Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Winnend Barcelona neemt voorschot op landstitel

Laatste update:
/

Barcelona heeft zondagavond een belangrijke stap richting de landstitel gezet. Na de halve misstap van Real Madrid tegen Espanyol (2-2) was een overwinning op Atlético Madrid het devies voor het team van Tito Vilanova en zo geschiedde. De koploper van de Primera División versloeg los Colchoneros en zette de clubs uit de Spaanse hoofdstad zodoende op een ruimere achterstand: 4-1. Lionel Messi pikte zijn 89e en 90e doelpunt van 2012 mee, maar Radamel Falcao en Adriano schitterden met hun prachtige treffers. Barcelona heeft tot dusver negen punten meer dan Atlético en liefst dertien punten meer dan titelverdediger Real Madrid.

In een schitterende eerste helft legde Barcelona de basis voor de overwinning. In de eerste 35 minuten deed Atlético alles goed, maar het team van Diego Simeone keek na het horen van het rustsignaal toch tegen een 2-1 achterstand aan. De bezoekers hadden pech dat de eerste gevaarlijke poging van de wedstrijd tegen de paal ging. Na een voorzet van Koke kopte Falcao de bal op diagonale wijze tegen de linkerpaal. Atlético koos voor een compact systeem: bij balverlies allemaal terug op eigen helft en Xavi werd intussen geen seconde uit het oog verloren. In de 24e minuut was Falcao weer dicht bij een doelpunt; dit keer ging zijn inzet naast het doel van Victor Valdés.

/

Na ruim een half uur spelen kwam Atlético verdiend aan de leiding. Messi verspeelde de bal aan Diego Costa, die het leer aan Falcao gaf. De aanvaller ontdeed zich van Sergio Busquets, trok een lange sprint en stifte de bal op heerlijke wijze over Valdés heen: 0-1. Barcelona zorgde nog voor rust voor de ommekeer. Een wonderschone inzet van Adriano vanaf de rechterkant belandde via de onderkant van de lat in de linkerkruising: 1-1. Op slag van rust sloeg Barcelona wederom toe. Atlético kreeg de bal niet weg na een hoekschop en Busquets profiteerde. Hij gaf eerste Mario het nakijken en rondde af: 2-1.

In de openingsfase van de tweede helft verscheen Atlético amper op de helft van Barcelona, dat na een klein uur spelen verder afstand nam. Messi kreeg de bal van Alexis Sánchez, liet Juanfran zijn hielen zien en schoot de bal buiten bereik van Courtois in de linkerhoek: 3-1. Dat was voor Atlético de genadeklap. Het team van Simeone was niet meer in staat om Barcelona tegenstand te bieden en de thuisploeg leunde in het restant van het tweede bedrijf op de comfortabele voorsprong. In de slotfase bepaalde Messi de eindstand. Diego Godín blunderde en zag hoe Messi de bal koeltjes achter Courtois werkte.

Wie eindigt hoger dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pure dominantie, mooi doelpunt messi.

16 december 2012 om 22:54

Messi Messi Messi, wat ben jij toch een geweldige voetballer en hoort gewoon bij de legendes als: maradonna, Cruyf, Pelé en Ronaldo de Braziliaan. Barcalona is dit seizoen niet te stoppen.

16 december 2012 om 22:55

Zijn eerste doelpunt was een pareltje, om van te smullen.

16 december 2012 om 22:56

hij is gewoon om te smullen!, als we hem niet hadden dan had ik het niet geweten, voor zo een speler kom je naar de wedstrijd, en natuurlijk ook de rest van het team, Barcelona is gewoon in mijn ogen de beste op dit moment

16 december 2012 om 22:57

@blackeagles

Reageer jij nou stiekem op Medellin's reactie om bovenaan te staan ?

ON: Messi is legendarisch, ongetwijfeld. Weer 2 doelpunten erbij.

16 december 2012 om 22:59

Messi is top echt geweldig. Maar als je bij de beste spelers aller tijden wil horen, moet je toch ook wat bij je land presteren of zie ik dat verkeerd? Ronaldo maakte Brazilië wereldkampioen, topscorer alle tijden op het Wk.. Zidane maakte Frankrijk wereldkampioen, onder zijn leiding won Brazilië nooit van Frankrijk. Magnistraal gewoon. Net als Maradona, Pelè, Garrincha en om niet te vergeten: Beckenbauer, leider pur sang. Maakt Messi Argentinië wereldkampioen wat ik niet zie gebeuren mag die pas in dit rijtje komen..

16 december 2012 om 23:00

Messi hoort daar niet bij, hij staat erboven. Al is het moeilijk vergelijken, ik denk dat hij de beste voetballer ooit is.

16 december 2012 om 23:03

Gast jij bent 18, dus jij hebt een Pelè, Cruijff en zelfs Maradona en Ronaldo in zijn beste tijd nooit zien spelen. Tevens is dit Barcelona gewoon dik beter dan de rest. Zie alleen dat middenveld dan al man..

16 december 2012 om 23:03

Kerel hoezo moet hij het bewijzen bij zijn land ? Je kan toch elk weekend al zien dat hij zich allang met die namen die jij noemt kan meten..

Als hij dan wereldkampioen wordt met Argentie, dan mag hij zich de allerbeste ooit noemen vind ik dan zelfs..want dan is het echt compleet zou je denken pff

16 december 2012 om 23:04

@imit

Dus wat ik nu eigenlijk uit jou reactie opmaak is dat jij Messi geen legende vindt omdat hij geen wereldkampioen is geworden? Want Messi presteert wel degelijk bij Argentinië
Zegt jou de naam Cruijf misschien wat? Want die is namelijk ook niet wereldkampioen geworden maar wordt opgenoemd in het rijte Pele, Maradona ( wat heel logisch is). En Messi hoort zeker ook in dat rijtje thuis.
Misschien nog niet de allerbeste maar dat kan hij nog zeker worden, want hij is pas 25 jaar.

16 december 2012 om 23:04

@imit nee je hoeft niet perse een WK te winnen. Had je Messi een betere voetballer gevonden als hij toevallig in Spanje geboren was? Was hij precies dezelfde speler geweest en had hij nu wel een WK achter zijn naam. Onzin dus.

16 december 2012 om 23:04

Ik zou het anders formuleren maradona cruijff pele en ronaldo mogen zich juist bij messi bij voegen.

16 december 2012 om 23:07

Haha maar Cruijff is een apart geval joh. Die heeft Nederland op de kaart gezet en overigens was hij de beste speler op het WK '74. Alleen in de finale was die nergens.

En overigens voor Iedereen hier:

Messi heeft ook nog nooit wat gepresteerd op de Copa America, dat telt ook keihard.. Man hij werd toen zelfs uitgefloten door zijn eigen fans toen. Ik snap jullie reacties want jullie reageren nu puur uit een emotie en hebben net als Sierd een doekje nodig om al dat natte spul onder jullie voeten op te ruimen!

16 december 2012 om 23:11

Gast, vanwaar de haat op Messi?

16 december 2012 om 23:12

Hij hoort er niet bij, hij staat er boven

16 december 2012 om 23:14

@amazingcule

Gast, waarom dat overdreven gegeil op Messi? Zijn jullie gay of zo? Niet dat ik daar wat tegen heb of zo, maar zo komt het wel over. Mensen moeten eens de realiteit inzien en ook een Messi is niet perfect. Zijn prestaties bij Argentinië wijzen dat aan, maar als ik dat erbij haal, camoufleren mensen dat weer door te zeggen dat hij het daar de laatste tijd goed doet. Ja oke leuk voor hem, maar nu ook nog op een groot toernooi? Dan laat die het juist vaak afweten net als tegen gesloten defensies als Inter en Chelsea..

16 december 2012 om 23:17

Nou is Cruijff weer een apart geval ? Zeker alleen wanneer het jouw uitkomt zeker..je weet zelf ook wel dat je niet zo'n prijs achter je naam hoeft te hebben om bij de beste spelers te horen..messi bewijst namelijk het tegendeel en hij is pas 25 jaar en heeft nog zeker 2 Wk's te gaan om vooral jouw mond te snoeren en al die critici die denken dat hij een WK moet winnen om bij de beste te horen..echt lachwekkend gewoonweg..

En kijk je tegenwoordig wel wedstrijden van Argentinie vraag ik mij af ? want tegenwoordig is hij namelijk al een ruime tijd de grote man in Internationaal verband met al zijn goals en assists.

Je valt in herhaling door al weken lang te zeggen dat hij een WK moet winnen om bij de beste te horen..als dat je enige standpunt is kom je niet sterk en overtuigend over..

16 december 2012 om 23:18

Je begrijpt toch wel dat Messi niet veel kan doen als hij in zijn eerste WK wisselspeler was en in zijn tweede een flutcoach had?

16 december 2012 om 23:18

Vind Barca nu juist 1 van de zwakkere jaren hebben. Vond ze onder Guardiola veel dominanter ze hebben echt mazzel dat Real Madrid niet lekker draait in de competitie.

16 december 2012 om 23:19

Dus omdat wij allemaal fan zijn van Messi en dat laten merken begin je Messi te haten? Tuurlijk is Messi niet perfect dat weet jij dat weet ik dat weet ieder mens.
Maar jij doet net alsof Messi maar een 2de rangs voetballer is?? Ja oke leuk hij is nog geen Wereldkampioen geworden met Argentinië maar hij presteert gewoon goed. Kijk maar naar zijn laatste wedstrijden.

16 december 2012 om 23:20

Miereneukers die wat zoeken om iets negatiefs over Messi te zeggen met hun Wereldkampioen worden. Als het team van Barca kon meedoen op het WK was Messi wereld kampioen geworden. Ronaldo, Maradona, Pele, Zidane zijn niet in hun eentje wereldkampioen geworden! Als een verdediger van je land b.v. Argentinië als een mars speelt en 2 blunders maakt heb je al een probleem. Dus hiermee wil ik zeggen dat je team ook goed moet spelen!

Messi flikt hem elke keer weer zoals vandaag. Falcao zal na vandaag naar Barcelona willen. Kom maar vriend.

16 december 2012 om 23:21

@imit

Als wij jou moeten geloven dan hoort Maradona ook niet in de rij. Want Maradona won nooit een CL. Dus wat moeten wij geloven?
Messi en Maradona er uit halen of toch Messi er bij doen ook al won hij geen Wk.
Voor mij blijft Messi de beste ooit.

16 december 2012 om 23:29

In je eentje kan je niemand kampioen maken Imit. Of geloof je in sprookjes? Al die gasten die wereldkampioen waren hadden ook een geweldig team achter zich. Argentinië mag dan een droomvoorhoede hebben, maar het middenveld en verdediging is bagger.

16 december 2012 om 23:32

Ik zie Argentinië wel het WK winnen, eerlijk gezegd.

16 december 2012 om 23:32

zegt Imit die wekelijks op ronaldo kwijlt.

je bent zelf homo zoals je zo gaat redeneren.

16 december 2012 om 23:35

@imt

Als zelfs Cruijff het zegt en alle grote spelers op Pele na zeggen dat Messi uniek is en uitzonderlijk is. Wie ben jij dan om te oordelen of iemand 18 is??? ik ben 23 en ik heb zoveel wedstreijden gezien van Ronaldo. Maradona, Pele, Cruijff, en je kunt het niet vergelijken met nu. Op Ronaldo na dan. Maar alsnog Messi staat echt een streepje voor 60 a 70 wedstrijden per jaar en dan iedere 4 dagen een goal maken. Jaar in jaar uit.

16 december 2012 om 23:35

@Amazingcule

Als je het team van Spanje en Argentinië vergelijkt , steken er bij Argentinie 3/4 spelers boven uit .
Bij Spanje is het hele team geweldig , weet niet hoe die Del Bosque dat flikt ..

16 december 2012 om 23:44

Waarom geef je af op hem vanwege het feit dat hij pas 18 is en hun niet heeft kunnen zien spelen? Als je nu 50 was had je in je luiers Pele kunnen bekijken. Dus doe alsjeblieft niet zo dom want je hebt zelf alleen Ronaldo live kunnen zien.

16 december 2012 om 23:50

Wat een onzin lul jij joh Imit. Toevallig is Cruyff een geval apart, maar Messi die tig meer prijzen heeft gewonnen dan onze beste Johan is geen apart geval? Zó ongeloofwaardig, bijna triest.

Lionel Messi, een levende legende. Jammer dat er altijd mensen zullen zijn(zoals Imit in dit geval) die het te pijnlijk vinden om het toe te geven. Maar maakt verder niets uit, 95% van de voetballiefhebbers weet beter en koestert het eit dat we iemand als Messi mee mogen maken. Wat een speler, het is ook ongelofelijk.

Hail Leo ''la Pulga'' Messi!!

16 december 2012 om 23:52

Vooral een drogreden omdat het clubniveau drastisch hoger ligt dan het interlandvoetbal. Als je het laat zien op het hoogste niveau waarom dan op een paar niveaus minder en waar de variantie hoger ligt?

17 december 2012 om 00:11

En toch zal hij een keer het WK moeten winnen om tot de allergrootsten te horen. Anders blijft er altijd een "maar" aan hem kleven.

Dat is ook de reden dat Cuijff niet overal ter wereld tot de beste voetballers ooit wordt genoemd en toch in de schaduw staat van Pele en Maradona.

17 december 2012 om 01:18

Messi is ook een geval apart zet lijstje van Cruijff en Messi naast mekaar zoek de verschillen dan snap je meteen waarom iedereen van die man houd.en wat heeft Cruijff op het Ek76 gepresteerd dan.

17 december 2012 om 01:29

Alleen Pelé en Maradona zijn misschien beter dan Messi.
Ronaldo heeft een WK gewonen en Messi niet zeg jij maar je vergeet naast wie Ronaldo speelde. Geef Messi een elftal zoals die van Brazil in 2002 dan wint hij ook zeker een WK. ik help je ff mee: Rivaldo, Ronaldinho, Juninho, Roberto Carlos, Cafú, Denilson....en veel meer. Met zulke wereld spelers in een squad kan elke speler een wk winnen.

17 december 2012 om 05:13

@ Imit

Ben je jaloers?

Messi heeft nu al meer individuele prijzen gewonnen dan menig speler..

Gouden Schoen (topscorer) op het WK onder 20 in 2005
Gouden Bal (beste speler) op het WK onder 20 in 2005
Argentijns voetballer van het jaar 2005, 2007, 2008 en 2009
Golden Boy (tuttosport) 2005
Fifpro Talent van het Jaar 2006
World Soccer Magazine Talent van het Jaar 2006
Fifpro Wereldelftal 2007, 2008 en 2009
Beste buitenlandse speler in de Primera División 2006/2007, 2008/2009 en 2009/2010
Trofeo Bravo 2007
Trofeo EFE als beste Ibero-amerikaanse in de Primera División 2007 en 2009
Beste jonge speler Copa América 2007
Trofeo Alfredo di Stéfano als beste speler van de Primera División 2008/2009, 2009/2010 en 2010/2011
Beste aanvaller en beste speler van de Primera División 2008/2009 (uitgereikt door de Lfp)
Topscorer Uefa Champions League 2008/09, 2009/10 en 2010/11
Beste aanvaller van de Uefa Champions League 2008/09
Beste speler van de Uefa Champions League 2008/09
Gouden Bal 2009
Wereldvoetballer van het jaar 2009
Fifa Ballon d'or 2010, 2011
opgenomen in het Wereldelftal van het jaar 2009
Trofeo Pichichi als topscorer van de Primera División 2009/2010, 2011/2012
Europees topschutter van het seizoen 2009

Dus wat kom je nou haten? Zidane heeft niet zo'n lijst met onderscheidingen, evenmin maradona, evenmin cruijff evenmin ronaldo..

ON: Geweldig dit barça... heel effectief

17 december 2012 om 08:48

De tijd dat je moest presteren op een EK / WK liggen al mijlen ver achter ons. Dat is zo ongeveer de meest achterhaalde stelling die je heden ten dag nog in het voetbal tegen komt. Die 'regel' is verzonnen in de tijd dat buitenlands voetbal niet voor iedereen makkelijk te volgen was. Toentertijd hoorde je veel overbuitenlandse voetballers die goed waren, maar zag je ze pas echt aan het werk op grote toernooien. Daar kon je je punten krijgen. Tegenwoordig zien we toch gewoon allemaal bijna elke wedstrijd? Messi hoort in het rijtje van de grootste voetballers ooit.

16 december 2012 om 22:56

Barca was de helft 2de helft dominant en speelde mooi combinatie voetbal ondanks het defensieve blok van Atletico dat goed georganiseerd stond. Toch weer 2 goaltjes van Messi die allebei ook niet vrij knap waren overigens. Busquets de man of the match..en wat een goal ook van Adriano..die voortaan wel op de flank kan spelen ipv Alexis

16 december 2012 om 23:03

Mooi doelpunt Adriano zal je bedoelen. Wat een goal damnnn. En ja Messi dat is gewoon niet meer leuk, ik vind het echt niet meer eerlijk!

16 december 2012 om 23:41

Dominatie?

Als Falcao iets scheper was geweest stond Atletico met 0-3 voor. Ik heb in de eerste helft op dat prachtig doelpunt van Adriano en die goal van Busquets geen kans voor Barcelona gezien. Ook was het positiespel van Barcelona niet goed. Tweede helft was natuurlijk voor Barcelona, echt stukken beter. Jammer voor Atletico, er zat meer in als Falcao die twee andere kansen had gemaakt.

Fenomeen als je weet wie ik bedoel!
Barca domineerde de wedstrijd.
Toch zielig voor Falcao, zon goede voetballer maar dan zie je toch dat Atletico onder doet aan Barca en Real.

16 december 2012 om 23:00

Busquets of Messi ?

1 helft was het juist Atletico die het spel maakte maar na dat doelpunt was het ineens veranderd..en waren ze behoorlijk van slag, want de gehele 2de helft hebben ze bijna tot geen kans gecreeerd. Barca was superieur en kwam er vaak toch nog uit ondanks de kleine ruimtes en linies dicht bij elkaar..

Messi al 90 goals..toch niet normaal meer dit..

16 december 2012 om 23:03

Sergio Busquets Motm

16 december 2012 om 23:09

Atletico maakte het spel niet ( stonden met 10 man achter de bal) maar dankzij falcao kreeg het wel de beste kansen in de 1ste helft

16 december 2012 om 23:12

Ja daar doelde ik ook op Lfc..
Het spel maken is misschien een beetje overdreven, maar ze hadden wel degelijke leuk opgezette aanvallen en combineerde nog enigzins op de helft van Barca met dreiging naar voren. Alleen buiten de paar kansen om en de goal van Falcao was het ook niet super natuurlijk..de meeste teams houden dat nou eenmaal niet zo lang vol tegen Barca..op een gegeven moment vallen de gaten vanzelf, want je kan het nooit opbrengen om continu al die ruimtes zo klein te houden en in beweging blijven zonder bal..

16 december 2012 om 23:14

Ja dat klopt wel inderdaad.. maar goed na de 0-1 was het (helaas) over en uit

Voor het hoeveelste duel achter elkaar scoort Messi 2x? Wat een legende. En wat een wedstrijd, top!

16 december 2012 om 22:54

Vanaf de negende speelronde tegen Rayo Vallecano. Moet je maar even zelf tellen hoeveel wedstrijden dat zijn, daar heb ik nu even geen zicht op.

16 december 2012 om 22:56

8 keer om precies te zijn als het goed is..

16 december 2012 om 22:59

7 opeen volgende wedstrijden dat hij in de basis is gestart scoorde hij 7 maal 2x. Het is een fenomeen maar dat is misschen niet het juiste woord om het genie uit Rosario te omschrijven.

Ik vond hem vandaag trouwens afwezig in zijn spel. Maar toen hij een beetje ruimte kreeg liet hij meteen zijn kwaliteiten spreken. Ik vond Busquets de man van de wedstrijd. Hij was diegene die het middenveld controlleerde en veel tegenavalllen onderschepte.

Pure dominatie en 5 geweldige goals wat wil je nog meer.

Heeeeerlijk weer gewonnen, deze voorsprong geven we niet meer weg! wat ben ik blij zeg, en jaja Messi weeeeeer twee goaltjes erbij ik ga na genieten, 3e ronde is van mij

Die titel is wel binnen nou. Ongelooflijk hoe makkelijk het dan toch weer gaat. Pure dominantie ten top.

Helaas met dank aan de Nationale Spoorwegen een groot deel van de eerste helft gemist, maar heb gelukkig nog Sergio Busquets en Lionel Messi zien schitteren in de tweede. De kleine Argentijn heeft er inmiddels alweer 90 goals inliggen in 2012, een aantal dat me steeds meer doet verbazen. De vraag is alleen nog hoelang het duurt voordat hij ook dit record uit de boeken schiet. Een ontzettend belangrijke overwinning op Atletico en het kampioenschap lijkt toch wel erg dichtbij te komen.

16 december 2012 om 22:56

Waarom nam je geen eerdere trein? Eerste helft ging redelijk gelijk op daarna domineerde Barca echt.

16 december 2012 om 23:00

Ik dacht eerlijk gezegd dat anderhalf uur speling wel genoeg zou zijn, maar de NS verbaasde me eens te meer. Gelukkig heb ik van Barcelona vrij weinig gemist in de eerste helft als ik de reacties zo lees, maar de tweede helft heb ik gelukkig zelf kunnen zien. Heerlijk gewoon, zo dominant en zo verschrikkelijk goed!

16 december 2012 om 22:57

niks gemist de eerste helft

16 december 2012 om 22:58

ik ga er van uit dat ze kampioen worden, Barcelona kennende geven ze dit nooit meer weg ik vier het alvast, mijn week kan niet meer stuk! , word morgen weer lekker opscheppen over Barcelona tegenover m'n maten

16 december 2012 om 23:07

Hahaha,
Volgens mij heb jij heel wat vijanden op VZ, want ik kan niks negatiefs uit jou reactie opmaken en alsnog 5 duimpjes omlaag? wtf?

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens ook wat betreft Sergio Busquets.
Ik heb ook weer genoten van hem zo onzichtbaar, maar toch zo belangrijk.

16 december 2012 om 23:12

Er zijn blijkbaar een aantal kinders die mijn reacties niet kunnen waarderen, die zitten er altijd tussen. De duimpjes omhoog en omlaag zijn inmiddels geen realistische weergave van de inhoud van de reactie, zoals ze eigenlijk bedoeld waren. De moderators zijn daarvan op de hoogte dus ze zullen daar ongetwijfeld het over gehad hebben. Ik laat het onderwerp vooralsnog lekker rusten!

Sergio Busquets was inderdaad geweldig, met hem in de selectie kon Barcelona de druk van Atletico Madrid ontwijken en zelf dominant spelen. Één van de beste controlerende middenvelders ter wereld, zoniet de beste!

16 december 2012 om 23:15

Nee, precies !
Ik nam het dan ook niet heel serieus hoor haha!

Ik weet 100% zeker dat Busquets de beste is op zijn plek.
Niemand die zijn plek over kan nemen en dan zijn taak net zo goed in kan vullen.

16 december 2012 om 23:12

Ongelooflijk dat niemand het over Adriano heeft.. maar wel over Messi.. Ongelooflijk echt.

Adriano is de reden Barcelona heeft gewonnen. Atletico domineerde (met 3 100 procent kansen voor Falcao) de eerste 30/35minuten.

16 december 2012 om 23:22

Ik zag het doelpunt van hem in de herhaling, wat een schoonheid zeg! Voor wat ik van hem heb gezien speelde hij inderdaad een geweldige wedstrijd en beter dan Lionel Messi. Maar Andrés Iniesta speelde ook geweldig en heb hem ook niet benoemd. Je hebt in ieder gelijk helemaal gelijk!

16 december 2012 om 23:33

De reden dat er gewonnen werd is omdat we ons als team herpakten na de tegentreffer. Individuen zijn altijd ondergeschikt, maar dat vergeten sommigen. Te vaak wordt er gezegd alleen Messi beslist het of alleen Iniesta weet ik veel.

16 december 2012 om 23:50

Je mist een speler: Busquets. Overtuigend de beste man op het veld vandaag. Messi was effectief als altijd dit seizoen, maar misschien 10 balcontacten gehad.

17 december 2012 om 00:02

Busquets speelde ook heel erg goed ja.. Hetzelfde geldt voor Pique!
Maar toch krijgt Messi altijd alle waardering.
Wel jammer voor zijn ploeggenoten, want zij hebben ook ambities.. maargoed.

Het is wel bekend wie er kampioen wordt, 13 punten, wat een groot gat zeg.

edit: Maar die Falcao blijft een baas, wat een goal zeg.

16 december 2012 om 22:59

Het gat is 9 punten, niet 13, alsnog fors dat wel.

16 december 2012 om 23:00

Nee, Barcelona heeft er 46 en Real 33

16 december 2012 om 23:13

Atletico heeft er 37

17 december 2012 om 07:39

Ik heb het over het gat met Barcelona en Real Madrid

16 december 2012 om 23:00

13 met madrid 9 met Atletico, moet te doen zijn!

Matige 1ste helft van Barca. Tot de goal van Falcao was Atletico de betere ploeg en had het overwicht. Na de geweldige goal van Adriano kreeg Barca ineens weer vertrouwen en was het vrijwel de hele 2de helft dominant en gaf weinig meer weg met Busquets als absolute uitblinker op het middenveld.

Messi onderscheidt zich weer met 2 mooie goaltjes en Barca doet hier uitstekende zaken voor het kampioenschap..

Visca el Barca !

edit:spelfout

verdiend gewonnen heb een goeie '1e helft gezien van beide kanten.

ik zeg nogmaals gefeliciteerd met de titel.

verdiend gaan jullie kampioen worden

16 december 2012 om 22:59

Bedankt man al is het te vroeg. Ik verwachtte dit nooit te zeggen, maar ik vind het jammer dat het zo slecht gaat met Real. Ik heb liever dat het een nek aan nek race is dan dat 1 van beide al vroeg met een voorsprong komt te staan.

16 december 2012 om 23:02

Top van je man thx! , balen dat real heeft verloren, in ons voordeel maar een vreselijke domper voor jullie, jammer dat het zo vroeg al beslissend is geworden.

Fantasctisch resultaat!
Niet de beste wedstrijd van Messi, maar dodelijk effectief en een heerlijk Messi-stifte.
Respect voor Falcao, maar 2e helft niet meer gezien.

Messi vs Falcao-- winnaar LEO Messi

16 december 2012 om 22:58

no shit. falcao doet het in zn eentje en messi heeft barca rond zich

16 december 2012 om 23:03

Helemaal niet, Falcao heeft ook een prima elftal om zich heen ze staan niet niets voor niks 2de.... Falcao is een geweldenaar hij krijgt de ballen ook van zijn medespelers die uitstekend spelen.

16 december 2012 om 23:09

ja maar je moet me niet zeggen dat je denkt dat het team rond falcao net zo goed is als dat van messi

16 december 2012 om 23:10

Grappenmaker Falcao heeft deze wedstrijd meer kansen dan Messi gekregen, 3 om precies te zijn. Tegenover die 2 van Messi die hij allebei erin schiet.

16 december 2012 om 23:13

Snelheid van Falcao niet gezien? Dat tegen 2 man met een ruimte waar je u tegen zegt. Messi stond constant tussen 4/5 verdedigers in. Wat is moeilijker denk je?

16 december 2012 om 23:21

Barça creëerde maar 1 kans voor Messi en Atletico creëerde er 3 voor Falcao. Falcao faalde vandaag gewoon door Atleti niet op z'n minst op 2-0 te zetten in het eerste halfuur.

16 december 2012 om 23:22

Messi heeft idd 2 kansen gehad en 2 goals..100% rendement dus..op de vrije trappen niet meegerekend

Wat een avond was dit zeg. Dit seizoen kan al niet meer stuk en Messi is gewoon een baas!

16 december 2012 om 23:39

Volgens mij is het seizoen al stuk en eerder dan ooit, er is geen malle moer aan als de concurrenten nog voor de helft van het seizoen voorbij is al op 9 en 13 punten staan. Geef mij dan maar onze Mickey Mouse competitie

16 december 2012 om 23:49

In Duitsland is het nog een stuk erger maar daar klaagt niemand over.

17 december 2012 om 00:12

Ik zie hier ook niemand klagen maar misschien heb ik iets gemist. Dat het in Duitsland nog erger zou zijn maakt het in Spanje niet minder saai.

Ongeloflik dit.. kan haast niet meer fout gaan haha Barca kampioen 2012 / 2013! Messi toch wat ben je toch een fenomeen. Elke wedstrijd maar scoren en niet meer stoppen hahaha als hij de gouden bal niet wint dan weet ik het niet meer hoor.

Welkom landstitel 2012/2013. Geen stoppen aan.

heb alleen de laatste 5min gezien.. maar wat een snelheid bij dat laatste doelpunt.... die 1ste
meters... fantastisch!

barca zit nu zowat in een zetel betreft de competitie....

Busquets is echt de man van de wedstrijd voor mij, wat een overzicht heeft die kerel!

16 december 2012 om 23:02

helemaal met je eens sergio busquets the brilliant mind van mij mag er wel een sergio busquets vs atl madrid komen op youtube.

16 december 2012 om 23:14

Haha ja zeker! Dat zijn geweldige filmpjes. Je ziet dan echt dingen die je in de wedstrijd zelf nooit opvallen.

16 december 2012 om 23:25

klopt ik heb al zijn filmpjes geanalyseerd ben echt een hele grote fan van sergio busquets jammer dat er vele onwetende mensen zijn die hem onderwaarderen en meestal alleen champions league voetbal kijken en het de ogen dan alleen gericht hebben op xavi messi iniesta en dan maar blindelings meepraten met de stoet over sergio busquets ik was laatst nog in barcelona en heb daar heel wat mensen gesproken die echt enorm goed praten over sergio in mijn optiek zal er nooit een speler zijn die hem uit de basis zal spelen in zowel barcelona en spanje en de mooiste van alles is de man is pas 24 jaar en wat ie allemaal gewonnen heeft hoef ik je vast niet meer uit te leggen.

Gefeliciteerd Barcafans.

Falcao kom naar Real... We hebben je nodig.

Messi fenomeen, ik mag dat hele Barca niet maar Messi dat is iemand anders, geweldig die fan die hem kwam knuffelen, dat zou ik wel willen doen.

Nouja Barcelona verdiend gewonnen en verdiend kampioen.

Fijne Avond.

16 december 2012 om 22:58

respect

16 december 2012 om 23:04

Falcao hebben we helemaal niet nodig, we hebben al twee topspitsen...dat kon je zien aan vorig seizoen toen alles soeverein liep. Higuaín, Benzema en Morata als échte spitsen vind ik goed, waarom weer 60 miljoen uit de portemonnee trekken om wéér een nieuwe spits te halen?! Een nieuwe coach hebben we nodig! het klopt van geen kanten, de sfeer, de resultaten, de tactiek: geen tactiek te hebben...het is gewoon om moedeloos van te worden.

Ik mag Barcelona ook niet, maar Messi is inderdaad een ander verhaal. Dat is gewoon een fenomeen en is niet te stoppen.

Wij hebben het gewoon als Real zelfde zijnde zelf verkloot, en moeten het ook weer zelf opbouwen. Inderdaad Gefeliciteerd Azulgrana met landstitel 2012/2013 maar volgend seizoen staan we er weer!

16 december 2012 om 23:07

Higuain heeft wel weer 40 wedstrijden nodig voordat hij kan scoren.
Benzema raakt snel geblesseerd en Morata is overschat.

16 december 2012 om 23:25

jij kan beter overstappen naar fc barcelona

16 december 2012 om 23:29

Hoezo?
Dat zal nooit gebeuren! Nooit!

Moet ik als Real fan Messi haten? Nee, ik respecteer hem, de rest van dat team mag wat mag wat mij betreft door de mand vallen.

16 december 2012 om 23:34

Komt er een sportieve reactie, is het nog niet goed..

16 december 2012 om 23:38

nee, je moet hem zeker niet haten, maar je zet een foto van CR7 en je hemelt messi zo op.

en je zegt nog je zou messi ook zo'n knuffel geven als die barca fan die op het veld was gekomen. ik vind het wel raar als een "echte" madrileen zo gaat praten:s

16 december 2012 om 23:52

Messi speelt toch ook voor Argentinie, Ronaldo zal altijd mijn favoriet blijven maar wat moet ik dan doen, ontkennen?

Nee dat ga ik niet doen omdat ik me er niet voor schaam om te Messi op te hemelen. Hij verdient het.

Ronaldo mag van mij alles winnen en het liefst ook Messi aftroeven maar dat gaat niet gebeuren dus ja dan ga ik het maar toegeven.

geweldig tog die messi ongelooflijk wat een man 12 westrijden achter elkaar 2x scoor wie doet hem dat na en kijk wat voor liefde hij krijg 90 min rent iemand de veld op om hem een kus te gefen geweldig wat een mannetje is het tog en niet te vergeten die goal van adriano was zeker een wereld goal geweldigggg!!!!!

16 december 2012 om 23:40

12 wedstrijden achter elkaar 2?? volgens mij had hij in de laatste champions league wedstrijd niet gescoord hoor of heb ik het mis

Wat een fantastische wedstrijd. In de eerste helft dacht ik dat Barca nooit door het blok van Atletico heen zou komen, maar na de 1-1 had Atletico niets meer in te brengen

Lijkt me maar een koude bedoeling om als kampioen in maart al gehuldigd te worden.
Ze zijn gewoon te goed voor iedere club.

Barça speelde weer als vanouds.
Ik heb echt genoten deze wedstrijd.
Messi die weer 2 keer scoort alsof het niks is, Thiago met een heerlijke aanname, Alexis Sanchez die weer redelijk speelde.

Wel jammer dat de titelstrijd nu een stuk saaier is aangezien Barça 9 punten voorsprong heeft op Atletico en 13 op Real. Achja, des te eerder wij feest kunnen vieren.

spijtig voor Courtois, had hem wel een overwinning gegund maar tegen dit barca valt niks te halen

Messi scoort wanneer hij wil

Barcelona gewoon 90% balbezit in de 2e helft. Ongelofelijk

16 december 2012 om 23:10

Ook wel typisch dat het tegen Atletico is. Zij spelen wedstrijden het liefst met minder dan 40% balbezit en als je Barça in topvorm tegenover je krijgt is het niet gek dat daar nog 30 procentpunt vanaf gaat.

Real mag kopen wie ze willen! een Barca in topvorm geeft de bal nooit aan de tegenstander. Ze tikken je zoek

16 december 2012 om 23:00

Ik dacht dat Real tegen Espanyol speelde...
Blijkbaar speelden ze Weer tegen Barca...

Wat heeft Real hiermee te maken dan?

16 december 2012 om 23:08

Niet op reageren net zoals ik dat doe bij sommige real 'fans' hier op vz.
Deze reactie is puur bedoeld om te provoceren..

eerste helft was atletico de evenknie. spijtig dat falcao van zijn 3 kansen er maar 1 binnenschiet.
spijtig maar soms vergeten we dat het ook maar en mens is.

mooie goal van adriaano. en op en heel goed moment. alf atletico langer 0-1 voorstaat dan beginnen ze er mischien in te geloven en beter te spelen.j

maar zeker en verdiende overwinning van de beste ploeg ter wereld!

Hala Madrid, hala Madrid als ik het maar heel vaak zeg wordt Real nog kampioen.

on: Barca speelde hogeschoolvoetbal. Falcao is een beest en moet een stap hoger op. Messi, speelde niet top maar scoort wel 2 keer.

Ik genoot van beide teams. Man O man, wat was die goal van Adriano heerlijk. En die van Falcao. En die van Messi. En die van Busquets. En die andere van Messi!
Dit was voetbal zoals voetbal hoort te zijn; mooi, tempo, leuk om naar te kijken. Beide teams gingen er vol voor en Atlético deed geweldig hun best, maar dit Barca als het zo speelt is gewoon iets anders.

Ik heb genoten, Messi is zelfs voor mij nu de beste in de wereld, kom maar met nummer 4!

Messi gaat nog voor de 100 hoor. Zou gek zijn als hij de gouden bal niet krijgt, maar goed, dat denk ik ieder weekend weer. Dat Barca de titel pakt dit jaar lijkt me duidelijk, het wordt een spannende strijd om de 2e plek. Ik denk dat Real 2e gaat worden.

. hier messi





. en hier ronaldo

16 december 2012 om 23:01

Zo dat is heel erg dichtbij!
Messi is klein maar ik denk niet dat ze samen in 1 reactie box passen.

13 punten afstand van Real? Ik tel er 10..?

16 december 2012 om 23:04

Nog even de 3 punten van vanavond bij tellen dan kom je op 13!

16 december 2012 om 23:04

zou dan weer terug naar school gaan als ik jou was

16 december 2012 om 23:06

Barça heeft 46 punten en Real Madrid 33. Dat zijn 13 punten verschil.

16 december 2012 om 23:06

Dan tel je verkeerd want het zijn er toch echt 13... Voor deze speelronde 11 punten, Real speelde gelijk en Barca won... 13 dus...

Geweldige wedstrijd gezien.. Falcao maakte een prachtige goal, daarna die knal van Adriano, nog mooier. Hoe rustig Busquets ook blijft bij het afronden is schitterend. 2e helft nog 2 goals van Messi, waar die 1e ook fantastisch was, zo goed geplaats maar toch hard met snelheid. Het kampioensschap kan ons niet meer ontgaan als we zo door blijven spelen.

17 december 2012 om 22:50

Sorry jongens. Toen ik mijn reactie poste was de ranglijst nog niet aangepast. Er stond niet bij hoeveel wedstrijden beide teams hadden gespeeld dus ik telde gewoon van 33 naar 43. Dat ik maar 2 duimpjes omlaag heb joh.. :P

Respect voor Barcelona, en de voorsprong op de achtervolgers is absoluut verdient. Het kan bijna niet anders nu dat Barcelona de landstitel gaat winnen, alhoewel ze wel minder spelen dan onder Pep...al is dat mijn mening. Hiervoor speelde ze nóg dominanter dan nu en vooral gedisciplineerder. Nu vallen er meer tegen doelpunten aan de kant van Barca...maar wat dan nog als je er zelf ook ontzettend veel maakt.

De landstitel was al vergeven, maar is dat nu écht. Gefeliciteerd Azulgrana! volgend seizoen zullen we er weer staan.

Verdiende overwinning. De eerste 30 minuten was Atleti veel beter en was Barça lucky met de 1-0 achterstand, maar na dat eerste halfuur veranderde Barça en vaagden ze Atleti compleet weg. Eerst die geweldige goal van Adriano en daarna pure klasse bij het afmaken van Busi. Zoals gewoonlijk maakt Messi het helemaal af met opnieuw 2 goals, maar hij was vandaag niet de motm. Speelde wel redelijk, maar werd vandaag volledig overschaduwd door Busi die weer eens geniaal was.

Edit: Ze laten net op Al Jazeera 3 die goal van Adriano nog eens zien met wat cijfers erbij. Vanaf 28 meter en met een snelheid van 100 km/h. En dan ook nog die curve. Wereldgoal.

nu al zo'n voorsprong kan bina niet meer fout gaan nu nog in de cl en de andere competities en dit word nog en leuk jaartje.

Kun je nagaan als Messi er zin in heeft en gaat spelen zoals hij dat wil, dan is hij al helemaal niet te stoppen. Bijna niet gezien in de wedstrijd en toch best wat balverlies geleden en weet hij er even 2 in te prikken. Deze fenomeen staat eenzaam aan de top.

Messi is echt een zware held, beste voetballer van het moment zonder twijfel. Als hij de gouden bal niet wint weet ik het ook niet meer, ook al vind ik eigenlijk dat je zo'n gouden bal maar 1x in je leven hoort te kunnen krijgen.

Een hele goede belangrijke overwinning van barcelona adriano speelde een sterke wedstrijd dani alves zal nu toch echt z'n oude vorm moeten gaan herpakken want onomstreden is ie nu echt niet meer met adriano en montoya voor de rest messi geen commentaar woorden zijn overbodig maar de speler voor mij blind de speler van de wedstrijd werkelijk waar een genot voor het voetbal oog was Sergio Busquets zoals aad de vos zei wat een geweldenaar is dat ik volg sergio busquets nu al 3 a 4 jaar week in week uit ik krijg er maar geen genoeg van zijn spelletje is gewoon superr the brilliant mind of this barca generation.

Beste tweede helft ooit van Barcelona, waar zijn al die Real fans die tijdens live mee praten dat het onverdiennend is. Is het nog steeds onverdiennend??
Dit maar juist Real Madrid en Mourinho kapot. Vooral met zo een spel en mooie voetbal.
Geweldig zo een wedstrijd maakt jouw vakantie alleen maar prachtig.
Ik hoop dat wij ook zo blijven spelen in de Cl.
Ik blijf nog steeds zeggen dat de landstitel nog niet binnen is.
Nu hoop ik dat Athl Madrid wat minder gaat spelen zo dat wij vroeg kunnen kampioen kunnen worden.

Messi overduidelijk de beste ooit, veel blijven zeggen dat hij de WK moet winnen maar voor mij echt niet nodig.4e gouden bal is zekerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr nu

Visca Barcan

16 december 2012 om 23:05

Beste 2e helft ooit? Ik ben barca all the way maar kom op overdrijf niet zo.

De 1e helft ging het gelijk op vond ik want bij vlagen was Atletico super en eind van de 1e helft was dit Barcelona.

Mooi doelpunt van Falcao maar dat van Adriano was een topper zeg.

@e helft was gewoon voor Barcelona met als man of the match onze Sergio!

Ik had blij geweest met een gelijkspel maar dit is natuurlijk fantastisch!

Ik zou wel eens een bayern munchen tegen Barcelona willen zien, want bayern domineerd ook de Duitse competitie (bayern wel compleet met Robben etc)

17 december 2012 om 00:54

zou een droom finale zijn, die ons helaas afgelopen jaar is ontnomen.

17 december 2012 om 01:10

Ontnomen is een groot woord. Gestolen is een beter woord.

17 december 2012 om 01:18

inderdaad gestolen, daarmee ook ontnomen toch?
maar in ieder geval was het erg jammer/onterecht dat het geen bayern-barca werd, en al even jammer dat bayern de finale niet wist te winnen.

Barca speelt gewoon geniaal voetbal. Dat kan echt niemand meer ontkennen. Messi 90 goals.. Die man maakt er echt standaard 2 per wedstrijd is gewoon niet normaal.

Sierd de Vos zei het goed. Messi kan alles wat Maradona Cruijff etc deden maar dan beter.. En scoort Messi verre weg het meeste van al deze legendes. Daarom is Messi de allerbeste ooit.

Die fan die naar Messi ging, ging Messi erg goed mee om en dat siert hem ook maar stel die fan heeft kwade bedoelingen.. Veiligheid was daar ver te zoeken voor Messi.

De Spaanse competitie is echt geen zak meer aan zeg,ik wil eens een andere kampioen dan
Real of Barca dit is gewoon niet leuk meer.

Waar zijn de investeerders om meer ploegen me te laten doen om de titel dit kan echt niet langer zo.
In Portugal ,schotland precies hetzelfde 2 ploegen elk jaar die het kunnen worden.

16 december 2012 om 23:21

Barcelona is de enige kanshebber dit seizoen en Atletico zal volgend seizoen gewoon verder moeten zonder Falcao.

16 december 2012 om 23:22

Barca is ook een maatje te groot voor Atletico zo te zien, nu is het gat al 9 punten verschil met de nummer 2 Atletico,die zeker nog wel veel punten gaan verliezen integenstelling tot Barca dat misschien hooguit nog 1 of 2 keer zal verliezen en de rest gewoon zal gaan winnen.

Gouden bal naar Messi!!!!!!!!!! Ronaldo laat bijna niks zien laatste weken.. zelfs Ronaldo moet nu zeggen Messi verdiend het als ie echt sportief is!

16 december 2012 om 23:43

Denk je nou echt dat Ronaldo dat uit zijn mond zal krijgen ?

Ik denk dat het wel duidelijk is naar wie de goude bal dit jaar moet gaan en ook voor de objectieve Madridista's..want hier kun je werkelijk waar niet meer om heen..

Record naar Record en elke wedstrijd 2 doelpunten blijven maken..ik geloof al zijn 12de keer dit seizoen dat hij minimaal 2 keer heb gescoord..hij heeft een onwerkelijk moyenne en is pas 25 jaar oud..ik hoop serieus dat hij nog een WK wint, alleen al om die critici en media de mond te snoeren..

Barca draait op dit moment op volle touren en is thuis onklopbaar..madrid moet volgende week tegen Malaga en dat zal niet makkelijk worden. Het verschil kan zomaar naar 16 punten gaan wat niet verwonderlijk zou wezen als je kijkt naar de huidige vorm van Madrid..

17 december 2012 om 11:18

Dat winnen van een WK zal alleen nooit gebeuren. Ploegen als Spanje en Duitsland zijn gewoon een maatje te groot. Als er al een ploeg uit zuid amerika een wk op haar naam schrijft is dit toch eerder Brazilie. Die hebben met spelers als Marcelo, Alves en Thiago Silva wel een degelijke defensie.

17 december 2012 om 11:39

Ja ik ben het zeker deels met je eens dat Spanje en Duitsland wel weer de grote kanshebbers zullen worden en Brazilie als outsider, want die heeft ook een geweldig team en met name alleen al die defensie is zeer sterk.
Argentinie heeft altijd al een probleem gehad met de verdediging en vooral keepers die niet geweldig zijn. Middenveld en aanval is natuurlijk best ziek met Di Maria, Higuain, Aquero, Tevez, Saviola en natuurlijk Messi.

Het wordt iig een geweldig WK denk ik met al die toplanden..

Sergio Busquets man of the match. Heerlijk inzicht/overzicht en dat in combinatie met die messcherpe passes door het midden die niemand anders durft te maken. Passes die niemand ziet aankomen omdat je denkt dat hij die ruimte niet ziet of niet gek genoeg is om zo'n bal te spelen, maar Sergio doet het gewoon.

16 december 2012 om 23:09

eindelijk iemand met verstand van voetbal sergio busquets is gewoon een pure genot ik heb er geen woorden meer voor ben het zat dat steeds maar iedereen hem neerhaalt en zijn kwaliteiten niet inzien omdat de meeste voor de buis zitten voor xavi iniesta en messi en vergeten hoe belangrijk sergio is in dit team voor mij is hij de brilliant mind van dit elftal ik hoop dat er een mooie highlight van hem komt van deze wedstrijd. Visca el Pulpo de Badia

16 december 2012 om 23:22

Busquets is elke wedstrijd wel man of the match, hij speelt bijna nooit slecht. Is altijd enorm secuur in de passing, en dat zijn geen pasjes tikkie achteruit maar wel bijna allemaal vooruit. Qua passing is hij het equivalent van Xavi.

16 december 2012 om 23:25

Mr Mustard

Ik gaf het ook al aan in mijn post. Hij was zo goed in het controleren van de verdediging en middenveld.zijn passing en verdedigende taak waren subliem. echt een paar klasses beter dan Song met alle respect. Die heeft 6 handelingen nodig om die passes te geven wat Busquets doet in 1 handeling.

16 december 2012 om 23:51

En dan te bedenken dat sommigen beweerden dat Song Busquets uit de basis zou gaan spelen. Hilarisch!

Ben benieuwd... zijn er op dit moment nog steeds mensen hier die durven te beweren dat C. Ronaldo de Gouden Bal verdient?

On:

Wat een wedstrijd weer! Atleti begon goed, maar kon het na de 3-1 niet meer behappen. Enige oplossing hiervoor was om naar achteren te leunen. Messi... wat was jij toch weer fantastisch! Daarnaast speelde Alexis ook verrassend goed, alleen waar blijft nou zijn acties?!! Dat komt er tot dusverre nog steeds niet goed uit...

16 december 2012 om 23:10

Die zullen er wel zijn en dat ook uitspreken. Denk alleen even niet in dit topic.

16 december 2012 om 23:49

de stemmen zijn al geteld ook al scoort c. ronaldo er morgen 100 het veranderd toch niet
het is al bekend wie de goudenbal heeft gewonnen.

Vandaag een stugge wedstrijd voor Barcelona. Goed verdedigend spel van Atlético en een wereldspits Falcao die toch weer z'n goaltje meepikt. Gelukkig maakt Adriano weer eens een wereldgoal, na Valencia thuis weer zo'n dergelijk doelpunt! De rest van de wedstrijd behoorlijk gedomineerd en flink het balletje het werk laten doen.

En Messi nog even twee goals, zoals dit seizoen de standaard voor hem! Hij heeft misschien 10 balcontacten gehad in de wedstrijd, maar toch weer die goals meegepikt. Wat een fenomeen..

16 december 2012 om 23:47

De meeste mensen vergeten hier echter hoe belangrijk dat doelpunt van Adriano was voor Barca vanavond. Tot dat moment was Atletico de betere ploeg met de meeste gevaarlijke kansen. Na zijn geweldige doelpunt ging Barca meteen beter draaien en kreeg meer vat op de wedstrijd. Het vertrouwen zag je meteen in het positiespel en de druk naar voren, want niet veel later viel alweer het verlossende 2de doelpunt van Busquets die overigens 1 van zijn beste wedstrijden speelde dit seizoen..

Alle lof naar Adriano die weer eens cruciaal was met zijn magische doelpunten en Busquets voor zijn harde werken en onmisbare rol op het middenveld. Hij liep werkelijk waar alle gaten dicht in de omschakeling en in de opbouw maakte hij continu ruimte voor Xavi en Iniesta..

Messi spreekt natuurlijk voor zich.

ben benieuwd wie de man of the match voorkeurstemmen krijgt op totalbarca.com mijn stem is na sergio busquets gegaan word zoiezo een nek aan nek race met lionel messi.

Vraag me af hoe lang het gaat duren voordat iemand weer claimt dat hij er 93 heeft ingeschoten in een of andere nietszeggende competitie...

Heerlijk hoe Barcelona een wedstrijd compleet kan domineren, ik blijf me erover verbazen.. Na de 0-1 van Falcao (mooi doelpunt overigens) hoopte ik op een snele 1-1 en wat voor doelpunt was dat zeg, heerlijke schop van Adriano. Maar hoe Barcelona daarna de draad oppakte was weer iets waardoor je bijna zou zeggen dat ze momenteel onverslaanbaar zijn. Messi was niet heel bijzonder vandaag maar toch weer 2 doelpunten, vooral z'n eerste doelpunt was een mooie.
Het kampioenschap komt zo toch wel erg dichtbij zou je zeggen, maar ik zal nog niet gaan juichen totdat de beker daadwerkelijk wordt ontvangen door Puyol.

Man of the match duidelijk Sergio Busquets, wat is dat toch een belangrijke speler zeg, daar moeten mensen meer op gaan letten.
PS: Die aanname van Thiago bij de uittrap van Valdes, echt om van te smullen. Hij heeft al vaker zo'n aanname gehad bij een uittrap en zijn aannames doen me soms denken aan Ronaldinho, wat een techniek heeft die Thiago, pff.. Ben echt blij dat hij bij Barcelona blijft en niet weg wil gaan door geringe speeltijd ofzo.

16 december 2012 om 23:15

Compleet domineren? komop zeg.. Barca schoot geen 1x op goal in de eerste 30 minuten.
Barca domineerde 60min lang en Atletico 30..

16 december 2012 om 23:33

Sinds wanneer is counteren domineren???
Athl Madrid parkeerde een bus voor eigen 16 en speelde op counter met Falcao in de punt van de aanval.
Dat is geen domineren. Barcelona domineerde juist de wedstrijd door Athl Madrid zoek te spelen.

16 december 2012 om 23:35

Sinds wnnr is op balbezit spelen en veel kansen weggeven domineren?
want dat deden jullie wel.. kansen weggeven..
Wees gewoon even objectief ..dat is een freaking fact.

Zeer verdiend gewonnen. ja zeker.. 1000 maatjes te groot zelf. maark om niet zeggen dat Barca de hele wedstrijd domineerde, ja?

16 december 2012 om 23:45

Als je van 1-0 achterstand jezelf daarna zo herpakt en in de 2de helft uiteindelijk 90% balbezit hebt en Atlético geen 100% kans meer geeft dan noem ik dat domineren ja. Toegegeven, eerste 30 minuten was Atlético goed, maar het leek alsof Barcelona dat tegendoelpunt gebruikte als een motivatie.

Je snapt zelf toch ook wel dat iedereen blij is door de gelijkspel in Madrid en de winst tegen De #2 dat er wordt overdreven zo af en toe..

16 december 2012 om 23:53

Het gelijkspel was in Campnou niet in Bernabeu.

17 december 2012 om 11:34

Nee, ik doelde meer op het gelijkspel van Real Madrid tegen Espanyol, niet van Barcelona - Real Madrid, maar snap dat dat even onduidelijk was.

Deze competitie is echt niet meer serieus te nemen, sorry! Eenrichtingsverkeer, saai en nu al voor de winterstop serieus te nemen! De Spaanse competitie is niet meer serieus te nemen en is eenmanshow van Messi

16 december 2012 om 23:12

Is ie nou wel of niet serieus te nemen?

16 december 2012 om 23:14

Komt omdat je nou eenmaal als ploeg in de Primera Division met Barcelona zit, die het beste voetbal ter wereld spelen. Ik zou Barcelona wel willen zien in een competitie als Italië, die zouden daar ook huis houden denk ik.

16 december 2012 om 23:19

Barcelona wordt in elke competitie met een straatlengte voorsprong kampioen. Real is de enige club die in de buurt komt, alleen laten ze steken vallen dit seizoen.

16 december 2012 om 23:45

Ja maar ze spelen nu wel in de Spaanse competitie en de concurrentie is treurig te noemen.

16 december 2012 om 23:51

Jij onderschat de kwaliteiten van Barca en Madrid en tegelijker tijd ook de subtop uit je reactie te lezen..anders zou je niet zo'n neerslachtige opmerking plaatsen over de rest van de clubs in de PD. Jij doet net alsof Atletico, Valencia, Malaga, Betis, Sevilla etc zo slecht zijn terwijl die het nog altijd met gemak winnen van de topploegen uit Engelse, Duitse en vooral Itiliaanse Leagues en dan met name Europees natuurlijk...niet voor niks dat Barca en Madrid allebei tot de sterkste teams van de wereld worden gezien...

17 december 2012 om 00:00

Ach kom op. Dit seizoen was BVB beter dan Real en nummer 1 geëindigd net als Bayern boven Valencia! Vorig jaar had Real weinig ook te brengen tegen Bayern. Oké Barcelona en Messi zijn klasse apart maar de rest is In verhouding zwakke geworden. Vroeger deden real en barca bijna in hun broek als ze uit tegen Valencia en Sevilla moesten spelen en nu wint barcelona met twee vingers in hun neus. Welke toppers spelen nog meer voor bijv valencia?! Dit zijn gewoon de feiten. Bundesliga en zelfs Seria A en de Eredivisie zijn leuker en spannender om naar te kijken. Sorry ik kan niet genieten als ik de uitslag al voor de wedstrijd kan gokken en alleen moet wachten hoe groot de uitslag gaat worden.

17 december 2012 om 12:36

Nog steeds Seria A spannender. Ik zeg ook dat Barca en Real op eenzame hoogte staan maar de rest is gewoon triest! Begrijpend lezen is ook soms te moeilijk voor sommigen!

17 december 2012 om 00:31

Tja de spanning is gewoon in een boel competities al weg.

Italië- Juventus op7 punten voorsprong
Duitsland - Bayern Munchen op op 9 punten voorsprong
Spanje - Barcelona op 9 punten voorsprong
Engeland - Manchester United op 6 punten

Niks definitief beslist , maar een voortijdige beslissing dreigt in alle topcompetities.

17 december 2012 om 00:43

In Engeland kan United van city Chelsea en misschien Liverpool verliezen
In Duitsland heeft Bayern al gelijk gespeeld tegen BVB en Gladbach en kan ook punten verliezen tegen een club als Schalke of werder
In Italië kan Juve zo van inter Milan of napoli verliezen

Wat ik wil zeggen is de andere competitie wel spannend blijven aangezien barca zo goed als zeker van iedereen gaat winnen en die 9 punten zal alleen maar meer worden!

heerlijk geen woorden allebei de madrileense clubs op achterstand gezet.

messi; weer 2 doelpunten gemaakt met twee vingers richting fifa

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=178379

Lekker hoor, Barcelona staat nu 13 punten voor Real Madrid, op naar de kampioensschap!

Kijk is Derk zo kom je naar binnen en jaag je de bal tegen de touwen. Heerlijke goal hoor. 13 punten op Real. Er staat geen maat meer op Barca.

Barcelona heeft het goed gedaan, heb het half om half gezien de wedstrijd, maar zag echt hele mooie acties. Denk wel dat ze het kampioenschap niet meer uit handen geven. Net zoals Bayern zitten ze in een zetel.

Wow, Messi! Als hij speelt lijkt wel alsof scoren heel makkelijk is maar het is niet zo. Echt geniaal!!

Zolang Messi in je team zit scoor je altijd wel een keer, dan nog kan je net zoals atletico voorkomen maar je weet dat hij eraan komt. En dan is er geen houden meer aan. Een speler zoals Messi komt eens per 25 jaar lijkt het wel, Pele, Maradona en nu Messi. Begrijp me niet verkeerd Beckenbouwer, Best, Cruijff, Zidane etc zijn ook een van de grootste, maar niet van het kaliber Pele, Maradona en Messi nu.

Ik was een moment blij toen Falcao scoorde en dacht misschien kan Atletico Barca bijhouden, maar zolang Messi er speelt is het een wonder dat ze niet alle prijzen pakken. Met 90 goals en een goeie verdediging kan je haast niets verliezen.

Precies zoals ik na de eerste speelronde al zei, Barça kampioen! Nu kunnen ook de Atletico Madrid fans de titel vergeten, Real fans konden dat al weken geleden doen. Voor Real Madrid is het nu nog zelfs de vraag of ze de Champions League in één keer halen, waarschijnlijk moeten ze nog play-offs gaan spelen, dat zou schandalig zijn voor iemand met zo'n status.

De doelpunten van Falcao en Adriano waren even mooi. De wijze waarop Godin klungelig de bal verspeelde aan Messi bij dat 4e doelpunt was dat niet. Barça heeft nu een enorme voorsprong op Real. Misschien een goed idee voor beide ploegen om wat meer jeugd op te stellen in competitiewedstrijden. Ipv Alexis Deulofeu bij Barça en ipv Di Maria Jesé bij Real, om maar een voorbeeld te geven.

16 december 2012 om 23:26

Even mooi ?
Had je die goal van Adriano wel gezien dan..

Ik denk ook niet dat ze risico's gaan nemen door ineens jeugd op te gaan stellen..ze zullen misschien wat meer kunnen experimenteren, maar zolang Madrid Barca kan blijven inhalen zal Tito geen overhaaste keuzes maken door ineens te gaan switchen in de posities en wisselspelers denk ik zomaar..

16 december 2012 om 23:49

Falcao passeerde die Barça defensie op z'n eentje, puur op snelheid. Wereldspits. Adriano maakt regelmatig zo'n doelpunt, ben niet zo verrast dat hij weer op die manier scoort.

1 speler erin gooien gaat toch, vorig seizoen deed Pep dat gedwongen al met Cuenca en Tello.

16 december 2012 om 23:56

Falcao passeerde Busquets door een slimme loopactie ja en kwam toen op snelheid richting Valdes 1 op 1. Hij maakt hem natuurlijk geweldig af..
Adriano kapt vanaf rechts een mannetje uit en schiet hem snoeihard vanaf het einde randje 16 via de lat in de kruising met nog 6 a 7 man voor zich..

Maar omdat Adriano regelmatig zo'n doelpunt maakt is hij nu niet specialer of mooier dan in dit geval van Falcao ? Natuurlijk ook de normaalste zaak van de wereld dat hij hem er zo fantastisch inschiet..

Beetje rare formulering man..

17 december 2012 om 00:05

Ik moet toch zeggen dat ik blij ben dat Tello minder vaak speelt. Heeft mijns inziens niet het niveau dat bij een speler van Barcelona hoort. Hij heeft snelheid en een redelijk schot, maar voor de rest vind ik hem niet goed genoeg. Lijkt qua spel wel een beetje op Walcott.

Van Cuenca kan ik het nog niet goed beoordelen, aangezien hij al een tijdje in de lappenmand ligt. Maar wat ik vorig seizoen van hem heb gezien vond ik veelbelovend.

17 december 2012 om 00:32

Cuenca kon aardig goed mee in het positiespel van Barca en had mooie steekpasses en voorzetten in huis. Fysiek niet sterk maar wel een goede balcontrole. Op dit moment zijn de flank bezettingen bij Barca met Villa, Alexis, Pedro en Tello niet in vorm en hebben nauwelijks rendement dit seizoen. Baart mij toch enige zorgen aangezien ze wel belangrijk zijn voor het systeem van Barca. Nou compenseert Pedro dat natuurlijk wel door zijn harde werken, maar zijn acties en passing is echt ongelukkig en om te huilen. Villa is nooit meer de oude geworden na zijn blessure en Tello heeft snelheid en een leuke actie in huis maar komt te kort voor het positiespel en heeft ook geen goede pass of overzicht in huis wat je mag verwachten van een basisspeler in dat systeem..over Alexis ben ik kort maar krachtig. Een wilde eenling die zijn best probeert te doen maar simpelweg geen toegevoegde waarde heeft in het systeem van Barca.

17 december 2012 om 00:58

Wat mij betreft behoudt Pedro zijn basisplaats wel. Speelde niet de beste wedstrijd zoals jij ook al zei, maar heeft de bal telkens weer in de ploeg gehouden. Ik denk dat Iniesta maar de vaste linksbuiten moet worden totdat Neymar arriveert. In de tussentijd met Fabregas of Thiago als linkshalf spelen.

Deulofeu komt er ook aan als linksbuiten, alleen een basisplaats is nog wat te vroeg. Over 2 jaar is hij hopelijk dermate gegroeid qua niveau dat hij een basisplaats weet te veroveren.

Sanchez nooooooooooooooit meer opstellen. Die man komt ze man niet voorbij, valt alleen maar. Zie dan liever Tello of Villa

G E W E L D I G doelpunt van Adriano, ik kan er naar blijven kijken .
Barcelona kreeg het wel wat moeilijk in het begin, Atletico zette goed druk. Tweede helft, Barcelona als vanouds, bij vlagen speelde ze prachtig voetbal. Al maar niet te zwijgen over El Fenomeno: Messi!
Waar zal het stoppen bij deze man, een verademing voor elke voetballiefhebber. Barcelona heeft een goede stap gezet richting het kampioenschap, als ze zo blijven verder doen kan niemand hen stoppen!

Visca El Barça !!

16 december 2012 om 23:43

Adriano deed het weer he! De tweede keer alweer, tegen Valencia thuis maakte hij ook zo'n wereldgoal. Ik kan 'm ook blijven kijken.

16 december 2012 om 23:47

Adriano is een onderschatte speler! Maar hij is zo multifunctioneel, kan bijna op elke positie in de verdediging staan. Hij heeft een prachtig schot, dit is 1 van de beste aankopen van Barcelona.

17 december 2012 om 00:08

Aanvallend en opbouwend is hij zeker geweldig en onderschat, maar verdedigend laat hij toch echt vaak steken vallen helaas. Hij heeft teveel die drang naar voren waardoor hij zijn verdedigende taken vergeet en ook in de omschakeling staat hij veelal verkeerd gepositioneerd. Hij is heel dreigend als hij opkomt en heeft een mooi schat en een actie in huis, maar in de omschakeling is hij gewoon niet slim genoeg en dan merk je dat zijn aanvallende drang ook nadelen hebben..en je vaak met 3 man achterin staat door het wegvallen van Adriano helaas..

Verder ben ik natuurlijk wel blij met hem en zijn belangrijke doelpunten..maar daar zou hij is aan moeten werken..

31 december 2012 om 02:48

ccxwvxw

Lemyaghri
Noussir
Benatia
Adoua
El Kaoutari
Barrada
El Ahmadi
Belhanda
Amrabat
El Hamdaoui
Assaidi

Het wordt moeilijk voor real om barca af te stoppen ! Dit jaar is het barca all the way ! Messi laat weer zien waarom hij de ene record na de andere verbreekt ! Pure magie die messi !

Messi is de beste ooit ja! maar hebben jullie ook de goal van adriano gezien?

Aahh dit voelt gewoon erg lekker. Dit geven we echt niet meer uit handen.
Mooie doelpunt Messi en een record neergezet dat niet meer te breken valt.
Visca Barcelona

Ik wil eerst even wat kwijt: Busquets speelde een geweldige wedstrijd maar dat doet hij altijd. In de tweede helft had hij soms wat onnodig balverlies maar goed. Waarom hoor ik niemand over Pique? Die speelde eindelijk weer fenomenaal foutloos. Won haast elk duel, opende de hele tijd met crosspasses en schoof heel veel door naar het middeveld en soms zelfs de aanval. Pique, Xavi en Busquets waren de beste vandaag aan Barca kant. De eerste 30 minuten hadden we overigens 0-3 achter kunnen/moeten staan en was Atletico de baas op het veld. Barca creerde helemaal niks! Na de 1-1 was Barca heer en meester en winnen we uiteindelijk wel verdiend. Messi? Toch weer 2 goals maar de 0-1 was zijn fout. Net als tegen Chelsea onnodig balverlies en uit de daarop volgende aanval scoort Falcao (wat een held is dat). Alba is de beste aankoop sinds Daniel Alves. 9 en 13 punten is eerlijk, maar we zijn amper op de helft en ik heb Barca in het verleden ook een dergelijke voorsprong zien weggeven.

Persoonlijk vond ik Iniesta Motm maar ik ben wel content om vast te stellen dat velen het met mij niet eens zijn en Busquets aanduiden als beste van deze wedstrijd.

Gaat Busquets de waardering krijgen die hij verdient want maar al te vaak wordt Busquets en schwalbes in 1 zin genoemd en eigenlijk gaat het dan allemaal terug tot die ene wedstrijd van ondertussen al een hele tijd terug. Busquets is wat mij betreft de man die de allerbeste is bij Barcelona wat betreft positionering en het lezen van een wedstrijd. Heel erg vaak is hij de man die een potentiele counter van de tegenstander in de kiem smoort door uitstekend positie kiezen.

Atletico speelde een nagenoeg perfecte eerste helft maar de manier waarop ze het deden, dat vreet energie en dat hou je dus geen 90 minuten vol. De tweede helft kon Atletico het niet meer belopen en kon de bal prinsheerlijk worden rondgetikt door Barcelona.

Messi al betere wedstrijden weten spelen maar die vent scoorde vandaag zijn 90e doelpunt op nog geen jaar tijd dus een opmerking daarover maken is eigenlijk belachelijk.

Iniesta vond ik dus subliem. Wat een balbeheersing ! Achteloos voorbij een verdediger schuiven, steeds de juiste oplossing, de witte magier, de term is volledig terecht.

Weer heel erg genoten vandaag. Atletico een heel erg waardige tegenstander maar die tweede helft was er voor hen duidelijk teveel aan.

Verdiende overwinning voor Barcelona en mits een juiste instelling kan de titel bijna niet meer mislopen.

Messi is een bijzonder goede voetballer maar je kunt hem niet verglijken met de grote van het verleden ,ik denkook dat elke grote speler van toen nu ook zo goed zou zijn. want het talent van toen zouden ze nu ook hebben ,misschien zouden ze nu nog beter zijn

17 december 2012 om 00:12

Ja als als als..

Als Messi in het tijdperk van de 'grote' zou hebben gespeeld had hij ook 3 Wk's gewonnen en misschien wel 120 goals gescoord...dat is een beetje een vage redenering vriendelijke vriend..

Je kan ze nou eenmaal niet vergelijken..met alle technologie en snelheid van het spel is het alleen maar moeilijker geworden..en vroeger had je weer betere verdedigers enz enz..zo kan je door blijven meten met standpunten, maar het feit blijft gewoon dat dit tijdperk Messi de beste is en voorlopig zal blijven..

Finito.

barca heeft verdiend gewonnen ze waren dominant 2e helft
eerste helft was voor falcao en zn mannen
over messi gesproken hij was onzichtbaar vanavond had een geluksgoal die laatste
falcao heeft meer laten zien dan messi met een minder team je kan zien atletico tegen barca en real dat ze tekort komen zet messi bij atletico en falcao bij barca zou de situatie zelfde zijn in voordeel van barca..messi mag van geluk spreken dat hij een droomteam heeft met 80 procent balbezit..
hij doet het goed bij argentinie ja oefenwedstryden en wk kwalificatie duels tegen bolivia enzo tot nu toe met groot toernooi hij is onzichtbaar.. Gouden bal moet naar ronaldo hij is beslissend voor madrid geeft assitst en scoort 1 vandaag o.a en de verdedigers laten hem in de steek

17 december 2012 om 00:16

Met die laatste zin geef je meteen het grootste verschil tussen Messi en Ronaldo aan..wat dus betekend dat jezelf behoorlijk tegenspreekt en eigenlijk al erkend dat Messi de meerdere is aan Ronaldo..

Het verschil is namelijk dat Messi ondanks het slecht functioneren van zijn team danwel verdedigers een wedstrijd kan beslissen voor Barca ook al draait het niet en dat Ronaldo de laatste tijd het flink laat afweten voor Madrid en niet beslissend genoeg kan zijn om 3 punten te pakken, aangezien de stand op de ranglijst en aantal goals en assists..

Messi kan een wedstrijd beslissen ook al zie je hem de hele wedstrijd niet of nauwelijks..dat zijn Individuele kwaliteiten..

En hoezo geluksgoal ? Bedoel je die fraaie lop die hij zelf creeert door goed druk te zetten ?

17 december 2012 om 00:33

ronaldo gaf assist en scoorde ja stond het 2-1 en laatste 2 minuten scoort espanyol wat kan hij er tegen doen? moet hij binnen 2 minuten scoren ?
ronaldo beslist games ook vaak ook al is hij onzichtbaar...barca draait als een geolied machine iedereen is in topvrom real madrid niet volgens sommigen ligt het aan special one maar daar ga ik niet veel over zeggen..
hij heeft goed doorgezet maar die verdediger hoort gewoon weg te schieten en geen hakjes achterin doen de afronding was geweldig is niks voor niks een van de beste spelers op aarde..
tegen barca heeft ronaldo dit jaar bewezen vaak records gebroken..beslissend is hij geweest tegen atletico city nederland baayern noem maar op droeg hij barca heb ik messi niet zien doen tegen chelsea was hij onzichtbaar tegen madrid niet altijd best hij is goed ik ontken niet maar by barca alles om hem gebouwd en 80 procent balbezit noem maar op bij argentinia buiten oefengames en kwalificatie tegen bolivia peru enzo en brazil onder 23 big games wk copa is hij niet zo dominant dat geeft aan ligt aan barca anders had hij allang wk finale gehaald of gewonnen falcao bij barca of ronaldo zouden barca even sterk maken of maybe beter...als om hun heen was gebouwd de team als bij messi

17 december 2012 om 00:24

Nee real heeft geen droom team die hebben selectie net als Vvv
Beter gaat pelle van Feyenoord naar Barça in plaats van Messi scoor hij misschien zelfs 100

Ik zeg alleen dit 30 doelpunten meer dan cr7 in een kalender jaar
30assist meer
7penaltys minder

Sssssssssst

17 december 2012 om 00:43

is real zo ingespeeld als barca bijna iederen van de jeugd kennen ze elkaar ? welk team word gezien als de beste team ooit?
welk team haalt maximale uit spelers tikkitakka ?
real speelt counter soms lelijk mourinho gebruikt ozil en de grote kaka niet goed waarom willen veel fans del bosque om aanvallend te voetballen?

ja by argentina de meeste waren oefengames tegen brazil onder 23 enso geen big moments
en ja ronaldo is een flankspeler
ozil geeft de meeste assitsten samen met dimaria
en benzema scoort en higuian ook veel..
messi is zeker goed kom niet met pelle maar hij speelt vanaf kindsafaan daar ingespeeld en alles draait om hem want by afrgentina groote games hij is nergens dat zegt genoeg samuel eto o scoorde ook superveel bij baca..en bewees later by inter serie a alles gewonnen en veel goals xavi iniesta messi en noem maar op ze durven niet weg ze weten dan ze presteren veel minder want hun teamgenoten spelen niet tikkitakka als by barca dan moet je aanpassen by je nieuwe club en dan word je minder kijk maar naaar torres by spanje geweldig vroeger en liverpool nu bij chelsea hij is matig..shevchenko george hagi kluivert rivaldo noem maar op ze gingen weg by club waar ze schitterden en toen ze werden minder maar paar van hun hebben landelijk meer gedaan dan messi

17 december 2012 om 01:03

Real niet ingespeeld hahaha waren het niet zelfde spelers die kampioen werden en half finale cl speelde dus ze waren degelijk ingespeeld
En dat van Argentinië ik geef je een advies kijk voor je praat want hij scoorde 12 doelpunten in 9 wedstrijden daar van waren 5 doelpunten voor vriendschappelijk 3 tegen Brazilië tegen Duitsland niet bepaald makkelijkste landen
Dat je geen Messi fen ben dat kan maar stop met onzin typen je zit je zelf voor schud zelfs Raul, Zidane Ronaldo 9, marcelo , di stefano, allemaal real spelers geweest vinden Messi beste zelf marcelo zei dat na week trok hij het in omdat mou hem opdonder gaf

18 december 2012 om 15:55

Ten eerste ja heel team van barca is uit jeugdopleding getraind met de cruyf structuur...tikkitakka ze zijn zo goed dat ze stand hielden met bijna jeugdelftal tegen de sterkste opstelling van benfica
en xavi puyol messi iniesta al die sleutelsspelers komen uit de jeugd en pique noem maar op.. zo lang ingespeeld
en real koopt ieder jaar spelers bijna en telkens nieuwe trainer en nieuw systeem pelligrini speelde aanvallend en nu komt mourinho op de counter is anders ingespeeld dan barca en real gebruikt de spelers niet optimaal kijk maar naar kaka door klote beleid
ze zijn kampioen geworden ja maar hadden cl moet pakken...

ja di stefano is een argentijn en marcelo zei dat helemaal niet media verdraaide het ik zag die intervieuw zelf op tv in het portugees
en ronaldo 9 zegt ze zijn evengoed maaar hou meer van messi zijn spel iets magischer ...weetje niet dat messi en r9 goede vrienden zijn messi zegt ook ronaldo braziliaan is de beste ooit maar dat is gewoon een feit ...

bale mancini gotze noem maar op zeggen ook cr7 is de beste op aarde zelfs maradona zei dat dit jaar en dat ronaldo standbeeld verdient en gouden bal terwijl maradona argentijn is...je hebt verschillende kampen
maar belangrijkste is 2011 was messi goed en ronaldo ook maar messi beslissender en nu is messi ook goed en ronaldo ook maar ronaldo onderlin ge duels beslissender en titels gepakt dus moet naar ronaldo want vorig jaaar pakte hij ook record van sanchez 40 goals maar had copa alleen en messi de titel en cl.. wees niet hypocriet

Die goal van Falcao vind ik wel grappig, het toont namelijk 3 punten die elke Barca fan zal ontkennen maar die toch echt de harde waarheid zijn.

1: Messi verdedigt totaal niet mee, hij verliest de bal op een gevaarlijke plek en doet niks van moeite om de bal te heroveren.

2: Busquets mag dan wel een goede 2e helft gespeeld hebben, z'n dekking als Falcao hem simpelweg voorbij loopt is amateur-niveau.

3: Valdes is echt een prutskeeper 1e klas, zowel meevoetballend als z'n keeperskwaliteiten zijn gewoon average.

17 december 2012 om 00:20

13 punten meer dan real
11 doelpunten meer dan cr7

Sssssssssssssssst

17 december 2012 om 00:21

Mijn profiel foto is Maldini en had je de moeite gedaan om op m'n naam te klikken zie je duidelijk dat ik voor Milan ben.

Maar goed, achter 12u al, ga maar gaan slapen.

17 december 2012 om 00:36

Heb ik gedaan zag ik ook real Madrid en cr7 bij je favorieten
Of weet je nu zelf niet wat je bij je favorieten heb

17 december 2012 om 00:22

Punt 1 en 2 heb je gelijk, punt 3 heb je geen gelijk.

Messi verdedigt inderdaad niet terug, het was ook al de oorzaak van de Chelseagoal in de halve finale Cl maar van iemand die 90 goals op een seizoen scoort, kun je dat wel hebben.

Busquets is inderdaad niet moeders snelste maar zijn positionering is zo goed dat hij er bijna nooit uitgelopen wordt.

Wat betreft Valdes zit je fout vooral wat zijn meevoetballen betreft, daarin is hij nl. samen met Neuer de allerbeste en ook in 1 op 1 situaties is hij heel erg sterk.

Die goal van Atletico is pure kwaliteit van Falcao : snelheid van een speer en dat lobje van hem is pure wereldklasse, ik denk dat ook Casillas, Cech, Neuer of Buffon het nakijken zouden gehad hebben.

17 december 2012 om 09:58

@ Gwn.ik: Er staan wel meerdere trainers en spelers op dat lijstje, dat beïnvloedt m'n mening echter niet. Je hebt ook mensen die zowel Ronaldo als Messi kunnen appreciëren en die, jawel, een behoorlijk objectieve mening kunnen uiten over deze spelers/ploegen.

@michiel: Inderdaad zo dat als je 90x scoort dat meeverdedigen een detail is, maar bv. op het WK in Zuid-afrika kon je hem daar ook enkele keren op betrappen, en voor mij oogt het toch gewoon redelijk lui...zeker als je zelf de bal verspeelt in een zeer gevaarlijke positie. Op zo'n moment vind ik dat het er absoluut niet toe doet wie je bent of wat je doet, dan help je gewoon verdedigen...

Dat Busquets niet rap is is gewoon een eigenschap waar je niet echt veel aan kan doen en daar reken ik hem dan ook niet op af. Het is echter net hetgeen je zegt, z'n positionering, die ik bij deze goal erg zwak vond. Als hij zich omdraait richting Falcao loopt hij lateraal naar hem toe, terwijl hij eigenlijk verticaal richting doel moet lopen om zo niet makkelijk te kunnen worden uitgespeeld. Aangezien Falcao naar binnen moest snijden legt hij een langere afstand af dan Busquets die gewoon recht naar doel kon lopen. Op die manier kon hij hoogstwaarschijnlijk die goal voorkomen hebben. Vond het raar om zien dat hij op de man af liep, denk dat Falcao ook wel enigszins verrast was hoe makkelijk hij van Busquets af was.

En dan die keeper kwestie, tja, Neuer en Valdes de beste in meevoetballen zeg je? Wel toevallig of niet vind ik het ook de 2e keepers die het vaakst blunderen op hun niveau. En het ironische is dat het niet zelden een blunder is wanneer ze trachten mee te voetballen. Kijk naar Valdes tegen Real (goal van Benzema) of Neuer onlangs tegen Dortmund. Dit zijn 2 voorbeelden maar er zijn er echt wel veel meer. En natuurlijk gaat elke keeper wel in de fout af en toe, maar ik zie Buffon Cech of Casillas toch echt niet zo veel blunderen. Bij de goal van Falcao vind ik gewoon dat hij veel te rap gaat gaan liggen, z'n lobje was absoluut niet zo hoog omdat het niet eens nodig was, aangezien Valdes al rijkelijk uitgespreid op de grond lag...wereldgoal dat wel, maar onvermijdelijk absoluut niet.

17 december 2012 om 00:25

Ik ben een Die-hard Barca fan, maar ben het totaal niet eens hoe jij punt 1,2 en 3 formuleert..

1. Je doet net alsof Messi nooit meeverdedigd en daarbij doe jij hem toch echt tekort, aangezien hij zoveel mogelijk probeert mee te verdedigen en actief aanwezig is in zowel de opbouw als in de omschakeling en de counters. Hij staat daar niet voor niks bekend om dat hij niet vies is om ook zijn verdedigende taken uit te voeren..

Verder is het idd een grote fout van Messi om daar de bal te verspelen ja en daar komt nou net een doelpunt uit..maar door te zeggen dat hij er niks aan deed om de bal te veroveren en jij dat onder een vergrootglas zet vind ik overdreven..hij was sowieso al te laat geweest, want de pass ging al vrij rap richting Falcao..

2. Omdat Falcao hem met een technische loopactie voorbij kwam op snelheid vind je Busquets meteen van amateur niveau ? Wel een goede 2de helft ? Ben je echt serieus of snap je het spelletje gewoon niet ? Ik denk het laatste eerlijk gezegd.

3. Prutkeeper 1ste klas in meevoetballen ? Nou noem je juist 1 van zijn sterkste punten op en dat is het meevoetballen en het spelletje lezen van achteruit. Je kan overdrijven en hij hoort zeker niet bij de beste 6 keepers, maar om hem af te schrijven als prutskeeper is belachelijk, want als hij echt zo slecht was geweest, had hij wel meer tegendoelpunten om ze oren gekregen en geen mooie reddingen gehad..en dat ligt niet alleen aan de solide verdediging, want dat is ook wel anders geweest..

Als je voortaan wat serieuze uitspraken wil doen, moet je ook zorgen dat je onderbouwing goed geformuleerd is en van niveau zijn, want dit slaat nergens op..

17 december 2012 om 10:03

Lees m'n reactie hierboven, daar weerleg ik zo ongeveer al je argumenten. En dat je een die-hard barca fan bent hoef je er absoluut niet bij te zetten want dat is zeer duidelijk af te lezen.

messi is niet de beste ooit c.ronaldo ook niet why? ze moeten landelijk bewijzen prijs pakken groot moment opstaan ronaldo is eerder beste ooit dan messi want hij heeft man u en real bewezen en beslissend geweest en scoort iets minder want hij is ook geen spits,
Gouden bal naar messi omdat hij meer scoort? hypocrieten dan moet falcao bij de top 3 zitten want hij scoort meer dan iniesta en ik vind hem zowieso beter dan iniesta porto en atletico bewezen zonder iniesta word spanje ook kampioen genoeg alternatieven... Gouden bal is om individueele klasse plus grote momenten opstaan en ronaldo heeft het gedaan supercup tegen barca april kampioensgame geflikt en ek o.a met veel minder team dan spanje halve finales met penalties verloren...groeps des doods cl topscorer 6 goals ..fenomeen... zet messi weg by barca en falcao daar en je ziet barca alsnog gruwelijk plus ook kopkracht erbij zet messi bij arsenal gaat ie zich stressen net als van persie zo van ja ik moet weg ik presteer wel maaar heb een mindere team..en vergeet niet 80 procent balbezit barca bijna elke game 20 kansen minimaal en hij is gwn scherp messi team is om hem heen gebouwd daarom zit villa op de bank messi moet de spits zijn schande villa grote speler op bank maybe komt door zn blessure maar jullie weten messi moet de spits zijn zoals bij ibracadabra tijd maradona dikke ronaldo waren beter dan messi veel beter

17 december 2012 om 00:43

Ik zie zelden zoveel onzin als jouw reactie bevat. Zet ten eerste even interpunctie in je reactie en af en toe een witregel, dat leest beter.

Ik ga even inhoudelijk in op wat ik kon ontcijferen van je hiërogliefentekst,,

1. Sinds wanneer moet iemand bij meerdere clubs hebben gespeeld om de beste te zijn? Het gaat om algeheel spelniveau.
2. Groep des doods in de Champions League 6 goals, dat begrijp ik niet, want 4 van de goals waren tegen Ajax. Niet echt de ploeg met de beste verdediging toch? Bovendien heeft Messi vorig seizoen 14 goals in de Champions League gemaakt, een absoluut record. Ook is Messi al vier jaar op rij de meest scorende speler in de Cl.
3. In Engeland krijg je meer ruimte dan in Spanje, dus ik zie Messi ook nog wel minimaal 40 goals maken als hij bij Arsenal had gespeeld. We praten hier over iemand die de rest van de aanvallers volledig achter zich laat. We hebben het hier niet over Geert den Ouden..
4. Messi is de spits van Barcelona omdat hij de beste aanvaller is. Als Villa een beter rendement had, had hij wel in de spits gestaan. Ibrahimovic was ook niet goed genoeg voor de basis van Barca.
5. Qua rendement en veldspel laat Messi de dikke Ronaldo ver achter zich. Een aantal jaren geleden dacht ik ook dat Ronaldo niet meer overtroffen zou worden, maar onze kleine vriend Messi laat Ronaldo volledig in de schaduw staan.

Nu even je bril afzetten, en wees blij dat je ooit een dergelijke speler als Messi zal zien spelen.

17 december 2012 om 01:23

1 Omdat hij gebruik maakt van dreamteam romario enzo hadden ook barca dreamteam en presteerden ook..messis team is te superieur en hij is de beste aanvaller van hun en maakt gebruik ervan heel goed als je met argentina vergelijkt is hij veel en veel minder qua rendement en veldspel en wint hij geen prijzen
maradona presteerde by barca toen bij napoli met minder team vergeleken met de topclubs van destijds en met argentina 2 wk finales en de team van nu heb je aguero tevez messi dimaria pastore noem maar op..maar omdat spel anders is dan barca is messi minder dominant en omdat team zwakker is dan barca zie je hij is minder tegen grote landen groot toernooi geld ook voor xavi iniesta enzo spanje en barca is zelfde ongeveeren ze profiteren winnen eks en wks recordaantalllen paasjes maakt hun dat beter dan zidane ronaldinho mardona bijv?

2. tegen city en dortmund ook gescoord en belangrijke treffes niet de 4-1 ofzo maar 1-1 tegen dortmund en city de winnende en uit was real madrid ook superieur by city ronaldo was eerste helft ook supergoed maar ja benzema en khedira maken zijn voorzetten niet af en zijn eigen lobje van de lijn gehaald ..
ja tegen ajax ja 4 keer vergis je niet ajax heeft van city gewonnen en hebben gewoon bovenverwachting gepresteerd zijn kampioen van nederland beter dan schotse competitie

in engeland is voetbal ook anders geen tikkitakka maar kick en rush ja je denkt dat hij dat zou presteren in pl maar het is niet gebeurt dan kunnen we niet praten...maaar 1 ding is zeker hij zou minder scoren dan by barca want barca is voetballend beste team en zoveel balbezit en kansen geen club speelt zo.alleen real en maybe 2 clubs kunnen tegenstand bieden ..

ronaldo liet andere aanvallers vorig jaar toch ook achter toen hij 40 competitie goals maakte en 54 in alle competities

ibrahimovic debuutjaaar 22 goals in 46 games en belangrijke goals bij barca en de meeste als invaller zoals tegen madrid hij is beetje niet verfijnd maar beheerst alle facetten houdt bal beetje te lang bij zich maar hij deed toffe dingen mee en scoorde dus je wilt zeggen sanchez henry pedro villa zijn of waren beter dan ibra? haha
alleen guardiola ging messi is de spits zetten omdat hij ruzie kreeg met ibra anders ga je niet speler kopen als vervanger voor eto o denk na zonder de ruzie was ibra gewoon in de spits en messi profiteerde ervan

dus omdat barca tikkitakka speelt heeft messi beter veldspel dan ronaldo 9? dus iniesta en xavi hebben ook beter veldspel dan zidane en fenomeno? ronaldinho by barca ook? en deco en eto o ook?

jongen zet je brilf af ...ronaldo fenomeno was in alle facetten beter dan messi dribbelen spelers voorschut zetten scoren noem maar op en hij had geen dreamteam nodig ..psv inter en barca van toen waren niet de beste van hun competitie en van europa hij maakte ze beter en leidde ze naar prijzen en was sneller dan messi en deed ziekste trucjes en tactiek hoe hij weglipe 1 tweetjes zette was niet normaal zelfs messi en c,ronaldo benzema zlatan zeggen hij is de beste ooit en zidane zegt ook..en wk topscorer all time en 3 wk finales 2 gewonnen 2 copa america noem op jammer van de blessures en alsnog 3 gouden ballen

er is geen voetballer die kan zeggen ik ben 2 jaar weggeweest en teruggekomen en wk grootste moment geschitterd en na mn blessure nog bij real 100 goals en topscorer la liga geen een speler ooit in historie

.

Ik hoop zo dat Argentinie wereldkampioen word in 2014, dan kan iedereen stoppen met de discussie over wie nou de beste voetballer ooit is......! Maar moge duidelijk zijn dat deze jongeman " Los " is!

Wat een held die Messi, gewoon nog even 2 doelpunten bijschrijven, tijdens deze wedstrijd die echt met power passing gewonnen word.

Wie is Gerd Muller dan?

Iemand die weet hoe Arda speelde?

17 december 2012 om 00:45

Onopvallend. Eigenlijk viel Atletico alleen op door Falcao of door de zeer verdedigende spelopvatting. Niet zo gek natuurlijk als je tegen Barcelona speelt.

17 december 2012 om 00:50

Arda was de beste man aan de kant van Atletico..technisch zo geweldig en heeft ongelooflijk veel inzicht danwel overzicht..1ste helft was hij heel aanwezig en actief betrokken in het aanvallende spel van Atletico..2de helft was hij ondanks het overwicht van Barca en de weinige ballen die hij kreeg toch nog dreigend met zijn acties en passes..

Wat een geweldenaar die Arda..hoe hij een mannetje op het verkeerde been zet is echt mooi om te zien..inzicht en balcontrole..die zou niet misstaan bij een topploeg iig.

Er is geen twijfel over mogelijk dat Cruijf, Maradona en Messi in de top 5 zitten aller tijden en allen hebben ze bij Barcelona gespeeld hoe bizar is dat.

Messi is zonder twijfel de beste aller tijden dit is niet provocerend bedoeld maar het is apart hoe de discussie Ronaldo - Messi is verdwenen in de laatste paar maanden of tenminste is afgenomen in mij ogen is dit de top 5 aller tijden.

Messi, Ronaldo, Cruijf, Maradonna, Zidane.

Pele komt niet eens in mijn top 10 de beelden die ik van hem had gezien waren wel goed of zo maar het niveau was bedroevend.

17 december 2012 om 00:54

Ben het vrijwel volledig eens met je Wolkje..je ziet idd dat de laatste maanden de discussie tussen Ronaldo en Messi al weggevaagd is puur omdat Messi continu blijft presteren en record naar record verbreekt..die discussie is al geruime tijd niet meer serieus te nemen, aangezien Messi op eenzame hoogte staat..

Niet voor niks ook dat alleen Messi altijd vergeleken wordt met het rijtje Maradonna, Pele, Cruijf, Ronaldo 9 etc..

Voor mij is hij al de beste speler..en dan hoeft hij niet eens een WK te winnen, want als je puur naar zijn veldspel en inbreng kijkt weet je al genoeg en dan reken ik zijn absurde statistieken niet eens mee..

We mogen trots en blij zijn dat wij zo'n kaliber speler mee kunnen maken in deze tijd..want die zijn schaars..1 in de 25 jaar lijkt wel

17 december 2012 om 01:38

Ik snap ook niet echt duidelijk waarom de Discussie zolang stand heeft gehouden Messi laat dingen zien die nog nooit eerder zijn vertoont en dat nu het voetbal op een veel hoger niveau word gespeeld.

Dat je perse een Wk moet winnen is onzin Cruijf heeft dit ook nooit gedaan maar dat hij een van de beste is zal ook niemand ontkennen. Messi is de beste beste speler van het beste team aller tijden en dat zegt in mij ogen al voldoende.

Er word wel eens beweerd dat het voetballer van 8 jaar geleden veel boeiender was door dat er meer top speler waren maar dat is onzin er zijn nu ook veel top voetballers maar die raken gewoon uit de picture door het presteren van voornamelijk Messi en ook deels door Ronaldo.

17 december 2012 om 00:55

Ik vind Iniesta niet minder dan Zidane, qua prijzen staat Iniesta nu al boven Zidane en zijn inbreng bij die behaalde prijzen was enorm.

17 december 2012 om 01:02

Mee eens, maar Zidane heeft meer aanzien gehad omdat hij in de tijd het gezicht was van de ploegen waarin hij gespeeld heeft. Bij Frankrijk was Zidane de grote man, waar in het geval van Iniesta de Spaanse ploeg zó verschrikkelijk goed is dat zelfs een speler van zijn kaliber af en toe niet als de belangrijkste speler wordt gezien.

17 december 2012 om 01:38

Vergeet niet dat ook Ronaldo(brazilië) bij Barca heeft gespeeld.

En Ronaldinho hoort daar ook bij.

17 december 2012 om 02:06

Klopt en Stoichkov, Koeman, Guardiola, Puyol (speelt er nog) Rivaldo, Laudrup maar ja anders blijf je aan de gang :P

17 december 2012 om 02:18

@wolkje

ik bedoel tot de beste spelers aller tijden.

Daar horen bij mij: Pele, Cruijf, Maradona(ook al ik ze niet heb meegemaakt), Zidane, Ronaldo, Ronaldinho en Messi.

Jij vind het raar dat er 3 (cruijf, Maradona en Messi) bij een verleden hadden bij Barca. Je bent Ronaldo vergeten bijtellen. Dus komt totaal op 4.

En in mij lijst hoort Ronaldinho erbij.

Stoichkov, Koeman, Guardiola,... zijn goed maar horen niet tot de beste aller tijden.

Toch bizar dat het kampioenschap van Barcelona al voor de kerst zeker is.

17 december 2012 om 01:18

Ja dat kan je wel stellen en dan ook nog met het oog op volgende week waar Real Madrid moet aantreden tegen Malaga kan het zomaar 16 punten worden en dan kan Barca het zelfs permiteren om de volledige 2de seizoenshelft zowat met een B-selectie te spelen..

Ben benieuwd hoe groot de marge gaat worden als Barca op deze manier door blijft voetballen en hoeveel punten Real nog gaat liggen als ze op deze manier door blijven gaan..

Dat zou nog wel eens het grootste verschil kunnen worden in Jaren.

Leuk Spaans voetbalavondje. Eerst Real weer onnodig punten zien verspelen, wat een prutsers zijn dat toch. Het zou eigenlijk strafbaar moeten zijn om met zoveel kwaliteit zo weining rendement te halen.
En dan Barca-atletico, wat een mooie wedstrijd. Atletico had het goed staan eerste half uur, maar gaaan dan uiteindelijk gewoon ten onder aan een superieur Barca, Messi was weer op dreef, maar die goal van Adriano...,,mjn hemel.
Falcao en Simeone volgend jaar naar Chelsea en Atletico kan weer opnieuw beginnen, goede ploeg hoor. Ik had niet verwacht dat Simeone de ploeg zo naar zijn hand kon zetten.

De tweede beste speler ter wereld speelt in Barça
(en ik heb niet over Messi)

gouden bal 2010 moest naar sneijder zonder twijfel was gruwelijk in alle competities en alles gewonnnen zelfs wk was hij beter en beslissender dan xavi en iniesta hij droeg nederland xavi had iniesta villa noem maar op sneijder gaf 2 zieke ballen aaan robben maar die kneus miste
sneijder won de gouden bal kwam op tv toen hadden ze de stem regels veranderd en kreeg messi hem en werd sneijder 4e
veel mensen zijn verblind door de meda serieus omdat media pro barca is en sierd de vos noem maar op
iniesta won ek maar kreeg de bal niet omdat messi meeste scoorde

kom op wie gaat iniesta met zidane vergelijken?
is een schande
zidane droeg team als slecht ging hij maakte team beter en presteerde serie a en la liga toen de niveau hoog was met deportivo en valencia gruwelijk in de cl
zonder iniesta is spanje nog de beste zet david villa daar of navas of fabregas ofvilla op zijn plek tijd van zidane zet zidane weg france was veel minder en zidane techniek was masterlijk iniesta mag zijn veters niet strikken

als messi gouden bal moet krijgen door zijn goals en op grote momenten dit jaar niet opstaan dan moet falcao ipv iniesta of zlatan desnoods,, falcao heeft dit jaar meer gescoord dan iniesta en ik vind hem zowieso beter dan iniesta en zlatan ook...
maar nee bal moet naar ronaldo zowieso
beste man u real portugal bewezen geen games tegen brazil onder 23 en oefengames scoen maar leiden op een ek en kampioen en supercup en 7 classicos achter elkaar gescoord ...

zidane was masterlijk !!maar kreeg de gouden bal omdat ballon d or door fransen word uitgerikt
ronaldo was 1998 veruit de beste statsietieken al kan je niet vergelijken met postities spel en zelfs op het wk 1998 als beste gekozen maar door die 2 kopballen ging de bal naar zidane..ronaldo was beste van competitie italie gekozen noem maar op en ek 2000 zidane was finale nergens omdat ze wonnen door wiltord en trezeguet kreeg zidane de prijs met 3 stemmen terwijl figo en totti beter waren totti was elke game bijna man of the match ook de finale zidane won gouden bal met 10 stemmen ofzo zelf minder denk ik en kreeg beste speler van ek maar heb onderzoek gedaan sinds de uitreiking gaat beste speler van ek naar winnaar van ek zoals 2004 naar zargounis dit jaar moest naar pirlo niet naar iniesta fifa is corrupt

17 december 2012 om 15:05

Ik typte via mijn phone
maar namelijk dat spanje zonder iniesta evengoed is als je david villa of fabregas in plaats van iniesta zet...dat hy vergeleken met zidane de team niet beter maakt zonder zidane was france minder...geen leider niks..zonder hem...daarom vind ik iniesta overschatte speler

Die adriano heeft langzamerhand gewoon scorend vermogen gekregen.
5 goals uit 9 basisplatsen! voor een lb/rb

Messi, wat een fenomeen. Eigenlijk kunnen bijna alle reacties op dit topic verwijderd geworden. Het gaat over Barca - Atletico, niet over Messi

Een voorschot op de landstitel is misschien wat overdreven, maar ze hebben een gigantisch gat geslagen met de concurrentie.

falcao was afgelopen game meer betrokken dan messi en gevaarlijker kopbal op de paal en die solo met links moeilijke hoek er naast en die goal wat een klasse messi was bijna onzichtbaar scoorde toevalsgoal na lange tijd onzichtbaar te zijn kreeg die de bal en schoot wel mooi geplaatst en die laatste is een cadautje van de verdediger zou elke topspeler maken zoals cr7 suarez zlatan falcao noem maar op met een mooie afronding...dus ga niet zeggen dat messi de beste was terwijl toen barca onder druk stond en achtter stond hadden adriano en busquets barca gedragen en busquets was zowieso de beste op het veld..
Messi scoorde in volle camp nou de 3-1 en de 4-1 niet de belangrijkste treffers de 3-1 was toen barca zowieso domineerde met veel balbezit eerste helft was atletico iets beter en gevaarlijker en stond barca onder druk...ze hadden pech met afronding.. toen was messi nergens...toen de druk er was toen barca domineerde toen had hij paar ingeprikt en de laatste was kerstcaadeau.. laat hem eerst copa america of wk winnen vlammend en ander club bewijzen dan hoort hij pas bij de grote rijtje.. want muller hoorde toch ook niet bij rijtje van maradona r9 zidane toen hij die record bezat en plus topscorer allertijden op wk was? en op grotere momenten dan messi heeft opgestaan?

muller 3 europa cup 1 1 europa cup 2 wk kampioen en ek kampioen zowieso groter dan messi als voetballer...bewezen landelijk en voor club en in de tijd van cruyf beckenbauer enzo....

Messi weer 2 goals die man is ongelofelijk .
Hij blijft maar scoren

Genoot van deze match Falcao speelde de 1e helft als een beest, Atletico ook de eerste halfuur, toen scoorde Adriano de 1-1 op fenomenale wijze en nam Barcelona het hef in handen en speelde Atletico de 2e helft helemaal weg, Messi weer 2 goals ondanks dat ik hem niet vond opvallen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren