Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV klopt tiental van Feyenoord met pijn en moeite

Laatste update:

De Eredivisietopper tussen PSV en Feyenoord is zondagavond gewonnen door de Eindhovenaren: 1-0. Gastón Pereiro maakte het enige doelpunt in het Philips Stadion waardoor PSV nu voor het eerst sinds december 2005 veertien thuiszeges op rij heeft weten te boeken in de Eredivisie. Feyenoord gaat na vijf speelronden nog wel aan kop, maar moet de eerste plaats delen met Vitesse, PSV en AZ.

PSV maakte voor het eerst sinds 1991 binnen twee minuten een competitiedoelpunt tegen Feyenoord: Pereiro knalde een voorzet van Jürgen Locadia hard binnen. De Uruguayaan betaalde het vertrouwen van Phillip Cocu daarmee terug, want hij mocht weer eens starten en verder werd de geschorste Hirving Lozano vervangen door Luuk de Jong. Dat waren niet de enige wijzigingen in de opstelling van PSV, want Cocu slachtofferde Kenneth Paal en Derrick Luckassen ten faveure van Joshua Brenet en Daniel Schwaab. De coach zal in ieder geval tevreden zijn geweest over de beginfase, want die was al een stuk beter dan vorige week zondag tegen sc Heerenveen (2-0 verlies).

BOEM!💣 De rook is nog niet opgetrokken in het Philips Stadion als Gastón Pereiro al na twee minuten op weergaloze wijze Feyenoord Rotterdam op achterstand schiet!🔥🔥🔥

Geplaatst door voetbalzone op zondag 17 september 2017

PSV domineerde, maar deed daar te weinig mee. Jorrit Hendrix, Locadia en Marco van Ginkel lieten kansen liggen en aan de andere kant redde Jeroen Zoet op een inzet van Steven Berghuis en raakte Jens Toornstra de kruising. Door de minimale marge bleef het spannend, maar na 44 minuten pakte Berghuis opeens zijn tweede gele kaart en liet hij zijn medespelers daarmee in de steek. PSV had daarvoor overigens al op 2-0 kunnen komen, maar Locadia raakte toen de paal. De aanvaller stond toen al niet meer met Luuk de Jong op het veld; laatstgenoemde liep een ribblessure op na een onbesuisde actie van Berghuis en werd in de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis.

Giovanni van Bronckhorst greep in de rust in: Michiel Kramer werd geslachtofferd ten faveure van Sofyan Amrabat. Of het door die mutatie kwam is niet duidelijk, maar Feyenoord begon wel goed aan de tweede helft en was na een klein uur zelfs dicht bij de gelijkmaker toen Zoet in actie moest komen op een kopbal van Eric Botteghin. Ook Toornstra deed een poging om te scoren, maar ook de middenvelder stuitte op de keeper. In een poging de grip op de wedstrijd terug te krijgen, greep Cocu in: hij haalde Steven Bergwijn naar de kant en liet Bart Ramselaar invallen. PSV liep echter steeds verder achteruit.

Met tien tegen elf maakte Feyenoord het de gastheer nog erg lastig en men had eigenlijk ten minste één keer moeten scoren: Zoet redde katachtig op een krullend schot van Jean-Paul Boëtius en laatstgenoemde bood Toornstra na zeventig minuten een niet te missen kans. Zo’n mogelijkheid leek het in ieder geval te zijn, maar Toornstra presteerde het de bal voor een leeg doel over te schieten. In de laatste twintig minuten kreeg Feyenoord nog één goede kans om er 1-1 van te maken: Amrabat schoot vanuit de tweede lijn naast. Het Eindhovense publiek morde, maar slaakte na het laatste fluitsignaal een zucht van verlichting.

Een terechte zege voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 september 2017 om 18:50

@ Fey010,

De scheidsrechter floot niet best nee, maar het is nou niet zo dat Kuipers schuldig is aan de nederlaag van Feyenoord:

- De 1-0 kwam tot stand doordat PSV al na 2 minuten scoorde uit een goede aanval. Maar kijk ook even voor het gemak: waar was Haps bij dat doelpunt van Pereiro? Haps liep ergens op het middenveld rond en daardoor moest van der Heijden 'n keuze maken in het dekken van de man, want Haps liep gewoon even op het middenveld.
- De eerste helft was PSV ook gewoon beter en hadden ze met de bal op de paal en nog een aantal dreigende momenten gewoon goede kansen om te scoren.
- Feyenoord had in de eerste helft ook vrijwel niets in te brengen. Buiten een bal op de bal van Toornstra had Feyenoord niets te zeggen.
- Berghuis maakt gewoon een domme overtreding. Moet wel toegeven dat ik de overtreding van Berghuis op de Jong wel terecht bestraft vond met geel. Berghuis kwam hard inglijden en de Jong kwam ook richting de bal, maar het was niet de bedoeling van Berghuis om de Jong zo te raken en dus was geel terecht. De tweede gele kaart van Berghuis was gewoon oliedom, maar hij werd ook in de problemen gebracht doordat Vilhena ergens in dromenland ofzo zat en daardoor maakte Berghuis een overtreding.
- In de 2de helft was Feyenoord echt gewoon beter dan PSV en dat met 1 man minder. PSV kwam er de 2de helft echt gewoon niet meer uit en vond Amrabat en Boëtius in de 2de helft erg goed spelen.
- Zoals ik al zei: de scheids floot niet best, maar deze nederlaag valt niet echt aan de scheids te wijten. Toornstra had een goede mogelijkheid in de 2de helft voor een vrijwel leeg doel en schoot de bal zo'n beetje het stadion uit.

Indrukwekkend hoe Psv begon, en Pereiro liet weer eens zien waarom hij altijd moet starten. Zet hem op 10 achter de spitsen, zeker als Lozano straks terug is en hij zal het terug betalen.

Wat is Boetius toch fris en fruitig teruggekeerd, compliment voor Van Geel die het toch aandurfde. Het lijkt erop dat hij zijn, ooit zo grote belofte nog gaat inlossen voor de Rotterdammers. Is Berghuis met het verkeerde been uit bed gestapt? Ik heb hem nog nooit zo gefrustreerd gezien, in een voetbal partij van Feyenoord.

Knap van Feyenoord, dat ze met 10 man in de tweede helft minimaal gelijkwaardig waren. Maar wel erg slordig maar ook angstig was Psv, en best bizar de tweede helft deed me denken aan mijn cluppie.

Gefeliciteerd, Psv fans!

17 september 2017 om 18:41

Knappe goal maar Pereiro speelde als een natte krant. Heb zeker in de tweede helft alleen Hendrix en Van Ginkel op het middenveld gezien. Pereiro was onzichtbaar en werd terecht gewisseld. Als er gevochten moet worden is die jongen nergens te bekennen.

17 september 2017 om 19:43

Brainfart

Dat is ook wel waar, als er gevochten moet worden gaat hij niet volop de kar trekken. Maar Zuid Amerikanen moeten een beertje gepamperd worden, en ik vind dat Cocu hem te vaak en snel wisselt. Sowieso altijd als eerste, zet die jongen op zijn positie en niet als linksbuiten. En geloof mij, hij legt ze in het mandje en stuurt lozano en de spits een paar keren op pad met bruikbare ballen.

17 september 2017 om 20:27

Hendrix speelde in de 2e helft ook als een natte krant. Slap de duels in, de man laten lopen, gewoon slecht. Het middenveld werd overlopen. PSV heeft te weinig personalitys in het veld lopen. Wachten tot de bal bij jou is in plaats van actief te anticiperen op een pass. Pereiro heeft nog klasse, maar als Hendrix al denkt het op 80 procent te kynnen redden, heeft meneer het wel mis.

17 september 2017 om 20:31

Hendrix speelde vandaag echt een wereldpartij. Ik heb absoluut geen idee wat jij voor onzin kletst

17 september 2017 om 21:04

De eerste helft was prima van zijn kant. Daarna......... mijn hemel. Kijk dat maar eens terug. Slappe en lakse houding. Op een of andere manier kan hij niet een hele wedstrijd 100 procent geven. Dat móet eruit, anders zal het altijd een twijfelgeval blijven.

17 september 2017 om 21:09

Volledig mee eens. Dit zijn spelers die het liefst rondom de strafschop gebieden blijven hangen. Met Cocu houdt van laf en behoudend voetbal waar aantal spelers niet uit de verf komen.

17 september 2017 om 18:45

Boetius is toch echt niet normaal goed, tranen van geluk toen hij terugkwam. PSV had werkelijk geen vat op hem, maar goed, met 10 man wordt het gewoon moeilijk. Helaas, maar als we vechtend ten onder gaan kan ik er nog mee leven.

17 september 2017 om 19:46

Cocoafc

Nou ik krijg tranen in mijn ogen als ik Younes zie, goede buitenspelers met een ouderwetse voorzet zijn echt goud waard!

Het gekke is dat ik Feyenoord met 10 man veel beter vond spelen, en ik had ook verwacht dat jullie zouden winnen eigenlijk.

17 september 2017 om 18:49

PSV had in de eerste helft gewoon 2/3-0 voor moeten staan, maar zijn weer oh zo onnauwkeurig. Daarna is het verval groot en je ziet dat ze weinig vertrouwen hebben. Desalniettemin verdiende overwinning. Ongelooflijk trouwens dat Lozano nu geschorst is, en Berghuis gewoon geel krijgt en De Jong het ziekenhuis in schopt. Vorig jaar schopte hij ook vgibkel uit de wedstrijd. Zou een schorsing van 4 wedstrijden moeten zijn als je ziet dat Lozano er 2 krijgt.

17 september 2017 om 19:00

Feyenoord had er de tweede helft met 10 man ook 4 kunnen maken. Het was een spectaculaire wedstrijd maar wel niveau eredivisie, niets mis mee in dit geval.

17 september 2017 om 19:42

Als je de herhaling 10x terug kijkt wordt het nog geen rood. Hij blesseert Luuk doordat zn ingetrokken been tegen zn borst komt. Pure pech. Geel is gepast omdat hij wel hard inkomt, maar nooit direct rood

17 september 2017 om 20:18

Hij komt met een snelheid in die 3x harder is dan De Jong. Hij ziet hem nota bene aankomen.. En nog gaat hij er zo in.

17 september 2017 om 20:22

Gewoon onbesuisd inkomen terwijl die dik te laat is voor de bal.
Duidelijk rood.

17 september 2017 om 20:30

Kijk, die rode kaart van Lozano was gewoon terecht, maar Berghuis had hier dan ook gerust rood voor mogen hebben. Hij ziet de Jong al aan komen glijden en toch zet hij zijn onbesuisde actie in. Ik zie het verschil niet zo.

17 september 2017 om 20:36

Heb je helemaal gelijk in .!!!!!

17 september 2017 om 21:53

Ja hij trekt z'n been in, maar de sliding zo slecht getimed en zo laat en hard, dat hij toen hij inzette al geweten moest hebben dat de bal niet haalbaar was.. als Lozano rood was, dan was dit het zeker

17 september 2017 om 19:00

@suljemani ik kan me hier prima in vinden. Alleen denk ik uiteindelijk dat feyenoord met een beter gevoel het veld af stapt. Dat moet echter wel blijken uit de volgende pot en die is gelukkig al snel.

Feyenoord heeft uiteindelijk aan zichzelf te danken dat ze niet gelijk spelen 2 de helft was prima.
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat ambrabat de volgende wedstrijd op de bank begin deze man bewijst zich bij elke inval beurt.

Het word tijd dat psv afscheid ga nemen van Cocu ik heb niet het idee dat hij psv nog gaat redden. Hij laat ze sterk beginnen maar het eindigt heel angstig ongekend.

En de scheids die floot idd niet zijn beste maar ja ook dat kan gebeuren.

Boeren gefeliciteerd

17 september 2017 om 19:14

Mwah met 0 punten stap je nooit geukkig het veld af denk ik. Liever lelijk 1-0 winnen zoals vorig jaar dan al biedt dit wel perspectief en we staan nog steeds bovenaan.

17 september 2017 om 19:32

Idd en ambrabat maar eens een kans vanaf begin geven

18 september 2017 om 00:04

Bliek, ik weet wel zeker dat Feyenoord met een goed gevoel het veld afstapte. Als je met 10 man, alsnog goede kansen had om de pot naar je toe te trekken. Dan geeft dat veel vertrouwen aan een team, al hoop ik dat het niet teveel word haha.😝 Amrabat viel mij al op tegen City, niet normaal man hij en El Ahmadi waren de enige die overeind bleven. Van Karim had ik dat wel verwacht, maar die Amrabat? Dat is razend knap man, hij kende geen angst leek het wel. Persoonlijk ben ik niet echt van het ontslaan can trainers, maar in 2de helft oogde het echt fragiel en was er geen vertrouwen. Kuipers was wat verward, maar normaliter een van de beste in mijn ogen.

18 september 2017 om 07:08

Ii denk dat je boëtius nog te kort doet tegen man city.

Maar voor derest helemaal gelijk. Hij kan nu niet meer om ambrabat heen volgens mij. Maar ja ik kijk er niet van op als hij de volgende wedstrijd weer geen basis begint. Van Bronckhorst is niet zo snel overtuigd dat heb ik in het verleden wel gezien.

Van alle topteams vandaag vond ik Feyenoord ondanks het verlies nog steeds het meest kampioenswaardig. Zeker na deze zware week.

17 september 2017 om 18:39

De manier hoe PSV met Feyenoord speelde in de eerste helft verdiend ook wel zijn pluim.
Maar ja je ziet dat PSV niet al te veel vertrouwen heeft. Ze hadden niks in te brengen de tweede helft. Middenveld heerste Feyenoord in de tweede helft.

17 september 2017 om 19:43

Kunnen we nog spreken van een gebrek aan vertrouwen of mogen we nu gewoon vaststellen dat er een aantal spelers kwaliteit ontberen. Isimat, Schwaab, Brenet en Locadia worden met vertrouwen niet ineens een heel stuk beter. Dit is wat ze kunnen en dat neem je op de koop toe of niet.

17 september 2017 om 20:53

Wij als supporters hebben geen andere keuze Giodinho. Ik was wel onder de indruk van Feyenoord en dat zeg ik niet snel. Ze spelen echt als een team net als vorig jaar en hebben de spirit van Kuijt als erfenis mee gekregen. Als ze zo blijven spelen en niet al te veel punten laten liggen in de duels na de Europese wedstrijden is de club uit Rotterdam titelfavoriet. Ajax vandaag weer gelijk, PSV mist een paar extra goede spelers en nog steeds Cocu als trainer. Brenet speelde vandaag trouwens niet eens zo slecht. Toch een beter alternatief dan Paal. Brenet heeft zijn gelijk gehaald.

17 september 2017 om 21:22

Ik was helemaal niet onder de indruk van Feyenoord. ik vond psv in de 2e helft spelen als een team in de onderste regionen die 1 0 voor staat tegen een topploeg en die dan ook nog is rood krijgen. Dan weten zulke ploegen niet meer wat ze moeten doen, maar van een club als psv mag je toch wel verwachten dat die weten wat te doen met een man meer. Je kan mij niet vertellen dat wanneer het 11 tegen 10 is dat het dan niet aan de ploeg met 11 man ligt dat er zo een waardeloze 2e helft wordt afgeleverd. Ik vind zowel Paal als Brenet een schande voor Psv, dat zulke spelers überhaupt in je basis staan.

17 september 2017 om 18:39

Mee eens. PSV speelt te gewoon angstig en Ajax is te wisselvallig. Feyenoord toonde tenminste strijdlust.

17 september 2017 om 18:47

Ik schaam me voor de tweede helft. Feyenoord had meer verdiend, maar krijgt het gelukkig niet. PSV publiek ook een onvoldoende; uitfluiten terwijl de ploeg je nodig heeft, schandalig.

17 september 2017 om 18:55

Nou als je zo slecht ben dan verdien je wel om uitgefloten te worden. Als je so speelt in de tweede helft moet je he gewoon schamen.

En cocu moet zoals gezegd zo snel mogelijk weg. Met een normale trainer had psv hoer vandaag dik van Feyenoord gewonen.

17 september 2017 om 18:46

Klopt en als we niet kampioen worden kunnen we het CL voetbal de schuld geven 😉

17 september 2017 om 18:48

Wat een lul smoes, na die zware week...... het zijn geen watjes hoor! Ze hebben een taak en die hebben ze twee keer niet vervuld, simpel! De klad zit erin....

17 september 2017 om 19:20

De klad zit erin? Uit bij PSV verliezen is heel zuur, zeker als het onverdiend is, maar dat kan gebeuren. Verliezen van City is zeker geen schande gezien hun huidige vorm. Het is geen Ado.

17 september 2017 om 20:20

Zo begon het bij PSV vorig jaar ook. Verloren in de CL tegen Atletico, daarna onverdiend verloren tegen Feynoord(0-1). Na die potten kwam pas het slechte spel en dook het in een diep dal.

17 september 2017 om 19:15

Ik vond Ajax en PSV hun eerste helft veel beter spelen dan Feyenoord. Dat Feyenoord een betere tweede helft speelde dan de andere twee zorgt er misschien voor dat je dat als enige hebt onthouden. Alle drie hebben ze een goede helft gespeel, maar absoluut geen goede wedstrijd.

17 september 2017 om 19:21

Nu is Ado wel een andere tegenstander dan Feyenoord of PSV.

17 september 2017 om 19:23

Verschil was dat Ajax een goede helft speelde tegen een matige ploeg en PSV zich een helft lang door 10 man te kijk laat zetten. Ik vond Feyenoord onder de streep ook het meest overtuigend hoor. Heb er een tijdje over gedubd maar durf nu toch wel te stellen dat Feyenoord de beste selectie heeft.

17 september 2017 om 19:25

Exact Feynzo. Qua punten is Feyenoord de verliezer van het weekend, maar voor het kampioenschap is het vertrouwen niet afgenomen.

17 september 2017 om 21:39

Dat dachten ze na PSV ook na deze wedstrijd vorig jaar. Toen verloor PSV zwaar onterecht met 0-1. Ze voetbalde echter wel goed. Niet veel later werd er een vrije val ingezet.

Feyenoord had op zijn minst een punt verdiend obv de 2e helft. Leek alsof PSV met 10 man speelde. Wonderbaarlijk dat die niet viel en PSV mag zich gaan schamen voor het vertoonde spel in de 2e helft. Het geldt voor alle drie de topploegen maar, is het echt zoveel gevraagd om 2 helften goed te ballen? Toornstra komt maar niet van zijn complex af. Werkt als een paard, wordt alleen niet beloond. Waardering uitgesproken voor de aanvallende wissels van Van Brocnkhorst, Top!

17 september 2017 om 18:47

Heerlijke voetballer die toornstra alleen er hangt een vloek ofzo op die man dat hij niet buiten de kuip kan scoren?, vorig jaar alleen in de kuip gescoord toch?

17 september 2017 om 19:46

Die van vandaag mocht er wel in, hoewel er nog wel een stuit in die bal zat

gewonnen, hakken over de sloot, maar toch gewonnen

17 september 2017 om 18:37

Ja maar sorry dat ik het moet zeggen... wordt niks met PSV dit jaar. 0 prijzen.

17 september 2017 om 18:40

kan zeker, maar vorig jaar hadden we deze match verloren

17 september 2017 om 18:43

Tangi, sterk punt! Slechte wedstrijden over de streep trekken, kan zomaar het verschil zijn tussen wel of niet kampioen.

17 september 2017 om 18:51

. we zullen het zien. vandaag heeft psv onverdiend gewonnen en heeft Ajax onverdiend gelijk gespeeld. per seizoen heb je 3 a 4 van dit soort wedstrijden. win je die speel je om het zilverwerk, verlies je die.... dan speel je voorondes tegen kroatische clubs

17 september 2017 om 19:10

Hoezo onverdiend, psv had gewoon 3 a 4 moeten scoren in de eerste helft. Psv was veel sterker in de eerste helft feyenoord in de 2e helft. Gewoon verdiend 3 punten

17 september 2017 om 19:49

Als je de statistieken bekijkt is het ongelofelijk dat die ongeveer in evenwicht zijn, terwijl psv voor rust zoveel beter was. Op basis van de statistieken was een gelijkspel op zn plaats geweest, maarja. Wij hebben Jens en dan iets met uitwedstrijden

17 september 2017 om 18:40

Het wordt helemaal niks met PSV dit seizoen, wat een laffe ploeg.

17 september 2017 om 18:42

geef het nog even, perreiro met een vrije rol lijkt te werken. schwaab speelde redelijk, lijkt voor iets meer rust te zorgen

na een wedstrijd of 12 kan je zeggen wat het gaat worden

17 september 2017 om 18:49

Vergeet niet dat Lozano er straks gewoon weer bij is. Het is ver boven mijn verwachting dat PSV hier wint. De manier waarop is eerste helft ruime voldoende en tweede helft ver ondermaats, maarja vorig jaar verloor je hier.

17 september 2017 om 21:26

Voor hoelang lijkt het te werken is de vraag. Cocu geeft mij het gevoel dat ie iets tegen pereiro heeft. Vanaf het eerste seizoen heeft pereiro nooit een reeks van 7 of 8 wedstrijden achter elkaar in de basis. Als psv de 1e helft tegen fc Utrecht achter staat en het loopt niet kan je er je huis op zetten dat Pereiro één van de eerste wissels zal zijn.

Haha maar grappig vinden dat Lozano er niet bij zou zijn. En nu is het zeker de scheidsrechter?

17 september 2017 om 18:43

Hou op, Kuipers was de slechtste man van het veld. Inconsequent als de pest, beide kanten op. Zag de gele kaart van Haps. Van Ginkel gooit hem omver en dan krijgt Haps geel? Zelfde geld voor de actie van Berghuis, hoe kan je daar geen direct rood in zien.

17 september 2017 om 18:50

Feyenoord is dan ook wel meester in het bederven van het spel. Zelf per wedstrijd meerdere doodschoppen uitdelen, en als ze zelf geraakt worden gaan huilen. Boetius had ook minimaal 1 gele kaart verdiend voor een schwalbe. Ze maken het de scheids niet makkelijk. Alleen Nijhuis kan ermee omgaan, die laat namelijk gewoon alles doorgaan...

17 september 2017 om 18:56

Ik had de indruk dat Haps geel kreeg voor commentaar.

17 september 2017 om 19:03

(Na)trappende beweging richting Arias, daar kreeg hij geel voor.

17 september 2017 om 19:28

Maar een natrappende beweging is rood en geen geel. Maar Haps zwaaide volgens mij bewust na met zijn benen tijdens de val.
Trouwens amrabat kwam ook goed weg toen hij zijn noppen op het been van Hendrix zette.

17 september 2017 om 19:39

Was echt geen direct rood. En Haps kreeg uiteindelijk pas geel omdat hij ging praten/zeuren. Veelbelovende aanval eruit halen was geel, heeft ie toegepast bij Feyenoord in 2 situaties en 1 keer bij PSV. Floot uitstekend.

17 september 2017 om 18:38

De scheidsrechter was inderdaad dramatisch. Desondanks heeft Feyenoord het zelf laten liggen. Kansen zat gehad om gelijk te maken

17 september 2017 om 18:46

Alsof dat ook maar iets met elkaar te maken heeft?

18 september 2017 om 12:25

In zijn algemeenheid kan worden gesteld dat Kuipers slecht fluit in de NL competitie. Hij is alleen maar geïnteresseerd in grote wedstrijden. Kuipers is overhyped. By far de slechtste scheidsrechter!

Zoet uitstekend vandaag!mag een keertje gezegd worden!

17 september 2017 om 18:41

Uitstekend? Alleen een paar reddingen die hij heeft verricht? Die zou Room ook wel gedaan hebben. Vind hem maar een angsthaas in het doel en te onzeker. Snap niet waarom hij elke keer de bal zolang bij zich houdt terwijl hij een snelle aanval zou kunnen opzetten.

17 september 2017 om 18:48

Welke wedstrijd heb jij gezien? Zoet heeft een aantal uitstekende reddingen uitgevoerd, waarvan ik de goals al telde. Duidelijk Motm.

17 september 2017 om 18:50

Haha hou op hoor. Wereldredding op een schot van Boetius (?) En verder nog een aantal heel goede reddingen. Als het (erg) goed is mag dat ook gewoon van Zoet gezegd worden he.

17 september 2017 om 18:52

Die redding op het Schot van Boetius was gewoon echt klasse. Ik vond hem sterk vandaag en zeker de beste PSVer over 90 minuten gezien

17 september 2017 om 18:56

Heeft Jeroen jou vroeger gepest? Sorry, maar waaom heb jij zo'n hekel aan hem? Ik heb je nog nooit iets anders zien doen dan hem de grond in stampen.

17 september 2017 om 21:20

Sorry hoor maar vind hem geen topkeeper zoals een aantal elke keer beweren (alleen 2 wedstrijden tegen Atletico was hij goed). Bij de vrije trap van Toornstraat stond hij vastgenageld aan de grond.
Vandaag heeft Zwinkels ook een wereldpartij gekeept. Een aantal weken was dat Castro tegen Ajax. Wat ik hiermee wil zeggen is dat Zoet niet wekelijks een topwedstrijd keept. Blijf hem maar een onzekere keeper vinden.

17 september 2017 om 23:26

Ik weet wat je van hem vindt. Maar vandaag was hij uitstekend, daar is geen discussie mogelijk. Zo'n redding op het schot van Boetius hebben we sinds het vertrek van Gomes niet meer gezien. Vandaag was hij rustig aan de bal en alle spelhervattingen waren goed. Duidelijk de man van de wedstrijd. Vandaag pakt hij minstens 2 punten voor je, misschien wel 3.

Bij zo'n vrije trap als van Toornstra kun je niet anders dan proberen de bal op de paal te kijken. Daar gaat een keeper totaal vrijuit.

Prima dat je hem geweldig slecht vindt. Maar geef hem vandaag eens het lof wat hij vandaag verdiend heeft.

17 september 2017 om 18:39

Gewoon een terechte rode kaart.
Eerst geel Berghuis was al rood waardig.
Knalt gewoon De Jong het ziekenhuis in.

17 september 2017 om 18:41

Hoeveel overtredingen heeft Hendrix gemaakt? Hoevaak heeft hij geel gekregen?

17 september 2017 om 18:43

En die twee penalties?of die talloze niet gegeven vele kaarten voor psv

17 september 2017 om 18:44

Een gele kaart van Hendrix had waarschijnlijk wel het verschil gemaakt ja....

17 september 2017 om 18:45

Rode kaart van Berghuis is inderdaad gewoon terecht, maar Psv houdt 2x een speler van Feyenoord vast in de zestien wat allebei gewoon penalty's waren. Verder wordt er een overtreding op Haps gemaakt waardoor hij valt en Arias laat struikelen en wie krijgt er de gele kaart? Haps

17 september 2017 om 18:45

Mini overtredingen van Hendrix vergelijken met de torpedo acties van meerdere Feyenoord spelers lol

17 september 2017 om 18:46

De eerste overtreding trekt hij duidelijk ze been is dus is geel terecht. En de tweede zou je kunnen geven als het een Thee kransje was maar dat was het duidelijk niet, als je kijkt naar de overtredingen van Hendrix, Bergwijn enz.

17 september 2017 om 18:47

@ajaxvvs

Dat zeg ik niet, maar dan moet je ook die tweede van Berghuis ook niet geven. Gelijke monniken, gelijke kappen

17 september 2017 om 18:47

@brainfart, ja want te tweede overtreding van Berghuis was geen mini overtreding natuurlijk

17 september 2017 om 19:23

@tactiek eerste is gewoon rood, intentie, de manier van inkomen en het feit dat d ebal al lang weg is is meer dan genoeg reden,tenslotte kwam hij niet eens met een tackle maar met beide benen van de grond invliegen

17 september 2017 om 19:41

Schei uit zeg, Hendrix heeft er 3 gemaakt. Allemaal geen veelbelovende aanvallen of harde tackles. Dan kan je het afdoen zonder kaart. zeker aangezien Kuipers veel liet doorgaan

17 september 2017 om 19:42

Allebei zeker niet. Over de 2e Kun je twijfelen maar de 1e is zo ongelofelijk nep vallen van Botteghin en de scheids stond er bovenop. Haps kreeg geel voor praten.

17 september 2017 om 18:46

Kuipers heeft gewoon uitstekend gefloten. Alleen de gele kaart van Haps was onterecht. Het verlies heeft Feyenoord te danken aan de slechte eerste helft. Als ze zo met 11 man speelde als 10 had er niets geweest. Nee Kuipers valt niets te verwijten, ik genoot juist van zijn fluiten na de eerdere wedstrijd die ik heb gezien. Kuipers volgt de regels goed en laat zich niet beïnvloeden door het idee dat een rode kaart de wedstrijd zou verpesten. Geel is geel, onafhankelijk van de situatie.

17 september 2017 om 18:51

Surreal, helemaal eens..... wat een jankerds zeg. Berghuis leek wel een dolle stier... 5 wedstrijden out, is beter ook voor het team!

17 september 2017 om 18:57

Kuipers mag je verwijten dat hij geen strafschop gaf aan Feyenoord waar hij dat wel had moeten doen. Voor de rest was hij prima.

17 september 2017 om 20:46

Hou toch op. Hij floot zeer inconsequent. Zoals Mario vd Ende al aangeeft: "blijkbaar is het makkelijk geel geven op het middenveld dan in de zestien". Zoals al vaker is Kuipers in Eindhoven aan het marchanderen. Nog steeds onbegrijpelijk waarom van Ginkel zonder gele kaart het veld af is gelopen (diks/haps).
Los daarvan heeft Feyenoord de nederlaag aan zichzelf te danken. Waarom niet meteen fel van start en PSV bij de strot grijpen. Dit PSV was het minste wat ik in jaren heb gezien! Met 10 man kan het wel.

Een volle helft met een man meer en dan zo'n 2e helft? Niet iets om trots op te zijn.

17 september 2017 om 18:45

Trots is leuk en aardig, maar ik speel liever zoals Psv en neem de 3 punten mee, dan zoals wij de eerste helft speelden en dan alsnog gelijk spelen.

17 september 2017 om 18:55

Inderdaad. Mensen lijken hier last te hebben van de peak-end rule. Iedereen heeft het over de 2e helft, maar het overwicht van PSV in de 1ste was vele malen groter. PSV had toen de wedstrijd al kunnen beslissen, maar deed zichzelf tekort. Het enige wat de meeste mensen kunnen herinneren is de goal van Pereiro, en niet meer bv die bal op de paal en via Jones het doel uit.

17 september 2017 om 19:36

@voetbaltjer Feyenoord had een flink overwicht in de tweede helft met notabene een man minder, kun je wel interessant doen met je peak-end rule maar dit PSV pakt misschien wel de wedstrijd maar dit geeft geen vertrouwen voor de komende wedstrijden terwijl Feyenoord liet zien dat ze zelfs met een man minder in staat zijn om de tegenstander hun wil op te leggen.

17 september 2017 om 21:42

Gelukkig wordt je kampioen met punten, en niet met het vertrouwen dat je opbouwt in 1 wedstrijd...

Ongelofelijk, zo onverdiend dit.

Wat een matig elftal heeft psv dit seizoen zeg. Ze mogen blij zijn met de hulp van Kuipers. Feyenoord had hier met 10 man natuurlijk ook gewoon moeten winnen.

17 september 2017 om 19:45

Want? PSV had bij rust ook 2/3-0 voor kunnen staan, net als dat Feyenoord er in de 2e helft 2 had kunnen maken, punt was verdiend geweest. Hulp? Rood berghuis terecht. Enige twijfelgeval kan zijn dat Feyenoord een pingel had moeten hebben maar dat was veel te makkelijk en overdreven vallen. Dus Kun je geven, hoeft echt niet.

Kuipers beste van het veld. Heel makkelijk om het falen van je club af te schuiven. PSV trouwens echt geen kandidaat voor het kampioenschap, erg matig.

17 september 2017 om 18:40

Beste van het veld? Haha, man, wat een objectiviteit. Kuijpers had niets met de nederlaag te maken, want we maken zelf de kansen niet af, maar wat was die man slecht. Als hij dan weer Europees opgeroepen wordt, fluit hij weer de wedstrijd van z'n leven. Het is gewoon een droeftoeter eerste klas en het is niet voor het eerst dat Kuijpers met kaarten strooit aan Feyenoord zijde terwijl de tegenstander vrijwel hetzelfde doet en ze niet krijgt.

17 september 2017 om 18:56

Maken de kansen niet af? Wat dacht je van PSV in de 1ste helft dan... En dan ga jij beginnen over objectiviteit ???

17 september 2017 om 18:40

Klopt, Kuipers mag de schuld niet krijgen. Net als Nijhuis vanmiddag. Daar las ik het ook vaak.

17 september 2017 om 18:42

Beetje provoceren dit vind ik. Hij was niet de reden dat Feyenoord heeft verloren maar 2 keer vasthouden in de 16 had sowieso een keer een penalty voor mogen worden gegeven. Berghuis terecht rood natuurlijk, oliedom wat hij doet, maar als je daar een tweede geel voor durft te geven moet je wel zo eerlijk zijn om er een op de stip te leggen.

Ondanks de man meer situatie was Feyenoord verassend beter, voor elke meter gestreden en verdiende misschien wel een punt. Ondanks het verlies de top 3 ploeg die het meest indruk maakte. Op basis van de eerste 5 wedstrijden zie ik PSV weer derde worden en zullen Ajax en Feyenoord tot het einde strijden voor het kampioenschap. Maar het seizoen is nog jong dus wie weet wat er allemaal nog gaat gebeuren.

17 september 2017 om 18:45

PSV geen kandidaat voor het kampioenschap nee.
Ajax zeker ook niet zeer zeer matig tegen Ado.

17 september 2017 om 19:26

En feyenoord niet kampioenwaardig op basis van de eerste helft?, dusja niemand kampioenswaardig dus gsen kampioen dit jaar?

Hoe is het mogelijk om zo slecht te beginnen en zo goed te zijn in de 2e helft?
Hoe is het mogelijk dat de verdiende gelijkmaker niet is gevallen?

Het is ons niet gegund. Kramer heel slecht, ambrabat sterk. Volgende week misschien 433 spelen met toornstra als valse 9 en ambrabat op het middenveld

17 september 2017 om 19:24

Boetius liet ook weer zien dat veel kenners hem compleet onderschatten.

17 september 2017 om 21:17

Even op Boetius gelet. Zijn voetenwerk is echt uitmuntend. Heel rap en met de juiste lichaamsbewegingen. Die jongen is e ht gegroeid.

Reapect voor die 10 man van Feyenoord in de 2e helft. Had 1-1 moeten zijn met Toornstra. Kuipers floot wel erg matig vandaag, ondanks dat die rode kaart terecht was

Feyenoord verliest van zichzelf vandaag dank aan Berghuis, kramer, Toornstra en Vilhena. Daarnaast kuipers was ook echt dramatisch.

17 september 2017 om 18:49

Waarom nou weer Kramer, houd toch een keer op met zeiken om het zeiken. Deed wat hij kon en na die rode kaart houd het gewoon op voor hem. Hij is geen factor geweest in het tegendoelpunt of bij gemiste kansen.

17 september 2017 om 18:53

Heb jij hem gezien de eerste helft dan ? Is een matige spits ze kunnen beter met Larsson berghuis en Boetius spelen.

17 september 2017 om 19:17

Wie zag je wel in de eerste helft? Makkelijke weg kies je.

17 september 2017 om 20:50

Tel even het aantal gewonnen duels en ja Kramer was op z'n zachts gezegd niet best. De gewonnen kopduels leverden helemaal niks op. Liever een Ambrabat vanaf het begin gezien. Hij speelde wel erg sterk.
Kramer is een prima invaller maar als basisspeler komt hij gewoon tekort.

Afgaande op de tweede helft:

Alle complimenten voor Feyenoord. PSV veel te angstig die hele tweede helft. Ik 'hoop' dat dat ligt aan die vervelende blessure van de Jong, anders betekent dit niet veel goeds.

Overigens uiteindelijk tellen wel gewoon de drie punten en dat is het belangrijkste. Vorig jaar verloor je hier heel zuur, nu win je hem, maar ook met een zure nasmaak. Hoop dat alles meevalt met de Jong.

Feyenoord matig in de 1e helft, PSV in de 2e. Lijkt mij toch dat Toornstra nooit meer wordt opgesteld in uitwedstrijd, of vedergeval niet meer op goal schiet. Daar heerst echt een uit-vloek op.

Je gaat als psv zijnde met 1-0 voor en met 11 tegen 10 de rust in. Ben super benieuwd wat cocu dan in rust tegen zijn manschappen heeft gezegd en ben meer benieuwd naar wat hij niet heeft gezegd. En dan begint de 2e helft, terwijl van bronkhorst aanvallend gaat wisselen om te laten zien dat ie niet bang is, gaat Cocu bergwijn wisselen waardoor veel snelheid eruit werd gehaald. Nu is psv afhankelijk van locadia die met alles bezig is behalve zijn spel. Bij 1-1 moet men echt naar de positie van cocu kijken. Tactisch kei hard gefaald om deze situatie om te zetten naar doelpunt of 4. Vandaag hebben we ook gezien dat lammers niet geschikt is voor psv 1 en dat psv moet vrezen nu de jong naar alle wss lang eruit zal liggen.

17 september 2017 om 18:53

De Bergwijn-wissel was noodzakelijk om een Berghuis scenario te voorkomen. De tweede helft was zwaar onder de maat. Feyenoord verdiende een punt. Gelukkig is Lozano er straks weer bij tegen Utrecht. Bronckhorst faalt de eerste helft tactisch en cocu de tweede. Angst in ons ploegje.

17 september 2017 om 19:29

Je merkt in de 2e helft wle dat je een guardado mist die de boel weer oppept,dit kan de jong ook maar was eral af

Wat een geluk dat PSV! Zelfs tegen 10 niet durven te voetballen. Toornstra mag wel weer banken. Zelfs op leeg goal gaat hij niet scoren in een uitwedstrijd. Wat zonde dit. Volkomen onterecht verloren.

In de eerste helft gewoon ontiegelijk slecht gespeeld en wederom starten we bijzonder matig. Tweede helft heb je gewoon recht op een punt, maar maak je hem niet. Overigens mocht Kuijpers wel een PSV shirt aantrekken, want werkelijk waar niets mocht aan Feyenoord kant.

Waar zijn nu die Ajacieden die altijd zeggen dat Feyenoord altijd geluk heeft met de scheidsrechter? Even melden aub

17 september 2017 om 18:55

Tjonge jonge, stel je niet aan. Je wil graag je gelijk halen, maar vorig seizoen heeft Feyenoord zo vaak zelf mazzel gehad. You win some, you lose some.

Pfff

Wat een spanning en zo onnodig, 1e helft kampioenswaardig, een geweldig psv gezien maar na die rode kaart werden ze bang maar daar was Jeroen Zoet, chapeu naar hem! Voor mij de MOTM!

Ik ben blij!

Dit PSV zakt diep en diep door de ondergrens. Je speelt tegen 10 man in de 2e helft en je ziet dan zoveel angst in het team. Vraag me af wat Cocu in de rust als opdracht heeft meegegeven. Ik zie dit PSV echt geen kampioen worden. Brenet speelde trouwens wel degelijk.

17 september 2017 om 18:57

Logisch! Jullie verdiende op basis van de tweede helft een punt. Ik ben dan wel erg blij!

Berghuis wat een naar eng mannetje is dat zeg. Bah

17 september 2017 om 18:40

Kuipers wat een naar eng mannetje is dat zeg. Bah

17 september 2017 om 18:42

Klopt

Kuipers als 12e man. Proficiat dan doel ik niet op de rode kaart die was terecht. Maar wat een zwakke scheidsrechter schande voor het nederlandse korps.

17 september 2017 om 18:40

Berghuis had al eerder rood moeten krijgen

17 september 2017 om 18:43

Zwak excuus want Kuipers heeft meer in het voordeel van je club gefloten als tegen.

Gewoon een slechte wedstrijd.

Gio heeft de wedstrijd kapot gewisseld. Feyenoord was lekker op dreef en dan brengt hij 2 wissels, die je team pertinent zwakker maken, terwijl er iemand op de bank zit met veel kwaliteit, die heel graag wil. Waardeloos van Gio.

Alweer echte mannen als leeuwen zien strijden. Steven bedankt, de rest mag met opgeheven hoofd terugkeren naar Rotterdam. Natuurlijk waren er kansen die er in moesten, maar goed, van een PSV kan je uiteindelijk gewoon verliezen. Ik wil 1 man in positieve zin benoemen aan onze kant, Boetius!!!!!!

17 september 2017 om 18:55

Hèhè eindelijk normaal kommentaar.
Gied gespeeld, zeker na Woe.
En Toornstra was goed. Kans had erin gemogen maar kan je ook missen. Gwn hele fijne voetballer!!

Nou, gek genoeg een onnodige nederlaag. Postbode Tony in de laatste minuten..... bij die vrije trap gewoon niet voorgeven...
Amrabat maar eens basis zetten.

Eerste helft psv beter, tweede helft feyenoord met 10 man beter, gelijkspel zou in mijn subjectieve ogen terecht zijn geweest. Toornstra die voor open doel mist, Zoet met een geweldige redding op het schot van Boetius, jammer maar helaas. Conclusies voor Gio: Kramer kan toch echt niet op dit niveau en Amrabat hoort thuis in de basis. Gefeliciteerd PSV fans!

Ik denk dat Lammers de nieuwe spits van Oranje gaat worden. Dat zie je niet vaak, een Nederlandse spits die zo technisch en allround is. Boetius was trouwens ook een genot om naar te kijken. Kuipers lekker gefloten.

17 september 2017 om 18:41

Die lammers was toch matig zeg, zoo. Alleen die laatste actie was aardig

17 september 2017 om 18:45

In ieder geval heeft hij tenminste een actie laten zien die ik nooit bij Luuk heb gezien.

Feyenoord verdiende eigenlijk een punt, maar als je niet tot scoren komt is de 1-0 voor PSv gewoon terecht. En dat calimero gedrag van een aantal feyenoorders over Kuipers is best lachwekkend.

PSV mag in de tweede helft Hendrix en Brenet bedanken voor het aantal onderscheppingen. Het blijft me verbazen hoe weinig Van Ginkel en Ramselaar meeverdedigen.

Hele goede tweede helft met tien man. Op basis daarvan hadden we ook zeker een punt kunnen halen hier. Het maakt die slappe eerste helft wel nog kwalijker, of is Kramer gewoon zo slecht dat met hem spelen nadeliger is dan met een man minder?

Berghuis verder gewoon oliedom. Naar mijn mening is die botsing gewoon geel, je ziet overduidelijk dat hij het niet expres doet, inhoudt en er van schrikt, maar waarom dan dat domme vasthouden. Zo naar het publiek schreeuwen heb je dan ook niks mee, tuurlijk gaan ze je uitlachen. Berghuis mag even een weekje in de hoek staan.

Amrabat, KEA en Boetius vond ik zeer goed. Toornstra speelde ook sterk, maar maakt dan weer die goal niet. Overigens had hij wel gescoord als Boetius hem in de loop had gegeven, nee kreeg hij hem vrij hard op z'n schoen, maar goed, dat moet er gewoon in.

Gelukkig heeft Ajax punten verspeeld bij Ado, dat maakt het verlies dragelijker. Leuke wedstrijd.

17 september 2017 om 18:46

Je hoort Gio zeggen, we willen t zelfde spelen. Dus met Kramer i.p.v. Jorgensen. Maar dat werkt niet. Je wordt overlopen omdat Kramer geen bal goed bij kan houden. Feye wil dan eigenlijk doorbewegen maar dat gaat niet goed en dan loop je achter de feiten aan. Had je zo begonnen als de tweede helft, dus zonder Kramer, dan had je wel gewonnen. Zelfs met 9 man.

17 september 2017 om 18:53

Die voorzet was inderdaad gewoon matig. De bal wordt net iets achter hem gegeven en springt nog op net voordat Toornstra schiet.

Berghuis laat zien niet te kunnen presteren onder negatieve druk. Je zag die rode kaart aankomen. Met 11 man had ik het nog wel willen zien. Psv balanceerde op het randje en kwam heel goed weg.

17 september 2017 om 21:45

Denk dat de rode kaart juist voor PSV verlammend werkte. Legt Cocu ook uit voor de camera van NOS

Kuipers absoluut een verschrikkelijke wedstrijd gefloten, inconsequenter heb ik het nog nooit gezien. Feyenoord met 10 man stukken beter dan Psv, zelfs met een Europees duel in de benen. Psv moet zich ernstig zorgen maken op deze manier.

Leuke wedstrijd voor de neutrale toeschouwer. Ik hoopte op een gelijkspel maar dit is ook prima. Goed nieuws want Cocu zal nu wel blijven en Ajax loopt ondanks de drama wedstrijd tegen Ado een puntje in op Feyenoord, lekkerrr! Ik zie Psv meer punten verspelen dan Feyenoord dit seizoen. Feyenoord zou vaker met 10 man moeten spelen. Laten we hopen dat Feyenoord deze spirit meeneemt naar de champions league. Ik zie net op facebook wat voor schandalige teksten die Feyenoorders over Luuk de Jong zongen dat het zijn nek had moeten wezen. Triest dit! Ze laten weer zien wat voor idoten erbij zitten.

Wat een wedstrijd! Genoten, terechte rode kaart. 1e helft waren we minder. 2e helft fantastisch voetbal gezien van Feyenoord. Gedurfde wissels van van Bronkhorst, puur aanvallend. Zo dominant, mooie individuele acties. Pech in de afronding. Oké we hebben verloren maar als wij met deze energie kunnen blijven spelen heb ik veel vertrouwen in dit seizoen. Verliezaar van het weekend maar in mijn ogen de morele winnaar.

Feyenoord was met 10 man heer en meester, dit moet vertrouwen geven.

En de tweede gele kaart voor Berghuis was terecht. Maar Kuipers was verder echt dramatisch. Niet consequent in het geven van gele kaarten.

Ik kan niet anders dan positief zeggen dat Feyenoord toch fantastisch heeft gespeeld, vooral de tweede helf werkelijk fantastich hoe je met 10 man zo veel kansen kan creeeren. De eerste helft was met het doelpunt en rode kaart helaas in het voordeel van Psv, maar ook toen vond ik niet dat we zoveel minder speelden. Ik sta vandaag ook volledig achter alledrie de wissels van Gio, heerlijk aanvallend en je zag dat het goed uitpakte. Uit tegen PSV is een van de wedstrijden in het seizoen die je best kan verliezen, en vooral op de manier waarop ben ik toch aardig tevreden, zelfs na te hebben verloren.

17 september 2017 om 20:00

Fantastisch? Dat meen je toch niet? De 2e helft waren ze beter, zeker met het idee dat ze een man minder hadden, maar fantastisch.. hou op hoor.

Verdiend? Tja... Zoet verdient in ieder geval een pluim. Punten gepakt op beide concurrenten, ik had het niet gedacht. Het spel is echter nog steeds matig. Maar goed, zolang we mee doen, doen we mee.

Leuke eerste helft vreselijke 2e helft maar wat dee Lammers in de laatste min?

Toornstra (uitwedstrijden) en kramer gewoon niet meer opstellen. Tegen een betere ploeg stond je in de eerste helft gewoon met 3/4-0 achter. 2e helft was Feyenoord beter en speelde amrabat goed.

Psv was toch wel de betere ploeg in de eerste helft, na rust waren de grote kansen toch wel voor Feyenoord. Denk dat Psv, zeker op basis van de eerste helft, wel de terechte winnaar is. Jammer van die mislukt pass van Lammers op het eind, daar dolde hij heel de Feyenoord selectie uit.

17 september 2017 om 18:45

Dat was prachtig. Lammers is ook een zeer goede speler in de kleine ruimte. Daar aan zie je dat hij als middenvelder opgeleid is.

Wat een slecht Feyenoord zeg.
Absoluut geen top favoriet voor de titel.
En wat een hoop frustraties in de 1e helft bij Feyenoord.
Liepen maar te schoppen en te schoppen.
Berghuis terecht rood. 1e geel had al rood mogen zijn. Schopt gewoon De Jong het ziekenhuis in.
PSV terecht gewonnen.

17 september 2017 om 18:45

slecht Feyenoord? over de hele wedstrijd vond ik juist PSV heel slecht, Feyenoord heeft heel offensief gespeeld met vaak mooi voetbal, daardoor zijn wel veel ruimtes ontstaan waar PSV vrijwel niets mee heeft (kunnen?) doen. eerste helft idd veel te veel frustatie. Over het algemeen ben ik het zeker niet mee eens dat PSV terecht heeft gewonnen.

17 september 2017 om 18:46

Eerste was slecht ja, tweede was goed Feyenoord verdiende een gelijkspel hier.

17 september 2017 om 18:47

2e helft was Feyenoord met een man minder veel beter. En staan alsnog bovenaan. Uit bij psv verliezen is zo gek nog niet.

De eerste overtreding van berghuis was gewoon geel. Hard, maar echt geen roos. Daarbij handden Hendrix en bergwijn ook wel een paar extra kaartjes mogen hebben.

De jong het ziekenhuis in , klinkt ook meer overdreven dan het is.

17 september 2017 om 18:47

Berghuis trok zijn been terug, bijna iedereen is het erover eens dat het ongelukkig was en geel op zijn plaats was. Overigens ben je alles behalve objectief. Eerste helft Psv een beetje beter en de tweede helft speelde Feyenoord met een man minder PSV zowat weg en verdiende misschien wel een punt. Wat moet je doen om titelkandidaat te zijn volgens jou als je de andere titelkandidaat domineerd met een man minder. Dan denk ik dat er niemand titelkandidaat is. Maar ja ik ga gewoon aannemen dat je een troll bent die houdt van provoceren anders ben je wel heel triest als je serieus bent.

17 september 2017 om 18:55

En jij bent serieus.
Volgens iedereen heeft PSV de beroerdste verdediging en slechtste keeper die er is. En dan nog kunnen ze er geen een in prikken.
PSV een klein beetje beter in eerste helft? Laat me niet lachen.
Feyenoord werd compleet weggespeeld in de eerste helft. Mochten blij zijn dat het bij 1-0 bleef.
Blijkbaar vind je jezelf grappig om te provoceren.
Sneu ben je als je serieus bent.

Van Bronckhorst, sodemieter nou eens op met die Kramer. Hoe vaak mag iemand bewijzen dat hij er geen bal van kan.

17 september 2017 om 18:58

Je zou met een valse spits kunnen spelen, dat gebeurde nu ook in de 2e helft en dat ging vrij goed.

Boetius is wel echt herboren in het buitenland. Psv feller in de eerste helft en legio kansen. Laten we niet vergeten dat het toen al 3-0 had kunnen zijn. Al met al kun je verliezen in Eindhoven. Nog steeds bovenaan. Dit was een bonuswedstrijd. Jammer meer ook niet.

17 september 2017 om 19:31

Echt he, JP is slimmer en sterker geworden.

Pfff wat een spanning. Eerste helft heer en meester, maar een schandalige tweede helft. Achja 3 punten zijn binnen en daar gaat het om. Maar we missen kwaliteit en zie ons niet kampioen worden.

Schandalig dat PSV zo inzakt in de 2e helft tegen 10 man. Je kon Feyenoord zo in het eerste kwartier van de 2e helft kapotspelen. Het is dat daarna Feyenoord de kansen niet afmaakt.

Groot lichtpuntje van vandaag was Zoet, wat mij betreft MOTM.

Het mag een ware miracle zijn dat je deze pot nog wint, helemaal met Brenet en Schwaab achterin. Dat je uberhaupt hier de 0 houdt, mag een godswonder zijn. Ik wil Jeroen Zoet ook bedanken voor de 3 punten, wat een reddingen van die man, red PSV gewoon in zijn eentje hier.

Allemachtig, wat heb ik me zoveel schaamte zitten kijken naar de 2e helft. 2e helft speel je met een man meer, maar ik heb een PSV gezien met gigantisch veel angst, totaal geen vertrouwen. Niet te geloven zeg. Feyenoord had op basis van de 2e helft wel een punt verdiend, sterker nog misschien wel 3 punten. Wat een kansen kregen die in de 2e helft, voor al die van Toornsta voor open goal.

Het heeft gewoon allemaal met gebrek aan kwaliteit te maken, met B-spelers als Lammers en Rosario, ga je nooit voor de titel spelen. Teamgeest bij Feyenoord is op dit moment gewoon veel en veel beter. Feyenoord domineende gewoon met 10 man in de 2e helft, en dat baart me echt heel veel zorgen. Bij Feyenoord zien ze dit als een nederlaag dat kan gebeuren uit bij Psv.

Ik blij erbij, ondanks de overwinning op Feyenoord. Dit PSV gaat echt niet voor de titel. Waarom? Kwaliteit.

Ik heb zelf nee gestemd op de poll. Een gelijkspel zou de verhoudingen veel beter weergeven. PSV was veel beter in de eerste helft. De tweede helft was overduidelijk voor Feyenoord.

Ik ben vooral geschrokken van het verval in niveau van PSV tussen de eerste en de tweede helft. Als je als team zijnde een dergelijk lage ondergrens kent dan ga je geheid tegen puntverlies aanlopen. Ik ben benieuwd wat Cocu zo allemaal heeft gezegd in de rust. ''ga maar vooral aanleunen tegen je eigen zestien'' zoiets misschien?

Ondanks de overwinning zie ik mijn eigen club toch meer als een outsider om de titel eerlijk gezegd. Het spel is niet om aan te zien dit seizoen en het gaat met redelijk hoge pieken maar ook diepe dalen. Ik mis vooral die consistentie bij Psv. Voorlopig gaat het nog redelijk goed maar dit blijft natuurlijk niet altijd zo.

Brenet hele aardige pot, mag ook wel eens gezegd worden!

17 september 2017 om 20:05

Hij verloor anders elk kopduel in de 16

Tot de rode kaart van Berghuis was het niveau van Feyenoord bedenkelijk laag. Met tien man leek de inzet van de spelers weer terug te komen. Dus niet zo afgeven op Kuipers!

Na Chelsea - Arsenal is het Nederlandse voetbal zo traag om naar te kijken. Continu ligt het spel stil, grove overtredingen door onkunde, meerdere keren missen voor open doel... het is niet best...

17 september 2017 om 19:04

Dat het in Engeland sneller gaat ben ik met je eens, maar ik zie een David Luiz bijvoorbeeld ook regelmatig een heel onnodige rode kaart pakken door "onkunde".. En missen voor open doel gebeurt iedereen

17 september 2017 om 19:17

Sideshow Bob had weer zwaar kortsluiting inderdaad. Kreeg ook terecht rood.

17 september 2017 om 19:46

Toch was PSV Feyenoord een stuk attractiever dan Arsenal Chelsea!

Maak me geen zorgen. PSV wint een slag maar op hangen en wurgen. Berghuis terecht rood maar Diks had een penalty moeten hebben. Daar zat Kuipers wel fout. Feyenoord is voetballend veel en veel beter dan PSV. Gat zal aan het einde van de rit heel groot zijn in het voordeel van Feyenoord.

17 september 2017 om 18:55

Ik denk dat dit PSV heel anders is met Lozano in de gelederen. Dus echt op volle oorlogssterkte was dit natuurlijk niet. Verder snap ik je reactie, aangezien Feyenoord de tweede helft uitstekend speelde. Maar ik zou mij als ik jou was wel zorgen maken dat die kansen zo slecht worden ingeschoten.

17 september 2017 om 19:05

Wij misten Jorgensen dus dat is wel gelijk. Ik vond Zoet erg goed vandaag. PSV was wel goed in de eerste helft maar ook toen waren er al fases dat Feyenoord beter voetbalde. Al waren toen de kansen voor PSV. Alleen jammer dat Kuipers die penalty miste. Ach, ik heb vertrouwen in een goed seizoen. Hoop voor jou dat PSV beter gaat worden.

Scheidsrechter was foutloos. Dat mag ook weleens gezegd worden.

PSV had eigenlijk geen overwinning verdiend. De tweede helft was dramatisch, zo slecht.

Ik ben toch wel erg blij met Amrabat zeg. Wat een goede (inval)beurten maakt die jongen. Vilhena mag met zijn matige spel de laatste wedstrijden wel op gaan passen voor zijn plekje.

17 september 2017 om 19:33

Gio kan niet meer om Amrabat heen, vind ik. Heel fijne aankoop.

Het gaat mijn blijdschap (en ook wel wat opluchting hoor) om de overwinning van PSV op Feyenoord niet teniet doen, maar in de nabeschouwing bij Fox 1 en 5 gaat het alleen maar over het goede Feyenoord?!?!?!? Nou ja, me very happy met de verdiende overwinning. Konden we na alle gezeik in de media goed gebruiken.

17 september 2017 om 18:54

Verdiende overwinning yeah right.. gelijkspel was verdiend. Maar geniet hiervan want jullie gaan nog nodige punten verspelen met dit matige elftal.

17 september 2017 om 19:01

Let op jullie gaan ook nog genoeg punten verliezen met jullie matige elftal.

17 september 2017 om 19:23

In de CL misschien ja, in de eredivisie niet. Titelrace gaat tussen Ajax en Feyenoord.

17 september 2017 om 20:04

En niet alleen in de Cl.
Nee Ajax en Feyenoord zijn zeker niet de absolute kandidaten.

17 september 2017 om 20:20

Ik denk PSV en AZ. Geen europees voetbal en de rijen zijn gesloten.

18 september 2017 om 19:36

Welke rijen zijn er gesloten bij Psv? Nu al een aantal mokkende spelers, ogenschijnlijk weinig vertrouwen in de trainer en de wedstrijd van gisteren getuigde nou ook niet echt van veel tactische vastigheden.

Leuke wedstrijd. Feyenoord begon slap. Als Feyenoord zo begonnen was zoals ze de tweede helft speelde wint Feyenoord waarschijnlijk. Deze tweede helft geeft wel vertrouwen voor de rest van het eredivisie seizoen.

Oke bedankt Kuipers, meten met twee maten en daardoor beslissend geweest. Jammer kon voorheen aardig fluiten maar is nu diep weggezakt.
Maar de echte schuld ligt bij Gio met het opstellen van Kramer. Bizar. Wederom blijkt dat Gio tactisch een matige trainer is. Amrabat in de basis en Toornstra hangende spits. En aan Ijsselmeervogels vragen of ze Kramer willen komen halen, alstublieft, we willen hem ook brengen hoor. En dan het niet op tijd wisselen van Berghuis. Je voelde aan dat zijn overtreding dicht bij rood zat, wissel hem dan want een grasspriet knakken dan ga je eraf. En dat deed de supermarktdirecteur dan ook.

17 september 2017 om 20:22

Helemaal mee eens qua Kuipers! Die Berghuis had direct rood moeten krijgen toen hij de Jong uit de wedstrijd trapte. Echt belachelijk.

Diks had een penalty moeten krijgen, de dader een gele kaart. Er werd niet eens voor gefloten.
Botteghin werd in de 1e helftook licht vastgehouden in de 16, werd niet eend voor gefloten. En dan Berghuis zijn 2e geel geven op het middenveld bij het licht vasthouden van een arm en een daardoor stervende v Ginkel. Kuipers was zeer inconsequent.

17 september 2017 om 19:36

Ik vond beide gevallen geen penalty. En ik vond de tweede gele voor Berghuis terecht. Er waren wel andere momenten waarop ik Kuipers inconsistent en vaker tegen Feyenoord vond fluiten en de gele kaart voor Haps was echt lachwekkend.

17 september 2017 om 20:24

En wat zijn je gedachten over Berghuis die de Jong uit de wedstrijd trapte? Mocht toch best rood zijn vind je niet?

17 september 2017 om 23:46

Had je niks over kunnen zeggen, maar ik vind voor diep geel ook iets te zeggen. Hij kwam onbesuisd in, maar trok zn benen wel in. Helaas daardoor precies die knie erop. Dat risico liep hij natuurlijk door zo dom te laat in te komen, maar de intentie om hem zo naar te raken was er niet. Je zag ook wel dat hij schrok. Was zn eerste overtreding daarbij. Al met al is het terecht dat hij uiteindelijk toch rood kreeg want die tweede actie was dan niet onbesuisd maar wel heel dom dus hij verdiende het wel.

Wat heeft PSV schandalig gespeeld de 2 e helft. Tegen tien man nota bene. Ipv de wedstrijd op slot gooien is het laf en te paniekerig voetballen. Op basis van de 2e helft verdiende Feyenoord de overwinning. Ik schaamde me echt voor hetgeen wat PSV de 2 e helft liet zien. Dit maakt de eerste goede helft helemaal kapot voor mij. Eindelijk zag ik een gedreven team in de eerste 45 minuten maar dan kom je zo de 2e helft starten? Ben meer boos dan blij over deze wedstrijd. Niet mijn PSV waardig.

18 september 2017 om 08:21

Waarom zou je de goede eerste helft moeten vergeten als de tweede niet goed is?
Kan toch gebeuren, sterker nog: gebeurt heel erg vaak dat de ene ploeg de ene helft domineert en de andere de tweede.
Wat in dit geval natuurlijk wel raar was, was dat het het team dat met een man minder was de bovenliggende partij was in de tweede helft.
Misschien een tactische keuze om feyenoord te laten komen en dan via counters afmaken. Maar zoals we hebben gezien ging dat finaal mis ....

Erstig gemeen spel van berghuis maar nu dus geen direct rood hij vliegt er als een gek in dan was die van lozano vorige week niet eens geel waard.

Waarom krijgt Lozano vorige week rood en Berghuis slechts geel terwijl hij de Jong de wedstrijd uit trapt. Schandalig gewoon.

Ok wat ik heb gezien vandaag is: Feyenoord speelde 2 helften lang met 10 man. Kramer is alleen nuttig als supersub, jammer maar waar. Een domme Berghuis. En Amrabat is zo'n beetje de meest balvaste middenvelder in de selectie bij Feyenoord. Die gaat binnen no time een basisplaats krijgen. Ik zou hem in uitwedstrijden al boven Toornstra kiezen.

Ik schrijf ook Kevin Diks bij deze af. Gewoon niet goed genoeg. Helaas maar waar. Dan kun je nog beter Bilal als rechtsback opstellen. Die is een stuk feller. En brengt aanvallend 2x meer met al die ruimte voor zn neus.

Verder vond ik PSV echt niet indrukwekkend. Maar wel vind ik het bizar dat ze het vandaag wel op kunnen bregen (in de eerste helft) om te vechten voor iedere meter. Als ze zo spelen kunnen ze wel meer dan we de afgelopen weken gezien hebben. Zeker als Lozano weer terug is.

De Titelstrijd gaat ook dit jaar weer tussen de grote 3 iig.

17 september 2017 om 19:39

El Ahmadi blijft king maar Amrabat is de gedroomde kroonprins, heerlijke speler!

Had liever 'n gelijkspelletje gezien, maar oke met deze uitslag ben ik niet ontevreden.
Boetïus had ik bij zijn terugkomst bij Feyenoord niet echt als een aanwinst gezien. Maar deze jongen laat het tegendeel zien. Tot nu toe speelt hij heel fris voetbal. Hij probeert meestal altijd voor de actie te gaan. Op het moment nu verast hij me wel degelijk positief.

Nu maar hopen dat niet Veltman, maar die nieuwe rechtsback tegen hem komt te staan.

Berghuis laat hier vind ik gewoon zijn team in de steek. Die eerste overtreding was al niet echt slim, maar oke dat kan gebeuren. Maar de tweede gele kaart die hij pakt is wel heel erg dom. En ook nog onnodig ook. Hij ging toch niet alleen op de keeper af, dat je zo 'n ingreep moet plegen. Want als het gewoon 11 tegen 11 staat, zag ik Feyenoord zeker nog één scoren. Los van dat vind ik dat Fey met tien man heel degelijk heeft gespeeld. Ze creeerden ook kansen, wat resulteerde in een mooie open wedstrijd. Vooral de begin fase. Tweede helft vond ik ze ook goed spelen met 10 man. Alleen kan je toch niet je eigen spel spelen met 10 man. Daarom vind ik dat Berghuis zijn team in de steek heeft gelaten. Totaal niet nodig!!

PSV was de eerste helft beter, het was ook wel veelzeggend dat Feyenoord zoveel overtredingen nodig had. Ik dacht al heel snel dat Feyenoord niet met elf man zou gaan eindigen.

In de tweede helft was Feyenoord echter een stuk beter. Ze gingen veel fanatieker aanvallen (ze eindigden volgens mij met een 2-3-4 opstelling) en daar wist PSV zich totaal geen raad mee. Het leek wel alsof Feyenoord met een man meer stond.

Maar goed, de punten tellen en hoe je die pakt maakt niet zoveel uit.

De eerste plaats delen met PSV, AZ en Vitesse?? Heb ik iets gemist of had de eindredacteur het stukje al goedgekeurd voordat Vitesse nog een late gelijkmaker om zn oren kreeg?

De eerste helft was best aardig en leuk van de zijde van PSV, de tweede helft weet ik niet wat de boodschap van Cocu geweest is, maar wat een schandalig slecht PSV heb ik daar weer gezien, Feyenoord liet PSV met een man minder alle hoeken van het veld zien. Nee, de overwinning is leuk, maar Feyenoord had hier minstens een punt verdiend.

De eerste helft was goed van Psv. Feyenoord werd in het begin overlopen. Berghuis ontsnapte aan direct rood (alweer een tegenstander van PSV die dit seizoen aan direct rood ontsnapt). Daarna een erg domme tweede gele kaart.
De tweede helft een dramatisch Psv. Feyenoord leek wel met een man meer op het veld te staan, dan met eentje minder. Een schandalige vertoning. Feyenoord had op z'n minst een gelijkspel verdiend. Gelukkig kan nu wel het fabeltje de wereld uit dat Zoet nooit punten pakt voor Psv. Vandaag de enige bij PSV die de tweede helft een voldoende scoorde. Man of The match..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren