Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax naar Oekraïne in achtste finale van de Europa League

Laatste update:

Ajax neemt het in de achtste finale van de Europa League op tegen Dnipro uit Oekraïne. Volgens het schema speelt Ajax eerst een uitwedstrijd, daarna een thuiswedstrijd. Dnipro, dat de thuiswedstrijd door de onrust in Oekraïne vermoedelijk in Kiev speelt, is een lastige tegenstander voor Nederlandse clubs. Zes keer was een Nederlandse club de tegenstander, alleen AZ wist een keer te winnen.

Ajax speelde nooit eerder tegen Dnipro, dat in de eerste ronde van de knock-outfase te sterk was voor Olympiacos Piraeus (de club van Ibrahim Afellay). De bekendste speler in de selectie van Dnipro is Evgen Konoplyanka, die in verband wordt gebracht met clubs als Liverpool en Tottenham Hotspur. Daarnaast zijn Nikola Kalinic, twintigvoudig international van Kroatië, en Roman Zozulya, vijftienvoudig international van Oekraïne, belangrijke schakels.

De wedstrijden tussen Dnipro en Ajax vinden plaats op 12 en 19 maart. De finale is op 27 mei in Warschau. De loting leverde twee clashes op tegen ploegen uit hetzelfde land. Villarreal speelt tegen Sevilla voor een Spaans onderonsje, terwijl Fiorentina speelt tegen AS Roma in een Italiaanse strijd. Overigens konden de Russische clubs (Zenit Sint-Petersburg en Dynamo Moskou) niet loten tegen de clubs uit Oekraïne (Dynamo Kiev en Dnipro).

De loting:

Everton (Eng) - Dynamo Kiev (Oek)
Dnipro (Oek) - Ajax (Ned)
FC Zenit (Rus) - Torino (Ita)
VfL Wolfsburg (Dui) - Internazionale (Ita)
Villarreal (Spa) - Sevilla (Spa)
Napoli (Ita) - Dynamo Moskou (Rus)
Club Brugge (Bel) - Besiktas (Tur)
Fiorentina (Ita) - AS Roma (Ita)

Is Dnipro een mooie tegenstander voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
27 februari 2015 om 13:24

Zeker prima! Vooral dat we thuis mogen afsluiten. Weinig risico nemen in Oekraïne en dan thuis de klus klaren. Moet te doen zijn lijkt me!

27 februari 2015 om 13:27

Ik zal uit wel proberen te scoren is altijd lekker meegenomen.

Kan iemand me wat meer vertellen over deze tegenstander naast dat ze een moeilijk uitspreekbare naam hebben??

27 februari 2015 om 13:27

Het had slechter gekund maar Oostbloklanden liggen Ajax nooit zo.....

edit: bij nader inzien waren er misschien 2 a 3 andere ploegen die Ajax beter had kunnen loten. Club Brugge en Torino?

27 februari 2015 om 13:31

Prima loting als je kijkt wat Ajax nog meer had kunnen loten. Wel is natuurlijk zo dat het niet zo'n aansprekende naam is.

27 februari 2015 om 13:32

Torino is taai en Italiaans voetbal is niet lekker hoor. Ajax heeft het al zo moeilijk tegen ploegen die een blok vormen rond de 16 en eruit breken. Brugge was ms wel lekker geweest, maar Dnipro uit is zeker niet onfortuinlijk

27 februari 2015 om 13:33

Everton was beter geweest, Ajax speelt idd niet goed tegen oostblok landen, maar juist wel goed tegen engelse ploegen

27 februari 2015 om 13:35

Europa league seizoen 2012-2013 heeft Dnipro bij Psv in de poule gezeten en heeft psv twee keer verloren van dit team, met 2-1 en 2-0. Groepsfase dit jaar niet bijzonder, dus denk dat het voor velen afwachten blijft. Zo op het eerste gezicht lijken er zeker kansen te liggen voor Ajax, maar je weet het maar nooit met die rare oostblok teams

27 februari 2015 om 13:52

Een paar jaar geleden wonnen we nog van dynamo kiev.
Liever dit dan as roma

27 februari 2015 om 13:54

Klopt, maar everton maakte gehakt van young boys dus ik denk dat zij ook geen makkelijke tegenstander waren.

27 februari 2015 om 14:04

Dnipro wordt duidelijk onderschat, hele voorhoede is geweldig.

Allemaal tweebenig, fysiek sterk en snel. Achterin is het allemaal wat minder interessant en hun beste CV is geblesseerd.

Ajax heeft misschien nog mazzel dat de competitie daar nog niet is begonnen, maar voorderest schat ik de kansen 50-50 (als opportunist).

27 februari 2015 om 14:09

Debever

ik heb everton een paar keer zien spelen maar die zijn best goed hoor, spelen in behoorlijk tempo

ik zie everton, Zenit, Napoli en Wolfsburg toch als de favorieten voor de eindzege

Roma zal zich toch meer op de serie a richten denk ik

27 februari 2015 om 14:12

Slechtekont, ik denk dat nkemand hier zegt dat ze er niks van kunnen, maar dat de loting gewoon slechter had gekund. Dnipro was na de geldinjectie enorm gegroeid als club, maar zijn alweer een beetje teruggevallen in kwaliteit net als Metalist bijvoorbeeld. Voorin hebben ze zeker aardige spelers, maar Ajax ook. Ik verwacht dat Ajax op het middenveld de wedstrijd gaat winnen en door positiespel de overhand zal krijgen tijdens het tweeluik. Ik schat het meer in als 70-30 voor Ajax

27 februari 2015 om 14:13

toen ze tegen psv speelden werden ze hier afgeschilderd als dramatisch slechte ploeg. Denk dat het inmiddels wel duidelijk is, dat dit absoluut niet het geval is.

27 februari 2015 om 14:43

@ Tinuske80

Dat zeiden ze ook vooraf tegen Manchester United en Manchester City ... toen was Ajax ook 2x kansloos geacht. maar wonnen er 3 van de 4 volgens mij

27 februari 2015 om 16:28

2 van 4. 1 verloren van United

27 februari 2015 om 18:51

Lijkt me juist nadelig om eerst uit te spelen. Dan moet je namelijk voor 1 of 2 uit doelpunten gaan. En oostblok-land-voetbal kennende kunnen zij dan lekker counteren waar ajax moeite mee heeft.
Ik speel liever de laatste wedstrijd wetende hoeveel uitgoals je nodig hebt.

27 februari 2015 om 13:27

Had op Torino of Club brugge gehoopt maar deze tegenstander moet makkelijk te doen zijn voor Ajax, hoewel we Dnipro niet moeten onderschatten maar denk dat Ajax toch met een beetje geluk toch ver in het toernooi kan komen, als Ajax weer zijn vorm kan terugvinden komt het zeker goed, eerste 30 minuten gisteren was Prima! Als ze dat nou een hele wedstrijd vol kunnen houden, kunnen ze zelfs ploegen als Inter moeilijk maken.

27 februari 2015 om 13:30

Torino wordt denk ik onderschat hier. Toch een ploeg met jongens met veel ervaring.

27 februari 2015 om 13:37

Torino is een aardige ploeg hoor

27 februari 2015 om 13:46

Torino zou meedoen in de top van NL.

27 februari 2015 om 13:47

Ja en? Als zelfs een Roma die 2de staat het moeilijk heeft met Feyenoord, wat moet nummer 10 van Italie nou tegen 2de van Nederland.. Ik zeg ook nergens dat Ajax Torino zou overklassen, maar ploegen als Torino, Club Brugge etc. moeten gewoon te doen zijn voor Ajax.

27 februari 2015 om 14:20

Roma is uit vorm als je alleen naar de tweede seizoenshelfd zou kijken zouden ze 14e staan die 2e plaats komt alleen door de 1e seizoenshelt

27 februari 2015 om 14:40

Onderschat of niet, Torino was een mooie herhaling van 1992 geworden. Veel leukere wedstrijd dan nu weer naar het grijze Oosten.

27 februari 2015 om 15:22

Feyenoord ook totaal uit vorm na de winterstop dus zegt niks.

Een betere loting kan je je bijna niet wensen.

27 februari 2015 om 13:23

Inderdaad een van de zwakkere ploegen. Maar ik begrijp dat de spelers niet echt staan te springen om naar Oekraine te gaan.

27 februari 2015 om 13:28

Over supporters maar te zwijgen. Eigenlijk belachelijk dat die clubs ook speciale behandeling behoeft. Kutsituatie daar.

Verder hoor je me sportief gezien niet klagen.

27 februari 2015 om 13:30

Ik zou het inderdaad ook niet zoeken, in dat grauwe achterland daar. Kiev is nog een beetje de bewoonde wereld, maar daar niet. Fabrieken en grote lappen leeg land is wat je daar vind. Ach ja, gewoon een kleine overwinning uit boeken, thuis afmaken en weer een concurrent voor de coefficientielijst weg

27 februari 2015 om 13:41

Belachelijk?? Verre van belachelijk. In deze zware tijden is de voetbal 1 van de kleine lichtpuntjes voor de mensen in Oekraïne. Dat ze dan Russische ploegen moeten ontwijken lijkt me voor de hand liggend en absoluut niet belachelijk.

27 februari 2015 om 13:47

Het is maar hoe je "belachelijk" interpreteert. Ik vind het belachelijk dat die landen nog steeds niet in 2015 leven en zich daar ook nier naar gedragen.

Daarbij: als je sport en dus voetbal los ziet van de politiek, dan moet je de loting daar ook los van koppelen óf niet meedoen. Want ik vind het prima dat we Dnipro loten, maar het is eigenlijk competitievervalsing de wijze waarop geloot is.

27 februari 2015 om 13:53

Het is wel belachelijk. Gewoon vervalsing dit om clubs een voorkeursbehandeling te geven. Als het zo moet dan zouden die Oekrainse en Russische clubs niet eens mee mogen doen. Kom jij met je lichtpuntje geneuzel kom op man.

27 februari 2015 om 13:57

Bij loting voor de Ek/wk kwalificaties zijn zulke dingen er ook nog steeds, zo mochten Spanje en Gibraltar elkaar niet loten, net als Rusland/oekraine en volgens mij ook nog 2 balkanlanden. Als het nodig is voor de veiligheid, dan moet het maar. Voetbal hoort los te staan van politiek inderdaad. Als je Russische ploegen tegen Oekraiense ploegen laat spelen in deze omstandigheden, dan kun je er zeker van zijn dat de politiek in die landen de wedstrijd aan gaat grijpen voor wat dan ook. Dit is de enige manier om dat te voorkomen.

27 februari 2015 om 14:01

@mivision

Helemaal mee eens, maar geloof me. Ajax is veel blijer met t probleem, hoe komen we in Oekraine dan, hoe stoppen we Gomez af of wie laten we Dost dekken...

27 februari 2015 om 14:06

Ik zou het anders formuleren: Ajax is blij ondanks het probleem. Niemand wil in oorlogsgebied voetballen, sportief gezien is het een prima loting.

27 februari 2015 om 15:42

Stel je niet zo aan man. Uiteindelijk tilt alleen de beste de beker boven zijn hoofd. Dan noet je van iedereen kunnen winnen. Dinamo en Dnipro schaar ik onder de zwakkere ploegen van deze 16 dus is hef alleen maar een voordeel dat de kans (heel iets) groter is dat je tegen hen mag. Alleen Zenit zou de (halve) finale kunnen halen en hebben juist nadeel van deze regel omdat er 2 zwakke ploegen afvallen om tegen te loten. Dus wat is nou precies zo'n enorm probleem?

27 februari 2015 om 15:45

De combinaties Rusland-Georgië en Azerbaijan-Armenië kunnen niet geloot worden voor kwalificatierondes.

27 februari 2015 om 16:48

@stambec

en hoe moet het dan als ze beiden nog verder komen? wat als ze beiden de halve finale halen? wat daar gebeurd is vreselijk, zonder meer, maar toch mag je als uefa zijnde dit niet op deze manier oplossen. nu zijn het rusland en de oekraïne. stel nu eens dat volgend seizoen het probleem nog niet is opgelost en dat er een conflict komt tussen griekenland en turkije? is al eerder gebeurd. moet de uefa dan ook maar die ploegen niet tegen elkaar laten spelen?

27 februari 2015 om 18:32

Achterland? Grote lappen leeg land? Dnepropetrovsk heeft een miljoen inwoners dus meer dan Amsterdam. Die stad lijkt me toch bij de bewoonde wereld te horen.

28 februari 2015 om 16:19

@drumms ... die loting voor Ek/wk kwalificatie is een grote grap want uiteindelijk kwamen Servie en Albanie wel bij elkaar terecht.
Ps: de wedstrijd van Ajax word in Kiev gespeeld

27 februari 2015 om 13:44

Absoluut niet mee eens. Bijna geen slechtere loting mogelijk m.i. Als je de Europa League wil winnen, moet je van iedereen kunnen winnen. Dit Ajax zou in principe op een goede dag van iedereen die nog over is kunnen winnen (behalve Zenit / Moskou misschien) Maar als neutrale toeschouwer wil je ook een mooi affiche. Dat is de Oekraïne, helemaal met de huidige situatie, totaal niet.

27 februari 2015 om 13:45

Een tegenstander zonder grote naam, en dan helemaal naar Oekraine, inclusief de onrust daar. En dan kunnen ze ondanks dat het een vrij onbekende club is, ook nog voetballen. Veel slechter kan toch niet?

Dat is wel mogelijk voor ajax.

27 februari 2015 om 14:14

Aan de andere kant is dit ook mogelijk voor Dnipro.

Voor beide clubs niet de zwaarste loting die ze konden hebben. Dnipro moet ook niet worden onderschat, in de poule hebben ze St Etienne onder zich gehouden en de vorige ronde Olympiakos uitgeschakeld, wat toch wel een club is van een groter kaliber dan Legia. Niet te onderschatten dus, aangezien Ajax ook niet meer het ajax is van 20 jaar geleden. Ik schat de kansen op 50/50, wat al niet slecht is gezien de mogelijke clubs die geloot konden worden.

Tja, weer zo'n Oostblok club... Jammer. Kwalitatief gezien wel één van de betere tegenstanders om te loten denk ik. En gunstig dat je eerst uit speelt. Ik heb er wel vertrouwen in!

27 februari 2015 om 13:24

Edit: laat maar

Denk dat Ajax een grote kans heeft om door te gaan. Toch lekker dat je eerst uit speelt. Als je uit maar één keer scoort ben je een stuk verder.

27 februari 2015 om 13:26

Lees eens goed, hij bedoelt dat het een gunstige loting is, niet dat het een van de sterkere ploegen is.

27 februari 2015 om 13:26

Een van de betere om te loten

27 februari 2015 om 13:33

Dan mag hij dat wel eens goed uitleggen, want komt zo raar over.

27 februari 2015 om 13:24

@ Robinhoajax

Precies, ik had liever gezien dat we naar Brugge moesten! Lekker dichtbij.
Of naar Torino in Italié met hun fantastische sfeer.

27 februari 2015 om 13:27

Torino had inderdaad een mooie geweest, maar met Dnipro hebben we een redelijk perspectief om door te gaan

27 februari 2015 om 13:33

Laat Brugge maar lekker in de volgende ronde komen

27 februari 2015 om 14:03

Betwijfel of Club Brugge de volgende ronde gaat halen.

27 februari 2015 om 14:33

@ Gustafacci

Besiktas is een horde die weliswaar lastig zal zijn. Maar hij is te nemen door Brugge. Ze hebben tegen Besiktas in ieder geval meer kans dan bijvoorbeeld tegen Napoli, Valencia of Sevilla. Brugge speelde goed voetbal tegen Aalborg en wonnen vrij makkelijk eigenlijk.

27 februari 2015 om 14:37

Dat lijkt me wel!

27 februari 2015 om 14:39

Dat kun je bij ieder team betwijfelen natuurlijk. Ik vind niet dat er in deze wedstrijden voor 1 van de lotingen echt een duidelijke favoriete in zit. Misschien Zenit, al is dat maar een gevoel want ik heb Torino al in geen seizoenen zien voetballen.

27 februari 2015 om 17:20

Dat is moeilijk om tegen Valencia te spelen

Ze liggen al eruit

Dit moet te doen zijn voor ajax, ik herinner mij wel dat ze het vorig jaar PSV moeilijk maakte, maar Ajax moet er alles aan doen om door te komen want er staat ze hebben toch geen kans meer op het kampioenschap

27 februari 2015 om 13:33

Dit moet te doen zijn voor Ajax

Ajax moet deze pakken. Wil je een keer ver komen in de EL is dat nu je kans. Verder verwacht ik dat Besiktas, Everton, Wolfsburg, Napoli, Zenit, Roma en Sevilla verder gaan.

27 februari 2015 om 13:26

Op papier zijn dat inderdaad de sterkste ploegen, hoewel Vilareal dicht tegen Sevilla aanzit. Maar het blijft voetbal.

Zeker tevreden met de loting, je kon lastigere teams loten.
Kijken hoe ver Ajax voor Nederland kan komen in Europa.
uit een doelpuntje maken en thuis afmaken.
Wzawzdb

Zucht.... ongelooflijk. Van al de ploegen die ik net niet wou zo'n vage ploeg uit Oekraïne. Rusland had ik net zo min gewild.

27 februari 2015 om 13:25

Tja die kans was ook redelijk groot met 4 clubs uit Rusland/oekraïne. En ook nog eens vanwege het feit dat die ploegen elkaar niet konden loten..
Ik ben zeker niet ontevreden, tegen deze ploeg heeft Ajax gewoon een goede kans. En als je doorgaat zit je gewoon bij de laatste 8. Bovendien kan dit er ook voor zorgen dat Ajax, mochten ze 2e worden, in de voorronde CL een geplaatste status heeft.

27 februari 2015 om 13:38

Wat een competitievervalsing. Uiteindelijk zullen er toch Russische en Oekraïense clubs tegen elkaar moeten speler als ze maar ver genoeg komen. Of wordt er bij een eventuele finale maar gezegd dat het niet beslist gaat worden?
Gewoon alle Russische en Oekrainsche clubs laten spelen tegen elkaar. Gaat het fout? Alle clubs uit die landen uitsluiten van Europees voetbal totdat er weer een 'normale' situatie is.
Maar met Gazprom als sponsor zal de Uefa dit natuurlijk nooit zo durven te regelen.

27 februari 2015 om 13:44

Sinds wanneer mogen ploegen uit die twee landen elkaar niet meer loten? Sinds de situatie daar helemaal om zeep is?

Ik vind wedstrijden tegen landen zoals Rusland, Oekraïne, ... altijd gigantisch saai en vervelend. Compleet emotieloos. Die teams (buiten Shakter in de CL) maken de EL gigantisch saai. Van mij mogen ze er echt uitgegooid worden.

27 februari 2015 om 13:45

Je weet niet waar je het over hebt. Lekker vanuit je veilige huiskamer die mensen straffen op het feit dat het daar oorlog is. Dit is juist een van de weinige lichtpuntjes in deze tijd en dat ze daardoor elkaar mogen ontwijken is het minste wat we kunnen doen. Egoïst ben je

27 februari 2015 om 13:49

Ok, dus omdat zij er een puinhoop van maken moet heel Europa hier rekening mee houden?? Dát is egoïstisch.

27 februari 2015 om 13:53

@stambec

Ga alsjeblieft weg met je onzin. Ga lekker iemand anders betichten van egoïstisch te zijn.

En wat kan ik er aan doen dat ik in een veilig land woon? Moet ik me nu schuldig voelen?

27 februari 2015 om 13:58

Dat is toch de strekking van de hele wereldeconomie? Dat is niet egoïstisch, dat is de realiteit hoe de wereld in elkaar steekt..

Griekenland maakt er een puinhoop van, Europa komt helpen..

27 februari 2015 om 13:58

@ fcajx: De finale is in Warschau dus op neutraal terrein zou dat beter in goede banen te leiden zijn. Ik ben wel zeer benieuwd wat ze gaan doen als er 3 clubs in de halve finale terechtkomen.

27 februari 2015 om 14:00

Veilige huiskamer? Stambec vergeet voor het gemak ook dat er 196 Nederlanders een jaar geleden uit hun "veilige huiskamer" een vliegticket hebben geboekt en nog niet veel later slachtoffers zijn geworden door die oorlog waar ze niks mee te maken hadden. Nog geen jaar geleden!! Ik kan me woest maken om je.

En of het een Nederlandse of Oekrainse onschuldige burgers zijn, ieder slachtoffer is er altijd één teveel maar het is een feit dat niemand daar veilig blijkt en dat wij sowieso niet vragen voor onenigheid daar. Laat ze het oplossen, dan mogen ze weer met de rest van Europa meedoen. Want als West-Europa met oplossingen komt, wordt er zeeeer weinig mee gedaan.

Onze West-Europese houding tegenover die barbaren is al zeer toereikend geweest.

27 februari 2015 om 14:24

@stembec
Dit heeft niks met egoïsme maken!
Hoe kan je nou een toernooi opzetten waarbij 4 van de 16 teams niet tegen elkaar hoeven te spelen. Dat slaat nergens op.
Dus: of uitsluiten of gewoon een eerlijke loting (met alle mogelijk gevolgen vandien) .
Overigens zit niemand er op te wachten om die kant op te moeten reizen. Zelfs buitenlandse spelers bij clubs uit die regio willen daar liever niet zijn.

Ajax heeft zeker een kans, het was 1 van de mindere goden die ertussen zat. Eerst uit is ook lekker. En een concurrent voor de coefficientielijst! Uitschakelen dus!

Absoluut niet de beste tegenstander van het stel, maar wat een beroerde loting. Wel genoeg kansen om door te gaan. Maar ik voorzie weer twee frustrerende wedstrijden.

Goede loting voor Ajax , Dnipro moet te kloppen zijn,
er zaten veel zwaardere clubs in het potje.

27 februari 2015 om 13:25

Heeft psv niet tegen hun gevoetbald tijd geleden?

27 februari 2015 om 13:28

Vorig seizoen als ik het goed heb

27 februari 2015 om 13:29

Ja, 1-2 en 2-0 verloren tegen Dnipro.

27 februari 2015 om 13:31

ja klopt, Psv verloor toen met 2-0.

27 februari 2015 om 13:32

Dacht 2 jaar geleden ofzo en dat ze toen verloren.

27 februari 2015 om 13:32

dat psv was ook wel wat zwakker dan het psv van nu dus dat moet je ook wel in ogenschouw houden. neemt niet weg dat Dnipro gevaarlijk kan zijn en dat ajax moet waken voor onderschatting

Haha wauw Ajax kan lekker door bekeren zo met deze lotingen. Laat ik maar zeggen dat ik blij ben voor de coefficientie lijst.

nou ja betere loting kan altijd deze ploeg heeft vorig jaar psv en andere grote teams uitgeschakeld dus denk maar niet te licht

27 februari 2015 om 13:25

Ja klopt maar het had ook slechter gekund. Ik baal vooral van de kans op onderschatting

27 februari 2015 om 14:27

Niet het beste team wat je kon loten. Toch denk ik dat het aardig lastig gaat worden. Die oostblok teams hebben altijd van die geslepen stugge ploegen

27 februari 2015 om 13:27

Was dat niet in 2012?

27 februari 2015 om 13:31

Ja, vorig seizoen was het Ludogorets, Tsjornomorets en Dinamo Zagreb.

27 februari 2015 om 13:39

oke mijn excuses dan maar ik weet dat deze ploeg gewoon goed kan voetballen dus ja

Een prima loting voor Ajax, eerst proberen uit 1-1 te spelen en het dan in de Arena met 2-0 afmaken. Ik weet dat Dnipro een goed team heeft maar Ajax moet hiervan kunnen winnen.

opzich een prima loting,
maar weer oost-blok is balen.

Voor de italiaanse clubs best gustig dat maar 1 wedstrijd tegen elkaar is.. helaas zijn dat meteen de twee ploegen die ik het verst zie gaan Roma-Fiorentina
Hopelijk kan Torino tegen Zenit stunten, maar zie Inter en Napoli zonder te veel stress door gaan.

27 februari 2015 om 13:32

Inter zonder te veel stress doorgaan? Het Inter van de afgelopen jaren krijgt al stress als ze een stadion binnen stappen.

27 februari 2015 om 13:52

Haha Inter zonder stress doorgaan tegen Wolfsburg? Let maar op hoe gemakkelijk Wolfsburg het gaat hebben tegen inter

27 februari 2015 om 16:47

Dat Wolfsburg het goed doet de laatste tijd komt voornamelijk door Dost. Ik wil niet zeggen dat die ploeg het niet goed doet, maar Inter heeft zich in de winter best aardig versterkt. Laatste tijd begint het in sommige wedstrijden hun draai te vinden, en in europees verband vaker.

27 februari 2015 om 17:56

Wolfsburg stond na de eerste seizoenshelft op dezelfde plek op de ranglijst als nu. Dus ook voordat Dost speelde ging het daar al prima. Ik zie Wolfsburg dan ook doorgaan en is voor mij samen met Napoli de grootste kanshebber om de EL te winnen.

Ben blij met de loting, je had veel zwaarder kunnen loten zoals Zenit, Wolfsburg, Sevilla etc. Echter ook niet onderschatten, Dnipro heeft zonder veel problemen Olympiakos uitgeschakeld kan achterin de boel dicht houden en heeft voorin met spelers als Konoplyanka veel kwaliteit rondlopen. Spelen wel eerst uit wat een voordeel kan zijn. Ik schat de kansen ongeveer in op 50-50.

Niet de moeilijkste loting voor Ajax, wel jammer dat het geen mooi affiche is. Zitten er echter wel een paar aardige bij.

Ik vind de tegenstander gewoo. Een heel teleurstellende naam hebben. Er zit 1 echt niet grote naam in maar die trek je wel. Het is een zeer gevaarlijke ploeg, dat bewezen ze afgelopen ronde door tottenham te verslaan.

27 februari 2015 om 13:24

Excuses Olympiacos natuurlijk

27 februari 2015 om 13:33

Een teleurstellende naam? Alleen omdat je het niet uit kunt spreken zeker Dnipro heeft een aardig team op de been, met Konoplyanka als topper. Ajax gaat het heel lastig krijgen, maar dat krijgen ze met bijna alle teams die er nog in zitten. Er is wel voldoende perspectief om door te bekeren, dus in dat opzicht kan je blij zijn met deze loting hoor. Torino of Brugge was wellicht een nog betere (en leukere qua naam) loting geweest, maar je had ook een Zenit, Everton of Fiorentina bijvoorbeeld kunnen loten..

Wedstrijd in Kiev nog wel te doen vanaf hier, alleen vind ik die loting de laatste tijd een aanfluiting. Zoals het hele toernooi langzaam na de mallemoeren gaat

27 februari 2015 om 13:27

Dus mogen ze maar niet meedoen omdat hun land niet veilig is buiten hun schuld om ? Of moeten we ze tegen elkaar laten spelen met kans op veel bloed.

27 februari 2015 om 13:38

Hoe wil je dat doen bij een eventuele finale dan? Dus gewoon onzin, zeg dan beide partijen mogen geen supporters meenemen of spelen beide wedstrijden op neutraal terrein, zoals het wel vaker is gegaan met wedstrijden in oorlogsgebieden

27 februari 2015 om 13:40

Dat eerste. Als ze de veiligheid niet kunnen garanderen tijdens wedstrijden, kunnen ze ook niet verwachten dat ze mee mogen doen aan internationale voetbaltoernooien.

Edit: wat hierboven wordt gezegd makes more sense: wedstrijden op neutraal terrein spelen.

27 februari 2015 om 13:42

Ja gewoon buitensluiten,
Nu benadeel je in principe alle overige teams die nog in de Europa league zitten omdat die clubs bij die wedstrijden niet de veiligheid kunnen garanderen.
Gewoon uitsluiten die clubs

27 februari 2015 om 13:57

Neutraal terrein zonder supporters van beide clubs. Klaar.

27 februari 2015 om 14:25

Vind ik wel meevallen, Feyenoord-Roma zat alles op en aan. Als je alleen al naar de kijkcijfers kijkt is Feyenoord-Roma (op Rtl7) 2x zo goed bekeken als een topaffiche als Man City-Barca (op Ned3).

27 februari 2015 om 17:41

ja vinkel, maar dat is een beetje een scheve vergelijking. Nederlandse ploegen scoren qua kijkcijfers natuurlijk altijd hoger!

toch zonde, twee italiaanse ploegen tegen elkaar, twee spaanse ploegen. Wanneer Ajax hier doorkomt zit er wel een stuntje in !

Prima loting, zijn geen makkelijke tegenstanders meer, maar er liggen mogelijkheden. Ook mooi voor een eventueel vervolg dat Inter vs Wolfburg elkaar treffen, Villareal vs Sevilla en Napoli vs Dinamo Moskou.

Nog nooit gehoord van deze club. Als ze dit niet redden mag je Ajax' ambities niet serieus nemen.

27 februari 2015 om 13:28

Het kan alleen maar tegenvallen nu...

27 februari 2015 om 13:29

Wat een kortzichtige reactie. Dnipro won vorig seizoen van Psv, en gisteren schakelde ze Olympiacos nog redelijk makkelijk uit. Ken je Olympiacos wel? Dat is die ploeg die van Juve en Atletico won thuis in de CL.

27 februari 2015 om 13:29

PSV werd jaren geleden tweemaal afgedroogd door deze club.

27 februari 2015 om 17:43

iedereen heeft het erover dat ze wonnen van Psv, maar vergeet voor het gemak ook even niet in wat voor vorm PSV toen was. Dat was om te janken natuurlijk! Het PSV van dit jaar had wel van ze gewonnen. Net als Ajax waarschijnlijk wel van ze gaan winnen. Maar onderschatting is het gevaarlijkst. Ik schat de kansen 60-40 in het voordeel van Ajax.

27 februari 2015 om 13:31

Serieus? Dus jij weet al dat het slecht is van Ajax als ze hiervan verliezen terwijl jij deze club niet kent? Als jij je wat meer zou verdiepen in deze tegenstander zul je ontdekken dat Ajax het nog goed lastig gaat krijgen.

Wanneer word de wedstrijd gespeeld?

27 februari 2015 om 13:27

12 maart speelt Ajax uit, en een week later (19 maart) speelt Ajax thuis.

Mooie wedstrijden deze ronde, champions league waardig!

Kijk aan, een beetje geluk aan Ajax zijnde. Dat moet te doen zijn.

Lelijkste loting die je kan treffen is Dnipro.,

Napoli had ik liever gehad en zeker als trip.

Vage shit dat Russische en Oekraïense niet elkaar kunnen loten. Spelen ze toch lekker in een andere loting.. Flauwekul allemaal.

27 februari 2015 om 13:29

Ik vond het loting systeem erg vaag, met al die ballen in verschillende bakken etc. Maarja Ajax qua tegenstander een gunstige loting, qua sfeer etc. niet echt, maar wel een goede kans om naar de laatste 8 te komen!

had slechter gekund! Dit is te doen voor Ajax, wanneer ze weer in hun flow terecht komen.

27 februari 2015 om 13:35

Die flow zijn ze al een poosje kwijt...;-)

27 februari 2015 om 13:44

Met Veltman terug zal Ajax wel beter spelen, Was gister ook duidelijk te zien dat Veltman veel meer rust brengt en druk van de ploeg afhaalt en gewoon met de bal over de middenlijn durft te lopen

27 februari 2015 om 16:33

Inderdaad. Ik denk dat Veltman in dit team van hele grote waarde is. Voor een cv een heel groot voetballend vermogen, waardoor de opbouw bij Ajax beter liep. Je zag het verschil meteen met vd hoorn. Lcv mag van mij best gekocht worden. Liefst ook eentje die technisch begaafd is.

Moet zeggen, het zit Ajax niet echt tegen, gezien de andere wedstrijden. Wel geluk dat ze niet eerst Moskou en Zenit als eerste in de pot hadden geplaatst, dan was het echt moeilijk geweest voor Ajax.

Verder ken ik dnipro niet. Weet wel dat ze een goede speler hebben, weet niet hoe je z'n naam foutloos schrijft. Daarnaast hadden ze de heksenketel in Pireaus overleefd. Alhoewel Olympiakos geen schim meer is als voor se winterstop...

Goede loting.
Dit Dnipr kwam maar koeizaam de poule door en verloor zelfs thuis van Qarabag.
Al hebben ze Olympiakos best indrukwekkend opzij gezet verwacht ik toch wel goede kansen voor Ajax.

27 februari 2015 om 13:42

Dat Qarabag heeft Twente uitgeschakeld en eigenlijk Inter Milan, ware het niet dat in de blessuretijd een zuivere doelpunt werd afgekeurd.

Dnipro is een taaie tegenstander waar je uit zomaar tegen een nederlaag kan oplopen.

27 februari 2015 om 15:47

Dnipro zou eigenlijk uitgeschakeld zijn, niet Inter. Inter werd comfortabel groepswinnaar. Maar Qarabag werd inderdaad benadeeld waardoor Dnipro tweede werd in de poule.

Toch wel de minste tegenstander die ze konden loten.

27 februari 2015 om 13:32

Je bedoelt 1 van de beste. Tegen clubs als Wolfsburg, Roma en Fiorentina zal Ajax het heel moeilijk krijgen maar Dnipro is prima te doen.

27 februari 2015 om 13:51

Hij bedoeld denk ik kwalitatief het minst. Onn: Het is een stugge ploeg. Vooral op Konoplanka letten, goede speler.

27 februari 2015 om 15:36

Klopt, dat bedoelde ik inderdaad

Oppassen voor Konoplyanka! Dnipro is een sterke ploeg, ze hebben niet voor niets Olympiakos uitgeschakeld.

Weer lekker een schop wedstrijd, weer in Ukraine : koud,kut veld, rare sfeer etc. Het is altijd in van die rot voetbal landen. Waarom nooit een x tegen een villareal ofso

Als er maar geen gekke dingen gebeuren in Oekraïne, als ik dingen als dit:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=238337

Lees weet ik niet zeker of ik meteen blij moet zijn met deze loting, voetballend denk ik overigens wel dat Ajax de betere is.

Op het eerste gezicht een goede loting, echter ze hebben Olympiakos uitgeschakeld zie ik en twee keer heel nipt verloren van Inter. Kan het dus niet echt heel goed inschatten.

Puur op naam en wat we van de teams weten was dit wel behoorlijk gewenst. Dan maar in de volgende ronde een mooi affiche. Denk dat Ajax hier goede kans tegen heeft.

Relatief gunstige loting voor Ajax dus dat valt niet tegen.

Verder denk ik dat Everton, Zenit, Wolfsburg, Sevilla, Moskou, Roma en Besiktas doorgaan. Denk dat Wolfsburg overigens favoriet is, die hebben echt een sterk team dit seizoen.

Snap niet dat er mensen zeggen dat ze deze tegenstander niet willen hebben. Het is toch prachtig om een ronde verder te komen en dan komen we geen zwakkere meer tegen en dit is op papier toch echt een van de zwakste.

Kijkende naar de overige tegenstanders die je had kunnen loten is dit natuurlijk gunstig. Maar Dnipro is natuurlijk ook geen ploeg waar je zo maar even van wint. Fijn dat je eerst uit mag spelen. Dnipro heeft Olympiakos wel redelijk eenvoudig uit het toernooi geknikkerd maar ik zie wel kansen.

27 februari 2015 om 13:37

Andersom zullen die gasten van Dnipro precies hetzelfde zeggen: gunstige loting, maar Ajax heeft Legia wel redelijk eenvoudig uit het toernooi geknikkerd.

Gunstig, maar hopelijk denken ze er niet te makkelijk over. Ronde verder zou leuk zijn, dan hopen op Brugge of Besiktas.

Die loting kon minder...!!

Ik ben bang dat het verschil tussen Legia en Dnipro misschien onderschat wordt. Ajax heeft zeker kansen, maar Dnipro is een paar maatjes groter dan Legia. Het enige waar Ajax zich nu aan vasthoudt is de 0-3 bij Legia.

Lopen wel een paar aardige spelers rond zoals: Konoplyanka, Kalinić en Chyhrynsky. Verder veel Oekraïens internationals en een paar Brazilianen. Toch is het geen slechte loting ze hadden het zwaarder kunnen treffen.

27 februari 2015 om 14:51

konopluyanka is meer dan aardig die man kan uit groeien tot wereld top maar gek genoeg ziten de grote clubs niet achter hem aan

Pff zonde precies Fiorentina tegen AS Roma.. Juist mooi dat alle italiaanse teams door waren gaat 1 van de sterkste er nu sowieso uit. Voor de rest goeie loting, Hopenlijk kan Torino stunten.

27 februari 2015 om 13:37

Italie heeft met 5 deelnemers idd niet echt mazzel gehad, maar kans was groot dat ze sowieso tegen elkaar moesten, jammer dat het Fiorentina en Roma zijn. Fiorentina erg sterk tegen Tottenham. Inter moeilijk geloot, Torino heel zwaar geloot, Napoli zou je zeggen, zou het wel moeten winnen.

Weinig bekend bij mij over de kwaliteit van dit team, ze hebben wel Olympiakos uitgeschakeld. Ze werden daarentegen wel uitgeschakeld door Kopenhagen in de voorronde van de CL. Moeilijk in te schatten dus hoe goed ze zijn. Hoe dan ook had ik liever een team geloot die wat bekender was.

Slaat toch nergens op, dat clubs uit Rusland en Oekraine elkaar niet kunnen loten. Hoe lang wil je dat volhouden dan? Kies een neutrale grond of sluit ze uit. Dit is niet eerlijk.

27 februari 2015 om 13:33

Dus uitsluiten om dingen waar ze niks aan kunnen doen ? Of tegen elkaar laten spelen waar doden een feit zijn?

27 februari 2015 om 13:49

Laten spelen op een neutrale locatie? Dit slaat natuurlijk nergens op.

27 februari 2015 om 13:57

Een mogelijkheid inderdaad. En geen supporters mee.

27 februari 2015 om 14:45

Nee idd. Dat zou ik de beste en meest eerlijke oplossing vinden in ieder geval. Door deze regel is het fijn voor de clubs uit Oekraïne dat ze bijvoorbeeld Zenith al ontlopen. Ook wordt het mogelijke probleem alleen maar verplaatst want als ze allemaal doorgaan dan kun je toch niet door blijven gaan om ze niet tegen elkaar te laten spelen.

Goede loting. Niet makkelijk maar geen enkele loting zou makkelijk zijn geweest. Maar het had slechter gekund. Het is een nivo hoger dan Legia maar cker niet het nivo Wolfsburg. Het zou mooi zijn als Ajax kan groeien in dit toernooi. Eerst nivo Legia dat we pakken, dan nivo Dnipro die we hopelijk verslaan en misschien krijgen de spelers dan zoveel vertrouwen en ervaring dat ze een kansje kunnen maken tegen een top EL ploeg als Zenit, AS Roma etc. Die laatste ploegen zouden nu nog te vroeg komen, maar wie weet maken we wat meer kans als we deze ronde doorkomen. Misschien zijn we dan al uit onze (nog steeds durende) dip. Hoop doet leven.

Wat ook gunstig is is dat we dit jaar in de EL punten kunnen pakken voor de ploegen coefficient. Dat kan van groot belang zijn voor de plaatsing, als we voorronde CL halen.

In welke mate is het veilig in Dnjepropetrovsk? Het is toch Oekraine...een land in oorlog...

27 februari 2015 om 13:35

Ze spelen de thuiswedstrijd waarschijnlijk in een stadion in het westen, grote kans op Kiev.

27 februari 2015 om 14:04

Zal denk ik Kiev of Lviv (tegen poolse grens) worden

27 februari 2015 om 13:37

Is niet in richting van Donetsk, het ligt overigens wel aan de Dnjepr.

27 februari 2015 om 19:08

Het ligt tussen Kiev en Donezk maar Dnepropetrovsk ligt een paar honderd kilometers van het conflictgebied vandaan en is op zich niet minder veilig dan Kiev.

Dnipro wint wel van Ajax, is een ploeg a la Shaktar Donetsk, met al die schitterende Braziliaanse spelers. En mijn cluppie Inter heeft een schitterende loting, waar we zeker niet kansloos zijn. Integendeel zelfs! We winnen deze partij ben ik van overtuigd. Want we hebben kwaliteit genoeg en dat zullen we ook laten zien. Want Kovacic, Icardi zijn niet minder dan een De Bruyne of Perisic.

Ajax maakt een goede kans om dit jaar ver te komen in de Europa League, uiteindelijk maakt de loting niet uit want je moet iedereen kunnen verslaan wil je die beker winnen.

Wzawzdb

27 februari 2015 om 13:33

Nouja, dat is niet helemaal waar. Tottenham is bijvoorbeeld uitgeschakeld vorige ronde, daar hoeven we dus al niet meer van te winnen En van minstens de helft van de teams die er nu nog in zitten, hoeven we ook niet te winnen. Ajax zou nu inderdaad de volgende ronde moeten kunnen halen. Vind trouwens ook de overige teams die erin zitten allemaal te kloppen voor Ajax, als we een goede dag hebben.

Niemand weet hoe gevaarlijk deze ploeg is.

Wat een klote loting, pardon my french. Een uitwedstrijd spelen in Oekraine is in deze tijden nooit een prettig idee, hopelijk laten de spelers zich niet teveel intimideren. Gelukkig de tweede wedstrijd thuis, dat scheelt wel echt. Weer geen mooi affiche en weer is Ajax aan haar stand verplicht om te winnen.

Er zitten wel een aantal andere wedstrijden tussen die leuker zijn: Fiorentina Roma, Napoli Moskou, Wolfsburg Inter en Sevilla Villareal met name.

Misschien wel meest gunstige loting, maar gaat lastig worden. Nederlandse clubs vrijwel altijd slecht tegen oostblokclubs. Dnipro ook paar goede spelers als Zozulya, Chygrynskyi, Konoplyanka en Rotan.

De Fifa zal wel zorgen dat oekraiense teams afvallen.
Kan moeilijk doorgaan met zo'n loting als er straks nog steeds twee russen en twee oekraieners doro zijn.

27 februari 2015 om 13:37

Er wordt sowieso altijd al zwaar in het nadeel van oekrainse (en andere oostblok) teams gefloten. Zal nu niet veel anders zijn.

27 februari 2015 om 15:52

De Fifa heeft hier helemaal niets mee te maken. De Uefa wel. Overigens te belachelijk voor woorden om clubs uit Rusland en Oekraïne niet tegen elkaar te laten loten.

Knap dat iedereen hier roept dat Ajax de kwartfinale gaat halen. Volgens mij mag je niemand onderschatten als je bij de laatste 16 zit. En dit zijn nu net de ploegen waar je weinig van weet.....

27 februari 2015 om 13:35

Roepen is niet knap, dat is makkelijk. Zullen we nog wat clichés uit de kast halen?
Balletje kan raar rollen, de bal is rond, 50% kans etc etc.

Deze moeten we kunnen winnen. En ja, het kan ook zo zijn dat we hem verliezen.
Tjo!

27 februari 2015 om 13:42

Gewoon realistisch zijn! Ajax is ook niet in beste vorm dus waarom zeggen dat het wel moet kunnen?!

27 februari 2015 om 14:28

dat zeiden ze ook over salzburg

27 februari 2015 om 13:42

Knap dat jij leest dat iedereen roept dat Ajax de kwartfinale gaat halen.. Ik lees dat mensen Ajax een goede kans geven maar weinig dat ze het wel gaan halen..

27 februari 2015 om 13:45

Oftewel de onderschatting is begonnen! Yeah!

27 februari 2015 om 13:47

Volgens mij is Dnipro gewoon een van de makkelijkste tegenstanders die nog over is, dus mag je gewoon blij zijn met de loting lijkt me. Geen enkele tegenstander zal nog echt makkelijk zijn in deze ronde.

Ik heb liever Dnipro dan Wolfsburg of een Italiaanse ploeg. Of Zenit.

27 februari 2015 om 13:59

Mee eens!

Clement Turpin op Dnipro - Ajax zetten met de opdracht om Dnipro te naaien.

Dan blijft alleen Zenit nog over na deze ronde en zijn we ook meteen klaar met dat gezwam over Oekraine/rusland in dit toernooi. =)

Waar kan ik kaartjes vinden voor de wedstrijd Club Brugge - Besiktas? Uitvak natuurlijk.

27 februari 2015 om 13:55

Kijk op de website van Club Brugge of ga naar de fanshop bij het stadium

Brugge/Belgische fans. Iemand enig idee hoe je voor het uitvak tickets kunt halen ? Zou iemand een privebericht willen sturen

Sportief gezien niet te klagen, voor de supporters is het een ander verhaal. Hopen op de winnaar van besiktas-brugge, die zijn ook te doen. Everton en Kiev trouwens ook. Vooral niet tegen Villareal, Zenit, Sevilla en Wolfsburg loten, die zijn een stapje te hoog.

Zitten een paar mooie wedstrijden tussen. Ajax heeft heel gunstig geloot, heb Dnipro tegen Inter gezien en die kunnen er weinig van. Ook gunstig voor Ajax dat een laar sterke tegenstander elkaar hebben geloot zoals, Wolfsburg-Inter, Everton-Kiev, Vilareal-Sevilla, Fiorentina-Roma. Denk dat dit de teams zijn die door gaan: Everton, Ajax, Zenit, Inter, Sevilla, Napoli, Besiktas en Roma.

Wanneer zijn de westrijden van ajax? (datum)

27 februari 2015 om 13:49

12 en 19 maart dacht ik

Mooi voor Ajax zon tegenstander, maar wel weer echt lucky pppffff

27 februari 2015 om 14:01

Want Ajax heeft de laatste jaren zoveel geluk gehad met de loting?

Ploegen die ik verwacht door te gaan:

Dinamo Kiev
Dnipro
Zenith
Wolfsburg
Sevilla
Napoli
Besiktas
Fiorentina

27 februari 2015 om 13:53

Dinamo Kiev
Ajax
FC Zenit
VfL Wolfsburg
Sevilla
Napoli
Besiktas
AS Roma

besiktas wedstrijdtickets informatie --> http://goo.gl/mmw41m

Zijn de tijden al bekend? 19:00 of 21:05?

27 februari 2015 om 13:56

Goede vraag.. Ik verwacht dat eerste 4 wedstrijden die geloot werden om 19u worden gespeeld en de andere 4 om 21u.

Ze kunnen de loting in ieder geval de schuld niet geven maar voor de supporters is dit een waardeloze loting. 10 jaar geleden had AZ geen enkele moeite met deze club

Chygrynskiy speelt daar ook (oud-Barca). Maar volgens mij mag hij niet spelen, omdat hij aan het begin van het seizoen nog speelde voor Shacktar.

mooie loting voor zenit, op papier tegen de minste italiaanse ploeg maar natuurlijk niet te onderschatten
hopelijk is lombaerts er dan weer bij.

dnipro win je niet zomaar van, hadden vorige maand ook met gemak legia warsaw verslagen in een oefenduel (dat zegt ook niet alles maar toch..)
hebben op alle linies ervaren mensen en vooral vanuit het middenveld veel loopvermogen
voorin verschillende spelers die een goal kunnen maken (seleznyov,bruno gama,kalinic).

dynamo kiev en dinamo moskou vliegen er volgende ronde denk ik wel uit, spelen allebei tegen een tegenstander die net wat betere individuele spelers heeft.

27 februari 2015 om 14:53

Dnipro is gevaarlijker dan velen denken. Denk dat jij wat meer Rusland en Oekraine volgt dan de gemiddelde Nederlander. Denk jij niet dat spelers als Seleznyov, Konoplyanka, Zozulya, Matos, Chygrynskiy, Rotan gewoon stuk beter zijn dan wat er bij Ajax loopt? En dat het weleens heel pijnlijk kon worden voor Ajax?

Besiktas! Let's do this.

Besiktas wedstrijdtickets informatie -- http://goo.gl/mmw41m

Een lastige loting. Maar niet onhaalbaar. Ben blij dat we geen Italiaanse tegenstander hebben. Die zijn altijd vervelend.

Ik w niet... Oost-Europese ploegen liggen Ajax niet zo... had liever Club Brugge, Everton of Torino gehad... aan de andere kant als je in de finale wilt komen moet je van iedereen kunnen winnen..

Ik w niet... Oost-Europese ploegen liggen Ajax niet zo... had liever Club Brugge, Everton of Torino gehad... aan de andere kant als je in de finale wilt komen moet je van iedereen kunnen winnen..

Baal ik toch wel een beetje van. Op papier zeker te doen, maar dit is nou precies zo'n nietszeggend rotploegje waar Ajax het altijd lastig tegen heeft.

Belachelijk trouwens dat Russische en Oerkainse ploegen elkaar niet kunnen loten. Wat gebeurt er dan als er straks in de halve finales nog steeds teams van beide landen inzitten?
Als de veiligheid in dat land niet gegarandeerd kan worden laat je ze toch lekker op neutraal terrein voetballen.

Gefeliciteerd Ajax supporters. Lijkt mij voor jullie een prima loting. Ik hoop dat jullie het nederlands voetbal hoog houden en het toernooi winnen, en dan het liefst nog even AS Roma uit het toernooi knikkeren.

Jammer ik had liever Inter oid gehad. Everton ofzo.

Het is weer zo'n verdraaide oostblok ploeg. Die zijn meestal vrij goed tegen Nederlandse ploegen. Het is gelukkig wel de minste oostblok ploeg die je kan treffen.

Als je naar de andere ploegen kijkt is dnipro de meest gunstige tegenstander voor ajax. Maar je mag dnipro absoluut niet onderschatten, een zeer stugge tegenstander die psv een tijdje terug gemakkelijk pootje lichte. Dnipro is iets minder dan shakthar donetsk en dynamo kiev maar dat zijn gewoon champions league waardige clubs.

27 februari 2015 om 14:02

Eerlijk gezegd hadden ze beter club brugge kunnen loten. Ajax heeft het vaak lastig tegen teams die fysieke vecht voetbal spelen die hoog druk zetten, en zo'n ploeg zijn die oostblokkerts wel. Wordt enorm lastig om in je eigen spel te komen als ajax zijnde. Desalniettemin is het zeker niet de zwaarste loting, maar ik zou wel met wat meer ervaring en kracht gaan spelen. Misschien wel zimling opstellen zelfs. Achterin starten met van rhijn, veltman, moisander en viergever.

27 februari 2015 om 14:10

Kan je wel eens gelijk in hebben ja, maar brugge wordt niet voor niets kampioen van België terwijl ik anderlecht toch erg sterk acht.

Prachtige loting, had zoveel zwaarder gekund, is zeker niet te onderschatten! Maar je kan nu zelf proberen om uit een prachtig resultaat te behalen, 0-1 1-1 2-1 2-2 2-3 en thuis met het publiek er achter, en een vol stadion, het afmaken. Er gaan sws deze ronde sterke teams uit. Wolfsburg of Inter Fiorentina of As Roma heerlijk toch? Misschien zit je wel bij de laatste 8! Maar eerst Dnipro uitschakelen. Ik ben tevreden met de loting. Denk dat we winnen.!!!!

Wordt de wedstrijd dnipro - ajax in kiev gespeeld of in donetsk?

27 februari 2015 om 14:05

Uit moet je al een goede resultaat boeken. De cijfers van die gasten.
Thuis 7 wed 3 gew 3 gel 1 verl.
UIt 7 wed 5 gew 1 gel 1 verl.
Zijn dan wel alleen de competitie wedstrijden.

Dnipro is een verschrikkelijk team om tegen te spelen.

En schandalig dat Dinamo Moskou hier staat trouwens. Volkomen onterecht het prachtige Anderlecht uitgeschakeld dankzij opzichte fouten van de scheidsrechter. Anderlecht had tegenover de Napolitanen moeten staan. Echt walgelijk.

Konoplyanka is een geweldige middenvelder van dnipro, gaat ajax het zeer lastig mee hebben.

Wat ik mij afvraag. Stel een Russische moet tegen een Oekraïense club in de finale, wat gebeurt er dan? Vind het maar raar hoor, als een land onstabiel is dan moet je ze toch gewoon een keus geven. Of deelname intrekken of op neutraal gebied voetballen!

27 februari 2015 om 14:30

De finale is in Polen, dus dat maakt geen zak uit lijkt me?

27 februari 2015 om 17:00

Maakt ook geen zak uit als het is in Rusland of Oekraïne, zolang het maar niet is het gebied waar oorlog heerst.

PSV heeft er ook tegen gespeeld paar jaar terug verloren thuis met 1-2

27 februari 2015 om 14:22

Utrecht heeft er ook een keer tegen gespeeld, ook kansloos verloren dus ajax is gewaarschuwd.

Na Brugge de meest haalbare tegenstander denk ik. Dus op zich een goede loting in mijn ogen. Maar alsnog gewoon een zeer pittige tegenstander hoor! Makkelijke clubs zitten er echt niet meer bij nu. Ajax: succes!

Prima loting om een ronde verder te komen. Het is natuurlijk een lastige club maar ik zie Ajax er in twee duels wel over zegevieren. Verder niet echt een aansprekend affiche, maar dat kan in latere rondes nog komen.

Hmm kan me van een paar jaar geleden herinneren dat psv 2 x verloor van deze ploeg. Niet onderschatten dus. Op dit moment Loot je zowieso geen zwakke tegenstanders meer. Maar dit is te doen, denk ik.

Prima loting voor onze vrienden uit Amsterdam, laten we hopen dat ze elkaar genoeg kunnen motiveren om deze wedstrijd te winnen.

Gunstig. Maar je moet natuurlijk altijd afwachten.

Russische en Oekraïense clubs kunnen elkaar niet loten. Maar wat als beide in de finale komen? Beetje krom niet?

Toch een club die Olympiacos uitgeschakeld heeft, terwijl Olympiacos toch een prima prestatie leverde in de champions league tegen Juventus etc. Ik ben benieuwd...

27 februari 2015 om 14:47

Dat zegt weinig... In de CL heeft Olympacos alles gegeven ik denk toch dat ze zo iets niet konden opbrengen in de EL

Goede loting voor Ajax

is het ook al bekend wie hun in de volgende ronde loten ???

Mogen er uitsupporters mee? Ivm met oorlog etc.

In principe moet dit te doen zijn voor Ajax, maar Dnipro Dnipropetrovsk moet hier ook niet onderschat worden.

Het enigste waarvan ik Dnipro ken, is van hun lastige tweede naam, Dnipropetrovsk en de enigste spelers die ik redelijk ken van Dnipro, zijn Ondřej Mazuch (25-jarige verdediger, oud-speler van o.a Fiorentina en Anderlecht), Nikola Kalinić (oud-speler van Blackburn Rovers), Yevhen Konoplyanka en Roman Zozulya (beide spelers ken ik, samen met Andriy Yarmolenko van Dinamo Kiev, het best van alle Oekraïense spelers van dit moment).

Konoplyanka was in de afgelopen wintertransferperiode bijna naar AS Roma vertrokken en ik heb hem 'n paar keer zien spelen. Hij is 'n goede aanvaller, die zeker mee kan bij een club als Liverpool, Arsenal, Tottenham Hotspur, AS Roma, Fiorentina, Valencia en Borussia Dortmund.

Zozulya is ook een goede aanvaller. Ik kan me nog tijdens een jeugd EK herinneren, van volgens mij 'n jaar of vier of vijf geleden, dat Zozulya met Jong Oekraïne tegen Jong Oranje speelde en dat er werd gezegd dat hij goed in de gaten gehouden moest worden, omdat hij zeer gevaarlijk voor de goal was en dat hij ook makkelijk penalty's uit kan lokken, dus daar moet Ajax dan ook rekening mee houden.

Mazuch ken ik vooral van zijn periode bij Anderlecht, maar sinds hij daar bij Dnipro speelt, heb ik hem eigenlijk nooit meer zien spelen en ik weet dus niet hoe hij er op dit moment voorstaat.

Kalinić ken ik nog van zijn periode bij Blackburn. Ik kan me nog herinneren dat hij in z'n tweede seizoen er 'n aantal inschoot voor Blackburn, die toen nog in de Premier League speelden. Het waren er niet super veel, maar volgens mij waren het er wel 'n stuk of acht in iets van vijftien wedstrijden.

Wat een onzin dat clubs uit Rusland en Oekraine elkaar niet kunnen loten!

Andere jaren loten ze toch ook voor dr volgende ronde? Hebben ze dat afgeschaft?

kreeg een vreemd voorgevoel toen ik een bericht van vz las waarin een foto gepost stond waarin een papiertje met dnjpr erop stond. Haha vz helderziend?

On: Vind het dubbel. Sportief kon het slechter, maar is wel in oekraine en dat is minder, is een club uit west europa toch wat prettiger. De kwartfinales moeten wel lukken.

Moet te doen zijn. Ik zeg thuis 2-1. Uit 1-0

Het moment van waarheid voor Inter, dit is het moment dat Mancini en zijn jongens aan de wereld kunnen bewijzen dat ze nog altijd een topclub zijn maar het zal niet makkelijk zijn.

En natuurlijk Lord Bendtner vs Lord Kuzmanovic , het duel waar we allemaal op zitten te wachten!

27 februari 2015 om 16:59

Inter gaat gewoon 2x verliezen, Wolfsburg is veel te sterk. Hele lastige loting voor een matig Inter, althans dat is mijn mening.

27 februari 2015 om 23:08

Nou het is meer dat men normaal gesproken meer verwacht van Inter en dat Wolfburg beter presteert dan normaal gesproken, als je kijkt naar de selectie is het echt wel aan elkaar gewaagd. Enige verschil is dat Wolfsburg volgens mij al een tijdje een vaste coach en een vast systeem heeft. Inter heeft met Mancini pas de afgelopen weken een beetje een vast systeem en zijn als team redelijk in vorm. Inter heeft zeker kansen.

Op Torino en Club Brugge na, lijkt dit mij de best mogelijke club om tegen te spelen...

Ajax moet deze ploeg niet onderschatten, maar het is wel 1 van de mindere ploegen die geloot kon worden natuurlijk. Ajax krijgt zo iig de kans om in het toernooi te groeien. Zo kunnen onze talenten zich ook mooi ontwikkelen.

De loting is altijd zo'n onzin he.

"overigens konden de Russische clubs (zenit Sint-Petersburg en Dynamo Moskou) niet loten tegen de clubs uit Oekraïne (dynamo Kiev en Dnipro)."

Ik snap dat het te maken heeft met de burgeroorlog daar, alleen wat ga je doen als ze bijvoorbeeld de finale halen? Je kan dat niet blijven ontwijken zo'n ontmoeting tussen een club uit beide landen. Slaat gewoon helemaal nergens op. Zet ze dan gelijk alle 4 uit de EL.

Naast al dat ajax gelul. Man Wolfsburg Inter, wat een kraker! Dat had de EL finale kunnen zijn!

Prima loting. Best een goede kans om door te gaan lijkt me. Uit dichthouden en thuis afmaken.

Zware tegenstander, had er liever eentje dichter bij de deur gehad,zoals Everton, Roma of Brugge ,maar alles beter dan Zenith

Dit is een hele mooie tegenstander. Deze moeten we ook kunnen winnen. We hadden het slechter kunnen treffen bij tegen Napoli ofzo. Maar nu bestaat de kans dat we weer een ronde verder gaan. Hopelijk zit het dit jaar een keertje mee. En het zou toch een enorme stunt zijn als we de finale halen met dit elftal. Maar die droom is nog ver weg.

Mensen onderschatten Dnipro hier wel erg. 1 van de lastige tegenstanders die je kon loten.
Ik zie Ajax dan ook niet doorgaan tegen deze ploeg.
Ze hadden beter een ander team kunnen hebben.

Ook dom dat de Russen niet tegen de Oekrainers mogen.
Als deze clubs doorgaan komen ze elkaar toch ook tegen in wellicht de halve finales?? Dan kan het wel??

28 februari 2015 om 09:41

helemaal mee eens, maar ben bang dat ook de politiek en geld een belangrijk rol spelen in de voetbal wereld. helaas

Ik denk dat we deze tegenstander niet moeten onderschatten, een leuk ploegje en ik hoop voor ajax dat ze hun studie goed doen. want Ajax mist Schöne . ( waarom speelt hij eigenlijk niet? geblesseerd? of is ie het niet eens met meneer de Boer ? ) Ajax met Schöne heeft op het middenveld meer ervaring en kwaliteit als met Bazoer of Daley op deze positie. Mijn mening natuurlijk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren