Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sneijder wordt ‘persona non grata’: ‘Valse honden zijn niet te vertrouwen’

Laatste update:

Wesley Sneijder maakte negen jaar deel uit van de jeugdopleiding van Ajax en beleefde in het begin van deze eeuw zijn grote doorbraak in de hoofdmacht van de Amsterdamse club. Sinds zijn pensioen als voetballer lijkt de voormalige spelmaker zich echter meer te identificeren met het uit zijn geboortestad afkomstige FC Utrecht en dit is in het verkeerde keelgat geschoten bij de F-Side.

“In 2007 nam hij afscheid en vertrok naar Real Madrid, als dank heeft hij nog een schitterend afscheidscadeau gegeven in de vorm van een filmpje. We droegen hem op handen en gunden hem alle successen van de wereld, en hoopte dat hij een grote ster in Europa zou worden. Dat werd ‘ie.”, reageert de harde kern van Ajax in een statement op zijn website. “Na het einde van zijn carrière, gaat zijn wijf (Yolanthe Cabau, red.) ervandoor, raakt ‘ie aan de fles, en begint hij zich samen met zijn broertjes te bemoeien met zijn geboortewijk Ondiep en die k*tclub die daar speelt”, vervolgt de F-Side echter.

“Ook is meneer ineens FC Utreg-fan, doet popie jopie in de Galgenwaard, hangt allerlei prullaria op van zijn successen in zijn carrière behalve die van Ajax. Dat mag namelijk niet van de Utregse tyfuslijers die op de Bunnikside week in week uit zitten te janken dat er twee vlaggen in al die jaren van hun gestolen zijn en daar nog steeds niet overheen zijn. Is ‘ie al vergeten dat ‘ie in de jaren dat ie bij ons speelde vaak bedreigd is door deze Utregters, ook zijn familie was niet veilig?”

Dat Sneijder van plan is om zijn afscheidswedstrijden in Utrecht te laten spelen, valt eveneens niet in goede aarde bij de supporters van zijn voormalige werkgever: “Hij heeft er nog nooit gespeeld. Heeft lak aan de club die hem de kansen en opleiding heeft gegeven! Heeft schijt aan de supporters die hem in het begin van zijn loopbaan gesteund hebben! Kortom hij slaat het begin van zijn succes over! Als klap op de vuurpijl, schreeuwt hij voor de bekerwedstrijd tegen Ajax: ‘We gaan ze sloooopuhhh, UUUUUtreg!’

De F-Side spreekt dan ook van ‘minachting’ richting de Ajax-fans: “Deze bovenstaande feiten, maken jou nou tot een persona non grata boven de N201. Wij begrijpen nu des te meer waarom Yolanthe je eruit heeft geflikkerd. Valse honden zijn namelijk niet te vertrouwen. Wes, de tyfus voor je en veel succes dit seizoen in Europa met UUUtreg.” De afscheidswedstrijd van Sneijder zou in eerste instantie op 3 juni plaatsvinden in de Galgenwaard, maar is vanwege de coronacrisis met een jaar uitgesteld. Doordat FC Utrecht op de vijfde plek in de Eredivisie eindigde en de finale om de TOTO KNVB Beker tegen Feyenoord werd geschrapt, spelen de Domstedelingen naar alle waarschijnlijkheid volgend seizoen geen Europees voetbal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heriner het me nog goed. Sneijder Sneijder, Sneijder, Sneijder je moeder is en hoer galmde er massaal door de Utrechters gezongen door de Galgenwaard. Erg veel zelfrespect zal je inderdaad niet hebben als je daartussen nu een beetje de popie jopie wilt uithangen.

15 juni 2020 om 14:14

Sneijder heeft toch nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij eigenlijk een Utrecht fan was? Ik kan me in zijn tijd bij Inter ook nog wel een interview op tv (bij Rai1 meen ik) herinneren waarin hij aangaf het liefst voor Utrecht te hadden gespeeld, echter waren de faciliteiten en de ontwikkelingsmogelijkheden van een dusdanig lager niveau dat hij Ajax een mooi alternatief vond. Vind dit altijd zulke primitieve reacties, die jochies van de F-Side zijn op hun pikkie getrapt omdat Sneijder hun niet de aller leukste/mooiste/liefste/ beste club van de hele wereld vindt.... Ik vind het juist wel bewonderenswaardig dat Sneijder, ondanks alles wat er over hem geroepen is door die Utrecht harde kern, alsnog het liefst bij 'zijn' cluppie komt.

15 juni 2020 om 14:21

Je moet je ten eerste afvragen is dit nu nieuws wat de headline van Voetbalzone moet zijn? Vind t sowieso raar dat er nieuws items van de f-side op moeten komen.
Dan ff ontopic ja t is wat jongens, iemand die een club support in de stad waar die is geboren. Ik zou zeggen get a LIFE . Ga een opleiding afmaken of probeer van je verslaving af te komen ipv je hierover druk te maken

15 juni 2020 om 16:11

Ik vind het op zich, als Ajacied, ook niet erg dat zijn hart meer uitgaat naar FCU dan Ajax. Prima, zijn goed recht. Maar ik vind wel dat je je een beetje moet inhouden vlak voor zo'n bekerwedstrijd of welke andere wedstrijd ook tegen Ajax. Om dan gaan zitten brullen 'we gaan ze pakken' vind ik niet zo netjes tegenover je oude supporters en club.

15 juni 2020 om 22:02

Dit hele stuk is toch te treurig voor woorden, wat een simpele zielen. Volwassen mannen die zich als peuters gedragen, omdat Sneijder liever bij FC Utrecht z'n wedstrijdjes meepakt tegenwoordig. Wat kan het schelen. Maar ze hadden hem nog wel zo'n schitterend afscheidscadeau gegeven met hun filmpje. Ik hoop eigenlijk dat dit alles alsnog een parodie blijkt, want je kunt je bijna niet voorstellen dat zo'n groep supporters (of iig de leiding daarvan) daadwerkelijk zo'n stukje tikt. Maar mijn dank is groot, ze laten even zien wat nou echt belangrijk is in tijden van Corona.

16 juni 2020 om 08:52

@aadhandgranaat: Inderdaad. Jammer dat deze dorpsgekken een platform krijgen. Ze reageren als een ontzettende valse en jaloerse ex.hoe kun je je zo uitlaten tegen een oud-legende van je club. Niet iedereen hoeft als Sjaak Swart rond te lopen.de uitspraken een voorbeelden in het stuk staan ook niet in verhouding tot het taalgebruik wat deze losers bezigen. Ook na het corona-tijdperk geldt voor hen het adagio dat nu heerst: Denk aan de gezondheid nat alleen van jezelf maar ook aan anderen. En blijf vooral eeuwig thuis!

16 juni 2020 om 11:55

Op zich is de redenatie van de F-Side best te billijken. Het is een feit dat de meeste topspelers eerst bij een amateurclubje zijn begonnen, daarna stapje omhoog naar een Bvo, en later zelfs bij de crème de la crème terecht komen. Vooral vanwege de sterke competities en topsalaris. Geen punt. Maar als je - als Sneijder - een hele poos bij een Nederlandse topclub hebt gespeeld, daar veel successen hebt geboekt, en ook nog eens op handen werd gedragen, is een beetje meer respect voor die club en haar supporters, wel op zijn plaats. Wel met al je successen buiten Ajax pronken, maar niet die met Ajax, is veel meer kinderachtig en te kritiseren, dan de reactie van de F-Side. Die hadden trouwens m.b.t. Mevrouw Halsema ook al een prima punt!

15 juni 2020 om 14:28

Omdat een paar mensen dat riepen? Bij sommige mensen zit het zo diep dat ze de realiteit niet meer kunnen zien. Het is maar voetbal he, verwacht toch niet zoveel van mensen.

15 juni 2020 om 14:28

Sneijder is gewoon een kameleon, die past zich aan aan de omgeving waarin hij zich bevindt. Nu is dat tussen de Utrecht supporters. Zijn keuze !

15 juni 2020 om 16:29

Sjonge jonge, wat een niveau weer. Zou het misschien, heel misschien de keuze van Sneijder zelf mogen zijn voor welke club hij de meeste gevoelens heeft? Wat een stelletje niveau-lozen daar bij de F-side. Maar ja, hadden we anders verwacht? Ik zie die pop nog hangen in de Arena......wil je daar wel bij horen dan? Je hebt liefde voor de club, niet voor het stelletje eencelligen die je bij elke club wel kunt vinden.

16 juni 2020 om 10:47

''wat een stelletje niveau-lozen daar bij de F-side. Maar ja, hadden we anders verwacht? Ik zie die pop nog hangen in de Arena.''nee, het niveau in eindhoven ligt idd een stuk hoger, ik zie ze nog op elkaar schieten bij het stadion.. verder hing die pop op Vak410 dus wat de F-Side daarmee te maken heeft is mij een raadsel.verder gaat het niet om het feit dat hij fan van Fcutrecht is, maar meer naar het onbreken van respect jegens de club die je gemaakt heeft en waar je alles aan te danken hebt, evenals een steek in de rug naar de supporters die hem altijd gesteund hebben toen het hem wel uitkwam (wat overigens niet stelt dat ik achter deze actie sta, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt)

15 juni 2020 om 18:55

Net zoveel zelfrespect als je met dit gajes van de F-side inlaten? Waarom zou hij in de Arena gaan zitten, als de supporters daar dit over hem zeggen?

haha wat een niveau.t gaat om een potje voetbal.als Wesley liever in Utrecht zit dan in Amsterdam, moet ie dat vooral doen.we hebben bij Ajax toch genoeg oud spelers die wat voor de club doen. Daar is Sneijder er blijkbaar niet 1 van, nou prima toch.

16 juni 2020 om 13:04

En waarom krijgen hooligans een stem op VZ? Het zijn een stelletje droefies die niets beters te doen hebben dan met regelmaat dingen voor hun eigen club verpesten. En het enige waar ze zich mee verdedigen is 'wij brengen sfeer'. Alsof dat een geldig argument is. Ik snap werkelijk niet dat dit soort tuig een podium krijgt. Wat Sneijder doet na zijn carrière moet hij inderdaad lekker helemaal zelf weten.

16 juni 2020 om 14:08

eens

Goh wat een hoogstaande reactie, zo jammer dat de Ajaxsupporte hiermee geïdentificeerd wordt, kan mij zo voorstellen dat de meeste Ajax supporters juist niet hiermee geassocieerd wil worden

15 juni 2020 om 14:10

Dat stel jij je helemaal goed voor. Elke keer als die gasten een 'statement' maken, moet ik tegelijkertijd lachen en huilen.

15 juni 2020 om 14:14

Sluit ik me helemaal bij aan. En het ergste is nog dat er heel veel mensen die mij als 'saaie' supporter die af en toe een wedstrijd bezoekt over één kam proberen te scheren. Alsof de F-side de club is, één crimineel zooitje. En ja ik ben blij dat dit anoniem is want anders hoef ik me na deze uitspraken niet meer te vertonen in de Arena, wat eigenlijk al genoeg zegt.

15 juni 2020 om 14:32

Dit zijn van die figuren die 't afvoerputje van de samenleving nog niet waard zijn. Ze hebben werkelijk 't IQ van een aardappel en zouden eigenlijk opgevangen moeten worden in een gesticht, want die zijn niet in staat zelfstandig helder te kunnen denken. Wel treurig wordt je hiervan. Als club zou je eigenlijk moeten zeggen, flikker maar op met de F-side, hier willen we ons niet meer identificeren. En dat geld niet alleen voor Ajax hoor. Die Rotterdam Hooligans mogen van mij ook op een eiland gezet worden. Voor mij is het een reden om niet meer naar het stadion te gaan in ieder geval. Hij komt toch echt uit Utrecht en niet uit Amsterdam. Naar beide zal die warme gevoelens hebben, maar met deze mongolen aan het woord vast een heel stuk minder met Ajax. Laat 'm lekker doen waar die zich goed bij voelt. Blijkbaar nemen die leeghoofden van de F-side ook de vrijheid om te doen en zeggen wat in hun hercencel opkomt. Vergeten ze hierbij niet dat Sneijder niks verplicht is? Dat hij heeft geleverd waarvoor hij betaald werd met prachtige voetbaljaren? Je schaamt je toch kapot met zulke malloten die ook nog een platform hebben hun onzin uit te kramen. Heb je ze uberhaupt wel nodig? Je krijgt de Arena toch wel vol.

15 juni 2020 om 15:04

Ik zou groepen van andere clubs hier buiten houden. Dan zijn vaak even grote idioten alleen dit is off topic. Zo vermijd je ook weer jij-bakken tussen verschillende aanhangers van clubs

15 juni 2020 om 15:44

@masterapie; grappig, je stelt dat het "het ergste is dat er heel veel mensen die mij als 'saaie' supporter die af en toe een wedstrijd bezoekt over één kam proberen te scheren", om daarna de F-Side als "één crimineel zooitje" te typeren...als je niet over één kam geschoren wil worden, doe dat dan zelf ook niet; niet iedereen die in of op de F-Side zit of staat is namelijk crimineel... Daarnaast spreekt de F-Side niet voor alle supporters. Wat Sneijder, of elke willekeurige ex-Ajacied, doet in het vervolg of na zijn loopbaan moet hij weten. Ene Cruyff deed nog iets veel 'ergers'...

15 juni 2020 om 15:47

@xstream. Makkelijk om grote woorden uit te slaan vanachter je toetsenbord en in alle anonimiteit. Ga dit soort woorden maar herhalen als die gasten bij je op de stoep staan. Voor mensen rond Ajax dus een heel ander verhaal. Of het nu de F-side, Bunnikside of Vak-S is, ze reageren allemaal uit emotie en gebruiken daarbij weinig politiek correcte woorden. Dat mag en ik heb er weinig moeite mee zo lang het wat Sneijder betreft hierbij blijft.

15 juni 2020 om 15:48

@glory: Ach ja ... ook niet elke persoon in de F-side is een lul. En een vergelijkbare bralaap van Feyenoord of Go Ahead Eagles is in wezen dezelfde groep. Dus in die zin is dat meer on-topic dan alle F-siders over 1 kam scheren. Maar ik snap je punt. Het gaat mij enkel om de figuren die zich hetzelfde gedragen. Dat is de groep die ik ermee bedoel, en die hebben geen club label. Eerder "ik ben een imbeciel" label. In mijn ervaring gaat het hen ook helemaal niet om het voetbal, maar puur om de rivaliteit waar ze hun agressie in kwijt kunnen. Dus ja, het is gechargeerd. Voel je vooral niet zo aangesproken als jij niet die persoon bent.

15 juni 2020 om 16:00

@gabstra: Wat is je punt? Nee, ik wil inderdaad niet m'n leven beeindigen. Dat zou ik in het echt inderdaad niet herhalen. De hele opvatting dat tegengas blijkbaar beantwoord moet worden met gasten op m'n stoep is nou net het hele probleem. Ik zou best een normale discussie met ze willen, maar dat zit er niet in. Het gaat me niet om hun vocabulaire, maar blijkbaar de agressie die daarbij gepaard moet gaan, zoals ik dat nu gechargeerd dus ook doe. Waarom een persoon die zoveel voor de club betekend heeft zo af zeiken omdat ... ja, waarom eigenlijk? Waar gaat het over? Geeft dat niet precies aan dat het irritant is als iemand zich zo ongenuanceerd voordoet, alles op een hoop, emotie, agressie? Precies zoals de F-side? 't onderstreept daarmee alleen maar m'n punt. We hebben 't niet over een opwellinkje, maar over een officiele publicatie op de website. En de woordenkeuze is natuurlijk niet verdedigbaar. Het is in ieder geval niet de taal die ik graag zie in de algemene omgang. Dus jij vind 't leuk als je buurman je uitmaakt voor t***lyer en je vrouw een k***hoer noemt? Men ... wat treurig is 't dan als die omgang blijkbaar normaal wordt gevonden.

15 juni 2020 om 16:18

Zo praten ze in sommige delen van Amsterdam. Waar maak jij je druk om. Sneijder komt Amsterdam echt niet meer in. Dat is voorbij. Laat hem lekker in Ondiep op de auto's dansen en naar FC Utrecht gaan. Prima toch. Die jongen is gewoon de weg kwijt. Daarnaast zitten er bij de F side genoeg mensen met een goede baan of opleiding. En niet iedereen is crimineel. Ze houden wel allemaal van Ajax en pikken het niet als een ex speler respectloos is naar hun club. De woord keuze is niet de mijne maar met de inhoud ben ik het volledig eens.

15 juni 2020 om 16:48

Maar is het fan zijn van een andere club dan respectloos naar Ajax toe? Sneijder zegt toch niks lelijks over Ajax? Hij kiest ervoor om na zijn carrière actief te worden bij een andere club. We leven in een vrij land en hij doet niks waardoor hij zo behandeld moet worden. Dat ze bij de f-Side teleurgesteld zijn, kan best wezen. Maar dat uit je anders

15 juni 2020 om 17:24

@gabstra Als er nu iets anoniem is, zijn het wel gasten uit groepering als de F -side. Capuchon, sjaaltjes om gezicht te bedekken en altijd in de massa. Het feit dat ze nooit alleen zijn zegt al genoeg.

15 juni 2020 om 18:57

@wouter: Waar maken jullie je druk om kun je beter zeggen? Respectloos naar Ajax toe? Omdat hij meer met Utrecht heeft ... waar die vandaan komt en ze een andere taal spreken dan die paar schoffies in een wijkie in A'dam? Pff ... hoe gevoelig kun je zijn. Grote harde praat, maar als 't er echt om gaat zo kwetsbaar als een ballerina. Ik ben ook Ajacied ... ik herinner me de mooie jaren nog met Sneijdertje ... dat is echt niet weg omdat hij nu meer met Utrecht bezig is. Ik verbaas me meer over het gebrek aan respect van die zogenaamde fan ... Dan vraag ik me meer af, waar was die taal toen Jonk er zomaar uit geknikkerd werd en Bergkamp de hele club ontwrichte. Dat vind ik een stuk erger dan dat Sneijder 't nu leuk heeft in Utrecht. Niks mis mee.

15 juni 2020 om 20:42

"Makkelijk om grote woorden uit te slaan vanachter je toetsenbord en in alle anonimiteit." Ik heb altijd het gevoel dat mensen die dit zeggen oprecht gefrustreerd zijn dat ze niet iemand in het echte leven kan slaan voor hun uitspraken. Wereld op z'n kop natuurlijk, dat hij dit niet "in hun gezicht" kan zeggen, zegt meer over hun dan over hem.

15 juni 2020 om 14:16

Waarom hebben die mensen trouwens zoveel macht binnen de club? Mag toch niet hopen dat Ajax zich wil identificeren met een stelletje mafkezen als de F-side.

15 juni 2020 om 15:15

Waarom ze zoveel macht hebben? Goede vraag, en het enige antwoord dat ik me erbij kan bedenken, is dat het volgens dezelfde mechanismen als de maffia werkt: macht in ruil voor onthouding van geweld. Als je ons betaalt (maffia) of invloed geeft (F-Side/420), dan terroriseren wij de boel niet. Meer kan ik er niet achter zoeken, want ik kan me moeilijk voorstellen dat ze in de top bij Ajax (of welke andere club dan ook) gelukkig worden van dit primitieve maar dominante volk. Maar wat heb je als clubbestuur te kiezen? Je kunt behoorlijk vijanden maken met de harde kern van je club, maar dan ben je je eigen leven niet zeker, en je club heeft er in eerste instantie ook geen baat bij.

15 juni 2020 om 17:17

@andres13: Ik kan je vertellen dat er genoeg goede gasten op de F-side staan normaliter. Gasten die zeker niet achter zo'n kansloos statement als deze staan. Dit soort reacties van de kanslozen die daar zitten zijn hemeltergend en schaam me kapot ervoor.

15 juni 2020 om 17:44

Je kan mij toch niet vertellen dat een groepje van zeg 10 man met zo'n tranentrekkende statement komt....het moet toch echt wel een hele groep zijn die met zoiets komt.
Als je dit gaat lopen roepen en het nodig vind het ook nog oin de media te gooien ben je echt het woord voetbalsupporter al een paar jaar voorbij en zijn je hersencellen waarschijnlijk in hetzelfde jaar als de gulden gestorven.
Wat een triest zooitje...als Ajax zijnde lijkt het me toch makkelijk te achterhalen wie er achter zitten, want als club wil je dit toch niet.

15 juni 2020 om 19:26

@tinus45: Waar zeg ik dat het er 10 zijn? Heb je wel eens gezien hoeveel man er normaliter op de F-side staan? Over degenen die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn we het daarnaast gewoon helemaal eens.

16 juni 2020 om 10:06

Ze hebben macht omdat ze mensen kunnen bedreigen. Bij Ajax en Feyenoord zijn er in het verleden genoeg incidenten gebeurt waarbij de harde kern spelers of bestuurders thuis lastig vielen.

15 juni 2020 om 15:59

Spijker op z'n kop! Ik vind het dan ook vrij triest dat de Voetbalzone redactie hier een artikel van maakt eigenlijk.. Waarom? Sinds wanneer publiceren we ongefundeerde ongezouten meningen van harde kern supporters van welke club dan ook? Dit is gewoon regelrecht reacties uitlokken als je zo'n artikel plaatst wat mij betreft. Lekker geen aandacht aan schenken, het is al erg genoeg dat die leeghoofden zo'n 'statement' de wereld in geslingerd hebben..

15 juni 2020 om 17:14

@wandering: Ik vind het een walgelijk statement van de F-side. Sneijder bepaalt zelf wat hij wel en niet doet. Deze kansloze statement van de F-side is zeker niet mijn statement en denk dat het grote deel van onze supporters daar ook zo over denkt (zelfs gasten op de F-side). Ik voel me redelijk voor aap staan als Ajax-supporter kan ik je zeggen.

16 juni 2020 om 07:31

Ach ach ach, voor aap staan nog wel. Alsof je iets anders verwacht van die lui? Je gaat te veel uit van je eigen perspectief. Ik zie bij elke wedstrijd in de Arena dit niveau. En dat zal bij PSV of Go Ahead echt niet anders zijn. Op voetbal komt namelijk de onderlaag van de maatschappij af, meer dan in andere sporten. Maar juist daarom zit er zoveel emotie in het voetbal, omdat het om een onbeschaafde groep gaat die vaker primair en ongefilterd reageert. Bij hockey krijg je nooit zo’n sfeer omdat er in de regel ander volk komt. Nou, geef mij dan maar voetbal en die leeghoofden neem ik wel voor lief. Ik praat het absoluut niet goed maar doe nou niet alsof zulke primaten tot iets anders in staat zijn. Geen podium geven.

16 juni 2020 om 08:54

Ik kom zeer regelmatig in het stadion en kan ook zeker van de f-side genieten die altijd 100% doorgaan ongeacht de stand. Dit soort teksten kunnen alleen echt niet en daar worden ook andere Ajacieden op aangekeken. Emotie is prima, dat je dingen zegt tijdens de wedstrijd die niet altijd kunnen, begrijp ik ook nog wel. Maar een verklaring als deze geven is gewoon triest.

Ik begrijp de emotie van de F side, sta ook wel te kijken van die openlijke liefde van Sneijder voor Utreg...maar ik vind dat je ook niet voorbij mag gaan aan het feit dat Ajax nooit de gesprekken is geopend voor een terugkeer van Wesley. Ik vind Sneijder een icoon en die had je 2 jaar gelden best een terugkeer kunnen gunnen. Dat dat niet is gebeurd, is hem volgens mij, als volksjongen die hij is, in het verkeerde keelgat geschoten.

15 juni 2020 om 14:15

Hij heeft zelf de deur naar Ajax nooit echt open gehouden en daarnaast vraag ik mij zeer af in hoeverre hij echt nog wat had toegevoegd. Is al heel snel gaan afbouwen na Inter, heeft bij Galatasaray nog wel een prima periode gekend maar heeft toch vooral voor de centen gekozen. Niks mis mee maar zijn interesse lag er ook niet om bij Ajax nog wat te laten zien. Je moet niet iemand terughalen voor het terughalen, zeker op een latere leeftijd moet je er dan echt voor leven wil je nog wat toevoegen, kijk naar Huntelaar. Maar Sneijder heeft dat nooit gedaan, kans op een fiasco was heel groot.

15 juni 2020 om 14:33

Los van van het feit of ajax aan Sneijder zijn financiele eisen had kunnen/willen voldoen en of Sneijder er zelf zin in had, maar een afbouwende Sneijder is nog steeds veel en veel beter dan Ekkelenkamp, Gravenberg, Eiting, Marin, Alvarez, Labyad.

15 juni 2020 om 14:41

niet met je eens. Ik denk dat Sneijder echt heel graag terug wilde. Dit gedrag komt echt wel ergens vandaan. Hij is echter nooit benadert door overmars/vd sar, dat steekt. Ook niet eens met dat ie niets had toegevoegd. Sneijder had meer toegevoegd dan Huntelaar, want een veel betere voetballer en fijnere jongen voor in de groep, en zelfs op 80% nog goed genoeg voor n mentor rol. Je had het m in elke geval kunnen aanbieden en besrpeken hoe die rol eruit zou zien.

15 juni 2020 om 14:46

Sneijder had in de laatste jaren van zijn carrière niks meer bij Ajax te zoeken als voetballer, echt niet. Misschien qua persoonlijkheid en 'voor de kleedkamer', maar als er één speler was die dat niet had kunnen accepteren was hij het wel. Sneijder was natuurlijk ooit een begenadigde speler, met name aan de bal, maar leefde simpelweg te weinig voor de sport. Dat hij min of meer 'tot aan het einde' ook nog vaak op een basisplaats in Oranje kon rekenen had vooral te maken met het feit dat de generatie die na hem kwam zo zwak was én dat maar weinig coaches het lef hadden om hem op de bank te zetten. Maar het kon gewoon vaak niet meer. Nog los van het feit dat hij 'op' was was het eigenlijk een type speler uit een vorig tijdperk waarin een spelmaker zich totaal niet om verdedigende taken hoefden te bekommeren. Daar kom je nu niet meer mee weg.

15 juni 2020 om 15:08

ik vind dat jij hier meer jouw naamgenoot mee aangeeft. VDV die had echt helaamaal niks meer in te brengen. Sneijder was tot laaste moment ng 1 vd beste spelers van de Superlig. Verder weet ik niet of jij oranje een beetje gevolgd hebt, maar sneijder is altijd een leider geweest en heeft zich zelfs in de periode waaarop hij op het 2e plan terecht kwam onder van Gaal zeer collegiaal opgesteld en teruggeknokt. Dit kunnen we van KJH niet zeggen. Die lijkt op een aardige boerenjongen maar is een etterbak als ie op de bank zit, algemeen bekend. Sneijder had meer verdiend dan stilte...zelfs de F side heeft dit door.

15 juni 2020 om 15:23

Als een Alvarez,Marin zelfs soms aan de bak komem bij Ajax, is een tweebening Sneijder ook wel een plekje te vinden...

15 juni 2020 om 15:26

Sneijder was een leider zolang zijn ego gestreeld werd met een gegarandeerde basisplek en de rest van het elftal in zijn dienst speelde. Je zegt dat hij zich prima heeft opgesteld toen hij op het tweede plan kwam onder Van Gaal, maar hij heeft maanden in interviews lopen piepen en achteraf gezien blijkbaar nogal wat tegen Kees Jansma gezeurd, maar is aan zijn fitheid gaan werken omdat hij dondersgoed wist dat Van Gaal lak aan zijn reputatie had en hem anders thuis zou laten. Collegiaal? Ja, nu in een boek de vuile was buiten hangen over het EK in 2012 da's lekker collegiaal. Of hoe hij Piet Velthuizen ooit uitlachte over zijn salaris bij Vitesse toen hij dat vergeleek met het zijne bij Inter. Of hoe hij ooit meteen het stadion uitstormde toen Van Marwijk hem ooit éã©n keer waagde op de bank te zetten. Nogmaals, begenadigde voetballer, maar ook aardig egocentrisch. Veel mensen hebben dat vaak niet willen zien omdat het zo'n volks kereltje bleef die zo makkelijk babbelde voor de camera, maar er viel ook wel het een en ander op hem aan te merken

15 juni 2020 om 15:00

Het enigste wat ik begrijp, is dat het gemiddelde IQ daar schijnbaar niet zo hoog ligt. Ten eerste gaan ze in de stoel zitten van alle Ajax-supporters en ten tweede denken zij serieus te bepalen wie er in de JC Arena komt en wie niet. Als je dan ook nog met zo'n ordinair statement naar buiten komt, kan ik me voorstellen dat je daar als normaal-denkende supporter en als club niet mee geassocieerd wilt worden. De F-Side is wel vaker het afvalputje van Ajax en dat bewijzen ze hier voor de zoveelste keer.

zo, wat een hoop azijn in een bericht zeg.die jongen is geboren en getogen utrechter, mag hij toch gewoon uitdragen?beetje een heel erg overdreven reactie, maar goed er is geen voetbal dus je moet ergens je agressie over kwijt kunnen natuurlijk.

".... de Bunnikside week in week uit zitten te janken dat er twee vlaggen in al die jaren van hun gestolen zijn en daar nog steeds niet overheen zijn". Over janken gesproken. Wat is een deel van de F-Side toch een ongelooflijk triest zooitje.

Nou, je zal je er maar druk om moeten maken... Zegt toch voldoende over Sneijder dat hij zich zo laat gaan, die neem ik niet echt serieus op dit moment. En sowieso, als hij lekker in Utrecht de grote man wilt zijn moet ie vooral z'n goddelijke gang gaan. Wordt kotsmisselijk van die gasten bij Ajax die maar denken te kunnen spreken namens Ajax, of namens de supporters. Dit zijn dezelfde gasten waardoor er bij praktisch elke Europese uitwedstrijd schermutselingen ontstaan en ik als af en toe bezoeker van die wedstrijden me nooit 100% op m'n gemak voel. Bah.

Ik snap het wel. Je hebt alles te danken aan Ajax. Dan kan je wel wat respectvoller omgaan met je club die je alles heeft gegeven. Dat je Utrecht een warm hart toe draagt is volkomen logisch als je daar vandaan komt, maar op deze manier is echt walgelijk. Grote speler, maar geen groot mens. Kijk Urby Emanuelson, speelt voor Utrecht, maar zal altijd Ajacied blijven en geen Ajacied die er moeite mee heeft dat ie daar speelt.

15 juni 2020 om 14:16

Hoezo heeft hij alles aan Ajax te danken? Tuurlijk hebben ze een goede opleiding, maar ik denk dat vooral Ajax veel aan Sneijder te danken heeft. Die gozer behoorde tot de wereldtop.

15 juni 2020 om 14:17

Je hebt alles te danken aan Ajax vind ik ook zon doeddoener. Hij is opgeleid door Ajax en heeft daar jaren gespeeld maar dat betekent toch niet dat hij zonder Ajax geen topper was geworden? Hij heeft Ajax ook veel gebracht zowel op het gebied van voetbal als op het gebied van financiën. Dat is gewoon een wisselwerking. Misschien is hij helemaal geen Ajax fan maar zag hij Ajax gewoon als werkgever? Niet iedere ex-speler is ook fan..

15 juni 2020 om 14:41

Respectvol omgaan met, hoort daar ook bij dat je zijn een ex-vrouw 'wijf' noemt en hem 'de t***' wenst?

15 juni 2020 om 15:05

Alles te danken aan Ajax? Heeft Ajax niets aan Sneijder te danken dan? Wat pas echt walgelijk is, is dit statement van een zogenaamde supportersvereniging. Ik denk dat de gemiddelde Ajacied hier plaatsvervangende schaamte van krijgt. Ik denk dat de club Ajax zich hier ook maar wat graag van distantieert. Het staat Wesley Sneijder helemaal vrij om een hart voor Utrecht te hebben. Wat een onvolwassen zooitje, die F-Side.

Man man wat een niveau zeg. Dat hij voor Ajax heeft gespeeld betekend niet automatisch dat hij ook Ajacied is. Ik had hem ook liever bij Ajax gezien dan bij Utrecht maar dat is volledig de beste man zijn eigen keuze. Om hem nou van alles toe te wensen en hem voor alles en nog wat uit te maken laat maar weer eens zien wat voor ongelofelijk trieste lui er tussen deze groep zitten.

Moet je even de reacties lezen op de instagram pagina van de F-side. Wat een niveau zeg, echt een stel droeftoeters. De meeste zijn waarschijnlijk tieners die Sneijder nooit in een Ajax shirt hebben zien spelen. Mensen denken altijd dat ex-spelers dezelfde passie hebben voor de club als supporters maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Als Sneijder liever naar Utrecht gaat dan naar Ajax, dan is dat toch prima? Lekker allemaal met ziektes schelden etc. voor zoiets, zegt weer genoeg over het niveau van sommige mensen van de F-side..

15 juni 2020 om 14:16

Voor leuk vermaak adviseer ik je eens een rondje langs de velden te doen op de social media pagina's van de 'harde kernen' van de Nederlandse profclubs, je lacht je kapot.

15 juni 2020 om 14:18

Plaatsvervangende schaamte haha. En zoals je zegt is dit natuurlijk bij zowat elke harde kern in Nederland het geval..

15 juni 2020 om 15:08

Ja, ernstig. Ik ben sowieso van mening dat die verenigingen de plicht hebben om vertegenwoordigers aan te stellen die niet blind zijn van clubliefde en maatschappelijk verstand hebben. Helaas is dat zelden het geval en zijn het vooral de grootste gekken die er in een gemiddeld stadion (of in Nederland) rondlopen.

15 juni 2020 om 14:17

Waarschijnlijk zijn dit geen tieners, maar volwassen mannen met kinderen. En dat maakt het nog veel triester.

15 juni 2020 om 17:22

Die op instagram reageren zijn wel veel tieners als ik het zo zie. Maar dat statement komt natuurlijk wel van volwassen kerels. Wel jammer dit weer hoor.

Persona non grata? Ik denk dat de club Ajax liever geassocieerd wordt met Wesley Sneijder dan met deze puberale vertegenwoordigers van de F-side.

Haha en nu wordt hij weliswaar nog net niet bedreigd door de Ajax supporters, maar het zit er wel dicht tegenaan. Precies waar ze Wesley op wijzen. Wat maakt de Ajax supporters dan beter dan de Utrecht supporters. Maar zonder gein, altijd leuk zo'n reactie van een harde kern, veel emotie en met een duidelijke boodschap, heerlijk

Waar maken ze zich druk om bij de F-side? Boeien waar Sneijder nu voor supportert! Hij heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat Utrecht zijn club is. En dan al die denigrerende opmerkingen over Utrecht en zo verder. Begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom VZ dit zo neer zet. Als wij deze bewoordingen gebruiken heb je gelijk een ban!alles voor de clicks natuurlijk hier op deze site. Jammer het niveau is erg naar beneden gekelderd de laatste jaren.als Ajacied maak ik mij totaal niet druk om wat Sneijder zegt of doet! Ik ben blij met de successen die hij met ons heeft gedeeld, en de rest is niet relevant. Zoveel mensen die zo kinderlijk zielig met haat rondlopen en dan allerlei dingen zeggen...man man, waar gaat dat over.

Wat een sneuneuzen echt niet normaal. Hebben ze tegenwoordig overal commentaar op daar bij de f side, laatst ook al over halsema. Denken ze echt dat ze wat te zeggen hebben?

Sneijder.... ach als de fles is in de man... Prima dat hij zijn voorliefde duidelijk maakt. Ajax supporters hoeven hier toch niet over te treuren, club iconen voldoende die wel met respect en liefde terugkijken op het shirt wat ze ooit gedragen hebben. Verder geen aandacht aan besteden, ook niet aan de F-side.

15 juni 2020 om 15:14

Maar wat heeft dit nu met respect en liefde te maken? Ben je echt zo serieus met voetbal bezig? Hij heeft Ajax alles gegeven wat ie kon, is dat niet genoeg? Moet ie na zijn carriere ook nog eens zijn best doen zodat mensen het gevoel hebben dat het goed zit. Ik vind dat zo kinderachtig.

Denk dat dit bericht wel een beetje context nodig heeft jongens. Niemand hierboven ziet volgens mij waar dit echt om gaat. Sneijder is iemand die zich graag omringt met 'zware jongens'. Hij gaat met ze uit, praat ze naar de mond als ie daardoor bij ze kan horen en wekt de schijn van loyaliteit op. Nu doet ie dat blijkbaar aan beide kanten en dat valt niet in goede aarde. Hij lijkt een beetje van het padje te zijn waardoor hij kwetsbaar is voor die eerder genoemde zware jongens. Dat laatste is natuurlijk een aanname maar er zit meer achter dan alleen een paar potjes van z'n jeugdliefde bezoeken. Het voorbeeldvan Melvinwsp over Urby is dan ook treffend; geen haan die naar hem kraait omdat ie zich niet laat meeslepen door de harde kern(en).

15 juni 2020 om 15:04

Het voorbeeld met Emanuelson is juist niet treffend, dat is een Amsterdammer die werkt in Utrecht, heeft altijd gezegd dat het een Ajacied is, Sneijder is een Utrechter die in Amsterdam gewerkt heeft en altijd gezegd dat hïj het jammer vond dat hij nooit daar heeft kunnen voetballen en zelfs in zijn tijd in Milaan op de Italiaanse tv heeft gezegd dat zijn voorliefde naar Utrecht gaat. Dat is juist het tegenovergestelde van Emanuelson.

15 juni 2020 om 15:25

@wandering, dat voorbeeld is treffend voor iemand die voor beide clubs speelt en/of support en niet marchandeert met de harde kern. Emanuelson wordt door de Bunnikside namelijk ook met rust gelaten. In dat opzicht, namelijk voor de door mij geschetste context, is het voorbeeld wel degelijk treffend.@sirius, als je mijn bericht leest zie je dat ik nergens een waardeoordeel heb over Sneijder en/of de F-Side. Context is wel degelijk belangrijk want zoals je ziet denkt iedereen dat het puur en alleen gaat om zijn clubliefde en dat is dus niet waar. Dat het tegen jouw fatsoensnormen indruist betekent nog niet dat context niet nodig is.

15 juni 2020 om 15:14

Context? In een officieel statement z'n ex benoemen met het woord 'wijf', hem 'de t*fus' wensen, in de stoel gaan zitten van alle Ajacieden en hem uit willen bannen van iets dat absoluut niet in het bezit van deze idioten is, dient niet te worden voorzien van extra context. Dit hele statement getuigt van een gebrek aan fatsoen, gezond verstand en volwassenheid. Dit is gewoon een ordinair bericht van een groep mensen die zo blind zijn van clubliefde en ook wel wat extra hersencellen kunnen gebruiken.

15 juni 2020 om 21:11

''sneijder is iemand die zich graag omringt met 'zware jongens'.''dit heb ik nooit gesnapt. Wat is het nut of wat voor baat heeft hij daar bij? Komt dit door zijn opvoeding/jeugd? Hij kan toch lekker met normaal/rustige/betrouwbare/stabiele/.... mensen om gaan?

Zo die laten zich hier kennen zeg. Echt ongehoord. Is er dan niemand in de F-side die tegen deze gasten zegt: doe ff normaal joh en plaats dit kinderachtige bericht niet. Wat zegt de f-side zichzelf hier voor schut zeg. Kleinzerige boel

Zo hee. Die hele F-side heeft een minderwaardigheidscomplex ofzo? Volgens mij heeft Sneijder nooit onder stoelen of banken gestoken dat zijn hart in Utrecht ligt. Maar ajax heeft gewoon de betere jeugdopleiding en het betere team. En dankbaarheid van Sneijder? Hij heeft ajax successen gebracht en heeft een mooie transfersom opgeleverd, wat moet je nog meer als voetballer? Voor voetballers is het gewoon business op een paar clubmensen na. Gaan ze over 10 jaar ook een huilbriefje schrijven als blijkt dat Frenkie of Van de Beek liever zijn zakken vult in Amerika, de zandbak of China in plaats van afbouwen bij ajax? Een tip voor alle voetbalfans: support de naam die aan de voorkant van het shirt (clubnaam) staat en niet de naam op de achterkant (speler). Voor supporters is het passie/liefdfe, voor spelers is het business (uitzonderingen daargelaten). Bespaart je een hoop lijd.

Wauw, klasse reactie. En dit zijn dus volwassen mannen met jobs neem ik aan. Zitten er zo diep in met dat clubliefde gedoe allemaal. Dat je daarvoor een hele uitleg moet over doen hoe kwaad je bent op Sneijder en Utrecht respectloos toespreekt. Flauwerikken.

Het is maar waar je je druk om maakt. Sneijder heeft altijd al een zwak voor FC Utrecht gehad, ondanks dat ie daar nooit gespeeld heeft. Niks mis mee wat mij betreft. Hij heeft een mooie tijd gehad bij Ajax en is toen der tijd een beetje raar weggegaan met die persconferentie dat ie zou blijven, om 2 weken later alsnog te vertrekken. Ja, wellicht dat ie na zijn carriere ook wat meer kunnen tonen dat Ajax in zijn hart zit. Of wellicht zit Ajax toch niet dermate in zijn hart dat ie daar al te veel aandacht aan wil besteden. Ik vind het allemaal prima. Niet iets waar ik mij druk over kan maken. Een Utrechtse jongen met een zwak voor FC Utrecht, die als 1 van de eerste zijn medeleven kwam betuigen voor Di Tomasso. Dat is Wesley Sneijder. Helemaal niks mis mee.

Is dit een officieel statement van een 'professionele' supportersverenigin die (tien?)duizenden fans vertegenwoordigt? Wat een niveau, net zo diep gevallen als Sneijder lijkt het wel. Jammer dat Wesley niet meteen een passie binnen of buiten het voetbal oppakt na zijn carriere.

15 juni 2020 om 14:34

volgens mij is die een statement van de F Side, niet van de supportersvereniging.

jezus, het is maar waar je je druk over kan maken. Laat die Sneijder lekker voor Utrecht zijn, lekker belangrijk.

Waarom wordt er voor de mening van deze idioten überhaupt een podium gegeven? Lekker negeren die hypocrieten. Sneijder is lekker van zijn pensioen aan het genieten, dat moet hij doen waar en hoe hij maar wil.

Nou nou wat een frustratie, laat die jongen lekker Utrecht supporter zijn als hij dat wil, maakt toch niets uit. Sneijder speelde maar een paar jaar bij ons in het eerste en is in mijn beleving ook nooit een Ajacied geweest waaraan ik dacht als ik een beroemde Ajax speler uit het verleden moest beschrijven. De schrijver binnen de F-side vertelt het net alsof zijn vrouw is vreemdgegaan, haha

Wat een niveau weer zeg ik snap niet dat zulke mensen een podium krijgen zal er dan niemand met schaamte naar lezen? . Ik hoorde ook altijd alle Ajacieden zeggen dat de haat alleen van Utrecht naar Ajax was en niet andersom maar blijkbaar geld dat niet voor iedereen. Ik snap zowiezo dat kinderachtige gedoe niet dat iemand niet voor dezelfde club als jou is maakt iemand niet meteen een slecht mens of een eikel maar sommige mensen zullen dat vrees ik nooit leren ook niet als ze volwassen zijn.

15 juni 2020 om 15:03

@ fcu_030tuurlijk zijn er genoeg Ajacieden die iets tegen Utrecht hebben, het is alleen niet de overgrote meerderheid. Persoonlijk beschouw ik wedstrijden tegen jullie, Ado en Brugge (ook al zijn zij Belgisch) als een soort van mini klassiekers, overigens vind ik het net zoals zovelen apart dat Voetbalzone zo´n uitgebreid artikel plaats van een harde kern. Whats next..scf the story

15 juni 2020 om 15:53

Nou ja, dit podium nemen ze, want t gaat via hun eigen kanalen... Het gaat hier, denk ik, niet om de haat van Ajacieden naar Utrecht, als ie r al zou zijn, maar om het gedrag/citaten van Sneijder dat bij (enkelen van) de F-Side in het verkeerde keelgat is geschoten. Niet dat dat reden moet zijn om publiekelijk zo'n statement te publiceren hoor... Voor mij blijft Sneijder 1 van de grote 4 en ik vind t nog steeds wel n grappig ventje. Laat 'm lekker in zn box feestvieren daar, hij is aan niemand verantwoording schuldig.

Wat een amateuristische gang van zaken. Alsof supporters bepalen wie er in het stadion komt. Zij zijn er immers ook slechts te gast. Als je van iedere oud-voetballer gaat verwachten dat zijn hart bij Ajax ligt, kom je van een koude kermis thuis. Sneijder blijkt gewoon een Utrechtse jongen die op 7-jarige leeftijd is gescout en uiteindelijk bij Ajax is doorgebroken. Je zou denken dat zo'n F-Side zich wat volwassener op zou stellen. Nogal kleinzerig en onvolwassen om iemand dan direct tot 'persona-non-grata' te bombarderen. Bovendien komt het ontzettend dom over. Sneijder heeft net zoveel voor Ajax betekend als Ajax voor Sneijder, maar als je twee kanten van de medaille gaat belichten, blijven er waarschijnlijk geen argumenten over voor die mensen om ergens tegenaan te trappen.

Ho ho, dat Sneijder liever in Utrecht zit maakt het niet direct een k*tclub toch? Maar misschien zit ie er wel veel liever omdat verschillende personen van de F-side chronisch een snuifje te veel op hebben en hij daar niet mee geassocieerd wil worden? Vooral niet naar jezelf kijken, maar met de vinger naar iemand anders. Ajax zou de persoon/personen moeten opzoeken en van hen persona non grata maken in de Arena. Zou een mooi koekje van eigen deeg zijn

Wat een drama deze teksten... onderontwikkeling ten top. Laat Sneijder lekker doen waar hij zin in heeft. Wat een sneu gedoe zeg. Dit soort lui... je schaamt je gewoon voor zulke mensen, niet eens zozeer als Ajacied (dat ook natuurlijk), maar gewoon als mens.

Ze hadden dit beter niet kunnen schrijven , nu maak je hem belangrijker dan hij is . Ik begrijp de emoties en zeker dat Snijder geen spullen van Ajax laat zien , dat zal.steken.
Snijder en Ajax hebben wat aan elkaar gehad en dat was het dan wel zo beetje

Heel goed statement van de F side. Sneijder heeft zijn keuze gemaakt. Jammer zegt alles over hem. Terecht niet meer welkom in Amsterdam. Respectloos naar Ajax de club die je alles gaf. Sneijder is al een tijdje de weg kwijt. Zijn gedrag is vreselijk. Hopelijk komt het ooit nog goed met hem. Mensen die zeggen dat hij alles ook had bereikt zonder Ajax begrijpen er niks van. Zonder Ajax was hij niks.

15 juni 2020 om 15:23

goed statement? een bericht waarin mensen uitgescholden worden, vrouwen voor hoer worden uitgemaakt en ziektes naar mensen gewenst worden is nooit een goed statement.

15 juni 2020 om 15:39

Haha, zonder Ajax was de kans dat hij ook zo ver was gekomen eveneens groot. Hij heeft Ajax weer ietsjes groter gemaakt met zijn klasse. Hij heeft veel voor Ajax betekend en het is belachelijk dat de "supporters" dan zo kinderachtig reageren. Is dat verrassend? Neen, dat allerminst. De F-side heeft wel vaker deze kinderlijke reacties gegeven. Zoals elke harde kern dat ongetwijfeld wel eens heeft gedaan.

15 juni 2020 om 15:50

Nou dit is dan ook de laatste keer dat ik jou serieus heb genomen op VZ. Terecht niet meer welkom in Amsterdam, en dat bepalen een paar doorgesnoven gasten van de F-side die vaak zelf niet eens uit Amsterdam komen? Je moet ff de reacties eronder lezen en kijken hoe Sneijder wordt uitgescholden. Nee daar wil je bij horen.. volgens mij zijn die gasten van de F-side eerder de weg kwijt. Zonder Ajax was hij niks, ook zon domme opmerking, want Ajax is de enige club in de wereld? Sterker nog, PSV was beter dan Ajax in die tijd, werden bijna elk jaar kampioen. Dus hij speelde niet eens bij de beste club van Nederland dus bij PSV had hij misschien nog meer kunnen bereiken, wie weet.

15 juni 2020 om 16:09

PSV had toen amper een opleiding. Was een gekocht team met geweldige spelers. Ajax had toen met Feyenoord de beste opleiding. Daarnaast kan je het toch niet maken om de club die je heeft opgeleid zo te behandelen. De F side zegt het op hun manier. En je hoeft mij niet serieus te nemen. Dat ben ik ook niet altijd. Alleen noem me niet dom als ik ergens anders over denk als jou. Nergens voor nodig.

15 juni 2020 om 16:31

Nouja als je dit een goed statement vindt dan vind ik dat toch aardig dom. Mensen uitschelden, ik lees dingen als kk kabouter, kk nsber, flikker, dronkenlap, vuile hond, verrader. Nee daar wil je bij horen. En wat doet Sneijder precies verkeerd? Naar de fc Utrecht gaan, de club van de stad waar hij is geboren? Daarnaast zijn de mannetjes van de F side ook zo hypocriet als het maar zijn kan. Als ze zo op hun strepen stonden dan moeten ze ook niet naar de Johan Cruijf arena komen, die speelde voor de grootste rivaal maar daar zeggen ze dan niks over. Ze zijn waarschijnlijk gewoon frustreerd dat niet iedereeen Ajax zo geweldig vindt als zij en dat iemand Utrecht verkiest boven Ajax..

15 juni 2020 om 15:54

Sneijder heeft net zoveel betekent voor ajax, als ajax voor sneijder heeft betekent. ajax heeft hem opgeleid en zijn kans in het proefvoetbal gegeven. Maar echt niet uit liefdadigheid. Ze zagen in Sneijder een speler die ajax beter kon maken en dit is wat Sneijder aan ajax heeft gegeven: een topspeler die ze aan prijzen heeft geholpen en uiteindelijk een mooie transfersom heeft opgeleverd. En o nu te zeggen dat hij zonder ajax niks was... hoe weet jij dat? Ik geloof niet dat je een speler van het kaliber Sneijder of van der Vaart of Van Persie of Robben kunt opleiden. Die gasten worden met zoveel talent geboren. Het enige wat je kunt doen is ze helpen dat talent te laten ontplooien. Maar die perfecte twee benigheid wat Sneijder had... dat kun je niet opleiden, anders zou er elk jaar wel een Sneijder doorbreken, maar in plaats daarvan komen er Gravenbergen (die nog geen 1/10de van de handelingsnelheid van Sneijder heeft of de tweebenigheid) en Ekkelenkampen uit de opleiding. geen verkeerde spelers maar echt geen Sneijder. Ook een Van de Beek is nog lang geen Sneijder qua niveau. En dan heb ik het over het niveau wat Sneijder bij ajax liet zien

15 juni 2020 om 16:11

Dat is prima ik geloof wel in opleiden. Maar dat is een andere discussie.

15 juni 2020 om 16:27

Ik geloof ook in opleiden. ik geloof alleen niet dat je een Sneider, of Messi, of Hazard of Pirlo kunt opleiden. Die kun je alleen op de juiste manier begeleiden zodat ze hun natuurlijke talent ontplooien (misschien is dat ook wel opleiden). Maar je kunt opleiden wat je wilt, Ekkelenkamp wordt geen topspeler. wat wel kan is dat een matige speler als Ekkelenkamp misschien subtop wordt. Dan ben je een goede opleider. Volgens mij worden opleidingen beoordeeld op hoeveel spelers uiteindelijk het profvoetbal halen. Dus misschien is dat wel opleiden: hoeveel spelertjes kun je begeleiden dat ze het profvoetbal halen (op welk niveau dat dan ook is).

Ik kan me enigszins in de reactie van de F-side vinden. Toch denk ik dat Sneijder dit gewoon zelf moet weten en als hij nou eenmaal meer affiniteit met FC Utrecht heeft dan is dat zijn goed recht. Ook denk ik dat het voor hem makkelijker is om een grote status bij FC Utrecht te krijgen dan bij Ajax, omdat hij daar meer ruimte heeft om zichzelf te kunnen profileren denk ik.

Ik erger mij altijd vreselijk aan een groot deel van die primitievelingen van de F-side die vinden zich nl heeeeel belangrijk pff en dat Sneijder nu bij de FC zit nou lekker belangrijk als hij dat vind moet hij dat doen , maar die F-side is toch ook dat zootje dat Ziyech stond uit te fluiten in het begin ? die moet je totaal niet serieus nemen als straks Tadic of Neres een paar wedstrijden geen pepernoot raken worden die weer uitgefloten ach geen aandacht geven die gasten .

15 juni 2020 om 15:55

Een paar gasten van de F-Side stond te fluiten en die zijn ook door een keer door enkelen uit diezelfde F-Side 'gecorrigeerd'... Niet iedereen over 1 kam scheren.

Wat een niveau... Je mag toch hopen dat er binnen de f-side nog personen zijn die wel normaal kunnen reageren en hierop correctief optreden?

15 juni 2020 om 15:53

Je zal ze vast hebben en ik denk dat je die F-side ook weer niet allemaal over 1 kam moet scheren. Maar als eenling die het er niet mee eens is, correctief optreden? Dat lijkt me gezondheidstechnisch nou niet bepaald een goed idee.

15 juni 2020 om 19:56

Daar heb je helaas een punt. Gewoon negeren dan maar weer 😕

Totaal onzinnig om je met dit soort zaken bezig te houden. Waar hij na zijn carriã¨re voor wilt juichen, wat hij in zijn skybox gaat ophangen of waar hij op de tribune wilt zitten moet hij helemaal zelf weten. Persona non grata, wat een onzinnige flauwekul. Dit soort kleinzerigheid past niet bij Ajax, een soort bekrompenheid waar in Amsterdam normaal gesproken hoofdschuddend op gereageerd wordt als het in de provincie plaats vindt. Het is ronduit beschamend zo'n "statement".

Wat een stelletje wijven zeg. Let wel: deze zelfde supporters - de harde kern van Ajax - waagde het eens hun eigen Clarence Seedorf te trakteren op een fluitconcert in de Arena toen deze eens voor de Champions League (namens Milan meen ik) tegen Ajax speelde. Nogal potsierlijk dat dit stelletje diva's dan nu ineens uit hun kut scheurt over gebrek aan respect. Sowieso bizar dat deze jongens en meisjes zichzelf een positie aanmeet waarin ze per statement de rest van de wereld de maat meent te moeten nemen. Onlangs wees het gezelschap al in niet mis te verstane woorden Femke Halsema af na haar demonstratiedebacle. Die zou niet in staat zijn de stad Amsterdam behoorlijk te vertegenwoordigen. Wat getekend, de roedel idioten die in heel Europa met Amsterdam op de borst rotzooi trapt en Ajax reputatieschade geeft, om nog maar te zwijgen over het rellen en slopen in hun eigen stad als Ajax kampioen wordt.

15 juni 2020 om 15:49

Een shirt brengt eenheid/ verbondenheid en een excuus om de boel kort en klein te slaan. Het gaat helemaal niet over voetbal, maar over een excuus van jezelf he-le-maal laten gaan. Ik sla vanmorgen de krant open en lees dat ADO en Feyenoord supporters flink aan het demonstreren zijn voor Zwarte Piet behoud, tegen Corona regels en 5G (als je niet weet waar je boos over moet zijn, dan maar alles tegelijk pakken). Het ergste hierin is: wat hebben die voetbalclubs in vredesnaam ermee te maken....

15 juni 2020 om 16:45

Ja maar dat is dus typisch iets wat de media doet. Ado en Feyenoord fans hebben de handen ineengeslagen om de standbeelden (zoals die van Fortuyn) te beschermen. Daarnaast ook om een tegengeluid te geven aan het extreemlinkse Antifa. Dat had compleet niks te maken met zwarte piet, 5G etc. De krant maakt er dan weer een eigen verhaaltje van.. ook stonden er teksten als All live matters en was het gewoon een vreedzame demonstratie. Vind het juist goed dat supporters elkaar tegemoetkomen i.p.v. met elkaar op de vuist te gaan.

15 juni 2020 om 20:37

Feit blijft, wat het ook moge zijn, dat heel die clubs er niks mee te maken hebben

De harde kern. Waar je hem ook neerzet (ajax, Feyenoord, Ado): ze verstieren de boel voor de rest. Je zou bijna denken dat het de harde kern is die het beleid binnen een club uitzet. Regeren met terror en geweld. Meer is het niet. Een Sneijder heeft meer voor de club betekend in positieve zin dan dat stel doorgesnoven agressievelingen. En dan zou hij niet meer welkom zijn? Lekker bezig ben je dan. En het erge is eigenlijk ook nog, dat Van der Sar vervolgens met een ontbloot bovenlichaam er tussen gaat staan hossen....

Ongelofelijk wat een gasten heb je er toch tussen zitten. Als die jongen zich lekker wilt inzetten bij Utrecht laat hem lekker. Waar je je al druk om kan maken als ‘harde kern’ Ajacied. Wees blij dat die jongen voor Ajax gespeeld heeft en het heel behoorlijk hebt gedaan daar. En als hij na zijn carrière bij Utrecht een skybox heeft en daar zijn bedrijf promoot prima toch laat hem lekker. Door dit soort rare gasten hou je die extreme rivaliteit welke nergens voor nodig is.

Mijn hemel wat een trieste puberale reactie die de F-Side blijkbaar openbaar denkt te moeten maken. Denk zoiets lekker of heb het er met je vrienden over, dit ga je toch niet publiceren. Wat mij betreft ook triest dat Voetbalzone hier in mee gaat en dit nog even kopieert hier op de site. Garantie op dik aantal reacties waarvan een groot deel weer provocerend en kinderachtig zal zijn. Lijkt me weinig toegevoegde waarde hebben dit. Sinds wanneer maken we artikelen van de ongefundeerde mening van die-hard supporters?

voor beide kanten is iets te zeggen...ja de eerste stappen in het betaald voetbal heeft die gezet bij Ajax, maar hij is voor de rest geboren en getogen in Utrecht...zijn hele familie woont in Utrecht...dan heb je wel een band met Utrecht...hoeveel oud Ajax spelers hebben niet een band met Volendam, of Alkmaar of Haarlem...of een andere stad boven of onder de N201...gaan we over al die voetballers dan soortgelijk reageren...lijkt mij niet...wees blij dat hij in Nederland alleen voor jullie clubje heeft gespeeld en niet voor Utrecht...laat iedereen lekker in zijn eigen waarde...in plaats van iedereen meteen voor valse hond uit te maken...hoe noem je zoiets wel de splinter in andermans oog zien maar niet de balk in je eigen oog??

Jeetje, wat een ontzettende kansloze reactie. Wat laat je je toch enorm kennen, met zo'n reactie op kleuterniveau. Excuses voor echte kleuters...

Wesley wil graag het mannetje zijn. Hij kan dit bij utrecht zijn, maar niet bij ajax. Zijn stappen zijn dus logisch en ik heb daar als ajacied ook helemaal geen problemen mee. Als tegen reactie had ik wesley was nu een skybox in de arena gekocht, puur omdat het kan.

Het is hilarisch hoe serieus zo'n harde kern zichzelf neemt. Ik stel me dan voor dat een volwassen man zichzelf boos opsluit in de werkkamer en dan zo'n bericht gaat typen. Vervolgens hebben waarschijnlijk meerdere harde kern leden dat bericht nog moeten checken op spellingsfouten maar er is blijkbaar niemand die opmerkt dat het bericht zo wel erg kinderachtig en puberaal is. Bij zo'n groepje wil je toch niet horen, volwassen mannen die gaan schelden als Sneijder niet in een Ajax pyjama slaapt...

Vreemde keuze hier een artikel aan te wijden. Dit soort hersenloze kneuzen verdienen wat mij betreft geen aandacht. Helaas is het wel een realiteit dat deze kneuzen bij veel grote clubs een hoop macht hebben. Niet officieel natuurlijk, maar achter de schermen deste meer. Het blijft een smet op de sport, dat kleine groepje tribale debielen.

Man man man wat een triest verhaal. Beetje jaloers natrappen. Hij heeft toch geen contract met een of andere supporters vereniging van ajax.

Wat een trieste gasten. Die jongen is Utrechter en heeft meer met Utrecht. Dus ... echt ik weet niet wat ik lees.

@redactie Voetbalzone. Besteed hier toch geen aandacht aan jongens. Dit heeft niets met het spelletje te maken. Door hier aandacht aan te geven, geef je ze alleen maar weer energie om dit te doen en ook nog macht. Gewoon negeren en verder gaan. Soms lees ik hier echt berichten die gewoon niet op een site zoals deze thuishoren. Supporters die vlaggen in brand steken e.d. laat toch zitten er is vast wel wat anders te vertellen. Verhalen over nieuwe pareltjes van de Nederlandse jeugdopleidingen en volg deze en kijk waar ze staan op hun 18e / 20e en 25e verjaardag. Neem bijvoorbeeld de verhalen "relatief" onbekende Nederlanders die in het buiten voetballen prachtige stukjes ga dan meer van dat soort verhalen maken.

Waarom wordt hier zo pontificaal aandacht aan besteed, VZ? Al de tweede dag dat het in jullie headlines staat. De F-side lijkt wel eeen politieke partij tegenwoordig met al hun statements. Jammer dat jullie jullie platform hiervoor laten lenen.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren