieso meer respect voor hard fysiek spel (mits het niet stiekem is, maar gewoon voor de ogen van de scheids) dan voor smerige, onsportieve trucjes.

"moet je eens naar Guardado kijken, die schopt zonder dat zoiets gebeurt. Ga nu geen heiligboontje spelen."
Wie zegt dat ik heilig boontje speel? Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat Guardado donkerrood had moeten krijgen. Maar volgens mij hadden we het over die actie van Veltman en niet over een wedstrijd van maanden geleden.

"onsportief maar grappige actie meer niet."
Lekker makkelijk. En wat als er een goal uit was gevallen? Kijken of Sparta daar dan ook om had kunnen lachen...

12 februari 2017 om 23:36

Je kunt met je lichaamstaal ook zeggen, ik sperl naar links, maar je speelt naar rechts. Slim. En niemand hoor je de nodige rotschopen die sparta uitdeelde, Veltman dacht ze deze keer eens niet in de kaart te spelen en het spel te vertragen.

12 februari 2017 om 23:36

Je kunt met je lichaamstaal ook zeggen, ik sperl naar links, maar je speelt naar rechts. Slim. En niemand hoor je de nodige rotschopen die sparta uitdeelde, Veltman dacht ze deze keer eens niet in de kaart te spelen en het spel te vertragen.

Erg sportief is het natuurlijk niet, maar moest er zelf eerlijk gezegd wel om lachen. Mocht de tegenstander een keer iets soortgelijks flikken zal ik er ook niet moeilijk over doen, laten we er verder vooral niet te zwaar aan tillen.

12 februari 2017 om 22:16

Totdat er een voorzet volgt en binnen gekopt wordt.. De actie zou bestraft moeten worden ongeacht het gevolg. Helaas zijn er geen geschreven regels voor. Daarom zeg ik kappen met de bal uitschieten, laat de scheids maar fluiten.

12 februari 2017 om 23:13

Als je zoiets flikt, moet je niet gek opkijken als een speler "je een koek geeft", zoals Jan Boskamp het zegt.

Ach als messi dit had gedaan was het een magische actie geweest net als met die zogenaamde hand van god maar toen henry dat deed was het walgelijk ben totaal niet voor ajax ofzo maar kom op veltman was gewoon slimmer dan die verdediger

Het gevaar met dit soort domme acties is dat wat als?
Wat als er een goal uit voort komt?
Nou dan staat half Nederland op zijn kop als je het mij vraagt en is Veltman op geen enkel veld meer welkom wat het publiek betreft.
En ga mij nu niet vertellen dat dit ventje daar over na heeft gedacht...
Nee gewoon een waardeloze rot actie van hem en verder niets!

Misbruik maken van de sportiviteit van de tegenstander vind ik achterbaks. Jammer, want dat imago hoort niet bij Ajax wat mij betreft.

12 februari 2017 om 21:15

Dat was ook het enige moment in de wedstrijd dat Sparta sportief was...

Dumfries heeft het shirt van Younes nog steeds in handen denk ik rond dit tijdstip... verder de ene naar de andere kleine overtreding om het spel op te houden... met 11 man achter de bal en verder totaal geen initiatief willen nemen in wat dan ook!

Dat imago hoort niet bij Sparta wat mij betreft... en na de zoveelste (lichte) schop die een Ajacied kreeg haalde Veltman dit geintje uit... ik kan er niet rouwig om zijn. Sterker nog, dit verdiende Sparta zelfs!

12 februari 2017 om 23:34

Achja sportief, die overtredingen op Traore vond ik wel een tandje erger

Ongelooflijk hoeveel sneue mensen zich hier als een moraalridder opstellen. Er staan 22 spelers op het veld die in principe alles moeten doen om te winnen. Het feit dat het backje van Sparta zich zo simpel in de luren laat leggen, roept mij eerder vragen op over de concentratie en topsportmentaliteit dan het trucje wat Veltman uithaalt. Dat vervolgens iedereen hierover valt geeft maar weer aan wat voor kneuterig volk we hier in Nederland hebben.

12 februari 2017 om 20:38

Ach vind dat van die kneuterigheid wel meevallen. Denk dat als je dit in Engeland had gedaan, de reacties nog veel feller zouden zijn!

12 februari 2017 om 20:43

In de luren laat leggen?!
Wat een gelul zeg hij gaat uit van de gebaren en het gedrag wat vertoond wordt door Veldman op dat moment.
Niemand zou ook maar kunnen beseffen en weten dat Veldman dit zou flikken!

12 februari 2017 om 23:33

Juist en maar af vragen waarom we in europa tekort komen, nou gogme, daar leggen we het zeker af, de bal was nog niet buiten dus slim.

Ik ben erg groot fan van Veltman maar dit was niet netjes. Zeg tenminste sorry, ik deed het bij een vlaag van verstandsverbijstering. Ik vind het zeer kwalijk dat hij dit heeft gedaan, spelers van andere clubs zou ik hier zeer op veroordelen dus snap het als andere fans dat nu ook bij Veltman doen. Dit hoort niet bij Ajax.

12 februari 2017 om 20:44

Ik ben het helemaal met je eens dit hoort niet op het veld thuis.
Respect voor elkaar wordt er gezegd,nou we hebben kunnen zien hoe Veldman daar over dacht.

Ik kon er wel om lachen dus zo erg was het niet,maar aan de andere kant had ik zelf zo iets niet gedaan op het veld.

Misschien niet sportief, maar wel slim van Veltman en dom van Calero.
Vond het wel grappig om te zien, echt zo'n bliksemse deugniet actie...

Het was geen nette actie,

Maar in de Zuid Europese competities zijn zat spelers die dit soort geintjes regelmatig uithalen en dat is ook een van redenen dat ze succes hebben in de Europese competities

Ik kon er hardop om lachen....

Normaal zou ik het afkeuren... maar tegen het Sparta wat ik vanmiddag zag vond ik het een geweldige actie! De speelwijze van Sparta was namelijk nog 10x laffer dan deze actie! Pastoor moet niet zeuren...

12 februari 2017 om 21:57

Een kleine club dat kwalijk nemen... tja... Als een grote club zo speelt kan je ze kwalijk nemen.. Een degradatiekandidaat niet. Zeker niet tegen de topclubs

Gewoon ontzettend dom van Calero om niet naar de bal te kijken, als er nog niet is gefloten en de bal niet buiten de lijnen is.
De focus moet op Calero worden gelegd en niet op Veltman.
Onsportief gedrag is het pas als een speler van de tegenpartij geblesseerd is en dat er dan wordt door gespeeld. Maar zelfs dat is volgens de regels toegestaan dus waar hebben we het over ?
Pastoor zou de hand in eigen boezem moeten steken en niet zo laf met 10 man voor de goal gaan hangen terwijl Sparta met 2-0 achter staat.

12 februari 2017 om 21:54

Sportiviteit dom noemen.. Wie verwacht dit nou? Maar goed, ik hoop dat onze spelers het gezien hebben en volgende week gewoon doorvoetballen als er 1 op de grond ligt van Ajax.. Als jezelf zo doorgaat als je medespeler op de grond ligt, geef je je tegenstanders een vrijbrief omdat voortaan ook te doen! Geen 1x meer de bal uitspelen als zij liggen..

Hij zet toch vooral zichzelf voor lul? En uiteindelijk heeft ie zichzelf en Ajax het meeste mee.. We hoeven de bal dus niet uit te spelen als er van Ajax geblesseerd is. Doen ze zelf ook niet!

12 februari 2017 om 21:57

@varnhem, graag nooit meer de bal uitspelen aangezien in 90% van de gevallen de spelers zich aanstellen en de wedstrijd bewust en onsportief vertragen. Daar waar het wel serieus is hebben we de scheids en regels voor zoals pijn aan het hoofd. Maar aub gewoon doorspelen want dat kleinzerige gedoe is pas onsportief.

De volgende keer Veltman bij een blessure o.i.d. niet meer serieus nemen en dus vooral de bal niet meer uittrappen.

Deze actie zegt meer over het vertrouwen van Veltman in zijn eigen kwaliteiten dan wat anders. Als je zulke 'slimmigheidjes' al nodig om een speler uit de onderste regionen van de Eredivisie voorbij te komen, wat gebeurt er dan als Veltman 1-op-1 staat met een speler uit de top van PL?

Zeer lachwekkend en onsportief. Maar er zijn geen regels tegen dit gedrag, dus buiten het feit dat Veltman zichzelf negatief in de spotlight heeft gezet, wordt hij niet gestraft.

Een slimmigheidje?
Vals spel en smerig.
Het verhaal van de scheids moet fluiten enzo is terecht. Maar als je gebaart dat je het spel zou willen stil leggen is het gewoon vals en onsportief om vervolgens sneaky de speler te passeren. Werk voor de aanklager lijkt mij.

13 februari 2017 om 12:03

Haha werk voor de aanklager? Dan zouden er meerdere spelers onderzocht moeten worden. Gebeurt namelijk wereldwijd dit, gebeurt zelfs ook bij jouw club

Het zou niet onterecht zijn als in het vervolg tegenstanders de bal niet meer uitschieten bij een blessure van Ajax. Blijkbaar kun je er later een grapje over maken en is het allemaal oke.

Lach het lekker weg joh! Pfff.... wat een walgelijke actie zeg! Dat ploegen niet meer 'uit sportiviteit' de bal uitschieten bij een blessure van de tegenpartij kan ik nog begrijpen - er wordt immers veel misbruik van gemaakt - maar dit is van een wel heel bedenkelijk niveau. Zegt veel over de persoon Veltman vrees ik, die kennelijk niet heel collegiaal is.

13 februari 2017 om 12:02

Dit soort acties gebeurt overal ter wereld, nu het opeens bij Ajax gebeurt keurt men het af. Beetje kortzichtig allemaal

Dat hij dit een slimme actie betiteld en dan geen enkele teamgenoot hem in de kleedkamer heeft gecorrigeerd, geeft mij ten kennen dat dit een vrijbrief is om voortaan gewoon door te voetballen als een Ajacied geblesseerd op het veld ligt. Respect moet van beide kanten komen. Iedereen die vindt dat dit kan, moet dan ook de volgende keer niet gaan zeuren als de bal niet wordt uitgetrapt door de tegenpartij, omdat er iemand op het gras aan het rollen bolle is.

12 februari 2017 om 23:31

Ajax doet dat gewoon, maar uiteraard zullen we daar ook mee stoppen als tegenstanders dat niet meer doen.

Zegt het precies goed, slimmigheidje, wat ik vaak mis, ben blij met een beetje gogme? Die tegenstander is gewoon te goed gelovig, net als met buitenspel moet je pas stoppen als de scheids affluit en niet denken, oh hij vlagt wel

13 februari 2017 om 02:23

Gogme betekent spelintelligentie , vond je dit zo slim? Veltman maakt misbruik van sportief gedrag van zijn tegenstander en dat lijkt me eerder respectloos en achterbaks. Het is eerder anti-gogme.

13 februari 2017 om 09:46

Ja ik vond dit slim, ik vond dat neerschoppen ook niet erg sportief en Ajax had er meer aan om snelheid in het spel te houden. Het was notabene Ajax die onderuit geschoffeld werd he.. Als je hier mee een wedstrijd beslist, grote klasse, dan heb je veel gogme getoond.

13 februari 2017 om 13:34

In principe heeft iedereen hier een beetje gelijk. Het getuigt van uiterst onsportief gedrag, maar aan de andere kant zijn er geen regels voor en is het dus gewoon toegestaan. Om het nou 'gogme' te noemen, gaat wel erg ver, want feitelijk is het misbruik maken van een situatie. Het is inderdaad een 'slimmigheidje', maar ik denk niet dat Veltman het een tweede keer zou doen. Het was al een beetje het 'pispaaltje' van de criticasters, dus dit soort acties doen Veltman geen goed.

Verder moet je als voetballiefhebber ook indenken hoe je als supporter zou reageren als het tegen jouw club zou gebeuren. Nu sta ik er als FC Twente-supporter buiten en kan ik vrij objectief reageren. Ik zou als supporter namelijk walgen van zo'n actie, zowel van een FC Twente-speler als van de tegenstander. Je haalt de reputatie van jezelf en van de club waarvoor je speelt een beetje door het slijk en daar staat niemand op te wachten, vooral omdat het nooit een wedstrijd is geweest en zo'n actie volledig overbodig is op zo'n moment.

Onsportieve actie waarop terecht kritiek wordt geuit, maar goed boor het negeren van ongeschreven regels krijg je geen straf, maar een bal uitschieten als Veltman op de grond ligt zou ik voortaan niet meer doen. Dan speel je 11 tegen 10, slimmigheidje!

13 februari 2017 om 02:11

Of als Ajax de bal heeft uitgespeeld, doen alsof je de bal terug geeft en dan gewoon op doel schieten. Slimmigheidje en ze kunnen er zelf nog om lachen ook!

Het is niet onsportief dat hij de bal niet buiten trapt, het gaat tenslotte om een eigen ploeggenoot en niet die van de tegenstander, en zolang de bal binnen het spel is en de scheids nergens voor fluit gaat het spelletje gewoon door, die Calero moet gewoon geconcentreert blijven tot de bal buiten is, fout van Calero dus, niet van Veltman.

Jullie zijn allemaal boos op veltman, maar wees nou eens boos op de verdediger blijf altijt gefocus tot de bal uit het veld is want stel er kwam een doelpunt hier uit wat ga je dan zeggen hij wou de bal uitspelen ? Jaa hij WOU is wat anders dan DOEN iedereen heeft wel zo een trucje soms gebruik van kijk daar en als hij zich omdraait snel er langs glippen.. linksback moet gewoon naar de bal blijven kijken tot het echt uit is gewoon klaar!!

13 februari 2017 om 02:16

Dus wanneer jij een tegenstander op de grond ziet liggen en zijn teamgenoot gebaart even te stoppen ,dan ga jij dus door? Veltman heeft gewoon een respectloze domme actie gedaan en hij weet het zelf ook. 'laten we het niet groter maken' , stel je voor dat jeugdspelers dit gaan overnemen. Dan heb je bij iedere wedstrijd straks beveiliging nodig voor de rellen die uitbreken. En als je zelf heb gevoetbald dan weet je dat dit fout is, als trainer had ik hem eraf gehaald. Voetbal draait om respect voor elkaar en niet wie de grootste matennaaier kan zijn. Alhoewel we nu weten dat dat Veltman is. En slimmigheidjes zijn ingooien achter de verdediging omdat ze staan te slapen en vergeten dat je daarbij niet buitenspel kan staan, en niet domme acties waarbij je misbruik maakt van sportief gedrag van je tegenstander.

Veltman en Ajax kunnen trots zijn, het is wereldnieuws! In Spanje en Zuid Amerika vind niemand het een 'slimmigheidje' , eerder onsportief en heel erg lelijk. Dit gaat hem en Ajax nog achtervolgen.

13 februari 2017 om 11:59

Overal ter wereld vinden ze dit juist een slimmigheidje.

Hier walg ik van! Gelukkig toont hij daarna zijn klasse met zijn geweldige voorzet!

Erg komisch in een wedstrijd die nooit een wedstrijd was, ook de krokodillen tranen hier zijn geweldig.

Dit kan niemand toch Veltman kwalijk nemen. Die gozer komt zijn directe tegenstander op eigen kracht nooit voorbij. Dit was zijn beste passeer actie van het hele seizoen. Het trieste alleen daarna is dat hij gewoon nog zonder tegenstand een kut voorzet aflevert haha. Een slimmigheidje. Ja als je het daar van moet hebben Veltman, dan gelijk stoppen met voetbal. Wat een domme opmerking.

Niks mis mee, zoiets gebeurt overal. Zo lang de scheids niet fluit gewoon doorspelen, leren ze je al bij de fjes bij wijze van.

13 februari 2017 om 13:25

Zonder de gebaren richting zijn directe tegenstander was het ook niet zo opgeblazen. In het voetbal zijn er niet veel situaties waarin er sportiviteit gevraagd word, maar een speler die op de grond ligt, is er wel 1 van. Er wordt vaker doorgespeeld (vooral als een speler van de tegenstander op de grond ligt), maar het komt nooit voor dat een eigen speler op de grond ligt en een medespeler gebaren maakt richting zijn directe tegenstander waarmee hij de sterke intentie wekt dat de bal buiten gaat. Veltman stond er al slecht op in Nederland en dan is het extra voer voor criticasters als uitgerekend hij zo'n "trucje" uithaalt. Dat neemt niet weg dat de kritiek bij een andere speler ook niet mals zou zijn geweest.

Al word dit wel heel erg opgeblazen, kan ik de kritiek wel begrijpen. Normaal kiest men ervoor om door te spelen of de bal buiten te trappen. Hetgene wat Veltman deed was de indruk bewust wekken dat hij de bal buiten ging trappen om vervolgens doodleuk door te voetballen. Het is inderdaad toegestaan en de speler van Sparta had ook op moeten letten, maar dat komt Veltman nu wel op flinke kritiek te staan in binnen- en buitenland.

Mijn persoonlijke mening: Dit soort gedrag hoort niet thuis op een voetbalveld, maar kan een keer gebeuren als de regels omtrent dit soort dingen afhankelijk zijn van de spelers in plaats van de arbitrage. De manier waarop Veltman de speler 'voor de gek houdt', is lachwekkend en geeft ook min of meer aan waarom Veltman voor een Nederlandse topclub maar een redelijke speler is. De jongen heeft niet de mentale weerbaarheid om de Eredivisie te ontgroeien en is als voetballer niet volwassen genoeg.

Vind ik geen slimmigheidje maar onsportief gedrag...
Wijzen naar een eigen speler die geblesseerd op de grond ligt, Sparta speler kijkt weg en dan doorlopen. Dit was toch totaal niet nodig.
Maar goed blijkbaar heeft hij het nodig om een speler voorbij te komen omdat het anders niet lukt.
Dus niet meer over hebben en laten gaan dit soort gebaren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren