Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV gaat niet akkoord met voorstel KNVB na rode kaart Lozano

Laatste update:

De aanklager betaald voetbal van de KNVB wil Hirving Lozano voor drie wedstrijden schorsen, maar daar is PSV niet akkoord mee gegaan, zo meldt de voetbalbond maandagmiddag via de officiële kanalen. De Mexicaan kreeg afgelopen zondag tegen sc Heerenveen (2-2) een rode kaart voor een slaande beweging.

Lozano werd zondag van het veld gestuurd door scheidsrechter Dennis Higler, nadat de Mexicaan verdediger Lucas Woudenberg met zijn zwaaiende arm raakte. De aanklager betaald voetbal heeft het incident beoordeeld en wil de aanvaller voor drie wedstrijden schorsen. De Eindhovenaren hebben laten weten niet akkoord te gaan met het voorstel.

De aanklager neemt in de strafmaat de voorwaardelijke wedstrijd mee die Lozano kreeg opgelegd naar aanleiding van zijn rode kaart eerder dit seizoen tijdens de uitwedstrijd met Heerenveen. Mocht Lozano voor drie wedstrijden worden geschorst, dan mist hij de duels met Feyenoord (uit), FC Utrecht (thuis) en Willem II (uit). De zaak bij de tuchtcommissie vindt normaliter donderdag plaats, waarna vrijdagochtend de uitspraak zal volgen

Was het een rode kaart?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht. Hopelijk wordt hij vrijgesproken en kan hij mee naar Rotterdam!

19 februari 2018 om 16:51

Puur op basis van de regels kan de KNVB ook niks anders dan dit. Het ziet er heel onrechtvaardig uit, maar ze kunnen niet anders. Situatie Huntelaar was beoordeeld door Blom en die zaak is daarmee klaar. Situatie Lozano werd ook beoordeeld, maar dan met direct rood en dan volgt er gewoon een straf na de verklaring van Higler daarover. Dat was in zijn optiek een slaande beweging en de KNVB zal geen enkele soort speling hiermee hebben, waardoor we als PSV fans ons best genaaid kunnen voelen. Feit blijft dat 1 van de 2 scheidsrechters verkeerd heeft gehandeld in diens beoordeling.

19 februari 2018 om 17:03

Dat het niet eerlijk is of zo overkomt is in mijn ogen inderdaad zo. Dit komt door de beoordeling en de interpretatie van de scheidsrechters. Wellicht moeten we hier een stapje terug in de hele kwestie en de regel scherper maken en minder vatbaar voor interpretatie. Bijvoorbeeld dat in een duel een elleboog niet boven je schouder mag komen, zoals bij jockey de stick niet boven de schouder mag komen. Dan is er geen reden tot discussie 's het gebeurd en bestraft wordt.

19 februari 2018 om 17:23

PSV heeft het zelf laten liggen. 2-0 voorsprong weggegeven. Tegen Sparta vergeten dat er bij die 1-1 een overtreding aan vooraf ging?

19 februari 2018 om 17:34

Klopt, alleen denk ik niet dat Heerenveen tegen 11 man die achterstand had goed gemaakt, dus denk toch wel dat het invloed heeft gehad. Ik heb dat van Sparta al een paar keer voorbij zien komen en toen ook aangegeven het is een vrije trap van zeker 30 meter van de goal die niet gegeven wordt. Bergwijn moet daar nog een man door zijn benen spelen en daarna de bal in de kruising schieten. Een rode kaart of penalty wel of niet gegeven vind ik echt cruciale fouten die je een scheidsrechter mag verwijten. Onterecht gegeven of niet gegeven vrije trappen en corners zul je altijd hebben en in misschien bij 1 op de 30 gevallen levert het ook een doelpunt op dat dan stof voor een discussie vormt.

19 februari 2018 om 17:39

Als Huntelaar rood zou moeten krijgen dan had Ajax ook een penalty moeten krijgen he. van polen had het shirtje van Huntelaar bijna helemaal uitgetrokken.

19 februari 2018 om 17:40

@almere67, die spelers werden in eerste instantie gestraft door de knvb, maar een slimme jurist maakte er juist werk van de laten zien dat het onterecht was. Kijk wat Klaasjan Huntelaar deed. Vilhena werd ervoor gestraft terwijl Huntelaar er mee weg komt. Dat Elia iemand geslagen zou hebben zonder dat er mensen waren heeft mee te maken dat je niet iemand kunt gestraften zonder getuigen. Daar heeft een bepaalde hulp van de knvb niks mee te maken. Die wilde Elia juist straffen en wbt Kramer, de KNVB maakte een fout door het slaan te noemen. Als er bewezen wordt dat er niet geslagen is... dus hoe heeft Feyenoord hulp gekregen van de knvb?

19 februari 2018 om 17:42

Wie gaat ze er dah inleggen? Dolberg is nog geblesseerd.

19 februari 2018 om 17:43

Cassierra.

19 februari 2018 om 17:43

Klopt, maar alsnog ook rood. De reactie van Huntelaar erop is gewoon rood.

19 februari 2018 om 18:04

@TommyHp als we dan over competitie vervalsing praten zeg dan ook meteen dat hendrix een tweede hele kaart had moeten krijgen tegen Zwolle daar hoor ik je niet over of zijn ze in Eindhoven angstig geworden voor de Amsterdammers omdat ze in Eindhoven een matig team hebben omdat na Feyenoord ook nog eens FC Utrecht er achter na komt word denk ik toch billen knijpen, ik wens je alvast heel veel sterkte

19 februari 2018 om 18:49

En penalty's krijgen voor schwalbes buiten de 16. Flikker toch op man.

19 februari 2018 om 19:54

Tegen sparta vergeten dat elke sparta verdediger mocht doen wat hij wilde?

19 februari 2018 om 16:42

Dat kan niet. Hij heeft voorwaardelijk. En een directe rode kaart kan niet over het weekend worden getild icm een voorwaardelijke straf.

19 februari 2018 om 16:46

Klopt. Direct rood zal niet over het weekend worden getild en zo wel dan mag je sowieso niet mee doen zondag. Als Huntelaar bestraft werd na de wedstrijd dan zou het bij een beroep wel 1 week kunnen worden uitgesteld omdat hij geen rode kaart kreeg tijdens de wedstrijd.

19 februari 2018 om 16:56

Als de rode kaart bij de tuchtcommissie geseponeerd wordt, is hij speelgerechtigd tegen Feyenoord.

19 februari 2018 om 17:00

En jij denkt dat ze hem vrijspreken? Ik zou niet weten op basis waarvan.

19 februari 2018 om 17:04

Van 3 wedstrijden naar seponeren? Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

19 februari 2018 om 17:15

Is Feyenoord wel eens gelukt. En het is van 2 wedstrijden naar seponeren trouwens.

19 februari 2018 om 17:16

Zeg ik dat dan? Jij zegt dat het niet kan in ieder geval. Het is meer dan 1 keer gebeurd.

19 februari 2018 om 17:21

Waar zeg ik dat jij dat zegt? Er staat een vraagteken om aan te geven dat het aan vraag is.

19 februari 2018 om 17:25

Volgens mij ligt dat aan zijn voorwaardelijle straf en kan hij daarom niet spelen tegen feyenoord. Maar ook ik zou het fout kunnen hebben hoor.

19 februari 2018 om 17:32

De kans is aanwezig dat er nog een wedstrijd bij komt want bij elk hoger beroep zijn risico's aan verbonden.

19 februari 2018 om 18:45

Die gaat natuurlijk nooit geseponeerd worden!

19 februari 2018 om 19:11

@jordenpitt. Nee het komt door het directe rood van de scheidsrechter. Dan wordt de eventuele straf niet opgeschort.
Bij straf na beoordeling op beelden (zonder rood scheidsrechter) kan na bezwaar uitstel volgen.
Zo zie je hoe belangrijk de beoordeling van de scheidsrechter is.

19 februari 2018 om 20:00

Heeft Blom het toch slim gedaan om te fluiten tegen Huntelaar

19 februari 2018 om 21:41

Seponeren kan mogelijk ook zonder hem 100 vrij te spreken. Zou me voor kunnen stellen dat ze Knvb beide situaties naast elkaar legt. Enerzijds (gezien de huidige regelgeving) Huntelaar niet meer kã¡n bestraffen en anderzijds beoordeeld dat PSV genoeg 'gestraft is' door puntverlies door een volle helft met 10 man te spelen. Ik weet niet of dit juridisch zou kunnen, maar zo geef je in beide gevallen aan dat je hebt gezien dat er dingen zijn gebeurd die fout waren en trek je wel éã©n lijn in twee situaties.

19 februari 2018 om 16:43

Als de Knvb geen beslissing maakt voor zondag mag hij sowieso mee

19 februari 2018 om 16:48

De uitspraak op het beroep is vrijdag.

19 februari 2018 om 16:50

Dat klopt zeker maar het is wel schandalig dat je als KNVB zijnde het lef hebt om Lozano voor 3 wedstrijden te schorsen en niet eens een vooronderzoek starten naar Huntelaar. Kan echt niet aangezien al Ajax het geluk had dat Huntelaar niet het veld af ging en PSV had dat geluk niet en heeft ‘’daardoor” 2 dure punten laten liggen. Man man man wat corrupt en schandalig van de KNVB dit. Je zou als PSV maar niet meer kampioen worden, omdat de KNVB Ajax al jaren wil helpen.

19 februari 2018 om 16:55

Feit is dat de regel is dat het al is beoordeeld.

19 februari 2018 om 16:55

Gothler had hier ook voordeel aan tegen Ajax.

19 februari 2018 om 16:55

Helemaal mee eens, als ajax kampioen wordt, zijn dit hele belangrijke en discutabele beslissingen geweest. Vooral omdat psv dan geen cl gaat spelen en ze veel mindere financien dan ajax zullen hebben, dan zou ajax heel snel de positie van bayern munchen in kunnen gaan nemen.

19 februari 2018 om 17:03

@psv66 en PSV1913-2013: Zit niet zo te huilen mannen. Jullie hebben al zoveel beslissingen dit seizoen mee gehad met de scheidsrechter (onterechte penalty's mee, zuivere goals afgekeurd met onterecht buitenspel of eigen goals van jullie die buitenspel waren die goed werden gekeurd). Zit het nu 1x tegen, doet de Knvb er volgens jullie alles aan om Ajax kampioen te maken. Doe eens normaal zeg aub.

En wat betreft Huntelaar, de Knvb kan geen onderzoek doen omdat het al beoordeeld is door de scheidsrechter met een vrije trap. Net zo min als je van een gele kaart, een rode kaart kan maken.

19 februari 2018 om 17:03

Verdiep je anders in de spelregels. De situatie van Huntelaar was door Blom al beoordeelt dus kan de Knvb geen onderzoek starten. En ze schorsen hem voor twee wedstrijden wat in mijn ogen terecht is. Er komt nog een wedstrijd bij van eerder dit seizoen.

19 februari 2018 om 17:06

Psv66, onzin natuurlijk. Met die redenatie lopen we dagen lang alle beslissingen tegenover elkaar aan het zetten

19 februari 2018 om 17:07

Ja en wij vonden het weer zuur vorig jaar met Groningen-uit. You win some, you lose some. Jullie staan nogsteeds 5 punten voor, als Ajax kampioen wordt hebben jullie te veel misstappen gemaakt in de slotfase van de competitie. Ik persoonlijk hoop van harte dat het gebeurt en jij hoopt het op jouw beurt juist niet. Maar geef a.u.b. niet een scheidsrechterlijke dwaling de schuld van het eventuele mislopen van een kampioenschap..

19 februari 2018 om 17:20

Hou eens op met huilen. Ajax had vorige jaar ook onterecht punten verspeeld tegen Groningen wegens het niet optreden van de scheids. Die punten waren voldoende om kampioen te worden. Kwam je toen ook huilen dat "man man man wat corrupt en schandalig van de Knvb dit. Je zou als Ajax maar niet meer kampioen worden, omdat de Knvb Feyenoord al jaren wil helpen."?
Dat Knvb niet tegen Huntelaar kan optreden is omdat de regels dat niet toelaat, heeft niks met wel of geen lef.

19 februari 2018 om 17:21

Als de situatie met Huntelaar beoordeeld is zou de bond zich op Blom moeten richten. Als je de beoordeling van Higler t.a.v. Lozano kracht bijzet door drie wedstrijden schorsing en je laat tegelijkertijd Blom wegkomen met zijn mispeer met betrekking tot Huntelaar meet je werkelijk met twee maten. Dat twee situaties anders geïnterpreteerd worden is een ding, maar de ene dader intensiever straffen dan normaal en bij een soortgelijke gebeurtenis wegkijken... dan maak je je als bond volstrekt belachelijk!

19 februari 2018 om 17:27

Niemand speelt cl volgend jaar. Nummer 1 EN 2 spelen voorronde

19 februari 2018 om 17:46

Zo zijn er zat momenten in een seizoen die discutabel zijn. Als PSV geen kampioen wordt.. is dat nietg door eergisteren hoor. Te vaak zat t mee. En winnen jullie 93 min toch. Onder t mom van kwaliteit. Nu zit t tegen.

19 februari 2018 om 18:07

Moest hendrix geen tweede gele kaart krijgen tegen PEC uit hmmm is maar zo een momentje

19 februari 2018 om 18:22

@Gomes1PSV

En wie zegt dat dit bij de interne evaluatie van de scheidsrechters dit niet gebeurd is? Zulk soort beoordelingen en gesprekken gooi je echter niet op straat.

19 februari 2018 om 18:29

Het zijn zeker jankerts in Eindhoven. Alleen het protesteren van de Jong hoort iedere wedstrijd geel te zijn. Het geluk wat jullie achtervolgt is gewoon over. Ga eerst eens voetballen ipv laf de bus parkeren ook tegen de kleintjes.

19 februari 2018 om 18:42

Strafschop vergeten die Heerenveen moest krijgen? Of niet te zien door je psv-bril. .

19 februari 2018 om 18:46

Bij Utrecht krijgt Gothler geen rode kaart waardoor Ajax punten verliest. Rode kaart Lozano was terecht. Heerenveen had een strafschop moeten krijgen. Huntelaar was ook rood idd. Gezien het spelbeeld had Ajax met 10 ook wel gewonnen. Dus je moet wel alle feiten meenemen. Krijgt Heerenveen wel de strafschop dan verliezen jullie.

19 februari 2018 om 18:48

Higler moet gestraft worden voor het niet geven van de strafschop aan Heerenveen. Niet voor het terecht geven van een rode kaart.

19 februari 2018 om 18:49

Moet bijvoorbeeld Hendrix dan ook alsnog zijn tweede gele kaart krijgen tegen PEC uit, of alsnog een vrije trap voor Sparta, zodat de 1-1 niet kan vallen? Man, man, man, wat een corrupte bende bij de KNVB;-))))

19 februari 2018 om 19:22

@Erikk. Heb je het nu over die duikelpartij?

19 februari 2018 om 21:48

4ever4ajax onterechte penalty's mee, zuivere goals afgekeurd met onterecht buitenspel of eigen goals van jullie die buitenspel waren die goed werden gekeurd; ben heel erg benieuwd of je dit concreet kan maken

19 februari 2018 om 16:52

Zwaardere straf dan Bilal van Feyenoord voor die tackle!

19 februari 2018 om 19:25

Ja, hij heeft nog een voorwaardelijke straf staan. Logisch dus.

19 februari 2018 om 16:59

Voor Feyenoord-PSV geen verschil aangezien hij dit jaar in toppers geen schim van zichzelf laat zien..

19 februari 2018 om 18:24

Zou ook onzin zijn rode kaart was gewoon terrecht maar wel max 1 wedstrijd schorsing. Overigens was de “elleboog” van Huntelaar precies hetzelfde.
Was van beide geen opzettelijke elleboog maar feit blijft gewoon dat hun handen ergens kwamen waar ze niks te zoeken hebben en hiermee de tegenstander benadelen en gewoon rood dus.

Belachelijk ! 3 wedstrijden zeg...

19 februari 2018 om 16:40

Voor deze rode kaart krijgt hij 2 wedstrijden. Hij had nog een voorwaardelijke schorsing staan van 1 wedstrijd.

19 februari 2018 om 16:42

Dan zou hij in mijn ogen 2 wedstrijden moeten krijgen. 1 voor de 'rode' kaart tegen Heerenveen en de voorwaardelijke schorsing.

19 februari 2018 om 16:45

Ze kunnen toch niet een wedstrijd minder gaan geven omdat ie al een voorwaardelijke had staan..

19 februari 2018 om 16:47

Dat zeg ik toch niet?
Ik zeg dat zijn straf 1 wedstrijd moet zijn ipv 2. Waardoor hij op 2 uitkomt en niet op 3.

19 februari 2018 om 17:17

Dan zou direct rode kaart dezelfde straf krijgen als 2 keer geel, zo werkt het niet. Minimale straf bij direct rood is 2 wedstrijden schorsing en Lozano heeft nog 1 wedstrijd voorwaardelijk staan dan kom je uit op 3.

19 februari 2018 om 18:50

Ook niet altijd. Rood bij doorgebroken is ook gewoon 1 wedstrijd.

Huntelaar deed exact hetzelfde en daar wordt geen eens onderzoek naar gedaan?Lachwekkend.

19 februari 2018 om 16:39

Omdat het al is beoordeeld. Vandaar!!

19 februari 2018 om 16:43

Ze mogen geen onderzoek doen naar Huntelaar, omdat het al is 'beoordeeld door Blom.

19 februari 2018 om 17:23

Maar die regel bestaat al jaren en op die manier heeft elke team voor en nadelen van gehad over de jaren heen. Dus waarom is het nu een issue? Omdat het een speler van Ajax betreft?

19 februari 2018 om 18:45

Altijd al raar geweest. De regel is er enkel om scheidsrechters te beschermen, en niet om het spel te verbeteren. Typisch KNVB.

19 februari 2018 om 16:40

Het is al beoordeeld tijdens de wedstrijd door Blom. Daardoor kan je hem niet meer bestraffen.

19 februari 2018 om 16:44

Gewoon die regel zelf is al dom. Waarom zou je niet iemand kunnen schorsen voor een beoordeelde actie? Dus als bijvoorbeeld een scheids geel geeft voor een vliegende tackle met twee gestrekte benen mag de speler niet verder geschorst worden? Dit is misschien wel de puurste vorm van competitievervalsing.

19 februari 2018 om 16:48

Klopt, maar dat staat gewoon in de regelementen van de KNVB en is al sinds mensenheugenis zo, dus zou wel heel incosequent zijn om voor Huntelaar een uitzondering te maken, omdat lozano wel geschorst gaat worden.

19 februari 2018 om 16:56

Dat klopt Zytto, al zijn dit wel momenten die meespelen in een strijd tussen alle clubs. De grootste idioten kunnen zich misdragen als dingen verkeerd worden beoordeeld worden. Maar dan zal je Lozano in principe moeten vrijspreken want Blom zou dan in principe ook dit vergrijp hetzelfde veroordelen. Op deze manier komen er scheve gezichten. Natuurlijk zijn dit dingen die aangepast moeten worden, het is bijna een gevaarlijke regel.

19 februari 2018 om 16:56

Die regel is toch compleet van de pot gerukt? Jantje slaat een klasgenootje in de klas maar Meester Joop vindt het niks, dus hoeft hij niet na te blijven. Dag ervoor heeft Pietje het ook gedaan, meester Joop vindt het niks maar omdat er beveiligingsbeelden op staan waar Pietje het klasgenootje staat moet hij wel nablijven.

Iedereen met een beetje boerenverstand en iets van een ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel kan van zo'n debiele regel geen kaas maken. Lozano dient simpelweg vrijgesproken te worden als je Huntelaar ook vrijspreekt. Simple as that.

19 februari 2018 om 17:09

@orgullo: Je vergelijking loopt mank. Als je jouw vergelijking trekt worden 2 mensen door aparte leraren bestraft. 1 moet alleen wat regels op het bord schrijven en de andere wordt voor 'hetzelfde' vergrijp eruit gestuurd. Dat zou nog kunnen.

En prima dat je de regel niets vindt (in de basis ben ik het met je eens), maar doe dat dan niet op basis hiervan en vol emotie, maar in het algemeen. Ik krijg nu het gevoel dat als het volgende week andersom zou zijn en een Ajax-speler de 'dupe' zou zijn, je de regel wel prima zou vinden.

Wil ik nog wel opmerken dat Huntelaar 'slaat' met zijn arm die al in de clinch ligt met Van Polen. Lozano geeft een hengst met zijn andere arm (die helemaal vrij was). Maar ik ben het met je eens dat Huntelaar ook rood had kunnen krijgen.

19 februari 2018 om 17:11

Natuurlijk gaan ze die beoordelingsregel niet veranderen want dan gaan de clubs na ieder weekend allemaal momenten aanhalen om eventuele schorsingen aan te naaien. Dat zie je nu al. 'Lozano sloeg iemand, dat wat Huntelaar deed leek ook wel slaan maar erger dus Huntelaar moet minstens de straf van Lozano.'

Nee. We moeten tijdens de wedstrijd eens een lijn gaan trekken. En daar werken scheidsrechters als Nijhuis die alles lekker mannelijk vindt en in dit geval Blom niet echt aan mee.

19 februari 2018 om 17:34

Myvision, Blom vind anders dat er mannelijker gefloten moet worden, dus dan is Nijhuis een perfect voorbeeld zou ik zeggen. Nog iets consequenter soms, en je hebt een wereldscheids. Maar de regel moet gewoon aangepast worden dat verkeerd beoordeelde momenten gewoon geschorst kunnen worden, nu krijg je dat er onbewust wordt gemeten met twee maten. Maar Lozano verdiend helemaal geen schorsing, dat begrijp je zelf wel.

19 februari 2018 om 18:53

Had moeten krijgen.

19 februari 2018 om 22:17

Geloof je het zelf. De regel aanpassen zodat verkeerd beoordeelde momenten alsnog beoordeeld kunnen worden. Dat houdt dan meteen ook in pingels opnieuw beoordelen, onterecht afgekeurde doelpunten opnieuw beoordelen. Zijn allemaal cruciaal voor een wedstrijd. Dat kan dus niet. Enige waar je op kan hopen is dat een videoscheids standaard wordt en iets meer ruimte krijgt om beslissingen te mogen corrigeren.

19 februari 2018 om 16:42

Exact het zelfde? Wat Huntelaar deed was nog veel erger, elleboog vol op het gezicht.

Lozano werd zwaar hard aan zijn shirt getrokken en trok zich los, wel is waar raakte zijn hand het gezicht van de tegenstander maar dat ging niet expres.

Maargoed die actie is al beoordeeld in de wedstrijd met geel (echt ronduit belachelijk) vandaar dat ze daar nu niks meer aan doen. Die overtreding was gewoon minimaal 6 wedstrijden waard.

19 februari 2018 om 16:44

Goh je overdrijft zoals gewoonlijk. Elleboog vol in het gezicht ? Hoe verzin je het. Anders kreeg hij vast rood vd scheids die de situatie blijkbaar vond meevallen.

19 februari 2018 om 16:45

Was niet eens eens elleboog van Hunt. Vind het schrijnend dat je zegt dat Lozano hard aan zn shirt werd getrokken, terwijl hij al los was. Terwijl Huntelaar midden in een worstelpartij zat. Veel erger? Dacht het niet

19 februari 2018 om 16:46

6 wedstrijden?! Hahaha kerel je clubliefde werkt verblindend nu. Rode kaart van Lozank was iets overdreven maar als je sec wilt oordelen doe dat dan ook. Beiden willen zich losrukken maar Lozano doet dit ter hoogte van de middenlijn en Huntelaar in de 16. Daarnaast hing Van Polen met 2 handen aan Huntelaar en Woudenberg had Lozano met zijn linker hand vast. Maar ga nou niet lopen zwammen met je 6 wedstrijden.

19 februari 2018 om 16:48

Kijk het nog eens terug dan? Lozano aait het gezicht van de tegenstander met zijn open hand nadat hij zich lost trekt van iemand die aan zijn shirt trekt.

Huntelaar geeft gewoon duidelijk een elleboog en raakt ook het gezicht van de tegenstander met zijn elleboog. Duidelijk opzet.

En dat de scheidsrechter het blijkbaar vond meevallen betekend natuurlijk niet dat die gelijk heeft. Volgens mij heeft hij het gewoon niet goed gezien.

19 februari 2018 om 16:51

Was niet eens een elleboog van Huntelaar en Lozano was al los...

Ik weet niet wat jij afgelopen zondag binnen had toen je naar studio sport zat te kijken maar dat wil ik ook!

19 februari 2018 om 16:52

Waarom zegt van Polen dan ook dat er niks aan de hand is?

En trouwens al de tweede directe rode kaart van Lozano dit seizoen, en al de zesde directe rode kaart in de afgelopen twee jaar van hem.. misschien toch eens in de spiegel kijken?

19 februari 2018 om 16:56

Haha, Lozano aait en Huntelaar een elleboogstoot. Maar Woudenberg had een dikke lip na de wedstrijd en Van Polen niets. Vreemd.

19 februari 2018 om 16:57

@panerai

Wat Huntelaar deed was veel erger? Haha hou toch op man.

Ook Klaas-Jan werd uitgekleed voor hij zich ontdeed van Bram van Polen, Huntelaar is dan ook een stuk groter waardoor zijn arm een stuk hoger uit komt.

''wel is waar raakte zijn hand het gezicht van de tegenstander maar dat ging niet expres.''

Lekker objectief ook, hoe praat ik letterlijk alles in mijn eigen voordeel, geweldig dit. Maar wat KJH deed was natuurlijk wel expres? Of mag nu ook iedereen moord en brand schreeuwen van zijn onschuld...

En als klap op de vuurpijl er ook nog aan toevoegen dat die actie 6 wedstrijden waard was geweest, maar dat Lozano geen rood verdiende. Je maakt jezelf compleet belachelijk, man wat zal jij een klote weekend gehad hebben, haha heerlijk! En succes zondag, je zal het nodig hebben!

19 februari 2018 om 16:58

Dat Lozano m ogenschijnlijk lichter raakt komt eerder doordat de afstand tussen personen groter is. Heeft niks met de snelheid van het armzwaaien te maken

19 februari 2018 om 16:59

Pogba zei vorig jaar dat de elleboostoot van Vilhena ook niks was, destijds heb ik weinig Ajacieden gehoord dat de mening van de tegenspeler over incident doorslaggevend moet zijn, nu doet Huntelaar is het en predikt iedere Ajacied het woord van Bram van Polen.

Er wordt weer grenzeloos met twee maten gemeten door bepaalde figuren hier, heerlijk.

19 februari 2018 om 17:00

Hoe weet jij nou in hemelsnaam of t niet express was. Vond die arm verdacht veel naar achter zwaaien. Gewoon niet handig van m. Nogmaals. Als dat rood is moet de Hunt m ook krijgen . Maar m verdediging in de zin van ' hij wil zich losrukken en t is niet express vind ik veel te makkelijk en eigenlijk ongeloofwaardig. Hij was al los leek t.Helemaal als je bedenkt dat hij redelijk veel rode kaarten geeft gepakt de laatste twee seizoenen bijelkaar gerekend.
Dit is t resultaat van teveel de scheidsrechters hier de vrije hand te geven. Er moet veel consequenter gefloten worden tuurlijk is een vergelijkbaar vergrijp niet exact t zelfde. Maar in deze zijn t beide zwaaiende bewegingen. Moet beide bestraft worden. 3 games is wel overdreven zeg

19 februari 2018 om 17:09

Ze worden allebei vastgehouden en rukken zich allebei los. Exact hetzelfde scenario, allebei geen rode kaart.

19 februari 2018 om 17:12

In mijn ogen is die van lozano wel iets erger, aangezien de arm/hand van lozano op een voor hem onnatuurlijke hoogte zat, waardoor het meer schijnbaar lijkt dat er wel degelijk (een beetje) opzet in het spel was. Maar het kan natuurlijk ook door mijn clubvoorkeur komen dat ik hier op deze manier naar kijk. Neemt niet weg dat er in Nederland vrij inconsequent gefloten wordt.

19 februari 2018 om 17:15

Woudenberg houdt m vast. Lozano draait naar de bal toe is als zga los maar haalt t arm door daar achter waar hij al vrij is. Als je je losrukt.. ruk je aan t gedeelte waar je evt vastgehouden wordt. Dat was aan zn linkerzijde.
Met rechts zou je dan naar voren moeten swingen voor een voorwaartse beweging naar de bal toe. Want daar is hij los.. Maar ipv haalt hij uit naar achter. Of jij die kerel nou mist, aait , of volledig raakt is niet relevant. Hij wil m juist wél raken lijkt t dan.. ook in de ogen van Higler. Wat sowieso een pannenkoek van een scheids is hoor. Huntelaar. Of hij nou vastgehouden wordt of niet, maakt ook een zwaai. In die trent zou hij dan ook rood kunnen en of moeten krijgen. Kijk nog maarf es goed.. die arm gaat onnodig die kant daar waar hij al los is..en een voorwaartse beweging zou moeten maken

19 februari 2018 om 17:27

Elleboog op het gezicht? Hou toch op man. Even googelen naar de foto en je ziet de onderarm van Huntelaar op het gezicht van de Pec speler, de arm was min op meer even hoog als de schouder van Huntelaar. Kijk dan foto van Lozano en zie dan hoe hoog zijn arm is gestoken op het moment dat hij de Heereveen speler in zijngezicht raakt. Bovendien zie je een soort van afzet bij Lozano op het moment dat hij de arm naar achter zwaait.

19 februari 2018 om 17:34

Van polen stond er anders redelijk normaal bij en zei ook dat het meeviel. Huntalaar en lozano werden beide vast gehouden dus daar zit ool geen verschil in. Het is wel in beide gevallen gewoon een rode kaart maar dat bepaald de scheids zelf. You win some you lose some.

20 februari 2018 om 08:09

Verschil is dat de slaande beweging van Lozano een stuk harder was en dat je duidelijk ziet dat hij kracht bijzet halverwege.
Hunterlaar zijn slaande beweging was puur bedoeld om van Polen van hem af te duwen.
Daarom heeft Woudenberg een dikke lip en van Polen niks.
Daarom heeft Lozano rood en Huntelaar niet. Gewoon goed beoordeeld dit.

19 februari 2018 om 16:42

Blijven we daarop doorgaan? Het is beoordeeld. Laat het rusten en ga door met leven.

19 februari 2018 om 16:46

@kyle66

Laat het rusten? Onze beste speler wordt voor 3 wedstrijden onterecht geschorst terwijl een speler van de grote concurrent wel daadwerkelijk een ernstige overtreding maakt en wegkomt met niks.

Het moet eens afgelopen zijn met dat rare gedoe van de Knvb.

Ik heb het voorval van Lozano wel 10 teruggekeken en ondanks het feit dat hij met zijn hand het gezicht van de tegenstander raakt maakt hij niet met opzet een slaande beweging, hij wordt hij hard aan zijn shirt getrokken en wil zich losrukken Daar zou juist een kaart voor gegeven moeten worden en niet voor het losrukken van een feitelijke overtreding.

19 februari 2018 om 16:46

Het was gister en dezelfde speelronde. Hoezo doorgaan?

19 februari 2018 om 16:50

Vindt het ook teveel maar ik denk maar das mijn mening dat Lozano een elleboog gaf en hij echt zijn gezicht gericht had dus bewust dit deed en huntelaar juist niet maar neemt niet weg dat 3 wedstrijden teveel is

19 februari 2018 om 16:54

Ik vind het oprecht apart dat mensen dit zo kunnen zeggen.

In de herhaling van Lozano zie je dat hij heen en weer beweegt om zich los te wrikken van Woudenberg en volledig oog heeft op de bal. Die heeft dus nooit kunnen zien waar het gezicht zat van Woudenberg. Je ziet ook dat zijn elleboog niet in een hoek van 90 graden zit, als je bewust een elleboog geeft moet je hem zo sterk mogelijk kunnen maken.


Bij Huntelaar daarintegen zie je dat Huntelaar zijn armen al non/l-stop teen het lichaam van z'n opponent aan heeft zitten. Die weet dus dondersgoed waar het hoofd van de PEC speler zit en maakt een duidelijk keiharde beweging naar achter.


Ik snap dat van beiden kanten iets te zien is. Maar als je oprecht naar de beelden kijkt is het belachelijk dat mensen durven beweren dat Huntelaar geen gerichte elleboog gaf en al helemaal dat Lozano dit wel deed.

19 februari 2018 om 16:58

Panerai, jouw reactie hierboven mbt tot 7 wedstrijden geeft al aan hoe gekleurd je over deze zaak bent. Volgens jou aait Lozano Woudenberg. Wel, dan hoop ik dat hij zijn vriendin nooit aait, want dan zal ze vaak met een dikke lip rondlopen.

Daarnaast heb ik het over loslaten mbt het niet vervolgen van Huntelaar. Heb je Ajax zo horen jammeren en dreinen toen Gothler enkel geel kreeg en geen rood?

19 februari 2018 om 16:58

zet je psv bril af en bekijk het nog een keer, elleboog is gewoon schorsen, al ben ik het eens dat huntelaar ook rood had kunnen krijgen, al is dit door de scheidsrechter beoordeeld als geen slaande beweging. Kous is af en move on.

Eens dat 3 wedstrijden teveel is, 1 met de 1 voorwaardelijke was genoeg, dus 2 wedstrijden was logisch geweest.

19 februari 2018 om 17:04

@frees

Ik ben blij dat het het met me eens bent, Lozano gaf namelijk geen elleboog, hij raakte Woudenberg met zijn open hand in het gezicht tijdens een poging zich los te trekken.

Huntelaar daarintegen...

19 februari 2018 om 17:14

@panerai: doe eens normaal man. Ik heb je niet gehoord over de vele onterechte beslissingen dit seizoen die allemaal in het voordeel van PSV waren. Nu hebben jullie 1x 'pech' (terwijl ik het niet eens pech vind, het was gewoon een rode kaart) en de hele Knvb kan er niets van en meet met 2 maten.

Wat meer objectiviteit zou je sieren zeg.ik zou nog eens kijken naar het voorval met Lozano. Zijn arm waarmee hij slaat was helemaal vrij. Hij kiest er zelf voor om met die vrije arm naar achteren te slaan. Dat is gewoon een domme move. Huntelaar 'slaat' zijn tegenstander met zijn arm die al wordt vastgehouden. Daarmee vind ik de actie juist minder erg dan die van Lozano, maar zou inderdaad ook met rood bestraft kunnen worden. Dat is nu alleen niet gebeurd.

En als je vindt dat Lozano vrijgesproken zou moeten worden omdat de eerste overtreding op hem werd gemaakt, zou dat ook voor Huntelaar gelden. Check de beelden nog maar eens 10x, maar dan met je bril op!

19 februari 2018 om 17:25

Oh wat een zielige reactie dit zeg.
Huntelaat deed precies hetzelfde. Dat hij geen rood krijgt is gewoon terecht evenals dat lozano geen rood had moeten krijgen.
Maar je kan niet ontkennen dat ze allebij slaan.
En ze raken de tegenstander ook nog.
Ajax geluk psv pech. Meer is het niet.

19 februari 2018 om 17:36

Puur om t feit dat zn tegenstander Woudenberg achter m staat. Hij , áls hij al vastgehouden wordt dat aan de linkerflank zou moeten zijn.
Maar dan juist, zwaait hij met zn RECHTER arm naar achteren. Daar waar hij geneens vast zat. Om dan te zeggen dat hij zich lostrukte is raar want als ie achter je staat..ruk je naar voren.. en dan zwaai je niet ver naar achter.

19 februari 2018 om 18:10

Zou Toch nog eens goed kijken. Je blijft t zeggen. Maakt t feit niet anders dat hij onnodig doorgaat met zn arm waar hij Nota bene al los is.

19 februari 2018 om 16:44

Zo schrijven de regels het nu eenmaal (helaas) voor. Het is al beoordeeld door de scheidsrechter en daardoor niet meer mogelijk hem erop te vervolgen. Hoop dat ze die regel snel afstraffen, want het blijkt toch altijd maar weer dat sommige rode kaart waardige overtredingen gemist worden, ondanks dat de scheids het vanuit zijn positie beoordeelde.

Als hij maar geschorst is tegen Feyenoord, vind ik het best

19 februari 2018 om 16:52

Mauro zal wel op zijn positie gaan spelen. Maar Cocu kennende zal hij 532 gaan spelen in De Kuip met waarschijnlijk Luckasen.

19 februari 2018 om 17:45

Niet pereiro?

Tuurlijk niet anders kan hij niet meedoen tegen feyenoord

Hou toch op.. 3 wedstrijden? Zwaar overdreven in mijn ogen

19 februari 2018 om 19:44

Nope, twee en omzetting van zijn nog openstaande voorwaardelijke straf.

Desondanks ik het geen rood vind kan ik wel met 1 wedstrijd leven. 3 vind ik toch echt te ver gaan !

19 februari 2018 om 17:37

Direct rood is gewoon 2 wedstrijden..hij krijgt dus de minimale straf.

19 februari 2018 om 17:48

Malasia krijgt ook maar 1 duel toch voor zn rode kaart tegen Vitesse. Dus niet de minimale straf

19 februari 2018 om 18:05

Maar dat was niet voor gemeen spel. Dat was een doorgebroken speler onderuit halen. Lozano doet iets waarvan je zou kunnen zeggen dat het gevaarlijk is voor de tegenstander. Dan is de minimale straf twee wedstrijden voor zover ik weet.

Zoiets was wel te verwachten. Zijn voorwaardelijke schorsing die hij nog had staan zit in de strafmaat van 3 wedstrijden. Feyenoord-uit, Utrecht-thuis en Willem-uit zullen lastig worden zonder Chucky. Hopen dan Van Ginkel er weer bij is zondag. We hebben 4 spelers die ons onderscheiden van het 'AZ-niveau' (zoet, Arias, Van Ginkel en Lozano), vallen daar twee van weg dan wordt het een lastig verhaal.

En terecht, als die duidelijke en veel hardere elleboog van Huntelaar slechts geel oplevert en er vervolgens niks meegedaan wordt moet deze al helemaal geseponeerd worden.

19 februari 2018 om 16:40

Sterker nog, de actie van Huntelaar werd niet eens beoordeeld met een gele kaart. Een belachelijke eis van de aanklager.

19 februari 2018 om 16:42

Oh ik dacht van wel..

19 februari 2018 om 16:56

Helaas niet. Blom heeft het alleen 'Beoordeeld' volgens het verslag. Wat betekend dat hij het in de wedstrijd heeft gezien maar bewust niks mee gedaan heeft

19 februari 2018 om 18:53

Toch vraag ik me dan af, heeft blom de slaande beweging beoordeeld? Zou krom zijn dat daar bij blom alleen de overtreding tegen op staat en bij higler direct rood..

19 februari 2018 om 19:16

Kramer is zo wel ooit gepakt op tv-beelden. Maakte een overtreding op Cillessen (toen Ajax) en dat werd fout beoordeeld door de scheids. Achteraf werd Kramer alsnog geschorst omdat de elleboogstoot niet gezien zou zijn... Lekker eerlijk allemaal...

19 februari 2018 om 17:01

Joh zo werkt het toch niet, dat weet jij ook. Je kunt nu wel een heel topic spammen met dit soort kinderachtige reacties en vinden dat Huntelaar wel 6 wedstrijden schorsing had moeten hebben en weet ik het allemaal, maar zo gaat het niet.

Ik had dit voorstel wel verwacht en ook voorspeld in het vorige topic, zeker met de voorwaardelijke straf van Lozano die nog open stond. Dit is zijn 6e rode kaart waarvan 5 direct in 2 jaar professioneel voetbal in clubverband. Als aanvaller. Zou je daar niet eens op focussen?

19 februari 2018 om 17:20

Ik kan niet spreken over de kaarten in Mexico (jij ook niet). Lekker scorebord journalistiek om dan die mee te nemen. De 2 rode kaarten van Lozano in Nederland waren allebei als discutabel bestempeld door de analisten bij FOX. De eerste gleed Lozano weg waardoor hij ongelukkig tegen de stervende zwaan Dumfries aan gleed en deze vinden de meeste analisten ook gewoon geen rode kaart. Zelfs Higler heeft aangegeven te twijfelen aan de rode kaart.

19 februari 2018 om 17:23

Excuses Higler heeft aangegeven dat hij de twijfels over deze rode kaart kan begrijpen. Hieruit haal ik dat hij niet zo zeker van zijn zaak is, anders had hij wel gezegd dat het zonder twijfel een rode kaart was.

19 februari 2018 om 17:30

Nee, Higler heeft gezegd dat hij een opname heeft gezien vanuit een bepaalde hoek waardoor hij de twijfels kan begrijpen. Maar, zo voegde hij eraan toe, vanuit de hoek waaruit hij het zag, was het slaan.

19 februari 2018 om 19:47

En dat was het ook overduidelijk. Er is helemaal niets mis met deze rode kaart en de strafeis van twee wedstrijden. Huntelaar mazzelt, omdat het anders beoordeeld is.

19 februari 2018 om 17:36

Die van Huntelaar was veel minder erg. Lozano was al los en moest veel verder naar achter slaan om zijn tegenstander te raken. Huntelaar daarentegen is vol in duel en wordt half gekeeld door Van Polen. Dat is echt los maken, niet zoals Chucky die even wraak neemt nadat hij al los is.

19 februari 2018 om 18:58

Vind ze allebei vergelijkbaar want ik denk dat zowel Huntelaar als Lozano de overtreding mee had moeten krijgen
Ik denk ovrigens ook dat doordat hij m loslaat hij verder doorzwiept met z’n arm

Terecht dat PSV hier niet mee akkoord gaat. Wat een belachelijke eis van de aanklager. Deze actie was niet eens een rode kaart waard, laat staan maarliefst drie wedstrijden.

19 februari 2018 om 16:44

Ik snap met alle goodwill van de wereld niet dat je dit geen rood vindt. Hij maakt een SLAANDE beweging. Dat is rood.

19 februari 2018 om 16:53

Als je het incident niet hebt gezien kun je beter niet reageren. Lozano wordt aan zijn shirt getrokken en probeert zich los te trekken. Dat hij die Heerenveen-verdediger in zijn gezocht raakt is gewoon ongelukkig. Als je bijvoorbeeld kijkt naar wat Huntelaar deed is dat veel erger. Hij wist waar zijn directe tegenstander was en maakte een slaande beweging richting zijn gezicht waarbij hij ook nog eens zijn elleboog gebruikte. Zet alsjeblieft je Ajax-bril af, DR.Mario.

19 februari 2018 om 17:03

Haha, ja. Laren we iemand met een andere mening gelijk berichten van het beoordelen van de situatie zonder het gezien te hebben. Troost je. Ik heb hem meermaals gezien zelfs.

Hij wordt vast gehouden, probeert zich los te rukken en neemt daarbij het risich de tegenstander te raken met een slaande beweging. Dat gebeurt dus ook. Schorsing in mijn ogen.

19 februari 2018 om 18:10

Haha Kerzoep. Als je de namen Lozano en Huntelaar omwisselt blijft het verhaal nog steeds staan. Beide spelers waren er klaar mee dat ze werden vastgehouden. Huntelaar werd nog vastgehouden. Lozano was met los. Dan is het echt ongelukkig ja dat je iemand op zijn gezicht raakt als je met je arm naar achteren zwaait. Normaal zit iemand zijn knieschijf daar namelijk. Beide spelers wisten precies wat ze deden. Op meerdere beelden lijkt dat van Lozano mee te vallen, maar op 1 beeld zie je dat hij hem wel echt vol in zijn gezicht raakt. En als je die zwaai naar achter maakt dan is dit het risico. Huntelaar zwaait ook naar achter en had ook rood kunnen hebben. Beide situaties zijn volgens de regels rood, maar vaak laten scheidsrechters het gaan. En aangezien het volgens de regels nu eenmaal zo werkt dat Huntelaar niet meer geschorst kan worden, komt hij ermee weg. En Lozano niet.

19 februari 2018 om 19:52

Het grote verschil, Lozano was allang los en neemt wraak, raakt de tegenstander, 100% rood. Huntelaar maakt zich in het duel los met een slaande beweging (geen wraak, maar hevig verzet), maar mist de tegenstander. Kijk maar goed naar de beelden. Kun je ook rood voor geven. Niet gebeurd omdat de scheidsrechter dit als niets heeft beoordeeld.

Ik neem aan dat dit inclusief de voorwaardelijke straf is? Anders wel wat overdreven. 2 wedstrijden pkus 1 voorwaardelijk was beter geweest denk ik.

19 februari 2018 om 16:43

Ja, dit is 2 wedstrijden plus de voorwaardelijke straf.

19 februari 2018 om 16:49

Ja precies. Dat is wat veel. 1+1 voorwaardelijk lijkt mij het meest gangbaar.

Ongelooflijk, 3 wedstrijden!!! Wat een belachelijk voorstel. 1 wedstrijd was nog wel logisch geweest maar 3 wedstrijden slaat echt alles.

19 februari 2018 om 19:53

Nee rubentje, twee wedstrijden. De derde is omdat hij recidivist is.

20 februari 2018 om 12:14

Voor de overtreding zelf is 1 wedstrijd voldoende. Ik snap dat hij nog een voorwaardelijke straf heeft en dat hij die daarom uit moet zitten. Zelfs dan had ik misschien gezegd dat hij maar een wedstrijd verdiende, en dan alleen die voorwaardelijke. Belachelijke beslissing nog steeds.

Belachelijk, 3 wedstrijden voor zo'n vergrijp.

Huntelaar komt weg met niks, Bilal krijgt nog minder voor een vliegende kamikaze tackel, wat een lachertje die Knvb.

Drie is dan echt te veel. Geef drie wedstrijden voor andere dinfen zoals overdreven harde tackles . En kunnen ze ajb schrappen dat ze overtredingen niet meer achteraf kunnen beoordelen als t al een x beoordeeld is in de wedstrijd. Wat een rare regel js dat. Dat zou nu ongunstig uitpakken voor Ajax, maar vaak ook gunstig.

Het was voor zowel Huntelaar als lozano een rode kaart, slaande bewegingen moet je niet in het spel willen hebben. Huntelaar had ook rood moet krijgen ookal ben ik voor Ajax.

Uiteraard vecht PSV dit aan. Nu zal de zaak wel achter het weekend worden geplaatst, waardoor hij tegen Feyenoord mee zou kunnen doen. Vond het sowieso al geen rood, dus waarom de KNVB hem niet vrij spreekt is mij een raadsel .

19 februari 2018 om 16:54

Denk je dat ze meer dan 5 dagen nodig hebben? Vond het ook geen rood trouwens, net als Huntelaar. Maar beide overtredingen zijn beoordeeld, Huntelaar met een vrije trap tegen, Lozano met vrijde trap en rood. Denk dat 1 wedstrijd, plus de voorwaardelijke, dus 2 wedstrijden schorsing minimale straf zal worden.

19 februari 2018 om 16:57

Nee zo werkt het niet. Zo'n zaak wordt alleen eventueel over het weekend heen getild als het bijvoorbeeld een tweede gele kaart is. Bij een directe rode kaart blijft de schorsing voor de eerstvolgende wedstrijd altijd staan, tenzij hij nu vrijgesproken wordt.

19 februari 2018 om 17:25

En hoe zit dat als PSV nogmaals in beroep gaat straks? Dan zou hij toch mee kunnen doen tegen Feyenoord? Of is die kans 0.0?

19 februari 2018 om 17:32

Nee, bij een rode kaart word je automatisch geschorst voor de volgende wedstrijd. Tenzij de kaart wordt geseponeerd.

19 februari 2018 om 19:29

Nee de kans dat hij meedoet tegen Feyenoord is, mits hij donderdag/vrijdag wordt vrijgesproken inderdaad 0,0 procent. Bij een directe rode kaart ben je sowieso geschorst.

Denk dat 1 wedstrijd ook wel voldoende was geweest als je dit alsnog beschouwd als rood.

Twee wedstrijden plus de voorwaardelijke die nog stond. Het was een duidelijke, onnodige slaande beweging. Logische rode kaart.

Dat mensen hier het moment van Huntelaar aanhalen verandert daar niks aan. Misschien had Huntelaar ook een schorsing moeten krijgen (als het niet al beoordeeld was), dat betekent niet dat Lozano geen schorsing verdient.

19 februari 2018 om 16:46

Natuurlijk helpt het niet, maar ik denk dat de meeste hier wel inzien dat het raar is dat je 2 verschillende straffen kent.
Waarom ziet de scheidsrechter bij Ajax wel de overtreding maar beoordeeld deze alleen met een vrije trap, en waarom ziet een scheidsrechter bij PSV een overtreding in dezelfde categorie als rood?

19 februari 2018 om 16:50

Tja, ga alle wedstrijden eens terug kijken en je hebt zo 25 van dit soort voorbeelden. Wel of niet hinderlijk buitenspel, wel of geen geel, wel of geen voordeelregel, wel of geen rood, wel of geen opzettelijke terugspeelbal etc etc etc etc.

Met jury/scheidsrechterssporten heb je nou eenmaal altijd een interpretatie. En dat kun je ook niet dichttimmeren.

19 februari 2018 om 16:58

Ben ik helemaal met je eens Wanny.

Wat ik daarom vreemd vind, is dat de Knvb wel een 'onterechte' rode kaart kan seponeren. -- M.a.w. dan kunnen ze een foutieve beslissing van de scheids terugdraaien.

Anderzijds, als de scheids iets beoordeeld; maar te licht, (dus een overtreding waar je volgens het boekje rood voor moet geven, maar het afdoet met een overtreding en verder niks) dan mag de Knvb dit niet achteraf aanpassen/onderzoek naar doen.

Desondanks denk ik wel dat Lozano 1 wednatuurlijk helpt het niet, maar ik denk dat de meeste hier wel inzien dat het raar is dat je 2 verschillende straffen kent.
Waarom ziet de scheidsrechter bij Ajax wel de overtreding maar beoordeeld deze alleen met een vrije trap, en waarom ziet een scheidsrechter bij PSV een overtreding in dezelfde categorie als rood?

19 februari 2018 om 20:05

Zolang het geen robots zijn zullen scheidsrechters dingen altijd verschillend beoordelen. Ten eerste omdat het in split second beslist wordt ten tweede omdat ze dingen anders zien of de regels net wat anders wegen.

Kreeg matav ook geen 3 wedstrijden? Opmerkelijk dat ze dit net zo erg vinden....

19 februari 2018 om 16:46

Matavz kreeg er 5 volgens mij

19 februari 2018 om 16:46

4 toch?

19 februari 2018 om 16:46

Neen. 5, waarvan 1 voorwaardelijk.

19 februari 2018 om 16:50

Nee, natuurlijk niet. Die kreeg 5 waarvan 1 voorwaardelijk. Lozano had nog een voorwaardelijke straf staan, anders waren het twee wedstrijden geweest. De openbaar aanklager (als het al dezelfde is als bij Matavz..) vindt deze 'elleboog' dus twee keer zo erg.

19 februari 2018 om 17:17

Ik ben niet degene die de vergelijking met Matavz maakt. Ik weet ook niet wat de ABV als tenlastelegging heeft opgeschreven. Het was inderdaad een slaande beweging, al raakt hij Woudenberg wel met de elleboog op de lip.

Rode kaart was terecht, drie wedstrijden schorsen niet

19 februari 2018 om 19:59

Vandaar dat er opknapt twee krijgt voorgesteld.

Ik neem aan dat Blom ook terug gezet wordt naar de Jupiler league. 2 wedstrijden net als Lozano

Bijna iedereen zegt altijd: ja de scheidsrechter heeft altijd iedereen over 34 wedstrijden even veel mee en tegen en dat het over heel het seizoen gelijk wordt getrokken. Ik geloof daar eerlijk gezegd niet meer zo in, de publieke opinie speelt ook een hele belangrijke rol. Bijv leicester in hun kampioensjaar, daar zijn toch een partij veel beslissingen in het voordeel van leicester genomen, omdat iedereen leicester het gunt, durven de scheidsrechters daar niet zomaar tegen in te gaan. Zelfde geldt in mindere mate voor feyenoord, die hebben vorig jaar volgens mij de 2e seizoenshelft helemaal niks discutabels tegen gehad. En in dit geval is de publieke opinie heel erg voor ajax en ik denk toch dat dit de scheidsrechters beinvloed.

19 februari 2018 om 20:08

Als de publieke opinie meeweegt zou Ajax geen voordeel krijgen hoor. Het gaat dan vaker om underdogs zoals inderdaad Leicester of Twente, toen schreeuwde iedereen moord en brand met tukker aan hoofd van de Knvb. Voor PSV of Ajax zal dit geen verschil maken, zijn beide gewoon grote clubs. Over het algemeen hebben mensen juist minder met Ajax omdat we zogenaamd arrogant zijn.

2 wedstrijden voor slaan in het gezicht is niet echt overdreven. 1 wedstrijd voor 2x geel en 2 voor een niet heel ernstige rode kaart.

Als ie hem als een bokser neer had gehoekt, waren het wel wat meer wedstrijdjes geweest.

19 februari 2018 om 16:47

Daarnaast had Lozano nog een openstaande straf en is hij een recidivist als je kijkt naar zijn verleden.

Ik ben niet heel goed in die precieze regeltjes en er zal altijd wel een vorm van persoonlijke beoordeling aan te pas komen. Maar is het niet zo dat een slaande beweging altijd rood is en dat in deze instantie Huntelaar en Lozano allebei rood verdienden? Als je de regel heel precies op volgt of heb ik dat verkeerd?

Als hij daadwerkelijk 3 wedstrijden aan z'n broek krijgt (wat ik overigens ook zwaar overdreven vind, want het was een erg discutabele, zwaar beoordeelde rode kaart), ben ik erg benieuwd wat voor vorm PSV kan vasthouden de komende weken (al dan niet met een 'fitte' v. Ginkel).

Dit zou wel eens een cruciale periode kunnen worden voor het kampioenschap! Als je tegen Feyenoord zowel Lozano als v. Ginkel mist en vervolgens tegen Utrecht en Willem II aanvallend Lozano nog steeds, moeten er andere spelers opstaan.

Ben benieuwd of dit na de komende 3 speelrondes (veel) punten heeft gekost..

Hij krijgt dus 2 wedstrijden en de voorwaardelijke komt daarbij. Ik had het als PSV zijnde direct geaccepteerd. Is duidelijk rood, dus zou mij niks verbazen als het 3 + 1 gaat worden.

19 februari 2018 om 16:57

@jeroen apart en raar ook dat er twijfel bestaat bij analisten, scheidsrechters, collega spelers van psv maar ook andere clubs over of het nu echt wel rood is. Maar omdat jij het duidelijk rood vind geloof ik het wel van jou hoor

19 februari 2018 om 20:01

Gisteren bij studio voetbal was men anders erg duidelijk. Rode kaart.

Terechte schorsing wetende dat er nog een voorwaardelijke open stond. Al kan ik mij voorstellen dat ze er in Eindhoven niet blij mee zijn, wetende wat Huntelaar gedaan heeft die vrijuit gaat omdat het al beoordeeld is.

19 februari 2018 om 17:01

Helemaal niet terecht. Dit was ten eerste geen rood en ten tweede is 2 wedstrijden zwaar overdreven. Als je hem dan schorst schors hem 1 wedstrijd.

19 februari 2018 om 20:03

Leg uit waarom een slaande beweging na een duel geen rood zou moeten zijn en waarom rood ivm twee maal geel net zo zwaar gestraft zou moeten worden als direct rood?

19 februari 2018 om 20:27

Pus het feit dat hij al een voorwaardelijke straf hed staan hè, die wordt er nu bij opgeteld. Zo werkt een voorwaardelijje straf nou eenmaal. Rood vanwege gemeen spel is 2, plus 1 voorwaardelijk maakt 3. Dus minimale straf voor het vergrijp!

19 februari 2018 om 20:52

Omdat de speler zich aanstelt en er niet veel aan de hand was daarbij kwam nog is kijken dat het niet hard was. Ook is dit iets wat je elk weekend wel ziet in het voetbal dat een speler zichzelf aanstelt na een hand in zijn gezicht of wat dan ook en dat wordt haast nooit bestraft ook niet na tv beelden. En waarom rood niet even zwaar mag wegen als twee maal geel heb ik nog nooit gehoord. Dus leg even uit hoe jij erbij komt dat je met een directe rode kaart altijd meer dan 1 wedstrijd moet krijgen? Er is gewoon niet veel aan de hand dus je kan dit prima afdoen met 1 wedstrijd schorsing en daar bovenop komt dan natuurlijk nog wel die voorwaardelijke straf.

Vind niemand het een onhandige actie van Lozano? Zwaait bijna 1 meter met een bijna gestrekte arm van onder zijn lichaam tot ongeveer 30 cm boven zijn hoofd tegen het hoofd van de tegenstander aan! Bij Hunterlaar kun je hem ook idd geven maar dit nodigd wel heel erg uit om rood te geven! Ik vind het allemaal wel een op hef van jewelste, waar was iedereen toen Ayoup bewust vol op het achterhoofd van Tagliafico begon te timmeren? Of een Hooiveld die 2x rood had moeten hebben en er mee weg kwam? Maar die arme Lozano heeft nu rood en psv loopt nu punten mis ohhhh wat is Ajax weer gematst! We moeten eens kappen met dat gezeur! Nu heeft PSV een keer pech ja, het had ook andersom geweest kunnen wezen, het is frustrerend maar we blijven uiteindelijk mensen!!!

19 februari 2018 om 17:27

Zit niet zo te zeuren.
Je hebt vorige week nog nota bene een penalty cadeau gekregen bij een 1-1 stand. Overigens de tweede penalty die Gozeboyuk dit seizoen cadeau heeft gedaan aan Ajax en dan ga je een onterechte rode kaart waar je meer dan een helft met een man minder speelt vergelijken met niet gegeven kaarten en waarbij het gevolg gewoon 11 tegen 11 is. Hoe haal je het in je hoofd.
Overigens kan je Huntelaar er elke wedstrijd wel afsturen. Die loopt elke wedstrijd te zwaaien met zijn armen en smerige taferelen uit te halen. Hij had in de kuip al 6 keer van het veld gestuurd kunnen worden.

Het erge aan de rode kaart van Lozano is dat de vorige rode kaart ook onterecht was en dat hij nu dubbel hard benadeeld wordt en PSV.
Hij mist waarschijnlijk dus in totaal bij elkaar 5 wedstrijden inclusief de twee wedstrijden van het begin van het seizoen.
Dat ga jij lopen vergelijken met een Hooiveld die geen tweede gele kaart gekregen heeft. Soms vraag ik me echt af waar het verstand is gebleven.
Tel daarbij op hoeveel penalties PSV onterecht tegen heeft gekregen.

19 februari 2018 om 18:07

Wow dude, heb net nog even voor de zekerheid die overtreding opgezocht. Maar inkomen met gestrekt been is weldegelijk rood hoor!!! Hij raakt hem niet maar als hem raakt dan kan het einde carrière zijn en daar staat hier en in elke andere competitie gewoon rood voor! Mee eens btw dat Ajax tegen Utrecht een makkelijk gegeven penalty mee kreeg, uit bij Willem ll kregen we dan ook een goedkope penal tegen bij een 0-0 stand! Weet alleen niet welke penalty hij nog meer onterecht heeft gegeven? Kan zijn hoor maar weet het niet precies.

19 februari 2018 om 18:15

Ow jah ps, Hooiveld had een directe rode kaart moeten hebben in de 1e helft voor het inkomen met gestrekt been op Kluivert en had er daarna dus nog een x afgestuurd moeten voor het te laat inkomen, maar misschien is het verstandig om zelf nog ff een samenvatting op te zoeken! En je mag best je mening geven maar doe dat A.U.B met een beetje respect! Hoe haal je het in je hoofd of wat een verstand, Dat soort termen heb je echt niet nodig om je mening kenbaar te maken RESPECT!

Dan ben je als psv gewoon dom door zo snel reactie te geven of zie ik het verkeerd? Hadden ze beter kunnen wachten met reageren tot woensdag laat in de middag. Had de knvb het niet meer voor elkaar gekregen alles op poten te zetten voor het weekend of in ieder geval geen uitspraak meer kunnen doen.

Want ik neem aan je Lozano dan niet op voorhand een wedstrijd kan schorsen alvast voor die zondag? Stel psv wint.. zou Lozano dan een wedstrijd terug krijgen??? 😂😂😂

19 februari 2018 om 17:06

Nee, want bij een rode kaart word je automatisch geschorst voor de volgende wedstrijd. Dat gebeurt alleen niet bij seponeren.

Huntelaar en Lozano maken exact dezelfde overtreding. Huntelaar krijgt niets, Lozano krijgt (inclusief de tweede helft tegen Heerenveen) 3 1/2 wedstrijd. En dat alleen maar omdat Huntelaar "al beoordeeld" is door Blom tijdens de wedstrijd? Ja, de groeten...

Dan neem ik aan dat Blom nu flink op z'n flikker krijgt van de Knvb? Die heeft immers alleen een vrije trap gegeven voor een overtreding waar hij blijkbaar een dikke vette rode kaart voor had moeten geven.

19 februari 2018 om 17:00

Nee, hij had een pingel moeten geven, KJH werd ongeveer uitgekleed. Maak niet zo'n drama, ik heb niemand gehoord toen Ado, az, psv, utrecht en twente voor rust met 10 hadden moeten staan tegen Ajax.

19 februari 2018 om 17:04

@jaapvan leuk rijtje van ajax maar doe niet net alsof dit de eerste x voor Psv. Kan ik ook wel een rijtje van maken.

19 februari 2018 om 17:07

Heeft iedereen ook zo spastisch gereageerd toen Gothler enkel geel kreeg ipv rood?

19 februari 2018 om 17:14

Je haalt nu dingen door elkaar
bij Gortler ging het om de aard van de overtreding (het was wel rood, overigens)
in deze casus gaat het om consequentie (gelijke situatie gelijk bestraffen)

19 februari 2018 om 17:25

Nee, het gaat om het toepassen van de regel dat als iets is beoordeeld door de scheidsrechter, het naderhand niet meer beoordeeld mag worden.

19 februari 2018 om 19:31

Ook na het geven van een penalty kun je nog rood geven voor een situatie die daarop volgt

19 februari 2018 om 20:08

Nee, dat kan alleen bij zeer ernstig gemeen spel (Matavs bijvoorbeeld), de eerste overtreding telt namelijk.

19 februari 2018 om 20:23

Dat betwist ik niet. Maar Ajax zou alsnog hebben gescoord en gelet op het spelbeeld zou dat ook te verwachten zijn.

19 februari 2018 om 21:50

het toepassen van tuchtcommissie/aanklagerregels is pas aan de orde als eerst
op het veld naar de spelregels gekeken is -
en daar gaat mijn reactie over

19 februari 2018 om 17:10

Ik mis een beetje de verontwaardiging dat het er maar 3 zijn. Matavz kreeg met een leeg strafblad voor hetzelfde 5 wedstrijden...

19 februari 2018 om 17:13

Ik mag hopen dat je sarcastisch bent. Want als jij dit hetzelfde vergrijp vind ben je niet goed wijs.

19 februari 2018 om 17:21

Het was exact hetzelfde, een elleboog. Als je de uitleg van de aanklager leest zie je zelfs dat ook de aanklacht letterlijk hetzelfde is...

19 februari 2018 om 17:26

Totaal niet hetzelfde. Matavz was niet eens in duel met deze speler en dit was overduidelijk in een duel. Daarnaast was het van Matavz met zijn elleboog en dat was dit niet. Dat er dan hetzelfde op het formuliertje staat prima maar dit is overduidelijk veel erger.

19 februari 2018 om 17:30

Matavz rukte zich los, noem jij dat geen duel? Het enige verschil is dat er geen bal in de buurt was bij Matavz. Aan de andere kant heeft Lozano nog een voorwaardelijke straf. Dan kom ik als jurist onder de streep gewoon op hetzelfde uit...

19 februari 2018 om 18:09

Dat meen je toch niet yatsemata? Die van Matavz was duidelijk veel zwaarder. Hij raakte Dumfries vol in zijn gezicht met een elleboog en de intentie was ook duidelijk . Het geval van Lozano is niet helemaal vergelijkbaar vind ik.

19 februari 2018 om 18:22

Waarom is de straf afhankelijk van hoe vol iemand geraakt wordt? Al mist hij m.. tis een slaande beweging . De eerdere rode kaart tegen Heerenveen. Ging hij als een gek met twee benen vooruit de tackle in. Nou lees ik dat hij in twee jaar tijd al meer dan 5 rode kaarten heeft gepakt .. als aanvaller? Zit dus in t beestje dit gedrag.gewoon een recidivist.


#TerrorChucky

19 februari 2018 om 18:27

Geniaal, als een gek terwijl hij uitgleedt.

19 februari 2018 om 19:22

@kush Jij bent zeker de geniaalste bij Ajax.
Veltman wist zelfs de gewone naam niet van die rechtsbuiten.
Jij weet zelfs zijn bijnaam.

19 februari 2018 om 20:12

Sinds wanneer speelt Lozano rechtsbuiten? Maar los daarvan het gaat om Lozano die terecht rood kreeg en niet om een Ajacied als Veltman.

19 februari 2018 om 20:20

Was t maar waar bij Ajax.. zou ik een dikkere bankrekening hebben 😉

Hopelijk zit er iemand bij de tuchtcommissie met een PSV hart die Lozano zal vrijspreken. Niet te geloven dat Huntelaar niet geschorst wordt op basis van TV beelden.

19 februari 2018 om 17:07

Dat is de regel, Blom heeft het beoordeelt in de wedstrijd, klaar...

19 februari 2018 om 17:09

En Matavz 5 wedstrijden voor hetzelfde?

19 februari 2018 om 20:13

Totaal niet hetzelfde! Veel extremer natuurlijk. Lozano was rood, Huntelaar lichtrood, Matavz zat tegen paars aan!

19 februari 2018 om 20:58

Huntelaar licht rood haha.
Zet je club bril is af man.
Gewoon rood.

19 februari 2018 om 22:27

Ze waren allemaal even zwaar. Dat is ook waarom Vitesse in beroep ging, de inconsequentie van de aanklager.

3 wedstrijden? Waarom kreeg Matavz er met een volledig leeg strafblad en een minder overduidelijke elleboog wel 5?

19 februari 2018 om 17:14

Lozano met een overduidelijke elleboog?! Je hebt het niet eens gezien. Of wel?

19 februari 2018 om 17:22

Heb jij de overtreding van Matavz gezien? Als dat een elleboog is dan was dat van Lozano er zeker een...

19 februari 2018 om 17:28

Ga nog eens kijken vriend. Lozano raakt Woudenberg met zijn pols/palm. In ieder geval niet met zijn elleboog. Bij Matavz was de bal niet eens in de buurt.

19 februari 2018 om 17:29

Hahaha grapjas, vergeleken met de elleboog van Matavz was wat Lozano deed een vriendelijke aai over de bol

19 februari 2018 om 17:31

Matavz raakte hem ook niet met de elleboog...kom op zeg, zet die clubbril eens af

19 februari 2018 om 17:36

Matavz loopt naar hem toe, gaat er voorbij en plant bewust vol zijn elleboog in het gezicht, hoef ik geen clubbril voor af te zetten. Misschien moet jij een bril op doen, dan zie je het tenminste wel goed

19 februari 2018 om 19:33

Ik denk dat je de beelden niet gezien hebt gebaseerd op wat je nu zegt. Matavz liep namelijk niet naar Dumfries toe, ze stonden al naast elkaar. Vervolgens wilde Matavz weglopen en hield Dumfries vast. Matavz maakt een soort elleboog inderdaad maar raakt Dumfries nauwelijks. Die gaat echter als stervende zwaan neer en grijpt naar de kant van het gezicht waar hij nooit geraakt had kunnen worden. Dat is dus even anders dan jij hier schetst. Tel daarbij op dat Lozano een recidivist is en dan is dit verschil onbegrijpelijk.

we zijn toch zo ver met de videoref?
als je situaties tijdens de wedstrijd mag terugdraaien, kan het vast ook daarna
(ps: met ingang van volgend seizoen alle Eredivisieduels videoref)

De eerdere rode kaart en het verleden i.v.m. de rode kaarten zullen ook wel meegespeeld hebben in het bepalen van de strafmaat. Tevens maakt hij een slaande beweging terwijl hij al los was.soms zit het tegen en soms zit het mee. Is in de voetballerij ook zo. Verder heeft PSV nog niet te klagen gehad in dit competitiejaar wat scheidsrechters aangaat en dat de Knvb Ajax kampioen wil maken slaat nergens op. Gewoon zwak als je dit denkt. Nogmaals soms zit het mee en soms zit het tegen.

19 februari 2018 om 17:23

Als dat zo was had de stafeis hoger moeten zijn dan 3 wedstrijden...

19 februari 2018 om 17:39

Jullie hebben vorige week nog een penalty cadeau gekregen bij een 1-1 stand.
Wanneer hebben jullie een onterechte penalty tegengekregen dit seizoen?

19 februari 2018 om 18:11

Je krijgt allemaal penalties onterecht mee of tegen. Psv twente bij 2-2 dacht ik met Bergwijn. Sloeg nergens op.
Hendriks had er zo al tegen Zwolle ook afgemoeten al voor rust met twee keer geel. En zo zal dat bij Ajax ook echt weleens zo zijn.
T zit psv nu een keer tegen maar heeft niets met voorkeur te maken. Beslissingen blijven arbitrair helaas

19 februari 2018 om 20:14

Niets aan de hand.....? Kom op, beide rode kaarten zijn volkomen terecht!

Net als KJH was dit geen rode kaart.
Kan me voorstellen dat een scheids rood geeft maar dit is echt afhankelijk van de hoek waarin de scheids dit ziet. Maar mijn mening beide geen rood. Max geel.

Lachwekkend gewoon, een klein beetje op het randje spelen wordt je met 3 wedstrijden schorsing beloond. In Engeland wordt hier eventueel een overtreding voor gegeven. En al die Ajaxieden die lullen dat ze als Ajax zijnde vaak worden benadeeld, hebben een groot bord voor hun kop. Psv is al zo vaak benadeeld door Zeist zeker ook weer dit seizoen, waardoor dit inderdaad als competitievervalsing mag worden beschreven. Inderdaad dat zeg ik als psv'er en 90% van mijn vrienden die niet voor psv zijn. Knvb: kansloze nederlandse voetbal bond. Echt waar kansloos.

Dit is toch wel een rare discussie . Lazano slaat iemand in de nek nadat hij is vast gehouden op het middenveld. Zijn tegenstander begaat dus als eerste de overtreding! Volgens mij teld toch de eerste overtreding en niet de daarop volgende van Lazano ,dan die van Huntelaar, Hij word behoorlijk vast gehouden binnen de 16 m ,en probeerde zich los te trekken door met de arm naar achteren te drukken. Hier had zonder pardon een gele kaart voor de verdediger moeten zijn en een pingel voor Ajax. Ik vind dat beide zaken niet zijn te vergelijken met elkaar. Dat scheidsrechters heel verschillend beoordelen is slecht voor het voetbal,

Ik snap heel goed dat PSV in beroep gaat, vond het ook geen rode kaart net als het moment met Huntelaar. Voor mij als Ajax-supporter gunstig en pech als je voor PSV bent. Maargoed, als je eerlijk bent heeft het ze ook vaak genoeg mee gezeten dit jaar.

Ik snap de frustraties vansommige PSV-ers wel omdat het zulke soortgelijke situaties zijn die niet gelijk bestraft worden EN Huntelaar ook nog de winnende maakt. Aan de andere kant zijn alle conspiracy theorien wat te veel van het goede hoor, afgelopen seizoen kreeg Ajax op een cruciaal moment tegen Groningen zo´n beslissing tegen en PSV had geloof ik vorige week tegen Excelsior nog mazzel met een onterecht afgekeurde goal..verder is het gat nog 5 punten...zelfs ls PSV van Feyenoord verliest hebben ze het nog helemaal in eigen hand met Ajax rhuis op het programma zou zelfs een gelijkspel dan genoeg zijn, ik snap de frustraties over deze voorvallen dus wel maar de verdere hysterie niet..

19 februari 2018 om 18:01

Stop gewoon eens met die onzin over mazzel. Tegen Groningen uit hadden ze de meest lachwekkende penalty van het hele seizoen tegen. Over een heel seizoen heeft PSV echt niet mazzel of de scheids extreem tegen. Dat zit echt in sommige hun hoofden blijkt maar weer. Betekent niet dat je niet over een individueel moment mag klagen, want deze kaart is wel discutabel. Maar over de hele lijn streep je dat soort dingen regen elkaar weg.

19 februari 2018 om 18:22

Heb je het tegen mij? We zijn het namelijk in grote lijnen eens lijkt me.

22 februari 2018 om 12:36

Nee het was meer een algemene klaagzang. Beetje nav jouw post een soort aanvulling.

Was inderdaad niet helemaal duidelijk nu ik dit zo teruglees.

Ik houd echt van de reacties van een aantal Ajacieden hier. Vooral die die aangeven dat het bij PSV altijd meezit en nu een keer tegen. Ja PSV wordt elke wedstrijd bevoordeeld, heeft nooit een discutabele penalty tegengehad, scoort altijd in de laatste minuten en verdient nooit te winnen. Nu tevreden?

Manmanman, wat een niveau.

19 februari 2018 om 18:16

Je hebt gelijk, de psv'ers in dit topic zijn allemaal zeer correct en de ajacieden zijn allemaal subjectieve losers.

22 februari 2018 om 12:36

Dat zeg ik nergens, maar leuk dat je dat concludeert.

Tja toegeven dat scheidsrechters fouten maakt zal de Knvb nooit doen.
Daarom geven ze toch gewoon een schorsing. Ongeacht wat er gebeurd is.
Protesteren heeft nooit zin.

Competitievervalsing. Een speler van club a mag wel iemand met zijn arm in het gezicht raken en iemand van club b niet. Wordt zelfs voor drie wedstrijden geschorst.

Wat ik hier nog het meest kromme vind van alles:

1. Higler en Blom zien dezelfde overtreding.
2. Ze beoordelen deze totaal anders. Higler geeft rood, Blom alleen een vrije trap.
3. De Knvb oordeelt vervolgens dat Higler en Blom allebei juist gehandeld hebben.

Ik denk dat we nu wel kunnen concluderen dat er blijkbaar niet meer consequent gefloten hoeft te worden. Elke scheidsrechter mag z'n eigen versie van de spelregels hanteren...

19 februari 2018 om 20:21

Higler en Blom zien twee verschillende situaties, waarop ze beiden gepast reageren. Lozano en Huntelaar maken een slaande beweging. De eerste na een duel en dus wraak. De tweede in het duel waar een strafschop had moeten worden gegeven en dus in geen wraak.

Ze moeten is optreden tegen die voor overtredingen waar Lozano en Huntelaar op reageren! Dan zijn al deze discussie niet eens nodig.

Ondanks alle ophef over de kaart. Terecht of niet.

Deze wedstrijd had psv met kaart zelf nooit mogen weggeven. Ipv controleren en of de boel op slot gooien werden ballen uit angst weggepeerd. Vanaf minuut 46. Er werd niet eens, of nauwelijks wat geprobeerd. Mooie is dat áls ze t wel deden dat voor gevaar zorgden tegen maar 1!!! verdediger van Heerenveen. Hadden ze veel meer moeten doen. Je verliest deze wedstrijd niet door rood. Maar door als angsthazen te spelen.

Dus mocht t zo zijn dat je o der meer door deze verliespunten geen kampioen wordt. Moet je naar jezelf kijken. En niet vergelijken met iemand die voor een beweging geen rood kreeg. Op die manier kunnen we zoveel momenten aanwijzen als rede van t mislopen van een titel.

19 februari 2018 om 18:53

Ach ja, vooralsnog kan PSV op 92 punten eindigen als ze de resterende wedstrijden allemaal winnen. Zie ik niet gebeuren.
Met nog maximaal 9 verliespunten wordt PSV kampioen. Dan eindigen ze op 83 punten. Genoeg voor een kampioenschap. Want Ajax zal ook nog wel punten laten liggen.
Echter vindt ik wel dat alles en iedereen zo goed mogelijk gelijk beoordeeld zou moeten worden. Jammer dat dat niet gebeurt en er dubbele agenda's zijn. Ook bij de Knvb.

19 februari 2018 om 19:05

Eens, de gekozen tactiek die psv in de 2e helft gebruikte, gebruikten ze al het hele seizoen. Dit keer liep het niet goed af, kan ik nog mee leven. Dat huntelaar vervolgens geen rood krijgt en ajax die wedstrijd wint, kan ik ook nog mee leven. Maar dat vervolgens lozano 3 wedstrijden geschorst wordt, en huntelaar niet, is zo oneerlijk. En is eigenlijk niet uit te leggen.

19 februari 2018 om 19:26

Sterker nog .. het was geen tactiek.. het was achteruit hollen en wegrossen. Ben t t zeker met jullie eens dat 3 wedstrijden veel te zwaar is.

19 februari 2018 om 20:23

Daarom krijgt hij er ook maar twee en geen drie. De derde is voor recidivisme.

500% een rode kaarr. Stop daar nou eens mee. Ik snap niet dat daar nog over wordt getwijfeld. En achteraf over Huntelaar praten is ook onzin. Ik ben een Utrecht fan. Huntelaar komt er misschien goed vanaf maar Lozano moet gewoon KEIHARD gestraft worden. Wat een nonsense

De KNVB is door zijn scheidsrechters en eigen regels in een lastige situatie gebracht. Dit is volgens mij de meest oneerlijke uitspraak, buiten dat je de paar magere top wedstrijden in onze competitie verder omlaag trekt. Hopelijk leren ze er van en worden er voor volgend seizoen aanpassingen gedaan om zo een stijgende lijn in te gaan zetten.

Rood of geen rood zal de discusdie blijven, wat mij op valt is dat fox er uren over discusieerd dat lozano geen rood hoort te krijgen en voor de hunt hansje PSV inzet om op alle manieren de Hunt rood aan te praten. Het valt mij de laatste tijd wel vaker op dat alles wat er bij ajax gebeurt door de psv media machine wordt uitvetgroot.

Het zal allemaal wel volgens de regels zijn, maar dit is toch nog amper te verkopen. Bij de een lacht men het gewoon weg en de ander klets je er gewoon 3 wedstrijden langs. Alles bij elkaar een hoop gezeik wat waar je ook met een beroep weinig aan zal gaan veranderen. Tuurlijk heeft de speler in kwestie het er zelf wellicht naar gemaakt, maar heel geloofwaardig komt het allemaal niet meer over.

55 tegen 45 procent bij de poll geeft al aan dat het een erg twijfelachtige rode kaart was. Tel daarbij op dat er veel subjectieve Ajacieden ja stemmen dan houd je helemaal geen voorstanders meer over. Een schorsing van hooguit 1 wedstrijd is daarom op z'n plaats. Terwijl eigenlijk hij gewoon geseponeerd zou moeten worden.

19 februari 2018 om 18:59

En de PSV supporter is bij voorbaat objectief;-)))

19 februari 2018 om 20:25

Haha, echt hè het is gewoon lachwekkend dit soort gedachtes. Rood is terecht, schorsing evenzo. Huntelaar had meer geluk, meer is het niet.

Wat opvalt is dat heel veel PSV supporters wel de splinter bij Ajax in het oog zien, maar niet de balk in het eigen oog;-)). Accepteer toch eens dat Lozano een recidivist is op het voetbalveld. Zeven keer rood in de laatste paar jaren. En wie met droge ogen beweert dat hij voor slaan geen rood hoort te krijgen, moet snel naar de oogarts en daarnaast de regels van het voetbalspel - vooral straf na zware overtreding - maar eens nalezen. Misschien dan wakker. Al wekenlang lees ik - en hoor het gegniffel - hoe efficiã«nt en geweldig PSV op resultaat kan spelen. Deels waar, maar voor een groot gedeelte veel geluk gehad. En ja, Ajax speelt ook niet altijd goed, maar zoals gistermiddag heb ik PSV nog niet zien spelen. Zonder dat dat een garantie is voor de schaal. Maar ik heb me eindelijk eens vermaakt, en dat werd hoog tijd, want het spel van PSV is inderdaad alleen voor PSV supporters. Daar kijk je als liefhebber toch niet naar? En nu die straf accepteren en als grote jongens op naar de volgende wedstrijd...

19 februari 2018 om 19:13

nee het is niet zomaar te accepteren, door pure willekeur en onkunde van de scheidsrechters. Verliest psv 2 punten + lozano 3 wedstrijden schorsing. Waar ajax helemaal vrijuit gaat.
Het is gewoon niet eerlijk en te belangrijk voor de titelstrijd. Verder heb je gelijk in dat het spel van psv alleen voor psv supporters is, die betalen ook voor de kaartjes. Die hebben dan toch meer recht op hun "smaak of iets hoe je dat ook zegt" dan alle tv kijkers. Ja die betalen voor fox, maar dat is toch even heel wat minder en je hebt dan gelijk alle wedstrijden in nederland. Als neutrale supporter ga ik ook het liefst naar liverpool en dortmund onder bosz kijken, omdat dat dat bijna puur vermaak is. Tegelijkertijd erger ik me kapot aan hoe naief ze spelen. Net zoals ik me kapot zou ergeren, als psv een geweldig elftal zou hebben en niet naar die kwaliteiten zouden spelen.

20 februari 2018 om 10:45

Ja, Huntelaar had ook rood moeten krijgen voor zijn elleboogstoot. Wel ben ik overigens benieuwd dat als Blom het duel juist had gezien of Ajax dan ook een pingel had gekregen voor het vasthouden van Huntelaar. En of de overtreding van Huntelaar speltechnisch dan nog bestraft had kunnen worden. Ook was Blom niet alert bij het vastgrijpen van van de Beek, wat ook een penalty had moeten opleveren. Zomaar een paar feitjes. Maar die staan volledig los van de overtreding van Lozano, zaterdagavond in de wedstrijd tegen Heerenveen. Lozano heeft zichzelf en PSV tekort gedaan vanwege zijn slaan naar een tegenstander. Dus hoef je dan niet te wijzen naar wat Huntelaar op zondag nog zou gaan doen. Of dat wat Veltman ondernam tegen De Jong in de wedstrijd van Ajax - Psv. Of dat bijvoorbeeld Hendrix in de uitwedstrijd tegen PEC zijn tweede gele kaart had moeten krijgen. De strekking van deze reactie is dat elke overtreding enig in zijn soort is. Maar natuurlijk blijven arbitrage en uitspraken van de tuchtcommissie betwistbaar.

Terecht dat hij in beroep gaat, die mogelijk hebben ze dus dan kan je daar gebruik van maken. Maar buiten vind ik een schorsing op z'n plaats evenals ik dat bij hunter aar had gevonden en bij alle andere ellebogen en/of slaande bewegingen in het veld. Dat huntelaar niet verder vervolgt word heeft mijns inziens meer te maken met het gezichtsverlies vd scheidsrechter. Wees gewoon een kerel en zeg eerlijk dat je het niet hebt gezien ipv een kul smoes. Dit geeft tevens teveel ruimte om situaties in het veld te beoordelen, waardoor spelers in eenzelfde situatie verschillend behandeld worden.

Belachelijk 3 wedstrijden schorsing!! Onterechte rode kaart. PSV verliest die wedstrijd nooit meer als hij gewoon geel geeft. Maar ja de KNVB grijpt elke kans om Ajax te helpen. Dus komt goed ajax!!

Ik zal beginnen met het punt dat lozano zich te makkelijk laat forceren/uitlokken. Dat gezegd hebben is het toch een grote lacher de scheidsrechters i.s.m. de bond. Omdat lozano graag naar de grond gaat wordt die regelmatig geschopt, vastgehouden en getackeld zonder dat er gefloten wordt en dan dit er nog bij. Werkelijk te gek voor woorden 3 wedstrijden voor een vergrijp waarvan een collega-scheids het helemaal niets vond,(Huntelaar) nog geeneens geel. Ook ik vond het in beide gevallen niet veel! KNVB wees eens dapper en deponeer die rode kaart, dat is de enige juiste beslissing.

Wat een kinderachtige reacties zeg op deze topic. Maar scheidsrechters zijn de baas op het veld en beoordeelt alle overtredingen evenveel als licht of zwaar met een rode of gele kaart, als het niet nodig lijkt dan trekt hij geen kaart uit zijn zak. En speler(de dader) samen met club of zijn in eentje mag oneens of toch eens zijn met de voorstel van aanklager, dat is goed hun recht. Maar er zijn in afgelopen weekend bijna 2 dezelfde overtredingen gemaakt door Lozano in de wedstrijd PSV-Heerenveen(2-2) geleid door Higler en door Huntelaar in de wedstrijd PEC Zwolle-Ajax(0-1), geleid door Blom. En Lozano kreeg helaas wel rood van Higler en Huntelaar kreeg geen gele of rode kaart van Blom, op zich is wel verschillend van elkaar. Het blijft wel moeilijk beoordelen voor de scheidsrechters als om een soort gelijk overtreding gaat in de wedstrijd, maar als je een speler bent moet je wel geluk hebben dat je geen rode of gele kaart voor krijgt.

Ongeacht of je het rood vindt ja of nee. Als Higler gewoon goed fluit is hier natuurlijk niets aan de hand. Dan wordt er namelijk gefloten voor vasthouden van Woudenberg.

Maar misschien is dit te veel gevraagd voor iemand die Dumfries en Schaars niet eens uit elkaar kan houden.

Hoog tijd dat het scheidsrechterskorps een verplichte ogentest moet laten afnemen voor het begin van de competitie.

Ik vond de rode kaart best terecht. Wat ik niet terecht vind is dat je gewoon bent overgeleverd aan de welwillendheid van de scheidsrechter en een dag later je concurrent ziet wegkomen met een veel bewuster vergrijp. Om die reden zou ik ook lak hebben aan terecht of niet en zou ik ook beroep aantekenen. Klinkt kinderachtig, maar dat krijg je als je geen gelijke monniken gelijke kappen als credo hanteert.

Overigens, als er iemand bij PSV trouwens heiliger dan de paus is, is het wel Luuk de Jong. Vorige week nog liggen janken dat spelers in bescherming moeten worden genomen tegen buitensporig gebeuk en geschop. En dan is het in zijn nadeel en is de wereld te klein! De verontwaardiging waarmee hij Higler te woord ging... belachelijk! Dáár zou eens een journalist op moeten duiken na de wedstrijd; vraag die man eens wat-ie nu eigenlijk lult en hoe hij in dat licht zijn eigen gedrag beoordeeld.

En nog steeds kan ik er niet bij dat ik niemand hier hoor over t natrappen van Zeneli. Als dit 3 wedstrijden is, dan mag Zeneli er 4 krijgen..

Psv heeft een excuus gevonden voor het mislopen van het kampioenschap.
De ANWB heeft totaal geen invloed indien scheidsrechters kaarten uitdelen op het veld, absurd om de voetbalbond van corruptie etc.te beschuldigen.
Regels zijn regels daar moeten clubs en hun spelers inclusief de bond zich aan onderwerpen, de tuchtcommisie bepaalt de verdere gang van zaken zo is het en niet anders.

Triest om te stellen, terecht of onterecht, de KNVB doet wat het wil. Onbekwame organisatie. Zolang clubs niet samen tegengas geven tegen dit wanbeleid verandert er niets!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren