Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dan laten we AZ van ons winnen, want op die manier wordt Ajax knap vierde’

Laatste update:

René van de Kerkhof hoopt dat PSV en FC Twente er samen voor kunnen zorgen dat niet Ajax maar AZ de derde plaats in de Eredivisie voor zich opeist. De voormalig speler van de Eindhovenaren heeft leedvermaak nu de Amsterdammers aan een zeer matig seizoen bezig zijn en hoopt dat het allemaal nog wat erger wordt voor trainer John Heitinga en zijn spelers.

PSV speelt op de slotdag nog tegen AZ, terwijl Ajax dan op bezoek gaat bij FC Twente. De club uit de hoofdstad heeft nu een voorsprong van twee punten op de Alkmaarders, maar die kan als sneeuw voor de zon verdwijnen als AZ van de Eindhovenaren wint en Ajax onderuit gaat in Enschede. "Helemaal niets in Amsterdam", zo spreekt René van de Kerkhof zijn hoop uit in de Willy & René Podcast van Omroep Brabant. Samen met Hugo Hovenkamp, een goede vriend en oud-speler van Twente, heeft hij het ideale slot van de competitie al uitgestippeld.

"Als PSV en AZ blijven winnen, dan regel ik wel met FC Twente dat zij van Ajax winnen", zo zegt de lachende Van de Kerkhof. "Dan mag AZ van ons winnen en is Ajax knap vierde. Ik vind dat leuk, een vriendelijke vorm van leedvermaak. Andersom gebeurt dat ook en dat moet zo blijven." Broer Willy kan lachen om het idee van René, maar is het niet met hem eens en wijst op de sportieve plicht die de Eindhovenaren moeten doen. "Wij (PSV, red.) moeten de laatste wedstrijden alle drie winnen."

Daarnaast koestert Willy meer sympathie richting Ajax dan zijn broer dat doet. "Ik gun het Ajax wel dat ze derde worden en de Europa League in mogen. Ajax heeft er mede voor gezorgd dat we veel punten hebben gescoord in Europa en na volgend jaar weer twee vaste plekken in de Champions League hebben. Maar als het scenario van René uitkomt, dan hebben ze het in Amsterdam wel aan zichzelf te danken. Of het seizoen van PSV wel geslaagd is? Als je twee prijzen pakt en tweede wordt, dan heb je het redelijk gedaan. Ik geef een zeven voor dit seizoen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je wordt toch moe van deze opa’s. Elke week krijgen ze een podium en blijven onzin roepen, wie zit daar nog op te wachten vraag ik me dan af

9 mei 2023 om 15:05

Wij allemaal blijkbaar aangezien we blijven reageren. Als zo’n post niet aangeklikt zal worden (door ons) zullen ze ook geen podium meer krijgen.

9 mei 2023 om 15:31

Ik klik erop omdat ik niet weet wie het gezegd heeft. Dat is een beetje de crux. VZ wekt het vermoeden dat een staf- of selectielid dit heeft gezegd, zodat we klikken (terwijl we eigenlijk wel weten dat het niet dat het waarschijnlijk geen RvN of een speler was).

9 mei 2023 om 15:09

In dit geval zegt 1 van de 2 toch maar iets raars. Al ben ik het wel met je eens dat ze vaak allebei onzin uit kramen

12 mei 2023 om 13:03

De gebroeders van de Kerkhof kunnen beter hopen dat hun oud-club Twente nog 3e of 4e wordt(kan theoretisch nog steeds)... Dus laat PSV maar winnen van Ajax...

9 mei 2023 om 15:16

Goh, ze hebben het weer over Ajax. " Andersom gebeurt dat ook en dat moet zo blijven" - ik kan me niet herinneren dat een Ajax coryfee per se naar beneden aan het trappen was dan wel Ajax ging motiveren om maar opzettelijk te verliezen zodat je PSV of Feyenoord lekker een oor aannaait. Ja, een Swart die hoopt dat De Graafschap degradeert. Maar nu heeft een PSV er niet echt iets aan of Ajax nou 3e of 4e wordt, dus wat mij betreft is het puur calimerogedrag. Sterker nog: Ajax haalt al jaar en dag de meeste punten gemiddeld in Europa, dus voor het Nederlands voetbal in het algemeen en PSV in het bijzonder lijkt mij het nogal handig dat Ajax zo hoog mogelijk in Europa speelt. Want van PSV zelf in Europa hoeven we het doorgaans niet te hebben, dat is de 4e Nederlandse club in Europa.

9 mei 2023 om 15:31

Je krijgt toch Europees gezien evenveel punten voor de Europa League en de Conf. League? Dan is er toch meer kans dat Ajax lekker veel punten in de Conf League kan halen. Ben je vd Sar ok meteen kwijt, aangezien hij ontslag zou nemen...

9 mei 2023 om 15:36

Nou Sjakie doet juist precies hetzelfde. Wat een kleuterklas.

9 mei 2023 om 22:07

Klopt. Dat een dronken supporter het roept kan ik ergens nog begrijpen (letterlijk gehoord), maar bespaar het ons Willy..

10 mei 2023 om 00:33

Het was dan ook Rene. Willy zegt deze keer weinig geks.

9 mei 2023 om 15:18

Je hoeft het niet te lezen of te reageren !!

9 mei 2023 om 15:22

Klopt, maar dat stuitende minderwaardigheidscomplex is toch heerlijk happen.

9 mei 2023 om 15:43

Ach joh, dit wordt toch over en weer gedaan? Hoeveel Ajacieden er wel niet waren in mijn cirkel die oprecht blij waren destijds dat De Graafschap degradeerde.. Lekker sarren.

9 mei 2023 om 17:45

Happen ben je wel vrij goed in Myajaxvision. Komt wel weer goed met je clubje joh kost tijd. Rustig blijven

9 mei 2023 om 18:27

Geniet ervan dit jaar. Leedvermaak is de grootste vorm van afgunst. Volgend jaar kan alles weer anders zijn. Complimenten aan Feyenoord. Dat hebben ze verdiend. Mooi laten gaan die onzin mede-Ajacieden.

9 mei 2023 om 15:26

Überhaupt verschrikkelijk en niet aan de orde. Feyenoord is nog geen kampioen. Kan het nog altijd verspelen aan psv.
Psv daarbij kan ook best nog 2 keer verliezen en 3e worden. Of zelfs 4e.
Ajax is nog lang niet zeker van plek 3. Het enige wat zeker is, is dat deze top 4 Europa in gaat. Tot de laatste minuut zal er door alle 4 gestreden moeten worden tenzij het wel eerder beslist is zoals waarschijnlijk voor Feyenoord

9 mei 2023 om 16:52

dat psv denk volgens mij dat als ze tweede worden gelijk cl spelen . Ze moet eerst de voorrondes zien te winnen

9 mei 2023 om 18:54

Klopt , echter heeft zowel Ajax met Sjaak Swart , Feyenoord met Van Hanegem als PSV met Kerkhof zijn eigen opa’s die roepen.

9 mei 2023 om 19:15

Hoop voor opa's dat ze nu alles verliezen en psv zelf 5e word mooie plaats voor ooa

9 mei 2023 om 21:38

Het zou ironisch zijn als AZ & Ajax PSV voorbij gaan en dat 4e wordt

Super calimero gedrag en dat zeg ik als psv fan ,
Zelfs als grapje is dit echt pffff
De kerkhofjes, sjaakies, en de kromme die moet je echt tegen zichzelf in bescherming nemen..

Is alsnog een zwaar MISLUKT SEIZOEN

9 mei 2023 om 14:58

Van Hanegem past absoluut niet in dat rijtje. Die heeft tenminste nog zinnige teksten.

9 mei 2023 om 14:59

Zeker wel, die kromme heeft geen wekelijkse column, maar een wekelijkse ajax update..

9 mei 2023 om 15:02

Sorry maar dan moet je die eens goed lezen. Bovendien wordt de kromme nog emotioneel van een lieveheersbeestje dat op zn rug ligt...

9 mei 2023 om 15:03

Calimero, boehoe iemand zegt iets lelijks over een dramatisch slecht ajax

9 mei 2023 om 15:04

Valt mee. Alleen jij leest alleen wat je wilt lezen, terwijl Van Hanegem veelal het meest kritisch is op Feyenoord.

9 mei 2023 om 15:40

Hoe je het went of keert, het blijft bij iedereen over Ajax gaan. Of het nu goed of slecht gaat iedereen is bezig met Ajax. Dat laat pas zien wie de grootste club van Nederland is.

9 mei 2023 om 15:55

Dat fenomeen houdt zichzelf ook in leven natuurlijk. Sommige Ajacieden snappen nog steeds waarom een groot deel van Nederland het zo leuk vindt om ze te zien falen.

9 mei 2023 om 16:05

Wat je ziet, is dat voetbalzone de stukjes over Ajax eruit haalt en plaatst.

Want ja, Ajax is de grootste club, en dat zou je dan ook moeten kunnen hebben als het slecht gaat. En daar gaat het nou net mis, hier...

9 mei 2023 om 16:53

Willem praat meestal positief over Ajax maar dit seizoen niet en terecht

9 mei 2023 om 18:23

Bij Willem ligt het een tikkie anders. Die man was gewoon een stukje objectiever toen het een stukje slechter ging met feyenoord. Maar dat maakt allemaal niet uit, nagenoeg iedereen heeft zo zn voorkeur. Ik vind alleen de afkeer tegen ajax bij sommige mensen een beetje overtrokken. Ga gewoon lekker blij zijn om je eigen club zoals bijna alle ajacieden ook deden toen het goed ging bij ajax. Maar nu het bij ajax vrij matig gaat heeft iedereen en zn hondje er een mening over. En tuurlijk mag je blij zijn als ajax punten verliest, maar doe dat dan omdat het voordelig is voor je eigen club en niet omdat je je vingers aflikt bij chaos van "die club uit 020"

9 mei 2023 om 15:07

Mwah, zwaar mislukt wil ik niet zeggen. Tweede worden en de KNVB beker pakken vind ik niet perse een mislukt seizoen. Natuurlijk is de doelstelling kampioen worden. Maar laten we niet vergeten dat Gakpo en Madueke zijn vertrokken. Je zou maar een voorhoede gehad hebben met Gakpo, De Jong, Madueke en Simons op 10…

9 mei 2023 om 15:10

Dat hadden ze.. een half seizoen lang en daarmee stonden ze 4e als ik me niet vergis.

9 mei 2023 om 15:10

Als je het zo bekijkt wel inderdaad. Aan de andere kant, als je als topclub al 6 jaar op rij geen kampioenschap pakt, dan gaat er ook bij je eigen club al 6 jaar wat mis blijkbaar. Als je dan 1 keer boven Ajax eindigt vind ik het ronduit dom en kinderachtig om dit te zeggen.

9 mei 2023 om 18:01

1 keer boven Ajax en in 1 seizoen 4x winnen van Ajax dat komt ook niet ieder jaar voor en daarbij 2 prijzen gepakt en Ajax geen 1..dus ten opzichte van Ajax een Top seizoen..

9 mei 2023 om 15:08

Dit is zo vreselijk kinderachtig van hen inderdaad. Natuurlijk gaat PSV ook gewoon volle bak tegen AZ (in hoeverre PSV dit seizoen uberhaupt eens volle bak gaat), maar dat de suggestie al wordt gewekt dat PSV dit ook wel mag verliezen is al bijzonder sneu.

9 mei 2023 om 15:55

p__s__v

Waarom een mislukt seizoen?

Psv wint de beker en kan in potentie nog 77 punten halen (er zijn jaren geweest waarmee je kampioen werd met dat aantal) en er tegen Sevilla uit gaan is geen schande. Ik snap dat dat niet op de meest lekkere manier (2e helft uit) tot stand kwam... maar je europese seizoen is dan in 1 helft verpest.

Ik denk als je Ajax en Feyenoord om had gedraaid had heel Nederland gezegd. Ajax heeft het grootste budget en psv heeft er het maximale uitgehaald?!

9 mei 2023 om 16:31

2de worden en de beker is toch een prima seizoen met aardig beperkt materiaal?

Is niet nodig kerkhofjes! Ze eindigen vanzelf wel 4e

Gewoon winnen, gaan echt niet opzettelijk verliezen. Als we gezien willen worden als topclub...

9 mei 2023 om 15:06

Naja je (jonge) spelers belonen in de laatste wedstrijd als alles gespeeld is kan gewoon. Maar niet met die gedachten

9 mei 2023 om 15:18

Dat beperkte supporters dit (stiekem) denken is nog tot daar aan toe, maar dit zijn redelijk grote voetballers geweest.

9 mei 2023 om 15:54

Tuurlijk moet je voor de winst gaan, maar stel dat we de komende twee thuiswedstrijden winnen en de voorronde CL veilig is... Kan me voorstellen dat de spelers het dan ook allemaal wel prima vinden en met hun hoofd bij de vakantie zitten. Dan is het niet bewust van AZ verliezen (wat je gewoon niet moet doen), maar onbewust niet meer volledig gefocust en gemotiveerd zijn voor zo'n wedstrijd en niet meer elk duel 100% aangaan kan er wel toe leiden dat je er gewoon van afgaat. En dan krijg je natuurlijk het verwijt dat ze expres verloren hebben. Nou ja, dat is dan meer een probleem voor de Ajax-fans en niet voor alle Psv'ers. Ik hoop gewoon dat we het jaar succesvol afsluiten met 9 punten uit 3 duels om op die manier met een positief gevoel het volgende jaar in te gaan.

Wat een kinderachtig geklets.
En hij is een coryfee van PSV.
Wat treurig zeg.

9 mei 2023 om 15:34

Coryfee….
Dat is zo’n mooie naam vind ik. Klinkt zo officieel. De term werd eigenlijk nooit zo vaak gebruikt, maar is de laatste jaren aan een opmars bezig, wordt nu zelfs in de comments gebruikt onder artikelen op VZ. Zo deftig klinkt het, waardoor het lijkt alsof ze zelfs spreken namens PSV.

En een coryfee is blijkbaar zo belangrijk, dat er ook veel mensen vallen over diens meningen.

Wat voorspelbaar leedvermaak van de heren. Hopelijk wordt het hier niet te serieus genomen.

9 mei 2023 om 15:48

Van 1 van de heren

Zo zie je maar weer, jaloezie ten top.
Meer haat tegen Ajax dan liefde voor hun eigen clubje..

9 mei 2023 om 14:57

op basis waarvan?

9 mei 2023 om 15:02

Nou kijk 1 keer naar de afgelopen 5 jaar. Dan is er weinig reden voor psv om hier om te lachen toch? Bedoel psv is zelf een club die toch 1 keer in de 2/3 jaar kampioen moet worden. Nu zijn ze al 6 jaar geen kampioen geworden (Ajax 4 jaar op rij nummer 1). Nu draait Ajax een matig jaar en gaan ze hier om lachen. Prima als ze zelf kampioen waren geworden en presteerde de afgelopen jaren, maar dit seizoen van Ajax is hoe psv zelf de afgelopen jaren heeft gepresteerd en hoe het dit seizoen ook presteert. Bedoel uiteindelijk worden ze 2de en zijn ze zelf weer geen kampioen.

9 mei 2023 om 15:09

Het is denk juist wel om te lachen als er een ploeg ruim 100 miljoen besteed en nog een deuk in een pakje boter schopt. Loop je op dat vlak zo ver vooruit op de concurrentie en je presteert het om niet eens CL voetbal te halen. Daar mag je als concurrent best om lachen vind ik. Andersom gebeurt het net zo goed als PSV slecht draait.

9 mei 2023 om 15:28

Het idee dat een club die beweert veruit de beste in Nederland te zijn en meer dan 100 miljoen heeft uitgegeven niet eens top 3 gaat halen vind ik op zich nog wel grappig. Neemt niet weg dat het een beetje trieste opmerking is om expres te verliezen zodat er een kans bestaat dat Ajax 4de wordt. Ik verwacht ook gewoon dat Ajax de resterende wedstrijden gewoon wint.

9 mei 2023 om 15:48

Zytto

"nou kijk 1 keer naar de afgelopen 5 jaar. "

Waarom? Waarom niet naar de laatste tien, vijftien, twintig jaar? Of sinds de invoering van betaald voetbal???

Of nog anders gezegd, leuke poging om naar alleen laatste vijf jaar te wijzen om een nogal lastig punt te maken (PSV supporters zijn 'jaloers'...) terwijl ook jij donders goed weet dat PSV alleen al deze eeuw een karrevracht aan prijzen en titels heeft gewonnen en vaak ver boven Ajax uitstak in financiële, sportieve én qua waardering en erkenning.

Dus door alleen naar laatste vijf jaar te kijken geef je een totaal verkeerd en subjectief beeld van een club die natuurlijk niet zo groot is als Ajax en dat ook nooit zal worden (gelukkig ook maar trouwens, want ik houd juist van PSV omdat de club zo charmant en provinciaal is gebleven ondanks de mega grote successen die PSV heeft behaald) maar die wel al zolang als ik voetbal kijk (viwer decennia) gewoon dé grootste uitdager en luis in de pels is geweest van Ajax. PSV was al die tijd onbetwist de gote kwelgeest van Ajax. Dan kun je wel over jalozie, afgunst en weet ik wat voor andere goekope sentimenten beginnen, zoals ook een Sjaak Swart en die andere 'corifeën' altijd doen, maar je slaat gewoon de plank mis. PSV supporters hebben álle recht om zich te verkneukelen over Ajax. Want daar rust echt geen taboe of doodzonde op he, op leedvermaak over Ajax.

En dat laffe gelul dat we dan standaard horen, 'ja jullie haten Ajax meer dan dat jullie van je eigen club houden' daar mogen Ajax fan die zich van dat soort prietpraat bedienen al helemaal mee opzouten. Je gaat jezelf eerst als veel beter dan de rest gedragen, vooral als dat ongepast is, maar draait als je die dan terug krijgt ook direct weer om door te veinzen dat alleen zei alles op hun 'clubliefde' terug mogen voeren en dat andere clubs, per definitie, dus niet van hun club kunnen houden is een vorm van arrogante dichtgetiktheid die niet alleen zijn weerga niet kent maar die het ook bijzonder makkelijk maakt om juist dit soort goedkope sentimenten zoals de Kerkhofjes te gaan etaleren.

Stop gewoon met die op restsentimenten gebaseerde lulkoek! Ajax supporters zijn Meesters in zich super arrogant gedragen en je toont je wel een heel klein verleizertje als je dan zelf geschoren wordt om dan te gaan zitten huilen en snotteren als een klein kind. Wordt een volwassen zou ik zeggen! Dan weet je dat je als je geschoren wordt stil moet zitten. Ajaxfans hebben die kernboodschap nooit begrepen. Wie weet kan jij de massa daar eens (her)opvoeden?

9 mei 2023 om 16:58

er werd gezegd Ajax word de eerste 10 jaar kampioen v Nederland het bayen van Nederland . Ook de Amsterdamse bluf wat je al jaren hoort van wij zijn Ajax dan krijg je dit leedvermaak. Ajax moet nu op hun centen passen dit is een zwaar verlies. Spelers zullen minder opleveren met plaats 3 en zeker 4

9 mei 2023 om 17:48

Je draait nu dingen om. Je suggereert nu dat vooral Ajacieden beweerd hebben het Bayern van Nederland te worden. Dat waren vooral de niet Ajacieden die een trillip kregen als er weer eens tientallen miljoenen werden binnengeharkt door CL en transfers en uitgegeven werd aan spelers. Leuk geprobeerd dat je dit als een van de argumenten gebruikt om het ‘leedvermaak’ recht te praten. Misschien kan je nog iets proberen met het woord arrogant in de tekst. Dat klinkt ook vaak wel goed als het om Ajax/Ajacieden gaat.

9 mei 2023 om 18:36

Was de media en fans gingen daarin mee dat heb iedereen hier op voetbalbond kunnen lezen.

9 mei 2023 om 18:51

Welke fans? Vooral gegene die niet voor Ajax zijn. Waarschijnlijk kan jij er 3 vinden hier die dat ook gezegd hebben maar het was vooral de angst van de niet Ajacieden. De meeste Ajacieden denken niet zo omdat Bayern topspelers hun hele carrière (of in ieder geval heel lang) bij ze kunnen laten spelen

9 mei 2023 om 19:47

Constant Kante dan bewijs jij hier toch mijn punt? Zoals je zelf al zegt heeft psv in afwisselende fases ver boven Ajax gestaan (jaren '80/begin deze eeuw) en andersom ook weer Ajax (jaren '90 en sinds De Boer). Nu draait psv zelf al een aantal super matige seizoenen en zijn ze dit jaar ook geen moment echt in de kampioensrace geweest. Dan is het toch vrij triest dat je om Ajax gaat lachen en dit zegt? Stel feyenoord wordt de komende 5 jaar kampioen en dan psv weer een keer dan zie ik de humor er niet van in hoor. Wordt liever 4 keer kampioen en daarna een dramatisch jaar dan 5 matige jaren en dan trots gaan zijn omdat we na 5 matige jaren weer eens boven feyenoord eindigen terwijl we zelf geen moment aanspraak hebben gemaakt hebben op de titel.

10 mei 2023 om 11:02

" Dan is het toch vrij triest dat je om Ajax gaat lachen en dit zegt?"

Nope. Totaal niet. Zoals al aangehaald is hebben AJax fans zich stevig druk gemaakt om het feit dat ze vanaf nu zeker tien jaar kampioen zouden blijven, dat ze een gat hadden geslagen dat onoverbrugbaar zou zijn, Bayern van Nederland, etc etc. Dus als Ajax dan zó diep zakt zoals ze nu lijken te gaan doen, dan is het niet triest maar heel erg begrijpelijk en logisch dat je dan nu zelf uitgelachen wordt. Dat is het loon van de arrogantie, zoals dat dan zo mooi heet.
Dit heeft niets te maken met of PSV dan wel of niet welke gelegenheid zou moeten zijn, of ze in vijf jaar hebben meegestreden om de titel of niet (in 2019 was het ook al kantej boord, PSV had toen ook bijan de titel te pakken en stond bijna het gehele seizoen bovenaan). Maar alles met Ajax(fans) en het gedrag dat ze zelf hebben laten in die periode. Dan krijg je dat een keer terug. Zo werken die dingen nu eenmaal.
En ik vind het dan best triest dat je dan amechtig gaat betogen dat je nu niet zou mogen lachen omdat jij dat niet leuk vind.
Daarnaast, je kunt proberen Psvfans te overtuigen dat het seizoen mislukt is, maar er zijn voor het tweede jaar op rij twee van de drie prijzen gepakt én je eindigt tweede en mag voorronde CL gaan spelen. Dan is het geen topseizoen nee. Maar dan is het seizoen gewoon geslaagd! En dat je na een geslaagd seizoen bij PSV niet zou mogen lachen om de ellende bij Ajax, dat is echt apekool.

9 mei 2023 om 14:59

Haha stel je aan anders. Kinderachtig is het zeker, maar je moet ook niet overdrijven.

9 mei 2023 om 15:01

Als dat zo is, geldt dat dus alleen voor Renã© en niet voor Willy als je het artikel hebt gelezen. Daarnaast moet je niet zo zuur doen. De gebroeders vd Kerkhof, De Kromme en onze Sjaak zijn absolute clubiconen die nogal emotioneel als supporter kunnen praten. Dat vind ik alleen maar mooi en moeten we met z'n allen niet zo serieus nemen.

9 mei 2023 om 15:13

Vergeet onze Aad niet. Die vind zichzelf nogal een clubicoon...

9 mei 2023 om 16:01

Hahahaha, true. Alleen vind ik hem niet zo'n icoon

Het word lastig maar ik hoop dat Ajax wint van Groningen en Utrecht dan is een gelijkspel voldoende om 3de te blijven.

9 mei 2023 om 18:00

Dan moet Az ook nog alles zien te winnen. Het kan nog vele kanten op deze laatste paar wedstrijden

Iedereen hoopt het, maar je hebt toch geen verstand als je het als psv coryfee uitspreekt terwijl je weet dat je een groot publiek hebt?

Tuurlijk joh, PSV gaat AZ laten winnen om Ajax vierde te laten worden...

Zoals Theo Maassen al zei: Het bewijs dat twee niet altijd meer weten dan één: Willy en Rene van der Kerkhof...

9 mei 2023 om 15:02

Ze kunnen zichzelf nog niet eens uit elkaar houden 😆

Tja, leuk dat "leedvermaak" om Ajax, maar vind nou niet echt dat je als psv'er in de positie zit om te lachen om Ajax als je zelf al 6 jaar geen kampioen bent geworden en nu ook al vanaf januari kansloos was voor het kampioenschap.

9 mei 2023 om 15:53

"maar vind nou niet echt dat je als psv'er in de positie zit om te lachen om Ajax "

PSV supporters mogen, uiteraard, ook gewoon om Ajax lachen natuurlijk. Zélfs als ze nu vijf seizoenen geen kampioen meer waren. Want in die periode vóór die vijf jaar geleden mochten PSV supporters dat natuurlijk ook. Dus waarom nu dan niet?? Of bedoelde je al die Ajax supporters overal waren natuurlijk ook muisstil tussen 2004 en 2011 en hielden constant en braaf hun mond en lachten zij niet om PSV? Of van 1985-1990? Of 2014-2019?? Geloof je dat zelf Zytto??

9 mei 2023 om 19:57

Dat zal ook her en der zeker gebeurt zijn, maar toen psv 4 keer op rij kampioen werd tussen 2005-2008 kon ik dat jaar erna niet echt lachen om een dramatisch seizoen van psv terwijl az zelf de titel pakte en we wederom een mega teleurstellend jaar hadden. Daarnaast is er ook weinig leedvermaak toch geweest om psv, want in die jaren werden ze zowat altijd kampioen. Net zoals Ajax bijna altijd de kampioen is als psv het niet wordt. Daarom snap ik het leedvermaak niet helemaal. Juist als Ajax een keer zo vrijspel geeft voor een landstitel moet je als psv zijnde kampioen worden (en visa versa). Daarom kan ik ook niet lachen om psv toen met az of dat feyenoord met kuyt. Dan baal ik er eerder van dat Ajax zo'n kans heeft laten liggen dan om het feit dat psv een nog veel kutter jaar heeft.

10 mei 2023 om 10:55

Ik zie in je hele verhaal echt geen enkele reden of aanleiding om niet te lachen en ik zie ook werkelijk waar nergens in waarom het dan zo'n godspe zou zijn dat Ajax momenteel uitgelachen wordt eerlijk gezegd. Laat PSV supporters lekker zelf bepalen of ze willen lachen of niet lachen.

9 mei 2023 om 18:06

En toch 4x gewonnen dit seizoen van Ajax en 2 prijzen gepakt ook nog tegen Ajax en Ajax geen 1 en toch 100 miljoen uitgegeven aan spelers die bij een Gladbach nog niet in de basis zouden staan dus leedvermaak is meer dan terecht..

Maar Calimero gedrag ten top! Heel sneu dit, begin me steeds meer te ergeren aan "die" generatie om maar in hun taal te spreken. De gebroeders van de Kerkhof komen me neus uit.

Hahaha sneue gozers die jongens maar het zal mij een worst wezen, maar zegt toch genoeg dat het zo diep zit dat je zeg ja verliezen die pot.
Vraag mij trouwens oprecht af, zijn er mensen die naar hun podcast luisteren?

9 mei 2023 om 15:58

Ach, als de stand andersom was hadden dit ook de woorden van Sjaak Swart kunnen zijn. Supporterspraat, niet meer en niet minder.

9 mei 2023 om 17:53

Dan hadden we dit ook over Sjaak Swart gezegd. Is gewoon kinderachtig.

Och och och wat een sneuneus. Zoals Van der Gijp al zei: René en Willie zijn het levende bewijs dat twee niet meer weten dan één. Droeftoetertjes.

Voor de mensen die zich afvragen "waarom in elk topic zonnodig ajax betrokken moet worden"; gok dat dit een voorbeeld is van mensen die hier voeding aan geven. Beetje onnodig niet? Van 1 van de gebroeders dan.

Heb de podcast niet geluisterd, maar namens omroep Brabant kan je toch echt met andere dingen komen dan dit kinderachtig gezever?

Zou alleen maar goed zijn voor ons. 3, 4, 5e is allemaal niks, maar hoe lager we eindigen des te groter de kans is dat er wordt ingegrepen en er wat verandert. Geld is er nog steeds, aantrekkingskracht ook, nu het roer om zodat we snel weer staan waar we horen

9 mei 2023 om 15:55

Dat geld dat gaat komend seizoen dus al een mega groot probleem worden en als Ajax dan weer geen CL haalt dan is het geld in Amsterdam wel op en zullen de spelers uitverkocht moeten gaan worden. Dus voordat je jezelf voor de gek houdt, zo rooskleurig is het dus allemaal niet wat hier gebeurd.

9 mei 2023 om 18:25

Dat geld gaat komend seizoen nog geen problemen opleveren. En het seizoen daarop zou kunnen, maar dat is zeker in het voetbal nogal opportuun om te roepen. Wederom uit de heup geschoten.

10 mei 2023 om 10:53

"wederom uit de heup geschoten."

'wederom' ook weer, wat een aperte onzin zeg! Jouw blote stelling zonder enige toelichting dat het komend seizoen 'nog geen problemen' gaat opleveren dát is uit de heup geschoten. Het begint alleen al met het feit dat er dus sowieso een gat van 40 miljoen op de begroting moet worden gedicht. En dat is pas het begin van de problemen.

Maar goed, struisvogel gedrag is optioneel natuurlijk. Geniet daar lekker van zou ik zeggen.

Leuk dat de ene broer het Ajax nog wel gunt om 3e te worden zodat ze de Europa League in gaan. Alleen klopt zijn beredenering naatuurlijk totaal niet dat Ajax er mede voor heeft gezorgd dat Nederland nu 2 plekken voor de CL heeft na het aankomende seizoen. Juist het ene goede seizoen van Ajax is dit seizoen teniet gedaan en daadwerkelijk verlden tijd nu deze niet meer meetellen. Als we de jaren erna nakijken kunnen we zien dat ajax louter is uitgeschakeld vroeg in de Europese campagnes.

9 mei 2023 om 15:16

En van die 4 jaar waar jij het over hebt, heeft Ajax 2x toch verreweg de meeste punten gehaald. Het ene jaar moeten ze alleen Feyenoord voor zich duiden aangezien zij de finale hebben gehaald. Alleen dit jaar echt wel minder dan andere ploegen.
En zelfs met die punten eraf van het jaar dat jij benoemd, staan ze ver voor qua punten dan diegene die na hun komt.

Maar prima joh, Ajax heeft er niet mede voor gezorgd dat er nu een extra CL plek is.

9 mei 2023 om 15:25

Wat zijn verreweg de meeste punten?op basis van vorig seizoen en dit seizoen scoort Feyenoord hoger als Ajax Europees gezien. Hoelang moeten we blijven doorrekeken om resultaten uit het verleden mee te laten tellen die niks waard zijn?

Als jij elke hoog van de toren blaast de je minmaal de laatste 16 in de CL moet halen of wanneer je in de Europa League terecht komt elk jaar zegt dat je minimaal de finale moet halen volgens dhr Klaassen en je steeds de eerstvolgende ronde eruit gekegeld wordt heb je er zeker niet mede voor gezorgd om een extra vaste CL plaats.

En deze extra CL plaats is in mijn ogen flauwekul. Door goede preataties mag een PSV wat zelf al jaren lang maar aanmoddert in Europa opeens deelnemen aan de CL?

9 mei 2023 om 15:42

Op basis van de Uefa coefficientenlijst. Die tellen tot 5 jaar terug, zoals je zelf ook al zegt. In die lijst staat Ajax ver boven de rest in Nederland. Ook als die punten wegvallen van het jaar dat jij benoemd, blijft Ajax boven aan staan. Dus zolang blijven we resultaten van het verleden doorberekenen omdat de Uefa dat zelf doet.

In dat geval is Ajax dus zeker medeverantwoordelijk voor die extra ticket. Maar jij hebt er je eigen kijk op aan gegooid om je verhaal mooier te laten klinken dan het daadwerkelijk is.

In de jaren die meetellen zijn er meer jaren geweest dat Ajax meer punten bij elkaar heeft gehaald dan alle ploegen bij elkaar of bijna net zoveel als alle ploegen bij elkaar.

Maar inderdaad Feyenoord heeft afgelopen seizoen meer punten gehaald dan Ajax. Die zijn dus hoofdverantwoordelijke van het halen van de CL plekken in jouw ogen?.

Die extra CL plekken is nou eenmaal gekomen door goede prestaties van de NL ploegen afgelopen jaren in Europa. Daar zat Ajax ook bij, dus is Ajax MEDE verantwoordelijk voor de extra ticket. En diegene die volgend jaar 1e en 2e wordt stromen direct CL in, dat hebben ze dan zelf voor gezorgd komend seizoen.

Dat jij het er niet mee eens bent, betekent niet dat iets niet zal zijn of zo is.

Waarom richten alle anti ajax mensen niet een nieuwe club op? Heb je gelijk de club met de meeste fans van Nederland en hoef je ook niet meer net te doen of je fan bent Psv, Feyenoord, Utrecht, Groningen, Twente. De anti-Ajax mensen maken Ajax de grootse club van Nederland en dat komt omdat ze het altijd over ajax hebben. Zelfs in het slechtste seizoen van Ajax is de afgelopen 20 jaar gaat het nog over hen.

9 mei 2023 om 15:30

Ik denk dat de competitie uit meer dan 2 clubs moet bestaan om het nog beetje aantrekkelijk te houden voor het publiek...

9 mei 2023 om 17:57

Zou het wel makkelijk maken. De eerste 2 zijn volgend seizoen verzekerd van CL voetbal. Met 18 clubs in een competitie ben ik er met deze selectie niet zo zeker van dat Ajax dat volgend jaar haalt😂

Tja grappig, ik merkte het als nooit te voren bij PSV Ajax waar ik in een PSV vak zat. Wat een frustratie heerste daar bij velen. Van mij mag het hoor.
Ik hoorde na de beker finale nog een stukje waar René ook al zo zat af te geven op Ajax waar Willy iets objectiever was:-)
Nou ze doen maar hoor. Wel weer een stukje piep piep hallo gedrag

Waar gaat dit over, 3 of 4 maakt niet uit, het zijn allebei toernooien voor spek en bonen

9 mei 2023 om 15:19

Zei de te verwende fan.

Ik wil niet generaliseren, maar die laatste zin is wat ik de laatste tijd bij veel PVS-supporters proef en waar ik persoonlijk echt niet bij kan. Ajax faalt dit seizoen en op het moment dat Ajax faalt hoort PSV gewoon kampioen te worden, of in ieder geval tot het einde mee te strijden. Maar nee ze worden waarschijnlijk 2e, maar eigenlijk sinds speelronde 25 al uitgeschakeld voor het kampioenschap.

PSV had dit seizoen gewoon kampioen moeten worden en alles minder dan dat is een gefaald seizoen, geen 7 waard. De beker is leuk, de 2e plaatst alleen als je de voorrondes CL doorkomt en dat weet je pas volgend seizoen. Dit jaar uiteindelijk geen CL gehaald, ook in de andere Europese toernooien niet goed, zeker voor de winterstop erg slecht spel, dus al het halve seizoen kansloos voor de titel en dat is GEEN 7 als eindcijfer waard.

Nou weet ik dat dit de mening van 1 iemand is, maar zoals gezegd proef ik best veel tevredenheid bij PSV-supporters en dat is mijn inziens compleet onterecht, gezien het hele verloop van het seizoen.

9 mei 2023 om 15:11

Al 5 jaar geen kampioen, al een eeuwigheid niks gepresteerd in Europa... PSV supporter zijn op het moment lijkt mij ook geen pretje.

Het is seizoen van Ajax is erger, maar als PSV geen kampioen wordt is het seizoen ook mislukt.

9 mei 2023 om 15:57

Misschien een klap voor je, maar zo kijken PSV supporters, PSV leiding en anderen totaal niet tegen het seizoen. Snap wel dat je iets probeert om je teleurstelling te verzachten, maar in Eindhoven wordt bij een tweede plek plus de twee prijzen (voor het tweede seizoen op rij trouwens) wel degekijk als een prima seizoen gezien. Geen uitstekend seizoen. Daarvoor moet de landstitel worden gewonnen. Maar verder een prima seizoen. Zeker géén mislukt seizoen.

Dat je het effe weet.

Waldorf en Statler hebben weer eens te laat hun medicijnen ingenomen?

Heel treurig dat van de Kerkhof er zo over denkt. Ik ken overigens geen Psv'er in mijn omgeving die eraan denkt om opzettelijk te verliezen zodat Ajax 4de wordt. Leedvermaak is er wel, dat hoort erbij. Maar het seizoen is ook voor PSV mislukt.

Wat is dit nou weer dan? Neem deze opa’s nou in bescherming tegen zichzelf voordat ze nog harder voor lul staan

Correct me if i am wrong.
Maar is het niet zo dat als Psv 2e word, Az 3e en Ajax 4e, dat het bekerticket voir de EL door vloeit naar Ajax en de nr. 5 tm 8 playoff ECL spelen?
Mocht Ajax toch 3e worden en Az de ECL niet winnen spelen dan de nr 4 tm 7 playoffs?
Het is dus gunstiger qua Europese plekken als Ajax 4e word of zit er compleet naast.
Verbeter me aub als dit bovenstaande niet klopt.

9 mei 2023 om 15:22

AZ krijgt in jouw geval dat ticket voor voorronde EL als nr. 3. En Ajax gewoon voorronde Conf. League. Mocht AZ via de Conf. League direct plaatsing EL halen dan wordt (denk ik) het ticket van AZ doorgegeven aan een land die ergens hoog op staat. Wat dat de precieze criteria voor is weet ik niet, maar het is niet zo dat die automatisch door schuift naar een team in ons land.

9 mei 2023 om 15:29

Dus nummer 4 heeft automatisch voorronde ECL en nummers 5 tm 8 spelen wel gewoon playoffs voor de extra vroege voorrondes?

9 mei 2023 om 15:44

Precies.

Ik vind de gedachten gang niet zo vreemd. Als je het financiële gat wil dichten met Ajax kan het niet zo vreemd zijn dat je de kans om hun 4e te laten eindigen gaat pakken. Sportief ? Nee zeker niet. Maar slim wel.

9 mei 2023 om 16:06

Financieel gezien zit er niet zoveel verschil tussen plek 3 en 4 dus dat boeit niet zoveel.

Ach ja is er toch nog iets te lachen in Eindhoven die wederom geen kampioen gaan worden en Europees door een bier team zijn uitgeschakeld. Koekoek opa, 5 op een rij geen kampioen haha

9 mei 2023 om 15:45

Weet dat je op Rangers doelt maar Europees zijn we uiteindelijk toch pas echt uitgeschakeld door Sevilla. De club die ook Manchester United te machtig was.

10 mei 2023 om 10:38

Uitgeschakeld voor het grote geld, laat ik het anders foruleren.

9 mei 2023 om 16:45

Anderszijds wel de beker en de JC-schaal dit jaar. Dat samen met een tweede plek zou m.i. ook best reden zijn om te lachen toch?

10 mei 2023 om 10:37

5 jaar op rij geen hoofdprijs terwijl je als PSV de titel moet pakken als Ajax daarin faalt. Ik zou niet lachen als PSV supporter.

De titel is geen quote natuurlijk. Ondanks de enkele haakjes, was dat wel een beetje het doel, het zo laten lijken. Maar goed, interessante podcast.

Ach wat sneu.. Dat je dit denkt is één ding maar het in de media uitspreken.. Zielig en klein.

9 mei 2023 om 16:00

Ik vind deze oproep om politiek correct te moeten zijn heel zielig. Dit soort woke gelul maakt alles kapot in onze maatschappij momenteel! Bah. Waarom zou je niet meer mogen zeggen wat je denkt en vindt?? Want je kunt lullen wat je wilt, maar dit is precies wat heel erg veel mensen denken. En zeggen. Dus dat jij hier de gedachtenpolitie gaat spelen is aanmatigend en tekenend voor de staat van ons land momenteel. Beetje meer respect voor de vrijheid van meningsuiting zou je sieren in plaats van mensen te cancellen.

9 mei 2023 om 18:22

Je doet nu precies hetzelfde. DRL80 mag dus ook niet zeggen wat hij vindt? Beetje meer respect voor de vrijheid van meningsuiting (van DRL) zou je sieren. Ga ff aan de lavendel ruiken en kijk dan nog een keer naar je berichten.

Ja maar als PSV dat doet dan hoopt Sjaak Swart dat we volgend jaar degraderen

Tja, wat betreft dit seniele duo kan je net zo goed die aangifte meneer interviewen want veel verschil qua inhoud zal het niet hebben. Dit heeft natuurlijk niks met de club PSV en zijn spelers te maken. Wel uberhaupt triest dat deze gedachte dus wel in iemands hoofd omgaat, net als die Feyenoord supporters destijds en ongetwijfeld zitten er bij Ajax ook dit soort simpele zielen. Je club boekt al 6 jaar geen noemenswaardige resultaten maar oh wat hebben ze het leuk samen. Misschien moeten ze samen met Sjaak Swart en gezien de niveaudaling bij van Hanegem met z'n viertjes een soort comedy show beginnen

Als het op de laatste speeldag aan zou komen en PSV is toch al verzekerd van de 2e plek zou ik dit eigenlijk ook wel mooi vinden. Gewoon Jong PSV het veld in sturen en Ajax de voorrondes van de Conference League in duwen

Als er voor PSV één seizoen was, was dat deze. Maar zelf wordt je ook geen kampioen, lachen hoor.

9 mei 2023 om 16:04

Waarom was dat deze dan? Feyenoord gaat op een aardig hoog puntenaantal eindigen.

Omdat ik steeds een beeld voor me krijg van deze 2 heertjes zittend op een balkon tijdens een uitzending van de Muppet show, kan ik deze uitspraken wel verteren.

Ik zou zeggen win eerst maar eens van Fortuna en Heerenveen voordat je met dit soort onzin komt.

Want als je punten laat liggen, zou je zomaar keihard aan de bak moeten tegen AZ om de tweede plek veilig te stellen.

Het is wel duidelijk dat Rene niet vooraan gestaan heeft bij het uitdelen van enig fatsoen en normaal denkvermogen. Willy heeft alles ingepikt zo te lezen.Ik hoop nu eigenlijk heel hard dat Ajax alsnog boven psv eindigt. Al is die kans nihil.

Als de afgunst voor een andere club groter is dan de liefde voor je eigen club ben je diepgezonken

Die oude heren clubiconen zeggen doorgaans niets zinnigs, en ook dit is natuurlijk kinderachtig en flauw. Maar ja, de context krijgen wij niet mee. Een journalist heeft er waarschijnlijk naar zitten vissen in de hoop een sneer uit te lokken richting Ajax. En eerlijk is eerlijk Ajacieden, jullie houden van bravoure en grootheidswaan, dan krijg je de bal uiteraard keihard teruggekaatst als je zo faalt als in dit seizoen.

9 mei 2023 om 18:08

Als jij de context niet weet dan moet je zelf ook niet gaan suggereren. Ik snap dat je de kinderachtige uitspraken richting Ajax graag goed wilt praten (ook gezien het laatste gedeelte van jouw bericht) maar ik ga je pas serieus nemen als je mij de context kunt vertellen in plaats van dit slappe tekstje van je.

11 mei 2023 om 12:32

Ojee, een gefrustreerde Ajax-fan. Als je goed leest, vermoed ik slechts dat de gebroeders niet uit zichzelf begonnen over dit onderwerp, maar dat dit binnen de context van een interview plaatsvond. Misschien ook niet, ik was er niet bij. Je leest waarschijnlijk genoeg artikelen hier om te weten dat de berichtgeving wat suggestief kan zijn. En dat laatste gedeelte van mijn bericht, laat je niet zo op de kast jagen. Als je jezelf de grootste noemt, kun je rekenen op wat leedvermaak als het een keer niet lukt

Ik als Ajacied kan hier echt van genieten he.
Iedereen buitelt over elkaar heen om maar een mening te hebben over Ajax, maar uiteindelijk laten ze daarmee alleen maar zien dat Ajax het praten waard is en niet hun eigen club.

Ga zo door mannen, zelfs een rampjaar als dit wordt nog leuk door alle reacties.

Hoe klein maak je jezelf door te hopen dat je verliest om je grootste concurrent te pakken. Echt bizar. Gelukkig zijn er maar weinig Ajacieden die zo denken

10 mei 2023 om 06:52

@scorpionkick, nee er zijn zelfs ajacieden die andere clubs een degradatie gunnen, het is maar net wat in je straatje ligt zeker?

10 mei 2023 om 09:32

Dat is toch totaal anders dan hopen dat je zelf verliest?????

En om deze reden is het dus extra mooi om Ajacied te zijn. Dit seizoen heb ik me veel afgevraagd waarom Ajax ook alweer de beste en de mooiste is. En dan maken mensen zulke opmerkingen en dan besef je je het weer! 🥳😍

Ajax hoeft zich niet zo druk te maken. Als iedereen hun succes nog steeds aan jou spiegelt, ben je nog de benchmark en het hoogst haalbare in Nederland. Die gedachte is toch fijn, en de gedachte dat zelfs als de eigen club iets wint, de geest toch vliegensvlug weer aan Ajax denkt.

Ik krijg hier gewoon plaatsvervangende schaamte voor en ben niet eens voor PSV

Wow, wat een Calimero zeg ha ha!

Ajacieden zeggen wel eens dat PSV'ers provincialen zijn en hiermee wordt het eigenlijk bevestigd. Ben zelf een Brabander en in mijn geval ben ik NAC-supporter maar allemachtig zeg wat is dit kleinzerig

Je roept het nu echt over je zelf af, PSV wordt 4e dat kan nu echt niet meer anders.

Wat een ontzettende Uber Calimero’s zijn het toch, veel sneuer wordt het niet. Ik ben altijd alleen bezig met de prestaties van mijn club, wat psv doet interesseert mij geen lor. Alhoewel ik ook liever heb dat een echte club als Feyenoord kampioen wordt dan deze droeftoeters maar om daar nu een wedstrijd voor te verliezen…

In Amsterdam is echt niemand bezig met wat er in Eindhoven of Rotterdam gebeurt. Die hebben nu ook wel wat anders aan hun hoofd.

Ik kan slecht tegen deze onsportieve acties. Helemaal van een van de twee kerkhof's. Jarenlang zijn ze als vertegenwoordigers van schoonmaakbedrijf CSU (in de jaren 90 sponsor van Ajax) mee geweest naar veel Europese uitwedstrijden van Ajax en dan nu roepen dat je met PSV zelfs zou willen verliezen om datzelfde Ajax een hak te zetten...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren