Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Titelrace ligt volledig open na late nederlaag Ajax tegen AZ

Laatste update:

AZ heeft zondag in extremis de kraker tegen Ajax naar zich toegetrokken. Het treffen in het AFAS Stadion, dat voor het eerst sinds het gedeeltelijk instorten van het dak weer het toneel was van een wedstrijd, leek lange tijd geen winnaar op te gaan leveren. Een corner in de negentigste minuut bood de Alkmaarders echter uitkomst doordat Myron Boadu met het hoofd de ban kon breken: 1-0. AZ heeft nu net als Ajax 41 punten, al blijven de Amsterdammers op basis van doelsaldo wel bovenaan staan.

Erik ten Hag wist dat hij voor de kraker in Alkmaar al dat hij geen beroep kon doen op David Neres, Quincy Promes en Zakaria Labyad. Op de wedstrijddag bleek bovendien dat Daley Blind, Sergiño Dest en Nicolás Tagliafico niet fit genoeg waren om te starten, waardoor er basisplaatsen waren voor onder meer Perr Schuurs, Razvan Marin en Klaas-Jan Huntelaar. Aan de kant van AZ begon Jordy Clasie wederom als centrale verdediger aan de wedstrijd tegen de provinciegenoot.

Dat er veel spanning op het treffen stond, bleek na een minuut of zeven al toen Hakim Ziyech en Owen Wijndal het met elkaar aan de stok kregen na een tackle van de linksback. Ajax had daarvoor via een schot in het zijnet van Joël Veltman de eerste mogelijkheid van de wedstrijd gekregen, terwijl AZ met een uitbraak van Myron Boadu ook gevaarlijk was geweest. De thuisploeg liet in het vervolg van de eerste helft het merendeel van het balbezit aan de tegenstander en probeerde via snelle uitbraken chaos te stichten in de Ajax-defensie.

Dit leidde tot wat gevaarlijke momenten voor het doel van André Onana, zonder dat de doelman echt in moest grijpen. De beste kans voor Ajax kwam een paar minuten voor de rust nadat Huntelaar de bal in de zestien bij Donny van de Beek kreeg en de middenvelder vervolgens vlak voor het doel van Marco Bizot langs schoot. In de openingsfase van de tweede helft voerde AZ de druk flink op, zonder tot echte kansen te komen. Aan de overkant was er wel gevaar voor het doel te bespeuren via Dusan Tadic, wiens schot vanaf de linkerkant door Stijn Wuytens tot corner verwerkt werd.

In de minuten daarna waren er was er na een gevaarlijke voorzet van Ziyech ook een kans voor Huntelaar, die uit de rebound echter tegen Bizot aan schoot. De doelman moest niet veel later nog een keer ingrijpen na een uithaal van een meter of twintig van Ziyech, voordat AZ weer begon met het vastzetten van Ajax op de eigen helft. In deze fase klonken er wat protesten van de kant van de Amsterdammers na felle tackles van Wijndal op Tadic en Clasie op Huntelaar, maar arbiter Danny Makkelie deed de twee incidenten af met één gele prent voor Clasie.

Onana werd een kleine tien minuten voor tijd bijna verrast door een indraaiende corner, maar nadat Wuytens de bal miste rol de de bal uiteindelijk voor het Ajax-doel langs. Met Tagliafico als invaller in de slotfase probeerden de Amsterdammers de wedstrijd weer in handen te krijgen, maar de druk van AZ bleef aanhouden. Een struikelpartij van Boadu was echter niet genoeg voor Makkelie om naar de strafschopstip te wijzen en ook aan de overkant wilde hij geen penalty geven na een vermeende handsbal in de zestien. Het duel leek zodoende geen winnaar op te gaan leveren, maar in de laatste minuut van de reguliere speeltijd wist Boadu Schuurs toch nog af te troeven en raak te koppen.

Vind jij dat AZ het verdiende om te winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
15 december 2019 om 18:52

Jammer voor ons dat het zo afliep, was een duidelijke 0 - 0 wedstrijd.denk dat de gelukkigste gewonnen heeft, snap alleen niet dat Wijndal niet eens geel voor zijn overtreding tegen Tadic.had zelfs rood kunnen zijn in mijn ogen, maar ook Az ging voor de overwinning en dat lukte ze door een dekkingsfout van Schuurs vlak voor tijd.ajax is aan de winterstop toe.

15 december 2019 om 18:59

@Leeuw087: Adequate samenvatting. Jammer dat we nog verloren, maar niks aan de hand. Als iedereen straks weer terug is, komt het allemaal wel goed. Zie AZ dit ook niet volhouden tot het einde.

15 december 2019 om 18:59

Ziyech deed ook zoiets die kreeg niet eens geel. Denk dat bij wijndal in zijn voordeel sprak dat die e eerst dr bal speelde

15 december 2019 om 19:15

Het was vooral heel ongelukkig van Wijndal, nadat hij wel de bal speelde.

15 december 2019 om 18:42

Want een jeugdspeler moet natuurlijk voor de leeuwen gooien in zo n belangrijke wedstrijd. Denk dat Huntelaar met zijn ervaring meer toevoegt dan iemand die amper minuten op ED niveau heeft gemaakt.

15 december 2019 om 18:50

Boadu is 18! AZ kan het wel! Slot heeft meer lef dan Ten Hag

15 december 2019 om 18:55

Als az een huntelaar had, dan is het nog, maar de vraag of Boadu in de basis stond. Kun je dus niet zeggen. Weet je nooit.

15 december 2019 om 18:56

Wat is het alternatief dan voor Boadu? Roep je maar wat of denk je ook na voor je iets zegt

15 december 2019 om 18:57

Boadu heeft al meer ervaring opgedaan, is zoals het nu lijkt een groter talent en staat al het hele seizoen in de basis. Nu speel je als Ajax met je eerste spits op de flank (gedwongen). Om dan een speler in de basis te zetten in zo n belangrijke wedstrijd, terwijl hij amper ED ervaring heeft vind ik gewoon geen goed idee.

15 december 2019 om 18:57

Boadu staat er het hele seizoen al in en is basisspeler. Die wordt niet ineens voor de leeuwen gegooid of wel?

15 december 2019 om 19:22

Als je 5 spelers mist en je zet er niet een jeugdspeler in dan heb je of een matige jeugd lichting of ben je bang als trainer. Als je goed genoeg bent ben je oud genoeg. Is notabene een uitspraak van Ajax zelf. Huntelaar laat al een tijdje zien dat hij als basisspeler niet meer kan. Blijkbaar is Traore niet zo goed. Marin heeft al laten zien dat hij geen Ajax speler is. Blijkbaar is Ekkelenkamp niet zo goed. Blijkbaar heeft Ajax geen fatsoenlijk alternatief voor Tagliafico in de jeugd rond lopen. Juist Ajax stond er om bekend dat ze jeugdspelers gewoon voor de leeuwen gooien. Ten Hag verloochent de filosofie van Ajax.

15 december 2019 om 18:42

Wat een gast joh. Ten Hag out? En waarom dan precies, omdat er 5 basisspelers geblesseerd zijn? Die man speelt het beste voetbal van de eeuw met Ajax. Ten Hag out, hahaha... buikpijn van het lachen

15 december 2019 om 18:54

Geloof maar dat het crisis is in Amsterdam 3 keer verloren in 9 dagen. In die 3 wedstrijden 0 keer gescoord en toch draaft in die 3 wedstrijden dezelfde spits op. Dat is een behoorlijk brevet can onvermogen voor een Ajax trainer en er zijn al trainers voor minder eruit geflikkerd. Sterker nog zijn voorganger ging eruit toen hij de boel op de rit had en dat zonder de miljoenen aankopen. Het beste voetbal telt niet, trainer is zo goed als zijn laatste wedstrijd en dat is echt heel matig bij Ten Hag. En dan vast houden aan dezelfde fouten. Alvarez werkt niet, toch blijven opstellen als middenvelder. Donny als tien werkt niet, want dan wordt er geen voetbal van achteruit meer verzorgd, toch opstellen als 10.huntelaar in de punt werkt niet, veel te statisch, toch blijven doen. Vandaag ook weer. Marin speelde drama, wissel duurt te lang en vervolgens weer Mazraoui naar het middenveld en Ajax is het middenveld volledig kwijt. Traore gewoon niet brengen terwijl Huntelaar 90 minuten lang niets toevoegd. Dan komen de wetten van een echte topclub boven drijven. Zoveel ruimte zal ten Hag niet hebben.

15 december 2019 om 18:59

Jij wilt misschien dat het crisis is in amsterdam, maar dat is het absoluut niet. We staan namelijk gewoon bovenaan en dat zal tot het einde van het seizoen zo zijn. Wat misschien gaat gebeuren is dat ajax een paar spelers gaat halen, want de B keus is nog niet goed genoeg. Desondanks werd de B keus niet door az overlopen.

15 december 2019 om 19:01

Zal allemaal waar zijn vanuit een logica vanuit afstand. Deze wedstrijd was Ajax geschoten en gewond. Uit de CL is een dreun van jewelste en dan komen de pijntjes, blessures en motivatie en geheel logisch. Dat doet het namelijk met mensen en dan zijn er nog lui bij die het over de wissels gaan hebben of over individuele spelers of scheidsrechter maar die snappen er echt helemaal niets van. Je bent gewond en een 0-0 had een winst geweest. De knop is niet zomaar om en dit was te verwachten.

15 december 2019 om 19:13

Thamike heeft de situatie uitmuntend verwoord. Een ajax op volle oorlogsterkte heeft niks te vrezen van dit AZ. We zitten nu gewoon ff in de hoek waar de klappen vallen en dat hoort er ook bij. Rug recht en doorgaan!

15 december 2019 om 20:00

Welke trainers zijn voor minder weggestuurd?

16 december 2019 om 08:27

Vond Ajax vorig jaar echt een goeie ploeg maar dit jaar allang niet meer. Uitschakeling CL in een niet al te moeilijke groep. Wat me wel opvalt elke keer als ze gelijk spelen of verliezen dan komt wel heel sterk het Calimero gedrag naar boven. En dit wel altijd andere clubs verwijten?

15 december 2019 om 18:42

Alles ligt nog open, beetje vroeg om al moord en brand te gaan schreeuwen. Ik zie Ajax nog wel kampioen worden hoor

15 december 2019 om 18:42

Eigenlijk moet je na iedere verliespartij gewoon je trainer eruitgooien.

15 december 2019 om 18:50

Precies, zo deden ze dat bij Palermo ook, en als niemand meer trainer wil zijn gewoon een eerder ontslagen trainer aanstellen. 😜

15 december 2019 om 18:42

Huntelaar is over en uit, Ajax is veel te lang met hem doorgegaan. Ten Hag vind het lastig om Huntelaar weg te sturen. Komen ook allebei uit het oosten van het land. Tijd om een spits te halen, Dolberg heeft opvolging nodig.

15 december 2019 om 18:43

Ten Hag out? Ben je serieus? Gewoon logisch om Huntelaar op te stellen. Lang heeft de kans gehad maar niet helemaal overtuigd en Traore is gewoon minder dan Huntelaar.

15 december 2019 om 20:02

Traore heeft in het eerste Nog totaal geen kans gehad om te laten zien wat hij kans. Wat wel iedereen ziet is dat Ajax ander voetbal speelt met Huntelaar in de spits. En dit is geen beter voetbal.

15 december 2019 om 18:43

Schaam je met je Ten Hag out. We missen 4! Cruciale basisspelers. Je kan niet altijd uit gaan van de jeugd, al helemaal niet in zon belangrijke wedstrijd met zo een gehavend elftal.

15 december 2019 om 18:46

Boadu is 18 en maakt de beslissende. Blijkbaar heeft Slot meer lef dan Ten Hag. Misschien is de huidige lichting van Ajax niet zo goed?

15 december 2019 om 18:50

KJH met al zijn ervaring of Traore die alleen nog in de keukenkampioen divisie heeft gespeeld? Is toch een meer dan logische keuze dat je KJH op stelt. Ja dan moet hij hem eerder wisselen als die slecht speelt. Maarja daarnaast staan er genoeg jonge spelers bij Ajax in het veld. Boadu speelde overigens echt een hele slechte wedstrijd, maar maakt wel een goede goal. Heeft ook niet zo veel met lef te maken denk ik, Ajax heeft nou eenmaal meer keuze. Ik zou de tweede spits van AZ niet eens op kunnen noemen eerlijk gezegd.

15 december 2019 om 18:52

Ik had het idee dat dit meer met de frisheid van de Ajax spers te maken had. Je zag op het laatst dat ze snakten naar het einde van de wedstrijd. Is dat Ter Hag aan te rekenen? Ja en Nee, misschien had hij meer moeten rouleren, helemaal gezien de korte zomerstop. Echter weet ik niet of de toch relatief dunne selectie dit toeliet.

15 december 2019 om 18:52

Haha Burdy, heeft niks met lef te maken, 90ste minuut het eerste slechte moment van Schuurs, dekkingsfout, met een halve basis geblesseerd en jij praat over minder lef bij Ten Hag... Her was een typische 0-0 wedstrijd en AZ sleept er lullig een 1-0 uit. Boadu bakte er de rest van de wedstrijd niks van.

15 december 2019 om 18:53

Boadu is al.het hele seizoen basisspeler. Als hij vorig jaar niet geblesseerd was, had hij al 2 seizoenen ervaring als onvetwoste basisspeler op het hoogste niveau. Volgens mij is dat iets heel anders dan een jeugdspeler voor de leeuwen te gooien in een wedstrijd waarbij je 4 basisspelers mist/niet fit zijn. Lees zijn punt nog eens en probeer het dan opnieuw Burdym

15 december 2019 om 18:57

Je mist 5 basisspelers en er komt niet 1 jeugdspeler in. Dan heb je of een hele slechte lichting jeugd of geen vertrouwen of geen lef.

15 december 2019 om 19:04

Heeft dat dan te maken met het gebrek aan jeugd, het feit dat je nog een paar prima spelers op de bank hebt die ED ervaring hebben of dat je liever geen speler laat debuteren in zo n belangrijke wedstrijd tenzij je 100% zeker bent dat hij het aan kan?

15 december 2019 om 19:12

BurdyM, de beste speelt of niet? Als een twintiger of dertiger momenteel nog beter is dan een tiener, die er nog niet voor klaar is, dan speelt de twintiger of dertiger logischerwijs. Dat heeft natuurlijk niets met ‘een hele slechte lichting jeugd heeft of er geen lef is bij Ten Hag. Je conclusie slaat als een tang op een varken. Er staat een aantal goede lichtingen aan te komen, maar nog wel erg jong. Niemand maakt zich daar druk over.

15 december 2019 om 19:27

Vandaag heb je dus kunnen zien dat Huntelaar niet meer kan. Marin het niet wordt. En dat een rechtsback linksback wordt gezet en later op het middenveld. Volgens mij laat dat zien dat of de lichting niet goed is of dat Ten Hag niet durft.overigens denk ik dat laatste want die Traore is best een leuke speler en er lopen er nog wel een paar. Imo is het angst van Ten Hag. Durft zelfs geen jeugdspeler in te brengen als wissel.

15 december 2019 om 20:23

Burdym, het klopt dat er geen jeugdspeler in kwam, maar er kwamen wel spelers in die voor veel geld gehaald zijn. Als je deze spelers haalt dan kun je ook zeggen dat de scouting slecht is. Ik vind wel dat je moet doorselecteren en je toch eens afscheid van Huntelaar moet nemen.

15 december 2019 om 18:43

Waha, de man die Juve, Real, Bayern en Chelsea van de mat veegt... Ajax heeft even een mindere periode, logisch als je in iedere linie nieuwe spelers moet inpassen.

15 december 2019 om 19:00

Chelsea?

15 december 2019 om 19:09

Bayern? Je veegt iemand niet van de mat als je 2x gelijkspeelt tegen ze...

15 december 2019 om 19:14

Je kan een tegenstander compleet van de mat spelen ondanks dat je niet wint als jij voetbalverstand hebt.. en hij doelt denk ik op de uitwedstrijd tegen bayern waar ajax zeker 4x had moeten scoren. Uiteindelijk moet je de kansen wel afmaken..

15 december 2019 om 19:15

Tot de 2 rode kaarten werd chelsea helemaal scheelgetikt

15 december 2019 om 18:43

Dit is echt een lachwekkende reactie. Ten Hag is de beste trainer die we sinds van Gaal hebben gehad. Het zit inderdaad even allemaal tegen en Ajax heeft een goede vormcrisis te pakken, maar dat geroep om Tenhag aftreden en jeugdspelers als Traore en Lang slaat nergens op. Iemand die in de KKD nog niet eens consistent goed speelt moet ons uit het slop gaan trekken? Echt grotere onzin zelden gehoord.

15 december 2019 om 18:43

Je geeft na een paar zwakke wedstrijden eindelijk aan dat je te weinig diepgang hebt en dan ga je vervolgens met Huntelaar en Tadic spelen tegen een team als AZ. Echt onbegrijpelijk.

15 december 2019 om 18:44

Niet alleen Huntelaar, ook Tadic kan het niveau niet meer bijbenen lijkt het wel. Veltman ken ook niet meer (ondanks dat hij af en toe ok speelt) en zo kan je wel doorgaan. Iedereen is continu Alvarez aan het afbranden maar als iemand gevaar richt is hij het wel. Ik vind desbetreffende selectie ook Ajax onwaardig, jammer want als je echt bij top van europa wilt aansluiten zal je toch betere / meer aankopen moeten doen. Dolberg verkocht niemand voor terug gekomen, voor De Ligt is ook geen waardige voor teruggekomen.

15 december 2019 om 18:51

Veltman was een van de betere spelers vandaag, samen met Schuurs. Mensen kunnen niet objectief naar Veltman kijken.

15 december 2019 om 19:00

Schuurs die alleen wel een cruciale fout maakt bij het tegendoelpunt. Gelijkspel was prima geweest, maar dat doelpunt had nooit zo mogen vallen. Huntelaar laat bij eerste paar ook trouwens die bal gewoon lopen.

15 december 2019 om 19:05

@dutchdrew wat nou objectief, Ik zeg toch ondanks dat hij af en toe ok speelt? Veltman is nou een van de redenen dat we nu staan waar we staan, totaal niet van het niveau wat Ajax na moet streven. Zet Veltman tegenover de Ligt en hij valt in het niets, Veltman is de beste van de armoe! Fantastische 12de man maar niet meer dan dat en dan kom jij aanlopen met je objectief. Als je objectief ben zie je dat spelers Veltman, Tadic niet van het niveau zijn wat Ajax na moet streven dat is objectief.

15 december 2019 om 18:44

Mag hopen dat je geen ajaxsupporter bent, anders mag je je diep maar dan ook diep schamen. Ten hag heeft notabene halve finale CL gehaald, kampioenschap en dit seizoen ook nog prima (laatste weken dan minder). Hij mag wel een lesje wisselen krijgen en idd een traore eerder brengen, maar komop zeg, ten hag out..

15 december 2019 om 18:45

Ten Hag out zegt hij, zal wel aan de frustraties liggen maar Ten Hag is gewoon een prima trainer. Als Promes gewoon fit was geweest dan had Ajax wel gewonnen. Ze missen gewoon diepgang en daar kan Ten Hag weinig aan doen. Traore is een leuke voetballer maar van de KKD naar de Eredivisie is wel een flinke stap he, je doet net alsof Traore een of andere god is wie Ajax voorbij AZ had gesleept, geloof je het zelf? Maas12 op zn best, net als in de livecomments net, lachwekkende jongen.

15 december 2019 om 18:46

Ik roep het al een tijdje maar sommige noemen hem blijkbaae een "top"trainer. Hij is en blijft tactisch zwak en qua wissels zwak. Niet meer dan een prima trainer

15 december 2019 om 18:49

Haha, even je gelijk halen in de week dat alles tegenzit. Lekker man.

15 december 2019 om 18:52

Dus hij is tactisch zwak en qua wisselen zwak, maar wel een prima trainer? Oké dan.

15 december 2019 om 18:53

@myvision, nee, zoals ik al zei, roep het al maanden

15 december 2019 om 18:53

@maurootje, laten we eerlijk zijn er zit nou ook niet zoveel kwaliteit daar op de bank...

15 december 2019 om 19:00

@zytto34, hij kan wel wat, dat ziet iedereen, maar verre van een toptrainer, door soms zijn lachwekkend dingen. Hij moet niet naar een topcompetitie gaan, daar komt hij te kort voor

15 december 2019 om 19:15

ook op het veld, Vd beek werd gewoon afgetroefd op het middenveld, en dat moet dan naar Madrid? als Ajax ooit weer een echte topclub wil worden, dan mogen ze niet afhankelijk zijn van 2/3 spelers die ze nu mistte

15 december 2019 om 19:21

Ajax maakt stappen, je bent niet in 1 keer een topclub. Denk dat je dat als Milan fan (helaas, hoop dat jullie snel terug komen) ook wel realiseert. Van de Beek speelt al een langere tijd minder en als Madrista hoop ik ook niet dat ie naar ons komt omdat ik denk dat ie daar zeker nog niet klaar voor is. Heb het idee dat Ajax haar team vermoeid is. Selectie mag inderdaad wel breder, maar Ter Hag kan nu alleen roeien met de riemen die hij heeft.

15 december 2019 om 19:42

Vind je dat Ajax stappen maakt? Financieel gezien absoluut, maar ik zie geen enkele garantie dat ze sportief stappen maken. Sterker nog, ik heb het idee dat het na dit seizoen rap minder wordt. Zeker als 4 a 5 basisspelers vertrekken. Het is toch altijd maar weer de vraag wie je er voor terug krijgt.

15 december 2019 om 20:14

exact, haal ziyech eruit, en je bent meteen alle reativiteit kwijt. Tadic niks meer van vorig seizoen al was alles van vorig seizoen slechts een uitschieter,het is dat Promes er pas net zit, als hij ook weg zou gaan, dan wordt het weer een triest niveau

15 december 2019 om 18:46

Wat had je anders willen zien, met een half fit elftal? Siem? Hij zit op het moment ook niet bepaald breed in de mogelijkheden.


Terecht verloren, wat een dramatische vertoning van ajax! Schuurs gaat het duel aan als een mietje... huntelaar is ook echt toe aan het einde van zijn carriere want dat is gewoon niets meer. In amper 2 weken ziet alles er anders uit...

15 december 2019 om 18:41

Vond Az echter nou ook weer niet veel beter. Gelijkspel vond ik niet misstaan.

15 december 2019 om 18:42

Zonde van Schuurs want verder speelde hij een goede pot vond ik..

15 december 2019 om 18:44

Klopt, we staan weer met beide benen op de grond. Gewoon doorgaan. We staan nog bovenaan en zitten in de EL dus alles in eigen hand.

15 december 2019 om 18:44

Ja, AZ inderdaad verdiend gewonnen. De winterstop komt helaas net een week te vroeg... met een fitte selectie die tweede seizoenshelft pakken. Crisis was erger geweest als de selectie deze week compleet was.

15 december 2019 om 18:51

Je bedoelt net een week te laat neem ik aan

15 december 2019 om 19:02

Inderdaad te laat! Bedankt

15 december 2019 om 18:45

Het team is gewoon moe. Na de winterstop hopelijk iedereen weer fris en dan gaat het weer lopen als een maand geleden. Niks aan de hand, staan nog steeds eerste.

Slecht van beide kanten, weer hielp daarbij ook niet mee, maar de gelukkigste heeft gewonnen. Niet minder blij om. En wéér de 0 voor Bizot, wat een geweldig jaar voor hem en de verdediging. Nog maar een keeper voor hem (maar die kan hij niet meer inhalen).

15 december 2019 om 18:47

Gefeliciteerd man, geniet ervan!

15 december 2019 om 18:47

De 0 houden tegen het beste team van de competitie en in alle competities gewoon nummer 30 voor Bizot. Vandaag ook met een verdediger van 1,70 in de naam van Clasie, die ik overigens de beste van het veld vond, echt heel knap. Gedurfd maar een erg goede zet gebleken van Slot.

15 december 2019 om 18:52

Slot is tactisch denk ik de beste trainer van de Eredivisie op dit moment.

15 december 2019 om 19:05

Het beste team van de competitie.. Wil je dan niet liever van een compleet ajax winnen? Het is niet zo bijzonder in deze vorm van ajax te winnen in mijn optiek.

15 december 2019 om 19:06

De winnende coach is altijd de beste van het moment🙂 FvlPSV

15 december 2019 om 19:11

Dat hebben we afgelopen maart al gedaan, met ook nog de Jong en de Ligt in het elftal....

15 december 2019 om 19:17

Fair enough oeliewapper.. We zien het aan het eind van het seizoen wat die overwinning jullie brengt! Alleen zilverwerk telt

15 december 2019 om 19:19

Oelewapper Touché... 😅

15 december 2019 om 19:24

Oh, maar ik maak me echt geen illusies hoor. Natuurlijk is en blijft Ajax de grote favoriet voor de titel, maar voor een club als AZ telt er echt wel iets anders dan zilverwerk. Voor AZ is een tweede plek of een beker (ook zilverwerk, maar voor Ajax geen hoofdprijs) of kwartfinale in de EL gewoon een topprestatie.zo telt voor Ajax ook de halve finale van de CL van vorig jaar, en terecht. Maar dat is ook geen zilverwerk.

15 december 2019 om 19:32

Van niet kunnen winnen van de top-3 in 2,5 jaar, naar 5x winnen in een kalender jaar.

15 december 2019 om 19:38

Halve finale CL is ook geen prijs voor ajax. De lat ligt hoog hier

15 december 2019 om 20:13

Dan zal je die lat in ieder geval nooit meer halen!

15 december 2019 om 20:30

Als je ziet dat az centraal achterin met middenvelders speelt dan kun je je afvragen waarom Ajax zo weinig gevaar kon stichten.

15 december 2019 om 20:33

Haha bizar he elamdaoui. Zometeen worden we nog de angstgegner van de traditionele top 3.

15 december 2019 om 22:37

Die heb ik eerder gehoord Lucas🙂 blijf jij maar als een calimero denken

15 december 2019 om 18:48

Bizot heeft zich inderdaad tot een leuke keeper ontwikkeld. 30e clean sheet dit jaar?

15 december 2019 om 18:50

Bedankt voor de eerlijkheid, ben het met je eens. Ajax en AZ gaan onderling uitvechten wie kampioen wordt, PSV gaat niet op beide ploegen 10 punten inlopen. Het is bij Ajax snakken naar de winterstop, wonden likken en koppies weer omhoog.

15 december 2019 om 18:54

Gefeliciteerd. Helaas zat het qua spel niet erg mee aan beiden kanten helaas. Maar goed jullie hebben weer spanning in de competitie gebracht.

Pfoeh.. Het zit even niet mee he. 5 basisspelers niet aanwezig en de overige basisspelers allemaal op een andere positie, en qua kansenverhouding zou je alsnog moeten winnen tegen de nummer 2 van de eredivisie. Geen al te beste wedstrijd van beide kanten, maar qua kansenverhouding heeft Ajax grotere kansen gehad. Je blijft relatief makkelijk overeind en dan ga je zo hard in de fout in de laatste minuut. Az kwam er af en toe dreigend uit maar heeft eigenlijk geen schot op Onana kunnen vuren. Evenwel gefeliciteerd Az'ers.

15 december 2019 om 18:42

We hebben toch zo’n geweldige jeugdopleiding ? Waarom kunnen we het dan niet opvangen met Traore, Lang, Gravenberch en Schuurs. Omdat Ten Hag een mietje is die vast blijft houden aan huntelaar Siem de jong etc

15 december 2019 om 18:45

Ik dacht dat Ajax zo'n brede bank had, maar zonder Promes en Neres ziet het spel er heel anders uit.

15 december 2019 om 18:45

Schuurs speelt toch gewoon? En afgelopen week zat iedereen nog te zeiken dat Lang zo dramatisch speelde en nu moet hij wel weer spelen?

15 december 2019 om 18:46

Fvlpsv. Als je zonder 5 basisspelers de nummer 2 onder controle houdt in een uit wedstrijd (en ja op lullige manier alsnog onderuit gaat), dan heb je inderdaad een behoorlijke brede bank.

15 december 2019 om 18:50

Schuurs komt niet uit de jeugdopleiding van Ajax.

15 december 2019 om 18:51

Zelfs met een top jeugsopleiding mag je blij zijn als er per jaar 1 speler doorstroomt naar het eerste. Volg jij Jong Ajax in de KKD of roep je maar gewoon een beetje opportunistisch dat Traore, Lang, Gravenberch en Schuurs moeten spelen? Ik denk het laatste want het is echt niet zo dat dit de spelers zijn die Ajax over het dode punt heen gaan helpen. Ook voor zo'n Lang waar iedereen heel hard om geroepen heeft kwam het gewoon veel te vroeg. Traore speelt af en toe leuk in de KKD en af en toe waardeloos. Echt nog niet klaar voor Ajax 1, net zo min als Gravenberch en Lang (als Lang er ooit gaat komen).

15 december 2019 om 18:56

@Inke sorry maar onder controle houd vind ik een brug te ver. Een Ziyech die op voeten gaat staan en slaat. Dan ben je de controle en de rust kwijt. Verder was het onzorgvuldig voorin. De goal hing aan beide kanten in de lucht maar AZ was accurater.

15 december 2019 om 19:07

En zonder blind en zonder tagliafico en vgm waren ziyech en tadic ook niet helemaal fris wat niet raar is na zo een korte zomerstop

15 december 2019 om 19:10

Onder controle als in de wedstrijd onder controle.. Ik heb me niet echt heel vaak zorgen gemaakt wat ik bijvoorbeeld tegen willem 2 wel vaker had. Het was gewoon een 0-0 wedstrijd die AZ over de streep heeft getrokken niet meer niet minder. Ga nou niet doen alsof ajax onder zware druk stond en die randzaken met Ziyech erbij halen veranderd dat niet

15 december 2019 om 19:37

Dat heb je correct. Dat heeft een waarde van €30 miljoen aan aanschaf. Logisch dat je dat mist, toch?

15 december 2019 om 18:44

En blijkbaar een matige lichting in de eigen jeugd. Stond geen enkele jong talent uit de eigen jeugd in. En dat terwijl er 5 spelers vandaag afwezig waren

15 december 2019 om 19:19

Hahaha burdy dus ten hag moest maar gewoon 5 jeugdspelers voor de leeuwen gooien? Jij snapt het spelletje😂

15 december 2019 om 19:32

5 is overdreven maar 1 of 2 had wel gekund denk ik. Was toch niet dat Huntelaar en Marin het zo goed deden. Ook een rechtsback als linksback zetten vind ik niet heel sterk.

15 december 2019 om 19:41

Wie dan? Als je een jeugdspeler bent is het wel prettig om in een geoliede machine in te vallen. In deze wedstrijd tegen AZ die loeren op kleine foutjes want voetballen deden ze vandaag niet echt is het lastig inkomen voor een jeugdspeler.

15 december 2019 om 21:11

Als de zogenoemde gevestigde orde het niet laat zien. Wat is dan het risico om een jeugdspeler er in te gooien? Huntelaar schoot pas in de 87e minuut!! Op goal. Als hij Traore brengt in de rust dan zal het voor hem misschien niet meevallen maar kon hij het al snel beter doen dan Huntelaar.doordat hij geen alternatief heeft als linksback gooit hij zijn hele verdediging om. Je maakt mij niet wijs dat Ajax niet in staat is een linksback op te leiden. Zo’n Ekkelenkamp heeft vorig jaar volgens mij nog CL mee gedaan. Lijkt me dat hij prima op het middenveld kan spelen ipv Mazraoui daar voor de zoveelste keer neer te zetten.ten Hag heeft schijt aan de Ajax filosofie, als ze goed genoeg zijn, zijn ze oud genoeg. En jij blijkbaar ook want ook jij geeft aan dat je geen een jeugdspeler speler ziet die blijkbaar goed genoeg is.

15 december 2019 om 18:44

5 basisspelers? 3/4 max. Tagliafico, Blind en Promes. Misschien Dest als je die als basis rekent maar meer toch niet? Neree staat niet altijd in de basis namelijk.

15 december 2019 om 18:47

De laatste tijd stond Neres gewoon in de basis met Ziyech op 10. Tuurlijk is neres een basisspeler

15 december 2019 om 18:48

Dan heb jij het Ajax vlak voor Neres zijn blessure niet gezien. Dat draaide als een tierenlier en toen stonden Neres, Promes, Tagliafico, Blind en dest allemaal basis.

15 december 2019 om 18:49

Neres stond wel basis toen het lekker begon te lopen. En is natuurlijk 3 klassen beter dan wat je er nu in kunt brengen.

15 december 2019 om 19:20

Big match Neres speelt meestal de belangrijke wedstrijden en CL. Die weet wel wat er gevraagd wordt in de top hoor

15 december 2019 om 19:21

Wat @inkemontana zegt is de reden dat ik totaal niet het gevoel heb dat er een crisis is. Na de winterstop komen ze er wel weer het is nu even overleven.

15 december 2019 om 19:48

Vijf basisspelers dus.

15 december 2019 om 18:45

Als Boadu niet 2x weggleid, als Donny hem binnenschuift, als Makkellie meer kaarten geeft. Nee Ajax kwam goed weg op sommige momenten en dat kwam met name omdat ze zich meerdere keren lieten verrassen. Uiteindelijk zal Ajax met een fitte selectie gewoon de titel pakken, laten we wel realistisch blijven.

15 december 2019 om 19:15

Met een fitte selectie vind ik een grote als. Vind Ajax haar selectie op dit moment niet fit overkomen.

15 december 2019 om 19:23

Zomerstop was ook wel erg kort he met die voorbereiding op de CL voorrondes. Ben blij dat dat volgend seizoen niet zo is. En laten we eerlijk wezen dit Az Heeft niks te zoeken in de CL

15 december 2019 om 19:28

Mee eens, ook lang seizoen gehad vorig jaar. Ook nog je twee beste spelers verloren. In deze vorm hebben beide ploegen natuurlijk weinig te zoeken in de CL.

15 december 2019 om 19:42

Daarom is ajax er ook uitgeknikkerd. De vorm was er gewoon niet. Maar we weten allemaal dat dit niet het gebruikelijke niveau is van ajax

15 december 2019 om 20:12

Of dit is het gebruikelijke niveau van Ajax en vorig jaar hebben ze een uitschieter gehad. Als dit AZ niks in de CL te zoeken heeft, hebben jullie dat dus ook niet, en dat is gebleken. Net als alle andere Nederlandse clubs niks in de CL te zoeken heeft. Ze hebben vorig jaar een geweldig toernooi gespeeld maar iedereen die denkt dat ze er nu standaard bij horen verklaar ik voor gek. Sterker nog, met iets minder geluk hadden ze dit jaar niet eens CL gespeeld.

15 december 2019 om 20:32

Je kunt je wel afvragen of je je team zo om moet gooien of dat je voor een jeugdspeler moet kiezen die het wel gewend is op een positie te staan.

Verdiende overwinning, eindelijk toont AZ een keer ballen tegen Ajax. Wel zielig voor Schuurs voetbalde een onwijs goeie pot tot die goal, zie hem alsnog liever dan Veltman achterin maarja, dit vergeet Ten Hag niet. Hadden zeker rode kaarten mogen vallen, vooral die tackle van Wijndal.. Al met al redelijke wedstrijd, spanning eindelijk weer terug voor de titelstrijd!

15 december 2019 om 18:41

Zielig? Wat is er nou zielig voor iemand die goed betaald word met voetbal?

15 december 2019 om 18:44

Dus omdat hij goed betaald wordt kan hem niks overkomen wat zielig is? Kan je nog Cerny herinneren tegen De Graafschap die daarna doodsbedreigingen kreeg thuis gestuurd, maar omdat hij goed betaald krijgt is het niet zielig ?

15 december 2019 om 19:19

Zielig is als hij bijvoorbeeld een blessure krijgt en daardoor nooit meer kan voetballen. Als je dit al “zielig” vind...😴😴 doodsbedreigingen is totaal iets anders dan iemand die een fout maakt in een wedstrijd wat altijd in deze sport zal blijven gebeuren..

15 december 2019 om 20:18

Ik vind het ‘zielig’ dat jij hier een discussie over wil starten @r.madrid/ajax

15 december 2019 om 18:43

Verdiend en ballen getoond? De eerste en laatst 5 Minuten van de 2e helft redelijk gespeeld en daartussen geen ster gedaan.

15 december 2019 om 18:44

Echt hè, AZ verdedigde constant met 6 man in de 16

15 december 2019 om 18:52

Nou een gelijkspel was wel terecht geweest hoor. Ajax niet bij macht net zoals tegen Valencia en zoals Maas aangeeft AZ heeft ook niets laten zien verder.

15 december 2019 om 19:08

Ja echt stom van AZ he...gaan ze verdedigen...hoe vervelend. Verdedigen en inzakken mag niet. Tactiek aanpassen aan dectegenstander is ook zo stom. AZ is gewoon een hele stomme club. Ga je dat nu tegen mama zeggen?

15 december 2019 om 18:47

Eindelijk een zinnige reactie. Veel mensen roepen: Ajax verdient gelijkspel. Nee, az verdient te winnen. Als je de bal erin schiet dan verdien je te winnen, mis je al je kansen, verdien je het niet. Zo simpel is het. Daarbij was Ziyech echt verschrikkelijk bezig. Had er net als Wijndal vanaf gemoeten.

15 december 2019 om 18:50

"Veel mensen" zijn dan ook mensen wie door een Ajax bril kijken. Gelukkig zijn er ook nog Ajacieden wie wel eerlijk durven te zijn. Arrogantie spat er van af bij sommige.

15 december 2019 om 18:57

Zo ook bij Ziyech vandaag, wauw. Nog nooit zoveel frustratie gezien. Je kan zo gruwelijk goed voetballen en dan laat je je zo gaan. Zonde.

15 december 2019 om 19:49

Ook een van de redenen waarom hij nog bij Ajax voetbalt en niet bij een Europese topclub, die zien dit soort dingen ook wel hoor.

15 december 2019 om 20:20

En dan te bedenken dat hij Sevilla afwees, kijk waar het nu staat.

15 december 2019 om 22:43

Jaa prima laat Hakim maar bij ons blijven😁. Intresseert mij geen hol det de europese top hem niet ophaalt en hij niet naar Sevilla is gegaan. Als je niet voor ajax bent zou ik ook balen dat hij is gebleven

Gefeliciteerd AZ! Denk uiteindelijk ook wel verdiend. Ik vond beide ploegen niet goed spelen overigens, jammer ook dat Schuurs nog wordt geklopt.

Lijkt erop dat Ajax snakt naar de winterstop zodat ze even op adem kunnen komen. Ook zodat de selectie opnieuw geinventariseerd kan worden. Aanvallend is het erg pover. Ajax komt me vermoeid over, het laatste kwartier verloren ze elke tweede bal en duel. Voor de spanning in de Eredivisie is het heerlijk. Lijkt dat het drukke jaar en inleveren van kwaliteit in de zomer nu toch zijn sporen achter laat. Gefeliciteerd AZ fans!

15 december 2019 om 18:44

Het is duidelijk, Huntelaar kan stoppen, het is voorbij, het gaat niet meer. Ajax moet een spits gaan aantrekken.

15 december 2019 om 18:45

@Speedy als een van de trouwe leden die ik vaak zie, zou je een spits nu in de zomer willen zien? Heb je ook voorkeur?

15 december 2019 om 18:52

Ik heb geen voorkeur maar met de EL voor de boeg, de beker campagne en de titelstrijd is het voorin te dun. Je hebt een echte spits nodig, met alleen een voetballer zoals Tadic kom je regelmatig in de problemen. En met Huntelaar gaat het helaas niet meer, die conclusie moet je na vandaag gewoon trekken. Is geen schande, het is gewoon de leeftijd die hem parten speelt.

15 december 2019 om 18:56

Is Traore niet goed genoeg voor in ieder geval de ED? Ik denl dat het voor KJH het laatste seizoen is en dat ook Sierhuis weggaat (als Groningenfan zie ik dat hij bij langer na niet goed genoeg is voor Ajax, wat ook niet heel lastig is). Boadu wordt genoemt maar die lijkt me echt onhaalbaar in de winter. Misschien een ervaren spits huren tot de zomer en dan een klapper halen?

15 december 2019 om 19:36

Tadic doet het prima in de spits. Houdt ballen vast en heeft al meer assists gegeven dan vorig jaar deze tijd. Scoren komt wel weer, de kracht van Ajax is nou juist dat ze normaliter 4/5 spelers hebben die scoren: Promes, Donny, Neres, Ziyech, Tadic. Het moderne puzzelstukje is wat mij betreft het middenveld. De aankopen zijn daar niet zo adequaat gebleken als je kijkt naar Alvarez en Marin.

15 december 2019 om 19:48

Je moet kunnen varieren, die dagen dat Tadic niet zo makkelijk een assist geeft moet je kunnen voerschakelen naar een echte spits. Vandaag was zo'n dag maar met Huntelaar gaat het niet meer. Middenveld is prima bezet indien Ziyech gewoon op tien kan spelen, samen met Martinez en van de Beek is er niets mis mee. marin voldoet inderdaad niet, die zou je kunnen vervangen mar Alvarez is gewoon een verdediger. En nu Schuurs liet zien dat hij er nog niet aan toe is, zou ik die gewoon graag op de plek van Veltman willen zien.

Wat een teleurstellend potje, ik had veel veel meer spektakel verwacht. Wat een vreselijke laatste weken hebben wij achter de rug zeg, bijna alles zijn we kwijtgeraakt. Gefeliciteerd Az supporters, volgens mij verdiende deze pot wel geen winnaar. 😔

15 december 2019 om 20:24

komt me bekend voor als PSV’er zijnde 😂 en toch zou ik zeggen: “jullie mogen (nog) niet klagen!”

15 december 2019 om 21:09

Lucas1913 haha dat is waar, we zijn ook iets wat verwend de laatste tijd. Nou 3x verliezen op rij was heel lang geleden voor ons. Maar ik snap je.. 😉

Ajax is zogenaamd de Eredivisie ontgroeid. Ajax is teveel opgehemeld aan het begin van het seizoen door de media. Dit heeft bij een hoop spelers als Ziyech gezorgd voor een onnodige portie arrogantie. Veltman had met die dubbele beenklem op ze minst een kaart moeten krijgen, persoonlijk rood. AZ is duidelijk harder aangepakt door de scheids dan Ajax. AZ kreeg bij elke overtreding een kaart en bij Ajax kwamen veel spelers er te vaak mee weg.. Maar toch terecht 3 punten te pakken, erg blij voor onze club, Ajax wordt uiteindelijk toch kampioen maar goed om spelers als Ziyech weer met de benen op de grond te krijgen. Wat voor mij het belangrijkste was aan deze wedstrijd is dat we dit seizoen hebben laten zien ook van de traditionele top 3 te winnen, dat is wel eens anders geweest.

15 december 2019 om 18:43

Wijndal had rood moeten hebben! In de laatste minuut de ingooi aan AZ geven.

15 december 2019 om 18:45

Als jij denkt dat de scheids niet in het voordeel van Ajax heeft gefloten zou ik maar eens een nieuwe televisie aanschaffen..

15 december 2019 om 18:46

Als Wijndal voor een bal wegschieten en daarbij Tadic raken rood moet krijgen, wat verdiend Ziyech dan wel niet voor slaan en het bewust op een voet gaan staan?

15 december 2019 om 18:49

Ga naar de opticien zou ik zeggen.

15 december 2019 om 18:53

Mitsjo glijdt uit waar Zyech volgens jou bewust op een voet ging staan. Totaal geen intentie om Mitsjo daar te raken.

15 december 2019 om 19:04

Ziych slaan... Hij duwt een platte hand in zijn rug. Wijndal plant zijn noppen gewoon in de knieholte van Tadic. Er zijn rode kaarten gegeven voor mindere dingen.

15 december 2019 om 18:44

Totaal niet met je eens. Erg slechte wedstrijd van twee kanten die geen winnaar verdiende. Balbezit en doelpogingen gelijk, de gelukkigste wint. Ajax is op dit moment even niet de gelukkigste.

15 december 2019 om 18:46

AZ was een stuk gevaarlijker dan Ajax.

15 december 2019 om 18:47

In mijn ogen vond ik AZ wel degelijk beter, mij gaat mijn bericht meer over spelers als Ziyech die aan het begin van het seizoen zijn opgehemeld door de media. PSV en Feyenoord spelen geen best seizoen maar dat wil niet betekenen dat Ajax niks meer in de eredivisie te zoeken heeft. Spelers als Ziyech gaan hier maar watgraag in mee en dit merk je aan het spel. Zonde van iemand die ik eerder wel hoger had zitten.

15 december 2019 om 18:52

@AndreAZ er is voor de wedstrijd meerdere keren aangegeven dat Ziyech totaal niet fit is. De rest van het seizoen speelt hij fenomenaal. Nu een wedstrijd slecht. En dan is het maar goed dat zon te veel opgehemelde jongen weer met zijn voeten op de grond wordt gezet? Hou op joh

15 december 2019 om 19:26

Of ziyech is misschidn gewoon niet topfit en moe na een lang jaar? Zou dat het misschien kunnen zijn Andre

15 december 2019 om 22:47

Gelukkig heb jij ook een AZ-bril op en ik bijvoorbeeld een Ajax-bril. Ik ben namelijk van mening dat de gelukkigste vandaag heeft gewonnen, want deze wedstrijd verdiende, in mijn ogen, geen winnaar. Daarbij ben ik het met je eens dat AZ sneller gele kaarten kreeg dan Ajax, maar AZ kreeg veel vaker kleine overtredingen mee dan Ajax. Al met al vind ik het niet zo erg dat we nu weer gelijk staan qua punten. Wanneer Ajax van de week niet had verloren en deze wedstrijd had gewonnen, dan was de competitie klaar geweest namelijk. Nu zal Ajax gas moeten blijven geven in de Eredivisie en dat zie ik graag.

15 december 2019 om 18:45

Onzin man. Veltman speelde gewoon de bal, verder niks. Lekker klagen over de scheids maar niet benoemen dat Wijndal rood had moeten krijgen voor vol het been van Tadic raken, waar geen bal in de buurt is.

15 december 2019 om 18:50

Als je letterlijk maar 1 moment kan noemen dan weegt dat niks op tegen de tig momenten dat Ajax wederom weer geholpen is door de scheids.

15 december 2019 om 18:56

Jij komt zelf ook niet eens met meerdere momenten behalve een overtreding van Veltman.

15 december 2019 om 19:01

Hoe smerig Ziyech op de schoen gaat staan en slaat is ook een mooi voorbeeld Zytto. Wat een frustratie. Eerder deze week zei hij dat mensen hem arrogant en onbegrepen noemen, ik snap die mensen wel. Ga eens voetballen jongen. Beide teams hadden smerige momenten maar deze spande de kroon.

15 december 2019 om 20:26

Dat was natuurlijk nooit een rode kaart voor Ziyech. Geel had wel gekund, maar ook az had (net als ons) 3/4 gele kaarten extra mogen krijgen.

15 december 2019 om 18:46

In dit bericht staat zoveel onzin dat ik het nauwelijks kan geloven. Beenklem?? Kijk de beelden eens terug gast... En kijk even goed welke spelers Ajax allemaal mist nu, met het basiselftal was AZ helemaal zoek gespeeld.

15 december 2019 om 19:03

Hahaha wat een frustratie jongen. Misschien had AZ 3-0 gewonnen van het basiselftal, weet jij veel. Het blijft voetbal.

15 december 2019 om 19:14

Met een begroting van ruim 100 miljoen tegen die van 25 miljoen. AZ speelde afgelopen donderdagavond nog, dus minder rust. En AZ speelt zonder rechter verdediger (Vlaar en Hatzidiakis geblesseerd).

15 december 2019 om 19:29

Dus met vlaar en hatzi zou AZ Ajax wel domineren? Want als die spelers van ajax er waren en AZ had zo gespeeld was AZ geslacht

15 december 2019 om 18:46

Als er iemand rood had moeten krijgen was dat Wijndal. De tackle van Veltman was gewoon op de bal. Waar moet hij daarna dan naartoe met zijn benen? Ik weet trouwens ook niet wat er met Ziyech aan de hand was vandaag. Je zag aan zijn gezicht en ogen dat hij er echt niet lekker in zat vandaag. Alsof hij ziek was of iets dergelijks.

15 december 2019 om 18:49

Echt geen enkele zin van je verhaal slaat ergens op. Met Promes, Neres, ,Blind en een fitte Tagliafico en Ziyech speelde ajax de eredivisie ook gewoon kapot. Het is niet vreemd dat het met al die gasten die missen en je beste speler die allesbehalve fit is veel slechter speelt. Dat je dan alsnog AZ, de grootste uitdager, in eigen huis zo kan ontregelen dat zij ook matig spelen en weinig creeren vind ik niet heel slecht. En de scheids heeft AZ helemaal niet harder aangepakt. Hij liet aan beide kanten veel gaan. Zelfs die debiele overtreding van Wijndal op Tadic liet ie doorspelen, waar de VAR achteraf gewoon rood voor had moeten constateren. Al met al verdiende AZ op basis van het spel ook niets eigenlijk. 0-0 was een terechte uitslag geweest bij deze matige wedstrijd. Maar op zich leuk dat de titelrace weer open ligt. Houdt de focus op beide ploegen, zodat ze altijd scherp zijn met het oog op Europese wedstrijden.

15 december 2019 om 18:52

Andre zat je ook tussen het publiek dat zo kleinzerig deed? En bij ieder balcontact Ziyech uitgeloot, als er iemand niet arrogant is dan Ziyech wel. Maar ik weet het is stoer en populair om te benoemen, ook altijd weer zo typisch over Wijndal zwijg je! Hypocriet zijn noem ik dat, in plaats van feest vieren naar aanleiding van een mooie overwinning als Az supporter zijnde.🙄

15 december 2019 om 18:52

Beenklem van Veltman? Je bedoeld waarbij Idrissi die trouwens een bizar slechte wedstrijd speelde, de bal 5 meter van zijn voet liet stuiteren en Veltman gewoon dik en dik eerder was?

15 december 2019 om 18:56

Als er 1 ploeg dit seizoen wordt opgehemeld is het AZ wel. Teren vooral op de 3 toppers voorin en een prima doelman. Ajax laat het nu 1.5 jaar al nationaal en internationaal zien. AZ kwam met alle geluk van de wereld op een gelijkspel tegen een sterker Partizan. We zullen wel zien hoe ze in Alkmaar met tegenslagen om zullen gaan. Als in 1 week Idrissi en Boadu geblesseerd raken is het ook afgelopen. En dan nog klagen over overtredingen? Die linksback van jullie die als een doorgesnoven stier om zich heen schopte? Die is zeker nier hard aangepakt idd

15 december 2019 om 19:06

Als ajax een fitte selectie had gehad, dan was dit gewoon 0-3 geworden. Het zegt genoeg hoe az speelde. Ze speelden met veel man achter de bal en winnen uiteindelijk met geluk.

3x verliezen en niet gescoord! Uit de CL!! Ten Hag moet vrezen voor zijn baan.

15 december 2019 om 18:43

Vrezen voor z'n baan? Schiet toch op joh. Weekje was drama maar je mist een handvol spelers..

Het begon eigenlijk al tegen Lille en Twente. Slecht spel, uiteindelijk wel gewonnen. Daarna Willem 2 en Valencia, en nu AZ. Ajax heeft een flinke vormdip te pakken en dat ligt echt niet alleen aan het ontbreken van Promes en Neres. Ben heel benieuwd of en hoe ze zich gaan herpakken in de resterende wedstrijden tot de winterstop.

15 december 2019 om 19:34

Waar ligt het dan aan? Pech? Kwaliteitsgebrek? Natuurlijk ligt dat wel aan Neres en Promes. De voorhoede is te voorspelbaar zonder de diepgang en technische bagage die die jongens meebrengen. Tel daarbij op dat zowel Ziyech en Tadic beter renderen van de 10 en de spits positie en je mist ineens je gehele voorhoede. Tel daarbij op dat Donny weer naar de 10 is gegaan en je gehele middenveld nu weer voetbal mist. Ajax begon te draaien toen Donny en Ziyech naar de 8 en 10 gingen. Zodra Promes en Neres terug zijn en iedereen weer zijn positie inneemt, draait het gewoon weer.

En vandaag beste sportvrienden, is het de dag van de achtervolgers. Er is nog helemaal niets beslist en het word nog spannend komend voorjaar.

15 december 2019 om 18:45

Ik denk het juist niet. Ajax staat nog een straat lengte voor op de rest (az daargelaten). Na de winterstop is iedereen hopelijk weer fit en dan halen we hopelijk weer het oude niveau.

Wat is het toch genieten van de spel instelling en de talenten van AZ. Verdiende overwinning wat mij betreft, en heerlijk voor de competitie!

15 december 2019 om 18:43

Wijndal schiet de bal gewoon weg en zijn been zwiept door tegen Tadic aan, vervolgens lopen piepen aan het einde dat er nog genoeg discussie zal zijn over dat moment. Noem dan ook een Ziyech die wel bewust op een voet gaan staan. Was voor mij ook geen rood maar wees dan consequent en noem beide gevallen.

15 december 2019 om 18:47

Als je goed kijkt glijdt Mitsjo uit, en schiet zijn voet door over het gras, net waar Zyech wilt gaan staan, en staat daardoor op de voet van Mitsjo.

15 december 2019 om 19:20

Hahaha grapje zeker? Je ziet Ziyech heel duidelijk kijken waar de voet van Midtsjo is voordat hij er vol op gaat staan.

15 december 2019 om 18:44

Ja, dat idee heb ik ook wel eens. Reageerde ook heel koeltjes bij een winnende goal in een topper in blessuretijd.

15 december 2019 om 18:49

Verder vind ik Leo driessen echt niet puur pro Ajax. Ging o.a. in de rust benoemen dat Bizot het erg koud had. En dat Onana 'enkele hachelijke momenten heeft moeten redden'. Het enige hachelijke moment was een terugkopbal van Schuurs...en zo waren er wel meer dingen. Die man is gewoon een slechte commentator, niet per se pro een club.

15 december 2019 om 18:51

Pro Ajax? Als ik alleen naar hem zou luisteren zonder de wedstrijd te bekijken zou zweren dat Ajax 8-0 achter stond!

15 december 2019 om 19:32

Dat is het opvallende van Driessen. Iedereen vindt dat hij duidelijk tegen hun club en voor een andere club is. Dat betekent dat hij dus juist niet echt pro- of anti- is, maar dat hij juist redelijk objectief is.

15 december 2019 om 19:48

Hij is gewoon slecht!

Geweldig spannende wedstrijd gezien. Weinig echte kansen, dus een gelijkspel was in mijn ogen terecht geweest. Opmerkelijk dat het onverslaanbare Ajax in een week 3 maal verliest. Voor de wedstrijd liep Ten Hag te klagen dat zijn spelers te veel wedstrijden gespeeld hebben. Zwak betoog, volgens mij wordt je bankrekening aardig gevuld met die Cl potjes, en was het dezelfde Ten Hag die riep dat hij 14/15 basisspelers heeft. Vond Clasie vandaag erg sterk spelen, won veel duels en bracht AZ echt aan het voetballen. Ziyech was om een of andere reden vanaf minuut 1 gefrustreerd. Mocht 8 overtredingen maken, waarvan 2 minimaal geel waren. Krijgt vervolgens geel voor een tackle op de bal... gelukkig is de spanning weer terug in de competitie! Bedankt AZ en AJAX voor een mooie pot.

15 december 2019 om 22:26

Het onverslaanbare ajax speelde deze wedstrijd niet dit was het gewone ajax dat heel normaal van een Valencia en/of az ka verliezen het onverslaanbare ajax is het ajax in de eerste helft tegen Feyenoord en tegen Chelsea 4-4

Een schande dat Ajax met hun kwaliteiten nu voor de derde keer op rij heeft verloren. Van dit AZ kan je als Ajax zijnde verliezen maar het is voor mij als Ajax supporter niet te accepteren dat Ajax nu al 3 wedstrijden op rij niet heeft gescoord. Wat mij betreft mag Ten Hag nu ontslagen worden al zou ik het vanwege het vorige seizoen ook wel begrijpen als hij verder mag gaan bij Ajax.

15 december 2019 om 18:44

Ontslagen omdat je 3 wedstrijden verliest? Wat zijn dit voor Palermo taferelen. Je ziet duidelijk dat de spelers moe overkomen en je zit met blessures. 2 week geleden was er niks aam de hand. Ajax is geen PSG, ze kunnen wel eens een potje tegen een lastige tegenstander zoals Valencia of AZ verliezen.

15 december 2019 om 18:44

Ontslaan? Hou toch op. Ze staan nog eerste in de Eredivisie en in de CL is het niet gek dat je 3de kan worden in een poule met Chelsea en Valencia. Als je iemand ontslaat na 3 verloren wedstrijden ben je net een club uit Griekenland, Italie of Turkije die alleen maar impulsief handelen.

15 december 2019 om 19:11

Veel Ajacieden hebben dit soort reacties ook wel een beetje over zich af geroepen. Vaak moeten lezen dat Ajax al te groot is voor de eredivisie & dat Ajax in februari/maart al met de schaal in handen staat.

15 december 2019 om 19:27

Het is je vergeven 😘

Heel slechte pot, verdiende geen winnaar. Ajax toch nog deksel op de neus.

Wedstrijd had eigenlijk een gelijkspel verdiend, maar de overwinning van AZ was niet gestolen. Vond het een saaie wedstrijd die zeer wispelturig door Makkelie werd geleid. Voor mij en m’n mede Ajacieden helaas, maar gefeliciteerd AZ! Had liever op 6 punten gestaan natuurlijk!

15 december 2019 om 18:44

Jullie worden nog wel kampioen, denk ik, dit is een dipje, maar na de winter komen er weer een paar belangrijke spelers terug en dit was AZ uit, in principe de zwaarste wedstrijd voor Ajax dit seizoen, gebaseerd op de stand.en dank je .

Onterechte nederlaag. Het was een typische 0-0 wedstrijd en dan valt ie in de laatste minuut binnen. Dekkingsfout van Schuurs natuurlijk. In het 5 meter gebied mag zo'n bal nooit binnenvallen. Ajax had geen recht op de zege, maar AZ ook niet echt. Een doelpunt hing niet of nauwelijks in de lucht.

15 december 2019 om 18:47

Vond je? Ik voelde het wel aankomen, je had eerst 2x dat men bijna 1 op 1 kwam met Onana, je zag dat Ajax vermoeider werd, duels begon te verliezen etc. Leek eerder alsof de wedstrijd net 5 minuten te lang was voor Ajax.

15 december 2019 om 18:50

Ik zag slordigheden, maar die zag ik al de hele wedstrijd en toen kwam daar ook niet heel veel uit. Het was ook in de slotfase af en toe een moment, maar niet bijzonder dreigend dat je denkt hij gaat nog voor 1 van beide ploegen vallen.

Tja wat moet je hier van zeggen.. slechte pot, slechte arbitrage en vooral een belabberd ajax. Hoe kan je als Ten Hag zijnde niet wisselen terwijl je in de 50e min al ziet dat er iets moet veranderen. nee we gooien in 82e min tagliafico erin en in de 92e minuut traore die je in de 60e min al had moeten inzetten. Zo roep je het ook op jezelf af. Gefeliciteerd AZ! wel goed voor de spanning dit.

Gefeliciteerd AZ, was geen mooie pot maar de betere heeft gewonnen, nu nog mijn clubie van Real winnen en is mn weekend helemaal top.

15 december 2019 om 18:43

Az was absoluut niet de betere.

15 december 2019 om 18:49

Mee eens dat AZ het meer verdiende dan Ajax, al was een gelijkspel ook terecht geweest. Dat laatste gaat echter niet gebeuren, je hebt het weekend van heel veel Ajax fans al verpest. Nu niet ook nog die van mij verpesten😜

Zuur, Tadic/Ziyech/vd Beek niet thuisgegeven en de rest kan het verlies van basisspelers ook niet compenseren. Spelopvatting van AZ wel heel teleurstellend, erg verdedigend en niet vol voor de winst gaan en uiteindelijk gelukkig gewonnen.

15 december 2019 om 21:50

Denk dat de wedstrijd tegen Man U heeft gezord dat AZ wat minder aanvallend speelde. Opzich wel logisch, anders was je er tegen een ploeg met de kwaliteit van ajax weer met 0-4 erafgegaan

Deze wedstrijd verdiende geen winnaar.
Ten Hag’s wisselbeleid was trouwens weer uitermate slecht. Defensief wisselen pakt bijna nooit goed uit voor Ajax.

15 december 2019 om 18:48

Wat had hij moeten wisselen dan? Heb je de bank gezien? Vind Tagliafico helemaal niet zo'n verdedigende wissel. Heeft veel drive naar voren, kan goed koppen en kan een goal maken.

15 december 2019 om 18:58

Traore voor Huntelaar misschien? Traore had met zijn snelheid en energie iig meer kunnen doen dan Huntelaar.en heb jij Tagliafico gezien? Je kan wel mooi benoemen waar hij goed in is, maar daar heb je niks aan als hij een andere tactiek toegewezen krijgt tijdens een wissel. Nico stond puur op te verdedigen daar.

15 december 2019 om 19:06

Nico is zowel verdedigend als aanvallend beter dan Mazraoui. Traore heeft pas een paar minuten gemaakt in het eerste, terwijl we weten van Huntelaar dat hij uit het niets kan scoren.

GEWELDIG!! Nu kan je toch wel zeggen dat we meedoen hoor. Wat een manier om het weekend af te sluiten, ook nog in ons eigen stadion. Wauw.

15 december 2019 om 19:37

Nu nog ruim 20 wedstrijdsn vasthouden🙂

15 december 2019 om 20:38

Ja dat zal erg lastig worden, maar ben in ieder geval trots op wat er tot nu toe al bereikt is met een zoveel lagere begroting dan de andere 3. Echt ver boven verwachting gepresteerd tot nu toe en dat allemaal een half seizoen buitenshuis.

Sorry hoor, het was weer heel matig, maar AZ was nog matiger... lekker boeiend verder.. wat the fuck is die kneus van een Makkelie aan het doen, met z'n incapabele VAR Blommetje, AZ had gewoon bij Clasie, Wijndal en Svensson 3x rood moeten hebben.. ze moeten zich schamen met zulke scheidsrechters.

Wat heeft Ajax een stel baggerspelers, geen beleving te zien. Verdiend verloren.

Gelijkspel was terecht geweest, maar ja als er iemand zou winnen dan moest dat door een lucky moment komen, en dat gebeurde. Nog steeds niks aan de hand, 41 punten na 17 is gewoon titelkoers

Mooi voor AZ, schandalig van Ajax dat je 3 x op rij verliest zonder zelf ook maar 1 keer te scoren. Begin toch een beetje te twijfelen aan de kwaliteiten van EtH als ik zie dat hij het gewoon niet op de rit krijgt en toch wel erg leunt op individuele kwaliteiten van de spelers. Geen man overboord we staan nog steeds bovenaan en AZ verspeelt ook nog wel punten later in het seizoen, maar het is wel zorgelijk hoe ver Ajax weg is gezakt de laatste 2 weken.

Ongelofelijk dat Ten Hag zo laat wisselt. Je ziet toch dat het niet loopt. Haal dan Huntelaar in de 60e minuut eruit ofzo. Je hebt niks te verliezen toch. En dan Marin, man man man....

Ik zeg niet Ten Hag out, maar Ten Hag en wissels, man man man......

Ajax weer met beiden benen op de grond. Ook Ajax laat zien dat ze niet over een brede bank bezitten. Paar spelers weg en het is geen schim van wat ze eerst lieten zien. Ajax heeft dus geluk dat de betere spelers zo lang fit bleven.

15 december 2019 om 18:47

Op zich had ik niet veel beter verwacht. Ajax heeft het altijd moeilijk na Europese teleurstellingen. En met 5 blessures voor basisspelers.

15 december 2019 om 18:59

Na verlies tegen Chelsea won ajax met 4-0 van feyenoord thuis heel gemakkelijk. Hoezo Ajax heeft het moeilijk na Europese teleurstellingen?na gelijkspel tegen Chelsea won Ajax met 4-0 dik en dik verdiend van Utrecht. Om maar voorbeelden te noemen. Wil je even je argument wat kracht geven? Want Ajax heeft in het algemeen een goeie reeks neergezet na Europese wedstrijden, en dus ook al 2x na een wat mindere Europese wedstrijd

15 december 2019 om 19:51

Jaa maar toen was Feyenoord de draad helemaal kwijt. En het is wel de klassieker he dus Ajax geeft dan altijd dat extra beetje, helemaal thuis! Het spel wat ajax speelde in de gelijkspel voor de rode kaarten was van een belachelijk niveau.. Dat niveau namen ze mee naar de wedstrijd tegen Utrecht

15 december 2019 om 19:01

Die benen waren sinds willem 2 en valencia al wel op de grond hoor

15 december 2019 om 19:36

Maar het is zo lekker makkelijk om dat nog maar eens te roepen joh.

Erik ten Hag mag eens zeer goed in de spiegel kijken...zit totaal geen lijn meer in het team. Ja met alle grote sterren win je altijd wel in de ere div. Maar nu wanneer er wat gebeurt verlies je 3x in 1 week. Dat kan en mag niet!gefeliciteerd Az, denk dat een gelijkspel terecht was geweest, en Az had rood moeten hebben voor de overtreding op Dusan.neemt niet weg dat je met zoveel kwaliteit er veel meer uit moet halen.ik had bij het aanstellen van Ten Hag zeer grote twijfels...maar na een tijd deed hij het zo goed dat je moeilijk nog commentaar mag hebben.maar Klaas als aanspeelpunt werkt niet, enkel ballen pompen...zijn fout. Zo laat wisselen...zijn fout...erik is tactisch toch niet zo sterk, want als er wat mutaties zijn zie je gewoon 3 verliezen in 1 week...dat kan en is Ajax onwaardig!

Gefeliciteerd Az. Jullie waren duidelijk beter dan een gemankeerd Ajax. Ik had t nog wel eens willen zien tegen 11 fitte basisspelers maar eerlijk is eerlijk jullie waren beter.

Ongelooflijk trots!. Zo niet meer verwacht maar wat een heerlijke overwinning. We speelde echt niet onze beste wedstrijd maar hebben tot het laatste moment gestreden voor elke meter. En weer de nul gehouden, wat een team!

15 december 2019 om 19:01

Gefeliciteerd, als Groninger ook een beetje trots aangezien Bizot en Idrissi het zo goed doen bij jullie. Hoop dat jullie het nog lang vol houden in de titelrace!

Ontzettend teleurstellende pot.verdiende ook geen winnaar. Kan bijna verder niet boos worden hierom met het gemis van Neres,promes en Blind. Laat die winterstop maar snel komen. Even helemaal klaar met dat voetbal...

Heerlijke overwinning. Wat een feest. Perfecte timing de 1-0 gemaakt. Lekkah dan hoor. Weer de 0 gehouden. Gelijk met Ajax. Top. Ajax mist wel echt diepgang nu. Zo statisch. Al helemaal met Hunter erbij. Gaat lastig worden zo voor ze.

Proficiat AZ. Kan gebeuren dit, als je kijk wat Ajax voor week heeft gehad. Als je dan ook nog 4 belangrijke spelers mist... Schaf de VAR trouwens maar af. Hoe Wijndal daar geen rode laart kreeg is echt een raadsel. Volgens kgens mij is al meerdere keren rood gegeven voor een dergelijke overtreding dit jaar. Het gekke is dat het wel lijkt alsof er helemaal niet naar gekeken is. Zo liet de regie van Fox het in ieder geval lijken.

15 december 2019 om 19:17

Zelfde geldt voor Ziyech eerder in de wedstrijd overigens.

15 december 2019 om 22:35

Je bedoelt dat handje dat hij in de rug van Wijndal duwde? Had hij best geel voor mogen krijgen, maar rood zou veel te zwaar zijn.

Ik vind dat Huntelaar wel erg veel kritiek krijgt. Van de Beek staat gewoon zoals vaker toegelicht veel en veels te diep en dan zie je Huntelaar die ballen op komen halen op het middenveld, hetgeen van de Beek zou moeten doen. Wel staat Huntelaar bij die goal bij de eerste paal en ja sorry hoor, maar die bal mag er nooit in gaan. Ook groot verwijt aan Schuurs die verder op 1 andere fout na een sterke wedstrijd speelde. Ohja, en die overtreding van Wijndal, schandalig.

15 december 2019 om 19:54

Van de beek hoort gewoon op 8..ziyech is onze 10 maar door blessures moet het hele elftal omgegooid worden. Haal mane weg bij Liverpool en salah niet meer op 11 maar op 10 en firmino dan naar de flanken en dan nog een middenvelder op een andere positie en andrew Robertson op de bank dan ga je zien wat er gebeurt met een topelftal.. Dit zijn gewoon normale dingen die kunnen gebeuren als je halve team omgegooid wordt

Gelukkig zijn wij nog steeds de koploper en gaat AZ dit niet vol houden. Vind dat we het toch redelijk gedaan hebben ongelukkig bij de corner. Volgende week thuis winnen van ADO en Ajax gaat als nummer 1 de winterstop in.

4 spelers missen tegen dit AZ is teveel. Maar dat wisselbeleid is niet van nu, je kan toch niet zo langer doorgaan?

Ajax zal in de winter de portemonnee moeten trekken anders kun je het kampioenschap wel vergeten.

Niemand verdiende wat deze pot. Wat een troosteloze pot was dit, kwam denk ik vooral door de wind en de gemiste spelers aan Ajax kant. Eén ding is mij wel duidelijk geworden, AZ is geen echte concurrent voor Ajax daarvoor maakten ze dit B-elftal van Ajax het niet moeilijk genoeg.

15 december 2019 om 19:02

Nou, de eerste van 2 ontmoetingen is door AZ gewonnen. De rest van de competitie is qua sterkte mijlen verwijderd van AZ en Ajax, dus ik vraag me af of AZ veel punten gaat verspelen. AZ is dus wel degelijk een concurrent en je opmerking getuigd van weinig realisme....

Ajax verliest een keer een reeks en opeens brand iedereen ze af. Ajax heeft nog steeds de beste selectie en beste jeugd, gaan weer de titel pakken en eventueel de beker en Europa league. De wissels van Ten Hag daarentegen zijn wel beroerd en ook respectloos om Traore een paar seconden te laten invallen.

Knap hoe AZ na donderdag nog westrijd gehad te hebben nog vol voor overwinning gaat!

Jezus, wat een gelul over crisis bij Ajax. Ajax hield met gemak stand terwijl ze vijf basisspelers missen. Na de winterstop als spelers weer wat rust hebben wordt het alsnog twee vingers in de neus kampioen denk ik.

Erg zuur. Az blonk vooral uit in foute keuzes en slordigheden. Denk dat een Ajax op volle oorlogsterkte hier zeker niet verloren had. Verder positief dat PSV verloren heeft want dan blijf ik ondanks alles nog steeds als de grootste concurrent zien. AZ zal moeten hopen dat de 3 voorin fit blijven, verder toch een behoorlijk pover elftal. Mijn oprechte felicitaties en geniet er lekker van. Slot levert echt een wereldprestatie met dit elftal

15 december 2019 om 22:16

Grapjas, AZ is gewoon minstens zo goed als Ajax dan wel niet beter. Donderdag nog een uitwedstrijd gespeeld en vandaag Ajax verslagen en zeker niet onverdiend ook. Iets van 65% balbezit en de bal gaat veel sneller van voet naar voet dan bij Ajax. Ajax heeft 1 kans gehad en verder alleen maar gevaarlijk geworden uit voorzetten en afstandschoten. Totaal geen mooi voetbal gezien van ze. Het middenveld van AZ is de motor van het elftal en is ook gewoon minstens zo goed als dat van Ajax

Az gefeliciteerd.

Gehavend ajax viel me niet eens tegen, we zitten in de hoek waar de klappen vallen en zijn toe aan de winterstop.

Gaat spannend worden in 2020

Onnodig verlies, gelijkspel was een betere weergave van de krachtsverhoudingen. Ajax is toe aan de winterstop en nu hopen dat Nerds en Promes weer terug zijn dan. Voorin missen we nu teveel kwaliteit.

Werkelijk waar, alles zit in 9 dagen tijd 100 procent tegen. Ik kan me niet herinneren dat Ajax in een periode zoveel pech heeft gehad. Als er vandaag 1 ploeg recht had op de overwinning was het Ajax, maar AZ steelt de zege in de slotfase. Echt om gek van te worden, nadat het van de week ook al niet echt mee zat en tegen Willem II het fortuin ook ver te zoeken was. Het maakt me erg chagrijnig, maar het is zoals het is. We staan gelijk in punten met AZ en dat is helaas volledig onverdiend maar wel de realiteit. We moeten alles op alles op het kampioenschap zetten. Ook niet het risico lopen dat je in de EL ambitie per ongeluk gekke dingen gaat doen met het oog op de competitie. De competitie heeft prioriteit 1. Voor de rest ook een belangrijk signaal om toch extra versterkingen te halen, want met de winst in de Eredivisie betekend CL voetbal volgend jaar. Geen risico nemen, gewoon wat miljoen extra investeren zodat de selectie wat meer kwaliteit heeft. Op naar Telstar uit en ADO thuis, ik heb er alle vertrouwen in dat we deze wedstrijden tot een goed einde kunnen brengen en 2019 positief kunnen afsluiten.

Gefeliciteerd AZ! Ajax zit even in de hoek waar de klappen vallen. Typische 0-0 wedstrijd weer niet over de streep getrokken. Aan de mensen die het nodig vinden om na iedere wedstrijd te noemen dat Ajax weer met beide benen op de grond staat: dat stonden we al na dat Spurs trauma.

Ik weet niet welke speler het was, maar ik had het gewaardeerd als de scheids had opgetreden toen een van de AZ-spelers de knie van Tadic door midden probeerde te schoppen. Dat had een kruisband kunnen zijn, en daarmee einde seizoen, potentieel einde carrière. Hij speelde eerst de bal, maar hield daarna zijn voet omhoog tegen de zijkant van de knie, en dat was nergens voor nodig, en dus gewoon rood.

15 december 2019 om 18:47

Ja of voor zijech waar geen bal is op de enkel staan

15 december 2019 om 19:02

Dat was op de voet, niet de enkel. Maar dat was natuurlijk wel gewoon geel. Maar de scheids liep te slapen. De manier waarop na dat akkefietje wraak werd genomen, verdient trouwens ook niet bepaald de schoonheidsprijs.

De boer zielig als je begint over geblesseerde bij ajax.AZ missen ze ook 2 CV voor zelfde positie

Leuke pot open pot gezien. Geen goed voetbal, wel veel actie en duels. Felicitaties aan az. Schandalige wissel van ten hag. Ga je traore in de fckn blessuretijd er in brengen in kansloze situatie, net als je tegen Willem II hebt geflikt. Worst eens tijd dat jij op zn idiote wisselacties wordt gewezen. Ook dat trucje met mazraoui op middenveld mag eens een keer afgelopen zijn, die toont keer op keer aan daar gewoon niet geschikt voor te zijn. Huntelaar kan ook totaal niet meer voor een basisplek. Laatste 15 minuten is leuk bij een voorsprong, meer kan hij niet brengen. Schuurs speelde prima tot dat doelpunt, mag van mij blijven staan. Veltman zoekt t maar uit op rechts met dest en mazraoui. Alvarez en marin waren redelijk, werden in de steek gelaten door donny "ik doe alleen mee als ik kan scoren" van de beek, die geen aanspeelpunt was voor die jongens. Wat er met tadic aan de hand is... Benieuwd hoe lang beide teams de race gaan volhouden

3 wedstrijden verloren. Maar nog erger... 3 wedstrijden niet gescoord. Dat is wel zorgelijk!

Achja, ik ben er niet eens boos om dit resultaat. Wat wil je? Je mist spelers die enorm belangrijk zijn voor dit Ajax. ENORM belangrijk! Een aantal spelers zijn zelfs onvervangbaar ivm wissels binnen Ajax, is het niet in deze wedstrijd gebleken dan wel de vorige. Hoop op een spoedig herstel op deze jongens! Het is jammer. Het is wat het is. Enige wat ik wel hoop is dat we op verdedigend vlak een goede vervanger hebben voor Veltman, op centraal vlak dus. Voor de rest hebben we gewoon een sterke selectie. En de verhalen over Boadu naar Ajax mogen van mijn part ophouden. Buiten die goal, die ook tergend slecht werd verdedigt, heeft ie he-le-maal niks laten zien. Worden mensen nu op hun teentjes getrapt? Ach die doen maar. Maar het is wel duidelijk geworden dat Boadu Ajax echt niet gaat versterken, wie weet over een half jaar! Op naar ADO!

15 december 2019 om 19:41

Je trapt mij niet op mijn teentjes hoor. Ik hoop dat Overmars en De Jong van psv er net zo over denken

Heel makkelijk om alles en iedereen de schuld van te geven. Emoties, logisch!

Maar een 0-0 was meer verdiend gezien de kansenverhouding.

Volgens Perez is het nu crisis. Kom op zeg. Een uitglijder tegen Willem 2 heeft elke topploeg weleens. Een wedstrijd tegen Valencia waarin het tegenzat en ze niet zo goed speelde mede door blessures (wel een cruciale wedstrijd maargoed). En dan vandaag uit 1-0 verliezen tegen AZ, de enige sterke en stabiele tegenstander in de eredivisie. Nog steeds met veel blessures en niet fitte spelers. Geen drama aub, ff een mindere periode helaas.

15 december 2019 om 18:53

Ik snap dat ook allemaal niet hoor. Met een fitte selectie steek je na de winterstop weer overal bovenuit. Dit soort periodes zitten erbij. Overkomt elke topclub weleens.

Aan iedereen die niet wil dat Ajax succes heeft: geniet er even van. Hebben jullie wel verdiend. Even alle frustratie eruit over die arrogante ajacieden en dan binnenkort weer een harde reality check omdat Ajax weer een aantal punten los staat. Maar voor nu: gefeliciteerd

Je ziet wel dat het kalenderjaar met veel wedstrijden Ajax nu opbreekt. Blessures en spelers die niet fit zijn. 3x op rij verliezen is geen toeval. Al was Valencia en AZ ook een wedstrijd dat 0-0 kon blijven. Gefeliciteerd AZ, volgende keer beter Ajax.Ajax heeft een nieuwe spits nodig. Huntelaar en Tadic voegen gewoon niets toe. Totaal geen power voorin.

15 december 2019 om 19:14

@ Futures Dat, maar ik vind ook dat we geen leider hebben, Tadic is wel de captain maar ik zie hem nooit coachend de ploeg bij de hand te nemen. En de andere ervarens spelers doen het ook niet, en met name wanneer het spel zo onrustig/ongeconcentreerd is verwacht ik dat Tadic, of Ziyech, Huntelaar, Blind en van de Beek de ploeg tot rust maand of een speler even de wind van voren geven wanneer men gewoon niet staat op te letten. Het lijkt mij overigens ook handig om snel te inventariseren hoelang Promes en Neres er nog uitliggen, anders moeten we gewoon in de aankomende transferperiode de markt op.

15 december 2019 om 19:20

Az heeft dit seizoen van alle clubs de meeste wedstrijden gespeeld & dat met een minder brede selectie dan Ajax dus dat mag absoluut geen excuus zijn.

15 december 2019 om 19:52

Ik tel vanaf 2019 januari

Ajax zou gewoon zoals Bayern in de winterstop de beste spelers bij de concurrent moeten kopen. 50 miljoen voor Stengs en Boadu en je bent van AZ af.

15 december 2019 om 18:56

50 miljoen per stuk, want je denkt toch niet dat je voor 50 miljoen beide spelers kunt kopen, toch?

Als je elke keer Mazraoui maar weer op het middenveld neerzet en je met Huntelaar begint ben je een tactisch onbenul

We zitten even in een mindere periode. Niets meer, niets minder. Ik verwacht dat we na de winterstop de meeste eredivisie clubjes wel oprollen.

Hoogmoed komt voor de val. 10 dagen geleden riepen heel veel Ajax supporters nog. Valencia dinsdag even een pakkie geven en zondag even AZ op 9 punten zetten. Alleen al daarom vindt ik dit resultaat zo mooi. Om even die mensen de mond te snoeren. Ajax kan weer opnieuw beginnen. Helemaal geen 9 puntjes voorsprong

3 wedstrijden op rij verloren 5 geblesseerden en dan een bank die niet aan de verwachtingen kan voldoen dan heb je eigenlijk toch wel slecht ingekocht vind ik

Titel race ligt wat mij betreft alleen qua ranglijst open. Vandaag verdiende namelijk niemand om te winnen. Was van beide kanten namelijk helemaal niet goed. En het was az tegen de b keuze van ajax. Ik verwacht dus dat ajax met gemak kampioen gaat worden.

15 december 2019 om 19:04

Dit is toch een rare opmerking na vandaag en met het feit dat Az nu gelijk staat met Ajax.... AZ is net als Ajax veel sterker dan de rest van de competitie. Ze zullen vast wel ergens tegen puntverlies aanlopen, maar dat doet Ajax ook nog wel. Een beetje realisme is dus wel op z’n plaats hier.

Gefeliciteerd Az. Vandaag waren jullie het meest gelukkig...denk dat de kansen over en weer in balans waren, maar ik had al het gevoel dat het niet gelijk zou blijven...jammer dat juist Schuurs zo simpel de goal weggeeft...speelde zeer sterk op dat moment na.zuur...maar mocht Ajax geen kampioen worden is dat wel de schuld van Ten Hag. Is veel te eigenwijs blijkt maar weer. Stoppen met Klaas in de spits...dat werkt niet tegen goede ploegen. Het voetbal in de 16 is helemaal weg bij Ajax...door hem. Zet Traore of Bande erin...maat niet Klaas...nu is het alles naar voren pompen...dan gaat Erik nog dom lopen lullen waar de zwakte van Az ligt, terwijl die wijselijk zijn mond moet houden.als je met deze ploeg die zoveel beter is dan de rest zo slecht speelt ligt dat aan hem. Ook dat gewissel heel de tijd van mensen op posities is gewoon slecht...spelers worden onzeker...en dit ligt aan Erik...neem ik hem echt kwalijk!daarom is het denk ik beter dat hij alsnog snel weggaat. Jammer dat Louis niet meer wilt...zou ik geweldig vinden.

Overigens top van Schuurs. Speelde een goede wedstrijd, maakte op het einde een (grote) fout, die de wedstrijd kost, maar staat daarna gewoon rustig en realistisch de pers te woord. Denk wel dat hij in de basis gaat komen.

15 december 2019 om 19:01

Ik vrees dat ten Hag daar anders over denkt. Probleem bij Ajax ligt voorin. Je moet met Bande of Traore spelen. Met Klaas is het vragen om problemen...waar Ajax eerst altijd dominant in de 16 van de tegenstander was, is dat nu weg, alles naar voren pompen met dit als resultaat.3x verliezen in 1 week is met deze selectie Ajax onwaardig. Ik vind ten Hag daar schuld aan hebben.overigens gefeliciteerd met de winst...jammer dat die zo valt voor ons...

15 december 2019 om 19:01

Daarom komt hij ook simpelweg te kort voor de top.

Tja, Overmars krijgt het niet voor elkaar een selectie bij elkaar te kopen die met een straatlengte voorsprong kampioen wordt. Je moet een neusje hebben voor de goede aankopen, en jammer genoeg ontbeert hem dat. Veel te besteden, af en toe een voltreffer, maar over zijn hele oeuvre een mager vijfje. Jammer, Ajax is beter af met een goede inkoper. Maar het is niet anders, dus maar met AZ uitvechten wie er kampioen wordt.

Waar is ten hag mee bezig de laatste tijd. Wat heeft die man tegen wisselen? Traoré in de blessuretijd nog 10 seconden geven? Dan spoor je toch niet of wel dan. Er moet in de winterstop wat gebeuren voorin als neres en promes niet snel terug zijn. Je kan in een paar weken alles kapot maken op deze manier. Ten hag moet ook leren eerder te wisselen. Vers bloed inbrengen kan altijd een impuls geven.

15 december 2019 om 19:02

Precies...ten Hag is gewoon schuldig aan 3x verlies...met Klaas in de spits en hoge ballen op hem vraag je erom. Alle dominantie in de 16 van de tegenstander is weg...

Nee joh titelrace is tot nu open , AZ verliest wel weer punten tegen de mindere tegenstanders zoals gewoonlijk . De enige waar je naar moet kijken is PSV en die staat op elf punten. PSV zit net als Ajax in een mindere fase maar die komen gewoon weer terug.

15 december 2019 om 19:06

Haha nou, ik zie PSV dit niet meer inhalen hoor. Of er moet enorm veel gaan veranderen in de winterstop....

Eindelijk begint het duidelijk te worden wat ik al sinds zijn aanstelling roep: Ten Hag is niet goed genoeg voor ons. Ja, vorig seizoen ging het goed, maar wat wil je met wereldspelers als De Ligt en De Jong in je team. En ook nog een assistent-trainer die het verschil maakte. En nu deze 3 weg zijn, is het hele fundament van deze trainer weg.
We hebben een paar geweldige talenten, maar die moeten plaats maken voor een paar spelers die helaas op dit moment niet meer top zijn of gewoon niet genoeg zijn (Huntelaar, Siem de Jong en Veltman). En dan ook nog Mazaroui en Tadic opstellen, die gewoon al hele seizoen uit vorm zijn. Waarom zijn Marin, Bande, Schuurs, Alvarez en Pierie gehaald? Worden praktisch niet gebruikt. Had ze dan niet gehaald. Geld weg gegooid of worden ze niet op waarde geschat door deze trainer? We hebben dit seizoen al verschillende malen geluk gehad en dan met name in de Champions Leageau. Na 3 verliespartijen op rij, veel slechte wedstrijden dit seizoen, een aantal belachelijke wissels (of totaal geen wissels, terwijl het noodzakelijk was, is het naar mijn mening tijd dat er iets gaat veranderen.......

Als Huntelaar, vd Beek en Tadic in de basis staan (Ziyech uitzondering want hij is nooit in de 16 te vinden) dan lever je behoorlijk veel snelheid in. Niet slim gedaan.

Wauw wat doet Iedereen makkelijk hier over gemiste spelers.ten eerste, ff AZ feliciteren, prachtige eerste seizoenshelft, wij zijn duidelijk op zoek naar rust. Verder had ik een gelijkspel veel meer verdiend gevonden en had ik ook Wijndal best rood zien kunnen pakken, maar ja, ik zag hem al hangen. Jammer want Schuurs was de beste Ajacied, maar beiden hem en Onana gaan erg in de fout daar.je mist gewoon 5,6 spelers om dan tegen gewoon een hartstikke goed AZ dat in te passen is heel moeilijk.

Als Huntelaar, vd Beek en Tadic in de basis staan (Ziyech uitzondering want hij is nooit in de 16 te vinden) dan lever je behoorlijk veel snelheid in. Niet slim gedaan. Als je naar de top wilt dan moet je met Siem de Jong. Vd Beek en Huntelaar niet verder gaan.Vd Beek voor 55 miljoen naar Real moet je snel doen!Vd Beek heeft niet de conditie om door te zetten en is zeer beperkt en afhankelijk van de afvoer.

AZ heeft verdiend gewonnen. Ze waren vanaf minuut 1 al sterker. En mede-Ajacieden ons Ajax faalt nu al 3 wedstrijden op rij. Onze topspelers Ziyech, Tadic en van de Beek zijn niet in vorm. En begint de glas op zn kale badmuts te verliezen.. We mogen dit de spelers die naast de schoenen zijn gaan lopen na vorig seizoen erg kwalijk nemen. Rot nou eens een keer op met je bluf en macho voetbal. Ga verdomme weer eens spelen als een team man!! Ziyech begint ook irritant te worden! Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Beste?! Laat het maar weer eens zien dan stelletje stumpers! Ik feliciteer de winaars uit Alkmaar met deze verdiende overwinning. Nu weet Ajax weer waar ze staan en waar ze aan toe zijn..

Tja, geen idee waar je als Ajacied op dit moment nog naar uit moet kijken. Natuurlijk, je staat nog "gewoon" boven aan, maar wat moet je nou zeggen over de afgelopen 2 weken. 3 keer verloren, uitgeschakeld in de Champions League, 0 keer gescoord en volgens mij geen enkele Ajacied die ook maar een rode cent om de Europa League geeft. Hoewel deze wedstrijd er uit zag als een typische 0-0, of misschien beter 1-1, is 1 foutje wederom funest. Donny die weer niet scoort, Huntelaar die 1 bal heeft geraakt in de 16 en die raakte hij verkeerd. Tadic die al weken hopeloos uit vorm is en het duidelijke gebruik aan ook maar 1 buitenspeler met gevaar. Het is makkelijk om het nu op Ten Hag schuiven, maar de eerlijke vraag die er gesteld moet worden: wie had hij dan op moeten stellen? Gooi je Traor㩠dan maar gelijk voor de leeuwen? Als je dan verliest is Ten Hag alsnog de gebeten hond. Maar het is wel duidelijk dat er iets moet gebeuren, want bij een gebrek aan, normaliter, 3 á 4 basisspelers (blind, Nico, Promes/neres) wordt het ook gelijk wel heel pover.az gefeliciteerd, hoewel ik als Ajacied in dit geval een gelijkspel natuurlijk "verdiend" zou vinden

Wel goed van Makkelie dat hij Ziyech met een rode kaart van het veld stuurt na die schandalige overtreding op Midtsjo...

AZ krijgt ook nog wel een dipje. Geen enkel team presteert een seizoen lang op topniveau...

15 december 2019 om 19:20

AZ heeft al een dipje gehad, dus die komt niet meer . Nee, zonder dollen, natuurlijk is Ajax de grote favoriet, maar in de voorgaande kampioensjaren van AZ was wel vrijwel het hele seizoen "topniveau". Vorige keer begonnen ze met twee slechte wedstrijden en daarna, zo'n beetje tot aan de titel, werd vrijwel alles gewonnen.

Leuk voor AZ maar Ajax inhalen na de winterstop gaat waarschijnlijk niet lukken, zodra Ajax weer op volledige sterkte is iig en daar ga ik wel vanuit....

Deze verloren pot zat er ook aan te komen. Vind het vooral komisch hoe een bepaald kamp nu er alles aan doet om Ajax een crisis aan te praten. Alleen al voor die lui zou ik lachen als AZ volgende ronde met een halve basis tegen PSV en Ajax moet. Heus, dat gaat nul punten worden. AZ moet gewoon hun ding blijven doen, maar als Ajacied maak ik me weinig zorgen. Ik hoop dat we in januari wat versterking halen en dat we de tweede ronde al die haters terug sturen naar hun holletjes. Echt, een seizoen is lang. Vorig jaar kregen we ook pak slaag in Eindhoven en De Kuip. Toch wonnen we de dubbel....

Deze nederlaag reken ik echt af op eth, hoe kun je in godsnaam starten met kjh terwijl bewezen is dat als hij in de basis start totaal geen toegevoegde waarde is en dan 10seconden voor tijd traore brengen terwijl kjh voor geen meter liep , ook veltman blijven opstellen is vragen om ellende, hoe lang blijf je geloofwaardig om hem op te stellen , kortom ik geef normaal nóóit de coach de schuld maar deze écht wel

Overigens weet er iemand wat er waar is van de geruchten over Blind? Want in het praat-live-mee topic werd gemeld dat er geruchten waren dat hij aan de hartbewaking lag. Dat is toch wel heel erg angstig, hoop dat het goed met hem gaat of liever nog dat het niet waar is.

Schuurs speelde prima maar maakt helaas een cruciaal foutje. Maar Onana had ook misschien iets moeten doen.

Wat was meneer Zyech geïrriteerd zeg! Loopt het een keertje niet gaat hij dit doen. Ajax zal in de winterstop stop wat moeten gaan op de transfermarkt willen ze actief kunnen blijven op meerdere niveaus want Huntelaar in de basis kun je natuurlijk niet serieus nemen, wat een aanfluiting. Volgens ten Hag 16 gelijkwaardige spelers...

Het valt me dan toch op dat de kop van het artikel Ajax centraal plaatst. In plaats van de nederlaag van Ajax centraal te plaatsen had de overwinning van AZ primair moeten worden genoemd.

Knap resultaat van AZ, ik gun ze echt het kampioenschap. Ze spelen leuk en frivool met een jong team barstend van het talent. Zal leuk zijn als AZ wint van het grote geld!

Titelstrijd open? 😂 kleine tegenslag maar Az gaat dit nooit winnen van Ajax. Mark my words

Petje af voor AZ. Om onder deze omstandigheden mede koploper te worden getuigt van grote klasse. Zo knap gezien de verschillen in begroting en het feit dat dit de eerste echte thuiswedstrijd van het seizoen is. Hulde AZ spelers, technische staf en directie. Het is zo makkelijk om te kiezen supporter te worden van een club als Ajax. Kijk nasr Henk Spaan, die loser. Zal wel weer afgeven op de leiding of zo. Ajax supporters zijn bijna altijd slechte verliezers. Net als de gehele redactie van Fox sports , de Telegraaf. en VI

16 december 2019 om 08:38

" Petje af voor AZ. Om onder deze omstandigheden mede koploper te worden getuigt van grote klasse ". Ik ben benieuwd wat je bedoelt met " onder deze omstandigheden " aangezien AZ alle geluk van de wereld heeft gehad dat het Ajax onder deze omstandigheden met veel geblesseerden en/of spelers die verre van fit waren, heeft getroffen en dan nog de grootste moeite heeft gehad om de wedstrijd uiteindelijk te beslissen. Dat " Ajax supporters bijna altijd slechte verliezers zouden zijn ", is een infantiele uitspraak omdat goede verliezers bij een topclub niet bestaan. Goede verliezer en topsporter zijn, gaat niet samen omdat een topsporter altijd ziek moet zijn van een nederlaag. En dat geldt net zo voor de supporter van een topclub. Dat je iemand een loser noemt op basis van een veronderstelling of verwachting, zegt feitelijk al genoeg over het gebrek aan inhoud van je reactie.

Ajax heeft vandaag de afwezigen niet op kunnen vangen. Eigenlijk de hele week al niet. Het positiespel wordt in een te langzaam tempo gespeeld en er is geen diepgang waardoor het spel meer gebrei is in de kleine ruimte. Maar er zit geen tempo in en er wordt nauwelijks een linie overgeslagen. Het is dan ook niet zo gek dat je tegen Willem 2, Valencia en AZ nauwelijks kansen creëert. Als je de eerste seizoenshelft gaat evalueren kom je tot de conclusie dat er echt een spits moet komen. Een spits die er voor Ajax direct kan staan. Wanneer de club compleet is heb je een geweldig elftal staan met veel wapens. En 1 of 2 blessures kun je wel opvangen, maar heel veel meer niet...schuurs ontwikkeld zich gelukkig goed net als Dest die wel sterker begon dan hij nu laat zien, maar dat zijn de lichtpuntjes.alvarez en Marin stellen teleur. Zijn best ¨prima spelers, maar niet goed genoeg voor Ajax. En nee ik ga niet mee met ze zijn er pas net. Als je bij Ajax speelt moet je er staan en een toevoeging zijn voor het elftal en ga aub niet Neres erbij halen. Die scoorde in zijn eerste klassieker meteen en deed het gewoon naar behoren. Martinez doet het redelijk en lijkt nog wel rek in te zitten.overmars heeft goede dingen gedaan met aan en verkoopbeleid, maar deze zomer kun je toch wel stellen dat er niet voldoende kwaliteit is ingekocht. Promes is wel een voltreffer dat moet ik toegeven. Maar er is op dit moment geen echte kwaliteit spits geen tweede links back en geen controlerende middenvelder die de rol van Frenkie ook maar enig sinds kan vervullen. Proper leek/lijkt mij daarvoor de ideale man. Ik hoop dat Ajax dit ook zo ziet en zich gaat versterken met het oog op korte en lange termijn

Trots op az. Feyenoord psv en Ajax verslagen. Geen mooie wedstrijd maar wel vol strijdlust. Hield mij hart vast met clasie als centrale verdediger. Maar haha het is hem gelukt

Is Boadu niet gewoon fysiek erg sterk? Het enige wat hij hoefde te doen was blijven staan. Maar dat lijkt makkelijker dan dat het is.

Als je in ogenschouw neemt wie Ajax allemaal miste en wie er in het veld stonden terwijl ze niet 100 procent fit waren en hoeveel moeite AZ desondanks had om de wedstrijd over de streep te trekken, vind ik de conclusie behoorlijk voorbarig. Bovendien zal ook AZ de druk van het spelen voor het kampioenschap gaan voelen, terwijl men dat niet gewend is en is het ook nog maar afwachten of iedereen fit blijft met zoveel wedstrijden in de benen en nog voor de boeg. Ik maak me totaal geen zorgen om Ajax omdat ik aan het begin van het seizoen al voorspeld had dat dit zou kunnen gebeuren en dat was ook helemaal niet zo moeilijk als je in ogenschouw neemt hoe lang de sleutelspelers hebben moeten doorspelen, terwijl ze de hele voorbereiding of het grootste deel daarvan hebben moeten missen en weinig vakantie genoten hebben. Ajax is ten opzichte van vorig jaar al De Ligt, Frenkie de Jong en Schone kwijt geraakt en nu zijn daar basisspelers als Blind, Tagliafico, Promes en Neres bijgekomen. Terwijl Zyech op zijn laatste benen lijkt te lopen. Dan vind ik het volstrekt begrijpelijk dat je tegen een goede ploeg als AZ tegen puntverlies oploopt, sterker nog als je het dan zo goed doet dat je pas in de laatste minuut tegen een nederlaag oploopt, wekt dat juist heel erg veel vertrouwen. Haal Stengs en Boadu weg bij AZ en er blijft waarschijnlijk ook heel weinig over van de ploeg die tot nu toe zoveel punten heeft gehaald. Ik vond de conclusie dat het kampioenschap van Ajax al zo goed als zeker was, volslagen belachelijk en dat veel van de mensen die dat concludeerden nu ineens roepen dat de titelstrijd weer helemaal open is, geeft eens temeer aan hoe opportunistisch de voetbalwereld in elkaar steekt en hoe betekenisloos dergelijke conclusies daarom feitelijk zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren