Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf: Ajax bereikt akkoord over vertrek Hakim Ziyech

Laatste update:

Chelsea werd in de afgelopen dagen nadrukkelijk genoemd als gegadigde voor Hakim Ziyech en de toekomst van de spelmaker van Ajax lijkt daadwerkelijk in Londen te liggen. De Telegraaf bericht woensdagmiddag namelijk dat de twee clubs in de afgelopen 24 uur tot een mondeling akkoord zijn gekomen over een vertrek van Ziyech. Met de deal zou een bedrag van om en nabij de 45 miljoen euro gemoeid zijn.

Het Engelse The Telegraph wist dinsdagavond al te melden dat Chelsea afgelopen maand een vergeefse poging heeft ondernomen om Ziyech per direct in te lijven. De Telegraaf onderschrijft deze berichtgeving een dag later en geeft aan dat manager Frank Lampard zijn club vanwege het niet doorgaan van die deal daarom opdracht heeft gegeven de deal meteen rond te maken voor aankomende zomer. Ook Voetbal International en het Algemeen Dagblad maken inmiddels melding van een akkoord tussen Ajax en Chelsea.

Het is overigens nog niet honderd procent zeker dat Ziyech aankomend seizoen op Stamford Bridge speelt, zo voegt de ochtendkrant toe. Zo lang de Marokkaans international nog geen contract heeft getekend in Londen, kunnen er op het laatste moment nog kapers voor de kust verschijnen. Op dit moment wordt er echter enkel onderhandeld met Chelsea en Ajax zelf heeft ook geen akkoord met een andere club willen sluiten.

Met zijn vertrek aankomende zomer komt er voor Ziyech een einde aan een dienstverband van vier jaar in Amsterdam. De aanvallende middenvelder annex buitenspeler werd in de zomer van 2016 voor elf miljoen euro overgenomen van FC Twente en hij speelde vooralsnog 159 wedstrijden namens Ajax, waarin hij goed was voor 48 doelpunten. Ziyech werd de afgelopen jaren vaker in verband gebracht met een vertrek, maar koos er toen telkens voor om in de Johan Cruijff ArenA te blijven. In augustus zette hij nog zijn handtekening onder een nieuw, tot medio 2022 doorlopend contract.

Ziyech werd met de huidige koploper van de Eredivisie eenmaal kampioen van Nederland, terwijl ook de TOTO KNVB Beker en de Johan Cruijff Schaal werden gewonnen. In Europees verband reikte Ziyech met Ajax in het seizoen 2016/17 tot de finale van de Europa League en vorig seizoen volgde met het bereiken van de halve finale van de Champions League een nieuw aansprekende prestatie. De spelmaker hoopt dit seizoen opnieuw de binnenlandse dubbel te kunnen winnen, terwijl Ajax ook nog actief is in de Europa League. Getafe is later deze maand de eerste tegenstander in het tweede Europese clubtoernooi.

45 miljoen euro voor Hakim Ziyech is...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Topspeler. Groot verlies voor Ajax, maar hij is onhoudbaar.

12 februari 2020 om 13:46

Ik gun hem de stap echt, maar waarom chelsea. Die club gun ik niks.

12 februari 2020 om 13:47

Beter dan city iig. Ik vind het wel een mooi clubie

12 februari 2020 om 13:48

Daar kunnen we niks mee, de een gunt Manu niets, een ander Arsenal, dan kan hij nergens heen

12 februari 2020 om 13:50

Chelsea heeft de laatste jaren mijn sympathie ook gewonnen. Ziyech heeft nog 2 extra jaren bij Ajax kunnen spelen. Had eigenlijk verwacht dat hij na zijn eerste jaar al zou vertekken. Al hadden ze hem voor 25 miljoen verkocht. Uit dankbaarheid wat hij voor Ajax betekent heeft zou ik het nog prima vinden.

12 februari 2020 om 13:50

Chelsea is toch juist een heel mooie stap voor hem? Lopen veel creatieve spelers en getalenteerde jongens waar Ziyech toch wel heerlijk mee zou kunnen voetballen. Daarbij de grootste competitie ter wereld en Londen is een superstad. Ben benieuwd hoe hij het daar zou doen.

12 februari 2020 om 13:51

Ziyech, Koulibali, Ricardo Pereira en de zomer is geslaagd. Eventueel nog een jonge opkomende linksback.

12 februari 2020 om 13:52

Taxidriver, waarom Chelsea inderdaad. Bestaan in de PL ook veel andere clubs. Net als in Spanje. Kan een Chelsea fan uitleggen waarom je eigenlijk fan zou worden van Chelsea? Ik zie het niet. On: Tuurlijk gun je Ziyech het beste. Maar vind het een minimaal bedrag. Had hoger gekund. Zeker als het Chelsea betreft.

12 februari 2020 om 13:56

Dat bedrag had zeker hoger gekund, echter denk ik dat er bepaalde afspraken gemaakt zijn tussen Ajax en Ziyech bij het verlengen van zijn contract. Overigens, we hebben van een speler als Ziyech kunnen genieten tot zijn 26e in de eredivisie. Ik had het nog geaccepteerd als hij voor 25 miljoen verkocht zou zijn. Ziyech heeft veel meer opgeleverd dan zijn salaris en transfersom aan Twente.

12 februari 2020 om 13:57

Maurootje, gaat meer om identiteit van een club. Dat je als Nederlander fan bent van Liverpool, United, Arsenal, zelfs WBA of Hull City. Ik kan me het voorstellen. Maar wat heeft Chelsea nou echt qua identiteit of toevoeging in het hedendaagse voetbal, behalve het financiële? Dat bedoel ik btw totaal niet als sneer naar de fans, ben echt nieuwsgierig waarom je Chelsea fan zou worden. Als laatste: Stamford Bridge en de sfeer daar is ook nou niet iets waar je echt warm van wordt. Echt oprecht benieuwd.

12 februari 2020 om 14:07

@cali88mero "dat bedrag had zeker hoger gekund, " Mijn gevoel ook. Had gehoopt boven de 50 miljoen. Maar ja 45 is ook lekker! Vorig jaar kon hij voor rond de 35 miljoen weg. Clausule weg en gelijk 45 mil binnen harken is ook lekker. 34 miljoen winst!

12 februari 2020 om 14:08

Het Chelsea van Mourinho was wel een toevoeging aan de Bpl. Sinds tijden was er weer een club die de dominantie van United en Arsenal wist te doorbreken. In die zin hebben ze zich wel zelf gevestigd op het engelse spectrum.

12 februari 2020 om 14:15

Ik ben niet zozeer fan van Chelsea, maar wel van de spelers die daar hebben gespeeld, waarvan Lampard zeker 1 vd belangrijkste is! De visie die hij had als speler en die hij nu tentoonstelt als trainer, maakt het ernaar, dat in mijn optiek er geen betere keuze is als Chelsea. Hij kan daar binnen no time een sterkhouder worden en lampard kennende, zal hij het team rondom Ziyech bouwen. Ziyech op 10 en iedereen die erachter staat zal in dienst van hem spelen en iedereen die ervoor loopt zal wachten op de ballen waarmee hij ze lanceert! Onder de huidige omstandigheden zie ik Chelsea als de beste keus voor Hakim. Hij zal daar op waarde geschat worden en de jonkies om hem heen zullen hem respecteren voor de behaalde resultaten van de afgelopen 2 jaar.

Net zoals City is Chelsea van oudsher ook een club van het volk. Man U is juist de koopclub van oudsher. Dat dat de afgelopen 10 a 15 jaar is veranderd heeft alleen met de eigenaar te maken. De Amerikanen bij United willen gewoon veel geld binnen harken, waar de leiding van de andere clubs eigenlijk alleen maar hunkeren naar succes!

12 februari 2020 om 14:16

Taxidriver, waarom dan? Ik vind Chelsea juist een van de mooiste club van Engeland

12 februari 2020 om 14:16

Glory, dat ze de hegemonie hebben doorbroken, dat klopt. Maar vooral door een bijeengekocht elftal met een betoncoach die reactievoetbal speelde. Is natuurlijk persoonlijk, maar als je fan wordt van een club uit het buitenland, dan kies je lijkt mij toch een andere club, met leuk voetbal, identiteit, historie, goede opleiding, traditie en wat allemaal nog meer. Daarom ook echt benieuwd.

12 februari 2020 om 14:19

JFK010, dat Chelsea een goede keuze is met Lampard aan het roer, daar geef ik je helemaal gelijk in. Heerlijke voetballer, vond het ook echt jammer dat ie bij Chelsea speelde . Maar ik bekijk het nu meer vanuit supportershart, dan wat daadwerkelijk misschien de beste club is voor hem 😉

12 februari 2020 om 14:22

@formus waarom zou je geen Chelsea fan kunnen zijn? er zijn ook mensen fan van Manchester City en Paris Saint Germain die ook groot zijn geworden door externe financieerders

12 februari 2020 om 14:23

Taxi/ dit is het moment om bij Chelsea te zitten. Die hebben afgelopen zomer niets kunnen kopen en gaan nu het elftal grondig renoveren, met name in de verdediging kunnen ze wel wat steun gebruiken, maar Ziyech tussen al die grote talenten straks wordt smullen hoor. En ik zie Chelsea wellicht ook nog wel gaan voor Sancho. Wordt een interessante zomer, en nu hopen voor Ziyech dat Chelsea weer CL voetbal haalt

12 februari 2020 om 14:24

De stad, de trainer, het financieel plaatje... misschien wel 100 redenen die jij niet zal snappen. Maakt ook niks uit, het is zijn carrière, zijn leven. Die jongen heeft alles gegeven voor ons en meer! Schaam me nog steeds diep voor wat een aantal zgn Ajacieden hem aandeden. Was ongrijpbaar, apart, uniek, soms onbegrepen maar enorm gewaardeerd door de meerderheid. Ik ben blij dat hij is gebleven en ik durf te zeggen dat afgelopen seizoen misschien wel het mooiste was qua spel en dominantie en ik heb '95 meegemaakt. Tuurlijk had je hem dan wel moeten winnen I know... Hakim bedankt voor je bijdrage! Of het nu Chelsea wordt of toch wat anders, ik wens je het beste allerbeste toe... Groot voetballer, geweldig mens!

12 februari 2020 om 14:27

@formusis ook zeker niet mijn stijl hoor. Maar je hebt veel mensen die als kind fan worden van een club en dat doen ze vaak op basis van succes. Zeker met clubs in het buitenland. ALs 12 jarig jongetje kijk je echt niet naar de opleiding of identiteit, Dan wil je jezelf vooral identificeren met een club die succesvol is zodat je daar over kan opscheppen op het schoolplein of kan gebruiken op Fifa om van je vriendjes te winnen.

12 februari 2020 om 14:28

@japie Ik snap Formus zijn punt wel. Het is hetzelfde als City, alleen had Chelsea nog iets aan historie voordat ze een geldinjectie kregen. Ik zou zelf ook nooit fan kunnen worden van clubs die op die manier groot zijn geworden, ongeacht wat voor geweldige spelers ze gehad hebben.

12 februari 2020 om 14:33

@moraat ik ben ook niet perse een fan van deze clubs maar ik kan toch wel genieten van het voetbal bij clubs als City en PSG vaak en dat staat voor mij op nummer 1. je kan wel een traditieclub zijn maar als ik bv een United zie spelen de laatste jaren waar ik vroeger fan van was dan kan ik daar al helemaal niet vrolijk van worden. dan kijk ik toch liever naar een wedstrijd van Chelsea die af en toe nog wat leuks laten zien

12 februari 2020 om 14:40

Hoezo dat doet toch iedereen? Het is precies de reden waarom vele fan van Ajax of PSV zijn, en al helemaal op de momenten dat het super gaat bij een club. Het is ook de reden waarom mensen niet echt bij de lokale club gaan kijken, de Keuken divisie is niet voor niks arm aan supporters.ik ga je een voorbeeld noemen. jaren geleden (nog niet heel lang) was Dortmund gewoon een middenmoter, zelfs paar keer degradatie voetbal gespeeld, bijna failliet zelfs. Het ging daarna goed, her-structueerd, financieel plan, jeugd, scouting etc. Het ging lopen en ze klommen omhoog. Wonnen zelfs de Bundesliga, Champions League voetbal etc. En nu? Ineens duizende fans meer op voetbalzone dan in die slechte jaren. Ja roepen mensen, dat zijn geen echte fans. nee, maar dat doen de jongens toch ook bij Ajax, Psv, Real, barcelona etc? Liverpool doet het geweldig en ineens zijn er mensen hier vanaf hun 10e al fan van liverpool. De meeste mensen willen erbij horen, en kiezen daarom voor clubs met grote namen. Volendam en RBC zijn niet voor niks de pineut..

12 februari 2020 om 14:40

Japie, dat laatste beaam ik volledig. Ik kijk ook liever leuk voetbal van een rijke club, dan slecht voetbal van een traditionele club. Maaaarrrrr: dat is voor mij totaal nog geen reden om fan van zo'n club te worden. Ik kijk bv graag City, maar zou nooit fan worden. Maar Chelsea heeft me nooit echt kunnen bekoren. Noch qua voetbal, nog qua identiteit. Daarom mijn vraag. Nu zou ik het meer begrijpen, maar dat is meer uit nood geboren (transferban) en door hun sympathieke trainer, die ook leuk voetbal wil brengen. Maar de fans zijn al veel langer fan dan vandaag denk ik 😉

12 februari 2020 om 14:41

Glory, dat van 'zijn voor de kampioen' kan een goede verklaring zijn idd.

12 februari 2020 om 14:44

Stom geouwehoer over geld en historie altijd. Moeten we dan altijd maar de clubs met de meeste prijzen in de kast gaan supporten? En dan worden wij de gloryhunters genoemd? Iedereen vergeet voor het gemak even dat het tegenwoordig net zo makkelijk is om fan van een buitenlandse club te worden dan een Nederlandse. Een Chelsea hoeft maar een keer langs te komen in de Kuip en spelers als Lampard, Cech, Drogba, Shevchenko en Cole voor je neus te zetten, en dan kan het hard gaan. De wereld is groter dan enkel Ajax, Feyenoord of Europese clubs met de grootste aanhang of meeste verzamelde prijzen.

12 februari 2020 om 14:46

@formus daar kan ik je wel in volgen. ik ben ook geen fan van deze clubs, maar bij heeft dat niet echt te maken met de sjeiks of Russen die erachter zitten. het zijn voor mij gewoon niet echt aansprekende clubs. de enige periode bv dat ik PSG echt volgde was toen Weah en Ginola daar speelden. de enige reden dat ik tegenwoordig naar een PSG kijk is om een Neymar en Mbappe te zien spelen maar die had ik ook wel gevolgd als ze bij een andere club hadden gezeten en dan waarschijnlijk niet eens naar PSG gekeken. Chelsea vond ik afschuwelijk toen Mourinho daar nog zat maar sinds de komst van Lampard volg ik ze weer een beetje en vind ik dat ze leuk voetbal spelen, maar fan ben ik ook niet echt van Chelsea. ik keek altijd graag naar het Fiorentina van Batistuta en Rui Costa, het Liverpool van Fowler, Collymore en Mcmanaman, het Arsenal van Pires, Bergkamp en Henry en het United met Giggs, Beckham en Scholes. dat waren echt teams waar ik van kon genieten, al vind ik het huidige Liverpool ook leuk om naar te kijken

12 februari 2020 om 14:49

Jeronsaik, daarom vroeg ik me af wat de reden was. Als het door die paar keer kampioen is gebeurd, prima. Maar persoonlijk geen fan van de oliegeldclubs. Omdat ze denken en bevestigen dat je met geld alles kan kopen. Zelf paar keer in Nottingham geweest bij een wedstrijd. Geweldige sfeer, hart gestolen. Net als Villa. Maar deze clubs waren in een ver verleden groots, nu verre van. Maar de identiteit van de club en de supporters lijkt nog steeds puur. Alhoewel ook daar natuurlijk gloryhunters bij zitten, zeker nu Villa weer terug is in de BPL. Als laatste: niet la menselijks is mij vreemd en ga ook liever naar een wedstrijd van mijn club tegen een grote tegenstander ten tijde dat er mooi voetbal wordt gespeeld. Maar de club zit wel in mijn hart (goede roots gelukkig 😉)

12 februari 2020 om 14:50

Sorry hoor maar wat een onzin dat je als Nederlander geen fan kan worden van Chelsea omdat het geen toevoeging/identiteit aan het hedendaagse voetbal?chelsea heeft een erg rijk verleden met Nederlandse spelers. Daarnaast zijn zij de eerste Londense club die de CL heeft gewonnen en zijn ze de laatste jaren succesvoller geweest dan een United, Arsenal, WBA en Hull City. Men denkt dat Chelsea voor Abramovich niks voorstelde maar dat is ook niet waar. Was altijd een leuke subtopper en ze hebben de EL zelfs gewonnen voor zijn tijd. Sinds Abramovich kwam het tijdperk van Drogba, Terry en Lampard maar nog veel meer toppers die allemaal iets hebben toegevoegd aan het hedendaagse voetbal. Ik weet zeker dat zij (en meer Chelsea legendes) nog records hebben staan die nog niet zijn verbroken.nu met de komst van Lampard als trainer is er ook een nieuw tijdperk aangebroken met aanvallend voetbal en jonge spelers die de kansen krijgen. Ik proef afgunst en in NL heeft men er een handje van dat het allemaal oneerlijk is omdat ze talent jong wegkapen en niet alles doorbreekt maar dat gebeurd hier op nationaal niveau ook door Ajax. Dat men bij Ajax sneller uit de jeugd door kan stromen komt alleen maar omdat de Eredivisie qua niveau een heel stuk minder is dan de Premier League.

12 februari 2020 om 14:52

Terry, niet zo heetgebakerd man. Het is oprechte interesse en je hebt het nu uitgelegd waardoor ik je reden begrijp. En historie kan gemaakt worden, klopt. Ook niet teveel aan vasthouden, want anders roest het aardig vast. Maar vind frisse nieuwe clubs leuk, maar wel met leuk voetbal 😉

12 februari 2020 om 15:13

Haha ja sorry, die vraag krijg ik vaak en vooral omdat ik als kind met de paplepel Feyenoord kreeg ingegoten. De stap van daar naar Chelsea wordt niet vaak begrepen, maar na een bezoekje aan Stamford Bridge was het wel zeker. Wat mede de sfeer daar voor mij mooi maakt is dat dat stadion midden in een woonwijk geparkeerd staat, tussen de kids die met ouders uit het raam hangen om de mensenstroom te bekijken en pubs met handgeprintte A4’tjes ‘home supporters only’ erop. Naar de buitenwereld toe lijkt Chelsea vaak een koude club met een geldcultuur, maar ik denk dat een Ziyech zich daar veel sneller thuis gaat voelen dan bij een elitaire club als Madrid.

12 februari 2020 om 15:25

@john Terry: Het gaat er om dat Chelsea groot is geworden met fout Russisch geld en kan bestaan doordat elk jaar fors wordt gelapt (op laatste seizoen na dan). Net zo fout als pakweg een PSG en City natuurlijk (chelsea is daarin niet alleen en er zijn veel meer clubs). Dat is wat anders dan gloryhunters, ik heb een grondige hekel aan deze enerzijds oneerlijke concurrentie en anderzijds dat het fout geld is. Voor het Chelsea voor Abramovich had ik wel een warm gevoel, ook al waren ze niet vaak succesvol.

12 februari 2020 om 15:28

Klopt. de clubs die jij noemt zijn gewoon clubs die groot geworden zijn met doping. Financiele doping. Ik vind het valsspelen. Ze hebben de hele voetbalmarkt op de kop gegooid. Gun die clubs weinig.

12 februari 2020 om 15:37

Zo kan je het zien. Maar zo zullen supporters van een ADO of VVV het ook oneerlijk vinden dat Ziggo jaarlijks net zo veel geld in Ajax pompt als de waarde van hun hele selectie. Ajax is voor Ziggo simpelweg een interessantere investering dan ADO omdat ze op de rode (of zwarte) shirts bekendheid in het Bernabeu opdoen en op de groengele jaarlijks uit de KNVB beker gegooid worden door eersteklassers. Ook vóór Roman werd er al ‘gewoon’ top 4 geëindigt en waren er landelijk en zelfs Europees successen behaald, Roman gaf enkel het laatste zetje, Chelsea is altijd al een interessante investering geweest. Het is niet dat hij de club vanaf nowhere heeft opgebouwd, zoals bij City bijvoorbeeld wel gebeurde. Helaas brullen veel mensen die dat niet begrijpen maar in het rond dat Roman de club groot heeft gemaakt. Chelsea was hoe dan ook wel groot geworden, Roman heeft dat proces enkel wat versneld.

12 februari 2020 om 15:43

Heel het voetbal bestaat uit oneerlijke concurrentie. Ajax kaapt ook al het jonge grut van de velden van lokale clubs. Je hebt altijd baas boven baas, helaas. En dat rijmt aha

12 februari 2020 om 15:44

Wat is dat nu voor een onzin vergelijking? Ziggo is een sponsor. Chelsea is een speeltje van een rijke rus die zijn geld op een heel dubieuze manier heeft verkregen..

12 februari 2020 om 15:55

@japie Ik ben ook erg gecharmeerd van dit Chelsea, maar fan zou ik nooit worden. Ben zelf Arsenalfan en dat is op dit moment ook geen pretje net als United. Als een geldinjectie ten grondslag van hun invincibles seizoen had gelegen was ik er echter nooit fan van geworden. Ik denk dat dat zijn punt is.

12 februari 2020 om 16:02

Sorry Heidihallo, maar ik ga geen moeite nemen om dat uit te leggen aan iemand die hier suggestief in het rond loopt te brullen en dat te bestempelen als waarheden om een club die hij niet mag neer te kunnen sabelen.

12 februari 2020 om 16:05

@formus. Begon bij mij al vrij vroeg, misschien wat vage redenen maar was nog een kind destijds... maar kwam mede door Jimmy Floyd, het mooie blauwe tenue met een leeuw erop, en dat mijn oudere broer voor Man Utd was. Wist toentertijd nog niet natuurlijk wat de statuur van de club was en hoe extreem Abramovich dat heeft beïnvloedt. Maar ben wel erg blij dat ik fan van ze was om de opkomst mee te maken. Door de successen van na 2003 wordt je natuurlijk een nog grotere fan, vooral als je nog een kind bent, wat misschien ook een rol speelde daarin is dat mijn broer voor Man Utd is . Er zijn bv mensen die kiezen om fan te zijn van clubs op basis van historische winsten, maar die dan sinds dat ze fan zijn geen glorie hebben meegemaakt.. Ben paar jaar terug nog geweest naar London voor de huldiging, unieke sfeer! Als je daar gaat en met de 'oude' fans vandaar spreekt realiseer je wat voor een volk club het nog steeds is. Natuurlijk met meer succes ga je meer gloryfans aantrekken, maar dat gebeurt ook bij Real Madrid.... die met nog meer geld er tegenaan heeft gegooid in totaal dan Chelsea, maar dat wordt dan als koninklijk mooi gezien.

12 februari 2020 om 16:20

Terry, alle begrip voor je motivatie, zo was mijn eerste wedstrijd ooit toen ik heel klein was met opa mee naar De Klassieker en werd ik betoverd door de sfeer daar. Dus begrijp helemaal wat je bedoelt. En dat je af en toe moe wordt van het 'verdedigen van je keuze', kan me dat voorstellen. Nog even: als jullie Ziyech krijgen, wees er zuinig op en geniet er van. Echt een genot om naar te kijken. Veel plezier

12 februari 2020 om 16:24

@Formus, In mijn geval is het bijvoorbeeld zo dat ik ben opgegroeid met Drogba als grote spits in het voetbal. Ik werd gelijk megafan van hem, had een tenuetje van hem en vond Chelsea een prachtig tenue hebben. Bovendien had je met Robben ook nog een sierlijke Nederlander in de selectie. Op zo’n jonge leeftijd denk je (ik tenminste niet) na over identiteit, hoe het team is ontstaan, historie en ga maar door. En als je eenmaal fan van een team bent en daarin groeit, verander je ook niet meer. Als laatste over Stamford bridge: misschien had ik wel heel erg mazzel maar ik heb bijna elke seconde kippenvel gehad van de sfeer toen ik daar was.

12 februari 2020 om 16:54

Gianluca Vialli , Dan Petrescu, Tore André Flo, Gianfranco Zola, Marcel Desailly.........

12 februari 2020 om 17:09

Formus, een club die kies je niet.Ik ben fan van Bournemouth, die heb ik niet uitgekozen, daar word je gewoon verliefd op bij wijze van spreken.

12 februari 2020 om 17:29

@john terry --------------------- Niets suggestief. Of wil je zeggen dat Chelsea het allemaal op eigen kracht heeft gedaan? Komt allemaal door het geld van Abramovic hoor. Is een feit en niets suggestiefs aan. Ik mag Chelsea niet inderdaad. En de reden is fnu juist die inanciele doping. Het valsspelen. Jij gaat hier nu doodleuk beweren dat Abramovic niet bizar veel geld in Chelsea heeft gepompt? Niet serieus te nemen ben jij dan.

12 februari 2020 om 19:23

Ik snap sowieso niet hoe je fan kan zijn van een buitenlandse club. Je bent toch een Nederlander. Tenzij je familie uit dat land komt. Beetje nationale trots is ver te zoeken tegenwoordig.

12 februari 2020 om 21:03

Op die zelfde toer zou je dan kunnen zeggen dat veel Italiaanse clubs, als Milan ook op verdachte wijze aan hun financiën... of het nou voor stadion bouw of iets anders gaat de maffia heeft er veel handen in... Of Real madrid dat ontiegelijk veel geld spendeert en altijd door de centrale bank wordt gesteund.. Onze wereld is nou eenmaal kapitalistisch en de rijkste hebben het voor het zeggen. Zelfs Manutd is in hun prille jaren door rijke mensen overeind gehouden en gegroeid door hun kapitale injecties....

12 februari 2020 om 22:29

Waarom iemand van Chelsea fan geworden kan zijn? Dat is niet zo moeilijk Ed de Goey werd daar doelman, iets wat zelden voorkwam, een Nederlandse keeper in de PL. Ruud Gullit was als trainer en speler succesvol en won de Uefa cup, Hasselbaink werd zelfs topscoorder in de PL toen hij daar speelde.andere namen zijn o.a. Robben, Zenden en Bogarde. En wellicht is er nog een maan van een niet Nederlander, die weergaloos was in het Chelsea van voor Mourinho en dat was Gianfranco Zola.

12 februari 2020 om 13:48

45 miljoen? Leuk bedrag, maar is dit nu het maximale? Vraag het me echt af. Waarom zou je nu op dit moment in het seizoen meteen akkoord gaan. Persoonlijk jammer dat het Chelsea is. Zag hem liever bij Arsenal.

12 februari 2020 om 13:56

Er zal bij zijn laatste contractverlenging met hem zijn afgesproken dat Ajax mee zou werken wanneer hij wil vertrekken. Dat is het lot van Ajax, het is en blijft nou eenmaal een opleidingsclub voor de top. Als je bij iedere uitgaande transfer dwars gaat liggen om het onderste uit de kan te halen, word je als club ook minder aantrekkelijk voor de grote buitenlandse talenten.

12 februari 2020 om 14:03

Denk dat talenten bij Ajax met name willen tekenen vanwege goede opleiding en kans op speeltijd. Maar dat Ajax een goede brug is naar de top. Is zeker een overweging. Doet altijd wel een beetje pijn dat we onze toppers niet kunnen behouden. Maar eerlijk is eerlijk. Ziyech is langer gebleven dat iedereen vooraf had gedacht en mooi extra van deze tovenaar kunnen genieten. Ook nu zie je wat het gemis is als hij er niet bij is. Jammer, maar succes bij Chelsea

12 februari 2020 om 15:02

Het zal er toch een heel eind tegen aan zitten. Hij wordt over een maand 27, dus het is geen jong talent meer. Dit bedrag is hoger dan transfer records uit alle kleine competites (fors hoger zelfs), buiten de transfers van de Jong, de Ligt en 2 of 3 spelers uit Portugal, en die waren allemaal een stuk jonger en gingen naar de absolute top. Als je kijkt naar spelers van 27 of ourder werd er vorig jaar alleen meer betaald voor Griezman en Hazard, en het jaar ervoor alleen voor Mahrez en Ronaldo. Meer kan natuurlijk altijd, maar gezien zijn leeftijd denk ik niet dat er heel veel meer in zit. Daarnaast zal er ook een stuk gun factor in zitten, Ziyech had de afgelopen zomer niet hoeven verlengen natuurlijk en dan had hij voor een veel lagere gelimiteerde transfer som weg kunnen gaan.

12 februari 2020 om 16:32

Mega groot verlies voor Ajax. Hoe vang je dit op? Wat een waardeloos middenveld houden we dan nog over. Alle internationale ambities kunnen dan meteen de prullenbak in. De overgebleven middenvelders zijn allemaal amper ED-waardig laat staan CL-waardig. Maar het is deze fantastische speler natuurlijk wel gegund. Amsterdam huilt wel een beetje.

12 februari 2020 om 16:48

Overdrijven is ook een vak. Dacht je nou serieus dat Ziyech zijn hele loopbaan bij Ajax wil voetballen? Die wil uiteindelijk ook gewoon naar een topcompetitie. En het middenveld van Ajax zonder Ziyech is nog steeds top Eredivisie qua niveau. Dat jij amper ED-waardig zegt is behoorlijk overdreven.

12 februari 2020 om 17:36

@hoogindeconcen Mee eens dat Ajax voorin en achterin internationaal op goed niveau meekan. Maar het middenveld zonder Ziyech is gewoon drama. Niemand van de jongens die er nu staat is van internationaal niveau. Gravenberch is nog lang niet klaar, Donny is een gewone meevoetballer en bepaalt werkelijk niks in de wedstrijd en voor een Eiting zal zich nooit een redelijke buitenlandse club melden. Ekkelenkamp sla ik even over als je het niet erg vindt. Inmiddels kunnen we Propper niet meer halen, die zou ons middenveld stukken beter maken en jongens van het niveau Ihattaren lijken me moeilijk haalbaar. Weg met de internationale ambities temeer omdat zich echt geen redelijke buitenlandse club gaat melden voor een matige speler als Donny. Dan zitten we daar dan ook nog jaren mee opgescheept en kan het team niet verder groeien. Jammer.

Oei, domper voor Ajax. Zie Chelsea ook niet direct als een mooie stap voor uit voor Hakim.

12 februari 2020 om 13:45

Het blijft een topploeg in de PL. Met nog 2/3 versterkingen spelen ze gewoon voor de top 3. Lampard is een goeie coach voor hem denk ik.

12 februari 2020 om 13:48

Chelsea zou met enkele gerichte versterking (waaronder dus Ziyech nu) inderdaad echt een hele mooie ploeg kunnen krijgen.

12 februari 2020 om 13:46

Hou op hoor, is in (bijna) alles een stap vooruit/hogerop....

12 februari 2020 om 13:57

Het enige waarin het geen stap hogerop is, is de capaciteit van het stadion.

12 februari 2020 om 13:59

Als je goed leest wat ik zeg.. ‘mooie’ stap voor uit zeg ik. Het is degelijk wel een stap voor uit maar had hem liever bij andere clubs gezien.

12 februari 2020 om 14:20

De geschiedenis van de club, misschien zelfs het aanzien wereldwijd.

12 februari 2020 om 14:32

Durf te stellen dat Chelsea veel meer aanzien geniet dat Ajax. In Azië is de BPL gigantisch en daar is Chelsea de laatste 20 jaar, in tijden dat de globalisering enorm toenam, succesvol in geweest. Ajax maakt momenteel een kleine inhaalslag maar de BPL is zo gigantisch

12 februari 2020 om 14:41

Als hij iets hoger kiest dan Chelsea speelt hij zich niet in de basis. En mooiere clubs waar hij wel in de basis speelt hebben het geld niet (over) voor Ziyech. Chelsea gewoon een prima club voor hem

12 februari 2020 om 13:47

Juist wel! Zijn serieuze club geworden die bovenin kan meedraaien, goed niet meer de koopclub die ze waren met allemaal dure sterren, maar wel een echte traditionele club met een trainer die hem heel graag wilde hebben.

12 februari 2020 om 14:05

Die club werd 3 jaar geleden nog kampioen in Engeland en speelt bijna steevast in de Champions League. 7-8 jaar geleden wonnen ze 'm ook nog eens. Chelsea is gewoon een mooie stap voor Ziyech.

12 februari 2020 om 15:00

Hoezo geen stap vooruit? Hoort bij de 10 grootste clubs van de wereld (omzet + fans).daarnaast zijn zij de eerste Londense club die de CL heeft gewonnen. Men denkt dat Chelsea voor Abramovich niks voorstelde maar dat is niet waar. Was altijd een leuke subtopper en ze hebben de EL zelfs gewonnen voor zijn tijd. Nu met de komst van Lampard als trainer is er ook een nieuw tijdperk aangebroken met aanvallend voetbal en jonge spelers die de kansen krijgen. Teveel afgunst in NL dat het allemaal oneerlijk is omdat ze talent jong wegkapen en niet alles doorbreekt maar dat gebeurd hier op nationaal niveau ook door Ajax. Dat men bij Ajax sneller uit de jeugd door kan stromen komt alleen maar omdat de Eredivisie qua niveau een heel stuk minder is dan de Premier League.mooie stap voor Ziyech. Mooie club, mooie stad, het is hem gegund.

12 februari 2020 om 15:16

De abosolute top zit denk ik niet op Ziyech te wachten (liverpool, Barca, Real, Juve, e.d.) dan blijven er daarna niet zo veel clubs meer over. Naast het sportieve betaald Ajax de top spelers beter dan de meeste subtop clubs in de grotere competities. Dan kom je toch al snel uit bij Chelsea, Arsenal, Tottenham, Dortmund en misschien nog een of twee italiaanse clubs. Persoonlijk vind ik Arsenal mooier, maar sportief is dat al jaren nog minder dan Chelsea.

12 februari 2020 om 17:24

Mij ook... Ik zie Chelsea als een fantastische club voor Ziyech.misschien niet de goede woord keuze, alleen doet Chelsea het o.a. door de transfer ban, het top jaar van Liverpool en de prestaties van City lijkt het iets minder dan een paar jaar terug. Het was ook meer bedoeld als tegen reactie op het statement dat het niet een mooie stap vooruit zo zijn. Bijkomend voordeel voor mij is dat Stamford bridge ongeveer om de hoek is dus dan kan ik hem eindelijk een keer live zien spelen .

Geweldige transfer! Voor alle partijen. Oké 45 miljoen is niet de hoofdprijs maar het wordt Ziyech ook gewoon gegund. Erg benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Ik verwacht dat hij daar veel indruk gaat maken

12 februari 2020 om 14:03

45 miljoen is nog steeds de op 3 na hoogste uitgaande transfer van de eredivisie volgens mij. Ajax en Ziyech zullen bepaalde afspraken hebben gemaakt tijdens het verlengen van zijn contract. Al had Ajax hem voor 25 miljoen verkocht had ik nog tevreden geweest. Natuurlijk een flinke aderlating. Helemaal omdat zijn beoogde opvolgers afgelopen zomer voor een prikkie op te halen waren in verhouding met nu (Odegaard of Olmo). Maar Ziyech heeft elke euro die hij gekost heeft dubbel en dwars terugbetaald. Gun factor is voor mij niet eerder zo hoog geweest als bij Ziyech, niet te vergeten dat hij Ajax 2 seizoenen trouw bleef ondanks dat hij ook ergens anders kon tekenen. Verwacht dat hij vanaf rechtsbuiten (de rol waar ik hem bij Ajax ook het beste tot zijn recht vind komen, met Donny op 10) echt gaat vlammen bij Chelsea.

12 februari 2020 om 14:20

@PSV-Zwolle Nou ja voor alle partijen? Ajax casht wel aardig, Chelsea haalt een topspeler voor weinig geld binnen en Ziyech krijgt mooie club, competitie en mooi salars. Maar wij de fans niet geweldig Wij verliezen de absolute topspeler. Hopelijk kan Ajax met dit geld (i know is bruto en gaan veel kosten vanaf) in ieder geval Anthony halen (schijnen redelijk rond te zijn) en Dilrosun. Hebben we op de flanken Promes, Anthony, Dilrosun en Noa Lang. Promes en Noah kunnen ook als moet nr 10.

12 februari 2020 om 14:28

@MrKrillin je hebt gelijk.. Ajax verliest hun absolute sterspeler. Dat doet altijd pijn. Toch moet je proberen terug te kijken op wat hij betekend heeft en je er bij neerleggen dat spelers van dit kaliber gewoon onhoudbaar zijn voor NL clubs. Ajax heeft hem wat dat betreft nog lang binnen kunnen houden (mede door het doorbreken van het salarisplafond) en dat was een gouden zet van Ajax

12 februari 2020 om 14:49

@PSV-Zwolle ja was absoluut een gouden zet en we hebben langer kunnen genieten. Hopelijk halen onze clubs volgend seizoen weer nieuwe toppers. Zou balen zijn als we volgend seizoen Ajax-PSV kijken met alleen spelers als Noa lang op flank vs Bruma bij jullie....

12 februari 2020 om 15:25

wat is je bron omtrent Antony? en zou Dilrosun wel een goede aankoop zijn? Hertha wilt groeien en zal dus hun speler niet laten gaan voor een appel en een ei. Kortom hij zou best duur zijn, is hij dat waard?

12 februari 2020 om 15:41

@gloryhunter bron is Marc Overmars .. Hij was wel positief dat het rond zou komen. Lijkt me daarom dat deal wel (bijna) rond is. Normaal zou hij meer op vlake blijven.

12 februari 2020 om 16:28

Precies, ik kan er wel mee leven. Zeker hoe hij zich liet tonen als mens. Ik gun het hem dan ook misschien wel het meeste. Het is wat het is, hoe jammer het ook is voor ons als Ajax zijnde.

Zonde maar het is hem gegund.

12 februari 2020 om 15:59

Is hem zeker gegund. Beste Ajacied sinds Suarez denk ik. Erg belangrijk geweest en een voorbeeldprof. Voorop in de strijd en een genot om naar te kijken. Chelsea is een prachtige club en qua niveau een zijwaartse stap, maar qua competitie en inkomen een mooie stap omhoog! Als hij gaat, dan wens ik hem niks dan succes!

Wat een onzin? Z’n marktwaarde ligt zelfs nog hoger dan dat ( 50 miljoen ), laat clubs dan lekker tegen elkaar op bieden in plaats van akkoord gaan met 45 miljoen.

12 februari 2020 om 13:46

Gunfactor speelt ook een rol in deze transfer en dat siert Ajax enorm. Kijk wat die jongen voor de club heeft betekend

12 februari 2020 om 13:56

Verdiend 4 miljoen. Gunfactor. Gewoon zakelijk opstellen en dat moet bij elke transfer. Konden zelf nooit een aankoop voor schappelijke prijs vanwege die reden. Elke partij wil maximale. Maar goed.

12 februari 2020 om 14:00

Er zijn duidelijk afspraken gemaakt toen Ziyech bijtekende bij Ajax. Zonder die afspraken was hij misschien wel transfervrij de deur uit gelopen. Nee, dan heb je wat!

12 februari 2020 om 14:09

PSV-Zwolle, je reacties zijn helder, objectief en duidelijk. Mijn mede Ajacieden mogen hier nog een voorbeeld aan nemen.

12 februari 2020 om 14:56

Als je je zakelijk op gaat stellen gaat de volgende speler in de positie van Ziyech wel even 3 keer nadenken of hij nog een jaar blijft.

12 februari 2020 om 15:01

@PSV-Zwolle, hoe weet jij dat er "duidelijke afspraken" zijn gemaakt bij het bijtekenen? Dat is nooit bevestigd door Ajax noch door Ziyech.

12 februari 2020 om 15:18

Joh, natuurlijk worden dat soort afspraken nooit bevestigd. Transfersommen worden ook vrijwel nooit openbaar gemaakt door de clubs, toch weten we door de media vrij accuraat wat er voor spelers betaald wordt. Dat is hier hetzelfde. Als we altijd alleen maar uit mogen gaan op de bevestiging van clubs kunnen we nergens meer vanuit gaan.

12 februari 2020 om 16:15

Ah jij bent zo iemand die denkt dat alles zakelijk op te lossen is? Je werkt met mensen dus heb je soms de kwaliteiten nodig om met mensen om te gaan en empathie te kunnen tonen. Jij denkt toch niet dat Ziyech de laatste keer had bijgetekend als Ajax moeilijk zou doen bij een transfer van een mooie club? Soms help je elkaar, Ziyech tekent bij, Ajax blij. Ajax zal Ziyech makkelijker moeten laten gaan, Ziyech blij. En daarnaast is 40 mil een hartstikke mooie prijs voor Ziyech.

12 februari 2020 om 13:46

Er zijn (dacht ik) afspraken gemaakt met Ziyech, dat ze niet ten koste van alles de hoofdprijs willen krijgen. 45 is een mooi bedrag! Zo zorg je ervoor dat andere topspelers ook bijtekenen/ komen, omdat je geen wurgconstructie afsluit.

12 februari 2020 om 13:47

Het is een tegemoetkoming naar Ziyech toe, die langer bleef. Vind het dan ook niet erg dat Ajax met iets minder akkoord gaat. Ziyech verdient een transfer als deze.

12 februari 2020 om 13:49

Wat heeft Ziyech eraan dat Ajax minder geld krijgt? Hij krijgt die transfer echt wel hoor.

12 februari 2020 om 13:55

Ziyech wilde langer blijven, maar daarvoor in de plaats zou Ajax bij een toekomstige transfer wat makkelijker zijn qua onderhandelen over de prijs. Anders was Ziyech waarschijnlijk al eerder weg gegaan.

12 februari 2020 om 13:57

Wat Ziyech eraan heeft is dat hij makkelijker een nieuwe club kan vinden. Het is nog maar de vraag of Chelsea bij een vraagprijs van bijvoorbeeld 70 miljoen nog geïnteresseerd zou zijn.

12 februari 2020 om 13:49

Jij vergeet dat hij afgelopen zomer voor 30-35 op te pikken was? Marktwaarde ligt inderdaad hoger, maar de stap word hem gegund na alles wat hij voor Ajax heeft gedaan. Gebleven, verlengd en nu mag hij weg voor een meer dan schappelijke prijs. Dus jouw aangehaalde 'onzin', en 'clubs tegen elkaar laten opbieden', dat is pas onzin

12 februari 2020 om 13:58

Dat opbieden van clubs gebeurt al een aantal jaar niet, anders was hij al eerder weggeweest. Er is heel lang nauwelijks interesse geweest voor Ziyech.

12 februari 2020 om 14:14

Interesse is er wel geweest, alleen waren dit niet de clubs waarvoor Ziyech wilde spelen, op AS Roma na. Daar had hij best naartoe gewild tot hij niets meer vernam van Monchi, toen Monchi met Sevilla kwam voor hem stak Ziyech een spreekwoordelijk, misschien wel een echte, middelvinger op naar hem. Ziyech wilde Ajax niet ten koste van elke club verlaten en koesterde ook wat hij had. Wat overigens onvoorstelbaar knap vind, aangezien hij in zijn 2de Ajax jaar door veel supporters bekritiseerd werd. Ziyech is een eigenaardig mannetje in de huidige hypocriete voetbalwereld. Prachtig juist.

12 februari 2020 om 14:24

er zijn 2 verschillende momenten interesse geweest. Maar het is niet zo dat AS Roma en Sevilla tegen elkaar op aan het bieden waren. Zeker eens met je laatste zin maar wel de kleine kanttekening dat Ziyech zich ook vaak kleinzerig gedragen heeft

12 februari 2020 om 14:48

Ik denk dat dat enorm overdreven werd. Lag al niet goed, dus was het makkelijk scoren. Heeft zich altijd goed opgesteld naar de club en was heel goed voor de sfeer binnen het team.

12 februari 2020 om 14:07

Marktwaarde is geheel relatief aan het platform die 'm geeft. Het is maar wat de gek er voor geeft en welke afspraken er zijn gemaakt.

12 februari 2020 om 15:40

Zo veel clubs zijn er niet die 50 miljoen uitgeven aan een speler. Hij is al bijna 27, de enige spelers van die leeftijd waar dergelijke bedragen voor betaald worden gaan van een grote club uit een van de top competities naar de absolute top.als hij niet bij had getekend afgelopen zomer dan was hij voor 30 miljoen op te halen geweest, Ajax kan dan nu wel heel moeilijk doen, maar dan is er geen speler meer in de toekomst die wel verlengd.en dit bedrag is nog steeds fors hoger (50% of meer) dan de transfer records uit alle competities buiten de top 5 en een paar spelers uit Portugal en de Ligt – de Jong na (en spelers van clubs als Basel, RB sazlburg, Galatasaray, Brugge e.d gaan ook gewoon naar mooie clubs in grote competities die komen echt niet alleen uit Nederland)

12 februari 2020 om 17:16

Zyech had een afkoopsom in zijn contract staan van 25 miljoen. Hij was twee jaar geleden al rond met Roma en had toen weg kunnen zijn. Nu heeft Ajax nog twee jaar van hem kunnen genieten en ontvangt bijna het dubbele bedrag. Ajax heeft in anderhalf jaar tijd bijna 150 miljoen in de CL verdiend en dat had zelfs nog meer kunnen zijn. En daar heeft Zyech een enorme bijdrage aan geleverd. Daarom kan je als Ajax alleen maar tevreden zijn met deze deal ook al verlies je daarmee je sterspeler. Al met al heeft hij vier jaar met veel succes bij Ajax gespeeld, terwijl 1 of 2 jaar de bedoeling was. En aangezien een speler als Zyech voor een club als Ajax doorgaans niet is weg gelegd als die niet uit de eigen jeugd komt, kan daar geen geld tegen op. Als Zyech klaar is bij Ajax, heeft hij bijna 300 wedstrijden voor Ajax gespeeld en dan zijn er veel meer dan van tevoren verwacht werd en bijv. 2 keer zoveel als het eigen jeugd product Matthijs de Ligt. Het is even volkomen terecht als verdiend dat Ajax voor hem niet het onderste uit de kan en hem een mooie transfer gunt.

Het zou echt balen zijn als Ziyech daadwerkelijk zal vertrekken, maar inmiddels gunt iedereen hem wel een nieuwe vervolgstap. Vorig seizoen en ook dit seizoen is Ziyech eigenlijk onverwachts gebleven, maar hij is eigenlijk ook wel toe aan een nieuwe stap. Chelsea lijkt mij dan ook een prima vervolgstap en momenteel heeft Chelsea met Willian, Mount en Pulisic drie spelers die op de positie(s) van Ziyech spelen of kunnen spelen (vleugelaanvaller of nummer 10), maar Willian vertrekt waarschijnlijk bij Chelsea en wordt in augustus 32-jaar, terwijl Pulisic volgens mij meer vanaf de vleugels speelt. Mount is dan nog wel jong, is goed en heeft nog veel potentie en hopelijk zal er dan een soort systeem gevonden worden waar Ziyech en Mount dan regelmatig van positie wisselen tijdens de wedstrijd. Overigens hoop ik wel dat het bedrag dat er voor Ziyech betaald zal worden, hoger zal zijn dan dat hier in de tekst vermeldt wordt. Hier wordt namelijk vermeldt dat het een bedrag van om en nabij 45 miljoen zal worden, maar ik las gisteren nog dat Ziyech waarschijnlijk 53 miljoen moest gaan kosten en ik hoop eigenlijk dat Ajax er 50 tot 55 miljoen voor Ziyech uit kan halen.

Hij verdient het gewoon. Niet de transfer dat ik wou, maar Chelsea is sowieso een stap vooruit.

12 februari 2020 om 17:12

Twee keer weggetikt door Ajax noem ik niet sowieso een stap vooruit. Ik noem het een stapje opzij.

12 februari 2020 om 18:24

Wil je graag anders zijn? Alleen jij denkt dat Chelsea een stap op zij is Is in alle opzichten groter dan Ajax.

Zou m een transfer wel gunnen, maar zie m liever blijven

Mooie kans, mooi bedrag. Het ga je goed Hakim💪🏻

Heel jammer, had ergens de ijdele hoop dat hij zijn carriere gewoon bij Ajax zou afsluiten 😜. Mooie stap voor hem en voor Ajax ook een mooie transfersom

Verdient gozer! Hoop voor hem dat dit waar is en dit jaar kan afsluiten met minimaal 2 prijzen voor Ajax.

Mooi bedrag voor ajax. Ziyech heeft deze transfer ook wel verdient. Ben heel benieuwd naar hoe hij het daar gaat doen.

Zou het heel bijzonder vinden als hij hierheen gaat, lijkt mij totaal niet bij hem te passen. Zeker niet als je kijkt welke clubs hij eerder heeft afgewezen

Wauw! Dat is snel gegaan, compleet tegen elke trend van Chelsea in! Geweldige aankoop, kan nu al niet meer wachten als dit blijkt te kloppen!

12 februari 2020 om 13:45

Gefeliciteerd man is echt een speler die jullie nog missen.

12 februari 2020 om 13:49

In wat voor zin is deze transfer tegen elke trend van Chelsea in Yoeri? Gewoon nieuwsgierigheid. Volgens mij past ie prima in de trend van Chelsea. Ik zie er in ieder geval niets ongewoon aan. Verder echt een goede transfer voor beiden.

12 februari 2020 om 13:51

Meestal duurt het een hele tijd voordat een transfer afgerond is.

12 februari 2020 om 13:53

De snelheid waar het mee gebeurd, de kwaliteit van de speler die binnen gehaald wordt.. Chelsea is vaak degene die achter het net vist omdat er getreuzeld wordt. Zoals bij Lukaku en Lemar het geval was.

12 februari 2020 om 14:49

Om dan vervolgens over te schakelen naar flops als Morata, Drinkwater en Batshuayi. Volgens mij was de laatste voltreffer waarbij Chelsea serieus in 1 keer raak schoot bij plan A Kante, en dat is echt jaren terug.

12 februari 2020 om 15:09

Het is nog helemaal niet rond toch? Ik zou het prachtig vinden als Ziyech die lelijke club Chelsea zou afwijzen. Ik vind Cheslea echt een hele lelijke club. Met clubs als Psg, Man City behoort Chelsea voor mij tot the axis of evil in de voetbalsport. Plastic clubs die alleen door financiele doping groot geworden zijn. Bah. Maar dat is mijn mening. Ik hoop echter ook de mening van Hakim...

12 februari 2020 om 13:50

Mooie transfer voor Chelsea, als het waar blijkt te zijn. Zoals gewoonlijk ligt Arsenal weer te slapen... zucht... 45 miljoen voor Ziyech en 25 miljoen voor Berge. Voor 70 miljoen twee topmiddenvelders... slaapwel Arsenal!!

12 februari 2020 om 13:58

Jullie beginnen wel echt een leuk team te krijgen! Leuk om te zien dat ook Chelsea zich weer richting de top van Engeland aan het bewegen is.

12 februari 2020 om 14:00

aan de andere kant: ze zijn dan weer te langzaam gegaan om het voor februari af te ronden

12 februari 2020 om 14:52

Maar daar zou Ajax nooit mee akkoord zijn gegaan. Stel Ziyech vertrekt in de winter en ze worden nog ingehaald door het slechtste PSV van de eeuw of het hongerige AZ, dat kan het bestuur niet maken naar de fans. Wat dat betreft snap ik Ajax wel, maar een creatieve impuls extra nu met United, Spurs en Bayern voor de deur was wel lekker geweest.

De mooiste competitie die er is goede club ook met een veel belovende trainer. Lijkt mij een goede keus voor Ziyech. Zal mij benieuwen of hij 90 minuten lang in de hoogste versnelling met minimaal 2 wedstrijden per week aan kan.het is hem gegund.

12 februari 2020 om 13:49

Ik vind Spaanse competitie net zo mooi!

12 februari 2020 om 13:59

Bij Ajax heeft Ziyech eigenlijk ook meestentijds 3 wedstrijden in 1 week gespeeld, met uitzondering van het seizoen 17-18. Ziyech kwam het seizoen 16-17 binnen bij Ajax en heeft toen tot het einde van het seizoen in de Europa League en de Eredivisie gespeeld. In het seizoen 17-18 was Ajax onder het roer van Marcel Keizer al vroeg in het seizoen Europees uitgeschakeld en waren ze voor de winterstop ook al klaar in de Knvb Beker, terwijl de achterstand op PSV toen volgens mij ook iets van 10 punten was. Het seizoen 18-19 (vorig seizoen dus) heeft Ajax zelfs een extreem lange seizoen gehad, doordat ze al erg vroeg in het seizoenen moesten beginnen en 3 voorrondes in de Champions League moesten afleggen en vervolgens tot halverwege mei 2019 actief waren op 3 fronten: de Knvb Beker, de Eredivisie en de Champions League en dit seizoen heeft Ziyech tot dusver meestentijds ook 3 wedstrijden in 1 week moeten spelen aangezien hij voor de winterstop actief is geweest met Ajax in de Eredivisie, Knvb Beker en de Champions League. Wel is Ziyech dit seizoen een paar keer afwezig geweest door blessureleed en heeft hij in de Knvb Beker volgens mij geen wedstrijden gespeeld doordat Ajax daar meestal andere spelers kansen gaf. Maar dat met betrekking tot de Knvb Beker doen bijna alle (grote) clubs en dat zal Ziyech (mocht hij daadwerkelijk naar Chelsea gaan) ook bij Chelsea mee gaan maken. Maar wat ik dus probeer te zeggen: Ziyech heeft bij Ajax eigenlijk bijna altijd wel minimaal 2 wedstrijden in 1 week gespeeld, alleen het seizoen 17-18 dus niet. En dat is gewoon altijd goed gegaan en natuurlijk heeft Ziyech dit seizoen hier en daar wat pijntjes en blessures gehad, maar dit is volgens mij een van de eerste keren of seizoenen dat dit voorkomt bij Ziyech en iedere speler heeft daar weleens last van in 'n seizoen.

12 februari 2020 om 14:30

@rochester,mooie opsomming van de wedstrijden die Ziyech bij Ajax gespeeld heeft.neemt natuurlijk niet weg dat de intensiteit nergens zo hoog is als in de PL. In de Pl moet je je ook tegen de nummer laatst 100% zijn anders ga je er gewoon af.de hoge intensiteit het fysiek en de duels zijn het die het voor mij by far de mooiste competitie maken. Niet eens voor de mooie combinaties en de technische hoogstandjes maar vooral de strijd die daar eigenlijk elke wedstrijd is en niet te vergelijken is met welke competitie en zeker niet met de eredivisie of bekerpotjes in Nederland.....

12 februari 2020 om 14:47

Dat is zeker waar, maar toch denk ik dat Ziyech het wel goed zal doen in de Premier League. Spelers als Eriksen, Aguëro, Coutinho, etc. zijn of waren fysiek allemaal ook geen krachtpatsers en daarvan werd ook gedacht dat ze zouden verzuipen in de Premier League. Maar hun hebben het allemaal jarenlang toch echt heel goed gedaan in de Premier League.

12 februari 2020 om 15:51

Ik ben ook erg benieuwd of Ziyech zich net zo gaat aanpassen aan de PL als de door jou genoemde spelers...

Mooie deal voor Ziyech. Ik ben ontzettend benieuwd of hij het wekelijks kan laten zien in de Premier League. Ik vind 45 miljoen ook een prima bedrag voor hem, Ajax had wellicht iets meer kunnen vragen maar het is goed dat ze hem deze transfer ook wel een beetje gunnen na vele succesvolle jaren in dienst.

12 februari 2020 om 15:39

45 miljoen voor je beste speler? Dat is erg weinig en dan ga ik snel denken dat Ziyech een maximale bedrag in zijn contract heeft staan zodat meneer lekker veel tekengeld kan vangen. Ik vond hem ook al vrolijker de laatste maanden en ik denk echt dat Ajax op deze manier miljoenen laat lopen.

Prima. Wegdoen. Nieuwe spelers voor halen. Doorselecteren. Je kan niet blijven vasthouden jaar in jaar uit. Kopen. Verkopen. Doorselecteren. Voor ziyech mooie stap. Veel Nederlanders(Marokkaan) in de premier League is gewoon mooi.

Zou het erg jammer vinden als hij vertrekt maar tegelijkertijd gun ik het hem van harte! Heb genoten van ziyech!👌👌

De dag die je wist dat ging komen... Zal wennen worden als dit waar is en de vraag naar creativiteit in het elftal groeit meteen enorm. Aan de slag Marc! Vind het persoonlijk jammer dat hij naar Chelsea gaat, vind de Engelse competitie niet bij hem passen met die intensiteit.

12 februari 2020 om 17:49

"met die intensiteit" zeg jij, maar ik meen dat Ziyech ongeveer de meeste kilometers eet per wedstrijd en ook nog eens bloedfanatiek meeverdedigt bij verlies balbezit (conform Ten Hag z'n tactiek). Denk dat het argument van werklust inmiddels niet meer van toepassing is.

45 miljoen is netjes voor Ziyech. Al vind ik hem veel meer waard. Maar het feit dat hij 2 jaar langer is gebleven dan gedacht, en dat Ajax flexibel zou meewerken, is 45 miljoen vrij netjes!

Hele mooie transfer voor Chelsea en natuurlijk een enorm verlies voor Ajax. Mount is leuk (en komt er wel), maar Ziyech is wel echt een enorme versterking. En de stap is 'm ook van harte gegund.

Ik gun die jongen een ontzettend mooi carrière in het buitenland. Wat een held!

45 miljoen is een hoop geld natuurlijk maar is relatief weinig voor je alles bepalende speler. Als vd Beek al 55 miljoen of meer moet opleveren zie ik niet in waarom Ziyech die de kar trekt bij Ajax voor minder weg moet.

12 februari 2020 om 13:59

Dit zal met Ziyech zo zijn afgesproken rond zijn laatste contractverlenging. Ajax zou zichzelf ook in de voet schieten als ze dan alsnog dwars waren gaan liggen, dan word je immers ook minder aantrekkelijk voor buitenlandse talenten.

12 februari 2020 om 15:41

Dat denk ik ook dat Ajax een maximaal bedrag mag vragen zodat Ziyech lekker veel tekengeld kan vangen. Valt me wel tegen van Ziyech maar ik vond hem ook al opvallend vrolijk en zo zie je maar dat spelers ook gefocust zijn op geld.

Bij de telegraaf weet je het nooit, als een Bild of een andere grote sportkrant dit had geschreven, kan ik er wat meer op aan.
Maar mits waar, goeie speler voor Chelsea, n type die ze nog niet hadden en nodig hebben.

12 februari 2020 om 14:00

Qua transfers zit de Telegraaf eigenlijk altijd goed.

Ziyech, Dest en Donny weg? Dat gaat wel hard zo.

12 februari 2020 om 13:49

Dacht je dan dat de beste spelers (behalve Dest) nog een jaar zouden blijven? Dst is niet realistisch

12 februari 2020 om 13:51

Onana ook denk ik.

12 februari 2020 om 14:10

Onana en Tagliafico ook. Neres is ook geen zekerheidje dat hij blijft. Het is voor Ajax eigenlijk al een wonder dat al deze jongens vorig jaar en dit jaar zijn gebleven. Het is helaas tijd voor een andere lichting om het te gaan bewijzen.

12 februari 2020 om 15:50

zolang Neres niet speelt zal hij niet weggaan. Niemand weet wat zijn niveau is nu

45 miljoen is een koopje. Veruit de beste speler van Ajax, wat een speler. Hopelijk komt er nog 10 miljoen aan potentiële bonussen bovenop.

12 februari 2020 om 13:52

Je kan ook zo rekenen dat Ziyech je allang meer dan die 10 miljoen aan prestaties heeft bezorgd doordat hij al vaker langer gebleven is. Vind het mooi van Ajax dat ze hierbij niet moeilijk doen en alsnog een erg mooi bedrag krijgen.

Hakim heeft alles om een dragende speler en één van de grote mannen te worden in een verder erg jong en aanvallend spelend Chelsea. Groot verlies voor Ajax, maar natuurlijk niet te houden. Alles succes!

Nooooooooooooooooooo.... Hakim.. Je gaat ons verlaten zo lijkt het... Uiteraard gun ik je je top transfer.. Maar dhiem dit artikel steekt mijn hart. Laten we nog ff vlammen dan deze laatste maanden.. Love you ziyech.. No homo.. Mijn hart bloedt..

Mooie club met een prima coach. Veel beter dan Man Utd in ieder geval, wat ik ook vaak voorbij zag komen. Het is je gegund topper!!

Oei, dat zou Chelsea toch wel een stuk gevaarlijker maken hoor. Iemand die creatief super veel zou toevoegen en ook uit standaardsituaties is hij natuurlijk top. Hoop dat het niet waar is, ga maar ergens anders heen haha

Doet toch echt zeer, als Ajax echt internationaal wil groeien zouden ze hem een nog beter salaris aan moeten bieden (als ze dat nog niet hebben gedaan) Ik weet dat hij graag dicht bij zijn moeder wil zijn maar waarschijnlijk gaat hij nu toch echt voor de echte pegels! Toch jammer dat wij als NL competitie zulke parels niet meer kunnen behouden.

Misschien kan Marc meteen even om die 50 miljoen vragen die Ajax is misgelopen door die scheidsrechterlijke dwalingen in de twee onderlinge ontmoetingen vorig jaar ?

12 februari 2020 om 14:12

Alsof Chelsea daar wat aan kan doen? Compleet ridicuul dit

Wow dit zou echt geweldig nieuws zijn voor Chelsea!!! Erg leuk om zo'n goede speler van Ajax naar Chelsea te zien gaan Dit hadden we nodig!

Hij verdiend het, maar het gaat heel erg lastig worden om hem deze zomer te vervangen. De beste voetballer sinds suarez in de eredivisie.

Jammer had hem toch graag in de BL gezien bij een club als Leipzig of Leverkusen.

12 februari 2020 om 13:56

Jij overdrijft echt zwaar met je Bundesliga de hele tijd.

Mede door hem heeft AJAX een geweldige periode gehad. Aanbeden en verguisd. Maar O zo belangrijk.

Ajax lijkt wel een liefdadigheidsinstelling, je beste speler weggeven voor een schijntje. Zyiech is europese top, zijn waarde is niet minder dan De Jong of De ligt. Kwa spel is hij misschien zelfs belangrijker. Ik had minimaal 70 miljoen verwacht. Hij verdient het wel, daar niet van, maar als Ajax wil aansluiten bij de top, moeten ze ook zakelijk die richting op.

12 februari 2020 om 14:16

70 miljoen euro is totaal niet realistisch. Ziyech wil zelf de stap maken en bovendien koop je Ziyech niet op potentie, maar op kwaliteit. Veel beter gaat hij ook niet meer worden. Verder is het een Utopie om te denken dat Ajax die aansluiting structureel gaat vinden. Zo'n selectie is simpelweg niet intact te houden. Ajax moet eerst maar eens zorgen dat ze deze zomer klaar zijn voor de Champions League, want Ziyech is ongetwijfeld niet de enigste speler die vertrekt...

12 februari 2020 om 16:59

Hoeveel clubs zijn er nou werkelijk die 70 miljoen voor spelers betalen of zelfs 45 miljoen? Meer dan 70 miljoen misschien 5 clubs (barca, Real, United e.d.) die dat meer dan eens hebben gedaan en misschien nog eens 5 die dat een enkele keer hebben gedaan. Zelfs top clubs als Man City, Arsenal of Chelsea hebben maar 1 keer een speler voor een dergelijk bedrag aangetrokken, en dat waren altijd grote, jonge talenten die al bij een goede club in een van de top 5 competities speelden.we hebben het ook maar over 20 spelers of zo voor wie ooit 70 miljoen of meer is betaald (iets meer transfers want o.a. Ronaldo is 2 keer voor een dergelijk bedrag weg gegaan).en hoe vaak is er meer dan 70 miljoen betaald voor spelers van 27 of ouder, volgens mij maar 3 keer en dat was in alle gevallen voor absolute wereld sterren (ronaldo, Hazard en Griezman). Zelfs 45 miljoen wordt zelden betaald voor een speler van 27, naast de 3 hier boven schieten alleen Higauin en Mahrez mij te binnen. Dit is gewoon een top bedrag. Ga ook gewoon eens kijken naar de record uitgaven van clubs als Dortmund, Napoli, Roma, AC Milan, Valencia, Sevilla e.d. die bedragen liggen allemaal (soms zelfs ver) onder de 45 miljoen dat zijn met de Engelse subtop clubs toch de clubs die eventueel voor Ziyech in de markt zijn. Als je dan 70 miljoen wil voor een 27 jarige speler van Ajax ben je denk ik de realiteit van de huidige transfer markt volledig uit het oog verloren en staar je je blind op top bedragen die worden geboden op een handje vol jonge talenten, een paar wereld sterren met een hoge commerciële waarde en een paar transfers binnen de premier league. Ziyech is een fantastische speler en een held voor dit Ajax, maar is geen jong talent en ook geen wereld ster.

Was te verwachten. Eigenlijk al 2 a 3 jaar achter elkaar. Het is hem van harte gegund. Mooi bedrag ook. Hopelijk probeert Overmars daarmee lekker opportunistisch Ihattaren te verleiden tot een overstap naar de hoofdstad.

Met nog een doorlopend contract vind ik 45miljoen veel te weinig voor Ziyech. Had echt rond de 70 miljoen moeten zitten. Ze hebben bij Chelsea nu driedubbel geluk gehad met die arbitrale fouten want bedenk vooral dat wanneer Ajax nog CL had gespeeld, de spelers ook veel meer waard blijven.

12 februari 2020 om 14:10

Dit zal toch ongetwijfeld te maken hebben met de afspraken die met Ziyech zijn gemaakt omtrent zijn laatste contractverlenging? Dat is toch gewoon het lot van Ajax als opleidingsclub.

12 februari 2020 om 14:36

Dat denk ik ook. Ik gun het dan Ziyech ook wel. Ik gun het alleen Chelsea niet.

12 februari 2020 om 14:47

Maar daarom ben jij supporter en geen beleidsbepaler. Die kunnen niet handelen uit dergelijke rancune. Overigens kan Chelsea niks aan de fouten van Rocchi doen.

12 februari 2020 om 15:32

Dat klopt helemaal. En als supporter kan ik mijn rancune hier wel vrij ventileren De What If vind ik alleen wel een te grote vraag.

12 februari 2020 om 14:19

Cry me a river, hou eens op joh. Alles tegen elkaar weggestreept heeft Ajax evenveel pech als geluk gehad in de poulefase en zijn ze gewoon terecht 3e geworden. Geen schande, de halve finale CL moet geen standaard verwachting worden omdat ze nu 1 jaar uitzonderlijk gepresteerd hebben....en toen waren Frenkie en De Ligt er ook nog gewoon bij. Kwaliteit inleveren betekent vaak een stapje terug doen.

12 februari 2020 om 14:35

Natuurlijk is een halve finale geen standaard maar de manier van uitschakeling is doodzonde voor deze ploeg. Over jaren hebben we 't nog steeds over deze spelers. Een unieke samenstelling met zoveel balans in de ploeg. En zo'n ploeg mag alleen uitgeschakeld worden op basis van kwaliteit. Niet door arbitraal falen in meerdere poulewedstrijden. Want het is natuurlijk gelul als je zegt dat ze evenveel geluk als pech hebben gehad als je met 1-4 voorstaat en door extern falen 2 punten inlevert. Over die goal maar te zwijgen. Ajax was 100 procent zeker nog in de CL geweest.

12 februari 2020 om 14:48

Evenveel geluk als pech in de poulefase zei ik, die wedstrijd tegen Chelsea was zeker pech en achteraf blijkt wel dat ook de arbitrage gefaald heeft. Echter, de overige wedstrijden heeft Ajax zelf ook gezwijnd, genoeg momenten te benoemen. Dus ja, bittere pil maar gewoon trots zijn op wat er bereikt is vorig seizoen, dit seizoen proberen de EL te winnen en/of kampioen te worden zodat er volgend jaar een nieuwe campagne gestart kan worden.

12 februari 2020 om 15:12

Samcro,

Ik ben heel erg benieuwd naar je voorbeelden waarin Ajax geluk heeft gehad wat betreft arbitrage in de poulefase van dit seizoen.

12 februari 2020 om 15:17

Ook jij leest niet goed. Ik zeg dat de arbitrage gefaald heeft in de wedstrijd in Londen, niet dat ze geluk hebben gehad wat betreft arbitrage.

12 februari 2020 om 15:44

Je zegt wel dat Ajax geluk heeft gehad. In welk opzicht dan?

12 februari 2020 om 17:05

Niet helemaal met je eens Samcro. Tegen de arbitrale dwaling (2 rode kaarten in één actie, wie bedenkt het) kunnen weinig geluksmomenten op. Een zekere overwinning, 4-1, is volledig ontnomen. Anders was Ajax zo goed als zeker van top 2.on: Ik denk dat Ziyech nog wel even rustig afwacht waar Chelsea gaat eindigen. Top 4 is zeker geen zekerheid daar. Als hij zo kieskeurig is gebleven als vorig seizoen, dan kiest hij niet voor Europa League.

12 februari 2020 om 22:56

In een eerder bericht schrijf je dat we niet mogen zeuren en dat we ook geluk hebben gehad in de poulefase. Ik ben heel erg benieuwd welke vele voorbeelden je kan opnoemen van dit champions league seizoen.

12 februari 2020 om 17:02

Op basis waarvan 70 miljoen?ik zie meer mensen dat hier roepen, maar Ziyech is 27 en geen jong talent wat naar elke top club kan.

Telegraaf meldde vorig jaar ook dat Frenkie zeker naar PSG ging dus houdt nog een kleine slag om de arm. Wel een mooie transfer mocht het doorgaan voor Hakim en een prachtig bedrag voor Ajax.

Als dat waar is, zal dit sportief gezien voor Ajax een enorm verlies betekenen. Is de laatste tijd echt gegroeid naar een teamspeler met leidinggevende kwaliteiten, naast zijn briljante ingevingen op het veld. Natuurlijk is er ruimte voor verbetering - accuratesse - maar zo’n speler vind Ajax niet snel voor het bedrag waarvoor hij is gehaald. En dan te bedenken dat men het eerst niet zag zitten in hem. Maar de scouting bij Ajax heeft de plank al veel vaker misgeslagen. Gelukkig is hij, onder druk, toch gekomen. Afgezet tegen de huidige marktprijzen waarvoor spelers worden getransfereerd, is 45 miljoen een koopje. Al vermoed ik dat Ajax een bepaalde afspraak met Ziyech heeft gemaakt omtrent zijn transfersom. Al met al, het is hem gegund. Al ben ik bang dat als er vanuit de jeugd geen exceptionele talenten klaar staan voor volgend seizoen, de scouting wel weer met een vervanger op de proppen zal komen, die het vereiste niveau van Ajax niet aankan. Maar dat is een zorg voor later.

Volgend jaar een tussenjaar. Alleen concentreren op het kampioenschap. De rest van de wedstrijden is voor de ervaring en eventueel centen. Eitink lijkt dan de opvolger op 8. Als Donny weg gaat moet wel een diepgaande middenvelder bij. Anthony voor Neres. Jaar daarop vlammen in de CL.

12 februari 2020 om 15:16

Unuvar na dit seizoen als hij wat ouder en er klaar voor is op cam of anders moet Marc een poging wagen voor ihattaren nu dat het zo slecht gaat bij PSV en Ajax beter voor zijn ontwikkelin zou zinn

een groot verlies voor Ajax maar het is hem gegund. echt een onderschatte speler imo en ik hoop dat hij bij Chelsea straks laat zien dat hij wel degelijk geschikt is voor de Europese top want dat vind ik hem wel. hij heeft prachtige dingen laten zien in de EL en CL voor Ajax

Nooooooo!! Je weet dat het gaat komen maar toch doet het zeer. Ik had stiekem ergens nog een beetje de hoop dat hij geen club kon vinden omdat hij misschien te kritisch zou zijn. Chelsea lijkt me een mooie club voor hem. Misschien kan Ajax een speler van Chelsea huren/kopen die van waarde kan zijn. Ze zullen er toch wel 1 hebben die minuten wil maken bij Ajax

Hakim heeft een haat-liefde verhouding gehad met sommige supporters die hem uitfloten. Later stal hij hun harten weer terug en werd een uitermate belangrijke speler bij Ajax. Nu is het tijd om Willian te vervangen bij Chelsea die naar Barça vertrekt in de zomer. Ziyech past wel bij Chelsea en waarschijnlijk gaat zijn maatje Onana met hem mee naar Londen. Het word een totale leegroof bij Ajax. Ziyech en Onana allebei naar waarschijnlijkheid naar Chelsea, van de Beek heeft nog steeds belangstelling vanuit Madrid, Dest hoogstwaarschijnlijk naar Bayern München, en Gravenberch, Ekkelenkamp en Eiting staan in belangstelling van AS Roma die ook aan de toekomst willen gaan bouwen, en dan hebben we Tagliafico, Martínez en Neres die ook wel zullen verkassen naar Spanje of Italië ofzo.. En dan Marin en Veltman die ook elders mogen proberen een andere club te vinden. Dan blijft er natuurlijk niet veel meer over dan een vrachtschip met geld. En het wil natuurlijk niet zeggen dat alle genoemde namen daadwerkelijk gaan vertrekken.. Maar de meeste neem ik aan van wel.. Helaas.. Dus dat word weer opnieuw bouwen aan een elftal dat op elkaar ingespeeld is. En weet van elkaar wat men kan en wat niet zijn sterkste kwaliteit is. We gaan het allemaal zien in de zomer. Maar ik wens iedereen die vertrekt bij Ajax alvast veel succes bij zijn nieuwe club. Hartelijk bedankt, en tot sinas!

12 februari 2020 om 14:09

@afca_babel inderdaad zwaar balen voor Ajax maar het is al knap dat Overmars na het EL en CL succes veel spelers nog zo lang bij Ajax heeft kunnen halen. ik verwacht wel dat hij een schaduwlijstje heeft met een aantal goede vervangers maar zo een goede lichting is wel zeldzaam dus het zal weer wat tijd kosten om zo een goed elftal bij elkaar te krijgen

Geweldige speler is hem gegunt had alleen gehoopt op een andere team. Dan dit zieloose Chelsea club zonder visie. Wat even jeugd gebruikt omdat ze een transferban hadden. Nu gaan ze weer visieloos kopen en als je even niet presteert. Mag je weer weg.

12 februari 2020 om 14:10

@jokertalk bij welke club mag je niet weg als je niet presteert?

12 februari 2020 om 14:16

@Japie_Krekel Ik zeg: als je EVEN niet presteert...

12 februari 2020 om 14:25

@jokertalk dat is bij zowat elke Europese topclub zo. voor jou halen ze 10 anderen dus je moet het gewoon laten zien. daarom red ook niet elke voetballer het in de Europese top. de verwachtingen en druk zijn daar hoog en je krediet is zo groot als je laatste paar wedstrijden

12 februari 2020 om 14:19

Nu weer vjsieloos kopen? Iemand als Ziyech is juist heel erg nodig.

12 februari 2020 om 14:54

Dat men bij Ajax sneller uit de jeugd door kan stromen komt alleen maar omdat de Eredivisie qua niveau een heel stuk minder is dan de Premier League. Gebruik je hersenen alsjeblieft. Je komt heel jaloers over zo.

Toch opmerkelijk als dit de som is waar Chelsea en Ajax op uitkomen. Nu ben ik er hartstikke voor om Ziyech een mooie transfer te gunnen, maar dat kan je ook wel doen met een hogere som toch? Helemaal als je bedenkt dat je zeker nog een goed aantal maanden de tijd hebt om een transfer rond te maken.

12 februari 2020 om 14:05

Dat is omdat hij na bij zn komst naar Ajax al afgesproken had met de club dat ie na 2 jaar eigenlijk al weg zou gaan en dus nog langer is gebleven. Dan kunnen wij dit weinig geld vinden maar Ajax gunt hem gewoon een transfer. Maar ik geloof niet dat Ziyech naar chelsea zou willen.

12 februari 2020 om 14:14

Ajax gunde De Jong ook een transfer, maar daar kwam een hogere transfersom bij kijken. Dat je iemand een transfer gunt wil niet zeggen dat je niet wat hoger in de boom kunt zitten.

12 februari 2020 om 14:25

Ziyech is al langer loyaal geweest naar Ajax (of anders gezegd: kieskeurig geweest in z'n keuze voor transfers) en op deze wijze doet Ajax, terecht, wat voor hem terug. Bovendien komt bij de Jong ook wel meer potentie kijken, waar Ziyech nu z'n beste jaren direct ingaat.

12 februari 2020 om 14:38

Ga maar eens lavendel kopen. Kleine bosjes zijn een stuk goedkoper omdat je nog een tijd moet wachten voor ze een mooi formaat hebben. Juist omdat Ziyech er direct kan staan kan je ook stellen dat daar een hogere som bij hoort. Overigens zeg ik ook nergens dat Ajax hem die transfer niet moet gunnen, ik trek enkel m'n twijfels bij de transfersom. Of denk je dat Chelsea hem niet voor 50 miljoen had willen hebben? Hoe graag willen ze hem dan hebben?

12 februari 2020 om 14:47

Afgelopen zomer was hij voor nog minder op te halen en hapten grote clubs als Chelsea ook niet toe. Om maar een belangrijk detail te benoemen. En een leuke vergelijking met lavendel, maar je ziet in de voetbalwereld heel veel voorbeelden van grote(re) bedragen voor jonge spelers tov meer ervaren spelers.

12 februari 2020 om 14:56

Daar kan je Chelsea moeilijk op pakken met zo’n vervelende transferban he

12 februari 2020 om 15:01

Haha ja touché John Terry. Maar het ging me, wat je wellicht ook wel zag, ook meer om het kaliber clubs.

12 februari 2020 om 15:03

Er zijn bijna geen spelers die naar de echt grote clubs vertrekken wanneer ze op of rond hun fysieke hoogtepunt gaan. Vorig jaar was Hazard één van de weinigen die dat echt doen. En die leverde dik 100 miljoen euro rond op ondanks dat hij nog een contract voor één jaar had. Ronaldo leverde ook 100 miljoen op. Juist omdat spelers in hun prime niet te betalen zijn zitten clubs steeds vaker achter spelers aan die nu nog wel te betalen zijn, als ze jonger zijn dus. Madrid betaalt geen 30 miljoen voor Renier omdat ze denken dat hij nu al kan spelen. Hij moet nog beter worden en hopen over een paar jaar op hem te kunnen rekenen. Die paar jaar wachttijd betekent onzekerheid en die onzekerheid betekent niet bepaald een waardevermeerdering.

12 februari 2020 om 15:14

Talenten waar je het over hebt (Reinier, etc.) zijn dan ook wel heel jong. Er zijn ook talenten als de Jong, de Ligt, Sancho, Mbappe die al goed genoeg zijn voor de basis en dus ook veel meer kosten (omdat ze nog meer potentie hebben). Dus om je vergelijking met de Jong maar aan te halen: zo gek is het dus niet dat voor hem meer ontvangen is. 45 miljoen voor Ziyech, rekening houdend met hem het 'gunnen' is een erg mooi bedrag. En ik denk ook niet dat er veel meer in zou zitten.

12 februari 2020 om 15:22

Kijk, dat is de kern: goed genoeg voor de basis. Jorginho was even oud als Ziyech toen hij voor €57m naar Chelsea vertrok. Ziyech is iemand die het in CL heeft laten zien en als creatieve speler mag je best verwachten dat daar meer voor wordt betaald dan voor Jorginho. Ziyech wordt gehaald als directe versterking en als ze hem als zodanig beschouwen is ruim 40 (volgens VI) of 45 (telegraaf) miljoen voor een creatieveling als hij gewoon aan de lage kant. 20 miljoen laten liggen omdat je Ziyech dat gunt is gewoon een enorme smak geld. Dat zijn heel wat wintertripjes naar Saudi Arabië.

Ik geloof hier helemaal niks van. Hij wijst andere grote clubs af en zou dan wel naar chelsea willen? Hij kan veel beter krijgen en dat weet hij zelf ook.

12 februari 2020 om 14:09

Maar hoeveel beter kan hij daadwerkelijk nog krijgen vraag ik me dan af? Hoeveel grotere clubs dan Chelsea zijn er echt concreet geworden en hebben hem echt nodig? Chelsea is top 4 met hem erbij en hebben hem echt nodig. Ziyech is ook wel een gevoelsmens gebleken en zal hij Lampard en de vooruitzichten qua speeltijd, etc. toch wel een heel positief gevoel hebben.

12 februari 2020 om 14:12

Hij heeft Sevilla en Rome afgewezen? Chelsea is wel van een ander formaat dan die clubs. Daarnaast gaat het bij Hakim ook om perspectief wat hij zelf ziet door te spreken met de trainer e.d. P

12 februari 2020 om 14:12

Chelsea is toch echt een hele grote club hoor. Die kans zou ik ook pakken als ik Ziyech was want de grote clubs zijn nog niet echt concreet voor hem geworden en je moet het ijzer smeden als het heet is. ik kan me best voorstellen dat Ziyech spelen tegen Heracles en Groningen nu wel een beetje beu is na al die jaren. nu gaat hij in de Premier League spelen, een van de mooiste competities ter wereld

12 februari 2020 om 14:55

Chelsea hoort bij de 10 grootste clubs (meeste omzet + meeste fans) op de wereld dus zie niet in waarom dit niet een goede stap is voor hem.

12 februari 2020 om 17:12

Wat komt er nog boven Chelsea waar hij wel naar toen kan?de huidige top 2 in Engeland zit niet op hem te wachten, Barca en Real ook niet en ik heb niet het idee dat Bayern of Juve wel zitten te springen om Ziyech.in Nederland hebben we iets meer een binding met Arsenal, maar sportief zijn die al jaren minder dan Chelsea. Inter misschien. En Dortmund zou nog een optie zijn maar die zouden hun huidige transfer record moeten verdubbelen voor een 27 jarige speler dus dat zie ik niet snel gebeuren (geeft ook aan dat i.t.t. wat veel mensen hier roepen 45miljoen gewoon een top bedrag is.).

Ik vind het dus echt zoooo jammer dat hij voor Marokko heeft gekozen, want alssie deze zomer weg is dan issie ook echt weg Bij frenkie en ligt weet ik als ajax fan iig nog dat ik ze in het NL elftal zie maar Ziyech is aankomende zomer gewoon gone forevah :-(

12 februari 2020 om 15:19

Ik ben het met je eens Maarja Danny blind wilde hem niet dus ik snap de keuze om voor Marokko te spelen wel hoor

Arsenal moet deze jongen echt halen naar mijn mening. 45 miljoen is een behoorlijk prijs, maar dit is de perfecte opvolger van Mesut Ozil. Wij hebben echt scorend vermogen en creativiteit vanaf het middenveld nodig, heeft ook de juist leeftijd(27 komende seizoen) om 5 jaartjes goed te knallen.

Dit kon je wel aan zien komen. Ajax heeft deze zomer nog een hele klus te klaren op de transfermarkt, want een speler als Ziyech vervang je niet zomaar zonder er minder op te worden ik denk dat er nog wel 2 of 3 spelers vertrekken.

Goede aankoop van Chelsea! Ik vind het ook niet heel veel geld voor een speler met zijn kwaliteiten. Als ze ook nog Sancho weten te strikken hebben ze samen met Pullisic & Abraham wel een geweldige aanval met snelheid, scorend vermogen én creativiteit. Voor Ziyech wel ook wel lekker om zulke spelers te mogen assisteren. Kovacic & Kanté knappen het werk dan mooi achter voor hem op.

Je weet dat het zo goed als onvermijdelijk is dat Ziyech vertrekt, maar Chelsea... pfff... daar heb ik echt ontzettend niks mee. Maar goed, als Ziyech er het juiste gevoel bij heeft dan moet hij het doen. Ik zou het alleen vreselijk vinden hem in een Chelsea shirt te zien voetballen.

Is hem gegund. 45M is een signaal richting Hakim als bedankje.

Lijkt mij een goede deal voor Ajax, Chelsea en Ziyech. Chelsea speelt onder Lampard veel meer voetbal en aanvallend, dus de speelstijl past goed bij Ziyech. Voor Ajax is het jammer, maar je moet hem de stap gunnen. En deze zomer is dan ook wel het juiste moment. Ziyech en Dest gaan Ajax dus sowieso verlaten. Onana, vd Beek, Nico en Neres staan ook geregeld in de belangstelling. Als Blind en Promes een goed EK spelen kunnen die ook zomaar weg gaan. Daarbij gaat Huntelaar waarschijnlijk stoppen en gaat Babel terug naar Turkije.de selectie wordt waarschijnlijk flink uitgedund, maar,er komt genoeg geld binnen. Ik hoop dat Ajax al druk bezig is om te kijken naar goede kwalitatieve alternatieven die er meteen zullen staan. Anthony gaan ze waarschijnlijk echt proberen binnen te halen. Ook zijn er geruchten rond Vertonghen. Ik hoop zelf dat Suarez weer terug komt. Spannende tijden!

Het s hem gegund, en daarbij kan hij gewoon lekker vrijuit spelen als transfer rond is. En daarbij hebben ze meer tijd om een vervanger te zoeken.

Een verlies voor de Eredivisie, zowel als voetballer en als mens. Ik vind hem eigenlijk niet de meest sympathieke uitstraling hebben. Maar zijn gedrag ten opzichte van supporters en fans ontkracht dit helemaal. Als psv'er kan ik niet rouwig om Ziyech zijn vertrek zijn natuurlijk. Maar wat kan deze gast voetballen. Ik weet ook zeker dat hij het goed gaat doen bij Chelsea. Alleen wat ik me afvraag: Hoe gaat Chelsea er komend seizoen (met name aanvallend) uit zien, met de komst van Ziyech? Iemand die onder mijn reactie een opstelling kan droppen?

12 februari 2020 om 14:45

Mij lijkt op deze manier. Mount als meest aanvallende middenvelder, Jorginho is vrij gebalanceerd en Kante als stofzuiger. Natuurlijk kan je ook voor Kovacic kiezen, maar persoonlijk zie ik liever Jorginho. Met Mount vanaf de rechter kant van het middenveld heb je dan een goed voetballend en improviserende flank. Met Tammy Abraham & Hudson Odoi ook nog 2 spelers die graag die diepte zoeken waardoor Ziyech de ballen over de verdediging heen kan gooien. Je hebt ook Willian en Batshuayi nog achter de hand. Willian zal ik als stormram gebruiken, hij is ondertussen al 31 jaar en kan beter wat richting de toekomst gaan bouwen.

Kepa
James
Christensen
Rudiger
Azpili
Mount
Kante
Jorginho
Ziyech
Abraham
Hudson Odoi
12 februari 2020 om 21:16

Dank! Ik zie ze volgend seizoen flink mee doen voor de top 4 met deze opstelling en spelers. Ben benieuwd :D

Ik snap dat Ajax dit niet kan weigeren en dat Ziyech ook zelf graag elders zijn geluk wil beproeven (het is hem gegund), maar op deze manier zal je als Ajax zijnde nooit aansluiten bij de Europese top; iets wat ze graag willen en wat een van de doelstellingen is.ajax kan éã©n seizoen in de zoveel tijd meedoen met de top, net als vorig jaar, maar dan moet alles toevallig precies goed vallen. Daarna is het gewoon weer afgelopen omdat ze worden leeg gekocht. Ook het feit dat ze Dest wellicht gaan verliezen aan Bayern zegt genoeg. Zulke jongens moet je zelf aan boord houden om aan een toekomstig team te kunnen bouwen.het is voor beide nu maar weer afwachten wat ervoor in de plaats komt. En dan heb ik het nog niet eens over de rest die mogelijk weggaan in de zomer. Allemaal prima natuurlijk (en ook zeker in de lijn der verwachting), maar de ambitie om bij de Europese elite te horen blijft zo alleen maar een ambitie en zal zo nooit gaan gebeuren, Los van dit alles: Ziyech heeft zo'n stap zeker verdiend :P

12 februari 2020 om 14:44

Wat zeg je nou eigenlijk? Je denkt niet dat spelers ook een keer weg willen? Volgens mij heeft Ajax ze al langer weten te behouden afgelopen jaar. Dat Ajax graag bij de top wil horen wil nog niet zeggen dat het ook lukt. Volgens mij zijn ze daar al lang een keer op terug gekomen dat het toch niet erg realistisch was. Ajax zou eerst maar is moeten proberen of ze bijvoorbeeld een structueel Valencia niveau kunnen halen. Het streven is verder niks mis mee lijkt me. Heel makkelijk roepen dat je zulke jongens zelf aan boord moet houden maar als ze zelf weg willen heb je geen klote te vertellen

Goeie club voor Ziyech. En het pakt dus goed uit voor hem dat ie een jaartje extra bij Ajax is gebleven, kon 2 jaar geleden al weg maar toen waren clubs als Chelsea niet in de markt voor hem. Lampard zal hem perfect kunnen in het elftal kunnen plaatsen, met het voetbal dat hij voor ogen heeft. Ziyech verdient het, zijn periode bij Ajax is meer dan geslaagd geweest.

Dat wordt weer wat vaker naar wedstrijdjes van Chelsea kijken, zo simpel is het.

Neeeeeeeee! Uiteindelijk is het schitterend voor Hakim. Alleen vind ik zijn prijskaartje niet marktcomform. Maar goed, het zijn allemaal afspraken die vooraf zijn gemaakt enzovoorts. Ajax had veel meer er aan moeten doen om hem voor minstens 65 miljoen aan te bieden. Zijn leeftijd, zijn consistentie, het type speler, de club Ajax, het Europees voetbal... Het zijn een handjevol factoren die -wat mij betreft- zeer zwaar mee wegen om hem voor dat bedrag aan te bieden.

12 februari 2020 om 14:49

Al die factoren had hij afgelopen zomer ook en toen was hij voor nog minder op te halen.. En nog steeds is 45 miljoen nu een erg mooi bedrag voor een speler die zo loyaal is gebleven en bijgedragen heeft aan waanzinnige successen.

Echt jammer, maar niet tegen te houden. Mooi bedrag.

Ik kan dit alleen maar toejuichen. De premier league, de club Chelsea en de speler zelf worden er alleen maar beter van. De grote verliezer is Ajax, maar ben daar niet rouwig om. Chelsea kan zijn directheid goed gebruiken en vind de prijs van 45m voor deze behendige speler eigenlijk te weinig. Is al een aantal jaren de beste speler in de Eredivisie en ook nog een aanvallende speler. Ik hoop dat hij het gaat waarmaken.

Het frustrerende is dat Ajax zijn topspelers verkoopt aan clubs die veel geld hebben en in een grote competitie spelen, maar als club helemaal niet (veel) beter zijn. 45 miljoen is eigenlijk te weinig.

Eerst maar eens zien... Dit soort berichten ga je op een gegeven moment elke dag over een nieuwe club krijgen als de transferperiode dichterbij komt.

Waarom ontvangt Ajax maar 45 miljoen euro ? Normaal kan men Ziyech taxeren rond de 60-70 miljoen euro. Heeft Hakim zoiets laten opnemen in zijn contract ofzo dat hij voor maximaal 45 miljoen weg mag zodat hij lekker veel tekengeld kan krijgen? Het valt me op dat Ziyech opvallend vrolijk is de laatste maanden en ik denk dus dat hij bij Ajax een Maximum transfer bedrag heeft zodat hij veel tekengeld krijgt. Zou me erg tegenvallen als dat ook nog zo is.

12 februari 2020 om 15:34

Afgelopen zomer was hij zelfs voor een bedrag van rond de 35 op te halen en werd er ook niet toe gehapt. Ik blijf me erover verrassen waarom er gedacht wordt dat Ajax veel hogere bedragen had kunnen incasseren. Maar ja: er zal zeer zeker een afspraak zijn geweest dat Ziyech voor dit bedrag op te halen is/was.

12 februari 2020 om 17:15

Op basis waarvan 70 miljoen? zo veel spelers zijn er niet die voor zo'n bedrag weg gaan. zelfs niet in de top competities. En al helemaal niet wanner ze 27 zijn...

Het bedrag is wat laag, omdat ziyech echt overal kan slagen waar ze rekening houden met zijn speelwijze. Zo lang Chelsea speelt met kante. Zal dit absoluut een goede club voor hem zijn.

Jaar in jaar uit verkoopt Ajax zijn beste spelers . Maar het verkopen van Ziyech gaan ze echt voelen . Dit is een unieke voetballer . Veels te belangrijk .

Heel verdiend. Tenminste als Ziyech zelf ambieert voor Chelsea te spelen. Denk dat een type als Lampard, zoals deze zich als speler en trainer heeft gemanifesteerd, met Ziyech kan lezen en schrijven.

En we schrijven 12 Februari, nog een maand of 3 tot het eind van de competitie.
Ben benieuwd hoeveel van dit soort berichtgevingen we nog krijgen, want voor hem is zoveel belangstelling als ik alles moet geloven dat het er bij mij niet in gaat dat hij nu al verkocht word.

Topspeler. Hartstikke gegund. Mooie club. Nu Onana nog richting Chelsea en het feest kan daar beginnen

ðÿ˜¢ðÿ˜­ jammer echt jammer hij is het ❤ van onze elftal maar eerlijk is eerlijk het is hem gegund hopelijk gaat ie weg met 3 prijzen tevens zou ik gelijk werk maken om stengs te halen met boadu en ff wat anders erbij ik zou dumpfries wel willen halen op die rechtsback positie ideaal gelijk doorpakken

12 februari 2020 om 16:28

Ik hoop dat je een grap maakt omtrent Dumfries, die jongen kan absoluut niet verdedigen.

Mooie club voor Ziyech; na Chelsea's transfervrije periodes heeft hij zeker kans daar een basisplaats te veroveren.

Pfff ergens maakt het me wel stilletjes. Het is Hakim ontzettend, maar ook ontzettend(!!!!), gegund... maar het voelt ook enorm klote. Geweldige voetballer, en mooi boegbeeld voor de club (al ken ik hem totaal niet buiten zijn interviews).

12 februari 2020 om 17:18

Wat zou wel een mooi bedrag zijn? Ik zie hier allemaal mensen roepen dat 45 miljoen aan de lage kant is en dat het eerder 70 moet zijn. Alleen wanneer je goed naar de transfermarkt kijkt en niet je onderbuik gevoel laat spreken is 70 miljoen voor een 27 jarige speler ook niet reeel. Zelfs 45 miljoen zit dan al aan de bovenkant.

12 februari 2020 om 18:10

@ London Calling Persoonlijk vind ik dat het minimaal 50 miljoen had moeten zijn, het is maar 15 miljoen meer dan de eerdere eruit gehaalde clausule van 30 miljoen.

Wel verdiende stap voor deze topper. Kan een Chelsea insider vertellen of Chelsea nog steeds top is of dat ze ook zijn afgezakt na hun gloriejaren. En/of dat ze alleen paar posities moeten versterken om weer mee te doen met de big boys..

Ik zou hem ook wel bij Juve zien spelen. Daar kunnen ze zo'n speler als Ziyech echt goed gebruiken. Hij zou zo op 20 assists kunnen komen met die spelers die voor hem lopen.

Hoeveel assisten heeft ziyech 159 wedstrijden gegeven? Daar moet je het bij hem van hebben toch?

Ik zie veel mensen zich afvragen of Chelsea wel de juiste stap is of de keuze zelfs al afschrijven(Mits het doorgang vind). Ik betreur het als die bij Ajax weg zou gaan, want hij zou een groot gemis zijn(dat blijkt ook nu die geblesseerd is). Echter denk ik dat Chelsea juist een goede stap voor hem zijn. Het afgelopen decennium heeft Chelsea een bepaald beeld gecreeërd waarvan we met zekerheid kunnen stellen dat dat niet altijd positief is. Na hun transferverbod is er toch wel het één en ander veranderd, gevalletje geluk bij een ongeluk. Qua talenten die er nu spelen en een jonge getalenteerde trainer is het beleid nu wel enigzins vergelijkbaar met dat van Ajax. Chelsea heeft een jonge getalenteerde ploeg die nu regelmatig laten zien heel aardig te kunnen voetballen, maar soms zie je er ook helemaal geen schijn van in wedstrijden tegen laagvliegers. Wat Chelsea op het moment mist is een absolute sterspeler die ze op sleeptouw neemt, die absolute topclubs als Real, Barcelona, Juventus, Liverpool, Man City wel hebben. Hij heeft de potentie en kwaliteiten om dat wel te worden bij Chelsea. Verder zie je dat Ziyech bij Ajax heel erg een vrije rol heeft en dat het spel op een bepaalde manier om Ziyech heen gebouwd is. Dat zie ik clubs als Liverpool, Real, Barca etc. etc. nou nog niet doen met een speler van Ajax (in een competitie waar het niveau toch niet altijd even hoog is). Die gaan hun team niet om Ziyech heen bouwen em hun spel er op aanpassen, daar moet Ziyech vooral heel erg aan het systeem van die club aanpassen. Wat je ook wel ziet bij Frenkie de Jong bij barca(nu nog..), en bestaar de kans ook dat ziyech op een positie komt waar die niet op zn best is. Een club als Chelsea zie ik dat al sneller doen ook in combinatie met hun talentvolle selectie en trainer. Mocht Ziyech daar de absolute sterspeler worden dat het team op sleeptouw neemt en dat wekelijks laten zien in de beste/één van de beste competies ter wereld kun je de stap naar een absolute topclub makkelijker maken en kom je daar heel anders en met een veel grotere naam binnen.

Als het bedrag van "45 miljoen" klopt vind ik dat een teleurstellende transfersom. Nu weet ik wel dat men een tijdje geleden die clausule van "30 miljoen" eruit gehaald is, maar dan vind ik een winst van maar 15 miljoen voor onze belangrijkste speler te weinig. Uiteraard ben ik er van op de hoogte dat er ook afgesproken om niet het onderste uit de kan te halen, maar 45 vind ik echt te weinig. Naar mijn idee had het minimaal 50 moeten zijn, maar het is hem gegund.

12 februari 2020 om 19:34

Ik denk dat het verder kijken dan die 45 miljoen. Het 'verkoop' bedrag zal 45 miljoen zijn voor Ajax, iets dat misschien bij verlenging vorige zomer over onderhandeld is. Want vorig seizoen mocht hij weg voor 30-35 miljoen. Tekengelden voor Ziyech zullen ook tegen de 10 aan gaan lopen dus al met al zal Chelsea 55 miljoen kwijt zijn en Ajax weer een dikkere kontzak hebben. Ajax blij, Ziyech blij...

14 februari 2020 om 15:03

@ Fr_jc Wellicht klinkt het oneerbiedig, maar wat de uiteindelijke kosten van Chelsea zijn naast de transfersom interesseert mij als Ajacied niets. Het uit eindelijke bedrag is zelfs nog lager uitgevallen, 40 vast en 4 variabel vind ik echt een dumpprijs, want daar gaat natuurlijk nog het nodige vanaf.

Ik moet nog kijken wat hier waar van is. Dit nieuws komt namelijk uit dezelfde hoek als waar Valentijn Driessen werkt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren