Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Batshuayi bezorgt Ajax in slotfase eerste nederlaag van het seizoen

Laatste update:

Ajax heeft tegen Chelsea zijn eerste nederlaag van het seizoen geleden. The Blues waren in het derde groepsduel van de Champions League met 0-1 te sterk voor de Amsterdammers, door een doelpunt van invaller Michy Batshuayi in de slotfase. Chelsea komt zodoende in punten gelijk met Ajax in Groep H van het miljardenbal: beide ploegen hebben nu zes punten.

Trainer Erik ten Hag koos in de thuiswedstrijd tegen Chelsea voor hetzelfde elftal dat in het tweede groepsduel met 0-3 te sterk was voor Valencia. Het betekende dat Dusan Tadic weer in de punt van de aanval speelde, terwijl Quincy Promes op de linkerflank geposteerd werd. Al razendsnel in de wedstrijd liet Ajax zich zien in het strafschopgebied van Chelsea. Promes legde de bal af op Donny van de Beek, die Marcos Alonso zijn schot zag keren met een hand. Scheidsrechter Ovidiu Hategan floot de aanval echter af, omdat er eerder sprake was geweest van buitenspel. Ajax pakte in de beginfase het initiatief, wat resulteerde in gevaarlijke schoten van Joël Veltman en Van de Beek.

Het eerste gevaar van Chelsea kwam uit hoekschoppen, maar gaandeweg de eerste helft werden de bezoekers steeds dreigender. Ajax-doelman André Onana moest voor het eerst reddend optreden na een schot van Mason Mount in de korte hoek. Callum Hudson-Odoi kreeg vervolgens een grote schietkans, nadat Lisandro Martínez de bal verkeerd wegkopte. De jonge vleugelaanvaller van Chelsea schoot echter naast. Tien minuten voor rust leek Ajax op voorsprong te komen. Hakim Ziyech leverde de bal af voor het doel, waar Promes bij de tweede paal stond om het leer tegen de touwen te werken. Na inmenging van de VAR zette scheidsrechter Hategan een streep door de treffer, omdat Promes nipt buitenspel stond.

Promes ontsnapte kort daarna opnieuw aan de aandacht van de Chelsea-defensie, maar César Azpilicueta kon met een sterke verdedigende actie voorkomen dat zijn doelman Kepa Arrizabalaga in de problemen kwam. Op slag van rust dook Azpilicueta aan de andere kant op, met veel ruimte op de rechterflank. De Spaanse verdediger schoot echter te gehaast en zag zijn schot zo naast gaan. Het eerste gevaar in de tweede helft viel na 58 minuten spelen te noteren. Edson Álvarez kopte na een hoekschop van Promes op de paal. Daley Blind dwong vervolgens Kepa met een gevaarlijk schot tot een redding.

Nadat Chelsea met het inbrengen van Christian Pulisic voor het eerst had gewisseld, nam Sergiño Dest het doel van de bezoekers onder vuur met een ongevaarlijk schot. Batshuayi kwam vervolgens in het veld voor Tammy Abraham en kreeg al snel een levensgrote kans, maar de Belgische spits schoot van dichtbij hoog over. Voor het laatste kwartier bracht Ten Hag David Neres binnen de lijnen, ten koste van Promes. Nadat een gevaarlijk schot van Pulisic nog naast ging, was het vier minuten voor tijd raak voor de bezoekers.

Pulisic bereikte Batshuayi, na een slim overstapje van Alonso. De Belgische spits schoot via de onderkant van de lat raak en dompelde Ajax daarmee in rouw. Met het inbrengen van Siem de Jong en Klaas-Jan Huntelaar hoopte Ten Hag in de absolute slotfase nog de gelijkmaker te forceren. Daar kwam het echter niet meer van, waardoor Ajax voor het eerst sinds mei (de 2-3 n nederlaag tegen Tottenham Hotspur in de halve finale van de Champions League) weer eens een wedstrijd verloor. Het is tevens voor het eerst sinds november 2014 dat Ajax niet weet te scoren in een Champions League-wedstrijd, toen er met 2-0 verloren werd op bezoek bij Barcelona. In de zestien daaropvolgende duels in het miljardenbal wisten de Amsterdammers steevast het net te vinden, tot dit treffen met Chelsea.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Ajax weer met beide benen op de grond. Het moest een keer ophouden dat geluk. De hoeveelheid weggegeven kansen werden dit seizoen gemaskeerd vanwege het feit dat ze toch iedere keer wisten te winnen. Ten Hag blijft maar vasthouden een middenveld met Alvarez. Het loopt gewoon totaal niet op dat middenveld met hem erbij. Hij is totaal ongeschikt voor het snelle combinatiespel wat Ajax wilt spelen. Steeds die verhalen dat het een team in opbouw is, maar in deze opstelling zit echt geen rek. Dat gaat niet beter worden. Ook Van de Beek weer erg matig. Ik moet toch ook wel bekennen dat Veltman heel behoorlijk heeft gespeeld. Blind en Veltman staan iedere wedstrijd onder grote druk, doordat de rest van het team gewoon niet functioneert.

23 oktober 2019 om 20:49

Het dieptepunt van de wedstrijd: inbrengen van Siem de jong, daar trillen de Chelsea spelers gelijk van.

23 oktober 2019 om 20:51

Hij liet ze alle kanten van de veld zien bij newcastle!

23 oktober 2019 om 20:55

Dat zet de verhalen van Mark Verweij ook wel kracht bij. Je zal maar een van het grootste talen op de Toekomst zijn (gravenberch) en Siem de Jong voor je moeten dulden. Idem voor Marin. "for the Future". Daar heeft Ten Hag geen boodschap aan. Niet alleen deze wedstrijd, hij krijgt wel vaker de voorkeur.

23 oktober 2019 om 20:57

Je wil wat forceren en de balb voor de pot smijten. Siem is een uitstekende kopper, wie moet je er dan inzetten? Gewoon een logische keuze, wat je ook van Siem vindt. Dat jij een woord rept over dwerg Marin op zo’n moment is echt als een blindevogel idd

23 oktober 2019 om 21:02

Kom op zeg. Als je een breekijzer wil hebben dan is de laatste speler die je moet gebruiken wel Gravenberch. Kun je nog beter Van der Hoorn er in gooien.

23 oktober 2019 om 21:04

Dieptepunt is dit middenveld. Daardoor is er geen voetbal in de ploeg waardoor ook de hele aanval wordt vermoord. Je team eigenhandig de nek omdraaien, te belachelijk voor woorden. Wat een ontzettende lafbek die Ten Hag, ergens is het lekker dat het wordt afgestraft.

23 oktober 2019 om 21:05

Mark had een punt qua siem, jammer dat hij niet op de hoogte is van de feiten (stellen dat gravenberch moest invallen tegen fortuna en dat taylor naar jong Ajax doorgeschoven moet worden). Verder had je aan gravenberch in deze pot ook weinig gehad natuurlijk

23 oktober 2019 om 21:18

@jamesrodrigues Nee het dieptepunt is het blijven opstellen van Donny van de Beek. Ajax speelt gewoon met 10 man want wat doet die Van de Beek nou eigenlijk op het veld behalve een beetje wandelen? Als hij geen panklare intikker krijgt heeft hij geen enkele waarde voor het team.

23 oktober 2019 om 21:20

Als je de tijd moet uitspelen omdat er niet meer inzitten dan 0-0 gooi de pot dan dicht. Chelsea begon ook al rustig aan te doen. Helaas ziet erg het even weer niet. Tja dat vind ik kwalijker dan dat hij Siem de jong brengt eerlijk gezegd

23 oktober 2019 om 21:20

@JK-Ajax Ik denk dat je in de war bent met Luuk de Jong. Dat is een uitstekende kopper met sprongkracht. Siem komt niet van de grond en heeft tegen die atleten van Chelsea werkelijk nul toegevoegde waarde. Hij is zo traag als een schildpad en voetballend ook niet van het vereiste niveau. Echt een wanbeslissing van Ten Hag om die jongen in te brengen.

23 oktober 2019 om 21:26

Volgens mij is 't dieptepunt van de wedstrijd een goal die niet terecht is afgekeurd. Er circuleren nu beelden online rond die dat aantonen.

23 oktober 2019 om 21:58

Ik dacht al waar blijf je. Kom ook nog even met dat fake news verhaal er bij. Dan heb jij je gebruikelijke anti Donny momentje ook weer gehad!

23 oktober 2019 om 20:49

Vandaag werden er niet hecht grote kansen weggeven Wel eens dat Alvarez op het middenveld niet kan.

24 oktober 2019 om 08:58

Niet echt grote kansen? Uit de korte samenvatting blijken al 5 100% kansen voor Chelsea. Ajax had gewoon minimaal 0-3 pak slaag moeten krijgen.

23 oktober 2019 om 20:50

Veltman behoorlijk? Maakt een aantal cruciale fouten die echter niet afgestraft worden. Is dat je maatstaf?

23 oktober 2019 om 20:51

Veltman ijzersterk, geen duel van Abraham verloren en ook veel rugdekking aan Dest moeten geven. Veel goede onderschepping en bal veroveringen. Veltman speelde ijzersterk.

23 oktober 2019 om 20:54

En veel domme passes

23 oktober 2019 om 20:56

Gerard, Ik zie Veltman fout op fout stapelen, maar ze worden niet afgestraft.ik snap werkelijk niet hoe je aan ijzersterk komt.heb je wel gekeken?

23 oktober 2019 om 20:59

Deed af en toe onbegrijpelijke dingen. Simpele ballen inleveren en zo.

23 oktober 2019 om 20:59

Dan hebben we 2 verschillende wedstrijden gekeken, en de statistieken spreken ook niet in je voordeel.

23 oktober 2019 om 21:11

Gerard, jouw opmerking hieronder dat een 0-1 verlies geen slecht resultaat is, ook niet.

23 oktober 2019 om 21:25

Als de ploeg op is, moet de 0-0 over de streep getrokken worden. Kennelijk zag ETH Ajax nog wel winnen. Brufet van tactisch onvermogen. Boel dicht gooien en 0-0 over de streep tillen. Onprofessioneel geklooi van ETH

23 oktober 2019 om 22:16

@hansje1969

Voorop je hebt gelijk. Maar gelukkig heb jij achteraf altijd gelijk. En ben je al-tijd zuur.

Misschien heb je gemist dat Ajax al even van achteruit het niet meer gebolwerkt kreeg en dat ballen weggepompt werden. Dat heeft meer te maken met het middenveld dan een brevet van onvermogen mbt winst.

23 oktober 2019 om 20:50

Zo wordt het ook weer een stuk moeilijker om te overwinteren, zeker als Valencia Lille weet te verslaan.

23 oktober 2019 om 20:50

Je verliest met 0-1 van Chelsea, een topteam. Is jammer maar echt geen slecht resultaat, Chelsea heeft kwalitatief gewoon betere spelers. Ajax heeft leuk meegedaan en ook kansen gehad op het doelpunt. Chelsea heeft het geluk gehad dat hij er voor hun wel inviel maar Ajax mag zeker tevreden zijn. Je kan niet altijd winnen zo simpel is het ook weer.

23 oktober 2019 om 20:53

Het is wel een slecht resultaat

23 oktober 2019 om 20:56

@gerard13 Dit is niet meer het Chelsea van de laatste jaren, ze waren ook gewoon matig vanavond, uiteraard wel terecht gewonnen maar ik wijt dat meer aan de slordigheid van Ajax. Maar kwalitatief zijn ze buiten Kante, Mount, Kepa en Jorginho absoluut niet beter.

23 oktober 2019 om 20:57

Het is een minimale nederlaag tegen een ijzersterk team. Je staat nog bovenaan in de poule en hebt nog steeds gewoon kans om de volgende ronde te halen. jammer maar niet slecht.

23 oktober 2019 om 20:58

Je verliest maar dat is geen slecht resultaat? Verliezen is de definitie van slecht resultaat. Ajax speelde belabberd, niks meer of minder. Chelsea heeft meerdere kanse gehad en ja net voor tijd valt ie...

23 oktober 2019 om 20:58

Wat is er niet slecht aan verliezen?

23 oktober 2019 om 20:58

Hoezo mag je tevreden zijn na een verliespartij?
Ajax is normaal gesproken voetballend zeker beter dan Chelsea, fysiek is natuurlijk Chelsea veel sterker. Ajax moet zo snel mogelijk deze vormdip eruit zien te krijgen, op Stamford Bridge moet het beter.

23 oktober 2019 om 20:59

Dit Chelsea is beter dan het Chelsea van de laatste jaren inderdaad, dat tempo in de eerste helft was bizar hoog.

23 oktober 2019 om 21:07

Toch bijzonder dat zoveel mensen stellen dat Ajax stukken beter is dan Chelsea. Vind ze momenteel gelijkwaardig

23 oktober 2019 om 21:17

Beter dan het Chelsea dat in 2017 kampioen werd? Eh, nee?

23 oktober 2019 om 21:23

We hebben terecht verloren, maar gelukkig kunnen we zondag weer uit deze vormdip komen. Ajax speelt trouwens uit vaak beter.

23 oktober 2019 om 22:02

EtH speelt veel te behoudend. Helemaal thuis... 4 aanvallende spelers en 2 verdedigers op het middenveld. Van Bommel speelt zo en wordt afgebrand. EtH is een tactisch genie...

23 oktober 2019 om 23:31

Omdat ze een geweldig seizoen hebben gehad vorig jaar?dat niveau haal je aan als standaard. Porto heeft ook ooit de CL gewonnen. Zijn ze daarom beter dan een Engelse topploeg? Nee tuurlijk niet. Ajax werd bij vlagen weggespeeld tweede helft en weet ik hoeveel kansen tegen gekregen.slaat natuurlijk nergens op wat je zegt, want laatste 3 of pak 5 jaar heeft Chelsea veel beter gepresteerd in Europa dan Ajax. Realiteitszin ontbreekt nog steeds volstrekt bij veel Ajaxieden. Beetje treurig...

24 oktober 2019 om 04:28

Vind ze beter dan de afgelopen jaren..

24 oktober 2019 om 04:29

Dus als Willem II verliest van Bayern met 0-1 in de 89e minuut door een zondagsschot, is dat ook slecht?

24 oktober 2019 om 04:31

Burdy, ja, omdat Van Bommel vaak gewoon echt geen tactiek lijkt te hebben en vrijwel AL TIJD exact dezelfde spelers in de basis zet en wisselt........

23 oktober 2019 om 20:50

Van de beek mag van mij part banken hij loopt constant naast tadic daardoor wordt het een 424 met ontzettend veel ruimte tussen hem en de 2 cvm.

23 oktober 2019 om 22:19

Mee eens, Tadic had bovendien de scherpte niet. Let wel, mogelijk maak je er twee in het eerste half uur en speel je een andere pot. Het was nu allemaal gewoon net niet.

23 oktober 2019 om 20:52

Je doet je naam wel eer aan. Tuurlijk is Alvarez tot nu toe alles behalve overtuigend, maar Martinez is natuurlijk een topper op het middenveld. Ajax wint 2 keer waarvan 1x overtuigend, en zelfs in de mindere wedstrijd nog 3-0. En dan spreek je van geluk, tuurlijk kerel. Jammer van dit verlies in ieder geval, op naar Feyenoord!

23 oktober 2019 om 20:53

Ze weten weer waar ze staan idd. Chelsea verdiend gewonnen en dat er zo verontwaardigd gedaam wordt over de buitenspelgoal zegt genoeg. Buitenspel=buitenspel. Dus goed werk van de VAR.

23 oktober 2019 om 20:57

Vind je zelf ook niet dat je wat overdreven reageert? Eind oktober eerste verlies (1-0 in de slotfase van Chelsea) van het seizoen. Nou nou, wat zijn ze hard op hun plek gezet zeg! Jammer van het puntverlies maar nog geen man over boord. Was inderdaad (helaas) buitenspel maar evengoed had Ajax een penalty moeten krijgen natuurlijk, wat een idiote regel is dat zeg. Ach ja, door naar zondag, dan weer vol voor de winst!

23 oktober 2019 om 21:04

Edit: met de herhalingen van FOX valt overigens nog maar te bezien of het wel buitenspel was, beeld was stilgezet toen de bal al 5 meter van Ziyech's voet was, rare gang van zaken. Maar goed, doe je niks meer aan, gewoon balen..

23 oktober 2019 om 21:06

@SBV-Vitesse: check de nabeschouwing maar hoor, misschien praat je dan wel anders. Was uiterst dubieus om maar van de handsbal in de eerste minuten te zwijgen. Daarmee wil ik niet alles zeggen, we speelden ondermaats, Chelsea was ook zeker niet groots en gelijkwaardig.

23 oktober 2019 om 20:53

Je mist gewoon Frenkie die continu de bal vasthield en dan die weer ergens tussendoor naar voren speelde. Alvarez passt hem steeds weer opzij of terug. Achterin ligt ook steeds alles open. Dest die vandaag ook steeds zn man liet lopen hielp ook niet mee. Dit gaat zo niet en ten hag moet iets doen. Bovendien moet die man eens leren eerder te wisselen.

23 oktober 2019 om 21:05

Dest was vandaag niet best, dit, zwak uitgedrukt nog wel. Helft van t team liep op laatste loodjes en EtH wisselt zeer laat. Blijft vreemd.

23 oktober 2019 om 20:53

Ze weten weer waar ze staan idd. Chelsea verdiend gewonnen en dat er zo verontwaardigd gedaam wordt over de buitenspelgoal zegt genoeg. Buitenspel=buitenspel. Dus goed werk van de VAR.

23 oktober 2019 om 20:54

Ja klopt maar hands is ook hands en dat zien ze dan weer niet

23 oktober 2019 om 21:00

De VAR gaf niet thuis bij die handsbal en de VAR pakte het moment te laat.

23 oktober 2019 om 21:01

Tagliafico maakte volgens mij ook hands bij Tomori. Maar daar hoor je dan weer niemand over... Kom op, Ajax is er vandaag niet aan te pas gekomen. Daarom heeft Ajax vandaag verloren. Met een iets scherper Chelsea was je vandaag met 0-3 eraf gegaan. Die hebben echt heel grote kansen gemist.

23 oktober 2019 om 21:09

Niet aan te pas gekomen is pure onzin gast. Wedstrijd ging gelijk op, Chelsea lichtjes beter wellicht maar ook een gelijkspel was prima geweest. Nota bene nog de paal geraakt, een goal op 1cm buitenspel afgekeurd en een penalty niet gegeven. 0-1 is prima te accepteren hoor, ookal is het erg jammer. Maar 'niet aan te pas komen' is gewoon kwats, dat weet jij zelf ook wel..

23 oktober 2019 om 21:26

Met een scherper ajax was het 3-0 geworden. Dit chelsea speelde gewoon goed naar het kunnen. Meer moet je van hun ook niet verwachten.

23 oktober 2019 om 21:29

Chelsea had een aantal grote kansen, maar ajax ook. Waar er een licht voordeel is voor Chelsea. Gelijk of nipte verlies kan ik gezien het spelbeeld gewoon mee leven.

23 oktober 2019 om 20:53

Gewoon heel simpel: Promes op 10 Neres op links en Donny op de bank. Zoals ze speelden toen Donny geblesseerd was en Ajax het beste voetbal van dit seizoen speelde. Promes werd gewisseld en het team was niet meer om aan te gluren. Chelsea overigens verdiend gewonnen. En voor de tigste keer Donny is geen nummer 10. Vanaf die jongen weer meedoet na zn blessure speelt Ajax alleen maar bagger.

23 oktober 2019 om 20:53

Ze weten weer waar ze staan idd. Chelsea verdiend gewonnen en dat er zo verontwaardigd gedaam wordt over de buitenspelgoal zegt genoeg. Buitenspel=buitenspel. Dus goed werk van de VAR.

23 oktober 2019 om 20:58

Vindt ik niet hands is hands dus penalty voor Ajax. Wat me ook op viel Ajax krijgt snel geel en Chelsea geen rood. Beetje raar.

23 oktober 2019 om 21:06

En toch was het geen buitenspel want de VAR heeft gefaald, beeld te laat stil gezet. Ongelooflijk dat kan een 10 jarige zelfs beter

23 oktober 2019 om 21:09

Als er iemand rood had moeten hebben was het Tadic... dus ik denk dat iedereen die Aajx een warm hart toedraagt blij moet zijn dat de rode kaart vanavond op zak bleef bij de scheidsrechter.

23 oktober 2019 om 21:30

Zonder gekheid. Waar moest tadic rood voor hebben? Heb ik in het stadion namelijk niet gezien.

23 oktober 2019 om 20:56

Vandaag juist weinig kansen weggegeven. Chelsea kreeg de grootste voor open doel. Beide ploegen halve kansen, maar toen Dest voor de zoveelste keer mistastte was het wel raak. Uiteindelijk juiste uitslag, maar was Ajax gelukkig geweest, had Promes net niet buitenspel gestaan bij zijn doelpunt en had Alvarez niet op de paal maar in het doel gekopt. Wat je schrijft over de versterkingen, klopt deels. Maar Overmars is nu eenmaal niet een sterke inkoper, dus moet je hopen op de talenten uit de jeugdopleiding. Dan kan Overmars daar weer mee pronken als ze voor miljoenen worden verkocht;-)).

23 oktober 2019 om 21:32

Hoezo is overmars geen sterke inkoper? Nico, daley, tadic, neres, promes, huntelaar, de jong. Om maar een paar aankopen te noemen.

23 oktober 2019 om 21:00

Gadverdamme zeg, lekker hè Blinde Vogel je zult een topavond hebben! Als ik jou moet geloven, hebben we iedere Champions League match geluk gehad. Uiteraard hebben we soms geluk gehad, maar dat was niet altijd het geval. Natuurlijk waren we niet in goede doen vandaag, en is de uitslag niet gek. Met de rest van je reactie ben ik het overigens wel eens.

23 oktober 2019 om 21:05

Sorry hoor, maar "ophouden met dat geluk" slaat helemaal nergens op. Als een tegenstander kansen mist, dan is dat gewoon onkunde van de tegenstander. Als je het hebt over Valencia, moet je ook niet vergeten dat Ajax ook 3x meer had kunnen scoren. Vanavond had Ajax wel pech, want er werd gewoon een 100 zuivere goal afgekeurd en Ajax had gewoon een 100 penalty moeten hebben. Dat deze laatste werd afgekeurd wegens buitenspel was de eerste flater van de VAR vanavond. Los daarvan was Ajax weer extreem slordig, maar ik denk dat dat dit keer kwam omdat Chelsea ook gewoon een goede ploeg is. Ten Hag greep weer eens veel te laat in en die wissels waren een slechte grap.

23 oktober 2019 om 21:06

Heerlijke overwinning van Chelsea

23 oktober 2019 om 21:12

Precies, altijd makkelijk als ome Abramovic wat extra roebels overmaakt naar de scheids... Chelsea heeft gewonnen dankzij de scheids, niet dankzij zichzelf. Anders had Ajax wel een penal gekregen de eerste minuten en was de goal goedgekeurd door de Var.

23 oktober 2019 om 21:18

denk dat Abramovic weinig Roebels nog heeft. DIe munt is enorm gevoelig voor waarde schommeling en bovendien is Abramovic niet meer echt welkom in Rusland aangezien de staat achter zijn geld aan zit.

23 oktober 2019 om 21:34

En toch heeft hij nog miljarden dollars/euro's.

23 oktober 2019 om 21:10

@blindevogel: Pure provocatie met je comment zeg. "geluk moest eens ophouden"? Wat zal jij blij zijn dat een Nederlandse club heeft verloren. Daarnaast gek dat je de niet gegeven penal in de eerste minuten niet benoemd en de onterecht niet gegeven goal van Promes. Dan had de wedstrijd echt anders gelopen, maar ja he, dan klopt dat bashen weer niet. Verder was het voetballend zeer matig van ons, Chelsea was dat eigenlijk ook maar maken wel een goal die de scheids goedkeurt (en terecht overigens).

23 oktober 2019 om 21:37

Chelsea is fysiek sterker en dan moet je positioneel beter staan. Verder was Dest erg slecht. Die jongen heeft best talent, maar is naar mijn mening geen typische verdediger. Het centrale duo vond ik weer best aardig. Tadic en vd Beek vielen ook tegen. Pijnlijk resultaat, maar in deze soort van EL poule gaan we wel doorkomen

23 oktober 2019 om 22:14

@blindevogel: Ajax heeft onverdiend verloren van een Engelse topclub. Het is echt onzin om het dan te hebben over "weer met beide benen op de grond". En dat zeg ik als PSV-supporter.

23 oktober 2019 om 22:24

Er is een vreemde tendens van veel Rotterdammers die hun onvrede lijken te botvieren op Ajax’ prestaties. Begrijpelijk maar vrij kinderachtig.Verder heeft Ajax niet onverdiend verloren maar eerlijk klassiek verloren. Leuke acties afgewisseld met knulligheid. Dan krijg je de deksel op de neus. Tadic liep er wat verloren bij, Dest liep zichzelf voorbij en vanuit het middenveld is het toch een vreemd soort tempocounter dat het nu moet doen. Moest een keer gebeuren. Nu is de vraag hoe de selectie hierop reageert de komende twee wedstrijden. Ik vrees dat het nog wel eens heel spannend kan gaan worden

23 oktober 2019 om 22:28

Onverdiend op grond van? Ik zat in het stadion en heb de VAR situaties niet teruggezien, dus misschien doel je daar op. Op grond van het spelbeeld en kansen is dit echter echt geen onterechte zege. Vond Chelsea zelfs heel slecht in de afronding en er hadden eigenlijk wel wat extra goals moeten vallen. Verder was het een open wedstrijd en viel vooral op dat Ajax veel beter kan. Het liep alleen telkens al stuk in de slordige combinaties, waar Ajax normaal zo scherp op is.

23 oktober 2019 om 22:31

Je ziet het al aan het type reactie het cabi, zat al met een tekst klaar, te popelen om te vertellen dat Ajax met beide beentjes op de grond is gezet.. Was gewoon een gelijk opgaande wedstrijd, penalty-momenten, Ajax raakte de paal, goal al dan niet terecht afgekeurd. Overall was Chelsea een klein tikkeltje beter maar zij grijpen de winst pas op het nippertje in de slotfase. Van 'op hun plek zetten' is dan ook totaal geen sprake wat mij betreft. Hoewel ik ongelooflijk baal kan ik wel leven met een nipt verlies, toch is het raar om te zien hoeveel gebruikers er blij lijken te zijn met het feit dat Ajax zo'n 50/50 wedstrijd verliest. Ik kan me daar totaal niet in vinden, stond tijdens PSV, Feyenoord en AZ gewoon in m'n woonkamer te juichen.

23 oktober 2019 om 22:23

Je doet net alsof we het afgelopen jaar met geluk de cl halve finale hebben gehaald. Vergeet niet dat je tegen Lille zo comfortabel speelde dat ze daardoor ook veel kansen kregen. Vandaag Chelsea wel terecht verloren denk ik. Gelijkspel was maximale voor Ajax. Het was slordig en de aanvallers zijn niet In topvorm. Helaas maar we moeten niet vergeten hoeveel lof we hebben geoogst en nog steeds krijgen in Europa. Dat is het mooiste compliment wat we kunnen krijgen.

Verdiende overwinning voor Chelsea imo! Ajax had dan wat pech met dat buitenspelmoment maar er was vandaag maar 1 ploeg die recht had op de zege en dat was Chelsea naar mijn mening. die Alavarez kan echt niet meer op het middenveld, die voegt voetballend echt 0,0 toe en verdedigend is hij ook alles behalve best. Je hebt een verdedigend blok van 4 staan wat ten koste gaat van het voetbal en van alle kanten vallen er nog steeds gaten in de verdediging. Wat is dan nog de meerwaarde van dat verdedigende blok? Ten Hag moet er echt een voetballende man bij zetten op het middenveld want dit gaat imo nergens over.

23 oktober 2019 om 20:52

Mee eens. Winst zat er vandaag voor Ajax echt niet in. 2e helft was Chelsea een stuk beter. Lampard heeft ook goed gewisseld, want Batshuayi bracht als invaller veel meer dan Tammy Abraham. Ik had veel verwacht van Tammy Abraham en Callum hudson odoi, maar ik vond ze allebei heel matig spelen!

23 oktober 2019 om 22:32

Blind vond ik samen met Tagliafico de beste aan Ajax-kant. Blind had Tammy echt in de tang en herstelde veel foutjes van Veltman. Toch knap dat Blind bij Ajax zo goed centraal uit de voeten kan (dus ook tegen een grote spits) gezien zijn lengte en snelheid.

23 oktober 2019 om 22:50

@azchelsea Blind speelde zoals gewoonlijk weer uitstekend als CV idd. indrukwekkend goed vaak in de CL

24 oktober 2019 om 07:22

Achteraf zat de winst er niet in, maar gelijkspel was zeker niet onterecht geweest. Het is niet dat Chelsea zoveel kansen heeft gehad. Daarnaast wordt Ajax door de scheidsrechters een penalty en een doelpunt ontnomen. Al met al zonde voor het Nederlands voetbal dat het niet gelijk is gebleven.

24 oktober 2019 om 07:26

Zoals gewoonlijk? Normaliter doe je niks anders dan Blind afzeiken. Wat ben jij dan voor rare vent. Jij bent echt ziek in je hoofd met een zware ajax obsessie

24 oktober 2019 om 08:49

@doordebenen dar komt omdat je me berichten niet goed leest want een beetje kritiek op iets wat met Ajax te maken heeft werkt bij jou gelijk als een rode lap op een stier. in Oranje als back bakt Blind er idd niet veel van, dat heb ik vaak gezegd maar ik heb ook altijd al gezegd dat Blind bij Ajax altijd uitstekend speelt als centrum verdediger

23 oktober 2019 om 20:58

Ajax was waardeloos de tweede helft. Maar ik moet zeggen dat ik vooral Martinez drama vond vandaag, slechter dan Alvarez denk ik eerlijk gezegd. Had ook gewoon rood moeten krijgen.

23 oktober 2019 om 21:02

@lucasandersen Martinez speelde ook niet heel goed idd vandaag. Dat vind ik ook nog steeds niet echt een middenvelder maar door zijn dynamiek is hij nog wel met regelmaat van meerwaarde in die linie bij Ajax. Alvarez heeft eigenlijk nog geen enkele keer echt grote indruk op mij gemaakt op het middenveld van Ajax

23 oktober 2019 om 21:06

@ Japieeen terechte overwinning inderdaad , daar heb je gelijk in . Wat vond je eigenlijk van de luchtmacht tov het centrale duo van Ajax daar achterin?

23 oktober 2019 om 21:14

@bossie moeilijk in te schatten vandaag. Chelsea speelde bijna alles over de grond. ik vond Chelsea ook niet buitengewoon goed spelen overigens maar ze waren vandaag gewoon beter dan Ajax. als Ajax in iets betere vorm is volgende keer zie ik ze de tweede wedstrijd tegen Chelsea gewoon winnen

23 oktober 2019 om 21:50

@hangover96 ik snap dat ook niet idd. als Chelsea de wedstrijd tegen de Spurs heeft gezien was het misschien niet onhandig geweest om Giroud in te brengen en die van voorzetten te voorzien

23 oktober 2019 om 21:52

Dat bedoel de ik dus . Je moet die boomlange spits wel in de positie hebben om die ballen te geven. Voor de rest is Chelsea ook een ploeg die graag de bal heeft, dus niet zo maar de bal lang naar voren spelen.

24 oktober 2019 om 07:24

Alvarez kopte hem anders fijntjes op de paal. Heerlijke speler maar dat zal je zondag wel te zien krijgen

24 oktober 2019 om 08:54

@doordebenen ik vond hem gisteren wederom niks toevoegen. Ziyech en Tadic vind ik heerlijke spelers al waren die gisteren niet in beste doen maar normaliter wel natuurlijk. Alvarez vind ik een houten klaas. ik geloof best dat het een goede centrum verdediger kan zijn maar als middenvelder vind ik het drie keer niks. het kan best dat hij zondag beter is als gisteren maar wat zegt dat tegen dit Feyenoord waar zelfs spelers van FC Emmen exceptionele voetballers tegen leken?

Een schande dat dit Ajax met 0-1 van dit Chelsea heeft verloren. Dit Ajax heeft vind ik betere voetballers dan dit Chelsea en hadden vandaag minstens gelijk moeten spelen om nog eerste te kunnen worden in de poule. Ajax moet nu bij Chelsea winnen om nog eerste te kunnen worden en dat gaat erg lastig worden maar ik heb er nog steeds vertrouwen in dat Ajax eerste gaat worden in hun poule.

23 oktober 2019 om 20:50

Betere voetballers? Ajax is als team zo goed op elkaar ingespeeld dat ze ploegen als Chelsea zouden kunnen verslaan, maar individueel heeft Chelsea duidelijk betere spelers. Ik zou zelfs veel beter zeggen.

23 oktober 2019 om 20:50

Ach hou op. Vandaag zat het er gewoon niet in. De 2de helft konden ze bal nog niet 3 keer over en weer passen.

23 oktober 2019 om 20:57

Ach met een andere arbitrage sta je al snel 1 0 voor en kan het een hele andere wedstrijd worden.

23 oktober 2019 om 21:01

Sterker nog ik zie nu dat Ajax dat misschien wel had gewonnen, was geen buitenspel

23 oktober 2019 om 21:06

In dat shot dat ze net in de nabespreking lieten zien houden ze er dan weer voor het gemak geen rekening mee dat de schouder verder richting de goal is dan de voet. Dan moet je het lijntje alsnog verschuiven en komt die alsnog in buitenspelpositie terecht.

23 oktober 2019 om 21:03

Sorry Dirk, maar "dit" Ajax moet het alsnog doen met een fractie van de begroting van Chelsea. Het kon alle kanten op, een schande is echt onzin.

23 oktober 2019 om 22:35

Ajax levert echt topprestaties Europees maar laten we niet doen alsof ze elke tegenstander makkelijk moeten oprollen. Dit kan een keer gebeuren toch, gewoon een mindere dag. En alles kan in zo’n poule. Chelsea heeft thuis verloren van Valencia, kan zo maar uit ook gebeuren en dan heeft Ajax het gewoon in eigen hand. Beetje overdreven gedoe dit.

23 oktober 2019 om 23:24

Geloof je nog na vandaag dat Ajax betere spelers heeft dan dit Chelsea. Get real man.de gehele voorhoede van Chelsea is gevaarlijker dan die van Ajax.je zag hoe geweldig Tadic was. Kon nog geen bal vasthouden.daarnaast zag je dat Chelsea op het middenveld ook meer kwaliteit heeft staan.een schande? Een schande dat iemand dit durft te beweren op een fatsoenlijke site.

Terechte overwinning van Chelsea. Ajax niks gecreëerd. Bijna iedereen onvoldoende en ETH faalde met zijn wissels. Het geluk van Ajax is op in de CL.

23 oktober 2019 om 20:49

Je was er enorm mee bezig tijdens de wedstrijd moet ik zeggen. Maar verder heb je gelijk.

23 oktober 2019 om 21:07

Nou zeg dat wel. Zelden iemand in zoveel comments zoveel onzin zien verkondigen. Onder het mom van: “ het maakt niet uit hoeveel onzin ik verkondig, als het maar provocerend is”......

23 oktober 2019 om 20:49

Siem de Jong brengen. "for the Future". Armoedig van Ten Hag.

23 oktober 2019 om 20:52

Weet je wat armoedig is? Donny van de Beek nog opstellen. Zelfs Siem zou meer toevoegen op die positie.

23 oktober 2019 om 20:53

Wat had je dan moeten brengen? Je hoopt op alles voor de pot gooien in de laatste minuten en Siem is een uitstekende kopper.

23 oktober 2019 om 20:54

Wie had hij dan moeten brengen ? Ik vind het wel een fout / heel laf dat Promes eruit moest. Een vd beek, Ziyech en vooral Tadic waren veel slechter. Tadic lijkt het lichamelijk veel lastiger te hebben dan vorig jaar.

23 oktober 2019 om 22:38

Hoe zit het met Labyad? Is die zo uit de gratie geraakt dat Siem de Jong hem voorbij is? Creatieve speler als Labyad zou toch meer kunnen brengen zou je zeggen.

23 oktober 2019 om 20:53

1 doelpunt afgekeurd op 1 millimeter, 1 bal op de paal. Dat is niet niks gecreëerd, Chelsea heeft niet veel meer gecreëerd eerlijk gezegd.

23 oktober 2019 om 20:55

Vooruit. Bijna niks gecreëerd. Je maakt een buitenspel goal na een mislukt schot en je raakt de paal vanuit een corner.

23 oktober 2019 om 21:02

Wat is je punt? Spelhervattingen zijn gewoon onderdeel van het spel. De grote kans van Batshu voor open doel valt ook uit het niets door een geblokt schot. Was uberhaupt een matige pot van beide kanten uit.

23 oktober 2019 om 21:12

Mislukt schot? Dat was gewoon een bewuste kopbal van Alvarez op de paal hoor.

23 oktober 2019 om 21:28

Sanderk91, kom op man even begrijpend lezen. Hij zegt buitenspel goal na een mislukt schot en dat is zo, mislukt schot van Ziyech eindigt voor de voeten van Quincy Promes. Over de kopbal van Alvarez heeft hij niks anders gezegd dan dat het de paal raakte na een corner.

23 oktober 2019 om 21:32

Lekker laten gaan joh Sander, ze hebben er lang genoeg op moeten wachten om weer eens lekker te kunnen zagen in een Ajax topic, gun het ze Gelijkspel had ook gekund vandaag, maar als er 1 ploeg aanspraak maakte op de overwinning, dan was het ook in mijn ogen Chelsea. Met name de 2e helft kon Ajax alleen nog maar counteren, al werden ze ook niet weggespeeld en reeg Chelsea de kansen ook niet aan een. Kan er wel mee leven zo, jammer dat er teveel jongens hun niveau niet haalden.

23 oktober 2019 om 21:37

Excuus, had verkeerd gelezen, dacht dat hij het over die bal op de paal had met 'mislukt schot'. Denk overigens dat dat mislukte schot wel een (mislukte) voorzet was overigens, maar dat terzijde

23 oktober 2019 om 21:38

Mee eens Shorty, een overwinning verdienden we niet vandaag over de hele wedstrijd gezien en ik was al stiekem aan het hopen op een 'goede' 0-0. Helaas deze keer het deksel op de neus, op naar zondag om met een winst in De Klassieker de rug weer te rechten hopelijk!

23 oktober 2019 om 22:35

@shorty1991 Je mag best weten dat ik Europees altijd heel hard juich voor Ajax of welke club dan ook.

23 oktober 2019 om 22:42

Arsenallz, we hebben zo'n discussie geloof ik al wel eens eerder gehad en destijds was de toon wat minder vriendelijk. Echter is het dus wel bij meerdere leden zo dat jij er wel uitspringt zodra er iets negatiefs te melden valt mbt Ajax. Maar goed zoals ik al zei, een beetje leedvermaak hoort er ook gewoon bij. Misschien bedoel je het ook anders dan het overkomt, maar je toon is vaak wel lichtelijk provocerend. Verder no hard feelings hoor.

23 oktober 2019 om 23:28

Bij Arsenallz is het meer dat hij een glas halfleeg persoon is. Dat is hij ook bij zijn eigen team, Arsenal. Ik zie hem bij die wedstrijden precies hetzelfde doen, dat hij zou provoceren bij andere teams lijkt me dan ook sterk. Als hij dan met die houding bij een ander team tijdens het live meepraten komt, dan valt het al snel verkeerd. Zeker als het betreffende team slecht speelt/aan het verliezen is, fans kunnen dan minder hebben.

23 oktober 2019 om 20:54

De wissels snap ik nog wel, maar waarom in godsnaam zo laat? Dat heeft toch 0,0 zin..

23 oktober 2019 om 20:56

Ik niet. Je haalt je enige aanvallers af die iets goed doet. Donny, Tadic en Ziyech speelden zwaar ondermaats en mochten allemaal blijven staan.

23 oktober 2019 om 20:59

Ik denk dat ten Hag tevreden was met een gelijkspel en daarom pas wisselde bij achterstand

23 oktober 2019 om 20:54

De wissels snap ik nog wel, maar waarom in godsnaam zo laat? Dat heeft toch 0,0 zin..

Terechte uitslag. Geen schande natuurlijk om van Chelsea te verliezen.

23 oktober 2019 om 21:13

Klopt, maar het voetbal was wel iets om je voor te schamen. Tegen rkc was de instelling nog het excuus. Voetballend was het misschien nog wel slechter. Zo veel onnodig bal verlies

Dat middenveld is gwn niet om aan te zien. Ajax-onwaardig

23 oktober 2019 om 20:55

Ach als je het gaat vergelijken met Europese top is het niet veel, maar het slaat ook nergens op om dat te doen. ajax is een goede europese substop. vorig jaar was een utischieter, waarbij ze ook het nodig geluk hadden (met betrekking tot blessures etc)

23 oktober 2019 om 21:02

Het punt is dat er twee slopers staan bij wie het technisch niet overhoudt, zeker Alvarez die geen enkele meerwaarde heeft aan de bal. Past totaal niet in de filosofie en spelopvatting van Ajax, dat bedoel ik met Ajax-onwaardig.

23 oktober 2019 om 21:20

Zeker waar vorig jaar was Ajax voetballend sterker dan de meeste tegenstanders.. Frenkie en schone brachten voetballend veel nu zijn beide weg en ook nog eens vervangen door niet voetballers maar slopers.. Het is onmogelijk om je tegenstander onder druk te zetten als 2 van je middenvelders niet de bal snel heen en weer kunnen spelen.

23 oktober 2019 om 21:20

Zeker waar vorig jaar was Ajax voetballend sterker dan de meeste tegenstanders.. Frenkie en schone brachten voetballend veel nu zijn beide weg en ook nog eens vervangen door niet voetballers maar slopers.. Het is onmogelijk om je tegenstander onder druk te zetten als 2 van je middenvelders niet de bal snel heen en weer kunnen spelen.

23 oktober 2019 om 21:13

Zit minstens 70% minder voetbal in op het middenveld dan vorig jaar. Dat openbaart zich momenteel. Frenkie word gemist.

23 oktober 2019 om 21:20

En schone die bracht voetballend meer dan die 2.slopers die er nu lopen

23 oktober 2019 om 21:30

Valt ook niet te ontkennen . Dus ergens is er verkeerd ingekocht of foute inschatting wat sommige spelers kunnen / of niet brengen.

Dest is leuk voor de eredivisie, maar komt veel te kort voor de CL. Voortaan gewoon weer Mazraoui. Vorig seizoen al bewezen dat hij het niveau aankan en heeft een goede klik met Ziyech.

23 oktober 2019 om 21:43

Mazraoui was vorig jaar de zwakste schakel van het elftal. Heeft zich corig jaar op 2 momenten na ook absoluut niet bewezen. Mazraoui echt niet in de basis.

Dest is leuk voor de eredivisie, maar komt veel te kort voor de CL. Voortaan gewoon weer Mazraoui. Vorig seizoen al bewezen dat hij het niveau aankan en heeft een goede klik met Ziyech.

23 oktober 2019 om 21:01

Mazraoui? die loopt al helemaal te schitteren verdedigend. Dest was vandaag echt slecht maar is verdedigend en aanvallend beter dan mazroaui

23 oktober 2019 om 21:05

die Dest word idd heel snel Oranje ingeschreven wat wel begrijpelijk is als je back up Veltman heet maar vooralsnog is Dest niet aantoonbaar beter als Dumfries. aanvallend wellicht maar verdedigend zeker niet. neemt niet weg dat ik Dumfries ook alles behalve een geweldige back vind

23 oktober 2019 om 21:15

Ook aanvallend brengt hij weinig. Dumfries is, als je hem goed gebruikt, Aanvallend zeker niet minder.

23 oktober 2019 om 21:19

@janssen misschien niet idd. Dest heeft een betere techniek maar Dumfries heeft veel meer drive en fysieke kracht in zijn spel wat niet onbelangrijk is voor een back

23 oktober 2019 om 21:44

Iedere back is beter dan dumfries. Dus ook dest.

23 oktober 2019 om 21:48

@musi26 Dest wist dat vandaag goed verborgen te houden dan

23 oktober 2019 om 21:58

Dumfries is aanzienlijk beter dan Dest, Musi. Het zou me verbazen als Dest überhaupt Oranje kan halen. Maar wie weet komt er nog een ongekende groei

23 oktober 2019 om 21:58

Dumfries is aanzienlijk beter dan Dest, Musi. Het zou me verbazen als Dest überhaupt Oranje kan halen. Maar wie weet komt er nog een ongekende groei

Dest is leuk voor de eredivisie, maar komt veel te kort voor de CL. Voortaan gewoon weer Mazraoui. Vorig seizoen al bewezen dat hij het niveau aankan en heeft een goede klik met Ziyech.

Dramatische inspiratieloze zaadpot. Geen plan B en dan weet je dat Chelsea gewoon efficiënter is. Helaas, maar vooraf had je getekend voor 6 punten uit 3 wedstrijden.

23 oktober 2019 om 20:51

Chelsea heeft anders behoorlijk vaak naast geschoten. Efficiënt zou ik ze niet noemen.

24 oktober 2019 om 07:45

Naast geschoten? Met een pissnelheid. Dat is niet eens een kans. Hoeveel reddingen heeft Onana moeten verrichten? Dat viel dan weer echt mee. Ter Stegen was een stuk drukker tegen praag. Maargoed als als als idd chelsea beter had gemikt AlS dus... als de scheidsrechter geen buitenspel gaf kon Ajax zo door. ALS Alvarez de bal iets anders raakt met zijn hoofd kopt hij hem erin. Als Ajax het 5 minuten langer volhoud is het 0-0 maarja als hè en dat telt niet

Deze wedstrijd maakt na Lille en Valencia wederom duidelijk dat dit blok voetballend niet voldoende is. Voor het opvangen van counters werkt het enigszins, maar met 2 balvastere spelers vallen deze counters minder en kun je veel meer dicteren.Er wordt op het middenveld amper gevoetbald. Ook ben ik van mening dat Dest voorlopig niet in Oranje hoeft. Hij voetbalt op elk vlak als een een jeugdspeler. Constant dribbelen en is fysiek ook niet klaar voor dit soort wedstrijden. Ik hoop dat Mazraoui snel weer op niveau is.

23 oktober 2019 om 21:46

Mazraoui snel weer op niveau is? Hij is nog nooit op niveau geweest. Ik ben nog niet onder de indruk vam dest, maar slechter dan mazraoui (ook vorig jaar) is hij niet. Dus logisch dat dest basis staat.

Jaaaa wat lekker zeg! Goede pot Ajacieden, sportief en in de eerste helft gelijkwaardig. Het geluk uit Valencia zat nu tegen met het buitenspel moment en de paal. Maar de tweede helft was duidelijk voor ons. Een gelijkspel had niet misstaan, maar wat is deze lekker voor ons zeg!!

23 oktober 2019 om 23:48

@john Terry - Gefeliciteerd met de zege en een prima analyse. Het is voor ons flink balen, maar het kwartje kan nou eenmaal ook eens net verkeerd vallen. Erg vervelend dat het steeds thuis gebeurd (real en Spurs vorig jaar ook) maar absoluut geen schande. Over twee weken een kans op revanche, helaas zonder (zichtbare) uitsupporters.

Nadat Ten Hag Promes wisselde was de wedstrijd al klaar. Promes had gewoon op 10 moeten spelen en van de beek laten banken. Siem de jong valt ook voor spek en bonen in.. Wat voegt hij nou toe ?

23 oktober 2019 om 20:51

Ben het met je eens vond promes een van de beste aanvallers van ajax. Van de beek was matig en neres viel ook slecht in. Serginho Dest heb ik ook mijn twijfels over.het was close met Chelsea als iets betere ploeg.

23 oktober 2019 om 21:03

1e helft was voor Ajax, 2e redelijk gelijk. Alleen laatste 15 minuten was Chelsea duidelijk de betere. Eerdere wedstrijden scoorde Ajax vrij makkelijk, nu zat het niet mee. Jammer, dan maar in London.

23 oktober 2019 om 21:09

Ik denk dat Siem nog steeds niet weet wat hem overkomt. Van spelen in Down Under en nu dan weer invallen op het hoogste niveau

Je ziet het gewoon aankomen dan moet je die pot dicht houden en op de 0-0 spelen,deze nederlaag kan je Ten Hag aan rekenen

Wat een bagger scheids zeg, maar goed de nederlaag zat er natuurlijk een keer aan te komen. Al was die vandaag wel zuur. Koppies op er is nog helemaal niets gespeeld!

23 oktober 2019 om 20:57

Waarom een bagger scheids ? Zoveel heb ik hem niet fout zien doen. Ik kon wel waarderen dat hij bij zeurende Ajax spelers om gele kaart geen kaart gaf maar vooral het gezeur zat was.

23 oktober 2019 om 22:28

Het tijdrekken van Kepa wat in minuut 10 al begon niet straffen, Abraham die Martinez vast houdt en zo een counter er uit haalt niet bestraffen. Fluiten voor buitenspel terwijl het geen buitenspel was en Ajax dus een penalty had moeten hebben. Het bizzare VAR moment (niet de scheids schuld uiteraard) Vond het zelf best tegenvallen allemaal. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat Ajax gewoon ondermaats heeft gespeelt en dit verlies niet onterrecht was.

24 oktober 2019 om 00:49

Dat was echt geen penalty hoor, de bal komt via Alonso’s been tegen zijn arm en was toen al onderweg naar de zijkant en niet meer op weg naar het doel.

Daarnaast hadden Tadic en Martinez (of misschien Alvarez) dan ook rood kunnen krijgen voor de kaakstoot die Tadic uitdeelde aan Willian en de klap in het gezicht bij Jorginho vgm.

Daarnaast werd die goal gewoon terecht afgekeurd, had de reactie van Ajacieden hier weleens willen zien als het een goal van Chelsea was geweest en hij werd niet afgekeurd...

24 oktober 2019 om 09:04

Ik wil je aanraden om een beetje research te doen naar de afgekeurde goal. Ik ben absolute voor de Var, maar uit de TV-beelden blijkt dat de VAR op een moment meet wanneer de bal al 2 meter van Ziyech voet is vertrokken, dit neigt dus voor ons kijkers naar een enorme fout. Het kan natuurlijk zo zijn dat de TV-beelden een delay hebben t.o.v. de beelden die de Var, heeft maar dit lijkt mij sterk. kortom het is gewoon een situatie die onderzocht moet worden. En geloof mij als als het een goal van Chelsea was geweest, dan was iedere welkdenkende Ajacied wel zo eerlijk geweest dat we goed zijn weggekomen en dat het lijkt op een enorme fout van de Var.

23 oktober 2019 om 21:04

Scheids was goed, die deed heel weinig fout

23 oktober 2019 om 21:49

Scheids had iets meer kaarten mogen trekken, maar verder inderdaad goed. Ik heb de beelden van de buitenspel nog niet terug gezien, maar hier was de var voor verantwoordelijk of het nu terecht was of niet.

Tsjah het positiespel was om te janken, er moet meer voetbal op het midden staan. Alvarez is opvulling, zonde dit. Je had hier niet hoeven te verliezen.

23 oktober 2019 om 20:54

Ajax zou in de winter op zoek moeten naar een nieuwe middenvelder. Alvarez komt voetballend te kort en Donny heeft zijn oude niveau nog niet gevonden.

Pas de eerste keer dat ik een wedstrijd van Ajax kon zien met dit middenveld. Nee, het is echt niet goed genoeg. Je kunt een mindere dag hebben, maar Martinez en Alvarez zijn geen verbindingsspelers. Helaas helaas.

23 oktober 2019 om 21:05

Martinez vind ik normaal wel echt beduidend beter spelen. Alvarez ben ik het mee eens

Kan gebeuren verliezen tegen Chelsea, maar schande van ETH om juist Promes eruit te halen. De enige in vorm de laatste weken. Donny, Dusan en Hakim waren schandalig slecht. Dest positioneel ook heel slecht. Haal Vanaken of Bergeen of wie dan ook, dit gaat zo niet.

23 oktober 2019 om 21:02

Helemaal mee eens over Tadic, Donny en Ziyech. ETH had de ballen er niet voor om één van die te wisselen. Wie hij eruit had moeten halen? Geen idee, ze waren alle drie even slecht. Maar als ik ETH was dan zou ik voortaan weer met Promes op tien spelen, Donny brengt (naast af en toe een doelpuntje her en der) helemaal niks toe.

Erg matige pot van beide kanten waarbij ik Ajax het minst sterk vond ogen. Slordig in de passing, slechte afronding en verdedigend vaak weer onzeker. Prima dat het deze keer een keertje niet goed afloopt, maakt duidelijk dat het niet vanzelf gaat..

Dest is leuk voor de eredivisie, maar komt veel te kort voor de CL. Voortaan gewoon weer Mazraoui. Vorig seizoen al bewezen dat hij het niveau aankan en heeft een goede klik met Ziyech.

23 oktober 2019 om 21:59

Ik zou Alvarez RCV zetten en Veltman op rechtsback. Veltman is echt een goede verdediger in mijn optiek en in de CL vind ik dat voor een verdediger belangrijker dan de rushes naar voren. Die mogen wat mij betreft van de andere spelers dan komen.

Veltman en Blind speelden sterk. Ziyech en vd Beek als amateurs. Aan de kant van Chelsea was Mount erg goed. Schrijnend om te zien dat Ajax 150 miljoen euro verdient aan transfers en dan geen geschikte aanvallende impulsen gehaald heeft. Dat je notabene Siem de Jong moet brengen om iets te forceren. Raar triest

23 oktober 2019 om 20:55

Promes is gehaald, maar verder wel met je eens.

23 oktober 2019 om 21:05

Waar is Bandé?

23 oktober 2019 om 21:15

Net terug van een blessure van 1.5 jaar.

23 oktober 2019 om 21:18

@schwarz, nog steeds wedstrijdfit aan het worden nadat hij in een oefenwedstrijd tegen Anderlecht eruit werd getrapt

23 oktober 2019 om 23:19

Nou verdedigend hebben ze wel nuttig werk geleverd. Alleen de grap was, dat Blind de bal meteen weer inleverden als die drie van Chelsea maar een beetje in de buurt kwamen.komt tegen topspitsen gewoon handelingssnelheid tekort.

Chelsea speelde oke, maar vind het ook disctubale van die penalty en niet gekeurde goal...Chelsea rekte alleen maar tijd. Vind het nog steeds een lelijk elftal om naar te kijken, geen karakter helemaal niets. Geen speelstijl..

23 oktober 2019 om 20:55

Volgens jou is Ajax dus nog slechter en lelijk om naar te kijken? Want als je dit op 1 wedstrijd baseert slaat het natuurlijk nergens op. Beide teams waren heel slecht, maar Chelsea had gewoon betere kansen. Dat ze dan tijd rekken laatste 5 minuten is gewoon normaal, je gaat niet zo maar zo'n belangrijke wedstrijd weggeven omdat een of andere gast op Voetbalzone zegt dat ze tijd rekken.

23 oktober 2019 om 21:46

Ze liepen de hele wedstrijd tijd te rekken. Niet alleen de laatste 5 minuten.

23 oktober 2019 om 21:52

Chelsea terecht gewonnen, maar tijdrekken deden ze vanaf het begin en niet alleen de laatste paar minuten.

Je ziet het gewoon aankomen dan moet je die pot dicht houden en op de 0-0 spelen,deze nederlaag kan je Ten Hag aan rekenen

Pas de eerste keer dat ik een wedstrijd van Ajax kon zien met dit middenveld. Nee, het is echt niet goed genoeg. Je kunt een mindere dag hebben, maar Martinez en Alvarez zijn geen verbindingsspelers. Helaas helaas.

Chelsea speelde oke, maar vind het ook disctubale van die penalty en niet gekeurde goal...Chelsea rekte alleen maar tijd. Vind het nog steeds een lelijk elftal om naar te kijken, geen karakter helemaal niets. Geen speelstijl..

23 oktober 2019 om 20:53

Tagliafico maakte in de tweede helft met een 0-0 stand hands, dus Ajax had in dat opzicht ook niet te klagen.

23 oktober 2019 om 23:33

Heel mooi dat je dit soort dingen zegt om je mening kracht bij te zetten, maar je moet geen dingen gaan verzinnen die nooit gebeurd zijn.

Erg matige pot van beide kanten waarbij ik Ajax het minst sterk vond ogen. Slordig in de passing, slechte afronding en verdedigend vaak weer onzeker. Prima dat het deze keer een keertje niet goed afloopt, maakt duidelijk dat het niet vanzelf gaat..

Jammer. Ajax en Chelsea wel erg slordig. Vond dat Ajax het fysiek wel vaak moest afleggen.

23 oktober 2019 om 21:04

Was te verwachten met de fysiek sterkere PL spelers, maar de kracht van Ajax ligt in het team en als er de hele tweede helft al geen 3 ballen meer aankomen wordt het al gauw lastig.

Verdiende winst. En in mijn ogen een gigantisch falende ten Hag! Het middenveld liep niet en de coach deed niks!! Meneer wisselt net als altijd rond de 80e minuut en nog eens rond de 86e minuut... Coachen is ook ingrijpen maar dat kan hij blijkbaar niet

Jammer. Ajax en Chelsea wel erg slordig. Vond dat Ajax het fysiek wel vaak moest afleggen.

Blind die continu de bal in de voeten van de tegenstander passt. Dest die continu z’n man laat lopen, de rest die continu de bal weg geeft. Wat was er aan de hand. Dan de arbitrage. Ajax had gewoon een penalty moeten krijgen. Het was helaas weer zo’n avond dat alles tegen zat. Ach nog 3 wedstrijden te gaan en dan in Londen maar weer die 3 punten terug snoepen

Slechtste wedstrijd dit seizoen. Ook een kut instelling. Vd beek en Zyech heb ik echt nog nooit zo slecht zien voetballen. Triest

23 oktober 2019 om 21:53

Donny heeft nog geen 1 wedstrijd goed gespeeld.

23 oktober 2019 om 23:57

Overdrijven is ook een kunst, de wedstrijden uit tegen Rkc, Apoel en Paok was vele malen slechter. Je moet ook even rekening houden dat Chelsea de Ajax spelers veel minder tijd gunt en op veel posities een betere voetballer hebben staan (om over de bank nog maar te zwijgen). Als het 1-0 was geworen bij die bal van Alvarez of 0-0 was gebleven dan kwamen er weer lange en lovende stukken (wat ook niet geheel terecht geweest zou zijn). Ajax heeft ook zijn beperkingen, misschien dat de zeges op Lille en Valencia het beeld een beetje vertekend hebben. Volgende keer beter, dit kan gebeuren.

Respectable wedstrijd van Ajax. Gestreden, maar uiteindelijk kom je toch te kort. Daarnaast een paar beslissingen die niet je kant op vallen ach ja. Ik zie Ajax in London nog wel een kans hebben.

Geen schande om te verliezen van Chelsea. Qua spel was het niet heel slecht dus gewoon snel vergeten en doorgaan.

23 oktober 2019 om 21:19

Voetballend vond ik het grotendeels echt slecht. En als graafschap supporter weet ik helaas war slecht voetbal is.

23 oktober 2019 om 21:54

Ajax speelde juist helemaal niet goed. Gewoon slecht.

Laten we eerlijk zijn. Chelsea is een prima ploeg een grote subtopper en Ajax is mijn ogen een normale subtopper. Blind en Veltman zijn geen champions league materiaal. Met het materiaal wat Ajax nu tot zijn beschikking heeft, is het hooguit kwartfinale. Wat een mooie prestatie is.promes en Tagliafico betere ajaxieden vandaag. ziyech en Tadic super matig.het middenveld was gewoon voor Chelsea, met een sterke Mount en goede Jorginhoajax staat weer met beide benen op de grond

23 oktober 2019 om 21:00

Veltman speelde vandaag juist een erg goede wedstrijd. Was in mijn ogen de dissonant bij een erg slecht Ajax. Met name Ziyech (is hij wel fit?), Tadic (hele seizoen nog niet de speler van vorig seizoen gezien), Van de Beek, Alvarez en Dest waren erg slecht vandaag.

23 oktober 2019 om 21:17

"Blind en Veltman zijn geen champions league materiaal", noem je 2 van de 3 (Nico ook) spelers op die een fatoenlijke voldoende haalden vandaag, ironisch 😂

23 oktober 2019 om 23:49

2e helft verdedigende blind aardig, maar bouwde echt tenenkrommend op. Leverde elke bal weer meteen in. Oogde mijns inziens zeer matig.

23 oktober 2019 om 21:55

Blind de belangrijkste en beste speler van ajax afgelopen seizoen, maar uiteraard geen CL niveau. Hou toch op met je haat.

23 oktober 2019 om 23:28

Ajax was niet in haar beste doen, maar zoveel heeft Chelsea nu ook weer niet laten zien. Beide ploegen sub-top in Europa. Chelsea kan echt nog niet aantikken tegen het niveau van b.v. Liverpool of Man. City. Wel een leuke ploeg om naar te kijken.

Dat late tegendoelpunt zat eraan te komen. Ajax kwam een aantal keren goed weg door onzorgvuldig afmaken aan de kant van Chelsea. De normaal dragende spelers hadden vandaag een echte offday en het is eigenlijk veelzeggend dat Veltman de beste aan de kant van de Amsterdammers was. Erg jammer, maar er is nog niks verloren! Verlies pakken en door.

Werkelijk waar het slechtste arbitrage team wat ik ooit heb gezien. Chelsea mocht echt alles, maar owee als Ajax iets verkeerd deed. Jongen jongen jongen. En laat ik het maar niet over die ontnomen penalty hebben, dat is al helemaal belachelijk. Wat een trieste pot van ajax kant wel, Chelsea ook slordig en verschrikkelijk irritant. Iedereen heeft het over dat geluk van Ajax, maar deze wedstrijd hadden ze echt alleen maar pech.

23 oktober 2019 om 20:54

Haha ja geef de scheidsrechter de schuld droeftoeter. Gelukkig geef je in een bijzinnetje nog even aan dat het een trieste pot was van Ajax, want het was idd niet om aan te zien.

23 oktober 2019 om 20:58

Ik geef de scheidsrechter nergens de schuld van, maar je kan toch niet ontkennen dat Chelsea wel erg veel mocht van de scheids. Constant tijdrekken, vasthouden en de bal wegschoppen na een overtreding, maar geen enkele gele kaart gekregen op die van Zouma na.

23 oktober 2019 om 21:21

Weet je waarom dat kwam ? Je zag steeds Ajax spelers zeuren om kaarten zodat de scheids drukker bezig was hier wat van te zeggen dan dat hij een kaart gaf. Ajax riep dit met het gezeur om kaarten over zichzelf af.

23 oktober 2019 om 20:54

Wat vond je van het handsmoment van Tagliafico na de corner? Of vergeet je dat heel selectief even? Verder wel eens dat het arbitrale trio belabberd was.

23 oktober 2019 om 20:59

Heb ik eerlijk gezegd niet gezien. Selectief vergeten doe ik niet aan.

23 oktober 2019 om 21:12

De Var zag ook geen penalty in de volgens jou ontnomen penalty toch? Waarom is het daar anders?

23 oktober 2019 om 21:14

De var kon daar helemaal niet ingrijpen Sammerens, omdat de scheids al gefloten had voor buitenspel. De 1e situatie overruled de 2e, maar er had dus nooit gevlagd of gefloten mogen worden van buitenspel, daar was helemaal geen sprake van.

23 oktober 2019 om 20:57

Kan aan mij liggen? Maar naar de (van wat ik zag) handsbal van Tagliafico werd niet eens meer naar gekeken door de Var? Pech? Welke penalty hadden jullie kunnen krijgen?verder kan ik me totaal niet vinden in je mening over de arbitrage.

23 oktober 2019 om 20:58

De penalty in de eerste 2 minuten.

23 oktober 2019 om 21:01

@ajax 1812was jij niet de VZ lid dat Dest aanvallend beter vond dan Azpilicueta? En Tadic beter dan Abraham

23 oktober 2019 om 21:03

Ja, dat was ik inderdaad. En dat vind ik van beide nog steeds.

23 oktober 2019 om 21:15

dat kan. 1 zwaluw maakt natuurlijk nog geen zomer. Ben benieuwd naar de return. Hoe de verhoudingen dan liggen tussen deze spelers

Volledig terecht, het zat er de hele wedstrijd aan te komen. Zelden een elftal zo collectief zien falen in balbezit. Iedereen maakte verkeerde keuzes en speelde onzuiver. Ik heb me 90 minuten zitten verbazen.

Gewoon een Terechte uitslag. 2e helft was voor Chelsea. Ajax heeft tot nu toe ongelofelijk veel geluk gehad in Europa met deze verdediging en het moest wel een keer ophouden.

23 oktober 2019 om 22:27

Het is maar wat je wil zien. Was gewoon een gelijkopgaande wedstrijd waarbij de meest gelukkige won en het gekke is, ik geef Ajax uit meer kansen tegen Chelsea.

Terechte nederlaag. Beide clubs speelde niet goed maar Chelsea had tenminste altijd dreiging. Ajax totaal niet. Dit middenveld, tja, het kan niet meer voetballend gezien. Geef of Marin vertrouwen of geef Gravenberch een kans. Zelfde geldt voor Traore, die mag ook wel wat meer kansen krijgen in de spits. In de winterstop mag er nog wel 1 speler bij voor het middenveld...

23 oktober 2019 om 20:58

Wat betreft je punt over het middenveld klopt helemaal - en vooral vanavond - dat het geen voetballende oplossing had om onder de druk van Chelsea uit te spelen. Aan de andere kant had je misschien veel meer ruimte en dus kansen weggeven als je niet met Alvarez was begonnen. Ik heb het gevoel dat de balans op het middenveld nog altijd niet helemaal is gevonden. Het is nu nog kiezen tussen of heel aanvallend of te verdedigend eigenlijk.

23 oktober 2019 om 21:30

Ik vind de balans niet aanwezig, mensen hebben het vaak over verdedigende balans maar ik vind dat het eerst aanvallend in balans moet zijn. Bovendien zie ik vaak genoeg gaten ontstaan tussen het middenveld en de verdediging of tussen het middenveld en de aanval door het niet correct door dekken/druk zetten.

23 oktober 2019 om 21:37

We hebben eerder dit seizoen vaker gezien dat die gaten ontstaan inderdaad, en meestal was het tussen middenveld en verdediging waardoor er enorme ruimtes ontstonden. Vanavond heb ik die minder gezien, maar was er juist weer geen aansluiting tussen middenveld en aanval. Het blijft zoeken voor Ten Hag de komende tijd ben ik bang. Het is ergens jammer dat Blind op het middenveld in het begin van het seizoen niet werkte, want die kan die rol in mijn ogen nog het best vervullen.

Volledig terecht, het zat er de hele wedstrijd aan te komen. Zelden een elftal zo collectief zien falen in balbezit. Iedereen maakte verkeerde keuzes en speelde onzuiver. Ik heb me 90 minuten zitten verbazen.

Jammer, maar niet onterecht dit verlies. Ajax speelt erg matig, en er lijkt iig wat aan de hand. Ook zijn er een aantal hopeloos uit vorm. Jammer. Maar 2e plaats moet nog altijd mogelijk zijn, en zeker 3e om te overwinteren.promes was vandaag de sterkste aan Ajax zijde, en die wordt dan gewisseld voor een hopeloos uit vorm zijnde Neres. Met dank aan ten Hag dit helaas.geen man overboord, maar het moet wel echt een stuk beter dan dit. Ook in de competitie want tegen RKC was het ook erg slecht.hopelijk kunnen ze zich zondag revancheren voor 2 slechte potten, zal je net zien dat de Rotterdammers opeens opstaan en Ajax zit waar de klappen vallen...nee dat denk ik niet hoor.jammer, maar het is niet anders vandaag.

23 oktober 2019 om 23:35

Promes was niet de sterkste, maar wel een van de ijverigste. Maar voetballend enorm te kort schietend. Ten Hag durft falende vedettes niet te wisselen. Ziyech’s spel smeekte om een wissel. Gold ook voor Dest. Maar Ten Hag wisselt bijna nooit functioneel. Al vaker vertoont: hij snapt het soms niet zo goed. En het middenveld nog steeds niet zoals dat moet zijn. Jammer, matig ingekocht...

Jammer, jammer! Een puntje overhouden aan deze wedstrijd was erg fijn (en niet eens super onverdiend) geweest. Het heeft ons niet tegen gezeten in de voorgaande duels, nu valt het wel de verkeerde kant op, klote. Maargoed, eind oktober het eerste verlies en dat tegen Chelsea met 1-0, geen schande. Hopen dat Lille van Valencia wint nu. Oh en PS: gauw die rare regel eruit gooien waardoor je als er geen goal valt niet in mag grijpen als VAR voor een penalty, dat had gewoon een penalty voor Ajax moeten zijn uiteraard.

23 oktober 2019 om 21:08

Sportief. Ik denk dat gezien de wedstrijden tegen Valencia van beide ploegen (Ajax had daar mazzel en Chelsea pech) beide ploegen met een verdiend aantal punten staan. Nu idd hopen dat Lille een beetje kan stunten, hoop op Ajax en Chelsea door.

23 oktober 2019 om 21:20

Mee eens, die 2 lijken vooralsnog ook het meeste aanspraak te maken op overwintering maar er zijn nog 3 potten te gaan.

Maar ik heb me bedenkingen bij de var,want bij het eerste shot stond die voeten van Promes achter die Chelsea verdediger en toen ze gingen inzoomen stond ie 5 cm met ze voet erover heen

23 oktober 2019 om 21:00

Ze hebben net laten zien bij Veronica was geen buitenspel gemanipuleerd door de uefa

23 oktober 2019 om 21:13

Ze hadden bij Veronica de lijn moeten trekken bij de schouder van Promes en niet de voet. De schouder hing namelijk dieper dan de voet.

23 oktober 2019 om 21:22

Klopt, had best nog altijd buitenspel kunnen wezen (millimeterwerk, dat wel). Maar toch hoogst opmerkelijk dat de VAR, of althans de beelden die in de herhaling te zien waren, van een compleet verkeerd moment blijken te zijn. Dat kan toch niet op zo'n podium.

23 oktober 2019 om 21:25

Mee eens. Ook bij Veronica zaten ze er inderdaad naast. Ik weet niet of het buitenspel was, maar de lijn was verkeerd.

Maar ik heb me bedenkingen bij de var,want bij het eerste shot stond die voeten van Promes achter die Chelsea verdediger en toen ze gingen inzoomen stond ie 5 cm met ze voet erover heen

Chelsea was echt goed en Ajax mag van geluk spreken dat het “maar” tot 1 tegen doelpunt is gebleven.

23 oktober 2019 om 23:39

Meen je dat? Chelsea was redelijk, Ajax was niet goed. Maar als je zo goed bent als jij beweert, en maar twee grote kansen krijgt tegen Ajax, snap ik dat niet helemaal. Daarnaast wat halve mogelijkheden - geldt ook voor Ajax - en ietsje meer van het spel. Zoveel verschil was er echt niet.

Alles is denk ik wel zo'n beetje gezegd over deze wedstrijd. Maar waarom de o zo late wissels en hoezo precies na 4 min affluiten? Gewoon weer bevestiging dat tijdrekken bevorderlijk is

23 oktober 2019 om 21:00

Standaard ten Hag... Kan niet ingrijpen heeft een standaard wissel beleid en dat is het.....

Slechte wedstrijd. Beide teams niet goed. Ajax had een collectieve offday en Chelsea is me ook erg tegengevallen. Iedere fatsoenlijke club maakt daar gehakt van. Het middenveld bij Ajax moet anders. Alvarez is geen middenvelder en moet daar echt weg. Hij loopt steeds op plekken waar hij niet moet lopen en gaat veel te snel naar voren, waardoor er enorme gaten vallen op het middenveld. Martinez vind ik wel een leuke voetballer en hij heeft een mooie trap, maar die doet veel te moeilijk met zijn gedribbel. Daar ligt zijn kracht niet. Dest was aan het verzuipen vandaag. Ziyech heel slecht eerste helft, tweede helft iets beter maar ook niet geweldig. Tagliafico begon goed maar daarna ook steeds minder. Blind speelde teveel ballen naar de tegenstander. Promes en Veltman waren de enige die hun niveau haalden en een voldoende scoren. En Onana ook nog.

Chelsea was echt goed en Ajax mag van geluk spreken dat het “maar” tot 1 tegen doelpunt is gebleven.

23 oktober 2019 om 21:48

Ja wat een geluk dat de bal van Alvarez op de paal komt, of dat Tadic Neres niet weg stuurt, of dat de scheidsrechter geen penalty geeft, of dat een goal word afgekeurd. Wat een geluk.

Terecht verloren, Ajax miste de belangrijkste spelers die niet in vorm waren vandaag, Tadic en Ziyech, waren echt slecht. Kan natuurlijk een keer gebeuren. Ajax riep in de tweede helft de problemen zelf op zich af, leek wel of ze er fysiek doorheen zaten. Over twee weken maar weer opnieuw proberen

Jammer dat je een punt nog zo laat uit handen geeft, maar een punt was ook het maximale wat er in had gezeten vanavond. Het spel was gewoon te slordig om tot goede kansen te komen. Het grappige is dat vergeleken met de vorige CL wedstrijden het verdedigend beter stond, maar je nu wel een goal tegen krijgt. Chelsea speelde verder een prima pot en heeft ons bijna de hele wedstrijd goed vastgezet. Ik wil niet zeggen dat Chelsea een punt steelt, maar een gelijkspel was misschien toch net iets meer terecht geweest gezien het spelbeeld.

23 oktober 2019 om 21:39

Klopt zeker, de verbinding tussen middenveld en aanval was er vanavond helaas niet waardoor je je aanvallers te weinig in goede posities brengt.

Chelsea was gewoon een maatje te groot. Had evengoed 0-2 kunnen zijn, duidelijk veel beter dan Ajax wat aanvallend erg mager was. Wat is Pulisic trouwens een heerlijke voetballer, komt erin en gelijk is Chelsea stukken gevaarlijker. Snap niet waarom Odoi de voorkeur krijgt boven Pulisic. Zouma is trouwens een echte beest, die gast kun je gewoon niet passeren, wat een monster.

23 oktober 2019 om 21:08

Normaal gesproken is Hudson degene met meer dreiging dan Pulisic, dus vond het niet heel gek dat hij de voorkeur kreeg. Maar het was waarschijnlijk net een wedstrijd teveel voor Hudson. Tenslotte is hij ook pas weer enkele weken helemaal terug.

23 oktober 2019 om 21:12

Pulisic moet kennelijk wat harder werken van Lampard om zn plekje te verdienen. Overigens wisselen die 2 elkaar af: dan speelt Pulisic matig en Odoi goed, en dan ineens weer andersom. Gezien ze 18 en 21 zijn ook best logisch. En Zouma, die heeft ons in de PL best al wat puntjes gekost hoor. Dacht dat die zou afgaan tegen Tadic maar uitgerekend tegen jullie houdt ie voor het eerst dit seizoen eens stand zonder fratsen. Beetje pech aan Ajax’ kant

Mensen zijn teveel verwend, iedereen verwacht dat Ajax alleen nog maar goede wedstrijden speelt en alles wint. We moeten het niet groter maken dan het is. Chelsea is de betere club en het is ook echt geen schande om te verliezen. Iedereen wil het Ajax van vorig jaar zien, toen heeft Ajax een bizarre prestatie neergezet wat niet te evenaren is. Verwacht dat dan ook niet. 1e Nederlaag dit seizoen en tot nu toe een sterk seizoen van Ajax. Hier kan je verliezen is geen schande.

Heerlijk! Verdiende overwinning! Niet eens met de sterkste opstelling gewonnen. Hele avond kan niet meer stuk. Alle lof naar Lampard en het gehele team. Topavond!

Het niveauverschil met het Ajax van vorig jaar is echt schrikbarend. Vorige 2 potjes ging dat nog goed door goals op gunstige momenten, maar laten we even eerlijk zijn; dit Ajax gaat de prestatie van vorig jaar niet evenaren. Daarvoor was met name De Jong op het middenveld veel te belangrijk. Daar zit echt nul voetbal in.vd Beek voor 60 miljoen naar Real zou ik echt morgen nog accepteren. En Dumfries is in alles beter dan Dest.

23 oktober 2019 om 21:16

Tuurlijk niet, niemand denkt dat Ajax de prestatie van vorig jaar gaat evenaren, daar is dit team helemaal niet goed genoeg voor. Maar een kwartfinale kan er toch wel degelijk inzitten.

23 oktober 2019 om 21:18

Ik zou eerst ff focussen op Valencia thuis en dan kijken naar de ko fase.

23 oktober 2019 om 21:26

Ik zeg toch dat het mogelijk is. Niet dat het gaat gebeuren..

23 oktober 2019 om 21:33

Volgens mij is dat ook wat 99% van de mensen totaal niet verwacht. Scherp dat het jou nu ook is opgevallen.. Wat heeft Dumpfries eigenlijk met deze wedstrijd te maken?

23 oktober 2019 om 21:59

De connectie tussen Nederland, Dumfries en Dest kan jij best zelf leggen als je even heel goed nadenkt.

23 oktober 2019 om 22:07

Oftewel hij heeft niets met deze wedstrijd te maken. Bedankt voor je antwoord👍

23 oktober 2019 om 22:17

Ik ben blij dat ik als uitlaatklep voor je frustraties van dit verlies kan fungeren. Komt goed

24 oktober 2019 om 19:22

Geen frustraties, gewoon een tweetal nietszeggende zaken uit een verder goede post aangestipt waarbij de tweede wat extra toelichting nodig had.

23 oktober 2019 om 22:26

Ben blij voor je dat je na een slechte wedstrijd van Dest je je gelijk even kan halen wat betreft Dumfries. Die had vandaag die Hudson Odoi en Pulisic wel even opgegeten natuurlijk.

23 oktober 2019 om 22:33

Gelijk interesseert me geen fluit, ik ben fan van Oranje en hoop dat we niet een manneke van 40 kilo opstellen na 3 potjes leuk meedoen bij Ajax. Dit is overigens een vrij actueel discussiepunt met zon 25 artikelen per week op vz. Dan krijg je ook aandacht als het ff tegen zit. Je hoeft niet te reageren hoor.

23 oktober 2019 om 23:53

Tja, wij kunnen er ook niks aan doen als Ajax supporters dat het een deel van onze eigen achterban en een deel van de voetbalvolgers naar hun hoofd is gestegen en doen alsof wij zomaar even door komen in een poule met Chelsea, Valencia en Lille. Vandaag hadden we best een puntje kunnen pakken, helaas op cruciale momenten zat het een beetje tegen met een VAR momentje, een mogelijke pingel (die ik uit het stadion niet goed kon beoordelen) en een bal op de paal. Maar ja, dat is ook voetbal. Afgelopen zaterdag heb je het geluk tegen RKC dat het kwartje de goede kant opvalt, vandaag heb je daar wat pech mee. Qua niveau is het gewoon minder, maar daar hoeven we ook niet te verlangen van Ajax. Als Ajax zich zo blijft doorontwikkelen rolt er uiteindelijk een prima seizoen uit denk ik. Jammer, maar op naar de klassieker!

Gelijkspel was misschien iets meer verdiend geweest, maar als iemand moest winnen dan was het helaas chelsea. Bijzonder wat zelfvertrouwen kan doen. Ballen over 10 meter die verkeerd gingen en veel domme keuzes op het veld. Missschien maar beter dat het afgestraft wordt maar jammer is het wel. hopelijk staan ze er uit tegen chelsea wel weer

Het zat Ajax niet mee vandaag helaas.
Penalty voor hands niet gekregen, VAR er als de kippen bij om een goal af te keuren, een bal op de paal en scheidsrechter die Chelsea alleen maar waarschuwingen en standjes gaf. Ajax zal snel een centrale verdediger, een creatieve middenvelder en een echte spits uit de hoge hoed moeten toveren anders is het in Europa snel afgelopen.

23 oktober 2019 om 20:59

Penalty voor hands? Hoe dan? En tuurlijk, die goal was gewoon buitenspel hoor. Nee, de scheidsrechter was gewoon neutraal vandaag. Ook had Ajax voor het eerst niet alle geluk van de wereld in de CL net als tegen Lille en Valencia. Dik terechte uitslag wat ook nog gewoon 0-2 of 0-3 had kunnen zijn.ajax had vanavond juist geluk dat het geen 0-3 werd.

23 oktober 2019 om 21:02

Net dus Veronica nabeschouwing, duidelijk geen buitenspel. Bal was al halve meter van Ziyech zijn voet bij de lijn die ze hebben getekend...

23 oktober 2019 om 21:04

Aguerooo,1e helft geven ze buitenspel voor Ajax waar ik meen Promes tegen iemand aanschiet en degene met 2 handen hands maakt, maar de var mag niks zeggen als er buitenspel is gegeven. Buitenspel was het dus niet, want de bal ging naar de buitenkant en die speler stond niet buitenspel.ook de goal van Ajax blijkt achteraf geen buitenspel te zijn. Het schot wat ze gebruiken voor buitenspel is de bal al ruim 1 meter van de voet van Ziyech die de pass gaf.1e helft was gelijkwaardig, en als Ajax voorkomt wil ik het nog wel eens zien. Dat Chelsea een goede ploeg is is duidelijk, maar jij doet alsof Ajax kansloos verloor...ook de bal op de paal van Alvarez was zeer dichtbij.ik zeg niet dat Chelsea onterecht wint, maar hoogstaand en een klasse beter was het zeker niet.

23 oktober 2019 om 21:09

Dat jij nog vraagt hoe dan? Zegt genoeg. Misschien eerst de wedstrijd kijken en dan pas reageren.

23 oktober 2019 om 21:13

@myajaxforeverchelsea en Ajax beide waren niet best maar Ajax was aanvallend gewoon mager vandaag. Chelsea zorgde tenminste nog voor enige dreiging, vooral die kans van Batshuayi had een 100 goal moeten zijn, paar minuten later schiet hij alsnog de 0-1 binnen. Alvarez had natuurlijk een geweldige kopkans op de paal maar nogmaals, aanvallend was Ajax echt matig vandaag hoor. Vooral op het middenveld werden ze gewoon overlopen door Jorginho en Kovacic, vdbeek was nergens te bekennen vandaag.ik heb overigens de nabeschouwing niet gekeken maar het was dus geen buitenspel? Dan word het natuurlijk een hele andere wedstrijd want dan staat Ajax 1-0 voor met vertrouwen. Maar laten we wel eerlijk blijven, Ajax heeft tegen Lille en Valencia werkelijk alle geluk van de wereld gehad, ooit houd dat een keer op en dat was vandaag het geval. Met dit matige voetbal verlies je gewoon verdiend. Maar goed, ben er vrijwel zeker van dat Ajax gewoon minimaal 2e word in de groep, Ajax moet Valencia in Amsterdam gewoon kunnen verslaan. @tubes ik ga nu ik wel in discussie met ajacieden .. yikes. niet slim van mij. kijk jij eerst de wedstrijd maar en wees eens eerlijk tegen jezelf inplaats van altijd maar door een ajax bril te zitten kijken. Ik ben voor het Nederlands voetbal en hoopte op een overwinning voor Ajax maar ik blijf tenminste reã£â£ã¢â«el, jij gaat gewoon de 0-1 nederlaag weer blamen op de scheids of op andere gekke dingen.

Ik vond beide niet sterk hoor, veel balverlies, beide slordig. Ajax kan in mijn ogen winnen winnen op Chelsea omdat ik ze Europees uit sterker vind, verdiende in mijn ogen geen winnaar vandaag... heel saaie pot zonder vlot voetbal, chelsea is goed ja maar ajax pak minder als vorig jaar maar alsnog zou ajax chelsea moeten aankunnen, mijn mening=> ajax kan daar gaan winnen of zeker een puntje. Heb een andere mening dan de meeste hier

Zoo.... we zijn hopelijk wijzer geworden. Velen zaten maar Mazraoui af te kraken, maar doe hem maar lekker op rechts back-positie . Beetje meer stabiliteit.

Daarbij, weg met Veltman... laat die maar eens paar weken banken en redirecta Alvarez linie naar achteren. Klaar!

23 oktober 2019 om 21:08

Dest was niet echt sterk vandaag, maar Veldman? Die speelde een dijk van een wedstrijd

23 oktober 2019 om 21:50

Veltman speelde gewoon prima vandaag, ik vraag me af wat sommige mensen toch soms zien wat ik niet zie 😂

Tja, dit moest er een keer van komen. Zoals de commentator al zei is het geen ramp. Al is het wel erg vervelend, ik zie Ajax niet winnen in Londen dus dan is het onderling resultaat direct al minder.vanaf de 70e minuut begon ik me neer te leggen bij een punt, helaas dat je uiteindelijk met lege handen staat. Na die 0-1 totaal niet meer aan een fatsoenlijke aanval toegekomen. Chelsea verdedigend sterk, best een aardig team gekregen. Kunnen tegen aanvallende ploegen als Ajax lekker de boel frustreren maar zullen geen enorme rol van betekenis spelen dit seizoen. Achja, hopen dat die Britten zich een keer kunnen gedragen in Amsterdam en hopelijk zal Ajax revanche nemen in Londen

Waarom komt huntelaar niet samen met neres er in, meer druk op de verdediging van chelsea...ten hag had eerder die wissels moeten plegen

Die goal blijkt dus achteraf geen buitenspel te zijn. De technologie liegt niet.... maar de var wel

Duidelijke goal van Ajax onterrecht afgekeurd door de VAR.
Chelsea dik geholpen door de uefa.. man man man..

Off topic: Trouwens, goed uitgelegd bij Veronica: geen buitenspel en dus onterecht afgekeurde goal. Veel te laat moment gekozen voor de lijn.. bal was al halve meter van de voet af..

On topic: Ajax dramatisch. Veltman, Blind, Tagliafico, Promes voldoende. De rest zware onvoldoendes, met van de Beek als allerslechtste.

23 oktober 2019 om 21:28

Ja en zo manipuleren ze vaker de boel. Op deze manier kan je heel gemakkelijk ploegen benadelen. Gewoon 2 keer bestolen Vanavond.

23 oktober 2019 om 21:29

Ook de lijn bij Veronica was niet goed. De lijn zat op de hoogte van de voet en niet bij de schouder die voorbij de voet was.

Jammer, je had niet hoeven verliezen al is deze nederlaag wel verdiend. Niet omdat Chelsea zo goed voetbalde, maar omdat je zelf te slordig was en te veel spelers ver onder hun maat speelden of te onzichtbaar waren (met name Ziyech en Martinez matig en Vd Beek en Tadic onzichtbaar) zegt ook genoeg dat er voetballend bijna geen kans is gecreeerd. Promes was 1 van de weinige waar nog wat dreiging in zat. Tagliafico goede eerste helft maar viel 2e helft ook ver terug. Verdedigend vond ik Veltman best sterk spelen, liep viel ruimtes dicht en won zijn duels, in balbezit was het niet erg best.

waarom Promes wisselen?.je had ook Tadic kunnen wisselen,die speelde heel slecht. Deed Donny wel mee?

Snapte de wissel van Promes niet helemaal vond hem juist helemaal niet zo slecht spelen, al was het geheel van Ajax gewoon niet goed genoeg. Ik vind trouwens ook dat Neres gewoon moet gaan spelen, hij is altijd de zondebok als er iets gebeurd aan de opstelling terwijl die 2 verdedigende middenvelder er echt geen reet van kunnen, gewoon Matinez erin met Donny en dan Promes of Ziyech op 10 en Neres erin. Maargoed dit Chelsea speelde ook niet super alleen hebben ze wel echt een geweldige potentie in de ploeg om het iedereen lastig te maken, en vandaag deed Kanté nog niet eens mee, zit Pulisic gewoon op de bank. Ajax,chelsea en Valencia straks alleemaal op 6 punten ervan uitgaande dat Valencia wint.

1 ding is zeker, de scheids krijgt wat extra roebels op z'n rekening gestort door Abramovic. Wat was die man partijdig zeg en voorkomt dat Ajax een terecht penal krijgt de eerste minuten (moment van de goal was ook zeer twijfelachtig en VAR wilde wel heel graag afkeuren). Gele kaarten aan ons geven, maar voor dezelfde overtredingen niet geven aan de Chelsea-spelers. Los daarvan vind ik dat we gewoon niet goed hebben gevoetbald. Was veel te slordig, het verdedigende blok werkte niet. We hebben veel meer voetbal nodig op het middenveld. Chelsea komt goed weg hier met de goal die hij netjes inschiet. Zo goed waren ze ook niet, maar wij ook zeker niet. Hopen met meer voetbal straks in Engeland aan de aftrap te staan!

23 oktober 2019 om 21:27

Ajax was bar en bar slecht maar wat zijn ze vanavond weer benadeeld. Ouderwets Europees avondje zoals we jaren geleden zowat elke keer zagen. Niks meekrijgen en alles tegen krijgen. Was uiteindelijk geen buitenspel als je goed kijkt naar het punt waarop de bal Ziyech z’n voet verlaat en idd een penalty. Snel vergeten dan maar. In Londen maar 3 punten pakken

23 oktober 2019 om 21:32

Was inderdaad een oud avondje Europees, maar dan niet op een goede manier.. We waren ook heel erg matig. Nu maar het karwei gewoon afmaken in Londen inderdaad!

Misschien is deze nederlaag juist positief en zien ze in dat het anders moet . Nu gaan ze in ieder geval gemotiveerd het duel van zondag in .

Wat een kut wedstrijd maar helemaal de arbitrage en met name de var. Het was van Ajax kant echt slecht en van Chelsea kan ook niet denderend maar in het begin fluiten voor buitenspel wat het niet is en daardoor een penalty missen en daarna een zuivere goal afkeuren wat gewoon een goal was.
Echt leuk zo’n lijn maar dan moet je wel op de ms nauwkeurig kijken wanneer de bal van de voet gaat.

Ook ten Hag weer dom met zijn wissels, waarom je beste aanvaller wisselen en niet een van de Beek die de hele wedstrijd dramatisch slecht was. Waarom een Alvarez laten staan terwijl die niets toevoegt.

Het is zuur maar misschien maar goed deze Nederlaag kom je weer met beide benen op de grond en weten ze weer dat je echt 100% moet geven om goed voor de dag te komen.
Hopen dat je nu bij Chelsea uit kan stunten anders kan je het zomaar nog moeilijk gaan krijgen in de poule.

23 oktober 2019 om 21:14

Gewoon thuis winnen van Valencia, zijn we daar allebei vanaf. Win/win

Schaf de VAR maar af, ongelofelijk dat in elke belangrijke wedstrijd weer een VAR moment discutable is. Het was duidelijk geen buitenspel bij de 1-0 van Promes en daarvoor mag de VAR niet ingrijpen als er onterecht buitenspel wordt gegeven, dan was het gewoon handsbal.

23 oktober 2019 om 21:16

Vrij duidelijk wel buitenspel. Je moet kijken naar de lichaamsdelen waarmee je mag scoren en die dus het dichtst bij de goal zijn. Dat was de voet van Zouma en de schouder van Promes. De voeten waren gelijk maar de schouder van Promes hing dieper dan zijn schoen.

23 oktober 2019 om 21:24

En jij moet kijken op het moment dat de bal Ziyech z’n voet verlaat. Wij krijgen een beeld met een streep te zien maar als je die beelden nog eens bekijkt dan blijkt dat op dat beeld wat ze ons laten zien de bal allang van Ziyech z’n voet was. Dit is gewoon manipulatie. Geen buitenspel

Het gebrek aan cardio was duidelijk te zien, Ajax kon haar pressie niet meer volhouden helaas. ETH wacht vaak te lang met wisselen, hij houdt liever een vermoeide technicus die niet eens meer kan rennen erin, dan een frisse speler die nog wat kan inbrengen. Dit is puur de fout van Ten Hag helaas, hij durft geen vermoeide vedettes te wisselen.

Zowel tegen Valencia als Chelsea lag het niveau van de teams dichtbij elkaar, zoals verwacht. Heb je wat geluk, zoals tegen Valencia, dan win je m, maar net zo goed verlies je m zoals vanavond. Iedereen weet dat Veltman geen topper is (al doet ie t zeker niet onverdienstelijk), dan Alvarez geen middenvelder is, maar vandaag gaven de spelers die het verschil moeten maken (Tadic, Ziyech, vd Beek) niet thuis. Die jongens moeten top zijn om deze wedstrijd te winnen, en dat waren ze niet. Waarschijnlijk 3 ploegen met 6 uit 3, ligt nog helemaal open.

Toch wel mooi om te zien hoeveel mensen al héél lang klaar stonden om aan de stoelpoten te zagen. Kinderachtig, natuurlijk.ajax heeft met 0-1 verloren van Chelsea. Niet zo heel raar en ook helemaal niet schandelijk.

Het probleem is dat dit Ajax afhankelijk is van Ziyech en Tadic. Wanneer die twee hun dag niet hebben, dan heb je niks aan de rest. Donny die op 10 speelt moet eigenlijk dan wat meer creatieve gaan spelen en meer in de bal komen maar dat kan hij totaal niet want hij wacht op een intikketje of verstoppertje aan het spelen.

23 oktober 2019 om 21:31

Het valt wel op hoe afhankelijk Donny is.

Jongens in hart en nieren ajacied maar vandaag verdiende we niet meer dan hooguit n gelijkspelletje en meer zat er ook echt niet in, geluk moet je afdwingen en vandaag dus niet genoeg gedaan, zo eerlijk moeten we zijn , was gewoon zéér matig

Net de beelden bekeken van die buitenspelgoal. Ze hebben gewoon lopen manipuleren. Ze laten een beeld zien van het moment dat Ziyech die bal allang had gespeeld. Het gaat om het moment dat de bal z’n voet verlaat en dat lieten ze niet zien. Het was totaal niet buitenspel. Ajax is gewoon bestolen.

Denk dat Chelsea een maatje te groot is. Is ook de sterkte in dit poule. Verwacht wel dat Ajax doorgaat naar de tweede ronde.

24 oktober 2019 om 00:31

Maatje te groot is overdreven. Ajax speelde slecht en vooral martinez en alvarez daar laten spelen tegen Dit soort team is niet te doen. Ik zou donny een linie terugschruiven promes op 10, neres op links, dan gaat Ajax ook veel beter voetballen en meer laten zien dan vandaag

Zonde. Met een beetje meer geluk kom je op voorsprong. Jammer dat men dit soort situaties ook al als buitenspel beoordeeld. Wat mij betreft was die "twijfel is doorgaan" regel beter voor het spelletje, maar daar heeft niemand iets aan. Kwalitatief is Chelsea natuurlijk gewoon beter. Na 3 wedstrijden 6 punten is nog steeds niks mis mee hoor. Kop op en door Ajax..

God wat was Ziyech slecht. Promes veruit de gevaarlijkste aanvaller deze wedstrijd. Onbegrijpelijk dat Promes eruit wordt gehaald en niet Ziyech voor Neres. Verder zit er totaal geen voetbal van achteruit in. Idd een reality check. Niet goed ingekocht na vorig seizoen.

Jammer dat dit nog misging in de laatste minuten. Het zat vorige keer bij Valencia uit wel eg mee dus dan kan het ook een keer tegenzitten. Als Valencia dadelijk niet wint bij Lille verwacht ik toch nog wel dat Ajax doorgaat. Tadic en van de Beek vallen me dit seizoen echt nog tegen, vanavond ook weer. Dest is aanvallend vrij sterk maar komt verdedigend kan hij (nog) niet mee op dit niveau. Misschien toch een keer proberen in de CL met Veltman als RB en Alvarez als CB? Het middenveld blijft wel puzzelen zo, vond geen van de spelers daar echt goed spelen. Ik vond het wel jammer dat Promes eraf ging, niet alles lukte maar hij was wel bedrijvig en een van de beteren bij Ajax, Ik lees hierboven dat De Jong gebracht wordt omdat hij kopkracht heeft, zit er niemand anders op de bank die dat heeft dan? Fantastisch hoor dat hij ons de derde ster heeft bezorgd maar hier kan je in de CL echt niet meer mee aankomen.

Gewoon een goede ploeg dat Chelsea. Duidelijk wat meer kwaliteit maar Ajax heeft aardig partij geboden. Vanaf de eerste minuut zat Chelsea er bovenop en het leek er even op dat we compleet weggespeeld gingen worden. Heel even leek het erop dat we toch een goed resultaat gingen pakken maar de wissels maakten helaas het verschil. De vreugde bij de Chelsea spelers bood me enige troost. We worden duidelijk voor vol aangezien in Europa en daar ben ik toch een beetje trots op.

Was zeer matig vanavond. Nog altijd vol vertrouwen in een goed afloop. Ik vind Ajax over het algemeen in de CL uit ook beter dan thuis, dus op Stamford winnen we wel.

Tja ergens houdt het geluk weer op! Net zoals PSV afgelopen zaterdag wakker geschud werd in Utrecht is het nu beurt aan Ajax! Wel jammer want ze hebben gewoon de kwaliteiten in huis om dit Chelsea te verslaan.

Hier kon je een keer op wachten dat alles even de verkeerde kant op valt! Geen penalty discutabel buitenspel in eerste helft in de tweede nog een bal op de paal.... maar de invaller van Chelsea laat eerder al een grote kans liggen en even later identiek schiet hij hem wel binnen dus de waarschuwing werd niet aangepakt! Denk toch dat Ajax alvarez als centrale verdediger moet gaan gebruiken dan donny meer naar 8 waar hij moet stofzuigen en ballen afgeven aan de 10 en dat is promes let wel niet naast hem maar in z’n rug ... nu loopt hij constant ook op de 10 en vallen er gaten op midden! Uithuilen leren en zondag er weer keihard staan kom op jongens!!

23 oktober 2019 om 23:51

Veltman is ook niet mijn ideale Rcv, maar hij doet het tot nu toe, en ook vanavond, naar behoren. Alvarez moet het nog maar laten zien. Komt houterig over en is met Martinez verantwoordelijk dat het nu op het middenveld niet loopt. Dat is dus ook direct de eerste linie waar aan moet worden geschaafd. Schone goedkoop weg laten lopen was dus niet zo’n goed idee, ondanks dat dat hij verdedigend niet de sterkste was. Maar hij liet veel meer voetbal zien dan Alvarez. En van de Beek moet mooi op 10 blijven spelen. Die komt veel te kort voor een verdedigende middenvelder. Dan moet je het optreden van Dest vanavond nog maar eens afkijken. Is nog bij lange na niet CL materiaal. Om over de veel geroemde voorhoede maar te zwijgen. Ziyech gezien? Lijkt ook niet helemaal fit. Waarom niet hij en Dest gewisseld na de 0-1? En Siem de Jong inbrengen was ook weer een “kunststukje” van onze meestertacticus Ten Hag. Kortom, er faalden vanavond te veel...

Heb er trouwens niemand over gezien in de reacties, maar wat was Tomori goed zeg. Hij speelde echt een dijk van een wedstrijd en is in mijn ogen man of The match. Elk kopduel was voor hem, constant onderscheppingen en opbouwend ook telkens de juiste keuzes. Echt knap om te zien hoe snel hij zich in de basis heeft gespeeld. Hij zou starten als 4/5e centrale verdediger maar is nu ( geblesseerde Rudiger daar gelaten) de meest zekere van zijn plek. Hij heeft dit seizoen wel al een paar keer last van verlies van scherpte met gevaarlijk inleveren in de opbouw maar als hij dat eruit krijgt kan het een topper worden.

De fout dat Ajax gemaakt heeft is dat ze odegaard niet gehaald hebben. Nu speel je met 2 verdedigers op het middenveld waarvan 1 gewoon totaal niet geschikt is om daar te spelen en dat is alvarez. Donny van de beek denkt dat hij een spits is en verdedigd niet meer mee zoals hij dat de vorige seizoen deed

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren