Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Donyell Malen doet oude club Ajax pijn met late gelijkmaker

Laatste update:

De topper tussen PSV en Ajax in Eindhoven heeft zondag geen winnaar opgeleverd. De bezoekers kwamen na iets meer dan een uur spelen wel op voorsprong dankzij Quincy Promes, maar slaagden er niet in om deze voordelige marge vast te houden. Donyell Malen deed zijn oude club ruim tien minuten voor tijd namelijk pijn met de gelijkmaker, waardoor de twee rivalen genoegen moesten nemen met een 1-1 eindstand. De Amsterdammers en de Eindhovenaren blijven daardoor met veertien punten gedeeld bovenaan staan, al heeft Ajax wel een beter doelsaldo. Vitesse heeft eveneens veertien punten bij elkaar gespeeld.

Mark van Bommel voerde met het inbrengen van Michal Sadílek in de plaats van Olivier Boscagli één wijziging door ten opzichte van de gewonnen wedstrijd tegen Sporting Portugal van afgelopen donderdag, terwijl Ajax met dezelfde elf van start ging als in het Champions League-duel met Lille OSC. Donny van de Beek was wel weer fit aan Amsterdamse kant, maar verscheen niet aan de aftrap. Aan de kant van de thuisploeg hield Jorrit Hendrix de eveneens weer herstelde Érick Gutiérrez op de bank.

Michal Sadílek kreeg de voorkeur boven Olivier Boscagli.

De bezoekers trokken in het eerste kwartier van het treffen het initiatief naar zich toe, al was het eerste schot tussen de palen via Mohamed Ihattaren wel voor PSV. De thuisploeg kwam daarna wat meer in het spel voor, maar moest ondanks een aantal ogenschijnlijk gevaarlijke uitbraken de beste kansen van het eerste bedrijf wel aan Ajax laten. Na een zwakke uittrap van Jeroen Zoet kreeg David Neres de kans om uit te halen, maar zijn poging werd door de doelman uit de korte hoek gehouden. Zoet zat er een paar minuten later ook goed bij toen Nicolás Tagliafico Ihattaren aftroefde in de zestien en de bal op doel schoot.

De grootste kansen van het eerste bedrijf waren in de laatste ruime vijf minuten voor rust echter voor Promes en Dusan Tadic. Eerstgenoemde had na een goede combinatie met Tadic de bal voor het intikken, maar stuurde zijn schot uiteindelijk naast het vijandelijke doel. Tadic zorgde in de blessuretijd nog voor gevaar toen hij Timo Baumgartl met een knappe actie het bos instuurde en zijn schot uiteindelijk via Zoet over de achterlijn zag gaan. Tijdens de felle openingsfase van de tweede helft liet ook PSV zich weer in aanvallend opzicht zien, maar doordat Bruma langs de bal heen maaide en een schot van Hendrix werd geblokt leidde dat niet tot een penibele situatie voor doelman André Onana.

Quincy Promes zette Ajax na een uur spelen op voorsprong.

Aan de overkant kon Zoet opgelucht ademhalen toen Ziyech de bal voor zijn doel langs schoot en hij even later zelf met een stijlvolle zweefduik een kopbal van Joël Veltman uit een corner onder zijn lat wegtikte. Onana moest daarna ook in actie komen bij een vrije trap van Ihattaren, die door de Kameroener maar net uit de rechterbovenhoek gehaald kon worden. Van de Beek leek een paar minuten na die vrije trap zijn rentree te maken, maar de speler die eigenlijk plek moest maken voor de middenvelder zorgde juist op dat moment voor de eerste treffer van de middag. Na een aanval over rechts belandde de bal via Tadic voor de voeten van Promes, die het leer vervolgens in de linkerbenedenhoek langs Zoet schoot.

PSV deed bijna meteen wat terug via Ihattaren en Bruma, nadat eerstgenoemde een aantal tegenstanders voorbij speelde en vervolgens zijn ploeggenoot aan de andere kant van het strafschopgebied vond. De instormende Portugees schoot de bal echter naast het doel van Onana. Van de Beek kwam daarna alsnog binnen de lijnen voor Neres, terwijl Van Bommel Boscagli en Cody Gakpo inbracht. Die laatste speelde dik tien minuten voor het einde van de wedstrijd een hoofdrol bij de gelijkmaker toen hij Malen wegstuurde en de man in vorm Onana kansloos liet met een schuiver. Grote kansen in de slotfase bleven daarna uit, waardoor de twee titelkandidaten gelijk op blijven gaan in de Eredivisie.

Vind jij 1-1 een terecht afspiegeling van de verhoudingen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Terecht gelijkspel. Niveau verschil is minimaal.

22 september 2019 om 18:40

Ik hoop dat Koeman goed naar Ihattaren gekeken heeft en meteen een theetje zal drinken met hem. 17 jaar pas en zovaak de ballen opeisen.

22 september 2019 om 18:49

Hij is ook gewoon echt goed, maar dat hij zovaak de bal opeist is logisch, want niemand anders bij PSV heeft dat inzicht. Hopelijk kiest hij voor oranje.

22 september 2019 om 18:53

@lee112 ik denk wel dat hij voor Oranje kiest. Ziyech lijkt ook niet echt gelukkig bij Marokko. dat is de beste speler daar maar iedere keer als Marokko niet goed speelt is hij de kop van jut. bovendien heeft het huidige Oranje meer potentie als het huidige Marokkaanse elftal imo

22 september 2019 om 19:00

Ja joh. Hij mist 2x een belangrijke penalty en heeft meer kwaliteit dan alle andere Marokkaanse spelers bij elkaar. Dan is het toch logisch dat ze naar Ziyech kijken?

22 september 2019 om 19:26

@achrafel Morab... dan hadden we hier Frank de Boer ook bijna uit het land kunnen verbannen. die heeft ook aardig wat belangrijke penalty's gemist voor Oranje. iedereen mist weleens een penalty

22 september 2019 om 19:30

@Japie_krekel Denk ook dat hij voor Nederland zal kiezen. Misschien zal het ook gaan meespelen dat zijn teammaatjes Bergwijn, Malen, Dumfries (Misschien komt Gakpho daar bij in de toekomst )ook voor Nederland voetballen.

22 september 2019 om 19:34

@shakur030 ik hoop het echt. we hebben niet echt creatieve middenvelders in de Oranje selectie en deze jongen is echt het grootste talent wat ik in lange tijd op de Nederlandse velden heb gezien. een middenveld met Frenkie De Jong, Wijnaldum en Ihatarran zou echt geweldig zijn imo

22 september 2019 om 19:36

Dat werd toch ook met Seedorf gedaan .

22 september 2019 om 19:42

@arnavut1 daar heb je een punt inderdaad Frank De Boer mocht elke penalty mis schieten en dat was prima verder en Seedorf werd na elke gemiste penalty aan de hoogste boom gehangen

22 september 2019 om 21:54

Dan heb je vorig seizoen zeker niet gekeken.

22 september 2019 om 18:42

Vind het ook een terechte uitslag. Psv kon gevaarlijker worden vanuit de counters maar speelden eerste helft vooral slecht uit. Ajax kon met meer geluk ook paar keer scoren. Eerste helft voor Ajax (licht) tweede helft voor PsV (licht).

22 september 2019 om 19:06

Tweede helft voor Psv? Welke wedstrijd heb jij gekeken? PSV was tot de goal van Malen helemaal nergens te vinden op een paar uitbraken na die door Ajax waren veroorzaakt. Het was Ajax dat continu de tempo en veldspel bepaalde maar na de 1-1 geen risico meer wou nemen(wat begrijpelijk is). Die reactie van van Bommel na die goal zegt eigenlijk al genoeg; hij zag die goal totaal niet aankomen en was blij dat zijn PSV dat de onderliggende partij was toch een goal wist te pikken. Hoe dan ook denk ik dat PSV blijer is met deze uitslag dan Ajax wat ook al veel zegt. Ik ben over het algemeen helemaal niet zo onder de indruk geweest van Psv. Edit: VZ, jullie moet echt iets doen aan jullie site, je kan niet eens een fatsoenlijke alinea neer zetten...

22 september 2019 om 18:44

Toen Donny erin kwam voor neres wel ja. Daarvoor was Ajax echt wel beter. Voetballend kwam PSV er niet aan te pas

22 september 2019 om 18:47

Donny onzichtbaar zeg. Neres ook slecht maar die had de bal nog. Promes op de flank ook niet meer gezien. Kortom, matige wissel.

22 september 2019 om 18:55

Terecht? Kom op zeg.. ok Ajax liet aanvallend weinig zien maar PSV helemaal bar weinig.. speelden en hoopten op een gelijkspel.
Denk dat er voor Ajax meer in gezeten had.

22 september 2019 om 21:20

Ajax had de bal, maar of je het echt beter kan noemen, dat niet. Ik vond het tempo veel te traag en ik miste een bepaalde mate van creativiteit. Positief is wel dat het middenveld goed omschakelde. Een minpuntje vind ik Neres en toch ook Tadic. Laatstgenoemde vind ik nog niet in de vorm van vorig seizoen. Ik vraag me af of de tactische verrassing niet is uitgewerkt

22 september 2019 om 21:56

Tadic gaf wel twee keer een assist op Promes waarvan hij er eentje miste.

Terecht gelijkspel. Niveau verschil is minimaal.

22 september 2019 om 19:24

Ajax begon echt goed aan de wedstrijd maar naar mate de wedstrijd vorderde werden ze steeds slordiger. In de 2e helft ging PSV steeds beter spelen maar kwam de eindpass niet goed. Ajax bleef wat dominanter maar je weet dat PSV er elk moment gevaarlijk uit kan komen en dat gebeurde dan ook. Was in totaal geen beste wedstrijd maar meer spannend. Ihattaren was wel echt de uitblinker en denk ook dat gelijkspel een logische uitslag is.

22 september 2019 om 19:25

Was inderdaad gelijkwaardig vandaag. Ajax had overigens wel minder slordig met de kansen om moet springen. Anderzijds was die prachtige vrije trap van Ihattaren doelpuntwaardig. Geweldige safe van Onana. Al met al een prima uitslag qua krachtsverschil.

Terechte uitslag waar ik mee kan leven. Jammer dat we de eerste helft niet doorgetrokken hebben. Ik had denk ik Huntelaar gebracht i.p.v. Donny maar goed. Ajax iets beter en dat geeft een goed gevoel gezien de historie. Martinez even wakker blijven de volgende keer man man

22 september 2019 om 18:48

Martinez speelde sowieso een 3. Die was verdedigend slecht, aan de bal slecht en geeft de goal weg door te slapen.

22 september 2019 om 19:13

Ik vond het niet opvallend. Bij de goal staat hij natuurlijk totaal verkeerd, en hij moet natuurlijk ook nog geel krijgen (sadilek krijgt hem wel toen hij op de voet ging staan).

22 september 2019 om 18:57

Ga alsjeblieft. Alvarez speelt die bal echt te simpel over de zijlijn. Daar gaat het al fout. PSV gooit snel in en hoppa. Alvarez als middenvelder kan gewoon niet. Liet hij vandaag gewoon weer zien. Martinez is wel echt een lekker spelertje aan het worden zeg. Lijkt wel alsof die 10 jaar bij Ajax speelt ipv 10 weken. Wel met je eens dat Donny brengen ruk was. Die bracht niets, Promes ook niet meer gevaarlijk. Wissel pakte slecht uit. Bij Promes begin ik wel te zien waarom ze in Rusland lyrisch waren. Echt een opportunist. Die goal was geen eens een grote kans. Bam, mandje. Wel blijft het een grof schandaal dat PSV tegen Ajax in eigen huis geen eens probeert te domineren. Zelfs nadat ze beter in de wedstrijd zitten en de 1-1 maken drukken ze nog niet. Snap daar echt weinig van. PSV was gewoon sterker de laatste 10 a 15 minuten. Voor Ten Hag is het wel een enorme vooruitgang. Van constant in de val lopen naar een resultaat.

22 september 2019 om 19:04

Die goal geen grote kans? Natuurlijk was dat een grote kans. Hij had zelfs nog een veel grotere kans in de eerste helft, bam naast het mandje.

Prima weerspiegeling van de wedstrijd. Was van beide kanten niet best. Mooi dat Malen weer scoort.

22 september 2019 om 19:16

PSV speelt thuis. Mag van hun toch meer verwachten dan.

Jemig wat was dit een matige pot voetbal zeg!
Van beide.
Ajax erg traag en PSV lekker countere erg jammer.

22 september 2019 om 22:53

Misschien is dit wel het resultaat van een topper na een Europese week.

Het is lekker dat we in ieder geval niet verloren hebben in Eindhoven, het blijft voor ons helaas de moeilijkste wedstrijd van het jaar.Terechte uitslag denk ik, die Ihattaran is toch wel echt een pareltje. Ik kon stiekem toch wel een beetje genieten van zijn kwaliteiten. Wel jammer dat die 100 procent kans van Promes niet zat, hij is steeds belangrijker aan het worden.Wat is toch met Van Bommel aan de hand, was hij grieperig ofzo? Normaliter stoor ik me al jaren dood aan die man, maar hij was erg rustig vandaag helemaal niets mis mee.

22 september 2019 om 18:44

Iha was in mijn ogen ook echt de Motm. Zijn acties, looplijnen en zijn traptechniek zijn van hoog niveau. Vond het persoonlijk jammer dat hij bij zijn kans in de eerste helft niet het overzicht kon behouden door zijn aanname. Tagliafico zal er wel geen fijne droom aan overhouden .

22 september 2019 om 18:51

Arnavut absoluut man, motm ik hoop dat hij voor Oranje kiest. Want er is altijd plek voor een speler met zijn kwaliteiten, Tagliafico had het af en toe best lastig maar dat vind ik geen schande. Onze cluppies zijn al jarenlang erg aan elkaar gewaagd. 😏

Wat zou Rosario nog meer moeten doen om niet meer opgesteld te worden?

22 september 2019 om 18:50

Indien hij blessure oploopt dan zal hij pas uit de basis gaan. Die gozer speelt zonder gif en is nog aanvoerder onwaardig.

Ajax doet zichzelf tekort vandaag. PSV viel me echt tegen en Ajax was niet medogeloos genoeg. Alle statistieken waren in het voordeel van Ajax. PSV zal niet ontevreden zijn met het resultaat.

22 september 2019 om 18:42

Ajax speelt ook veel te verdedigend met alvarez en martines , die malen ook laat lopen bij de 1-1 . die twee zijn de zwakste schakels van ajax en maken het spel een stuk trager dus makkelijker voor de tegenstander

22 september 2019 om 18:45

Nja blind hoort gewoon niet zover door te dekken. Die is helemaal weg uit het centrum. Dat het spel trager is ligt echt niet aan die 2, het was de hele wedstrijd kat uit de boom kijken. PSV tot de laatste minuut ruimtes klein gehouden en Ajax die niet veel risico durft te nemen.

22 september 2019 om 20:00

Maar Ajax had toch gewoon 6 x een 100 % kans. Effectiviteit was vandaag het probleem voor Ajax.

22 september 2019 om 18:42

Ajax speelt ook veel te verdedigend met alvarez en martines , die malen ook laat lopen bij de 1-1 . die twee zijn de zwakste schakels van ajax en maken het spel een stuk trager dus makkelijker voor de tegenstander

22 september 2019 om 18:46

Behalve de statistiek van de eindstand.

22 september 2019 om 18:47

Vond ze allebei wel tegenvallen. Ajax was ook niet goed, los van die 'statistieken'. Dat is namelijk in de meeste wedstrijden van ajax zo. Zowel Ajax als PSV viel me enigszins tegen. Maar deze wedstrijd had niet echt een winnaar verdiend.

22 september 2019 om 19:02

Als de rollen waren omgedraaid in dit in de Arena was geweest waren mensen over elkaar heen gestruikeld om aan te geven dat PSV meer Had verdiend. Alleen omdat Ajax niet 'goed' was betekent niet dat ze niet beter waren dan PSV en meer eruit hadden moeten halen.

22 september 2019 om 19:16

Hoezo dat? Ajax had meer balbezit en was qua veldspel wat beter maar vind niet dat Ajax daarmee per se een overwinning verdiend heeft. Gelijkspel lijkt me overall terecht

22 september 2019 om 19:34

Zag je de gemiste kansen ?

Terechte uitslag, ajax eerste helft licht de betere, 2e helft was voor psv. Ben wel teleurgesteld in hoe weinig kansen ajax kon creëren in de 2e helft, maar wel passie en strijd getoond.

22 september 2019 om 18:46

Weet niet welke wedstrijd jij hebt zitten kijken, maar PSV was vele malen minder. Het is meer dat het spannend is omdat je in je achterhoofd heb dat zij een snelle voorhoede hebben maar heb het niet echt kunnen zien in daadwerkelijk gevaarlijk worden.

Denk dat Onana alleen 2 keer deze wedstrijd zich ff schrap moest zetten waarbij 1 keer het doelpunt waarbij ik toch ook het idee had dat Onana wel ff uit zijn goal mocht komen. Op een gegeven stond Malen zowat op de doellijn.

22 september 2019 om 18:50

Al had psv wel de overhand in de 2e helft want ajax kwam er in de 2e helft totaal niet meer aan te pas op die 0-1 van promes na. Ajax had meer uitgespeelde kansen maar psv wel meer dreiging.

22 september 2019 om 19:04

PSV is nauwelijks gevaarlijk geweest die gelijkmaker viel uit het niets en Onana kan zijn kleding opgewassen in de kast doen. Dat Ajax het 2e helft rustiger aan doet bij een voorsprong is niet meer dan logisch.

Terechte uitslag denk ik. Beide ploegen vonden 1-1 wel prima. Ihattaren, wat een voetballer. Genieten!

22 september 2019 om 18:50

Dat was echt een van de weinige of de enige aanvaller deze wedstrijd die iets leuks liet zien. Zowel bij Ajax als psv was het slecht voorin. Martinez en Alvarez worden de Hendrix en Rosario van Ajax. Nul creativiteit. En dan ook nog makkelijk overlopen. Zet Donny maar op zes oid.

22 september 2019 om 19:10

Martinez legt de bal bij iedereen zo op de stropdas. Dat je die durft te vergelijken met Hendrix of Rosario man. Schaam je diep.

Ihatarran de beste man op het veld.

22 september 2019 om 19:05

Veltman en rosario gewoon nooit meer mee laten doen. Tenen krommend

22 september 2019 om 19:09

Veltman speelde zwaar prima man, waar heb je het over? 😂

22 september 2019 om 19:17

Heb je hem aan de bal gezien? 😚🤗😂

22 september 2019 om 19:19

Een dag niet klagen over Veltman, is een dag niet geleefd voor sommigen. Veltman speelde gewoon een goede pot Champmanus. Verder nog wat?

22 september 2019 om 19:25

Jazeker, verdedigend prima al is het jammer dat zijn man scoort. Aan de bal matig, veel te weinig voor cv van ajax.

22 september 2019 om 19:28

Als 12e man prima erbij, inzetbaar cv,rb. Maar als basis speler moet dit niet het niveau zijn wat je wilt zien. Ik heb je ook niet verplicht het met me eens te zijn. Verder nog wat, bepaal ik zelf wel. Fijne avond verder.

22 september 2019 om 19:29

6 intercepties en 15/17 duels gewonnen en dan komt er weer zo'n tjappo met "heb je hem aan de bal gezien". Ja, ik heb de hele wedstrijd gezien en Veltman speelde ruim voldoende, wat mij betreft zelfs een van de betere spelers op het veld vandaag. Wat een gezeur om niets weer zeg...

22 september 2019 om 19:40

Je cijfers zijn prachtig maar het kost je wel 2 punten

22 september 2019 om 19:55

Of het levert je 2 punten op, het is maar hoe je het ziet. Als Veltman zo matig had gespeeld als jij beweert had PSV veel vaker kunnen scoren, hij onderschepte namelijk de meeste ballen van iedereen op het veld en won de overgrote meerderheid van zijn duels. Stond er een matige verdediger op zijn plek was het misschien wel 3-1, nu 1-1. Maar goed, zie jij het glas maar lekker half leeg, Veltman speelde een prima pot, sommigen zullen het nooit willen toegeven maar vandaag was het toch echt zo.

22 september 2019 om 20:05

Lees jij ook de reacties van andere mensen? Volgens mij noem ik ook verdedigend prima, maar geen basis cv van ajax. Goed om in je selectie te hebben.

22 september 2019 om 20:44

"Kost je 2 punten" en "verdedigend prima" zijn compleet tegenstrijdig. In je eerste comment noem je zijn optreden nog tenenkrommend zonder verdere toelichting, later spring je van de hak op de tak om het recht te breien. Feit is dat Veltman verdedigend goed was en ook aan de bal gewoon voldoende, krijgt ook niet voor niets op meerdere verschillende voetbal apps een van de hoogste cijfers van alle spelers op het veld.

22 september 2019 om 21:56

@champmanus. Martinez had met Malen mee moeten lopen, maar liet ‘m lopen, niet Veltman. Op dat moment was het niet zijn man die scoorde. Spijtig voor je, maar het is niet anders 🙃 verdedigend vind je ‘m prima, maar ‘m gewoon niet meer mee laten doen... Snap je ‘t zelf nogvwel?

23 september 2019 om 07:09

Kerwl hij stapte in naar rechts hoor. Liep uit zn positie. Vraag me af of jij het wel snapt. Wat een niveau

Pijn doen is behoorlijk overdreven het is immers de gelijkmaker geweest. Terechte gelijkspel hele wedstrijd gelijkwaardig, maar kan leven met resultaat het is ook na de laatste jaren gewoon een prima resultaat.

Jammer Ajax had hier gewoon moeten winnen. Laf voetbal weer van Van Bommel. 10 man op eigen helft. Ihhateran was weer super. Ajax voorhoede was vandaag afwezig. Al met al de grotere kansen voor Ajax.

22 september 2019 om 18:45

Is inderdaad wel vervelend met 11 man achter de bal. Leuker om tegen team zoals Lille te spelen dan zo defensief ploegje.

22 september 2019 om 19:02

Ajax had ook nauwelijks de intentie om te winnen. Kijk de laatste 10-15 minuten maar eens terug. Willen totaal geen risico nemen.

22 september 2019 om 20:08

Allebei niet ajax speeld 100x bal vab verdediger naar verdediger en psv stond nog steeds op eigen helft. 1-1 in eindhoven is voor ons idd prima uitslag

22 september 2019 om 20:01

Gewoon uitstekende tactiek. Als je tegen Ajax het spel gaat maken is de kans groter dat je op bek gaat. En aangezien onze kwaliteiten liggen bij de snelheid van de 3 heren voorin met een allesziende 17 jarige dirigent erachter is dit gewoon de beste tactiek om ajax te bespelen.het was nog wel een beetje wennen omdat ze voor het eerst dit seizoen echt een counterploeg waren. Voorheen ook wel maar maakte ze toch meer het spel en meer opbouwend spelende.de opdracht was vandaag heel duidelijk om ajax het spel te laten maken en zodra je de bal hebt zo snel mogelijk bij Ihattaren inleveren en de rest gaat vanzelf.ihattaren wou iets te graag vandaag maar zelfs dan zie je het ongelofelijk talent bij vlagen.daarnaast was Hendrix echt een beest vandaag. Waar die dit niveau vandaan haalt is mij een raadsel. Zat overal tussen en weinig balverlies. Rosario was dan wederom het andere uiterste.dumfries ook goed. Ongekende wilskracht en power.zoet erg goed op 1 kleine blunder na zonder gevolgen.sadilek bedoelt t goed maar staat duidelijk niet op zijn eigen plek. Malen heeft maar 1 momentje nodig om de held te zijn. ook al hij speelde hij wat minder. Dat zijn de echte grote..bruma redelijk. Niet heel bijznder evenals Bergwijn.baumgartl brengt enorm veel rust en raakt nooit in paniek. Topper.vond het een gelijkwaardige wedstrijd en 1-1 is terecht.

Wel heel triest dit spel van PSV zeg. Hadden totaal geen intentie om te voetballen, laat staan winnen.

Ajax slordig gespeeld maar desondanks genoeg vertrouwen uit deze wedstrijd kunnen halen om te laten zien wuebdr baas is.

Oh en... Donny iets van 20 minuten mogen laten zien waarom heel Nederland in de stress moet schieten wanneer hij er niet bij kan zijn.

Hij speelde zoals hij altijd doet, onzichtbaar. Triest

22 september 2019 om 18:44

Ik vond neres nog slechter met de bal aan de voet heeft hij geen enkele keer weten te verassen tegen dumfries. Waarschijnlijk zal promes vanaf nu op links moeten spelen

22 september 2019 om 18:44

Ik vond neres nog slechter met de bal aan de voet heeft hij geen enkele keer weten te verassen tegen dumfries. Waarschijnlijk zal promes vanaf nu op links moeten spelen

22 september 2019 om 18:55

Wat had jij verwacht? Dat PSV na donderdag op volle gas zou gaan spelen? De stand op de ranglijst is gelijk. Iets anders zou zijn als er een gat zou zijn tussen beide ploegen.

Slecht gedekt maar oke ,geen zorgen Ajax had verder geen problemen kan ermee leven gelijk spel tenminste niet verloren in de philips

Ihatarran. Wat een talent. Absurd hoe die gast speelt op 17 jarige leeftijd. Dit wordt echt een grote

22 september 2019 om 18:48

Dat zeiden we van ene Aissati ook toen hij Madrid en Milaan uit elkaar speelde op dezelfde leeftijd. Wie? Ja, precies.

22 september 2019 om 20:46

Ik maak die vergelijking omdat jij elke keer Aissati of andere spelers met een Marokaanse achtergrond erbij haalt. Dat is totaal niet relevant omdat Ihataren een andere type speler is. Ik heb een vraag aan jouw. Heb je toen ook zo geërgerd toen de Ligt en de Jong flink opgehemeld werden in het seizoen 2017/2018 en daarvoor ?

22 september 2019 om 20:56

Jij legt zelf de nadruk op afkomst. Dat doe ik nergens. Jij legt de link dus. Ga je mijn vraag nog beantwoorden? Je haalt daar nu de aandacht van af, zonder hem te beantwoorden. Geen wedervraag stellen zonder een vraag te beantwoorden. Ik stelde hem eerst.

22 september 2019 om 22:51

Wat heeft Aissati met Ihattaren te maken?.... Complete nonsens om 2 individuen met elkaar te gaan vergelijken.

23 september 2019 om 08:45

De vergelijking met Aissati is toch hartstikke logisch? Allebei erg jong doorgebroken bij Psv, allebei als aanvallende middenvelder, allebei lieten/laten een absurd hoog niveau zien voor hun leeftijd. Aissati was samen met Affelay toen echt magistraal in de Champtions League. Had er toen echt een jaarsalaris op ingelegd dat zij allebei jarenlang de wereldtop zouden gaan domineren.

Pijn? Mwa, jammer is het. Maar dit is een uitslag waar ik van tevoren voor getekend zou hebben. Los van het Malen momentje stond het achterin prima. Jammer dat Ziyech en Tadic los van wat momentjes niet genoeg hun stempel konden drukken, mede daardoor aanvallend vaak onmachtig. Stiekem wel genoten van die kleine Mo, geweldig talent. Jullie hebben goud in handen jongens.

Ihatarran. Wat een talent. Absurd hoe die gast speelt op 17 jarige leeftijd. Dit wordt echt een grote

22 september 2019 om 18:51

Net zoals Bakkali een grote zou worden? Waarom maken mensen zoals jij altijd dezelfde fout?

22 september 2019 om 19:19

Bakkali zat mentaal compleet anders in elkaar. Beetje vreemde vergelijking. Bij PSV ging het niet fout door gebrek aan talent. Valencia kwam gewoon veel te vroeg voor hem.

22 september 2019 om 19:19

Chill maatje. Bakkali was inderdaad ook een groot talent, maar ze kunnen het niet allemaal halen. Is gewoon een belachelijk groot talent.

22 september 2019 om 19:19

Zijn qua karakter totaal niet met elkaar te vergelijking. Ook qua speler niet. Bakkali was een extreem goede dribbelaar en het zag er extreem goed uit bij hem, maar dat was op de flank. Deze Ihatarran staat op 10, in het centrum en trekt het hele spel naar zich toe. Is altijd in beweging, altijd aanspeelbaar en heeft een erg indrukwekkende fysiek, zeker voor zijn leeftijd. Ik ben normaal juist helemaal niet van het ophemelen. Juist bij bakkali en ook Labyad en Aisiatti die stormachtig begonnen was ik voorzichtig. Aisiatti speelde op zijn 16 Gatusso en Pirlo helemaal zoek in een CL wedstrijd, maar daar was ik niet zo lyrisch over als bij deze gast. Deze jongen is gewoon pure klasse.

Late gelijkmaker? 78e minuut is toch niet zo laat?On: terechte uitslag, beetje tegenvallende wedstrijd eigenlijk. Ajax qua veldspel wat beter maar ook niet echt dreigend. Man of the match voor mij Jeroen Zoet. Veel kritiek gehad, en terecht, maar speelde een prima pot. Ihattaren speelde ook lekker voor iemand van zijn leeftijd. Aan Onana te danken dat hij vandaag niet scoort.

22 september 2019 om 18:52

Skede, Jeroen Zoet zat er een enkele keer goed tussen, maar levert wel twee ballen zo in bij Ajax. Was Ajax zo effectief als PSV de voorgaande jaren dan had Ajax wellicht gewonnen en dan was het toch een heel ander verhaal geweest. Voorderest kan ik het met je vinden.

22 september 2019 om 18:58

Klopt, een uittrap verwerkte hij niet goed, maar het gaat mij vooral om de ballen die hij goed pakte. Heeft PSV een paar keer goed gered. Voor de rest sprong niemand er echt bovenuit voor mij, behalve Ihattaren.

22 september 2019 om 19:11

Zoet? Scheet bijna 2x in m'n broek door zijn acties waardoor de bal bij Ajax werd afgeleverd. Naast enkele goede reddingen vind ik hem een twijfelaar. Ook steeds wachten totdat iedereen uit het doel is zodat hij een balletje breed kan gooien. Zelfs Bergwijn begon eraan te irriteren dat hij de bal niet snel uitgooide met al die snelle mensen voorin. Hij mag wel beelden van Gomes gaan bekijken hoe bij dat deed en PSV gevaarlijk werd met de snelle jongens voorin.

22 september 2019 om 19:19

Als je als keeper na een wedstrijd kritiek krijgt op je spelvoortzettingen van iemand die vrijwel nooit positief over je is, weet je dat je goed gekeept hebt....

22 september 2019 om 19:49

Zoet moet leren om sneller de bal uit te gooien of te schoppen. Waarom moet hij zo lang wachten om een bal aan de voorste linie te spelen? Of heeft hij geen spelinzicht? Dat elke keer balletje naar z'n verdediging die er niks mee kan, wordt er moe van. Hoop dat Unnerstall zijn kansen gaat krijgen.

Alle statistieken in voordeel Ajax muv de score. Prima en weer tegenovergestelde van wat de analisten voorspeld hadden. Ajax heeft het defensief beter gedaan dan tegen Lille.

22 september 2019 om 18:47

Erg goede analyse. Publiek vierde het gelijkspel ook terecht als een overwinning.

22 september 2019 om 19:19

Deden ze dat ja?

22 september 2019 om 18:47

Je verwacht toch niet dat PSV met volle gas zou gaan spelen nadat ze nog donderdag gevoetbald hebben? Ajax heeft 2 dagen meer op de wedstrijd kunnen voorbereiden.

22 september 2019 om 18:50

PSV speelde in EL toch minder intensiteit dan CL, zo kun je het ook zien.

22 september 2019 om 18:54

Dat mag toch geen excuus zijn zo vroeg in het seizoen? PSV speelt niet met volle gas omdat ze dat nooit doen, dat is gewoon hun speelstijl.

22 september 2019 om 18:54

Tegen Sporting? Ik denk dat die wedstrijd zwaarder was dan ajax tegen Lille.

22 september 2019 om 18:57

Oneens, Sporting speelt niet voor niets EL is gewoon een zwakkere competitie met mindere teams.

22 september 2019 om 18:59

Dus ieder CL team is beter dan elk EL team? Slaat weer nergens op.

22 september 2019 om 19:11

Lille is gewoon EL team. Niet doen alsof je naar Barcelona of bij City moest spelen.

22 september 2019 om 19:14

Lille en Sporting zijn gewoon vergelijkbaar, misschien Lille ietsje sterker. Ajax won 3-0, PSV 3-2. Wat willen jullie bereiken met deze discussie als ik vragen mag?

22 september 2019 om 19:18

Feitelijk dus gewoon niet, ze spelen CL voor een reden en de teams in de EL spelen daar voor een reden. Niemand doet alsof we tegen Barca of City speelde.

22 september 2019 om 19:20

De reden dat Lille CL speelt is dat ze vorig jaar 5 goede spelers waarvan 1 misschien wel buitencategorie in de selectie hadden. Die tegen Ajax toch niet mee?

Alle statistieken in voordeel Ajax muv de score. Prima en weer tegenovergestelde van wat de analisten voorspeld hadden. Ajax heeft het defensief beter gedaan dan tegen Lille.

Alle statistieken in voordeel Ajax muv de score. Prima en weer tegenovergestelde van wat de analisten voorspeld hadden. Ajax heeft het defensief beter gedaan dan tegen Lille.

Laf spel van Ajax, duidelijk instructies gekregen van Ten Hag om op het eind voor gelijkspel te spelen. Anti Ajax voetbal.

22 september 2019 om 18:44

Laf van Ajax? PSV was in eigen huis een counter ploeg. Geen classic matches van 10 jaar geleden kijken.

22 september 2019 om 18:56

Lijkt alleen maar omdat Ajax meer balbezit heeft doordat de verdedigers steeds breed spelen en over het algemeen heel traag opbouwen.

22 september 2019 om 19:06

Asroma8, kom op, dat is wel een heel zwak excuus hé haha. PSV staat er om bekend om in te zakken (Al vond ik dat deze wedstrijd mee vallen) en er vervolgens razend snel uit te komen bij balverlies van de tegenstander. Is niet erg hã©, PSV wint daarmee z'n wedstrijden tegen Ajax normaal gesproken. Dat mensen dan vervolgens daar kritiek op hebben, tja, het is een tactiek, maar vind het altijd wel raar als mensen dat proberen tegen te spreken.

22 september 2019 om 19:09

En toch kan PSV tegen zoiets niet domineren in eigen huis?

22 september 2019 om 19:20

PSV was inderdaad nog veel verdedigender. Maar ik vond het onverstandig van Ajax om naar achter te gaan na de 0-1. Het werd er allemaal veel trager op en Ajax creërde veel te weinig in de slotfase.

22 september 2019 om 19:21

PSV is geen dominante ploeg en hoeft dat ook helemaal niet te zijn, snap niet dat er zoveel reacties daarop nodig zijn. Alsof t nieuw is dat Ajax attactiever en dominanter speelt en psv wat afwachtender en meer uitslag gericht voetbal

22 september 2019 om 18:57

Dit slaat gewoon nergens op. Waarom ga je zitten trollen als je de wedstrijd niet hebt gezien? Ajax was voetballend de betere ploeg en speelde zeer zeker geen anti-voetbal. Bovendien lijkt het me niet meer dan logisch dat je in de slotfase een gelijkspel (en dus koppositie) uit het vuur wil slepen uit bij je enige concurrent.

22 september 2019 om 19:16

Ik heb gewoon gekeken en ik vond dat Ajax veel te voorzichtig speelde. Na de 0-1 helaas te ver terug lopen en de bal niet snel het werk laten doen in de opbouw. Ik verwacht echt veel meer van de spelers die Ajax heeft.

22 september 2019 om 19:35

Ach ja, dan zou ik je aanraden om je verwachtingspatroon misschien ietsje bij te stellen, het is namelijk onrealistisch. Ajax speelde echt niet geniaal ofzo, maar zeer zeker geen anti-voetbal. Ze speelden gewoon het merendeel van de tijd hoog op de helft van PSV en probeerden hun eigen spel te spelen en combinatievoetbal te spelen. PSV-uit is gewoon de moeilijkste ED wedstrijd van het jaar he, denk je dat ze daar lachend naar een 0-4 tikken ofwat?

Late gelijkmaker? 78e minuut is toch niet zo laat?On: terechte uitslag, beetje tegenvallende wedstrijd eigenlijk. Ajax qua veldspel wat beter maar ook niet echt dreigend. Man of the match voor mij Jeroen Zoet. Veel kritiek gehad, en terecht, maar speelde een prima pot. Ihattaren speelde ook lekker voor iemand van zijn leeftijd. Aan Onana te danken dat hij vandaag niet scoort.

Alle statistieken in voordeel Ajax muv de score. Prima en weer tegenovergestelde van wat de analisten voorspeld hadden. Ajax heeft het defensief beter gedaan dan tegen Lille.

Prima resultaat....maar wat heb ik genoten van 2 PSV'rs Ihattaren en Bergwijn. Ik vond Ajax spelen met een te laag tempo...maar het was echt een schaak spel.

MOTM: Ihattaren. Met afstand de beste op het veld. En nog altijd slechts 17 (!) jaar. Verder bewonder ik Martinez. De manier hoe hij de rust kan bewaren wanmeer hij omringd wordt door tegenstanders is bijzonder knap, vooral voor een verdediger. Neres overigens totaal niet gezien. Die moet echt aan zijn vorm werken.

Spannend potje en kan wel leven met de uitslag. Ajax en Psv gelijkwaardig. Mo in Oranje..mooie speler hebben jullie daar zeg..

Ajax voetballend iets beter denk ik maar verder was het niveau gelijkwaardig dus een gelijkspel ook wel terecht. Zuur dat die 1-1 nog viel redelijk laat (wel mooie goal van Malen) ik had hier een verlies ingecalculeerd dus op basis daarvan is het een gewonnen punt

Terechte uitslag. Niet heel goede wedstrijd van beide kanten maar ook niet heel slecht. Boeiende pot uiteindelijk een lichte voordeel voor Ajax met dit resultaat

Ajax was matig vandaag, net als Psv. Wedstrijd verdiende uiteindelijk wellicht geen winnaar. Ajax was de 1e helft beter, en de 2e tot de goal, daarna zakte het gewoon in, en kon je wachten op de goal.ziyech weer niet gezien vandaag, erg jammer. Maar goed, een lastige uitwedstrijd niet verliezen is zeker niet slecht.wel een matige pot helaas vandaag, was niet echt goed.

Je doet jezelf tekort als je de kansen terug kijkt, je had er echt 2-3 moeten maken vandaag in Eindhoven. PSV alleen gevaarlijk vanuit een vrije trap van Ihattaren en een momentje waarbij de concentratie weg is achterin en Malen scoort. Vanaf dat moment ontstaat bij Ajax ook het besef dat 1-1 misschien wel een resultaat is wat je niet uit handen wilt geven. Uiteindelijk kan ik toch wel redelijk leven met een punt ophalen in Eindhoven, dit is onze lastigste wedstrijd van het seizoen. We staan boven PSV op basis van het doelsaldo en mijn verwachting is ook dat dit gedurende het seizoen zal blijven, plus dat PSV nog naar Amsterdam moet komen. En Als Ajacied toch stiekem genoten van Ihattaren, heerlijke voetballer.

22 september 2019 om 18:52

Op zich deed PSV zichzelf ook tekort door die (1x overtal situatie) counters niet goed uit te spelen. Vond het als neutrale supporter in tegenstelling tot vele andere opzich wel een leuke wedstrijd. Miste alleen wat goals helaas.

Echt jammer. 1-1 uit tegen PSV is geen drama maar er had zeker winst in gezeten. Ajax heeft dit volledig aan zichzelf te wijten dat het niet effectiever met de kansen is omgegaan. Tot de goal van Malen was er niks aan de hand maar na de goal gingen de spelers terughoudend spelen. Daarom moet je altijd die 0-2 maken want dan neem je alle hoop bij de tegenstander weg. Helaas is dat niet gebeurt dit keer. Over het algemeen toch wel tevreden over het veldspel. Dit PSV was veel zwakker dan ik dacht.

die Malen en Ihatarren zijn wel echt geweldige talenten. er breken weer mooie tijden aan voor Oranje

22 september 2019 om 18:53

Toch konden ze niet veel tegen het door jou genoemde zwakke koppel Blind Veltman. Hadden ze er niet drie moeten maken als ze goed hadden gespeeld? Dat is althans wat Derksen en co beweerden.

22 september 2019 om 18:57

@frikx Blind vind ik gewoon een goede speler hoor, Veltman idd niet. wat ik alleen aangaf is dat ze samen een supertraag centrum zijn. Itaharren en Malen hadden misschien nog meer kunnen laten zien vandaag maar ik vond ze toch wel goed spelen en ze ontwikkelen zich beiden gewoon spectaculair

22 september 2019 om 18:56

Ik vond Malen anders enorm tegenvallen. Hij is uiterst effectief, maar verder zat hij aardig in de tang bij Veltman.

22 september 2019 om 18:59

@giesburts uiteindelijk staat een spits in het veld om doelpunten te maken

22 september 2019 om 19:04

Dat is wel een beetje de vloek van verdedigen. Veltman kan nooit tevreden terug kijken op de wedstrijd als zijn directe tegenstander heeft gescoord. Ook al heb je hem 90 minuten in de tang.

22 september 2019 om 19:31

@bommmel ik ben geen Veltman fan maar ik vond het geen fout van hem die tegengoal van Malen. die Gakpo geeft een briljante steekpass op Malen die hem perfect afmaakt

22 september 2019 om 19:20

Vergeet Gakpo niet. Hij komt er ook aan. Bergwijn begint wel nu minder te worden.

In principe zullen ze in Eindhoven meer tevreden zijn dan in Amsterdam. Armoedig dat je na de 1-1 zelfs geen echte offensief voor je thuispubliek kan creëren. Op een gegeven moment ging ook Ajax niet meer voetballen. Ik ben absoluut niet ontevreden. Ajax heeft meer op de mat willen leggen dan de thuisclub. Malen en Ihattaran zijn gewoon pareltjes. Voor de rest heeft Ajax meer kwaliteit. Helaas waren Ziyech en Tadic vandaag vrij afwezig. Wel laat Promes zichzelf weer zien. Eerst een vreselijke misser, maar daarna een goede goal. We blijven koploper en we zullen over een aantal maanden elkaar weer ontmoeten in de JC ArenA. Tot dan moeten beide hun meeste potjes winnen. Er gaat heus weer een close race tussen beide teams komen. Voor nu blijven we koploper en daar ben ik blij mee.

Terechte uitslag alhoewel als Ajax met de 2 100% kansen zorgvuldiger was om gesprongen dan had ik het nog wel willen zien

Ben wel tevreden met een punt. Had gehoopt dat PSV door zou drukken na de 1-1. Maar met nog zware benen van donderdag tegen Sporting, moet je tevreden zijn met een punt, helemaal nadat je op achterstand kwam. Terechte gelijkspel verder. Genoten van Mo. Rosario naast Hendrix moet ook een keer klaar zijn. Werden zovaak overlopen. Sadilek idemdito. Bakte er ook niks van vandaag. Ik zoi Boscagli gewoon iedere wedstrijd in de basis spelen. Hopelijk komt Afellay voor 1 van die verdedigende controleurs. Verder op deze manier positief doorgaan.

22 september 2019 om 19:23

Ben bang dat Van Bommel dit wens niet gaat uitvoeren. Hendrix heeft in ieder geval meer gif in zijn spel dan Rosario.

22 september 2019 om 20:12

Doordrukken ook, whahaha na laf counteren doordrukken? Hoe dan

22 september 2019 om 23:22

Sadilek was inderdaad ruk. Met z’n kabouterstapjes.

Ik vind 1-1 wel een resultaat die terecht is gezien de kansen die er voor beide ploegen waren. Beide ploegen konden meer uit deze wedstrijd halen dan ze vandaag hebben gedaan. Je wilt deze wedstrijd als PSV en als Ajax zijnde ook niet verliezen, wetende van beide kanten dat er prima selecties staan. Ajax maakte dan wel iets meer het spel dan PSV maar dat is ook hun spelopvatting, die van PSV is vanuit de omschakeling. Dat is een verschil die we al vele jaren kennen tussen beide clubs en waar beiden prijzen mee hebben gewonnen. Dit hoeft niet te betekenen dat de ene ploeg dan beter is dan de andere. Je speelt namelijk volgens je eigen filosofie en mogelijkheden. Ten opzichte van de wedstrijd om de Johan Cruijff schaal ben ik blij om te zien dat PSV een groei in positieve zin heeft doorgemaakt. Ik ben ook blij dat het verschil toch nog niet zo groot is tussen PSV en Ajax zoals ik dit vooraf wel had verwacht. Het beloofd hopelijk weer een leuke titelstrijd te worden tussen de 2 beste clubs van Nederland.

Jammer dat Ajax niet doordrukt na de 0-1 want ze waren heer en meester.psv zal tevreden zijn met dit gelijkspel en hopen zolang mogelijk in het spoor van Ajax te blijven, afgezien van de 4 voorin is het toch wel enorm matig bij Psv.

Ik denk dat Ajax iets beter was, dus met de 1-1 kan ik leven, maar ik baal natuurlijk wel. Btw: wat een geniale zet van Mark om Gakpo als diepe spits te zetten. Vrijwel meteen resultaat.hij wisselt wel vaker goed, maar deze was heel erg slim.

22 september 2019 om 19:03

Denk ook wel dat Ajax iets beter was, ze hebben 100% kansen gemist en hadden de wedstrijd moeten winnen. Maar ik kan wel leven met een gelijkspel, omdat ze na de 1-1 ook armoedig waren.vond het sowieso een matige topper helaas...veel fouten over en weer.

Laffe instelling van beide ploegen! Had vooral meer lef van Ajax verwacht. Minuten na 1-1 waren tenenkrommend laf... Zoals onze Johan zou zeggen;" Als je geen wedstrijd durft te verliezen ga je nooit winnen"

En zie hier het resultaat van een gelijkspel.

22 september 2019 om 19:30

Geef deze man een tegeltje. Inderdaad een tenenkrommende wedstrijd

Wat een titel. Hij had Ajax pijn gedaan wanneer hij de beslissende goal had gemaakt.
Na de eerste helft had ik er alle vertrouwen in dat Ajax zou gaan winnen, maar een ontzettend zwakke 2e helft leverde niet het door mij gewenste resultaat.

De wissel van Donny voor Neres pakte goed uit voor PSV.
Het gat viel juist op de plek waar Donny had moeten staan,maar die verdedigd nooit mee waar Promes dat wel doet.
Vorig jaar had je Frenkie die voor Donny de gaten dichte.

Laten we gewoon koesteren dat we momenteel twee supersterke teams in de competitie hebben, en hopen dat beiden het europees ook laten zien! Aldus een Ajaxfan.

Ik vond Ajax niet goed maar man wat viel psv me tegen zeg. Ik heb ze dit seizoen nog niet een volle wedstrijd aan het werk gezien maar had er meer van verwacht. Maar die Ihattaren. Wat een speler zeg. Heel snel voor oranje kiezen man. Dan ben je de ster voor de komende jaren. Gelijkspel trouwens wel terecht. Geen hoogstaande wedstrijd gezien en een uitslag waar mee te leven valt.

Wat een suggestieve titel. Volgens mij speelde PSV thuis gelijk....wie deed dan wie enigszins pijn?Verder wel terecht gelijk spel waar Ajax meer de actieve en PSV meer de reactieve was.

Precies de wedstrijd zoals je hem van te voren verwacht. Ajax veel aan de bal en PSV die de ruimets klein probeert te houden op eigen helft en loeren op de uitbraak. Individueel raakte bij Ajax veel de ondergrens maar als team stonden ze wel beter dan Psv. PSV daar in tegen op individuele krachten, Mo wat een voetballer, erg gevaarlijk. Dumfries en Nico aan de zijkant die elkaar het licht in de ogen niet gunnen was ook mooi om te zien. Als Ajacied zijnde blij met een punt maar als voetballiefheber jammer dat PSV niet gewaagder voetbalde. Gakpo volgende keer maar vanaf de eerste minuut erin zetten?

Sjongejonge wat was die Ihattaren goed zeg, al helemaal voor een jonkie die dit jaar pas 17 is geworden. Enige wat er bij hem miste vandaag waren de puntjes op de i, de laatste pass bijvoorbeeld. Verder een terechte uitslag.

Een titel van voetbalzone die kant noch wal raakt. Malen heeft nooit in eerste van Ajax gespeeld, dus oud speler, ondanks dat hij in de jeugd speelde, wat zwaar om dit in de titel te benoemen. En is 77e minuut ineens een late gelijkmaker, 14 minuten na de 0-1? Dan denk ik eerder aan 89-93e minuut. Verder beiden goals onstaan uit mooie aanvallen. Zal weer close zijn dit jaar tussen Ajax en PSV.

Waarom heeft niemand over het voor de zoveelste keer natrappen door Tagliafico??

23 september 2019 om 08:40

Praat ons even bij, blijkbaar heeft niemand het gezien aangezien er met geen woord over gerept wordt in de comment sectie van alle artikelen over dit duel, niet in de nabeschouwing, niet in analyses, nergens. Ik ben erg benieuwd waar jij Tagliafico hebt zien natrappen. Maar ik denk dat je gewoon stevig aan het overdrijven bent!

Beide ploegen speelden matig en creeerden weinig echt heel goede kansen. 1-1 Is een representatieve uitslag.

PSV zal gedurende dit seizoen alleen maar beter gaan worden met de grote talenten aan boord. Pas 17 jaar en nu al de beste man op het veld. Belooft nog veel dit seizoen. Vond Ziyech en Tadic tegenvallen vanmiddag, ondanks de twee extra rust dagen.

Dit gaat echt een mooi seizoen worden, Ajax scoort aan de lopende band, heeft een sterke basis met aanstormende talent en PSV is zoals altijd heel stabiel. PSV heeft daarnaast wst leuke spelers en Malen presteert nu exceptioneel. Ik ben benieuwd naar de rol van die Griekse spits van PSV. Als Malen zo blijft presteren heeft hij eeb bijrol dit seizoen.

Naar mijn idee bepaalde Ajax het spel en wilde PSV vooral toeslaan op de counter. Ajax had ook kunnen uitlopen maar miste de scherpte voor de goal. Voor Malen persoonlijk leuk dat hij een goal maakt, raar dat de spelers zo de tijd nemen dit te vieren. PSV was al lang blij met een punt. Ajax duidelijk titelfavoriet nummer 1

Naar mijn idee bepaalde Ajax het spel en wilde PSV vooral toeslaan op de counter. Ajax had ook kunnen uitlopen maar miste de scherpte voor de goal. Voor Malen persoonlijk leuk dat hij een goal maakt, raar dat de spelers zo de tijd nemen dit te vieren. PSV was al lang blij met een punt. Ajax duidelijk titelfavoriet nummer 1

22 september 2019 om 21:26

Psv slaat toch over het algemeen toe uit een counter?
De voorhoede spelers worden ook gescout binnen hoeveel seconden ze de 100m rennen.

Wordt onderhand wel een beetje moe van dat ziekelijke gezoek naar een Ajax-link als het om bepaalde spelers van PSV gaat. Vorig jaar maakte Rosario een indrukwekkende ontwikkeling door, toen was Jan en alleman erbij om even te verwijzen naar de Ajax-jeugdopleiding waar die jongen in een ver verleden deel van uitmaakte. Zelfde verhaal met Bergwijn. Op de een of andere manier moet er iets van zo'n succes geclaimd worden. En dat zien we nu vreemd genoeg ook bij Malen, die er net als Bergwijn zelf voor koos om Ajax te verlaten. Nu doet hij 'zijn oude club pijn', maar hoe dat relevant is, is me een raadsel. Als Huntelaar of Labyad scoort tegen PSV blijft zo'n referentie toch ook uit?

22 september 2019 om 23:28

Daar happen ze allemaal op hè. Dat is commercieel denken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren