Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jaap Stam vertrekt dag na Klassieker bij Feyenoord

Laatste update:

Jaap Stam is niet langer de trainer van Feyenoord. De Rotterdammers maken maandagmiddag via de officiële kanalen melding van het vertrek van de oefenmeester, die pas sinds afgelopen zomer werkzaam was in De Kuip. Stam verloor zondag met Feyenoord de Klassieker tegen aartsrivaal Ajax met 4-0 en dat blijkt zijn laatste wedstrijd aan het roer te zijn geweest bij de club.

Stam stapte een paar maanden geleden in als opvolger van Giovanni van Bronckhorst, maar kende een rommelige beginperiode bij Feyenoord. Technisch directeur Martin van Geel, die de oud-verdediger had aangesteld, vertrok al voordat Stam daadwerkelijk aan zijn nieuwe klus begonnen was en niet veel later verliet ook algemeen directeur Jan de Jong de club.

Jaap Stam vertrekt per direct als trainer van Feyenoord.

De trainer kreeg de boel in de daaropvolgende maanden maar niet aan het draaien en in de Eredivisie werd er verloren van AZ, Fortuna Sittard en Ajax, terwijl er in Europees verband ook verliespartijen kwamen tegen Rangers FC en Young Boys. De nederlaag tegen de Amsterdammers van zondag was de druppel voor de trainer: Feyenoord maakte een onmachtige indruk in de Johan Cruijff ArenA en stond bij de rust al met 4-0 achter. De Rotterdammers bezetten na elf gespeelde wedstrijden momenteel de twaalfde positie in de Eredivisie.

Technisch directeur Sjaak Troost laat weten het besluit van Stam om op te stappen te betreuren: “De trainer had zeker onze steun nog en ook de spelersgroep wilde met hem verder. Maar als iemand zelf zegt: ik geloof er niet meer in en wil niet meer, dan respecteren we dat en houdt het op. Hoe jammer ook.” Stam voegt toe dat het ‘bepaald geen gemakkelijk besluit is geweest’: “Ik heb er goed en lang over nagedacht. Mijn uiteindelijke conclusie is dat het beter voor de club, de spelers en mezelf is als ik een stap opzij doe.” De taken van de opgestapte trainer worden in eerste instantie overgenomen door de technische staf.

De beste oplossing voor beide partijen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op andere websites en via een aantal Feyenoord-watchers lees ik zelfs al dat het officieel is en het verbaasd mij niets dit bericht. Stam heeft in het verleden al vaker laten zien dat hij binnen de kortste keren zo weg kan zijn. Als voetballer heeft hij dat laten zien bij AC Milan en Ajax, als trainer bij PEC Zwolle en nu bij Feyenoord. Natuurlijk heeft Stam niet best gepresteerd met Feyenoord, maar hij had nou niet zo slecht spelersmateriaal dat hij er zo slecht mee moest presteren. Bij de aanstelling van Stam bij Feyenoord dacht ik dat het wel een goede match kon zijn, maar ik wist wel dat je niet kon verwachten dat Feyenoord mee zou strijden met PSV en met name Ajax. Maar dit is wel heel slecht wat Stam allemaal heeft gepresteerd.

28 oktober 2019 om 17:45

Was te verwachten,niet dat zijn opvolger het beter gaat doen ofzo.Begon er ook zeer slecht uit te zien,leek wel terminaal(sorry als mensen dit als een belediging zien)Maar mijn opa heeft dit ook zo meegemaakt door een te hoge werkdruk en is daardoor vroegtijdig komen te overlijden. En ja dan kan je de vraag stellen wat is je meer waard,veel geld of je gezondheid en nog tijd met je naasten.Helaas kiezen veek mensen voor dat eerste,terwijl ik er veel voor over zou hebben om nog tijd met me opa door te brengen.gaat jaapie een maandje Malediven een beetje vitamine D binnenkrijgen.

28 oktober 2019 om 17:48

Waarom niet? Die kan je toch niet direct afschrijven? Er moeten wel veranderingen komen in het beleid.

28 oktober 2019 om 17:50

Wie wil er überhaupt nu instappen daar? Het is echt een zooitje. Er valt weinig eer te halen.

28 oktober 2019 om 17:50

Jij denkt dat zijn opvolger niet hoger komt dan de 12e plek?

28 oktober 2019 om 17:52

Ik denk dat Maurice Steijn een prima kandidaat is. Hij heeft al eerder bewezen met matig materiaal goed te presteren en Rotterdam ligt niet ver van zijn geliefde Den Haag.

28 oktober 2019 om 17:53

Ik ben ook benieuwd wie het aandurft, geen grote naam gaat zich hier aan branden. Geen coach geen directeur, niemand durft hier in te stappen. Een grote puinhoop

28 oktober 2019 om 17:56

Het mag ondertussen al als feit worden neergezet. Sorry guys...

28 oktober 2019 om 18:00

Wat is dat voor onzin? Stam heeft gewoon gefaald. Het is geen topselectie maar de 12e plek is een schande.

28 oktober 2019 om 18:08

Gerard zou het ook niet weten wie het aandurft, wel triest voor Jaap hij heeft alles gegeven zeker ook voor zijn carrière. Maar hij komt wel weer aan de bak ergens, in Engeland niet slecht gedaan.

28 oktober 2019 om 18:11

"Ik denk dat Maurice Steijn een prima kandidaat is. Hij heeft al eerder bewezen met matig materiaal goed te presteren en Rotterdam ligt niet ver van zijn geliefde Den Haag."Haha nou als hij lekker dichtbij woont klinkt dit inderdaad als een prima kandidaat, ik dacht dat hij veel verder weg woonde joh!

28 oktober 2019 om 18:17

Hoezo onzin?! Het zijn de spelers die het moeten doen. Stam zet de poppetjes neer en dan is het aan hen. Het is gewoon lastig om de hele selectie eruit te zetten, dus kiezen ze voor de trainer. Zoals altijd! Stam probeerde in ieder geval met volle moed te coachen. De spelers hebben het helaas (nog) niet laten zien.

28 oktober 2019 om 18:31

Ik vond hem er gisteren tijdens de persconferentie na afloop ook heel slecht uit zien. Ik had het idee dat hij moeite had om zijn emoties in bedwang te houden.

28 oktober 2019 om 18:37

Ik zag Kuyt gisteren al lachen. Dus zal een dezer dagen wel bekend worden.heeft het volgens mij ook goed gedaan met Jong Feyenoord.

28 oktober 2019 om 18:43

Of juist wel. Ik ben geen feyenoord fan. Maar is toch fantastisch club. Met mooi publiek en sfeer. Als de nieuwe trainer nu is gewoon met die gasten aan de slag gaat en minder van de mensen in de media aantrekt. Kan er echt wel wat moois ontstaan. Ik snap niks van die trainer van tegenwoordig. Geniet van je baan en het voetbal. Toch fantastiche baan toch en een mooie club. Zit echt wel talent daar

28 oktober 2019 om 18:48

London Calling, bij de 3-0 leek het al dat ie moest vechten tegen de tranen.

28 oktober 2019 om 18:51

@vito77 zeker als je Karsdorp bent en de wedstrijd zegt ja ik had een slaapmomentje in de 2e minuut. Hoe kan dat nou als je tegen de aartsrivaal speelt. Heb het gevoel dat er een paar graag de poten van de stel van Stam erafgezaagd hebben. Een aanvoerder die zich laat wisselen in de rust om er maar van af te zijn.

28 oktober 2019 om 19:08

@,klassebal niet Fraser als prima kandidaat? of staat hij er niet goed voor bij Feyenoord fans?

28 oktober 2019 om 20:28

Dirk schrapt trainingen omdat hij zelf privé afspraken heeft...

28 oktober 2019 om 17:48

Feyenoord heeft gewoon een afkoopsom betaald. Dus hij is zelf niet opgestapt oid.

28 oktober 2019 om 17:55

denk dat Maurice Steijn een prima kandidaat is. Hij heeft al eerder bewezen met matig materiaal goed te presteren en Rotterdam ligt niet ver van zijn geliefde Den Haag.

28 oktober 2019 om 18:05

Zou als Steijn zijnde wel 3x nadenken voor je in stapt. Valt geen eer aan te behalen.

28 oktober 2019 om 18:05

Denk dat Advicaat gaat instappen. Weinig te verliezen, is tijdelijk en echt iets voor Dick.

28 oktober 2019 om 18:14

Thamike denk ook dat Advocaat het seizoen afmaakt.

28 oktober 2019 om 18:21

Volgens Feyenoord.nl is Stam toch echt zelf opgestapt hoor. Feyenoord geeft aan het te betreuren en nog in Stam te geloven. Dus geen afkoopsom.verder jammer, denk dat het niet geheel aan Stam te verwijten is. Selectie is gewoon bedroevend slechte kwaliteit. Denk dat elke andere trainer ook niet veel beter zal presteren.

28 oktober 2019 om 22:38

Hmmm, ik heb dit wel vaker gelezen. Uiteindelijk hebben ze allemaal de afkoopsom meegekregen.

28 oktober 2019 om 17:59

Het is werkelijk rampzalig, Stam heeft totaal geen lijn in het spel weten te maken. Met nagenoeg dezelfde selectie werden we vorig jaar met twee vingers in de neus derde. Toch is dit een slecht moment voor het opstappen, er is geen technisch directeur en we hebben een tijdelijke algemeen directeur en dan zit je straks opgescheept met Dirkie als hoofdcoach. De Feyenoordsupporters hadden niet de spelersbus moeten opwachten maar naar het Maasgebouw moeten gaan. De raad van commissarissen heeft er een gigantische teringzooi van gemaakt. Onbegrijpelijk wat er twee jaar na het kampioenschap allemaal is misgegaan. We lijken weer volledig terug bij af (alleen dreigt er nu geen faillissement).

28 oktober 2019 om 18:13

Hoezo nagenoeg dezelfde selectie? Van Persie is weg, net als Vilhena, St. Juste en Elia. Dit waren heel belangrijke spelers die een verschil maakten op het veld.

28 oktober 2019 om 18:26

Elia, zit je al zo vroeg aan de drank?die is echt al 2 jaar weg.

28 oktober 2019 om 18:27

St Juste zat de helft van het seizoen op de bank of was geblesseerd, Elia speelt sinds het kampioensjaar al niet meer voor Feyenoord. Persoonlijk heb ik nooit het gevoel gehad de Vilhena het verschil maakte. Van Persie is natuurlijk een grote aderlating. Dan nog is het verval tov van vorig jaar veel te groot, maar dat is het punt niet wat ik wilde maken.na de "coupe" van de RvC is het gewoon een zooitje. Geen TD geen AD en nu geen coach. We hebben het hier over de tweede club van Nederland (qua supportersschare, niet qua resultaten). Er is geen enkele voetbalclub waar dit kan, laat staan een professionele organisatie die 70 miljoen omzet. Het is een grove schande, de club is ziek en moet volledig geherstructureerd worden. Schoon schip maken en een beleid wat echt voor jaren lang hetzelfde is.

28 oktober 2019 om 19:20

@v-watcher, klasse! Omdat ik me vergis, beginnen over drank. Je zou natuurlijk ook inhoudelijk kunnen reageren.

28 oktober 2019 om 19:22

@wasamu, Van Persie was iemand die zelfs bij een slechte wedstrijd kans zag om te scoren. Vilhena bleef jagen, daarom werd hij vaak als enige speler van Feyenoord voor Oranje geselecteerd. En de huidige verdediging is gatenkaas. Ik zeg niet dat St. Juste geweldig was, maar hij was goed genoeg om 9 miljoen op te brengen en beter dan Ié.

28 oktober 2019 om 18:10

Wel heel kort door de bocht hè. Ga nu alle doelpunten tegen eens achter elkaar zetten en kijk wat daar gebeurd. Valt voor geen meter tegenop te coachen. Ik weet niet wat hem te verwijten valt. Misschien dat ie het niet voor elkaar krijgt dat ze voor hem het vuur uit de sloffen lopen?

29 oktober 2019 om 11:35

Hoewel ik Feyenoord een mooie club vind, is het beleid daar om te janken. Er zit gewoon geen plan/filosofie achter de club. Dit jaar is ook pijnlijk duidelijk geworden dat AZ de 3e club van NL is geworden en Feyenoord naar plek 4 daalt, dit is 100% volledig te wijten aan het bestuurlijke beleid.

28 oktober 2019 om 18:55

Helemaal mee eens. Stam heeft vanaf het begin al niet de steun van het publiek gehad als oud-Ajacied. Daarnaast heeft hij een leeggeroofd elftal gekregen, waar de grote namen zichzelf belangrijker vinden dan de club. Alleen al de opmerking van Berghuis "ik ben voor jullie gebleven". Alsof hij de Messias zelf is die zich heel opgeofferd om te blijven. Daarnaast kwam Stam terecht in een bestuurlijke puinhoop. Geen enkele steun van boven, doordat de mensen die hem aangenomen hebben enkele weken later het schip verlieten. Natuurlijk zal zijn opvolger het beter doen. Net zoals Stam zelf ook niet op de 12e plek zou eindigen met dit Feyenoord. Het maakt dan ook niet uit wie er voor de groep staat, ze zullen toch wel tussen plek 6 en 10 eindigen. Ik heb alle respect voor de beslissing van Stam. Heel knap dat hij gewoon op eigen kosten opstapt en niet Feyenoord opzadelt met een hoge afkoopsom.

Gelijk heeft hij. Valt geen eer te behalen daar.

28 oktober 2019 om 17:48

Vind het sneu voor hem dat hij het met zo'n zooitje moest doen. Hij zag er ook met de week slechter uit. We zullen zien dat het bij de volgende trainer ook niet lukt. Het ligt namelijk niet aan hem.

28 oktober 2019 om 17:50

Het ligt niet aan hem? Hoe kom je daarbij? Feyenoord heeft geen wereld selectie maar Feyenoord heeft voldoende kwaliteit om in de top 5 te eindigen.

28 oktober 2019 om 18:01

Ik snap dat het leuk is om Feyenoord dramatisch te zien spelen maar Stam is echt wel verantwoordelijk voor deze schandalige prestaties hoor. Met deze selectie hoor je minimaal top 5 te staan.

28 oktober 2019 om 18:03

En waar baseer je dat op? Feyenoord heeft gewoon spelers die in de middenmoot van de eredivisie thuishoren

28 oktober 2019 om 18:05

Met dit materiaal 3 van de 11 competitie wedstrijden winnen ligt gewoon aan Stam. Onbegrijpelijk dat iemand kan stellen dat het niet aan Stam ligt, dan heb je echt de realiteit verloren.

28 oktober 2019 om 18:05

Hou op schei uit. Er staat een zeer aardig elftal, alleen Stam krijgt ze niet aan de praat. Plek 12 is gewoon bizar, net als de interviews met Stam zelf. Die is veranderd van een pitbull als speler naar pussy als trainer.

28 oktober 2019 om 18:14

Nee het gaat lekker bij Feyenoord! Het speelt natuurlijk helemaal niet mee dat er compleet incapabele mensen de leiding hebben bij Feyenoord. Het was al een verloren zaak toen die er uberhaupt instapte.

28 oktober 2019 om 18:16

Ga toch weg man. Zet die tegengoals eens op een rij. Hoe kun je nou zo je kop in het zand blijven steken. Kun je messi in de spits zetten, en Guardiola langs de zijlijn, maar die gasten bakken er gewoon geen reet van. Je kunt beter gewoon accepteren dat het om te janken is en vanaf 0 beginnen als blijven doen alsof het allemaal wel meevalt. Zo ga je nooit de weg omhoog inzetten

28 oktober 2019 om 18:22

Zeer aardig elftal? 80% misstaat niet bij de klassieke middenmoot. Dit is gewoon pure armoede. Oke Stam heeft niet het maximale eruit gehaald, maar materiaal is ook nodig om te kunnen presteren.

28 oktober 2019 om 18:23

Nee, Feyenoord heeft geen aardig elftal. Ié is een drama, net als Bottegin, Karsdorp en Senesi. Het middenveld is redelijk, maar geen enkele speler zou erin staan bij Ajax of PSV.
Qua aanval leun je op Jorgensen (als hij fit is) en hoop je op Sinistera en Larsson. En je hebt een degelijke keeper. Deze selectie is Feyenoord onwaardig en in de jeugdopleiding zit ook al weinig. Des te meer respect voor Gio dat hij het zo lang heeft weten te verbloemen. En in de leiding van de club is het ook ruk zonder technisch directeur en algemeen directeur. Waar had Stam in godesnaam steun van moeten krijgen. Hij werd bij aantreden geconfronteerd met een stuurloze club en een uitgebluste selectie. Probeer daar maar eens iets goeds van te maken. Ik durf te wedden dat zelfs Klopp hier zou falen in de huidige situatie.

Maar Feyenoord komt altijd bovendrijven. Er zijn teveel liefhebbers die deze mooie club aan het hart gaat. Dus het gaat goed komen. Maar het gaat wel tijd kosten.

28 oktober 2019 om 18:58

Ze spelen zonder vertrouwen. Dat komt natuurlijk ook door de trainer. Chelsea had in het laatste jaar van Mourinho een shit seizoen maar pakten ze met Conte wel de titel. Dat is een verschil wat een trainer maakt!

28 oktober 2019 om 19:19

Mensen, ten opzichte van vorig jaar het Feyenoord echt nkg wel een jasje uit gedaan hoor. V.Persie t.o.v. Jorgensen? Clasie was toch zo slecht nog niet als je nu die Fer ziet rond drentelen. Karsdorp? Onze toekomst als rechtsback, laat me niet lachen, dat is ook gewoon een grap. Om over die nieuwe centrale verdedigers nog maar te zwijgen. Wie heeft er bij Feyenoord iets creatiefs? Berghuis, de one trick pony? Stam is aangesteld en de technische leiding stapt daarna op. Feyenoord is zelf echt wel voor een 80 procent schuldig aan de wan prestaties van nu. Ik vraag me af of deze selectie zoveel beter is als Utrecht en Vitesse.... neem daarbij Ajax, PSV en AZ, die allang uit zicht zijn, en de top 5 wordt nog een hele opgave.

28 oktober 2019 om 19:22

Klopt. Maar dan moeten die spelers daar wel wat voor doen.
Als een Karsdorp dan al na 2 minuten lucht staat te dekken en je aanvoerder in de rust de boel in de steek laat en eruit wil....Dan verwijt je de trainer iets? Bizar de instelling van de heren spelers.

28 oktober 2019 om 17:48

Hij heeft ook werkelijk niets toegevoegd. Eerder roofbouw gepleegd op het weinige wat er al aan spelsystemen was. Was vaak boos langs de lijn, maar heeft nooit het team vertrouwen gegeven. Zelfs dit Feyenoord is hem beter kwijt dan rijk. Tot ziens.

28 oktober 2019 om 17:57

Dit dus, nooit een vaste opstelling en bij absentie van Jorgensen nog liever Narsingh in de spits dan Bannis, wat bezielt je dan?

28 oktober 2019 om 18:46

Inderdaad. En niet alleen Narsingh maar ook het lange wachten met Senesi brengen waardoor Botteghin maar fout op fout kon opstapelen en dan nog Vermeer met z'n fouten festival. Het leek soms wel comedy capers. Had niet het idee dat hij wist wat ie deed.

28 oktober 2019 om 19:33

Ik snap ook niet wat de meerwaarde is van Vermeer in dit elftal, het plan was na Jones om Bijlow door te schuiven en ondanks een paar foutjes deed hij het behoorlijk, nu is er Vermeer die denkt dat Botteghin de Braziliaanse de Ligt is door hem constant in te spelen terwijl hij onder druk staat.

28 oktober 2019 om 20:30

Bijlow is Mulder 2.0

28 oktober 2019 om 18:19

Van Bronckhorst begon slechter en werd het jaar erop kampioen. Gelukkig heeft niet iedereen z’n matige mentaliteit als jij.

28 oktober 2019 om 18:29

Geen eer halen vind ik overdreven. Je kan niet verwachten dat ze meestrijden om de titel, maar een 12e plek is wel heel erg slecht. Dit team hoort minimaal 5 plekken hoger te staan

28 oktober 2019 om 19:00

Ik snap dat je als Ajacied dit leuk vindt. Feit blijft dat Jaap gefaald heeft. Team moet met AZ meestrijden voor de 3e plek.

28 oktober 2019 om 19:40

Als je AZ gisteren hebt zien voetballen en Feyenoord, dan is dat geen vergelijkinghet enige dat bij AZ ontbreekt is dat ze elke keer na 3 hele goede wedstrijden weer een flutwedstrijd spelen, zoals tegen Heerenveendat is de enige reden dat ze niet aan kunnen sluiten bij Ajax en Psvals AZ dat af kan leren zijn ze twee of drie categoriëen beter dan Feyenoord, daar zit zoveel meer voetbal in...feyenoord kan zich op dit moment nog niet eens meten met Vitesse en Utrecht

28 oktober 2019 om 19:07

Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar

Houdoe en bedankt!
Benieuwd wie er nu in de puinzooi wil stappen en proberen dit feyenoord weer op de rails te krijgen.

28 oktober 2019 om 17:48

Dikkie natuurlijk! ;-)

28 oktober 2019 om 17:49

Nee dikkie gaat de coach worden van Psv

28 oktober 2019 om 17:58

dat zou wel mooi zijn. Ben wel klaar met van Bommel namelijk

28 oktober 2019 om 18:18

Hiddink is ook nog beschikbaar.

28 oktober 2019 om 19:51

Hiddink terug bij PSV zou wel een droom zijn. Zeker met deze jonge selectie.

28 oktober 2019 om 18:03

Mag hopen dat Feyenoord een keer de verstandige (en in mijn optiek enige) keuze maakt en de man die ze natuurlijk voor Stam al aan het roer hadden moeten zetten aanstelt: Henk Fräser. Hij is uitstekend met jeugd, zijn hart ligt in Rotterdam, hij is niet bang voor tegengas uit zijn selecties en weet hier uitstekend mee om te gaan. Ik hoor hier Dirk Kuyt (echt joh?) die niets heeft bewezen als coach op het hoogste niveau; lijkt me zeer onverstandig in de staat waarin Feyenoord nu verkeert.

28 oktober 2019 om 18:05

Denk niet dat Fraser zo dom is om hier op dit moment in te stappen. Gaat gewoon goed met sparta en door nu over te stappen doe je in ieder geval qua voetbal 2 stappen terug

28 oktober 2019 om 18:10

Misschien niet, hij heeft echter wel meermaals aangegeven graag coach van Feyenoord te willen worden (op enig moment), ja het gaat niet goed, maar de selectie van Feyenoord is natuurlijk nog steeds een paar klasse beter dan die van Sparta. Neemt niet weg dat hij uitstekend presteert bij Sparta natuurlijk. Garantie op ja heb je nooit maar ik zou als Feyenoord zijnde zeker informeren en als hij toehapt direct strikken.

28 oktober 2019 om 18:12

Jij houdt er wel van om onrealistisch te blaten zeker? 2 stappen terug vanaf Sparta? Qua wat dan?

28 oktober 2019 om 18:22

Qua voetbal. Dat geeft Sergeant ook aan. Of dat wel of niet zo is laat ik in het midden.

28 oktober 2019 om 19:17

@FrDrik mogelijk bedoelt hij 2 reuzenstappen terug lopej van Spangen naar Zuid 😀.... Het is idd bizar te lezen dat sommige mensen doen alsof Feyenoord de nieuwe Roda is geworden

28 oktober 2019 om 19:20

Twee stappen terug van Sparta? Ik begrijp als je 020 in je naam hebt staan dat je een hekel aan Feyenoord hebt, maar wat heb jij echt gesnoven vanavond?

28 oktober 2019 om 20:43

Qua voetbal 2 stappen terug is natuurlijk gelul, maar qua werkomgeving is het dat wel denk ik. Waarom zou je iets wat goed gaat willen inruilen voor zo'n wespennest? Zie ook echt geen stip aan de horizon op het moment. Het afbreukrisico is zo verschrikkelijk groot.

Wow dat is snel. Jammer want ligt niet alleen aan hem

28 oktober 2019 om 18:02

Niet alleen maar wel een gedeelte

28 oktober 2019 om 18:03

Een coach moet van indivduele spelers 1 geheel maken. Als je aanval constant 40meter van je verdediging afstaat, en je middenveld zwemt er tussen in dan heb je 3 verschillende hoopjes in 1 team. Daarnaast mag je van een coach verwachten dat die mentale spirit overbrengt naar de spelers, maar als je 4-0 verliest van je grootste rivaal zonder een gele kaart te pakken dan kan die dat duidelijk ook niet. Tabee Stam

28 oktober 2019 om 18:40

En een andere coach gaat het dan wel beter doen? Die begint ook weer vanaf 0 en zal weer moeten bouwen. Krijgt die de tijd wel? Ik betwijfel het.

Vooral fijn voor Jaap zelf, verdiend beter dan dit. Zelfs met Zidane wordt Feyenoord niet beter. Dat zal die zelf nu ook inzien

28 oktober 2019 om 17:48

Zidane is ook helemaal geen topcoach

28 oktober 2019 om 17:51

Je weet wat ik bedoel

28 oktober 2019 om 18:21

Maar blijkbaar wel een goede peoples manager met een titel en 2 CL's. Want dat is wat bij bv Real nodig is. En met een PM had Feyenoord ook hoger gestaan. Want voetballen kunnen ze allemaal heus wel.

28 oktober 2019 om 18:56

Zidane heeft 3x de champions league gewonnen

28 oktober 2019 om 19:19

Ja dus? Net alsof de stempel van hem duidelijk zichtbaar was? Gewoon people management wat hij doet bij real.

28 oktober 2019 om 17:50

Zidane is helemaal niet zo'n bijzondere trainer, die 3 Cl's verkleuren alles. Het Real van nu is hetzelfde als het Real van toen buiten Ronaldo, maar hij presteert op dit moment voor geen meter. Hij maakt spelers niet beter, integendeel zelfs, hij maakt spelers kapot. Wil je zo'n statement maken noem dan een Guardiola of Klopp.

28 oktober 2019 om 17:54

Guardiola haalt ook gewoon voor 960 miljoen aan spelers , meer dan welke andere trainer dan ook

28 oktober 2019 om 17:57

Ja, maar wint vooralsnog weinig prijzen met al dat geld.

28 oktober 2019 om 17:58

Waarom is dat relevant? Hij laat toch overduidelijk zien dat hij zijn visie implementeert in de club en in het spel en dat hij spelers vele malen beter maakt? Buiten dat is het ook nog maar een kunst om dan de juiste spelers te halen voor dat geld, kijk maar naar hun buren daarzo.

28 oktober 2019 om 17:58

Mourinho heeft het meeste betaalt voor nieuwe spelers. Bron: transfermarkt.com

28 oktober 2019 om 18:01

Sinds wanneer zijn dit technisch directeuren?

28 oktober 2019 om 18:02

kampioen worden van de premier league 2x op rij met 100 punten doe je natuurlijk zo ff....

28 oktober 2019 om 18:03

Juventurin, mijn punt is dat het de spelers zijn die het moeten doen, ongeacht welke coach hier in gaat stappen, dit Feyenoord heeft gewoon hele beperkte spelers, en dit is gewoon het niveau van Feyenoord. Kom op zeg, ieder persoon die dit leest snapt toch dat dit precies is wat ik bedoel?

28 oktober 2019 om 18:36

Juveturin hij implementeert zijn visie bij de club maar krijgt daar toch ook alle middelen voor. Zou hij zien visie kunnen realiseren bij het huidige Real , of bij een andere club met een minder dikke portemonnee ik denk het niet.

28 oktober 2019 om 21:10

@swissneurtral, natuurlijk begrijp ik je punt, maar je voorbeeld is gewoon slecht en dat stip ik aan.

28 oktober 2019 om 21:12

En waarom denk je dat niet? Hoe kan jij een vol groen balkje hebben, terwijl al mijn comments worden verwijderd omdat ik ze "niet onderbouw"?

28 oktober 2019 om 23:33

@juventurin en word vervolgens elk jaar in de kwartfinale van de CL uitgeschakeld met City waar Zidane die prijs 3 keer op rij won. ja hij had Ronaldo maar er zijn ook trainers die een paar jaar Messi in hun elftal hadden en die hebben niet 3 keer op rij de CL gewonnen. je kan Zidane geen topcoach noemen maar het is dan wel heel vreemd dat hij iets heeft gepresteerd wat nog nooit een andere coach is gelukt. dan zijn die anderen ook allemaal geen topcoaches

28 oktober 2019 om 23:36

Toch 2x op rij kampioen geworden met nabij de 100 punten boven een team dat in die 2 jaren 2x de CL-finale haalde en hem 1x won, het is maar net hoe je het ziet. Nogmaals, die 3 Cl's komen niet door Zidane, het is man met een grote status en kon het in die 3 jaar goed vinden met zijn spelers, maar qua spel was hij gewoon altijd afhankelijk van Ronaldo. Vandaag de dag is het toch wel duidelijk dat hij er tactisch niks van bakt en zelfs hetgeen waarin hij uitblonk (people management) is nu niks meer van te zien.

28 oktober 2019 om 18:08

Leuk die clichés, na Been zou niemand het beter doen, Koeman kwam en werd bijna kampioen. Na Van Marwijk kon niemand iets presteren met Oranje, Van Gaal kwam en haalde bijna de finale. Als je met dit materiaal 3 van de 11 wedstrijden weet te winnen dan doe je iets goed fout.

28 oktober 2019 om 18:26

Op basis van wat verdient Jaap beter?

28 oktober 2019 om 18:55

Waarom verdient hij beter? Als trainer niks bereikt en als mens heeft hij zich ook van zijn slechtste kans laten zien bij Feyenoord. Verdient i.m.o. helemaal niks.

Vraag me wel af wie er nu hier in wil stappen. En ook wel benieuwd of er daadwerkelijk een schokeffect volgt

28 oktober 2019 om 17:50

Dirk natuurlijk!

28 oktober 2019 om 17:57

Haha vind ik leuk.

28 oktober 2019 om 18:12

Dirk advocaat?

28 oktober 2019 om 18:28

Kuyt

28 oktober 2019 om 18:33

Advocaat met Kuyt ernaast.

28 oktober 2019 om 19:26

Hopelijk heeft Dirk dan wel tijd genoeg voor de trainingen van Feyenoord 1 tussen zijn Eurodisney tripjes en afscheidswedstrijden van oud ploeggenoten.

28 oktober 2019 om 20:02

Je zou bijna zeggen dat ze Johan Derksen moeten vragen.
Slechter kan hij het bijna niet doen en hij doet iig alsof hij wel weet hoe alles moet😉

Kon je op wachten. Was het niet nu dan wel volgende week bijv. Benieuwd wie ze als opvolgers zien. Feyenoord kennende zal het niet een heel innovatief lijstje zijn of iemand die het echt veel beter zal doen.

28 oktober 2019 om 17:48

Ik gok dat het gebruikelijke riedeltje weer voorbij komt...

28 oktober 2019 om 18:36

Dikkie, Kuyt, Fraser...denk dat Advocaat geen zin heeft en Kuyt kan zijn instap moment bij een profclub rederlijk zelf in de hand houden en ziet ook dat dit een kansloze missie is, dan blijft Fraser over, die zal niet zo vaak meer de kans krijgen om naar de top 3 te gaan.

28 oktober 2019 om 19:24

@london calling als fraser komt en komende 2 matches wint tegen dd zwakkere broeders dan is rust gelijk terug gekeerd. Ze staan dan linkerrijtje en weg omhoog

Geen trainer gaat dit Feyenoord redden, het is gewoon een te zwak elftal maar omdat het Feyenoord is zijn de verwchtingen groot. Stam heeft te veel pech gehad met niet fitte spelers en een zwakke mentaliteit van de meeste.

28 oktober 2019 om 17:48

Dat is het juist de mentaliteit moet je aanpakken

28 oktober 2019 om 17:59

Mentaliteit zeker, maar kwaliteit mist echt nog meer in deze selectie...

28 oktober 2019 om 18:08

Feyenoord had in het kampioensjaar ook niet heel veel kwaliteit met El Ahmadi en Vilhena op het middenveld, maar omdat zij als motoren bleven gaan 90 minuten konden fouten van de tegenstander afgestraft worden. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren...

28 oktober 2019 om 18:03

De verwachtingen zijn helemaal niet hoog. Niemand verwacht een titel, maar als Stam 4e zou zijn was er niks aan de hand. 12e is onacceptabel!

28 oktober 2019 om 23:33

Vierde staan met dit elftal zou dan ook een topprestatie zijn geweest. Feyenoord hoort niet op plek 12 en zal onder welke trainer dan ook nog wel gaan stijgen, maar misschien wordt het de nieuwe trainer wel makkelijker gemaakt als de verwachtingen van de supporters iets realistischer zouden zijn.

Gelukkig ben ik geen Feyenoord van, want daardoor kan ik wel genieten van de soap dat Feyenoord heet. Vraag mij af wanneer de koffiejuffrouw er de brui aan gaat geven. Wat is het toch een puinhoop bij die club zeg.

28 oktober 2019 om 17:51

Mijn werkgever is die-hard Feyenoord fan. Dit soort momenten koester ik dan ook. Al vond ik het ook geweldig toen ze kampioen werden. Er valt altijd wel iets te beleven daar.

28 oktober 2019 om 18:04

Na een interim technisch en algemeen directeur en dalijk ook een interim coach. Kunnen ze dalijk ook een interim koffiejuffrouw naar voren schuiven.

Ik zou het compleet begrijpen als dit zijn eigen keuze is. Ik zou me toch absoluut niet zo laten behandelen als die achterlijke supporters Stam behandeld hebben.. Die gasten zijn niet meer dan een paar gefrustreerde doorgesnoven gekken met anger management problemen die lekker de Tok uit staan te hangen als je de stad weer in komt rijden... Wie gaat het wel goed doen met dit Feyenoord dan? De selectie is slechter dan hij in jaren geweest is en er zijn problemen bij de jeugdopleiding. Wat een toekomst gaat Feyenoord tegemoet zeg?

28 oktober 2019 om 17:49

Denk dat Kuyt t gaat doen, als ie tijd heeft

28 oktober 2019 om 18:03

Kuyt zou echt het niet slim zijn van Feyenoord. Heeft nauwelijks ervaring als coach en maakt ook geen beste indruk bij Onder-19 op dit moment met al die verhalen die in de media verschijnen. Denk dat Feyenoord eerder aan Steijn of Advocaat moet gaan denken.

28 oktober 2019 om 18:10

Ben er ook bang voor al gun ik Feyenoord beter dan Dirk. Ik hoop dat ze het bij Advocaat proberen tot het einde van het seizoen en anders zal Henk Fraser of Maurice Steijn ook wel een kans verdienen.

Jammer maar begrijpelijk. Het beste Jaap en bedankt voor je inzet.

Ik denk dat hij zelf ontslag heeft genomen. Erg verstandig. Dit zooitje is niet op de rit te krijgen en dan kun je beter de eer aan jezelf houden.

Kan niet zeggen dat ik m ga missen. Stond maar een beetje boos te doen, maar spelers straalden totaal geen vertrouwen uit. Heeft nooit systemen in het spel kunnen slijpen. Eerder roofbouw gepleegd op het weinige dat er al wel was.

Als ajacied vind ik tekort door de bocht. Welke trainer maakt dit materiaal beter dan? En wat verwacht je met aankopen als fer en narsingh en karsdorp die allemaal niet fit waren toen ze werden gehaald. Knappe trainer die deze ploeg stuk beter maakt..

28 oktober 2019 om 17:55

Tekort door de bocht? Hij stapt zelf op. En Feyenoord is echt wel beter dan de 12e plek momenteel.

28 oktober 2019 om 18:08

Moment van plaatsen was dat nog niet bekent. Maar idd zelf opstappen snap ik wel. Ontslagen worden niet

28 oktober 2019 om 18:05

Zo slecht is het materiaal niet hoor. Werden vorig jaar met gemak 3e. Alleen Rvp en Vilhena zijn weg.

28 oktober 2019 om 18:23

Dit is hoop ik sarcastisch GOAT...... Alleen RvP en Vilhena, letterlijk 2 van de 3 beste spelers, kom op hé, de selectie is er echt niet beter op geworden

En wie stapt er NU in? Geen perspectief en trainerswissel tijdens het seizoen pakt normaal niet goed uit. Welke trainer is beschikbaar en kan dit omdraaien? Dick Advocaat is ook geen oplossing; kost veel en is maar de vraag of hij langdurig wil blijven. Wat een missere.

Toch niet helemaal zien aankomen, zo snel al. Ben benieuwd of het uit eigen overweging is of vanuit hoger hand. Vindt het in ieder geval heel triest dat al die 'supporters' zo snel al om een ontslag vroegen. Stam heeft wel heel veel pech gehad tot nu toe, tuurlijk het loopt voor geen meter. Maar had komende 2 wedstrijden nog een kans gegeven en ga erachter staan!

En wie gaat het nu doen?overigens lijkt me dit de beste keuze.

28 oktober 2019 om 17:49

De kleine generaal zal wel weer opgegraven worden.

Was te verwachten natuurlijk. Ben benieuwd wie hier zn vingers aan durft te branden

Was inderdaad te verwachten. Desondanks toch ook wel jammer. Ik wens Feyenoord veel succes de komende tijd.

Als ajacied vind ik deze beslissing van feyenoord tekort door de bocht.als jaap dit zelf heeft besloten snap ik et wel. Wordt aangetrokken door van geel en de jong en die gaan allebei daarna snel weg. Welke trainer maakt dit materiaal beter dan? En wat verwacht je met aankopen als fer en narsingh en karsdorp die allemaal niet fit waren toen ze werden gehaald. Knappe trainer die deze ploeg stuk beter maakt..

28 oktober 2019 om 18:29

Jij als Ajacied moet eerst inlezen en dan pas reageren. Stam stapt zelf op wat dus betekent dat Feyenoord helemaal niks besloten had. En er dus ook niks te kort door de bocht is

Feyenoord is dus nu een club zonder, Algemeen directeur, Voorzitter en geen trainer. En wel een selectie zonder waarde, verrotte organisatie en boze supporters en veel gerommel in de jeugdopleiding en een uitzichtloos half jaar. Als trainer ben je "gek" als je nu instapt. En het zou typisch feyenoord zijn als ze met Advocaat op de propppen zouden komen.Feyenoord een club met 7 bestuursorganen begin daar eens mee, om daar wat op te ruimen. En wie wilt in deze slangenkuil nog stappen? Ik zou het niet weten.

28 oktober 2019 om 17:51

Haha en jij denkt dat Dick hieraan begint? , hij heeft feyenoord al eerder een NEE verkocht

28 oktober 2019 om 17:59

Dat weet ik niet. Ik zeg alleen dat het typisch feyenoord is om hem aan te stellen.

28 oktober 2019 om 18:06

Dick heeft niks te verliezen als interim- trainer.

28 oktober 2019 om 18:09

Typisch Feyenoord zou Kuyt zijn. Een trainer zonder enige ervaring maar 'een echte Feyenoorder met de Rotterdamse mentaliteit'. En dan weer falen

Goede beslissing van stam, eer aan jezelf houden en gewoon wegwezen daar. Zijn opvolger zal het niet heel veel beter doen, daar ben ik zeker van.

Nou problemen opgelost. Nu is iedereen weg. Eens kijken aan wie nu de zwarte piet gaat worden toegespeeld als er in Venlo weer een negatief resultaat wordt behaald. Erg jammer natuurlijk voor Stam en Feyenoord hoe het is gelopen. Volgens mij had niemand deze intentie toen men de samenwerking aan ging. Maar ja Stam presteerde niet en voor hij begon was iedereen die hem gehaald had al weg.

Als zet je Guardiola voor de groep, als het er niet in zit dan zit het er gewoonweg niet in!
Wellicht zal een jaartje KKD ze goed doen , opbouwen en opnieuw beginnen...

Lekker beleid weer van mn club waar ik een pijnlijke liefde voor koester. Ik vraag me af wie dan wordt aangesteld als grote verlosser... Hem staat een moeilijke taak te wachten, al hoop ik dat de verwachtingen niet te hoog zullen zijn. 't wordt weer bouwen.

28 oktober 2019 om 17:51

Hij stapt zelf op toch? Dat is geen club beleid maar de keuze van stam

28 oktober 2019 om 18:00

denk dat Maurice Steijn een prima kandidaat is. Hij heeft al eerder bewezen met matig materiaal goed te presteren en Rotterdam ligt niet ver van zijn geliefde Den Haag.

Ik ben toch wel heel benieuwd wie hier nu nog in gaat stappen, laat staan of die persoon dan capabel genoeg is. Menig toptrainer gaat zich hier niet aan branden.

Maurice steijn kan misschien een goede kandidaat zijn. Rotterdam ligt dicht bij Den Haag en Steijn heeft bewezen stabiel te kunnen presteren met een matige groep spelers.

To be continued in ieder geval!

Jammer dat het zo is gelopen, maar het is overduidelijk geen goeie match gebleken. Beter voor beide partijen. Dit kon nooit goed voor zijn gezondheid zijn ook joh.

28 oktober 2019 om 18:20

Ook niet voor die van ons Angelo. Ben blij dat de kogel door denkerk is en dat hij zelf de keus gemaakt heeft. Zwemmen zonder bandjes bij ons cluppie.

Kan Arnesen aan de slag en gelijk zijn trainer er op zetten. Denk dat Arnesen 1 van de weinige personen is die er wat van kan maken.

Zou me niks verbazen als Feyenoord Maurice Steijn zal polsen

28 oktober 2019 om 18:08

Mij wel, want dat zou een logische keuze zijn. Feyenoord heeft het niet zo op met logische keuzes.

28 oktober 2019 om 19:36

Zou een prima keuze zijn, een degelijke trainer met de nodige ervaring.

Logisch gevolg van de afgelopen wedstrijden. Het huwelijk was bij voorbaat al gedoemd te mislukken natuurlijk. Onbegrijpelijk dat je een coach aantrekt die niet een seizoen vol heeft gemaakt in de eredivisie. Als ik Feyenoord was, zou ik in de zomer vol voor Fraser gaan. Dat is de enige trainer in het Nederlands trainers gilde die ik het daar zie maken.

Na 2 maanden in de competitie is Feyenoord (be) stuurloos en al een zinkend schip. Stam kan er niet veel aan doen,want dat spelersmateriaal is kwaliteitsarm. Ik zie Dirk Kuyt al nadenken...ðÿ˜‰

28 oktober 2019 om 18:22

Hou toch op met dit spelersmateriaal... Dat we niet spelen voor de top 3 was al duidelijk maar plek 14?

Benieuwd welke gek de slangenkuil zal betreden. Wederom korte termijnvisie en de echte beleidsmakers blijven buiten schot met hun dramatische beleid. Krijg je straks demagoog Dirk aan het roer die vooral zichzelf heel belangrijk vindt en nog niet eens fatsoenlijk een jeugdteam kan leiden

28 oktober 2019 om 17:59

Ik denk dat Kuyt slim genoeg is om nu niet in te stappen.

Misschien een mooie klus voor Verbeek. Tijd voor spierballen voor deze groep jongens. Begin eerst maar eens met een 3 tal wedstrijden banken van Berghuis. Misschien dat GertJan ook beide backs weer fit kan krijgen.

Stam was volgens mij destijds al de 4e of 5e keuze, nadat anderen hun handen niet aan Feyenoord wilden branden. Ik denk dat er nu helemaal weinig trainers zijn die willen instappen bij deze puinhoop.

Lekker joh en dan stapt nu Dickie Advocaat in, eindigt hij 6 plekken hoger dan waar ze nu staan en het is weer hosanna in Rotterdam. Niets mis mee.

28 oktober 2019 om 17:58

Dickie is de perfecte interim man. Wie moet anders komen dan?

Welke 50plusser wordt er van stal gehaald om nu voor de groep te staan . Of gaan ze toch voor een naam die niet op de geijkte lijstjes staan , een wat jongere trainer maar wel met ervaring

28 oktober 2019 om 18:02

Een jongere trainer met ervaring? Hmm

28 oktober 2019 om 18:23

Tja Ten Hag is ook nog niet zo oud en heft al ervaring Hmmmm tja Frank de Boer ook een redelijk jonge trainer met ervaring ….maar ja ze zullen wel voor een wat oudere trainer kiezen zoiets als Advocaat, Hiddink , van Marwijk die categorie

29 oktober 2019 om 12:58

Denk niet dat Hiddink of van Marwijk dit aan durft, dit is een te groot risico voor hun reputatie.

De chemie tussen hem en de groep was al op. Ik geloof best dat hij een aardige filosofie heeft, maar niks werkte meer. Het leek alsof iedere speler 2 klasse minder was dan ze eerst waren, dan duik je natuurlijk met deze spelersgroep naar een abominabel niveau. Ik ben wel benieuwd wie zijn vingers durft te branden aan deze aangeslagen spelersgroep. Qua uitdaging geen tekort zou je zeggen, om het maar positief te benaderen. Dickie?

En nu aub eens een buitenlandse trainer, lekker duits of engels maar zo ziek als de organisatie van feyrnoord is zal er wel weer een of andere loser komen. Past wel bij het zooitjr losers dat de club al rijk is.

Beter voor alle partijen denk ik, vooral ook voor Stam zelf. Wist waar hij aan begon maar zijn spelers hebben hem wel heel vaak in de steek gelaten. Nu gaan we zien of de Feyenoords fans die zeiden dat dit materiaal veel beter kan gelijk hadden of niet, ik denk dat het vies tegenvalt.

Iedereen roept wel leuk dat het materiaal niet geweldig is en dat is ook zeker waar. Maar deze selectie is veel te goed voor het rechterrijtje, hou op hoor. Stam heeft zeker z'n aandeel gehad in deze situatie.

28 oktober 2019 om 18:11

Mensen die naar het materiaal wijzen, zijn te kortzichtig. Overal op de wereld wordt een trainer ontslagen bij wanprestaties. Jaap Stam heeft gewoon gefaald bij Feyenoord.

28 oktober 2019 om 18:19

Precies. Daarnaast is de selectie gewoon beter dan vorig jaar en mag je dan gewoon een plek in de top 4/5 verwachten.

28 oktober 2019 om 18:49

Met PSV en Ajax weet je dat het lastig wordt Angelo. Vooral wanneer Az, Utrecht en Vitesse dan ook een leuk elftal blijken te hebben. Tel daar het overvolle schema bij op (el), samen met de sterren die zijn aangekocht die zelden tot geen wedstrijdritme hadden aan het begin van het seizoen en je krijgt dit.... Als je naar de prestaties op zich kijkt, weet ik ook niet of een andere trainer het beter had gedaan. Thuis tegen Sparta (derby) 2-2, kan gebeuren. Thuis tegen Utrecht 1-1, geen schande.thuis tegen AZ met 3-0 eraf, kan gebeuren (weliswaar niet zo overtuigend), Thuis tegen Heracles 1-1 (heracles 1 schot op doel). Dan krijg je de uitwedstrijden: Ajax, had iedereen verwacht. Uit bij Fortuna 4-2, een schande. Uit bij Emmen 3-3 zat het niet mee en uit bij Heerenveen 1-1, wat helemaal niet zo slecht is. Als je ook naar het speelschema kijkt (mijn god); 04 Augustus, 08 Augustus, 11 Augustus, 15 Augustus, 18 Augustus, 22 Augustus, Hey een week rust 29 Augustus, 01 September, interlandperiode 15 September, 19 September, 22 September, 26 September, 29 September, 03 Oktober, 06 Oktober , interlandperiode 20 Oktober, 24 Oktober, 27 Oktober. In mijn ogen is dit gewoon niet te doen met het huidige materiaal. Daarbij heb je als coach amper de tijd om bepaalde dingen uit te proberen tijden een training, aangezien praktisch iedere training wordt gebruikt als voorbereiding op een wedstrijd. Hard trainen is ook niet mogelijk, want dan raken de spelers overbelast. Dan heb je nog een legioen in je nek hijgen en ben je doelwit nummer 1 (en 2, 3, 4 en 5) van de media. Ik zou in ieder geval geen trainer willen zijn bij Feyenoord.

28 oktober 2019 om 18:51

Dus dat. Gewoon top 5 waardig en Stam duikte daar diep onder.

Tja logische keuze, er komt zo veel troep bij kijken, de situatie bij de club maakt het heel moeilijk voor hem, en verder zal hij het zelf ook hebben gezien, Feyenoord was echt een speelbal gisteren tegen Ajax. Als je dan zelfs al geen inzet kan tonen tegen je aartsrivaal moet je naar je zelf kijken en realizeren dat het niet beter gaat komen.het ga je goed Jaapie!

Jammer, maar ik vind het vooral jammer voor jaap. Het is en blijft een wespennest. Tuurlijk valt er op jaap veel aan te merken, maar dit Feyenoord kan en is gewoon niet beter. Ik hoop voor Feyenoord en Jaap dat het hun een betere toekomst zullen hebben zonder elkaar.

28 oktober 2019 om 18:10

Dit Feyenoord is niet goed, maar wel beter dan kansloos van Fortuna en Heracles verliezen.

28 oktober 2019 om 19:04

Mee eens hoor, maar toch. Zal het allemaal met de trainer te maken hebben gehad. Of zit het er gewoon niet in op dit moment.

28 oktober 2019 om 19:26

Dit Feyenoord staat 12e. Natuurlijk kan het beter dan dat. Selectie is gewoon top 5 materiaal op respectabele afstand van Ajax, PSV en AZ. Nergens voor nodig om van de andere ploegen te verliezen.

Ik zie weer een ondankbare taak voor Dick Advocaat

28 oktober 2019 om 17:57

Dickie vindt deze klussen geweldig en hij weet meestal ook weer een stijgende lijn erin te krijgen. Hij is wat mij betreft welkom.

Prima. Hij heeft het team nog geen fatsoenlijke pot laten spelen, op Porto na. Dit Feyenoord is niet fantastisch, maar echt wel een stuk beter dan de 12e plek.

Ik kan er niet echt om treuren. Voor het seizoen had ik goede hoop dat Stam attractiever zou gaan spelen als Gio, maar als je dit seizoen ziet..... Dan krijg je pas echt door wat voor een topprestatie Gio heeft geleverd. Dat Feyenoord kwaliteit mist om voor de titel te spelen weet iedereen, maar wat er nu gebeurt is ook deels te wijten aan Stam. Met dit team moet je gewoon top 5 spelen

28 oktober 2019 om 18:27

Cocu speelde met PSV ook bagger voetbal, maar heeft daarmee wel prijzen gepakt. Evenals Gio dus.

28 oktober 2019 om 18:27

Ik ook niet, na de afgelopen weken vond ik het tijd worden. Zelf de keus gemaakt prima. Daaraan kan je al zien dat hij de echte strijder in hem reeds verloren heeft. Het gaat hem goed, maar had zoveel meer verwacht.

Hmm, Advocaat dan maar? Wel sneu voor Japie. Probleem ligt ook gewoon bij de spelers.

Iedereen rent weg bij Feyenoord. Misschien kunnen die supporters die gisteravond dreigend de bus stonden op te wachten de club gaan besturen. Zij weten hoe het allemaal moet en hebben al een mooi visitekaartje afgegeven...

Vd gaag als opvolger lijkt me een top idee

28 oktober 2019 om 18:07

Die zit nu wel bij Ajax he. Ik denk niet dat Feyenoord supporters dat op dit moment zou accepteren.

28 oktober 2019 om 18:08

Die zit nét bij jong Ajax, kan me niet voorstellen dat die gaat overstappen.

Zeer verstandig besluit van Stam!Zeer triest dat het zogenaamde bestuur zich laat leiden door een groep hersenlozen. Jaap heeft nooit een eerlijk kans gekregen, het is dan ook beter zo, in een slangenkuil met enge mensen moet je niet willen werken.Geen enkel persoon zal dit matige elftal dat bestaat uit individualisten beter maken.Feyenoord zal dan ook voor de rest een verloren seizoen draaien.

Geweldige speler, waardeloze trainer. Lekker een hobby zoeken Jaap!

28 oktober 2019 om 19:06

Geen één geweldige speler. Nu snap ik die koeienprintshirts, Feyenoord zag zelf ook al in dat de huidige selectie niet van een kudde dromende koeien in de wei te onderscheiden is.

Tja, zowel verrassend als niet verrassend. Ik had niet verwacht dat Stam zelf de handdoek zou werpen, maar ik kan me wel voorstellen dat hij er klaar mee is. Wie dan? Poeh, ga d'r maar aan staan, dit is niet een te benijden plek, in de situatie van dit moment. Toch denk ik dat er best een aardig elftal uit te vormen moet zijn, maar dan wel met een consistent systeem en zoveel als mogelijk met een vaste basis.advocaat wordt genoemd, maar die zag er in maart al vanaf, vanwege de reacties rondom de gesprekken die hij had. Vraag me af of die hier zin in heeft.verder zul je vooral moeten kijken naar trainers zonder plek en die pool is niet zo heel groot. Ook nog met de gewenste kwaliteit.wordt een boeiend traject in de komende dagen/weken.

Na het kampioensjaar gleed Feyenoord af, ook onder van Bronckhorst. Wat ze onder Stam lieten zien de laatste weken was vreselijk. Fortuna en Ajax was al vreselijk maar wat we tegen Rangers en Young Boys zag kon ook echt niet. Ik denk dat Rangers uit de slechtste pot is die ik de laatste jaren heb gezien. Op korte termijn moet Advocaat het doen denk ik, meer als damage control. Daarna Fraser? Bij Ajax en PSV (gerbrands) staat tenminste een structuur. Bij AZ ook. En wat heeft Feyenoord? Geen algemeen directeur, geen echte technisch directeur, een zowat waardeloze selectie en geen trainer.

Van Geel nog bedankt, tonnen betaald voor Stam, zijn lijst met miskopen is echt ongehoord hoog.

28 oktober 2019 om 18:15

Stam heeft echt niet gekregen wat hij wilde. Hij wilde een spits en kreeg een verdediger.

28 oktober 2019 om 18:21

Senesi, Kardorp en Ié? Spits moest er idd bij.

Natuurlijk probeer je een schrikeffect te creëren maar dit materiaal is natuurlijk ook bagger. Ajax drukte niet door de 2e helft en vond het wel prima. Toch was Feyenoord niet in staat een fatsoenlijke aanval op de mat te leggen.

Ik hoop voor de Feijenoorders dat ze toch niet met Dirkie aankomen. Ik zou het eens proberen bij Bert van Marwijk. Dickie lijkt me ook geen optie.

28 oktober 2019 om 18:25

Hopen dat Van Marwijk zijn schoonzoon uit Eindhoven dan meeneemt als zijn assistent.

Na het opstappen van Jaap Stam zie ik helemaal geen aanknopingspunten meer bij Feyenoord.

Donderen we degene die hem aanstelden er dan ook uit? Geen idee welk gedeelte van zijn CV de doorslag gaf hem aan te nemen. Die vier potjes bij Pec? Z'n mislukking bij Reading? Of toch gewoon omdat ie zo goed kon verdedigen? Dat er dan nog mensen zijn die zeggen dat er ook niet meer uit deze selectie te halen valt zijn natuurlijk krankjorem. Feyenoord loopt bepaald niet over van de kwaliteit, maar we hebben wel meer kwaliteit dan Pec, Willem 2 en Telstar, of weet ik veel wat er allemaal voor rotzooi boven ons staat.

28 oktober 2019 om 19:28

Gewoon een laatste erfenis geweest van van Geel, deze onnavolgbare aanstelling.

Hier kan je alleen maar respect voor hebben dat die uit zichzelf opstapt. 
Van Bronckhorst dacht enkel aan zichzelf en is 4 jaar blijven zitten. 

Jammer dat het niet geworden is wat iedereen hoopte. Toch moeten we hem wel de complimenten geven voor het bereiken van de groepsfase, waar we nog steeds kans maken op overwintering. Ere wie ere toekomt.

Trainer is niet de probleem maar de agressieve supporters rondom de ckub Feyenoord. Ze willen Feyenoord niet onder het niveau van Ajax, AZ en PSV zien... De enige oplossing is denk ik dat de supporters moeten accepteren dat Feyenoord geen topclub meer is en zoals ze moeten accepteren, dan kan Feyenoord in alle rust groeien, anders wordt het lastig

VZ: Feyenoord staat 12e en geen 14e.

Kijk aan, hier ben ik zeer blij mee. Had al geen hoge pet van hem op, had speciaal onderwijs nodig voor de cursus oefenmeester en komt in de media ook niet bijster onderlegd over. Zo eindigt en rampweek, maar begint de nieuwe week toch nog goed.

In mijn ogen was dit te hoog gegrepen voor Stam. Had het kennelijk onderschat. Vraag is wie hier wilt instappen? Van Gaal? Advocaat?

Zelfs hierbij is Fey niet “on lead” ; de club wordt geleefd bij toevalligheden, zonder plan. Bespaart alleen een afkoopsommetje. Welke gek gaat inspringen?

Gekke suggestie misschien, maar zou John de Wolff het kunnen. Fraser zou de droomkandidaat zijn, maar die ligt nog vast bij Sparta en doet het goed. Advocaat zie ik het niet doen. Steijn zou kunnen. Maar verder zie ik geen kandidaten (behalve Fred Rutten?)

28 oktober 2019 om 18:32

Nu van Bommel nog....

Jaap Stam was niet de juiste trainer voor Feyenoord. Maar het enige goede dat hij nu opgeeft, is dat de club geen afkoopsom hoeft mee te geven. Maar wie vult de vacature van coach nu?

In de tekst staat 14de, staan 12de met 14 punten!

Een halve dag is ook echt nodig om er even goed en lang over na te denken.
Denk dat Feyenoord hier niet minder van word want Stam is gewoon een trainer die qua niveau (nog) niet thuis hoort bij een club met hogere ambities dan alleen er in blijven.
Is wel zo dat Feyenoord nu weer een klap krijgt te verwerken en het er niet rustiger op word.

Ik snap Stam wel. Zal echt wel een deal gesloten hebben, is verder onafhankelijk en het enige wat hij krijgt is heel veel gezijk. Ik zou met de miljoenen op de bank ook wel iets leukers weten.

Kom er maar in Dirk. Hier heb je hard voor gewerkt : '

Veel beschermen Stam, maar het elftal is op papier zo slecht nog niet. Zeker niet op het niveau van Ajax/PSV en misschien AZ, maar ook echt niet 12e plaats waardig. Het is gewoon los zand en dat is zeker wel deels te wijten aan Stam.

Geef hem volledig gelijk. Dat zooitje heeft m gisteravond laten zitten. Andere trainers zouden op een afkoopsom wachten maar Japie houdt de eer aan zichzelf. Mijn respect heeft ie.

Wel een beetje laat met ingrijpen ik zag al na vijf wedstrijden dat het geen goed huwelijk gaat worden
Geen visie
Geen duidelijkheid naar spelers
Verkeerde tacktiek
Rare spelers binnen gehaald zoals -fer,johnston,lelly kelly,le ,senesi, narsing spelers die europeseniveau niet waardig zijn.
Saneren in deze selectie:

Vermeer op z.n tijd matig tot redelijk

Karsdorp geen verdediger type meer flank speler.
Malacia het zelfde type
Bottegin te traag en in handelen en denken.
Le speelt en denk als een kind
Larsson meer wisselvallig dan constant presteren en te veel foute passen
Berghuis vindt zich erg belangrijk en denk dat hij robben kan imiteren
Hoger dan eredivisie niveau komt hij niet
Kockcu,burger hebben geen uitzonderlijke talent voor de hoofdselectie te makkelijk bijgehaald.
Toornstra heeft de pech dat hij met onervaren en lage niveaus spelers moet spelen en heeft pech dat hij geblesseerd was
Ayoub weet niet wat er aan de hand is met hem maar dat zou de ideale combinatie zijn met toornstra en of vd heijden
Jorgensen zou vsn grote waarde moeten zijn maar een en al dikke pech en lage niveau spelers om hem heen.

De betonmolen is tot stilstand gekomen. Stam acteerde een slechte kopie van Ferguson, maar dat was hij in alles. Het is achteraf een koe in de kont kijken, maar als ze bij Jong Ajax al blij waren dat hij vertrok, daarna weinig sporen achtergelaten als trainer - op een poosje Reading na - dan begin je als club toch niet aan deze op topniveau onervaren trainer? Maar bij Feyenoord kan bijna alles wat maar fout kan gaan....

Groot gelijk heeft hij. Hij/ze dachten voort te kunnen borduren op vorig seizoen, dat loopt ff anders. En dat is echt niet alleen de schuld van Stam. Maar idd voor alle partijen het beste. Wat mij betreft JP v Gastel?

En dan winnen ze dit weekend van VVV en dan spreekt iedereen van een geslaagd schokeffect...

Hij heeft natuurlijk een heel matige selectie tot zijn beschikking, maar ik ben nu toch wel klaar met die beginnende coaches die op basis van hun naam als voetballer trainer worden bij een Ajax, PSV of Feyenoord. Het is een ervaringsvak.

29 oktober 2019 om 11:01

@wouterke ach zo slecht deed de boer het toch niet bij ajax? en Cocu bij PSV was ook niet heel slecht volgens mij en had van Bronckhorst al een serieuze club getraind voor hij feyenoord kampioen maakte?het ligt echt niet alleen aan een onervaren trainer, als de spelers niet willen of kunnen dan kan de trainer nog zo zijn best doen maar wordt het nooit heel veel

Stam zal ongetwijfeld fouten hebben gemaakt. Maar die spelers....die mogen ook wel wat voor doen. Als een Karsdorp dan al na 2 minuten lucht staat te dekken, na 8 minuten de linksback van je tegenstander 5 meter voor je eigen goal volledig vrij staat en je aanvoerder in de rust de boel in de steek laat en eruit wil....Dan verwijt je de trainer iets? Bizar de instelling van de heren spelers.

Jaap had lekker bij Zwolle moeten blijven en nog meer ervaring op doen. Dit kwam te vroeg als hij het al heeft. Feyenoord was ook geen dankbare klus, een club organisatorisch in wanorde. En dan ook nog opgewacht door de zware jongens, dan is de beslissing wel te begrijpen

Zou van hooijdonk geen goede trainer zijn voor feyenoord?

Zat eraan te komen. Stam kreeg het elftal niet op gang. Vond dat bij Gio altijd weinig gif in het team zat, met name tegen de kleintjes. Met Jaap aan het roer verwachte ik dat het team wel dat gif zou krijgen. helaas is dat absoluut niet gebleken en heb ik de laatste weken naar een elftal zitten kijken wat totaal apathisch binnen de lijnen stond en niks klaar speelde. Jammer voor Stam, maar de voetbalwetten zijn hard.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren