Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Glansrol voor Brian Brobbey bij late ontsnapping van Ajax

Laatste update:

Ajax heeft donderdagavond optimaal geprofiteerd van de nederlagen die Vitesse, AZ en Feyenoord woensdagavond leden in de Eredivisie. De ploeg van trainer Erik ten Hag leek af te stevenen op puntenverlies tegen nummer zeventien Willem II, maar trok de wedstrijd met twee late doelpunten naar zich toe: 3-1. Brian Brobbey was na zijn invalbeurt in minuut 82 goud waard door de 2-1 voor zijn rekening te nemen en het laatste doelpunt van Dusan Tadic voor te bereiden. Ajax heeft een voorsprong van vier punten op nummer twee PSV.

De koploper van de Eredivisie trad aan met twee nieuwe spelers ten opzichte van het duel met Fortuna Sittard (1-2 zege) van zondag: Jurriën Timber, Edson Álvarez en Quincy Promes kregen een basisplek. Perr Schuurs, Zakaria Labyad en Tadic namen plaats op de bank. Voor Willem II was het duel de eerste wedstrijd na het ontslag van Adrie Koster als hoofdtrainer. Bij de nummer zeventien van de Eredivisie hadden Gery Vink, Chima Onyeike en Harald Wapenaar de leiding. Willem II moest het stellen zonder Sebastian Holmén, die op het punt staat om vader te worden.

Zonder al te grote problemen hield Willem II stand in de eerste helft. Het gevaarlijkste moment kwam na 25 minuten voort uit een uithaal van Daley Blind vanbuiten het strafschopgebied. De inzet werd door Sébastien Haller met de punt van de schoen van richting veranderd, waardoor de bal op de lat vloog; in de rebound leek Davy Klaassen de bal voor het intikken te hebben, maar hij liet de taak aan Timber. Die leek daarvan te schrikken en zodoende bleef een doelpunt uit. Het was niet de enige doelpoging van Ajax, maar Jorn Brondeel keepte een goede wedstrijd voor Willem II.

De sluitpost verwerkte een knal van Álvarez en reageerde ook attent op pogingen van Antony en Noussair Mazraoui. Bovendien schoten Antony en Ryan Gravenberch over en zeilde een omhaal van Davy Klaassen naast. Willem II liet zich niet onbetuigd in de eerste helft: Ché Nunnely dwong André Onana tot een redding. Vaak werden de bezoekers echter niet dreigend. Aan het begin van de tweede helft maakte Tadic zijn entree als vervanger van Promes. De aanvoerder leidde met een corner de 1-0 in: via Haller en Álvarez kwam de bal bij Klaassen, die ditmaal wél trefzeker was uit een omhaal.

Lang kon Ajax echter niet van de voorsprong genieten, want na een uur leidde een fraaie aanval van Willem II tot de 1-1. Vangelis Pavlidis en Nunnely regen de verdediging van Ajax open met een vlotte combinatie, waarna de Griek opdook voor Onana en geen fout maakte in de afronding: 1-1. Een volgende tegenvaller was het uitvallen van Nicolás Tagliafico met een vervelende oogblessure. Kort na de wissel voorkwam Brondeel met een reflex dat Haller voor de 2-1 zou zorgen met een kopbal. Puntenverlies leek aanstaande voor Ajax, maar de invallers maakten het verschil in de slotfase. Brobbey stond vrij na een voorzet van Tadic en scoorde; bij de 3-1 waren de rollen omgedraaid en rondde de Serviër af met een bekeken stiftbal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom moet het slecht gaan voordat we in actie komen? Heel blij dat we 3 punten pakken en daardoor ontspannen het ‘super’ weekend ingaan met 4 punten voorsprong. Brobbey, heerlijk. Zal wel ff wennen worden qua scheidsrechter komende zondag. Die Mulder is verschrikkelijk.

28 januari 2021 om 22:54

Alvarez Motm! Speelde een heel sterk duel en zat bijna overal tussen en won veel duels waardoor Ajax toch veel kansen heeft kunnen creëren en verder een goeie invalbeurt voor Martinez en Brobbey met een super inval beurt. Het is te hopen dat hij bijtekent.

28 januari 2021 om 22:55

Alvarez speelde weer erg sterk idd. Toch jammer dat ie niet op 6 speelde met Klaassen als rechtshalf. Was voor iedereen beter geweest.

28 januari 2021 om 22:58

Ik vond hem echt waardeloos. Stond slecht bij de 1-1 en vertraagde het aanvalsspel.

28 januari 2021 om 23:01

Ho ho, Timber dekte half door, greep niet in en gaf vervolgens op.

28 januari 2021 om 23:02

Ik vond persoonlijk Blind motm. Met name aan de bal zo ijzersterk, vrijwel alles begon bij hem. Alvarez speelde verdienstelijk, maar aan de bal blijft het erg pover. Zijn kracht ligt ook meer in het onderscheppen van ballen.

Ajax zoals al weken qua spel ronduit matig. Toch blijven de resultaten goed. Ik ben benieuwd hoelang dat vol te houden blijft.

28 januari 2021 om 23:04

Alvarez is altijd de lul omdat het niet de voetballer is die we gewend zijn op het middenveld maar hij deed het gewoon meer dan prima vandaag. Hij zorgde er ook voor dat we balans hadden op het middenveld en won echt ontzettend veel duels, ook belangrijk met een assist op Klaassen maar ja, Alvarez is altijd een makkelijk slachtoffer.

28 januari 2021 om 23:06

Ik vind Alvarez echt Enoh de 2e. Goed verdedigend (ook al was ie ook debet aan de tegengoal) maar een verschrikking in balbezit, en je moet toch echt kunnen voetballen op het middenveld. Levert alle ballen voorwaarts in en herstelt daarna verdedigend eigen fout weer. Dat deed Enoh ook.

28 januari 2021 om 23:11

Ik vond Alvarez ook de Motm. Hij dichte zo wat alles in zijn eentje op het middenveld. Zelf zijn lange ballen kwamen prima aan bij de aanvallers. Voor de rest, mogen we echt blij zijn met de bank. Is toch anders dan zo een Pratto bij Feyenoord die binnen het veld komt om doelpunten te maken. Is geen provoceren.... WII hield het veld goed klein. Ik vond het geen overtreding, speler viel al, kreeg gewoon een setje mee.... 1.de speler stond binnen 2 sec. weer op. 2.na het doelpunt, is er ook niemand van WII die klaagt, dus de spelers zijn het er ook mee eens, dat het een duel was. Ik denk ook dat Nijhuis(var), goed gekeken heeft dat niemand ook denkt aan een overtreding op het veld incl. de scheids zelf.

28 januari 2021 om 23:13

Alvarez is ideaal als je met 1 controleur speelt denk ik. Iemand die een balletje afpakt of onderschept en direct inlevert bij iemand die kan voetballen. Nu moet hij als rechter controleur spelen, waardoor hij veel in situaties komt dat hij die voetballende oplossing moet bedenken. En dan mislukt het geregeld of speelt ie terug. Neemt overigens niet weg dat ik denk dat hij bij een ploeg die iets minder tiki taka wil - met de nadruk op wil - spelen dan Ajax meer dan prima meekan op voetballend gebied. Maar in een soort Busquets rol zoals nu bij Barca zie ik Alvarez echt floreren. Enige nadeel is dat Ajax zo niet speelt, al zou je eens kunnen overwegen zo te gaan spelen, aangezien we al maanden een goede 10 missen. Maar goed, zoiets zal vast ook gevolgen hebben voor het drukzetten e.d. dus dat gaat meester Ten Hag nooit doen.

28 januari 2021 om 23:14

Alvarez vandaag vanuit zijn functie prima spelend. Ik hoor veel gezeur over zijn betrokkenheid bij de tegengoal maar hij geeft ook een assist. Wat staan de blikken negatief zeg. Die assist geven de zuurder niet aan. Meld die dan ook gewoon. Het is geen Schone, Frenkie of wie dan ook op die positie, maar hij zit er constant tussen. Precies wat Poulsen deed onder De Boer. Die leverde ook alles weer in. Blind voetballend goed, maar wat staat ie verdedigend te doen? Zo slap in de duels. Probeert nooit voor zijn man te komen. Hij moet echt feller worden (ook bij die tegengoal stopt ie met rennen terwijl er evt nog een rebound komt). Timber verder goed, voetballend beter dan Schuurs. Durft meer. Voor de rest natuurlijk blij dat Tadic kwam, vroege wissel was echt uniek. Maakt toch het veld breder. En Brobbey.... lijkt weg te gaan. Ook niet een interview na de match. Zijn blik was ook treurig. Ben er bang voor.

28 januari 2021 om 23:20

Snap alleen de keuze niet voor een breekijzer als Alvarez tegen de nummer 17 van de eredivisie. Het percentage balbezit van 65% was te verwachten. Dan wil je liever goeie voetballers aan de bal hebben en geen goede verdedigers.

29 januari 2021 om 06:21

Willem II kwam er anders een aantal keer gevaarlijk uit, hebben ook een paar vlugge jongens voorin. Snap de keuze voor Alvarez op het middenveld dan ook wel.

28 januari 2021 om 22:54

Pfff wat een irritante scheids idd. Wedstrijd compleet doodgefloten, wat heb ik me geërgerd zeg.

28 januari 2021 om 22:56

Vooral Ajax mag toch blij zijn met hém. De 2-1 had nooit goedgekeurd mogen worden.

28 januari 2021 om 22:57

En waarom niet?

28 januari 2021 om 22:58

Inderdaad, dit is het enige "goede" dat hij gemist heeft en we Nijhuis als VAR hadden.

28 januari 2021 om 22:59

Ajax niks te klagen? Heb hem zat fouten in ons nadeel zien maken...

28 januari 2021 om 22:59

@Messi91, bekijk de duw van Haller terug. Dat was gewoon een 100% overtreding. Als de tegenstander zo had gescoord had ik de scheidsrechter en de var vervloekt.

28 januari 2021 om 23:06

Omdat haller zijn man een flinke douw gaf, denk dat hij dat bedoelt

28 januari 2021 om 23:06

De var grijpt niet in, imdat het geen invloed op de goal zelf had. Was uiteraard wel een overtreding.

28 januari 2021 om 23:14

Het gerucht gaat dat Nijhuis na de goal tegen Schmidt gezegd heeft dat hij 'm voor hem goedgekeurd heeft.

28 januari 2021 om 23:25

Nijhuis he.

28 januari 2021 om 22:58

Achja prima overwinning. Blij met Alvarez in de basis. Martinez en Neres mogen ook wel starten wat mij betreft. Brobbey lijkt gewoon de 1e invaller te gaan worden in de aanval.

28 januari 2021 om 22:58

Ik snap dat gezeur over slecht spelen eigenlijk niet zo. Oke, ze hebben misschien een wat slechte periode maar de resultaten zijn er wel. En concurrentie laat hier en daar punten liggen. Denk dat we blij mogen zijn met de punten, zeker in deze periode met zoveel wedstrijden. En als je deze wedstrijden vergelijkt met die van psv en feyenoord, zijn dit gewoon leuke wedstrijden om te kijken wat mij betreft.

28 januari 2021 om 23:02

Zondag Nijhuis. Wederom laten zien Ajax-fan te zijn. Komt dus wel goed zondag.

28 januari 2021 om 23:07

Je begrijpt de regels volgens mij niet. Ja het was een overtreding, maar het had geen invloed op de goal. Dus grijpt de var niet in.

28 januari 2021 om 23:09

Bij Nijhuis mag alles en dat is inmiddels wel algemeen bekend. Heeft niks met clubvoorkeur te maken.

28 januari 2021 om 23:11

@dominicvedder
Zit toch niet zo te zeiken man Calimero pffff jullie zijn groot en wij zijn klein dat is niet eerlijk ohh nee ga janken bij je moeder kleuter

28 januari 2021 om 23:16

Musi ik heb zovaak een penalty zien geven bij een corner voor vasthouden waar die bal totaal na die speler zou gaan,plus Haller was in duel met die speler

28 januari 2021 om 23:17

hoezo is Nijhuis een Ajax fan? omdat Schmidt vond dat Sparta PSV lekker hun gang had moeten laten gaan in het veld en vooral niet een PSV speler een strobreedte in de weg had moeten leggen? of is er een andere reden waarom je dit zegt?

28 januari 2021 om 23:23

Dat is helemaal geen regel. Overtreding is overtreding en daar moet voor gefloten worden. Ik neem alleen aan dat nijhuis het niet erg genoeg vond om de scheids naar de var te sturen. Of het was een cadeautje voor Schmidt

28 januari 2021 om 23:30

Barca 180.. Jouw reactie is meer van kleuter niveau

29 januari 2021 om 11:55

@musi Haller maakt een overtreding, geeft een pass naar buiten en uit die voorzet volgt meteen de goal. Dit was gewoon een vrije trap voor Willem Ii. Overigens, als er op 60 mtr afstand een speler van Ajax een klap verkoopt aan een speler van de tegenstander en Ajax scoort uit die aanval (op 60 mtr afstand) --> ook dan dient de scheidsrechter te fluiten, goal af te keuren en vrije trap aan de tegenstander te geven. Invloed op de goal is een verzonnen term. OT: Ben wel tevreden met de punten. misschien is het spelbeeld wat langzamer dan we als fans gewend zijn maar in iedere ploeg zit momenteel wat minder energie. Dat geldt dus ook voor alle tegenstanders. Het oogt allemaal wat langzamer maar is meestal toch voldoende om de tegenstander "kapot" te spelen. En daardoor vallen er goals in latere fases van de wedstrijd.

28 januari 2021 om 23:02

Kan niet wachten op het interview met Ten Hag waar hij de ploeg grote complimenten geeft! Alvarez en Blind waren top vandaag. Haller, Tadic en Brobbey belangrijk. Het tempo is gewoon een groot deel van de wedstrijd te laag. Het pijnlijke is dat er ook helemaal geen vooruitgang in lijkt te zitten. Ik begin dan toch ook steeds meer te twijfelen of Ten Hag de ploeg nog wel aan de praat krijgt. De sprankeling is er in elk geval wel vanaf.

28 januari 2021 om 23:05

Vesta, die bekerwedstrijd tegen AZ, was het tempo gek genoeg met een b-elftal vele malen hoger. Er werd eindelijk is druk gezet op de verdediging en dat was dan ook één van de weinige acceptable wedstrijden

28 januari 2021 om 23:08

Of Ten Hag de ploeg aan de praat krijgt? Ze winnen, staan bovenaan, veel wedstrijden in januari..

28 januari 2021 om 23:38

Klopt, maar het spel is niet om over naar huis te schrijven. De punten verbloemen dat het al weken niet om aan te zien is. Je krijgt het idee dat ze af en toe gewoon een flinke schop onder hun kloten nodig hebben. Dan moet je maar hopen dat Ten Hag in de kleedkamer wat harder is dan in de interviews.

29 januari 2021 om 06:24

Ik las het eerder ook al ergens, maar noem is 1 ploeg in heel Europa die op het moment als een tierelier draait? Verder dan Man City kom je denk ik niet. Ontzettend veel ploegen hebben toch op de een of andere manier last van dit hele gebeuren. Of het nu met lege stadions, het drukke schema, de sombere levenstijl of wat dan ook te maken heeft. Zoals Storing hierboven al aangeeft, denk ik dat we als Ajacieden ook niet teveel moeten klagen. Natuurlijk moet het spel wat beter, maar tegen Fortuna was het bijv een godswonder dat er niet minimaal 5x gescoord werd. Vanavond tegen Willem II was het een lastige pot, zij verdedigden sterk en gedisciplineerd. Gelukkig op conditie/doorzettingsvermogen de wedstrijd over de streek getrokken. Is ook wat waard.

28 januari 2021 om 23:04

Ben ik nu den enigste die zich niet groen en geek heeft geërgerd aan Mulder? Vond hem wel oké fluiten. Floot wanneer het moest, misschien soms iets te vaak. Ben van mening dat hij niet de wedstrijd heeft doodgefloten. Het saaie spel kwam vooral door het povere Ajax en het op de counter loerende Willem II.

28 januari 2021 om 23:04

Brobbey fantastisch natuurlijk. Sjongejonge waarom heeft Ten Hag deze jongen zo weinig minuten gegeven dit seizoen. Hij was er vorig seizoen al klaar voor. Stak er vorig seizoen al week in week uit met kop en schouders boven uit in de Kkd. Ben bang dat hij nu denkt weet je wat ik ga het wel ergens anders laten zien. Zou vreselijk zonde zijn. Maar ook Martinez en Alvares. Wat een toppers. Wat een power en passie. Waarom die twee zo weinig speeltijd krijgen blijft ook een raadsel. Zo raakt alles wat maar een beetje talent is ontevreden en raken we onze toppers kwijt. Dan houden we nog de Layadjes, Ekkelenkampjes en dat soort spelers over. Ik houd m’n hart vast.

28 januari 2021 om 23:24

Dat is eerder al gezegd: Brobbey moest opgetraind worden omdat hij conditioneel veel te kort kwam.

28 januari 2021 om 23:32

@misseva88 Beste training zijn wedstrijdminuten. Hoeft niet meteen 90 minuten, maar 10 dan 20 enzo steeds meer. Hij speelde elke week 90 minuten grote mannen voetbal in de Kkd, maar hij moest eerst opgetraind worden? Denk ook niet dat jij dat echt gelooft. Ook duidelijk dat die jongen klaar is met Ajax. Zo zonde dit weer.

28 januari 2021 om 23:37

@vanerp2012: Je hebt klaarblijkelijk geen KKD gekeken dit seizoen. Brobbey heeft daar in het begin van het seizoen alles behalve hele wedstrijden gespeeld bij Jong Ajax. Zodra dit beter werd, kreeg hij direct een kans in het 1e en had hij pech met z'n blessure. Begrijp niet dat je die onzin kan wegtypen terwijl je dit gewoon kan nagaan.

28 januari 2021 om 23:48

@4ever4ajax Hmm Brobbey dit seizoen 14 wedstrijden KKD waar hij er met kop en schouders bovenuit stak. Vorig jaar ook veel wedstrijden KKD veruit de beste speler in Jong. En hoeveel kansen kreeg hij? Labyad? Ik vrees dat Brobbey het wel heeft gezien. Ik hoop dat ik het mis heb want dit zou eeuwig zonde zijn.

28 januari 2021 om 23:37

Wat mij ook op viel die scheids liep echt een paar keer flink in de weg en beetje scheids had 3 minuten voor eind het anders opgelost met Blind. Beetje autoriteit laten zien de manier waarop hij zijn kaart trok beetje hautain en even laten zien wie baas is terwijl hij het toch fout zag. Anyways was prima gedaan Ajax. 3 punten in de tas voorsprong op concurrentie vergroot en met vertrouwen op naar zondag. Welterusten

Toch wel erg blij met Haller hoor. Met zijn kracht gewoon bij elke goal een belangrijke rol gespeeld. Heerlijke invalbeurt van Brobbey! Hopelijk voelt hij het vertrouwen, ik dacht eigenlijk eerst dat Traore in ging vallen. Erg blij met de 3 punten, hopelijk kunnen we komende zondag een hele grote stap zetten naar de titel.

28 januari 2021 om 23:00

Het laatste wat je zegt daar sluit ik me bij aan. Zondag is D-Day. Het spel is verschrikkelijk sinds december, maar we winnen tenminste. Dat was vorig jaar anders.

28 januari 2021 om 23:12

Dat zou t geweest zijn als rechtstreeks tegen Psv zou zijn geweest. We hebben nu niet meer in eigen hand dan het gat 'maar' op 4 punten houden.

29 januari 2021 om 00:04

Als je van AZ verliest heeft PSV het in eigen hand, als je van PSV verliest nu heeft PSV het niet in eigen hand.

28 januari 2021 om 23:01

@FWR nu taak bijtekenen en vasts back-up te zijn. Kan genoeg minuten maken.

Laat ik vooropstellen dat ik blij ben dat Ajax de afgelopen paar wedstrijden ook haar slechte potten weet te winnen. Echter, het is nu wel zo dat we echt al minimaal 5 wedstrijden op rij gewoon echt onder niveau presteren (misschien afgezien van die bekerwedstrijd tegen Az).

Wanneer gaat hier nou eens verandering in komen? Het zijn zeker niet allemaal de beste tegenstanders, vooral van Fortuna en Willem II moet toch gewoon duidelijk gewonnen kunnen worden. Er zit meer dan genoeg kwaliteit in de selectie dus daar ligt het echt niet aan, maar wanneer weet Ten Hag dit nou eindelijk eens om te draaien? Het spel moet echt veel en veel beter.

28 januari 2021 om 23:01

Elke ploeg heeft gedurende het seizoen een mindere periode. Bij de ene club/het ene seizoen is het dal wat dieper en/of langer, soms is dat dal kort. Als dit onze mindere periode is, hebben we niks te klagen. We pakken over het algemeen ook gewoon nog de punten.

28 januari 2021 om 23:03

Ajax zit al anderhalf jaar in een slechte periode.

28 januari 2021 om 23:05

We pakken de punten ja, maar het kost echt moeite om een volle 90 minuten de aandacht er bij te houden op deze manier. Nu is het al minder kijken zonder publiek, als het veldspel dan ook fors minder is helpt dat niet mee. Het is te hopen dat een aantal spelers hun vorm terug gaan vinden, met name aanvallend zijn er een aantal toch niet lekker in vorm.

28 januari 2021 om 23:08

Hahah schei uit man, staan anderhalf seizoen aan een stuk bovenaan zowat xD

28 januari 2021 om 23:09

Haha, ja, gigantisch slecht..... Als je dat denkt, ben je echt niet realistisch. Als ik Ajax over de afgelopen 20 jaar bekijk, doen ze het prima. Slecht is een 5de plaats, uitgeschakeld zijn in de beker en uit Europa liggen voor de winter. Goed is duidelijk op 1, overwinteren in Champions League en nog in de beker zitten.

28 januari 2021 om 23:15

Ja maar dat is dus het probleem. Het is gewoon niet goed maar de punten worden wel gepakt dus je zou zeggen dat het wel meevalt.

Feit blijft dat ze nu al bijna een jaar slordig voetbal op de mat leggen waar geen verbetering in lijkt te zitten. Het eindeloze gecombineer tot aan de achterlijn, de slordige paasjes maar vooral hoe de verdediging gewoon met momenten aan het slapen is. Het is allemaal tekenend voor de afgelopen maanden.

28 januari 2021 om 23:34

@Steven, eerste halfjaar van dit seizoen waren we keihard opweg naar een doelpuntenrecord. We scoorde gemiddeld meer dan 3x per wedstrijd. Daarnaast nog legio kansen. Ik weet niet hoe bizar onrealistisch jouw verwachtingen zijn als dat niet voldoet... Volgens mij heb je echt een geheugen dat niet verder terug gaat dan een paar weken...

28 januari 2021 om 23:54

Pure scorebord journalistiek. Vertel eens welke tactiek ten Hag hanteert?

29 januari 2021 om 00:17

De winnende, Lunny. Wat een oeverloos gezeur hier joh. Prima om kritisch te zijn, maar dit is gewoon irreëel.

29 januari 2021 om 00:34

En nu inhoudelijk?

29 januari 2021 om 11:07

Ja precies, het eerste halfjaar van 2020. De rest van de maanden is het gewoon zoals ik zeg dat het is.

Er zit geen verbetering in en het is gewoon ronduit slordig. De resultaten verbloemen dat. Dat heeft niks met onrealistisch te maken.

28 januari 2021 om 23:01

Elke ploeg heeft gedurende het seizoen een mindere periode. Bij de ene club/het ene seizoen is het dal wat dieper en/of langer, soms is dat dal kort. Als dit onze mindere periode is, hebben we niks te klagen. We pakken over het algemeen ook gewoon nog de punten.

28 januari 2021 om 23:02

Ajax heeft 60 minuten prima gespeeld tegen Psv, behoorlijk tegen Twente en een prima 1e helft tegen Fortuna. Vandaag was het, zeker in de 1e helft heel ongeïnspireerd. Maar goed we hebben ook bij de andere topploegen dat die doordeweekse tussendoortjes moeilijke wedstrijden zijn om overtuigend in te spelen.

28 januari 2021 om 23:03

Ja echt eens, ik erger me kapot. Ze spelen zo onvoorstelbaar traag, alles moet precies passen en meten. Als ze niet 100% zeker zijn dat het verzorgd is doen ze het niet.
Trap gewoon die bal is ergens naar toe en jaag er op, neem risico en verhoog je snelheid maar het is allemaal zo passief en zo traag.
Brobbey heeft letterlijk 3 dingen gedaan deze wedstrijd, deed eigenlijk niks maar zorgt wel dat de bal in het net land.
Klaassen mag van mij wisselen, die speelt niet best, Blind mag wisselen en speel dan maar eens met Martinez en Timber/schuurs en dan middenveld Alvarez, Gravenberch en weet ik niet en dan aanval Tadic/promes Haller/brobbey Antony/neres.

Blind en Klaassen zijn op dit moment gewoon niet in vorm en vertragen het spel, Martinez en Alvarez zijn tenminste gretig en verdienen even een kans.

28 januari 2021 om 23:08

Elk ploeg heeft wel eens een slechte periode dan is het wel handig als je de arbitrage bij elke slechte wedstrijd mee hebt

28 januari 2021 om 23:14

Het is wel lastig om met deze ploeg aanvallend en aantrekkelijk voetbal te spelen. Ajax heeft momenteel weinig creativiteit; weinig spelers die een fluwelen pass in de benen hebben. Dan moet je het even op een andere manier doen. Los van hun activiteit op de transfermarkt is dit Ajax echt beduidend minder in elke linie als je het vergelijkt met het Ajax dat de halve finale van de Champions League haalde. Natuurlijk is dat niet vreemd, maar dit is momenteel wel wat je verwacht als je de spelers op het veld en op de bank erbij pakt. Ajax is weer aan het bouwen aan een nieuwe ploeg en het kan nog wel even duren voordat de puzzelstukjes weer op de juiste plek vallen.

28 januari 2021 om 23:37

Niet elke ik vind Gravenberch beter dan de Frenkie die bij ons stond. Naast het versnellen van het spel, is hij ook nog eens beslissend. Frenkie meer snelheid, verdedigend iets beter, maar Gravenberch is niet normaal. Jezus wat gaat die snel in zijn ontwikkeling. Let wel, ik vind Gravenberch niet beter dan Frenkie nu, maar beter dan de Frenkie toen. Keeper is trouwens ook net zo goed 🤣

30 januari 2021 om 02:07

Ik snap wel hoe je het bedoelt. Ik vind het lastig. Echter ontwikkelt Gravenberch zich al sinds z'n 15de ontzettend snel. Ik ga nog geen voorspellingen doen, maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar die jongen de komende jaren. Tot nog toe doet hij wat veel mensen al van 'm verwachtten sinds hij de overstap naar Jong Ajax maakte.

29 januari 2021 om 01:20

Fortuna is gewoon een taaie ploeg. Dat heeft elke tegenstander de laatste tijd ervaren.

Deze overwinning wordt dan wel weer binnengesleept, maar wat was het voor de zoveelste keer op rij weer dramatisch. Er mag wel is flink kritisch gekeken worden naar onze medische staf en trainer. Hopelijk durven we het aan om met 2 spitsen te gaan spelen, vanaf de flanken komt er gewoon constant te weinig en Brobbey zorgt ervoor dat Haller beter gaat spelen.

28 januari 2021 om 23:03

Met Tadic en Antony/neres heb je op zich prima flanken. Vandaag liep vooral linkerkant in de 1e helft niet omdat Promes weinig kan en Gravenberch niet zijn dag had. Maar zo'n twee spitsen systeem is inderdaad wel aardig om dingen te forceren.

28 januari 2021 om 23:06

Antony heeft echt heel veel potentie, alleen moet er echt nog wel heel veel beter hoor. Kan je nog niet echt op bouwen vind ik, teveel wisselvallig

28 januari 2021 om 23:21

Wel mee eens, maar hoeveel consistentie ga je dan van Brobbey verwachten? Dit is momenteel gewoon even wat erin zit, bij heel Ajax. Ze zijn leeg gekocht en de ervaren krachten worden langzaam minder. Ajax moet weer opnieuw bouwen en heeft niet de selectie om ver van eigen doel te spelen. Dan moet je het even anders doen en in dat opzicht laten ze juist zien dat ze ook kunnen werken.

28 januari 2021 om 23:24

Bijna al ons gevaar moet of van Antony of van Tadic of van Gravenberch komen. Vind ik toch al aardig betrouwbaar als 20 jarig pikkie Tegenstanders weten dat inmiddels ook en geven hem tegenwoordig dubbele dekking.

28 januari 2021 om 23:14

Overigens wil ik daar nog aan toevoegen dat ik Promes en Labyad nooit meer in een Ajax shirt wil zien, zaten gewoon doodleuk te lachen bij de 1-1, om nog positief af te sluiten, wat een fijne man die (interim?) trainer van Willem 2!

Ajax niet in beste doen maar ook niet in grote problemen gekomen. Dit zijn de wedstrijden die je moet winnen om kampioen te worden. Brobbey viel goed in! Zal hij dan toch blijven? Willem II speelde knap en hoort echt een paar plaatsen hoger te staan.

En Ajax fans schaam jullie! En diep ook. Voetbal is frustratie maar als ik kijk hoe er word gereageerd als het spel even niet mee zit of als er even puntverlies word geleden dan zakt mijn broek af. Fans van Ajax lijken mij echt de meest kritische op aarde. Verwachten jullie serieus 34 wedstrijden in een jaar te winnen? Dit soort wedstrijden horen er gewoon bij.. Jullie hebben een uitstekende selectie en een hele goede coach. Wees daar eens trots op! Ik durf met volle overtuiging te zeggen dat jullie aan het eind van het seizoen gewoon kampioen worden. Voetbal gaat op dit moment overal niet lekker. Of het nu gaat om Juve, Liverpool, Barca of Real Madrid, PSV of Feyenoord, voetbal is dit seizoen anders en vol puntverlies. Corona en constant 2 wedstrijden per week spelen eist gewoon zijn tol. Zeur dus eens wat minder, wees realistisch en blij met wat je hebt. 3 punten is even prima toch? Aldus een PSV fan die geregeld met een jaloers blik naar Ajax kijkt.

28 januari 2021 om 23:00

Je hebt helemaal gelijk, welke club speelt eigenlijk op dit moment in Europa wel mooi voetbal?

28 januari 2021 om 23:00

Wat een onzin, veel van de kritiek is gewoon terecht. De ene formuleert het misschien wat beter dan de ander. Voor hetzelfde geld heb je gewoon een wedstrijd of vijf gewoon verloren. Daarnaast mag je ook beetje emoties tonen als je een wedstrijd kijkt, of zit jij altijd levenloos op de bank?

28 januari 2021 om 23:05

"voor hetzelfde geld, heb je een wedstrijd of vijf verloren", wat een ongefundeerde dooddoener.

28 januari 2021 om 23:09

We spelen niet super, maar 5 wedstrijden zomaar kunnen verliezen is natuurlijk gewoon onzin.

28 januari 2021 om 23:13

Wat een onzin, je bent (buiten Feyenoord thuis) gewoon elke pot duidelijk de betere in januari. Hoe ga je in hemelsnaam vijf keer verliezen. Wat een fantasie zeg!

28 januari 2021 om 23:15

Geen zin om 't precies op te zoeken maar Feyenoord, PSV, Twente en AZ waren allemaal wedstrijden waar we gewoon hadden kunnen verliezen. Oh jemig de analisten zeggen het ook maar die snappen d'r natuurlijk ook niks van.

28 januari 2021 om 23:21

De analisten in NL zijn van erbarmelijk niveau dus dat maakt je punt niet sterker. Lekker makkelijk gedacht. We hadden alle wedstrijden kunnen verliezen als we zelf al onze kansen hadden gemist en de tegenstander alles geraakt. Jezus wat een laag niveau. Alleen tegen Feyenoord verdiende we het om te verliezen.

28 januari 2021 om 23:48

Je hebt er gewoon wat mensen tussenzitten die verwachten dat we elk jaar de laatste 4 van Europa halen na 2018/2019. Alle realiteit uit het oog verloren. Ook nu hebben we een mooie selectie maar missen wij het surplus aan kwaliteit van De Ligt en Frenkie.

29 januari 2021 om 00:00

Misschien moeten ze jou wel in dienst nemen chefvoetbal, want jij weet 't allemaal precies en hebt zo'n hoog niveau. Overigens was mijn belangrijkste punt dat ik een beetje moe wordt van al die mensen die vinden dat er geen kritiek mag worden gegeven. Heb ik trouwens samen met vier anderen Johannes in de live feed uit de put geprobeerd te praten maar goed. Veel van de kritiek is gewoon voor een belangrijk deel terecht en die mag gewoon geuit worden. Het spel is al tijden matig, er wordt slordig gespeeld de selectie is on gebalanceerd, de bank is matig en persoonlijk beleef ik weinig plezier aan de wedstrijden de laatste tijd (op psv na) . Natuurlijk kun je niet alle wedstrijden overtuigend met vijf nul winnen maar ja ik verwacht toch wel iets meer van dit team.

29 januari 2021 om 07:38

@ravel VS AZ, PSV en Twente was Ajax veel beter. Veel meer kansen. We konden verliezen, maar dat zal zeer onterecht zijn geweest. Je kunt eerder stellen dat het terecht is dat zij niet wonnen. Alleen Feyenoord waren gestolen punten. Nee Ajax speelt niet 90 min lang dominant, maar dat doet geen enkele ploeg. Ajax laat wel zien waarom het p nr 1 staat en ik denk ook wel blijft. Als je aan het einde vd rit (terecht) kampioen wordt dan boeit niemand het dat je slecht voetbalt, want de concurrentie voetbalt velen malen slechter.

28 januari 2021 om 23:02

Dit soort wedstrijden??, sorry hoor maar je komt nou al zo’n 5/6 wedstrijden op rij gewoon heel gelukkig weg. Moeten we dan maar alles goedkeuren wat er gebeurd, en op mensen die tonnen/miljoenen verdienen geen kritiek hebben? Er wordt gewoon qua spel zwaar ondermaats gepresteerd, wacht maar tot je zo gaat spelen tegen de nr 1 van Frankrijk, dan niet raar opkijken als je met 4-0 van de mat gespeeld wordt hoor.

28 januari 2021 om 23:11

Heel gelukkig weg? Alleen tegen Feyenoord misschien, verder in iedere wedstrijd het resultaat gehaald wat je verdiend. Dat het tegen Fortuna, Twente en Willem 2 wat later in de wedstrijd is dat je de voorsprong pakt doet toch niets af aan het feit dat je veel meer kansen hebt gehad dan je tegenstanders. Zwaar ondermaats gepresteerd maar wel 4 punten los staan van je belangrijkste concurrent. Ik kijk met plezier (en onnodig veel spanning) naar Ajax en zoals gezegd in alle recente wedstrijden, op Feyenoord na, gekregen waar je recht op had.

28 januari 2021 om 23:16

Dat moet fijn zijn, als je zo positief naar dingen kan kijken haha. Dat lukt mij helaas niet, zal proberen wat positiever te zijn de volgende keer

28 januari 2021 om 23:28

Tsja ik snap het gezeur gewoon niet. In mijn ogen speelt alleen Vitesse leuker voetbal, ik heb genoeg wedstrijden van PSV, AZ en Feyenoord gezien waar het spel slecht was. Speelt Ajax super? Nee maar wel vrij constant en de club die verreweg de meeste aanvallen en kansen creëert en de ploeg met de meest nauwkeurige passing, meeste goals voor en minste tegen. En toch lees je alleen maar gezeik van mede Ajacieden. Nee het is geen hoogstaand voetbal zoals in de cl, maar het is over het algemeen prima tot goed.

28 januari 2021 om 23:03

Storing 100% gelijk, niks aan toe te voegen. Behalve dat ik twijfel of we kampioen worden, we blijven verdedigend vrij kwetsbaar.

28 januari 2021 om 23:07

Da's waar, maar gelukkig scoren we veel meer dus kan een tegendoelpunt weinig kwaad😉

28 januari 2021 om 23:20

En toch lopen we uit op de vorige nummer twee. AZ, Feyenood en Vitesse lieten al zien hoe lastig die doordeweeks potjes tegen de mindere tegenstanders zijn. Ajax wint ze gewoon en begint nu langzaam een gat te slaan. Juist zo win je de titel.

28 januari 2021 om 23:22

Is er een club in de Eredivisie die momenteel verdedigend niet kwetsbaar is? Ajax scoort meer, heeft de beste keeper, staat al wat punten los en heeft een ziek doelsaldo. Alle ingredienten voor een kampioenschap. De concurrentie morst ondertussen ook genoeg punten😉

28 januari 2021 om 23:24

Vbd79 dat wel weer, al moet ook kansen verzilveren veel beter!

28 januari 2021 om 23:24

Speedy als we zondag van Az winnen, ga ik er echt heilig jn geloven.

28 januari 2021 om 23:26

Storing je somt alles mooi op, maar als Gotze terug is zal Psv ook beter draaien. En nogmaals zo geweldig vind ik ons niet, als we zondag winnen van Az doen we wel hele goede en belangrijke zaken.

29 januari 2021 om 09:39

Nog beter? Ze hebben nu al een fantastisch doelsaldo, maar ik snap wat je bedoelt. Ze moeten de wedstrijd eerder afmaken.

28 januari 2021 om 23:05

Mwah ik ben heel blij met de 3 punten maar ben vooral kritisch op de inzet en het passieve spel.
Ik kijk sport om wat leuks te zien nu om dat compleet risicoloze breien te zien, vind het gewoon echt heel jammer om naar te kijken.
Irriteer me al weken aan het trage, passieve, slappe spel van Ajax en verlies liever met leuk voetbal dan dat ik op deze manier win.

28 januari 2021 om 23:12

Amen, ik kan me alleen maar aansluiten bij jouw woorden over een hoop Ajax fans in live meepraten. Echt belachelijk gewoon. In een super zwaar programma haal je, ondanks soms slordig spel, gewoon de resultaten. Hoe sommigen continu praten over de eigen club is gewoon te bizar voor woorden. Ik kan dat echt niet bevatten haha, wellicht ligt dat aan mij!

29 januari 2021 om 00:04

Frustratie hebben is op zich normaal. Ook ik erger mij als het bij PSV niet lekker loopt. Even boos worden op Schmidt of het aankoopbeleid. Maar bij Ajax is het echt extreem. Er ligt zóveel focus op wat er fout gaat maar er gaat juist zoveel goed. Laten we maar zeggen dat voor veel fans het glas halfleeg ipv halfvol is.

29 januari 2021 om 07:10

Mee eens hoor. Gisteren dacht ik na een half uur ook "jeetje wat spelen we weer lekker stroperig vandaag", maar om dan gelijk te roepen dat Ten Hag, Mazaraoui, Klaassen, Promes (oke daar ben ik het in deze vorm wel mee eens), Antony en Haller er he-le-maal niks van kunnen is weer het andere uiterste. Ik schrik echt van het aantal Ajacieden dat Ten Hag (een van onze meest succesvolle coaches aller tijden, nu al) weg wil hebben. Dan heb je echt een verwachtingspatroon a la Bayern Munchen ofzo..

28 januari 2021 om 23:12

Daar sluit ik me als Ajacied volmondig bij aan, met het extreem volle speelschema vol lastige wedstrijden, blessures en zonder publiek moet je oog houden voor de realiteit. Alle topclubs kampen met globaal dezelfde problemen, want zelfs clubs die afgelopen jaren bijna ongenaakbaar leken lopen nu regelmatig te harken. Fijn is anders natuurlijk, zo'n eerste helft is niet echt prettig kijken. Maar dit zijn in het stadion altijd de duels dat je achter je ploeg gaat staan, hoe matig ook, omdat je weet dat 3 punten cruciaal zijn. Uitgerekend daarom mis ik het juist vanavond zo om in het stadion te zijn. Want de ontlading zou behoorlijk geweest zijn vanavond.

29 januari 2021 om 00:39

@storing, je hebt heerlijk op mijn plaats gezet. Groot gelijk heb je hoor.
Toch hoort het erbij we spelen nu al weken best slecht. Het komt er ook vooral op neer dat we de kansen niet afmaken, enorme kansen, gewoon meerdere 100% kansen. Dat stoort mij.

Tegenwoordig speelt Ajax iedere keer een derby. Zit al weken met klamme handjes voor de tv. Zo he, Schuurs kunnen we parkeren. Timber is veel bewegelijker, beter gewoon. Blind een keer passeren? Promes naar Rusland sturen voor ok-prijsje en wat flessen van de beste vodka.

28 januari 2021 om 22:59

Blind was gewoon weer een van de beste vandaag.

28 januari 2021 om 23:03

Vind Blind steeds vaker verdedigend echt veel te zwak. Gaat vandaag een aantal keer het duel al niet eens meer aan. Wegen zijn spel aan de bal dan nog op met zijn gebrek aan verdedigende kwaliteit? Alvarez wel heel nuttig qua ondersteuning vandaag!

28 januari 2021 om 23:05

Ben jij dat, Danny?

28 januari 2021 om 23:24

Aan de bal, ja. Echter komt verdedigen eerst en daarin schiet hij al een tijdje echt tekort. Hij is niet de leider die je op die leeftijd 'moet' zijn en z'n gebrek aan snelheid gaat 'm steeds vaker parten spelen. Bovendien maakt hij steeds vaker fouten die niet eens zozeer met snelheid te maken hebben. Blind lijkt in verval (met de nadruk op -lijkt-).

29 januari 2021 om 00:07

Blind gaat nooit echt het duel aan, hij weet dat hij dit meestal verliest en gaat dan voor de 2e bal. Eerder veroverde hij zo veel ballen of dwong de tegenstander de bal weer terug te spelen waardoor een gevaarlijke situatie voorkomen werd. Positioneel stond hij erg goed, waardoor hij het eerste duel niet hoefde te winnen. Tegenwoordig gaat dat niet meer zo soepel, ik heb sterk het idee dat het tussen zijn oren nog niet goed zit. Lijkt niet helemaal vrijuit te gaan/durven. Toch vond ik hem vandaag niet slecht.

28 januari 2021 om 23:04

Timber gezien hoe bewegelijk hij was bij de 1-1? Die hype kan wel weer ff in de vrieskast.

28 januari 2021 om 23:09

Pffffff Lunny het wordt nou wel heel duidelijk dat jij familie van Schuurs bent hoor, het wordt een beetje triest eigenlijk

28 januari 2021 om 23:47

Volgens mij betrek jij nu Schuurs erbij?

Ik weet niet wat vandaag met Alvarez aan de hand was, die goster lijkt steeds beter in zijn hum te komen! En heeft zoveel vuil werk opgeknapt, Gravenberch was minder opvallend maar ook erg sterk vandaag! Martinez ook weer lekker ingevallen, blijft zonde en balen dat hij zo weinig speelminuten krijgt.

Op Blind heb ik de laatste tijd behoorlijk op afgegeven, maar hij was vandaag heel sterk ook al was het maar Willem II. Hopelijk zet hij de lijn naar boven voort.

Haller een wat mindere wedstrijd maar alsnog vond ik hem nuttig vandaag met fases, maar door velen alweer afgeschreven! Te triest voor woorden, als hij er zondag maar weer staat. Tevens ook een knappe invalbeurt van jonge collega spits Brobbey.

Voor de rest was het wat magertjes, maar ik klaag niet 3 belangrijke punten in de pocket... 🍻

28 januari 2021 om 22:57

Als ik het goed begrepen heb is zijn gezin nu in Amsterdam. Als die jongen gewoon maanden met de ziel onder z'n arm heeft gelopen en dit zijn echte niveau is wordt het nog leuk.

28 januari 2021 om 23:02

JD026 je zou zomaar gelijk kunnen krijgen, al zie ik hem liefst nog de kans krijgen naast Blind. Maar ik ben erg blij voor Alvarez, ik gun die jongen alles hij is zo belachelijk gemaakt! Maar zijn gezin lijkt hem inderdaad goed te doen, toch zijn er ineens twee belangrijke mensen die thuis op je wachten na het trainen of wedstrijden. Dat doet een man goed.

28 januari 2021 om 23:07

@sulejmani wat betekent in zijn hum komen? Eens Alvarez moet vaker spelen zolang Kudus er niet is. Klaassen op 10. Labyad en Promes brachten het niet. Moeten beide gewoon back-up flankspelers zijn. Wat is er aan de hand met Ekkelenkamp. Die kan de stap niet zetten. Had vooraf wel meer verwachtingen.

28 januari 2021 om 23:30

MrKrillin sat Alvarez goed in zijn vel zit/komt. Ekkelenkamp lijkt het niveau niet te hebben man, en persoonlijk vind ik dat Labyad alleen achter de spitsen kan spelen. Ideale 12e man in mijn ogen.

28 januari 2021 om 23:08

Waarom komt dat als een verrassing. Alvarez heeft eerder als wisselspeler en ook tegen AZ prima als stofzuiger gefungeerd. Aan de bal natuurlijk nog steeds erg matig en vertragend. Als Kudus terug is en in vorm, kan je hem wel opstellen met Kudus en Gravenberch op het middenveld.

28 januari 2021 om 23:31

Chef voetbal misschien niet geweldig aan de bal, maar hij speelt wel steeds meer naar voren en geeft heerlijke lange ballen. Ik wil hem 5 potjes naast Blind zien, en uiteraard Kudus weer fit.

Dat is een aardige wake-upcall van 22 miljoen voor Brobbey geweest!

28 januari 2021 om 23:20

Welnee, Brobbey gaat transfervrij weg, dat is al een tijdje duidelijk. Daarom is er 22 miljoen euro uit gegeven.

Jammer voor Willem II dat Nijhuis vandaag de dienstdoende VAR was..

28 januari 2021 om 23:00

Bewuste die in de rug is toch gewoon een overtreding? Afgelopen zondag ook al geen rode kaart voor natrappen (ondanks veranderende regels)...

28 januari 2021 om 23:03

Dus je geeft zelf al aan dat het natrappen geen rood was, goed argument

28 januari 2021 om 23:07

Ja, ik vond het een overtreding, maar niet dusdanig dat de var ingreep (alleen bij duidelijke fout). Ook werd er door niemand geprotesteerd. Je 2e opmerking slaat werkelijk nergens op; je weet dat de regels veranderd zijn, maar toch had je rood willen zien?

28 januari 2021 om 23:22

Zie je zelf niet in hoe raar het is om te stellen dat het volgens de regels geen rood was voor natrappen om er dan toch over te klagen? Het was geen rood volgens de regels dus werd er geen rood gegeven.

Willem2 word weer genaaid Haller is in duel met die Willem 2 speler en duwt hem met 2 handen weg ongeliiflijk

28 januari 2021 om 23:02

Zag je ook dat werkelijk niemand van Willem II protesteerde? Wellicht dat het wel mee viel

28 januari 2021 om 23:11

Die spelers weten inmiddels hoe het werkt qua scheids en VAR. Bespaar je die gele kaart totaal niet nodig.

28 januari 2021 om 23:05

Iedereen vindt het een overtreding behalve de Willem II spelers zelf. Zegt genoeg.

Je kunt je weer afvragen of de var vooral tegen de kleine clubs is. Als je de herhaling ziet hoe haller bij de 2-1 met 2 handen een tegenstander weg drukt, dan moet je toch als var zeggen dat het een overtreding is en dat er afgefloten moet worden.

28 januari 2021 om 22:59

Ik las dit dus overal dus ging het net terugkijken (want keek niet live), maar dit is toch geen overtreding waar een VAR voor moet ingrijpen? Als het al een overtreding is. Heel licht duwtje in een duel om de bal. Je ziet die jongen van Willem II ook totaal niet protesteren als Brobbey die goal maakt.

28 januari 2021 om 23:04

Eens. Het is ook ver voor de goal. Analisten bij espn zeiden het ook al: misschien de scheids op het moment zelf, maar te weinig voor de VAR.

28 januari 2021 om 23:04

Verfrissend om ook eens iemand te lezen die niet zo panisch reageert. Sommigen fluiten er voor als ze het zien hoor, maar een VAR hoeft voor zoiets echt niet in te grijpen. Zeker van een Bas Nijhuis weet je dat ie dit prima vind. Andersom zou ie het uiteraard ook gewoon laten gaan.

28 januari 2021 om 23:15

Nouja precies dat dus. Als de scheidsrechter op dat moment voor had gefloten: oke, prima. Maar voor een VAR lijkt me dit niet iets om in te grijpen.

28 januari 2021 om 23:19

Ver voor de goal. Hij maakt een duidelijke overtreding, geeft breed, daarna direct een voorzet en goal. Er is in tussentijd geen Willem 2 speler aan de bal geweest, dus een reden om af te fluiten en in te grijpen als var.

28 januari 2021 om 23:34

En toch heb ik een flauw vermoeden dat als het een goal voor een andere club dan Ajax was geweest dan we jou hier helemaal niet over gehoord hadden Janssen. Maar dat ligt wellicht aan je trackrecord in Ajax topics

29 januari 2021 om 00:57

Perez, de analist, vond het een duidelijke overtreding!! Waarschijnlijk was allen Marciano jouw analist, maar die heeft nog steeds zijn Ajax-shirt aan

29 januari 2021 om 08:40

Sander haha, jij schrijft het en ik dacht het. Meneer Janssen zie ik al jaren dezelfde door reacties plaatsen in Ajax topics.

28 januari 2021 om 23:01

Ik weet honderd procent zeker dat Nijhuis bij exact dezelfde situatie waaruit Willem II op 1-2 komt OOK niet had ingegrepen. Jullie kijken ook vaker ED toch? Iedereen weet inmiddels toch wel dat Nijhuis het niet zo nauw neemt met zulke duwtjes (want meer was het niet, er wordt hier ook weer schromelijk overdreven door sommige gebruikers die doen alsof hij zijn tegenstander torpedeert). Heeft Ajax evengoed vaak tegen gezeten door zgn. mannelijk spel toe te passen en door te laten spelen. Ik snap werkelijk niet dat mensen doen alsof Ajax bewust bevoordeeld wordt hier.

28 januari 2021 om 23:04

Je moet ook de beelden op werkelijke snelheid kijken en niet 10x in slomo uit alle hoeken, als we dat gaan doen zal er nog weinig goedgekeurd worden ook

28 januari 2021 om 23:21

Hij wilde psv een penalty geven vanwege een duw met 2 handen. Dus normaal fluit hij hiervoor.

28 januari 2021 om 23:31

Nee Janssen, normaal fluit hij hier ook echt nooit voor, dat weet iedereen die Nijhuis regelmatig bezig ziet. Heb zulke situaties al honderd keer doorgespeeld zien worden bij deze scheids.

28 januari 2021 om 23:01

Geloof er niks van dat dit een voorbeeld van de VAR die tegen de kleine clubs is. Nijhuis bevoordeeld echt niet stelselmatig te topclubs. Dit is een typisch voorbeeld van Nijhuis als Var. Die grijpt op het veld ook niet in bij dit soort acties en dus als VAR ook niet. Bij een andere VAR was de scheidsrechter echt naar de kant geroepen. Maar goed dit is het leven met de VAR ook dan krijg je dbij beslissende momenten de fouten er niet uit.

En weer was het niet heel best. Fijn, die drie punten, maar het billenknijpen mag wel afgelopen zijn. Kwaliteit genoeg lijkt me. Alvarez weer goed. Fijn dat hij wel al een tijd een goede vorm laat zien. Op naar Alkmaar.

Wat word ik toch altijd vrolijk wanneer ik Neres zie dribbelen. Kan niet wachten tot ie in vorm is. Edit: Mazraoui en Alvarez ijzersterk vandaag.

28 januari 2021 om 23:07

Ik kijk eerlijk gezegd veel liever naar Antony dribbelen. Die haalt zoveel meer rendement uit zijn acties. Neres staat nu op 8 goals en 3 assists in de laatste 35 wedstrijden (dit seizoen + het vorige). Klein voordeel is dat Neres vaak wel 2 man bezig houdt, maar dat doet Antony ook.

28 januari 2021 om 23:13

Ja ik kan van beide genieten. Al oogt het bij Neres net wat soepeler en technischer. Daarnaast zit er ook een leuker koppie op. Antony inderdaad meer rendement en explosiever.

We winnen en we lopen uit! Gewoon erg lekker. Ook de slechte wedstrijden winnen maakt je kampioen..dat is wel eens anders geweest.

Spannende degradatie kraker maar we hebben hem over de streep getrokken. Heerlijke invalbeurt Brobbey, dat smaakt naar meer.

Lucky Ajax. Slechte wedstrijd en dan toch vlak voor tijd winnen. Voorafgaand aan de 2-1 was er een overtreding van Haller, dus ook daar kom je heel goed weg. Punten inpakken en wegwezen.

28 januari 2021 om 22:57

Juist ja, maar al die keren dat Haller wordt aangepakt mag wel gewoon door. Dan moet je dit als scheids ook door laten gaan.

28 januari 2021 om 22:59

Oh dus dan mag Haller maar alles doen.

28 januari 2021 om 23:00

Alles? Hij geeft hem geen kopstoot hoor.. Maar was idd gewoon een overtreding. Maarja Nijhuis..

28 januari 2021 om 23:00

Ach komaan. Haller duwt hem weg omdat die chef aan hem hangt. Omdat dat kereltje 50kg weegt vliegt ie tegen de grond. Dit soort duels zie je overal op het veld en nu is het ineens een overtreding. Kan je garanderen dat wanneer Blind zo werd weggeduwd door een spits men vooral zou roepen dat hij niet mannelijk genoeg kan verdedigen. Daarnaast lucky Ajax - Ajax had gewoon een schot of 20, waarvan het een klein wonder was dat ze pas een keer hadden gescoord.

28 januari 2021 om 23:07

Precies, die speler van Willem II protesteerde niet eens. Zowel niet bij het moment zelf, als na het doelpunt. Hij liep gewoon terug richting de middenlijn.

28 januari 2021 om 23:00

Nijhuis als Var, daar maakte ik me geen moment druk over. Helemaal omdat niemand van Willem II ook protesteerde. Weer 3 punten, dat is het belangrijkste. Nu op naar Alkmaar voor het volgende loodzware duel.

28 januari 2021 om 23:06

Inclusief blessure tijd scoor je ruim 10 minuten voor tijd. Wordt dit nu ook al "vlak voor tijd" genoemd?

Wat een onzin van Perez. Als het een overtreding is dan is het er één op Haller. Die verdediger stapt op hem in en speelt niet de bal. Dus duwt Haller hem van hem af.

28 januari 2021 om 22:59

Perez wil de var als de var er niet is en en als hij er wel is vind hij het te veel om in te laten grijpen... perez was de beste analyticus maar is de laatste maanden een kritische jankbal die het overal mee oneens is! Overigens zonder voorkeur uit te spreken over Ajax psv Feyenoord of wat... tis allemaal pruts in zijn ogen.

Gezien de kansenverhouding terechte overwinning maar wat maak je het jezelf weer moeilijk. Ajax heeft teveel kansen nodig en de tegenstander maar heel weinig.

28 januari 2021 om 23:14

Klopt, het valt echt op dat ze heel erg moeilijk scoren. Ze kunnen al weken geen wedstrijden vroegtijdig beslissen. Ze zijn het minst slecht van alle ploegen bovenin. Ik ga er vanuit dat Ajax toch uiteindelijk wel wat beter gaat voetballen dan ze nu laten zien. Als ze zo spelen in de EL dan is het snel afgelopen.

28 januari 2021 om 23:23

Je hebt het over Nijhuis. Hoe kan je die man nou als pro Ajax betitelen?

Ben enorm fan van ten hag maar.... Ik vind t enorm bijzonder dat labyad altijd mag starten maar als Ajax problemen heeft en 5x mag wisselen zie je hem niet... dan spreek je jezelf toch enorm tegen???

28 januari 2021 om 23:15

De aanvallende posities waren toch allemaal bezet. En als je een spits mort brengen om wat te forceren dam snap ik dat brobbey de voorkeur krijgt.

Het spel was niet erg overtuigend, maar Ajax is de terechte winnaar. Dit zijn belangrijke punten. Verder vond ik de invallers, op Schuurs na, prima spelen. Martinez blijf ik een erg goede speler vinden die dit seizoen te weinig speeltijd krijgt. Tadic levert zo goed als altijd. Neres was erg gretig en ik vind hem overall toch wel een betere speler dan Antony. Hopelijk groeit hij weer naar zijn topvorm toe en Brobbey de nieuwe Huntelaar? Belangrijke punten en op naar het weekend.

Ik was erg blij dat het duel in de slotfase onze kant op viel, maar oh wat mis ik het om juist als een dag als vandaag in het stadion te zijn. Om daar gezamenlijk de spanning te beleven, de ontlading na de 2-1 en vreugde na de 3-1 en om gezamenlijk deze overwinning te vieren. Ik kreeg echt even heimwee gevoelens naar het oude normaal, dit soort avonden mis ik zo ontzettend.

28 januari 2021 om 23:03

Hier nog één! De ontlading na zo'n goal is heerlijk in het stadion! Zeker als je weet dat concurrenten punten hebben laten liggen. Echt een van de dingen die ik het meeste mis!

Niet tegen jullie Ajaxieden. Terecht gewonnen. Maar die 2-1 jongens wat willen we nu?? Als je kijkt hoevaak we zijn genaaid dit seizoen met de scheids en VAR is het bijzonder.. andersom is dit gewoon een overtreding. Soms heb je hem mee soms tegen maar zeker in 2021 hebben we hem tot nu toe bijna elke wedstrijd tegen gehad. Dit begint wel een dingetje te worden...

28 januari 2021 om 23:02

Met Nijhuis als VAR was het andersom hetzelfde geweest, die beoordeeld dit soort situaties weleens waar niet goed maar wel consequent.

28 januari 2021 om 23:22

Mulder niet en die fluit

28 januari 2021 om 23:26

Mulder zag het niet anders floot hij wel.

28 januari 2021 om 23:04

Het was van twee kanten met de handen aan elkaar, dus met Nijhuis weet je dat die dat ook zo beoordeelt.

28 januari 2021 om 23:14

Let maar op as zondag keuren ze hem af!

28 januari 2021 om 23:14

Let maar op as zondag keuren ze hem af!

Ajax bijna zeker van het kampioenschap.

Mocht psv verliezen in de kuip en ajax winnen aankomend weekend. Dan is het gat te groot.
De rest is al afgeschreven az en feyenoord liggen te ver achter. Vitesse gaat het ook niet volhouden.

Best saai zo een Nederlandse competitie waarbij clubs moet opboksen tegen club die even 22,5 mil aftikken voor een winterse transfer en met een voorhoede spelen van tientallen miljoenen.

28 januari 2021 om 23:04

Bijna zeker haha er moeten nog 15 wedstrijden gespeeld worden. En wat is er saai aan. Je doet net of Ajax alles op zijn sloffen wint. Het is juist schandalig dat je zo een dure selectie hebt en dan zo moet winnen.

Verder is het wel een hoop als gehalte. Mocht Ajax verliezen en psv winnen is het nog maar 1 punt met nog 14 wedstrijden te gaan, hoe zeker is het dan nog

28 januari 2021 om 23:09

Dan veroordeel je zijn "als gehalte", en kom je zelf met een hele grote als. Kom op zeg.

28 januari 2021 om 23:26

Wat zeker is, is dat Ajax na komende zondag nog altijd eerste staat. Of het dan een gat van zes, vier, drie, twee of een enkel punt is, doet er niet zoveel toe. Met doelsaldo is het ook nog een virtueel extra puntje. Ajax ligt gewoon prima op titel koers en kan zich een nederlaag veroorloven.

28 januari 2021 om 23:05

Maar even he. Dat Ajax veel geld betaalt, betekent toch niet dat spelers van andere clubs die minder kostten niets waard zijn? Haller is blijkbaar 22,5 miljoen waard. Wat moet Malen opleveren? Een miljoen of 50? Daarmee kun je dus eigenlijk ook concluderen dat het voor Ajax lastig opboksen is tegen een club met een spits die twee keer zoveel waard is als de spits van Ajax. PSV speelt met jongens als Malen, Ihattaren, Gakpo, Sangare en Dumfries, die gezamenlijk misschien tussen de 100 en 150 miljoen aan transferwaarde vertegenwoordigen. Dan kun je toch niet gaan huilen om een andere club die ook spelers heeft die veel waard zijn? Idem voor andere clubs in de eredivisie. Die hebben ook genoeg spelers met waarde. Wat je betaalt voor iemand zegt veel, maar lang niet alles. Zeker niet in de Eredivisie waar zoveel talenten een kans krijgen

28 januari 2021 om 23:27

Precies, Ajax verkoopt veel meer dan de rest en heeft transfer netto gezien een van de goedkoopste selecties van de wereld.

28 januari 2021 om 23:05

Lekker populistisch! Als Ajax 2x verliest en de rest wint, is Ajax direct de grote rijke club die onder druk komt te staan en kan het zomaar voor een negatieve spiraal zorgen.

28 januari 2021 om 23:13

Het verschil wordt groter en groter. Ajax haalt ieder seizoen de champions league gelden binnen, ontvangt het meest van sponsoren en de hoogste transferbedragen. Alleen Ajax kan in de winterstop nog even 22,5 miljoen betalen voor een extra spits. Die spits maakt direct het verschil. Net zoals Bayern München, PSG en Juventus zullen ook Ajax en Club Brugge de komende jaren ieder seizoen weer kampioen worden. De begroting bepaald het resultaat wanneer de verschillen tussen de begrotingen van de verschillende clubs te groot worden.

28 januari 2021 om 23:17

Haller is zeker niet slecht begonnen, maar maakt ook niet duidelijk het verschil bij Ajax. Het is in de competitie nog niet te zien dat het gat tussen Ajax en de rest groter wordt. Als je kijkt naar de afgelopen weken vind ik ook vreemd dat je ze durft te vergelijken met Bayern/PSG en Juve.

28 januari 2021 om 23:25

@Teesboer Nouja Haller is direct betrokken bij enkele doelpunten en is vandaag bij twee doelpunten betrokken in de opzet van de aanval. Hij dribbelt en schiet niet iedereen aan gort. En tegelijkertijd is hij ook niet zo scherp als een Huntelaar voor de goal. Maar hij heeft duidelijk kwaliteit, brengt iets wat Ajax nog niet had en maakt dus in bijna iedere wedstrijd tot nu toe direct of indirect het verschil. En reagerend op wat @Boca2005 zegt: het probleem voor Ajax is dat de Eredivisie in de breedte niet sterk genoeg is. Zelfs als Ajax nog veel beter wordt en alles wint, zal er altijd een PSV, Feyenoord of AZ zijn die dat seizoen ook alle kleine wedstrijden wint. De grote competities zijn in de breedte wat sterker, waardoor 1 ploeg die er echt bovenuit steekt dan het verschil maakt. De nummer 2 tm 5 kunnen daar prima verliezen van kleine clubs, terwijl je je in de eredivisie toch niet echt zorgen maakt over een PSV RKC of AZ ADO in de regel.

28 januari 2021 om 23:51

Haller scoort, geeft assists en zorgt met zijn sterke lijf voor onrust waardoor er goals vallen. Al in zijn eerste wedstrijd tegen PSV maakte hij hierdoor het verschil tussen een nederlaag of een gelijkspel en ook in de volgende wedstrijden scoorde hij punten voor Ajax.
Ik bedoel niet dat Ajax en Club Brugge even goed zijn als Bayern München en PSG, maar net zoals die clubs zullen Ajax en Club Brugge uiteindelijk ieder jaar weer opnieuw landskampioen worden. Ze hebben nu eenmaal een betere, bredere selectie dan de overige teams.
Het klopt dat het verschil in de Nederlandse competitie misschien minder groot zal zijn omdat er te veel zwakke clubs in zitten waardoor de nummers twee tot en met vier vaak ook wel zullen winnen, maar uiteindelijk zal het verschil in kwaliteit toch duidelijk worden.

Heel blij dat er gewonnen is met al dat puntenverlies van de anderen. Maar billenknijpen tegen Fortuna, Willem II dat 17e staat... Ik vind het maar beschamend. Ten Hag krijgt het niet maar niet goed. Volgens mij zijn de spelers hem ook beu.

28 januari 2021 om 23:06

Willem 2 hoort een stuk hoger te staan. Kunnen echt goed voetbal op de mat leggen. Ben wel fan geworden van Nunnely. Zo bewegelijk en snel op de eerste meters. Ik denk dat die jongen nog een stapje hoger gaat voetballen.

Zondag Nijhuis bij Ajax-AZ. Heeft vandaag wederom laten zien Ajax-fan te zijn. Ajax kan met een rustig gevoel na de wedstrijd naar AZ kijken.

28 januari 2021 om 23:04

Ajax heeft heel vaak te klagen gehad over Nijhuis. Is nog steeds de scheidsrechter waar ze de meeste punten verspelen. Hij geeft altijd het voordeel aan de strijdende partij, daar veranderd 1 beslissing niets aan.

28 januari 2021 om 23:38

Lekker geschreven ouwe Calimero.

Moeizaam, maar tevreden met resultaat. Als het niet gaat zoals het moet, moet het zoals het gaat. Zet dan 20 min. voor tijd 2 spitsen erin. Zoveel kopkracht met Haller, Brobbey, Alvarez, Martinez, Tagliafico. Op naar zondag.

Ajax-supporters zijn zo ontzettend kritisch op hun eigen spel. Als PSV-supporter ben ik jaloers op de selectie van Ajax en ik denk ook dat wij uiteindelijk niet zullen strijden om de titel. Ajax wint al deze matige potten relatief eenvoudig terwijl wij zondag naar De Kuip moeten. Ik snap al die negativiteit rondom Ajax niet, ze staan behoorlijk op kop met op het moment slechts 1 concurrent over voor de titel.

28 januari 2021 om 23:04

Helemaal mee eens. Als je alleen het live meepraten topic zou lezen lijkt het alsof we een koekenbakker als coach hebben en de halve selectie beperkt is. Het spel was vandaag niet altijd even goed, maar je creeert nog meer dan genoeg kansen. Willem 2 heeft eigenlijk maar 1 echte kans gehad. Als Ajax deze maand schadevrij doorkomt dan heb ik veel vertrouwen in de rest van het seizoen

28 januari 2021 om 23:21

Dat negatieve op Ten Hag snap ik ook niet. 2 x achter elkaar kampioen en nu staat Ajax ook bovenaan. Ik ben verder niet negatief over de prestaties, maar als toeschouwer hoop je altijd op mooi voetbal en dat is helaas vaak niet het geval. Maar dat geldt niet alleen voor Ajax, bij de andere toppers is het voetbal ook vaak niet om over naar huis te schrijven. Zolang Ajax dit soort wedstrijden toch weet te winnen, worden ze vanzelf kampioen. Dus ja we hebben als supporters van Ajax niet veel te klagen momenteel.

28 januari 2021 om 23:28

De laatste 5 weken is het spel idd wat minder. Maar dat is al zo lang als ik het me kan herinneren in de maanden december en januari (dat i geen excuus btw). Straks gaat het gewoon weer draaien verwacht ik, als we op dat moment een punt of 4 voorstaan dan denk ik dat we hele goede papieren hebben voor het kampioenschap

28 januari 2021 om 23:08

Ze zijn zeer kritisch en veeleisend. Dat mes snijd aan 2 kanten. Aan de ene kant is het nooit goed, aan de andere kant zorgt het wel voor een prestatie klimaat waar iedereen zichzelf van zijn beste kans moet laten zien.

28 januari 2021 om 23:12

@PSVerein, je benoemd het verschil tussen beide clubs. In Eindhoven staat winnen ook bovenaan, maar het voetbal zelf hoeft niet altijd top te zijn. In Amsterdam willen we elke wedstrijd een show. Niet altijd realistisch. Hoe dan ook ben ik best tevreden alhoewel ik het gevoel heb dat Europa nu echt een blok aan de been gaat worden. Voor beide topclubs.

28 januari 2021 om 23:39

Ik denk juist dat Europees voetbal onze redding kan zijn. Onze spelers zijn over het algemeen te goed voor de Eredivisie en daar in sportief opzicht eigenlijk al een beetje op uitgekeken. Jongens als Onana, Tagliafico, Blind, Klaassen, Tadic, Promes, Haller, Neres. Ze hebben al lang bewezen een hoger niveau aan te kunnen. En sommigen willen nog een transfer maken. Europees voetbal lijkt mij daarom de perfecte prikkel om weer een vuurtje in de ploeg te creëren. Een motivatie.

28 januari 2021 om 23:19

Dat hoort ook wel een beetje bij Ajax en zijn supporters. Het zorgt indirect voor extra druk en het topsportklimaat wat je wenst. Ik denk daarnaast dat de mooie seizoenen in Europa nog zo vers in het geheugen liggen dat veel supporters nog een vergelijkbaar verwachtingspatroon hebben, ook al is dat niet helemaal realistisch. Verder is de kritiek op het spel en sommige keuzes van de trainer ook wel terecht denk ik. Het vasthouden aan het 4-2-3-1 systeem, doorlopend kansen geven aan spelers die niet functioneren, speelt ook al een tijdje en leidt tot extra frustratie. Ondanks de goede resultaten snakt iedereen naar wat frisheid en brille.

28 januari 2021 om 23:29

Dat valt wel mee hoor. Iedereen kan hier een account aanmaken en dan vervolgens elke week schelden op Ajax en Ten Hag maar volhouden dat ze echt Ajax supporter zijn. De echte fans zijn helemaal niet negatief, ik zie ze in mijn omgeving in ieder geval niet en dat zijn de supporters die een seizoenskaart hebben of hadden.

Belangrijke punten, en het is zo belangrijk dat je de mindere wedstrijden wint! Ten hag heeft fantastisch gewisseld. En niet alleen Tadic en Brobbey, ook Martinez viel weer goed in. Ik vind het geen overtreding van Haller, die speler van Willem 2 gaat het duel aan en Haller is gewoon veel sterker. Hij gebruikt zijn handen wel wat maar dat gebeurt toch in elk duel? Hopen dat Willem 2 de komende wedstrijden (emmen en Ado) gaan winnen.

Aanvallend mag Ajax veel meer creeeren en moeten de kansen ook gaan afmaken al waren sommige wel lastig. Verdedigend vond ik het wel goed staan en dat had heel veel te maken met Alvarez die veel duels won. De 1-1 van Willem ll was echt een plaatje, daar lieten ze even het Willem ll van vorig seizoen zien. De 2-1 was toch wel wat gelukkig aangezien het had afgefloten kunnen worden voor een overtreding. Toch wel een goede invalbeurt van Brobbey. Ook de credits aan Willem ll wat leuk speelde. Hebben toch wel te veel klasse om te degraderen maarja veel geluk hebben ze niet mee dit jaar.

De overwinning is natuurlijk meer dan terecht, maar we mogen niet klagen bij de 2-1. Nijhuis fluit zondag ons op het veld dus we hoeven niet te verwachten dat hij ons gaat helpen 😉
Nee serieus, laten we nou niet doen als of de tweede van ons niet discutabel is. Hoe dan ook zijn de punten binnen. Net als met PSV, beide ploegen winnen wel maar zijn niet echt in vorm. Gaat zondag leuk worden. Wat betreft Brobbey. Geen reden om niet bij te tekenen. Volgend jaar is hij gewoon tweede spits. Traore is niet beter.

Best veel kansen ajax, het lijkt wel of het scoren ze verleerd is.
Alvarez heb ik echt van genoten, vol passie de duels in, hoop dat hij zijn plek houdt maar ten hag zal hem niet op het middenveld zetten, dan maar naast Blind want Schuurs vindt ik niets, zulke domme overtredingen

28 januari 2021 om 23:11

Timber is veel meer betrouwbaar dan Schuurs. Alleen is bij Timber de pijp leeg na zo’n 70 minuten. Niet zo verwonderlijk. Maar is in alles beter dan Schuurs.

Brobbey mag geen interview geven van Ajax.

Wat was Haller slecht vanavond. Ik dacht dat Brobbey voor hem zou invallen, maar hij mocht blijven staan. Uiteindelijk met Brobbey - vooral Brobbey - de reddende engel. Met een beetje Nijhuis;-)).

28 januari 2021 om 23:43

Kijk de samenvatting nog maar even terug. Als het meezat had Haller 2 of 3x gescoord. Zat er dichtbij en was een rustpunt voorin. Niet dat ik hem geweldig vond vandaag, maar slecht was hij allerminst.

28 januari 2021 om 23:47

Totaal niet mee eens. Was zeker in de tweede helft echt prima. Drie voorassists en hield de bal goed bij zich. Lijkt wel of mensen een soort Messi verwachten.

29 januari 2021 om 12:43

Nee, geen Messi, maar ik vond hem gisteravond traag, passief en zeker niet sterk. Al gold dat voor veel meer Ajax spelers. Blind, weer lijdzaam toekijkend bij het tegendoelpunt, Gravenberch - was daar zelf ook eerlijk in - en vooral Klaassen. De sterkhouders niet in al te beste vorm. Maar goed, cijfermatig verloopt januari tot nu toe meer dan goed. En dat is wel eens anders geweest.

Het mooiste moment van de avond was de goal van Willem 2. Ajax was de (iets) betere, ik ben dan ook zeker blij dat de 3 punten weer binnen zijn. Ik had W2 echter wel een punt gegund, omdat ik vond dat W2 meer inzet en passie toonde dan Ajax. Maargoed, als je kampioen wilt worden moet je ook je slechte wedstrijden winnen.

Wanneer grijpt de knvb in. Nijhuis dat kan echt niet meer. Hij verpest de hele competitie. Met manier van fluiten en in dit geval het beoordelen van een overtreding. Die gast echt in zich zelf gaan geloven. Sinds hij mag aanschuiven bij vi.

28 januari 2021 om 23:37

In jezelf geloven is ook wel handig hoor, hoop dat jij dat ook doet?

Blind aan de bal ok maar verdedigend is het echt n drama, de goal staat hij weer 5 meter van z'n tegenstander af en daar waar de bal op ingespeeld werd en die paste hem door naar de doelpuntenmaker , zooo slecht verdedigend ongelooflijk

als je met je maten 98% in de whatsapp / zoom chat zit en niks ziet is dat geen desinteresse maar een totaal oninteressante pot.

goed weggekomen! belangrijke week! klasse aan Willem 2 ook fortuna feyenoord en twente. wel punten maar Come On

dit zijn de weken dat je kampioen wordt

Haller in de spits met daar achter Brobbey. Haller kan mooi als.aanspeelpunt en bliksemafleider fungeren en Brobbey kan dan de ruimte krijgen om te scoren. Zoals Ajax vroeger speelde met van Basten en Bosman

Heel zuur voor Willem 2 dat je zo benadeeld wordt. Een zeer duidelijke overtreding van Haller wordt niet bestraft. Het blijft triest om te zien dat ons scheidsrechterskorps zowel met als zonder var fout op fout stapelt.

Nou, malle pietje heeft weer een heel andere wedstrijd gezien. Hoe durf je nou te zeggen dat het dik en dik verdiend was, als hij fluit voor een overtreding bij de 2-1 win je misschien niet eens.

28 januari 2021 om 23:53

Op basis van alle statistieken was het dik verdiend. Niet dat Ajax goed speelde maar toch dik verdiend

Als je toch dit hebt gezien. Dan begin je toch bijna Schmidt geloven.. Kijk beide fragmenten maar eens terug. De penalty die hij tegen psv geeft en de dan wel of geen overtreding van Haller bij de 2 1.. Bij Haller is er toch echt veel meer aan de hand dan bij de penalty. Ondanks dat denk ik dat ajax hem nog gewonnen had.. Maar toch uiterst merkwaardig

Motm siemen mulder. Krijgt prijs van overmars

28 januari 2021 om 23:38

Daarna stuurt hij wat zakdoekjes naar jou toe, geen zorgen.

28 januari 2021 om 23:42

Nou, als je het over het moment van Haller hebt, dan is dat juist niet zijn schuld maar die van de Var. Voor de rest vond ik Mulder ontiegelijk slecht fluiten en vaak juist tegen Ajax. Kijkt de 'overtreding' waar Blind voor protesteren geel krijgt. Die gast van Willem II trekt bijna het shirt uit van Blind, maar krijgt toch een overtreding tegen. Dat soort momenten had de scheids vaker (ook tegen Willem Ii). Ik heb denk ik nog geen goede wedstrijd van hem gezien.

28 januari 2021 om 23:51

Klopt, Mulder heeft de hele avond tegen Ajac gefloten

29 januari 2021 om 08:28

Dat hoor je me ook niet zeggen. Ja, soms ook zeker maar ook tegen Willem II. Ik vind het echt een zeer matige scheids.

Wedstrijd werd eigenlijk pas leuk om naar te kijken wanneer Brobbey erin kwam. Wat een energie bracht hij. Ik hoop echt dat hij z'n contract gaat verlengen. Hier moet Ajax toch gewoon uit kunnen komen met Brobbey? Tadic viel ook goed in. Zowel meevoetballend als in het creëren van kansen. 2 perfecte voorzetten waaruit 1 keer werd gescoord en een hele goede goal. Ik lees hier dat Alvarez zo goed speelde, maar dat viel reuze mee toch? Leed een aantal keer heel knullig balverlies en handelt niet echt snel. Het is eigenlijk wachten tot Kudus weer terug komt. Dit Ajax heeft hem heel hard nodig. Neres viel ook alweer beter in dan afgelopen zondag. Ik heb alleen geen lekker gevoel rechts centraal in de verdediging. Timber en Schuurs overtuigen mij allebei niet eigenlijk. Ik denk dat Ajax hier toch een andere speler voor moet halen.

Edje alvarez speelde een puike partij👍

Toch weer een goude wissel van Ten Hag geweest

29 januari 2021 om 00:22

Weer?

Zowel tegen Twente als nu tegen Willem II een winnend plan B met twee spitsen. Je zou bijna gaan denken aan een andere startopstelling...

Onana
Mazraoui
Schuurs
Martinez
Tagliafico
Antony
Kudus
Gravenberch
Tadic
Brobbey
Haller

Wat ik vooral mis is dat je met Haller een uitstekende kopper hebt en aan de vleugels spelers hebt die de bal zo op zn kop kunnen geven....waar zijn die minimaal 10 goeie voorzetten dan? Nee het moet weer ff terug of over de grond de drukte in. Erg frustrerend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren