Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Antony vindt vraagprijs Ajax te hoog; werkweigering niet uitgesloten'

Laatste update:

Antony is ontevreden met de vraagprijs die Ajax hanteert inzake een eventuele transfer van de aanvaller. De Amsterdamse club vraagt liefst tachtig miljoen euro. De Telegraaf schrijft dat er vanuit Brazilië geluiden klinken dat Antony deze vraagprijs 'buitenproportioneel' vindt. Ajax kan zich hard opstellen in de onderhandelingen, daar Antony nog een contract heeft tot medio 2025.

De Telegraaf sluit niet uit dat Antony - net als Davinson Sanchez in het verleden - overgaat tot werkweigering om zijn gewilde overstap te realiseren. Hoofdtrainer Alfred Schreuder zei recent nog tegen ESPN dat hij de buitenspeler ‘echt wil behouden’. “Ik wil graag met hem werken, dat weet hij en dat weet de club ook.” Onder meer voormalig Ajax-trainer Erik ten Hag aast op een hereniging met de artistieke dribbelaar bij Manchester United.

Transfermarktexpert Fabrizio Romano liet onlangs weten dat de zaakwaarnemers van Antony Ajax hebben gevraagd te luisteren naar aanbiedingen. Gezien het langdurige contract waar Ajax zijn speler op kan wijzen en door de opvallende prestaties van Antony in de afgelopen seizoenen hoopt de landskampioen om de transfersommen van Frenkie de Jong (86 miljoen) en Matthijs de Ligt (85,5 miljoen) te benaderen.

Antony maakte in de zomer van 2020 voor ruim vijftien miljoen euro de overstap van São Paulo naar Ajax. Sindsdien kwam hij in 78 officiële duels in actie namens de Amsterdammers. Met 22 goals en 20 assists kent hij een uitstekend gemiddelde, maar ook buiten de statistieken om bleek hij een opvallende verschijning. Meermaals haalde de aanvaller de krantenkoppen door zijn frivoliteit, explosieve temperament en bereidheid om alles te doen voor de winst, zoals zijn toneelspel tegen Feyenoord om tijd te winnen en de 3-2 zege over de streep te trekken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
27 juni 2022 om 16:53

Ja hoor, de media denkt weer te weten wat Antony vindt. Vooralsnog werkt hij gewoon aan zijn herstel en heeft hij aangegeven zich snel weer op de training te zullen melden.

27 juni 2022 om 16:57

@PeerBerwers, Nou is de Telegraaf zeker niet altijd betrouwbaar, en zuigen Valentijn en Mike vaak wat uit hun duim. Maar zo gek zou dit toch niet zijn? Misschien ziet hij dit als een trein die een keer langs komt, kan z’n familie financieel onafhankelijk maken en een basisplaats bij United is een zekerheid op een basisplaats bij Brazilië. Zomaar wat argumenten waarom hij wil vertrekken. Hoop dat Ajax hem, met Martinez, kan overtuigen voor nog een jaar. Leuke bonus en een afspraak over volgend jaar.

27 juni 2022 om 17:05

Misschien.. daar gestopt met lezen. Misschien... hebben ze ook een plekje voor je bij de Telegraaf

27 juni 2022 om 17:16

Hahah touche 😂

27 juni 2022 om 17:30

Haha, sportief van je 😂😂. On: 'vanuit Brazilië klinken verhalen.....' en toen hield ik op met lezen. Als 2 mensen dit zeggen, ja, dan zijn dat verhalen idd. Wat een onzin verkoopt de Telegraaf toch 😔

27 juni 2022 om 17:30

Haha Marrie, meteen game over, dat gebeurt je niet vaak hè Messi ;-) Ik hoop dat Ajax deze prijs ook echt hanteert. Nog genoeg tijd om hem te verkopen en al helemaal met nog een WK in het verschiet. Mocht er een club zo gek zijn om 80 miljoen neer te leggen, tja dan is dat niet te weigeren. Maar je zou een wereldteam kunnen hebben komend jaar als er nog een technische middenvelder bij zou komen. Wellicht dat Ihattaren die plek in kan vullen, dan zijn we er na Bergwijn en Brobbey al.

27 juni 2022 om 17:56

Alsof hij zijn familie niet financial onafhankelijk kan maken met zijn salaris bij Ajax

27 juni 2022 om 18:02

Ajax betaalt peanuts vergeleken met United. Met Ajax speelt hij zichzelf en zijn familie en komende 2 generaties niet onafhankelijk. Forceren die transfer en pakken die trein zou ik zeggen, volgend jaar kan alles er heel anders uitzien.

27 juni 2022 om 18:27

Ajax kan zichzelf heel veel schade toebrengen door een speler tegen zijn zin bij de club te houden. Antony kan een mooie sportieve stap omhoog maken, maar Ajax komt met een krankzinnig bedrag wat geen club op tafel legt. Als Antony nu echt overgaat tot werkweigering, is Ajax nog verder van huis. Andere spelers zien dit ook en zullen minder snel naar Ajax willen omdat ze moeilijk doen met een stap gunnen. Ben erg benieuwd hoe dit afloopt. Als de club de schade wilt beperken, moeten ze maar snel meewerken.

27 juni 2022 om 18:32

@messibazoer,

Antony is 22. Op die leeftijd komen er nog geen treinen voorbij die maar 1 keer komen. Het is anders dan een Linssen die nu naar Japan kan, of een Lewandowski die na jaren topprestaties graag nog 1 keer en stap wil maken. Om op je 22e al over werkweigering te beginnen, zou ik echt absurd vinden. Ik geloof er ook helemaal niks van, de "krant" zuigt dit volgens mij uit zijn duim.

27 juni 2022 om 18:59

Ik geef ook nergens aan dat het onmogelijk is dat Antony naar United zou willen. Het gaat mij er juist om dat dit weer zo makkelijk zonder enige vorm van bevestiging wordt geroepen.

Bovendien maakt het voor Ajax heel weinig uit of hij weg wilt. Dan had hij dat contract niet moeten tekenen.

27 juni 2022 om 19:01

@Klaas Analiste, wat een onzin. Als Antony overgaat tot werkweigering zal dit hem een paar weken wat nare boetes opleveren en daarna realiseert hij zich echt wel dat hij weer beter moet gaan voetballen, anders komt die transfer er volgend jaar ook niet.

27 juni 2022 om 19:12

Hahaha werkweigering, hoe verzinnen ze het. Antony heeft een contract tot 2025 met bijbehorende fantastische financiële compensatie. Ajax raakt deze zomer al 5 basiswaardige spelers kwijt (als ik Onana en Nico ook gewoon even meetel) en wil daarom niet nóg meer basisspelers verkopen. Dat is Ajax' goed recht. Antony zit helemaal niet in de positie dat hij zijn werk kan weigeren terwijl de club hem miljoenen aan salaris betaalt. Wat is dat voor onzin joh?! Volgend jaar is Antony ongetwijfeld aan de beurt om een stap te maken, en dan kan hij dus maar beter zijn best doen om een goed seizoen te draaien en een WK-plekje te bemachtigen. Wie denkt er nou serieus dat hij zijn kont in de krib gaat gooien en niet meer gaat voetballen? Dat gaat echt niet gebeuren. Levert hem een paar dikke boetes op en -als ie echt pech heeft- mist ie er nog het WK door ook..

27 juni 2022 om 19:39

Ach Fabrizio zegt het ook.. jullie zeggen altijd de media dit dat. Waar moet je anders kijken voor transfers?

27 juni 2022 om 20:24

Romano meldt enkel dat Antony's belangenbehartigers Ajax schijnbaar zouden vragen om een lagere transfersom te hanteren. Dat kan hij vragen maar daar hoeft Ajax natuurlijk niet aan mee te werken bij iedere speler met een langlopend contract die dat vraagt. Er vertrekken al een handvol basisspelers en Ajax wil nu de rest binnenboord houden, dat is gewoon logisch, dat werkt bij elke club zo. Dat gedeelte over werkweigering is echter gewoon sensatie wat De Telegraaf er bij verzint. Dat kan en mag helemaal niet en dat gebeurt ook nooit. Bovendien zou het voor Antony persoonlijk ook heel slecht zien gezien zijn WK kansen die daarmee gigantisch afnemen.

27 juni 2022 om 21:50

Antony gaat echt geen werk weigeren. In november is het wk en daar wil hij echt bij zijn

28 juni 2022 om 07:47

@klaas Analiste: Natuurlijk, omdat Anthony zich misschien wel kinderlijk gaat gedragen, zouden andere spelers minder snel naar Ajax willen. Jij verzint ze echt terwijl je aan het typen bent he. Kijk eens even naar Ajax, als er een club die bereid is om mee te werken aan transfers is het Ajax wel. Sterker nog, het is een van de belangrijkste inkomstenbronnen.

Ajax is voor elke speler een ideale springplank naar de Europese top, daar gaat het eventuele kinderachtige gedrag van Anthony (waar ik niks van geloof overigens) helemaal niks aan veranderen. Ajax staat gewoon in haar recht om dat bedrag te vragen. En Anthony wil ook gewoon naar het WK, dus zal echt niet zijn plekje bij Ajax in gevaar brengen. Is gewoon een heel slecht gerucht.

28 juni 2022 om 09:47

Sterker nog Peer, ik zag Antony zaterdag al naar en van het trainingsveld gaan toen ik bij Ajax o18 aan het kijken was.

27 juni 2022 om 17:09

Telegraaf is zo'n vermoeiende niets zeggende krant. De slechte krant van Nederland. Snap niet dat VZ iedere poep en een scheet van deze waardeloze krant overneemt.

27 juni 2022 om 20:21

De Telegraaf sluit het niet uit. Lol. Wederom geen enkel feit, alles alleen maar gebaseerd op de voorgevoelens van twee erg matige journalisten met een grote bek.

27 juni 2022 om 21:07

Dezelfde comments las ik ook toen beide heren over Bergwijn begonnen en toen ze Brobbey wilden gaan huren. Was allemaal nonsens etc. Toen Ajax ook weer in de winterstop aanklopte bij Spurs, waren de comments de telegraaf doet er ook alles aan om Bergwijn naar Ajax te krijgen om zo toch hun gelijk te halen.
En nu is het een fantastische aankoop en hoor je niemand meer over de Telegraaf die dat ruim een jaar geleden via 2 matige journalisten al aankondigde.

27 juni 2022 om 21:58

Ook een kapotte duidt twee maal dagelijks de juiste tijd aan.

Voor een journalist is z'n reputatie zijn broodwinning. Als je reputatie goed is, dan vertrouwen mensen je. Die twee journalisten vergeten soms wat feiten en wat meningen zijn en proberen zo hun mening als een feit over te laten komen. Daarbij schuwt een Driessen er niet van om zijn podium te gebruiken om persoonlijke ruzietjes uit te vechten, zoals met ten Hag. Het woord journalist onwaardig.

27 juni 2022 om 17:07

Ik snap niet wat iedereen tegen De Telegraaf heeft. Juist zij zitten vaak goed met transfers naar Ajax. Als dat niet uitkomt, betekent niet dat Ajax er niet mee bezig is geweest. Biedingen kunnen ook afgewezen worden door speler en club. Zie bijv. Richarlison. Ik vermoed zelfs dat ze een connectie hebben met iemand van Ajax, omdat zij er vaak vroeg en goed bij zijn als een transfer officieel wordt.

27 juni 2022 om 17:09

Klopt. Ze hebben sowieso een ingang via die nieuwe trainer, die lekt ontzettend veel naar de telegraaf. Dat heeft ie als assistent bij ajax gedaan, maar ook bij Twente.

27 juni 2022 om 17:16

Hahaha. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die, die kale alien niet vertrouwd.

27 juni 2022 om 17:18

@ Jeffreysch , Ja hoor , bij de transfer van Haller moesten ze hun informatie een daglater via de Franse pers krijgen en de transfers van Tadic en Blind kwamen ook als een donderslag bij heldere hemel. Dus Telegraaf loopt meestal achter de feiten aan

27 juni 2022 om 17:19

Dat ik zei dat ze er vroeg bij zijn, betekent niet dat ze een wedstrijdje hoeven te spelen. Bij die transfers zijn ze dan een dag later bij geweest, maar zaten ze er wel goed bij.

27 juni 2022 om 18:40

Ja dat is lekker makkelijk. Ze roepen van alles, zitten er vaak naast, maar als ze het nieuws uit een andere krant kunnen kopieren, en dat blijkt te kloppen, dan zijn er opeens betrouwbaar. Zo ken ik er nog wel een paar.

27 juni 2022 om 18:42

Nee, jij bent lekker makkelijk. Noem mij een bron die er altijd 100% goed bij zaten. Noem mij maar een significant aantal transfers die door De Telegraaf zijn genoemd bij Ajax waarvan die niet bleken waar te zijn.

27 juni 2022 om 18:44

Met zoals ze wisten dat Overmars dickpiks stuurde en binnen de club “geilneef” genoemd werd….oh nee, dat wisten ze toch niet…

27 juni 2022 om 18:46

@jeffreysch uiteraard. Als je alles meld nadat het al bekend is zul je een goeie track record hebben... Ik neem de transfer van neres altijd als voorbeeld. De telegraaf (lees Mike verweij) meldde constant dat ajax niet bezig was met Neres. Tot het moment dat hij zo ongeveer een medische keuring had ondergaan. Toen pas bracht de telegraaf het nieuws dat ajax neres ging halen. Ze deden net of ze een primeur hadden en verweij heeft vervolgens al zijn berichten dat neres niet zou komen verwijderd. En mensen zoals jij trappen nog altijd in hun trucjes...

28 juni 2022 om 11:02

Telegraaf verzint juist continu dingen. Mike en Valentijn zijn alleen uit op sensatie en echte nieuwtjes komen ze altijd te laat mee.

Altijd fijn als spelers zich gaan bemoeien met vraagprijzen.
Duidelijk is dus dat hij weg wilt.

27 juni 2022 om 16:47

Dat lijkt mij verre van duidelijk als de Telegraaf vanuit Brazilië wat geluiden hoort. Verder alleen maar goed dat Ajax torenhoge bedragen vraagt voor spelers met een lang contract en die je eigenlijk niet kwijt wilt.

27 juni 2022 om 17:30

Me eens, maar ik vraag mij wel af hoe deze speler hier mee om gaat. Om een of andere reden heb ik het gevoel dat het een aansteller is.

28 juni 2022 om 09:17

Dat is ie ook op het veld, maar hij klonk altijd zeer tevreden buiten het veld. Kan ook onzin zijn

Ja, dat ga je krijgen. Voor Anthony is United financieel en qua competitie een flinke stap omhoog. Ajax moet natuurlijk wel de hoofdprijs vragen, maar geen onrealistische bedragen want dan zit je met een ontevreden speler wat vaak de transferson helemaal niet ten goede komt. Maar goed, dat is een risoco wat ze dan zelf nemen

27 juni 2022 om 16:51

Exact, 80m is bizar. We hebben t over een speler met beperkt rendement die paar keer mag invallen in de nationale selectie. 50m max is zijn waarde, en dan zit je aan de hoge kant. Ajax mag t hard spelen, maar antony laat zien dat ie weg wil en met een unhappy speler wil je ook niet zitten.

27 juni 2022 om 16:53

Ik schat hem ook in op 50 miljoen al vind ik dat eigenlijk al iets te veel voor hem. Als je 50 miljoen kan krijgen is dat imo wel de absolute jackpot voor Anthony. Deed het goed in de Eredivisie en in de poulefase van de CL, maar dat zijn niet de wedstrijden waarin je 80 miljoen waard wordt

27 juni 2022 om 16:55

En jij gelooft alles wat de Telegraaf zegt? Ik namelijk niet. Verwacht eerder dat Ajax een miljoen of 60 vraagt en uiteindelijk hem voor 45m laat gaan. Overigens hoeft Ajax hem niet te laten gaan door zijn lange contract.

27 juni 2022 om 16:55

Speler met beperkt rendement... sorry maar deze speler heeft nu al geen beperkt rendement en kan nog heel erg groeien. Ik snap Ajax wel degelijk en zal heus nog wel wat water bij de wijn doen. Hoe lager je nu gaat zitten, hoe lager je gaat eindigen.

27 juni 2022 om 16:56

Jao felix had volgens mij nog niet eens cl gespeeld voor hij voor 125 miljoen verkocht werd. Het maakt niet uit wat hij gepresteerd heeft maar wat de gek er voor geeft.

27 juni 2022 om 16:58

8 goals en 4 assists is toch best een beperkt rendement voor in een competitie als de eredivisie? En dan voetbalt hij ook nog bij de beste club in Nederland met de meeste kwaliteit en meeste goals. In de CL 2 goals en 4 assists alleen in de groepsfase. Als het er toe doet in de knock out fase 0 goals en assists. Dan kun je dat toch best een beperkt rendement noemen? Of is dit top rendement?

27 juni 2022 om 17:00

Sjoerd1987:groeien kan hij zeker maar dan wel op zijn gedrag. Man wat een kleuter en clown is het zeg. Pas dan is hij wellicht ooit zulke bedragen waard. Vooralsnog nog te vaak in de broekzak van zijn directe tegenstander. En met zijn huidige gedrag wordt dat in Engeland Keihard afgestraft. Houden ze niet van zulke acteurs.

27 juni 2022 om 17:01

Joao Felix had dat in zijn contract staan en Atletico besloot daaraan te voldoen dus een hele andere situatie. Ajax mag doen wat ze willen maar dan moeten ze niet miepen straks dat spelers niet willen verlengen en Ajax geen centjes gunnen, omdat ze mogelijk een Anthony scenario willen voorkomen

27 juni 2022 om 17:02

Zo is het maar net. En Jao Felix presteert trouwens nog steeds niet.

27 juni 2022 om 17:04

Ajax miept hier nooit over Japie. Het zijn de supporters die spelers het kwalijk nemen. Nogal een verschilletje.

27 juni 2022 om 17:06

Wat een onzin. Anthony heeft een langdurig contract dus waarom zou Ajax miepen?? Hij kan volgens jaar ook nog weg en als hij een fantastisch seizoen draait voor misschien wel een nog betere prijs. Voorlopig miept Ajax nergens om.

27 juni 2022 om 17:06

Japie, ‘ Joao Felix had dat in zijn contract staan dus een hele andere situatie’. Wat een onzin. Dat betekent niet dat hij alleen maar voor dat bedrag weg had kunnen gaan. Dan had hij net zo goed voor minder weg gekund. Alleen als een club 126 miljoen zou bieden had Benfica verder geen poot om op te staan.

27 juni 2022 om 17:07

@bochherief

Mwoah, 42 g/a in 79 wedstrijden bij Ajax noem ik niet beperkt rendement. Deze goals en assists leverden hem ook kampioenschappen op en een behoorlijk CL avontuur.

En wie Antony veel ziet spelen weet ook dat hij standaard 2 man dekking krijgt en met zijn snelheid en acties vaak voor voorassists zorgt.

En met slechts 22 jaar en Braziliaans international, is het logisch dat hij gewild is. Zo was hij ook beslissend in de finale van OS voor Brasil en goud won.

Komt bij dat Ajax hem niet hoeft te verkopen. Als er clubs zijn die dan 70-80 miljoen voor hem over hebben, dan is hij dat blijkbaar waard voor die clubs.

27 juni 2022 om 17:12

Marc433
Antony is geen prutser, dat beweert niemand. Maar zijn rendement dit jaar is veel te beperkt, en het is vaak tegen de kleinere clubs. Hierboven werd al aangegeven, in de ko fase van de CL zie je hem nooit. Dan is 40m alsnog een mooi bedrag voor hem toch. No way dat ie 60m of 80m waard is.

27 juni 2022 om 17:16

Nou ik vind dat niet geweldig voor een aanvaller van Ajax die volgens velen 80m moet opleveren maar goed. Als je dat vergelijkt met een Tadic..

27 juni 2022 om 17:28

@bochherief

Nuance is dat hij dit seizoen de nodige wedstrijden heeft gemist door blessures. En clubs als Dortmund, Sporting, Benfica, PSV, Feyenoord noem ik niet klein. Tegen deze ploegen scoorde en/of gaf hij een assist.

En als een clubs als Arsenal nu al 40 miljoen biedt voor Martinez, dan zal dit bedrag nooit genoeg zijn voor Antony.

27 juni 2022 om 17:35

@ Tilburg013

Tadic is niet voor niks de beste speler van de Eredivisie. Die is ook flink ouder en heeft veel ervaring. Tegelijkertijd is zijn leeftijd ook de reden waarom buitenlandse clubs geen hoge transfersom voor hem zullen betalen.

Het gaat erom dat Ajax Antony niet hoeft te verkopen. En mochten kopende clubs bereid zijn om de hoofdprijs te willen betalen, dan vinden zij hem blijkbaar wel goed.

27 juni 2022 om 17:43

In 23 wedstrijden, waarvan 21 in de basis. Voor een speler die op een gegeven moment altijd dubbele dekking kreeg is dat ook in de eredivisie een prima rendement. Laat staan als hij het vizier echt meer op scherp had gehad en de kansen die hij gecreerd had beter werden afgemaakt. Hij kan zeker nog groeien en dat zal moeten ook als hij een topspeler wilt worden maar ik weet niet of het terecht is om een speler die om de wedstrijd een doelpunt maakt of voorbereid te zeggen dat hij echt beperkt rendement heeft. Ik denk dat het voor hem beter is om nog een jaar te blijven, zeker na deze blessure en dan in de winterstop na een eventueel goed WK te vertrekken. Kans is echter dat hij gewoon buiten de basis wordt gehouden door Richarlison, Vini Jr, Gabriel Jesus of Raphinha wat natuurlijk geen koekebakkers zijn.

27 juni 2022 om 17:48

Ik schat hem in op 500 miljoen. Ajax kan vragen wat ze willen. Succes met aantonen dat United een sportieve verbetering is. Kans is klein aangezien ze niet bij de absolute top thuishoren dat je in het gelijk wordt gesteld. Een unhappy speler, pfft. Speelt hij toch niet ziet hij vanzelf de kans op WK deelname afnemen. Antony kan zich beter afvragen hoe graag United hem wil hebben als ze flink onder de vraagprijs gaan zitten. Van te voren was toch al in te schatten dat hij alleen bij een waanzinnig bod mocht gaan en de tijd dat dit 32 mln was (Millik) ligt ver achter ons na de Ligt en de Jong.

27 juni 2022 om 17:56

Geldt toch voor alle spelers en clubs? Daarbij, als je met je volle verstand een meerjarig contract tekent, kan het zijn dat jouw club je daaraan houdt. Het is niet eenrichtingsverkeer, maar wederzijdse belangen proberen te honoreren. In dit geval moet Ajax hem niet laten gaan. Er wacht een groepsfase CL en komend WK. Hierin kan Antony zich in de kijker spelen en waarschijnlijk volgend seizoen voor een mooi transferbedrag worden verkocht. Zo snijdt het mes aan twee kanten. En ik heb Antony ook nog niet horen klagen. Die is eerst nog (steeds) bezig verlost te raken van een enkelblessure. Soms komt het goed uit dat de medische staf van Ajax geblesseerde spelers nou niet direct snel terug krijgt op het veld;-))

27 juni 2022 om 18:04

Precies. Dat gezever over wat zijn waarde "is". United betaalt over het algemeen veel te veel voor matig, dus dan mogen ze voor kwaliteit de portemonnee trekken en hem anders vanaf het seizoen erna bij Chelsea of Atletico of wie dan ook aan het werk zien

27 juni 2022 om 18:04

Totdat een speler die Ajax niet goed genoeg vindt een doorlopend contract heeft en weigert te vertrekken. Dan is het een vervelende dwarsligger

27 juni 2022 om 18:36

@Japie, je bent weer kampioen open deuren. Ja als een speler niet wilt vertrekken dan gaat ie toch op de tribune zitten. Soms heb je spelers die weg willen en soms niet. Bij elke club hetzelfde op bijna elk niveau. Als er al een club is die vaak rekening houdt met belang van een speler is het Ajax wel. Vooral spelers die erg loyaal zijn geweest. Ben je zeker vergeten?

27 juni 2022 om 19:25

Toen Bosz binnen een paar weken Riedewald, Bazoer en El Ghazi wilde dumpen vond Ajax dat prima en heb ik weinig gemerkt van die loyaliteit. Toen was het bedankt voor jullie inzet en aju!

27 juni 2022 om 19:36

Japie heeft liever dat een club akkoord gaat met ieder willekeurig bod op een speler die met zijn volle verstand een meerjarig contract heeft getekend….

27 juni 2022 om 20:54

@Japie, voor alle 3 de heren was het verhaal anders dan dumpen maar als jij dat zo wilt prima maar ze waren helemaal niet vervelend en hebben alle 3 een mooie transfer toen gemaakt dus geen idee wat je met dit soort voorbeelden nu wilt zeggen.

27 juni 2022 om 21:20

Wat is precies het verschil tussen Felix en Antony. Als Ajax 130 miljoen in het contract har gezet dan had je Ajax wel gelijk gegeven?

27 juni 2022 om 22:01

Japie ouwe Ajax basher. Als Cody, kokcu voor het maximale weggaan. Dan is antony ook zeker 80 miljoen waard. De andere laten niks zien in de CL, ook niet in het derde toernooi...

27 juni 2022 om 22:06

@ajaja Niet met elk bod. Een bod moet wel realitisch zijn natuurlijk

27 juni 2022 om 22:07

@tmaria Als Feyenoord 60 miljoen ofzo vraagt voor Kokcu verklaar ik ze ook voor gek hoor

27 juni 2022 om 22:35

Deed Feyenoord het maar eens. Die laten dat volgens jullie juweeltje op de back voor slechts 15 miljoen gaan. Die lag toch nog best lang vast? Gravenberch met slechts nog een jaarcontract ging voor meer. Daarbij: Antony heeft met z'n volle verstand een contract tot medio 2025 getekend, is dankzij Ajax op het hoogste podium bekend geworden en speelt bij een club dat niet significant slechter is dan United. Ik durf te stellen dat Ajax zelfs beter was afgelopen jaren. Het is meer de afgunst van een Bocherief en Japie die ik hier continu vol ongeloof zie reageren en een totaal nutteloos bedrag van 50 miljoen neerkalken terwijl Ajax allang voor 80miljoen+ heeft verkocht. Dus dat betekent dat 80 miljoen gewoon realistisch is. Betalen of volgend jaar terugkomen. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?

27 juni 2022 om 23:55

@Zytto34 Dat had Ajax kunnen doen. Als zo een speler daarmee instemt kan hij ook niet ontevreden zijn als het niet wordt geboden

27 juni 2022 om 23:57

@myvision Die 80 miljoen werden spelers waard omdat Ajax de halve finale van de CL haalde. Dat ga je niet krijgen als je er in de 8e finale uit ligt en hoe realistisch is het dat Ajax structureel de halve finale CL haalt? Die kans is ook nihil als je Martines en Anthony aan boord houdt

28 juni 2022 om 01:48

Ik schat hem wel hoger in. Volwaardig Braziliaans international, en dat is al heel wat.
Superjong, nog 3 jaar vast, in Europa goed rendement, en super belangrijk voor Ajax!
Sorry hoor, maar Als Nunez voor 79 weg kan.. Ajax moet zich meten met Portugeze clubs toch? Ajax doet niks onder.

28 juni 2022 om 08:39

@japie_krekel,

Welke wedstrijd is Darwin Nunez dan zoveel waard geworden?
Is niet dat hij de CL aan flarden speelde.

28 juni 2022 om 10:18

Hij heeft gescoord tegen teams als Bayern en Liverpool. Tegenstanders die scouts toch wel heel serieus nemen

28 juni 2022 om 11:37

En wie bepaalt of een bod realistisch is Japie? Jij? Ik? Antony? Ajax? Valentijn Driessen?

28 juni 2022 om 13:46

Atletico heeft toen gewoon besloten het gelimiteerde transfersom aan Benfica te betalen zodat ze niet aan de onderhandel tafel hoefde. Ze hadden toen net 100M+ binnen voor Griezmann dus dat is weer een andere situatie..

27 juni 2022 om 16:51

De hoofdprijs is meestal wel onrealistisch haha. Verder zie je dit van mijlenver aankomen. Zuid-Amerikanen zijn meestal brood voetballers. Hopelijk dat hij met een dikke bonus en een afspraak voor volgend jaar nog een jaartje wil blijven.

27 juni 2022 om 17:01

Voor een club dat miljoenen betaald heeft voor Maguire vind ik dat Ajax hier meer dan correct handelt. :D

27 juni 2022 om 17:34

Misschien vertrouwen ze de kwaliteit van spelers van een club die veel geld neerlegde voor Magallan niet meer zo snel

28 juni 2022 om 08:43

@japie_krekel,

In het hedendaagse voetbal is 6 miljoen niet zoveel
Misschien moeten ze dan vertrouwen op de club die Frenkie kocht voor 1 euro en Martinez voor 7 miljoen, of Haller voor 22,5 miljoen.

28 juni 2022 om 10:19

Voor een United is 80 miljoen misschien wat voor Ajax 7 miljoen is. Die hebben geld te over

27 juni 2022 om 16:51

Wat is onrealistisch. In de PL betalen ze al 70 miljoen voor huis tuin en keuken spelers, dus die zogenaamde PL bonus moet Ajax ook gewoon pakken. Of hij 70 miljoen waard is kan je je afvragen, alleen de markt is dusdanig op hol geslagen dat je niet met te weinig genoegen moet nemen. Heb het idee dat ze voor Haller rond de 40 hadden kunnen pakken.

27 juni 2022 om 16:55

Dat zijn wel spelers die zich wekelijks in een topcompetitie hebben bewezen. Anthony moet nog aantonen dat niveau aan te kunnen op wekelijkse basis dus dan ben je logischerwijs ook minder waard

27 juni 2022 om 17:09

Ik heb ook nog wel enige twijfel of Anthony nu al wekelijks een goed rendement kan halen in de PL. Heeft wel potentie en goede potten gespeeld maar nog niet stabiel genoeg imo. Een bedrag tussen de 40M en 50M lijkt mij dan ook veel waarschijnlijker. Raphinha is toch ook al verder dan Anthony op dit moment.

27 juni 2022 om 17:57

Die PL bonus waar je het over hebt wordt over het algemeen pas toegepast wanneer het om een zogeheten 'homegrown' speler gaat. Ik zou de transferperiode inderdaad ook lekker even afwachten en aftasten hoe graag ze hem willen. Anders hou je hem lekker en verkoop je hem volgend jaar alsnog voor een prima bedrag.

27 juni 2022 om 16:53

Het zal wel meevallen allemaal. Misschien een beetje moeilijk doen en wat stoere taal van zijn zaakwaarnemer. Zodra de transferperiode voorbij is zal hij vast z'n best weer doen anders raakt hij zijn plekje in de Braziliaanse selectie kwijt.

27 juni 2022 om 16:55

Wat de gek ervoor geeft.. Die Darwin Nunez wordt ook gewoon 100 miljoen voor betaald, maar alleen maar omdat Benfica super hoog in de boom ging zitten.. als zij zich "schappelijk" hadden opgesteld was ie misschien voor 50-60 mio weg en loop je even tientallen miljoenen mis.

27 juni 2022 om 16:59

Of is darwin nunez gewoon een groter talent dan antony? Retorische vraag. Als liverpool antony wilde, hadden ze hem wel gehaald of een bod gedaan. Heeft niets met schappelijk te maken maar met marktwaarde.

27 juni 2022 om 17:04

Er slagen ook vaker spelers uit de Portugeze competitie in de Europese top dan Eredivisiespelers.Benfica schakelde ook nog eens tegen PSV en Ajax twee Eredivisie clubs uit dus dat kan ook weer een reden zijn dat er voor Nunez meer wordt betaald dan voor een Anthony

27 juni 2022 om 17:17

Spits veel schaarser dan buitenspelers. Daarnaast liep die jongen zowat 1 op 1 dit seizoen en scoorde hij tegen Ajax, Barca, Liverpool en Bayern. Vaste som is 80 toch?

27 juni 2022 om 19:55


Hoeveel buiten spelers met linkerpoot als hem zie je zo nog op de markt. Zo 'Robben' spelers vind ik zeldzaam

27 juni 2022 om 23:09

Hoeveel topspitsen zie jij op de markt dan? In Engeland kan je ook bewezen spelers als Richarlison en Raphina halen voor minder dan de 80 miljoen die Ajax vraagt. Bowen had een geweldig seizoen bij West Ham, Diaz was 50 miljoen ofzo. Sterling gaat naar Chelsea voor een miljoen of 40. Dembele is transfervrij straks.. allemaal geen slechte spelers toch?

28 juni 2022 om 10:25

Tilburg, Ajax vraagt 80 omdat ze hem NIET kwijt willen. Dáárom vragen ze 80, niet omdat ze hem 80 waard vinden. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?

27 juni 2022 om 18:07

Het is een vraagprijs niet het transferbedrag. Het ligt er aan hoeveel ruimte Ajax laat om te onderhandelen

27 juni 2022 om 18:41

Eens Japie, maar de transferwindow is net open, dus het is nog te vroeg om nu al water bij de wijn te doen. United en Ajax hebben allebei nog niemand gekocht, dus United staat onder druk om te kopen en Ajax staat onder druk om niet te verkopen. Daar gaan ze nu nog niet uitkomen.

27 juni 2022 om 19:00

Welk risico? Hij heeft nog een contract voor vier jaar.

27 juni 2022 om 19:06

Risico dat ie straks niks meer waard is. Zoals bij neres, bazoer, dolberg etc etc. Ijzer smeden als het heet is, ajaxgodzoon. Economics 101

28 juni 2022 om 12:12

“Straks”? Over drie jaar bedoel je? In het voetbal is straks een termijn van een half jaar.
Jij speelt paniekvoetbal. Dan krijg je nooit het onderste uit de kan.
Wat denk je wat voor signaal je afgeeft als je als club altijd maar toegeeft zodra een speler begint te miepen?
Met je economics 101, hahaha

27 juni 2022 om 19:53

Dan had die jongen en zijn management eraan moeten denken bij het ondertekenen van het contract dat er een gelimiteerde som in zou staan. Hij ligt lang vast en Ajax wilt niet zijn hele elftal kwijt raken alleen als er heel dik betaald wordt. Het is jammer voor die jongen als hij zo graag weg zou willen maar dan had hij minder lang moeten tekenen. Gewoon nog een jaar knallen en laten zien dat je door kan gaan en volgend seizoen de overstap maken. Wel hoop ik dat er echt 60+ miljoen geboden gaat worden van mij mag hij voor dat bedrag verkocht worden. Hij is goed en ziet er leuk uit maar dat theater hou ik totaal niet van. Voor dat geld kunnen we wel twee toppers aantrekken en wordt je er in de breedte alleen maar sterker van.

27 juni 2022 om 20:47

Nie janke Japie. Anthony heeft met zijn volle verstand een contract bij Ajax getekend en als Ajax dit vraagt, is dat Ajax zijn goed recht. Ze willen hem niet kwijt. En wat jij er verder van vindt, boeit Ajax geen reet.

27 juni 2022 om 23:20

Dit is wel een standaard reactie op elke speler die graag weg wilt. Denk je dat Ajax hem laat tekenen voor 5 seizoenen met het idee om hem daadwerkelijk 5 seizoen te behouden? Tuurlijk niet. Beide partijen weten dat als alles volgens plan verloopt, een speler na 2 of 3 jaar voor een mooie prijs weggaat. Als iemand een contact voor 2 of 3 jaar tekent, is diegene niets waard voor de verkopende club. En dat plaatje wordt die spelers ook voorgehouden. Die tekenen 5 jaar met het idee dat ze na 2/3 jaar de deur uitlopen voor een mooie som. Op t moment dat er zich een mooie mogelijkheid aanbiedt voor een - naar het schijnt - marktconform bod (50mln), dan verwacht die speler ook dat er meegewerkt wordt. Is ook geen goed teken naar andere , nieuwe spelers als geweigerd wordt je te verkopen bij een goed bod

28 juni 2022 om 10:40

Wie gaat dan bepalen wat redelijk of onredelijk is, de speler, dan is een contract niets meer waard. Heeft met volle verstand in bijzijn van zaakwaarnemer tot 2025 getekend.

Maar als hij ergens kan tekenen voor 10 miljoen per jaar + miljoenen tekenbonus dan is dat natuurlijk niet buitenproportioneel..

En terrecht. Nu hebben wij een keer het heft in eigen handen. Lekker laten. Al genoeg klappen geïncasseerd met Gravenberch, Nous en Onana.

27 juni 2022 om 17:02

Ajax mag het vragen, als het maar niet een gevalletje Neres wordt. Daar hadden ze ook leuke aanbiedingen voor ontvangen, geweigerd. Daarna raakte hij geen pepernoot meer.

27 juni 2022 om 17:53

Neres speelde zijn beste wedstrijden juist nadat dat bod uit China geweigerd was

27 juni 2022 om 22:56

En daarna…

28 juni 2022 om 11:05

Daarna was hij juist super belangrijk en speelde hij juist geweldig. Dat hij blessures kreeg kan Ajax niks aan doen. Als je elke keer spelers weg moet doen als je een leuk bedrag kan krijgen omdat je bang bent dat er een neres situatie bestaat dan moet je gewoon helemaal gaan stoppen met de club.

Hij mag best even muiten, maar de vraagprijs is prima te begrijpen. En het WK begint al bijna. Voor Martinez geldt hetzelfde. Nog 1 jaar alles geven en dan misschien voor iets minder de deur uit, ideaal scenario.

27 juni 2022 om 16:49

80 miljoen is natuurlijk buitenproportioneel voor Antony, ik kan mij niet voorstellen dat er clubs zo gek zijn om zoveel neer te leggen. Opzich begrijp ik dan ook heel goed dat hij het bedrag te hoog vindt.

27 juni 2022 om 16:54

Dat is toch ook de bedoeling van Ajax?? Ze willen hem niet verkopen dus als je hem dan toch wil dan ga je ook flink meer betalen. Dat snappen mensen toch wel?

27 juni 2022 om 16:57

Zeker snap ik dat, maar dat betekent dus wel dat Antony het bedrag veel te hoog kan vinden. Het gevaar is dat je met een minder gemotiveerde speler zit aankomend seizoen.

27 juni 2022 om 17:20

Antony zal dan toch ergens die motivatie vandaan moeten halen en blijven presteren als hij bij Ajax blijft, anders kan hij de interesse van topclubs volgend seizoen ook gedag zeggen.

27 juni 2022 om 17:46

En het WK is dan uit zicht.

27 juni 2022 om 18:09

Een vraagprijs wordt vaak niet betaald , meestal komen ze op een lager transferbedrag uit , of zijn er extra aanvullende voorwaarden.

27 juni 2022 om 19:04

Ik vind het ook buitenproportioneel, maar dat vond ik ook van 35 miljoen voor Milik en dat werd ook betaald. En in Engeland sowieso absurde bedragen voor spelers, Maguire, maar ook de 100+ voor Grealish. Dus je weet het nooit, wat die lui doen.

27 juni 2022 om 21:03

@redisthecolour: was jij niet degene die vond dat 6 miloen niet te hoog voor Hilgers? Een ve4dediger van Twente die net komt kijken op dit niveau?wat jij nu aankaart kunnen wij Feyenoord supporters over Twente zeggen. Een buitenproportioneel bedrag voor Hilgers, gewoon belachelijk.

ik zou het helemaal snappen als Hilgers gaat rebelleren bij Twente, totaal niet meer gemotiveerd is om bij één middenmoter/subtopper te spelen.

28 juni 2022 om 00:55

Maar er moet wel een significante verbetering zijn natuurlijk.. eredivisie naar premier league is dat. Eredivisie naar eredivisie niet. Geen vergelijking dus. En 6 miljoen vragen is een beetje minder buitenproportioneel dan 80.. eens?

28 juni 2022 om 11:07

@Redisthecolour…..Jij gelooft dus eigenlijk gewoon de Telegraaf verhaaltjes blind. Antony vind het bedrag te hoog. Antony is helemaal niet bezig met onderhandelingen. Die is in de gym bezig met fit worden.

Walgelijk gedrag:
"bereidheid om alles te doen voor de winst,"
Mooi hoe hier een zogenaamd positieve draai aan gegeven wordt door helaas veel te veel mensen.

Ot:
Snap dat die jongen een stap wil maken, maar zou het smerig vinden als hij hiervoor een arbitrage zaak zou gaan aanspannen zoals de Telegraaf lijkt te suggereren. (Of begrijp ik het werkweigering verhaal verkeerd?)

Ik snap dat je 80mln veel vindt en dit je kansen op een transfer kleiner maakt. Maar voor een speler met zijn potentie snap ik dat Ajax het onderste uit de kan wil halen. Maar neem aan dat er bij een bod tussen de 50-60mln echt wel gepraat zal worden.

27 juni 2022 om 17:02

Ik denk dat Ajax helemaal geen zin heeft om te praten en juist daarom die vraagprijs zo hoog leggen.
Ze zijn al 3 basis spelers kwijt. Dan zit je niet te springen om er nog een paar te laten gaan. Zelfs met goede vervangers doe je dan sportief toch een stap terug op het moment dat dat er 4 of 5 worden of meer.

27 juni 2022 om 17:35

Jij slaat de spijker op zn kop....ajax wil echt geen 5 of 6 basisspelers kwijt raken....ze willen gewoon de grote buitenlandse clubs afschrikken. Ik begrijp ze volkomen

27 juni 2022 om 18:18

@ Chesterrulez

Inderdaad, maar de media leven natuurlijk hits en cloud, en de laatste tijd is goed te zien hoe graag Nederlandse journalisten in de verschillende Engelse voetbal/sport programmas en Man U podcasts verschijnen (net zoals die Fabrizio, eigenlijk continue aan lip service doet). Met het aankomende WK denk ik niet dat Antony bereid is om werkweigering als tool in de strijd te gooien, maar goed we gaan het zien. Hopelijk houdt Ajax haar poot gewoon stijf houden, want dat geld is leuk maar de kans dat we er vergelijkbare kwaliteit die er meteen staan er voor terug kunnen halen is nihil.

Telegraaf is weer ouderwets aan het stoken. Paar dagen terug kwam er nog een foto voorbij van Antony in de krachthonk, waar men ook al speculeerde dat hij niet op de training kwam opdagen. Is bezig met zijn herstel.

28 juni 2022 om 10:38

Heb hem persoonlijk naar en van het trainingsveld zien lopen met de andere (jong) spelers afgelopen zaterdag. Stond zelf bij o18 te kijken en zij kwamen tijdens die wedstrijd uit de kleedkamer die naast dat veld ligt.

28 juni 2022 om 11:54

Ooit zal hij een stap willen maken en dat is hem ook al gegund. Misschien zou hij dat nu al wel willen, maar ik geloof niet dat ze stennings gaan lopen schoppen.

Laten gaan je wilt als Ajax niet op je geweten hebben dat het dadelijk ene gevalletje Neres wordt die daarna niks meer laat zien, heel dom van Ajax...

27 juni 2022 om 16:55

Ik hoop dat het een gevalletje Neres wordt. Het zou prachtig zijn als Antony ons met belangrijke doelpunten aan historische overwinningen op Juventus en Real Madrid helpt, in een cruciale kampioenswedstrijd een tiental van Ajax aanvallend draagt en een aandeel heeft in historische resultaten.

27 juni 2022 om 16:59

Ja en als Antony straks de sterren van de hemel speelt is het zeker slecht gehandeld. Niemand kan in de toekomst kijken. Neres was gewoon een wel overwogen keuze. Ajax had net de Ligt en Frenkie verkocht voor 170m hè die hoefde destijds niet te verkopen. We hebben namelijk ook nog ambitie.

27 juni 2022 om 17:43

Het bod op Neres werd gedaan in de winter van 2018. Voordat De Ligt verkocht was, al was De Jong al wel verkocht. Ajax wees het bod af en in de paar maanden later was hij beslissend tegen Real Madrid, Juventus en PSV. Ik denk dat niemand spijt heeft van de keuze om hem te houden toen.

27 juni 2022 om 18:34

Wat praat jij nu weer onzin zoals zo vaak? Neres speelde pas een jaar erna bagger doordat hij toen blessures kreeg. Na de misgelopen transfer speelde hij een jaar de pannen van het dak, met beslissende momenten in de cl en oa psv-thuis waar ze het kampioenschap van psv wegbliezen

Naja 80 miljoen betekent neem ik aan dat ie niet weg mag, want helemaal niemand gaat 80 miljoen voor hem betalen lijkt me.

27 juni 2022 om 17:03

Hoeveel heeft man utd voor Maguire ook alweer betaald? Als er een club is die debiele transferbedragen uitgeeft, is dat de mindere club uit Manchester wel.

27 juni 2022 om 17:11

United wil nu ook 80 miljoen voor Frenkie betalen die bij Barca weinig bijzonders heeft gepresteerd dus zeg idd nooit nooit, maar als dit afketst zit je wel met een ontevreden speler

27 juni 2022 om 17:19

Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen. Zeker de eerste seizoenshelft wil zo'n jongen er toch voor zorgen dat hij mee gaat naar het WK.

27 juni 2022 om 17:39

Engels international die het goed deed in de premier league. En zelfs dan is 80 miljoen te veel. Laat staan voor een talentvolle, maar wisselvallige Eredivisiespeler.

27 juni 2022 om 17:45

Heb jij Frenkie de Jong vorig seizoen zien spelen? Hij was fenomenaal, na Messi de beste speler. En in zijn eerste seizoen gewoon degelijk. Alleen afgelopen seizoen kan je zeggen dat hij matig speelde. Ik heb het gevoel dat jij geen wedstrijd van Barca heb bekeken onder Koeman. Want Frenkie was meer dan goed.

27 juni 2022 om 17:52

Die heb ik wel gezien maar ik vond Frenkie onder Koeman niet meer dan goed. In dat CL jaar met Ajax vond ik hem meer dan goed, maar dat is alweer drie jaar geleden geloof ik

27 juni 2022 om 18:21

@ Japie_krekel

Ongetwijfeld maar met aankomende WK denk ik dat geen speler het zich kan veroorloven om er met de pet er naar te gooien.

27 juni 2022 om 19:03

@Japie; valt me wel op dat je alles wat met Ajax te maken heeft de grond in probeert te duwen xD. Frenkie meer dan goed in CL-jaar? Frenkie was misschien wel de beste middenvelder van dat seizoen ja hahaha.

27 juni 2022 om 19:08

Hij was goed vorig jaar. Sneijder was fenomenaal in 2010.

27 juni 2022 om 19:31

@janter Is dat zo? Ik was een groot fan van spelers als Sneijder, Davids, Van Basten, Seedorf, Vd Sar, Bergkamp, Ibrahimovic, Ziyech, Eriksen en Suarezdus volgens valt dat wel mee die zogenaamde antipathie van mij tegen Ajax

Op basis waarvan is Antony 80 miljoen waard?! Dit gaat toch helemaal nergens meer over. Voetballen kan ie heerlijk, maar kijkend naar de eredivisie vind ik hem nou niet de beste vleugelaanvaller die er speelt

28 juni 2022 om 10:47

Dat is ie niet waard, daarom hangen we die prijs dus om zijn nek. We willen hem gewoon niet kwijt, hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?

Natuurlijk. Nu weten we ook allemaal wat meneer Antony denkt. We hebben blijkbaar overal afluisterapparatuur hangen. Dit begint met de dag lachwekkender te worden.

Vraagprijs kun je natuurlijk zo hoog stellen als je zelf wilt. Uiteindelijk doen beide clubs altijd wel wat water bij de wijn. Zijn waarde schat ik rond de 50. Denk ook niet dat er clubs zijn die meer dan 60 neerleggen. Heeft natuurlijk nog niet genoeg bewezen en ook nog geen indrukwekkend rendement.

Ik zag laatst de statistieken van Antony in de Eredivisie en was daar toch wel heel verbaasd over. 8 goals en 4 assists is best wel matig. Vooral als je dat afzet tegen het totale aantal gemaakte goals van Ajax.

27 juni 2022 om 17:02

Scorebord journalistiek noemen we dat. Je kan ook steeds de bal voor de assist geven en dan kom je nergens voor in die lijstjes.

27 juni 2022 om 17:07

Dan sta je bovenaan in de lijst met voorassists, maar daar is Antony ook niet te bekennen.

27 juni 2022 om 17:31

Voorassist is niet eens een ding. Wordt die verzonnen statistiek uberhaupt gemeten dan? Want een snelle Google search levert niks op. En toevallig ook de voor-voorassist?

27 juni 2022 om 18:55

En als hij 20 assist en 20 doelpunten had gehad, dan was het allemaal geweldig. Zn statistieken in de Eredivisie zijn gewoon matig, dat is een feit.

27 juni 2022 om 19:05

@redisthecolour; maar niet iedereen zegt hetgeen op via een blaadje gekregen van de computer of een persoon. Als je kijkt naar Antony als voetballer zie je gewoon een enorm getalenteerde speler die echt van toegevoegde waarde is in de CL.

27 juni 2022 om 19:23

@arsen(e)al,

Nee maar wel keypasses. Wat een indicator is die die dingen dus aan kan geven. Met 1,6 keypasses per wedstrijd scoort hij niet slecht en komt hij op de 16e plek terecht.

28 juni 2022 om 10:29

Term die wel eens wordt gebruikt, weet niet of het wordt gemeten. Ging me er meer om dat het ook niet zo is dat Antony dan wel 20 aanvallen heeft opgezet waar een goal uit is gekomen. Die worden namelijk allemaal opgezet door ofwel Tadic, of het middenveld. Antony valt met name op door zijn sierlijke passeerbewegingen en zijn versnelling, niet per se door zijn doelgerichtheid en effectiviteit.

27 juni 2022 om 17:08

Het rendement mag zeker beter.
Maar dit komt ook deels doordat hij vaak meer dan een speler bezig hield en deels door het "overflow" verhaal van Ten Hag. Als je het elftal naar een kant laat hellen, in het geval van Ajax meestal naar rechts, dan ontstaat er vanzelf aan de andere kant ruimte waar andere spelers van kunnen profiteren.

De keuze is aan Ajax. Een ontevreden Antony in Amsterdam houden of de vraagprijs laten zakken. Die gaat zich echt niet meer inzetten voor Ajax als hij een mooie transfer kan maken

27 juni 2022 om 17:05

Of loopt straks nog opgefokter op het veld en haalt wat extra gele/rode kaarten binnen.

27 juni 2022 om 17:29

@miki1959 Ik kan begrijpen dat jij dat als Feyenoorder hoopt , maar de laatste jaren werden ook spelers als Tadic, Zyech etc. met ransfers in verband gebracht en die bleven uiteindelijk ook goed of zelfs nog beter presteren. Antony krijgt nog kansen genoeg om zich in de kijker te spelen en zal dat ook gaan doen

27 juni 2022 om 17:09

Ajax moet helemaal niks. En er is een waslijst aan spelers die geslaagd is in het buitenland. Doe je research.

27 juni 2022 om 17:19

Ibra, Eriksen en Suarez zijn denk ik de laatsten geweest die je echt geslaagd kan noemen. Als we het over Europese topclubs hebben iig

27 juni 2022 om 17:25

Waarbij ik eriksen niet eens gelaagd vind. Was het net niet bij tottenham, dat gewoon middelmaat/subtop Europa was.
Sneijder mag je wel toevoegen in dat rijtje. Chivu misschien ook. En dan heb je deze eeuw wel gehad denk ik.

27 juni 2022 om 17:28

My bad. Sneijder en Chivu vergat ik inderdaad, maar die hebben het ook geweldig gedaan in de Europese top. De Spurs kan je idd als subtop bestempelen

27 juni 2022 om 18:28

Waar heb ik het over de top? Ik reageer op iemand die het heeft over slagen in het buitenland. Nu is sowieso slagen een ruimbegrip… wanneer ben je geslaagd? Alleen als je de CL wint? Dan wordt het lastig om te slagen.

27 juni 2022 om 18:35

Sanchez heeft een hele goede periode gehad. Vermaelen was aanvoerder bij Arsenal, Verthongen en Alderweireld een van de besten in de PL. De Ligt en Frenkie vaste basisspelers bij hun respectievelijke teams. Erg selectief geheugen Japie. Ik zou zeggen vanaf 60 a 70 m bespreekbaar. Braziliaanse buitenspeler van 22 met meerjaars contract echt niet voor minder laten gaan.

27 juni 2022 om 19:34

Bijna allemaal in de Europese subtop dus. Frenkie hobbelt dan een beetje anoniem mee bij topclub FC Barcelona. Blijft over De Ligt waar ik ook niet echt van onder de indruk ben bij Juventus. Doet het degelijk maar is daar niet iemand die een enorm hoog niveau haalt ofzo dus dat selectief zijn valt wel mee allemaal

27 juni 2022 om 19:55

Hoe zit het eigenlijk met Feyenoorders in het buitenland? Je praat met zoveel gemak grote spelers naar beneden maar onder tussen stelt je eigen club helemaal niks voor in dat opzich en kan de club in het leveren van toppers naar het buitenland niet eens in de schaduw staan van Ajax. Vind het maar ongemakkelijk om jou spelers als de Ligt en Frenkie naar beneden te horen praten. Dat zijn namelijk wel de grootste talenten sinds Sneijder en co.

27 juni 2022 om 22:09

Die doen het al helemaal niet best op De Vrij na al was die dit seizoen wel minder voor het eerst sinds jaren, maar dit artikel gaat over een speler van Ajax toch?

28 juni 2022 om 10:32

Ah, de good old mijn club doet het beter dus je mag geen kritiek hebben op mijn club. Allemaal maar real Madrid supporten dan? Mag niemand iig meer kritiek hebben op je club, lijkt me echt leuk!

27 juni 2022 om 17:17

Zo gek zijn de bedragen toch ook niet.
Nederlandse clubs moeten gewoon meer gaan vragen.
Benfica vraagt toch ook gewoon 75 miljoen voor Nunez, wat heeft die meer laten zien dan? Het is niet alsof Boavista en Vitoria Guimaraes veel beter zijn dan Vitesse. Op Basis van de prestaties van Nederlandse clubs in Europa de afgelopen jaren mag je zelfs stellen dat dit eerder omgekeerd is op het moment.

27 juni 2022 om 17:32

Nunez heeft wel gescoord tegen Bayern en Liverpool natuurlijk. Dat zijn wel de tegenstanders die scouts enorm serieus nemen. Ook heeft Benfica de Nederlandse clubs PSV en Ajax uitgeschakeld waardoor hun spelers musschien weer iets meer waard worden tov van onze topclubs

27 juni 2022 om 17:36

50MIO vragen (of krijgen) voor Antony lijkt me een prima bedrag, meer vragen kan inderdaad altijd maar dat is vaak maar voor één reden. Het is trouwens heel raar dat je je afvraagt wat Nunez heeft laten😅. Ik snap dat je de Portugese competitie niet volgt, maar 26 goals en 4 assist in Portugal is op papier meer dan geweldig. Daarbij heb je ook de CL kunnen volgen waar hij 6 keer heeft gescoord (en 1 assist) tegen grote ploegen als Barca, Liverpool en Bayern. Je kan me onmogelijk wijsmaken dat je echt gelooft dat hij niet meer heeft laten zien, zeker op de spitspositie.

27 juni 2022 om 17:58

@japie_krekel direct mee eens dat dat soort dingen best mee spelen. Maar daar staat tegenover dat een Antony Braziliaans international is die in de laatste serie kwalificatie wedstrijden van Brazilie gewoon basis speler was.

@psvlld ik vind niet dat Nunez veel meer heeft laten zien, wel als spits, maar dat is niet zo gek wanneer je een spits met een buitenspeler gaat vergelijken. Ik volg de Portugese competitie inderdaad niet op de voet. Maar buiten de top 3 top teams daar valt er ook niet veel te volgen. Veel beter of slechter dan de Eredivisie is het in die moment die ik mee krijg in ieder geval niet.

27 juni 2022 om 18:03

En Ajax won twee keer met vingers in de neus van kampioen Sporting Lissabon, neemt niet weg dat ik Darwin meer waard vind dan Antony

27 juni 2022 om 18:10

Klopt, maar Nunez speelt niet bij Benfica. Er zijn afgelopen decennium aardig wat spelers van Benfica geslaagd in de Europese top en dan weten de buitenlandse clubs natuurlijk ook. Daarom zijn spelers van Benfica op dit moment waarschijnlijk meer waard dan die van een Sporting of Ajax

27 juni 2022 om 18:16

Het wordt inderdaad wel tijd dat er weer een paar spelers uit Nederland, en niet alleen van Ajax, echt slagen in het buitenland. De Jong en De Ligt zijn in mijn ogen zeker niet mislukt, maar hebben voorlopig toch ook geen onuitwisbare indruk achter gelaten, en datzelfde geld voor spelers die voor iets minder weg gingen uit de Eredivisie als Malen en Ziyech.

27 juni 2022 om 18:25

Klopt, we hebben even een wat mindere lichting. Spelers als Davids, Seedorf, Gullit, Bergkamp, Cocu, Rijkaard, Robben, Van Basten, Stam etc. hebben we al een tijdje niet opgeleid. Van Dijk dan alleen. Wie weet gaat een De Ligt dat niveau nog halen gezien zijn leeftijd maar we kunnen het op dit moment alleen maar hopen

Koekoek! Dat gaat natuurlijk niemand betalen. Hij kan aardig ballen hoor, maar is ook een bijzonder vervelend en zelfingenomen ventje. Ik vond 50 al veel eerlijk gezegd.

80 miljoen euro lijkt me een goede vraagprijs, om hem dan uiteindelijk voor 65 miljoen euro plus bonussen en doorverkooppercentage te kunnen verkopen.

27 juni 2022 om 23:28

Heb je het over je FM save?

Misschien ben ik de enigste, maar 50 miljoen is toch een meer dan prima bedrag? Hij scoort enkel tegen de mindere ploegen tijdens wedstrijden met grote uitslagen, hij is niet bijster effectief met zijn acties en ik denk eerlijk gezegd dat hij bij Ajax niet heel veel beter meer gaat worden. Bij Arsenal krijgt hij meer tegenstand en zal hij dus effectief moeten worden. Als we nu 50 miljoen krijgen en we kunnen (vraag niet hoe) nog 10% doorverkoop kunnen bedingen, dan hebben we het als Ajax / opleidingsplein / handelsclub toch meer dan prima gedaan?

Het zou wel complete waanzin zijn als Man U dit doet. Dit hebben ze ook betaald voor Sancho maar dat was echt een totaal ander niveau. Die haalde op 18/19-jarige leeftijd fantastische statistieken in de Bundesliga. En dat terwijl Anthony echt wel vrij tot zeer matige stats heeft in de eredivisie. En qua minuten per goal/assist valt dat nog wel mee, maar dat wil niet zoveel zeggen. Vincius doet het nog beter dan Anthony als het daar op aankomt.

27 juni 2022 om 17:38

Hoeveel zou die sancho nu nog waard zijn? 10 milj.? Geen knikker geraakt afgelopen seizoen.....

27 juni 2022 om 17:48

Exact de reden waarom het nogal vreemd zou zijn een jaar later hetzelfde neer te tellen voor een speler die veel minder bewezen heeft.

Moeilijk een prijs vast te stellen. 80 is imo te veel maar dat vragen de Portugezen ook voor hun aanvallers. Benieuwd hoe dit wordt opgelost. Ajax heeft niks aan een teleurgestelde jongen met veel trots. Heeft alles gegeven,nooit gezeurd. Verwacht coulance die hij schijnbaar niet krijgt.

27 juni 2022 om 17:37

Wel de zekerheid willen door een lang contract te tekenen voor als het tegenvalt. Maar als hij de pannen van het dak speelt moet ajax maar meewerken?

27 juni 2022 om 17:55

Ik begin mijn relaas dat ik enerzijds 80 miljoen als vraagprijs wel kan voorstellen. Portugese clubs doen dat ook. Anderzijds wat heb je aan een teleurgestelde Antony? Ik zie t woord werkweigering in de kop. Niks is zeker maar lijkt me sterk dat Antony nog gaat voetballen voor Ajax in competitieverband/Europees etc. Er zal een compromis moeten komen.

27 juni 2022 om 19:41

Drie jaar contact, willens en wetend zelf ondertekend toch?

Telegraaf strikes again. ‘Geluiden uit Brazilië’. Ja daar schieten we veel mee op. 80 miljoen lijkt me een lachwekkend bedrag. Maar goed met die Engelse ploegen weet je het maar nooit. Die betalen ook 80 miljoen voor middelmatige verdedigers.

80M is ook een belachelijk bedrag, 50-60 met een doorverkooppercentage van 10% ofzo zou de absolute max moeten zijn. Ik zou eerder Antony laten gaan dan een van de verdedigers.

Wie heeft het over werkweigering? De Telegraaf of Antony? Of is het suggereren?

Anthony gaa bij dit Manchester United sportief een stapje terug.Ajax is sportief en ook qya status en cijfermatig beter dan Manchester United
Misschien wordt de eredivisie minder hoog aangeslagen. De status van Ajax wordt door iedereen onderschat.Dan heb ik het niet over de beroemde Europacupjaren met Cruyff en later onder trainer van Gaal maar over de laatste 3 jaar waarin Ajax qua prestaties Europese top acteerde.Ajax doet ook rechtstreeks mee met de groepsfase.Manchester United niet. Athoney gaat bij Manchester duidelijk een stapje terug!

27 juni 2022 om 17:57

"dan heb ik het niet over de beroemde Europacupjaren met Cruyff en later onder trainer van Gaal maar over de laatste 3 jaar waarin Ajax qua prestaties Europese top acteerde"

19/20: niet verder dan groepsfase
20/21: niet verder dan groepsfase
21/22: 1/8 finales - uitgeschakeld door Benfica

Ik zeg niet dat United Europees betere prestaties heeft neergezet, maar dat is natuurlijk een grotere club en altijd een stap vooruit ten opzichte van een Nederlandse club.

Ik denk niet zozeer dat iedereen Ajax onderschat, zoals jij beweert, maar ik denk dat jij Ajax behoorlijk overschat.

80 miljoen? 😂. Dat zou ook nergens op slaan. Vind 60 al veel voor hem. Ik zie 'm nog wel vertrekken deze zomer

Als Harry Maguire 85mln mag kosten dan is 80mln zeker niet teveel gevraagd voor iemand die wel kan voetballen. Ze betalen het toch wel. Gewoon wachten, het is pas juni.

Niet verrassend hoor. Zo'n type is het wel. Ajacieden dachten zeker dat hij zonder schaamte de hele eredivisie wekelijks naait, maar dat hij bij dat bij Ajax niet zou doen? Het is nu eenmaal een engnek eerste klas.

Haha wat een frustratie hier bij sommige. Antony heeft een lang contract is A-international bij Brazilie, en heeft een goed jaar achter de rug waar hij uitblonk in de Champions League. Ook valt niet alles te bevatten met statistieken, had best wat meer mogen scoren, maar hij creert enorm veel ruimte voor speles als Mazraoui bijvoorbeeld, Antony trekt vaak 2 gozers naar zichtoe.
Wat je hem nou wel of niet waard vind, in Amsterdam vinden wij hem onvervangbaar en is er ook geen reden om hem nu al te verkopen. Als hij niet in de verkoop is mag United en co betalen, zolang Ajax dat contract heeft kunnen ze vragen wat ze willen. Als je uiteindelijk op 60 miljoen komt is het ook goed, maar als een club als United komt ga je niet zomaar je speler verkopen voor 40 miljoen of zo, ook al zou dat misschien zijn echte waarde zijn.
Joao Felix was het ook niet waard, maar die had een lang contract, veel potentie, uit de eigen jeugd etc.. dus zij Benfica die is niet te koop, echt niet, behalve als je 134 miljoen wilt neertellen. Wat is hier anders aan? Irriteert het mensen dat het een etterbakje is als Antony?

Werkweigering zou wel betekenen dat hij het wk mist, wat dat betreft en gezien zn contractduur kan ajax t hard spelen, maar zulke situaties wil je niet.
Maar goed, telegraaf,,, zal wel hoop gespeculeer zijn

27 juni 2022 om 21:16

Een goed WK zou vooral voor Ajax erg prettig zijn toch?

Is ook bizar hoog. Prima talent maar geen toptalent. United moet ook gewoon hoger mikken.

Zolang dit soort verhalen alleen van De Telegraaf komen maak ik me geen zorgen. De Telegraaf zit er zo vaak zo ver naast dat ik een contract-verlening van Anthony bij Ajax tot 2027 niet eens uitsluit.

Zou het jammer vinden als Antony weggaat bij Ajax. Zo goed is ie niet namelijk. Dadelijk halen ze er een goede speler voor terug. Liever niet.

Ajax mag toch vragen wat ze willen? Net zoals spelers kunnen weigeren om bij te tekenen. Die ervaring hebben we helaas ook al voldoende met Mazraoui, Onana, Gravenberch etc

Laat Man United eerst maar eens een serieus openingsbod doen voordat we de vraagprijs iets laten zaken. Wij willen niet dat hij vertrekt, hij mag alleen voor een buitengewoon bedrag weg. Dat betekent dat we geen marktconform bod accepteren, dus of hij 45 miljoen waard is dat is niet zo heel relevant. Dat het niet per se 80 hoeft te zijn … oké. Maar Antony moet de positie van de club accepteren: er zitten grenzen aan wat de club als exodus kan toelaten.

als man utd fan zie ik hem graag komen... alleen voor dat bedrag zijn er denk ik betere opties. zijn stats zijn ook weer niet zo geweldig, al heeft hij zeker potentie. ik snap ajax heel goed om deze prijs vast te houden aangezien hij gewoon goed contract heeft en ze niet hoeven te verkopen. united zou zich moeten focussen op verdedigend en een type speler zoals kante op het middenveld inplaats van aanvallers. er loopt namelijk genoeg talent rond in de jeugd.

Logisch als je de topscorer voor maar 30 hebt laten gaan.

Dit gaat nog een hele soap worden, waar mocht hij dan toch blijven aankomend seizoen de kans groot is dat hij gewoon een ruk seizoen heeft voor veel minder wordt verkocht en iedereen roept ''hadden ze toch maar die 50 miljoen geaccepteerd''

De Telegraaf sluit niet uit bla bla bla. Kan die hele redactie niet gaan solliciteren bij shownieuws? Dingen uit hun duim zuigen om sensatie te creëren schijnt steeds meer het ding te zijn waar ze zich goed bij voelen. Die gast is druk aan het trainen bij Ajax om weer fit te worden en de krantjes verzinnen dat hij boos is. Echt ga ander werk zoeken.

Volkomen logisch natuurlijk. Na het succes van 2019 was Ajax in een luxe positie met het vragen van bedragen voor spelers. Maar 60 tot 80 miljoen voor iemand met de statistieken van Antony is natuurlijk krankzinnig.

En hier een Onana 2.0 , gaat 3 jaar zijn benen heel houden en blessures faken, wat ie goed kan zie de wedstrijd tegen Feijenoord. Als Ajax niet meeewerkt zal ie zich nooit meer 100 percent inzetten voor Ajax. Ajax kan beter cashen en doorschakelen met spelers die wel willen

Antony hoeft niet te rekenen op een transfer. De medische staf van Ajax heeft er voor gezorgd dat hij pas in augustus - dus reken maar op januari 2023 - speelklaar is. Toch gezonde boerenslimheid;-).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren