Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax maakt transfersom van Sébastien Haller bekend

Laatste update:

Sébastien Haller is de nieuwe spits van Ajax, zo heeft de club bevestigd via de officiële kanalen. De club uit Amsterdam neemt de Ivoriaans international over van West Ham United voor een bedrag van 22,5 miljoen euro. De transfersom zal door Ajax naar verluidt worden uitgesmeerd over een periode van vier jaar. Haller komt per direct over en zet zijn handtekening onder een contract tot medio 2025. De 26-jarige spits is geen onbekende van trainer Erik ten Hag; de twee werkten eerder al samen bij FC Utrecht. Haller gaat in Amsterdam spelen met rugnummer 22, het nummer dat hij had bij West Ham United en tevens het oude nummer van Hakim Ziyech bij Ajax.

"Dit is een club waar je jezelf kan laten zien, waar je in de Champions League kan spelen en elk seizoen om de titel kan strijden. Die winnaarsmentaliteit past perfect bij een spits als ik", laat Haller weten in een eerste reactie op de clubwebsite. "Bovendien heb ik een fijne tijd gehad in Nederland. Mijn dochter is hier geboren”, aldus Haller, die erkent dat Nederland ‘een beetje’ als thuis voelt. “Om eerlijk te zijn speelde dit al een paar maanden. Een paar maanden wist ik van de interesse. Ik heb altijd veel contact gehouden met de trainer. We spraken elkaar omdat we een goede band hadden in Utrecht. Toen ik wist dat het tot een akkoord kwam, was ik blij."

Ten Hag vroeg directeur voetbalzaken Marc Overmars afgelopen zomer al om een nieuwe spits. De trainer kreeg zijn zin niet, daar een extra aanvaller niet haalbaar bleek. Door blessures van Lassina Traoré, Klaas-Jan Huntelaar en Brian Brobbey is de spoeling in de punt van de aanval bijzonder dun voor Ten Hag op weg naar de wedstrijd van aanstaande tegen PSV en de krakers van later deze maand tegen AZ en Feyenoord. De clubleiding zette derhalve vaart achter de komst van een nieuwe spits en de keuze is gevallen op Haller. De tweevoudig Ivoriaans international is fit en kan zondag in actie komen in de thuiswedstrijd tegen de nummer twee van de Eredivisie.

De in Frankrijk geboren aanvaller werd opgeleid bij Auxerre en brak door in de Ligue 2. FC Utrecht haalde hem in de winter van 2015 op huurbasis naar de Eredivisie, om hem vervolgens een halfjaar later definitief in te lijven voor 750.000 euro. Haller maakte een goede indruk en was in 90 Eredivisie-wedstrijden goed voor 45 doelpunten. In de zomer van 2017 was Eintracht Frankfurt overtuigd en nam de Duitse club hem voor zeven miljoen euro over. In de Bundesliga wist Haller regelmatig het net te vinden. In 2 Bundesliga-seizoenen scoorde hij 24 keer in 60 wedstrijden. Zijn goede vorm in Duitsland werd beloond met een transfer naar West Ham United, dat vijftig miljoen euro voor hem neertelde. Na tien doelpunten in vijftig wedstrijden neemt hij afscheid van de Premier League om aan de slag te gaan bij Ajax.

Goede deal voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Precies tussen de genoemde bedragen in dus

8 januari 2021 om 09:35

En blij dat dit er ook weer opzit. En als je het aantal artikelen van VZ in ogenschouw neemt, heeft Ajax echt een wereldspits gekocht. Hopelijk maakt ie het waar .

8 januari 2021 om 09:37

Ja eens, goeie spits, zeker voor Ajax. Hopelijk maakt hij de verwachtingen waar, zodat we niet weer evenveel artikelen krijgen over 'de flop' Haller

8 januari 2021 om 10:19

Kan iemand mij vertellen hoeveel Haller op jaarbasis gaat verdienen, want dat kan ik nergens teruglezen. Ik zou verwachten dat het salaris huis voor deze speler wel opgekrikt zal moeten worden.

8 januari 2021 om 10:40

Dat zullen ze wel ophangen in de kleedkamer verwacht ik
Hij zal wel op het salaris van Tadic en Blind zitten neem ik aan of zelfs iets daarboven.

8 januari 2021 om 10:56

Neem toch aan dat ie niet meer verdient dan de sterkhouders van Ajax. Denk zelfs dat ie bij West Ham niet op dat bedrag zat. Maar kan het nergens vinden, dus niet gebaseerd op feiten.

8 januari 2021 om 11:58

Ajax doet nooit uitlatingen over salarissen, enkel over transfersommen boven 10 procent van de begroting (is verplicht als beursgenoteerd bedrijf). In de jaarverslagen worden de salarissen ook gewoon als 1 post gemeld, dus je weet nooit precies wat welke speler verdient.

8 januari 2021 om 14:08

Ik dacht ergens in de reacties gelezen te hebben dat haller zo'n 7 mio per jaar zou verdienen bij west ham united.

8 januari 2021 om 15:17

7 mio bij een middenmoter / vaste rechterrijganger in de premier league... Ik vind het toch nog maar lastig te bevatten. Volgens mij zijn Tadic en voorheen Ziyech de bestbetaalde spelers van Ajax met een bruto salaris van zo'n 5 mio per jaar. Ik kan me nit voorstellen dat Haller daar overheen gaat.

Gewoon vet voor het aanzien van de NL'se competitie!

8 januari 2021 om 09:51

Eens, vind het een te hoog bedrag. Maar voor de competitie is het natuurlijk wel mooi. Ik zou willen dat PSV de luxe had om dit soort bedragen in normale tijden uit te geven.

8 januari 2021 om 10:35

Reken er maar op dat Malen een gigantisch bedrag gaat opleveren. Verder heeft PSV met Gakpo en Madueke ook twee bijzonder talentvolle en zeer productieve buitenspelers. Daar wordt ook vaak grof geld voor betaald. Ook Ihattaren heeft natuurlijk de potentie om voor een flinke som geld te worden verkocht. Ik denk dat PSV over een jaar wel op een flinke berg geld zal kunnen zitten.

8 januari 2021 om 10:39

Als hij het verschil kan maken tussen kampioen worden of niet en daarmee CL spelen of niet is hij het zeker waard. Dan verdient hij het
bedrag direct terug.
Bovendien is hij bij eventuele verkoop toch gauw €10 mln minstens waard oid.
Dus rrstwaarde is geen nul euro
Ook zeker geen paniekaankoop aangezien het al maanden speelt lees ik in dit artikel. Gelukkig dus nog een artikel

8 januari 2021 om 11:45

@held Zo een grote naam is Haller niet. Hij heeft een seizoen goed gespeeld in de Bundesliga met Rebic, Jovic en Kostic om zich heen. Niet erg, want ook dan moet je presteren, want hij speelde zelf ook goed, maar ik denk dat ze Depay hoger inschatten in het buitenland. Dit is wel wat Ajax sterker, maakt, maar die prijs is hoog voor iemand van die status en het is nog te bezien in hoeverre hij Ajax sterker maakt. Een Klaassen maakt Ajax ook sterker in balbezit, maar niet twv 20 mln.

8 januari 2021 om 12:23

@jeffresch " maar ik denk dat ze Depay hoger inschatten in het buitenland." Wat heeft Depay te maken met dit artikel?! Ik denk dat ze Messi ook hoger inschatten in het buitenland. Een wilde gok hoor van mij. Welke spits die beter is hadden ze dan kunnen kopen voor dat bedrag? Een spits die er gelijk staat. Fit is en de competitie kent.

8 januari 2021 om 13:07

Dat denk ik ook inderdaad, maar de geschatte marktwaarde van Depay is daarom dus ook hoger dan die van Haller. Als Depay met een 3,5 jarig contract zou vast liggen in de PL was hij niet voor 22,5 miljoen euro op te pikken, denk je wel? Dan zou je eerder richting het dubbele gaan denk ik. Zie dus ook niet echt in hoe deze vergelijking relevant is.

8 januari 2021 om 14:27

@dhr. Azijnzuur en Limoenzuur. Ik geef dus aan dat het niet zo een grote naam is. Dat is mijn punt. Dan kunnen jullie wel de transfersom erbij halen of een Messi, maar die vergelijking gaat niet op. De vergelijking was dat hij niet zo een grote naam is, maar gewoon bekend staat als een degelijke spits. Misschien zoals die er 4 jaar geleden in de Eredivisie voor stond ter vergelijking voor internationale begrippen. En de reden dat ik transfersom erbij haalde was met de reden dat ik niet denk dat hij die transfersom waard is voor Ajax. Daar had je iemand met super veel potentie kunnen halen. Je had het kunnen proberen (nadruk: proberen) bij een Haaland vorig jaar die met RB Salzburg alle tegenstanders (incl. CL-tegenstanders) aan gorten schoot.. Zit er overigens wel graag naast

8 januari 2021 om 11:52

Voor het aanzien van de Nederlandse competitie? Het is Lewandowksi niet he. Het is een spits die geflopt is in de PL.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een goede speler, maar hij zal weinig veranderen voor het aanzien van de competitie.

8 januari 2021 om 12:25

@jeroenf222 Er zijn hele grote spitsen geflopt in de PL (vooral bij Chelsea). Zulke spitsen die dan terugkeerden naar Spanje of Italie of verkasten naar Frankrijk/duitsland. Waren allemaal dus geen aanzien voor die competities?

8 januari 2021 om 15:46

Volgens velen heeft Lukaku ook geflopt in Engeland... zo zijn er nog wel meer, kan Di Maria ook niet voetballen? Soms is het gewoon geen goed huwelijk, West Ham speelt op een manier die zijn kwaliteiten niet laten tonen, dat eindeloos rennen etc.. is veel beter voor Michail Antonio

Basis zondag! 😜. Enorm bedrag, benieuwd of hij het gaat waarmaken. In de Eredivisie sowieso een aanwinst, maar voor dit bedrag moet je in Europa ook wat gaan betekenen.

8 januari 2021 om 09:35

Is wel gewend aan de hoge intensiteit van eerst de Bundesliga en daarna de premier League. Ook de sterkste speler ter wereld bij de FIFA rating. Echt een monster. Ben benieuwd eindelijk weer een sterke spits

8 januari 2021 om 10:07

Toch bijzonder dan dat ze Haller im de PL een softie noemden en hij fysieke duels veelal verloor. Een van de redenen dat ze hem zat waren daar. Hoop dat hij het uitstekend gaat doen bij Ajax, vooral Europees.

8 januari 2021 om 09:37

Messibazoer,

Vind je het niet bijzonder dat ajax mensen ontslagen heeft wegens corona en dan een aankoop doet van ruim 20 mil met een miljoenen salaris.

Ik ga ervanuit dat Haller snel zijn draai vind de beste man is Fit en scoren verleer je niet zou je zeggen. Alleen jorgensen wel dan

8 januari 2021 om 09:40

Welke mensen zijn er dan ontslagen en hoeveel? Ik vind namelijk niet direct artikels terug over die ontslagen.

8 januari 2021 om 09:41

@bliek, Vind ik inderdaad apart als dat waar is. Overigens nog nooit eerder wat over gehoord tot Verweij het vandaag bracht. Dan had Ajax dat overheids geld beter kunnen houden en dat personeel er van betalen.. ik weet er het fijne niet van. Maar klinkt inderdaad apart.

8 januari 2021 om 09:42

Ajax heeft niemand ontslagen. Wel is er gevraagd om de salarissen te minderen.

8 januari 2021 om 09:52

@messi

Mike Verweij geeft het aan. Zal wel kern van waarheid inzitten.

Maar wat ik zeg wel sportief gezien een goede aankoop.

8 januari 2021 om 09:52

Het vermogen van een bedrijf (spelers) is iets anders dan de bedrijfsvoering (medewerkers) KLM heeft ook mensen ontslagen, waarom hebben ze geen Airbus verkocht?

8 januari 2021 om 09:54

Als nu de enige bron over de ontslagen Verweij is dan ben ik er toch vrij sceptisch over. En dat komt ook toevallig nu pas uit, net ten tijde van de recordtransfer van Ajax?

8 januari 2021 om 09:57

@mentalist ze hebben ook geen nieuwe Airbus gekocht toch? Of ze hebben ook niet de beste Piloot gekocht die er bestaat. Beetje appels met peren vergelijken. Ajax heeft stadion toch niet verkocht? Denk je dat er nu bedrijven zijn die een Airbus willen hebben?

8 januari 2021 om 09:57

@lierse

Het maakt mij verder niets uit. Het doet me geen centje pijn , maar ik zou het wel bijzonder vinden.

8 januari 2021 om 09:58

In eerste instantie wel maar toch denk ik dat je dat los van elkaar zou moeten bekijken. Ontslagen zijn altijd zuur, maar ik kan me voorstellen dat de werkdruk enorm afgenomen is op bepaalde afdelingen waardoor ontslag logisch is. Daarnaast zijn de prestaties op het veld extreem belangrijk voor iedere club. Kampioen worden en ver komen in Europa gaan je meer opleveren dan het behouden van (bijvoorbeeld) een aantal marketing mensen of collega's in de fanshop of kantine. Ik weet niet of het deze mensen betreft, want ik kan hier eigenlijk niks over vinden, maar ik neem aan dat het staf functies zijn. Deze mensen zijn met alle respect ook relatief makkelijk te vervangen als alles straks weer aantrekt. Ik zie overigens ook dat Ajax alle NOW steun heeft terugbetaald.wat mij betreft dus een begrijpelijke investering.

8 januari 2021 om 10:07

Bliek, het gaat om het verschil tussen bedrijfsvoering en het vermogen. Aan de ene kant investeren, aan de andere kant bezuinigen gebeurt overal. Andere potjes, onvergelijkbaar.

8 januari 2021 om 10:13

Vertel dat maar tegen de mensen die eruit gegooid zijn...
Maar wat ik aangeef sportief gezien een prima aankoop.

8 januari 2021 om 10:13

@Bliek: sinds Corona is de transferbalans van Ajax zwaar in de groene cijfers. Ik ben het er mee eens dat het geen goedkope optie is, maar voor nog meer dan dit bedrag liet Ajax onlangs zijn back gaan. Ajax investeerdert in spelers om kampioen te worden, ver te komen in de EL en CL te halen. Investeren van het door transfers verdiende geld om dus op korte termijn direct weer meer geld te verdienen. Daardoor kan Ajax juist mensen behouden, de Eredivisie weer een financiële injectie geven etc en dat alles op eigen kracht.

8 januari 2021 om 10:17

Je zegt wel dat het je niks doet maar je begint er wel heel de tijd over. En dat dus op basis van 1 louche bronnetje. Want over de ontslagen bij bijvoorbeeld Groningen zijn talloze artikels te vinden, maar bij ontslagen bij Ajax zou geen enkele krant/nieuwsmedium er iets over melden? Vandaar ook mijn vraag of er wel andere bronnen zijn want je lijkt nogal overtuigd.

8 januari 2021 om 10:19

@myvision,

Weet je het is uiteraard echt wel een prima transfer hoor ik dek echt dat Ajax zich met deze transfer heel sterk maak.
Ik zie ook echt wel dat als je naar de transfer balans kijk dat er nog steeds groene cijfers zijn.
De transfer als deze had Ajax in het begin van het seizoen al moeten doen.

Alleen wat ik aangeef denk jij niet dat het zuur is voor de mensen die eruit moesten met waarschijnlijk een jaar salaris van max 50 k per jaar dat er nu een speler word gehaald met een jaar salaris boven de 4 mil?

En naast dit doordat de transfer balans zo groen is had dan van die groene balans bwv 5 mil overgemaakt naar de salaris pot van dat personeel kan je die mensen jaren van betalen.

8 januari 2021 om 10:21

mentalist; bedrijfsvoering en vermogen andere potjes? Waar denk je dat een nieuwe speler van gekocht wordt dan? Jij bedoelt te zeggen dat je operationele resultaten splitst op het cashflow statement, that's it. Heeft verder niks met andere potjes te maken

8 januari 2021 om 10:21

@bliek
Ajax is geen eigenaar van het stadion.

Verder heb ik het internet afgestruind op nieuws dat Ajax medewerkers ontslagen heeft. Maar daar is niets van waar.

Wat ik wel vind:

Ajax zal vier miljoen euro aan steun ontvangen van het Uwv. De club is daarmee niet alleen op de ranglijst, maar ook op dat gebied koploper, zo weet De Telegraaf te melden. Het geld is bedoeld om het aanwezige personeel door te kunnen betalen.

De genoemde bedragen zijn niet bedoeld om uit te keren aan de voetballers, zo weet de krant ook te melden. Het is voor de 'gewone' medewerkers. 'dat stelde wel als voorwaarde dat er geen ontslagen zouden vallen – de steun aan het begin van de coronacrisis was vooral bedoeld om de werkloosheid niet te hard te laten oplopen. Bij latere steunpakketten is die eis overigens losgelaten.'

We mogen zelfs niemand ontslaan vanwege het ontvangen van die 4 miljoen euro..

8 januari 2021 om 10:21

@lierse al gooien ze het hele kantoor personeel op straat en al brand morgen alles af het zal me echt een reet boeien.

Ik zei net al Stel dat het zo zou zijn is dit bijzonder.
Dat jij voor de rest weinig interesseert dat mensen op straat komen te staan.

Ander vraagje als jij morgen ontslagen zou worden omdat financieel minder gaat en je baas komt de volgende dag met een nieuwe Porsche op het werk dan vind jij het niet vreemd?

8 januari 2021 om 10:23

@spruit als dit verhaal klopt dan is alles toch prima!

Ik geef alleen aan stel dat het zo zou zijn zou ik het bijzonder vinden.

Dank je voor je toelichting

8 januari 2021 om 10:24

@bliek; Stel het klopt wat je zegt hã©, en ajax heeft mensen onstlagen.. kan dat dan nog niet gewonen bedrijfsvoering zijn? Ik bedoel kijk eens naar een ondernemer die productie afzet nodig heeft. Bedrijf X heeft door een crisis minder afzet. Aangezien bedrijf X minder afzet heeft bedrijf X minder personeel nodig om deze afzet te realiseren. Bedrijf X zal overbodige personeelsleden ontslaan, want moeten ze anders op een stoel gaan zitten en de hele dag op voetbalzone reageren of zo? Ajax kan dus ook mensen ontslaan (op kantoor neem ik aan) aangezien daar nu hoogstwaarschijnlijk minder werk is, door de crisis. Als dadelijk alles terug gaat naar het normale voor de crisis, zal ajax weer personeel aannemen. Dat is zeg maar basis economie..

8 januari 2021 om 10:27

Basis economie hoe je het zelf zou willen.

Het bedrijf waar ik werk neemt nu juist mensen aan om goed in te kunnen werken en als straks alles weer normaal is om te gaan knallen.

Dat is geen basis economie dat is omdenken en doorpakken,

8 januari 2021 om 10:32

Ja dan zou ik dat niet fijn vinden, maar zoals gezegd er is geen artikel over terug te vinden.

8 januari 2021 om 11:15

Mentalist, andere potjes inderdaad. Of het ethisch te verantwoorden is, is wat anders natuurlijk. Maar Ajax is beursgenoteerd, moeten die financiële beslissingen zoals ontslagen/bezuinigingen niet openlijk verantwoorden aan de aandeelhouders? Correct me if I'm wrong

8 januari 2021 om 11:33

Ja dat kan, en dan komt er geen toename in werk, heeft jou bedrijf mensen aangenomen om in te leren en wat gebeurt er dan? Ontslagen, wat zeggen de mensen die ontslagen worden dan, ja had toen geen mensen aangenomen? Of je werkt toevallig net in een van de weinige sectoren waarbij de corona uitbraak weinig effect op heeft.

8 januari 2021 om 11:40

Mijn bedrijf heeft mensen aangenomen en nemen nog steeds mensen.
En nee ook hier is het een stuk rustiger door corona.

Lierse dit is alleen maar mooi als het zo zou zijn.
Dit stond in een eerder bericht vandaag op VZ kwam bij Verweij vandaan.

Ajax heeft kantoorpersoneel moeten ontslaan. Dan kun je niet met een aankoop van 25 miljoen euro op de proppen komen zoals L’equipe gisteren (woensdag, red.) meldde. Het is 20 miljoen en dat bedrag wordt uitgesmeerd over meerdere jaren”, zei Verweij donderdag in een video op de website van de krant. Inmiddels heeft de journalist vernomen dat de transfersom toch miljoenen euro’s hoger uitvalt dan hij aanvankelijk meldde.

8 januari 2021 om 12:31

@bliek "ajax heeft kantoorpersoneel moeten ontslaan." wat een vervelend persoon ben je ook. Er wordt boven tientallen keren gevraagd kom eens met bewijs dat Ajax personeel heeft moeten ontslaan. Behalve vage Mike kom je niet verder. Je geeft aan het doet je niet maar stel het was zo. Nou situatie is het is niet zo. En dan eindig je weer met die stelling dat Ajax mensen heeft moeten ontslaan. Wauw wrok? jaloezie dat wij Haller halen en jullie Pratto? Kom vertel wat is jouw probleem? Ajax kan Haller kopen. Ajax hoeft geen geld te lenen van Vriendne van de club om aankopen te doen. Ajax investeert veel in de jeugd. Ajax geeft zelfs meeste weg aan andere clubs. Ajax laat clubs meedelen in winst zoals Heerenveen met Botman en Twente mogelijk met Danilo. Dus waarom blijf je door zeueren over een gerucht wat niet waar is?

8 januari 2021 om 12:37

Het doet Bliek zo weinig dat hij het presenteert als een feit onder meerdere artikelen. Wat zielig zeg, dat we ineens Verweij gaan aannemen als een bron. Dan krabbel je half wat terug maar je brengt het in eerste instantie als een feit. Wat een naar gedrag zeg.

8 januari 2021 om 12:42

@ Bliek. De kantinedame die vanaf maart uit dr neus staat te kanen omdat er geen klant te bedienen is, snapt heus wel dat ze haar laten gaan en een medewerker (in dit geval een speler) die miljoenen in het laatje brengt behoudt. Dat JIJ het niet snapt, ligt helemaal aan jou.

Ik ben ook eens ontslagen wegens bezuinigingen, ik zat in een ondersteunende functie van 6 mensen die het geld daadwerkelijk in het laatje brachten. Dat ze mij lieten gaan en de mensen die ik ondersteunde behielden, vond ik heel erg logisch. Mijn werk werd vervolgens door diezelfde 6 mensen gedaan bovenop hun oude takenpakket. Die kregen simpelweg meer te doen voor dezelfde kosten. Ontzettend kut voor mij als persoon, maar als je erover nadenkt (mits je dat vermogen hebt natuurlijk), is het vrij logisch.

Maar goed, jij bent vast geen zelfstandige met personeel, dat blijkt overduidelijk uit je onwelwillendheid om het te proberen te begrijpen.

8 januari 2021 om 13:02

Zielig hier zielig daar.
Nee ik kom gewoon met een stuk van Verweij en dat is hetgeen wat ik steeds heb gezegd.
Tis leuk hoor Mrkrillin dat je een punt wil maken en dergelijke. Het word gewoon genoemd in een stuk hier op VZ en dan mag ik daar prima wat van vinden toch?

Wel leuk hoor jullie oordelen over mij kan er wel van genieten. Je kan dit niet je bent dit je wil niet en ga zo maar door.
Ik geef eerder al aan ik reageer op een artikel van VZ waar je kan reageren net als een ieder van jullie alleen ik ben zielig schijn geen denk vermogen te hebben. Oh ja ben jaloers want Feyenoord moet er weer bij komen.

JK ik breng hoe Verweij het breng en daar reageer ik nogmaals op.

Ik zal in het vervolg al jullie reacties nakijken en kijken of je altijd reageert op een artikel van VZ of dat je eerst alles in 90 kranten gecheckt hebben.

Bedankt voor jullie feedback hier kan ik verder mee.

8 januari 2021 om 13:10

@bliek: even voor de duidelijkheid. Ajax heeft steun aangevraagd, ontvangen en weer terugbetaald, aangezien ze deze niet nodig hebben.

8 januari 2021 om 13:21

@jlp.

Wat ik eerder aangeef. Ik reageer op iets wat in een topic naar voren komt.
Is er niemand ontslagen super goed.
Zijn er wel mensen ontslagen vanwege corona crisis zoals daar vermeld stond vind ik daar wat van....

8 januari 2021 om 11:09

Precies. Die 22.5 miljoen vind ik eerlijk gezegd aan de hoge kant. Dus hij mag wel uitblinken in de eredivisie, wat nog maar moet blijken, maar het gaat om wedstrijden in Europa.
Voor dat bedrag kon je volgens mij nog een betere spits kopen

8 januari 2021 om 13:01

Is Haller beter dan Tadic? Naar mijn mening niet, dus Tadic in de spits en de Brazilianen op de flanken.

Kom op Haller, maak jezelf onsterfelijk en schiet er 2/3 in tegen PSV. Enorm blij dat we eens wat fysiek hebben. Nu nog een cv?

8 januari 2021 om 09:37

Ik denk dat we er een goede deal van kunnen maken, Haller schiet er 3 in tegen PSV maar Malen schiet er 4 in. Hoe klinkt dat?

8 januari 2021 om 09:38

Prima deal

8 januari 2021 om 09:39

Prima, want Antony had ook al 2 treffers geclaimed

8 januari 2021 om 09:39

Als tadic er ook 2 maakt

8 januari 2021 om 09:45

@rombomcu Kijk, leuke banter kan ik warderen!

Succes zondag (maar niet te veel)

8 januari 2021 om 10:33

Hahah rombomcu, dat vind ik dan weer geen hele goede deal eigenlijk. Succes zondag en mag het een mooie pot worden!

8 januari 2021 om 10:44

Aaaah, 7-4 dus.
Ga ik er toch maar even voor zitten denk ik.

8 januari 2021 om 11:16

Zet daar je Toto maar op in, hoef je de rest van het jaar niet meer te werken denk ik. 4-7 teken ik overigens voor

8 januari 2021 om 09:41

Een cv is nog meer noodzaak dan een spits imo, schuurs en blind kan echt niet.

8 januari 2021 om 10:38

Blind is ver weggezakt en in Schuurs zie ik het uberhaubt niet zitten. Veelste soft en stapt vaak veel te ver in/dekt te ver door.

8 januari 2021 om 10:50

Ajax1812 ja dat was eigenlijk ook nodig, Schuurs kan echt niet meer en Blind is ook heel snel achteruit gegaan. Ons centrale duo is helaas momenteel om te huilen.

8 januari 2021 om 09:58

Die moet eerst maar even lekker in quarantaine gaan, al helemaal als je uit Engeland komt.

Een cv hebben jullie ook nodig inderdaad, misschien wel meer als een spits. Ben benieuwd of Blind en Per zich kunnen wapenen tegen de snelheid van PSV voorin.

8 januari 2021 om 10:37

Ik hoop ook op een cb. Zondag wordt zwaar genoeg want Malen rent ze er allebei lachend uit. Succes zondag!

8 januari 2021 om 10:50

Gakpo en Madueke daargelaten. Denk je dat Haller speelgerechtigd is? Jullie ook succes zondag, gaat een mooie strijd worden.

8 januari 2021 om 11:03

Haller zal erbij zijn verwacht ik, dat kan niet anders. Volgens mij als hij voor 12 uur binnen was, kon hij spelen.

8 januari 2021 om 13:27

We hebben op dit moment fitte Cv's, maar geen fitte spits (zeker zolang de trainer geen spits ziet in Tadic), dus is een spits meer nodig imo dan een CV waar er 4 beschikbaar zijn. 5 als je Rensch meetelt.

Eigenlijk is het ongekend dat e in de organisatie mensen ontslaat wegens corona en dat je aan de andere kant een aan koop doet van ruim 20 mil.

Ik denk voetballend gezien dat het een goede aankoop is. Als hij zijn draai snel vind moet het wat worden.

8 januari 2021 om 09:39

Hoezo is dat ongekend? Als een autobedrijf nu besluit om flink te investeren in het ontwikkelen van een nieuwe auto is dat ook gewoon te begrijpen zelfs al hebben ze vlak daarvoor mensen moeten ontslaan. Spelers zijn belangrijk om de inkomstenbronnen voor een club veilig te stellen.

8 januari 2021 om 09:41

In de kern ben ik het ook niet eens met bliek, maar 'investeren van een autobedrijf' is natuurlijk wel wat anders dan een absolute recordtransfer doen 😅

8 januari 2021 om 09:43

Ajax heeft helemaal niemand ontslagen. Dat komt echt uit de lucht vallen. De spelers hebben salaris ingeleverd toen de competitie stil lag. Maar dat is het dan ook wel.

8 januari 2021 om 09:47

100% niets aan toe te voegen melvin

8 januari 2021 om 09:51

@skede:
Hoezo? Juist in tijden als deze kan het voor een automaker noodzakelijk zijn om te investeren in bijvoorbeeld het ontwikkelen van een nieuwe auto om aan te passen aan de markt en zo inkomsten veilig te stellen. Zonder publiek zijn inkomsten via de CL alleen maar belangrijker geworden en dus is het belangrijk om die binnen te halen. Haller kan daar bij helpen.

8 januari 2021 om 09:56

@melvin ajax heeft kantoor personeel ontslagen.

8 januari 2021 om 10:03

Als dat autobedrijf in financieel moeilijke tijden het financiele vermogen heeft om een compleet nieuwe auto te ontwikkelen dan zijn financieel moeilijke tijden niet zo moeilijk hoor. Nogmaals, ik ben het niet helemaal eens met Bliek, en deels wel met jou hoor. Het is vrij populistisch om nu bij elke aankoop van voetbalclubs te roepen dat ze niks mogen investeren want 'ze vragen ook NOW regeleingen aan'. Alleen gaat het hier wel om een bedrag van dusdanige omvang (transferrecord zelf) dat je vergelijking met dat autobedrijf natuurlijk geen juiste is.

8 januari 2021 om 10:14

Bliek Bron? Als ik google op Ontslagen bij Ajax vanwege corona hit er niets??

8 januari 2021 om 10:24

Ajax heeft niemand ontslagen. Hoe kom je daar bij? Omdat Mike Verweij het zegt? Het is gewoon niet waar. Geef mij een artikel waar in staat dat Ajax kantoor personeel heeft ontslagen

8 januari 2021 om 10:29

@bliek hoe kom je aan die onzin? Ajax heeft niemand ontslagen.

8 januari 2021 om 11:12

Hoe kom je aan die onzin?
Volgens mij vertled Mike verweij is een Ajax watcher.
Of het waar is of niet ik reageer daarop zoals zoveel berichten hier op vz.

8 januari 2021 om 14:48

Mike zegt maar wat. Ajax is beursgenoteerd en als er ontslagen vallen dan was daar melding van gemaakt. Is dat gebeurt? Nee. Ajax hoeft ook niemand te ontslaan, aangezien ze misschien na Bayern wel de gezondste club van Europa is

8 januari 2021 om 09:42

Heeft Ajax mensen moeten ontslaan? Ik weet het niet hoor, maar daar heb ik niets over gehoord.

Zeker een goede spits. Maar waarom is het weer 1 van Ten Hag zn ventjes? Heeft hij hierin zo veel te zeggen of is Overmars zijn doos aan het leegraken? Al lijkt dit een prima aankoop te zijn voor vrij veel geld, vind het opmerkelijk.

8 januari 2021 om 09:46

volgens mij heeft Ajax niemand van de organisatie ontslagen ?

volgens mij ging het om personeel van de horeca gelegenheden in de Arena, alleen worden die volgens mij niet door Ajax zelf betaald..

8 januari 2021 om 10:27

Die werken allemaal via Uitzendbureaus . Daar heeft Ajax ook niet zoveel mee te maken. Dat wordt geëxploiteerd door de JC ArenA en niet door Ajax.

8 januari 2021 om 10:42

bliek voor iemand die aangeeft het niet veel uit te maken wat Ajax doet vind ik het wel bijzonder dat je meerdere gelijkwaardige posts met dezelfde inhoud over Ajax vermeldt. Ondanks je lovende woorden voetballend gezien rieken jouw posts hier naar enige jaloezie. Daarbij zijn er geen ontslagen gevallen dus is je bericht ook nog eens onwaar. Stemmingmaken, en ik ben niet eens ajacied.

8 januari 2021 om 11:10

Post zou prima onwaar kunnen zijn.
Alleen neem ik hem over van een Ajax watcher.
Dus prima toch.
Als je ook goed gelezen heb Twentov staat er al zou dit waar zijn.
Niks met stemming maken te maken hoor reageren op berichten noemen ze dat.
Maar voor een hoop mensen schijnt het nogal normaal te zijn om mensen op straat te zetten aan de ene kant en aan de andere kant een transfer te doen van 20 mil met een salaris van miljoenen.
Vind het echt bijzonder dat mensen dat geen ene reet kunnen schelen,maar ja de ene zijn dood is de ander zijn brood.

Twentov Jaloezie tja je mag het zo noemen als jij het wil. Je mag het ook kritisch noemen. Wel grappig dat een kritische noot altijd gelijk maar onder jaloezie gezien word.

En laten we eerlijk wezen we zouden het beide wel lekker vinden toch als onze clubs een transfer van 20 mil zouden kunnen doen?

8 januari 2021 om 12:19

@Bliek, je blijft het maar herhalen op basis van een enkele bron. Verder is er geen enkele bron te vinden die dit meldt. Dus ja, ik vind het een beetje als jaloezie klinken als je het keer op keer herhaalt.

8 januari 2021 om 12:36

Dat laatste klopt, zou mooi zijn als mijn club dergelijke transfers kon doen. Ik ga gelijk even bellen met gemeente Enschede.

Niet dat ik er zenuwachtig van wordt maar heeft hij geen quarantaine plicht?

8 januari 2021 om 10:03

Nee, want Haller valt onder de corona regel voor topsporters. Volgens mij is het genoeg als hij een negatieve test kan afleggen, weet alleen niet precies hou oud die test mag zijn.

8 januari 2021 om 12:19

Hij zou vandaag weer worden getest en als het weer negatief zou zijn, zou hij zondag mogen spelen.

Knappe transfer, Ajax moet ook alles op alles zetten om kampioen te worden, ook al zouden zij potentieel een voorronde CL kunnen overleven (volgens mij stroomt de nummer 2 van de Eredivisie nu in bij de laatste voorronde voor de groepsfase). Maar kampioen worden en op zeker CL spelen is zo belangrijk en lucratief. Dit zal echt niet de laatste grote transfer zijn die Ajax gaat doen. Deze Haller was echt verschrikkelijk goed samen met Jovic bij Eintracht. Als we die Haller te zien krijgen dan vrees ik het ergste voor de concurrentie.

Een hoop geld, maar we hebben weer een spits! Hopelijk zondag al inzetbaar. Eigenlijk had er natuurlijk van de zomer al een spits moeten komen natuurlijk

8 januari 2021 om 09:49

Mee eens, maar misschien was Haller ( en andere spitsen) afgelopen zomer wel niet haalbaar. Voor de competitie is een nieuwe spits eigenlijk nu ook pas nodig. Was alleen benieuwd geweest of Ajax met Haller wel 2e in de CL poule had kunnen worden.

8 januari 2021 om 10:30

Haller is 2 jaar geleden voor circa 50 miljoen van Duitsland naar Engeland gegaan (een record bedrag voor westham), heeft een redelijk eerste jaar gedraaid in Engeland dacht ik, alleen draait nu een minder 2e jaar (waarom weet ik niet, volg west ham niet zo, maar voor zover ik kan lezen op ajax sites, was dat vooral omdat ze Haller niet goed gebruiken) die verkoop je dan natuurlijk niet in de zomer.
Vind het overigens nog steeds opmerkelijk dat hij nu voor 22.5 miljoen naar ajax komt, dat is toch even snel een verlies van 27.5 miljoen in transferwaarde in anderhalf jaar. Zal west ham in problemen zitten of zo?

8 januari 2021 om 12:09

De trainer is volgens mij niet (meer) zo gecharmeerd van Haller. En als je elk jaar een bedrag boven de 100 miljoen ontvangt voor de tv-rechten, dan is een verlies van 27,5 miljoen slechts een kleine tegenvaller. Tevens is het een bevestiging dat vooral veel Engelse clubs spelers kopen terwijl ze er niet heel lang over na denken of de speler wel bij de club past en andersom. Beetje hetzelfde als ooit Berghuis die van AZ naar Watford ging. Berghuis speelde prima als buitenspeler bij AZ, en Watford koopt hem dat met 2 spitsen en zonder vleugels speelt. Zo zijn er heel veel voorbeelden.

Nog nooit zo gehypet geweest voor een transfer! Heel veel zin om deze gast tegen PSV te zien

Welkom Haller!

broodnodige aankoop, hopelijk zondag gelijk in de basis.
het zal wat onwennig zijn nog maar hopelijk kan hij snel de klik met anthony en tadic vinden voor in.

Ik vind het bedrag erg hoog, maar ik ben er wel van overtuigd dat hij een goede spits is voor Ajax. En als hij Ajax de komende jaren kampioen maakt, dan stroomt het geld van de CL ook wel weer binnen.

Het promofilmpje is natuurlijk ook weer super. De PR-afdeling van Ajax is echt bijzonder goed bezig met allerlei leuke, verrassende acties rond transfers en wedstrijden.

Is hij inzetbaar tegen PSV ? Ik hoop het want die traoure heb ik geen vertrouwen meer

8 januari 2021 om 23:01

Ja, hij is speelgerechtigd. En Traoré is overigens geblesseerd.

Hoop geld natuurlijk, maar als je een spits wil hebben die er gelijk staat, zich bovendien al heeft bewezen in de ED en zelfs nog z'n beste jaren in gaat, dan moet je daar simpelweg voor betalen en Ajax heeft het geld. Vind het echt een uitstekende spits met echt veel klasse, techniek en fysiek en denk dat hij het (helaas, haha) geweldig gaat doen daar.

Wat gaat er gebeuren als Haller tegen PSV een blessure oploopt? Wordt er dan weer een spits aangetrokken?

Heb eerlijk gezegd Haller niet echt gevolgd maar zie dat West Ham gewoon 50 miljoen voor deze man heeft neergelegd. Die zijn wel heel hard geboord door Frankfurt zeg.

Topaankoop eindelijk de portemonnee trekken voor een goede geslepen spits. Hele belangrijke zet!

Ten Hag is trainer, direkteur voetbalzaken en doet ook nog de scouting erbij. Kortom hij runt Ajax, je moet er maar blij mee wezen.

8 januari 2021 om 10:05

Ja, en dezelfde man heeft Ajax ook naar lokale en internationale successen geloodst. Hij is niet perfect, maar dat is niemand...Trouwens Schmidt heeft minder bereikt bij PSV en "bepaald" toch ook alles op het gebied van het inkoopbeleid? Haller is voor Nederlandse begrippen een goede speler en verder zien we wel. Ajax kan geen spelers kopen zoals de allerijkste in Europa doen dus deze aankoop zou prima kunnen gaan slagen.

8 januari 2021 om 10:11

Tussen het aantrekken van een transfervrije Götze en het uitgeven van een clubrecord aan Haller zit nogal een groot verschil. Ben benieuwd of het Ten Hag ook lukt om een speler met die kwaliteiten transfervrij aan te trekken en zonder bij Utrecht gespeeld te hebben.

Prima aankoop. Ik geef Haller gewoon een eerlijke kans. Ik sluit niet uit dat er nog een verdediger bij gaat komen, maar we zullen nu eerst gaan zien of we de eerste topper van dit seizoen goed gaan doorkomen. Een nummer negen was nodig aangezien Traore, Huntelaar en Brobbey niet het gewenste niveau haalde. Tadic is nu ook meer nodig op de vleugel dus Haller is meer dan welkom.

Je hebt Huntelaar, die op eredivisieniveau nog prima functioneert, je hebt Tadic die geweldig rendeert vanuit de spitspositie, je hebt Promes waarvoor veel geld betaald is voorlopig nog rondlopen, maar bovenal heb je 3 jonge talentvolle spitsen waarvan er 2 nu al uitstekend presteren in de eredivisie en de derde naar ik hoor een extreem talent is. Wat voor signaal geef je af aan die jongens? Brobbey zal neem ik aan wel twee keer nadenken voordat hij zijn handtekening onder een nieuw contract zet, wetende dat hij zal moeten concurreren met de recordaankoop. Het zal me niet in dank worden afgenomen, maar ik ga niet mee in de goednieuwsparade van Ajax. Natuurlijk is Haller voor de eredivisie een uitstekende spits, maar hij is bij Ajax ten eerste niet per se nodig en ten tweede ontzettend duur - zeker als je bedenkt dat de werkelijke kosten wellicht nog oplopen m.b.t. de kapitaalvernietiging wanneer Brobbey hierdoor besluit te vertrekken. Sorry jongens, ik ben sceptisch.

8 januari 2021 om 10:08

Hier sluit ik me bij aan. Lekker om Haller erbij te hebben, maar totaal overbodig.

8 januari 2021 om 10:20

Huntelaar, Traore, Brobbey stuk voor stuk geblesseerd. Promes al weken uit vorm. Er mist gewoom scorend vermogen zoals we dat hebben gezien in de CL. Goede spits die nog jaren meekan. Als je door wilt in de europa league is dit gewoon nodig

8 januari 2021 om 11:02

@ajaxnl!

Dan heb je dus Tadic nog, dat vind ik ook nu Haller er is alsnog een betere optie dan deze aankoop. Neres - Tadic - Antony dat is de sterkste voorhoede.

Als je echt voor de breedte wat extra's wou vanwege de vele blessures had ik Danilo teruggehaald, die schiet ook de een naar de ander in. Maar een verhuur is bij Ajax helaas een voorportaal voor een vertrek, al schiet Danilo er 20 in dit seizoen, net als Botman en Lang veel te snel afgeschreven.

8 januari 2021 om 11:03

Kudus is terug. De komende wedstrijden gewoon 4-4-2 gaan spelen met Martinez erbij op het middenveld. Tadic en Antony voorin en deze veel te dure spits die de ontwikkeling van 3 jonge spitsen (traore, Brobbey en Danilo) in de weg zal staan niet aantrekken. Maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk want 4-3-3 is heilig.
Ten Hag blijft maar vriendjes uit zijn Utrecht tijd aantrekken, kan iemand die man stoppen?
Aan de andere kant, Als Haller goed presteert en Ajax kampioen wordt en hij in de CL ook potten weet te breken, is hij binnen een jaar weer weg met een flinke winst. Maar dat is een gok...

Onana
Mazraoui
Schuurs
Blind
Tagliafico
Klaassen
Kudus
Martinez
Gravenberch
Antony
Tadic
8 januari 2021 om 13:03

Klopt, alleen is Brobbey dan helaas ook weg.

8 januari 2021 om 10:58

Inderdaad ben het met je eens. Het is best een leuke spits maar voor dit bedrag moet je de verlosser zijn en dan denk ik eerder aan een niveau Eriksen/suarez/ibrahimovic, niet aan Haller.

Brobbey ben je kwijt zonder kansen te geven, een potentiële topspits die ook gelijkenissen heeft qua kracht met Haller. Als je tot deze keuze was gekomen na een paar potjes Ajax 1, dan kon ik er nog inkomen, maar Brobbey heeft nauwelijks een kans gehad.

En veel posities die echt versterkt moesten worden, mede omdat Ten Hag geen vertrouwen heeft in Botman en Lang uit de opleiding, blijven onder bezet. Op deze manier is ook nog eens het geld op echte ervaring te kunnen blijven betalen (tadic, Blind), daarvoor moet je niet op afkoop gaan betalen maar juist op afkoop geld ontvangen.

Vindt het bedrag erg hoog, waarbij ik er gelijk bij wil zeggen dat het niet meevalt om een goede spits aan te trekken voor minder dan 15 miljoen. Ajax moet wat, aangezien kampioen worden een absolute must is. Ze hebben met name de afgelopen 2 jaar met De Ligt, De Jong, vd Beek, Zyech, Dest, en in mindere mate Dolberg, Veltman, Schone wel erg veel kwaliteit ingeleverd. Ik vindt dat Psv met Malen, Gahkpo en Dumfries op dat vlak een streepje voor heeft. Hebben daarbij met Gotze en Max goed ingekocht.

Het is voor Ajax zaak dat ze vanaf aankomende zondag de topvorm gaan benaderen. Zeker spelers als Tagliafico, Blind, Schuurs zullen hebben die het afgelopen halfjaar niet hun allerbeste spel laten zien. Daarnaast verwacht ik straks veel van Kudus.

8 januari 2021 om 10:54

Die moet je ook opleiden, niet aantrekken, notabene PSV heeft een ex ajax jeugdspeler met een hoger niveau. Dolberg had je achteraf ook beter kunnen houden, heeft ook geleden onder het wantrouwen in jeugdspelers onder Ten Hag, Bosz haalde er veel meer uit.

Superleuk dat een atleet en stylist als Haller teug keert in de eredivisie. Daar krijgt Ajax geen spijt van. Tegelijk denk ik dat alle spitsen bij Ajax die elke wedstrijd spelen gewoon topscoorder kan worden, maar blijkbaar lukt het niet om die spits aan te wijzen.

Veel geld voor een bankzitter bij een middenmotor. Ik weet echt niet wat de mensen in hem zien. Haller heeft amper gepresteerd in de PL.

8 januari 2021 om 12:00

Dat bankzitter begrijp ik niet helemaal. Speelde dit seizoen mee in 16 PL wedstrijden + 3 in de beker. Dan ben je toch geen bankzitter? Het merendeel van deze wedstrijden gewoon in de basis gestart. Daarnaast is een middenmoter uit de PL een titelkandidaat in Nederland.

8 januari 2021 om 12:39

@janta een berghuis had amper iets gepresteerd in Engeland. behoort nu tot beste spelers in NL. Dus jouw punt?

8 januari 2021 om 13:17

@janta

Je bent wel heel erg negatief over Haller, als je hem nog herkend uit zijn Utrecht tijd of hoe goed hij speelde bij Eintracht en daaramee een transfer van 50 miljoen verdiende moet je toch haast wel weten dat hij een geweldige speler is?

hij is zo ontiegelijk sterk aan de bal, kan snel combineren en en afmaken..

De speelstijl van westham lijkt Haller totaal niet te liggen, ik ben ervan overtuigd dat Haller zeker (wss niet dit seizoen aangezien we op de helft zijn) 25-30 goals gaat maken..

De een vindt hem snel, een ander juist niet. Zelf heb ik van Haller in zijn tijd bij FC Utrecht niet de indruk dat hij uitzonderlijk snel is/was. Volgens mij eerder wat traag, maar wel sterk aan de bal. We gaan het zien. Voor Ajax eindelijk een spits die echt spits is - al is Huntelaar dat ook, maar net even over de top. En Traore en Brobbey zijn om verschillende reden nog niet een volwaardige Ajax spits. Al is het met Haller ook: eerst zien en dan geloven.... Nu nog een kwalitatief gelijkwaardige RCV halen, dan kan die met Martinez in het centrum gaan spelen. En als Ajax zijnde, zou ik komende zomer Joey Veerman bij Heerenveen gaan proberen weg te halen. Lost het probleem van opbouwen van achteruit direct op. Blind is een aflopend verhaal. Zijn gebrekkige verdedigende kwaliteiten i.c.m. zijn medisch dossier, is reden genoeg om te veronderstellen dat hij niet het eeuwige leven heeft. Al is dat laatste wat plastisch uitgedrukt;-)).

Erg veel geld hoor. verbaasd mij wel. Bedoel voor dat bedrag zou je er elke wedstrijd minimaal 1 in moeten prikken en vooral tegen de lagere teams. Voor dat bedrag kan je volgens mij een veel betere spits kopen.

West Ham doet deze speler weg voor pak 'm beet de helft van z'n aankoop bedrag, en wij doen hier net alsof hij de pannen van 't dak speelde in de Bpl.

Ik snap dat de BPL een stap hoger is, en dat hij het natuurlijk in Duitsland goed gedaan heeft - maar dit is toch een Enorm risico vanuit Ajax kant, of zie ik dat nu krom?

8 januari 2021 om 12:41

@burt "of zie ik dat nu krom?" Ja! Er zijn ook heel veel topspitsen mislukt in Engeland. Zijn die opeens risico's voor andere clubs? Berghuis is mislukt is nu een van de beste spelers in NL. v Ginkel mislukt speelde heel goed voor PSV en scoorde veel.

8 januari 2021 om 11:35

Ja en dat is nu toch juist wat veel PSV en Feyenoord fans hier ook reageren? Wat is nou precies je punt?

8 januari 2021 om 11:44

Volgens mij is z'n punt best duidelijk (en best eng, imo); het denkbeeld van supporters wordt gevormd en beïnvloedt door het beleid; alles wat het eigen team doet wordt rechtgepraat als het krom is, en vice versa. Dit geld voor Ajax, Feyenoord & PSV supporters.

8 januari 2021 om 12:42

#feygala praat geen onzin man! Heel veen fans en ik ook waren just lyrisch over bijv Gotze naar Psv.

8 januari 2021 om 13:17

Voor zowel PSV (al hebben die momenteel geen spits nodig want die hebben Malen al) als Feyenoord zou Haller een fantastische aankoop zijn. Iedereen die anders beweert is een beetje een simpele dodo die enkel in het voordeel van z'n eigen club lult. Laten we eerlijk wezen, hier zijn genoeg realistische Feyenoorders en Psv'ers die gewoon beamen dat Haller een goede spits is om naar de ED te halen, maar er zijn er evengoed veel die al met het afkraken begonnen zijn, puur omdat hij naar Ajax gaat. En ja, dat zou andersom precies zo zijn inderdaad, welkom in de wondere wereld van de fanatieke supporters!

8 januari 2021 om 14:49

Het is ook denk ik wel duidelijk dat Haller een verbetering is voor alle clubs in Nederland. Echter is het wel de vraag of hij de transfersom waard is, het is nogal een smak geld namelijk. Ik vermoed dat hij zorgt dat Ajax een grotere kans op het kampioenschap heeft, maar of hij volgend seizoen in de CL ook potten kan breken dat vraag ik mij af.
Ben heel benieuwd naar de wedstrijd zondag, ik schat het nog steeds in op 50/50.

Kan zondag tegen PSV nooit spelen moet 10 dagen in quarantaine komt uit Engeland en alle personen die naar Nederland komen horen daar onder en zeker met het veel erger besmettelijke coronavirus
Als dit niet hoeft is het schandalig en zullen er zeker vragen over komen

8 januari 2021 om 12:22

Hij valt onder de regel van topsporters. Hij is deze week al getest en wordt vandaag weer getest. Als de test weer negatief is, mag hij zondag spelen.

8 januari 2021 om 13:19

Denk dat je je iets beter moet inlezen, er klopt niet veel van wat je zegt. Voor topsporters gelden uitzonderingen, hoe wilde je andere Europees voetbal spelen bijvoorbeeld? Haller mag, mits hij nogmaals negatief test hier in Nederland, gewoon spelen zondag.

Die jongen kon het al niet bolwerken bij West Ham, een lage middenmoter in de Pl.. Wat komt hij dan bij Ajax doen? Hij heeft een hele matige techniek, en is ook niet al te snel. Dat is een paniekaankoop en waarschijnlijk ook een miskoop. In de CL krijgt hij geen poot aan de grond. Maar omdat Ajax hem heeft aangetrokken is het een wereldspits blijkbaar. Op zijn best niveau John Bosman.

Benieuwd hoe die het gaat doen bij Ajax. Heb 'm al een tijd niet meer gevolgd. Hopelijk kan die zondag spelen. Altijd zin om nieuwe spelers te bekijken.

8 januari 2021 om 14:22

Een verdediger in plaats van juffrouw Schuurs zou nog mooi zijn. Haller lijkt mij een uitstekende spits voor Ajax. Een echte goaltjesdief.

Kan hij zondag in principe dus invallen? Dat zou wel mooi zijn. Ben erg tevreden over deze transfer want Ajax heeft gewoon een goede spits nodig. En Haller is in mijn ogen een goede spits. Ik hoop alleen nog op een verdediger voor juffrouw Schuurs en dan is het elftal weer een beetje op orde.

Goeie spits, zeker weten. Ajax heeft een voorhoede om je vingers bij af te likken. Vanaf de zijkant heeft Ajax spelers die een voortreffelijke voorzet in huis hebben maar ook zelf kunnen scoren, dat maakt hen nog gevaarlijker denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren