Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax en Maurice Steijn bereiken akkoord over driejarig contract

Laatste update:

Maurice Steijn is mondeling akkoord met Ajax over een driejarig contract. Dat meldt het Algemeen Dagblad maandag. Als de Amsterdammers eruit komen met Steijns huidige werkgever Sparta Rotterdam, staat niets een overgang van de trainer meer in de weg. Verwacht wordt dat de Hagenees spoedig gepresenteerd wordt in de Johan Cruijff ArenA.

Er zit nog één grote kink in de kabel: Steijn ligt nog een jaar vast bij Sparta. Ajax zal daarom een afkoopsom moeten betalen aan de Kasteelclub, die pas maandag is ingelicht over de interesse in zijn hoofdtrainer. Steijn wil graag aan de slag bij Ajax en Hedwiges Maduro moet zijn assistent worden. Laatstgenoemde is nu nog assistent van Alex Pastoor bij Eredivisie-promovendus Almere City.

'Het proces-Steijn' heeft zich bij Ajax in sneltreinvaart afgespeeld. Pas zondagavond werd de interesse van de Amsterdammers in de oefenmeester bekend. Sven Mislintat, technisch directeur van Ajax, moest doorschakelen na de afwijzing van Kjetil Knutsen, die oorspronkelijk de topkandidaat was om John Heitinga op te volgen. Knutsen wilde niet midden in het seizoen weg bij FK Bodø/Glimt, dat met een straatlengte voorsprong aan kop gaat in de Noorse Eliteserien.

Steijn staat sinds april vorig jaar aan het roer bij Sparta en maakte in die tijd grote indruk. Eerst gidste hij de Rotterdammers op knappe wijze naar handhaving, voordat hij ze dit seizoen bijna Europees voetbal bezorgde. In het tweeluik met FC Twente waren de Enschedeërs net iets te sterk in de return (1-0). De heenwedstrijd werd nog met 1-1 geremiseerd.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
12 juni 2023 om 12:36

Hopelijk pakt het uit zoals toen met Ten Hag.

12 juni 2023 om 12:43

Steijn heeft nog bijna niet zoveel ervaring als 10 Hag. Die was namelijk assistent geweest bij ons en had bij Bayern gewerkt. Steijn heeft NAC en VVV op z'n cv.

12 juni 2023 om 12:44

Is wel anders dan Ten Hag. Die was bezig met z'n carrière opbouwen. Hij liet Utrecht ook echt anders spelen en had al met Guardiola gewerkt bij Bayern. Hij ademde ambitie en het spelletje zoals Ajax dat wil spelen.

Steijn is een degelijke, behoudende trainer. Ik ben benieuwd wat voor spelletje ze nu gaan spelen. Ook heb ik bedenkingen bij Mislintat en in hoeverre hij Ajax snapt.

Volgens seizoen wordt echt ontzettend interessant.

12 juni 2023 om 12:45

Ik zie die vergelijking vaker, maar in mijn optiek gaat die volledig mank. Ten Hag is een absolute fanaat, die heel gestaag en gepland zijn carrière aan het opbouwen was. Eerst bij Bayern II, waar hij van Guardiola kon leren. Toen bij GAE, waar hij het geweldig deed. Toen bij Utrecht, subtopper, waar hij het wederom goed deed. Iedere keer stapje omhoog. Die man is voor mij het voorbeeld van een extreme denker en planner die echt vanuit een gedachte zijn eigen carrière plant en ook zijn teams laat voetballen. Steijn is, met alle respect, iemand die al decennia een beetje degradatie / promotievoetbal speelt, dat best aardig doet maar verder niet iemand die ik zie slagen bij Ajax, waar ik dat bij Ten Hag wel direct had. Denk niet dat dit een gelukkig huwelijk wordt en denk dat vele mede-Ajacieden na het gestuntel met Schreuder en Heitinga hadden gehoopt op een grote naam of in ieder geval iemand met de Ajax-filosofie. Van beiden is hier geen sprake.

12 juni 2023 om 12:49

Bij ADO was het ook een hele goeie trainer. Hij had van ADO bijna een subtopper gemaakt als ze geen raar beleid zouden voeren daaro.

12 juni 2023 om 12:51

Hij promoveerde met GAE en daarna ging die naar Bayern.

12 juni 2023 om 12:51



wijs je Bosz af en vind je Heijtinga niet goed genoeg en kom je op de proppen met Steijn, pffh hoe diep kun je zakken.

Nou ja laten we hem maar een kans geven. Geef hem in ieder geval spelers die niet te duur zijn want dit is een passant en is volgend jaar wellicht weer weg. Zet Maduro er dan naast en Heijting naar Jong als hij dat nog wil. Anders wellicht Heijtinga verhuren aan Sparta kan hij rijpen.

12 juni 2023 om 12:52

Ik kan je vertellen dat h9e mooi jij het nu brengt over Ten hag, dat niet de geluiden waren toen hij werd aangesteld

12 juni 2023 om 12:55

Ik ben geen fan van Steijn als persoon, die heeft nog wel wat rare dingen geroepen in het verleden. Wel ben ik gecharmeerd van trainers als Steijn en Jans, die bij kleine(re) clubs gewoon laten zien vakmensen te zijn. Dat heb ik liever dan een omhoog gevallen Heitinga.

Het is jammer dat de eerste keuze niet wilde. Maar dat is niet anders. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat met Steijn. Poppetjes op de juiste plek, team als team laten spelen, motiveren, en spelers eruit halen die ruk spelen. Als hij daarmee begint geloof ik er wel in. Dan komt het hogeschool voetbal later wel.

12 juni 2023 om 13:00

Ik vind Steijn eigenlijk een ontzettend goede trainer die door, vooral Pi-Air, kapot is gemaakt bij NAC maar zich weer top bewezen heeft bij Sparta.

De vraag is alleen of je hem, als relatief kleine trainer, nu moet willen aanstellen bin een Ajax waar alles ruk is. Heel veel krediet zal hij niet hebben voor de buitenwereld, dat merk je nu al aan alles.

12 juni 2023 om 13:00

Szymon, daar kwam puur omdat sommigen niet door zijn presentie heen konden kijken, maar ik kan je zeggen dat er echt wel mensen waren die het in hem zagen zitten precies om de redenen die ik nu opnoem. Vond het ook een echte Ajax trainer met aanvallend en tactisch spel. Steijn heeft dat totaal niet.

12 juni 2023 om 13:03

Diezelfde mensen zien het nu ook zitten in Steijn.

Ik vind het een prima beslissing. Goede nederlandse trainer die zich al bewezen heeft. Geef hem maar een kans.

12 juni 2023 om 13:08

Ten Hag / Steijn is niet vergelijkbaar. Ten Hag stond bij de insiders al bekend als een kroonprins onder de trainers. Hij heeft dit jarenlang bewezen als assistent van Rutten bij zowel Twente als PSV. Eenmaal op eigen benen heeft hij die lijn voortgezet en heeft hij zijn carriere zorgvuldig opgebouwd via Bayers (2e elftal), Go Ahead Eagles en Utrecht naar Ajax. Overal was hij succesvol. In de loopbaan van Steijn is geen lijn te bekennen en bovendien zijn het totaal verschillende persoonlijkheden.

12 juni 2023 om 13:12

Wat moet Ron Jans wel niet denken nu, die had ik wellicht eerder kans gegeven

12 juni 2023 om 13:19

Jans gaat lekker tijd met zn kleinkinderen doorbrengen. Oppassen, balletje trappen in de tuin. Heerlijk

12 juni 2023 om 13:25

Ron Jans wil genieten van de tijd met kinderen en kleinkinderen. Dat heeft ie al tig keer gezegd

12 juni 2023 om 13:33

Hij zei ik ga eerst genieten met mijn kinderen en kleinkinderen en daarna kijk ik wat er op mijn pad komt, Jans heeft altijd gezegd nog niet klaar te zijn in de voetbalwereld.

12 juni 2023 om 13:35

Eerst Eagles en toen bayern 2

12 juni 2023 om 14:05

Was Heitinga dan zo goed? Communicatief zwak (spiekbriefjes), bij jong Ajax niets extra’s gebracht (itt het duo Reiziger en Bogarde) en weet de ego’s binnen het team niet samen te brengen (inspiratieloos voetbal, niets voor elkaar over hebben).

Nou, dan heeft Steyn veel meer bereikt. Een lastig club als ADO aan het voetballen gekregen. Idem met VVV en ook nog eens met zeer beperkte middelen. Communicatief sterk. Laat niet over zich heen lopen (van Hooydonk). Met een goed team om zich heen, heb ik er wel alle vertrouwen in.

Maduro. Idem. Communicatie zeer goed. Slimme gast. Zegt rake dingen als analist. Hele goede assistent.

Natuurlijk: Knutsen was erg leuk geweest maar als hij niet wilt, dan houd het op en schakel je door op het lijstje.

12 juni 2023 om 14:23

@xajacfa:

Als je als (zogenaamde) Ajacied niet eens de van de huidige trainer op de juiste manier kunt schrijven (heitinga), kun je maar beter geen mening geven over Steijn...

12 juni 2023 om 14:27

Jans heeft aan gegeven voorlopig even uit de voetbalwereld te vertrekken. Dus ik vermoed dat hij, voor nu althans, voor de 'eer' bedankt zou hebben.

12 juni 2023 om 14:38

Feye, lees even op een andere website de analyse van de visie van Steijn.Ik snap dit wel al ben ik er nog niet 100% overtuigd maar hij schroomt niet jeugd op te stellen, komt goed over in de media en houdt van organisatie en structuur in zijn speelwijze. Daarnaast speelde hij met ADO en VVV wel relatief aanvallend en met een selectie van Ajax is het wel anders werken en ik hoop dat het een match wordt, we zullen het zien

12 juni 2023 om 16:15

@benji
Dit is aantoonbare onzin. Steijn (en Manders) wilde v Hooijdonk als asisstent trainer hebben (daarmee dachten ze een wit voetje te halen bij de achterban en oud-NAC), maar die wees dat af. Daarna waren ze op hun pik getrapt. Dat dit allemaal door Pierre komt is echt klinklare onzin.

12 juni 2023 om 12:39



Ik laat me graag verrassen, maar dit is toch wel een bizarre aanstelling. Nota bene de trainer die met 4-0 een klop kreeg van Heitinga een paar maanden terug van het slechtste Ajax in jaren. Als we toch een ED-trainer hadden moeten nemen; Pascal Jansen? Ron Jans? Wim Jonk?

12 juni 2023 om 12:41

Met een team met een begroting 100x zo klein. Dan kan je buiten de top 3 alle trainers wel afserveren omdat ze van ajax verliezen

12 juni 2023 om 12:47

Je kunt van alles vinden van de aanstelling van Steijn, Maar om hem nu af te rekenen op een 4-0 nederlaag met Sparta tegen Ajax is natuurlijk bullshit

12 juni 2023 om 12:54

Pascal Jansen is geen tactisch genie, hij wisselt een linksbuiten voor een linksbuiten dan vind ik je geen goeie trainer, als je een goeie trainer bent dan probeer je een opstelling te maken van je sterkste spelers.

12 juni 2023 om 12:58

Steijn heeft het dit seizoen gewoon goed gedaan. Ron Jans wil geen topclub trainen, helaas. Bij Jonk is de liefde voor Ajax wel weg. Pascal Jansen zou kunnen, maar die gaat dan ook gelijk weer lekker aanvallend voetballen. Ik vind het wel prima, een trainer als Steijn die eerst de stabiliteit terug gaat brengen, zonder poespas.

12 juni 2023 om 13:00

Had Jansen een linksbuiten voor een keeper moeten wisselen dan?

Tactisch begaafd zijn heeft overigens wel met wat meer te maken dan wisselbeleid. Strijdplan opstellen, analyseren van de tegenstander, dingen aanpassen tijdens de wedstrijd is ook allemaal van belang.

Zeggen dat hij geen tactisch genie is omdat hij een logische wissel doorvoert is pure onzin.

12 juni 2023 om 13:02

Jonk riep in 2021 nog dat hij altijd Ajacied blijft Vernon, die liefde was niet weg. En wat mij betreft een goede match geweest. Laat bij Volendam zien realistisch te kunnen zijn als het moet, heeft een duidelijke visie en kent de club. Die gok had ik wel aangedurfd.

12 juni 2023 om 13:15

Probleem met Jansen is juist dat hij geen linksbuiten voor een linksbuiten wisselt. Hij wisselt een nummer 10 voor een rechtsbuiten, waardoor de rechtsbuiten naar links moet, de linksbuiten naar de spits en de spits naar nummer 10. Oja, de rechtsbuiten kan er helemaal niks van maar Jansen heeft om de een of andere reden een gigantische liefde voor hem, dus moeten 3 goede spelers van positie wisselen zodat zijn lievelingetje op z'n favoriete positie kan spelen.

12 juni 2023 om 13:27

Als je jonk hebt gevolgd in z’n Ajax tijd dan snap je waarom ze daar niet aan moeten beginnen. Die man sloeg volledig door in z’n eigen jeugd eerst “visie”

12 juni 2023 om 16:18

Jonk sloeg helemaal niet door.
Jonk was de enige die normaal deed en loyaal bleef aan Cruijff.

12 juni 2023 om 16:21

Hij was dan ook Hoofd Jeugdopleidingen Soccerfan_1. En hij heeft fantastisch werk geleverd in die rol.

12 juni 2023 om 12:42

Ik als vrij sceptische Ajacied (omtrent coaches) ga dit toch even afwachten en hem het voordeel van de twijfel geven. Peter Bosz zat ik persoonlijk niet echt op te wachten, deze man ken ik niet goed genoeg, dus laat mij graag verrassen.

12 juni 2023 om 13:08

zo is het. Eerst maar eens zien.
Met Bosz is iets mis anders had Ajax hem echt allang weer opgehaald. Vergeet niet dat ie bij alle clubs na Ajax ook gefaald heeft.

Heb Sparta een aantal keer gezien dit jaar en viel me op dat voetbal erg verzorgd was. Ook gisteren vond ik ze prima spelen tegen Twente. Op basis van het veldspel hadden ze gewoon meer verdient.

12 juni 2023 om 13:49

Met Bosz is helemaal niets mis. Ajax wou hem alleen niet toen Vd Sar er nog zat (ookal zei vd Sar dat er geen belemmering was) en toen Vd Sar weg was, was hij al in gesprek met PSV.

Het enige discussiepunt rondom Bosz is dat hij zijn eigen staf wil bepalen en meenemen. En bij Ajax houden ze daar niet van, omdat zij zelf een deel van de staf willen bepalen ivm bewaken clubcultuur, spelvisie etc.

12 juni 2023 om 12:43

Ze hadden nog beter Frank de Boer kunnen nemen als coach als ze voor Steijn gaan.

12 juni 2023 om 12:45

Kan jij mij dit uitleggen Zermatt?

12 juni 2023 om 13:09

Die is volledig opgebrand. Gaat na zijn wanprestaties de laatste jaren nooit meer ergens serieus genomen worden

12 juni 2023 om 13:14

Hoe kan je drie sterren als profielfoto hebt en alsnog uitleggen nodig hebben voor waarom je net zo FdB kan aanstellen als je toch Steijn kan benaderen?

12 juni 2023 om 13:42

Leuk dat je reactie geeft, maar kan je mij ook antwoord geven?

12 juni 2023 om 14:30

Die reactie geeft hij toch al? Waar komen die 3 sterren vandaan? Wie heeft voor die laatste ster gezorgd?

12 juni 2023 om 15:44

Ah oke, als dat de reden is, dan vind ik die persoonlijk heel slecht, Raar argument.. Hadden ze toen der tijd FdB ook boven EtH moeten verkiezen, sterker nog , dan heeft Ajax dus maar 1 optie en dat is Fdb..

12 juni 2023 om 15:49

Een ETH of Bosz is toch wel anders die speelden ook bij de kleinere clubs waar ze zaten al aanvallend voetbal.
Ik heb Sparta niet gevolgd maar als ik de commentaren hier lees speelt Steijn toch behoorlijk behoudend voetbal. Dus niet zo gek dat het eerder met de Boer wordt vergeleken.

12 juni 2023 om 12:45

Ik zie het wel zitten. Denk dat deze groep snakt naar iemand die heel nuchter en duidelijk te werk gaat. Dat zie ik wel gebeuren met Steijn. Het spel zal misschien ook wat directer worden, als het maar werkt en de spelers weer gaan renderen.

12 juni 2023 om 12:59

Helemaal met jou eens!!aks je ziet wat hij nu met sparta heeft gedaan en zn clubs ervoor heb ik er t volste vertrouwen in

12 juni 2023 om 13:30

Zie jij een bergwijn en Brobbey bijv hem serieus nemen? Hij zal er echt voor moeten zorgen dat dat soort spelers ook weer dat vuur krijgen

12 juni 2023 om 13:45

Datzelfde kon je zeggen over een speler als Casemiro met ten Hag. Dat zegt dus 0.0

Spelers als Brobbey en Bergwijn zijn totale nobody’s. Die zullen echt niet voor problemen zorgen.

12 juni 2023 om 13:49

Wat een wanbeleid..

12 juni 2023 om 15:28

Lijkt me een aardige en oprechte vent, maar ik heb mijn twijfels of dit nu de ervaren man is voor dit moment bij Ajax.
Maar goed, voordeel van de twijfel.

12 juni 2023 om 19:11

Niet? Ik denk echt oprecht dat dit wel een goede match kan gaan worden.

Prima trainer, maar een vrij ambitieloze keuze van Ajax. Ook Maduro heeft nog amper wat bewezen. Twee lichtgewichten op dit niveau, erg jammer.

12 juni 2023 om 12:39

Maduro hoor ik wel altijd hele positieve verhalen over. Ik zou er wel een assistent bij doen met iets meer ervaring, en die de club, net als Maduro kent.

12 juni 2023 om 12:50

Ik blijf het een hele rare gang van zaken vinden en ben toch benieuwd naar de persconferentie van Mislintat. Ik kan iet inschatten hoe Steijn het gaat doen. Maar ik schat Steijn niet hoger in dat een Frank de Boer of John van het Schip die beiden het voordeel hebben dat ze club kennen. Maduro vind ik wel een prima aanvulling, maar daar hoort inderdaad wel nog een meer ervaren iemand bij. Laten we dan nog een keer hopen op een verrassing en dat dan Bogarde terugkeert.

12 juni 2023 om 13:33

Kende ten hag de club? Wat boeit dat in hemelsnaam. Tot nu toe zijn de mensen die Ajax iconen zijn ( Frank en johnny ) vooral opgevallen met voetbal wat totaal niets met Ajax te maken heeft.

12 juni 2023 om 13:44

We ontbreekt alleen Ajax DNA. Maar goed hij komt goed uit zijn woorden en doet het over het algemeen prima. Als je bij NAC 1 keer slecht valt bij Pierre dan ben je daar gezien en gunt hij je op tv ook geen complimenten. Dus laat je vooral niet leiden door een vader wiens zoon eens op wissel kwam. Mensen die roepen hij speelt graag beton voetbal hebben zijn teams bij ADO VVV en nu Sparta niet zien spelen dit jaar. Vorig jaar was mooi voetbal geen prio

12 juni 2023 om 13:48

Je ziet juist dat Ajax successen boekt wanneer er A-typische mensen aan het roer komen. Een Ten Hag of een Bosz zijn in weinig Ajacied. Wellicht dat het daarom ook beter ging. Ik zou daarom Steijn ook echt liever hebben dan een de Boer of een Van het Schip. Daarvan weet je wat je binnenhaalt, en dat is niet even best.

12 juni 2023 om 13:49

Soccer

Ten Hag had back-up van Overmars. Die had zijn lot ook gekoppeld aan Erik.
Overmars had natuurlijk ook veel krediet, dus toen in begin het niet lekker liep met Erik, was er intern gewoon rust.

Nu heb je allemaal nieuwe mensen en als met Steijn niet loopt is het gewoon weer crisi.

12 juni 2023 om 13:52

En aanvullend op MrKrillin, Bosz speelde mega aanvallend voetbal dat mooi aansloot bij het spel van Ajax. Steijn doet dat ook nergens.

12 juni 2023 om 16:18

@lwd12
onzin, Pierre is lange tijd persona non grata geweest bij NAC, en pas recentelijk weer in genade aangenomen door de achterban.
Ligt inderdaad goed bij Oud-NAC maar dat mensen doen alsof het een heilige man is binnen de NAC gemeenschap die de toon bepaald is echt verre van waar.

In de vete Steijn/pierre hebben ze zich allebei kinderachtig gedragen.

12 juni 2023 om 12:43

Het ligt er maar aan wat je als niveau en belangrijkste doelstellingen ziet. Steijn heeft genoeg ervaring in de eredivisie. Hij is prima geschikt op dat niveau dus kan Ajax met hem voor de titel gaan of tenminste volgend jaar CL voetbal halen.

Voor assistent heeft Maduro genoeg laten zien. Er is ook nog ruimte om een oudere, zeer ervaren assistent aan te stellen dus ik zie daar ook geen problemen.

12 juni 2023 om 12:47

Bogarde zou geweldig zijn

12 juni 2023 om 12:58

Ach, wat had Ten Hag bewezen voor hij naar Ajax kwam. Deed het ook slechts 'leuk' in de subtop. Idem met Slot, had tot dit seizoen nog nooit wat gewonnen, en staat nu wel op 1 hele prijs. Maar er wordt over gesproken of Jezus is verschenen in Rotterdam. Frank had ook nog niks bewezen voor hij de prijzenregen terugbracht. Zelfde met Bosz, wiens grootste prestatie voor hij naar Amsterdam kwam was dat hij het leuk had gedaan in Israël..

Het liefste had ik na afgelopen seizoen ook wat meer zekerheid gezien. Maar het is echt niet of Steijn minder bagage heeft dan menig ander trainer wat in de Nederlandse top heeft rondgelopen..

12 juni 2023 om 13:08

Slot werd in zijn eerste seizoen als hoofdtrainer op een haar na kampioen en in zn derde jaar kampioen met Feyenoord. Niet erg goede vergelijking. Noem dan Jans of Danny Buijs ofzo.

12 juni 2023 om 13:15

Hij werd niet bijna kampioen, er is dat jaar geen titel uitgedeeld. In een half seizoen deed hij leuk mee in een seizoen, waar de rest het af liet weten. En daardoor met eenzelfde punten/wedstrijd op een tweede plek stond als waarmee AZ dit jaar vierde is geworden. Wederom: over een kortere periode. Waar dit soort clubs altijd de neiging hebben richting het einde in te storten.

12 juni 2023 om 13:18

Bij Allmere City lopen ze met hem weg.
Schijnt zeer goed over te komen vooral bij de wat jongere genaratie. Kent de club en weet wat er gevraagd wordt.

12 juni 2023 om 13:59

Joh, dit is een typische ‘tussenjaar’ aanstelling. Ajax zit in een periode waarin het moet gaan doorselecteren. De lichting Tadic, Blind, Alvarez, Klaassen, Berghuis vertrekt nu, na dit seizoen of is inmiddels weg. Steijn mag het voorwerk doen voor Knutsen die daarna alsnog komt. Neem als voorbeeld Koeman bij Barcelona. Even schoon schip maken en daarna pas aanstellen wie je echt wilt aanstellen.

Mocht het onverhoopt toch heel goed gaan dan heb je hem vastliggen voor 3 jaar. Mocht het fout gaan dan is het een makkelijk en slachtoffer zonder link met Ajax, dus je beschadigd dan ook geen clubicoon. En goedkoop ook nog, want een Steijn zal zeker niet krijgen wat ze anders wel voor Bosz of Knutsen hadden moeten neertellen.

12 juni 2023 om 14:05

“Amper wat bewezen?” Wat wil je dan? Guardiola?
Had Van Gaal wat bewezen voordat hij bij Ajax 1 aan de slag ging?
Ten Hag?
Had Rijkaard iets bewezen voordat hij bij Oranje kwam? Hij was zelfs gedegradeerd met Sparta.
En met Schreuder liep iedereen weg, en kijk hoe hij het heeft gedaan?

12 juni 2023 om 14:07

Blijkbaar is Mislintat ook een licht gewicht. Er zou iemand moeten komen met ervaring. Maar ervaring in de Noorse eredivisie of ervaring in de KKD of ED is blijkbaar genoeg.
Ik heb toch liever Steijn dan Knut. Steijn nog geen Europese ervaring....... tja geeft denk ik de ambitie van de Data Duitser aan. Gegokt op Knut en verloren. Denk niet dat de data Duitser een week geleden ooit van ene M Steijn had gehoord

Niks officieel dus gewoon een krant die hoopt hiermee de eerste te zijn

Onverwacht, maar goed, aan zeuren hebben we ook niks. Geef de beste man een kans. Welkom!

12 juni 2023 om 12:39

Precies. Ik had zelf liever iemand anders gezien, maar nu het ‘m toch lijkt te worden moeten we ‘m wel een kans geven. Wie weet doet hij ons verrassen en hebben we een tweede Ten Hag.

12 juni 2023 om 12:40

Donder op man. Je mag best wel kritischer zijn. De enige die blij zijn met deze keus zijn de Feyenoorders en PSV'ers.

12 juni 2023 om 12:43

Wat moet ik doen dan? Hier net zo lang gaan zeiken tot we een wedstrijd of 10 onder weg zijn en we hem eerlijk kunnen beoordelen? Ten Hag en Frank de Boer kwamen ook niet binnen als topcoaches, zijn wel 2 van de meest succesvolle Ajax trainers ooit

12 juni 2023 om 12:47

Steven; Waarom? Je kunt ze ook het voordeel van de twijfel geven. Uiteindelijk kwamen Bosz en ten Hag ook gewoon uit de erdivisie.

Ik begrijp niet goed waarom hij bij voorbaat al afgekat wordt. Die man heeft het bijna overal goed gedaan. Lijkt me een prima keuze

12 juni 2023 om 12:54

Ten Hag had een totaal ander profiel toen die bij Ajax kwam. Zelfs Bosz had meer credits. Totaal niet te vergelijken.

Ik snap dat je er voor de rest niks aan kan veranderen. Die machteloosheid heb ik ook mee te dealen. Maar dit is gewoon een trieste keuze als Ajax zijnde. Ik had gehoopt dat we vorig seizoen achter ons konden laten en met een frisse wind richting het nieuwe seizoen konden gaan maar dat vetrouwen is in 1 klap teniet gedaan.

12 juni 2023 om 13:03

Steijn is toch ook gewoon een frisse wind? Misschien niet jouw eerste keus, maar wel degelijk wat anders dan Heitinga. Hij heeft in ieder geval laten zien het goed te doen bij VVV en bij Sparta. Dat is al meer dan Heitinga (die het gewoon matig deed bij Jong Ajax) en Schreuder (die faalde bij elke club behalve bij Brugge waar hij met beton voetbal de titel wist te winnen). Steijn is ook niet mijn eerste keus, maar nu ben ik wel benieuwd hoe hij het gaat doen.

12 juni 2023 om 13:08

Nou een frisse wind is er wel. Dit is geen keus die iemand verwacht had.
Eerst maar afwachten en hem het voordeel van de twijfel geven. Ik heb ook mijn bedenkingen, maar ja ik laat me graag verrassen.
De enige zekerheid die we nu hebben is dat Pierre er zondags geen positief woord uit kan krijgen. Maar ook dat is geen nieuws.....

12 juni 2023 om 13:14

Het is iniedergeval een andere wind. Hij voelt in mijn mening niet heel fris. Maar we gaan het zien. Ik ben er voorlopig wel even klaar mee.

12 juni 2023 om 13:45

Dit is wel heel erg negatief. Sparta had dit seizoen minder tegengoals dan Ajax, als je dat weet te realiseren met een Bart Vriends centraal achterin... Dat is toch best knap, ook bijna evenveel doelpunten gemaakt als bijvoorbeeld FC Twente.

12 juni 2023 om 12:42

Zo is t ook weer. Wie weet tapt ie uit een beel ander vaatje dan we denken. Succes!

12 juni 2023 om 12:46

Precies. Was (ook) niet echt voorstander van Steijn, zijn voetbalvisie heb ik nog niet echt kunnen ontdekken maar met Sparta goed gedaan. Het valt ook wel te prijzen dat Mislintat/Ajax niet blindelings naar een buitenlander heeft gegrepen maar het dicht bij huis houdt. Maduro vind ik op tv altijd wel verstandig overkomen en het is een ajacied, dus ook prima.

12 juni 2023 om 13:09

Ik vind het een fijne coach en dezxe overstap verandert daar niets aan.
Ik ben oprecht benieuwd hoe hij het doet.
Mekkeren helpt idd. niet en geef hem een kans.

12 juni 2023 om 13:41

Zo is dat, ik heb er eigenlijk gek genoeg wel vertrouwen in met Sparta 6e worden is natuurlijk een wereld prestatie.

12 juni 2023 om 16:03

Ik vind de keuze voor Steijn als hoofdtrainer op zich vrij bijzonder en wordt er niet bepaald enthousiast van. Maar als Maduro ook komt heb ik er al een stuk meer vertrouwen in. Ik hoorde gisteren nog dat Maduro aan de lijn staat te coachen als er iets tactisch doorgegeven moet worden en Pastoor voor al de boel probeert op te peppen en te motiveren. En ik vind Almere City best leuk en goed voetballen.

Dus als Maduro bij Ajax ook het tactische gedeelte voor zijn rekening neemt dan heb ik er wel vertrouwen in. Laat Steijn als veredelde stroman dan maar de klappen van de media op vangen.

Denk dat de Ajax fans niet blij zullen zijn, maar ik denk wel dat hij een succes kan worden.

Dit lijkt me geen geschikte trainer om bij zo'n grote club te trainen.
Te weinig ervaring en uitstraling

12 juni 2023 om 12:37

En dat had Ten Hag wel?

12 juni 2023 om 12:41

Hij had in ieder geval meer relevante ervaring. Werkte bij Bayern 2 waar hij het goed deed en werkte samen met Guardiola. Assistent bij PSV, promotie Go Ahead en Utrecht goed gedaan. Verder had hij ook een unieke voetbalvisie. Tevens had hij het voordeel dat hij Overmars goed kende. Daar kon je nog over twijfelen en Steijn heeft nog minder.

12 juni 2023 om 12:46

Grappig, ik had in mijn hoofd dat Ten Hag meer een trainers talent was, maar die is dus 3 jaar ouder dan Steijn. In dat opzicht zou je normaal gesproken zeggen dat Steijn wel een bult meer ervaring heeft als hoofdtrainer.

Sowieso Steijn altijd al een leuke trainer gevonden, hoop natuurlijk niet dat die het al te goed doet bij Ajax, maar als persoon gun ik hem het wel.

12 juni 2023 om 13:54

Schreuder had ervaring bij Barca (kon leren van de toen o zo geprezen Koeman) en 1899 Hoffenheim (huub Stevens) en we weten allemaal hoe belabberd hij het deed.
Verder zat Schreuder bij Ten Hag op de bank in het seizoen dat de semi finale CL werd behaald nou wat goed deed hij het toen hij hoofdcoach werd maar niet heus.

Kortom zo een slechte CV had Schreuder ook niet. Alsnog ging het mis. Met andere woorden iemand met een mindere CV kan het dus ook gewoon prima doen. Ervaring zegt niet alles. Dat blijkt als je Schreuder bekijkt.

Kan me ook een onervaren de boer herinneren die 4x op rij kampioen werd.

De tijd zal het leren. Maar om alvast te oordelen puur omdat hij nog niet bij een topclub heeft gezeten vind ikzelf echt lachwekkend.
Je moet ergens beginnen.


12 juni 2023 om 14:26

Schreuder speelde betonvoetbal bij Brugge. Dat zei al genoeg voor mij toen.

12 juni 2023 om 14:51

En speelt deze coach dat ? Nee hè. Dus heb geduld simpel

12 juni 2023 om 15:26

Heeft hij wel eens gespeeld ja. Hij speelt niet structureel goed voetbal. Er is gewoon helemaal niks bijzonders aan hem, je mag hier als Ajax supporter niet tevreden mee zijn. Maar we gaan het zien..

12 juni 2023 om 12:41

Meer ervaring dan Ten Hag toentertijd en komt ook nog eens beter uit zijn woorden.

12 juni 2023 om 12:50

En Ajax lijkt zich nu niet echt in rustig vaarwater te bevinden…. Had toch een iets grotere naam verwacht, maar die lijken niet te willen komen….

Wat een prachtig nieuws! De vlag gaat uit in Rotterdam en Eindhoven!

12 juni 2023 om 12:40

Zul je zien dat Ajax straks juist kampioen gaat worden en een uitstekend seizoen speelt in Europa.

12 juni 2023 om 12:45

Dankzij zijn gebrek aan ervaring in de top en het betonvoetbal wat hij met Sparta speelt verwacht ik eerder dat hij voor de kerst al weg is dan dat hij kampioen wordt en uitstekend presteert in de Europa of zelfs Conference League.

12 juni 2023 om 12:58

Ik moet ook nog maar zien of dit wat gaat worden hoor, maar Steijn speelde toch verre van betonvoetbal met Sparta of ligt dat nou aan mij? Ze maakten 60 goals dit seizoen en moesten daarmee alleen de top-3, AZ en Twente voor zich dulden. Bovendien met 37 tegengoals nota bene minder tegentreffers dan bijv. Ajax en PSV dus het stond allemaal vrij stabiel. Ik heb absoluut mijn twijfels bij deze aanstelling maar ik ga niet mee in het feit dat Sparta betonvoetbal speelt/speelde onder hem. In tegendeel zelfs: de Kasteelclub kreeg dit seizoen meermaals de complimenten voor hun goede spel (afgezet tegen de bescheiden middelen die ze hebben toch zeker)..

12 juni 2023 om 13:43

Kom op Sanderr, zelfs tegen Cambuur speelden ze nog (vooruit ik zal het positief benaderen) vanuit de omschakeling. En ja vergeleken met het seizoen hiervoor was het top en kregen ze terecht complimenten, maar die gingen zelden tot nooit over het vertoonde spel, die gingen over de resultaten en die waren dan ook meer dan terecht

12 juni 2023 om 13:51

Dus? Sparta heeft de middelen niet eens om elke wedstrijd aanvallend te voetballen. Ondanks dat 'beton' voetbal heel weinig wegegeven met een matige verdediging en redelijk wat doelpunten gescoord. Laat dat eerste nou net een probleem zijn bij Ajax, waar de tegengoals om de oren vlogen dit seizoen.

Wie zegt dat Steijn datzelfde voetbal gaat spelen? Alsof dat niet besproken wordt bij een onderhandeling... Hij heeft tenminste laten zien dat hij een team tactisch goed neer kan zetten.

12 juni 2023 om 14:26

Nu moet ik allereerst vermelden dat ik absoluut niet elke wedstijd van Sparta afgelopen seizoen heb gezien hoor. Maar ik kan me toch wel enkele potten herinneren waarin ze zeer aardig voor de dag kwamen, denk aan Utrecht uit in de play-offs (1-2), Twente uit (3-3), Heerveen thuis (4-0), Vitesse thuis (3-1), etc. Soms door goed voetbal, soms tegen wat grotere ploegen ook zeker vanuit de omschakeling (logisch ook voor een club als Sparta). Dan vind ik het wat simpel om een veredelde pot tegen Cambuur in speelronde 33 -toen Sparta al zeker van play-offs was en Cambuur al gedegradeerd was- als voorbeeld te nemen, die pot was echt compleet irrelevant. En nogmaals, ik beweer echt niet dat Steijn een of andere wonderdokter is die Sparta heel het jaar oogstrelend combinatiespel a la Pep Guardiola heeft laten spelen ofzo, zeker niet. Maar 'betonvoetbal' vind ik weer het andere uiterste.

12 juni 2023 om 15:22

Twente uit, je bedoelt die wedstrijd waar ze met 10 man hun eigen helft niet afkwamen, waar hun spelers die van AS Roma deed verbleken met hun geduikel en gemekker bij de scheidsrechter, je boelt die wedstrijd waar de technische staf het goede voorbeeld gaf door de 4e man onheus te bejegenen en Pleguezuelo pootje haakte. Maar hé Steijn heeft hier later zijn excuses voor aangeboden dus dan is het goed. Vind het eerlijk gezegd vrij bizar dat je juist deze wedstrijd aanhaalt om te laten zien dat Sparta ook goed kan voetballen, want ze deden vanalles behalve voetballen

12 juni 2023 om 12:44

Hopelijk geen jinx

12 juni 2023 om 12:44

Hartstikke mooi. We zullen met de kerst zien of de vlaggen er dan nog altijd hangen.

12 juni 2023 om 12:47

Ja snap niet dat mensen zo negatief zijn haha hij is een uitstekende trainer die het vele malen beter gaat doen dan heitinga zoiezo en denk ook dat hij de poppetjes wel op de juiste plaats kan zetten dus ja de vlag uit bij Ajax idd

12 juni 2023 om 12:52

Pas nu op, niet te vroeg juichen... Maar het is wel een vrij bizarre keuze van Ajax. Een trainer die zijn teams vooral op de omschakeling laat spelen en zonder enige ervaring in de top. Het is zeker een prima trainer, maar NAC was al te heet voor hem.

12 juni 2023 om 12:56

Ajax een PSV coach en PSV een Ajax coach het kan verkeren, ben heel benieuwd wat dit gaat brengen, want zelfs tegen mindere tegenstanders liet hij Sparta niet echt aanvallend voetbal spelen, we gaan het zien.

Toch lachwekkend dat je Bosz laat lopen met internationale ervaring om vervolgens Steijn te halen die nog nooit bij een topclub gewerkt heeft.

12 juni 2023 om 12:37

Eens, het is me wat. Nouja… dan maar hopen dat Maurice er wat van kan.

12 juni 2023 om 12:38

Tsja de reden dat ze bosz hebben laten lopen weet ik ook niet. Maar ja Ten Hag had ook nog nooit (als hoofdcoach) bij een topclub gewerkt toen ze hem haalden. Af en toe moet je een gok nemen. Al had ik eerlijk gezegd liever gezien dat ze de gok met Knutsen hadden genomen.

12 juni 2023 om 12:59

denk dat ze met Knutsen toch niet zo ver waren als de media doen geloven aangezien alles al bijna rond is met Steijn.

Bijna geen enkele trainer die bij Ajax komt heeft internationale trainerservaring. Volgens mij de laatste 25 jaar alleen Jol en ten Cate.

Ik heb Sparta dit jaar een aantal keer gezien en vond ze prima spelen. Gisteren ook. Ze kwamen echt goed voor de dag. Met beperkte middelen zo preseteren is gewoon knap.

Met Bosz is iets aan de hand anders had Ajax hem echt wel teruggenomen. Hij solliciteerde meerdere malen publiekelijk. Heeft na Ajax ook nergens gepresteerd.

Dus laten we Steijn gewoon de kans geven. Heb er wel een goed gevoel bij,

12 juni 2023 om 12:38

Zei je dat ook over Ten Hag????

12 juni 2023 om 12:44

Ten Hag heeft gewoon bij Bayern en PSV gewerkt daarvoor, al was het niet als hoofdtrainer. Daar doe je zeker relevante ervaring op, al helemaal als je werkt met Guardiola. Promotie Go Ahead en met Utrecht goed gedaan is daarbij al minstens zo goed als Steijn en hij kende Overmars goed wat duidelijk heeft meegespeeld.

12 juni 2023 om 13:00

je doet meer ervaring op als hoofdtrainer van een mindere club als assistent van een grotere. Als assisten heb je niet de eindverantwoording en hoef je niet de eindbeslissing te nemen.

12 juni 2023 om 13:10

Ik heb het erover dat hij dan ervaart om er dicht op te zitten bij een grotere club. Hoe het er daar aan toe gaat. Daar leer je hartstikke veel van lijkt mij. Tevens was Ten Hag ook gewoon meerdere malen hoofdtrainer voordat hij bij Ajax kwam.

12 juni 2023 om 13:12

Onvergelijkbaar. Ten Hag stond bij de insiders al bekend als een kroonprins onder de trainers. Hij heeft dit jarenlang bewezen als assistent van Rutten bij zowel Twente als PSV. Eenmaal op eigen benen heeft hij die lijn voortgezet en heeft hij zijn carriere zorgvuldig opgebouwd via Bayern (2e elftal), Go Ahead Eagles en Utrecht naar Ajax. Overal was hij succesvol. Ten Hag vergelijken met Steijn is lachwekkend. In de loopbaan van Steijn is geen lijn te bekennen en bovendien zijn het totaal verschillende persoonlijkheden.

12 juni 2023 om 13:16

Ten Hag is echt in de verste verte niet te vergelijken met Steijn. Dit is veel meer een gok. Ten Hag speelde fris en aanvallend voetbal met zijn clubs. Ging gestaag omhoog. Steijn geeft vaak gezeur en staat bekend om zijn defensieve spel, dat niet in de filosofie van Ajax past. Ik zou als Ajax niet direct negatief zijn, want het is een oké trainer (ik heb hier meer vertrouwen in dan dat ik in Schreuder had), maar het is ook geen Slot of Ten Hag. En de vergelijking met Ten Hag voor hij bij Ajax kwam gaat ook compleet mank.

12 juni 2023 om 14:47

@Mangalista

Ik heb de carrière van Steijn niet heel erg op de voet gevolgd hoor, dus zijn voetbalvisie, daar kan ik niet echt over oordelen. Maar als ik de clubs zie waar hij getraind heeft, kan je wel leuk en aanvallend voetbal willen spelen, maar dan gaat Steijn er elke wedstrijd met 4-0 vanaf. Misschien speelt hij naar de kwaliteiten van z'n selectie. We gaan het zien of hij bij Ajax wel meer vooruit durft te voetballen, je mag er toch vanuit gaan dat Ajax zo goed als de beste selectie van Nederland heeft.
Het voordeel is wel, Europees tegen betere tegenstanders zou Steijn het dan wel eens een keer goed neer kunnen zetten voor Ajax ipv altijd maar naïef willen voetballen..

12 juni 2023 om 12:41

Bosz heeft internationale ervaring in falen. Specialist in falen. nooit prijzen gepakt.

12 juni 2023 om 12:46

Heb je weer zo’n simpele. Bosz heeft zichzelf bij Ajax al bewezen. Iedereen heeft liever zo’n seizoen dan een seizoen met een KNVB beker bijvoorbeeld. Alleen bij Dortmund echt hard gefaald en Lyon matig.

12 juni 2023 om 13:44

Bij Dortmund totaal niet te tijd gekregen die hij nodig had. Dat is niet falen. Dat is weer het typische oh het gaat even een paar weken niet lekker dan moeten we maar weer een andere trainer voor de groep zetten.

12 juni 2023 om 13:51

Hij is daar inderdaad heel snel uitgegooid, had wel wat langer de tijd mogen krijgen maar de resultaten waren wel erg slecht voor Dortmund begrippen.

12 juni 2023 om 12:45

Totaal niet lachwekkend. Bosz heeft al bij Ajax gewerkt en is daar vertrokken. Snap heel goed dat men daar niet nogmaals aan begint.

Op dit moment is dit de trainer die Ajax wel kan krijgen. Zoveel namen zijn al de revue gepasseerd maar bleken uiteindelijk onhaalbaar.

12 juni 2023 om 12:55

@ poeka045

Ajax wil een trainer met weinig tot geen inspraak op het halen van spelers, iets wat vorig jaar dus mis ging, vandaar dat bosz denk ik toch is afgevallen, persoonlijk had ik liever iemand als Ron Jans gezien, als je voor een trainer uit eredivisie haalt, maar geef het absoluut een kans

Om van te jan-ken dit. Werkelijkwaar onbegrijpelijk...

Zwaar en diep teleurgesteld. Wat een armoede.

12 juni 2023 om 12:58

Geen hond wil komen. Dit is nou een echte paniekaankoop want de tijd drong en er moest en zou op korte termijn een trainer aangesteld worden... Ach ach.

12 juni 2023 om 13:13

Help me eens: wie hebben er afgezegd dan? Behalve die Noor heb ik niet over "officiële" afzeggingen gelezen. Maar dat kan ik mis hebben.

Tobaportcultuur heerst er op dit moment bij Ajax.

Genieten dit. Van grote namen en ambities naar maurice.

Schreuder 2.0 gevoel krijg ik hierbij.

12 juni 2023 om 12:46

Ik niet. Met Schreuder waren er eerder al issues bij Ajax toen hij assistent was van Ten Hag, Nu is het een frisse wind, een trainer zonder connecties in de club of lijntjes naar de Telegraaf.

Een mix tussen Nagelsmann en Luis Enrique, buitenkansje.

Nouja weet niet of hij past bij ons maar ze doen teminste iets goed en snel . Die Noorse man wilde niet dus gelijk door naar de volgende dat is teminste iets goeds in mij ogen

Zou Steijn dan eerst zijn hoofd kaal moeten scheren?

12 juni 2023 om 12:38

Natuurlijk moet dat! Dat staat boven aan het contract

12 juni 2023 om 13:13

Misschien was dat stiekem wel de reden dat Knutsen bedankt had om aan de slag te gaan bij Ajax!

Ik ben nu al toe aan de zomerstop in 2024… wat een verschrikkelijk seizoen gaat dit weer worden zeg. Hopelijk halen we de playoffs voor Europees voetbal, meer zit er niet in als dit het niveau is waar we het mee moeten doen

12 juni 2023 om 12:47

Want? Heeft Steijn niet genoeg kennis van de eredivisie om daar succesvol te kunnen zijn?

Als je zesde wordt met Sparta, is tweede worden met Ajax dan onmogelijk ofzo?

12 juni 2023 om 14:42

Falonso , als ik jou was zou ik mijn seizoenkaart inleveren want om met zo’n instelling naar je club gaan kijken dan kom je er wel , of toch stiekem een succes supporter

Tsja, persoonlijk niet mijn eerste of tweede keus, maar heeft weldegelijk laten zien zijn ploegen leuk te laten voetballen gepaard met resultaat. Welbespraakte man verder die gewoon het voordeel vd twijfel verdiend. EtH had destijds ook alleen Bayern II, GAE, en Utrecht onder zijn hoede gehad. Al spatte bij hem de voetbalgekte er wel van af. Al met al schrijf ik dit zeker niet nu al af, al helemaal met Maduro als assistent kan het wel eens positief uitpakken. Kijken of Bogarde nog terug wil komen voor de verdediging en dan zit je er qua staff al goed bij voor komend seizoen.

Van Ten Hag naar Schreuder, dan Heitinga. Vervolgens Heitinga eruit. Peter Bosz vrij (meest logische keuze) en nu Steijn, met alle respect.

Geen logica geen beleid, niks klopt.

12 juni 2023 om 12:49

Schreuder en Heitinga zijn keuzes van de oude bestuurders. Die zijn na dit seizoen allemaal vertrokken.

Nieuwe bestuurders, nieuw beleid. En dus nieuwe keuzes, nieuw beleid. Diverse trainers wilde niet naar Ajax komen. Dus wordt het nu Steijn. Ik zie de logica wel.

12 juni 2023 om 14:49

Betreft het oude bestuur kan ik je goed begrijpen. Die zijn inderdaad vertrokken.
Inderdaad nieuw beleid, nieuwe keuzes, prima. Maar met alle respect, waarom zou hij het goed doen bij Ajax? Je moet hem nu ook de kans geven, niet daarvan. Ben trouwens nog wel benieuwd waarom het Peter Bosz niet is geworden. Dat zou toch de meest logische keuze zijn? Als we het over logica hebben.

Lijkt erop dat Mislintat Bosz bij Dortmund op een manier heeft ervaren waardoor hij/de rest tot de conclusie is gekomen dat hij niet past, zeg het maar..

12 juni 2023 om 13:21

Heitinga was gewoon om het seizoen af te maken.

Ik weet het even niet hoor, met alle respect maar kom op zeg.

Welkom bij onze club
Je gaat het goed doen ik heb er vertrouwen in en je weet hoe je de poppetjes moet neerzetten ik ben er blij mee en slechter dan heitinga zal het zeker niet worden
Succes

Bijzondere keuze, ik dacht dat ze echt een andere weg zouden inslaan door een buitenlandse trainer te zoeken. Ik denk niet dat hij succes gaat boeken, maar ik ben benieuwd.

12 juni 2023 om 12:50

Dat wilde ze ook maar dat is niet gelukt. Een Sneijder stelt zo eventjes een Nagelman aan. In de praktijk blijkt het al erg lastig om een Noorse coach te verleiden.

Als ADO-man wens ik je uiteraard het allerbeste in het wespennest van Amsterdam!

Wie had dit kunnen denken, Feyenoord en PSV een trainer die voor aanvallend en dominant voetbal staan en wij gaan dus transformeren in een PSV van de laatste 20 jaar na een speelstijl waarin de tegenstander ontregeld moet worden, spelen vanuit de reactie en waar de lange bal te pas en te onpas gebruikt mag worden. Alle ingredienten zijn aanwezig om eind Augustus de playoffs voor de Europa League te verliezen en heerlijk een jaartje in de Croky League te bivakkeren. Ik heb oprecht medelijden met iedereen die dit weekend zijn seizoenkaart net verlengd heeft, voel je, je dan ook een klein beetje bekocht?

12 juni 2023 om 12:51

Er is een wachtlijst voor de seizoenkaarten. Als je echt er vanaf wil, kan je hem zo doorverkopen. Dus lijkt me niet dat iemand zich bekocht hoeft te voelen.

12 juni 2023 om 13:01

Poah, voor het eerst sinds 16 jaar dat ik lichtelijk spijt heb van mijn verlenging. Ik wil het oprecht een kans geven maar WAT gebeurt hier?

12 juni 2023 om 14:44

Nou je mag hem aan mij verkopen want ik weet er iemand voor die dolgraag een seizoenkaart wil hoor , tjonge tjonge wat voor een supporter ben jij ?

12 juni 2023 om 15:57

Wat lul jij nou slap? Ik steun mijn club al decennia door dik en dun, maar als ik een punt probeer te maken dat de huidige gang van zaken enorm discutabel is, ben ik gelijk een slechte supporter? Blijf lekker doordromen naar die kaart jongen, van mij krijg je die niet, "supporter"...

12 juni 2023 om 16:08

Ik maak ook een punt en ik vind het bijzonder kwalijk dat er een nieuwe trainer komt die al afgemaakt wordt voor hij überhaupt heeft getekend ,

12 juni 2023 om 16:37

En ik geef nog specifiek aan dat ik het oprecht een kans wil geven, dus ik snap hier niet zo goed jouw punt?

12 juni 2023 om 13:06

Een seizoenkaart heb je voor de club niet voor een paar passanten die de scepter zwaaien.

Ja, ja...ezel-steen, rond de Kerst komt het scenario Schreuder om de hoek. Mss iets voor Heijtinga om na de Kerst weer op de bank plaats te nemen 🤣🤣

Mislintat of hoe je zn naam ook schrijft graaft hier al direct zn eigen graf mee. De supporters zullen hem dit verwijten als dit fout gaat en dan kan je zomaar na een halfjaar al met heel veel ontevreden supporters zitten. Geen slimme zet van de nieuwe technische man in Amsterdam.

12 juni 2023 om 12:54

Het valt of staat met succes. De doelstelling is duidelijk, Ajax moet eerste of tweede worden in de competitie. Dan haalt Ajax weer CL voetbal en wordt het weer makkelijker om grotere namen aan te trekken.

Op dit moment is het lastig voor Ajax om een buitenlandse trainer binnenboord te halen, is gewoon niet gelukt. Dan is Steijn best een goede oplossing om de doelstelling dit jaar te halen. hij is in ieder geval een frisse wind voor de club, geen belangen of relaties met bestaande groepjes. Geen lijntjes met de Telegraaf.

Wordt Ajax derde, ja dan kan het zomaar einde oefening worden voor de TD. Zo werkt het in de voetballerij, je moet succes boeken.

12 juni 2023 om 13:16

Bij Ajax niet alleen succes, daar draait het ook om goed voetbal spelen. Maar wie weet verrast Steijn wel.

12 juni 2023 om 13:21

Alles begint met succes. Zodra je dat hebt, is het een stuk makkelijk om leuk te voetballen.

12 juni 2023 om 13:14

En als hij slaagt? Uiteindelijk is het een redelijk ervaren coach die resultaatgericht voetbalt. Iemand met zijn ervaring moet Ajax toch wel hoger op de ranglijst krijgen dan dit?

Ik maak me meer zorgen om het voetbal dat ze gaan spelen, dan de plek op de ranglijst aan het eind van het seizoen.

12 juni 2023 om 13:17

Maar het draait voor jullie toch niet alleen om resultaat? Niemand wil F de Boer terug hebben terwijl hij wel resultaat heeft geboekt. Het voetbal wat hij wilde spelen was gewoon niet wat de supporters en de club wilde.

12 juni 2023 om 13:27

Na afgelopen jaar lijkt het me dat je resultaat voor het volgende seizoen iets hoger in je prioriteiten moet hebben. Nog een jaar geen CL is rampzalig voor de begroting.

Rust in vrede mijn mooie Ajax. Zoveel mooie dingen mee gemaakt maar tientallen jaren aan prachtige historie kan kennelijk in iets meer dan een jaar compleet weg gegooid worden. Ik laat me graag verrassen, maar denk dat er weinig Ajacieden zijn die hier ook maar een grijntje meer vertrouwen in hebben dan Schreuder. Ik wens PSV en Feyenoord veel succes komend seizoen, wij gaan voor de top 10, dat lijkt me ambitieus genoeg.

12 juni 2023 om 12:50

Beetje overdramatisch vind je niet? Gewoon achter je club blijven staan. Bij Feyenoord komen we verdorie bijna van een failissement. De complete T3 heeft zo altijd al golfbewegingen gehad. Je had het ijzersterke PSV een aantal jaar geleden, en dat is daarna ook weer omgevallen. Je zakt nooit helemaal van het doek hoor. Gewoon wat mindere jaren

12 juni 2023 om 12:56

Mindere jaren kan gebeuren, prima als
je ziet dat er aan iets gebouwd wordt. Maar in deze fase met een trainer als Steijn komen… ik snap wel dat supporters zich genaaid voelen.

12 juni 2023 om 12:59

Je club na 1 slecht seizoen meteen ten dode opschrijven is zeker overdreven. Steijn is nog niet begonnen of hij is al afgeserveerd. Zo slecht is die kerel echt niet hoor. Die enorme schoonmaak is daar al bezig, trainer weg, bestuurder weg. Gaan ook nog een hele rits aan spelers vertrekken. En dan bouw je weer op.

12 juni 2023 om 13:27

Je snapt dat het beeldspraak is hoop ik. Natuurlijk blijf ik achter m'n club staan. Maar na de ellende van Overmars, Schreuder, Heitinga, van der Sar en nu Maurice Steijn zie ik het zeer zeer zeer somber in. Grappig dat Mislintat onlangs zei iemand te zoeken met wat meer ervaring. Had geen idee dat hij daarmee ervaring in de onderste regiones van onze eigen Eredivisie zocht.

12 juni 2023 om 13:38

Zeker beeldspraak, maar je club al ter dood verklaren is wel een tikkeltje te veel natuurlijk. Er zit ook nog steeds een behoorlijk puist geld in Amsterdam plus je hebt nog steeds je aantrekkingskracht voor jonge talenten. Al die ellende is uiteindelijk maar 1 seizoen geweest (al voelt het soms misschien langer). Wel veel gebeurd in 1 seizoen, maar de ellende hangt natuurlijk wel aan elkaar vast.

Wat dat trainersprofiel betreft is het beter om in het vervolg maar helemaal geen profiel te lekken. Daar is vrij weinig van terrecht gekomen :D.

Attractief aanvallend voetbal met de focus op jeugd en de eigen academy en ervaring, dat waren de eerste vereisten van Mislintat daarna pas het overperformen. Hoe kun je dan van Bosz, Knutsen naar Steijn gaan daar horen nog minimaal 10 trainers tussen te zitten.

De jeugdopleiding kun je wel opdoeken want daar doet Steijn niet aan.

12 juni 2023 om 12:44

Bosz is nooit een optie geweest voor Ajax dus waarom noem je hem? Ajax heeft hem nooit gewild.

12 juni 2023 om 12:50

Die is echt 100% wel een optie geweest maar wilde teveel de vrije hand, het gaat er meer om hoe je qua profiel van trainers ineens 12 stappen achteruit zet.

Bij Ten Hag zag je een duidelijk speelwijze en tactische klasse voordat hij bij Ajax kwam, Steijn begon leuk aanvallend bij Sparta maar vervalt toch al een lange tijd in kick and rush.

Dan ben je als Ajacied blij dat het seizoen erop zit na 2 waardeloze trainers te hebben gehad. Dan komen ze met Steijn op de proppen, die in niets beter is dan een Schreuder.
Het seizoen 23/24 is al zo goed als voorbij voor dat die überhaupt is begonnen.
Dit is een totale mismatch en gewoon een trainer waar je als Ajacied absoluut niet op zit te wachten.

Waarom zijn de ajaxcieden zo negatief? Schreuder had ook internationale ervaring maar heeft het ook niet gered. Ook vind ik het aankoopbeleid van de spelers ook belangrijk. Geef Steijn gewoon de kans , maar hij moet niet zo gaan voetballen zoals met Sparta. Succes!

Het zal slim zijn van Steijn om een klankbord/trainersstaf om hem heen te verzamelen van oud Ajax spelers. Dan wint hij wel wat daar kwa vertrouwen.

Succes!

Zou Steijn niet een tussenpaus voor bijvoorbeeld Knutsen kunnen zijn? Ik probeer de gedachte achter deze keuze te begrijpen. Mislintat heeft een internationaal netwerk, Steijn staat niet per se bekend om zijn spel, hoe kom je dan uiteindelijk bij de Sparta-trainer uit?
Kan natuurlijk ook gewoon paniek zijn, haha.

12 juni 2023 om 12:43

Hoe kom je bij hem uit? Mislintat was op zoek naar een trainer die over presteerde met zijn materiaal. Dan kom je al snel bij Steijn uit he.

12 juni 2023 om 12:49

Zo zeg 1 jaar overgepresteerd. Kan je net zo goed Ron Jans halen die tenminste op een herkenbare manier speelt en jaren heeft overgepresteerd met Pec en Twente.

12 juni 2023 om 12:49

Sparta presteerde afgelopen seizoen prima, maar Steijn heeft een prima selectie tot zijn beschikking. Bijvoorbeeld Kitolano stond op de scoutinglijstjes van veel grotere clubs.

12 juni 2023 om 14:51

Hou toch een op met je negatieve gelul , ten Hag presteerde geweldig het eerste jaar halve Finale CL en ook dat was over presteren hoor alles zat niet tegen , wees eens een beetje realistisch man en deal er mee en wacht eens af wat er weggaat of bijkomt , maar nee gelijk negatief ,ik heb mijn kaart weer verlengt en ik kijk uit naar het nieuw seizoen we gaan het zien .

12 juni 2023 om 12:44

Een 3-jarig contract is wel wat lang voor een tussenpaus

12 juni 2023 om 12:51

Na een halfjaar assistent van een grote naam? Misschien is dit vooral hoop, haha. Uiteindelijk hoop ik vooral dat Steijn verzorgd voetbal laat zien en we kunnen genieten van mooie wedstrijden tussen de topclubs.

Damn man. Laten we maar de hoop houden dat Ajax met Maurice Steijn voor een daverende positieve verrassing gaan zorgen.

Al die mensen die roepen dat hij nooit een grote club heeft gehad, 3 woorden voor jullie... Erik ten Hag!
Ik ben ook niet blij maar het is nu eenmaal zo. Dan moeten we hem de kans geven met hopelijk maduro naast hem. Dat hij geen ervaring heeft op hoog niveau zegt helemaal niks want datzelfde werd er bij Ten Hag geroepen en kijk wat die allemaal met ons Ajax heeft geflikt.

12 juni 2023 om 12:44

Verschil is wel dat Ten Hag verliefd is op de filosofie van Ajax. Voetballen vanuit balbezit zoals we Ajax altijd hebben gekend. Dat type is Maurice niet, dat is een resultaten trainer.

12 juni 2023 om 13:20

Tja, je kan nou niet zeggen dat de clubs van Steijn het materiaal hadden om te spelen naar de filosofie van Ajax. Bij Ajax heeft hij straks één van de beste selecties van Nederland en kan hij laten zien hoe hij daarmee omgaat. Ten Hag speelde bij Utrecht ook niet hetzelfde als hij met Ajax deed. Bij Utrecht was de standaard opstelling 3-5-2 onder hem, en dit heeft Ajax op 1 of 2 wedstrijden na nooit gespeeld. Daarnaast werd er bij Utrecht ook wel meer op de omschakeling gespeeld. Ik denk dat we Steijn gewoon de kans moeten geven om te laten zien dat ook hij aanvallend voetbal kan spelen.

12 juni 2023 om 12:52

Wie haalde Ten Hag ook alweer naar Ajax? Met wie had Ten Hag al samengewerkt bij Go Ahead Eagles?

Wat hebben Mislintat en Steijn gemeen? Wat heeft Steijn met Ajax gemeen..?
Kan nog wel even doorgaan hoor ...

Ik hoop van harte dat Steijn ons het tegendeel bewijst, maar als je als club zijnde Bosz zo kan oppikken, en je vervolgens uitkomt bij Steijn.. Dan gaat er iets goed mis.

12 juni 2023 om 13:02

Steijn is wel een trainer onderkant eredivisie hè. Ten Hag had als assistent ervaring in de top en heeft bij Bayern met Guardiola gewerkt. En liet Utrecht heel goed voetballen. Ervaringen die Steijn gewoon nul heeft. Hij heeft geen internationale ervaring. Als speler niet en als trainer niet. Hij is niet bijzonder succesvol in de eredivisie. Oké, prima jaar met Sparta, that's it. Zijn manier van voetballen sluit niet aan bij waar Ajax normaal voor staat. Kan nog wel even door gaan met tegen argument, argumenten om hem wel aan te nemen krijg ik niet verzonnen

12 juni 2023 om 13:41

Ten Hag heeft zijn carrière opgebouwd elke keer een stapje hogerop. Ondertussen gewerkt met oa guardiola bij bayern. Dan heb je Steijn die coach is geweest van vv Venlo, ADO, nac en een club in de zandbak. De ene carrière toont ambitie en planning uit, de andere was al geld aan het grabbelen als hij niet bij een degradatie kandidaat/eerste divisie aan het roer stond. Dat je met Steijn een vergelijking richting ten hag wil doen is echt te grappig.

Maar goed, blijkbaar ben je blij met zijn aanstelling en de ambities van Ajax. Goed voor jouw.

Op het eerste gezicht lijkt mij dit een riskante keuze….
Nog geen ervaring bij een (sub)top club, alhoewel ie goed heeft gepresteerd met Sparta.
Ten Hag vond ik iets verder voordat ie naar Ajax trok…. We gaan het zien. Wordt een interessant seizoen

Onverwacht, maar geef het een kans. Voorbeeld Louis van gaal had ook amper evaring toen hij bij ajax begon

Aardig verbouwereerd. Dit zag ik afgelopen vrijdag absoluut niet gebeuren. Vind dit toch een bijzondere zet. Ben benieuwd of dit een match wordt. Krijg toch wel behoorlijke Jaap Stam naar Feyenoord gevoelens bij deze keuze.

12 juni 2023 om 12:56

De aanstelling is niet zo anders dan die van Ten Hag destijds of die van Slot bij Feyenoord. Steijn heeft veel meer trainers ervaring dan Stam destijds had.

12 juni 2023 om 13:14

Maar ook zo'n beetje dezelfde spelopvatting als Jaap Stam en daar zit nou net het probleem. Ik vind Steijn best een goede coach, maar ik vind hem niet bij Ajax passen. Hij denkt totaal anders over voetbal, al zal hij net als iedere coach zeggen dat hij aantrekkelijk en aanvallend wil voetballen. Toch heeft iedereen daar een andere definitie van. Puur op basis van zijn spelopvatting, vind ik het een behoorlijke misspeer van Ajax.

12 juni 2023 om 13:20

Frank de Boer speelde ook geen aantrekkelijk aanvallend voetbal maar haalde wel vier titels op rij binnen.

Resultaten zijn altijd het belangrijkste. Ajax moet weer aanhaken voor een top twee plek om CL voetbal te halen. Anders wordt het lastiger om talenten aan te trekken.

Als de resultaten er zijn, dan kijken we wel verder of het voetbal ook aantrekkelijk is. Maar alles valt of staat met succes. Dat hebben trainers als Mourhino of Simeone inmiddels wel ruimschoots bewezen.

12 juni 2023 om 21:32

Maar Steijn is geen trainer als Mourinho of Simeone en je kunt onmogelijk stellen dat Steijn een dergelijke resultatentrainer is. De man heeft nou niet bepaald een indrukwekkend CV. Dit doet me denken aan die hype rond Fraser twee jaar geleden. Niets tegen Steijn of Fraser hoor. Ik vind ze alleen geen Ajax-niveau.

12 juni 2023 om 21:38

Maar wat is het Ajax niveau? Is dat Keizer, Schreuder, Heitinga, van Basten of Adrie Koster?

De echte pareltjes zijn eigenlijk maar een heel klein lijstje, Ten Hag, van Gaal, Cruyff, Michels.

Nou Valentino, kom er maar in!

Om.. te.. janken...

Bosz lag gewoon voor het oprapen.. En dan eindig je met Steijn....

12 juni 2023 om 12:57

Ik zat net zomin op Bosz te wachten.

12 juni 2023 om 22:12

Als je Steijn een gelijkwaardige optie vind is dat heel vreemd.

Onbegrijpelijk, goed die noor ken ik ook niet is ook gewoon een onbekende dus verschil tussen die twee maakt niks uit.
Maar heeft die Duitser het wel geprobeerd bij een top trainer, bijv. Luis Enrique ???
Volgens mij niet dus die Mislintat is het volgende lachertje in de club.zo maken ze van ons aller AJAX een middelmatige middenmoter bleh

12 juni 2023 om 12:58

Tuurlijk. Trainers als Nagelsman of LE zitten echt op een club in NL te wachten 😂😂

12 juni 2023 om 21:40

Echt he. Omdat die Sneijder heel hard Nagelsman roept, betekend niet dat top trainers echt naar de eredivisie komen. Dat gebeurt nooit.

Zodra een trainer echt presteert, dan vertrekt die juist vrij vlot naar een top competitie.

Ik kan me de tijd nog goed herinneren dat Peter Bosz kwam en bijna iedereen hem niet wou om zijn 010 achtergrond.
Ten Hag, ook niet welkom was toen hij kwam.
De Boer: wat moeten we daarmee?

Inderdaad, het waren allemaal trainers zonder ervaring bij een grote club als Ajax.

Nu Steijn, laten we eens afwachten of het weer zo zal eindigen als met de Boer, Bosz en ten Hag en dan zien we wel wat de meningen zullen zijn.

Nou, niet de eerste keus waar aan je gelijk denkt, denk ik.
Maar goed, laten we de beste man een kans geven.
Zou mooi als Bogarde als assistent terug keert

Wat was dat profiel ook alweer dat ze hadden geschetst aan het begin van de zoektocht? Bijft weinig van over volgens mij. Had hem liever bij Sparta gehouden, maar goeie trainers blijven natuurlijk niet. Benieuwd of hij nog spelers (keepers) mee gaat nemen.

Deze zagen weinig op voorhand aankomen gok ik zo. Hoe dan ook heeft azijn zeiken op de lange termijn ook geen zin. Ajax moet weer vooruit en de weg omhoog vinden. Hopelijk lukt dat met Steijn en Maduro.

Welkom!

De man verdient natuurlijk een kans maar heel warm wordt ik niet van Steijn. Heeft bij Sparta voor het eerst een leuk jaartje gedraaid. Daarvoor was het drama. Krijg bij hem net zoals ik ook bij Schreuder heb gedacht. Maar ja we zullen zien alleen het blijft armoede dit...

Hoe is Ajax eigenlijk bij hem uitgekomen? Het is hem gegund hoor, voor de camera's altijd een hele sympathieke gast maar heeft een weinig spannende carrière. Ado was leuk, VVV kun je niet zo veel mis doen, Arabië zakken vullen, ontslagen bij NAC en met Sparta wel succesvol. Maar zijn voetbal, en met name wisselbeleid, is wel erg defensief en angstig. Gister liep hij ook als meest nerveuze persoon van het stadion rond. Die druk die hij gister had, dat is echt helemaal niets vergeleken met de druk bij Ajax. Staat echt niet bekend als een trainer die houd van oogstrelend voetbal, iets waar van ik dacht dat dat heel belangrijk is bij Ajax, maar wellicht zal hij volledig veranderen nu hij bij Ajax zit. Op het oog naar mijn mening een onbegrijpelijke, makkelijk gevonden keuze maar we zullen zien. Enige vraag is dan nog wie hij mee zal nemen van Sparta: Boukhari? Lauritsen? Kitolano? Olij? Misschien wel een een mix van dat alles.

Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen.. Hoe kun je bedenken om na een seizoen als deze (met 2 lichtgewichten) weer een trainer aan te stellen die nog nooit geroken heeft aan een managen van een topclub. Ja hij heeft het verdienstelijk gedaan met Sparta dit seizoen, maar dat is in mijn ogen niet genoeg. Hij moet nu met een intens grote druk omgaan. Dat is niet voor iedereen weg gelegd.

Er waren ook twijfels over Ten Hag, en we weten allemaal wat hij heeft behaald, dus wellicht verrast Steijn ook. Maar ik heb er een hard hoofd in.

12 juni 2023 om 13:12

Die druk speelt voor een coach geen grote rol. Die moet gewoon de ploeg scherp houden en juist de spelers moeten met de druk om kunnen gaan. De problemen komen niet zozeer voort uit de uitstraling van Steijn of uit z'n kwaliteiten als coach, maar ze komen voort uit z'n spelopvatting. Die is gewoon wat anders als wat Ajax graag wil zijn. Steijn schuwt directheid en opportunisme niet, maar speelt ook behoudender en niet zoveel anders als bijvoorbeeld een Cocu, De Boer en Van Bronckhorst. Daaraan kun je merken dat men of een totaal andere koers gaat varen met een club waarin alles gebaseerd is op een specifieke spelopvatting, of dat men simpelweg niet meer weet wat het aan het doen is. Ik heb namelijk niet het idee dat de nieuwe technische mensen zijn geselecteerd op basis van een profiel.

Half jaartje een ander, half jaartje Heitinga, half jaartje weer een ander, half jaartje Heitinga, half jaartje opnieuw een ander, half jaartje Heitinga; ja, dat is goed beleid voor de lange termijn #sarcasme

Prima keuze,altijd beter dan een Noorse trainer die drie keer kampioen is geworden in en Donald Duck competitie.
Garantie krijg je bij een stofzuiger.

Topprestatie geleverd bij Sparta en nu een stapje hogerop!
Het is hem gegund, we gaan zien wat die kan!



Normaal duurt een tussenjaar 1 seizoen, maar deze gaat dus 3 seizoenen duren

Ik zeg het niet snel maar dit is echt een totale mismatch. Ik zie echt niet wat Steijn bij Ajax komt doen. Ik kan geen enkel argument verzinnen. En kom niet aan met; maar hij heeft het goed gedaan met Vvv en Sparta. Dat zegt mij echt helemaal niks. Hoe kun je nou een trainer aanstellen die zowel als speler maar ook als trainer totaal geen ervaring heeft in de top. Hoe moet Steijn nou een trainingsprogramma maken rondom Europese wedstrijden om maar wat te noemen? Hij weet helemaal niet hoe dat gaat, heeft ie nog nooit meegemaakt. Steijn gaat geen leidend figuur worden binnen Ajax, zie dat gewoon totaal niet. Ik begrijp hier helemaal niks van. Bovendien staat hij voor hij begonnen is al met 2-0 achter omdat hij gewoon een lichtgewicht is in het voetbal. Ajax fans zijn keihard, Steijn staat vanaf de eerste wedstrijd al onder druk, let maar op. Met de persoon Steijn heb ik geen moeite hoor. En als dit echt doorgaat gun ik hem alle succes maar zie dit niet lukken.

12 juni 2023 om 13:06

Ten Hag had ook geen ervaring als trainer en speler in de top. Dat zegt werkelijk helemaal niets. Ik vind het ook totaal geen match, maar dat heeft vooral met spelopvatting te maken. Er zit aardig wat ruimte tussen hoe Steijn doorgaans speelt met zijn ploegen en hoe Ajax wil spelen. We zagen het afgelopen jaar dat als dat verschil te groot is, deze ploeg erg kwetsbaar is.

Maar goed, hij kan het niet slechter doen dan Schreuder en hij is ook absoluut beter dan Heitinga, dus in dat opzicht kan hij in het eerste jaar eigenlijk niet falen. Dus tenzij hij het zelf helemaal verkloot, krijgt hij sowieso 15 maanden om te gaan bouwen. Dat moet genoeg zijn om een ploeg naar je hand te zetten om ermee te excelleren.

12 juni 2023 om 13:21

In verhouding tot Steijn had Ten Hag een schat aan ervaringen opgedaan. Bij Psv en Bayern met Guardiola. Hij liet heel goed voetbal zien bij Utrecht op een manier die goed bij Ajax past. Steijn heeft niks van dat alles. Snap echt niet waarop zijn aanstelling gebaseerd is. Ben heel benieuwd wat de argumenten van Mislintat zijn.

12 juni 2023 om 21:25

Nou ja, Steijn deed het goed bij ADO en nu dus bij Sparta. Het is zeker niet zo dat Steijn er niets van kan. Ik vind het ook een verkeerde keuze hoor; laat ik dat vooropstellen. Ajax had of voor Bosz moeten gaan, of voor een buitenlander met een Ten Hag of Slot-profiel en anders zijn Jonk en Jans betere opties gezien hun spelopvattingen.

Je bent zo goed als je spelers zijn..Schreuder en Heitinga waren kansloos met deze selectie. Td moet vol aan de bak . Mer de kerst kun je de trainer en TD beoordelen. Nu vind ik de reacties te voorbarig.

12 juni 2023 om 21:41

Precies, geef de trainer eerst eens tijd in plats van bij voorbaat alles af te branden. Denk dat Steijn ons nog weleens kan verrassen.

Blij dat we nu eindelijk een coach hebben en ik ben heel benieuwd wat hij kan presteren. Dit jaar met een redelijk matige selectie er veel uit gehaald bij Sparta

Grappig hoe mensen ten hag ophemelen over toen hij bij ajax kwam met ervaring bij bayern. Toen Ten hag bij ajax kwam waren de reacties precies hetzelfde als nu met Steijn.

12 juni 2023 om 13:11

Toen was er ook een gros gewoon super positief over de komst van Ten Hag. Vooral omdat je zag dat deze wél past binnen het spelletje van Ajax. Daarnaast had Ten Hag een heel ander profiel dan Steijn.

Ik ben het er mee eens dat er ook een hoop sceptisten waren toendertijd. Maar Ten Hag had toch wel een hoop om wel positief over te zijn.

Nou, het is dan maar zo. Ik weet niet of dit beter of slechter is dan Bosz. Laat ik positief zijn. Als we nu maar goed verder gaan met aankopen en niet gaan wachten tot de laatste week om paniekaankopen te doen of aankopen gaan doen ala Brobbey, Bassey of Bergwijn.

Zeer verassende keuze, maar als je naar z'n historie kijkt heeft hij wel overal erg goed gepresteerd. Dan moet je ook wel wat kunnen. Nu erg benieuwd hoe hij met de druk van het altijd moeten winnen om zal gaan. Pas achteraf kunnen we zeggen of het een juiste keuze is geweest.

12 juni 2023 om 13:05

Erg goed met Nac waar hij werd ontslagen? Hij was daar zeker niet erg goed, doel was promotie geloof ik en 2x niet behaald.

12 juni 2023 om 13:40

Hij heeft dat 1x niet behaald, maar wel p/d duels gespeeld. NAC is ondertussen nog geen steek verder gekomen. Dus dat lijkt mij meer een geval dat het in de club niet lekker zit de laatste jaren. Ik vind het in ieder geval positief dat hij bij kleinere clubs goed heeft gepresteerd, maar de vraag is of dat bij Ajax ook gaat lukken. We zullen het gaan zien.

12 juni 2023 om 13:47

Hij heeft het altijd prima gedaan en nu met Sparta ver boven verwachting. Maar dat is zo’n beetje alles wat je als argument kan noemen. Ik baal er echt van en hoop maar op het beste.

Verrassende keuze, ik geef altijd iedereen het voordeel van de twijfel.

Persoonlijk vond ik Wim Jonk de beste keuze, we moeten het plan Cruijff en in ieder geval delen ervan weer activeren. Dat een jeugdspeler als Regeer vertrekt onder andere omdat middelmaat als Grillitisch en Sanchez in de weg zit dat is pijnlijk om te zien.

Sontje Hansen die geen kans krijgt en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Hato is een positief voorbeeld dat wil ik er ook bij vermelden, je ziet dat hij en Godts maar ook Vos meteen het niveau hebben.

Aankopen moeten echt waarde toevoegen, bij van den Boomen vind ik dat overigens wel, we zitten niet ruim in de middenvelders, helemaal niet in middenvelders die met een pas een aanvaller kunnen bedienen.

12 juni 2023 om 13:06

Wim Jonk heeft al bij Ajax gewerkt en toen waren er problemen. De kans dat weer gebeurt, dat oud zeer de kop op steekt, was veel te groot.
Overigens waren er afgelopen jaar ook alweer problemen met team Jonk bij Volendam. Daar zat Ajax dus echt niet op te wachten.

Verder zit je nog met Team Jonk. Een bedrijf. Wat ga je daar mee doen als Jonk wel gekomen was?

Dat gezeur of jeugdspelers die geen kans krijgen, zeer vermoeiend. Elk jaar breken er spelers bij Ajax door. Kijk eens hoeveel eigen opgeleide speler bij Ajax in het eerste spelen en vergelijk dat eens bij de andere top eredivisie clubs.

Sontje is al weggedaan, Ajax zag het niet in hem zitten. Godts gaat zeker kansen krijgen komend seizoen. In hem ziet Ajax het wel zitten.

Ik denk dat velen hier aan het einde van het seizoen volgend jaar verrast zullen zijn door hem. Ik vind het nog niet zo'n gekke keuze. Hij heeft zeker ambitie en dat straalde Sjon totaal niet uit !

Echt een heel merkwaardige beslissing. Nu is Steijn geen slechte coach, maar hij speelt absoluut niet zoals Ajax zichzelf doorgaans neerzet. Het lijkt wel alsof ze er totaal geen profielschets bij hadden en het allemaal niet meer wisten. Dan ga je maar voor de coach van de verrassingsploeg.

Ik denk dat de kans van slagen voor Steijn net zo groot is als de kans die Bosz bij PSV heeft. Tuurlijk heeft Bosz betere teams gecoacht, maar is eigenlijk in het buitenland gewoon mislukt als je eerlijk bent. Als Ajax Steijn een goede selectie geeft, dan doet hij waarschijnlijk gewoon mee voor het kampioenschap. Hij heeft het bij Sparta goed gedaan en maakt logische keuzes, dus dit zou best wel eens een goede match zijn.

Wat mij betreft een ambitieloze keuze, tenzij je liever die grijze muis blijft die incidenteel Europees succes boekt en na een paar titels oprij achterhaald wordt in plaats van uitloopt. Op de een of andere manier lijkt het erop dat er qua trainers vooral zo veel mogelijk bespaard moet worden. Na een succesvol jaar onder Bosz kreeg Keizer (een jeugdtrainer) de kans, na een succesvolle periode Ten Hag vallen we terug op Schreuder (die ook nog niks bereikt had), vervolgens Heitinga boven Reiziger en nu komen we met Steijn aan daar je na zo'n klote jaar nou in ieder geval hoopt op ee trainer met een visie die matcht met Ajax. Ik vrees oprecht dat we volgend jaar wel eens achterop kunnen raken, nog zo'n jaar kan echt funest zijn voor je ambities en om zo'n zware taak in handen te leggen van Steijn (die met betonvoetbal goed presteert met Sparta maar daar buiten bijna overal mislukt is) dan heb je het niet goed begrepen. Ik ben misschien te negatief maar kijk al direct een stuk minder uit naar het nieuwe seizoen

12 juni 2023 om 13:13

Als je niet achterop wil raken, dan is eerste of tweede worden in de competitie cruciaal. Dat is waar het komend seizoen om draait.

Het roepen om grote namen als trainer is harstikke leuk maar als ze niet willen komen, dan houdt het snel op.

Het is alleen maar goed als supporters en spelers zich realiseren dat het allemaal niet zo eenvoudig is voor Ajax om weer bovenin mee te draaien. Denk dat Steijn wel in staat is om dat duidelijk te maken, er zal hard gewerkt moeten worden om het succes weer binnen te slepen.

Gevoelsmatig echt pure armoede. Had echt gehoopt en toch ook een beetje verwacht dat Ajax na al die jaren wel een goede trainer kon oprapen. Heb er geen vertrouwen in in eerste instantie. Bah.

Die Steijn zal wel schrikken bij de eerste training qua tempo vergeleken met Sparta Rotterdam. Ik voorzie dat hij het beter zal gaan doen dan Schreuder. En met een soort Frank de Boer voetbal toch hier en daar een prijs gaat pakken.

12 juni 2023 om 13:23

Frank de Boer voetbal ? Hoe komt iedereen daar toch bij. Steijn speelt gewoon naar kunnen met zijn teams. Lekker op de aanval gaan met Sparta tegen een club die boven je staat. Dan had Sparta voor degradatie moeten knokken.

12 juni 2023 om 13:44

Bosz en Ten Hag speelden wel aanvallend voetbal met mindere teams.

Idd Steijn gewoon de kans geven. Hij zou vast de spelers op de juiste plek gaan zetten. En slechter dan Schreuder kan volgens mij niet.

hij heeft het echt goed gedaan bij VVV en Sparta, maar ik snap de ajacieden die twijfelen ook wel. Ajax is wel 10x groter in organisatie en aanzien dan VVV en Sparta. Met een Nagelsman bijv heb je ook geen zekerheid op succes. Ajax neemt hiermee wel een grote gok

12 juni 2023 om 14:08

Je hebt met geen enkele coach zekerheid op succes, ook niet als Ten Hag terug zou komen. Maar een vakman en bewezen trainer komt wel anders binnen. Steijn? Dit is lachwekkend. Denk je dat het na een seizoen met Schreuder en Heitinga wel duidelijk is dat er een toptrainer moet komen, ga je voor deze halve gare.

Als Feyenoorder vind ik dit toch prachtig nieuws. Ajax stelt een trainer aan die geen Ajax voetbal speelt. PSV haalt een trainer die aanvallend voetbal wil spelen maar er zit in deze selectie en zeker op het middenveld bijna geen voetbal in de ploeg. Achterin een gatenkaas bij PSV dat wordt er bij Bosz vaak niet beter op.

Het kan weer een prachtig seizoen worden voor Feyenoord

12 juni 2023 om 13:14

Slot speelt ook geen Feyenoord voetbal. Maar pakt wel prijzen. Iets anders doen dan er jarenlang gedaan is, kan ook tot succes leiden.

Als Steijn met Ajax weer bovenin meedraait en CL voetbal binnensleept, is het gewoon prima.

12 juni 2023 om 13:17

Nadeel van Ajax is wel dat er in de achterkamertjes veel te veel politieke spelletjes worden gespeeld over de manier van spelen, waar een trainer gewoon geen invloed in heeft. De Boer deed het op zich ook gewoon prima, maar moest weg door zijn manier van spelen. Van Gaal heeft het qua politiek ook niet gered daar. Dat is bij Feyenoord helemaal niet aan de orde.

12 juni 2023 om 13:23

Frank de Boer moest niet weg. Hij koos ervoor om weg te gaan omdat hij na vijf jaar toe aan iets nieuws was.

Politiek is alleen belangrijk als de resultaten er niet zijn. Dat was bij Feyenoord ook gewoon aan de orde in de periode met Mario Been. Succes is het enige wat belangrijk is, de rest doet er nauwelijks toe.

12 juni 2023 om 13:15

Yeah en dan derde worden achter Twente en AZ zeker. Ik ben nooit optimistisch aan het begin van hte seizoen haha. Zelfs in de fontein dacht ik nog 'het zal toch niet'

Het is een risico als je een Duitser technisch directeur maakt die de hele markt niet kent. Als je de markt zou kennen dan haal je Steijn niet. Leuk jaar gehad met Sparta, maar loopt niet bepaald over van technisch vernuft. De coach heeft verschillende bijnamen gehad onder de spelers over de afgelopen jaren. Best een leuke man, grappige coach. Maar voel me een beetje opgelicht dat Bosz en consorten geen trainer kunnen worden, maar dat je bij Steijn uitkomt..
Steijn of Heitinga, dat is dan om het even.. kan je Heitinga net zo goed bij Sparta neerzetten.

12 juni 2023 om 13:23

Of Mislintat heeft het beter gezien dan het gros van het volk dat de analyses in het café doet, das ook nog een optie

Hahaha dacht werkelijk dit is een grap, het grootte machtige Ajax komt met Seijn. Wat een ambitie in Amsterdam.

Dam was een goedgesprek naar Ron Jans al 1000x beter geweest.
De club valt om, de bravoure is verdween.

Steijn deed het prima daar niet van, maar kom op Ajax?
Was leuke trainer geweest voor Twente om daarna verder te groeien.
Wordt niet wat

Hmm, heel dubbel dit. Qua spel niet helemaal een match, maar wel iemand die rust in een groep kan brengen, een goede people manager is en autoriteit uitstraalt. Laat dat laatste nou exact het probleem zijn dat Ajax heeft dit seizoen. Een groepje over het paard getilde individuen en weinig tactiek. Laten we hopen dat Steijn de rust terug kan brengen in de groep en misschien een stabiele basis neer kan zetten zodat je weer dit jaar kampioen wordt (ik verwacht geen hoogwaardig voetbal alleen) en dan misschien doorschakelen naar echt een toptrainer voor de lange termijn.

Ik weet dat ze in Rotterdam en Eindhoven de vlag uithangen na dit nieuws maar laten we eerst maar eens zien hoe Bosz het doet bij PSV, dat lijkt me persoonlijk ook een totale mismatch zowel qua persoon als qua speelstijl.

We gaan het zien, ik schrijf niemand af maar het is een bijzondere keuze. Wel een sympathieke man en heeft het geweldig gedaan met de op een na mooiste club van Nederland.

Wat een droevige dag... Dit is in niks een Ajax trainer. We glijden af naar pure middelmaat.

12 juni 2023 om 13:44

Zo sta ik er ook in. Absurde beslissing vind ik. Maar goed, we zullen het moeten afwachten, wellicht worden we verrast.

wat een boel gezwets weer in de comments.
ik zie veel onzin over dat ajax de "bravoure" is verloren... wat betekent dat uberhaupt??

ik heb ook geen hoge pet op van steijn, maar geef de beste man de kans... hij wordt de trainer niet de nieuwe spits die er 20 in het netje moet leggen.
mislintat heeft heus wel een plan met hem, en steijn heeft heus wel een plan om ajax goed te laten voetballen/punten te halen.

dat eeuwige gezeik vanaf het begin, voordat iemand begonnen is...
je kan zoveel scenario's schetsen, 1 daarvan is dat een steijn wat behoudener gaat spelen maar wel veel punten haalt. terwijl een bosz leuk voetbal speelt bij psv maar minder punten haalt...
tja, het is maar wat je wil natuurlijk.
kan ook zo zijn dat steijn opeens aanvallend gaat spelen maar de spelers zijn nog steeds niveau kansloos, dan kan je er ook weinig van maken. dan wordt er weer gezeikt dat hij niet speelt naar het materiaal dat hij heeft.

gewoon afwachten, en na aantal weekjes/maandjes kunnen we de eerste balans opmaken.
ik vind het in ieder geval een gedurfde zet om steijn voor de groep te zetten. vind hem voor camera's wel altijd okay overkomen. dat kon ik niet zeggen van een schreuder of heitinga :D

12 juni 2023 om 13:36

Ach, Ten Hag had bij zijn aanstelling ook geen uitstraling. Alsof je met uitstraling wedstrijden wint. Laten we afwachten wat Steyn gaat doen, hij heeft met Sparta, ADO en VVV in ieder geval aangetoont om heel veel uit zijn selectie te kunnen halen, het is aan hem om dit nu op hoger niveau te bewijzen. Misschien verrast hij ons wel enorm. Volgens mij staat Steyn wel voor no-nonsense en realistisch voetbal. Kunnen we misschien wel goed gebruiken.

12 juni 2023 om 13:36

Tja, als je zo redeneert kan je ook de trainer van de plaatselijke amateurvereniging aanstellen, misschien wordt het iets misschien ook niet. Steijn is in helemaal niks een Ajax trainer.



Ik vind dit echt een aanfluiting, wat een belachelijk besluit.

Terug moeten vallen op een trainer die op een incidenteel succes bij Sparta na, nog niets gepresteerd heeft, en nog nooit een visie tentoongesteld heeft een die bij Ajax aansluit - omdat je Knutsen niet wil bieden wat hij wilt hebben.

Terwijl ondertussen de enige andere Nederlandse trainer die die visie wel heeft (en openlijk solliciteerde naar de rol), geweldig voetbal speelde, Ajax naar een Europese finale gebracht heeft, en op 1 punt na naast de landstitel greep vervolgens naar je directe concurrent gaat.

Na alles wat er afgelopen seizoen is gebeurd, krijgen wij uit coaches die er bestaan, Maurice Steijn. Ge-wel-dig.

Persoonlijk niet ontevreden met deze keus.
Is welbespraakt, teams spelen over het algemeen goed voetbal. Dus welkom!

Ik weet niet of Ajax echt terug aan de top wilt komen, de speleraankopen spreken me ook niet tot de verbeelding

Ron Jans was toch een ideale tweede keus geweest? Niet dit. Jans heeft senioriteit, ervaring in het buitenland, heeft veel ploegen uitstekend laten spelen, weet een team te smeden en straalt positiviteit en rust uit. Alsof Tadic en Berghuis deze Steijn serieus gaan nemen. De beste man verdient een kans, maar toch. Ze hadden gewoon Bosz of Jans moeten halen, Keje Molenaar als AD.

Ik krijg een Frank de boer gevoel.. met betonvoetbal.. type spelers als Gudelj & Bazoer. Zoals hierboven wordt geschreven is dit een resultaat trainer. Ik vraag me serieus af hoe onze data-duitser bij hem is uitgekomen:
- Heeft geen Ajax-DNA, speelt compleet anders
- Gaat het pressie-voetbal en combinatie op de schop? Kick & Rush vooral.
- Nooit een grote ploeg getraind
- Vergelijking met Ten Hag kan direct de prullenbak in, dat was echt een voetbaldier een type Guardiola

Er waren mijn inziens veel betere opties: Jesse Marsch, Ralph Hasenhüttl (afkomstig uit de RB leerschool) hoog druk zetten, snelle combinaties.

Ik laat me graag verrassen en we moeten hem een kans geven. Maar dit gaat hem echt never nooit niet worden, weer een seizoen naar de klote, voordat we begonnen zijn. Ik heb er zwaar de P... in.

Natuurlijk geven we hem een kans.

Maar als je afstand doet van een talentvol clubicoon als Heitinga, en je komt met Steijn als beloning voor dat offer, dan is het wel duidelijk dat je als technisch directeur een enorm risico neemt. Als deze combo niet slaagt - lees: als Ajax komend seizoen geen kampioen wordt, of op zijn minst enorm herstel laat zien - dan lijkt me dat ook Mislintats positie in een klap onhoudbaar zal worden. En dat vorm ook weer een risico op zich, want het zal betekenen dat Mislintat niet snel geneigd zal zijn toe te geven dat Steijn en Ajax geen goede match zijn, ook al is dat wel zo. Als het slecht gaat komend seizoen, zal dus, kortom, de Schreuder-geschiedenis zich herhalen.

Zou toch echt heel graag willen weten wat Ajax heeft doen besluiten voor Steijn te gaan. Begrijp me niet verkeerd, ik gun de beste man de kans want het lijkt me een toffe gozer maar ontslag bij NAC, prima seizoenen met ADO en een uitschieter met Sparta lijken me niet bepaald de graadmeter voor een Ajax-coach.

Prestaties in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, net als mislukkingen. Ajax komt niet zomaar uit bij Steijn. Bosz had zijn kans gehad en hoewel veel mensen hem graag hadden zien komen, ben ik vooral blij dat we die weg niet zijn ingeslagen. Met Steijn heb je een oud-voetballer die zichzelf stap voor stap heeft ontwikkeld en nu een enorme kans krijgt om met de beste voetballers van het land te laten zien wat hij daarmee kan bereiken. Ik vind het weliswaar niet de meest voor de hand liggende keuze, maar ben er ook niet op voorhand op tegen. Zeker niet na het ondermaatse optreden van een Schreuder en ook Heitinga (die overduidelijk ervaring tekort kwam). In vergelijking met deze laatste is Steijn zeker geen stap terug en het zou zomaar wel eens verrassend kunnen uitpakken. Mijn zegen heeft hij, en als een Maduro erbij komt, en onze TD weet ook Bogarde weer te strikken, ziet de wereld er al een stuk rooskleuriger uit voor het komend seizoen. Veel succes!!!

Veeg mij maar op. Maurice Steijn, donder toch een end op. Nog los van het feit dat die Steijn een mafklapper eerste klas is, is dit toch niet het niveau wat we willen nastreven?

En dan ook nog 3 jaar? Had dan maar Heitinga laten zitten.

Prima zet van Ajax. Het verleden heeft bewezen dat onderwijzers ook vaak hele goede trainers zijn: Rinus Michels, Co Adriaanse, Foppe de Haan, Louis van Gaal en Ron Jans…Steijn heeft PABO gedaan en tevens les gegeven, heeft dus wel wat over pedagogiek opgestoken. Slimme gast dat bij een jong elftal met soms moeilijk opvoedbare/hanteerbare jongens/mannen past. Er zit nog veel rek in dit Ajax.

Goede trainer. Snap de negativiteit hier niet echt.

12 juni 2023 om 22:13

Goede trainer voor welk niveau? Heeft nog alles te bewijzen bij Ajax en heeft weinig raakvlakken qua visie.

Verassend. Maar wie weet, hopelijk breng Ajax snel duidelijkheid en versterkingen voor zowel het veld alsin bij de staf waar het een nog ontbreekt..

Toch niet te geloven dat een grote club als Ajax met Steijn aankomt. Dan heb je werkelijk geen ambitie. Had wat meer tijd genomen voor een deuglijke kandidaat met meer ervaring op hoog niveau

Ik geef hem het 'Nadeel van de Twijfel'! Pffff wat is dit een ongelukkig nieuws zeg. Maduro, is een absolute plus.

Het is ook gewoon blinde paniek.
Je praat 3 weken met je droom kandidaat, lukt niet en in 3 minuten heb je een andere trainer met een duidelijk ander profiel. Paniekvoetbal.

12 juni 2023 om 18:32

Totaal geen paniek. Er is gewoon een lijstje gemaakt met daarop de potentiele trainers kandidaten. Dan begin je met de trainer bovenaan het lijstje. Wil die niet dan ga je over op de volgende, net zolang totdat je een trainer hebt die wel wil komen.

Profielen zeggen niet zoveel, elke trainer kandidaat heeft zijn eigen plus en negatieve punten. die van Steijn zijn duidelijk, dit jaar over gepresteerd met Sparta en kent de eredivisie als trainer goed. Voor komend seizoen kan dat weleens belangrijker blijken te zijn dan internationale ervaring.

12 juni 2023 om 18:52

Het is een beetje zelf invullen wat je doet Speedy, maar dat snap ik wel. Net als je uitleg zelf.
Ik heb dus een iets andere invulling, maar goed, wat maakt onze mening nu helemaal uit? ðÿ˜‚ðÿ˜‚ðÿ˜‚

Hoe dan ook, Steijn is zonder meer een goede coach. We gaan zien of het een ten Hag scenario wordt of een Marcel Keizer scenario. In voetbal kan bijna alles.

12 juni 2023 om 21:28

Waar het vooral om gaat, is de spelopvatting. Ik weet niet hoe vaak je Sparta hebt zien spelen, maar dat is nou niet bepaald de manier van spelen waar men in Amsterdam vol van is. Je trekt als het ware een Cocu aan. Ajax ageert doorgaans; het reageert niet. Daarom is de keuze ook zo merkwaardig. In dat opzicht neigt het naar puur paniekbeleid.

12 juni 2023 om 21:46

De keuze is gebaseerd op de doelstelling, CL voetbal halen komend seizoen. Dan is de vraag, welke trainer is daartoe in staat en is die trainer beschikbaar dan wel wil die überhaupt komen naar Ajax.

Dan blijkt het toch allemaal een stuk lastiger. Niet Nederlandse trainers die in een top competitie hebben gewerkt willen zelden komen. Hebben geen interesse.

Wat blijk je dan uiteindelijk over te hebben, kandidaten zoals Bosz, Steijn, en dergelijke. Gezien Ajax er in de eredivisie meteen moet staan, denk ik dat de keuze voor Steijn wel te begrijpen valt. Er is gekozen voor snel resultaat. Zien we later wel wat het in de CL gaat brengen volgend jaar.

Heeft echt niks met paniek te maken, het is gewoon roeien met de riemen die je hebt.

Mooi. Een coach en assistent is er nu nog wat goeie spelers erbij.ik lees van Ewijk .prima.nog een goede CV en spits.

Dit lijkt mij ook geen goede match, en de manier waarop is vreemd. Ze hadden een heel ander profiel en komen nadat dit klapt vervolgens bij Steijn uit dat ik totaal geen Ajax trainer vind. Ok, dat was ETH ook niet maar die bewees zich wel meerdere jaren bij FC Utrecht (trainer van het jaar) en werkte nog bij Bayern. Ook als voetballer was ETH groter.

Ik verwacht niet dat dit huwelijk lang gaat duren maar wie weet verrast hij iedereen.

Nou... oké. Voordeel van de twijfel. Met respect bij kleinere clubs goed gedaan. We zullen zien. Slechter dan Schreuder en Heitinga kan bijna niet.

Met dank aan Jan van Halst?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren