Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Erik ten Hag wil aanbieding verhogen; Ajax vraagt nu 125 miljoen euro’

Laatste update:

Er is Erik ten Hag alles aan gelegen om dubbel toe te slaan bij Ajax, zo meldt The Times. De manager van Manchester United dringt intern aan om de aanbiedingen voor Lisandro Martínez én Antony nog verder te verhogen. Ajax verlangt inmiddels 125 miljoen euro voor een zogeheten packagedeal, terwijl the Mancunians op dit moment 110 miljoen euro willen betalen, zo klinkt het.

The Times bevestigt de informatie van De Telegraaf dat het bod op Martínez is verhoogd tot vijftig miljoen euro inclusief bonussen, waarvan donderdagavond laat melding is gemaakt. Hoewel Ajax datzelfde bedrag exclusief bonussen verlangt, komt de aanbieding dus heel dicht bij de vraagprijs. Voor Antony werd vanuit Manchester United het laatst zestig miljoen euro geboden, hetgeen liefst twintig miljoen euro minder is dan wat Ajax vraagt.

Hoewel zowel Martínez als Antony aanstuurt op een hereniging met Ten Hag, heeft Ajax geen van beide aanbiedingen geaccepteerd. De Amsterdammers hebben daar geen haast mee en willen eerst vervangers aantrekken. Bovendien wenst de nummer één van de Eredivisie liefst 125 miljoen euro binnen te halen met de verkoop van beide Zuid-Amerikanen.

De Britse kwaliteitskrant bevestigt de informatie van BILD dat Ten Hag contact heeft opgenomen met Brian Brobbey, maar verwacht niet dat de twintigjarige spits van RB Leipzig daadwerkelijk naar Manchester komt. Brobbey wijkt niet af van zijn wens om terug te keren in de Johan Cruijff ArenA. Eerder kreeg Ten Hag al nul op het rekest van Jurriën Timber, die kiest voor een extra jaar bij Ajax om zijn WK-deelname niet in gevaar te brengen. The Times meldt overigens dat Ten Hag ook probeert om videoanalist Kevin Keij over te nemen van Ajax.

Is het verstandig voor Ajax om 110 miljoen euro voor Lisandro Martínez en Antony te accepteren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

50 en 60 miljoen.. dat is een smak geld. Als de scouting op orde is en waardige alternatieven haalbaar, dan kun je dit haast niet weigeren.

10 juli 2022 om 09:01

Dat lijkt me ook. Deze bedragen ga je niet meer krijgen. Naast dat je ontevreden spelers krijgt als je het niet doet; gewoon doen!

10 juli 2022 om 09:48

Idd *Exclusive* En zullen daardoor minder waard worden als ze ongemotiveerd minde presteren.

10 juli 2022 om 10:39

Je wilt toch juist dat ze minder protesteren? 😋

10 juli 2022 om 12:17

Dat zou wat zijn als de voetballers zouden gaan protesteren voor meer salaris.
Heb het aangepast 😁

10 juli 2022 om 12:43

Deze bedragen niet meer krijgen? Je hebt het over relatief jonge internationals van Argentinië en Brazilië, die hebben bewezen uit te kunnen blinken in de CL. De hoofdprijs en niks minder dan dat.

10 juli 2022 om 13:10

Dit zijn hoofdprijzen voor Ajax.

10 juli 2022 om 17:22

@brigabier, dat gaan we zien. Voor Bergwijn is er nu ook weer een record verbroken. Als De Ligt en De Jong 2 jaar geleden al 80+ miljoen opbrachten en de markt nog gekker is geworden, lijkt het me sterk dat 50 of 60 miljoen per se de hoofprijzen zijn voor Ajax.

11 juli 2022 om 01:58

Nunez ging toch ook voor 75 miljoen naar liverpool. Joao felix voor 100 naar atletico. Deze bedragen moeten Nederlandse clubs ook gewoon kunnen pakken. Wij doen echt niet onder voor de Portugese clubs

10 juli 2022 om 09:09

Je kan ze nooit een op een vervangen dus wordt Ajax er altijd zwakker van. Dan moet Ajax weer meerdere talenten kopen en hopen dat er een paar doorbreken. Krijgen we een tussen jaar.

10 juli 2022 om 09:54

Na Ziyech, de Ligt, de Jong zijn er weer andere toppers gekocht of opgeleid. Als Ajax zijnde kun je zulke spelers niet (lang) behouden. Ajax is nog steeds een opleidingsclub die niet op kan boksen tegen de Europese top. Die zijn toppers snel zal laten gaan bij een goed bod. Dat tussenjaar zal altijd zo zijn. Straks vallen Blind, Tadic Pasveer Stekelenburg weg. Dan ga je weer je ervaring missen. Er is altijd wel weer wat. Het zal altijd om de 2a 3 jaar zijn dat een club als Ajax zal moeten bouwen aan een nieuw team

10 juli 2022 om 10:00

Ajax heeft altijd wel een tussenjaar. Gewoon cashen en het tussenjaar voor lief nemen. Vooral in de cl want nationaal moet je toch wel nog steeds mee kunnen strijden, mits de trainer niet al te koppig is.

10 juli 2022 om 10:02

Ajax hoeft er collectief helemaal niet op achteruit te gaan. Meer dan 65 miljoen voor een Antony die 10 goals en 8 assists toe heeft gevoegd in 30 wedstrijden kun je natuurlijk niet weigeren. Denk dat je voor maximaal de helft van dat geld wel een vervanger kan halen die minstens zulke cijfers weet te overleggen. En laten we nou heel eerlijk zijn, het is echt niet zo dat Antony de eredivisie aan flarden schoot, en er met kop en schouders boven uit stak.

10 juli 2022 om 10:07

Antony stak er wel degelijk met kop en schouders bovenuit. Zijn rendement was nog niet wat het was, hoewel hij natuurlijk een uitstekend jaar in de Champions League heeft gehad zowel qua niveau als rendement.

10 juli 2022 om 10:09

Je krijgt geen tussenjaar als je op twee posities verzwakt, en je andere posities doorgroeien. Noem het een soort van ideaalcomplex ...

10 juli 2022 om 10:10

"Gewoon cashen en het tussenjaar voor lief nemen." Hahaha, de wens is weer de vader van de gedachten. Je hoopt gewoon dat Ajax eens een tussenjaar krijgt, maar al je hebt opgelet verkopen ze eigenlijk al minstens 5 jaar niet meer dan 3 echte sterren die bovendien vaak al zijn opgevangen met of talent of nieuwe aankopen. Antony zou dus eventueel kunnen vertrekken nog, maar Martinez is helemaal geen plaatsvervanger en dus moet de absolute hoofdprijs worden betaald of gewoon een jaartje langer Martinez. Een tussenjaar in de CL is totaal niet aantrekkelijk want juist overwinteren levert weer een smak geld op, naast dat goed presteren in de poulefase ook veel meer oplevert. Ajax hoeft niet te verkopen dus waarom zouden ze.

10 juli 2022 om 10:24

@cr7_arsenal
"Denk dat je voor maximaal de helft van dat geld wel een vervanger kan halen die minstens zulke cijfers weet te overleggen."
Het gaat er niet alleen om dat Ajax het geld heeft om een vervanger te halen maar hoe kan Ajax iemand overtuigen om in de eredivisie te gaan spelen?

10 juli 2022 om 10:48

50 miljoen is toch ook de absolute hoofdprijs? Ik hoop zelf dat m’n club dat bedrag niet gaat bieden. Je komt op precies het verkeerde moment voor hem aangezien Ajax hem niet kwijt wilt. Normaal gesproken is hij Max. 35m waard..

10 juli 2022 om 10:59

In de ogen van een Ajacied stak hij er bovenuit ja.
Ik schouw hem in hetzelfde schuitje als Sinnistera en Karlson die overigens beide vele malen effectiever waren in de eredivisie.

10 juli 2022 om 11:25

Hahahaha Sinnistera en Karlsson. Moest even mijn koffie binnen zien te houden. Gelukkig doet de markt, scouting en mensen die meer zien dan wat cijfers hun werk. Heerlijk hoe andere naar vooral hun eigen spelers kijken.

10 juli 2022 om 11:45

Qua eredivisie prestaties het afgelopen jaar heeft die gewoon gelijk.

10 juli 2022 om 11:58

Cijfermatig gezien wel ja. Maar we hebben in de eredivisie wel vaker spelers gezien die prachtige stats hebben gehaald, maar waarvan praktisch iedereen wist dat ze niet zo denderend waren. En hier is niet zo moeilijk te zien dat antony meer talent heeft, en ook op dit moment gewoonweg beter is dan die 2.

10 juli 2022 om 12:01

Je ziet inderdaad dat die jongen veel talent heeft. Maar het is er nog nooit in die mate uitgekomen vind ik dat je er even 60+ miljoen voor neertelt.

10 juli 2022 om 12:10

Ik zie het anders. Anthony hoe goed hij ook is, hij is niet onvervangbaar. Zeker niet nu ihattaren lijkt op te staan en er is ook met de komst van bergwijn diepte is ingekocht. Martinez wordt iets lastiger maar als je Frankie en De Ligt hebt kunnen vervangen dan kan dat voor Martinez ook!

10 juli 2022 om 12:19

@bongiorno lekker rendement 3 goals in 11 wedstrijden in de CL.. noem je dat uitstekend?
Anthony wordt echt gehypt door mensen zoals jij. Talent heeft hij wel maar hij heeft nog weinig laten zien.. tegen Malacia en Wijndal had hij het heel moeilijk. Zou mij niks verbazen als hij flopt bij United. Voor 50 miljoen had ik liever Sterling gehaald

10 juli 2022 om 12:27

@njfromvol

Twee posities? Was het maar waar. Haller, Mazraoui en Gravenberch zijn al weg. Met Martinez en Anthony zou je op vijf basisspelers komen die zouden vertrekken. Gewoon het halve elftal dus.

10 juli 2022 om 12:31

Hij heeft in geen enkele competitie onder de 200 minuten per goal gezeten, ook geeft hij niet veel assists.. leuke acties af en toe maar rendement is niet bijzonder. Zijn transferwaarde ligt rond 35 miljoen, wie naast United is nog meer geïnteresseerd in hem voor een bedrag boven de 40 miljoen? Als Ajax deze deel van 110 miljoen niet accepteert zijn ze echt heel dom bezig. Beiden spelers zijn vervangbaar en geen andere club gaat dit neerleggen. Straks schakelt United verder naar Dyabala of Dembele en dan zit je met een ontevreden Anthony. Die zal dan wel weer een paar elleboogstootjes gaan uitdelen en dan verkoop je hem volg4nd jaar niet eens voor 30 miljoen

10 juli 2022 om 13:22

Echt, mensen die alleen maar blind naar statistieken kijken, vermoeiend. Door Anthony gaan het elftal over de volle breedte beter voetballen, omdat hij constant dreiging heeft. Daarnaast kan hij z’n mannetje uitspelen. Een enorm verlies voor Ajax mocht hij gaan!

10 juli 2022 om 13:50

Antony beter dan Sinisterra? Op basis van wat? Dat hij toevallig bij Ajax speelt. Sinisterra heeft de meeste voltooide dribbels, meeste key passes en meer goals en assists dan Antony bij een club die minder presteerde. Ja Antony is goed maar volgens sommige hier strijdt hij om de gouden bal met Mbappe…

10 juli 2022 om 14:05

En dat maakt hem 60 miljoen plus waard?

10 juli 2022 om 14:11

Ik noem Manchester United op dit moment en ook komend seizoen geen Europese top hoor. Een grote club maar op dit moment geen Champions League niveau.En Ten Hag toont nu toch echt aan dat zijn kennis van spelers uit andere competities als de Nederlandse vooral Ajax ver te zoeken is. Erg zwak hoor om Ajax volledig uit te kleden.

10 juli 2022 om 14:25

60 miljoen voor anthony!?? Op de skelter zou ik hem brengen. Leuk spelertje maar in mijn ogen niks speciaals en zeker niet beter als een sinisters. Die kan je toch zo vervangen voor een speler van 15-20 miljoen. Wat martinez betreft, tj daar weet ik het ook niet zeker van. Is nou niet dat ze wekelijks tegen beesten van spitsen spelen en de groep in de cl van ajax was nou ook niet echt de sterkste. Voor 50 zou ik het ook wel weten

10 juli 2022 om 15:02

Niet overdrijven, want sini is leuk en aardig maar het blijft maar Feyenoord hé!

10 juli 2022 om 16:11

Ik zou het niet eens zo gek vinden als Ajax zich voor Karlsson zou melden als Anthony naar ManU gaat. Ook een creatieve speler met diepgang en een dribbel.

10 juli 2022 om 09:10

De vervanger van Antony moet gewoon Ihattaren worden van 2 miljoen, met Berghuis erachter.
Een goede talentvolle cv en een percentage voor sap pauolo ben je ongeveer 38 miljoen kwijt. Houdt Ajax 85 miljoen over. Dan is de financiële situatie van Ajax die al ijzersterk was echt fantastisch.

10 juli 2022 om 09:56

Voorin heb je idd Brobbey Tadic Bergwijn en Ihattaren. Met Unuvar die door moet gaan breken

10 juli 2022 om 10:00

Je hebt Brobbey helemaal niet, ajax moet daar geen 25 mil voor gaan betalen.

10 juli 2022 om 10:18

Evt dan. Maar dan haal je hem niet. Wat heb je dan nog voorin??
Mensen die zeuren om het geld. Als Ajax het kan betalen dikke prima toch. Het is niet mijn geld

10 juli 2022 om 10:20

Als ze 110. + voor deze 2 vangen, kopen ze Brobbey (logischerwijs) gewoon.

10 juli 2022 om 10:30

Voorlopig heb je als deze twee vertrekken een basis van.
Pasveer
Rensch - timber - blind - wijndal
Alvarez - kudus - klaassen
Berghuis - bergwijn - tadic

Dit is een slechter team dan sinds we met bosz de EL finale hebben gehaald tot nu. Maar nog wel een beter team dan we daarvoor gewend waren onder oa de boer.

10 juli 2022 om 12:21

Denk dat Taylor zal gaan spelen ipv Kudus.

Maar met andere woorden is het niet goed genoeg. Verwacht dot seizoen ook meer van PSV en Feyenoord.

10 juli 2022 om 09:28

Dat zou je ook van Manchester kunnen zeggen. Als ik hen was zou ik de trainer terugfluiten en hem vertellen dat ze niet meegaan in zijn obsessie. Dit is gewoon veel te veel voor een kleine verdediger en een buitenspeler met een matige doelpuntenbetrokkenheid die alleen nog maar in de ED speelden in Europa.

10 juli 2022 om 09:32

En dan weer jaren aanmodderen. Ze gaan voor de visie van Ten Hag. Met deze spelers deed Ten Hag het uitstekend in de CL. Ze kunnen spelen in het systeem wat Ten Hag voor ogen heeft.

10 juli 2022 om 09:39

Ik wil niet flauw doen maar ik heb hier 2 jaar lang gelezen dat het belachelijk was dat Schmidt bij PSV de transfers zou bepalen en dat hij alleen maar 'zijn vriendjes' zou halen etc etc. Maar nu ten Hag het bij United doet zou het wel goed zijn? Als er bovendien iets afgelopen jaren duidelijk is geworden is dat voor de topspelers uit de Eredivisie de stap naar de top nog steeds te groot is. Hoe goed wij ook denken dat ze zijn. Vd Beek, Ziyech, Bergwijn, Luuk de Jong, Malen, en ga zo maar door. Zelfs Frenkie en de Ligt zijn niet onomstreden. Dan lijkt het me wel bijzonder onverstandig om als ten Hag bij een van de grootste clubs ter wereld je zo op de Eredivisie te richten. Het is al bewezen dat onze topspelers de top niet aankunnen zonder een tussentstop.

10 juli 2022 om 09:45

@Fossen, Ben het vanuit mijn zeer subjectieve clubvoorkeur vaak niet eens met supporters van andere clubs, maar hier ben ik het zeker mee eens. Daarnaast irriteert het mij dat je een club mede opbouwt naar succes maar op het moment dat je weggaat probeer je die "pilaren van het succes" te kapen en zou je het team zwakker achterlaten.
Nou moet ik zeggen dat 125 miljoen een hoop goedmaakt.

10 juli 2022 om 09:56

Niemand zegt toch dat het goed is wat Ten Hag doet?

10 juli 2022 om 09:58

Afossen zo werkt dat in de pl. De manager bepaalt alles. Geen lange termijn planning, behalve voor managers die het goed doen en lang aanblijven.

10 juli 2022 om 10:00

Als trainer van United zijnde zou ik tegen het bestuur zeggen dat ze sneller en eerder hadden moeten handelen. En de spelers voor iets goedkoper op te halen waren. Denk dat als ze eerder waren gekomen. Ze ong met 40a 45 miljoen overeen waren gekomen.

10 juli 2022 om 10:00

@JohanVlerksen, ik hoor er anders geen kritiek op zoals bij Schmidt, alleen mensen die balen dat hij Ajax leeg wil trekken.

10 juli 2022 om 10:01

@Ajajax Uhm... zijn we Bayern München gewoon maar even vergeten dan?? Tot zover heeft United nog niemand van Ajax gekocht

10 juli 2022 om 10:32

Want Pogba Sanchez Maguire AWB Bailly waren wel goede aankopen onder de vorige trainers???

Snap je punt. Maar een de Jong is echt wel een aanwinst voor United. En al vd Beek nu echt de kans krijgt kunnen we pas oordelen of die goed genoeg is.
Ziyech is echt wel een topper. Maar dat js echt een speler die lichamelijk fysiek te kort komt. Weinig Marokkaanse toppers in de PL. Dat is eenmaal zo.

10 juli 2022 om 10:43

Deden ze het uitstekend met Ajax in de CL? Beiden waren er nog niet bij toen Ajax de halve finale van de CL haalde, dus dan is 1 keer de tweede ronde halen al uitstekend tegenwoordig? Iets wat Man U zelf trouwens ook meermaals deed.

Je lacht je toch de ballen uit de broek als Man U in een zomer 140 miljoen uitgeeft en dan komt aanzetten met Malacia, Martinez en Anthony?

10 juli 2022 om 10:53

@AFC-BusbyBabe ja je kunt voor elke speler een reden verzinnen waarom ze het niet redden. Feit is dat ze het niet redden. Tot nu toe. Ze komen niet aan spelen toe of mondjesmaat. Dat is een feit. We moeten in Nederland misschien wat meer gaan accepteren en realiseren dat de spelers die we hier in de Eredivisie en die spaarzame CL wedstrijden zo goed vinden, simpelweg tekort komen voor de echte top. Maar als je hier 3x je man voorbij komt en wat goals maakt in de Eredivisie en 2x scoort in de CL, dan denken wij allemaal dat ze opeens wel de PL aankunnen. Niet dus. Als 1 speler het niet red door wat omstandigheden kun je dat nog een incident noemen. Maar als het gros het niet in 1x redt dan is er meer aan de hand en ligt het aan kwaliteit, niet aan het systeem, de trainer of de club. Spelers als Gakpo en Antony moeten gewoon naar een club als Leicester City, Sangare naar Everton, Martinez naar Arsenal etc etc. Niet direct naar een club die bovenin mee doet of mee wil doen en waar een leuk CL seizoen niet genoeg is.

10 juli 2022 om 12:10

@fossen, dat is toch niet waar. Er is genoeg kritiek op ETH geweest mbt Klaiber, Haller en Labyad. Alleen is die kritiek weggezakt, omdat ETH successen boekte. Dat laatste heeft Schmidt niet heeft gedaan. Verder zie je vaker een trainer oude bekenden meeneemt. LvG deed dit ook toen hij naar Barca ging. Blijkbaar is dat makkelijker om hun methode te implementeren. Maar goed, ik moet het nog maar zien met ETH. Ajax heeft perioden gekend dat ze onder hem geweldig speelden, maar er waren ook genoeg perioden dat het niet liep en dat eigenlijk de kwaliteit van de selectie en het nodige geluk het team er doorheen sleepte naar de kampioenschappen.

10 juli 2022 om 12:48

Maar Manchester ia nu de afgelopen jaren ook niet top. Dus moeten ze uit een andere vijver vissen. De toppers willen niet meer zo snel naar United. De enige spelers die naar United willen komen met evt potentie toppers te worden, zijn spelers die ten Hag onder z'n hoede heeft gehad.
En als je dan een spelrs als de Jong kan halen is dat voor United een aanwinst.

Want Pogba heeft het in 6 jaar tijd niet laten zien. Sanchez niet. Dus ook zulke spelers geven niet die garantie. Ten Hag heeft zulke spelers ook niet in zijn team. Die wilt juist een team bouwen.

Daar staat/stond United ook bekend om. Goede spelers halen. Om toppers te orden bij United.

10 juli 2022 om 13:25

United was ook geen top toen vd Beek gehaald werd. Tottenham niet toen ze Bergwijn haalden. Dortmund niet toen ze Malen haalden. Etc etc. United is een club die geen tussenjaar mag hebben of even rustig kan bouwen. Die moeten gewoon top 3 eindigen komend seizoen.

10 juli 2022 om 14:11

@ Fossen

De vergelijking met Schmidt gaat in deze niet op, mensen vergeten dat er nog amper iets over is van het scoutings netwerk van Manchester United. Bovendien heeft men voordat Ten Hag kwam ook de hoofd van de scouting ontslagen. Tel daarbij op dat Ten Hag in een giftige kleedkamer terecht kwam waar hij geen idee heeft wie hij echt vertrouwen. Geziend de unieke situatie waarin hij verkeerd vind ik het totaal niet gek dat hij voor spelers kiest die hij door en door kent. Uiteraard zie liever ik dat hij elders shopt, want ik moet er niet aan denken dat we de Champions League ingaan met alleen maar "nederladse koorknapen", dan laat ik nog maar even achterwege dat we al 4 basis waardige kwaliteit spelers zijn kwijt geraakt. Meer verliezen is in principe suicidaal, wat mij betreft houdt Ajax haar poot stijf en werkt men niet mee.

10 juli 2022 om 09:30

Zal langzamerhand wel doorgaan. Dat ze nog wat meer proberen te krijgen ok maar dit moet je niet meer stuk laten lopen. Voorin kun je gewoon opvangen. Zeker met Brobbey of een andere spits erbij, maar ook zonder lukt dat wel denk ik. Achterin wordt wel tricky ik hoop wel dat ze een goede CV erbij halen.

10 juli 2022 om 14:13

@ Ravel

We zijn al 4 basis waardige spelers kwijt, hoeveel geld we ook krijgen; nog meer basis waardige spelers verliezen is simpelweg niet op te vangen. En al helemaal niet met een nieuwe coach aan het roer.

10 juli 2022 om 14:35

Op zich ben ik t natuurlijk geheel eens met je. Maar als je richting dit soort bedragen gaat moet je gewoon verkopen. De scouting moet hier gewoon ook zn werk doen. Er moet toch wel ergens een Martinez waardig alternatief rondlopen voor 15-30 miljoen? @ Edit vind eigenlijk ook dat die andere spelers bv veel te goedkoop zijn verkocht.

10 juli 2022 om 09:35

Ajax moet proberen er 125 miljoen uit te slepen. Maar dan is het ook echt gedaan en moeten ze de deal accepteren. Anthony kan je vervangen met Bergwijn. Voor de korte termijn zou ik Suarez een goed salaris bieden, tenzij Leipzig een realistische som voor Brobbey gaat vragen. Wel zal je dan moeten investeren in een LCV. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat Veldmate hiervoor weer een konijn uit de hoge hoed weet te toveren.

Volgend jaar ben je beide spelers sowieso kwijt. En dit jaar is onzeker. Na een slechte CL campagne zijn ze wellicht een stuk minder waard. Ik ben van mening dat je het ijzer moet smeden als het heet is.

10 juli 2022 om 09:52

Ik denk dat als Ajax 125 miljoen weet binnen te harken, dat de vraagprijs voor Brobbey niet gaat zakken

10 juli 2022 om 11:21

Dat denk ik ook niet. Vandaar de optie Suarez.

10 juli 2022 om 11:25

Ajax moet sowieso doorschakelen naar een andere eerste spits dan Brobbey. Want die kan geen heel seizoen 90 minuten spelen. Hij kan zelfs uberhaupt zelden 90 minuten spelen. Die gast heeft nog steeds geen conditie. Goede invaller maar kun je niet mee starten. En 25 miljoen voor Brobbey gaan ze niet doen al hebben ze 400 miljoen op de bank. Als Ajax dit tweetal verkoopt, wat ze wel zouden moeten voor 120 miljoen samen of zo, dan kan H2 echt aan de bak. Ik weet niet of ze a la Overmars echte toppers gaan halen verder.

10 juli 2022 om 12:22

Inderdaad waarom zou je Anthony halen voor 60-70 miljoen als je Dyabala kan binnenhalen voor alleen wat tekengeld

11 juli 2022 om 09:05

Pleiten voor 125 miljoen vragen voor dit duo en in dezelfde post wel constateren dat de huidige vraagprijs voor Brobbey onrealistisch is...

10 juli 2022 om 11:31

Inderdaad, zeker verkopen voor dit geld. Je hebt in feite voor antony al de vervanger in huis, moet je alleen een nieuwe spits vinden. En een vervanger voor Martinez, je zal niet dezelfde kwaliteit direct hebben, maar houdt wel heel veel geld over. Nog een keeper, een middenvelder en een rechtsback te gaan.

Alles wat ik hoor is dat Ten Hag Ajax wil kopen, maar er is (nog) niets gebeurd. Ik geloof het niet meer

10 juli 2022 om 11:00

Ik geloof het ook pas zodra er daadwerkelijk handtekeningen zijn gezet.

10 juli 2022 om 14:10

Voor United is het ook te hopen dat dit soort aankopen niet gaan gebeuren voor dit soort bedragen. Veel te veel geld voor spelers die je geen stap dichterbij de top 4 gaan brengen.

Dus je verlaat Ajax om vervolgens het halve team leeg te kopen. Zit er echt geen beetje creativiteit bij hem om rond te kijken bij andere clubs in andere landen dan alleen zijn oude clubs leeg te kopen.

10 juli 2022 om 09:12

Halve team, echt grappig ben jij. Je gelooft waarschijnlijk alles in de media. 2 spelers, wooow halve team man

10 juli 2022 om 09:29

Nou… Ten Hag had interesse in Timber, Martinez, Anthony en Brobbey en dus Key en wil ook Frenkie. Dat heeft wel een hoog Ajax gehalte.

10 juli 2022 om 09:48

Niet alles geloven wat er in de media staat... Er zullen max 2 spelers van Ajax die kant op gaan, en wellicht Frenkie de Jong...

10 juli 2022 om 10:06

Als Timber wilde komen was Martinez niet meer in beeld gekomen. Brobbey is nog niet van Ajax. Ik vind het vrij logisch dat ten Hag voor zekerheidjes kiest. En spelers haalt waar hij zeker van weet dat die voor hem door het vuur gaan. Afgelopen jaar hebben we gezien wat een puinhoop het is bij United. Toppers die niet meer willen. Veel info gelekt naar de media. Allemaal gerommel.Je moet als trainer een fundering bouwen waar je van op aan kan. Ik zie liever een Martinez die ervoor wilt gaan dan een Maguire. En liever een gemotiveerde Antony dan een ongeïnteresseerde Rashford. Klinkt toch simpel.Met moelijk de Jong erbij heb je op elke linie een spelr rondlopen die weet wat er van het systeem verwacht wordt.

10 juli 2022 om 10:15

Iedereen zou gaan voor zekerheidjes. Alleen deze spelers zijn allen geen zekerheidjes. Zelfs de beste spelers van Ajax jaren geleden zoals Frenkie, de ligt en Ziyech hebben het allen ontzettend lastig gehad in een topcompetitie. Zover als zij waren zijn Antony en Martinez nog lange niet. Laat staan voor een topcompetitie.

10 juli 2022 om 10:22

Klopt arsenal890
Maar als er 2a 3 spelers om hun heen staan die ze vanuit de vorige club. En weten hoe de trainer wilt spelen. Zal het voor hun echt wel makkelijker worden. Denk als je de Ligt Ziyech en de Jong bij elkaar had gezet in 1 team onder de goede van tem Hag,hadden ze zeker weten beter gepresteerd. Ben ik van overtuigd.

10 juli 2022 om 12:21

Brobbey is geen Ajax he, hoe graag die ook zou willen. Hij zit gewoon bij Leipzig. Frenkie is Barcelona, en komt van Willem 2. Ajax niet meer als een tussenstation. Als Timber was gekomen was hij waarschijnlijk niet voor Martinez gegaan. Dus het gaat gewoon maar om 2 spelers. Of speelt half psv nu ook bij Ajax met Bergwijn, Ihattaren en Pasveer?

10 juli 2022 om 16:14

En Eriksen nog met Ajax verleden. Daarbij was er ook interesse in Tagliafico.

10 juli 2022 om 09:25

Met dit soort bedragen lijkt hij nog in dienst van Ajax. Wat een smak zeg!

10 juli 2022 om 09:33

Ajax schiet er weinig mee op. Het elftal wordt echt minder. Geeft PSV en Feyenoord kansen en kan Ajax vgend jaar CL voetbal kosten.

10 juli 2022 om 10:12

Nou zo erg lijkt het me niet gesteld. Feyenoord is ook helemaal uitgekleed en PSV kan zomaar een 'tussenjaar' hebben.

10 juli 2022 om 10:50

Tuurlijk wordt het minder als je je beste spelers verkoopt. Maar ik zie Ajax met dit elftal ook niet overwinteren in de CL. Ik denk dat je nooit meer zoveel kan beuren voor die 2

10 juli 2022 om 13:48

Dat vraag ik me af.. met het vertrek van Haller lever je heel wat CL doelpunten in. Speel je in de CL net als de tweede seizoenshelft, dan betwijfel ik of het lukt in een relatief makkelijke poule. Daarnaast: Schreuder is geen Ten Hag..

10 juli 2022 om 09:33

Ik vind het niet zo gek eigenlijk dat hij heel wat spelers van Ajax wilt. Zijn intentie is om veel voetballend vermogen in het team te brengen.

Dan vind ik zijn interesse in Timber, Martinez en Antony heel logisch.
Timber, voetballend misschien de beste verdediger van de afgelopen 20 jaar. Al was Chivu ook heel goed. Basismateriaal in oranje samen met de Vrij en van Dijk.

Martinez probeert ook altijd voetballende oplossing te zoeken en een linkspoot. Vond hem verdedigend wel vaak verrast worden omdat hij vaak hoge bal eerst laat stuiteren om vervolgens het duel in te gaan. In Engeland komen er vaak van datvsoort situaties vrees ik tegen veel ploegen.

Antony, goede indraaiende voorzetten. Had heel wat meer assists kunnen hebben als Haller wat scherper was. En ik zie hem voor heel wat attractie zorgen en constant 2 man bezig houden.

Nee, als het ten Hag lukt iniedergeval 2 spelers los te wrikken van deze 3 ziek ik man utd minstens 2 plekken stijgen op de ranglijst. Met Frenkie erbij zelfs 3

10 juli 2022 om 10:19

Helemaal met je eens MeesKees, Ten Hag moet proberen een ploeg uit het slop te trekken en dan is het bijna noodzakelijk dat er in ieder geval een aantal zijn die zijn manier van spelen kennen en het daarmee kunnen overdragen in het veld. De genoemde 3 kunnen daar sleutel spelers in zijn, waarbij de in dat geval Portugees sprekende voorhoede ook nog een extra snelle inpassing kan zijn.
Vraag me alleen af in hoeverre Frenkie nog kan komen als er 125 aan Ajax wordt overgemaakt. En Frenkie lijkt me toch echt wel heel belangrijk voor de transitie die Ten Hag wil realiseren.

10 juli 2022 om 09:43

Het feit dat hij bij Ajax Klaiber, Labyad en Haller haalde, met wie hij bij Utrecht had gewerkt, was natuurlijk al een teken aan de wand.

10 juli 2022 om 09:45

Ajax is ook gewoon een voeder club voor de top en spelers zijn ook niet altijd bereid hun hele carrière in de eredivisie door te brengen. Hoe eerder je daar weg kan hoe beter.

10 juli 2022 om 10:09

Als ze de juiste prijzen betalen is iedereen hierbij gebaat. Ajax is nog steeds gewoon een eredivisie club. Een aankoop zoals bergwijn kan niet structureel zijn in deze competitie. Stel dat ze voor deze 2 spelers 120 miljoen krijgen en ze kopen twee spelers terug voor in totaal 30. Ook daarmee moet je in de eredivisie bovenin mee kunnen draaien. De eredivisie blijft een opleidingscompetitie de jongere talentvolle spelers weten nu dat wanneer ze hierheen komen het twee jaar goed doen ze naar topclubs kunnen gaan, zo blijft de eredivisie aantrekkelijk. Dus win win

10 juli 2022 om 10:11

Is eigenlijk geen verkeerde aanpak. Bosz zei ook dat hij spijt van had dat hij geen spelers van Ajax had meegenomen toen hij naar Dortmund ging, mede omdat hij een selectie had die niet meeging in zijn spel. Als hij een paar Ajacieden had meegenomen, dan was hij waarschijnlijk niet zo snel weg bij Dortmund. Dus waarschijnlijk zag hij dat zo. Spelers zoals Haller, Tadic, Promes, etc. kwamen ook mede vanuit zijn periodes bij Twente, Go Ahead en Utrecht.

10 juli 2022 om 10:25

Wist niet dat er tegenwoordig maar 4 spelers op het veld stonden. Vond 11 toch een interessanter getal.

10 juli 2022 om 10:49

Het lijkt erop dat “onze” Erik ten Hag inderdaad omhoog is gevallen in een tot wanhoop gedreven club, wanhopig om opnieuw aansluiting te vinden bij de absolute top. Helaas is het aantrekken van Nederlanders en het meenemen van spelers van vorige clubs (denk aan Ronald Koeman) al meermaals doodsteek gebleken. Het lijkt een beginnersfout, laten we hopen dat Erik desondanks ieders ongelijk bewijst.

10 juli 2022 om 11:09

Ander voorbeeld is het barca van de beginjaren van deze eeuw met liefst 6 Nederlanders en (hoewel niet onder een Nederlandse trainer) het real van een aantal jaren later. Dat werkt gewoon niet.

10 juli 2022 om 11:36

Wat een domme vergelijking. Koeman had de financiële middelen niet om zulke talenten mee te nemen. Die moest het doen met Luuk de Jong (huur) en Depay (gratis op te halen), grapjas.

Daarnaast zat er bij Barca genoeg voetballend talent, kijk doorbraak Pedri en Gavi.

Man United toch een heel ander verhaal. Daar missen ze juist wat voetballende kwaliteiten en mensen met inzicht die het spel kunnen versnellen en omdraaien. Het gaat daar allemaal een stapje te langzaam, en vorige talenten als een Sancho hebben niks laten zien. Vergeet niet dat de supporters ook nieuwe mensen willen zien omdat het is gebleken dat de huidge ploeg gewoon niet genoeg een team is (en ze individueel ook tekort zijn geschoten).

Tot slot, je moet niet alles geloven wat de media schrijft. Ten Hag neem echt niet 70% van alle Ajax spelers mee.

10 juli 2022 om 12:20

@revenant je hebt absoluut gelijk. Toch vraag ik me af waarom na de komst van Xavi, Ferrari Torres en Aubameyang vrijwel direct konden worden aangetrokken. Hierdoor stonden De Jong (reeds vertrokken, psv) en Memphis toch vrij snel buitenspel. Waarom kon Koeman niet in die vijver vissen, of ten minste achter spelers als Dybala aangaan? En waarom gaan geen van de geruchten over ten hags potentiële aankopen over talenten uit de Bundesliga of serieA, maar alleen over absurde bedragen voor Ajax spelers?

10 juli 2022 om 11:31

Hij heeft feitelijk 1 speler gekocht, een Feyenoorder. De rest is nog afwachten wat er van waar is.

10 juli 2022 om 14:01

United heeft nog geen enkele speler van Ajax gekocht, dus hoe kom je bij deze bovennatuurlijke wijsheden?

10 juli 2022 om 16:09

voorlopig heeft hij nog niemand bij Ajax vandaan gehaald.
En dan nog is het natuurlijk ook niet heel raar dat een top club deze twee spelers wil halen.
Als je gewoon Ajax weg denkt en er zou staan United wil 110 miljoen betalen voor jonge Braziliaanse en Argentijnse internationals dan is het ineens geen heel raar bericht of bedrag.

Je mag toch hopen dat Ten Hag niet zo gek is om dit soort absurde bedragen neer te leggen voor deze spelers.

10 juli 2022 om 09:06

Gelukkig hoeft ie niet zelf te betalen..

10 juli 2022 om 09:14

Nou wat is er mis mee? Hoe meer geld er binnen stroomt hoe beter toch wanneer die twee spelers toch vertrekken

10 juli 2022 om 09:24

Tja dan kan hij ze niet kopen. Hij moet Man United anders laten spelen. Dus zoekt hij spelers die zijn speelwijze al kennen. Die het in de CL al hebben waargemaakt.

10 juli 2022 om 09:30

Dit zijn natuurlijk geen spelers die je terug brengen naar de top in de PL. Maar als hij denkt dat hij met deze spelers kans maakt op de titel, dan heeft hij vrij weinig voetbalverstand.

10 juli 2022 om 09:36

Niet? Je onderschat Ajax echt. Het gaat komend seizoen ook niet om de titel maar om CL kwalificatie Man United terugbrengen aan de top gaat jaren duren.
Met deze spelers kan hij beginnen met de transformatie naar een nieuw systeem. Dat is wat men wil daar. Stap voor stap terug naar de top.

10 juli 2022 om 09:40

Martinez wel. Vooral als je kijkt wat voor schele gnoes bij Man U al jaren achterin staan. 24 jaar, Argetijns international. Speelt bijna altijd foutloos. Ajax speler van het jaar. Antony heeft idd die toevoeging niet. Die barst van het talent maar moet een constanter jaar gaan draaien.

10 juli 2022 om 09:45

Antony heeft een heel matig rendement, die gaat het niet halen in de PL. Martinez kan vermoedelijk wel mee met United, maar is zeker geen wereldtop. Er lopen bij City en Liverpool veel betere spelers rond.

10 juli 2022 om 10:15

Helemaal prima, maar dan ga je ze ook niet krijgen Redisthecolour. Daarbij praten wij over 5 jaar nog eens, zullen we zien waar die spelers dan spelen. Of ze zijn samen met United terug aan de top, of ze spelen elders in de Europese top. Want de andere jongens die Ajax hebben verlaten afgelopen weken zitten al in de Duitse top: 2x Bayern, 1x Dortmund. Ajax verkoopt vrijwel geen sterkhouders meer onder het niveau van United.

10 juli 2022 om 10:16

Dus omdat je jezelf hebt bewezen tegen ploegen als Sporting en Besiktas ben je goed genoeg voor united? Met deze spelers gaat die niet eens voor top 4 spelen.

10 juli 2022 om 10:29

Het verschil is dat Ten Hag niets heeft aan grote namen, zoals Ronaldo en Pogba. Hij moet een heel nieuwe manier van voetballen invoeren en dan heb je, als je niet zoveel tijd hebt, spelers nodig die dat al snappen. City en Liverpool zijn ook pas gaan presteren nadat Guardiola en Klop er zaten en hun manier van spelen hadden ingevoerd. En vervolgens geven ook zij enorme bedragen uit om hun teams te versterken. Daarbij denk ik overigens ook dat Anthony wel degelijk heel succesvol kan worden in de PL. Hij zal worden gedwongen veel efficiënter te gaan spelen en anderen in staat stellen te scoren. De combi met Darwin en Fernandez zou dan aardig in de buurt kunnen komen van wat City en Liverpool hebben..

10 juli 2022 om 10:49

Amper in de CL hebben waargemaakt. Het beste dat die twee gedaan hebben sinds ze er zitten is een tweede ronde waarin ze uitgeschakeld worden door godbetert Benfica. Verder hebben ze het ook aardig gedaan in de EL (meteen eruit tegen Getafe en kwartfinale tegen Roma).

Maar dat zijn totaal geen speciale prestaties voor Man U. Die doen het gewoon beter in die periode en volgens mij wordt dat al als falen aanzien.

10 juli 2022 om 11:44

Het probleem is, dat de constante goede spelers bij clubs als Liverpool, Real, City, etc niet naar United willen. Dus je MOET iets en dan is iets wat al bekend is met jouw speelstijl etc helemaal niet zo gek.

Maar ik ben het eens met Antony, voor zoveel geld, strik erom en wegwezen. Er is dus geen enkele topclub die hem voor Man U weg wil kapen, zegt genoeg.

Martinez vind ik persoonlijk niet zo bijzonder, prijsje bij ajax als "beste speler" doet me niet zoveel. Blijft een snoepjes competitie. 110 mil is echt een mega deal voor Ajax.

10 juli 2022 om 12:30

@lierse1997

Kom op zeg, als je alle wedstrijden wint in de CL poule fase dan doe je het gewoon geweldig. Het is echt lang geleden dat Man United alle wedstrijden in de poule fase won.

10 juli 2022 om 17:02

Dat geklets van Nederlanders over hoe slecht Ajax spelers ondanks prestaties wel niet zijn ... Had ten Hag z'n team drie jaar terug intact gelaten en we waren een Champions League titel verder. Maar het is een TEAMsport dus materiaal x tactiek maakt je succes. Spelers als Vd Beek De Jong De Ligt en Ziyech waren absoluut in dat team wereldtop. Waarom Martinez Timber of Anthony potentieel niet? Zie je zoveel verdedigers beter dan die twee? Als je er totaal tien kan noemen is het heel veel, en geen daarvan obviously bij United

10 juli 2022 om 13:37

Helemaal mee eens, dit zijn geen topspelers, meer subtopspelers bij uitstek. Het is wel beter dan houten klazen zoals Maguire en Wan Bissaka die 140 miljoen kosten, maar wellicht is dit ook wel de vijver waar het huidige United het moet gaan zoeken.

begint op ajax 2 te lijken, grootste fout die hij maken kan.

10 juli 2022 om 09:10

Ajax 2? Er is nog amper 1 speler van Ajax naar United gegaan.

10 juli 2022 om 09:12

Amper? Zeg maar 0 spelers tot nu toe

10 juli 2022 om 09:14

Dat zeg ik, amper nog 1 speler. Zoek maar ff op Google wat amper betekent

10 juli 2022 om 09:18

Nog maar net. Maar het is dus helemaal niet. Moguh

10 juli 2022 om 09:19

Amper is bijna. En in dit geval ie het nul. Kyle heeft gewoon gelijk.

10 juli 2022 om 09:25

Amper beteken niet bijna. Met amper bedoel je dat je nog maar net 1 speler hebt gehaald.

10 juli 2022 om 09:30

Vd Beek!

10 juli 2022 om 09:35

Amper;

1) Bijna 2) Bijna niet 3) Bijwoord 4) Bijwoord van graad 5) Eventjes 6) Haast 7) Koud 8) Krap 9) Kwalijk 10) Maar eventjes 11) Maar net 12) Nauwelijks 13) Nipt 14) Node 15) Nog maar net 16) Rivier in Beieren 17) Rivier in Duitsland 18) Schoonmaakmiddel 19) Schraag 20) Slechts 21) Tenauwernood 22) Ternauwernood.

10 juli 2022 om 09:58

Amper betekent dat het er wel is , maar zowat niks voorstelt. Als voorbeeld, er is amper geld aanwezig, dat betekent dat er wel geld is, maar weinig.

Amper wordt niet gebruikt om aan te geven, dat het er bijna is, maar om aan te geven dat het er bijna niet is. Het lijkt hetzelfde , maar is het dus niet.

Maar on topic, ik lees hier en daar dat Ten Hag niet goed bezig is. En dat de spelers niet goed genoeg zouden zijn voor United. Nou , ik ben van mening, dat ze sowieso beter zijn dan wat er nu rondloopt en dat ten Hag heel goed hun groei-potentie kent.
Het enige wat voor ten Hag. Eventueel een probleem zal worden, is de tijd die hij krijgt om zijn visie in te slijpen.

10 juli 2022 om 10:53

Los de volgende stelling op: 'Martinez kost amper 50 miljoen Euro.' Hoeveel kost Martinez? A. net onder de 50. B. Precies 50. C. 125

10 juli 2022 om 09:32

Lol er is 1 Feyenoorder gehaald tot nu toe 🤣

10 juli 2022 om 14:29

Haha wat een grap dit. Ajax 2, terwijl er dus nog niet eens 1 speler is gegaan. Daarbij heb je het hier over twee spelers die vorig jaar top gepresenteerd hebben bij de kampioen van NL en een zeer goed niveau aantikten in de CL (groep). Waarom is het een grote fout om 2 goede spelers van je vorige selectie toe te voegen?

Ten Hag z'n ondergang. Wat slecht dat hij hier zo op aan het jagen is. Ajax is goed bezig. Ze willen de spelers niet kwijt, dus maar belachelijke bedragen vragen en kijken welke idioot er voor wilt betalen. Klasse!

10 juli 2022 om 09:11

Ten Hag heeft deal met Ajax om het hele vermogen van United in Ajax te pompen 😉

10 juli 2022 om 09:52

Hahha daar lijkt t wel op

10 juli 2022 om 09:35

Het is een flinke gok, maar zonder spelers die zijn gedachtegoed meteen kunnen neerzetten is t sowieso kanloos. Dus vind dit eigenlijk niet zo dom. Zonder de Jong valt het hele idee alleen behoorlijk in duigen. Dat wordt nog een hele opgave.

10 juli 2022 om 10:07

Reqengi

Nog geluk dat een Brobbey Man U heeft afgewezen, anders was helemaal een grap.

Gaat van CR naar Brobbey die amper basisspeler was bij Ajax. Hoe gaat die man het doen in de zware PL.

Wat wil Erik hiermee bereiken?

10 juli 2022 om 10:16

Waarom zou het ten Hag zijn ondergang zijn?
Vergeet niet dat Unired nu niet in een situatie zit om grotere spelers binnent e halen. De enige spelers van kritiek die evt willen komen zijn speler adie onder ten Hag hebben gespeeld.
Metevt de Jong Martinez Antony ben ik echt wel tevreden. Zeg niet dat het genoeg is. Maar een begin is het zeker. Want er moet nog meer gehaald worden om daadwerkelijk een keer voor de prijzen te gaan spelen. Daarbij zijn dit wel de spelers die weten hoe ten Hag wilt spelen en op een aardige belangrijke positie daarvoor spelen. Ja het is veel geld. Maar het is niet mijn geld. Zeker als de eigenaren dit jaar weer hoop geld uit de club hebben gehaald wordt het tijd dat ze eens investeren. Er is geld zat. Maar ze geven het niet.

Dit is tochg wel een beetje overdreven naar mijn mening. Sorry maar zoveel geld, Ik zou andere spelers van dat geld halen.

10 juli 2022 om 09:09

Ja Harry Maguire bijvoorbeeld, was maar 87 miljoen

10 juli 2022 om 16:18

Jonge Argentijnse and Braziliaanse internationals liggen niet voor het oprapen en in beide gevallen ben je al snel zo'n bedrag kwijt. Ze veel beschikbare en goedkopere alternatieven zullen er ook niet zijn.
Ik denk oprecht dat als je Ajax weg zou denken uit het verhaal en er had gestaan dat united dit bedrag over heeft voor 2 jonge zuid amerikaanse internationals dat iedereen zijn schouders op had gehaald want dan ben je tegenwoordig als snel 50 miljoen kwijt.

Beetje dubbel dit. Vind dit wel een marktconforme waarde voor twee spelers waarvan je vooraf al wist dat Ajax een tussenstation voor ze is. Dan kan je maar beter cashen nu ze nog hot zijn en je ogen richten op nieuwe aankopen. De laatste jaren hebben we bewezen dat het verkopen van Sanchez, De Ligt, De Jong, Ziyech etc niet meteen zorgde voor een kwaliteitsdaling van de selectie.

10 juli 2022 om 09:11

Wat heb je aan het geld als je het halve elftal laat vertrekken? Dan heb je een nieuwe trainer én een bijna nieuw elftal. Dan wordt sportief succes wel heel moeilijk. Natuurlijk kan je niet iedereen behouden maar om zes spelers weg te laten gaan, is gekkenwerk.

10 juli 2022 om 09:15

Je denkt dat H2H geen adequate opvolgers op een lijstje heeft staan? Bergwijn en Wijndal zijn (zo goed als) binnen, Brobbey is nog afwachten, Ihatarren en Unuvar komen er dit seizoen vanuit de jeugd erbij. Er moet alleen nog iets erbij in de verdediging, maar daar heb ik wel vertrouwen in.

10 juli 2022 om 09:19

Dus je wilt met Ihatarren en Univar de CL in? Je verandert driekwart van de verdediging en je denkt dat het meteen net zo soepel gaat lopen als met de vaste spelers die al op elkaar ingespeeld waren? En dat allemaal onder een nieuwe trainer...

10 juli 2022 om 09:34

Werkt in fifa toch ook..

10 juli 2022 om 09:34

Gap dat is toch geen vervanging voor Mazraoui Gravenberg Antony Haller Martinez en evt Nico? Dan kan je niet met Ihattaren Wijndal Bergwijn Brobbey aankomen. Dan gaat Ajax er ziek op achteruit.

10 juli 2022 om 09:38

Precies. Ajax gaat er echt behoorlijk op achteruit. Men zal weer moeten gaan bouwen.

10 juli 2022 om 10:06

Met bergwijn kun je zeker wel aankomen. Mits in vorm vind ik m niet minder dan Antony. De rest ben ik ook niet blij mee. Het is nogal stil over de rechtsback positie. Vond Rensch weinig overtuigen als ie er stond. Zou ook graag zien dat ze meer moeite doen om Nico te behouden.

Zonder Champions Leafue voetbal ben je natuurlijk wel beperkt als club, met wat je kan aantrekken. Maar dit begint toch wel droevig te worden als enkel gekeken wordt naar spelers met een verleden in Nederland.

Je zou toch verwachten dat United zich niet alleen richt op spelers uit de Eredivisie.

10 juli 2022 om 09:16

Jeetje, op de basisschool kunnen ze al beter rekenen dan jij. Nog los van die stupide opmerking over het 93 keer benen breken, is het bekend dat van dit bedrag 50 miljoen voor Martinez is en 60 voor Anthony. Om het makkelijker te maken voor je: 110-50=60.

10 juli 2022 om 09:21

Ah! Jij gaat uit van het bedrag dat Ajax vraagt. Hoewel dat niet wil zeggen dat je dan wél kan rekenen, klopt mijn opmerking dan voor dát deel niet. Basisschool hoeft niet voor mij. Ik kan al foutloos Nederlands schrijven...

10 juli 2022 om 09:48

Een kat miauwt nu eenmaal dat moet je niet onderschatten (pun intended), die van mij doet dat ook en zij is verre van een zielepiet...🐱

Nog even en hij wilt ook de materiaalmannen en de koks van ajax overnemen. En daarbij is de kans heel groot dat hij zijn eigen ruiten ingooit op deze manier. Zodra het niet loopt, word er meteen daarop gewezen. Daarbij vraag ik me ook af of deze jongens werkelijk wat toevoegen in het Engelse voetbalgeweld. Kijk naar Ziyech, Van de Beek, Klaassen en ga zo maar door.. spelers die er in Nederland boven uit staken, maar er in Engeland gewoon niet aan te pas kwamen..

10 juli 2022 om 10:21

Ziyech is niet van de categorie Klaassen en van de Beek geweest, en die laatste twee zijn ook zonder enig plan naar Engeland gehaald.

10 juli 2022 om 14:18

Ziyech komt er uiteindelijk ook niet aan te pas, net als Bergwijn en noem ze maar op. 95% wat van de eredivisie naar Engeland gaat, komen er niet aan te pas. Dat is inmiddels wel gebleken.

10 juli 2022 om 16:35

95 procent? Geen idee waar je die statistieken vandaan haalt.

Wil Ajax echt 80 miljoen hebben voor Antony? Die zijn echt helemaal gek geworden. Waarom niet gewoon meteen 150 Miljoen vragen voor deze packagedeal. Ajax denkt toch dat al hun spelers het waard zijn

10 juli 2022 om 09:25

Nee, Ajax denkt niet dat al hun spelers kapitalen waard zijn. Ajax wil de spelers niet kwijt en vraagt daarom zulke hoge bedragen. Bovendien, als meerdere clubs achter deze spelers aan zitten, zijn ze misschien wel een flink bedrag waard.

10 juli 2022 om 10:25

Ja Kyle ik probeer ze dat al zo lang duidelijk te maken maar het wil maar niet doordringen tot die mensen. Ajax woonde niet kwijt en dus zijn ze daarom zo duur. Maar dat willen ze maar niet snappen.

10 juli 2022 om 09:35

Waarom gek geworden? Als ze het ervoor krijgen hebben ze toch groot gelijk?

10 juli 2022 om 16:25

Dat hangt af van de insteek natuurlijk. Ajax wil Antony niet verkopen. Dan plak je er een buitengewoon hoog bedrag op.
Als er dan toch clubs komen die daar over willen onderhandelen, en met een bod komen wat een heel eind in de richting is van wat Ajax wil hebben, is het kennelijk niet hoog genoeg om kopende clubs af te schrikken. En uiteindelijk zijn spelers waard wat een kopende club er voor over heeft, dus als ze het er voor kunnen krijgen, dan zijn ze het ook waard.

10 juli 2022 om 17:07

Wat is waard, volgens jou?

Voor Ajax toch echt wel de jackpot. Je kunt voor 30 miljoen wel een nieuwe CV en een rechtsbuiten die kan concurreren met Ihattaren kopen, heb je 80 miljoen over. Gaat eigenlijk nergens meer over.

Was dan nog jaartje bij Ajax gebleven serik. Meschien ruildeal met Ronaldo +100mil wil toch champ.l spelen mooi nog records in de eredivisie op zijn naam zetten en samen met Ajax meschien wel voor een verassing zorgen.

10 juli 2022 om 10:24

'Meschien', wauw. De woorden die je leert hier op voetbalzone af en toe.

Dat hij martinez wil halen snap ik volledig voor 50 a 60 miljoen een prima prins en aan een cv als hem heeft manu behoefte maar antony de man die in Nederland al nauwelijks rendement heeft gaat je nier verder helpen in Engeland tevens heeft manu al betere buitenspelers lopen

10 juli 2022 om 09:40

Ik vind Antony wel sterk hoor. Ik weet alleen niet of hij wel het beste rendeert in Engeland. Denk dat Italie beter bij hem past.
Als Ajax zou ik hem wel weg doen voor zo een bedrag. Is toch ook wel blessuregevoelig. Dat is tevens meer als de helft van je begroting en voor 20 mln moet je wel een vervanger kunnen halen. Of Ihataren en een talent erachter halen.

10 juli 2022 om 09:55

Dat mag jij vinden ik zie een mooi weer voetballer die mooie acties heeft maar een zwak schot en nauwelijks rendement

10 juli 2022 om 10:10

Ok. Ikzelf, de bonscoach van Brazilie, zijn voormalig coach bij Ajax en nog een paar, denken er anders over. Maar Luuktuinbeek zal het wel weten ;-)

10 juli 2022 om 09:57

Ik heb het eigenlijk exact andersom. Antony is denk ik de enige Ajacied die je direct naar een hoger niveau kan brengen. Hij heeft zelke specifieke kwaliteiten die gewoon heel zeldzaam zijn. Martinez daarintegen moet het van zijn felheid hebben en daarvan vind je er wel meer. Zeker naast Malacia mis je tevens nog lengte

10 juli 2022 om 18:43

Niet alleen zijn felheid, maar tactisch is hij ook erg sterk, hij leest vaak de wedstrijd uitstekend en daardoor lijkt het vaak makkelijk zoals hij speelt.

Please #Erikout! Dit slaat echt helemaal nergens meer op! Ongelooflijk die transferwereld

10 juli 2022 om 09:41

Ja.. hij wil zelfs de videoanalist... hebben ze zo iemand nu echt niet in Engeland?

10 juli 2022 om 14:03

Hij heeft letterlijk nog niemand gekocht, wat een kul dit. Lol

11 juli 2022 om 15:29

en mag ook hopen dat die niks van al die ajax-geruchten gaat kopen! Mijn inziens zijn die Ajax spelers allemaal overschat, als collectief alleen erg goed.

Het spel van vraag en aanbod wordt door Ajax prima gespeeld. Ik denk dat Lisandro Martinez inmiddels wel kan inpakken. Maar voor Antony zal Ajax de prijs nog flink gaan opdrijven. En hoe dichter we bij competitieve wedstrijden / einde transferperiode gaan komen, hoe verder die prijs zal worden opgedreven. Of Man Utd moet vrede hebben met een (half) jaartje wachten en dat is ook wat Ajax Antony zal influisteren: veel speeltijd, Champions League, selectie wereldkampioenschap - blijf nog maar even.



Ajax heeft groot gelijk om dit soort bedragen te vragen. Wanneer je ziet dat Man U 17 miljoen betaald voor voor Malacia, Europees gezien hele grauwe middelmaat, dan is het hek van de dam. Maar het zou het al jarenlang durende wanbeleid bevestigen bij United wanneer ze dit soort bedragen betalen. Anthony en Martinez moeten nog heel veel bewijzen op topniveau en daar doen een paar CL wedstrijden en interlands niets aan af. Overigens zou het ook van deze 2 spelers geen goede stap zijn. Het gat met de Premier League is erg groot en de kans op een van der Beek scenario is groot. Bovendien zal het verwachtingspatroon bij United heel hoog zijn maar met dit soort aankopen gaan ze gewoon weer om plaats 6 spelen achter City, Liverpool, Chelsea, Arsenal en de Spurs. Sinistera die is verstandig geweest en heeft een goede stap gemaakt.

10 juli 2022 om 09:25

Als Malacia grauwe middelmaat is dan heeft Antony inderdaad niks te zoeken bij United. Die zat elke wedstrijd namelijk volledig in de zak van Malacia.

Denk ook niet dat Sini een verstandige stap heeft gemaakt trouwens. Bij een degradatie kandidaat is het lastig voetballen als buitenspeler.

10 juli 2022 om 09:29

Hahah precies martinez is een topper maar die antony heeft in Nederland al geen rendement laat staan in Engeland

10 juli 2022 om 09:44

Volgens mij geef ik ook aan dat Anthony niets bij United te zoeken heeft. Vraag me dat ook af van Martinez maar die kans op succes is wel groter. Met betrekken tot Sinistere gaat het er mij om dat spelers beter van de eredivise eerst een tussenstop kunnen maken dan direct naar de top.

10 juli 2022 om 09:52

Alleen is het de klasse van Antony om vanuit die zak alsnog de winnende te maken En daar mag voor betaald worden.

10 juli 2022 om 10:24

Zn rendement ligt mischien wat laag,maar hij heeft zo veel potentie.
Ook staan er elke wedstrijd 2/3 verdedigers op hem.
In Engeland zouden veel vrijer gelaten worden dus zal zijn rendement ook omhoog gaan

10 juli 2022 om 09:33

Nou wat je inderdaad zegt, is toch merkwaardig dat een trainer wel even bepaalt wie de club moet halen. Zou United echt geen scouting hebben en der halve hun oren laten hangen naar waar ETH mee op de proppen komt?
Martinez heeft wel een hele goede ontwikkeling door gemaakt. Maar Antony moet ik ook nog maar zien. Die gaf ook niet altijd thuis. Maar we zullen zien

10 juli 2022 om 10:20

hansje1969,

Ten Hag krijgt van ManU de kans om weer terug te keren naar de PL top 4.

Krijgt een paar jaar de tijd, heeft van Beek al binnen en zal Martinez en Antony ook binnenhalen.
Malacia is ook aanvallend ingesteld.

Hij kan dus al laten zien dat de nieuwe aanvallende stijl zal bevallen of niet, volgend seizoen komt dan Timber.

Zal wel succesvol kunnen zijn denk ik.

Wat een bedragen voor deze spelers… maar zo is de markt eenmaal

Als Antony dezelfde theater optredens geeft als in de eredivisie wordt hij binnen no-time uitgekotst daar. In de Premier League houden ze daar helemaal niet van.

Buiten dat denk ik niet dat Antony het niveau heeft voor united. Statistieken in de eredivisie zijn ook niet extreem goed.

Martinez lijkt me wel een prima aankoop. Verwacht dat hij wel mee kan.

Ik hoop werkelijk waar dat ETH na twee maanden op straat staat en zijn project daar mislukt. Denkt dat hij Ajax wel even leeg kan roven. “Hè hè It ain’t over till it”s over”. Goed dat Ajax hier niet klakkeloos in mee gaat

10 juli 2022 om 09:30

Bizar dat ten hag bedragen neertellen waar geen enkele club interesse in heeft op martinez na wat gewoon een geweldenaar is

10 juli 2022 om 09:38

Het geeft een beetje een beeld van het beleid weer bij Manchester United. Financiëel alles mogelijk en dan laten ze hun oren hangen naar wat ze ingefluisterd worden door een trainer die daar net zes weken is

10 juli 2022 om 09:46

Inderdaad. Dat begrijp ik ook niet goed. Je volledige transferbudget opmaken aan de hand van de wensen van iemand die de club totaal niet ken en misschien met kerst alweer weg is. Voor hetzelfde geld werkt het namelijk niet goed en zullen ze volledig wegzakken in de PL met dit soort twijfelachtige aankopen. Misschien werkt het maar kan ook echt fout uitpakken. Grote gok. MU zou toch wel een scouting moeten hebben waarnaar geluisterd moet worden.

De aankopen die ten Hag bij Ajax meenam van Utrecht waren nu ook niet echt een doorslaand succes

iets is waard wat een gek ervoor geeft dus ja 125mil voor beide waarom niet hebben nu een luxe positie met langdurige contracten, die spelers gaan echt niet slechter spelen hoor met wk op komst, dus uitmelken die Engelse clubs, gaat ook nog 20% doorverkoop bonus af ook he van het bedrag naar brazilie, spelers willen zo graag naar de topclubs maar vergetend at ze dan minder speeltijd hebben iets met salaris zal het wel zijn

Ten Hag had beter bij Ajax kunnen blijven, dan had hij niet het halve team hoeven te kopen.

Eerlijk is eerlijk, als niet-Ajaxsupporter word je hier zo langzamerhand toch wel moedeloos van. Het Ajax-stempel zorgt er voor dat een speler direct minstens 30 miljoen waard is. Het is haast een wonder dat Tagliafico niet voor 30 miljoen verkast. Wat een kapitaal hebben ze, zowel op het veld als op de bank. Tuurlijk is het geen garantie dat ze er keer op keer in slagen om weer goed te scouten, maar de afgelopen jaren hebben ze het toch wel echt fenomenaal gedaan zeg. Je kan alleen maar hopen dat het vertrek van ten Hag en Overmars gaat doorwerken binnen de club en de topjaren geweest zijn, maar met het geld dat ze continu binnenharken kunnen ze ook weer fantastische aankopen zoals Bergwijn halen. Ajax is gewoon weer ruim favoriet voor de landstitel, onthoud dat maar.

10 juli 2022 om 09:32

En waarom dat dan? De aanval is prima maar middenveld en verdediging als martinez weg is moet echt kwaliteit bij. Ajax heeft niet 1 top middenvelder meer

10 juli 2022 om 09:37

Klopt, maar Ajax heeft de financiële middelen om op al die posities hele goede versterkingen binnen te hengelen.

10 juli 2022 om 09:46

Ik snap dat nooit. Je hoeft toch niet beter te zijn dan Ajax om kampioen te worden. PSV is beter dan die andere 16. Verlies lekker 2x ruim van Ajax, win van de rest en je bent kampioen, want Ajax was eerste seizoenshelft magistraal maar morste wel 11 punten. Ajax morst nu eenmaal punten. Wees niet beter op papier, maar consistenter op het veld.
Momenteel is Ajax zwakker en PSV sterker terwijl het vorig seizoen pas op dag 33 beslist werd.

10 juli 2022 om 09:49

Klopt en het ziet ernaar uit dat Ajax een nieuw team moet gaan bouwen dus zullen ze in het begin nog veel punten verspelen

10 juli 2022 om 09:56

En PSV morst geen punten? Het is een utopie om te denken dat je alle wedstrijden wint behalve tegen Ajax. PSV heeft vaak ook moeilijk tegen Feyenoord en Heerenveen. Tevens weet je nooit wat er gebeurt in een seizoen qua blessures, vermoeidheid, schorsingen, vorm etc.

10 juli 2022 om 09:57

@oigatinha
"Momenteel is Ajax zwakker en PSV sterker terwijl het vorig seizoen pas op dag 33 beslist werd."
Waaruit blijkt dat Ajax zwakker is en PSV sterker? Er zijn nog geen competitiewedstrijden gespeeld.

10 juli 2022 om 09:54

@diegelbereds
"Je kan alleen maar hopen dat het vertrek van ten Hag en Overmars gaat doorwerken binnen de club en de topjaren geweest zijn, ..."
In mijn ogen een zeer sneue en uitermate zwak betoog. In plaats van dat je hoopt dat andere clubs zich aan Ajax optrekken en hun eigen niveau opkrikken, hoop je dat Ajax minder wordt zodat de anderen het bij kunnen benen...

Als dit waar is, is Ten Hag aan de ene kant een rat en aan de andere kant spekt hij ziek de kas van Ajax. Voor 125 miljoen moet je ze natuurlijk lekker laten gaan. 110 miljoen vind ik te weinig.

10 juli 2022 om 09:58

@LeidseHood
Alhoewel het een zeer mooi bedrag is, is het in mijn ogen niet een uitgemaakte zaak dat Ajax er maar mee akkoord moet gaan. Ajax wil natuurlijk ook nog gewoon sportief succes behalen.

10 juli 2022 om 13:04

Ja eens hoor Qasd1975, ik vind zelf 125 wel echt een mooi bedrag waar je nog wel wat kwaliteit (met name achterin) voor kan terugkopen. Maar na Haller Gravenberg en Mazraoui houdt Ajax wel erg weinig over zo. Dan is Bergwijn Brobbey Wijndal halen wat mij betreft niet voldoende, als die überhaupt komen. Daarnaast gun ik zowel Antony als zeker ook Martinez wel een stap, die hebben altijd keihard gewerkt bij Ajax.

10 juli 2022 om 14:40

@LeidseHood
Ik gun Antony alsmede Martinez zeker weten een mooie stap. Alleen wil ik graag ook nog een sterk Ajax zien.

Hier moet Erik mee oppassen, er zijn genoeg andere opties en het is niet chique. Hij moet gaan bouwen en zo'n beetje elke gerenommeerde topspeler wil niet komen, dus dan is het logisch dat hij in Amsterdam uitkomt. Maar dan nog moet hij oppassen. Jongens als Zyiech, vd Beek, Frenkie maar ook de Ligt hebben het niet of gedeeltelijk waargemaakt na hun overstap naar een echte grote club. Die garantie heeft hij niet dat het nu wel weer gaat lukken. Probeer Suarez of Dybala transfervrij te strikken, dat zijn namen waar andere misschien ook wel voor willen komen. Fofana, jonge CV van Leicester City speelde vorig jaar een top jaar. Ruben Neves van de Wolves, Rafa Leao van Milan, Bellingham, Moukoko, misschien wel Wijnaldum, Icardi of andere opties van PSG die weg mogen. Genoeg opties lijkt mij

10 juli 2022 om 09:53

Klop. Dimaria zijn ze net te laat mee maar zou er ook niet misstaan en die heeft er nog iets recht te zetten. De aankopen die hij van Utrecht meenam naar Ajax waren ook niet echt een doorslaand succes dus als ik de scouting van MU was zou ik toch ook mijn vinger even opsteken

10 juli 2022 om 09:54

Klop. Dimaria zijn ze net te laat mee maar zou er ook niet misstaan en die heeft er nog iets recht te zetten. De aankopen die hij van Utrecht meenam naar Ajax waren ook niet echt een doorslaand succes dus als ik de scouting van MU was zou ik toch ook mijn vinger even opsteken

Niet tevreden met 110M?? Je moet als grote club gewoon nooit zaken doen met ajax, proberen je altijd keihard te naaien met hun absurde prijzen.

10 juli 2022 om 09:47

Haha Ajax probeert volgens jou Manu te naaien omdat ze veel geld vragen voor 2 basisspelers met nog langdurende contracten? Het geld niet nodig hebben en dus hoog in de boom gaan zitten? Wat heeft benfica liverpool dan geflikt met Darwin? En gezien hoe Leipzig zich opstelt? Ik denk dat je gewoon een beetje jaloers bent maar kan er naast zitten.

10 juli 2022 om 09:55

Zo.....fbsk. Ben jij daar een potje jaloers zeg... als ze het ervoor krijgen hebben ze toch groot gelijk. En anders houden ze de spelers lekker.

10 juli 2022 om 09:58

Net als de Spurs deden met Bergwijn? Of is dat gewoon goed onderhandeld? Het is een spelletje hé, kwestie van vraag en aanbod...

10 juli 2022 om 12:38

Waarom zou Ajax tevreden zijn met 110 miljoen euro als ze niet hoeven te verkopen en er al drie basisspelers vertrokken zijn? Ajax vind het prima als er geen spelers meer vertrekken. Met een reeds vertrokken coach en vijf basisspeler weg kan Ajax opnieuw beginnen met alle risico's van dien.
Straks wordt Ajax derde achter PSV en Feyenoord, spelen ze geen CL voetbal meer en dan? Het is gewoon goed beleid om er alles aan te doen dat er niet teveel spelers vertrekken zodat je nog iets van continuïteit houdt.

50 voor Martinez en 75 voor Antony vind it redelijke bedragen en van mij mogen ze voor dat geld weg. Ze moeten dan wel een goeie vervanger voor Martinez halen, wat back-up voor achterin en een goeie spits. Met Bergwijn, Berghuis en Mo hebben we al goeie alternatieven voor op de flanken.

10 juli 2022 om 09:57

Moet nog wel een spits en een linker achterhoede speler bij.

10 juli 2022 om 23:32

Ja precies, maar daar zie ik liever Suarez voor een jaartje komen en dan een goeie scouten in Zuid Amerika. Links achter moet er zeker versterking bij. Blind kan het niet meer belopen en Nico gaat zeker weg.

Anthony is het waard, inmiddels vaste speler in nationale elftal en bewezen dat hij CL niveau mee kan, dus snap niet dat iemand hier nog zegt dat 75 mln teveel is. Beide spelers zijn onvervangbaar voor Ajax. Dus als zij vertrekken dan gaan we een heel moeizaam seizoen tegemoet

10 juli 2022 om 09:55

Eens. PSV is wat mij betreft torenhoog de favoriet. Nu al maar zeker wanneer naast Nous, Haller en Ryan ook nog Nico, Alvarez, Martinez en Antony vertrekken. Alvarez geniet niet het vertrouwen van Schreuder, Martinez en Antony staan in de belangstelling van ManU en Nico mag voor 4 miljoen weg. Waarom zou Timber dan nog blijven? Dan wordt het een knap moeilijk seizoen met hooguit een 2e plek en een grote faal campagne in de CL. Dan zeg maar dag tegen alle punten op de coëfficiëntenlijst. Wanneer Overmars er gezeten had dan was er in ieder geval flink geld gepakt en hadden ze goedkoper versterkingen gehaald dan nu met Bergwijn het geval is. En wanneer ETH niet zo’n rat was dan hadden er mogelijk nog een aantal spelers een seizoen gebleven.

10 juli 2022 om 18:51

nou nou, psv heeft een nieuwe trainer die alles nog moet leren. Eat mij betreft is psv absoluut geen torenhoge favoriet. Ze zullen ongetwijfeld mee doen om de bovenste plekken, als het tenminste snel heel, heel veel beter wordt dan gisteren.

10 juli 2022 om 10:01

Vond Blind het links centraal achterin ook prima doen. En Ihataren is veelbelovend. Als je daar 2 concurrenten voor bij haalt is het wel weer prima op orde.

Probleem gaat wel worden dat er te veel spelers weggaan nu. Je hebt dan zeken 1 a 2 jaar nodig om een nieuw team op elkaar te laten inspelen

Als deze spelers dan ineens niet goed spelen dan is Ten Hag wel snel de sjaak daar. Haalt dan met Malacia, Martinez en Antony 3 spelers uit de Eredivisie als het er niet nog meer worden. Ik denk dat Martinez nog wel betrouwbaar kan zijn. Antony zie ik vaak geblesseerd raken in de fysieke Premier League en Malacia denk ik pas over 2 jaar klaar daarvoor.

Ten Hag gaat kei en keihard op zn smoel. Pure middelmaat, alletwee. Martinez heeft notabene een smerige overtreding nodig om een Dessers te stoppen. Wordt helemaal niks. 2 a 3 maanden, let op, dan zijn de berichten heel anders hier op VZ. Heeft ManU ook nog een scouting? Lijkt er niet echt op he mannen?

Dat die Shanice vd Zanden (bijna goed geschreven denk ik) zoveel geld waard is, natuurlijk gelijk doen als Ajax zijnde.

Ten Hag wil nu ook de video analist van Ajax? Die man heeft bij mij alle respect weggenomen. Alsof er koekenbakkers bij ManU rondlopen. Zo ongeveer alle spelers het hoofd gek maken en mogelijk er een aantal halen (mits ManU het juiste bedrag betaalt mag ik hopen). Neem lekker Klaiber mee als je per de spelers wilt waar je mee wil werken, denk ik dan.

10 juli 2022 om 10:26

Dus je leest een berichtje op internet en dat geloof je blind en je respect is weg? Misschien eerst eens checken bij ten hag zelf voordat we de krantjes blind gaan geloven.

10 juli 2022 om 10:36

Haha, neem Klaiber want die zijn we graag kwijt, maar niet voor onze betere spelers komen hoor.

Overheerst toch wel een beetje het gevoel dat ik het vrij zielig vind om zo te shoppen bij je oude club, wees eens wat creatief zeg.

10 juli 2022 om 10:04

Imderdaad... maar buiten dat: valt de scouting ook onder hem? Die man zit er net een paar weken. Als club geef je dan toch niet je volledig transferbudget aan die man

10 juli 2022 om 10:15

Typisch ManU toch? Die gaan denk ik eerder verder afhaken dan aanhaken bij de top 4. Zien we komende jaren echt niet in de CL, weet ik zeker. Mijn bescheiden mening.

Ten Hag mort niet zo zwaar inzetten op die AJAX jongens, hoe goed zijn ze eigenlijk. Koop Frenky daarvan weet je dat ie kan.

125 miljoen.. strik er omheen. Aanvallend gezien zijn er genoeg opties. Maar wie moeten ze halen? Ik hoorde de naam laatst Davidson Sanchez langs komen... zijn er nog andere opties?

Ajax zou 50 miljoen vragen voor Martinez en 80 voor Antony. Volgens mijn rekenmachine is dat 130 miljoen en geen 125 miljoen. Dat klopt ook wel, volgens het artikel is ManU bereid om die 50 voor Martinez te betalen, maar zit er tussen vraag en aanbod voor Antony nog een gat van 20 miljoen. Dat Ajax geen haast zou hebben, is ook wat kort door de bocht, die club heeft er volgens mij ook baat bij om de selectie zo snel mogelijk op oorlogssterkte te krijgen. Wel is het zo dat Ajax bij de transfers van Antony en Martinez in dezelfde comfortabele positie zit als Tottenham zat bij de transfer van Bergwijn. Het was duidelijk dat Ajax er veel voor over had om Bergwijn te contracteren, waardoor Tottenham kon blijven vasthouden aan de hoge vraagprijs. Die club had ook geen enkele haast om dat te doen omdat Bergwijn slechts een wisselspeler was en de club het geld dat hij heeft opgebracht weliswaar goed kan gebruiken, maar dat is iets anders dan dat de club er om zit te springen. ManU laat ook zien dat het er veel voor over heeft om Antony en Martinez te contracteren en heeft daar ook redelijke haast mee omdat Ten Hag een nieuw team moet bouwen waarmee ManU de strijd met de Engelse Top 4 kan aangaan. Ajax wil die twee liever niet laten gaan en dus is het begrijpelijk dat de club hoog in de boom gaat zit. Antony is een Braziliaans international met een enorme groeipotentie waar ManU nog jaren mee vooruit zou kunnen. Martinez is weliswaar 3 jaar ouder, maar ook nog maar pas 24 dus voor hem geldt feitelijk hetzelfde. Ik denk dat Manu, er vanuit gaande dat de club het kan betalen, uiteindelijk gewoon over de brug gaat komen en een transfersom zal betalen die minimaal in de buurt komt van wat Ajax wenst te ontvangen. Desnoods via bonussen en een flink doorverkoop percentage. Ik denk niet dat Ajax bereid is veel op de transfersom van Antony toe te geven vanwege het simpele feit dat de club een kleine 22 % daarvan moet over maken naar diens oude club in de vorm van een doorverkoop percentage en een solidariteitsbijdrage. Dat lijkt me reden genoeg om de poot zo lang mogelijk stijf te houden. Wellicht gaat de club ook proberen om de twee nog een jaar langer te behouden in ruil voor medewerking bij een transfer voor volgend seizoen en een wat lagere afkoopsom.

110 miljoen? Dan direct wegdoen. Prachtige bedragen 50 miljoen en 60 miljoen.

Ik zie het al voor me. Ronaldo bij de kennismaking: Hello chief, what are the plans for the season? Ten Hag: I think on Malacia, a very good linksback i know from de eredivisie, i think of timber en martinez a very good verdedigers i know from Ajax en Frenkie de Jong, a player i also know from Ajax.

Allemaal prima spelers natuurlijk maar ik had net als veel mensen hier wat meer creativiteit verwacht.

Dit is niet goed hoor! Absurde bedragen aan eredivisie spelers uitgeven die totaal geen zekerheidjes zijn, spelers als Memphis, Van de Beek, Bergwijn, Ziyech etc. hebben het ook niet gered of hadden erge moeite. 80 miljoen voor Anthony doe normaal zeg, 60 miljoen geboden door MU is ook al echt veel.
Had 40-50 miljoen lijkt mij persoonlijk al meer dan genoeg voor zo'n speler.

Pieken in de CL is natuurlijk top, maar wekelijks zo goed spelen is niet veel speler weggelegd.
Ze hebben nog alles te bewijzen!

10 juli 2022 om 10:20

80 miljoen voor Antony, inderdaad, bizar zeg. Tuurlijk kan die jongen iets met een bal, maar hij voelt zich ook prettig zonder bal, blijkt wel uit de toneelspelletjes. Verschrikkelijke vent, gadverdamme. Die gaat ManU echt niet naar de CL schieten, never.

10 juli 2022 om 10:23

Hoe vaak moet het nog uitgelegd worden voordat mensen het eens willen begrijpen. Die spelers zijn niet zoveel waard maar sportief voor Ajax wel. Ze willen die 2 niet verkopen. Ze willen ze niet kwijt nu. Dus als er clubs zijn die ze wel willen hebben dan moeten ze ook flink meer betalen dan gebruikelijk. Omdat Ajax ze dus eigenlijk niet wil verkopen nu. Hoe vaak moet dat nog uitgelegd worden aan mensen die roepen dat ze niet zoveel waard zijn.

10 juli 2022 om 10:36

@soccerfan_1
Dat je nog uberhaupt de moeite doet 😁
Het zit de meesten niet zozeer echt dwars dat Ajax die bedragen wilt maar eerder de angst dat Ajax dat soort bedragen gaat ontvangen.

10 juli 2022 om 13:36

Dus... tuurlijk begrijp ik eht vanuit een ajax perspectief... maar dan nog mag ik het toch belachelijk vinden dan een club als United zulke bedragen gaat bieden voor zulke spelers die nog alles moeten bewijzen.

10 juli 2022 om 13:38



Haha wooow typische reactie hoor.
Als dit bij feyenoord of psv zou gebeuren of welke andere speler dan ooit zou ik net zo reageren hoor.

Maarja blijkbaar mag je niet kritisch zijn als het om ajax gaat.
En daarbij ik ben niet eens kritisch op ajax maar op United.
Want zeg nuo zelf zulke bedragen voor deze spelers is echt belachelijk hoog, maarja blijkbaar kunnen dan niet inzien.

10 juli 2022 om 14:45

@barryballs
🤣🤣🤣
Neem aan dat je op mij reageert.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iemand zich druk maakt om het geld van iemand anders.
Als bij wijze van spreken morgen een club komt en biedt 100M Euro voor Gakpo dan zou ik me niet druk maken en het hebben over "absurde" bedragen. Als die club dat wil en kan betalen helemaal prima toch.
Fijne zondag nog kerel.
🤣🤣🤣

Kan je beter frenkie de jong halen voor 125 mill

Ajax zit een goede positie. Kan vragen wat ze willen want United is toch wel zo gek om het te betalen. Het is toch bizar dat ze zo ver willen gaan voor 2 spelers waarvan het alles behalve zeker is of ze daadwerkelijk iets gaan toevoegen.

Neres konden we ook ooit verkopen voor 50 Mio , dus bij 125 doorschakelen en een goede lcv halen en de plek van Anthony invullen met bergwijn of mootje, opgelost en de kassa laten rinkelen, appeltje voor de dorst

10 juli 2022 om 10:20

Zonder neres hadden we daarna toen die mooie zegetocht in de CL niet gehad. Dat is meer waard geweest in geld dan die 50 miljoen.

10 juli 2022 om 10:46

Ja dat weet je natuurlijk niet. Misschien had z’n vervanger het wel even goed gedaan..

10 juli 2022 om 14:46

@Tilburg013
Welke vervanger?
Waarschijnlijk had Ajax geen vervanger op het oog waardoor ze besloten hem toentertijd niet te verkopen.

Als ze 125 miljoen krijgen hebben ze nog tijd zat om vervangers te halen
Beter nu als in de laatste week van de transfer window
Zoals met sneider bijv

Wat is dit voor dit voor onzin allemaal. Ten hag wil dit ten hag wil dat.
Dit “verhaaltje” stond 3 dagen geleden al ergens op internet. Voetbalzone denkt oh we hebben geen sprookjes meer dus plaatsen we deze onzin maar.

Hoop geld, maar ik denk dat met de komst van Bergwijn Ajax al rekening heeft gehouden met een vertrek van Antony.
Denk dat ie prima kan slagen bij Manu, komt alteijd dreiging vanaf, en kan daar zelf ook gewoon groeien tuurlijk. Martinez ook een beest dus komt wel goed met die twee.

Hij had beter bij Ajax gebleven als hij zo graag met deze jongens samen wil werken.

Hij naait ajax. Ze hebben geld zat in Amsterdam maar kopen vervolgens hun eigen jeugd terug voor veel te veel. Daarnaast kopen ze met veel geld geen absolute toppers want die vragen veel meer.

Beiden zijn ze dat geld niet waard. Erg overschat. Rendement is laag bij Anthony. Heeft evenveel goals gemaakt als Vinicius; de aller slechtste spits van psv. En even zoveel assists. Ten Hag is een rat vind ik.

200 milj voor de video analist graag!

Tenhag wil dus het hele budget van 140 miljoen. Aan drie spelers vd eredivisie besteden. Zeer geloofwaardig.

10 juli 2022 om 11:27

Man U zal ook nog wel spelers verkopen toch? Dat geld komt dan weer bij zijn budget.

Hahahah Ten Hag is wanhopig. Lekker je hele transferbudget uitgeven aan Martinez, Malacia en Antony en je bent er niet eens heel veel sterker van geworden.

Ten Hag lijkt een ziekelijke drang te hebben Ajax nog rijker te maken...Waarom vraagt Ajax geen 160? Betalen ze toch wel.

Helemaal afgeknapt op Erik. Martinez is meer dan logisch en voor Anthony ook groot talent en na het wk is hij onbetaalbaar. Anthony heeft gezegd dat hij weg wil maar het zou hem sieren als hij tot de winterstop blijft dan is het kassa voor Ajax. Begrijp niet waarom hij wil gaan naar een probleem club die Europa of conference speelt? Denk dat zijn zakenwaarnemer hem gek maakt. Vind dat die wedstrijd tegen Feyenoord niet zijn laatste moet zijn. Hij kan nog wel wat leren qua rendement. Heb gelezen in een Spaanse krant dat frenkie niet komt denk dat de beste man een beetje in paniek is haha. Wel als mens heel zwak dat hij ajax komt verslappen hij kan bij zo een club overal een rechtsbuiten halen. Laat hem direkt klaiber en Rensch meenemen die gek.

United moet dit niet doen. Is veel teveel geld. Sterling kost 50mil en Anthony moet €80 kosten? Laat Ajax maar, volgend jaar hebben ze een geval Neres en moeten ze hem aan Dynamo slijten. Voor de verdediging zou ik ook gewoon voor Pau Torres gaan.

10 juli 2022 om 14:09

Pau Torres? Nee, dat zou ik niet doen als Utd zijnde. Te traag en te weinig wendbaar. Geen topverdediger. Kimpembe of Koulibaly zouden veel betere opties zijn. Kimpempe is een linkspoot, verdedigend ijzersterk, snel en voetballend goed en mag volgens Fabrizio Romano voor 50 miljoen euro vertrekken bij PSG. Zou daarom een goede versterking zijn voor Utd. Beter dan Martinez denk ik.

Ik zou 110 gewoon aannemen.
Je krijgt dit echt nooit meer en je moet er toch niet aan denken dat als ze bij ajax blijven, dat 1 vd 2 geblesseerd raakt.
Krijg je die 110 nooit meer.
Aannemen en een goede rechtsback en centrale verdediger uit zuid Amerika kopen en een spits halen, liefst 2.

1 ding valt me op in die comments. Mensen van andere clubs beseffen niet dat Anthony creme de la crème is en net zo een groot talent is als vinicius van real. Die kon eerst ook niet schieten en maakten geen veel goals. Over een paar jaar ga je zien op wat voor niveau hij is en dan begrijpen jullie het. Vergelijken met vinicius van psv? Dan snap je er geen klote man hij is geen basis selecao en is sloom en niet technisch alles wat Anthony is. Daarna zou Doku van rennes een goeie vervanger zijn. Kan je lokken met CL. Daarnaast kunnen we ook depay halen en Bergwijn op rechts. Wij worden Kampioen met of zonder Anthony. Bereiden jullie je maar vast voor word veel billen knijpen en jaloers weer kijken of dinsdag en woensdagavond

10 juli 2022 om 11:51

Depay halen is onrealistisch. Daarnaast zijn de vergelijkingen met Vinicius van PSV ook gewoon dom net zoals de vergelijkingen die jij maakt met de Vinicius van Real Madrid. Jij vergelijkt een speler die toen 18/19 jaar was met een Antony die alweer 23 wordt aankomend seizoen..

10 juli 2022 om 11:57

Lijkt mij ook, vooral omdat hij een Psv hart heeft maar zou wel het spitsen probleem kunnen oplossen bij Ajax.
Volgens mij moet hij 18 kosten.

Will voor het WK weer thuis zijn met een sportas vol geld.

Erik trap nou niet in diezelfde valkuil als je voorgangers en haal geen Nederlandse en/of spelers waar je eerder goede ervaringen mee hebt gehad of banden mee hebt opgebouwd. Exact de fout die Koeman maakte bij barca. Totdat Xavi kwam en gewoonweg kwaliteit binnenhaalde. Je bent een uitstekende trainer, maar gaat er nu uitzien als een omhooggevallen Twentse boer die samen met Steve McClaren onder een plu’tje gaat schuilen en met de kerst wordt ontslagen.

Het is wat de gek ervoor betaald.
Maar de spelers van Ajax zijn overprijsd voor wat ze brengen.
Donny VDB, Dest, Ziyech... Zelfs De Jong & De Ligt zijn nog niet de toppers die ze horen te zijn voor zo'n smak geld.

Alleen Erik begrijp niet dat de fans grote aankopen willen zien groter dan van ajax. Als de resultaten slecht zijn dan kan het zijn kop kosten. Dacht dat hij beter voorbereid naar man u kwam

10 juli 2022 om 14:42

Serieus? Heb je de supporters van Man Utd gehoord. Die smeken juist om Antony en Martinez. Die raken niet uitgepraat over die 2.

Hij moet opletten geen NL enclave te willen opbouwen. Tevens is het absoluut niet sjiek en collegiaal om je vorige team helemaal leeg te kopen. Bij Man Utd hebben ze toch ook wel een fatsoenlijke scouting neem ik aan.
Maar goed 125 miljoen euro voor deze twee spelers is wel een aardig bedrag. Ik vind het overigens niet teveel.
Als je ziet dat er een voor een jongen als Sinisterra 25 miljoen wordt betaald, die geen kampioen is geworden, geen indrukwekkend nationaal team heeft en op CL niveau nog niks heeft gepresteerd vind ik dat Ajax best een hoog in de boom mag zitten.

10 juli 2022 om 14:41

Sinds wanneer zijn Martinez en Antony nederlanders? Kan iemand dan meteen van Gaal even opbellen om hem dat te melden? Die weet dat blijkbaar nog niet.

Nederland zal (net als bijv Portugal) nooit, ever, never, nooit niet een Europese top competitie worden. Dat houdt in dat talenten altijd voor een smak geld weggekocht kunnen worden en dat je dat eigenlijk/eindelijk eens moet gaan accepteren (maak gebruik van die positie) en ga cashen (al zien jullie, supporters, er NOOIT weer een cent van terug).

Eerlijk is eerlijk 110 miljoen voor beide mannetjes is een prachtig bod. Als je weigert kan het zijn dat je net als voorgaande talenten weer afscheid moet nemen voor 10 - 15 miljoen omdat ze ongemotiveerd / boos zijn geworden omdat Ajax ze niet verkocht heeft aan een Europese "top" club.

Daarnaast is het logisch dat half Ajax en oud-Ajax spelers met Erik ten Hag worden gelinkt, dat moet je met een korreltje zout nemen. Dat hij bepaalde spelers wil meenemen is daarnaast logisch en doet ELKE trainer, want je hebt een bepaalde band met zo'n mannetje en je weet dat het ventje voor je door het vuur gaat.

Ik ben echt benieuwd wat er allemaal ECHT gaat gebeuren.

10 juli 2022 om 12:17

@Revenant
"Als je weigert kan het zijn dat je net als voorgaande talenten weer afscheid moet nemen voor 10 - 15 miljoen omdat ze ongemotiveerd / boos zijn geworden omdat Ajax ze niet verkocht heeft aan een Europese "top" club."
Klaarblijkelijk heb ik het gemist of ben ik het vergeten maar over welke "voorgaande talenten" die "ongemotiveerd / boos zijn geworden omdat Ajax ze niet verkocht heeft aan een Europese "top" club." heb jij het?
Naar welke "Europese "top" club" konden die spelers?
Wanneer was dit? Hoe vaak is dit voorgevallen?

Ga is weg Ten Hag. Kijk lekker naar andere spelers ipv iedere keer bij Ajax. Als Ajax zijnde gewoon nog meer vragen, laat het maar pijn doen.

Helemaal prima. Brobbey terug en je hebt gelijkwaardig resp beter wat betreft Anthony/Bergwijn en Haller/Brobbey met 55 miljoen in de plus. En Nederlandse basis, ook voor Oranje fijn, inspeeld setje Berghuis Bergwijn Brobbey. Martinez is nagenoeg onvervangbaar, dat is wel echt zonde

Veel geld. Ik dacht eigenlijk dat Antony al gratis naar United was gegaan. Die zat toch echt in de broekzak van Malacia.

De objectiviteit is hier ver te zoeken op Voetbalzone. Dat er zoveel mensen meer dan 125 miljoen aangeven

On: Anthony en Martinez beide zeer goede spelers maar of ze beide een directe versterking zijn durf ik niet te zeggen. Met een transfernieuws van 170 miljoen lijkt het mij slim om een gearriveerde speler toe te voegen aan de selectie. Zeker kijkende naar de grillige jaren die Man U ondergaat

Vind het zwak van ten hag, altijd maar spelers meenemen van zijn vorige club, wie is de volgende timber?

10 juli 2022 om 12:35

Timber was zijn 1e keuze maar die wil zelf niet. Mag niet van LVG met oog op WK moest hij jij Ajax blijven.. Waarom is het zwak van ten hag? Ik vind het dom omdat je er dubbel op wordt afgerekend als het fout gaat. Maar deze spelers zouden sowieso weg gaan. Beter naar united dan voor 110 miljoen want bij andere clubs zou je nooit zoveel krijgen voor deze 2 spelers. ETH zorgt er juist voor dat Ajax een extreem hoog bedrag krijgt

10 juli 2022 om 13:10

@Lionaldinho84
"Mag niet van LVG met oog op WK moest hij jij Ajax blijven.."
Geen idee waar jij dat vandaan hebt maar Van Gaal heeft helemaal niets te willen. Timber bepaalt het.

"Maar deze spelers zouden sowieso weg gaan."
Een ander juweeltje... Hoe weet jij dat deze spelers sowieso weg zouden gaan? Ajax heeft als beleid dat het maximaal drie spelers van haar basis laat vertrekken dus deze spelers zouden sowieso niet vertrekken. Alleen als er niet te weigeren bedragen komen, is Ajax bereid om meer spelers te laten vertrekken.

10 juli 2022 om 14:39

van Gaal selecteert niet op basis van speelminuten. Hoe vaak moet hij dat jou nog uitleggen. Timber wil zelf gewoon bij Ajax blijven en heeft voor het einde van het seizoen al gezegd dat hij nog niet uitgeleerd is bij Ajax. Wees blij dat er nog verstandige jongens bestaan op de voetbalvelden. van Gaal bepaald voor helemaal niemand waar hij moet gaan spelen. Malacia kreeg ook het advies gewoon voor zn eigen gevoel te gaan qua keuze.

Voor dat bedrag verkopen, voor Antony hebben we Ihattaren al en voor Martinez haal je voor weinig een zelfde verdediger op in Zuid Amerika.

Denk dat Ajax in zijn handjes mag klappen met deze prijzen voor deze spelers.

Als Arsenal fan zie ik ze graag naar Man U gaan, totaal geen spelers die ze een een top-3 kandidaat maken, vooral Anthony.

Als PSV fan zie ik echter liever niet dat Ajax zoveel geld krijgt voor vrij makkelijk vervangbare spelers, maar ik kan er mee leven als die jankbal van een Anthony nooit meer op de Nederlandse velden te zien is.

Manchester United is gek als ze dit doen.
Veel te veel voor deze twee.
Op deze manier gaat Ten Hag het niet langer dan een seizoen volhouden.

Als Ajax 125 miljoen krijgt voor deze twee spelers gewoon lekker verkopen. Dat krijg je anders nooit meer (zie Neres). En je zag met Anthony dat die na Neres ook kwam dus er komt altijd wel weer een nieuw talent.

Ik schat Tadic - Haller- Antony niet sterker in dan Bergwijn- Brobbey - Tadic. Dus qua aanval kan je winst maken en erop vooruit gaan. De verkoop van Martinez is wel wat minder goed op te vangen. Maarja, van het geld kan je nog op zoek naar een goede rechtsback en een goede linker centrale verdediger.

Niet doen. Dat geld komt na het WK ook wel voor deze twee spelers. Dus, of het volle pond (140 miljoen), of kom volgend jaar maar weer. Dat kan in januari, afhangend van de Europese resultaten, en anders na het seizoen. Maar dit soort spelers kan Ajax nu niet missen. Daarnaast, Ten Hag, was trainer van Ajax gebleven als je zo graag met dit soort spelers wilt werken. Ook nog eens (weer) in de CL!

10 juli 2022 om 13:07

Maar gaan de spelers dat accepteren?

10 juli 2022 om 13:15

Bij mijn weten hebben ze met hun volle verstand een contract bij Ajax ondertekend. Natuurlijk, wel met de intentie Ajax als springplank naar een hoger doel te gebruiken, maar aan alles hangt een risico. Stel dat de spelers niet hadden gebracht waarop gehoopt en verwacht. Zouden ze dan ook instemmen met b.v. salarisverlaging? Dus Ajax hoeft niet te verkopen, maar mag tot verkoop overgaan totdat het juiste bedrag op tafel komt. Neem een voorbeeld aan Levy van de Spurs. Met Bergwijn als voorbeeld. Maar nu omgekeerd.

10 juli 2022 om 14:35

Die spelers hebben een duurbetaald contract geaccepteerd toch? Kom op zeg.

En Pinko....fijn iemand te zien die snapt waarom Ajax nee zegt.

Heerlijk, gewoon het maximale vragen. Misschien wel meer!! Voor een Felix werd ook ruim 120 miljoen gevraagt, n betaald. Word tijd dat Ajax dat ook doet, zeker voor deze twee spelers. Basis spelers, sterkhouders en lange contracten. Laat MU maar gek worden, die betalen dan alles..

Dit is pure waanzin joh. Die gasten zijn bij elkaar misschien 50 of 60 miljoen waard maar echt niet per stuk. Het lijkt er op alsof Ten Hag ze op deze manier een dienst wil bewijzen en de kas flink wil spekken. Het is de enige club ter wereld waar 3 of 4x de waarde van een speler betaald word. Wat bezielt die clubs toch allemaal om maar te veel geld voor Ajax spelers te betalen? Ja of het is gewoon heel goed beleid qua uitgaande transfers zou je ook kunnen zeggen maar ik begrijp er in elk geval niks van. Eerder was Overmars daarvoor en had je kunnen zeggen dat het zijn hand is maar bijvoorbeeld zo’n Haller is ook al voor een belachelijk bedrag vertrokken. Haaland weg en dan komt men met Haller op de proppen. Dortmund is ook een lachertje geworden en Bayern wrijft zich vast in de handen die zijn komend seizoen alvast weer kampioen voor de 700ste keer op rij. Ten Hag graaft ook ze eigen graf bij United hoor die denkt dat ie met een paar spelers die te goed waren voor onze Mickey Mouse competitie ineens kan gaan presteren in de PL. En juist dit was er de laatste jaren ook mis bij united. Ze halen allemaal spelers voor veel te hoge bedragen en ze leveren uiteindelijk niet of nauwelijks.

10 juli 2022 om 14:33

Dit zijn voor Ajax 2 hele belangrijke speler die ze niet...ik herhaal...niet willen laten gaan. Moet je dan ja zeggen tegen 30 miljoen omdat een aantal supporters vinden dat ze niet meer waard zijn? Nee dan moet je hoger in de boom gaan zitten dan anders omdat je ze niet...ik herhaal wederom ....niet wilt laten gaan. Wil je ze toch als club perse binnen halen. Dan ga je ook maar flink meer betalen dan normaal. Nee is nee toch? Toch doordrukken.....betaal dan maar extra veel. Supporters bepalen niet hoe veel een speler waard is. Het sportieve en hoe de club daar zelf in staat bepaald hoeveel een speler waard is. Heel simpel.

10 juli 2022 om 14:50

@soccerfan_1
Je blijft bezig he. 🤣😂🤣😂
Nogmaals chapeau voor jouw inzet maar het zal weinig zoden aan de dijk zetten.
Fijn weekeind in elk geval.

Ik denk dat ook ETH gaat falen bij United. Malacia is niet van het niveau United. Brobbey ook niet en Martinez

Dit zou wel echt een klap zijn. Ik snap ook nooit die kapitalisten die roepen: verkopen, want zoveel zijn ze nooit meer waard. We worden hier altijd zwakker van, geld moet op het veld staan. Vervangers misschien Depay? Wijnaldum? Davidson Sanchez?

Persoonlijk hoop ik dat Ajax nee blijft verkopen, en een deal maakt met de spelers voor na het WK. We hebben een nieuwe trainer en zijn al 4 basis waardige spelers kwijt. Meer basis materiaal verliezen is simpelweg niet op te vangen, dit geldt zowel voor de kwaliteit en het hebben van ingespeelde ploeg. Daarnaast is er ook de kans dat we Alvarez en Tagliafico verliezen, en er dus een reele kans bestaat dat we Europa in gaan met voornamelijk alleen maar Nederlandse koorknapen; van die gedachte word ik nou niet bepaald vrolijk van.

Voor dat bedrag was ik toch voor Frenkie en Martinez gegaan. Aanvallend is er genoeg smaak bij United.

Als je denkt dat je met Ajax spelers de PL wint gaat Ten Hag zich vergissen. Het zijn goede spelers, maar hij zal toch ook elders moeten kijken als hij mee wilt doen om de titel.

ManU is zo aan het hengelen, dat het ongetwijfeld van een transfer zal komen. 115/120 voor die 2 zou wel een fantastische som geld beteken, maar sportief een enorme aderlating. Ajax zal dan de boer op moeten voor een nieuwe LCV en 2 spitsen (wat mij betreft Brobbey en Zirkzee).

Voor de aanval hebben we dan Tadic - Bergwijn - Brobbey - Zirkzee. En als backup Daramy, Ihattaren plus jonkies als Unuvar , Rasmussen en Axel Dongen.

10 juli 2022 om 16:57

Fcbogarde ,ik zie het waarschijnlijk door een roze bril maar ik vermoed dat het nog wel eens goed kan uitpakken als Ajax deze jeugdspelers in past. Die jongens zitten er echt tegen aan en het zal niet de eerste keer zijn dat die jongens positief verrassen.

Met name Rasmussen en Axel van Dongen zie ik zo mee draaien, Unavar nog niet.

Man United slaat over mis, behalve met een voor Engelse begrippen laag bedrag voor Malacia. De druk begint met de dag hoger te worden in Manchester en de transferzomer duurt nog lang. Ajax kan rustig achteroverzitten vanwege de lange contracten. Dat de spelers wellicht wat minder waard worden is prima zolang er de komende jaren maar plaatsing CL gerealiseerd wordt compenseerd dat voldoende. Wat mij betreft gaat Ajax een termijn stellen: United dit is het bedrag onder deze voorwaarden en jullie hebben nog een week anders houden wij de deur dicht.

Ten Hag spreidt net zoveel creativiteit tentoon als toen ie trainer was. Als Ajax supporter heb ik genoten van het succesjaar, maar is Ten Hag tactisch na Tottenham thuis voor mij echt door de mand gevallen. De man heeft een visie en houdt daaraan vast. Als het niet loopt kan ie het niet omdraaien. Hij weet dat ie met Blind een probleem heeft achterin, maar weet het nooit zo te organiseren dat Blind niet in de problemen komt. Ik vind dat Ten Hag tactisch niet zoveel heeft toegevoegd eerlijk gezegd. Anthony opstellen op rechts en Tadic op links en dan maar hopen dat het goedkomt kan ik ook nog wel. Zodra de tegenstanders zich ingroeven had ie geen tactisch antwoord meer. Nu bij MU voorspel ik dat ie gaat falen, al hoop ik serieus van niet en dat zijn plan daar gaat werken. Maar wat is er gemakkelijker dan al wat spelers kopen die jouw plan kunnen uitvoeren? De echte toppers komen sowieso niet naar MU natuurlijk. En Ten Hag heeft zelf ook nul netwerk, ook logisch. Maar dan wel voor de hoofdprijs!

Heb dat man u nu niet in de gaten dat die ten hag bij hun is gekomen om alleen maar geld weg re brengen naar 020 en daarna laat hij ze eigen ontslaan en krijgt hij een mooie ontslag vergoeding. Wat een wan vertoning ik riep het 20 jaar geleden al dat geld maakt het voetbal kapot. Het gaat nergens meer over wie betaald bepaald en al die supporters worden continue voor de gek gehouden het voetbal is in de handen van de rijken ter aarde en als ze het zat zijn gaan ze iets anders naar de klote helpen🤮 ik ben er klaar mee en zoek mijn vertier wel ergens anders. Walgelijk dit

Ik denk dat Ajax nu snel moet toehappen. Met spelers als Blind en Ihataren in je selectie heb je al direct een ander op die positie staan. Met € 125 Mlj moet je daarnaast echt nog wel wat kunnen binnenhalen en dan nog houdt je genoeg over op voor andere posities goed in te kopen.
zorg alleen wel dat je geen paniek aankopen moet gaan doen, dus hoe eerder hoe beter. Weg gaan ze toch wel.

Ik wordt toch steeds verdrietiger van al die berichten over ajax spelers die waar United interesse in heeft. Er is er geen eentje die United beter gaat maken, ook niet in de breedte. En na de aankoop van Malacia wordt ik ook steeds banger dat de geruchten over de interesse ook echt waar zijn.

Belachelijke bedragen. Ze maken elkaar helemaal gek. Voor vervangers gaan de clubs ook meer vragen. Spiraal omhoog. Zou je niet moeten willen.

In feite is Erik op weg om 2 clubs sportief te slopen! Ajax beroofd hij met z’n tunnel visie van 2 smaakmakers en united zadelt hij op met een probleem want op plek Anthony staat al een veelbelovende speler dus dood zonde om geld waarmee je een nieuw fundament moet bouwen uit te geven aan deze showboy... ga nu eerst kijken wat je echt nodig hebt en nee die lopen op martinez na niet in Amsterdam! Pas op dat je geen situatie creeert waarin je binnen het half jaar al klaar bent en kijk meer om je heen en niet alleen naar de club waar je vandaan komt dat deed je ook bij Ajax met Utrecht en zadelde Ajax op met labayad en kliber stop daarmee.... kleine tip ... er moet eindelijk weer een Nederlandse trainer slagen op deze manier lukt dat gewoon niet!

verkoop ze en haal brobbey en wijndal
en nog een reserve spits en een rechtsback is alles weer op orde om kampioen te worden

Weg doen. Zwaar overschat Antony. Gaat van de 10 acties 9 keer naar binnen. Mo is beter!!

Ik mis de optie in de pol of een bod van minder dan 110 miljoen ook genoeg zou moeten zijn. Ik vind, gezien de prestaties vorig jaar, Anthony het geld echt niet waard. Martinez, mwah. Ik snap dat je voor de naam Ajax meer betaald, maar voetballend is Anthony echt niet (veel) beter dan een Sinisterra (om maar even buitenspelers te vergelijken) en de naam 'ajax' alleen is wat mij betreft niet genoeg voor een dubbele waarde. Ja, Anthony heeft e.e.a. laten zien in de CL, maar over het algemeen moest hij het ook laten zien tegen de Nec's en Rkc's van deze wereld. Martinez is een klasbak, maar ook voor hem vraag ik me af of 50+ miljoen niet wat te veel van het goede is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren