Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Man United komt met bod op Martínez heel dicht in buurt van vraagprijs

Laatste update:

De transfer van Lisandro Martínez naar Manchester United komt dichtbij. De Telegraaf maakt melding van een bod vanuit Engeland ter waarde van 41 miljoen euro plus 4 miljoen euro aan bonussen op de 24-jarige verdediger. Daarmee is United nog slechts 5 miljoen euro verwijderd van de vraagprijs van Ajax, die in totaal 50 miljoen euro bedraagt. Martínez staat na drie jaar in Amsterdam open voor een stap hogerop.

De kans dat de Argentijnse mandekker volgend jaar nog in de Johan Cruijff ArenA te bewonderen is, lijkt klein. Van een bod van Manchester United werd in Engeland vrijdagavond al melding gemaakt door The Ahtletic, dat de hoogte daarvan nog niet wist. Ook Arsenal zit nadrukkelijk achter Martínez aan en legde volgens De Telegraaf een aanbieding neer van in totaal 40 miljoen euro. Die bestond voor 35 miljoen euro uit een vaste som en een variabel deel van 5 miljoen euro.

Martínez kwam in de zomer van 2019 naar Ajax en werd toen voor zeven miljoen euro overgenomen van het Argentijnse Defensa y Justicia. De Amsterdammers zouden dus een veelvoud van dat bedrag terug kunnen verdienen op de verdediger die in de afgelopen drie seizoenen tot 74 competitiewedstrijden en 6 doelpunten voor Ajax kwam. Ook verdiende hij tijdens zijn dienstverband in de Johan Cruijff Arena zijn debuut in de nationale ploeg van Argentinië.

De eventuele hereniging met Erik ten Hag bij Manchester United zou voor de voormalig trainer van Ajax een nieuw transfersucces zijn. Met Tyrell Malacia van Feyenoord heeft hij zijn eerste aanwinst al zo goed als binnen en ook de komst van Frenkie de Jong vanuit Barcelona lijkt ophanden. Die spelers moeten Ten Hag en United terug naar de Engelse top leiden: een doelstelling die de oefenmeester bij zijn aanstelling meegekregen heeft.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop echt dat hij gaat blijven.. Ben bang boor een zeer teleurstellende transferperiode

2 juli 2022 om 11:12

Lijkt erop dat hij richting United gaat, hier gaan ze wel uitkomen.

2 juli 2022 om 11:19

Voor Ajax kan het alleen maar teleurstellend zijn. Je haalt nooit terug wat je hebt, want dat kost te veel. De kans op miskopen neemt toe omdat je teveel moet vervangen. Ik ben bang dat PSV kampioen wordt en Ajax heel veel geld op de bank heeft maar niet veel op het veld.

2 juli 2022 om 11:23

Beter veel geld op de bank en dat je 7 van de 10 jaar kampioen wordt, dan geen geld op de bank en 4 van de 10 keer kampioen. Spelers zijn vervangbaar, geld niet. Continuïteit is het belangrijkst. Altijd kampioen worden lukt niet

2 juli 2022 om 11:25

Ja, de titel is voor Ajax gewoon een must. Geen CL en al dat geld op de bank is in eens een stuk minder waard.
Maar voor dit bedrag moet je hem wel laten gaan. Hoop op een sterke vervanger die tevens goed kan koppen. Dus niet weer een kleintje

2 juli 2022 om 11:35

"je haalt nooit terug wat je hebt, want dat kost te veel"

Ajax bewijst toch al jaren dat ze dat wel doen?
Deze jongen is daar een voorbeeld van, één van de vele.

2 juli 2022 om 11:52

Sanchez van the spurs? Zou nog niet eens zn slechte vervanger zijn denk ik...

2 juli 2022 om 11:57

Sanchez is een optie ja, maar wat zal die daar verdienen? En zal Ajax dat willen matchen?

2 juli 2022 om 12:07

Hij schijnt een kleine 4 miljoen per jaar te verdienen, dat kan Ajax ook nog wel ophoesten.

Ik maak me eerder zorgen op de vraagprijs. Levy doet nu al moeilijk over de 5 miljoen die ze op Bergwijn verliezen. Dan wordt van 42 naar 25 voor Sanchez bijna onmogelijk.

2 juli 2022 om 12:08

Ben ik niet met je eens, we hadden eerst ook de Ligt en Sanchez, daarvoor nog Vertonghen, komt goed.

2 juli 2022 om 12:09

Volgend seizoen is de nummer 2 hoogstwaarschijnlijk ook direct geplaatst, dus kampioen worden moet dan niet om toch weer minimaal 40 miljoen bij te mogen schrijven

2 juli 2022 om 12:13

@njfromvol,

Precies, mensen raken snel in paniek bij de verkoop van spelers maar zien niet het lange termijn en het grote plaatje.

Met de verkoop van
Gravenberch (20 mil),
Martinez (50 mil),
Haller (35 mil),
Tagliafico (4 mil)
Kotarski (1 mil)
Onana (transfervrij)
Mazraoui (transfervrij)
Danilo (transfervrij)
Labyad (transfervrij)
Van Gelderen (500k)
Bande (transfervrij)
Word er 110 miljoen euro aan transfer opbrengsten opgehaald en een groot gat in het salarishuis vrij gespeeld. Logischerwijs zullen spelers als Pierie, Magallan, Klaiber ook nog vertrekken.

In ruil daarvoor komen aangesloten
- Ihattaren (1.9 miljoen)
- Unuvar (jong)
- Taylor (jong)
- Regeer (jong)
- Rensch (jong)
- Salah Edinne (jong)
- Rasmussen (jong)
- Hansen (jong)
- Bergwijn (25 mil?)
- Brobbey (15 mil?)
- Wijndal (10 mil)
In totaal 51,9 miljoen naar voorlopige schattingen van transfersommen en veel spelers zitten al in het salaris huis.

Er blijft dus grofweg 58 miljoen euro over om een CV aan te schaffen en de rest als positieve transferbalans over te houden.

2 juli 2022 om 12:16

Als Ajax 7 van de 10 keer kampioen wordt, kan PSV hoogstens 3 van de 10 keer kampioen worden . Maar ik begrijp je punt. Hoewel ik die 3 jaren wel heel lastig vind maar dat hoort er ook bij.

2 juli 2022 om 12:17

Dit jaar lijkt het also er echt teveel weg gaan. Onana, Haller, Martinez, Tagliafico, Mazraoui Gravenberch. Allemaal bewezen champions league spelers. Antony wellicht, Tadic en Blind die duidelijk ouder worden. Daar kun je niet tegenop kopen.

2 juli 2022 om 12:19

Hansje mee eens, al ligt Nederland wel op koers voor twee directe CL plaatsen dit jaar meen ik. Ajax doet doorgaans altijd mee om de titel en dat mag ook gezien het budget. En als het nu eens niet mocht lukken kampioen te worden is de kans nog reeel dat ze de CL ingaan. Aan die positie heeft Ajax zelf de grootste bijdrage geleverd de afgelopen vijf jaar, dus mogen ze daar ook best eens van profiteren. Het kan natuurlijk een keer voorkomen dat je een belangrijke TD, trainer en halve basis elftal kwijtraakt. Je blijft te maken hebben met de beperkingen van de eredivisie en toppers willen altijd hogerop, behalve Tadic dan. Hoop dat ze gewoon het goede beleid voortzetten, daarbij hoort af en toe een basiskracht laten gaan bij een goed bod. Dat is minder zuur dan de trend van die jongens van de club die niet meer willen verlengen om nog wat op te leveren. Martinez is moeilijk wel te vervangen, maar je loopt al lang genoeg mee als Ajacied om te weten dat niemand onvervangbaar is en er altijd anderen onverwacht opstaan. Timber is wellicht het mooiste voorbeeld. Denk al met al dat het wel lekker is voor Ajax dat velen de titel alvast naar Eindhoven schrijven.

2 juli 2022 om 12:29

Ach, dat horen we elke zomer dit. Ook over Haller toen. Laten we lekker afwachten tot Augustus.

2 juli 2022 om 12:55

En met resultaat een enorme uitholling van kwaliteit. Als supporter is het leuk dat er geld op de ban k bij Ajax staat, maar ik kijk toch liever naar een uitstekend (voetballend) elftal dan naar een stapel groeiende bankbiljetten/-munten....

2 juli 2022 om 12:58

@ D-Bergkamp

Mooi betoog. En ik ben het volledig met je eens! Dit is altijd zo geweest bij Ajax. Het is onderdeel van het beleid. Van het team van 2019 zijn volgens mij ook alleen Tadic en Blind nog over. Maw, Ajax zal weer een goed team samen smeden.

Enige kanttekening is dat Ajax sinds vorig met 160 miljoen budget werkt. Dus een kampioenschap / CL spelen is een must om niet in de problemen te geraken mbt begroting.

Vanaf het moment dat wij als land definitief 6de of 5de staan, is het een stuk makkelijker omdat wij dan 2 clubs rechtsreeks de CL insturen. En de 3de speelt voorronden CL. En van 2025 is het helemaal kassa met minimaal 70 miljoen wedstrijdpremies.

2 juli 2022 om 12:58

"ik ben bang dat PSV kampioen wordt en Ajax heel veel geld op de bank heeft maar niet veel op het veld. "- Dit hoor ik echt ieder jaar en ieder jaar vangt Ajax het toch weer op met verrassende aankopen en toptalenten. Zelfs als een Gotze komt. Want wat heeft PSV nu beter voor elkaar dan? Die beginnen net zo goed met een nieuwe trainer en aankopen die zich nog niet hebben bewezen toch?

2 juli 2022 om 12:59

Maar met al die uitgaande transfers gaat ajax er met de huidige selecte gewoon dik op achteruit , want Bergwijn is volgens mij een gesloten boek en ook Brobby is een utopie want Ajax gaat daar echt geen 18 miljoen voor betalen Haller weg , en alleen Wijndal is binnengehaald en die had voor mij niet gehoeven , plus dat ze weer niet een behoorlijke keeper hebben en als je zie wat de concurrentie al binnen heeft gaat we een moeilijk seizoen tegemoet , er zijn tot nu toe alleen maar sterkhouders weg en als nu ook nog Martinez weggaat hou je toch bar weinig over .

2 juli 2022 om 13:57

Volgend jaar zijn #1&2 in CL groepsfase -> dus het risico is kleiner als je Martinez verkoopt
Ik denk dat het duo Timber-Martinez cruciaal is voor CL succes (overwinteren)… EUR45mn is wel erg veel geld en Ajax zal net als velen nog steeds in recovery-mode zijn na de pandemie..

2 juli 2022 om 14:20




@ Njfromvol

Dat was onder Overmars, en hoe goed hij ook was; het lukte hem ook genoeg keer niet. Hamstra moet zich nog bewijzen bij Ajax, Huntelaar kan ik nog niet verantwoordelijk houden omdat hij in "opleiding" is. En daarnaast zijn we al 4 kwalteit spelers voor de basis kwijt, wat al ontiegelijk moeilijk is om op te vangen; laat staan waneer er nog meer vertrekken. En met de reã£â£ã¢â£ã£â¢ã¢â«le kans dat Tagliafico en Alvarez ook nog vertrekken, kijk ik al met vrees uit naar de Europese wedstrijden met een middenveld en verdediging die voornamelijk of geheel uit Nederlandse koorknapen bestaat.

Nu wisten we natuurlijk wel dat die leegloop eraan zat te komen, en wonderbaarlijk gezien niet vorig seizoen plaats vond. Het is te hopen dat Ajax goed voorbereid is, en ook slagvaardig zal handelen als het gaat om versterkingen. Er dreigt gewoon teveel te vetrekken, en ik hoop daarom dat de eerdere berichtgeving omtrent een "gentleman agreement" dat Ten Hag Ajax niet mag leeg roven ook echt bestaat. Die afspraak zou zijn gemaakt toen Ajax met Man U onderhandelde om Ten Hag over te nemen.





2 juli 2022 om 14:24

@D-Bergkamp ga er maar vanuit dat een gedeelte van jouw 110 miljoen nog afvloeit naar zaakwaarnemers of doorverkooppercentages. Dan houd je 80 miljoen over. Hiervan zal een gedeelte gebruikt om de Corona verliezen te dichten. Dan heb je 50 miljoen om te investeren.

Ik verwacht dat Bergwijn niet komt voor €25,- miljoen en Brobbey komt zeker niet voor €15,- miljoen.

2 juli 2022 om 21:49

Ik denk dat de vervanger ook al in huis is in de vorm van Blind. Rensch wilt ook het liefst centraal en is 2-benig dus de back up voor beide posities! Ik zou proberen d.m.v. Goede scouting ergens in zuid Amerika een talent op te pikken.
Nu Magellan, Giovani, Alvarez en Antony er nog zijn kunnen zij het talent begeleiden en ondersteunen.

2 juli 2022 om 12:11

Vergeet het maar. Hij is weg. Als een kopende club er zoveel tijd in stopt en het verschil is zo klein dan gaat hij. Wel heel jammer.
Ik snap niet waarom Tagliafico er nog is. Nu hoop ik dat hij blijft.
Senesi wordt ook niet aangetrokken. Vreemd

2 juli 2022 om 17:07

Bedoel je nou dat Ajax Senesi moet halen?

2 juli 2022 om 18:27

nee, zeker niet. Hij is een soort Blind. Ajax moet hier geen twee van hebben.

2 juli 2022 om 12:15

Zat geld binnen, maar Europees de komende jaren niet meer meedoen. Het is een keuze. PSV is inmiddels minimaal gelijkwaardig.

2 juli 2022 om 12:20

Dat is geen keuze, dat is het lot van de nederlandse competitie.ajax moet alles op alles zetten om Eriksen terug te halen en hopen op wat voltreffers qua scouting. Anders wordt het een heel moeilijk jaar met veel geld op de bank.

2 juli 2022 om 12:24

PSV is momenteel voorlopig beter. Vorig jaar was kantje boord en dit jaar hebben ze een betere keeper en een betere spits. Verder is er niemand noemenswaardig vertrokken.
Bij Ajax zijn Mazroui en Gravenberg vervangen door twee jochies, En zijn Drie!!! spitsen weg. Over eentje wordt nog gesteggeld, maar die kan met zijn blessures en onmogelijkheid om 2x per week 90 minuten te spelen nooit eerste spits zijn (en voor die prijs moet je naar alernatieven gaan kijken). Linksback is mwah, maar laten we zeggen opgelost. Nu weer een gat met Martinez die haast al weg is en waarschijnlijk ook Antony. Verder denk ik dat Bergwijn gaat afketsen. On top of all is Schreuder nu al weer net zo eigenwijs als Erik en wilt hij Alvares op de bank zetten. PSV is momenteel op kampioenskoers. Hopelijk gaat het tij nog keren.
En Fey blijft een dark horse. Die hebben de beste trainer.
Geduld natuurlijk, maar voorlopig ben ik niet onder de indruk van Henh.

2 juli 2022 om 12:31

Man man, wat een discussie’s hier altijd. Laten we lekker afwachten totdat we gaan spelen.

2 juli 2022 om 12:32

‘PSV is momenteel op kampioenskoers’. Kerel er is nog geen minuut gespeeld. PSV, die een nieuwe onervaren trainer hebben en waar geen pijl op te trekken valt voorlopig? Van Bommel begon fantastisch, kijk hoe dat eindigt. Wat een enorm overdreven optimisme hangt er rond PSV ineens. Doet me denken aan vorig jaar, die 1e 5 wedstrijden was het ook hosanna en liep Ajax achter de feiten aan. De rest is geschiedenis..

2 juli 2022 om 13:08

Qua overall zijn Timber en Martinez 1 van de beste verdedigers die ik ooit heb gezien bij Ajax. Natuurlijk was De Ligt ook top, maar deze jongens waren ook nog snel, wendbaar en kunnen een mannetje voorbij dribbelen. Ik zou dit heel erg jammer vinden.

2 juli 2022 om 13:16

Wij hebben al een teleurstellende transferperiode: eerst Malacia, nu Martinez…

Shit, hoop echt dat ons centrale duo nog een jaartje in tact blijft. Toch ook wel jammer dat TH perse in Amsterdam gaat shoppen, had toch gehoopt op een soort van gentleman agreement tussen TH en Ajax.

2 juli 2022 om 11:15

We kunnen zowat PSV feliciteren met het kampioenschap..

Wij verliezen alle karakter voetballers (op Tadic na) zoals Taglifico, Martinez en las dat Alvarez ook weg mag. Slagers die over randje konden spelen.

PSV heeft al 2 karakter voetballers binnen .et de keeper en spits.


Leuk 3 NL mogelijke internationals, maar we moeten weer Latijnse slagers binnenhalen. Anders weer softe team wat goed speelt, maar bij tegenslag kaartenhuis instort

2 juli 2022 om 11:20

Ajax komt heus nog wel met een paar goede aankopen.
Ze blijven sowieso titel kandidaat nummer één.
Ook is er nog lang niet duidelijk wie er gaan bij psv (gakpo/sangare)

2 juli 2022 om 11:20

Jij gaat er vanuit dat Ajax niks terug koopt? Transfermarkt is nog een kleine 2 maanden open. Als Haller en Martinez dus weg gaan ben je dik 80 miljoen rijker waarvan het gewoon mogelijk is dat Ajax 60 miljoen herinvesteert. Er moet zeker nog wat gebeuren maar zoals Schreuder al zei, Ajax is geduldig. Liever een goeie aankoop begin Augustus dan nu een mindere. Beetje vertrouwen houden kerel. We zitten ook niet met de druk dat we een ingespeeld team moeten hebben door VCL.

2 juli 2022 om 11:23

MrKrillin; hele basis valt weg. En wat je zegt klopt, je verkoopt mentaliteit voor hopelijk mooi voetbal misschien. We gaan zo weer back to the old days.

2 juli 2022 om 11:26

@messibazoer; ja maar je gaat toch niet direct je hele basis verkopen? Daar neigt het nu wel naar. Haller weg, Mazraoui weg, Onana weg, Nico zie ik weg gaan, Martinez wellicht weg, Alvarez en Antony zijn grote vraagtekens, Gravenberch weg….

Dat zijn gigantisch veel A-spelers.

2 juli 2022 om 11:27

Grwoon wegdoen en Zagadou van Dortmund halen

2 juli 2022 om 11:27

MessiBazoer

We gaan al een hoop geld uitgeven aan de 3 NL internationals (mogelijke).

Bergwijn 25 mil
Brobbey 15 mil
Wijndal 10 mil

ben je al 50 miljoen kwijt. Hoeveel meer denk je dat Ajax gaat uitgeven. Gaat echt niet gebeuren, dat wij nog eens 60 mil gaan spenden.

2 juli 2022 om 11:39

Pasveer - Rensch - Timber - Blind - Wijndal - Alvarez - Taylor - Berghuis - Antony - Tadic - Bergwijn. Zeg niet dat we zo gaan spelen maar dat is er van uitgaande dat er naast Wijndal en Bergwijn niemand komt. Dat is minder dan dat we nú hebben, eens. Maar alsnog een team wat sterk genoeg is voor de titel. Waarom heb je wel zoveel vertrouwen in PSV? Onervaren trainer, nog steeds een zwakke verdediging en wie zegt dat Gakpo en/of Sangaré blijven? Zowel bij Ajax als PSV gaat nog een hoop gebeuren, laten we over een week of 6/7 deze discussie opnieuw starten. Ajax en PSV zullen hoe dan ook voor de titel strijden, geen van beide krijgt het cadeau dit jaar.

2 juli 2022 om 11:43

@MrKrillin,

Gravenberch 20 mil
Haller 35 mil
Martinez 50? Mil
Tagliafico 4 mil

Dat is 110 miljoen waarvan nog niet eens de helft is terug geïnvesteerd. Jij denkt dat ze niet nog eens 10-20 miljoen aan ene nieuwe verdediger uit gaan/kunnen geven?

Dan sluiten ze met een positief saldo van + 40-50 miljoen af en hebben ze vier nieuwe spelers…

2 juli 2022 om 11:47

MessiBazoer

Pff omdat je komende wedstrijden weer ziet, 92e minuut 0-0.. Lange bal, kopbal Luuk > goal.

Maar ze hebben een goede keeper. Drommel was twijfelaar.

Eens qua namen natuurlijk top. Wat ik eerder aangaf, je kan vast heerlijk voetballen. Alleen wanneer een keer tegenzit, ga je spelers als Martinez, Taglifico en Alvarez missen. Die brengen extra gif, waardoor je wedstrijd toch over streep kan trekken.

Hopelijk vissen wij ook nog 1 of 2 spelers uit Argentinië. Een nieuwe Taglifico, Martinez of zelfs Senesi.
Waren allemaal qua prijs vs kwaliteit top (op Magallan na).

Dus hoop op een Argentijnse verrassing.

2 juli 2022 om 11:53

D Bergkamp

Im reageerde op Messi die aangaf, dat Ajax 60 mil gaat herinvesteren van verkopen. Dit gaat dus echt niet gebeurrn, aangezien we al 3 grote aankopen doen.

10-20 miljoen is zeker haalbaar. Je hoeft niet perse veel uit te geven. Psv haalt voor 3 mil 2 goede aankopen met spelers met karakter (keeper 0 + luuk 3).

Ik hoop gewoon dat wij ook 1 of 2 spelers met gif halen.

2 juli 2022 om 11:55

@MrKrillin, Je hoeft ook niet perse veel geld uit te geven natuurlijk. Martinez, Sanchez en Tagliafico kosten samen nog geen 20 miljoen. Misschien pikken we daar wel weer een topper op. We gaan zien wat er gaat gebeuren. Ik heb er veel vertrouwen in. Vorig jaar begon PSV ook fantastisch in de VCL en JCS, maar uiteindelijk is Ajax kampioen. We zullen altijd onze beste spelers verliezen, maar er komen ook altijd nieuwe weer terug hè.

2 juli 2022 om 11:56

Hou toch op man. Jezelf nu ineens al gaan indekken terwijl er nog van alles kan gebeuren. Triest

2 juli 2022 om 12:08

Helemaal mee eens. De competitie is nog niet eens begonnen en zie al felicitaties voorbij komen. Gevalletje een halfvol glas

2 juli 2022 om 12:13

En zo is het maar net.
Mocht het onverhoopt toch weer mis gaan in Eijndhoven dan zullen we wel lezen dat ze geen geld hebben en Ajax wel.
Blind als vaste laatste man zie ik niet zitten. Wel als back up

2 juli 2022 om 12:16

@mrkrillin,

De transferperiode is pas sinds gisteren eigenlijk echt officieel geopend, als Ajax in de eerste week van die periode in totaal 110 miljoen heeft verdiend en voor 50 miljoen Brobbey, Bergwijn, Wijndal, Ihatarren heeft terug gehaald dan is het een geslaagde eerste week. Dan is er nog 50 miljoen en 7 weken de tijd om een nieuwe CV aan te trekken als vervanger voor Martinez.

Laten we niet vergeten dat ook Regeer, Rensch, Unuvar, Hansen, Rasmussen, Salah Edinne en Taylor nu ook allemaal structureel bij Ajax 1 komen te horen.

Ik zie dat we 7 spelers van Jong er bij halen, 4 spelers van buiten af, nog een CV erbij. En dan met een transfersaldo van +40 miljoen positief eindigen. Klinkt voorlopig als een top transferperiode.

2 juli 2022 om 12:33

Antony is nog steefs geblesseerd, dit gaat dit seizoen nog niet weg, niet intressant.

2 juli 2022 om 12:34

Hou toch eens op over Brobby. Die jongen is continu geblesseerd en kan geen 2x per week 90 minuten spelen. Daar kun je niet op bouwen, die kun je niet als eerste spits zien en dus moet je daar zeker geen 15 miljoen voor uitgeven. Ik zie nog liever Zierkzee komen die wel gewoon wedstrijden kan blijven spelen. 4x juichen voor Brobbby en dan weer 3 maanden niks gaat hem niet worden.

2 juli 2022 om 12:47

Ik meende dat er ook een gentleman agreement was, maar dat is het nadeel van een gentleman agreement, het staat niet zwart op wit, dus je hoeft je er niet aan te houden. Snap wel dat hij graag in Amsterdam stopt, die spelers kent hij natuurlijk al en hij weet precies wat hij aan ze heeft.

2 juli 2022 om 13:29

Is toch goed voor de club om je spelers met een veelvoud te kunnen doorverkopen? Die jongen is klaar voor een stap hogerop, die hou je niet tegen.

2 juli 2022 om 14:29

@ Mrguide

Volgens de "times" (nederlandse media hebben het overgenomen) is ook een mondelinge afpraak hierover gemaakt tijden de overhandelingen voor zijn overstap. Alleen konden ze niet vertellen hoeveel spelers als "leeg roven" beschouwd kan worden.

2 juli 2022 om 14:44

@ Mrguide

Natuurlijk zie ik het liever niet gebeuren, maar ik snap Ten Hag wel. Het scoutingsapparaat van Manchester United kan hij nog niet vertrouwen, en helemaal omdat de club onlangs het "hoofd scouting" ontslagen heeft. Dus ik snap wel dat Ten Hag gebrand is om jongens te halen die het spel snappen om dit zo snel mogelijk te kunnen over brengen op de spelers die hij goed genoeg achtte om bij Man United te blijven. En dus zodoende uitkomt bij spelers waarmee hij al gewerkt heeft, alleen voor ons is dit alleen maar zwaar klote.

Minimaal 60 miljoen en het liefst natuurlijk houden, martinez is zo ongelooflijk belangrijk voor ajax, naast kudus is hij mijn favoriete ajacied. En tevens beste verdediger van de eredivisie

2 juli 2022 om 11:21

Hoop dat Kudus echt gaat schitteren idd, zit zoveel klasse in

2 juli 2022 om 11:25

Kudus is een miskoop. Gewoon afschrijving accepteren en zoeken naar vervangers. Of de jeugd doorschuiven, daar is ajax altijd lyrisch over.

2 juli 2022 om 11:28

Kudus is verre van een miskoop. Enige wat hij nodig heeft is vertrouwen, speeltijd en geen blessures.

2 juli 2022 om 11:29

Gelukkig, dat jij geen beslissingen maakt, want dan zou het geld op de bank snel op zijn, iets wat je een post eerder nog zo belangrijk vond?!

2 juli 2022 om 11:29

Kudus een miskoop? Jij begrijpt er niet veel van. Handvol wedstrijden de kans gehad en was zeer veelbelovend op die laatste competitiewedstrijd na.

Vind Ten Hag eerlijk gezegd ook een beetje slap hoor. Die biedt gewoon op alles van Ajax wat los en vast zit.

2 juli 2022 om 11:31

Ronaldinges
Ik vind geld heel belangrijk ja. En ik had kudus in 1e instantie nooit gehaald.

2 juli 2022 om 11:33

Hendrik/azul
Laten we realistisch zijn. Kudus heeft in al die jaren niets maar dan ook niets gebracht. Leuk die blessures, gebrek aan speelminuten, maar onderaan de streep is het gewoon een miskoop. Hoop is geen goede raadgever

2 juli 2022 om 11:46

Als je niet door hebt dat Kudus stikt van het talent dan kan je beter basketbal gaan kijken..

Kudus is “pas” 21 en heeft een lange blessure gehad, die komt echt wel terug.

2 juli 2022 om 11:50

Erg leuk burwatti, maar ondertussen baseer jij alles nog steeds op lucht en hoop. Open je ogen, de realiteit laat zien dat er niks gaat komen uit kudus. Moet ajax ook maar andere mogelijk hoopvolle spelers die niks hebben laten zien opstellen?

2 juli 2022 om 11:58

Ja maar bochherief, Kudus heeft dus wel een heleboel laten zien. Jij hebt gewoon moeite met talent herkennen blijkbaar en schrapt voor het gemak even dat die jongen een jaar lang geblesseerd is geweest.

2 juli 2022 om 11:58

@bochherief Als we realistisch zijn barst Kudus van het talent en heeft hij door blessures een gebrek aan speelminuten gehad. Dan hoef je niet direct te spreken van een miskoop, maar meer van pech. Als hij dit jaar gewoon blessurevrij blijft en de kans krijgt van schreuder zul je zien dat het verre van een miskoop is.

2 juli 2022 om 12:04

Bongiorno/Hendrik Ik zie het als trekken aan een dood paard. Jullie mening is gebaseerd op hoop, potentie en dat soort zaken. Mijn mening is gebaseerd op de feiten van de afgelopen jaren. Je kan het altijd blijven proberen met kudus, maar beleidsmatig is afscheid nemen, verkopen, en richten op andere spelers de beste route.

2 juli 2022 om 12:13

De mening is gebaseerd op wat hij heeft laten zien op de momenten dat hij wel fit was en meerdere wedstrijden achter elkaar de kans kreeg. De kwaliteit is overduidelijk. Nu met het vertrek van Gravenberg zal hij tevens meer de kans krijgen. Mensen nooit te vroeg afschrijven.

2 juli 2022 om 12:19

@bochherief,

Wat je zegt klopt in een aantal gevallen wel, Kudus heeft de afgelopen twee jaar weinig laten zien veelal door blessures. Als je die lijn volgt dan is er geen realistische verwachting dat Kudus dit seizoen wel een enorme meer waarde zal worden. Blessures doen altijd wat met spelers en hun ontwikkeling, dus de vraag is inderdaad hoeveel dat met Kudus gedaan heeft.

Aan de andere kant van Kudus, en ook bijvoorbeeld Daramy, beiden hebben laten zien in de spaarzame momenten dat ze een hele goede dribbel hebben, een passeer actie op de vierkante meter, snelheid en een redelijke fysiek.

Alles zal staan (of vallen) met of ze fit zijn en blijven, en of ze vertrouwen krijgen. Dat zal in mijn ogen beslissend zijn of deze beide heren nog gaan slagen ja of nee. Als 1 van de 2 ontbreekt, dan zijn het inderdaad geen succesvolle aankopen.

2 juli 2022 om 12:39

Ik baseer mijn mening op wat ik van die jongen zie..

Kudus speelt heel de KKD kapot in die paar minuten die die daar heeft gespeeld.

In de eerste wedstrijden bij Ajax versnelde hij het spel enorm.

Kudus heeft een enorme versnelling, is beresterk, en heeft een neusje voor de goal.

Kan op elke positie op het middenveld uit de voeten en is zoals ik eerder aangaf “pas” 21 jaar.

2 juli 2022 om 12:42

Als Hazard, Robben of Bale zo lang blessurevrij konden zijn, stonden ze bij de beste spelers aller tijden. Helaas zit het bij sommige spelers gewoon in de genen dat ze snel blessures oplopen, en Kudus lijkt me hier één van. Stikt van het talent, maar als hij alsmaar geblesseerd is kan je beter verder kijken dan je vastklampen aan de hoop dat hij nu wél voor lange tijd blessurevrij gaat zijn.

2 juli 2022 om 13:02

Zo is het. Veel geschreeuw en weinig wol bij Kudus. De Kudus van de beginperiode hebben we nooit meer gezien. Misschien net als bij Sulejmani mentaal niet geschikt voor het grote werk? Lijkt het wel op. Of Schreuder moet hem weer aan de praat krijgen. En ook Taylor wordt schromelijk overschat. Leuke speler, maar niet goed genoeg, gelegd naast de CL meetlat. Middenveld en defensie van Ajax doen een enorme stap achteruit.

2 juli 2022 om 13:32

Iedereen heeft gelijk. Kudus heeft bovengemiddelde klasse, maar zijn lichaam is niet geschikt voor topvoetbal. Is veel te vaak geblesseerd. En dus een miskoop. In ieder geval een koop waar ajax niks aan gehad heeft. Zul je zien dat als hij na veel blessureleed eindelijk fit is, transfervrij de deur uit loopt en elders de pannen van het dak speelt en wel fit blijft. Want bij mij komt het vaak over dat bij Ajax (en recentelijk ook verrassend bij PSV) blessures en vaker voorkomen en langer duren. Laat ik zeggen dat ik geen hoge pet op heb van de medische staf bij Ajax.
Pveigens vind ik Brobby dis een Kudus. Erg goed, maar te vaak geblesseerd en dus heb je er niks aan.

2 juli 2022 om 13:55

Kudus is juist een enorme draaitol die het spel vertraagd. Loopt teveel met de bal. Zo vaak geblesseerd dat hij al van mijn radar af was zelfs. Ik denk dat dit een tussenjaar gaat worden voor Ajax. Ze gaan de jeugd een kans geven en dat zal resulteren in wisselvalligheid en een kampioenschap voor Psv dat wel ervaring inkoopt.

2 juli 2022 om 11:30

Het is ook nooit genoeg he. Die 45 miljoen is gewoon een prachtig bedrag voor een verdediger uit de Eredivisie. Begrijp me niet verkeer, Martinez is ook mijn favoriete voetballer op Nederlandse velden, maar dit bedrag moet Ajax gewoon met beide handen aanpakken. Het is geen aanvallende middenvelder, buitenspeler of spits die over enkele jaren nog meer geld oplevert.

2 juli 2022 om 14:53



@ Nl_modric

Nogal wiedes dat het nooit genoeg is, want hoe groot het bedrag ook is; Ajax kan vrijwel nooit dezelfde kwaliteit die er direct staat er voor terug halen (overigens geldt dit ook voor Feyenoord en Psv). Daanaast is het "middelbare school economie kennis" dat elk bedrijf haar producten tegen een zo hoog mogelijke prijs wilt verkopen, voetbal clubs zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

2 juli 2022 om 11:53

50 miljoen voor de back-up van Tagliafico (want daarvoor is Martinez ooit aangetrokken) is toch wel een fantastische deal. Zelfs Tagliafico zou in zijn topjaar niet zoveel opbrengen.

Ze zullen iig Mees Hilgers aantrekken is mijn verwachting. Niet voor de basis, maar om hem klaar te stomen voor de toekomst. Wordt het niks, dan verkopen ze hem zonder verlies. Maar wie haal je dan voor de basis?

2 juli 2022 om 11:57

Ik lees hier erg vaak dat blind een geweldige speler is. Dan hoef je toch niemand te kopen en is het probleem opgelost?

2 juli 2022 om 12:22

@bochherief,

Blind is een goede speler qua voetballende kwaliteiten, spel inzicht, passing en voor het feit dat onder Ten Hag heilig was: hoge balcirculatie. Zijn nadelen ziet iedereen duidelijk: fysieke snelheid en een bepaalde agressie die hij overduidelijk mist.

Laten we wel wezen, als Daley Blind ook nog snel was geweest, en de agressie had gehad van bijv Martinez. Dan had hij niet bij Ajax maar bij Real Madrid/barcelona gevoetbald als meest perfecte CV ter wereld. Iets wat een mooie droom is om in je selectie te hebben, alleen als Ajax zijnde niet realistisch.

Dus voor Ajax/eredivisie begrippen is Blind een goede speler/voetballer. Desondanks een heel ander type dan Martinez. En het vertrek van Martinez levert wel een gemis aan bepaalde kwaliteiten op. Die kwaliteiten moeten weer vervangen worden. En aangezien er vanuit de jeugd geen vervanger is/komt zal die vanaf buiten af moeten komen.

2 juli 2022 om 12:45

Ben ik de enige ajacied die dolblij is met 50 miljoen voor Martinez? Je hebt Blind al klaar staan als vervanger door de aankoop van Wijndal. Verder geeft het je enorm veel mogelijkheden op de transfermarkt. Verder zie ik daramy zn absolute doorbraak maken dit seizoen die man leek het net zoals bij vinicius junior in het begin alsof hij er niks van kon maar hij kan het zelfde niveau gaan halen. Tadic in de spits en bergwijn als schaduw spits en Ajax gaat de eredivisie makkelijk winnen.

2 juli 2022 om 13:58

Tadic in de spits is wel passe denk ik want die wordt ook trager. Hij kan goed een bal vasthouden maar heeft geen diepte. Alle alle grinta-spelers mogen vertrekken denk ik dat Ajax weer te lief wordt en zich vaak de kaas van het brood gaat laten eten.

5 juli 2022 om 13:15

Een spits hoeft toch ook niet perse diepte te hebben? Zie Haller. Een vleugelspeler heeft pas diepte nodig of wou jij Tadic laten banken?

Dat zou toch wel klote zijn, maar ja, wat een bedragen.

Dit betekent dat waarschijnlijk mijn voorspelling uit gaan komen: Wijndal komt en blind verhuisd naar de plek van Martinez. Ik vind dit een enorme stap achteruit. Martinez is een geweldenaar.

2 juli 2022 om 11:19

Ik lees hier vaak dat blind een geweldige speler is. Dan zou dat toch geen aderlating moeten zijn?

2 juli 2022 om 11:59

En toen was het angstvallig stil vanuit de blind-aanhang. Ik weet voldoende

2 juli 2022 om 11:22

Ik hoop ook dat dit gebeurt. Volgens vele Ajacieden is er altijd een plaatsje voor Blind in oranje, dat hij traag is maakt ze niks uit want hij voetbalt zo geweldig. Dan hoop ik dat we er nog een jaartje van kunnen genieten

2 juli 2022 om 11:55

Hopelijk kopen ze er een CV bij. Een type zo als de Ligt/verthongen zou ideaal zijn naast Timber.

2 juli 2022 om 12:05

Martinez is zeker een geweldenaar, maar spelers zien Ajax als tussenstap en niet al eindstation. Vroeg of laat gaan ze en als Ajax dan de hoofdprijs krijgt, dan zijn ze bij Ajax geslaagd. Gelukkig doen de scouts het meestal gewoon goed dus ik ben niet bang. En al hoewel Blind minder is als Martinez, durf ik met Blind echt wel de Eredivisie is te gaan

2 juli 2022 om 12:42

Kuch, halve finale CL, kuch kuch. Zo slecht is Blind daar niet. Je zou ook nog voor Alvarez centraal achterin kunnen kiezen en dan Blind er vlak voor, een beetje in de Schone rol van toen. Maar Blind samen met Timber achterin vind ik opzich niet heel verkeerd.

Ik ga er vanuit dat ETH weet wat hij doet, maar ik vraag me af of hij met zijn aankopen heel veel dichterbij City en Liverpool gaat komen.

2 juli 2022 om 11:13

Martinez naast Varane lijkt mij een geweldig duo.

2 juli 2022 om 11:14

Je moet ergens beginnen. En als je een team met De Gea, Varane, Frenkie, Fernandes, Sancho en Ronaldo leuk laat voetballen en iets boven zichzelf uit laat stijgen is er veel mogelijk hoor. Met een beetje geluk uiteraard. Seizoen hiervoor nog gewoon 2e geëindigd hè..

2 juli 2022 om 11:18

Dat tweede worden zegt niet zoveel vind ik persoonlijk. Totaal andere situatie dan er nu is.

2 juli 2022 om 11:21

Klopt. Alleen het kan echt wel. Zo slecht is United niet er hangt alleen een geweldige kut sfeer rond die hele club.

2 juli 2022 om 11:23

Ten Hag hoeft het eerste jaar alleen de positiviteit terug te brengen. Beetje zoals Slot. Nieuwe speelstijl, leuke wedstrijden en dan eindigen in de top 5 of 6.

2 juli 2022 om 11:27

Top 5 of top 6 wtf. Dat is echt niet de doelstelling van utd. Zij willen een aanval op de top 3 in het 1e seizoen en de titel in het 2e seizoen. Met dit soort aankopen gaat dat echt niet lukken

2 juli 2022 om 11:29

Dat gaat sowieso niet lukken. De echte goede spelers willen niet meer naar Man Utd.

2 juli 2022 om 11:30

Zo slecht was MU zeker wel afgelopen seizoen. Wonnen nog niet de helft van hun wedstrijden, met hele slechte uitslagen en soms abominabel slecht voetbal.
Ik vraag me gewoon af je met ED helden het tij kan keren.

2 juli 2022 om 11:36

Nee boccherief dat willen ze niet.

2 juli 2022 om 11:41

Lierse dat willen ze wel. Daarvoor moet je de beleidsstukken en jaarverslagen maar eens goed lezen

2 juli 2022 om 11:45

@Lierse De tweede plaats toen was met 74 punten. Dat zou nu gedeeld 3e zijn met Chelsea. Liverpool is beter ja, zeg maar het is op niveau van de rest. Het is gewoon een slecht seizoen geweest met veel blessures van Pogba, Sancho, Cavani en Rashford. Greenwood viel gewoon weg, dat zijn minstens 10 goals weg. Ik verwacht United gewoon in de top 4 en al zeker met de versterkingen.

2 juli 2022 om 11:47

Ach hendrik het ligt eraan wat je goede spelers noemt. Sommige absolute wereldsterren zullen er geen zin in hebben, en zelfs die zijn meestal met extra geld nog wel te porren. Maar een paar wereldsterren moet toch het doel niet zijn. Dat heeft het verleden wel laten zien. Gewoon doelgericht een team op gaan bouwen. Hopelijk kan ten hag dat.

2 juli 2022 om 11:53

Ik wacht met smart op je verwijzing naar een beleidsplan waar die doelstelling in het zwart op wit staat.

En wel een beetje een up to date beleidsplan en geen vijfjarenplan van 5 jaar geleden.

2 juli 2022 om 12:21

Je hebt gewoon gelijk hoor Lierse, ten Hag heeft zelf al aangegeven dat het tijd gaat kosten en het is bekend dat de directie onder de indruk was van zijn plan dus zij weten dat ook. Ook als je de fans hoort hopen ze op top 4/een FA cup oid.

2 juli 2022 om 12:39

Om zijn eigen woorden hierboven te gebruiken: “het blijft angstvallig stil”.

Waarom niet ruilen tegen Maguire? Maguire kan het niveau van Ajax absoluut aan.

:gniffel:

2 juli 2022 om 11:17

FC Utrecht niveau.

2 juli 2022 om 11:28

Snap je reactie. Echter heeft Maguire laten zien bij Leicester dat hij de Premier League aankan. Ook bij het nationale team heeft hij laten zien dat hij een goede verdediger is (kan zijn). Sinds United lijkt het helemaal nergens op.

2 juli 2022 om 12:06

Is gewoon veels de duur verhandeld. Sindsdien staat er zo ontzettend veel druk op, elke beweging wordt bekeken en beoordeeld en elke fout wordt keihard afgestraft door de gehele media en publiek. Blijft zonde want was bij Leicester zeer solide, 50 miljoen had veel beter geweest. Maar ja home grown…

2 juli 2022 om 12:19

Eerste 2 seizoenen was Maguire gewoon goed voor United hoor, toen speelden ze nog op de counter en dat kan hij prima. Denk dat als hij weer hoog moet spelen hij weer verzuipt.

Laat ze eens lekker opbieden ipv meteen maar accepteren. Eerst maar rondkijken of je uberhaupt een vervanger kan vinden!

Wilde eigenlijk vragen of er bekend is wat Martinez eigenlijk wilt, maar er staat dus in de tekst dat hij best weg wilt, laat hem dan maar lekker gaan. 45 mil is veel geld. Maar ik snap dat Ajacieden geen 2 sterkhouders op het middenveld (verdediging weet niet wat nou echt daadwerkelijk zijn positie is)wilt verliezen in een zomer in de naam van een Gravenberch en Martinez

2 juli 2022 om 11:14

Ik geef niet zoveel om geld. Zolang we maar gezond blijven heb ik liever dat hij blijft. Een goed team levert uiteindelijk ook heel veel geld op.

2 juli 2022 om 11:18

Je moet soms het ijzersmeden als het heet is; anders snij je jezelf in de vingers, zeker als je zelf er ook ik hebt geïnvesteerd zie Neres. En ik verwacht dat als je Martinez laat blijven hij niet z’n contract verlengt en loopt hij gratis weg, ben je daarmee geholpen op lange termijn? Ook niet nee

2 juli 2022 om 11:25

Martinez is al een jaren een zekerheidje en 1 van de meest betrouwbare spelers. Daarmee snijd je jezelf echt niet in de vingers als hij blijft. Niet te vergelijken met Neres. Daarnaast heeft Martinez nog een 3 jarig contract, dus gratis weglopen zal ook niet snel gebeuren en als dat wel gebeurd betekent dat dat hij nog 3 jaar bij Ajax blijft. Dat heeft zelfs mijn voorkeur.

2 juli 2022 om 11:47

Lijkt me sterk dat ze hem 3 jaar kunnen binden, en dat moet je ook helemaal niet willen als ajax zijnde. Los van het financiele plaatje - hierboven wordt ook al aangegeven dat 45 mil gewoon richting een bedrag gaat waar je als NL club geen nee tegen kunt zeggen - heb je ook het toekomstperspectief wat je de spelers voorhoudt. Je komt naar ajax, verdient goed geld, blijft hopelijk een seizoen langer dan vroeger het geval zou zijn, maar dan wordt een transfer ook niet in de weg gezeten.

2 juli 2022 om 12:03

Ik denk ook wel dat Ajax het moet doen, maar ik spreek puur als supporter en dan ben ik gewoon nooit blij als onze beste spelers vertrekken. Gravenberg, Haller en Mazraoui waren in mijn ogen nog wel op te vangen, maar met Martinez verlies je in mijn ogen echt een stukje stabiliteit. Die stond er gewoon altijd.

2 juli 2022 om 12:11

Nee helemaal mee eens dat de timing kut is. Het valt allemaal tegelijk op deze manier, ook nog eens met een trainerswissel. Ik mag aannemen dat ze geleerd hebben van Gravenberg, Mazraoui en in zekere zin Brobbey en iets tactischer omgaan met de timing van contractgesprekken.

2 juli 2022 om 13:21

Ik weet dat enorm veel ajax fans er anders over denken, maar als United je wil terwijl je bij Ajax wil, dan will 99,99% van de ajaxspelers naar United.

Zou een leuke transfer zijn voor Man U, toch een speler met duidelijke kwaliteiten en linksvoetig. Ten Hag neemt wel grote risico’s. Dan haal haal je drie spelers en dan zijn dat allemaal oude bekenden of landgenoten.

2 juli 2022 om 11:13

Gaat 2 kanten op inderdaad. Slagen ze dan grijpt Ten Hag meteen de macht en krijgt hij het vertrouwen. Is het niks dan ligt z’n hoofd meteen op het hakblok in Engeland.

2 juli 2022 om 11:16

Dat snap ik ook niet. Heb je een dik budget, koop je het allemaal in Nederland/Nederlanders ipv dat je best een paar gevestigde namen mee kan halen die al in een topcompetitie spelen. Maar goed, het antwoord is denk ik simpel. Ten Hag weet goed wat voor vlees hij in de kuip heeft en neemt dan liever die gok.

2 juli 2022 om 11:25

Tja, hij kan ook een Sancho halen.. Je weet van tevoren toch niet met zekerheid of een speler slaagt. Kan best dat Sancho komend seizoen wel gaat presteren, maar het voorbeeld is duidelijk.

2 juli 2022 om 12:24

Dik budget? Meerdere bronnen geven aan dat hij circa 120 miljoen pond te besteden heeft en dat is in de huidige markt helemaal niet zo veel. Als je dan toppers wil heb je er maximaal 2 echter heeft United een stuk of 6 spelers nodig om vertrekken op te vangen/team te versterken.

2 juli 2022 om 11:23

Wel erg klein. Dat is wel een enorm minpunt voor de Premier League. Als dit soort spelers mislukken graaft 10 Hag echt z'n eigen graf.

2 juli 2022 om 11:24

En dan zoveel twijfels hebben over Malacia. Ook een speler met duidelijke kwaliteiten en linksvoetig

2 juli 2022 om 11:37

Martinez heeft toch wel al meer laten zien en kan op een plek spelen waar er meer nood aan is.

Sws veel meer vragen minimaal 50 milj deze speler is 1 van de belangrijkste verdedigers van ajax zo zonde dat hij misschien weg gaat hij is belangrijker als blind.

Een marktcomfort bedrag voor hem die is ook pleitte nou wie wordt de vervanger

Zonde als dit gigantisch goeie centrum uit elkaar getrokken gaat worden. Als Martinez vertrekt is Antony een no-go wat mij betreft. Benieuwd wie Ajax als vervanger ziet.

2 juli 2022 om 11:15

Ik denk dus Blind als vervanger. In Tagliafico is nagenoeg geen interesse en Wijndal is gehaald. Ik denk echt dat ze Blind daar weer neer willen zetten.

2 juli 2022 om 11:19

Blind moet je niet daar neerzetten maar er moet naar een vervanger gezocht worden.

2 juli 2022 om 11:34

Blind kan dat denk uitstekend invullen. Zeker met de snelheid van Timber en Wijndal naast hem. Ik denk dat hij met zijn positionering en ervaring een uitstekende leider kan zijn voor onze jonge defensie.

2 juli 2022 om 11:38

Dat denk ik dus ook De Toekomst. Pasveer, Regeer, Timber, Blind, Wijndal is goed genoeg voor Eredvisie begrippen. Europees zal wel een tussenjaar worden. Vooral belangrijk dat Regeer, Taylor, Unuvar, Kudus, Ihattaren veel minuten gaan maken zodat we het jaar erop weer kunnen knallen.

Heel jammer. 4 basisspelers inmiddels al vertrokken, maar martinez baal ik nog het meeste van. Vinden we ook zo geen goede vervanger voor. Blind centraal is niet te vergelijken.

2 juli 2022 om 11:14

Hendrik123: blind gaat wel degelijk verhuizen naar het centrum helaas, daarom word Wijndal gehaald. Ik zag dit helaas al aankomen.

2 juli 2022 om 11:16

Ja daar ben ik ook bang voor

2 juli 2022 om 11:18

Nu moet ik wel zeggen dat ik Blind in een centrale positie vele malen beter tot zijn recht vind komen dan als linksback. Het probleem is alleen dat hij verdedigend lang niet zo goed is als Martinez

2 juli 2022 om 12:17

Niet zo goed en lang niet zo vervelend. Als Feyenoorder kan ik uitstekend beoordelen hoe bloed vervelend Martinez is om tegen te spelen hahahaha. Blind is gewoon een klasse minder. Kan prima voetballen en is positioneel sterk. Maar bevat lang niet het gif en de felheid waardoor Martinez zo onwijs sterk was. Zie hem daarom ook absoluut wel slagen bij United in combinatie met zijn ijzersterke verdedigende kwaliteiten.

Zoals ik al zei zie ik de komst van Wijndal samenhangen met het vertrek van Martinez en Blind uiteindelijk weer in het centrum belanden. Voor zulke bedragen moet je helaas ook denken aan verkoop, al had ik hem echt heel graag gehouden.

Een prachtige transfer voor hem en Man United mocht dit doorgaan. Wel een enorme aderlating voor Ajax natuurlijk, was daar dik terecht de speler van het seizoen.

Antony en Martinez weg zou mij als psver een hoop irritatie besparen 😂

2 juli 2022 om 11:18

nu met Luuk erbij, heb ik komende tijd hoop irritatie erbij. Zit je te hopen op puntverlies, dan zie je 94e minuut, kopbal Luuk > goal

2 juli 2022 om 11:27

Haha deze hebben een hoop niet-PSV’ers vaak dit seizoen denk ik. Ik vind het wel mooi voor de competitie dat die terug is

2 juli 2022 om 11:30

Haha was Ajax de 2e seizoenshelft ook best goed in 😉

Voor 50 miljoen zou ik als Arsenal afhaken, veel te veel voor een back-up. Kan Arteta beter op zoek naar een echte linksback, ons centrum zit wel prima in orde met de terugkomst van Saliba.

2 juli 2022 om 11:16

Reports melden dat Arsenal overgeschakeld is op Grimaldo die maar 8/9 miljoen kost. Een echte linksback. Ik denk dat ze Martinez graag wilde omdat hij op 2 posities iets te bieden heeft maar ik vind het gewoon geen linksback. Wanneer heeft hij daar nou (goed) gespeeld? 50m voor een backup slaat nergens op.

2 juli 2022 om 11:20

Grimaldo zou fantastisch zijn, kan lekker concurreren met Tierney die technisch toch wel te kort komt imo, maar zijn drive is fantastisch.

2 juli 2022 om 11:22

Als je Martinez ergens anders als centraal achterin wil gebruiken, dan is het idd niet LB, maar gewoon als CMV.

2 juli 2022 om 13:44

Waarom ben je er zo zeker van dat die een backup zou worden? White en Gabriel zijn geen toppers en hij kan ook nog op zes spelen.

2 juli 2022 om 20:38

Grimaldo zou echt geweldig zijn voor Arsenal. Enorm onderschatte back. Snap niet dat Ten Hag hem niet haalt i.p.v. Malacia. Arsenal mag blij zijn als ze Grimaldo halen i.p.v. Martinez. Fabian Ruiz en Gnabry dan nog, en er staat een top team.

2 juli 2022 om 11:17

Jup, Gabriel gaat die er niet uitspelen maar het is wel een lekkere speler om erbij te hebben als cover voor drie posities. Volgens mij is Gabriel ook de enige linkspoot centraal achterin dus misschien dat Arteta hem daarom graag erbij wilt hebben

2 juli 2022 om 11:18

Ja mee eens, met Gabriel op de lcv zit Arsenal al goed, ik kan hier niet heel teleurgesteld over zijn. Zelfde geldt voor Raphinha, veel te veel geld voor een breedte aankoop. Vieira en Jesus waren veel harder nodig dan de 2 eerder genoemden.

2 juli 2022 om 20:41

Waarom Viera hard nodig..? Jullie hebben als Smith Rowe en Odegaard voor op 10.

2 juli 2022 om 11:41

Eens, blijkbaar is er dus wel veel geld beschikbaar aangezien ze al geboden hadden op beide spelers. Snel doorschakelen naar de alternatieven.

2 juli 2022 om 13:43

Het is een speler die in de as hoort te spelen, niet op linksback.

Ik hoop dat Ajax zn lijstje met vervangers heeft klaarliggen, want zie het niet zo zitten om Blind terug naar CV te schuiven...

Ten Hag gaat een hele Ajax/NL-enclave opbouwen? Natuurlijk kan hij gebruik maken van de spelerskennis die hij al heeft, maar het maakt je positie als manager ook wel heel kwetsbaar.

2 juli 2022 om 11:34

Idd. Ten Hag valt door de mand met zijn kennis van spelers. Hij kent zo te zien alleen maar spelers van Ajax goed beoordelen of spelers die Bij Ajax gespeeld hebben. ( Frenkie de Jong) Ten Hag maakt de club waar hij veel aan te danken heeft nu gewoon kapot.

2 juli 2022 om 13:24

En helemaal als de spelers die je haalt dus niet eens een versterking zijn. Sorry hoor, maar Malacia heeft drie linksbacks voor zich die beter zijn dan hem momenteel. En Martinez is ook niet beter dan een Varane, Lindelof ofJones…

Ik weet niet of dit helemaal klopt want engelse media zeggen juist dat Man United's laatste bod (40+) die van Arsenal evenaart.

Het zijn natuurlijk enorme bedragen voor al die spelers waar nu interesse voor is, maar ga maar eens op zoek naar vervangers van vergelijkbare kwaliteit. Ik ben benieuwd hoe al deze (mogelijke) uitgaande transfers zullen worden opgevangen

Die is binnenkort gewoon speler van United dus. Komt aardig wat geld naar Amsterdam maar ja je verliest wel Haller, Gravenberch, Mazraoui, Onana en nu ook Martinez. Hoop niet dat ze het gaan opvangen met Blind, Schuurs of Magallan. Wordt echt pittig voor Ajax hoe ze al deze uitgaande transfers wil gaan opvangen.

2 juli 2022 om 11:20

@modricmagic; het is erger dan na het successeizoen 18/19. Toen hield je nog een sterke basis over. Nu heb je amper nog een basis tot geen. En vergeet Nico niet, die zal ook weg gaan gok ik. En als het echt goed tegenzit verkassen Antony en Alvarez ook nog, of 1 van die 2. Ben absoluut geen fan van Gravenberch en Haller, maar om je basis te verkopen… nee dat lijkt me helemaal niet slim.

2 juli 2022 om 11:42

Inderdaad. Ja Nico is officieel nog niet weg dus daarom heb ik hem weggelaten. Maar die gaat ook voor 99% zeker. Dan verlies je een half basiselftal gewoon. Dat is echt ontzettend veel. Ben bang dat Ajax nu echt een tussenjaar heeft als je zoveel spelers verliest.

Het is een mooi bod van united maar als ik ajax was,zou ik Martinez niet verkopen en het bod van 50 miljoen handhaven en nog een jaar in Amsterdam laten voetballen.We zijn nu bezig om een nieuw team op te zetten en daar hoort ook Martinez bij.Dus wat mij betreft blijft Lisandro Martinez in Amsterdam.En niemand meer laten gaan.

Timber en Antony spelen iets opvallender maar Martinez is wat mij betreft de beste speler bij Ajax. Het begint nu wel op een leegloop te lijken dus Schreuder gaat het niet makkelijk krijgen om de prestaties van EtH te evenaren. Europees al helemaal niet.

Waardeloos nieuws, een grote zak geld op de bank en sportief gezien weer 5 stappen terug omdat Schreuder zo graag Blind in de as wilt. De zin in het nieuwe seizoen neemt al langzaam af wetende dat dit niet de laatste uitgaande transfer zal zijn.

Wat ik al eerder aangaf, dit kan wel eens een heel ander seizoen worden dan de jaren hiervoor. Als dus Haller, Martinez, Gravenberch, Mazraoui en eventueel ook nog Antony weg gaan… wat hou je dan over? En vergeet Onana niet, al was die dit seizoen niet best. We moeten het nu doen met twee keepers waar ik gewoon geen hoge pet van heb. Oh en vergeet onze Nico niet…

Kortom, je hele basis valt weg. Je kunt echt helemaal opnieuw beginnen. Vind dit toch echt heel anders klinken dan toen De Ligt en Frenkie weg gingen na het successeizoen.

2 juli 2022 om 11:33

Verwacht niet dat Antony weg gaat hoor, als Martinez gaat. Alleen bij een echt buitensporig bedrag. Dan echt die 80 mil die ze verwachten. Dat gaat niemand betalen voor Antony, dus die blijft.
Het is Martinez of Antony en niet beide. Zoals je zegt dat wordt teveel die weg gaan van de basis.

Nog even doorsparen United, Arsenal zit in de wachtkamer

Is in principe wel gewoon een goed bod, afhankelijk van de manier waarop de bonussen tot stand komen (artikel is nog niet volledig geplaatst door Vz).

Ik zie Martinez (en Antony) deze transferperiode (helaas) wel vertrekken. Misschien dat als Arsenal met een bod komt dat hoger is als die van United, denk ik wel dat United met een hoger bod zal terugkeren. Maar Martinez zie ik sowieso vertrekken deze transferperiode, alleen is het dan wel lastig om een goede vervanger te halen want er moet dan sowieso een centrale verdediger erbij.

Je kan het tijdelijk oplossen met Timber en Blind centraal, maar er moet sowieso een centrale verdediger erbij want Timber, Schuurs en Blind is te krap. Of je moet nu al kansen gaan geven Olivier Aertssen bijvoorbeeld en dan vast voor een centrum Timber en Blind gaan, met daarachter als stand-ins Schuurs en Aertssen waardoor Aertssen zich dan in de luwte kan gaan ontwikkelen maar dat vind ik toch een te groot risico.

Het is helaas ook niet zo dat de centrale verdedigers die haalbaar zijn, voor het oprapen liggen voor Ajax. Kan alleen Davinson Sánchez bedenken en vanuit Zuid-Amerika Valentin Gómez, een Argentijnse centrale verdediger van 19 die bij Velez Sarsfield speelt en zich de afgelopen maanden in de basis heeft gespeeld en ook als iemand met potentie wordt gezien.

Een beetje een vergelijkbare type als Martinez, alleen is Martinez denk ik voetballend net een tandje beter. Maar Gómez is bijna hetzelfde en hij heeft in ieder geval een prima leermeester bij, want hij heeft de afgelopen maanden weleens centraal in de verdediging gestaan met Diego Godin. Al is die helaas geblesseerd geraakt een paar weken geleden, maar vormden samen wel een goed duo.

Ajax voor EL plaatsen volgend jaar

Iedereen gaat weg maar nieuwe aankopen...straks ben je overal te laat en blijft het B garnituur over.Hak een wat knopen door, de competitie start is sneller dan je denkt.En waar denken ze nog goede verdedigers te halen voor een nette prijs?

Gewoon lekker blijven.

Was te verwachten. Shit voor Ajax, maar 45/50 mln is natuurlijk een flink bedrag. Had hem ook wel graag bij Arsenal gezien omdat hij zo veelzijdig is. Maar goed, nu hopen dat ze voor een echte linksback gaan

Gewoon niet verkopen Ajax!! Die Ten Hag begin ik steeds minder te mogen. Als Martinez toch weg zou willen dan moet er minimaal 80 mlj voor hem gevangen worden. Ajax wil immers aansluiting bij de echte Europese top. En bij Ajax speelt Martinez in ieder geval Champions League. Dat moet Manchester nog maar zien te bereiken volgend seizoen. Dus Ajax hou je poot stijf en vraag echt de hoofdprijs voor Martinez want die kunnen we zelf eigenlijk nog niet missen komend seizoen. En Ten Hag moet kappen met het kapot maken van de Ajax selectie. Dus het liefst Martinez binnen boord houden bij Ajax.

Gaat niet goed komen dit seizoen ben ik bang. Martinez weg, Anthony zal ook nog wel gaan. Haller al weg, Blind en Tadic nog een jaartje ouder, keeper van 40 in de goal. En dan willen ze Alvarez ook nog eens verkopen. Overmars laat een groot, groot gat achter.................

Dit zou echt een aderlating zijn mocht het rondkomen. Maar met een bedrag dat steeds dichterbij 50 mil komt, verwacht ik ook niet anders dat Ajax hem laat gaan. Dan moet er echt een goede vervanger komen. Ik ga het niet trekken met Blind als vaste man in de verdediging. Afgelopen seizoen debet aan aardig wat tegendoelpunten toen het wat minder ging. Hij was het die meestal te ver van zijn man stond of deze liet gaan. Blind als 12e/13e man komende seizoen is prima. Voor in de basis is hij gewoon niet goed genoeg meer.

Arsenal wil hem ook heel graag, ik zou zeggen 60 miljoen.

Dit kan wel eens een spannend seizoen worden voor Ajax. Met Mazraoui, Martinez, Gravenberch en Haller weg loopt er een hoop kwaliteit de deur uit. Daar staat natuurlijk wel 80 miljoen tegenover die kan worden geïnvesteerd, maar hoe goed je scouting ook is, als je 4 basisspelers moet halen is de kans op 4 voltreffers niet heel groot.
Daarnaast ben ik benieuwd naar Tadic en Blind, of de jaren gaan tellen bij die 2. Bij Tadic lijkt z’n fitheid zeker nog goed te zitten, maar als Blind centraal gaat spelen kan dat toch nog wel lastig worden. Natuurlijk kan je heel slim zijn, maar als je 1 tegen 1 komt met een wat snellere spits en hij rent gewoon langs je omdat die veel sneller is, tja wat doe je dan…
Tel daarbij op dat er een nieuwe trainer is, de concurrentie (PSV) nu al een flink versterkte selectie heeft en Feyenoord als outsider misschien een gooi kan doen, zou het nog wel eens een hele spannende titelrace kunnen worden.

Ik denk (hoop) dat we weer eens tot de laatste speelronde in volle spanning zitten, dàt zou mooi zijn voor deze competitie!

Sanchez speelt niet veel bij tottenham. Met timber, sanchez, blind en wijndal heb je een prima achterhoede. Rensch en sallah eddine als back up.

Niet doen als je Martinez verkoopt dan wordt Ajax een hele matige ploeg. Dat zag je toen hij de laatste wedstrijden niet mee deed. Maar het is wel veel centjes moeilijk om te beslissen.

Ik snap echt niet waarom mensen zo panisch doen over de transfer periode. Het is toch wel 2 hele dagen officieel open. Ajax heeft nog 2 maanden om spelers te kopen. Geen voorrondes Europees voetbal waar aan gedacht moet worden.

2 juli 2022 om 11:52

Een halve basiselftal opvangen gaat echt niet makkelijk worden ook al heb je nog 2 maanden de tijd. Het seizoen begint trouwens al over een maand dus dat is wat sneller dan je denkt. Daarnaast moet je niet teveel punten gaan verspillen in het begin. Want dat kan wel is funest zijn. Wordt gewoon een enorm moeilijke taak.

Heel jammer maar voor 50 miljoen moet je hem als Ajax zijnde laten gaan.

Pasveer

Rensch Timber Blind Wijndal

Alvarez
Klaassen Berghuis

Antony Tadic/Brobbey Bergwijn

Prima eredivisie elftal met een aardige bank.

2 juli 2022 om 12:51

Klinkt goed, alleen spelen Brobbey en Bergwijn niet bij Ajax. Maar mocht dat het elftal worden dan moet er echt nog een sterke CV bijkomen als stand-in voor Blind, want die kun je niet elke wedstrijd meer laten spelen.

Ja hallo journalisten??? Wie gaat m vervangen? Of blijven we achter de feiten aanlopen?
0 geruchten hè…. Is dat goed of juist niet goed?

2 juli 2022 om 12:47

Geruchten moet je niet op af gaan. Achter de schermen zijn ze met zoveel bezig wat de media niet eens weet

Prima deal, succes Martinez. Ik denk dat hij te kort gaat komen in de PL. Hij mis fysiek en snelheid, iets wat je makkelijk kan opvangen in de Mickey mouse Leugue maar niet in de PL. Ben niet zo blij met Huntelaar tot op heden. Paar goede aankopen zou ik wel op prijs stellen even los van de blik met talenten die ze ieder jaar open trekken.

40 miljoen+, dat is dus zo goed als rond.

Ben vooral benieuwd wie ze als vervanger xien. Volgens mij wordt Ajax met geen enkele centrale verdediger gelinkt. Hoop weer op een Zuid-/midden- Amerikaanse verrassing.

Helaas het lot van goede prestaties is dat de kans op leeggekocht worden erg groot is. Je vangt wel een mooie buffer aan transfers natuurlijk maar je grootste waarde staat natuurlijk wel op het veld (de spelers hebben waarde en hun prestaties ook). Maar om direct in paniek te raken gaat ook nog te ver. Tuurlijk moet er wat gebeuren, maar er staat nog steeds een sterke basis. Hopelijk gaan jongens a Taylor, Kudus, Rensch en Ihattaren nu echt opstaan. De transferperiodenduurt nog lang en er zal vast nog wel het een en ander gebeuren. Of dit genoeg gaat zijn om kampioen te worden geen idee, aangezien PSV ook sterk inkoopt en natuurlijk alles erop wil zetten om weer eens kampioen te worden. Dit is voor Ajax niet slecht, want ze moeten scherp blijven en de dingen doen waar ze al langer mee bezig zijn. Het is natuurlijk niet de eerste keer dat de smaakmakers weg gaan. Tuurlijk heb je tijd nodig om te bouwen, maar zo zal het altijd gaan als je als grotere club in een kleine competitie speelt. Op den duur gaan de beste spelers weg en je moet dat toch weer op gaan vangen!

Bizar veel geld voor een verdediger. Met de bedragen die Ajax vangt lijkt het wel een Premier League club. Echt niet normaal meer. Als je bij Feyenoord of AZ aankomt met 45 miljoen voor de 2 beste spelers dan staan ze op de banken. Als je bij PSV aankomt met 45 miljoen voor hun beste speler, dan staan ze op de banken. Bij Ajax zijn ze aan het twijfelen of ze dat wel moeten accepteren voor een verdediger. Wat een verschil. Een te groot verschil om eerlijk te zijn. Ik maak mij dan ook zorgen om de amusementswaarde van de Eredivisie. Vorig jaar was Ajax gewoon ronduit zwak. En zelfs een ronduit zwak Ajax is 1 of 2 maten te groot voor alles en iedereen in Nederland.

2 juli 2022 om 12:49

Daarom denk ik ook dat PSV of Feyenoord komend seizoen de titel gaat pakken. Het liep afgelopen seizoen al maar net goed af in de titelstrijd en dat was niet de eerste keer.

2 juli 2022 om 13:06

Ik moet zeggen als ik naar psv, Feyenoord en anderen kijken vind ik ze slagvaardig op de markt. Ziet er goed uit voor ze. Ajax moet lekker verkopen. Blind martinez schuurs klaiber tagliafico gewoon Anthony lekker van de hand doen. Pak je toch meer als 120 miljoen en je bespaart bij blind martinez en tagliafico flink op de salarissen. En dan de markt op voor versterking. In braga David Carmo ophalen is net Ruben Dias. Bergwijn, wijndal, brobbey erbij halen. En jonge gasten door laten stromen.

2 juli 2022 om 21:10

Wat zijn eigenlijk de specifieke kwaliteiten van Carmo?

Beursgang of sportiviteit, altijd moeilijk...

Een ideale (schoon)zoon zijn werkt blijkbaar beter.
Daley Blind de Wout Brama van Amsterdam en oranje.
Die gast kan het toch niet (meer voor 90 min)!

Gewoon vasthouden aan 50 miljoen. Betalen of wegwezen

Dat is tenminste een serieus bod, maar nog steeds minstens 9 miljoen euro te laag. Vraagprijs in minimaal 50 miljoen euro.

Het vertrek van Overmars laat zich meteen voelen. Transfers binnen 1 week rond zou hij nooit laten gebeuren. Als Huntelaar ballen heeft wordt het gewoon 50 miljoen zonder bonussen. Utd MOET

2 juli 2022 om 13:01

Dit heeft niks met Overmars of wie dan ook te maken. De United is één van de rijkste clubs. Ze hebben een trainer die vorig jaar bij ons zat...1+1=2 . Ook de technische man in Antwerpen had nu Martinez laten gaan. Wanneer een club bereid is om het gewenste geld op tafel te leggen is de done deal. Heel irritant voor de fans, maar dat is nou eenmaal onze realiteit.

Mooie transfer. Zou mooi zijn als Blind kans op CV krijgt. Krijgen PSV en Feyenoord kans om dichter bij Ajax te komen.

2 juli 2022 om 12:58

Ajax zal heus de transfermarkt op gaan om een nieuwe verdediger te kopen...

2 juli 2022 om 21:02

Wie dan?

Die is dus vertrokken. Op een gegeven moment moet je ook loslaten. Als de United (bijna) bij de vraagprijs komt dan gun ik het Lisandro ook. Ja, het is een aderlating, maar we krijgen genoeg geld om een goede nieuwe speler aan te trekken.

Prima bedrag voor martinez. Anthony is de volgende gaan ze ook 55 miljoen voor op tafel leggen.

2 juli 2022 om 13:04

Voor Antony willen ze volgens mij meer. Weet niet of die deal er gaat komen. Volgens mij kon Ten Hag honderd veertig miljoen euro besteden niet? Als ook Frenkie de Jong nog komt dan heeft de United het bedrag niet meer om Antony te kopen.

2 juli 2022 om 13:07

Ze verkopen ook nog we een aantal gasten bij utd

Als je martinez of timber verkoopt, verkoop je de titel

Geschikte vervangers n mijnnoten: Arthur Theate (22, Belg, LCV, Bologna, 15mln) of Gaston Avila (19, Argentijn, LCV, Boca Juniors, 4,5 mln), beiden voetballende verdedigers..

Goed plan. Als ie daar heen gaat, gaat ie in ieder geval niet naar United. Is gewoon niet goed genoeg en voor de breedte zoeken we nu niemand.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren