Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind neemt De Vrij, Clasie en Anita op in voorselectie

Laatste update:

Bondscoach Danny Blind heeft dinsdag de voorselectie van Nederland bekendgemaakt voor de komende WK-kwalificatiewedstrijden. Oranje treedt op 7 oktober aan tegen Wit-Rusland en kruist drie dagen daarna de degens met Frankrijk. De voorlopige selectie voor die duels bestaat uit 29 spelers en voor het einde van de maand zal de groep nog teruggebracht worden.

/

In de groep zoals die nu is samengesteld is plek ingeruimd voor Stefan de Vrij, Jordy Clasie en Vurnon Anita. Blind wilde De Vrij al eerder bij Oranje halen, maar toen gaf de verdediger aan dat hij nog niet zover was na zijn blessure en dat hij eerst meer minuten moest maken bij Lazio. Dat is inmiddels gebeurd en dus keert de stopper terug bij de nationale ploeg.

Clasie, die in maart dit jaar voor het laatst meedeed bij Nederland, is er ook weer bij. De vijftienvoudig international had deze maand tweemaal een basisplaats bij Southampton in de Premier League en mag Blind verder zien te overtuigen. Anita’s laatste optreden als international dateert van zes jaar geleden: hij heeft dit seizoen een vaste plaats in het team bij Newcastle United en doet het daar volgens Blind prima.

Riechedly Bazoer is niet opgeroepen voor de komende twee duels en ook voor spitsen Klaas-Jan Huntelaar en Robin van Persie is geen plek. De aanvallers van Schalke 04 en Fenerbahçe zijn officieel niet gestopt als international, maar bondscoach Blind blijft de voorkeur geven aan andere mensen in de voorhoede. Huntelaar deed dit seizoen drie keer mee in de Bundesliga en scoorde nog niet; Van Persie viel drie keer in bij zijn werkgever en staat eveneens nog op ‘nul’ in de competitie.

De volledige selectie:

Doel: Jasper Cillessen (Barcelona), Maarten Stekelenburg (Everton), Michel Vorm (Tottenham Hotspur), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Daley Blind (Manchester United), Jeffrey Bruma (VfL Wolfsburg), Virgil van Dijk (Southampton), Rick Karsdorp (Feyenoord), Terence Kongolo (Feyenoord), Kenny Tete (Ajax), Joël Veltman (Ajax), Ron Vlaar (AZ), Stefan de Vrij (Lazio), Jetro Willems (PSV)

Middenveld: Vurnon Anita (Newcastle United), Jordy Clasie (Southampton), Jorrit Hendrix (PSV), Davy Klaassen (Ajax), Davy Pröpper (PSV), Bart Ramselaar (PSV), Wesley Sneijder (Galatasaray), Kevin Strootman (AS Roma), Georginio Wijnaldum (Liverpool)

Aanval: Steven Berghuis (Feyenoord), Bas Dost (Sporting Portugal), Vincent Janssen (Tottenham Hotspur), Luuk de Jong (PSV), Luciano Narsingh (PSV) en Quincy Promes (Spartak Moskou)

Kun jij je vinden in de voorselectie van Danny Blind?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaat Robben nog opgeroepen worden? Die zat al weer bij de wedstrijdselectie van Bayern afgelopen weekend. Dat lijkt mee een stuk belangrijker dan ieder andere speler.

20 september 2016 om 15:23

Laat m eerst nou eens een beetje routine krijgen. Die moet lekker een maandje spelen zonder blessures voor je weer verder kan kijken.

20 september 2016 om 20:41

Blind is totaal de weg kwijt. Iedere selectie is weer totaal anders.

20 september 2016 om 15:26

Nou je mag aannemen dat wanneer Blind de vorige keer De Vrij na goed overleg met hemzelf niet opriep, dat hij heel goed weet wat de situatie van Robben is. En iedereen kent Robben, die wil dolgraag meedoen met Oranje. Dus als hij er niet bij is betekent het dat hij het gewoon nog te vroeg vond.

20 september 2016 om 15:28

Het lijkt mij niet ondenkbaar dat Bayern hem niet laat gaan. Hij is lang geblesseerd geweest en staat bij hun onder contract. Rustig aan doen lijkt mij dan ook het beste zeker met het lichaam van Robben.

20 september 2016 om 15:33

Clubs zijn verplicht om spelers af te staan

20 september 2016 om 15:46

Stekelenburg = Bruma, Van Dijk, De Vrij = Clasie, Strootman = Wijnaldum, Willems = Sneyder = Janssen, Promes. De beste 11

20 september 2016 om 15:48

officieel wel, maar ze kunnen wel de druk opvoeren. Weet je nog wat er gebeurde toen robben geblesseerd raakte in 2010?
Zoiets wil nederland niet opnieuw hebben denk ik

20 september 2016 om 15:49

Oh, dat wist ik niet. Dan denk ik dat dat in overleg zo is besloten. Robben is, mits fit, namelijk ook hun beste speler.

20 september 2016 om 17:43

Clubs kunnen het niet tegen houden wel kunnen ze aangeven dat ze liever niet spelen of niet te lang spelen.

20 september 2016 om 17:48

Mocht er wat met de Vrij gebeuren dan is oranje en de speler,
verantwoordelijk. Als niet gaat moet de Vrij dat zelf aan geven.
Hij verdien zijn brood tenminste bij Lazio.

20 september 2016 om 18:46

Dat is niet waar dat doen ze in overleg met de speler en de bondscoach

20 september 2016 om 15:42

Mocht Robben straks zijn wedstrijden gaan spelen bij Bayern, zit hij echt wel bij de definitieve selectie. Met of zonder voorselectie....

20 september 2016 om 15:52

Verstandige keuzes om Bazoer af te laten vallen en Anita en de Vrij op te roepen.
Btw: Robben oproepen gaat Bayern denk niet mee akkoord, laat hem eerst maar paar maanden fit worden bij Bayern.

Denk dat Blind nog wel een paar aanpassingen kan doen in de selectie zoals: Narsingh thuis laten en Lens oproepen.

En Promes moet het nu echt laten zien anders zal ik maatregelen nemen als ik Blind was.

Daarbij vind ik onze AZer. Haps met ander half been in de Oranje selectie zitten. Goed in de gaten houden Blind!

20 september 2016 om 17:09

Haps heeft naar mijn mening nog van aanholt, willems(mits in vorm) en pieters en eventueel kongolo voor zich. Neemt niet weg dat hij niet zou misstaan, lb is echter druk.

20 september 2016 om 17:54

Logisch dat bazoer niet word opgeroepen voor de definitieve selectie maar ik had hem wel gewoon in de voorselectie opgenomen voor het vertrouwen. Die voorselectie daar moet je als bondscoach ook een beetje mee spelen.

20 september 2016 om 16:01

Dat ook! Maar dat zal nu te vroeg zijn. Robben komt wel terug. Mooi dat De Vrij en Vlaar terug zijn. Wat mij betreft het centrum!

20 september 2016 om 16:48

Wou net vragen waarom robben niet

20 september 2016 om 16:55

Willems, Narsing en Tete? Ik mis Pieters, Fer en De Roon.

Daarnaast ben ik niet blij met de prestaties van Promes, Klaassen, Veldman en Hendrix in Oranje ...

Blijven allemaal losse spelers, ik zie geen team.

Is Stevens geen optie als assistent?

20 september 2016 om 17:04

Stevens met zijn archaische aanpak? Die heeft totaal geen feeling met de huidige generatie spelers, het is niet voor niets dat al zijn klussen zijn mislukt de afgelopen vijf tot tien jaar.

20 september 2016 om 17:01

Hoe ken je nou anita oproepen en geen leroy fer die het prima doet al een tijd.

20 september 2016 om 17:44

Ik snap echt niet waarom ramselaar wordt geselecteerd en fer niet, laatste 5 wedstrijden scoort ie 3 keer in pl en ramselaar zit bij psv bankie.. als je wil winnen heb je beukers als fer nodig, dan clasie met z'n 2 wedstrijden en 1 meter 50 kom op man

20 september 2016 om 17:58

En waar is Fer?

Mooi, eindelijk de Vrij weer terug bij Oranje. Nu Kongolo nog even in de definitieve selectie en je hebt een stabiele verdediging voor tegen Frankrijk: Tete, de Vrij, van Dijk, Kongolo.

20 september 2016 om 15:21

Een feyenoorder die tete in de basis heeft. Terwijl ik zou kiezen voor karsdorp. Tete is zn basisplaats nu eerst wel kwijt bij ajax...

20 september 2016 om 15:24

Hij kiest voor een absolute verdediging zonder aanvallende intenties. Op verdedigend gebied is Tete de beste RB van Nederland.

20 september 2016 om 15:30

Denk dat we nu beter voor Karsdorp kunnen gaan. Die is in goede vorm, en speelt iedere week. Oranje is niet de plek om ritme op te doen. Tete speelt niet bij Ajax, dus ook niet bij Oranje. Zo zou het moeten zijn imo.

Overigens aan alle Feyenoorders. Zien jullie in Kongolo nu een toekomstigd Lb of Cv? Want hij doet het ontzetend goed op lb right?

20 september 2016 om 15:31

Zeker, maar Karsdorp heeft zich verdedigend ook wel ontwikkeld ten opzichte van vorig seizoen.

20 september 2016 om 15:37

Tete speelt niet eens bij Ajax? Tete is dus geen logische optie, Karsdorp zou ik daar liever zien. Verder is Willems nog steeds beter dan Kongolo naar mijn mening maargoed.

20 september 2016 om 15:41

Ik snap Tete op zich nog wel. Maar waarom dan Veltman, neem 1 van de 2 mee, zijn beide meer verdedigend dan een Kasdorp, Janmaat en vd wiel.

Snap alleen totaal niet hoe je Anita kan mee nemen. Die speelt een niveau lager tegenwoordig en niet eens geweldig!

Neem dan invredesnaam Fer mee! speelt al heel het seizoen geweldig en zijn fysiek kunnen we goed gebruiken! En ja oke Clasie speelt tegenwoordig alles. Maar Dit doet Fer net zo. Dat is toch wel de grote afwezige in deze selectie.

Vooral erg mooi dat de Vrij er eindelijk weer is. Was/is onze beste verdediger toch wel. Dat Kongolo er weer bij zit is meer dan terecht steekt in een geweldige vorm.

20 september 2016 om 15:54

Tegen Frankrijk zou Tete een optie zijn. Wit Rusland zou ik eerder voor Karsdorp kiezen, omdat je dan veel aanvallender kunt spelen.

20 september 2016 om 16:09

Ik zou Karsdorp gewoon het vertrouwen geven. Oranje moet gewoon weer een vaste basis 11 krijgen. En niet dat continue gewissel van spelers.

20 september 2016 om 16:28

@afcasccrmmanu

Ik richtte me voor de opstelling vooral op de wedstrijd tegen Frankrijk, waarin we niet echt veel zullen gaan aanvallen, dus kies ik voor de beste verdedigende rechtsback.
Ik snap sowieso al niet dat Veltman bij Ajax de voorkeur krijgt boven Tete, dus mag hopen dat hij zn basisplaats wel weer terugverovert.

@futureboss
Ik snap wat je bedoelt, maar keek vooral even naar het verdedigende aspect en daar is Tete denk ik nog wat verder dan Karsdorp. Nou moet ik zeggen dat Karsdorp verdedigend dit seizoen ook goed presteert, dus misschien verdient hij wel een kans.

20 september 2016 om 17:59

Tete is gewoon een geweldig talent op RB. Eentje die we moeten koesteren. Hopelijk vervangt hij Veltman snel bij Ajax. Die zou voetballend beter zijn maar ik zie hem vooral onzeker zijn en ballen inleveren.

20 september 2016 om 15:30

Ik zou toch Vlaar erin zetten. Hij brengt net dat stukje motivatie die we missen. Daarnaast kan hij goed samenspelen met de Vrij, zoals op het wk is gebleken.

20 september 2016 om 15:36

op zich prima feyr, Blind ervoor met Strootman, Sneijder daarvoor, Depay, Janssen en Promes voorin. Straks Robben voor Promes. Altijd Depay oproepen, spoeling is al dun voorin op de flanken en Depay heeft by far de meeste potentie, gewoon erbij houden ondanks dat ie amper speelt.

Wellicht Janmaat voor Tete...misschien Bruma voor van Dijk.

20 september 2016 om 16:32

Ja ik denk dat ik het middenveld en de aanval ook zo zou doen, maar vooral de buitenspelers is toch wel bij gebrek aan beter. Depay heeft zeker de potentie, maar laat al heel lang niks zien, terwijl Promes in Rusland altijd vanaf 10 speelt en in Oranje ook geen potten kan breken.

20 september 2016 om 15:48

Tete speelt niet bij Ajax, maar wel een basisplek geven in Oranje? Ik zou eerder Karsdorp opstellen.

20 september 2016 om 16:02

Vlaar voor Van Dijk en het is oké

Laat jongens als Ramselaar en Tete gewoon meteen oproepen voor Jong Oranje.
Dit heeft toch geen zin, en je neemt meteen hun honger voor Jong Oranje zelf weg waar we ook gemotiveerde spelers nodig hebben. Goed nieuws in ieder geval dat De Vrij en Clasie er weer bij zijn! Hopelijk ook voor Terence dat hij heeft laten zien goed te kunnen verdedigen afgelopen weken, want dat zou hij wel verdienen!

Hoe dan ook, het zal wel weer een grote grap worden, maar dan kan het alleen maar meevallen !

Goed dat Kongolo eindelijk tussen de namen zit, hoop dat hij ook bij de definitieve selectie zit. Op LB vind ik hem op dit moment de beste speler en het best presteren, beter dan Willems, van Aanholt en Dijks. Waarom Tete meegaat terwijl hij niet speelt en waafom Veltman er nog steeds bij zit is me dan wel weer een raadsel, maar verder op het eerste oog wel een goede selectie

20 september 2016 om 15:29

Omdat Blind denk ik vindt dat Tete in potentie zijn beste verdedigende rechtsachter vindt. Maar Veltman speelt en Karsdorp presteert. Hopelijk kiest hij uiteindelijk voor Tete en Karsdorp. Dan heb je er eentje die fantastisch kan verdedigen en eentje die kan aanvallen. Ik vind het best logische keuzes voor deze voorselectie

20 september 2016 om 15:55

Ja ik vind Tete zelf ook een fantastisch talent, alleen omdat Bosz hem negeert en hij daardoor niet meer speelt (wat in mijn ogen onterecht is), vind ik dat Karsdorp en Janmaat op dit moment geselecteerd moeten worden. Veltman vind ik niet constant genoeg op RB en op CV en hij heeft nog steeds bijna elke wedstrijd een slaapmoment wat leidt of kan leiden tot een tegengoal.

20 september 2016 om 17:42

Nee oké ik snap wat je bedoelt hoor. Alleen ik zou sowieso Karsdorp nu eerste rechtsback maken. En daarachter heb ik dan liever een andere soort back, dus in dit geval een meer verdedigende. Dan heb ik liever Tete, zodat je nog iets kan aanpassen als de wedstrijd daarom vraagt. Het is een beetje alsof je kan kiezen tussen een aantal spitsen en je neemt vervolgens twee bomen mee van twee meter die alleen als aanspeelpunt gebruikt kunnen worden. Stel dat je dan een ander spel moet spelen, kun je niets veranderen want je hebt twee dezelfde soort spelers mee. Vandaar dat ik in dat geval het verantwoord vindt als Blind iemand als Tete meeneemt, ook al speelt hij nu niet onder Bosz.

20 september 2016 om 15:54

Toch vind ik Kongolo op een of andere manier geen linksback. Hij speelt wel goed hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik zie in hem echter toch een veel betere linkercentrale verdediger. Zoveel linkspoten hebben we daar niet. Alleen hij, Hoedt en Martins Indi.

20 september 2016 om 16:32

Ik hoop zelf ook dat hij snel weer kan spelen op LCV, een duo van De Vrij - Kongolo is in potentie wereldtop. En een verdediging met Tete/Karsdorp - De Vrij - Kongolo - Haps/Willems zou in mijn ogen het beste zijn voor Oranje op de lange termijn. Dit zijn stuk voor stuk ook potentieel de beste keuzes op hun positie in mijn ogen

20 september 2016 om 16:45

@azalkmaar: Blind kan ook nog links in het centrum spelen als linkspoot. Maar je hebt gelijk dat de spoeling daar niet breed is.

Kan iemand mij vertellen waarom Tete is opgeroepen? In potentie met afstand de beste rechtsback van Nederland, maar hij maakt geen minuten bij Ajax.

20 september 2016 om 15:20

Te eerste onbegrijpelijk dat Bosz hem niet opstelt en al helemaal onbegrijpelijk dat Blind hem dan wel selecteert. Kom op Blind voor Oranje moeten alleen spelers worden opgeroepen die daadwerkelijk minuten maken.

20 september 2016 om 15:50

waarom? als bosz een vergissing maakt hoeft blind toch niet hetzelfde fout te maken? hij is nog steeds fit genoeg om te spelen

20 september 2016 om 16:36

Het betreft een voorselectie he.. Niet de officiele selectie. Dit betekend eigenlijk alleen maar dat Blind een lijstje doorgeeft met spelers die graag ziet.
Hij kan ook gewoon alsnog andere namen selecteren.

21 september 2016 om 01:13

Nee dat is waar en toen ik mijn reactie gaf, wist ik ook nog niet dat Janmaat geblesseerd was. Veel andere opties zijn er ook niet voor de rechtsbackpositie.

Kan iemand mij uitleggen waarom Tete er wel bij zit en Janmaat niet? En Willems is weer bij.. Geef Pieters ook eens de kans.

20 september 2016 om 15:19

Janmaat ging er af met een blessure van de week, weet niet of hij hier nu nog last van heeft maar dat is het enige wat ik kan bedenken. Verder zal Pieters helaas niet meer geselecteerd worden wat ik, zeker tegen Frankrijk, niet kan begrijpen.

20 september 2016 om 15:23

Pieters zat afgelopen weekend ook op de bank bij Stoke, Martins Indi speelde daar LB.

20 september 2016 om 15:55

Waarom Haps en Hoedt er niet bijzitten..

20 september 2016 om 16:06

Hoedt vs Bruma en de Vrij is duidelijk Bruma en de Vrij, toch?
Haps heeft zeker een uitnodiging verdiend.

20 september 2016 om 16:04

Mee eens, en wat moet je met Anita. En Narsingh maakt op dit moment ook niks klaar.

20 september 2016 om 16:20

Narsing is 1 vd beste aanvallers die nederland helaas heeft. Robben is gebleseerd, mephis speelt nooit. Promes laat nooit wat bij oranje zien. En berghuis die kan het niveau van feyenoord niets eens aan. Wie moet je anders oproepen?

20 september 2016 om 18:15

Hoezo kan berghuis het niveau van feyenoord niet eens aan?

Misschien reageer ik met een Feyenoord bril op, maar toch. Waarom Ramselaar wel en Vilhena niet? Waar is Jens Toornstra (momenteel volgens de cijfers de beste speler van de Eredivisie)? Blijf het selectiebeleid van Blind opmerkelijk vinden.

20 september 2016 om 15:23

De concurrentie op het middenveld is gewoon erg groot. Vilhena komt ten opzichte van de spelers in deze voorselectie nog wel iets tekort. Toornstra op basis van zijn vorm verdiende misschien wel een plekje in deze voorselectie. Snap trouwens ook niet dat Leroy Fer nooit meer wordt opgeroepen.

20 september 2016 om 15:25

Concurrentie is volgens mij juist niet groot als je Anita die momenteel rechtsback speelt als middenvelder bij de selectie haalt. Had dan gewoon Fer of Vilhena geselecteerd. Ik had graag beide gezien.

20 september 2016 om 15:29

Als ik Hendrix, Ramselaar en Anita zie, zou ik niet weten waarom zij er bij zitten en Vilhena niet?

20 september 2016 om 15:32

Ik had Vilhena toch zeker bij de voorselectie gezet. Ik bedoel kom op een middenvelder die presteert bij Feyenoord ten opzichte van bv Anita die speelt in de Championship. Toornstra had wellicht gekund voor Berghuis, maar blijf Toornstra meer een middenvelder vinden en dan komt hij tekort voor Oranje imo

20 september 2016 om 15:39

Vilhena is ineens beter dan een Hendrix of een Ramselaar omdat ie een keer tegen United scoort.

20 september 2016 om 15:42

En wat hebben Hendrix en Ramselaar bewezen? Vilhena speelt een ijzersterk en heeft ook zondag laten zien veel verder te zijn dan die twee.

20 september 2016 om 15:49

Wat hebben Hendrix en Ramselaar tot nu toe gepresteerd dan? Vilhena is fysiek sterk, heeft een enorm loopvermogen, heerlijke crosspass, scorend vermogen en geeft best wat key passes.

20 september 2016 om 15:49

Haha, en een Ramselaar is bij voorbaat al beter dan Vilhena? Een speler die al meer dan 100 wedstrijden Eredivisie in de benen heeft en al het hele seizoen (+ eind vorig seizoen) gewoon een hoog niveau heeft. Nog altijd maar 21. Laat die Ramselaar zich dit seizoen maar bewijzen, net zoals Maher ook het toptalent was.

20 september 2016 om 15:50

Kan me niet voorstellen dat Vilhena goed is voor het teamproces. Kan overigens uitstekend voetballen, maar lijkt me een einzelganger.
Op dat vlak heb je meer aan Hendrix, Ramselaar en Anita.
Hendrix zal er wel bij blijven, ook Ramselaar en Anita vallen af, evenals Clasie.
Aanvallend springen me de tranen in de ogen, geen topper meer voorin. Janssen wellicht in wording, maar Depay er niet bij, Robben geblesseerd (en aan het einde van zijn carriere). Wat er voor de rest verder staat is magere middelmaat.

20 september 2016 om 16:05

Komop panarai omdat Ramselaar nu ineens bij Psv speelt 4 weken is hij niet ineens beter dan Vilhena. Iedereen met een normaal verstand ziet dat Vilhena nu in vorm is en zeker een plekje hoort te krijgen. Blind faalt hierin enorm.

20 september 2016 om 15:30

Hou toch op met je Toornstra. Die voegt echt helemaal niks toe en die cijfers zeggen niet veel na 6 wedstrijden. Vilhena hadden ze inderdaad wel mogen opnemen in deze voorselectie maar ook hij moet nog heel veel leren wil hij ooit voor oranje uitkomen.

Daarnaast schandalig dat Narsingh er weer bij zit selecteer dan Lens of Depay.

20 september 2016 om 16:54

Zo wees trots op jezelf! Echt een heel goed inkoppertje hoor. Depay is gewoon beter dan Narsingh dat lijkt mij vrij duidelijk. Het spijt me dat jij dat niet in kan zien maar dan moet je mij persoonlijk niet af gaan liggen kraken want het is gewoon een feit dat hij beter is. Het argument dat hij niet speelt kan ook de prullenbak in want jongens als Ramselaar, Vorm en Tete spelen ook niet. Ook Cillessen en Janssen zitten meer op de bank dan dat ze spelen maar die zijn pas net nieuw.

20 september 2016 om 15:32

Vilhena is geschorst meldt @onsoranje. Dat verklaart het!

Kenny Tete erbij serieus! Die zit op de bank bij Ajax. Terwijl Janmaat gewoon in basis staat bij watford.
Hopelijk zit Karsdorp bij de definitieve selectie. Is op dit moment de beste rechtsback van de eredivisie.
Hij hoort in oranje. Belachelijk dat Toornstra er niet bij zit die is nog nooit zo goed geweest als nu.

20 september 2016 om 15:31

dat ie nog nooit zo goed is geweest betekent niet dat ie naar oranje moet. verschrikkelijk matige voetballer, veel minder dan hendrix, klaassen, ramselaar propper sneijder en de rest. vindt het dan wel weer erg gek dat fer niet wordt opgeroepen. beste swansea speler.

Eric Pieters in plaats van Jetro Willems. Willems staat al weken te schutteren bij PSV en pieters doet het al jaren prima bij stoke. Zou van aanholt ontbreken vanwege zijn hartproblemen ?, want die is ook een klasse beter dan Willems.

Daarnaast zou ik jermain lens meenemen in plaats van Luuk de Jong of Narsingh. Op dit moment zijn de flanken niet heel dik bezet en promes, berghuis en narsingh kunnen mij niet bekoren. Janmaat is beter op rechtsback dan veltman en ik snap ook de keuze voor Anita niet.

Tete speelt niet meer, Willems is totaal uit vorm, Ramselaar speelt ook bijna niet en komt net pas kijken, Anita komt tekort en Promes rendeert niet in het Nederlands elftal.

Probeer het eens Pieters, Douglas...en hou van der Wiel eens in de gaten. Als hij in vorm is dan kan hij nog altijd een meerwaarde zijn.
Huntelaar of van Persie zou ik altijd meenemen als is het in de van Hooijdonk rol.

Ik mis Janmaat in de lijst... Speelde laatst sterk en is zeker een toegevoegde waarde (zeker als je bedenkt dat er anders Veltman staat). Willems moet je eigenlijk niet willen oproepen, speelt echt dramatisch de laatste tijd. Zet daar maar Kongolo neer, die werkt ervoor.
Verder is de selectie wel logisch, ben benieuwd of Ramselaar minuten gaat maken of niet.

ik zou zelf in deze opstelling aantreden met deze selectie:
(4231) Stekelenburg; Karsdorp, Bruma, Van Dijk, Kongolo/blind; Propper, Strootman; Promes, Wijnaldum, Sneijder; Janssen.

20 september 2016 om 15:25

Janmaat speelde toch tegen Zweden, of zit ik er naast?

20 september 2016 om 15:34

Klopt, hij speelde tegen Zweden en dat was een vreselijk optreden. Had hem echt beter verwacht zeg. Bracht zowel aanvallend als verdedigend niets.

20 september 2016 om 15:47

Aanvallend was hij wisselvallig, verdedigend inderdaad niets. Maar ik vind wel dat Janmaat op dit moment de beste rb is die Nederland heeft. Bovendien speelt hij op een hoger niveau dan de meeste van de selectie.
Ook speelt Veltman, de andere optie voor de rb positie, echt slecht. Het is gewoon geen back, als centrale verdediger zou hij nog redelijk meekunnen.

Anita nooit een slechte speler gevonden, maar het is gewoon geen oranje materiaal.

20 september 2016 om 17:53

Precies daarom moet je Fer oproepen.
Maar waarom dit allemaal, we hebben heus wel meer keus dan die twee.

20 september 2016 om 18:50

Ik denk niet dat Anita is opgeroepen als defensieve middenvelder. Eerder als rechtsback omdat Janmaat er niet bij is. Dat zou overigens ook niet terecht zijn natuurlijk. Voordeel van Anita is natuurlijk wel dat hij Allround is, maar ik heb liever op elke positie een 'specialist'.

Ik begrijp bepaalde keuzes niet. Anita speelt momenteel als rechtsback. Is hij dan als rechtsback geselecteerd? Als ik naar de volgorde van namen kijk dan is hij erbij als middenvelder. Je had dan toch ook Fer of Vilhena op kunnen roepen? Beide spelers had ik er graag bij gehad.

Tete begrijp ik ook niet. Speelt momenteel niet terwijl Janmaat en Van der Wiel wel spelen en op hoger niveau. Willems heeft volgens mij misschien 1 redelijke pot na zijn blessure gespeeld maar zit er altijd bij. Op basis waarvan? Haps had ik er graag bij gezien. Talentvolle speler die in tegenstelling tot Willems wel in vorm is.

Edit: Lees net dat Vilhena is geschorst, dat verklaart een hoop. Maar dan had ik graag Fer gezien.

Waar is Haps? Met afstand de beste linksback van de eredivisie

20 september 2016 om 15:38

AZ spelers worden gewoon genegeerd, dat zal zo blijven. Tenzij je niet om hen heen kan zoals Vlaar. Janssen was topscorer dus die was ook een zekerheidje. Maar een speler uitproberen zoals hij wel eens met spelers van Ajax, Feyenoord en Psv doet zal niet gauw bij ons gebeuren. Jammer.. Haps is inderdaad de beste op dit moment. Lachwekkend als je bedenkt dat Dijks erbij zat vorige keer.

Hahahahahahahaha, oke.
Ik kan hieruit maar één conclusie trekken: Blind heeft een hekel aan N. de Jong....
Ondanks dat ie in Turkije zit, dus niet in de selectie. Terwijl een Anita, die al tijden niet heeft gespeeld in NL elftal en zelfs gedegradeerd is met Newcastle wel oproepen....

20 september 2016 om 15:33

Ja hoe kun je anita oproepen terwijl je een speler als N. de Jong kunt oproepen. Vooral tegen het fysieke middenveld van Frankrijk kan N. de Jong erg van waarde zijn. Ik weet niet of blind een hekel aan hem heeft trouwens, ik denk dat hij er gewoon niet zoveel van begrijpt. Ik zou bijvoorbeeld ook altijd de voorkeur geven aan een basisspeler in een grote competitie (fer, van aanholt, lens, huntelaar) dan aan een speler uit de eredivisie.

20 september 2016 om 15:33

Anita niet gespeeld? Volgens mij een basisplaats. Dus als je hem dus niet eens bekijk waarom oordeel je dan?

20 september 2016 om 16:37

@ Surreal

Stond duidelijk dat hij al tijden niet heeft gespeeld in NL elftal. Om hem dan op te roepen, terwijl hij is gedegradeerd is met zijn ploeg. Toen kwam hij al niet in aanmerking en nu ineens wel? Dat is wat ik ermee bedoel.

20 september 2016 om 15:33

Ik denk dat hij in aanmerking komt voor rb.
Blind heeft niet hekel aan n de Jong, maar ook de Turkse competitie, Anders zou Vd Wiel en Lens mee mogen. Alleen is snijder een belangrijkste speler en hij moet geselecteerd worden.

20 september 2016 om 15:47

Als hij in aanmerking komt voor RB, waarom staat hij dan bij de middenvelders. Waarom dan wel tete, Veltman en karsdorp selecteren. 4 potentiele rb in je voorselectie.
Lijkt me iets te veel van het goede.....

Blind negeert idd de Turkse competitie.....

20 september 2016 om 16:20

Ik hoop dat veltman en tete afvallen, puur dat ze zwakke rb voor oranje zijn.
Maar ik denk dat blind weer zijn rare dingen gaat doen.

Blind weet het zo langzamerhand helemaal niet meer... In het begin waren zijn selecties nog te volgen, maar nu is het zo ontzettend chaotisch. Je ziet dat hij in het begin van zijn coachschap nog wel logisch selecteerde, maar nu... Hij weet het echt niet meer. Het toppunt is Anita. Anita was een aantal jaren geleden een goede voor Oranje toen van Marwijk nog bondscoach was, maar nu speelt hij al niet meer in de Premier League. Denkt hij dat hij dan een tweede Berghuis krijgt? Toevallig pakt dat goed uit, maar persoonlijk vind ik dat je niet op te laag niveau moet selecteren.

Ik mis Leroy Fer, staat elke week in de basis bij Swansea. Dat is wel een ander niveau dan de Eredivisie toch?

20 september 2016 om 15:34

Helaas is eredivisie zo gehype dat hun de voorrang krijgen.

20 september 2016 om 19:10

Dat is wel begrijpelijk. Alleen kiest blind liever klassen en bazoer dan fer, propper op de middenveld.

Ik heb Narsingh serieus nog nooit drie goede wedstrijden op rij zien spelen bij Psv. Het is voor mij al een raadsel waarom Cocu hem maar op blijft stellen. Dus dat hij als klap op de vuurpijl ook nog eens elke keer bij de (voor)selectie van het Nederlands Elftal zit vind ik gewoon bizar.

Ook Ramselaar vind ik een vreemde keuze. Prima speler hoor, maar het is wel opmerkelijk dat je een speler die op de bank zit bij een eredivisieclub selecteert voor het Nederlands Elftal.

20 september 2016 om 15:35

Dat komt door een gebrek aan beter.

Deze opmerking ziet op Narsingh trouwens.

20 september 2016 om 15:55

@Siceramo. Want Fer is niet beter dan Ramselaar? Komop zeg. Fer speelt al vanaf het begin van dit seizoen bij Swansea, en is daar al meerdere keren belangrijk geweest. Bovendien is hij een Powerhouse op het middenveld, iets wat Nederland goed kan gebruiken met al die slappe jongetjes.

20 september 2016 om 16:03

Die opmerking was bedoeld voor Narsingh, heb mijn reactie gewijzigd. Ik had Fer er namelijk ook bij gehaald ipv Ramselaar, zie reactie #46.

20 september 2016 om 16:25

Klopt, die had e wel bijgemogen ipv Clasie, Anita en die andere gedrochten die niet of nauewelijks op niveau spelen.

20 september 2016 om 16:31

Ah oké. Toen ik het typte dacht ik ook al dat je het misschien wel over Narsingh had . We hebben op het moment niet echt super goede buitenspelers inderdaad, maar waarom dan 3 rechtsbuitens selecteren? Promes komt er sowieso in, en Berghuis was er de vorige keer ook bij. Met Narsingh heb je dan rechtsbuiten nummer 3. Sneijder speelt dan hangend op links nu, maar wie kan er verder op links? Depay ja, maar die speelt nooit. Kishna eventueel maar selecteren dan? Al speelt die ook vaak als rechtsbuiten...

20 september 2016 om 16:48

@jackieboy
Blind wil Promes nog wel eens op links zetten. Maar ik verwacht inderdaad dat Sneijder links hangend zal spelen, dus als er al een linksbuiten is verwacht ik niet dat die gaat spelen. Sneijder was onze beste man tegen Zweden en ik ga er vanuit dat hij gewoon twee volle wedstrijden gaat spelen.
Van Kishna zie ik te weinig, maar wat ik hoor is dat hij niet vaak speelt.
Het is zonde dat Elia na zijn goede competitiestart geblesseerd is geraakt, een Elia in vorm zou ik er wel bij halen. Depay is inderdaad bedroevend slecht, Boetius speelt bijna nooit (en is niet goed genoeg), Dos Santos te licht en ik vind het eeuwig zonde dat John bij Twente is weggegaan. Dat was een topper in wording, dacht ik. Maar in tegenstelling tot Promes heeft die het niet waargemaakt.

Wel Anita die op het tweede niveau in Engeland speelt? Ramselaar? Zeker talentvol maar reserve speler van Psv. Geen Vilhena? Die de laatste weken uitstekend presteert.
Tete is reservespeler van Ajax wordt opgeroepen maar geen Janmaat of is die gebelseerd?
Ach ja Blind is bondscoach dan kan je alles verwachten behalve logica.
Wel weer mooi dat de Vrij er weer bij is dat is toch verreweg de meest getalenteerde verdediger van Oranje.

21 september 2016 om 07:49

Vilhena is wel opgeroepen voor jong Oranje hij zal z'n schorsing daar toch hebben opgelopen lijkt mij? Speelt jong Oranje alleen oefenwedstrijden zodat hij daar wel speel gerechtigd voor is?

Goed om de Vrij en Clasie weer terug te hebben bij de selectie die zijn gewoon van een niveau hoger dan de gemiddelde speler van Oranje op dit moment.

Anita, Tete, Hendrix, Ramselaar, Berghuis, Dost, Narsingh en Luuk de Jong zouden niet eens voor Ijsland geselecteerd worden. Alleen maar middelmaat met op Ramselaar na weinig potentie.

Daar hebben we niks aan de beste spelers moeten er gewoon bij zijn. We moeten ons zien te kwalificeren voor het WK! Anders zitten we weer met zijn allen gapend te kijken naar een landentoernooi terwijl het 1 groot feest hoort te zijn.

Vilhena hoort hier natuurlijk ook echt tussen staan ten koste van Ramselaar bijvoorbeeld. Maar als het aan mij ligt gaat er geen 1 Feyenoorder voor Oranje geselecteerd worden. Het programma dat we hebben is al druk genoeg.

Er zit vaak geen lijn in de keuzes van Blind. Nu plots wel Kongolo en geen Dijks en waarom geen Janmaat, terwijl hij de laatste wedstrijd nog in de basis stond en een betere wedstrijd speelde dan Veltman in de wedstrijd daarvoor.
In ieder geval blij dat De Vrij en Kongolo terug zijn achterin. Ik had alleen Veltman laten vallen ten faveure van Janmaat. Op het middenveld had ik Anita en Ramselaar niet geselecteerd, maar Vilhena en Fer. Voorin is het wachten totdat Robben fit is. Een echte linksbuiten hebben we niet, nu Memphis de bank warm houdt in Manchester. Sneijder zal wel weer hangend van links spelen.

Raar selectiebeleid weer van Blind...

Op basis van welke goede prestaties zijn Veltman, Tete, Anita en Willems geselecteerd? Ik kan er echt met mijn verstand niet bij..

Janmaat, Haps, Toornstra en Vilhena zijn toch beter in vorm op dit moment en daar gaat het toch om?

Wel weer fijn dat De Vrij terug is!

20 september 2016 om 15:41

Janmaat liet zn vorm anders niet erg zien twee weken geleden tegen Zweden. Wat een drama was dat zeg.

20 september 2016 om 15:51

Uiteindelijk pak je nog een punt mede dankzij Janmaat, verdedigend was hij zoekende, maar aanvallend hebben we van hem meer gezien dan al die andere rechtsbacks in alle wedstrijden bij elkaar. Ik denk dat als je hem het vertrouwen geeft en de achterste linie aan de automatismen kan werken dat hij de ideale rechtsback is. Nu ook De Vrij weer terug is, waarmee hij altijd prima samenspeelde, en Tete niet speelt moet je hem het vertrouwen geven.

20 september 2016 om 16:01

Hij was in ieder geval een stuk beter dan Veltman die wedstrijd ervoor. Was verdedigend even zwak als Veltman, maar voegt aanvallend wel iets toe.

20 september 2016 om 17:08

Inderdaad baardgrasmus. Negatievelingen hier. Gewoon Janmaat de kans geven o.b.v. zijn aanvallende impulsen tegen Zweden. Verdedigend komt wel wanneer hij vertrouwen krijgt.

haha Tete speelt geen wedstrijd, Narsingh komt nog steeds geen man voorbij en veltman is nog steeds drama :P En Promes moet zich maar eens gaan bewijzen bij het Nederlandselftal zeg, valt me helaas elke keer tegen.

20 september 2016 om 16:11

Klopt helemaal. Tete is te klein voor het centrum en te langzaam als aanvallende back, helaas over en sluiten. Promes heeft nog nooit een knikker geraakt voor Oranje. Veltman is hopeloos uit vorm.

Waar is Robben ?????
Hij zit inmiddels weer bij de selectie van bayern

20 september 2016 om 15:51

Maak me er bij hem niet zo'n zorgen om. Als Robben fit is is hij erbij. Dan is dit ook wel een betekenisloze lijst eigenlijk. Waarom bestaat er eigenlijk zoiets als een voorlopige selectie? het is leuk voor ons om te speculeren, maar voor de rest.

20 september 2016 om 15:55

Robben zit momenteel bij de selectie weer bij bayern
en tevens woensdag op de bank voor de 2de maal

Dus altijd meenemen

Ik vond Anita bij Ajax fantastisch in zijn rol op 5 maar ik vind het echt een slechte zaak om Championship spelers te selecteren. Dan moet je gewoon gaan doorselecteren of vedettes als De Jong selecteren, die gewoon bij een Turkse topclub speelt. Anita moet eerst maar weer op het hoogste niveau ergens gaan spelen voordat hij in beeld mag komen, vind ik.

Waarom maakt Blind zelfs een voorselectie? Er gaat toch niet met die voorselectie getraind worden ofzo? Iedereen is bij zijn club aan het werk. Enkel de uiteindelijke selectie komt echt bij elkaar toch? Wat is het nut hier van dan? Ik sanp het niet zo goed

20 september 2016 om 16:28

Denk je dat de clubs daar nu al rekening mee houden? Kan best hoor. Ik dacht altijd dat dat niet zoveel invloed had. En dat ie zijn selectie daardoor dan zo vroeg bekend wil maken snap ik maar waarom dan 29 namen ipv gewoon meteen 23?

Als ik als club me moet aanpassen aan het nationale team en uiteindelijk valt mijn speler af voor dat nationale team ga ik me daar behoorlijk aan ergeren namelijk. Een beetje arrogant naar de clubs toe

20 september 2016 om 17:36

Om spelers te motiveren en te laten weten dat ze goed bezig zijn. Voorselectie is toch een vorm van beloning van je goede spel.

Mooie selectie, al vraag ik mij af of Anita en Clasie iets bijdragen! Verder met Vlaar en De Vrij het beoogde centrum weer terug. Als Robben er nog bijkomt prima selectie. Dan moet je tweede in de poule kunnen worden.

lol een speler van de championship oproepen maar fer thuis laten deze man is niet goed snik.

Vilhena ging weg bij Feyenoord, werd gelijk geselecteerd, nu ie terug is is dat ook weer voorbij, 3 x raden waarom.

20 september 2016 om 16:14

Kom op Janmaat is Beter dan karsdorp die had ook opgeroepen moeten worden godsamme

Waarom neemt Blind eigenlijk Tete mee?
Vind dat zwaar onterecht heeft amper gespeeld sinds Bosz aan het roer staat.
Willems snap ik ook niet, steekt niet in beste vorm en eigenlijk doet ie het best slecht.
Rammelaar kan ik me ook niet goed in vinden. Heeft amper gespeeld bij PSV en anders is ie er niet bovenuit gestegen.
Luuk de Jong is ook niet in beste vorm scoorde "pas" 2 keer in 7 wedstrijden.

Waarom altijd die voorselecties? Selecteer er gewoon 23.

Ik zou voor deze selectie gaan:
Stekelenburg, Zoet
Janmaat, Karsdorp, Blind, Bruma, van Dijk, Kongolo, Veltman, de Vrij, Riedewald, Willems
Fer Hendrix, Klaassen, Pröpper, Sneijder, Strootman, Vilhena, Wijnaldum
Dost, Janssen, de Jong, Promes

En 3-5-2 spelen. Enige kans om de Fransen te kloppen...

Stekelenburg
de Vrij
van Dijk
Blind
Karsdorp
Pröpper
Strootman
Willems
Sneijder
Promes
Janssen
20 september 2016 om 16:23

Haha, nou als we die moeten kloppen, alleen in 541 denk ik. Gezien VZ die mogeljikheid er niet bijzette:

D: Stekelenburg
V: Karsdorp, De Vrij, Blind, van Dijk, Willems
M: Klaassen, Strootman,wijnaldum, Sneijder
A: Janssen

Het blijft een wedstrijd met 5% kans op punten

20 september 2016 om 17:37

Wel handig om drie keepers mee te nemen

20 september 2016 om 22:01

Van Dijk en Promes laten het nooit zien in Oranje, Strootman wordt ontzettend overschat, Sneijder is passé en Willems is hopeloos uit vorm. Totaal oneens met je opstelling. Ik zou dat volledig anders doen, rekening houdend met de aanvallende kracht van Frankrijk.

5-4-1 ruit.

GK: Steek
RB: Karsdorp/brenet
Rcb: Tete
CB: De Vrij
Lcb: De Wijs/blind
LB: Dijks
RW: El Ghazi
DM: Fosu Mensah/riedewald
AM: Pröpper/van de Beek
LW: Haps
CF: Janssen

21 september 2016 om 11:02

@oranjeman
Het spijt me, maar ik neem je niet meer serieus als je De Wijs in je opstelling zet. Ook Dijks, Brenet, El Ghazi, Van de Beek en Haps horen niet in de basis te staan. Daarnaast ook nog stellen dat Sneijder passé is. Hij was de beste man van Oranje in de wedstrijd tegen Zweden. Of heb je die wedstrijd niet gezien?

21 september 2016 om 14:15

Welke fysiek sterke vent wilde je dan als linksbenige CV neerzetten? Al dat gewauwel dat centrale verdedigers moeten kunenn voetballen slaat nergens op. Een CV hoeft maar 2 dingen te kunnen: fysiek overmacht hebben en in alle opzichten z'n duels winnen.
Je moet selecteren met het oog op de toekomst. Sneijder is er op het EK van 20 niet meer bij (oranje plaatst zich niet voor het Wk).

21 september 2016 om 15:12

@oranjeman
Dat een speler fysiek sterk is, betekent niet dat die ook beter is. Anders had Akinfenwa ook wel in het Engelse nationale team gespeeld. En alsof De Wijs wel in alle opzichten zijn duels wint? Als dat het geval was geweest had hij wel in PSV 1 gespeeld. Nu speelt hij bij Jong PSV in de Jupiler League.
Zo lang Sneijder onze beste man is of één van de beste spelers is, moet je hem selecteren.

21 september 2016 om 23:07

Wat je zegt klopt inderdaad, anders zou Van Dijk -niet bepaald een scharminkeltje, al kan hij wel wat meer fitnessen op z'n bovenlichaam- niet zo als een eunuch staan verdedigen in Oranje. Büttner is fysiek daarentegen allerminst imposant maar wel verdomd lastig opzij te zetten en van de bal te zetten.
De Wijs heeft Moreno gewoon voor zich, en dat is op zich ook wel logisch. Maar hij komt er wel, daar ben ik van overtuigd.
Ik ben het gewoon niet met je eens wat Sneijder betreft. Hij is over the hill en kan het allemaal duielijk niet meer belopen (het is ook een roker...). Hij is geen schim meer van wat 'ie was in pak 'em beet 2010. Mijn standpunt is dat je nu al moet gaan selecteren op de toekomst. Jongen als Vlaar, Sneijder, Robben etc zijn er straks gewoon niet meer bij. Het heeft geen enkele zin om aan die oude garde vast te blijven houden. Die fouten hebben Beenhakker en Advocaat ook gemaakt in respectievelijk 90 en 94. Ik geloof niet in het beleid van nu wel proberen te kwalificeren met 'the government of the day' en vervolgens maar gokken op de lichting daarachter. Een goed voorbeeld van mijn visie is Löw, ik sta 100 achter het beleid dat hij volgde met Die Mannschaft. Je geeft een vaste, jonge groep het onvoorwaardelijke vertrouwen en laat het als team groeien en ingespeeld raken, en werkt heel gericht naar een aantal toernooien toe. Dat werkt! Jij kan een andere visie hebben, dat geeft ook helemaal niet. Dan zijn we het er over eens dat we het oneens zijn. Ik wil die jongelingen nu gewoon eens aan het werk zien. 16 ga je toch niet halen en 20 wellicht ook niet eens. Oranje staat er denk ik op z'n vroegst pas in 22 weer. Dan heb je een ploeg die midden/eind 20 is met een enkele jonge dertiger, en als het goed is spelen die jongens dan ook bij betere clubs in sterkere competities dan nu. Ik zou het wel weten als jonge topprof/potentiële A-international en naar Duitsland of Spanje gaan. De BPL is niet meer wat het geweest is.

Clasie, pfff, tsja het is niet makkelijk ook, we hebben nauwelijks middenvelders die geen bankziters zijn op internationaal niveau. Ramselaar zat ook gewoon op de bank in het weekend, Clasie doet dat vaak net als Hendrix. Anita oproepen, tsja het wordt een beetje triest allemaal. Van de middenvelders kunnen we alleen Klaassen, Proper, Strootman, Sneijder en Wijnaldum serieus nemen. Voorin is het nog droeviger te stellen. Helemaal geen toppers meer, wat middelmaat en bankzitters. Achterin gaat het maar wat doet Blind met Blind nu ook hij op de bank zit....droevig allemaal.

20 september 2016 om 16:43

Wat overdrijf jij zeg. Je noemt 5 geschikte middenvelders, waarvan je er ook nog maar 3 hoeft op te stellen. Daarnaast heeft Blind nu tegen Watford en Feyenoord niet gespeeld, waar United vrij schlemielig onderuit ging 2x dus eventueel heeft Mourinho daar wel een vrij slechte keuze gemaakt.

Verder heeft de wedstrijd tegen Zweden volgens mij wel laten zien dat we prima kunnen voetballen met dit elftal. We zitten misschien in een tussenfase maar ik zie toch wel een paar van de huidige generatie sterkhouders worden van een topclub en van het Nederlands Elftal.

20 september 2016 om 17:25

Als ik overdrijf, onderdrijf jij. Je kan er geen 3 opstellen tegen Frankrjik die met Sissoko, Matuidi, Pogba, Kante en Griezman spelen vriend. Ik wete niet of jij zelfmoord neigingen hebt maar naief ben je wel

Okay, Zweden, Wit Rusland, Bulgarije, we hebben een kans op plek twee en als we dat halen 50% kans om naar het WK te gaan. Maar als je bekijkt wat we daadwerkelijk hebben staan en bij wat voor teams dat dan speelt.... We hebben gen basisklanten in de Europese top als City, United, Chelsea, Arsenal, Tottenham, Barca, Sevilla, Real, Bayern, Dortmund, Psg, Juve, Napoli. Strootman is het eerste wat eronder komt ni de subtop dan een de Vrij, Sneijder, Wijnaldum en wat wisselspelers bij Europese middelmaat. Jij denkt dat dat prima is...

Onbegrijpelijk dat Clasie er weer bij zit. Echt by far de meest overschatte Nederlandse speler. Hij kan er niets aan doen, maar we hebben kerels nodig tegen Frankrijk, geen lilliputters die af en toe een passje over 5 meter naar voren kunnen geven. Strootman, N. de Jong, dat soort mannen hebben we nodig. De selectie van Anita is wat dat betreft ook onbegrijpelijk.

Verder wel een vrij logische selectie, alleen Veltman ipv Janmaat en Ramselaar ipv Fer is een wat vreemde voorkeur van Blind. Ook zou ik Klaassen eens een keertje thuis laten, die heeft zich nog bijna nooit bewezen in grote wedstrijden, Vilhena staat er wat dat betreft beter op. En waar blijft Douglas? We kunnen nog wel zo’n mannetjesputter gebruiken in de lekke verdediging.

20 september 2016 om 17:10

Je hebt bijvoorbeeld de Roon ook nog lopen, speelde heel aardig tegen Everton. Lijkt een vaste waarde te zijn daar en direct na zijn blessure weer in het elftal.

Fer en De Roon thuis laten en Anita oproepen slaat nergens op.

20 september 2016 om 21:53

Fysieke Fransen??? Het zijn allemaal meisjes van 14 man! Fysiek en verdedigend hebben ze helemaal niets in te brengen.

20 september 2016 om 17:37

Anita is misschien niet zo groot, maar heeft wel veel duelkracht hoor, die laat zich echt niet de kaas van zijn brood eten. Al had ik persoonlijk liever Fer gezien die het aardig doet bij Swansea in de PL.

20 september 2016 om 22:02

Strootman is net zo overschat als Clasie en heeft de draaicirkel van een tractor....

Leroy Fer.. Darryl Janmaat.. Maar oke het is blind, die naam is ook niet zomaar gekozen voor hem..

Karsdorp, Tete, Veltman, Willems, Narshing, Berghuis. Hoe komt Blind er iedere keer toch maar weer op? Als je dergelijke spelers straks echt gaat oproepen dan kun je wel stellen dat we echt afgegleden zijn naar niveau Oostenrijk, Albanie of Finland. Mag toch hopen dat bij de uiteindelijke selectie deze spelers lekker thuis blijven. Die lui komen niet een beetje, maar gigantisch tekort voor het hoogste niveau.

20 september 2016 om 17:36

Noem dan eens een andere geschikte, fitte rechtsback?

Qua wat we tot onze beschikking hebben vind ik de vergelijking met Oostenrijk nog niet eens zo slecht.

Shit man waar is Janmaat. Was zo blij tegen Zweden dat we eindelijk een aanvallende back hadden in plaats van Veltman of Tete. Hopen dan maar dat Karsdorp een basispplek gaat krijgen en het waarmaakt.

20 september 2016 om 17:34

Geblesseerd helaas. Van der Wiel was misschien een optie geweest, ook een aanvallende back. Al weet ik niet hoe hij speelt bij Fenerbahce.

20 september 2016 om 17:34

Geblesseerd geraakt tegen United

20 september 2016 om 17:36

Schouderblessure

Ik word zo moe van die Voorselecties. Geef geen voorselectie en gewoon dé selectie. Voorkomt al dat gelul over spelers die toch niet mee gaan doen.

20 september 2016 om 17:35

Ik snap er het praktisch nut ook niet van

Ik ben het wel eens met de spelers in de voorselectie. Vind het wel jammer dat Vilhena niet eens bij de voorselectie zit maar als ik kijk naar de spelers die op zijn positie spelen dan vind ik het eigenlijk wel logisch. Ik denk dat Cillessen of Vorm gaat afhaken, simpelweg omdat ze geen basisplek hebben bij hun club. Ik vrees ook voor Tete, groot talent maar lang niet gespeeld bij Ajax. Veltman gaat het denk ik ook niet halen, tenzij hij voor de rechtsback positie geselecteerd is. De Jong of Dost? Ik zou voor Dost gaan, vind zijn Europese ervaring doorslaggevend. Middenveld zal wel gaan tussen Clasie en Anita, allebei lang weggeweest en zij moeten nu gaan laten zien wie op dit moment de betere is.

Leg het accent nu eens op een goede verdediging want elke keer maken we achterin foutjes waardoor we achter de feiten aanlopen. Dus m.i niet met aanvallend ingestelde backs een verdediger is in 1ste instantie om te verdedigen.
De aanval moet vanuit het middenveld ondersteund worden.
Dus goal Cillesen/zoet RB Tete (dat Bosz hem niet op stelt is zijn zaak)want in het systeem v/h Nederlands elftal doet hij het prima. Centrum De Vrij en Vlaar en LB Haps/pieters/blind ivm passing of Kongolo/martins Indi(zijn rode kaart moet hem maar eens vergeven worden, op LB staat er tenminste fysiek wat)

Middenveld Fer, Wijnaldum, Strootman en Sneijder (behoudens Strootman moeten die 3 de aanval ondersteunen.
Voorin Janssen en Promes

Blij met de terugkeer van de Vrij, toch een stuk stabieler dan Veltman en Bruma momenteel, ondanks zijn lange blessure het afgelopen seizoen. Speelt nu weer lekker bij zijn club Lazio. Fer doet het volgens mij prima, maar zit er niet bij. Anita, die speelt in de championship, zit er wel bij? Eigenlijk zijn er meer bankzitters opgeroepen dan basisspelers. Nog veel vreemder.

Anyway, Kongolo speelt heerlijk bij Feyenoord, net als Karsdorp overigens. Vilhena had ook wel een kans mogen krijgen.

Mijn team, uit deze selectie voor 7 en 10 oktober

Zoet
Karsdorp
de Vrij
v Dijk
Kongolo
Strootman
Blind
Wijnaldum
Klaassen
Snejder
Janssen
21 september 2016 om 14:20

Je hebt helemaal gelijk wat betreft De Vrij. Ik ben het echter totaal oneens met Van Dijk (heeft gewoon niets in Oranje te zoeken, hij laat nooit zien wat 'ie in de BPL laat zien), Kongolo (fysiek niet zwaar/sterk genoeg), Strootman (traag en enorm overschat), Wijnaldum (is een clubvoetballer, stelt altijd teleur in Oranje) en Sneijder (passé).

Met deze spelers kun je geen 4-3-3 spelen! Gebrek aan goede buitenspelers.

21 september 2016 om 11:03

Dat heeft Blind dan ook eindelijk ingezien de laatste wedstrijd. Dus ik verwacht dat Sneijder hangend links zal spelen en Janssen en Promes voorin.

21 september 2016 om 14:20

Promes laat het in Oranje nooit zien. Dat is een clubvoetballer, geen Oranjemateriaal.

21 september 2016 om 17:10

@oranjeman
Eens dat hij het in Oranje nooit heeft laten zien. Maar dat betekent niet dat hij geen Oranjemateriaal is en alleen een clubvoetballer. Wie zou je daar anders neerzetten in een 4-4-3 systeem?

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren