Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Donny van de Beek besproken bij Ajax, maar hij wordt niet als versterking gezien

Laatste update:

Donny van de Beek wordt binnen Ajax niet als versterking gezien. De middenvelder van Manchester United werd afgelopen winter bestudeerd door de clubleiding in Amsterdam, maar hij werd te licht bevonden om terug te keren naar de Johan Cruijff ArenA, zo meldt Ajax Showtime.

Maandag maakte Fussball.news bekend dat de kans groot is dat Eintracht Frankfurt niet verder gaat met Van de Beek. De huidige nummer zes van de Bundesliga huurt de middenvelder momenteel van Manchester United en heeft een koopoptie bedongen, maar die lijkt niet te worden gelicht.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Volgens de berichtgeving keert Van de Beek dus vrijwel zeker terug bij Manchester United, maar de kans op speeltijd is ook in Engeland klein. Aansluitend meldt de fansite van de Amsterdammers dat Ajax de middenvelder hoogstwaarschijnlijk niet wil terughalen.

In de afgelopen transferperiode werd bekend dat the Red Devils plannen hadden om Van de Beek te verhuren. Hoewel de huuroptie ook in Amsterdam bekend was, hapte de clubleiding niet toe. De kwaliteitsimpuls zou met het aantrekken van de negentienvoudig Oranje-international nihil zijn.

Van de Beek kwam tussen 2016 en 2020 al uit voor Ajax. Hij bereikte in het shirt van de Amsterdammers de halve finale van de Champions League en speelde in totaal 175 wedstrijden.

In de zomer van 2020 maakte de nu 26-jarige middenvelder een droomtransfer naar Manchester United, dat liefst 39 miljoen euro betaalde aan Ajax. Een groot succes werd de stap naar Old Trafford overigens niet.

Na een huurperiode bij Everton keerde Van de Beek in de zomer van 2022 terug bij Manchester United, om in de winter van 2024 weer verhuurd te worden aan Eintracht Frankfurt. In de Bundesliga kwam hij tot dusver pas tot 320 speelminuten in 6 optredens.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt mij een goede beslissing om van de Beek niet terug te halen. We zitten ruim in de middenvelders van een gelijksoortig type en hij is niet duidelijk beter op het moment. Bovendien zullen zijn salariseisen hoger liggen dan bij de huidige spelers en kunnen we de centen beter ergens anders in steken.

8 april 2024 om 16:35

Klopt. Met Taylor, Hlynsson en Berghuis heb je al 3 nummers 10, die overigens alle 3 niet voldoen. Donny zal ergens bij een spaanse club moeten gaan proberen weer leven in zijn carrière te krigen, want die is volledig geëindigd door zijn eigen verkeerde keuze. Ajax heeft behoefte aan creatieve behendige spelers die ook een actie kunnen en durven te maken. Maar er zal niks gebeuren zo lang er geen algemeen en een technisch directeur zijn. We hebben van Gaal als adviseur. Juist van hem zou je verwacht hebben dat hij zich nu laat horen, maar het blijft van zijn kant zeer stil. Dan moet het helaas slecht gaan met zijn gezondheid.

8 april 2024 om 17:06

Ik zou het terug huren van vd Beek als optie zien wanneer er een aantal andere middenvelders vertrekken.

Hij is niet (veel) beter maar, mits hij een keer wedstrijd fit wordt, ook zeker niet minder.
Ajax heeft inderdaad behoorlijk wat middenvelders maar je zal toch ook afscheid moeten gaan nemen van veel spelers om de selectie te versterken. Als ze van de groep Taylor, Tahirovic, Hlynsson, vd Boomen, Fitz Jim, Berghuis een paar spelers kunnen verkopen, dan kan ik me best een scenario voorstellen waarin ze dat geld gebruiken voor aankopen op overige posities en gaan proberen om relatief goedkoop vd Beek terug te huren.

Mits fit is hij in ieder geval een speler met veel loopvermogen en iemand die 100% blijft gaan, naast een gebrek aan creativiteit is dat ook iets wat deze selectie wel kan gebruiken.

8 april 2024 om 19:54

Meteen terughalen! Die gast maakte in z’n laatste 3 seizoenen bij Ajax 30 goals en nog eens 10 in de CL! Misschien heeft hij Ajax wel harder nodig nog dat Ajax hem, maar ik sluit andersom ook niet uit. Open armen voor deze topper!!!

8 april 2024 om 20:50

Zelfde soort types? Ik zie geen nummers tien die voldoen. Komt te kort voor de Europese top, maar zie hem maar wat graag weer terug komen. Spelers als Hlynsson is niet het niveau dat we moeten nastreven.

Tja, deze jongen is na z'n vertrek bij Ajax niet beter geworden.... Ik snap wel wanneer Ajax hem niet in overweging neemt.
Benieuwd waar ie naartoe gaat, want hij geeft al jaren niet echt meer iets laten zien...

8 april 2024 om 16:36

Ajax is na het vertrek van Van de Beek ook niet beter geworden, een stuk slechter zelfs.. Ik zeg niet dat Ajax Donny koste wat kost terug moet halen, maar ik zou het zeker overwegen!

8 april 2024 om 16:48

Wil je dus weer miljoenen uitgeven aan een speler die al sinds 2020 amper een bal heeft geraakt? Dat is nou precies weer wanbeleid wat je niet moet hebben bij Ajax. Van de Beek is geen schim meer van de speler die hij was voordat hij naar United vertrok. Je moet naar andere opties gaan kijken. Ajax heeft behoefte aan creativiteit op de plek van Van de Beek.

8 april 2024 om 16:50

Je zal altijd naar het kostenplaatje moeten kijken natuurlijk, maar ik zou Donny altijd overwegen. Ajax heeft trouwens behoefte aan creativiteit, maar niet per se op zijn positie. Ajax heeft een tekort aan vleugelspelers en die kunnen prima voor creativiteit zorgen bijvoorbeeld

8 april 2024 om 17:56

Ik ben het met je eens, want als je hem huurt met een optie tot koop dan kan er mijns inziens weinig misgaan. Overigens wel onder de voorwaarde die jij ook stelt dat er meerdere spelers vertrekken op het middenveld.

Het zal vast niet realistisch zijn vanwege zijn salaris en misschien zijn eigen ambities, maar ik zou hem zo graag in de Eredivisie bij AZ of Twente of iets dergelijks zien. Hij is gewoon te licht voor het buitenland

8 april 2024 om 16:32

Welke ambitie. Die jongen heeft de afgelopen jaren amper gespeeld. Ik denk dat die blij mag zijn wanneer een club als Ajax hem op zou pikken.

8 april 2024 om 16:39

Klopt, maar ik kan me best voorstellen dat hij zichzelf toch te goed vindt voor de Eredivisie. Ik denk dat de Eredivisie zijn niveau is maar misschien dat hij toch in zijn achterhoofd dat CL seizoen met Ajax heeft of dat hij toch PL heeft gespeeld.

Ik denk ook niet dat hij Ajax beter zou maken op dit moment, ook niet dat ze bij PSV of Feyenoord op hem wachten. Vandaar dat ik hem graag bij AZ zou zien als de Wit weggaat.

Maar goed, zoals ik zei is dat waarschijnlijk niet realistisch. Ik zie hem eerder naar Turkije gaan

8 april 2024 om 22:59

Nouja, bij PSV hebben ze Guus Til. Vergelijkbaar type, maar Donny schat ik toch nog steeds hoger in hoor.

8 april 2024 om 17:57

Bij Twente hebben we de volstrekt nutteloze Vlap al die met een megasalaris zwaar op de begroting drukt. Ik hoef echt niet nog zo'n one season wonder.

Ajax heeft geen behoefte aan zo’n type. Juist aan een creatieve middenvelder.

8 april 2024 om 16:38

Ajax heeft behoefte aan een speler die de bal van A naar B kan spelen.

Nee Tahirovic is beter.....

8 april 2024 om 16:29

Goeie vergelijking inderdaad, verdedigende middenvelder met een aanvallende middenvelder...

Nooit z’n grootste fan geweest, maar hij is voor eredivisie niveau gewoon een hele goede speler. Zet er nog een creatieve speler bij en je hebt weer goals in het middenveld.

8 april 2024 om 17:16

Dat denk ik dus ook, geef hem wat aanvoer van de zijkanten of vanaf het middenveld en hij zal echt wel een prima schaduwspits zijn voor de subtop ED

8 april 2024 om 18:10

DusAjax moet hem dan halen Kid Ink?

Zou v/d Beek een versterking zijn voor Feyenoord, mits Slot blijft? Ben geen fan van hem, maar vergelijk zijn speelstijl en voorkeur positie (om en nabij de spits) met die van Til en ook wel een beetje Szymanski. Nu moeten we het doen met of Timber op 10 (terwijl Timber altijd op 8 behoort te voetballen) of Lingr bij blessure van Stengs.

8 april 2024 om 16:15

Los van het sentiment is van den Beek toch niet echt een creatieve aanvaller of een 10? Dat is meer een soort valse 9. Misschien type Til, maar denk dat je aan hem maximaal een 12de man hebt. En dan kan je daar beter een jonge speler neerzetten met diens salaris dan hem

8 april 2024 om 17:00

Bij Ajax speelde hij ook wel eens op 8 zoals Klaassen dat ook wel eens moest doen. Zelfs in de CL waar hij zich toen toch goed staande hield.

Stengs moet van Slot ook achter de spits opduiken of de lopende man zijn die de 16 insprint. Ik geef ook duidelijk aan, achter Stengs hebben we niet echt iemand. Of Milambo moet stappen gaan zetten. In Zechiël zie ik meer een 8.

8 april 2024 om 16:17

Je hebt niet zoveel aan een lopende 10 die oprecht geen normale sprint meer kan trekken.

Oei.. dat is nogal een boodschap. Van scoren in de halve finale van de Champions League, naar dat je te licht wordt bevonden voor het huidige Ajax.

8 april 2024 om 17:04

En dat zegt HEEL veel, want op dit moment is de gemiddelde lantaarnpaal op straat al een toevoeging voor deze selectie. Nee bedankt, een voetballer die 3 á 4 jaar geen wedstrijd heeft gespeeld en meer verdient dan 3-4 andere spelers bij elkaar: lekker links laten liggen.

Logisch toch want Van de Beek is niet echt een voetballer sinds 2020. Zit al sinds zijn 23e stil en wordt over tien dagen alweer 27 jaar. Je hebt niks aan een voetballer die na al die jaren amper heeft gespeeld. Daarnaast gaat zijn salaris ook een dingetje zijn. Want bij United heeft hij gewoon een enorm salaris voor zijn doen. Ajax heeft dat dus goed gezien.

Lijkt me een logische conclusie, voetbalt al 3 jaar amper meer en na de blessures is hij fysiek zo extreem achteruit gegaan dat een Taylor of Hlynsson hem met 2 vingers in de neus de basis uit zouden voetballen.

Van de Beek paste perfect in dat van creativiteit overlopende Ajax met Frenkie, Tadic en Ziyech om hem heen. Zet hem in dit elftal en het is een zeer goed betaalde trainingpylon.

Ja zou ook onlogisch zijn. Van de Beek is qua niveau zowat gelijkwaardig aan wat er nu rondloopt, maar dan ouder. Totaal geen toevoeging. Daar schiet je niks mee op, zonde van je geld.

Ik lees hier overal dat dit geen versterking voor Ajax zou zijn? En deels kan ik die opmerking wel begrijpen. Weinig gespeeld, en de momenten dat die speelt, weinig laten zien.

Toch denk ik dat dit een speler is die Ajax mist. Buiten dat die het ajax spelletje kent, en een jongen van de club is, Hij heeft bij Ajax destijds bewezen veel doelpunten te kunnen maken in 128 wedstrijden 28 doelpunten en 23 assist in de eredivisie. Als je hem met een goed plan kan overtuigen en met een leuke constructie hem voor weinig kan overnemen, ben ik ervan overtuigd dat deze jongen weer opbloeit.

Gemiste kans als Ajax hier niet op in gaat.

Het zal uiteindelijk aan het salaris liggen. Hij is absoluut niet slechter dan wat er nu rond loopt.

8 april 2024 om 16:48

We weten niet of hij slechter is dan wat er nu rondloopt, omdat hij amper heeft gespeeld de laatste jaren. Je hebt gelijk vwb het salaris, hij zal zeer fors moeten inleveren om bij Ajax te kunnen spelen en dat gaat hij (begrijpelijk) niet doen. Dit wordt een Bogarde 2.0 verhaal

Die overweging zal wel een heel kort gesprek zijn geweest. Het is sneu, maar hij heeft zo weinig gespeeld dat niemand weet waar zijn niveau tegenwoordig ligt. Als hij echt koste wat kost zou willen spelen, ben ik bang het niveau Nederlandse subtop/middenmoot is. M.a.w. als hij nu bij Heerenveen of Utrecht zou spelen, dan vraag ik me af of hij opvalt.

Misschien niet realistisch, maar het is wel een typische Slot speler. Indien Slot blijft zou ik hem graag zien komen om het jaar erop Stengs te vervangen, want ik denk wel dat je hem flink moet optrainen eerst.

Maar de transfersom en salaris zullen het wel niet toelaten.

Ik zie op Capology dat hij ongeveer 7,3 miljoen euro per jaar verdient. Ik betwijfel of hij hierop wil inleveren. Tegelijkertijd loopt zijn contract dit jaar af, dus wie weet. Ik zie bij hem echter geen toegevoegde waarde voor Ajax; hij brengt geen creativiteit die hard nodig is. Veel van hetzelfde dus.

8 april 2024 om 16:52

Contract loopt volgens mij nog tot zomer 2025. Hij kan dus beter nog een jaartje bij United blijven, die 7 miljoen ophalen en dan transfervrij bij Twente Az (of een andere subtopper) tekenen

Erg pijnlijke conclusie.. Wat een speler in dat topseizoen, daarna volledig van het pad geraakt op voetbalgebied.

Ik zie hem persoonlijk graag komen hoor. Als hij genoeg wil inleveren dan hoort Donny bij Ajax.

Kent de club en het systeem, kan weer in de eredivisie zijn vorm proberen te vinden en acht die kans aanwezig. Kortom zou het zeker doen, mits financieel haalbaar (dus enkel met bonus in contract bij prestaties).



Met alle respect, maar flikker nou toch eens op met al die ex-Ajacieden die al 100 jaar oud geen wedstrijd meer gespeeld hebben of daadwerkelijk 100 jaar zijn. Ik snap het, vreemdelingenlegioen door Mislintat aangekocht, blablabla. Maar met alle respect:
- Tadic, die gaat echt niet terug komen.
- Blind, fantastisch hoe het gaat bij Girona, maar hij wordt niet jonger en wie zegt dat hij nu wel de ster van Ajax wordt die men hoopt
- Donny van de Beek. Hou toch op. Die heeft nu 3 jaar geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld? Verdedigen kan hij niet, dus waar zou hij moeten staan?
- Eriksen. Is ondertussen 32 jaar en komt niet/nauwelijks aan de bak bij United. Nou is dat wellicht geen graadmeter. 1 van de weinige spelers waar Ajax nog wat aan zou kunnen hebben, maar: geen restwaarde en een torenhoog salaris. Dat is de afgelopen 2 jaar geen succes gebleken.

Dan heb je daarna nog de lijst aan verhuurde spelers die het nu goed doen bij hun club. Ook dat is geen garantie dat het bij Ajax wel lukt. Conceicao is rap weer naar z'n thuisland vertrokken nadat hij een beetje de kans geef en vooral heel erg tegenviel. Dat hij nu goed bezig is is geen garantie dat dat bij Ajax ook lukt. Hetzelfde geld voor Mikautadze, die welliswaar nog geen 10 minuten heeft gekregen op de plek die hij het liefste heeft, maar daar staat nou net 1 van de weinige Ajacieden die het nog wel goed deed.

Veeg die selectie helemaal schoon en hopelijk is er het afgelopen half jaar veel gewerkt aan het scouten van nieuwe spelers, want je komt deze chaos vrijwel alleen uit als je opnieuw begint.

Mits hij salaris wil inleveren, is hij meer dan welkom. Oké, hij heeft een aantal jaar nauwelijks gespeeld, maar ik ben ervan overtuigd dat hij hier gewoon weer zijn oude vorm terug kan vinden. Beetje zoals Klaassen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren