Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV ontmoet Manchester United in Champions League

Laatste update:

PSV is donderdagavond tijdens de Champions League-loting in Monaco gekoppeld aan het Manchester United van Louis van Gaal, CSKA Moskou en VfL Wolfsburg. De Eindhovenaren zitten in Groep B en beginnen op 15 of 16 september met de eerste wedstrijd in het miljoenenbal.

/

Het team van trainer Phillip Cocu is na zeven jaar afwezigheid terug in de poulefase en komt onder anderen Memphis Depay tegen. De aanvaller en Oranje-international maakte deze zomer voor ettelijke miljoenen euro’s de overstap van PSV naar Manchester United. Het rode voetbalbolwerk dat onder leiding staat van manager Louis van Gaal schakelde in de play-offronde Club Brugge uit.

CSKA kwalificeerde zich via Sparta Praag en Sporting Portugal voor het hoofdtoernooi van het prestigieuze clubtoernooi. De Russen worden gecoacht door Leonid Slutsky, die sinds kort ook de bondscoach van Rusland is, en hebben onder anderen Ahmed Musa, Pontus Wernbloom en Seydou Doumbia onder contract staan. CSKA gaat momenteel met achttien punten uit zes speelronden aan kop in eigen land.

Wolfsburg is de derde tegenstander van PSV. De Duitsers eindigden vorig seizoen op de tweede plaats in de Bundesliga en beschikken over spelers als Bas Dost, André Schürrle, Ricardo Rodríguez en Kevin De Bruyne. Laatstgenoemde lijkt echter de overstap te maken naar Manchester City. Die Wölfe worden getraind door Dieter Hecking.

De volledige loting:

Groep A: Paris Saint-Germain (Fra), Real Madrid (Spa), Shakhtar (Oek), Malmö FF (Zwe)

Groep B: PSV (Ned), Manchester United (Eng), CSKA Moskou (Rus), VfL Wolfsburg (Dui)

Groep C: Benfica (Por), Atlético Madrid (Spa), Galatasaray (Tur), FK Astana (Kaz)

Groep D: Juventus (Ita), Manchester City (Eng), Sevilla (Spa), Borussia Mönchengladbach (Dui)

Groep E: Barcelona (Spa), Bayer Leverkusen (Dui), AS Roma (Ita), BATE Borisov (W-Ru)

Groep F: Bayern München (Dui), Arsenal (Eng), Olympiacos (Gri), Dinamo Zagreb (Kro)

Groep G: Chelsea (Eng), FC Porto (Por), Dynamo Kiev (Oek), Maccabi Tel Aviv (Isr)

Groep H: Zenit Sint-Petersburg (Rus), Valencia (Spa), Olympique Lyon (Fra), AA Gent (Bel)

Denk jij dat PSV de knock-outfase bereikt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dodelijk deze groep voor psv. Kans is groot dat ze zomaar 4e kunnen worden.

27 augustus 2015 om 18:43

Echt ongelofelijk weer. NL gaat een ticket kwijt raken want psv gaat hier sowieso laatste eindigen.
Werkelijk... ongelofelijk.

27 augustus 2015 om 18:45

Worst case weer. Ongelofelijk dat dit kan.. Wolfsburg uit pot 4 ook..

27 augustus 2015 om 18:47

Niet de beste uit pot 2 en in mijn ogen ook niet uit pot 3. Het is maar wat je worst case noemt...

27 augustus 2015 om 18:51

Inderdaad, niet de beste uit pot 2 en ook niet uit pot 3. Maar van alle ploegen in pot 4 loten ze dan uitgerekend Wolfsburg, terwijl daar zeker zwakkere tegenstanders in zaten.

27 augustus 2015 om 18:53

Het maakt voor een club als PSV niet uit of je Arsenal, United, City, Atletico of Real treft uit pot 2, want al deze teams zullen PSV verslaan. De tegenstander uit pot 3 had inderdaad zwaarder gekund, maar uit pot 4 hebben ze met afstand de beste tegenstander. Wolfsburg en United zullen doorgaan in deze poule en PSV mag hopen op een derde plek. Ik heb er echter weinig vertrouwen in.

Hopen dat Ajax vanavond doorgaat en ver komt in de Europa League; dan worden er nog wat punten gered!

27 augustus 2015 om 18:53

Misschien niet worst case maar zeker ook niet best case. Dit wordt gewoon een hele zware opgave. Maar dat is op zich niets nieuwe onder de zon.

27 augustus 2015 om 18:53

Wil net zeggen. Je weet dat het moeilijk word voordat de loting is.
En dit valt wel mee als ik zie wat nog meer kon.

27 augustus 2015 om 18:56

Vind het eerlijk gezegd in vergelijking met voorgaande Jaren wel meevallen met de zwaarte...
Ajax had altijd Barca of Real, plus nog een topteam uit Engeland,duitsland of Italie.
Ik hoop dat ze de volgende ronde gaan redden!

27 augustus 2015 om 18:59

wolfsburg is een topteam uit duitsland inmiddels hoor. ik weet niet of je het weet.

27 augustus 2015 om 19:01

Ja het probleem is dat PSV er nu Wolfsburg bij heeft terwijl Ajax altijd wel zo een Malmö of jablonek clubje erbij had waardoor het makkelijk was om 3de te worden en PSV wordt nu 4de.

27 augustus 2015 om 19:05

@rombomcu
jammer dat je zo zuur doet. Er komen prachtige wedstrijden aan voor Psv, wie weet groeit er wat moois dit seizoen. Ajax werd ook 3e in een poule met City, Dortmund en Real Madrid. Het gaat heel moeilijk worden maar niets in onmogelijk.

27 augustus 2015 om 19:05

Zeker.
En waarom geen 2e worden in deze pot.
Ik zie wel mogelijkheden.

27 augustus 2015 om 19:08

Een topteams mss maar niet onverslaanbaar. Zeker zonder de bruine zijn er prima kansen tegen Wolfsburg. Thuis moet je ze sowieso gewoon pakken! Net als csca.

27 augustus 2015 om 19:09

@frvatoslocos
En Dortmund kakte ook ineens helemaal in na een sterke periode en het verlies van een paar sterkhouders. Het blijft voetbal.

27 augustus 2015 om 19:38

Is dat erg dan. Je wilt toch de beste clubs zien in de Champions League.

27 augustus 2015 om 21:22

Ik denk dat Psv best kan gaan verassen.
Hebben toch wel vrij ervaren jongens en misschien kan er iets moois ontstaan.

27 augustus 2015 om 18:43

Hopelijk kunnen ze wat punten pakken tegen Cska om derde te worden.. Laten we maar gewoon gaan duimen en hopen. Meer kunnen we helaas niet doen

27 augustus 2015 om 18:43

Ik vind de ploegen juist aan mekaar gewaagd.
Geen 1 echte Europese topploeg.
Heb liever zo een Poule dan, Real, Dortmund en City.

27 augustus 2015 om 18:45

Man united, Wolfsburg en cska ga je uit sowieso niet van winnen. Dit wordt gewoon een 4e plek voor PSV

27 augustus 2015 om 18:49

Aan elkaar gewaagd? Gast, United enorm versterkt en Wolfsburg raakt de Bruyne kwijt en haalt Promes naar Duitsland. Klaar, doei PSV. Leuk dat je deelgenomen hebt.

27 augustus 2015 om 18:49

Geen Europese topclub? Sinds wanneer is Manchester United geen Europese topclub meer?

27 augustus 2015 om 18:50

Is geen Europese top hoor, PSV heeft ook een aardig team. Genoeg kansen. Ajax won ook van barca en goed resultaat tegen PSG. Feyenoord eindigde ook boven Sevilla in de EL poule.
Lekker makkelijk zeggen dat ze vierde worden zonder dat er een bal getrapt is.

27 augustus 2015 om 18:51

Ik vind ze ook aan elkaar gewaagd. Ik vrees dan ook PSV na ik weet niet hoe lang afwezig te zijn geweest. Aan elkaar gewaagd haha, altijd prachtig om zulke dingen te lezen.

27 augustus 2015 om 18:54

Celtic won ook van Barca en zat toentertijd ook in de poul des doods. Alleen.. Ging Celtic wel door tegen een Barca met volle sterkte die het niet als een oefenpot zag. Wanneer ging Ajax ook alweer de afgelopen 5 jaar? Of 10 jaar zelfs?

27 augustus 2015 om 18:55

Frgiooo,

Ik zie Feyenoorders hier altijd zeuren dat Feyenoord een topclub is in Nederland, ondanks dat ze (helaas) al jaren niets meer winnen. Na twee mindere jaren is United wel ineens topclub af. Wat een logica weer. United gaat over PSV heen walsen. De enige die het United in deze poule moeilijk gaat maken is Wolfsburg.

27 augustus 2015 om 18:55

United heeft zich niet enorm versterkt martyn7 het heeft natuurlijk wel een veel beter team dan PSV ook Cska en Wolfsburg zijn veel beter. Ik zie PSV ook 4e eindigen maar er is nog niks gespeeld dus wie weet.

27 augustus 2015 om 18:56

@mentalist
Ik ben niet zo pessimistisch over deze poule zoals de meesten hier.

Allereerst ben ik van mening dat al deze ploegen het voor elkaar lastig maken door allemaal van elkaar punten af te snoepen.. en zo goed zijn Utd en Wolfsburg ook niet. Zeker als KdB vertrekt. Vergeet niet dat er 3 ex-eredivisiespelers bij Utd daar basis staan en het gewoon goed doen. Het niveauverschil moet niet groter gemaakt worden dan wat het is. Alleen PSV moet wel echt beter gaan spelen. Overigens denk ik dat Van Gaal PSV wel een puntje gunt.. hehe. PSV moet gewoon thuis van Wolfsburg en Cska zien te winnen.

27 augustus 2015 om 18:59

Als je zeg hoe goed CSKA gisteren speelde tegen sporting dan reken ik op een punt of 4. Gelijk tegen wolfsburg thuis en winst CSKA. Dan ben ik nog vrij optimistisch. ..

27 augustus 2015 om 19:01

Ajax heeft het toch ook goed gedaan tegen een Man City op volle sterkte,ac Milan op volle sterkte, Dortmund op volle Sterkte , PSG op volle sterkte.etc.
Stel je niet zo aan...

27 augustus 2015 om 19:05

@FRGioo: ben het grotendeels met je eens. Als psv hun spelletje kan spelen liggen er zeker kansen. Enigste verschil vind ik persoonlijk dat de afgelopen 4 jaar is gebleken dat Ajax voetballend heel vaak voetballend zeer goed mee kon met de grote teams. Psv vind ik toch wat minder wat voetballend vermogen betreft. Maar als je realistisch bent zul je moeten concluderen dat een ManU, CSKA en Wolfsburg meer dan 1 maatje te groot zijn voor psv. Hoe jammer dit ook is. ManU met een Rooney, Depay, Mata, Schweinsteiger, Darmian, Chicharito. CSKA met Doumbia en Mousa in de punt(levensgevaarlijk duo). Wolfsburg waarschijnlijk zonder de Bruyne, maar wel met Naldo & Knoche centraal achterin en op de linksback Rodriguez. En spelers als Perisic, Schurrle. Laat staan wie ze gaan aantrekken zodra de Bruyne vertrekt. En dan psv zonder Depay & Wijnaldum. Als ik heel eerlijk ben(ik hoop dat ik het mis heb!!)zal psv naar mijn mening met 3 punten laatste worden. Ik zie ze geen wedstrijd winnen.

27 augustus 2015 om 19:07

Precies.
Natuurlijk zijn we geen favoriet.
We kunnen zelfs alle wedstrijden verliezen
Maar ik zie ook wel een stuntje mogelijk.

27 augustus 2015 om 19:07

@9reyes9
zeker bij Ajax zag je dat ze zich aan het niveau konden optrekken, maar juist tegen de mindere goden veel slechter presteerden.
Ik hou wel vertrouwen, het zijn in ieder geval 6 leuke wedstrijden om naar te kijken. Een goed resultaat halen tegen een grote club kan die gasten misschien wel vleugels geven. De bal is rond enzo

27 augustus 2015 om 19:09

SMK88,

Daar gaat het niet om, het gaat er om dat toen ook al van te voren werd gezegd 0% kans tegen Sevilla.
Ik voorspel dat PSV minimaal derde worden, ze hebben gewoon een goede ploeg.

27 augustus 2015 om 19:25

Jullie zien zelf wel. United is echt niet onverslaanbaar. Zelfde kun je zeggen van Wolfsburg en Cska. Thuis kun je van alle 3 gewoon winnen hoor (als je dan goed speelt), verschil met bijvoorbeeld Real of Barca is dat je goed kan spelen, maar winnen gebeurt zelden.
Uit kun je indd verliezen ja, maar datzelfde geldt voor de overige 3 ploegen tijdens hun uitwedstrijden.
Jullie overdrijven enorm zeg.

29 augustus 2015 om 14:48

Ik citeer: "is geen Europese top hoor" en het ging over United. Het ging dus wel om wat ik zei, maar fouten maken is menselijk en toegeven is heel lastig

Daarnaast spreek je jezelf ook heel erg tegen. Het ene moment is PSV een aardige ploeg en nu worden ze weer derde en hebben ze een goede ploeg. Wat is het nou? PSV gaat maximaal derde worden, tenzij Wolfsburg instort na het vertrek van De Bruyne. Dit verwacht ik echter niet, aangezien ze met die 75-80 miljoen echt wel een goede vervanger kunnen halen.

27 augustus 2015 om 18:43

Hmm ik vind dat PSV het nog redelijk goed heeft getroffen. Natuurlijk hadden er minder sterke ploegen bij kunnen zitten, maar zeker ook sterkere ploegen. Ik denk niet dat PSV doorgaat, maar ze zijn zeker niet kansloos en ik hoop dat ze tweede worden

27 augustus 2015 om 18:47

Wolfsburg en Cska werden beide 2de in grote competities en Man United heeft al helemaal een topselectie.
PSV zal hier niet tegen kunnen inbrengen. Nederland heeft gewoon weer pech...

27 augustus 2015 om 18:49

Als je Real Madrid of Atletico Madrid kan loten uit poule 2 is dit beter. Maar ze zijn alsnog kansloos.

27 augustus 2015 om 19:05

Wolfsburg is echt niet een wereldploeg. Er zijn altijd kansen!

27 augustus 2015 om 19:11

Precies. Zeker zonder de bruinere moet je ze thuis gewoon sowieso kunnen pakken. Cska idem dito.

27 augustus 2015 om 18:45

Ja klopt maar mijn gevoel zegt ook 2de zou zomaar kunnen. Dacht dat ook bij ajax ieder jaar maar ja dan speelde ze tegen de kleine gelijk l. Psv heeft geen enkele echt mindere tegenstander in de groep.

27 augustus 2015 om 18:49

Hoe kon je nou denken dat Ajax 2e had kunnen worden als je keek bij ze in de pool zaten

27 augustus 2015 om 19:04

Ze hebben niet ieder jaar zo'n zware poule gehad hoor.

28 augustus 2015 om 09:59

Welk jaar niet volgens jou? Dat jaar met Real, Dortmund of met Barca en Psg, of met Barca en Milan of Real en City?

27 augustus 2015 om 18:51

Het word zeker lastig, maar niet onmogelijk in mijn ogen. Plek 2 moet kunnen, thuis 7 punten halen en een uitwedstrijd winnen. Word erg moeilijk voor psv maar niks is onmogelijk!

27 augustus 2015 om 18:55

Had gewild dat Ajax de afgelopen jaren deze loting had gehad, dit is half zo zwaar niet als die lotingen. Ja Wolfsburg is pittig maar als de Bruyne verkocht wordt dan scheelt dat een slok op een brrel. Cska moet te doen zijn en Manu is te hoog gegrepen maar wellicht thuis een gelijkspel. Zie PSV zo maar doorgaan

27 augustus 2015 om 20:32

Ik vindt het best een gunstige loting ja het is een lastige we zijn ook duidelijk de underdog maar ik heb er vertrouwen in! Tenminste als Willems dan terug is!

28 augustus 2015 om 01:58

Natuurlijk is de poule voor ploegen uit NL al gauw lastig wanneer je niet wordt gekoppeld met Astana ofzo.. Ploegen in pot 1, 2 en 3 (dit geval 2 en 3) zijn altijd al lastig.. het is en blijft CL voetbal.

Ik wil niet negatief zijn, maar ik denk dat ze snel klaar zullen zijn. Het zal al ongelofelijk moeilijk zijn om 3e te worden. United en Wolfsburg hebben veel meer kwaliteit en Cska is denk ik ook een maatje te groot.

Memphis terug in Eindhoven

Geweldig! Kunnen we weer genieten van Memphis in het Philips Stadion!
Toch wel een zware loting voor Psv, wéér naar dat Rusland en dan ook nog Wolfsburg treffen wat toch de zwaarste tegenstander in pot 4 is..

27 augustus 2015 om 18:53

Mee eens! United spreekt voor zichzelf, maar ook Wolfsburg is gewoon een erg mooi affiche. Beide ook zeer leuke tripjes om als PSV supporter naar af te reizen. Moskou daarentegen... daar wil niemand naartoe: politieke sentimenten daargelaten, is het daar geen pretje als toerist/buitenlander. Echt het de zoveelste keer op rij dat PSV een russische tegenstander treft

Misschien vallen er punten te halen tegen Cska om in ieder geval derde te worden.. Laten we het hopen.

Wat een kutloting. PSV mag blij zijn als ze derde worden.

Hopelijk zorgen voor een stunt, helaas vrij onwaarschijnlijk.

Geen verkeerde loting had slechter gekund

27 augustus 2015 om 18:42

Kan altijd slechter ja , maar Wolfsburg en United zijn sowieso veel beter en Cska is ook wel een aardig niveau...

27 augustus 2015 om 18:43

Maar niet veel...

27 augustus 2015 om 18:52

Het zijn natuurlijk sterke clubs, maar de absolute topclubs ontloopt PSV met deze poule. Blijven zware tegenstanders uiteraard.

Prachtige affiches, Memphis terug in Eindhoven! Sportief perspectief is minder.

Mooi dat we Memphis terug zien maar wat een zware loting! Ik hoop echt dat we wat gaan laten zien, maar ik denk dat we blij kunnen zijn al see achteraf een derde plek halen in deze poule.

27 augustus 2015 om 18:42

nou zo zwaar is die nou ook weer niet als je kijkt wat ajax afgelopen jaren heeft geloot

27 augustus 2015 om 18:45

Ajax had er bijna elk jaar in ieder geval nog een makkelijke tegenstander vij, zodat de derde plaats goed haalbaar was. Dat is voor psv een stuk lastiger nu.

27 augustus 2015 om 18:46

Je moet kijken naar ploegen die je kon loten. Wolfsburg is de zwaarste tegenstander uit pot 4. Cska is niet de sterkste, maar wel sterk. En United is natuurlijk veel te goed, maar dat waren eigenlijk alle ploegen uit pot 2. Wolfsburg is gewoon te kut voor woorden.

27 augustus 2015 om 18:50

Wat een onzin. Ajax heeft het net zo makkelijk/moeilijk gehad als Psv nu. We moeten nu niet net gaan doen alsof Ajax elk jaar bij 3 toppers zat!

27 augustus 2015 om 18:54

In het jaar met Dortmund, City en Real is het Ajax ook gelukt om derde te worden. Waarom zou PSV het dan bij voorbaat al niet kunnen in een mindere poule (in ieder geval geen absolute topclub en ik neem aan geen toekomstig finalist).

27 augustus 2015 om 18:57

Een makkelijke tegenstander? Bijna ieder jaar? Noem ze maar! Kan mij Apoel herinneren of Zagreb. Maar een Dortmund of Celtic noem ik voor een Nederlandse vlub geen makkelijke tegenstander voorzover die er nog zijn.

27 augustus 2015 om 19:00

Omdat subtop clubs je nooit onderschatten. Daarnaast zag je bij Ajax dat ze in de grote wedstrijden iets extra's konden brengen, maar bij de subtoppers is dat toch veel moeilijker (daar won ajax ook nooit van)

27 augustus 2015 om 19:03

@johnny loco

Apoel en zagreb inderdaad en ook celtic vind ik een stuk zwakker dan cska of wolfsburg. Voor dortmund geldt dit natuurlijk niet, daarom zeg ik ook bijna elk jaar.

27 augustus 2015 om 19:30

Dus omdat Ajax een aantal jaar moeilijke tegenstanders getroffen heeft, mag je hier niet over zeggen dat het zwaar is? Ik ben niks vergeleken. Het is gewoon zwaar, net als Ajax een zware loting had.

27 augustus 2015 om 18:45

Zwaar? Wat is er zo zwaar aan t.o.v. Andere ploegen? Je ontloopt de 8 beste ploegen ter wereld, dus het valt in elk opzicht mee.

27 augustus 2015 om 19:34

Zwaar omdat alle 3 de clubs een betere selectie hebben, groter budget en meer Europese ervaring. Wat is in jouw ogen zwaar? Dat je de "beste" 7 omloopt en de rest is niet zwaar? Volgens mij was heel pot 2 veel te hoog gegrepen voor Nederlandse begrippen en kon ja bij pot 2 ook bijna pot 1 boven zetten. Daarnaast krijg je de beste club uit pot 4 en uit pot 3 zeker niet de minste club die ongeslagen bovenaan staat in Rusland.

27 augustus 2015 om 21:20

Dit is de CL, je komt alleen maar zware ploegen tegen. Denk je dat Maccabi zomaar verslagen is? Dacht Basel ook... Dus als je kijkt naar wat het had kunnen zijn, vind ik het wel meevallen.

weer belachelijk die hele manier van loten. Allerlei regeltjes aan verbonden. Heeft niks meer met loting te maken

27 augustus 2015 om 18:52

Haha inderdaad! Na de eerste 3 balletjes is er al bijna niets meer mogelijk. Ik zou zeggen: gooi alles in een bak en ga één voor één de poules vullen. Dit kun je geen loten meer noemen.

27 augustus 2015 om 19:07

Kom doordat er bijvoorbeeld maar 1 duitse ploegen mogen in de eerste vier potten. Heeft met de dag van uitzenden te maken.

Ik begrijp die loting niet, waarom mocht PSV o.a. Gent niet loten??

27 augustus 2015 om 18:43

omdat er geen 2 duitse clubs bij elkaar mochten en er nog 2 duitse ploegen over waren. Gent moest dus bij een Duitse uitkomen. Belachelijke regels

27 augustus 2015 om 18:49

Wat is daar belachelijk aan? Waarom zou je Bayern-Wolfsburg in de CL willen zien? Wat is dan het nut van een Europese toernooi als je allerlei wedstrijden hebt met teams uit hetzelfde land?

27 augustus 2015 om 18:53

Waarom zou je nog loten als driekwart van de teams niet bij elkaar kunnen? De lotingsregels zijn gewoon ronduit belachelijk. Jij vindt dat misschien niet mooi, maar ik vind 2 teams uit één land juist prachtig. Misschien zorgt het wel voor extra strijd.

27 augustus 2015 om 18:44

Er zaten al 2 dutise clubs aan de andere kant van de loting. Dus de overige clubs moesten aan de kant van psv.

27 augustus 2015 om 18:52

Het is sowieso een raar systeem. Het feit dat PSV in pot 1 zat zegt al genoeg.

27 augustus 2015 om 18:57

Vreemd ja dat een kampioen in pot 1 wordt ingedeeld bij het kampioenenbal.

27 augustus 2015 om 18:55

Omdat Nederland en België op zeer gespannen voet met elkaar leven, de gevolgen zouden niet te overzien zijn geweest als Gent en PSV tegen elkaar moesten spelen. Wat een farce deze loting. Zodra er uit een pot 2 teams geweest zijn, heeft het weinig nog met het lot te maken.

Zwaar maar heb er toch op een of andere manier vertrouwen in

27 augustus 2015 om 18:50

Je moet hoop hebben geen vertrouwen, want PSV is niet beter dan Cska, United of Wolfsburg.

Tja blijkbaar heerst er een vloek op Nederlandse clubs betreft het loten in de CL, treffen vrij sterke ploegen, daar gaan de puntjes... Erg zonde voor het Nederlandse voetbal.

27 augustus 2015 om 18:44

Wat voor een vloek? Dit valt nog redelijk mee. In ieder geval niet de 8 sterkste teams van Europa... Ajax had er altijd 1 of 2 van bij zitten.

27 augustus 2015 om 18:48

Nog redelijk mee? Sorry hoor, maar Ajax had altijd wel 3e moeten worden in hun poule.. voor PSV is die kans al best klein.

27 augustus 2015 om 18:49

Nou de vloek dat je zo ongeveer elk jaar de slechts denkbare loting krijgt. PSV kon op real na niet de 8 sterkste teams loten. Nu pak je in plaats van een Gent of Maccabi gewoon weer de allersterkste uit de vierde groep.

27 augustus 2015 om 18:51

Nou nou, de 8 sterkste teams van Europa? Dus de teams van pot 1 m.u.v. PSV zijn beter dan Real, Manchester, Atletico? Vond pot 1 en pot 2 gelijkwaardig.

27 augustus 2015 om 18:53

Ja Ajax loot ook slecht, maar PSV had toch een kleine kans om bijvoorbeeld Wolfsburg te loten en dan krijgen ze die alsnog... Is gewoon zonde

27 augustus 2015 om 18:54

Inderdaad Ajax had er altijd zo een Oostblok clubje bij waar je de naam niet van kan uitspreken. PSV heeft de sterkste uit pot 4 geloot dat zijn mooie affiches dus ik ga erheen (had al kaarten) maar voor het Nederlands voetbal ietsje minder want het wordt een 4de plaats.

27 augustus 2015 om 18:59

Altijd? Dortmund, City en Real? Barça, AC Milan en Celtic? Celtic is minder dan Ajax, maar een slechte club is het zeker niet. Ajax heeft in die poule trouwens ook wel pech gehad, met die penalty van Balotelli en in Schotland.

Redelijk zware loting.. EL hoogst haalbare lijkt me, maar zelfs dat word heel lastig

Ah pech zeg, met Wolfsburg als laatste. Mooie loting maar erg kansrijk zijn ze zo niet

Opzich geen slechte loting. Ik heb alleen geen vertrouwen in nederlandse teams in europa gezien de slechte prestaties keer op keer.
Denk dat PSV laatste word in deze poule, Sorry als ik daarmee iemand beledig.
In mijn ogen heeft psv het minste kwaliteit van deze teams ook de minste mentaliteit.

Dat is wel een heel snel weerzien met Depay. Dubbel....

Ze zijn totaal kansloos. Derde plek is hoogst haalbare, maar zelfs dat zie ik amper gebeuren.

Ik vind het toch raar hoe makkelijk ze zeggen 'they can only be in group X' , zonder dat ik daar duidelijke reden voor zit. Hoezo kon dinamo zagreb alleen in group F bijv?
Ik snap best dat de zelfde landen niet in dezelfde groep moeten, maar hoe zit dat met die andere 5/6 gevallen die 'gewoon' niet in 4 groupen konden omdat Gianni dat maar weer zegt?

27 augustus 2015 om 18:48

Met dinamo was volgens mij de reden dat zij uit Oekraïne komen en dus niet tegen een club uit Rusland mochten spelen, Cska.

Zoals gebruikelijk zitten we als Nederlandse ploeg weer heeeeerlijk ingedeeld...

Mooie groep, dit zijn tegenstanders die je graag wilt tegen komen! Genieten en erna zo snel mogelijk wegwezen. Met een klein beetje geluk kunnen ze nog EL spelen maar dan moet wel echt alles meezitten.

Het valt opzich nog mee! Geen Barca of Real. Alleen United wordt heel lastig. In ieder geval beter dan Ajax de afgelopen jaren.

27 augustus 2015 om 18:45

Geloof me, Cska en Wolfsburg gaan simpel winnen van Psv. Enige hoop dat ik heb is dat Guardado het team op sleeptouw kan nemen, maar zelfs hem zal het niet lukken om te slagen. Dit is gewoon te moeilijk en de harde realiteit.

27 augustus 2015 om 21:25

Zie het maar zo, je kan van niemand makkelijk winnen, maar niemand (op barca, real en chelsea na) wint makkelijk van jou.

Dortmund, City, PSG etc wonnen echt niet makkelijk van Ajax, of wonnen zelfs helemaal niet. PSV moet zichzelf als een even stugge ploeg opstellen en boven zichzelf uitstijgen. Niets is onmogelijk en zeker de 3e plek niet. Wolfsburg verkoopt haar beste speler, dus die zijn echt niet onverslaanbaar. De bal is rond.

27 augustus 2015 om 18:47

Alleen United wordt lastig? Ik denk dat psv na 2 wedstrijden tegen Wolfsburg 0 punten heeft.

27 augustus 2015 om 18:49

Nou. Ik speel liever tegen Milan en Celtic, dan tegen Wolfsburg en CSKA

27 augustus 2015 om 18:51

Barca konden ze niet loten, en ben je wolfsburg vergeten.

Kansloze loting. Zelfs moeilijker dan ajax afgelopen jaren..

27 augustus 2015 om 18:46

Nja real man.city en dortmund. Drie kampioenen was wel veel zwaarder hoor.

27 augustus 2015 om 18:49

Met als verschil dat Ajax altijd wel één zwak team in de poule had, dit is bij PSV absoluut niet het geval. Dus wat is dan zwaarder? Eerste worden in een CL poule is voor een Nederlandse club sowieso een utopie.

27 augustus 2015 om 19:00

@ Degoey

Daarom begint Pinchitter over de poule met Real, Dortmund en City. Want daar zat geen enkele zwakke broeder in. In die andere 4 poules waar Ajax in heeft gezeten wel ja. Ajax overtrof in die zware poule alle verwachtingen door boven City te eindigen. Zwakste team ná PSV lijkt me Cska, dus als je 3e wilt worden zul je echt moeten proberen om 4 punten te pakken tegen Cska. Maar makkelijker gezegd dan gedaan.

27 augustus 2015 om 19:02

inmiddels is wolfsburg niet minder dan dortmund

27 augustus 2015 om 19:11

Ajax deed keer mee.
Had een keer dinamo zagreb en een keer apoel.
Verder dortmund, auxerre en celtic toch geen slechte ploegen.

Laat psv nu geen excuses zoeken. Wolfsburg en Cska zijn geen teams die hoogvliegers zijn in europa.
Wolfsburg werd leuk 2de maar hebben europees geen moer nog gepresteerd. Maar ik zie veel angst en poep in de broek bij de PSV supporters. Alleen al door deze mentaliteit word psv inderdaad laatste.

27 augustus 2015 om 18:52

Ga de poules van Ajax maar eens terugkijken, lijkt me niet dan. Ajax kreeg constant kritiek, psv kan nu laten zien hoe het wel moet...

Te doen.. Beter dan cska en met wolfsburg en zullen ze moeten uitvechten om de 2e plek. Al ben ik nog steeds niet zo overtuigd van manchester..

Lastige loting, maar er zijn wel kansen worden spannende potjes kom op Psv!

waarom mochten wij Gent niet loten?

27 augustus 2015 om 18:57

Omdat er anders 2 Duitse ploegen elkaar zouden treffen wat dus niet mogelijk is in de groepsfase.

Heerlijke loting voor mijn favoriete club United, jammer voor het vaderlandse voetbal! Hopelijk plek 3.

He bah uitgerekend Utd. De enige waar ik niet op hoopte.

27 augustus 2015 om 18:51

Why?
Dat vond ik juiste de mooiste.
Vond Wolfsburg op het laatst een enorme domper. Liever naar Kazachstan of Wit Rusland dan naar die Wolfen.

Was PSV geen groepshoofd? Haha, als dat zo is dan kan ik hier alleen maar om lachen. Tref je even zo wat de sterkst mogelijke poule als groepshoofd. Dag CL en waarschijnlijk dag Europa dus..

27 augustus 2015 om 18:45

Valencia en Sevilla, nog nooit van gehoord?
PSV mag echt van geluk spreken hoor, geen enkele van de vier a vijf Spaanse teams

27 augustus 2015 om 18:59

Geluk? Geluk? Geluk? Dat je met de beste van groep 4 wordt ingedeeld en weer eens naar het koude verre Rusland moet? Ongeluk kan je beter zeggen met Malmö erbij had ik ze nog een kansje gegeven maar nu wordt die gewoon 4de.

27 augustus 2015 om 20:13

@ Rodybboss

Nee man, waar komen die vandaan?

Ik weet niet wat je punt is maar ik zeg heel overduidelijk (en ik citeer): 'zo wat de sterkst mogelijke poule'. Zo wat de sterkst mogelijke houdt hierbij dus in, het is niet de allersterkste poule. Maar het is een poule die je absoluut niet wilt hebben als groepshoofd. Kortom, wat je wijs komt met doen met je opmerking of ik ooit van de Spaanse teams heb gehoord, snap ik totaal niet.

De kans is groter dat PSV in deze poule gewoon dik laatste wordt, in ieder geval groter dan dat PSV eerste of tweede gaat worden.

27 augustus 2015 om 18:48

Nou nou, ik weet dat we in een pessimistisch pokkenlandje wonen, maar mensen als jij zijn veel te sceptisch. Man United is geen wonderteam, Wolfsburg mist De Bruyne en Cska vind ik Europese middelmaat.

27 augustus 2015 om 19:04

Imponeria

Alsnog is PSV niet beter dan al die teams. Dus wat is je punt? Wolfsburg gaat echt wel een waardige vervanger halen, Cska presteert al jaren beter dan Nederlandse ploegen en heeft ook een betere selectie want ze pompen meer geld in spelers. En ook United heeft nog altijd een veel beter team dan Psv. Het is dus logisch dat men pessimistisch is.

27 augustus 2015 om 19:09

Man United blijft altijd een maatje te groot, Wolfsburg heeft nog steeds een veel beter team dan PSV zónder De Bruyne, Cska heeft een paar levensgevaarlijke aanvallers. Staan 18 uit 6 in Rusland. Datzelfde land waar PSV vorig jaar kansloos werd uitgeschakeld tegen Zenit..

27 augustus 2015 om 19:10

Mijn punt is dat PSV gewoon niet kansloos is, maar wij 'hollanders' met onze sceptische zwartgalgige houding hebben een verkeerde mentaliteit.

27 augustus 2015 om 19:18

Je kan ook niet gaan roepen ja ik zie kansen voor Psv. Dat is het zelfde als je zegt dat Malmo kansen heeft tegen PSG Real en Shakhtar

27 augustus 2015 om 20:35

@imponeria

Allereerst voel ik me meer Turk dan dat ik me Nederlander voel. Ik zou mezelf dan ook niet bestempelen als een sceptische zwartgalgige houding hebbende Hollander.

Mijn punt was dus juist dat PSV het als groepshoofd enorm slecht heeft getroffen. Alleen poule D acht ik sterker in.

Ik weet niet wat je verwacht van mij, maar je kunt altijd zeggen dat de bal rond is, het 11 tegen 11 is en al dat soort clichés. Maar als je realistisch bent weet je net zo goed als ik dat PSV het slecht heeft getroffen.

Nikes zegt eigenlijk alles wat ik ook dacht. Maar goed als je blijkbaar denkt dat PSV wel even door gaat, wil ik je graag nog een keer spreken na de groepsfase. Waarin je dromen dan niet reëel blijken te zijn. Write down my name.

Mooie poule. Ik zie kansen voor psv zeker in de thuiswedstrijden. Het is tenminste geen real dortmunt en city zoals ajax paar jaar geleden dus naar mijn mening een best goede loting aangezien je eigenlijk alleen maar klote kan loten

Overwinteren lijkt mij het hoogst haalbare, en zelfs dat wordt een loodzware klus. Maar goed, er zitten elk seizoen verrassingen tussen in de groepsfase. Laat PSV eens een keer zo'n verrassing zijn.

Toch acht ik PSV tegen United ook niet kansloos. Spelen zeer wisselvallig. Dan weer briljant, dan zeer matig.

Had slechter gekund. Geen potentiele CL winnaars, dus dat scheelt in ieder geval.

Argh heel jammer, dit gaat em niet worden. Hoopte toch dat ze met Gala en in pot4, Gent, Malmo, etc kwamen, dan kon het nog wat worden. Dit gaat moeilijk worden, Psv is gewoon niet sterk genoeg om het Cska en Wolfsburg moeilijk te maken. Harde realiteit helaas.

Belachelijk dat landen als Rusland en Oekraine hier aan mee mogen doen. Nederland moet er maar voor gaan zorgen dat ze ruzie krijgen met Spanje, Duitsland, Engeland, Italie en Frankrijk. Dan hebben de Nederlandse clubs ook een kans om door te gaan. On: Zware loting voor PSV, gaat erg lastig worden.

27 augustus 2015 om 19:01

Ja idd, al dat politieke gezeik, loot gewoon gvd, wil je er niet tegen voetballen zoals Rusland/ Ukraine sluit die clubs dan maar uit. Blijft een raar corrupt gedoe die loting.

Aardige loting, wel weer Wolfsburg erbij. Dat verbaasd me niets. Mensen die PSV kansloos achten zijn niet goed wijs. Ik zie geen Barcelona, Real of Bayern in deze poule hoor!

27 augustus 2015 om 18:45

Ja nogal wiedes, Barca en Bayern konden sowieso niet geloot worden. Als je Real had geloot ipv United had je waarschijnlijk de slechts denkbare loting gehad.

27 augustus 2015 om 18:46

Ik zie ook geen ploeg waar PSV beter dan is. Ajax had nog Nicosia in hun poule.

27 augustus 2015 om 18:46

Maar ik zie wel wolfsburg, Manchester United en Cksa moscow die 9 van de 10 keer winnen van PSV

27 augustus 2015 om 18:51

Welke statistieken of bewijzen heb jij daarvoor martijn?

27 augustus 2015 om 18:56

Nou tegen united zijn ze 90% kansloos en cska en wolfsburg zullen normaal gesproken verliezrn wat ook geen schande is als je kijkt naar de begrotingen. Ik zie het donker in. Ajax had vorige keren nog een zagreb of nicosia waar je gewoon van moet winnen waardoor je relatief gemakkelijk 3e kan worden

27 augustus 2015 om 19:02

Wacht eerst eens af! Er heeft nog geen bal gerold.

27 augustus 2015 om 19:27

Klopt, ik ben meestal wel positief ingesteld maar je kan niet ontkennen dat de kans klein is dat PSV doorgaat.

Waar Ajax de laatste jaren altijd nog wel een ploeg in de poule had waardoor ze derde konden worden is dat PSV niet gegund. Zonde, denk dat het een vrij kansloze vierde plek gaat worden.

27 augustus 2015 om 18:50

Je bedoelt die poule met Real, City en Dortmund?

27 augustus 2015 om 18:56

Ik doel op Nicosia, Celtic, Zagreb. Er zat inderdaad ook eenmaal een horrorpoule tussen maar vaker niet.

27 augustus 2015 om 19:03

Tegelijkertijd zijn de tegenstanders van PSV niet zo sterk als de tegenstanders die Ajax steeds kreeg met Real, Barcelona en PSG die ik toch wat hoger inschat dan Wolfsburg en het United van dit moment. Daar liggen weer veel meer kansen voor PSV

27 augustus 2015 om 19:07

Het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk Jordinhooo, ik denk dat het voor PSV een stuk moeilijker is om derde te worden dan voor Ajax de laatste paar jaar.

27 augustus 2015 om 18:57

Nu al een excuus zoeken? Ajax werd verweten dat die 2 sterke ploegen niet ook achter zich wisten te houden. Nu mag psv het laten zien. Manchester en wolsburg zijn niet sterker dan Real en Dortmund toen.

27 augustus 2015 om 19:01

Ik weet niet of Ajax dat werd verweten, ik denk dat doorkomen in de groepsfase voor een Nederlandse club eigenlijk al een brug te ver is. Of je moet extreem gunstig loten zoals Ajax deed in dat jaar met Lyon en Zagreb. Maar met deze loting wordt zelfs de derde plaats gewoon een heel moeilijk verhaal. Daar waar PSV uit pot 4 bijvoorbeeld ook een Malmo of Astana konden treffen.

27 augustus 2015 om 22:15

Ja maar wij hebben niet alleen ManU en Wolfsburg waar je niet van kunt winnen, (zoals Ajax niet kon winnen van Barca en AC Milan) CSKA is ook nog eens veel beter dan PSV. (Daar waar Ajax Celtic als zwakke broeder kreeg en AC Milan was eigenlijk ook nog een ernstig verzwakte ploeg)

Belachelijke loting weer voor een Nederlandse club. Loten zelfs als we in poule 1 zitten nog gewoon de allersterkste uit groep 4. Daarbij de op een na beste in poule 2 (wat natuurlijk wel een leuke wedstrijd is) en weer gewoon weer een Oostblok club. Gewoon een frotloting, het zou eens meezitten.

Jammer. Een zeer zware loting voor PSV. Alsof het Nederlandse voetbal niet genoeg klappen krijgt te verwerken, zit het ook niet eens mee bij de loting. Ik hoopte minimaal op een Astana of een Tel Aviv maar het zit helaas niet mee. Zelfs de derde plek gaat zeer lastig worden. ..

Wederom een vrij zware loting, maar ik zie wel kansen voor Psv. Het voordeel van PSV ten opzichte van Ajax is dat ze veel meer gewend zijn in de reactie te spelen en daarmee Wolfsburg en United pijn kunnen doen. Ik acht alle tegenstanders sterker dan PSV maar met kanttekeningen. Ik vind de selectie van Cska wel wat zwak bezet in de breedte, Wolfsburg raakt waarschijnlijk De Bruyne kwijt en United heeft vooralsnog moeite met het afmaken van de kansen (tegen Brugge uitgezonderd)

27 augustus 2015 om 22:18

Manchester United voetbalt lekker rustig tegen PSV en legt er gewoon drie of vier in terwijl je het idee hebt dat je aardig meekan. Wolfsburg is eigenlijk vrij gunstig gezien hun speelstijl en de onze, maar het kwaliteitsverschil is gewoon te groot. CSKA zie ik te weinig om qua speelstijl goed te kunnen oordelen, maar individueel zijn ze natuurlijk veel beter dan PSV. Ik gok dat we thuis kunnen winnen van CSKA en thuis gelijkspelen tegen Wolfsburg. Vier puntjes dus en ben bang dat het plek vier wordt...

Easy dit. Makkelijkste poule in jaren. Ajax heeft altijd een veel moeilijkere poule gehad en presteerde toch behoorlijk tegen een grootmacht als Barcelona. Als PSV de volgende ronde niet haalt zijn ze wel heel slecht bezig. Doe het voor het Nederlandse voetbal, net zoals Ajax dit al jaren op rij keurig doet.

27 augustus 2015 om 18:48

schei toch uit.. de poules van ajax waren makkelijker. als psv niet 4de word, hebben ze het heel goed gedaan.

27 augustus 2015 om 18:50

Feeeeeeeel the sarcasm.. haha, maar dit is bijna niet te doen als we eerlijk zijn. Maar we duimen!

27 augustus 2015 om 18:56

Ik weet niet of ik jou serieus kan nemen? Ajax had vorig jaar een club als nicosia waar je gewoon punten moet pakken . in deze poule zie ik 3 betere clubs dan psv. ik hoop dat ze 3e worden maar het wordt heel zwaar

Cka Moskou kunnen ze hebben, maar Wolfsburg en ManUnited schat ik de kans klein, jammer voor het Nederlandse voetbal. Heb dit wel verwacht.

Kan iemand mij uitleggen, waarom psv gent of zagreb niet kon loten.

27 augustus 2015 om 18:57

Kon wel, maar er stonden wat restricties op lotingen van de Duitse clubs. Toen Zagreb getrokken werd, moesten er nog vijf clubs verloot worden, waaronder twee Duitse clubs. Groep B en E t/m H waren nog vrij. Groep E en F bestonden uit Duitse clubs (leverkussen en Bayern). Dat betekent dat BMG en Wolfsburg nog in groep B, G en H konden.

Maar: in verband met tv uitzendingen heeft elk land recht om zijn CL deelnemers over beide speeldagen verdeeld te krijgen. Dus als NL twee deelnemers zou hebben, zou de ene in groep A t/m D komen en de andere in groep E t/m H. Op het moment dat Zagreb geloot werd, had Duitsland nog geen enkel team in groep A t/m D. Omdat groep B (van Psv) de enige groep was waar nog een plek vrij was, moest daar automatisch één van de Duitse teams. Immers, anders zouden alle Duitse teams op dezelfde dag spelen en zouden ze maar één wedstrijd kunnen uitzenden.

Tot het moment dat groep A, C en D hun vierde team kregen kon PSV nog gewoon Zagreb en Gent loten. Pas vanaf het moment dat alleen groep B nog open was, wist je dat het al klaar was.

Mooie loting. Ik wil in december die Eindhovenaren nog wel even horen die de afgelopen jaren zo hard riepen dat Ajax zo matig presteerde in de Champions League.

27 augustus 2015 om 20:23

Ik houd je eraan. Gewoon 2e ronde hoor.

27 augustus 2015 om 20:41

Tuurlijk. Al tijden geen potten meer kunnen breken in de Europa League, een verzwakt elftal ten opzichte van vorig jaar, maar in de Champions League wel even overwinteren.
Het optimisme siert je en ik help je hopen, maar we zullen zien in december.

27 augustus 2015 om 22:20

Hahaha Peskens-PSV, zou toch wel ff wat zijn eh, wij tweede ronde met zo'n poule en Ajax met Barca, Milan en Celtic niet

Lastige poule hebben een betere loting dan Ajax laatste jaren maar nog steeds een zeer lastige poule denk 3de plaats hoogst haalbare maar laat me graag verrassen.

Geen een tegenstander zou makkelijk zijn geweest. Ach ja, op Moskou na zijn het prachtige wedstrijden om naartoe te reizen. Dat ga ik dan ook zeker doen!

Verder vind ik het absoluut belachelijk dat Russische clubs niet bij Oekraïense clubs kunnen. Als je geen veilige wedstrijden kunt organiseren dan moet je gewoon uitgesloten worden van het toernooi, simpel zat! Als er 5 man op de trap staan krijg je een boete als club zijnde, maar dit wordt allemaal maar mooi geregeld. Iets met de rijke olie magnaten te maken misschien ?

27 augustus 2015 om 18:52

Je gaat toch geen wedstrijden organiseren tussen clubs van landen waartussen zoveel geopolitieke spanningen zijn. Of vind je het ook een goed idee om Israëlische clubs mee te laten spelen met de Aziatische CL tegen Syrische en Irakese tegenstanders?

En uitsluiten van clubs op basis van politieke gronden? Die clubs doen niks verkeerd, die kunnen toch weinig aan de situatie doen? Waarom moet je die daarvoor straffen.

Kom op man, simplistisch gelul.

27 augustus 2015 om 18:57

Is het ooit de schuld van een club geweest dat er oorlog was? Die clubs kunnen er inderdaad niks aan doen. Kunnen de overige clubs er iets aan doen dat daar problemen zijn? Een simplistisch kul argument dus. Als de veiligheid niet gegarandeerd kan worden dan dien je gewoon uitgesloten te worden in mijn ogen. Er wordt nu met zoveel dingen rekening gehouden dat je bijna niet eens meer hoeft te loten. Na drie balletjes is er al niks meer mogelijk.

27 augustus 2015 om 19:00

Veiligheid kan gegarandeerd worden door die clubs niet bij elkaar in de poule te stoppen. Kleine prijs, groot gebaar .

In essentie heeft de Uefa geen enkele reden en wettelijke grond om Oekraïnse en Russische clubs te weren. Zolang de situatie niet uit de hand is gelopen, mag je ze niet uit Europa zetten. Dan kan je twee dingen doen:
1) Je loot Russische en Oekrainse clubs gewoon tegen elkaar en laat de situatie lekker escaleren met veel slachtoffers en mogelijk doden. Vervolgens schors je de clubs ten koste van veel schade en mensenlevens.
2) Je zorgt ervoor dat Russische en Oekrainse clubs preventief niet tegen elkaar spelen. Je mag ze niet vooraf schorsen en zo voorkom je de schade en red je mensenlevens.

Kies maar.

27 augustus 2015 om 19:04

Exit op welke grond? Wees ff een beetje constructief man, het is al kut genoeg in die landen met de hele situatie, sancties en spanningen.

27 augustus 2015 om 19:20

Waarom zou je ze niet uit de Uefa mogen zetten? (europa lijkt me lastig, de landen liggen er nu eenmaal) De Uefa gaat over zijn eigen regels neem ik aan. Dat het nooit escaleert dat begrijp ik, ze spelen namelijk niet tegen elkaar ..

Het is gewoon ontzettend hypocriet dat bij elk akkefietje de Uefa voorop staat met zijn respect en veiligheid geneuzel. Clubs worden keihard aangepakt, voor alles is een reglement waar absoluut niet van afgeweken mag worden. Maar nee voor dit wordt heel het lotingssysteem door elkaar gegooid. Lekker consequent zijn ze daar zeg.

27 augustus 2015 om 19:28

Je mag ze er niet uit zetten omdat die clubs niks verkeerd hebben gedaan. Ik ga jou toch ook niet arresteren omdat jij mogelijk iemand kan verkrachten. Ik kan je pas straffen als je iets verkeerd hebt gedaan, net als de Uefa die clubs pas kan straffen nadat ze iets verkeerd hebben gedaan. De Uefa gaat over zijn eigen regels maar kan niet naar willekeur clubs uit de Uefa gaan zetten.

De Uefa wil die clubs er niet uitzetten, de Uefa wil geen rellen, de Uefa wil geen gewonden en wellicht doden. Dat is toch hartstikke logisch. Waarom zou je schade en gewonden willen als je dat ook kan voorkomen. Russische en Oekrainse clubs bij elkaar zetten is het afroepen van enorme problemen. Dan kan je dat toch heel makkelijk voorkomen door ze niet bij elkaar te zetten.

Ik begrijp niet wat je probleem is. Je schreeuwt en doet maar over preventief straffen, maar dat is enorm oneerlijk. De clubs hebben totaal geen schuld aan de geopolitieke situatie en de fans van de clubs hebben zich vooralsnog niet misdragen. Waarom wil je dan preventief straffen? Waarom kan je niet een beetje constructief en empathisch meedenken en begrijpen dat niemand gebaat is bij een escalerende situatie in die landen? Wat is nou het probleem? Waarom straffen als je ook gewoon die clubs er bij kan houden en het gezeik kan voorkomen?

27 augustus 2015 om 20:27

Citaat: " Je gaat toch geen wedstrijden organiseren tussen clubs van landen waartussen zoveel geopolitieke spanningen zijn. "

Stel nou dat een beide de finale halen, dan moeten ze toch ook tegen elkaar spelen? Dus dan zouden ze volgens jou die wedstrijd maar beter niet kunnen doen.
En niet aankomen met dat ze de finale toch niet halen.

Zelfde geval in de EL vorig jaar. Is gewoon een vorm van competitievervalsing en politiek moet je buiten het voetbal laten en als het een probleem wordt ze gewoon uitsluiten van deelname.

Zware loting. Wordt moeilijk om door te komen. Maar je moet er als club wel voor gaan en alles uit de kast halen om 2e te worden. Dat zal het doel ten eerste zijn. Of t lukt is een 2e. Maar heb er zin in! Hopelijk draait het straks wat beter als moreno en willems spelen!

Loting kon slechter. Dit is gewoon een normale loting, je kan haast geen slechte tegenstanders loten..
Zo lastig als Ajax met 2 teams uit de top van Europa elke keer is het in ieder geval niet.

27 augustus 2015 om 22:24

Pot 2: ManU, oke. Pot 3: CSKA, mwah kon beter (Gala, Zagreb, Olympiacos) Pot 4: by far de zwaarst mogelijke tegenstander met Wolfsburg, enige sterkere tegenstander was BMG. Dus gewoon een moeilijke loting, daar waar Ajax 4 vd 5x een hele zwakke broeder uit pot 4 kreeg, krijgt PSV nu juist meteen de zwaarste. Maarja, zoiets kan gebeuren, met onze speelstijl voetballen we wel minder naïef dan Ajax vind ik (no offense Ajacieden) en hebben we genoeg kans op plek 3. Plek 2 is onhaalbaar en daar moet je het gewoon niet over hebben.

Jammer dat Wolfsburg erbij kwam als laatste. Gaat moeilijk worden voor Psv. Misschien een 3e plaats.

Mooie pot, mooie wedstrijden. Maar ik vrees dat de EL het hoogst haalbare is voor Psv.

Als Wolfsburg de Bruyne idd kwijt raakt dan is heel dat elftal echt al een stuk minder. Thuis moeten er 3 punten gehaald kunnen worden. Uit word t lastig. Tegen Cska moskou kan er 2x gewonnen worden. En dan tegen man united 1 punt. Dan zouden ze t kunnen redden met 10 punten.

Natuurlijk niet gemakkelijk, maar wat had je anders verwacht... M.i. is geen enkele makkelijke poule bij. Maar het zijn mooie tegenstanders. Laat het maar zien Psv.

Het is toch nog steeds raar dat clubs uit Oekraine en Rusland elkaar niet kunnen loten omdat er spanning is tussen beide landen is. Dus dit zal betekenen dat als ze doorgaan elkaar wel kunnen loten, wat natuurlijk erg raar is als je elkaar eerst niet kon loten. Ik vind dit ook zeker een vorm van vervalsing omdat dit ook erg in je voordeel kan werken als bijvoorbeeld Cska in een moeilijke poule zit en dat Dynamo Kiev dan het geluk heeft om die poule te kunnen ontlopen.

27 augustus 2015 om 18:56

Misschien een raar idee maar waarom beginnen wij geen oorlog met Engeland, Duitsland, Spanje en Italië? Zodoende kunnen we niet in de poule komen met ploegen uit deze landen waardoor alleen de zwakkere ploegen over blijven.

Laten we wel wezen, onze jongens van defensie kunnen wel een verzetje gebruiken en het zelfde geldt voor onze punten op de coëfficiëntie lijst.

win win situatie als je het zo bekijkt?

28 augustus 2015 om 13:36

Haha het zou voor onze Nederlandse topploegen geweldig zijn, zitten we zometeen in eeen poule met Galatasaray, Astana en Bate!

Wat een gejank om die loting.

En dat zijn dezelfde die liepen te zeuren om de resultaten van Ajax...

Deze poule is stelt geen donder voor vergeleken met; Real, Dortmund en City ... of Barca en PSG ... of Barca en Milan (nog in vorm) ....

27 augustus 2015 om 18:55

Wolfsburg in vorm is echt wel even goed als dortmund of manchester en united is altijd sterk en cska moet je nooit onderschatten want die zijn ook gewoon heel sterk oftewel het is echt een sterke poule en stelt echt wel wat voor

27 augustus 2015 om 19:00

Dus jij verwacht Wolfsburg in de Champions League finale ?? Yeah right!

Dat jaar dat Ajax bij Real en Dortmund in zat stonden beide ploegen in de halve (tegen elkaar overigens) dus een finale had er anders ook ingezeten.

Real en Barca zijn samen met Bayern verreweg de beste 3 van Europa... Geen vergelijking met United aub.

27 augustus 2015 om 19:22

@shenkie

Je heb gelijk man. Loting is niet eens zo heel zwaar maar toch zie ik veel psver huilen om de poule.
Misschien dat ze gewoon omdat ze inzien dat hun team zwak is en niets te zoeken heeft in de CL net als ajax de afgelopen 3 jaar inclusief dit jaar.

Na de winter hebben we waarschijnlijk dus maar 1 team over in Europa denk ik... Directe CL plek weg, allerlei k*tlanden die ons in gaan halen, en nog wordt het Nederlands voetbal niet wakker... Tsja

Echt kansloos voor psv en ik ben een psv fan we moeten maar gewoon hopen op een wonder. Wel mooi dat ze tegen united spelen.

Die nieuwe regeling geeft een enorm vertekend beeld natuurlijk... Ook niet slim als je het mij vraagt. Zo loop je meer kans om een van de meer aantrekkelijke ploegen snel te zien vertrekken

Prachtige wedstrijden natuurlijk, hopelijk kan mijn cluppie 2e-3e worden en overwinteren

Nee gaan we niet halen, maar wel mooie wedstrijden met het weer zien met Memphis.

Afgelopen jaren ongeveer de zwaarst denkbare lotingen gehad.

Laten we alsjeblieft vertrouwen houden in PSV. Heel Nederland. Cska is niet worst case en wolfsburg raakt misschien nog mensen kwijt.

27 augustus 2015 om 19:15

Ajax had 90% van de keren een zagrabje of een Malmö erbij (ik weet van de ene keer dat ze Dortmund hadden) dus dat stond eigenlijk al garant voor 6 punten. PSV heeft nu Wolfsburg de sterkste club uit groep 4 dus dat zijn 0 punten. -6 punten die Ajax al wel had dat ise toch een goed excuus lijkt me.

Manu vind ik wel erg leuk dat ze die loten. Cska vind ik minder leuk maar kweet eigenlijk niet hoe goed die zijn dus misschien liggen daar wel kansen. Wolfsburg is denk ik de sterkste ploeg uit pot 4, erg jamer dat ze die loten en daarmee is psv denk ik kansloos om te overwinteren in de cl.

Nederlandse clubs hebben ook nooit een beetje geluk met de loting...

Best frustrerend eigenlijk. Met een juiste loting kan Psv zo door bekeren, maar dit is case closed wat mij betreft. United is leuk om tegen te spelen, maar ook van Cska en Wolfsburg gaat PSV niet winnen. Je hoopt op een voordelige loting, wat zeker mogelijk was, maar dit is niet te doen. En dat is gewoon de keiharde realiteit, PSV heeft geen team zoals zij dat jaren terug hadden met echte vedettes en ervaren types. Enige die dat heeft is Guardado, maar in zijn eentje gaat het niet lukken.

Hier botste Ajax constant ook tegen aan, een veel te te jong team die niet weet hoe je europees wedstrijden moet winnen.

Alhoewel ik stiekem hoop op iets moois.

27 augustus 2015 om 19:00

@ Sociofan1

Wat is volgens jou een juiste loting?
Alle ploegen in pot 2 zijn in ieder geval te sterk. Uit pot 3, met uitzondering van Olympiakos ook. Uit pot 4 moet je geen Wolfsburg en BMG treffen, dan kun je inderdaad kans maken. Gezien de mogelijke lotingen is de kans op zo'n poule gewoon heel erg klein.

27 augustus 2015 om 19:04

zo een loting als galatassay zou wel fijn zijn.

27 augustus 2015 om 19:08

@ Frvatoslocos

Als je denkt dat je maar enige kans maakt tegen Benfica en Atletico wel....
PSV heeft ook tegen die ploegen geen enkele kans. Dan kun je met Astana wel derde worden, maar CL overwintering lukt niet. Bovendien was die loting ook niet mogelijk geweest in dit pottensysteem.

27 augustus 2015 om 19:15

PSV zou tegen benfica en atlectico ook vernederd worden sorry.

Het PSV van vorig jaar was al kansloos tegen zenith. Laatstaan dit matige Psv.

27 augustus 2015 om 20:01

@hen_nie

Uh nou, een Gala of Olympiacos uit pot 3 en uit pot 4, Malmo, Gent, Tel aviv, Dinamo Zagreb of Astana en de kans was al vele malen groter voor PSV om door te bekeren. Ik begrijp dat Ajax het afgelopen jaren niet goed trof, maar je kan toch wel realistisch blijven dat PSV zeker beter had kunnen loten. En dan noem je in je andere reactie Benfica en Atletico, lol ja die teams moet je zeker niet loten, dan zijn ze kansloos. Maar zoals ik al aangaf in mijn eerste zin, waren dat de teams waar PSV zeker een kans maakte om van te winnen.

Plek 4 is in ieder geval gereserveerd.

PSV treft zeker niet de sterkste ploegen uit pot 2 en pot 3, daarover mag het dus niet klagen. Ajax deed dat eerst vaak wel uit pot 1 en pot 2, maar had dan een makkelijke uit pot 4 waardoor ze derde konden worden. PSV heeft nu de zwaarste tegenstander uit pot 4. Kortom, geen wereldploegen, maar het is al snel te moeilijk voor Nederlandse clubs. Dat wordt dus gewoon een 4de plaats.

27 augustus 2015 om 20:04

Jep ook Ajax zou 4e worden in deze poul. Helaas pindakaas, erg jammer voor het Nederlands voetbal zo. Ziet er niet best uit.

Overigens blijf ik wederom van mening dat die loting stinkt aan alle kanten!

Sinds 1999 loten Portugese clubs standaard een Russische of Oekraninse club terwijl Nederlandse clubs zelden Russische (nu wel) of Oekrainse clubs loten en al helemaal geen Portugese club.

Het kan ook geen toeval zijn dat Ajax 4 jaar lang Real en Barca loot... en PSG zit nu ook voor de 3e of 4e keer bij Barca/real.

Zelfde dat Psv en Ajax jarenlang gekoppeld werden aan Arsenal, Lyon en de 2 Milanese clubs.... en bijvoorbeeld Chelsea hebben we nog nooit gezien in Nederland.

27 augustus 2015 om 19:02

@ shenkie

Ik ben het met je eens. Ajax heeft de keren dat het de afgelopen jaren meedeed heel vaak tegen dezelfde teams geloot. Dat was statistisch gezien al bijna onmogelijk. De loting is niet zo willekeurig als die zou moeten zijn.

Ik zou ook veel meer voorstander zijn van een directe knock-out fase. Geen 'handje-boven-het-hoofd' gedrag voor grotere clubs. Dat zou de CL spannender maken, want nu kun je zoals al heel lang het geval is de 7 van de laatste 8 clubs al invullen.

28 augustus 2015 om 12:56

Poule fase afschaffen vind ik niet nodig.

Ik zou van de Champions League weer de Champions League maken m.u.v. de 2 sterkste landen op dat moment. Nu Duitsland en Spanje ? Die mogen dan 2 ploegen zenden... CL winnaar plaatst zich rechtstreeks... land 3 t/m 10 van Europa de landskampioen. Heb je 12 ploegen.

11 en hoger spelen voorrondes om de laatste 4 plekken.

Terug naar 16 landen.... en maak de Europa League een stuk aantrekkelijker door daar hooguit bekerwinnaars en de nrs 2 t/m 4 in te gooien afhankelijk van het land. (engeland Duitsland Spanje 3 ploegen ofzo) .... Dan zit je ook niet meer naar die kansloze potjes als Everton - Dinamo Verwegistan te kijken. Ook totaal niet commercieel!!!

28 augustus 2015 om 18:51

@ shenkie

Dat ben ik dan weer niet met je eens. De champions league moet in mijn ogen voor de allerbeste ploegen zijn. Het moet alleen niet zo zijn dat degene die normaal gesproken al het sterkst zijn ook nog allerlei voordeeltjes hebben waardoor ze elkaar pas later in het toernooi kunnen loten.

27 augustus 2015 om 19:05

In 1999/2000 zat Chelsea bij Feyenoord in de poule. Ik weet dat we daarvoor ver terug moeten, maar dat ga jij immers ook

Echt hea al dat gezeur om ' zware loting '.

Zitten andere pouls bij waar je echt kansloos zou zijn met Real en PSG bijvoorbeeld.

Is echt geen onmogelijke opgave, United is natuurlijk groots maar ook niet meer wat het is geweest.
Moskou is altijd wel een stugge ploeg maar kan je ook gewoon punten van pakken.

Leuk voor Memphis dat hij nu al gelijk zich in Eindhoven mag laten zien tegen zijn oude clubbie.

Als het beetje meezit geef ik PSV toch nog wel een kansje hoor!

Wolfsburg is sterk, maar als de Bruyne vertrekt moet ik nog maar zien hoe sterk die ploeg is. Op papier zeker nog sterker dan PSV, maar ze gaan er vergeleken met vorig seizoen wel op achteruit. Ik zie ze ook geen tweede meer worden in de Bundesliga trouwens. Het is een goede ploeg, maar zeker niet een Europese topploeg, gewoon Europese subtop. Ik schat CSKA hoger in eerlijk gezegd

27 augustus 2015 om 19:10

@ foebele

Wolfsburg is gewoon te sterk, met of zonder De Bruyne. PSV is er ook niet sterker op geworden dit seizoen. Ik denk dat Wolfsburg en Cska het elkaar wel enorm lastig gaan maken, maar toch schat ik Wolfsburg wat hoger in.

Heb toch heimwee naar de tijd dat alleen de kampioenen tegen elkaar speelden. Heb het idee dat toen dat los werd gelaten, de neergang voor nederland is begonnen.

Als Psv alle thuiswedstrijden wint dan maken ze wel een kans. Supporters moeten dan wel 90 minuten lang de ploeg aanmoedigen. ManU speelt te wisselvallig.

Schat alle teams hier hoger in dan psv met een beetje geluk worden ze 3e met een wonder worden ze 2e

27 augustus 2015 om 19:10

He, de bal is rond.

Hoezo kon psv geen Tel Aviv loten?

We hebben echt geluk gehad met psv uit pot 1 alle andere teams van andere potten wilde psv sws.
Wolfsburg uit pot 4 was wel jammer maar moet te doen zijn.
Wilde ook wel graag tegen psg uit pot 1 zodat we die snitch di maria een lesje hadden geleerd maar maak niet uit.
Hopelijk in het finale dan gaat het extra pijn doen.😈

Ik zie PSV nog wel doorgaan naar de volgende ronde of EL. PSV doet het altijd wel redelijk in de CL. (Ik ben geen PSV-fan trouwens)

Ik als bloed PSV-er ben het er best mee eens dat PSV kansloos is. Waarom vraagt u? Welnu, Elke Nederlandse club is kansloos in de CL. Met wat mazzel word je 3e en met extreem veel mazzel doe je mee om de 2e plek. Het is te hopen dat Willems snel fit is en Moreno zo goed is als men zegt. In dat geval kunnen we op zijn minst flink tegengas geven. Maar het verschil is te groot. Zoek de begrotingen van de andere 3 clubs maar eens op en u weet waarom.

Leuke wedstrijden maar normaal gespoken kansloos voor de tweede ronde. Overwinteren zal al een prestatie op zich zijn.

Zwaar maar niet onoverkomelijk. Cska en Wolfsburg is pittig maar niet op voorhand kansloos, dat zijn echt geen topploegen anders. .psv heeft zich behoorlijk versterkt. Worden mooie potten, ben op voorhand niet al te pessimistisch.

uit wedstrijden met 10 verdedigers spelen alles dicht timmeren

Pfft ik zei het van te voren nog, we moeten 1 team ontlopen en dat was wolfsburg uit pot 4 maar helaas...

Eerlijk is eerlijk PSV moet hopen dat 1 van de 3 clubs bagger presteert en hopen op een paar puntjes voor de 3e plek

PSV moet zich voledig op CSK richten , tegen Wolfsburg en United valt niks te halen .

Wat loot de UEFA weer berekend zeg. Jaar in jaar uit worden clubs in vier potten gezet en van sterk naar zwak ingedeeld. In feite zijn dan bijna alle nummers 1 en 2 op papier al bekend. In het geval van PSV's poule zou je nog enigszins kunnen twijfelen aan de nummer 2. CSKA en Wolfsburg zijn aan elkaar gewaagd en mogen uitmaken wie er tweede wordt. Dat PSV niet doorgaat mag wel duidelijk zijn. Het ontbreekt de ploeg gewoon aan ervaring, stootkracht en klasse. Derde worden in deze poule zou al een prestatie van formaat zijn. Wel een leuk weerzien voor Depay. Die voor even 'thuis' komt. In de overige poules zie ik ook geen verassingen. In groep H zijn drie teams aan elkaar gewaagd maar verder zie ik de grootmachten 'gewoon' doorgaan.

Het is heel makkelijk om te zeggen dat PSV 4de gaat worden. Ajax overwinterde afgelopen jaren altijd en ze speelde heel vaak tegen europese topploegen waar vooraf gezegd werd dat ze kansloos waren. 3de plaats is zeker te doen!!!

27 augustus 2015 om 20:09

Derde worden is niet moeilijk als je bij twee wereldtoppers zit en één zwakkere broeder. Behalve dan het jaar waarin Ajax bij Dortmund, City en Real Madrid zat, zat er altijd wel een mindere ploeg bij dan Ajax. PSV heeft gewoon de pech dat het bij één topploeg zit, maar daarnaast twee ploegen die net wat beter zijn dan Psv. Toch heeft dit ook het voordeel dat de kans op een tweede plaats hoger is aangezien alleen Man Utd een echte topploeg is.

Makkie voor Psv, de enige landskampioen in de groep.
Wordt wel close wie er tweede wordt, maar dat maakt niet uit.

Lol, wat een loting, hopelijk dit seizoen er veel van leren,
Geen druk, want alle tegenstanders zijn op papier al zeker twee maten te groot en zorgen dat het landskampioenschap wordt behaald. Dus tijdens de Europese weken je sparen voor de competitie, hahaha.

Leuke poule, wel lastig.
Uiteraard had ik al verwacht dat wij Wolfsburg zouden loten. Dat maakt het behoorlijk lastiger.

Maar PSV is zeker niet kansloos. Zeker met onze goede counter kunnen we zeker wel de 2e ronde halen.
Ik was dan ook niet zo onder de indruk van Man United tegen Brugge.

Ik snap dan ook niet dat mensen nu al kunnen concluderen dat PSV kansloos is. Complete onzin.

Ik denk dat er 2x wordt verloren tegen United, tenzij het de allerlaatste wedstrijd is en United al #1 is.
Tegen Cska zie ik wel 1x win en 1x gelijk en Wolfsburg moeten we het op 1 verlies houden en dan thuis ff gaan verassen met een kleine 1-0.
Kunnen we als Nederland zijnde nog ff genieten van een Nederlandse ploeg in de CL.

27 augustus 2015 om 23:11

In deze poule zou een punt of 8 best genoeg kunnen zijn, verwacht best wat gelijke spelen. Hopen dat je thuis United kan verrassen in de eerste wedstrijd en dan is alles mogelijk.

De manier waarop ManU nu speelt, daar ze niet altijd hun niveau halen, kan een PSV met wat geluk ( ok wat meer dan een beetje geluk) en goed voetbal wel punten pakken. Csk Moskou kan op een goede dag van PSV in eigen stadion ook wel verslagen worden, alleen Wolfsburg is wel heel moeilijk.

Groep A: Real, Psg
Groep B: Manchester United, Cska Moskou (oké poule voor PSV waar ze met een beetje geluk kunnen doorgaan. Schat Cska iets sterker in dan Wolfsburg maar hangt nog beetje van aankopen Wolfsburg af)
Groep C: Atletico Madrid, Galatasaray (gelukkige loting voor de turken en ik zie ze thuis Benfica wel pakken)
Groep D: Manchester City, Juventus (wat een poule!)
Groep E: Barcelona, Bayer Leverkusen
Groep F: Bayern Munchen, Arsenal
Groep G: Chelsea, Porto
Groep H: Valencia, Zenit (prima poule voor Gent om wat punten te pakken)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren