Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Naam van Zuidam valt bij Ajax: dertien mogelijke opvolgers van Overmars

Laatste update:

Het plotselinge vertrek van Marc Overmars bracht zondagavond een schokgolf teweeg in de Nederlandse voetballerij. De directeur voetbalzaken verstuurde volgens een verklaring van Ajax over een langere periode 'grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega’s' en besloot op te stappen toen hij daarmee werd geconfronteerd. Ajax heeft nog niets bekendgemaakt over de opvolging van Overmars. Daardoor leeft de vraag: wie zouden kandidaten kunnen zijn om de nieuwe directeur voetbalzaken te worden in de Johan Cruijff ArenA?

Overmars, 48 jaar, was sinds juli 2012 werkzaam als directeur van Ajax. Gezien zijn jarenlange ervaring, dossierkennis en contacten in de voetballerij wordt hij moeilijk te vervangen. Het is sowieso de vraag of Ajax op zoek gaat naar een externe vervanger of de vacature intern probeert te vullen. Op de korte termijn lijkt een interim-benoeming voor zijn naaste assistent Gerry Hamstra voor de hand te liggen. De invulling voor de lange termijn wordt een grotere uitdaging. Overmars werd de afgelopen jaren regelmatig in verband gebracht met een overstap naar vermogende clubs uit het buitenland, dus Ajax heeft ongetwijfeld een lijst met potentiële opvolgers klaarstaan. Voetbalzone zet twaalf potentiële kandidaten op een rij.


Gerry Hamstra (momenteel: technisch manager Ajax)


Hamstra heeft vermoedelijk de kortste inwerkperiode nodig, want hij werkt al sinds april 2021 als technisch manager bij Ajax. In die functie ondersteunde hij Overmars, met als belangrijkste onderdeel het contracteren van talentvolle jeugdspelers en de contractverlengingen van de spelers van Jong Ajax. Ook heeft hij zich gericht op de scouting. Voor zijn komst werkte Hamstra vijf jaar als technisch manager bij sc Heerenveen; eerder was hij onder meer zeven jaar hoofd jeugdopleiding bij Vitesse en in verschillende technische functies werkzaam bij FC Emmen en FC Groningen. Mocht hij op tijdelijke basis aan de slag gaan als opvolger van Overmars, bestaat altijd de kans dat het dienstverband permanent wordt.


Henk Veldmate (momenteel: hoofd scouting Ajax)


Behalve Hamstra zou ook Veldmate in beeld kunnen komen voor promotie. Hij volgde Overmars al eens op: in januari 2016 nam hij de functie van hoofdscout over van Overmars, die daardoor aan de slag kon als directeur voetbalzaken. Veldmate geeft inmiddels dus al zes jaar leiding aan de scouting van Ajax. Hij verlengde in december 2019 zijn contract bij Ajax tot medio 2024. "Toen we Henk Veldmate aantrokken, was het doel om onze scouting naar een hoger niveau te brengen. Wij zijn heel tevreden met de manier waarop hij daarmee aan de slag is gegaan. Er zijn goede stappen gezet en die lijn willen we doortrekken", zei Overmars toen. "Om de lange termijn te waarborgen, hebben we besloten hem nu al te vragen zich langer aan Ajax te binden. Dat is gelukt. Ik vind het mooi dat we de komende jaren verder kunnen samenwerken." Tussen 1998 en 2015 was Veldmate technisch manager bij FC Groningen.


Edwin van der Sar (momenteel: algemeen directeur Ajax)


Een iets minder voor de hand liggende interne oplossing zou het doorschuiven van Van der Sar kunnen zijn. Hij werkt al tien jaar in de Johan Cruijff ArenA, eerst als directeur marketing en vervolgens als algemeen directeur. Van der Sar en Overmars werkten nauw samen. Het zou weliswaar een carrièreswitch zijn om aan de slag te gaan als technisch directeur, maar er zijn meerdere personen actief in de Eredivisie die in hun loopbaan ervaring hebben opgedaan als technisch én algemeen directeur: denk aan Dennis te Kloese (Feyenoord), Martin van Geel (Willem II), Ferry de Haan (sc Heerenveen) en Ted van Leeuwen (NEC). Toen hij in 2019 werd genoemd als mogelijke director of football van Manchester United, liet Van der Sar tussen neus en lippen door blijken daar wel voor open te staan. “Het is een andere rol. Ik weet natuurlijk wel iets van voetbal”, knipoogde hij in de Engelse pers.


Marcel Brands (laatste functie: director of football Everton)


Ruime ervaring op de Nederlandse markt en momenteel ongebonden: op het eerste oog zijn er genoeg redenen voor Ajax om Marcel Brands in overweging te nemen. De voetbalbestuurder was in Nederland werkzaam als technisch directeur van RKC Waalwijk (1997 tot 2000), AZ (2005 tot 2010) en PSV (2010 tot 2018). In de zomer van 2018 maakte Brands vanuit Eindhoven de overstap naar Everton. Hij verlengde zijn contract in april 2021 nog tot medio 2024, maar aan de samenwerking kwam in december 2021 voortijdig een einde. Volgens Brands was er een 'duidelijk verschil in de visie en richting van de club met het oog op de toekomst'. Hij werd in praatprogramma’s naar voren geschoven als kandidaat bij de KNVB om de komende zomer vertrekkende Nico-Jan Hoogma op te volgen als directeur topvoetbal. Maar misschien is Brands ook wel te porren voor een dienstverband bij Ajax.


Jordy Zuidam (momenteel: technisch directeur FC Utrecht)


De naam van Zuidam is 'intern al eens gevallen' bij Ajax, meldde Het Parool maandag. Zuidam is sinds 2017 de directeur voetbalzaken van FC Utrecht; daarvoor was hij vier jaar hoofd van de scouting. Hij werkte twee jaar 'goed en intensief' samen met huidige Ajax-trainer Erik ten Hag, die destijds zowel trainer als technisch manager was bij Utrecht. "Zuidam geldt op dit moment als een van de betere ‘voetbalbazen’ in de Eredivisie", schreef de Amsterdamse krant.


Jordi Cruijff (momenteel: technisch adviseur Barcelona)


Met name door de Spaanse media werd Cruijff in de afgelopen jaren weleens in verband gebracht met Ajax. In de zomer van 2017, toen Cruijff werkzaam was als sportief directeur van Maccabi Tel Aviv, meldde AS dat Ajax hem een aanbod deed om toe te treden tot de directie. In december 2020 stelde Mundo Deportivo zelfs dat Cruijff de belangrijkste kandidaat is om Overmars op te volgen, als laatstgenoemde op een dag zou vertrekken. Cruijff, sinds juni technisch adviseur bij Barcelona in het door Joan Laporta samengestelde organigram, kon jaren geleden in een gesprek met het Algemeen Dagblad weinig kwijt over de geruchten. "Of ik ooit bij Ajax wil werken? Volgens mij zijn ze daar goed voorzien. Ik heb daar niet zo’n band mee als mijn vader bijvoorbeeld had. Ik voel me niet zo Nederlands als hij zich voelde."


Patrick Kluivert (laatste functie: bondscoach Curaçao)


Als Ajax graag een oud-speler aanstelt, zou Kluivert in beeld kunnen komen. De Champions League-winnaar van 1995 werd in de zomer van 2016 voor het eerst aangesteld in een bestuurlijke functie, toen hij directeur voetbalzaken werd bij Paris Saint-Germain. Het was een verrassende stap, want Kluivert had net overeenstemming bereikt bij Ajax om de A1 te gaan trainen. Kluivert vertrok na een jaar uit Parijs. Hij was tussen 2019 en 2021 werkzaam als hoofd jeugdopleiding van Barcelona en was daarna kortstondig actief als interim-bondscoach van Curaçao. De voormalig aanvaller is momenteel ongebonden.


Max Huiberts (momenteel: directeur voetbalzaken AZ)


Huiberts is sinds januari 2016 verantwoordelijk voor de technische zaken bij AZ. Daarvoor was hij in Alkmaar actief als scout en technisch coördinator. Het is niet bekend wanneer zijn contract afloopt, maar het binnenhalen van Huiberts zou in ieder geval een lastige klus zijn. Aan het begin van het huidige seizoen klonk wat kritiek op zijn technisch beleid, omdat er nauwelijks adequate vervangers werden gehaald voor vertrokken sterspelers als Myron Boadu, Calvin Stengs en Teun Koopmeiners. Bovendien toonde Huiberts zich onverbiddelijk door trainer Arne Slot te ontslaan in december 2020 vanwege diens gesprekken met zijn uiteindelijke nieuwe werkgever Feyenoord, een keuze die niet bij iedereen op begrip kon rekenen. Door de uitstekende sportieve prestaties van de afgelopen maanden is de kritiek wel verstomd: AZ won tien van de laatste elf wedstrijden en trainer Pascal Jansen lijkt de boel op de rit te hebben.


Frank Arnesen (momenteel: technisch directeur Feyenoord)


Supporters van Feyenoord zullen niet blij zijn met de suggestie, maar het kan vreemd lopen in de voetballerij. Arnesen, momenteel technisch directeur van rivaal Feyenoord, heeft een verleden als speler van Ajax: tussen 1975 en 1981 droeg hij het shirt van de club. Hij heeft een aflopend contract bij Feyenoord en kondigde deze week in een interview met Voetbal International aan in gesprek te gaan over een verlenging daarvan. "Ik heb het uitstekend naar mijn zin bij Feyenoord", verzekerde Arnesen. "Tegelijkertijd moeten we nog wel een aantal dingen bespreken, zoals financiële afspraken in het oude contract. Daarnaast moeten we nog evalueren. Wat ging er goed, zijn er zaken misschien niet goed gegaan? De club zal er vast ook een mening over hebben." Het kan dus nog altijd stuklopen. In het verleden was hij technisch directeur van onder meer PSV, Tottenham Hotspur, Chelsea, Hamburger SV en RSC Anderlecht.


Henk van Stee (laatste functie: sportief directeur Sparta)


Van Stee vertrok in december 2021 als technisch directeur van Sparta Rotterdam. Hij ruziede intern met algemeen directeur Manfred Laros, die zich zou hebben gestoord aan het feit dat Van Stee publiekelijk over bedragen sprak in de media. Van Stee was juist van mening dat Laros meer financiële risico’s zou mogen nemen. Het is de vraag hoe Ajax denkt over het akkefietje, maar Van Stee heeft in ieder geval wel de nodige ervaring. Hij was drieënhalf jaar technisch directeur van Sparta en bekleedde die functie tussen 2014 en 2016 ook bij Zenit Sint-Petersburg. Bij die club werkte hij daarvoor ook als hoofd opleidingen, een functie die Van Stee tevens invulde bij Feyenoord en Shakhtar Donetsk.


Martin van Geel (momenteel: algemeen directeur Willem II)


Van Geel was al eens technisch directeur van Ajax, tussen 2005 en 2007, en bekleedde diezelfde functie bij Willem II (1995 tot 2002), AZ (2002 tot 2005), Roda JC Kerkrade (2008 tot 2011) en Feyenoord (2011 tot 2019). De voormalig middenvelder van onder meer Ajax heeft sinds de zomer van 2019 voor het eerst een andere directiefunctie, want hij is nu algemeen directeur van Willem II. Het is de vraag of Van Geel openstaat voor een terugkeer als algemeen directeur. In augustus 2021 werd hij in een interview met Voetbal International gevraagd in hoeverre hij zich met de technische zaken bemoeit, die tot de portefeuille van Joris Mathijsen behoren. “Ik heb dat 24 jaar gedaan, het is logisch dat men dat denkt, maar ik heb bewust de keuze gemaakt algemeen directeur te zijn. Ik denk dat het goed is om dat duidelijk te maken.”


Luis Campos (momenteel: adviseur Galatasaray)


Het is maar de vraag of Ajax openstaat voor een buitenlandse kandidaat, maar in dat geval kan Luis Campos een interessante optie zijn. De Portugees was in het verleden werkzaam als sportief directeur bij AS Monaco (2013 tot 2016) en Lille OSC (2017 tot 2020). Bij Monaco was hij verantwoordelijk voor de komst van spelers als of Radamel Falcao, João Moutinho, James Rodríguez, Fabinho, Anthony Martial, Bernardo Silva, Tiémoué Bakayoko, Geoffrey Kondogbia en Thomas Lemar, waarmee hij het fundament legde voor de landstitel van 2017. Hij haalde spelers als Nicolas Pépé, Jonathan Ikoné, Renato Sanches, Victor Osimhen, Jonathan David en Sven Botman naar Lille, alvorens in december 2020 te vertrekken nadat de club nieuwe eigenaars kreeg. Een halfjaar later werd ook Lille, mede dankzij het werk van Campos, kampioen van Frankrijk. Vorige maand gingen geruchten dat Campos als technisch directeur aangesteld zou worden bij Galatasaray, maar hij werd 'slechts' adviseur.


Michael Edwards (momenteel: sportief directeur Liverpool)


Michael Edwards: Het creatieve brein achter het succes van Liverpool

De mediaschuwe Michael Edwards werkt sinds 2011 voor Liverpool en geldt tegenwoordig als een van de belangrijkste mannen binnen de club.Lees artikel

Een andere buitenlandse kandidaat die iets minder voor de hand ligt: in november maakte Michael Edwards bekend aan het eind van het seizoen te zullen vertrekken bij Liverpool. De sportief directeur verlengde zijn contract niet, waardoor de man vertrekt die voor een groot deel verantwoordelijk is voor het samenstellen van de huidige succesformatie van Jürgen Klopp. Liverpool nam Edwards in november 2011 over van Tottenham Hotspur en stelde hem aanvankelijk aan als hoofd van prestaties en analyse. Vanaf november 2016 is Edwards verantwoordelijk voor het aankoopbeleid van Liverpool. Het binnenhalen van onder meer Mohamed Salah, Fabinho en Andy Robertson wordt voor een groot deel op het conto van Edwards geschreven. Ook staat hij bekend als een goede onderhandelaar als het gaat om verkopen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het beste kun je nu de rust zoveel mogelijk bewaren lijkt me. Hamstra of Veldmate doorsschuiven en kijken of dat bevalt. Mocht dat tegenvallen, kun je altijd in de zomer nog iemand van buitenaf (cruijff?) aantrekken.

Als alternatief en missend in dit lijstje: zou Van Gaal niet openstaan om dit na het WK te gaan doen? Zijn laatste periode bij Ajax eindigde in mineur maar qua visie vind ik hem niet eens zover afstaan van hoe Ten Hag Ajax laat voetballen.

7 februari 2022 om 06:48

Dan zijn twee lichtgewichten. Brands is beschikbaar en zeer geschikt. Die is aantoonbaar succesvol geweest in dezelfde functie en heeft een enorm netwerk.

7 februari 2022 om 07:51

Ik hoop ook op Brands. Wat mij betreft heeft hij het best goed gedaan. Goede tweede vindt ik Huiberts. Laat bij een subtopper aardige dingen zien. Is wel nog een behoorlijke stap naar Ajax. Dus het blijft een gok.

7 februari 2022 om 08:20

Hoop van harte dat t Brands wordt inderdaad. Staat garant voor spectakel met zijn ongebalanceerde selecties. Flink investeren in de voorhoede en achterin goedkoop wat lulletjes lampenkatoen neerzetten! Iedereen herinnert zich de Lozano’s en Guardado’s maar deze man bracht PSV ook Hutchingson, manolev, marcelo, waterman, Rekik en was ook niet vies van een portie duurbetaalde bord-op-schoot-scouting in de Eredivisie. Ik zeg doen!

7 februari 2022 om 08:25

Daar heb je een goed punt Gomes nog niet bij stilgestaan. Successen blijven langer bij dan falen

7 februari 2022 om 08:39

@gomes1psv

Misschien zegt dat meer over de structuur bij PSV ? Brands was dan wel eindverantwoordelijke , maar ik neem aan dat die beslissingen door een team werden genomen.

7 februari 2022 om 08:56

jeroen200

Aub geen Brands!! Ook geen Huiberts, v Stee, v Geel brrrrr gedachten al daaraan.
En ook geen v Gaal!!!!!!!! Man gaat alles weer verpesten. Wil weer over mee bemoeien, een v Gaal show maken. Hoe iedereen moet spelen, shirtje in broek en iedereen muti functioneel. Welkom weer spelers als Landzaat weg verrassingen als Antony.
Zie je v Gaal al aan de onderhandelingen hahah.

Zou idd gewoon voor de opties Veldmate en/of Hamstra gaan. Aangevuld met bijv een Huntelaar die het vak kan leren als assistent. of een Robben als assistent.

7 februari 2022 om 09:08

Waarom roepen mensen om Brands. Kijk hoe hij bij Everton weg is gegaan en ook bij PSV toentertijd was het op. Ik zie echt 0 redenen om hem al het geld bij Ajax op te laten maken aan overbetaalde spelers. Van mij part halen ze iemand uit het buitenland als mensen niet anders kunnen roepen dan Brands of Arnesen.

7 februari 2022 om 10:17

Brands vergat altijd te investeren in de verdediging

7 februari 2022 om 10:21

@mrkrillin,

Waarom geen Huiberts? Die verkoopt vanuit AZ niet aan Ajax, PSV en Feyenoord doordat het concurrenten zijn. Bij Ajax zal bij Manchester City, Liverpool en Real Madrid wel als concurrenten voor de CL winst zien dus dan verkoopt hij geen spelers meer. Win-win.

7 februari 2022 om 10:27

@bossie: die nuance mis ik heel erg wanneer het gaat om de spelers die Schmidt heeft gehaald. Zijn de media er als de kippen bij de strontkar volledig over hem en hem alleen uit te rijden. Terwijl John de Jong daar eindverantwoordelijk is. Of beslissingen door meerdere mensen geadviseerd zijn of mee ingestemd worden is goed voor het draagvlak, maar uiteindelijk is alleen een TD verantwoordelijk voor een aankoop. En mag je hem daarop afrekenen. Ziet-ie reden om naar zijn trainer of scouting te wijzen als het misgaat, dan is het nog steeds zijn schuld: hij heeft die mensen immers aangesteld.

De scouting van PSV is vandaag de dag sowieso om te janken. Het mist creativiteit om echt met een mooie en betaalbare parel op de proppen te komen. Maar ik zie namen als Berry van Aerle, Bert Kessen en Humprey Rudge twee maanden competitieonderzoek in Buenos Aires doen, zorgvuldig alle spitsen, centrumverdedigers en keepers van de Braziliaanse competitie in kaart brengen of in het achterland van Zuid-Amerika te ontdekken welke talenten andere clubs in Peru, Colombia en Chili over het hoofd zien. Ooit kwamen we zo met Gomes en Farfán op de proppen, maar met de middelmaat die nu aan het roer staat zijn die tijden wel voorbij.

7 februari 2022 om 11:58

Helemaal mee eens MrKrillin, een Hamstra/Veldmate moet dit seizoen best kunnen afmaken zodat we een goed profiel kunnen opstellen: het type ex voetballer en succesvolle carrière na het voetbal, liefst iemand met een commerciële affiniteit, die uit de Ajax school komt. Wordt lastig zat dit maar ik zie andere types dan de ex prof van Ajax niet zo snel slagen, tenzij er een karrenvracht aan ervaring en know how is, gecombineerd met een top netwerk.

7 februari 2022 om 11:59

Helemaal mee eens MrKrillin, een Hamstra/Veldmate moet dit seizoen best kunnen afmaken zodat we een goed profiel kunnen opstellen: het type ex voetballer en succesvolle carrière na het voetbal, liefst iemand met een commerciële affiniteit, die uit de Ajax school komt. Wordt lastig zat dit maar ik zie andere types dan de ex prof van Ajax niet zo snel slagen, tenzij er een karrenvracht aan ervaring en know how is, gecombineerd met een top netwerk.

7 februari 2022 om 13:19

Doe dan Veldmate maar. Hamstra maar niet…

7 februari 2022 om 15:41

Ik zou Kluivert graag zien, maar dan misschien in de rol van Hamstra of als voorman en Hamstra meer betrekken bij Ajax 1. Je hebt dan wel iemand met uistraling en charisma. Een talent uit brazilie of argentinie kijkt natuurlijk veel meer op naar een Kluivert ten opzichte van een Hamstra. Het draait ook om marketing en je moet een uithangbord zijn en dat kan Kluivert heel goed! Ik weet overigens niet wat de wensen zijn van Huntelaar, want die zou dit ook goed kunnen onder de vleugels van Hamstra leren en na een aantal jaar het stokje overnemen.

7 februari 2022 om 16:29

Als je Overmars ontslaat vanwege een paar berichtjes dan lijkt me Kluivert niet heel erg slim. Die ligt er over 3 maanden waarschijnlijk uit met een vergelijkbaar schandaal. Als we een ex-voetballer willen met een Ajax geschiedenis: Demy De Zeeuw of Huntelaar. Dat zijn slimme jongens. Probeer misschien een nijland/hiddink als adviseur ernaast zodat ze de kneepjes kunnen leren van een ervaren rot.

7 februari 2022 om 16:29

Haha, de ene die niet met vrouwen kan omgaan ruilen voor een andere die niet met vrouwen kan omgaan. Kluivert, de groepsverkrachter, heeft ook nog eens iemand doodgereden. Zijn mensen natuurlijk allang weer vergeten.

7 februari 2022 om 17:40

Ik zou niet voor brands gaan. Waarom niet op dezelfde voet doorgaan, dwz mensen met Ajax dna aanstellen.

7 februari 2022 om 07:07

Van Gaal zou fantastisch zijn, maar ik denk niet dat hij nog zo'n intensieve functie gaat bekleden. Als Directeur Voetbalzaken ben je heel wat meer uren aan het werk dan de selectie en waarschijnlijk zelf nog meer aan het werk dan Ten Hag.
Ik vrees dat van Gaal een gepasseerd station is.

7 februari 2022 om 09:00

Hoi toch op zeg. Dat is geen goede optie. Die wil alles naar zijn hand zetten. Dat moet je nooit willen. Snap ook totaal niet waarom jij vreest dat hij een gepasseerd station is. Wij moeten iemand hebben die goed kan samen werken met ten hag.

7 februari 2022 om 11:29

Denk inderdaad dat dat geen geweldige combinatie is Ten Hag en Van Gaal. Zie Van Gaal als iemand die tactisch zeer sterk is en zich teveel met het spelletje wil gaan bemoeien. Daarbij vind ik zijn aankopen bij clubs in het verleden ook verre van een succes altijd.

7 februari 2022 om 15:51

wat een verschrikkelijk slechte oplossing. Is in die funtie bij Ajax al eens gefaald en je haalt iemand voor de toekomst. Dus geen 70 jarige vent

7 februari 2022 om 16:59

Ten Hag en van Gaal waren wij Bayern een goede samenwerking.

7 februari 2022 om 07:24

Idd. Daarna hoop ik dat Ajax vol voor Martin gaat :-)

7 februari 2022 om 11:30

Martin van Geel? De man die Ajax hoogstpersoonlijk bijna failliet maakte met zijn belachelijke beleid? Kan me nog herinneren dat we Luis Suarez zowat noodgedwongen moesten verkopen omdat Van Geel en co er zo'n puinhoop van hadden gemaakt.

7 februari 2022 om 13:47

Ik hoop ook van harte dat Ajax voor Martin van Geel gaat, maar ik ben dan ook PSV-fan

7 februari 2022 om 15:51

haha.... zou inderdaad goed nieuws zijn voor PSV

7 februari 2022 om 16:45

Daarom dus 😜

7 februari 2022 om 17:58

En nu bezig bij Willem II om er een puinhoop van te maken. Moet je niet willen.:

7 februari 2022 om 14:07

Waarom niet Hamstra aangevuld met Huntelaar? Een goede scout geeft geen garantie dat je ook een goede TD bent.

7 februari 2022 om 23:26

Waarom iedereen Huntelaar nu noemt omdat hij even stage heeft gelopen is me een raadsel.

7 februari 2022 om 19:59

Ten Hag laatste seizoen, ben het met je eens veldmate of hamstra naar voren schuiven en het seizoen uitspelen. Dan in de zomer een heel nieuwe staf neerzetten voorbereiden en knallen het nieuwe seizoen.

Ik begrijp het artikel volkomen, maar ik moet eerst maar eens bijkomen van het bericht van gisteravond. Het voelt zo surrealistisch.

7 februari 2022 om 06:54

Pff ik ook. Beste directeur van Nederland, die Ajax zelf weer heeft opgebouwd. Maar hier staat geen andere straf op dan aan de schandpaal. Walgelijk en dom. Hoop voor de slachtoffers dat het alleen bij berichten is gebleven.

7 februari 2022 om 07:45

Messi. Is het eerst niet verstandig om af te wachten wat er allemaal heeft plaatsgevonden? Het is nu heel makkelijk om om iemands hoofd te roepen, maar dat is op basis van een heel breed begrip?

7 februari 2022 om 07:47

Als iemand zelf aangeeft dat hij zich dood schaamt door zijn gedrag, dan denk ik dat we niet hoeven af te wachten wat er plaats gevonden heeft. Staat namelijk allemaal in het artikel.

7 februari 2022 om 07:52

@Messi, tegenwoordig schamen veel mensen zich om allerlei uitspraken. Zo is er een professor in Amerika die zijn excuses aan moest bieden omdat hij het woord "blindsided" had gebruikt. Het zou kwetsend zijn voor blinden...

7 februari 2022 om 07:57

Messi. Doodschamen voor zijn gedrag, dat kan je natuurlijk op meerdere manieren interpreteren. Zal hij zich dood schamen richting zijn vrouw/gezin? Of bedoelt hij echt dat hij dingen heeft gedaan die het daglicht niet konden verdragen? Ik neig ook wel echt richting de kant van Dickpics of iets dergelijks, maar zeker weten doe ik het niet. Daarom wil ik hem (nog) niet aan de schandpaal nagelen, want daarvoor is nog teveel onduidelijk

7 februari 2022 om 09:35

ik denk dat het erger is.

7 februari 2022 om 14:51

Stop toch eens met het woord "slachtoffers". Er is vooralsnog niemand slachtoffer. Wat verkeerde inhoudelijke berichten ontvangen maakt iemand nog geen slachtoffer. Ook vrouwen die berichten ontvangen als, ik vind je mooi, wil je niet eens afspreken, blablabla, zijn geen slachtoffer. Maar voor Overmars kan dat wel flink schamen zijn gezien hij getrouwd is en kinderen heeft.

7 februari 2022 om 07:42

Ik werd er net mee wakker.. zit al aan mijn derde kop koffie en kan het nog steeds niet geloven..

Voor de vervanging van Overmars had Ajax al iemand binnen gehaald toch vorig jaar ? Iemand van Heerenveen ofzo die constant met Overmars mee zou lopen?

7 februari 2022 om 07:45

Dat is die Hamstra. Leuk als tweede man maar veel te licht om het als eerste man te doen bij Ajax

7 februari 2022 om 08:02

Ik zie dat het er in dit artikel inderdaad bij vermeld staat.
Ken de beste Hamstra niet, maar Ajax wilt dus zwaarder geschut.

8 februari 2022 om 16:06

Misschien is het voor Ajax zelf ook maar beter om hier even van bij te komen...

\waarschijnlijk liggen de lijstjes met spelers er al, liever even goed nadenken dan snel iemand benoemen.

Hatzikidee, de bloedhonden zijn ook alweer wakker.
De directeursstoel is nog half lauw en men is alweer aan het speculeren en sturen.
Lijkt me dat ze dit in Amsterdam eerst eens laten berusten en dan in alle wijsheid van een topclub gaan kijken wie er geschikt en beschikbaar is.

7 februari 2022 om 06:53

Ach, bloedhonden valt wel mee toch? Dat hoort nou eenmaal bij journalistiek, en ik vind het wel knap dat VZ zo snel een lijst met potentials en onderbouwing kan posten.

7 februari 2022 om 13:53

Snap de initiële reactie van tinus45 ook niet zo goed, zo werkt de journalistiek nou éénmaal. Er wordt geld verdiend door opzienbarende dingen en opzienbarende dingen zijn vaak heel kut voor bepaalde mensen die onderdeel van dat nieuws zijn, maar zo weet wel iedereen het.

Deze lijst is echter ook wel een beetje nattevingerwerk natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat Arnesen naar Ajax gaat, bondscoach lijkt me de laatste job van Van Gaal in de voetballerij (hij zal in ieder geval niet meer een drukkere functie als technisch directeur nemen). Luis Campos lijkt me helemaal niet in het profiel van Ajax met een Nederlandse kern passen (evenals Michael Edwards denk ik) en namen als Van Stee en Van Geel mogen weliswaar heel hard staan juichen als Ajax langskomt, maar ik denk niet dat Ajax daar op mikt.

7 februari 2022 om 07:05

Zo werkt het in de media, ongetwijfeld dat Hamstra (in combinatie met Veldmate) de boel waarnemen terwijl Van der Sar op zoek gaat naar een nieuwe TD. Maar veel treuzelen zit er ook niet bij, we staan voor een cruciale transferzomer. En hoe vervelend de situatie ook is, we moeten ook vooruit kijken. Feit is dat Overmars weg is en dat er een opvolger moet komen.

7 februari 2022 om 20:25

Is het niet de RvC die directeuren benoemd? Laten we trouwens hopen dat het niet Danny Blinf wordt 😂

7 februari 2022 om 20:23

Tsja, logisch toch? Het selectiebeleid is ook een constant proces. We moeten nu al iemand hebben die leiding geeft aan de scouting, contracten verlengt en de selectie voor volgend jaar gaat samenstellen. Logisch dat Ajax dus snel een vervanger wil aantrekken. En daarvoor lijkt de TD van AZ mij één van de beste opties. Het liefst had ik gezien dat Overmars iemand als Huntelaar had ingewerkt, maar dat is helaas niet mogelijk gebleken.

Daar zitten weinig echt capabele mensen bij. Je moet nu vol voor Brands gaan. Die is aantoonbaar succesvol geweest bij meerdere clubs in eenzelfde functie. De rest zijn allemaal lichtgewichten.
Verdomme baal ontzettend van dit nieuws. Overmars was daar de grote man.
Maar als je zelf vertrekt dan zal er wel een goede reden zijn.
Off topic: ik hoop wel dat die aanklachten ook daadwerkelijk leiden tot een vervolging, want anders zijn de mensen die het aangaat wel heel erg beschadigd.

7 februari 2022 om 07:19

Grensoverschrijdend gedrag hoeft natuurlijk niet strafbaar te zijn. Berichten als; wat ziet je kont er goed uit in deze rok, niet strafbaar maar wel smerig en ongepast als je dat structureel doet. Daarom vind ik het ook goed dat hij opstapt/ontslagen is. Ook dit moet je niet willen. Hoop vooral dat de slachtoffers bij Ajax blijven werken, dat zou betekenen dat ze zich wel veilig voelen bij de club.

7 februari 2022 om 07:43

Brands? Kijk hoe hij PSV heeft achtergelaten. Kijk hoe hij Everton na 300 miljoen aan uitgaves heeft achtergelaten. En dan wil je zo’n clown de toegang verlenen tot een kapitaal van minimaal 150 miljoen aan duurzaam opgepot kapitaal? Nee bedankt. Dan heb ik liever wat conservatievere mensen zoals Huiberts of Cruyff. Niet dat deze heren echt bekend staan om hun pareltjes, maar van hun weten we ten minste dat ze niet als een kip zonder kop overbetaalde spelers gaan halen. Misschien dat zo’n Huiberts zelf kan doorgroeien tot de nieuwe Overmars. Laatstgenoemde had zich ook ontwikkeld van ‘netto’ naar (gevallen) held.

7 februari 2022 om 09:02

Liever geen Huiberts..hebben straks voor miljard aan verkochte spelers, maar 0 versterkingen.

Cruyff, why????? Zoals de man zelf aangeeft, hij heeft ook niets met Ajax en Nederland. Als hij niet de zoon van was, zou werkelijk echt niemand zijn naam gedropt hebben.

Doe dan maar een Campos of Edwards uit de genoemde suggesties.

7 februari 2022 om 09:09

Kortom, Huiberts kan niks fouts doen. En wie zegt dat hij zich niet ontwikkelt zoals Overmars dat destijds heeft gedaan? Daarnaast heeft hij met Karlsson en Idrissi toch aangetoond een goed oog te hebben voor versterkingen. Cruyff heeft met Maccabi Tel Aviv ook gewoon ervaring als TD. Ook heeft hij in Ecuador gewerkt, wat misschien betekent dat hij contacten in het continent heeft. Ten slotte weet hij misschien wel als geen ander wat de visie van zijn vader precies inhoudt. Nogmaals, ik heb liever een conservatieve TD dan een cowboy als Brands die met geld gaat strooien en weinig oog heeft voor de beschikbare jeugd.

7 februari 2022 om 13:56

Zo begon Overmars ook, heette toen niet voor niets Marc Netto. Eerste prioriteit was om de financiën op orde te krijgen, voordat de budgetten konden worden verhoogd. En uiteindelijk heeft (mede) hij daarmee wel van Ajax een zeer sterke club gemaakt, op financieel niveau.

7 februari 2022 om 14:07

Precies. En laat dat nu even belangrijk zijn in een periode dat het chaotisch is. En kijk hoe Az presteert. Ze waren zelfs bijna kampioen geworden.

In ieder geval heeft Ajax een paar weken de tijd nu de transfermarkt dicht is, en de lopende zaken kunnen voorlopig prima door Hamstra en Veldmate opgepakt worden. Zodat je even rustig kan analyseren wat je gaat doen met de opvolging van Overmars.

7 februari 2022 om 07:45

Ik ben vooral bang dat haaien als Raiola nu misbruik van de situatie gaan maken. Hopelijk komt er snel een oplossing.

7 februari 2022 om 08:58

Misbruik van de situatie? Hoe dan? Die kan nu niks doen.

7 februari 2022 om 09:03

Juist wel...

Hold zetten op alle gesprekken over Gravenberch

7 februari 2022 om 09:04

Gravenberch gaan ze gewoon verkopen in de zomer. Die gaat gewoon niet verlengen en dat wisten we ook eerder al. Gister ook totaal niet gemist die gast dus lekke me cashen in de zomer. Maar dan moet er wel weer iemand zitten die flinke bedragen weet te krijgen

7 februari 2022 om 09:11

Onder Overmars was dat het beleid. Maar wat als zijn opvolger minder sterk in zijn schoenen staat? Wat als hij geen alternatieve vervanger kan vinden? Denk jij dan echt dat Gravenberch een jaar lang op de bank gaat blijven zitten?

Wat een wijven zijn de mannen hier! Walgelijk dit, ongelofelijk dat... Niemand weet wat er aan de hand is en toch een heleboel veroordelingen. Grensoverschrijdend is een woord dat al heel snel wordt gebruikt in deze feminine cultuur. Zolang er geen misbruik is gemaakt van de dames, moeten mensen even dimmen..

7 februari 2022 om 07:24

Hij heeft toch zelf al toegegeven dat hij fout zat.

7 februari 2022 om 07:30

Laten we inderdaad eerst even afwachten wat hij daadwerkelijk fout heeft gedaan t.o.v. de medewerkers voor iedereen hem met de grond gelijk maakt. Het feit dat hij zelf direct opstapt doet vermoeden dat de aantijgingen wel serieus te nemen zijn maar het kan uiteindelijk natuurlijk ook best mee blijken te vallen met de inhoud en omvang van zijn 'grensoverschrijdende' daden.

7 februari 2022 om 07:43

Deze feminine cultuur? Waarop doel je precies? De voetbalcultuur is alles behalve feminien en aan ‘onze’ cultuur zitten ook wel wat haken en ogen op dat gebied. Er is toch een grens overschreden? Het feit dat Overmars zelf per direct opstapt zegt genoeg. Mensen moeten juist niet dimmen en dir keihard veroordelen.

7 februari 2022 om 07:53

Nederland bleek uit onderzoek van het hofstede onderzoek het op twee-na meest feminiene land ter wereld, wellicht dat hij daar op doelt

7 februari 2022 om 07:57

Welllicht, maar betwijfel het

7 februari 2022 om 14:56



Er is een grens over schreven in deze woke cultuur, dat betekend niet dat er maar meteen slachtoffers gemaakt zijn of extreme berichten verstuurd zijn. Een berichtje als wil je met me afspreken terwijl getrouwd zijn is (uiteraard) "grensoverschrijdend" - net zo goed als een bericht met een dickpick ook onder het kopje "grensoverschrijdend" valt. Het ene is erger dan het ander, maar in de woke cultuur wordt beide als crimineel gezien.

Ik wil niks goed praten, maar laten we heel even wachten met oordelen en kijken wat er daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Gevoelsmatig lijkt Overmars me nou niet zo'n domme vent om het echt veel te erg uit de handen te laten lopen, de beste man is al 20-30 jaar omringt met vrouwen. Schamen zal hij zich vooral doen richting zijn vrouw en kinderen - elke vorm van vreemdgaan is om je voor te schamen.

7 februari 2022 om 16:15

Oh, het ligt aan de woke cultuur? En ik maar denken dat Overmars de schuldige was.

7 februari 2022 om 07:59

Dat Overmars per direct is opgestapt geeft in elk geval genoeg aan.

7 februari 2022 om 09:23

Een voetbalclub een vrouwelijke cultuur? Ben je met verkeerde been uit bed gestapt of lig je überhaupt nog te slapen? Lachwekkende opmerking zeg.

Ajax is echt geen links progressief activistisch clubje, daar wordt je er als belangrijke pion van recente successen echt niet zomaar uitgezet.

Wij mogen allemaal niet oordelen van je maar in jouw stukje maak je zelf een reeks aannames, hypocriet?

7 februari 2022 om 09:25

Vreselijk idd die feminine cultuur van ons. Vrouwen hebben maar 1 recht en dat is het aanrecht.

7 februari 2022 om 13:53

Ben blij dat ik inmiddels een beetje weet dat je dit niet echt meent, ondanks je avatar .

7 februari 2022 om 16:29

Mijn vrouw werkt 4 uur meer per week dan ik en ik kook vrijwel altijd

7 februari 2022 om 17:53

Feministisch, wat als het jou dochter nichtje dat overkomt. Ik had Marc hoog zitten maar dat gedrag tolereer ik niet.

7 februari 2022 om 23:38

Als mijn dochter ook mijn nichtje was, dan had ik veel ergere problemen.

7 februari 2022 om 09:25

Want Overmars stapt op omdat er niks aan de hand is natuurlijk. Ik snap je punt, soort van, maar je bent niet helemaal wijs als je denkt dat een man in zijn positie, ongeachte de cultuur, even zijn stoel opgeeft

7 februari 2022 om 10:20

Mensen moeten dimmen? Het is niet alsof het enkel geruchten zijn... Marc is letterlijk opgestapt na overleg met vd Sar en de RvC, dus dat lijkt me genoeg om te concluderen dat er grenzen zijn overschreden. En grappig dat je het over feminine cultuur hebt; het is alles behalve een feminine cultuur. Dat lijkt misschien zo, omdat er in het verleden altijd al een masculiene cultuur overheerste.

7 februari 2022 om 10:25

Ik snap het ook niet zo goed. Beter eerst afwachten. Het is ook maar net hoe je het zelf ziet. Misschien zijn het opmerkingen waarom velen dames kunnen lachen, maar sommige dan net niet. En laten we eerlijk wezen... op dit moment staat NL op haar kop omtrent grensoverschreidend gedrag t.o.v. vrouwen (zelfs soap gtst gaat er lekker op) dusja ik kan me voorstellen dat dames daarover geprikkeld worden. Want laten we eerlijk wezen: met de zwartepieten-discussie was het precies hetzelfde. En ik kan me voorstellen dat Ajax liever het zekere voor het onzekere neemt, evenals onze Marc.

7 februari 2022 om 11:33

Hoe krijgt deze reactie in godsnaam zo veel duimpjes? Dit soort mensen zijn dus precies het probleem...
Even dimmen? Want Ajax en Overmars zullen dit besluit nemen omdat ie een vrouw een berichtje heeft gestuurd dat ze mooi is...en dan ook nog 'zolang er geen misbruik is gemaakt'. Dan vraag ik me af wat voor jou onder misbruik valt...

Ik snap best dat je zou willen afwachten wat er precies aan de hand is, maar hij stapt op, dan lijkt het me behoorlijk serieus. Zeg dan gewoon niks en wacht het af, dan te komen met zo'n reactie waarin je datgene wat nu bekend is alweer probeert te bagatelliseren.

7 februari 2022 om 11:44

Verder alles goed met je Ray en al die likes. Snap er niks van. Geeft al aan wat er fout is in het 'wereldje'

7 februari 2022 om 13:23

Ik denk dat jij ook even moet dimmen. Beginnen met, Wat een wijven zijn de mannen hier…. En daarna over veroordelen beginnen en een feminine cultuur.. ongeacht of ik het met je eens ben of niet, misschien moet je je reactie ietwat anders formuleren…?

7 februari 2022 om 17:28

Kansloze reactie van je want weet zeker dat jij je woordje klaar had bij Borsato en Ali B.

Maar mensen als jij zijn het probleem van deze maatschappij die alles maar goed vinden.

Beetje respect voor andere mensen hoor je te hebben maar dat ken jij niet.

Ik ben net wakker geworden met dit nieuws. Wat een afschuwelijke namen staan hier op dit lijstje. Martin van Geel? Patrick Kluivert? Die Campos van Galatasaray? Dat team staat misschien net boven de degradatiestreep. Ook Marcel Brands moet je toch niet willen. Allemaal van die overbetaalde aanvallers om dan vervolgens eredivisiemiddelmaat in de defensie te hebben. Als er intern geen vervanging kan worden gevonden dan weet ik het ook niet. Maar geen van deze namen. Misschien dat die Michael Edwards wat kan worden, maar wat weet hij van de Nederlandse cultuur. Die Max Huiberts is ook niet echt geweldig, maar wel iemand die heel terughoudend is in het doen van uitgaven. Een beetje zoals Overmars in het begin.

7 februari 2022 om 07:29

Whahh je zou maar op tijd naar bed gegaan zijn. Dan is dit wel even slikken met wakker worden. Niet dat ik er nou echt lekker van geslapen heb. Ik was ineens klaar wakker gisteren. Maare mee eens er zitten verschikkelijk namen tussen dit rijtje. Hamstra maar proberen eerst denk ik? Die is daar ook voor gehaald

7 februari 2022 om 07:36

Mijn eerste reactie toen ik vandaag opstond was ‘shit Real heeft gewonnen’. Het volgende dat ik las was vervolgens het opstappen van Overmars door interne problemen. Mijn eerste gedachte was echt weer zo’n ordinaire machtsstrijd binnen de club. Maar grensoverschrijdend gedrag had ik echt nooit kunnen voorspellen.

7 februari 2022 om 14:20

Exact dat! Gisteren om 21:00 uur licht uitgedaan. Je kunt je voorstellen dat ik schrok van de berichten en de reacties daarop.. Was even bijlezen vanmorgen..

7 februari 2022 om 07:55

Kluivert zal toch geen serieuze optie zijn?
Het lijkt me dat die schijn op dit gebied behoorlijk tegen heeft..

7 februari 2022 om 08:02

Iemand die 70 miljoen voor Jesé Rodríguez en Krychowiak heeft betaald lijkt me niet de meest ideale kandidaat. Bovendien lijkt hij mij ook echt zo’n type die zich makkelijk laat bespelen door zaakwaarnemers.

De koning is dood, leve de koning.
Zo werkt het. Het gaat om de club Ajax, dus we moeten door. Ik moet zeggen: er staan hier een aantal belachelijke suggesties en jullie vergeten de allerbelangrijkste kandidaat: Wim Jonk.
Dit is een mooie kans om de Cruijff-filosofie nieuw leven in te blazen bij Ajax. Wim Jonk is de enige geschikte kandidaat daarvoor. Wellicht weet hij Jordi Cruijff vervolgens te porren voor een functie binnen Ajax. Dat zou Ajax echt goed doen.

7 februari 2022 om 09:18

Helemaal mee eens. Enige heikele punt is van de Sar, wie de mede ruggensteker van JC was, niet bepaald bekend staat als een persoon die makkelijk kleur veranderd. Dat doet hij alleen als hij er voordeel bij heeft. Waarschijnlijk is het dan het beste dat we gelijk helemaal schoon schip maken en ook Sar eruit donderen. Zat zelf meer te denken aan een Ajax boot met Rijkaard, van 't Schip als TD en Jonk als trainer.

7 februari 2022 om 13:01

Ja, ik zie Rijkaard en van ‘t Schip ook heel graag terugkeren. Zolang de voetballers het maar voor het zeggen krijgen en figuren als Olfers ver weg blijven.

Schuif maar iemand door ik hoef die lichtgewichten Arnesen en Brands niet te zien in Amsterdam. Als er niemand ander is dan deze lijst dan doet Van der Sar het maar of iemand onder Overmars.

Wel de naam van Martin van Geel hier plaatsen, maar de naam van Ralf Ragnick vergeten als echte Cruijff-adept. Hij is na dit seizoen nog beschikbaar ook!

7 februari 2022 om 09:25

Volgens mij niet.. Hij is alleen maar een half jaar trainer bij Utd maar krijgt daarna een andere functie

Gewoon Henk Veldmate doorschuiven als interne kandidaat.

7 februari 2022 om 09:25

Vraag me af of Henk het wel wil

7 februari 2022 om 10:09

Plat gezegd, zolang er maar iemand komt te zitten die exact weet hoe je het maximale eruit weet te slepen qua transfers.
Als Henk maar de beste spelers naar vore schuift

7 februari 2022 om 14:08

Precies. Van mij mag Hamstra ook gewoon de kans krijgen. Die geeft al met Overmars mee gelopen. Weet hoe ze te werk gaan.

7 februari 2022 om 19:08

Niet doen. Heeft bij Heerenveen een ravage achtergelaten. Daar zijn ze nog het laatste puin van zijn miskopen aan het opruimen. Heeft maar een paar leuke aankopen gedaan, maar is absoluut niet geschikt voor het grote werk. Mocht het doorgaan, moet je niet raar opkijken dat er meer spelers van het kaliber Gabrich, Magallan, etc. komen binnenlopen. En je raakt er amper weer van af....

het zou me niks verbazen als de keuze op Marcel Brands valt
uitstekend gedaan met klein Budget bij RKC Waalwijk
daarna prima bij AZ en PSV



Gewoon iemand die al bij de club zit. Die weet hoe ze te werk gaan. Geen Arnesen en geen Brandts

John van 't Schip, de beste niet genoemde kandidaat.

7 februari 2022 om 13:33

Op basis van wat zou hij de beste niet genoemde kandidaat zijn? Zover ik weet heeft John in een degelijke rol als TD niet tot nauwelijks ervaring. Lijkt me een veel te groot risico om Van het Schip aan te trekken als TD.

7 februari 2022 om 14:59

Slim, charisma, contacten, Ajacied, en meer heb je niet echt nodig. Overmars liep een paar jaar rond bij GAE zonder veel voor elkaar te krijgen, maar had ook nauwelijks ervaring. Ik weet zeker dat John niet 5 jaar nodig heeft als Marc had om de kneepjes te leren kennen.

Absurd rijtje. De meeste wil je nooit bij Ajax zien. Allemachtig zeg… Arnesen???? van Stee?
van Geel????? Hahaha. Hoe dan. Echt, nooooooit doen.
En waarom zou Overmars opvolger niet kunnen inwerken op achtergrond en in stilte? Er is geen strafrechtelijk onderzoek of zo?

Frankie blijft lekker in Rotferdam hoor, doet goed werk voor Feyenoord. Patrick Kluivert wellicht met zijn netwerk?

7 februari 2022 om 14:45

Blijf me verbazen dat je nog steeds zulke reacties ziet na Steven Berghuis.. Ajax is in alles een stap vooruit voor Arnesen, dus zo'n gekke gedachte is dat niet.

7 februari 2022 om 15:06

Silverfront, het is met een knipoog bedoelt. Ik hoop gewoon dat hij blijft. Ik snap heus dat het een stap vooruit is hoor..

Wtf zeg! Ik dacht dit artikel is eentje voor dat Overmars ooit weggaat, maar dan lees ik dat ie per direct weg gaat. Wtf wtf wtf. Benieuwd of er nog meer lijken uit de kast komen. Zo zonde dit.

Overmars ontslaan voor grensoverschrijdende berichten naar vrouwen om vervolgens Kluivert aan te stellen zou wel de meest ongelukkige keuze zijn 😂

7 februari 2022 om 14:07

Sowieso kluivert aanstellen zou het lachertje van de eeuw zijn.

Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers binnen ajax die hier met grensoverschrijdend gedrag belast zijn geweest door machtsmisbruik.
Terecht dat hier is ingegrepen. Ik neem aan dat de RvC dit wel overwogen heeft gedaan.

Los van het 'geval Overmars', men denkt al weer vooruit kennelijk, nou zou ik niemand van deze twaalf als nieuwe TD willen zien.

Huiberts en Edwards zijn de enige die van buitenaf een meerwaarde kunnen hebben de rest is echt niks, het beste is gewoon de boel binnen de organisatie fixen met Vd sar of Veldmate. Aub geen Marcel Brands die heeft nu wel aangetoond niet met geld om te kunnen gaan.

Teken maar lekker bij in Rotterdam, Frank. Ajax heeft de afgelopen tijd elke maand wel een nieuwe soap. Van Promes tot nu Overmars. Moet je je handen niet aan willen branden.

Haha martin van Geel ja? Nee doe maar niet. Huiberts wil niet naar de concurrentie, en arnesen zal wel oppassen. Weet niet of brands wel past bij ajax. Cruijff klinkt interessant, maar denk niet dat ie Barcelona wil verlaten, zowel club als woonplaats. Gaat qua opvolging heel interessant worden, helemaal nu je eigenlijk moet beginnen met het doorhakken van knopen voor komend seizoen

Misch Ted van leeuwen een idee, heeft toch bewezen met een klein budget goeie spelers te kunnen halen, ik zou hem wel is willen. Zien bij een club met meer mogelijkheden

Ik ben verre van onder de indruk van dit lijstje. Alleen Campos heeft een goed trackrecord. Maar een Van Geel, Brands en Van Stee, Arnesen kunnen toch geen serieuze kandidaten zijn? Cruyff en Kluivert kunnen alleen qua naam.

Huntelaar, heeft net een snuffel stage bij Marc achter de rug dus kan het zo overnemen. 😁
BTW wel slechte woordkeuze SNUFFELstage 🤣

Een tip voor Ajax...neem Joris Mathijsen als TD. Toch leuke spelers gehaald met weinig geld kan je na gaan wat ie met veel geld kan.....neem hem gewoon win-win situaties, oh oeps.

Ik zie veel namen de revue passeren, maar niemand die aan Demy de Zeeuw denkt? Bekend met de club, bekend met het ondernemen. Dat zou een wereldprestatie zijn om zo'n man op deze positie te krijgen

Geen Gerry Hamstra, aub. Bij Heerenveen zijn ze nog steeds het puin aan het ruimen dat hij heeft achtergelaten. Op een paar goede aankopen na, een bizar slecht trackrecord. En daarbij ook een lichtgewicht. Dus kiezen voor iemand die gepokt en gemazeld is in de (top)transferwereld. Dan blijven er maar een paar namen over. Al is die genoemde Luis Campos ook wel een interessante optie. En misschien zijn er wel meer onbekende (buitenlandse) namen met een goede reputatie als TD. Frank Arnesen zou wel pikant zijn. Heeft een aflopend contract in de Kuip. Stel. hij zou de switch naar Ajax maken, Ten Hag vertrekt, en wie zou er dan van ook van Feijenoord over kunnen komen??? Dat hoef ik niet in te vullen, lijkt me;-).

Ik zou Streuer nemen, toch wel 1 van de betere td's in Nederland. Ik denk ook niet dat Jan dickpics zal sturen van zijn oude heer. Zekerheidje op technisch gebied en ook op het gebied van dickpics.

Hou onze goed functionerende TD eens even buiten die Amsterdamse puinhoop zeg.

Het moet iemand zijn die goed met Ten Hag samen kan werken. Maar hij moet ook iemand zijn die ook net zoals Marc een drol voor miljoenen kan verkopen.

Misschien een heel gek idee, maar is dit niet hét moment om Lasse Schöne proberen te porren? Ik weet dat hij geen ervaring heeft en nog niet officieel is gestopt met voetballen. Maar dit lijkt mij echt een oprecht goede optie, met goede connecties in Denmarken.

8 februari 2022 om 00:35

Serieus d no dat je toch wel van hoge huize moet komen om dit te kunnen doen.

Ondanks wat ik van Overmars denk zal hij niet te vervangen zijn denk ik.

In de bovenstaande namen zie ik niks. Iemand opperde Demy de Zeeuw, maar ik weet niet hoe succesvol hij in het zakenleven is en of hij een groot netwerk heeft. Ik zou echter nog iemand willen toevoegen: Danny Hesp. Oud-Ajacied, ex-voorzitter van de vereniging van contractspelers en weet dus van de hoed en de rand wat betreft contracten. Hij zou ook nog wel eens aardig ingevoerd kunnen zijn wat betreft netwerk ivm zijn broer Ruud, die nog voor Barcelona heeft gekeept.

Een td van Ajax moet wel Nederlands kunnen spreken. Als die een Ajax-verleden heeft zou het voordeel zijn. Ik denk dat Kluivert (met vGaal als adviseur) een hele goeie zou zijn. Daarnaast verbaasd het mij dat de naam van Maxwell niet in het rijtje voorkomt.

Misschien van der Sar op die functie en een Algemeen Directeur om Ajax als bedrijf te sturen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren