Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax kent mogelijke tegenstanders op weg naar Champions League

Laatste update:

Ajax mocht in de afgelopen vier jaar als kampioen van Nederland steeds meedoen aan de groepsfase van de Champions League, maar moet nu via twee voorrondes gaan proberen om zich te kwalificeren. De ploeg van Frank de Boer hoort op 17 juli wie de eerste tegenstander zal worden en inmiddels is het bekend op welke teams de Nederlandse recordkampioen kan stuiten.

/

Ajax zal het op 28/29 juli en 4/5 augustus moeten opnemen tegen Sparta Praag, Young Boys, Panathinaikos, Fenerbahçe of Rapid Wien. Dat meldt De Telegraaf. Dit zijn de nummers twee uit de nationale competities van Tsjechië, Zwitserland, Griekenland, Turkije en Oostenrijk.

Wanneer Ajax de derde voorronde overleeft, dan stuit het in de play-offronde op Sporting Portugal (nummer drie van Portugal), CSKA Moskou (nummer drie van Rusland), Club Brugge (nummer twee van België) of AS Monaco (nummer drie van Frankrijk). Deze wedstrijden worden gespeeld op 18/19 augustus en 25/26 augustus. De loting voor die wedstrijden vindt plaats op 7 augustus, de loting voor de groepsfase volgt op 27 augustus.

Op welke ploeg moet Ajax hopen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alles behalve Fener, dan maak je redelijke kans, mits de selectie op orde is.

23 juni 2015 om 08:43

Ook Fener is best haalbaar, al is het inderdaad de lastigste klant. Daarna hoop ik op Club-Ajax, een ouderwetse Nederland-België, en Ajax is de enige ploeg waartegen Club Brugge kans maakt , er van uitgaande dat we beide de 3e voorronde overleven (de anderen zijn Utd, Valencia, Leverkusen en Shakhtar...)

23 juni 2015 om 10:04

Tegen Fener heeft Ajax heel weinig kans hoor.

23 juni 2015 om 10:18

Welnee, is 50-50. De rest moet lukken, Fener wordt lastig, maar ze hebben even veel kans.

23 juni 2015 om 11:03

Fener is druk bezig met versterken nu die limiet weg is. Geld hebben ze daar wel dus ik zou Ajax echt niet Fener gunnen

23 juni 2015 om 11:12

Paolo Maldini
Maar een ploeg bouwen kost tijd, de wedstrijden komen er al snel aan, nog maar 1 maand. In december was het een ander verhaal geweest.

23 juni 2015 om 11:41

Op basis waarvan is Fener lastiger als de andere? Het was daar dit seizoen toch niet om aan te gluren? Ajax kan Fener best hebben, ik sla Fener zeker niet hoger aan dan de andere

23 juni 2015 om 13:24

Het was daar dit seizoen niet om aan te gluren? Ze werden met een paar punten verschil net geen kampioen. Jij hebt verstand van voetbal daarom sla je Fener niet hoger aan dan de andere.

23 juni 2015 om 16:54

Want Ajax draaide een perfect seizoen ? Ik denk dat wij Ajax wel kunnen hebben

23 juni 2015 om 17:57

Precies en ajax denkt fener wel te kunnen hebben 50-50 is een prima weerspiegeling. Kwalitatief iets beter, maar tactisch zijn de turkse clubs weinig waard. Hier staat dan wel weer iets meer strijd tegenover.

Ajax tegen fener 50-50, de rest van de eerste ronde zijn we favoriet.

23 juni 2015 om 18:22

Tactisch met een Turkse trainer en vooral Turkse spelers misschien.. Voor het zelfde geld staat Fener nu met 11 buitenlanders op het veld, want dat behoort tot de mogelijkheden nu.

23 juni 2015 om 08:44

Maar dan die tegenstanders daarna zijn wel pittig

23 juni 2015 om 10:35

Klopt twanne, het is uberhaupt al een wonder als ze de eerste ronde overleven.

23 juni 2015 om 11:05

Eerste ronde moet absoluut lukken. De tweede ronde is billenknijpen

23 juni 2015 om 09:36

Maar dan nog die play-off ronde.....brugge is de minste denk ik en die moet je ongeveer inschatten als gelijkwaardig aan Ajax. Monaco, Sporting en zeker Moskou zijn volgens mij heel lastig te kloppen voor Ajax.

Maar Fener, Panathinaikos en Praag zijn ook gewoon erg lastige tegenstanders. Absoluut geen zekerheidje dat ze die eerste ronde doorkomen.

23 juni 2015 om 10:11

Ik zou zeggen dat Monaco dan de lastigste zal worden, als je kijkt naar de CL vorig seizoen. Maar ja, zoals je zegt gaat sowieso heel lastig worden. Hopen op Young Boys en Club Brugge

23 juni 2015 om 11:07

Echt hopen op Rapied, Young Boys of Panathinaikos. Sparta Praag moet ook wel lukken als je PEC tegen hun zag spelen. Daarna moet je echt Club Brugge of misschien nog Sporting hebben om kans te maken.

23 juni 2015 om 11:28

Weet jij dan wie er bij Sporting en Cska speelt zonder te googlen? Waarschijnlijk heb je op Monaco na geen enkele van deze tegenstanders zien spelen, dus je bent veel te voorbarig.

Verder is het een mager stukje(van de Telegraaf), want er wordt een team vergeten in de vierde voorronde, namelijk Lazio. Daarnaast moeten Shaktar, Club Brugge, Cska en Monaco ook zorgen dat ze door voorronde 3 komen, dus de clubs in de vierder voorronde zouden anders(lees lichter) uit kunnen vallen. Sowieso is dit oud nieuws waarvan ik niet snap waarom het opnieuw nieuws zou moeten zijn.

23 juni 2015 om 12:01

Zonder te googlen bij Sporting Carvalho,nani, Rui Patricio en Capel. Bij Cska Akinfeev, Berezoutski broertjes, Wernbloom, Dzagoev, Tosic en Musa.

Op de keepers na heeft Ajax misschien alleen met Klaassen een speler van gelijkwaardig niveau. (En El Ghazi, Kishna, Bazoer als die boven hun top spelen)

Ajax gaat het hiertegen echt niet makelijk krijgen.

23 juni 2015 om 13:17

Bij sporting toch ook nog slimani?

23 juni 2015 om 12:16

ajax is kansloos! tegen alle ploegen. zijn fysiek sterker en schuwen ook geen duels!, hard spel etc.

ajax hoort zo en zo niet in de CL. eerst maar heel veel punten pakken in EL dan zien we wel weer verder. hoogmoed komt voor de val

Dat zijn stuk voor stuk te doene clubs voor Ajax. Alleen Monaco maak ik me echt zorgen over gezien hoe goed ze counteren, hoe weinig goals ze tegen krijgen en het scorend vermogen van Ajax.

23 juni 2015 om 08:35

Sporting en cska is niveau hoger hoor

23 juni 2015 om 08:35

Dan ajax

23 juni 2015 om 08:37

Dat zijn Barca, Real en Man City ook.

23 juni 2015 om 08:46

Maar die kan je niet loten in de voorronde toch?! En het doel is om de groepsfase van de CL te halen ... daarna kijkt men wel weer verder.

Rapid Wien (ken ik niet als team, maar lijkt me de zwakste qua naam) en Club Brugge zouden naar mijn idee twee tegenstanders zijn die we kunnen hebben.
Fener, Sporting Lissabon en Monaco ontloop ik graaaaaaaaaaaag.

23 juni 2015 om 08:48

Dat klopt, maar die zijn al geplaatst..

23 juni 2015 om 10:01

waarom blijven Ajax supporters toch altijd die namen er bij halen ??
altijd City , Barca , enzovoort ..
Het is geweest het is geweest !
Als Ajax Fener in de eerste ronde ontloopt dan moet het te doen zijn in de 2e ronde worden de teams al moeilijker .. Hoop dan op een NL - BE wedstrijd om maar weer eens te laten zien wie er beter is .. NL.

23 juni 2015 om 10:18

Omdat er voorafgaand aan die wedstrijden ook werd gezegd dat Ajax daar niet van kon winnen, ik plak er zelf nog maar even AC Milan bij, dus datzelfde krijg je nu weer bij deze teams. Ik zie het in ieder geval als een ontzettend lastige kluif.

23 juni 2015 om 10:20

Trips...

Omdat er vaak, net als nu, door andere -meestal niet Ajacieden- gezegd wordt dat Ajax niet veel in te brengen heeft tegen bepaalde tegenstanders. In het recente verleden heeft Ajax aangetoond wel degelijk mee te kunnen doen, en soms zelfs te kunnen winnen, van ploegen die, op papier, beter zijn.

23 juni 2015 om 10:43

Okee .. mogen we ook dan herinneren dat Ajax in het 'Recente Verleden' ook verloor van Dordrecht , door een 'polletje' wint van GAE , 2 x weggespeeld werd door Feyenoord , Verloor tegen Celtic , RedBull , Steua en Dnirpo ? of tellen negatieve uitslagen niet mee ?

23 juni 2015 om 11:11

Op basis van de statistieken uit bovengenoemde discussie zou je dus kunnen concluderen dat het het best is al Ajax Fenerbache en AS Monaco treft, omdat het dus kennelijk beter presteert tegen betere clubs

23 juni 2015 om 11:20

Trips..

Ik geef toch ook niet aan dat Dordrecht, Gae, Feyenoord, Celtic, Redbull, Steau of Dnipro niets in heeft te brengen tegen Ajax? Integendeel; je moet elke wedstrijd spelen om deze te winnen maar je nooit vooraf rijk rekenen. En zeker geen tegenstander onderschatten..

23 juni 2015 om 11:23

Bobbelman..

Ja, Ajax speelt, over het algemeen, beter tegen sterke(re) tegenstanders. Desalniettemin hoop ik natuurlijk niet op de sterkste ploegen. Ik hoop persoonlijk op voetballende ploegen die niet met 11 man voor het eigen doel gaan liggen want dit ligt Ajax totaal niet. Fenerbahce is daarom, in mijn optiek, een ploeg waartegen Ajax zeker kans zal maken..

23 juni 2015 om 11:29

true , je hebt gelijk.

23 juni 2015 om 09:38

Ik schat alleen Young Boys, Rapid Wien en misschien Panathinaikos echt als lager in dan Ajax. De rest is minimaal gelijkwaardig. Monaco, Moskou...dat zijn echt hele pittige tegenstanders.

23 juni 2015 om 10:06

Grootheidswaanzin. Ajax heeft geen kans tegen Fener. Ik hoop dat ze Fener loten dan komen jullie weer met beide voeten op de grond.

23 juni 2015 om 10:12

Hoop het ook.

23 juni 2015 om 10:21

Moaa.. Fener heeft alleen een uitbundig publiek, het elftal stelt niet veel voor.

23 juni 2015 om 10:24

Ekmal..

Ja, laten we Ajax en zijn supporters van 'grootheidswaanzin' betichten.

Ten eerste is er niemand die hier aangeeft dat Ajax, Fenerbahce makkelijk verslaat. Dat doe jij door Ajax van te voren al af te schrijven.
Ten tweede zijn het juist de Turkse clubs waar de grootheidswaanzin aan de orde van de dag is. Veel meer geld uitgeven dan er daadwerkelijk is, veel te hoge eisen stellen aan -vaak- matige ploegen en uiteindelijk, net als de Nederlandse clubs, weinig voorstellen in Europa..

23 juni 2015 om 12:04

@Kebm

Ongelooflijk ja. Afgelopen seizoen Galatasaray in de CL, wat een aanfluiting.

23 juni 2015 om 13:28

AC Milan dat is pas een aanfluiting. Na twee jaar opeenvolgend kwartfinale te hebben gespeeld kan er een keer een mindere periode zijn. Galatasaray, Fenerbahce en Besiktas alle drie zouden Alle Nederlandse clubs wegspelen maakt niet uit welke.

23 juni 2015 om 16:23

Op je teentjes getrapt? Kebm heeft gewoon gelijk en pippo inzaghi ook. De turkse clubs stellen net zo weinig voor in Europa als de Nederlandse clubs. En AC Milan een aanfluiting? we zagen idd hoe besiktas Feyenoord 'wegspeelde'.... Please

23 juni 2015 om 20:08

Ja dat zagen we allemaal 1-2 in de Kuip en 3-1 in Istanbul weggespeeld wat is je punt elke keer worden de Nederlandse clubs weggespeeld door Turkse.

24 juni 2015 om 01:13

Vent alsjeblieft. Dommer dan jij kom je ze hier op voetbalzone niet tegen. Verdiep je alsjeblieft een keer in de feiten voordat je onzinnige posts plaats hier want je zet jezelf alleen maar voor gek.

Ajax heeft 4 wedstrijden gespeeld in Europa tegen turkse clubs (2x Besiktas en 2x Fenerbahce) en heeft ze alle 4 gewonnen. Dat is 100 procent.

AZ won 2x van Kayserispor en speelde 2x gelijk tegen Fenerbahce. dat zijn de enige wedstrijden van die ploeg tegen turkse tegenstanders

FC Twente speelde ooit tegen Eskisehirspor en vaagde die 6-1 weg. Enige wedstrijd overigens

Feyenoord won tweemaal van Fenerbahce in de geschiedenis maar verloor 2x van Besiktas

En PSV won 2 maal van Galatasaray, 1x gelijk en 1x winst tegen Besiktas, won en verloor later nog beide 1x tegen Galatasaray en won en speelde gelijk tegen fenerbahce, vernederde trabzonsport met 4-1 in 2011 en verloor toen een wedstrijd om des keizers baard.

Al met al wonnen de Nederlandse clubs dus 14 x in de geschiedenis speelde het 3x gelijk en wonnen de Turkse clubs 4x. De cijfers spreken niet bepaald in je voordeel en je reacties raken dan ook kant noch wal.

''elke keer worden Nederlandse clubs weggespeeld door turkse''. Ja zon reactie komt een beetje dom over.

24 juni 2015 om 13:26

Die cijfers zijn allemaal outdated dus niet echt relevant.

24 juni 2015 om 23:24

Je praat gewoon pure onzin. Nederlandse clubs winnen gewoon vrijwel altijd van de Turkse. Nederlandse clubs weggespeeld door de Turkse..? Ik reageer maar niet meer op jou want je bent gewoonweg niet serieus te nemen en het is zonde van mijn tijd. Dat je een mening hebt is prima, dat moet jij zelf weten maar jij presenteert je mening als een feit. Mensen die dat doen komen niet zo snugger over wanneer de feiten niet eens in de buurt komen van wat jij loopt te verkondigen hier..

23 juni 2015 om 10:45

Dan heb je Sporting niet zien spelen in Europa vorig seizoen. Onterecht uitgeschakeld en ik schat ze even hoog in als Monaco en Cska (ook geen misselijke ploeg en al volop in competitie dan). Vraag is alleen hoe de selectie van Sporting eruit ziet na de zomer.

23 juni 2015 om 10:58

Toen ik deze namen voorbij zag komen dacht ik ook dat is goed te doen. Maar denk nog eens even terug aan hoe ajax de laatste seizoenen speelde. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die andere clubs niet heb zien spelen kan ik dus geen zinnig woord over zeggen maar het spel van ajax was alleen tegen de topclubs als barcelona om aan te zien. Waarschijnlijk ook omdat ze dan een stapje harder doen en barca misschien een stapje minder. De op papier mindere tegenstanders zoals deze doen misschien juist tegen ajax wel een stapje harder en we hebben allemaal meerdere keren kunnen zien dat dat ajax niet echt ligt. Laten we dus voorzichtig zijn met juichen en het eerst even afwachten.

Eerste voorronde zijn ze bijna verplicht door te komen, deze teams moet je gewoon kunnen hebben. Die ronde erna worden de teams wel lastiger, maar moet ook te doen zijn. Ik hoop eerst op rapid wien en daarna op Club Brugge

23 juni 2015 om 08:48

Als ajax niet top is kan het zo eruit vliegen in de 1e ronde. Zoveel verschil zit er echt niet in en schat Fener sws hoger in en Rapid en Rapid En Pana zijn niet te onderschatten

23 juni 2015 om 09:32

Niet te onderschatten inderdaad, maar ze zijn het aan hun stand verplicht om deze teams te verslaan. Anders is het wel heel droevig gesteld als je niet van de nummer 2 van oostenrijk kan winnen

23 juni 2015 om 09:59

Ik zal je vertellen: het is heel erg droevig gesteld...
ik zie Ajax geen van deze teams eruit knikkeren over 2 wedstrijden. Laat staan de 2e ronde doorkomen.
Ik begrijp niet echt waarom iedereen hier er vanuit gaat dat Ajax wel even de CL bereikt. Op basis van wat?

23 juni 2015 om 10:07

Precies dat! Alleen de naam Ajax is misschien groot, het materiaal niet.

23 juni 2015 om 10:14

Het is me te vaak voorgekomen dat er in de voorronde verloren werd van een, Brönby of andere ploeg, dat ik denk dat we er niet makkelijk van mogen uitgaan dat Ajax wel ff de groepsfase haalt.

Het is niet onmogelijk! In beide rondes hopen op een gunstige loting!

Het valt niet te zeggen wat goed voor Ajax is. Een club kan in deze periode gemaakt of gebroken worden door transfers. Met aankopen als Heitinga en eventueel die aanvaller, en natuurlijk de come-Back van Fischer heeft Ajax tegen iedereen kans..

Afgezien van Fenerbahçe ploegen die je op papier 'hoort' te verslaan als Ajax zijnde. Wel lastige ploegen in de ronde erna. Had verwacht daar toch mindere ploegen te zien.

23 juni 2015 om 09:31

@lazylen

Ik schrik best van die namen in de laatste voorronde. Tegen Monaco ga je er waarschijnlijk uit, en Cska en Sporting kunnen zeer aardig ballen. Denk nog steeds wel eens terug aan dat tweeluik tegen Spartak toen.

23 juni 2015 om 12:29

Toen Spartak 135 minuten lang (eerste wedstrijd + tweede helft return) werd weggespeeld, maar door een monster op doel (Dykan) toch doorging... CSKA heeft echter Akinfeev, dus het zou zo maar weer kunnen gebeuren.

26 juni 2015 om 08:02

Dat gegeven is wat mij bang maakt, want ik weet dat er bij Cska ook een monster op doel staat, en denk dat dit Ajax net iets minder is als het Ajax tegen Spartak toen.

Eerste ronde alles goed behalve Fener en als je dan eventueel door zou komen moet je hopen op Sporting Lissabon of Club Brugge

23 juni 2015 om 08:57

Nou Sporting wordt ook lastig hoor. Club Brugge lijkt mij dan verreweg het gunstigst, tegen Cska en Sporting wordt het echt lastig maar in goede doen kan Ajax het misschien wel. AS Monaco schat ik nog wat hoger in en voor Ajax (en het Nlse voetbal) hoop ik dat ze die niet loten iig.

Moet Ajax allemaal kunnen hebben, ook Fenerbahçe, al is dat 50/50. En als ze dat overleven maken ze ook een goede kans al schiet het niveau wel meteen knap omhoog.

23 juni 2015 om 09:51

De vraag is dan, op basis van wat moet Ajax ze wel kunnen hebben?

Ze hebben het afgelopen seizoen nou niet echt best gespeeld. Dnipro bleek een brug te ver in de EL en de afgelopen seizoenen bleken ook Steau en Red Bull Salzburg te sterk in een K.o. fase.

Het mag duidelijk zijn dat we in Nederland allang niet meer kunnen kijken naar de naam van een club en daaruit kunnen concluderen dat het wel even te doen is. De tijd dat onze clubs boven dit soort clubs stonden is wel even geleden.

Laten we ook de seizoenen 06/07 en 07/08 niet vergeten. Toen bleken Slavia Praag en Kopenhagen te sterk in de voorronde van de CL.

23 juni 2015 om 10:10

Op basis van hun potentieel, Ajax heeft goede voetballers maar mist enkel maturiteit. En jullie Nederlanders zijn altijd vrij negatief vind ik, een beetje meer geloof mag wel. Neen, Ajax moet terug een paar ballen kweken en weer spelen met die bravoure van weleer, het talent is er.

23 juni 2015 om 12:19

kruip toch niet zo in de kont van de hollanders. ajax is kansloos tegen alle ploegen. fysiek sterker, schuwen geen duels, gaan over het randje als het moet. zijn gewoon erg stugge ploegen!. ajax hoort ook niet in de CL. laat ze maar eerst heel veel punten pakken in de EL, want ze hebben teveel praatjes namelijk

23 juni 2015 om 12:39

@sammerens, altijd leuk zeggen waarvan Ajax de laatste jaren heeft verloren, maar waarom noem je niet de terechte overwinningen tegen de absolute top die Ajax behaald heeft? Dat soort overwinningen laten zien dat Ajax best wat in zijn mars heeft. Ik zal de namen van die absolute topclubs niet noemen, want je weet het!

Sowieso snap ik niet zo goed waarom je nog zo badinerend moet doen over ploegen als Dnipro en Red Bull, die veel sterker zijn dan je ons wil laten denken. Dnipro heeft de finale gehaald en Ajax was echt niet minder. Dnipro kreeg nauwelijks kansen en het was dat zondagsschot van Konoplyanka waardoor Ajax eruit vloog.

23 juni 2015 om 13:07

Kali

Lees eerst eens goed mijn reactie voor je een grote mond opzet, ik zeg duidelijk waar het hen aan schort, en dan noem jij fijn exact hetzelfde op, Ajax moet ballen kweken en daarmee bedoel ik over het randje durven gaan, want voetballend kunnen ze meer, combineer dat met smeerlapperij op het veld en je wint matchen.

23 juni 2015 om 13:54

@doncoxxx

Ik benoem die wedstrijden niet omdat de voorronde van de CL een knock out fase is. Daarom vergelijk ik met de K.o. fase wedstrijden die Ajax de afgelopen jaren heeft gespeeld. Een groepsfase is naar mijn mening een heel andere dynamiek , waarbij er allerlei factoren speler die niet van toepassing zijn op KO fase wedstrijden. Prima dat je trots bent op die overwinningen, maar sommigen moeten eens stoppen om zich daar zo krampachtig aan vast te klampen als zijnde signaal dat het allemaal toch wel erg goed kan zijn. Feit is dat die paar overwinningen je helemaal niets gebracht hebben, behalve dan de overwinning tegen City waardoor je nog 2 wedstrijden in de EL hebt mogen spelen. Dat terwijl de door mij genoemde nederlagen wel directe consequenties hadden aangezien het de uitschakeling in Europa betekende.

Ik doe verder helemaal niet badinerend over ploegen als Dnipro en Red Bull. Ik stip alleen het feit aan dat de genoemde clubs uiteindelijk te sterk voor Ajax zijn gebleken. Als we de mogelijk te loten tegenstanders bekijken dan zijn ze gemiddeld genomen best te vergelijken met Dnipro, Red Bull en Steau. Zo'n Red Bull Salzburg won over 2 wedstrijden met 6-1 van Ajax maar wist zich 6 maanden later niet te plaatsen voor de CL omdat Malmo te sterk voor ze bleek. Als Malmo hier als mogelijke tegenstander had bijgestaan dan hadden sommigen al de polonaise gelopen en het als hun favoriete tegenstander aangemerkt.

Vandaar dus mijn reactie met vraag aan Alexdelpiero10: Op basis van wat kan Ajax ze allemaal wel hebben?

De recente geschiedenis toont toch wel aan dat Ajax het in een rechtstreeks tweeluik lastig heeft tegen ploegen die veelal als minder worden beschouwd. Om die reden was ik dus benieuwd naar zijn onderbouwing. Ik zie het, ook al vind ik het rijtje met namen best gunstig, zeker niet als uitgemaakte zaak dat Ajax hier wel even doorheen komt.

Overigens weerleggen de statistieken jouw bewering over de wedstrijden tegen Dnipro. Volgens een zeer bekende statistieken website over de 2 wedstrijden:
Dnipro - 32 schoten, 14 op doel. 19 corners.
Ajax - 20 schoten, 7 op doel. 11 corners.

23 juni 2015 om 14:03

sammerens, ik snap je reactie niet. Dnipro heeft de finalen gehaald en dan is het geen schande om daar van te verliezen. Red Bull is ook gewoon beter dan Ajax en die hebben ook meer kwaliteiten.

23 juni 2015 om 20:01

Inderdaad is Ajax kansloos . Want jij weet natuurlijk wie de topspelers bij Rapid Wien, Panathinaikos of Young Boys en jij ziet die ploegen ook natuurlijk elke week spelen, maar niet heus.

23 juni 2015 om 20:47

@alexdelpiero10

jij weet dat ajax nooit zo gaat spelen?. hebben daar de spelers niet voor. want ome frankie de rat wil zo graag bal possession hebben... rechtstreeks op doel schieten is verboden bij een kans. ze moeten de bal het doel inlopen.
en dat weet jij, drom dat ik zeg kruip niet zo. een oud trainer van mij bij de E1 vroeger, zei altijd ik heb liever dat jullie 100x op goal schieten bij een kans en missen inplaats van nooit! schieten.

23 juni 2015 om 20:53

@fiscabarcelona

iedereen deed denigrerend richting Dnipro!. terwijl een seizoen eerder zij ook al indruk maakten. nu werd ajax verslagen, kwam opeens die ommezwaai ! maar het is toch geen schande bla bla bla..

over Red Bull werd ook gepraat die kunnen we makkelijk hebben. kansloos verloren ook. toen werd er ook gezegd na die nederlaag maar het is toch geen schande bla bla bla ze waren beter bla bla bla.

Steau Bukarest werd ook makkelijk over gepraat. met een nederlaag naar huis gestuurd. kwam opeens ook weer die ommezwaai maar het is toch geen schande bla bla, ze waren fysiek sterker, slimmer bla bla..

snap je nu het punt!?

23 juni 2015 om 20:55

precies dit! Sammerens. groen randje !

26 juni 2015 om 14:41

In 2010 was Ajax wel beter dan Poak en Dynamo Kiev!! Het zijn 50 -50 wedstrijden.

Is het altijd zo geweest dat vCL 2 voorronden moest spelen? Ik had het idee dat het altijd maar 1 voorronde was..

Ik denk zelf dat Ajax het beste Rapid Wien of Young Boys kan loten, vervolgens zal het zwaar worden. Denk dat ze tegen Brugge de grootste kans hebben, misschien is Sporting ook nog wel te verslaan..

23 juni 2015 om 09:02

Ja, dat is de laatste jaren altijd zo geweest.
Feyenoord had vorig jaar bijvoorbeeld eerst Besiktas en daarna Arsenal (als ze doorgingen).
Dat zijn een stuk betere ploegen dan die nu Ajax' mogelijke tegenstanders zijn.

Ajax heeft een aardig grote kans om door te gaan.
Hoop op Rapid Wien, en daarna op Club Brugge.

23 juni 2015 om 09:07

Nee we (nederland) lag er altijd na 1ronde al uit. Daarom heb jij waarschijnlijk dat idee

23 juni 2015 om 10:36

Afgelopen seizoen wel, het jaar daarvoor haalde PSV nog de 2e voorronde na Zulte te verpulveren, om daarna door AC Milaan gewipt te worden.

23 juni 2015 om 11:30

En ajax 4/5 jaar geleden de CL door Paok en Dinamo te verslaan.

Cska Moskou was de nummer twee van Rusland @vz. On: zouden allemaal gunstige lotingen zijn waarbij Ajax niet bij voorbaat kansloos hoeft te zijn. Tegen Fenerbahce zou ik een mooie wedstrijd vinden.

23 juni 2015 om 10:30

Even oftopic. Maar klopt het dat Dynamo Moskou uitgesloten is van Europees voetbal? En zo ja, hoe worden de plekken dan verschoven?

23 juni 2015 om 15:04

Klopt inderdaad. Hun plek wordt nu overgenomen door de nummer vijf Rubin Kazan.

23 juni 2015 om 16:57

Gokdeniz Karadeniz in Europa dus, hij is daar al wel heel lang, is die nog goed ?

Alles behalve fener en daarna sporting of club. Heb er zin in.

23 juni 2015 om 12:20

Sporting? Sporting is altijd een nachtmerrie voor nl ploegen..

23 juni 2015 om 18:53

Sporting is ook gewoon een goede ploeg hoor.. ze zijn best sterk

Dan het liefst young boys of rapid wien want tegen die andere hou ik me hart vast en helemaal als ze de 1ste ronde overleven dan krijgen ze het nog zwaarder, als Ajacied en voor het nederlands voetbal hoop ik echt dat ze CL gaan spelen

23 juni 2015 om 08:49

Het zou mooi zijn om weer op dinsdag en woensdag een Nlse club in actie te zien, overigens is het denk ik voor het NLs voetbal (in termen van punten) beter als Ajax de eerste voorronde wint maar dan de groepsfase EL haalt; ik verwacht namelijk dat ze daar meer punten in kunnen halen dan in de groepsfase CL.

23 juni 2015 om 10:37

Klopt, maar je hebt wel al 4 bonuspunten als je groepsfase CL haalt, dus dat is dan wel weer een voordeel.

24 juni 2015 om 09:40

Ah ok, dus behalen CL levert naast een positieve balans uit de 3e en 4e voorronde nog eens 4 punten op.. Dan moet je in de groepsfase EL idd wel véél beter presteren om dat goed te maken..

T wordt niet makkelijk, maar is wel te doen. Als je niet van deze ploegen wint, is het ook terecht dat je niet in de CL zit.
Hopelijk is ajax op tijd op volle sterkte en in vorm, dan heb je een kans

Eeh, volgens mij klopt hier helemaal niks van, omdat Monaco, Club en CSKA eerst hun eigen ronde door moeten komen. Als Rapid Wien CSKA uitschakelt zitten die natuurlijk niet bij de loting.

Beetje op de zaken vooruit gelopen, VZ!

23 juni 2015 om 11:25

Cska/Sporting/monaco zijn volgens mij automatisch voor de 3de voorronde geplaatst net als lazio/leverkussen/utd/valencia. Meende ik hoor.
Brugge begint idd volgens mij met als ajax in de 2de ronde

23 juni 2015 om 11:35

Correctie monaco en cska niet. Sporting wel.

Young boys zou leuk zijn ook omdat Sulejmani daar nu speelt maar als ze echt een kans willen maken kunnen ze beter rapid wien loten !

23 juni 2015 om 16:17

Rapid Wien is beter dan Young Boys!

Toploting eigenlijk, zeker als je de clubs in de laatste voorronde ziet. Maar voor Ajax is de laatste jaren elke tegenstander in Europa een lastige horde.

Zijn allemaal niet beter of slechter dan Ajax, het klinkt heel erg cliché, maar je kan van iedereen verliezen, deze ploegen vechten ook ergens om natuurlijk en kwalitatief zijn hun selecties niet slechter dan die van Ajax, totdat Ajax een verdediger haalt zeg ik dat ze eruit vliegen.

het Ajax van vorige seizoen zou al een harde kluif hebben aan de voorronde.
De ploegen in de play offs een brug te ver.
Daar staat echter tegenover dat als je de Play offs zou overleven tegen deze tegenstanders, je dan een redelijke kans maakt om te overwinteren.

Zoals hierboven al werd opgemerkt: over het nieuwe seizoen valt weinig te zeggen als we niet eens weten hoe de selectie eruit gaat zien.

In de 1e ronde halen ze wel als ze geen fenerbache loten want die zijn wel een stuk beter. De groepsfase halen ze denk ik alleen als ze in de play offs club brugge loten de andere ploegen lijken me te goed.

Ronde 1 overleeft Ajax waarschijnlijk wel, maar ik gok dat ze in ronde 2 eruit worden gegooid.

Eerste ronde kan je doorkomen tweede ronde gaat lastig worden, vooral als je Monaco treft. Hoe dan ook is er zeker een kans, laten we hopen dat we sinds lange tijd weer twee Nederlandse clubs in de CL hebben!

Het vertrouwen en succes hangen af van de aankopen. Ajax moet een transferkrachttoer leveren met een spits en een verdediger. Klinkt onwaarschijnlijk.

Fener is het lastigste denk ik, dus hopen dat je die ontloopt. Ja en daarna Brugge, anders red je het niet.

Toch heel gunstig. Ze hoeven niet tegen clubs uit grote competities.

Het is zeker niet kansloos. Maar als de menukaart zo zie dan zou ik het liefst zeggen 'doet u mij maar de Rapid Wien burger met wat Club Brugge saus. Inpakken en meenemen graag'.

Fener zou leuk zijn. Veel Turkse vrienden die Fener supporten. Echter geef ik Ajax weinig kans tegen Fener. Sparta Praag, Rapid of Panathinaikos hoop ik zelf.

Ik hoop echt zo erg op Fener - Ajax dan zien we echt wie beter is.

Hoop zo erg Ajax... Zwakste (op papier) die Fenerbahce kanloten van de potentiele tegenstanders.

23 juni 2015 om 19:37

Hij is bang na wat we Besiktas hebben aangedaan

24 juni 2015 om 17:45

@hangover96
Met alle respect... Ajax laat het alleen zien tegen de topploegen, want als je kansloos wordt afgemaakt door RB Salzburg, verliest van Dnipro, Steaua en gelijkspeelt tegen Apoel, zal je tegen Fener er ook niet geweldig bij staan.

Aan de andere kant heeft Ajax wel echte vleugelspelers, die al minstens 1 jaar hebben mogen wennen aan het eerste en eindelijk een spits die kan afronden.

Maar De Boer verrast me wel vaker. Andersen is fysiek te zwak, om op topniveau, als vleugelspeler te spelen. Laat hem dan eerder Cam, als je hem zo nodig wil opstellen.

En het grappige was nog dat De Boer tegen Real Madrid, met alle respect, Sporkslede erin zette bij een achterstand. Of Milik die in een geweldige vorm was, en dan Sigthorsonn toch in de basis zetten in de Cl?

De Boer doet veel met beperkte middelen, maar hij is 50% verantwoordelijk voor de beperkte basis. Dat je Zimling erin bracht tegen Psg, dat pakte een keer goed uit, maar dat zal 9 van de 10x nog slechter uitpakken.

Of de basisplaats van De Sa tegen AC Milan? Op basis van wat? Kishna, nu is die niet goed bezig nee, na een geweldige aantal wedstrijden, weer op de bank zetten. Lukoki in de basis tegen, ik dacht Lyon.

Het zijn gewoon domme opstellingen.

26 juni 2015 om 14:44

Dat Zimling in viel bij PSG pakte Dramatisch uit. Hij schoof zo de bal in de voet van Zlatan die 2-0 maakte.

oei, dit zit me absoluut niet lekker. Zeker als je bedenkt dat Ajax meestal pas na de winter begint te draaien als team (afgezonderd afgelopen seizoen dan).
Dit zijn forse tegenstanders zo aan het begin van het seizoen, zeker wanneer je die eerste ronde doorkomt... moet niet aan Moskou uit denken.

I.i.g. geen Fenerbahce loten. De rest is te doen. En de laatste ronde is te doen maar zal toch erg lastig worden. Die kansen schat ik op 50/50.

Verbaast mij toch hoeveel een hoop leden Ajax een maatje te klein schatten tegen mijn club. Fenerbahce is een hele nieuwe weg ingeslagen. Nieuwe trainer en nieuwe transfers op komst. Een groot kern dat weg is. Kortom, er moet een heel nieuw team gebouwd worden. Dat kan goed, maar ook verkeerd beginnen. Zelf maakt het me geen ruk uit wie we loten in de voorronde. Als Fenerbahce zijnde moet je elke ploeg kunnen pakken. Als je dat niet doet, heb je niet eens wat te zoeken in de groepsfase. De playoff ronde tegen de grotere teams, dat wordt pas een echte test. Ajax is natuurlijk dichtbij. En de laatste keer dat Ajax en Fenerbahce tegen elkaar speelden, stonden de Turkse kranten vol over een bezopen Cruijf die zich vermaakte met Turkse buikdanseressen. Dus kortom: we zijn weer aan een Fener Ajax affiche toe!

23 juni 2015 om 10:45

Tja de haat aan Fener is groot he, maar zelfs hoop ik op Ajax dan kunnen we zien wie beter is

23 juni 2015 om 11:09

Hoezo is de haat groot? Forzafener geeft juist aan dat de meeste Ajacieden Ajax Weinig kans geven tegen Fener. Zo is het ook, het lijkt mij ook de te ontlopen ploeg.

23 juni 2015 om 11:03

Idd het nieuwe team op papier moet iedereen van de mat kunnen spelen in de play-offs. Maar het kan ook zo zijn dat we langer moeten wachten op de chemie tussen de nieuwe spelers en trainer.

Ik hoop wel op Ajax want dan ben ik er zeker bij!

Moet Brugge ook niet eerst een ronde spelen? Of is de nr 2 van belgie een ronde verder dan de nr 2 van nederland?

23 juni 2015 om 11:09

Nee, Brugge kan dezelfde 5 teams als Ajax loten, dus wij hopen ook op Young Boys of Sparta Praag.

Volgens mij wordt voor het gemak Lazio Roma hier even vergeten. Die kunnen ze ook gewoon loten hoor.

Volgens mij vergeet men Lazio als mogelijke tegenstander in de laatste ronde. Het zijn namelijk 5 wedstrijden en staan maar 4 clubs... Of moet de nummer 3 van Italië ook 2 voorrondes?

23 juni 2015 om 18:18

Dus gewoon een fout van VZ dat ze vergeten zijn Lazio te noemen in het rijtje . Want als Napoli 3e was geworden was Ajax niet geplaatst. Dus ik vroeg me af waar Lazio dan is gebleven maar die kunnen ze dus zeker treffen.

Dat is misschien nog wel de moeilijkste van Allemaal.

Ajax heeft wel zeker kans tegen mijn Fenerbahce.

Fenerbahce was afgelopen seizoen erg zwak en heeft een nieuwe trainer met zijn nieuwe staf en heel de selectie word nu opgeruimd.

Fenerbahce krijgt nu een heel ander basis 11 dan afgelopen seizoen , er gaan wel gekke transfers komen btw, maar zo'n nieuw team heeft dus tijd nodig...

Dus Ajax kan hier van profiteren aangezien Fener ook altijd slecht begint aan het seizoen

Ajax zal het in ieder geval wel lastig krijgen, zo bijzonder zijn ze niet. Wien, PAO en Young Boys lijken me in ieder geval de meest haalbare kaart en de ronde daarna is het dan hopen op het affiche tegen de Belgen. Dat geeft toch wat extra's.

Waarom is de Belgische nr2 al een ronde verder dan de Nederlandse.

Allee zou afhankelijk zijn van de vorm van Ajax. Als ze zo spelen als de laatste weken, maakt het niet uit wie ze loten. Hoop echter op een ander Ajax

Ik ben op die 2 data's op vakantie in Turkije. Vanuit het oosten van het land pak ik dan ouderwets de bus lekker goedkoop naar Istanbul!

Heb er nu al zin in!

Ik hoop niet op de Spartak Moskou taferelen des tijds. Toen speelden wij hun thuis compleet weg maar konden helaas toch niet meer door.

Hoop persoonlijk op een Rapid Wien of Young Boys. Waarom niet een makkelijkere tegenstander waar je je ploeg beter tegen in kan spelen dan een Ajax die straks voor verassingen zal gaan zorgen.

Mijn gevoel zegt Sparta Praag, en de tweede ronde Sporting Portugal.

Zou niet verkeerd zijn.

23 juni 2015 om 12:23

Sporting?. nl heeft niks met portugese ploegen loopt altijd op nachtmerries uit..

23 juni 2015 om 14:56

En dan het 'geluk' dat je Monaco loot. Nee dan zou Brugge het beste zijn voor Ajax, maar ik schat de kansen tegen Sporting hoger dan tegen Cska of Monaco.

Rapid Wien en daarna Club Brugge, dat moet toch kunnen voor Ajax?

Elf tegen elf, de bal is rond, zijn allemaal sterke clubs niet alleen fener, dit is een mentale kwestie geen fysieke meer maar heb r goede hoop bij

Ze zijn allemaal te pakken voor Ajax, maar ze kunnen ook tegen elke tegenstander onderuit gaan. Het is lastig in te schatten, al vind ik wel dat de mogelijke tegenstanders van minder niveau zijn dan die Feyenoord en PSV de laatste jaren kon loten in de voorronde CL. Wat dat betreft zou er voor Ajax dus meer hoop mogen zijn voor een goede afloop.

Ik hoop dat het Ajax tegen Fenerbahçe wordt, dan kan ik naar die wedstrijd in de arena en zal een mooie wedstrijd worden tussen de nummer twee van Turkije en de nummer twee van Nederland en dan kunnen we zie. Welke competitie nou sterker is.

23 juni 2015 om 17:00

Nou dat zegt niks over de competitie sterkte hoor. En ik geloof ook niet dat iemand ziu zeggen dat de Nederkandse competitie sterker is dan de Turkse als Ajax van Fener wint of andersom. Fijt is dat er 3 a 4 ploegen in Turkijke en Nederland aardig kunnen ballen, de rest kan er geen zak van. wedstrijdje Sivasspor - Heracles zal vam dramatisch niveau zijn..

23 juni 2015 om 18:58

Dat zegt dus niks over de competitie maar meer over de teams.. Ik denk dat Fener wel over Ajax gaat

Young Boys en Sporting, graag.

Uiteraard hoop ik dat Ajax de voorrondes overleeft net zoals in 2010, alleen durf ik nog geen serieuze voorspelling te doen. Die echte kwaliteit injectie die we al zolang nodig hebben heb ik nog niet gezien. Natuurlijk heb je nooit garanties maar Dijks en Gudelj hebben nergens nog echt aangetoond een hoger niveau aan te kunnen. Er moesten juist meer spelers bij die meer ervaring hadden dan alleen voornamelijk Eredivisie ervaring. Waar je bovendien vaak ook de typische Nederlandse kwaaltjes erbij krijgt en daarvan hebben we er al meer dan genoeg.

Bij Heitinga moeten we ook nog maar afwachten wat hij kan brengen, daarnaast vraag ik mij af de jonge spelers hem zullen accepteren als leider aangezien je club carrière nou niet echt geslaagd is. Daarbij zie ik liever een ervaren man in de verdediging voor de basis, maar dat geldt ook voor de andere twee linies omdat de jonge spelers continue gestuurd moeten worden. Ze krijgen van mij echt wel het voordeel van de twijfel, maar ik blijf vooralsnog sceptisch. Wie we zullen loten maakt mij eigenlijk niet zoveel uit aangezien elke tegenstander van Ajax een grote horde is.

Voor de eerste ronde zouden de Oostenrijkers en Zwitsers op papier de ideale tegenstanders zijn. Club Brugge is de meest ideale tegenstander als je de laatste voorronde weet te bereiken, een leuke bijkomstigheid is; dat we dan een soort te met van Benelux klassieker hebben.

Ik hoop niet dat ze Fener tegenkomen. En daarna hoop ik tog op een club brugge

Allemaal leuk en aardig weer. Maar Ajax gaat het niet redden, simpel. Het lijkt net een kinder team man. Misschien halen ze de eerste ronde wel, maar daarna gaan zij het nooit redden. Sorry, want ik zie graag twee teams in de CL.

Ik loot Ajax liever niet in de 3e voorronde, omdat we al paar jaar geen Europees spelen hebben we geen punten, we kunnen Ajax mits hun ook door gaan met ons samen, ook loten in de play-offs.. En ja dan heb ik liever Ajax pas daar als je ziet wat voor clubs daar allemaal zijn

Maakt me eigenlijk weinig uit wie we treffen als we maar doorgaan. Tegen Fener is sowieso een leuke pot en tegen sporting of monaco zal het ook wel leuk zijn om maar te kijken. Als ze maar de CL halen, hebben we iig geen waardeloze potjes tegen een slovan bratislava en qarabag

Omdat Ajax meestal niet erg gelukkig loot, zal het Fenerbache worden gok ik.
Hoop zelf dat ze Rapid loten.
Daarna zal Club Brugge of Sporting het meest ideaal zijn.

Maakt me niet uit wie ze loten als ze er maar uitvliegen.

Zeker niet onmogelijk. Hopen op Rapid Wien en Club Brugge, maar kijkend naar het 'geluk' van Ajax de laatste jaren wordt het waarschijnlijk Fener en Monaco.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren