Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederland wordt in de verlenging weggespeeld door Kroatië en is uitgeschakeld

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft zich niet weten te plaatsen voor de finale van de Nations League. In de halve finale tegen Kroatië begon Oranje nog voortvarend dankzij een treffer van Donyell Malen, maar na rust stelden de bezoekers orde op zaken dankzij Andrej Kramaric en Mario Pasalic. Noa Lang dwong in minuut 96 een verlenging af, waarin Bruno Petkovic en Luka Modric voor de beslissing zorgden: 2-4. Voor Oranje rest zondag om 15.00 uur de strijd om de derde plaats in De Grolsch Veste. Het neemt het dan op tegen de verliezer van het duel tussen Italië en Spanje. De winnaar daarvan speelt zondagavond om 20.45 uur de finale in De Kuip tegen Kroatië.

Bondscoach Ronald Koeman koos voor Justin Bijlow onder de lat. De Feyenoorder zag het centrale duo Lutsharel Geertruida en Virgil van Dijk voor zich staan. De Champions League-finalisten Denzel Dumfries (rechts) en Nathan Aké (links) bekleedden de backposities. Het middenveld werd gevormd door Mats Wieffer, Teun Koopmeiners en Frenkie de Jong. Spits Cody Gakpo werd geflankeerd door Malen (rechts) en Xavi Simons (links). Aan de kant van de Kroaten was Modric de grote blikvanger. De ster van Real Madrid stond op het middenveld samen met Marcelo Brozovic en Mateo Kovacic. De plek centraal achterin van de geblesseerd afgehaakte Josko Gvardiol werd ingenomen door Domagoj Vida.

Beide ploegen hanteerden in de openingsfase geen al te hoog tempo. Kroatië kreeg enkele hoekschoppen, maar dreigend werd het Balkanland daar niet uit. Oranje kwam na het eerste kwartier beter in zijn spel. Zo probeerde het de flanken te benutten met de snelheid van Malen en Simons. Laatstgenoemde kreeg na een fraaie pass van Van Dijk uit een moeilijke hoek een kansje. Doelman Dominik Livakovic had geen moeite met zijn inzet. Net op het moment dat Kroatië dreigender werd – Kramaric lepelde zijn inzet een ruime meter over – kreeg Oranje twee goede mogelijkheden. Het schot van Koopmeiners werd nog gestuit, maar bij de volgende kans was het wel raak. De bal belandde na een snelle aanval over meerdere schijven bij Malen, die Livakovic kansloos liet met zijn schot in de verre hoek: 1-0.

Oranje begon vrij desastreus aan de tweede helft. Er leek niets aan de hand, totdat Gakpo rond zijn eigen zestien de bal niet goed aannam en niet rekende op Modric. De aanvaller van Liverpool hield het shirt van laatstgenoemde vast, waarna er een strafschop volgde. Kramaric ging achter de bal staan en stuurde Bijlow de verkeerde hoek in: 1-1. Oranje was het daarna kwijt. Van creativiteit op het middenveld was amper sprake meer, terwijl Kroatië zichtbaar met meer vertrouwen speelde dan in het eerste bedrijf.

Een moment van balverlies op het middenveld bleek fataal voor de ploeg van Koeman. Luka Ivanusec kreeg tijd en ruimte in de zestien en vond Pasalic, die rond de strafschopstip vrij mocht uithalen: 1-2. Koeman bracht Georginio Wijnaldum, Steven Bergwijn en Lang binnen de lijnen. Zij zagen dat Gakpo in blessuretijd een uitgelezen kans kreeg om zijn fout bij de gelijkmaker goed te maken, maar hij schoot naast. Aké kreeg ogenblikken later ook een mogelijkheid. Een acrobatische poging van de verdediger eindigde echter in de handen van Livakovic. Uit het niets wist invaller Lang diep in blessuretijd alsnog voor de gelijkmaker te zorgen. De aanvaller van Club Brugge schoot van dichtbij knap raak: 2-2.

In de verlenging begon Oranje dramatisch. De manschappen van Koeman oogden vermoeid en gaven bij tijd en wijlen grote ruimtes weg. In minuut 98 bracht Modric de bal bij Bruno Petkovic, die kort daarvoor was ingevallen. De aanvaller werd geen strobreed in de weg gelegd door Van Dijk en haalde doeltreffend uit achter Bijlow: 2-3. Oranje was rijp voor de slacht en kwam goed weg toen een inzet van De Jong ternauwernood langs de voor hem goede kant van de paal vloog. Ogenblikken later kwam Petkovic millimeters tekort om de 2-4 binnen te tikken.

In de tweede helft van de verlenging bracht Koeman Marten de Roon en Tyrell Malacia. Zij zagen Oranje een grote kans krijgen via Bergwijn en Lang. Eerstgenoemde stuitte op Livakovic, terwijl Lang de rebound in het zijnet schoot. Aan de andere kant trof Pasalic na een fraaie kapbeweging nog de lat. Oranje leek even te ontsnappen, maar moest toezien hoe het even later een volgende strafschop tegen kreeg na een onbesuisde tackle van Malacia op Petkovic. Dit keer was het Modric die vanaf elf meter raak schoot achter Bijlow: 2-4. Petkovic dacht in blessuretijd zelfs nog voor de 2-5 te zorgen, maar zijn treffer werd afgekeurd wegens buitenspel van Lovro Majer in de aanloop naar die goal.

Dit artikel betreft een update van een eerder nieuwsbericht. De reacties onder het bericht kunnen daardoor minder actueel zijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Rotterdam heet gemaakt

14 juni 2023 om 22:50

Na heel Belgie nu ook Rotterdam eindelijk ook op de kaart gezet

14 juni 2023 om 23:49

Gakpo heeft ons de das omgedaan met zijn domme overtreding. Tot dat moment was er niks aan de hand en had Kroatie amper iets gecreerd.

14 juni 2023 om 23:52

Dat klopt, alleen ging Koeman bang wisselen en terug grijpen naar Wijnaldum, Bergwijn en Weghorst. Toen kreeg Kroatie al helemaal vrij spel om met Oranje te spelen.

15 juni 2023 om 08:13

Koeman had gewoon weg moeten blijven. De KNVB is ook gewoon inspiratieloos door weer terug te vallen op een coach als Koeman.

Leuk gedaan in zijn eerste periode, maar het is nu tijd voor een geheel frisse wind. Wijnaldum inbrengen bijvoorbeeld, maar voor wat precies?

14 juni 2023 om 22:51

Waarom zegt die commentator steeds Noa Lang ipv Lang? Zo verschrikkelijk irritant. Zegt ook niet steeds Nathan Ake, dus het kan niet zijnomdat het 1 lettergreep is. Stop. Er. Mee.

14 juni 2023 om 23:00

Omdat een speler hem lang kan spelen maar niet ake ... verwarring te voorkomen?

14 juni 2023 om 23:02

A-ke

14 juni 2023 om 23:34

Welk deel van Nathan Aké is ook één lettergreep dan?

15 juni 2023 om 00:47

Cristiano Ronaldo vergeten? CRISTIANO was het zelfs op de voetbalspelletjes. En wat dacht je van Memphis, Virgil en Xavi (Simons)? Storm in een glas water.

15 juni 2023 om 02:46

Ik weet niet hoe Ronaldo genoemd wil worden, maar Virgil en Memphis willen zelf bij hun voornaam genoemd worden. En ik denk Xavi ook, dat staat immers ook op z'n rug.

15 juni 2023 om 02:51

Dan krijg je Lang speelt hem lang. Of Lang wordt Lang aangespeeld. Gewoon voor de verwarring

15 juni 2023 om 08:15

Tis maar waar je je zo druk om maakt.

14 juni 2023 om 23:27

Welkom terug Koeman. Blijkbaar moest Xavi eruit, wissel hem dan simpel met Lang, wat heeft Weghorst in godsnaam zo lang op het veld te zoeken? Wat was er met Wieffer? Speelde een uitstekende pot, maar op een of andere manier heeft Wijnaldum onbeperkte credits (Blind van het middenveld lijkt het). Als Wieffer eruit moest, zet dan Veerman erin. En Malacia is ook klaar hoor. Het kan allemaal zo makkelijk. Nou welterusten allemaal, we gaan weer zware jaren tegemoet met Koeman aan t roer.

14 juni 2023 om 23:50

KingB er zit woord geen Frans tussen, ik heb vanavond weer gezien waarom ik persoonlijk nooit kapot was van de coach Koeman.

15 juni 2023 om 00:03

100% eens. Ik hoop dat er nog een trein voorbij komt waar koeman toevallig op springt. Anders zitten we met dit net niet gedoe opgescheept.

15 juni 2023 om 00:54

3 6en op het middenveld met Koopmeiners als 10... Xavi dan op Links en je beste Linksbuiten in de spits, wat hij gewoon niet is. Ik wordt er zo moe van steeds te horen hoe geweldig deze groep wel niet is.. in de shisha bar misschien wel ja, of in de rapstudio. Als voetbalteam spelen ze met 0 echte inzet en passie. Vandaag miste ik echt een v Bommel, N. De Jong, Sneijder en van Bronckhorst. Jongens die de kar trekken en de beuk erin kunnen gooien. Het is allemaal slappe hap en korte sokjes met die diva's tegenwoordig

15 juni 2023 om 07:12

Tsja, de wereldspeler Koeman is geen wereldcoach gebleken. Ben nooit weg geweest van Ronald zijn trainersloopbaan.
Net als Bosz gaat het vaak eerst om het groenste gras en Tsja, dat kan vaak zomaar veranderen. En idd, aankomen met Wijnaldum, Bergwijn en Weghorst...die bewijzen week in week uit er niet zo veel meer van te kunnen, net als Memphis trouwens.
Gewoon geen goed Nederlands elftal, en al niet sinds een jaar of tien.

Ik kan er niks aan doen maar ik vind Koeman echt een conservatieve en kleurloze coach. Een Simons lijkt in de pas te moeten lopen en lijkt geen vrije rol te krijgen. Vervolgens wordt hij als eerste geslachtofferd voor Weghorst, wat in mijn optiek eerder gokken is dan een tactisch plan. En als ze dan achter komen kan hij niks beters verzinnen dan Wijnaldum van stal te halen. Ook een Bergwijn eerder brengen dan Lang kan ik dit seizoen lastig in komen.

Ik zou zeggen bouw eens richting de toekomst. Probeer een Botman eens uit, roep een Frimpong eens op en geef die eens een halfuur. Laat een wieffer eens staan en haal dan Koopmeiners er eens af (als Wijnaldum dan toch perse moet spelen). Geef Simons eens écht vertrouwen. Nee het lijkt allemaal te gaan op basis van hiërarchie. Vind het toch teleurstellend..

14 juni 2023 om 22:46

Vind koeman ook maar niks, maar dat vind ik sws een vreemde zaak. Bij feyenoord en southampton leuke elftallen gesmeed maar daarna is het helemaal weggevallen

14 juni 2023 om 22:48

De wissels hebben juist goed uitgepakt. Ik ben ZEKER geen Koeman fan, maar hier kan je niets over zeggen. Noa lang is z’n goede voetballer, als die jongen snel volwassen wordt kan hij zeker de top halen. Had zelf graag liever vanaf het begin Simons op 10 gezien en wieffer naar de bank. Noa dan vanaf links.
Noa Xavi Cody Malen is toch een hoop talent voorin, scorend vermogen, snelheid, creativiteit, diepgang.
Koopmeiners mag van mij ook blijven staan.

14 juni 2023 om 22:51

Ik ben vergeten te vermelden dan VVD echt een ontzettend slappe zak begint te worden. Bij die tegengoal doet ie gewoon niks. Verliest kopduels waar die normaal altijd heel sterk in was. Dit is niet iets van alleen deze wedstrijd. Slappe hap.

14 juni 2023 om 23:05

Wieffer speelt toch heel aardig

14 juni 2023 om 23:10

Speelt inderdaad aardig en liep zich vandaag helemaal kapot, maar het kan beter. Allang blij dat hij zo te zien de Roon voorbij is.

14 juni 2023 om 23:28

Wieffer nasr de bank, right.

14 juni 2023 om 23:28

Koopmeijners bakt er geen klote van in Oranje. Laat die vent lekker in Italië met de Roon en Hateboer pfff. Koopmeijners is een houten Klaas die niks toevoegt aan het spel.

14 juni 2023 om 23:29

Sorry? Weghorst en Wijnaldum hebben geen bal geraakt. Schandalig om die 2 in te brengen. Koeman is een slapzak. Simons was natuurlijk zwaar slecht die wissel is terecht toch? Maar breng dan gelijk Lang maar in hemelsnaam geen Weghorst. Wieffer tweede helft overlopen. We brengen Wijnaldum?? Man man wat een drama. Keeper trouwens ook zwaar matig.

14 juni 2023 om 23:30

De wissels goed uitgepakt? Wat moet zo’n Weghorst ipv Simons? Breng dan meteen Lang…. Weghorst is toch totaal onkundig tegen een team als Kroatië

14 juni 2023 om 23:35

Bij 2 tegengoals staat hij gewoon te wachten i.p.v. in te stappen idd. Zie hem dat nu al een jaar of 3 doen. Maar ja aanvoerdertje wissel je niet zomaar. Heb liever de Ligt en de Vrij

14 juni 2023 om 23:40

Weghorst zit er bij om het laatste half uur te forceren, lange ballen te spelen. Dat kan ik nog wel enigszins begrijpen van Koeman.
Helemaal toen ze de laatste 10’minuten ook met Virgil voorin gingen spelen(doet ie beter dan verdedigen) maar de 2-2 kwam wel hier vandaan.

14 juni 2023 om 23:43

De wissels hebben juist goed uitgepakt?

- Weghorst? Die heeft echt helemaal niets laten zien
- Waarom zou je Wiefer wisselen?
- De Roon als CV inbrengen om Van DIjk naar voren te sturen? Dat is toch armoe in de selectie?

14 juni 2023 om 23:44

Welke aanvaller wil je dan inbrengen? We hebben gewoon niet zulke goede aanvallers.

14 juni 2023 om 23:55

nielsfleuren, gast....

Wieffer was by far de beste aan onze kant. Die had Nooit mogen banken voor een Wijnaldum. Daarna liep Kroatie volledig dwars door het middenveld heen

14 juni 2023 om 23:59

Kom op zeg. Eerste goal domme actie van Gakpo. Tweede goal laat Koopmeiners zijn man uit de rug lopen. Derde goal laat De Jong zich kinderlijk uitspelen en vierde goal een nog dommere actie van Malacia. Van Dijk viel de goals niet aan te rekenen

15 juni 2023 om 00:04

@NJfromVOL Helemaal met je eens.Ik had Mahler ook laten staan en Lang voor Gakpo of Simons gebracht. En zeker een half uur eerder. Wiefer vond ik een van de betere vandaag. Die wissel snapte ik niet. Koopmeiners vond ik zwakker spelen. Ik vind Bijlo op zich geen slechte keeper, maar naar mijn gevoel is hij wat aan de kleine kant voor een keeper. Ik hoop dat Olij snel naar een topclub gaat, zodat hij eerder de kans krijgt in het Ned.Elftal.

15 juni 2023 om 00:05

@nielsfleuren welke wedstrijd heb jij zitten kijken ? Wieffer bank? Koopmeiners basis.

Wieffer was de beste man op het veld. Zette zeer goed druk , waar Koopmeiners continu te laat was. Die heeft echt helemaal niets laten zien deze wedstrijd. Opbouwend en met zijn loopacties was Wieffer ook sterk. Zie ook de goal waar hij de assist verzorgt.

Je wilt Xavi naar 10 dat betekend dat Koopmeiners een linie zou moeten zakken naar de plek van Wieffer? Nou prettige wedstrijd , dan wordt je helemaal overlopen omdat hij simpelweg het gif mist en veel te laat is.

15 juni 2023 om 00:12

Wieffer of Koopmeiners is mij om het even. Spelen allebei bij bij gebrek aan beter. Wieffer was vandaag inderdaad goed en zeg ook nergens dat hij niet goed was. Werd gewisseld omdat hij kapot was, wat logisch is na zoveel werk te hebben verzet. Dus vandaar snap ik die wissel. Dat Gini dan invalt omdat we niks anders hebben tja.. als Koeman ballen had gehad ging die met Frenkie Koopmeiners Xavi spelen. Helaas is Koeman en ballen het zelfde als Weghorst en scoren, gaat niet gebeuren.

15 juni 2023 om 00:25

Spelen allebei bij gebrek aan beter? Wat moet Wieffer doen om het respect te krijgen die hij verdiend? Speelt zijn 2e interland en kwam gewoon opdagen! Tegen Kroatië de beste man op het veld zijn en je schrijft hem af als bij gebrek aan beter. Waar was de Jong vandaag? Helemaal onschadelijk gemaakt door Brozovic en Modric. Ze zetten Nederland zo onder druk dat alle ballen voor de linker van de Jong kwam en dan is ie minder.

Jij wilt oprecht met koopmeiners naast Frenkie zetten? Wieffer , Xavi en de jong op het middenveld ! Goede balans. Koopmeiners moet je geen basis zetten.

15 juni 2023 om 01:07

Kijk de 2e en 3e goal nog eens een keer goed na zou ik zeggen. Niet dat het alleen zijn fout is, maar in beide gevallen valt hem zeer zeker wat aan te rekenen

15 juni 2023 om 01:37

Wieffer and Koopmeiners zijn niet om het even. Dear Lord. Wieffer zet een berepot neer, eentje waar Koopmeiners nog nooit bij in de buurt is gekomen. Hoe Wieffer werd gewisseld, maar Koopmeiners niet is mij een compleet raadsel.

15 juni 2023 om 01:39

Mardeluxe,Wieffer speelde goed, niet speciaal, je overdrijft een beetje. De beste man is gewoon al 23 jaar en een wedstrijd zoals deze mag je dan toch wel verwachten. De enige echte speciale actie ging perongeluk en was die Bergkampiaanse controle. Nogmaals hij speelde zeker goed, maar het is zijn 2e interland laten we niet te hard van stapel lopen en doen alsof hij zomaar beter is dan Koopmeiners. Zoals mensen hier boven beweren.

15 juni 2023 om 01:58

Haha Koriander gerookt?Koopmeiners speelde op 4juni een wedstrijd waar je bang van wordt. Als hij zijn Atalanta niveau eens meeneemt naar oranje, en hij mag van Koeman op zijn eigen positie spelen naast Frenkie, en dus niet op 10 wat zijn positie vandaag was. Is hij normaal gesproken gewoon nog van een hoger niveau dan Wieffer normaal gesproken. Die speelt ook niet altijd z’n wedstrijd als vandaag. En dat hij gewisseld werd lag aan het feit dat hij met de tong op de schoenen liep.

15 juni 2023 om 18:13

@nielsfleuren, Fout, ik rook niet. Ik heb trouwens die pot van Atalanta tegen Monza gezien, maar toen stond Koopmeiners juist hoger op het middenveld als een halve 10, niet zoals jij wil bij Oranje naast een Frenkie + Het probleem met Koopmeiners is dat hij zijn Atalanta vorm niet meeneemt en ik vind dat wel met meer van hun spelers. Ik vind de Roon en Hateboer ook beter voor hun club dan Oranje. Gasperini laat zijn spelers gewoon enorm goed renderen, door ook speciale patronen erin slijpen. Als de Atalanta-structuur wegvalt, dan gaan de heren en stuk minder presteren opeens. Ook de reden die jij voor de wissel van Wieffer aandraagt klopt niet. Koeman wilde inderdaad frisheid brengen op het middenveld, maar hij wisselde Koopmeiners niet omdat die een speciaal wapen aan Oranje geeft met zijn schot/voorzet uit dode spelmomenten en eventueel een goede penalty heeft, maar hij zei zeker niet dat Wieffer er meer doorheen zat dan de andere middenvelders en om die reden eraf moest. Bovendien had Kroatië de 2-1 gescoord en wilde Koeman aanvallend wisselen. We hebben van deze keuzes echter totaal geen profijt van gehad. Zowel niet van het laten staan van Koop of het inbrengen van Gini. We waren veel beter af geweest door Wieffer te laten staan, Koop eruit te mikken en Gini op de bank te laten. Simpel.

14 juni 2023 om 22:52

Die kroatische coach moet die kleine man van 37 ook maar wisselen. Denken aan de toekomst

14 juni 2023 om 23:25

Modric presteert toch gewoon? Gaat mij niet om leeftijd! Al zou Pierre Van Hooijdonk op 53 jarige leeftijd nog van grote waarde zijn, mag hij prima van mij spelen.

15 juni 2023 om 08:05

Ja dat bedoel ik juist.. hier eordt geschreeuwd dat er naar de toekomst gekeken moet worden. Maar als iemand ouder is en presteert moet je die gewoon laten staan

14 juni 2023 om 22:53

Azijnzeiker. Simons is nog te licht. Wieffer komt net kijken, speelde wel goed. Botman is niet beter dan de vrij, de ligt, ake, virgil. Gewoon prima keuze. Nederland is gewoon geen topland nu.

14 juni 2023 om 22:56

Kijk je wel eens voetbal futsal?

Botman is al 2 seizoen beter dan Virgil en zeker dan De Vrij.

14 juni 2023 om 22:58

@Futsal38 Zo lang jij werkelijk gelooft dat de Vrij beter is dan Botman maak ik me niet zorgen wanneer je mij een azijnzeiker vindt, omdat ik Koeman als conservatieveling bestempel 🫢

15 juni 2023 om 08:06

Botman omdat hij 3e is geworden met newcastle? Die fout hebben we vaker gemaskt met spelers. Malacia werd ook al zo opgehemeld toen Blind nog in de basis stond. Blind gaf tenminste af en toe een mooie bal naar voren

14 juni 2023 om 22:57

Ik haal je uit je droom. Koeman zal niet afstappen van zijn conservatieve beleid.

14 juni 2023 om 22:59

Koeman is een waardeloze coach en bovendien nog ontzettend eigenwijs en arrogant ook. Deze man gaat het Nl elftal nergens brengen. Is me ook nog steeds een groot raadsel waarom iedereen zo positief over zn vorige periode als bondscoach is. Naast dat hij NL enorm naaide door weer eens op een treintje te springen, legde hij ook nog eens zn gehele periode als bondscoach echt waardeloos spel op de mat.

14 juni 2023 om 23:58

Dit zeg ik ook altijd ja. Media was en is zo lovend over Koeman, dat hij nauwelijks nog wat fout kan doen, zelfs het negeren van Frimpong. Qua spel was Oranje gewoon niet goed onder Koeman, alleen had hij het geluk dat een paar spelers in bloedvorm waren, Frenkie, Wijnaldum, Memphis en Van Dijk... Treurig dit, weer een generatie dat verkloot wordt door een zwakke bondscoach

14 juni 2023 om 23:25

Laten we een leuke afscheidswedstrijd voor Virgil organiseren, zetten we hem nog even mooi in het zonnetje. Maar wel op de voorwaarde dat hij daarna nooit meer terugkomt. Wijzen en z'n teamgenoten afzeiken lukt nog wel, maar een bal afpakken of wegkoppen is er niet meer bij tegenwoordig.

15 juni 2023 om 01:10

Het lijkt inderdaad voorbij met hem. Hopelijk gaat hij komend seizoen zijn vorm te pakken krijgen. Nu is het inderdaad een alibi verdediger, een alibi vedette en een alibi aanvoerder. Hij loopt nog wrl rond als de koning, maar hij neemt totaal geen verantwoordelijkheid.

14 juni 2023 om 23:26

Simons wisselen de slechtste wissel na Advocaat Robben ooit.

14 juni 2023 om 23:30

Hmm, Simons was niet zo best. Koopmeiners niet wisselen, dat was t Robben moment.

14 juni 2023 om 23:30

Simons was waardeloos. Kwam er totaal aan te pas. Beetje objectief blijven hoor. Leuk dat je voor psv bent maar wat je zegt slaat nergens op

14 juni 2023 om 23:34

Dankzij Simons komen we anders wel op 1-0. Koopmeijners is inderdaad een dissonant die voegt niks toe en loopt er energieloos bij.

14 juni 2023 om 23:35

Simons en Koopmeiners waren de eerste helft de twee minsten aan Oranje zijde inderdaad. Overigens alsnog niet heel slecht en Simons was prima bij de goal betrokken. De wissel sloeg wel nergens op. Gooi dan Lang erin voor hem

15 juni 2023 om 00:00

Simons was juist de enige aanvaller die ideeen had en aanvallen opzetten. Na zijn wissel niks creatiefs meer gezien. Geen combinaties, nada

15 juni 2023 om 01:13

?
Het enige wat simons in de aanval deed was een bal van 5 meter achteruit spelen.
De credits van die goal gaan naar gakpo, ake en malen ... niet maar simons en oo niet naar wieffer want zijn assist was eige lijk gewoon een hele slechte pass

15 juni 2023 om 01:53

Haha, ik zit de samenvatting nu te checken om iets te zien aan die assist van Wieffer wat ik dan eerder gemist moet hebben, maar die bal is gewoon top. Waar heb je het over? Bonuspunten dat hij Koopmeiners oversloeg, die had met zijn Oranje vorm toch gemist. Of, nee, die had met zijn lage handelingssnelheid eerst aangenomen en dan had een Kroaat zijn inzet weten te blokken. Was niet eens tot een volwaardig schot op goal gekomen. Zoiets.

14 juni 2023 om 23:26

Gaat nooit gebeuren Koeman heeft een ego zo groot als de hele Kuip, die zal nooit z'n eigen fouten (indirect) toegeven door andere keuzes te maken die gaat liever ten onder.

14 juni 2023 om 23:27

Spijker op z’n kop maat!

14 juni 2023 om 23:30

Het was gewoon echt dra-ma-tisch.. Onze grote “vedettes” vallen zo gigantisch door de mand.. Van Dijk heeft helemaal niets gedaan, De Jong was weer de spirituele opvolger van Blind aan het spelen, Gakpo heeft 90 minuten verstoppertje gespeeld en de beste verstop plek ooit gevonden.. Je komt met alle geluk van de wereld langszij door die mooie goal van Lang, maar verder was het zo vreselijk kleurloos met dit matige elftal vol met net-niet voetballers. Het is om je helemaal scheel aan te ergeren! Bijlow heeft ook verd*mme geen fatsoenlijke bal gekeerd! Je kunt zoveel vragen stellen bij de selectie dat ook Koeman heel slecht uit deze wedstrijd komt. Waarom Wijnaldum? Waar is Botman? Waarom met Gakpo in de spits starten? Waarom Weghorst brengen, die 6 maanden figurant gespeeld heeft bij United en daar ook alleen maar in de weg gelopen heeft? WTF is dit voor opstelling en spelinstelling joh?

15 juni 2023 om 00:02

Volledig mee eens, echter heb je geen team vol wereldspelers nodig om prestaties te leveren. Koeman is gewoon te zwak. Geen tactiek, geen gogme langs de kant, alleen maar kampioen moeilijk kijken en de verkeerde wissels inbrengen. Goal van Lang was gewoon een gelukje

15 juni 2023 om 00:05

Exact! Het is niet alsof Petkovic de sterren van de hemel speelt bij zijn club, maar toch wel een mooi doelpunt gemaakt tegen die prutsers.

15 juni 2023 om 00:13

De goal van Lang was misschie een gelukje dat hij voor zijn voeten kwam, maar hij schiet hem wel heel knap en beheerst binnen. 9 van de 10 schiet zo'n bal over de lat.

14 juni 2023 om 23:33

En Van Dijk eens keer wisselen/banken, dat schijn verdedigen van hem trapt niemand meer in..

Nano maakt de buurt heet!!!

Vaker opstellen. Verfijnde voetballer!Noa kowed hayek lang!

Hahaha wat een pot,

Heerlijk! En nu doorpakken.

Lang: 'Ik heb het Nederlands elftal weer heet gemaakt'

Altijd dreigend Noa! Ajax haal hem en stuur Tadic weg deze keer.

14 juni 2023 om 22:48

Lekker respectloos naar Tadic, Lang mag de veters nog niet strikken van Tadic

14 juni 2023 om 22:49

Ongelooflijk he.. Ik snap echt niet hoe sommige Ajacieden zulke uitspraken uit hun mond krijgen..

14 juni 2023 om 22:56

Kan het ook niet serieus nemen, dat hij wat vaker gewisseld kan worden of volgend seizoen niet elke week basisspeler is kan ik inkomen, dat moet eigelijk ook.. Maar het blijft voor mij hoe dan een geweldige speler, alleen de leeftijd begint tegen te werken

14 juni 2023 om 22:49

Nee tadic erbij houden. Is gewoon speler met beste statistieken. Miss ziet het er niet uit maar effectief is het nog steeds

14 juni 2023 om 23:29

Lang mag zeker komen van mij, maar Tadic zo afserveren? Never nooit dat ik daaraan zou beginnen. Die man is een icoon voor de club, en ja: dat meen ik, een icoon. Dat het minder is snap ik ook wel. Hoeft van mij niet alles meer te spelen. Maar zeker er bij houden.

15 juni 2023 om 00:18

Doe is normaal naar Tadic man, je beste speler sinds Suarez. Vind hem naar qua gedrag maar hij is na ten Hag de reden voor het succes van de laatste jaren

Het is ongelofelijk hoe Koeman het voor elkaar krijgt om van fris voetbal naar lange ballen snel thuis te gaan binnen een uur. Terwijl je een leuke eerste helft speelt en dom op 1-1 komt. Frimpong had met zn diepgang wat kunnen aanvullen wanneer je xavi besluit te slachtofferen (koeman altijd makkelijk de jonkies eruit halen) maar Koeman besluit iets tactisch (weet niet wat, geen kopduel aangegaan ) met Weghorst uit te halen. Ik denk oprecht dat Steijn waar zoveel kritiek op is, terwijl die toch echt het maximale uit teams kan halen, het beter had kunnen doen. Maar goed, we hebben onder Koeman een leuke Nations gedraaid tegen Duitsland, daar mag hij wel heel lang op teren (ook al is hij weer snel op een trein gesprongen wanneer het hem uitkomt). En dat die commentator nog durft uit te spreken dat het een gouden wissel is..pff

14 juni 2023 om 22:47

Bent u aan de drank? Ik lees zoveel dingen door elkaar… Het zit u hoog

Iedereen hele tijd zeiken op Koeman maar vorige periode heeft hij het goed gedaan en nu zie ik het ook wel positief in. Al is het alleen al goed te zien dat ze druk zetten

14 juni 2023 om 22:52

Ik denk dat het er meer aan ligt dat een bepaald spelers er even niet bij is en er nu wat spelers met elkaar voetballen ipv vechten tegen een of andere vreemde niet te verklaren pikorde

14 juni 2023 om 23:55

Vorige periode goed gedaan??
Heel veel wedstrijden waren slecht en met heel veel geluk gewonnen.
Denk dat je niet veel wedstrijden gezien heb kwa veldspel.
Ik zei het van te voren als enige dit word niets met Koeman.

15 juni 2023 om 00:07

Denk je niet dat andere managers zich aanpassen? Koeman gaat nog steeds eigenwijs door terwijl de andere landen Koeman allang hebben uitgevogeld op tactisch gebied...

Noa saves the Cow

Mooi door iedereen uitgekotst en nu de Held 💪💪 laat ze maar lullen Noa lang!!!!!

14 juni 2023 om 23:11

En dan mist ie voor open doel....

Bijlow is ook op dreef zeg, staat die voor het eerst op doel ofzo..

14 juni 2023 om 23:28

Ssst, dat mag je niet zeggen. Elk foutje van een andere keeper wordt door Feyenoorders aangevochten om Bijlow in het doel te krijgen. Tot nu toe heeft hij in Oranje nooit waargemaakt. In mijn ogen niet per definitie beter dan Flekken of Noppert.

14 juni 2023 om 23:32

Was inderdaad één van de mindere. We hebben helaas geen goede Nederlandse keepers.

15 juni 2023 om 00:08

Sinds wanneer gaan we penalties aanrekenen op de keeper. De 3e goal daar mag je wat van zeggen, maar de rest niet...

15 juni 2023 om 00:21

Volgens mij werd Noppert afgelopen WK juist door velen op z'n penalties beoordeeld. Die bleek daar geen ster in.

Vandaag lag ook Bijlow iedere keer al heel vroeg in een hoek. Dat is wel lekker voor een penaltynemer.

Maar daarop wil ik hem niet afbranden. Daar is die 3e goal wel geschikt voor. Daar ging Bijlow in slowmotion naar de grond. Die was echt houdbaar. Als je alle lofzangen voor hem hier moest geloven, dan was Bijlow een fenomenale keeper. Nu blijkt het gewoon een leuke keeper die niet boven de anderen uitsteekt. Niks mis mee, gewoon degene opstellen die het best in vorm is.

15 juni 2023 om 00:59

Simpel, maar geen van de tegengoals kan je de keeper aanrekenen, ongeacht wie het is. Pakt ie er een van de vier, super, maar zo niet, helaas.

15 juni 2023 om 01:21

Ik kan mij een schot van Senegal herinneren vergelijkbaar met de 3de goal van Kroatie, die had Noppert heel makkelijk. Kan je Bijlow dus welzeker aanrekenen

15 juni 2023 om 02:22

Als Cillessen die wedstrijd zo gekeept had moest hij het doel van Oranje. Het was geen sterk optreden van Bijlow en ik vind hem wel de keeper voor de komende jaren. Maar we moeten niet doen alsof Bijlow naar behoren heeft gekeept. Je kunt hem simpelweg geen voldoende geven voor zijn optreden vanavond.

Zal wel zuur klinken maar had liever Noppert gezien. En wat is Frenkie matig

14 juni 2023 om 23:16

Die man is altijd matig en overrated.

14 juni 2023 om 23:21

Ja, klinkt zuur

14 juni 2023 om 23:32

Bij het afstandsschot zag Bijlow en niet goed uit. Maar hij pakt 3x 1 op 1

Je mag je vraagtekens eerder bij de Jong en van Dijk zetten, beide zeer matig tot slecht! Wat heeft de Jong nou eigenlijk gedaan vandaag?

14 juni 2023 om 23:49

Gewoon 2 fouten.

14 juni 2023 om 23:53

Sure was Bijlow daar niet best, maar hoezo laat Frenkie die gast vanaf daar zo vrij schieten???

15 juni 2023 om 00:45

Frenkie laat hem schieten, maar Van Dijk stapt eveneens totaal niet in. Die Kroaat draaide weg bij Frenkie, dus dan ben je in de achtervolging. Dan is het logisch dat je achterloopt. Dan hoort van Dijk in te stappen en het schot te blokken, maar dat doet hij wederom eens niet. Gebrek aan doorhebben van gevaar. Kijk naar Aké bijvoorbeeld. Die gooit zich voor zo'n bal. Van Dijk nooit.

Het is niet om aan te gluren. Helaas scoorde Lang en is het nog niet afgelopen.

Wijnaldum is klaar im Oranje, gewoon niet meer doen.

Malicia en de Roon... Oké dan...

14 juni 2023 om 23:19

Dan weet je dat het klaar is...

Wat is die Malacia toch een onbesuisde speler zeg! Altijd wild en weinig tot geen techniek. Bedankt Manchester United!

14 juni 2023 om 23:22

Als die fucking vierdeklasser Weghorst n bal kon aannemen komen ze achterin niet 2 keer in de problemen. Modric baas. Nooit zon voetballer bij nl gezien. Kroatië 8 klasses beter

14 juni 2023 om 23:23

Lijkt alsof hij dit heeft ontwikkeld in zijn periode hij manchester. Bij Feyenoord was dit er in zijn laatste jaar redelijk uit

14 juni 2023 om 23:34

Bij United moet hij veel vaker tegen een speler met kwaliteit staan, dat was in z'n Feyenoord periode maar zelden. Denk dat het er altijd in heeft gezeten, valt op dit niveau wat meer op.

Vergeleken met Kroatië zat er echt totaal geen honger of energie in het elftal, Van Dijk en Dumfries mogen ook wel is onder een vergrootglas komen, zwaar uit vorm en Dumfries is niet in staat om als back te spelen met 4 achterop.

Matige pot van Geertruida/simons/frenkie, goede pot van Wieffer en Malen en die worden dan ook nog is gewisseld. Bijlow houdt ook eigenhandig de keepersdiscussie in leven. Wijnaldum begon na 5 minuten al met wandelen maarja mag allemaal.

Onder deze coach ga je niets winnen en ook niet eens dichtbij komen, geen enkel idee te vinden dat was wel duidelijk in de wissels en durft ook geen afstand te nemen van de generatie vol mislukkelingen.

15 juni 2023 om 00:48

Mijn god Wijnaldum... Die kwam er super laat in, maar leek alsof hij al 120 minuten erop had zitten. Met hem was direct al het tempo uit het spel. Aannemen en bal vasthouden, alles op het laagste tempo ooit. Hij moet zich schamen als hij bij de tegenstander Modric op z'n 37e na 114 minuten nog volle bak ziet gaan!

En kun je nagaan dat jij Bergwijn nog niet eens benoemd. Wat was hij slecht zeg. Alle aanvallen/counters stopten bij Wijnaldum en Bergwijn...

Mooi trouwens dat Frimpong niet mee is om de reden die jij hier bij Dumfries terecht noemt. En die commentator ook bij elke voorzet van Dumfries: goede bal, helaas liep er niemand! Nee, dat zijn slechte voorzetten want hij klapt ze naar niemand...

15 juni 2023 om 00:56

Wat het meest droevige is, is dat een 37 jarige man fitter blijkt te zijn dan ons heel elftal.

Ik kan trouwens helemaal niet begrijpen hoe Frimpong afgerekend wordt op z'n defensieve kwaliteiten, maar Dumfries telkens opgesteld wordt. Bij de 2-1 biedt Dumfries nog net geen rode loper voor de pass.

Helaas niet goed genoeg. Maar blij dat de jonkies in de voorhoede de kans krijgen.
Van Dijk de slechtste man bij Nederland, staat meer lucht te dekken dan iets anders.
Malacia ook geen beste invalbeurt.

Hier lekker op doorbouwen, al hoop ik dat we ergens een keer nog wat beters krijgen dan Teun Koopmeiners. Wieffer deed het erg goed ook!

14 juni 2023 om 23:37

Wieffer was idd goed, hopelijk blijft die zich zo ontwikkelen. Bijlow was vandaag ook slecht en houd zo de keepers discussie in leven...

14 juni 2023 om 23:58

Wat maakte Wieffer dan zo goed? Ik vond hem totaal niet bijzonder vandaag. Geertruida vond ik dan weer wat beter. Begrijp die hype ook niet om Wieffer.

15 juni 2023 om 00:11

Het middenveld van Oranje werd op een hoop gespeeld door Modric & Co.....

15 juni 2023 om 00:15

Fcvoetbal, hoe lang blijf je nou volhouden dat Wieffer een hype is? Iedereen vond Wieffer goed vandaag, hier op voetbalzone, de analisten, maar hij vond hem weer niet bijzonder. Waarom heb je iets tegen hem?

15 juni 2023 om 00:16

@pinko, en dat lag niet aan Wieffer

15 juni 2023 om 00:47

Wieffer vond ik wel verfrissend. Leuke, bewegelijke en sterke speler. Deed in mijn ogen gewoon goeie dingen met de bal.

Koeman is echt een drama. Waar hebben we nou naar zitten te kijken. Tactisch is die nog slechter dan Schreuder. En dan gaat die ook nog Weghorst, Wijnaldum en De Roon inbrengen. Wat voegen die gasten nou toe zeg. Bijlow ook niet vrijuit en is weer niet overtuigend in Oranje. Ben wel klaar met Koeman aan het roer.

Wel mijn complimenten naar Modric zeg. Voetbalt zo ontiegelijk makkelijk. De middenvelder waar Cruyff verliefd op zou zijn. Hij speelt letterlijk hoe Cruyff voetbal ziet.

14 juni 2023 om 23:31

Modric was indd een genot om naar te kijken, doe je goed met die naam en avatar van je. Koeman is verschrikkelijk voor ons voetbal, brengt geen nieuwe ideeën; alleen maar conservatief geneuzel. We zijn echt verloren met die man en ik ga me op deze manier zelfs zorgen maken over plaatsing voor het EK volgend jaar.

15 juni 2023 om 00:06

Pff die Modric dartelt in de 118de minuut nog over het veld alsof ie 25 is en er pas 10 minuten gespeeld zijn, wat een fantastische voetballer.

15 juni 2023 om 00:10

Die Modric kreeg ook een staande ovatie, ook van het NL publiek. En terecht.

37 jaar dames en heren. Wat een wedstrijd heeft Luka Modric vandaag weer gespeeld, Frenkie De Jong had 0% grip op hem, werd helemaal kapot gespeeld door de veteraan.

Ook wil ik Van Dijk erbij pakken, wat is er met die jongen aan de hand? Na zijn blessure nooit meer de oude geworden. Altijd dat uitwijken van hem, echt heel slecht. En dan waren er serieus mensen die hem vergeleken met Sergio Ramos.. haha!

1e helft leek Nederland opgeleefd, fris en gemotiveerd. Maar ze waren na de 1-0 het helemaal kwijt. Kroatië oogde vooral frisser.

14 juni 2023 om 23:25

Dat er nog mensen zijn die Frenkie met Modric vergelijken lachwekkend

14 juni 2023 om 23:31

Ik zag je logo nog niet maar jij zit echt te diep in real madrid man haha. Iedereen is hemels

14 juni 2023 om 23:37

Gelukkig zag jij mijn logo net op tijd.

14 juni 2023 om 23:34

Frenkie stond ook totaal niet tegenover modric, dus sowieso lachwekkend om te zeggen dat hij geen grip op hem had. Stond Notabene 45 min centraal achterin. Echt roepen om het roepen dit. Kun je net zo goed roepen dat Kramaric Malen kapot gespeeld heeft 😂

Een zwarte dag voor het Nederlands elftal. Met pijn in mijn ogen heb ik gekeken naar deze wanvertoning van ons elftal, waarbij ik me soms afvroeg of we wel met 11 man op het veld stonden. Vreselijk slechte passes heen en weer, niet om aan te zien. Van Dijk kan zich beter laten omscholen naar spits, want in de verdediging doet hij niet zo veel meer en zorgt voor fouten waardoor er tegendoelpunten vallen. Maar hij is wel 10 keer beter in de spits dan Weghorst. Die bakt er niks van. En zelfs met een aanvaller minder, gaat Kroatië vol over ons heen.

Van Lang werden we even heet, maar vervolgens ging hij in de tweede helft van de verlenging beneden het vriespunt voor mij. Ik doe mijn jas aan en ik ga slapen, goedenavond!

Koeman is vreselijk conservatief en dit wordt helemaal niks. Ik zie onszelf zelfs als 4e eindigen in de Grolsch Veste.

Je kan nu al uittekenen hoe het trainerschap onder Koeman gaat verlopen; zoutloos. De man is wars van creativiteit. Tekenend was de wissel van Weghorst voor Simons. De best man vind het blijkbaar heel moeilijk of te spannend om Simons gewoon op 10 te positioneren, en Lang op links. Stel je voor, een beetje voetbal. Het thuislaten van Frimpong was natuurlijk al een teken aan de wand.

Grote dissonanten waren Van Dijk, Gakpo en Koopmeiners. Koopmeiners is keer op keer drama in Oranje, niet te geloven hoeveel speeltijd die man krijgt in Oranje ondanks het telkens verzaken. Daarnaast vond ik ook Bijlow helaas geen sterke indruk maken. Ook op de valreep nog een speciale vermelding voor Malacia, dat vind ik echt een van de meest onintelligente, gewoon domme voetballers die er rondloopt op de Europese velden. Hoeveel fouten die jongen blijft maken, ook bij United, is ongekend.

Als de tank leeg is en je speelt tegen Kroatie dan weet je bij voorbaat al dat je de wedstrijd zult verliezen.. Modric die op zijn 37ste 120 min op het veld staat is gewoon amazing. Wat een motor is dat zeg.

Manman wat is dat Nederlands elftal toch een naief team. 2 domme penalties weggeven, Bijlow die er voor spek en bonen in staat, koeman met zijn rare wissels.. Wat moet je in godsnaam met Weghorst, Malacia en de Roon?

Ik dacht van tevoren al niet dat Nederland zou winnen maar wat een verval weer na de eerste 30-35min.

Die Petkovic is trouwens wel een aardig spitsje hoor.

Nou jongens eindelijk stond Memphis een keer niet in de spits, een ongekend succes. Koeman die er nog een schepje bovenop deed door Xavi te wisselen onbegrijpelijk (deed me denken aan Advocaat en Robben). En wat is het toch met spelers van Atalanta, die bakken er geen klote van in Oranje, maar mogen altijd spelen. Lekker gemanaged Koeman 👍

14 juni 2023 om 23:27

Dat Memphis niet meedeed was verfrissend. Zeer verfrissend. Erg leuke eerste helft. Aan de voorhoede niets meer veranderen.

Wieffer verwachtte ik het minst van, maar speelde goed. Koopmeiners zwak. En Bergwijn, Gini en Malacia vielen afgrijselijk in. Eerste helft gaf hoop. De rest van de partij was helaas des Koemans.

14 juni 2023 om 23:30

Simons hoort gewoon op 10, is geen buitenspeler

14 juni 2023 om 23:31

Eerste helft leuk? Waarom? Omdat jouw Malen scoorde? We hadden 1 goede aanval de eerste helft en daar werd uit gescoord voor de rest niks. Vond de eerste helft ook saai.

14 juni 2023 om 23:32

Beide posities vind ik hem prima. Op links kan je ook met Depay of Lang spelen inderdaad. Maar ik snap het ook als het zo blijft. Maar wel graag met een andere coach.

14 juni 2023 om 23:33

Eerste helft was prima. En mijn Malen? Wat is dat voor rare reactie?

Eerste helft was eens prima. Niemand echt zwak. Wieffer erg sterk. Sowieso was dit al een prima opstelling. En dan die wissels. Ik snap het niet.

14 juni 2023 om 23:41

Ja jij vond laatste interland Malen helemaal geweldig herinner ik me, ik vond dat wel meevallen. Hij speelde vandaag best redelijk, maar om te zeggen dat Memphis nu uit de aanval moet slaat nergens op vind ik.

14 juni 2023 om 23:46

Dat kan. Weet ik niet. Dan zal hij toen ook goed hebben gespeeld, want ik ben geen uitgesproken fan van hem.

En zonder Depay is er zoveel meer diepgang. Dat is veel fijner spelen. Op 10 zou hij goed kunnen zijn dan, ware het niet dat hij erg egoïstisch is en dus ongeschikt voor 10

15 juni 2023 om 00:57

Je kunt hoog of laag springen Pieterpost, maar Memphis dient gewoon concurrentie te krijgen en niet meer onaantastbaar te zijn. Dat voetstuk waar hij op is geplaatst in Oranje, dat moet weg. Depay is absoluut goed genoeg, maar moet weer leren in dienst van het team te spelen.

Heb jij echt het verschil niet gezien vandaag in de 1e helft met notabene een favoriet van jou in de spits? Er zat zoveel meer beweging in voorin. Dat het in de 2e helft volledig inkakt doet daar niets aan af. Snel de bal spelen zag je ook meer. Zodra Depay dat ook weer gaat doen, dan is hij wat mij betreft direct weer basisspeler. Maar het moet eens klaar zijn met dat stilstaande voetbal.

Kijk naar de invalbeurten van Wijnaldum en Bergwijn. Dat is het perfecte voorbeeld van hoe zij het spel in Oranje belemmeren. Wijnaldum doet letterlijk alles uit stilstand en haalt uit elke aanval/counter de snelheid. Idem voor Bergwijn. Aannemen, stilstaan, kappen, draaien, wachten, dan pas actie en de bal tikje terug doen of kwijt raken...

Koeman moet gewoon het lef hebben om Simons op 10 te zetten en dan voorin te rouleren met Gakpo, Depay, Lang en Malen (voorlopig). Zoals hij eigenlijk ook grotendeels begon vandaag.

14 juni 2023 om 23:38

Simons speelde als een natte krant dus volkomen logische wissel. Helaas speelden er nog wel meer niet goed

Waardeloos maar gewoon te matig, wieffer was de beste van vanavond van nl, maar modric wat een fenomeen blijft dit, respect. Noa verdient ook credits, wat een heerlijke goal, vol op techniek…Bijlow zag er niet goed uit bij de goal, frenkie ook niet. Koeman star en met oogkleppen op

Kunnen we Koeman ook nog wegdoen?

... Ik ben niet zo snel voor paniekreacties maar Koeman out wat mij betreft. Qua mentaliteit lijkt er geen pit in te zitten, qua voetbal is het langzaam passes breien totdat ze hem een keer kwijtraken en tactisch is het ook niet hoogstand. Geertruida laten inschuiven nou poeh poeh daar hadden die Kroaten ook geen antwoord op hoor. Wijnaldum en Bergwijn inbrengen voor twee van je beste spelers in de eerste helft, hoe verzin je het? En dan een interessant briefje om Van Dijk mee naar voren te sturen, wauw wauw wat een meesterzet. 0,0 verrassing 0,0 vernuft. Slappe hap. Je kunt ChatGPT als trainer aanstellen en die komt met dezelfde opstelling en tactiek. Scheelt je ook nog eens salaris.

Overigens vind ik Lang een gigantische droeftoeter die het bloed onder mn nagels vandaan haalt, maar in het veld is hij een van de weinige die wat ballen toont. Houd ik wel van, verdient een basisplaats.

Iedereen maar schreeuwen dat Blind er uit moest en Malacia erin moest staan. Je ziet het. Blind is niet sneo maar kan wel een wereldpass uit het niets geven.
De schreeuw om Bijlow kan ook de ijskast weer in

Ik vraag me af wat mensen in Koeman als coach zien? Zelden zo een saaie conservatieve coach gezien. Tactiek? Heeft hij nooit van gehoord, zoals bij Barcelona lijkt het er op als of hij zijn spelers zonder tactiek het veld opstuurt en zegt: “veel plezier doe maar wat”. Echt een dramatische coach, wellicht is Frank de Boer slechter maar dat lijkt me ook niet echt een compliment.

14 juni 2023 om 23:27

Helemaal niemand met enig voetbalverstand ziet het nog zitten met Koeman. Het is een groot drama met die vent.

14 juni 2023 om 23:29

Volgens mij heeft Ronald Koeman weinig aanhangers. Erwin wellicht. Verder is het echt een drama. Je kan alleen zeggen dat ze goed begonnen. Meer niet.

Wat valt er te zeggen? Het begon goed. Met vlagen de forse overhand. Sprankelend, aanvallend sterk voetbal met een verrassende opstelling.
En toen kwamen de wissels. En wat viel het snel in verval. Een wondergoal in de laatste minuut van Lang daar gelaten; geen bal kwam meer aan. De ballen tussen de linies, die waren weg. Werkelijk niks kwam aan, en alle linies werden compleet overrompeld door Kroatië.

Koeman, je hebt je eigen ruiten ingegooid. Chapeau. Je vond iets wat werkte, en liet het bij de penalty direct vallen. Was bij het spelbeeld en de opstelling van de eerste helft gebleven. Door terug te vallen op kick en rush stortte alles wat goed leek te gaan direct in.

3 kwartier redelijk meegedaan en daarna een uur en een kwartier overklast

Gewoon weggetikt in de 2e helft en verlenging, door een toch relatief oude ploeg. De 5e goal wordt dan nog weggestreept.

Dit Nederland is gewoon slecht, en Koeman weet ook niet echt wat ie doet.

Alle wissels matig.

Koeman, simpele zeeotter. Wat een onsamenhangend gepruts. Systeemloos gefrommel en vreemd wisselbeleid. Niemand speelde feilloos hoor maar Wieffer en Simons had ik niet gewisseld. Waarom speelt Koopmeiners dan nog wel? Die raakte werkelijk geen knikker. Heel leuk dat je nog terugkomt maar Kroatië heeft dit dik verdiend. Zo'n Weghorst he, die heeft het niveau van een spits van Cyprus. Wijnalbum lijkt helemaal uitgeblust, ik vraag me af of die nog iets toevoegt aan de Nederlandse Eredivisie top. Van Dijk mag wel een keer banken trouwens. Mijn held: Nathan Aké. Wat een klasbak. Die heeft dit nog gegeven na de CL finale. Mijn held aan de andere kant: Modric. 37 jaar, een absolute koning.

Weggespeeld. Zo simpel is. Geen 1 oranje speler zal basis staan bij de Kroaten. Kwaliteitsverschil

14 juni 2023 om 23:26

Ake zou zeker wel basis staan bij Kroatië...

15 juni 2023 om 00:13

Ja en daar blijft het ook bij.

15 juni 2023 om 01:14

Klopt. Hij uiteraard wel. Miss Virgil ook door z'n reputatie niet obv vorm

14 juni 2023 om 23:40

Mentaliteitsverschil

Terechte nederlaag. Eerste helft was prima, maar vanaf de 1-1 volledig overklast. Dramatische wissels trouwens van Koeman. Wieffer speelde uitstekend en dan breng je Wijnaldum? Bergwijn voor Malen? Malacia met een gooi naar slechtste invalbeurt ooit.

15 juni 2023 om 01:00

Het was ook echt alsof die wissels een wedstrijd met elkaar deden voor de titel van slechtste invalbeurt... Waarbij Malacia die titel overtuigend heeft gegrepen in de 2e helft van de verlenging!

Wat is Teun Koopmeiners slecht zeg!!

Nooit meer Bergwijn aub, die gast heeft niks gebracht

15 juni 2023 om 00:06

Welke voorhoede speler was vanavond wel goed? Gakpo pingel veroorzaakt en grote kans gemist. Weer echt des Gakpo's in Oranje; dus falend. Simons een kleuter die amper wat bracht; net als voorgaande duels van Oranje. En over Weghorst begin ik maar niet. Malen op een prima doelpunt na, amper wat gebracht. Doelpunt wel een dikke plus. En Bergwijn laat weer eens zien waarom Ajax een dikke 30 miljoen door de plee kan spoelen. Komt nog geen lantaarnpaal voorbij, om het weer eens eufemistisch uit te drukken. En ik heb Depay ook niet eens gemist. Weer genoten van de invalbeurt van de onmisbare Wijnaldum. Kortom, we hebben een lading middelmaat, ook voorin, dus moet je altijd maar hopen dat er iemand met een zondagsschot scoort, want het blijft nu eenmaal behelpen. We moeten wachten op een volgende generatie van spelers die reclame maakten voor Oranje.

Stelletjes Leeuwen met de staart tussen de benen, of Welpjes! Wat een slappe hap! De volgevreten vedettes zijn echt shit! De heren bij de KNVB moeten ook heel goed in de spiegel kijken. Elke keer weer dezelfde namen aanstellen die al geen succes zijn gebleken & vervolgens weer uitkomen bij dezelfde namen! Wat willen of proberen zij precies te bereiken, vraag ik me oprecht af..
Ook de Uefa moet zich diep schamen. Die Nations League slaan toch werkelijk nergens op!? Weer extra wedstrijden & dat notabene aan het einde van zware seizoen.

We zijn echt reddeloos verloren met deze bondscoach, geen enkel plan heeft deze man. Wat een verschrikkelijke avond.

14 juni 2023 om 23:54

Ach joh, Nederlands elftal zie ik met onze mentaliteit nooit wat bereiken…. Wie je ook voor de groep zet. Iets met cultuur en mentaliteit

Wat een armoede. Koeman is zo’n ontzettend slechte bondscoach. Geen enkele identiteit. Bijlow drama. Malacia en Weghorst komen zwaar tekort.

Graag Noa Lang en Botman basis.

14 juni 2023 om 23:27

Hoe ruil je Simons in voor Weghorst….. Had dan meteen Noa gebracht.

15 juni 2023 om 00:31

En dan zijn er ook nog mensen die Weghorst wel een aanwinst vonden voor United omdat hij werkte... Petkovic, de pinchhitter van Kroatië vandaag was echt 10x beter.

Koeman, Koeman en nog eens Koeman………

Eerste helft zag het er bij vlagen best goed uit, maar een verschrikkelijk domme overtreding van Gakpo (en ja, Modric gaat ook makkelijk naar de grond) zorgt ervoor dat je het helemaal uit handen geeft. Koeman z’n wissels waren ook waardeloos, en Van Dijk is echt geen schim meer van de wereldverdediger die hij voor z’n blessure was. Kroatië uiteindelijk dik terecht door

Maar Frimpong kan niet verdedigen.. nope, Malacia wel. Koeman is wel even klaar.

15 juni 2023 om 00:02

En Ake en van Dijk. Allemaal goed voorbeeld gegeven vandaag hoe je moet verdedigen natuurlijk. Sta je mooi voor schut als Koeman zijnde.

15 juni 2023 om 01:02

Aké was overall gezien gewoon een voldoende vandaag hoor, 6je. De rest duidelijk onvoldoende met van Dijk voorop en Malacia met de slechtste invalbeurt ooit....

15 juni 2023 om 01:49

Niet mee eens. Meerder malen voorbij gespeeld. En bij de 2-1 stond hij te kijken samen met van Dijk. Normaal vind ik hem een van onze beste verdedigers. Maar vandaag was hij gewoon slecht. Net als de rest van de defensie.

Schande,schande,schande. Alleen maar naar achter passen, en 2 onnodige penals.

Nederlands voetbal samengevat in 120 minuten…. Wat typisch weer om zo ten onder te gaan…. Alle schoten van Kroatië gaan erin, slim vallen etc…. En wij weer met twee enorm domme penals…. Naïef Nederland

Ik zag dat Weghorst in de 61 minuut erin kwam, maar heb hem daarna niet meer gezien? Hebben meerdere dit meegemaakt of ben ik gek geworden?

14 juni 2023 om 23:50

Die gast kan echt helemaal niks….had je beter nog Gakpo laten staan, Lang wisselen voor Malen, en Xavi vrij achter die 2 laten spelen. 4-4-2

Legende modric. Los van zijn cariere bij Madrid
Met Kroatië een x 2de en een x 3de geworden op een wk. En nu een finale van de nations leaque. Waar de jong continue wandelt met de bal zie je modric relax de bal elke keer meteen geven. Die gast ziet altijd alles . Jammer dat Nederland het niet heeft gehaald. Maar Bergwijn en weghorst hebben letterlijk niks goeds gedaan

Sorry dat Ik het zeg, de pers schrijft Bijlow moet eerste keeper worden, ik zei altijd ga de ranking top 20 FIFA na en daar zou bij geen enkele land Bijlow in de basis staan, ik heb altijd het gevoel gehad dat elk serieuze schot tussen de palen een goal is! Genoten van Modric wat een legende.. als je kijkt naar een frenkie die moet echt nog mega stappen maken om Modric te evenaren of in de buurt te komen! Vergeet lang seizoen, dat heeft iedereen.. Kroatië sleept in de verlenging en op zijn zuid Europees de overwinning uit, die slimmigheid mist oranje gewoon!

14 juni 2023 om 23:28

Je weet dat Koeman Feyenoord minded is dus Bijlow 1e keeper zou worden. Prima, goede keeper voor z’n club maar serieus, dat jochie moet echt geen 1e keeper van oranje blijven. Laat de meest simpele ballen door en straalt niets uit.

14 juni 2023 om 23:32

Van Gaal heeft t toch goed gezien met die Noppert

14 juni 2023 om 23:36

Klopt helemaal. Eventjes een statement maken met vooral een Feijenoord getint Oranje. Nou, we hebben kunnen genieten. Niet om mijn gelijk te krijgen over de keeper,. maar ik heb me verbaasd over het vertrouwen in Bijlow. Blijkbaar hebben velen niet goed gelet op hoe Bijlow echt staat te keepen. Vaak verkeerd gepositioneerd, vreemde acties, en in Oranje altijd weifelend. Dit terwijl Noppert een degelijk en prima WK heeft gekeept. Als die weer wedstrijdritme pakt, gewoon op doel. Heb je ook nog eens lengte op doel, en was de 2-3 nooit gevallen.

14 juni 2023 om 23:59

Kroatië was in alle opzichten de meerdere van Oranje. Zonder groots te spelen. Tactisch werd Koeman afgetroefd, dus die past zich ook weer aan bij de kwaliteit van de Oranje selectie. En zijn er nog clubs in de markt voor Wijnaldum????;-))))

Kopie van de wedstrijd tegen Argentinië. Op de valreep een verlenging afdwingen en dan helemaal niks meer laten zien….

14 juni 2023 om 23:28

Bijlow ook een natte krant bij de 2-3. Noppert met meer reikwijdte had deze gehad

Hollandse ziekte weer? En Bijlow, sorry hoor ik was pro Bijlow als 1e keeper maar er staat echt een jochie in de goal die alles door laat. Maak aub een noppert 1e keeper. Die straalt tenminste nog wat uit

14 juni 2023 om 23:33

Wat straalt Noppert uit dan? Nuchterheid? Leuk dat Noppert het goed deed tegen C- en D- landen, maar bij de eerste weerstand viel hij ook om. een redding tegen de Verenigde Staten en de man is de verlosser, mijn hemel... Kom dan gewoon met Flekken of Verbruggen, keepers die echt wat hebben laten zien.
Kroatie en Argentinie zijn gewoon een aantal maten beter dan Nederland. We zijn al een flink aantal jaar geen A-land meer.

14 juni 2023 om 23:38

Waar heeft Noppert dan opzichtig gefaald - b.v. zoals Bijlow vanavond???

14 juni 2023 om 23:46

Alle penalties die Argentinië kreeg. Of Noppert keek ze naar de hoek, of hij lag voordat de trap uberhaupt genomen was. Niet dat Bijlow het beter deed vandaag, maar dat waren toch behoorlijk opzichtige blunders.

14 juni 2023 om 23:52

Noppert heeft maar 1x gekeept tegen een groot land, en die wedstrijd heeft hij overduidelijk geen goede indruk achtergelaten. Daarnaast heeft hij laatste maanden weinig gekeept ivm blessure.

14 juni 2023 om 23:55

Ik dacht even dat je het over Bijlow had over op de grond liggen voordat er een bal getrapt was;-)))

14 juni 2023 om 23:57

Maar waar is hij dan opzichtig de fout in gegaan? Naast het feit dat ook hij geen penalty killer is - net als bijna alle keepers van Oranje, overigens.

15 juni 2023 om 00:06

We moeten het bij Oranje houden neem ik aan? Het doelpunt van Ecuador. Daar ging Noppert ook liggen voordat het schot (van buiten de 16) genomen was. 1 voor 1 dus In eerste instantie mazzel dat hij geblokt werd door Ake, en toen vloog hij er alsnog in.

15 juni 2023 om 00:32

@Bananana Je weet dat de argumenten op zijn, wanneer je 'feiten' moet verzinnen. Dat schot van Ecuador was van ruim binnen de 16. Daarnaast blokte niet Ake dat schot, maar redde Noppert in eerste instantie. De rebound werd binnengeschoten. Kortom: niet te vergelijken. Je hebt dus verder geen moment waar Noppert opzichtig in de fout ging?

15 juni 2023 om 10:31

Ver gezocht en klopt niet. Desondanks, jij mag het bij Bijlow houden, maar ik voorspel je dat dit Oranje meerdere ketsers en onnodige tegendoelpunten gaat kosten. Maar om je gerust te stellen: Koeman heeft een groot Feijenoord hart, dus Bijlow blijft gewoon op doel. Volgende wedstrijd ook niet raar opkijken dat voor de steeds weer falende Wijnaldum een plekje wordt vrijgehouden. Hopelijk vertrekt die naar PSV of Feijenoord. Kunnen wij ook weer eens lachen;-)))

15 juni 2023 om 11:25

Grote aanname dat ik met Bijlow zou spelen omdat omdat ik een Feyenoorder ben. Ik vind Noppert 3x niks, wat je ook weer kon zien in de playoffs van Heerenveen. Maakte toch een heel onzekere indruk en 2 ketsers.
Maar ik zou met Flekken spelen, met daar achter Bijlow en Verbruggen. Dat zei ik rond het wk en de afgelopen kwalificatie wedstrijden ook al

Kijk het maar terug, dat eerste schot van Ecuador was net buiten de 16. Hij werd alleen voor obstructief buitenspel afgekeurd. Die andere kan je zeggen dat hij hem klem had moeten hebben, maar dat was nagenoeg onmogelijk met dat schot.

En leuk om die rancune te lezen pinko, het zit je duidelijk heel erg diep, hoe veel je het ook verhuld met knipoogjes

14 juni 2023 om 23:44

Absoluut Hollandse ziekte…. Het is puur mentaliteit en gochme…. Twee enorm idioot domme penals wat ook weer zo typisch Nederlands is…. Zij vallen overal slim en dat hebben wij al helemaal niet…. Je weet dit van tevoren al…. We hebben veel te veel de wil om mooi te voetballen… Daar win je geen prijzen mee

15 juni 2023 om 10:27

Speelden we dan maar mooi voetbal. Maar dat is bij het huidige Oranje ver te zoeken. Daarbij, het zijn nu ook niet 1, 2, 3, spelers waarvoor je op de banken staat. We hebben een paar momenten voetballers, maar al lange tijd niet meer een gestroomlijnd Oranje. We moeten gewoon weer wachten op een volgende generatie toppers. Heeft Oranje momenteel amper spelers van. Pure middelmaat.

Lekker gekeept Vincent Bijloo.
En wat is die Malacia een blind paard.

Dramatic! Op papier heeft Oranje betere spelers in zijn totaliteit, maar de Kroaten hebben deze wedstrijd zo bizar geslepen naar hun toegetrokken. Tactisch stonden ze goed, waardoor iedere ingeleverde bal van Oranje direct gevaarlijke aanvallen opleverden voor Kroatie. Verdiend gewonnen en Oranje dik verdiend verloren!

14 juni 2023 om 23:48

Met mooi voetbal win je nooit prijzen…. Dat moet er maar eens uit bij Nederland. Resultaat telt en daar hoort ook acteren bij

15 juni 2023 om 01:07

Tja, en als Frenkie dat wel doet krijgt hij heel Nederland qua fans en analisten over zich heen dat hij zich als jankerd gedraagt... Het is wat dat betreft ook nooit goed.

15 juni 2023 om 10:36

Oranje heeft betere spelers dan Kroatië??? Lees ik dit goed? Hebben wij gisteravond en eerder verschillende Kroatië teams gezien? A. Zij hebben betere en meer gelouterde spelers, en B. zij hebben een tactisch veel betere coach. Dus voortaan wel even op het goede net inschakelen!;-))))

16 juni 2023 om 08:35

Flapdrol, check de feiten. En nee, je leest mijn opmerking niet goed. 'op papier' is nogal een verschil met de praktijk, vandaar dat ik expliciet 'op papier' benoem. Oranje heeft bijna op iedere positie betere spelers, maar stelt enorm teleur.

16 juni 2023 om 10:06

Schelden doe je maar ergens anders. Dan even checken. Lees ik dit goed = van papier. En zowel op papier als ook op het veld heeft Kroatiã« betere spelers. En om bij de feiten te blijven: op welke plaatsen is Kroatiã« de laatste jaren geã«indigd op grote toernooien? Dan hebben we het niet over een stelletje prutsers, vermoed ik. En die op papier zulke goede spelers van Oranje hadden laatstelijk grote moeite met Gibraltar, werden van het veld gevaagd door Frankrijk, en kwamen er tegen een af en toe even versnellend Kroatiã« in grote delen van de wedstrijd nauwelijks aan te pas. Een beetje spartelen en een laatste 5 minuten die, hehe, eindelijk iets van meer dan goede wil liet zien. En dat stel vind jij, vooral individueel, beter dan de spelers van Kroatiã«. Volgens mij heeft Pearl bij ons in het dorp nog reclame op brillen;-)).

Keeperswerk bedroevend...
Bijlow absoluut geen 1ste keeper, das nu wel duidelijk. NEXT

ik ben blij dat nederland heeft verloren Koeman mag weg van mij kijkt niet naar de toekomst

Mannen tegen de jochies. Voetbaltechnisch weggespeeld. Bijzonder om te zien dat wij als voetballand vaak gewoon een matige lichting hebben de laatste jaren.

Net als tegen Argentinië werden we gevaarlijk toen we opportunistisch gingen spelen. Zodra we ermee stopte was ons voetbal gelijk weg.

Nog genoeg stappen te maken.

Van dijk mag er wel uit. Bijlow nog nooit zo slecht gezien als vandaag.

Die Nederlanders hebben 1 jaar een beter elftal gehad dan ons. Hoop dat jullie ervan hebben genoten, want met Koeman en Van Dijk gaat het weer de dieperik in...

Mooi, nu de komende kwalificatie wedstrijd verliezen en Koeman mag weer opbokken. Wat een zooitje zeg

Weghorst is echt een Maguire in de spits. Kwaliteiten zijn overtredingen maken omdat hij te graag wilt en ballen verspelen.

Als je vanaf de tweede helft + een half uur verlenging conditioneel helemaal kapot gespeeld wordt door een Kroatie die echt een selectie op leeftijd hebben weet je hoeveel er bij Nederland al in de jeugd mis is met het kweken van inhoud loopvermogen en tactische discipline. Wat een waardeloos zooitje bij elkaar, zou me verbazen als we er volgend jaar überhaupt bij zijn.

14 juni 2023 om 23:29

Ik denk ook niet dat we het redden, we zijn al scheel getikt door Frankrijk in die poule en tegen Gibraltar was het ook niet best.

Koeman dames en heren.

Bijlow liet veel door, Van Dijk kan er geen klap van, Dumfries heb je niks aan, Frenkie speelt weer verstoppertje. Die wissels waren allemaal slecht. Tactiek na de 1-1 was erbarmelijk. Je speelt wel in eigen huis he.

15 juni 2023 om 00:14

Aardige samenvatting. Met name VVD en Frenkie moeten beter kunnen.

15 juni 2023 om 01:12

Ik vond VVD toch nog wel ruimschoots een niveau slechter dan Frenkie hoor. Frenkie was onder zijn eigen niveau, dat zeker. Maar ik vond ook dat zodra Koeman Wieffer eruit haalde, dat eigenlijk het teken was van hem naar Frenkie: Jo, loop jij maar even voor 3. En dan vind ik zo'n beoordeling toch wat lastig. Frenkie zat de gaten van Jan en alleman dicht te lopen (kijk naar zo'n Wijnaldum die na 5 minuten invalbeurt al geen puf meer toont) en mag dan ook nog eens het hele spel bepalen omdat geen enkele andere speler dat blijkbaar durft.

Exemplarisch hiervoor vond ik ergens eind 2e helft toen we nog achter stonden. Bergwijn en Frenkie waren de enige die niet in de 16 stonden en eigenlijk moest de bal gewoon erin gepompt worden. Frenkie kreeg de bal aan de zijkant en passt naar Bergwijn in het midden. Die kan de bal gewoon voor gooien, maar past hem weer terug naar Frenkie. En dat gebeurde 3x achter elkaar, omdat Bergwijn zelf geen bal durfde te geven. Tja, wat moet je dan...?

Wat een verschil tussen Frenkie en Modric.
Mannen tegen de jongens.
Xavi eruit super dom. Deed niet veel fout en kon tenminste fysiek strijd leveren tegen de kroaten.
Onze leiders van DIjk en Frenkie kunnen beter wandelclupje beginnen.

Ake aanvoerder maken. De enige van wereldklasse.

Mensen die nu nog zeggen dat Bijlow 1e keeper moet zijn van NL neem ik echt niet meer serieus. Nog nooit het talent in hem gezien, pakt weinig beslissende ballen. Gouw Flekken of Noppert op goal

Besef dat België altijd had moeten winnen van dit sterk Kroatië

Nederland kan gewoon niet beter.
Kroatië is een maatje te groot.

De generatie die Nederland heeft is gewoon slecht. Vroeger kwamen spelers als Malacia, Weghorst en Bergwijn niet eens in de voorselectie (tijdperk Sneijder en tijdperk Kluivert). Dit is gewoon het niveau. Beter loopt er niet... (Ja Frimpong is geen Messi, aardige speler maar trekt ook niet het voortouw).

15 juni 2023 om 01:34

Nou ja onder Van Basten (mede-tijdperk Sneijder) werden ook wel bijzondere spelers geselecteerd.

Het kan me niets schelen hoe Koopmeiners het doet bij Atalanta. Wat een dramatische voetballer is het. Heeft niets maar dan ook niets goed gedaan en blijft toch staan. Uit de selectie!

Mensen die Frenkie de beste middenvelder ter wereld durven te noemen zijn keihard op de feiten gedrukt. Modric is niet 2 maar 5 klasse beter. Hij zorgt ervoor dat iedereen in dat elftal swingt en Frenkie neemt niets op sleeptouw. Draaien draaien en breed spelen. Geen enkel initiatief.

Koeman rampzalig. Toen Simons eruit ging en Wout erin werd alle dynamiek eruit gehaald. Teruggehaald voor helemaal niets.

Wieffer fantastisch gespeeld

14 juni 2023 om 23:51

Frenkie dribbelde in de tweede helft van de verlenging 3 man voorbij waarna de rest stond te kijken als een schaap.
Er is amper dynamiek bij hem in de buurt.

14 juni 2023 om 23:56

Voor de rest heeft hij niets gedaan. Zoveel mogelijkheden dat hij een bal kon crossen of op tempo vooruit kon spelen maar hij vertikt het. Dat gedraai en trage spel is verschrikkelijk

Toch een frikandellen trofee. Was wel goed geweest voor t moreel. Zat niet veel techniek in, stelletje bouwvakkers

Nou, nu kan die discussie over wie eerste keeper wordt weer starten. Want dat Bijlow niet de eerste keeper is en wordt, is na vanavond wel duidelijk. Gewogen en te licht bevonden. Al geldt dat voor het gros van Oranje. Met vooral de grote jongens als van Dijk en de Jong voorop. Volgende wedstrijd Botman maar eens op de plaats van van Dijk. En Veerman op de plaats van de Jong. Eventjes een statement maken.

15 juni 2023 om 01:19

Of gewoon niet overdreven doen. De Jong speelde kleurloos, maar is alsnog de motor van je elftal. Botman voor van Dijk is prima inderdaad. Maar in mijn optiek ligt het probleem bij Koeman en zijn wissels. Frenkie - Wieffer werkte degelijk naast elkaar. Het kon zeker beter, maar er zat beweging en passing in. Durf het dan eens aan om Simons op 10 te zetten, geen hem het vertrouwen. Geef Lang op links speeltijd. Ja er gaan dan dingen fout, maar al die jongens proberen tenminste wat. Ze tonen lef en initiatief.

Een statement maken doe je door afscheid te nemen van types als Wijnaldum en Bergwijn. Door Van Dijk er eens naast te zetten. Door Dumfries er eens naast te zetten (was ook dramatisch vandaag). Ga eens voor frivoliteit en durf te voetballen!

En ga als KNVB in de jeugdprogramma's alsjeblieft eens aandacht besteden aan fysieke kracht en uithoudingsvermogen. Een 37 jarige Modric is na 115 minuten volle bak gaan nog fitter dan een Bergwijn die nog geen eens 50 minuten heeft gespeeld...

15 juni 2023 om 10:19

Koeman en vooruitstrevend tactische en personele aanpassingen doen? Die valt altijd terug in zijn normale patroon: spelers die moeten spelen, ook op voor hen andere posities, en steeds falende spelers blijven opstellen. Verder de tactiek van de lange bal en bekijk het maar. Oftewel, we hebben nu niet direct het gewenste genie aan het roer staan. Wel de perfecte KNVB coach. En ter geruststelling: er komt geen trein, zelfs geen stoomlocomotief voorbij om voor Koeman op te springen. Al zitten wij daar dan wel weer mee;-)).

Oranje verbleekt. Koopmeiners en later de Roon. Hoe verzin je het. En Bergwijn???? Man man. Ook De Jong zo matig. Zet Simons op 10.

Matige ploeg. Kleurloos Oranje. Hebben te Lang met Lang gewacht…..

15 juni 2023 om 10:21

Lang niet altijd!;-)))

Dit Oranje is nog lang niet klaar voor de grote jongens.

Geweldig gedaan weer door Kroatie. Het is natuurlijk geen schande als Nederland van een van de toplanden in de wereld verliest. Geweldig optreden van Luka Modric weer. Gewoon 120 minuten op zijn 37e en als je dan kijkt hoe krachtpatsers als Frankie, Dijk en Ake helemaal erdoorheen zitten, dan is dat toch een groot compliment aan de Madridista.

Overigens opvallend weer bij de 3-2 hoe De Jong als vanouds die spits bij zich weg laat lopen en hoe Dijk als vanouds hem de ruimte geeft om uit te halen door niet naar hem toe te stappen maar hem op afstand blijft houden.

Die Koeman maakt Oranje belachelijk. Eerst tegen Frankrijk en nu dit. Wat een fout om hem terug te halen.
De eerste helft was nog redelijk, maar daarna DRAMA.

Waar heb ik naar zitten kijken? Spelers die er, en misschien ook wel logisch, fysiek helemaal doorheen zitten.

Spelers als Gakpo die in de spits staan. Bijlow matig tot slecht. Virgil? Laat nogmaals zien dat hij de verdediging niet kan neerzetten bij het Nederlands elftal.

Ik vraag me ook altijd af waarom het publiek bij het Nederlands elftal zo dood is. 0 beleving, 0 sfeer, 0 originele liederen. Dit terwijl bij menig voetbalclub in de eredivisie er wel genoeg sfeer is. Het lijkt altijd maar een soort carnaval, hoe raarder hoe beter. Als ik de Oranje supporters zie, heb ik niet het gevoel alsof ik naar een voetbalwedstrijd kijk.

Wel complimenten naar het Publiek van Kroatië. Zingen, springen, individuele spelers toezingen.

Na vandaag heb 2 dingen gezien: 1. Nooit meer Wout Weghorst en 2. Laat Wijnaldum maar lekker in Parijs!

14 juni 2023 om 23:33

+koopmeiners & bergwijn nooit meer oproepen.

14 juni 2023 om 23:39

Plus Noppert weer op doel...

14 juni 2023 om 23:46

Noppert? Dat is toch gewoon een eendagsvlieg uit de hoge hoed van meneer Louis. Noppert is niet beter dan Olij of die keeper van RKC. Kan je beter Bijlow laten staan of voor Flekken kiezen.

14 juni 2023 om 23:47

Jij bent gek met je Noppert :'

14 juni 2023 om 23:54

Die eendagsvlieg heeft het op de WK gewoon prima gedaan. Maar blijkbaar valt hij niet in de smaak omdat hij niet bij een van de clubs uit de traditionele top van de Eredivisie speelt. Wat heeft hij eigenlijk verkeerd gedaan in Oranje? Iets waar je andere keepers wel op hebt kunnen betrappen. En een penalty killer zit niet bij deze generatie keepers, mocht je daar over beginnen.

15 juni 2023 om 00:02

Wat heeft hij wel goed gedaan? Dat lijkt mij een betere vraag. Ik heb overigens niks tegen keepers die niet bij de traditionele top 3 spelen. Vandaar dat ik Flekken noem. Of zelfs Olij. Die betere statistieken heeft dan Noppert.

15 juni 2023 om 00:13

Gewoon wel de ballen gepakt die hij moest pakken. Daarvoor sta je op doel. En niet zoals vanavond houdbare ballen door laten gaan. En dus verkies ik de eerste versie;-)))

15 juni 2023 om 00:15

Houdbare ballen? Hij heeft 1 houdbare bal doorgelaten.

15 juni 2023 om 00:38

Laat maar Pinko, ik zie een Feyenoordshirtje. Dan is Bijlow heilig. Goede argumenten hoef je niet te verwachten. Hoe kun je nou met Noppert aankomen? Die speelt niet bij de top-3 en heeft tot nu toe nog geen grote fout gemaakt. Die wil je toch niet in Oranje? Ga weg met je Noppert.

15 juni 2023 om 10:38

Dat is minder dan Bijlow in 1 wedstrijd……

Weghorst, koopmeiners, bergwijn, wijnaldum wat heeft dat nog in het NL elftal te zoeken, bijlow pakt niks, malacia speelt amper in de PL. Koeman is geen van Gaal, laat 't clubvoetbal maar weer beginnen

Tweede helft zet Kroatië even aan en het hele middenveld werd weggespeeld. Gakpo die zo alles weggeeft met een oerdomme overtreding. En daarna de bewierrookte Wieffer met balverlies. Die kon het tempo de tweede helft niet meer aan. Maar wat wil je met Koopmeiners en Frenkie naast je...

Slechtste man van het veld: Frenkie. Maar ook Gakpo (pingel en mist grote kans net voor tijd) en Bijlow (onzeker en hield niets tegen) zeer slecht. Buiten het veld de fans, die je niet hoorde (alleen Kroaten) en Koeman. Koeman met slechte wissels en was het op een gegeven moment helemaal kwijt. Hoezo Malen eruit en een slechte Gakpo laten staan. Koopmeiners die een soort budget Klaassen speelde en samen met een nog aangeschoten Ake zomaar een goal weggaf.

En men zeikt over Blind, maar die maakt niet zo'n domme overtreding als Malacia daar doet.

Koeman! Neem je staf mee en ga lekker naar de zandbak. Prutser, zelfs een pot helaas pindakaas van de Aldi doet het nog beter.

Lijkt me dat er voor Koeman een hoop duidelijk geworden is… sommige spelers vielen echt door de mand en anderen onderscheidden zich juist enigszins positief. En we kunnen nu toch ook wel stellen dat het tijdperk van dijk echt afgelopen is. Tijd voor een nieuwe aanvoerder.

14 juni 2023 om 23:40

Voor mij is ook weer veel duidelijk geworden over alle ballen lang naar voren Koeman....

14 juni 2023 om 23:54

Absoluut, het leek wel alsof hij even alles in één wedstrijd wilde proberen en dan uit pure armoede maar weer op lange ballen en weghorst terugvalt. Niet echt heel veel belovend voor de toekomst.

Tactiek van Koeman terecht afgestraft. Je begint met Gakpo op 9 en Koopmeiners op 10. Twee spelers die helemaal niet thuishoren op die posities. Terwijl je dat gewoon simpel kan oplossen door Simons op 10 te zetten, Gakpo links en een echte spits op 9. Je vergooit zo de eerste 60 minuten en loopt daarna achter de feiten aan. Voor de posities van Wieffer en Geertruida heb je ook betere opties dan twee eredivisie spelers.

Dat zomerpartijtje tegen België heeft ook wel veel gemaskeerd. De verwachtingen waren hoog, zowel op het wk als nu in de NL

De wissels voegden, op Lang na, niets toe.
Die hebben je hier de overwinning gekost.

Wijnaldum, Bergwijn, Weghorst, de Roon, wat moet je ermee?
Malacia heeft bij United aangetoond op alle fronten tekort te komen, leuk voor de Eredivisie maar internationaal heb je er niets aan.

En dan heb je Koeman… tja, daar is al genoeg over gezegd

Wijnaldum is nu echt wel passé, had Reijnders het minder gedaan dan versnelling 1? Virgil heeft idd ook zijn beste tijd wel gehad. Veerman ipv Koopmeiners was ook logisch geweest. En ik betwijfel of dumfries beter is dan de jongen waarvan Koeman vind dat hij, na een ontzettend lang seizoen, bedankt voor een jeugd EK.

De Roon viel redelijk in, net als de ijverige Lang.

Er is nog een hoop werk voor Koeman wil dit elftal gaan vlammen, maar de potentie is er zeker.

15 juni 2023 om 00:16

Koeman kan niet zonder Wijnaldum. Dan had ik nog liever Klaassen gezien. Die wil er nog wel eens eentje in jassen....

Masterclass van Lukita. Weer paar binnenkant voetjes gezien om je van af te likken. Penalty gewonnen, assist, uit penalty gescoord. Ongelofelijk, wat een speler. Bijna 38. Zo blij dat die nog een jaar bij Real blijft. De perfecte mentor van Bellingham.

Nederland? Dramatich, echt dramatisch. Besef ff dat je in eigen huis gewoon volledig gedomineerd bent door Kroatie. Armoede ten top. Schaamte gieren door me lijf heen als ik zo Weghorst zie spelen. Ook liet Xavi zien dat nog een jaar PSV of zelfs 2 jaar PSV, hem goed zal doen. Dit niveau is nog te hoog voor hem.

Nederlands voetbal is echt dood. Je gaat nooit zin krijgen om naar dit elftal te kijken.

Koeman heeft het niet meer. Tactisch gewoon zwaar afgebluft en met hele onbegrijpelijk wissels. Het is klaar.

Tis wel echt een zooitje vullis hoor. We gaan weer met knikkende knieën naar het volgende EK. Er zitten er een paar bij waar je wel wat mee zou kunnen, maar teveel die nutteloos zijn. Een de Roon, Bergwijn, Malacia, Weghorst, Koopmeiners wtf doen ze? Als dan ook nog de “wereldspelers” van Dijk en Frenkie lopen te kloten is het klaar. Het zou ook lekker zijn als we weer eens een topkeeper zouden hebben, maar Bijlow is niet veel beter dan een Cillessen of Noppert. Zo eerlijk moet je zijn. Misschien Verbruggen of Flekken dan toch maar op goal zetten?

14 juni 2023 om 23:42

Waarom zo afgeven op Bijlow? Van de 4 tegengoals waren er 2 penals en een onhoudbaar schot. Zou me eerder druk maken om de overige 10 posities en met name die 4 voor de keeper....

14 juni 2023 om 23:57

En bij de andere 2 goals ging hij niet vrijuit. Moet er ook bijzeggen dat er voor hem ook genoeg fout ging.

15 juni 2023 om 00:08

Bijlow een drama gewoon slecht.

15 juni 2023 om 10:43

De feiten worden gewoon benoemd. Daar hoort ook het falen van Bijlow bij. Net als van Dijk, F. de Jong. Vooral Koopmeiners en Gakpo. De lachwekkende invalbeurten van Bergwijn en Wijnaldum. Zie je wel, ook niet spelers van Feijenoord worden bekritiseerd. Dan valt het toch wel weer een beetje mee, vind je ook niet;-)))

Ik ben natuurlijk Feyenoorder... En helemaal kleurloos kijk ik er dan ook niet naar... Toch wil ik wel zeggen dat hoewel Bijlow absoluut niet vrijuit gaat bij de tegendoelpunten er wel echt flink gekeken mag worden naar de verdediging en dan met name Van Dijk. Het is gewoon een grote ongeorganiseerde puinhoop achterin en VVD zou dat neer moeten zetten. Die man heeft al moeite genoeg om zelf een keer normaal in te grijpen. Staat ie weer verongelijkt te zwaaien met zijn armpjes terwijl ook hij had moeten ingrijpen bij de 1-2. Eigenlijk was het hele team in de 2e helft vreselijk.

14 juni 2023 om 23:41

Lekker laten lullen. 2 penaltys en een onhoudbare bal tegen.
1 bal dus die hij misschien had moeten hebben. Elke keeper speelt wel eens wat minder. Maar als die mannen voor je zo slecht spelen, kun je er weinig aan doen....

14 juni 2023 om 23:53

Maar bijlow zou doe pingels toch wel ff pakken met zijn uitstraling

15 juni 2023 om 00:37

Heb je mij nooit horen zeggen. Een penalty moet 100% raak zijn. Mits goed ingeschoten is een keeper 999/1000 x kansloos.

14 juni 2023 om 23:42

Van Dijk acteert nog de grote jongen, maar levert niet meer. Gaat duels uit de weg en wijst bij een tegendoelpunt direct naar een ander. Volgende keer gewoon Botman op zijn plaats. En Frenkie de Jong heeft vanavond naar zijn meester kunnen kijken. Overigens, Bijlow was ook slecht....

14 juni 2023 om 23:45

Het was zeker niet de beste wedstrijd van Bijlow. Van Dijk was barslecht vandaag. Eigenlijk al ruime tijd slecht bezig.

15 juni 2023 om 00:19

Bijlow Malacia Frenkie en Geertruida toch ook heel matig bij die tegengoal (+ afgekeurde). Als ze zo slecht spelen om hem heen, dan kan VVD er ook niet alles aan doen. Matige pot van de volledige achterhoede van Oranje.

Deze generatie mist gewoon iets. Krijg altijd het idee dat ze niet helemaal leven voor de sport, niet op en top prof zijn. En ze een stukje mentaliteit missen. Ja, je staat 6e van de wereld maar veel beter dan dit gaat het niet worden. Op eindtoernooien (als we die halen) moet je ook geen hoop hebben.

15 juni 2023 om 01:42

Ze missen een topspits, daar waar je er in het verleden wel 3 of 4 van had.

Nu is het helemaal niks, je mist eigenlijk Vincent Janssen zelfs nu.

Gakpo kan soms echt schrikbarend slechte wedstrijden spelen.

Zoveel kwaliteit en dan zulke armoede op het veld. Los zand, geen mentaliteit, geen motivatie, geen leiderschap, geen bravoure op een uitzondering na, geen balsnelheid, geen passie, geen initiatief, niks noppes nada. Al jaaaaaaren lang is dat tergend langzame en stroperige voetbal om je kapot aan te ergeren. Dat is ook helemaal geen Hollandse school, daar zat veel meer tempo in, veel meer diepgang, veel hardere verdedigers die spitsen onzichtbaar maakten. Bij ons kan een weggestopte Kroaat uit de 8e divisie nog een doelpunt maken. Om gek van te worden. Ik val zelf ook in herhaling merk ik, maar laat de KNVB eens wat doen aan die zogenaamde topsport cultuur / mentaliteit. Want die is er niet. Het zijn een zooitje miljonairs op een schoolreisje die niet willen dat het shirt vies wordt. Niemand vecht voor volk en vaderland.

Nou geweldige keeper die Bijlow, precies 0 keer goed gezeten in de hele wedstrijd. Straalt ook 0 vertrouwen uit naar de verdediging.

Simpel.

Bijlow
Frimpong
De Ligt
Van Dijk
Ake
Frenkie
Wieffer
Malen
Xavi
Lang
Gakpo

Gakpo Geertruida, Bergwijn, Malacia, Wijnaldum mijn God wat zijn die door de mand gevallen vandaag. Koopmeiners nooit meer selecteren.

Als je aanvoerder al zo structureel alibi staat te verdedigen heb je niks te zoeken op dit niveau. Koeman is echt niet de juiste man, doorselecteren! Dat zie ik hem niet gauw doen. Als je je ploeg zo omzet en zo wisselt moet je ophoepelen.

Weghorst is geen voetballer

Allereerst wil ik even lachen om de mensen die meteen roepen dat Bijlow nooit meer opgesteld moet worden. 2 penalty's en een onhoudbaar schot waar 3/4 spelers van oranje staan toe te kijken. Die andere bal had hij wel moeten hebben. Maar dus om 1 bal gaan we roepen dat we nooit meer Bijlow willen. Lachwekkend de mensen op deze website.

Eerste helft was nog wel aardig.
Gini kan samen met Blind thuis blijven. En ons Wout werk hard en is sympathiek maar die kan dit niveau dus echt niet aan. Je staat gewoon met 10 man en een lantaarnpaal voorin.
Van Dijk worstelt weer met zijn vorm. Ik zelf vond Geertruida de beste nederlandse verdediger.

14 juni 2023 om 23:43

Bijlow was voor de rest ook gewoon slecht, heel onrustig en onzeker ogend. Ik kan me oprecht geen goed moment van hem voor de geest halen vandaag.

14 juni 2023 om 23:47

Gelukkig ben je geen Feyenoord supporter anders had ik je beticht van het hebben van een gekleurde bril.

14 juni 2023 om 23:49

Te voorspelbaar deze reacties. Bijlow was inderdaad niet op zijn best. Maar als 3 van de 4 ballen onhoudbaar zijn ligt het probleem toch echt ergens anders

14 juni 2023 om 23:55

Wel altijd afgeven op een cilissen als ie geen pingels pakt, maar ni zijn die ineens onhoudbaar?

14 juni 2023 om 23:57

Altijd grappig als mensen roepen dat goals onhoudbaar zijn. Maar vervolgens bij wereldreddingen wel roepen dat onhoudbare ballen zijn.

Net zoals je ze er zo geweldig in kan schieten, kan een keeper ballen er ook zo geweldig uithouden. En daar ontbreekt het bij Bijlow dus aan.

14 juni 2023 om 23:58

Je kan wel vingertje gaan wijzen maar leg dan ook je vinger op de zere plek. Waar ligt het volgens jou aan dan?

Want het ligt niet aan Geertruida en niet aan Bijlow toevallig twee Feyenoorders. Wat een toeval. Vandaar dat ik het heb over een gekleurde bril.

Het is je ook ontgaan zeker hoe bijlow schandalig lelijk werd uitgekapt waarna er op de lat geschoten werd?

Geertruida speelde een redelijke pot maar als je 5 goals tegen krijgt heeft geen enkele verdediger het goed gedaan

15 juni 2023 om 00:14

@jajoh dat hij uitgekapt werd was een goede actie van hem. Toen de Kroatische speler de bal kreeg dook hij er boven op om de goal te verkleinen en daarmee zorgde hij er voor dat hij niet vrij op goal kon schieten. Dat daarna het hele elftal uit positie was waardoor die Kroaat kon kiezen aan wie ie em af zou leggen. Ik zat recht achter de goal en dit was echt het enige wat hij kon doen op dat moment.

15 juni 2023 om 02:25

Alle 4 achterin zijn te zwak> doorselecteren!!

15 juni 2023 om 10:14

Je zegt letterlijk zelf "die andere bal had hij wel moeten hebben", als je als keeper die bal dan niet hebt, dan heb je toch gewoon een zaadpot gespeeld?

Nou Bijlow is dus absoluut niet 1ste keeper, was niet top. Van Dijk ook niet al te best. Deze keeper zou nooit het verschil maken en zeker al niet bij penalty's. Door selecteren..

Het lijkt wel alsof jullie altijd wel iets te zeuren hebben. Van gaal begon met noppert als eerste keeper en iedereen riep om bijlow. Nu is bijlow eerste keeper, is het ineens een matige keeper. Blind starte onder van gaal en blijkbaar moest malacia starten. Nu start Malacia en dan is ie ineens matig. Dit hele elftal is gewoon matig, accepteer dat een keer. De tijden van Robben, sneijder, van persie, van Bommel, Van der sar etc etc zijn voorbij.

15 juni 2023 om 00:58

Malacia stond niet eens basis, je hebt de wedstrijd niet eens gezien. Niet dat het uit had gemaakt, want je snapt er geen ruk van

Koeman pak je treintje en wegwezen. Nergens succesvol geweest en nu weer een drama. Lekker reactie voetbal spelen en het initiatief bij de tegenstander laten. Stop met trainer zijn. Hoe vaak wil je nog laten zien dat je geen goede trainer bent?

Geweldig dit. Na die afstraffing tegen Frankrijk er nog omheen lullen dat je de belangrijkste spelers miste. Maar dan vervolgens tegen een Kroatie waar de merendeel zo gemakzuchtig over doet ook weer volledig afgaat.

Het gaat al mis dat je de wedstrijd start met de enige twee rechtsbacks in je selectie. Gevolgd is dus dat je helemaal niks meer achter de hand hebt. En dit wel nodig bleek te zijn. Je kon de beschikking hebben over Dumfries, Geertruida EN Frimpong, maar ja dan kies je liever voor Blind dieje niet eens gebruikt.

Vervolgens ga je bij achterstand een opportunistisch tactiek hanteren dat compleet niet geschikt is voor een knockout wedstrijd. Ja, ze maken met wat geluk de gelijkmaker diep in de blesuretijd, maar het blijkt wel weer dat hier niet over nagedacht is dat je vervolgens nog een half uur extra moet spelen.

Ja dat ga je dus niet volhouden met een centrale verdediger in de spits samen met een spits die niet kan scoren, een gebroken verdediging en uitgeput elftal waarvan de helft niet eens in vorm is.

Nu hopen dat ze zondag ook weer afgaan en dan moet Koeman zich voorlopig wel koest houden met zijn betweterige selectiebeleid.

15 juni 2023 om 01:44



Na 90 minuten blessuretijd speel je gelijk. Volledig afgaan versta ik toch iets anders onder (die wedstrijd tegen Frankrijk bijvoorbeeld). Die wissels waren wel dramatisch.

15 juni 2023 om 10:48

Over dat stukje opportunisme ben ik het niet met je eens. Want tijdens de laatste 5 minuten kreeg Oranje 3 kansen op een doelpunt, waarvan er eentje werd benut. En daarbij, dat vind ik veel leuker om naar te kijken, in plaats van dat oeverloze kansloze rondspelen zonder doel. Zie ook het verloop van de wedstrijd tegen Argentinië. Maar merkwaardigerwijs gaan we daarna weer over in de geijkte modus. Dus weer lekker afwachten. Nee, laten we maar wat meer ongecompliceerd aanvallen. Worden tegenstanders nerveus van!

Opnieuw Modric masterclass, op zijn ouwe dag! Wat een eind baas is dat. Voor mij echt wel een van de beste, misschien wel de beste middenvelder ooit.

15 juni 2023 om 00:08

Zeker de beste van zijn generatie, als je bedenkt dat de 39-jarige Iniesta - die weliswaar een jaar ouder is - al 5 jaar in Japan speelt en inmiddels dit seizoen ook gestopt is. Modric speelt nog steeds op het hoogste niveau, gaat nog een jaartje door, speelt finale en halve finales WK, wint de CL, La Liga en weet ik hoeveel cups in die tijd dat de Spanjaard in de J-league zijn brood verdient.

15 juni 2023 om 09:01

Iniesta prime is gewoon beter dan Modric prime. Iniesta was een magier/tovenaar aan de bal. Alles wat Iniesta aan de bal deed, gebeurde met optimale elegantie gekoppeld aan efficiëntie. Iniesta en Zidane staan zeker nog wel boven Modric imo. Desondanks is Modric een geweldenaar en 1 van de beste middenvelders ooit.

Mazzel he, met je drie 6-en op het middenveld. Wat een laffe, waardeloze coach is die Koeman toch, met zijn eeuwige verdedigend denken en degelijkheid.

Wanneer komt er nou eens een goede coach voor de groep die de ware Hollandse School zonder 'realisme' speelt, zoals het bedoeld is.

Voor Luka Modric heb ik geen woorden meer. 37 jaar en speelt daar na een superlang seizoen , vandaag gewoon 120 minuten de pannen van het dak. Wat een baas. Lukita forever!

15 juni 2023 om 00:01

Ja op dit niveau wil het nog wel lukken, tegen city was ie nergens te bekennen. 38 jarige modric nog steeds te goed voor een middenveld van eredivisie niveau.

15 juni 2023 om 09:28

Mag het ook eens een keertje wat minder? Tegen City is heel Real Madrid weggespeeld. Modric is nog altijd wereldklasse.

5 schoten op doel en 4 goals.
OLIJ IN ORANJE!!!

Van Basten, Kluivert, van Nistelrooij, van Persie en WeGhOrSt. Wat een armoede. Er komt echt een hele act het veld op met die gozer. Die gebaartjes en maniertjes van hem pasten totaal niet in de wedstrijd.Gelukkig stond er een speler als Modric op het veld om de pijn in mijn ogen die Weghorst veroorzaakte te verzachten! Wat een speler die Modric. Echt een kunstenaar .

15 juni 2023 om 00:56

Weghorst is de meest useless speler op dit niveau die je kan bedenken. Ongelooflijk, die gozer heeft echt het maximale eruit gehaald

Ik heb echt helemaal niets met Koeman, onze geldwolf die denkt dat hij echt de koning is en alle wijsheid in pacht heeft. Koopmeiners heeft echt nog nooit een knappe wedstrijd in het nl elftal gespeeld en blijft hem maar opstellen. Hij laat Frenkie 40 km lopen terwijl als je Timber achterin zet Frenkie niet zo ver hoeft terug te zakken. Maar nee, die laat hij 120 min op de bank. Weghorst heeft echt geen bal geraakt, maar een andere spits neemt hij niet mee. Wat een kneus die Koeman.

Wat een mild commentaar op tv. De eerste helft was meer dan prima? We hebben een middelmatig team zonder topaanvallers. Middenveld ook beschamend op internationaal niveau. Wieffer en koopmeiners, echt bijna elk land in europa heeft betere spelers op de bank zitten. Ik denk met weemoed terug aan robben van persie sneijder kluivert en nistelrooy. Zolang we geen vergelijkbare spelers hebben kunnen we beter stoppen. Weghorst in oranje…. Dat zou toch tot kamervragen moeten leiden

Heeft Wijnaldum zich al ingeschreven voor de Vierdaagse? Kan hij lekker lange wandelingen maken.

15 juni 2023 om 00:15

Doe Weghorst, koopmeinets en Bijloke er ook bij, wegwezen

15 juni 2023 om 00:22

Hij zou 32 zijn...maar daar geloof ik al jaren niet meer in. Bankzitter bij n Italiaanse subtobber

Wanneer n coach nu nog met n speler als Wijnaldum durft aan te komen is hij pd ongeschikt. De als n 40 jaar ogende speler is al 3 jr totaal niks, bij L"pool niet, bij PSG niet en bij Roma niet..

Bijlow - redde nog n paar keer goed in de verlenging maar oogt onzeker en dus niet beter als n Olij van Sparta
Dumfries- als t renpaard niet kan rennen is het houten klaas. Echt gn kwaliteit
Ake - nog de beste verdediger
Van Dijk - goed in wijzen hoe de rest t moet doen maar ik vind Botman al veel beter. Doorselektern Koeman.
Geertruida - aardig
Malacia- geen niveau genoeg.
De Jong - vergelijk m eens met Modric, min of meer dezelfde rol dan is Luca op zn 37e nog een klasse beter.
Wieffer- een van de betere. Gewisseld vr n Wijnaldum: triest
Koopmeiners- of je geeft m een vrije rol als bij Atalanta of je stelt m niet op. Koeman verlamt deze speler
Malen- redelijk, zou kunnen blijven
Bergwijn- onzichtbaar zoals hij bij Ajax ook niet meediet. Weg ermee
Weghorst- leuk vr laatste 6 min maar must niveau
Gakpo- nauwelijks zichtbaar maar ik zie m liever vanaf links
Simons- hype. Probeer zo n joch eerst maar es 2 jaar in Jong Oranje. Niks vandaag

Conclusie: Nederland is 5 kwartier weggespeeld en mag met 2-4 nog blij zjjn, de 2-5 belachelijk afgekeurd. Kroaten zijn veel en veel beter op technisch gebied. Genoten van Modric, Petkovic, Perisic, Maijer etc

Gelukkig deed Frimpong niet mee, anders had je er wel 4 tegen gekregen vandaag. Goede keuze van Koeman.

Ik zou zeggen tegen clubs als rkc Sparta go ahead, wanneer je tegen Feyenoord moet ff paar keer proberen van 20m te schieten op goal gegarandeerd dat er een paar in gaan vliegen, wat een matige keeper die Bijlow. Doelpunt tegen Montenegro toen moest ie ook pakken

Malacia ziet er nog uit als een pupil en speelt als een pupil. Weghorst, nog nooit iemand gezien die zo useless is op dit niveau. En die spelen dan voor Manchester United

Het ontbreekt allemaal aan mannen voorin en op het middenveld. Iedereen speelt schijtvoetbal en spelers als Frimpong, Bakker, Botman krijgen maar geen kansen. Quinten Timber op nummer 10 zetten is ook zeker niet verkeerd, maar die krijgt niet eens de kans. Wijnaldum en Bergwijn, de 2 spelers die amper wat laten zien sinds paar jaar. Dat ze Frimpong nog steeds geen kans geven is grootste blunder. Bakker had ik ook willen zien. Kluivert mag ook eens een kans krijgen. Snap niet waarom ze steeds terug vallen op de ideale schoonzonen Weghorst, Bergwijn, Wijnaldum, Dumfries, Koopmeiners. Het lijkt erop dat als je goede gesprekspartner bent, ABN spreekt, maar niet kan ballen. Dan is kans groot dat je een basisplaats krijgt. Lijkt wel alsof het kantoorziekte waarbij vriendjespolitiek een rol speelt, ook is overgewaaid naar het voetbalveld van Oranje.

Bijlow
Frimpong
Botman
Ake
Bakker
Frenkie
Xavi
Wieffer
Malen
Kluivert
Gakpo
15 juni 2023 om 01:48

Nou zo welbespraakt is Bergwijn ook niet, dat interview gemist tijdens het WK?

Dit voelt net als tegen Argentinië. Je dwingt in de laatste minuut een verlenging af, maar doet er dan niks aan om die wedstrijd nog te winnen...

Kroatië is te goed, Oranje is slechts middelmaat. Als alles de goede kant op valt kan Oranje een keer winnen van een topland. Met dit materiaal zou de poulefase op een eindtoernooi overleefd kunnen worden, alles wat daarna komt is een extraatje… wat ik niet snap is dat Nederland geen spitsen van formaat meer kan grootbrengen… Waar zijn de Cruyff, Van Basten, Bergkamp, Kluiverts van deze tijd??!

Ik vraag me af waarom niemand van Dijk aanhaalt. Ik vond hem gewoon met afstand de slechtste man op het veld, geen passing geen dekking, hij schuift het tweede doelpunt weg op Teun maar sorry hij staat lucht te dekken. Diepe passes die telkens over de achterlijn gingen. Als aanvoerder had ik veel beter verwacht. Maar zoals in Engeland wel gebeurd durven wij hem hier in Nederland niet aan te pakken

Dit was Jongens tegen volwassen mannen, in de verlenging helemaal weggetikt. Mischien in minder in de spiegel kijken en je Tatoos etc showen op Instagram etc. Maar eens als mannen voetballen. Het is erg Matig vanaf de 2de helft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren