Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fatima Moreira de Melo zeer kritisch op uitspraken Overmars en Van der Sar

Laatste update:

Fatima Moreira de Melo is niet te spreken over de woordkeuzes van Edwin van der Sar en Marc Overmars in het statement dat Ajax zondagavond publiceerde. De algemeen directeur noemde de situatie rondom Overmars 'voor iedereen verschrikkelijk', terwijl de directeur voetbalzaken het verzoek uitsprak om met rust gelaten te worden. Volgens Moreira de Melo slaan de directeurs van Ajax de plank mis in hun statement.

Ajax maakte bekend dat Overmars opstapte vanwege het 'gedurende een langere periode versturen van grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega’s'. Overmars zei dat de situatie een grote impact heeft op zijn privésituatie. "Daarom verzoek ik iedereen mij en mijn gezin met rust te laten", stelde de opgestapte directeur. Moreira de Melo, voormalig hockeyster van de Nederlandse nationale ploeg en ook bekend als tv-persoonlijkheid, toont zich kritisch bij RTL Boulevard.

"Dat Ajax met hem daarover in gesprek is gegaan en dat hij is opgestapt, vond ik prima. Dat toont daadkracht, fair enough", opent Moreira de Melo in de uitzending. "Maar in het statement van Edwin van der Sar zag ik dat hij het afschuwelijk vond voor iedereen. Dan denk ik: voor iedereen, dat betekent dus ook Overmars? Het lijkt me dat je dat iets anders moet formuleren. Ik neem aan dat ze een pr-afdeling hebben bij Ajax. Het is een beetje ongelukkig, eerlijk gezegd."

De reactie van Overmars kan op nog minder begrip rekenen van Moreira de Melo. "Dat Overmars hier dan nog iets durft te verzoeken, aan de media en aan iedereen, dat ze hem met rust moeten laten... Dan had je toch iets eerder zelf moeten nadenken over waar je mee bezig was, in plaats van nu in deze situatie dit nog durven te verzoeken. Je moet nu heel stil gaan zitten, geschoren worden en het even over je heen laten komen."

Het Parool meldde maandag op basis van ingewijden dat Overmars een foto van zijn geslachtsdeel zou hebben gestuurd naar een werkneemster. "Hij heeft wel beseft dat dit grensoverschrijdend gedrag is. Ik denk altijd: waarom denken mannen dat vrouwen daarop zitten te wachten? Wat dénk je? Hij heeft ook gewoon een gezin en een vrouw. Denk je dan echt nergens over na?", vraagt Moreira de Melo zich af. Ze vertelt tevens dat het programma een oud-medewerkster van Ajax heeft gesproken, die zei dat ze een aantal weken geleden al was gebeld door NRC Handelsblad. Overmars zei zondag zelf dat hij 'vorige week' werd geconfronteerd met meldingen over zijn gedrag.

Twaalf mogelijke opvolgers van Overmars als directeur voetbalzaken van Ajax

Het opstappen van Marc Overmars heeft Ajax in een lastige positie gebracht. Lees artikel

In de uitzending wordt ook gesproken over een gerucht dat Yvonne Coldeweijer maandag op Instagram plaatste. Een bron vertelde Coldeweijer dat er 'al maanden sprake is van seksueel grensoverschrijdend gedrag met betrekking tot het bestuur van Ajax en vrouwelijke werknemers'. Haar bron zegt een bekende te zijn van een slachtoffer, dat zelf niet mag spreken vanwege een recentelijk ondertekende geheimhoudingsverklaring. Ze beweerde zelfs dat meerdere werkneemsters zijn 'afgekocht en door advocaten in opdracht van Ajax gedwongen zijn deze contracten te ondertekenen'. Coldeweijer, die zich op haar juicekanaal ook vastbijt in het schandaal rond The Voice of Holland, riep slachtoffers op om zich te melden.

Moreira de Melo hoopt eveneens dat andere personen die ongewenst zijn benaderd zich ook willen en kunnen melden. "Ik hoop dat vrouwen naar buiten mogen en durven komen. Er gaan geruchten dat er geheimhoudingsclausules zijn getekend", geeft ze aan. Strafrechtadvocate Clarice Stenger ziet in mogelijke geheimhoudingsverklaringen geen grot obstakel. "Dan zal een rechter zeggen dat het maatschappelijk veel belangrijker is dat het uitkomt, dan dat jij je houdt aan de geheimhouding. Daar hoef je niet heel bang voor te zijn." Ze wijst erop dat het sturen van een dick pic strafbaar is als de ontvanger daar niet op zit te wachten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Op alle slakken zout leggen.nl . Ik word ook wel een beetje moe van al die zogenaamde bn'ers die op elk gekozen woordje in dit soort situaties ineens willen gaan scoren.

7 februari 2022 om 20:01

Tja, dat is nou eenmaal als zoiets gebeurt bij een grote club. Heeft zijn keerzijde. In goede tijden zie je ook veel meningen voorbij komen over Ajax, maar in slechte tijden is dat dan ook. Niet alleen de lusten, maar ook de lasten. Zou wel heel gek zijn als RTL boulevard hier geen aandacht aan zou schenken.

7 februari 2022 om 20:04

Ach ja. Uiteindelijk is het ook altijd hetzelfde liedje. Iemand heeft kritiek op iets wat door iemand anders gezegd wordt en dan gaan anderen dan weer daar kritiek op hebben.

7 februari 2022 om 20:21



Tja, ik word ook wel eens ergens moe, van hard werken bijvoorbeeld maar ik word ook wel eens moe van supporters die het maar moeilijk kunnen verdragen dat er kritiek op hun club of de werknemers van die club is. Het was niet de vraag of er een bn-er zou reageren maar wanneer en welke de behoefte hebben om hun zegje te doen, ik vind dat niet zo schokkend en het niet waard om dat even te benoemen. Wat ik schokkender vind is de beschuldiging die Yvonne Coldeweijer uit. Als echt blijkt dat meerdere werkneemsters zijn 'afgekocht en door advocaten in opdracht van Ajax gedwongen zijn deze contracten te ondertekenen dan zou dit verhaal nog wel eens veel vervelender voor Ajax kunnen uitpakken dan dat het nu al is.

7 februari 2022 om 20:28

Vind jij het dan niet ook wat vreemd dat Overmars verzoekt om hem en zijn gezin met rust te laten? Die moeten ook met rust gelaten worden, daar niet van. Maar het leed in wat voor mate dan ook op jezelf betrekken is in zo'n situatie wel vrij ongemakkelijk

7 februari 2022 om 20:52

Hij had beter die vrouwen met rust kunnen laten

7 februari 2022 om 20:56

@ inkeMontana,
Ik denk dat jij ontzettend bang bent voor verre gaande consequenties en dat probeert van je af te schrijven in de hoop dat velen dezelfde mening delen.
Laten we gewoon hopen dat jou club niet teveel schade gaat oplopen door dit voorval en het missen van Overmars niet al te grote problemen gaat opleveren in dd toekomst.

7 februari 2022 om 21:16

Oh nee hoor. Wat mij betreft wordt het goed uitgezocht en wordt er gestraft zoals erg gestraft dient te worden. Maar ik vind dit soort neppe verontwaardiging, van Bn'ers die dit puur doen om zelf weer even in de schijnwerpers te staan met een zogenaamde opvallende mening, gewoon verschrikkelijk.

8 februari 2022 om 09:45

Hij heeft gewoon gelijk. Bij elk schandaal komt er ff een BN'tje vertellen dat hij/zij het schandalig vindt

7 februari 2022 om 20:57

Omhoog gevallen hockey dame. Verder nietszeggend en toevoegend. Next!

7 februari 2022 om 22:04

Dat je zo reageert geeft maar aan wat het probleem is in deze maatschappij. Ze heeft volkomen gelijk.

8 februari 2022 om 08:31

Omdat iemand die ooit hockey heeft gespeeld een mening heeft en ik daar bijzonder weinig waarde aan hecht? Mag dat misschien, of ben jij zo naief dat je de media blind volgt? Dat is namelijk nog veel enger...... Media heeft een ander belang , blijf dat goed in je gedachten houden..........

8 februari 2022 om 08:51

Komt het omdat ze ooit hockey heeft gespeeld of vind je het gewoon een stom wijf? In het laatste geval kan ik je niet eens helemaal ongelijk geven maar verder voegt jouw reactie ook niets toe en is het net zo nietszeggend als die van haar.

8 februari 2022 om 09:14

Ik kan niet voor Jaakke spreken, maar ik vindt het een stom wijf. Voor zover dat telt. Maar ik kijk dan ook nooit naar RTL Boulevard, eigenlijk kijk ik sowieso nooit tv, behalve sport. Vandaar dat ik haar ken. Daarnaast vindt ik het verachtelijk dat ze uithangbord is voor pokeren een uithangbord voor gokken. Iets waar heel veel mensen en gezinnen aan kapot gaan. Nog erger als aan het ontvangen van een dickpick, maar hey dat is mijn mening.

8 februari 2022 om 10:06

Kaassie, als je m'n opmerking niet in de context kan zien kan ik je niet helpen.ik vind het wel toevoegend, gezien het feit dat VZ meent haar te moeten citeren en er een topic aan te wijden. Wat heeft zij er in hemelsnaam mee te maken?

8 februari 2022 om 12:50

@justbecause
Gelijk in wat? Mag van de Sar het niet verschrikkelijk vinden voor alle partijen? Overmars is zijn goede vriend, iemand die die tientallen jaren kent en die nu, welliswaar door eigen schuld, compleet afgebrand wordt. Zijn gezin en kinderen komen nu onder enorme druk te staan. Een grote ellende.
En Overmars bekend gewoon schuld, biedt zijn excuses aan en stapt op. Dat ie daarna graag met rust gelaten wil worden, kan ik me heel goed begrijpoen. Waarom hij dat niet zo mogen zeggen, is mij echt een raadsel.

8 februari 2022 om 23:40

jaakke, je hoeft mij niet te helpen hoor Om op je vraag in te gaan, zij heeft er geen ene moer mee te maken Maar gezien jouw profiel zit je hier al een tijdje en dan zou je toch moeten weten dat iedereen, die een beetje een bekende Nederlander is, graag zijn plasje wil doen als er ergens een schandaaltje naar boven komt.

Rochus, ik ben het helemaal met je eens en je weet zo te zien veel meer over haar dan ik maar dat is alles behalve een antwoord op mijn vraag aan jaakke.

7 februari 2022 om 21:20

Ja, mee eens. Het is goedkoop scoren om maar een beetje in de spotlights te blijven en nu komen er waarschijnlijk zoveel verhalen naar buiten dat je ook niet meer weet wie je moet geloven. Van horen zeggen, dat ga je nu veel krijgen.

7 februari 2022 om 22:06

Jij begrijpt niet heel goed wat het probleem is denk ik. Weer niet of je kinderen heb, een dochter bijvoorbeeld…..maar stel je voor dat iemand jouw dochter continue lastig valt en dan zegt, ik dacht niet dat het zo’n probleem was

7 februari 2022 om 23:16

Waar heb je het over? Ik zeg toch niet dat het gedrag van Overmars nier verwerpelijk is?

8 februari 2022 om 08:17

Nee klopt, je zegt dat je moe wordt van BN’ers die in jou ogen willen scoren. Je zegt niets over Overmars. Ze heeft gewoon gelijk en jij vindt dat ze zeurt…of op alle slakken zout leggen. Daar heb ik het over en dat is ons grootste probleem op dit onderwerp.

8 februari 2022 om 09:42

@justbecause: Nee, jij vã­ndt dat ze gelijk heeft en gaat vervolgens Inkemontana er van beschuldigen dat hij het niet begrijpt dan wel goedpraat. Ongelooflijk smerig als je het mij vraagt, alsof je kinderen moet hebben om het te begrijpen? Want als Van der Sar zegt dat het 'voor iedereen verschrikkelijk' is, dan noemt hij toch iedereen? Dat het Fatima of jou niet bevalt dat Van der Sar het nu niet explicieter heeft over de slachtoffers, dat snap ik wel, maar dan ga je dus wel op alle slakken zout leggen en is het buitengewoon ranzig als je hier medeforumleden een schuldgevoel aanpraat. Het was niet Van der Sar die dit heeft gedaan, het was niet Ajax die dit heeft gedaan, het was niet Inkemontana die dit heeft gedaan...het was Overmars en daar is nu iedereen de dupe van.

8 februari 2022 om 10:48

@myvision Ik snap wat je wilt zeggen, maar het komt er denk ik niet zo goed uit. Als je de verhalen moet geloven, speelt er meer bij Ajax (en waarschijnlijk bij nog veel meer organisaties, maar die zijn nu geen onderwerp) dan alleen Marc Overmars. Dus als mensen kritiek leveren over het gebruik van de juiste woorden door de Ajax directie dan is dat niet zo vreemd, wel ben ik het met je eens dat al die BN'ers niet nu opeens hun platform moeten pakken. Te makkelijk en dan hadden ze dat al eerder moeten doen. Net zoals iedereen rondom de Voice opeens heel snel hun straatje leeg wilde vegen. Irritant en heeft geen toegevoegde waarde. En daarom is het bericht van InkeMontana zeker duidelijk.

7 februari 2022 om 22:54

Op alle slakken zout leggen terwijl Overmars wel een heel curieus verzoek naar buiten brengt na zeer ongepast gedrag. Je weet dat RTL Boulevard, los van het onacceptabele gedrag van Marc Overmars, als programma leeft van de nieuwtjes en roddels rondom bekende personen, en of jij Fatima nu wel of niet kent, ze is nu eenmaal een bn'er, daar ben jij niet de graadmeter voor.

Vervolgens zegt ze niets vreemds, niet geks. Sterker nog, ik ben blij dat er iemand nadruk op legt, aangezien het verzoek natuurlijk van de zotte is. Wellicht je standaard voor bepaalde idolen bijschalen Inkemontana.

8 februari 2022 om 09:20

Het helpt ook niet dat Voetbalzone de mening van dit soort compleet irrelevante mensen publiceert op haar website. Het zou heel simpel moeten zijn: Is zij iemand van Ajax, de KNVB of een slachtoffer? Is zij een gerenommeerde (voetbal)journaliste die nieuwe informatie openbaart? Is zij een expert op het gebied van strafrecht of grensoverschrijdend gedrag? Als het antwoord op alle drie die vragen nee is, is haar mening net zo relevant als die van jou of mij en zou daar geen artikel aan gewijd moeten worden.

8 februari 2022 om 09:38

@InkeMontana, ik sluit me hierbij aan. Het is natuurlijk meer dan terecht dat Overmars moest opstappen, maar dat er vervolgens wordt uitgehaald naar Van der Sar omdat hij zegt dat het voor 'iedereen' een verschrikkelijke situatie is totaal onnodig.

Van der Sar heeft jarenlang met Overmars samengewerkt en ze zijn altijd goed bevriend geweest, natuurlijk vind hij het dan ook voor Overmars verschrikkelijk, ook al is het zijn eigen schuld. Dat je schuld hebt aan hoe je je nu voelt betekent niet dat het niet ook voor jou verschrikkelijk kan zijn.

Al met al vind ik dat Ajax prima heeft gehandeld. Officieel mag je iemand namelijk niet ontslaan tot na het onderzoek en door Overmars te vragen op te stappen hebben ze hem juist sneller uit de organisatie gekregen.

8 februari 2022 om 10:47

Ik word ook wel een beetje moe van die mensen die altijd maar vinden dat niets ooit kut genoeg is maar nog kutter moet zijn.. of in elk onderwerp wel iets extra's te klagen hebben Echt waar dat is echt puur opzoek zijn naar de spotlight zijn voorjezelf

8 februari 2022 om 10:53

Wat ik schokkend vind is jouw reactie.
Dit is letterlijk de reactie van van der Sar:
Algemeen directeur Edwin van der Sar: "ik vind de situatie voor iedereen afschuwelijk en sluit me aan bij de woorden van Leen Meijaard. Ik voel me vanuit mijn rol ook verantwoordelijk om de collega’s te helpen. Een veilig werkklimaat is heel belangrijk, voor iedereen bij Ajax. We gaan daar de komende tijd nóg meer aandacht aan besteden. Marc en ik spelen sinds het begin van de jaren negentig samen, eerst bij Ajax en toen bij Oranje en we zijn nu alweer bijna tien jaar collega’s in de directie van Ajax. Dat stopt nu heel abrupt. We zijn hier bezig met iets heel moois dus voor iedereen die Ajax een warm hart toedraagt zal dit nieuws ook een klap zijn."

Hij vind het afschuwelijk voor iedereen, waarin hij voor de rest in zijn verklaring nergens in gaat hoe zo'n gigantische rot situatie is voor de andere medewerkers. Nee, hij gaat alleen maar in dat het zo vervelend is dat Ajax zonder Marc verder moet. Dit is dus net het gehele probleem, dit is de cultuur waar die mensen in zitten. Vind je het gek dat ze het niet durven te zeggen, je kan toch niet tegen de grote baas in gaan.
V.d. Sar is totaal ongeschikt, maar dan ook totaal. Ik zie hem nog staan bij de NS, Ajax is zo'n milieubewuste club, hij wist nie hoe vaak die in beeld moest komen. Ik heb hem nu nog niet voor de camera gezien. Alleen dit lullige alineatje wat hierboven staat..

8 februari 2022 om 12:54

De medewerkers hoeven helemaal niet tegen de grote baas in te gaan. Er zijn reeds in 2017 al twee vertrouwens personeen aangesteld waar slachtoffers terecht kunnen. Toen in december de directie op de hoogte werd gesteld, is er direct actie ondernomen. Overmars heeft de zwaarste sanctie gekregen die een werknemer opgelegd kan worden.
En let wel, het gaat hier alleen om zeer vervelende app berichten, niet om aanranding, bestating of verkrachting. Toch neemt Ajax dat zo serieus dat Overmars zonder afkoopsom kan vertrekken.

Het is aan alle kanten te interpreteren als ongelukkige communicatie. Het is ook glashelder grensoverschrijdend gedrag.
Maar dan kun je nog het treurig vinden dat een carriere zo eindigt, ook al is het eigen wangedrag. Dat vind ik ook bij Greenwood, doodzonde dat hij zo agressief is en vriendin mishandelt.
Verkeerde timing dus. Zeker.
Maar het is ook nog zo dat er geen aangifte, onderzoek of veroordeling is, alleen is er een ethische norm overschreden. Erg genoeg voor ontslag.
Maar in deze rechtsstaat kan Overmars gewoon weer aan het werk, alleen niet bij Ajax. Zeker als hij ervan leert.
Niettemin alle medeleven voor slachtoffer(s), intimidatie is een hel.

7 februari 2022 om 20:12

@gj7300 Stalking is gewoon strafbaar hoor. En ik denk niet dat er een andere club zich gaat branden aan deze man. Reputatie is voorgoed verpest, zien we nooit meer terug.

7 februari 2022 om 20:46

Zolang we niet precies weten wat er is voorgevallen, in welke context en wat de relatie en schade is kunnen we veel roepen maar dat heeft weinig zin.

Ethische norm is overschreden, maar dat wil niet zeggen dat hij voorgoed weg is. Ik zie zeker nog wel clubs interesse hebben als dit is overgewaaid.

Er is nog geen aanklacht, en zolang dit niet gebeurd en hij niet op wordt veroordeeld is het enkel een zware aantekening. Gezichtverlies zeker, maar dan niet genoeg om nooit meer aan de bak te komen.

Fouten maakt iedereen, ook Overmars, na een periode zal men ook kijken naar zijn zakelijke prestaties.

Er zijn veel te veel vraagtekens bij dit verhaal waardoor het lastig is om een mening te vormen. Ben erg benieuwd wat de relatie was tussen de vrouw en overmars voor dit alles. Dat zou al een hoop kunnen verklaren. Blijft een lastig iets.

7 februari 2022 om 20:05

Er zijn zoveel scenario's bedenkbaar. Wie weet stuurde hij een foto van zijn bovenbeen zodat de fysio er naar kon kijken, maar zijn derde been floepte uit zijn onderbroek.

Huidige verhalen zijn gewoon onduidelijk en de media duikt op elk geruchtje. Ik geloof nog niks.

7 februari 2022 om 20:44

Zal vast onduidelijk zijn. Maar dat die iets heeft gedaan lijkt mij meer dan duidelijk. Als het een foutje of wat dan ook geweest zou zijn of iets kleins had Ajax hem er echt nooit uitgegooid. Deze man heeft Ajax miljoenen bezorgd en is onaantastbaar, alleen op een manier zoals deze had hij er uitgegooid kunnen worden.

7 februari 2022 om 20:05

Dat maakt geen reet uit. Wat hij heeft gedaan is gewoon grensoverschrijdend en als die vrouw daar een melding van maakt dan lijkt het me duidelijk dat er geen intieme "relatie" tussen hem en de vrouw bestond. Niks moeilijks aan.

7 februari 2022 om 20:08

Dus als een vrouw een melding maakt geloof je het meteen? Lekker kortzichtig man. Dus Ronaldo had die vrouw verkracht en Neymar geloof ik ook en MJ had 20 kinderen gebald. Ik wil feiten zien.

7 februari 2022 om 20:31

Het zou opzich wel een goeie ontwikkeling zijn als we de slachtoffers het voordeel van de twijfel geven ipv de persoon in machtspositie die de positie misbruikt en zich misdraagt. En dan niet dat ie zonder proces de cel in wordt gegooid, maar dat de reflex niet is, misschien liegt ze wel.

7 februari 2022 om 20:51

Voor jou maakt het geen reet uit. Voor mij wel. Volgens mij mag ik mijn eigen mening geven en ik vind dat wel relevant. En nee ik zeg niet dat het dan wel normaal is om zo een foto te sturen maar het kan wel het een en ander verklaren.

7 februari 2022 om 20:54

@Soccerfan_1, ik ben het met je eens dat dit grensoverschrijdend gedrag was, als het waar is, en de context daarin weinig uitmaakt. Het is ongepast en onacceptabel gedrag op een werkvloer. Zijn vertrek is daardoor de enige overgebleven optie. Echter zegt het niet dat er nooit een intieme relatie geweest kan zijn. Het kan ook begonnen zijn als een wederzijdse relatie die uiteindelijk niet werkte en waarbij Overmars daarna te ver is gegaan. Kan ook niet zo zijn hoor, maar we weten nu gewoon nog te weinig om zulke conclusies al te trekken.

Ach Fatima toe nou... ik heb ook wel eens per ongeluk een foto gemaakt van mijn derde been (moest mijn linker been zijn) aan een fysio om de ernst van mijn blessure te fotograferen. Overmars was gewoon even in de war. Ik denk dat de medewerkster een fysio was.

@Westend; kan jij het spelletje cock or ball uitleggen aan Fatima?

Maar wat een gezeik allemaal om die dickpick haha. Laten we maar eerst afwachten of dit echt is gebeurd. Parool is ook media. Tegenwoordig geloof ik nog alleen Fabrizio Romano. Zou me echt niet verbazen als het lulkoek is over die foto's. Dit is het moment om alles aan te dikken wat je kan aandikken.

7 februari 2022 om 20:07

Hij toonde ook stalkend gedrag. Niet alleen dickpics

En dan zelf vragen om met rust gelaten te worden. Klinkt wel raar

7 februari 2022 om 20:11

Ja maar wie zegt dat? Het parool?

Parool kan ook vandaag zeggen: Henk ten Cate wordt TD van Ajax. Wat ik best lachen vind, maar eerst zien dan geloven.

7 februari 2022 om 20:19

Yep. Het Parool
En die heeft het over ingewijden.

Dat ie zich schaamt en ontslag heeft genomen laat vermoeden dat er toch wel wat aan de hand is.
Maar ik denk dat het gezin Ovrrmars maar beter de tv vanavond niet aanzet

7 februari 2022 om 20:23

Als Henk Ten Cate dan zelf ook zegt dat hij TD wordt, geloof je het toch wel? Want je vergelijking gaat helemaal scheef, aangezien Overmars zelf ook echt schuld op zich heeft genomen. Met een gezin neem je dat niet vrijwillig op je, dan zal het wel niet zo licht zijn.

7 februari 2022 om 20:58

@biggles; maar wie zijn dan de ingewijden? Zover ik het weet is het een term voor zoveel mensen die zich noemen als mensen die op de hoogte zijn. Tja en wat is daar weer van waar.

7 februari 2022 om 20:58

@Biggles, haha toen ik jouw reactie las, was er een duivels stemmetje in mijn hoofd dat het las als "laten we als reactie nu allemaal dickpics naar Marc sturen" als likopstukbeleid.... 😂😂 Dan weet hij ook hoe bizar het is. En voor de duidelijkheid, dit is een geintje en moeten we natuurlijk nooit gaan doen.

7 februari 2022 om 21:00

@psvlid; hoezo scheef? Ja Overmars heeft het eea gezegd, maar om welke reden? Hoe erg is het? Is het verhaal van dickpicks waar. Ik geloof dat verhaal pas als Overmars zegt: ik stuurde dickpicks.

Je zit gewoon uit je nek te lullen haha. En nee, HTC is voor mij TD als Ajax dit middels een persbericht naar buiten stampt.

Ik zit persoonlijk niet te wachten op al die geruchten een aannamen. Het zou ze sieren als ze zich bij de feiten hielden en niet op geruchten ingingen, het is al erg genoeg.

7 februari 2022 om 20:48

Misschien moet ajax dan eens duidelijk zijn en geen niets zeggende statement maken.

7 februari 2022 om 21:28

Misschien weet Ajax ook nog niet alles . Er kunnen zo veel kanten aan zitten . Mensen zouden gewoon eens wat meer geduld moeten hebben , dat zou ze sieren

Achja nu krijgen we dit weer, alle "bn'ers" die wat vinden van een uitspraak in een statement. Je kan het toch nooit goed doen,, maar vindt dit een beetje zaniken om het zaniken

7 februari 2022 om 22:59

Dat is een probleem van het systeem waarin er vanuit de mens een hunkering en vraag en tijd te veel is naar vermaak, voor jou is dat een potje voetbal voor genoeg anderen zijn dat roddel & nieuwtjes programma's over bekende Nederlanders. Wellicht verwerpelijk van voetbalzone om zulke stukken uit programma's als artikelen uit te schrijven of verwerpelijk dat het mens eigen is om toch graag op de hoogte te zijn van de roddels, maar al met al is Fatima gewoon een bn-er, geen "bn-er" en zegt zij alleen maar rake dingen. Laat je niet zo kennen.

Ik heb geen medelijden met Overmars maar zijn familie is ook slachtoffer van zijn gedrag dus ja dan snap ik wel dat hij hierom vraagt. Dat gebeuren over geheimhoudingen en dingen die al maanden spelen neem ik niet zo serieus als de bron komt via iemand die zich volgens eigen zeggen specialiseert in roddeljournalistiek. Het beste zou zijn als Overmars open kaart speelt en gewoon vertelt in een interview wat die nog meer op z'n geweten heeft.

Hij mag toch gewoon verzoeken om met rust te worden gelaten? Als die nou had gezegd: 'ik verwacht nu verder met rust te worden gelaten'. Dan vind ik het heel anders. Het is allemaal zijn eigen domme fout, maar hij neemt tenminste (hoe het tot nu toe lijkt) snel zijn verantwoordelijkheid, helemaal als je het vergelijkt met de voice. Vind het dan zelf een beetje onozel om elk woordje van een statment te gaan uitpluizen

7 februari 2022 om 20:15

@joos5v97 natuurlijk mag hij dat verzoeken, hij mag alles, het is alleen niet verstandig om in zijn positie dit te vragen. En ik denk niet echt dat hij een andere keuze had, er waren al meldingen en een journalist was bezig met een onderzoek.

7 februari 2022 om 20:36

Ik neem aan dat hij niet bedoeld om ineens alle onderzoeken te stoppen en het er niet over te hebben. Ik neem aan dat hij bedoeld dat ze niet persoonlijk met hem of zijn familie contact op gaan nemen voor vragen/ interviews.

7 februari 2022 om 20:55

Dus de man die vrouwen lastig viel met berichten wil nu zelf graag met rust gelaten worden. Ik hoop dat je - als je dat zo neerzet - snapt dat dit niet heel lekker overkomt.

De dingen die Coldeweijer beweert zijn wel stevig. Dat vrouwen worden afgekocht en geheimhoudingsverklaringen moet tekenen. Hoop voor Ajax dat dat toch niet het geval is.

7 februari 2022 om 20:33

Als het niet zo blijkt te zijn hoop ik wel dat Ajax hier werk van maakt, zulke dingen zomaar verkondigen is gevaarlijk.

7 februari 2022 om 20:56

Daar moet Ajax zeker werk van maken. Dat gevalletje Overmars is niet zo erg dus dan volstaat een nietszeggend statement. Een bewering dat vrouwen zijn afgekocht is natuurlijk veel erger. Daar moet Ajax echt werk van maken.................

Als overmars echt ongevraagd dat soort fotos heeft gestuurd kan idd echt niet. Maar word ook wel gek van dit soort mensen die weer willen scoren bij een of andere achterban met dit soort uitspraken. Is gewoon een prima persbericht. Stop gewoon met zeiken. Zijn hele carriere is toch kapot. Ga is in op de inhoud en niet op 1 zinnetje dat marc zegt.

Haha de ironie dat Overmars met rust gelaten wil worden is zo mooi dat je het kan inlijsten en in het Louvre kan hangen.

Het belangrijkste staat eigenlijk in het tweede gedeelte. Slachtoffers afkopen en dwingen een geheimhoudingsplicht te tekenen. Dat is niet niks en kan wel eens heel vervelend worden voor Ajax omdat het dan niet een eenmansactie was, maar beleid vanuit de club.

Pff elke keer die mensen die het beter weten en denken dat het allemaal zo makkelijk is. Het is toch ook verschrikkelijk voor iedereen? Vd Sar zegt daar niks geks mee. Tuurlijk zijn er vrouwelijke slachtoffers, en Ajax wordt hier ook mee geraakt. En ja, ook de familie van Overmars zal hieronder leiden. De familie Overmars bestaat niet enkel uit Marc zelf. Je kan moeilijk in zo'n statement zeggen, het is verschrikkelijk voor iedereen behalve voor Marc, laten we hem en zn familie aub flink lastig vallen.

Dat gerucht over het afkopen van mensen zou wel zeer kwalijk zijn. Dan is Ajax wel degelijk heel laakbaar bezig geweest. Als Ajax nou volledig wordt gecancelled moet Schmidt misschien toch terugkomen op z'n uitspraak.

Het zijn altijd weer dezelfde mensen die uit hun hollen gekropen komen om gehoord te worden. Deze vrouw is er zo een, Mirjam Olfers is er zo een en ook Barbara Barend zag ik vandaag weer ergens op tv zitten brallen.

Wat had VD Sar dan moeten schrijven, het is voor iedereen behalve Marc zelf verschrikkelijk? En het is logisch dat Overmars rust wil voor zijn familie, want die hebben ook niet om deze situatie gevraagd. Dit is echt zeiken om het zeiken, wat wil ze weer graag gehoord worden.

8 februari 2022 om 09:28

Exact, straks krijgen we de volgende zogenaamde geleerde die iets ziet aan de mimiek van Van der Sar waardoor hij ook schuldig wordt bevonden... Intern uitzoeken tot op de bodem, hulp aan de slachtoffers en zorgen dat dit soort zaken verbannen blijven!

8 februari 2022 om 18:59

Ja eens. En is zij niet het vriendinnetje van die Remon Sluiter? Die grijpt al jaren iedere gelegenheid aan om Ajax af te fikken. Niet echt geloofwaardig dus.

8 februari 2022 om 22:40

Klopt, maar het is ook bekend, en anders wel hoorbaar dat hij een echte Rotterdammer is.

Wat deze beste mevrouw vind kan mij niet interesseren. Ik wil gewoon wachten tot dat we alles weten over deze affaire. Makkelijk scoren kan iedereen, ook deze beste mevrouw.

Ik kan er nog steeds niet overheen komen dat Overmars daadwerkelijk dickpics heeft gestuurd.

Het begon met het "politiek correct" gekut, daarna dat "metoo"-gezeik. Waarom hadden die aandachttrekkertjes het nummer of emailadres niet geblokkeerd of verwijderd? Ik vind dat deze vrouwen zich aanstellen en "in the picture" willen komen. Als het echt alleen maar berichtjes waren...of van mijn part zelfs foto's van Overmars zijn plasser in erecte toestand, dan vind ik zulk geklaag diep triest. En hetzelfde als met die "slachtoffertjes" van Ali B., waarom er nu pas mee in de publiciteit komen? Als hij ze echt aangeraakt zou hebben, dan hadden ze meteen melding moeten maken op een politiebureau. Dus meteen, niet later,zelfs geen week later.

Who's nest die nog even zijn of haar plasje wil bekend maken? Ik denk dat Ajax adequaat gehandeld heeft door hun succesvolle TD per direct te laten vertrekken, hetgeen ook niet anders kan. Nu aandacht aan de slachtoffers. En dit verder intern uitzoeken, hoe die misstanden hebben kunnen gebeuren en hoe werknemers zich voortaan weer veilig kunnen voelen.

Dat maakt Fatima ook schijnheilig.
Als van der Sar vanuit zijn hart spreekt en echt iedereen bedoelt, dus ook Overmars, dan kan dat.
Wanneer je zegt dat het ongelukkig is wat hij zegt en je daarvoor een pr afdeling hebt betekent het dat je dus getrainde woorden gaat gebruiken en niet je gevoel.

Is het heel erg dat Van Der Sar het ook moeilijk vind voor Overmars.
Deze mensen hebben jarenlange samenwerkingen en mogelijk vriendschappen opgebouwd.
Gezinnen zullen elkaar kennen enz.

Het is daarom des te netter dat van der Sar ondanks alles toch Overmars eruit zet.

Hier wordt je toch echt doodziek van in Nederland, op alle slakken zout leggen en kans zien om elk woord verkeerd uit te leggen. Bij John de Mol werd dat ook gedaan; die beantwoorde een vraag 'wat hij tegen de slachtoffers zou zeggen.' En dan gelijk de goegemeente, die de adem inhield voor het moment dat De Mol iets twijfelachtigs zou kunnen gaan zeggen, er met geslepen messen overheen om de man neer te sabelen met 'het ligt niet aan de vrouwen, John!' Alsof het beantwoorden van de vraag die Hofman hem stelde dat insinueerde!

En nu deze Fatima Moreira de Melo de hoepelidoe. Heb ik nooit iets over voetbal zien of horen zeggen en valt nu Van der Sar aan op zijn statement? Wat had-ie dan moeten zeggen, dat de situatie voor iedereen kut is behalve voor Overmars? Technisch gezien heeft hij zelfs gelijk: Overmars mag deze situatie dan zelf veroorzaakt hebben en de hoon verdienen, maar de slotsom dat het ook voor hem - en daarmee iedereen - een vervelende situatie is is gewoon juist. Bovendien, Van der Sar en de andere beleidsmakers hebben toch met Overmars gezeten over de situatie. De TD heeft gewoon de keuze gekregen: zelf opstappen of we ontslaan je. Op Ajax' handelen kun je de laatste jaren veel kritiek hebben, maar hier hebben ze adequaat opgetreden. Dus schei uit met spijkers zoeken op laag water zoeken, RTL Boulevard. Vraag je gewoon weer eens af of Onno nog wel monogaam is met Albert of dat soort non-nieuws...

Het 2e kan ik me nog wel een beetje in vinden, maar de opmerking van van der sar snap ik wel. Ook al is het volledig zijn eigen schuld, zal hij er ook kapot van zijn. Vind het overdreven dat hij dan iedereen minus marc moet zeggen. Sws beetje zoeken.

Ze heeft ergens wel een punt, Overmars moet de consequenties van zijn acties gewoon accepteren. In dezen kan hij niet meer dan het boetekleed aantrekken. Verder heb ik de meninkjes van al dit soort quasi-BN’ers totaal niet nodig. Hoge bomen vangen veel wind, maar goed.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren