Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koopmeiners wordt met sublieme hakbal matchwinner tegen PSV

Laatste update:

AZ heeft woensdagavond drie punten behaald in het Philips Stadion tegen PSV. De ploeg van trainer Pascal Jansen nam in een sterke eerste helft dankzij twee goals van Teun Koopmeiners afstand en behield de voorsprong ondanks een rake vrije trap van Philipp Max in de tweede helft. In de negentigste minuut besliste Calvin Stengs de wedstrijd uit een counter: 1-3. PSV blijft derde en kan woensdagavond nog ingehaald worden door achtervolger Feyenoord; AZ blijft vijfde, maar vindt wel aansluiting met de top van de ranglijst.

Bij PSV begon Ryan Thomas op de plek van de geblesseerd afgehaakte Cody Gakpo, terwijl bij AZ voormalig PSV'er Albert Gudmundsson enigszins verrassend terugkeerde in de basiself in plaats van Tijjani Reijnders. In de openingsfase ontstond een tactisch schouwspel, waarin geen van beide ploegen echt gevaarlijk wist te worden. PSV-spits Eran Zahavi had door kunnen breken, maar nam de bal slecht aan en zag die door de uitgekomen doelman Marco Bizot opgeraapt worden.

Na een half uur spelen kreeg AZ vrijwel uit het niets een penalty. Calvin Stengs stuurde Myron Boadu de diepte in, waarna de spits aan de rechterzijde van het strafschopgebied onderuit werd gehaald door de handen van doelman Yvon Mvogo. Koopmeiners schoot de strafschop binnen: 0-1. AZ voerde in de fase die volgde de druk verder op en zag dat zes minuten voor rust beloond worden. Koopmeiners verlengde een hoekschop van Jesper Karlsson subliem met zijn hak en zag de bal schitterend over Mvogo binnen vliegen: 0-2.

Trainer Roger Schmidt besloot in de rust in te grijpen door Thomas eruit te halen voor Mauro Júnior. PSV nam het initiatief in handen en drukte AZ achteruit. Dat leidde niet direct tot grote kansen, maar het leverde een klein kwartier na rust wél een vrije trap op de rand van de zestien op. Die werd door Philipp Max subtiel over de muur heen in de korte hoek binnen geschoten: 1-2.

Ook in de fase daarna behield PSV het betere van het spel, zonder echt tot mogelijkheden te komen. Aan de overzijde probeerde Koopmeiners het met een vrije trap vanaf de rechterrand van de zestien, die in de korte hoek knap werd gepareerd door Mvogo. Marco van Ginkel maakte in de slotfase na 983 dagen (!) zijn rentree op het voetbalveld met een invalbeurt voor Mohamed Ihattaren. PSV probeerde de druk op te voeren, maar werd in de counter geslacht. Stengs dribbelde vanaf de rechterflank de zestien binnen en schoot via het been van verdediger Jordan Teze raak: 1-3.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Az zijn toppers ook goed gaat spelen kan het een zeer interessante maand worden hoor. Dan denk ik dat de traditionele top 3 hier niet van gaat winnen. Niet dat ze vandaag zo goed speelden, maar wel efficient, en ze hebben er voor gezorgd dat PSV amper gevaarlijk kon worden. Hopen dat Ajax weet te profiteren morgen, maar daar heb ik een hard hoofd in. Denk dat het over 2 dagen allemaal heel dicht op elkaar staat. Ajax heeft het altijd lastig in Enschede

13 januari 2021 om 20:40

Az deed het tactisch goed, maar PSV was gewoon heel matig. Daar had het meer mee te maken denk ik persoonlijk. 0 100% kansen, zelfs de goal niet. Dat zegt genoeg.

13 januari 2021 om 20:43

Dat is wel echt de harde werkelijkheid. Ajax kan zich wat mij betreft kampioen rekenen, het klasseverschil is veel te groot.

13 januari 2021 om 20:46

Psv heeft een hele domme keeper. Wat bezielt zo'n gast om daar naar die bal te duiken. Als je blijft staan loopt ie zo de achterlijn over.

En laten we het over de 0-2 maar niet hebben. Die bal komt recht op hem af en hij springt pas als ie erin ligt.

13 januari 2021 om 20:41

Psv heeft helemaal niets gecreëerd, dus zeker wel de verdienste van AZ. Met het huidige programma zie ik echter meer kansen voor vitesse dan voor az. Az vind ik toch niet constant genoeg.

13 januari 2021 om 22:39

Als Ajax morgen weet te winnen dan denk ik dat ze de rest van de maand ook goed blijven presteren. Feyenoord is wederom drama tegen pec (maar winnen ws wel weer). Vitesse staat na deze maand nog wel in de top 3 denk ik, maar verwacht dat ze uiteindelijk wel onder ajax en psv gaan eindigen

13 januari 2021 om 20:42

AZ en toppers is al tijden een gouden combinatie. Dit is de 6de keer achter elkaar dat ze tegen PSV, Ajax of Feyenoord winnen. Die doen gewoon mee om de titel.

13 januari 2021 om 20:45

Nou, dat is dan wel van de laatste tijd. Tot voor kort wist AZ al voor lange tijd niet te winnen van de 'traditionele top 3'.

13 januari 2021 om 20:54

Maar dit elftal lukt het dus blijkbaar wel

13 januari 2021 om 20:55

Dat was ook wat ik dus dacht, Maja als je terug gaat rekenen dan is het ook pas van vorig seizoen. Wonnen daar 2x van Ajax, dit seizoen dus van PSV en dat zijn al 3 wedstrijden. Dan hebben ze vorig seizoen dus nog 3 gewonnen (anders is het niet achter elkaar) en dan hebben we het nu dus over ongeveer anderhalf á twee seizoenen (19/20-18/19)

13 januari 2021 om 20:57

Wat ajacied_09 zit gewoon een kern van waarheid in. Die 6 wedstrijden zij allemaal te verhalen op seizoen 19/20 en deze overwinning op PSV. Is dus wel iets van de laatste tijd.

13 januari 2021 om 20:58

@Andres, maar tegen de kleinere clubs hebben ze het moeilijk. En die wedstrijden moet je ook winnen.

13 januari 2021 om 20:42

Nou nou, je geeft het zelf al een beetje aan, maar dit was echt een armoedige wedstrijd. AZ heeft behoorlijk verdedigd en had mazzel dat de keeper van PSV weer de clown uithing. Om nou te zeggen dat de top 3 niet van AZ gaat winnen is opportunisme ten top en totaal niet gebaseerd op het spel wat AZ laat zien.

13 januari 2021 om 20:43

Nu geef je AZ echt te veel krediet hoor. Zo goed zijn ze echt niet. Zie het Ajax morgen wel lastig krijgen idd..

13 januari 2021 om 20:45

AZ was eigenlijk gewoon bar slecht ook, stonden verdedigend uitstekend maar aan de bal met twee gelukstreffers gescoord, voor de rest konden die de bal nog geen 3/4 passes in de ploeg houden. Het zou me verbazen als Ajax niet van deze ploeg zou winnen om eerlijk te zijn.

13 januari 2021 om 21:14

AZ gun ik veel want ze hebben een geweldig beleid en spelen vaak mooi voetbal zoals vandaag maar ik kan me dit seizoen bijna geen enkele wedstrijd van PSV herinneren waarin ze een hele wedstrijd wisten te overtuigen

13 januari 2021 om 22:45

Ik heb PSV genoeg zien overtuigen, helaas wel met vlagen. Als ze dat wat structureler vol kunnen houden spelen ze iedereen helemaal zoek. Hoe speelt AZ trouwens mooi voetbal vandaag? Ze grieven zichzelf volledig in en op de counter lukte er ook niet veel. Ze maken 2 lucky goals en spelen zichzelf zo in de kaart ja.

14 januari 2021 om 12:11

Ik vind het niet overtuigend. Af en toe spelen ze een helft goed maar dat is te weinig. Met dit materiaal moet je 90 procent van je tegenstanders in de Eredivisie kunnen oprollen

Sangaré, wat een beest en topper in wording. Soms doen mensen net alsof hij alleen een eenmanssloopbedrijf is maar daarvoor geeft hij toch echt te vaak die heerlijke strakke ballen naar voren. Van Ginkel heeft weer minuten gemaakt! Geweldig nieuws. Boscagli vond ik ook naar behoren spelen. Voor de rest heb ik letterlijk alleen maar ultiem gezeik te bieden op alles en iedereen, dus laat ik het hier maar bij.

13 januari 2021 om 20:42

Sangare is geweldig en kan in zijn eentje het verdedigende blok vormen. Zijn partner moet Van Ginkel of Fein zijn.

13 januari 2021 om 20:42

Ik vond je verhaal al zo positief, toen las ik je laatste zin...knap dat je het zo positief houdt.

13 januari 2021 om 20:56

Hahah, ja, ik wil hier op VZ nog wel eens leeglopen, maar dat wilde ik jullie deze keer besparen. Wat een lap tekst zou dat geworden zijn zeg :'

13 januari 2021 om 20:42

Wow, dat je dit bericht nog zo positief kon maken verbaasde me echt enorm, zeker na deze pot en het live-meepraten van je te hebben gezien. En dan zie ik je laatste zin 😂😂. Wat was het enorm slecht zeg. Man man, echt 2 schoten op goal in 90 minuten. Echt niet normaal.

13 januari 2021 om 20:42

Helemaal mee eens. In Frankrijk was dat ook een van zijn beste kwaliteiten.

13 januari 2021 om 20:43

Begint steeds beter te spelen. Tijd voor PSV om iemand naast hem neer te zetten die gewoon goed kan voetballen. Rosario heb je als extra controleur echt niet meer nodig.

13 januari 2021 om 20:44

Teze ook een prima wedstrijd

13 januari 2021 om 20:48

Laat ik dan maar de advocaat van de duivel zijn, maar ik vond Sangare (net als iedereen overigens) zeer matig in de passing. Dat zijn passes strak zijn is ook alles mee gezegd. Er moeten echt twee creatievelingen omheen staan om tot voetballen te komen. Maar met alleen Rosario in de buurt kan je daar wel naar fluiten.

13 januari 2021 om 20:56

Sangare heeft zowat elke bal ingeleverd en kon niemand bijhouden als ze kort weg draaiden met zijn draaicirkel, ik vind hem echt heel weinig extra's brengen ten opzichte van Hendriks.

13 januari 2021 om 21:11

Mooi om je reactie alleen even de positieve dingen te noemen. Misschien moeten meer mensen dat maar gaan doen in 2021, te beginnen bij mezelf. Ik kan me de frustratie voorstellen als je zo'n pot verliest, maar deze invalshoek zorgt er wel voor dat je perspectief gaat zien.

Er is er maar een die heeft gestreden vandaag en dat is Sangarè. 90 minuten lang strijd en passie. De andere 10 ga ik geen woorden aan vuil maken. Wat een povere afgang met als dieptepunt Rosario.

13 januari 2021 om 20:40

Rosario was zo slecht nog niet. Psv miste gewoon creativiteit voorin. Malen oogde vermoeid en ook Zahavi heeft moeite in de passing. Alleen Mo kon voorin nog iets forceren.

13 januari 2021 om 20:43

Rosario was verdedigend voldoende, voetballen liet hij eens te meer ziet bij _lange_ na niet het niveau aan te kunnen.

13 januari 2021 om 20:47

@prosoccr47 Wat!??!! Zo slecht nog niet??! Wat verwacht jij van een speler die daar staat bij Psv. Ik verwacht een type guardado, een speler die constant in beweging is een de bal snel laat gaan. Meneer Rosario speelt constant verstoppertje in de opbouw waardoor Sangare dat moet gaan doen die dat niet kan. En als Rosario een keer de bal krijgt dan duurt het 1 minuut voor hij hem onder controle krijgt. Man Man Man wat een slechte speler is dat zeg. Hopelijk kan Marco die plek over nemen.

13 januari 2021 om 20:52

Ik hoop het ook, vrees alleen dat Schmidt dat niet gaat doen m

13 januari 2021 om 20:42

Sangare is sowieso echt een hele goede speler. Zonder hem hadden we heel wat meer punten verspeeld. Wat eeb speler joh, zelfs in zo'n pot.

13 januari 2021 om 20:57

Ik weet niet wat je in sangare ziet, fysiek sterk en prima balafpakker, maar een nog betere balinleveraar.

13 januari 2021 om 21:42

Dan zie ik er inderdaad meer in dan jij.

13 januari 2021 om 20:43

Rosario was echt niet slecht vandaag, ik heb wel slechtere gezien vandaag (dumfries, Malen, Zahavi, Thomas). Eens met Sangaré, erg goede pot gespeeld wederom. Zou graag zien dat andere zijn mentaliteit overnemen

13 januari 2021 om 20:46

Teze heeft ook gestreden vandaag

13 januari 2021 om 20:59

Sangare zijn we volgends seizoen kwijt, wat een fantastische sloper is dat toch.

AZ moest en deed. Toch knap gezien hun vorm. Inspiratieloos PSV, bijna schrikbarend de 1e helft. Na afgelopen zondag werd ook deze topper goed gefloten, mag ook wel eens een keer gezegd worden.

13 januari 2021 om 20:40

@MessiBazoer toch blijkbaar leeg gestreden. Conditioneel lijkt het niet goed bij PSV. Mensen klaagden over de.opmerking van Eth maar hij lijkt gelijk te hebben

13 januari 2021 om 20:42

@mkrkillin

Kijk anders ook even welke spelers je mist?

13 januari 2021 om 20:45

Inderdaad, we miste Svensson, De Wit Clasie en Vlaar.

13 januari 2021 om 20:46

@tinus

En wij Gotze, Madueke, Gakpo..

13 januari 2021 om 20:50

Dus is dat geen argument.

13 januari 2021 om 20:52

Het was vooral na die clown van ons. Daarvoor was er weinig aan de hand. Beetje zoals tweede helft. Constant de bal maar AZ zakt lekker ver in en als je dan allemaal stil staat wordt het breien dat je een ons weegt.

Maar ja als je zo aan het keepen ben kan je zo goed spelen als maar kan maar dan moet je er nog steeds minstens 3 maken.

Eerste helft goed, tweede niet. Maar prima puntjes gepakt. PSV is wel belachelijk slecht

13 januari 2021 om 20:41

Wel 2 gelukgoals van Az. Verder vond ik ze ook niet veel voorstellen. Psv was gewoon matig aan de bal.

13 januari 2021 om 20:44

Jij legt ze er niet in hoor maat

13 januari 2021 om 20:51

Domme aktie van de keeper. Dat is geen geluk maar gewoon dom. Penalty zat er lekker in.

Wat weer een enorm triest en onkundig PSV gezien. Je zou zeggen dat ze met een punt verschil tov Ajax met wat meer vuur en passie zouden spelen, maar mijn club is niet bij machten dit te doen. Dit team kan nooit aanspraak maken op ene kampioenschap en is Ajax al lang uit het zicht... Dit team mag voor een tweede plek gaan spelen en dat zal nog zwaar genoeg worden.
Hoe kan een elftal elke wedstrijd moe zijn? Dan gaat er gewoon iets niet goed in de manier van trainen... Jammer, maar ik geloof er niet in.dat je met zulke aanvallers niks weet te presteren is al tekenend....

13 januari 2021 om 20:58

PsvChamps ik zei het net al, als ik jou was zou ik me geen zorgen maken! Wij hebben twee ballerina's als centrale duo, het gaat tussen onze clubs, Az en Feyenoord.

13 januari 2021 om 22:02

@Sulejmanii hou toch eens op. Verdedigen begint voorin. Als we lang zonder balvaste spits spelen en tegelijk met Labyad die niet helpt, dan is het gewoon zeer moeilijk. Ook al staat Virgil achter. Nu met Haller zal beter gaan. Anthony weer in vorm. Neres op weg terug. Mazzroui in vorm. Kudus terug. Zal totaal anders gaan. Deze maand moet Ajax afscheid nemen van de rest. Zo niet, dan falen we. Bak geld tegen gegooid.

13 januari 2021 om 22:00

@psvchamps zou brief schrijven naar JdJ en vragen om spelers als Viergever, Rosario, Thomas, Romero en Piero en zak geld richting Alkmaar te sturen en daar Bizot, Svenson (is transfervrij), Koopmeiners en Boadu aan te trekken.

Wat een slechte pot zeg, AZ wat met alle geluk van de wereld op voorsprong komt en daarna gewoon stop met voetballen. Gewoon niet meer gevoetbald.

Maar wat heb ik me lopen ergeren aan Rosario en Ihattaren die gewoon alles hebben ingeleverd, zo belachelijk slecht.. Aanvallend is het zonder Madueke, Gotze en Gakpo erg matig.., al denk ik dat het de wedstrijd van afgelopen zondag ook nog wel in de benen zit..

Verder weer genoten van Sangare en Boscagli, denk dat we Sangare niet lang kunnen behouden..

Verder snap ik de hype omtrent Koopmeiners niet, soort van Guus Til 2.0.

13 januari 2021 om 20:42

Frustratie kan je bijna aanraken bij jou. Sowieso de eerste wedstrijd die je van Koopmeiners ziet als je hem een Til 2.0 noemt. Til is aanvallend middenvelder en Koopmeiners verdediger of verdedigend middenvelder. Vergelijking slaat he-le-maal nergens op.

13 januari 2021 om 20:43

@nimbus

Het zijn beide huis tuin en keukenvoetballers.

13 januari 2021 om 21:21

Een huis-tuin-en-keuken voetballer heeft geen geweldige trap in huis, veel overzicht, leiderschap en daarbij ook nog rust. Hij zal niet zo goed worden als Frenkie of Witsel, maar hij kan goed voetballen en zeker beter dan Guus Til die inderdaad niet bijzonder was. Schrijnend dat je zo moet reageren als je cluppie verliest. Ga huilen in een hoekje.

13 januari 2021 om 22:21

Ik zie even niet in wat er niet positief is aan de loopbaan van Guus Til. De kans dat hij bij Barcelona of Bayern Munchen zal belanden is niet bijzonder groot maar over een paar jaar heeft hij zijn schaapjes op het droge als hij normaal met zijn geld om kan gaan. Noem dat maar niet positief.

13 januari 2021 om 20:42

Frustratie kan je bijna aanraken bij jou. Sowieso de eerste wedstrijd die je van Koopmeiners ziet als je hem een Til 2.0 noemt. Til is aanvallend middenvelder en Koopmeiners verdediger of verdedigend middenvelder. Vergelijking slaat he-le-maal nergens op.

13 januari 2021 om 20:44

Vind Koopmeiners echt wel aardig voetballen hoor. Neemt de ploeg op sleeptouw en is beslissend.

13 januari 2021 om 20:54

Ik vind Koopmeiners ook een prima speler, maar vandaag was ie ook niet best. Eigenlijk heel AZ heeft op 10 minuten na elke bal zo ingeleverd. Maar ja met zo'n keeper heb je geen tegenstanders nodig.

13 januari 2021 om 21:04

Wel knap als dat zo is wat jij zegt en dat AZ met 1-3 wint.

13 januari 2021 om 20:44

Psv heeft toch ook niet echt gevoetbald? Veel balbezit, maar helemaal niks gecreëerd. Uiteindelijk geprobeerd met duikelen voor dode spelmomenten. Al met al moest psv en kwam az er niet onderuit. Maar psv deed er helemaal niks mee.

13 januari 2021 om 20:44

PSV voetbalt al jaren niet, wat is het probleem?

13 januari 2021 om 20:46

Zuur he verliezen...Koopmeiners heeft meer talent dan elke andere speler bij PSV. AZ heeft PSV een lesje geleerd. En geluk? Domme actie van de keeper, Koopmeiners met een werelddoelpunt staat helemaal vrij. AZ met deze vorm, Boadu nog steeds matig. Zonder De Wit en Svensson. Is gewoon een hele goede prestatie van AZ.

13 januari 2021 om 20:49

@fantje

'zuur he verliezen...koopmeiners heeft meer talent dan elke andere speler bij Psv.'

Hahahaha, dit moet een grap of sarcasme zijn?

13 januari 2021 om 20:51

Ja en ik lees ook van AZ supporters dat die Midstjo zo goed is, die creëerde ongeveer 5 kansen. Voor PSV.

13 januari 2021 om 20:56

Nou ja goed die wereldgoal is natuurlijk ook gewoon een blunder van Mvogo. Bal komt recht op hem af en reageert pas als ie al in de goal ligt

13 januari 2021 om 21:02

@bootsjungen je bent niet serieus te nemen. Gelukkig zijn er realistische PSV supporters. Jij bent in iedergeval de weg kwijt. Lopen zeiken op een team dat duidelijk niet in vorm is dit seizoen en dan een heel knap resultaat neerzet tegen PSV.

13 januari 2021 om 21:11

@fantje

Iemand die roept dat Koopmeiners meer talent heeft dan welke speler van PSV dan ook? En die zegt dat IK de weg kwijt ben?

13 januari 2021 om 21:18

Los van het feit van wat hij zegt is je opmerking over Koopmeiners compleet ungefundeerd. Je vergelijkt hem met Til... Lol kom op man. Alsof ik zeg dat Sterling een soort Joel Veltman is.

13 januari 2021 om 21:23

Je hebt gelijk ik had niet aan je moeten twijfelen. Jij hebt meer voetbalzone-punten dan ik, sorry!

13 januari 2021 om 21:59

Ik ben wel bijzonder benieuwd hoe hij daar in godsnaam aan is gekomen.

13 januari 2021 om 20:56

Zeer he verliezen? Als AZ slecht is hoe slecht is psv dan? PSV heeft nauwelijks iets gecreerd en dat heeft AZ toch voorgezorgd. AZ is nog niet in vorm, mist vertrouwen, maar presteerd toch knap vandaag. En Koopmeiners was vandaag beter dan welke PSV er vandaag. Als je zoveel scoord, op meerdere posities kan spelen en aanvoerder. Groot talent.

13 januari 2021 om 21:08

@bootsjongentje, met alle geluk op voorsprong? De kansen voor de verdiende 0-1 waren ook voor Az, daarna terechte penalty.

Goed nieuws voor Ajax. Maar dan moet er morgen wel gewonnen worden om optimaal te profiteren.

13 januari 2021 om 20:45

Als de concurrentie punten laat liggen, profiteert Ajax bijna nooit.

13 januari 2021 om 20:49

Ach, een PSV dat al elke wedstrijd zo weet te spelen is voor Ajax geen concurrent. Je hoorde het van het weekend al, Ajax kan enkel van zichzelf verliezen.

13 januari 2021 om 21:03

Klopt. Maar dit een 2e kans binnen een week om de concurrentie op achterstand te brengen. Met die gedachte verwacht en hoop ik dat dat morgen lukt.

Voorsprongen verdedigen, nooit een probleem geweest. Wat is dit lekker zeg 😁😁.

Prima eerste helft van AZ, beetje gelukkig op voorsprong gekomen en met een prachtige goal uitgebreid. Dan is het voetbal in de tweede helft eigenlijk AZ-onwaardig, maar alsnog geef je vrijwel niets weg en prik je voor tijd de 1-3 binnen. Ik ben tevreden met de uitslag en ook wel met het vechten van de ploeg, maar het spel onder de druk moet echt wel beter dan dit.

Een blamage van PSV. Ben benieuwd met welke smoes Schmidt deze keer komt. Wat een lachwekkend spel en wisselbeleid.

13 januari 2021 om 20:45

Zo slecht was het spel niet hoor. Goals van AZ waren ook tamelijk geluk. Gotze en Gakpo deden niet mee bij PSV. Het wisselbeleid is wel telkens om te gieren, dat ben ik met je eens.

13 januari 2021 om 21:07

Hoeveel kansen had PSV?Dreigend oke, maar echte kansen? Eerste helft was AZ beter. Psv de tweede.

13 januari 2021 om 22:48

Ik zeg alleen dat het spel niet zo slecht was, meer niet. Als ze Zahavi Rosario Thomas en Mauro gewoon overslaan hadden ze kansen gecreëerd.

De tering... Schmidt moet toch wel zien dat die Rosario continu het spel vertraagt en de techniek niet heeft om in de kleine ruimtes te voetballen? Zahavi kan er ook niks van trouwens, Thomas ook niet. De wissels van Schmidt (ondanks dat ik verder best tevreden over hem ben) zijn echt onbegrijpelijk, is die vent voor Ajax? Die Mauro valt nog niet op bij Mvv. Overigens mag ondertussen ook wel eens gezegd worden dat Boscagli wel echt ijzersterk in de passing is. Heel sterke verdediging in het algemeen, Rosario is de dissonant. Thomas, Zahavi en Rosario er uit voor Gotze, Gakpo en Van Ginkel / Fein en je hebt echt wel echt een fantastische ploeg.

13 januari 2021 om 20:43

Rosario is toch wat feller in de duels, denk dus niet dat hij zo snel gewisseld wordt voor Fein of Ginkel.

13 januari 2021 om 20:47

Verdeginend is hij voldoende, aanvallend is hij zo vreselijk slecht. Van Ginkel is verdedigend ook nog van toegevoegde waarde en dan is je verdedigende blok alsnog prima. Er is dus wel degelijk ruimte om hem te wisselen, maar ik vrees dat je gelijk hebt.

13 januari 2021 om 20:44

Welke wissels had je willen zien dan? Götze, Gakpo en Madueke zijn er niet bij. Romero en Ledezma de rest van het seizoen niet. Dat zijn 5 aanvallers die je mist. Dan valt er weinig te wisselen he

13 januari 2021 om 20:49

Zahavi was, op Rosario en Mauro, de slechtse van het veld. Die had hij allang kunnen wisselen voor Piroe. Malen speelde veel beter dan zahavi, Ihattaren was de enige van PSV die wat creëerde. Rosario was dramatisch, Mauro laat ook per minuut zien waar hij thuis hoort; op Stratumseind. Fein of Van Ginkel voor Rosario, Piroe voor Zahavi. Leek mij vrij logisch.

13 januari 2021 om 20:46

Eens hoor, al ben ikzelf wel fan van Mauro. Die jongen kan gewoon voetballen, dat zie je aan alles. Thomas kan ook goed zijn. Wanneer je 1 van die 2 naast Sangare zet, voetbal je al een stuk makkelijker als ploeg.

13 januari 2021 om 20:50

Thomas hoort toch niet thuis bij PSV zeg, hooguit als 16e man.

13 januari 2021 om 21:14

Mauro heeft een kinderlichaam.

Mooie prestatie maar is altijd billen knijpen als AZ verdedigend gaat spelen, heeft in het verleden niet vaak goed uitgepakt. Trots op onze club!

Heel heel lekker dit, het moest ook om uberhaupt nog een beetje aansluiting te houden. Eerste helft een goed team gezien, uitblinkers Teun en Mid. 2de helft was wel erg tegenhouden het is dat Psv er ook niet veel mee kon. Het is te hopen dat we nu wel doorzetten.

13 januari 2021 om 20:41

Erg tegenhouden? AZ heeft de tweede helft gewoon letterlijk niets gedaan, behalve op de grond gelegen.

13 januari 2021 om 20:44

Haha bootsjungen, neem even een borrel je bent wel heel erg negatief . Ik weet hoe je je voelt nu, vaak genoeg gehad dit seizoen. Rustig aan even.
En ja Az was aan het tegenhouden de 2de helft, en voetbalde helemaal niet meer.

13 januari 2021 om 21:11

Wel knap dat AZ tweede helft niets doet, maar wel weet te scoren en een paar grote kansen heeft...hahaha je wordt met de minuut lachwekkender. Ik ga aan de borrel. Met een grote glimlach die door jou alleen maar groter wordt.

13 januari 2021 om 22:50

Goh hoe zou dat komen... Ik denk doordat PSV alles of niets ging spelen, AZ is de tweede helft gewoon redelijk goed weggekomen, al kon PSV te weinig creëeren. Slechte winnaar ben jij zeg, je kan toch gewoon zeggen dat AZ hier gewoon vreselijk goed weg komt.

Zo kan het snel gaan in het voetbal. Waar iedereen 3 weken geleden nog riep dat PSV favoriet was voor de titel, sta je na vanavond hoogstwaarschijnlijk gewoon 4e. Ik zei toen al dat het veel te opportunistisch was om PSV als titelfavoriet te noemen alleen omdat Ajax een misstap had bij Willem II. Niet dat het direct helemaal vergooid is maar een tweede plek is wat mij betreft het hoogst haalbare (voor het seizoen ook al), en dat is geen schande. Hopelijk kunnen we in de beker en EL daarnaast wat moois neerzetten.

13 januari 2021 om 20:55

PSV wordt kampioen. Dumfries, Max, Sangare, Gotze, Gakpo en Malen is gewoon een belachelijk goed team. Teze-Boscagli wordt met de dag beter en Van Ginkel en Madueke hoef ik niet veel over te zeggen.

13 januari 2021 om 21:16

Dat vind ik te makkelijk als er een concurrent spelers als Neres, Mazraoui, Tagliafico, Onana, Promes, Tadic, Antony, Haller, Kudus en Gravenberch heeft lopen. Psv heeft een aantal geweldige spelers, maar ze zijn niet de enige.

13 januari 2021 om 21:23

Dan sta je hoogstwaarschijnlijk vierde en dan wordt je gewoon kampioen zeg je. Zolang Gotze niet meespeelt heb je totaal geen creativiteit op het middenveld. Dat gaat Psv opbreken tegen ploegen die de boel flink dichthouden.

13 januari 2021 om 22:30

Als, met de nadruk op als, Van Ginkel er ooit in komt voor Rosario hebben ze zat creativiteit. Van Ginkel en Ihattaren zijn creatief zat. Fein is ook gewoon een prima speler trouwens. Voorlopig heeft Gotze nauwelijks een wedstrijd gemist, alleen wel 2 heel belangrijke.

Nou de titel dit jaar word weer niks. Ajax is duidelijk de sterkste en die zijn kampioen. Hoop dat wij top 3 halen in ieder geval.

13 januari 2021 om 20:45

Precies. Op meer mogen we ook absoluut geen aanspraak maken met deze manier van spelen. Dit doen we zelf.

13 januari 2021 om 20:51

Met gotze en gakpo win je gewoon denk ik. Ik denk dat vooral de breedte van Ajax net een stukje sterker is. Die hoeven bij 1 of 2 blessures niet terug te vallen naar een thomas en mauro. Met Neres, Antony, Haller, Promes, Kudus en Tadic heb je al zo 6 spelers voor de eerste 4 posities die 10+ miljoen hebben gekost.

13 januari 2021 om 21:03

Inderdaad, de selectie van Ajax is kwalitatief veel breder dan de selectie van PSV. PSV kan het gemis van Gotze niet opvangen en nu was Gakpo er ook nog eens niet bij.

13 januari 2021 om 21:12

Precies. Ik snap niet dat er niet slimmer gretiger en agressiever word gespeeld als je maar 1 punt achter staat. Nu word het verschil 4 punten met Ajax. En elk puntenverlies daarna is dodelijk. Ik zie Ajax niet vaker verliezen dan Psv. Dus top 3 en met een beetje geluk 2e worden.

Prima eerste helft gespeeld maar de tweede was niet om aan te zien. Verder heeft PSV ook helemaal niks gecreëerd dus dus het toch een terechte overwinning.

Knappe prestatie van AZ, hiermee laten ze zien dat er nog steeds rekening met ze gehouden moet worden. Ook zeer gunstig dat PSV het niet weet klaar te spelen in eigen huis.

1 punt uit 2 wedstrijden is te weinig voor PSV. Eigenlijk kan je alleen maar hopen dat Feyenoord van Ajax wint zondag. Zou ontzettend leuk zijn voor de competitie, want dan heb je mogelijk AZ, Ajax, PSV, Vitesse en Feyenoord allemaal binnen 4 punten van elkaar.

13 januari 2021 om 20:52

Heeft Feyenoord ooit wel eens gewonnen in de Arena?

Eerste helft was AZ, zeker na de 1-0 subliem. Na rust was AZ echt geen schim van zichzelf. Ik heb me toen wel verbaast over het gebrek aan creativiteit bij PSV. Geen enkele kans gekregen! Ihattaran had een paar leuke acties, maar Zahavi, Malen en alle andere spelers oogden uitgeblust. Het niveau in de tweede helft lag mijns inziens aan beide kanten erg laag. Erg genoten van Koopmeiners, wat een fenomeen. Twee goals, een assist en fantastisch spel.

13 januari 2021 om 20:45

Malen oogde vermoeid en Zahavi is echt zwak in de passing. Verder heeft Psv niemand die ze erin konden brengen om wat te forceren.

13 januari 2021 om 22:30

Zahavi is gewoon niks voor PSV. Die man heeft geen techniek.

Wat een heerlijke winst zeg, niet verwacht. Top prestatie van de boys. En zeer belangrijk om uitzicht te houden met de bovenste posities. En wat een goal van Teun, subtiel gedaan.

Nou de titel dit jaar word weer niks. Ajax is duidelijk de sterkste en die zijn kampioen. Hoop dat wij top 3 halen in ieder geval.

13 januari 2021 om 20:45

We moeten morgen eerst maar eens zien te winnen en anders sta je maar 4 punten achter.

Deze wedstrijd verdiende geen winnaar, was echt een typische 0-0 wedstrijd, t mag dan ook een wonder heten dat er 4 doelpunten zijn gevallen. Een AZ gezien dat niet des-AZ speelde, daardoor gewoon een saaie wedstrijd gezien waarin PSV niet in staat was een gaatje te vinden in de defensie. Ik vind de overwinning dan ook niet terecht (de wedstrijd verdiende geen winnaar, AZ kon eigenlijk niet en PSV ook niet). Enkele positieve punten dan maar: Sangaré laat t vandaag ook voetballend gezien, aantal keer strakke inspeelpass en imo beste man van het veld. Ihattaren dwingend aanwezig, leek ook fysiek gezien in orde, maar was niet dwingend genoeg om een beslissende pass of actie te maken. En het grootste positieve punt toch wel dat we geen terugval hadden, maar dat we ons juist oprichten. Denk dat dat samen met de terugkeer van Van Ginkel het beste is wat je uit deze wedstrijd kan halen. Wat een kl**e avond verder.

13 januari 2021 om 21:46

Zou je graag een hart onder de riem steken, maar deze wedstrijd verdiende mi toch echt duidelijk AZ als winnaar. Staat nergens opgeschreven maar al de eerste 10 min had Karlsson de grootste kans van de wedstrijd. AZ was beter eerste helft en maakte het zichzelf na een uur spelen moeilijk daar weer achteruit te gaan lopen. Maar met 3 goals in Eindhoven en nog een 2-3 tal goede kansen win je verdiend. PSV had 0 kansen en 1 goal.

14 januari 2021 om 14:53

Ik vond AZ gewoon spelen als een degradatiekandidaat, enorm verdedigend, kon de bal nauwelijks in de ploeg houden, stonden de gehele tweede helft onder druk van Psv. Door een penalty, een lucky (maar schitterende) goal en 1 normale goal door de ruimte die weggegeven werd, scoren ze 3x (complimenten voor de effectiviteit overigens). Maar ja, als AZ speelde als degradatiekandidaat dan zegt dat ook genoeg over Psv, maar daar heb ik me al over uitgeweden. Ik vond dat geen van beide ploegen verdienden te winnen.

13 januari 2021 om 21:46

Zou je graag een hart onder de riem steken, maar deze wedstrijd verdiende mi toch echt duidelijk AZ als winnaar. Staat nergens opgeschreven maar al de eerste 10 min had Karlsson de grootste kans van de wedstrijd. AZ was beter eerste helft en maakte het zichzelf na een uur spelen moeilijk daar weer achteruit te gaan lopen. Maar met 3 goals in Eindhoven en nog een 2-3 tal goede kansen win je verdiend. PSV had 0 kansen en 1 goal.

Wat wordt ik moe van die Schmidt zeg. Tegen Ajax na 70 minuten de hele voorhoede eruit en nu wachten tot de 86e minuut. Wissel dan GVD gewoon niet meer. Die 4 minuten maken geen verschil. Mvogo mag van mij weg, Unnerstall deed het altijd prima in zijn wedstrijden vorig seizoen. Elke bal die hij aan de voeten heeft raak ik in paniek. PSV heeft het wel zelf verneukt, er stond geen team. Iedereen ging om en bewegen, als je het dat al mag noemen en dan straks horen we het standaard praatje, fysieke gesteldheid, moe, zware pot tegen Ajax. Ff helemaal klaar mee met dit PSV!!

13 januari 2021 om 20:50

Die Schmidt lijkt niet te weten wat ie moet doen. Hoe kun je al een heel seizoen een oververmoeid team hebben staan? Zien we dat bij de concurrentie ook? Drogredenen!

13 januari 2021 om 21:10

@PSVChamps, dat is heel eerlijk ook mijn gedachte: hoe is het mogelijk dat de spelers van PSV na een paar maanden nog steeds zo moe zijn? Ja, ze hebben veel wedstrijden gespeeld, maar dat hebben de andere clubs die Europees spelen ook. En veel blessures gehad, maar daarover kan Feyenoord meepraten. En toch ogen die spelers minder moe dan PSV. Hoe kan dat?

13 januari 2021 om 20:56

Mvogo en Unnerstall zijn allebei geen topkeepers.

Nou de titel dit jaar word weer niks. Ajax is duidelijk de sterkste en die zijn kampioen. Hoop dat wij top 3 halen in ieder geval.

13 januari 2021 om 20:51

Exact. En als Ajax dit jaar weer CL miljoenen weet binnen te halen, dan is de Eredivisie wel een beetje klaar. Dan kunnen wij daar ook niet meer bij in de buurt komen.

13 januari 2021 om 21:11

Dat laatste is onzin. PSV heeft spelers die heel veel geld op gaan brengen.

Wat wordt ik moe van die Schmidt zeg. Tegen Ajax na 70 minuten de hele voorhoede eruit en nu wachten tot de 86e minuut. Wissel dan GVD gewoon niet meer. Die 4 minuten maken geen verschil. Mvogo mag van mij weg, Unnerstall deed het altijd prima in zijn wedstrijden vorig seizoen. Elke bal die hij aan de voeten heeft raak ik in paniek. PSV heeft het wel zelf verneukt, er stond geen team. Iedereen ging om en bewegen, als je het dat al mag noemen en dan straks horen we het standaard praatje, fysieke gesteldheid, moe, zware pot tegen Ajax. Ff helemaal klaar mee met dit PSV!!

Ik ga hier niet veel woorden aan vuil maken. Het was ongekend slecht vandaag. He-le-maal niets gecreeerd. Na een halfjaar Schmidt moeten we concluderen dat dit volledig de verkeerde kant op gaat. Wedstrijden kijk ik doorgaans met ergernis en zelden met opwinding. Mvogo is wat mij betreft ook gewogen ten licht bevonden. Af en toe een goede redding maar overall veel te onbetrouwbaar. Zoveel persoonlijke fouten kun je als keeper van PSV gewoon niet maken. En tja, wat moet Rosario nog meer doen om eindelijk eens uit de basis te verdwijnen? Ik ben er helemaal klaar mee

13 januari 2021 om 21:12

De penalty was een fout van hem. Hoe licht de overtreding ook was, hij was dom om die mogelijkheid te creëren. Maar het tweede doelpunt lag toch niet aan hem?

Wat wordt ik moe van die Schmidt zeg. Tegen Ajax na 70 minuten de hele voorhoede eruit en nu wachten tot de 86e minuut. Wissel dan GVD gewoon niet meer. Die 4 minuten maken geen verschil. Mvogo mag van mij weg, Unnerstall deed het altijd prima in zijn wedstrijden vorig seizoen. Elke bal die hij aan de voeten heeft raak ik in paniek. PSV heeft het wel zelf verneukt, er stond geen team. Iedereen ging om en bewegen, als je het dat al mag noemen en dan straks horen we het standaard praatje, fysieke gesteldheid, moe, zware pot tegen Ajax. Ff helemaal klaar mee met dit PSV!!

Met zo'n enorm zwakke keeper ga je de oorlog ook niet winnen. Ook de tweede goal, hoe mooi die ook was, had een beetje goede keeper gepakt met een juiste positionering. Ik dacht dat die Unnerstall toch wel een degelijke keeper was, kan mij niet voorstellen dat die minder is dan deze clown.

13 januari 2021 om 20:46

Tweede goal had Neuer ook niet gepakt. Was gewoon een mooie goal waar veel geluk bij om de hoek komt kijken.

13 januari 2021 om 21:59

Neuer is een kop langer en positioneel veel sterker, die had hem echt wel gepakt, net als veel andere goede keepers.

13 januari 2021 om 20:56

Unnerstall is ook echt niets bijzonders.

Hetgene waar ik bang voor was is uitgekomen: Zodra dit PSV met de tactiek van Schmidt een beetje tegenstand krijgt, word het compleet overlopen. Ik ben wat dat betreft wel klaar met dat op de keeper jagen en helemaal kapot lopen zonder enig idee. Feit dat de spelers 90% van hun energie in het drukzetten moeten geven kan gewoon niet en past niet bij PSV. Ik verlang erg naar Cocu waar voetbal gewoon simpel is maar wel resultaat haalt. Enig lichtpuntje is van Ginkel die weer eens voetbalt en natuurlijk, als voetballiefhebber moet je toegeven dat die goal van Koopmeiners fantastisch was.

Maand van de waarheid, en PSV laat gewoon simpelweg zien dat het geen titelkandidaat is. Tegen Ajax wordt een 0-2 voorsprong weggegeven en je had hem nog kunnen verliezen ook. En vandaag speelde je gewoon achterlijk slecht met een domme keeper in het doel die altijd wel goed is om gratis penaltys weg te geven. Dat zo hakballetje dan ook erin gaat bij hem, is misschien wel typerend. Zonder Gotze en Gakpo, kom je aanvallend ook veel en veel te kort. De bank is super matig. Spelers als Mauro en Thomas horen niet op dit niveau. Ihattaren en Malen speelde hun slechtste wedstrijd ooit in het shirt van Psv. Diep schamen allebei. En dan heb je een topper als Schmidt die pas 4 minuten voor tijd aanvallend gaat wisselen. Mooi natuurlijk dat Van Ginkel weer op het veld stond na meer dan 1000 dagen, maar ook Van Ginkel kan in die 4 minuten niks doen. Dit PSV komt gewoon in alles tekort. Mogen uberhaupt blij zijn als men in de top 3 eindigen.

Wat Ajax zelf niet kon moet de buurman het maar doen en hoe.
Naar mogelijkheden gespeeld en geen gekke dingen gedaan.
Vorig jaar was het Stengs en Boadu, maar dit AZ speelt tegen sterkere tegenstanders als een team.
Mooi dat Stengs eindelijk weer een grote wedstrijd kon beslissen en Koopmeiners is als aanvoerder zou belangrijk in het belans van het team.
Chapeau AZ!!

Teze speelde echt goed als een van de weinige. Aanval viel tegen maar de ruimtes waren ook klein voorin.

Wat Ajax zelf niet kon moet de buurman het maar doen en hoe.
Naar mogelijkheden gespeeld en geen gekke dingen gedaan.
Vorig jaar was het Stengs en Boadu, maar dit AZ speelt tegen sterkere tegenstanders als een team.
Mooi dat Stengs eindelijk weer een grote wedstrijd kon beslissen en Koopmeiners is als aanvoerder zou belangrijk in het belans van het team.
Chapeau AZ!!

Ik begin het wel een beetje moe te worden zo. Blijven vasthouden aan een formatie en tactiek waar echt 0,0 voetbal in zit. Na ruim een half jaar vinden spelers elkaar niet over een paar meter, wordt er niet collectief druk gezet waar deze trainer bekend om zou staan, en weet niemand wat die in balbezit moet doen. Maar Schmidt gaat het waarschijnlijk op de vermoeidheid gooien, zoals gebruikelijk. Pff ik heb er een hard hoofd in..

Teze speelde echt goed als een van de weinige. Aanval viel tegen maar de ruimtes waren ook klein voorin.

Wat Ajax zelf niet kon moet de buurman het maar doen en hoe.
Naar mogelijkheden gespeeld en geen gekke dingen gedaan.
Vorig jaar was het Stengs en Boadu, maar dit AZ speelt tegen sterkere tegenstanders als een team.
Mooi dat Stengs eindelijk weer een grote wedstrijd kon beslissen en Koopmeiners is als aanvoerder zou belangrijk in het belans van het team.
Chapeau AZ!!

13 januari 2021 om 21:44

Koopmeijners is ijzersterk dit seizoen binnen en buiten de lijnen als captain. Heel volwassen voor z’n leeftijd. Verder speelt AZ gewoon veel makkelijker tegen de traditionele top 3 omdat we dan ruimte hebben om mensen diep te sturen. Tegen ADO wordt t weer ploeteren

Schandalig thuis verliezen van Az.
En dan willen ze 'zogenaamd' meedoen voor de titel psv...
Ze kunnen niet eens van Az thuis winnen.

Die schmidt moet morgen nog naar Duitsland gestuurd worden. Hij doet maar wat. Slechte wissels. Bij voorstaan haalt die zijn beste spelers eruit en bij achterstand doet hij amper wat.

Ik ben ook helemaal klaar met spelers als mauro jr en thomas. Die komen bij vvv niet eens aan bod. Wat een armoede tov het middenveld van az.

Eigenlijk bizar dat de achterstand van AZ na al die gelijke spelen op Ajax na morgen maar maximaal 7 punten is. En PSV is al binnen bereik met maar 3 puntjes achterstand. Wat zou ik graag zien dat AZ zich echt weer volop gaat mengen in de titelstrijd. Ik zie het niet zo snel gebeuren, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

13 januari 2021 om 21:15

Mwah. Als AZ volgende week een punt of meer pakt tegen Ajax doen ze volop mee in de titelstrijd.

Schandalig thuis verliezen van Az.
En dan willen ze 'zogenaamd' meedoen voor de titel psv...
Ze kunnen niet eens van Az thuis winnen.

Die schmidt moet morgen nog naar Duitsland gestuurd worden. Hij doet maar wat. Slechte wissels. Bij voorstaan haalt die zijn beste spelers eruit en bij achterstand doet hij amper wat.

Ik ben ook helemaal klaar met spelers als mauro jr en thomas. Die komen bij vvv niet eens aan bod. Wat een armoede tov het middenveld van az.

13 januari 2021 om 21:16

Dat PSV had horen te winnen als ze kampioen willen worden, ben ik met je eens. Maar in deze tijd zonder supporters zie ik geen voordeel in uit en thuis spelen. Tenzij het om kunstgras gaat.

Vind het vooral lachwekkend al die PSV supporters hierboven. Je verliest 1x je speelt heel slecht maar dan is je seizoen nog niet weg. Ajax komt nog naar Eindhoven en moet nog naar Rotterdam. Hou je rustig en win je potjes en er is niks aan de hand.

13 januari 2021 om 20:48

Denk je serieus dat psv ajax nog voorbij komt? Die gaan nu pas echt op stoom komen met een Haller. Psv is gewoon veelste wisselvallig. Veel meer dan ajax. Die gaan ook niet winnen van feyenoord en ajax thuis.

13 januari 2021 om 20:48

Denk je serieus dat psv ajax nog voorbij komt? Die gaan nu pas echt op stoom komen met een Haller. Psv is gewoon veelste wisselvallig. Veel meer dan ajax. Die gaan ook niet winnen van feyenoord en ajax thuis.

13 januari 2021 om 20:50

Met die zwakke verdediging van Ajax kan er van alles gebeuren. Beetje snelheid door het centrum veel lopers erbij en ook Ajax is zwak. Ik geloof wel dat die de punten gaan verspelen hoor.

13 januari 2021 om 20:54

Kijk jij de wedstrijden van PSV dan wel? Wanneer je ook maar enig benul hebt van hoe er gevoetbald wordt, dan zeg je dit niet....

13 januari 2021 om 20:57

Helemaal mee eens ADRO. We bevinden ons nog niet eens op de helft van de competitie. Opportunimse ten top, maar na een wedstrijd zit de adrenaline nog hoog.

0 kansen uiteindelijk gecreëerd. Met zo een ondergrens kunnen we nooit meedoen om de titel. We hebben echt geluk dat Ajax af en toe punten verspilt, anders waren we nu al lang klaar voor de titel.

Kan zo nog een hele leuke competitie worden wanneer feyenoord vanavond ook wint.... En helemaal mooi als ajax ook punten verspeelt.

Nu moeten we morgen winnen als Ajax zijnde. De kans om gat te vergroten. Ik vond PSV erg sober. Die Max is toch wel een mooie back.

13 januari 2021 om 21:17

Ajax staat erom bekend dat als de concurrentie punten verliest, zij het ook doen...

13 januari 2021 om 21:30

Ik hoop dat het deze keer de andere kant op gaat haha. Twente uit is geen makkelijke, maar moet voor ons te doen zijn. Zeker met de nieuwe man in de spits.

Nu moeten we morgen winnen als Ajax zijnde. De kans om gat te vergroten. Ik vond PSV erg sober. Die Max is toch wel een mooie back.

AZ heeft PSV helemaal verrast en is ook sterker dan dit zwaar overschatte PSV die niets laat zien in topwedstrijden. Leuk die paar bevliegingen tegen Ajax maar 2e helft soberheid troef. PSV is uitgeblust, moe, mist alles. Flut, waardeloos, wordt niks. Klaar!

13 januari 2021 om 22:33

Gelukkig speelde AZ PSV helemaal ondersteboven en was de eerste goal geen cadeautje van de keeper en de 2e een lucky (en ook niet ijzersterk gekeept). Als Rosario ooit wordt gebankt, tikken ze iedereen helemaal zoek.

Hopen dat Ajax nog punten verspeelt en we hebben een hele spannende tweede helft van de competitie. Dat zou toch winst zijn voor de neutrale voetballiefhebber!

Waar vorige week alles nog hosanna was kunnen de spelers en trainer er nu, na een gelijkspel tegen Ajax en verlies tegen AZ, er plotseling niets meer van als je de reacties zo leest. Teleurstelling begrijpelijk, maar het seizoen is nog lang.

Midstjø speelde onherkenbaar, hij leverde zeker in de tweede helft bijna elke bal in. Koopmeiners had ook zo'n periode, maar die speelde zich er wel een beetje uit. Verder was het niveau een beetje teleurstellend, van allebei de kanten. Had er meer van verwacht.

Jammer voor de spanning bovenin. PSV was vandaag te zwak om aanspraak te maken op de winst. Hopelijk maakt Twente het morgen weer spannender in de Eredivisie. Voor PSV verder nog kans genoeg voor de titel lijkt mij.

1-2 achter staan thuis!, en dan je beste speler eruit halen?, goede keuze van smitje weer

13 januari 2021 om 21:17

Dat weet je niet, Malen raakte zondag al licht geblesseerd.

Ik ben benieuwd wat Schmidt nou zo'n geweldige coach maakt. Toch niet die ene wedstrijd van Red Bull tegen Ajax? Misschien dat het volgend seizoen allemaal op zijn plek valt en de ploeg conditioneel is waar hij naar streeft. Maar dit seizoen vind ik PSV erg wisselvallig en soms zakken ze veel te ver door de ondergrens heen. Ajax is normaal gesproken niet haalbaar, maar heeft tot nu toe ook gemorst .

13 januari 2021 om 21:23

Voorlopig hebben ze na vijf jaar weer een keer Europees overwinterd en zijn zelfs eerste geëindigd in de poule. Maar dat het wisselvallig is ben ik met je eens. Je moet alleen niet vergeten dat zowel Götze, Gakpo als Madueke missen wel een echte kaalslag betekent voor het creatieve deel voorin.

13 januari 2021 om 22:34

Op het onbegrijpelijke wisselbeleid na speelt PSV gewoon prima en herkenbaar voetbal.

AZ moest vandaag gewoon winnen anders zou hun titelaspiraties misschien dit seizoen definitief voorbij zijn. Buiten dat is het maar één wedstrijd van de vier en dertig die de ploegen moeten spelen. Ik snap de teleurstelling van de PSV fans, maar het is lachwekkend om te lezen hoe veel van hun Ajax al de titel geven. Dat is puur emotie naar de wedstrijd. Als morgen Ajax niet wint in Enschede krijgen we weer andere reacties. Echt, we moeten niet zo dramatisch doen. De titelstrijd gaat nog lang en leuk worden. Voor nu zijn er zelfs vijf kandidaten...

Zonder Götze, Gakpo en Madueke was dit nou net een wedstrijd bij uitstek voor Ihattaren om de voorhoede te ondersteunen en dwingend aanwezig te zijn. Ik heb hem niet gezien, behalve dat hij het spel onnodig vertraagt en obligate breedtepasses geeft.

13 januari 2021 om 22:38

Ik zal wel een andere wedstrijd hebben gezien. Ihattaren was de enige die niet in de malaise meeging en een hoop heeft gecreëerd. Maar schijnbaar moet je tegenwoordig als toptalent 25x in een jaar scoren op je 18e. Ook vandaag heeft hij een aantal keer behoorlijk wat mensen gepasseerd en was het voornamelijk zijn collega's in de voorhoede en Thomas Mauro en Rosario die alles omzeep hielpen. Natuurlijk ging niet alles goed en kan hij beter, maar vandaag leken zijn teamgenoten weer op die van vorig jaar.

Heb de wedstrijd niet kunnen zien, de goals wel, wat een actie van Koopmeiners. Gebeurt hem nooit meer, en dat is dood normaal.
1-3 thuis spelen, tis erg slap, zelfs zonder Madueke, Gakpo, en Gotze.
Ben wel heel blij, t kijkt toch makkelijker als je morgen 4 punten voorsprong kan nemen.

Dit psv kan het spel niet maken. Dit heeft naar mijn mening te maken met dat belachelijke systeem waardoor alles in een trechter beland. De back staan hierdoor al in posities waar ze normaal gesproken moeten arriveren en in het centrum is het stervens druk waardoor er van combinaties maken niet echt sprake is.

13 januari 2021 om 22:40

Niet helemaal mee eens. Backs hebben nog ruimte zat om op te komen. AZ speelde gewoon erg gegroepeerd en scoort tweemaal Lucky (hadden meer kansen tot creëeren, maar die verneukten ze zelf allemaal). PSV moet tegen een topploeg spelen met Thomas en Zahavi die allebei gewoon niet meekunnen in zo een wedstrijd. Rosario ook niet, maar dat blijkt geen enkele coach te zien. Ligt niet aan het systeem. Dit systeem is ook vrijwel gelijk aan 433 als je het mij vraagt.

13 januari 2021 om 22:48

De backs renderen in mijn ogen het best als ze buitenspelers hebben waar ze over heen denderen dat is in dit systeem totaal niet het geval. Al helemaal niet als je de tegenstander klem hebt op hun eigen helft. Az bestempelen als topploeg is nergens op gebaseerd dit seizoen.

13 januari 2021 om 23:32

Ze staan 4 punten achter op de nummer 2 en zijn met vrijwel dezelfde ploeg vorig jaar gedeeld eerste geëindigd met keurig voetbal. Ja, dat is nergens op gebaseerd...

Dit psv kan het spel niet maken. Dit heeft naar mijn mening te maken met dat belachelijke systeem waardoor alles in een trechter beland. De back staan hierdoor al in posities waar ze normaal gesproken moeten arriveren en in het centrum is het stervens druk waardoor er van combinaties maken niet echt sprake is.

Alle zgn kenners schreven de afgelopen weken dat PSV de gedoodverfde titel favoriete was, nou ik ben benieuwd wat te morgen allemaal weer gaan schrijven

Ik heb echt geen goed woord over na gisterenavond. PSV moet even pas op de plaats nemen na deze wanvertoning. De enige 3 die gisteren nog iets lieten zien ware Sangarã©, Ihattaren en Boscagli, de rest heeft gewoon simpelweg een wanprestatie geleverd. Heel gauw van Ginkel naast Sangarã© zetten en nooit, maar dan ook nooit meer Zahavi opstellen. Mensen die ineens overtuigd waren na zondag moeten echt hun gezond verstand eens gaan gebruiken want die man is slecht in de passing, in zijn loopacties etc. Hopelijk heeft deze wedstrijd ze wakker geschud, maar een titelkandidaat mag je je voorlopig even niet meer noemen na gisteren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren