Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV mengt zich in strijd om FC Twente-keeper Joël Drommel

Laatste update:

Joël Drommel vervolgt zijn carrière na dit seizoen mogelijk bij PSV. Volgens het Eindhovens Dagblad en Voetbal International heeft de club uit Eindhoven serieuze interesse in de keeper van FC Twente. De 24-jarige keeper moet een van de eerste aankopen voor het nieuwe seizoen worden van technisch manager John de Jong. PSV zag juist reservekeeper Lars Unnerstall dinsdag de omgekeerde weg bewandelen; de Duitser maakt na dit seizoen transfervrij de overstap naar de Grolsch Veste en tekent tot aan de zomer van 2025.

De Jong hoopt volgens het regionale dagblad dat Drommel zich minimaal voor dezelfde periode aan PSV verbindt. Het is geen uitgemaakte zaak dat de sluitpost naar Eindhoven wordt gehaald, daar ook Ajax in de markt kan komen, zo klinkt het. Drommel heeft een aflopend contract bij FC Twente, al hebben de Tukkers wel een optie om zijn contract met een jaar te verlengen zodat hij een transfersom oplevert.

Mocht Drommel, die volgens diverse media goed in de markt ligt, kiezen voor PSV, dan zal de club de situatie van eerste keeper Yvon Mvogo tegen het licht houden. De Zwitsers international is tot aan de zomer van 2022 gehuurd van RB Leipzig. Drommel liet eerder aan Voetbal International al weten dat hij komende zomer graag een stap hogerop wil maken. Hij is daarin wel kieskeurig, daar hij Twente niet wil verlaten voor een rol als tweede keus. “Ik ben 24, ik wil blijven spelen en me blijven ontwikkelen. Dat moet als eerste keeper zijn. Het hele plaatje moet perfect zijn", aldus de keeper vorige maand.

Drommel speelde tot nu toe tachtig wedstrijden op het hoogste niveau namens FC Twente. Hij maakte in het seizoen 2015/16 zijn debuut namens de Tukkers en maakte in 2018 de degradatie naar de Keuken Kampioen Divisie mee. In 2019 promoveerde Drommel met Twente. Hij wordt geroemd om zijn meevoetballende kwaliteiten, iets waar PSV-trainer Roger Schmidt veel waarde aan hecht.

Wie zie jij liever onder de lat bij PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou alleen logisch zijn als Mvogo een jaar eerder retour word gestuurd !
Voor Drommel wel een mooie stap omhoog...

3 maart 2021 om 07:13

Of als Mvogo op het tweede plan komt en gewoon nog een jaar bij PSV blijft.

3 maart 2021 om 08:40

Hij kan ook met mvogo de concurrentiestrijd aangaan volgend seizoen, dan kan hij laten zien dat hij beter is. Na het nieuws van Unnerstal naar Twente dacht ik al een beetje dat PSV zich zou melden/al in onderhandeling was met Twente over drommel. Leuke keeper met veel potentie en als je hem nu haalt hoef je na volgend seizoen niet meer wat te halen en heb je Drommel, Delanghe en Mulder voor die positie.

3 maart 2021 om 08:42

Lijkt mij ook dat hij dan de concurrentiestrijd moet aangaan en wellicht ook wel wint. Ikzelf ben nog niet overtuigd van Mvogo en neig misschien zelfs meer naar Unnerstal als betere keeper van de 2. Met Drommel heb je dan wel iemand die denk ik minimaal gelijkwaardig is aan Mvogo en bovendien nog een jonge vent is. Ik begrijp het volkomen als PSV hem haalt.

3 maart 2021 om 08:50

Unnerstal is een geweldige keeper dat heeft hij al jaren laten zien bij VVV en ook bij PSV. Jammer dat er een meevoetballen de keeper moest komen bij PSV in de vorm van Mvogo want het is ook nog een geweldige vent. In het stuk van Rik elfrink staat ook dat het aannemelijk is dat Mvogo in de zomerperiode wordt geëvalueerd en het niet 100% is uit te sluiten dat hij tussentijds vertrekt bij PSV. Als ik deze geluiden hoor lijkt het er sterk op dat PSV Mvogo deze zomer terugstuurt naar Duitsland en Drommel haalt.

3 maart 2021 om 09:00

Dat zou ik zeker geen onverstandige zet vinden, als dit zo gaat gebeuren. Denk ook dat Drommel voor een schappelijke prijs te halen valt (geen jackpot denk ik voor Twente). Weet alleen de afspraken tussen Twente en Drommel niet natuurlijk (heeft hij niet nog een contract voor een jaar?).

3 maart 2021 om 09:35

Ja, maar Twente heeft een eenzijdige optie tot een jaar verlenging.

3 maart 2021 om 09:45

@4everajax De schappelijke prijs die FC Twente verlangt voor Drommel ligt rond de 5 miljoen euro. Ja hij staat wanneer de optie is gelicht nog 1 jaar onder contract, maar er zijn naast PSV en mogelijk Ajax ook nog een aan tal clubs uit Duitsland die Drommel volgen. En dat is dan weer gunstig voor zijn marktwaarde. En 5 miljoen is een mooi bedrag voor zo'n talentvolle keeper die mogelijk in de toekomst het Nederlands Elftal kan of zal halen.

3 maart 2021 om 10:11

@mljmlj: Helemaal met je eens en 5 miljoen lijkt me ook een prima bedrag voor zowel koper als verkoper.

3 maart 2021 om 11:19

Dit is toch al lang rond hoor. Denk je dat PSV zomaar Unnerstal laat gaan en dan pas gaat kijken of ze kunnen onderhandelen over Drommel? Denk dat dit een afgesproken zaak is, anders zou het wel dom zijn van PSV

3 maart 2021 om 11:28

PSV heeft geen donder over Unnerstall te zeggen, want die is transfervrij deze zomer.

3 maart 2021 om 11:30

Ik zou niet voor PSV gaan als Mvogo blijft. Die moest er perse komen van deze trainer. Hoe denk je dan dat de concurrentiestrijd uitvalt voor Drommel? Dan staat hij al 1-0 achter.

3 maart 2021 om 13:23

Nouja ook als Mvogo wel blijft. Mvogo zit er dan nog een jaar, die hoef je niet tevreden te houden aangezien die toch vertrekt. Kunnen ze lekker de concurrentiestrijd aangaan. Wie de strijd ook wint, heb je altijd een redelijke 2e keeper op stal.

Is Mvogo gehuurd dan? Dan zou dit best begrijpelijk zijn, anders niet echt. Hoe dan ook een erg talentvolle keeper die steeds beter en stabieler presteert. Logisch dat clubs als PSV zich dan melden. Qua timing ook wel slim van PSV, omdat Ajax met de Onana-situatie misschien geneigd is om nog even te wachten om te zien hoe dat zich verder ontwikkeld.

3 maart 2021 om 07:03

@Toekomst, Mvogo is voor twee seizoenen gehuurd. Desondanks vind ik het volkomen begrijpelijk dat PSV interesse heeft in Drommel. Mvogo laat geen onuitwisbare indruk achter, Drommel laat dit seizoen wederom weer aardige dingen zien en heeft nog flink wat groeipotentie. Denk overigens dat de perikelen rondom Ajax/Onana helemaal niets te maken hebben met de timing van PSV

3 maart 2021 om 07:17

Ik zou dat niet gek vinden. Gezien de contractsituatie en schorsing van Onana zijn daar zat onzekerheden die Ajax waarschijnlijk eerst wil oplossen voor het in actie kan komen en/of dit moet misschien wel eerst hier duidelijkheid over kunnen verschaffen voor Drommel zelf eventueel een keuze voor Ajax wil maken. Als Ajax zijnde is het niet interessant om Drommel voor miljoenen aan te kopen, terwijl Onana misschien korter wordt geschorst én zijn contract verlengt. Voor Drommel zou zo'n scenario ook niet interessant zijn, omdat hij dan waarschijnlijk een jaar op de bank zit. Bij PSV is de situatie veel simpeler. PSV kan direct handelen zonder dat er een speler die veel waarde vertegenwoordigd daar de dupe van wordt en hij kan bijna een gegarandeerde basisplaats krijgen. Dat zijn best wel belangrijke voordelen die PSV op dit moment heeft ten opzichte van Ajax.

3 maart 2021 om 09:40

Ajax weet ook dat Onana een keer vertrekt en dat hij niet nog jaren bij Ajax zal blijven iedereen dacht dat dit zijn laatste seizoen was, misschien is het nu wel het volgende seizoen door zijn schorsing.

Verder moet je je afvragen of Drommel überhaupt wat voor Ajax is. Het is gewoon een gok om hem tussen de palen te zetten. Een gok die Ajax niet hoeft te nemen er is genoeg geld om een andere goede keeper binnen te halen. '

Eerlijk gezegd denk ik niet dat PSV Drommel een basisplaats kan beloven, want Mvogo is dan wel geen topkeeper maar hij doet het wel prima en in principe blijft hij nog een seizoen.

3 maart 2021 om 10:12

Waarom een gok? Iedere keeper maakt foutjes, Drommel incluis. Maar Drommel is toch inmiddels een bewezen goede keeper?

3 maart 2021 om 10:44

Bewezen op een lager niveau. De lijst met spelers die door het ijs zakten bij de top is oneindig. Hij is in ieder geval een bewezen doelman bij Twente met potentie en een gunstige prijs. Zijn uittrappen zijn bovendien zalig en een extra wapen voor een club als PSV. Benieuwd waar hij geen gaat en hoe hij zich doorontwikkeld.

3 maart 2021 om 13:25

Ik vind ze beiden niet veel voor elkaar onder doen. Mvogo draait de laatste tijd ook aardig en doet gelukkig geen gekke dingen op het moment. Drommel doet het ook goed, maar ook weer niet ruim boven verwachtingen.

3 maart 2021 om 13:59

Beide clubs spelen Eredivisie. Dat lijkt me hetzelfde niveau, zelfde tegenstanders. De spitsen die hij tegenover zich krijgt veranderen niet. Wel mag je verwachten dat de Ajax defensie ervoor zorgt dat er minder ballen op doel komen. Alleen het Europese deel zal nieuw voor hem zijn.

3 maart 2021 om 19:20

Dat is juist waar Ajax op inkoopt. Kampioen worden ze met Steek waarschijnlijk ook wel. Al vind ik hem echt enorm sloom ogen bij vrije trappen..

3 maart 2021 om 07:05

Mvogo is voor 2 seizoenen gehuurd

3 maart 2021 om 07:18

Oké, gehuurd is gehuurd. Misschien kunnen ze hem eerder terugsturen mocht Drommel haalbaar zijn. Anders een goede doelman achter de hand.

Goede keeper, zou een aardige zijn voor PSV goed op de lijn en kan ook nog eens aardig meevoetballen. Ben sowieso geen fan van Mvogo op de lijn vind ik Unnerstall beter. Dat is wat een keeper dan ook in eerste instantie hoort te doen: ballen tegen houden. Mvogo is ook nog eens een huurspeler, ben sowieso tegen het huren van spelers. Je moet als PSV zijnde zorgen dat je spelers waarde creëeren.

3 maart 2021 om 07:28

@El_Guaye, PSV heeft in de transferperiode Max, Götze, Sangare en Zahavi gehaald. Toen was het transferbudget wel zo ongeveer op. Vond het dus helemaal niet gek om een keeper als Mvogo te huren. Ik ben geen voorstander van huren om exact dezelfde reden die jij benoemt, maar soms kan het even niet anders

3 maart 2021 om 09:05

@diegelbereds,

Alleen had PSV met Unnerstall al gewoon een prima keeper rondlopen voordat ze Mvogo huurden. Nu kan Leipzich hem straks vast wel weer voor een miljoen of 5 verkopen aan een of andere Bundesliga club en PSV staat met lege handen.

3 maart 2021 om 10:02

@ajaxenschede Niks lege handen ze hebben dan toch twee jaar geprofiteerd van een goede keeper. Dat is het hele concept van huren: tegen betaling voor een bepaalde periode gebruik mogen maken van. Je richt je teveel op restwaarde/verkoopwaarde. PSV heeft nu langer de tijd gehad om een stabiele lange termijn keeper aan te trekken. Nou, laat dat toevallig zijn wat ze nu met Drommel proberen te doen.

3 maart 2021 om 07:44

Ik vind psv geen club waar verwacht wordt dat je meevoetbalt.. Het is niet een team dat domineert en op balbezit speelt.

3 maart 2021 om 08:01

Hoezo niet? PSV heeft in 32 van de 34 eredivisiewedstrijden het meeste balbezit en ook in de twee wedstrijden tegen Olympiakos hadden ze het meeste balbezit.
Ze doen er ook best veel aan om de bal bij balverlies weer zo snel mogelijk terug te veroveren. Dat ze niet eindeloos breien betekent niet dat ze niet op balbezit spelen.

3 maart 2021 om 08:55

Wat is dat toch met "zus en zo past niet bij een club"? Dat vervelende Zuid Europese of Zuid Amerikaanse theater, stevige tackles en de bijtertjes ervandaan 'passen' ook niet bij Ajax, maar hey: toch lopen ze er en werkt het. Clubs en hun spel kunnen veranderen hé.. Alleen gek genoeg wordt dat in 9 van de 10 keer graag niet gezien door buitenstaanders die graag een bepaald stigma in stand willen houden.

3 maart 2021 om 10:24

Je hebt de repeat knop van vorig jaar nog aan staan. Nog geen wedstrijd van PSV gezien dit jaar.

3 maart 2021 om 11:35

Hahaha maradungatje, waarom praat jij over een club die je blijkbaar (bijna) nooit ziet voetballen? PSV heeft gemiddeld 55.8% balbezit dit seizoen. Dus ze spelen wel degelijk op balbezit.

En domineren? Heeft dat met balbezit te maken? Kan me nog een EL finale herinneren waarin jouw cluppie heel erg veel de bal had, maar had geen seconde het idee dat ze aan het domineren waren....

Vraag me wel af of Drommel beter is dan dat Mvogo is of Zoet was.

3 maart 2021 om 07:18

Drommel is zeker beter dan mvogo in het keepen en in potentie.. die mvogo is echt een clown. En die unnerstall is gelijkwaardig maar drommel is 6 jaar jonger. Sinds dat Twente is gedegradeerd (dat jaar was drommel echt nog drama) is hij zich nu al paar jaar heel goed aan het ontwikkelen. En vind het zeker niet gek dat PSV interesse heeft.

3 maart 2021 om 08:07

Dat Mvogo een clown is vind ik ook wel weer meevallen en als Unnerstahl beter was geweest dan had hij wel gekeept.
Wat Drommel betreft was het ook echt een vraag. Ik geloof best dat hij beter kan zijn, heb het laatste jaar te weinig wedstrijden van Twente gezien om dat te kunnen beoordelen.

3 maart 2021 om 08:38

@Boca, met je eens hoor, in een ander topic over Unnerstall/Drommel werd al door sommige gezegd dat Unnerstall de beste keeper van de eredivisie is, wel apart dan dat de beste keeper van de eredivisie niet hoger komt dan Twente terwijl hij gratis is op te halen

3 maart 2021 om 09:27

Drommel is niet gratis op te halen.

3 maart 2021 om 11:23

Lezen Yannick, lezen..

3 maart 2021 om 08:34

Ik eerlijk gezegd ook. Drommel keept een prima seizoen en was ook specifiek in die eerste wedstrijd tegen PSV heel erg goed. Maar ik vind hem oprecht niet per se beter dan Mvogo, en vraag me ook af of hij niet een beetje gehyped wordt. Een Bijlow vind ik persoonlijk een klasse beter bijvoorbeeld.

3 maart 2021 om 09:41

Bijzonder, ben benieuwd op basis waarvan je Bijlow een klasse beter vind? Speelt nauwelijks voor Feyenoord, ook de afgelopen seizoenen niet. Dat je Drommel niet beter vind dat Mvogo is uiteraard jouw mening, maar dan vraag ik me af of je wel eens wedstrijden van Twente kijkt. Is al jarenlang onze beste speler en heeft echt heel veel punten gepakt. Zijn nadeel is dat hij in zijn eerste seizoen op 18-jarige leeftijd moest keepen in een verschrikkelijk slecht draaiend elftal en hierdoor een slechte eerste indruk heeft achtergelaten bij veel mensen (die geen Twentewedstrijden kijken).

3 maart 2021 om 10:17

Dat ik Bijlow een klasse beter vind heeft meer te maken met dat ik persoonlijk fan ben van Bijlow dan dat ik Drommel niet goed vind haha. Ik kijk vrij veel naar Twente en ik weet ook dat Drommel een goede keeper is, maar of hij het niveau voor de top in Nederland heeft betwijfel ik hoor. Spelhervattingen is hij natuurlijk top, maar voor de rest gewoon prima naar mijn mening. Maar goed, wie weet kan hij mij verrassen.

3 maart 2021 om 08:42

Dat is afwachten, 24 is best jong voor een keeper. En hoeveel tijd en kans krijg je bij Psv? Ik vind dat PSV de laatste jaren best goede en/of talentvolle keepers onder contract heeft gehad, als Unnerstal, Ruijter, Jurjus, Pasveer, Zoet (als ik die zo mee mag rekenen), maar het bleken allemaal geen blijvertjes.

3 maart 2021 om 10:14

@dnsdkr Dat valt toch mee. Zoet was jaren de eerste keeper (en afkomstig uit PSV jeugd) en PSV had hem eigenlijk na dat goede CL jaar (heel goed tegen Atletico) moeten verkopen ipv verlengen. Dan hadden zij nog 10+ miljoen ontvangen en was het een succes geweest.

Ruijter en Pasveer waren gehaald als back-ups.

Jurjus was een gok met een talent wat goed deed bij Graafschap. Heeft zich daarna niet meer ontwikkeld.

3 maart 2021 om 12:04

Over Zoet heb je gelijk, maar Ruijter, Unnerstal en Pasveer vind ik goed genoeg om bij PSV eerste keeper te zijn, zeker die laatste 2. Jurjus heeft zich inderdaad niet ontwikkeld, maar vond ik echt een groot talent bij De Graafschap, is die stap dan toch te groot? Drommel geeft aan meteen 1e keeper te willen zijn...

3 maart 2021 om 12:06

Tja als je van jongens als Pasveer en Ruiter had verwacht dat ze eerste doelmannen bij PSv zouden worden dan heb je er ook geen kaas van gegeten natuurlijk. Die werden in alle transparantie als respectievelijke nummers 3 en 2 aangenomen bij Psv. Jurjus is 2x uitgeleend en heeft 2 seizoenen bij Jong gevoetbald om zich te ontwikkelen. Zoet heeft datzelfde traject doorgelopen en daarna tussen 2013 en 2019 bij PSV in de basis gespeeld omdat hij zon rustige ontwikkeling heeft doorgemaakt. Als je nou ergens rustig de kans krijgt in het doel dan is het wel bij Psv... het ramp jaar van Van Bommel niet meegerekend natuurlijk

3 maart 2021 om 14:05

Bedankt voor het compliment. Ruiter deed het prima als eerste doelman van Utrecht en Pasveer doet het uitstekend bij Vitesse, dus met een betere verdediging, zouden zij dat prima aan moeten kunnen.

3 maart 2021 om 11:48

Dan Zoet is lastig. Dat vond ik ooit ook een solide talent, maar die stokte volledig of werd zelfs slechter. Drommel heeft zich sterk ontwikkeld. Ben ook echt onder de indruk van zijn snelle uittrap, die zijn vlijmscherp

3 maart 2021 om 14:02

Drommel is in Nederland beter dan iedereen (nu Onana even van het podium is verdwenen). Ook dan Unnerstall, omdat Drommel goed kan meevoetballen en een grandioze spelhervatting heeft. Zie de assist afgelopen zaterdag op Menig. Dat kunnen er niet veel.

Geen slechte keeper en voldoende potentie. Toch vind ik het heel raar om Unnerstall transfervrij te laten vertrekken en dan een transfersom voor Drommel te betalen. Unnerstall is beter dan zowel Drommels als Mvogo.

3 maart 2021 om 07:13

Van die 3 is Drommel de beste en heeft de meeste potentie. Drommel heeft zich de laatste 1.5 seizoen echt heel sterk ontwikkeld, zowel op de lijn als het meevoetballen...

3 maart 2021 om 07:15

Niet de beste, wel eens met de meeste potentie. Unnerstall hoefde niet weg, dat wilde hij zelf graag om ergens eerste keeper te worden.

3 maart 2021 om 07:21

Het is niet uit te sluiten dat PSV gewoon graag met Unnerstall verder wilde, maar dat Unnerstall zelf graag meer speeltijd krijgt. Als hij zijn contract niet wil verlengen, dan heeft PSV weinig andere keus dan hem komende zomer transfervrij te laten vertrekken.

3 maart 2021 om 09:21

Het is niet heel gek dat Unnerstall weg wou bij PSV natuurlijk, die kan na zijn carriere ook nog genoeg op de bank(thuis) zitten en wil met zijn 30 jaar gewoon nog lekker wedstrijden keepen. Had PSV Mvogo niet voor 2 jaar gehuurd en was Unnerstall basisspeler geweest dan had hij zijn contract vast wel verlengt om nog lekker in de Nederlandse top te kunnen blijven keepen.

3 maart 2021 om 11:39

Unnerstall vertrekt transfervrij omdat hij dat wil. Zijn contract is afgelopen en hij tekent niet bij omdat hij als eerste keeper aan de slag wil. PSV heeft daar helemaal geen invloed meer op. Drommel heeft nog een contract dus heeft Twente transferrechten. Zo simpel is het eigenlijk.

3 maart 2021 om 12:38

Weet je wat nog simpeler is. Gewoon je beste keeper opstellen zodat hij niet transfervrij wil vertrekken.

Als dit enkel interesse is, dan is dit zo slecht. Dan neem je dit mee in de onderhandelingen. Unerstall mag naar Enschede mits Drommel komt. Anders niet!!. Als dit achter de schermen niet meegenomen is dan is dit mis management van het hoogste niveau. Wat nu als een andere club er mee vandoor gaat. Dan heb je niets, enkel een gehuurde keeper en geen goede vervanger en sta je mooi voor lul. Alles wijst ook hiermee dat PSV het seizoen al op heeft gegeven

3 maart 2021 om 07:20

Als je eens leest zie je dat Unnerstall transfervrij is dus heeft PSV niets te zeggen of te willen.

3 maart 2021 om 07:22

Dat weet je niet... PSV heeft niks te willen unnerstall was na dit seizoen transfervrij.. dus heeft geen contract met psv. Ik verwacht dat Twente wel tegen unnerstall heeft gezegd jou word 100% eerste keeper bij ons maar dan moet je wel heel veel salaris inleveren aan jou de keuze..

Als PSV beetje moeite doet dan hebben hun drommel wel hoor.. twente gaat hem eind van seizoen sws verkopen. En wij hebben denk niet zoveel te weigeren ik deze positie (corona en schulden)

3 maart 2021 om 08:58

@psvar78 Bizar dat PSV Unnerstal niet verlengd had vorig jaar. Best een prima keeper. En als hij geen 2e keeper wil zijn, hoor je zo een speler voor paar miljoen te verkopen. Wedstrijden die ik gezien had, vond hem echt niet slecht. Wij hebben Stekelenburg, maar vind Unnerstal toch wat fitter, beter en zekerder nu.

3 maart 2021 om 11:41

Voor verlengen zijn 2 partijen nodig. En Unnerstall bepaalt in dit geval. De slavernij was al afgeschaft en na het Bosman arrest ook in het voetbal.

Ideale zet van Twente om Unnerstall binnen te halen. Daarmee haal je niet alleen een topkeeper, maar je creëert ook meteen ruimte in de Nederlandse top om Drommel goed te kunnen verkopen. De vacante positie bij PSV zorgt ook meteen een beetje voor druk bij Ajax mochten ze een keeper aan willen trekken vanwege Onana. Die van AZ wil ook een stap hogerop en ik denk dat het voor Feyenoord ook goed is om te kijken naar een degelijke optie voor naast Bijlow.

3 maart 2021 om 08:36

Ik zie dit zelf als het tegenovergestelde. Als Drommel niet wordt vermocht heb je een ontevreden keeper (Unnerstall), wat juist negatief werkt op de onderhandelingen. Desalniettemin, geweldige aankoop van Twente en ik gun Drommel een goede club (en ons een leuke transfersom)!

3 maart 2021 om 09:00

Wkingsofleon De kans dat hij weggaat is natuurlijk groot. Bizot wil weg bij AZ, Onana wilde weg bij Ajax (situate nu anders) en PSV heeft een huurspeler. Alleen al binnen NL zijn er 3 clubs. Anderlecht heeft hem op een ijstje staan. Ongetwijfeld ook wat clubs uit Duitsland.

3 maart 2021 om 09:21

Twente heeft wel een redelijk goed zicht op de interesse in Drommel denk ik. Daarnaast de afspraak met Drommel dat hij mag vertrekken. Die gaat echt wel hoor.

3 maart 2021 om 09:25

@kingsofleon,

Precies, Ieder club die Drommel nu eventueel wil overnemen weet dat Twente niet bepaald de financiele ruimte in het budget heeft om twee keepers van dat niveau onder contract te hebben en kunnen dat gebruiken om de prijs te drukken. Maar aan de andere kant is Drommel nou ook weer niet zo duur dat clubs voor een miljoen euro korting het risico willen/kunnen lopen dat iemand anders met deze talentvolle keeper aan de haal gaat.

Dit nieuws was te verwachten. De vraag is wel wat PSV met Mvogo wil gaan doen? Denk niet dat Drommel gaat tekenen om als tweede keeper te worden. Ik verwacht ergens ook nog dat Ajax zich in de race gaat mengen alhoewel wat gaat er gebeuren met Onana? Ik denk dat Drommel een aanwinst is voor beide topclubs, maar ik ga er van uit dat Joël wel eerste keeper wil worden. En dat verdient hij ook.

3 maart 2021 om 08:37

Ik denk dat leizpig hem het 2e seizoen aan een ander club verhuurd?

3 maart 2021 om 09:28

Ik denk niet dat Ajax zich zo heel snel gaat mengen in de strijd om Drommel. Het blijft een gok of hij het bij PSV of Ajax tussen de palen ook kan laten zien. Een gok die Ajax niet hoeft te nemen. Die kunnen zo ook Cillesen over nemen bijvoorbeeld, of een andere goede keeper.

Ik denk dat Drommel bij zowel Ajax als PSV geen eerste doelman wordt of er moeten nog wat spelers vertrekken. Onana is momenteel geschorst maar als hij weer mag voetballen dan zou de keuze snel gemaakt worden. PSV zal Mvogo denk ik ook niet op de bank zetten. Drommel halen en hem een jaar verhuren zou ook nog kunnen.

3 maart 2021 om 09:42

Ik denk dat Drommel niet akkoord gaat met een verhuurperiode. Dan kan hij beter nog een jaar bij Twente blijven of worden verkocht aan een team die je wel als eerste keeper wil. Drommel is in mijn ogen beter dan Mvogo. Hopelijk kan Twente er toch nog een leuk transferbedrag aan over houden.

3 maart 2021 om 10:02

Misschien is hij ook wel beter, maar het zal niet de eerste speler zijn uit de subtop die het niet waar weet te maken. Er is toch veel meer druk bij PSV en Mvogo is momenteel geen topper maar ik heb wel is slechtere keepers gezien in de goal. Bij Twente blijven is ook geen optie, die willen er nog wat aan verdienen en Unnerstall hebben ze waarschijnlijk een basisplaats belooft.

3 maart 2021 om 11:42

Als er iemand is die wel weet wat er bij druk komt kijken is het Drommel wel. Die jongen heeft op z'n 24e alles al meegemaakt. Van degradatie tot kampioen moeten worden in de KKD om het voortbestaan van de club veilig te stellen. Ik zie hem wel slagen bij elke club in NL. Ik zie hem alleen liever bij een subtopper in Duitsland.

Als hij slim is wacht hij rustig af welke clubs er komen. Het kan zo maar zo zijn dat Ajax nog komt. Dat zou voor Twente ook beter zijn, want die betalen meer. Maar het zal afhangen van wat er met Onana gebeurt....

3 maart 2021 om 09:01

@mayarood "want die betalen meer." of betalen minder en geven een speler zoals Eifting of Ekkelenkamp aan Twente.

3 maart 2021 om 10:36

Als Twente daar tevreden mee is is dat toch prima? Iedereen weet toch dat Ajax beter betaalt. Heerenveen heeft daar behoorlijk aan verdiend en huurden Botman. Zijn ze echt niet slechter van geworden...

Ben ook benieuwd wat Ajax hiermee gaat doen. Mochten die zich melden dan denk ik dat het jammer voor PSV is. Ajax is de afgelopen seizoenen wel de place to be om jezelf internationaal in de picture te spelen. Hangt allemaal af van wat er met Onana gaat gebeuren. Kan mij voorstellen dat Ajax niet zin heeft om volgend seizoen weer eerst een half seizoen met Stekelenburg te willen beginnen.

3 maart 2021 om 10:43

Precies. Drommel lijkt mij slim genoeg om dit rustig af te wachten. Overigens zou het wel kunnen zijn dat Ajax weer contact heeft met Cillessen. Mocht die komen dan zie ik Drommel niet naar Ajax gaan.
PSV zal eerst maar eens moeten zien wat ze internationaal gaan doen. Ze kunnen zo maar door AZ gepasseerd worden en als de beker naar Heerenveen of Vitesse gaat blijft er Confederations Cup voor hen over...

3 maart 2021 om 11:43

Confederations cup is een Zuid-Amerikaans toernooi. Denk niet dat Pesjevee daar aan mee gaat doen Jij bedoelt de Conference League denk ik..

3 maart 2021 om 12:40

Sorry, je hebt gelijk! Die bedoel ik...

Is hierdoor Mvogo gewogen en te licht bevonden ? Kan Psv Mvogo na een jaar al weer terug sturen en van het huurcontract af ? Verder is Drommel een leuke keeper, maar of hij nu al goed genoeg is voor de Top van de Eredivisie moet allemaal nog blijken.... In ieder geval moeten ze een transfersom betalen, terwijl Twente heel slim een gratis keeper al te pakken heeft.

3 maart 2021 om 09:38

Het zou met niet verbazen als Mvogo inderdaad te licht bevonden is. Niet in de zin dat hij aantoonbaar minder is dan een Unnerstall of Drommel als hij komt, maar wel dat je van een huurspeler van zijn ervaring en leeftijd, waar je je eigen spelers voor op de bank zet( en de transferwaarde daardoor laat verdampen) mag verwachten dat die met kop en schouders boven de keepers uitsteekt die PSV heeft of eventueel goedkoop kan aantrekken als een Drommel. En dat is dit seizoen gewoon niet het geval geweest met hem.

3 maart 2021 om 09:54

Dan is het toch helemaal bijzonder dat PSV unnerstall zo makkelijk heeft laten gaan?

3 maart 2021 om 09:57

Het contract van Unnerstall liep af en als tweede keuze wou hij dat contract vanzelfsprekend niet verlengen aangezien hij gewoon wil spelen. Dus haar heeft PSV verder ook niet veel over te zeggen dan.

3 maart 2021 om 10:27

Was er vorig jaar geen periode dat die wel keepte? Had je destijds kunnen verlengen en nu een transfer som kunnen verlangen toch?

Ik zal als Drommel zijnde dan eerst maar eens een praatje gaan maken met Schmidt, die heeft zo zijn voorkeuren.

3 maart 2021 om 08:49

Als Schmidt hem zelf haalt zal het geen probleem zijn, kijk naar Mvogo. Door zo een grappen loopt je beste keeper gratis de deur uit.

3 maart 2021 om 08:54

Zolang Drommel de beste is op zijn positie, zijn afspraken na komt, niet met overwicht terug komt na vakantie, en zich inzet op de training moet dat wel goedkomen. Kunnen sommige spelers van Psv nog wat van leren.

3 maart 2021 om 09:01

Jij bent een selectie speler van PSV? Zo een verhaal heeft altijd 2 kanten, dus de trainer van PSV kan er ook nog wat van leren.

3 maart 2021 om 13:02

Klopt, ik ben selectiespeler van Psv. Dus daar gaat je argument. Een verhaal heeft altijd 2 kanten, maar dat hij niet fit terug kwam van vakantie kon iedereen zien. Verder heeft Psv er geen enkel belang bij om hun speler met het meeste potentie zo te behandelen, tenzij ze echt geen andere keuze meer hebben. Of denk je dat Schmidt aangesteld is om Ihataren z'n carrière doelbewust kapot te maken? En dat de selectie en de directie hier gewoon stilzwijgend mee akkoord gaan?

3 maart 2021 om 08:59

Schmidt wil een voetballende keeper, toch? Dan is er geen betere in de Eredivisie. Daarnaast denk ik dat Drommel ook een betere doelman is dan Mvogo.

3 maart 2021 om 09:40

Ik weet dat hij geschorst is, maar in mijn ogen is Onana de best voetballende keeper. Daarnaast vind ik Unnerstall een betere keeper dan Mvogo en denk ik dat het slim is van PSV om voor Drommel te gaan, mits hij eerste doelman wordt.

3 maart 2021 om 09:44

Onana kan ook prima mee voetballen, maar heeft zeker niet zo'n uittrap als Drommel. Ik vind Drommel daar ook wat sterker in, verder is Onana natuurlijk wel een stuk beter dan Drommel.

3 maart 2021 om 09:48

Mee eens, maar uittrappen zie ik niet als meevoetballen. Meevoetballen vind ik als je de bal van een medespeler aangespeeld krijgt en je van daaruit keuzes moet maken. Een uittrap hoort daar uiteraard niet bij.

3 maart 2021 om 09:59

Als jij om de wedstrijd je spitsen een keer 1-op 1 met zet zie ik dit zeker als meevoetballende kwaliteit en is dit geen balletje die per ongeluk goed valt.

3 maart 2021 om 10:22

Dat is een spelhervatting. Je kunt ook niet zeggen dat een speler goed kan voetballen, omdat hij goed vrije trappen kan nemen vind ik. Het is zeker een kwaliteit, zoals Gomes bijvoorbeeld gigantisch ver kon gooien. Maar ik zie meevoetballen anders. Maakt verder niet uit, iedereen mag zijn eigen mening en visie hebben.

3 maart 2021 om 10:59

" Je kunt ook niet zeggen dat een speler goed kan voetballen, omdat hij goed vrije trappen kan nemen vind ik."

Als je goed bent in spitsen diep sturen heb je gewoon een hele goede pass als keeper. Of telt het dan niet omdat het een lange pass is? Beetje Ajax onder de Boer opmerking dit. Lange passes zijn vies.

3 maart 2021 om 11:33

Nogmaals. Ik beschouw dat niet als meevoetballen, wel als een goede (uit)trap hebben. Meevoetballen vind ik de bal van een eigen speler aangespeeld krijgen als keeper zijnde en de manier waarop je dat voortzet c.q. de bal behandeld. Een uittrap vind ik een spelhervatting, net als de bal gooien als keeper zijnde of een doeltrap.

3 maart 2021 om 11:49

@tees, een uittrap is een specifieke keeperskwaliteit, dus dat valt niet onder meevoetballen natuurlijk. Op een enkele uitzondering na is er geen veldspeler op de wereld die de uittrappen neemt. Daarnaast is meevoetballen met name dat hij fungeert als 5e verdediger, bal terugspelen, goede aanname, goede passing en goed inzicht van wie op welk moment ingespeeld moet worden, dát is met name meevoetballen van een keeper.

3 maart 2021 om 12:02

Een uittrap is niets meer dan een lange pass.

3 maart 2021 om 12:25

Desteek77, wat inefficiënt zeg. Waarom eerst naar een verdediger (of middenvelder) de bal als je zelf als keeper ook direct een assist kan geven?

3 maart 2021 om 14:08

Drommel heeft lange tijd op verdienstelijk niveau gevoetbald voordat hij keeper werd. Dit zie je duidelijk terug. Onana kan goed meespelen, maar Drommel vind ik hierin de beste.

Neem aan dat de optie tot verlenging van Joel Drommel sowieso gelicht gaat worden. Maar dan nog is het aankoopbedrag te overzien. Gezien de aanwezigheid van Mvogo lijkt me Drommel al een verbetering en gezien je financiele slagkracht en de beperking daarvan haal je een jonge doelman met de potentie om A-international te worden binnen.

Wel beklijft me hier weer sterk het reactieve, kortetermijndenken dat Psv's technisch beleid kenmerkt, waar opportunisme alle ruimte krijgt. Als je echt voor de lange termijn een visie hebt had je begin van dit seizoen al contact met Twente en Drommel gelegd om hem vast te leggen voor volgend seizoen en zou je Mvogo niet twee jaar huren (een belachelijke termijn voor een keeper met zijn kwaliteiten). Maar nu verlies je Unnerstal en moet je ineens weer omhoog uit je luie stoel.

Opportunisme en kortetermijndenken zijn behoorlijk kenmerkend voor Psv's scouting en technisch kader. Dat leidt niet zelden tot transfervrije spelers van bedenkelijke kwaliteit of spelers waar je altijd de hoogste prijs voor betaalt, omdat ze op hun hoogtepunt zijn op dat moment en/of de interesse erg plotseling is.

Denzel Dumfries stond al bij PSV op het lijstje toen hij voor Sparta speelde. Waarom adviseerde toenmalig hoofdscout John de Jong zijn TD-voorganger Brands niet om hem toen voor €750k te halen. 37 wedstrijden voor Heerenveen later betaalde die afwachtende houding zich uit en haalde hij hem zelf binnen. Voor bijna €6 miljoen. PSV wachtte de terugval van Adam Maher bij AZ daarentegen niet af en besloot ook voor hem de hoofdprijs te betalen toen de hype rondom hem op zijn hoogtepunt was. De interesse voor Bart Ramselaar, Ryan Thomas en Ritsu Doan - ook allemaal onnodige aankopen op dat moment - kwam als donderslag bij heldere hemel en met nog doorlopende contracten betaalde PSV daar gezien hun kwaliteiten (het niveau subtop waren ze geen van allen ontgroeid) flinke prijzen voor.

Dat PSV drie jaar lang met Nick Viergever een gratis afdankertje in de verdediging had vind ik zelfs schrijnend. Net als de lachwekkende situatie waarin PSV en Daniel Schwaab drie maanden na hun scheiding allebei niet in staat waren iets anders/beters te kunnen vinden en het verstandshuwelijk nog maar eens verlengden. Ook de transfer van Boscagli vond ik vrij amateuristisch. Je gaat er tegen OGC Nice af in de oefencampagne, ziet een jonge verdediger met een doorlopend contract en koopt hem. Lekker doorgescout.

En kijk je naar de spelers die PSV dan wel al jaren volgt, dan is de oogst ontzettend pover. Armindo Bruma is daarvan het dieptepunt. Vier jaar nauwgezet gevolgd en zo geobsedeerd geraakt dat je er in Eindhoven achterkomt hoe waanzinnig slecht die speler is. En Sangaré? Prima balonderschepper hoor, maar met Rosario in je selectie kun je je die €9 miljoen toch wel wat beter besteden? Dan heeft John de Jong natuurlijk ook de - al langer op de radar staande - Baumgartl op zijn naam gezet en was PSV al twee jaar bekend met Érick Gutierrez om er voor ruim €6 miljoen te ondervinden dat die jongen geen enkele versnelling heeft om het middenveld hier te kunnen belopen.

3 maart 2021 om 09:46

Ik ben het helemaal met je eens Gomes. Vroeger grossierde Ajax aan miskopen en ik ken mensen die een lijstje hebben bijgehouden van deze eeuw. Relatief gezien doet Ajax het wat dat betreft beter nu (er is altijd ruimte voor verbetering, maar als je het vergelijkt met hoe het inkoopbeleid was, zijn ze enorm vooruitgegaan). Ajax moest het altijd al hebben van jeugdexponenten.
PSV daarentegen was de meester in scouten en topspelers binnenhalen. De club met veruit het beste aankoopbeleid, waardoor zij samen met Ajax de afgelopen 30 jaar de dienst uitmaakten in de Eredivisie. Dat is in mijn ogen enorm achteruitgegaan met een aantal door jou gestelde voorbeelden als vinger op de zere plek. Ik hoop dat het gaat verbeteren, anders hebben we als NL zijnde te weinig slagkracht in Europa.

3 maart 2021 om 09:55

Ik ben het niet geheel met je eens, met name met je onderbouwing niet. Dat begint imo al bij Drommel. Ik vond Drommel tot dit jaar niet meer dan een redelijke keeper, dit jaar heeft hij zich echter uitstekend ontwikkeld. Aan het begin van het jaar zou ik hem niet goed genoeg hebben gevonden voor Psv. Nu hij zich goed heeft ontwikkeld, is hij wel een optie voor Psv. Waarom zou je hem dan in de zomer al benaderen? Niemand sprak destijds over Drommel bij Oranje. Datzelfde geldt voor Dumfries, die was gewoon niet goed genoeg voor PSV toen hij bij Sparta speelde, maar na een jaartje Heerenveen wel. Tis achteraf altijd zo makkelijk praten, je weet helemaal niet hoe een speler zich ontwikkeld zou hebben als je hem in een eerder stadium had gehaald. Misschien dat Dumfries dan pas net basisspeler was geworden; bij Heerenveen heeft hij waardevolle eredivisie-speelminuten gemaakt en dat heeft hem gemaakt tot speler wie hij nu is.
Over Maher kan je twee kanten op redeneren: hij was destijds misschien wel het grootste talent van Nederland, iedereen had verwacht dat die het zou maken bij Psv. Dat gebeurde uiteindelijk niet, en dan ga jij wijzen naar de staf van Psv? Jij stelt dat je had moeten wachten tot een dip, waarom? Stel dat hij wel enorm was gegroeid, had je dan gezegd dat ze hadden moeten wachten op een dip? Ik geloof niet dat met verstandige mensen aan de top als Gerbrands en De Jong dat er sprake is van korte termijndenken. Ik ben het wel met je eens dat de scouting eens kritisch bekeken moet worden, omdat het merendeel van de aankopen gewoon niet goed genoeg blijkt te zijn. Maar je moet niet een club gaat betichten van een gebrek aan lange termijn visie omdat achteraf aankopen niet geslaagd zijn of ze in een eerder stadium gehaald hadden moeten worden.

3 maart 2021 om 10:05

Rubentje, wellicht is dat juist het probleem? Drommel was vorig seizoen al verschrikkelijk goed bij Twente, maar PSV zag dat nog niet. Eerder was PSV de club die spelers als eerste scoutte, nu wachten ze wat langer.,

Wat betreft Maher ben ik het met je eens. Uitstekende speler, een regelrechte topaankoop destijds. Dat die zou falen hadden weinig mensen gedacht.

3 maart 2021 om 11:08

Omdat PSV onder cocu zonder 10 speelden, waardoor maher niet uit de verf kwam. Verder heeft ook het feit dat hij niet de enige sterspeler was heeft meegespeeld, aangezien iedereen bij az de bal destijds toespeelden.

3 maart 2021 om 11:32

Dat is dan een gebrek aan aanpassend vermogen bij Maher. Iedereen had verwacht dat Maher ook in een iets behoudener rol kon spelen, zeker als het zo'n groot en jong talent is kan je daar nog wel een beetje mee spelen. Dit had van tevoren bijna niemand aan zien komen.

3 maart 2021 om 09:58

Dit zijn nou typische voorbeelden van achteraf praten. Eerlijk gezegd ben je hier veel te hard en doe je net alsof ze dit allemaal hadden kunnen zien aankomen.

Mvogo is een prima doelman maar geen topkeeper. Ik vind het niet gek dat PSV drommel niet haalde afgelopen zomer, alsof hij een zekerheidje is tussen de palen dat is hij nu nog niet eens.

Waarom zit je te zeuren over Dumfries, als PSV hem eerder had gehaald dan had je hem misschien wel weer te vroeg gehaald, waardoor hij misschien niet doorgebroken was. Het lijkt mij vrij duidelijk dat een seizoen op de bank voor veel spelers niet goed is. Daarnaast is dat toch gewoon een prima aankoop gebleken die verkoop je moeiteloos voor 2-4 keer zoveel geld.

Ramselaar speelde onder Cocu best veel, maar heeft het inderdaad niet waar kunnen maken. Hij was in veel wedstrijden gewoon basisspeler toen ze kampioen werden. Onder van Bommel was het over met hem. Destijds hadden ze hem makkelijk kunnen verkopen bij Psv, hij had zich zelfs het Nederlands elftal ingespeeld.

Maher was destijds het talent en iedereen was hartstikke blij, natuurlijk ging PSV geen terugval afwachten dan had een concurrent hem wel gekocht of een andere club. Gewoon een zeer logische aankoop destijds maar dan blijkt maar weer dat iedere aankoop een gok blijft.

Ryan Thomas heeft haast niks gekocht, is op meerdere posities inzetbaar en is ook nog is een prima voetballer. Totaal logische aankoop die je prima bij de eerste 17 spelers kan hebben. Heeft ook gewoon pech gehad met een blessure.

Boscagli speelt nu uitstekend en misschien had PSV hem al eerder gescout, helemaal niet ondenkbaar was ook gewoon een frans jeugd international. Verder ben je over Nick viergever ook veel te hard.

Van alle aankopen die PSV heeft gedaan zijn Bruma, Baumgartl en Doan natuurlijk absolute misaankopen. Alle andere spelers zijn voor niet zulke hoge bedragen gekomen en hebben redelijk wat wedstrijden achter hun naam. Toch zie je bij veel meer clubs dat niet alle aankopen kunnen slagen.

3 maart 2021 om 10:20

Welke topspelers heeft PSV dan gescout de laatste jaren (, waar toptransfers uit voortvloeiden)? Dat was de kenmerkende kracht van PSV in mijn ogen.

3 maart 2021 om 11:00

Lozano is de enige die voor een absolute hoofdprijs is verkocht.

PSV trekt niet heel veel aan maar wat ze aangetrokken hebben is niet vaak uitgegroeid tot een topbedrag inderdaad. Van spelers als Bruma, Doan en Baumgartl had ik meer verwacht inderdaad. Maar de spelers die PSV doorverkoopt zijn vooral spelers uit de jeugd of spelers van andere eredivisieclubs. Vorig seizoen hebben ze gewoon 30 miljoen door de wc gespoeld en het is nog maar de vraag wat ze daar van terug kunnen krijgen, ik zou al blij zijn met 15-20 miljoen. Die transferzomer heeft het gewoon verpest want daarvoor had PSV altijd aardig beleid en gebeurde er weinig gekke dingen wat betreft transfergebied.

3 maart 2021 om 11:27

En dat is ook wat ik bedoel. Ik heb er ondanks dat ik voor Ajax ben, helemaal geen plezier aan dat PSV het geld verkwanselt. Dat maakt "ons" Europees gezien zwakker en het verschil in de Eredivisie groter. Daar is niemand sportief gezien bij gebaat. Nu heeft PSV het geluk dat ze een aantal briljantjes hebben rondlopen (gakpo, Malen en hopelijk Ihattaren) en met het geld dat daaruit vrijkomt moeten ze leveren.

3 maart 2021 om 11:46

@desteek77 Malen en Madueke zijn echt top gescout (oke nog geen toptransfer uit voortgevloeid) die samen tussen de 60 en 80 miljoen moeten opleveren).

3 maart 2021 om 12:03

@mrkrillin
Ben ik met je eens ja. Madueke hoort daar zeker ook bij. Maar ik blijf erbij dat er teveel prutsers worden aangetrokken door PSV en dat ben ik niet gewend.

Opzich een goede zet van PSV want ze zetten hem en Ajax voor het blok. Niet dat Drommel eerste keuze is in Amsterdam, maar als ze eventueel wat willen moeten ze gaan handelen nu. Ajax wacht liever eens het CAS af, maar dat kan nog maanden duren volgens mij. En dan halen ze liever Cilissen terug dan Drommel volgens mij maar Cilissen die verdient nogal wat daar bij Valencia dus dat is ook niet super makkelijk. Stekelenburg doet het beter dan ik verwacht tot nu toe, bij Onana heb je wel meer iemand achterin die de aanval van de tegenstander schrik aanjaagt, Stekelenburg heeft dat minder maar nogmaals, tot nu toe zeer redelijk. Ik zou Drommel niet halen als ik Ajax was en naar PSV laten gaan.

3 maart 2021 om 09:54

Ik weet niet of de in Amsterdam geboren Drommel ook is opgegroeid in de hoofdstad, maar als Ajax zich meldt kan ik me voorstellen dat dat sentiment een rol gaat spelen. Anderzijds liggen zijn kans op een basisplaats in de top natuurlijk drie keer gunstiger bij Psv, waar Mvogo op zijn zachtst gezegd nog steeds geen puntenpakker is. Vanuit de mond van een supporter zal volmondig ja klinken, maar zal Drommel zich bij Ajax eenvoudig ten koste van Stekelenburg en Scherpen een basisplek toeeigenen. En neemt ie er genoegen mee dat Onana vanaf 2022 weer speelt, want als de Ghanees verlengt en afspreekt in de daaropvolgende zomer weg te willen, zal hij zich in de etalage moeten spelen na zijn zwangerschapspilletje. PSV moet dus met een verhaal komen dat hij in Eindhoven die onrust niet heeft en als enige kandidaat voor de lange termijn een behoorlijke kans op een basisplek heeft.

3 maart 2021 om 09:58

Ik geloof dat voetballers dergelijke sentimenten best wel opzij kunnen zetten voor hun voetbalcarrière. Tuurlijk kan het wel een rol spelen, maar als hij benaderd wordt door PSV en Ajax en PSV een beter verhaal heeft, dan zal hij naar PSV gaan. Malen en Bergwijn komen ook uit die regio of de jeugdopleiding van Ajax, hebben bij PSV gespeeld of spelen er nu om maar een paar voorbeelden te noemen

3 maart 2021 om 10:32

@gomes1psv "anderzijds liggen zijn kans op een basisplaats in de top natuurlijk drie keer gunstiger bij Psv"

Ik zou top wat breder maken. Feyenoord en AZ ook toevoegen. Feyenoord heeft Bijlow dus die vallen af.

Bij AZ wil Bizot weg. Heeft ook na dit seizoen een 1 jarig contract. AZ zal hem dus wel moeten verkopen.
Bij AZ zou Drommel dus meeste kans hebben op speeltijd.

Jij zegt dat Mvogo geen puntenpakker is, dat kan, maar het is ook geen koekenbakker. Is wel een redelijk goede keeper.

Ik zou niet verbaasd zijn als AZ ook nog gaat mengen.

3 maart 2021 om 10:37

Zeker, dat is ook mijn punt. Maar wanneer de kansen gelijk zouden zijn denk ik dat iemand altijd de club van zijn dromen kiest. Maar goed, doet er niet toe. Want die zijn niet gelijk.

3 maart 2021 om 10:58

@krillin: wij verschillen wel vaker van inzicht en ook hier. Ik vind AZ geen topclub, maar bovenkant subtop. Uiteraard doen ze het prima, maar vooral wanneer het minder gaat dan top merk je de verschillen. Voor haar gebruikelijke seizoensrevival kelderde AZ doodleuk de middenmoot binnen enkele maanden geleden. Daar kraait geen haan naar, zowel intern als extern. Een cynisch glimlachje richting de zelfverklaarde topclub en wat kritiek op grillige talentjes, maar verder water under the bridge. Nu AZ zich weer bovenin mengt, vind iedereen dat vooral leuk om te zien. Maar druk omdat het 'maar derde' staat ontbreekt totaal en dat het verder ook niet meer om andere prijzen speelt boeit ook niemand.

Bij PSV zijn de rapen al redelijk gaar. Begin maart is duidelijk dat de prijzenkast ook dit jaar weer leeg blijft, is de mediadruk op een eigenwijze trainer enorm en als PSV de achterstand met Ajax laat oplopen tot 15 punten op meer aan het eind en zelfs derde wordt voorspel ik dat de rapen gaar zijn en niet alleen Schmidt moet vrezen voor zijn houdbaarheid.

Zie hier de verschillen tussen de club die een topclub is en de club die er een wil zijn. In Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven is geen luwte of medelijden; Drommel moet wekelijks 90 minuten volle bak voor een kampioenschap geven omdat dit een doel is en geen ambitie. Daar wordt-ie sterker van. Bovendien is het betere reclame voor een plan hogerop over het algemeen. Behalve Weghorst en Dembele kan ik geen enkele AZ-speler bedenken die zichzelf of zijn club naar een hoger niveau heeft getild in het vervolg van zijn carrière.

3 maart 2021 om 10:58

@krillin: wij verschillen wel vaker van inzicht en ook hier. Ik vind AZ geen topclub, maar bovenkant subtop. Uiteraard doen ze het prima, maar vooral wanneer het minder gaat dan top merk je de verschillen. Voor haar gebruikelijke seizoensrevival kelderde AZ doodleuk de middenmoot binnen enkele maanden geleden. Daar kraait geen haan naar, zowel intern als extern. Een cynisch glimlachje richting de zelfverklaarde topclub en wat kritiek op grillige talentjes, maar verder water under the bridge. Nu AZ zich weer bovenin mengt, vind iedereen dat vooral leuk om te zien. Maar druk omdat het 'maar derde' staat ontbreekt totaal en dat het verder ook niet meer om andere prijzen speelt boeit ook niemand.

Bij PSV zijn de rapen al redelijk gaar. Begin maart is duidelijk dat de prijzenkast ook dit jaar weer leeg blijft, is de mediadruk op een eigenwijze trainer enorm en als PSV de achterstand met Ajax laat oplopen tot 15 punten op meer aan het eind en zelfs derde wordt voorspel ik dat de rapen gaar zijn en niet alleen Schmidt moet vrezen voor zijn houdbaarheid.

Zie hier de verschillen tussen de club die een topclub is en de club die er een wil zijn. In Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven is geen luwte of medelijden; Drommel moet wekelijks 90 minuten volle bak voor een kampioenschap geven omdat dit een doel is en geen ambitie. Daar wordt-ie sterker van. Bovendien is het betere reclame voor een plan hogerop over het algemeen. Behalve Weghorst en Dembele kan ik geen enkele AZ-speler bedenken die zichzelf of zijn club naar een hoger niveau heeft getild in het vervolg van zijn carrière.

3 maart 2021 om 16:56

Ehm, hij komt uit Kameroen Onana, niet uit Ghana. Verder denk ik niet dat Drommel veel beter is als Scherpen of Stekelenburg. Hij heeft wel wat maar inderdaad bij PSV zal het makkelijker zijn. Ik zie Drommel niet gelijk Europees punten voor je pakken als een Onana of eventueel Cilissen. Ik snap dat hij als Amsterdammer liever bij Ajax speelt maar niet iedere Amsterdammer kan bij Ajax spelen.

3 maart 2021 om 17:20

Klopt, Ajax kan met Onana een hogere norm aanslaan. Drommel zal meer punten pakken dan Mvogo en minder dan - inderdaad - de Kameroener.

Zijn er hier fct supporters die enig idee hebben wat twente wil en zou kunnen ontvangen voor drommel? En wat dat zou helpen in de schuld van de club?

Lijkt me toch een behoorlijke meevaller als je kijkt waar de club vandaan komt

3 maart 2021 om 10:23

Denk dat het een packagedeal wordt, uiteraard met bijbetaling van ettelijke miljoenen. Twente en PSV hebben van oudsher goede banden, die door toedoen van Joop Munsterman tijdelijk onder druk stonden. Misschien stuurt PSV nog wel 1 of 2 huurlingen naar Enschede. Categorie Vertessen, Piroe of Ledesma.

3 maart 2021 om 12:17

@falcao1984, ik ga ook uit van een combi deal. Waarbij de nieuwe club van Joel Drommel in ieder geval een passende transfersom overmaakt aan de Tukkers. En tevens één of twee hoogwaardige talenten stalt bij FC Twente. Zoals Ajax dat de afgelopen seizoenen al tot ieders tevredenheid deed. Waarbij uiteraard ook de herkomst van trainer-coach Erik ten Hag een niet te onderschatten rol heeft gespeeld. Gezien de komaf van Drommel ('t Gooi) en de uitstekende banden die FC Twente met Ajax heeft, verwacht ik zelf dat de talentrijke doelman zal kiezen voor een overgang naar de Johan Cruyff Arena. Tenzij er een niet te weigeren aanbod komt uit de top van de Duitse Bundesliga.

3 maart 2021 om 12:31

@palok Dat zou natuurlijk ook kunnen. Maar ik ga ervan uit dat Ajax de schorsing van Onana nog wel weet te reduceren.

3 maart 2021 om 10:26

Zijn waarde ligt rond de 4 miljoen.
Als er 2 of 3 clubs concreet zijn dan zal dat wel ongeveer het bedrag zijn wat Twente zal vangen.

3 maart 2021 om 10:52

Wat zou helpen is een miljoen of 30, maar ik denk dat ze het voor 4 ook doen.

3 maart 2021 om 18:55

Dank voor het antwoord . Scheelt dat corona er voor zorgt dat fc twente niet de enige club meer in zwaar weer is.

Pff, laten we hopen dat dit waar is. Absolute toevoeging voor psv. Afgaande van de hierboven genoemd bedragen zou ik het meteen doen. Mvogo terug naar Leipzig, Drommel eerste keeper. Jammer dat Unnerstal vertrokken is. Absoluut een geweldige doelman met een topmentaliteit en dito karakter.

3 maart 2021 om 11:27

Vind je.? Volgens mij heeft psv op andere posities meer behoefte aan versterking. Maar hoe zit het met; Ook bij PSV hakt de coronapandemie er flink in. Afgelopen zomer nog legde de club een aantal grote namen vast, maar de verkoop van spelers in de zomer is onvermijdelijk als de club uit de rode cijfers wil blijven. Dat zegt algemeen directeur Toon Gerbrands in een uitgebreid interview metâ voetbal International, waarin hij samen met de directeuren van de drie andere topclubs in Nederland terugblikt en vooruit kijkt. December 2020

3 maart 2021 om 13:06

Ja, absoluut. Als zijn vraagprijs 4 miljoen is, kom je er met 3/3,5 miljoen ook wel uit. Misschien is zelfs een creatieve oplossing wel nodig. Twente heeft écht geld nodig toch? Dus die zullen een constructie al gauw accepteren.

Voetbaldirecteurs roepen altijd dat ze krap bij kas zitten. Er is geen enkele directeur die gaat roepen dat ze zich Dagobert Duck wagen. Dat verslechtert de onderhandelingspositie natuurlijk. Ik denk dat er bij de grotere clubs echt wel wat mogelijk is qua versterkingen. Dat zijn andere potjes uiteindelijk. Maar we kunnen natuurlijk niet direct in de portemonnees van clubs kijken. Dus het blijft gissen.

Persoonlijk vraag ik mij af of Drommel wel goed met de druk overweg kan. Hij is met name gedurende de corona periode positief opgevallen maar ik had voor die tijd toch echt mijn twijfels over zijn kwaliteiten. We zullen het wel zien, ik hoop dat hij zich kan blijven ontwikkelen, maar heb er een hard hoofd in.

3 maart 2021 om 14:10

Ook voor Corona was hij wekelijks uitblinker. Zowel in het niet afgeronde seizoen, maar vooral in het seizoen Eerste divisie. En reken maar dat er veel druk op dat elftal stond om te promoveren. Het voortbestaan van de club hing hier vanaf. Iedere week of volle uitvakken of een volle Veste. Bij Twente heb ik al veel keepers aan het werk gezien (oa Boschker, Mihaylov), maar Drommel is echt buitencategorie.

3 maart 2021 om 17:06

Drommel heeft inderdaad het nodige meegemaakt in zijn carrière en is mentaal erg sterk. Maar over het laatste wat je zegt.. Drommel buitencategorie? Qua talent en wanneer het op keeperswerk aankwam/komt is Mihaylov een stuk talentvoller dan Drommel in mijn ogen.

Wat zou psv voor hem betaald hebben? Ik denk dat Psv het al rond heeft gemaakt voor 3-4 miljoen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren