Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Verblijf van Janmaat bij Oranje van korte duur: ‘Schade te groot’

Laatste update:

Dick Advocaat heeft zijn eerste voorselectie bekendgemaakt. De nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal ruimt plek in voor onder meer Sergio Padt en Nathan Aké in zijn 31-koppige groep voor de interlands van Oranje tegen Marokko, Ivoorkust en Luxemburg. Over een week wordt de selectie teruggebracht naar circa 23 man. De groep is samengesteld door Advocaat, maar het is nog onduidelijk wanneer hij begint als bondscoach.

Padt en Aké maken hun debuut in de voorlopige selectie van Oranje. Van de voorlopige groep melden zich vijftien spelers op 23 mei voor een tweedaagse trainingsstage. Daarvoor zijn ook onder meer Jürgen Locadia (PSV) en Marten de Roon (Middlesbrough) uitgenodigd. Op 25 mei maakt Advocaat vervolgens bekend welke spelers de schifting hebben overleefd.

Ajax en PSV zijn met vijf spelers hofleverancier; kampioen Feyenoord levert er drie. Oranje kruist op 31 mei in Casablanca de degens met Marokko in een vriendschappelijk duel. Op Eerste Pinksterdag, zondag 4 juni, volgt een duel met Ivoorkust in De Kuip. Vijf dagen later wacht in hetzelfde stadion de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Luxemburg.

De volledige selectie:

Doel: Sergio Padt (FC Groningen), Jeroen Zoet (PSV), Jasper Cillessen (Barcelona).

Verdediging: Nathan Aké (Chelsea), Daley Blind (Manchester United), Wesley Hoedt, Stefan de Vrij (beiden Lazio), Daryl Janmaat (Watford), Bruno Martins Indi (Stoke City), Matthijs de Ligt, Kenny Tete, Joël Veltman, Nick Viergever (allen Ajax).

Middenveld: Marco van Ginkel, Davy Pröpper, Bart Ramselaar (allen PSV), Davy Klaassen (Ajax), Marten de Roon (Middlesbrough), Wesley Sneijder (Galatasaray), Kevin Strootman (AS Roma), Jens Toornstra, Tonny Vilhena (beiden Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Liverpool).

Aanval: Steven Berghuis (Feyenoord), Memphis Depay (Olympique Lyon), Bas Dost (Sporting Portugal), Vincent Janssen (Tottenham Hotspur), Jeremain Lens (Fenerbahçe), Jürgen Locadia (PSV), Quincy Promes (Spartak Moskou), Arjen Robben (Bayern München).

Update 22 mei 17.08 uur - Duo meldt zich geblesseerd af voor trainingsstage Oranje
Marco van Ginkel en Daryl Janmaat hebben zich beiden afgemeld voor de trainingsstage van het Nederlands elftal in Noordwijk, zo heeft de KNVB maandagmiddag via de officiële kanalen laten weten. De van Chelsea door PSV gehuurde middenvelder en de verdediger van Watford kampen met blessures. Debutant Sergio Padt sluit zich vanwege de uitschakeling van FC Groningen in de play-offs dinsdag wel aan bij het Nederlands elftal.

Update 23 mei 10.40 uur: Ook Jürgen Locadia meldt zich af voor Oranje
Na Marco van Ginkel en Daryl Janmaat heeft de KNVB dinsdag nog een afmelding voor het Nederlands elftal gekregen. Jürgen Locadia is onvoldoende fit om zich bij Oranje te melden en zal er niet bij zijn tijdens de trainingsstage en de wedstrijden tegen Marokko, Ivoorkust en Luxemburg, zo laat de bond via de officiële kanalen weten.

Update 23 mei 16.05 uur - Daryl Janmaat meldt zich toch bij het Nederlands elftal
Daryl Janmaat is dinsdag toch gearriveerd in Noordwijk, waar het Nederlands elftal bij elkaar komt voor een trainingsstage. Maandag verscheen het bericht dat de back van Watford wegens een blessure verstek moest laten gaan, maar hij weet niet waar dit verhaal vandaan komt: “Het bericht was dat ik niet zou komen, maar ik weet niet wie dat de wereld heeft ingebracht. We gaan nu kijken hoe het is en dan maak ik met de dokter een afweging. Het zou kunnen dat ik blijf. Ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar dat gaan we nu binnen bekijken. Het mag duidelijk zijn dat ik wil blijven. Ik ben hier niet voor niets, maar het moet wel verstandig zijn”, legt hij uit aan FOX Sports.

Update 23 mei 17.05 uur - Verblijf van Janmaat bij Oranje van korte duur: ‘Schade te groot’
Daryl Janmaat is na zijn onverwachte verschijning in Noordwijk toch weer snel afgehaakt bij het Nederlands elftal. De verdediger leek zich maandag af te melden, maar was dinsdag toch van de partij. Uit nader onderzoek naar zijn blessure blijkt nu echter dat hij een scheurtje in een pees heeft opgelopen: “De schade is te groot”, verklaart hij bij FOX Sports.

Is het een goede keus om Sergio Padt op te roepen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Over Sergio Padt kan ik niks zeggen, maar ik vind het een enorm goede zaak dat Ake geselecteerd is!! Hij gaat echt van enorme waarde zijn voor het NL's elfta en voor Chelsea de komende jaren, dat weet ik zeker

18 mei 2017 om 19:16

Bij Chelsea moet ik het nog maar zien. Hoe graag iedereen het ook wil, wellicht zelfs Conte. Er is zoveel geld bij alle clubs in Engeland dat er altijd een beter, kant en klaar product is te kopen. Ze kunnen altijd een Virgil of zo kopen, bij wijze van. Die aankoop gaat uiteraard opnieuw voorrang krijgen. Ik zie Ake wel naar Koeman vertrekken of in een of andere deal betrokken worden. Hij is goed en dat weet men. Hij brengt dus ook een bepaalde hoge marktwaarde met zich mee. Wat is meer risico? Virgil kopen en Ake in de deal betrekken wat gelijk staat aan zo'n 20-30 miljoen korting, of Ake een heel seizoen de kans geven?

18 mei 2017 om 19:25

Ik ben het met je eens dat er altijd wel een completer model rondloopt, maar op dit moment is er bij Chelsea een omschakeling aan de gang. De clubleiding heeft enorm veel geinvesteerd in de jeugd en het leuke is dat er nu echt geweldige talenten doorkomen die Chelsea als eigen jeugd kan claimen?! Dat is een prestigestrijd waar we ons ook in willen mengen, daarnaast is het ook voor de fans wel leuk als er nu eens wat spelers komen die een beetje binding hebben met de club?!

18 mei 2017 om 20:26

Blijf maar dromen er is weining kans dat jeugd gaat spelen onder conte. Ook al heeft ake wel een kans, maar spelers als traore ,musonda, baker ,boga enz zie ik weining kans hebben. Contw rouleeert nooooit

18 mei 2017 om 21:21

Dat investeren in de jeugd is al langer aan de gang met als gevolg dat teams als de u21 van Chelsea al jaren lang alles aan gort spelen. Echter heb ik er helaas nog niet zoveel van zien door stoten. Chelsea lijkt die jongens liever na een verhuurperiode van 1 of 2 seizoenen te verkopen om met dat geld een echte topper te halen. Ik zie Ake ook niet echt doorbreken bij Chelsea eerlijk gezegd. Vooral ook omdat ik Christensen hoger inschat.

18 mei 2017 om 23:45

Dat valt volgens mij wel mee met dat aan gort spelen. Ze staan 5e in de competitie en vorig jaar werd manu kampioen. Misschien bedoel je u19, die doen het in de competitie en in de youth league wel goed, maar vervolgens komen ze in u21 en daar doen ze het een stuk minder en dat vooral komen, zoals het al zegt, dat de spelers verhuurd worden. Chelsea zal nooit wat aan zijn jeugd hebben wanneer het eerste elftal daar geen ruimte voor geeft. Die Rus denkt alleen maar aan korte termijn en dat merk je ok door de trainers die hij aanstelt. Aan de andere kant, laat ze maar lekker zonder jeugd doen, dit is nog de enige manier waar in NL voor op de rest kunnen lopen en winnen van manu zou een mooi signaal afgeven.

18 mei 2017 om 19:17

@ Yoericfc,

Padt zou in principe wel een goede stand-in kunnen zijn bij het Nederlands elftal. Presteert al een paar jaar goed bij Groningen. Misschien dat hij ooit eerste doelman van Nederland kan worden en om eerlijk te zijn vind ik 'm in principe niet eens super veel minder als Zoet.

Inderdaad ook goed om te zien dat Ake erbij zit. Is echt een goede speler, met erg veel potentie en in de toekomst zal hij vast en zeker van waarde zijn voor het Nederlands elftal, alleen heb ik wel een punt bij Ake: niet over zijn spel, want als hij speelt, dan speelt hij meestal wel gewoon goed, maar meer over z'n positie.

Vele mensen zien in Ake een goede (centrale) verdediger, maar op de een of andere manier zie ik in Ake juist een hele goede middenvelder, dus een goede nummer 6 die voor de verdediging speelt, want verdedigend is hij prima, voetballend en aanvallend is hij ook uitstekend en daarom denk ik dat hij op het middenveld, als nummer 6, beter tot z'n recht komt dan als (centrale) verdediger, bij zowel Nederland als Chelsea en ja, bij zowel Nederland als Chelsea heeft hij aardig hevige concurrentie, maar ik denk dat Ake dus gewoon een hele goede nummer 6 zal zijn.

Verder over deze selectie: opzicht een vrij logische selectie. Misschien dat er twijfels zullen zijn over bijvoorbeeld Janssen (heeft niet veel gespeeld), Locadia (vrijwel het hele seizoen geblesseerd geweest), Veltman (tenminste, als hij als back gebruikt zal worden), Cillessen (ook niet veel gespeeld) en de Ligt (debuteerde natuurlijk dramatisch, maar speelde daarna in principe prima bij Ajax), maar dit is dan natuurlijk nog de voorselectie.

Als definitieve selectie lijkt dit mij persoonlijk dan wel wat:

Keepers: Jasper Cillessen ( FC Barcelona ), Jeroen Zoet ( PSV ) en Sergio Padt ( FC Groningen ).

Verdedigers: Kenny Tete ( Ajax ), Daryl Janmaat ( Watford ), Stefan de Vrij ( Lazio Roma ), Matthijs de Ligt ( Ajax ), Bruno Martins Indi ( Stoke City ), Wesley Hoedt ( Lazio Roma ), Daley Blind ( Manchester United ) en Patrick van Aanholt ( Crystal Palace ).

Middenvelders: Nathan Ake ( Chelsea ), Kevin Strootman ( AS Roma ), Tonny Vilhena ( Feyenoord ), Davy Klaassen ( Ajax ), Wesley Sneijder ( Galatasaray ) en Jens Toornstra ( Feyenoord ).

Aanvallers: Steven Berghuis ( Feyenoord ), Quincy Promes ( Spartak Moskou ), Jeremain Lens ( Fenerbahce ), Bas Dost ( Sporting Portugal ), Arjen Robben ( Bayern Munchen ) en Memphis Depay ( Olympique Lyon ).

Karsdorp en Kongolo zitten volgens mij nu niet in de voorselectie, omdat ze natuurlijk op het einde van het seizoen te maken hadden met wat pijntjes en van Dijk is natuurlijk geblesseerd.

Ik kan helaas geen opstelling meer toevoegen (moet Voetbalzone echt wat aan gaan doen, nadat je je reactie hebt aangepast), maar ik zou voor een 4-3-3 formatie kiezen, met Cillessen op doel, Tete als rechtsback, de Vrij en Martins Indi centraal en van Aanholt als linksback.

Op het middenveld zou ik met Sneijder en Wijnaldum vooruitgeschoven spelen en Strootman centraal op het middenveld, met de punt naar achter en in de aanval zou ik dan kiezen voor Robben op rechts, Lens als diepe spits en Depay vanaf links.

Ik denk dat Lens als valse spits goed kan werken, want hij is snel, kan kansen creã«ren, kan aardig wat goals maken en kan zelf kansen creã«ren.

18 mei 2017 om 19:26

Nee dank je, ik zie hem ook puur als verdediger. Hij heeft in 2013 onder Benitez weleens op het middenveld gespeeld, maar dat deed David Luiz toen ook, dat was uit pure noodzaak. Ik vind hem daar niet goed genoeg voor aan de bal.

18 mei 2017 om 19:36

Zo zou mijn opstelling er dus uitzien (zie opstelling). Ik heb mijn reactie hierboven dus net aangepast, maar nadat je je reactie aanpast, kan je er helaas geen opstelling meer bijvoegen. Is wel iets waar Voetbalzone in mijn ogen aan moet werken!!

Cillessen
Tete
de Vrij
Martins Indi
van Aanholt
Wijnaldum
Strootman
Sneijder
Robben
Lens
Depay
18 mei 2017 om 20:27

Ik heb ake bij de jeugd en onder mourihno op het midd3nveld zien spelen en hij was geweldig. Ben je zijn assist vergeten. Ake kan goed positie kiezen en heel goed voetballen.

18 mei 2017 om 20:35

Mourihno en chelsea jeugd trainers zagen hem ook als een verdedigende middenvelder. Hij is voetballend beter dan kante hoor. Ake kan geweldige lange ballen geven en uit moeilijke situaties voetballen.

18 mei 2017 om 22:38

Ik vind dat een keeper altijd spelritme moet hebben. Cillessen speelt nooit dit seizoen en Zoet speelt alles en goed ook. Zoet dus altijd de voorkeur.

19 mei 2017 om 09:35

Ik zie in de selectie nog veel te veel de hand van Grim en Hoek. De voorselectie is vrijwel hetzelfde als hiervoor, met wederom geen Kongolo, Van Aanholt, Pieters en Elia. En dan wel Locadia oproepen. Ik vermoed dat de selectie de komende maanden nog wel gaat wijzigen. Je hebt terecht Van Aanholt in je selectie en in je basis gezet, maar die zit dus niet in de voorlopige selectie.

21 mei 2017 om 11:42

Alleen is Zoet niet goed genoeg. Vorig jaar een goede vorm gekend, maar dit seizoen is het beduidend minder. Ik vind Padt en Zoet van hetzelfde niveau.

Ik snap overigens niet dat Ryan Babel niet in de voorselectie zit. Die doet het uitstekend in Turkije en verdiend m.i. een oproep.

Ok begrijp ik niet dat Elia geen oproep heeft gekregen.

18 mei 2017 om 19:26

Geen van Persie? Had ik eigenlijk wel een beetje verwacht bij advocaat

18 mei 2017 om 19:30

Anders ik wel en geen Robben

18 mei 2017 om 19:52

Ja waarom zou je dat soort jongens optrommelen voor een potje waar ze eigenlijk alleen maar geblesseerd kunnen raken.

18 mei 2017 om 20:12

Nee geen van Persie, die speelt niet meer voor Oranje, zijn carriere is over. Hij is aan het afbouwen.

18 mei 2017 om 23:01

Wanneer je aan het afbouwen bent betekend het natuurlijk niet dat je niet meer voor Oranje moet worden opgeroepen.

Padt is een prima keeper, maar beste 3 van Nederland lijkt me ietwat overdreven, wie van de 3 vorige namen zou er dan niet bij zitten?

18 mei 2017 om 19:13

Cillessen vorm en stekelenburg zijn de 3 best nl keepers

18 mei 2017 om 19:20

Alleen spelen die allemaal niet en Padt wel. Dat is een belangrijk criteria blijkbaar.

19 mei 2017 om 00:28

Stekelenburg is weer drama dit seizoen. Krijgt hier veel te veel credit door een goed WK en 1 of 2 goede wedstrijden in de PL.

18 mei 2017 om 19:49

@sanderkoevoets

Zoet is werkelijk de slechtste keeper die ik ooit voor Oranje heb zien spelen.
Ongelofelijk dat zo een bron aan onzekerheid in het doel mag staan voor ons land.
Elke bal word gewoon weg geschoten die in zijn voeten terecht komt, maakt blunders en is alles behalve een solide doelman voor de verdediging. Ongelofelijk, ik snap er helemaal niks van.

18 mei 2017 om 20:12

Klopt maar in de CL tegen Atletico uit speelde hij werelds. Het zit er wel in maar in oranje komt het er nog niet uit.

18 mei 2017 om 20:19

Laten we nou stoppen met jeroen zoet afrekenen op 1 wedstrijd want de laatste 4 potjes voor oranje waren allemaal 3x niks.

18 mei 2017 om 20:21

Komt er nooit uit bij hem, is geen echte killer/ punten pakker.

18 mei 2017 om 20:23

Elke speler speelt wel eens een wedstrijd boven zn kunnen.

18 mei 2017 om 20:34

Er zit altijd een groot verschil in voor keepers bij wat voor ploeg ze spelen of in wat voor wedstrijd ze zitten. Zoet is een zeer goede lijnkeeper, waardoor hij zal uitblinken in een wedstrijd waar hij veel te doen heeft. Maar in wedstrijden waar hij misschien 1 of 2 keer op moet treden, vind ik hem minder scherp ogen..

19 mei 2017 om 00:29

Voor PSV is Zoet gewoon top hoor. Was in de eerste seizoenshelft hun beste speler.

Padt logisch als 2e of 3e keeper....
Jongen speelt goed bij Grunn...

Concurrent Krul speelt niet best en op zoet na spelen ze allemaal amper

18 mei 2017 om 20:02

Stekelenburg is gewoon weer 1e keeper bij Everton geworden hoor!

19 mei 2017 om 00:30

Komt alleen omdat zijn concurrent nog slechter is.

22 mei 2017 om 21:09

Ik heb liever van leer dan padt!!
Padt kreeg er 8 tegen in 2 potjes az

Dan heb je met Karsdorp en Kongolo 2 landskampioenen rondlopen en nodig je nog steeds een wisselspeler van Ajax uit. Sorry hoor, maar dat kan ik echt niet begrijpen.

18 mei 2017 om 19:14

De wisselspeler laat het wel op een hoger niveau zien en heeft de afgelopen 2 maanden gewoon veel gespeeld.

18 mei 2017 om 19:17

Luuk 2 leuke wedstrijdjes in europa. Dan is kalas vast een top verdediger omdat hij goed speelde tegen liverpool 3 jaar geleden.

18 mei 2017 om 19:18

Veel gespeeld? Kom op hé. Hij heeft sinds de winterstop 3 wedstrijden in de Eredivisie gespeeld en een paar wedstrijdjes in de Europa League gespeeld. Dat is gewoon niet genoeg. Zeker niet als je pretendeert dat speeltijd belangrijk is. Bij spelers in Europese topcompetities kan ik dat nog enigszins begrijpen, maar wisselspelers uit de Eredivisie hoor je gewoon niet op te roepen.

18 mei 2017 om 19:20

Tegen kopenhagen speel hij 2 maal, 1 maal tegen schalke en 2 maal tegen lyon. Dus ja genoeg speelminuten op een hoog niveau de afgelopen maanden en speelde zoals zondag ook gewoon tegen willem 2.

18 mei 2017 om 19:27

Waarvan 2 maal een invalbeurt ja. We gaan bij wijze van spreken toch ook niet Nieuwkoop oproepen omdat hij de afgelopen maanden een paar keer is ingevallen bij Feyenoord en afgelopen zondag in de basis stond? Hij heeft gewoon niet genoeg gespeeld om de voorkeur boven anderen te krijgen.

18 mei 2017 om 19:38

Karsdorp liet het ook zien in de EL tegen United en Fener. Het is apart dat zowel Veltman als Tete de voorkeur krijgen boven Karsdorp.

18 mei 2017 om 19:38

Want wat laat nieuwkoop zien? Tete speelde gewoon ijzersterk tegen lyon in de halve finale van de EL. Dat is wel wat anders dan een invalbeurtje tegen excelsior.

18 mei 2017 om 19:48

Al valt hij in in de WK finale. Dan maak je alsnog niet genoeg speelminuten. Het niveauverschil tussen Tete en Janmaat/karsdorp is te verwaarlozen dus dan hoor je gewoon te kijken naar speelminuten.

18 mei 2017 om 19:51

Je wijst telkens naar de EL, maar zullen we dan ook spelers van AZ oproepen omdat die in de EL hebben gespeeld? Hij is gewoon de tweede back achter Veltman die niets toevoegt aan Oranje. Ik vind Tete een goede speler, maar hij wordt vreselijk overschat want anders sta je er toch niet naast tov een modale speler als Veltman?

18 mei 2017 om 20:15

Nee hoor, Tete is gewoon beter. Zelfs van Bronckhorst zette Karsdorp op de bank in de wedstrijd om de titel. Omdat hij meer vertrouwen had in Nieuwkoop.

Tete heeft in de wedstrijd tegen Lyon laten zien dat hij de beste Nederlandse rechtsback is. En Veldtman kan zowel rechtsback als centraal. Is ook gewoon beter dan Karsdorp.

18 mei 2017 om 20:21

Vedetterut. Joe, sinds wanneer heeft Advocaat gepretendeerd dat speelminuten belangrijk zijn? Heeft volgens mij nog geen persconferentie gegeven, dus vind het enigszins knap dat jij nu al weet dat hij dat hoog in het vaandel heeft. We zitten niet meer in de periode Blind met zijn uitspraken he Ik denk dat Advocaat gewoon kwaliteit de voorkeur geeft in dit geval, boven speelminuten.

18 mei 2017 om 20:21

Speedy, je bent niet goed geïnformeerd. Karsdorp had bijna de hele week niet kunnen trainen en begon daarom op de bank. Hoe kan Tete de beste rechtsback van Nederland zijn als hij dat schijnbaar niet eens bij Ajax is?

18 mei 2017 om 20:24

Niemand zegt dat je iedereen die EL speelt moet oproepen, het gaat om het niveau wat je daar laat zien.

18 mei 2017 om 21:24

Omdat als ze tete nu opstellen ze veltman niet kunnen verkopen en tete zullen verkopen. Nu kunnen ze een leuk prijsje voor veltman krijgen en met tete een mooie toekomst tegemoet. Een opstelling is niet alleen gebaseerd op kwaliteit maar ook marketing.

Daarnaast is veltman 1 van de oudere in de ajax selectie wat misschien een rol speelt (al vind ik hem wel dommer dan jongere spelers)

18 mei 2017 om 21:27

Is helemaal niet apart. Ze zijn gewoon betere spelers verdedigend gezien. Zo zien jullie maar dat het niks te maken heeft met Ajax achtergrond!

18 mei 2017 om 22:16

Veltman beter dan Karsdorp? Hahahahahaha... Tete is verdedigend beter, maar voetballend veel minder en Karsdorp is in alles beter dan Veltman!

18 mei 2017 om 22:21

Meen je toch niet serieus fenomeno. Volgens mij verloor az met 5-0 van zenit en 11-2 van lyon over 2 potjes in de 1/16de finale. Terwijl Tete/Ajax gewoon in de finale staan.

18 mei 2017 om 22:28

Zij hebben beide last van pijntjes. Beetje zonde om dan anderen niet de kans te geven

18 mei 2017 om 23:01

3*ajax: je benoemt dat tete genoeg minuten op hoog niveau heeft gespeeld en komt vervolgens met kopenhagen, schalke ( 8 minuten) en lyon (waaronder 1 keer 25 minuten!) aanzetten. Komt wel heel selectief over. Tete is 2e keuze bij ajax achter een verre van onbetwiste rechtsback als veltman. Je kunt moeilijk beweren dat tete dit jaar een goger niveau heeft gehaald als karsdorp

21 mei 2017 om 11:45

Hoezo niet? Hij heeft in de wedstrijden die hij heeft gespeeld laten zien dat zijn niveau hoog is.

23 mei 2017 om 13:07

Het is nogal onnozel om te gaan praten over prestaties van spelers in het najaar. Ik bedoel, kom op, waar gaat dat over? Een bondscoach maakt zijn selectie op basis van prestaties. In die zin hadden inderdaad basisspelers van Feyenoord opgeroepen moeten worden. Niet dat ik als Ajacied het niet mooi vind dat Tete voorlopig is opgeroepen, maar eerlijk is eerlijk: Tete speelt, helaas, nauwelijks. Een paar Europese duels daar gelaten, maar Karsdorp heeft gewoon meer laten zien. Ik kan me wel voorstellen, nu Janmaat zich heeft afgemeld, dat Tete en Karsdorp mogen gaan vechten op een plek in de basis.

Maar nogmaals: prestaties van een half jaar geleden aanhalen is voor deze selectie compleet irrelevant.

18 mei 2017 om 19:15

Doel je op Kenny Tete, want zo raar lijkt me dat niet, zeker niet in een 31-koppige voorselectie. Overigens heeft Kongolo daar als LV/LCV daar niks mee te maken lijkt me?

18 mei 2017 om 19:18

Hij bedoeld dat Rick Karsdorp gepasseerd is door Kenny Tete.

18 mei 2017 om 19:19

Overigens vind ik wel dat Karsdorp ook opgeroepen zou moeten worden (Karsdorp en Tete mijns inziens), dan heb je 1 aanvallend en 1 verdedigend ingestelde rechtsback.

18 mei 2017 om 19:26

Janmaat doet het ook prima in de premier league dus die hoorde denk ik wel een kans te krijgen. Dan moet je kiezen tussen Tete of Karsdorp en Advocaat zijn voorkeur gaat uit naar Tete. Hij maakt indruk tegen Schalke en Lyon dus misschien is dat nog wel logisch. Karsdorp heeft ook pijntjes en toen hij een blessure opliep zou hij eigenlijk het hele seizoen zijn uitgeschakeld dus kan je hem beter sparen.

18 mei 2017 om 20:16

Rick Karsdorp werd ook gepasseerd door van Brockhorst in de belangrijkste wedstirjd van het jaar. Tete is gewoon beter, dat heeft iedereen kunnen zien in de wedstijd tegen Lyon.

18 mei 2017 om 22:18

@SpeedyAFC, waarom geef je altijd reacties over Feyenoord zonder geïnformeerd te zijn? Je komt nogal dom over in je reacties... Karsdorp heeft de hele week niet voluit kunnen trainen. Welke trainer zou een niet fitte speler erin zetten? Nog even en je gaat roepen dat Vilhena gepasseerd werd door Kuyt...

23 mei 2017 om 11:06

Speedy,

Hang nou niet de kenner uit met 'Gio had geen vertrouwen in Karsdorp tijdens de kampioenswedstrijd'. Gio heeft alle vertrouwen in Karsdorp, maar hij miste gewoon wedstrijdritme en daardoor speelde Nieuwkoop. Ik snap dat Karsdorp aan de kant wordt geschoven; sterker nog, het is alleen maar beter voor hem. Hij kan nu volledig fit worden ipv dalijk weer een blessure oplopen. Tete doet het goed wanneer hij speelt bij Ajax, maar dat Veltman er nog bij zit is gewoon een regelrechte schande.

23 mei 2017 om 11:22

Janmaat kan vanwege blessures niet spelen en heeft zich afgemeld voor de komende interlands. In dat geval is het helemaal apart dat Karsdorp niet erbij zit omdat hij vrijwel dezelfde type back is als Janmaat en kwa kwaliteit ook niet heel veel onderdoet.

23 mei 2017 om 19:24

Je zegt het zelf ook, geen wedstrijd ritme dus had van Brockhorst geen vertrouwen in hem en koos voor Nieuwkoop. Volkomen terecht en gezien zijn gebrek aan ritme ook terecht dat Advocaat er nu geen vertrouwen in heeft.

18 mei 2017 om 19:15

Kongolo is toch geblesseerd dacht ik? Maar tegen die tijd kan hij misschien wel fit zijn.

18 mei 2017 om 19:18

Karsdorp ook toch?

18 mei 2017 om 19:20

Kongolo stond vandaag gewoon weer op het trainingsveld, het lijkt mij dat je als bondscoach dat je daar toch wel eventjes een belletje voor pleegt als je twijfelt.

Karsdorp is ook gewoon fit.

18 mei 2017 om 19:26

Zo fit dat Karsdorp 10 minuten mocht spelen in de laatste wedstrijd. Tete speelt door het gestuntel van Veltman meer en meer, ook in Europa.

18 mei 2017 om 19:30

Dat was voornamelijk een tactische keuze. Karsdorp had gewoon de volle 90 minuten kunnen spelen als het had gemoeten.

Daarnaast maakt Janmaat in de Premier League ook nog steeds veel meer minuten dan Tete.

18 mei 2017 om 19:34

Had niks met fit te maken, tegen excelsior zwaar onder de maat waardoor hij in de kampioenswedstrijd werd gepasseerd. Echter mocht hij 10 minuutjes invallen omdat het zo'n belangrijke wedstrijd was en dat werd hem wel gegund

18 mei 2017 om 19:34

Ja maar kom op... Janmaat?

18 mei 2017 om 21:01

Vedetterut
Je hebt het constant over speelminuten. Zullen we in dat geval dan ook maar Pieters weer eens oproepen?

23 mei 2017 om 11:13

Nee, maar wel Van Aanholt. Pieters is gewoon te slecht, terwijl de kwaliteiten van Karsdorp en Tete niet ver uit elkaar liggen. Elke bondscoach roept elke keer dat speelminuten belangrijk zijn, maar iedereen roept elke keer wisselspelers op. Of dat nou van Ajax is of niet boeit me eigenlijk vrij weinig. We moeten gewoon eens een keer met een capabele doelman komen. Kom op hey; we hebben toch wel beter dan Padt?

18 mei 2017 om 19:19

Ik snap wat je bedoelt, maar dat ze kampioen zijn geworden betekent nog niet dat ze per se uitgenodigd hoeven worden. Bovendien, bijna iedereen ziet dat Tete een betere rechtsback is dan Veltman, dus zijn kwaliteiten zijn wel duidelijk. Ook bij Advocaat dus.

Daarnaast zijn Karsdorp en Veltman/tete verschillende types. Karsdorp heeft veel meer drive naar voren. Blijkbaar is Advocaat op zoek naar een systeem met verdedigende backs, zonder al te veel aanvallende impulsen. Daardoor blijft de buitenspeler dus aan de zijkant, waardoor de spits (waarschijnlijk dus Dost) meer ballen krijgt. Wat ik uit deze selectie opmaak is dat Advocaat zijn systeem afstelt op zijn spelers, ipv andersom. Met Dost in de spits en vleugelaanvallers zonder veel vrijheid.

18 mei 2017 om 19:24

Tegen Marokko, Ivoorkust en Luxemburg een systeem met verdedigende backs? Dan ben je bij voorbaat dus al ongeschikt als coach voor Oranje. En met Robben voor je heb je juist een back nodig die er overheen komt om aan voorzetten te komen. Nu zal Dost helemaal niets krijgen.

18 mei 2017 om 19:30

Tegen Marokko en Ivoorkust zul je juist een systeem kunnen inspelen die je voor ogen hebt. Je kunt toch niet elke wedstrijd een ander systeem gaan spelen?
Dat je verdedigend ingestelde backs opstelt, betekent niet dat je verdedigend gaat voetballen hã©. Is ook afhankelijk van de middenvelders, manier van spelen en hoe je het systeem verder invult.

Overigens, welke bondscoach je ook aanstelt, en welke selectie je ook maakt. Er zullen er altijd wel weer zijn die zeggen dat een bondscoach door zijn keuzes ''bij voorbaat al ongeschikt is als bondscoach'' ..........

Edit: trouwens, ik denk dat wij in Nederland niet echt in de positie zijn om neerbuigend richting andere te landen te doen, alsof wij ons niet dienen aan te passen. Die periode ligt een aantal jaar achter ons, waardoor we ons zelfs tegen landen als Luxemburg moeten aanpassen.

18 mei 2017 om 19:32

Daarom zijn het oefenwedstrijden om te oefenen voor bijvoorbeeld tegen Frankrijk waar je wel verdedigend niet voetballen. Blij dat hij geen coach bent als je dat niet snapt

18 mei 2017 om 19:44

Tegen dit soort teams moet je inderdaad niet hetzelfde systeem gaan spelen als tegen Frankrijk aangezien het zomaar kan zijn dat er dan hele andere spelers in je selectie zitten. PSV speelt in de Champions League ook anders dan tegen Excelsior. Dit heeft dan ook niets te maken met neerbuigend zijn naar die teams, maar je filosofie uitdragen. We zijn als Nederland niet opeens een land geworden dat de bus moet parkeren tegen landen van de D categorie. Inspelen voor het duel met Frankrijk is ook ridicuul aangezien deze landen totaal anders spelen dan Frankrijk en uiteraard niet in de buurt komen van de kwaliteiten.

18 mei 2017 om 19:58

Met backs spelen die minder aanvallende impulsen hebben dan Karsdorp is wat anders dan de bus parkeren he. Het gaat erom dat je spelers ook aan elkaar laat wennen. Het kan inderdaad zomaar zijn dat je dan andere spelers beschikbaar hebt, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dus elke keer maar andere systemen en spelers moet gebruiken. Advocaat heeft een idee hoe hij met dit materiaal wil gaan spelen, en past daar zijn selectie en systeem op aan. Het enige land dat we komende tijd treffen dat van een lage categorie is, is Luxemburg. Marokko en Ivoorkust zijn op dit moment lastige tegenstanders voor Oranje, waartegen je gewoon je beste spelers moet opstellen. Daarbij zijn het uitstekende momenten om je spelers te laten wennen aan bepaalde rollen en opdrachten.

18 mei 2017 om 19:30

Zijn ze niet geblesseerd? Volgens mij zijn ze altijd geblesseerd als het Nederlands elftal voetbalt.

18 mei 2017 om 19:30

Als meerdere coaches dit doen dan zal Tête toch wel beter zijn? Jammer dat de "de coach is een ajacied" kaart niet getrokken kan worden. Verdedigend is Tête de beste RB die er is. Logisch om hem te selecteren want net in de verdediging heeft het nl elftal de laatste twee jaar haar wedstrijden verloren

18 mei 2017 om 19:46

Ik zeg ook niet zo zeer dat Karsdorp beter is dan Tete, maar indien de verschillen te verwaarlozen zijn vind ik het onbegrijpelijk om een wisselspeler die nauwelijks speelt wel op te roepen en een basisspeler bij de landskampioen en een basisspeler in de sterkste competitie van de wereld niet op te roepen. Het is niet zo dat het verschil tussen Tete en Karsdorp of Janmaat gelijk is aan het verschil tussen Wesley Sneijder en Thomas Bruns.

18 mei 2017 om 19:45

Karsdorp is net weer fit en kongolo kan ook wel wat rust gebruiken. Komt wel weer goed.

18 mei 2017 om 20:01

Kongolo is geblesseerd geraakt. Karsdorp had wel uitgenodigd moeten worden i.p.v Veltman.

18 mei 2017 om 20:25

Kongolo geblesseerd van het veld afgegaan in kampioenswedstrijd.
Karsdorp net terug van een flinke blessure. Speelde wel, maar was echt nog niet fit!
Dus sja, kan het best begrijpen. Laat onze jongens maar even echt fit worden!

18 mei 2017 om 20:36

Een discussie over Veltman zou je nog kunnen winnen 🙈maar tete staat toch ver boven die jongens die jij hier opnoemt

18 mei 2017 om 21:07

Karsdorp is nogal wisselvallig en Kongolo is geen rechtsback. Persoonlijk zie ik ook liever Tete die eigenlijk verdedigend altijd wel zijn mannetje staat. Karsdorp daarentegen moet het vooral hebben van zijn aanvallende kwaliteiten en laat de laatste tijd niet echt bijzondere dingen zien.

18 mei 2017 om 21:24

Vedeterug,

Dat Karsdorp en Kongolo er niet bijzitten, heeft volgens mij vanwege (lichte) blessures te maken. Karsdorp had de laatste wedstrijden van het seizoen regelmatig pijntjes, terwijl Kongolo dat dit seizoen al meerdere malen heeft gehad en afgelopen zondag tegen Heracles er geblesseerd eruit ging. Dus ik denk dat dat de reden is dat Karsdorp en Kongolo er niet bijzitten .

18 mei 2017 om 22:11

Beiden zijn geblesseerd uit gevallen.

19 mei 2017 om 01:18

Veltman en Tete zitten erbij omdat het oefenpotjes zijn. Janmaat en karsdorp in de kwalificatie weer

19 mei 2017 om 09:39

Misschien nog niet voldoebde herstelt van hun blessures

22 mei 2017 om 21:10

Nieuwkoop is op t moment nog beter dan karsdorp. En ik kongolo is degelijk maar niet beter dan tete

Padt is een prima keeper voor Groningen, maar laten we wel normaal doen. Straks wordt Purrel Fränkel ook nog uitgenodigd.

18 mei 2017 om 19:21

Natuurlijk is het geen geweldenaar, maar hij zal zeer waarschijnlijk dan ook niet spelen. Wordt toch meegenomen als 3e keeper, en die spelen vrijwel nooit..

18 mei 2017 om 19:32

Niet alleen voor Groningen, denk dat hij bij PSV onder de lat beter is dan een Zoet die je tegen Zwolle weer zag grabbelen. Helaas ben je als keeper bij een pak en beet Groningen/Heerenveen of een Utrecht direct minder dan wanneer je bij een top 3 ploeg speelt. Ondanks dat je in de zelfde competitie speelt tegen de zelfde spitsen en met een mindere verdediging.

18 mei 2017 om 20:33

@Krism is gewoon onzin wat je zegt. Zoet deed het ook heel goed bij RKC en minder dan bij PSV.

19 mei 2017 om 00:57

@krism050,

'weer zag grabbelen'. Man man man, Zoet speelt gewoon een dijk van een seizoen.

Geweldig dat ake is opgeroepen. Laat hem plz 5 minuten meedoen. Dan kan hij niet meer naar Ivoorkust toe.

18 mei 2017 om 19:26

Dan moet het wel gebeuren tegen Luxemburg. Een officiële(kwalificatie/eindtoernooi) is alleen bindend. Als hij tegen Marokko en Ivoorkust 90 mn speelt is hij alsnog vrij om te kiezen

Ake zal zijn debuut wel maken om een Ziyech scenario te voorkomen. Ook leuk voor Padt die de laatste tijd zeker goed heeft gespeeld.

18 mei 2017 om 19:20

Voor welk land zou ake dan nog meer kunnen kiezen? Ik kan niks vinden over zijn afkomst. Hij is geboren in nederland

18 mei 2017 om 19:23

Aké's moeder is Nederlands en zijn vader komt uit Ivoorkust. Dus Ivoorkust.

18 mei 2017 om 19:23

Volgens mij kan hij ook nog voor Ivoorkust kiezen.

18 mei 2017 om 19:23

Ake speelt alweer een tijdje in Engeland. En na een aantal jaar (precieze aantal kon ik even nergens vinden) kan hij de Engelse nationaliteit aanvragen en kan hij dus uitkomen voor het Engelse elftal.

18 mei 2017 om 19:24

En Ivoorkust dus blijkbaar

18 mei 2017 om 19:41

@flashpower1, dat lijkt me een beetje vergezocht, dat Ake uit zou komen voor het Engelse elftal.

18 mei 2017 om 19:54

Ik heb Eto'o en Drogba altijd op de Afrika cup gezien.

18 mei 2017 om 20:29

Het is inderdaad ver gezocht maar je kan natuurlijk niet in het hoofd van Ake kijken.

18 mei 2017 om 19:30

Alleen deze wedstrijden zijn oefen interlands die niet meetellen of je voor een ander land kunt kiezen alleen kwalificatie duels en eindtoernooien tellen mee om een speler aan een land te binden

18 mei 2017 om 20:57

Volgens mij zijn oefen interlands officiele wedstrijden.

Ongeloofelijk dat padt is opgeroep er zijn zo 5 betere nederlandse keepers

18 mei 2017 om 19:19

Ach zo lang Zoet niet keept ga je er op vooruit als NL elftal.

18 mei 2017 om 19:33

Je weet dat Zoet de beste Nederlandse keeper is he metibo

18 mei 2017 om 19:39

Op basis van? Zo geweldig keept zoet ook niet.

18 mei 2017 om 19:42

Wel de beste in de zin van keepers die regelmatig spelen. In potentie is Cillessen gewoon de beste keeper, maar het is zo jammer dat die niet speelt. Hij moet lekker naar een subtopper gaan. Misschien Tottenham, als Lloris weggaat?

18 mei 2017 om 20:27

Zoet is een redelijke doelman die af en toe zn positionering helemaal fout doet. Zeker niet beter dan Cilessen en steek. Ik denk dat ik nog liever Vermeer op goal heb maar die heeft al zo lang niet meer op niveau gekeept.

19 mei 2017 om 00:35

Ik vind het ongelooflijk dat mensen Stekelenburg hoger inschatten dan Zoet. Dan lijkt hef of je alleen Zoet in Oranje en tegen Feyenoord hebt gezien en Stekelenburg alleen tegen Manchester City.

Zoet heeft een topjaar met Psv.

18 mei 2017 om 19:22

5 betere nederlandse keepers? hij houdt gemiddeld de meeste ballen tegen in de eredivisie? heb je deze jongen ooit zien keepen?

Padt heeft er voor gezorgd dat FC Groningen de play-offs heeft gehaald door wedstrijd na wedstrijd formidabel te keepen. Alleen omdat hij bij FC Groningen keept is het een middelmatige keeper? Maar wanneer een Onana het doet is hij een topkeeper? (noem maar een voorbeeld)

19 mei 2017 om 00:14

krism050 met je eens, ik ben een Groninger en heb genoeg commentaar op het materiaal waar we het mee moeten doen. Maar ik durf rustig te stellen dat we zonder hem wellicht in de andere categorie play-offs konden spelen. Natuurlijk zijn er keepers met grotere namen, maar die zijn geblesseerd of spelen nog nauwelijks en helaas hun naamplaatje gaat geen doelpunten tegenhouden, dus de keuze op Padt als een reservedoelman is niet zo gek.

18 mei 2017 om 20:17

Padt speelt nog na competitie, de rest is klaar en gestopt met trainen.

Eindelijk weer eens een (op papier) sterke selectie. Ben vooral benieuwd naar Locadia, blij dat Dick hem meteen vertrouwen geeft. Ik zie in hem absoluut de spits van de toekomst, heb meer vertrouwen in hem dan in Janssen.

18 mei 2017 om 19:16

Meer vertrouwen in Locadia dan in Janssen?! Met alle respect naar Locadia maar hij heeft in de tijd dat hij in de Eredivisie speelt nog nooit het niveau van Janssen aangetikt, zeker niet van vorig jaar. Janssen speelt steeds meer en beter bij Spurs en is vele malen verder dan Locadia.

18 mei 2017 om 19:19

Locadia heeft alles: snelheid, kracht, doelgericht, een actie, balvast. Hij loopt 1 op 2 bij PSV. Er gaat altijd dreiging van hem uit. Zelfs als buitenspeler maakte hij genoeg doelpunten. Dat alles vind ik voor mijzelf genoeg reden om vertrouwen in hem te hebben.

18 mei 2017 om 19:20

Edit: 1 op 2 heb ik verkeerd gelezen, mijn fout :-)

18 mei 2017 om 19:23

Die actie en snelheid vallen mee. Ik denk in ieder geval niet dan Janssen echt slomer is en een mindere actie heeft. Maar ik sluit niet dat hij beter word dan Janssen.

19 mei 2017 om 01:52

@gsAsn, haha hou even op. Ik ben ook geen fan van de speler Dost. Maar ga zijn productie dit seizoen nou niet af doen als "intikkers". Hij presteert dit seizoen, en afgelopen jaar bij Wolfsburg, gewoon uitstekend met goeie goals. En al waren het 30 intikkers, dan moet je hem al helemaal eerste spits maken want dan weet hij blijkbaar precies waar hij staan moet. Of dacht je dat van Nistelrooy al zijn goals maakte door 4 man te passeren?

Goed dat Ake is opgeroepen, een speler met veel potentie. Padt snap ik niet echt eerlijk gezegd. Natuurlijk kan het in potentie wel een aardige keeper worden, maar ik zou hem niet willen ruilen voor bijvoorbeeld Room (en die zou ook niet opgeroepen moeten worden als hij voor Nederland zou uitkomen).

18 mei 2017 om 19:17

Cillessen keept niet, vorm keept niet, krul is drama, vermeer keept niet en alleen zoet van de top 5 keept frequent. Niet gek dat padt de kans krijgt. Keept altijd wel redelijk bij groningen.

18 mei 2017 om 19:50

Dat komt omdat je FC Groningen niet wekelijks ziet. Padt is echt een hele goede doelman.

18 mei 2017 om 20:19

Room speelt voor Curacao, die kan niet opgeroepen worden. Padt speelt na competitie en is nog in training.

18 mei 2017 om 20:50

Klopt, ik zeg ook 'als hij voor Nederland zou uitkomen'.

18 mei 2017 om 20:53

Dan had hij zomaar geselecteerd kunnen worden, Room is een prima keeper, nisk mis mee. Aangezien de normale keepers nauwelijks of helemaal niet spelen momenteel, had het zomaar gekund.

Ik ben wel verbaasd dat van Persie niet is opgeroepen die deed het dacht ik wel
aardig,en anders goed om de jonkies te begeleiden ik.

18 mei 2017 om 19:22

Ben blij dat hij niet is opgeroepen heb je niets aan.

18 mei 2017 om 19:22

Van Persie lijkt me niet bepaald die persoon om de jongens te begeleiden, zeker niet als hij niet aan spelen toe komt. Oogt toch altijd wat egocentrisch in dat opzicht

18 mei 2017 om 19:31

Inderdaad! Zeer opvallend, helemaal gezien Advocaat de huidige coach is van Rvp! Fitheid is ook geen excuus, want hij stond gisteren nog in een (verloren) bekerwedstrijd van Fenerbahce. RvP is dus definitief klaar met Oranje.

Waarom niet een keer Glenn Loovens in het Nederlands Elftal speelt wekelijks in de Championship in Engeland bij Sheffield Wednesday goede centrale verdediger.

18 mei 2017 om 19:23

Waarom zou je dat doen als je twee centrale verdedigers van Lazio hebt, eentje van Chelsea (eventueel), Stoke City en nog twee van Ajax. Waarbij zelfs Blind (manchester United) ook centraal kan. Dan zouden ook Bruma en Rekik nog voorrang krijgen.

Er zouden dus heeel veel spelers geschorst/geblesseerd moeten zijn wil Glenn Loovens opgeroepen worden.

18 mei 2017 om 20:13

Loovens is een rechter centrale verdediger en is beter dan een Bruma, Rekik of Veltman.

18 mei 2017 om 20:29

Als loovens beter was dan veltman zou ie niet in de championship spelen. Kom op man.

18 mei 2017 om 20:43

Het lijkt altijd zoveel mooier in Engeland, maar we hoeven niet te gaan doen alsof het Championship nou zo'n bijzonder hoog niveau is hoor.. We hebben gewoon veel goede verdedigers op hoger niveau, die ook nog eens jonger zijn en dus ook nog eens mee aan de toekomst kunt werken.

Padt??? En weer geen Vormer?!?!? Hoeveel goals, assists en vrije trappen moet die gozer nog maken om überhaupt in de voorselectie te komen?

18 mei 2017 om 19:23

Van mij mocht hij wel voor Ramselaar want die speelde toch bijna niet. Vormer had ik wel een kans gegeven want Ramselaar hoort daar niet.

18 mei 2017 om 19:27

Vormer die gast is zo wat 30! Die heeft niks te zoeken bij het Nederlands elftal! Nee Strootman, Sneijder, Klaassen, Wijnaldum, Propper, Vilhena zijn sowieso beter en Ramselaar is gewoon een leuk talent.

18 mei 2017 om 19:41

Nee Sneijder is lekker jong...Vormer heeft dit seizoen ook meer vrije trappen gescoord dan dat Sneijder doelpunten heeft gemaakt

18 mei 2017 om 20:02

Wat een bullshit. Hoe durf je hem
Überhaupt te vergelijken met sneijder en daarnaast is Sneijder vaker betrokken bij goals in een betere competitie. Sneijder is een aparte klasse als Lex Immers er volgend seizoen 15 in schiet hoeft hij toch ook niet in het Nederlands elftal.

18 mei 2017 om 20:59

Mislukt? Hij eindigt al jaren in de top 3 beste spelers van de Belgische Competitie...Tielemans eindigde 2x onder hem en hij wordt toch ook steeds bij België opgeroepen? Daarnaast moet ie je misschien wat meer in Vormer verdiepen want hij heeft dit seizoen al veel doelpunten en assists gemaakt. Sneijder is daarnaast niet echt in vorm...Ja leuk die vrije trap afgelopen weekend maar zijn passes zijn slecht...Vormer is wel in vorm dus had minstens bij de voorselectie mogen zitten

18 mei 2017 om 22:26

Sneijder heeft gewoon een treble gewonnen en was de beste speler van dat team. Bijna record international. Beste speler WK 2010. Schaam je dat je vormer met Sneijder vergelijkt.

Lachwekkend die reacties die deze selectie al een stuk beter vinden dan de selecties van Blind. Deze selectie is zo goed als identiek aan de selecties van Blind. Oké, Ake en Padt werden nooit opgeroepen, maar de rest is vaak genoeg opgeroepen.

18 mei 2017 om 19:53

Precies wat ik dacht. Blind werd bijna afgemaakt door zijn selectie keuze en deze selectie is bijna identiek. Soms hebben wij toch rare medelanders en hun vermogen om wispelturig te zijn en selectief te reageren.

18 mei 2017 om 20:20

Als alle keeper nog in competitie waren en speelde, zou Padt ook niet opgeroepen worden. De concurrentie is echter al klaar of zit op de bank. Dan is het makkelijk om Oranje te halen.

Ik heb echt sterk het idee dat iedereen die roept dat Padt een rare keuze is hem nauwelijks in actie hebben gezien en dus maar met de wind mee lullen. Padt is een fantastische keeper, heel stabiel, veel zelfvertrouwen en al 3 jaar onze rots in de branding. Ja, hij moest gisteren 4 keer vissen, maar zonder hem incasseren wij veeel meer doelpunten, aangezien onze verdediging gewoon niet zo heel goed is. Zonder Sergio was Groningen gewoon 13e/14e geëindigd, en dat is niet overdreven. En wie is beter dan? Zoet? Die is nou niet bepaald in vorm. Room? Vind ik zeker niet beter dan Padt. Misschien Stekelenburg of Vorm, weet niet zo goed hoe die het doen, maar in de Eredivisie zijn er niet veel beter dan Sergio. Nu al blij met Advocaat. Durft tenminste een niet top 3 speler te selecteren.

18 mei 2017 om 19:46

Helemaal met je eens. Padt is absoluut een van de betere keepers van Nederland.

Ach, als Dick 'm niet kiest, kan hij nog snel zijn debuut maken! Als Ivoriaan. Dat zou wat zijn!

Ake is natuurlijk gevalletje snel inlijven voor Ivoorkust dat doet.

Wat mij nog veel meer verbaasd is dat Dick Advocaat, trainer van Fenerbahce, niet Robin van Persie uitnodigd. Dat zegt echt alles over de huidige Rvp. Niemand die op dit moment beter weet hoe van Persie momenteel fungeert. Hij is zeker fit, want stond gisteren nog in de basis bij een bekerwedstrijd.

Niet vergeten dat dit maar een trainingsstage is. Je kunt ze altijd mee nemen.

Redelijke selectie, al vind ik de bank wel erg matig. Spelers als Locadia, Padt, Berghuis, Indi, Veltman, Toornstra, Propper komen tekort of hebben te weinig laten zien. Natuurlijk is het nog de voorselectie, dus ik hoop dat deze namen afvallen. En ik realiseer me ook dat dit komt door gebrek aan beter. De tijd dat je een speler als Seedorf niet opriep is voorbij. Als je deze selectie naast de selectie van bijv. Frankrijk legt, dan kom je echt tekort. Maar goed, wat op papier beter lijkt, hoeft niet altijd te winnen. We zagen dit ook bij Ajax-Lyon.

Cillessen
Janmaat
De Vrij
De Ligt
Blind
Strootman
Klaassen
Robben
Wijnaldum
Depay
Dost
18 mei 2017 om 19:44

Propper komt te kort?? waarom dan? omdat hij dit seizoen niet heel veel heeft laten zien? nou als je elke speler die een seizoen minder heeft gepresteerd niet wil op roepen dan blijft alleen robben over. Nou oké als jij dat wil dan gaan we toch lekker 11 tegen 1 spelen leuk idee van je zeg!

18 mei 2017 om 21:58

Waar zeg ik dat propper tekort komt? Ze komen tekort OF hebben te weinig laten zien. Propper heeft dit seizoen te weinig laten zien, vorig seizoen speelde hij prima en als hij die vorm de laatste weken had vertoond, dan had ik geen kritiek op zijn selectie gehad. Momenteel steekt propper(heel psv) niet echt in beste doen. Vandaar!

19 mei 2017 om 00:27

Waarin komt Padt tekort of heeft hij te weinig laten zien? Sterker nog en niks ten nadele van de top 3, maar ik denk dat PSV met Sergio in het doel meer punten had kunnen halen en was zijn oproep logisch geweest.

18 mei 2017 om 20:45

@Hangover even lekker zelf verzonnen? BMI komt niet eens in de buurt van de beste CV's van de PL.

19 mei 2017 om 00:39

Wel de beste of een van de beste spelers van Stoke.

18 mei 2017 om 20:22

Ben het vooral met je eens, maar je zegt ook dat bepaalde spelers te weinig hebben laten zien. in dat kader vind ik niet dat je de Ligt kan opstellen. Ik wil die jongen zeker niet afbranden, maar die belangrijke wedstrijd die Blind de das om heeft gedaan speelde hij wel een belangrijke rol in; noem het pech, maar het is ook een tekort aan ervaring. Tuurlijk talenten moet je kansen geven, maar dan moet je Donny van de Beek ook oproepen, heeft evenveel laten zien/gespeeld als de Ligt. In de verdediging moet je gewoon ervaren mannen opstellen. Kijk naar Juventus, allemaal 30-plussers. In dat kader had ik verwacht dat Advocaat (toch een conservatieve en verdedigende coach) niet bijv. Erik Pieters en/of Van der Heijden had opgeroepen. Nederland was op zijn best met oude rotten in de verdediging. Denk terug aan het WK 2010; allemaal veteranen in de defensie!

18 mei 2017 om 22:08

Ik snap je punt en baalde ook ontzettend van de fout van De Ligt. Ik vind echter dat hij het geweldig heeft opgepakt en alleen maar beter is gaan spelen. Europees blonk hij uit, de kwart/halve finale Europa League is een prima niveau om te laten zien dat je goed bent en in vorm.
Qua ervaring die jij noemt (al is het bij juve extreem) heeft Nederland weinig. Leeftijdtechnisch gezien komt Vlaar in de buurt, maar die heeft het niet constant op hoog niveau laten zien en is lang niet meer wat hij geweest is. Als Van Dijk fit is, zou ik hem samen met De Vrij het centrum laten vormen. Ook dat is nog een relatief jong centrum, maar wel van grote klasse.

18 mei 2017 om 21:03

Franklampard08, die opstelling lijkt mij echt niet goed. Wat heb je aan Dost als je Depay en Robben op de flanken hebt. Kan je beter Janssen neerzetten die voetballend beter is.

Ik zou ook niet weer met dat statische middenveld spelen want dat zagen we tegen Bulgarije. Strootman mag daarvoor banken en Sneijder voor zijn plaats. Ik zou ook liever Hoedt willen want die is samen met de Vrij erg goed en ze spelen samen bij Lazio. Cillessen speelt amper maar ik zou hem wel zeker boven Zoet zetten.

Dit zou mijn opstelling zijn:

Cillessen
Tete
de Vrij
Hoedt
Blind
Klaassen
Sneijder
Wijnaldum
Robben
Janssen
Depay

Padt is niet eens zo onlogisch. Vorm speelt nooit, Stekelenburg is al jaren geen vaste eerste keeper meer geweest , Vermeer is geblesseerd en Krul steekt niet in de vorm van zijn leven.

Op dit moment is Sergio Padt de beste keeper van Nederland. Verwacht dat hij deze zomer een grote transfer gaat maken naar Engeland of Duitsland.

Hoort tegen Marokko in de basis!

Eerlijk ik had toch die keeper van Roda JC opgeroepen. Ook al speelt Roda nu voor degradatie heeft die jongen zich heel goed bewezen. Hij heeft echt heel veel ballen gepakt. Maar ja ik ben geen bondscoach he 😁

18 mei 2017 om 20:35

Benjamin van Leer is absoluut geen Oranje keeper in mijn beleving, maar toch een opvallende statistiek: Groningen (8e) heeft exact evenveel doelpunten doorgelaten als de nummer voorlaatste Roda JC (51 om 51). Nog leuker is dat ze exact evenveel minuten hebben gespeeld (3.060) dus een gelijk moyenne hebben (1 doelpunt per 60 min). Van Leer heeft daarbij 1x vaker de nul gehouden, terwijl op papier Groningen de betere verdedigers heeft... interessant.

19 mei 2017 om 14:03

Wat een onzin statistiek om Padt mee te beoordelen. Ten eerste, Groningen heeft veel tegendoelpunten gekregen dankzij onze matige verdediging. "op papier" hebben wij misschien een betere verdediging, maar voetbal wordt niet op papier gespeeld, zoals een bekende commentator wel eens heeft gezegd. Daarbij komt ook nog dat Roda JC veel verdedigender speelt dan Groningen, wat er überhaupt al voor zorgt dat het moeilijker wordt te scoren. En als je kijkt naar de tegendoelpunten van Groningen zijn ze vrijwel altijd te wijten aan het slechte verdedigen en niet aan Padt. Ik las ook ergens een statistiek dat Padt relatief de meeste ballen tegenhoudt van de eredivisie. Conclusie, je gebruikt de verkeerde statistieken. Kijk eens een wedstrijd van Groningen en luister niet alleen maar naar wat anderen zeggen.

Mensen die FC Groningen volgen de laatste jaren kunnen niet verbaasd zijn. Padt is echt een geweldige keeper, vind hem zeker niet minder dan Zoet bijvoorbeeld. En ik ben zeker niet te positief omdat hij bij Groningen speelt, want ik ben kritisch zat...

Ik vind het sowieso geen goede zaak dat je een keeper selecteert met tien kilo overgewicht, het komt niet professioneel over.

Ik neem aan dat Kongolo te geblesseerd is voor Oranje, maar Karsdorp is natuurlijk de beste rechtsback van de eredivisie en hoort erbij te zitten. Overigens mis ik ook Elia.

Gelukkig zit Cillissen er weer bij en laat die maar keepen, want Zoet vind ik echt heel pover en niet Oranje waardig.

Van Persie lijkt dus echt klaar, hopelijk krijgt die dan ook zo spoedig mogelijk een waardig afscheid.

Cilissen
Janmaat
De Vrij
Indi
Aké
Vilhena
Wijnaldum
Strootman
Robben
Locadia
Depay
18 mei 2017 om 19:57

Overgewicht? Je kijkt teveel tv, hem ooit in het echt gezien zeker? Padt is geen Jeroen Verhoeven.....

18 mei 2017 om 20:22

Nee Karsdorp is niet de beste rechtsback, dat is Tete. Zelfs van Brockhorst kiest tegenwoordig vrij snel voor Nieuwkoop en nee, het was niet wegens een blessure want nu is Karsdorp ineens weer fit.

Elia mis je niet, die speelt echt niet meer voor Oranje, daarvoor is de concurrentie veel te sterk.

18 mei 2017 om 20:37

@ Speedyafc, ik zie je overal op deze pagina maar verkondigen dat Karsdorp niet goed genoeg is en Nieuwkoop hem al voorbij gestreefd is, etc... Karsdorp was gewoon niet altijd fit (ook aantal weken geblesseerd) en met Nieuwkoop hebben we een prima vervanger. Ook in de week na Excelsior heeft hij niet alle dagen meegetraind en was Nieuwkoop zijn logische vervanger.

Karsdorp is een goede back en ontwikkelt zich nog altijd uitstekend. En Tete is uiteraard ook een goede back en vooral verdedigend uitstekend. Maar aanvallend weer matig in tegenstelling tot Karsdorp. Als je alleen al ziet hoe Tete zijn balbehandeling is.. Zijn gewoon verschillende type backs.

18 mei 2017 om 20:57

Niet fit genoeg dus is Tete gewoon beter en daarmee de logische keuze. Helemaal niets mis mee. Karsdorp zal dit seizoen niet meer spelen dus volkomen terecht dat hij niet geselecteerd is, je hebt wedstrijden nodig om weer in vorm te komen.

Het zijn inderdaad verschillende backs en wie weet, wellicht is op een dag Karsdorp weer beter, al is hij hetzelfde type als Janmaat. Tete vind ik verdedigend de sterkste. Maar uiteindelijk gaat het om de vorm van de dag en die is nu in het duidelijk in het voordeel van Tete.

18 mei 2017 om 20:26

Haha je kijkt teveel tv. Je hebt Padt nog nooit in levende wijze gezien.heeft geen overgewicht.

Dickie had net zo goed Robert Zwinkels kunnen selecteren haha. Padt verbaast mij zeer.

Overigens voor degene die Van Persie vragen.
Ik ben Fener fan maar RvP is leeg. 2-2 was en dus gingen we verlengen gisteren. Dick wisselde RvP. Hij was leeg en kreeg geen ballen meer.
Overigens zegt dit niets, straks wordt die alsnog opgeroepen tegen Luxemburg

Ik snap dus echt niet wat men ziet in Veltman. Die gast moet eerst meer brood eten en wellicht vragen voor een trainingsschema in de krachthonk. Zoutzak. Verder kan ik me wel vinden in de voorselectie.

Tja... Eerlijk gezegd heb ik het WK al een beetje uit het hoofd gezet. Het kan in ieder geval wel nog. Met Depay en Robben heb je gewoon klasse lopen en we hebben een hele solide verdediging. Het eerste wat moet gebeuren is ons spel op voetbal laten lijken. Een echte 6, een 8 die kan verdedigen en aanvallen en een 10 een creatieve kracht die mensen voor de keeper kan zetten. Dan heb je een middenveld dat wat kan. Dan sta je goed, kijk maar naar Ajax. Gewoon druk vooruit en niet gek doen.
Als we dit WK niet halen is het niet zo erg. De toekomst staat al klaar De ligt, Kluivert, De Jong, Nouri en vd Beek zijn allemaal grote talenten. Echte middenvelders die in hun rol heel goed kunnen spelen. Nouri de 10 en Frankie en vd Beek zijn redelijk identiek maar een nummer 8 hebben we al genoeg van.
Een Wijnaldum en Strootman is gewoon niet goed genoeg. Dat is subtop in Europa die meedraaien met het spel van andere. Die maken het spel niet. Vooral Strootman was heel slecht afgelopen duels en is eigenlijk full time aan het coachen in het veld terwijl hij moet verdedigen en voetballen. Wat een dwaas... Wijnaldum is ook overschat maar zou mee kunnen met een goede 6 en 10. Laten we niet meer bouwen op dit soort spelers en vooral niet op spelers zoals Lens of Promes die niet eens mee verdedigen... Gemotiveerde spelers die je in een systeem kan plaatsen.
Nu kan dat misschien nog niet met deze selectie maar over een aantal jaren staat er een super middenveld daar ben ik van overtuigd. Verdedigend hebben we veel lopen en aanvallend hebben we in ieder geval Depay.

Een opstelling:

Dit is een opstelling dat klopt. Vilhena in de nummer 6 positie die de ballen kan ophalen en verdelen. Klaassen als nummer 8 die kan scoren en verdedigen. Sneijder die voor de pasing kan zorgen en mensen diep kan sturen. Depay en Robben om een voetballende spits heen en een verdediging met spelers die kunnen verdedigen. Een keeper dat niet onzeker is, voegt ook wat toe...
Ook geen overschatte spelers als Wijnaldum en Strootman. Geen zeikers niet niks toe voegen als Promes en Lens en een keeper dat wat ballen toont. Prima toch.

Cilessen
Tete
De Vrij
Hoedt
Blind
Klaassen
Vilhena
Sneijder
Robben
Janssen
Depay
18 mei 2017 om 22:26

Wijnaldum en Strootman overschat? Ik ben benieuwd hoe je daar bij komt.

Keepers: Cillessen, Zoet, Stekelenburg, Vorm, Vermeer, Krul, Padt
Rechtsbacks: Karsdorp, Tete, Janmaat, Veltman
Rechtscentraal: de Vrij, de Ligt, Bruma
4,5/6: Blind, Aké, Riedewald, Bazoer
Linkscentraal: van Dijk, Martins Indi, Kongolo, Viergever
Linksbacks: van Aanholt, Willems, Pieters, Haps, Sinkgraven
Rechtscentraalm: Wijnaldum, Klaassen, Pröpper, van Ginkel
Linkscentraalm: Strootman, Vilhena, Sneijder, Clasie
Rechtsbuiten: Robben, Promes, Berghuis, Kluivert,
Spits: Dost, Janssen, van Persie, van Wolfswinkel, Locadia
Linksbuiten: Depay, Lens, Boëtius

Dit is een beetje de vijver waar we uit moeten vissen helaas maar waar. Ik blijf mijn stokpaardje opperen en dat is laten we Conte's Chelsea een beetje kopiëren, met een van de 3 cv's die eigenlijk meer een middenvelder/back is. Zo kun je moeiteloos tijdens een wedstrijd de tactiek wijzigen.

19 mei 2017 om 09:43

Goed overzicht, maar je mist nog wel wat spelers, zoals bijvoorbeeld de nu geselecteerden De Roon, Ramselaar en Toornstra. Ook Elia en Fer moet in dat rijtje en zo zijn er nog wel wat meer namen te noemen. Sinkgraven gaat me echt veel te ver. Zet dan Viergever op linksback en Van der Heijden op Lcv.

Fantastisch voor Padt....gewoon verdient
Sergio is gewoon een goede doelman

Top

Toch wel jammer dat Toornstra, Berghuis en Janssen geselecteerd zijn. Bij gebrek aan beter. Waarom geen Van Persie? Kluivert?

18 mei 2017 om 20:23

Van Persie is allang over, die speelt nooit meer voor Oranje. Kluivert is nog te jong, de andere buitenspelers zijn momenteel beter dus worden die geselecteerd.

Ake kan ik begrijpen maar viergever en veltman die horen zeker niet thuis in het Nederlands elftal

Ik had Ayoub van FC Utrecht erbij genomen, mits het zijn ritme voor de nacompetitie niet beinvloedt. Ik sta er wat ver vanaf, woon in Zuid Spanje, maar vanaf de eerste keer dat ik hem zag spelen, dacht ik; laat die jongen eens met de grote jongens meedoen, dan kunnen we zien hoe hij zich daar staande houdt!

Een echte straatvoetballer, met een ijzersterke mentale bagage, scorend vermogen, kan iemand met een steekbal voor de goal zetten en is ondanks zijn geringe lengte fysiek ook sterk genoeg. Jammer, gemiste kans!

18 mei 2017 om 20:30

Bij Marokko hebben ze belhanda Nice, El ahmadi, Romain sais en grote talent ait bennasser uit ligue 1 op die positie. Ayoub is voor toekomst en als je ziet dat Toornstra bij nl is opgeroepen Haha

18 mei 2017 om 20:37

Wat boeit het of hij Marokkaan is of niet. Jij maakt het persoonlijk, terwijl hij gewoon zijn mening geeft. Ik zou trouwens ook niet voor Ayoub kiezen, want alle geselecteerde spelers vind ik beter. En vergeet niet je interpunctie.

18 mei 2017 om 21:09

Let is op je Galatasaray die zouden zelf verliezen van emmen

Over alles wel eens, ik hoorde een tijd geleden N de jong maar ik weet niet hoe die er voor staat. En waarom geen Karsdorp of Kongolo?? Hebben ze blessures?

18 mei 2017 om 20:39

Kongolo viel zondag nog uit met een spierblessure waar hij al langer last van heeft. Trainde vandaag wel (niet voluit) mee bij de training, maar is beter om hem nu rust te gunnen. Karsdorp ook niet helemaal okselfris, maar was in principe wel fit genoeg om opgeroepen te worden denk ik.

Geen Pieters of Fer? Vind ik wel apart.

Geweldig dat heel nederland weer op zijn kop staat als Veltman wordt opgeroepen. Karsdorp moet opgeroepen worden? Veltman is verdedigend sterker, zowel in de eredivisie als in de EL dit seizoen zijn die cijfers beter. Passing is nagenoeg gelijk.
Karsdorp is aanvallend wat sterker, maar 3 om 4 assist in de ED dit jaar. Er zal wel een reden zijn dat Veltman wordt opgeroepen elke keer en speelt bij Ajax. Nu door verschillende coaches, met verschillende achtergronden al.

Ake is wel leuk, jongen met heel veel potentie. Padt.. ja leuk voor padt, maar dat zal toch geen blijvertje zijn ga ik vanuit..

18 mei 2017 om 21:04

Veltman is een bijzonder gemankeerde back; zet hem bij pakweg AZ of FC Utrecht neer en hij valt niemand op. Het is daarnaast een beetje een doetje en bovendien een domme voetballer. Dat hij niet begreep waarom Bosz hem eruit haalde tegen Lyon vindt ik veelzeggend, maar vooral het feit dat hij zulke enorm domme rode kaarten haalt omdat hij het niveau gewoon niet aankan is erg veelzeggend. Het is wel erg meten met twee maten ook. Zoet wordt niet opgeroepen tijdens een eveneens niet al te best seizoen en zijn blunder tegen FC Groningen onlangs, maar de fouten die Veltman bij Ajax blijft maken hebben geen consequenties. En natuurljk moet Karsdorp daar spelen, die heeft veel meer drive, snelheid en duelkracht dan Veltman!

Geen van persie en wel jermain lens? (Beide een seizoen getraint). Haha dat zal robin pijnlijk vinden

18 mei 2017 om 20:59

Waarom, voor van Persie is Oranje voorbij. Zijn carriere is trouwens ook voorbij maar hij heeft wel een prachtige carriere gehad waar hij trots op mag zijn. Vind het daarom ook niet pijnlijk.

Fosu mensah, waarom wordt hij iets uitgenodigd? We moeten onze kansen spreiden en zoveel mogelijk talent laten debuteren!

God krijgen we dit... wel erg dat je onbedoeld zo erkent dat Oranje wel erg diep gezonken is. Zoet keept niet zijn beste seizoen, maar is Padt dan de man die hem uit de selectie moet houden? Vorm en Stekelenburg net als Cillessen toch ook op de bank bij hun club, waarom roep je hen niet gewoon op?

Zelfs Veltman en Locadia zitten er bij. Ik vind het wel gezegend allemaal, Dick kan van mij het rambam krijgen met Oranje...

18 mei 2017 om 21:12

Padt is beter als Zoet,voetballend beter,groter,beter in de lucht. Maar mensen zullen het vast anders zien omdat hij "maar" bij Een subtopper keept.

20 mei 2017 om 01:38

Padt is gewoon een doorsnee Eredivisiekeeper, totaal niet geschikt voor de top. Punt.

20 mei 2017 om 11:32

Doorsnee Eredivisie keeper... Wacht maar tot die middelmatige zoet weg is bij Psv,dan wordt Padt gehaald als vervanger en kan je zien hoe goed hij is .

Ik gun dit Padt ontzettend erg! Echt voor ons doen een fantastische keeper en ik denk ook niet dat hij onder doet voor Zoet. Padt pakt al jarenlang erg veel punten voor ons en is een echte voorbeeldprof. Hopelijk komt hij ook in de definitieve selectie terecht.

Vind niemand het gek dat Advocaat aangesteld is om het Nederlands elftal NU weer aan de gang te krijgen zoals van Breukelen 100x heeft gezegd?

99 van Nederland vind het goed dat we gaan doorselecteren en een lange termijn visie gaan handelen en nu gaan we gewoon weer op dezelfde korte termijn visie verder......

Zo typisch, nu beginnen de wedstrijden en iedereen is weer zo schouderophalend met de beste opstelling bezig zonder ook maar nog even stil te staan hoe f*cked up het nu eigenlijk is gebleven.

Doorselecteren is geen Sneijder en geen Lens bijvoorbeeld, maar gewoon lekker jeugd erin knallen waar rek in zit. Sneijder word alleen maar slechter en eigenlijk moet je ook zelfs Robben minder belangrijk maken want die is er de komende jaren toch maar de helft van de tijd ivm blessures en zal misschien dus nog 1 WK spelen (mochten we het halen). Toekomst visie mijn ass..

19 mei 2017 om 12:17

Hoe langer je wacht hoe langer het gaat duren. Wat heeft het voor nut om nu te hopen op een WK, waarvan de kans vrij klein is.....

Sergio Padt is terecht uitgenodigd vind ik, en met mij veel meer. Al denken daar de supporters van clubs uit de gevestigde orde natuurlijk anders over. Padt heeft Groningen er dit jaar vaak doorheen gesleept en is zelden op een foutje te betrappen. Als hij komend seizoen zijn niveau vasthoudt en een mooie transfer maakt kan hij wel eens de vaste keeper van Oranje de worden. Voorlopig eerst maar eens genieten en laten zien wat hij kan, dan komt een definitieve selectie voor hem misschien zelfs nog wel sneller dan iedereen denkt!

Waarom berghuis over elia?? Elia is toch duidelijk de betere en gevaarlijkste van de 2.

Ben er best wel trots op dat Padt geselecteerd is.
Wens hem in ieder geval heel veel succes!

Heel leuk voor Padt en ook volkomen terecht. Houd ons vaak genoeg op de been en steekt in een uitstekende vorm. Als je dan bedenkt dat jongens als De Ligt na een handje goede wedstrijden mogen aansluiten, mag Padt dat na een half seizoen uitblinken ook. Leeftijd maakt dan niks uit. Hij is op dit moment één van de betere keepers van de Eredivisie (zeker niet de beste) en is zeer constant. Hopelijk houdt hij deze vorm vast. Daarnaast is hij een echte persoonlijkheid, niet voor niets captain en straalt hij wat uit tussen de palen. Misschien is mijn mening ietwat bevlekt, maar ik kan geen andere keeper noemen die het meer verdiend dan Padt op dit moment.

Ik mis Karsdorp en Kongolo in de selectie. Al lijkt het me ook wel beter dat die jongens wat rust pakken. Ake juich ik toe. Verder had ik inderdaad van Persie wel verwacht, die speelt wel en Janssen niet bij de Spurs.

19 mei 2017 om 09:45

Eens, ik miste ook Kongolo, alleen was ik inderdaad ff vergeten dat hij zondag uitviel. Dus waarschijnlijk daarom. Elia mis ik wel, dan wel Locadia oproepen? Van Persie had ik ook wel verwacht. Ik zie nog te veel de hand van Grim en Hoek in deze selectie, is weinig veranderd t.o.v. de laatste selectie.

Roep Karsdorp maar op en zet die in de basis.

Die keeper van roda die is echt goed zeg!!!! Ik snap niet waarom hij er niet bij is gehaald als je past oproept

Jansen tete ramselaar ake , spelen bijna nooit en nu in het Nederlands elftal???????

23 mei 2017 om 10:53

Ramselaar heeft 35 wedstrijden gespeeld dit seizoen hè. Niet allemaal volledig maar staat gelijk aan 27*90 minuten.

23 mei 2017 om 12:37

Je kan vaak wel spelen met verschillende pijntjes, maar het maakt het er zeker niet beter op. Dan ga je prioriteiten stellen en een wedstrijd voor je club en de plekken op de ranglijst is dan belangrijker dan een oefeninterland. Vaak is er een lange periode van rust nodig om van die kleine irritaties te herstellen, en als je dan 4 weken na je laatste competitie wedstrijd nog oefeninterlands(en heel trainingskamp) moet spelen, dan red je het niet met herstellen voor aanvang van het nieuwe seizoen(van uitgaande dat de meesten eind Juni beginnen met trainen).

De afgelopen jaren hoorde ik ook bij Narsingh en Wijnaldum dat ze dich te makkelijk afmeldden en club boven land verkozen. Vervolgens lag wijnaldum er 2 a 3 maanden uit met rugproblemen en Narsingh bijna een jaar met een knieblessure.

De enige die ik kan bedenken waarbij het overduidelijk was dat hij geen zin in een oefeninterland had, was VD Wiel toen hij s avonds nog nog bij een concert stond te drinken.

23 mei 2017 om 12:50

Misschien dat dit met sommige spelers het geval, misschien niet. Ik ken de jongens niet persoonlijk dus ik kan niet echt oordelen hierover, maar in Locadia's geval kan ik het nog wel begrijpen. Hij komt net terug van een zeer zware blessure en wilt natuurlijk niet weer maanden in de lappenmand liggen.

Locadia afgemeld, gelukkig maar. Je moet er toch niet aan denken dat deze pannenkoek z'n debuut zou maken bij het grote Oranje.

23 mei 2017 om 12:51

Heeft inderdaad eigenlijk maar weinig bij Oranje te zoeken. Laat gewoon zien dat hij tekort komt, zowel voetballend als qua cijfers. Helaas is er momenteel niet veel beters te krijgen in Nederland. Ik geloof nog in Vincent Janssen, al moet hij wel weer wekelijks gaan voetbal (en dus weg bij Spurs). Ook Bas Dost maakt een fantastisch seizoen door. Dan komt daarna Van Persie, maar die is over de top. Huntelaar kan ook niet meer voor Oranje en dan kom je uit bij middelmatige spelers als Locadia. Het is triest, maar dat is de staat van de spitsen van Oranje van dit moment. Eigenlijk alleen Dost die het wekelijks laat zien, maar die pas weer niet goed in het systeem van Oranje.

Ik vind het op zich wel grappig dat Van Persie niet is opgeroepen. Mensen zitten al maanden te schreeuwen om Robin en nu is Advocaat de bondscoach (de coach die intensief met hem heeft samengewerkt dit seizoen) en wordt hij nog steeds niet opgeroepen. Dit moet toch iets zeggen mensen? Van Persie is gewoon over zijn top heen. Dost is op het moment in super vorm, Janssen is een groot talent en Locadia komt er aan.

Zijn deze spelers beter dan Van Persie? Dost is op het moment beter ja. Janssen speelt helaas niet veel en Locadia komt net terug van een blessure. Als je het zo bekijkt zou je Van Persie nog best als tweede spits kunnen oproepen, maar dan heb ik persoonlijk liever dat Vincent en Jurgen worden opgeroepen om ze in het team te laten settelen. Deze jongens zijn de toekomst van Oranje in de spits (helaas of niet, ligt er aan wat je van deze spelers vindt).

Daarnaast heb je ook nog spelers als Depay en Promes die in de spits uit de voeten kunnen. Dat was te zien tijdens de laatste wedstrijd tegen Italie waar Grim Depay dus in de spits plaatste. Dit pakte best goed uit met een zeer dynamische voorhoede.

Het tijdperk van Van Persie in Oranje is in mijn ogen dan ook voorbij, maar ik zie nog wel een kans voor Robin als hij terugkeert naar Feyenoord en daar basisspeler wordt en goed presteert.

Van Aanholt meteen bij de selectie! Die heeft toch echt wel laten zien een goede toevoeging en dreiging te zijn als vleugelverdediger.

Bazoer is een goede backup om te hebben. Kan in de verdediging en in het middenveld ingezet worden .

En als je uit NL spelers selecteert waarom dan niet spelers die in België spelen? Denswil, Van Rhijn, Vormer, of kampioen Nuytinck? al is het om ze de kans te geven zich in de kijkers te spelen in de voorselectie. Zijn zeker geen slechte spelers, waarvan Van Rhijn al in Oranje heeft gespeeld!

23 mei 2017 om 23:19

hebben we trouwens ook niet nog Marvin Zeegelaar en Douglas bij Sporting Portugal rondlopen die in de voorronde mee kunnen doen?

Opvallend als het Nederlands elftal moet spelen dat er dan altijd een paar spelers gebleseerd zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren