Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Napoli in eigen huis te sterk voor Ajax met pijnlijk blunderende Blind

Laatste update:

Ajax was woensdagavond in de Champions League ook in Italië niet opgewassen tegen Napoli: 4-2. De Amsterdammers keken al bij rust tegen een 2-0 achterstand aan, maar kwamen in het tweede bedrijf terug tot 3-2. In de laatste minuut verpeste Daley Blind een Amsterdams slotoffensief eigenhandig door de bal zomaar te laten afsnoepen door Victor Osimhen, die de bal in een leeg doel kon schuiven en de eindstand bepaalde.

Alfred Schreuder begon woensdag noodgedwongen met twee nieuwe gezichten aan het duel in Napels ten opzichte van een week eerder in de Johan Cruijff ArenA (1-6 nederlaag). Jorge Sánchez verving de geblesseerde Devyne Rensch, terwijl Davy Klaassen de vervanger was van de geschorste Dusan Tadic. Bij Napoli moest Luciano Spalletti ook een onvermijdelijke wijziging toepassen: Juan Jesus stond aan de aftrap in plaats van de geblesseerde Amir Rrahmani.

De start van Ajax was rampzalig in het Stadio Diego Armando Maradona. Al na drie minuten was het Hirving Lozano die vanuit de rug bij Daley Blind, na een flitsende combinatie met Piotr Zielinski, de bal over een kansloze Remko Pasveer heen kon knikken: 1-0. Na drie Amsterdamse speldenprikjes was het een klein kwartier later alweer tijd voor een Napolitaanse wervelwind. Ditmaal was het Giacomo Raspadori die een pass ontving van Khvicha Kvaratskhelia, vervolgens Blind uitkapte en de bal snoeihard langs Pasveer in de kruising schoot.

Pas in de 35ste minuut kreeg Ajax wat meer grip op de wedstrijd. Dat leidde vlak voor rust tot de eerste echte mogelijkheid voor de Amsterdammers na een goede dribbel van Steven Bergwijn, die de bal vervolgens bij Mohammed Kudus kreeg. De Ghanees verzuimde echter iets met deze kans te doen en zijn slappe schot werd makkelijk geblokt door een Italiaans been. Daardoor ging het elftal van Schreuder met veel balbezit, maar ook met een 2-0 achterstand, de rust in.

Na rust was Ajax in aanvallend opzicht direct een stuk slagvaardiger. In de 48ste minuut was het Davy Klaassen die na een goede voorzet van Calvin Bassey op fraaie wijze de aansluitingstreffer kon binnenkoppen: 2-1. Vervolgens kregen de Amsterdammers na een uur spelen op onfortuinlijke wijze een penalty tegen. Jurriën Timber kreeg een schot van Tanguy Ndombele van dichtbij op zijn hand, waarna scheidsrechter Felix Zwayer naar het scherm werd geroepen door de VAR.

De Duitse leidsman kon daardoor niet anders doen dan de bal op de stip leggen, waarna Kvaratskhelia die op onverbiddelijke wijze achter Pasveer schoot en de marge weer verdubbelde. Na een terecht afgekeurde goal van Osimhen (buitenspel) kreeg Ajax aan de andere kant ook een strafschop toen invaller Brian Brobbey naar de grond werd getrokken door Jesus. Bergwijn schoot dit buitenkansje vervolgens overtuigend langs Alex Meret.

Lang kon Ajax niet doordrukken tijdens het slotoffensief, want Blind ging in de laatste minuut op tamelijk gênante wijze in de fout. In plaats van een simpele terugspeelbal liet de centrale verdediger het leer op simpele wijze afsnoepen door Osimhen, die de bal vervolgens in een leeg doel schoof. Ajax staat daardoor na vier wedstrijden in Groep A op drie punten, terwijl Napoli al zeker is van overwintering in de Champions League. De Amsterdammers nemen het in het komende duel eerst thuis op tegen Liverpool, waarna een uitwedstrijd op Ibrox tegen Rangers wacht. De selectie van Schreuder zal vanavond met een schuin oog naar het duel in Schotland kijken aangezien dat cruciaal kan zijn voor het verdere verloop van het Europese seizoen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Brobbey - Bank
Bassey - Linksback en Rechtsback
Wijndal - Bank
Ocampos - Bank
Grillitsch - Bank
Coenceicao - Bank

Zeg het maar jongens, wie is er eerder thuis deze kerst: Schreuder of H2?

12 oktober 2022 om 20:42

Blind. Zomeravond-voetbal met een vleugje hooghartigheid.

12 oktober 2022 om 21:07

Toch genieten als je heel goed kan passen naar je medespelers twv 100+ miljoen. Dan sta je soms gewoon even stil om dat te mogen aanschouwen.

12 oktober 2022 om 20:42

En Blind hoort op die bank voorgoed .

12 oktober 2022 om 20:44

Tribune is een betere locatie.

12 oktober 2022 om 20:54

Eerder door verkopen naar Amerika of een andere functie.

12 oktober 2022 om 22:16

Misschien even laten wennen aan het niveau in jong ajax

12 oktober 2022 om 20:42

Voorlopig eerst de trainer die een totaal falend concept neerzet en daarin blijft volharden.

12 oktober 2022 om 20:50

Adzevedo, concept? Welk concept? Daarmee geef je nog het idee dat Schreuder een idee heeft wat hij doet.

12 oktober 2022 om 21:02

Er ligt een aanvallend concept: zonder restverdediging. Werkt echt super goed. Er ligt een opbouwend concept om vanaf de uittap vanuit achteruit op te bouwen, ook al zo’n succes als we onder druk komen te staan. We spelen met een valse 9, ook een idee tov een sterk aanspeelpunt.

Dat de uitvoering en het resultaat niet te wensen overlaten of dat we wissels en sommige invullingen van posities niet begrijpen is een ander verhaal.

12 oktober 2022 om 20:42

Ik hoop dat Blind als eerst thuis is.

12 oktober 2022 om 20:45

ik vrees dat de kans groter is dat Blind op het wk speelt dan dat Schreuder voor de kerst wordt ontslagen.

12 oktober 2022 om 20:47

Ik vrees het ook

12 oktober 2022 om 20:47

Hahah, blind als eerst thuis. Blind heeft vele kwaliteiten, maar snel zijn is er niet 1 van.

12 oktober 2022 om 20:50

Haha Sjikkes. Ik dacht 9 woorden lang dat je Blind ging verdedigen😂

12 oktober 2022 om 20:43

Maak je maar niet druk Marksen, Schreuder zal waarschijnlijk tot het einde van de seizoen blijven zitten tenzij RVC weer ingrijpt, hiermee brengen ze het kampioenschap in gevaar. Bepaalde keuzes van Schreuder zijn uiterst merkwaardig te noemen.

12 oktober 2022 om 20:43

Ik hoop dat Huntelaar sowieso blijft, dan wel niet als assistent van de nieuwe TD. Die kan het nog wel leren, is pas een dik half jaar bezig.

12 oktober 2022 om 20:57

Even benieuwd hoor: op basis waarvan denk jij dat Huntelaar het nog wel kan leren?

12 oktober 2022 om 21:05

Op basis waarvan denk jij van niet dan?

12 oktober 2022 om 21:18

Nouja, het lijkt me niet handig wanneer je recordaankoop (bergwijn) op dezelfde positie speelt als je beste speler van afgelopen seizoenen (tadic). Daarin is toch sterk gefaald want hierdoor moet je 1 van de 2 banken of 1 van de 2 op een positie zetten waarin die geen ruk klaarspeelt (tadic op rechts bv). Had er al heel anders uit kunnen zien als er een goede rechtsbuiten was gehaald waarbij je Tadic mooi op links had kunnen laten staan. Daarnaast was de prijs voor Bergwijn natuurlijk ook veel te hoog.

12 oktober 2022 om 21:58

Op basis van niks. Maar ik hou graag oud (top) voetballers bij de club. Hij kan zich gewoon ontwikkelen en na een jaar of wat kan je dan de balans op maken. Voor zover ik weet doet Hamstra ook de zaken en Huntelaar meer het ‘gesprekje’ met spelers etc. Huntelaar benaderde Schreuder, maar Hamstra doet de onderhandelingen.

12 oktober 2022 om 20:43

Schreuder. Dat is de hoofdoorzaak. Wellicht is de selectie niet sterk genoeg voor CL (kan ook niet ieder jaar), maar de selectie is zeker sterk genoeg om Volendam eenvoudig op te rollen.

12 oktober 2022 om 20:46

Idd zonder idee met en zonder bal, hoopt alleen maar op individuele kwaliteit. Kan niet zo verder met deze man

12 oktober 2022 om 20:43

Neem ook aan Schreuder. Vind eigenlijk dat er goede aankomen zijn gedaan. Ze worden echter niet of totaal verkeerd gebruikt.

12 oktober 2022 om 20:45

Wel iets beter dan de eerste wedstrijd, maar weer een kansloze nederlaag.

Blind zal ik het maar niet meer overhebben, waarom Kudus net als de vorige wedstrijd weer tientallen malen buitenspel mocht staan is me een raadsel.

Taylor is in dit soort wedstrijden nog veel te licht, Sanchez viel ook tegen en Timber wordt helaas met de wedstrijd wat slechter.

Maar weer wat lichtpuntjes gezien, dus maar hopen dat het in de eredivisie weer wat beter gaat.

12 oktober 2022 om 20:47



Brobbey, Wijndal en Conceicao horen gewoon te spelen. Blind solliciteert nu wel naar een plek op de bank en Kudus in de spits heeft 1 keer gewerkt tegen een zwak heerenveen. Dat Grillitisch en Ocampos geen basis zijn is wel logisch. Die zijn voor de breedte gekomen. Ook gehuurd en transfervrij, dus we moeten ook niet doen alsof daar 50 miljoen voor betaald is. Die Grillitsch valt me overigens ook helemaal niet tegen. Ziet eruit als een goede rotatiespeler.

12 oktober 2022 om 20:47

Blind en Tadic - hand in hand kameraden met Schreuder.. (dat hand in hand gedeelte berust op puur toeval en heeft geen enkele aanleiding met datgene wat jullie als eerste denken)

12 oktober 2022 om 20:59

H2 mag nog wel blijven zitten van mij. Denk dat een goede trainer al veel meer uit deze groep kan halen. Schreuder is onkunde. En het bizarre is dat ze dit bij al zijn vorige clubs ook al zagen! Bij geen enkele club waar hij werkte, was men tevreden. Ajax heeft in alles de afgelopen jaren toegewerkt naar het worden van een stabiele Europese subtopper, maar dan moet je ook een trainer aanstellen van dat kaliber en niet zo'n Eredivisie kabouter.

12 oktober 2022 om 21:06

Zeker, dit kan je H2 echt niet kwalijk nemen. Je koopt spelers, die stelt je trainer vervolgens niet op sterker nog, hij ontwijkt ze compleet. Schande, inpakken en wegwezen met die zak.

Ze mogen nu toch wel gaan denken aan een ontslag voor Schreuder, want anders wordt het nog een heel lang seizoen. Het had nog veel erger kunnen zijn als Liverpool het vizier op scherp had staan in die tweede wedstrijd. Dit kun je niet verkopen aan de achterban. De selectie is zeker kwetsbaarder geworden, maar een goede trainer laat het niet zover komen dat je word weggevaagd.

12 oktober 2022 om 20:42

2e helft pak je gewoon een punt, zal Schreuder wel weer zeggen.. gênante vertoning. Al kon Blind aan dat laatste doelpunt weinig doen overigens..

12 oktober 2022 om 20:42

Inderdaad, soms lukt een panna niet. Kan gebeuren /s

12 oktober 2022 om 20:43

Weinig aan doen? Ik hoop dat je sarcastisch bent pik 🥶

12 oktober 2022 om 20:43

Misschien de bal eerder passen? Ik dacht dat hij het van zijn inzicht moet hebben, maar als je op dit niveau niet weet of er een man in je rug staat let je niet op. Of er wordt slecht gecoacht door je teamgenoten.

12 oktober 2022 om 20:44

Waarschijnlijk zal Schreuder tijdens zijn interview aangeven dat de weg omhoog is ingezet en dat hij veel positiefs heeft gezien!

12 oktober 2022 om 20:46

Blind heeft ook geen zin meer in Schreuder. Het zou maar gelijk worden, dus hij helpt even een handje.

12 oktober 2022 om 20:53

Ja daar zal hij zeker nee komen inderdaad. Maar was duidelijk dat Napoli op 20-30% van haar kunnen speelde. Als Ajax scoorde , ging bij Napoli de versnelling van zn 1 naar zn 2

12 oktober 2022 om 20:57

Hahaha….mag hopen dat je dit niet meent. Ben trouwens benieuwd of Valentijn Driesen nog terugkomt op zijn uitspraak met zijn grote mond, na de wedstrijd van Manchester City tegen Manchester United, dat Blind in Oranje in de basis hoort ipv Malacia. Malacia word afgerekend op 1 wedstrijd, tegen nota bene 1 van de beste teams van de wereld, terwijl Blind de 1 na de andere fout maakt.

12 oktober 2022 om 20:59

Nou ja, Blind stond gewoon te stuntelen. Dat was 100 procent zijn fout en een flinke ook.

12 oktober 2022 om 21:04

Hij geeft nu een schrijnend interview. Deze man heeft een flink bord voor zijn kop.

12 oktober 2022 om 21:59

Tuurlijk ben ik sarcastisch, in welke wereld zou dit geen persoonlijke fout van Blind zijn haha

12 oktober 2022 om 23:41

@messibazoer - Oke, ik trapte er zelf in, maar sarcasme is nog leuker als mensen er nog aan gaan twijfelen ook.

12 oktober 2022 om 20:52

Al had Liverpool met 30-0 gewonnen. Als Liverpool zijn laatste 2 wedstrijden verliest en Ajax wint zijn laatste 2 waarvan met 2 doelpunten verschil tegen Liverpool, dan zijn ze gewoon verder obv onderling resultaat.

12 oktober 2022 om 21:01

Dan moeten ze Schreuder vanavond nog ontslaan en dan moet je hopen dat Huntelaar, Hamstra en Van Der Sar ineens het licht zien en een goede keuze maken betreft een trainer. Het gehele technisch apparaat bij Ajax is momenteel een grote puinhoop. Dan kun je nog zo'n goede scouting hebben, maar als de mensen die de beslissingen maken incapabel zijn, zegt het niets meer.

12 oktober 2022 om 21:04

Als telstar de beker wint, kunnen ze volgend jaar de europa league winnen.

12 oktober 2022 om 21:06

Dan hadden ze volgens mij met 31 goals verschil moeten winnen tegen Liverpool.

12 oktober 2022 om 22:34

Als Ajax van Liverpool wint kunnen Napoli en Liverpool het in de laatste pot op een akkoordje gooien. Kansloos dus..

12 oktober 2022 om 21:06

Maar ook gewoon op dezelfde manier... Er is niks geleerd van de fouten van vorig week, niks! Je loopt gewoon weer oerdom in dezelfde val. Als trainer ben je hier verantwoordelijk voor. Hij wordt tactisch extreem afgetroefd en heeft niet het vermogen daarop te reageren. Wat moet je dan? Zo'n trainer kan je toch nooit aanhouden? Want zo'n trainer voegt niks toe.. Ten Hag was een voltreffer. Dat het minder werd was te verwachten, maar dit slaat alles.

12 oktober 2022 om 21:19

Ik denk eigenlijk dat er best veel coaches zijn die geschikt zijn voor Ajax. Echter ga je van een potentiele toptrainer naar KKD-materiaal qua trainer. Het feit dat ze bij hem uitkomen, zegt ook wat over de onkunde van de persoon die erover gaat. Dan heb je als beleidsmaker nog nooit een wedstrijd onder zijn leiding gezien. Dat vind ik kwalijk, zeker bij een club als Ajax.

Je maakt mij namelijk niet wijs dat er niemand binnen de club was die dacht: "zullen we dat nou wel doen? Die heeft eigenlijk nog nooit aangetoond een trainer voor Ajax te zijn." Er moeten snel 'koppen gaan rollen' bij Ajax en er moet een echte TD komen. Je kunt Huntelaar en Hamstra niet nog een jaar transfers laten doen en je kunt Schreuder eigenlijk niet langer laten zitten. De nieuwe trainer moet de automatismen namelijk terugbrengen en die moet je hebben zodra de knockout-fases beginnen.

Dit is in ieder geval niet hoe ik Ajax ken en wil zien. Er zit zoveel potentie in de club en het zou doodzonde zijn als dat teniet word gedaan omdat er incapabele mensen zijn aangesteld.

Dit Ajax is gewoon een speelbal in de CL. Het is totaal geen team. Heel de sfeer die om dit Ajax heen hangt is gewoon totaal het tegenovergestelde van de laatste jaren. Het overkomen van die Schreuder helpt ook niet mee. In de interviews komt hij warrig en onzeker over, en evalueert nooit het plan wat te raden geeft of hij überhaupt wel met een bepaal plan speelt. Die wissels ook, hij lijkt helemaal de weg kwijt.

En wanneer zijn we nou eindelijk klaar met Blind. Hoe verder moet hij door het ijs zakken dat trainers beseffen dat het gewoon gedaan is met die jongen?

12 oktober 2022 om 20:43

Helemaal eens. Blind mag zijn voetbal pensioen gaan aankondigen… eerst zorgt die ervoor dat aangekochte centrale verdediger linksback moet staan, maar ook als cv snelheid en verdedigingd zwaar tekort komend.

12 oktober 2022 om 20:44

Het is logisch dat het nog geen team is als de halve basis weg is maar juist dan moet je extra zekerheden inbouwen.

Blijf Blind, Tadic, Rensch (vanavond geblesseerd) maar koppig opstellen, na elke wanprestatie lekker blijven opstellen.
blijf Kudus maar in de spits opstellen terwijl die jongen zelf aangeeft geen spits te zijn EN je hebt Brobbey.
blijf Conceicao maar op de bank zetten terwijl die jongen dreiging en snelheid heeft op rechtsbuiten.
het lijkt net of Schreuder kijkt hoever hij kan gaan tot hij ontslagen wordt. Hij wil per se NIET andermans advies opvolgen.
chapeau, lekker koppig blijven!

12 oktober 2022 om 20:45

Als de keuze Rensch of Sanchez is dan zou ik zeker voor Rensch kiezen hoor. Die Mexicaan is verdedigend net zo slecht en aanvallend heeft hij geen idee waar hij moet lopen.

12 oktober 2022 om 21:17

Oow dus jij bent er ook al zo eentje die een speler maar 1 wedstrijd de kans geeft om zich te bewijzen. Maar Rensch mag wel lekker blijven aanmodderen elke wedstrijd.
Lekker meten met twee maten.
Sanchez heeft nog geen een fatsoenlijke kans gehad, komt nota bene terug van een blessure. Jij begrijpt er helemaal niks van.

We kunnen hier veel woorden aan vuil maken. Maar ik denk dat Scheuder en Blind out!!🤡🤡 de lading wel dekt.

12 oktober 2022 om 20:47

Als hij hem nu opstelt dan kan ik heel Ajax niet meer serieus nemen, en dat zeg ik zelf als fan.

12 oktober 2022 om 20:48

Martijn B

Helaas niet dik genoeg verloren, dus Schreuder blijft. Die gaat wel mooi verhaal ophouden dat nu beter is, in ontwikkeling zijn, aanknoppingspunten gezien bla bla.

Blind tja, maak je niet druk. Die blijft basisspeler bij Ajax en Oranje.

12 oktober 2022 om 20:57

Uiteindelijk vond ik het ook niet eens zo slecht. Maar je krijgt gewoon twee goals tegen vroeg waar Blind zijn directe tegenstander krijgt is, en vervolgens nog eens dat laatste moment. Drie tegengoals op zijn conto. Met een goede verdediger doe je vandaag mee om een punt.

Verder is het met Blind natuurlijk vervelend. Die jongen heeft zo veel gespeeld voor de club. Is best een leuke jongen enzo. Maar voetballend gewoon niet meer goed genoeg. Die dingen moet je ook los durven zien, iets wat trainers volgens mij niet genoeg doen.

Met zijn veelzijdigheid een perfecte 12de man in je selectie voor lb, cv en cdm. Maar niet meer goed genoeg voor de basis, hoe hard dat ook is.

12 oktober 2022 om 21:10

Het leek wellicht niet zo heel slecht. Maar het was dramatisch. Besef dat Napoli alleen na de Ajax goals even gas gaven, en de gehele wedstrijd hebben uitgespeeld op 20%

Schreuder eruit en neem Blind mee AUB. Weer collectief gefaald alleen Berghuis haalde z'n niveau de rest was echt bagger. Zelfde opstelling, zelfde fouten, zelfde resultaat. Zielloos elftal met een clown van een trainer.

Tijd om door te selecteren, speel de rest van het seizoen maar met Conceicao, Brobbey en Wijndal.

12 oktober 2022 om 20:49



Hoor wel vaker laatste tijd dat Berghuis 1 vd weinig die zijn niveau haalt maar dat lijkt alleen maar zo omdat de rest zo matig presteert, heb hem volgens mij nog niet zo gezien zoals hij bij Feyenoord speelde, daar heeft hij pas top gespeeld, bij Ajax goed maar nog niet top.

Zoo, laten we de balans even opmaken. Iemand pen, papier?

12 oktober 2022 om 20:51

Een goede balans maken en FC Twente is in het verleden niet een hele goede combinatie geweest. Dus ik zou die pen lekker laten liggen

12 oktober 2022 om 21:00

Oke millennial laten we anders een AI tool gebruiken om het te beschrijven. Linksom of rechtsom, dit kan en mag Ajax niet accepteren waardoor er wel degelijk een balans opgemaakt zal worden. De (negatieve) cijfers spreken voorzich. En wat heeft dit met Twente te maken?

12 oktober 2022 om 22:43

10-3 in 2 wedstrijden...... klaar

Gewoon 2 woorden voor deze wedstrijd ..... Blind Out!!!

12 oktober 2022 om 20:42

Gewoon de volgende keer opstellen weer die Blind. Gewoon meenemen naar het WK ook, Louis. Het is dat die Italianen 2 volle glazen rode wijn ophadden in de rust anders was het alsnog 6-2 geworden. Reiziger het seizoen laten afmaken en dan kijken wat de volgende stap is.

12 oktober 2022 om 20:43

Baas mag die bal daar nooit geven.

12 oktober 2022 om 20:45

Ja dag, gewoon gelijk spelen die bal en er is niks aan de hand..

12 oktober 2022 om 20:53

Baas mag die bal daar niet spelen?

Blind had 5 seconden de tijd om Pasveer aan te spelen of die bal weg te schoppen en kiest voor een lui kap bewegingkje van zijn mindere been...

12 oktober 2022 om 20:54

Hahahaha en jahoor, altijd weer iemand die Blind weet te verdedigen

12 oktober 2022 om 21:11

Baas had idd de bal gelijk op Pasveer moeten spelen. Blind begaat een fout, maar heb het idee dat hij dacht tijd te hebben.. Kan het zo zijn dat er gewoon weg geen coaching is?

12 oktober 2022 om 20:44

Ik dacht eerder aan Schreuder Out

12 oktober 2022 om 20:48

Soccerfan_1

O ja nu wel he? Toen ik mijn twijfels hier uitte over onder andere Blind tegen Liverpool kreeg ik te horen dat de verdediging van Liverpool ook niet best was.

Iedereen zag dit aankomen.

12 oktober 2022 om 20:51

Nu wel? Ik wil Blind altijd al out hebben.

12 oktober 2022 om 20:53

Blind moet in zn interview wel een beetje lachen om zn fout zie ik. Wat een grap dit

12 oktober 2022 om 21:07

@soccerfan
Dat roep ik al sinds de uitschakeling tegen Benfica.
Hij rent als een opa als die moet terug verdedigen.

12 oktober 2022 om 21:08

@soccerfan
Dat roep ik al sinds de uitschakeling tegen Benfica.
Hij rent als een opa als die moet terug verdedigen.

12 oktober 2022 om 21:08

@soccerfan
Dat roep ik al sinds de uitschakeling tegen Benfica.
Hij rent als een opa als die moet terug verdedigen.

12 oktober 2022 om 21:12

Je schrijft Schreuder verkeerd. Hij is degene die Blind neerzet he?

Daley blind goeie passing skills

12 oktober 2022 om 20:55

Het is genieten.

Tuurlijk wil je punten, maar je bent gewoon niet goed genoeg dit seizoen tegen deze ploegen. Een 3-2 was dan ook zeker mee te leven, helemaal niet slecht zelfs tegen dit Napoli. Echter wordt het dan nog 4-2… Balen maar wellicht wel het teken dat Blind voor nu even pas op de plaats moet maken?

12 oktober 2022 om 20:44

Voor EVEN pas op de plaats? Wat dacht je van voor Altijd!

12 oktober 2022 om 20:45

Echter betekent dat niet dat je moet worden weggevaagd. De opstelling is verre van de beste en tactisch is er geen touw aan vast te knopen. Ook in de persconferenties en interviews lijkt Schreuder er maar weinig van te snappen. Iedereen die wedstrijden onder Schreuder had gezien, had kunnen concluderen dat het een prutstrainer is.

12 oktober 2022 om 20:50

Klopt, Schreuder is tactisch niet top, de oude garde laat (enorme) steken vallen en de nieuwelingen kunnen het nog niet brengen, vandaar dat ik ook indirect aangeef dat we niet meer hadden hoeven verwachten. Volgend jaar hebben Bergwijn, Conceicao, Kudus (na zijn blessure), Bassey, Taylor en Sanchez een jaartje bij Ajax in de benen en samengespeeld. Wellicht kan Ajax dan meer laten zien.

12 oktober 2022 om 20:57

Maar wat verwacht je dan nog van Bergwijn? Als je meerdere jaren aantoont dat niveau niet te hebben en nu bij Ajax ook wederom laat zien gewoon niet veel toe te voegen op dat niveau, dan is de kans klein dat het nog komt. In Oranje speelt hij ook zeer zelden een keer goed en dat is vaak niet tegen goede ploegen.

Kudus werd ook ineens de hemel in geprezen. Op zich geen slechte speler, maar die is ook niet ineens zoveel beter geworden. Die voetbalt aardig mee, maar dat was het dan ook wel. Die zat vorig jaar ook niet voor niets op de bank.

Ook Bassey vind ik een enorm vraagteken. Aan de bal is hij niet sterk, fysiek wel ijzersterk, maar verdedigend is het ook verre van indrukwekkend. Een taalbarriere is er ook niet. Dat soort spelers zijn gewoon niet goed met ruimte in de rug. Die moeten bij degradatiekandidaten in Engeland of zo spelen.

Over Taylor, Sanchez en Conceicao heb ik nog niet echt een mening. Taylor valt me op zich wel positief op en die andere twee heb ik nauwelijks nog aan het werk gezien.

12 oktober 2022 om 20:42

Zullen we die gewoon thuis laten voor het WK?

Tien tegengoals van Napoli in amper een week tijd. Wat een toptrainer, die Schreuder.

12 oktober 2022 om 21:08

Als twee aanvoerders het zo opzichtig laten afweten

12 oktober 2022 om 21:19

Tuurlijk, het spelen zonder restverdediging, het falend opbouwen onder druk, de opstelling en het wisselbeleid zijn keuzes van Tadic en Blind.

Het is maar weer eens gebleken dat dit Ajax dit seizoen niks te zoeken heeft in de champions league en wat helemaal gebleken is, is dat je het met blind niet gaat redden op het WK, want wat is hij verdedigend super slecht zeg, heeft een goede trap en speelt vaak balletjes tussen de linies, maar verder echt een matige back.

12 oktober 2022 om 20:46

Ajax heeft alles te zoeken in de CL. Al helemaal met het transfergeld wat is uitgegeven, maar als je er een incompetente trainer neer zet, krijg je dit.

12 oktober 2022 om 20:48

En hij stond nie eens back vandaag en toch was ie ook vandaag idd weer een matige back.

3 wedstrijden 12 tegendoelpunten.. erg zorgelijk allemaal.

Doe maar een andere coach die wel durft te wisselen. Dit slaat nergens op!

10 goals in 2 wedstrijden tegen Napoli haha, sheesh. Even op je plek gezet worden hoor. Ajax moet zich schamen. Maar man man man wat is Schreuder een amateur, dramatische manmanager. Zero inhoud. Ik zie Ajax nog 4e worden ook. Beter kan Ajax voor Petertje gaan. Alfred heeft alles enorm verpest, zero chemistry, vechtlust en eenheid. Niets gewoon!

12 oktober 2022 om 20:49

Volledig mee eens, alles wat de jaren is opgebouwd simpel door Schreuder weggevaagd. Ik zie ze ook serieus 4de worden achter Psv, Az en Feyenoord. Daarnaast is de chemie in de ploeg totaal weg, team is niet in ballans. Kwalitatief goede spelers, maar duidelijk geen team en al helemaal niet die door vuur gaan voor Schreuder.

Lekker man Blind laten staan en Kudus in de spits. Heel benieuwd naar het interview van Schreuder zo, hij heeft vast iets positiefs te benoemen.

Die Blind hoef ik echt niet meer basis in Oranje te zien hoor...
Laat vaak genoeg zien het niet meer aan te kunnen.

Napoli verdient gewonnen weer.

12 oktober 2022 om 20:52

Dat kon al sinds 2019 niet meer. Toch stellen coaches hem op, mede door een gebrek aan concurrentie en een (naar mijn mening) misplaatste kijk op wat een back hoort te kunnen. Leuk hoor die passes, maar voor elke wedstrijd waarin hij belangrijk is geweest, zijn er telkens 5 waar hij tegendoelpunten veroorzaakt.

Tja weer ongelofelijk slecht voetbal. Schreuder is incapabel als wat. Brobbey al meer gedaan dan Kudus in de spits. Daarnaast is Wijndal dus non-existent. Enige lichtpunt is Conceicao. Heeft een aardige dribbel en snelheid. Kan ook mannetjes uitspelen. Gewoon hem lekker het vertrouwen geven. Maar ja Schreuder is er nog…

12 oktober 2022 om 20:45

Schreuder is echt dramatisch. Kun je wel het spelletje snappen maar een team managen is heel wat anders. Drama manmanager.

12 oktober 2022 om 20:57

Die kerel snapt dus ook niks van het tactische gedeelte en de juiste spelers gebruiken. Komt nog steeds aanproppen met Blind centraal. En weer zijn Kudus in de spits variant. Schreuder is gewoon een pure assistent. Niks hoger dan dat...

12 oktober 2022 om 20:50

Anderzijds is het probleem natuurlijk niet opgelost als Schreuder z'n ontslag krijgt. De mensen die hem hebben aangesteld, zitten er dan nog. Nog een bijkomend probleem is dat je dus gewoon al 55 miljoen euro hebt betaald voor enkel Bergwijn en Bassey; spelers die gewoon niet goed genoeg zijn om van waarde te zijn op dat niveau.

Het is zaak dat ze bij Ajax intern heel nauwkeurig het profiel erbij pakken en daadwerkelijk gaan scouten naar capabele mensen, want met Huntelaar, Hamstra en Schreuder zijn er gigantische blunders gemaakt. Het laat ook tevens zien dat Van Der Sar er maar bitter weinig van kan als het op de voetbaltak aankomt. Dat gebeurt namelijk niet als hij wist wat hij deed.

12 oktober 2022 om 20:57

Zoiets mag je natuurlijk bijna niet meer zeggen als iemand het goed heeft gedaan maar in opspraak is geraakt. Maar Overmars wordt zeker gemist in de organisatie op sportief gebied. De bedragen en type spelers had ik bij hem echt wel anders gezien. Maar goed de realiteit is dat we het met Harmstra moeten doen. Zo'n Max Huiberts zie ik het bijvoorbeeld in combinatie met Huntelaar eerder in zitten. Technisch gezien staat de directeur voetbalzaken positie nog steeds vacant bij Ajax.

Wat is die Blind bizar slecht, ongelooflijk

Napoli - Ajax 10-3 over 2 wedstrijden. Het moet toch niet gekker worden.

Ach ja logisch resultaat als je spelers als ocampos en conceicao op de bank zet. Berghuis op rechtsbuiten, die heb ik nog nooit een goede wedstrijd voor ajax zien spelen op die positie, Taylor die overduidelijk te licht is op dit niveau. Voor een coach die de bijnaam megamind heeft lijkt hij toch zijn hersenen niet te gebruiken. Berghuis moet op de positie van taylor, kudus moet achter de spits en conceicao moet rechtsbuiten. In de spits moet lucca of brobbey. Er is genoeg kwaliteit in de selectie en met een andere trainer zou napoli gewoon verslagen worden. Daar ben ik zeker van.

12 oktober 2022 om 21:01

Dat laatste betwijfel ik. De verdediging is gewoon erg zwak.

Kun je weer allemaal spelers de schuld geven. Nee, Schreuder is hier schuldig. Weer geen idee met en zonder bal. Drama trainer, direct ontslaan

12 oktober 2022 om 20:51

Kijk ff de goals terug. Wat heeft dat met Schreuder te maken?
1-0 Bassey laat Lozano lopen en Blind pakt m niet op
2-0 Sanchez rent stom door, raakt zn man kwijt en er valt een enorm gat
3-1 Penalty
4-1 Fout Blind

12 oktober 2022 om 20:59

Schreuder stelt toch Blind op. Volgens jou betrokken bij 2 goals.

Klaassen speel je met een man minder Dus geen grip op het middenveld.

Met Kudus in spits kan je niet onder de druk uit voetballen.

Dus hier al paar voorbeelden wat met Schreuder te maken heeft

12 oktober 2022 om 20:59

Het spel lijkt ook nergens op onder Schreuder. Ajax speelde vaak de lange bal en speelde niet het vertrouwde spel. Misschien dat het verwachtingspatroon iets te hoog is obv de afgelopen jaren, maar over twee duels was Napoli heer en meester en maakte Ajax vrijwel geen kans. Daar heeft Schreuder ook zijn aandeel in.

12 oktober 2022 om 21:01

En door wie worden die opgesteld?

12 oktober 2022 om 21:15

Die 1-0 laat Bassey zijn man lopen en Blind vangt het niet op, maar is toch ook gewoon goed uitgespeeld door Napoli? Ook gewoon een mooie goal. Bij de 4-1 lijkt het net of Blind denkt tijd te hebben, geen coaching? Sowieso had Baas gelijk Pasveer moeten inspelen. Ajax speelt zonder idee, maar die laatste goal is gewoon nadenken en gelijk Pasveer inspelen

Dit moet toch echt wel een exit voor schreuder betekenen die man heeft echt geen leven meer bij Ajax.

Nou mede Ajax aanhang, er is goed nieuws. Het einde is van blind is gekomen, ga je deze man nu nog opstellen dan is dat het bewijs dat Schreuder nooit hoofdcoach had moeten worden en dat H2, misschien wel het slechtste aankoopbeleid heeft gevoerd in de afgelopen 5 jaar bij Ajax. Triest.

12 oktober 2022 om 20:53

Haha hoor Blind zeggen dat hij geen ongelukkige wedstrijd gespeeld heeft. Wel een foutje op het einde.


12 oktober 2022 om 20:57

Ja dat hoor ik hem net ook zeggen, ik ben een beetje bang dat Blind niet zo een hele goede zelfreflectie heeft. En daarna hoor ik Theo Jansen zeggen dat het interview wat Blind gaf realistisch was. Nou ik ben klaar deze avond.

12 oktober 2022 om 21:03

Hahah Schreuder nu...

Goed gespeeld, Baas goed en dus Wijndal voorbij, aanknoppingspuntrn etc.......

Met het selecteren en zelfs opstellen van Daley Blind maakt Van Gaal het ultieme statement yegen het WK in Qatar: namelijk dat hij het totaal niet serieus neemt

1 conclusie, Schreuder nog vanavond ontslaan. Die man kan er echt geen donder van!

12 oktober 2022 om 20:50

Denk dat je wel verder binnen de organisatie mag kijken. Schreuder is een makkelijk slachtoffer, maar wie geeft er 100+ miljoen uit voor spelers die het niet brengen?? 30 miljoen voor Bergwijn (een speler die het op het hoogste niveau nooit constant kan brengen) is natuurlijk absurd voor een Nederlandse club. Daarbij de 22 voor Bassey (wilde gok) en het terughalen van Brobbey….

12 oktober 2022 om 20:54

Die vind ik te makkelijk. Met Wijndal op linksback heb je met Bergwijn een prima koppeltje. Brobbey is z'n basisplaats kwijt geraakt aan Kudus terwijl hij ervoor gewoon goed speelde. Sloeg nergens op dat hij ging wisselen, want hij deed het gewoon goed. En Bassey, die moet je gewoon op LCV zetten en achterin houden. De andere spelers op de bank krijgen gewoon geen kans, of een paar minuutjes op het eind. Als je alleen al kijkt wat een dreiging Conceicao heeft in die paar minuutjes dat hij mocht. Schreuder laat zien dat hij er geen kont van kan. Met een betere coach haal je zoveel meer uit dit team.

12 oktober 2022 om 21:02

De 3 die je opnoemt gaan 100% voor hetzelfde bedrag over een jaar of 2-3 naar een andere club. Ze komen nu niet uit de verf omdat er een m*** voor de groep staat. Zodra die ontslagen is kan ajax weer verder bouwen aan een gebalanceerde selectie.

De 3-2 tot vlak voor tijd was geflatteerd! Met de aankopen Bergwijn, Brobbey en Bassey gooi je gewoon 95 miljoen in het water.

12 oktober 2022 om 20:44

Een gelijkspel was wat de verhoudingen betreft gewoon een logische stand geweest na 90 minuten. Alleen heeft Ajax Blind rondlopen.

12 oktober 2022 om 20:51

Ajax had recht op helemaal niks. 4:2 omdat Napoli het wel goed vond na de 2:0 en gas terug nam. Zodra ajax gevaarlijk werd zetten de napolitanen aan en werd ajax gedold.

Ajax is over 2 wedstrijden gewoon afgeslacht door een goed Napoli maar ook door een enorm slecht Ajax en Blind die van de 10 goals er 5 heeft weggeven. Maar nog moet die man maar blijven staan.

Totaal geen enkele zelfreflectie. Als Louis nu nog zo koppig is en hij mee naar het WK gaat dan kan je gewoon stoppen meet voetballen.

Al jaren loop t de kwelgeest Blind rond bij Ajax en zijn er mensen die na 2 goede ballen van hem hem gelijk Messi en Ronaldo kwaliteiten aanmeten, terwijl Blind gewoon nooit maar dan echt nooit een goede voetballer is geweest.

In al zijn jaren dat hij heeft gespeeld heeft die 10 wedstrijden heel goed gespeeld. De rest is altijd billenknijpen met die vent. En het lijkt maar een niet eindigende nachtmerrie.

Wanneer gaan we nu eens van die man afkomen? Gewoon totale waanzin. Je kan best 2 keer verliezen van Napoli, maar niet op die manier. Misschien dat supporters maar niet meer naar het stadion moeten komen als hij speelt.

Elke Ajacied die nu nog maar blijft beweren van vorm dip en alle andere onzin die hebben echt hulp nodig. Blind was nooit wat en zal nooit iets zijn. Maar papa heeft invloed en Daley is de ideale jaknikker...verschrikkelijk!

Zo meneer Louis van Gaal hebben we ook ff gekeken? Misschien dat je nu door hebt dat blind niet meer mee kan!

12 oktober 2022 om 20:50

Het is om wanhopig te worden. Je kan mijn posts nog terugvinden van de 1e keer dat Blind naar ManU verkocht werd, ik was dolblij dat we daarvan verlost waren.

En dan komt die een paar jaar later terug om Ajax en Oranje jarenlang te kwellen.
Ik heb er geen goed woord voor over. Ik begrijp ook niet de mede Ajacieden die hem verdedigen.

Hij heeft in zijn leven 10x ver boven zijn kunnen gespeeld en op de een of andere manier bedwelmd die mensen.

Ook weer deze pot en de vorige erbij. 5 goals zijn direct of indirect zijn fout. Dat is gewoon krankzinnig als je daarover denkt.

Als Louis nog volhoudt zakt die totaal in mijn aanzicht en is het gewoon een narcistische malloot die kosten wat kost zijn gelijk wil halen en alles eraan doet om die Blind maar op te stellen.

Ik begrijp er echt niets meer van. Ben eerlijk gezegd blij dat ik niet meer naar het stadion ga kijken, vrees dat ik me af en toe niet zou kunnen bedwingen en hem uit zou fluiten met nare gevolgen van dien.

Let maar op, hij zal weer totaal niet schuldbewust zijn of zeggen ach we hadden al verloren. Hij heeft zoveel tijd en nog doet die weer dit...

12 oktober 2022 om 20:59

@myajaxforever: Je kan ook enorm overdrijven. Blind heeft ons enorm veel opgeleverd in het verleden. Ja, het is nu gewoon niet goed genoeg meer. Maar dat betekent niet dat hij dat nooit heeft gedaan.

12 oktober 2022 om 21:50

@myajaxforever jij bent als Ajax fan gewoon een schande.Ajax heeft mede dankzij Blind successen behaald en hij heeft laten zijn een ras Ajacied te zijn, een echte clubman. Dat je dit zo schrijf is gewoon een schande. Blind is idd momenteel niet in vorm, net als nog 5 a 6 anderen. Dat er wat moet gebeuren begrijpt iedereen

12 oktober 2022 om 22:36



@arends,

Sorry hoor, maar Blind heeft weinig bijgedragen aan successen van Ajax. Hij heeft een aantal goede wedstrijden gehad, maar ontelbaar meer slechte.

Als hij een ras Ajacied was zou die niet spelen en zijn tekortkomingen gewoon begrijpen. Maar hij is grootverdiener bij Ajax!

Als ik bij mijn baas zoveel blunder sta ik op straat ongeacht of ik dan ook soms wat goed doe!

Jullie blinde fans zijn een schande, want je hebt geen mening en kritiek maar praat blind na. Kijk je wel eens wedstrijden?

Weet je wat pas een schande is? Jarenlang ongefundeerd een speler blijven verdedigen!

12 oktober 2022 om 22:41



@4ever4ajax,

Dat is jou mening en visie. Blind heeft een 10 wedstrijden totaal heel goed gespeeld in een team dat goed stond.

Blind laat jaar in en uit zien gewoon verdedigend extreem veel te kort te komen, niet een beetje maar extreem.

Het is gewoon nooit goed geweest verdedigend, nooit en dat er potten bijzijn waar dat niet misbruikt wordt en hij veel mooie goede ballen geeft doet niets af aan dat feit!

En telkens als je denkt het kan niet erger met Blind dan toont hij je ongelijk aan.
Dan staat die vervolgens voor de camera te lullen dat het best goed was en we met elkaar strijden en er een stijgende lijn in zat terwijl je weer met 4-2 verliest en over 2 potten 10-3 verliest omdat Napoli het rustig aan deed.

Liverpool uit was een wonder dat we er maar 2 tegen kregen. Ook daar stond Blind zoals altijd te stuntelen.

Maar blijkbaar mag je van sommige supporters niet zeggen dat een speler slecht is zie hieronder en zelfs een schande?

Nee sorry, ik heb mijn mening al jaren over hem. Het is eerder een schande dat mensen hem altijd maar blijven verdedigen!

Deze loting is haalbaar napoli is te doen en liverpool is niet in vorm was de reacties van vele ajax fans kijk nu wie de eerste 2 zijn in de stand😂

Hahaha prachtig, 12 uit 4! Dit wordt een mooi seizoen. Ajax twee wedstrijden afgeslacht: bij de loting veel reacties dat Napoli derde zou worden - niets blijkt minder waar.

Napoli per sempre!💙💙

12 oktober 2022 om 20:53

Gefeliciteerd!. Totaal verdiend ook. Jullie (napoli) speelt ook erg leuk voetbal en heeft echt een aantal leuke spelers. Ik gunde het jullie afgelopen jaren al de kampioenschap, paar keer redelijk dichtbij geweest volgens mij. Ik hoop voor jullie dat jullie het dit jaar wel halen. Succes! Lekker ook nu al door te zijn, dan kan de focus voorlopig volledig op de competitie.

12 oktober 2022 om 21:05

Grazie! Dit jaar gaat het vooralsnog geweldig inderdaad. Een voordeel die wij hebben tegenover veel andere Serie A-titelkandidaten, is dat wij weinig WK-gangers hebben. We gaan het zien!

12 oktober 2022 om 20:54

Sommige Ajaxsupporters denken of dacht tot vorig jaar dat Ajax wereldtop is en ze elke Italiaanse club kunnen oprollen en dat Italiaanse club beton voetbal spelen.. zeker dit jaar kan je dan rustig naar Napoli wijzen inderdaad. Had wel vertrouwen in deze selectie maar niet echt in Spaletti. Maar doet tot nu toe alles perfect

12 oktober 2022 om 21:03

Men was afgelopen jaar ook niet bepaald tevreden over Spalletti, zie zijn Fiat-incident. Dit jaar heeft hij het vooralsnog geweldig voor elkaar, maar het is kijken hoe de ploeg het richting het einde van het seizoen gaat doen.

Blind kan echt niet meer. Martinez verbloemde veel fouten van hem. Hij is gewoon betrokken met fouten bij 3 tegentreffers. Mooie carrière geweest maar afscheid van nemen na het seizoen.

12 oktober 2022 om 21:33

Verbloemde ook veel voor timber. Het is niet alleen Blind, het zijn de backs en ook de keeper en ook de centrale verdedigers er zit geen echte verdediger tussen die serieuze spitsen kan afstoppen

Ik ben er helemaal klaar mee. Wat een geschutter. Spelers op verkeerde plekken, spelers die niet presteren maar in de basis blijven zetten. Zelfs Frank de Boer liet Ajax niet zo zonder zelfvertrouwen voetballen.
Schreuder ga weg.

Jammer van de uitslag. Er zat meer in, en het is niet genoeg voor ontslag. Want je kan hier gewoon een mooi elftal van maken. Timber, Taylor en Kudus prima, met Conceicao en Grillitsch als invallers. Dat zijn er al 5. Schreuder out.

12 oktober 2022 om 20:45

Waar ligt de grens wel? Hoeveel teleurstellingen moeten we volgens jou nog slikken?

12 oktober 2022 om 20:47

Ik had hem al buitengegooid. Maar dan moeten er ook andere koppen rollen denk ik. Helaas, het kon een mooi seizoen worden. Nu maar voor de titel gaan.

12 oktober 2022 om 20:54

Dan telt dit toch alleen maar door? Dat dit duel afzonderlijk niet genoeg voor ontslag is snap ik. Maar de optelsom van alles was al genoeg, dit is hoogstens een uitroepteken.

Er is nog voldoende moois om te spelen om dit seizoen te laten slagen, hoewel enkele indicatoren (o.a qua aankopen) toch niet positief zijn. Het is pas echt verloren als het verloren is, ofwel wanneer we deze heilloze weg continueren.

Toch apart als ze in Amsterdam paar keer verliezen of gelijk spelen ze meteen om t hoofd van de trainer vragen. Succes supporters.

12 oktober 2022 om 20:47

Lekker makkelijk roepen joh. Ik ben al fanatiek fan sinds klein menneke. Maar is toch onbegrijpelijk al dat je zonder Brobbey begint. Terwijl je de vorige wedstrijd tegen Napoli gezien hebt dat iedere lange bal met Kudus in de spits verloren ging. Spelers niet op eigen posities zetten. Ik snap dat geklaag wel na zo'n opmerkelijke en dubieuze keuzes. Verliezen is niet erg, maar de manier waarop wel. Zeker als er geen idee,visie of verbetering zichtbaar is.

12 oktober 2022 om 20:48

Ach welnee, als het louter puntverlies tellen is … tactisch falen, weken geen progressie (maar achteruitgang), de grootste nederlaag in meer dan 50 jaar, compleet weggespeeld worden. Het is een grote zooi.

12 oktober 2022 om 20:49

Ja en paar maanden geleden was hij een goede coach en werd ook de juiste man genoemd om ten hag over te nemen

12 oktober 2022 om 21:08

Dat heb ik echt bijna nergens gelezen. Vooral dat we eigenlijk niet goed wisten wie Ten Hag moest opvolgen (realistisch gezien). Of je moet het misschien in De Telegraaf hebben gelezen, die Schreuder als bron binnen Ajax beschermen.

12 oktober 2022 om 21:09

Door mensen die hem overduidelijk niet hebben gevolgd. Ik heb van te voren al gezegd dat Schreuder geen goede keuze was. Heeft bij geen van zijn clubs weten te overtuigen. Heeft vorig jaar dan wel een kampioenschap gewonnen met Brugge, maar dit met verschrikkelijk voetbal en veruit de beste selectie van België. Schreuder had nooit aangesteld moeten worden. Het is een goede assistent, maar geen hoofdcoach.

12 oktober 2022 om 23:13

Nee joch ik heb het hier veel gelezen op vz altijd in het begin veel euforie en als het een keertje niet mee zit dan is het altijd de coach die het heeft gedaan

Kun je weer allemaal spelers de schuld geven. Nee, Schreuder is hier schuldig. Weer geen idee met en zonder bal. Drama trainer, direct ontslaan

Bedankt Schreuder! Voor je inzet, goeie spel, goede wisselbeleid. Mooi (hopelijk!!) na de winter verder in de EL

12 oktober 2022 om 20:47

Nou als Schreuder aanblijft zie ik Ajax nog 4e worden gewoon.

Die laatste bal van Blind slaat echt alles. Dan heb je zoveel ervaring ook op dit niveau. Waardoor je weet dat je scherp moet zijn en dan overkomt je dit. Lachwekkend gewoon. Bij zo'n individuele fouten heeft tactiek ook niet eens zin. Lijkt me duidelijk dat blind wel eens mag banken. Allemachtig zeg...

Holy crap, als Schreuder Blind blijft opstellen, dan... Nou ja, we weten eigenlijk al dat hij dat gaat doen. Het is toch onbegrijpelijk. Het hele land ziet dat de man het niet meer aan kan, maar er moet op de een of andere manier een plek voor hem gevonden worden.

Zelfs als het betekent dat je daardoor andere spelers moet schuiven naar een positie waar ze niet optimaal op kunnen spelen.

En Wijndal mag de bank warmhouden. Niet dat dat op zeker een betere keuze gaat zijn, maar als hij geen enkele kans krijgt, kan hij ook niet bewijzen van niet.

Blind is echt een topper. 😂

12 oktober 2022 om 20:46

Bassie bij de eerste goal had maar geen vat op Lozano. werd zelfs rechtsback gezet daarna. Was mannetje van bassie was hem totaal kwijt bij de goal

Wie oh wie van mijn mede supporters (of fans) staat nog achter Schreuder? En zo ja, waarom en hoeveel waardeloze wedstrijden mogen er nog bijkomen?

12 oktober 2022 om 21:14

Ik denk dat alleen PSV, Feyenoord, AZ en Twente supporters nog achter Schreuder staan. Hun beste transfer ooit.

Lang riep media wie gaat Ajax stoppen?

We weten helaas al wie dat doet....

Zijn er nog steeds voorstanders van Blind? Is een serieuze vraag.. ik vind het al jaren een middelmatige speler voor een back of CV, maar zelfs voor de blind liefhebbers moet toch ergens een keer het lichtje gaan branden?

12 oktober 2022 om 20:47

Het feit dat er nog Blind liefhebbers zijn is echt belachelijk, z'n overschatte passing is totaal geen toevoeging wanneer je elke wedstrijd 3 100% kansen weggeeft en 5 ziekenhuisballen richting Timber en Alvarez geeft.

12 oktober 2022 om 20:55

Alleen voorstander in 5-3-2 opstelling, op de lb. Dat speelt ajax niet dus wat mij betreft kan ie weg. Nederlands elftal lijkt het mij goed om hem erbij te hebben, bij en 532 opstelling met weinig ruimte in de rug

Ik houd mijn hart vast, straks geven ze die 3e plek nog aan Rangers! Het is een kwelling om naar dit Ajax te kijken, mede door het inspiratieloos trainen/coachen van Schreuder! Ik zeg kappen nu met die kale coaches selecteren en nu iemand met haar 😬

Gefeliciteerd Napoli! Jullie waren dodelijk efficiënt. Jullie hebben verdiend gewonnen.Dat gezegd hebbende. Het gezeik op Schreuder moet nu echt ophouden. Je bent bezig aan je eerste maanden. 5 bepalende basiskrachten moeten vervangen worden. Daar zou iedere trainer moeite mee hebben. Het proces heeft minstens één seizoen nodig. Het ligt nu echt niet alleen aan de trainer.

12 oktober 2022 om 21:03

Sodemieter op, jij hoopt zeker dat het slecht gaat met Ajax? Als die clown van een Schreuder nog langer blijft zet Ajax zichzelf voor schut. Net ook weer, "Napoli is gewoon heel goed". Wat een loser en niwit dit

12 oktober 2022 om 21:17

Dus jij gelooft oprecht dat de huidige situatie alleen aan de trainer ligt? Is wel een beetje naïef, vind je niet? Ajax zit midden in een proces. En inderdaad, Schreuder houdt er soms onnavolgbare keuzes op na. Maar als bijv. Martinez vertrekt en je krijgt er Calvin ‘draaicirkel van een vrachtschip’ Bassey voor terug, dan kan je wel zeiken op de trainer. Maar dan moet je vooral vraagtekens zetten bij de technische directeurs.

Hee Alfred. Was leuk allemaal hoor met Kudus in de spits, Tadic op rechts, blunderende Rensch en Blind in de basis, het Taylor projectje proberen in de Champions League, maar nu heb ik wel genoeg gezien.

Ik had er oprecht vertrouwen in maar man man man wat een gênante vertoning, neem Hamstra ook gelijk mee want die zag het in Ocampos dat zegt mij wel genoeg. Huntelaar voordeel van de twijfel, maar die kan eigenlijk ook gewoon zijn koffer pakken. Breek de boel maar af en maak er een tussenjaar van, gaan we na het WK wel weer bouwen.

Geen schande. Ze hebben een aantal jaar leuk meegedaan, maar ook Ajax past net zoals de andere Nederlandse clubs niet in de CL.

12 oktober 2022 om 21:16

Dat Ajax wel even structureel zou doorstoten naar de Europese top hebben we de laatste jaren tot vervelens toe moeten aanhoren. Hopelijk zijn we daar nu vanaf.

Ik kreeg dit seizoen weer enorm vaak te horen dat ik er nul verstand van had toen ik zei dat Blind verdedigend een drama is. Gelukkig heeft hij vandaag weer eens laten zie hoe weinig kijk ik erop heb met zijn geweldige positionering en tactisch inzicht

12 oktober 2022 om 20:48

Sterker nog je wordt gewoon uitgescholden als je kritiek op Blind hebt. Maar niets van aan trekken hoor. Iedereen kan al weer wekenlang zien dat deze Blind ajax gewoon het ene na het andere doelpunt tegen veroorzaakt. En dan wordt er vanavond ook nog 1 afgekeurd na die geweldige pass van hem die hij zo in de voeten van een tegenstander legt waar die afgekeurde 4-1 uit valt. Nooit meer de mond laten snoeren over Blind. Nooit.

12 oktober 2022 om 21:18

Volgens mij zijn er niet zo veel liefhebbers van Schreuder en Blind over, hoor. Overal waar ik lees, is de teneur hetzelfde: Schreuder en Blind out. Aankoopbeleid ondermaats. Dus we zijn op de goede weg. Nu de directie nog...

12 oktober 2022 om 21:38

Precies. Begin bij de directie. Van de Sar laat al jaren zien het nu te kunnen. H2 is ook geen succes en Schreuder is een drama.

12 oktober 2022 om 21:44

@pinko Ik ben het helemaal met je eens, maar H2 mis ik alleen nog in je betoog. Die hebben ook gefaald imo

12 oktober 2022 om 20:48

Sluit ik me helemaal bij aan Japie, tis echt een drama die gast

Met Schreuder aan het roer hebben wij misschien echt kans op de titel. Zal wat zijn zeg!

Het zou nu toch wel duidelijk moeten zijn dat Blind tekort komt voor Ajax, zoveel fouten gemaakt deze wedstrijd en de wedstrijden daarvoor. En ik durf te wedden dat Schreuder hem de volgende wedstrijd weer in de basis zet. Hopelijk is dit voor beide Blind & Schreuder de allerlaatste wedstrijd voor Ajax.

Het is voor Schreuder te hopen dat hij kampioen word, anders blijft het denk ik maar bij 1 jaartje Ajax.

12 oktober 2022 om 20:47

Als ajax geen kampioen wordt met dit vermogen en investering dan moet de gehele leiding opstappen.

Gaat overigens niet gebeuren, ajax wordt gewoon kampioen. Het gat is veels te groot en ajax heeft de breedte

12 oktober 2022 om 20:50

Een Jaar?! Schreuder moet per direct weg. Ik ga het niet overleven als hij het hele seizoen blijft of langer.

2 individuele fouten
Cadeautje van de scheids op het slechtste moment denkbaar.

Wat een tactisch onbenul die Schreuder. Ik kan die man niet volgen in wat hij bedenkt en doet.

Blind is altijd voetballend zo lekker. Bij de 2-0 doet hij helemaal niks, en bij de 4-2 hoeft er verder weinig gezegd te worden. Tel daarbij op de 1-0 bij Liverpool, waar hij gewoon lucht staat te dekken. Ongelofelijk dat die jonge altijd maar mag blijven staan!

Het was niet 1x blind hoor, bij 3 goals was hij de schuldige. Einde Blind tijdperk

12 oktober 2022 om 20:49

En nog bij die afgekeurde goal...kijk zijn geweldige pass daar eens.....

12 oktober 2022 om 21:09

Waar was Bassey bij de eerste goal ? Als blind de man zo had laten lopen was het waarschijnlijk zijn schuld geweest.

12 oktober 2022 om 21:15

Blind moet rugdekking geven...

12 oktober 2022 om 21:29

Vorige week werd blind erop aangekeken dat Bassey steeds rugdekking moest geven. Maar als Bassey de man totaal kwijt is (nadat hij hem simpel naar binnen laat gaan) is het weer de schuld van Blind.

Zoveel geld uitgegeven en wat doet onze trainer die laat ze op de bank verpieteren terwijl deze spelers volgens mij meer brengen dan de meeste die nu basis zijn #schreuderout

12 oktober 2022 om 21:27

De spelers die er wel in staan laten het ook niet echt zien. Er lijkt gewoon heel slecht ingekocht te zijn.

Lijkt wel of Blind het erom doet. Zowel bij Oranje als Ajax altijd zeker van de basis, maar hij haalt nu het niveau van een veteraan die al 5 jaar gestopt is

Misschien kan je Bassey in de spits zetten of rechtsvoor. Staat hij ook op een positie die hem vreemd is. En wat heeft Wijndal gedaan om totaal genegeerd te worden door Schreuder. Blind was echt waardeloos. Was bij alle doelpunten direct of indirect betrokken. Niet meer wind die beste man.

En dan nog te bedenken dat napoli ook niet eens top was vanavond

12 oktober 2022 om 21:11

Die leken echt op maximaal 80 % te spelen. Zetten 2de helft alleen aan na een goal van ajax

12 oktober 2022 om 21:20

Klopt, Napoli zette een paar keer aan als het nodig was en liep dan weer makkelijk over Ajax heen. Heel pijnlijk om te zien.

Ik vraag me af of Van Gaal ook meekijkt? Er is toch serieus geen enkele reden om een Blind en Pasveer op te stellen of een Taylor uberhaupt te selecteren. En nee, ik zeg dit niet alleen op basis van deze wedstrijd.

Napoli gewoon een hele leuke ploeg om naar te kijken. Ze spelen wel behoorlijk constant op een hoge versnelling. Ben benieuwd of ze dit een heel seizoen door kunnen volhouden. In de afgelopen seizoenen zagen we vooral in de competitie wel vaker dat ze minder werden met de tijd. Ik hoop dat ze dit seizoen blijven presteren zoals nu

12 oktober 2022 om 20:52

De defensie van Napoli is niet van top niveau.

12 oktober 2022 om 21:12

Dat heeft deels te maken met het risico dat ze in hun spel leggen. Daarnaast is ook verdedigen een teamgelegenheid en dat doen ze gewoon prima.

Maar als je bedoelt dat ze geen absolute toppers in hun verdediging hebben, klopt dat ook

Hebben jullie het kunnen zien, de Ajacieden, die Blind nog in bescherming namen?. Deze man is zo vaak betrokken bij een tegendoelpunt. Er wordt vaak naar andere gewezen maar Blind is er vaker bij betrokken. Vandaag 3 van de 4 waar Blind schuldig of medeschuldig aan is. Zien jullie het nou?.
Daarnaast ga ik geen woorden meer vuil maken aan Schreuder. Die moet gewoon eruit, dat zei ik na Liverpool al, en blijf het herhalen. Hoe langer hij aanblijft hoe groter de schade gaat worden.

Daley maguire was weer ouderwets goed. Passing ook weer van hoge kwaliteit.

Als we nu eens met z'n allen gaan roepen dat Brobbey NIET in de spits moet en dat Blind de snelste en beste verdediger ter wereld is en altijd moet spelen? Misschien dat Schreuder t dan wel verandert?!

Nou, Ajax bestuur, begin morgen met schoon schip te maken. Eerste vereiste is een hoofdcoach. Iemand die niet gelieerd is aan Blind of Tadic. Dan een top TD. Kan die de rotzooi van Sar en H2 opruimen.

Ik zie Schreuder komend weekend doodleuk weer dezelfde 11 opstellen 🤡

Het is tijd dat er in Analisten land, Blind in twijfel moet worden getrokken.. iedereen weet van Gaal gaat hem niet passeren! Nooit!! Blind kan niet meer.. 1x een speldenprikje van Van Der Vaart, dat Blind naar de dug out kijkt en dat ie zijn vader daar ziet.. dat was het…kom op laat jullie spreken.. kritiek op iedereen behalve op Blind?? Pfffff

12 oktober 2022 om 20:58

Sorry maar ik ga Blind wel een beetje verdedigen hier. In de huidige vorm, hell no, maar in Van Gaals 532 opstelling doet ie het nog echt goed op de lb.

12 oktober 2022 om 21:15

@Bon Sai,

Het is gewoon pure ellende Blind. Zo een matige voetballer. Ook in een 5 mans verdediging.

Blind is stijf links, kan totaal niet verdedigen, dat laat die al heel zijn carrière zien en heeft een goed inzicht maar technisch zeer beperkt.

Blind had nooit meer dan 10 potjes voor Ajax 1 mogen voetballen. Maar omdat papa erbij zit kan alles blijkbaar. Was blij dat die destijds naar Groningen werd verhuurd omdat men toen zag het lukt niet.

maar dan zijn er blijkbaar andere krachten in spel. Iedereen die hem verdedigd om zijn ontbrekende kwaliteiten snapt gewoon weinig van het spel.

En dat opper narcist Louis van Gaal hem opstelt komt omdat Louis in zijn wereld nooit maar dan ook nooit fout zit of zal erkennen.

Als Ajacied is dit al 10 jaar een nachtmerrie. En ik vrees dat Blind nog jaren basis mag staan als verdediger als zou die de 100 meter in 30 seconden lopen verzinnen ze wel waarom die moet blijven staan.

Ik kan er gewoon niet meer tegen. Kijk als minder wedstijden als ik die man zijn naam zie staan. Het is allemaal zo voorspelbaar, heel Nederland buiten een aantal blinde Ajacieden en wat anderen zien dat Blind niet eens internationaal had mogen zijn maar in plaats daarvan heeft die zoveel potten staan.

En straks staan we weer op het WK afvragend hoe het fout kon lopen dat Blind die cruciale fouten maakt terwijl die zo in vorm was...kuch kuch...

13 oktober 2022 om 08:57

Ook in Van Gaals 532 opstelling voegt hij werkelijk niets toe. Hij is verdedigend superzwak en zijn "oh-zo-geweldige passing" is er ook vanaf. Het zijn vaak simpele inspeelpasses geworden en wanneer er wel wat meer risico in de passing zit, is het vaak balverlies.

Echt waar er is geen enkele reden om hem te laten spelen. Dat geldt ook voor zijn positie bij Ajax trouwens

Oh wow, Blind aan het woord. "we hebben stappen gemaakt"...

12 oktober 2022 om 20:53

Ja, ongekend. Hij lijkt ook gewoon helemaal niet door te hebben dat Napoli de teugels liet vieren. Gênant gewoon.

En mu zegt hij ook doodleuk dat het een ongelukkig moment was, maar dat hij niet vindt dat hij een ongelukkige wedstrijd heeft gespeeld.

12 oktober 2022 om 21:13

Zal z’n stappenteller wel bedoelen… Andere stappen heb ik niet kunnen ontdekken. Ook was ie vaak een stapje te laat….

Het interview met blind… tenenkrommend 🤮🤮

12 oktober 2022 om 21:01

Die vent heeft totaal geen enkele zelfreflectie...en is ruim 30 jaar oud. Wat een pure horror is die vent.

Ik kan er gewoon niet bij hoe het kan dat die maar blijft spelen. En bassey, hij mist zijn maatje Adriaan...want ik vermoed dat grappen is waarom hij bij Ajax voetbalt.

Want voetballen kan die niet in ieder geval. En is altijd lekker druistig. Nu nog die maf van een Alfred met goed spel? Welke wedstijd kijken ze? Leven ze in een ander universum ofzo?

12 oktober 2022 om 21:14

Ik ben Blind fan, maar vind dit altijd vrij gênant bij hem ja. Tijd voor het bankie.

Staat die hoor... met een glimlach: "dit is gewoon een persoonlijke fout. Hoef je mij niet te vertellen"

Als Van Gaal deze man nog mee neemt naar Qatar, dan kan je Van Gaal niet meer serieus nemen man.

12 oktober 2022 om 20:57

Van Gaal is gewoon een enorme narcist. En toegeven dat die fout zit zal die nooit doen. Dus liever met een 5 mans verdediging verliezen dan winnen zonder Blind.

Het is om moedeloos van te worden.

Toch wel opvallend hoe er met 2 maten gemeten wordt bij het Nederlands Elftal. Bijlow is zogenaamd uit vorm, terwijl hij 1 enkele fout had gemaakt. Blind wordt letterlijk blind opgeroepen.

Interview met Blind op tv 🤮🤮🤮🤮 kan die man aub op doping gecontroleerd worden zit Ajax en zichzelf nog complimenten te geven voor het spel. 🤢🤢🤮🤮🤮

Ik kan er niet meer bij. Ik schaam mij als Ajacied voor de man Blind, al jaren maar het houdt niet op.
Dit kan gewoon niet anders dan een complot zijn zou je haast zeggen.

Blind flink veel weddenschapjes lopen? Dit is toch ongehoord dat hij dit uit zijn mond komt!
Ajax verbreekt elk negatief record en dan staat deze slapjanus daar onzin te verkopen. Dan hoor ik nog liever het gebrekkige onzin van Tadic. Blind is gewoon degene waar dit dor komt vooral!

Niet alleen hem, ook aankopen zijn schandalig.

Blinde Daley meld je maar samen met Dusan bij lucky Ajax!! Einde carrière in Ajax 1!! Je bent de zwakste schakel daaaaaaggg!! H2 heeft een hele hoop werk voor de boeg.. En van der Sar mag Schreuder ontslaan en zsm Peter Bosz overhalen om Ajax boven Stuttgart te kiezen..!! Bassey, Ocampos en Sanchez mogen ook vertrekken totaal niet Ajax waardig!!

12 oktober 2022 om 21:06

En het erge is dat Blind vast nog wel vele jaren basis zal staan. Er klopt gewoon iets niet binnen Ajax. Danny heeft teveel macht en Daley had eigenlijk nooit voor Ajax 1 mogen uitkomen.

Hij heeft gewoon niet de kwaliteit voor Ajax. Over Oranje wil ik het niets eens hebben want Louis en anderen moeten wel aan de drank en drugs zitten anders kan ik het niet verklaren hoe zo een matige voetballer jaar in en uit mag blunderen. Hij mag 20 ballen in 1 helft verspillen, 3 tegengoals op naam hebben, maar ze zullen het hebben over die ene bal die aankwam hoe goed dat wel niet gezien was....

Het is gewoon et gek voor woorden. We verliezen in deze CL campagne gewoon door Blind die maar blijft schutteren, maar niemand is kritisch op hem. Als ik op tv mijn ding zou zeggen zou ik hem met de grond gelijkmaken. En ik ben Ajacied! Maar ik ben niet gek.

12 oktober 2022 om 23:17

TOP Reactie Helemaal MEE EENS

Ongelooflijk,die interviews met Blind en Klaassen. Ze hebben geluk dat die waardeloze dartsverslaggever voor hen staat.

Het is eigenlijk heel simpel.
Die ijzersterke Ajax is opgebouwd door Overmars en EtH. Eerst Overmars weg daarna EtH, en het hele systeem is ingestord. Vervanging van deze heren zijn niet eens de 10% dan kom je uit op zo een Ajax. Hoop dat Ajax het weer oppakt maar zal wel paar jaartjes duren want met deze spelersgroep gaat het m niet worden.

Negatief doen is nu heel makkelijk. Tuurlijk kunnen er veel dingen beter en worden de goals heel makkelijk weggegeven (verdedigend kan Blind niet meer op dit niveau, al is hij voetballend wel weer belangrijk). Ze hebben wel veel beter gespeeld dan vorige week. Berghuis speelde opzich prima. Concecaoi viel leuk in (natuurlijk kort gespeeld om hem echt te beoordelen). Bassey komt voetballend als back beter tot zijn recht. Brobbey brengt toch wel iets extras als spits dan Kudus.



't was niet alleen Blind, ook Bassey speelde weer niet best. Sowieso is het achterin drama bij Ajax. Verdediging is net emmentaler en Pasveer maakt ook geen solide indruk. Voorin is eigenlijk Bergwijn die als 1 van de weinigen wel levert. Overwintering in de CL kan men rustig vergeten. Liverpool wint wel van Glasgow Rangers.

12 oktober 2022 om 21:02

Wij hebben op deze manier niets in de CL te zoeken. Dus laat die 2e plek maar lekker aan Liverpool. Scheelt weer een afgang.

12 oktober 2022 om 21:06

Dat slaat natuurlijk nergens op. Als je doorgaat dan ga je door en is t feest

12 oktober 2022 om 21:35

Timber, Bergwijn en Alvarez halen hun niveau niet, het probleem is niet blind, maar het geen idee hebben wat te doen en ze communiceren niet goed in het veld. Maar afschuiven op Blind is makkelijk wat een aantal hun onder de plaktoets hebben zitten

We hebben prima dingen laten zien en we stonden verdedigend beter zegt Schreuder.
Schiet mij maar in een kerstboom.

12 oktober 2022 om 21:52

Die man ontbeert werkelijk waar alle zelfkritiek en inzicht. Compleet weer gefaald vandaag. Kom je op 3-2 ga je berghuis en bergwijn wisselen. Gegoochel met Bassey, Wijndal niet op linksback opstellen etc etc

Prima pot zegt Schreuder

Wat een drama weer. Flinker die trainer er nou uit voordat het te laat is...

En nou zegt Schreuder dat ze "met 4-2... nee uiteindelijk 4-3" hebben verloren. Onwaarschijnlijk.

12 oktober 2022 om 21:06

Ik hoorde het ook. Maar zou hij niet 10-3 gezegd hebben? Dat ie de uitslag over 2 wedstrijden bedoelde. Heb die man niet hoog zitten, maar een derde goal zien die er niet was?

Het warhoofd is nu aan het woord op RTL 7. Sanchez heeft het prima gedaan, aldus Alfredo. Ik wacht nog op het ophemelen van Blind.

Rangers uit wordt nog spannend. Anders wordt het gewoon plek 4 als je niet oplet.

12 oktober 2022 om 21:18

Qua doelsaldo zal dat nog wel meevallen. Tenzij Rangers nog een punt halen tegen Napoli of Liverpool, is zelfs een klein verlies nog geen probleem.

12 oktober 2022 om 21:18

En op het moment dat ik dat zeg, scoort Rangers...

12 oktober 2022 om 21:21

Hahah ongekend inderdaad, maar Liverpool zal nog wel winnen mag je aannemen.

12 oktober 2022 om 21:19

Dan moet het wel erg gek lopen (als Rangers "gewoon" van Liverpool en Napoli verliest). Onderling resultaat zullen ze met die 4-0 overwinning niet zomaar goedmaken.

Tegen Liverpool kwamen we niet onder de druk uit omdat er geen diepte was. Tegen AZ kwamen we niet onder de druk uit omdat er geen diepte was. Tegen Napoli kwamen we twee keer niet aan voetballen toe omdat er geen diepte was. Hoe vaak moet Schreuder tegen dit soort teams dezelfde fout maken?

Als ik Blind, Klaassen en Schreuder zo hoor dan zijn ze dik tevreden.

Baas mee naar het WK denk ik. Dat is CL niveau, Wijndal niet. Weer wat geleerd.

Schreuder wordt ook weer afgemaakt door de analisten. Zou men op het hoogste niveau bij Ajax ook meekijken.

12 oktober 2022 om 21:18

Ongetwijfeld, maar zij hebben die clown aangesteld, dus aan hem verbonden

Wat een schandalig commentaar zonder enige zelfreflectie van Schreuder. Die man is echt helemaal van het padje. Wat een losers mentaliteit heeft die man. Totaal ongeschikt. Gelijk weg sturen per direct.

Volgens Schreuder is het 4-3 geworden in het interview...

12 oktober 2022 om 21:11

Vond dat een beetje een Biden momentje…. 👀

12 oktober 2022 om 21:15

Hoorde het toch goed dus, dacht dat het aan mij lag. Vraag me af of het wel allemaal goed werkt in zn bovenkamer.

Wat nog t ergste is, is dat Blind, Klaassen en Schreuder echt serieus denken dat ze controle hadden. Ze zijn compleet bespeeld door Napoli die na een tegendoelpunt heel ff gas gaven, scoorden en daarna weer gingen chillen.
We waren compleet kansloos

Juist, Boskamp, ik win liever met slecht voetbal dan verliezen met mooi voetbal. Alhoewel dat laatste bij Ajax nu ook vaak ontbreekt.

Wat nog t ergste is, is dat Blind, Klaassen en Schreuder echt serieus denken dat ze controle hadden. Ze zijn compleet bespeeld door Napoli die na een tegendoelpunt heel ff gas gaven, scoorden en daarna weer gingen chillen.
We waren compleet kansloos

Ongelofelijk. Maar wel fijn dat we nu af zijn van het Ajax is Europese top. Na dit debacle is het denk ik wel op met het teren op dat ene successeizoen in 2019..

En dan mag zo'n Conceição even een paar minuutjes mee voetballen en je ziet meteen verschil. Techniek, snelheid, felheid; het leek wel een buitenspeler van Napoli. Ik vind dit dan allemaal zo sneu voor die jongen.

12 oktober 2022 om 21:15

Ik zag ook een aansteller. Hij leek geregeld zijn been gebroken te hebben waarna hij weer op stond en weg rende.

12 oktober 2022 om 21:16

Idd. Zal best goed kunnen voetballen, maar wel jammer dat Ajax er weer zo een aansteller bij heeft.

12 oktober 2022 om 22:01

Een nieuwe Anthony erbij. Prima toch!

13 oktober 2022 om 02:50

Lozano de Tweede
Zit niet op zo n faker te wachte

12 oktober 2022 om 21:15

Exact, heeft wel een schouderblessure gehad laatst, maar dat is gewoon een specialist met serieuze potentie. In mijn ideale opstelling staat ie er gewoon in. Echt een handenbindertje.

Zal hij nu eens proberen met Wijndal, Bassey, Timber en Sanchez. Sanchez is nu ook niet het beste maar zal wel moeten omdat Rensch geblesseerd is. Verder hoop ik nu echt dat Schreuder ontslagen wordt dat gaat hem niet meer worden. En wachten tot de winterstop is te lang. Enige zou nog zijn als Rangers gelijk kan spelen en we op magische wijze de laatste twee duels winnen en zo nog doorgaan maar goed dromen mag altijd. Met Schreuder aan het roer worden we ook geen kampioen en zeker geen CL voetbal meer volgend seizoen wat een drama trainer die maar spelers op een verkeerde plaats blijft opstellen.

Gewogen en te licht bevonden. Nu vol richten op overwinteren in de Europa league.

Blind yu MPP!!!! En zeg Schreuder ook voor me aub. Dankje.

Erger dan actie van de blind was reactie van schreuder na de wedstrijd, man man man wat een flapdrol ook vooral toen het om Wijndal ging 🤦‍♂️

Ik snap gewoon niet dat je weer met Brobbey op de bank begint. Weet iemand daar de uitleg voor?
Kudus is geen spits. Één keer leuk tegen rangers maar daar had iedereen goed gespeeld.
Kudus staat alleen maar buitenspel en is op geen enkele manier een spits. Looplijnen slecht en kan geen bal vast houden.
Daarnaast zou ik eens blind en Tadic vast op die bank zetten.
Conclusie: verdedigend is er gewoon slecht ingekocht. Je krijgt die goals veel te makkelijk tegen.

Jammer dat er zoveel inhoudsloze reacties zijn voor alleen maar likes.

Ajax speelde zwak en zonder idee. De 1-0 viel te snel, Bassey die zijn man laat lopen en Napoli speelt het vervolgens perfect uit met een mooie goal. Het gejank Blind...... We moeten niet doen alsof Ajax Real Madrid is. Napoli speelt het goed uit. 2e helft kon je terug en krijg je knullig terecht een penalty tegen, wat tegen kan zitten zit ook tegen. De laatste goal is helemaal schrijnend. Baas die kiest om terug te spelen op Blind, wat natuurlijk al niet kan, bal had gelijk naar Pasveer moeten gaan. Blind denkt vervolgens tijd te hebben en wordt verschalkt, geen coaching van man in je rug. Het zijn kinderlijke dingen die hier fout gaan. We kunnen wel weer vol afgeven op Blind, maar dit is iets wat hij nu ook gewoon anders had kunnen en moeten oplossen. Wat ik hier juist uithaal is dat het team zonder idee en vertrouwen speelt, wat natuurlijk niet goed is. Heel veel spelers halen hun niveau niet, het is niet alleen Blind. Timber, Blind, Bergwijn, Berghuis, Tadic en Alvarez halen allen hun niveau gewoon niet. Scheuder moet dat rap inzien en gaan kijken of het team wel met zijn tactiek om kan gaan. Wat ik er van zie kunnen ze het niet, want er is niks aan vast te knopen, maar ook echt niks. Ajax zit nu in een splitsing, Scheuder tijd geven of snel de laan uit sturen en desnoods Bosz halen, of een stunt leveren en Zidane benaderen bijvoorbeeld? Wil die vast niet,maar wie weet....




Wat ik hier allemaal lees is echt wel een schande. zo een club man als Blind afbreken schamen jullie zich niet. wat die allemaal betekend heeft voor ajax.



12 oktober 2022 om 21:44

Zijn zeker niet allemaal Ajacieden, Tadic wordt ook afgemaakt. Mensen zoeken nu een zondebok en dat zijn er 3: Scheuder, Blind en Tadic. Timber en Alvarez halen hun niveau ook niet, maar er wordt maar naar twee personen gekeken, dat is jammer.

Blind en Tadic zijn giga belangrijk geweest de afgelopen jaren in het succes van Ajax en ik als Ajacied waardeer beide enorm en zal ze ook niet afvallen. Sowieso vind ik hier op VZ dat sommige Ajacieden gewoon niet achter hun club en team staan, maar ze liever de grond in stampen.

Er moet wat gebeuren en dat is als 1e de tactiek, hoe ga je spelen en kunnen de spelers daarmee omgaan. Teveel spelers halen hun niveau gewoon niet.

12 oktober 2022 om 21:54

Maar ze zijn niet in staat om de Bo bij elkaar te krijgen en dan mag je gerust wisselen. Dat is wel wat ik hieronder bedoelde, verwend en kort van geheugen de gemiddelde supporters hier..

Jammer maar helaas, verschil met voorgaande jaren is gewoon te groot. Daarbij iets van 7 echte basis spelers weg en matig ingekocht. Na de winter vlammen in de Europa league

12 oktober 2022 om 21:52

Ze hebben een spits, maar laten die alleen invallen als het te laat is. Een back had er nog bij gemogen, maar Bassey? Serieus?

13 oktober 2022 om 08:33

Klopt bassey is mij ook een raadsel, die had het zelfs bij ons niet gered. Brobbey zal zich wel serieus afvragen wat hij daar nog doet, die jongen wordt gewoon niet serieus genomen

Er zwerven hier een paar wijsneuzen rond die diep in het hol van Daley Blind woonden en ik vraag me oprecht af of diezelfde pannekoeken nu mans genoeg zijn om toe te kennen wat wij 3 maanden geleden ook al zeiden: Blind kan gewoon niet meer en is een regelrechte aanfluiting. Op linksback in Oranje, met Aké in z'n rug? Nee, ook niet! Dan heb ik nog liever dat we Kuyt weer oproepen om linksback te spelen.

Schreuder maakt rare keuzes, daar is echt wel iets op af te dingen. Maar mensen gedragen zich verwend. Een campagne als dit jaar kan ertussen zitten. Liverpool (niet al te beste vorm, maar blijft een wereldploeg) en Napoli zijn niet de minste clubs en bij Ajax staat het gewoon niet voldoende. De TD en alles eruit pleuren? Zijn de aankopen dan zo slecht? Ik zou intern toch echt wel een pittig gesprek aangaan met Schreuder (Kudus spits, waarom blijf je daar aan vasthouden als het niet werkt, rare keuzes op de back posities) en die tegen kerst eruit gooien als het niet werkt..

12 oktober 2022 om 21:54

Je slaat de spijker op zijn kop, helemaal met je eens. De tactiek wat Schreuder nu hanteert werkt niet, teveel spelers halen nu niveau niet en het wordt tijd dat hij dat gaat aanpassen.

12 oktober 2022 om 22:25

Nuchter antwoord. Ja, Schreuder komt nog niet erg overtuigend over als coach. Maar als je kijkt hoe het team is veranderd dit jaar. Vanaf het prachtseizoen 18/19 had Ajax eigenlijk een harde kern van spelers die elk jaar redelijk intact bleef.
Daarvan zijn nu alleen Tadic en Blind van over. Tadic is uit vorm en Blind kan het in dit systeem niet meer belopen (je ziet dat in Oranje hij nog wel veel waarde heeft, met een andere tactiek)

Zo ongelofelijk tering slecht. Schreuder is een verschrikkelijk slechte tacticus. Die krijgt dit team totaal niet aan de praat, met als gevolg, 10 dikke doelpunten over slechts twee wedstrijden versus Napoli. Schandalig.

De combinatie Blind en Oranje levert vanaf nu een permanente ban op bij voetbalzone. Vorige week was hij superslecht, maar vanavond heeft hij dat nog weten te overtreffen.

De combinatie Blind en Oranje levert vanaf nu een permanente ban op bij voetbalzone. Vorige week was hij superslecht, maar vanavond heeft hij dat nog weten te overtreffen.

Schreuder zorgt er indirect voor dat Brobbey niet meegaat naar het WK.In de tijd dat Schreuder trainer was van Twente, ging ik niet meer naar het stadion.Dat was als echte tukker moeilijk, maar ik kon het niet aanzien.Maandenlang kregen de Twente supporters het in de landelijke media te verduren, omdat men te hard was voor Schreuder, maar nu de landelijke club AJAX onder deze man te lijden hebben, ziet men het eindelijk.

En Blind wordt doodleuk onze Oranje back, in de groepsfase nog te overzien, maar drama in vervolg.

Nu effe wat anders, hier in Denemarken gaat het gerucht dat Ajax in de markt is voor Isaksen van Midtjylland. Is dat ook bekend in NL?

13 oktober 2022 om 02:57

Ik zie niks nee. Rechtsbuiten is wel een slecht bezette positie bij ons, dus het zou best kunnen kloppen

gewoon die blind blijven inzetten ajax,jullie komen dr wel.BLIND MOET WEG BIJ AJAX HEEL SIMPEL

laten we over dit seizoen nou een paar dingen vastellen.
1. daley blind is gewoon over klaar, dat kan niet meer dat zag je vorig seizoen al aankomen en dat zelfde geldt voor dusan tadic, de mensen die zeggen staat niet op zijn positie die praten gewoon onzin, hij doet het hele seizoen al bij tegenstander mee en ook als staat hij niet op zijn favoriete positie dat geeft hem nog geen recht om continu naar de verkeerde kleur te spelen toch?
2 ik denk net als veel mensen hier dat schreuder een verkeerde keus is geweest en laat nou niemand meer zeggen dat Alfred Schreuder het tactische brein was toen hij assistent van Ten Hag was (dat vond met name de telegraaf), belachelijk want hij bewijst nu toch wel tegendeel dacht ik zo..
3 dit mogen de 2 techische directeuren zich aantrekken, Alvarez niet verkopen voor 50 Miljoen,(hele grote fout dit van H2) die was 2 jaar terug nog niet eens basisspeler, let maar op volgend jaar is hij mischien nog 15 miljoen waard dat is dus pure kapitaal vernietiging en dan ook nog een batterij aan spelers aantrekken die niet goed genoeg(op Bergwijn NA DAN EN Bassy GEEF IK NOG T Voordeel VAN DE Twijfel) zijn. (waarvan 6 Spelers DOOR Dezelfde Zaakwaarnemer Gebracht ZIJN HEB IK Gehoord) heel vreemd dit EN DAN OOK NOG Heeeel Makkelijk Tagliafico Laten GAAN EN Schuurs Hadden ZE OOK Nooit WEG Moeten DOEN DOET HET NU HEEL GOED BIJ Torino...maar ik heb zon gevoel dat er nog veel mis is bij onze club.helaas

Weg met Blind bij Oranje! En neem je vader aub mee!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren