Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Quincy Promes bekent dat hij zijn neef wilde doodsteken

Laatste update:

Quincy Promes heeft in meerdere gesprekken met zijn familie bekend dat hij zijn neef in 2020 wilde doodsteken, zo weet de NOS dinsdag te onthullen. De aanvaller van Spartak Moskou deed de bekentenis in telefoongesprekken, terwijl hij op dat moment niet wist dat hij werd afgeluisterd door de politie. Dit alles blijkt uit het strafdossier rondom Promes dat is ingezien door verslaggevers van het televisieprogramma Nieuwsuur.

Promes wordt door het Openbaar Ministerie verdacht van poging tot doodslag en zware mishandeling van zijn neef op een familiefeestje in Abcoude op 25 juli 2020. Promes ontkende tot nu toe dat hij zich hieraan schuldig heeft gemaakt ruim anderhalf jaar geleden, maar in de transcriptie van de tapgesprekken die de NOS in handen heeft valt te lezen dat Promes zijn neef dood wilde steken. De bewuste telefoongesprekken met diverse familieleden vonden plaats in de nacht na de veelbesproken steekpartij tijdens de familiebijeenkomst.

Rechtszaak tegen Promes uitgesteld: slachtoffer vindt aanklacht te licht

De strafzaak tegen de aanvaller wordt sowieso pas in een later stadium behandeld.Lees artikel

De NOS publiceert dinsdagavond op zijn website enkele gesprekken die Promes had met familieleden in de uren na de steekpartij. Zo sprak hij onder meer telefonisch met zijn vader, die de volgende vraag kreeg van de vleugelaanvaller. "Waarom spring je voor die neef van je? Je hebt zijn leven gered". Waarop het antwoord luidde: "Quincy, ik wil niet dat je in de problemen komt." Waarop Promes zei: "Anders steek ik hem dood, dat begrijp je toch?"

Promes krijgt ongeveer tien minuten later van zijn moeder te horen dat zijn neef is overgebracht naar het ziekenhuis. Hij stelt de vraag waar zijn neef is geraakt tijdens de steekpartij. "In zijn been." Promes trekt daarop gelijk een harde conclusie: "Dan heeft hij nog geluk." In een telefoongesprek met zijn tante beet Promes nogmaals fel van zich af. "Niemand gaat van ons pikken. (...) Hij is vrijpostig. Hij heeft het vandaag geweten. Ik kon het niet laten. Sorry tante, vergeef me."

Een fragment uit een van de getapte telefoongesprekken van Quincy Promes, zoals gepubliceerd door de NOS.

De Spartak-speler, die destijds nog onder contract stond bij Ajax, kreeg later die nacht nogmaals zijn vader te spreken. "Ik had nog een appel met hem te schillen." Promes senior vroeg gelijk om opheldering van zijn zoon. "Ja, oké, mijn loyaliteit is naar mijn tante: wie van haar pikt, maak ik af. Punt uit. Wie van jou pikt, maak ik af. Wie van mijn moeder pikt, maak ik af. Er zijn bepaalde mensen in de familie voor wie ik doodmaak. Punt uit. (...) Jullie hebben geluk dat ik niet meer met een vuurwapen loop want anders was die tori (ding, red.) nog lelijker gelopen."

Yehudi Moszkowicz, de advocaat van de neef, heeft tegenover de NOS een duidelijke mening over de getapte telefoongesprekken die nu dus openbaar zijn geworden. "Het zijn bekentenissen van Promes zonder dat hij weet dat hij wordt opgenomen. Hij vertelt het aan zijn vader, zijn moeder en aan een tante. Hij is zelfs verontwaardigd dat zijn vader tussen hem en zijn neef is gesprongen." Gerard Spong, de advocaat van Promes, wil dinsdag niet inhoudelijk ingaan op de nieuwe ontwikkelingen in het strafdossier rondom zijn cliënt.

Het OM wil 'nu niet ingaan' op de reden waarom de telefoon van Promes werd afgeluisterd door het Team Criminele Inlichtingen (TCI). Uit de gesprekken komt in ieder geval naar voren dat de aanvaller heeft gewacht met het aanvallen van zijn neef tot het familiefeestje bijna was afgelopen. Hij zei daarover: "Je kan wel zeggen: alcohol, want als ik zo dronken was, zou ik hem in het begin van het feest al pakken. Ik heb toch netjes gewacht." Moszkowicz wil nu via een klachtprocedure bij het hof eisen dat Promes poging tot moord ten laste wordt gelegd. "Ik zie in de taps, maar ook in getuigenverklaringen, aanleiding om aan te nemen dat er sprake is geweest van voorbedachte raad."

Spong laat dinsdag overigens aan Nieuwsuur weten dat wat hem betreft de aanklacht 'poging doodslag' mag worden omgezet in 'poging moord', als dat de strafzaak enigszins kan bespoedigen. De raadsman is 'overtuigd is dat Quincy hiervan wordt vrijgesproken'. Het OM heeft nog niet laten weten of het akkoord gaat met het voorstel van Spong. Eerder deze dinsdag werd bekend dat de rechtszaak tegen Promes voorlopig is uitgesteld.

Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie bevestigde tegenover NU.nl en RTL Boulevard dat er er een zogenoemde artikel 12-procedure is gestart, omdat het slachtoffer de aanklacht jegens Promes te licht vindt. Promes zou aanvankelijk vervolgd worden voor voor poging tot doodslag en zware mishandeling.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Ja dit ziet er niet goed uit voor Quincy, nu snap ik het verzoek van de tegenpartij wel. Dat wordt waarschijnlijk een paar jaar brommen.

8 maart 2022 om 20:05

Als dit waar is, is er wel meer aan de hand. Hij zou dan al afgeluisterd worden voordat er sprake was van een steekpartij. Je kan niet zomaar afgeluisterd worden, daar moet echt een aanleiding voor zijn.

8 maart 2022 om 20:23

Klopt helemaal. Doen ze niet als ze geen bewijs hebben/goede punten hebben. Moet je namelijk toestemming voor hebben. Mooi dat het is gehonoreerd, want het blijkt dus waar te zijn, als Promes het daadwerkelijk heeft verteld

8 maart 2022 om 20:27

SpeedyAfc. Vlak nadat Promes was opgepakt kwamen er veel berichten in de media dat Promes zich laat omringen met criminele vrienden. Gezien het al aftappen van zijn telefoon voordat deze steekpartij was gebeurd lijkt het erop dat de politie dat circuit al aan het volgen was.

8 maart 2022 om 20:29

Het feit dat zijn ouders totaal niet geschokt lijken te zijn in die gesprekken zegt al iets over de criminele activiteiten die ze blijkbaar heel normaal vinden in zijn omgeving.

8 maart 2022 om 20:35

Ja want jij zegt nooit iets uit emotie? Het klinkt hard allemaal maar het is geen echte bekentenis…

8 maart 2022 om 20:42

Als ik dat tegen mijn vader zeg dan kom ik het huis niet meer in denk ik.

8 maart 2022 om 20:50

Ik ook niet al zeggen we allemaal wel is gekke dingen maar juridisch gezien kan hij wel zeggen dat het uit emotie was en hij het niet echt meende tenzij er genoeg bewijs is om hem te veroordelen. Peter R had Joram zelfs op beeld een bekentenis laten doen en hij kwam er alsnog mee weg.

8 maart 2022 om 21:16

Dat dacht ik inderdaad ook. Maar goed, iemand die om wat voor reden dan ook z'n eigen neef dood wenst te steken, zal wel meer op z'n kerfstok hebben. Dat is toch een bepaalde grens die je enkel opzoekt met voorbedachte rade als je al weet dat je over dergelijke "capaciteiten" beschikt. Het zou mij dus niets verbazen als die jongen zich met heel wat meer dingen bezighoudt. Ook heel vreemd is de reactie van die familie. Het lijkt toch allemaal een beetje normaal als je die teksten zo leest. Heel vreemd allemaal. Dat zegt ook wel wat over z'n opvoeding.

8 maart 2022 om 21:47

@ay, verschil met emotie en grootspraak in deze is dat er wel iemand is neergestoken in combinatie met dit gesprek kom je er echt niet mee weg. Er zijn er tegenwoordig veel die schijnbaar zo denken en doen als je de incidenten ziet tegenwoordig.

Waar zijn de tijden van iemand goed de waarheid vertellen of een paar tatters op zijn kop. Maar gaan steken dan heb je echt een steek los.

8 maart 2022 om 22:03

@aycaramba, de advocaat zal ongetwijfeld gaan goochelen met die teksten, en zeggen dat er iemand anders was die stak, en dat die vader er tussen sprong, etc etc. Maar dit komt echt wel heel, heel dicht in de buurt van een bekentenis. Dat, in combinatie met getuigen, dat wordt erg lastig.

Overigens vind ik de reactie van die vader ook stuitend. Pa, waarom spring je er tussen? En dan zegt hij niet "omdat ik niet wil dat je neef dood gaat" maar "omdat ik niet wil dat je in de problemen komt". Bizar.

9 maart 2022 om 02:24

Daar heb je zeker een punt Vernon maar er waren meerdere getuigen en ze spreken elkaar tegen. Ik geloof trouwens oprecht niet dat hij zo dom is dat hij zijn neef wil vermoorden met voorbedachte rade, daarvoor heeft hij simpelweg teveel te verliezen, in zijn carrière en persoonlijk. Het was gwn een uit de hand gelopen ruzie.

9 maart 2022 om 07:58

AyCaramba: je gelooft niet dat Promes zo dom is? Heb je de man wel eens horen praten. Het is niet alleen schier onverstaanbaar, de teksten die eruit komen snijden weinig hout.

Lief dat je het voor hem op neemt en dat je uitgaat van het goede in de mens, denk ook dat ik wel een beetje kan inschatten waarom, maar dit zijn toch teksten van iemand die een beetje ziek is in de bovenkamer?

Ik zeg ook wel eens iets uit (heftige) emotie, maar 'iemand vermoorden' is nog nooit bij mij opgekomen.

8 maart 2022 om 20:45

Je zou het haast wel zeggen. Maar wat ik me dan wel afvraag. Stel hij wordt schuldig bevonden, heeft Rusland een uitleverings verdrag met Nederland en gaan ze gezien de situatie wat er speelt hem überhaupt uitleveren.

8 maart 2022 om 21:13

"zowel de Russische als de Oekraïense grondwet staat uitlevering van eigen onderdanen niet toe. Nederland doet daarom geen verzoek om uitlevering aan deze landen."

Uitlevering Nederlanders: Waarschijnlijk (aldus de bron). Dus geen officieel verdrag maar er zijn verzoeken gehonoreerd. Gaat nu natuurlijk niet gebeuren in de huidige situatie.

8 maart 2022 om 21:19

Ik weet 't niet. Promes heeft geen enkele waarde voor de Russische regering en die hebben liever ook geen buitenlandse delinquent rondlopen. Ik vraag me ook af of Russen nog op dit crimineeltje staan te wachten. Dit komt daar in dezer dagen ook wel naar buiten.

8 maart 2022 om 22:04

Arsenal

Dat is de omgekeerde wereld. Promes is in Rusland geen eigen onderdaan. Dus die leveren ze vrolijk uit aan Nederland.

Oops.....busted

Heel dom van Promes. Je weet toch dat tegenwoordig alles gevolgd wordt? Dat soort dingen ga je toch niet over de telefoon bespreken.

8 maart 2022 om 19:53

Voor zover ik kan opmaken, is het wel op de avond zelf dat telefoontje. Nu weet ik niet hoe telefoontaps werken, maar kan dat gewoon op een paar uur geregeld worden?

8 maart 2022 om 19:55

@Lierse1997. Nee dat kan niet zomaar. Moeten zware voorwaarden worden voldaan vanwege de hoge waarde die aan privacy gehecht wordt. Hij werd voor 99% dus al getapt vanwege andere vermoedelijke praktijken.

8 maart 2022 om 19:59

Bij mijn weten word tegenwoordig gewoon alle communicatie opgeslagen, zodat dat later gebruikt kan worden. Er hoeft dus geen actieve tap te zijn. Dacht ik hoor. Sleepwet?

8 maart 2022 om 20:18

Dat klopt maar dat is toch voor de Aivd? Ik weet niet of de politie daar gebruik van mag maken want die hebben toestemming nodig voor een tap.
Ik ben echt benieuwd hoe dit nu zit want de suggestie gaat uit dat Promes of iemand uit zijn directe omgeving al verdacht werd van ernstige criminele feiten.

8 maart 2022 om 20:18

@ironmanutd. Wat bedoel je met alle communicatie? Oude Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (2002) mochten ze alleen de ether afluisteren, en voor nog privacy-gevoeligere dingen als brieven (briefgeheim) moeten ze toestemming hebben van de rechtbank Den Haag.

De nieuwe WIV, de zogenaamde 'sleepwet', geeft de inlichtingendiensten veel meer opties: ze mogen telefoons hacken, social media hacken etc. Dat betekent dat de omgeving van de persoon die onderzocht wordt er bij wordt betrokken, en die data wordt 3 jaar opgeslagen en mag gedeeld worden met andere landen. En dan is er geen zicht meer op,

De wet gaat trouwens over de AIVD en de Mivd, en die zijn militair (mivd) of tegen organisaties die de rechtsorde bedreigen (aivd), waarbij je dus moet denken aan andere landen of terroristische organisaties. Promes zijn tap was van de politie (neem ik voor het gemak even aan).

8 maart 2022 om 20:30

Speedyafc als de data opgeslagen is neem ik aan dat je ook achteraf toestemming en dus toegang kunt krijgen. En kan me niet voorstellen dat dat voor de politie niet geldt. En volgens de reactie van justus klopt het sws niet wat ik zeg, dus nvm

8 maart 2022 om 20:32

Ok justus duidelijk. Ik wist niet dat dat alleen ging om de mensen rondom een persoon dat onderzocht werd. Dacht dat letterlijk alle communicatie "gesleept" werd.
Heb het half meegekregen toen het bij een stemming door het nederlandse volk verworpen werd, maar ze het toch doorvoerden.

8 maart 2022 om 19:53

Tja wat had je dan gedacht. Deze gozer heeft het IQ van een pinda. Als hij geen voetbaltalent had gehad was er weinig van hem terecht gekomen. Nu dus alsnog niet, moet je nagaan. De bak in met deze idioot.

8 maart 2022 om 20:08

En ik zeg nog in de andere post dat ik me afvraag waarom hij dit zolang uitholt en niet gewoon een deal sluit, huis afbetaald + half of een miljoen aan compensatie. Tekenen en klaar verder met je carriere zodat hij verder kan met voetballen en de neef met zijn leven en revalidatie. Bedoel zou toch gewoon een domme fout zijn geweest en gedaan zijn met stieren ogen.

En nu komt er uit de meldibgen dat hij nog bekend heeft via de telefoon aan familie leden dat hij dit dus met opzet deed en hem ook echt dood wilde....

Man man man hoe dom kun je zijn. Alle kansen in de wereld, vrouwen aan je voeten, centen zat en van je hobby je beroep en dit allemaal verpest door deze dome actie, en nog bekennen ook...

8 maart 2022 om 20:24

Vrouwen aan zijn voeten is wat onhandig gekozen, hij heeft zn vriendin ook op Ibiza mishandeld.

8 maart 2022 om 20:29

En dan ook nog 3 kinderen hebben.. In mijn ogen is het niet gek als je verhaal komt halen als iemand iets pikt van mensen die dichtbij je staan, maar dan iemand neersteken en zeggen dat ie er goed vanaf komt.

Wat een voorbeeld ben je voor je kinderen dan zeg, wat zullen zij trots op hun vader zijn. Nee, ik hoop dat de kinderen het IQ van hun moeder hebben geërfd.

8 maart 2022 om 22:59

Vrouwen aan je voeten, mijn god is dat tegenwoordig de maatstaf voor geluk en succes?

8 maart 2022 om 19:54

Nou ja, het is dus waarschijnlijk nog wel iets ergers. Want je telefoon wordt echt niet zomaar afgetapt door de politie. Hij was dus al verdachte van betrokkenheid bij georganiseerde misdaad.

8 maart 2022 om 22:57

Quincy is ook niet zo slim blijkt inmiddels wel dus ik gok zo maar dat hij niet zoveel nadenkt.

Dat ziet er niet best uit voor hem, poging moord met voorbedachte rade?

8 maart 2022 om 19:51

Nee, poging tot doodslag. Gaat nogsteeds om een opwelling.

8 maart 2022 om 19:56

Hij zegt letterlijk dat hij voor bepaalde mensen in de familie dood maakt.

8 maart 2022 om 20:00

Dan alsnog moet hij bij moord naar het feestje zijn gegaan met het oogmerk om hem dood te steken. Ook had hij hem in zijn knie gestoken, dus iemand daar steken is ook niet direct levensbedreigend. Dit lijkt echt op een opwelling doordat de gemoederen hoog opliepen (er was ook een ruzie), dus dan is moord zeer lastig te bewijzen. Zal dus poging tot doodslag of zware mishandeling worden.

8 maart 2022 om 20:03

Heb je de transcripties gelezen van de drie telefoontjes? Een goede advocaat bouwt daar wel een mooi verhaal rond hoor.

Hij wist trouwens zelf niet eens waar hij hem geraakt had, dus bedoeld in zijn knie was het niet.

8 maart 2022 om 20:07

Hij zegt letterlijk in het gesprek met zijn vader dat hij "netjes heeft gewacht om hem aan hem eind van de avond te pakken". Dat is echt wel duidelijk poging moord dan.

8 maart 2022 om 20:08

Ik heb de transcripties nog niet gelezen, maar een goede advocaat kan er ook zo omheen bouwen dat dit geen poging tot moord is. Zoals ik het lees zijn de transcripties NA het incident gemaakt, dus het kan zeker dat je iemand in een opwelling dood wilde, maar dat je niet met voorbedachte rade naar het feestje ging om hem dood te steken. In Nederland is moord zeer lastig te bewijzen daarom dat ze ook doodslag naar 25 jaar willen verhogen.

8 maart 2022 om 20:09

Een goede advocaat is niet aan de orde. het OM doet de vervolging. Die wilde zelf voor poging tot doodslag gaan. De verdediging zal daar ongetwijfeld op wijzen tijdens het proces.

8 maart 2022 om 20:09

Lees ze een keertje door dan zou ik zeggen.

8 maart 2022 om 20:11

Marocberkane: Ja bij dat soort uitspraken ziet het er niet goed voor hem uit. Ik ben benieuwd wat ze nu gaan eisen.

8 maart 2022 om 20:13

Lierse: zal ik doen, maar zoals Speedy zegt wil het OM zelf doodslag eisen. Moord is gewoon echt lastig te bewijzen in Nederland. Als ze het bewijs zouden hebben dan zouden ze echt wel poging tot moord eisen. Daarnaast kan hij die avond zelf pas gehoord hebben dat die neef gestolen had van zijn tante. Dan voldoe je al sowieso niet al aan het vereiste "gedurende enige tijd een plan beraamd hebben", maar dat is dan een klassiek voorbeeld van een opwelling, dus doodslag.

8 maart 2022 om 20:44

Er zijn hier leden die betwisten dat er heel veel tijd aan moet vooraf gaan. Of dat klopt weet ik niet want ik ken niks van recht.

8 maart 2022 om 20:52

Het hoeft geen plan te zijn van maanden, maar stel hij hoorde het op het begin van de avond en handelt daar een paar uur later na dan kan je zeker wel afvragen of hij het beraamd heeft of dat hij nog steeds in de opwelling zat. Dat maakt moord vaak lastig te bewijzen omdat die grens onduidelijk is en er vaak niet genoeg bewijs voor is. Daarom willen ze doodslag ook naar 25 jaar halen, omdat zoiets heel erg op moord lijkt, maar het niet voor 100 procent te bewijzen valt.

8 maart 2022 om 22:08

Wat mij betreft maakt het ook niet zo super veel uit. Of het nou 5 minuten is, of een uur, als hij het gedaan heeft moet hij veroordeeld worden, dat vind ik belangrijker dan de vraag of het moord of doodslag is.

Ik vind het wel vrij bizar. Je bent profvoetballer, kan met druk om gaan, hebt geld als water, en dan ben je kennelijk zomaar in staat om je eigen neef te steken. Ik begrijp daar helemaal niks van. Als je nou verslaafd bent of andere zware problematiek hebt, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Maar dit? Nee.

8 maart 2022 om 22:56

Hoeveel tijd er vooraf moet gaan, hangt echt van de omstandigheden af. Het moet in ieder geval uit de omstandigheden blijken dat de dader enige tijd had zich te beramen over de betekenis en de gevolgen van zijn handelen en hier rekenschap voor nam. Het moet dus iig niet gaan om een opwelling. Ik kan me het arrest niet meer herinneren, maar er werd gesteld dat enkele minuten ook genoeg kunnen zijn.

@vernon: Wat bij betreft maakt het wel degelijk een verschil. Gemiddeld genomen kun je voor een poging tot doodslag momenteel 4-6 jaar krijgen. Voor poging tot moord 19-21.

Laat Promes een type zijn die ik het liefst heel heel heel ver van de maatschappij het liefst wil zien. Van mij mogen ze zijn straf tot een levenslang huisarrest omzetten ergens in Siberie ..of Tsjernobyl...

8 maart 2022 om 23:00

Gelukkig dat hij nog zo fatsoenlijk is om netjes te wachten, sociale jongen.

9 maart 2022 om 00:24

Vernon: de vraag moord of doodslag is wel een verschil van 15 jaar (momenteel), dus zeker wel belangrijk voor de rechter.

8 maart 2022 om 20:19

Moord met voorbedachten rade is dubbelop. Je hebt alleen doodslag en moord (waar voorbedachte rade in zit ingeblikt).Overigens weet ik niet of deze telefoongesprekken voldoende zullen zijn om poging moord rond te krijgen. Lijkt meer op stoerdoenerij. Wil niet zeggen dat hij voorafgaand aan het feest daadwerkelijk plannen had om zijn neef van het leven te beroven.

Niet slim..... Wat een idioot. Als het zo is, gooi maar in de cel.

8 maart 2022 om 19:54

Wat kan er niet waar aan zijn?

8 maart 2022 om 20:00

justus

we missen natuurlijk context.

Hoe gezegd en gemeend.
Als op de avond of er kort na is geweest, kan hij natuurlijk opgefokt zijn.
Of tegen mensen tegen wie hij vaker opschept.

En ala gezegd, gemeend of gewoon soort stoerpraat/straattaal.
Vaker als zulke gasten ruzie hebben, zeggen zij ik maak je af, ik sloop hem.

8 maart 2022 om 20:09

Ja met het verschil dat hij vraagt: waarom spring je voor hem? Zijn tante die zegt dat zijn neef naar t ziekenhuis is, die hem smeekt om te stoppen, en Promes die vraagt: waar heb ik hem geraakt? Dan is er niks meer onduidelijk aan toch? Die tante en vader reageren toch gewoon bevestigend. Dat is de context.

Wauw gezellig feestje.. van je familie moet je het hebben. Hopelijk krijgt hij z’n verdiende straf, want dit is niet best!

Ik las het artikel net al op de NOS (met transcriptie van de telefoontjes) en die heeft dus echt een groot probleem.

Het ergste dat het waarschijnlijk gewoon stoerdoenerij was, dat bijt je dan nu toch lekker in je reet.

8 maart 2022 om 21:25

Ik denk eigenlijk niet zozeer dat het stoerdoenerij was. Hij heeft 't tegen z'n directe familiekring waaronder z'n vader, moeder en tante. Zelfs met al die miljoenen kan die jongen zich niet buiten de criminaliteit houden. Dat zegt veel over dit crimineeltje. Het feit dat hij werd afgetapt, vertelt ook wel een beetje dat de onderste steen nog niet boven is. Die heeft waarschijnlijk wel meer op z'n kerfstok.

8 maart 2022 om 21:57

Stoer doen tegen de familie valt ook wel voor hoor. Ik heb zelf ook zo een neef. Oh wat is die stoer tegen zijn familie.

Nou, lekker is dat... dus gewoon schuldig.

Niet zo handig. Dan waren de geruchten toch wel grotendeels waar. Goed dat Ajax hem geloost heeft want dit is geen reclame voor je club

8 maart 2022 om 20:11

Toch wel veel incidenten.. Jeugdspelers die een agente mishandelen, Tete die een agent een hersenschudding bezorgt, Wormgoor die zn teammates bestal, Overmars die vunzig bezig was een aanvoerder die dat wel prima vind, klapper op de vuurpijl is wel poging tot doodslag..

8 maart 2022 om 20:19

Labyad ook nog met die makelaar geloof ik

8 maart 2022 om 20:37

wat wil je suggereren dan?

Wormgoor is 14 jaar geleden, haal anders nog oudere koeien uit de sloot. En Tadic heeft duidelijk gezegd dat het 'lost in translation' betrof. Hij kan toch nog steeds vrienden zijn met Overmars? Als mijn vriend vreemdgaat verbreek ik de vriendschap ook niet meteen, ondanks dat ik hem een m*** vind.

En dit met Pormes gebeurt in de privã©sfeer, wat moet Ajax daar aan doen?

8 maart 2022 om 22:36

Hij zat nog steeds bij de selectie ten tijde van het onderzoek en hij speelde zelfs nog. Ajax kon aan de daad niets doen, maar kon wel handelen daarna. Dat hebben ze nagelaten. Vond het toen al slecht en nu met terugwerkende kracht nog erger. Maar goed het lijkt dat sommige mensen bij Ajax denken dat de publieke opinie niet voor hun geldt.

9 maart 2022 om 00:27

BurdyM: hoe moeten ze precies handelen dan? Ik zou nu aangifte van poging tot doodslag tegen jou kunnen indienen. Vind jij dan dat je werkgever je per direct op non-actief moet zetten ook al heb je niks mee te maken? Onschuldig tot het tegendeel bewezen. Dan vind ik dat van vloet erger, want het was al bekend dat hij betrokken was. Promes wordt nu eigenlijk pas bekend gemaakt. 2 jaar na dato en meer dan 1 jaar na zijn transfer.

Man. Dan ben je al zo'n waanzinnige dat je zoiets überhaupt zou willen doen. En dan ga je het ook nog eens hardop zeggen. Wat een debiel. Straffen die idioot.

Gloeiend erbij. Dom, dom. Bekend per abuis nog even vuurwapenbezit van vroeger. Bekend met voorbedachte rade (‘ik heb gewacht’’). Dan nog publiekelijk ontkennen. Geen berouw. Kan alleen maar tot een mega straf leiden. En dat hij al getapt betekent voor 99% dat hij in verband is gebracht met zware criminelen praktijken.

8 maart 2022 om 20:13

Publiekelijk ontkennen is enige slimme dat hij heeft gedaan. Je gaat toch poging tot moord bekennen als je niet zeker weet als er bewijs is.

8 maart 2022 om 20:31

Nee ik zeg ook niet dat het dom was. Vanaf zijn (puur egoã£â¯stisch benaderd uiteraard) standpunt is het het best, helemaal met jou eens! Maar voor de straf die je krijgt (er vanuit gaande dat ze het bewezen achten, dus je wordt sowieso veroordeeld) is het nadeliger. Echt berouw tonen leidt vaak tot een straf waarbij rekening wordt gehouden met de menselijke maat.. Als bijv. Promes al publiek veroordeeld was, daar last van had, hadden ze daar misschien rekening mee gehouden bij zijn straf.

8 maart 2022 om 21:30

Dat ligt eraan wat voor soort mens je bent. Als je schuldgevoel of berouw hebt (menselijke trekjes in positieve zin), beken je wat je geflikt hebt. Als z'n karakter net zo verrot is als z'n daad, dan ontken je. Dan neem je wel gelijk een risico, want buiten z'n concrete criminele activiteit of activiteiten, liegt hij ook nog eens. Als het OM echt lastig wil doen, dan gooien ze het ook gelijk op al z'n strafbare feiten. Het onderzoek belemmeren door te liegen hoort daar dan ook bij.

8 maart 2022 om 21:41

@Sirius. Onderzoek belemmeren door te liegen? Dus iedereen die ontkent kunnen ze liegen tenlaste leggen? Ben geen advocaat maar zou graag willen zien waar dat vandaan komt.

8 maart 2022 om 22:04

Denk dat een advocaat hem zeker niet zou adviseren te bekennen vanaf dag 1 als case van OM nog niet duidelijk is. Berouw tonen kan altijd later nog.

Mooi.. Scheelt weer een bekentenis van hem in de rechtszaal. Duurt ook allemaal weer zo lekker lang voordat dit opgepakt wordt. Snap niet zo goed waarom het allemaal zo lang moet duren.

8 maart 2022 om 19:56

er moet onderzoek naar gedaan worden, er wordt met verschillende personen gesproken.
hier komt heel veel bij kijken, dit is niet iets wat je in weekje ff rond krijgt.

En iedereen maar wegkijken van zijn acties. Ajax, ten Hag, frank de boer en in Moskou. Natuurlijk pas echt schuldig wanneer een rechter dat bepaalt, maar dit scenario kan onmogelijk verzonnen worden door neef op een familiefeest. Dit is in mij optiek 100 maal erger dan de acties van Overmars, terwijl zijn carrière verwoest is en Promes de komende jaren nog gewoon profvoetballer is, terwijl z'n neef voor het leven is verminkt. Soms is het een hypocriete wereld

8 maart 2022 om 20:10

Want die wisten van deze gesprekken? Het is een grijs gebied, dat geef ik je, maar als hij tegen Ten Hag zegt het is niet waar. Wat moeten ze zeggen dan?

8 maart 2022 om 20:13

Nee die wisten niet van die gesprekken. Maar die wisten wel van een neef met steekwond in z'n knie op familie feest met getuigen. En natuurlijk de verhalen van neef in de media.

8 maart 2022 om 20:14

Precies, beetje rare opmerking. Maar wat ik wel met hem eens ben is de strafmaat vs de overtreding als je dat vergelijkt met geval als Overmars

8 maart 2022 om 20:28

@dnsdkr. Dat 'rare opmerking' gaat denk over genieterr?

En met Overmars vergelijken is een appel met een peer vergelijken. Overmars is zelf opgestapt. Daar is niet eens aangifte tegen gedaan voor zover bekend, dus wat heeft de strafmaat er dan mee te maken? Niemand heeft hem straf gegeven. En wat wil je dan, dat hij directeur blijft terwijl hij zijn geslachtsdeel ongewenst stuurt naar vrouwelijke collega's?

En waarom zou Promes nou nog jaren voetballer zijn? Ik verwacht dat dit bewijs compleet sluitend is i.c.m. de bevestiging van zijn vader en tante, de getuige en de foto's van de neef etc. Die draait dus op voor op zijn minst (poging tot) zware mishandeling.

en @genieterr: het kan toch nog steeds iemand anders zijn geweest. Niet dat ik dat echt geloofde, maar je moet toch kiezen als Ten Hag zijnde: ga ik hem wegsturen zonder dat hij veroordeeld is (dus volgens de wet nog niet schuldig), of heb ik vertrouwen in de rechtsstaat. Is een lastige keuze, hij vertegenwoordigde ook aardig wat geld (wat ethisch gezien misschien niet een argument is maargoed).

8 maart 2022 om 21:05

Nee tegen overmars is geen aangifte gedaan omdat dit niet strafbaar is. Maar die moest opstappen en gaat de komende tijd echt niet meer aan de bak komen. En deze jongen voetbalt lekker door. De enige die hier goed op heeft gereageerd is van Gaal. De enige trainer die hem vanwege deze problemen niet heeft opgeroepen. Dat hij volgens de wet niet schuldig is betekent niet dat je als club niks kan doen. Kijk naar die Heracles speler. Die is volgens de wet ook niet schuldig. Toch is zijn carrière voor de komende jaren voorbij. En terecht.

8 maart 2022 om 21:35

@genieterr. Waar haal je vandaan dat het niet strafbaar is. Zelfs Ajax weet dit niet (Parool, 8 februari). Hoogleraren zeggen van wel (als de foto’s ongewenst waren). En nogmaals: hij stapt zelf op.

Dat hij zelf doorvoetbalt is dat hij zelf geen fatsoen heeft (en Overmars dus iets meer), en dat zijn club niet ingrijpt (wat nog wel kan natuurlijk). Daar kun je alleen Spartak Moskou op aankijken als ze nu niks doen. Het is gewoon niet te vergelijken.

Bij Rai Vloet moeten de het onderzoek nog afronden en dan kunnen ze een rechtszaak starten. Hoe kom je erbij dat die niet schuldig is? Je gaat wel erg vrijblijvend met de feiten om. Zie graag je bewijs over de niet strafbaarheid van Overmars en Vloed. Het verschil tussen Vloet, Promes en Overmars is dat de eerste 2 rechtszaken zijn (of in ieder geval onderzoeken) en dat duurt lang. Dus de straf wordt dan later bekend.

En Overmars begaat zijn fouten in de werksfeer. Dan kan je hem niet daar langer laten werken. Promes en Vloet in de privésfeer, dus als je gelooft wat ze zeggen (onschuldig voor Promes en niet te veel alcohol en te hoge snelheid voor Vloet), is er weinig reden ze niet bij de selectie te houden.

9 maart 2022 om 06:37

Ik zie dat je in meerdere artikelen hele vreemde opmerkingen plaatst. Jij zegt dat iemand pas schuldig is wanneer de rechter dat heeft bepaald. En dat het daarom volkomen logisch is dat promes door geen enkele club op non actief is gesteld. Met die redenatie is rai vloet ook nog onschuldig, er is immers nog geen rechter aan te pas gekomen. Overmars ligt overigens niet eens een aangifte maar publiekelijk kapot gemaakt. Promes wordt eigenlijk pas nu publiekelijk aangepakt. Zelfs nadat hij een paar dagen had gezeten deed iedereen er vrij laconiek over. En over Vloet, ik mag hopen dat je het normaal vind dat hij op non actief is gesteld. Maargoed, het zou me niks verbazen dat jij dat ook gek vind.

9 maart 2022 om 08:20

Volgens mij begrijp me mij verkeerd. Wat een rare reactie zeg. En je geeft totaal geen antwoord op mijn vragen, dus ik wacht nog steeds:

- Waar haal je het vandaan dat wat Overmars deed niet strafbaar is?
- Waar haal je het vandaan dat Vloet volgens de wet niet schuldig is? Hij is in afwachting van zijn rechtszaak.

Ik zeg dat iemand wettelijk pas schuldig is als de rechter dat heeft bepaald. En dat betekent niet dat ik zeg dat je nu Vloet en Promes moet geloven, want nu is er sluitend bewijs. Het gaat erom, dat jij verbaasd bent over de strafmaat van Overmars en Promes. Ik probeer uit te leggen dat Overmars zelf opstapt en dat bij Vloet en Promes de rechter de straf bepaald. En dat duurt vaak lang. Dat geeft de club (Heracles, Ajax) dus een dilemma zodra de speler gaat liegen. Zij weten niet dat hij liegt, dus wat ga je doen? Vloet zei dat die zich aan de verkeersregels hield. Promes zei dat die het niet gedaan houdt. Overmars bekende schuld en stapte zelf op. Snap je nu waar het verschil zit waar ik op doel?

Als Ajax Promes en Heracles Vloet dus uit de selectie zette, zou het in het geval van Ajax tot vandaag hebben geduurd voordat er bewijs was. Stel nou dat Promes onschuldig was, dan kan die dus 2 jaar niet voetballen door een valse aangifte. Dat is dus het dilemma voor de clubs. Er is soms teveel rook om geen vuur te zijn (denk dat bijna iedereen wel dacht dat Promes iets verkeerds had gedaan), maar dan moet je dus zeggen dat je Promes niet gelooft. Ik verdedig Promes verder helemaal niet, dus vraag me af wat je dan vreemde reacties vindt?

Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het voor clubs heel lastig is, en dat ik dan wel kan begrijpen dat ze wachten tot er sluitend bewijs is. Want als Promes nu bij Ajax had gespeeld was die eruit gedonderd, geloof mij maar. Net als bij Vloet gebeurde.

Poh dat is heftig. Tussen zeggen en doen zit nog een verschil, maar steekt hem toch in zijn knie. Nu wil het slachtoffer zelf een andere eis, maar anders moet zo’n gast gewoon vast komen te zitten. En Frank de Boer hem gewoon meenemen. Dat is toch echt een grote fout geweest.

8 maart 2022 om 20:21

En nog laten invallen ook hahahha. De slechtste trainer ooit van het nederlands elftal moest natuurlijk ook wel even de slechtste speler ooit van het nederlands elftal laten invallen. Ook wel triest overigens dat promes dus blijkbaar tegen de boer heeft gezegd dat ie niks gedaan had.

Dit is wel heftig mits het bewezen wordt. Dan ga je wel ff de cel in lijkt me?

Zijn neef had geluk dat hij niet meer met een geweer rondloopt...... tbs lijkt me een geschikte straf voor hem. Wat een gek.

8 maart 2022 om 20:01

Hij lijkt ook te suggereren dat hij hem in zijn nek wilde raken of iets dergelijks.

8 maart 2022 om 20:24

Ja, hij wist niet eens waar hij hem geraakt had. Zijn advocaat geeft ook aan dat hij promes vrijgesproken krijgt van poging tot moord. Als je die gesprekken leest kan ik daar met mijn verstand niet bij.

8 maart 2022 om 23:11

spong zegt wel vaker iets. snap dat het zijn werk is maar vind dit toch een vreselijke man.

De nacht na de steekpartij had de politie al een tap op zijn telefoon? Dat lijkt me stug, dat gaat zo snel niet.

8 maart 2022 om 20:30

Konden hem al langer volgen, zoals je ziet is het geen helder persoon net als de mensen met wie hij omgaat.

8 maart 2022 om 23:47

Ja, en dus kan de politie zonder rechterlijke toestemming een tap plaatsen? Omdat hij geen helder persoon is? Sure.

Toch opvallend dat onderzoek zo lang heeft geduurd en lange tijd onduidelijk was als tot vervolging zou worden overgegaan. Terwijl men al die tijd al hard bewijs had.

“Die torie” 😂😂😂😂. Wat een clown zeg die promes. Ben heel blij dat we zijn kop niet meer hoeven te aanschouwen in de johan cruijf arena.

Als dit waar blijkt, is t echt een enorme idioot. Hij had t allemaal. Goed contract, veel geld, international. En dat gooit ie dan weg voor, ja, waarvoor eigenlijk?
Hij had beter kunnen zeggen: als je pikt van tante koop ik wel wat nieuws.

Maar is het ook slim om zulk hard bewijs naar buiten te brengen? De kans dat hij nu nog terugkomt richting Nederland is natuurlijk 0. Ze hadden hem beter kunnen lokken met het idee dat hij er mee weg ging komen.

In ieder geval is het wel duidelijk dat die dus gestoken heeft, iets wat al die Ajacieden destijds allemaal ontkenden. Zou mooi zijn dat die nu ook jarenlang de cel in gaat in plaats van dat die er met een lichte straf vanaf komt.

8 maart 2022 om 20:27

Al die ajacieden ontkende dat niet. Moet je iemand al verbannen voordat er onderzoek is verricht, of het voor de rechter is geweest?

8 maart 2022 om 20:38

Het was natuurlijk niet slim van Ten Hag om te zeggen dat hij gelooft in zijn onschuld. Dan kon hij beter gewoon zeggen dat hij niet weet wat er gebeurt is en de zaak wil afwachten.

8 maart 2022 om 20:42

Als ten hag aangeeft dat hij promes zijn woord niet gelooft, dan zit je toch al met een onwerkbare situatie. Terwijl je zolang er geen uitspraak is gedaan toch met elkaar door moet.

8 maart 2022 om 23:13

maar waarom werd Helmuth en heracles dan aan de schandpaal genageld? Over Vloet was ook nog niets bekend en hij ontkende met drank op te hebben gereden. Onder deze voorwendselen heeft heracles gehandeld maar was dr een grote rel. Vind dit wel een beetje met 2 maten meten. Ik snap het wel maat blijft toch gek.

9 maart 2022 om 20:50

Het was toch al meteen bekend dat vloet iemand had doodgereden. Het was alleen nog niet duidelijk hoe hard hij gereden had en hoeveel drank hij op had.

Haha wat een niveau. Als je zo praat weet je eigenlijk al genoeg. En als er van je gestolen wordt ga je naar de politie, wat denk je met moord te bereiken, behalve dat je ook nog eens je eigen leven verwoest.

Ben ik de enige die het vreemd vind dat je iemand in de knie steekt als je hem wilt vermoorden? Lijkt me nou niet de meest kansrijke plek.

8 maart 2022 om 20:54

Een van de twee raakten uit balans, dus vandaar.

8 maart 2022 om 21:13

Ah ok daar had ik overheen gelezen. Beide geluk gehad dus.

Nou als ik die gesprekken zo lees dan is die wel op zn plek daar in Rusland. Laat hem maar lekker daar. Wat een gek joh en blijkbaar is zn vader er ook nog tussen gekomen, wie doet zoiets waar je ouders bij zijn. Dit is toch wel erg loco, a het is familie en b je doet het voor de ogen van je ouders. Ook geen enkele berouw of wat dan ook, hoop dat deze jongen lang gaat brommen.

Ik zie iedereen blind staren naar de apps. Maar hebben jullie nog nooit een ruit ingeslagen, iemand op zijn bek geslagen. Of uit woede gezegd, is sla je tot moes. Of als ik je te pakken krijgt, kom je er niet levend meer uit. Alles moet je in context blijven zien. Media blaast zowieso alles op. Tegenwoordig kan je beter mediatraining geven en niks zeggen, dan nog ben je schuldig. Omdat je niet je mond open trekt. Dus beter blijft men down-to-earth en wacht gewoon tot de rechter oordeelt. Misschien heeft zijn neef iets ergs gedaan. Bijvoorbeeld zijn moeder geslagen of zijn zus aangerand. Of geld gestolen etc. Ja dat maakt de zaak ineens anders. Ik hoor telkens een kant van het verhaal, maar ben wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Tegenwoordig doet iedereen alsof ze het hele verhaal gehoord hebben en is er maar een waarheid, de media. En andere keer moet de media niet alles opblazen. Wees afstandelijk doe je eigen research en probeer alles in context te plaatsen.

8 maart 2022 om 21:55

Leer dan eerst zelf lezen, excuse my language. Hij zegt dat z’n neef gestolen heeft van z’n tante en vader, en Promes geeft ruiterlijk toe dat hij zijn neef heeft gestoken en eigenlijk erger dan in zijn knie op het oog had. En z’n vader en tante bevestigen het door er over door te gaan. En om hem te smeken het hier bij te laten. Wat blaast de media hier aan op? In t algemeen ben ik het met je eens, maar dit is zo klaar als een klontje. En hoe raad je aan hier zelf research naar te doen?

8 maart 2022 om 22:10

Als je iemand neersteken een correcte vergelding vindt voor diefstal (of voor wat dan ook eigenlijk) raad ik je aan professionele hulp te zoeken.

Hij bekent zijn neef te hebben neergestoken omdat de bewuste neef gestolen heeft van zijn tante. De ene kant van het verhaal horen we van de dader. Wiens kant wil je nog meer horen, het slachtoffer?
In een rechtstaat ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Mensen staan vooraan om dat elke keer te roepen. Maar in een rechtstaat ga je ook niet voor eigen rechter spelen.

Wonderbaarlijk wat voor bochten mensen zich in wringen om een steekpartij goed te praten.

Vreemd dat er die nacht al een tap op z’n telefoon geplaatst was.

8 maart 2022 om 21:57

Die zal niet die nacht geplaatst zijn, maar al voor het steekincident. Waarschijnlijk om andere verdenkingen waar hij al voor gevolgd werd. Een tap geplaatst krijgen is extreem moeilijk, en dan moet er gegronde en aantoonbare verdenking zijn van zeer ernstige vergrijpen. Meestal in verband met georganiseerde misdaad. Het zal een lange tijd duren voor wij te weten krijgen waarom Promes al getapt werd. Daar doet het OM niet zomaar een boekje over open.

8 maart 2022 om 23:59

Ja, of dit gesprek is opgenomen en verkocht door een familielid en het verhaal klopt niet. Tis niet het OM die dit beweerd, maar een krant met een slechte reputatie.

Dit is inmiddels bijna 2 jaar geleden he en die clown loopt nog steeds vrij rond. Hopelijk gaat hij lang brommen.

Dat wordt een straf voor Promes met deze opname. Dan ben je echt ziek

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren