Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem fileert Ajacied na Klassieker: ‘Ik vind dat zo zielig overkomen’

Laatste update:

Willem van Hanegem zat tijdens de tweede helft van het duel tussen Ajax en Feyenoord op het puntje van zijn stoel, zo schrijft hij in zijn column in het Algemeen Dagblad. Ondanks dat de ploeg van trainer Dick Advocaat de nodige mogelijkheden creëerde, trokken de Amsterdammers de Klassieker naar zich toe dankzij een doelpunt van Ryan Gravenberch: 1-0. Van Hanegem is te spreken over het spel van Feyenoord, maar was minder gecharmeerd van een actie van Ajax-aanvoerder Dusan Tadic in de absolute slotfase.

“Dit was het Feyenoord dat ik graag zie. Naar voren toe, makkelijk elkaar vinden. Ik vond ze goed spelen. In de praatprogramma's hadden ze het er maar over dat ze de schroom van zich afgooiden na de 1-0 van Ryan Gravenberch. Die jongen vond ik samen met Jurriën Timber trouwens de beste speler bij Ajax. Als je Timber hebt, hoef je geen Belgische oud-Ajacied terug te halen van Spurs. Laat Toby Alderweireld daar en ga verder met dit soort jongens”, stelt Van Hanegem. Dat Feyenoord in de eerste fase ‘achteruit liep’, acht de Kromme wel begrijpelijk.

“Het is al zo vaak misgegaan in Amsterdam, dan wil je gewoon in eerste instantie op de been blijven. Maar stel dat het uiteindelijk 0-0 was gebleven met die manier van voetballen. Dan had je een punt gehad, maar ik denk dat je beter met 1-0 kan verliezen en zo spelen. Dit geeft vertrouwen”, concludeert de oud-international. Van Hanegem zag dat Ajax in de slotfase nerveus werd en het was volgens hem al even geleden dat dit gebeurde in een Klassieker. “Kijk maar naar Dusan Tadic, die weer als een stervende zwaan ging liggen nadat hij neus aan neus had gestaan met Lutsharel Geertruida.”

“Ik vind dat altijd zo zielig overkomen, dat achterover vallen alsof je iets vreselijks hebt moeten ondergaan. Als trainer vond ik dat ook altijd iets wat mijn spelers moesten laten”, gaat Van Hanegem verder. Marcos Senesi, Uros Spajic en Tyrell Malacia zaten er volgens hem ‘bovenop’ en hij vond ook Nicolai Jörgensen ‘weer eens aardig spelen’. Voor Feyenoord wacht nu komende woensdag een duel in de TOTO KNVB Beker tegen Heracles Almelo en Van Hanegem waarschuwt dat de Rotterdammers dan weer ‘serieus de draad moeten oppakken’.

“Want dat is het gevaar, dat het weer net zo plichtmatig wordt als vorige week tegen PEC”, schrijft Van Hanegem. “Dit moet voor die gasten toch het bewijs zijn dat ze echt wel iets kunnen? We zitten precies op de helft van de competitie en deze nederlaag betekent dat Ajax een flink gat heeft geslagen. En over een morele winnaar moet je nooit spreken, want die bestaan niet. Maar als Feyenoord dit kan blijven opbrengen, dan kunnen ze nog wel iets laten zien.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is inderdaad vreselijk irritant, misschien begrijpelijk, maar ontzettend irritant. Kanttekening is dat als het bij topclubs gebeurt het als professioneel wordt gezien. Voor mij hoeft het allemaal niet en heb ik ook al vaker uitgesproken. Overigens hoeft Willem zich geen zorgen te maken, met Berghuis hebben jullie een speler in huis die kan uitdelen (doorgaan op de enkel in de eerste helft), matennaaien (tegen een speler op rennen en obstructie claimen) en vervolgens ook vaak zat de stervende zwaan uithangt. Ook Spanjic hoorde ik bij een zuivere tackel op de bal schreeuwen als een wild zwijn. Dus bij Feyenoord kunnen ze er ook wat van.

18 januari 2021 om 07:21

Tadic is een engnek pur sang ! Acteert de ideale prof te zijn , en iedereen prikt daar doorheen behalve ten Hag. Komt overal mee weg en word door niemand gecorrigeerd, ja door Lang maar dat werd niet gewaardeerd.

18 januari 2021 om 07:25

@baradona, Tadic is wel een ideale prof, doet alles om te winnen, in Spanje zie je dit gedrag wekelijks, toen we vorig jaar verloren van Getafe was het 90 minuten lang zulk gedrag en toen was het geen probleem volgens vele hier.. Neemt niet weg dat ik vind dat je Tadic moet schorsen voor zulk gedrag, welke speler het dan ook doet, aanpakken

18 januari 2021 om 07:36

Toen was het voor Tadic wel een probleem. Die liep in de media te klagen over het gedrag van Getafe. Maar hij doet precies hetzelfde. Hypocriet mannetje.

18 januari 2021 om 07:40

Haha, jij bent echt de kers Benzema. Deze vergelijking is zo vreselijk krom dat het net lijkt of het hout snijdt, maar je komt niet eens in de buurt van het hout.

18 januari 2021 om 07:46

Leg dan uit waarom Dr Mario? Tadic stoorde zich aan het gedrag van Getafe vorig jaar, maar hij toont dat gedrag zelf ook. Dat is dus hypocriet. Wat snijdt er geen hout volgens jou?

18 januari 2021 om 07:52

Je doet net of het Tadic enkel en alleen ging om een keertje op de grond rollen. Doet Tadic overigens vaker, maar gisteren ging het om een enkel keertje, maakt het overigens niet minder verwerpelijk. Daar ging het Tadic en ook Ajax niet om. Dat toneelspelen van Getafe speelde vanaf minuut 1, naast de constante overtredingen, het geklaag bij de scheidsrechter, het constante tijdgebrek en gewoon simpelweg de tempo uit het spel halen. Wat Tadic gisteren deed en doorgaans doet komt niet eens in de buurt van Getafe. Getafe is de CL, Tadic de vierdeklasse amateurs.

18 januari 2021 om 07:56

Het gedrag is hetzelfde. Hoe vaak het gebeurt doet er niet echt toe. Één keer is al te veel.

18 januari 2021 om 07:59

Het gedrag is dus niet hetzelfde, daar het om heel iets anders ging. Het stelen van een auto is toch ook niet hetzelfde als moord, toch ben je in beide gevallen een crimineel.

18 januari 2021 om 08:06

Dat Ajacieden dit gedrag van Tadic nog goed proberen te praten. Dan laat je je echt kennen zeg. Berghuis deed het een paar jaar geleden ook. Dat heb ik nooit goed gepraat. Hij heeft dat gelukkig afgeleerd. Overigens vind ik het ook de schuld van Makkelie. Na 5x waarschuwen voor aanvallers die de tegenaanval eruit halen en balletjes wegtikken of vastpakken en weggooien moet er al lsng geel volgen.

18 januari 2021 om 08:15

Ik praat niets goed? Ik heb enkel in dit artikel de acties van Tadic al 5 keer verwerpelijk genoemd.

18 januari 2021 om 08:15

Zoals je hierboven kunt lezen en zoals ik ook heb gezien, deed Berghuis dit juist in deze wedstrijd ook weer. Maar het is tegenwoordig hip om Tadic hierop te "pakken". Meneertje Berghuis gaat 1x heel hard door op een enkel (hoezo geen kaart?) en dat is m.i. veel erger dan wat Tadic deed. En dan heb je nog twee keer de stervende zwaan, waar hij in eerste instantie Tagliafico een kaart probeerde aan te naaien en later het voorval waar Rochus het over heeft. Meten met twee maten is wat hier gebeurd door meerdere mensen waaronder de heer van Hanegem.

18 januari 2021 om 08:20

Zoek het maar bij de scheids. Waar iedereen ff langs kijkt. Feyenoord kreeg ontzettend veel overtredingen mee, waar Ajax ze tegen kreeg zelf als ze de bal speelde. Meest treffend malacia duwt Mazraoui in de rug, corner. Haller maakt een perfecte sliding op de bal bij Spaijc, vrije trap Feyenoord. Promes wordt onder de graszoden gestopt door fer zodat de counter eruit gehaald wordt doorspelen, berghuis gaat liggen bij en duel om de bal, vrije trap rand 16. En dan hebben we het geen over het vele armpje en shirtje trekken van de backs van Feyenoord. Het is heel simpel of je fluit mannelijk of niet. Loop je zo te marchenderen dan ziet Tadic zijn kans schoon en gaat hij overdrijven. En voor diegene die vinden dat ik overdrijf. Leg mij eens uit hoe het kan dat makkelie gewoon door laat spelen als onana de keeper van Ajax op het veld ligt, maar het spel stil legt als hij Fer de veldspeler ziet liggen.......

18 januari 2021 om 08:33

@ninjakai,

Ik denk echt dat je met een gekleurde bril kijk qua wel of geen overtredingen.
Ik heb er richting Feyenoord ook een paar gezien waarvoor hij moest fluiten en niet deed.
Nu doe je net of Tadic het alleen doet als het niet loopt. Tadic doet dit wekelijks.
Tadic is een vieze gemene speler.
Tadic speelt gebruikt continue zijn armen en handen en kan daar prima voor afgefloten worden.

Ga de wedstrijd terug kijken en streep even weg wanneer hij wel en niet floot kom je gewoon op 0 uit.

18 januari 2021 om 08:48

Kokkie, getafe was voor velen hier wel een probleem. Althans hun gedrag. Dus ook als tadic dat vertoond.

18 januari 2021 om 08:56

Mensen, laten we het of altijd afkeuren of altijd maar goedkeuren, maar niet als bv een Getafe het doet het goedkeuren (of afkeuren) en als Ajax het doet het afkeuren (of goedkeuren). Die clubvoorkeur en/of -afkeur verkleurt heel veel meningen. Als iedereen gewoon een eenduidige, ongekleurde mening geeft, dan is het echt de moeite waard. Maar dat blijkt heel lastig voor velen (ondergetekende ook wel inclusief). 😉

18 januari 2021 om 08:58

Beter kijken Ninjakai, jullie aanvallers houden met de handen naar achteren de shirtjes in het begin al vast. En er werd juist voor gewone duels afgesloten, waardoor Ajax op kansrijke plekken vrije trappen kreeg. Obstructie bij Berghuis werd weggewuifd. Er was dus blijkbaar van beide kanten wat aan te merken. Maar ik bedoel het weggooien en wegtikken van de bal na het fluitsignaal. Dat moet de scheids gewoon afstraffen

18 januari 2021 om 08:58

Hatelijk gedrag ten alle tijden

18 januari 2021 om 09:23

War loopt iedereen toch zielig de klagen over een actie van Tadic. (in mijn ogen 1 van de beste eredivisie spelers) als een Feyenoorder het doet hoor je dat ie slim is. Ik de tijd van Toivonen bij PSV zag je niks anders. Hoorde je weer achteraf dat hij slim was. Nu is het een Ajacied en dan "walgt" iedereen er van. Wauw wat is de wereld hypocriet.

18 januari 2021 om 09:25

Dat jij nu nog over Toivonrn begint zegt dat je er zelf moeite mee had dat hij het deed. Over hypocriet gesproken. En die beste speler heeft buiten een aantal dode spelmomenten en gejank vrij weinig laten zien

18 januari 2021 om 09:30

Dat is niet hypocriet. Bij PSV en Feyenoord spelen geen echte winnaars. Toivonen hoe bloed irritant hij ook was, was een winnaar. Tadic is een winnaar.

18 januari 2021 om 09:37

Mwa, ik vind het spelbederf en scheidsrechters en de bond moeten hier tegenop treden. Dat is ook de reden waarom ik liever naar de PL kijk dan naar de Spaanse competitie.

18 januari 2021 om 09:57

En die tackle op de bal van Haller dan? Die was netjes op de bal. Weet niet hoe die Feyenoorder heet, maar die ging neer als een stervende zwaan.

18 januari 2021 om 09:57

Ach zo hebben we allemaal onze spelers wel die een keer irritant zijn of vaak irritant zijn. Ik vind het meer een probleem dat oud voetballers dit moeten aanraken als ze het over een wedstrijd hebben. Maar goed. Tadic is vervelend voor elke tegenstander, of dat nu met zijn goede spel is of voor zijn overdreven vallen. Dat zit al jaren in die jongen en nu moet Willen er van van zeggen omdat het tegen zijn club is. Acht dat mag.

18 januari 2021 om 10:09

Volgens mij ging Berghuis gisteren ook liggen om niks. Dat hij het niet deed net als Tadic maakt niet zo veel uit want afgeleerd dus allerminst.

18 januari 2021 om 10:43

Het is gewoon een collega proberen te naaien. Heel oncollegiaal en 100% onprofessioneel. Hoort niet op het voetbalveld thuis en dit verdiend 3 duels schorsing om het af te leren. Walgelijk gedrag van een walgelijk spelertje.

18 januari 2021 om 10:44

Tadic werd onevenredig hard aangepakt,de gehele match. Logisch dan dat ie zich een keer laat vallen.

18 januari 2021 om 11:43

Als hij niet bij je speelt is het irritant inderdaad, en ik vind het ook best onnodig. Neemt niet weg dat hij een paar keer te grazen werd genomen op zijn enkels, knie in zijn rug. Dat hoort natuurlijk eerst niet thuis op een voetbalveld Willem. Ja in jouw tijd wel, maar nu niet meer. Willem blijkt alleen maar goed te begrijpen werken met wat er veel om hem heen is. De algemeen geaccepteerde Nederlanders met Surinaamse, Antiliaanse, Indonesische, Molukse, Marrokaanse en Turkse achtergrond snapt hij, maar jongens vanuit de Ballkan heeft hij nog niet veel meegemaakt en worden dus als vreemd ervaren door Willem, en helemaal als ze voor Ajax spelen

18 januari 2021 om 11:45

Onevenredig hard aangepakt, serieus?

18 januari 2021 om 12:14

@melvinwsp niet mee eens! als een Feyenoord het doet dan schaam ik me daar zelfs voor als supporter. schwalbes vind ik echt het meest trieste fenomeen wat er is in het voetbal. dan zie ik nog liever een harde overtreding omdat dat nog iig voetbalgerelateerd is en kan gebeuren in een duel. theater vind ik dat niet

18 januari 2021 om 12:45

Ik kan me ook groen en geel aan Tadic ergeren. Vooral dat hij bij ieder tikje zwaar geblesseerd op het veld ligt en met zijn hand zit te zwaaien. Spons met water erop en hij krabbelt erg moeizaam en puffend overeind, om vervolgens weer te sprinten. Doe gewoon normaal joh. En dat aan het einde is heel irritant, maar tegelijkertijd is dat dan ook weer net dat extra geven om te willen winnen. Overigens kwam het Ajax alsnog bijna duur te staan, omdat Makkelie ineens bedacht (die vond ik bij vlagen sowieso vreemde beslissingen nemen - o.a. Onana twee keer geblesseerd op de grond lekker doorspelen haha, Mazraoui die opzichtig in zijn rug wordt geduwd) twee minuten langer door te laten spelen. Maar goed, weet je, andere fans vinden dit van Tadic en Tagliafico onder anderen. En wij vinden dit van jongens als Berghuis irritant, of in het verleden mensen als Kuyt, Van Bommel en Toivonen. En dat valt supporters van die clubs dan weer wat minder op. So be it. Er worden genoeg echte doodschoppen onbestraft gelaten. Dan hoeven we geen nationale heisa te maken van een schwalbe. Had dat bij Robben ook altijd: zijn schwalbes werden uitgelicht, maar dat hij bont en blauw het veld afstapte iedere wedstrijd, deed niemand wat.

18 januari 2021 om 14:18

@jeroenf222 Berghuis deed het gisteren nog dus wat bedoel je met een paar jaar geleden? Eventjes tegen iemand oplopen en dan schreeuwen alsof hij zijn been had gebroken om zo een vrije trap te versieren rond de zestien. Lukte hem ook nog een keertje op het einde.

18 januari 2021 om 14:31

Dat was gewoon een duidelijke obstructie maar Makkelie floot er niet voor. De verdediger stapt uit naar Berghuis en blijft niet staan. Dan is het geen versieren van een vrije trap, dan is het gewoon een overtreding. Dat roepen mag hij achterwegen laten, maar dat aanstellerige als het niks is heeft hij vrijwel afgeleerd

18 januari 2021 om 15:05

Verdediger stapte helemaal niet, die stond stil. Berghuis liep express tegen hem op, zoals hij wel vaker doet, en schreeuwde het uit alsof hij doodging. Toen de scheids liet doorspelen, stond Berghuis snel weer op, was er niks aan de hand. Maar goed, club voorkeuren, zoals ik Tadic een prima speler vind, zo zie jij alles van Berghuis door de vingers.

18 januari 2021 om 15:29

ik niet. Berghuis moet ook gewoon normaal doen en als er theater wordt gemaakt dan vind ik dat Advocaat hem erop aan moet spreken. je zet je club voor lul met dit soort gedrag

18 januari 2021 om 07:23

Als Knvb zijnde moet je dit soort acties gewoon naderhand bestraffen met een wedstrijd of 3, heeft niks met voetbal te maken en is gewoon proberen rood aan te naaien, onsportief gedrag moet aangepakt worden en zolang ze er mee weg komen zal het niet weggaan dus ook al is het Tadic, gewoon bestraffen

18 januari 2021 om 07:35

Precies dit inderdaad. Spajic doet hetzelfde maar doet het niet in blessuretijd en dan is het allemaal prima. Bij elke club spelen tegenwoordig van dit soort halve gare die dit als professioneel zien.

18 januari 2021 om 07:46

Spajic deed helemaal niet hetzelfde. De tackle van Haller was weliswaar op de bal, maar die bracht daarmee ook Spajic uit balans die op snelheid lag. Dan ga je dus onderuit en dat kan best even zeer doen. Dat geschreeuw erbij was niet nodig denk ik, maar absoluut geen zelfde soort situatie.

18 januari 2021 om 07:55

Nouja, '' niet nodig denk ik ''. Daar ga je wat mij betreft al. Dan bagataliseer je het net zo goed als dat Ajacieden de acties van Tadic goedpraten. Die schreeuw was onnodig, zinloos en matennaaierig. Laten we daar vooral niet om heen draaien.

18 januari 2021 om 07:59

Dat deed echt totaal geen pijn hoor, hou jezelf nou niet voor de gek. Spajic werd lichtjes getoucheerd en deed alsof hij keihard vol op z'n enkel getrapt werd, gewoon 100 procent aanstellerij en enkel en alleen bedoeld om je tegenstander een kaart aan te naaien. Net als die actie van Tadic. Ik vind die van Tadic wel wat zieliger, die 'kopstoten' faken is een van de meest kansloze dingen die je (helaas regelmatig) op een voetbalveld ziet. Maar ook de actie van Spajic was gewoon zuivere matennaaierij, dat hoeven we niet goed te praten verder. Wat mij betreft mogen ze vaker schorsingen uitdelen voor zulke grappen. Snap ook niet dat het nog zo vaak gebeurt met een VAR en 300 camera's rond het veld..

18 januari 2021 om 09:05

Als je je per se op het schreeuwen wilt focussen, dan heb je waarschijnlijk gelijk. Dat ik daarmee net zo goed bagatelliseer, mwah. Ik het overigens alsnog niet vergelijkbaar. Nogmaals, Spajic ligt op volle snelheid. De tackle van Haller was keurig op de bal, maar dat betekent niet dat er voor Spajic geen impact is.

18 januari 2021 om 09:25

Tuurlijk, dat Spajic valt na zo'n duel is volstrekt logisch, dat gebeurt altijd. Maar hij heeft geen pijn, dat is makkelijk af te leiden uit de beelden toch komt er schreeuw van jewelste uit en doet ie alsof Haller hem vol met de noppen raakt. Waarom doet hij dat? Enkel om de scheids te verleiden om een onterechte kaart te trekken. En dit gebeurt vaak zat in het voetbal hoor, Spajic en Tadic zijn echt niet de enigen ofzo. Ik vind het overigens geen vergelijkbare acties, wel vergelijkbare motieven: ze willen allebei een kaart aansmeren terwijl er 0,0 aan de hand is. Wat mij betreft mogen ze de VAR vaker gebruiken om zulk gedrag aan te pakken, alleen mag de VAR helaas geen gele kaarten (die bij een schwalbe/simulatie horen) adviseren, dus als de scheids het niet (goed) ziet zal dit door blijven gaan in het mondiale voetbal.

18 januari 2021 om 09:26

Ik snap dat de situatie anders is en lastig vergelijkbaar. In mijn boekje is het echter beide toneelspel en het zou beide keihard afgestraft moeten worden. Het voegt zo weinig toe

18 januari 2021 om 10:05

Man man man. Het gedrag van Tadic willen goedpraten door naar Spajic te wijzen die ook voor het eerst een keer wat harder roept dan nodig. Tadic is een ongelooflijke griezel, een kleuter en matennaaier die altijd bij de scheids aan het janken is. Klaassen heeft hier trouwens ook een handje van.

18 januari 2021 om 10:55

Veroordeel beide of veroordeel geen van beide. Dat Spajic het voor het eerst doet is ook op geen enkele manier relevant mijns inziens.

18 januari 2021 om 09:25

Mag ik heel even lachen dat je nu dit soort dingen erbij gaat halen.... Heb je die enge Anthony gezien die elke keer maar gaat liggen en Tagliafico die bij ieder tikje dood gaat... Het is gewoon een naai actie van Tadic punt uit. Berghuis gaat idd door op de enkel punt, hij wordt gewoon opgevangen en Spajic wordt van achter getackeld op de voet en de bal dat verwacht je niet dus logisch dat hij neer gaat. Mooi om een vieze gore actie van Tadic zo goed te praten

18 januari 2021 om 10:30

Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoeld, anders is het wel de zieligste goedpraatcomment van het jaar ;.

Wat Tadic doet heeft niks met voetbal te maken. Obstructie claimen of geblesseerd naar de grond gaan (spanjic werd wel degelijk geraakt, maar Haller speelde ook de bal) is totaal wat anders dan naar de grond gaan alsof je neus wordt gebroken terwijl je geeneens wordt aangeraakt. Eikelkamp claimt toch ook een penalty, terwijl er (vrijwel) niks aan de hand is. Ben je dan ook een matennaaier? Dat is gewoon voetbal en zaken die voorkomen uit duels. Sorry, maar de vergelijking (goedpraat actie) die jij maakt is appels met peren vergelijken.

Ik neem aan dat bij de profs niet anders is dan in de kelderklasse, en Tadic na afloop in de kleedkamer op humoristische wijze belachelijk wordt gemaakt door zijn teamgenoten ongeacht de hiërarchie in de kleedkamer.

18 januari 2021 om 11:19

Wat lekker hypocriet van de feyenoorders 😍. Kan me eerste helft een prachtige tackle van Haller op Spajic heugen waardoor we een 1 op 1 moment creëerde, de man lag half te huilen op het veld maar ik gok dat dat volgens Willem niet in ‘t zelfde straatje valt?

18 januari 2021 om 13:41

Dat valt inderdaad totaal niet in hetzelfde straatje. Het was inderdaad geen overtreding, maar hij krijgt wel op volle vaart een sliding te verwerken. Dat is niet een ander straatje dan een gebroken neus simuleren zonder aangeraakt te worden, dat is een compleet andere stad.

18 januari 2021 om 14:09

Haha kom kom, Spajic gilde alsof zijn been op 3 plaatsen gebroken was.

18 januari 2021 om 14:28

Dat hij zich aanstelt neemt niet weg dat hier in elk geval wel sprake was van een duel en dus een impact op zijn been.

18 januari 2021 om 15:41

Beide proberen de scheidsrechter te misleiden? Wel in ‘t zelfde straatje dus.. die van Spajic was wellicht nog wel crucialer...

18 januari 2021 om 11:55

Ze hebben n feyenoordbril op, wat geeft t. Volgende week az, dan staat feyenoord weer drie punten verder achter. Een vijfde plaats is t hoogst haalbare dit seizoen.

18 januari 2021 om 12:12

Grote woorden, we hebben gister ietswat gelukkig gewonnen. Feyenoord had de tweede helft de controle over Ajax in Amsterdam, dat is knap. Nou vond ik het heel erg knap/goed van Feyenoord, maar Ajax mag dit zichzelf ook aanrekenen. Een middenveld met Ekkelenkamp en Promes is makkelijk te overwinnen door een strijdend Feyenoord. Ten Hag had Martinez of Alvarez moeten brengen, Labyad op 10 en Promes lekker op de flank. Dan was het op het middenveld een stuk spannender. Maargoed, complimenten naar Feyenoord toe, jammer voor jullie dat je het niet hebt kunnen afmaken maar het zorgt voor vertrouwen in het elftal. Zorg er dan wel voor dat je ditzelfde spel en dezelfde energie in de komende wedstrijden kan laten zien. Niet net zoals bij Utrecht en Ado dat je alleen tegen Ajax boven jezelf uit stijgt. We zien elkaar op 9 mei!

18 januari 2021 om 12:09

@rochus wat is er professioneel aan een schwalbe? je komt er alleen mee weg omdat de scheidsrechters er te laf voor zijn tegenwoordig om er een kaart voor te trekken. ik zeg al heel lang dat er gewoon rood zou moeten staan op een overduidelijke schwalbe. dan verdwijnt die ellende snel genoeg uit het voetbal want je probeert gewoon een tegenstander te naaien. in de CL bv kan zo een schwalbe een club miljoenen kosten

18 januari 2021 om 15:37

Dat kan wel zo zijn, maar het is van Tadic niet de eerste keer. Bij 6-2 van Feyenoord deed hij ook heel irritant. Hij gedroeg zich toen als een klein kind dat zijn zin niet kreeg.

Ik vind (als ajacied zijnde overigens) dat de columns van van Hanegem altid hout snijden. Gister ook op het puntje van m'n stoel gezeten, maar dat was vanwege het billenknijpen. Feyenoord in de tweede helft in alles de bovenliggende partij. Zelden zo'n paniekerig Ajax in een klassieker gezien en de actie van Tadic laat wel zien hoe menens het was. Het is zo bloedirritant als je zo vaak een collega een kaart probeert aan te naaien.

18 januari 2021 om 09:32

Ik vind het gedrag van Tadic ook totaal niet fijn om te zien, maar wat wel jammer is in zijn column, dat hij Berghuis niet benoemt. Die gast heeft z'n emoties nooit onder controle, maakt afschuwelijke overtredingen en doet ook nog eens vaak hetzelfde als Tadic. Als je dat graag wil benoemen van Tadic vind ik het heel zwak dat je de grootste aansteller van Feyenoord daarin niet benoemt. Verder ben ik het ook prima eens met zijn column.

18 januari 2021 om 09:40

Maar zijn column gaat toch over de wedstrijd van gister? Waarom moet hij dan overtredingen van 1 of 2 seizoenen geleden benoemen van Berghuis?

18 januari 2021 om 10:21

En bovendien heeft hij daar destijds een hele column aan gespendeerd

18 januari 2021 om 10:25

Berghuis had gisteren gewoon rood kunnen krijgen hoor, heel smerige overtreding op Tagliafico omdat Tadic 30 seconden daarvoor een makkelijke vrije trap kreeg die Berghuis niet kon verkroppen. Het vreemde is: makkrlie ziet het en fluit, waarmee een kansrijke aanval van Ajax onderbroken wordt, maar hij geeft zelfs geen gele kaart. Laat dan doorspelen denk ik dan, erg vreemd moment..

18 januari 2021 om 10:41

Je bedoelt dat staan op de voet? Dat was inderdaad een gele kaart. Maar voor rood moet je in zo n situatie hoger inkomen (rond de enkel/scheenbeen). Berghuis raakte hem inderdaad smerig op zijn voet en dat had een gele kaart moeten zijn.

18 januari 2021 om 11:57

Gisteren stapte berghuis anders n ajacied vol op de enkel, of was je toen net koffiezetten?

18 januari 2021 om 12:15

@supportert: Dan heb jij een andere wedstrijd gezien van Berghuis. Misschien momentjes even terugkijken.

Helemaal gelijk, wat betreft Tadic, maar zoals hierboven ook al aangegeven, ook Feyenoord heeft dat soort spelers (en AZ ook ). Het is helaas onderdeel van het voetbal van nu, omdat het werkt (nu niet, maar genoeg situaties waarin wel, zoals v/d Sar in '98 op het WK om maar wat te noemen).

18 januari 2021 om 08:53

hoho, vd Sar werd echt wel geraakt door het haar van ortega. Niks zo irritant als kriebels van haar

18 januari 2021 om 14:20

Precies, elke club heeft ze. En als het werkt, dan is het ineens geweldig. Doet de tegenstander het, dan is het irritant en verschrikkelijk.

Ik ben het er mee eens hoor maar zolang scheidsrechters hier niet tegen optreden blijft t een lucratieve tijdwinst , geef een keer geel als je ziet dat iemand zwaar overdrijft , dan gaat ie het vanzelf afleren en staat ie gelijk op scherp de rest van die wedstrijd

Feyemoord verdiende minimaal een gelijkspel, in eigen huis de 2de helft in de verdediging, ajax moest zich schamen en ik schaam me ook om Tadic.
Fantastische voetballer maar dat matennaaien daar hou ik ook niet van

18 januari 2021 om 07:16

Dat genaai van Tadic kan ik mij helemaal in vinden. En eens dat Feyenoord voetballend meer liet zien dan Ajax in de 2e helft. Maar als je als Feyenoord (aantal maal Berghuis bijvoorbeeld) een bal naast peert, dan heb je niet recht op meer. Je hebt je kansen gehad en niet afgemaakt. Zo simpel is het.

18 januari 2021 om 07:38

Dit vind ik om eerlijk te zijn altijd wel een beetje van die simpele logica. Ajax had ooit eens 50 schoten op doel tegen Sparta maar die pot eindige in 0-0. Dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat Ajax daar niet meer verdienden doordat ze niet scoorde. Feyenoord verdiende gisteren meer, maar kreeg het niet.

18 januari 2021 om 07:49

Dat mag jij simpel vinden, zo simpel is het ook. Als je niet scoort win je niet. En dat geldt ook voor die andere pot waar je aan refereert, als je jezelf niet beloont voor je goede spel, dan verdien je het gewoon niet.

18 januari 2021 om 07:56

Mwa, laten we het houden op een verschil van mening inderdaad. Ik kijk er anders naar.

18 januari 2021 om 11:58

Je moet ze dr in schieten. Naast levert geen punten op.

18 januari 2021 om 14:26

Waarom verdiend een club een gelijk spel als ze apatisch afwachten, voor het eigen doel kruipen en dan maar met trillende beentjes afwachten totdat de tegenstander scoort. Om daarna ineens vol energie vooruit te rennen en de tegenstander overal op het veld af jagen? Dat hadden ze bij 0-0 moeten doen en niet nadat het 1-0 stond.

Ajax hoeft zich nergens voor te schamen, Op een mindere dag toch gewoon winnen van een tegenstander die die dag sterker was. Uitstekend gedaan. Zes punten los van Feynoord en nog altijd bovenaan.

Maatennaaien hoort erbij als je kostte wat kost wil winnen. Alle grote clubs doen het. Ook Feyenoord met Berghuis e.d. Hoe denk je dat Feyenoord aan zes strafschoppen in 17 wedstrijden is gekomen? Denk je echt dat in al die gevallen de aanvaller echt niets anders kon dan naar de grond gaan?

De Feyenoord verdediging staat momenteel als een huis. Dat Zou het team vertrouwen moeten geven meer vooruit te spelen. Zeta Jorgensen Maar weer in de spits want die jongen komt eindelijk weer in vorm en die Pratto kan er echt geen hout van, weer een half miljoen down the drain met zo een typische Feyenoord miskoop. Ook hier geldt weer: goedkoop is duurkoop.

18 januari 2021 om 09:00

Maar Jorgensen gaat er weer beter door voetballen, dus wellicht is die half miljoen het waard

18 januari 2021 om 09:19

Kan me idd indenken dat hij het een signaal vind, een nieuwe spits in laten vliegen. In dat geval stijgt de waarde van Jorgensen misschien wel wanneer hij er nog 10 maakt dit seizoen. Toch zou ik dan zeggen, verkopen. Alles vanaf 5 miljoen is dan mee genomen.

Zegt voldoende over de klassieker als dit soort momenten er worden uitgelicht. Dan is er voor de rest weinig bijzonders gebeurt. Het zegt ook alles over hoe Ajax heeft gepresteerd dat Tadic dit schijnbaar nodig had toen de blessuretijd officieel al was afgelopen. Had lekker doorgespeeld of zo, dan was die situatie met die kopbal op de lat er wellicht niet eens geweest. Feyenoord heeft zichzelf te kort gedaan. Dat is duidelijk. Snap overigens best dat Ten Hag zijn ploeg in bescherming neemt. 3 punten gehaald en de derde zware tegenstander in een week. Dan ben je vooral blij dat je hebt kunnen overleven met 7 punten. Woensdag alweer beker. Neem aan dat spelers dan wat rust krijgen.

Tadic steekt met kop en schouders boven Toivonen, Suarez en Kramer uit als het gaat om absolute misbaksels op de Nederlandse velden. Ik zie dat er hierboven alweer gerept wordt over slimmigheidjes en professionaliteit. Laten we daar gewoon mee kappen en het beestje bij de werkelijke naam noemen: ongelooflijk misselijk gedrag dat op geen enkele wijze goed te praten is.

18 januari 2021 om 08:40

Haha de een bijt. De ander was een naaier omdat die graag stomme overtredingen maakte je expres te blesseren. Kramer is gewoon een beetje dom.

Geeft niks iedereen heb wel iets.

Maar geef toe een ajax feyenoord of een ajax psv. Waren jaren geleden 10 maal zo erg. Je proefde haat, mensen elkaar expres rotschoppen gaven etc. Die tijd is wel voorbij. Kijk t moment van bommel van der vaart 15 jaar terug ofzo. En kijk t nu.

Ook toivonen zou t nu niet redden met de var nu.

Zelfs een suarez is veranderd afgelopen jaren.

18 januari 2021 om 08:52

Dat klopt, veel spelers lijken vrienden te zijn (tussen PSV en Ajax iig). Veel hebben in de jeugd samengespeeld bij bijvoorbeeld jong oranje.

18 januari 2021 om 09:47

Toch als ik keek naar Ajax PSV zag ik wel twee ploegen die fel in de duels waren en alles eraan deden om te winnen. Dat er minder haat is, klopt, maar minder strijd niet. Dat maakte denk ik de wedstrijd ook leuk om naar te kijken, twee ploegen die volle bak gingen met een scheidsrechter die duidelijk de grenzen aangaf. Heb dat liever dan dat er over en weer nare overtredingen gemaakt worden

18 januari 2021 om 09:25

Ik vind inderdaad het gedrag van Tadic wat irritant af en toe, maar die spelers die jij noemt waren echt wel een graadje erger hoor. Die waren soms gewoon echt fysiek gemeen. Elleboogje, even op de enkels staan, bijten.... dat soort dingen doet Tadic dan weer niet.

18 januari 2021 om 10:27

Erger dan Suarez en Toivonen kan echt niet. Je overdrijft.
Sowieso is bijten een schande. Kom op zeg.om maar eens te zwijgen over het rollenbollen van Suarez in de 16 terwijl hij niet eens werd geraakt.

18 januari 2021 om 12:17

@hijniet! zo gaat dat altijd. als Getafe het doet dan zijn het enge lui, maar als Tadic het doet is het opeens slim en professioneel

18 januari 2021 om 14:29

Klopt helemaal. Als Berghuis het doet en het weer uitschreeuwt alsof hij bijna doodgaat, zoals gisteren weer gebeurde, dan irriteeer ik me mateloos. Doet Tadic het, dan vind ik het professioneel. Zo werkt het nou eenmaal, van je eigen spelers zie je het door de vingers.

18 januari 2021 om 15:27

als de spelers van Feyenoord het doen is het inderdaad net zo triest. ik reageerde op de actie van Tadic omdat het artikel daarover gaat maar een Berghuis moet ook gewoon normaal doen en niet zielig op de grond gaan rollen op het moment dat er niks aan de hand is

Wordt tijd dat er eens opgetreden wordt tegen dit ventje en zijn achterlijke gedrag. Gewoon een dikke schorsing geven. Dan leert hij het misschien.

Het wordt een beetje treurig dat Willem van Hanegem het elke week weer over Ajax moet hebben, en zelden positief. Hou je lekker met je eigen clubje bezig.

18 januari 2021 om 07:48

Tegen wie speelde zijn eigen clubje dan gisteren? Wat een beetje treurig is, is dat mensen zich niet eens meer afvragen of ze het met hem eens zijn of niet, maar meteen in een reflex schieten als er ook maar 1 negatieve toon richting hun eigen clubje in zit.

18 januari 2021 om 08:46

Ik heb het niet alleen over gisteren, het is al meer dan een jaar dat Willem van Hanegem in elke column Ajax bespreekt, terwijl er bij zijn eigen club ook het nodige mis is gegaan, en het spel ook niet altijd even goed is geweest. Maar daar hoor je hem bijna nooit meer over.

18 januari 2021 om 08:49

Met mensen bedoel je elke ajacied?
Kijk een tijdje terug kon ik me in zijn
verhaal over ajax helemaal vinden.

Toen was ajax feyenoord niet op de agenda te vinden. Langzaam aan komt de wedstrijd in beeld en er wordt negatief over ajax geschreven. Zal andersom met sjaak ook zo zijn.

T is jammer. Maar de objectieve blik veranderd in te veel club liefde. Kijk gisteren alleen al. Ook spajic deed alsof zijn voetbal carrière ten einde was na een mini klein tikje.

Maar dat ziet willem niet of hij wil het niet benoemen om zijn verhaal over tadic niet te ontkrachten.

Willem en wij allemaal vergeten 1 ding.
Dit gebeurt op elk veld elke match weer. T is een soort tactiek die als feyenoord voor had gestaan zij ook hadden gehanteerd. En zo kan ik je wel 20 momenten in een voetbal weekend tonen uit de eredivisie alleen al.

Maar wees dan objectief en zelfs dan zou elke ajacied zich in t verhaal van Willem kunnen verplaatsen. Maar dit is door een roze bril geschreven.

Ik denk altijd houdt je stil als club liefde de boventoon voert. Of doe zoals kenneth perez bijvoorbeeld, je objectief houden over alle clubs. En niet laten merken wat je voorkeur is.

18 januari 2021 om 08:56

Die uitspraken worden er ook niet uitgelicht in deze berichten. In vrijwel iedere column bespreekt hij de prestaties van Feyenoord.

18 januari 2021 om 12:02

Luister, Ajax was superslecht gisteren, als ze n hoog tempo hadden kunnen opbrengen zoals tegen psv dan wordt feyenoord gewoon afgedroogd. Dus geniet nou masr, volgende week AZ en dsn ben je weer terug bij af.

18 januari 2021 om 12:29

Is goed Bert. Als jij oranje was heette je Ernie. Ajax speelde geen hoog tempo en Feyenoord was heel de tweede helft de baas. Die goal valt helaas niet, dus ik zou niet weten waar ik van moet genieten.

18 januari 2021 om 12:45

Als jij oranje was heette je ernie. Haha, even stevig om gelachen, bedankt. Verder niet op in gaan joh, gewoon iemand die zoch verveelt of ongelukkig is en op deze manier een beetje compensatie zoekt. Hoe minder aandacht, hoe beter.

18 januari 2021 om 13:46

Paulr_1982, selectief lezen is ook een vak. Hij benoemd 1 negatief dingetje over Tadic en de rest zie je al niet meer. Volgens mij noemt hij Timber toch ook in het verhaal en geeft hem toch een flinke pluim.

Daar staat Tadic ook wel om bekend.
Was gister aan het begin van de wedstrijd ook al, lekker aanstellen en laten vallen.
Tadic is zo'n speler, als het goed gaat is hij prima en laat hij toffe voetbaldingen laten zien, maar gaat het minder gaat die irritant lopen doen, is die gefrustreerd, wordt het tijdrekken, laat hij zich vallen en gaat hij bij de scheids klagen.

18 januari 2021 om 08:26

Onzin. Tadic was een van de eerste die opstond tegen PSV toen Ajax 0-2 achter stond. Tegen Twente bleef hij ook kansen creëren terwijl de rest die verprutste. Gisteren zakte hij met het elftal door de ondergrens, maar toen stonden Timber, Blind en Onana op om het elftal er doorheen te slepen. En leek Gravenberch ook op het juiste moment op te staan, maar raakte hij helaas geblesseerd.

Willem was zelf nog een grotere zielepoot in een wedstrijd in de jaren 70 toen hij het erg lastig had tegen zijn Koreaanse tegenstander Jung-Moo Huh en deze op het veld belachelijk probeerde te maken door spleetogen te imiteren. Da's pas eng. Dus mondje dicht, Willem.

18 januari 2021 om 09:08

Dat is 50 jaar geleden....hij zal in die tijd best wat wijzer zijn geworden. Stel je niet aan....dat jij vind dat je Tadic hier moet verdedigen zegt veel over jou....dat is pas eng

18 januari 2021 om 09:36

Hij geeft hier precies aan dat voetbal nou eenmaal oorlog is de is en alles is geoorloofd ik denk eerder dat de rest hier zich een klein beetje aansteld door een beetje theater van Tadic.

18 januari 2021 om 09:52

Dan verschillen we daarover van mening. Niet erg. Ik heb liever niet dat spelers van mijn team dat doen of nodig hebben. Hard maar fair vind ik prima, incasseren en uitdelen. Ik heb echter niks met rollen, schreeuwen, theater. Daarom heb ik ook helemaal niks met een Neymar.

18 januari 2021 om 10:25

Theater past volgens mij niet in een oorlog.

18 januari 2021 om 12:44

Dat "theater" is toch walgelijk om te zien vind je niet? Ook als Ajacied of Tadic-fan lijkt het me dat je daar hetzelfde over moet denken als je dat ziet. Die jongen zet zichzelf voor lul terwijl hij zo goed kan voetballen. Om het bij oorlog te houden: dan heb je niks aan Tadic, daar heb je echte mannen nodig die niet beginnen te huilen als ze struikelen over een grasspriet.

18 januari 2021 om 14:32

Nee hoork, als Tadic het doet vind ik het prima. Maar ik heb me gisteren wel geirriteert aan dat geschreeuw van Berghuis elke keer dat ie naar de grond ging. Dat heeft nou eenmaal met club voorkeuren te maken. Willem irriteert zich niet aan Berguis, wel aan Tadic. Sjaak noemt Tadic dan op en top professioneel en vindt Berghuis een stervende zwaan.

18 januari 2021 om 12:04

Goed geheugen! Idd, willem was nou niet bepaald t toonbeeld van sportiviteit. Houthakker pur sang.

Tadic, Spajic, Berghuis. Allemaal theater en naaierij. Hoeft voor mij niet zo. Het feit dat dit het onderwerp van gesprek is geeft wel aan hoe dramatisch deze klassieker was.

18 januari 2021 om 10:07

Wat deed gisteren Berghuis aan matennaaierij dan? Beetje raar om drie spelers te noemen terwijl er overduidelijk één herhaaldelijk zeer oncollegiaal bezig was.

18 januari 2021 om 10:21

Bij elk scheetje dat dwars zat verongelijkt met zijn handen omhoog staan en piepen richting de scheids, net als zijn collega aanvoerder. Daarnaast ook vanuit frustratie even doorhalen op Nico toen het niet liep. Wat is er raar aan om het lijstje aan te vullen als je het maar eenzijdig wordt ingevuld?

Wat ik me afvraag: waarom wordt er nergens de vraag gesteld waarom Makkelie na 5 minuten blessuretijd nogmaals 2,5 minuut door liet spelen? Daar was helemaal geen reden toe m.i. En de vraag die je daarop kunt stellen: wat als die bal er dan invliegt i.p.v. op de lat. Grijpt de VAR dan ook in en geeft aan dat dit doelpunt afgekeurd dient te worden daar de tijd allang verstreken was?

18 januari 2021 om 08:42

Misschien omdat de halve Ajax selectie spontaan last van kramp kreeg? En omdat Onana zo bang was weer een bal direct uit te schieten dat hij maar op de bal bleef liggen?

18 januari 2021 om 08:42

Bovendien is die 5 minuten een indicatie geen verplichting

18 januari 2021 om 08:51

Zoals feyenoord spelers kramp kregen in de 60e minuut?

18 januari 2021 om 09:10

Ja Edwin, daar waren die 5 minuten voor, maar als klassen daarna 2 minuten blijft liggen en Tadic zijn walgelijk e act opvoert komen er dus nog wat minuten bij. Wat begrijp je daar niet aan?

18 januari 2021 om 10:08

Ja Edwin, dat was zeker tijdrekken van Feyenoord omdat ze zo riant voor stonden...

18 januari 2021 om 08:43

Omdat Tadic een poosje op de grond had gelegen, nadat hij niet geraakt was... Hij deed alsof hij geraakt was en daardoor kon het spel niet verder. Logisch dat die tijd er dan weer wordt bijgetrokken.

18 januari 2021 om 10:51

Ik snapte die vijf minuten sowieso al niet zo goed. Ik had niet het idee dat het spel zó lang had stilgelegen.

18 januari 2021 om 13:44

5 minuten blessuretijd was in mijn ogen ook aan de ruime kant. Die 2,5 minuut extra leek me niet meer dan fair als je ziet hoe vaak het stil lag in die 5 minuten.

Ik vind Tadic sowieso een heel naar mannetje. Bij hem lijkt het altijd of hij de vermoorde onschuld speelt, heilig verklaard is en niks verkeerd doet. Doet-ie knap, zo'n uitstraling creeren. Maar een aanvoerder van een club als Ajax dat zo theatraal naar de grond gaat is erg zwak. Zeg maar gerust, sneu en zielig. Tadic is een leuke voetballer verder hoor, maar zoals ik al zei is hij enorm goed in vermoorde onschuld spelen en niks of niemand mag en kan daar wat van zeggen. Soort heiligdom of het Monaco van Ajax. Ik weet niet wat ik er van vindt. Professioneel was dit allesbehalve, dat aanstellerig gedrag. Toch iets wat hij graag wil doen laten overkomen...

Tadic liet weer even zijn misselijke streken zien.
Op die manier proberen een overwinning uit het vuur te slepen door tijd te rekken met een toneelstukje is erg laag van niveau.

Hoezo gaat het oineens alleen om de tweede helft en om de actie van Tadic. Hij deed dat om tijd te rekkene want Ajax staat onder druk, dan is alles geoorloofd. Opa Willem, die al jaren niet meer objecief kan zijn, moet dat als geen ander weten.

De eerste helft wordt even vergeten en daarin was het Feijenoord al in de 32e minuut gelukt om fatsoenlijk in balbezit over de middelijn te komen en had Ajax qua veldoverwicht al met 4-0 voor moeten staan. Ze waren enorm slordig en ondanks dat kwam Feijenoord er niet aan.

18 januari 2021 om 10:09

Hoeveel kansen heeft Ajax gehad in die 30 minuten?

18 januari 2021 om 12:07

Er hoeft er maar 1 in voor DRIE punten.

18 januari 2021 om 12:18

en toen Getafe het deed was het wel eng gedrag terwijl die ook tijd aan het rekken waren

18 januari 2021 om 14:11

En dat was volgens iedere niet Ajacied wat er juist ontbreekt bij Ajax en de Nederlandse ploegen. Van die klootzakken en zuigers die zo een wedstrijd binnen slepen. Dat zijn nu de grootste piepende kuikentjes over Tadic.

18 januari 2021 om 15:30

ik was daar niet een van iig. ik vond het gedrag van Getafe zwaar irritant en ik noem zoiets niet professioneel. ik heb me vorig jaar ook supervaak gestoord aan Berghuis die hier ook een handje van had

18 januari 2021 om 18:10

Absolute nonsens en dat weet je. Iedereen op deze site was volledig tegen Getafe, en terecht. Het was echt praktisch unaniem op deze site. Jij bent hier de hypocriet hoor.

De vermoorde onschuldig spelen kunnen ze als de beste in Rotterdam. Ik keur het gedrag van Tadic niet goed, is heel irritant, maar ook Feyenoord maakt zich hier schuldig aan. Daar hoeven we helemaal niet hypocriet over te doen. Berghuis die doet alsof hij door een worstelaar op de grond wordt gegooid, Spajic die als een gillende keukenmeid naar de grond gaat na een perfecte tackle van Haller, Malacia die meer zijn handen dan voeten gebruikt in duel, wanneer daar sporadisch voor gefloten wordt heel erg verontwaardigd zijn.... Conclusie; ze doen er allemaal aan mee met het doel om te winnen. Dan mag je de grenzen opzoeken.

18 januari 2021 om 09:20

Er zit wat mij betreft nog wel een verschil tussen aanstellen en simuleren. Doen alsof je een kopstoot krijgt zodra er een hoofd in de buurt komt, vind ik na spugen zo'n beetje het laagste wat je op een voetbalveld kunt doen. Sowieso heel primitief, dat met die hoofden tegen elkaar staan. Verder niet met je eens wat betreft Malacia. Die heeft verdedigend een heel sterke wedstrijd gespeeld en werd ook gewoon afgefloten als hij over het randje ging. Anthony gebruikt zelf ook veel zijn handen als hij met zijn rug naar de tegenstander wordt aangespeeld en dat was gisteren vaak het geval. Gewoon mooie duels.

18 januari 2021 om 10:24

Wat is dan het verschil? Ook Spajic en Berghuis simuleren iets toch? We kunnen tevens de geschiedenisboeken openen. Als ik Thomasson zeg weet je vast genoeg. Guidetti. Wat dacht je van Kuijt, zijn leven is een toneelstuk op zich. Toch onwijs populair bij Feyenoorders.

18 januari 2021 om 10:30

Die werden wel degelijk geraakt, al waren het geen overtredingen. Een vrije trap proberen te krijgen versus rood aan proberen te naaien.

18 januari 2021 om 10:33

Geraakt ja, maar de manier hoe ze dan naar de grond gaan is tekenend. (Heb tussendoor mijn vorige reactie aangepast)

18 januari 2021 om 10:40

Je neemt steeds nieuwe afslagen. Tadic probeert Geertruida gewoon rood aan te naaien, klaar. Ik heb je al gelijk gegeven over Spajic en Berghuis, maar hun intentie was overduidelijk anders. Thomasson heeft inderdaad een keer een schwalbe gemaakt, klopt. Guidetti viel een keer erg overdreven, klopt. Kan me voorstellen dat Ajacieden daar destijds niet blij mee waren. Dat gedoe over Kuyt begint wel een beetje sneu te worden, vind je zelf ook niet?

18 januari 2021 om 12:58

Het is te makkelijk om het nu op de man af te spelen, naar mijn idee zijn we gewoon in discussie (waarin we misschien niet geheel tot elkaar komen, hoeft niet, is niet het doel van een discussie. Ik vind iemand niet een klootzak omdat we andere mening hebben). Dat gezegd te hebben; heb ik ook al gezegd dat het niet oké is wat Tadic deed, maar veel Feyenoorders wassen nu hun handen in onschuld. Het wijzen naar andere terwijl elke club (vroeg of laat) zich hieraan schuldig maakt, vind ik kinderachtig.

18 januari 2021 om 13:08

Ik speel het helemaal niet op de man af, zo bedoel ik het helemaal niet in elk geval. In je eerste reactie spiegel je het gedrag van Tadic aan de acties van Berghuis, Malacia en Spajic. Ik reageer hoe ik daar tegenaan kijk en vervolgens ga je de geschiedenisboeken erbij halen. Prima hoor, maar daar ging de discussie niet over. Daarom vind ik het vreemd dat je nu aangeeft het kinderachtig te vinden om naar anderen te wijzen, terwijl je zelf een moment van 2010 aanhaalt om iets te bewijzen. Ik krijg daarmee het idee dat je je wel in heel wat bochten moet wringen om een punt te maken. Ik ken je verder niet, dus ik vind het erg onbeleefd en onnodig om het persoonlijk te maken. Ik sla enkel iets feller aan op de opmerking over Kuyt, aangezien het mode lijkt om hem belachelijk te maken. Ja, de man zegt zelden iets spannends, maar is altijd een correcte en professionele speler geweest. Waarom bij hem zo overspannen gereageerd moeten op allen wat hij zegt, is mij een raadsel.

18 januari 2021 om 13:20

Oké, dan heb ik inderdaad vergeet begrepen en zie ik het niet meer als een aanval. Het enige dat ik aangeef en dus mijn punt is, is het feit dat iedereen zich schuldig maakt aan onsportief gedrag. In het verleden, gisteren en in de toekomst zal het ook weer gebeuren. Waar men denkt het nodig te vinden en zolang de scheidsrechter het toe laat zal niemand vies zijn om de grenzen op te zoeken. Een toneelstuk opvoeren. Is vervelend, maar nu wijst van Hanegem naar Tadic en morgen kan Swartz wijzen naar Spajic en hem berichtten van onsportief gedrag. Het aanhalen van Kuijt is misschien wat ver gezocht, maar ik neem die man niet serieus meer (als voetballer wel natuurlijk, werkte altijd hard). Buiten het veld lijkt hij een toneelstuk op te voeren terwijl hij ontzettend geliefd is bij de Feyenoorders. Dus dat lijkt wel geaccepteerd te worden

Hogen bomen vangen veel wind. Ik begreep dat Feyenoord de grootste club van het land is dus dan kun je verwachten dat kleinere clubs alle middelen gebruiken om te winnen. Zonder gekheid van mij hoeft dat ook niet wat Tadic doet. Het geeft wel aan dat Ajax een slechte wedstrijd speelde of dat Feyenoord het goed deed (of een combinatie) als ze zich tot dat soort middelen moeten wenden. Aan de andere kant is het voor Ajax prima toch als je een slechte wedstrijd speelt en dan nog 1-0 wint van de nummer 2. Van Feyenoord moet ik maar weer zien of ze de kwaliteit hebben om structureel zo te spelen zoals ze de tweede helft speelden. Bij meer clubs zie je dat ze tegen Ajax goed spelen zoals in het recente verleden (FC Utrecht, Groningen, Willem 2 en FC Twente) maar dan tegen een mindere club weer terug vallen. Ben benieuwd.

Vaak niet eens met van hagen, maar wat heeft ie gelijk over tadic. Ik ben voor Ajax en vond hem gisteren slecht en irritant. Als je met tadic speelt, weet je dat je prima Donna en de daarbij horende drama krijgt. Daarnaast is het voetballend ook niks. Wanneer durft ten hag deze overgwaardeerde voetballer te wisselen voor jongens, die wel kunnen voetballen?

Tadic........by far de meest irritante en onsympathiekste speler van Nederland wat mij betreft. Geen concurrentie.

Het probleem is dat ie geen geel krijgt. Gewoon ieder theTerstuk geel, consequent, dan is het zo weg.

18 januari 2021 om 09:40

Probleem is natuurlijk dat een Makkelie in zo'n situatie niet kan beoordelen of het een theaterstuk is. Die heeft niks gezien, want was bezig met andere spelers die op de grond lagen. Dan heeft ie de aanleiding waarom Tadic in de middencirkel gaat liggen gemist en de VAR mag niet ingrijpen bij gele kaarten. Rood was het immers niet.

18 januari 2021 om 10:58

Nee dat is zo hoor, maar bedoel meer in het algemeen. Zelfde verhaal met tijdrekken. Als iemand de bal weg schiet gewoon altijd geel, niet alleen als het heel demonstratief is. Berghuis gaat gisteren ook een keer met oorverdovend kabaal naar de grond omdat ie tegen iemand aan sjokt, slaat ook nergens op.

Natuurlijk is de grens trekken wel lastig, want je kan moeilijk iedereen die een beetje schreeuwt geel geven, maar iemand die in de 16 neer gaat en vraagt om een pingel moet gewoon of een pingel krijgen of geel. Niet zo'n handgebaar van stel je niet aan.

18 januari 2021 om 11:10

Kan er wel een eind in mee komen hoor. Probleem is dat spelers de grens op zoeken van het toelaatbare. Heb genoeg momentjes gezien gisteren waarin Ajacieden naar mijn mening aan het irriteren waren. Echter is het meestal seconden werk. Kan een Tadic die bal niet 1 of 2 seconden eerder teruggeven. Of Labyad die dan die bal 5 meter terug schopt naar de plek waar de overtreding inderdaad gemaakt was door hem. Zijn dat soort dingetjes geel? Als ie het in minuut 3 doet klaagt niemand er over.

Ik ben het niet met je eens dat iedereen die in de 16 neergaat een pingel moet krijgen of geel. Er zijn genoeg situaties waarbij er contact is of de speler uit balans wordt gebracht maar waarbij het te licht voor een penalty is. Dat maakt het nog geen schwalbe of simulate waar je geel voor moet krijgen. Een Gravenberch in de beker tegen Utrecht vond ik een goed voorbeeld. Je hoeft hem echt niet op de stip te leggen, maar doe niet alsof er helemaal niks was en er geel gegeven moest worden. Gakpo had dit weekend ook zo'n situatie. Nee, het was geen penalty, maar ik begreep wel waarom hij viel. Hoeft hij geen geel voor te ontvangen.

Tja helaas zijn er meerdere spelers die dit soort gedrag als Tadic vertonen. Ik erger me er enorm aan dit is toch zo onnodig.

18 januari 2021 om 12:10

Kom op man, get real. Dit is profvoetbal, geen potje om de moeder theresacup.

18 januari 2021 om 12:35

Juist ja dit is profvoetbal dan verschillen we echt van mening. Dan is het geen enkel excuus om het gedrag te vertonen wat Tadic gisteren deed.

Ik zie hier vreselijk veel kritiek op Tadic. Ja, het is slecht, maar hij is wel een van de hoofdfactoren geweest dat Ajax een nieuwe stap had gezet en nu bezig is om te zetten. Nee, hij zit in een heel talentvol team. Maar hij draagt zijn mentaliteit bij aan anderen. Namelijk, alles doen om te winnen. Je ziet ook vaak door dit soort dingen dat kwalitatief slechtere teams winnen van onze kwalitatief betere teams (wolfsberger v Feyenoord, Getafe v Ajax, Omonia bijna tegen Psv, Paok tegen Benfica én Psv, etc., etc.).

Grote respect voor Van Hanegem als mens. Maar als ik zijn interviews en columns voor bij zie komen is het altijd zo saai, zo zuur.
Hij heeft echt geen talent om te schrijven en zijn mening staat vaak haaks met de eigenlijke feiten en gebeurtenissen.
Deze man moet andere dingen doen, intern ergens een functie krijgen en zorgen dat zijn feedback intern blijft.

Ajax wint 2x miraculeus met tien man, verslaat twente in blessuretijd en ziet de tegenstander 100 kansen missen en in de blessuretijd de lat raken. Daarom wordt Ajax kampioen. Ze hebben het domme geluk aan hun zijde.

18 januari 2021 om 12:33

Nou als ik Ajax gisteren heb zien spelen, geloof ik niet dat we er al zijn. Ik hoop wel dat we binnenkort eindelijk met het sterkste elftal kunnen spelen als Kudus voor Promes gaat spelen.

Schuurs of Timber is om het even, ligt aan de tegenstander.

18 januari 2021 om 13:15

Tegen Twente had Ajax wel 6x moeten scoren, dat er uiteindelijk nog 2 binnen vallen in de laatste minuten kon je op wachten. Verder altijd grappig dat als PSV dit maandenlang zo doet (18/19) het een kwaliteit is want ze geven niet op. Maar bij Ajax is het mazzel..

Is allemaal tijdrekken voor hetzelfde deed Feyenoord andersom als zij voor zouden staan. Dat is innerend aan voetbal tijdrekken.

18 januari 2021 om 10:54

Malacia heeft hele marathons met de bal onder zijn arm gelopen om tijd te rekken nadat hij zelf een overtreding maakt. Het is allemaal onderdeel van het spel inderdaad. Nogal apart dat er gisteren bij Studio Voetbal ook alleen op Tadic' tijdrekken werd ingezoomd, terwijl dit echt overal gebeurt. Zo ook dit rollebollen, Berghuis heeft er ook een handje van. Goed dat het veroordeeld wordt, maar laten we het niet groter maken.

Het zou me niks verbazen als de meeste van jullie die hier zo lopen af te geven op Tadic, het waarschijnlijk geweldig vindt als jullie favoriete ploeg uit Spanje het doet. Maar ja, als een ploeg als Atletico het doet is het allemaal "winnaarsmentaliteit" en "temperament". Nee, het is een verschrikkelijk achterlijke ontwikkeling en een verbastering van het spelletje dat zo leuk kan zijn.

Tadic komt geen 1 back voorbij in Nederland. Buiten dat is hij blijkbaar onschendbaar want speelt het hele seizoen al als een 4e klasser maar mag gewoon blijven staan. Tijd dat Tadic en T.hag tassie gaan pakken.

18 januari 2021 om 11:50

Ze staan eerste! Hoezo tassie pakken?

18 januari 2021 om 13:16

Vorige week nog kinderlijk eenvoudig langs Dumfries met die assist op Promes. Had je dat niet gezien?

Tadic was ook een karikatuur van zichzelf. Nog steeds in de achterzak van Geertruida zichzelf aan het zoeken gok ik.

18 januari 2021 om 12:30

Prima, maar wel de drie punten en plek 1 van de eerste seizoenshelft in de pocket.

18 januari 2021 om 14:14

Tadic heeft 3 punten in de tas, die ligt geen seconde wakker van Geertruida haha.

18 januari 2021 om 16:11

Geertruida mag Tadic in zijn zak hebben zolang Ajax de drie punten maar in hun zak hebben.

Toen Van der Sar op de WK 1998 Ortega een rode kaart aannaaide met zijn schwalbe vonden we dat - in het landsbelang - allemaal prachtig en hoorde je niemand over zijn schwalbe. Dat er nu wordt gemekkerd over Tadic, is dan ook zeuren om niks. Is gewoon ook slim tijd rekken van hem.

Jammer dat Tadic dit soort streken levert. Juist omdat het qua instelling een modelprof is. Hoe hij traint, eet en zich ook graag om de jongere spelers en hun ontwikkeling bekommert. Maar dit soort matennaaierij maken hem echt een droeftoeter eerste klas. Tagliafico is wat dat betreft niet de enige in zijn soort op Ajax' linkerflank. Wel geinig dat Van Hanegem dit als rasfeyenoorder graag even in zijn column uitlicht; als íemand dit soort streken toch bedacht heeft is het Feyenoord-aanvoerder Steven Berghuis wel, maar vreemd genoeg rijdt Willem het schavot dan niet voor.

18 januari 2021 om 12:13

Wanneer heb jij meegegeten met Tadic dan?

18 januari 2021 om 17:43

7 december 2013 om 19.30 uur.

18 januari 2021 om 12:35

Ik vind hem dus een winnaar, ik vind het ook akelig om te zien maar het levert wel resultaat op in het huidige voetbal.

18 januari 2021 om 13:20

Precies, als een Casemiro dit doet van Real dan prijzen we allemaal zijn winnaarsmentaliteit en wordt er gezegd dat de NL clubs dit altijd missen. Daarnaast denk ik oprecht dat Tadic het puur doet om tijd te winnen, niet om een rode kaart aan te naaien.

18 januari 2021 om 17:48

Spreek voor jezelf, hoor! Ik vind matennaaierij niets met winnaarsmentaliteit te maken hebben. Bovendien vind ik ook dat een club naar zijn eigen waarden moet kijken en spelers daaraan houden. Ajax zou boven zulk gedrag moeten staan in mijn ogen. Zo heeft Real Madrid onder Mourinho al jarenlang zijn 'koninklijke' status verkwanseld, hoe Ramos en met name Pepe hebben huisgehouden in dat tijdperk heeft daar niets meer mee te maken. Heb wat stijl, wat klasse. Dat neemt niet weg dat je, bijvoorbeeld in de hoek van het veld vlak voor tijd of bij het nemen van een ingooi, niet wat tijd kunt rekken. Maar veinzen dat je iets aangedaan wordt en dan ook nog in de hoop je tegenstander in die minuten wat aan te naaien, is echt beyond sportmanship.

18 januari 2021 om 19:15

Dat doe ik, het hoort er gewoon bij, helaas. Tadic maakt er optimaal gebruik van, na Getafe was ik er nog meer voor dat we dit meer benutten, daar konden we nog winst halen.

Veltman is hier ook erg sterk in.

Is het iemand anders ook opgevallen dat Malacia bij een 1-0 achterstand in de eerste helft elke keer de bal weggooit en wegtrapt? Nogmaals: bij een 1-0 achterstand.

18 januari 2021 om 12:38

Ja, heb ik gezien. Maar dat deed Brobbey in de laatste minuten ook, evenals Ekkelenkamp. Er wordt tegenwoordig toch geen geel voor gegeven. Geertruida en Mazraoui zijn voorbeelden van personen die de bal wel netjes aangaven.

18 januari 2021 om 13:21

Volgens mij deed Malacia dit een paar keer toen hij zelf een overtreding had gemaakt, en hield de bal vast totdat hij zelf terug op zijn positie was. Hier lijkt me dan ook niets mis mee eerlijk gezegd. De bal netjes teruggeven aan de tegenstander is ook niet iets wat per se altijd gewaardeerd wordt door je teamgenoten, als je hierdoor niet goed staat.

Berghuis heeft er anders ook een handje van om over die pranjic maar te zwijgen. DIe ging neer met een schreeuw die ze in de Ziggodome konden horen. Het is een mentaliteitsdingetje. Alles er voor over hebben om te winnen is meer dan 90 minuten gas geven, het is je tegenstander uit balans brengen met alle middelen die er zijn. Sommige middelen zijn niet fraai maar uiterst effectief. Door dit gedrag van Tadic kon er even gestrekt worden tegen de kramp, kregen de spelers weer heel even lucht en moest Feyenoord even stoppen met hun dadendrang. De scheidsrechter heeft er geen kaart voor getrokken en ik heb de aanklager er ook nog niet over gehoord. Dan zal het dus geaccepteerd zijn. Als bijvoorbeeld een Depay dit zou doen in de halve finale van het EK met 1-0 voor tegen laten we zeggen Duitsland dan is het professioneel uitgespeeld en hoor je er geen mens over, Zeiken om het zeiken van Van Hanegem.

Ik ben er ook geen fan van, absoluut niet! Maar ik vraag me vaak wel af of een scheidsrechter wel had gefloten als je niet overdreven reageert. Dat zullen we nooit weten. Berghuis had overigens gisteren ook zo'n reactie in de tweede helft aan de linkerkant van de 16 van Ajax. Ik geloof rond de 80e minuut. Dat benoemt hij dan weer even niet.

Ik vind het jammer dat wanneer de Nederlandse clubs het doen, we roepen dat het onsportief is en niet door de beugel kan (waar ik het grotendeels mee eens ben), maar als je Barcelona - Athletic gisteravond hebt gezien, of Ajax - Getafe, of noem maar een paar andere wedstrijden op, het weer als professioneel gezien wordt en dat je als Nederlandse club niet moet zeuren. Vreemd genoeg zie je bij de amateurs nog het meest sportieve gedrag, op de 5 gemiddelde zagen per wedstrijd na.

18 januari 2021 om 12:16

Getafe heeft Ajax uitgeschakeld doordat ze 11 Tadicjes hadden die t van de eerste tot de laatste minuut deden. Dat is nou eenmaal onderdeel van het spel soms.

18 januari 2021 om 12:32

Getafe speelde ook wel verdienstelijk op de momenten dat ze de balletschoenen niet aan hadden hoor. Maar het gedrag heeft wel invloed gehad op de uitslag

18 januari 2021 om 12:27

Maar die bij Berghuis was gewoon duidelijk obstructie. De verdediger blijft niet staan, maar stapt uit richting Berghuis waardoor Berghuis niet door kan lopen.
Dat hij daarbij veel geluid maakt is overdreven en onnodig, maar een overtreding was het wel

18 januari 2021 om 12:36

Oh absoluut, dat was inderdaad een overtreding. Ga ik ook niet ontkennen, maar Berghuis maakt net zoveel geluid als Tadic maar wordt niet genoemd door Willem, of iemand hier. Daarnaast had Haller een goede tackle maar ging de Feyenoord verdediger ook als een stervende zwaan naar beneden. Ik heb er vrede mee dat de scheids floot hoor, maar als we hiervoor gaan fluiten zal de Eredivisie nooit in niveau stijgen. Berghuis had overigens ook nog een donkergeel kaart mogen hebben voor het plaatsen van de noppen op de enkel. Het gaat mij er niet om of Ajax of Feyenoord nou meer of minder overtredingen begaan heeft, het gaat mij erom dat alleen Tadic wordt afgemaakt en we allemaal doen alsof Ajax zich alleen aanstelde. Als je iets wil benoemen, benoem het dan aan beide kanten. Ik ben zo eerlijk om te zeggen dat Feyenoord een gelijk spel verdiende (overwinning gaat mij te ver omdat je eerst maar eens gelijk moet staan dan). Maargoed, ik ben het vaak eens met Willem, vandaag ook! Alleen hij had zijn relaas anders neer moeten zetten, niet alleen Tadic eruit plukken.

18 januari 2021 om 12:53

Eens wat betreft de sliding van Haller. Was gewoon op de bal. Ook eens over Berghuis, was zeker een gele kaart en die moet hij dan ook geven. Daarom wijs ik ook naar de scheids. Hij wilde het afdoen zonder gele kaarten, terwijl een kaart soms gewoon nodig was. Berghuis dus, Klaassen voor het uithalen van de tegenaanval, Tadic voor het regelmatig wegtikken van de bal. Als een scheids dat toelaat hebben spelers dat door en blijft men het doen.

18 januari 2021 om 13:46

Goed gezegd. Je had in deze wedstrijd 8 kaarten kunnen uitdelen, er viel er geen een. Doorspelen is prima, maar je moet op een gegeven moment ingrijpen als het doorslaat.

Voetbal is zogenaamd een "echte mannen sport" (wat dat ook mag betekenen). Maar dit soort aanstellerig gedrag zie je niet bij damesvoetbal, turnen, schaatsen, handbal of korfbal. Profvoetbal is gewoon een versufte mieten sport geworden waar je vaker huilende baby's ziet dan op de kraamafdeling in het ziekenhuis.

18 januari 2021 om 17:40

Voetbal wordt dus echt totaal niet gezien als een 'echte mannen sport'.. Staat juist bekend om het theater. Rugby staat bekend als een 'echte mannen sport'. Neemt niet weg dat Tadic wel even in de spiegel mag gaan kijken. Het wordt echt teveel.

Wellicht moeten we kijken naar wat was de bedoeling van Tadic met deze actie? Sterven als een zwaan doen alsof je bent getroffen door de hamer van Thor en zonder enige medici ertoe aan te pas kom herrijzen als christus. De intentie om een tegenstander met rood het veld af te laten gaan en gewoon de boel te belazeren en niet 1 maal maar meerdere malen moet eigenlijk 5 wedstrijden schorsing opleveren. We hebben het over fair play maar dit moeten we de hele tijd door de vingers zien. 5 wedstrijden en misschien gaan spelers dan eens nadenken. Dit is dus ook het beeld wat jonge kinderen zien.

18 januari 2021 om 13:49

Klopt hoor, maar waar trek je de grens? In het geval van Tadic heb je gelijk, dat was zeer onsportief (en ook dom van de Feyenoord speler). Maar een Berghuis die na obstructie met een hoop gegil naar de grond gaat, dat is toch ook zielig? Voetbal is de grootste sport ter wereld, maar in andere sporten is er een stuk meer respect naar elkaar. American Football, Rugby, Basketball, ijshockey. We lopen nog ver achter. Overigens zou Tadic nog niet in Spanje mee kunnen op acteer gebied. Ik heb gisteren Barcelona Bilbao gekeken, dat is nog 10x zo erg.

18 januari 2021 om 15:48

rutgerrr, Ja alle onsportieve gedragingen zoals een berghuis is discutabel maar daar was de intentie om een vrije trap te krijgen. Maar Tadic probeert moedwillig iemand een rode kaart aan te smeren en een schorsing op te leveren. Iets wat in mijn ogen erger is. Waar je de grens zet is aan de knvb en ja we kunnen het vergelijken met andere competities maar laten we gewoon eerst naar onszelf kijken en dan naar andere. Nogmaals het is meten met 2 maten maar wat Tadic doet is gewoon het ergste wat ik in 2021 heb gezien kwa voetbal verzuim in de Nederlandse competitie .

Ook als Ajacied kan ik niet anders zeggen dan dat ik het er helemaal mee eens ben, dat dit irritant gedrag is. Ik vind het ook niet bij de club passen. Het kan sporadisch een keer gebeuren, maar niet op de manier zoals Tadic het doet. Teveel van het goede.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren