Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rostov laatste horde voor Ajax richting miljardenbal

Laatste update:

Ajax rekende in de derde voorronde van de Champions League af met PAOK Saloniki en de Amsterdammers zijn nog een horde verwijderd van het hoofdtoernooi van het miljardenbal. Vrijdag werd duidelijk dat de route richting de groepsfase loopt via Rusland. FK Rostov kwam uit de koker als tegenstander in de vierde en laatste voorronde.

/

FK Rostov is op papier niet de sterkste tegenstander die Ajax kon treffen; zo ontsnapte de ploeg van Peter Bosz aan een tweeluik met AS Roma of AS Monaco. Desondanks mag van onderschatting zeker geen sprake zijn. Rostov werd vorig seizoen tweede in de sterke Russische competitie, achter landskampioen CSKA Moskou, maar dus nog voor traditionele en financiële grootmachten als Zenit Sint-Petersburg en Spartak Moskou.

De club wordt getraind door de 63-jarige Kurban Berdyev. Onder Berdyev speelt Rostov normaal gesproken in een 5-3-2-formatie en vorig seizoen kreeg de club in competitieverband slechts twintig tegentreffers, het minst van alle clubs. Spelers om op te letten zijn doelpuntenmaker Sardar Azmoun, middenvelder Christian Noboa en aanvallende middenvelder Aleksandr Erokhin. De wedstrijden worden gespeeld op 16/17 en 23/24 augustus. De loting voor het hoofdtoernooi van de Champions League, waar PSV al voor is geplaatst, vindt op 25 augustus plaats.

De volledige loting:

Steaua Boekarest (Roe) - Manchester City (Eng)
FC Porto (Por) - AS Roma (Ita)
Ajax (Ned) - FK Rostov (Rus)
Young Boys (Zwi) - Borussia Mönchengladbach (Dui)
Villarreal (Spa) - AS Monaco (Fra)

Ludogorets Razgrad (Bul) - Viktoria Plzen (Tsj)
Celtic (Scho) - Hapoel Be’er Sheva (Isr)
FC Kopenhagen (Den) - APOEL FC (Cyrpus)
Dundalk FC (Ier) - Legia Warschau (Pol)
Dinamo Zagreb (Kro) - Red Bull Salzburg (Oos)

Denk je dat Ajax wint van FK Rostov?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit moet Ajax winnen!

5 augustus 2016 om 12:19

En in Rusland denken ze : Dit moet Rotov winnen.

5 augustus 2016 om 12:20

Misplaatste arrogantie. Als de afgelopen 5 jaar iets hebben laten zien, is het wel dat ajax europees gezien niet zon hoog niveau heeft. Iets meer respect voor de tegenstander is op zijn plaats en hopen op een stunt van ajax

5 augustus 2016 om 12:23

Een stunt haha, normaliter moet Ajax dit over 2 wedstrijden winnen.

5 augustus 2016 om 12:24

'dit moet Ajax winnen' is voor jou arrogantie? Ben je niet een beetje aan het overdrijven?

5 augustus 2016 om 12:25

En daartegenover heeft Rostov haast nooit Europees gespeeld.

5 augustus 2016 om 12:26

Hoezo misplaatste arrogantie? Ajax moet dit toch winnen om door te gaan. Wat is daar arrogant aan..

5 augustus 2016 om 12:27

Priri ik help het je hopen. Ik weet niet zoveel van Rostov maar die russische teams zijn over het algemeen zo slecht nog niet.

5 augustus 2016 om 12:28

Ik zeg dat ze dit moeten winnen omdat ik vertrouwen in ze heb, plus het feit dat spelers als balotelli misschien wel voor de wedstrijd komen om te spelen aangezien we niet tegen een club als AS Roma, of AS Monaco spelen.

5 augustus 2016 om 12:29

Moet dat nu elke keer weer zo? Fijne discussie methode door gelijk zo te beginnen. Er is helemaal niemand arrogant en hij heeft gewoon gelijk Ajax moet dit winnen. Hij schrijft niet dat Ajax dit gaat winnen. In principe moet Ajax alles winnen (klopt niet helemaal in de groepsfase) om de CL te winnen. Nee ik zeg niet dat Ajax de CL gaat winnen.

5 augustus 2016 om 12:31

Met het gegrabbel tegen paok vers in het geheugen lijkt mij vooral de uitwedstrijd pittig. Ajax kan zijn borst natmaken. Veel hangt af of sanchez speelt en of er een gelouterde spits komt. Ik hoop het beste maar vrees een afgang

5 augustus 2016 om 12:36

Arrogantie??? Koekoek!!
Zelfs qua loting is Nederland al jaren niet zo dichtbij 2 CL deelnemers geweest.
Ik weet niet waar jij de laatste 5 jaar gezeten hebt maar in een poule met bijv. Real Man City en Dortmund was iedere ander nederlandse club op dat moment 4e geworden Ajax werd 3e. En zo zijn er nog wel wat poules op te noemen die zwaarder waren dan die van PSV vorig jaar, en ook daar was iedereen verrast over dat ze door gingen.

5 augustus 2016 om 12:37

Laat me raden... we gaan een zware avond tegemoet in de hel van Rostov?

5 augustus 2016 om 12:41

Niet meer verder in discussie gaan ben het helemaal met je eens. Ajax moet blij zijn dat ze er staan na wat paok heeft laten liggen. Ik ben een Feyenoorder en hoop echt dat Ajax wint, zie liever 2 clubs van nl dan 1 in de champions L, maar zeggen van we hebben het gehaald of we winnen dit makkelijk over 2 wedstrijden ja laten we het hopen, maar zoals je al aangaf er is geen respect voor de tegenstander en dat is gevaarlijk. Gelukkig zijn het de fans denk niet dat de spelers er zo over denken.

5 augustus 2016 om 12:51

Doe me een lol en tel eens hoeveel mensen zeggen dat Ajax makkelijk gaat winnen.

5 augustus 2016 om 12:53

Ajax niet een hoog niveau heeft? Ze hebben hun beste wedstrijden gespeeld Europees. AC Milan was 2x de mindere ploeg, PSG was absoluut niet beter tegen Ajax, winst op Barca (en roep nou niet over een B ploeg want Neymar, Suarez en Iniesta uit hun spel halen is gewoon knap). Ajax was juist Europees vaak sterk maar miste ze de overtuiging om iets meer te scoren. Je kan het ook geluk noemen.

Ajax heeft zich alleen in de EL niet kunnen meten met tegenstanders maar in de CL hebben ze het naar mijn idee altijd behoorlijk gedaan. Zeker voor een club met spelers die niks gewent zijn.

Het waren de wedstrijden in de Eredivisie die absoluut niet om aan te gluren waren. Hopelijk gaat dat dit seizoen beter onder Bosz.

5 augustus 2016 om 12:58

Ajax is allang niet meer serieus te nemen in Europa. Tuurlijk denkt Rostov ook dit moet kunnen. Ze hebben Anderlecht ook uitgeschakeld nou die zijn gelijk aan Ajax. Ik ben Ajacied maar probleem is dat alle teletekst supporters gelijk roepen dit moet kunnen. Kijk eens realistisch we hebben al weinig te zoeken in een poule fase van de EL. Laat staan CL. Het is puur financieel dat we het moeten halen en mssn spelers kunnen overtuigen om te komen. Maar als je door wil moet het veel beter als tegen paok.

5 augustus 2016 om 12:59

Nee dat is niet overdreven. Dit is de nummer 2 van Rusland, een sterkere competitie dan die van ons. Als Ajax wint van deze club is dat een stunt ja.

5 augustus 2016 om 13:06

Gaat niet gebeuren. Al komt Balloteli vandaag nog mag hij niet meespelen. Pas in de groepsfase van de CL mogen weer nieuwe spelers worden ingeschreven. En ik hoop echt dat Balotteli niet kom!

5 augustus 2016 om 13:12

Als je Vlamingen spreekt, dan was Anderlecht echt niet minder dan Rostov en lagen er kansen voor de 4e voorronde. Uit werd het 2-2 en thuis liep Anderlecht in het mes, maar volgens hen heeft Anderlecht het laten liggen.

Hoe dan ook, Ajax moet wèl een stuk beter spelen dan Paok uit, er moet een goede spits komen en er moet 180 minuten lang scherp en geconcentreerd gespeeld worden zodat die slippertjes, die je onder de Boer nauwelijks zag, verleden tijd zijn. Maar dan is de poulefase wel degelijk mogelijk.

5 augustus 2016 om 13:15

Naar mijn weten mag er 1 speler bijgeschreven worden tussen de twee playoffs rondes in. Is ook zo met FM trouwens.

5 augustus 2016 om 13:16

Maar dat normaliter is al iets van 20 jaar geleden.
We zitten nu in 2016 en gezien het verleden op korte termijn is Rostov gewoon favoriet gezien de huidige status en qua competitieverband.

5 augustus 2016 om 13:17

Leuk verhaaltje maar het feit blijft dat Ajax geen resultaat behaalde, ze konden leuk meedoen en dat was het.

Overigens denk ik dat Ajax hier een lastige kluif aan gaat hebben. Rostov speelt in een verdedigende formatie en ik verwacht dat het Ajax aan creativiteit ontbeerd om de verdedigende muur te slechten.

5 augustus 2016 om 13:18

Als jij die rood witte bril eens afzet heb je de afgelopen jaren de kwalificatie wedstrijden voor de CL niet gezien want die werden allemaal verloren.
Rostov favoriet tegen Ajax met andere woorden.

5 augustus 2016 om 13:18

als je met 3-0 van zenith wint en anderlecht op eigen veld met 0-2 weg stuurt , dan zou ik me toch eens even achter de oren krabben of dit wel zo'n gunstige loting is .

5 augustus 2016 om 13:18

Een stunt is overdreven, lijkt me. Deze wedstrijd is geen David tegen Goliath (qua historie wel, maar niet qua huidig voetbalniveau), dus kunnen beiden winnen. Aan de stand is Ajax het verplicht, maar dan zouden ze van zowat elke club moeten winnen

5 augustus 2016 om 13:37

Wat heeft Rostov de laatste jaren laten zien dan? Lul niet zo dom met je misplaatste arrogantie. Mssn is het wel gewoon vertrouwen hebben in zn eigen favoriete ploeg.
Wat een gezwets soms van sommige mensen zeg!

5 augustus 2016 om 13:39

Rostov speelt normalter tegen degradatie. Snap niet wrm men Rostov zo hoog heeft zitten hoor.

5 augustus 2016 om 13:55

We moeten ze inderdaad niet onderschatten nee, maar liever deze club dan AS Roma, Monaco, Young Boys of Boekarest. Het is al een hele prestatie als ze het winnen en mee doen in de CL. Wacht al jaren dat er eindelijk 2 clubs meedoen. Ben een ajacied, maar of het nou feyenoord, az, vitesse of voor mijn heracles is boeit me niet. Het is voor mij gewoon belangrijk dat het Nederlandse voetbal een keer boost krijgt en punten gaan pakken op Europees niveau. Het is dat Psv afgelopen jaar meer dan uitstekend heeft gedaan, want straks speelt er geen enkele nl club meer in de CL

5 augustus 2016 om 14:07

Ik ook niet Ferrol. Hun team is volgens Transfermarkt 45 miljoen waard. En dan mogen we niet blij zijn dat we geen Roma of Monaco loten...

5 augustus 2016 om 14:31

Haha overdrijf niet zo met je stunt. Het beide kanten op doe niet zo wijs

5 augustus 2016 om 14:37

Echt waar komt dat vertrouwen ineens weer vandaan? Alsof ik wat raars zeg. Tegen paok was het simpelweg een drama. Ze hebben nog steeds geen spits (en als die al komt moet hij nog wennen). De laatste europese wedstrijden gingen kansloos tegen rapid, jablonec, celtic, fener, molde en dnjepr. Dus op basis waarvan zou het nu ineens beter zijn?

5 augustus 2016 om 14:41

Arrogantie is een verkeerd woord, een misplaatst gevoel van superioriteit is beter op zijn plaats. Ajax is allang niet meer de Europese grootmacht die het ooit was en heeft het de afgelopen jaren moeilijk genoeg met ploegen van dit kaliber. Rostov is voor mij licht favoriet in deze ontmoeting vanwege hun tweede plaats in een betere competitie dan de Eredivisie.

5 augustus 2016 om 15:30

Misplaatste arrogantie? Of vertrouwen hebben in je ploeg. Kies jij maar uwer Calimero.

5 augustus 2016 om 15:47

Jablonec werd gewonnen en Celtic hebben we meerdere keren uitgeschakeld, Dnjepr werd zelfs door jou ploeg Psv uitgeschakeld. Fenerbache verloor ook van Molde dus zo slecht waren ze niet maar buiten dat... Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Gelukkig heb je verder niet zoveel met Ajax

5 augustus 2016 om 16:14

Ajax doet het altijd goed tegen betere ploegen, Rostov is zo'n dnjepr ploeg waar het altijd ruk tegen gaat. Desondanks kan je er niet voor weglopen, dit is de kans waar we jaren op hebben gewacht. 2 nederlandse clubs in de CL is haalbaar en als Ajax zijnde moet je Rostov gewoon ten alle tijden opvreten.

De motivatie moet 600 procent zijn. Een speler die denkt door te breken moet god op zn blote knieen bedanken als hij niet 3 jaar geblesseerd is, het mes tussen de tanden is niet genoeg. Het zwaard moet in de hand en de sabel vlijmscherp geslepen. Oprollen die handel geen excuses.

5 augustus 2016 om 16:16

Schijnt in de winter heel koud te kunnen worden Maar overwinninkje zou erg lekker zijn

5 augustus 2016 om 17:00

Blondknowledge,

Rostov is juist uit gevaarlijker, dan hoeven ze het spel zelf niet te maken.

Wordt lastig voor Ajax, maar er is een kans dat ze het zullen redden.

5 augustus 2016 om 18:39

Heeft niets met misplaatste arrogantie te maken man. Ik ben voor PSV en ik vind ook gewoon als Ajax CL wil spelen dan moeten ze Rostov gewoon opzij kunnen zetten. Ik beschouw daarom dit ook als een gunstige loting. Hopelijk gewoon 2 Nederlandse clubs in CL voor de coëfficiëntielijst, vooral na het debacle van Heracles.

5 augustus 2016 om 18:54

Nee daar is niks aan overdreven. 'Ajax moet dit winnen' is een open deur intrappen, want als ze naar de groepsfase van de CL willen moeten ze (over 2 wedstrijden) inderdaad van Rostov winnen, ja. Als je het echter bedoelt in de zin van 'deze tegenstander is zo makkelijk dat Ajax daar van moet winnen' is dat niets meer of minder dan misplaatste arrogantie, want Ajax is echt niet veel beter of slechter dan Rostov, gewoon van gelijkwaardig niveau, net zoals PAOK Saloniki dat ook was. Als ze dit willen winnen, zullen ze vol aan de bak moeten en hopen dat alles een beetje mee zit. Deze zelfoverschatting en arrogantie is precies waarom zoveel Nederlanders zo anti-Ajacieden zijn. Ze leren het nooit en zijn de realiteit compleet uit het oog verloren...

5 augustus 2016 om 12:24

Ajax mag niet klagen wat betreft de opponent. Bosz en co moeten de wedstrijd Anderlecht - Rostov maar eens terugkijken. Ik denk dat Rostov ook blij met Ajax is. Eerlijk is is eerlijk ook zij hadden het veel zwaarder kunnen treffen. Beide ploegen moeten elkaar niet onderschatten, zeker wij hen niet. 4-3-3 thuis en de deur op slot houden. Daar lag afgelopen jaar toch wel de kracht van Ajax, dus grijp hier dan ook op terug. 1-0 thuis en een gelijkspel uit. Lijkt me een mooi scenario.

5 augustus 2016 om 12:26

Rostov wordt blijkbaar erg onderschat. Rostov heeft vorig jaar gewoon van Zenit en CSKA gewonnen. Ze hebben een goede voorhoede hoor. Als Ajax speelt zoals tegen Paok gaan we een Rapid Wien scenario krijgen, uit en thuis!

5 augustus 2016 om 12:44

Rostov is een jaar eerder nog als 14e geëindigd, dus dat zegt niets. Rostov kan je vergelijken met een Leicester of een Heracles; een club dat een seizoen lang boven zijn stand heeft geleefd.

Als je naar de eindposities van Rostov kijkt zijn ze 13e, 14e, 10e en 7e geëindigd voor het knal seizoen van vorig jaar.

Goede ploeg en absoluut niet onderschatten, maar we moeten niet doen alsof een winstpartij op Zenit en Cska reden is om te verwachten dat ze Ajax van de mat spelen.

5 augustus 2016 om 12:55

Gaat ook om de stijl van spelen. Hun coach Berdyev is echt een meester in een muur optrekken en er dan uit te komen. Toen Rubin Kazan enorm goed was stonden zij onder leiding van Berdyev, echt een uitstekende coach.

Daarnaast is het team waarmee ze vorig jaar bijna kampioen werden en boven het Zenit van oa Hulk en Witsel eindigden intact gebleven. Oftewel, Rostov speelt een stijl die Ajax absoluut niet ligt met spelers die eraan gewend zijn, ik voorzie een heel zware dobber.

5 augustus 2016 om 13:20

Dan zie je ook dat ze steeds beter worden dat Rostov.
Vorig seizoen werden ze 7e wat al een grote verbetering is ten opzichte van 14e 13e en 10e

5 augustus 2016 om 14:11

@valencianistas: als je de logica niet wil zien post dan niet. Hij zei het trouwens verkeerd. De eindklassering van Rostov de laatste jaren

2016: 2
2015: 14
2014: 7
2013: 13
2011: 10
2010: 9

Er zit dus geen verbetering in. Seizoen voor vorig jaar gewoon nacompetitie gespeeld. Die hebben vorig seizoen alle leicester een topseizoen gehad. Stadion van 16k mensen. Dit is gewoon een middenmoot club uit Rusland. Het zal niet makkelijk zijn maar ajax is hier gewoon favoriet tegen

5 augustus 2016 om 12:29

Als Ajax speelt zoals tegen Paok, gaan ze het zelfs tegen Agovv lastig krijgen. Gewoon een superloting, alleen de afstand is wat nadelig voor de supporters. Ook kan het daar behoorlijk warm zijn, vergeleken met Nederland (30+). Ook zie ik het als een voordeel dat we eerst thuisspelen tegen Russen. Het zijn geen teams die het spel gaan maken en in uitwedstrijden juist het gevaarlijkst zijn. Dus thuis het verschil maken en uit op de counter of in de reactie.

5 augustus 2016 om 12:31

Het is verdomd moeilijk scoren tegen deze ploeg, terwijl Nederlandse ploegen (ook thuis) bijna altijd wel een goal tegen krijgen. Ik denk dat het gebrek aan een goal in Rusland Ajax gaat opbreken.

5 augustus 2016 om 12:32

Het is een beetje het Leicester City van de Russische competitie. Niemand had verwacht dat zij zo ver zouden komen (bijna kampioen).

5 augustus 2016 om 13:11

Ik hoop het echt!! Heerlijk 2 avonden achter elkaar een nederlandse ploeg bekijken!! Als Ajax dit gaat redden komen er ook betere spelers op Ajax af.

5 augustus 2016 om 13:27

Precies wat ik van te voren dacht dat ging gebeuren. Rostov die eenvoudig Anderlecht uitschakeld loot tegen Ajax. De nummer 2 van Rusland niet bekend van naam maar eindigde wel boven Zenit in de competitie.
Ajax is niet de favoriet nog underdog in deze ontmoeting. Het zal gelijkopgaand zijn met voor mij Rostov als licht favoriet voor deze 2 luik. Een stugge ploeg met wat leuke spelers voorin.

Echter vind ik het belangrijk dat mensen na eventuele uitschakelingen niet gaan zeggen dit had Ajax moeten winnen bla bla. Het is geen Rapid wien maar de nummer 2 van Rusland dat op papier een sterkere competitie is dan Eredivisie

Rostov was bijna kampioen in rusland. Wonnen heel makkelijk bij anderlecht. Ajax het niet reddenk denk ik.

5 augustus 2016 om 12:24

Zie ze anders liever tegen rostov dan tegen roma of Monaco! Als je nou moest kiezen of je tegen chesea of leicester moest zou je denk ik ook liever leicester hebben. Maar onderschatten moet je teams in deze fase van de voorronde zowieso niet meer doen. Dat is het grootste gevaar lijkt mij. Normaal gezien is deze tegenstander geen onoverkomelijke horde.

5 augustus 2016 om 12:24

Rostov won weliswaar met 0-2 bij Anderlecht maar thuis werd het 2-2. Het zijn slechts statistieken maar Ajax is gewaarschuwd. Als je wat wilt in Europa zul je deze tweeluik moeten winnen als Ajax zijnde.

5 augustus 2016 om 12:27

Wonnen heel makkelijk bij Anderlecht? Heb je de wedstrijd gezien? 2 schoten op het doel gehad..

5 augustus 2016 om 12:31

2 Schoten en beide raak dus.. En geen tegen krijgen? Je kan wel zeggen maar 2 schoten, maar ze gaan er wel beide in.

5 augustus 2016 om 12:43

Klopt, maar dat is wat anders dan 'heel makkelijk' winnen.

5 augustus 2016 om 13:24

Hoevaak heeft ajax uit tegen paok op goal geschoten ? Ongeveer 3 keer. Deze tegenstander is beter dan paok en moet je niet zulke kansen weggeven als tegen paok.

5 augustus 2016 om 19:23

En 2 goals. Ajax heeft het moeilijk tegen clubs die veel kansen creeeren en schijnbaar doet Rostov dat niet. Ik zie dus kansen.

5 augustus 2016 om 12:30

Gaat inderdaad erg lastig worden. Rostov hield Zenith achter zich die anderhalf jaar geleden niks overlieten van Psv. Rostov is misschien geen grote naam maar het is een beetje het Russische Leicester. Twee jaar geleden zou Ajax van Leicester makkelijk winnen, nu is het een heel ander verhaal. Hetzelfde geldt voor Rostov.

5 augustus 2016 om 13:07

En psv won vorig jaar van cska dus wacht die wedstrijd nou maar gewoon af

5 augustus 2016 om 14:14

Idd PSV won van Cska dus die zouden rostov en Zenit dan slopen. Oh wacht zenit had weer van PSV gewonnen. Mmmm.....oh ja die redeneringen slaan nergens op..

5 augustus 2016 om 12:30

Feyenoord won in de voorbereiding ook relatief simpel van Anderlecht, dus laten we daar nu svp geen oordelen aan verbinden. Ajax moet zich gewoon instellen op 2 hele lastige potjes, en als dat niet het geval is heeft het nog wel wat recht te zetten na die draak van een wedstrijd tegen PAOK!

5 augustus 2016 om 14:18

Een kortzichtige redenatie.
Vorig jaar moest PSV ook tegen een ploeg (man United) die de laatste tien jaar vijfmaal is kampioen geworden in de Premier League, en 1maal de CL hadden gewonnen (2008).
Dan verwacht je ook niet dat PSV boven hen eindigt.
Ajax was vorig jaar bijna kampioen in Nederland, en eindigde maar net onder PSV dat glansrijk overwinterde in de CL, en dat tevens de kampioen van Rusland uitschakelde in de Cl....

Nu jij weer

Nou dit is wel weer een cadeautje Ajax... De minst zware die je kon loten.

5 augustus 2016 om 12:19

Hoop op sarcasme, FC Rostov is zeker niet de minste van het stel.

5 augustus 2016 om 12:30

Gelijkwaardig met de minste dan (boekarest).

5 augustus 2016 om 12:31

Hahaha iedereen zegt dit maar wie heeft er in godsnaam ooit naar zitten kijken? FC Rostov..........

Totale marktwaarde van dat team is 45 miljoen zie ik? Nou ik teken er drie keer voor.

5 augustus 2016 om 13:59

Een marktwaarde is ook niet alles heh. Marktwaarde van een speler als Vardy is ook in 1 seizoen 10 keer meer geworden. Voorafgaande aan vorig seizoen kende niemand een speler van deze club, maar werden net aan geen kampioen in Rusland en gaan tegen Anderechtt (zeker tweede wedstrijd) vrij gemakkelijk door. Ajax heeft het de eerste wedstrijd heel goed gedaan, tweede wedstrijd was ronduit dramatisch.

Zo makkelijk is het allemaal niet te voorspellen op basis van marktwaarde van de selectie.

5 augustus 2016 om 14:09

Jij hebt helemaal gelijk JDG maar als je ook Roma of Monaco kan loten dan teken je hier toch gewoon zo voor?

5 augustus 2016 om 12:19

Ik denk dat je je daar nog op verkijkt, anderlecht was helemaal nergens tegen ze. Had liever Staua geloot

5 augustus 2016 om 12:20

Steau?? Flasback....
Doe maar niet.

Rostov is prima.

5 augustus 2016 om 12:23

Helemaal nergens? Anderlecht speelt in Rusland nog gewoon met 2-2 gelijk.

Overigens denk ik niet dat dit de makkelijkste loting was, dit was de middelste (alleen Monaco en Roma waren zwaarder).

5 augustus 2016 om 12:27

Ajax heeft goed geloot idd. Alleen Monaco en Roma is nog zwaarder.
Ajax geef ik zeker 50/55 procent kans om door te gaan.
Zou leuk zijn als er weer 2 nederlandse teams doorgaan.

5 augustus 2016 om 12:30

oxxis
Klopt niet. Tijdens de 2-2 in Rostov voetbalde Anderlecht wel aardig mee, maar in de terugwedstrijd waren ze nergens, nee. In het begin was Anderlecht iets beter maar rond de 20e minuut nam Rostov het commando over en kwamen ze enkele keren gevaarlijk dreigen. Uiteindelijk viel de 0-1 dan en op achterstand komen tegen deze Russen is dodelijk, dat mag Ajax niet laten gebeuren. Toen kreeg Anderlecht niets meer klaar.

Anderlecht is nu natuurlijk ook een ploeg in opbouw met een nieuwe coach en zo'n 6 nieuwe basisspelers en er wordt nog wat transfergeweld verwacht dus da's geen graadmeter.

Desalniettemin is Rostov een sterk en vooral zeer geslepen team (ze worden niet voor niets het Russische Leicester genoemd) die ik hoger inschat dan alle Belgische en Nederlandse ploegen.

5 augustus 2016 om 13:26

Jeron, hoe vaak verlies je nou een tweeluik van Steaua? Kans lijkt klein dat je er 2x in trapt.

5 augustus 2016 om 12:23

Wat een onderschatting...

Rostov is voor ons onbekend, maar dat betekent niet dat het een gemakkelijke tegenstander is. Tegen Russische ploegen hebben Nederlandse het meestal moeilijk.

Ajax gaat het zeer lastig krijgen en levert een hele goede prestatie wanneer ze deze club uit weten te schakelen.

5 augustus 2016 om 12:25

Dat ben ik niet met je eens. Zowel Steaua als Young Boys schat ik iets lager in, maar kan ernaast zitten. Denk dat dit 50/50 wordt.

5 augustus 2016 om 12:31

Behoorlijke domme misvatting die je hier maakt. Heb je ze überhaupt wel eens zien spelen afgelopen jaar? Ik hoop van wel want op basis van hun cijfers kan je alleen maar stellen dat het een erg sterke ploeg is

Prima tegenstander, eindelijk weer eens de kans om met twee teams de CL in te gaan

5 augustus 2016 om 12:18

Nog steeds een pittige tegenstander, maar dit is zo'n beetje ieder team nu

Op papier de beste die je kon loten, dus dat is mooi. Dit moet gewoon lukken, al is het dodelijk om dit soort ploegen te onderschatten. Hebben Anderlecht eruit gegooid en deden het in Rusland erg goed. Het moet dus een stuk beter dan tegen Paok.

Komop, eindelijk weer 2 ploegen in de Cl moet lukken!

5 augustus 2016 om 12:35

Tegen Anderlecht speelde ze niet heel best hoor, thuis 2-2 en uit maar een paar kansen gehad die ze (dat dan weer wel) zeer koelbloedig afrondden. Anderlecht had thuis wel de grootste kansen. Ajax - Anderlecht was een geweldig affiche geweest, maar het moet toch kunnen tegen Rostov.

5 augustus 2016 om 12:42

Maar laat dat nou net de reden zijn waarom Ajax en Nederlandse ploegen er vaak (onterecht) uitvliegen. Beter zijn, kansen niet afmaken en een tegenstander die dat wel doet.

5 augustus 2016 om 13:04

Behalve afgelopen woensdag

5 augustus 2016 om 13:30

Je maakt zelf al 1 grote misvatting. Meer balbezit hebben betekend niet dat je automatisch beter bent.
Ajax had tegen paok veel meer balbezit maar paok had meer en betere kansen.

5 augustus 2016 om 13:47

@janssen Ben ik met je eens, ik zeg dan ook nergens dat Anderlecht alleen meer balbezit had. Ze hadden meer en betere kansen dan Rostov, alleen Rostov rondde ze wel af. Betekent dat, dat Rostov beter was? In het afronden; ja. Over de hele wedstrijd; nee.

Prima, dit moeten ze gewoon halen

5 augustus 2016 om 13:13

Jammer dat ze weer eerst thuis moeten.
Thuis afmaken zou fijner zijn.

5 augustus 2016 om 13:46

Gaat vaak mis als ze het thuis kunnen afmaken

Gunstige loting, dit jaar moet het lukken!

Villarreal - AS Monaco is een potentiele Europa League finale!

5 augustus 2016 om 12:20

As Roma - Porto vind ik meer een potentiële Europa League finale.

5 augustus 2016 om 12:20

Porto-Roma zou ook niet misstaan als finale.

5 augustus 2016 om 12:44

Villareal en porto gaan het redden mijn inziens

Oef, wordt een moeilijk verhaal. Een stugge russische ploeg. ajax kan beter spelen tegen wat meer voetballende ploegen ipv deze krachtpatsers. Ik voorspel een einde

5 augustus 2016 om 12:24

Dat einde had ik eigenlijk bij iedere loting verwacht, maar deze loting had zeker slechter gekund (overigens ook beter).

5 augustus 2016 om 12:26

Niet zo 'nederlands' negatief he. Zowel Rostov als Ajax maken kans om door te gaan. Als Ajax speelt zoals afgelopen woensdag dicht ik ze weinig kans toe. Maar de eerste wedstrijd was Ajax aanvallend zeer goed. Ze moeten in ieder geval niet te naïef beginnen.
Wat zou het overigens prachtig voor het Nederlands voetbal zijn als Ajax die CL-groepsfase haalt. Dat zou ons land 4 bonuspunten opleveren. Come on Ajax. We zijn zo dichtbij!

5 augustus 2016 om 12:57

4 punten delen door 5 is 0,8. Over de breedte goed blijven presteren en met 3 clubs overwinteren is daarin effectiever

5 augustus 2016 om 14:09

Ja, maar 'blonde kennis'.
Als Ajax derde zou worden in de CL 'overwinteren' ze ook gewoon.
En dat is effectief genoeg.
Het beste voor de Nederlandse puntentelling, is als Ajax aan de CL mee mag doen!
En als de andere drie Nederlandse clubs zouden overwinteren, zou mooi zijn, maar voor de EL krijg je pas een bonuspunt als je de kwartfinale bereikt. Dus voor de bonuspunten, maakt het weinig uit. Het is belangrijk dat ze veel wedstrijden winnen! Daar krijgen we punten van!
En je krijgt dus al 5 bonuspunten extra als je bij de CL kan overwinteren. Het ligt nog een eind weg, en het zal al mooi zijn, als PSV dit weer kan herhalen, maar hoe goed zou het voor ons voetbal zijn, als Ajax dat dit keer ook redt!

Als Ajax dit niet lukt, kun je beter gaan stoppen met voetballen. De kans om je te plaatsen!

5 augustus 2016 om 12:27

Jij onderschat Rostov.

5 augustus 2016 om 13:00

Samg je bent zelf niet voor Ajax gezien je activiteiten op je profiel maar door zulke reacties maak jij Ajacieden hier wel arrogant of was dat je bedoeling? Ken jij Rostov goed genoeg om te zeggen dat Ajax dit eenvoudig lukt?

5 augustus 2016 om 13:32

Ajax speelde onlangs gelijk tegen de graafschap. Hoe kun je als ajax een tegenstander onderschatten.

Rostov wordt lastig maar als je cl wilt spelen moet je dit winnen. Kan iemand mijn misschien uitleggen waaarom Ajax niet tegen de kant van Dundalk, Celtic en Kopenhagen enzo kon, zijn toch ploegen die minder zijn?

5 augustus 2016 om 12:19

Die ploegen zijn allemaal kampioen geworden in hun land en worden dan geloot via de speciale champions route. Denk dat ze dit gedaan hebben zodat deze ploegen niet bij voorbaat al kansloos zijn door te kunnen loten tegen ploegen als Man City & Roma.

5 augustus 2016 om 12:20

Dat is de Champions Route, daar zitten alle kampioenen in van landen die geen directe CL plaatsing hebben.

5 augustus 2016 om 12:20

Die kant van de loting spelen alleen kampioen van hun landen

5 augustus 2016 om 12:21

Dat zijn de ploegen die in hun competitie kampioen zijn geworden. Die worden geloot in een aparte ploeg.

5 augustus 2016 om 12:21

dat was de champions route. Kampioenen van landen die geen direct ticket meer krijgen spelen in deze play off route tegen elkaar om uit te maken wie CL mag spelen. Als je deze landen die kans niet gunt dan is de CL niet meer de Cl en kunnen ze het beter the best teams league noemen.

5 augustus 2016 om 12:22

Er zijn twee rondes lotingen zeg maar. Een ronde is voor de kampioenen van bepaalde (kleinere landen), zoals Celtic en ludogorets. De andere ronde is voor clubs die zich niet dmv van een kampioenschap of directe plaatsing voor cl hebben gekwalificeerd, zoals Ajax roma en city. Deze komen dan in een aparte ronde.

5 augustus 2016 om 12:22

Dat zijn de ploegen die kampioen zijn geworden in hun competities (vandaar ook de champions route). Kampioenen loten elkaar, om zo de kans wat groter te maken om de groepsfase te bereiken.

5 augustus 2016 om 12:24

Kampioenen route. Ajax loot in een andere klasse, tegen niet-kampioenen

5 augustus 2016 om 12:24

Kampioenen route. Ajax loot in een andere klasse, tegen niet-kampioenen

5 augustus 2016 om 12:27

In die voorronde komt onze kampioen ook in het seizoen 2018/2019.

5 augustus 2016 om 13:07

Frgiooo:

Is dat zeker? Dus geen directe plaatsing meer voor onze kampioen?

5 augustus 2016 om 12:27

Dat is de zogenaamde kampioenenroute. Zitten alleen kampioenen aan die kant.

5 augustus 2016 om 12:38

Misschien heeft niemand het nog aan je uitgelegd, maar....

Niet onderschatten en gewoon volle bak gaan. Weet wel zeker dat Ajax het niet makkelijk gaat krijgen tegen deze tegenstander.

Tja de nummer 2 van Rusland, zal een lastige kluif worden... , zag in andere topic best wel veel positieve reacties maar volgens mij is uit het verleden wel gebleken dat de russische clubs onze teams nou niet bepaald goed liggen.

Iemand enig idee of ze kwaliteit hebben moeten inleveren na het succes van vorig jaar?

5 augustus 2016 om 12:23

PSV heeft vorig seizoen toch aangetoond gewoon beter te zijn dan de kampioen Cska?

Dan moet Ajax toch ook wel een kans hebben tegen Rostov. Zal vooral afhangen van de vorm van de dag, beetje geluk etc. Denk dat het verschil tussen beide teams niet zo groot zal zijn en dat Rostov, de bal aan ajax gunt.

5 augustus 2016 om 12:30

Cska was ik alweer even vergeten, denk zelf ook inderdaad dat het kwalitieitsverschil niet al te groot zal zijn, ook al zie ik Ajax er wel weer op een lullige manier eruit vliegen...

5 augustus 2016 om 17:53

Pelie12

Jij herinneert je de tweestrijd compleet anders dan ik. Psv werd 2x voor rust compleet overlopen door Cska, wat alleen in de eerste wedstrijd resulteerde in een ruime marge. De 2e helft kwam Psv 2x beter voor de dag, wat uiteindelijk resulteerde in 1 overwinning. Maar nee, Psv was alles behalve beter. Gelijkwaardig was het ook eigenlijk niet, aangezien Cska 2x met grote cijfers had kunnen en moeten winnen. Gelukkig verliep de tweede helften anders. Maar natuurlijk maakt Ajax een goede kans, we weten alleen niet zo goed wat te verwachten van Ajax in deze fase.

Nou... succes Ajax, ik zal voor jullie duimen. Maar dit wordt absoluut geen makkie. Nederlandse ploegen hebben veel moeite met de Russiche ploegen, hopelijk vallen de omstandigheden mee, maar in mijn ogen was dit nou juist niet de ploeg die je wil treffen... We zullen zien!

Die moet Ajax echt kunnen pakken. Anders moeten ze zich echt echt diep schamen. Wel vet, weer eens 2 NL clubs in CL.

5 augustus 2016 om 12:22

Haha rustig rustig, zo gaat het alleen maar heel erg tegen vallen. Ik zeg 50/ 50 kans om het te halen.

5 augustus 2016 om 12:23

Je ken Rostov niet eens denk ik? Dit is echt niet iets wat je zomaar wint, ik zie Rostov als favoriet in dit duel.

5 augustus 2016 om 12:26

Rostov kwam met veel moeite langs Anderlecht. 2-1 nog uit verloren. Dit is gewoon een open strijd. Laten we hopen op minder naïviteit aan de Ajax kant

5 augustus 2016 om 12:47

Rovtov speelde thuis gelijk tegen anderlecht en won de uitwedstrijd met 0-2 (uiteindelijk redelijk makkelijk door dus_

5 augustus 2016 om 12:47

Jullie moeten toch wat vertrouwen hebben in jullie cluppie..beetje scharen achter jullie overschattingen van notabene een Russische club die incidenteel tweede is gëeindigd van de Russische Liga. Het is inderdaad nooit makkelijk, maar je moet wel vertrouwen uitstralen. Anders had je maar beter de voorronde CL aan Feyenoord kunnen geven.

5 augustus 2016 om 12:25

Rostov is gewoon een goede ploeg. Nummer 2 van rusland boven clubs als zenith sintpetersburg, spartak moskou etc geindigt.
Anderlecht koud gemaakt in de vorige ronde. Doe niet alsof ajax een europese topclub is alsof ze dit even gemakkelijk moeten klaren.
Ze zijn aan elkaar gewaagd.

5 augustus 2016 om 13:09

Hij is niet eens voor Ajax rustig maar Thetruth zo worden supporters van Ajax dus arrogant bevonden veelal door mensen die zich voordoen als Ajacied kijk die reactie boven je maar, hij heeft het over jullie cluppie

5 augustus 2016 om 13:07

Waarom maak je zo'n opmerking als je niet eens voor Ajax bent alleen maar om de Ajax supporters arrogant over te laten komen? Die indruk krijg ik hier wel af en toe. Je bent de tweede al die ik hier betrap met een uitspraak die neigt naar arrogantie zeker als je zegt er al vanuit gaat dat we 2 clubs in de cl krijgen. Heel vreemd maargoed...

Nu dus tegen het Leicester van Rusland! Vorig jaar bijna kampioen geworden in Rusland dus zal geen makkelijk tweeluik worden. Nu hopen op 2 aankopen die het elftal echt een kwaliteitsinjectie geven en dan zorgen dat we de CL halen! De loting had in ieder geval ook nadeliger kunnen uitvallen.

5 augustus 2016 om 12:28

Hoop doet leven zeggen ze maar ik geloof niet dat Overmars een Ajax-waardige spits voor 8 augustus haalt. Dan moeten alle clubs namelijk hun selecties doorgeven. Positief is wel dat Sanchez mee kan doen.

5 augustus 2016 om 12:36

Ja gaat me toch niet vertellen dat er geen spits haalbaar is die hetzelfde kan presteren als Milik? Dan lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Ik hoop in ieder geval niet op een spits die begin 20 is en bij een grote club niet echt uit de verf komt. Je hebt een spits nodig die toch wel de nodige ervaring heeft. Dat er geen echte topper komt lijkt me vrij logisch maar een goede spits moet voor 10 miljoen toch wel op te halen zijn - Dost?
Dat Sanchez er zal staan is heel fijn ja! Ik kijk ook echt uit naar zijn debuut in het eerste van Ajax.

5 augustus 2016 om 12:37

Is het niet zo dat teams een dag voor de wedstrijd maximaal één wijziging door mogen voeren in hun selectie?

5 augustus 2016 om 13:32

Uiteraard moet dat mogelijk zijn maar of dat voor 8 augustus gaat gebeuren? Naast de gestelde deadline voor de ontmoeting met Rostov is de markt nog lang genoeg open en ga ik er van uit dat er een spits komt met ervaring.

Zuur dat ze zo'n onbekende naam hebben geloot. Staan we met z'n allen weer voor l*l straks!

5 augustus 2016 om 13:21

Volgens tellen overwinningen van de EL even sterk mee als de overwinningen van de Cl.
Ajax in de EL zou ons dan meer punten kunnen opleveren.
Dus win-win lijkt mij zo

5 augustus 2016 om 13:55

Dat hebben we gezien afgelo po en seizoen

Lijkt mij een gunstige loting. Russische clubs zijn de laatste jaren iets minder geworden, dat zie je ook wel terug in de Europese resultaten. Azmoun is een speler waar Ajax wel goed op moet gaan letten, volgens de Belgische media (anderlecht).

5 augustus 2016 om 12:23

Inderdaad een uitstekende spits, nog maar 21 jaar uit Iran, maar al goed gepresteerd in de Russische competitie en ook bij het Iraanse elftal al meer dan 20 goals.

Ajax moet zichzelf echt versterken als ze nog een kans willen hebben tegen Rostov, zij kwamen 2 punten te kort anders waren zij kampioen in ruland volgens mij.

5 augustus 2016 om 12:24

En de kampioen van Rusland, Cska was minder dan Psv, ik denk dat het allemaal heel dicht bij elkaar zit. Alleen Zenit vind ik echt een topploeg in Rusland.

5 augustus 2016 om 13:27

Ben je de eerste helft van de wedstrijd Cska - PSV vergeten..
Kwamen kansloos achter met 3-0

Ajax gaat het echt wel zwaar krijgen..
Heb ze tegen Paok amper kansen zien krijgen en met geluk door zien gaan..
Dan nu tegen de nummer 2 van Rusland die ook nog de minste goals tegen kreeg...

Zie het somber in

In ieder geval geen Monaco of Roma, de naam van de tegenstander is kleiner maar dat zegt nog niks! Ik hoop dat we het gaan redden!

Niet de meest ongunstige loting, maar dat zegt helemaal niks. Zou geweldig zijn een keer weer 2 nederlandse ploegen in de groepsfase CL.

Er is weleens een week dat ik Rostov niet zie spelen, maar als ik de reacties hier lees zijn er een hoop die ze nooit zien spelen. Is in mijn ogen met Roma de sterkste die ze konden treffen, nummer 2 in Rusland. Ik zou het razend knap vinden als Ajax dit redt.

5 augustus 2016 om 12:22

Heb zelf ook dit seizoen geen seizoenkaart genomen van Rostov....
Geloof dat de Russische competitie wat onderschat wordt.

Daarin tegen moet Ajax ook kunnen winnen van hun.

5 augustus 2016 om 12:29

Het is een ongelofelijke stugge ploeg dat Rostov. Ze hebben Anderlecht makkelijk aan de kant gezet.. ik zie Ajax hier niet 1,2,3 van winnen.
Als je sommige reacties leest dan denken de mensen dat die ploeg niks voorstelt, alles behalve dat, Ajax zal het zwaar krijgen.

5 augustus 2016 om 12:32

Ik heb alle reacties terug gelezen maar vrijwel niemand zegt dat het een eitje gaat worden.

5 augustus 2016 om 12:45

Ik zeg "sommige reacties", je kan niet ontkennen dat er sommige reacties zijn waaruit blijkt dat mensen Rostov onderschatten?

5 augustus 2016 om 13:11

Ik heb er anders al 2 betrapt die dat zeiden die niet eens voor Ajax zijn.

5 augustus 2016 om 12:29

Want iedereen zegt hier dat een makkie gaat worden? Bijna niemand kent Rostov dus het is moeilijk om er wat van te zeggen maar we mogen ook al niet meer een beetje opgelucht zijn dat het geen Roma of Monaco is geworden dat wordt blijkbaar al gezien als arrogant hier. Sneu

5 augustus 2016 om 12:57

Waar lees je arrogant in deze reacties? Ik denk dat er nog maar weinig ajacieden arrogant zijn met het spel van de afgelopen jaren.

Begrijp niet dat een hoop mensen zeggen dat Ajax dit even makkelijk doet. Ik had nog liever AS Roma dan Rostov.

5 augustus 2016 om 12:30

Dus je speelt liever tegen Strootman en de zijnen?
Ken je Rostov goed?
Tot 10 minuten geleden had ik nog geen enkele samenvatting van ze gezien.
Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk was van de 2-0 tegen Anderlecht, met 1 keer raken, prachtig voor de keeper komen, en scoren.

5 augustus 2016 om 13:23

Ik ken de ploeg niet, maar een Russische ploeg is gewoon lastig te kloppen. Daar heeft Ajax het altijd lastig tegen.

5 augustus 2016 om 13:59

Dat is wel wat goedkoop generaliseren natuurlijk.
Dat had je vorig jaar ook over PSV kunnen zeggen: Manchester United verlies je vaak van. Maar ze bewezen het tegenovergestelde.
Ik denk dat Ajax desalniettemin gewoon 50% kans heeft om een ronde verder te geraken.

Als Ajax dit niet wint verdienen ze het niet om mee te doen met de CL. Deze tegenstander moet te doen zijn lijkt me.

5 augustus 2016 om 12:35

Ik hoop het voor je....maar Ajax zou in Rusland geen tweede worden (ajax werd 2de in NL en de Russische competitie is internationaal hoger aangeschreven dan de Nl'se.)

Maar laten we vooral hopen dat het lukt. Hoewel ik denk dat Ajax met geluk de EL kan winnen maar de CL nooit. Dus wat moet je willen?

5 augustus 2016 om 13:04

Overmars heeft voor een belangrijk deel in handen of Ajax doorgaat. Als die twee 'kanonnen' komen dan kan Ajax gewoon doorgaan. De wil van de technische staf zal bepalen of de CL een prioriteit is. Rostov is niet het doemscenario, wat investeren alleen maar rechtvaardigt.

Nieuwe ploeg weinig van bekend goede spelers. Het is een team wat intact is. Schat de kansen wel in maar Steau was makkelijker geweest. In principe is deze tegenstander te doen.

Kon beter maar kon ook slechter. Denk dat deze ploeg precies in het midden zit. Monaco en AS Roma schat ik hoger in, Steau en Young Boys lager. Al met al ben ik hier toch niet blij mee. Steau eerst uit was het beste geweest, nummer 2 van Rusland is ip sterker dan nummer 2 van Nederland hoewel het me vertrouwen geeft dat een topploeg als Spartak Moskou gisteren werd uitgeschakeld door AEK Larnaca.

Ontzettend goed oppassen thuis voor de counter, Rostov scoort zelf niet veel maar krijgt ook weinig tegengoals. Dus uit scoor je niet makkelijk tegen ze. Pak desnoods een 0-0'tje thuis, kun je uit geduldig wachten op je kans.

5 augustus 2016 om 12:25

En een ploeg die zelf 3-5-2 speelt en daar geslepen in is, dat lijkt me een nadeel om die tactiek zelf weer incidenteel van stal te halen.

5 augustus 2016 om 13:05

Ja, dat moeten we niet meer doen.

5 augustus 2016 om 12:37

Anderlecht had in de uit wedstrijd echt 4 keer moeten scoren maar gaven het zelf weg.

5 augustus 2016 om 13:05

Ja, ik luisterde net naar een interview met Jan Boskamp en die zei hetzelfde. Volgens Jan moeten we blij zijn met de loting, wie ben ik om Jan tegen te spreken ...

5 augustus 2016 om 14:27

Jan weet helemaal niks over het Oost Europese voetbal, dus het verbaast me niks dat hij zoiets roept.

Wie de Russische competitie niet kent denkt dat dit een makkie wordt maar Rostov is na Roma denk ik de moeilijkste uit het rijtje. Succes Ajax!

5 augustus 2016 om 12:23

Maar hebben ze niet heel wat spelers verloren ten opzichten van vorig jaar?

5 augustus 2016 om 12:34

Nee, de selectie die vorig seizoen 2e werd is bij elkaar gebleven.

Porto-Roma en Monaco-Villareal zijn mooie affiches zeg! Rostov lijkt me een lastig team om tegen te spelen voor Ajax, stug met voorin genoeg kwaliteit om de toch kwetsbare verdediging pijn te doen. Ik denk toch dat Ajax licht favoriet is, zeker als ze nog 1 of 2 echte aanvallende versterkingen kunnen halen (en dus niet wachten op Balotelli, dat zou echt superdom zijn).

5 augustus 2016 om 12:24

Balo zou mits hij echt wilt toch moeten begrijpen dan onze kansen tegen Rostov met hem erbij groter worden. hoop echt dat hij komt.

ben namelijk bang dat er 2 enorme slagers achterin staan dan lijkt mij dolberg vooralsnog ongeschikt. youness daarentegen met de soepele heupen kan ze misschien wel doldraaien

Cadeautjes worden er niet gegeven in deze loting.
Elke tegenstander is lastig.

Toch heb ik er vertrouwen in dat Ajax, Rostov kan verslaan

Ik heb de selectie van Rostov even doorgenomen, maar dit moet toch gewoon te doen zijn voor Ajax.
En ja, dat dachten we van Paok ook, maar goed, die return moeten we maar even snel vergeten.

Ik zie werkelijk waar geen enkele topper in de selectie van Rostov.

Of we nou winnen of niet, aan de loting heeft het niet gelegen.

5 augustus 2016 om 12:25

Op papier wellicht geen denderende namen maar dit team werd bijna kampioen van Rusland! Teamgeest is dus wel dik in orde en ze zullen deze 2 wedstrijden vol er voor gaan. Gezien de laatste Europese wedstrijden van Ajax (ook die in de EL van vorig jaar) mogen we ons niet rijk rekenen. Zelfs tegen een heel slecht Paok hadden we zo maar met 4-1 kunnen verliezen. Maar goed over 2 weken zullen de spelers beter aan het systeem gewend zijn. Nu hopen op een spits die er direct staat en een nummer 11 die ook weet hoe hij zijn man moet passeren. Ik heb in ieder geval wel goede hoop dat we voor het eerst in jaren weer eens met 2 ploegen in de CL staan!

5 augustus 2016 om 12:33

Dat is zeker zo, maar als we de wedstrijd van Paok in oogbeschouw nemen, dan maakt het niet uit tegen welk team we loten, want dan word 't zowiezo erg zwaar.
Ik heb liever een "uitschieter" uit Rusland dan een Roma of Monaco.
De Russische competitie heb ik zowiezo niet hoog zitten, de Russen die er spelen hebben echt een enorm slechte tactische en technische opleiding.
En de buitenlanders die er spelen zijn stuk voor stuk goudzoekers, die geen passie hebben maar enkel roebeltekens in hun ogen.

Dit moet gewoon te doen zijn, en als dit niet lukt dan verdiend Ajax het ook gewoon niet.
Daar kunnen we kort over zijn.

5 augustus 2016 om 13:55

@punished,

Ik weet niet wat voor beeld jij hebt van de Russische competitie, maar het doet mij denken aan de competitie van pakweg 10 jaar geleden. De huidige Russische competitie staat er uitstekend voor en kunnen zelfs nog meer vooruitgang boeken als ze de 6-5 regel afschaffen(die de competitie zeker vooruit geholpen heeft) en met 18 clubs op het hoogste niveau spelen, want onze top is daar breed genoeg voor. De opleidingen zijn ook lang niet zo slecht als jij doet vermoeden en de zogenaamde goudzoekers uit het buitenland zijn allemaal spelers die wat toevoegen aan een club.

Ondanks dat Spartak zich liet verrassen door een nietige club uit Cyprus, wat niets meer was dan een pech wedstrijd waarin de bal er maar niet in wilde aan Spartak kant, staat de competitie nu op een keurige zesde plek en heeft het Portugal op de ranglijst ingehaald.

5 augustus 2016 om 12:31

Volgens mij maken we nu dezelfde denkfout als de afgelopen jaren. En elke keer weer werd Ajax uitgeschakeld door teams die Ajax makkelijk moet kunnen hebben. Er zijn Europees geen makkelijke tegenstanders voor Ajax is ondertussen wel gebleken.

5 augustus 2016 om 12:33

Heb je ook gekeken wie de trainer is van deze selectie? Kurban Berdyev is namelijk degene die met een zelfde soort selectie als dat van Rubin Kazan onder andere Barca versloeg. Qua teamgeest zit het dik in orde daar. Ik denk dat Ajax het nog heel moeilijk gaat krijgen tegen de handbalmuur van Berdyev.

5 augustus 2016 om 12:35

Ja en wij versloegen Barca, Utd en City in de afgelopen jaren.
Dat zegt me weinig, uitschieters kunnen er altijd zijn.

Het gaat zowiezo niet makkelijk worden, maar ik denk dat we het er over eens zijn dat we dit beter kunnen loten dan een Roma of een Monaco toch?

5 augustus 2016 om 12:46

Als jij dat zo ziet prima, maar ik volg de Russische competitie en ik zie dat elke club moeite heeft met het catenaccio voetbal wat Berdyev speelt, inclusief mijn eigen club CSKA.

5 augustus 2016 om 13:20

Speelt rostov nog steeds in het kleine stadion of al in het grootte?

5 augustus 2016 om 13:36

De grote is nog niet af dus ze zullen in het kleine Olimp 2 stadion spelen die goed gevuld zal zijn.

5 augustus 2016 om 12:37

En jij denkt dat als Rostov de selectie van ajax doorneemt ze ook maar 1 speler daar van kennen ????

Mischien cillesen door het WK 2 jaar geleden maar dat is het wel ..

5 augustus 2016 om 13:36

Oh geloof me, iedere club houdt de pareltjes in de Ajax jeugd wel in de gaten.
Dus spelers als Tete, Bazoer,van de Beek, Klaassen, Dolberg en El Ghazi staan bij alle clubs wel op de radar of hebben op de radar gestaan.

Al denk ik dat dat bij Rostov niet het geval is, omdat ze nog niet meetellen in het Europeese voetbal en weinig aantrekkingskracht hebben.

5 augustus 2016 om 12:45

Rostov is een kleine club als leicester, maar ajax liet ook niks zien tegen rapid wien, steanau of salzburg. Ajax moet niks de Europese clubs gaan onderschatten. Als rostov zijn belangrijke spelers leeggekocht worde, dan heeft ajax wel een kans.

5 augustus 2016 om 17:51

Geen topper? Zoek sardar azmoun is op, en noem dan 1 betere speler in jou zielige selectie. 21 jaar, 15 goals in 17 interlands. En topscorer van rostov vorig seizoen, ga je me nu wijsmaken dat dolberg of cassierra beter is😂

het wordt ongetwijfeld heel lastig, maar dit is wel de loting waarvan ik achteraf zeg moet kunnen.

zijn dan toch weer 2 weken verder in de ontwikkeling en hoop dan dat sanchez er bij kan zijn, younes zal dan wel hersteld zijn. zolang het thuis de nul maar wordt gehouden.

Monaco - villareal
Porto - Roma

zijn overigens prachtwedstrijden en hadden zo 1/8ste finales kunnen zijn

5 augustus 2016 om 12:27

Ze zullen bij de Uefa volgend seizoen wel weer wat verzinnen dat zo'n lotingen niet mogelijk zijn in de voorronde. Nu gaat het of club coefficient, zal volgend jaar wel op land coefficient gaan zodat clubs uit deze landen geplaatst zijn.

Had beter gekund maar had ook zeker slechter gekund. Ik denk dat Ajax gewoon heel tevreden moet zijn met deze loting. Hebben in Belgie weliswaar met 0-2 van Anderlecht gewonnen maar hebben thuis ook met 2-2 gelijk gespeeld tegen datzelfde Anderlecht.

Als je al afziet tegen Rostov dan moet je niet eens aan de Champions League gaan denken.

5 augustus 2016 om 12:36

Precies! Je moet wel realistisch blijven, maar de tegenstander niet onder- of overschatten. Ken de kwaliteiten van jezelf en je ploeg en ga vol vertrouwen de strijd aan. Wordt al moe van al dat gemekker van we moeten hen niet onderschatten. Het is nooit makkelijk.

Ik vind de Ajacieden hier toch over het algemeen wel erg positief over hun kansen. Zeker als je bedenkt dat ze met veel mazzel en volkomen onverdiend een Griekse subtopper aan de kant hebben geschoven, is de Russische runner-up zeker niet te onderschatten. Het is gewoon een erg goede ploeg en hoewel ik hoop dat Ajax het redt, heb ik er een hard hoofd in.

5 augustus 2016 om 12:31

Precies!

Rostov heeft een uitstekend seizoen gedraaid en heeft laten zien gewoon een goede ploeg te zijn. Ze hebben dan wellicht geen absolute ster maar worden niets voor niets 2e in Rusland. Tegen Paok was Ajax in Griekenland dramatisch. Laten we hopen dat de spelers over 2 weken beter gewend zijn aan de manier van spelen zoals Bosz dit graag ziet en wat ook niet onbelangrijk is: er moeten aankopen gedaan worden. Met name aanvallend. Dolberg kan nog niet de aanvalsleider zij die Ajax nodig heeft. El Ghazi is het momenteel even kwijt. Younes is eigenlijk nu de enige aanvaller die echt van toegevoegde waarde is. Hopen dat Sanchez de plek van Viergever naast Veltman inneemt en dan moet het lukken. Lukt het niet? Dan heb je niks te zoeken in de CL, zo simpel is het dan ook weer. Maar alten we eerst maar eens kijken hoe we het seizoen gaan starten dit weekend!

5 augustus 2016 om 12:33

Volkomen onverdiend? De 2de wedstrijd onverdiend gewonnen, maar ook weer niet volkomen. De 1ste wedstrijd onverdiend gelijk, daar verdiende we het wel. Desondanks is Rostov stugge ploeg waar we het lastig tegen gaan hebben.

5 augustus 2016 om 12:49

Een kwalificatie gaat over 2 wedstrijden. De 1e had Ajax verdiend om te winnen. De 2e PAOK.

5 augustus 2016 om 14:18

Wat moeten mensen dan doen als Rostov uit de koker komt? Gaan huilen? en bij voorbaat roepen dat je het niet gaat halen?

Serieus wat verwachten mensen hier nu precies wat ajax-fans gaan zeggen? Mag positief zijn niet meer? Zeg mij dan maar hoe ajax fans hadden moeten reaeren? he gadver, Rostov had liever tegen Monaco/roma gespeeld. Niemand zegt dat het makkelijk wordt. iedereen heeft die pot woensdag ook gezien. Nee, als je zo speelt ga je niet winnen maar dan is ajax al wel 2 weken en 2 competitiewedstrijden verder. Wellicht kan die Sanchez dan spelen en is Younes fit. Bazoer zal dan ook fit zijn dus is er meer keuze.

5 augustus 2016 om 15:44

Ik bedoel meer dat ik mensen zie roepen dat het de best mogelijke tegenstander is, terwijl dit juist een ploeg is die Ajax totaal niet ligt. Ze spelen zeer verdedigend met vijf man achterin, een verdedigende middenvelder ervoor en twee snelle jongens voorin. Niet voor niets zei de trainer van Rostov vooraf al dat hij op Ajax hoopte, omdat dat "net als Anderlecht een jonge ploeg is die aanvallend voetbal speelt". Ik ben gewoon erg bang dat Ajax finaal wordt weggecounterd.

Elk jaar hetzelfde "appeltje eitje, dit moet Ajax makkelijk winnen, blablabla". Ik hoop ook dat Ajax wint, eindelijk weer 2 Nl'se teams in de CL. Maar ik denk niet dat dit een makkie gaat worden, vergeet niet dat de ongeplaatste ploegen allemaal hoopte op Ajax wat één van de zwakkere overgebleven teams is. En Ajax is te vaak op het gezicht gegaan tegen die "onbekende" clubs. Rostov schakelde wel Anderlecht uit en 2e voor Zenith in Rusland eindigen is niet verkeerd.

Laten we hopen dat Ajax de selectie gewoon snel op orde heeft, en snel een buitenspeler en spits aantrekt, en zich dan kwalificeert voor de CL, zou prachtig zijn.

5 augustus 2016 om 12:25

niemand denkt dat dit makkelijk wordt, ik hoor juist veel realisme.
maar mag je dan niet meer zeggen "tegen deze zou het (eventueel, mits ajax levert wat er van verwacht mag worden) moeten kunnen"

5 augustus 2016 om 12:26

Deze reactie had je zeker al klaar liggen voordat je de reacties hier gelezen had. Ik vind het wel meevallen met "appeltje eitje" en "dit moet Ajax makkelijk winnen". Ik lees wel dat gezien de andere ploegen die geloot konden worden het mee valt en het erger had gekund. Ook lees ik dat het geen onmogelijke opgave is. Maar er zit nog wel verschil tussen jouw "appeltje eitje" en mijn "niet onmogelijk". Maar dat wil je schijnbaar niet lezen, want er moet wel aan het stereotype van je voldaan worden.

5 augustus 2016 om 12:43

Meeste reacties geven aan dat Rostov een goede ploeg is en het moeilijk word.
Maar jij wou even leuk doen.

Geslepen Russische ploeg, wordt weer een enorm lastig verhaal. Hopelijk kunnen ze thuis eens een keer goed uithalen met 3 0 ofzo, dan hoeven we uit niet teveel zorgen te maken.

Succes gasten, niet zo lopen k***** deze keer.

5 augustus 2016 om 12:33

Haha dank je. Ik ben met name bang voor de verdediging van Ajax. Slechtste verdediging in jaren, qua organisatie. En juist in Europa is dat belangrijk.

Hmmmm. Rostov, het net niet Leicester City van Rusland. Schakelden Anderlecht ook nog uit. En tel daarbij op dat Ajax op dit moment dramatisch in vorm is. Hadden natuurlijk nooit door mogen gaan tegen Paok. Ik geef Ajax 40% kans.

5 augustus 2016 om 12:28

De vorm kan snel verkeren. Vorige week speelden ze nog top.
Kan nog best goedkomen. Het is in ieder geval geen AS Roma of Monaco.
Anderzijds is het wél de nummer 2 van Rusland, dus aub geen onderschatting.

5 augustus 2016 om 12:33

Dat maakt het juist zo gevaarlijk dat het onbekende ploeg is. Ik denk dat Ajax bijvoorbeeld meer kans zou hebben tegen een Monaco dan Rostov. Ajax is altijd beter tegen grotere tegenstanders op de een of andere manier. En in Monaco voetballen is ook wat aangenamer dan in Rostov.

5 augustus 2016 om 12:44

We zullen zien.
Ik ben niet geheel negatief .
Ze maken zeker kans. Al zou het 40% zijn, in ieder geval mijns inziens meer kans dan tegen een ploeg als Roma bijv.

Dit moet Gladbach halen. Volgend jaar dus 4 Duitse clubs in Europa en ook nog eens de 4 sterkste in naam van Bayer, Bmg, BVB en Bayern.

Misschien dat mister Netto de knip nu is gaat trekken en in dezer dagen zich meld bij Twente. Dan zie ik het wel zitten. Met de huidige selectie is zelfs Rostov een zware dobber!

5 augustus 2016 om 12:27

Dan moet hij eerst toestemming krijgen van de RVC... De vraag is dan hoeveel geld Overmars te beschikking krijgt en wie er op zijn lijstje staat...

5 augustus 2016 om 12:35

Ik mag toch aannemen dat de RVC ook aan de centen denkt van een eventuele groepsfase CL in plaats van EL. Het verschil is namelijk zo inmens groot plus dat je meer aansprakelijkere tegenstanders krijgt. Ik denk echt met een Ziyech en eventueel Bas Dost je ook gewoon Europees een rol van betekenis kunt spelen.

Hmm weet het niet echt, gaat nog een lastige kluif worden. Nr 2 uit Rusland ook gewonnen van Anderlecht geloof ik?
Maargoed het zou sowieso geen makkelijke tegenstander worden. Kom op Ajax jullie kunnen het (hopelijk)! Weer goed voor het Nederlandse voetbal en toch altijd leuk om op dinsdag en woensdag naar een Nederlands team te kijken :D

5 augustus 2016 om 14:20

Come on. Het is Anderlecht, niet Manchester city. Anderlecht verloor in de voorbereiding ook kansloos va Feyenoord. Anderlecht is niets beter dan ajax en met 2-2 uit hebben die het thuis gewoon laten liggen

Young boys gooit er shaktar uit dat is al een stuk knapper

8 augustus 2016 om 08:38

@rolo dat klopt wel, maar het is niet de eerste keer dat Ajax tegen een team waarvan ze 'makkelijk hadden moeten winnen' verliezen. De afgelopen jaren is het iedere keer 'oh daar winnen we wel van'. Helaas stellen de Nederlandse teams in Europa ook niet zo heel veel meer voor en wordt er steeds vaker verloren van de 'kleine teams'.

En het is zeker geen man city, maar dat zeg ik hier toch ook niet? ik zeg alleen dat een klein beetje waakzaamheid gepast zal zijn.

Mooie loting denk ik. Ken ze niet maar de rest kun je beter ontlopen.

Oh shit het oost-blok dat gaat nooit lukken zonder slag of stoot

Deze zijn echt wel te pakken. Zeker geen ongunstige loting, in ieder geval een betere tegenstander dan Monaco of AS Roma. Dit is de kans om door te gaan.

Zonder versterking liggen we er uit. Juist omdat iedereen dit gaat onderschatten kunnen we zelfs een pak slaag krijgen. Dit is absoluut geen cadeau!

5 augustus 2016 om 12:27

Ik mag toch hopen dat na de confrontatie met Paok en het daar vertoonde spel, niemand in Amsterdam welke tegenstander dan ook onderschat. Daar zijn ze echt bij lange na niet goed genoeg voor.

Denk dat het allemaal lastige tegenstanders waren. Je zult gewoon alles moeten geven met een volledige selectie om hier kans tegen te maken. Je kunt tegen Rostov echt niet aankomen met Dolberg of Cassiera in de spits. Iemand de wedstrijd tegen Anderlecht gezien? Die geven echt niets weg achterin.

Voor het Nederlands voetbal was het beter geweest als Ajax kampioen was geworden, dat zei ik vorig jaar ook al. Ik zie Ajax het fysiek afleggen tegen Rostov, tuurlijk het had veel erger gekund met een Roma ofzo, en met Rostov mogen we niet klagen, maar de nummer 2 uit Rusland kan echt wel wat meer dan de nummer 2 van de eredivisie, helaas. Psv zie ik van hun wel winnen, die kunnen beter verdedigen. Ajax wilt altijd het spel maken en dat wordt gewoon lastig tegen dit soort teams. Fysiek worden jochies als veltman, Cerny, die nieuwe Kasper nogwat, gewoon overlopen.
Ik hoop dat ze winnen uiteraard, want het is hoog tijd dat we wat punten gaan pakken in europa, maar ik vrees dat ajax het op kracht gaat afleggen.
Met psv als tweede hadden we met deze loting meer kans gehad op 2 ploegen in de cl.

5 augustus 2016 om 12:52

Hoezo moet ajax als eerste in de groepsfase komen en psv moeten maar strijden voor de cl?
Ajax heeft genoeg geld om veel spelers te kunnen kopen. Maar hun hebben een gierige bestuur die denk dat hun selectie goed zijn. Ze mogen wel een betere scouting zoeken die echte topspelers kunnen overhalen. Ook mogen ze de salaris limiet verhogen nu veel clubs meer salaris bieden.

5 augustus 2016 om 13:50

@ sweque voor het Nederlands voetbal is het beter als Ajax zich eindelijk eens een keer fatsoenlijk versterkt op de transfermarkt, in plaats van op die enorme berg geld te gaan zitten. Dan maken ze ook een keer kans tegen een fysieke ploeg. Dus voor het Nederlands voetbal-belang: Overmars eruit, RVC eruit en een fatsoenlijke TD met connecties en een scoutingnetwerk aanstellen. Anders kan Ajax nog wel kampioen worden en direct de CL in gaan, maar zal het nooit langer worden dan 6 wedstijden en een hoop ergernis. Ook in de groepsfase CL wordt er fysiek voetbal gespeeld.

Ik zie alweer hele positieve reacties, maar onderschat de Russische competitie niet. Ajax zal zich echt moeten verbeteren tov de wedstrijden tegen Paok anders zijn ze waarschijnlijk kansloos. Al hoop ik dat ze het redden.

Dat wordt als een malle nog een goede vleugelspeler halen en mogelijk een spits of andere topper. Zal alsnog lastig worden, aangezien Paok ook met hakken over de sloot was. Maar de meeste andere ploegen zullen nog lastiger zijn gok ik.

5 augustus 2016 om 12:33

Twee kanonnen komen er sowieso nog bij. Beloofd is beloofd. Anders maakt Overmars zich zeker na de verkoop van Milik totaal ongeloofwaardig. Ben benieuwd dus waar hij mee aan komt zetten aankomende week.

5 augustus 2016 om 15:53

Overmars heeft niks beloofd want Overmars heeft die uitspraak nooit gedaan. Mike Verweij moet je daar dan maar op aanspreken. Succes

Dan zijn we weer 2 weken verder. En ajax speelden thuis gewoon uitstekend.

Kan iemand me vertellen of er (als ajax doorgaat) rekening wordt gehouden met de speeldagen van ajax en psv? Dat ze bijvoorbeeld niet tegelijk moeten spelen op dinsdag.

5 augustus 2016 om 12:30

Dat is sowieso nooit altijd dinsdag en woensdag.

Spelen ze eerst uit of eerst thuis?

5 augustus 2016 om 12:31

Eerst thuis.

5 augustus 2016 om 12:38

Hmm, dat is dan wel weer minder.

5 augustus 2016 om 12:50

Welke dag precies? Ik hoop op woensdag, want anders kan ik mijn pass pertout laten schieten doordat ik dan nog in Italie ben.

5 augustus 2016 om 12:53

Vind ik eigenlijk beter
Je weet gelijk waar je aan tooe bent voor eatbetreft de uitdoelpinten

6 augustus 2016 om 13:31

Je zult het al wel weten maar dinsdag spelen ze.

Volkomen onverdiend is ook onzin. Over 2 wedstrijden was Ajax gewoon de betere hoor, het zat Paok vooral in Amsterdam niet tegen.

5 augustus 2016 om 12:36

Het zat Ajax uit anders ook niet bepaald tegen. Met wat pech gingen ze met 3-0 de rust in. Ajax was over twee wedstrijden zeker niet de betere maar gelijkwaardig.

5 augustus 2016 om 13:29

Als je over 2 wedstrijden gelijkwaardig bent maar beter je kansen benut ben je toch verdiend door?

Maar mbt de wedstrijd tegen die Russen moet je realistisch zijn. In principe moet je de Russische competitie hoger inschatten, dus is de nummer 2 van Rusland (licht) favoriet tegen de nummer 2 van Nederland.

Mensen die Rostov niet kennen kunnen zich straks opmaken voor een flinke pot anti-voetbal. Rostov speelt onder Berdyev met een vijf mans defensie en loert op een counter uitbraak die er zeker gaat komen aangezien Ajax graag de bal heeft en het spel wil maken. Op die manier versloegen ze Anderlecht en vele Russische topclubs waardoor ze 2e eindigde. Spelers om in de gaten te houden: de Iranese spits Sardar Azmoun en de Ecuadoriaanse middenvelder Christian Noboa (ex compaan van Berdyev bij Rubin).

5 augustus 2016 om 12:48

Hoe schat jij de kansverhouding in? 50/50?

5 augustus 2016 om 13:03

50/50 inderdaad.

5 augustus 2016 om 12:48

Is Rostov niet ook gewoon een eendagsvlieg? Ik bedoel seizoenen ervoor was het niet veel soeps met een 13e en 14e positie. Jij als kenner (heb jij niet ook een clubexpert geschreven erover? ) kunt inschatten of ze nou echt zo goed zijn of toevallig een uitschieter hadden en komend seizoen weer gewoon om de plekken in het rechterrijtje spelen....

5 augustus 2016 om 13:20

Je zou zeggen van wel, maar de trainer Berdyev is een meestertacticus die het maximale uit zijn ploeg weet te halen. Dat deed hij met Rubin Kazan toen dat nog een gewone club was en vorig seizoen deed hij dat dus met Rostov, wat aantoont dat Berdyev bij iedere Russische club resultaten kan halen. Ik zou het dus echt niet durven te zeggen aangezien de Russische top en subtop niet veel voor elkaar onder doen, zeker nu Zenit hun mega aankopen kwijt zijn of gaan raken(witsel) en een heel nieuw team moeten gaan bouwen.

5 augustus 2016 om 12:54

Dank je wel voor je analyse. Fijn dat er iemand even de moeite doet iets meer over het team te vertellen. Een ploeg die anti-voetbal speelt, zucht! Daar gaat Ajax het heel zwaar tegen krijgen!

5 augustus 2016 om 12:55

Ik weet dat jij in Nederland voor Ajax bent maar het is een Russische club. Dus wie heeft jouw voorkeur deze wedstrijd?

5 augustus 2016 om 13:28

Uiteraard gaat mijn voorkeur uit naar Rostov. Ik gun het Berdyev wel ondanks dat ik geen fan ben van zijn manier van spelen, maar hij heeft grootse resultaten gehaald met Rubin Kazan en ik sluit niet uit dat hij hetzelfde zal doen met Rostov.

5 augustus 2016 om 13:10

Handige info Koni. Zijn ze in vergelijking met vorig seizoen er sterker of zwakker op geworden (transfers enz.)?

5 augustus 2016 om 13:24

De selectie is tot nog toe bij elkaar gebleven en ze hebben geen spelers waarvan ik zeg dat het een aanwinst zouden zijn voor Russische topclubs(behalve misschien Azmoun).

Zou moeten lukken, maar spelen ze eerst thuis of uit?

Hahaha mensen die nu roepen dat Ajax dit doorgaat snappen er echt niks van. Rostov nummer 2 van Rusland. Ajax wordt weggespeeld. PAOK is 4 klasse minder als deze ploeg. Levensgevaarlijke ploegje . Tot in de Europa League Ajax!

5 augustus 2016 om 12:55

Nee gelukkig snap jij alles zo goed met je weggespeeld. Moeilijk gaan ze het krijgen maar er liggen zeker kansen, je loot geen barca he

5 augustus 2016 om 13:32

Heb je ajax-paok ook gekeken toevallig? Wel mooi conclusies trekken uit een uirwedstrijdjw tegen Paok. Kan niet anders dan concluderen dat je aan het trollen bent..

5 augustus 2016 om 19:23

Ah, onze glazen bol is dus verkeerd en jij weet wel al dat Ajax in de Europa League eindigt? Goed onderbouwd ook! Ajax heeft ook ooit de Champions League gewonnen, zijn we nu minstens net zo goed als Real Madrid dan?

Dit kan Ajax winnen, loting had erger gekund. Mensen die dit geen goede loting vinden hebben geen voetbalverstand. Die hadden bij alle 5 tegenstanders geroepen dat ze geen kans hadden. Zal niet makkelijk worden maar wat mij betreft 50/50. Dus laten we hopen dat het kwartje een keer goed valt en dat Ajax de selectie voor die tijd wellicht kan versterken.

Rostov, vorig jaar lang in de race om kampioen te worden, als Leicester een enorme verassing en zijn een erg goed ingespeeld team. Dat gaat een hele lastige kluif worden omdat ze goed gegroepeerd opereren en Ajax zal dus erg voorzichtig moeten spelen zonder onervaren kinderen want hun fouten worden direct afgestraft. In de fase waarin Ajax nu zit kun je tegen Rostov alleen door met ervaring, en ookal hebben we die niet veel, zet alles er maar in wat we hebben (behalve Westerman dan natuurlijk).

Cilissen
Tete
Veltman
Sanchez
Dijks
Klaassen
Gudelj
Riedewald
Schone
El Ghazi
Younes

Zolang Westermann nooit meer in Ajax 1 speelt, zijn de kansen al stukken groter! Nu hopen dat Overmars wel een goede Colombiaan heeft gehaald voor de verdediging. En Riedewald niet op het middenveld. Laatst hoorde ik Bosz nog iets zeggen over vastigheden creëren. Zet dan gewoon het basiselftal van vorig jaar op dezelfde posities! Riedewald was een super linker centrale verdediger gebleken, snelheid, maakt geen domme acties. Maar nee, deze trainer moet aantrekkelijk voetbal gaan spelen.

Ajax moet dit winnen, anders komt Balotelli niet!

5 augustus 2016 om 12:44

Hopen dat jullie winnen, ik die die mafkees graag bij jullie spelen

Loting had zeker slechter gekund, maar Ajax heeft het tegen geen enkele tegenstander makkelijk.
Rostov is vorig seizoen knap 2e geworden boven Spartak Moskou en Zenit. Wat opvalt aan Rostov is dat ze weinig scoren, maar ook heel weinig doelpunten tegen krijgen. Ze spelen in een 5-3-2 opstelling en hebben bij Anderlecht 2x gescoord uit 2 doelpogingen. Ajax zal dus een defensief team tegen zich krijgen die loert op de counter. Juist datgeen waar Ajax op dit moment nog niet goed in is, omdat ze met teveel mensen voor de bal spelen en dan in de counter gepakt worden.

Laten we hopen dat ze het redden!

Schitterend die reacties hier echt waar. Bevestigd maar weer eens dat de meeste hier niet verder komen dan studio sport zondag om 19.00 en derksen met zn onzin op maandag. De echte volgers en kenners van et spelletje weten dat ajax het heel heel moeilijk gaat krijgen en waarschijnlijk over 2 wedstrijden niet van deze tegenstander zal winnen. Hoop dat ze doorgaan maar ben bang van niet.

Tsja, wat moet je hier over zeggen. Denk dat los van Koni078 hier weinig Rostov kenners zijn. Rostov aan den Don.....ik ben benieuwd. Afgaande aan de 2de plek vorig jaar en de makkelijke overwinning op Anderlecht denk ik dat ze sterker zijn dan velen vermoeden omdat de naam onbekend is.

Feyenoord speelde des tijds ook tegen Krasnodar. Iedereen dacht dat dat wel goed zou komen. Rostov is tweede geworden in Rusland. Dat zegt echt veel over ze.

Daarom schat ik de kansen 50% voor Ajax. Rusland tegen Nederland is vaak al fout gegaan.

Waarschijnlijk de makkelijkste tegenstander uit de loting (op Ajax na) dus wat dat betreft zeer gunstig. Desondanks verwacht ik dat Ajax het niet op red. Ik zal de lijst met excuses vast beginnen:
- We zijn onze beste speler kwijt
- Het Russische anti-voetbal ligt ons niet
- X is geblesseerd
- Overmars...

5 augustus 2016 om 14:14

Wat een geleuter.
Volgens mij wil jij ajacieden provoceren.
Ik ben geen ajacied, maar ik ben het absoluut niet met je eens.
Steau is mijns inziens minder dan Rostov.
En waarom begin je over excuses?
Het zou gewoon jammer voor ons nederlands voetbal zijn als Ajax het niet redt!
Zowel Ajax als Psv, als andere Nl'clubs zullen profiteren van een goed resultaat tegen Rostov!

Zijn 2e in Rusland geworden is het niet? Denk dat vele deze ploeg onderschatten! Ajax moet vol aan de bak en dan is er gewoon kans voor plaatsing!

misschien is de nummer 2 van rusland wel een betere tegenstander als een rapid wien of steau boekarest paok molde enz, omdat je die ploeg zeker niet gaat onderschatten en de druk wat lager ligt aangezien een rapid wien enz. een stuk minder is en je daar van moet winnen.

Russen die uitstekend kunnen counteren.. en Ajax met pressie voetbal van Bosz, wat totaal nog niet loopt.. En dan zeggen dat het een makkie wordt.. sommige hebben echt het voetbalverstand van een meelworm.. Dit wordt een veel zwaardere klus als menigeen denkt.. denk zelf dat Ajax dit kansloos verliest maar goed we hopen dan maar op een goed resultaat voor het Nederlands voetbal

5 augustus 2016 om 12:44

Nou, ik heb niemand nog zien zeggen dat het een makkie wordt als ik zo de notities lees... maargoed wie ben ik?

5 augustus 2016 om 13:08

lees de eerste reacties maar eens.. en dat zijn er heel wat..

5 augustus 2016 om 13:19

Praat geen onzin man zitten een hoop troll figuren bij het is ook net maar wat je wil lezen he. Ik zie het meerendeel blij zijn dat het geen Roma of Monaco is geworden en vooral dat we Rostov niet kennen.

Sterke ploeg hoor dat Rostov, ik geef ze 55% kans om door te gaan, als ik reeël moet zijn. Ajax presteert het best tegen sterke ploegen, maar Rostov is erg lastig te bespelen. Ben vooral bang voor hun jonge spits, Azmoun, erg goed talentje die ook al scoorde tegen Anderlecht, verder heb je ene Bastos in de verdediging, een beest van een verdediger, daar zal Dolberg weinig kunnen uitrichten. Ook voor Noboa moeten ze oppassen, sterke ervaren middenvelder met een dodelijke pass.

Rostov afgelopen seizoen tweede geworden, met slechts 2 punten achterstand op kampioen Cska Moskou...dus boven st petersburg en spartak moskou geeindigd. Allesbehalve een makkie dus.

5 augustus 2016 om 12:46

Ja en een seizoen eerder 14e. Dus dat zegt echt niets. Ze hebben een uitschieter gehad en dat is absoluut knap; maar we moeten nu niet doen alsof het zo'n geweldige ploeg is.

5 augustus 2016 om 13:40

Dat ze 14e werden komt doordat Berdyev er pas ongeveer 2 maanden zat toen Rostov een andere trainer ontsloeg. Hij had dus nog geen tijd om er een goed ingespeeld team van te maken. Vorig seizoen zag je pas hoe groot de impact is van deze Berdyev.

5 augustus 2016 om 12:52

Rostov deed daarentegen recent van zich spreken door een lucratieve sponsordeal met een agrarische onderneming. Ook wordt in het kader van het WK 2018 een nieuw stadion gebouwd in Rostov.

Net als dnjepper huppelepetrovsk...ineens zijn dit soort ploegen geduchte tegenstanders omdat er een geldkraan openstaat.

5 augustus 2016 om 13:27

Ja op de langere termijn. Vooralsnog heeft Rostov in 2 seizoenen net aan 10 miljoen gespendeerd op de transfermarkt.

Dus leuk dat ze geld hebben/krijgen, maar echt veel hebben ze er nog niet mee gedaan....

Nu een spits halen en een goede ook, anders wordt het echt helemaaaaaaal niks!

Pittig, maar als je naar andere tegenstanders kijkt relatief gunstige loting.
Zal heel pittig worden, maar beter dan Monaco of Roma.
Zitten al 2 zware affiches tussen met Villareal - AS Monaco en FC Porto - AS Roma.

Blijft gewoon lastig in Rusland, maar kans hebben ze zeker!

Als Rostov een topploeg is waarom kopen ze daar dan geen topper met al die Milik miljoenen op de bank.

Word weer lastig zat, lijkt op papier een makkie, maar zijn niks voor niks 2e in Rusland geworden en Anderlecht uitgeschakeld!

Nou kom op Ajax en ga deze laatste horde ook even nemen. Nu alleen nog versterkingen van Marc afwachten, hoop dat hij en de rvc zich nu realiseren dat ze er dicht bij zijn en met een investering van 15 a 17 mio je gewoon de CL kan halen. Ben in ieder geval voor Ajax en hoop dat ze het gaan halen.

We moeten er vanuit gaan dat ze gaan winnen. Maar we moeten Rostov echt niet laag schatten, want die verdediging is toch sterk als ik het artikel zo lees.

Het gaat een boeiende pot worden, hopelijk dat voor het Nederlandse voetbal Ajax wint.

Als Ajax speelt zoals tegen PAOK dan gaan ze van iedere tegenstander in deze ronde verliezen natuurlijk. Als Ajax eens volwassen (moeilijk met deze selectie) en realistisch speelt, zoals PSV in de CL, dan is deze lastige maar niet onoverkomelijke tegenstander echt wel te pakken! Tegen een AS Roma had je bij voorbaat al geen kans. Ga niet naïef lopen voetballen, maar hiu

5 augustus 2016 om 12:50

Ik kan mijn reactie niet aanpassen, dus ik ga nog even verder.

Hou het achter dicht en speel desnoods op de counter. Dan moet het baltempo wel omhoog t.o.v. vorige wedstrijd, en af en toe moet je een risicovolle steekpass geven vanuit het middenveld naar voren. Ik geloof dat het mogelijk is om door te gaan tegen deze tegenstander. Moeilijk zijn ze allemaal, maar mogelijk is deze wel.

Wij weten als Anderlecht zijnde dat Rostov een goeie ploeg is. Ajax gaat daar ook problemen mee hebben.

Gunstige loting voor ajax, dit moeten ze tpch wel kunne redden! Mooi voor het nederlandse voetbal!

Als PSV-fan, hoop ik vurig dat ajax wint! Goed voor het nederlandse voetbal... En hoe lekker is het, als we eindelijk weer 2 teams hebben in de cl!!

Rostov, ver, waarschijnlijk warm (30 plus), stug, kwalitatief lastig in te schatten, niet de meest prettige loting.

Het kon nog altijd slechter. Ja het is een stugge Russische ploeg, ja het is een eindje verderop, maar om nu nog zo te gaan zeiken heeft geen zin meer. Bij Roma en Monaco wist je dat het voor 80% einde oefening is. Nu heb je, naar mijn mening, een reële kans om door te gaan. Ajax (en vooral Overmars) moeten nu alles op alles gaan zetten voor een buitenspeler en een spits. De tijd gaat nu in!

Ajax gaat gewoon keihard uitgeschakelt worden. Van waar deze overschattig? Rostov schakelde met gemak Anderlecht uit. Anderlecht acht ik sterker dan Ajax. Als we even de laatste jaren de teams bekijken waar tegen Ajax is uitgeschakelt, dan past Rostov hier ook mooi tussen. Enorm fysieke ploeg met een uitstekende spits.

5 augustus 2016 om 13:23

Van waar welke overschatting? Ajax schakelt op een goeie dag ook Anderlecht uit. Gelukkig geven resultaten uit het verleden geen garanties voor de toekomst.

Legia warschau heeft echt onwaarschinlijk veel geluk met de loting dit jaar

Goede loting het kon iig slechter het zal wel moeilijk worden. Ik hoop dat get gaat lukken wordt wel moe van sommige reacties mensen zijn gewoon opzoek naar onze vermeende arrogantie.

Pienaar, zou dat geen reele optie zijn voor Ajax? Ervaring, kent de club, en kan op linksbuiten?

5 augustus 2016 om 13:25

Ik heb Pienaar nog nooit linksbuiten zien spelen.

5 augustus 2016 om 13:39

Pienaar die moet al met pensioen, nee is geen optie. Koop gewoon een speler van 7 tot 10 mijoen die 22 jaar oud is ofzo..

We zijn zeker de underdog maar om dan te gaan janken dat we het toch niet halen hebben we bij voorbaat al verloren. Beetje hoop erin houden

Heb nu toch wel het gevoel dat Ajax er dichtbij zit. Hoe lang is het wel niet geleden dat we 2 Nederlandse ploegen in de CL hadden? Zou leuk zijn, en hoewel je weet dat het een stugge ploeg zal zijn, liggen er echt wel kansen en is het gewoon een goede loting. Denk dat veel tegenstanders Ajax tegenwoordig ook niet meer als topploeg zien, en van die onderschatting moet je gebruik kunnen maken.

Het is in ieder geval een loting waardoor je nog in de race zit. Roma en Monaco zijn toch van een ender niveau. Maar de laatste wedstrijden zijn nu niet bepaald hoopgevend voor dit Ajax. Hopelijk komen er nog voor die tijd versterkingen, anders verwacht ik een heel lastige pot tegen een sterk verdedigend team en een Ajax die momenteel niet in staat is om een tegenstander te overrompelen. Maar, hoop doet leven!!!

Ik ben benieuwd of Ajax een vuist weet te maken tegen FC Rostov. Wat ik zo lees van hun vorige seizoen is dat ze in competitie verband maar 5x verloren hebben. Thuis geen duel verloren hebben en maar 7 tegengoals hebben gekregen. Tevens zijn ze boven Zenit, Spartak en Krasnodar geeindigd. Benieuwd of Ajax hiervan weet te winnen. Voor het Nederlandse voetbal is het goed, maar ik heb er een hard hoofd in.

Dit is gewoon een lastige tegenstander, niet meer niet minder.

Als Ajax nu een keer niet het naïeve 433 gaat spelen maar gewoon realistisch, zoals Rostov ook zal gaan spelen, hebben ze nog wel een kansje. Spelen ze weer lekker op zn Nederlands, want dat 'moet' blijkbaar altijd, zijn ze kansloos. Ondanks dat ze weer beter zijn geweest, want meer balbezit en meer schoten op doel, zal Rostov er wel weer doorheen counteren.

5 augustus 2016 om 13:43

Jij hebt de laatste wedstrijd zeker niet gezien?

Hoop dat ze door gaan maar zie het niet gebeuren.

Het bovenste rijtje is veel sterker dan het onderstaande rijtje. Ronduit belachelijk dit.

Ludogorets Razgrad (bul) - Viktoria Plzen (tsj)
Celtic (scho) - Hapoel Be’er Sheva (isr)
FC Kopenhagen (den) - Apoel FC (cyrpus)
Dundalk FC (ier) - Legia Warschau (pol)
Dinamo Zagreb (kro) - Red Bull Salzburg (oos)

Clubs als AS. Roma, Porto, Villareal, Monaco en Gladbach hadden een beschermde status moeten hebben.

5 augustus 2016 om 13:42

Mee eens..

5 augustus 2016 om 14:44

Niet mee eens, het is meer dan eerlijk dat kampioenen en niet kampioenen elkaar ontlopen voor de groepsfase

Ajax moet helemaal niet gaan. Weet je wel waar Rostov licht? Dit doet mij denken aan de Mh17.
Ook nu zullen de Russen er alles aan doen om een ronde verder te gaan.
Laat deze beker maar voorbij gaan. Voetbal is oorlog en Rusland is al een tijdje in Oorlog.
Hoe wil je er komen, ja 2 uur omvliegen. Begin er niet aan.

Zijn zij niet allang met hun competitie begonnen? En zitten zij dus al midden in hun seizoen, en zijn zij daardoor al veel meer op elkaar ingespeeld dan Ajax of een Anderlecht? Ik heb er dan ook een hard hoofd in..

Typische reacties weer van; Ajax moet dit winnen''

Lol, mensen die denken dat dit een gunstige loting is hebben absoluut geen idee van Rostov

Dit is gewoon een mismatch. Rostov speelt zeer gedisciplineerd en compact en is zo sterk in de counter, veel beter dan Paok bijvoorbeeld. Dat wordt lachen met die open deuren beleid in de verdediging van Ajax. Weten jullie nog dat Rubin Kazan zo goed was? Juist ja, met Tatar Kurban Berdyev, die nou trainer bij Rostov is. Hij heeft ze eerst van degradatie weten te behoeden en het jaar daarop bijna kampioen weten te maken. Deze man weet wat hij doet en gaat lekker achterover hangen in de Amsterdam Arena.

Nee, ik zie het helaas somber in voor Ajax, helemaal als ze zo spelen als tegen Paok.

5 augustus 2016 om 13:45

Ooh daar ken ik hem van.. Oeps, tja jammer einde verhaal dus..

5 augustus 2016 om 13:58

Einde verhaal wil ik niet zeggen, wel dat Ajax altijd pech heeft. Moet je die onderste vier wedstrijden in de schema zien, wat een geluk hebben die ploegen. Celtic, Dundalk, etc

5 augustus 2016 om 14:32

Kurban Berdyev is geen Tataar maar een Turkmeen.

5 augustus 2016 om 14:35

Ohja, dat klopt, komt wel op hetzelfde neer, beiden Turkic Maar je hebt gelijk, was even in de war met Kazan waar veel tataren wonen.

Ik heb de twee matchen van Rostov gezien tegen Anderlecht en daaruit leer ik dat Rostov niet 1,2,3 opzij gezet zal worden. Het is een stevige ploeg met een goede organisatie. Hun spitsen kunnen uit het niets toeslaan en hebben niet veel nodig. Anderlecht kon maar zelden echt kansen creëeren. Balletje breed was toen het probleem. Al moet gezegd worden dat Anderlecht een team in opbouw had. Ajax gaat het heel moeilijk hebben maar je weet het nooit. Het zal voetballend tussen de linies heel sterk moeten spelen om tegen Rostov te scoren.

Ajax kon het slechter loten. Psv deed het vorig seizoen goed tegen Cska, hopelijk kan Ajax hieraan een vervolg geven tegen Rostov dit seizoen. Maar onderschatten moeten ze zeker niet aangezien Rostov tweede is geworden in de sterke Russische competitie.
Ajax zal op moeten passen voor de counters met die gatenkaas verdediging van Ajax.

Vermoeiend dat alle anti Ajax mensen allemaal klaar staan om de kwalificatie "gunstige loting" meteen uit te leggen als overschatting of arrogantie. Het is de laatste voorronde dus slechte teams zitten er simpelweg niet meer bij. Daarbij opgeteld de mazzel waarmee Ajax van de ook al geen hoogvlieger Paok won maakt dat er echt niemand is in Amsterdam die denkt dat dit varkentje wel even wordt gewassen. Desondanks is dit gezien de andere potentiele tegenstanders gewoon een goede loting en dat is de laatste jaren wel eens anders geweest in Europa. Monaco en AS Roma was in dit geval nog veel moeilijker geweest. Als Ajax twee wedstrijden speelt op het niveau van de thuiswedstrijd tegen Paok dan hebben ze met een fitte selectie (misschien zelfs nog aangevuld met een aankoop) gewoon een goede kans. Niks meer maar zeker ook niks minder.

Op papier is dit een mindere tegenstander, maar als Ajacied hou ik mijn hart vast.
Ajax is zo vaak wisselvallig in Europa, dat ik totaal niet zeker ben dat ze doorgaan.

Ik hoop het uiteraard, maar we hebben van mindere tegenstanders verloren. Ik kom uit het tijdperk dat ik Ajax nog de CL heb zien winnen, en sindsdien is het elke jaar minder geworden, met een uitschieter in 2002.

Sindsdien doen we mee als figurant, en hoewel we soms goede wedstrijden winnen, is het altijd op het moment dat het moet een net niet.

Dat is een harde constatering. Ik hoop natuurlijk dat we de poulefase halen en we eindelijk eens overleven in Europa ook na de winter.

We zijn in Nederland nog vaak wel redelijk...maar daarbuiten is ons niveau niet hoog genoeg...hoop nu dat het eens echt veranderd...maar dan zullen we andere spelers moeten halen...

Mensen zeggen op papier mindere? Dat vind ik dus totaal niet.
Hoezo? Vanwege Ajax geschiedenis?
Come on..
Dit is een zeer lastige tegenstander wellicht zelfs lastiger dan die hele monaco etc.
Hun counters kunnen ookm dodelijk zijn plus ajax zal voorbij 5 !! verdedigers moeten komen wat iets is waar ajax moeite mee heeft in algemeen.
Enfin ik hoop dat Ajax iets heeft geleerd van die pot tegen Paok want het zag er niet best uit en met zo een niveau zullen ze niet zo simpel langs Rostov komen.
Laten we (voor t nederlands voetbal) hopen dat ajax er staat tegen die tijd.

Opnieuw een tegenstander waar je niet echt vrolijk van wordt.

Na het debacle van Heracles gisteren, laten we hopen dat Ajax het "gewoon" redt tegen deze tegenstander. Het zal vast niet makkelijk worden, maar voor het Nederlandse voetbal oh zo belangrijk!

Ajax zal echt nog wat aankopen moeten doen als ze een kans willen maken tegen dit Rostov
Erg verdedigende ploeg die weinig weggeeft en maar een halve kans nodig heeft om te scoren

Ik zie bij Ajax weinig creatieve spelers op het middenveld.. en voorin ook geen spelers die het verschil maken (younes maar is fysiek erg beperkt) Dus wie gaat de goals maken?

Ik denk dat het de jongens tegen de mannen word en zie het dus somber in voor ajax over 2 duels

Geen excuses meer over een lastige loting. Als Ajax dit niet weet te winnen dan weten we voor eens, en waarschijnlijk voor een groot aantal jaren dat we Europees gewoon middelmaat zijn. Het hoeft niet met 4-0 en 0-3, maar gewoon geen gezeur en die Champions League in. Al is het alleen al voor het geld en de punten voor de Nederland.

5 augustus 2016 om 14:41

Het is alleen wel een zeer lastige loting, ajax is hier niet de duidelijke favoriet

Geen makkelijke ploeg! Wonnen niet zo heel lang geleden 3-0 van Zenit.

De helft van de reacties hier zegt dat ajax dit hoort te winnen. Ondertussen denken ze in Rusland precies het zelfde "ajax moeten we makkelijk kunnen hebben".

Persoonlijk ken ik ze alleen van naam, maar in Rusland word wel goed betaald dus ze zullen wel over degelijke/goede spelers beschikken. Goed, als we de Champions League in willen zullen ze toch geslacht moeten worden, of dit nu met goed/slecht voetbal gebeurd of gestolen word boeit mij niet. Als we het maar redden. Je zou denken dat dit vanzelfsprekend zou zijn (helaas is dit niet zo); maar zolang de Ajacieden de wedstrijd serieus nemen en de juiste motivatie en concentratie kunnen vasthouden heb ik goede hoop op een goed resultaat.

Rostov zal ongetwijfeld een degelijke ploeg, maar Ajax en het Nederlandse club voetbal hebben geen tijd meer. Het word Europees erop of eronder voor de Nederlandse clubs, dus moet het gewoon gebeuren......"failure is not an option".

Rostov is de nummer 2 van rusland dat het grootte geld heeft en deed tot de laatste speeldag mee om de titel waar cska net iets beter was. Het zou kunnen dat ajax door gaat maar het is zeker niet van zelfsprekend want wat ik gezien heb van rostov vorig jaar is dat het een taaie ploeg is

Ah heerlijk! Ik hoopte ook echt op deze tegenstander. Nu nog 2 top aankopen en ik ga er met een wat gerustere hart voor zitten.

Elke tegenstander die was geloot, is (te) zwaar voor het huidige Ajax.
Met 2 of 3 gerichte aankopen heb je een kansje, zo niet - en ik zie
niemand komen! - dan ben je zo goed als kansloos, mits je het geluk
in de uitwedstrijd tegen Paok 2 keer tegen Rostov hebt. Dan zit het
er in, maar prijs je niet blij met een dooie mus....

Waarom denken zoveel mensen dat Ajax dit zou moeten kunnen winnen? Ik ben ook Ajax-supporter maar als Ajax ergens consequent is geweest dat laaste jaren Europees dan is het vooral in als het erop aankomt niet thuis te geven. Ik hoop vooral dat we ons plaatsen en het ligt deze keer zeker niet aan de loting. Maar het is wat mij betreft misplaatste arrogantie om te stellen dat Ajax dit wel ff moet kunnen winnen.

Hopelijk vliegt Ajax op basis van uitdoelpunten eruit. Zo komen er toch punten binnen voor Nederland, kan de club punten (proberen te) pakken in de EL en PSV krijgt er meer miljoenen bijgeschreven.
Go Rostov!

Ziet net de twee gols van Rostov tegen Anderlecht. Die eerste had de keeper wel mogen hebben.
Gezien de vorm van Cillissen vrees ik echter dat die hem ook niet had gehad. Tweede gol is een fraaie combinatie. Wordt een spannende pot!

Heb de eerste wedstrijd tegen Anderlecht gezien en hoewel t een echte mannenploeg is vielen me wel wat zwakheden op waar Ajax met de juiste spelers gebruik van kan maken . Dat 3 mans middenveld van ze verliest gauw de bal als ze goed worden afgejaagd, waardoor met zuivere directe passing je snel kan uitbreken als Ajax de bal veroverd . Verder is t vooral de lange bal op 1 van de 2 spitsen vanaf hun opkomende backs . Laat ze niet te ver opdraven om voor te geven . Snelle verdedigers heeft Ajax in Veltman Sánchez en riedewald laat de laatste linie maar flink naar voren spelen , er os altijd gevaar op een counter dan maar ze lijken me gevaarlijker als ze dicht bij de 16 oorlog kunnen mKen .

sorry maar ik zie Rostov toch een beetje als Heracles dat europees speelt.. met een afstraffing weer terug naar de realiteit brengen zsm graag Ajax

Fuck die miljoenen die we kunnen extra kunnen krijgen,dit is DE kans om weer met 2 clubs ons weer op de kaart te zetten!gas erop gvd

Kijk eens de samenvatting voor dat je praat. Ik zeg eindhalte. Spitsen zijn sterk. Voel al een Veltmannetje of een Viergevertje....oh ja we hebben nu ook al een Westermannetje....of een Cillissentje ..haha word weer lachen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren