Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax worstelt zich langs PAOK Saloniki en heeft hoofdtoernooi in zicht

Laatste update:

Ajax heeft zich dinsdagavond geplaatst voor de laatste voorronde van de Champions League. De ploeg van Erik ten Hag kende geen gemakkelijke avond tegen PAOK Saloniki, maar wist een 0-1 achterstand wel om te buigen in een 3-2 zege. Dat resultaat was voldoende na de 2-2 remise in Griekenland van vorige week. Als Ajax erin slaagt om APOEL Nicosia uit te schakelen in de volgende ronde, dan kwalificeert het zich voor het hoofdtoernooi.

Ten Hag koos voor dezelfde elf spelers als zaterdag tegen FC Emmen (5-0). Het begin was niet overtuigend van Ajax. Spelers gleden regelmatig uit en vonden elkaar niet soepel op het veld. Na tien minuten kreeg Donny van de Beek echter een enorme kans om de score te openen. De middenvelder werd in het strafschopgebied bereikt door Hakim Ziyech en stond plots voor doelman Alexandros Paschalakis, die redding bracht op de inzet van Van de Beek. PAOK counterde meermaals: Chuba Akpom schoot in vrije positie over en Onana pareerde een inzet van PAOK-aanvoerder Dimitris Pelkas.

Het bleken tekenen aan de wand. Kort na de redding van Onana was het uitgerekend Diego Biseswar die de score opende voor de bezoekers. De voormalig jeugdspeler van Ajax, tevens ex-speler van Feyenoord, ontving de bal net buiten het strafschopgebied van Ajax en kreeg de nodige ruimte om raak te punteren in de linkerhoek. Onana stond als aan de grond genageld. Ajax reageerde met aanvallend voetbal en kreeg een uitgelezen mogelijkheid om de score gelijk te trekken. Een poeier van Ziyech werd gekeerd door Paschalakis, waarna David Neres werd geduwd door Pelkas en Ajax een penalty kreeg. Dusan Tadic ontfermde zich daarover, maar zag Paschalakis redding brengen.

De in vorm zijnde Paschalakis bleek ook een plaaggeest voor Nicolás Tagliafico, acht minuten voor rust. PAOK leek de voorsprong dan ook mee de kleedkamer in te gaan nemen, maar niets bleek minder waar. Ajax mocht immers nóg een keer aanleggen voor een strafschop, na een handsbal van Biseswar, en Tadic durfde het opnieuw aan. Ditmaal faalde hij niet: 1-1. In de rust werd Razvan Marin, die wat onwennig oogde, gewisseld voor Sergiño Dest. De invaller speelde als rechtsachter en Noussair Mazraoui ging naar het middenveld. PAOK was ook in de openingsfase van de tweede helft dreigend; een voorzet van Biseswar leidde bijna tot de 1-2 van Pelkas.

Door de razendsnelle uitbraken van PAOK moesten de aanwezige Ajax-supporters hun hart blijven vasthouden. Achterin oogde Ajax kwetsbaar, maar daar wisten de Grieken niet van te profiteren. Aan de overzijde mocht Neres na een uur uithalen en schoot hij naast. De rechterhand van Paschalakis voorkwam de 2-1 van Lisandro Martínez, na een lobje van Ziyech uit een vrije trap. Een van richting veranderde inzet van Tadic bood evenmin soelaas. Een doelpunt van PAOK kon fataal blijken, maar het was uiteindelijk Tagliafico die voor opluchting zorgde bij de thuisploeg. Uit een corner van Ziyech sprong de Argentijn hoog en kopte hij hard raak in de linkerhoek: 2-1. Het werd nog mooier voor Ajax toen een duw van Léo Matos aan Tagliafico leidde tot een nieuwe penalty, die werd benut door Tadic. Het laatste woord was echter aan PAOK, doordat Biseswar in de blessuretijd fraai scoorde met een geplaatst schot.

Gaat Ajax het hoofdtoernooi van de Champions League halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een paar qoutes van sierd: "oost west, serdjen dest" "PRACHTIG, KOEKOEK" vervolgens "je zal maar vader zijn van hem" en ten slotte "die krijgt geel voor ze kapsel", sorry hoor maar kan echt niet wachten tot sierd commentator wordt van fifa😂😂😂. On: ziyech doet echt fenomenale dingen maar wisselt dat af met simpele passes die mislukken of verlies de bal op gevaarlijke plekken. Als je dat bij een club waarop hij mikt dat flikt zit je binnen een jaar op tribune. Ik hou me hard vast voor ajax dat ze de play offs overleven want dan komen ze in een makkelijk poule want ze zitten in pot 2 dus 1 topclub en 1 a 2 play off teams, zal wel leuk zijn als celtuc in de poule zit. Het probleem ligt ook dat ajax constant voorzetten probeert te geven terwijl er niemand in de 16 staat die die bal erin kan koppen of geen korte corners te nemen maar in de 16 schieten terwijl er nogsteeds niemand kan koppen maar wel goed kopt van nico maar hij stond ook vrij, hoop dat alvarez naast martinez een fatsoenlijke kopper is anders wordt het echt een groot probleem.

13 augustus 2019 om 22:28

Ik heb nog nooit zo'n irritante commentator gehoord.

13 augustus 2019 om 22:29

Heb na tien minuten het geluid uitgezet. Snap niet wat mensen leuk vinden aan die Sierd. Zo subjectief als je het maar kan krijgen.

13 augustus 2019 om 22:29

Vind hem persoonlijk heerlijk, brengt gewoon charisma en charme, véél beter dan die droge dweilen die het nederlandse commentariaat verder bevolken.

13 augustus 2019 om 22:34

Je haat hem of vind hem prachtig, ik vind hem prachtig. Maar hij moet vooral gewoon La Liga blijven doen. Daar proef je zijn passie en kan je genieten van zijn kennis van het land en de competitie. Je merkt het verschil wanneer hij geen Spaanse wedstrijd van commentaar voorziet. Niet dat er verder ook heel veel anders beter rondloopt bij Ziggo.

13 augustus 2019 om 22:34

Sierd bracht nog een beetje ontspanning want man wat was dit zwaarbevochten. 10 jaar ouder geworden vandaag. Op naar Apoel

13 augustus 2019 om 22:39

Is toch mooi, je zit een pot voetbal te kijken en je hebt een commentator die je om de paar minuten laat lachen. Wat wil je nog meer? Of heb je liever een commentator die een beetje slaafs de naam van het poppetje opnoemt. Volgens mij kennen we de meeste namen van de spelers van Ajax, Barcelona en Atleti wel..

13 augustus 2019 om 22:29

De miljoenen van De Ligt en Frenkie zijn goed geïnvesteerd, scheidsrechters zijn veel goedkoper dan eenzelfde soort spelers. Het zat vandaag niet tegen, groepsfase CL zo goed als binnen! Eerlijk is eerlijk, wanneer het andersom was hadden we dat sowieso gezegd.

13 augustus 2019 om 22:32

We hadden de scheidsrechter vandaag zeker niet tegen. Met name de tweede pingel vond ik makkelijk. Maar het zullen de regels wel zijn. Onder de streep staan we trouwens nog steeds aardig in de min bij de UEFA (knipoogkroaat, goal in de thuiswedstrijd tegen Real, etc.).

13 augustus 2019 om 22:34

Vond alle penaltys terecht. Wel had hij er meer blessuretijd bij moeten tellen na het rekken van onana. Vond hem niet partijdig fluiten (het is mij niet opgevallen), maar ik keek ook als supporter.

13 augustus 2019 om 22:35

Ja ik zeg ook niet dat het altijd mee zit, mooi ook dat er toch een Nederlandse club door lijkt te gaan. Echter mag het wel vermeld worden dat Ajax niet enorm best was en er redelijk wat hulp was van de arbitrage vandaag.

13 augustus 2019 om 22:35

Zielige reactie om te stellen dat de scheidsrechter is omgekocht. Hij floot alles behalve in het voordeel van Ajax, die penalties waren gewoon overduidelijk. Als ze aan houw club waren gegeven had dit nooit geroepen.

13 augustus 2019 om 22:38

Ik vond hem enigszins in het voordeel voor Ajax fluiten. Niet heel erg hoor, maar net een aantal momenten waarop het Ajax kant opviel. Met als meest bijzondere moment voor mij toch wel de enorme beuk die van de Beek gaf waaruit die corner en vervolgens penalty kwam. Ach ja, wat maakt het uit. Blijf het wel bijzonder vinden dat bij deze wedstrijden geen VAR aanwezig is overigens. Ben wel benieuwd wat er dan bij alle penalty momenten was besloten.

13 augustus 2019 om 23:06

Het zat niet tegen, maar ook niet duidelijk mee. Zeker niet "omgekocht" mee. Enige penalty die dubieus was, was de tweede. Was hands, maar vanaf die afstand... Kan er moeilijk moeite mee hebben, zie het vooral als compensatie voor het niet laten overnemen van de eerste waarbij de keeper al van de lijn af was.

13 augustus 2019 om 23:17

Weet niet met welke pet op jij deze wedstrijd hebt gekeken . Maar oog geen Hollandse pet.😉

14 augustus 2019 om 00:28

Ajax had de scheids wel een beetje mee maar ja soms heb je geleuk en de scheids mee en somsik niet
Uiteindelijk zijn ze wel terecht door

14 augustus 2019 om 00:35

Want 1 wedstrijd maakt al die voorgaande wedstrijden opeens ongedaan?

14 augustus 2019 om 01:28

We hadden hem niet tegen, maar wat een slechte scheids was dit.

13 augustus 2019 om 22:31

3 penaltys waarvan 2 onterecht. Hands van 1 meter afstand. Derde penalty worden 2 paok spelers voor de corner in de rug geduwd. Elke twijfelgeval in het voordeel van ajax fluiten. Tsja zonder de scheids was ajax hier gewoon uitgeschakeld.

13 augustus 2019 om 22:33

Zeg je er ook bij dat de keeper rood had moeten hebben voor zijn overtreding op ziyech?

13 augustus 2019 om 22:33

Het anti ajax commentaar van jou begint wel echt zielig te worden. Niks beters te doen

13 augustus 2019 om 22:34

Laten we dan beginnen met de keeper die voor z'n lijn staat wanneer de eerste penalty wordt genomen. Maar dat noem je voor het gemak natuurlijk niet. Even niet zo jaloers zijn, en gewoon blij zijn voor het succes van ajax, dus het Nederlandse voetbal op internationaal niveau.

13 augustus 2019 om 22:35

Arm in een niet natuurlijke houding is gewoon een penalty, al is het van een meter afstand.

Duwen in de rug is een penalty, twee speler tyergelijekr tijd duwen is al helemaal een penalty.

Gewoon allemaal terecht, niet zo zuur doen.

13 augustus 2019 om 22:35

Laten we dan beginnen met de keeper die voor z'n lijn staat wanneer de eerste penalty wordt genomen. Maar dat noem je voor het gemak natuurlijk niet. Even niet zo jaloers zijn, en gewoon blij zijn voor het succes van ajax, dus het Nederlandse voetbal op internationaal niveau.

13 augustus 2019 om 22:39

Jij ontkent nog welke dag van de week het is. De afstand van maakt bij de handsbal niets uit, die regels zijn allang aangepast voor dit seizoen. Je zal wel balen omdat je vurig hoopte op uitschakeling. Helaas jongen. Plaats vooral een lgefrustreerde reactie onder de mijne, maakt het alleen maar mooier.

13 augustus 2019 om 22:44

Robinho reken daar maar niet op, die hypocriete selectieve verontwaardiging vind ik altijd spijtig. Noem dan alle verkeerde beslissingen van de scheidsrechter.

13 augustus 2019 om 22:53

Ik zou de regels even nakijken, die zijn aangepast. Het is jammer en misschien niet natuurlijk, maar die hands van Biseswar is gewoon een pingel volgens de regels.

13 augustus 2019 om 23:05

Wat binny zegt... Sinds dit seizoen zijn er nieuwe regels betreffende hands... Hands is altijd hands ongeacht hoe of wat

14 augustus 2019 om 00:58

Tja, soms heeft Ajax geluk en soms Vitesse. Tegen Willem 2 geeft Linsen na een duidelijke overtreding de bal voor op Grot, die al lang met minimaal 2 gele kaarten van het veld af had moeten zijn gestuurd en daarna geeft Linsen uit buitenspel positie de bal voor aan Matavs. Twee gestolen doelpunten.

14 augustus 2019 om 01:22

@basilek

Regels zijn veranderd, dat klopt. Maar wat jij hier zegt is niet waar. Nieuwe regel is als volgt:

Een handsbal in een aanvallende situatie is vanaf komend seizoen altijd hands. De intentie is straks niet meer relevant. Als een speler de bal met de hand raakt en uit die aanval valt een doelpunt, dan wordt dat moment afgefloten. Op dit moment is het zo dat er wordt gekeken of er opzet in het spel is.

Aanvallend dus, anders kan iedereen de bal tegen de hand van een verdediger mikken en zo gratis penalty's krijgen.

13 augustus 2019 om 23:02

Was er maar Engelstalig commentaar. De neten zeg, Ziyech was Mazraoui, Kaddouri was Varela...hij is niet alleen maar irritant maar ook blind.

14 augustus 2019 om 00:44

Ja Blind speelde ook

Komt de FIFA haar belofte toch na, om te kijken naar de mogelijkheid om ploegen als Ajax te beschermen tegen de voorrondes in de toekomst

13 augustus 2019 om 22:29

Penalty’s waren op 2e(kan je geven) gewoon terecht

13 augustus 2019 om 22:30

Kom op, heel Nederland is voor Ajax. Maar dit was niet normaal meer, alles in het voordeel van Ajax. De reactie van de PAOK spelers zegt voldoende, maar dat zien de meeste Nederlanders nu toch niet.

13 augustus 2019 om 22:31

Die 2e is volgens de nieuwe handbal regel 100% terecht, ik vond de laatste lichtjes maar wel volgens de letter van de wet terecht.

13 augustus 2019 om 22:31

Mogelijk, mogelijk, maar dan hadden we ook minstens tien vrije trappen meer richting de Amsterdamse kant moeten gaan. De willekeur waarmee overtredingen afgefloten werden was echt tragisch. Neemt niet weg dat ik ontzettend blij ben dat Ajax door is.

13 augustus 2019 om 22:31

Derde penalty worden er voor de corner twee paok spelers in de rug geduwd.

13 augustus 2019 om 22:32

Reactie van PAOK spelers zegt helemaal niets! Zo reageren die Grieken altijd..

13 augustus 2019 om 22:32

Ik geef je volkomen gelijk. Ook die handsbal op het einde. Waarom daar niet fluiten en bij die 2de penalty wel?

13 augustus 2019 om 22:33

Als objectieve kijker vond ik de 1e & de 3e penalty echt terecht. Heel dom inkomen van PAOK. Ajax terecht door, maar PAOK verdiende ook meer. Pittig ploegje.

13 augustus 2019 om 22:33

hoezo volgens de nieuwe regel terecht? Echt niet.. gewoon aangeschoten binnen een meter afstand.. geen penalty

13 augustus 2019 om 22:34

De reactie van de spelers van PAOK zegt voldoende hahaha, ja ga lekker de emoties van de Grieken geloven. Dan zouden ze de CL winnen.

13 augustus 2019 om 22:34

Bosui, eerste helft krijgt martinez een gele prent voor een perfecte sliding. Hard, maar op de bal. Pure jaloezie bij jou. Was op de cruciale beslissingen niets af te dingen

13 augustus 2019 om 22:35

Zo reageren ze daar altijd op scheidsrechters haha. OT:Hopelijk gaat ajax volgende week wel beter spelen. Anders wordt het weer billenknijpen....

13 augustus 2019 om 22:36

"heel Nederland is voor Ajax"

ik denk dat je dat echt bijzonder overschat, haha. Bizar veel misgunners hier.

13 augustus 2019 om 22:54

Lol de reactie van de Paok spelers??? Kom op man, laat me niet lachen, die zijn altijd zo laaiend

13 augustus 2019 om 23:01

Ik wil net zeggen! Het is daar ook normaal dat de voorzitter gewapend het veld op komt zetten. Dan valt dit nog mee.

13 augustus 2019 om 23:05

Sokker, de nieuwe regel is dat het alleen geen hands is als de arm langs het het lichaam is of als je je arm gebruikt als afzethand bij een sliding. Dat was hier niet het geval dus strafschop, de afstand van waarop het gebeurd maakt niks meer uit.

13 augustus 2019 om 22:30

Heb je er weer zo een hoor... Geen beste pot van Ajax, een vrij sterk PAOK. Niks af te dingen op de penalties, hou gewoon je gezeur joh...

13 augustus 2019 om 22:30

Drie terechte penalties, lees de spelregels er nog maar even op na.

13 augustus 2019 om 22:46

die handsbal sowieso niet, arm is gewoon in een natuurlijke positie, en komt er binnen een meter afstand tegenaan.

de derde ook zwaar bestraft, daarbij was het ook geen corner.

De eerste is onhandig van de verdediger, maar Neres ging ook heeel makkelijk naar de grond. Ging het duel niet eens aan, maar wachtte de speler op

13 augustus 2019 om 22:47

Maar los daarvan, ben blij dat Ajax door is, Nederlandse ploegen moeten Europees gewoon alles winnen !

13 augustus 2019 om 23:05

Ik ben ook niet van zulke penalties ( de hands bal ). Wil er wel een maar achter plakken. Er stonden daar wel 2 Ajacieden akelig vrij om hier een gevaarlijke situatie van te maken. Dit is de nieuwe regel volgens mij! Maar goed persoonlijk vind ik dit zelf ook erg makkelijk gegeven.

13 augustus 2019 om 23:13

Voor hands zijn de nieuwe regels volgens mij alleen voor aanvallers die (per ongeluk) hands maken en er voordeel mee hebben...

14 augustus 2019 om 00:10

Volgens mij is het alleen geen strafschop als de arm strak langs het lichaam is of als afzetarm wordt gebruikt bij een sliding. In andere gevallen Is het, volgens de nieuwe regels, een penalty.

13 augustus 2019 om 22:31

Gut e gut zeg... Alle 3 penalty's terecht. PAOK speelde overgins erg goed en wist Ajax goed te bespelen. Ajax was slordig en erg matig in de omschakeling

13 augustus 2019 om 22:31

Het zat niet tegen maar aub ik hoop voortaan alvarez en martinez achterin.
Veltman lekker als back.

13 augustus 2019 om 22:39

De nummer 6 van Ajax maakt het de verdediging zo ontzettend lastig. Je ziet bij de 0-1 dat Blind linksachter staat te verdedigen en Marin de 16-meterlijn aan het inspecteren was. Hoe kan dit? Daarbij was men gewoon heel slordig aan de bal. Of Alvarez de oplossing is? Ik denk het niet alleen. In Europa hebben we achter Donny(als hij blijft) twee sterkere spelers nodig die de ruimtes achter hen beter bewaken. Ik vond Martinez echt top. Wat een aanwinst is hij zeg.

13 augustus 2019 om 22:40

De nummer 6 van Ajax maakt het de verdediging zo ontzettend lastig. Je ziet bij de 0-1 dat Blind linksachter staat te verdedigen en Marin de 16-meterlijn aan het inspecteren was. Hoe kan dit? Daarbij was men gewoon heel slordig aan de bal. Of Alvarez de oplossing is? Ik denk het niet alleen. In Europa hebben we achter Donny(als hij blijft) twee sterkere spelers nodig die de ruimtes achter hen beter bewaken. Ik vond Martinez echt top. Wat een aanwinst is hij zeg.

13 augustus 2019 om 22:34

Waren toch gewoon terechte pingels? On: Wat was Ajax slecht in de verdedigende omschakeling. Hopelijk is die Alvarez een topper, want dat zal een stuk schelen tov Veltman die al 4 jaar niet meer in het centrum heeft gespeeld. Overigens blijf ik erbij dat we een middenvelder missen. Opzich niks mis met Marin, Blind en Van de Beek met eventueel Mazraoui, maar dan wissel je De Wit er in. Die vent heeft in die 4 minuten alleen een tegengoal opgeleverd door er als een zoutzak in te gaan en in balbezit bewaard hij de rust ook niet.

13 augustus 2019 om 22:41

De 1e was 100% terecht, de 2e discutabel, de 3e was een belachelijke beslissing, zeker als je ziet wat er gebeurd, voorafgaand aan de corner waar de penalty uit valt.. Er wordt een paok speler tegen een teamgenoot aangegooid waardoor de bal over de achterlijn gaat..

Bij de 2-1 duwt Tagliafico overduidelijk zijn directe tegenstander omver. Belachelijk dat er geen var is in deze fase.

13 augustus 2019 om 23:08

Tagliafico duwt bij de 2e goal? Dat is dus zeker niet zo!

14 augustus 2019 om 06:13

De bezetting nop het middenveld bij Ajax is erg mager. Ik denk inderdaad dat Blind, Marin en van de Beek moet kunnen. Maar dan moeten Blind en Marin veel meer controlerend spelen en juist veel minder lopen en moet vd Beek beter zijn momenten van diepgang kiezen. Maar achter deze 3 zitten (nog) geen middenvelders die het team beter maken. Mazraoui heeft nu 2 wedstrijden laten zien dat hij voor het middenveld veel tekort komt en het grote nadeel is ook dat je met Mazraoui op het middenveld weer een vaste waarde achterin van vorig seizoen weghaalt. Dani de Wit, Noa Lang, Carel Eiting, Jurgen Ekkelenkamp en Gravenberch zijn geen uitzonderlijke talenten, misschien dat een van hen nog ooit tegen de basis aan gaat schurken, maar momenteel versterken ze het team zeker niet. Dus een middenvelder erbij die het team sterker maakt en die eventueel ook nog de keuze open laat om Blind alsnog CV te maken is geen overbodige luxe. Persoonlijk zou ik daar graag Pröpper zien komen.

13 augustus 2019 om 22:36

Los van het feit dat Paok bestolen is,zie ik dit Ajax niet ver komen in de CL. Die balans is volledig zoek,en dit gaat Ten Hag echt niet oplossen dit seizoen. teveel mutaties en positiewisselingen. Fataal voor een ploeg die juist moet voortbouwen op de successen van vorig seizoen. Jammer,zeer jammer.

13 augustus 2019 om 23:12

Denk dat dat nog te vroeg is om te zeggen. Het moet allemaal compacter! Blind moet zich bijvoorbeeld minder met de aanval bemoeien. Marin komt in mijn ogen handelings snelheid te kort. Er vallen te grote gaten in de omschakeling en dat gebeurde ook al tegen Emmen. Ik ga er van uit dat de aandacht bij de staf daar nu wel naar toe gaat.

14 augustus 2019 om 07:07

Merkwaardig dat je opmerkt dat er veel mutaties zijn bij Ajax, maar tegelijkertijd denkt dat een voorronde wedstrijd, nog half in de voorbereiding, indicatief is van hoe ver dit team kan gaan komen.

13 augustus 2019 om 22:38

Kan nou niet zeggen dat ik alle penalty´s onterecht vond. Echter had Paok er ook eentje kunnen hebben dan aan het begin van de wedstrijd waar Veltman toch gewoon iemand volledig in de rug duwt die wil koppen.

13 augustus 2019 om 22:39

En terecht. Genot om naar Ajax te kijken. Maakt de CL 100 x interessanter.

Sierd de Vos, stop met die act. Een karikatuur van zichzelf geworden. De Hansie-Hansie onder de commentatoren. Doe er een kwartje in, en Sierd en Hans Kraaij jr. hangen 90 minuten de clown uit. Totaal geen gevoel voor timing, wat dat betreft moet hij in de leer bij Van Gelder (die wel op de juiste momenten uit emotie gek kan doen). Bij wedstrijden in La Liga die vaak nergens om gaan door de enorme kwaliteitsverschillen is het soms nog semi-vermakelijk. (eigenlijk ook al niet meer, omdat het zo gemaakt overkomt.) Maar bij een belangrijke wedstrijd met veel spanning is het ronduit frustrerend. Kennelijk zijn er mensen die het nog grappig vinden ook. Diezelfde mensen zien vast nog hilariteit in de door marketingmannetjes aangementen Chuck-Norrispersoonlijkheid van Zlatan.

Tel bij het commentaar de beruchte megafoonman op die elke thuiswedstrijd iets anders in zijn leven aan het compenseren is. Zijn er Ajacieden blij mee dat hij elke thuiswedstrijd in die megafoon staat te blèren? Ik kan het mij moeilijk voorstellen. Ik verlang naar de 30.000 vuvuzelas van het WK 2010 als ik hem weer hoor.

Al met al was het geen plezier voor het oor vandaag. Wel voor het oog, want het was een spannende pot. Met een terechte winnaar uiteindelijk, al was Paok een moeilijkere horde dan vooraf gedacht. Die wisten bij vlagen prima gebruik te maken van de zwaktes van Ajax, maar dat hebben ze uiteindelijk

Op maar meer Europees succes op donderdag! (basel is trouwens uitgeschakeld door Lask Linz, slecht nieuws voor de strijd met Oostenrijk op de coefficientenlijst.)

13 augustus 2019 om 22:30

Ik heb het geluid uitgezet, ik kan Sierd ook bij Spaans voetbal al jaren niet meer aanhoren, maar dit was weer heel bijzonder. Ik zou zo graag gewoon de mogelijkheid om énkel stadiongeluid te krijgen. Commentatoren zijn uit de tijd dat er zwart-wit-televisies waren, van 37 centimeter (niet inch) en je enkel via de commentator kon horen wie de bal nou had.

Dat is tegenwoordig echt niet meer nodig. Laat iedereen de keuze, met digitale televisie is dat zo makkelijk te doen...

13 augustus 2019 om 22:34

Precies. Bij wedstrijden die je aandachtig kijkt is alleen stadion geluid heerlijk. Soms heb je dat bij streams, en het is fantastisch. Bij Ziggo kun je bij Premier League wedstrijden het Britse audiokanaal kiezen. Dan moet het ook mogelijk te zijn om een audiokanaal te zenden zonder commentator.

13 augustus 2019 om 22:37

Dat Engelse commentaar doe ik bijna standaard, simpelweg omdat Ziggo het nodig vindt om een of andere de Mos als co-commentator in te zetten (of een andere niets-toevoegende analist), bij grote wedstrijden. En zoals ik zei, met digitale televisie is het toevoegen van een audio-stream in principe niet ingewikkeld, volgens mij, alleen is er geen enkele zender die dat blijkbaar wil doen.

13 augustus 2019 om 22:42

Aad is dan weer zoooo fout dat ik het hilarisch vind. Pure cult. Eigenlijk kan het echt niet dat zo iemand tijdens een topwedstrijd onzin aan elkaar rijgt, maar Ziggo heeft een dramatisch commentaar beleid. Van Aad kan ik alles hebben. Ik zat mij bij Manchester United - Chelsea meer te ergeren aan Van der Goot dan aan De Mos. Maar iedereen die De Mos niet kan uitstaan geef ik het grootste gelijk.

Fox Sports heeft echt veel betere commentatoren dan Ziggo Sport, vind ik. Mark van Rijswijk is mijn favoriet. Heeft een van jullie nog een favoriete commentator?

13 augustus 2019 om 22:52

Vroeger, Hugo Walker

13 augustus 2019 om 23:41

Dus jij geniet van open deuren en verkeerde analyses? Ieder zijn ding maar ik kan lachen om Sierd, eens wat anders bij een wedstrijd.

14 augustus 2019 om 00:08

Ja, ik weet ook niet wat het precies is. Ik heb het proberen uit te leggen. Aad de Mos is op weg om een Harry Mens-achtige cultstatus te verwerven. Nogmaals, ik begrijp iedereen die De Mos niet kan uitstaan.

13 augustus 2019 om 22:36

Om Sierd kan ik tenminste nog lachen. Al die andere Nederlandse commentatoren zijn niet om aan te horen.

13 augustus 2019 om 22:37

Dan hebben wij een ander gevoel voor humor. Ik ben hem meer dan zat.

13 augustus 2019 om 22:56

Ben het met je eens, Sierd was leuk toen hij een volley beantwoorde met koekoek enzv, maar nu is hij echt door geslagen. Niks leuks aan.

13 augustus 2019 om 23:06

Wellicht dat jij net zoals mij teveel Sierd aangehoord hebt de laatste paar seizoenen waarbij ik ook vind dat hij overdrijft. Jammer, want Bodega el Sierd en zijn items over Atletico en Betis - Sevilla kan ik echt van genieten.

Tel daarbij op dat hij straks ook op Fifa 20 te bewonderen is, ik denk niet dat je snel van hem afkomt.

13 augustus 2019 om 23:34

Ik vond Sierd de Vos jarenlang heerlijk commentaar geven. Hij is duidelijk een liefhebber en kenner van Spaans voetbal. Bij La Liga wedstrijden vertelde hij de mooiste verhalen en obscuurste feitjes.

Nu geef hij commentaar bij wedstrijden waar hij niet thuishoort, Champions League (voornrondes), Europa League voetbal en regelmatig Engels voetbal. Hij is kinderlijk geworden en lijkt verslaafd aan aandacht. Vooral in high-profile wedstrijden heeft hij volgens mij het idee dat hij elke minuut iets grappigs moet zeggen. Clownesk. Gelukkig heeft Ziggo niet de uitzendrechten van de groepsfase.

14 augustus 2019 om 09:45

Ik vind Sierd hilarisch. Mensen nemen voetbal veel te serieus. Hij wat minder. Das toch mooi. Andere commentatoren dreunen alleen de namen op van degene die de bal heeft. Ik heb tegenwoordig een 4k Oled TV. Ik zie zelf ook wel het verschil tussen Donny van de Beek en Onana.

Wat een slechte wedstrijd. Nog effe spannend op het einde ook nog. Zo onnodig. Waar is het spel van vorig seizoen? Waarom zijn de ruimtes zo groot waar ze vorig seizoen zo kort op elkaar waren? Waarom is de positionering van de Ajax spelers zo dramatisch? Iedereen staat uit positie. Vaak dat er bij de omschakeling 2 man(!!) van de verdediging over is. En die zijn beide 1.70cm. Dit kan gewoon niet. Die Marin doet me denken aan Gudelj. Zal wel een goeie vrije trap hebben maar kan niet mee in het spel. Het is essentieel dat er een goede box-to-box speler bijkomt die snel is id combinatie. Snel om zn as kan draaien om het spel te versnellen en slimmer gepositioneerd staat. Ik denk echt dat we een poging moeten halen om Propper te halen. Blind moet gewoon centraal achterin staan met Schuurs of Alvarez. Martinez doorschuiven naar 6.

Hangen en wurgen, was verdedigend weer niet best. Overall blij dat het de kant van Ajax op valt. Hoop dat morgen iedereen in staat is om objectief naar de penalties te kijken en te zien dat dit driemaal een terechte strafschop is! Werk aan de winkel voor Erik om die zekerheid achterin weer terug te krijgen.

13 augustus 2019 om 22:33

Het is in ieder geval positief dat een dergelijke wedstrijd niet meer verloren wordt zoals het enkele jaren geleden gegarandeerd wel zou zijn gebeurd.

13 augustus 2019 om 22:42

Inderdaad, deze potjes eindigen nu in ons voordeel en dat is de echte winst. In ieder geval Europees voetbal en tegen APOEL moet het beter maar dat is een horde die ook te nemen is!

13 augustus 2019 om 22:40

Maakt toch niet uit wat men er van vind? Je hebt altijd de voor en tegenstanders met een mening. Volgens de regels terecht. Ajax leek vol met zenuwen te spelen. Teveel nadruk op het moeten winnen leek het wel. Als makkelijke passes zo mis gaan speel je te verkrampt. Martinez is echt geweldig maar verder niemand en toch win je terecht tegen een sterk PAOK. Punten zijn binnen en hopelijk zal Ajax steeds beter gaan voetballen. We zijn nog kang niet op niveau en achterin is het nog niet best.

Geen grootse wedstrijd waar het onnodig spannend was. Een ronde verder en dat is het enige wat telt. Sierd was gelukkig wel in vorm 😂

13 augustus 2019 om 22:36

Sierd is altijd in vorm

Dit Ajax is geen schrijn van de ploeg van vorig jaar (ook in zelfde fase seizoen).
Marin gaat hem niet worden, en Blind is te traag voor de 6 positie. Ik zou daar flink in investeren als ik Overmars was. Ook Veltman maar niet meer doen centraal, klopte he-le-maal niks van die verdediging.

13 augustus 2019 om 22:36

Paok is geen neppe ploeg of zo he. Marin kan er prima spelen alleen vergelijkt men hem met Frenkie. Tsja dan lijkt iedereen nep. Frenkie is de beste cm ter wereld. Yes he is! Marin wilt te veel het Ajax spel geforceerd spelen. Hij is sterker in zijn eigen rol.

13 augustus 2019 om 22:49

Marin is nog minder dan Shone op zijn 33ste. Ik moet het nog wel zien met hem.

Tadic, Tagliafico, Martinez, Ziyech, Van de Beek en Dest zijn toch wel het toonbeeld van straatvechters, lef en die hard strijders.

Wat waren we slecht zeg vandaag, maar we wonnen op karakter en inzet. Blij en vooral dankbaar dat we door zijn naar de volgende ronde..😬

Oooojaa Sierd de vos.. 🤢

13 augustus 2019 om 22:39

Persoonlijk vind ik het niet zo erg dat er eens een wedstrijd tussen zit die de schoonheidsprijs verdiend, maar waar karakter en inzet de doorslag geeft. Het sterkt alleen maar het geloof dat je op die manier wedstrijden kan winnen, en ook dat ben je nodig wil je verder komen in Europa.

14 augustus 2019 om 15:43

Droppie daar heb je een sterk punt, vroeger strandde tegen dit soort vervelende tegenstanders.

13 augustus 2019 om 23:04

Ga jij nou maar eens naar het stadion ipv altijd als eerste te reageren.

On: Niet best, wel door. Dat is genoeg samenvattend

Blind niet meer op het middenveld!!! aub!!!!

Ouderwets avondje flashbacks herbeleven van EL-seizoen 16-17. Als je het verdedigend in orde krijgt, is dit een echt goed team.

13 augustus 2019 om 22:30

Niet alleen de verdediging. Nummer 6 positie is ook dramatisch bezet.

13 augustus 2019 om 23:00

Blind speelde zijn slechte wedstrijd maar dat kan een keer gebeuren als je Marin naast hè hebt die slecht speelt en Donny als halve spits. Blind is normaal uitstekend op 6. Laten we aub niet de waan van de dag de opstelling bepalen. Heb meer zorgen om Veltman als CV en hoop dat Alvarez snel kan spelen en anders nog liever Schuurs naast Martinez. Verder is het gevaarlijk spelen met Maz en Ziyech beiden als ze zoveel balverlies hebben. Maz lijkt teveel naar Ziyech te kijken maar dan vanuit negatieve passes. Er miet veel beter maar dat zien we meestal zo vroeg in het seizoen met zoveel spanning op zo n wedstrijd.

14 augustus 2019 om 01:00

Maz lijkt soms wel een beetje geobsedeerd door Ziyech. Dan wilt hij tot aan de goal toe onmogelijke combinaties aangaan met Hakim, het liefste met gekke trucs en skills tussendoor.

14 augustus 2019 om 09:39

De restverdediging dit seizoen is gewoon heel matig. Schone en Frenkie was vorig seizoen echt een gouden koppel die het balans op het middenveld intact hielden, zodat Donny ongestoord zijn ding kan doen voorin. Marin moet zo te zien nog heel erg wennen aan het hogere tempo, en Blind vind ik iets te lief in de duels. Daarnaast heb je nu ook geen De Ligt meer achterin lopen die de koning was van het doordekken.

Ik zou een aantal wedstrijden proberen om Martinez op 6 te zetten. Die jongen is een ware terrier, en zijn voetballende kwaliteiten zijn me echt heel positief opgevallen. Dan kan Blind terug naar zijn vertrouwde positie achterin, met daarnaast straks Alvarez en Veltman als back. Mazraoui lijkt met zijn hoofd nog vakantie te hebben, want hoe hij die bal verspeelde waardoor ze ineens 4 tegen 1 stonden achterin was gewoon schandalig.

Al met al was het een wedstrijd waar veel spelers niet hun beste dag hadden. Alleen Martinez en Tagliafico hebben een redelijke wedstrijd gespeeld..

Ajacieden, we moeten eerlijk zijn, het zat ons heel erg mee vandaag want met dit suicidale spel hadden we 'm zomaar kunnen verliezen. Het klopt gewoon nog niet.

Martinez is geweldig, maar zet' m gewoon controlerend op 6 als voetballende sloper, naast Marin die dan ook meer in z'n recht komt. Blind gewoon vertrouwd achterin, naast hem heb je iemand met lengte en duelkracht nodig, Schuurs of Alvarez. Niet meer teruggrijpen naar Veltman nu er zoveel kwaliteit in de selectie zit. Want nu waren het weer dwergen tegen mannen, zoals het vroeger zo vaak is mis gegaan.
Aanvallend zit het gelukkig wel goed, al ging er nog genoeg mis.

Man wat zat ik met angst te kijken vanavond, voor de poorten van de hel. Doe ons dat niet meer aan Erik met dat geschuif achterin.

13 augustus 2019 om 22:30

Goede uiteenzetting! Helemaal eens

13 augustus 2019 om 22:57

Ben het ook met je eens. Heb zelf het idee dat Ten Hag aan deze spelers heeft vastgehouden omdat deze wedstrijden al snel kwamen en alvarez nog niet heeft gespeeld. Zal me niks verbazen als jij hem nu gaat inpassen en dat het een centrum met alvarez blind wordt. Voor de communicatie en opbouw is blind daar gewoon belangrijk. Daarnaast moeten ze dan de balans op het middenveld vinden. En ik zou misschien toch de zaakwaarnemer van Dolberg aan het werk zetten. Misschien krijg je er nog 20 miljoen voor en kan je je versterken met een spits.

13 augustus 2019 om 22:58

Ben het ook met je eens. Heb zelf het idee dat Ten Hag aan deze spelers heeft vastgehouden omdat deze wedstrijden al snel kwamen en alvarez nog niet heeft gespeeld. Zal me niks verbazen als jij hem nu gaat inpassen en dat het een centrum met alvarez blind wordt. Voor de communicatie en opbouw is blind daar gewoon belangrijk. Daarnaast moeten ze dan de balans op het middenveld vinden. En ik zou misschien toch de zaakwaarnemer van Dolberg aan het werk zetten. Misschien krijg je er nog 20 miljoen voor en kan je je versterken met een spits.

13 augustus 2019 om 23:30

Het was inderdaad niet best en bepaald niet goed voor mijn hart. Alle automatismen lijken wel weggevallen uit de achterhoede en middenveld. Niet heel gek als je daarvan 3 van de 7 basisspelers van vorig seizoen mist. Maar wel iets wat snel gefixt zal moeten.

Ajax heeft nu een heleboel goede spelers, in principe 15 basisspelers zeg maar. Maar het is nog echt zoeken naar de juiste samenstelling en opstelling.

Veltman deed het trouwens vandaag wel meer dan prima, was één van de beteren. Maar in de lucht mis ik De Ligt toch wel heel erg. Hoop dat Alvarez zo goed is als hier gepropageerd en/of dat Schuurs zich herpakt en het niveau van de voorbereiding consequent haalt. Dan kan Veltman weer naar rechtsback voor de grotere tegenstanders (en evt Maz/dest tegen het rechterrijtje)

Paok heeft over de hele wedstrijd gezien de meeste uit open spel gecreerde kansen gehad. Ajax was matig qua veldspel en heeft heel erg veel geluk gehad. 3 penalties waarvan er zeker 1 onterecht was. Lucky Ajax. Maarja, wel goed voor het NL voetbal dit.

Martinez en Tagliafico is trouwens wel een geweldig Argentijns koppel daar achterin.

13 augustus 2019 om 22:31

Aantal reddingen Onana t.o.v. de Griekse keeper? Wie heeft de meeste kansen?

13 augustus 2019 om 22:31

Uit open spel zeg ik toch ook, even lezen eerst.

13 augustus 2019 om 22:34

Dat hoorde je Sierd net zeggen, geen idee of het überhaupt klopt

13 augustus 2019 om 22:35

Sja en vorige week was dat andersom. Bovendien zegt het veel dat de de keeper van Paok een van de beste van het veld was, maar Onana erg matig.

Pingels waren niet onterecht, maar het was natuurlijk wel streng.

13 augustus 2019 om 22:38

Gast, praat geen onzin: Ajax heeft 24 doelpogingen gedaan tov 7 voor Paok.

13 augustus 2019 om 22:42

Dat valt wel mee. Ajax had de hele wedstrijd de meeste druk. En elke keer als Ajax dreigde te scoren, pakte Paok liever een penalty. Lijtk me ook een open kans. Waren er vier stuks.

Ajax komt hier wel goed weg. Paok speelde best goed en die nummer tien van ze heeft ze opgebroken. In de heenwedstrijd verprutste die al kansen en nu geeft die twee keer in een overtal situatie twee kansloze ballen en miste die nog een grote kans.

13 augustus 2019 om 22:50

Vind jij Biseswar niet wat voor Feyenoord? Heb met 'genot' naar 'm gekeken, wat een slimme spelert!

13 augustus 2019 om 23:05

Die verdient daar zoveel geld dat ze dat niet gaan kunnen betalen in Rotterdam. Bovendien moet er nog een afkoopsom komen, geen geld.

13 augustus 2019 om 23:05

Dat is wel een beer geworden inderdaad. Een van de beste van het veld vanavond, misschien wel de beste.

13 augustus 2019 om 23:09

Zat helaas destijds in de verkeerde periode van Feyenoord bij Feyenoord. Zal zeker een aanwinst zijn, maar daar verdient die denk ik het dubbele.

13 augustus 2019 om 23:19

Ja, zonde zeg! Zou'm echt graag weer hier in Nederland zien.

13 augustus 2019 om 23:59

Eerder voor PSV als vervanger voor Lozano. Feyenoord zal lastig worden, financieel en sportief.

Pfoeh, komt Ajax toch heel goed weg. Was dat geen handsbal aan het eind?

Het was ondermaats, maar we zijn godzijdank door!

Heel even kreeg ik een Deja-vu naar Tottenham vorig seizoen...
Toch prima resultaat van Ajax. Sowieso EL poulefase. Maar CL poulefase moet zeker mogelijk zijn tegen Apoel Nicosia.

Mochten Ajax, of Feyenoord of Psv, nog een keeper zoeken zou ik zeker informeren naar deze Griekse jongen van Paok. Uitblinkertje dat, in het heenduel ook. Prima keeper.

Afijn, al met al helemaal top dit voor het Nederlands voetbal

Nou moet nog heel wat gaan gebeuren.

Gelukkig gewonnen maar het spel was toch niet best. Paok kon er een paar keer goed uitkomen alleen ontbrak het daar dan aan overzicht om het goed uit te spelen.
Respect voor Tadic dat hij na het missen van de eerste penaty toch de 2de en 3de neemt en ze erin schiet.

Verdedigend stond het niet best bij Ajax. Zo ook de laatste minuut. Kreeg bijna een devaju van.

Hele spannende wedstrijd met kansen over en weer! Blij dat Ajax de oh zo belangrijke punten weer eens binnensleept! Maar wat heb ik mij mateloos geïrriteerd aan het partijdige commentaar van Sierd! Als je goede tackles en reglementaire schouderduwen van PAOK behandeld als aanvallen maar de beenworp van Nico gaat goedkeuren dan ga je voor mij de grens over. Snap dat Ziggo de sponsor is en Ajax een NL'se club maar ga niet recht lullen wat krom is! Of ben ik de enige die zich hier aan stoort!?

Zo zie je maar hoe die 2 gemist worden. Marin is ook een miskoop en Dest viel werkelijk DRAMATISCH in. Godzijdank zijn ze verder!!

Het was een ouderwets potje ziyech strooit met masterpasses

Die Marin doet me vaak denken aan Rosario ook zo kleurloos en alles op zij. We wisten dat Ajax niet een een andere Frenkie kan halen, maar dit is wel heel veel stappen terug.

13 augustus 2019 om 23:03

Ja Marin valt tot nu nog tegen en lijkt niet helemaal vrij te spelen. Is echt een goede voetballer maar komt er nu totaal niet uit. Is te hopen dat ie nog kan aanhaken want heeft een verfijnde trap en normaliter technisch beter dan ik nu gezien heb.

Geen geweldige wedstrijd, het lukte niet echt maar toch gewonnen en meer hoeft ook niet. Wel ontzettend naief gespeeld bij vlagen van Ajax. Hoe komen ze erbij om zo aanvallend te spelen terwijl ze de hele tweede helft op doorgaan stonden. Okeey dat je wilt winnen maar het was van tijd tot tijd open huis achterin.

Dest:goed prima spelertje.
Ziyech :niet zo goed
Dolberg wacht
Martinez :ijzersterk
Tagliafico :goed maar niet zo goed als vorig seizoen. Tadic :goede penaltys.
Onana :niet gezien
Hhunter:scherp ingevallen

13 augustus 2019 om 22:38

Hoe kan je dest op basis van deze wedstrijd goed vinden? Die was echt dramatisch gewoon. Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt.

13 augustus 2019 om 22:47

Hij speelde zeer gretig beter dan nous op rechtsachter in ieder geval

13 augustus 2019 om 23:33

Speelde zeker gretig en liet soms leuke dingen zien. Maar was met balverlies een paar keer levensgevaarlijk voor Ajax en met geel op zak hield ik mijn hart toch wel een beetje vast met hem

Lijkt helaas toch echt dat Donny maar Madrid gaat met die wissel in de laatste minuut. Maakt het toch geen vrolijke wedstrijd.

Dani de Wit nooit meer opstellen.

13 augustus 2019 om 22:51

Kijk prima advies. @overmars en Ten Hag even opletten.

mooi voor Nederland deze punten, laten we het daar maar bij houden.....

Een vd onderdelen waarin ajax vorig jaar uitblonk was het druk zetten. Er waren constant 2 a 3 spelers om de tegenstander heen welke de bal had rn het speelveld werd direct heel klein gemaakt door met de achterste linie ver naar voren te verdedigen. Dit is misschien wel het moeilijkste om bij een team er in te slijpen maar dit is wel hetgene wat totaal niet loopt. Het spelveld is vaak te groot, spelers zetten druk wanneer ze dir niet moeten doen en geen druk op de bal wanneer ze dit wel moeten doen. Hier moet de komende tijd hard aan gewerkt worden want op deze manier is Ajax heel kwetsbaar.

54% denkt dat Ajax niet de Champions league haalt, haha.
Tegen Nicosia wordt het een stuk makkelijker hoor, die zijn wat minder dan Paok.

Heerlijk om eens zo te winnen, op naar de play offs!

Wat dal berryballs slecht slapen zeg

Over twee wedstrijden met heel het nodige geluk doorgegaan. Maar wat ik ben ik blij dat we dat geluk nu hebben. Het was toch wel een kleine schande geweest als je was uitgeschakeld door dit toch vrij matige Paok, al speelden ze bij vlagen toch best aardig. Ik denk dat Sierd de Vos de vinger wel op de zere plek legt, de balans is nog niet gevonden. En dan vooral tussen middenveld en verdediging. Laten we hopen dat deze balans snel wordt gevonden. Want voorin is er genoeg klasse en kwaliteit.

Echt geen goede wedstrijd, wel het resultaat gelukkig. Grieken speelde echt wel redelijk, wel heel dom verdedigd. Penals waren in mijn ogen dan ook terecht, vond de 1e (die werd gemist) wel makkelijk gegeven. Wil niet heel veel woorden hieraan vuil maken, we hebben gewonnen en zijn door. Volgende ronde moet het wel echt beter!

13 augustus 2019 om 22:32

Jawel, een hele goede wedstrijd zelfs! Ajax was niet heel goed, PAOK wel! Dat maakte de wedstrijd dus, heel goed!

13 augustus 2019 om 22:36

Je hebt gelijk, bedoelde met geen goede wedstrijd het spel van Ajax. Paok speelde zeer behoorlijk inderdaad. Was ouderwets onnodig billen knijpen, gelukkig wel met een goed resultaat.

drie dissonanten, blind hoort niet op het middenveld, mazzaroui ook niet en zet Veltman nooit meer in het centrum, snap ook wel dat de nieuwe spelers ingepast moeten worden maar ten Hag heeft hier aardig wat blunders gemaakt, maar wel gefeliciteerd Ajax.. maar het was niet best

13 augustus 2019 om 22:47

Geduld, Ajax heeft al een verdediger extra gekocht maar het heeft even tijd nodig.

13 augustus 2019 om 23:48

Veltman was een van de betere met Martinez en Tagliafico.

14 augustus 2019 om 00:02

Blind kan prima op het middenveld. Nu daar twee basisspelers zijn vertrokken is het (even?) nodig om er een ervaren speler te hebben die het Ajax-spelletje kent. En Blind is op zich een prima verdediger, maar dan vooral naast een type De Ligt. Nu die er niet is/staat, is het niet gek om dan niet persé Blind achterin te houden.

Veltman deed het vandaag uitstekend, was één van de beteren van Ajax kant. De verdediging zag er niet stabiel uit, mede doordat de restverdediging vanuit het middenveld vaak niet goed was en ze meermaals tegen een meerderheid stonden. Maar daar kan je Veltman niet eigenhandig voor verantwoordelijk houden,

Vind wel dat Veltman toch het beste is op rechtsback, omdat hij voor het centrum met name wat kopkracht tekort komt.

90min lang een geweldige wedstrijd gezien met een praatgrage idioot als commentator. Waarom mag die man nog steeds verslag doen? Wat een drama, het was ooit grappig. Tegenwoordig is het eerder zielig dat jij het hiervan moet hebben.
Enfin, Nicosia, daar moet je natuurlijk van kunnen winnen. Dit PAOK was echt een geslepen ploeg, Nicosia schat ik echt een stuk lager in.

13 augustus 2019 om 23:08

Het was vanavond wel heel extreem inderdaad; tegen het irritante aan.

Man man man wat een vreselijk slechte wedstrijd dit, voor t geld naar de CL liefst, maar dit elftal wordt aan alle kanten geslacht in de CL. Ten Hag open je ogen en haal tadic naar de 10 positie en donny naar 6 om iig meer snelheid op t midden te krijgen. Je hebt nu een slak en een schildpad met blind en marin, en met mazraoui een blind paard erbij. Martinez, neres en donny speelden prima, de rest was echt niet voldoende dit

13 augustus 2019 om 22:43

Tadic moet dus niet naar de 10 positie. Tadic moet gewoon op links staan. Ziyech op rechts en Huntelaar in de spits. Blind een linie naar achter halen, samen met Martinez in het centrum. (aangezien Martinez ook tegen beren een luchtduel kan winnen) Veltman en Tagliaficio op de backpositie. Daarnaast de portemonnee trekken voor 2 middenvelders.

13 augustus 2019 om 23:01

Ik ze toch liever Schuurs of Alvarez centraal, al mag Martinez wel een plekje op het middenveld van mij als nummer 6.

Mijn God wat maken ze het zichzelf weer moeilijk. Typisch ook weer dat goaltje tegen in laatste minuut. Tadic man of the match? Naar mijn mening martinez. Die gozer moet gewoon naar het middenveld. Blind en mazroui beiden tragisch vandaag

Ajax was vorige week duidelijk de betere over de hele wedstrijd, nu, thuis was dat totaal niet het geval.

Aub stop met Veltman centraal, zet gewoon Schuurs daar neer tot Alvarez het over kan nemen. Verder lijkt het me beter in balans met Martinez op het middenveld en Blind achterin. Het duo Blind Marin is te langzaam samen, daar moet gewoon 1 snellere speler bij en dat kan al met een simpele wissel.

Nou, met verdomd veel moeite door, het is gewoon nog labiel en dat moet er heel snel uit, kom op! Hoe dan ook, blij met het resultaat, de 3 penalty's zijn gewoon terecht, het aantal maakt het wellicht gek maar de Grieken waren gewoon oliedom in de duels

13 augustus 2019 om 23:09

@Crazy, Blind jan prima op 6 maar vandaag was hij dramatisch. Hij had het ook niet makkelijk met Marin die niets deed en Donny die als halve spits speelde dan wordt je al snel overlopen. Blind heeft uitstekende wedstrijden op 6 gespeeld dus ik wil niet meegaan in de waan van vandaag. Hij kan normaal het spel beter en sneller verdelen dan hij vandaag liet zien. Leek trouwens wel if iedereen met met lood in de schoenen speelde. Druk leek te groot van het moeten winnen. Maar dat er geen balans is klopt en miet nog wel wat aan gedaan worden.

13 augustus 2019 om 23:16

Ik vind ook dat Blind prima op 6 kan, begrijp me niet verkeerd, heb ik 1-2 weken geleden laatst in een topic nog gezegd maar ik zie het duo Blind-Marin niet zitten. Dat heb ik nu meerdere wedstrijden gezien en dat lijkt niet te werken. Gebrek aan snelheid vooral bij beiden, met 1 speler kan dat, met 2 niet. Voor mij betekent dat dan dat je of Marin op de bank moet zetten of dat je Blind moet verschuiven. De makkelijkste optie lijkt mij dan het verschuiven met Martinez. Ik twijfel nog over Mazraoui op het middenveld bovendien en dan vind ik het lastig om een alternatief aan te wijzen. Lang is te aanvallend ingesteld (of je moet hem wisselen met van de beek), Gravenberch is er ook nog niet, de Wit/ekkelenkamp zie ik niet het niveau hebben momenteel dus ja, wat moet je dan... Ik had graag iemand als Propper erbij gehad in ieder geval.

13 augustus 2019 om 22:36

Hahah menen jullie Ajacieden dat serieus over die Penalty’s. Als dat zo is wil ik nooit meer horen dst Ajax benadeeld word in Europa.

13 augustus 2019 om 22:47

Duw in rug bij vrije kopkans, hands (altijd discutabel maar ik ben altijd van mening dat wanneer een kansrijke aanval onderbroken wordt door een hand dat het hands is, maar goed, veel mensen zijn het daarmee oneens en dat mag, kan ik wel begrijpen), bij de 3e wordt toch gewoon een dubbele overtreding gemaakt?

Goed voor Nederlands voetbal. Maar waren de rollen omgedraaid hadden we gesproken over omkoping.

En wanneer gaat sierd normaal commentaar geven ipv zijn eigen sierd show?

13 augustus 2019 om 22:33

Nooit, die man is een karikatuur. Echt lachwekkend, erger me inmiddels echt mateloos aan die dorpsidioot.

13 augustus 2019 om 22:34

Bij 3 terechte penaltys spreek ik niet van omkoping of bedoel je dat ajax de verdedigers betaald heeft om zo lomp te spelen?

Goed voor de punten, maar wat was dit een zware bevalling zeg. Gebrekkige voorbereidingstijd mag een excuus zijn, Ajax is immers langer in training dan PAOK. Volgende ronde gaat een hele kluif worden op deze manier.

Met name die omschakelingen... Serieus, als je al 2 a 3 keer door een groot overtal bent weggecounterd, mag je toch wel verwachten dat er een keer een lampje gaat branden en dat ze het beter neer zetten. Dat kleine beetje gogme om dit soort momenten te herkennen mag je toch wel van Ajax verwachten?

Man man man dacht dit word hem niet wat een slechte wedstrijd !!!!

Laat ik maar gelijk beginnen met Sjierd de vos. Ik weet niet waar ik moet beginnen maar dit sloeg nergens op of ligt het aan mij. Neres en ziyech door elkaar halen. Een zachte schot van neres als een grote kans aanduiden door zijn intonatie. Dat zijn maar enkele voorbeelden, ik laat het hierbij een mooi sponsor ziggo. Tjaa Ajax gewoon wisselvallig en beetje geluk ook. Martinez voor mij MOTM.

Die Diego Biseswar mag van mij in Oranje. Middenveld bij Ajax moet echt anders. Ze hadden beter dat geld van Promes in een Propper kunnen steken.

13 augustus 2019 om 22:36

Erg goed speelde hij inderdaad. Maar hoezo voor dat geld van Promes? Hoeveel wedstrijden heeft hij het al af laten weten? En Biseswar speelt niets voor niets in met alle respect: Griekenland... Tegen Ajax kreeg hij alle ruimte, heerlijk voetballen is dat.

Het is dat die scheids die penalties niet kon negeren want hij maakte verder zoveel vage beslissingen. Had veel meer gele kaarten aan Paok moeten geven en die spits van ze had rood moeten krijgen toen hij op het laatst een schop aan Onana gaf. Ajax is nog duidelijk biet in balans en vorm maar liet gelukkig wel vechtlust zien want dit soort wedstrijden gingen in het verleden weleens verloren.

Siert de Vos van grappige commentator tot irritante mee luller die op ieder woord iets probeert te rijmen, bah wat een slechte commentator is dat geworden zeg! Maar over de wedstrijd? Paok was gewoon goed hoor.. zeer goede passes met 3-4 passes in de 16 maar geen kwaliteiten om het af te maken. En die Bisseswar is dat niet iets voor Ajax? Man die gozer speelde goed hoor.

Zo wat maak je het jezelf moeilijk. Super veel onrust en veels te aanvallend, hoe kan je 2 tegen 5 komen staan..

Mazzel met deze scheids want ze zijn wel geholpen hoor bij de 2-1 en 3-1.
2-1 duwt Tagliafico waarna hij scoort.
De 3-1 is geen corner.

Na de 3-2 had PAOK nog recht op een vrije trap op een meter of 20.

Weer een ronde verder , ook al was het nog niet overtuigend . Nu weer extra tijd om met elkaar samen te spelen en er automatisme in te krijgen voor de volgende ronde

Slordig en niet goed maar roepen dat Ajax ontsnapt gaat me wel hee ver. Ze hadden er ook drie/vier kunnen maken als ze het wat beter uitspelen.

13 augustus 2019 om 22:40

Ja ontsnappen, wat een onzin. 3 jaar geleden toen we wonnen in Griekenland zijn we ontsnapt want toen miste Paok kans na kans na kans en waren wij schandalig slecht, dat was vandaag echt niet zo.

Tja Paok maakte het ons heel erg lastig en speelde met ruimte gewoon heel goed en wist precies hoe ze Ajax zo moesten bespelen, maar toch vind ik het verdiend want wij maakten onze kansen gewoon niet af.
Ik ben vooral heel blij want dit is een typische pot die je in de laatste minuut laat gaan zoals werkelijk altijd.
Martinez en Ziyech waren geweldig, echt top pot van hun. Marin het slechtste, kregen veel meer grip op het middenveld met hem er uit.
Ach ach, verder gewoon gewonnen van een team dat al 31 wedstrijden op rij niet heeft verloren, dan is het gewoon een goed resultaat en kunnen we verder kijken.

Ook hoop ik dat we ver kunnen komen zodat de mensen hier zich het hele jaar kunnen ergeren, jeetje mina wat een haat en afgunst en dat voor Nederland, stelletje calimero's en losers.

Goed voor het Nederlandse voetbal, veel kansen maar toch wel de scheids mee.

In A’dam vooral blij zijn dat je door bent, zitten nog veel verbeterpunten in het spel. Gemis De Ligt en De Jong gaat nu opvallen.

Echt een moeizame wedstrijd inderdaad. Ik zou eigenlijk alleen van Martinez, Tagliafico en in mindere mate Veltman zeggen: die speelden echt goed. Tadic vond ik behalve z'n twee benutte penalties bestwel matig en ook vd Beek was in bepaalde periodes niet aanwezig genoeg. Paok kan best goed voetballen en was vaak gevaarlijk in de omschakeling maar wat een vieze schopploeg zeg. Hopen dat het tegen Apoel beter gaat, vooral het middenveld moet denk ik nog wat anders neergezet worden, ik ben niet kapot van Blind en Mazraoui op het middenved vooralsnog.

13 augustus 2019 om 22:48

Idd, op het middenveld verlies je vaak de slag en te veel duels waardoor je geen controle hebt en je het jezelf erg moeilijk maakt. Met Nous op het middenveld ging het vandaag wel wat beter, maar idd vind dit niet het middenveld. Blind zie ik toch liever op CV, Marin kan nog niet erg goed meekomen in het combinatievoetbal en Nous is wel een fijn type speler om op het middenveld te hebben, maar komt nog wel te kort daar op het hoogste niveau. Is nog wel eens te nonchalant.

Slordig en niet goed maar roepen dat Ajax ontsnapt gaat me wel hee ver. Ze hadden er ook drie/vier kunnen maken als ze het wat beter uitspelen.

Volgende ronde is een feit! Zeer moeizaam dat wel.

Ajax heeft met Martinez een nieuwe ster binnen gehaald. Hij speelt met zoveel gemak en vertrouwen. Paar schoonheidsfoutjes hier en daar nagelaten.

Pfff Ajax niet best vandaag, maar Paok zeker wel een leuke ploeg. Wat was Blind vandaag matig hierdoor kwam er te weinig controle in het spel van Ajax. Maar we zijn door en dit waren typisch wedstrijden die Nederlandse ploegen normaal verliezen met 1-2 en uitgeschakeld zijn

Tja Frenkie en De Ligt verbloemden vorig jaar erg veel. De Ligt knapte het verdedigend werk op voor Blind en Frenkie voor Schone en Verbeek.

Die Marin wordt hem niet en die Argentijn achterin is wel een goede maar kan Blind zijn zwakte achterin onvoldoend compenseren.

Wel blij dat Ajax een ronde verder is maar het zal echt beter moeten anders zie ik het somber in.

Wel grappig dat commentaar over die penalty's van al die haters. Had ajax deze tegen gehad, dan waren ze terecht en waren de verdedigers dom en hadden we niet mogen klagen 😂

Wat waren die Grieken goed zeg. Gevochten als leeuwen. Beide teams. En Ajax de winnaar. Mijns inziens terechte penalty's. Maar wat is die Biseswar goed zeg. Horde genomen niet meer over hebben en door.

Wat een wedstrijd zeg! Alles zat er in. Vond de Grieken erg gevaarlijk en bisseswar deed het ook nog erg behoorlijk. Vond de penalty's terecht, maar de handsbal erg zwaar. Ben benieuwd hoe vaak spelers de ballen in de 16 een wippertje gaan geven in de hoop een arm te raken. Maar wat maakt het uit Ajax is weer een stapje verder. Vond ook dat de blessuretijd erg snel afgefloten werd, Maarja dit keer in het voordeel van Ajax.

Wat een draak van een wedstrijd. Paok was bij vlagen gewoon beter, dat mag echt niet. Hoe dan ook, we zijn door. Enige lichtpuntje bij ajax, Martinez. Wat een klasbak is dat zeg, niet normaal. Jongens, wat een gezeik weer in het live meepraten. Mensen die willen dat ajax verliest.. Prima, fijn dat je tegen ajax bent in de competitie, maar dit is in het belang van alle Nederlandse clubs. Als PSV of Feyenoord kampioen wordt, gaan ze direct de CL in. Stop gewoon met dat toxic gedoe, het is echt heel vervelend.

Het moest uit de tenen komen, maar gelukkig is Ajax door.

Ajax speelde vandaag een beetje stropend en er is gewoon nog geen balans in het elftal. Daardoor viel Ajax op best wel wat momenten uit elkaar en waren de ruimtes tussen aanval en verdediging enorm, waardoor er grote ruimtes voor Paok Saloniki ontstonden om te counteren.

Zelf heb ik de afgelopen weken vaak aangegeven dat ik Blind op het middenveld zie, maar ik moet mijn mening toch wel bijstellen. Hij moet centraal in de verdediging staan, want ik denk dat hij daar met zijn opbouwende kwaliteiten en inzicht toch net wat beter tot zijn recht komt en zeker als hij een centrale verdediger naast zich heeft die vooral het verdedigende werk op zich neemt en dat zal dan hopelijk Álvarez worden.

Het centrum Veltman en Martinez is echt te klein. Ze speelden opzicht wel prima, maar ik ben geen voorstander van dat centrum. Beide speelden opzicht wel prima en Martinez deed het ook prima, maar toch zie ik momenteel liever een centrum met Álvarez en Blind en ik zou Martinez momenteel op het middenveld uitproberen, want Martinez is wel iemand met wat pit in zich en voetballend ook prima.

Op het middenveld heeft Marin mij tot dusver nog niet weten te overtuigen. Hij doet mij qua speelstijl een beetje aan Nemanja Gudelj denken: best wel wat body en een goed schot, maar tot dusver komen zijn kwaliteiten er nog niet echt uit en ik zie momenteel het liefst gewoon een middenveld met Ziyech, Martinez en van de Beek en in de aanval zou ik dan spelen met Neres, Tadic en Promes.

En ja, Ziyech op het middenveld is gevaarlijk met zijn balverlies. Maar dat hoort erbij en zowel Ziyech en van de Beek werken vrijwel altijd heel hard en zijn er niet vies van om verdedigend werk te doen, terwijl Martinez dus op het middenveld met de punt naar achteren zal spelen.

Overigens vond ik Tadic vandaag niet goed spelen. Penalty gemist en voor de rest niet heel goed. Wel erg knap van hem dat hij na die twee gemiste penalty's gewoon nog twee keer achter de bal gaat staan en scoort en eigenlijk vond ik niemand echt goed spelen bij Ajax.

Spelers als Ziyech, Martinez, Tagliafico en van de Beek vond ik okã© maar niet meer dan dat. Het liefst zie ik deze opstelling bij Ajax (zie opstelling). Als Ajacied ben ik natuurlijk opgelucht en blij dat Ajax door is en nu alleen nog de laatste obstakel: de tweestrijd tegen Apoel Nicosia.

Offtopic:

Sinds gisteravond heb ik trouwens de geüpdatet-versie van Voetbalzone op mijn mobiel (android), maar sindsdien kan ik niet meer reageren via mijn account op mijn mobiel.

Ik kan wel mijn reactie typen, maar als ik 'm wil plaatsen dan doet hij het niet. Iemand anders die daar last van heeft?

Onana
Mazraoui
Álvarez
Blind
Tagliafico
van de Beek
Martinez
Ziyech
Neres
Tadic
Promes
13 augustus 2019 om 22:57

Ziyech op het middenveld. Als die jongen een bal verspeelt is het vrijwel altijd dreigend voor Ajax. Vandaag ook weer. Je kan gemakkelijk een wedstrijd verliezen door lompe fouten. Kan je nog zo goed 3 mooie dingen per wedstrijd laten zien, maar je gaat er wel af.

Zeer blij met de winst en de volgende ronde maar hoe slecht is ons middenveld/verdediging niet normaal meer, Paok had er zomaar 5 kunnen maken vandaag.

Mag ook gezegd worden dat er helemaal niets klopt van deze opstelling, Blind/mazraoui zijn echt heel matig als middenvelders.
Vd Beek lijkt zich te sparen voor een transfer speelde z'n slechtste wedstrijd voor Ajax tot nu toe.
Veltman is kwalitatief gewoonweg niet goed genoeg als Cv.
En als je Dest gaat inbrengen in deze pot mag je ook wel kritisch naar Ten Hag gaan kijken.

Vond Martinez overigens echt geweldig die gozer is zo onwijs goed vooral wanneer Blind als CV staat en hij doorschuift als middenvelder.

Ik dacht serieus bij de 3-2 dit gaat mis.pffff opluchting

13 augustus 2019 om 23:08

Ajax heeft het zich onnodig moeilijk gemaakt. Als je ziet hoe ze in Griekenland speelde was dit allemaal niet nodig. Onze verdediging met Veltman kan gewoon niet. Begrijp niet dat ze hem maar blijven opstellen...die man kan werkelijk waar niets goed. 1 op 10 potten speelt die voldoende..de rest ballen verliezen en gevaarlijk kwijt raken.

maar we zijn door, dat telt uiteindelijk. Ze spelen nu tegen Apoel Nicosia, Cyrpus...als dat niet lukt weet ik het ook niet meer.

14 augustus 2019 om 07:45

myajaxforever

"onze verdediging met Veltman kan gewoon niet. Begrijp niet dat ze hem maar blijven opstellen...die man kan werkelijk waar niets goed. 1 op 10 potten speelt die voldoende..de rest ballen verliezen en gevaarlijk kwijt raken."

Sommige dingen veranderen nooit. Een heel elftal speelt ondermaats op een enkele uitzondering na en er wordt weer een zondebok uitgepikt om alles aan op te hangen en het mag ook al geen verbazing wekken dat die zondebok Veldman is. Zulke supporters kan je als club maar beter niet teveel hebben. Er staat gewoon geen team bij Ajax, het is los zand en dat komt voornamelijk door onwennigheid en die resulteert weer in onzekerheid. Het vorige duel stond Schuurs op de plek van Veldman en toen ging er ook van alles mis. De Ligt en Blind waren vorig jaar perfect op elkaar ingespeeld, terwijl je nu ziet dat iedere vorm van organisatie ontbreekt en de linker hand niet weet wat de rechter doet. Dat is niet de fout van 1 persoon zoals jij doet voorkomen, maar het manco van het totale elftal dat allesbehalve in balans lijkt. Dat euvel is het gevolg van de chaotische voorbereiding en zag je ook terug bij het Ajax van Peter Bosz. Ook die had door een gebrekkige voorbereiding enige tijd nodig om zijn elftal te kneden.

Ondanks dat Martinez een goede indruk maakt, zie je ook hem geregeld in problemen komen omdat hij de verkeerde keuzes maakt. Bij Marin zie je, als je er tenminste oog voor hebt, dat hij een goede speler is, maar duidelijk moeite heeft met de omschakeling. Dat zijn voornamelijk aanvangsproblemen die te maken hebben met onwennigheid. Ajax heeft de hele voorbereiding in een andere samenstelling gespeeld dan nu, waarbij Martinez bij afwezigheid van Taglafico op de linksbackplaats heeft gespeeld. De positie waar hij nu speelt, is niet nieuw voor hem, het samenspel met eerst Schuurs en nu Veldman is echter wel nieuw voor hem. Alles is terug te voeren op de gebrekkige voorbereiding en daarom is alleen de uitslag van de wedstrijden tegen van Paok van belang. Datzelfde geldt voor de wedstrijden tegen Apoel. Ajax heeft met De Ligt en vooral De Jong onvoorstelbaar veel kwaliteit ingeleverd en het is niet meer dan logisch dat het even duurt om de formatie te vinden waarmee dat het best is op te vangen. Dit Ajax heeft gewoon nog even wat tijd nodig om vorm te krijgen en dat vraagt even wat geduld van de supporters, het probleem is alleen dat het begrip geduld niet in de vocabulaire van iedere supporter voorkomt. En dan krijg je dat mensen wild om zich heen gaan trappen en zondebokken gaan zoeken om de schuld van het ongemak in de schoenen te schuiven, terwijl het probleem in werkelijkheid alleen via het verstand kan worden opgelost.

Het duo Veldman/martinez is niet zo complementair als De Ligt/blind was. Om niet te zeggen dat iedere vorm van chemie ontbreekt. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit het beoogde centrale duo van Ajax is. Ik denk dat dit een noodoplossing was om de ontmoetingen met Paok door te komen waarvan alleen het resultaat belangrijk was en het zou me geenszins verbazen als er zondag weer een ander centrum staat. Ik kan me vinden in het betoog van Ten Hag dat hij door het vertrek van Frenkie de Jong en Lasse Schone een strateeg nodig heeft en dat Blind daarvoor de beste oplossing is, maar dat neemt niet weg dat het centrale verdedigingsduo Schuurs/de Ligt het me tot nu toe het best bevallen is. En die twee zijn wel complementair aan elkaar en wat het belangrijkste is, spreken beide dezelfde taal waardoor er minder snel communicatieproblemen ontstaan.

Hoe Dani de Wit ook zo kinderlijk instapt bij die 2e tegengoal, valt ie 4 minuten in en hoeft alleen biseswar overal te volgen, hou m gewoon voor je

Matige wedstrijd van beide ploegen, Ajax moet echt veel beter kunnen dan dit anders ga je in de groepsfase het al lastig genoeg krijgen...

Biseswar viel me trouwens wel heel erg op in positief opzicht, misschien dat Koeman hem mee naar de EK-kwalificatie duels kan meenemen onder de middenvelders want hij zal echt niet beter zijn dan Frenkie, Donny en Wijnaldum maar ik ga er wel vanuit dat hij op het niveau zit van de Roon en Pröpper en al helemaal sowieso beter is dan bijvoorbeeld een speler als Strootman en daarnaast scoort hij nog wel eens als middenvelder en is het een speler die er wel voor gaat.

Ik vind echt dat Ajax een goede nummer 6 mist. Blind, Mazraoui en Marin vind ik een te slome handelingssnelheid hebben. Ik vind echt dat Ajax die positie nog moet versterken...

13 augustus 2019 om 23:00

Misschien eerst proberen Alvarez op die positie te zetten voor je nog iemand haalt, hij heeft daar bij Club America en Mexico ook wel gespeeld. Ik begrijp niet helemaal waarom Ten Hag hem nog geen minuten heeft laten maken, Emmen-thuis was toch een goed moment geweest lijkt me.

13 augustus 2019 om 23:15

Ik vind hem toch meer een CV. Ajax heeft echt een luxe positie bij de verdediging. De ultieme vervanger op het middenveld zou echt Exequiel Palacios zijn...

Ten Hag heeft vanavond met vuur gespeeld. Waarom niet Blind gewoon achterin en Martinez op het middenveld geposteerd. Die is daar met zijn duelkracht en wendbaarheid veel beter. Marin toch maar weer opgesteld. Die is nog niet aan een basisplek toe op Europees niveau. Mazraoui lekker weer op de back, al is die eigenlijk nog niet goed genoeg op dit moment. Dest in de tweede helft voor de leeuwen gooien is roekeloos en had fataal kunnen aflopen. En moet Alvarez eerst wennen aan het Nederlands weer? Uiteindelijk over twee wedstrijden net even wat beter dan een sterk Paok - ik snap nog steeds niet hoe er vooraf denigrerend werd gedaan over deze ploeg (winnen we even met twee vingers in de neus, was de teneur). Maar de trainer moet maar vaker naar Tadic luisteren - we moeten veel compacter spelen. Als je dat na een paar minuten spelen tegen deze tegenstander nog niet corrigeert, mag je de scheids op de knieën danken dat hij jouw tactisch geblunder niet heeft afgestraft. Foei!

Tjonge jonge.....ben ik de enige of zijn er meer mensen die Onana slecht vinden!? Op 1 redding na was elk schot op doel gevaarlijk! Deze keeper gaat Ajax wedstrijden/prijzen kosten. Verkopen en andere keeper halen.

Gelukkig. Ze zijn door en ze hebben gewonnen. Ook goed voor de Uefa-punten.

Nu werken aan een goed middenveld. Waarom nog zo extreem naar voren terwijl je in principe door bent, bij 1-1 en bij 2-1?

Ik begin me inmiddels ook af te vragen of Alvarez wel goed genoeg is. Waarom nu weer met Veltman in het centrum spelen als je een hele dure (en naar het schijnt) goeie Mexicaanse verdediger hebt gekocht?

Aan de Ajacieden hier: Is Van den Beek op 6 en Ekkelenkamp op 10 ook een optie? Of heeft Ekkelenkamp het niveau nog niet? Hij lijkt me wel een type die er ook overheen gaat als Tadic uitzakt. En in de wedstrijd tegen Madrid verschafte hij zichzelf een mooie kans.

13 augustus 2019 om 23:06

Ekkelenkamp heeft het niveau nog niet. Sowieso is hij niet erg populair bij het gros van de Ajacieden al vind ik nog steeds dat spelers soms te snel een bepaald etiket opgeplakt krijgen. Vervolgens gaan mensen op hem letten in wedstrijden en dingen zoeken die dat etiket dan bevestigen.

Hoe dan ook, het is even afwachten hoe hij zich verder gaat ontwikkelen. Ik zou een verhuur naar een ED club niet zo'n gek idee vinden maar tegenwoordig wordt er meer waarde gehecht aan het trainen met de spelers die Ajax heeft.

Ik zou Blind naar achteren halen en Martinez op het middenveld zetten. Samen met Marin en van de Beek. Ben ik overtuigd van Marin? Totaal nog niet en ik denk dat hij meer een vervanger zou moeten zijn van van de Beek. Ik ben geen fan van een langzaam duo als Marin en Blind, ik vind dat daar een keuze gemaakt moet worden, je hebt niet genoeg power en snelheid om gaten dicht te lopen wat de Jong vroeger deed. Martinez kan dat wel en is bovendien voetballend superieur. Andere optie is om een creatieve speler als Lang op '10' te zetten, ik vind Lang dichter tegen de basis aanzitten dan Ekkelenkamp.

Veltman lijkt me ook niet de beste optie centraal, gewoon Schuurs daar neerzetten. Ik heb Alvarez nog niet zien spelen dus geen idee of hij de beste optie is maar wat kracht (en Veltman is sowieso niet de toekomst voor Ajax) kan geen kwaad.

14 augustus 2019 om 12:12

Martinez op het middenveld zetten is ook nog een optie inderdaad. Maar had hij daar laatst niet al gespeeld? Ik ben benieuwd of Ten Hag dat een vervolg wil geven.

Wel raar dat Schuurs ineens weer op de bank zit de laatste tijd. Zoveel fouten heeft 'ie niet gemaakt toch?

Hoe dan ook: Wel lekker voor Ajax dat, ondanks dat het spel nog niet geweldig is, de resultaten wel goed zijn.

14 augustus 2019 om 01:12

Alvarez moet natuurlijk ook nog wennen. Heeft volgens mij maar 1 wedstrijd meegespeeld dus opzich wel logisch dat hij dan niet ditect basis staat in zo'n belangrijke pot.

Je weet het gewoon... Ajax verdedigend zo ontzettend kwetsbaar: je mist Matthijs als CV en dan ook nog Frenkie, die vaak ook verdedigende intercepties had... aanvallend is het nog best prima, maar ow ow wat zijn we achterin makkelijk te pakken.

13 augustus 2019 om 23:30

@ J.m. Keynes

Ik begrijp er echt niets van hoe Ten Hag op het idee komt met een centraal verdedigingsduo Blind/veltman aan te treden, en dan laat ik het totale gebrek aan lengte achterin nog maar even achterwege. Ook het vederlichte middelveld is echt van het niveau kamikaze op dit niveau, er heerste gewoon totale chaos waarbij geen enkele speler in het veld opstaat en de leiding neemt. Ajax heeft in het verleden wel vaker onacceptabele slechte wedstrijden gespeeld, maar dit sloeg echt alles,

Penalties waren terecht, het waren onhandige en knullige overtredingen. Dat verwacht ik eigenlijk niet van een geslepen ploeg als Paok. Paok doet hier in Nederland denk ik gewoon mee met Ajax en PSV voor de titel.

Biseswar, ik had nooit een hoge pet van hem op maar hij heeft vandaag een puike wedstrijd gespeeld. Ajax daarentegen was zwakjes, nog steeds niet de juiste formule gevonden door Ten Hag. Defensief hoop ik dat Alvarez of Schuurs meer zekerheid kunnen brengen. Maz en Veltman samen in die rechterzone was duidelijk ondermaats, dan mis je De Ligt.

Stapje dichterbij de groepsfase en we hebben een overwinning. Alle punten zijn welkom voor ons landje!

Mae wedstrijd van Ajax. Mazroui op het middenveld is het niet. Hij lijdt teveel balverlies doordat hij gaat lopen met de bal zonder een idee te hebben wat met de bal te gaan doen. Marin heeft tot nu toe ook niet kunnen overtuigen. Heeft ondertussen wel meer dan Ziyech gekost voor Ajax. Over Ziyech gesproken, leuke bal op Van de Beek, maar voor de rest weer als gewoonlijk gevaarlijk balverlies lijden en een paar kansen overhoop halen, als Dolberg dat zou doen dan was het vanwege kwaliteit etc. Maar goed, zoek er iets op Overmars en ten Hag, Haal iig 2 nieuwe middenvelders als vervangers voor Shone en Frenkie, want die zijn er nu niet. En ook iemand voor de vrije trappen, Marin zou dat kunnen, maar liever geen basis voor hem.

Man man, wat slecht zeg bij tijden. Gelukkig door..maar dit kan niet. Dest en zeker Veldman kan gewoon niet. Waarom wil je die een nieuw contract geven? Je kan hem verkopen, doe dat dan ook!

Ik hoop dat Mark er alles aan doet Jan V terug te halen, die is ook niet altijd top, maar wel een stuk beter!
Snel een rechtsback en een centrale verdediger halen!

Die Martinez bevalt me tot nu toe wel, dat ziet er goed uit moet ik zeggen, net zoals Nico een harde strijder en speelt gewoon goed, en opbouwend zeker niet verkeerd.

Als ze tegen Apoel niet winnen weet ik het ook niet meer...cl groepsfase ligt binnen handbereik en het grote geld daarmee. En dat is nodig met het geld wat Ajax aan salaris betaald, want het kan anders ook snel de verkeerde kant op gaan als je niet uitkijkt.

Blij met de overwinning, niet met hoe ze speelde. En ook weer punten voor het NL voetbal...alles telt!

Ik vond Ajax vandaag en vorige week erg slordig. Op deze manier zie ik ze niet ver komen in de CL, misschien vroeg om te zeggen al en ik hoop zeker dat wanneer ze meer ingespeeld raken het beter gaat.
Ik hoop ook dat Alvarez iets gaat worden, we missen duidelijk lengte en wat body. Misschien tot Vertonghen nog polsen? Dan hebben we veel verdedigers dat weet ik, maar heb je wel een leider..

Wat was het vandaag erbarmelijk slecht zeg, je had er zomaar uit kunnen liggen. Natuurlijk zijn ze niet voor niks ongeslagen kampioen geworden in Griekenland, maar dit kan echt niet. Er zit totaal geen balans in het elftal en dan heb ik het vooral over het middenveld. Blind op 6 is echt te traag en kan de gaten niet dichtlopen, ook qua handelingssnelheid laat hij veel te wensen over. Met Donny en Marin, toch aanvallender ingestelde spelers, heb je nou eenmaal een snelle controleur nodig. Frenkie ruimde zo enorm veel op.

Het is aan ten Hag om dit op te lossen, ik denk dat de selectie breed genoeg is om hier een erg goed elftal uit te smeden. Ben erg positief over Martinez, die wil ik wel eens op 6 zien spelen. Dan Alvarez achterin en alsjeblieft, alsjeblieft nooit meer Mazraoui op het middenveld. Wat een drama, ik ben helemaal klaar met die vent.

14 augustus 2019 om 08:57

Fcb_catalunya

"blind op 6 is echt te traag en kan de gaten niet dichtlopen, ook qua handelingssnelheid laat hij veel te wensen over."

Als je compact speelt en de ruimtes klein houd, vallen die gaten niet en hoeven ze dus ook niet gedicht te worden en heb je dus ook geen snelle controleur nodig. Het grootste probleem is dat de linies te vaak te ver uit elkaar spelen waardoor de ruimtes te groot worden en dan wordt het zelfs voor een snelle controleur moeilijk te belopen. De oorzaak van het probleem is waarschijnlijk dat Zuid- en Midden-Amerikaanse verdedigers van nature gewend zijn om met de kont tegen het eigen strafschopgebied te spelen. Vanuit die optiek denk ik dat het probleem met een Nederlands centrum (blind/schuurs) voor het grootste gedeelte is opgelost, omdat die wel gewend zijn om met ruimte in de rug te spelen. Verdedigers die dat niet gewend zijn, worden daar vaak onzeker en twijfelachtig van waardoor ze de verkeerde keuzes maken. Alleen zorgt het terug halen van Blind wel voor een nieuw probleem en dat is wie zijn rol als strateeg op het middenveld moet overnemen. Martinez is een echte verdediger, dus is de vraag gerechtigd of die dat aankan.

14 augustus 2019 om 09:25

Je hebt 100% gelijk, de vraag is alleen dat ik me afvraag in welke hoedanigheid dat erin geslepen kan worden. Al een paar wedstrijden op rij zie ik het gebeuren dat Blind met te veel ruimte moet spelen, die hij vervolgens niet dicht kan lopen. Een Nederlands centrum lijkt me inderdaad een goed alternatief, al is Blind + een snelle verdediger natuurlijk ook een goede, al kom je in een koppel met Martinez denk ik wel kopkracht tekort. Ik zie in Martinez bij vlagen wel de aspecten die een 6 nodig heeft, hij heeft in ieder geval de kuitenbijtermentaliteit die een Kante ook heeft. Daarnaast vind ik zijn dribbel en pass ook van een dusdanig niveau om het een kans te willen geven. Daarnaast is Alvarez sowieso geschikt als CVM geloof ik, toch?

Mijn hemel zeg, ik ben blij dat we het overleefd hebben, maar wat een schandalige slechte wedstrijd was dit van Ajax haar kant. Men deed simpelweg maar wat, hoe haalt Ten Hag het in zijn hoofd om met een centraal verdedigingsduo bestaande uit Blind en Veltman aan te treden in de voorrondes Champions League !?!?!?!?!?!?!. Dan laat het feit dat erin de achterste linie totaal geen lengte aanwezig was nog maar even achterwegen, echt ik kan het niet bevatten hoe Ten Hag zo'n vederlichte formatie het veld in durfde te sturen.

Nu ben ik nooit een fan geweest van Veltman, maar ik hoop dat hij nu toch echt vertrekt, en Mazraoui op het middelveld kan echt niet. Het is echt te amateuristisch voor woorden dat Ajax feitelijk zonder verdediging en middenveld speelde. De complete chaos en het totale gebrek aan concentratie vanavond was echt van een schrikbarend hoog niveau.

14 augustus 2019 om 02:50

Veltman was een van de betere spelers vanavond. Ik ben blij dat hij blijft. Mazraoui mag wel naar de bank.

14 augustus 2019 om 07:49

@ Kyle66

Nu zal ik ook niet ontkennen dat hij gisteravond alleen maar foute dingen deed, want hij had inderdaad wel een aantal goede momenten. Over het algemeen vind ik hem altijd maar een bron van onrust op het veld, hij zit nu al heel wat jaartjes bij het eerste maar hij heeft teveel van die typische Veltman momenten:

- Niet bij de les zijn waardoor hij een lompe overtreding moet maken, of een ander gedwongen wordt dit te doen met gele en rode kaarten tot gevolg. Iets wat Ajax al vaak genoeg serieus in de problemen heeft gebracht en de kop heeft gekost.

- Ook de scherpte van zijn passing laat te vaak te wensen over, het is niet alleen de onnauwkeurigheid, maar hij geeft ook te vaak van die te langzame korte ballen.

- Ook vind dat hij te vaak aan de verkeerde kant staat te dekken, of gewoon lucht staat te dekken, of zich te simpel van de bal af laat zetten op plekken waar je geen balverlies mag lijden.

Hij is echt een aardig gozer en een kind van de club die nooit heeft gezeurd; en wat mij betreft ook echt wel een echte Ajacied is. Dus als persoon lijkt het mij een prettig mens. Alleen ik vind dat hij voor een speler die zoveel wedstrijden in de benen heeft bij het eerste, structureel dezelfde soort fouten blijft maken. En daarom naar mijn mening niet geschikt is voor het niveau wat Ajax nastreeft.

Geen beste wedstrijd van Ajax kant. Erg onrustig en veel te veel gevaarlijk balverlies. Die mazraoui man man. Het was goed dat die Grieken de counters niet best uitspeelden. Scheidsrechter was fair volgens mij. Ik vond het in 3 gevallen duidelijk een strafschop, die eerste had over gemoeten. Jammer voor PAOK, leuk ploegje. Deze 2 kampioenen hadden elkaar nooit mogen loten in de 3e voorronde CL, echt belachelijk.

En dan had Ajax de scheids mee, so fckng what?! Mooi weer een ronde verder, hopelijk halen ze de groepsfase! Alleen in NL, het land van de braafste jongetjes, boeit het iets als je doorgaat als je een scheids mee hebt! Elk land zuidelijker van ons boeit dat helemaal niets...

Ik vind het wel schokkend om te zien hoe het niveau van zowel Ajax als PSV dit seizoen is gedaald in Europees verband. Waar vorig jaar PAOK een walk in the park zou zijn, is het dit jaar gewoon billenknijpen. Hoop dat beide clubs snel de rug rechten en de nodige punten Europees binnen sprokkelen.

Voor de 0-1 zag je al de onrust. Twee centrale verdedigers die samen op deze manier alleen tegen VVV kunnen spelen. Een middenveld wat ook zwak was. PAOK heeft ons vandaag veel pijn gedaan, maar gelukkig waren de Grieken af en toe echt te wild.

Het is gewoon overleven en Ten Hag heeft geen tijd om te puzzelen. Ik hoop op ten duur dat Alvarez en Blind samen achterin komen te staan. Mazraoui gewoon rechtsachter. Nico die ook geen goede wedstrijd speelde (wel prima doelpunt) zal z'n vorm wel weer vinden. Op het middenveld is er geen Schone meer (oei Hakim, wat ging het slecht met de vrije trappen). Marin moet absoluut nog wennen. Hopelijk blijft Donny want anders wordt het weer zoeken.

De aanval voorin stond er wel, maar tegen een muur te spelen miste ik wel een echte nummer negen. Ajax moet echt snel beslissen wat ze met Dolberg willen doen. Op deze manier gaat het dus niet.

We zijn door en voor de rest kan mij de kritiek niet uit maken. Spelen we zo over een maand of zo dan zal ik er ook wat over zeggen, maar nu? Heus, ook tegen Apoel Nicosia zal het vechten worden. Het voetbal komt later....

14 augustus 2019 om 08:27

@007

"voor de 0-1 zag je al de onrust. Twee centrale verdedigers die samen op deze manier alleen tegen VVV kunnen spelen. Een middenveld wat ook zwak was. Paok heeft ons vandaag veel pijn gedaan, maar gelukkig waren de Grieken af en toe echt te wild. "

Prima analyse. Je geeft exact aan waar het bij Ajax aan schort. In het systeem van Ten Hag is communicatie echter ook extreem belangrijk en de vraag is of die naar wens verloopt. Ik betwijfel dat. Onwennigheid en verkeerde keuzes zijn vaak het gevolg van een gebrek aan communicatie, terwijl dat ook vaak voor onzekerheid zorgt. Daarom denk ik dat het duo Blind/schuurs op dit moment het beste zal functioneren, aangezien ook Alvarez maar heel gebrekkig Engels spreekt. Marin is wel een goede voetballer maar extreem kwetsbaar in de omschakeling. Ik heb een paar weken al voorspeld dat Ajax Frenkie de Jong het meest zal gaan missen en hoewel dat allesbehalve een gewaagde voorspelling was, had ik ondanks zijn exceptionele kwaliteiten eerlijk gezegd niet verwacht dat het team hem zo erg zou missen. Ik begrijp wel dat Ten Hag niet zijn hele systeem om wil gooien, terwijl hij nog nauwelijks twee keer achter elkaar in de zelfde samenstelling heeft kunnen spelen, maar ik begin me wel langzaam af te vragen of de middenvelders die Ajax nog over heeft na het vertrek van Frenkie de Jong en Lasse Schone, niet beter geschikt zijn om in een systeem met de punt naar achter te spelen, ook al ben ik persoonlijk een voorstander van de huidige speelwijze. Het belangrijkste is echter dat Ajax ondanks het vertrek van De Jong, Schone en De Ligt, nog steeds over een selectie beschikt die heel veel kwaliteit herbergt en ik heb zoveel vertrouwen in de vakman Ten Hag dat het voor mij niet de vraag is of maar wanneer hij er in slaagt om daar ook een goed team van te maken. Dat is gewoon een kwestie van tijd. Welbeschouwd is het eigenlijk niet meer dan logisch dat alles nog niet naar behoren functioneert, aangezien twee derde van het middenveld is ontmanteld en er tevens een totaal ander verdedigingscentrum staat, terwijl het team nog geen twee wedstrijden in de zelfde samenstelling heeft kunnen spelen. Het mag ook nauwelijks verrassing zijn dat de aanval wel goed functioneert, aangezien die linie wel in tact is gebleven.

Mensen nieuwe spelregels zijn als volgt. Wanneer de bal tegen de arm komt is het hands. Ook al heeft de verdediger de handen achter ze rug of aan de zijkant van het lichaam.

14 augustus 2019 om 08:12

Carlozuiderwij

"mensen nieuwe spelregels zijn als volgt. Wanneer de bal tegen de arm komt is het hands. Ook al heeft de verdediger de handen achter ze rug of aan de zijkant van het lichaam."

Je hebt duidelijk niet goed opgelet. De spelregels zijn alleen voor aanvallers die hands maken, veranderd. Als een aanvaller de band tegen de hand krijgt en daar een veelbelovende aanval of doelpunt uit voorkomt wordt hij afgefloten. Voor verdedigers zijn de regels ongewijzigd gebleven, het is alleen hands als de hand naar de bal gaat en niet als de bal tegen hem wordt aangeschoten. En dat is maar goed ook omdat je er vergif op kunt innemen dat er misbruik van gemaakt zal worden als die regel zou worden veranderd en het een onderdeel van de training zal worden om de bal tegen de hand van een tegenstander te schieten. En dat is zonder training al kinderlijk eenvoudig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren