Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Definitieve EK-selectie Jong Oranje: geen plaats voor Ihattaren

Laatste update:

Bondscoach Erwin van de Looi heeft de definitieve EK-selectie van Jong Oranje bekendgemaakt. Onder meer Noa Lang, Calvin Stengs en de debuterende Devyne Rensch maken deel uit van de selectie die gaat strijden om de Europese titel in Hongarije. Mohamed Ihattaren zat nog wel in de voorlopige selectie, maar de definitieve schifting heeft hij niet overleefd. Van de Looi had Teun Koopmeiners, Jurriën Timber en Cody Gakpo al niet opgenomen in de voorlopige EK-selectie, omdat het trio was opgenomen in de voorselectie van het Nederlands elftal.

Jong Oranje speelde tussen 24 en 30 maart al de groepsfase van het EK. Tegen Roemenië en Duitsland (1-1) werd gelijkgespeeld. In de afsluitende poulewedstrijd werd met maar liefst 6-1 gewonnen van Hongarije, waardoor de kwartfinale werd bereikt door het elftal van Van de Looi. De eerstvolgende tegenstander op maandag 31 mei is Frankrijk. Bij winst op de Fransen is Jong Denemarken of Jong Duitsland op donderdag 3 juni de tegenstander in de halve eindstrijd. De finale van het jeugd-EK staat voor 6 juni op het programma.

"Er wacht ons op maandag 31 mei een echte uitdaging. Met Frankrijk treffen we in de kwartfinale van het EK een absolute Europese grootmacht", kijkt Van de Looi op de website van de KNVB vooruit op de hervatting van het EK. "Ondanks dat er nu een aantal sterkhouders bij het Nederlands elftal zit, denk ik nog steeds dat onze selectie sterk genoeg is om mee te blijven strijden om de prijzen. Wel zullen we dan dus eerst langs Frankrijk moeten en hier ligt voorlopig ook onze focus."

"Het is helaas zo dat de spelers die nu in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal zitten, en die nog de leeftijd hebben om voor Jong Oranje uit te komen, er niet bij zullen zijn op ons EK. Dit is omdat het Nederlands elftal de definitieve selectie pas bekendmaakt nadat wij onze lijst moeten indienen bij de UEFA", legt Van de Looi verder uit. "Dit is jammer voor ons, maar het is niet anders. Het Nederlands elftal is leidend ten opzichte van Jong Oranje en zoals altijd is ook dit in goed overleg gegaan met de technische staf van Oranje."

De volledige selectie van Jong Oranje:

Doel: Justin Bijlow (Feyenoord), Maarten Paes (FC Utrecht), Kjell Scherpen (Ajax)

Verdediging: Mitchel Bakker (Paris Saint-Germain), Sven Botman (Lille OSC), Danilho Doekhi (Vitesse), Tyrell Malacia (Feyenoord), Devyne Rensch (Ajax), Perr Schuurs (Ajax), Jordan Teze (PSV), Deyovaisio Zeefuik (Hertha BSC)

Middenveld: Abdou Harroui (Sparta Rotterdam), Ferdi Kadioglu (Fenerbahçe), Azor Matisuwa (FC Groningen), Ludovit Reis (FC Groningen), Jurgen Ekkelenkamp (Ajax), Dani de Wit (AZ)

Aanval: Myron Boadu (AZ), Brian Brobbey (Ajax), Javairo Dilrosun (Hertha BSC), Justin Kluivert (AS Roma), Noa Lang (Club Brugge) en Calvin Stengs (AZ).

Zie jij Jong Oranje Europees kampioen worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelukkig wel Ekkelenkamp… jeetje man wat doet die jongen daar

21 mei 2021 om 11:47

Ik kan de twitter link niet openen, zit ook Reis erbij? Dat zou zo triest zijn

21 mei 2021 om 11:48

ja reis zit er ook bij...... en de wit

21 mei 2021 om 11:52

Onbegrijpelijk he. Wat Mo momenteel allemaal doet is niet goed te praten, maar in de minuten die hij krijgt laat hij veel meer zien dan Ekkelenkamp. Afgezien van dat speelt Mo ook meer.

21 mei 2021 om 11:54

Ihattaren heeft zich inderdaad tien keer meer bewezen dan Ekkelenkamp. Volgens mij houdt Van de Looi nogal van een 10 die precies loopt zoals hij zegt. Hij gelooft meer in een systeem dan in het talent van een voetballer. Dani de Wit vind ik persoonlijk ook niks

21 mei 2021 om 12:15

Jong Oranje is de laatste maanden een goed lopend elftal en daar is een stoorzender zoals Ihattaren op dit moment geen goede toevoeging voor. Compleet logische keuze!

21 mei 2021 om 12:21

Wat Lucnilis zegt, het lijkt goed te lopen bij jong oranje. Met Ihattaren kan dit uit balans worden gebracht. Daarbij heeft hij de laatste periode weinig tot niet gespeeld vanwege "ziekte". Lijkt mij ook wel mee te spelen. Of Mo meer talent dan Ekkelenkamp of De Wit heeft hoeven we geen discussie te voeren maar wie er op dit moment wat toevoegt is een ander verhaal. Ekkelenkamp is wel een stabiele speler gebleken bij Jong Ajax, goed doelpuntengemiddelde en ook bij jong oranje 3 goals in 5 wedstrijden. Het is niet zo dat die jongen niks kan.

21 mei 2021 om 12:29

@ Lucnilis1,
Moeten we Noa Lang naar zijn uitlatingen gister dan ook niet meer selecteren? Dat vind ik persoonlijk veel erger dan wat Mo doet.

21 mei 2021 om 12:40

@rossumpsv "moeten we Noa Lang naar zijn uitlatingen gister"

Welke uitlatingen? Heb wat gemist denk ik.

21 mei 2021 om 13:09

Vandaar dat hij 11 nieuwe spelers selecteert. Idd compleet logisch 🤪

21 mei 2021 om 13:48

Op mij komt het over alsof van Van de Looi wil laten zien dat hij het aandurft om Ihattaren thuis te laten.

21 mei 2021 om 15:15

Ben ik het niet mee eens. Gebaseerd op wat van het afgelopen seizoen zou hij opgeroepen moeten worden?

21 mei 2021 om 15:53

@MrKrillin
Kijk nu maar op voetbalzone. Heeft zich gister tegen supporters van Anderlecht uitgelaten

21 mei 2021 om 11:56

Lood om ijzer. Beide spelers hebben maar 3 goals gemaakt bij hun club in de competitie. Het maakt echt niet veel uit wie van de twee je meeneemt.

21 mei 2021 om 12:01

Zou ik toch de meest getalenteerde meenemen. Lijkt me duidelijk dat dat niet Ekkelenkamp is.

21 mei 2021 om 12:02

Lood om ijzer, really? Dus als je kan beschikken over beide spelers, zeg jij “nou Mo of Ekkelenkamp maakt me niet uit”. Hoe Mo er momenteel voorstaat is wellicht niet als te best, maar zonder enige twijfel verkies ik hem boven Ekkelenkamp.

21 mei 2021 om 12:11

Ik vind Ihattaren ook getalenteerder, maar ik denk dat Vd Looi kiest voor de speler waar hij de minste problemen van verwacht als deze op de bank terecht komt. Hij kiest voor de ideale schoonzoon in plaats van een potentiele troublemaker. Ik vind het een hoop heisa voor een speler die werkelijk niets heeft laten zien dit seizoen.

21 mei 2021 om 12:20

Helemaal mee eens !

De meesten vergeten te denken aan het groepsproces, dit is natuurlijk ook van wezenlijk belang bij een toernooi.

Bepaalde spelers moeten zich schikken in diverse rollen gedurende zo een toernooi en ervoor zorgen dat ze elkaar versterken. Je hebt hierbij dan ook te maken met diverse karakters, groepsdynamiek etc.

Logische keuze als men als trainer zijnde niet verwacht dat Ihattaren het toernooi in de basis 11 gaat spelen. Als hij op de bank terecht komt zie ik in hem ook niet echt een toegevoegde waarde voor het team/groepsproces met zijn reacties afgelopen seizoen hoe hij hiermee is omgegaan. (voetbaltechnisch uiteraard wel een toevoeging)

21 mei 2021 om 12:32

Talent alleen is niet genoeg. Soms kun je beter iemand hebben die wat minder getalenteerd is maar wel hard werkt

21 mei 2021 om 14:42

Oh ja. Really. Ekkelenkamp heeft een stuk minder minuten nodig voor hetzelfde aantal goals. En mentaliteit is ook een facet van talent. Dus om nou te zeggen zonder twijfel Mo. Echt never nooit niet. Ekkelenkamp kun je rustig brengen om zowel iets te forceren als om een voorsprong te verdedigen. Ekkelenkamp maakt lachend de vuile meters en doet qua inzicht niets onder voor MO (eerder beter). Mo heeft misschien meer flair en speelt makkelijker een mannetje uit, maar verder..... Ekkelenkamp had die basisplek onder Schmidt allang binnengesleept, hij is namelijk op echt heel veel punten vele malen verder en beter dan Mo. Maar ja veel mensen focussen zich alleen op het spel met bal en zien niet de talenten zonder bal.

21 mei 2021 om 12:04

Wat moey Mo doen dat jij en met jou vele anderen denken gaan denken dat hij het misschien weleens aan zichzelf te danken heeft? Statement van PSV was toch wel heel duidelijk "iedereen binnen de club heeft hem geholpen, maar toch mocht dat niet baten"

21 mei 2021 om 12:16

Hard work beats talent if talent doesn’t work hard... cliché maar wel van toepassing in dit geval.

21 mei 2021 om 13:18

Ssssst dat willen mensen niet lezen op VZ. Hier op VZ denken we dat je met alleen maar aanleg en techniek een betere voetballer bent dan wanneer je gewoon je best doet hard werkt plezier hebt en in een team past. Dat vinden we hier allemaal niet belangrijk. Daarom snappen we niet dat achtereenvolgens 3 verschillende trainers nu al Ihattaren links laten liggen en ook analisten als Affelay heel duidelijk zijn dat Mo zelf meer moet gaan doen. Nogmaals dat allemaal snappen we niet op VZ. Hier denken we dat een talent niet hoeft te werken en zien we Ihattaren als de grote belofte van het Nederlandse voetbal.

21 mei 2021 om 13:58

Als ik harde werkers aan de slag wil zien ga ik wel ergens bij een bouwplaats kijken

21 mei 2021 om 14:36

Als ik als neutrale toeschouwer kijk zie ik misschien graag Ihataran....kijk ik naar een club of land waarvan ik supporter ben zie ik liever iemand die hard werkt en daarmee de kans op een overwinning vergroot.

21 mei 2021 om 14:39

Met een individuele actie kan je ook de overwinning vergroten. Er zijn aardig wat teams in de historie van het voetbal geweest die hard werkten wat zelden iets heeft opgeleverd. De teams die de grote prijzen structureel verdelen zijn de teams met de meeste individuele kwaliteit

21 mei 2021 om 14:46

@japie, je doelt op Frankrijk met Giroud in de spits of Griekenland dat het EK won? Je hebt echt veel meer aan een team bestaand uit harde werkers aangevuld met 2 stylisten dan aan een team bestaand uit stylisten aangevuld met 2 harde werkers.

21 mei 2021 om 14:52

Dit Jong Oranje heeft nul creativiteit buiten de wisselvallige Stengs en dan Noa Lang. Dan heb je meer aan een Ihatarren dan aan de zoveelste harde werker

21 mei 2021 om 17:29

Hey Japie, als jij zo weinig met harde werkers hebt.... waarom heb jij dan een voorkeur voor Feyenoord? Jou opmerking diskwalificeer je zo ongeveer elk clubicoon van Feyenoord. En nee daarmee bedoel ik ze niet allemaal (de Kromne en v. Persie bv) en het is ook niet beperkt tot Feyenoord, denk bv eens aan Wouters) maar je snapt vast wat ik bedoel. Allemaal leuk en aardig die technisch begaafde spelers en due zijn zeker nodig, maar onderschat de rol en kwaliteiten van Ekkelenkamp niet. Die zou bij vele clubs in Nederland gewoon in de basis staan. Bovendien is Mo op dit moment niet wedstrijd scherp en een potentieels bom als hij op de bank moet zitten.

21 mei 2021 om 19:54

Japie: eens, maar dan moet die creatieve Mo wel in vorm zijn en afgetrained en zijn houding weer 100% goed. Anders kun je hem beter thuislaten.

21 mei 2021 om 20:35

@Tipptopp door spelers als Van Persie, de broertjes Kalou, Ono, Berghuis etc. Ik heb ook vaak kritiek op het beleid bij Feyenoord. Ik zit niet te wachten op een stel domme krachten die de meeste kilometers in het veld maken omdat ze inzicht en talent missen

21 mei 2021 om 21:51

Vreemd dat je dan voor Feyenoord hebt gekozen. Feyenoord is toch de club van mouwen opstropen en alles geven!

Waarschijnlijk kiest hij te vaak voor de voetballende oplossing.

Hij gaat nu zeker voor Marokko spelen,eerst ziyech kwijt nu hem,gefeliciteerd Marokko!!!

21 mei 2021 om 11:45

Maar Marieke, moet je hem daarom wel selecteren dan? Zeh niet dat ik het eens ben met Van der Looij, maar dit kan ook een Aisatti/Maher worden he. Vroeg gehyped, maar net niet de mentaliteit die er ook van je gevraagd wordt om het te redden.

21 mei 2021 om 12:04

@formus "maar Marieke, moet je hem daarom wel selecteren dan? "

Niet daarom maar wel beetje loyaal zijn. Werd een lobby gestart om de jonge speler over te halen voor Oranje te kiezen. Beloftes gedaan.

Nu hij in een dip zit en juist minuten nodig heeft om te laten zien dat hij er nog is, laat Oranje hem keihard vallen. Is schandalig en ook naar toekomstige spelers laat je zien dat je in steek gelaten kan worden.

Maar ja met de Boer en v Looij weet je zeker het voetbal zal super saai zijn

21 mei 2021 om 12:12

Maar loyaal zijn kan ook zeggen dat je op een warme manier eerlijk tegen hem bent en zegt dat dit niet zo'n goed seizoen was, dat je nu voor anderen kiest, en om hem een rustperiode te geven om bij te komen om hem volgend jaar fris te starten en te laten vlammen, zodat ie weer klaar is voor Oranje. Dat zou ook kunnen. Ik vind echter niet dat je iemand moet selecteren las loyaliteit. Volgens kreeg De Boer daar ook heel veel kritiek over met Babel

21 mei 2021 om 12:13

@mrkrillin,

Als je hem minuten zou willen laten maken om hem zich nog te laten zien, heb je daar andere wedstrijden voor. vd Looi moet nu in deze fase kiezen voor gegarandeerde kwaliteit en is de tijd van minuutjes maken voorbij, vandaar dat hij voor anderen kiest denk ik.

21 mei 2021 om 12:13

,,laat Oranje hem keihard vallen’’
Het grote Oranje is natuurlijk geen team om spelers die in een dip zitten weer zelfvertrouwen te geven hè.
Dat hij niet voor jong Oranje geselecteerd is, vind ik wel bizar overigens. Want hij kan echt wel voetballen hoor

21 mei 2021 om 12:21

@formus,
Gelukkig hebben ze Ekkelenkamp, de nieuwe Frenkie de Jong.

21 mei 2021 om 12:45

@formus

Probleem is dar v Looij niet eerlijk is. Gorter niet mee maar Paes wel omdat laatstgenoemde vanaf begin bij was. Maar dan neemt hij Sierhuis niet mee die eerder wel belangrijk was

Er valt geen knoop aan vast te binden. Meeste spelers zijn ook 23 jaar en dat is gewoon te oud voor Jong Oranje. Is een opleidingsteam, waarom nog investeren in oudere spelers die Oranje niet halen?

@ajaxwestham

"voor gegarandeerde kwaliteit"

Een Dilrson heeft amper wedstrijden gespeeld, 2 assits en is al 22 jaar.'

Dit is toch geen gegarandeerde kwaliteit?

Wat gaat een Reis doen tegen de Fransen?

21 mei 2021 om 13:15

Wat een onzin. Je gaat naar een eindronde je kiest op dit moment voor de fitte spelers en niet om spelers te rehabiliteren. En je weet niet wat de boer en/of vdlooi wel of niet met hem hebben besproken? Je oordeelt al voordat je uberhaupt alle feiten kent.

21 mei 2021 om 13:18

toen hij nog voor oranje opgeroepen moest worden deed hij wel meer zijn best en kwam hij niet zo in het nieuws als tegenwoordig. Kan toeval zijn. 'maar het is wel een feit.

21 mei 2021 om 11:46

Wat erg zeg dat we hem kwijtraken. Het is geen wereldtalent. Die hebben ze in Engeland met Foden, in Noorwegen met Haaland

21 mei 2021 om 11:47

Je hoeft ook geen wereldtalent te zijn om beter te zijn dan 90% van onze voorhoede...

21 mei 2021 om 11:47

Ihattaren staat nog steeds bekend als een heel groot talent. Het kan inderdaad alle kanten op gaan met hem. Hij kan floppen, maar als dat niet zo is, en hij gaat een hoog niveau bereiken, is het zeker erg dat Nederland hem kwijtraakt

21 mei 2021 om 12:18

Zal Ihattaren toch eens moeten gaan bewijzen dat hij beter is dan 90% van onze voorhoede en heel simpel dat is hij op dit moment niet. Al maanden presteert deze jongen niet. En hoe graag ik het ook anders zie, want wat een potentie heeft deze jongen. Zal hij toch daar keihard aan moeten werk, hijzelf en niet een ander. En als dit dan een reden is voor hem om voor Marokko te kiezen dat is dan maar zo. Nederland bestaat immers uit meerdere talenten dan alleen Mo Ihattaren.

21 mei 2021 om 12:53

@dirk_borst

"zal Ihattaren toch eens moeten gaan bewijzen dat hij beter is dan 90% van onze voorhoede en heel simpel dat is hij op dit moment niet."

Zjn Dilrson (22 jaar, 554 miniten 2 assist), Kluivert (22 jaar, 961 minuten 3 goals 1 assist) en Stengs (22 jaar, 3350 min, 7 goals, 6 assists) en Kadioglu (21 jaar, 946 minuten, 1 goal 4 assists) echt veel beter dan Ihattaren (19 jaar, 1618 min, 3 goals 2 assists).

Je ziet dat hij zeker meekan. De rest is stukken ouder, geen basisspelers en amper rendement.

Denk alleen Lang is aantoonbaar echt beter. Rest zeker niet.

21 mei 2021 om 13:11

Ik volg dit allemaal niet. Maar waarom zijn Ihattaren, Frimpong, Geertruida en Struijk niet mee? Wat heeft een speler als Reis hier te zoeken? En Zirkzee verdient misschien geen plek, maar een boomlange spits is toch een goede aanvulling op de bank tov alle spelers van 1.70 meter? Deze samenstelling komt mij vrij beperkt over.. Edit: Struijk heeft bedankt zie ik. Lekker dan, weer eentje kwijt.

21 mei 2021 om 18:14

@MrKrillin Ja inderdaad, die zijn allemaal stukken beter zeker op dit momenten al die spelers wat je net opnoemt spelen ook nog eens op een veel hoger niveau dan Mo...en begrijp me niet verkeerd mo is goed maar is niet in vorm dus thuis laten was simpelweg de beste keus!

21 mei 2021 om 11:52

Zyech blijft eeuwig zonde, en de schuld van Blind en van Basten. Ihataren mogen ze hebben, zeker als hij zo gepikeerd is om dit, terwijl hij afgelopen jaar niks gepresteerd heeft.

21 mei 2021 om 18:56

Hadden had hem toch ook op kunnen roepen? Volgens mij was de keuze al gemaakt toen Blind aan bod kwam.

21 mei 2021 om 11:53

Tja. Dat zijn keuze Marieke. Zijn inzet van afgelopen seizoen was gewoon 3 x niks. Dan zijn er wel andere spelers die het verdienen. Zelfs al zou hij naar Marokko gaan. Denk je dat ze hem daar wel blijven opstellen?

21 mei 2021 om 11:53

Er gaat een foto rond van de selectie van Marokko, waar Ihattaren tussen staat. Geen idee of het klopt maar zou me niet verbazen.

21 mei 2021 om 11:58

Hebt Marokko zo'n slechte ploeg dan, dat ze een ihattaren in deze vorm selecteren?

21 mei 2021 om 12:00

Vanuit Marokko oogpunt snap ik wel dat ze hem er bij halen.

21 mei 2021 om 12:05

Lijkt mij niet dat hij in deze tijd er zomaar tussen uit kan piepen en op de foto gaat met de Marokkaanse selectie. Als die ik het vliegtuig stapt dan zal de eerste journalist er al melding van maken.

21 mei 2021 om 12:09

het zou zo kunnen dat hij alsnog voor Marokko kiest. Wat ik overigens wel Frapant vind is dat Marokko echt iedereen wil oproepen. Denk dat driekwart van de spelers nooit in het land opgeleid is wat betreft voetbal en het land ook niet kent,

Het is natuurlijk ook een beleid, maar wel een apart beleid.
In Belgie zien we dat bijvoorbeeld met hadj, die de voorkeur uitsprak voor België uit te komen(op dit moment) omdat hij er geboren en getogen is, Alleen Marokko wil hem overhalen om alsnog op te roepen voor de nationale ploeg. Je ziet dat ze uit alle uithoeken spelers proberen over te halen om te kiezen voor het land.

21 mei 2021 om 12:10

Nee het is geen teamfoto maar een overzichtsfoto met gezichten en namen. Zoals Nederland het ook naar buiten brengt. Maar nogmaal, geen idee of het klopt. Zag wel dat Mo op dit moment op vakantie in Dubai is.

21 mei 2021 om 11:55

Gefeliciteerd waarmee? Met een wisselspeler van Psv?

21 mei 2021 om 12:08

Moet elke 21 jarige zich nu al in de basis hebben gespeeld, notabene bij een topclub als Psv, om gezien te worden als een goede speler? We weten allemaal wat Ihattaren in zijn mars heeft en is nog jong. Zou zonde zijn om, zoals Marieke aangeeft, een speler te verliezen wat betreft Oranje.

21 mei 2021 om 12:15

Ekkelenkamp zit ook op de bank en die is er wel bij. En iedereen kan zien dat Ihattaren in zijn grote teen van zijn rechtervoet meer talent heeft dan Ekkelenkamp

21 mei 2021 om 12:29

Ik ga hier natuurlijk niet Ekkelenkamp verdedigen maar het zegt genoeg dat zelfs Ekkelenkamp sinds begin 2020 gewoon betere statistieken in de Eredivisie heeft dan Ihattaren (qua goals en assists), ondanks dat Ihattaren twee keer zoveel minuten heeft gemaakt in die periode. Veel mensen hier hebben volgens mij niet helemaal door hoe dramatisch Ihattaren al anderhalf jaar lang presteert.

21 mei 2021 om 11:58

Als iemand die dit seizoen nog geen pepernoot heeft geraakt een plek in de selectie opeist omdat hij anders voor Marokko gaat spelen, ben ik diegene liever kwijt dan rijk.

21 mei 2021 om 12:11

Als het ek vorig jaar gewoon door ging,dan zat hij er bij als 18 jarige en 1 jaar later is hij opeens niet goed genoeg voor jong oranje..

21 mei 2021 om 12:16

Klopt. Zo snel kan het gaan toch? Zeker als je kijkt naar hoe hij zich opstelt en zijn motivatie tov wat hij er momenteel van bakt. Ben hem liever kwijt dan rijk.

21 mei 2021 om 12:30

In deze vorm zit hij hooguit een paar keer bij de selectie van Marokko om 'm vast te leggen. In z'n huidige vorm gaat hij daar ook niet spelen. Hij heeft het gewoon aan zichzelf te danken. Meer dan genoeg talent, maar dit seizoen heeft hij er een potje van gemaakt. Ik hoop voor hem dat hij zich het komende seizoen herpakt (waar dat ook moge zijn), want anders word het gewoon een heel lastig verhaal voor 'm.

Wat een ontzettende matige coach die van looi, hij denkt echt dat hij wiel heeft uitgevonden met rare keuzes en opstellingen. Ihattaren heeft onder ontzettend veel druk de keuze voor Nederland gemaakt toendertijd, en nu hij een dip heeft laat je hem zo stikken!! Die gaat gewoon voor Marokko kiezen en ik geef hem geen ongelijk!

21 mei 2021 om 11:46

Wat heeft Ihattaran dit jaar gepresteerd dan? helemaal niks? De beste man ging alleen maar rare gebaren maken en beetje populair doen op social media. Lekker thuis laten!

21 mei 2021 om 11:54

Hij heeft in ieder geval meer gepresteerd in de minuten die hij kreeg dan Ekkelenkamp.

21 mei 2021 om 11:56

Die vent is gewoon nog een jochie met een bewogen tijd achter de rug met pech en foute beslissingen. Zullen we alle jonge spelers die een moeilijk seizoen hebben maar gelijk afschrijven dan? Ihattaren isn1 van de grootste talenten die we hebben maar ipv hem weer de goede kant op te duwen gebeurt dat juist niet, erg jammer.

21 mei 2021 om 12:01

3 goals en 2 assist beide, ekkelenkamp had hier 7 wedstrijden minder voor nodig.

21 mei 2021 om 12:07

Ja en Ekkelenkamp komt erin in een team die 100 goals maakt in het seizoen..

21 mei 2021 om 12:11

@michielschippe,
2 goals en 1 assist in een 13-0 overwinning tegen Vvv, die wel amateurs leken die dag. Stats zeggen daarnaast niet alles! Of vind jij iemand als Neres ook minder dan bijvoorbeeld Vertessen die had voor zijn goals ook maar de helft van zijn minuten nodig. Als je puur naar kwaliteit kijkt is Ihatarren gewoon een betere speler.

21 mei 2021 om 12:36

@ramondiaz - Wel mee eens, maar dat maakt je natuurlijk niet immuun voor fouten en verkeerde keuzes. Een slechte vorm of wat opstootjes kan ik begrijpen, maar het is toch wel een aardige optelsom geworden dit seizoen. Dit moet je niet verkeerd opvatten en ik snap echt heel goed dat een vader verliezen zwaar is, maar er komt een moment dat hij zich niet kan verschuilen achter prive-omstandigheden, z'n leeftijd, een trainer die niet doet wat hij wil of de media die 'm kapot zou willen maken. Het is namelijk niet verstandig om in een camera te schreeuwen dat niemand je kapot kan maken op een moment dat je eigenhandig bezig bent jezelf te saboteren. Hij is inderdaad 1 van de grootste talenten die we hebben, maar wel op basis van potentieel. Dat zal er wel uit moeten komen in de vorm van kwaliteit en dat gaat niet als je niet bereid bent alles te geven. Op dit moment doet hij dat verre van.

21 mei 2021 om 13:16

@memphisdepay de statistieken van vertessen zijn dus niet beter dan die van Neres. Neres staat op 3 goals en 6 assists rond de 1000 minuten en vertessen op 2 goals en 3 assists rond de 600 minuten.

21 mei 2021 om 13:19

ekkelenkamp moet je niet oproepen, maar Mo ook niet. Ik zou niet zeggen dat Mo mee moet ipv ekkelenkamp.

21 mei 2021 om 13:43

Ik had het ook over de goals. Maar goed als je echt precies wil zijn dan is Vertessen bij elke 101 minuten betrokken bij een goal en Neres bij elke 144 minuten in de eredivisie. Het gaat mij erom dat statistieken niet perse altijd iets zeggen.

21 mei 2021 om 14:30

Klopt, alleen heeft Ihattaran rare maniertjes en heeft hij laten zien zichzelf boven het team te zetten. Tja dan hoor je niet thuis in oranje. Laat hem eerst maar eens leren dat niet alles om hem draait en dat hij zn voeten moet laten spreken.

21 mei 2021 om 11:53

Dat je kiest voor een land betekent niet dat je dan meteen een ticket gereserveerd hebt in de selectie voor de rest van je leven. Hij heeft toch niets gepresteerd dit seizoen? Ik vind dit een heerlijke selectie eerlijk gezegd!

21 mei 2021 om 16:05

Maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit als hij nu voor Marokko zou kiezen. Even los van of hij goed genoeg is voor het Nederlands Elftal vind ik dat elke speler die voor ons land uitkomt het een eer zou moeten vinden. Als je graag voor Oranje wilt spelen dan kan je ook nog wel een jaar wachten. Als je je nu zo op je pik voelt getrapt omdat je wordt overgeslagen omdat je al geruime tijd niks presteert en veel onrust veroorzaakt dat je daardoor voor Marokko gaat kiezen, succes ermee zou ik zeggen. Dat soort spelers ben ik liever kwijt dan rijk.

Dat wordt zsm voor Marroko kiezen, triest dat hij zo wordt behandeld.

21 mei 2021 om 11:45

De behandeling is anders doodgewoon in topsport. Laat je het meer dan een seizoen niet zien dan zou het van de gekke zijn hem te selecteren, toch?

21 mei 2021 om 12:05

Wat hebben Ekkelenkamp en Reis laten zien dan? Bovendien moeten we niet vergeten dat het maar Jong Oranje is, het opleidingsteam voor het grote Oranje.

21 mei 2021 om 13:20

Inzet Kakadu, dat hebben die twee laten zien. Motivatie. De wil om ervoor te knokken.

21 mei 2021 om 14:04

Misschien halen Ekkelenkamp en Reis het grote Oranje niet, dat kan, maar momenteel staan ze er gewoon wel beter voor dan Ihataren die enkel kansen heeft op basis van de verliefde analisten.

21 mei 2021 om 11:46

Dat hij zo wordt behandeld? Hij heeft toch ook weinig positiefs laten zien dit jaar, of denk jij daar anders over?

21 mei 2021 om 11:48

Nou hij heeft positievere dingen laten zien dan Ekkelenkamp in mijn ogen

21 mei 2021 om 14:01

En veel meer negatieve dingen. Ihattaren is helaas al een jaar lang veel meer in opspraak dan dat hij iets laat zien op het veld. Dat kun je van Ekkelenkamp niet zeggen; dat is een matig talent, maar altijd met inzet en nooit in opspraak.

21 mei 2021 om 11:49

Deze behandeling roept hij over zichzelf af. Als het het had verdient hadden ze hem wel opgeroepen. Hij is zichzelf aan het verpesten ipv dat hij de zaken goed op pakt. Want "niemand maakt hem kapot". Dat doet hij zelf wel.

21 mei 2021 om 12:10

Dat je gasten met een dubbel paspoort, wat ik al als totale onzin zie aangaande voetbal, anders moet behandelen omdat ze je anders chanteren met een ander land waar ze nooit hebben gewoond, getraind of gespeeld. Dat is pas triest.

Knallen op het EK mannen(tjes). Overigens helemaal terecht dat Mo er niet bij zit, op basis van wat hij dit seizoen vooral niet heeft laten zien.

21 mei 2021 om 11:43

En Ekkelenkamp wel? Grappig.

21 mei 2021 om 11:44

Haha dat zeg ik toch niet? Had het alleen over Mo.

21 mei 2021 om 11:45

Gelukkig hebben Ekkelenkamp en de Wit de pannen van het dak gespeeld dit seizoen, ja die verdienen het echt wel veel meer!

21 mei 2021 om 11:48

Zo makkelijk om af te geven op een Ekkelenkamp en een de Wit. Even voor de goede orde : Dani de Wit was de topscoorder in de kwalificatie, Ekkelenkamp is wellicht niet zo technisch als Ihataren maar je kunt tenminste op hem bouwen. Wat een gejank hier zeg.

21 mei 2021 om 12:08

Ja en met Ekkelenkamp heb je tenminste de zekerheid dat hij nooit het grote oranje gaat halen. Topper is het...

21 mei 2021 om 12:14

misschien niet maar die zorgen niet voor zoveel opschudding, zijn positief, werken wel hard voor hun plek en zijn niet te zwaar en geen labiel wrak.

Want mocht mo meegegaan zijn dan had hij op de bank beland en had hij gaan zitten mokken dan kun je beter een speler meenemen die wel wil werken voor de groep en positief blijft ook als die op de bank zit, en op de trainingen en buiten het veld.

ik snap de keuze en vind hem ook volledig terecht

21 mei 2021 om 12:16

Wat een Trumpsiaanse "ja maar zij dan" gedachtegang. Niet presteren is niet spelen.

Kies gewoon voor Marokko Mo! Daar wordt je wel gewaardeerd...

21 mei 2021 om 11:49

Als ze in Marokko betere alternatieven hebben, wordt hij daar net zo gewaardeerd als hier.

21 mei 2021 om 12:15

Hoe weet je dat?
Hij heeft daar toch nooit gewoond, getraind of gespeeld?

Daarnaast ken ik héle andere verhalen aangaande de mening van Marokkanen over de diaspora in Nederland. Zal aangaande voetbal wel anders zijn. Waren de atlas leeuwen het vorige eindtoernooi niet allemaal géén atlas leeuwen? Nul of praktisch nul spelers geboren en getogen in Marokko.

Ik blijf het toch echt apart vinden. Deze man is in mijn ogen een speler die een van de beste van zijn leeftijd is (in Nederland bedoel ik dan). Het lijkt wel alsof De Boer en Van der Looi hebben afgesproken om Ihattaren naar Marokko te krijgen. Echt heel jammer dat we na Ziyech (Die ook niet altijd geliefd was bij fans) nu ook Ihattaren kwijt gaan raken waarschijnlijk. Over een paar jaar gaan we denk ik allemaal terugdenken naar deze keuze van Van der Looi en spijt hebben dat hij nooit is opgeroepen, want deze man heeft zoveel talent. Ik lees nu ook dat topspelers Ekkelekamp en De Wit wel zijn opgeroepen. De Wit is begrijpelijk, want die heeft een belangrijke rol daar, maar Ekkelekamp? Man man man hoe kan je hem nou wel oproepen en Mo niet.

21 mei 2021 om 11:46

Wat heeft Ihattaran dit jaar gepresteerd dan? helemaal niks? De beste man ging alleen maar rare gebaren maken en beetje populair doen op social media. Lekker thuis laten!

21 mei 2021 om 11:49

Maar dan de terechte vraag; wat hebben Dani de Wit en Ekkelenkamp gepresteerd dit jaar?

21 mei 2021 om 11:50

@Arends Hij heeft veel meer gepresteerd dan Ekkelekamp. Hij heeft volgens vele een slechte mentaliteit, maar dat heeft ook te maken met het feit dat hij geen vader heeft. Het is misschien een stom excuus, maar op deze cruciale momenten in je leven is een vader oh zo belangrijk. Hij gaat hier wel overheen komen, maar als je hem ook niet meer gaat oproepen laat je zien dat Nederland hem niet meer hoeft. En over dat Social Media: waarom mag hij niet blij zijn voor zijn vrienden? Hoezo is dat populair doen?

21 mei 2021 om 14:07

Zoek jij anders de hoeveelheid doelpunten op van de Wit in de kwalificatie. Idioot, topscorer van de reeks maar diva Ihataren moet er per se bij want ja, het is een diva

Hoop echt dat ie wakker wordt. Hij moet echt als een professional te werk gaan en ervoor knokken. Hoop dat ie daar ook de juiste mensen voor om zich heen verzamelt. Maar ben er bang voor

Leuke selectie, met zeer veel mogelijkheden. Maar, zolang vd Looi voor deze groep staat met zijn tactische flaters hoeven we nergens op te rekenen.

21 mei 2021 om 11:56

Leuke selectie inderdaad. Denk alleen wel dat Koopmeiners gemist gaat worden.

Maar wel spelers zonder enige toekomst bij het grote Oranje meenemen zoals de Wit en Ekkelenkamp. Lachwekkende keuzes natuurlijk maar wat verwacht je ook van deze zeer incapabele bondscoach.

21 mei 2021 om 12:10

@consy

"maar wel spelers zonder enige toekomst bij het grote Oranje meenemen"

geldt voor meer spelers. Hoorde hem laatst bij radio 1 over gekozen keepers. Sloeg gewoon helemaal nergens op. Jong Oranje moet opleiden, hij had het over loyaal, spelers die er lang bij zaten etc. maar dan niet consequent zijn en Sierhuis toch thuislaten. Niet te volgen deze man.

Gorter was beste keeper uit KKD en veel potentie. Dan neem je die toch mee boven Scherpen en helemaal Paes...

Middenveld ook, hoe kom je aan spelers als Reis??!! en Ekkelenkamp (die gewoon te kort komt en subtop is)?? de Wit is nog wel begrijpelijk.

21 mei 2021 om 12:19

@consy, in 2007 werden we europees kampioen met spelers als boy waterman, arnold kruijswijk, gianni zuiverloon, daniel de ridder, otman bakkal, en een maceo rigters die hebben ook allemaal zo'n glansrijke interlandcarriere bij het grote oranje gehad.

21 mei 2021 om 12:44

Dat laat dus precies zien wat het probleem is. Overigens hadden spelers als Daniel de Ridder en Otman Bakkal wel de potentie hoger op te komen. Is er niet van gekomen (Bakkal nog wel prima carrière gehad in Nederland) maar het doel moet zijn opleiden en niet zozeer de winst van het toernooi.

Super jammer voor hem persoonlijk maar het moet ook niet gekker worden. Gewoon niet gepresteerd, helemaal nul en enkel met randzaken of puberaal gedrag in de media gekomen. Een logische keus van Erwin dus!

Logisch lijstje, toch lullig voor Sierhuis. En ik mag dan hopen dat Gakpo, Timber en Koopmeiners mee gaan met het grote Oranje, anders is er wel iets goed misgegaan in de afstemming tussen beide elftallen.

21 mei 2021 om 11:48

De eerste twee ek wedstrijden met Koopmeiners was wel drama hoor 😉

Die gaat nu lekker voor Marokko uitkomen. Top gedaan vd Looi, ook lekker Ekkelenkamp wel meenemen!

21 mei 2021 om 11:58

Top gedaan PSV :

Slecht Systeem 4-2-2-2 ,slechte trainer

Top gedaan PSV

Een jongen met zoveel potentie als Ihattaren moet je gewoon meenemen, al is het voor zijn eigen vertrouwen en motivatie. Oranje zal hier later ook baat bij hebben.

Wat een debiel die de Looi. Altijd dat plaatje schetsen dat de sfeer zo goed is bij Jong Oranje en dat hij een goede people’s managers is... Neem Ihattaren onder je hoede en selecteer hem. Zou veel beter voor z’n ontwikkeling zijn

21 mei 2021 om 12:01

Als die de Looi een ..... is.
Wat is dan zijn trainer bij PSV

21 mei 2021 om 12:13

Je bedoelt de trainer die Ihattaren dit seizoen meer dan 1600 minuten heeft laten spelen ondanks dat hij wanprestatie na wanprestatie leverde?

Gakpo mee met het grote Oranje?

Ihattaren lijkt mij dan helemaal afgeschreven deze zomer. Raar dat hij niet is opgeroepen en Ekkelenkamp wel..

Betekent dit ook dat Koopmeiners nou mee gaat naar het EK met het grote Oranje?!?! Manmanman..

21 mei 2021 om 12:16

@feyenoordng

"ihattaren lijkt mij dan helemaal afgeschreven deze zomer."

Ach volgende tegenstander is ook te sterk. Dus Jong Oranje ligt er zo uit. Kansloos om met Reis, de Wit en Ekkelenkamp te gaan strijden. Ongetwijdeld zet hij de Wit weer als spits.

Ihattaren kan nu lekker uitrusten, reflecteren en goed voorbereid starten bij zijn nieuwe club. Extra motivatie dit.

"ekkelenkamp wel"

Voor mijn club wel lekker dit . De jongen krijgt weer een wedstrijd speeltijd, door jong Oranje status meer marktwaarde om straks te verkopen aan een Engelse club. Meer zelfvertrouwen omdat hij denkt bij beste spelers te horen van zijn lichting.

Ik heb vernomen dat hij ziek was en zich heeft moeten afmelden.

Maar zonder gekheid, hij is toch een absolute meerwaarde voor Jong oranje, ongeacht zijn seizoen.

Hoe kun je nu wel Ekkelenkamp meenemen, maar niet Ihattaren? Waardeloze bondscoach.

21 mei 2021 om 12:51

Dat is toch hetzelfde als met van de Beek bij het grote oranje. Ook zo’n waardeloze speler die maar blijft opgeroepen worden.

21 mei 2021 om 13:39

Ben ik met je eens, die hoort ook niet bij het grote Oranje thuis op dit moment.

Die jongen is het momenteel voor zichzelf aan het verpesten. Maakt helaas verkeerde keuzes aan de lopende band. Dan zal hij ook nog voor Marokko kiezen en is het compleet. Jammer dat hij denk dat hij er al is terwijl het eigenlijk nog moet beginnen.

Het is wel vreemd dat Ihattaren de vorige selectie niet eens bij de voorselectie zat omdat vd Looij vond dat er een vaste groep was en Ihattaren niet speelde. Vervolgens verandert er niks aan de situatie van Ihattaren, meldt hij zich zelfs elke week ziek maar wordt hij opeens wel opgenomen in de voorselectie voor deze wedstrijden. Om hem vervolgens weer niet mee te nemen. Waarom zit ie dan in de voorselectie? Voor de publieke opinie?

Ihattaren maakt een hoop fouten en afgaande op de lijst met incidentjes bij PSV lijkt het me ook een etterbak, maar ik vind het wel ongelooflijk hoe snel men hem laat vallen - zowel in Eindhoven als in Zeist. Vorig jaar bewoog men hemel en aarde om hem toch vooral voor Nederland te laten kiezen, nu is er zelfs in Jong Oranje geen plek terwijl jongens wiens potentie de eredivisie niet ontstijgt wel worden opgeroepen. Jong Oranje is er om de grootste talenten te begeleiden en voor te bereiden op een topcarrière in het Nederlands elftal. Presteren op een toernooi is leuk, maar niet de hoofdzaak. Ik zou veel liever zien dat men aan de slag gaat met de grootste talenten, waaronder Ihatteren, om ze te helpen hun belofte in te lossen. Laten we ook vooral niet vergeten dat de jongen op persoonlijk gebied een loodzwaar jaar achter de rug heeft.

21 mei 2021 om 11:48

Vergeet bakalli niet. Die liet qua rendement meer zien, is gewoon helemaal weg nu.

Dit is toch een erg aardige selectie hoor, alleen het middenveld is een beetje bleu. Wat dat betreft had Ihattaren er wel bij gekund. Misschien met Matusiwa, Ekkelenkamp en Lang op tien spelen? Stengs en Kluivert op de vleugels en Brobbey of Boadu in de spits.

Ga maar lekker voor Marokko spelen. De beste man maakt momenteel totaal geen aanspraak op een uitverkiezing voor jong oranje of oranje. Ja hij heeft talent, maar hij moet zijn voeten laten spreken inplaatst van zijn instagram account. Aan onruststokers heb je niks op een eindronde. Prima keuze om hem thuis te laten.

21 mei 2021 om 12:25

@arends

"totaal geen aanspraak op een uitverkiezing voor jong oranje "

Paes, Scherpen, Zeefuik (23 jaar), Bijlow (23 jaar), Doekh (22 jaar), harroui (23 jaar), Matusiwa (23 jaar), Reis, Ekkelenkamp, de Wit (23 jaar), Dilrosn (22 jaar en amper gespeeld, 2 assists), Kluivert (22 jaar, ook weinig rendement en weinig gespeeld) en Stengs (22 jaar).

En deze spelers wel? of te matig of te matig en te oud (22 jaar en ouder). Schadalig dat Looij zo een matige selectie maakt.

Het is gewoon een matige senioren elftal

21 mei 2021 om 12:50

Wie had er dan volgens jou bij moeten zitten. Ihatarren hoort er wat betreft talent zeker bij. Iemand als Struijk heeft redelijk wat gespeeld in de PL dus die zou ik er ook nog wel bij kunnen bedenken of misschien Frimpong van Leverkussen.

Dat de spelers wat ouder zijn zegt niet zoveel. Als je deze spelers niet selecteert kom je al gauw uit bij spelers waarvan ik verwacht dat zij over een aantal jaar niet verder zullen zijn dan deze spelers.

21 mei 2021 om 12:57

@memphisdepay

genoeg spelers. Ook uit de Kkd.

Een Gorter bijv boven al die 3 keepers. Oke dat er voor de 23 jarige Bijlow en de Wit uitzondering gemaakt wordt, snap ik ook wel.

Maar waarom een Dilroson bijv? Speelt amper, is oud en geen rendement.

Behalve Gorter waar is struijk of Flemming?

21 mei 2021 om 13:23

Je overdrijft echt ontzettend.

Gorter boven alle keepers ? Jij wil de keeper van go ahaed boven de keeper van Feyenoord verkiezen. Dat je hem erbij haalt ten opzichte van Paes zou logisch kunnen zijn maar Gorter heeft nog alles te bewijzen op een hoger niveau.

Dilrosun kan amper spelen, omdat hij het halve seizoen geblesseerd was. Mij zal je niet horen zeggen dat hij het Nederlands elftal gaat halen maar ik ben ook niet onder de indruk van spelers als Chong of Summerville bijvoorbeeld.

Flemming had je misschien mee kunnen nemen in plaats van Ekkelenkamp maar denk dat die spelers elkaar niet veel ontlopen. Verder ben ik benieuwd welke spelers uit de kkd je bedoelt.

21 mei 2021 om 18:27

@MrKrillin hahahahaha wat een grap ben jij zeg, spelers uit kkd oproepen voor een EK?!? Dilrosun oud noemen en zeggen dat hij geen rendement heeft, volgens mij moet jij even ze naam intoetsen op youtube en even zijn beelden gaan bekijken bij Jong oranje met je "hij heeft geen rendement"

Wel of geen Ihattaren, zoveel verschil maakt het niet. Wat een heerlijke selectie is dit zeg!

Zeik aub niet op de spelers die wel meegaan. Maar op het beleid en de staf. Beetje raar om overal ekkelenkamp en de wit als kwade geesten te lezen.

Er waren al wat sterke geruchten vanuit de Marokkaanse media dat Ihattaren wellicht al deze interlandperiode. Bij de selectie van het Marokkaanse elftal zou zitten dit wakkert die geruchten alleen maar aan. Vooralsnog blijft het bij geruchten en is er nog niks officieels maar de kans dat Mo nu voor Marokko gaat spelen. Is behoorlijk toegenomen met dank aan Meneer Van de Looi ik stuur wel een bloemetje. Ik denk dat Marokko nu voor ons gaat spelen dit pikt MO niet en terecht.

21 mei 2021 om 12:25

Waarom terecht? Moet hij anders worden behandeld omdat hij het Nederlands elftal kan chanteren met een land waar hij nooit heeft gewoond, gespeeld of getraind? Of krijgt hij een behandeling die voorkomt uit zijn seizoen en eigen gedrag?

21 mei 2021 om 12:27

@adil

Tuurlijk zal Ihattaren dit niet accepteren.

Een Dilroson heeft amper gespeeld, 2 assists en is 22 jaar en zit er we bij.. Het slaat nergens op!

21 mei 2021 om 18:34

@MrKrillin Dilrosun was een hele tijd geblesseerd is pas terug...sinds hij terug is speelt zijn club ook gelijk beter
en zie je dat hij zeker wat toevoegt aan het team...Het valt me overigens op dat je in dit artikel al 4 keer hebt gezegd dat Dilrosun slecht is en dat je niet begrijpt waarom hij erbij zit...maar als je dat niet begrijpt dan heb je geen verstand van voetbal

Ach voor die ene pot tegen frankrijk, dan lekker vakantie. De selectie van Frankrijk is echt bizar goed, Aouar, konate, upamacano en veel meer, dat team kan makkelijk mee met het gewone ek

Tja ergens logisch, maar Ekkelenkamp speelt ook nooit en heeft ook geen talent dus dan zou ik toch die thuislaten.

Op zich logisch dat Ihataren niet wordt geselecteerd, maar waarom dan wel in deze vorm in de voorselectie? Is dan ook onzinnig. Maar een Reis en een de Wit in de selectie is ook armoe troef. Wat zijn dat een slechte voetballers zeg. Dan kun je er net zo goed twee minder meenemen. Reis is trouwens al een tijdje geen Groningen speler meer Vz...

Hoe kan je ekkelenkamp boven ihatarren verkiezen?

Matig middenveld..

Ik zou zo spelen:
Bijlow
Rensch - Teze - Botman - Bakker
Matusiwa
Stengs - de wit
Lang - Brobbey/boadu - Kluivert

Heel aanvallend maar beter dan kadioglu, reis of harroui naar mijn mening.
Matusiwa als slot op de deur.

21 mei 2021 om 12:31

@marttom

Wil je kans maken tegen Frankrijk en zeker geen pak slaag krijgen kan hij beter zo spelen:

Bijlow

Zeefuik Teze Schuurs Botman Rensch Bakker
Matisuwa harroui
de Wit
Brobbey

Gewoon 6 verdedigers, 2 man er kort voor.

En dan alle ballen wegtrappen en hopen counter met Brobbey of penalties.

Komt er wat ruimte kan je moe gestreden de Wit vervangen met Lang.

21 mei 2021 om 12:38

Krillin, Lang gaat gewoon elke wedstrijd in de basis spelen hoor. Jouw opstelling kan prima met Lang en Kluivert op de flanken. Ben zelf alleen geen fan van De Wit, zou dan denk ik voor Stengs gaan.

21 mei 2021 om 12:59

6 verdedigers?
laten we niet overdrijven, niemand heeft ooit in deze formatie gespeeld, en ballen wegtrappen naar voren lijkt me niet de manier van opleiden.

Hoe verder je naar achter loopt hoe meer schoten je om de oren krijgt. Wil je wat zekerheid inbouwen kan je een blok van matusiwa en reis neerzetten.

21 mei 2021 om 13:05

@martom

"lijkt me niet de manier van opleiden."

Maar veel voor Jong Oranje bejaarde spelers wel correcte manier van opleiden?

Persoonlijk zou ik liefst spelers tot max 21 jaar zien en misschien 1 of 2 wat ouder l uitzondering (bijv de Wit en Bijlow).

Niet bijna heel het team bejaard voor Jong oranje begrippen.

p..s opstelling is gewoon grapje.

21 mei 2021 om 13:26

Oh had niet gezien dat je ook echt 6 verdedigers had staan, dacht dat je die middenvelders meerekende. Hehe.

Mo hoort hier toch gewoon tussen? Aardige selectie, maar het middenveld is toch wel zwakjes hoor. Achterin en voorin is wel veelbelovend.

21 mei 2021 om 12:32

@rendondo met zo een nicknaam en dan zeggen selectie van oudjes is veel belovend?

Zeer matig elftal met veel oudjes (context voor Jong Oranje).

21 mei 2021 om 15:02

Hoezo oud? Begrijp je opmerking totaal niet. Ze komen toch in aanmerking voor Jong Oranje? We moeten in NL af dat je geen talent meer ben als je ouder ben dan 20.

21 mei 2021 om 17:05

@redondo

Omdat het eigenlijk bedoelt is voor onder 21 jaar spelers (uitzonderingen met start leeftijd kwalificaties).

Dan is het zonde als meerderheid 22 of 23 jaar zijn. Vooral omdat meeste van deze spelers (mogelijk op Bijlow na) sowieso niet Oranje gaan halen.

We spelen tegen Frankrijk. Daar loopt maar 1 speler die 23 jaar is Ikone. Bij ons 6 of 7 vn 23 jaar.

21 mei 2021 om 20:55

@MrKrillin jij kakelt maar wat...meer dan de helft van Jong Frankrijk is ouder dan 21jaar...en iedereen die in jong oranje speelt kan het grote oranje halen als ze zichzelf maar door blijven ontwikkelen...je kan NOOIT op voorhand al zeggen dat iemand die in jong oranje zit het grote oranje niet kan halen!

Ongelooflijk,wat hebben sommige anderen laten zien???Mo wordt hele seizoen afgemaakt door veel mensen en moet maar rustig blijven?
Ik had graag gezien hoe Ekkelenkamp zou reageren als die elke week wordt afgemaakt.
En hij neemt hem wel mee terwijl die totaal niks laat zien....

21 mei 2021 om 12:30

Ihattaren is helemaal niet elke week afgemaakt. Waar hebben mensen als jij het toch over?

Men is juist bizar geduldig met die jongen. Door zijn situatie en talent. En zijn 'ik kan altijd naar Marokko'-chantage.

Ik had ook liever Mo dan Ekkelenkamp maar anders dan Mo heeft Ekkelenkamp wel motivatie. Beter nog, geen negatieve mentale kop.

Nee Ihattaren heeft het zichzelf niet makkelijk gemaakt dit seizoen, dat is in alle opzichten duidelijk. Natuurlijk speelt de moeilijke band met Schmidt een rol, maar die jongen moet ook vooral naar zichzelf kijken. Toch vind ik dit vanuit de Knvb en Erwin van de Looi enorm onverstandig. Die jongen heeft vorig jaar ruimschoots bewezen dat hij met grote afstand het grootste talent op de Nederlandse velden is. Als hij die lijn had kunnen doortrekken had hij bij het grote Oranje gezeten, misschien wel tegen de basis aan. Dan is het mijns inziens de taak van de coach van zo'n talentenelftal dat als zo'n groot talent die lijn even niet kan doortrekken en in een moeilijke fase zit een vangnet voor hem te zijn. Zelfs als die jongen nu nog aan het bijkomen is van bijvoorbeeld ziekte en de kans klein is dat hij een volledige wedstrijd kan spelen. Neem hem mee en laat zien als Knvb dat je het in hem ziet zitten en dat je hem ziet als uitzonderlijk talent. Want dat is hij. Dat is de reden waarom je hem moet selecteren. Als je altijd zo was omgegaan met 'moeilijke jongens' had de carriã¨re van Van Persie er bijvoorbeeld ook heel anders uitgezien. En als je een Ekkelenkamp wel selecteert, die misschien nog wel minder heeft gespeeld, dan maak je jezelf volstrekt ongeloofwaardig. Op deze manier zou ik het heel goed begrijpen dat je dan als jonge speler op een gegeven moment gaat kijken of je voor een ander land kunt spelen. En als dat in dezen gebeurt, dan is dat de Knvb en Van der Looi (echt...over wie hebben we het ook...van der Looi) aan te rekenen. Die jongen gaat er vroeg of laat weer bovenop komen en dan komt zijn talent weer tot uiting. Dan doet het toch wel pijn als die jongen niet voor Oranje uitkomt.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Dat een talent zo de andere kant word opgeduwt. Op alle mogelijke manieren word deze jongen kapot gemaakt. Hij was idd niet fit maar was zich aan het terugwerken. We weten niet wat er allemaal gebeurd is en hij zal zeker debet hebben aan een deel. Echter krijgt hij nergens de kans meer. Neem hem dan helemaal niet op in de voorselectie. Weer hoop geven om vervolgens een extra klap te krijgen. Dan neem je Ekkelenkamp wel mee die misschien nog minder heeft gespeeld dan Ihattaren en er helemaal nietsssss van bakt. Laten we het ook niet hebben over de non voetballer Dani de Wit. Kan mensen oppeppen als de beste om zijn voetballende beperkingen te camoufleren maar vd Looi houdt nou eenmaal van nummer 10s die nog dieper dan de spits staan. Kan je nu al zeggen dat die tegen Frankrijk niet eens aan de bal zal komen. Misschien 3 keer en dan alleen om te kaatsen, want hij legt de verantwoordelijkheid graag bij iemand anders om zelf een intikker te scoren. Deze trainer is een gevaar voor talenten met een randje, want zelf toegegeven heeft hij moeite met ander gedrag. Weg ermee.

Hoop dan dat Lang of Stengs op 10 komt te staan. 1 van beide op de flanken met Kluivert

Die Ludovit Reis is zo verschrikkelijk slecht, die weet iets over Vd Looi wat het daglicht niet kan verdragen. Ihattaren zou ik altijd meenemen die heeft toekomst in Oranje, Ekkelenkamp/De Wit totaal niet. Ihattaren zal wel voor Marokko kiezen en ik zou het hem totaal niet kwalijk nemen.

Terecht, helemaal niks gepresteerd dit seizoen en enkel een stoorzender geweest. Zo iemand moet je niet in je groep willen. Daarnaast verdienen alle aanvallers uit de selectie het Veel meer dan Mo.

ja ach, wat is talent tov ekkelenkamp als je geen ( goede) mentaliteit hebt want dat is waar hij bekend om staat. Ik heb al zoveel talenten gezien die het daardoor niet hebben gered dus alleen talent zegt mij niks. Misschien kan Mo deze zomer eens goed in de spiegel aankijken en zich eens afvragen waar hij mee bezig is want mentaliteit is aan te leren maar dat moet wel vanuit hemzelf komen en anders wordt het één van de zoveel talenten die op een gegeven moment bij n cluppie op malta voetbalt .

Waarom geeft Vd Looi nog een schop na aan Ihattaren? Die jongen zat niet bij de selectie, als je hem vervolgens bij de voorselectie haalt dan doe je dat over het algemeen niet voor niks. Dan doe je dat normaalgesproken met de bedoeling om hem te selecteren. Waar slaat het op om zo'n jongen in deze situatie op te nemen in de voorselectie en vervolgens te zeggen "ha ha, gefopt!!"

21 mei 2021 om 12:19

Nou misschien omdat hij daar zijn eigen conclusies kon maken. En is het niet goed genoeg voor nu man klaar.

Als je een keus maakt voor een land en je bent niet opgeroepen is het zeker balen. . Maar nu moet je juist vurig zijn om het tegendeel te bewijzen. Deze jongen speelt al meer dan 6 maanden nauwelijks tot niet, dus alleen omdat hij enorm getalenteerd is moet hij mee nee. Ga eerst jezelf un de spiegel kijken man en accepteren dat je gewoon niet genoeg heb gebracht dit seizoen. En volgend jaar gaan knallen en laten zien dat je het wel kan. Hard work beats talent.

Mo heeft helemaal niets gepresteerd en verdiend dus terecht geen uitverkiezen om ons land te vertegenwoordigen op een eindtoernooi. Ik snap niet zo goed waarom hij last minute ten koste van andere spelers erbij moet zijn die het hele proces hebben meegemaakt als een team. Heeft hij meer talent dan een Ekkelenkamp? Wellicht, alleen zit daar een goede kop op en is hij geen stoorzender die het uiteindelijk verder zal schoppen dan Mo.

Geertruida niet mee vanwege zijn blessure neem ik aan? Anders zou hij er wel bij moeten zitten vind ik. Heeft echt een hele sterke ontwikkeling doorgemaakt dit seizoen.

Zonde dat Koopmeiners en Timber niet zijn opgenomen in Jong, want zullen erbij Oranje ook niet bij zitten of spelen.

Ik stel een spelersruil voor, Ihattaren naar Ajax, en Ekkelenkamp bewandeld de omgekeerde weg. Daarnaast betaalt Ajax max 7 miljoen.

21 mei 2021 om 12:34

@De Reiziger

Niet nodig. We ruilen wel tegen Bande of Magallan.

En die zijn we nu dus echt kwijt. Ze leren niet van hun fouten hè. Eerst Ziyech en nu Mo ook. Die gaat nu ook gepikeerd raken hoor. Ziyech heeft ook uit rancune voor Marokko gekozen. Hoe zeer hij ook roept dat het vanuit z’n hart komt. We gaan nu straks gewoon hetzelfde zien.

21 mei 2021 om 13:17

Als die zo doorgaat mag hij blij zijn dat hij ooit voor Jong Marokko mag uitkomen

Ihattaren is terecht buiten de selectie gelaten, die jongen heeft het afgelopen seizoen niets laten zien. Laat hem eerst zichzelf maar weer bewijzen. De kans is te groot dat hij het groepsproces verstoord.

Kan iemand mij uitleggen waarom Kadioglu door veel media als middenvelder wordt neergezet? Kadioglu is toch rechts/linksbuiten al zijn hele leven?

21 mei 2021 om 12:54

Dat komt omdat Fener 4-5-1 speelt. Als hij daar speelt staat hij meestal linkshalf, vandaar dat hij nu een middenvelder is.

U heeft Ihattaren niet veel gepresteerd dit seizoen maar is toch nog wel klasse beter dan die gehele Ekkelenkamp en nu komt de klasse van onkunde bovendrijven meneer van Looi.die man die nooit iets gepresteerd heeft als trainer en denkt nu helaas de wijsheid in pacht te hebben. Dat hij naar het EK gaat is niet zijn verdienste, we hebben nu een goede lichting jeugd en die hebben dat gepresteerd. Iedereen die voor die groep zou staan had ze zover kunnen brengen. Helaas moeten we ook niet alles afschuiven op van Looi want als we hier een keer winnen dan gaat de Knvb meteen overstag en verlengen ze zijn contract maar even met 2 jaar. Daar zitten ook mensen met nul komma nul verstand jammer genoeg. Wordt echt tijd dat er een grote reorganisatie komt met deskundige mensen aan het roer en niet met die amateurs die er nu zitten. Dat Ihattaren er niet bij zit is een een tweetje met de Boer en dat is ook het jammere van de drie andere die nu geen kans maken en mogelijk over buiten vallen als de Boer die laat afvallen. Ook wel een vreemde regeling van de Eufa natuurlijk dat er geen mogelijkheid is en namen al zo voortijdig doorgegeven moeten worden. Zie ook totaal het nut daar niet van in om weken vooraf al namen te moeten doorgeven aan de Eufa. Jammer dat zo'n jongen als Ihattaren waar alles aan beloofd is en gesmeekt hebben om voor Nederland te kiezen en een moeilijke periode doormaakt nu afvalt door ondeskundig gedoe door van Looi. Had hem dan ook niet bij de voorselectie gehaald. De Knvb zet zich nu op alle fronten behoorlijk in zijn hemd door eerst te bidden en smeken om hem voor Nederland te laten kiezen. vervolgens een de Boer aan te stellen die hem niet selecteert en vervolgens de geniale van Looi hem bij de voorselectie haalt en vervolgens meteen te dumpen in een diep gat en dan nog zijn contract voor 2 jaar verlengd wordt. Hoera Knvb en van Looi, hopen dat die 2 jaar zo voorbij zijn en Ihattaren kiest voor Marokko waar hij zijn kwaliteiten kan tonen en dan achteraf zeggen o wat zijn wij dom geweest nee niet wij maar Knvb/boer en van Looi. .

Wordt echt een beetje moe van mensen die zeggen dat Ihattaren erbij moet zitten. Die jongen heeft zich meerdere weken ziek gemeld omdat hij geen zin had, heeft dit seizoen 2 goede wedstrijden gespeeld en is vooral heel druk met aandacht zoeken op social media. Ik wil hem niet afschrijven maar oproepen omdat hij zoveel talent heeft is ook onzin. Er is maar 1 persoon schuldig aan de situatie waar Ihattaren nu in zit en dat is Ihattaren zelf. Als hij nu over de zeik is en kiest voor Marokko dan is dat maar zo. Als je dit soort spelers alle vrijheid van de wereld geeft heb je er ook niks aan.

We kunnen ook allemaal wat minder hitsig doen. Mag de kamertemperatuur wat naar beneden? Mo heeft gewoon een ruk seizoen gehad en gaat volgend seizoen knallen bij een andere club. Noa Lang werd ook even niet geselecteerd door die Looi (wat een eigenzinnig mannetje is) en is er nu weer bij na groot succes bij Brugge. T.a.v. Looi: Ik heb Jong Ajax vaak genoeg bekeken en vond Dest uitstekend spelen daar. Dat Looi niet beter zijn best heeft gedaan om hem van USA naar Oranje te laten switchen vind ik nog steeds maf, zeker als je kijkt naar sommige namen die hij wel selecteerde voor de rechtsback. Het is zeer wel mogelijk dat we mede door hem ook Mo gaan verliezen omdat Looi alleen kijkt naar de beste spelers voor zijn systeem. Hij speelt namelijk dat Schmidt systeem met twee tienen. Looi wil van die hardlopers hebben achter de spitsen of eigenlijk moet iedereen dat doen. Simpele voetballers als de Wit en Ekk passen beter in zo'n systeem blijkbaar. Bij PSV zie je ook zo'n renpaard als Vertessen opeens in het eerste elftal opduiken. Okay, de onder 21 heeft nu even toevallig een coach die langs deze lijnen denkt. Als je als speler echt voor Oranje uit wil komen, dan neem je even de helikopter view, overzie je het allemaal en dan ga je hard aan de slag om in een volgende fase onder een andere coach of in een ander Oranje team gewoon erbij te zijn. Trouwens, leuk dat Rensch erbij zit. Alle aandacht gaat uit naar iets negatiefs, maar wat een ontwikkeling maakt die jongen door!

21 mei 2021 om 13:31

@koriander

"okay, de onder 21 heeft nu even toevallig een coach die langs deze lijnen denkt. "

Niet alleen dat, maar de onder 21 barst van de 22 en 23 jarigen die amper kwaliteit hebben.

Weten we zeker dat dit de actuele selectie is? Ludovit Reis is tegenwoordig namelijk eigendom van FC Barcelona; hij speelt op huurbasis voor Osnabrueck, zoals Justin Kluivert uitkomt voor RB Leipzig. Overigens merkwaardig dat Van de Looi Jurgen Ekkelenkamp wel meeneemt. Die speelt net als Ihattaren ook zelden en qua kwaliteiten is dat in vergelijk toch wel een huis-tuin-en-keukenmiddenvelder zoals je er zoveel hebt. Als het toch voor de breedte is - zo lees ik de selectie - neem dan Ihattaren mee. Politiek geeft dat ook nog wat houvast, want met deze beslissing kiest-ie zeker binnenkort voor Marokko.

Doekhi! Gefeliciteerd jongen, dik verdiend dit.

Scherpen laat je zien jongen!

Nou daar gaat Ihattaren.. Die trekt dus geen Oranje-shirt meer aan in de toekomst.. Gefeliciteerd Marokko. Alle moeite van Koeman voor niks.. Verdomme man... Gooi die van de Looi eruit man oprotten!!

21 mei 2021 om 13:40

Dan gaat hij toch lekker tegen Gabon en Eritrea spelen. Heerlijk in die schitterende accomodaties op de Afrika cup waar technische hoogstandjes aan de orde van de dag zijn.

Tja moeilijk dit. Ik had liever Reis, en Ekkelenkamp thuisgelaten. Op basis van de vorige interland vond ik het echt niks, ondanks dat ze goeie potjes hebben gespeelde in de kwalificatiereeks (weliswaar Ekkelenkamp tegen Gibraltar). Had dan Struijk, Flemming, Veerman (volgens mij mochten beiden wel selecteren als ik de reglementen had gelezen mbt mensen die op/na 1998 zijn geboren), en/of Ihattaren toch meegenomen. Het middenveld is te controlerend, mits je Kadioglu, Stengs of Lang op 10 zet. En qua keepers had ik Gorter wel meegenomen ipv Paes, maar ja al die spelers die ik had opgenoemd op Ihattaren na werden niet geselecteerd. Vind het middenveld wel matig, en daar worden toch de meeste battles uitgevochten. De onder-21 van Frankrijk komen met Aouar (lyon), Camavinga (rennes), Caqueret (lyon), Faivre (brest), Fofana (monaco), Soumare (lille) en Tchouameni (monaco). Zal ik toch persoonlijk in mijn broek doen. Hopelijk hebben Rippel en zijn squad een enorm slechte dag ofzo, like verkeerde pasta in Boedapest gegeten of whatsoever.

Was gewoon prima toevoeging geweest. Ik had ook goed afgestemd met de bondscoach, want eventuele afvallers kun je goed gebruiken bij Jong Oranje, die in tegenstelling tot haar broer wel kans maken op de titel. Ik had daarom bijvoorbeeld Gakpo lekker gegund aan Jong Oranje.

Blijf het toch raar vinden, waarschijnlijk valt er bij grote oranje ook nog wel een of meer voetballers af die met jong oranje mee zouden kunnen doen. Waarschijnlijk weet de boer al wie dat zijn. Waarom je selectie niet wat eerder bekend maken?

MO Ihattaren moet onmiddelijk aangeven dat hij voor het marokaanse elftal wil gaan spelen heel dom van nederland

21 mei 2021 om 13:39

Hoezo? Het probleem ligt bij het feit dat hij bij PSV niet speelt. Waar dat precies aan ligt laat ik even in het midden, daar is al genoeg over gezegd en geschreven en is bovendien een hele andere discussie. Maar Oranje is geen podium om jezelf in vorm of in de kijker te voetballen. We constateren dat Ihattaren weinig gespeeld heeft en niks heeft laten zien dit jaar. Dan is dit een heel logisch gevolg.

Middenveld is duidelijk de zwakste linie in deze selectie. Maar achterin en voorin.. tjonge jonge. Wat een kwaliteit en toch al behoorlijk wat ervaring voor de leeftijd. Ik zie niet in waarom dit elftal bang zou moeten zijn voor de Fransen. Wie die ook mee nemen.

21 mei 2021 om 14:43

Hou op hoor, Jong Frankrijk is op alle linies beter dan Jong Oranje. Upamecano, Camavinga om er 2 op te noemen die CL voetbal spelen en laten zien dat ze dat ook aan kunnen

21 mei 2021 om 15:20

Ik heb ze beide nog nooit zien spelen.. Het zou zomaar kunnen dat ze veel beter zijn, maar ik betwijfel dat toch. Er zit hier ook behoorlijk wat kwaliteit in de groep, zoals gezegd met name voor- en achterin. Enfin, ze mogen het binnenkort laten zien, hoeveel beter ze zijn. Ik gok dat het toch behoorlijk gelijk opgaand zal zijn.

Idd denk dat ten hag beter om kan geen met figuren als mo kijk maar naar labyad die was ook niet de makkelijkster.

Ik hoop dat frank de boer hem meeneemt naar EK anders moet hij gewoon switchen naar marokko en zeggen bekijk het maar allemaal.

Bondscoach Erwin van de Looi kunt u mij uitleggen waarom u Ihattaren niet meeneemt en Lang wel die gisteren toch wel de nodige indruk heeft gemaakt met zijn wangedrag en nog wel voor opschudding heeft gezorgd bij de Belgische staat????

Met of zonder Mo, Jong Oranje gaat het niet redden tegen Frankrijk, dus is het maar 1 wedstrijd die hij mist. Aan Ihattaran de taak om een logische vervolgstap te maken naar een andere (sub)top club in de Eredivisie en dan weer aanhaken bij Jong, dan wel het grote Oranje. En als hij door dit voor Marokko kiest, jammer, maar logisch van zijn kant.

Als je niks laat zien een heel seizoen lang heb je eigenlijk niks te zoeken. Ik heb heel lang het voor Mo opgenomen, maar meneer moet het wel een keer op het veld laten zien. Ik had hem wel mee genomen, blijft genoeg talent hebben, meer dan de meesten van Jong Oranje, maar die jongen moet een trap onder z'n reet krijgen om hem in de goede richting te duwen. En tja, mensen die hier gaan zeiken over Marokko? Als hij zo op zijn tenen is getrapt na een erg slecht seizoen zal ik inderdaad bij Marokko gaan voetballen, dan hoef je van mij er ook niet bij. Je moet het op het veld laten zien en ik heb zo'n 20 goede minuten van hem gezien dit seizoen.

Wordt hij gemist dan in Jong Oranje nou nee, ga lekker voor Marokko spelen als ik hem was...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren