Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax zet in Lissabon grote stap naar volgende ronde Champions League

Laatste update:

Ajax heeft een belangrijke stap gezet richting overwintering in de Champions League. De Amsterdammers remiseerden woensdagavond in Lissabon met 1-1 tegen concurrent Benfica, na een eerdere 1-0 zege voor eigen publiek. Bij een nieuwe overwinning zou Ajax zich al hebben verzekerd van de volgende ronde, maar nu kan de klus over drie weken worden geklaard met een overwinning bij AEK Athene. Wel is Ajax inmiddels minstens zeker van een vervolg in de Europa League, doordat nummer laatst AEK verloor van Bayern München.

Erik ten Hag opteerde met zijn opstelling voor de succesvolle 'Bayern München-variant': net als in het duel met de Duitse grootmacht speelde Ajax zonder echte spits, maar met Dusan Tadic als voorste man. Voor Benfica telde alleen de winst en dus trok de thuisploeg meteen fel van leer. Al na dertig seconden moest André Onana ingrijpen na een diagonaal afstandsschot van Alejandro Grimaldo, terwijl hij in de zesde minuut met zijn voet redding bracht op een schot van Eduardo Salvio. Benfica probeerde de opbouw bij Ajax vroeg te verstoren, waardoor het voor de Amsterdammers moeilijk was om voet aan de grond te krijgen.

Na de openingsfase werd de thuisploeg echter slordiger. De druk van Benfica nam af, terwijl Ajax ook de noodzaak niet leek te zien om het tempo op te voeren. De 1-0 kwam dan ook vrij onverwacht: Onana nam te veel risico en kon de boel alleen nog maar redden door een inworp weg te geven, maar na die verre inworp tastte hij volledig mis en daardoor kon Jonas van dichtbij profiteren. De eerste doelpoging van Ajax kwam pas in minuut 38, toen een vrije trap van Hakim Ziyech werd gepareerd door keeper Odisseas Vlachodimos. De grootste kans volgde op slag van rust, nadat Lasse Schöne aanlegde voor een vrije trap.

Van grote afstand vuurde de Deen een zwabberbal af, die met moeite werd gekeerd door Vlachodimos. In de rebound kreeg Donny van de Beek een gigantische mogelijkheid op de 1-1, maar hij schoot voorlangs en daarna klonk het rustsignaal. In de tweede helft leek Ajax niet veel sterker voor de dag te komen. Het bleef voor de Amsterdammers moeilijk om ruimtes te vinden, maar met een prachtige bal slaagde Ziyech er toch in om de defensie van Benfica open te snijden. Hij vond Dusan Tadic, die in twee instanties en met veel moeite de gelijkmaker op het scorebord zette na een uur voetballen.

Plots zag het er een stuk rooskleuriger uit voor Ajax. Niet alleen virtueel op de ranglijst, maar ook op het veld: het doelpunt zorgde voor zelfvertrouwen en bravoure bij de bezoekers. Benfica werd gedwongen om wat meer risico te nemen in de jacht op de 2-1, maar vanwege twee eerdere wissels door blessures kon trainer Rui Vitória alleen nog Pizzi binnen de lijnen brengen.Ten Hag moest Frenkie de Jong uit het veld halen, na een botsing met Haris Seferovic, en stuurde Maximilian Wöber het veld in. Ajax leek niet meer in de problemen te komen, maar Onana moest in de blessuretijd nog twee zeer belangrijke reddingen verrichten. Ajax kan overwintering veiligstellen in de komende twee duels.

Op welke plek eindigt Ajax in de groep?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor deze wedstrijd tekende ik voor een gelijkspel en ben dus blij met dit resultaat. Ajax speelde eigenlijk niet goed, maar ik had al verwacht dat het niet makkelijk voor Ajax zou worden. Nu wordt dit hopelijk over 2 weken tegen Athene afgemaakt.

7 november 2018 om 22:56

Dat einde ook met Onana die redt

7 november 2018 om 22:57

Ik zat te juichen als ware het een doelpunt voor Ajax..

7 november 2018 om 22:58

Man wat een spanning. Ik denk dat het voor de neutrale toeschouwer echt een zaadpot was, maar man man man. Ik ben zo blij dat Ajax dit soort wedstrijden tegenwoordig over de streep trekt (met dank aan Onana!). Vroeger had je dit soort potten verloren voor mijn gevoel.

7 november 2018 om 23:06

Onana kon ik wel schieten in de eerste helft en nu wil ik met hem trouwen, wat een gekke held is het toch ook! Heb nog nooit zo hard gejuigd na een redding

7 november 2018 om 23:20

Maar zo onnodig als Ziyech die bal gewoon bij zich houdt met nog 20 seconden te spelen. Zo onvolwassen om dan van 35 meter op doel te schieten en Benfica nog een kans te geven.

7 november 2018 om 23:23

Precies dit, had even gekapt, 5x overgespeeld en dan was t ook goed afgelopen. Onana held!!!

7 november 2018 om 23:33

Idd wat hij daar doet is verschrikkelijk dom!had je zo een belangrijk punt kunnen kosten.

8 november 2018 om 02:32

Was het eerste wat ik ook dacht, vooral als je de hele wedstrijd al zo slecht schiet.

8 november 2018 om 07:06

ach jongens ff jullie zure pet afdoen, hebben jullie die pass waar de 1-1 uit ontstond gemist? Die jongen heeft net zoals alle andere 11 gewoon een mindere wedstrijd gespeeld! Dat bij die laatste bal nog een kans uit ontstaat dat kan niemand van tevoren weten. Allemaal acheraf gelul!

8 november 2018 om 07:52

Ik zeg nergens dat het geen goede voetballer is, maar dit is gewoon onvolwassen en hier kan hij nog veel leren. Om dan te zeggen dat je niet wist dat er een kans op zou volgen is echt onzin. Onana wist ook niet dat die bal het doel in zou vliegen na die blunder, maar de blunder niet minder...

7 november 2018 om 22:57

Wooow zwijnen tot het eind dit. Slechte wedstrijd, een wellicht onverdiend punt maar oh zo welkom! Geweldig!

7 november 2018 om 22:58

Niet onverdiend, ook Benfica speelde een slechte pot, net als Ajax. Beide twee 100 procent kansen, beide een goal. Verder bijna gelijk aantal schoten en geen echt grote kansen geteld.

7 november 2018 om 22:59

Mee eens, maar 2 weken geleden was een punt ook verdiend geweest. Ik zag die laatste kans er zomaar invliegen. Pffffff Yesss op naar de volgende ronde!

7 november 2018 om 22:59

Haha zet de kansen van Benfica nog maar even op een rij. Dan zul je toch moeten concluderen dat we op basis daarvan misschien wel meer verdiend hadden om te verliezen. Maakt niet uit! Resultaat telt!

7 november 2018 om 23:00

Onverdiend vind ik het niet. Buiten die blunder van Onana en die corner in de 90ste minuut om heeft Benfica geen 1 goede kans gehad en controleerde Ajax de wedstrijd. Als Benfica niet wint bij Bayern zijn we door, dus de volgende ronde is heel heel heel dichtbij.

7 november 2018 om 23:01

Dit zijn van die wedstrijden die heel slecht voor je hart zijn.

Toch weer geweldig teruggekomen, Onana een held.

Blij dat het weer voorbij is en het gelijk werd, supergrote kans op CL overwinteren..

7 november 2018 om 23:03

Benfica geen een goede kans is echt overdreven haha maar oke, fantastische overwinning en volgende wedstrijd afmaken!!

7 november 2018 om 23:09

Moet je Juventus - United ff terugkijken. Dát is pas een onverdiende overwinning

7 november 2018 om 23:10

Ajax domineerde de tweede helft, klaar uit! Voor de 1-0 domineerde Ajax ook.

7 november 2018 om 23:10

@zytto34

Niet overdrijven. Benfica heeft zat kansen gehad door achterlijke beslissingen die hadden geleid tot balverlies van sommige Ajax spelers zoals Blind, Schone en Ziyech. Ik blijf me mateloos ergeren aan dit soort middelmaat op het veld.

Gelukkig hadden we de mazzel dat ze die kansen niet met 2 handen hebben benut anders had de score er anders uitgezien.

7 november 2018 om 23:25

Zat kansen, maar echt geen grote die er in hadden gemoeten.

7 november 2018 om 23:35

Jij zal ook eens iets toegeven als het niet in het voordeel is van Ajax... bijna iedereen is het er over eens dat Ajax best matig speelde en vooral in de laatste minuut pakt Onana goede ballen, maar Benfica geen grote kansen...

7 november 2018 om 23:56

P9j7, hoeveel serieuse kansen heb jij geteld dan? Ik heb in de eerste helft1 kansje (korte hoek) gezien. In de tweede twee stuks. Ajax had vlak voor rust ook een mega kans.

7 november 2018 om 23:57

A Iniesta8: noem jij Ziyech nou middelmaat? Behave! Haha

8 november 2018 om 00:33

Sorry hoor, maar Benfica heeft echt niet veel grote kansen gehad. Of vind jij van wel?

8 november 2018 om 02:35

Ze hadden nog wel een penal kunnen krijgen bij een duel met de Ligt.

8 november 2018 om 07:46

Ziyech en middelmaat in eeen zin? jij bent niet serieus te nemen, moet hij net zoals frenkie de jong 90% ballen achteruit en breed spelen voordat hij een wereldtopper volgens jou wordt? Dusan tadic heeft ongeveer dezelfde passpercentage als ziyech ik hoor niemand over zijn balverlies klagen terwijl Ziyech toch echt veel belangrijker is en dat meermalen heeft laten zien! Maar ja tegen haatcampagnes begin je niets.

8 november 2018 om 08:34

Dat was net zoveel een penalty als bij Sterling hahahaha.. Die gast verdiende gewoon geel voor een Schawelbe net als Tadic die kreeg. Die scheids was heel matig en gaf de ene wel direct geel en de ander kwam overal mee weg

8 november 2018 om 08:36

@metaalverf
Dat dacht ik dus ook totdat ik de herhaling zag en zag dat de speler van Benfica de bal tegen de Ligt aanspeelde en dus speelde de Ligt sowieso (weliswaar onbewust, maar toch) de bal.

7 november 2018 om 22:58

Dit Ajax is wel opgewassen tegen Athene. Wetende dat ze er zo dichtbij zijn , zal hun extra motivatie geven. Alleen moeten ze hun hoofd wel koel houden en geen domme dingen forceren net als Onana vandaag

8 november 2018 om 02:36

Het is ook laatste kans van Athene om nog EL te halen.

8 november 2018 om 07:36

Zolang Bayern maar wint van Benfica, dan zijn we er ook

8 november 2018 om 08:50

Bij een gelijk spel van Bayern toch ook,ocht ajax geen punten halen. Of is onderling resultaat niet van belang?

8 november 2018 om 09:31

Benfica kan alleen nog door als Ajax 2 keer verliest en Benfica zelf 2 x wint. Als 1 van deze 4 wedstrijden een gelijkspel wordt of een overwinning voor Ajax/ Bayern dan is Ajax door.

7 november 2018 om 22:58

Snap Ziyech niet. Zo vlak voor het einde moet die dat professioneel uitspelen. Maar tevreden met het resultaat

7 november 2018 om 23:00

Liever een speler als ziyech die iets probeert,dan een speler die bij de cornervlag,tijd ga rekken...

7 november 2018 om 23:05

Snap ik, als je neutraal bent. In dit geval vindt ik de actie’s van Tadic en Nico veeeeeeeel slimmer als die van Ziyech. Die neemt veel te vaak onnodig veel risico

8 november 2018 om 00:06

marieke90,

hij heeft gewoon gelijk...ik vind Ziyech een geweldige speler, maar met 30 seconden op de klok, moet je balbezit spelen en niet zo een kansloos schot naar voren. Hij koste nog bijna de wedstrijd met 2 kansen nadien...

Daar moet hij gewoon beter nadenken...

8 november 2018 om 00:08

Al die mensen hier die lopen te zeiken over Ziyech, hahaha... ik heb die vloeiende aanname met links prachtige korte draai en fenomenale pass net 10x terug gekeken. Die bal gaat hoog en duikt precies over de verdiger naar beneden. Als iniesta zo een bal had gegeven was iedereen lyrisch. Hou toch eens op met dat zeiken en wees blij dat er zo'n speler bij ajax speelt

8 november 2018 om 02:38

Dat laatste schot van hem was gewoon kansloos en onnodig. Als hij niet schoot maar bal in bezit had gehouden had Benfica geen aanval meer gehad. Met 1-1 weet je dat je eigenlijk wel door bent.

7 november 2018 om 23:16

Als Bayern niet verliest van Benfica zijn we ook al door. Al verliest Ajax de laatste 2 potjes. (Benfica kan er dan max 4 pakken en ook op 8 komen)

7 november 2018 om 23:20

Geld het onderlinge resultaat of het doelsaldo?

7 november 2018 om 23:25

Onderling resultaat. Benfica moet winnen in Munchen, anders is Ajax door.

7 november 2018 om 23:27

onderling

8 november 2018 om 00:08

Zyotto34,

Weet je dat zeker? In dat geval zou het heel fijn zijn, want ik dacht dat Bayern moet winnen voor ons door te zijn.

maar Ajax gaat het nu niet weggeven. Gewoon snel scoren daar in Athene en dan is de knock-out een feit.

Maar als ze moeten winnen en onderling resultaat telt, dan is dat echt heerlijk...

8 november 2018 om 00:28

Ja volgens mij wel. Onderling telt in de CL.

7 november 2018 om 23:27

Precies dit! Ajax speelde bij lange na niet goed en zelfs dan een gelijk spel in Portugal. Het doelpunt van Tadic was weliswaar erg lucky, maar de goal van Benfica was net zo. Ajax moet nu overwinteren, anders is dat onze eigen schuld. Hopelijk treft Ajax daarna weer een mindere god of ploeg, dan liggen er zeker kansen om zelfs nog een ronde door te komen. Zoals Ajax vandaag speelde hebben we echter niks te zoeken in de Champions League tegen de grote clubs in vorm.

7 november 2018 om 23:49

Ze hoeven alleen te winnen van AEK, dus Ajax is gewoon door.

8 november 2018 om 02:40

Uefa zal er voor zorgen dat Ajax een sterkere tegenstander krijgt😅

7 november 2018 om 23:52

Slechte pot, prima resultaat. Inpakken en wegwezen!

Wat een held die Onana!! Ondanks zijn min of meer blunder wat hij 2x per jaar maakt. Zag gelijk mensen roepen dat Zoet beter is, terwijl die er zo’n 10 blunders per jaar maakt haha.

Ajax is zo goed en zeker verzekerd van de volgende ronde, wat je uniek kan noemen voor deze tijd en natuurlijk geweldig is voor het Nederlandse voetbal.

7 november 2018 om 22:58

En wat is die Ziyech ook oliedom. Steeds die kansloze afstandsschoten van hem. Maar om dat nou te doen als je nog 30 seconden te spelen hebt! Hou die bal gewoon in de ploeg, hij verpeste heel het feestje bijna nog door die counter in te leiden van Benfica op het laatst.

Goed hersteld van Onana na dat laconieke gedoe. Deed heel de ploeg trouwens, niet alleen hij!

7 november 2018 om 22:59

Precies wat ik ook dacht blindevogel. Je zag Tadic ook gebaren daarna van hou die bal nou in de ploeg. Werd ons nog bijna fataal.

7 november 2018 om 23:00

Andere kant ook genial, zijn pas op Tadic zie ik geen enkel speler in de eredivisie doen.

7 november 2018 om 23:01

Idd. Ziyech is soms veel te opportunistisch. Kies je momenten.

7 november 2018 om 23:02

Ik vervloekte hem ook toen hij schoot. 1. Je hebt alle tijd om het goed uit te spelen. 2. Het is bijna tijd en dan gaan je niet proberen om.met een zondagsschot te scoren met de kans op een laatste aanval van Benfica.

7 november 2018 om 23:03

Eens, bijna was Ziyech van held (ge-wel-di-ge assist) naar schlemiel gegaan. Maar nu ging Onana van schlemiel naar held

7 november 2018 om 23:23

Hou kan je nou een counter tegen krijgen uit een doeltrap. Praat niet zo achterlijk. Je moet juist prijzen dat Ziyech wil winnen ipv kansloos tijd rekken. Wees blij dat Ziyech die prachtige pass op Tadic in huis heeft en dat je niet alleen afhankelijk bent van simpele spelers als van de Beek.

8 november 2018 om 00:06

Heb Guti zo een pass zien geven op Lozano

8 november 2018 om 02:42

Het gaat niet om de assist. Dat schot op het eind is een blijft een domme actie. Had je meerdere miljoenen kunnen kosten en een winters vertrek van een aantal spelers.

7 november 2018 om 22:59

10? Noem ze is op..

Verder gefeliciteerd Ajacieden. Volgende ronde mag niet meer mis gaan en wie weet plek 1.

7 november 2018 om 23:01

Je snapt zn punt wel toch Zoet is een prima eredivisiekeeper, meer niet

7 november 2018 om 23:05

Prima eredivisie keeper is Padt. Met die titel doe je hem toch wel iets onder.

7 november 2018 om 23:11

Haha nou zulke blunders maakt Zoet ook weer niet. Als dat het niveau is dan kan Zoet wel iets hoger aan inderdaad

8 november 2018 om 00:00

Nou Zoet liep tegen Inter nog zijn eigen CV ondersteboven dus wat dat betreft staan ze gelijk haha!

8 november 2018 om 00:09

Okee hoor nee man Zoet blundert nooit. Alle keepers blunderen wel eens, doen De Gea en Neuer ook. Zoet was fantastisch gister avond en verdient alle lof voor z'n optreden, maar ik heb hem toch echt wel in de fout zien gaan dit jaar. Tegen Inter was het echt drama

7 november 2018 om 23:03

Ik neem aan niet op voetbalzone, daar was namelijk niemand.. Ofja 1 iemand, maar die vergeleek hem met hoe slecht zoet schijnbaar is..

7 november 2018 om 23:08

Ik vond die goal niet eens echt zijn blunder.. de jong staat helaas net wat ongelukkig in de weg waardoor de timing net niet is. Mooi dat hij goed staat in de laatste secondes. Pluim voor ajax als je ziet hoe t de laatste jaren vaak weggegeven wordt. Geniet ervan ajacieden !

7 november 2018 om 23:13

Gewoon beide 2 goede keepers. Zoet speelde gister een topwedstrijd, als Onana dat vanavond had gedaan had deze wedstrijd misschien anders afgelopen. Hou je bezig met je eigen team, geen enkele reden om PSV erbij te halen, die staan gewoon boven ons.

7 november 2018 om 23:38

@caribbean kan zijn dat je Onana beter vind dan Zoet maar wees een klein beetje realistisch. De zon schijnt zeker fel op de caribbean!?’ Zoet is juist een keeper die weinig blunders maakt, noem er aub 10 op van elk seizoen? Nee dat dacht ik al.. Zoet is zeker niet slechter dan Onana maar Onana heeft wel meer groeipotentieel (dat is mijn mening althans).

Ontopic: hele sterke prestatie van Ajax ik heb echt met spanning gekeken. Hulde voor het Nederlands voetbal!! Heerlijke tijd voor de Ajax-supporters maar ook voor de voetballiefhebber natuurlijk. Ik weet nog goed hoe ik baalde toen mijn clubje 2 jaar geleden door penalty's werd uitgeschakeld in de 8ste finales. Hopelijk kan Ajax verder komen en wie weet wel voor een echte stunt gaan zorgen.

8 november 2018 om 00:02

Hoezo meer zekerheid in de ED, Onana hield 9 van de 11 keer de nul en dit was z'n eerste tegengoal na Bayern uit ruim een maand geleden in alle competities.

8 november 2018 om 00:33

Ja dat is wel zo inderdaad, hij is soms wat overmoedig aan de bal ook, zit ook regelmatig even te vloeken op hem hoor haha! Dan brengt ie uit het niets zichzelf in gevaar, zo vandaag ook weer met die idiote kapbeweging op 3 meter van de lijn met een spits op een meter van hem vandaan. Zulke fratsen zie je Zoet nooit uithalen in ieder geval nee!

Onana van schlemiel naar absolute held, wat een redding.

7 november 2018 om 22:56

Niet best ingeschoten, maar oh zo belangrijk.

7 november 2018 om 22:58

Niet best? Was toch aardig hard van 7 meter. Gewoon een wereldredding, mag best gezegd worden..

7 november 2018 om 23:00

Zeker nog wat frustratie van gisteren? Begrijpelijk overigens hoor

7 november 2018 om 23:01

Zeker een wereldredding, maar hij had de bal wel meer in de hoek moeten plaatsen denk ik. Desalnietemin gun ik het Onana echt om zijn fout zo te herstellen, fantastisch mens!

7 november 2018 om 23:04

Vergelijkbaar met de 1-1 van Kane gisteren. Alleen zoet springt als een wilde gek de lucht in en onana steekt een been uit!

7 november 2018 om 23:12

Wereldredding gaat me iets te ver, maar was zeker een goede redding. De bal was hard van dichtbij maar ook 10cm van zijn voet af. Chapeau voor de reactie wel.

7 november 2018 om 23:14

Volgens mij schoot die spits de bal ook wel tegen Onana aan. Prima redding maar je kan Zoet niets verwijten gisteren. Als een wilde de lucht in springen vind ik onzin.

7 november 2018 om 23:15

Nee hoor, ik ben blij dat we een ploeg hebben die gaat overwinteren!

7 november 2018 om 23:16

Snap wat je zegt en je hebt ook wel een punt, maar gezien het tijdstip van cruciaal belang en dus voor mij een wereldredding..

7 november 2018 om 23:31

dan zou ik de goal toch eens terug kijken van kane. Zoet duikt gewoon naar een hoek.

7 november 2018 om 22:57

Gewoon een topkeeper. Redt Ajax zo vaak. Toch hebben sommigen het lef om te doen alsof hij er niks van kan

7 november 2018 om 22:58

Onana is sowieso de beste keeper in de Eredivisie. Wat een atleet is dat zeg.

7 november 2018 om 22:59

Zit wat in al moet je het live meepraten in die zin niet altijd serieus nemen. Komt ook wat emotie bij kijken van het moment zelf, mooi dat hij zich kon revancheren.

7 november 2018 om 23:01

Zeer zeker een prima doelman, maar die vage momenten die hij een paar keer per jaar heeft moeten er wel uit. Dit was namelijk in eerste instantie pure arrogantie en vervolgens veel te ijverig om de fout zo snel mogelijk goed te maken door het geen kopkans te laten worden.

7 november 2018 om 23:03

Sterker nog, ik denk dat Onana de potentie heeft om binnen 5 jaar wel zich te voegen bij de beste keepers van de wereld. Hij is nog redelijk jong en meestal zie je dat Afrikaanse spelers ook wat later opbloeien.

7 november 2018 om 23:04

Vage momenten ? zn verdedigers waren even vaag,en die bal die hij weg moest trappen was ook waardeloos aangespeeld. Onana treft blaam,omdat die reporter van Veronica ons dat aanpraat. Feit !

7 november 2018 om 23:05

Hij kan zeker goed keepen. Hij neemt alleen vaak te veel risico met meevoetballen. Qua reflexen een hele goede keeper, in de lucht degelijk en voetballend ook goed. Alleen wat overmoedig zo nu en dan. Soms is het net of je in het circus zit. Die eerste actie vandaag vond ik ook kwalijker dan de fout bij die corner. Hij creeert namelijk problemen uit het niets. Maar nogmaals verder weinig op aan te merken.

7 november 2018 om 23:31

2 fouten in 1 aanval. Eerst te.nonchelant en

7 november 2018 om 23:33

Ik vind het zeker een goede keeper met geweldige reflexen. Alleen in de lucht vind ik hem juist matig en niet degelijk. Hier maakt hij wat mij betreft nog te vaak timing fouten.

7 november 2018 om 23:41

@moridin, dat is het Ajax systeem. Zowel Cruyff als van Gaal eisten dat de keeper mee konden voetballen. Je zag dit soort fouten (bedoel dus die eerste voor dat doelpunt) bij van der Sar, Vermeer Cillessen en nu Onana, het zit hem in dat mannetje meer, waar Cruyff en van Gaal op doelden.

7 november 2018 om 22:59

In dit geval meer dat de bal slecht werd ingeschoten. Beetje hetzelfde als met zoet gisteren. Voor mij heeft hij zijn fout dus absoluut niet goed gemaakt.

7 november 2018 om 22:59

Na die goal van Benfica dacht ik.... pffff Onana niet dit wtf?!!! Maar na fluitsignaal dacht ik... Onana wtf?!!!! Echter, nu in zeer positieve zin! Onana held! Gelijkspel dik verdiend!

7 november 2018 om 23:02

Onzin. Onana kreeg die bal gewoon waardeloos aangespeeld,en zn actie daarna was niet slechter dan de zwakke timing van zn verdedigers. De reporter van Veronica treft blaam,die praat Onana de schuld aan,en wij lopen daar als blinde kippen achteraan.

7 november 2018 om 23:25

Kijk anders nog eens. Onana draait eerst zelf met de bal aan zijn voet voor zijn doel langs en komt vervolgens uit op een bal die hij nooit kan hebben. Goede keeper, maar dit was gewoon 2x fout.

Lekker boys!! Met wat geluk pakken we toch die ene punt! Heerlijk dit

7 november 2018 om 22:59

Als dit nog mis gaat dan weet ik het niet meer....

7 november 2018 om 23:01

Gelukkig mag je nog een keer verliezen en gelijk spelen. Denk dat Benfica alleen maar van Athene gaat winnen.

7 november 2018 om 23:36

Als benfica dan 2x wint lig je eruit. 2x gelijkspelen kan wel.

7 november 2018 om 23:00

Vind het niet echt geluk. Ajax is niet weggespeeld door Benfica beiden teams waren niet best. Dus dan is een gelijkspel wel op zijn plaats.

7 november 2018 om 23:03

Eerste helft was Benfica gewoon beter als ons. 2e helft had ajax na de goal iets meer grip. Dus terecht gelijk spel als je het mij vraagt.

7 november 2018 om 23:04

Nou ik vond ze de eerste helft anders echt zeer ondermaats. 2de helft daarentegen was een stuk beter.

7 november 2018 om 23:14

Dat vind ik niet Benfica creerden ook heel weinig. Ajax was de eerste helft ook gelijkwaardig aan Benfica. Het is dat Onana die fout begaat anders ga je denk ik gewoon met 0-0 de rust in.

Onana.. van schlemiel naar held..

Wat een avond.. slecht.
.Maar een punt? !Top gedaan!

In Onana I trust❤️

7 november 2018 om 23:43

Tja een van de mindere wedstrijden dit jaar, maar geweldig resultaat! Onana was erg betrouwvaar de laatste tijd, maar was even van het padje voor rust.
Mijn god, wat maakte Ajax het tot de laatste seconde onnodig spannend. Met nog 24 seconden te gaan, gaat Ziyech weer eigenzuchtig op doel schieten terwijl met nog even de bal in de ploeg houden je geen risico meer loopt.
Maar lekker hoor, dit mag niet meer fout gaan. Overwinteren in de CL!

Wat een typische wedstrijd in Portugal.. heerlijk puntje hoor

7 november 2018 om 22:57

als PSV fan even zeggen een heerlijke wedstrijd gezien met vlagen een fantastisch Ajax. gefeliciteerd en op naar de laatste 16

7 november 2018 om 22:58

Ik weet niet wat jij gewend bent.. Maar ajax was zwaar onder de maat..

7 november 2018 om 22:59

Dit was echt GEEN goede wedstrijd van Ajax..

7 november 2018 om 22:59

Hmm... Als Ajax fan hebik niet zo heel veel fantastisch gezien. Maar blij met t resultaat

7 november 2018 om 23:03

Als NL clubs vind ik sowieso dat je de clubs moet steunen, tenzij je uiteindelijk 40e op de Europese ranglijst wil staan met 1 EL plek. Ook qua commercie en aanzien is het alleen maar goed wammeer een NL club wat presteert.
Aar vamdaag was het niet al te best. Het resultaat daarentegen is prima gezien de uitgangspositie

Wat een slechte wedstrijd, van beide kanten.
Des te knapper dat Ajax weet terug te komen.
Zeg nou eerlijk, Nederlandse ploegen wisten bij dit soort potjes bijna nooit een punt te halen. Als het voetballend niet wil, dan maar vechtvoetbal, de credits voor Ten Hag wat dat betreft?
Onana die zijn fout ook goed maakt op het laatst.
Frenkie krijgt de laatste tijd ook veel te verwerken valt me op, hopelijk valt het mee.
Goed voor Ajax natuurlijk, Bayern zal wel met een ''B'-elftal naar Amsterdam komen, al weet ik niet of dat een nadeel is gezien de huidge vorm van Bayern.

7 november 2018 om 23:01

Inderdaad. Het is een zeldzaamheid voor Nederlandse ploegen om in dit soort knokpotjes punten te pakken. Zo zie je maar weer dat ervaring halen loont. Ik zie dit echt als verdienste van ervaren gasten als Nico, daley en Tadic.

7 november 2018 om 23:06

Of Bayern met een b elftal naar Amsterdam komt zal vermoedelijk met het resultaat van de wedstrijd tegen benfica te maken hebben. Indien ze die winnen, dan is de kans heel erg groot.

7 november 2018 om 23:15

Bayern wil eerste in de poule worden om Real, Barca en wellicht City te ontlopen. Voor PSG en Juve zijn ze niet bang, voor Atletico daarentegen weer wel.

8 november 2018 om 00:06

Voor Juve niet bang? Dat kunnen ze in deze vorm beter wel zijn hoor..

Wat is dit Benfica slecht zeg.

7 november 2018 om 23:02

Valt wel mee toch? Ze hebben Ajax het voetballen praktisch onmogelijk gemaakt en zelf een paar goede kansen gecreëerd. Of had jij verwacht dat Benfica Ajax zo eventjes op zou rollen vanavond?

7 november 2018 om 23:06

Precies wat jij zegt. Goeie kijk erop Zwolly

7 november 2018 om 23:08

Het gênante van Benfica was vooral dat ze teren op een 34 jarige spits. Bij het uitvallen van die Jonas zakte het als een kaartenhuis in elkaar. Het had natuurlijk eerder beslist kunnen worden waarbij die Gabriel Pires het dramatisch uitspeelde. Het is gewoon vrij duidelijk dat dit benfica bizar veel kwaliteit heeft ingeleverd vergeleken met voorgaande jaren.

7 november 2018 om 23:10

Juist zwolly, dit is weer een typisch voorbeeld van iemand die de tegenstander van Ajax (of een andere rivaliserende club) per definitie slecht vindt.

7 november 2018 om 23:12

Ze hebben wel eens betere selecties gehad gok ik maar dramatisch wil ik het niet noemen.

7 november 2018 om 23:16

Misschien is de gulden middenweg beter:

- Benfica verdedigde uitermate goed en hield Ajax uitstekend van de goal af.
- Aan de bal was Benfica zelf erg slecht vandaag.

En hetzelfde kan vandaag gezegd worden van Ajax eigenlijk.

Pff wat komen ze ontzettend goed weg weer. Maar heel lekker dit! Uitstekend hersteld door Onana

Onana: van Zero naar Hero!

Pfffff wat een redding! Heerlijke uitslag en over drie weken maar poging 2

7 november 2018 om 23:29

Als Onana die redding in bijv de 18e minuut had gemaakt zonder dat er een blunder aan vooraf ging had je na afloop bijna niemand over die save gehoord. Juist door zijn blunder en doordat het de laatste seconde was krijgt het iets heroïsch.
Voor mij was het gewoon een goede reflex die je ook van een keeper van een CL-deelnemer mag verwachten. Niet meer en niet minder.

De opluchting van het positieve resultaat doet altijd al snel het spel van de wedstrijd vergeten, maar ongelooflijk wat was dit matig. Wanneer gaat Ten Hag nu eens nokken met Ziyech van die 10 positie te halen, waardoor die matige Van de Beek op die positie terecht komt. Heel dat middenveld leek nergens op, waardoor je er ook aanvallend niet uit komt. Ook die Schone. Beide zijn prima Eredivisiespelers, maar op dit niveau zakken ze telkens door het ijs. Schuif Blind gewoon door naar het middenveld, waardoor je ook weer wat kopkracht krijgt achterin krijgt in de vorm van Wober, wat je wel kan gebruiken in Europa.

Het zou zonde zijn als Ajax met dit team niet haar volle potentie kan benutten, en dat ook in Europa te etaleren. Ik heb gevoel dat Ajax de komende jaren zo snel niet meer zoveel kwaliteit in de ploeg heeft staan, met het oog op de onvermijdelijke uitgaande transfers komende zomer.

7 november 2018 om 22:59

Voor een blinde vogel zie je het heel goed! Ik word ook moe van ziyech op rechtsbuiten. Kan zn stempel niet op de wedstrijd drukken en gaat geforcerrd dingen uitproberen. Zet ziyech gewoon op 10 , en neres rechtsbuiten aub want op links bakt neres er ook niks van

7 november 2018 om 23:04

Nu helaas niet met je eens haha. Van de beek heeft heel, heel erg veel vuil werk opgeknapt. Vond hem vandaag toch wel sterk spelen hoor. Wel eens voor wat betreft blind naar het middenveld en wober op zijn plek.

7 november 2018 om 23:10

@frits, ah jammer! Ik had het bij die ene reactie moeten laten!

Nu moet ik toch ook even op jou reageren, want daar gaan we weer: ''vuile werk'' of de welbekende ''vuile meters''. Dit soort dingen hoor je alleen, maar dan ook alleen bij wedstrijden met een positief resultaat. Anders ben je hele goed vrienden of familie van Van de Beek.

Die jongen komt gewoon zwaar tekort. Kan de bal niet vasthouden, kan geen steekpass geven om de aanvallers weg te sturen. Zijn handelingssnelheid is matig, en de kansen die hij krijgt mist hij. Dit is nu al de derde wedstrijd op rij waar hij een 100% kans verprutst.
Niks vuile meters, gewoon te licht voor dit niveau.

8 november 2018 om 00:00

Juist wel vuil meters. Iemand moet het namelijk doen. Als niemand het doet, krijg je PSV uit. Ajax maakte Benfica het voetballen net zo lastig, als dat Benfica het Ajax maakte. Waardoor het over en weer veel lange ballen waren. Die kans die Donny mist is slecht, dat moet beter, hij heeft meer tijd dan hij denkt. Het ballen afpakken en voorchecken was gewoon goed. Nu is het een jonge speler die nog vol in zijn ontwikkeling zit, maar je ziet de stijgende lijn. In de combinatie speelt hij steeds beter en heeft hij steeds minder tijd nodig. Nu moet hij ervoor zorgen dat hij rustiger wordt bij het afronden en dat niet in hetzelfde tempo willen doen. Ik kan me nog de wedstrijd tegen standaard herinneren. Daar werd het middenveld zwaar overlopen. Dat was vanavond zeer zeker niet het geval. Donny lijkt een beetje een tweede blind te worden. Vooral kijken naar wat hij fout doet, zonder te kijken naar wat hij goed doet. Schone daarentegen was echt dramatisch. Veel verstoppen, veel de problemen afschuiven en wederom te makkelijk balverlies. Die kan het niveau gewoon echt niet aan en er zit ook geen rek meer in.

8 november 2018 om 01:10

Ik vond Van De Beek vandaag heel matig. Niet aanspeelbaar, weinig beweging en vooral heel weinig energie. Hij reageert in plaats van ageren. Hoop echt dat ie weer energie in zijn spel gaat stoppen, want dan is het één heel bruikbare speler voor Ajax. Maar vandaag echt niet vond ik.

7 november 2018 om 23:55

Deels eens Blindevogel, maar toch gezien het feit dat Portugezen ons niet liggen en we toch 4 punten tegen ze pakken zie ik het dit keer door de vingers. Hopelijk kunnen we tegen AEK weet de volle potentie benutten en ook Ajax-Bayern kan een open kraker worden gezien we dan (hopelijk) niet hoeven en dat zou weleens een prachtig duel kunnen worden voor plek 1.

Kijk, DAT IS EEN KEEPER!

7 november 2018 om 23:04

Jammer dat Onana niet voor het Nederlandse elftal mag uitkomen. Die stond geheid in de basis.

7 november 2018 om 23:20

Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Tagliafico.. zo kun je bezig blijven he.. in het Nederlands elftal spelen Nederlanders.. zucht..

8 november 2018 om 00:17

Ik vind Cillessen veel beter...

Onana van Schlemiel tot held!

Scheids bijzonder goed gefloten.

Ziych en Onana. Wat een beesten. Gefeliciteerd ajacieden.

7 november 2018 om 22:58

Ziyech was walgelijk slecht op die pass na.
Veel te egoïstisch met zijn kansloze schoten.

7 november 2018 om 23:00

Haha ja Ziyech was echt dramatisch en bezorgd met zijn belachelijke schot in de laatste minuut Ajax nog de nodige problemen..

7 november 2018 om 23:01

Maar heeft wel zich een eind in de rondte gerend. Verdedigde tot aan de achterlijn mee. Soms zit je niet in de wedstrijd, maar strijd maakt veel goed!

7 november 2018 om 23:02

Dat egoïsme heeft hij elke wedstrijd. Hij speelt vaak slecht maar af en toe een geniaal moment compenseert het. Bij dat laatste schot had Ajax gewoon de aanval uit moeten spelen, dan was die laatste save van Onana zoals net gezegd niet eens nodig.

7 november 2018 om 23:05

Van Ziyech mag je toch wel iets meer verwachten dan alleen hard werken?!
Als een speler als hij opvalt door z'n harde werk dan betekent dat dus dat hij niet al te goed loopt te voetballen.

Nou Lucky PSV hoeft ook nooit meer gezegd te worden. Wat een zaadpot en wat een geluk weer voor Ajax. Desondanks wel bijna zeker naar de volgende ronde. Gefeliciteerd!!

7 november 2018 om 23:00

Ten eerste heeft psv hier niks mee te maken dus waarom zou je hen niet meer Lucky mogen noemen, en ten 2de had ook deze wedstrijd gewoon weer allebei de kanten op kunnen vallen.

7 november 2018 om 23:00

Haahaha. Heel leuk dat je dit zegt. Ga je nu serieus het geluk van psv met dat van ajax vergelijken?? Man man man

7 november 2018 om 23:00

Huh je doelt op die 100% kans van van de beek?

7 november 2018 om 23:02

Geluk??? Met die blunder van Ajax had je dan ook pech. Is gewoon een lastig te bespelen elftal dat Benfica met veel gejank en op de grond liggen. Benfica stond heel hoog te verdedigen en dan krijg je weinig ruimte. Maar op die laatste bal na weinig weggegeven. Dat is knap. Nog geen wedstrijd verloren in deze CL en dat is geen geluk. Proost

7 november 2018 om 23:03

Geluk? Benfica heeft geluk dat Ajax een mindere wedstrijd heeft gespeeld. Anders was het allang beslist.

7 november 2018 om 23:04

Slechte wedstrijd van beide teams. Een gelijkspelletje is ook gewoon terecht. Op het einde wel mzzl

7 november 2018 om 23:05

Welk geluk? Dat wij een klasbak hebben alla Ziyech, tadic ?

7 november 2018 om 23:12

En Lee moet ik jou nog serieus nemen? Tadic speelde echt een dramatische wedstrijd en Ziyech was buiten zn assist ook vrij matig maar is normaal gesproken inderdaad wel een klasbak.

7 november 2018 om 23:16

Je hebt helemaal gelijk. Lee112 spreekt nooit inhoudelijk voetbal. Begint altijd met smileys in topics en korte teksten. Ik vond ze beide ook erg matig. Maar dat maakt zo gelijkspel met die goal van Tadic niet slechter. Maar ik vond niemand echt voorin echt goed. Dolberg had wel meer grip.

7 november 2018 om 23:22

Geluk is sowieso iets lastigs.. Maar de goal van Tadic waar die eerst de bal mis schiet en daardoor uiteindelijk nog beter uit komt is misschien wat gelukkig.

8 november 2018 om 07:36

Jullie zijn lachwekkend. Klasse heeft niks te maken met hoe goed iemand speelt. Ziyech en tadic kunnen een dikke 2 spelen en alsnog beslissend zijn. Geen geluk, maar gewoon pure klasse. Ga nu maar lekker jaloers zijn. Wuahaha😂😂

7 november 2018 om 23:10

Haha boze droeftoeters die voor Ajax zijn komen weer als vliegen erop af hoor. Geef nou gewoon toe dat je deze wedstrijd met geluk hebt gelijk gespeeld. Zijn genoeg mede Ajacieden die dat gewoon toegeven, volgens jullie speelde Ajax zeker fantastisch en hadden ze 0-3 moeten winnen. De goal van Ajax viel uit het niets, de kans van van de Beek was letterlijk de eerste die ze kregen en Benfica was gewoon dramatisch dat ze het de hele tijd verkeerd uitspeelden want konden echt 5/6 keer op Onana af. Ook nog een paar goede reddingen van Onana dus dan heb je gewoon geluk. Vorige keer winnen in de 92ste minuut is toch ook gewoon geluk, dan zit gewoon alles mee.

7 november 2018 om 23:12

Hoezo noem jij blije Ajacieden 'boze droeftoeters' terwijl je zelf een provocerende reactie plaatst. Iedereen beaamt dat de pot niet goed was, voor het eerst deze CL campagne, maar des te blijer zijn we met het punt. Jij komt hier als Tilburger die stiekem PSV fan is de boel op stelten zetten maar als er iemand reageert ben je gepikeerd. Kom op zeg..

7 november 2018 om 23:13

PS: je doet alsof Benfica de honderd procent kansen aaneen reeg maar ook dat was niet het geval natuurlijk. De kansen waren over 90 minuten zelfs vrijwel gelijkwaardig.

7 november 2018 om 23:15

Wat is er provocerend aan? Ik heb helemaal niks met psv dus dat is ten eerste gewoon onzin. Ten tweede zeg ik nog gefeliciteerd en dat ze met geluk gelijk hebben gespeeld. Dat is gewoon een feit. Heb de wedstrijd gekeken met vrienden die voor Ajax zijn en hun eerste reactie was, zo daar komen we goed weg met een gelijkspel. Dat jullie nooit tegen enige vorm van kritiek kunnen, kan ik niks aan doen..

7 november 2018 om 23:18

"Lucky PSV hoeft noemt meer gezegd te worden", "wat een zaadpot" en "wat een geluk weer voor Ajax". Lokt dit reacties uit denk je? Voila, de definitie van provocatie.

7 november 2018 om 23:20

En ja, bijna iedere Ajacied hier op VZ zegt ook dat we blij mogen zijn met het punt want goed was het niet. Dat mensen op jou reageren komt niet door 'niet tegen kritiek kunnen' maar door hoe jij je verwoord in je eerste post. 5 minuten na de wedstrijd gaat dat in alle emotie zeker reacties los maken, dat heeft niets met Ajax te maken, dat gebeurt bij supporters van elke ploeg, dat weet jij zelf ook wel.

7 november 2018 om 23:24

Wat een zaadpot, is toch perse over Ajax, het was gewoon een hele slecht wedstrijd. Alle Ajacieden zitten altijd heel VZ vol te gallen over Lucky PSV, ik vind dat dus onterecht, is het enige wat ik zeg. Daarnaast hebben ze ook gewoon geluk deze wedstrijd, net als in de 92ste minuut winnen geluk is (speelden die wedstrijd wel beter maar betekent niet dat in de laatste minuut winnen uit een fout van een CV geen geluk is), dat is geen provocatie dat is gewoon het benoemen van feiten. Nogmaals gefeliciteerd met het punt en het waarschijnlijk bereiken van de volgende ronde.

7 november 2018 om 23:24

*niet perse over Ajax

7 november 2018 om 23:28

Geluk? Achja laatste kans was enorm. Maar die van vd Beek ook eah .

7 november 2018 om 23:38

Ik wil alleen aangeven dat zulke opmerkingen in the heat of the moment gegarandeerd reacties uitlokken, daarom is het provocerend. En nee, niet álle Ajacieden zitten altijd hun gal te spugen op Lucky PSV, dat is slecht een fractie. Net als dat het slechts een fractie is die altijd alles over Ajax afkraakt. Dat zul je altijd over en weer blijven houden en als jij denkt dat dat alles des Ajax' is ben je geen beter. Misschien bedoelde je het niet zo maar zo maar zo komt het wel over. En bedankt voor de felicitaties, ik hoop dat we het in Athene kunnen afmaken

8 november 2018 om 00:04

Nee als ik er op terug kijk, heb je ook gelijk Sander. Het was in ieder geval niet perse provocerend bedoeld maar zo komt het inderdaad wel over.

8 november 2018 om 00:16

Wacht ff, dus als de tegenstander het niet lukt om een directe tegenstander uit te spelen of steek allen worden onderschept heet dat geluk? Dat is gewoon kwaliteit. Geluk is als je 80 minuten wordt weggespeeld de tegenstander kans op kans mist en je met een resultaat weg komt. Een goede redding is geen geluk, dat is een goede redding. PSV tegen spurs thuis, dat was geluk. Ajax een aantal keren in de kuip, dat was geluk. Dit was kwaliteit. Goede vrije trap van schone, waarna van de Beek een scoringskans krijgt is gewoon een kwaliteit van schone, opening van Ziyech op Tadic waar de goal uit ontstond is kwaliteit. De bal die erin gaat via de hand, dat is mazzel, maar ging die niet erin dan was het hands en een pingel... Ajax speelde slecht, maar dat is iets anders dan geluk. De goal van Benfica is nog eerder geluk te noemen want die kwam voort uit 2 blunders van de keeper. En dan nog zou ik dat geen geluk willen noemen, maar goed afgemaakt.

8 november 2018 om 00:35

En ook geluk dwing je af.

8 november 2018 om 00:36

@Tilburg: Klasse kerel, volwassen reactie! Fijne avond.

Onana van schlemiel naar held

Prima resultaat voor Ajax en Onana revancheert zich nog prima in de slotseconden! Bravo!

Zat niet veel meer in dan een gelijkspel. Duurde ruim 40 minuten voordat Ajax op doel schoot. Onana een wedstrijd met twee compleet verschillende gezichten, zware blunder en dan die redding nog op het einde. De punten pakken tegen Athene moet toch lukken, dan ben je er. Succes!

Waardeloze eerste helft, waarbij bij Ajax niks lukte en Onana gewoon een doelpunt weggeeft. De gelijkmaker van Tadic zorgde voor een korte opleving, en toch groeide Onana weer tot held door op het eind twee reddingen te verrichten.

Goed gedaan Ajax en nu in Athene afmaken! Begreep ik nou dat bij een gelijke stand in de poule onderling resultaat telt ipv doelsaldo? In dat geval zou een gelijkspel tussen Bayern en Benfica ook volstaan. Hoor het graag als ik het mis heb.

7 november 2018 om 23:36

Wat ik begrijp is dat Benfica moet winnen van Bayern omdat het onderlinge resultaat telt. Ajax heeft gewonnen van Benfica in Amsterdam, dus met een gelijkspel redt Benfica het niet.

Slechte wedstrijd, het leek wel of ik 90 minuten naar een flipperkast heb lopen kijken. De enige die boven de malaise uitstak was De Ligt. Gelijkspel was het hoogst haalbare vandaag en ook helemaal niet slecht eigenlijk.
Snel vergeten deze wedstrijd.

Moet Frenkie de Jong niet een meter of 10 dieper spelen? Ik heb het idee dat hij daar zoveel meer zou kunnen laten zien dan dat nu gebeurd. Ik heb t gevoel dat hij teveel met de handrem erop speelt en teveel op save speelt (tikkie links, tikkie terug).

Van schlemiel tot held die Onana. Wat een wereldredding in laatste seconde.

Wat heb ik me geergerd aan zyech. Hij is geweldig in zijn passing. Maar die verschrikkelijke afstandschoten van hem steeds maar weer...

7 november 2018 om 22:59

Maar dan maakt die ene geniale bal wel het verschil. Daarmee pakte Ajax vanavond een punt.

7 november 2018 om 23:02

Passen en afwerken zijn 2 verschillende dingen.

Ik wou zeggen dat hij het afwerken aan andere spelers moet overlaten maarja... welke andere spelers zijn er bij Ajax momenteel die fatsoenlijk een doelpunt kunnen scoren.

Alleen Dolberg heeft het echte voetbal intelligentie en kan afmaken maar die heeft 0 aanvoer door middelmatige spelers om zich heen zoals Van den Beek, Blind, Schone, Ziyech.

Als Ajax punten wilt pakken in de toekomst en al helemaal in Europa, dan moet Ajax gaan oefenen op afwerken en de bal vasthouden op de helft van de tegenstander want dit sloeg echt nergens op.

7 november 2018 om 23:03

Daarom zeg ik ook zijn passing is geweldig. Maar die laatste 100% kans van benfica kwam door weer een kansloos afstandschot vam hem...

7 november 2018 om 23:27

Ik vind het wel grappig dat je spelers die met regelmaat dingen laten zien matig noemt en een speler die bijna niks laat zien dan wel goed vindt..

7 november 2018 om 23:34

@A Iniesta

Dat ben ik met je eens. Spelers moeten soweiso niet zo vaak van buiten de zestien schieten, die gaan er zelden in. Beter bouw je de aanval verder uit totdat er een grotere kans ontstaat.

Ook Neres kan prima scoren, dat heeft hij verleden jaar laten zien. Dit jaar speelt hij wat minder, niet meer op links en wat gezeur met de zaakwaarnemer vd Beek waardoor Neres tijdelijk moest banken. Dan kom je minder snel in vorm.

Bande is ook meer een spits dan buitenspeler, die komt binnenkort ook weer terug. Krijg je weer meer mogelijkheden om te scoren.

7 november 2018 om 23:37

@iniesta, als jij Ziyech een matige speler noemt, kan ik je niet serieus nemen.

8 november 2018 om 00:44

@kyle

Het gaat hier om de CL meetlat. Daar is Ziyech middelmaat. Hij heeft per wedstrijd altijd wel een paar briljante passes maar ook regelmatig passes en afstandsschoten die nergens op lijken.

Voor Ajax een hele goede speler, maar niet voor de CL top.

7 november 2018 om 23:00

Vind de vrije trappen van Schone gevaarlijker dan die van Ziyech. Hij kon vandaag ook zijn stempel niet drukken.

Dat was mal zweten deze pot. Onana heeft zijn fout goed gemaakt met die laatste redding. Ajax viel toch tegen. Maar een belangrijke 1-1 hier.

Lekker geknokt voor een resultaat. Overwintering is zeker, minimaal EL maar alle kans op CL in 2019. Goed gedaan Ajax.

Onana. Van droeftoeter naar loftrompet.

Ik heb me echt geërgerd aan ziyech en zijn afstandschoten...

Waar blijven nu al die reacties van Ten Hag buiten en Ziyech die in de rust gewisseld zou moeten worden? Echt waar, ben geen ajacied (ben een Belg), maar wat een k*tsupporters zijn sommigen van jullie. Een wedstrijd duurt 90min, geen 30!

7 november 2018 om 23:00

Check het live meepratentopic van PSV gister, of de topics van Feyenoord. Net zo, supporters die reageren in het hitte van de strijd.

7 november 2018 om 23:01

Met je eens! Ik schaam me voor de ajacieden die bij rust de eigen spelers afzeiken.

7 november 2018 om 23:30

Ik heb live meepraten niet gevolgd, dus ook niet gelezen hoe het gezegd werd. Afzeiken van spelers schaam ik me ook voor, het constateren dat een speler slecht speelt/niet in de wedstrijd zit lijkt me een normale reactie. Verder een slechte wedstrijd van beide zijden. Mja, das in mijn optiek de 1e deze campagne dus dat mag een keer.

7 november 2018 om 23:54

Want als iemand slecht speelt, moet je maar zeggen dat ie goed speelt ofzo?

8 november 2018 om 00:29

Dat heet emotie, kennen ze in België toch ook wel neem ik aan? Met verstand dingen posten is niet echt iets voor het live meepraten.

Hoogst haalbare vanavond. Waardeloze eerste helft en iets betere tweede helft. Veel aanvallende spelers haalden hun niveau niet. Hopelijk wordt het snel weer wat beter.

7 november 2018 om 22:59

Blind en Schone waren hele gevaarlijke factoren in deze wedstrijd.

Zeer matig gespeeld en dan met name Blind en Schone. Beiden heel erg matig gespeeld waardoor de ploeg veel balverlies leed en Benfica gevaarlijk werd. De blunder van Onana helpt ook niet echt, maar dat herstelde hij wel door in de laatste secondes zo'n redding te maken.

7 november 2018 om 23:00

Het probleem was de bewegelijkheid op het middenveld. Blind en Schöne gaan meteen slechter spelen als ze niet meteen een speler als Ziyech in kunnen spelen, die ballen moesten nu vaker naar Donny die simpelweg niet de loopacties heeft. Fout van Ten Hag.

8 november 2018 om 00:45

Schone speelt altijd matig in Europa. Hij heeft moeite als hij minder tijd krijgt, dat zien we al jaren. In de eredivisie komt hij ermee weg.

9 november 2018 om 13:37

Dat vind ik veel te makkelijk. Blind was zeer onnauwkeurig in de passing en daar is geen enkel excuus voor. Schone heeft gewoon moeite met het tempo. Z'n handelingssnelheid is gewoon niet bijzonder hoog.

7 november 2018 om 22:59

Die fout van Onana calculeer je niet in. Ik vond het redelijk gelijk op. Maar het was wel een schop wedstrijd. Ajax deed waarvoor ze kwamen en dat is niet verliezen.

7 november 2018 om 23:01

Dat mag je mij uitleggen. Het was een "godswonder dat Ajax een punt pakt", maar beide wedstrijden waren gelijkwaardig?

7 november 2018 om 23:21

Als ik neutraal de wedstrijd analyseer kreeg Benfica meer kansen. Hadden we verloren dan had ik daar ook vrede mee moeten hebben. We hebben niet goed gespeeld, maar vochten als leeuwen. In de Kuip houden jullie wel van dit soort wedstrijden, niet?

7 november 2018 om 23:03

Ach Torres, ieder punt voor Ajax is voor jou niet te verklaren, dat weten we inmiddels wel.

7 november 2018 om 23:04

Stats zijn gewoon vrij gelijkwaardig hoor. Het was geen beste pot maar een godswonder is echt overdreven!

7 november 2018 om 23:09

Kijk jij wel Ajax? Ajax wilt altijd aanvallen en na voren gaan. Ik had wel het geloof dat ze een doelpunten gingen maken. Ajax heeft die kwaliteiten.

7 november 2018 om 23:15

Ja de 1-0 kwam toch ook uit het niks door een grote fout van Onana. Verder beide ploegen 1 erg grote kans gemist en allebei 1 keer lucky gescoord. Al met al prima dus

8 november 2018 om 16:55

"Hing echt totaal niet meer in de lucht", Ajax scoorde in de 59ste minuut ofzo, niet 5 minuten voor tijd. De 1-0 hing overigens ook totaal niet in de lucht.

7 november 2018 om 23:07

Bayern Munchen hadden we gewoon moeten winnen, dus zo goed viel dat helemaal niet. Verder was elk resultaat toch volledig terecht?

7 november 2018 om 23:39

Nee daar geef ik je wel gelijk in. Eigenlijk was dit in mijn optiek een typische 0-0 wedstrijd. Weinig kansen, laag niveau, veel geschop. Maarja bij ons maakt Ziyech gelukkig in positieve zin het verschil, ondanks dat hij echt waardeloos speelde.

8 november 2018 om 00:27

Ik snap wel wat je bedoelt Frtorres, het is niet des Ajax dat het in Europa de goede kant opvalt voor Ajax, aan de andere kant dwingt Ajax het ook af. Benfica kon in de tweede helft ook niet meer en voor die 1-0 was er ook weinig aan de hand. Ajax stoorde aardig goed, die tegengoal kwam uit laconiek gedrag van Onana en de overige Ajacieden.

8 november 2018 om 00:29

@frtorres

Ik zal de laatste zijn die ontkent dat de factor geluk hier vandaag een rol speelde. Over twee duels met Benfica ben je inderdaad gelijkwaardig. Verschil is dat Ajax de thuiswedstrijd wat beter was en met enig geluk weet te winnen terwijl vandaag Benfica de wedstrijd waarin het wat beter was niet weet te winnen. Overigens ook met het nodige geluk voor Benfica, wat gewoon de 1-0 cadeau kreeg dankzij Onana.

Maar over het hele seizoen valt echt niet alles goed. In Luik, Kiev en Munchen viel het juist allemaal net niet goed. Maar ja, dat zijn veel mensen alweer vergeten. Niet dat het Ajax tot het tweeluik tegen Benfica heeft tegen gezeten. Want thuis tegen Dinamo en Sturm Graz had Ajax zijn voorsprong toch met hulp van de keeper en wat geluk te danken en qua loting had het ook veel slechter gekund.

Totaal plaatje is toch dat je een bepaald niveau Europees moet halen voordat je in de situatie komt dat geluk een factor speelt. En dat haalt Ajax, waardoor het in situaties komt dat Ajax met wat geluk of ondanks wat pech toch behoorlijke resultaten boekt. Daar kan ik alleen maar heel trots op zijn.

8 november 2018 om 00:48

@frtorres

In de eerste helft zeker niet, daar heb je gelijk in. In de tweede helft werd Ajax wel wat sterker. Pas op het einde kreeg ook Benfica nog een paar mogelijkheden.

Inderdaad gelijkwaardige ploegen echter de goal thuis in de extra tijd maakte het verschil. Het zit Ajax eindelijk een keertje mee in de CL.

Onana maakt alles goed. Wat zijn we dichtbij, dit kan bijna niet meer fout gaan. Geweldig resultaat, veel beter Tweede helft. Kan het niet geloven maar we gaan het halen

Ontzettend slechte wedstrijd, maar een punt was het maximaal haalbare hier en die hebben we dan ook! Heel dichtbij de volgende ronde nu, wie had dat vooraf gedacht? Er van uitgaande dat Bayern en wij ons plicht doen is het eind van deze maand binnen!

En dat Onana nog de held wordt op het eind had ik ook zeker niet verwacht, maar bedankt man Jammer van je blunder, maar toch nog goed gered op het eind.

Uiteindelijk zakelijk uitgespeeld door Ajax en jammer dat Ten Hag de hele wedstrijd geen antwoord had op het vroege drukzetten van Benfica waar mede door de eerste goal ontstond.

Frenkie de Jong is echt een fenomeen. Tadic vond ik heel slecht vandaag ondanks z'n goal. Maar wat maakt het uit, Ajax gaat overwinteren.

8 november 2018 om 00:50

De eerste goal ontstond niet door het druk zetten maar door een keepers fout. Dat kan gebeuren. Benfica had verder niet zoveel kansen in de eerste helft.

Vroege druk zetten viel ook wel mee, Benfica liet Ajax de bal achterin rondspelen, ze stonden heel compact net over de middenlijn opgesteld. Maar echt vol gas vooruit gaven ze niet, hadden ze dat gedaan, dan had Ajax ook mogelijkheden gekregen om te counteren in de diepte.

ik heb gisteren veel kritiek op PSV gezien maar als Ajax zoals vandaag zou spelen tegen de Spurs waren ze helemaal afgedroogd.

domme blunder van Onana maar het resultaat telt. Ajax door naar de volgende ronde dus dat is iig mooi voor het Nederlandse voetbal

7 november 2018 om 23:01

Dat weet je nooit want, Ajax speelt niet tegen Tottenham en andersom tegen Benfica ook niet voor PSV. Gaat toch om de Europese punten. Het is geen competitie tegen Willem 2 thuis waar leuk en frivool hoog aan het vaandel staat.

7 november 2018 om 23:01

Als als als.... kun je niks mee

7 november 2018 om 23:01

Ajax mist in dit soort wedstrijden een type Veltman. Iemand die verdedigend sterk staat, persoonlijke duels wint en het team aanjaagt. Je vergelijking met Psv gaat niet op, die spelen een totaal anders spelletje (11 man rond eigen 16).

7 november 2018 om 23:08

@nl_modric

een type Veltman had nu alweer een paar keer een wedstrijd weg gegeven met zijn structurele blunders. ik zou juist blij zijn dat hij er niet bij is in deze poule

meestal speel je met 11 man rond de eigen 16 als een team als de Spurs je onder druk zet

8 november 2018 om 01:13

Daar zijn Tadic en Ziyech teveel voetballer voor. Die gaan niet net als de Jong op de eigen penaltystip lopen. Wat betreft Veltman zat ik je te stangen 🤣

8 november 2018 om 02:25

@nl_modric

mooi, ik dacht al dat je serieus was

Ziyech en Tadic waren idd vandaag weer geweldig bij die goal. die pass en afronding waren van grote klasse

8 november 2018 om 08:35

Wat zeg jij nou voor geks ik heb meermalen Ziyech in de eigen zestien gezien. Die gozer loopt zijn longen uit zijn lijf! En je weet toch dat Ziyech en tadic een linie verder spelen als F. dd jong. En in die posities is balbezit houden 2x zo moeilijk!

7 november 2018 om 23:03

Waarschijnlijk niet, want Tottenham mist toch alle kansen en Ajax heeft Onana, een keeper die enkel gepasseerd kan worden door zichzelf

7 november 2018 om 23:04

Ik dacht dat de meeste psvers zeiden dat je de poules niet met elkaar kan vergelijken? Of kan dat nu in een keer wel want dat komt nu beter uit? Ik zie een Ajax dat met lef probeert te voetballen waar Psv al de gehele CL met haar staart tussen de benen zit te voetballen.

7 november 2018 om 23:04

Ajax had moeite met de hoge druk die Benfica zette. Kwamen niet echt in het spelletje, tot de 60e minuut, toen Benfica eigenlijk bekaf was. Tottenham hoefde niet eens druk te zetten, aangezien PSV elke bal naar 5 seconde al in een voet van een Tottenham speler had geschoten.

7 november 2018 om 23:04

Als. Als ik een meisje was dan... Als als als telt niet. Gewoon blij zijn voor het Nederlands voetbal.

7 november 2018 om 23:05

Als ik een betere voetballer was dan Dolberg, stond ik in de spits.

7 november 2018 om 23:05

Lekker stoken Japie, Ajax speelt niet tegen Spurs dus geen idee waarom je dit aankaart. Of ja, misschien in de knock out fase straks, dan mag je weer terug komen!

7 november 2018 om 23:32

@sanderkoevoets

gisteren de kritieken niet gezien? mensen wilden beweren dat PSV niet Champions League waardig was omdat ze een paar keer verliezen in een poule met alleen maar Europese topploegen. de meeste van die kritiek kwam van Ajax fans vandaar dat ik het nu aankaart nu Ajax ook een dramatisch slechte pot speelde tegen een veel mindere tegenstander als de Spurs want die waren vandaag imo nog minder als PSV gisteren

ik ben ook gewoon blij dat Ajax door is hoor en ik hoop dat ze ook ver gaan komen dit toernooi, alleen de supporters mogen ook wel realistisch zijn en moeten niet net gaan doen of PSV ook maar enige kans had wat te bereiken in zo een loodzware poule en dan net gaan doen of Ajax 3 klassen beter is omdat die het nu goed doen in een poule met veel mindere tegenstanders op Bayern na

7 november 2018 om 23:41

Tuurlijk heb ik dat wel gezien, en ook dat keur ik af. Het was gisteren gewoom erg zuur voor PSV want ze hadden, ondanks dat Spurs wel de betere kansen had, lang uitzicht op een goed resultaat. Ik baalde gisteren evengoed van die klutsgoal die PSV tegen kreeg. Maar ik snap niet goed waarom er dan hier weer zo op gereageerd moet worden. Die jongentjes die de boel overal tegen elkaar op lopen stoken stoppen er toch niet mee. En nee, dat zijn niet alleen Ajacieden, dat zijn evengoed PSV'ers, Feyenoorders en andere supporters.

7 november 2018 om 23:51

@sanderkoevoets

dat was ook meer op hun gericht hoor. je ziet me wel vaker voorbij komen dus je weet denk ik wel dat ik blij ben als een Nederlandse club het Europees goed doet. ik ben gewoon blij dat Ajax door is en heb genoten van die goal van Tadic met natuurlijk de geniale pass van Ziyech. dat was gewoon een klassegoal

ik snap alleen het leedvermaak niet altijd als een andere club verliest van een Europese topclub en er dan gedaan word of ze verloren hebben van Excelsior

8 november 2018 om 00:15

Snap ik ook niet inderdaad, ik zie je onderdaad vaak genoeg voorbij komen dus ik weet dat jij je over het algemeen niet bezig houdt met zulk gedrag Dat eindeloze omlaag praten van de tegenstander van danwel Ajax danwel PSV is hoogst irritant inderdaad.

7 november 2018 om 23:40

Ik heb Ajax niet de hele wedstrijd met de kont in de 16 gezien waarbij het overgrote deel van de ballen blind naar voren werden getrapt...
Verder ook een onzinnige vergelijking omdat Spurs een totaal andere ploeg is als Benfica.

8 november 2018 om 00:51

@japie

Wat een onzin, een tegenstander motiveert ook. Tegen Tottenham hadden ze gespeeld zoals ze tegen Bayern speelde en dan hadden ze een goede kans gehad tegen Tottenham.

Ajax doet het gewoon erg goed in de CL, daar waar PSV erg tegen valt. En dat is niet alleen de loting, Ajax heeft meer ervaring in de ploeg die wat extra's brengen in de Europese wedstrijden.

8 november 2018 om 03:37

@speedyafc

ik weet het niet. ik schat de Spurs, Inter en Barca veel hoger in als zowel Ajax en Psv. AEK Athene en Benfica niet. Benfica is redelijk gelijkwaardig en AEK Athene vind ik een stuk minder. Ajax was geweldig tegen Bayern wat ik natuurlijk wel als Europese toploeg zie, dat zal ik nergens ontkennen want die credits hebben ze overduidelijk verdiend maar van de andere 2 tegenstanders in de poule ben ik totaal niet onder de indruk

op die wedstrijd tegen Bayern na vind ik Ajax trouwens ook tegenvallen in de Champions League als ik naar het spel kijk. de resultaten zijn goed maar ik denk dat PSV ook een goede kans had gehad om punten te pakken tegen een Benfica of Aek

ik weet niet wat jouw verwachtingen op voorhand waren maar ik vind PSV niet zo tegen vallen. van tevoren had ik al voorspeld dat het een mission impossible werd in een ploeg met 3 Europese topploegen en geen enkele zwakkere broeder in de poule. mocht PSV in deze poule een paar punten pakken vind ik het al een hele knappe prestatie

Soms zit het mee. Over 2 wedstrijden minstens 1 punt teveel. En Benfica verdiende er ook zeker 2 meer, maar ja ik vind het niet erg.

Ordinaire schop wedstrijd. Jammer van het begin maar toch goed herpakt. Hierdoor kan Ajax toch tevreden zijn. Een gelijkspel is uit eindelijk een goed resultaat. Overwinteren in de CL wordt nu steeds groter. 4 punten is nogal groot.

8 november 2018 om 00:53

Dat schoppen viel wel mee, een paar ongelukkig botsingen hier en daar maar verder een rustige wedstrijd.

Overwinteren in de CL is bijna zeker, vier punten voorsprong dus winst tegen AEK is genoeg. Ik zie Benfica ook niet zo snel winnen van Bayern dus denk ik eigenlijk dat Ajax de poule nu wel door is.

Eerste helft was echt dramatisch. De 2de helft deden ze het beter. Je mag dan van geluk spreken dat je Ziyech in je elftal hebt die een briljante pass kan geven waar de 1-1 uit valt. Nu het in Athene afmaken. Die overwinning van 2 weken geleden is nu zo belangrijk gebleken.

Pffoaah. Geen beste pot maar wat een belangrijk punt. Ik zag 2 ploegen die echt totaal aan elkaar gewaagd waren. Er zat werkelijk waar geen speld tussen.

Enorme stap naar de volgende ronde vandaag! Lekker zeg. Kan bijna niet meer mis gaan!

Zo zielig voor neres zo’n wedstrijd.. wordt misbruikt op links, schone en vd beek spelen een zaadpot en dan wordt hij eruit gehaald!! Hoezo? Zijech moet snel op 10 want hij heeft geen diepgang.. altijd naar binnen proberen te schieten, en zijn schot is dramatisch. Neres heeft goede looplijnen op rechts.. op links niet, logisch ook want hij is een rechtbuiten! Ongelooflijk die trainer om gek van te worden

Heel knap hoe Onana zich herstelt van een wat rommelig begin. Hij en Ziyech pakken een punt voor een heel matig ajax. Maar lelijke punten tellen ook dus heb niks te zeuren.

7 november 2018 om 23:00

Als Onana de blunder aan het eind van de wedstrijd maakt verspeeld hij er twee, nu valt het eigenlijk nog mee.

7 november 2018 om 23:12

Onana maakt het ajax heel moeilijk, dat komt wonder boven wonder goed en daarna trekt hij met een paar fantastische reddingen dit belangrijke punt over de streep. Elke jonge keeper maakt weleens een foutje maar er kunnen er maar heel weinig zo goed terugkomen na een paar uiterst onzekere momenten.

Matig spel maar o zo belangrijk punt. Wel gevochten voor het punt. En onana van schlemiel naar held!!!

Vooropgesteld dat Ajax dramatisch speelde, maar wat een kut scheidsrechter ook zeg, man man man

Onana, meer zeg ik niet. Wat een keeper van wereldklasse.

Ik kan het zelf eigenlijk bijna niet geloven; Ajax gaat na bijna 10 jaar en talloze pogingen bijna naar de volgende ronde in de CL. Het spel was niet altijd om aan te zien maar fuck it, who cares. Dit is een ongelooflijk belangrijk punt. Ajax nog steeds ongeslagen na 4 wedstrijden. Geweldig.

7 november 2018 om 23:01

Sterker nog Ajax heeft volgens mij Europees dit seizoen nog niet verloren

7 november 2018 om 23:07

Klopt, 10 Europese wedstrijden ongeslagen.

7 november 2018 om 23:05

Het gaat niet om de fout, elke keeper kan fouten maken.

Het gaat erom hoe hij het herstelde en dat hij er daarna wél stond op de momenten waar hij er wel moest staan. En dat heeft die gedaan, en hóe. Dit zijn allemaal signalen van een keeper die een grote toekomst tegemoet gaat zien. Vandaar keeper van wereldklasse.

En niet vergeten dat hij nog maar 22 jaar is.

7 november 2018 om 23:06

Mensen met voetbal kennis kijken hierdoor heen. Onana heeft Ajax zo vaak gered ten opzichte van deze domme blunder.

7 november 2018 om 23:31

Wel weer een puntje hè? ✅

7 november 2018 om 23:02

Wel gek. Onana maakt een mega blunder maar als die daarna 2 ballen pakt dan is 't nog steeds een wereldkeeper. Zolang die dit soort fouten blijft maken zal 't nooit een wereld keeper worden. Die laatste pakt die goed, maar die was ook niet bepaald in de hoek geschoten.

Zullen we schone en vd beek voortaan maar buiten de basis 11 laten jongens... En dolberg op 9 neres op 7. Ziyech gewoon in t as.
Super slecht uiteraard de wedsrrijd. Maar blij dat we de voorspromg van 4 pumtem hebben geconsolideerd.

7 november 2018 om 23:03

Schone moet niet meer op dit niveau worden ingezet, van Beek moet juist meer spelen.

7 november 2018 om 23:15

Sinds vd beek terug is in de basis elf gaat hij veel te geforceerd op zoek naar eigen succes. Heeft geen oog voor medespelers. Blijf maar verstijfd schieten. En ja schone op dit niveau is gewoon vragen om problemen. Kan met mijn kop er echt niet bij waarom iedereen dat kan zien behalve eth. En ziyech op 7 is mislukt, klaar. Laat die man in t as spelen. Kan ie mooie passjes strooien. En afentoe irriteer ik me aan zijn schoten ook. Maar door zijn geniale ballen waardoor hij zovaak kansen ermee creert, zie ik t door de vingers.

Zowel Benfica als Ajax waren niet op hun best vandaag. Maar vooral Ajax heeft vandaag amper 100 procent kansen gecreã«erd, dus meer dan een gelijkspel zat er niet in. Maar ja, alleen onderschatting tegen AEK kan ervoor zorgen dat ze het nog uit handen gaan geven.

Matige pot, maar nogsteeds ongeslagen in 10 (voorronde) CL potten! Lekker boys! Onana z'n fout van de eerste helft goed gemaakt. Op naar Athene en op naar de KO fase. En Donny mag zulke dikke kansen onderhand wel eens gaan binnen schieten, dan hadden we 12 punten kunnen hebben haha!

Te achterlijk voor woorden dat ziyech 30 seconden voor het einde van 30 meter besluit te schieten, vervolgens valt uit de daaropvolgende aanval nog bijna de 2-1..

Verder wel prima resultaat, zonder zelf echt goed te spelen. Winnen bij aek en overwinteren is een feit, mooi!

Het blijft moeilijk voetballen tegen elf komedianten..
We maakten het ons wel onnodig moeilijk.

Ik ben blij dat er gelukkig nog 1 Nederlandse club zich staande houdt in Europa. Over een paar weken in Athene zou overwintering moeten betekenen. Gefeliciteerd Ajacieden!

Onana wat een keeper, waar zijn de klagers nu? Wat een reddingen op het eind.

Strijdbaar Ajax gezien wat knokte voor elke meter. Zochten goed de grens op(soms er nipt overheen zoals het Europees hoort). Het spel was matig en dat mag gezegd worden, maar toch is het klasse om je zo terug te knokken in de wedstrijd. Blij dat Ajax dit in de eredivisie niet vaak laat zien 😉

CL knockout fase kan nu bijna niet meer misgaan

Wauw wat was Ajax vandaag verschrikkelijk om aan te zien. Geluk dat Benfica ook niet best was.

8 november 2018 om 00:55

Je kan het ook anders bekijken, twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren en niet teveel risico wilde nemen. De wedstrijd was tot en met de laatste minuut spannend genoeg dus er viel genoeg te beleven.

De goal van Ajax was overigens gewoon wereldklasse. Zo erg was het allemaal ook weer niet.

Nou nou wat een complimenten voor Onana... Die bal in de laatste minuut wordt ook gewoon echt slecht ingeschoten. Een 6'je voor hem vandaag.

7 november 2018 om 23:21

Ben ik het helemaal mee eens. Vermoedelijk de meeste mede ajacieden niet. Hij strekte zijn been, maar als hij zijn voet opzij had gezet, dan had hem ook gehad. Beetje hetzelfde als gisteren met zoet en toen waren de psv fans het niet met mij eens.

8 november 2018 om 00:57

Hij maakte de tweede helft nog een paar goede reddingen. Er zijn genoeg keepers die naar de grond gaan en dan vliegt die bal er zo in. Het schot was niet zuiver in de hoek maar wel hard en van dichtbij ingeschoten. Gewoon een prima redding, niet voor niets werd hij bedankt door zijn ploeggenoten.

Zesje is wel terecht, het was een enorme blunder in de eerste helft en gelukkig gaf hij dat zelf na afloop ook ruitelijk toe.

Het was een slechte wedstrijd. Beide teams geen diepgang in het spel.
Wel mooie loopactie van Tadic in de ruimte en mooie pass van Ziyech.
Er had meer ingezeten in de diepte.
Tweede plaatst is binnen. Benfica gaat nooit winnen in Munchen.

8 november 2018 om 01:03

Diepgang is erg moeilijk als beide ploegen compact spelen en wel afjagen. Benfica probeerde het een paar keer maar de Ligt kon eenvoudig onderscheppen. Diepgang kan je eigenlijk alleen krijgen als je de ander uit zijn stellingen weet te lokken en dan in de omschakeling weet te verassen als ze niet goed staan.

Ajax en Benfica waren teveel aan elkaar gewaagd, dan neemt men niet zo gauw veel risico. Gelukkig hebben wij vier punten tegen ze gepakt maar het had net zo goed andersom kunnen zijn.

Meer zat er eigenlijk gewoon niet in, na de 1-1 was Ajax wel even sterker maar aangezien een gelijkspel eigenlijk voldoende was op overwinteren in de CL, snap ik wel dat Ajax geen onnodig risico wilde lopen en de wedstrijd uit wilde spelen.

Teleurstellende wedstrijd van beide ploegen, vooral eerste helft met zoveel foute passes. Gelukkig een punt gered. Volgende wedstrijd.

verdomme wat lekker dat Onana uiteindelijk nog een punt redt

Ik weet niet. Met de kwaliteiten van Ajax in het team mag je echt meer verwachten. Ze hebben helemaal niks geprobeerd, niks gecreeerd. Benfica had zo maar kunnen winnen.met kunst en vliegwerk vaak verdedigd. En ik vind dat verdedigende voetbal wat Ajax probeert helemaaal niet bij Ajax passen.

Ik moet complimenten geven aan Ten Hag. De resultaten zijn goed en vaak het voetbal ook... Maar vandaag ben ik niet onder de indruk. Ik vind hem weinig lef hebben. Een winnende trainer heeft altijd gelijk? Nou, vandaag heeft hij niet gewonnen.

Natuurlijk is Benfica een goede ploeg. Die heeft ook zijn invloed. Toch liet Ajax zich echt heel vaak zomaar overlopen. Slordog balverlies leed vaak tot billenknijpen. Aanvallend was het niks. Tis echt meh. Ik denk met de bravoure waar Ajax normaal mee speelt, daar hadden ze vast meer mee gekund.

Ik vind het echt een hele zwakke wedstrijd van Ajax. Nu maar hopen dat ze van AEK winnen. Verliezen ze daar, wat echt zomaar kan gebeuren dan staat alles nog open. Bayern is geplaatst... En Benfica is absoluut een goede ploeg.

8 november 2018 om 01:07

Vandaag heeft Ten Hag wel gewonnen. In de CL moet je realistisch spelen. Benfica is gelijkwaardig aan Ajax, dan mag je na de thuis winst gewoon niet verliezen. Een gelijkspel is dan winst.

Dus nam Ajax na de 1-1 geen onnodige risico's meer en rekte hier en daar nog wat tijd.

Ik ben juist erg tevreden dat Ten Hag goed door had dat niet verliezen vandaag het allerbelangrijkste was. Op TV spraken ze zelfs van 60 miljoen euro dat het CL avontuur Ajax op kan leveren. Moet je eens kijken wat een impact dat heeft, dat slaat echt een gat naar de rest van de eredivisie, zelfs PSV komt er niet in de buurt van. Dat ga je toch niet op het spel zetten omdat je lef wil tonen?

Slechte eerste helft, tweede redelijk opgekrabbeld. Ziyech behalve die geniale assist echt irritant en alleen voor zichzelf spelend, onana van zero to hero. Iig europese overwintering binnen gesleept. Ook wel mooi om te zien dat ze met slecht voetbal maar flinkr dosis knokken ook punt binnen kunnen slepen. Nico zat met zn trucjes heerlijk op de irritatiegrens van benfica 🤣

Als Bayern wint van Benfica dan hoeft Ajax niet eens te winnen van Athene.

Als Benfica een van de twee potten verliest, zijn ze al klaar. Ben benieuwd want ik vind het nog geen zekerheid dat Ajax wint in Athene.. echter zie ik Benfica ook niet twee keer winnen

Nou maar hopen dat ze van aek winnen want dat wordt ook nog een hele opgave daar in Athene

Draak van een wedstrijd maar een super resultaat. Kijk, wij slepen zo'n wedstrijd gewoon wel over de streep! WZAWZDB!! Volgende ronde zo goed als binnen. Waanzinnig blij.

eerste helft was dramatisch slecht, de tweede helft hebben we gelukkig een stuk beter Ajax gezien en leek bij Benfica een beetje de pijp leeg te zijn.

Onana maakte zijn fout bij de 1-0 gelukkig goed door een paar ballen er goed uit te houden. Een overwinning had er zelfs nog best in gezeten, maar dan hadden we denk ik iets teveel gekregen en dit gelijke spel is al voldoende om Benfica in ieder geval op 4 punten te houden waardoor ze dus praktisch beide wedstrijden moeten winnen om nog een kans te maken.

Die volgende ronde ziet er goed uit, maar dan moeten ze niet het spel van de eerste helft op de mat leggen.

Belabberd slechte wedstrijden van beide teams. Eén magistrale pass van Ziyech levert nog een punt op. Onana maakt zijn blunder nog even goed in de laatste seconde, dat scheelde niet veel. Ajax heeft geen antwoord gevonden op het korte dekken van Benfica. Ze speelde hard met een paar zeer terechte gele kaarten maar nooit echt over de schreef vind ik. Twee teams eigenlijk gelijkwaardig. Beide hebben over twee wedstrijden betere fases gehad. Ajax de meest gelukkige. Gewoon blij mee zijn. Dit is de CL, daar tellen de punten.

Geen een Ajacied die zal zeggen dat we goed hebben gespeeld, maar eindelijk een Nederlandse ploeg die ook weet te knokken. Hoe vaak zou Ajax zo een wedstrijd de laatste jaren verliezen? Echt lekker zo een overwinning, maar heb weinig voetbal van beide ploegen gezien.

Een dik verdiende punt! De eerste helft was heel matig, maar wat een veerkracht hebben de jongens getoond in de 2e helft. Trots op dit Ajax!!! Zo dichtbij de CL overwintering... C’mon Ajacieden... en nu doorpakken om zodoende in de CL te overwinteren!!!

Toch mooi dat voetbal beslist kan worden op zulke kleine details. Ajax maakt in Amsterdam in blessuretijd de winnende. Benfica mist in blessure tijd een megakans op de winnende. Draai het om en het is een wereld van verschil.

Over 180 minuten zijn Ajax en Benfica ongeveer gelijkwaardig, dan is 4 punten een prima resultaat. Nu "gewoon" AEK verslaan en je bent er. Mot lukken toch?

7 november 2018 om 23:09

Evenals die kans vlak voor rust, daar had Ajax toch gewoon moeten scoren. Als Donny iets meer overzicht had had ie 'm gewoon voor moeten leggen, dan was het een gegarandeerde goal.

Het was geen beste pot, maar ik ben om twee redenen blij dat Ajax hier een punt pakt. Enerzijds zetten ze een grote stap naar op weg naar de play-offs en anderzijds vond ik die Benfica spelers ontzettend onsportief. Dat gedrein doet af aan het voetbal als sport.

7 november 2018 om 23:31

Precies je speelt tegen elf komedianten, zoals ook de tweede helft begon met al die swalbe's..

Resultaat is prima, maar het was echt een kut pot om naar te kijken.vooral de laatste tien minuten. Volgens mij 11 overtredingen en 115 inworpen. Zat totaal geen gang in. Dan heb je als kijker toch het idee dat je iets moois (of minders moois, mocht Benfica scoren) mogelijk hebt gemist

Slechte pot bij vlagen maar gezien wat deze ploeg kan. Over 3 weken naar de laatste 16 en als het heel tegen zit naar de Europa league waar we eigenlijk veel meer kans hebben.

Mooie CL campagne van Ajax man. Over een aantal jaar zullen we nog vaak terug gaan denken over deze bijzonder getalenteerde selectie van Ajax. Ziyech, Tadic, De Ligt, Frenkie de Jong en vooral Onana hebben wederom heel sterk gespeeld. Gefeliciteerd met overwinteren in de CL. Dit kan niet meer fout gaan. Ik hoop dat jullie gunstig loten en nog wat verder komen.

7 november 2018 om 23:50

Maar waarschijnlijk na dit seizoen leeggekocht. En dan gaat het om de sterkhouders. Je houdt een barstensvolle kas over, maar zie maar de juiste vervangers te vinden. Wel heb je wat te besteden, maar een aankoop van pak ‘m beet 20 miljoen is geen garantie voor succes. Hopelijk blijft deze selectie intact, maar ik heb mijn twijfels....

8 november 2018 om 00:55

Dat zal zeker gebeuren. Frenkie de Jong, Ziyech, De Ligt en waarschijnlijk ook Onana zullen op zeker vertrekken. Wat De Ligt en Ziyech betreft is het de hoogste tijd en daar kan je echt wel op inspelen. Die Magallan is ook gewoon een speler die inmiddels de finale van de Zuid Amerikaanse CL gaat spelen. 1 op 1 vervangen is onmogelijk maar hoeft ook niet. Ajax draait om ontwikkeling. Een talentenfabriek die toppers opleid en verkoopt zodra ze afgerijpt zijn. Als fan wat minder fijn maar buiten dat doen ze het top. En vergeet niet dat je met honderden miljoenen op je rekening echt gigantisch kan groeien als club zijnde. Verder is een elftal met Blind, Van de Beek, Tadic, Dolberg, Tagliafico?, Neres, Mazraoui, Bande en wat aankopen absoluut geen verkeerd elftal. Het zijn mooie tijden voor Ajax fans.

Ziyech doet veel fout maar dan geeft hij toch weer een wereld bal. Ajax had veel moeite om onder de druk uit te voetballen. Nog niet verloren na 4 champions league wedstrijden is gewoon een wereldprestatie.

8 november 2018 om 11:14

Met de voorronden meegerekend 10 wedstrijden niet verloren! En dat had ik vooraf de campagne absoluut niet verwacht. Eerst maar hopen op Europees, na dat desastreus verlopen begin van het seizoen 2017-2018, en wie weet misschien toch nog een rondje CL, maar nu al op de drempel van de tweede ronde. Dan is het dus nu Jantje lacht na Jantje huilt;-)).

Waarschijnlijk is een puntje in Athene genoeg. Lekker man!!!!

8 november 2018 om 02:10

Bayern hoeft thuis alleen maar gelijk te spelen of te winnen en dan zijn we er.

Gefeliciteerd Ajacieden tenminste nog 1 ploeg die Europees speelt na de winterstop. Het hoeft niet altijd mooi te zijn maar je moet gewoon ook op resultaat kunnen spelen en dat mis ik dit jaar bij PSV heel erg in de CL

7 november 2018 om 23:46

PSV heeft wel naar de mogelijkheden gespeeld, maar trof het niet met de samenstelling van de poule. Tref je een andere ploeg dan de Spurs uit pot 4 was PSV kansrijk voor in ieder geval EL voetbal. Wie weet, een onverwacht resultaat tegen Barcelona kan nog een beetje helpen, maar de seinen staan helaas niet op groen....

Zaadpartij, maar goed resultaat dat telt. Het kan niet altijd fantastisch zijn.

7 november 2018 om 23:50

@grapsv
Dit is het normale niveau van Benfica. Ze spelen heel het jaar al dramatisch.
Ik had een makkelijke overwinning van Ajax verwacht. Maar ze speelden ook slecht en deden niets in de diepte.

8 november 2018 om 03:08

Hij geeft alleen af aan alles wat met ajax heeft te maken. Benfica speelde tot de wedstrijd tegen ajax gewoon goede wedstrijden. Daarna verloren ze 2 wedstrijden in de competitie.

Tijdens het live meepraten zag je bij de blunder een aantal Feyenoorders kinderachtige reacties plaatsen over Onana. Nu zie ik ze nergens maar dat verbaast me eigenlijk niet eens. Ze roepen allemaal dat ze willen dat de Nederlandse clubs succesvol zijn in Europa maar de afgunst spat er weer vanaf. Ach ja, 100x liever Onana met af en toe eens een ketser, dan Vincent Bijlo op de goal.

Volgens mij moet Benfica perse winnen van Bayern München, want het onderlinge resultaat met Ajax is negatief. En bij een gelijke eindstand in de poule gaat het onderlinge resultaat voor het doelsaldo. Correct me if I’m wrong;-)).

7 november 2018 om 23:59

Benfica moet winnen en Ajax moet dan verliezen of gelijkspelen. Die kans is vrij klein maar we zien het over 3 weken wel weer

Waarom staan Van der Beek en Schöne basis? Spelen laatste wedstrijden echt matig! Ik wordt echt moe van de koppigheid van Ter Hag. Dit gaat een keer fout lopen.

Ik had vooraf aan deze wedstrijd voor dit resultaat getekend, maar we zijn er nog niet! Volgende week winnen in Athene is essentieel.

8 november 2018 om 00:17

Precies van de beek en schone te traag

Enfica maakte er vanaf het begin een vechtwedstrijd van en daar had Ajax het moeilijk mee, maar redelijk on Nederlands kon Ajax mee .de scheids liet de 2e helft veel gaan en kon Ajax ook wat meer voetballen.

Dit was een wedstrijd die wel minder was dan de eerdere potten, maar het was ook een harde wedstrijd.
1e helft was niet best, met een enorme blunder van Onana, 2e helft was wel wat beter, en gelukkig de 1-1 van Tadic en een geweldige Onana.

We overwinteren al in Europa, en zelfs al zouden we verliezen van de Grieken, zolang Bayern wint is het in orde en hebben we volgende rond CL en een hele grote zak met nog meer geld... heerlijk.

4 potten 2 gewonnen en 2 gelijk...waarvan de uitwedstrijden...daar had ik vooraf direct voor getekend...heerlijk

Wat trouwens weer opviel is hoe matig Blind weer was. Ik begrijp gewoon niet dat die bij Ajax speelt. Ik was zo blij dat die destijds vertrok en nu weer terug.

Was vandaag veruit de slechtste op het veld zeg. Op een gegeven moment verloor hij denk ik 5 a 6 keer achter elkaar de bal, timed helemaal mis...dit kan toch niet meer.

Hoe is het mogelijk dat hij maar blijft staan. Kan iemand daar nu eens een goed fatsoenlijk antwoord op geven?

Tegen grote ploegen zakt hij 8 van de 10 wedstrijden door de mand...ik begrijp dat echt niet. Voegt echt helemaal niets toe, en kost ook nog eens 20 miljoen...allemaal omdat papa daar zit...man man.

8 november 2018 om 00:32

Hij heeft niet eens 10 westrijden tegen grote ploegen gespeeld dit seizoen. Nee hij is niet elke westrijd de man. Maar gaat wel steeds beter spelen. Was thuis tegen Benfica goed.. Tegen Bayern goed. Ik ben tevreden met Blind. Liefst staat die elke westrijd op 6.
20 miljoen is idd teveel voor een speler die nota bene bij Ajax vandaan komt. Maar flauw om te zeggen dat dat komt door zn vader. Blind wilde terug en kon terug. En als er overwinterd wordt in de CL , staat dat ook op zijn conto.

8 november 2018 om 01:16

Totaal niet mee eens. Ik vind Blind gewoon matig, tergen PSV en zowat alle grote wedstrijden staat hij er gewoon niet.

Op 6 is hij nog redelijk, maar als je zag hoeveel balverlies hij vandaag weer had, dat was gewoon ongehoord. Ik begrijp dat ophemelen van hem niet zo.

Hij geen bijzondere splijtende pass, is verdedigend matig, positioneel zwak. Toch niet iets voor zoveel geld wel? Ik was ik meen het echt blij, kijk maar terug op VZ bij oudere posts onder gio1001(mijn vorige naam) was ik ook altijd kritisch op hem.

Als je bv een F de Boer bent met je foutje per wedstrijd maar veel geweldige ballen naar voren zeg ik ok...maar dat heeft hij niet.

Het enige waar je hem voor kan eren is zijn instelling, en die is altijd top. Maar is geen schim van zijn pa. En die heb ik vaak zien spelen.

8 november 2018 om 06:38

Je pikt m er gewoon uit. Heel team was matig vandaag. Nee je helft geen splijtende passjes te verwachten. Maar vind hem de beste 6 die we hebben. Niemand heeft t over zn vader. Die jij en ik dus beide hebben zien spelen.Die hoeft hij ook niet te wezen. Ja.. tuurlijk kan t altijd beter. Maar ben blij dat hij er is.

8 november 2018 om 11:00

Voor de nummer 6 positie moet Ajax gaan scouten. Schone gisteravond weer levensgevaarlijk balverlies vanwege te trage handelingssnelheid - kan het ook niet meer belopen - en Blind een matige en overbodige, veel te dure reserve aankoop. Ook voor de positie naast De Ligt moet je een echte verdediger neer zetten. Iemand die b.v. kan koppen, duels winnen en enige mate van snelheid heeft. Herkent iemand Blind daarin?? Dus aan de bak, Overmars! De zilvervloot ligt al in het IJ;-))).

Balen dit, twee keer in beide duels niet dat greintje mazzel voor Benfica in de laatste seconden, zoals Ajax dat wel 2 keer had, Benfica had zomaar met 0-0 en 2-1 op plek 2 kunnen staan.

Benfica zorgde in de 1e helft knap dat Ajax niet aan voetballen toekwam, ondanks de Bayern-variant, veel mensen zeggen hier dat Ajax slecht speelde, maar dat was de verdienste van Benfica.

2e helft kreeg Ajax meer balbezit maar zonder kansen te creeren, Benfica ging opportunistischer spelen en had ook wel pech met 2 uitvallers.
Al met al teleurstellend duel qua spektakel, had ik meer van verwacht.

Slechtste Benfica in jaren, en toch gelijkwaardig aan het beste Ajax in jaren, zegt wel iets over de verhoudingen in Europa. Beide ploegen hebben niks te zoeken in de CL.

8 november 2018 om 01:20

Eusebio4fr,

Geen greintje mazzel? Hoe wil je de goal van jullie dan omschrijven dat Onana er niet een beetje naast zat, maar gewoon totaal er naast zat? Dat is niet een greintje mazzel, maar een dosis geluk.

Uit bij Ajax hebben jullie pech gehad, dat is zo, maar vandaag echt niet. Als Onana niet die bizarre bal zo laat glippen, wint Ajax met 0-1. Dus dan heb je toch ook mazzel?

Dat je over 2 potten misschien meer verdiende is wat anders, maar daarvoor hebben ze net wat te weinig afgedwongen.

8 november 2018 om 11:04

Een beetje clubliefde kan geen kwaad, maar ik vond Benfica en Ajax redelijk gelijkwaardig. Ajax thuis de betere kansen, Benfica thuis misschien wat meer. Dat Ajax dan in blessuretijd wel scoort en Benfica niet is een kwestie van een beetje geluk en een beetje onkunde. Over 2 wedstrijden heeft Ajax de 4 punten nou ook weer niet gestolen, vriend...

8 november 2018 om 07:28

Ik vind het wel een goed joch, een échte Ajacied ook, maar hij brengt toch te weinig. Hij staat er nu toch regelmatig in, maar overtuigt nooit echt. Kans ook weer gemist. Misschien wil hij het te graag laten zien, want als je koel bent leg je hem breed op Frenkie.

Ga niet lopen leuteren dat Benfica een zwakke ploeg heeft, het tegendeel hebben ze bewezen in Amsterdam en nu weer. Was geen echte goede wedstrijd want daar werden teveel fouten door beide ploegen gemaakt maar het was wel weer een intense daarom ook een spannende wedstrijd. Ik ben daarom ook dik tevreden met die 1-1.

Wel balen dat we Tagliafico missen in Athene. Blind dan maar op linksback en Wober centraal.

Ik ben blij met het resultaat, maar er zijn ook een paar dingen erg duidelijk geworden. Het tempo lag te hoog voor een paar spelers. Schone, Mazraoui, Van de Beek en helaas ook Neres konden het tempo en niveau niet aan. Op het moment dat Benfica druk ging zetten en Ajax sneller moest handelen hadden zij het het moeilijkst. Gelukkig is ook duidelijk geworden dat De Ligt en De Jong ook op dit niveau er bovenuit kunnen steken, wat een spelers zijn dat. Ziyech gaf een geweldige pass waar de goal uitviel, maar verder heb ik me aan hem geërgerd. Schoot in de laatste paar minuten een paar keer kansloos op goal, waaronder ver in de blessuretijd. Als hij die bal bij zich had gehouden, was de wedstrijd afgelopen geweest. Nu kreeg Benfica nog een enorme kans in letterlijk de laatste seconde. Al met al, blij met het punt en de mogelijkheid tot overwintering in de CL.

Natuurlijk een prima prestatie van Ajax, maar wat is Benfica een matig team. Wij Nederlanders willen altijd teams vergelijken, en in dit teken als ik Benfica met de spurs vergelijk zie ik geen enkele speler van Benfica ook maar kans maken op een basis plek bij de spurs.
Maar als je het geluk hebt met een mindere poule dan moet je hier volop gebruik van maken.

8 november 2018 om 11:08

Tja, je kunt het ook zo bekijken dat Ajax Europees beter presteert dan PSV waardoor het lijkt dat de Spurs een paar klassen beter zijn dan Benfica. Overigens vind ook ik Spurs beter dan Benfica, maar het zijn nu ook weer niet een stel koekenbakkers. En Ajax is ook geen Europese top, maar presteren zeer naar behoren.

8 november 2018 om 19:11

Dat zou kunnen. Maar Ajax speelde gisteren tot aan de 1-1 slecht (daarna werd het iets beter) maar Benfica werd nauwelijks gevaarlijk. Dus het lag niet alleen aan de tegenstand van Ajax

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren