Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het heeft nul zin naar Feyenoord te gaan, dat is geen stap omhoog’

Laatste update:

Thomas Letsch is razend enthousiast over de ontwikkeling die Danilho Doekhi doormaakt bij Vitesse. De Duitse oefenmeester denkt dat de pas 22-jarige mandekker nu al klaar is voor de stap richting een topcompetitie in Europa. Letsch vindt het dan ook niet nodig dat Doekhi eerst nog een tussenstap maakt naar een van de topclubs in de Eredivisie. De jonge verdediger heeft bij Ajax reeds ervaring opgedaan in de absolute top, al bleef een doorbraak in Amsterdam uit.

"Ik ben totaal overtuigd van deze verdediger en van zijn kwaliteiten. Hij speelt een amazing seizoen op een cruciale positie", deelt Letsch een groot compliment uit aan Doekhi in een uitgebreid interview met Voetbal International. "En geen gele kaarten. Ik denk dat als hij naar een grote club kan, dat dan wel de grote stap moet zijn. In mijn optiek heeft het nul zin naar Feyenoord te gaan, dat is voor hem geen stap omhoog. Ik denk dan aan Duitsland of Engeland. Maar ik wil hem het liefst hier houden, dat spreekt voor zich. Wij zijn óók ambitieus, wij willen net als hij Europa in", verwijst de Vitesse-coach naar de naderende bekerfinale tegen Ajax en vierde plaats in de Eredivisie.

Doekhi weet zelf ook dat Vitesse niet zijn eindstation zal zijn. De kans is aanwezig dat hij deze zomer al van club wisselt, ondanks een doorlopend contract tot medio 2022. "Ik wil hogerop, maar het hangt er dan wel erg van af welke club het is, welke trainer er zit, wat ze willen", blijft de Vitesse-verdediger kritisch naar zijn opties kijken. "Misschien kan ik samen met Vitesse ook die stap maken, dit is een ambitieuze club. Ik weet wat ik hier heb. Een trainer die vertrouwen in me heeft, hopelijk Europees voetbal, een fijne groep waarin je gewaardeerd wordt... Dan ga je wel afwegen wat je opgeeft", zo besluit Doekhi.

De Vitesse-stopper begaf zich nog niet zolang geleden in een heel andere situatie. In 2016 tekende Doekhi namelijk een driejarig contract bij Ajax, waar hij in de A1 te maken kreeg met zijn oom Winston Bogarde. "Dat was bijzonder. We werden zelfs kampioen met Dani de Wit, Justin Kluivert, die jongens", zo blikt de verdediger terug. De stap naar de hoofdmacht van Ajax bleek echter te groot te zijn. "Matthijs de Ligt stond daar, de finale van de Europa League was gehaald en het niveau van de eerste selectie werd enorm verhoogd. Ik was niet teleurgesteld, niet per se. Het is gewoon heel moeilijk in het eerste elftal van Ajax te komen", zo luidt de realistische conclusie van Doekhi.

"Dat ligt niet aan Ajax, helemaal niet. De jeugd kreeg juist erg veel kansen, maar er is ook erg veel jeugd. Echt goede spelers", zo verduidelijkt de voormalig Ajacied. "Toen ik de stap moest maken, werd het er niet makkelijker op doordat ze net grote spelers gingen halen zoals Daley Blind. Ja, dan weet je dat je het echt moeilijk gaat krijgen. Misschien dat je erbij kan komen, maar dan nog, hoeveel ga je spelen? Ambities zijn mooi, maar realisme is ook belangrijk", aldus Doekhi, met Vitesse in voorbereiding op het thuisduel met ADO Den Haag van vrijdagavond.

Danilo Doekhi zou juist goed passen bij Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Doekhi komt over als een hele nuchtere realistische jongen. Hij maakt ook echt een fantastisch seizoen door. Hopelijk blijft hij nog even in de eredivsie.

8 april 2021 om 11:53

Na dit seizoen nog maar een contract voor 1-jaar, dus ik weet wel zeker dat hij ons zal verlaten deze zomer en het is hem gegund.

8 april 2021 om 12:07

Ik zie deze speler de eredivisie ook niet ontgroeien, wellicht kan hij het niveau gouweleeuw halen, is toch gewoon een prima speler maar niks speciaals?

8 april 2021 om 14:21

Dan zou ik als ik hem was direct naar een FC Augsburg gaan zoals Gouweleeuw. Heerlijk leven daar in het zuiden van Duitsland.

8 april 2021 om 16:21

Er lijkt inderdaad een goede kop op te zitten, ambitieus, maar berekenend en afwegend!
Hij maakt inderdaad een goed seizoen door, hoewel een extra jaartje Vitesse geen kwaad kan, dan weet je ook of je meeloopt in de flow van het seizoen, of dat je zelf echt gegroeid bent. Hij was bij Ajax wel een talent, maar zoals hij zelf al aangeeft, was de concurrentie daar moordend.

Ik weet nu al dat Feyenoord fans gepikeerd gaan reageren, maar van Vitesse/az naar Feyenoord gaan is tegenwoordig echt geen stap omhoog meer en komende jaren zal dit nog veel minder een stap omhoog zijn met de financiële situatie van Feyenoord. Naar PSV is een ander verhaal en Ajax al helemaal. Wat ben ik trouwens blij met Letsch, een fantastische coach die ons onverslaanbaar heeft gemaakt met ons 3-5-2 systeem. Er gaan mooie dingen gebeuren in Arnhem de komende jaren!

8 april 2021 om 11:58

Ik ben niet gepikeerd hoor, snap wel wat je zegt. Maar wat @MessiBazoer hier onder al zegt, Feyenoord is in alle opzichten een grotere club en Vitesse heeft vooralsnog een selectie die bestaat ook uit huurspelers en spelers die sneller hogerop willen. Misschien zal je gepikeerd zijn dat ik het zeg, maar als we het hebben over structureel in de top 4 meedoen is Feyenoord en AZ vooralsnog gewoon een stap hoger dan Vitesse. Hoe groot de grootheidswaanzin ook is in Arnhem.

8 april 2021 om 12:19

Extra-sportief is Feyenoord in alles groter. Maar is het momenteel sportief, waar Letsch op doelt, echt zo een goede stap om van AZ of Vitesse naar Feyenoord te gaan? Ik snap eerlijk gezegd wel wat Letsch bedoelt. Een stap naar Feyenoord momenteel levert echt niet zoveel sportieve extra's op.

8 april 2021 om 12:28

Natuurlijk is dat sportief een stap omhoog. Feyenoord eindigt zo goed als altijd boven Vitesse. Feyenoord heeft druk die Vitesse niet heeft, en zo kan ik nog 10 punten noemen waarom dit sportief een stap omhoog is.

8 april 2021 om 12:36

Los van dat ik zelf denk dat slagen bij Feyenoord een grotere uitdaging is dan bij Vitesse (en ook nog wel dan bij AZ). Denk ik dat de positie op de ranglijst niet zo bepalend is als je beide Europa League gaat spelen bijvoorbeeld en daar in de eredivisie ook allebei om strijdt. Waar de uitdaging bij Feyenoord natuurlijk wel veel meer zit, is het verwachtingspatroon van de club en supporters, de druk die dit met zich meebrengt van het moeten presenteren, de media aandacht etc.

8 april 2021 om 12:37

Noem ze dan even aub. Als je trouwens had opgelet dan had je gezien dat ik zeg dat het een stap omhoog is sportief, maar dat ik betwijfel of het wel een heel grote stap hogerop is.

8 april 2021 om 12:50

Of je nu 4e of 5e wordt is sportief gezien niet een enorme stap. Een échte stap omhoog is richting PSV of Ajax gaan. Clubs die meespelen om de CL en daar mogen acteren. Az/feyenoord/vitesse verschillen niet enorm veel van elkaar ook al is de ene club beduidend groter dan de andere.

8 april 2021 om 15:14

En dan zeg je niet gepikeerd te zijn? Je reactie loopt over van wrangheid. Inhoudelijk ben ik overigens wel eens. Bij Vitesse valt het nu allemaal even goed op zijn plek. In Arnhem is in de basis onvoldoende draagvlak qua fanbase, qua sponsoring om structureel aan te haken. .

8 april 2021 om 16:25

Klopt, in alles is Feyenoord groter. In aanhang, faciliteiten, verwachtingspatroon, historie, prijzenkast etc. Maar Feyenoord moet wel gaan opletten geen 'sleeping giant' te worden en structureel ingehaald te worden door clubs als AZ (en in de toekomst wellicht Vitesse).
Dus als je kijkt naar flow en ranglijst van heden ten dage, dan snap ik de opmerking wel.

8 april 2021 om 19:53

Waar hebben we her over? 4 punten op de ranglijst.
Nu nou ... ik zie Vitesse al over de horizon verdwijnen

8 april 2021 om 11:59

Ikzelf zie het zelfs als een stap omlaag. Gedrufde uitspraak misschien, maar AZ en Vitesse maken een stabiele ontwikkeling door waar Feyenoord stil hangt en teert op 1 speler waar de anderen een speler beter maken door iedereen belangrijk te maken.

8 april 2021 om 12:02

Een stap omlaag terwijl je naar een club gaat met meer mogelijkheden, meer fans, groter stadion, veel hoger salaris. Ja de sportieve prestaties zijn dit seizoen vergelijkbaar, maar we moeten ook niet doen alsof Vitesse al jaren op dit niveau zit en dit ook makkelijk even vast houdt. Bij Feyenoord merk je aan alles dat het enkel beter kan, bij Vitesse merk je juist dat ze niet beter kunnen. Dus direct een stap omhoog? Nee. Potentieel stap omhoog? Ja zeker.

8 april 2021 om 12:03

Dit is ook gewoon zo. Welke spelers zijn de laatste jaren van Feyenoord naar de Europese top gegaan? Het lijstje van Vitesse is veel beter dan dat van Feyenoord (mount, Odegaard, Nakamba, Rashica, Atsu, Traoré, Karavaev etc.). Vitesse is als ontwikkelingsclub zelfs veel aantrekkelijker dan Feyenoord.

8 april 2021 om 12:06

Domenicsolanke ik zal je uit de droom helpen. Vitesse is niet groter en zal niet groter worden. Dat er enkele huurspelers goede stappen hebben gezet zegt me helemaal niks. En dit piekseizoen....geniet er van. Het kan zomaar afgelopen zijn.
Feyenoord is in transitie. Pas nu het slecht gaat komen jullie een seizoen in de buurt.

8 april 2021 om 12:08

@dominic - Wie is er dan van Vitesse naar de Europese top gegaan?

8 april 2021 om 12:12

Wie van deze spelers was eigendom van Vitesse precies? Volgens mij waren het allemaal huurlingen van Chelsea...

8 april 2021 om 12:12

Haha hou op hoor, uiteindelijk is Vitesse ook maar een team wat getild wordt door twee heethoofdjes die goed kunnen voetballen. We hebben vaak genoeg zien dat als een van hun er geen zin in heeft, het voor geen meter draait. Daaromheen inderdaad wat leuke talentjes, maar dat soort spelers heeft Feyenoord ook wel lopen. Laten we niet overdrijven.

8 april 2021 om 12:19

Nakamba Rashica Karavaev

8 april 2021 om 12:21

Roy Mackaay, van Ginkel, Davy Pröpper o.a. en ook de huurlingen doen het goed in Europa bijv. Mout bij Chelsea. Ach je wilde het weten.

Op dit moment zou ik als ik top speel bij Vitesse en iets hogerop kan gaan, zou ik ook niet naar Feyenoord gaan mits ze een goede plan hebben met heel veel geld om diverse spelers te halen en niet zomaar spelers, maar echt die het team kunnen versterken.

Maar als het zo blijft?...nee!..., ik bedoel misschien speelt Berghuis volgend seizoen niet eens meer daar...wat Dan?

8 april 2021 om 12:23

Hahahaha, ja echt he, hij noemt allemaal spelers die van Chelsea naar de Europese top zijn gegaan, wat een gekkie is het toch.

8 april 2021 om 12:23

Werder Bremen is Europese top? Die is nieuw!

8 april 2021 om 12:29

Vitesse is geen grotere club dan Feyenoord en zal het voorlopig ook niet worden, maar dat betekent niet dat een stap naar Feyenoord een stap vooruit is. Welke spelers zijn er door Feyenoord gekocht en met winst doorverkocht de afgelopen jaren? Misschien dat ze de komende jaren een transitie kunnen maken, maar voor nu is het wel heel magertjes hoor.

8 april 2021 om 12:33

@fairplay - Mits het voor mij was bedoeld; hij had het over de laatste jaren en los van de huurlingen die al gehuurd werden van topclubs (dus volgens die clubs al potentie hadden om de top, anders spelen ze er niet) en verder speelt de rest in een topcompetitie, maar niet de top.

8 april 2021 om 12:40

Haha en bij Feyenoord is vorig jaar ozyakup naar Europese top gegaan.

8 april 2021 om 12:40

Meer fans en een groter stadion boeit weinig spelers. Veel hoger salaris zal ook wel meevallen. Beetje onzin dat het bij Feyenoord alleen beter kan het kan ook nog vele malen slechter. Ik vind de redenen die genoemd worden allemaal drogredenen. Laat Feyenoord eerst maar is een tijdje wat zien voordat we het over een slapende reus hebben.

8 april 2021 om 12:51

055er. Haha mooi verhaal! Het hoogste salaris dat bij Vitesse betaalt wordt ligt niet hoger dan 5 ton. Ene Liam Kelly (Bedankt Jaap Stam) verdient bij Feyenoord al 6 ton. Feyenoord werkt met een begroting die 40 miljoen hoger ligt dan Vitesse. Hou toch op..

8 april 2021 om 13:29

Makaay, boni, westerveld, machlas, jevric, etc etc

8 april 2021 om 13:30

Leuk en aardig dat spelers bij Feyenoord meer verdienen.
Maar als er nu een speler wordt gevraagd om voor Feyenoord te spelen, denkt hij wel twee keer na.
Ik denk dat Feyenoord de afgelopen jaren een beetje imagoschade heeft geleden.
Spelers die zijn binnengehaald zouden bij Vitesse niet eens spelen.
Ook al is Feyenoord een grotere club, die zich ook zeer zeker weer zal herpakken. Puur naar dit moment kijkend, stellen ze niet zo veel voor.

8 april 2021 om 13:43

@repuiztav mooi dat je er trots op bent, maar dit is nou juist 1 van de oorzaken van het probleem bij feyenoord. Geld over de balk gooien aan niks toevoegende spelers die later ook niks opleveren.

8 april 2021 om 13:55

Dat heeft niks met trots te maken. Ik ontkracht alleen zijn belachelijke uitspraken, over de salarisverhoudingen, met feiten.

8 april 2021 om 14:46

Goalski aan wat merk je het dan of gaat het nu alleen om de naam?

Feyenoord heeft geen geld om aan te haken, daarom zei ik al eerder, wat als Berghuis vertrekt of zijn contract niet verlengd...wat Dan?

Waarom is het potentieel een stap omhoog? Wat is het, het geld, trainer, betere spelers?

En kom niet met het bekende riedeltje, grootste club, trouwe fans of mooiste stadion. Als ik het meestal vraag, krijg ik nooit iets sportief te horen, maar wel over de club zelf, ze huilen er nog net niet bij van vreugde. (lees met een knipoog).

(ps. vat het niet te persoonlijk op, want een beetje kritisch hier zijn, is gelijk aan boze reacties) ik vraag gewoon op dit moment, waarom potentieel beter., want ik kan heel goed begrijpen waarom deze speler nu op dit moment niet naar Feyenoord kijk.

8 april 2021 om 14:59

Dat is dan toch gewoon een kwestie van goed beleid voeren van Vitesse? Ik denk niet dat een speler de overstapt voor 2/3 ton meer als ze ook ergens anders veel meer kunnen verdienen. De begroting zegt ook niet heel veel. Volgens mij heeft Az een lagere begroting dan Feyenoord maar zij doen het uitstekend. Betere transfersommen, het ene na het andere talent en Europees hebben ze ook meer te bieden.

8 april 2021 om 11:59

Mwa de club feyenoord is natuurlijk veel groter wat een hoop extra druk met zich mee brengt. Puur qua niveau is het inderdaad niet een dermate grote stap sat je hem moet zetten. Dan kun je idd beter naar Psv of ajax gaan. Het is overigens wel de vraag of vitesse volgend jaar weer zo presteert. Er zijn genoeg voorbeelden waarbij clubs na een goed jaar weer terug vallen. Vitesse zal zich wel in de subtop handhaven maar denk niet dat ze structureel top 4 gaan eindigen.

8 april 2021 om 12:01

Vitesse na een goed seizoen op gelijke hoogte zetten is onzin. AZ kan je over twisten. Overigens mooie glazen bol heb je......Bij Feyenoord wordt het niks en Vitesse gaat mooie jaren beleven. Ik heb wel meer clubs zien pieken voor een seizoen en ik heb Feyenoord ook regelmatig sterk terug zien komen. En geloof mij, Feyenoord is altijd een stap vooruit voor spelers van Vitesse. De druk en de volle kuip + beter salaris en vaker Europees voetbal vs een halfvolle Gelredome en geen enkele druk.

8 april 2021 om 12:05

De druk en de volle kuip doet er echt niet toe. PSV heeft ook een veel kleiner stadion maar is in alles een betere club dan Feyenoord. Dat Feyenoord meer potentie heeft dan Vitesse klopt, maar op dit moment heeft Vitesse Feyenoord zowel op beleid als financien voorbij gestreeft. Welke spelers hebben na Feyenoord een succesvolle stap gemaakt in het buitenland? Vitesse heeft Mount, Odegaard, Traore, Karavaev, Nakamba, Rashica etc. Van Vitesse naar Feyenoord is op dit moment geen stap vooruit

8 april 2021 om 12:09

Die huurspelers konden prima ingepast worden toen men niet bovenin meedeed. Nu er dadelijk succes verwacht wordt gaat dat minder snel gebeuren.
Ik ben overigens de eerste die zal toegeven dat Feyenoord slecht omgaat met talent, maar ik vind het vooral onzinnig dat je denkt dat Vitesse op gelijke hoogte staat als Feyenoord nu jullie in een topseizoentje een keer op gelijke hoogte komen. Als het 3 a 4 seizoen lukt, kom dan maar terug. Dan heb je recht van spreken. Nu ben je niet serieus te nemen.

8 april 2021 om 12:09

Beter salaris in Rotterdam is allerminst zeker. Vooralsnog moeten spelers in Rotterdam tijdens Corona inleveren en zij er serieuze financiele problemen door Corona. Een speler als Doekhi zal echt niet bij de grootverdieners gaan horen indien hij overstapt naar Feyenoord.

8 april 2021 om 12:13

Waar baseer je toch op dat Vitesse Feyenoord financieel voorbij is? Ieder jaar worden gaten gedicht door de eigenaar en de dure spelers zijn allemaal gehuurd. Ik snap dat je als fan van Vitesse graag mee wilt in de waan van de dag, geniet er absoluut van, maar hier sla je toch echt compleet door.

8 april 2021 om 12:14

Wauw. Noem je nou echt 3 huurspelers van pappie Chelsea op? Het zal me verder een worst wezen of iemand het een stap vooruit vind of niet. Laat spelers dat lekker zelf bepalen. Feyenoord moet zich vooral focussen op zichzelf. Stapje bij stapje wordt er gewerkt aan het huidige beleid, lees je eens in zou ik zeggen. Dat stukje over financiën is ook klinkklare onzin. Waar Feyenoord werkt met een begroting van 70 miljoen zitten AZ en Vitesse op slechts 26 miljoen zitten. Eindig eerst eens een paar jaar boven Feyenoord voordat je zo hoog van de toren gaat blazen.

8 april 2021 om 12:15

Je kan een paar dingen altijd voorspellen, dat je doodgaat, dat je belastingen betaalt, en dat Speedy er weer als de kippen bij is in een topic om op Feyenoord te zeiken. Haha wat een heerlijk platform is dit toch ook met van die rolbevestigende figuren.

8 april 2021 om 12:15

Gaan we nu alles baseren op een momentopname? Dat ze nu salaris in moeten leveren klopt en dat Vitesse hier meer last v an heeft kan ik ook nog begrijpen: Die paar duizend toeschouwers zullen ze niet missen. Als het regent zitten er net zoveel mensen als nu in het stadion.
We gaan echter toch geen discussie voeren op een momentopname.

8 april 2021 om 12:20

Sportief is het toch gewoon gelijk? Al is het natuurlijk maar de vraag hoe Vitesse volgend jaar presteert.

8 april 2021 om 12:21

Oke en welke spelers waren eigendom van Vitesse en niet gehuurd!?

8 april 2021 om 12:27

Als we deze onzin moeten geloven zou het hetzelfde zijn als dat spelers van West ham nu niet naar Manchester United, Chelsea of Liverpool zouden gaan omdat ze een keer boven deze ploegen staan? Onzin

8 april 2021 om 15:48

Dominicsolanke, St. Juste, Karsdorp, Amrabat, Tapia, Boëtius, Vilhena. En dat waren gelukkig géén huurlingen..

8 april 2021 om 12:04

Het verschil tussen Vitesse en Feyenoord is nu 4 punten en het zegt alles dat het momenteel een topseizoen is in Arnhem en bij Feyenoord gewoon een bijzonder slecht seizoen. Als we het dan toch over 'komende jaren' hebben; laat Vitesse dit komend seizoen maar herhalen als er ook komende zomer weer genoeg aan de selectie moet worden gesleuteld.

8 april 2021 om 12:06

Voor Feyenoord geldt hetzelfde met 1 groot verschil: Feyenoord heeft geen enkele ruimte om nieuwe spelers te halen en Vitesse wel

8 april 2021 om 12:12

Van welke inkomsten dan, de laatste jaren komt er nauwelijks iets binnen qua transfersommen. Nu heb je ook alleen spelers met waarde die een kortlopend contract hebben of ze zijn gehuurd.

Ik laat me graag verrassen met het antwoord waar Vitesse het geld vandaan heeft gehaald om te investeren. Want een verkoop van Tannane, Doekhi of Bazoer kan ook niet in zijn geheel worden gebruikt want ook daar zullen er door de crisis gaten moeten worden gevuld en je kan de hoofdprijs niet vragen.

8 april 2021 om 12:36

@domincsolanke waar komt deze opmerking dan vandaan? Vitesse moet het veelal hebben van gehuurde spelers en hebben qua waarde weinig spelers. Daarnaast financieel weinig om op te bouwen? Ja ze hebben minder last van corona omdat de omzet niet kei hard is gedaald zoals bij Feyenoord maar het is niet dat Vitesse een gezond huishouden heeft en Feyenoord nagenoeg failliet? Hoeveel waarde heeft Vitesse daarnaast in de selectie zitten? Als Feyenoord Senesi verkoopt dan zit je denk ik al meer dan de helft aan waarde van de selectie van Vitesse.

8 april 2021 om 12:37

@V-Watcher - Ik denk dat we het antwoord daarop nooit meer zullen krijgen nu hij z'n 'doel' min of meer bereikt heeft; Feyenoorders laten reageren.

8 april 2021 om 12:40

@dominicsolanke - Welke ruimte heeft Vitesse dan? Die eigenaar zal dit seizoen wederom voor miljoenen moeten bijspringen om onder andere de coronatekorten te dichten. Vitesse draait bijna structureel rode cijfers die gedicht worden door die Rus. Vitesse is relevant zolang die eigenaar ze relevant houdt, zo simpel is het.

8 april 2021 om 15:37

Er zijn 2/3 spelers die gehuurd zijn en altijd spelen. Openda, Broja en Rasmussen. Zij zijn ook 2 jaar gehuurd en kunnen hiermee Vitesse naar een hoger niveau tillen. Dasa, Tannane, Bazoer, Doekhi, Wittek en Bero zijn spelers die voor een prima bedrag zouden kunnen worden verkocht. Feyenoord is Berghuis. Punt.

8 april 2021 om 15:51

Vites Ernm, Feyenoord heeft buiten Berghuis met Haps, Sinisterra, Bijlow, Malacia, Geertruida, Kökcü en zeker Senesi aanzienlijk meer kapitaal op het veld staan dan Vitesse hoor. Laten we wel even realistisch blijven. Zegt me genoeg dat je Senesi vergeet. Dan heb je niet echt een goed beeld van Feyenoord

8 april 2021 om 16:17

Feyenoord heeft weinig waarde op het veld voor begrippen die horen bij de omvang en grootte van de club, maar voor Vitesse-begrippen heeft Feyenoord simpelweg meer waarde op het veld. Je denkt toch niet dat je de jackpot gaat ontvangen voor 1 van die spelers? Nu wil ik niets afdoen aan Vitesse of z'n spelers hoor, maar ik zou maar eens afwachten voor je 'jezelf' rijk rekent. Dat kan namelijk nog weleens tegen gaan vallen. Bovendien heb je er niet zoveel aan zolang je transfersommen nodig hebt om gaten te dichten en hoge salarissen uit te kunnen keren. Dat hebben ze al deels omgegooid, maar als die eigenaar z'n handen nu van Vitesse af zou trekken, is de kans groot dat Vitesse snel weer in grote problemen komt. Zolang dat het geval is, heb je weinig.

8 april 2021 om 12:07

De stap van AZ naar Feyenoord is inderdaad geen grote stap, misschien een klein stapje vooruit financieel gezien maar sportief inderdaad geen vooruitgang. Echter is en blijft de stap van Vitesse naar Feyenoord op elk vlak een stap vooruit en daar doet de huidige stand van de ranglijst niks aan af.

Financieel kan Feyenoord natuurlijk veel meer bieden en sportief is het ook een stap vooruit. Neem alleen al de druk en daarnaast speel je ieder jaar gegarandeerd Europees voetbal. Daarnaast heeft ook Vitesse klappen gekregen van de hele corona-crisis en komt daar qua transfers heel weinig binnen en zie ik dat niet heel snel veranderen want de spelers met waarde hebben een kortlopend contract. Ook al heeft Feyenoord het nu moeilijk, ze kunnen spelers als Berghuis nog steeds 3 miljoen per jaar bieden en willen hem verlengen.

Als Feyenoord zich zal melden voor een Doekhi, Tannane of Bazoer dan hebben ze daar echtwel oren naar.

8 april 2021 om 12:17

Dus je weet nu al hoe de komende jaren zich gaan ontwikkelen. Omdat Feyenoord een minder seizoen heeft momenteel zal het de aankomende jaren ook alleen maar minder worden, financiele situatie zal verder verslechteren en het zal allemaal alleen maar verderf en miserie worden. Mag ik je glazen bol, want ik ben wel benieuwd hoe de wereld er in 2026 uit ziet.

8 april 2021 om 12:18

Laatste 20 jaar 1x 4e geworden en nu gaan ze structureel om de 3e plaats spelen? Ook qua uitstraling kunnen ze natuurlijk nooit aan Feyenoord tippen....zelf bij Vitesse-Feyenoord zitten er meer Feyenoordsupporter dan Vitesse-supporters in het Gelredome...

8 april 2021 om 12:18

Van Vitesse naar AZ is al een stap omhoog. Maakt toch niet uit wat die provincieclubjes zeggen als ze een keer 3e staan. Wel schattig eigenlijk.

8 april 2021 om 12:27

Of er mooie dingen gaan gebeuren in Arnhem, geen idee. Wel begrijp ik je dat Feyenoord geen stap vooruit is. Feyenoord heeft echt al jaar en dag een ronduit middelmatige selectie. Daar gaat de komende jaren echt geen verandering in komen gok ik zo.

8 april 2021 om 12:30

Je kan ook kiezen voor de uitdaging om een topclub als Feyenoord weer te laten voetballen waardoor ze weer in de top3 komen te staan waar Feyenoord uiteraard thuis hoort.

8 april 2021 om 12:33

Nouja ik ben geen feyenoore supporter. Maar ik zie feyenoord echt wel als een stap hogerop. Vitesse en az zijn op dit moment wellicht gelijkwaardig maar hoe vaak zijn zij boven feyenoord geëindigd de afgelopen jaren? En hoeveel prijzen hebben beide clubs gewonnen? Daarbuiten is de status van feyenoord vele malen hoger , plus de supporters etc etc.

8 april 2021 om 12:33

Het is wel degelijk een stap(je) omhoog. Je leert omgaan met druk bij een grotere club en je kan hierna alsnog de stap maken. Je ziet het al met veel spelers dat het heeft gemaakt bij AZ of Vitesse maar bij Feyenoord er niet aan te pas komen. Denk nu bijvoorbeeld aan Linssen. Die kon en mocht alles bij Vitesse en veruit de beste speler. Bij Feyenoord komen er andere dingen bij kijken en ineens gaat het met hangen en wurgen. Daarnaast hoeveel spelers redden het vanuit Az/vitesse het richting (sub)top buitenland?

8 april 2021 om 12:38

Bij Vitesse wordt al sinds de Geldredome en er olie geld naar binnenkomt geroepen dat er mooie dingen staan te gebeuren. In de praktijk is daar helemaal niks van terecht gekomen. Dat ze het dit seizoen goed doen, zegt ook helemaal niks over de komende jaren. Het beleid daar is structureel anders dan bijvoorbeeld een AZ.

8 april 2021 om 12:38

Tegenwoordig? Vitesse doet het voor de eerste keer in 8 jaar tijd een keer beter dan Feyenoord en je moet maar afwachten of ze dit uberhaupt vol kunnen houden. De financiele situatie van Vitesse is verder veel krampachtiger, want als de eigenaar de geldkraan dichtdoet, is Vitesse binnen een paar jaar failliet. Ben je vergeten waarom er uberhaupt een eigenaar moest komen? Ben je ook al vergeten dat de eigenaren samen tientallen miljoenen hebben betaald om tekorten te dichten in de afgelopen jaren? Ben je vergeten dat Feyenoord structureel met een straatlengte boven Vitesse eindigt? Hoe moeilijk is het om gewoon objectief te blijven?

8 april 2021 om 12:59

Vitesse is echt van het niveau Ado Den Haag. Ja, ik weet dat arnhemmers nu gepikeerd gaan reageren. Maar dat krijg ik als ik rare dingen ga zeggen. Dat is wat je bedoeld te zeggen toch? Ontopic: ik vind het leuk om te zien dat we zoveel verdedigend talent hebben in Nederland. Doekhi doet t ook echt goed en kan wat mij betreft prima naar een subtopper in de bundesliga.

8 april 2021 om 13:27

Gedurfde uitspraak. Kijk voor de grap naar Willem 2 die vorig seizoen 5e eindigden en nu onderaan bungelen. Daarnaast zijn de inkomsten buiten de transfers bij Feyenoord ontzettend veel hoger (uitgaven ook hoor, daar niet van, oorzaak - gevolg natuurlijk), daarom heeft Feyenoord ook een fors grotere begroting dan Vitesse. Voor seiz 19/20 was dat nog 68 om 26 milj.

8 april 2021 om 13:56

Feyenoord is zeker een grotere club als Vitesse maar het beleid is zorgbarend bij Feyenoord. we glijden elk jaar sportief en financieel steeds verder af door incapabele beleidsbepalers. nu denkt iedereen dat we weer geweldig gaan voetballen onder Slot maar die mensen hebben niet realistisch naar de selectie gekeken. als we zo doorgaan kan er wel een tijd gaan komen dat we structureel worden ingehaald door Vitesse. het wordt tijd voor een capabele scouting en een capabele jeugdopleiding

8 april 2021 om 14:04

Mooi dat je die laatste twee punten benoemt, Japie. Precies de twee punten die onlangs op de schop zijn gegaan en opnieuw worden ingevuld.

8 april 2021 om 14:17

@japie_krekel "maar het beleid is zorgbarend bij Feyenoord. ' Ik ben het helemaal eens met jouw stuk. Tuurlijk kan je zeggen dat Feyenoord grotere club is, meer kan verdienen en incidenteel meespeelt om het kampioenschap. Echter het probleem is dat je als speler niet weet waar je terecht komt. Na van Bronckhorst wilde Feyenoord een ervaren bewezen man. Waren sterk bezig met o.a. v Gaal (mochten de berichten kloppen) en opeens komen zij aankakken met een Stam.... Stam wilde aanvallend spelen (terwijl hij ervoor juist behoudend was) en hij wordt vervangen door Advocaat een zeer behouden coach. Nu komen zij weer uit bij een jonge niet heel ervaren Slot die ook aanvallend wil spelen (volgens de verhalen belde hijz elf met Feyenoord...). Wat gebeurt er als weer de prestaties uitblijven omdat het niet te doen is met spelers als Bogetthin, Toornstra etc hoge druk te zetten en ver van goal. Weer ontslaan en weer zeer behouden coach aanstellen? Daarom snap ik ook dat voor een speler het geen zin heeft om naar Feyenoord te gaan. Je weet niet welk systeem zij willen spelen en voor hoe lang. Hoe lang coach blijft. Bij een club als AZ weet je wel dat zij altijd verzorgd en aanvallend voetbal willen spelen. Naar PSV gaan weet je ook we gaan 4222 spelen. Bij Ajax duidelijk.

8 april 2021 om 14:25

@mrkrillin we hebben idd geen heldere visie of herkenbare speelwijze en er wordt niet gericht ingekocht op een te hanteren speelwijze. transfervrije en middelmatige meuk worden gehaald om onverklaarbare redenen onder het mom van er is geen geld, maar dan wel even zo een Narsingh 1,5 miljoen aan tekengeld en een salaris wat ook rond dat bedrag ligt geven, even een Pratto voor 5 ton en een Zuid-Amerikaans salaris huren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Feyenoord lijkt er ook wel echt alles aan te doen om de malaise in stand te houden en een lange termijnvisie kan ik al jaren niet meer ontdekken. het is een hoop natte vingerwerk wat betreft het aankoopbeleid en dan hopen ze dat ze goed gokken maar uiteindelijk is goedkoop duurkoop en zo blijft Feyenoord dweilen met de kraan open

8 april 2021 om 14:25

@repuiztav ik ben benieuwd wat daar van terecht komt. wat Arnesen afgelopen zomer allemaal heeft gehaald aan spelers was iig om te huilen

8 april 2021 om 14:41

Vitesse doet het erg leuk dit jaar, maar ik verwacht dat zij gewoon weer terugzakken wanneer Bazoer en Tannane weggaan. Feyenoord & AZ doen in dat opzicht elk jaar wel mee om de bovenste plekken. Feyenoord heeft een minder seizoen gedraaid, terwijl Vitesse een topseizoen draait, wat ook wel veel zegt over de clubs. Feyenoord zal in alle opzichten een stap vooruit en omhoog blijven.

8 april 2021 om 16:01

Zou kunnen dat je gelijk heb hoor , maar in de afgelopen jaren eindigde Vitesse structueel onder Feyenoord. Dit seizoen heb je een goede kans dat Vitesse hoger eindigd. Neem niet weg dat jullie een fantastisch seizoen draaien.

Doekhi is een degelijke verdediger maar het drietal achterin vind ik als geheel sterk opereren. Voor Doekhi is wel fijn dat Rasmussen en Bazoer naast hem staan

Mwah niet mee eens. Feyenoord is in alles een veel grotere club. Leuk dat Vitesse het nu een jaartje goed doet, maar als ze volgend jaar 8e worden is er niet zoveel aan de hand. Als Feyenoord 5e wordt hebben ze het al slecht gedaan. Zou een prima versterking zijn voor Feyenoord, jammer dat ze hem (voorlopig) niet kunnen betalen.

8 april 2021 om 12:00

Ben het hier echt niet mee eens hoor. Vitesse is qua budget gelijkwaardig aan Feyenoord (feyenoord kan geen cent uitgeven, Vitesse wel dus misschien is Vitesse er zelfs beter aan toe) en ook het beleid bij Vitesse is veel beter. Bovendien is wanneer Vitesse 8e wordt er wel veel aan de hand en zullen de fans dat echt niet eisen en ligt de coach eruit. Feyenoord staat nu 5e en gezien hoe rustig het nog is valt het wel mee met dat verwachtingspatroon op dit moment. Feyenoord is gewoon erg achteruit gegaan als club en zal voortaan samen met Vitesse en Az strijden om de derde plek (AZ zal zelfs samen met PSV strijden om de tweede plek).

8 april 2021 om 12:13

Feyenoord heeft een begroting 3 keer groter dan vitesse. het budget is dit jaar inderdaad op, maar als corona voorbij is en de kuip weer vol zit gaat dat geld weer binnenkomen. in de laatste 5 jaar heeft vitesse voor 12.9 miljoen aan aankopen gedaan, Feyenoord voor 60.1 mil. des te knapper dat jullie nu 4 hele punten op ons voorstaan maar qua budget komt Vitesse dus op geen enkele manier dichtbij Feyenoord. en de enige reden dat het nu rustig is bij Feyenoord is omdat we als collectief Arnesen en Slot de kansen gaan geven. daar heben we vertrouwen in en zelfs als we volgend jaar weer 5de worden zal het relatief rustig blijven. we maken een opbouw periode door en daar zijn de meeste het over eens dat dit tijd kost. het wordt duidelijk op de jeugd gegooid nu en dat zorgt ervoor dat de meeste gewoon stil zijn nu. reken je nou nog maar niet rijk vriend.

8 april 2021 om 12:18

Je wilt echt je clubbie vergelijken met Feyenoord Rotterdam? 😂😂 Vitesse zal nooit in de buurt komen doe normaal. 1 topjaar van jullie en nog komen jullie niet in de buurt.

8 april 2021 om 12:31

Ik ben het niet eens dat Vitesse een grotere club is dan Feyenoord maar je mag wel even iets meer respect hebben, momenteel staat de club die 'nooit in de buurt zal komen' gewoon 4 punten voor.

8 april 2021 om 12:36

Vitesse is opgeklommen uit een enorm dal sinds de club bijna failliet was. Sindsdien zit er een stijgende lijn in waarbij het plafond nog niet bereikt is. Feyenoord daarentegen is een club in verval. Die wachten al jaren op het omslagmoment de vraag is of dat punt nog wel gaat komen.

8 april 2021 om 12:39

Vitesse gelijk qua budget met Feyenoord? Hebben zij een miljardair aangesteld? Wat een onzin? Hierboven zeg je het ook al? Waar is dit op gebasseerd? Vitesse heeft een omzet van 16-18 miljoen en maakt ieder jaar verlies? Hoe kan je dat vergelijken met Feyenoord?

8 april 2021 om 13:11

Het feit dat hij emojis gebruikt laat al zien wat zijn niveau is. Daar komt nog bij dat hij clubbie zegt. Erg serieus zou ik hem dus niet nemen.

8 april 2021 om 13:14

De begroting van Feyenoord is 3 keer zo hoog als die van AZ en Vitesse. Ongeveer 70-75 miljoen per jaar voor Feyenoord tegen 25 miljoen voor AZ en Vitesse dus die hebben helemaal geen groter budget. Dat is ook de reden dat iemand als Slot gewoon naar Feyenoord kan gaan, die betalen 3-4 keer zo veel als AZ. Die clubs komen ook niet dichterbij met hun omzet, de gaten, ook die van AZ naar Feyenoord, zijn de afgelopen jaren eerder groter dan kleiner geworden.

Wat die clubs wel hebben is een betere selectie, deels door betere eigen jeugd en deels door een betere scouting, of een beter netwerk waar ze spelers kunnen huren. Alleen is dit bij zowel AZ als Vitesse niet iets waar je elk seizoen gebruik van kan maken.
Ook bij AZ en Vitesse zitten er wel eens miskopen tussen of huurspelers die niet voldoen, of even geen jeugdspelers doorbreken die tegen het Nederlands elftal aanzitten. Het verschil is dat die clubs dan in plaats van op de 3e of 4e plaats daar iets onder eindigen en niemand het erg vind.

AZ zit ook niet in een positie waarin ze hun top spelers steeds kunnen behouden. Die maken al jaren een fors operationeel verlies alleen compenseren ze dat door jaarlijks of om het jaar een paar spelers voor mooie bedragen te verkopen. Bij twijfel, dit kun je gewoon opzoeken in hun jaar rekeningen.

We hebben zo vaak clubs gehad die twee of drie jaar tegen de top aanhingen doordat ze een leuke spelersgroep hadden. Vitesse, AZ in het verleden, FC twente (dat is trouwens in de meeste opzichten de 4e club van Nederland en niet Az), iets verder terug maar het roda van Huub Stevens. Alleen blijven die op de lange termijn tegen dat enorme financiele gat aanhikken.

Neemt niet weg dat met name de huidige AZ selectie beter is dan die van Feyenoord, en dat het nog best een jaar of twee kan duren voordat Feyenoord AZ weer voorbij is.

8 april 2021 om 13:35

De hoogte van een begroting zegt niets over het budget dat beschikbaar is voor aankopen.

8 april 2021 om 14:17

De hoogte van het budget dat beschikbaar is voor aankopen zegt niks over de financiële mogelijkheden o.a. voor salaris.

8 april 2021 om 12:06

Nou ja, het is precies het financiele plaatje ook waarom het niet aan de orde is. Voor de eredivisie zou PSV misschien nog een aardige zijn, maar verder kan hij ook wel een grotere stap maken dan Feyenoord/ Psv. Hoewel beide clubs een stap omhoog zijn ten opzichte van Vitesse.

8 april 2021 om 12:20

Een grotere stap maken dan Feyenoord of Psv? Ik vind het allemaal nogal overdreven, als Feyenoord geen Europees speelt dan begrijp ik dat je die stap niet wil maken. Maar we moeten ook niet doen alsof deze speler de verdedigers van PSV er even uit speelt, want zo heel fantastisch is hij ook weer niet. Bij Nederland o21 krijgen Schuurs en Teze de voorkeur boven hem.

Een grotere stap dan PSV zie ik hem toch echt niet snel maken. De premier league gaat hem niet worden denk ik. Maar wie weet kan hij verassen net zoals van Dijk.

8 april 2021 om 12:42

Feyenoord zit echt even in een opbouwfase. Het loopt daar gewoon even niet zo heel lekker en je krijgt met Slot weer een nieuwe trainer. Dan snap ik dat het spannend is voor een nieuwe speler om daar aan te beginnen. Feyenoord is qua club en potentie veel groter dan Vitesse, maar op de korte termijn misschien wat spannend.

PSV daarentegen heeft ook nog die druif van Baumgartl rondlopen. Verder zitten ze centraal niet heel dik in de verdedigers. Dat kan dus geen kwaad.

De Premier League bestaat natuurlijk ook uit clubs als Crystel Palace of West Brom. clubs die nou niet direct heel sexy ogen, maar financieel en sportief (ook qua competitie) erg aantrekkelijk kunnen zijn. Maar ook daar moet je maar zin in hebben.

8 april 2021 om 13:01

PSV heeft inderdaad ook Baumgartl rondlopen, voor de breedte zou het dus misschien wel kunnen. Maar voor de basis zou ik toch verder zoeken denk ik. Daarom vind ik het raar dat je aangeeft dat hij wel een grotere stap zou kunnen maken dan Psv. Top eredivisie en Europees lijkt me op dit moment niet eens een verzekering van een basisplaats.

Misschien kan het rechterrijtje nog wel lukken, maar ook het niveau bij de lagere teams ligt gewoon vrij hoog. Daar lopen echt wel spelers rond die bij PSV zouden spelen bijvoorbeeld.

8 april 2021 om 13:14

De selectie van PSV bestaat uit: (verdedigers) Viergever, Baumgartl, Dumfries (gaat weg verwacht ik), Obispo (geen idee), Boscagli, Max, Teze. Dat is inclusief de backs. Als ik dat zo zie, is hij zeker geen overbodige luxe. Teze en Boscagli vind ik nog wel goed, maar voor de rest staat er niet veel. Viergever wordt ook nog wel eens op de back gebruikt. Vrij magertjes

8 april 2021 om 13:23

Inderdaad op de back mis je een goede vervanger, maar dat ga je met Doekhi ook niet oplossen. Misschien kunnen ze Sambo en Oppegard door schuiven 2 talenten van jong PSV die misschien wel de potentie hebben om back in het eerste te worden.

Verder is het geen overbodige luxe om nog een verdediger aan te trekken, maar naar mijn mening moet je dan voor een topper voor PSV begrippen gaan en dat vind ik Doekhi niet.

8 april 2021 om 13:48

Als je speelt met een 4 mansverdediging (2 backs en 2 centraal) zou ik toch zeker elke positie minimaal dubbel willen bezetten (dus 2x linksback, 2x rechtsback en minimaal 4 tot 5 centrale verdedigers). Dus zeker inclusief Dumfries ben ik al van mening dat PSV veel te weinig keus heeft achterin. En dan vind ik Baumgartl ook niet het niveau halen.

8 april 2021 om 12:09

Als Vitesse supporter zie ik Feyenoord ook als een stap omhoog, maar een te kleine voor Doekhi. Volgens mij bedoeld Letsch dat ook. Hij "verspilt" zijn tijd bij Feyenoord, omdat hij een grotere stap volgens Letsch al aankan.

8 april 2021 om 12:23

Zo lees ik inderdaad ook wel, ja. Dat Letsch Doekhi al rijp acht voor een echt grotere stap om meer getest te worden dan hij zou worden getest bij een stap(je) omhoog naar Feyenoord of AZ.

8 april 2021 om 12:25

Zo zie ik het ook en ik neem aan dat Letsch het ook zo bedoeld. Natuurlijk is Feyenoord als club groter, maar het is een te klein stapje. Feyenoord heeft de laatste 5 seizoenen 1x mee gedaan om het kampioenschap (en hem gewonnen), maar haakt in de andere seizoenen voor de winterstop al af. M.a.w. Feyenoord draait meestal net zo'n seizoen als Vitesse nu draait. Naar Feyenoord vertrekken levert hem, buiten de extra druk vanuit de supporters / media, dan niet zo gek veel op. Meer van het zelfde, maar dan niet in Arnhem maar in Rotterdam.

8 april 2021 om 12:52

Dat denk ik ook. Ik vind Letch redelijk realistisch, dus hij weet ook wel dat Feyenoord een stap omhoog is, maar niet die stap die hij mogelijk acht voor Doekhi. De toekomst zal het ons leren toch?

8 april 2021 om 12:25

Feyenoord is zeker in alles een grotere club dan Vitesse hoor, maar wat is het nut van Doekhi om naar Feyenoord te gaan? De kans is vrij aanwezig dat Vitesse dit jaar Europees voetbal gaat halen en dan kan Doekhi volgend jaar het laten zien op Europees niveau. Na dat jaar kan Doekhi een mooie stap maken, maar zelfs als Doekhi na dit jaar vertrekt kan hij naar een prima club. Daarbij is Feyenoord de afgelopen jaren niet meer echt de mooie springplank die het ervoor was. Uitblinkers bij Vitesse zoals een Bony of Rashica gingen ook naar prima clubs waar spelers van Feyenoord ook heen zouden gaan dus die voorsprong heb je ook niet meer bij Feyenoord.

8 april 2021 om 12:34

Als je goed genoeg bent komen die clubs echt wel. Karsdorp naar AS Roma, Kongolo naar Monaco (toen nog in een flinke opmars), De Vrij naar Lazio, Clasie naar Southampton, Pelle naar Southampton, BMI naar Porto, Janmaat naar Newcastle. Alleen hebben heel veel andere spelers het totaal af laten weten in hun periode bij Feyenoord.

Kwalitatief (op het veld) is Feyenoord niet echt een significante vooruitgang, maar qua verwachtingspatroon en de stadse omgeving is het qua organisatie en allures toch wel een wereld van verschil ten opzichte van Vitesse. Het zou voor zijn ontwikkeling geen kwaad kunnen om eerst naar Feyenoord te gaan, maar gezien zijn kwaliteit denk ik wel dat hij een grotere stap kan maken dan Feyenoord. PSV eigenlijk eenzelfde verhaal. Dat zou ook geen kwaad kunnen, maar hij zou een grotere ook wel aan kunnen

8 april 2021 om 12:44

In de organisatie van Feyenood zit juist veel spanning en frustratie omdat de gewenste resultaten niet worden behaald. PSV of Ajax is juist een heel ander verhaal. Daar is de sfeer veel beter en heb je veel meer andere talentvolle spelers in de teams. Je kan beter in een team gaan spelen dat nog veel rek heeft dan in een team dat al aan het top van hun niveau zit. Kijk bijvoorbeeld naar Berghuis, die laat in Oranje zien een hoger niveau aan te kunnen, bij Feyenoord wordt hij geremd door zijn teamgenoten.

Een verwachtingspatroon kan er ook juist voor zorgen dat spelers minder vrij spelen. Alleen qua allures en begroting is Feyenoord een veel grotere club. De Gelredoom is drie keer niets vergeleken met de Kuip. Dat geef ik gelijk toe.

8 april 2021 om 13:09

Gezien je reactie op mij, wat is je punt nou precies...? Ik begrijp wat je zegt, maar ik mis je link.

8 april 2021 om 13:28

Ik ben het wel met je eens dat het verwachtingspatroon, de stadse omgeving en de aantrekkingskracht wel het grote verschil zijn. Op het gebied van organisatie was het in het verleden altijd een puinzooi bij Vitesse (niet voor niets FC Hollywood aan de Rijn), maar tegenwoordig lijkt dit allemaal een stuk beter te zijn geregeld, waar juist bij Feyenoord vaak de bestuurlijke dwaling naar voren komt en ook weer extra druk meegeeft.ik vind zelf voornamelijk het grootste verschil, waarin ik ook het idee heb dat wel een beetje de verloochening van Feyenoord vandaan lijkt te komen, dat men al jaren niet echt kritisch meer lijkt te kijken naar het vertoonde spel en het resultaat heilig is. An sich is dit natuurlijk begrijpelijk, gezien uiteindelijk het resultaat zorgt voor de centen die je binnen krijgt, maar ik vind dit wel vanuit Vitesse perspectief een groot verschil (overigens heeft de media ook altijd moeite om dit in te zien en praten ze dan meteen over 'ondankbare supporters'. Als je kijkt naar de periode Henk Fraser bij Vitesse toen was het fantastisch dat hij de beker had gewonnen, echter morde het constant omdat men gewoon erg ontevreden was over het spel. Het lijkt in Arnhem op dit moment belangrijker te zijn dan bij Feyenoord dat je goed voetbal vertoont en initiatief neemt in de wedstrijd, waardoor Fraser er in essentie ook uitgekegeld werd, omdat het publiek gewoon niet tevreden was met het voetbal. Eenzelfde soort situatie had je met Slutskiy, die erg veel goodwill had bij het publiek vanwege zijn leuke persoonlijkheid, maar die kwam echt in een cultuur-clash dat hij niet begreep waarom het publiek begon te morren. Het probleem was echter dat met zijn reeks aan fantastische resultaten Vitesse eigenlijk elke wedstrijd voornamelijk veel efficiënter was, maar het voetbal veelal gefocust was op snel counteren en dan de voorsprong te proberen te verdedigen. Dit is iets wat ik eigenlijk bij Feyenoord op dit moment een beetje mis, want mijn god wat is het voetbal al een lange tijd zo wisselvallig als maar kan en met regelmaat niet om aan te zien. Het trotse Feyenoord lijkt constant in conflict te zijn waar de trainer (op het veld) niet het initiatief wil nemen maar de spelers eigenlijk wel, maar dan ook weer niet hiervoor de verantwoordelijkheid willen pakken. Misschien ligt dit ook wel een beetje aan de media die Dick Advocaat maar iets te graag de antwoorden en excuses al geeft, i.p.v. hem daadwerkelijk kritisch te behandelen, maar dat zou ook mijn eigen perspectief kunnen zijn.ik zou eigenlijk ook graag het gehele interview willen zien, gezien ik vermoed dat er wel iets aan context bij zat, maar goed dat is natuurlijk niet sexy genoeg en trekt niet genoeg lezers. Er zal geheid iets bedoelt zijn in de richting van dat Doekhi klaar is voor een grotere stap dan Feyenoord (wat je zelf ook al terecht opmerkt).

Zou een goede voor PSV zijn, heeft ook lengte die PSV achterin mist. Wel rechtsbenig net als Teze. Al wordt het per sé moeten hebben van een linksbenige en rechtsbenige verdediger in je verdediging vaak een beetje overdreven.

8 april 2021 om 12:28

Deze speler was echt niet beter dan Obispo vorig seizoen! Ik zie niet in waarom PSV deze speler aan zou willen trekken. Boscagli en Teze zijn naar mijn mening gewoon beter dus als je dan iemand aantrekt kun je beter een speler aantrekken met meer kwaliteit, die een duidelijke verbetering is.

8 april 2021 om 12:38

Ik betwijfel of je vorig seizoen wat Vitesse wedstrijden hebt gekeken, want Obispo was duidelijk een stuk zwakker dan Doekhi die veel stabieler was. Zijn maar weinig Vitesse fans die tevreden met Obispo waren.

8 april 2021 om 12:50

Ik zou liegen als ik zeg dat ik alle wedstrijden heb gezien, maar opbouwend is Obispo sowieso een stuk beter dan hem. Ik vond het in ieder geval niet heel ver uit elkaar liggen in de wedstrijden die ik had gezien van Vitesse.

Daarnaast is dat eigenlijk ook niet eens heel erg van belang. Vind jij dit nou echt een toevoeging voor Psv? Deze speler is toch niet beter dan Teze? Als je Boscagli door zet naar het middenveld denk ik eerlijk gezegd dat die Rasmussen interessanter is voor PSV of Bazoer die kan je zowel centraal als op het middenveld zetten.

8 april 2021 om 13:37

Ik ben waarschijnlijk een van de weinige Vitesse supporters die wel tevreden was over Obispo, maar dat was wel overduidelijk met zijn leeftijd en potentieel in beeld. De vergelijking die memphisdepay probeert te trekken met Doekhi loopt ook eigenlijk compleet mank omdat het compleet andere verdedigers zijn die compleet andere doelen hebben binnen een verdediger (waar Doekhi nu ook nog eens binnen een ander systeem speelt). Het is een beetje alsof je Daley Blind zou vergelijken met Davinson Sanchez, compleet verschillende doeleinden in de verdediging. Waar Obispo echt in te kort kwam (en waarschijnlijk nog steeds) is defensieve zekerheid en positionering. Vorig seizoen toen Doekhi en Obispo naast elkaar stonden had je daarin ook de grootste problemen, omdat opbouwend Obispo het wel redelijk deed, maar hij niet iemand naast zich had staan die hem even op de juiste plek in de verdediging neer ging zetten. Daarin is Doekhi dit seizoen ontzettend gegroeid (mogelijk ook mede door het systeem en de trainingen). Als Bazoer aan de wandel gaat voor de opbouw, weten Doekhi en Rasmussen dit perfect op te vangen. Hiernaast is Doekhi opbouwend ook gewoon veel zekerder geworden en herkent hij ogenschijnlijk zijn mankementen. Zijn dieptepass is beter geworden, hij speelt beter in en het allerbelangrijkste, hij is verdedigend zo ontzettend sterk. Het is niet voor niks dat Letsch ook al meermaals heeft benadrukt hoe weinig kaarten en overtredingen Doekhi wel niet nodig heeft. Dit komt niet omdat hij de duels schuwt, nee het komt omdat hij ontzettend goed staat opgesteld en nagenoeg alle situaties goed in schat. Of het een meerwaarde zou zijn voor PSV vind ik altijd moeilijk in te schatten omdat een andere omgeving en ander systeem weer andere problemen met zich meebrengt, misschien valt hij dan weer in de valkuilen die hij had met de 4-mans verdediging bij Vitesse. Dat vind ik bijvoorbeeld ook het moeilijke aan een vervolgstap voor Bazoer, want er zijn amper clubs te vinden die spelen met een echte Libero-rol zoals Bazoer deze invult, en zet je hem op het middenveld dan laat hij geheid weer zijn mannetje lopen en is hij alleen maar aanvallend aan het denken.

Wordt die Doekhi aan Feyenoord gelinkt of is het gewoon een kansloze opmerking van die Letsch over Feyenoord? Maar goed als Vitesse zich gelijkwaardig voelt met Feyenoord dan is dat hun goed recht, maar het slaat natuurlijk nergens op.

8 april 2021 om 12:23

We zien het volgende week wel en ook aankomende seizoenen. Feyenoord speelt om de 5e plek, Vitesse staat in de bekerfinale en speelt om de 2e plek. Los van dat dit 1 seizoen is, het beleid bij Vitesse is veel beter. Aankomende seizoenen zal Vitesse in de subtop van de eredivisie spelen

8 april 2021 om 12:33

Ik ga deze opmerking opslaan en kom over twee seizoenen bij je terug

8 april 2021 om 12:34

Ach, wees toch niet gelijk op de teentjes getrapt. Feyenoord is in alles groter dan Vitesse. Daar is niet eens een discussie over mogelijk. Bovendien is Vitesse al jaren afhankelijk van de centen van de eigenaar en pas nu die meneer de geldkraan dicht wil draaien, zijn ze genoodzaakt de kosten omlaag te brengen. Maak het nou niet mooier dan het is, want zonder eigenaar heeft Vitesse geeneens bestaansrecht in de subtop. Ik snap niet waarom supporters dan altijd op de achterste poten staan. Feyenoord is veel groter en presteert structureel minimaal 3-5 plaatsen beter dan Vitesse.

8 april 2021 om 12:42

Mwa niet op mijn teentjes getrapt. Ik vind de houding van Solanke gewoon misplaatst. Hij mag terecht trots zijn op en blij zijn met de prestaties, maar hij doet net alsof ze al 10 jaar op rij presteren. Het is maar goed dat die jongen niet voor Ajax is. Zoveel succes zou hij niet kunnen verwerken

8 april 2021 om 14:23

@fr010frdam - Ik had het ook tegen Dominicsolanke. Ik had z'n naam misschien eerst moeten vermelden.

8 april 2021 om 14:32

@sirius ik ben met je eens hoor dat Feyenoord op veel punten beter/verder is dan Vitesse, maar waarom probeer je hem op zijn plek te zetten met je opmerking obver eigenaar?

En dat kort nadat bekend is dat Feyenoord alles aan doet om een rijke eigenaar te vinden in de VS en morele druk uitoefent op fans om af te zien van de centen.

Als ik als buitenstaander kijk dan zie ik dat na diepe dal Vitesse juist stapjes zet. Oke eens het blijft een subtop club. Stadion zullen zij niet snel vol krijgen. aanval op top is een uptopie.

Maar kijk Feyenoord eens..

Amper scouts, ondanks zware geldproblemen halen zij toch dure huurlingen zoals een Pratto... geen goede jeugdopleiding, amper goede spelers met veel waarde, bedelen en smeken dat fans geen geld terugeisen, het stadion dilemma en zoeken met alle macht een rijke investeerder omdat zij niet in staat zijn om verstandig beleid te voeren en verstandig met geld om te gaan.

Dus voordat je iemand wil uitlachen om rijke eigenaar, kijk eens in de Feyenoord spiegel.

8 april 2021 om 14:44

Dat we amper scouts hebben heeft natuurlijk een reden he. Die scouts voldeden gewoon niet en hebben veel te lang vastgeroest gezeten aan Feyenoord. Mooi dat Arnesen en co. dit een keer aanpakt. Zoals je misschien hebt kunnen lezen is het de bedoeling dat Feyenoord weer een staf krijgt van 7/8 scouts. Oja, en.. leer het veschil over een eigenaar en een investeerder a.u.b. Ook die opmerking raakt namelijk kant noch wal

8 april 2021 om 16:27

Ik probeer niemand op z'n plek te zetten. Ik kijk naar de situatie en concludeer het 1 en ander. Verder hoef ik niet in een spiegel te kijken, want ik heb me vaak genoeg uitgelaten over het beleid bij Feyenoord. Kijk in veel Feyenoord artikelen over het stadion of het beleid en daar zal ik vast weleens tussen staan met kritiek. Dat doet verder niets af aan mijn betoogje hierboven.

8 april 2021 om 17:17

@mr Krillin, In een ander topic heb ik je dit ook al uitgelegd. Een investeerder hoeft geen eigenaar te worden. Dat is totaal verschillend. Hoe vaak moet dit herhaald worden voordat je dit begrijpt?
En qua spelers met meerwaarde ga ik er niet eens op in. Ik begin te denken dat een discussie voeren met jou onzinnig is, aangezien je argumenten van een ander niet aanneemt.

10 april 2021 om 13:11

@fr010frdam - Anderzijds wil een investeerder er altijd iets voor terug, in ieder geval als het buitenlandse investeerders betreft. Het is dus zeker niet zo dat Feyenoord zomaar even miljoenen euro's tegemoet kan zien. De tegenprestatie is in wat voor vorm dan ook dat en meer.

Op de ranglijst is het geen stap omhoog maar in alle andere opzichten natuurlijk wel. Ik zou het dan ook wel een mooie stap vinden, vanuit daar doorpakken naar de Europese subtop.

8 april 2021 om 14:20

Alleen hoop ik voor Feyenoord dat ze hoger inschieten dan meneer doekhi, ben toch niet onder de indruk van hem.

8 april 2021 om 15:12

Hmm ik ben juist wel gecharmeerd van hem. Het is sowieso een flinke verbetering met wat er nu naast Senesi staat.

Goed verhaal, lekker kort. Feyenoord is in alle opzichten een grotere club dan Vitesse. Ze doen het een seizoen leuk, maar zouden volgens jaar zomaar weet 8e/9e kunnen eindigen. Veel grootspraak dit, jammer weer, want heb Letsch wel hoog zitten.

Ik vind Doekhi echt een goede speler geworden bij Vitesse. Erg knap van hem, maar ook zeer zeker van de trainer die iedereen in zijn kracht laat spelen. Mooie stappen gemaakt en een stap omhoog heeft hij zeker verdiend.
Feyenoord blijft vaak toch een stap vooruit in mijn ogen. Misschien voetballend niet op dit moment, maar qua naam en club is het natuurlijk nogsteeds vele malen groter dan Vitesse. En zelfs nu het zo slecht gaat met Feyenoord staan ze niet zo gek veel achter de concurrentie, dus wie weet wat Feyenoord in de toekomst weer kan neerzetten. Beide standpunten zijn te verdedigen.

Waar hebben we het over? Vitesse doet en jaartje leuk mee en gelijk is Feyenoord geen stap omhoog? Hoe vaak hebben we gezien dat en club als Vitesse en leuk seizoen draait en het seizoen daarna gwn 8e eindigt. Feyenoord is in alles en stap omhoog in vergelijking met Vitesse.

8 april 2021 om 12:17

Ach joh kansloos om te reageren Feyenoord is in alles een grotere club dan AZ en Vitesse waarom denk je dat Slot naar Feyenoord gaat echt niet alleen voor het hogere salaris hoor gewoon omdat de grote en de potentie bij Feyenoord vele malen groter is , en doen en paar slechtere siezoenen niet aan af hoor Feyenoord kun je qua grootte en achterban het zelfde inschatten als Ajax alleen financieel is het verschil immens maar dag heeft deels te maken met de vorige TD die verzuimde om geen jong Feyenoord in te schrijven waardoor er veel talenten verloren gingen , plus dat er snel een nieuw stadion moet komen dan kun je groeien in geld en betere spelers .

8 april 2021 om 12:41

Je stelt de situatie veel te rooskleurig voor. Hoe veel geld kost zo'n nieuw stadion wel niet, dat zal betekenen dat je jaren misschien niet kan investeren.

Hoe lang duurt het wel niet voordat je de jeugdopleiding weer een beetje op orde hebt dat zal snel ook al jaren duren. De laatste jaren breekt er weinig door waarvan ik echt onder de indruk ben.

Dat Slot voor Feyenoord heeft gekozen is voor mij dan ook een raadsel. Bij AZ hadden ze een uitstekende doorstroming van de jeugd, betere financiële positie en een betere selectie naar mijn mening. Bij Feyenoord hebben ze inderdaad een grotere achterban maar zij moeten wel echt van heel ver komen.

8 april 2021 om 12:53

Inderdaad, Vitesse loopt nog een stuk achter, maar Feyenoord heeft wel de kans om nu structureel ingehaald te worden door AZ die een veel gezonder beleid voeren.

Ik hoop dat Feyenoord het beter gaat doen, want het is een mooie club, maar ik zie het vrij somber in. Het kampioenschap van 2016 had de ommekeer moeten zijn, maar ze zijn sindsdien alleen maar afgezakt.

8 april 2021 om 12:57

Even inhaken over je stadion-betoog. Dat investeren zal wel lukken. Bij doorgang van Feyenoord City heeft Feyenoord ieder seizoen gegarandeerd 25 miljoen transferbudget + daarbij andere inkomsten uit bijvoorbeeld transfers, prijzengeld etc.

8 april 2021 om 13:10

De omzet zal inderdaad zeker wel stijgen, maar het stadion staat er nog niet en hebben ze überhaupt al besloten om het niet te doen. Daarnaast duurt dat natuurlijk nog jaren voordat ze daar gaan spelen. Of vergis ik me dan? Moet Feyenoord zelf ook geld in dat stadion investeren?

8 april 2021 om 13:51

Het plan is om in 2025 het stadion speelklaar te hebben. Feyenoord City is namelijk niet alleen het stadion, maar ook een complete gebiedsontwikkeling voor de omgeving Rotterdam-Zuid. In totaal moet er zo'n 444 miljoen voor het stadion over de brug komen. 224 miljoen komt van de banken (wat is uitbesteed aan Goldman Sachs). Een belangrijke geldschieter is Stichting De Verre Bergen die voor 25 miljoen meedoet in ruil voor een tribune voor kinderen uit arme wijken. De rest komt van de verkoop van aandelen (75 miljoen) en lokale rijken (73 miljoen). Ik meen gelezen te hebben dat er nog zo'n 40 miljoen nodig is om de financiering rond te krijgen en de eerste paal in 2022 de grond in gaat

8 april 2021 om 14:49

(memphisdepay)
Ik zeg ook dat het ligt aan de Heer v Geel dat er bij Feyenoord zo weinig goede jeugd doorbreekt die wilde geen Jong Feyenoord en als je ziet wat er bij PSV en Ajax in de basis staat , dat heeft alle te maken met dat Feyenoord geen team heeft in de eerste divisie , want de jeugd is volgens mij het kapitaal plus dat ik het jammer vind dat deze club zo is teruggevallen maar ik weet zeker dat er betere tijden komen als a er een jeugdteam komt in de eerste divisie en het nieuwe stadion er komt .

8 april 2021 om 15:12

Dat er geen jong Feyenoord is, is inderdaad een groot nodaal. Echter is dat echt niet het enige probleem, want er zijn al meerdere verhalen van Feyenoord jeugdspelers die vertrokken naar PSV of Ajax of ontevreden waren.

Ik geloof ook wel dat er betere tijden komen als dat gerealiseerd kan worden, maar de vraag is wanneer en of het uberhaupt mogelijk is. Daarnaast zal dat een meerdere jaren plan worden, de vraag is of Slot zo lang bij Feyenoord blijft.

Wat een onzin. Kijk eens naar de historie, stadion, supporters, etc. In alles is feyenoord groter. Misschien even een mindere periode,dat kan zo zijn, maar kom op ga nou niet zeggen dat vitesse van het zelfde niveau is 😂

Feyenoord is ook voor Duitse begrippen wel degelijk een grote club. Natuurlijk gaat het in Rotterdam al jaren minder, maar welke Duitse clubs zijn nou eigenlijk structureel beter? 4-5 clubs misschien, meer niet. En qua Europese prijzen al helemaal niet.

Natuurlijk is Feyenoord in een aantal opzichten een veel grotere club dan Vitesse. Kijk alleen al naar de stadions en de aanhang. Daar is het verschil groot. Kijk je echter op dit moment naar de beide elftallen dan begrijp ik de opmerking weer wel. Dit Feyenoord is niet/nauwelijks beter dan Vitesse en er is ook nog totaal geen zicht op hoe dat komend seizoen zal zijn. En dus begrijp ik die opmerking in die zin dan weer wel. Een seizoen Bundesliga of Premier League is dan weer veel leerzamer voor Doekhi.

Sportief gezien is de stap van Vitesse naar Feyenoord nu gewoon te klein en wint Doekhi daar niet zo veel mee. Daarnaast denk ik dat Vitesse er toch een aardig bedrag voor in gedachten heeft wat Feyenoord er niet voor zou willen geven. Maar ook Feyenoord zal hogere ambities hebben dan het aantrekken van een speler als Doekhi. Die mikken straks, hopelijk voor ze met nieuwe investeerders, toch op een hoger niveau spelers. Het zou mooi zijn als er straks een middenmoter uit een topland een paar miljoen euro neertelt voor Doekhi. Vitesse kan daar wat gaten mee dichten en misschien weer een nieuwe speler a la Doekhi voor halen en voor die jongen zal dat niveau ook weer een mooie uitdaging zijn om zich verder te ontwikkelen. De begroting van Feyenoord is volgens mij 2 tot 3 keer zo hoog als die van Vitesse dus hoe sommige supporters menen te moeten denken dat wij ze al hebben ingehaald omdat we een keer een seizoen (misschien , nog niet zeker) boven ze eindigen snap ik echt niks van. Laten we die conclusie pas trekken als dit over een jaar of 5 nog steeds zo is.

8 april 2021 om 13:00

Als investeerders langskomen dan mikken ze juist op dit soort talenten. Daarmee is immers het geld binnen te halen binnen deze competitie. Voor de tv rechten doen ze het niet, en het is ook niet zo dat Feyenoord met een paar investeringen structureel champions league gaat spelen dus daar valt het geld ook niet op terug te verdienen.

Dit is net zoiets als zeggen dat van West Ham naar Liverpool geen stap omhoog is. Leuk boor de buhne, maar vooral aandoenlijk. Wees blij dat de afdankertjes van Chelsea een keer een bal kunnen raken.

8 april 2021 om 12:29

Dat is gewoon een slechte vergelijking. Zowel Vitesse als Feyenoord spelen af en toe Europa League, ze strijden beide voor plek 3 en de knvb beker. Het verschil is sportief gezien gewoon geen verschil. Dus geen stap vooruit. Liverpool en West Ham spelen in dezelfde competitie, maar het verschil is verder veel groter. Waar Liverpool vaak CL speelt, strijd voor het kampioenschap, komt West Ham sporadisch in Europa en de top van Engeland.

8 april 2021 om 12:45

Je hebt gelijk, daarom voor de vorm een lijst van alle seizoenen van de afgelopen 20 jaar waar Vitesse boven Feyenoord is geeindigd: En ja wel flauw, want iedereen weet dat Vitesse dat wel goed maakt omdat ze minder fans, minder historie, minder prijzen, een kleiner (en vaak half leeg)stadion en veel minder internationale bekendheid hebben. Dus misschien idd ongeveer even groot. Aandoenlijk. Overigens moet vz dat format eens aanpassen, want nu snapt niemand de grap dat de lijst van keren dat Vitesse hoger eindigde een leeg wit stuk moet zijn.

8 april 2021 om 13:02

En eigenlijk is dat grote witte vlak niet eens een grap......het is gewoon zo

8 april 2021 om 13:09

Nee oke, de grap is dat ik het een lijst noem, terwijl het nooit gebeurt. Wel lullig voor Vitesse dat ze zelfs toen wij 10e werden nog (ruim) onder ons eindigde.

8 april 2021 om 16:35

Leuk verhaal van je, maar daar koopt een speler niets voor. De laatste jaren doet Vitesse niet veel onder voor Feyenoord, oftewel voor een stap vooruit kan hij beter hoger mikken. Daar gaat het dus om. Het boeit niet hoe groot een stadion, supportersclub of de toiletten zijn bij een club.

8 april 2021 om 20:02

De laatste 20 jaar doet Vitesse altijd op ieder gebied onder voor Feyenoord. En natuurlijk boeit dat laatste wel.

Tja, wat moet je anders zeggen als coach van Vitesse? Die man weet heel goed dat iedere speler van Vitesse die niet per se naar het buitenland wil, dolgraag voor Feyenoord zou willen spelen. Het moet geeneens een discussie zijn welke van de twee clubs de stap omhoog is. Feyenoord worstelt, Vitesse speelt z'n beste seizoen in bijna 8 jaar tijd en nog steeds is het verschil slechts 4 punten. Bovendien vergeet meneer dat Vitesse zonder eigenaar direct in grote problemen komt en jongens als Tannane en Bazoer bij lange na niet kan betalen.

Zware tijden voor Feyenoord supporters. Eerst in de verdediging omdat ze door door AZ voorbij zijn gestreefd en nu moeten ze zich ook al verdedigen tegenover Vitesse. Utrecht de volgende?

8 april 2021 om 12:42

Valt wel mee, ik hecht er ook weinig waarde aan of mensen ons nu topclub of subtopper vinden. Het zijn tenslotte maar meningen. Voor de rest weet ik dat het verschil in de eredivisie niet zo groot is. We zijn een keer 10e geworden en toen gingen onze twee beste talenten weg en konden we niks kopen, alleen transfervrij of huurspelers. Dat jaar werden we 2e. Nu geloof ik wel dat het volgend jaar een zwaar seizoen word, maar het zal me ook niks verbazen als we volgend jaar weer direct europees voetbal halen i.p.v. play offs.

Vitesse wil Europa in! Ze komen de voorronde niet eens door. Voor Feyenoord en AZ is dat al moeilijk genoeg de laatste jaren.

Uiteindelijk gaat het wel om de centen. Dan moet je in het buitenland zijn. Wat is een grotere club? Denk Feyenoord. Denk ook de druk bij Feyenoord groter is dan bij Vitessse. Houd je maar eens staande in de Kuip met je grote mond.

Het is toch duidelijk dat Feyenoord niet meer dan een subtopper is, net als vitesse, az, Groningen en Heerenveen.
Middelmatige kwaliteit, en dat is overduidelijk een feit, dat ziet iedereen.
Of er nou 10.000 mensen of 50.000 komen kijken, dat doet er niets aan af.
En dat is wat Letsch ook bedoelt.

8 april 2021 om 12:58

En hoe verklaar je dan dat de subtopper de laatste jaren evenveel prijzen heeft gepakt als ajax en dus meer dan Vitesse, AZ, Groningen, Heerenveen en topper PSV bij elkaar?

Letschert bedoelt het helemaal niet. Letschert bedoelt dat hij Doekhi zo goed vind dat hij al klaar is voor het buitenlan, althans, mijn interpetatie.

Wat een onzin weer. Feyenoord is in zoveel opzichten een stap omhoog ten opzichte van Vitesse. En nee, niet alléén qua druk, financiën, media aandacht en achterban. Ook sportief. Dat blijkt wel uit de transfer van Linssen, die bij Vitesse de grote man was en bij Feyenoord nauwelijks een vaste basiswaarde. En hoe vaak is Vitesse überhaupt boven Feyenoord geëindigd?

Maar de inhoud is niet waar ik me aan stoor. Hij mag vinden wat hij wil. Maar ik vind het wel irritant dat de coach van Vitesse het zo specifiek over Feyenoord heeft en zijn spelers adviseert om niet naar Feyenoord te gaan. Waar bemoeit die vent zich mee?

Zoals Letschert het omschrijft is het geen sneer naar Feyenoord maar een extra compliment richting zijn pupil. Zo lees ik het tenminste. Natuurlijk voor een hoop mensen een goede reden om te provoceren naar Feyenoord. Ieder normaal denkend mens kan het verschil tussen Feyenoord en Vitesse zien en 3 voorbeelden zijn er al heel makkelijk bij te hanteren.

Vitesse spreekt van een topseizoen en Feyenoord over een rampseizoen terwijl de plekken nog niet defitnief zijn maar het gaat behoorljk klein.
Vitesse eindigt eigenlijk nooit boven Feyenoord en de prijzen, de laatste jaren ook in het voordeel van Feyenoord
Status van Linssen bij Feyenoord en zijn status bij Vitesse. Bij Vitesse de man waar het om ging terwijl bij Feyenoord het met hangen en wurgen gaat, al moet ik zeggen, doet hij het steeds beter.

In het artikel staat letterlijk dat het voor Doekhi persoonlijk geen stap omhoog is. De titel zegt dat van Vitesse naar Feyenoord geen stap omhoog is. Bijzondere gang van zaken weer.

Ik snap wat er wordt bedoeld, het is in bepaalde opzichten niet echt een stap hogerop.
Maar als voetballer wil je toch ook voor een club spelen waar elke week een stadion vol supporters zit?
Op het moment dat de supporters weer naar het stadion mogen, dan wil je echt niet voor die paar toeschouwers bij Vitesse spelen lijkt mij. Totaal geen passie en sfeer daar, ik kan mij niet voorstellen dat het ook maar voor iemand een droom is om daar te mogen voetballen. Daarnaast is Feyenoord in bijna alles wel een grotere club natuurlijk, dus ik denk dat veel spelers toch nog voor Feyenoord zouden kiezen als zij de keuze krijgen.

Wat een gelul. Hoeveel prijzen heeft Az, Vitesse de afgelopen 10 jaar gehaald? Hoeveel keer zijn Vitesse en Az boven Feyenoord geëindigd de afgelopen 10 jaar? Vorig jaar had Feyenoord “gewoon” nog een prijs kunnen pakken. Dit jaar is het idd niet best. Aan de andere kant dit jaar is het voetbal ook niks aan om naar te kijken. Je wilt toch niet in dit jaar kampioen worden. Het is toch een droevige competitie zonder publiek. Ik weet zeker als Feyenoord dit jaar met publiek had gespeeld hadden ze hoger gestaan. Dan hadden we sommige wedstrijden echt wel gewonnen als het publiek erachter had gestaan.

Wat een gelul. Hoeveel prijzen heeft Az, Vitesse de afgelopen 10 jaar gehaald? Hoeveel keer zijn Vitesse en Az boven Feyenoord geëindigd de afgelopen 10 jaar? Vorig jaar had Feyenoord “gewoon” nog een prijs kunnen pakken. Dit jaar is het idd niet best. Aan de andere kant dit jaar is het voetbal ook niks aan om naar te kijken. Je wilt toch niet in dit jaar kampioen worden. Het is toch een droevige competitie zonder publiek. Ik weet zeker als Feyenoord dit jaar met publiek had gespeeld hadden ze hoger gestaan. Dan hadden we sommige wedstrijden echt wel gewonnen als het publiek erachter had gestaan.

Een hoop gepikeerde Feyenoorders hier, terwijl wat Letsch zegt totaal verkeerd geïnterpreteerd wordt. Hij zegt helemaal niks over de grootte van de clubs.

8 april 2021 om 13:11

Ik zie anders niemand vallen over de woorden van Letsch. Ik denk dat het meer gaat over een aantal Vitessenaren met een ongezonde dosis grootheidswaanzin. Een beetje bescheidenheid is ver te zoeken in ieder geval.

8 april 2021 om 13:39

Letsch is degene die het heeft over Feyenoord en wat duidelijk een hoop reacties uitlokt. En als er een enkeling roept dat Vitesse op veel vlakken gelijkwaardig is aan Feyenoord moet je die toch lekker laten raaskallen, op Papendal zijn ze zo blind niet.

Feyenoord schat ik echt hoger in dan Vitesse
Enkel AZ en Feyenoord zit geen verschil in qua stappen.

1 ding wat zeker is: bij Feyenoord heb je de kans om ooit nog in een uitverkocht stadion te voetballen. Terwijl het bij Vitesse niet uitmaakt of het nou een wereldwijde pandemie is of niet, daar zit geen hond.

Feyenoord draait even niet best en hoppa Vitesse is opeens gelijkwaardig. Eerst maar eens structureel in de top 5 eindigen en dan praten we verder. Dit seizoen heeft Vitesse gewoon geluk met uitgerangeerde spelers die weer opstaan. Daarvoor vaak prut huurspelers van Chelsea.

8 april 2021 om 18:41

Tja, zo gaat dat al jaren. Ze verwijten elkaar allemaal grootheidswaanzin, maar ze zijn allemaal hetzelfde. In het afgelopen decennium de achterban van FC Twente die riep dat ze Feyenoord voorbij waren, toen kwam de achterban van AZ en nu doet de achterban van Vitesse ook even mee. Bij alle drie zijn de financieen nogal een rookgordijn. Tussendoor heb je dan ook nog wat Utrechtenaren die denken een gooi te doen naar de top 3. FC Twente dat zich achteraf in de schulden aan het werken was om de schijn op te houden perfect beleid te voeren, AZ dat vaak operationeel verlies draait, dat compenseert met transfers maar niemand die het erover heeft en nu Vitesse dat zelfs nog niet eens een seizoen meedoet en al praatjes krijgt. Bij Utrecht bleven de praatjes achterwege en is het vooral een hele lichte vorm van blinde ambitie. Feyenoord is niet zo makkelijk van de troon te stoten. Daar heb je meer voor nodig dan incidenteel succes of tijdelijk een betere ploeg.

8 april 2021 om 21:35

Perfecte omschrijving en uiteenzetting van feiten!

Vitesse en AZ zijn provincie clubs. Meer niet. AZ gaat het echt niet winnen van Ajax in Noord-Holland. Vitesse is en blijft gewoon een Chelsea afdeling. Ajax en Feyenoord zijn echt de twee grootste in Nederland. In het buitenland kent niemand Vitesse en AZ. Zelfs PSV is minder dan Ajax en Feyenoord. Bij Vitesse en AZ mag je, bij Ajax en Feyenoord moet je. Dat is wel een verschil.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren