Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax schiet in paniekstand en neemt opnieuw contact op met Ziyech

Laatste update:

Ajax heeft woensdag opnieuw contact opgenomen met Hakim Ziyech, melden Voetbal International en De Telegraaf. De Amsterdammers schaken op meerdere borden, nadat de Raad van Commissarissen dinsdag de transfer van Lucas Ocampos tegenhield. Twintig miljoen euro en een riant salaris voor een 28-jarige speler vindt de RvC van Ajax vooralsnog te gortig. Of het met Ziyech tot een akkoord komt moet blijken. Ajax lijkt geen trek te hebben in een definitieve overname, terwijl Chelsea en Ziyech niets voelen voor een verhuur.

Bovengenoemde media meldden vorige week woensdag dat de onderhandelingen tussen Ajax en Chelsea over Ziyech muurvast zaten. De Amsterdammers zetten naar verluidt in op een huurdeal van één seizoen, terwijl the Blues de creatieveling alleen willen verkopen. Volgens Ajax-watcher Mike Verweij wordt de komst van Ziyech hierdoor een lastig verhaal. De regerend landskampioen schakelde daarop door naar Lucas Ocampos, leek rond met de Argentijn, maar werd dinsdagavond laat teruggefloten door de RvC.

De Argentijn was dinsdag op weg naar Amsterdam om de formaliteiten af te ronden, maar zag Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar worden tegengehouden door de RvC. De transfersom van twintig miljoen euro was te hoog volgens de beleidsbepalers. Sevilla heeft daarop woensdag besloten om Ajax tegemoet te komen en Ocampos nu voor vijftien miljoen euro aan te bieden. De Telegraaf meldt woensdagmiddag echter dat de RvC ook niet instemt met dit bedrag voor de Argentijn. Het begint daarmee een soap te worden die zijn weerga niet kent. Het is nog maar de vraag of Ocampos, die inmiddels is teruggevlogen naar Sevilla, nog trek heeft in een transfer naar Ajax.

Ziyech gaf in een persoonlijk gesprek met Huntelaar aan dat een terugkeer naar Ajax voor hem zeker tot de mogelijkheden behoorde en dus poogden de Amsterdammers een huurdeal te realiseren. Daarin zouden zij de helft van het salaris van Ziyech voor hun rekening nemen en zou er ook nog een huursom betaald worden. Chelsea en de spelmaker zelf zagen een dergelijke constructie echter niet zitten. Ziyech is bang voor het scenario dat hij na één seizoen bij Ajax weer terug moet naar Stamford Bridge en daar wederom op een zijspoor belandt. De vleugelspits gaat liever voor zekerheid en heeft Ajax gevraagd om hem definitief over te nemen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
31 augustus 2022 om 13:16

Stel je voor dat deze soap afloopt met het binnenhalen van Ziyech, Grillitsch en die keeper van Benfica.. 🤤

31 augustus 2022 om 13:18

Dan is er wel lekker gehandeld ja 😉 maar als grillitsch komt, dan is het wel exit Kudus toch? Iets wat ik erg jammer zou vinden.

31 augustus 2022 om 13:21

Grillitsch is toch geen niveau Ajax komop zeg. 20 miljoen euro was een redelijke prijs voor Ocampos. Wat heeft rvc ajax in de problemen gebracht zeg!

31 augustus 2022 om 13:22

Grillitsch is een prima back up denk ik, en transfervrij altijd een gokje waard.

31 augustus 2022 om 13:26

Grillitsch is een Cvm/cv - die heeft helemaal niets met Kudus te maken toch?

31 augustus 2022 om 13:29

MessiBazoer, Kudus hoort sowieso te spelen, vind ik.
Maar op rechts sinds Antony weg is, mis je echt een topper hoor!
Ik kijk nu puur vanuit CL perspectieven. De eredivisie zal me een worst wezen. Die winnen ze ook met Tadiç op rechts, dat echt waardeloos was.
Dus, van mij part komt Ziyech gelijk. Je moet gewoon kwaliteit op het vd hebben, en een top bank.
Ruime selectie is van belang.

31 augustus 2022 om 13:30

Kudus wil naar Everton en heeft vanochtend geweigerd te trainen - laatste nieuws! Misschien dat Ajax daarom Ziyech wil, hij is een 10 en een rechtsbuiten.

31 augustus 2022 om 13:30

Ik neem aan dat grillitsch als alternatief voor Alvarez wordt gezien toch? Anders slaat het nergens op.

31 augustus 2022 om 13:30

Jk_ajax

Grillitsch is dat echt een toevoeging voor jullie?
Ik denk persoonlijk dat die niet aan spelen toe gaat komen. Ik ga ervan uit dat Alvarez niet meer vertrek.

31 augustus 2022 om 13:36

Toch vind ik het matig dat ze kudus niet als linker cm zien. Dat is echt zn beste positie hij is verdedigend echt veel sterker dan het lievelingetje van schreuder.

31 augustus 2022 om 13:37

@ Messibazoer

RvC schiet de deal met Ocampos af omdat hij 28 jaar oud is en 20 miljoen kost en dus geen restwaarde heeft.

Geven wel groen licht voor Ziyech die 29 jaar is en duurder is qua transfersom en salaris en ook geen restwaarde heeft. Snap jij het nog ;

Uiteraard ben ik het eens dat ik ook liever Ziyech heb.

31 augustus 2022 om 13:55

Grillitsch komt sowieso al. Is zelfs op een Feyenoordsite bevestigd. Keeper zal ook wel komen.

Maar als 20 miljoen voor een 28-jarige speler wordt geweigerd RvB, dan zal 30+ voor een 29-jarige toch ook geweigerd worden !!!

En waarom zal Ziyech zich willen laten verhuren. Bij.Chelsea traint hij met betere spelers op een hoger niveau en zijn wedstrijden pakt hij toch wel mee.

31 augustus 2022 om 14:00

@MarcNee toch??Ocampos wilden ze kopen voor 20 miljoen en Ziyech huren. Helft salaris en huursom. Dat gaat meestal maar om een paar miljoen.Is een hele andere constructie natuurlijk

31 augustus 2022 om 14:05

Zal inderdaad de vervanger voor Alvarez worden en mogelijk soms allebei met de punt naar achteren spelen, Grillitsch is wel technisch vaardiger dan Alvarez.

31 augustus 2022 om 14:53

nou dit is toch van te voren bekend; tot hier heb je handelingsvrijheid en hier moeten we even overleggen

Ik neem aan dat ze niet verwacht hadden, die kopen we voor 5 milj?

31 augustus 2022 om 15:20

Schreuder is helemaal weg van Taylor. Ik vond Kudus eerlijk gezegd beter.

31 augustus 2022 om 13:17

Voor een beursgenoteerde onderneming is dit een gotspe! Wat een incapabel management!

31 augustus 2022 om 13:31

Hoezo Wouter? Ajax is bezig met vervanging van Anthony en heeft meerdere lijntjes uitstaan. De pers en sites gokken een beetje wie er gaat komen en wat er aan de hand is. Sevilla wil Ocampos graag kwijt en Chelsea wil af van Ziyech. Ajax kijkt naar de beste deal die het kan sluiten momenteel. Geen slecht management tot nu toe. Tenzij ze dadelijk met niks achter blijven, terwijl wel iemand nodig is gelet op het aantal wedstrijden wat gespeeld moet gaan worden.
We gaan zien waar het eindigt.

31 augustus 2022 om 13:34

Het management (directie) is niet incapabel, het is een consequentie van het beurs genoteerd zijn. De directie heeft de transfer goedgekeurd en moet hem vervolgens voorleggen aan de RvC. Als die niet akkoord gaan, dan is er geen akkoord.

RvC heeft een controlerende functie, ze zijn geen onderdeel van de dagelijkse bedrijfsvoering en zitten dus niet aan tafel tijdens transfer onderhandelingen. De controle vind dus achteraf plaats.

31 augustus 2022 om 13:35

Incapabel? Wat is er incapabel aan een speler proberen terug te halen die een maand geleden bij wijze van nog onmogelijk terug te halen was? Dan heb je toch gewoon heel goed gehandeld met de vertrekkende spelers?

31 augustus 2022 om 13:39

Mooi samengevat Stefan 👏 Elke Tweet wordt op deze pagina gepresenteerd als waarheid. Mensen moeten het soms met een korreltje zout leren nemen, of als ze daar niet toe in staat zijn een andere nieuwsbron zoeken, met name vandaag. De hectiek hoort er een beetje bij. Denk dat het Ajax bestuur heeft aangetoond een fantastisch beleid te voeren: de sportieve en financiële resultaten zijn het bewijs.

31 augustus 2022 om 13:54

Valt wel mee toch ? Als beursgenoteerd bedrijf boeken ze ontzettend veel winst. Als voetbalclub winnen ze prijzen.

31 augustus 2022 om 13:31

Ik moet er wel om lachen. Je hebt maanden de tijd gehad om je selectie te versterken en nu moet alles in paniek op de laatste dag gedaan worden. Je had ook gewoon voor werk kunnen doen. Want je kon weken geleden al zeggen dat Anthony naar united zou gaan.

31 augustus 2022 om 13:35

Beetje makkelijk punten scoren natuurlijk, het is niet zo dat Ajax zo maar 25m+ kan neertellen voor een rechtsbuiten terwijl Antony nog in de gelederen zit, daarnaast kan je er onmogelijk vanuit gaan dat hij 100% verkocht word zolang er geen officiële biedingen zijn gedaan en sta je in de onderhandelingen ook een stuk minder sterk als je al een rechtsbuiten voor 25m+ hebt gehaald.. dat je een lijstje klaar moet hebben liggen is een ander verhaal, maar dat er van te voren al een topper moet zijn aangetrokken is natuurlijk onzin, we zijn geen real Madrid die dat kunnen.

31 augustus 2022 om 13:36

Zo werkt het niet, als die transfer niet doorgegaan was, dan kan Ajax geen dure vervanger aantrekken.

Kijk maar naar Benfica, die hebben nu problemen want ze gingen uit van de transfer van Ocampus en hebben al een vervanger aangetrokken. Nu hebben ze problemen met de regels van laliga en kan de aangetrokken vervanger niet ingeschreven worden.

Je kan pas aankopen als er daadwerkelijk sprake is van een verkoop.

31 augustus 2022 om 13:36

Dat kon je weken geleden al zeggen? Ajax was steeds heel duidelijk in wat het voor Antony wilde krijgen en daar zat United weken geleden nog heel ver van af..

31 augustus 2022 om 13:47

Dat de grootste deal uit de eredivisie tijd koste spreekt voor zich. Dat Ajax terugkomt voor Ziyech spreekt ook voor zich. Dat is verreweg de beste optie. Investeren in Ocampos en Ziyech links laten liggen zou ik echt niet begrijpen. Al kost het je het dubbele. Met Ziyech koop je de zekerheid van een speler die het niveau omhoogtilt en er meteen staat.

31 augustus 2022 om 14:10

Alle werkgevers in Nederland komen slecht aan personeel de laatste tijd.

31 augustus 2022 om 13:37

Als Ajax een topclub wilt worden en Europees mee wilt moet het ook hogere Salarissen uit gaan delen. Ocampos zou een versterking zijn en Grillitsch niet.

31 augustus 2022 om 14:48

Ik krijg een deja-vu! Hakim was in het verleden ook een paniekaankoop, we weten allemaal hoe dat afliep😎! Let's go!

Geen paniek maar Kudus wil weg

31 augustus 2022 om 13:23

Snap dat echt niet van Ajax... zoveel spelers halen en een groot talent als Kudus negeren. Snap dat hij weg wil vanwege het geringe perspectief, maar ik vind het eeuwig zonde dat Ajax een speler als Kudus niet beter kan begeleiden naar een basisplaats.

31 augustus 2022 om 13:29

Snap t ook niet, maar de welingelichte sites zeggen dit idd. Wil naar Everton. Kan me t voorstellen vanuit zijn positie.

31 augustus 2022 om 13:27

Wie zegt dat Kudus weg wil? Wss je onderbuik want verder is daar helemaal niets over bekend gemaakt.

31 augustus 2022 om 13:30

Nou, Kudus heeft geweigerd te trainen vanochtend.

31 augustus 2022 om 13:37

Ja dat is in de mode tegenwoordig. Maar a.s. zaterdag is de transfermarkt gesloten en dan zal hij toch echt een keuze moeten maken of hij nog wil trainen of zonder inkomsten thuis wil zitten.

31 augustus 2022 om 13:33

Wat een totale afgang zou dat zijn van zowel Ajax als Schreuder. 1 van je beste spelers laten gaan. Volkomen begrijpelijk vanuit Kudus gezien. Deze jongen had de toekomst met zijn leeftijd. ONGELOFELIJK. Wat een flater. Bedankt schreuder. En dan klaagt die dat Anthony voor 100 miljoen wordt verkocht. Dit is vele malen erger.

31 augustus 2022 om 13:38

Wie laat Kudus gaan dan?

31 augustus 2022 om 14:22

Ze laten hem denk ik niet gaan maar het is wel veelzeggend dat hij weg wil.

31 augustus 2022 om 13:46

Ik snap heel goed dat Kudus weg wilt. Is jong en in de kracht van zijn leven en moet daarom spelen.
MAar iedereen krijgt de voorkeur boven hem. Zelfs klaassen.
Ik zou als ik ajax was Afscheid nemen van klaassen, word niet meer beter en gaat ajax geen geld opleveren. Kudus vaker laten spelen. Kudus mag vaak pas as laatst invallen of helemaal niet invallen.

Ajax wil huren, Chelsea wil niet verhuren.. Dan is 't toch klaar lijkt me?

31 augustus 2022 om 13:17

Wat is eigenlijk de reden dat Ajax Ziyech wil huren maar Ocampos wil kopen? Salariseisen van Ziyech zijn te hoog is het enige wat ik dan kan bedenken, of niet?

31 augustus 2022 om 17:10

En/of Chelsea vraagt meer dan 20 miljoen voor Ziyech.

31 augustus 2022 om 13:18

Zal me niet verbazen als Ajax alsnog overstag gaat om hem te kopen ipv huren. Tot 30-35 miljoen lijkt me een goede deal.

31 augustus 2022 om 13:24

De RvC zou zich compleet belachelijk maken als ze eerst 20 mil voor Ocampis teveel vinden maar Ziyech voor min 30 mil wel goed vinden. Buiten dat is het totaal geen redelijke prijs en veels te duur.

31 augustus 2022 om 13:26

Maar bij Ziyech heb je toch iets meer garanties lijkt me toch. Afgaande op t verleden.

31 augustus 2022 om 13:49

@xiii. Vind het niet raar van RVC. Ocampos is geen topper en een klasse minder dan Ziyech. Als Ajax 25 mil kan betalen voor Ziyech vind ik dat meer verantwoord dan 20 miljoen voor Ocampos.

Bailey vind ik de beste optie. Pas 25 jaar heeft rest waarde. heeft in de bundesliga statistieken die vergelijkbaar zijn als die van antony in Nederland. Heeft 1 minder jaar gehad bij villa maar past in mijn ogen echt goed bij ajax. Zou voor hem zo 30 miljoen (bergwijn bedragen voor neerleggen).

31 augustus 2022 om 14:02

Als Ocampos 20 miljoen moet kosten is 35 miljoen een koopje voor Ziyech. Ziyech is echt twee klassen beter

31 augustus 2022 om 13:23

Ajax kan hem beter gewoon kopen, huren heeft niemand wat aan. Ajax heeft genoeg geld, dus laat ze maar 40 miljoen aftikken.

31 augustus 2022 om 13:46

Maar hoever ga je met zijn salaris ? Maak je voor hem een uitzondering of moet hij geld inleveren ?

31 augustus 2022 om 14:24

Is niet zijn positie om te spelen..

Betaal 80mil, een succes gaat het toch wel worden!

31 augustus 2022 om 13:14

Hoop toch dat je niet serieus bent. Zie Ziyech heel graag komen maar voor 80 miljoen? Absoluut niet

31 augustus 2022 om 13:19

Ik wel van de kwaliteit moet op het veld staan en niet op de bank.

31 augustus 2022 om 13:19

80 miljoen voor een 29 jarige speler. Lijkt me een geweldig idee. Voor Ocampos gaat de RVC voorliggen en wat denk je dan wat ze hier voor gaan doen.

31 augustus 2022 om 13:20

Rvc hebben duidelijk geen ambities. Misschien enkel in de bankrekening naar boven schroeven, maar sportieve ambities hebben ze niet.

31 augustus 2022 om 13:33

Je weet dat ajax maar 50 miljoen ofzo overhoud aan antony door derde partijen dus ze hebben dat geld niet en gaan ook nooit een speler kopen die 29 is (dus niks meer gaat opleveren )voor 80 miljoen

31 augustus 2022 om 13:20

Nou Dave, jij had niet alleen worden teruggefloten door de RVC, ik denk dat ze je gelijk op straat zouden hebben gezet.

Trekken aan een dood paard lijkt dit verhaal te worden. Misschien huren met optie tot koop die verplicht moet worden opgenomen bij x aantal wedstrijden?

31 augustus 2022 om 13:19

Ja en dan na de zoveelste wedstrijd verplicht laten banken. Topplan.

Hoezo nou weer paniekstand (wat een raar woord trouwens)?
De media probeert weer chaos te creëeren, want dat levert kijkcijfers op.
Ziyech is niet nodig. Niemand is echt nodig, al zou die Bailey wel mooi zijn, goede speler vind ik dat.

31 augustus 2022 om 13:20

Maar wat zeg je nou eigenlijk? Dat De Telegraaf liegt en Ajax niet achter Ziyech aanzit? Of dat dit soort handelen van Ajax niet paniekerig is in jouw ogen? Of nog iets anders?
Daarnaast is media de meervoudsvorm van medium...

31 augustus 2022 om 13:40

Simpel toch, er is geen paniek. De laatste dagen kan er in de transfermarkt van alles gebeuren. Dus worden contacten warm gehouden omdat er wellicht een last-minute deal gesloten kan worden.

Ocampus is inmiddels ook spontaan 5 miljoen euro goedkoper geworden. Wie weet hoe Chelsea over Ziyech denkt, wellicht wordt die ineens ook veel goedkoper.

31 augustus 2022 om 14:18



Chelsea heeft tijdens deze periode al een speler die zij gekocht hadden voor 50 miljoen, verkocht voor 20 miljoen.

Dacht Werner, is ook veel jonger dan Ziyech.
Dus waarom zouden die nu niet gaan zakken in prijs voor de veel oudere Ziyech?

Dit is een prachtige laatste transfer dag, waar Ajax nog veel kan besparen en toch nog een paar mooie spelers kan verwelkomen.

Enige waardige vervanger naar mijn mening. Andere gevallen kan je het net zo goed oplossen met de spelers die je al hebt.

31 augustus 2022 om 13:19

Het gaat steeds over een vervanger, maar er wordt vergeten dat we Bergwijn al hebben gehaald. verder is er niemand weg gegaan. Los het maar op met de spelers die je hebt, we hebben al een gigantisch luxeprobleem en het is gewoon zonde en kapitaalvernietiging om spelers als Tadic, Klaassen en Berghuis de bank warm te laten houden.

31 augustus 2022 om 13:24

Dat zijn oude spelers die amper waarde vertegenwoordigen. Ik zie niet in hoe dit kapitaalvernietiging is.Kudus op de bank houden. Dat is pas kapitaalvernietiging.

31 augustus 2022 om 13:27

Ja ik doel op de vervanger van Antony. Bergwijn is dat niet en is sowieso beter vanaf de linker flank. In principe is Berghuis de enige rechtsbuiten die je hebt die er direct kan staan, maar die is eigenlijk beter vanaf de 10 positie. Maar namen als Ocampos, Kluivert etc. wordt ik niet echt warm van.

31 augustus 2022 om 14:21

Ja, maar waarom is Bergwijn dan gehaald? Als vervanger van Tadic? De selectie is gewoon niet in balans maar in mijn optiek is de oplossing dan niet om nog meer spelers te halen... los het maar op met wat je hebt, kwaliteit genoeg.

Er is een mini Netflix serie op komst. 😅

31 augustus 2022 om 13:14

Wanneer kunnen we kijken?

31 augustus 2022 om 13:17

Denk je dat ik het kan zien op Netflix Denemarken???

31 augustus 2022 om 13:42

Vpn neef

Waarom paniek mensen. Je hebt voldoende mensen voorin. Desnoods laat je Sontje vaker invallen. Doe svp geen paniek aankopen.

Wat een deadline day; logischerwijs gaat m’n voorkeur uit naar Ziyech! Als Chelsea water bij de wijn doet en naar 20-25 mln kan gaan gelijk toeslaan (mits RvC groen licht geeft).

31 augustus 2022 om 13:16

Zou wel vreemd zijn als de RVC de komst van Ziyech wel goed keurt. Wat zou dan de beweegredenen zijn dat die Argentijn niet mag komen. Ik denk dat ze kwa salaris niet veel zullen schelen (Ziyech krijgt misschien nog wel meer) en de restwaarde hetzelfde.

31 augustus 2022 om 13:18

Ik denk hetzelfde als jij. Ocampos zal wel 3/4 willen en Ziyech 6/7, ga ik dan maar vanuit. Of Chelsea vraagt echt 35/40. 1 van de 2 moet het zijn zou je zeggen..

31 augustus 2022 om 13:19

Ziyech heeft bewezen een meerwaarde te zijn voor een club als Ajax. Ocampos heeft 1 leuk seizoen gehad op vergelijkbaar niveau. Ziyech kent de competitie, de speelwijze en de spelersgroep. Hell, misschien krijgt hij Ihattaren zelfs aan het voetballen. Ocampos is daarentegen een echte gok, en een hele dure ook.

31 augustus 2022 om 13:22

Inderdaad, kan me dit haast niet voorstellen. Zijn praktisch even oud dus qua restwaarde identiek, Ziyech is duurder en Ziyech verdient momenteel een hoger salaris. Natuurlijk kent hij de club al, dat spreekt wel in zijn voordeel en ik zou hem ook absoluut liever zien dan Ocampos. Maar vanuit de RvC gezien zou dit evengoed niet moeten kunnen dan lijkt me..

31 augustus 2022 om 13:29

Van wat ik zojuist heb gelezen op Twitter (@hamstelaar) staat de RvC wel open voor een 1-jarige huur van Ocampos en volgens Verweij is er beweging rondom Kudus. Misschien dat de RvC wél toestemming gaat geven voor Ziyech als Kudus (helaas) wordt verkocht. Het lijkt inderdaad ook onlogisch als Ziyech wel mag en Ocampos niet. Op Vlachodimos reken ik sws eigenlijk niet meer, €15 mln voor een keeper gaat al helemaal geen groen licht krijgen, eeuwig zonde.

31 augustus 2022 om 13:31

@Sanderk91, Laatste nieuws; Kudus wil naar Everton en weigerde te trainen vanochtend. Misschien daarom Ziyech? Kan op 10 en op rechts. Zou de enige andere verklaring kunnen zijn..?

31 augustus 2022 om 13:52

Ja las het ook zojuist inderdaad, dat zou wel een mogelijke verklaring zijn inderdaad.

31 augustus 2022 om 14:23



Messibazoer,

Volgens mij was Chelsea al gezakt tot 25 miljoen, maar de salariskosten zullen wel een grote rol spelen.( Daar zullen ze een oplossing voor moeten zoeken)

31 augustus 2022 om 13:23

Alleen in dit geval. Voor de rest moeten ze zich nergens mee bemoeien want het is hun taak niet. Hadden ze maar TD of trainer moeten worden. In principe worden Huntelaar en Hamstra te kakken gezet door een stel bobo's. Cruijff zou zich omdraaien in zijn graf.

31 augustus 2022 om 13:29

Precies, compleet met je eens:-)

31 augustus 2022 om 14:05

Denk dat Cruijff blij zou zijn met deze beslissing van RVC. Ocampos is geen 20 mil en het salaris waard. Redelijke speler hoor maar niet voor dat bedrag.
Zou echt een nood oplossing zijn.

Ziyech en Bailey zijn betere opties en anders maar berghuis als het niet haalbaar is. Dan hou je het geld op zak en koop je in januari een nieuwe braziliaanse parel.
Een jaar huur van Ocampos als lapmiddel zou ik nog wel begrijpen.

Voor de Ajacieden, als het je interesseert, ga naar twitter volg Hamstelaar en Mike Verweij en je zit echt in een hele leuke rollercoaster.

Nou de vorige keer dat we Zyyech haalde was het ook een paniekaankoop, maar dat pakte super uit. Hopelijk herhaald de geschiedenis zich! Zou wel raar zijn als de RvC dit wel goedkeurt, want hij heeft natuurlijk ook geen restwaarde meer.

Gisteren stond hij basis, zou dat hem niet aan het twijfelen brengen?
Vind dit de beste optie, heeft zich al dubbel en dwars bewezen.

31 augustus 2022 om 14:31

Denk je serieus dat die nou elke week basis gaat staan? Ik denk van niet en dat weet Ziyech ook

Had toch wel een betere planning verwacht van Ajax. Dat van Anthony was natuurlijk al weken bekend dat het zo zou lopen. Ook slecht dat er niet met de RvC geschakelt is alvorens Ocampo een aanbieding te doen.

31 augustus 2022 om 13:42

Je kan niet met de RvC schakelen zolang er geen deal op tafel ligt. De RvC zijn geen bestuurders maar ze controleren het bestuur. Als ze mee gaan besturen dan controleren ze zichzelf.
De directie sluit een deal en ligt die dan voor aan de RvC die hem goed moet keuren. Zo werkt het.

Mi Gado.... Dit worden nog spannende uren.
Ik zie het niet gebeuren, maar laat me graag verrassen. Blijft toch een geweldige speler die altijd welkom is...

Ziyech komt denk ik ook niet voor een appel en een ei voetballen. Ocampos heeft internationaal meer laten zien dan Ziyech, zou het dus vreemd vinden als Ziyech opeens wel een megasalaris mag krijgen van de RvC.

Lijkt me onwaarschijnlijk, maar mocht het zo zijn, alsnog erg mooi.

Jezus, het wordt met de minuut amateuristischer. Ik denk dat menig ajacied er blij mee is als Ziyech uiteindelijk wordt aangetrokken. Maar als de geschiedenis ons iets heeft geleerd, is dat het met dit soort warrig gedoe op de laatste dag meestal niks wordt...

31 augustus 2022 om 13:18

Ziyech kwam ook op de laatste dag. Het kan dus wel.

31 augustus 2022 om 13:22

Zeker, het is niet onmogelijk. En het maakt de dag zeer vermakelijk,. Ik moet mijn best doen om niet nu al een biertje open te trekken...

Weet je.... doe maar gewoon niks. Sontje op de bank erbij samen met Conceição

Paniek drijft de prijs op, dus Chelsea zal hier het maximale uit willen halen. Als je Ziyech wil compenseren voor een lager salaris dan hij nu heeft, bied hem dan een fikse tekenbonus. Om dit voor mekaar te krijgen zal een transfersom van 35-40M nodig zijn, of je moet 'm eerst een jaar huren en dan voor 25-30M overnemen. Maar goed, de vraag is natuurlijk of die paniek terecht is, want hebben we echt nog iemand voorin op rechts nodig?

31 augustus 2022 om 13:18

Ja maar als de RvC 20 miljoen voor een 28 jarige te veel vind. Dan zullen ze een hoger bedrag voor een 29 jarige ook niet goedkeuren neem ik aan. En Chelsea wil niet verhuren, Ziyech wil niet verhuurd worden. Dus dan houdt het wel op denk ik

Precies.... ziyech of niets.... maar ik zou dan wel eens willen weten waarom ajax dan volgens de telegraaf in paniek is? Of heeft hamstelaar gebeld en gezegd we zijn in paniek?

Ajax speelt met onze gevoelens 🥵

Als Chelsea alleen wil verkopen moeten ze hun vraagprijs even flink naar beneden bijstellen. En Ziyech zal z'n Chelsea salaris ook moeten halveren, maar ik neem aan dat die bereidheid er wel is, anders was Ajax hier nooit zo lang mee bezig gebleven.

Paniekstand? Alsof we maar 3 spelers hebben rondlopen... Spelers genoeg voor nu, zelfs in de CL als je het mij vraagt. Ik zou als Ajax zijnde me meer bezig gaan houden hoe Schreuder dit op een goeie manier gaat neerzetten, is meer behoefte aan nu.

31 augustus 2022 om 13:20

Maar wie zou jij als rechtsbuiten neer zetten ? Volgens mij heeft Ajax idd wel veel spelers, maar weinig spelers die echt op deze positie excelleren.

31 augustus 2022 om 13:39

ik begrijp sowieso de aankoop Conceiçaô niet als je hem niet opstelt, die is volgens mij gekocht voor rechtsbuiten.

31 augustus 2022 om 13:53

Zou dat het probleem ook niet zijn ? Zover ik begreep komt hij het beste tot zijn recht als linksbuiten. (net zoals Bergwijn en Tadic). Dat zou dan betekenen dat de RVC misschien er wel meer verstand van heeft dan H2.

Als ocampus te duur is dan is Ziyech dat toch helemaal?

31 augustus 2022 om 14:27

Misschien vinden ze ocampos dat geld niet waard en ziyech wel.
Valt wat voor te zeggen. Ik spend ook liever 27 miljoen aan Ziyech dan 20 miljoen aan een matige Ocampos.

31 augustus 2022 om 17:17

Ja maar dat kan een RvC toch niet doen? Bepalen hoe goed spelers zijn (tenzij het absurde spelers uit de amateurdivisies zijn ofzo). Ze kunnen wel iets zeggen over financiële risico's, maar niet over de kwaliteit van een speler lijkt me. Ik ben het wel met je eens dat Ziyech een betere aankoop zou zijn dan Ocampos, ook al kost hij iets meer. Dat is denk ik elke ajacied met ons eens?

😂😂😂😂😂

Maar ff serieus, dit kan echt niet. Mocht dit waar zijn gaat de rvc dus op de stoel van Hamstra zitten. Best wel kwalijk is dat, want dat zegt dus eigenlijk dat ze helemaal geen vertouwen in h2 hebben.

Als Ocampos niet mag van RVC waarom Ziyech dan wel? Die kost meer en is ouder.

31 augustus 2022 om 14:28

IS misschien niet puur gebaseerd op financiën maar ook op kwaliteit. Ocampos is dat bedrag niet waard en Ziyech in mijn ogen wel. Zelfs als zou Ziyech een aantal miljoen meer kosten.

31 augustus 2022 om 14:37

15 miljoen en 20 miljoen zijn gewoon nette bedragen voor Ocampos.

Oh en dat vindt de RVC wel verantwoord? Die kost nog meer dan ocampos. Wat zijn dit voor verhalen

Manman waarom??? Laat toch gaan. Genoeg rechtsbuitens en anders maar es beetje andere opstelling. Snap dit echt niet.

Ze kunnen beter niets doen en in de winter gericht een jonge speler binnenhalen. Je krijgt 100 miljoen in de schoot geworpen, zuinig op zijn en niet uitgeven aan uitgerangeerde of over the hill spelers.

Poot stijf houden! Als Ajax hem écht zo graag wil hebben, dan een definitieve overgang. Die verhuurperiodes van oudere spelers word je vrijwel nooit beter van als verhurende club. Bovendien heeft Chelsea de dominante positie in de onderhandeling. Het is prima als Ziyech blijft gezien het aantal wedstrijden dat gespeeld gaat worden, maar als er 30 miljoen gevangen kan worden zou dat ook prima zijn.

Voor een speler als Ocampos is 20 miljoen helemaal niet veel geld. Onze RvC is helemaal gek geworden, stel idioten...

Gewoon halen die man. Als je het doet moet je het goed doen.
Ze bonken van het geld.
Schijt hebben dat het soms even niet in de filosofie ligt.
Tijden veranderen en als we echt iets willen Europees moeten we aanhaken met dit soort spelers.
Sontje hansen of wie dan ook staan er duidelijk nog niet. Anders hadden ze wel tegen Utrecht mee gedaan.

Sorry maar wat?!. 20 mil voor Ocampos zou naar verluidt teveel zijn maar 30+ mil voor Ziyech kan weer wel?.
Er klopt geen shit van als dit waar zou zijn. Als je geen 20 over hebt of wilt betalen voor Ocampos moet je ook niet willen meer te betalen om Ziyech aan te trekken. Iets in dit verhaal klopt niet en mocht het wel waar zijn dan maakt het RvC zich behoorlijk belachelijk. Voor beide niet meer dan 20 zou ik denken, maar als het voor de een teveel is, dan voor de ander ook.

Ziyech komt echt niet. Tuurlijk hoop ik het ook hoor, maar kan me dat gewoon niet voorstellen man. Wie weet komt ie over een paar seizoenen weer terug naar Amsterdam, maar dit zijn van die mooie verhaaltjes zonder inhoud. Ik kan ook een artikel schrijven: 'ajax wilt ver gaan om Ziyech aan te trekken!'.

Kan me nog iemand hier herinneren die iedereen voor gek uitmaakte zowat dat men niet geloofde dat Ziyech zou komen. Ben benieuwd of hij er op terug komt :P. Maar hopelijk heeft die gast nog gelijk ook hoor.

Leuk om te zien hoe de Telegraaf en VI op de laatste dag nog wat clicks willen scoren met fake news. Wat een rotzooi kan die Telegraaf produceren zeg.

aldus De Telegraaf, die de laatste weken weer heerlijk zijn gal aan het spugen is. Ziyech komt echt niet, te duur en teveel salaris. Ik zie Ocampos nog wel voor een habbekrats komen (12 mil) en wellicht dat dit ook gewoon het spel van Ajax Tc/rvc is. Even een goedkope superoptie proberen vandaag los te weken, wetende dat Ocampos liever kwijt dan rijk is bij Sevilla en Ziyech liever kwijt dan rijk is bij Chelsea. Gewoon slim spel, niets paniekstand en niets paniekaankopen. Schaken en kijken hoe de tegenpartij reageert.

Wij moeten als supporters vanavond rustig achterover leunend met een pilske moeten kijken wie van de twee clubs er in paniek het eerste toegeeft. Sevilla of Chelsea. Ik gok Sevilla. Game on!

Dus Ocampos heeft afscheid genomen van Sevilla en weet nu nog niet eens of hij bij Ajax mag komen? Lekker dan als speler zijnde.

Allemachtig wat een armoede zeg!! Weken aan het onderhandelen met Man.U en de enige namen waar de scouting mee komt zijn Ziyech, Kluivert, el Ghazi en Ocampos (als enige niet bekende).

Waar is de tijd gebleven van de onbekendere parels als Martinez, Neres, Alvarez en Nico?

Met alle respect, maar het verwachtingspatroon omtrent Ziyech gaat zo hoog worden, dat het alleen maar tegen kan vallen.

Ik vrees dat dit gaat leiden tot aankopen van 'net niet top', en dus middelmaat gaat worden....

31 augustus 2022 om 13:28

Deze zomer trek je aan: Sanchez, Conceicao, Lucca, Kaplan en Bassey die allen 22 of jonger zijn. Op het daadwerkelijk 'parels' worden weet je natuurlijk niet maar dat valt toch ook niet echt in het rijtje bekenden/bord op schoot.

Hoezo paniek, ze hebben daar 60 spelers onder contract. Zullen er toch wel een paar zijn die rechts op die kant kennen spelen .wat een onzin dit zeg.

Snap niet waarom Ziyech niets voelt voor een verhuur. Een goed jaar in de CL met Ajax en komende zomer zijn er weer tal van goed betaalde opties in Engeland, Spanje, Frankrijk, Duitsland of Italië. Chelsea kan dan ook een hogere transfersom krijgen dan wanneer ze hem nu verkopen.

dat is zeker paniek, stond gisteren ook als een dweil te ballen. zit je met schaamte naar te kijken. al 2 jaar geen goede wedstrijd gespeeld, als ajax zijnde weet je niet wat je binnenhaalt. de rvc zal hier ook een stokje voor steken verwacht ik. het moet wel verantwoord blijven

Mooi hoe de media zulk nieuws enorm weet op te blazen. ‘Ajax bekijkt opnieuw de mogelijkheden met Hakim Ziyech’, klinkt natuurlijk niet sappig. Hoe dan ook: overdrijven is een belangrijke factor bij de media.

Door goed beleid hebben ze belachelijk veel geld gepakt. Waarom zou je dan nu ineens oude spelers zonder restwaarde gaan halen met het risico dat je over een paar jaar weer amper geld te besteden hebt? Haal gewoon een talent die over een paar jaar weer winst oplevert.

31 augustus 2022 om 16:56

Dit! Helemaal eens! Ziyech, Ocampos en Grilitsch. Allemaal geen restwaarde, niet volgens de Ajax filosofie, we hebben al teveel ervaren spelers zonder restwaarde met Pasveer, Blind, Tadic, Klaassen, Berghuis (in mindere mate maar als die op de bank blijft zitten gaat die niet voor veel verkocht worden). Daar zouden dan dus nog drie spelers bijkomen! Wat is dit voor een beleid? Ik wil jeugd zien doorbreken van de Toekomst, aangevuld met gescoute talenten (antony, Martinez) en ervaring waar nodig. Verkoop of loos dan eerst de overbodige spelers (klaassen op zijn minst als je deze spelers haalt).

Wat ik echt niet begrijp is dat Ziyech mikt op een definitieve terugkeer naar Ajax. Met zijn kwaliteiten en wat hij tot nu toe heeft laten zien bij Chelsea kan hij echt hoger spelen hoor. Bij Chelsea krijgt hij niet genoeg vertrouwen van de trainer, maar de keren dat ik hem heb zien spelen deed hij het echt naar behoren hoor. Ik zie hem makkelijk bij Bayern spelen hoor. Kunnen we lekker rouleren want we zitten dun in de spoeling. Zodra Musiala (speelt eigenlijk als 10)uitvalt hebben we nog maar 3 buitenspelers. Dus met Ziyech erbij hebben we nog een aanvallende optie bij. Of anders zou hij ook gewoon bij Real Madrid kunnen spelen, daar kunnen ze nog wel een rechtsbuiten gebruiken.

Als de technische directie steeds sneller Verweij gaat bellen, waar dat eerder in de transferperiode nog niet zo was, lijkt het me waarschijnlijker dat dit een bericht voor de bühne is dan dat ze echt de intentie hebben om Ziyech aan te trekken. Wellicht kijken ze of er wanhoop is in Londen en akkoord gaan met de eerdere voorwaarden.

Ik reken nergens op.

Er zit dus flink wat ruis op de lijn tussen de RVC en de Td's. Doe het dan lekker zelf, RVC, of stel een jouw ogen volwaardige TD aan. Maar die zagen de kans schoon na het vertrek van Overmars zelf de touwtjes in handen te nemen. Met de marionetten Hamstra en Huntelaar als administrateurs. Maar deze manier van handelen is Ajax onwaardig. Je weet toch hoe te anticiperen op een vertrek van Antony? Dat scenario moet toch intern zijn besproken? En bij vertrek hoe dan verder. Wat voor wie te besteden. Dit lijkt echt amateurisme ten top en meer een dorpsklucht.

31 augustus 2022 om 14:25

Echt gewoon weer terug naar de Frank de boer tijd. Continu dwars liggen. Tis niet dat we nu geen geld hebben. Wil je mee in de CL dan moet er meer bij komen.

31 augustus 2022 om 16:58

@pinko, het is dus duidelijk dat er GEEN plan was. Zowel niet bij de RvC als bij H2. In ieder geval niet een gezamenlijk plan. Maar ook H2 had geen plan hoor: Ziyech, Bailey en Ocampos... Dat is toch geen plan? Dat zijn totaal andere spelers (en ook nog eens allemaal te duur en/of te oud). Ondertussen gaat Kudus exit, wat iedereen kon zien aankomen. Amateurisme is het juiste woord.

Geef gewoon Tadic, Bergwijn, Berghuis, Kudus en Conceiqao de kans joh. Nergens voor nodig die extra speler.

Er is geen paniek, er moet gewoon geschakeld worden en dat is wat ze doen. Dit is gewoon bedrijfsvoering. Er is alleen wat haast bij gezien de boel op slot gaat straks. Hard werken heet dat, geen paniek

Meest normale en proffesionele kop zou zijn... Ajax schakelt weer verder naar Hakim Ziyech. Maar hier wordt er zelf een spannende draai aangegeven door zelf te verzinnen dat Ajax in de paniekstand schiet. Ik vind dat zelf niet kunnen maar goed.

Ik snap het ook niet zo goed, waarom wordt Berghuis helemaal vergeten? Alsof die niet goed genoeg is of zo


Misschien een backup zoeken voor berghuis en niet een vervanger?

Graag en gauw doorpakken deze keer.
Las ook dat kudus vervelend doet en niet traint.
Begrijp dat wel, hoe kun je nu steeds Klaassen erin gooien en kudus niet, kudus is toch veel beter

31 augustus 2022 om 17:21

Dat is ook onbegrijpelijk Mitch. Volgens mij is heel VZ het met elkaar eens dat Kudus meer hoort te spelen. Nou als wij het hier eens zijn, dan is iets echt wel heel erg duidelijk. Maar zowel Ten Hag als Schreuder blijven die jongen maar negeren (oké bij Ten Hag was hij deels geblesseerd). Ook nog over die Ocampos, stel dat hij echt niet komt, hoe sneu is dat dan voor Sevilla en die jongen zelf?

Chelsea wil geen verhuur, Ajax wil geen transfer. Lijkt me een gedane zaak dan toch?

Gewoon Ziyech voor 30 miljoen halen. Kudus behouden. Vlachodimos halen. Grillitsch halen. DAn heb je een top transferseizoen gehad.

Heb je met Grillitsch een goede back-up voor Alvarez

Dan met deze opstelling. Mits nodig kan Taylor ipv Kudus. Tadic eventueel ipv Berghuis op 10. Kan je ook lekker veel positiewisselingen verwachten.

Ziyech komt dan wel eens op 10, Berghuis op buitenkant, Kudus eventueel op 10 en Berghuis een keer op de 8....

Vlachodimos
Sanchez
Timber
Bassey
Wijndal
Alvarez
Kudus
Ziyech
Berghuis
Bergwijn
Tadic/Brobbe
31 augustus 2022 om 14:29

Mooie opstelling @glennn ben het helemaal met je eens. Als kies ik wel voor Brobbey ipv Tadic.

31 augustus 2022 om 15:06

Ik zou dat ook graag willen hoor. Echter zie ik Tadic niet snel naar de bank verhuizen, gezien zijn status, contract, aanvoerder etc.

Berghuis als 10/8 is beter dan rechtsbuiten.
Ziyech op rechtsbuiten en af en toe op 10. wisselend, is ideaal. Die gaat een Bergwijn ook nog beter bedienen dan hij al bij een Promes deed zeg...

De laatste keer dat ze Ziyech als paniek aankoop kochten, was een succes. Dus dit zie ik als iets positiefs 😁.

History repeats… . Maar als t net zo uitpakt als vorige keer ben ik heel tevreden iig

Heerlijk dit! Paniek in kabouterland! Maar ff, heeft ajax zelfs als kudus gaat serieus versterkingen nodig? Alleen een keeper lijkt nodig te zijn, blijf het zeggen Pasveer en Stekelenburg komen die hoeken niet meer in, vangballen, uitkomen, mee voetballen kan nog maar die explosieve duiken lukt niet meer.

Je hebt serieus een goudmijn binnengehaald en dan na een akkoord pas moeilijk doen. Deze RVC begint weer te lijken op de RVC uit de tijd van Frank de boer. Alles tegen houden overal tussen zitten. We hebben een vervanger nodig voor Antony, berghuis heeft totaal geen diepgang of snelheid. Kudus is geen rechtsbuiten en conceicao is er nog niet klaar voor. En als je ocampos niet wilt vanwege de restwaarde dan moet je al helemaal niet aan Ziyech beginnen. Dat kost je nog meer geld waar je niets van terug ziet. Beetje lullig voor Sevilla dit.

31 augustus 2022 om 14:45

Er worden door de RVC terecht vraagtekens gezet bij een transfer en jij vergelijkt de RVC direct met die onder Frank? Beetje voorbarig niet? Jezus.

31 augustus 2022 om 16:45

Vraagtekens bij een transfer. En waarom bij anderen niet? Er moet iemand komen met diepgang. Wel Ziyech en niet deze goedkopere optie? En dan straks wel net een Kluivert aan komen zetten zeker. Je weet als RVC waar ze mee bezig zijn. Elke transfer die gedaan wordt daar moeten meerdere leden mee instemmen. Niet alleen H2...dan ga je niet als die jongen hier al naartoe is gevlogen nog eens dwars liggen. Dan moet je meteen nee zeggen.

Ben blij als het morgen is.

RvC van Ajax maakt er een potje van.. Laten de selectie kwalitatief uithollen (mazraoui, Martinez, Schuurs?, Tagliafico, Gravenbergh, Haller, Anthony, Onana) en vervolgens moeilijk gaan doen als er kwaliteitsimpulsen (ziyech of Ocampos .. al ben ik van de laatste nog niet overtuigd) gehaald moeten worden. Daar staat dan verder alleen Bassey, Wijndal, Bergwijn en Brobbey tegenover, waarvan ik eigenlijk alleen Bergwijn een vooruitgang vind t.o.v. degene die vertrokken is.

En vervolgens zal diezelfde RvC zichzelf aan het eind van het jaar weer belonen met een vette bonus omdat ze Ajax financieel gezonder hebben gemaakt...

Nou ja, de vorige keer dat ze hem haalden was hij ook een paniek-aankoop, dat pakte niet heel slecht uit, zullen we maar zeggen .

Wedden dat ze straks weer met Kluivert aan komen kakken? Dan ben ik echt woest he. Als ze die middelmaat gaan halen dan mag die hele RVC van mij oppakken.

Zou wel fitting zijn, Zyech weer last minute als paniek aankoop binnen halen. Ik zeg doen.

Chelsea wil voor 50 miljoen Alvares, ik zeg ruilen voor ziyech +30 mil

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren