Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frankrijk laat Belgische WK-droom uiteenspatten in Sint-Petersburg

Laatste update:

Frankrijk heeft zich als eerste land geplaatst voor de finale van het WK. Het elftal van bondscoach Didier Deschamps won dinsdagavond dankzij een doelpunt van Samuel Umtiti met minimaal verschil van België: 1-0. De zege was verdiend te noemen: Frankrijk had het in de eerste helft even moeilijk, maar kreeg al gauw meer controle over de wedstrijd en trok de zege na het doelpunt van Umtiti uiteindelijk professioneel uit het vuur. Voor les Bleus betekent het de eerste WK-finale sinds 2006.

Nadat België in de kwartfinale tegen Brazilië naar hartenlust kon counteren, werd het door Frankrijk gedwongen het spel te maken. Dat ging de formatie van bondscoach Roberto Martínez in de openingsfase prima af: België kwam in defensief opzicht nauwelijks in de problemen en was in het eerste kwart van de wedstrijd tot driemaal toe dicht bij een doelpunt. Zo schoot de opnieuw uitblinkende Eden Hazard eerst voorlangs en zag hij niet veel later een andere poging voor de doellijn gekeerd door Raphaël Varane, en dwong Toby Alderweireld doelman Hugo Lloris na een hoekschop tot een knappe redding.

Daarna nam de dominantie van de Belgen af. Frankrijk kwam beter in de wedstrijd en dook in het tweede deel van de eerste helft een aantal keer zeer gevaarlijk op voor het Belgische doel. Zo kwam Olivier Giroud niet goed uit met zijn passen om een voorzet van Kylian Mbappé binnen te lopen en schoot de opgestoomde Benjamin Pavard, na opnieuw goed voorbereidend werk van Mbappé, op de voeten van Thibaut Courtois. De Franse verdediger had er overigens ook voor kunnen kiezen de geheel vrijstaande Antoine Griezmann in stelling te brengen, maar opteerde uiteindelijk voor eigen geluk.

Na de onderbreking werd België voor een periode van een kwartier volledig onder de voet gelopen door Frankrijk, dat furieus uit de kleedkamer kwam en zichzelf binnen zes minuten een voorsprong verschafte. Umtiti kroop na een hoekschop van Griezmann bij de eerste paal voor Marouane Fellaini en liet Courtois vervolgens kansloos met een kiezelharde kopstoot: 1-0. Giroud had de voordelige marge voor Frankrijk luttele minuten na de openingstreffer van Umtiti kunnen verdubbelen na werkelijk briljant voorbereidend werk van Mbappé, maar Franse aanvalsleider faalde oog in oog met Courtois.

België moest zichtbaar van de schrik bekomen, maar was na ruim een uur voetballen toch zeer dicht bij de gelijkmaker: Fellaini kopte na een voorzet vanaf de rechterflank rakelings naast. Het was voor de ploeg van Martínez aanleiding om opportunistischer te gaan voetballen. De oefenmeester had op het uur Mousa Dembélé al naar de kant gehaald ten faveure van Dries Mertens en even later werd ook Yannick Ferreira Carrasco binnen de lijnen gebracht voor Fellaini. Onder aanvoering van Hazard voerde België de druk in de slotfase nog eens flink op, maar verder dan een afstandsknal van Axel Witsel kwam het uiteindelijk niet meer.

Frankrijk is verdiend door

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tot zover generatie hype. Zelfs op (mijn mening) een van het matigste WK wat ik ooit heb gezien weten ze geen potten te breken. Als ze ooit toe hadden kunnen slaan, was het tijdens dit toernooi. Frankrijk was echt geen onoverkomelijke horde, wel erg klinisch, somber maar stabiel.

Van mij mag Kroatie of Engeland het uiteindelijk worden, Frankrijk speelt tamelijk laf met de aanvallende kwaliteiten die ze tot hun beschikking hebben. Bizar eigenlijk dat een Engeland of Kroatie (met alle respect) gewoon in de finale staan. Geeft wel een beetje het niveau weer, maar dat is ook wel weer het leuke aan dit WK. Geen hoogstaande wedstrijden, wel veel spanning en vol met verassingen.

10 juli 2018 om 21:56

Ik zelf hoop ook dat Kroatie hem nu wint. Liever Kroatie dan Engeland of Frankrijk. Het is jammer dat Belgie niet de finale heeft gehaald. In deze wedstrijd zie je ook duidelijk hoe ongelofelijk overschat Kevin de Bruyne is. Iedereen is altijd zo lovend over hem, maar ik zie gewoon duidelijk dat hij zwaar tekort komt voor het niveau van Belgie en zie je de ware tekortkomingen van De Bruyne. De Bruyne lijdt namelijk constant dom balverlies, constant verkeerde passes en steeds maar weer mislukte schoten. Ik als Man City supporter moet ook eerlijk bekenen dat ik me soms kapot erger aan het domme balverlies en het slechte spel van De Bruyne bij Man City en Belgie. Ik lach me dan ook kapot dat mensen op deze wereld denken dat De Bruyne een kandidaat is/wordt voor de Ballon 'D Or. De Bruyne behoort in mijn ogen niet eens tot de 30 beste voetballers ter wereld. De enige reden dat mensen De Bruyne zo goed vinden, is dat hij af en toe een leuke diepte pass geeft aan een snelle speler die diep gaat. Kennelijk worden veel voetbal "kenners" daardoor blind en roemen ze die overschatte De Bruyne gelijk tot een potentiele Ballon 'D Or kandidaat, maar op dit WK zie je duidelijk dat De Bruyne zwaar overschat is en in mijn ogen niet eens tot de 30 beste voetballers van deze wereld behoort. Wat mij betreft roept Martinez die De Bruyne nooit meer op en haalt hij Nainggolan terug. Met Nainggolan gaat dit Belgie zoveel beter presteren dan De Bruyne. Hopelijk ziet Martinez dat ook in.

10 juli 2018 om 22:03

Haha. 8 goals en 16 assists in bpl afgelopen jaar. Passing accuracy van 84%. Man wat een overschatte voetballer hahah

10 juli 2018 om 22:06

Zermatt stop nou eens... KdB overschat noemen.. Jij moet altijd na iedere wedstrijd direct iemand met de grond gelijk maken op een dusdanige manier dat het gewoon lachwekkend is... Deze man speelt de sterren van de hemel bij City in de sterkste competitie ter wereld volgens jou. Het is nota bene je favoriete club. Het is dat Salah zo'n weergaloos seizoen had want anders was hij speler van het jaar geworden. Hij heeft ervoor gezorgd dat Belgie geen verlenging nodig had tegen Japan, hij gaf die schitterende pass op Lukaku in de groepsfase.

Frankrijk heeft ervoor gezorgd dat hij nooit echt in de wedstrijd kwam.

10 juli 2018 om 22:06

Even in 1 zin reageren op Blindevogel om je gebash op De Bruyne bovenaan te krijgen. Verder zou de naam Blindevogel jou ook wel passen als je echt zo over De Bruyne denkt. "Hij kan het niveau van dit België niet aan". Iedereen speelt een mindere pot, tuurlijk hij heeft dit WK niet gebracht wat hij kan, maar hij werd ook niet altijd juist gebruikt voor zijn kwaliteiten, je zag tegen Brazilië dat hij het wel degelijk kan als hij goed gebruikt wordt. Over dat mensen hem een goede speler vinden omdat hij af en toe is een goede bal geeft... Hij geeft soms ballen die niemand anders op de hele wereld kan geven, hij is samen met silva de architect op het middenveld bij Man City en heeft bijgedragen aan een ongelooflijk seizoen. Als ik een Man City fan was, zou ik in mn handjes knijpen met een speler als Kevin de Bruyne..

10 juli 2018 om 22:10

Hahahahahah! Zermat..
Als jij je naam nou in Joker veranderd, verander ik de mijne in Batman.

Wat ben jij een grappen maker pur sang, eerste klass. Ik begin nu wel echt te twijfelen of jij nou al die tijd bewust zo reageerde om reacties uit te lokken of dergelijke? Ik moet wel vaker lachen tegenwoordig.

De Bruyne speelde niet zijn beste wedstrijden op dit WK. Maar ik weet niet of jij de Premier League heb gevolgd? Want de beste man was ontzettend cruciaal voor Man City dit seizoen!
De Bruyne overschat noemen, dan praat je zonder voetbal visie broh.
Elke top speler heeft wel eens zijn/haar mindere periode. Hebben Messi & Ronaldo ook gehad..

Nou, Batman pakt Joker voor de zoveelste keer weer even aan!

10 juli 2018 om 22:23

Je zegt hetzelf in Deze wedstrijd, maar ga niet zeggen dat ie tekort komt in het algemeen, dan verwijs ik je naar een psycholoog.

10 juli 2018 om 22:50

Luctemmi,

Blinde vogel? Dat was Zermatt_Person Je maakt een heel betoog.. (in 1 zin zei je?) wil ook nog zelf bashen op Blinde vogel zn 'naam'..

Wie is er nou blind of lees je niet ?
Maak je niet dik

10 juli 2018 om 22:54

Hahaha ik vind het wel mooi. Jij bent echt de enige waarvan ik geen hoogte krijg. Of het nou trollen of een chromosoontje minder is, ik weet het gewoon niet. Jijzelf ook niet volgens mij, dat maakt het juist zo prachtig 😂

10 juli 2018 om 23:43

Of...... zou Zermat een Moderator zijn, dat zou wel briljant zijn.

11 juli 2018 om 01:01

@zermatt

Hahaha jij bent echt grappig !!!!!

Hahahah sorry moest echt even lachen omdat je wartaal praat!

De Bruyne zat zeker niet in de wedstrijd, maar even sirieus. Die pass die hij op Lukaku gaf van 40/50 meter, was en al pure klasse. Die bal was zo goed gegeven, dat die eigenlijk “te goed” was voor Lukaku, die zag niet dat hij die bal er zo had kunnen inlopen. De Bruyne is op dit moment top 10 beste middelvelders van de wereld!

11 juli 2018 om 01:10

Mijn reactie was ook gericht op Zermatt, tenminste als dat is wat je wil zeggen KusH. Verder bash ik niet op blindevogel zijn naam, maar als Zermatt vindt dat de bruyne het niveau van België niet aan kan, is Zermatt simpelweg een blinde vogel.

11 juli 2018 om 01:48

Ja KusH volgens mij moet jij even beter lezen..

11 juli 2018 om 02:07

kdb overschat? niet eens top 30?? nainggolan oproepen ipv kdb??

ik hoop dat je snapt dat Kdb een totaal andere speler is dan radja dus wat heeft het oproepen van radja te maken met kdb? of ga je kdb als valse rechsbuiten zetten?
kdb overschat hou toch op man, noem mij maar eens 10 betere middenvelders op, dat kdb de ballon'dor zou kunnen winnen is natuurlijk wat overdreven, 1 vd 3 beste middenvelders in de Bpl.

'' maar op dit WK zie je duidelijk dat De Bruyne zwaar overschat is'''

net zo overschat als bijvoorbeeld jongens als : Messi, David Silva, Neymar, C.ronaldo, Kroos , Griezmann? die hebben namelijk ook niet een geweldig wk gespeeld, op de 1e wed van Ronaldo na waarin hij een vrije trap scoort, een blunder vd keeper en een penalty, schei toch uit man, de 1e wedstrijden is Kdb niet in zijn kracht gebruikt, tegen brazillie staat hij eindelijk waar hij moet staan en winnen ze de wedstrijd dankzij zijn 2e goal.

11 juli 2018 om 02:21

Lees inderdaad een hoop bs hier. België was juist veel te afhankelijk van wat Kevin of Eden extra konden brengen. Eden had wat leuke momenten, maar effect had het nauwelijks. Wat dreiging zo nu en dan. Kevin was meer zoekende naar voetballende oplossingen, maar werd daarin matig gesteund. Lukaku en Hazard gaven hem weinig gelegenheid ze te bedienen. Martens werd te laat gebracht...meteen gevaar met zijn voorzetten. En in een late fase van pompen of verzuipen Fellaini wisselen was ook vreemd te noemen. Uiteindelijk dus tactisch volkomen onnodig afgetroefd door een gluiperig Frankrijk.

11 juli 2018 om 03:19

Naingollan terug eens
Bruyne weg oneens
Rest verhaal eens :-)

11 juli 2018 om 06:27

Zal wel.. klopt geen reet van

11 juli 2018 om 06:36

"Even in 1 zin reageren op Blindevogel om je gebash op De Bruyne bovenaan te krijgen"

En dan ook blinde vogel met hoofdletter. T zal wel aan mij liggen. Maar t richten op Zermatt.
Prima.. vage gasten hiwr

11 juli 2018 om 12:01

Ja hij zegt dus dat ie in 1 zin reageert op blinde orgel, kerel hoe moeilijk is dit nou?

11 juli 2018 om 12:02

Blindevogel dus

11 juli 2018 om 21:34

https://www.clippituser.tv/c/wxdpwe

Simpele ziel.

10 juli 2018 om 21:56

Ik hoop ook dat Engeland wint, het belangrijkste voor mij is dat Belgie hem niet wint!!

Ik gun het Engeland het meest, Frankrijk zou ook een prima optie zijn.. Die Belgen rekenden zich al iets te rijk met deze generatie, en als Nederlander zou ik het vreselijk gevonden hebben als zij wel een keer een leuke generatie hebben en dan wel meteen een WK winnen..

Ik vond De Bruyne en Lukaku echt heel erg slecht spelen, maar van Lukaku weet je dat hij verdwijnt in grote wedstrijden!

Frankrijk is wat mij betreft terecht door. Goed gespeeld met uiblinker Mbappe!

10 juli 2018 om 22:03

Engeland moet hem winnen, dat het hele land ineens alle clubvoorkeur is vergeten en achter het team is gaan staan, dat sprookje moet een goed einde kennen!

Overigens ook wel opgelucht als Nederlander, hebben België en Nederland een ding gemeen. Allebei uitgeschakeld door Frankrijk! (ja, ze moeten nog spelen voor derde plek).

10 juli 2018 om 23:07

Echt hè, ik voel me bijna schuldig dat ik het de Belgen niet gun. Wamt wat hebben zij een top elftal, vooral Hazard heeft mij dit WK als geen ander geboeid.
Maar gelukkig geen wereldkampioen voordat wij dat zijn

10 juli 2018 om 23:10

Hoop juist niet dat Engeland hem wint... liever Kroatië - frankrijk ... en anders een dikke overwinning van de Franse op engeland

10 juli 2018 om 23:20

Ik totaal niet om heel eerlijk te zijn, de NPO en de Nederlandse media hebben eerst geprobeerd om Marokko door mn strot te duwen, waar ik totaal niet in geloofde, en datzelfde deden ze nu met Belgie!

Ik had het leuk gevonden voor Hazard en Courtois, maar ik had het vreselijk gevonden als wij als Nederland ruim 30 jaar geweldig talent hadden gehad en alleen maar een zielig EK’tje gewonnen zouden hebben, en de Belgen met een leuke lichting meteen een WK zouden winnen!

Het zou mij overigens niks verbazen als Kroatie morgen wint van Engeland.. Dan wint Frankrijk sowieso het WK, dat staat dan wat mij betreft vast

11 juli 2018 om 00:43

Oeeeee, Yoerie...jij moet je echt goed voelen nu. Trouwens wordt het WK uitgezonden in Nederland of moet je op de buitenlandse zenders kijken? Zielig manneke!

11 juli 2018 om 01:50

Haha wat nou zielig? Zielig omdat je als Nederlander niet voor België bent? Het is pas zielig dat iedereen ineens voor België moet zijn, hebben ze zelf geen goede support met vertrouwen ofzo?

11 juli 2018 om 02:06

@Ardiles
WK wordt zeker uitgezonden op de NPO, maar daar kijk ik liever niet naar.. Geef mij maar de BBC met Klinsmann, Drogba en Lampard als analisten! Erg fijn om heerlijk een WK te kunnen kijken zonder landsbelang in het achterhoofd te hebben!

Maar goed, dat zal ik jou (als waarschijnlijke Belg) niet uit hoeven leggen he! Over een jaar of 6 zijn jullie ook weer terug bij af en kan je (volgens jouw eigen logica) lekker met ons Nederlanders lekker voor de Duitsers gaan juichen ofzo! Ook leuk!

11 juli 2018 om 11:15

@youricfc
ik snap je gevoel t.o.v. Belgie en het WK winnen, heb dat zelf ook.

Maar aan franse zijde vond ik toch echt wel Kante met kop en schouders er boven uit steken (knap voor zo'n klein manneke).
Kante valt niet zo op, maar is super belangrijk in zijn onderscheppingen, en daarna heeft ie ook nog eens het vermogen om bij tijd en wijle diep te gaan en het vermogen om heel vaak de bal naar de goede kleur te spelen.

Ik gun het Kroatie wel, maar denk dat ze met Mandžukić een spits hebben die net tekort komt om ze de titel te bezorgen.

10 juli 2018 om 21:56

Tegen Brazilie lieten ze zien dat het echt geen hype is. Ook vandaag stal Hazard de show. Het is dat Lukaku niet consistent is en dat De Bruyne notabene vandaag zijn dag niet had. Het is ook niet zo dat Frankrijk domineerde.

10 juli 2018 om 21:58

Varane man vd wedstrijd!

10 juli 2018 om 22:03

Wat hebben ze tegen Brazilië laten zien? De tweede helft compleet weggespeeld en het wachten was op een goal van Brazilië. Ook tegen Japan was het niet overtuigend. Frankrijk was in de tweede helft beter tot de 60e min. maar zakte daarna in en maakte het zichzelf moeilijk. Een beetje zoals België jarenlang voetbalde. Geen gouden generatie hooguit een bronzen. Hazard, De Buijne en Courtois zijn top rest is middelmaat.

10 juli 2018 om 22:33

CoJW, wie is volgens jou man van de wedstrijd?

10 juli 2018 om 23:21

Volledig mee eens. Tegen Japan was het lange tijd niet goed en komen ze gelukkig terug en winnen ze op fysieke kracht. Tegen Brazilië hadden ze veel geluk (oa geen penalty voor Brazilië) en vandaag komen ze ook gein te kort. Ja ze hebben mooie dingen laten zien maar net zoveel slechte dingen.

11 juli 2018 om 01:53

Tegen Brazilië was gewoon lafjes op de counter, de counter die weliswaar wel goed uitgevoerd werden in de eerste helft. Letterlijk alle statistieken, op de score na, waren in het voordeel van de Brazilianen. België heeft echt heel erg geluk gehad dat Brazilië niet minimaal een verlenging afdwong, maar goed dat was wel een hoog niveau wedstrijd van beide teams vond ik en moet je België ook gewoon de credits geven dat ze op een Madrid achtige wijze de tegenstander kapot spelen op de counter. Tegen Japan was België gewoon matig. België heeft met deze generatie veel te weinig goede wedstrijden om het echie gespeeld vind ik persoonlijk.

10 juli 2018 om 21:57

Moet dat nu? Wat nou generatie hype? We hebben overal topspelers lopen, het is dat we jaren onder een slechte coach hebben aangeklooid, we hadden al veel sneller een tacticus a la Martinez en een t3 a la Henry moeten hebben. Dit is ook gewoon een goed WK geweest voor ons, in een laatste pot die beide kanten op kon.

10 juli 2018 om 22:02

Blindevogel provoceert altijd wat bij belgische topics. Elk zijn hobby, laat hem doen.

10 juli 2018 om 22:08

@alexdelpiero

Ga daar maar niet op in, dat is altijd de negativiteit die heerst bij Nederlanders. Jullie kunnen met vol trots terug kijken.

Belgie had een leuk en goed team. Helaas net geen wk finale.

10 juli 2018 om 22:17

Wat is daar nu mis mee, Belgie is toch vreselijk gehyped? Belgie heeft nog nooit grote teams met gemak opzij gezet. Er staat gewoon geen hecht team. In 2014 was dat zo, in 2016 op het EK en nu weer. Het feit dat ze veel kwaliteit in hun elftal hebben verzekerd nog niet goed spel, dat zien we keer op keer terug.

Belgie heeft voor Belgie hun doen een erg goed elftal, maar zo'n elftal hebben Frankrijk, Spanje, Duitsland, Brazilie altijd. Zelfs Nederland met enige regelmaat. Ik ben vaak in Wallonie en hoe er in de media over het nationale team wordt gepraat is met regelmaat toch wel een beetje beschamend. Alsof Belgie al 3 WK en 4 EK titels op hun naam hebben staan. ''iedereen moet bang zijn voor de Rode Duivels'', na Panama: ''wie stopt onze Rode Duivels'', ''de wereld kijkt met verbazing naar onze Duivels'' en ga maar door.

Ik moet wel toegeven dat ze nog nooit zo goed hebben gespeeld als op dit WK. Ze waren aanvallend erg sterk en speelde bij vlagen leuk voetbal. Een duidelijke verbetering t.o.v. het Belgie onder Wilmots. Als Belgie mag je wel degelijk trots zijn, zeker nadat Belgie zolang niks voor heeft gesteld in het mondiale voetbal is dit gewoon een ontzettend leuk toernooi voor jullie geweest.

10 juli 2018 om 22:45

Ach als wij goed zijn kloppen we ons ook op de borst, dat mogen de Belgen toch ook doen. Ze hebben een fantastisch team, maar dat alleen is niet altijd genoeg. Dat zouden wij als Nederlanders toch als geen ander moeten weten? Van een goed team word je enthousiast of je nou Belg bent of Nederlander of Zimbabwaan.

11 juli 2018 om 01:56

De Belgen mogen zichzelf best op de borst kloppen, maar waarom zou je als Nederlander dat in hemelsnaam moeten doen? Ik ben net zo min Belg als Kroaat, als ik dan voor Kroatië wil zijn mag ik dat toch zelf weten? Hier in Nederland werd België ons wel erg opgedrongen en dat vond ik ook vervelend, net als dat NOS altijd heel Barcelona gekleurd is. Ik vind het persoonlijk ook wel fijn dat de Belgen ons nu niet kunnen treiteren, dat mag toch ook gewoon? Er zijn wel meer goede teams dan België op dit wk, ieder z'n eigen smaak.

11 juli 2018 om 07:44

En even relativeren, twee makkelijke tegenstanders in de poule en een wedstrijd tegen Engeland die er niet toe deed. Best veel mazzel tegen Japan. Een goede wedstrijd tegen Brazilië, maar met het voetbal wat ze Frankrijk verwijten. En gisteren kwamen ze tekort. Leuk WK maar niet de lyrische commentaren waard die ze krijgen.

11 juli 2018 om 10:53

België mag trots zijn. Ik had het de Belgen gegund. Geen enkel land steekt er.boven uit

10 juli 2018 om 21:57

Zozo wat ewn negatievieteit, was de Azijn in de aanbieding? Naar mijn mening is Frankrijk 🇫🇷 zeer terecht naar de Finale!

10 juli 2018 om 22:13

Eerste helft niet gezien?

10 juli 2018 om 23:34

Ja, maar het is een spel van twee helften

10 juli 2018 om 23:35

Jahoor.. belgie deed het tot de 25ste minuut prima... en de rest van de partij hebben ze niets meer voor elkaar gekregen. Idd volledig terechte overwinning voor frankrijk. Giroud had 3 goals kunnen maken.

10 juli 2018 om 21:57

Je kan zeggen wat je wilt maar Nederland bereikte toch 2x de finale met minder materiaal.

10 juli 2018 om 22:34

Ik weet niet wat de andere keer is, maar in 2010 was de loting toch ook om van te lachen? De groep zat al vol kleine landen als nigeria japan en volgens mij denemarken, in de achste finale tegen slowakije, in de kwartfinale tegen een waardeloos brazilie met vrijwel geen sterspelers, en uruguay in de halve finale is ook geen topteam... Terwijl Belgie meteen tegen een veel sterker Brazilie speelde, engeland al in de groep lootte en nu tegen de absolute wk favoriet speelde.. Je mag best wat relativeren.

10 juli 2018 om 22:40

Ik vind een Engeland in de groep loten als derde wedstrijd na plaatsing toch wel wat ver gaan voor 'zwaar'. En ik meen mij te herinneren dat Brazilië in 2010 zowel beschikking had over Kaka, als gezien werd als een van de favorieten.

10 juli 2018 om 22:59

Op zo'n WK is niemand te onderschatten die de finales haalt. Vergelijken heeft geen zin . Totaal andere spelers .. Totaal ander toernooi. De grote landen (normalijk) zijn dit WK bijna allen al naar huis zonder überhaupt de finales te halen.. die kan je ook weer afstrepen. België heeft gewoon goed gepresteerd en kan voor Brons gaan. Nederland presteerde uiteindelijk ook goed met een finale en halve finale in 4 jaar tijd

10 juli 2018 om 23:08

@thejurgenklopp
Dat was een onthutsend zwak Kameroen in de groepsfase in 2010, en Japan was op dat moment de beste ploeg van Aziã«. Denemarken een 'klein' land noemen vind ik ... riskant. Slowakije, akkoord, die stelden weinig voor, maar jij vond het Braziliã« met Kaka, Maicon, Fabiano, Cesar, Juan en Melo 'waardeloos'? Iedereen gokte dat het na de kwartfinale voorbij zou zijn... en Uruguay had hun gevaarlijkste lichting in jaren man. Forlan, Lugano, Suarez (rood tegen Ghana), Cavani, Gargano, Muslera, Godin... Gewoon een erg sterk elftal.

En Belgiã« speelde niet 'meteen tegen een veel sterker Braziliã«'. Buiten het feit dat Braziliã« niet per se grandioos speelde vloog Belgiã« er op de valreep niet uit tegen een 'klein land' (kuch), Japan. Een potje om spek en bonen tegen de Engelsen, beslist door een zondagsschot... relativeer nog even door zou ik zeggen.

11 juli 2018 om 00:42

In 2014 was het toch andere koek. Is Nederland toch gewoon 3de geworden op het WK. Speelde toen echt niet tegen makkelijker ploegen als België dit WK.

11 juli 2018 om 10:36

Engeland in de groep was vooral een moeilijke wedstrijd. Brazilie met Robinho etc in 2010 was ook zeker slecht, Kaka ook.

10 juli 2018 om 21:57

Engeland is meer geluk dan wijsheid. Kroatië speelt wel sterk. Frankrijk overtuigd zeker niet, maar de klasse van Mbappe geeft doorslag.

10 juli 2018 om 22:01

Kroatië sterk? Heb ik anders niet echt gezien tegen Denemarken en Rusland.

10 juli 2018 om 22:04

Waarom denk je dat ze in de halve finale staan en deze 2 landen naar huis hebben gestuurd?

10 juli 2018 om 22:07

Dan moet je een nieuwe tv gaan kopen. Tactisch werden die Russen compleet vastgezet door de dirigent Modric en zijn kompaan Rakitic. Alleen is het dan jammer dat Putin middelen levert waardoor Dzyuba ineens Usain Bolt wordt. Dan is het nooit makkelijk.

10 juli 2018 om 22:09

Geluk bij pingels?

10 juli 2018 om 22:42

Omdat ze pingels beter namen. Dat is de enige reden dat zij in de halve finale staan en Denemarken en Rusland niet.

10 juli 2018 om 21:57

Sorry, je doet je naam eer aan. Je bent echt een blinde vogel. Maar ik ga ervan uit dat het jaloezie is. Frankrijk is een sterke selectie, waar je niet zomaar van wint. Maar sommige proberen hun gram te halen met deze wedstrijd. Nou.ik ben trots hoe we gespeeld hebben dit toernooi. We hebben ons best gedaan en goed goed gespeeld.

10 juli 2018 om 23:28

Eigenlijk slaat hij exact de spijker op z'n kop. Je kunt toch niet met een serieus gezicht verkondigen dat Frankrijk aantrekkelijk en aanvallend voetbal speelt? De ploeg speelt om niet te verliezen en dat is best schandalig als je zo'n geweldige selectie hebt. Tot nog toe winnen ze puur en alleen door de ingevingen van hooguit 1 of 2 spelers.

11 juli 2018 om 00:09

Maar Belgie gehyped noemen vind ik nou niet bepaald de spijker op zijn kop slaan. Frankrijk heeft een betere en bredere selectie. Spelen schandalig slecht maar zijn wel efficient. Kijk naar argentinie en de poulefases. Ik vind dit belgie niet overhyped. Deze generatie heeft het beste voetbal gespeeld van dit wk.

10 juli 2018 om 21:58

Man, generatie hype. Staat voor bijna een miljard euro op het veld bij België. Nederland heeft zelden zo'n talentvolle lichting gehad. Geweldig voetbal gezien vandaag van de Bruyne en Hazard. Jammer dat de saaie een arrogante Fransen door zijn.

10 juli 2018 om 22:11

Zelden? Hou op man. Teams in de jaren '70, '80, '90, '00 en 2010 gemist?

10 juli 2018 om 22:18

Bijna voor een miljard euro? In een sprookjesboek misschien? Onderbouwing?

10 juli 2018 om 22:39

Waarom steeds vergelijken met Nederland? Belgie heeft op dit moment een veel beter elftal klaar! Nederlande betere history! Maar om een team zowat af te kraken nadat ze verliezen kn de halve finale en vergelijken met een land wat niet eens meedoet slaat gewoon nergens op.

10 juli 2018 om 22:46

@gaalmeister

Geweldig voetbal van de Bruyne ? Dan heb ik waarschijnlijk per ongeluk een andere wedstrijd gekeken... De Bruyne heeft dit WK welgeteld 2 fatsoenlijke ballen gespeeld; de pass op Lukaku in de wedstrijd tegen Japan en het doelpunt dat hij maakte tegen Brazilie.

Hazard was vandaag bij de Belgen de beste speler, maar dribbelt naar mijn mening toch te lang. Daarbij liet hij vandaag zien ook een gemeen mannetje te kunnen zijn, na zijn overtreding op Matuidi..

11 juli 2018 om 08:41

2010 was niks bijzonders.

11 juli 2018 om 09:54

NOS meldde dat: 1.7 miljard kosten de selecties van Frankrijk en Belgie bij elkaar.

10 juli 2018 om 21:59

Engeland en Kroatië gaan Frankrijk niet stoppen denk ik. Mbappe heeft al aardig wat nare vedette trekjes.. beetje uitdagen.. breed lopen.. maar wat is hij goed.

10 juli 2018 om 21:59

Generatie hype? Dit is de beste generatie van de belgen ooit. Ze spelen bijna allemaal in de beste competities Niks mis mee dat je dan hoge verwachtingen heb.

10 juli 2018 om 23:24

Maar oa een Vertonghen en alderwereld zijn geen echte top verdedigers. Het ouds internationale subtop.

11 juli 2018 om 02:24

dat zijn gewoon prima cv's voor een topland hoor.. maar je hebt weinig aan een goed duo achterin als je geen backs hebt he.. alderweireld is 1 vd beste cv's in de premier league..

10 juli 2018 om 21:59

We krijgen zoiezo een kampioen van de armoede. Alleen maar zaadploegen in de laatste ronde.

10 juli 2018 om 21:59

Man, generatie hype. Staat voor bijna een miljard euro op het veld bij België. Nederland heeft zelden zo'n talentvolle lichting gehad. Geweldig voetbal gezien vandaag van de Bruyne en Hazard. Jammer dat de saaie een arrogante Fransen door zijn.

10 juli 2018 om 22:02

Zelden toch talentvolle lichting gehad? Hou toch op man.

1974
1978
1988
1998
2010

10 juli 2018 om 22:21

Zelfs 2014 nog derde geworden. Moet België eerst nog voor elkaar krijgen.

11 juli 2018 om 04:25

2010 en 2014 had Oranje 3 a 4 wereldtoppers per toernooi. Voor de rest was iedereen matig. Matthijsen, Martins Indi, De Vrij, Veltman. Kom op zeg. Belgie heeft er minimaal 10 die kans hadden gemaakt om in de basis te staan in beide elftallen. De enige reden dat Nederland het beter deed was omdat ze in die periodes de betere coaches hebben gehad. Voor de rest heeft Oranje al bijna 20 jaar niet zo een talentvolle lichting gehad als de Belgen. En daar gaat nog 20 jaar bij komen als ik zie wat voor troep er nu wordt geproduceerd door de jeugdelftallen.

11 juli 2018 om 05:37

Ja man want Witsel, Meunier, Chadli, Boyata etc zijn 's werelds besten op hun positie.. Kom op zeg.. Linley heeft precies de praatjes waarom dus ook een deel van de Nederlanders hoopten dat België eruit zou vliegen.

11 juli 2018 om 06:08

Witsel, Fellaini, De Bruyne, Dembele, Hazard, Mertens, Kompany, Vertonghen, Courtois, Vermaelen, Alderweireld, Naingolan. Allemaal stukken beter dan wat er in 2014 in Oranje rond liep en minstens even goed als de spelers van 2010. Ik heb niks met Belgie, maar ik ga ook niet doen alsof Nederland zo geweldig was lol. Niemand had verwacht dat ze onder Van Gaal zo ver zouden komen, en in 2010 was het verdedigend ook niet om aan te gluren. Matthijsen, VDW en Heitinga bakte er niks van en hadden constant back up nodig van Van Bommel en de Jong. Dat Kuyt toen in de basis zat zegt genoeg.

11 juli 2018 om 08:41

2010 was echt niet zo bijzonder hoor. Echt een veel mindere selectie dan dit Belgie.

11 juli 2018 om 09:51

Mwa... 1998: Boudewijn Zenden, Wim Jonk, Cocu, Davids. Prima voetballers allemaal, vergelijkbaar met wat Belgie nu heeft staan maar niet allemaal top.

2010 maar helemaal niet over beginnen: Stekelenburg, Bouhlarouz, van der Wiel, Heitinga, Matthijssen. Dat was de verdediging. Robben en van Persie waren wel top. Maar als geheel niet vergelijkbaar met de huidige Belgische selectie die op elke positie een topspeler hebben staan op de backposities na.

Slaat gewoon nergens op om dit generatie hype te noemen, beetje afgunstige reactie. Dan kun je net zo goed al die generaties die jij opnoemt generatie hype noemen want die hebben ook nooit wat klaargespeeld, op Ek88 na dan.

11 juli 2018 om 11:36

@gaalmeister
1998:
vd Sar
Frank de Boer
Ronald de Boer
Philip Cocu
Clarence Seedorf
Edgar Davids
Jaap Stam
Wim Jonk
Dennis Bergkamp
Patrick Kluivert
Michael Reiziger
Marc Overmars
Dat waren in die tijd echt wel spelers in de top. En niet zoals jij dat noemt prima voetballers, nee gewoon allemaal spelend bij de topclubs van die tijd.

Verder zijn we in 1998 in de halve finale ook behoorlijk genept anders was dat ook "gewoon" een finalplaats geweest.

11 juli 2018 om 12:06

Tja en het 2010 van Nederland was beter dan welk België buiten dit elftal ook, nou en? De beste Belgische voetballer ooit komt niet in de top 5 in Nederland, nou en? Waarom zou je nu in hemelsnaam die discussie aanwakkeren? Ik vind oranje 74 en 98 echt veel en veel sterker dan dit België, maar goed joh ga je lekker verkneikelen aan Witsel die je bijvoorbeeld beter noemt dan een Wijnaldum. Het is gewoon lachwekkend.

12 juli 2018 om 10:08

Dit Belgie speelt ook allemaal bij topclubs. Of in ieder geval in dezelfde mate als het NL elftal dat jij opnoemt. Wim Jonk speelde bij Sheffield Wednesday, vd Sar bij Ajax, de Boertjes bij Ajax. Natuurlijk was dat een gouden generatie voor Nederland, maar vind het gewoon onzin om te zeggen dat dit Belgie "generatie hype" is terwijl ze echt een waanzinnig goede selectie hebben. Ze halen toch mooi de halve finale, net zoals NL destijds. Omdat ze geen wereldkampioen worden zijn ze een hype? Dan zou NL ook altijd hype-elftallen moeten hebben. Ben gewoon een beetje klaar met dat kleinburgerlijke Nederlandse misgunnen en jaloezie.

10 juli 2018 om 21:59

Nou is dat niet helemaal eerlijk. Het was verreweg de moeilijkste kant van het toernooi en ze hebben toch Brazilie uitgeschakeld. Weliswaar met geluk, maar toch.

Frankrijk is gewoon een maatje te groot. Je zegt geen onoverkomelijke horde, maar zij worden gewoon wereldkampioen hoor. Hecht collectief. Stabiele klinische ploegen zijn juist het moeilijkst.

Giroud vind ik erg slecht. Die mag er wat mij betreft wel uit.

10 juli 2018 om 22:33

Tunesië,Panama,Japan.erg lastig allemaal idd..

10 juli 2018 om 22:48

Tsja met wat slimheid hadden ze aan de andere kant gezeten. 0-0 tegen Engeland en een gele kaart meer.....

10 juli 2018 om 22:00

Het niveau is niet minder of meer. Het feit dat Nederland meedoet maakt het voor sommigen minder spannend, voor jou volgens mij ook.

10 juli 2018 om 22:02

Frankrijk schakelde Argentinië, Uruguay en België uit, dat verdient respect. Engeland speelde tegen Panama, Tunesië, Colombia en Zweden wat weinig voorstelt. Kroatië won van Denemarken en Rusland. Frankrijk speelt niet voluit, maar de winnaar van deze wedstrijd verdient in mijn ogen ook de titel aangezien de rechterkant van het schema een lachertje was.

10 juli 2018 om 22:15

@Blindevogel

Je praat net alsof het een afgang is dat je van (waarschijnlijk de beste selectie) Frankrijk verliest.

10 juli 2018 om 22:33

Ik ben het wel met Blinde vogel eens. Kijk naar Belgie wordt gezien als een van de betere elftallen maar met alle respect leg dit elftal is tegenover NL elftal van bijvoorbeeld '88 met Gullit, Van Basten, Bergkamp, Wouters, Koeman, Blind etc.... dan is dit Belgische elftal toch echt van een minder niveau. Als dit al een gouden generatie is wat heeft Oranje dan wel niet in het verleden laten liggen en later ook nog met De boer, Seedorf, Kluivert en nog 10 toppers sorry hoor maar Belgie is een van de betere teams maar dat ligt meer aan het algehele niveau van dit WK en het gebrek aan echt goede teams

10 juli 2018 om 22:43

Akkoord met je analyse over het wk, maar niet over generatie hype. Die 3-2 tegen Japan en volwassen match tegen Brazilië verdienen hulde. Jammer van die ene fout op de corner, maar vond dat België vandaag meer deed wat op voetbal leek dan zo’n talentvolle generatie Fransen. Erg triest dat je met dat spelerspontentieel dit op de mat legt. Met de nadruk op liggen 😇

11 juli 2018 om 00:13

Mensen... Ik zeg het jullie: Football is coming home, it's coming home!

11 juli 2018 om 00:37

Ook afgelopen EK was niet om aan te zien, te veel middelmaat. Frankrijk kan zo lekker spelen met Ousmane, Griezmann etc. Maar Deschamps vertikt het om zn tactiek iets aanvallender te maken. Ook vandaag waarom geen Ousmane erin? Lekker om te counteren Mbappe was al opgebrand zag je duidelijk

11 juli 2018 om 03:15

Engeland of Kroatië in de finale is indd vrij bizar en zeker verrassend. Als een van deze twee de titel pakt zou het toernooi vol verrassingen niet misstaan.

Alleeeeeeeez!

Wat ben ik blij maar vooral opgelucht. Gaan we dan toch 20 jaar naar dato het Franse volk weer laten juichen om het behalen van een wereldtitel?! Ik hoop het zo... Het spel is misschien niet mooi en leuk maar gewoon uiterst effectief. Klaagde iemand toen Nederland in 2010 op een saaie manier de finale haalde? Uiteraard heeft Frankrijk een beter elftal dan Nederland destijds maar toch. Wat telt uiteindelijk is de titel. Jammer voor de Belgen maar zij kunnen enorm trots zijn.

Allez Les Bleus!

10 juli 2018 om 22:09

Amen! Het gaat om resultaat. En bovendien zijn de Fransen geeneens heel saai. Ze geven gewoon niks weg en creëren wel een hele hoop kansen. Hele degelijke en gevaarlijke ploeg.

10 juli 2018 om 22:10

Maakt niet uit of het spel mooi of niet is. Spanje speelde mooi spel, en nu heeft niemand het over ze. Zoals je zegt uiteindelijk telt de titel. Gefeliciteerd en succes, want Engeland gaat winnen in de finale en niemand kan er wat aan veranderen.

10 juli 2018 om 22:16

@les gones

Met dit spelersmateriaal zo spelen vind ik echt wel ondermaats.
Hoop ergens dat Frankrijk het wk niet wint, want dit was echt wel triestig, laatste kwartier werd er al helemaal niet meer gevoetbald.

10 juli 2018 om 22:28

Ik ben het met jou eens hoor dat je met deze spelers zoveel meer kan en dat je op die manier ook iedereen overhoop kan spelen maar als we allemaal eerlijk zijn is resultaat natuurlijk belangrijker dan het spel. Als er 1 team het nu verdient is het Frankrijk wel vind ik. Kroatië/Engeland spelen natuurlijk ook aardig maar hebben ook wel geluk met de loting gehad natuurlijk.

10 juli 2018 om 22:39

Verdiend gewonnen van ons en ik ben best tevreden met een halve finale maar dat tijdgewin heb ik zelden zo misselijkmakend meegemaakt, wat Mbappe daar allemaal uitsteekt zorgt er voor dat ik van absolute fan van de voetballer verander naar absolute afgunst van de persoon Mbappe.

10 juli 2018 om 23:27

Jij zou exact ‘t zelfde doen man hahahahaha

Ik voel vooral trots nu, allemaal gestreden voor wat we waard waren. Een halve finale erbij op een WK, deze generatie heeft het, mede dankzij Henry en Martinez, waargemaakt. Allemaal hebben ze het goed gedaan, van Witsel tot Big Fella, van Lukaku tot Courtois, maar Eden oh Eden, onze beste Belgische aanvaller ooit, wat een spelertje ben jij, al vanaf je 16-17 een echt bazeke bij Lille, en nu een echte wereldster. Ik hou van je kleine generaal, waardige kapitein, waardige 10, Belgische legende, droeg vandaag onze aanval. Kanjer!

10 juli 2018 om 21:58

Ik vond Lukaku, De Bruyne en Chadli heel erg matig vandaag. Er had meer ingezeten voor Belgie als de coach eerder met Batshuayi kwam. Ze missen trouwens Naingolan op het middenveld.

10 juli 2018 om 22:01

Slecht gewisseld van Martinez trouwens idd

11 juli 2018 om 08:06

Ik doelde meer op het hele toernooi.

11 juli 2018 om 12:31

Ja wat dat betreft heb je gelijk, ik heb heel erg genoten van Hazard. Het leek wel alsof hij tegen amateurs aan het spelen was gisteren en tegen Brazilie. Hoop nu dat hij als vervanger van Ronaldo naar Real komt.

10 juli 2018 om 21:58

Ik vond Lukaku, De Bruyne en Chadli heel erg matig vandaag. Er had meer ingezeten voor Belgie als de coach eerder met Batshuayi kwam. Ze missen trouwens Naingolan op het middenveld.

10 juli 2018 om 21:58

Frankrijk de atleten, toonbeeld van het hedendaagse voetbal. Sterke en snelle spelers met een ijzersterke conditie

10 juli 2018 om 21:58

En nu hopen dat die zsm naar Real Madrid komt. Hij verdient al jaren veel beter dan een club als Chelsea waar ze voetbal spelen dat totaal niet goed ligt bij Hazard. Bij Real gaat men pas echt zijn kwaliteiten zien

10 juli 2018 om 21:59

Frankrijk de atleten, toonbeeld van het hedendaagse voetbal. Sterke en snelle spelers met een ijzersterke conditie

10 juli 2018 om 21:59

En nu hopen dat die zsm naar Real Madrid komt. Hij verdient al jaren veel beter dan een club als Chelsea waar ze voetbal spelen dat totaal niet goed ligt bij Hazard. Bij Real gaat men pas echt zijn kwaliteiten zien

10 juli 2018 om 22:01

Je kunt zeker trots zijn op je land. Ze hebben een fantastisch toernooi gespeeld

10 juli 2018 om 22:01

Allemaal? Kevin was wederom rampzalig. Wat een nonchalance. Die vent heeft in 4 jaar 1 goede helft gespeeld, de eerste tegen Brazilië. En maar met die armen zwaaien wanneer zijn passes ni aankomen

10 juli 2018 om 22:01

Allemaal? Kevin was wederom rampzalig. Wat een nonchalance. Die vent heeft in 4 jaar 1 goede helft gespeeld, de eerste tegen Brazilië. En maar met die armen zwaaien wanneer zijn passes ni aankomen

11 juli 2018 om 08:08

Realmadrid

Ik doelde meer op het algehele toernooi eigenlijk.

10 juli 2018 om 22:02

Ik vind Witsel echt niets bijzonders brengen. Altijd balletje opzij en zijn fysiek gebruikt hij ook niet perse.

11 juli 2018 om 08:09

Coco

Bwah jawel hoor, hij houd echt de balans, speelt zelden een bal kwijt en in combinatie met twee lopende meer creatieve middenvelders is Witsel goud waard.

11 juli 2018 om 10:23

Hmm, ik zie het niet echt. Maarja, wie ben ik. Vond hem niet slecht gisteren, alleen brengt hij in mijn ogen niets speciaals. Eigenlijk een soort Elneny, gek want ik houd van Elneny .

10 juli 2018 om 22:04

Vind het oprecht zonde dat jullie niet door zijn. Had het jullie echt gegund, vooral Hazard speelde toch weer erg lekker vandaag. Jammer dat je daar niks voor koopt.

10 juli 2018 om 22:14

Terecht dat je trots bent, het was gewoon een geweldig toernooi voor België. Echt een geweldige opsteker om mee te nemen richting 2020. Hazard is magisch indd, toch moeten zijn statistieken wel omhoog in dit soort wedstrijden. Dan kan hij op de muur der Legendes. Nu al zin in 2020, Oranje - België op Wembley. Ik teken er voor.

10 juli 2018 om 22:20

Dankzij Martinez is deze generatie naar de knoppen. Belgie kan met afstand het beste voetballen, alleen veel te statisch in dit systeem. Tegen Brazilië en Japan geluk gehad. Onze voetbalbond is een dikke klucht met het aanstellen van Martinez als hoogtepunt. Ik had Preud'homme wel eens aan het roer willen zien. Jammer, verloren moeite.

10 juli 2018 om 22:25

Sorry hoor maar ik vind dat je complete onzin uitslaat hier. Martinez heeft dit toernooi bewezen wel degelijk tactisch inzicht te hebben op een zeer hoog niveau. Fellaini en Chadli inbrengen tegen Japan was de redding, de tactiek tegen Brazilië was perfect ondanks het geluk in de tweede helft. Aan Martinez heeft het niet gelegen dit toernooi.

10 juli 2018 om 22:41

Iedereen kon die wissels voorspellen. Carrasco speelde als een natte krant en Fellani bracht lengte waar de Japanners niks tegen kunnen beginnen.

Logische keuzes.

10 juli 2018 om 22:51

@consy

De redding tegen Japan was het gegeven dat de Japanners vooruit bleven voetballen en niet de boel op slot hebben gegooid. Ook de mazzelgoal van Verthongen heeft aan die "redding" bijgedragen.

Belgie heeft met het nodige geluk van Japan gewonnen en ook tegen Brazilie de nodige mazzel gehad.

Toegegeven, geluk moet je ook ooit hebben, maar zo fantastisch was/is dit Belgisch elftal nu ook weer niet..

10 juli 2018 om 23:14

Sorry maar ik vind net dat jij complete onzin uitkraamt. We spelen met wing backs die geen wing backs zijn. De Bruyne krijgt iedere keer een andere positie, soms de 8, soms de 10. Hij haalt mertens en carrasco uit de basis. Vandaag mocht Dembele ineens spelen op ee positie die hem ook al niet eigen is, omdat Meunier geschorst was. Hij gokt er gewoon op los, is tactisch de grootste nul van alle trainers dit wk. We zijn ver gekomen op dit wk omdat we goede spelers hebben, bij de besten van de wereld, niet omdat we een goede trainer hebben. Als je dit niet kan inzien dan begrijp ik er niks van. En dan laten we onze beste middenvelder thuis, net eens speler die we vandaag misten, iemand die risico in zijn spel heeft. Want vandaag was het een muur en met breed tikken ga je dat niet ontwrichten. Ik ga maar stoppen. Ik zeg het al van dag 1, Martinez was de slechtste zet ooit, resultaten verbloemen het.

11 juli 2018 om 02:02

En waarom spelen die wing backs daar? Omdat België geen normale verdedigers buiten het centrum heeft, daarom dus. Ik vind het ook nogal wat om te zeggen dat België in potentie het beste kan voetballen, vind je Franse selectie sowieso op papier sterker en ook een top Duitsland, Spanje en Brazilië spelen echt niet minder voetbal dan België.

Erg jammer dat Belgie vandaag onverdiend met 1-0 van Frankrijk heeft verloren. Er komt nu geen prachtige finale tussen Belgie en Kroatie en daar baal ik enorm van. Ik hoop dat Kroatie morgen ruim wint van Engeland en daar heb ik wel vertrouwen in want buiten Kane speelt er op iedere positie een betere voetballer bij Kroatie ten opzichte van de Engelsen. Ik denk dat Kroatie veel kans maakt tegen Frankrijk in een eventuele finale tussen hun en ik hoop nu heel erg dat de sympathieke Kroaten hun eerste wereldtitel winnen.

10 juli 2018 om 21:56

Lol Engeland gaat door.

10 juli 2018 om 21:57

De linksback van Kroatie is anders wel heel erg zwak Ik hoop wel dat ze winnen though.

10 juli 2018 om 21:59

Kroatië heeft ook nog niet overtuigd ik knock-out fase dus ik ben daar niet zo zeker van dat die wel even gaan winnen.

10 juli 2018 om 22:00

Hoe vaak ga je nog herhalen hoe graag je engeland eruit wil?

10 juli 2018 om 22:04

Haha, de ironie over herhalen :D

10 juli 2018 om 22:11

Ik dacht dat hij niet verstuurde dus toen drukte ik 6 keer op verzenden

10 juli 2018 om 22:02

Ik mis nog een samenvatting van Engeland Belgie uit de groepsfase van je. Zou je dat misschien nog eens uit kunnen lichten? Ik had het nog niet helemaal begrepen.

10 juli 2018 om 22:02

Gelukkig is het wk bijna voorbij. Dan hoef ik niet onder elk bericht te lezen dat jij wil dat engeland ingemaakt wordt

10 juli 2018 om 22:08

Sympathieke Kroaten? Ben jij wel eens in Kroatië geweest?

10 juli 2018 om 22:39

Ik ben 3 keer eerder in Kroatie geweest. Het is een prachtig land met mooie blauwe zeeen en super mooie eilanden en prachtige dorpjes langs de Adriatische zee. Vooral het punt strand bij het plaatsje Bol is erg mooi in Kroatie. Dan hebben ze ook nog eens een prachtig elftal voor zo'n klein landje voor maar 4 miljoen inwoners. Daarom snap ik Dirk19 wel en ben ik het volledig met hem eens. Waarom vraag jij je af of Kroatie sympathiek is??

10 juli 2018 om 22:46

Ik vraag me ook af waarom je dat afvraagt. Ik ben heel vaak in Kroatie geweest en ik ga daar graag heen. Hele aardige mensen daar (en leuke vrouwen). Ze zijn onwijs gastvrij dus ik vraag me af wat je ermee bedoelt.

10 juli 2018 om 22:50

Omdat ik de gemiddelde Kroaat niet sympathiek vindt. Eigenlijk zijn alle vooroordelen die men ten opzichte van de Fransen heeft ol de gemiddelde Kroaat van toepassing.

10 juli 2018 om 23:03

Dan ben jij niet zo goed op de hoogte van de serviers.

Vervelende ploeg dat Frankrijk

10 juli 2018 om 21:58

Maar wel gewonnen van de, volgens velen, beste spelers en team van de wereld. Mooi dat Frankrijk door is, nu hopen op Engeland erbij, heerlijke finale wordt dat dan

10 juli 2018 om 21:59

En hoe! Dat tijdrekken bij de vlag was echt verschrikkelijk

10 juli 2018 om 22:42

Dat zou België andersom natuurlijk ook doen met die paar minuten nog op de klok.

10 juli 2018 om 22:50

Belgie was anders een stuk netter tegen Brazilie. Geen theater erbij.

10 juli 2018 om 22:00

En hoe! Dat tijdrekken bij de vlag was echt verschrikkelijk

10 juli 2018 om 22:03

Zeer vervelend. Puur counter en dat met dit materiaal... en dan het tijdrekken. Fantastische spelers die dit op deze manier doen.... maar goed. De Bruine kan erg goed voetballen maar laat dat vrijwel alleen bij zn club zien.

Voor mij als Nederlander voelt dit toch ergens als een opluchting dat Belgie uitgeschakeld is

Maar Belgie heeft een fantastisch toernooi gespeeld. Chapeau!

10 juli 2018 om 21:57

Heb precies hetzelfde maar toen ik mbappe zag janken en zuigen hoopte ik wel steeds meer op een Belgische goal.

10 juli 2018 om 22:00

Ergens best logisch, ik kan begrip opbrengen voor Nederlanders die het ons niet gunnen, net zoals ik degene die het ons wel gunnen ook begrijp.

Toch bedankt man!

10 juli 2018 om 22:56

Haha, heeft er denk ik niet eens mee te maken dat we het jullie niet gunnen in algemene zin, maar niet voordat wij hem zelf gewonnen hebben

10 juli 2018 om 23:35

Ik heb het al bij de start van het toernooi gezegd, en dan spreek ik denk ik voor 90procent van de Nederlanders die het Belgie niet gunde. Ik gunde het Belgie niet uit jaloerzie (wat Asensio ook indirect zegt), maar Belgie had bij far het leukste elftal en heb genoten van jullie KO potten. Pak dan maar een EK titel, dat gun ik jullie zeker (niet ten koste van NL, maar die zullen zich waarschijnlijk toch niet plaatsen). Sterkte met het verwerken. Ik weet hoe je je voelt.

10 juli 2018 om 22:11

Ik gunde het de Belgen wel en naarmate de wedstrijd vorderde gunde ik ze meer. Wat heeft Deschamps toch een vervelende voetbalvisie. Nul komma nul amusement waarde.

Klasse scheids, affluiten bij 96:10 wanneer er ongeveer 2 minuten wordt tijdgerekt in de blessuretijd. Schandalig!

10 juli 2018 om 22:00

Ik denk dat daarom ook de 6minuten blessure tijd waren gegeven, dat hebben we ook het hele toernooi nog niet gezien.

10 juli 2018 om 21:59

Ten eerste had er niet eens 6 minuten extra tijd gegeven moeten worden, max. 4 min. Vond 6 minuten extra overdreven.

10 juli 2018 om 22:04

Lach je er nou mee? Alleen Matuidi heeft er al 4 laten wegtikken. Misselijk mannetje dat

10 juli 2018 om 23:16

Zag je die botsing niet? Zou eerder boos op hazard zijn daarvoor

10 juli 2018 om 22:24

Verder floot de scheids goed vond ik. Liet lekker doorgaan. Had alleen een keer een vrije trap moeten geven aan ik meende hazard. Tijdrekken doet iedereen dus daar moet je niet zo over liggen mauwen.

Wat speelde die fransen laf zeg, verdienen het niet. Verschrikkelijk team om in de finale te hebben

Tijd voor zuivere speeltijd, 6 minuten blessuretijd, waarvan 2.30 stil heeft gelegen, maar scheids fluit af op 96.11

10 juli 2018 om 21:57

Dus volgens jou moet er weer blessuretijd bijkomen in de blessuretijd? Hoe zit het dan met de blessuretijd in de blessuretijd van de blessuretijd. Moet die er ook bijkomen dan?

10 juli 2018 om 21:59

Uhm, ja. Je speelt door tot je 45 minuten gespeeld hebt. Daarom zeggen we ook dat er minimaal x aantal minuten bijkomt aan het einde. Zodat je eventueel langer door kan spelen als het spel veel stil ligt in de blessuretijd.

10 juli 2018 om 22:00

Ja. Liever dat dan bloedzuigers als Mbappé belonen.

10 juli 2018 om 22:00

Uhm, ja. Je speelt door tot je 45 minuten gespeeld hebt. Daarom zeggen we ook dat er minimaal x aantal minuten bijkomt aan het einde. Zodat je eventueel langer door kan spelen als het spel veel stil ligt in de blessuretijd.

10 juli 2018 om 22:00

Dus jij vind dat het matennaaien, janken en zuigen beloont moet worden? Misschien moeten we maar eens overgaan op een andere manier. Net als bij basketbal gewoon de klok stop zetten. Krijg je dit ook niet.

10 juli 2018 om 22:01

Officieel wel ja

10 juli 2018 om 22:01

Draai het eens om: in jouw optiek mag je dus straffeloos tijdrekken in de extra tijd? Koekoek!

10 juli 2018 om 22:06

Nee je kan een gele kaart krijgen toch.

10 juli 2018 om 22:16

Klopt en daarbij mag de tijd nog gewoon bijgeteld worden. Belachelijk dat het hier niet gedaan is. Niet dat de Belgen dan gelijk hadden gemaakt, maar het gaat om het idee. Ik kan niet wachten tot zuivere speeltijd ingevoerd wordt..

10 juli 2018 om 22:45

Dat is helemaal geen slecht idee, om de klok stil te zetten in dit soort situaties.

Frankrijk bracht het tijdrekken tot een nieuw niveau, jammer...
Alsnog gefeliciteerd met het wk Frankrijk!

meest onsympathieke finalist helaas.

Onbegrijpelijk dat Martinez Fellaini eruit haalt, je moet toch scoren?? Voetballend kwamen ze er nauwelijks meer doorheen in de tweede helft

10 juli 2018 om 22:34

Onbegrijpelijk dat Martinez hem laat starten. Had meer waarde kunnen hebben door in te vallen.

10 juli 2018 om 23:43

Precies Keerl. Fellaini is echt geen basis materiaal voor dit elftal. Maar daar integen een heerlijke stormram om erbij te hebben. Ongelovelijk dat hij in de basis stond.

11 juli 2018 om 07:52

Keerl, wie moet je dan op Pogba zetten in verdedigend opzicht? Tegen Brazilië speeldd hij overigens uitstekend als verbindingsspeler

Knap hoor van Frankrijk, ze spelen zeer degelijk voetbal en is een genot om naar te kijken. Met spelers zoals Giroud, Kante, Griezmann en Mbappe! Heerlijk!

10 juli 2018 om 22:15

Ja giroud is echt een prachtige voetballer inderdaad! Verbaast me echt dat barca of real hem niet wilt halen

10 juli 2018 om 23:05

Hahahahah

Kan iemand mij vertellen wat giroud dit in dit elftal?? Staat gewoon voor de sier, On franc wereldkampioen, zijn gewoon te sterk.

10 juli 2018 om 21:58

Klopt, met een Lemar vanaf links en Griezmann in de punt lijken ze me nog sterker.

10 juli 2018 om 22:33

Dat gaat niet werken El Fenomeno. Griezmann is geen spits en dat kon je de eerste wedstrijd wel zien toen we nog met Dembélé speelden. Griezmann moet iemand om hem heen hebben die sterk en balvast is en laat dat nou net Giroud zijn. Op het EK werkte dat ook en werd hij nota bene topscorder. Hij moet kunnen zwerven om de diepe spits heen en dan is ie op z'n best.

Kevin, schlemiel of the match. Als hij niet draait dan blijft er weinig over van Belgie. Jammer.

Wat een laf voetbal van die Fransen. Ik mag toch hopen dat Engeland of Kroatie het WK wint. 11 man vlak voor de eigen 16, met dit spelersmateriaal. Lachwekkend...

Dit was denk ik de laatste kans van deze generatie om wk te winnen. De verdediging wordt minder de komende 4 jaar. Erg jammer.

Helaas voor de Belgen. Deze wedstrijd was zo slecht.. De Bruyne die alles inleverde. Iedereen statisch. Waarom Batsuyai in de blessure tijd las laten invallen?

Gefeliciteerd Frankrijk alvast met de wereldtitel. Verwacht Kroatië in de finale. 3e/4e plaats zal wel tussen België en Engeland gaan.

10 juli 2018 om 21:57

2 jaar terug feliciteerden we Frankrijk ook alvast

10 juli 2018 om 22:01

Uiteraard hoop ik dat iemand anders het wordt, maar heb er hard hoofd in.

10 juli 2018 om 22:10

Nouja, van tevoren was ik al voor de winnaar van Kroatië-Engeland, dus dat veranderd er niks daar.

10 juli 2018 om 21:57

Dat dachten we op t ek 2 jaar geleden ook. Daar dacht eder toch anders over. It aint over till its over.

10 juli 2018 om 21:58

Dat dachten we op t ek 2 jaar geleden ook. Daar dacht eder toch anders over. It aint over till its over.

Bah, vervelend team toch dat Frankrijk. Hebben zoveel kwaliteit en dan moeten ze zulke irritante trekjes vertonen de laatste 20 minuten.

Gefeliciteerd aan allen die Frankrijk een warm hart toedragen, maar ik juich voor de tegenstander in de finale..

België was Hazard, Hazard was België. Waar was Kevin de Bruyne? Nergens! Frankrijk gaat het WK winnen, op basis van hun volwassen spel. Ze weten hoe ze de tegenstander moeten irriteren, uitdagen. Ze weten wanneer ze moeten pieken tijdens een wedstrijd.

10 juli 2018 om 21:57

Wat een baas die Hazard.

10 juli 2018 om 22:03

Vind de hype rond Hazard enorm overdreven, die man kan prachtig dribbelen en dat kan Bakali ook. Maar die Hazard is totaal niet effectief, als je het moet vergelijken met Ronaldo kom je toch van een koude kermis thuis, Hazard moet aan zijn productiviteit gaan werken inplaats van die losse dribbels en hele veld voorbij gaan waar er niks uit komt.

10 juli 2018 om 22:54

Wie is Bakkali?

10 juli 2018 om 22:29

Vergelijk je Eden Hazard nu serieus met Zakaria Bakalli?

10 juli 2018 om 22:04

Snap niet waarom je zoveel plezier haalt uit het feit dat de Bruyme misschien niet ze beste pot speelde. Het is ook maar een mens.

10 juli 2018 om 22:08

Hou niet van overschatte voetballers.

10 juli 2018 om 22:20

Haha wow! Ik denk dat je maar eens even naar boven moet scrollen. In Zermatt heb jij jouw zielmaatje gevonden

10 juli 2018 om 22:51

De beste speler van City is overschat na een slechte wedstrijd. Voetbalzone 2018.

10 juli 2018 om 22:27

Bruyne deed alles fout was echt een dissonant in de ploeg...

Jammer Belgen, mijn hart lag bij jullie vandaag. Jullie mogen wel super trots zijn, op wat jullie laten zien hebben. Hazard was de beste, wat mij betreft..✊🏾

Matuidi, Varane en Kante speelden werkelijk waar een wereldpot. Daaraan kan je eigenlijk al zien waarom Frankrijk vandaag gewonnen heeft. Verdedigend ijzersterk.

10 juli 2018 om 22:35

Kante, je zegt de naam al. Klein maar fijn. Wat een heerser is dat heh.

10 juli 2018 om 22:43

De kleine krijger. Hij heerst dit WK, een absolute geweldenaar.

Bah, wat een anti-voetbal van de Fransen. Ik gun het ze van harte dat ze er genadeloos uitgekegeld worden in de finale tegen (hopelijk) Kroatië. Slaapverwekkend voetbal bereikt de WK-finale. Het zou niet mogen.

Doodzonde voor de Belgen. Ze waren naar mijns inziens de partij die wél wilde voetballen.

10 juli 2018 om 22:04

Zelfde als Belgie tegen Brazilie, Brazilie was gewoon de betere en wilde voetballen. Je ziet het steeds meer dat je met leuk en aardig voetballen nergens komt.

Zuur voor de Belgen dit, vond ze niet de mindere! Denk dat je nu ook wel aan kan nemen dat Real Mbappe gaat kopen, wat een talent en real houdt van WK sterren

10 juli 2018 om 21:59

Ronaldo vervang je door 2 spelers ik denk aan Mbappe en Hazard

10 juli 2018 om 22:06

Denk alleen dat Mbappe onmogelijk is om te halen. Want hoezo zou PSG verkopen ze hebben toch het geld niet nodig en Mbappe hebben ze ook pas net gekocht.

10 juli 2018 om 22:12

Alleen Hazard is haalbaar dit jaar.

10 juli 2018 om 23:10

Inderdaad die gaan m 1 seizoen laten spelen enkel en alleen om te verdienen aan de shirtjes die ze kunnen verkopen, en dan volgend jaar verkopen aan real.

Goed wk Belgen..helaas geen finale. Had het jullie gegund en was ook wel terecht geweest. Frankrijk allemaal jankertjes.

Belgie bedankt!!! Hadden meer verdiend vind ik zelf, nu vol gaan voor de 3e plaats

Nog nooit zo hard gebaalt van de uitschakeling van een ander land, zo jammer! Nu maar hopen op het andere, you know, it’s coming home!

Die Belgen hadden gewoon niet van Engeland moeten winnen. Daar hebben ze de grootste fout gemaakt.

10 juli 2018 om 22:45

Ach, dan had je weer dat gezeik gehad dat ze voor de makkelijke weg hebben gekozen. Ik vind juist dat het ze siert dat ze die pot gewonnen hebben.

11 juli 2018 om 02:46

Ze gingen echt niet vol voor de winst in die wedstrijd tegen Engeland hoor. Het Is dat Januzaj meer aan zichzelf dacht door die bal er in te schieten. Ik verwacht dan ook dat hij niet meer wordt opgeroepen.

Jammer België en de Fransen hebben zich ook niet van hun beste kant laten zien. Deschamps speelt echt geen leuk voetbal, terwijl hij spelers heeft om leuk en fris aanvallend voetbal te spelen.

10 juli 2018 om 22:22

Hij heeft ook de spelers om tegenstanders naar de keel te grijpen en elke match 8-2 te winnen. Jij noemt het slim, ik laf en saai. WK winst onwaardig dit voetbal, hopelijk pakt Kroatie de beker.

10 juli 2018 om 22:35

Speelt Kroatië zo oogstrelend dan?

10 juli 2018 om 22:52

Leuker, ja. Maar hun mogelijkheden zijn qowieso beperkter.

Ugh, na Portugal in 2016 krijgen we nu dus Frankrijk of Engeland die het wk op echt de meest negatieve manier gaat winnen. Ik hoop echt dat dit niet het nieuwe voetbal gaat worden.

10 juli 2018 om 21:59

Engeland op de meest negatieve manier? Vind het naast België het meest frisse team van dit WK! Wbt Frankrijk ben ik het helemaal met je eens.. Wat een schijtbakkenvoetbal!

10 juli 2018 om 22:09

Vind ik absoluut niet, net als België neem ik de duels tegen Panama en Tunesië helemaal niet serieus. Tegen de Belgen was Engeland triest. Tegen Colombia vond ik het ook helemaal niks en winnen ze met penalty’s. Tegen Zweden vond ik ook nergens op lijken scoren ze uit een corner wat ze tot kunst hebben verheven. In ieder geval zijn we het over de Fransen eens. Ik kijk er met afschuw naar. Zoveel potentie op de bank en in de basis en dan dit laten zien. Een beetje aanzetten en deze ploeg walst in het eerste half uur over de meeste ploegen heen.

10 juli 2018 om 22:20

Nee oké, de wedstrijden tegen Tunesië en Panama zijn geen leidraad maar goed, ze moeten wel gespeeld worden. Ik hou wel van het dynamische wat de Engelsen hebben. Walker, Stones en Maguire staat als een huis, Lingard als een vrije vogel op het middenveld die overal te vinden is en op de flanken met Trippier en Ashley Young met hun voorzetten zijn levensgevaarlijk.. Dan hebben we het nog niet over Kane gehad en de keepers kwaliteiten van Jordan Pickford. Alleen Sterling en Dele Alli vind ik nogal teleurstellend en ik had graag Rashford op de plek van Alli of Sterling gezien maar goed, je kan niet alles hebben haha.. Ik vind Engeland echt het meest fris van iedereen.. Hongerig, dynamisch en fris voetbal

10 juli 2018 om 22:29

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik alles behalve dynamisch vind. Enige wat ik zie zijn voorzetten vanaf de zijkanten en lange ballen op de diepgaande Sterling en Lingard. Dat is het Engelse spel van oudsher. Verder is het misschien gek wat ik ga zeggen, maar ik vind Kane helemaal niet goed spelen. Voegt buiten die penalty’s helemaal niks toe aan het spel. Die centrale verdedigers vind ik dan wel sterk spelen.

10 juli 2018 om 23:22

Kane speelt ook niet goed, alleen hij trekt standaard 2 man aan waardoor er ruimte ontstaat op het middenveld. Ze proberen telkens de vrije man te vinden, dat vind ik echt om te prijzen. Daarnaast zijn ze zo getraind op spelhervattingen, dat heb ik nog niet eerder gezien

Wat een slechte wedstrijd! Schijtbakkenvoetbal van Frankrijk en België die ook niets konden breken met Hazard, Lukaku en De Bruyne. Frankrijk creëert helemaal niets en speelt met een verdedigende middenvelder als linkshalf terwijl Dembele en Lemar op de bank zitten.. Wat een pleuris pot vanavond!

Wat is frankrijk weer ontzettend goed zeg. Je kan er amper doorheen komen en de bank is o zo sterk en natuurlijk mbappe de beste gaat hij sws worden. En belgie zat in de 2e helft niet in de weddie , de bruyne was het vb

Afrikaanse ploeg naar de finale se.
Dit kan je toch moeilijk frankrijk noemen

10 juli 2018 om 22:37

Wat doet het er toe? Ze zijn bijna zo niet allemaal gewoon in Frankrijk geboren en dus Frans. Lopen we ook te zeuren als het om Nederland gaat?

10 juli 2018 om 22:01

Daarom heet het ook Frankrijk

Ik begrijp het nog steeds niet waarom België niet voor de op papier makkelijkere route gekozen heeft. Nu zie je wat er gebeurd. Winnen van Brazilië en Frankrijk is gewoon een mega moeilijke opgave.

10 juli 2018 om 22:46

Als Belgie die makkelijke schema nam, hadden ze in finale wel verloren van Frankrijk. Het maakt dus niet veel uit uiteindelijk. Belgie kan nu nog 3e worden. 3e of 2e maakt niet super veel uit lijkt me.

10 juli 2018 om 22:53

Of de finale gewonnen van Brazilie. Net als skila87 snap ik het ook nog steeds niet.

10 juli 2018 om 23:04

In een finale kan alles gebeuren maar dan had je in ieder geval een finale gespeeld als je zou verliezen. Ik zou liever een finale spelen dan spelen om de 3de/4de plaats.

10 juli 2018 om 23:58

3e of 2e maakt niet uit? Als je 2e wordt heb je iig kans gehad om 1ste te worden. Had Belgie Colombia en Kroatie met dikke cijfers gewonnen hadden ze met een andergevoel de wedstrijd tegen Frankrijk gestart.

10 juli 2018 om 22:52

Als Belgie in die makkelijkere schema zat, hadden ze in finale wel verloren van Frankrijk. Belgie kan nu nog 3e worden en ik zie dat wel gebeuren. Ze zijn veel beter als Engeland of Kroatie. 3e of 2e worden maakt echt niet uit op een eindtoernooi.

Lukaku zoals altijd onzichtbaar in de grote wedstrijden! Batshuayi wordt de laatste 5 minuten erin gebracht....

Het is jammer dat het voorbij is voor België. Frankrijk speelde de wedstrijd gewoon zeer volwassen uit. Mpabbe moet wel stoppen met deze neymar trekjes.

Geen legendarische wedstrijd maar wel echt heerlijk!!!
Frankrijk gecontroleerd gespeeld, je kan het laf noemen maar niet nodig! Waarom risico lopen en de Belgen in de kaart spelen door vol aan te vallen en ze de ruimte om te counteren geven!

Lekker Frankrijk!!!!! Benieuwd naar morgen

Jammer Belgen, hartstikke goed gespeeld. Belgie was vooral in de eerste helft de bovenliggende partij, ze hadden moeten scoren. Frankrijk is gewoon verschrikkelijk stug. 2x achter elkaar de finale, mooie prestatie, maar als je het mij vraagt haalt Deschamps er echt minder uit dan mogelijk. Maar goed, een winnende coach heeft gelijk.

10 juli 2018 om 22:51

Ik zeg nergens dat hij er te weinig uit haalt.

De eerste 2 minuten van de extra tijd is er niet gespeeld maar bijtellen? Ho maar! Hij geeft zelfs geel voor tijdrekken, waar is die extra tijd dan man? Sowieso echt n ramp die ref. Zn maar in die schwalbes van die misselijke Matuidi trappen, en maar tijdrekken. Misselijke ploeg dat Frankrijk zoals ze vandaag speelden

De eerste 2 minuten van de extra tijd is er niet gespeeld maar bijtellen? Ho maar! Hij geeft zelfs geel voor tijdrekken, waar is die extra tijd dan man? Sowieso echt n ramp die ref. Zn maar in die schwalbes van die misselijke Matuidi trappen, en maar tijdrekken. Misselijke ploeg dat Frankrijk zoals ze vandaag speelden

10 juli 2018 om 22:19

Haha.. Matuidi gaat eraf met gekneusde ribben o.i.d. En dat noemen we ook al schwalbes? 6 minuten was naar mijn mening ook gewoon best veel....

10 juli 2018 om 23:10

De tweede keer dat ie eraf ging was duidelijk getelefoneerd met Deschamps toen hij de eerste keer langs de kant kwam. Kom jongen, 2 minuten erop en ga dan weer kermen, zo winnen we weer tijd. Klassiek trucje.

Lukaku zoals altijd onzichtbaar in de grote wedstrijden! Batshuayi wordt de laatste 5 minuten erin gebracht....

Het is jammer dat het voorbij is voor België. Frankrijk speelde de wedstrijd gewoon zeer volwassen uit. Mpabbe moet wel stoppen met deze neymar trekjes.

Wat is die Giroud toch een incompetente ‘spits’ (in hoeverre je zo iets kan noemen). Frankrijk-onwaardig. Hij past niet in dat rijtje. Net een Suzuki Alto tussen al die ferrari’s. Mbappe moet niet willen om de naam van Neymar over te nemen. Frankrijk heeft doelgericht gevoetbald. Belgie was onstuimig en toch wat kinderlijk in het denken.

10 juli 2018 om 23:18

In tegenstelling tot de Belgen, speelden de Fransen inderdaad heel erg volwassen.. Kevin heeft vandaag zichzelf onschadelijk gemaakt. Erg zonde dat ie juist vandaag een off day had.

Hoppaa France geen goed pot of zelfs geen goed WK maar wel lekker in Finale trots. En trouwens veel Congolese 9 wat zou Congo héérlijke team z'n als ze voor Congo zouden kiezen

Saaie wedstrijd en laf gewisseld door Frankrijk. Maar een winnende coach..

Ik vind het jammer voor België dat ze eruit liggen. Had ze toch liever in de finale gezien ipv Frankrijk. Mbappe is een heerlijke speler , maar ik hoop toch echt dat hij niet te veel neymar trekjes gaat overnemen.

Wat is die Giroud toch een incompetente ‘spits’ (in hoeverre je zo iets kan noemen). Frankrijk-onwaardig. Hij past niet in dat rijtje. Net een Suzuki Alto tussen al die ferrari’s. Mbappe moet niet willen om de naam van Neymar over te nemen. Frankrijk heeft doelgericht gevoetbald. Belgie was onstuimig en toch wat kinderlijk in het denken.

Volledig terechte overwinning. Belgie tot aan de 16 gevaarlijk daarna gooit een ervaren Frankrijk de deur op slot.

Saaie wedstrijd en laf gewisseld door Frankrijk. Maar een winnende coach..

Ik vind het jammer voor België dat ze eruit liggen. Had ze toch liever in de finale gezien ipv Frankrijk. Mbappe is een heerlijke speler , maar ik hoop toch echt dat hij niet te veel neymar trekjes gaat overnemen.

Hoppaa France geen goed pot of zelfs geen goed WK maar wel lekker in Finale trots. En trouwens veel Congolese 9 wat zou Congo héérlijke team z'n als ze voor Congo zouden kiezen

Helaas. Hopen dat Frankrijk keihard afgaat in de finale met zulk antivoetbal. Jammer dat zon speelstijl vaak beloond wordt

Helaas. Hopen dat Frankrijk keihard afgaat in de finale met zulk antivoetbal. Jammer dat zon speelstijl vaak beloond wordt

Tja, dit Frankrijk is lachwekkend voor de kwaliteiten die ze hebben en dit Belgie kon vandaag niet. Ze waren echt te slordig en Martinez is echt een hele slechte coach. Hoe haal je het in je hoofd om Batshuayi zo laat te brengen terwijl een paar spelers absoluut niet in de wedstrijd zaten?!

Mbappe had nog wel een flinke trap op de enkels verdiend met dat walgelijke tijdrekken door de bal bij zich te houden. Het wordt tijd dat de scheidsrechters met pure blessuretijd gaan spelen. Bij elk stukje theater of tijdrekken gewoon het horloge stil. In de blessuretijd weer tijdrekken? Gewoon weer het horloge stil. Dan denken ploegen wel twee keer na voor ze het proberen.

Ik moet zeggen dat de amusementswaarde dit WK echt een dieptepunt is in de geschiedenis van eindrondes en dat gaat de komende jaren alleen maar erger worden.ploegen spelen niet meer voor de winst en hopen op 1 of 2 momentjes. Zelfs ploegen waarvan de gemiddelde transferwaarde per speler zo'n 60 miljoen euro is, spelen laf voetbal zonder flair en souplesse.

10 juli 2018 om 22:07

1 verkeerde keuze maakt je geen slechte coach.

10 juli 2018 om 23:24

Maar meerdere verkeerde keuzes wel. Ik vind het tactisch allemaal wat naief al hadden ze vandaag het geluk niet aan hun zijde. Dit Frankrijk zal het WK helaas wel gaan winnen. Erg jammer, want het speelt matig en niet-wereldkampioenswaardig.

Helaas. Hopen dat Frankrijk keihard afgaat in de finale met zulk antivoetbal. Jammer dat zon speelstijl vaak beloond wordt

Zo... hebben we dat gezeur ook niet meer dat België wereldkampioen wordt. Fijn!

Allez Les Bleus! Enkel nog de finale. Geef Frankrijk een zeer goede kans op de eindoverwinning. Zeer stabiel elftal.

Jammer dat het zakelijke Frankrijk de finale haalt. Al betekent dat wel dat we nog een wedstrijd mogen genieten van Mbappe, die had weer een aantal geweldige momenten deze wedstrijd. Toch blijft het jammer dat de Fransen zo zakelijk moeten spelen van Deschapms, want volgens mij zit er zoveel geweldig voetbal in die ploeg.

Belgie heeft behalve een gedeelte in de eerste helft nooit echt een idee gehad wat ze nu moesten doen tegen de stugge Fransen, vooral in de tweede helft. Je zag Kompany, Alderweireld en Vertonghen maar zoeken. Uiteindelijk leek het enige idee nog voorzetten de zestien in slingeren, maar Umtiti en Varane heersden in hun zestien, Lukaku zat geen moment in de wedstrijd. Normaal ben ik geen fan van Fellaini, maar ik snapte echt niet waarom hij juist op dat moment werd gewisseld. Jammer dat de Belgen het niet hebben gehaald want ik had het ze gegund.

Frankrijk speelt een beetje het zelfde alks Nederland 4 jaar geleden. 2 geweldenaren voorin en goed georganiseerd op het middenveld en achterin. België speelde een goed WK, deze wedstrijd helaas niet en dat is de verdienste van Frankrijk.
Begreep alleen niet de wissel van Fellaini niet helemaal. Net Merten gebracht voor de voorzetten en even later haal je je sterkste kopper van het veld voor iemand die nog niets heeft laten zien dit toernooi. Liep alleen maar in de weg voor hazard.

Meeste nederlanders zijn zeker blij, omdat ze belgen meestal dommer zien. Dat is toch wel jammer dat ze niet gunnen maar duitsland wel die altijd hele ellende had bezorgt.. vieze misgunners

10 juli 2018 om 23:00

Volgens mij is het net andersom. Vorige week kon je de radio of tv niet aanzetten of het ging over de rode duivels. Toen Duitsland werd uitgeschakeld werd iedereen overladen met wattsappjes met ludieke foto’s. Leedvermaak alom. Ik begrijp dat niet, ik kom regelmatig in Duitsland en kan niet anders zeggen dat het hele vriendelijke en toegankelijke mensen zijn, kan over de Belgen helaas niet hetzelfde zeggen.

Mbappé Mbappé Mbappé.. Waarom moet jij je zo gedragen op het einde van de wedstrijd? De parel van het Franse voetbal. In mijn ogen dé opvolger van onze vandaag vertrekkende Ronaldo. Maar met dit gedrag mag hij van mij nog wel even volwassen worden bij Psg.

11 juli 2018 om 00:02

Met Neymar als leermeester word je bij PSG niet heel veel volwassener. Ik wil voor een leuk salaris ook wel een paar cursussen over volwassenheid geven hoor😉

Zooo niet oke dit. Deschamps heeft een irritatnte tactiek waarbij het allemaal op safe gaat. Helemaal geen amusement waarde. Belgie had echt meer verdiend maar vond de drie man verdediging iets te opportunistisch.

Hoop zo op Kroatie.

Tot zover de gouden generatie.

Over vier jaar is

Vertonghen 35
Witsel 33
Hazard 31
Fellaini 34
Kompany 36
Mertens 35
Chadli 32
Dembele 34
Vermaelen 36
Alderweireld 33

Misschien nog een kansje over twee jaar maar daarna is het wel over met een groot deel van de selectie.

10 juli 2018 om 22:43

Met Tielemans, Dendoncker, Batshuayi, Januzaj en Origi staan er weer nieuwe jongens klaar.

10 juli 2018 om 22:57

Bijna allemaal 23 jaar of ouder. Debruyne en Hazard waren al wereldsterren op die leeftijd.

Ik verbaas me er een beetje over dat alle Belgen hier de Fransen afschilderen als laf. Kom op zeg België heeft 20 jaar zo gevoetbald.

Tot zover *België gaat het wel even beter doen dan Nederland op een wk* gelukkig niet zeg aha =p

10 juli 2018 om 22:46

Inderdaad!

Pff balen zeg! Voelt toch wel een beetje net alsof Oranje het niet gered heeft. En zo zonde dat uitgerekend een standaardsituatie Belgie de das om doet en het 1-0 voor Frankrijk wordt. Had vooraf verwacht dat het eerder andersom zo zou gebeuren met al die lengte en kopspecialisten bij de Belgen.

Mooi voor de fransen dat ze naar de finale gaan.maar wat speelden ze weer slecht voetbal zeg.de belgen waren niet minder en probeerden met uitblinker hazard tenminste om te voetballen en probeerden de fransen pijn te doen.het is alleen jammer dat hazard geen vrije rol had en nog meer dwingend kon spelen.

Het is niet de schuld van de fransen dat ze zo slecht spelen,maar van die schijterd deschamps.wat een lafaard en een bangerik zeg.nooit een aanvallende wissel alleen maar verdedigend en achteruitlopen en nooit de initiatief nemen.de fransen spelen dus puur reactievoetbal.het is jammer dat het niet zidane was die dit jonge getalenteerde ploeg aan de hand nam.die had vast veel meer gedaan met dit materiaal.

Ach ja nu hopen dat kroatie de finale haalt,dan is er een kleine feest voor de barca en real fans.dan heb je aan de ene kant umtiti en varane en aan de andere kant rakitic en modric.lastig kiezen lijkt me

10 juli 2018 om 22:42

Dat is dan jouw mening.. de 1 vind counters en een sterke positionering knap, de ander niet.. de eerste 20 minuten dacht ik dat België het wel eens kon gaan doen, maar daarna was Frankrijk eigenlijk gewoon de baas oo het veld.. hadden ruim meer grote kansen en in mijn ogen hebben ze dan ook terecht gewonnen..

Nou Martinez. vandaag verlies je de match op het middenveld, Witsel en Fellaini kunnen geen ruimte creeren voor De Bruyne en Dembele had een offday.

Het was een ideale match voor een Nainggolan maar die liet je lekker thuis.

België kon niet brengen wat ze o.m. tegen Brazilië zo goed deden: uitgekiend counteren. De Bruyne en Lukaku vielen zwaar tegen. Frankrijk wel degelijk, niet spectaculair maar een heel moeilijk elftal om te verslaan. De Belskes piekte dus te vroeg en na een goed begin in de 1e helft zag je ineens de angst er in sluipen. Na een gevaarlijke counter van de Fransen ging België wat behoudender spelen. Frankrijk erg efficient maar niet echt mooi voetbal. Jammer voor de Belskes, dan maar Engeland in de finale.

België kan het spel niet maken ze waren tandeloos Bruyne was samen met Dembélé de zwakste speler aan Belgische kant. Hazard speelde weer goed vandaag. Enige die wat kon uitrichten......

10 juli 2018 om 22:25

Ik vond Chadli ook drama. Wat een slechte voorzetten en corners..

@redactie
Per ongeluk vergeten je facebook uit te loggen, voordat je je 11-jarige zusje op de computer liet?

Jammer dat belgie het niet gehaald heeft.
Frankrijk proficiat maar wat een saaie bedoeling om naar ze te kijken.
Ze scoren 1x en dan letterlijk met 11 achter de bal.
Volgens mij hebben ze dat niet nodig.
En dan die mbappe dat is natuurlijk een wereldspeler maar laat alsjeblieft je etterend gedrag thuis evenals pogba.
Dat hadden jullie in de tijd van nesta moeten doen,die had jullie ff met bal en al achter de boarding bijgepoetst.
Jammer dat het voetbal is van tegenwoordig.
Bij een overtreding doen of je blinde darm eruitgerukt wordt,9 min voor tijd rugby spelen bij de cornervlag.
Bah bah

Lukaku niet gezien, Fellaini met zijn hoofd de meest gevaarlijke man en die wissel je dan in de 80e minuut. Weet niet of het door een blessure kwam anders is dat gewoon een fail.

Vind de mensen die eerst Belgie aanjuigde tegen Brazilie en nu Frankrijk laf vinden de grootste hypocrieten ooit. Belgen krijgen een koekje van eigen deeg. Gunde t beide teams maar goed kan geen medeleiden opbrengen voor Belgie als team aangezien ze ook op een vergelijkbare manier Brazilie eruit knikkerde. Wel vind ik dit echt heel jammer voor t Belgische volk!!

10 juli 2018 om 22:51

Belgie kwam er wel nog een paar keer uit tegen Brazilie met de kans op een 3e goal. Frankrijk vond het maar best na dat ene doelpuntje. Maakten de wedstrijd helemaal dood, wat natuurlijk ook een verdienste is.

ON EST EN FINAL, ON EST EN FINAL, ON EST ON EST ON EST EN FINALLL.

We mogen nu toch wel zeggen dat België 'tactisch is overbluft'. En als nog kan dit Franse elftal beter. Ik bedoel Matuidi speelde een fantastische pot, wederom een belangrijke schakel in het elftal. En dan Mbappe, die blijft mij verbazen hoe goed hij is... Trots op de Haantjes, op naar zondag.

Jammer voor België en voor Hazard, wat een geweldenaar.

Al bij al een logische uitslag. Belgie ging er voor maar een paar zetten die verkeerd uitpakten van de coach. Frankrijk moet je bij de keel pakken, te veel fouten gemaakt op het middenveld. Matuidi-Pogba-Kante is een monster trio, dan ga je niet rustig tikken. De misplaatste arrogantie is afgestraft want ze begonnen zichzelf wel heel goed vinden. Courtois noemt Frankrijk een anti-voetbalploeg, gekker kan het niet worden natuurlijk. Ze voelen zich iets wat ze niet zijn, dat mag. Maar maak het dan ook waar of anders zet je jezelf alleen maar voor schut. Maar hoe dan ook is het knappe campagne geweest. Een dosis geluk gehad met de loting en de tegen Japan en Brazilie. Ze kunnen heel tevreden zijn.

Om nou te zeggen dat Frankrijk verdiend gewonnen heeft, gaat mij wel wat ver. Ze hebben een paar kansen gehad, maar dat heeft België ook en die maakten het spel. Ook wel vreemd hoe de scheidsrechter in de slotfase de controle over de wedstrijd helemaal kwijt was. Bijna heel de wedstrijd is er niks aan de hand, geen theater, geen matennaaien. Het begon eigenlijk al nadat hij Hazard die overduidelijk vrije trap niet gaf tegen het rand van de 16, daarna begon dat vies jank gedrag weer aan Franse zijde. Engeland of Kroatië maakt me niet gek veel uit. Zolang de Fransen maar niet winnen.

lekker, ga maar naar huis. Ik had Brazilië Frankrijk lieve gezien dan dit.

Heeee deed Giroud nog mee vandaag? Wat is die zwak zeg. Als ze nou met een meer voetballende spits die ook balvast is dan speelden ze nog mooi voetbal.

Toch jammer voor België, nog nooit een WK finale gespeeld.

Belgie met zijn gouden generatie heeft het nog altijd niet beter gedaan dan Nederland. Courtois zeikt dan wel over Frans anti-voetbal maar ik kan me een soortgelijk Belgie herinneren tegen Japan.

Walgelijk toch hoe ze hier winnen? Kansen waren licht in het voordeel van Belgie en Frankrijk speelt het goed uit, maar reclame voor het voetbam
Is het allerminst. Vervolgens het tijdwinnen, getuigd gewoon van kleine spelers. Mbappe of Matuidi zullen nooit het respect krijgen die een Ronaldo Hazard of Messi krijgen door dat walgelijke tijdgewin, wordt natuurlijk helemaal leuk als de scheids er volledig inloopt en er tijdens de extra tijd, na al 2 fouten op Hazard niet gefloten te hebben, totaal geen rekenking mee houdt.

Frankrijk zal bijgevolg hoogst waarschijnlijl kampioen worden in de lelijkste finale die het wk ooit gekend heeft, laat het ons vooral zo onthouden en het zo snel mogelijk vergeten.

10 juli 2018 om 22:50

Tijdrekken is aan de orde vannde dag en gebeurd van amateurs tot topfinales.. Als heten je gebruikt wordt is het hoogst irritant, maar als je eigen ploeg het doet is veelal slim..
Daarnaast waren de grootste kansen toch wel voor Frankrijk.. België speelde 20 minuten goed, daarna wisten ze zich geen raad meer..

Vind het zo jammer voor Hazard wat was hij goed zeg! Mij betreft hebben alleen Hazard en Courtois een voldoende gehaald. De rest was bar slecht KDB balverlies, Lukaku onzichtbaar, Dembele traag in de passing. Man man.

Waarom staat Moussa Dembele er nooit in? De Bruyne heb ik om eerlijk te zijn nog nooit een goede wedstrijd zien spelen in het shirt van Belgie en met de overdaad aan kwaliteit die ze in Belgie hebben zou ik Fellaini uberhaupt geen shirt geven om aan te trekken.

Edit: geintje, eerste helft neit gezien, Dembele stond blijkbaar in de basis. Zie je ook weer hoe weinig ik weet

Jammer dat ze het niet gered hebben, zou weer wat anders zijn Belgie in de finale en dit was wel een generatie die de potentie had om dat te halen. Helaas moet je in de laatste fase van een toernooi ook het geluk hebben dat de dingen jouw kant op vallen en dat lukte vandaag niet.

Dan maar open dat Engeland die Fransen van de winst afhoudt.

It's coming home!

Volgens mij heeft meer dan de helft hier op VZ nooit gevoetbalt. Wat een kansloze analyses komen hier voorbij zeg. Frankrijk is gewoon een uitgebalanceerd team en verdedigend sterk. Ze komen op 1-0 en dan zitten ze in het zadel. Belgie heeft geprobeerd om de goal te maken en is niet gelukt. Ik heb wel vaker dit soort wedstrijden gezien. Leuk voetbal van Frankrijk? Nou, niet echt maar zitten wel in de finale en daar gaat het om. Jammer voor Belgie maar er zat vandaag niet meer in.

10 juli 2018 om 23:06

En we kunnen aan mannen als Royston Drenthe, Rafael van der Vaart en Sjaak Polak zien dat iedereen die ooit heeft gevoetbald een expert is als het aankomt op analyseren

Ik dacht dat Nederland stond voor aanvallend en positief voetbal, hier waren blijkbaar enkelen bang dat België wel eens een prijs ging pakken in tegenstelling tot Nederland.

Wat een genot om spelers als De Bruyne, Hazard en Mbappe te zien voetballen. De klasse spat ervan af. En ook Griezmann kan me zeer bekoren. Als het financieel mogelijk zou zijn zou Barcelona eigenlijk al deze spelers moeten halen om de komende jaren weer van weergaloos voetbal voorzien te zijn.
Wat een heerlijk elftal zou daar mee te maken zijn:

Ter Stegen
Semedo Pique Umtiti Alba
Busquets Griezmann De Bruyne
Messi Mbappe Hazard

Spelers als Cillessen, Coutinho, Dembele, Suarez, Alcantara dan weer verkopen.

10 juli 2018 om 23:09

Nou hè. Meneer Griezmann deed vandaag weer weinig fout. Die strakke pass/voorzet van de Bruyne was ook mooi. Jammer dat Lukaku hier niet op ingesteld was.

10 juli 2018 om 23:59

Griezmann deed weinig fout omdat hij vrij weinig deed. Hij valt het hele WK als tegen imo.

11 juli 2018 om 00:00

De Bruyne en Coutinho zitten wel ongeveer op hetzelfde niveau.

Als ik een aantal reacties lees vind ik het niet zo gek dat de Belgen het niet op 'ollanders' hebben. Stel je eens voor dat ze eerder een WK titel dan ons hebben.. pfff. Sorry daar gaat mijn broek echt van zakken. We halen graag de geschiedenis erbij wanneer we tegen de Duitsers moeten voetballen, welnu qua historie hebben we vaker en langer oorlog gehad met de Fransen en Engelsen, laat staan van de Belgen... en die gun je geen titel. Afgezien van de uitschakeling van de Belgen is dat tamelijk triest in mijn ogen.

Moet eerlijk zeggen dat giroud en lukaku toch echt pijn aan mijn ogen deden! Wat een bak ellende.. saai en degelijk potje voetbal helaas

Echt jammer dat de Belgen eruit liggen. Vind ze voetballend leuker om te zien dan de Fransen met al hun kwaliteiten. Maar de toto wel goed voorspeld 😉

Als het Frankrijk Kroatië word ga ik vloeken en schelden ... 2 weken voor het begon had ik het voorspeld ... Als ik toen geld erop ingezet had ....booos






België heeft echt niet zo een fantastisch en gespeeld als vele hier doen geloven. In de poule met Panama en Tunesië ben je automatisch door met alle respect. De wedstrijd tegen Engeland was een grote aanfluiting waarin beide teams niet wilde winnen, maar Januzaj had dit even niet begrepen. Dan kom je in de achter finale 2-0 achter tegen het matige Japan,dat nog van het dramatische Polen verloor, maar doorging door de belachelijke fair-play regel. Een goede comeback was het zeker,naar ohohoh wat naïef van de Japanners om zo de messen in te lopen. Tegen Brazilië een hele goede volwassen pot gespeeld maar vooral veel verdedigd. En laten we niet vergeten dat België op voorsprong komt door een eigen goal en Brazilië natuurlijk duidelijk een penalty moest krijgen. Vandaag goed begonnen maar Frankrijk is gewoon een klasse beter en ze weten het. Frankrijk is nooit echt in de problemen geweest.

Ook heeft Frankrijk drie top voetbal landen uitgeschakeld en verdienen gewoon in de finale te staan. Iedereen die nu roept Anti-voetbal was gewoon voor België. Het is ook een beetje hypocriet, aangezien België hetzelfde speelde tegen Brazilië.



Zat er natuurlijk aan te komen dat Frankrijk een maatje te groot zou zijn voor Belgie omdat dit Frankrijk natuurlijk over een geweldige selectie beschikt. Helaas hebben ze een trainer die alleen maar op resultaat gericht is (geef hem eens ongelijk) maar als je op dit Franse team een voetballende coach zet ga je echt alles dik domineren wat een team.
Enige wat jammer is aan die Fransen is dat zielige theater om tijd te rekken en dat zielige cornervlag gehannes stop daar toch gewoon eens mee als team en speel de wedstrijd op een normale manier uit.
Jammer voor de Belgen had het wel leuk gevonden om een finale Belgie - Kroatië te krijgen en weer zeker een nieuw WK winnaar te krijgen maar zeer waarschijnlijk wordt de finale nu Frankrijk - Engeland en die gaan de Fransen natuurlijk ook wel winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren