Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax haalt Poolse spits weg bij Bayer Leverkusen'

Laatste update:

Ajax heeft zich voor volgend seizoen al verzekerd van de komst van Richairo Zivkovic, die wordt overgenomen van FC Groningen en voor drie jaar heeft getekend. Hij is echter pas zeventien jaar oud en directeur voetbalzaken Marc Overmars heeft al aangegeven dat Ajax nog een nieuwe spits wil halen. Volgens BILD heeft de landskampioen beet en gaat Arkadiusz Milik naar Amsterdam.

/

Milik is een twintigjarige Pool, die in januari 2013 voor 2,6 miljoen euro van Górnik Zabrze uit zijn vaderland naar Bayer Leverkusen ging. De aanvaller kwam in zijn eerste halfjaar in Duitsland tot zes competitiewedstrijden, allemaal als invaller, maar scoorde niet. In de zomer werd hij op huurbasis naar FC Augsburg gestuurd, maar daar heeft Milik met twee goals uit achttien competitiewedstrijden (vijf als basisspeler) ook niet kunnen overtuigen.

Volgens BILD ziet Ajax echter nog wel wat in de zevenvoudig Pools international, die volgens de Duitse krant voor twee jaar verhuurd zal worden aan de Amsterdammers. Het dagblad spreekt niet van een optie tot koop: het contract van Milik bij Bayer Leverkusen loopt nog door tot de zomer van 2018. In de wandelgangen werd Ajax nog niet eerder met de spits in verband gebracht.


Denk je dat Ajax zich echt zal versterken met Arkadiusz Milik?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Klinkt weer niet als directe versterking koopjesjager Marc!

2 mei 2014 om 07:22

Inderdaad... Tjonge jonge wat een cv heeft die jongen.. Gaat hem niet worden, geef toch een keer wat meer uit kwartjesman

2 mei 2014 om 08:16

Waarom zou Ajax niet kunnen wat Heerenveen al jaren doet. Ze komen bij ons ook altijd met namen waarvan je denkt dit wordt niks....

2 mei 2014 om 08:22

Had Pelle dan een geweldig CV. Nee.
Dat dat zegt niks.
In onze competitie kan het zomaar een topper worden.

2 mei 2014 om 08:36

Eens, nu vaak genoeg gezien dat spelers hier slagen waar ze elders faalden. Dat is als ze tussen clubs in Nederland schuiven, maar ook van buiten naar hier komen.

2 mei 2014 om 09:03

maar toch.. wat heb je hieraan?? een spits die bij zijn eigen club tot 6 invalbeurten raakt, daarna wordt uitgeleend en in 18weds 2 doelpunten maakt... en dan ga je hem Huren.. weet niet of het een optie tot koop is maar word een beetje moe van al dat lenen, een speler van Barcelona lenen oke, maar gaan we nu ook al zulke spelers lenen?? komop marc...

2 mei 2014 om 09:04

@Peskens: Pelle had nog een geweldig jeugdtoernooi achter de rug en speelde in zijn laatste seizoen bij AZ net zo sterk als nu. Alleen de papegaaien van de media vergeten dat weer snel.

2 mei 2014 om 09:16

Daarnaast heeft pelle vooral op de bank gezeten (vooral in het buitenland) en deze jongen heeft toch zat kansen gehad als ik het hoerboven zo zie. Wil niet zeggen dat die jongen bij voorbaat al gaat mislukken, maar zijn situatie is niet te vergelijken met die van pelle.

2 mei 2014 om 09:41

De Leeftijd ook niet 20 om 27.

2 mei 2014 om 09:41

Deze jongen heeft voor zover ik kan zien een goede kwalificatieronde gehad voor het EK -21. 9 goals in 6 wedstrijden is toch wel netjes eind vorig jaar. Hij heeft dus wel wat in zich, wanneer het er uitkomt is nog een tweede maar het verdedigend vermogen in de Eredivisie is onderhand vergelijkbaar met de jeugdtoernooien .

2 mei 2014 om 17:09

@azalkmaar2, welk geweldig jeugdtoernooi had Pellè achter de rug dan? 2007? Daar viel hij echt niet op in positieve zin. Ik heb het hele toernooi op de voet gevolgd en praktisch alles gezien en volgens mij heeft hij daar niet gescoord of zich anderzins in de kijker gespeeld. Overigens vond ik hem bij AZ wel goed als aanspeelpunt en ik vroeg mij bij de aankoop van el Hamdaoui ook af of Pellè geen veel betere vervanger was voor Pantelic, want Pellè had veel meer van Pantelic dan El Hamdaoui.

Overigens ga ik ook niet met Peskens mee dat elke loser uit het buitenland in Nederland zomaar kan scoren. En vooral bij Ajax niet, daar wordt veel gevraagd van een centrumspits en daarnaast zijn de ruimtes voor een Ajaxaanvaller veel kleiner dan voor de spits van NEC of Heerenveen.

2 mei 2014 om 09:13

dit mag inderdaad niet waarzijn. Wat voor een ambitie spreekt hieruit voort. Geen wonder dat iedereen zo snel mogelijk wegwil. Hiermee zeg je toch dat je aansluiting met de europese top als bestuur niet meer ambieert. Ik vind dit ongelooflijk. Als er de financiele mogelijkheden niet zijn kun je het nog een keer begrijpen maar het geld staat op de rekening. Dan kun je wel zeggen dat je geen grote geldbedragen meer wilt gaan spenderen maar dan moet je een amateurclub worden. Ajax is toch een grote profclub die ambities hoort te hebben.

2 mei 2014 om 10:44

Blind heeft vorig seizoen bijgetekend en afgelopen week nog aangegeven dat hij geen moment denkt om te vertrekken, Veltman heeft bijgetekend, Klaassen ook, zijn bezig met Denswil, die wilt echter afwachten wat zijn status precies wordt volgend seizoen (ligt eraan wat Moisander doet), Ajax wilt met Serero om tafel en ook Fischer ligt nog lang vast.. Moet jij mij eens vertellen wie er nou 'zo snel mogelijk wilt vertrekken'.. Denk niet dat je verder komt dan Siggi, Siem en misschien Moisander.. O en zie nu net dat Poulsen niet verlengt bij Ajax..

2 mei 2014 om 11:07

trodat; dat zijn nu net de spelers met meerwaarde. De spelers die jij noemt moeten allemaal nog opgeleid worden. Opleiden hoor je in de jeugdelftallen te doen. Enkele spelers zou kunnen maar niet het grootste gedeelte van je elftal.

2 mei 2014 om 11:31

Makkelijk om te oordelen over een speler die je nooit hebt zien spelen, dit is een groot talent die perfect in het ajax spel past, daarnaast is het een echte afmaker.

2 mei 2014 om 11:56

eeuuh volgens mij oordeel je zelf ook. Alleen oordeel ik negatief en jij positief. Ben wel benieuwd op basis waarvan jij hem positief beoordeeld. Op basis van zijn CV kan niet, dus vermoed ik dat je maar gokt.

2 mei 2014 om 13:09

Nog opleiden? Die jongens moeten juist kilometers maken! Dat doe je alleen als je speelt. Ik ben het ook niet eens dat Siggi en Siem een meerwaarde hebben, Siem is voorbijgestreefd door Klaassen en Siggi heeft uberhaupt amper iets laten zien. Moisander is de enige waar ik het gemis wel van zou zien..

En over lewy, kijk eens voor de grap naar zijn profiel, volgens mij is die gast een Pool en weet hij beter waar hij het over heeft dan jij.. Ik zou zeggen, kijk eens naar wedstrijden van die jongen, dan weet jij ook waar je over praat..

2 mei 2014 om 13:28

trodat; je verhaal slaat nergens op. Omdat hij pool is weet ik niet waar het over gaat?? yeah right. Wat heeft het ermee te maken of hij pool is?? Wat kan mij dat nu schelen.

verder is meters maken hetzefde als opleiden. Opleiden is toewerken naar een maximaal nivo. Ik heb die vent wel eens gezien bij Braunschweig. Vond het niets bijzonders. Buiten het gigantisch aantal doelpunten wat hij gemaakt heeft natuurlijk!! Heb jij hem wel gezien dan? Lijkt me sterk.

Ken de speler in kwestie niet. Ook nog behoorlijk jong.

Maar het zijn geen echt overtuigende cijfers voor een spits. Hoesen deed het wat dat betreft beter....

2 mei 2014 om 07:33

Maar van Hoessen weten we nu toch wel zeker dat die het niet gaat redden bij Ajax. Leuke speler, maar onvoldoende voor Ajax.

Dit ventje ken ik niet. Lijkt een leuke techniek te hebben, snelheid en lengte. Statistieken zeggen mij in deze weinig. Is net 20. Ben benieuwd.
Overigens huren voor 2 jaar van een talent lijkt mij niet in de filosofie van Ajax te passen.

2 mei 2014 om 08:07

Mee eens, als we deze pool gaan huren kunnen we zo goed hoesen de kans geven, deze pool heeft bij augsburg en bayern leverkussen niet kunnen overtuigen waarom zou het bij ajax wel lukken? Ajax moet eens ophouden met huren van onnodige krachten, al dat huren is eigenlijk een kapital vernietiging behalve als desbetreffende speler ajax echt weet te helpen,maar haast al die huur spelers hebben ajax niet echt veel plezier gebracht.

Laat dan kolbein bij ajax. inplaats van een pool die 5 goals maakt in 40 wedstrijden

2 mei 2014 om 07:26

Polen zijn goedkope arbeidskrachten he...
Ik zeg niet doen ajax

2 mei 2014 om 07:28

Pfff.... Ben je dronken ofzo. Kolbeinn is de slechtste speler die Ajax in jaren heeft gehad.

2 mei 2014 om 08:13

Wel een spits die er altijd stond in de grote wedstrijden, zonder hem was Ajax geen kampioen geworden.

2 mei 2014 om 08:21

Ja maar door de kleine wedstrijden waar hij er niet stond zijn ze nog in de problemen gekomen.

2 mei 2014 om 08:45

Moeilijk he om iemand de credits te geven die hij gewoon verdiend, vaak was het in die wedstrijden wel een collectief falen.

Net zoals Sigi niet in zijn eentje dat punt tegen Twente en Vitesse redde, Feyenoord versloeg en voor de zege tegen PSV zorgde.

2 mei 2014 om 09:04

idd.. weer erg jammer zulke reacties, hij heeft ons zowat in elke topper geholpen met een goal..

2 mei 2014 om 10:51

@ V-watcher, ja hij heeft een paar belangrijke goals gemaakt, ere wie ere toekomt, maar voetballend brengt hij je geen millimeter verder, integendeel, hij brengt de bal juist tientallen meters terug richting de verdediging als je hem aanspeelt met de rug naar de goal, waardoor je je opbouw weer opnieuw kunt beginnen.. Hij is alleen redelijk met z'n gezicht naar de goal en gebaat bij veel voorzetten (waar hij ook vaak genoeg niks mee doet omdat hij verkeerd loopt). Al met al heeft hij een aardige bijdrage gehad met wat goals, maar bij Ajax wordt er gewoon meer gevraagd van een spits. Individuele actie, kaatsen en bal vasthouden zijn ook onderdelen die een Ajaxspits moet beheersen..

2 mei 2014 om 12:36

Trotdat, genoeg voorzetten? Welke wedstrijden van Ajax kijk jij? Als Siggy voorzetten kreeg was hij topscorer van de competitie. Hij komt wel tekort, maar ik zal hem altijd dankbaar zijn voor bepalende goals.

2 mei 2014 om 08:10

geef dan liever Hoesen de kans, sigi heeft al bewezen dat hij niet in het systeem past.

Wordt in Polen wel gezien als groot talent. Maar alweer een aanvaller huren? Twee jaar beter maken en in 2016 gratis vertrekken. Sportief misschien een Goede zet, maar financieel niet persé

2 mei 2014 om 07:25

Over 2 jaar zal zivkovic er dan wel staan neem ik aan ?

2 mei 2014 om 09:34

Ik gok dat zivokic er al naar 1 jaar staat. Dus waarom hij voor 2 jaar gehuurd word

2 mei 2014 om 10:53

Waarschijnlijk gokt Ajax niet.. Top als hij er over 1 jaar staat, maar kans dat hij er dan nog niet staat is ook gewoon aanwezig..

Wat een koopclub zeg

Ben benieuwd of het wat is. De meeste van die relatief goedkope en onbekende namen die Overmars heeft aangetrokken zijn nou niet echt succes gebleken.

Finbogasson of Luuk de Jong zou wel echte versterkingen zijn, maar Ajax zit liever op zijn geld dan dat ze er iets uit durven geven lijkt het wel.

Zivkovich is trouwens wel een top aankoop vind ik, echt een groot talent.

Ik denk eerlijk gezegd dat Ajax van der Vaart gaat terughalen. Ik heb de Boer uitspraken horen doen dat hij in van der Vaart een spits ziet, dan gaat dit verhaal dus niet door denk ik.

2 mei 2014 om 07:14

Zeker de tekst niet gelezen, waardeloze inbreng.

2 mei 2014 om 07:18

Wat heb ik dan precies gemist in de tekst?

2 mei 2014 om 07:28

Dat ze huren en niet kopen, er is waarschijnlijk niet eens een OPTIE tot koop. De hele essentie van de tekst. Bojan was huur, Cuenca was huur. Dus je opmerking slaat kant noch wal. Dat heb je gemist.

2 mei 2014 om 07:37

Dan begrijp je mijn opmerking waarschijnlijk niet. Ajacieden staan altijd voorop met het schreeuwen naar andere clubs als ze een speler van buitenaf aan trekken.

Koopclub dit, onze jeugd dat, zijn veelvuldig gebruikte opmerkingen van Ajacieden.

Altijd wordt opgeschept over de jeugd die de gaten zou kunnen vullen maar keer op keer blijkt dat Ajax net zo goed aankopen of huurlingen nodig heeft om de balans in het elftal te kunnen behouden.

Daar is overigens helemaal niks vreemds aan, wat echter wel vreemd is is die term "koopclub" , elke club moet af en toe kopen afhankelijk van het aantal jeugdspelers dat doorstroomt.

Soms heb je een sterke lichting, soms een wat mindere, dan moet je dus kopen of huren om de balans in het elftal te behouden. Dat moet iedere club.

Het lijkt mij een utopie dat je als topclub volledig kan hangen op de jeugdopleiding en geen versterkingen van buitenaf nodig hebt. Ajax droomt daar van maar ik geloof dat je dit nooit voor een langere termijn kan realiseren.

2 mei 2014 om 08:12

Ach panerai doe toch niet zo gefrustreerd man, af en toe 1 of 2 spelers halen voor de ervaring of versterking is toch niks mis mee, er is geen enkele club ter wereld die alleen kan hangen op zijn jeugd spelers, ik ben ook nog nooit een ajacied tegengekomen die roept dat we het alleen met eigen jeugd moeten doen, tuurlijk moet grotendeels uit eigen jeugd komen maar af en toe 1 of 2 spelers huren/kopen is niks mis mee dat is het beleid van ajax, elke seizoen kunnen ze 1 of 2 spelers halen die jong of ervaring meebrengen, als ze maar niet te duur zijn.

2 mei 2014 om 08:12

Panerai,

Er is een verschil tussen een speler halen waar het nodig is of een speler halen voor een positie waar je al voldoende kwaliteit hebt.

Laten we jouw club, PSV als voorbeeld nemen. Je hebt Narsingh (nederlandse International), Bakkali (jeugd!!!) en Jozefzoon (invaller) voor één positie. Dan haal je een speler voor een half jaar dat je 1 miljoen euro kost voor diezelfde positie. Waarom????

Ajax daarentegen had geen goede buitenspelers, dus zei dachten in Bojan een versterking te zien. Sigthorsson speelt gewoon teleurstellend, dus op die positie moet wat gebeuren. Alderweireld vertrok en Veltman was destijds voor een langere tijd geblesseerd en zagen in Van der Hoorn een oplossing. Helaas had deze jongen wat probleempjes die men van te voren nooit kon aan zien komen.

Verder zie ik bij Ajax, Klaassen die De Jong vervangt, Denswil die Moisander vervangt. Dan zie ik Van Rhijn en Veltman uit eigen kweek.

En wat doet PSV als er een speler vertrekt? Halen ze een speler uit de jeugd of komen ze met aankopen? Althans dit seizoen heeft PSV voor bijna 14 miljoen euro aan nieuwe spelers gehaald waar Ajax met de helft deed.

Dus waar liggen de prioriteiten van Psv? Jeugd of versterkingen?

2 mei 2014 om 08:14

Panerai, het verschil tussen ajax en de clubs waar jij het over hebt, oa je geliefde psv, is de volgorde van handelen. Daar waar ajax, en nog een aantal clubs, eerste kijkt of ze een positie in kunnen vullen vanuit de jeugd voor dat er een transfer plaats vindt daar kijken zulke clubs eerst naar een transfer en pas als dit niet mogelijk is dan wordt er naar de jeugd gekeken.

Niet dat ik een probleem heb met de tweede manier, psv heeft er heel wat prijzen mee gewonnen, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de eerste manier.

2 mei 2014 om 08:16

@panerai. Laat ik jou vraag weerleggen met een wedervraag. Welke speler uit de eredivisie is het waard voor Ajax om miljoenen neer te leggen zonder dat hij potentiele toppers in de weg staat?

2 mei 2014 om 08:19

Hootch,

Je hoort mij nergens zeggen dat het bij PSV beter gaat.

De komst van Ruiz, de aankoop van Jozefzoon. Ik begrijp er ook weinig van. Er wordt een duidelijke visie uitgesproken waar ik volledig achter sta. Maar in de praktijk komt er maar weinig van terecht.

Daarom hebben wij als PSV supporters ook laten weten dat we willen dat Marcel Brands vertrekt. Hij heeft het financieel gezien uitstekend gedaan, maar hij heeft 6 jaar de tijd gehad en gefaald om een gebalanceerd elftal neer te zetten.

2 mei 2014 om 08:21

Nou Panerai, je snapt het dus echt niet. Bij Ajax haalt men geen spelers als er jeugd zit aan te komen, huurt men spelers als de eigen jeugd nog even op zich laat wachten en koopt men alleen directe versterkingen of toptalenten die samen met de eigen jeugd beter worden. Andere door ons genoemde koopclubs kopen of huren spelers zonder visie. Bijvoorbeeld PSV waar Maher werd gekocht terwijl men het middenveld al had staan of Ruiz werd gehuurd ten koste van de ontwikkeling van Narsingh of Bakkali. Andere clubs hebben dit ook zo gedaan, waaronder Jol's Ajax. Dit bericht bewijst juist het tegenovergestelde.

2 mei 2014 om 08:22

@afca_godenzoon.

Ajax zou een goede rechtervleugel aanvaller kunnen gebruiken. Daar loopt er in de jeugd niet zo veel van rond dus daar kan je wat mij betreft een relatief duurdere speler neerzetten.

Wie dat zou moeten zijn weet ik niet, maar Ajax heeft volgens mij een uitstekend scouting apparaat. En volgens mij kan je verder kijken dan binnen onze landsgrenzen.

2 mei 2014 om 08:58

daarbij wil het niet zeggen dat een aankoop van 4 miljoen euro het ook gaat redden. er bestaat altijd een risico dat een speler zich op één of andere manier niet kan settelen in een bepaald team of formatie.

en dat is het probleem, men heeft bij ajax goede spitsen gehad maar ook een aantal flops. deze speler wordt denk ik ook gehuurd omdat men het geld beter wilt steken in een rechts buiten zoals bijvoorbeeld Kusk?

ik snap dat vele mensen graag Ajax zouden willen zien in een geld smijt mood, maar waarom? ik denk dat wij nederlanders de enige zijn die nog iets willen beteken binnen Europa doormiddel van aankopen.

ze weten bij Ajax al lang dat het tijdperk van Ajax in Europa voorbij is, net als elke andere club. of dachten jullie dat ze bij Ajax, Feyenoord en PSV maar ook bij AZ en Vitesse echt denken een kans te maken op het pakken van een internationale prijs? die mensen daar weten al lang dat dat niet haalbaar is met het huidige beleid in Nederland. en dat is prima, er moet gewoon geld verdiend worden en dat is precies wat Nederlandse clubs nu doen.

(zie de Europese wedstrijden gewoon als iets extra's, net als ik doe met Aik Stockholm. leuke uitjes en thats it. dan zullen ook de negatieve resultaten een stuk beter vallen)

zoals ik al eens eerder zei, liever met 4-0 onderuit als een speeltje worden van een Sheik (en dit geld net zo goed voor het idee, dat ik liever met 4-0 onderuit ga als mijn club haar idealen weggooit om indruk te moeten maken met een aankoop van 5 a 10 miljoen.)

(ik zeg wij, omdat ik half Nederlands ben)

2 mei 2014 om 09:22

Panerai..

//daarom hebben wij als PSV supporters ook laten weten dat we willen dat Marcel Brands vertrekt\\

Serieus?
Jij liet mij keer op keer weten dat jij vond dat Brands (en Sanders) goed werk verrichten. Nu komt in het nieuws dat het meerderdeel van de supporters hun vertrouwen opzeggen en nu ga je dit verkondigen?
Meeloper!

On;
Ik zou ook graag een groter(e) naam naar Ajax zien komen. Het is tijd voor de volgende stap, anders gaan we terugvallen.

2 mei 2014 om 09:48

Kebm,

Meeloper?

Brands en Sanders hebben toch ook goed werk verricht? Sanders heeft een hoop nieuwe sponsors binnen gehaald en PSV weer financieel gezond gemaakt, o.a. door de gronddeal met de gemeente.

Brands heeft goede spelers aangetrokken en met winst doorverkocht, slechte spelers met winst of zonder verlies door gekocht en jeugd doorlaten stromen en grote jeugdtalenten weten te behouden.

Echter is het zo dat Brands nu 6 jaar te tijd heeft gehad om een gebalanceerd elftal neer te zetten, en dat is hem nog steeds niet is gelukt. Wij hebben hem keer op keer het voordeel van de twijfel gegeven omdat hij een groot deel van zijn werkzaamheden wel uitstekend deed, maar hij krijgt die balans in het elftal duidelijk niet gevonden.

Ook de beslissing om Cocu / Faber aan te stellen is een fout geweest die hem niet vergeven kan worden. Met name door assistenten aan te stellen die net zo weinig ervaring hebben in het trainersvak als Cocu is een fatale en domme beslissing geweest. Cocu als hoofdtrainer hebben wij als supporters altijd volledig achter gestaan. Helaas heeft dit echter niet uitgepakt zoals we gehoopt hadden.

Nu Tiny Sanders gaat vertrekken en Toon Gerbrands aan het roer komt te staan lijkt het het ideale moment om bestuur technisch schoon schip te maken. Dat heeft niks met meelopen te maken maar dit is gewoon het moment om Brands buiten te knikkeren.

Hij heeft op een belangrijk essentieel punt gefaald en hij heeft lang genoeg de tijd gehad om het te laten zien. We zien geen progressie in zijn werkzaamheden op dit gebied wat toch wel een essentieel onderdeel is voor een club als Psv.

Wij supporters verwachten niet 10 kampioenschappen op rij. Maar PSV hoort eens in de 6 jaar toch wel minstens 1 of 2 keer kampioen te worden. Zeker gezien de financiële middelen en begroting die we hebben wordt er bestuursmatig en met name op technisch vlak gewoon gefaald.

Dit is niet iets wat we nu pas concluderen maar iets wat al langer speelt, maar nogmaals, we hebben Brands jaren de tijd gegeven om zich te herpakken en hebben hem keer op keer weer zijn gang laten gaan omdat hij ook een hele hoop dingen wel goed deed die in het belang waren van de club, maar er is nu een tijd aangebroken waarbij PSV financieel gezien weer in rustiger vaarwater verkeerd dus kan men zich nu weer volledig op het voetbal gaan richten.

De eerste stap is gezet met Toon Gerbrands ,wat naar mijn mening een top versterking op bestuurlijk gebied is. Nu moet er een technisch manager komen die een goede balans in het elftal kan vinden. en die het topsport klimaat wat bij een club als PSV hoort weer bovenaan de prioriteitenlijst zet.

2 mei 2014 om 16:29

Panerai,

Vind jij nou werkelijk dat Brands het financieel wel goed heeft gedaan? Sorry hoor, maar in de loop der jaren bijna 60 miljoen uitgeven aan spelers en wisten alleen maar een Johan Cruijff Schaal te winnen en een Knvb beker. Dat vind ik nou niet bepaald positief.

Natuurlijk gaat het financieel nu wel beter met Psv, maar daar hebben ze ook wel wat voor moeten inleveren, zoals een stuk grond. Vergelijk dat eens met die 60 miljoen aan transfers die eigenlijk weggegooid is.

En natuurlijk is dit allemaal achteraf gelul, want Narsingh en Maher bijvoorbeeld, waren destijds wel hun geld waard. Echter vergelijk dat eens met al het geld dat Ajax in die tijden heeft uitgegeven aan transfers. Ajax gaf bijna 31 miljoen euro uit, maar zijn wel 4 maal kampioen geworden en hebben 1 Johan Cruijff Schaal behaald.

Dan kun jij je wel druk gaan maken dat men PSV een koopclub noemt, terwijl Ajax ook wel koopt. Echter Ajax behaald daarmee wel resultaten. Financieel en sportief.

2 mei 2014 om 17:15

Ben je gefrustreerd ofzo?

2 mei 2014 om 07:14

Kochten we maar wat. Pff wat moeten we hier nou weer mee. Een poolse spits van 26 die nauwelijks scoort..

2 mei 2014 om 07:16

26??? Ook al de tekst niet gelezen.

2 mei 2014 om 07:23

Wat een lachertje ben jij zeg. Finbogasson en Luuk de Jong totaal niet interessant in het systeem van Ajax. Luuk de Jong speelt al 3 jaar klote. Op basis van wat moet hij bij Ajax presteren dan.

2 mei 2014 om 07:28

Op basis van wat moet een 20 jarige spits die 6 competitie wedstrijden heeft gespeeld en 0 keer heeft gescoord het dan beter doen dan Luuk de Jong die zich al lang en breed heeft bewezen in onze competitie?

Dat hij het nu niet zo goed doet is helemaal waar, maar die jongen kan echt wel goed voetballen. Hij is alleen hopeloos uit vorm. Financieel waarschijnlijk dus ook weer interessanter want als hij in topvorm is is hij niet te betalen waarschijnlijk.

Voor de juiste prijs is dat naar mijn mening interessanter dan een goedkoop alternatief als deze pool die vrijwel nog nooit op een redelijk niveau iets heeft laten zien. Ik weet niet wat ze voor de Jong vragen, maar heel veel zal dat niet zijn aangezien de duur van zijn contract en zijn huidige prestaties.

2 mei 2014 om 07:45

De meeste mensen kijken alleen naar z'n cijfers in duitsland, maar kijk naar z'n cijfers in polen of bij polen u21. En ik weet niet of het waar is, maar ik denk dat er wel wat van te maken is. Zlatan had ook in het begin geen geweldige cijfers en kijk waar hij nu staat!

2 mei 2014 om 07:48

Waarom kijken sommigen puur naar statistieken? Statistieken zijn gegevens die gebaseerd zijn in het verleden.

Deze Pool is nog maar 20 jaar, dus we hoeven niet te verwachten dat hij in de voorgaande jaren veel doelpunten had gemaakt zoals destijds Sonck, Machlas, Anastasiou, Mido en Rosenberg die wel veel doelpunten hadden gemaakt voordat ze naar Ajax gingen.

2 mei 2014 om 07:56

Wat heeft het dan voor zin om hem te halen. Nu je ook al Zivcovich hebt gehaald? Ik zie daar dus totaal niet de toegevoegde waarde van. Vooral omdat het om een huur periode gaat.

2 mei 2014 om 08:06

En wat als hij het ineens heel goed gaat doen?

2 mei 2014 om 08:10

Juist omdat het huur is? Dan kunnen Zivkovic en of Walian straks de spits positie invullen. Siggi en of de SdJ gaan denk weg bij Ajax.

2 mei 2014 om 08:10

En wat als hij het ineens heel slecht gaat doen. Zoals tot nu toe elk goedkoop alternatief die Overmars heeft gehaald.

2 mei 2014 om 08:15

Schöne?

2 mei 2014 om 08:19

Dan ben jij toch ook weer blij? En ik weet niet wat jij je druk over maakt maar hij zal vast geen miljoen kosten per half jaar om vervolgens tot de laatste dag te strijden voor de 4e plek

2 mei 2014 om 08:55

Penrai, telkens vind ik het weer verbazingwekkend hoeveel tijd jij in reacties over Ajax steekt...

Als we het dan toch over beleid hebben. Zivkovich vind je een goede aankoop toch? Deze jo gen is nog jong en zal tijd nodig hebben. Waarom dan een dure kracht als De Jong aantrekken? Die staat alleen maar in de weg.

Verder is het wat kort door de bocht, wat je zegt over die Pool. Stel het is waar, dan zal er vast meer huiswerk gedaan zijn dan alleen het kijken naar de nu genoemde statistieken....

2 mei 2014 om 09:18

Chukkie,

Ik besteed tijd aan al mijn reacties en dus niet alleen over Ajax. OF het nu over Psv, Ajax, Feyenoord, Real Madrid of Arsenal gaat maakt geen verschil. Ik reageer ook alleen maar inhoudelijk als ik iets van het onderwerp af (denk) te weten.

Dat het je opvalt dat ik betreft Ajax topics veel tijd ik in reacties over Ajax steek zal wel komen doordat je alleen maar Ajax topics leest.

2 mei 2014 om 07:34

Finnbogason zou ik niet halen want zelfs Heerenveen supporters vinden hem maar niks. En dat lijkt mij een goede reden om hem niet te halen.

2 mei 2014 om 09:16

Heb je helemaal gelijk in. Als je wedstrijden van finbogasson bekijkt, kan je ook gewoon zien dat het niks is. Die jongen kan voor geen meter voetballen, alleen maar ballen erin prikken. Daar heb je helemaal niks aan in het systeem van Ajax.

2 mei 2014 om 10:22

Panerai,

Ben blij dat jij zo bezorgt bent over onze club, met Zivkovic ben ik het met je eens.

Maar om Milik al af te schrijven voordat hij is begonnen, lijkt me wat ver gaan.
Is duidelijk voor deze jongen gekozen om Zivkovic niet in de weg te zitten.

Neem aan dat de technische staf goed gekeken heeft wat de kwaliteiten van deze speler zijn, zal dus gewoon afwachten worden.

Niks mis mee om goedkoop proberen te slagen, Poulsen en Schöne doen het ook niet verkeerd.

Van der Vaart zou volgens de Boer alleen voor de spitspositie gehaald worden, daar is nu Milik voor.

Hij is pas 20 en speelt in de Duitse competitie. Laten we nou niet gaan doen alsof Ajax even de nieuwe Messi kan huren. Feyenoord was toch ook succesvol met guidetti? Alsof hij zon grote naam had voordat ie gehuurd werd.

2 mei 2014 om 08:14

Guidetti was toch al redelijk 'bekend'. Presteerde namelijk bij de Zweedse jeugdelftallen altijd goed en werd een grote toekomst toegedicht. Dat jij hem nog niet kende of een aantal tienertjes hier, wil dat niet zeggen dat het een onbekende was.

2 mei 2014 om 08:20

Ja deze man wordt ook de nieuwe Lewandowski genoemd maar dat hoeft natuurlijk niet alles te zeggen. Maar als we spelers gaan halen op basis van of ze een grote toekomst worden toegedicht dan blijven we nog wel even bezig met spelers kopen.

Ajax slaat wel door met dat "niet veel geld uitgeven.

En dan lopen zeiken over dat ze niet mee kunnen in Europa.

Ja vind je het gek?

2 mei 2014 om 07:15

Lukte in 95 ook prima zonder grote aankopen behalve een Rijkaard die met pensioen ging. Ik ga hier geen lang verhaal van maken.

2 mei 2014 om 07:17

Helemaal mee eens, Ajax barst van het geld maar ze geven helemaal niks uit. Wat heb je er nou aan dat je al je geld op de bank laat staan. Ajax heeft echt wel genoeg geld om een paar dure aankopen te doen en nog steeds een gezonde financiële balans te houden.

Tenminste, dat zou je denken, maar misschien is het toch niet allemaal zo rooskleurig bij Ajax als het er aan de buitenkant uit ziet. Een andere verklaring kan ik niet geven voor dat soms wat gierige uitgaven patroon.

2 mei 2014 om 07:30

Nee dan kun je beter 3 rechtsbuitens hebben en er dan nog 1 bijhuren zodat de rest ontevreden wordt.. Dan kom je in ieder geval wel van je geld af
Ik verwacht ook van der vaart en dat ze hun geld op zivkovic zetten om die zo snel mogelijk klaar te stomen

2 mei 2014 om 07:35

We kunnen het natuurlijk ook gewoon zo doen als in eindhoven. Bakken met geld uitgeven en ook niks presteren. Er is een lijn uitgezet en die wordt gewoon gevolgd. Dat heet beleid. In eindhoven wordt getracht beleid te maken maar bij het minste of geringste tegenslagje wordt dat beleid weer overboord gegooid en wordt er een uiterst dure huurling aangetrokken. Doe mij maar het beleid van Marc en consorten. Dan nog maar even geen succes in Europa. Maar wel gewoon 4 op rij de titel.

2 mei 2014 om 07:46

Precies.. Mocht ajax een keer geen kampioen worden is er niks aan de hand hoor.. Maar vind deze spits gezien zijn cijfers wel overbodig

2 mei 2014 om 07:51

@tinus / Vincieajax

Je kan wel weer een sneer naar PSV uitdelen maar je hebt waarschijnlijk geen verklaring voor mijn laatste alinea.. Ik vind het heel raar dat Ajax zo veel geld heeft maar niks uit geeft, daar moet een reden voor zijn.

Als Ajax gerichte aankopen doet met dat geld kan je echt wel blijven presteren. Die vergelijking met PSV slaat natuurlijk nergens op, want PSV heeft al jaren geen vaste kern in de selectie.

Ajax heeft dat dus wel, met een paar duurdere gerichte aankopen kan Ajax zeker een sterker elftal neerzetten dan dat ze nu hebben, dat gegarandeerd beter gaat presteren dan dat ze nu doen.

Bij PSV is het allemaal nog los zand. Daar zullen we pas gaan presteren als e groep wat meer ervaren is en er een vaste kern ontstaat van spelers die al voor een langere periode samen spelen. PSV kan kopen wat ze willen maar zolang ze elk jaar hun beste spelers verkopen en er geen georganiseerde spelers groep op het veld hebben staan die al voor een langere periode met elkaar spelen zullen ze nooit kampioen worden.

Verder vind ik het nog steeds opmerkelijk dat je werkelijk denkt dat het beleid van Ajax en Overmars de afgelopen jaren heeft geresulteerd in die kampioenschappen. Ajax speelt al 3 seizoenen oprij elk jaar minder dan het seizoen er voor. Echter bakt de concurrentie en met name de grootste concurrent PSV er geen reet van dus wordt het Ajax ook wel makkelijk gemaakt.

Als er bij PSV de afgelopen jaren niet zo'n wanbeleid was gevoerd dan had Ajax die reeks op hun buik kunnen schrijven. Ajax speelt helemaal niet zo goed namelijk.

2 mei 2014 om 08:05

Ajax wil ook gerichte aankopen doen, maar niet als ze overbodige miljoenen kosten, hebben ze van geleerd en gaan ze niet meer doen. Jij zegt, ze zijn nu toch gezond en hebben zat geld, en dan van die theorieën van misschien is het helemaal niet zo, nou het is gewoon wel zo. Maar ze houden vast aan hun beleid en het is een proces van misschien wel een paar jaar of langer.

2 mei 2014 om 08:21

PANERAI

Waarschijnlijk omdat ze niet bang zijn voor psv, twente, feyenoord en denken ze ook met deze spits makkelijk kampioen te worden volgend jaar.

2 mei 2014 om 08:29

Panerai

dat denk ik ook, ik denk dat ajax van de beurs af wil, of he stadion terug kopen

ben het er ook mee eens dat ajax niet zo goed speelt, maar de rest nog minder goed

wordt wel tijd dat het niveau hier omhoog gaat

2 mei 2014 om 08:31

Ik kan je laatste alinea niet weerleggen? Ajax is by far de meest gezonde club in Nederland. Dat we geen overbodige bedragen willen uitgeven is een keuze die gewoon heel goed uitpakt. Tuurlijk is het zeker zo dat Ajax de titel ook pakt door het falen van de tegenstanders maar omdat er een idee zit in het team verliezen we nu eenmaal niet zo heel erg veel. Dat het spel, zeker dit seizoen, niet geweldig is geweest is duidelijk. Maar juist de vastigheid heeft het kampioenschap opgeleverd. Ook wij raken jaarlijks onze sterkhouders kwijt maar we staan er wel gewoon weer zonder enorme bedragen uit te geven. Ajax koopt gericht en dat kan ik van jouw club niet zeggen. Je vindt het raar dat ik jouw club erbij haal maar dat lijkt me niet meer dan logisch als je zoveel mogelijk reageert op topics van Ajax.

2 mei 2014 om 09:01

En aan wat voor duurdere aankopen denk je dan??

De zekerheidjes komen niet naar Nederland en de andere dure aankopen bieden ook geen garantie!!

Het geld hebben ze, je zegt niet te weten wat daar mee willen doen. Waarom dan verkondigen dat ze meer moeten uitgeven. Je weet immers niet wat ze er mee willen doen!

Misschien een buffer voor mindere jaren. Komend half jaar brengt al aanzienlijk shirtsponsor inkomsten binnen!

2 mei 2014 om 09:11

@panerai, snap jij nou werkelijk waar nog steeds niet wat Ajax wil? Ajax wil het voetbal veranderen en laten zien dat je door te investeren in je jeugd ook resultaten kunt halen. Bovendien zijn aankopen altijd een risico, je weet nooit of ze hun niveau halen. Ajax wil in de toekomst van de beurs af en ook meer zeggenschap over het stadion. Dat kost ook allemaal geld.

Ze hebben bovendien net Zivkovich gehaald. Die zien zij echt als eerste spits, alleen is hij nog erg jong en zal hij ook niet alles kunnen spelen. Ajax gaat hem rustig brengen. Dan heb je wel degelijk een andere spits nodig, maar je wilt die speler ook niet kopen. Dan geef je een verkeerd signaal af aan Zivkovich. Sigthorsson gaat weg, dat lijkt me duidelijk en blijkbaar hebben ze toch geen vertrouwen in Hoessen.

Ten tweede huurt Ajax met name spelers die onhaalbaar zijn als koop. Bojan is zo'n voorbeeld. Daar had iedereen alleen veel meer van verwacht. Cuenca idem dito, kwam ook terug van een blessure, had weinig ritme en raakte weer geblesseerd. Feit is wel dat zij het niveau bij Ajax aan zouden moeten kunnen.

Iedereen kan wel blijven zeuren dat Ajax miljoenen moet uitgeven voor nieuwe spelers, maar de laatste jaren is in Nederland nu eenmaal gebleken dat de toppers bij de subtop nou niet echt kunnen overtuigen bij de top. Enkele spelers als Strootman, Suarez, Huntelaar, Mertens etc. daargelaten.

Als ik zie hoeveel miljoen PSV de laatste jaren heeft stukgeslagen op spelers (matavz, Maher - totaal 16 miljoen - om maar een voorbeeld te noemen), dan ben ik blij dat Ajax dat niet heeft gedaan. Ajax koopt voor een prikkie (max 4 miljoen) spelers die in het team passen.

Willen clubs meer vangen voor hun speler, dan kijkt Ajax verder. Prima beleid. Natuurlijk was er kritiek uit meerdere hoeken gekomen als het geen kampioen was geworden, maar zo is het niet gelopen. Alle "neuzen" staan dezelfde kant op bij Ajax. Iedereen deelt die visie en uiteindelijk zal dat zich echt uitbetalen. We zijn pas 3 jaar bezig.

Bij PSV gaat dat uiteindelijk ook goedkomen, maar PSV is een andere club dan Ajax. Bij PSV heeft dat veel meer tijd nodig, omdat het van oorsprong minder aandacht geeft aan de jeugdopleiding.

Bij PSV is de financiele huishouding zodanig dat ze de jeugd soms geen kans kúnnen geven. Er moeten resultaten worden gehaald om de financien op orde te houden. Daarom wordt uiteindelijk toch maar weer een speler als Maher gekocht en kiezen ze voor Ruiz i.p.v. Bakalli. PSV heeft de laatste 10 jaar heel veel geld uitgegeven en dat is een tijd erg goed gegaan, maar nu het sportief even minder gaat is dat een strop om hun nek.

Ik ben bang dat de PSV supporters nog een jaar of 2 á 3 moeten wachten op een volgend kampioenschap. Bij Feyenoord zijn ze noodgedwongen teruggevallen op hun jeugdopleiding en je ziet toch dat dat ze enorm goed heeft gedaan. Zij zijn ook kapot gegaan door dure aankopen en hebben het een aantal jaar erg "slecht" gedaan.

2 mei 2014 om 09:24

@panerai. Dat er niet op je laatste stukje wordt gereageerd is omdat het een suggestief onzin stukje is. Je weet zelf ook wel dat Ajax supergezond is. Maar waar andere clubs gaan gooien met geld als ze het binnen hebben, daar heeft Ajax afgesproken datgene te betalen voor een speler wat het die speler waard vindt. Aangezien in het verleden wel gebleken is dat er te hoge transfersommen zijn betaald. Bovendien loopt er op dit moment (op ziyech na) niet iemand in de eredivisie rond waar de portemonnee voor getrokken zou moeten worden. Dat geld, waar jij het over hebt, zal uiteindelijk gebruikt worden om een goede jonge lichting bij elkaar te houden. Dit d.m.v. het verhogen van het salarisplafond over een aantal jaar, wanneer die hele goede lichting aanwezig is. Zoiets heet slim en goed beleid, er wordt niet meer (zoals in het verleden) gekeken naar morgen, maar naar de komen 5 a 6 jaar. Misschien kunnen ze in eindhoven daar nog wat van leren

2 mei 2014 om 10:07

Ik weet inderdaad dat Ajax kern gezond is. Alleen gaat Ajax dat geld waarschijnlijk gebruiken om het stadion gedeeltelijk te kopen, het eigen vermogen te versterken en van de beurs af te gaan. Als dat allemaal is gebeurd dan is er niet veel geld meer over om uit te geven daar heb je gelijk in.

Ik zou niet weten hoe Ajax het salaris plafond kan verhogen, daarvoor heb je systematisch meer inkomsten nodig. Dat kan je nooit begroten op de manier hoe Ajax nu al die miljoenen binnen heeft geharkt.

Dat geld komt namelijk voor een groot deel uit Champions league inkomsten die binnen komen doordat met name andere ploegen uit Nederland in Europa falen en daardoor logischerwijs Ajax al het geld op strijkt. D. Ajax wordt niet altijd kampioen en zal niet voor altijd, alleen in de Champions league uitkomen en alle inkomsten zelf opstrijken. Dat is alleen periodiek het geval.

Van alleen transfer inkomsten kan je niet je salarishuis verhogen. En Ajax heeft volgens mij nog steeds een enorme begroting die zonder al die extra inkomsten die je niet jaarlijks kan begroten nauwelijks winst genereerd.

Tsja, eatmoeten we vinden van een 20 jarige Pool die in Duitsland niet is geslaagd en wordt gehuurd? Voor de eredivisie wellicht een leuke spits maar in de CL ga je hiermee niet de oorlog winnen. Wanneer gaat Marc nu eens echt investeren.

2 mei 2014 om 09:21

Hoe kun je na nog geen twee seizoenen al stellen dat een jonge speler niet geslaagd is? Heeft nog maar weinig echte kansen gehad. Daarnaast is het logisch dat Ajax geen miljoenen gaat investeren in een spits. Zivkovic is al gehaald voor veel geld en hij wordt toch gezien als dé spits voor de toekomst.

Haal dan Hoesen terug en huur v.d. Vaart. Heb je v.d. Vaart die Zivkovic en Hoesen mee omhoog kan trekken.

Leverkussen is een mindere club als Ajax, en als hij daar al niet aan de bak komt. Maar ja aan de andere kant Duitse competitie is wel wat anders dan de Nederlandse. Maar dit lijkt mij toch echt een breedte versterking, zie deze jongen niet als basiskracht bij Ajax komend seizoen, begin dan maar meteen met Zivkovic.

2 mei 2014 om 07:25

Hahahahhaha leverkussen een mindere club dan Ajax ga weg man ze spelen mee met championsleague en hebben een sterk elftal wat gewoon meedraait om de titel?

Ziet er fantastisch uit! Nog even en we worden beschouwd als FC Miskoop.

Al die jank reacties weer hier. Wat maakt het allemaal uit. De Nederlandse competitie is toch van het niveau degradatie Bundesliga. Als Vlemiks of Malki of welke andere rare spits hier topscorer worden. Waarom zou hij geen goede spits wezen.

Toen Pelle naar Feyenoord kwam toen kon hij er toch ook niks van. Jongens tip van de dag. Ajax kan geen spelers halen die doorgebroken of gaan in een competitie boven ons niveau. Dan zijn ze allemaal te duur.

2 mei 2014 om 07:23

Wat doet Ajax met al die Miljoenen dan? Ze hebben gigantisch veel geld binnen geharkt de afgelopen jaren.

2 mei 2014 om 08:02

Wat dacht je van de club van de beurs weghalen? Eventueel het stadion aan gaan schaffen, that kinda stuff?? Daarnaast de begroting ophogen, zodat ze spelers langer kunnen houden met een beter salaris.

Ik kan vele dingen bedenken, jij vast ook wel met je 27 jaar.... Veel roepen, maar met iets komen ho maar!

2 mei 2014 om 08:04

Ik kan inderdaad die dingen ook wel bedenken. Maar vooralsnog zie ik weinig actie.

2 mei 2014 om 09:31

Gooi anders gewoon zivco voor de leeuwen en koop gewoon 1goede rechtsbuiten.ik vindt die atsu van chelsea wel 1goede rechtbuiten voor ons alle ajax poging wagen dan maar bij chelsea.

2 mei 2014 om 10:13

Dat ben jij inderdaad, zegt wel wat over jou Panerai..

Ik zie namelijk genoeg actie met de koop van Zivcovic, de contractverleningen van andere spelers en het feit dat ze aan het scouten zijn en dergelijke. Van de beurs kom je niet zomaar af, daar is een gigantische buffer voor nodig omdat je ook nog na de koop een buffer moet overhouden. Over het stadion heb ik het dan nog niet, dat wordt ook een hele klus, mocht het zover komen.

Ik zie jou heel veel roepen, maar echt nadenken doe je niet. Je wordt elke keer weer gewezen op bepaalde dingen door ajacieden maar het blijft niet bij je hangen, dit zal vast wel de 10e x zijn dat het je gemeld wordt. Je denkt dus niet na Hardleers ben je

Hoop, en denk het ook, dat het niet voor je werk hetzelfde geldt....

2 mei 2014 om 11:35

@ Panerai, ik denk dat Ajax vooral een buffer opbouwt omdat het weet dat we nu in de vette jaren zitten financieel gezien, dan is het slim om iets over te houden voor de magere jaren. Ik ben totaal niet gelovig, maar volgens mij staat er in de bijbel ook zo'n soort verhaal en was dat de beste oplossing om op de lange termijn te overleven. Van de beurs af en het stadion kopen zijn vooral speculaties uit de media, ik heb nog niet een beleidsbepaler van Ajax gehoord over deze plannen, dus ik denk dat het nog een ver van ons bed show is..

2 mei 2014 om 07:30

Precies ala vlemminkx malki pelle finjogasson allemaal veel score kan deze jongen dat vast ook wel

Het is een zeer groot talent in Polen hij heeft alles wat een spits moet hebben bij Ajax hij is 1.89 waardoor hij lang is hij heeft een goede trap een heerlijke actie en snelheid, maar dit is een gerucht en komt toch niet.

Wat een middelmaat weer zeg. Koop nou Gewoon spelers met toegevoegde waarde en niet spelers voor de breedte!!

Wat moet je hier nou mee?? Een spits die moeilijk tot scoren komt pfff..Gun dan maar de spits van het beloftenelftal een kans, ipv geld aan dit soort spitsen te besteden.

Mag ik jullie herinneren aan het CV van Pelle voordat hij naar Feyenoord ging?!! Feyenoord werd voor gek verklaard. Nu zou hij zelfs op een lijstje bij Barcelona staan...wie weet een nieuw gevalletje Pelle?...ik zeg doen! Gewoon vertrouwen houden in de ingeslagen weg.

Goed werk ajax. Dit maakt de weg vrij voor luc Castaignos. Als ik mijn duitse vrienden moet geloven is dit ook een type Castaignos alleeen zien ze in Luc meer potentie. Maar je weet nooit hoe zo'n jongen zich hier ontwikkeld kww.

Word gezien als de nieuwe lewandowski. Doet het uitstekend voor het natiomale team en krijgt helaas te weinig minuten in bundesliga. Denk wel dat hij leuke dingen kan laten zien in eredivisie.

Ik vind sommige reacties zo grappig. Als Ajax een speler koopt is het een koopclub, koopt Ajax geen speler zijn ze gierig.

Sommigen snappen blijkbaar totaal niet waarom Overmars een bepaald beleid voert. Laat ik het maar heel simpel uitleggen. Ajax koopt geen onnodige dure spelers, omdat het de jeugd in de weg ligt. Het beleid ligt bij de jeugd en niet bij het sparen van geld.

2 mei 2014 om 08:02

Volgens mij zijn het voor een groot deel Ajacieden die de term koopclub in de mond nemen als het andere clubs betreft. Het is dan ook niet zo raar dat je die bal terug krijgt zodra er een bericht betreft kopen of huren over Ajax komt.

Verder snap ik waarom Overmars een bepaald beleid voert. Maar tot nu toe zijn die gierige constructies niet een bepaald succes gebleken.

Een goed voor beeld is dat Ajax geen 4 ton extra overhad voor een Narsingh, toen met Sana op de proppen kwam die op een paar wedstrijden na helemaal niks meer heeft gepresteerd.
Je gaat niemand wijs maken dat Ajax die 4 ton niet kon missen en dat Narsingh dat niet waard zou zijn geweest.

Dat Narsingh nu niet veel speelt bij PSV komt gewoon door zijn ongelukkige blessure, maar dit vind ik echt een typisch 'gierig' faal voorbeeld van Overmars.

2 mei 2014 om 08:20

Met Narsingh ben ik het met je eens. Ik had liever Narsingh gezien dan Bojan. Maar dat is natuurlijk weer achteraf gelul.

Echter is dit de enige voorbeeld die jij kunt noemen betreffende het "gierige" beleid van Overmars?

2 mei 2014 om 08:23

Hoezo een faal? Je stelt een grens en klaar. Overigens heeft de selectie narsingh niet nodig gehad gezien de titels, en wie zegt dat hij het wel goed bij ajax zou doen?

2 mei 2014 om 08:28

Nee hoor. Ik kan me ook nog wel ene Duarte herinneren.

We kunnen nou niet bepaald zeggen dat Maher een versterking is gebleken voor PSV maar ik ben er van overtuigd dat als Maher bij een georganiseerde club als Ajax was binnen gekomen met een topcoach als Frank de Boer hij het een stuk beter gedaan zou hebben dan Duarte en zeker zoals hij nu bij PSV presteert.

Wat hij bij AZ heeft laten zien is van een te hoog niveau om te stellen dat hij het niveau niet aan zou kunnen. Ik ben van mening dat als Ajax Maher had gehaald ze een topper in huis hadden gehaald die dit jaar een goed zou hebben gespeeld.

Dat Maher zo slecht presteert ligt puur aan PSV en alles er omheen. Het missen van een topsport klimaat, een te softe trainer, weinig ervaring om hem heen, ga zo maar door.

2 mei 2014 om 11:47

Narsingh is een matig voorbeeld, Overmars was pas net 10(!) dagen bij Ajax toen Narsingh bij PSV tekende, volgens mij was hij bij die onderhandelingen helemaal niet betrokken geweest.. Of iig alleen in het laatste stadium..

Maher heeft Ajax bewust van afgezien, dat heeft FdB nog uitgelegd, zij verwachtten niet dat Maher het verdedigende werk aan kon bij Ajax dat er wordt gevraagd van een half, een 10 heeft nu eenmaal minder verdedigende taken als een half. Bij PSV heeft Maher dat intussen ook bewezen, als PSV met een 10 gaat spelen, gaat Maher ook beter presteren omdat hij dan meer energie in de aanval kan stoppen. Volgens mij was het ook niet duidelijk dat PSV met de punt naar achter ging spelen toen Maher tekende, dus voor hem is dat vooral pech te noemen..

2 mei 2014 om 10:16

Hier ga ik dan toch even op reageren. Als je voor dit moment een rijpe, goede spits haalt zit het geen jeugd in de weg. Als je een speler van 20 haalt gaat het waarschijnlijk wel een speler in de weg liggen. Tenzij hij een jaar of twee gehuurd zou worden. Alleen is een 20 jarige jongen vaak nog niet klaar voorde europese top. (Meestal werkt dit alleen als het team om zich heen een oudere leeftijd heeft)

Ga eens weg met dat huren. Ga weg met Bojan ga weg met Milik. Alleen kopen of scouten. Huren heb je niks aan. Als ze goed zijn gaan ze weg en kan je niet bouwen als ze slecht zijn gaan ze ook weg.

2 mei 2014 om 09:23

Ajax heeft Zivkovic al voor veel geld gekocht, logisch dus dat ze niet wéér een flink bedrag voor een aanvaller gaan uittrekken. Zit je dadelijk dus minimaal met één dure spits op de bank.

2 mei 2014 om 11:25

Ajax speelt gewoon weer 3 wedstrijden in de week dus dan mag je best nog een spits hebben buiten een 18 jarig jongetje. Die hoeft niet altijd te spelen namelijk.

Ik snap dat Ajax nog een spits wil hebben, omdat ze rekening houden met het vertrek van Sigi, de Jong en Hoessen. Ze hebben dan alleen Zvickovic en Bojan, waarvan ik verwacht dat hij blijft, dan is een extra spits toch wel noodzakelijk doordat Bojan ook aan de flanken zal gaan spelen bij tijd en wijlen. Maar c'mon, deze jongen bakte er weinig van bij Augsburg en dat moet dan een speler worden die Ajax in de spits naar een hoger plan moet gaan helpen?? Vind het nogal schokkend.

Anderzijds, weet ik ook niet iemand te noemen die betaalbaar is en beschikbaar om bij Ajax te gaan spelen als spits. Dus ach, misschien wordt het wel een Pelle alleen dan jonger, who knows!

2 mei 2014 om 08:12

Het valt me op dat Van der Vaart niet meer wordt genoemd. De Boer heeft zich meerdere malen uitgelaten over het feit dat hij in van der Vaart een spits ziet.

Nu hij bij HSV moet vertrekken lijkt me 1+1 twee toch denk je niet?

2 mei 2014 om 08:16

Zeker geen een-tweetje want v.d Vaart moet enorm gaan inleveren wil hij naar Ajax terugkeren, heeft de laatste 2 seizoenen matig gepresteerd maar hij zal genoeg financieel betere aanbiedingen krijgen.

Verder zal Ajax voor hem toch echt een uitzondering moeten maken binnen het salarishuis lijkt me.

2 mei 2014 om 08:30

vd Vaart is toch geen spits? Dat de Boer hem als spits ziet, kan ik me totaal niet in vinden, voor het spel wel maar toch. Ik ga er voor het gemak vanuit dat Rafa nog wel een 2 jaar in het buitenland wilt zitten om zn bankrekening verder te spekken.

Daarnaast geeft V-Watcher al aan dat het niet een-tweetje is door het salaris wat vd Vaart in moet leveren voor een terugkeer naar Ajax. Al juich ik het zeker toe, dat hij komt! Ik verwacht het overigens niet. Al zou hij als spits heel goed kunnen fungeren binnen het spel wat Ajax wilt spelen.

2 mei 2014 om 08:33

Je spreekt je zelf tegen. Eerst zeg je dat je je totaal niet kan vinden in het feit dat de Boer hem ziet als een spits. Daarna zeg je dat hij heel goed zou kunnen fungeren in het spel van Ajax.

Van der Vaart is een nummer 10, Ajax speelt zonder een nummer 10 dus in het huidige spelletje zou hij alleen maar gebruikt worden als een teruggezakte spits. Dat zegt de Boer ook.

Mits Ajax een andere speelstijl gaat hanteren is van der Vaart naar mijn mening overbodig. Van der Vaart moet op 10 spelen en anders moet je hem niet halen als je het mij vraagt.

2 mei 2014 om 09:25

PANERAI is zo in de ban over alles wat met Ajax heeft te maken, dat ik twijfel of hij in zijn hart niet stiekem voor Ajax is. Waarom zo druk maken over wat Ajax met zijn geld doet. Deze speler kent bijna niemand, er zal vanzelf een keer een verassing bij zitten.

2 mei 2014 om 10:40

Ik spreek me totaal niet tegen. Hij zal een Messi rol gaan vervullen en Messi vind ik persoonlijk alles behalve een spits. Dat hij ergens staat, maakt hem nog een speler die op die positie hoort te spelen.

Hij zal goed zijn voor het spel, zie maar de functie die eriksen vertolkte tegen City toendertijd en Bojan, al is Bojan absoluut een spits. Was Eriksen dan een spits? Nee absoluut niet.

Panerai, je bent niet dom, echt niet. Maar je doet wel dom atm.

Wat een gezeik, beter iemand 2 jaar huren dan iemand kopen voor 5 mil en het blijkt niks te zijn.

Een huur contract kun je makkelijk opzeggen dus ik zie geen problemen bij een evt flop.

Toch had ik ook liever een wat oudere spits zien komen maatgoed ook deze jongen krijgt de voordeel van de twijfel.

Qua filmpjes (ja, weet niet geheel betrouwbaar) ziet het er uit als wel een redelijke afmaker maar het probleem is dan dat ik vooral goals van hem zie waar hij aan het einde staat van een voorzet, en laat dat nou net missen dit seizoen bij Ajax. Ik zag hem maar een a twee momenten echt zelf de ruimte creëren en de actie maken. Weet het niet zo. Ik heb dan liever een wat oudere, meer ervaren spits die heeft bewezen doelpunten te maken en die we kunnen kopen inplaats van weer huren. Over een paar jaar kan Zivkovic het dan overnemen van de wat oudere spits.

2 mei 2014 om 08:10

Ook de meeste oudere spelers zijn afhankelijk van toevoer hoor. Er zijn maar een paar echt goede spitsen die alles zelf creëren. Sterker nog de meeste doelpuntenmakers die alles zelf creëren zijn buitenspelers van topniveau

2 mei 2014 om 13:51

Las laatst een stuk waarin Pantelic terug was in Amsterdam en onthulde dat het zijn insteek was om zijn carriere hier af te sluiten. Die jongen hadden we goed kunnen gebruiken nu hoor.

Paar keer zien voetballen via beelden. Niet echt een goalgetter zoals hierboven ook al is gezegd op basis van de cijfers. Hij is technisch echter velen malen beter dan Sigthorsson. Goed linkerbeen, kan makkelijk combineren en heeft een actie en snelheid. Ik zie er wel wat in, twee jaar huren en dan kan Zivkovic zich via Jong Ajax opwerken en rustig worden gebracht.

Bas Dost of Luuk de Jong huren zou fijner geweest zijn..

2 mei 2014 om 16:40

guidetti lijkt me ook een goede speler voor ajax

2 mei 2014 om 17:17

Diego Costa ook wel...

Een Dost of de Jong zouden haalbaar kunnen zijn voor een huurprijs...
Een Guidetti gaat het nooit worden.... Als hij naar Nederland gaat wordt het Feyenoord.

In het verleden behaalde resultaten ......
Hij wordt hier nu al door iedereen afgeschoten, maar geef die jongen een eerlijke kans. Hij is Pools international (wordt je ook niet zomaar) en Ajax is op zoek naar een spits.
Spitsen hoeven in hun begintijd geen goalgetters te zijn (kijk maar een naar Bas Dost voordat hij bij Heracles kwam). Hij is nog jong en kan nog veel leren.

En op de reactie dat Ajax op hun geld zit wil ik even reageren dat Ajax wel bereid is geld uit te geven als iedereen binnen de technische staf er over eens is dat het een goeie is, zo wouden ze een behoorlijk bedrag neerleggen voor Van Ginkel en hebben ze Maher niet genomen omdat niet iedereen er over eens was of hij goed in het Ajax systeem zou passen.

Goed beleid als je het mij vraagt, en waarom zou je dure aankopen doen als je 4x achter elkaar de competitie wint, Europees gezien maar even geduld hebben nog.

Mensen die hem helemaal niet kennen beginnen hier weer te schreeuwen dat het geen directe versterking is en blablablabla, hij speelt wel degelijke goede wedstrijden in de Bundesliga hoor. Zou niet misstaan voor Ajax

Mag hopen dat dit NIET klopt, anders begin ik te walgen van Overmars want dit soort mensen halen gaat helemaal nergens over !

Bij de U-21 ploeg scoort die heel makkelijk, heeft er 9 inliggen in 6 wedstrijden, kan dus zeker wel iets, hattrick tegen de Grieken en twee tegen Turkije.

In langere jeugdelftallen ook aangetoond niet moeilijk te scoren, de Eredivisie heeft de laatste jaren bewezen elke spits die in andere competities moeilijk scoort er hier 20 in legt.

Maar ben dan wel voorstander voor huur met een koopoptie anders ben je echt totaal bezig om een andere club te helpen, twijfel er alleen aan omdat hij nog tot 2018 vast ligt.

Alsof een topspits naar Nederland wilt. Alle spitse die het hier goed doen waren afgedankt in Europa of niemand had van ze gehoord. Ik ben benieuwd.

2 mei 2014 om 08:28

Alsof spelers van het kaliber Cavani, Costa, Benzema morgen een contract bij PSV of Ajax tekenen? Tuurlijk gebeurd dat niet, Nederland moet niet uit het tweede vijvertje vissen maar uit het 18e.

2 mei 2014 om 09:10

18e is ook onzin. De betere spelers in de wat kleinere landen staan heus open voor Ajax. Probleem is het geld. Als Ajax nog steeds 1,5/2 miljoen jaarsalaris zou betalen zou er heel wat gehaald kunnen worden hoor. Alles valt of staat met het beleid dat je hanteert, in het huidige beleid passen dergelijke aankopen niet meer. Ajax kan het wel maar wil het niet.

2 mei 2014 om 09:26

Ajax wil het wel, vorig jaar wilden ze nog 8 miljoen trekken voor van Ginkel. Als de kans zich voor doet voor Ajax dan willen ze heus wel de knip trekken. Maar ze betalen enkel het bedrag wat ze de speler waard vinden en geen euro meer.
De kans dat Ajax een speler aan kan trekken die men inschat op een waarde van zo'n 8 miljoen is echter heel klein. Want bij zulke spelers ligt de hele Europese top ook al op de loer.

2 mei 2014 om 16:42

klopt ,waarom haalt ajax geen spits in de franse 2e lique of de spaanse 2e lique,
er lopen daar best wel wat jongens rond die het goed doen zoals een coulibaly die in belgie speelt.

Nou dit zijn wel cijfers waar je u tegen zegt. Ik ken hem niet maar veel slechter dan Sightorsson zal ie vast niet zijn. Al hoop ik wel dat Marc nu eens een directe versterking uit de hoge hoed tovert geen spelers van het kaliber Sana, Hoesen, vd Hoorn.

Niet panikeren mensen.hoeveel flops uit het buitenland zijn in de Mickey Mouse competitie al wel niet tot een succes uitgegroeid. Hier is alles mogelijk vanwege het inmiddels lachwekkende niveau. Dit figuur kan er zomaar 20 tot 25 in gaan schieten.

2 mei 2014 om 08:50

Ajax-supporters willen ondertussen ook wel weer eens een klein succesje in Europa en niet tegen Steaua of Redbull eruit vliegen. Maar bij de laatste 16 van de CL behoren of tot de halve finale behoren van EL.

2 mei 2014 om 09:27

In het buitenland vinden ze je je op je 20e nog geen flop. Dan kom je net kijken.

Je snapt er niks van. Ziv zal eerst aansluiten bij jong ajax en sig, Siem en hoesen gaan naar alle waarschijnlijkheid pleite. Logisch dat Ajax dan zoekt naar een nieuwe spits.

Zo iets kost tijd Einstein. Alsof een topspits wilt komen naar nl. Wat doen ze in vredesnaam hier? Volgens mij ben je helemaal vergeten hoe het werkt in Europa panerai.

Ik noem een Luuk de Jong. Schopt in het buitenland nog geen deuk in een pakje boter.
Zet hem volgend seizoen in de spits bij, pak 'em beet, Feyenoord, en hij word topscorer van de competitie.wat een lachertje.

Ik heb de jongen nooit zien voetballen maar mn gevoel zegt dat dit weer niet de spits gaat worden waar we allemaal op wachten. Waarom haalt Ajax van Wolfswinkel niet? Mislukt in Engeland maar kan zeker weer opbloeien in de eredivisie

Deze jongen schiet je een tonde verder in de CL.... Not! Een 17 jarig talent en dit, lekker bezig Marc ;-(

2 mei 2014 om 09:26

Moeten ze dan 10 miljoen uitgeven aan een spits? Ook geen garantie dat je een ronde verder komt en dan zit je straks met een schuld door paniekbeleid.

Ik had hem een paar keer zien spelen Bij augsburg maar hij speelde echt slecht . En dan heeft leverkusen hem voor 2.6 miljoen gehaald in 2013 ..... ik denk dat die milik in Nederland 6 goals maakt maar niet meer dan 6 . Ik hoopte eigenlijk dat ie zich liet
verhuren aan en 2 Bundesliga club.

het is wel grappig dat een aantal mensen deze jongen puur op basis van wat statistiekjes al afschrijft. Als Nederlandse club moet je het toch hebben van spelers die er nog niet zijn, maar mogelijk wel door kunnen breken in de Eredivisie. Ajax zal hem op alle gebieden gescout hebben en vast een prima beeld hebben van wat hij kan en wat hij kan worden. De Eredivisie, met zijn gatenkaasdefensies, is natuurlijk niet de allermoeilijkste competitie om je te onderscheiden. Het lastige zit hem meer in het spel dat Ajax speelt, past deze speler daar goed in. Dat zal moeten blijken natuurlijk. Maar afschrijven op statistieken zegt niks, er zijn zoveel spelers geweest die elders nooit wat presteerden en hier tot wasdom komen.
Aan de andere kant snap ik de frustratie ook wel weer, Ajax heeft veel geld maar houdt gewoon vast aan het beleid terwijl de fans zo graag spelers van het kaliber Bony (sparta Praag naar Vitesse) aangetrokken ziet worden.

Ik ken itt vele hierboven deze jongen wel.
Ik weet zeker dat deze jongen niet te koop is voor ajax.
Dus deze huur constructie zou prima optie kunnen zijn.

Milik staat te boek als zeer groot talent, maar buiten .dat is het een idiaal Ajax spits.
Groot kan een bal vasthouden kaatsen ( zeer belangrijk met de diepgang van Klaassen fisher ) en heeft ook zelf de techniek.

Iedereen vergeet voor het gemak even dat de BL 1 van de sterkste competitie's is in Europa.
En bij Augsburg heeft hij de zeer ervaren en bovenal loopwonders Molders en Altintop voor zich en bij Leverkusen zelf het Fenomeen Kiesling.

Ter vergelijking: Lewandowski speelde op die leeftijd nog bij Poznan.
En maakte in zn eerst jaar bij BVB op zn 22ste 8 goals in 28 wedstrijden ook niet fantastisch toch?

Ik vind dit ( mocht het waar zijn ) een prima optie.

2 mei 2014 om 09:18

Hij ziet er wel dynamischer uit dan Sigi en kan blijkbaar een actie maken. Geen houterige speler zoals Sigi.

Ajax weet hopelijk wel wat het doet al hoop ik dat er nog namen aan bod komen.

2 mei 2014 om 09:50

Geloof me dit is een prima spits voor ajax.
En precies wat @vincfred hieronder zegt.

2 mei 2014 om 12:09

Ik ken hem niet, maar heb net idd al dingen gezien op een youtubefilmpje waarvan ik dacht, zo, dat heb ik Siggi nog niet zien doen in 3 jaar tijd.. De vraag is wel of hij dit enkele keren per wedstrijd doet of eens in enkele wedstrijden.. Dat is afwachten.. Al met al kreeg ik wel een positief beeld van die jongen, hopelijk komt dat er ook uit..

Nu wil ik toch wel even wat dingen rechtzetten voor alle negatievelingen hier. Die jongen had op 18 jarige leeftijd al 15 goals gemaakt in polen in 48 wedstrijden, waarvan veel als invaller. In de poolse nationale jeugdteams maakte hij 14 goals in 15 wedstrijden en zal dus ongetwijfeld al bij ajax op een lijstje hebben gestaan. In duitsland speelde hij veruit de meeste wedstrijden als invaller en heeft hij in mijn ogen niet echt echt fatsoenlijke kans gehad. Pas twintig jaar, erg balvast van wat ik heb gezien en kan ook op de vleugel spelen. Een gok die je zeker kan nemen.

Heb deze man niet gevolgd. Maar waarom haalt Ajax zo'n onbekende speler? Dit is nou waarom Nederlandse clubs nooit het niveau kunnen bereiken van de Europese top.

2 mei 2014 om 09:25

Misschien omdat een bekende speler niet haalbaar is?

2 mei 2014 om 09:32

Hoezo niet?

2 mei 2014 om 12:12

Omdat die teveel willen verdienen..
Daarnaast, kende jij Zlatan al voordat hij naar Ajax kwam?
Bojan kende iedereen al wel, die heeft zijn reputatie nou ook (nog) niet echt waargemaakt..

Wat ik bedoel te zeggen is, dat je hem wel of niet kent, zegt niks over zijn kwaliteiten..

2 mei 2014 om 14:16

Daar heb je natuurlijk gelijk. Misschien dat de deze spits groot maken net als Zlatan?

2 mei 2014 om 09:53

Forza noem eens enkele namen die interessant zijn voor Ajax? Finbogasson is bv. te duur en kan naar Engeland dus is de keuze snel gemaakt.

2 mei 2014 om 10:50

Plus natuurlijk de vraag of Finnbogasson goed genoeg is en geschikt voor het systeem dat Ajax wil spelen.

2 mei 2014 om 13:34

als er iemand niet bij Ajax past is het Finnbogason wel, die kan meevoetballend echt niks.

Deze speler heeft niet echt het cv van een topspits. Ik snap daarom niet dat Ajax deze jongen 2 jaar huurt. Ze hebben Hoesen en Sigthorsson. Deze twee lijken mij op papier geen mindere spitsen en zijn allebei ook nog vrij jong.

2 mei 2014 om 09:37

Je doet net of hij al samen met Overmars en het ajaxshirt op de officiële Ajax site staat.
Ik kan behalve op VZ nergens iets terugvinden over deze deal. Als Ajax elke speler zou hebben die ze volgens de geruchten al gekocht/gehuurd hadden, dan hadden ze nu een selectie van 85 spelers. Zal wel weer gebakken lucht zijn.

Een speler van 20 die er al 30 ingeschoten heeft komt heus niet naar Ajax, dus begrijp de reacties hierboven niet. Naar de Nederlandse competitie komen geen toppers, dat is toch al jaren bekend. Milik is een groot talent, die het tot nu niet heeft waargemaakt. Nou lijkt het me bij Augsburg op huurbasis tegen degradatie spelen ook niet echt makkelijk, dan kan je je in de Nederlandse competitie wellicht stukken beter ontwikkelen.

Is nog niks bekend gemaakt op de website van Ajax noch Leverkussen, staat niks op VI en als je de sport pagina van BILD op zoekt zie je ook niks terug over deze deal dus vraag me af hoe Voetbalzone aan deze info komt ??

Haha lekker goedkoop weer wat proberen te halen Marc. Ja Polletje kost natuurlijk ook een hoop geld dus je moet wat he.

Zijn natuurlijk geen spectaculaire cijfers, maar hij is nog jong. Plus hij wordt gehuurd dus geen al te groot risico.

Maar ik ken deze speler niet hij wel weinig gescoord we zullen zien.

Ik vind het vermakelijk te lezen hoe erg een spits op zijn doelpunten-cv wordt afgerekend. Een spits is meer dan scoren alleen. Neem een recent voorbeeld: Graziano Pelle. De Italiaan die al vele clubs achter de rug had en in zijn leven (8 voetbaljaren) 15 doelpunten gemaakt heeft. Of iets in die buurt. In 2 seizoenen Feyenoord heeft hij ineens het licht gezien en nu 50 doelpunten gemaakt. Dat is nogal een verschil.

2 mei 2014 om 10:17

Tja lekker makkelijk om die als voorbeeld te nemen en dan te redeneren dat dit dan misschien ook wel bij de deze speler zou kunnen gebeuren. Pure gok dus. En waar moet een spits uiteindelijk dan op afgerekend worden?

2 mei 2014 om 12:23

Puur op wat hij laat zien, is hij een aanspeelpunt, kan hij kaatsen, heeft hij een individuele actie in huis, kortom, past hij in de profielschets van een Ajaxspits. Een spits bij een degradatieclub afrekenen op z'n doelpunten is niet fair, hij zal daar vast niet zoveel kansen krijgen als bij een aanvallende topclub (in onze competitie) als Ajax..

Is pas 20 jaar , alleen dat huren van Nog zoon talent snap ik niet.
Zal wel een gedachte achter zitten , maar je leid zelf talent op en gaat een talent huren voor 2 jaar zonder optie tot koop?

En dat hij er wei in heeft gemaakt in Duitsland wilt inderdaad niks zeggen.
Is wel een verschil of je speelt tegen Hummels en Boateng, of tegen Rekik en Kees Luijckx.

Ik had liever gezien dat ze Huntelaar of iets in die richting hadden kunnen kopen/huren.

Milik is een aanvaller Bojan en het postuur van Kishna. Hij kan op beide flanken en ook in de spits. Het is gewoon een multifunctionele speler, die ook qua leeftijd past in de Ajax-filosofie. Het spitsenprobleem is niet in één keer opgelost maar deze jongen geeft je wel meerdere opties voorin.

Misschien dat Ajax niet verdergaat met Bojan, dan is deze jongen een degelijke vervanging.

Weinig spitsen zullen het bij Ajax goed doen en dat ligt niet aan hun maar aan het aantal voorzetten dat ze krijgen, geen één dus.

update 09:40u
David Przemyslaw Pantak, de zaakwaarnemer van Milik, heeft in een reactie aan Ajax Showtime laten weten dat er nog geen officieel akkoord is. 'ik ken Marc Overmars en Frank de Boer goed en onderhoud goede relaties met hen', vertelt de agent. 'ik heb onder meer oefenwedstrijden georganiseerd tussen Ajax en Rozwoj Katowice, de club van Slawomir Mogilan. Hij heeft Arkadeusz Milik opgevoed. Vandaar dat de link met Ajax en Milik wordt gelegd.'

'ik heb wel met Overmars over Milik gesproken, maar de berichtgeving van Bild over een definitief akkoord is niet juist. Het ging slechts om gesprekken in een losse sfeer', aldus Pantak. 'aangezien Milik de Europese topscorer is in de kwalificaties voor het jeugd EK, is het logisch dat media over hem speculeren.'

Iedereen was het eens met het "zuinige" beleid van Ajax. Nu ze weer geld hebben moeten ze het weer direct uitgeven? Zo verval je weer in de oude fouten van het vorige bestuur en ben je terug in de waan van de dag.. Eerst kijken wat jezelf hebt, eventueel huren ter overbrugging tot eigen talenten opstaan en alleen kopen als je er allemaal van overtuigd bent dat de speler het geld (hoogstwaarschijnlijk) waard is. Prima beleid volhouden zo.

2 mei 2014 om 10:23

Heb jij genoten van een denderend en attractief Ajax in de afgelopen 3 jaar? Ik niet. Zijn de spelers daadwerkelijk beter geworden? ook niet.

Het is dat de concurrentie en de eredivisie zo zwak is en we FdB hebben, die van een middelmatige selectie een eenheid heeft gemaakt, dat Ajax voor de 4de keer kampioen is geworden. Met dit beleid worden we heus wel weer nog een keer kampioen, maar in Europa zullen we weer niet ver komen. Tenzij er er echt ervaren kwalitatieve spelers worden aangetrokken die de talenten in het veld zelf op sleeptouw kunnen nemen.

Ook in 1995 was er de juiste mix van aankopen en talenten; Finidi en Overmars (aankopen) en tuurlijk Rijkaard als goede oudgediende.nee dit beleid straalt niet uit dat we een Europese (sub)topper willen worden; net zo'n zinloze doelstelling dat we het vooral van de jeugd moeten doen. Als de roemruchte schip met talenten er over 3 jaar nog niet is aangekomen en het niveau niet stijgt, worden de directie en de supporters die dit beleid steunen dan wel wakker worden?

Een spits halen die niet scoort... Dan kun je net zo goed mij daar neer zetten! Ik scoor ook niet, maar ben wel een stuk goedkoper.

Nee serieus, geef dan Hoesen nog een kans!

Wat moet Ajax met een mislukte speler uit Leverkusen en dan nog voor 2 jaar huren dat helemaal niet strookt met het beleid dat nu gevoerd word? Weggegooid geld voor een bankzitter dat veel beter besteed had kunnen worden.

2 mei 2014 om 10:21

Je snap het niet.

Deze speler is niet mislukt, sterker nog hij word als zeer groot talent gezien en MAG niet weg.
Bij Leverkusen lopen Kiesling en Son voor hem.
Hij komt ( als hij komt ) ter overbrugging voor zivkovic.
Dus juist WEL beleid

2 mei 2014 om 10:31

Hij was uitgeleend aan FC Augsburg waar hij ook al geen potten kon breken en dan voor veel geld 2 jaar huren dat nooit meer terug verdiend word is in mijn ogen geld over de balk smijten. Je denkt toch niet dat Ajax met deze 20 jarige huurling de ervaring in huis gehaald heeft waarmee ze de CL in kunnen?

2 mei 2014 om 10:38

Diego Costa van Atletico Madrid speelt dit jaar voor het eerst Cl.
Dus wat zegt ervaring ?

Ik vergelijk niet de kwaliteit maar de ervaring voor de duidelijkheid.

Augsburg word 7de met maar 48 gescoorde goals en daar lopen jongens als Molders en Altintop die leggen 15 km per wedstrijd af en ook daar dus maar 5 x in de basis gestaan.

Het voetbal van Augsburg past dus niet bij deze jongen aangezien ze liever met Molders en Altintop spelen.

Bij Ajax kan deze jongen juist goed uit de voeten omdat het hier om techniek gaat.
Hij kan een bal vasthouden kaatsten maar ook zelf kansen creeeren.

En hoezo duur? Weet je wat duur is een spits kopen voor 4 a 5 miljoen die het net niet is dat is duur.
Je hebt een giga talent als Zivkovic die er straks staat.

Pak Lewandowski die liep op zn 20ste nog in Polen, en scoorde op zn 22ste voor het eerst voor Bvb.

En dit alles zou je weten als je zou kijken naar de BL ipv een op een Youtube filmpje afgaan.
Want geloof me die kan ik ook van mezelf maken en dan wil Barca me nog hebben!

Als ik het filmpje zo zie wat er bij staat,: ziet het er redelijk goed uit. Bij bayern leverkusen had hij kiessling voor zich. Dan is het toch wel te begrijpen dat hij maar 6x mocht invallen.


Verder ,heeft hij bij augsburgs 9 (voetballers) achter zich gehad?

Mag toch hopen dat dit niet waar is. Wat moeten we nu met een bij 2 clubs geflopte speler. Hier wordt je niet blij van. Haal dan gewoon Hoesen terug

Ajax kan hoogstwaarschijnlijk wel wat losmaken bij hem.

Ja overmars met zulke aankopen komt Europees succes steeds dichterbij. Dit zijn echt directe aanwinsten.

goed dat ze hem huren en niet kopen.
maar iemand die zo weinig scoort......
en dat is een spits.....
waarom kan red bull wel drie goede spitsen scouten en ajax niet...
wat zijn dat voor scouts bij ajax....

Waarom haalt Ajax Finbogasson niet? Raar dat hij niet bij een grotere club speelt.

Leuk, je haalt middelmaat binnen ( wel een talent) die niet eens bezit is... Je mag hopen dat dit niet waar is.

Sana/hoessen 2.0. Overmars wanneer komt je eerste goede aankoop?

Daar gaan we weer. Ik word hier zo gek van. Haal nou eens een keer een echte versterking ipv 2e rang koopjes waarvan het 9 van de 10 keer niks wordt.

2 mei 2014 om 13:44

Nee en zo gaan we maar door. Ik had gehoopt dat nu wel een keer duidelijk was dat die Overmars mercenaries geld weg smijten is.
Waar is die Ovrmars in godsnaam mee bezig. Kap hier eens mee en haal kwaliteit in huis

Ik zou voor de spits positie toch liever een echte naam zien komen. Ben zelf een Ajacied en steun het beleid maar het is een cruciale positie en daar heb je zekerheid nodig met een toptalent erachter als Zivkovic. Zou informeren naar jongens waarvan je zeker weet dat ze kunnen uitblinken in onze competitie. Dan denk ik aan van Wolfswinkel of Luuk de Jong. Ik weet 100% zeker dat ook zij zich beseffen dat ze via Ajax weer een 2e kans kunnen krijgen op een mooie club. Denk dat zij zeker bereid zijn om qua salaris wat in te leveren en als de transfersom realistisch is dan moet je het gewoon doen. Spelen ze 1 seizoen goed is de interesse er weer en kan je er weer 8 miljoen voor vragen.

Mede Ajacieden, zijn jullie het met me eens of vinden jullie zo'n soort gok als deze wel talentvolle spits beter, terwijl het alleen huur is..

De speler in kwestie ken ik niet dus daar kan ik niet echt over oordelen, al moet ik zeggen dat zijn statistieken niet heel denderend zijn. Aan de andere kant verpieteren er veel goede voetballers in het buitenland om allerlei redenen. Laten we maar gewoon afwachten, van Pantelic, Gudetti en Pelle werd ook niks verwacht maar het uiteindelijk het toch goed deden. Daarnaast sprak ik verschillende keren de hoop uit dat Ajax ons zou verrassen met een exotische/onbekende naam dus ik word op mijn wenken bediend hahaha. Het enige minpuntje vind ik wel dat hij gehuurd word, maar zijn transfersom zal denk ik wel te hoog zijn, maar goed we zullen zien of hij daadwerkelijk komt.

Dit klinkt als het gebruikelijke inkoopwerk van Marc Overmars. Lekker goedkoop en hopen dat hij een paar wedstrijden rendeert. Arme Ajax supporters. de Boer gaf Ajax een zeventje. Dat moet dan zijn voor het over all resultaat, want voor amusementswaarde geef ik een 3.

Ik begrijp niet wat sommige mensen hier verwachten. Ajax moet het juist hebben van jonge spelers met potentie. Welke spits van naam wil er dan naar ajax komen voor een salaris van krap 1 miljoen? Een gemiddelde spits in de premierleague, bundesliga, Primera division en Serie A verdient minimaal 2 keer zoveel. Ajax kan geen spelers van naam meer halen en moet geluk hebben met de talenten die ze aantrekken. Ibrahimovic was ook geen speler van naam, terwijl Urzaiz en Lucque dit wel waren maar niks presteerden voor een gigantisch salaris. In de eredivisie hoef je ook niet te kijken voor een spits want pelle is onhaalbaar. Finbogasson zal ook wel te duur zijn en is gewoon een tweede sigthorsson en die bakt er ook niks van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren