Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV maakt einde aan samenwerking met Mark van Bommel

Laatste update:

Mark van Bommel is niet langer de trainer van PSV, zo maken de Eindhovenaren via de officiële kanalen bekend. PSV laat weten dat ‘de maar voortdurende serie van negatieve resultaten de basis van dat besluit vormt’. De 3-1 nederlaag tegen Feyenoord van zondagmiddag heeft het lot van Van Bommel uiteindelijk bezegeld, waardoor er na anderhalf jaar een einde komt aan zijn hoofdtrainerschap in Eindhoven.

“Het verval is te groot en PSV-onwaardig. De wedstrijden zijn de meetmomenten, maar het proces er omheen is ook bepalend. We monitoren dat intensief. PSV is een club waar we elkaar proberen te helpen en ondersteunen. Dat is ook in de voorbije maanden zo geweest. Het clubbelang heeft altijd voorop gestaan De evaluatie heeft uiteindelijk in deze pijnlijke beslissing geresulteerd. We hebben er met z’n allen alles aan gedaan om het tij te keren. Dat is helaas niet gelukt”, zo laat algemeen directeur Toon Gerbrands, die onlangs al zei dat de clubleiding de 'situatie per week zou bekijken', weten op de website van PSV.

De reactie van Mark van Bommel op zijn naar nu blijkt laatste wedstrijd als trainer van PSV.

PSV meldt tegelijkertijd dat het besluit maandagmiddag verder zal worden toegelicht. Op dat moment zal tevens de tijdelijke opvolger van Van Bommel bekend worden gemaakt. Volgens De Telegraaf neemt hoofd jeugdopleidingen Ernest Faber tot de winterstop het stokje over bij de Eindhovenaren. In de komende week staan er voor PSV nog wedstrijden tegen GVVV (uit, TOTO KNVB Beker) en PEC Zwolle (thuis, competitie) op het programma.

Van Bommel werd in de zomer van 2018 aangesteld als trainer van PSV, na het vertrek van Phillip Cocu. Vorig seizoen gingen de Eindhovenaren nog uitermate sterk van start onder zijn leiding, maar uiteindelijk moest de landstitel aan Ajax gelaten worden. Deze jaargang ging PSV in de competitie nog sterk van start, al viel er op het Europese podium al snel een tegenvaller te verwerken. FC Basel versperde al in de tweede voorronde de weg naar de Champions League, waarna wel de Europa League gehaald werd.

Een groep met Sporting Portugal, Rosenborg BK en LASK Linz werd echter niet overleefd, waardoor PSV na de winterstop niet Europees actief is. Ook in de Eredivisie kwam er de afgelopen tijd zand in de motor. Van de laatste twaalf officiële wedstrijden werden er slechts twee gewonnen, tegen sc Heerenveen (2-1) en Fortuna Sittard (5-0). Mede daardoor bedraagt de achterstand op koploper Ajax momenteel tien punten voor PSV, dat de vierde plaats op de ranglijst bezet. De 3-1 nederlaag op bezoek bij Feyenoord vormde uiteindelijk de druppel voor de clubleiding van PSV.

Terecht besluit van de clubleiding van PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Legende op het veld, maar naast het veld viel het helaas erg tegen. Succes verder Mark.

16 december 2019 om 09:18

Zonde voor Mark en PSV maar het kon gewoon niet meer. Het is een slecht uitgebalanceerde selectie, vooral achterin. Toch valt er meer te halen met de spelers op het middenveld en voorroede.

16 december 2019 om 09:23

Haha nee het kon zeker niet meer. Maar voor Ajax was het goed dat hij daar maar bleef zitten, hij maakte er echt een potje van. Jammer dat hij weg is, ondanks dat ik het een enorme kwal vind, kon ik altijd lachen om zijn persconferenties en zijn (vermeende) onverstoorbaarheid. Dag Van Bommel!

16 december 2019 om 09:34

En het klinkt heel gek maar voor ons Willem II-ers was het ook heel goed dat hij daar bleef zitten. Jammer dat ie nu weg is.

16 december 2019 om 10:11

Als jij zegt dat het een slecht uitgebalanceerde selectie is, dan is dat meer te "danken" aan John de Jong en Gerbrands. Die zijn verantwoordelijk voor de selectie, Van Bommel niet. Ik denk dat je de schuld meer daar moet zoeken dan bij Van Bommel.

16 december 2019 om 10:19

Staan ze ook eens in de top 3. Normaal kan je dit soort dingen natuurlijk nooit zeggen, dat zal de reden wel zijn.

16 december 2019 om 10:23

@suskewiske ben ik he5 niet met je eens. Met deze selectie moet je overwinteren in europa en meedoen voor de top 2

16 december 2019 om 10:42

Maarja zie je gerbrands zichzelf al ontslaan dan😅? Dit is voetbal als je een coach bent.. Loopt het een tijdje niet is de trainer de eerste die eruit vliegt

16 december 2019 om 10:52

Juist voor Ajax goed om te strijden tegen een sterk PSV en ook Feyenoord. Daar wordt Ajax ook alleen maar sterker van en kunnen ze in de CL deze ervaring ook weer gebruiken.

16 december 2019 om 11:00

@suskewiske maar verleden jaar, met dezelfde selectie als Cocu, was het ook verlies in de JC, laatste in de CL poule met maar twee puntjes, eerste ronde beker eruit en geen kampioen. Qua prestaties was het toen al niets. Daarna nog de mislukte CL kwalificatie, wederom de JC verloren en nog altijd niet ontslagen. Toen kansloos de EL uit, tegen Laks en Rosenberg en nog steeds niet ontslagen. Pas nu na de nederlaag tegen Feyenoord waarmee plek twee nu ook uit zicht is, is het klaar.

16 december 2019 om 09:27

Benieuwd of het met zijn opvolger mee gaat vallen in het veld. Die krijgt dezelfde selectie minus Malen. Veel succes!

16 december 2019 om 09:52

Erwin Koeman kan deze klus wel aan. Ietsje stabieler presteren,en gewoon 3e worden.

16 december 2019 om 10:06

Wel heel voorbarig om Malen nu al af te schrijven. Er is nog niets bekend over de ernst. Daarnaast wil PSV in de winter de transfermarkt op.

16 december 2019 om 10:26

Mark zou ook gewoon 3de worden dus als je daarvoor gaat snap ik niet dat je hem ontslaat.

16 december 2019 om 10:33

Ja, ik moest ook meteen aan Erwin Koeman denken als opvolger. Denk alleen dat een meer dominant en ervaren persoon beter zal zijn. Bert van Marwijk lijkt me de beste keuze, maar ja, wel de schoonvader van MVB dan weer.

16 december 2019 om 10:58

@monaldo omdat Van Bommel anderhalf jaar heeft kunnen bouwen. Dan is een derde plek niet voldoende en moet je verder kijken. En bovendien staat hij nu geen derde he? Maar vierde. Dus derde is alweer wishful thinking. Als Erwin Koeman nu komt en de ploeg op de derde plek laat eindigen, dan is dat een betere prestatie dan die van Bommel.

16 december 2019 om 09:33

Precies het blijft voor mij nog steeds een legende. Als trainer is het niet gelukt op dit moment. Ben er van overtuigd dat er wel een trainer in hem zit en dat hij ver kan komen. Het spel was niet goed en het begon ook slechter te worden helaas. Eigenlijk gun ik hem dit niet maar voor PSV is het de beste oplossing op dit moment. Het is nooit leuk in welk beroep ook om mensen ontslaan te zien worden. Hopelijk maakt hij goede keuzes en krabbelt hij toch nog naar boven. John de Jong is overigens ook net zo schuldig aan deze malaise, hij heeft tenslotte een selectie neergezet waarvan je inmiddels gerust je vraagtekens bij mag gaan zetten. Een Ferrari als voorhoede en een afgetrapte twingo als achterhoede. Totaal niet in balans. Overigens vind ik het zeer leuk om te zien dat mensen van andere clubs van Bommel zo haten, dat is ook meteen een compliment aan van Bommel. Dat betekend dat hij als speler andere clubs heel veel pijn heeft gedaan. Ach ja nu hebben die malloten over plezier dat het niet goed gaat.

16 december 2019 om 10:11

Nick als er een speler Ajax echt pijn heeft gedaan, zou ik Cocu zeggen! Van Bommel vond ik gewoon al jaren een hele enge man, maar dat heeft alles met zijn presentatie en karakter te maken. Maar zo een trieste aftocht gunde ik hem zeker niet, en hij werd ook wat menselijker en milder des te slechter het ging. Hele aparte gewaarwording, ik hoop dat Van Bommel nog de kans krijgt om zijn carrière ergens op te poetsen. Want ergens heb ik toch nog wel het idee, dat er een goede trainer achter deze vent verschuilt.

16 december 2019 om 10:36

Sule, ik weet niet of Van Bommel de kwaliteiten heeft om een echt goede trainer te worden. Hij is echt onverstoorbaar koppig en lijkt (nog) niet de kwaliteiten te hebben om echt een gedachtengoed over te brengen naar een team betreffende goed positiespel e.d.. Moet je wel zeggen dat ik hem de laatste tijd milder vond worden, kreeg bijna medelijden. Dat ik dat ooit zou krijgen voor hem had ik never nooit gedacht.

16 december 2019 om 11:03

@nick, of het echt haat is weet ik niet, maar ik vond het wel grappig om te zien hoe ik naar hem keek toen hij speler was. Bij Oranje was ik blij dat hij bij ons hoorde, en niet bij de ander. Maar bij PSV was hij voor mij juist wel "die ander", en daar was hij gewoon bloedirritant. Dat is dus een kwaliteit. Als trainer leek hij dat ook te hebben, maar als de resultaten achter blijven dan is het geen kwaliteit meer, maar gaat het in de weg zitten. Dan ben je opeens een irritante trainer van een slecht presterende ploeg, in plaats van een trainer die met zijn gedrag zijn ploeg beter maakt. Een beetje zoals Mourinho, maar dan fatsoenlijker.

16 december 2019 om 11:06

Hij is alles behalve milder geworden hij valt alleen zijn spelers niet in het openbaar aan. Hij heeft juiste niet milde keuzes gemaakt door zoet te wisselen als voorbeeld. Ook tijdens interviews en gedrag langs de lijn was echt niet anders. DUs qua dat betreft hoef je geen medelijden met hem te hebben. Hij heeft uiteindelijk gefaald en misschien ook een beetje op het verkeerde moment ingestapt. Een onervaren coach met een ploeg die moet concurreren met Ajax die miljoenen meer hebben dus dat is ook lastig.

16 december 2019 om 09:37

Idd.. Was fan van hem als voetballer en dacht echt dat hij het zou maken als trainer. Maar ik heb nog nooit in mijn leven zo'n koppige trainer gezien. Bleef maar houden aan spelers die niet presteren. Heeft zijn eigen glazen ingegooid...

16 december 2019 om 10:27

Als het kalf verdronken is dempt men de put. Ze hebben er veel te lang op gewacht. Dit heeft zowel PSV als Mark zelf onnodig veel extra schade toegebracht. Eigenlijk hadden ze aan het einde van vorig seizoen al moeten zien dat de opleving aan het begin van Van Bommel meer te maken had met het vertrek van Cocu, de talenten roken een nieuwe kans. Hierna is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Vanaf november vorig jaar werd het met de week minder. Ze wonnen toen nog wel een paar wedstrijden met hangen en wurgen maar na de winterstop was het helemaal over en uit. Zonde, nu is het seizoen volledig weggegooid, veel geld geïnvesteerd met uiteindelijk alleen maar verliezers.

16 december 2019 om 12:59

Op het veld was hij goed maar geen legende dat absoluut niet Lionel. Beetje ordinaire schopper komt meer in de buurt. Hij was goed maar niet fantastisch. Denk dat hij het nu wel enorm moeilijk gaat krijgen als trainer om bij een redelijke club een herkansing te krijgen. Het bleek wel dat hij niet in staat is om met goed materiaal een redelijke prestatie neer te leggen. Natuurlijk is de achterhoede niet top en ook centraal op het middenveld hebben ze een uitdaging maar dan nog had hij mee kunnen doen om te titel, het is maar de eredivisie..........

16 december 2019 om 13:09

Ga je mond spoelen man met je ordinaire schoppertje. Eerste speler aller tijden die kampioen in 4 landen is geworden waarvan 3 toplanden, Italie, spanje en duitsland. Heeft clubs als Barca, Milan en Bayern op zijn cv. Eerste buitenlandse aanvoerder Bayern aller tijden. Ek finale met nederland. Die man heeft een carriere gehad waar veel legendarische topvoetballers van dromen

Nu John de Jong nog! Laat de schoonmaak maar beginnen. Dit is een eerste stap. Hulde!

16 december 2019 om 09:28

Ik ben benieuwd inderdaad of er nog meer mensen de laan uit gestuurd worden. De Jong heeft toch laten zien compleet incapabel te zijn in zijn aankoopbeleid. Veel miljoenen geinvesteerd en geen duidelijke toegevoegde waarde. Samen met vbommel verantwoordelijk voor belabberde resultaten, ik kan er geen traan om laten bij Mark overigens, de arrogantie tijdens interviews die spatte eraf, altijd op zijn hoge paard. De groeten.

16 december 2019 om 09:34

Dat gaan we nu zíen, miss dat de aankopen wel functioneren onder een andere trainer

16 december 2019 om 09:40

Zou dus een prima trainer voor Ajax zijn 😜. Nee zonder dollen. Heeft het vorig seizoen lang goedgedaan. Dat Ajax uiteindelijk aan het langste eind trok valt hem niet aan te rekenen gezien de kwaliteit van beide selecties. Dat jij Van Bommel niet mag, maar een Davids of De Jong op handen draagt (van die laatste 2 ga ik vanuit) heeft met clubvoorkeur te maken. Maar nogmaals een aanname. Als ik zie hoe de jonkies Van Bommel waarderen, heb ik toch m’n twijfels bij dit ontslag.

16 december 2019 om 09:53

Ik deel jouw twijfels. Denk dat Van Bommel geen slechte trainer is. Hij had misschien meer met de vuist op tafel moeten slaan in de zomer toen de selectie aangevuld moest worden. Denk dat de huidige onbalans in de selectie met name op het conto van De Jong geschreven moet worden. Die haalt Schwaab terug, komt met Doan aanzetten en handhaafd Guti en Pereiro. PSV had gewoon meer moeten investeren in het aantrekken van ervaren spelers. Qua jeugd heeft PSV genoeg talent. Ihatarren, Gakpo, Malen... allemaal prima spelers. En vergeet niet dat ze heel erg pech hadden met de blessure van Lammers...

Ik vind dit ontslag wat vroeg. Ik had hem laten zitten tot einde seizoen en dan evalueren. Wie zou hem nu moeten opvolgen? Echt goede opties zijn er niet.

16 december 2019 om 09:53

Ja het beeld lijkt er te zijn dat hij door een heel groot deel van de selectie op handen wordt gedragen. Maar dit zijn naar mijn gevoel wel de mensen die altijd spelen. Daarnaast is het voor van Bommel wel ernstig gesteld als hij uit noodzaak met Sadilek op de linksback moet spelen. En dan bewijst Boscagli zichzelf ook geen beste dienst bij die kopbal van Berghuis. Dt is tevens op het conto van de Jong te schrijven. Het enige waar ik me echt aan stoorde, was dat onuitputtelijke vertrouwen in Rosario.

16 december 2019 om 13:00

Redondo, nee dat antivoetbal van Bommeltje past niet bij Ajax.

16 december 2019 om 09:33

En dan de gehele scouting apparaat ook maar ? Want die schrijven de scouting rapporten dus eigenlijk kunnen wel heel PSV opdoeken? Of dacht je dat de talentjes van een jaar of twaalf van uit zich zelf gaan aanmelden?dit gaat nog veel verder.van Bommel is hoofd schuldigen nummer een omdat, hij zo koppig is en geen tweede plan heeft maakt hij talenten kapot, ze spelen zonder eenig zelf vertrouwen, hard werken en elkaar helpen zit er niet in onder van Bommel.de tactiek onder van Bommel was er geen dan alleen maar het spel dood maken en verder geen enkel risico nemen, geen tactiek bij Bommel te bespeuren.van Bommel ontslaan is stap éã©n van de renovatie en een heel goed begin.

16 december 2019 om 09:43

John de Jong en zeker oa: baumgartl, lato, boscgali, guti, hendrix mogen met strik in de etalage zetten “Gratis op te halen” Liever gisteren dan vandaag. BvD

16 december 2019 om 09:43

John de Jong en zeker oa: baumgartl, lato, boscgali, guti, hendrix mogen met strik in de etalage zetten “Gratis op te halen” Liever gisteren dan vandaag. BvD

16 december 2019 om 10:56

Baumgartl en Guti is niks mis mee. Missen gewoon vertrouwen van de coach en kunnen echt wel voetballen. Een andere coach krijgt ze echt wel weer aan de praat. De andere die je noemt mee eens, al vergeet je Rosario te noemen.

16 december 2019 om 11:04

En Dumfries dan? Als je wedstrijden van psv kijkt zie je toch ook wel hoeveel doelpunten komen door fouten van hem en/of ondat hij te laat terug is. Ook aanvallend geen rendement, dus het continu te laat terug zijn is het opkomen nooit waard.

16 december 2019 om 11:39

Dumfries is onze beste verdediger, hardste werker en aanvoerder..

16 december 2019 om 12:21

Harde werker maar zijn voetbal IQ overstijgt nog niet zijn schoenmaat

16 december 2019 om 12:31

Wat zijn dat nou weer voor drogredenen. Dus als Boscagli de aanvoerdersband krijgt veranderd jouw mening over hem? En die bakt er weinig van maar werkt hard.
Hard werken is hetzelfde als zeggen hij pakt weinig rode kaarten of hij is altijd op tijd bij trainingen.
Ik heb het over kwaliteit.
Let eens op hoe vaak hij betrokken is bij tegengoals omdat de linksbuiten van de tegenstander een voorzet geeft of een goal maakt. Hij is een aanvallende back die matig verdedigd en aanvallend amper rendement heeft.
Topclub onwaardige opmerkingen. Zet Rosario dan maar bij Barca in de basis als ze hem aanvoerder maken en hij keihard werkt, die 2 redenen zijn genoeg.

16 december 2019 om 11:09

Waarom John De Jong nu al ontslaan? Van Bommel heeft langer de tijd gehad om er wat van te maken bij Psv. En heeft uiteindelijk gefaald. Maar als nieuwe TD gaat een TD baan meestal eerst met horten en stoten. Brands en Overmars maakten in het begin van hun loopbaan als TD ook veel miskopen. Maar nu worden ze geroemd als TD's. Dit is echt een ervaringsjob. En vind wel dat De Jong nog wat langer de tijd moet kunnen krijgen om zijn baan beter te gaan uitvoeren.

Weinig verrassend natuurlijk. Hopelijk kan een nieuwe coach wel een lijn krijgen in het spel van Psv.

16 december 2019 om 09:18

Vraag me alleen af wie het nu over gaat nemen. Wie is beschikbaar?

16 december 2019 om 09:19

Hiddink? Van Marwijk? Slot is misschien nog wat te vroeg.

16 december 2019 om 09:21

Eerste vraag die ik me ook stelde! Weinig goede smaakjes beschikbaar. Je komt echt in de categorie Rutten, Been, Stam terecht. Of zou Hiddink weer eens langs de lijn willen staan op dagelijkse basis?

16 december 2019 om 09:23

Van Marwijk liep er al rond. Lijkt me niet heel logisch. Zeker gezien zijn relatie met Van Bommel.

16 december 2019 om 09:24

Jaap Stam!..nee inderdaad een goede vraag, de financiã£â«le situatie van PSV ken ik niet. Maar een coach moet natuurlijk niet persã£â© vrij zijn. Ze kunnen natuurlijk een coach weg kopen van een kleiner clubje waar het goed loopt. Al maakt die zich dan natuurlijk ook niet persã£â© populair (bij de rest van Nederland) en toont hij zich niet meteen heel loyaal

16 december 2019 om 09:34

Als je advocaat meer biedt dan doet hij het zo vermoed ik haha! Slot is een uitstekende trainer, hoop alleen dat hij volgend jaar naar Ajax gaat. Verwacht dat Ten Hag vertrekt. Slot verbaasd mij positief zowel op het veld als ernaast. Erg leuke en duidelijke interviews met hem

16 december 2019 om 09:49

Hiddink hooguit tijdelijk. Die heeft ook niet het eeuwige leven. Van Marwijk lijkt me niet, gezien zijn persoonlijke relatie met van Bommel. Arne Slot gaat nu echt niet overstappen. Steijn wilde niet halverwege instappen.

16 december 2019 om 09:52

Misschien dat Huub Stevens of Adriaanse het seizoen afmaken? Misschien is het niet voor handen hebben van een goede opvolger ook eenbreden dat van Bommel zo lang heeft kunnen blijven zitten.

16 december 2019 om 10:07

Ruud van Nistelrooy heeft de ambitie om hoofdtrainer te worden bij PSV had ik ergens gehoord.

16 december 2019 om 10:14

Maar nu hebben ze hem wel ontslagen, dus de opvolger zal er wel al zijn: Erwin Koeman verwacht ik.

16 december 2019 om 10:18

Bozzie67 dat zou toch wel heel dom zijn? Wat heeft hij nou gepresteerd als trainer? Beter een ervaren man lijkt me.

16 december 2019 om 10:39

@sulejmanii Nu vraag je om mijn persoonlijke mening, geen idee of hij het kan. Ik geef alleen aan wat ik 6 maanden geleden heb gehoord. Fc den bosch wilde Ruud als trainer maar in de wandelgangen werd gezegd dat hij dat niet ging doen omdat hij zijn zinnen had gezet op Psv. Hij denkt dat hij het kan en toen waren er geruchten dat mark aanbiedingen had uit duitsland. Mark bleef en toen is het trainen van psv jeugd geworden voor Ruud... op zich als tussenstap ook wel te begrijpen..

16 december 2019 om 10:45

Ik zou het ongekend dom vinden van van Nistelrooij en PSV om nu in te stappen. Er staat een mentaal geknakte selectie die niet in balans is. Van Nistelrooij loopt een enorm risico om aan carriebeschadiging te doen. PSV zou daarmee ook een enorme gok nemen.

16 december 2019 om 11:00

Ik hoop dat PSV Arne Slot gaat benaderen om het na dit seizoen over te nemen. Op die manier ben je Ajax voor, want die zie ik ook voor Slot gaan als Ten Hag vertrekt. Slot zou echt een aanwinst zijn en brengt goed voetbal met zich mee.

16 december 2019 om 11:08

@cali88mero Maar waarom zou Slot nu overstappen dan? Hij draait een geweldig seizoen met AZ en zal dat willen afmaken. Dan is hij nog steeds gewild. Met AZ speelt hij om plek 1 of 2. Stap je nu over dan krijg je een selectie in mineur en word je hooguit derde. Ik zie echt geen reden om dat te doen. Zeker omdat Psv, als je ze al aan de praat krijgt, niet op korte termijn Ajax zal inhalen. Dus als je naam al bij Ajax genoemd wordt, dan zou ik daar lekker in de zomer van 2020 heen gaan, in plaats van nu naar Psv. Heeft alleen maar voordelen.

16 december 2019 om 11:09

Ik hoop op Wormuth, Slot en Koster zullen nu niet vertrekken.

16 december 2019 om 11:35

Maar dat weet Slot natuurlijk ook. Daarbij zal Ajax meer aantrekkingskracht op hem hebben, dus kan hij rustig afwachten. Ik denk dat Ajax ondertussen zo veel aantrekkingskracht op trainers heeft dat elke goede trainer daar wel op wil wachten, ook gezien de financiele mogelijkheden en de mogelijkheid daarna van een goede buitenlandse club. Ik heb al meerdere trainers gezien die ik nooit bij Ajax verwacht had zoals Peter Bosz, Eric ten Hag en nu Mitchell van der Gaag. Dat zegt wel iets over de situatie. PSV kon zich na Cocu verschuilen achter van Bommel in navolging van Frank de Boer en Giovanni van Bronkhorst, maar ze kunnen nu niet meer aankomen met van Nistelrooy, want dan krijg je weer een onervaren trainer met kinderziektes....

16 december 2019 om 12:10

@mayarood Ajax is inderdaad heilig. Iedere trainer moet op zijn knieeen bedanken als Ajax voor hun aanklopt. Nee, even serieus. Zolang Ter Hag er nog zit, gaat niemand op Ajax wachten.

16 december 2019 om 09:22

Volgens mij vind Van Bommel het zelf wel verassend. Kreeg gister tijdens zijn interview niet het gevoel dat hij vreesde voor zijn baan.

16 december 2019 om 09:26

Hij zal misschien een mooie ontslagvergoeding krijgen. Dan zou ik ook niet echt 'vrezen'.

16 december 2019 om 09:29

Elke PSV coach verliest bij Feyenoord dus als ze van hem af wilden hadden ze dat afgelopen week al kunnen doen. Ik had dit ook niet verwacht want puntverlies in de Kuip wordt in augustus al ingecalculeerd.

16 december 2019 om 09:31

Dat zeggen alle trainers toch als ze bijna worden ontslagen "ik voel de steun van de directie" en de ochtend erna is het adios. Mooi man en gelukkig komt er nu een nieuwe coach die op 0 begint en niet al een hekel heeft aan spelers als baumgartl, Lato, boscagli, Guti en pereiro. Eindelijk niet meer het oneindige krediet aan Rosario en Sadilek. Gelukkig.

16 december 2019 om 09:46

Pereiro presteerde onder Cocu ook niet echt geweldig als het niet tegen Ajax of Feyenoord was. Pereiro stond ernaast vanwege zijn gebrek aan vorm in 90% van de wedstrijden. En wat heeft Guti laten zien dat niemand meer om hem heen kon, buiten zijn verdedigende fouten?ik ben erg benieuwd of een opvolger wel gebruik gaat maken van Boscagli, Lato, Pereiro en Guti.

16 december 2019 om 09:55

Ik ben ook verrast, Toon was er zelf zo bij betrokken dat ik een ingreep van de RvC had verwacht maar niet van Toon zelf.

16 december 2019 om 10:16

Veloszo nou ik denk dat die ontslagvergoeding Van Bommel gestolen kon worden hoor, je weet toch bij welke clubs hij gespeeld heeft? Die moet daar super miljonair geworden zijn... Ik denk dat hij liever trainer was gebleven van Psv hoor.🙄

16 december 2019 om 11:15

Sulejmanii, ik maak gewoon een grapje hoor.het moet niet altijd even serieus zijn

16 december 2019 om 11:37

Ik had hem toch wel laten zitten, want die laatste 2 wedstrijden zou hij echt wel winnen. Maar misschien heeft hij wrevel gewekt met zijn blikken op Toon?

16 december 2019 om 10:07

Mark had het altijd over winnen, nooit over het spel op zich. Ik vroeg mij af of ze wel eens posisitiespel speelden op training

16 december 2019 om 11:06

Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze dit na een uitwedstrijd bij Feyenoord zouden doen. Die kan je altijd verliezen. Ik had hem denk ik nog één wedstrijd de kans gegeven. Maar goed, het gaat al lang niet goed, dus gek is het inderdaad niet.

Wow, dit zag ik niet aankomen na een nederlaag tegen feyenoord. Dacht dat ze hem in ieder geval zouden laten blijven tot de winterstop.

Het zat er ook wel aan te komen. Aan het begin ging alles top en daarna sinds de vormcrisis de ploeg niet meer hun weg te laten vinden.

Ja, niet heel verrassend. Als het seizoen voor de winterstop al klaar is, dan doe je het gewoon slecht bij een club als psv.

Jammer dat het niet lukt voor Mark leek een top trainer in spé.. helaas voor hem en psv geen gelukkige samenwerking geworden.

16 december 2019 om 09:28

Ergens geloof ik nog steeds dat hij over 10 jaar een toptrainer zal zijn.
Daar zal deze ervaring hem vermoedelijk ook flink bij helpen

16 december 2019 om 09:30

Zal ook van zijn selectie afhangen. Benieuwd wie er met deze selectie wel resultaten gaat halen.

16 december 2019 om 09:33

Ik denk het ook. Hij heeft nu alle schijn tegen zin, maar heeft nog steeds een enorme staat van dienst als speler en is ook een echte leider. Ik denk dat hij er wel weer bovenop komt alleen was het bij PSV nu met dit materiaal gewoon niet langer houdbaar. Inderdaad, wat jij zegt, een nuttige ervaring.

16 december 2019 om 09:47

Maar welke club gaat er nu nog in zee met v.Bommel na die rare persconferenties allemaal? Fortuna miss vanwege t sentiment maar verder kom ik niet..

16 december 2019 om 11:40

Er is echt weinig mis met de persconferenties hoor. Dat soort dingen vind alleen een fan irritant. Hij moet toch achter zijn spelers en club staan? Wat wil je dat hij zegt dan?

Mooi, kon hem totaal niet uitstaan. Brr eng mannetje, hopelijk kan PSV een mooie en prima trainer aantrekken

16 december 2019 om 09:22

Excact, snap dat het ook komt omdat het tegenzit, maar ik kan hem niet uitstaan in zijn interviews..

16 december 2019 om 10:58

Het is bij van Bommel altijd zwart-wit. Of je houd van hem of je haat hem. Persoonlijk vind ik het een held, maar de huidige situatie binnen PSV vroeg om acties. Met het wegsturen van v. Bommel hebben ze de verkeerde man weggestuurd. John de Jong is de hoofdverantwoordelijke met het samenstellen van een selectie die uit balans is en het vergooien van tientallen miljoenen euro's.

Lijkt me een logische beslissing. De koppigheid en arrogantie van van Bommel begon ze toch parten te spelen. Hij voelt zich te groot om terug te komen op (slechte) beslissingen. Met het materiaal wat hij ter beschikking heeft had hij dan ook veel meer kunnen/moeten doen.

Haaleelujaah, amen!!!! Onze gebeden zijn gehoord!!! Me maandag kan niet meer stuk!

Kon ook niet anders gezien het spel en de resultaten. Toch wel zonde dat zo'n grote speler het niet red.

16 december 2019 om 09:54

Een groot speler maakt dan ook geen grote trainer. Voorbeelden in overvloed.

16 december 2019 om 09:56

Het was ook niet slim om en een beginnend trainer en een beginnend TD te nemen, Een van de twee moet wel ervaren zijn.

16 december 2019 om 10:21

Goed punt Speedy, erg jammer wel vind ik.

16 december 2019 om 10:31

Speedy; Kan het enkel met je mening eens zijn. Een TD die 40 miljoen door het putje laat stromen en een elftal in disbalans aan reikt als beginnend trainer is funest. We wachten eigenlijk ook het ontslag af van de Jong, zeer zeker mede bepalend voor de ondergang van Mark. (buiten dat ik het geen goeie trainer vind)

Zat er natuurlijk aan te komen, en liever laat dan nooit lijkt me dan maar de beste manier om ernaar te kijken. Ben benieuwd wie de nieuwe coach gaat worden.

Yes! Eindelijk. Held op het veld, schlemiel langs het veld.

Logisch. Kon echt niet meer. Zijn commentaar ook na de wedstrijden. Onrealistisch

16 december 2019 om 09:31

Daar is ie een coach voor. Elke coach heeft na een nederlaag een andere wedstrijd gezien dan het publiek.

16 december 2019 om 09:42

Inderdaad. Vooral z'n neppe glimlach na weer een verloren pot met de opmerking "ik geef niet op" werd met de week ongeloofwaardiger. Tuurlijk, het is een goede eigenschap als je niet op wilt geven. Maar het gaat ook om de manier hoe je het naar buiten brengt, en volgens mij vond iedereen het bij van Bommel compleet ongeloofwaardig.

Paar maanden te laat maar toch. Nu hopelijk een trainer met ervaring voor de groep (en het liefst een visie...)

16 december 2019 om 09:58

En een ervaren TD aantrekken.

Was niet meer te houden. Daarnaast een misplaatste van Gaal wannabe met een kapsones, waar je u tegen zegt. PSV, gefeliciteerd. Het voetbal komt weer terug. De resultaten ook.

Mag hopen dat John de Jong ook zijn conclusies trekt en opstapt. Wat heeft die gefaald zeg met zijn aankoopbeleid.

16 december 2019 om 09:26

Klopt. Die hadden ze er al eerder uit moeten knikkeren. Hopeloos geval.

Toch onverwachts nu, slecht, maar onvermijdelijk. Timing is wel raar ik had nu verwacht dat hij tot na de winterstop even kreeg om het met nieuwe spelers weer op te pakken.

16 december 2019 om 09:59

De winterstop geeft een nieuwe trainer juist even de tijd.

Aan de ene kant wel en aan de andere kant geen verrassing. Denk wel dat het de juiste beslissing is. Vraag is wel of John de Jong hierbij kan aanblijven, want die is toch ook voor een fors deel verantwoordelijk.

16 december 2019 om 09:21

Ik hoop dat ook hij inderdaad vertrekt, die is mede-verantwoordelijk geweest voor de slechte resultaten en kan, mocht hij blijven, nog veel meer schade aanrichten.

16 december 2019 om 09:38

Lijkt mij niet echt de juiste persoon. Presteert en presteerde nu niet echt lekker met Fener en Derby.

16 december 2019 om 11:42

Dan noem je ook wel twee clubs en twee situaties natuurlijk, hij heeft niet het geluk gehad tot nu toe.

Nu door pakken paar stafleden en spelers ook weg doen en 2020 nog het beste van maken

Normaal ben ik er geen voorstander van om een coach te ontslaan bij slechte resultaten. In dat geval juist wel. Hij heeft meerdere malen aanvaring en akkefietjes gehad met spelers uit de selectie zie Zoet en alle latijns amerikaanse spelers. En je moet natuurlijk kijken of hij spelers beter maakt. Ik heb bij hem 0 spelers gezien die hij beter maakt en sommige juist die slechter zijn gaan spelen. Mark je hebt het geprobeerd maar het is niet gelukt. Thank you next! Ps. John de jong is de vokgende

Meer dan terecht, sinds de verliespartij tegen FC Utrecht alleen maar slechte resultaten behaald. Succes!

16 december 2019 om 09:20

Onzinnig! Want een andere trainer heeft nog steeds t zelfde matige en slechte middenveld en verdediging

16 december 2019 om 09:23

Een andere trainer zet misschien wel één van je betere voetballers in de basis (Peirero). Of durft wel die ene jeugdspeler in te brengen. Een andere coach kan zeker wel wat bewerkstelligen.

16 december 2019 om 09:28

Een trainer kan voor een verschil zorgen. Zo kan een andere trainer spelers op andere plekken neerzetten, de tactiek omgooien of andere spelers een kans geven. Er kan sowieso beter gespeeld worden met de huidige selectie.psv is echt nog wel sterker dan de meeste Eredivisie ploegen. Daarnaast hebben ze een aanval met enorm veel potentie. Het middenveld is ook echt niet verkeerd, maar moet wel goed neergezet worden.

16 december 2019 om 09:34

Hij heeft matig materiaal, maar op deze voet kun je niet door blijven gaan. Er moest een keer ingegrepen worden.

16 december 2019 om 09:34

Pereiro is waardeloos als ze niet tegen Ajax of Feyenoord spelen. En het is niet dat van Bommel geen jeugdspelers in durft te brengen. Malen, Gakpo en Ihattaren zijn heel veel aan spelen toegekomen onder van Bommel. Zou niet weten wie anders nog gebracht had kunnen worden.

Hehe, het werd eens tijd. Is toch gebleken dat Van Bommel geen goede trainer is, maar die John de Jong mag er ook nog wel bij. Hoop dat PSV er weer bovenop komt.

Ben wel blij dat we van die tenenkrommende interviews en dat gezeik langs de zijlijn af zijn. Daar heb ik me mateloos aan geïrriteerd

En John de Jong, Toon? Doe hou je lekker de hand boven het hoofd? Gaat haalde sinds zijn komst 12 spelers in huis waarvan alléén Angeliño voldeed. Dat is zo’n prestratie dat je daar wel een vitrine voor kunt vrijmaken in de hall of shame...

16 december 2019 om 09:23

Vind inderdaad dat John de Jong een grotere wanprestatie levert dan MvB. Met als absolute dieptepunt de aankoop van Bruma... grootste miskoop van het millenium.

16 december 2019 om 09:25

andy vd meyde en michael ball vergeten?

16 december 2019 om 09:30

Die kostten geen 15 miljoen.

Prima besluit. Buiten dat hij compleet heeft gefaald vind ik die Mark een nare vent. Wellicht dat Hiddink nog even een half jaar voor Europees voetbal wil gaan coachen?

Zeer goed nieuws! Ben benieuwd wie er dan voor de groep komt te staan, maar veel slechter kan het niet worden. Mark is en blijft nog wel een held in PSV en eigenlijk hoop ik hem ook nog wel ooit terug te zien als trainer, maar hij moet eerst nog heel veel leren. En dat leren kan niet als hoofdcoach bij een topclub als Psv. Hij moet eerst nog langer 2e elftallen gaan trainen of kleinere clubs in de JL of ED. Dan met wat meer ervaring en successen zie ik hem graag terugkeren.

16 december 2019 om 09:36

Als de Jong hem een fatsoenlijke verdediging had gegeven had het er heel anders uitgezien voor hem.

16 december 2019 om 09:51

Denk dat dat te kort door de bocht is. Ook met deze spelers had PSV zich gewoon moeten plaatsen voor de volgende ronde EL en ook met deze spelers had PSV niet zo veel punten hoeven te verspelen in de ED. Ja de spelers zijn niet allemaal van het beste niveau, maar het helpt ook niet als sommige falende spelers telkens opgesteld blijven worden, en andere na 1 mindere wedstrijd weer op de bank komen.

16 december 2019 om 09:57

Er is ander genoeg geïnvesteerd in de verdediging. Verder is het aan de trainer om spelers ook beter te maken. Van Bommel bleef ook vasthouden aan Sadilek als linksback. En verder liet hij Dumfries maar razen aan de rechterkant, terwijl die zo vaak uit positie liep of te laat kwam als rechtsback. Van Bommel negeerde Pereiro te vaak, terwijl juist die wat voetbal in het elftal brengt. Nee, Bommel heeft het niet in de vingers.

16 december 2019 om 10:01

Ook met deze verdedigers had PSV zich moeten kunnen meten met clubs als Laks, Utrecht, Willem II of Rosenborg. Zelfs met AZ hadden ze zich moeten kunnen meten, er is genoeg kwaliteit in de groep. Echter als iets niet werkt, moet je het veranderen, niet wekelijks doorgaan met dezelfde taktiek. De taktiek moet je opd e spelersgroep kiezen, dan kan je heel ver komen zoals van Gaal liet zien op het WK.

Dat is een goede beslissing van PSV. Wel een paar weken te laat

Zat er aan te komen. Zoveel rare keuzes waardoor de druk om hem en het team groter werden. Paar voorbeelden:- Lozano op de bank zetten met een hele vage reden- Keeper wisselen, maar met name hoe je daar de week erna ermee omgaat- Rosario de bank (laten) afnemen- Afellay 1e aanvoerder maken terwijl die jongen (nog) niet psv waardig is. Speelt ook nooit. En dan zijn er natuurlijk ook nog keuzes in het veld. Spelers die altijd vertrouwen krijgen, spelers die nooit spelen. En wanneer PSV goed presteert....dan zijn bovenstaande voorbeelden wellicht niet erg, maar hij presteert dramatisch....tsja...dan is het einde verhaal.

Overdreven, of er moet intern van alles aan de hand zijn waar wij geen weet van hebben. Dit weet je als je een jonge trainer op die positie neer zet. Zie Gio, zie Cocu. MvB was juist aan het groeien. Nog steeds soms vervelend naar de arbritage toe maar al wel vele malen beter dan vorig jaar. Kampioen worden zit er sowieso niet meer in, werk dan samen door die crisis heen en kom er beter uit. Precies op deze manier heeft Feyenoord een kampioenschap gepakt en heeft PSV zelf de vruchten van Cocu's lessen geplukt. En over gisteren. Tja, zo'n beetje iedere analist vond PSV beter spelen. Krijg je twee penalty's tegen. De tweede sowieso onterecht en was de eerste niet gewoon hands van de Feyenoord speler voordat hij naar de grond ging?ben benieuwd wat MvB gaat doen. Zie 'm niet aan de slag gaan in de subtop maar zie 'm ook niet naar een grote club in het buitenland verkassen. Amerika? Azië?

16 december 2019 om 09:30

Overdreven? Van Bommel zat er al 1,5 seizoen. PSV is geen speeltuin waarbij coaches zich lekker kunnen ontwikkelen totdat ze eens gaan winnen. Het spel leek al bijna een jaar nergens op. Leuk dat je tegen een beperkt Feyenoord het betere van het spel hebt, maar je gaat wel gewoon onderuit. Weer, voor de zoveelste keer. Dit ontslag is verre van overdreven.

16 december 2019 om 09:37

Elke coach van PSV gaat in de Kuip onderuit, dan hadden ze hem al een week eerder moeten ontslaan. Cocu kreeg meer tijd van het bestuur.

16 december 2019 om 09:44

Precies. Daarom zou het mij verbazen als er intern gewoon gezeik is, want eerlijk is eerlijk, dat zou mij dan weer niks verbazen bij van Bommel.

16 december 2019 om 09:48

Tja, wat wil je doen dan? Ajax en AZ zijn gewoon beter, dat kan gebeuren, zeker een jaar nadat je TD en succescoach weg zijn gegaan. En onder Cocu was het echt niet genieten maar was de concurrentie slap. PSV is geen speeltuin nee, en Ik ben geen fan van van Bommel maar ja, vorig jaar wel op een punt na kampioen. Knap gezien het Ajax van dat jaar. Mijn optiek is enkel dat dit niet zo veel zin heeft. Paniek dat niets op gaat leveren. En nu komt er iemand en die wint twee wedstrijden en dan is het lek boven... Natuurlijk niet.

16 december 2019 om 09:57

Het spel onder Cocu was bij vlagen net zo matig, maar er was éã©n verschil, hij won prijzen. Van Bommel heeft in seizoen 1 de JC-Schaal verloren, uitgeschakeld in de beker thuis tegen Rkc, 4e in de CL poule zonder overwinningen en dus geen kampioen. In seizoen 2 zitten we pas in december en de balans ziet er zo uit: Weer de JC-schaal verloren, weer Europees uitgeschakeld, ditmaal in de EL, aangezien de CL-kwalificatie al verpest werd in ronde 1, 10 punten achterstand op zowel de nummer 1 als 2, een 4e plek achter notabene Willem II. Het enige wat hij nog kon winnen is de beker, domweg omdat we daarin nog niet in actie zijn gekomen. En het dan overdreven noemen? Onzin.

16 december 2019 om 10:45

Donnie dat is ook echt opportunisme, het draait goed bij az, maar zijn ook redelijk afhankelijk van die 2 voorin. Al is idrissi nu ook belangrijk. Maar az speelt met een verdediging van clasie, wuytens en hadzidiakos. Alsof dat wel kwaliteit is. Maar slot krijgt het weo voor elkaar spelers beter te maken/laten lijken, iets wat v bommel niet is gelukt.

16 december 2019 om 10:46

Onder cocu was er wel een idee achter t spel zichtbaar, iets wat je onder v bommel niet kon herkennen

16 december 2019 om 10:58

Daar heb jij weer gelijk in.

16 december 2019 om 11:01

Wat betreft de prijzenkast is er inderdaad geen speld tussen te krijgen.

16 december 2019 om 10:02

De crisis duurt al 12 maanden. PSV kwam er maar niet uit. Nog langer doorgaan met de crisis zou de club in gevaar brengen. Dit jaar is plek twee al niet meer haalbaar dus weer geen CL voetbal.

16 december 2019 om 10:48

Als blijf ik erbij dat ik betwijfel of az dit blijft voorhouden, als je ziet dat hun centrum uit wuytens, hadzidiakos, clasie en een oude vlaar bestaat. Geloof niet dat je daar nog een seizoen weinig mee gaat tegenkrijgen

16 december 2019 om 10:49

Het gat is tien punten, dat is gewoon erg veel. Ik geloof wel dat PSV dichterbij kan komen maar tien punten inlopen?

Mooi. Maar ook te laat.
Vorig seizoen faalde die in alle opzichten. Had je van de zomer het vorig seizoen goed geëvalueerd, had je als club enkel kunnen concluderen dat deze samenwerking moest worden beëindigd.
Van Bommel heeft je CL en EL gekost waardoor je als club vele miljoenen mis ben gelopen.
Nu de TD nog er uit...

16 december 2019 om 09:27

Dat is wel heel kortzichtig. Een trainer is zo goed als zijn spelersmateriaal en dat is niet heel denderend.

16 december 2019 om 09:55

Een goede trainer maakt spelers beter, zeker jonge spelers. Een goede trainer zet de juiste spelers op de juiste posities en wisselt niet al te vaak in de basis zodat er vertrouwen getankt kan worden. Goede spelers zijn belangrijk, maar een goede trainer is minstens zo belangrijk. Door nu te zeggen dat het falen van Van Bommel ligt aan het feit dat hij te veel slechte spelers heeft vind ik dan ook veel te kort door de bocht.

Zo, dat is onverwacht.. had vannochtend dat ik 3x in mijn droom wakker werd in mijn eigen bed. Dacht dat ik echt wakker was maar nu ik dit lees vraag ik het me af :P.

Bert van Marwijk dan maar denk?

16 december 2019 om 09:39

Dat zal een gezellige kerst worden dan.

Mark bedankt! Je hebt ongetwijfeld je fouten gemaakt, maar deze groep is gewoon zo rot als een appel. Je hebt een spelerscarriere gehad uit een jongensboek. Met spelers als Messi, Xavi en Iniesta won je de CL. Als dragende speler won je bijna het WK. Als spelers deze ervaring niet opzuigen als een spons, dan is er iets goed mis. Jij kon jouw mentaliteit niet reflecteren op je spelers. Een stel verwende straatjongens, die het allemaal een worst zal wezen en onderling loopt te smiespelen. Nee, met deze spelersgroep heb ik helemaal niets.. op een paar uitzonderingen na. De bezem er doorheen!

16 december 2019 om 09:31

Wat verwacht je als je als trainer de meest debiele keuzes maakt in je beleid? Aanvoerder, keeperswissel, middenvelders op de back, de slechtste speler op het middenveld de band geven terwijl hij grossiert in slechte potten. Waar is dan je draagvlak? Wat is eigenijk de tactiek die vbommel met dit PSV wilde hanteren, is daar iets over te zeggen? Mark maakt van dit elftal een rotte appel.

16 december 2019 om 09:39

We gaan afwachten of een andere trainer met deze spelers wel top drie kan spelen.

16 december 2019 om 09:43

Er zit werkelijk geen lijn in het spel, geen patronen en het middenveld is echt niet zo dramatisch als wordt gezegd, guti is gwn international bij mexico en pereiro is ook gwn kwaliteit ondanks enorm wisselvallig

De crisis was simpelweg te groot en de progressie om eruit te komen te klein. Ik denk dat het geen onlogische keuze is. Het is nu voor PSV zaak deze week goed door te komen en in de winterstop de scherven bij elkaar te rapen,

Na gisteren begon ik steeds meer te denken dat het gewoon aan John de Jong ligt. Deze selectie mist zoveel kwaliteit dat ik niet zou weten wie dit beter zou doen. Met de kwaliteitsinjectie in de winter had ik van Bommel deze twee wedstrijden bij Gvvv en Zwolle nog wel willen zien doen.

16 december 2019 om 09:45

Deels, maar heb jij gisteren ingeslepen patronen in de aanval gezien? Ze mogen het voorin allemaal zelf uitzoeken lijkt t wel. Bij ajax en az zie je vaste patronen in de aanval, bij ons was het gwn lekker voetballen en aanklooien

16 december 2019 om 09:55

Ja ik was er gister. Maar ik heb al eerder geschreven dat het aan visie ligt en niet aan een trainer. Ajax en AZ kunnen terugvallen op goed positiespel. Dat kan niet. Gisteren had je veldoverwicht en had je moeten scoren. Dat gebeurde niet. De verdediging is echt zo slecht waarna er weer een tegenslag volgt. Ik denk dat het meer John de jong zijn fout is dan van Bommel. Het probleem zit in ieder geval dieper...

16 december 2019 om 10:50

Klopt, echter is het gedeelte van het positiespel toch echt de taak vd trainer. Je ziet bij mindere clubs toch ook beter positiespel?

16 december 2019 om 11:12

Gister was het positiespel verzorgd. Alleen door het te lang tikken stond Feyenoord weer met 8/9 man voor de bal. Het moet allemaal efficiënter. Iets waar van Bommel in het begin hard voor getraind heeft.

Heel spijtig dat het zo is gelopen met deze clubman. Nog altijd veel respect voor hem, maar ontslag is de juiste beslissing. Ik hoop alleen dat ook het functioneren van John de Jong eens kritisch bekeken wordt, want die heeft zo ongeveer alles fout gedaan wat hij fout kon doen. Daarnaast hoop ik dat ze voor een coach met meer ervaring gaan en niet met Van Nistelrooij het hoofd van de volgende legende op het hakblok leggen.

Ik dacht pas nog gelezen te hebben dat Psv niet snel een trainer ontslaat, in tegenstelling tot Ajax en Feyenoord. Dat blijkt dus ook wel mee te vallen.

16 december 2019 om 09:40

Blijkt dit mee te vallen nadat je sinds januari gewoon slechte resultaten behaald? Eigenlijk kampioen had moeten worden maar toch een gigantische voorsprong uit handen geeft en na 2/3 maanden van het nieuwe seizoen al weten dat je seizoen voorbij is voor zowel competitie en europees..dan heb ik het nog niet over het vreselijke spel

16 december 2019 om 09:56

Dat was een artikel hier van 2 weken geleden. Maar ook bij Psv gaat het om resultaat en terecht ook.

16 december 2019 om 10:04

Doen ze bij PSV ook niet. ze hebben 12 maanden gewacht. Daardoor is dit seizoen ook verloren gegaan. Was van Bommel er verleden jaar uitgegooid, dan had het er nu wellicht heel anders uitgezien.

16 december 2019 om 10:12

Wanneer zou Van Bommel eruit gegooid moeten zijn dan, vorig jaar?

16 december 2019 om 10:15

12 maanden geleden al? Toen die winterkampioen werd met maar liefst 3 verliespunten.

16 december 2019 om 10:23

@dvcer Niets klaargespeeld in Europa, maar twee puntjes in de CL poule. Heel vroeg uit de beker. Het was duidelijk dat het niet ging werken. Daarna geen kampioen en daarna mislukte de CL kwalificatie nog, verliest hij de JC schaal opnieuw. In het begin kon hij nog profiteren van het werk van Cocu maar toen zijn eigen hand zichtbaar werd, ging het helemaal mis bij Psv.

16 december 2019 om 10:31

Met de resultaten van dit seizoen erbij ben ik het met je eens hoor. Vorig jaar was qua prijzen al niet om over naar huis te schrijven en werd er vooral gewezen naar het behaalde puntenaantal (wat natuurlijk ook gewoon goed was voor een debuutjaar) en de zware CL-loting. De JC-schaal werd verloren na penalties, kan gebeuren zou je zeggen, de beker werd afgedaan als beginnersfout. Echter, met de kennis van nu, weer wat mislukte avonturen erbij, vind ik het terecht om hem te ontslaan, dat had wat mij betreft een maand geleden al mogen gebeuren. Maar "verleden jaar" was veel te vroeg geweest.

16 december 2019 om 10:38

Maar twee puntjes in zes CL wedstrijden is wel heel erg weinig, al heb je een zware poule. Twee keer een JC wedstrijd verloren, ok eentje op penalties maar je wist niet te winnen in 90 minuten. Eerste ronde beker eruit. Geen titel. Geen CL kwalificatie. En nu eruit in de EL poule tegen Laks en Rosenberg. Met alle respect, het was gewoon helemaal niks qua prestaties. Waarom dan wederom een seizoen met hem starten? Waarom hem mede laten bepalen wie er gekocht worden? Nu zit je met een tweede seizoen waarin het helemaal niets is. Alleen de beker rest nog, plek twee gaat je niet meer lukken.

16 december 2019 om 10:44

Je noemt dingen op uit seizoen twee, om dan vervolgens de vraag te stellen waarom ze nog een seizoen met hem startten. Ze hebben daar geen glazen bol natuurlijk. Hem ontslaan na het eerste seizoen zou vreemd zijn. Tuurlijk, de resultaten waren niet denderend, maar dat was bij Cocu ook zo in zijn eerste seizoen, die werd daarna met twee vingers in zijn neus kampioen. Nu bleven de slechte resultaten aanhouden en wordt er, nogmaals mijn inziens een maand te laat, afscheid van hem genomen.

16 december 2019 om 10:46

Deze opmerking heb je vast al weken klaar staan. Jammer dat hij kant noch wal raakt. PSV ontslaat inderdaad niet snel een trainer, daarom hebben ze er ook zo lang mee gewacht. Echter, zijn we nu wel op het punt aangekomen dat er geen verbetering mogelijk lijkt en dan is dit de enige optie.

16 december 2019 om 11:02

Twee weken opgewacht dus dat valt wel mee. Maar er werd gedaan alsof ze bij Ajax en Feyenoord wel zo op straat staan en dat ze bij Psv wel langer de kans krijgen. Dat valt dus wel mee.

16 december 2019 om 11:38

Vind je niet dat van Bommel nog vrij lang de kans heeft gekregen met deze reultaten? Het is nu eigenlijk al bijna een jaar, afgezien van september/ begin oktober, onder de maat bij Psv.

16 december 2019 om 11:56

Ik kan moeilijk oordelen over Psv maar het ging mij meer om alsof ze bij mijn club trainers ontslaan als het even tegenzit. Nu blijkt dus dat het bij Psv ook gewoon gebeurd. Niks geks aan verder, zo gaat dat in de voetballerij.

De eerste is al weg, nu nog die andere betweter John de Jong.

Het zou je maar gebeuren zeg om na je 'beste wedstrijd van het seizoen' ontslagen te worden. Van Bommel werd steeds ongeloofwaardiger naarmate de resultaten minder en minder werden. Ik zag geen verbetering in het veld, dus wat dat betreft is het ontslag terecht. Ben benieuwd hoe Mark zijn carriere verder ziet, want dit is wel een flinke streep door de rekening en hij zal nu op een lager niveau moeten instappen. Hij begon leuk, dat dan weer wel.

16 december 2019 om 09:36

Welke club ziet hem zitten dan? Met zo'n verleden bij een club krijg je wel een kans en worden je maniertjes wel geslikt, ik kan me niet indenken dat er in nederland een club is die, kijkend naar het spel van zijn ploeg en naar zijn publieke optredens, heel veel trek in van Bommel heeft.

16 december 2019 om 09:40

Wat was er mis dan met die publieke optredens? Iedereen praat elkaar maar na. Dan zouden van Gaal en Advocaat ook nooit meer aan de bak gekomen zijn.

16 december 2019 om 09:42

Dat weet ik niet, dus daar ben ik juist benieuwd naar en ook op welk niveau hij zichzelf ziet instappen. Uiteindelijk komt er altijd wel een club (robert Maaskant mag ook 5x ontslagen worden en dan komt VVV om hem aan te stellen), maar wil van Bommel op dat niveau werken? Ben verrast over het verval uiteindelijk en dat hij het niet wist om te draaien.

Beste PSV-nieuws sinds tijden dit voor mij als supporter. Het heeft nog te lang geduurd. Nu John de Jong nog met zijn matige aankoopbeleid. Ook niet geschikt.nu hopen op Hiddink, Van Marwijk of een ontslagen Cocu.

16 december 2019 om 09:35

Of een wat jongere trainer die al wel de nodige ervaring heeft. Arne Slot doet het goed bij AZ bijvoorbeeld.

Waarom halen ze niet van Marwijk binnen en zetten ze van Bommel ernaast om het te corrigeren?

Van Bommel maakte zich meer druk bij de vierde man dan om zijn ploeg. Als Cocu ook ontslagen wordt bij Derby County, dan zie ik hem graag bij PSV terugkeren.

16 december 2019 om 09:35

Waarom zou Cocu naar PSV terug willen?

16 december 2019 om 13:32

Dan ga je er vanuit dat ie perse als trainer actief wil blijven. Misschien vindt ie het ook wel best zo. Bij PSV kan het alleen maar minder worden tov zijn eerdere periode.

Op de 1 of andere manier, en dat herken ik niet in mezelf, gun ik hem dit ook nog. Klinkt beetje zuur wellicht maar in het licht dat hij niet in de bijstand terecht komt en zijn gezin omkomt van de honger is een ontslag in die kringen wat minder heftig dan in de lagere klassen.hij wekte bij mij zo verschrikkelijk veel irritatie op als trainer, voor de camera, langs de lijn, het was allemaal zo pedant en zo minachtend naar zijn gesprekspartners toe dat dit als soort genoegdoening voelt, al slaat dat, in het kader van 'wie ben ik nou helemaal' nergens op. Kijkend naar de resultaten maar meer nog het vertoonde spel is sowieso al begrijpelijk.

16 december 2019 om 10:34

Zijn wel gedragingen die meer voetbaltrainers hebben, die air van, "wie ben jij om kritiek op mij te hebben". Ik stoor me daar over het algemeen ook behoorlijk aan en was ook zeker geen fan van van Bommel. Denk ook dat het voor PSV een goede keuze is, de vraag is nu wel, wie nu. Schijnt dat de agent van Maurice Steijn hier ook reageert, want die wordt aardig gepusht .

16 december 2019 om 10:50

Stam betrapte ik er ook op, en zie… ook die is exit.het zijn natuurlijk jongens die van kleins af aan geweldig gevonden zijn, voorrang binnen the gezin op de andere kinderen, alles moest wijken voor de voetbalcarriere van zoonlief, vervolgens (en dat is knap) red je het en hark je miljoenen binnen en de hele wereld hijst je op een schild…en dan ga je iets doen waar je meer voor nodig hebt dan talent.... en als je dat dan niet goed kunt dan krijg je kritiek en dat zijn ze simpelweg niet gewend, altijd de loftrompet, altijd graag gezien. iedereen wil bij jou horen…. totdat je trainer wordt.ik snap best dat het even wennen is, kritiek.

16 december 2019 om 10:56

Goh ja, als je wint dan vind iedereen het mooi om hem zo gepassioneerd te zien. Als je dat niet doet gaat het tegen je werken.ik weet nog dat hij de eerste wedstrijden redelijk ingetogen aan de zijlijn stond en dat het commentaar was dat hij niet coachte zoals hij voetbalde.

Ik had verwacht dat ze hem tot aan de winterstop zouden houden, omdat het niet eens zo gek is dat je uit bij Feyenoord verliest. Dat is PSV de afgelopen jaren wel vaker overkomen. Ik vond dat PSV gisteren in meerdere fases toch de bovenliggende partij was, maar niet op de juiste momenten tot scoren komt. Mark v Bommel: clublegende, geweldige voetballer, en ik denk ook nog steeds dat er een goede trainer in hem schuilt, maar voor de toekomst. Hij is nog teveel bezig met randzaken en te eigenwijs in sommige dingen. Ik hoop dat er een leuke club komt, waar de druk minder hoog ligt en hij zich kan ontwikkelen als trainer. Daarnaast vind ik dat John de Jong ook wel aangepakt mag worden na het binnenhalen van enkele spelers die tot nu toe niets brengen (mits nog niet gedaan), maar misschien dat ze eerst de nieuwe trainer afwachten die de potentie wél uit die jongens kan halen. Wie weet blijkt uiteindelijk wel dat ze beter zijn dan dat ze tot nu toe hebben laten zien.

Wat doet onze Louis van Gaal tegenwoordig? Toch een hele goede trainer met een duidelijke visie en spel opvatting, wat we bij PSV al heel lang niet meer hebben gezien.

16 december 2019 om 10:51

Ik zou dit toejuichen.

Eindelijk is hij weg! Leonid Slutsky lijkt mij een prima optie.

Was goede middenvelder maar als coach is niet zelf kritisch en hield vast met onzinnig patroon.
Hoop dat hij wel wat geleerd heeft anders wordt het als coach niets.

Terechte beslissing. Met deze spelersgroep moet het beter kunnen. Benieuwd wie het stokje over gaat nemen.

Nu ligt de weg vrij voor hem om naar Bayern te gaan : )... Volkomen terecht, sinds de winterstop draait het al niet meer. Sommige zeggen hij had nog kans verdiend en winterstop maar aankopen, maar zou dat helpen? Ook al zou hij Kante en Marcelo halen, waarschijnlijk krijgen Rosario en Sadilek nog steeds voorkeur . Zonder dollen, ik denk dat PSV beste kan gaan voor Huub Stevens. Iemand die korte termijn alles eruit haalt. Scheelt maar 10 punten met plek 1&2 dus geen onoverbrugbaar aantal punten. Ajax gaat wel aankopen doen, want ze zitten in een dip en hebben paar plekken wat nodig. AZ ruikt kans op een stunt en die gaat dan ook versterken, want ze willen kans niet lopen dat een te krappe selectie straks punten kost. Feyenoord begint te draaien, dus snap wel dat PSV ingrijpt.

16 december 2019 om 09:42

Stevens doet dat niet meer vanwege zijn hart. Heeft daarnaast geen best verleden bij PSV als trainer.

16 december 2019 om 09:57

Inderdaad. Dacht ook direct aan Huub. Kan ook goed met die Duitsers overweg. Bij deze groep past hij wel. Die groep van toen zat totaal anders in elkaar.

En nu? Wie krijgt deze selectie echt aan de praat? En hoe zit het met De Jong als TD? Volgens mij maakt dit de situatie er niet beter op. En gisteren heeft PSV niet echt slecht gespeeld, maar de kansen werden niet afgemaakt. Ik vond PSV voetballend beter... Feyenoord was effectiever.

16 december 2019 om 09:50

Niet slecht gespeeld tot de 16, daarna zat er werkelijk geen idee achter. Je ziet 0 patronen en 0 tactiek het hele seizoen al, na vorig seizoen vooral de lange bal te hebben gespeeld. Iets wat ze nog steeds veel deden zonder enige lengte voorin

Fijne kerst, Mark. Sjonge jonge, laat zo'n man dan in ieder geval deze seizoenshelft af maken, analyseer in de winterstop en als je er dan nog steeds af wilt neem dan afscheid van elkaar. Wat een rare timing is dit. Het enige wat het voor mij zou verklaren is dat er een aanvaring is geweest. Anders is dit toch een absurde beslissing om dit nu te doen?

Verrassend zeg, paniek in Eindhoven. Ben benieuwd naar zijn opvolger.

Gaan ze nu John de Jong ook ontslaan, die is toch mede verantwoordelijk

Eindelijk. Terechte ontslag. Eerste halfjaar was iedereen nog lyrisch, maar heel 2019 anti-voetbal gespeeld. Het werd steeds slechter en slechter. Als je vierde staat en uitgeschakeld wordt in de Europa League voor kerst, dan houdt het op. Het gaat je goed Mark, maar je bent terecht ontslagen.

16 december 2019 om 09:59

Dus als een ploeg wint hebben de spelers het gedaan, en als een ploeg verliest ligt het aan de trainer? Ik durf te stellen dat Bommel als speler op deze leeftijd nog zeker beter is dan 85% van de gehele selectie van PSV. En Bommel is niet verantwoordelijk voor deze selectie. Dat zijn Gerbrands en de Jong. En die blijven maar zitten. Zij hebben kapitaal vernietigt en PSV opgezadeld met middelmatige spelers. Die 2 clowns kunnen niet eens hun beste spelers geweldig in de markt zetten zodat andere topclubs astronomische bedragen bieden. Zoals Overmars bij Ajax wel lukt. Bij PSV zetten de spelers zichzelf in de markt. Complete wanprestatie van die 2 en schandalig dat ze nog rondlopen bij PSV.

16 december 2019 om 10:55

Bij ajax zie je vaste patronen, waardoor ze (ook in de cl) makkelijk voetballen en weten bij elke situatie wat iemand mpet doen, zoals inzakken tussen de cv's. Je ziet werkelijk 0 patronen en ideeën bij psv

Terecht, eigenlijk 4 weken te laat. Maar zo verder was zo ambitieloos....

16 december 2019 om 09:51

En Gerbrands mag wel blijven zitten? Die is volledig voor eigen gewin bezig en niet met PSV. Verder hoor of zie je die snuiter van een de Jong nergens. Terwijl het zijn verantwoording is. Hij zou de spelers ook eens moeten aanpakken. v.Bommel was de enige daar die dag en nacht met de club bezig was en echt wel weet hoe je een team neerzet.

16 december 2019 om 10:03

Je kan wel de hele club ontslaan, maar dat lijkt mij ook iets too much. De pedante trainer is een eerste zet. Heel 2019 heeft hij bizar matig gepresteerd of Psv onaantrekkelijk laten voetballen. Pereiro onterecht genegeerd, de verkeerde aanvoerder aangesteld, de rechtsback laat hij veel te veel razen en uit positie lopen, Sadilek oneindig het vertrouwen gegeven, Zoet te laat gewisseld enzovoort...

Jammer. Ze hadden toch van Cocu en Van Bronckhorst kunnen leren dat het soms beter is vast te houden aan een coach. Beide heren hebben in exact dezelfde situatie gezeten maar werden uiteindelijk een van de succesvolste coaches ooit bij de club. Ben ook benieuwd of John de Jong wel mag blijven want die heeft natuurlijk keihard gefaald deze zomer

Die Toon Gerbrands maakt zichzelf volledig belachelijk. Samen met John de Jong hebben zij deze staf en spelersgroep samengesteld. Je ziet dat de spelersgroep tekort komt. En misschien brengt de trainersstaf ook te weinig. Dan zijn zij met zijn 2 daar verantwoordelijk voor. Ze ontslaan dan de trainer en blijven zelf doodleuk zitten. Terwijl v. Bommel het meeste voetbal inzicht heeft bij PSV. v. Bommel zou Gerbrands en de Jong moeten ontslaan. Dan kunnen er iets vaardigere spelers komen dan een Baumgartl, Schwaab, Bruma en Viergever. Het is vals en gemeen om v. Bommel te ontslaan en sommige spelers te laten zitten. En zelf ook te blijven zitten. Nee, Gerbrands heeft afgedaan en moet ophoepelen. En neem die de Jong mee.

16 december 2019 om 09:51

En als de aankopen nu in een keer wel gaan functioneren, lag t tocu echt aan de trainer

Tsja ik weet niet of hij mede schuldige is aan de samenstelling van de huidige selectie maar dat is toch het grootste probleem. Het is gewoon heel middelmatig op 3 spelers na (jullie weten welke). Ik weet niet of een ander daar veel meer van kan maken eerlijk gezegd. Ik vind zelf dat J de Jong harder gefaald heeft met het aankoop beleid de afgelopen zomer. Van Bommel had gewoon niet heel veel om mee te werken en heeft het overall redelijk gedaan, al ging het eerder achteruit dan vooruit. De club zit nu in een neerwaartse spiraal en dan is de trainer ontslaan meestal het eerste redmiddel als er koppen moeten rollen. Ik had toch verwacht dat ze tot het nieuwe jaar wel vast zouden blijven houden aan Van Bommel, als de wedstrijd tegen Feyenoord de doorslag geeft, is het dan mi beslist met de waan van de dag; PSV verliest erg vaak in Rotterdam en het was gisteren ook wat ongelukkig. Zelf Berghuis gaf toe dat het twee kanten had op kunnen gaan. Niet des Psv's dit ontslag.

Onder de PSV supporters onder ons. Wie gaat het overnemen? Zal het een buitenlandse trainer worden?

Zet Huub Stevens er maar neer. Met deze groep gaat hij de weg naar boven wel weer vinden. Die groep destijds paste totaal niet bij hem. Deze een stuk beter.

Had het of al eerder gedaan of was doorgegaan met Gvvv en PEC nog voor de boeg....maar goed ik denk dat in de winter de bezem er door mag: john de Jong eruit, guiterrez Zoet, schwaab, hendrix, baumgartl, boscalgi, viergever, sadilek... allen waar een prima bod voor binnenkomt van de hand doen. Binnen de Nederlandse grenzen zijn er weinig spelers die haalbaar lijken. Wellicht een Sergio Padt, maar die vind ik dan ook niet veel beter dan een Zoet

Wat je ook van dit ontslag vindt en van het moment. Het was natuurlijk een kwestie van tijd voordat dit ging gebeuren. Van Bommel is nu weg. Er zit nog een trainer op de schopstoel in Engeland die denk ik de kerst ook niet gaat halen. Ik zeg welkom terug bij PSV. Philipp Cocu

Geheel volgens mijn verwachting. Mark heeft als speler al behoorlijk achterhaalde ideeën over voetbal gehad en als trainer is dat allemaal niet veel verandert. Balbezit, om het balbezit. Middenveld met een blok van twee.. zijn voetbal is te verdedigend en hoopt te veel op fouten van de tegenstander. Dit is allemaal outdated. Dit kan tegenwoordig niet meer, zelfs niet meer in de Eredivisie. Ga je goed Mark. Eerst maar eens werken onder een top trainer in het buitenland. Misschien kan je het over een aantal jaar het nog eens proberen (maar dan niet gelijk bij PSV)

On: Zondeoff: Zou voor een italiaanse trainer gaan die zijn geboren om op de counter te spelen. Of in ieder geval van dergelijke insteek. Zoveel snelheid voorin en defensief zwak met 2 lijnkeepers en niet een heel snel centrum met Schwaab.

Ach maakt niks uit wie je voor deze groep zet. Je moet het hebben van de jongens voorin die een bevlieging hebben. Goed spel zit er niet in met de verdediging en middenveld die er nu is.

16 december 2019 om 10:11

De grootste fout: er was geen leider op het veld. Voorheen had men Guardado of Luuk de Jong nu had men niemand.

De enige juiste zakelijke beslissing echter is dit niet genoeg. John de Jong , hoewel onervaren, moet ook z’n biezen pakken. Totaal verkeerd ingekocht, ze mogen van geluk spreken dat ze 40 miljoen aan Lozano hadden overgehouden anders hadden ze financieel ook een probleem in Eindhoven . De start was veelbelovend , het sponsorpact stond als een huis echter zijn er sportief gezien de verkeerde keuzes gemaakt. Geen enkele andere trainer had Rosario zo lang credits gegeven, geen enkele trainer had een onervaren middenvelder omgeturnd tot linksback en geen andere trainer had 6 maanden gedaan over zijn basisopstelling. Als je weeet dat de verdediging de zwakste schakel is, als je weet dat je ieder positief resultaat nodig hebt, als je weet dat je middenveld instabiel is.... dan versterk je je middenveld om de verdediging en je instabiele middenveld te ontlasten door een ander systeem te spelen: 4-4-2.Oh ja....als je 7,5 miljoen voor Bruma krijgt dan moet je dit doen en ik denk dat Die Schwaben zich kapot lachen want als Baumi zo goed was en talentvol hadden ze hem niet laten gaan. Het was een lot in de lotterij.Tenslotte ontbrak het op het veld aan een generaal, waar voorheen Guardado of Luuk de Jong voorop in de strijd gingen en de platte kar vooruit trokken, was het dit seizoen zoeken en gissen naar een generaal. De lokroep naar de kleine generaal in Rotterdam is onder de rook vd Euromast goed te horen.

Heel erg benieuwd wie het stokje over gaat nemen. Dit kon ook niet langer zo doorgaan. In de winterstop moet er echt wat gebeuren in die achterhoede. Van mij hoeft het niet hoor haha maar het is echt dramatisch wat daar staat.

Jammer vond het wel lekker gaan. Maar dit is te begrijpen zo kon het niet verder met van Bommel. Hopelijk krijgt een nieuwe trainer PSV wel weer op de rit

Nu wachten tot Cocu ontslagen wordt en de perfecte PSV is daar. Kan ook nooit lang duren. Derby verliest meer dan dat het wint

Zat er aan te komen. Zat totaal geen stijgende lijn meer in. Ben benieuwd wie het gaat overnemen. Misschien Hiddink voor de komende 5 maanden?Off: wat heeft VZ irritante reclame die het mobiel beeldscherm inbeslagnemen, waar je alleen vanaf komt met pagina refresh.

Vind het heel jammer dat hij vertrekt, maar het moest gebeuren eerlijk genoeg. Het team zit vol met kwaliteitspelers en dat includeert Bruma, Boscagli, Lato en de andere aankopen natuurlijk. Hopelijk komen ze met Lato op linksback die geen kans gekregen heeft van Van Bommel. We gaan het zien, ben ervan overtuigd dat hij goed zal presteren op linksback, beter dan Sadilek die eigenlijk van origine een middenvelder is en Boscagli die van origine een centrale verdediger is. De tactieken werkten alleen bij sommige spelers en het leek alsof er maar vastgehouden werd aan één speelstijl zelfs als ze achterstonden.

16 december 2019 om 10:44

Er is natuurlijk wel een reden dat Lato geen kans heeft gekregen. Hij is niet wedstrijdfit, maar mag niet voor Jong PSV uitkomen van Valencia om wedstrijdfit te worden. PSV heeft niet de selectie waarmee je half fitte mensen kan opstellen en dan nog met 2 vingers in de neus wint..

16 december 2019 om 10:59

Tegen gvvv maar eens wedstrijdritme op laten doen voor pec

Ik mag hopen dat PSV al een opvolger klaar heeft staan die door dit besluit de gehele winterstop als voorbereiding kan gebruiken ipv halverwege de winterstop invliegen. Anders is het wel een wat lullige timing.

16 december 2019 om 11:01

Zijn als het goed is al aan t oriënteren. Faber neemt t de laatste 2 potten over

16 december 2019 om 11:16

ik mag hopen dat het orienteren al geweest is. Iets met niet je oude schoenen wegdoen als je nog geen nieuwe hebt.

Ojeej had het nog voorspeld hahaha. Bij de post van de aanstelling van scheidsrechter zei ik nog: Pingel voor Feyenoord, rode kaart voor PSV en MvB ligt eruit.. 2 vd 3 is uitgekomen!!
Ontopic: Wat begon hij supersterk vorig jaar. Dacht dat dit een goede samenwerking zou zijn net als met cocu (aantal titels gepakt). 'T mocht helaas niet zo wezen. Comeback cocu?

Onbegrijpelijk dat toch best veel PSV-supporters staan te juichen bij dit nieuws. Natuurlijk, als je al zo lang zo bizar onder de maat presteert zonder dat er ergens een lichtje aan het einde van de tunnel te zien is, dan moet er gewoon iets gebeuren. En het ontslaan van de trainer is dan de meest logische oplossing, vooral als die vrij regelmatig keuzes maakt die eigenlijk helemaal niemand begrijpt. Maar ik vind het vooral heel triest dat een absoluut clubicoon, iemand die als speler zoveel goeds heeft gedaan voor Psv, nu op zo'n pijnlijke manier door de achterdeur vertrekt en dat zijn eigen supporters erbij staan te high-fiven.

16 december 2019 om 11:21

Onbegrijpelijk, maar vervolgens geef je zelf al begrijpelijke redenen. Ik sta zelf niet te juichen, maar vind het goed dat er eindelijk iets gebeurd. Het liefst zie ik De Jong ook nog vertrekken. Verder met je eens dat het een pijnlijke manier is voor zo'n clubicoon. Zijn 2e periode als speler was al niet zo geslaagd en dan nu dit. Het zou mooi zijn als de supporters hem tegen PEC thuis nog even toezingen, om toch nog op een 'goede' manier uit elkaar te gaan. Hij heeft er natuurlijk alles aan gedaan, dat kan hem niet ontzegd worden.

16 december 2019 om 13:13

Je leest mijn reactie niet goed. Ik zeg dat ik het ontslag van Van Bommel begrijpelijk vind, maar dat ik de juichende reacties van veel PSV-supporters onbegrijpelijk vind. Ik vind het vooral triest dat Van Bommel niet geslaagd is als trainer van PSV en daarom kan ik niet blij zijn met zijn ontslag, ondanks dat ik zijn ontslag inmiddels ook wel redelijk noodzakelijk vond.

16 december 2019 om 13:20

Ik denk dat het niet zozeer blijdschap is bij vele fans, maar eerder opluchting. Al zie ik inderdaad sommige voorbeelden die wel heel blij lijken te zijn, dus ik kan me wel vinden in jouw reactie. Het is jammerlijk, ik had hem ontzettend graag zien slagen, hij begon nog ontzettend goed. Ben op het moment vooral benieuwd naar zijn vervanger.

Net als van Basten: prima speler, minder goede trainer. Dus logisch dat je als PSV zijnde nu, na dit desastreus verlopen kalenderjaar, afscheid neemt van de trainer. Geen te bespeuren vooruitgang in het spel noch in de resultaten, dus wel voorspelbaar. Benieuwd wie de nieuwe trainer wordt.

Het is misschien te makkelijk om een trainer te ontslaan. Maar het is ook te makkelijk om te zeggen dat de spelers te kort komen. Eerst winnen van Sporting en met gemak van Rosenborg om vervolgens met de billenbloot te gaan tegen Sporting en met moeite een gelijkspel tegen Rosenborg... Het ligt niet alleen aan de selectie. Die hebben het wel laten zien dat het mogelijk is om beter te spelen.

ik ga niet zeggen dat Van Bommel het niet slecht heeft gedaan maar wat is deze selectie van PSV een zooitje middelmaat zeg. Boscagli, Unnerstall, Sadilek, Rosario, Hendrix, Guti, Viergever, Schwaab, wat moet je er allemaal mee? dat is toch niet het niveau wat PSV hoort na te streven? Ihatarren en Malen vind ik geweldige spelers, Bergwijn is ook goed en die Lammers is veel geblesseerd maar is ook wel een goede speler. voor de rest vind ik het echt niet beter als wat er bij pakweg een Feyenoord rond loopt

Dit vindt ik echt arrogantie ten top.

Ze doen net alsof je uit bij Feyenoord moet winnen, terwijl dat zo’n beetje PSV’s grootste angstgegner is.
Ze hadden hem al moeten ontslaan na het verlies Lask Linz, of het gelijkspel uit bij Emmen.
Nee ze doen hiermee net alsof Feyenoord een KK-D ploegje is, bah.

16 december 2019 om 11:54

Wat een onzin. Je kan hem ook omdraaien. PSV wil liever niet dat een nieuwe coach bij Feyenoord-uit begint en dus meteen verliest.

Nadeel voor van Bommel is dat hij vanwege zijn onsympathieke voorkomen ook al de gunfactor niet meeheeft. Voor de uitstraling van PSV is het beter dat hij weg is. Maar als ze nu denken dat Faber het beter gaat doen...….zou nog even verder zoeken.

Als je bij PSV er iemand uit moet gooien dan is het JP de jong.wat een matige aankopen. als je achter deze talentvolle aanval een goede as neerzet met prima (hoeft niet eens uitstekend te zijn) verdedigers, dan doe je gewoon mee om de titel. Hendrix = matig, Guti = zeer matig, Viergever = zwaar onvoldoende, Swaab = zwaar onvodoende, Dumfries = redelijk, Baumgartl = kutaankoop, Bogcagli = zeer matig, Sadilek = zwaar onvoldoende, Lato = kan beter andere sport zoeken, Mitroglou = geen Eredivisie niveau. Zoek een andere technische man en laat de trainer die met deze onzin heeft moeten werken gewoon zitten. Dit zou hetzelfde zijn als je huwelijk beã«indigen omdat je vrouw niet zwanger wordt terwijl ze aan de pil zit en er tijdens de daad steevast een condoom gedragen wordt.

16 december 2019 om 14:53

Ben het eens met jouw analyse. Behalve over Mitroglu dat is toch wel een goeie aankoop gebleken. Heb jij zijn acties niet gezien in de eerste wedstrijd? Dat is de nieuwe Zlatan. Alleen al vanwege die baard verdient hij wat mij betreft al om in de basis te staan.

Verliezen in de Kuip is voor PSV niks vreemds maar wel begrijpelijk dat dit de druppel is al helemaal omdat Feyenoord niet eens goed voetbalde. Het word nu tijd voor een trainer die wel wilt trainen op positiespel en afronding want dat zijn toch wel de zwakste punten bij PSV. Hopelijk neemt van Nistelrooy het niet over bij PSV, heb Willem namelijk vreemde dingen horen zeggen over Ruud en Boadu zondagochtend, klonk niet heel prettig voor een trainer (als het uberhaupt waar is natuurlijk). Hopelijk komt er een ervaren trainer, Louis v Gaal, Huub Stevens, Fred Rutten of Guus Hiddink om het seizoen af te maken.

Neem die Rosario mee, Mark. Alsjeblieft!! Sadilek, Hendrix, Doan, Bruma, Baumgartl, Dumfries nog erbij. Misschien krijg je groepskorting voor bij je volgende club. Voor 7 miljoen mag je ze allemaal ophalen. Wel eigen vervoer regelen.

Jammer Mark, het is je niet gelukt ondanks dat je vorige jaar in 17 weken 46 pakten. Nee, succes verder met je carriere. Als PSV zijnde moeten we verder kijken.

Goede keuze voor psv, ook beter voor de Ed.wat was dit een vervelende trainer om naar te kijken. Verder vind ik het moment van ontslag wel ongelukkig, hadden ze dit niet een week eerder kunnen doen? Nu lijkt het of het is aangekomen op de wedstrijd in Rotterdam, waar ze maar sporadisch punten pakken.

Zat er aan te komen. Zoveel rare keuzes waardoor de druk om hem en het team groter werden. Paar voorbeelden:- Lozano op de bank zetten met een hele vage reden- Keeper wisselen, maar met name hoe je daar de week erna ermee omgaat- Rosario de bank (laten) afnemen- Afellay 1e aanvoerder maken terwijl die jongen (nog) niet psv waardig is. Speelt ook nooit. En dan zijn er natuurlijk ook nog keuzes in het veld. Spelers die altijd vertrouwen krijgen, spelers die nooit spelen. En wanneer PSV goed presteert....dan zijn bovenstaande voorbeelden wellicht niet erg, maar hij presteert dramatisch....tsja...dan is het einde verhaal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren