Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Transfer bijna afgerond: Boëtius bereikt akkoord met FC Basel’

Laatste update:

Jean-Paul Boëtius lijkt op weg naar de uitgang van De Kuip. Feyenoord is er met FC Basel bijna uit over een transfersom van tweeënhalf miljoen euro, zo meldt Voetbal International zondagmiddag. De 21-jarige Boëtius heeft nu nog een contract voor één seizoen in Rotterdam.

/

De onderhandelingen over een nieuwe verbintenis verliepen echter stroef en Feyenoord besloot derhalve om de aanbieding voor de flankspeler in te trekken. Boëtius liet in juni aan het bovengenoemde weekblad weten desondanks graag bij Feyenoord te willen blijven, maar het lijkt nu toch tot een transfer te komen. Boëtius was tot dusver goed voor 20 doelpunten en 17 assists in 96 wedstrijden in het eerste elftal van de Kuipbewoners.

De enkelvoudig A-international van Oranje zou deze zomer de zevende aanwinst van Basel kunnen worden. De Zwitsers versterkten zich eerder met onder anderen Marc Janko, Zdravko Kuzmanovic en Birkir Bjarnason. Boëtius zou bij RotBlau moeten concurreren met spelers als Shkelzen Gashi en Yoichiro Kakitani. Basel speelt komende woensdag tegen Lech Poznán in de derde voorronde van de Champions League; het uitduel werd met 1-3 gewonnen.

Als Boëtius inderdaad vertrekt, dan lijkt Feyenoord zich te wenden tot Eljero Elia van Werder Bremen. Voetbal International meldde zaterdagavond dat de 28-jarige linksbuiten de topkandidaat is om Boëtius op te volgen. Hij mag ondanks een contract voor één seizoen weg.

Update 2 september 15.35 uur - ‘Transfer bijna afgerond: Boëtius bereikt akkoord met FC Basel’
Jean-Paul Boëtius vertrekt naar FC Basel. De clubs bereikten eerder al overeenstemming over een transfersom van naar verluidt tweeënhalf miljoen euro en de 21-jarige aanvaller is nu zelf ook tot een persoonlijk akkoord gekomen, zo meldt Voetbal International.

Is FC Basel een geschikte club voor Jean-Paul Boëtius?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat hij niet echt is doorgebroken in Rotterdam.

2 augustus 2015 om 12:12

Dit is Feyenoord ten voete uit. Beste jeugdopleiding van Nederland, maar geen ondersteuning kunnen bieden als spelers doorbreken. Zo loopt al je geweldige talent voor niks de deur uit.

Hij past mooi in het rijtje: Van Persie, De Guzman, Wijnaldum, Fer, Janssen (die bij AZ speelt nu), Castaignos, de Vrij(weggegaan met een jaarcontract), Vilhena Boetius.

Allemaal spelers die grote talenten in de club waren en door slechte contracten of ontevredenheid voor een schijntje weg zijn gegaan of nog zullen weggaan. Dit kost je geld. Als je het maximale uit die spelers had gehaald was je nu zo'n 60 miljoen rijker geweest. Maar ze hebben een 'mentaliteitsprobleem'. Ik vraag me af wie er precies dat probleem heeft. Feyenoord, of die spelers?

Want vaak doen ze het bij andere clubs geweldig.

2 augustus 2015 om 12:20

Niet te hopen dat hij in het andere rijtje komt.
Biseswar
Drenthe
Cabral

2 augustus 2015 om 12:22

Hij heeft genoeg kansen gehad en maakt het zelf niet waar. Al 1,5 jaar niks meer gepresteerd. We moeten niet iedereen van Varkenoord heilig gaan verklaren, ze moeten wel presteren.

2 augustus 2015 om 12:25

@feye88

Ik vind de Vrij en de Guzman niet echt in het rijtje passen. de Vrij is na een goed WK vertrokken en was ook klaar voor de stap hogerop en de Guzman is weggegaan door dom handelen van Feyenoord.

2 augustus 2015 om 12:28

Voor Drenthe had Feyenoord voor zover ik me kan herinneren 14 miljoen ontvangen. Die heeft dus niet veel te zoeken in dat lijstje.

2 augustus 2015 om 12:31

Dan past De Guzman toch juist in het rijtje, als je het verhaal hierboven leest?

2 augustus 2015 om 12:36

Onzin. Hij is een groot talent en heeft een seizoen minder gespeeld. Dat overkomt elk talent. En al die talenten schrijven wij af
En dan doen ze het elders weer geweldig. Waarom gebeurt het altijd bij ons en verkoopt PSV die gasten wel voor miljoenen?

2 augustus 2015 om 12:37

Het gaat ook om hoe Feyenoord met spelers en hun contracten omgaat..dat is al jaren amateuristisch

2 augustus 2015 om 12:43

Dit is natuurlijk onzin, wat je schrijft.
Het is iets van meerdere factoren.
Geldgebrek om daadwerkelijk goede salarissen te bieden, mentaliteit van spelers, zaakwaarnemers, de aantrekkingskracht van het buitenland, het constant opbouwen van een nieuw elftal, waar grillige spelers zich aan kunnen optrekken.
Buitenspelers zijn sowieso spelers die het moeten hebben van een draaiend elftal.
Talent is niet genoeg, maar ook mentaliteit, het realistisch zijn oa.
Je voetbalt ook voor je brood en wilt spelen.
Een andere omgeving kan je ook motiveren in je carriere.

2 augustus 2015 om 13:07

@frgiooo

1,5 jaar niks meer gepresteerd? Zeg je dat nu serieus? Hoe oud is Boetius eigenlijk? We hebben het over de doorstroming van een talent. Nu wordt hij afgezeken over het feit dat hij geen dragende kracht is terwijl hij de 20 nog moest passeren. Nee verkoop hem dan maar voor een appel en een ei....

Zoals het er nu naar uitziet heeft Feyenoord een ernstig structureel probleem. Waar clubs als Heerenveen, AZ, Groningen, Vitesse, Twente, en in mindere mate Zwolle en Utrecht druk bezig zijn met de dure verkoop van betere spelers, en een zo groot mogelijke aanwas van talent om de cash flow elk jaar te blijven vergroten, faalt Feyenoord hier gewoon keihard in.

2 augustus 2015 om 13:08

Bij Feyenoord hangt er gewoon totaal geen topsportklimaat terwijl die achterlijke galbak van Martin van Geel dat wel blijft beweren. Er is echt een hele simpele reden waarom al die talenten bij Feyenoord worden verkwist. Dure aankopen krijgen altijd de voorkeur en verdienen veel en veel meer. Een Wesley Verhoek krijgt 6/7 ton salaris per jaar terwijl iemand als Boetius het met de helft moet doen. Joris Mathijsen krijgt 1 miljoen als bankzitter en Terence Kongolo? Die mag daar alleen nog maar van dromen. Tonny Vilhena? Die verdient veel minder dan Karim El Ahmadi, dus ja, dan krijgt El Ahmadi ongeacht de kwaliteiten de voorkeur boven Vilhena.

Bij Ajax worden de talenten gewaardeerd en zij krijgen een salaris wat past bij hun plek in de selectie. Daarom willen de talenten van Ajax ook met 5 jaar verlengen. Bij Feyenoord willen ze dat met maximaal 2 jaar, omdat ze allemaal tot de minst betaalde spelers van de selectie horen.
Het is echt geen wonder dat bijna elke speler van Feyenoord transfervrij wegloopt of met een eenjarig contract wordt verkocht.

Al die jongens hebben ontzettend veel talent en een geweldige mentaliteit, maar worden compleet verkeerd behandeld door Feyenoord. Na het debuut in het eerste elftal worden ze aan hun lot overgelaten en moeten ze zich maar zien te redden zonder enige begeleiding.

Maar nee Martin van Geel, blijf jij maar verkondigen dat er een topsportklimaat heerst. Het wordt tijd dat er een grote schoonmaak plaatsvindt waarbij de grote boosdoener, Van Geel, er als eerste uitvliegt.

2 augustus 2015 om 13:09

Het is een geld kwestie, blijkbaar zijn buitenlanders goedkoper. Fer verdiende bij ons ook 6 ton en bij Feyenoord de helft.

2 augustus 2015 om 13:15

over 3 maanden als feyenoord in het rechterrijtje staat zul je zien dat martin van geel opgerot is..

2 augustus 2015 om 13:17

Een zeer grote fout van Feyenoord, let op mijn woorden. Zowel Boetius laten gaan als Elia halen slaat werkelijk helemaal nergens op. Boetius behoorde tot het toptalent groepje van NL en nu kan ie er plotseling helemaal niks meer van? Memphis heeft ook een zeer slechte periode gehad, maar stond er gewoon elke week in. Deze jongen heeft zeer weinig vertrouwen gekregen en is blijkbaar niet op de juiste manier begeleid. Elia daarentegen teert nog steeds op wat successen van een tig-aantal jaar geleden. Dit is voor mij een teken dat van Geel echt niet geschikt is voor de functie die hij op dit moment bekleed.

2 augustus 2015 om 13:18

hij had maar 1 minder seizoen. te snel om een talentvolle speler af te schrijven. gebeurt te vaak in de kuip. psv ook ook een dramajaar, maar hield vertrouwen in veel jonge spelers en dat betaalde zich uiteindelijk uit.

2 augustus 2015 om 13:34

Hij wil zelf niet bijtekenen en heeft nog een jaarcontract, dan kun je nie anders dan verkopen.

2 augustus 2015 om 13:50

De Guzman wou niet verlengen. Wijnaldum, Fer, Castaignos en de Vrij zijn gewoon prima verkocht toen de club in de schulden zat. Niet door ontevredenheid. En Janssen was niet goed genoeg. Alleen Boetius en Vilhena denken nu dat ze ergens anders meer geld kunnen verdienen of dat ze in de basis staan. Wat kan je daar tegen doen? Dit soort dingen gebeuren bij andere clubs ook.

2 augustus 2015 om 13:59

Hij wordt gewoon overschat, doet ook niks met z'n lichaam. Hij blijft een iel mannetje en voetbalt nog steeds als een A-junior. Zo voorspelbaar en fysiek veel te licht voor het topniveau. 2 jaar geleden waren Boetius en Depay even grote talenten. Het verschl is dat Depay wel met zichzelf bezig is om alleen maar te verbeteren.

2 augustus 2015 om 14:15

Feye88. Ik geef jou helemaal gelijk. Dit zien we al jaren bij Feyenoord. Het zit niet goed in de organisatie. Het lijkt wel persoonlijk. Een speler is uiteraard niet groter dan de club maar personen als van Geel al zeker niet. Te vaak lopen er spelers voor te weinig weg. Het begint al met het feit dat dit soort spelers altijd een contract moeten hebben van zeker 3 seizoenen. Ook van Persie vertrok met dezelfde ellende. Tuurlijk is er een salaris plafond maar wanneer ik kijk naar de groot verdieners van het afgelopen 10 jaar begrijp ik Feyenoord niet. Deze gasten gaan zeker slagen in de toekomst. Waarom nu niet? Dat is toch echt mede aan de club te danken en een beetje mentaliteit van de speler zelf. Is er wel goede begeleiding in de club?

2 augustus 2015 om 14:16

Jij slaat de spijker keihard op zijn kop.

2 augustus 2015 om 14:40

@feye88

Klein beetje onzin wat je verkondigd......
O.a. Clasie, van Beek, Mulder, De Vrij, Bmi, etc kregen die ondersteuning wel.
Ook de spelers die je benoemd in het mooie rijtje hebben deze ondersteuning gehad, alleen waren deze te goed om te blijven.

De Guzman is idd niet gegaan zoals het zou moeten, maar voor de rest heb je een goed bedrag ontvangen voor de kwaliteiten die ze bezaten op dat moment, 60 mil.... nee hoor was nooit gelukt!

Boetius heeft in mijn ogen als "groot talent" vrij matig gepresteerd en kreeg aan het einde nog praatjes ook terwijl hij weinig liet zien en terecht op de bank kwam.
Van een buitenspeler, die bestempeld wordt als "groot talent", mag je wel iets meer verwachten dan 1 goal en 1 assist om de 5 wedstrijden.......

2 augustus 2015 om 14:58

klopt, onze ambtenaar euh directeur had niet om biedingen zwart op wit moeten vragen voor er gesproken kon worden, als iemand op dat moment zegt 14 miljoen te willen betalen voor de guzman en je zegt ja is goed doen we, is het ergste wat je kan gebeuren dat je er niks meer van hoort

2 augustus 2015 om 15:15

Het is gewoob dramatisch hoe er wordt omgegaan met de jeugd en verbaasd het mij telkens weer hoe goedkoop onze talentjes de kuip verlaten. Hoop van harte dat Boetius alsnog blijft en zich weet te herpakken.

2 augustus 2015 om 15:15

Ik vind het niet tactisch van Feyenoord. Feyenoord heeft techniek, creativiteit, snelheid en onvoorspelbaarheid nodig naast spelers als Kazim. Later verkopen, als hij bijtekent, kan veel meer opleveren. Ik zou eerder Vilhena verkopen, omdat op zijn positie veel meer opties zijn. Overigens, als Feyenoord een ding uit ervaring weet, is dat je spelers niet te hoge salarissen moet bieden. Dus dat doen ze wel goed.

2 augustus 2015 om 15:46

Guzman was bijna 2 jaar geblesseerd. In zijn laatste seizoen kwam hij in vorm en keerde hij de club aan het eind transfervrij de rug toe.

2 augustus 2015 om 16:17

@ Vedettetrut Wat een goed bericht, laat die Feyenoorders nu maar zeggen, dat Kuyt in de kuip speelt voor 7 a 8 ton per jaar, als ik feyenoord supporter was, had ik hem niet eens willen hebben, mede door jou sublieme reactie, waar menig Feyenoorder wat van mag leren. Als wel, doordat Kuyt alleen maar achteruit kan gaan. Van Geel haalt alleen mensen van naam! Feyenoord had misschien wel de beste jeugdopleiding van Europa kunnen hebben, als ze idd eens beter naar de jeugd kijken. Een EL Ghazi word weg gestuurd, een zeer groot talent. Wat Feyenoord ook verkeerd doet is het aankoop beleid. Alles wat Feyenoord aanschaft lijkt paniek aankopen. Als je topsport na streeft, moet dat bij de aankopen al beginnen. Kuyt word eind april al gehaald, terwijl je weet dat die achteruit gaat kwa niveau, hoor ik hier veel Feyenoorders zeggen, dat gebeurd niet, nou zet het maar op een briefje! Vorig jaar verkoop Pelle, die vroeg al aangaf te zullen vertrekken, wat heeft van Geel na verkoop? Helemaal niks, had al veel verder kunnen zijn met Dost, maar begon pas te praten, toen Pelle was verkocht en uiteindelijk word die Karim aangeschaft! Je hebt toch een bedrag in je hoofd, wat je voor Pelle wil hebben? Verkoop de Vrij, voor een lachwekkend bedrag voor de verdediger van het WK. Zet een medewerker van Ikea ofzo bij Feyenoord er neer en je had andere bedragen, voor zowel Pelle de Vrij Bmi, denk wel 25% meer ontvangen. Ik hoor ook vaak, hij heeft Feyenoord uit de shit geholpen! Nee dat heeft het bestuur gedaan, alleen van Geel doet onderhandelingen, bestuur geeft akkoord. Aankoop beleid dit seizoen en toekomstige geplande aankopen zijn lachwekkend! Ik snap niet, dat de supporters het onderhand niet gewoon zat zijn! Ik denk namelijk, dat er met dit beleid weer ver weg zakken en dan niveau Groningen Twente Heerenveen mogen nastreven ipv Ajax en PSV bedreigen. Feyenoord is uit de shit, maar mag op technisch gebied, wel een ander systeem hanteren!

2 augustus 2015 om 16:18

Niet mee eens. Die jongen kreeg van Rutte veel te weinig vertrouwen, structureel verkeerd gepositioneerd. Die jongen heeft heel zijn jeugd rechtsbuiten gespeeld en is toen door Koeman ivm bezetting toen daar geplaatst.

Dit is niet het eerste talentje die het niet red bij Feyenoord. Dit is een stuctureel probleem zoals feye88 hierboven al uitlegt. Slechte contract onderhandelingen zorgden ervoor dat bijv De Vrij voor een veel te laag bedrag wegging en nu Boëtius voor een bedroevend bedrag vertrekt. Straks waarschijnlijk ook Vilhena die er bij Fey al helemaal doorheen zit. Pffff. Tranen met tuiten krijg ik ervan.

2 augustus 2015 om 16:21

Pdb4

Je slaat de spijker op zijn kop!

2 augustus 2015 om 17:59

@vedetterut heeft de spijker op de kop geslagen. Dit is nu al minstens 25 jaar waarvan ik dus weet dat Feyenoord een slapjanus is in de onderhandelingskamer.

Het ergste is dat de spelers hun hele hart geven voor zowel Feyenoord als hun carrière en wanneer ze vertrekken krijgen ze een label als 'verrader of geldwolf'.
Wat moeten ze doen? Blijven wachten op een oneerlijke kans?

Sommige speler die zijn vertrokken zoals Fer en Wijnaldum kregen van sommige supporters ook een nare bijsmaak terwijl Feyenoord financiële problemen had. Drenthe leverde 14 miljoen op. De Guzman wou allang weg maar Feyenoord wacht doodleuk tot zijn contract bijna of gewoon afloopt.

De talenten krijgen een mager contract, spelen spelers van naam uit de basis en verdienen 4x minder of meer. En wat krijgen die talenten een contract voor 3 jaar soms minder. Ja, wil je als speler een contract tekenen? Ja, natuurlijk je wil de stap als prof zeker maken. Voor een profcontract dans ik overal op het veld ook al zijn het niet mijn posities. Was Karsdorp niet een omgeturnde verdediger?

Hoe ziet het eruit? Een groot talent uit de jeugd krijgt een contract voor 3 jaar.
1e jaar is aanpassen en paar minuten maken. 2e jaar maak je meer minuten en hang je tussen vaste basis en de bank. 3e jaar zijn er verwachtingen hoger en krijg je zeker zwaardere terugslagen. Contract afgelopen.

Het bestuur wacht en wacht. Om zoveel mogelijk kosten proberen te besparen. Het lijkt erop alsof zij denken dat die spelers niets liever wensen dan direct te tekenen. van Beek, Boetius, Vilhena zijn de grotere talenten en ze mogen voor een prikkie bijtekenen.

Daarna wordt je maar verkocht omdat de speler niet het idee heeft veel te kunnen spelen. En wordt er gekeken naar Elia. Die echt niet voor 3 jaar gaat tekenen en veel duurder zal zijn. Na 1 jaar heeft hij Feyenoord geholpen en Feyenoord hem om zijn carriere weer te boosten. Net als met Babel bij Ajax destijds. Geeft Feyenoord het vertrouwen aan Boetius laat hem bijtekenen met beloftes en dan levert hij veel meer op. Alleen het vertrouwen ontbreekt en dus ook de handtekening.

van Bronckhorst zit er pas maar lijkt liever op safe te willen spelen en de talenten minder kansen te gunnen omwille van zijn eigen carrière. Prima hoe alles zo gaat hoor maar geef deze spelers dan ook geen label die niet correct is. Boetius vertrekt terwijl hij met zijn grootste maatjes voetbalde in een stad waar hij van houdt.

2 augustus 2015 om 12:14

Zonde. Was een speler met potentie.
Feyenoord houdt niet veel over.
Of ze gaan weg of het blijkt toch niks te worden.
Feyenoord staat er slecht voor en haakt ook komend jaar weer niet aan.
Het enige hoogtepunt voor komend seizoen is al geweest:
De helicopter met de open dag.
Arme supporters.
Succes!

2 augustus 2015 om 12:18

Mogelijke vervangers zijn Labyad, Elia of Assaidi stond op fr12... Denk alleen niet dat die haalbaar zijn...

2 augustus 2015 om 12:26

Ik zou al mijn pijlen op Ola John richten, linksbuiten, groot talent..

2 augustus 2015 om 12:26

Alsof die te betalen zijn. Huren zou misschien wel kunnen natuurlijk

2 augustus 2015 om 12:32

hahaha dan zal ik toch echt dood neer ploffen van het lachen. Die Labyad vertrok om meer geld te verdienen en nu met hangende pootjes terug in de ED bij een team dat minder salaris kan bieden. Hoe hard kan je falen als over het paard getilde voetballertje.

2 augustus 2015 om 12:14

Zonde, maar zo zie je hoe snel het kan gaan, er waren genoeg mensen doe hem wilden meenemen ipv Memphis richting Brazilië.

2 augustus 2015 om 12:33

vorig jaar rond deze tijd wilde mensen de hype rond Depay temperen door zelfs te claimen dat Boeitius de betere speler was. Supporters hier zijn soms om te gieren. Moet nog lachen als ik denk aan hoe erg ze op hun pikje getrapt waren.

2 augustus 2015 om 12:57

In een jaar kan veel veranderen, dat weten we allemaal, maar je moet toegeven, dat Boetius een goede periode had en dat de verkeizing van Depay voor de WK selectie ook terecht was.
Depay is er ook nog lang niet, is ook nog niet top, maar wat wil je? is nog jong, maar heeft potentie.

2 augustus 2015 om 14:29

Euh op dat moment waren de statistieken van Boetius minstens net zo goed als die van Memphis. Dus je kan wel lachen maar die gedachtegang was helemaal niet raar. Alleen Boetius zijn vorm was voor het WK aan het afnemen en die van Memphis was juist beter aan het worden. En dat hebben beide doorgetrokken. Dus leuk die bijdehante opmerking nu maar dat je toevallig goed zit als het gaat om de ontwikkeling van twee talenten ( wat net zo goed andersom had kunnen zijn) wil niet zeggen dat mensen toen rare dingen zeiden.

2 augustus 2015 om 16:48

Het heeft niets met toevallig goed zitten. Het is een trend dat psv spelers ondergewaardeerd worden hier, terwijl feyenoord spelers overgewaardeerd worden. Ieder jaar zorgt dat voor discussies over en weer en nog maar zelden hebben die geweldige talenten een echte doorbraak gemaakt en zijn ze gekocht door internationale top of subtop.
Er viel echt aan alles te zien dat Depay zoveel beter was, maar men wilde graag aan statistieken vastklampen om hun punt te maken. Zelfde met Mertens en Strootman. Strootman zou zelfs minder zijn dan Vilhenna die net kwam kijken.

2 augustus 2015 om 12:15

Tja, dat zou hem waarschijnlijk dan ook niet meer worden, is er in mijn gevoel gewoon niet meer zo goed op zn plek. Laten we hopen dat hij zich hier ontwikkelt tot een goede (oranje) speler.

2 augustus 2015 om 12:29

Toch doet Basel het al jaren goed op scouting gebied en is de Zwitserse comp een prima competitie voor Boetius om zijn vertrouwen/vorm en spelvreugde weer terug te krijgen.

2 augustus 2015 om 12:49

Even off topic hij heeft minder gescoord dan Lexie in 94 wedstrijden... Terugvallend op de andere artikelen over Lex...

On: En al met al heeft hij teveel kansen gehad om zichzelf te bewijzen...

2 augustus 2015 om 15:41

Zoals hier boven al is geschreven kan feyenoord gwn niet goed omgaan met hun talenten, accepteer het hoe kut het ook klinkt als een feyenoord supporter. Hoe kan je van een talent verwachten dat hij tevreden blijft als telkens wanneer je hem een "kans" geeft ( we praten hier grotendeels over een invalbeurt) het op de verkeerde positie is om dan vervolgens te zeggen: zie je je bakt er geen reet van. Dat is geen eerlijke kans want die speler voelt zich totaal niet prettig op die positie en speelt ook niet naar zijn kwaliteiten. neem bijvoorbeeld boetius die moet op links een actie maken en naar binnenkomen want met links kan hij niks, terwijl zijn kracht de voorzet vanaf rechts is. Mensen op varkenoord snappen dit maar bij de staff van feyenoord blijkbaar niet.

Ik vind het maar zonde. Iemand na 1 slecht jaar zomaar van de hand doen.

2 augustus 2015 om 12:09

Hij wil niet bijtekenen, logisch toch?

2 augustus 2015 om 12:12

Inderdaad, beetje loos commentaar van die gozer, kent de feiten waarschijnlijk niet..

2 augustus 2015 om 12:13

Waarom wil hij niet bijtekenen? Wat is er gebeurd? Daar ligt het probleem.

2 augustus 2015 om 13:04

"Die gozer" kent de situatie wel, maar kan zich niet voorstellen dat een elia goedkoper is dan boetius een iets beter voorstel doen. Ik vind het ook maar raat dat je een boetius laat gaan die 1 jaar niks gepresteerd heeft en dan iemand wil aantrekken die dat al een jaar of 5 niet meer doet.

2 augustus 2015 om 13:16

Zowel Boetius als Vilhena kwamen vorig jaar op de bank terecht toen Feyenoord wilde starten met contractonderhandelingen. Beide spelers wilden om die reden niet bij tekenen. Wat valt Feyenoord hierin te verwijten dan?

2 augustus 2015 om 14:00

Elia is iig een aantal klasses beter dan Boetius, dus alle partijen zijn blij. Boetius is toe aan een andere omgeving. Denk niet dat hij het niveau van de CL aankan, maar in Zwitserland redt die zich wel.

2 augustus 2015 om 15:15

dat het een jaar te laat met onderhandelen begint.

in de voetballerij van tegenwoordig moet je zorgen dat je talenten altijd minimaal 3 jaar vastliggen, dus als een speler nog 3 jaar vastligt zal je moeten gaan praten

wil je als club niet verder kan de speler op ''de transferlijst'' of een jaar verhuurd worden zodat hij het ongelijk kan bewijzen en daarna nog een jaar vastligt en als hij zich bewezen heeft maar niet wilt verlengen heb je iig een speler die een podium gehad heeft

en een speler met een 2 jarig contract brengt een stuk meer op dan een 1 jarig contract en je houd nog wat tijd om evt gesprekken te heropenen

ook zal feyenoord meer moeten gaan werken met ( eenzijdige)opties, geef jongens als bv van beek maar een 3+2 contract als ze doorbreken 3 jaar een leuk salaris en dan een goede stap omhoog

en als jaar 3 in gaat ga je met die jongen praten en bied je hem weer een 3+2 contract aan met een stevig salaris en de +2 een heel hoog salaris, want transfersommen worden oa bepaald door lengte van het contract en het salaris

en de speler zelf heeft ook een behoorlijke zekerheid en zal niet meer als een onderbtaalde jongen uit de jeugdopleiding achterblijven bij de jongens van buiten die idd jarenlang veelmeer betaald kregen/krijgen

Hij kon zijn draai niet meer vinden bij Feyenoord, lijkt me een goede stap voor hem. Is misschien niet de grootste competitie, maar daarom juist goed voor hem. Misschien kan hij zich nu weer verder ontwikkelen. Blijft jammer dat hij het niet heeft gered, maar soms gebeurd dat nu eenmaal.

2 augustus 2015 om 12:07

Wellicht gewoon helemaal niet zo groot talent. Juist als hij het eerste jaar leuk presteert. Dan wordt er direct gepraat over groot talent. Als talenten debuteren let niemand ergens op. Als hij maar een gevaarlijke sporadisch maakt.

2 augustus 2015 om 12:10

Soms geniaal en soms kon ie hij een pion nog niet voorbij.. lijkt een gevalletje Cabral... Al heb ik nog steeds de overtuiging dat t goed komt met hem... Kreeg van Fred weinig vertrouwen en na weer een mislukte gehoon van 40.000 helpt ook niet.. echt jammer.

2 augustus 2015 om 15:48

Gozer in de jeugd speelde deze jongen elke linksback 3 keer de rondte in, zelfde met vilhena die jongen was geniaal op de 10 positie. Tis een beetje zoals dat depay een groot talent was if cerny dat nu bij ajax is en vilhena kan je vergelijken met nouri. Alleen bij feyenoord stellen ze de spelers sws al op de verkeerde positie op en moeten ze wat meer gaan leren over people management en contractonderhandelingen( wanneer je ermee begint). Van geel is sws al iemand die alles op het laatste moment doet. Maarja ze kunnen beter boetius houden dan iemand anders binnenhalen die meer of net zo veel geld gaat kosten, geeft ook een beter beeld af naar nieuwe aanstormende talenten. Nu is het beeld een beetje: als je het een jaar niet goed doet op een positie waar jij je niet thuishoort dan verkopen wij je voor een habbekrats.

2 augustus 2015 om 12:59

Basel is al een paar jaar beter, dan de top van Nl.
De vraag is natuurlijk, of hij daar basisspeler zal worden.

2 augustus 2015 om 13:33

Maar de rest van de competitie niet. Basel is inderdaad niet heel veel beter, maar de rest van de competitie stelt echt niet zoveel voor. Als hij wel basisspeler wordt, kan hij zich eindelijk weer verder ontwikkelen en dan hebben we misschien in Nederland nog wat aan hem. Even geselecteerd, maar dat hoeft voorlopig nog even niet meer.

Mooie club voor hem.
Hoop dat hij zich kan herpakken en dat hij zijn talent niet weggooit.

Succes bij basel

Basel ook. Wat een anti-climax is dat voor die jongen. Wat moet je daar in hemelsnaam doen.

2 augustus 2015 om 12:06

Basel zou in nederland gewoon meestrijden om het kampioenschap hoor. Ze overwinteren zo nu en dan gwn in de cl. Iets wat nederlandse clubs al lang niet meer gelukt is.

2 augustus 2015 om 12:28

Inderdaad. Ik denk dat Basel in Nederland gewoon de titel favoriet zou zijn. Echt een goede club voor hem.

2 augustus 2015 om 14:10

Dat is wel overdreven, Basel is best verzwakt de afgelopen 2 jaar.

2 augustus 2015 om 15:41

Basel is inderdaad een prima ploeg, maar absoluut niet meer het sterke Basel van enkele jaren geleden. Het is knap dat ze een aantal keer hebben weten te overwinteren, maar voor Champions League begrippen hadden ze wel vaak ontzettende mazzel met de loting.

2 augustus 2015 om 12:07

heel jammer dat az hem niet als opvolger voor berghuis heeft gehaald

2,5 mln kan az betalen na die transfer en boetius is een groot talent, nog erg jong en het zou me niets verbazen als hij bij een andere club waar hij wekelijks mag spelen weer opbloeit

2 augustus 2015 om 12:07

Champions League voetballen bijvoorbeeld....... Ik vind Basel eigenlijk zelfs nog wel een stap vooruit t.o.v. Feyenoord. Wat me wel verbaasd overigens. Ik had Boetius eerder een stap terug zien maken.

2 augustus 2015 om 12:08

Betere Club dan Feyenoord. Altijd CL. Kun je Kampioen worden. En op de Uefa Coeffientenlijst zou Zwitserland de Eredivisie wel eens voorbij kunnen streven dit jaar.

Haha hij komt daar beter terecht dan in Rotterdam Zuid.

2 augustus 2015 om 12:09

Kampioen worden, CL spelen, jezelf in de picture spelen voor een mooie club.

2 augustus 2015 om 13:01

Basel doet het al jaren velen malen beter dan Feyenoord op ieder gebied.

Dit is dus een logische stap vooruit en kan hij eindelijk een keer een kampioenschap meemaken!

2,5 miljoen?! Hou hem dan gewoon als backup! Ik denk overigens dat hij bij Basel nog best eens weer zou kunnen gaan opleven, vrees dat dat bij Feyenoord niet meer gaat lukken.

2 augustus 2015 om 12:09

2,5 miljoen en 7 ton salaris. Is toch ruim 3 miljoen. Volgend jaar loopt hij gratis weg dus doen!

2 augustus 2015 om 12:42

7 ton salaris HA.

Ga maar uit van 3/4 ton. Hij speelt nog steeds onder zijn eerste profcontract en de met een contractverlenging zou hij het niet veel verder op vooruit gaan. Ik schat naar zo/n 5/6 ton. En dan moet je nagaan dat Feyenoord spelers als Wesley Verhoek (6 ton), Joris Mathijsen (1 miljoen), Jan Arie van der Heijden (7/8 ton) en Colin Kazim Richards (ook 8 ton schat ik) wel ruim betaalt.

2 augustus 2015 om 12:51

Klopt maar Boëtius kan toch niets eisen na zo'n teleurstellend seizoen? Liet hem dan voor één seizoen verlengen zodat jaar daarop te praten viel over salarisverhoging.

2 augustus 2015 om 13:40

Waarom krijgt Elvis Manu dan na 2 maanden bij zijn eerste contract hetzelfde salaris als dat Boetius zou krijgen bij zijn 2e contract? Heeft Boetius in de 2 jaar ervoor niks laten zien?

Daarnaast kreeg hij dit contract al aangeboden in de zomer van 2014, dus nog voor het teleurstellende afgelopen seizoen. Dan is het gewoon een schandalige aanbieding van Feyenoord.

2 augustus 2015 om 12:13

De relatie tussen een club en een speler bestaat nog altijd uit twee partijen. Een speler is geen meubelstuk waarvan je de verkoop op marktplaats nog even uitstelt. Je moet als club iets te bieden hebben aan de speler die in je selectie zit en een speler moet het idee hebben dat hij zich bij de club kan ontwikkelen. Het was al langer duidelijk dat daar geen sprake meer van was.

2 augustus 2015 om 12:26

Feyenoord biedt hem toch salaris? Als hij dan niet goed genoeg blijkt te zijn dan heeft Feyenoord gewoon het recht om hem als back-up te ge/misbruiken. En @fr1908-1, je hebt wel een punt eigenlijk, we hebben voldoende alternatieven. Had alleen toch graag gezien dat Feyenoord er wat meer uit zou slepen. Misschien een leuke doorverkoopclausule ofzo?

2 augustus 2015 om 12:43

@zwollywood038

Het valt mij gewoon op dat veel mensen over voetballers praten alsof het dingen zijn, gebruiksvoorwerpen die je koopt, verkoopt of bij het grof vuil zet als je het niet meer nodig hebt.

Je mag dan 'het recht' hebben om hem als back-up te gebruiken, maar het resultaat laat zich raden: een zeer ontevreden speler met nul motivatie. En of dat nu zo'n goed idee is. Een relatie tussen een club en een speler werkt alleen als beide er van profiteren. Als dat niet het geval is, kun je niet spreken van een relatie maar wordt het een conflict.

2 augustus 2015 om 14:18

@fier
Je hebt helemaal gelijk, alleen Boetius heeft toch echt veel kansen gehad en is pas backup geworden nadat hij zelf geen knikker meer raakte. Dus ik vind dat hij zelf ook wel een beetje in de spiegel moet kijken. Qua salaris ken ik de details niet maar blijkbaar sprak het aanbod van Feyenoord hem niet aan.

Al met al wel zonde dat het zo loopt. Toch echt een jongen van de club waar je als hij in vorm is voor naar het stadion komt.

Mooi voor Feyenoord. Nu elia halen en ze worden kampioen.

2 augustus 2015 om 12:07

Daar ik denk ik niet zo over. Defensie moet nog op elkaar ingespeeld raken, en mis voorin creativiteit, als je realistisch bent, hebben Ajax en PSV een betere selectie.

2 augustus 2015 om 12:24

Ook Vitesse en AZ hebben een betere selectie. Wordt concurreren met Groningen en Zwolle dit jaar voor Feyenoord als het zo blijft. Alleen Vejinovic kan zich met de top meten van hun selectie, de rest is puur middelmaat.

2 augustus 2015 om 13:05

Zwolle mag blij zijn, als ze in het linkerrijtje eindigen.
AZ, Vitesse en Groningen oa zijn leeggekocht van belangrijke spelers.
Groningen heeft goed ingekocht met Drost, maar krijgen het met 6 extra wedstrijden zwaar om Europees voetbal te halen.

2 augustus 2015 om 12:15

Ja, als ze Elia halen worden ze kampioen. Die jongen is op een dwaalspoor geraakt, voor het zelfde geld presteert hij verschrikkelijk slecht. De defensie is ook niet al te goed. Ik denk dat Feyenoord verschrikkelijk blij moet zijn met een 3e plek.

2 augustus 2015 om 12:28

Elia presteerde vorig jaar bij Southampton wel aardig. Geen top, maar als hij bij Southampton mee kan komen dan is hij op dit moment zeker een aanwinst voor Feyenoord lijkt mij.

2 augustus 2015 om 13:41

De defensie van Feyenoord is prima, alleen heeft Kongolo al een half jaar een gigantische vormdip.

Tsja, waarom zou je ook moeite doen als je Kuyt, kazim en te Vrede nog hebt hè. Volgens mij heeft Gio na de winterstop een paar andere afspraken staan. Eeuwig zonde!

Goeie competitie voor onze toekomstige Oranje buitenspeler wat Willem van Hanegem en de rest altijd aan gaf.

2 augustus 2015 om 12:27

Het zou nog steeds kunnen. Die jongen heeft talent en Basel is wel een club waar regelmatig een speler toch echt doorbreekt en weggekocht wordt door de top.

Daarnaast is de spoeling op rechts, achter Robben heel erg dun, of eigenlijk niet bestaand.

2 augustus 2015 om 14:49

Promes en El Ghazi zijn prima spelers. Misschien kan een Berghuis of Slagveer ook nog doorgroeien naar een hoger niveau. Op dit moment zijn ze allemaal beter (in vorm) dan Boëtius.

2 augustus 2015 om 14:56

Ik was Promes even vergeten eerlijk gezegd, zat met jongens als Narsingh en El Ghazi in mijn hoofd.

El Ghazi kan nog doorgroeien maar dat moeten we maar afwachten, op het moment is die nog veel te slecht voor het Nederlands elftal, of het niveau dat we na zouden moeten streven.

Je bent het toch wel met me eens dat vanaf het niveau Robben het 5 stappen naar beneden is?

Boëtius maakt wel een goede keuze met Basel. Die club voert een goed beleid en laat regelmatig leuke dingen zien in Europa. Misschien kunnen zij het talent wat Boëtius natuurlijk heeft er uit trekken.
Maar het transferbedrag valt mij vies tegen. Ik had toch minstens 4 miljoen verwacht.

Ook zo'n speler waar het niet ontbreekt aan talent maar waar het op 1 of andere manier er gewoon niet uit komt.

Voor die 2.5 miljoen zou Ajax of PSV toch ook nog wel een gokje kunnen wagen?

Jemig, kerel. International bij Oranje en dan op je 21ste een transfer maken naar Zwitserland. Het vertrouwen lijkt dan wel helemaal weg te zijn, maar ziet het kennelijk echt niet meer zitten om dat bij Feyenoord op te bouwen.

2 augustus 2015 om 12:21

Gewoon een stap hogerop..

2 augustus 2015 om 12:30

Basel speelt gewoon Cl, en stunt regelmatig tegen topclubs. Een mooie club met een goed beleid; waarom zou hij het niet doen? Tov van Feijenoord zeker een stap vooruit.

2 augustus 2015 om 14:11

Klopt zeker een goede stap, maar spelers die echt zijn doorgebroken gaan niet naar Basel.

2 augustus 2015 om 14:37

Hij is toch ook nooit echt doorgebroken. Ik snap het wel hoor, als hij voor zichzelf op een dood spoor zit bij Feyenoord en er komen hooguit een paar middenmoters in Nederland en een paar uit de woestijn bij wijze van spreken en Basel toont interesse. Is toch een club die ieder jaar voor de titel gaat en nagenoeg ieder jaar CL speelt. Ik vind het geen verkeerde stap.

Basel is wel een mooie club, vaak presteren erg goed in Europa. Qua competitie is het denk ik een stapje achteruit maar qua club wel een stap vooruit.

Is de Zwitserse competitie ongeveer hetzelfde niveau als de Eredivisie? Basel wordt in NL denk ik met gemak kampioen

2 augustus 2015 om 12:10

Op de Uefa lijst halen ze misschien wel Nederland in binnen 1 of 2 jaar. Het verschil tussen de top ploegen in Zwitserland en Hier is denk ik niet groot.

Alleen de voetbal beleving, stadions enz is hier wel wat beter... Daar is toch vrij weinig publiek

2 augustus 2015 om 12:11

Ik denk dat zwitserland een mindere competienis dan de eredivisie basel zou kampioen worden in nederland en ik denk dat young boys en Zürich ongeveer van het niveau az en vitesse

2 augustus 2015 om 12:15

Basel heeft dan ook een begroting van ongeveer 15 miljoen meer dan Ajax, maar de rest van de (erg kleine) competitie stelt niet veel voor. Young Boys heeft voor 2 jaar terug mooi voetbal laten zin in de EL trouwens. In het verleden hebben FC Zürich en ik meende Grasshoppers wel een paar leuke resultaten gehaald in de Uefa Cup, maar dat is erg ver terug.

Voetballer nummer zoveel die het niet red bij F'noord omdat hij teveel voetballer en te weinig werker is. Van der Heijden en Vejinovic die met hoge verwachtingen worden binnen gehaald maar, ongetwijfeld met pek en veren de Kuip worden uitgejaagd. Doodzonde dat voetballers daar niet op waarde worden geschat en blinde werkers als Kuyt, Vlaar, Toornstra en Immers daar zo makkelijk mee blijven draaien. Waar Ajax een tekort heeft aan waterdragers en vooral pure voetballers heeft, lijken er in Rotterdam zuid alleen maar waterdragers te kunnen spelen.

2 augustus 2015 om 12:15

Ik denk dat je wel een beetje chargeert, maar in essentie zit er wel wat in. Ajax is traditioneel het mooie sierlijke voetbal en Feyenoord de keiharde werkers. Een Boetius past in dat opzicht niet echt bij Feyenoord. Ik vind het jammer dat hij weggaat. Nu kunnen we een jaar lachen om Kazim.... als linksbuiten...

2 augustus 2015 om 14:02

Kan je wel zeggen. Kazim op links is echt lachwekkend. Top 5 wordt dan gewoon zelfs moeilijk.

Ik denk dat de meeste mensen in Nederland eens wakker moeten worden. Nederland is echt niet zo geweldig meer. Denk dat basel elk jaar hier om kampioenschap mee draait en is geen stap terug. Basel veel publiek en doet beter in cl als Nederlandse clubs. We moeten reëel zijn we zijn als om club voetbal gaat echt nog maar een klein land

Direct doen als ik Feyenoord was. Matige speler, veel te licht voor topvoetbal. Hand ophouden, geld vangen en met Elia er eventueel bij ga je er alleen maar op vooruit.

Triest dat deze jongen gewoon vertrekt na een mindere seizoen. Het id echt schokkend dat Feyenoord spelers die in een dip zitten daar niet uit kunnen halen en ze ook niet beschermd. Dit gebeurde precies hetzelfde met de vrij toen hij minder begon te spelen die was ook een mislukkeling volgens velen voor het wk en kijk hem nu. Nu Kongolo en vilhena nog en Feyenoord is precies in de zelfde staat als voor Van Geel kwam. Maar goed wees lekker blij met al die middelmaat die gekocht wordt en geen flikker om de club geven zoals Elli, en vooral lekker doorgaan met talenten de deur uitjagen.

Blijf het jammer vinden dat Boetius weg gaat. Ook omdat hij meerdere malen heeft aangegeven er dit jaar keihard aan te willen werken. Want hij heeft vorig seizoen kansen zat gehad alleen was hopeloos uit vorm. Een boetius in vorm is garantie voor spektakel en doelpunten. Hoop dat hij in Basel weer zijn oude vorm hervind. Het ga je goed Jean-Paul en bedankt voor de mooie momenten die je hebt gegeven. Die wegen voor mij toch zwaarder dan afgelopen seizoen(mindere momenten).

Succes en eens een feyenoorder, altijd een feyenoorder.

Daar gaat dan de enige creatieve aanvaller van Feyenoord.

Feyenoord zal echt een creatieve flankspeler aan moeten trekken nu, anders gaat het een heel armoedig jaar worden. Met Kuyt, Kazim, Bilal, Te Vrede en Manu heb je niemand die echt iets kan creëren. Het middenveld van Feyenoord loopt ook al niet over van de creativiteit, zeker niet als Vilhena niet eens gebruikt gaat worden. In plaats van zich te concentreren op Botteghin kan Feyenoord beter al haar pijlen richten op een creatieve aanvaller.

Overigens mag Feyenoord dit zichzelf wel aanrekenen. Boetius is in potentie een prima speler, maar wil na een zwak seizoen blijkbaar liever in Zwitserland voetballen dan bij Feyenoord alsnog uit te groeien tot een belangrijke speler. Dan voelt die jongen dus blijkbaar wel erg weinig vertrouwen van Feyenoord.

2 augustus 2015 om 12:22

de meeste creatieve aanvaller van allemaal is er gewoon nog steeds: achahbar. Boetius zag de bui gewoon al hangen met manu en kazim op zijn plek of zelfs bilal op rechts die in betere vorm steekt. Boetius had deze voorbereiding de kans om het gio moeilijk te maken, maar naar het schijnt heeft hij er met zijn pet naar gegooid.

2 augustus 2015 om 12:25

@ Soul_mate

Anchahbar is net zo min echt creatief. Wel meer dan de spelers die ik hierboven opsomde, maar niet van het niveau dat Boetius zou kunnen halen. Feyenoord heeft Boetius te weinig bij de hand genomen vrees ik. Het talent is er wel, maar op de een of andere manier is zijn zelfvertrouwen helemaal weggepoetst. Dat mag je Feyenoord wel degelijk aanrekenen.

2 augustus 2015 om 12:32

Achahbar is ontzettend creatief.

2 augustus 2015 om 12:34

Vind dat je hier toch Bilal wel erg te kort doet. Ja, die jongen heeft vorig jaar niks gepresteerd maar aan hem zie je dat hij een echte buitenspeler is die zomaar wat kan creëren.

Ik had ook graag een aanval van Boetius - Kuyt - Bilal gezien maar dat zit er dus helaas niet in. Dan maar Manu of Sleegers op links, alles beter dan Kazim.

2 augustus 2015 om 13:55

Waar hebben we het over? Boetuis zal nooit Barca of chelsea halen. Het hoogst haalbare voor hem zijn clubs als basel zenith olympiakos schalke of galatasaray maar ik denk echt niet dat hij Arsenal of AC Milan haalt.

2 augustus 2015 om 15:28

Helemaal mee eens, ik ben sowieso een fan van Bilal. Hij heeft uitzonderlijke kwaliteiten, vooral zijn springkracht vind ik indrukwekkend.

Heeel erg jammer, maar respect dat hij dan de keuze maakt voor Basel. Ipv naar Man city, Chelsea te gaan. Voor zijn carrière zal dit geen verkeerde keus zijn. Elia bij m'n clubie zit ik niet zo op te wachten. Kost veel aan salaris en heeft toch niet zo veel laten zien de laatste jaren.

2 augustus 2015 om 12:33

Ik kan me niet herinneren ergens gelezen te hebben dat City of Chelsea naar hem geïnformeerd hebben. Het is dan ook de vraag welke keuze hij zou hebben gemaakt mocht dit wel gebeurd zijn. Iets zegt me dat hij dan waarschijnlijk niet in de Zwitserse alpenweiden had rondgehuppeld.

Zeer opmerkelijke transfer zal dit zijn. Tenminste, dat vind ik dan. Ik had nooit verwacht dat hij (waarschijnlijk) naar FC Basel zou vertrekken, maar aan de andere kant: echt een slechte keuze is het ook niet, want Basel heeft in het verleden wel 'n aantal goede spelers aan clubs uit grotere competities afgeleverd, zoals Mohamed Salah, Aleksandar Dragović, Fabian Schär, Granit en Taulant Xhaka, Xherdan Shaqiri en Yann Sommer en in Europees verband presteren ze meestal ook wel verrassend goed.

Maar nogmaals, dit zal een opmerkelijke transfer zijn, want ik had toch verwacht dat hij naar een andere club dan Basel zou vertrekken.

2 augustus 2015 om 12:37

ben het met je eens, geen verkeerde club al doet het zeer dat we dat als nederlanders moeten constateren dat een zwitserse club een stap vooruit is. laatste jaren de cl poule doorgekomen en zelfs united dacht ik onder zich gehouden en het chelsea moeilijk gemaakt. boetius is nog jong en dus kan het nog wel wat worden.

2,5 miljoen voor een 1-jarig contract die vorig én dit seizoen vrijwel niets heeft laten zien vind ik een fantastisch bedrag. Al had ik natuurlijk gehoopt dat hij de voordeur uit zou gaan ala Depay. Het is helaas niet anders.

Ik wens Boëtius het aller beste en ik vind Basel een mooie club. Altijd stug om tegen te spelen en volgens mij komen ze jaarlijks uit in de CL. Zou mooi zijn als Van Geel een doorverkoopclausule weet te onderhandelen want ik heb nog steeds vertrouwen in hem.

2 augustus 2015 om 14:06

Nou nou, JP is jong idd, maar 1 jaar is wel erg jong hoor
Bedoel je niet gewoon een 1 jarig contract? Of bedoelde je 21-jarig talent en kwam de 2 niet door?

2 augustus 2015 om 14:22

1-jarig contract inderdaad, haha.

FC Basel is perfecte club. Niet te hoog niveau, maar Champions League. Daarnaast ontpoppen veel talenten zich bij Basel.

Alleen wel een teken dat de eredivisie verder wegzakt, nu we spelers gaan verkopen aan Zwitserse clubs ipv clubs uit grote competities.

2 augustus 2015 om 12:38

boetius heeft er afgelopen jaar niks gepresteerd dus daarom dat er geen clubs uit grote competities gekomen zijn, verder gaat dat nog wel zover. zie wijnaldum depay bijv.

Dit is een stap vooruit. gelijkwaardige competitie en cl spelen. Ik gun het hem ook spontane gozer met veel talent Feyenoord houd er een centje aan over waar ze weer wat leuks mee Kunnen doen en Boetius Begint met een Schone Lei. win win Situatie als je het mij Vraagt.

Kan ik alvast ergens tekenen voor een 4e plaats? Ik had heel even de indruk dat Van Geel de boel redelijk op orde had, maar de laatste 2 oefenwedstrijden waren echt schrikbarend. Geen enkele balans en creativiteit op het middenveld en een voorhoede die niets anders kan dan lomp de beuk erin gooien.

2 augustus 2015 om 12:28

Wat had je dan verwacht van Kuyt en Kazim?

Denk dat het nog een lastig seizoen gaat worden voor Feyenoord.

2 augustus 2015 om 12:35

Ik had verwacht dat Kazim lekker op de bank zou zitten/verkocht worden en dat Kuyt een aanspeelpunt en afmaker zou zijn waaraan de jonge grillige spelers op de flank zich kunnen optrekken.

2 augustus 2015 om 12:51

Denk dat je teveel verwacht van Kuyt. Maar we gaan het zien. Ik gun hem wel een topseizoen maar ik heb al een paar jaar het idee dat het beste eraf is.

2 augustus 2015 om 13:06

Ik had een voorhoede verwacht met Boetius-Kuyt-Bilal. Ik hoopte dat Kazim's optie alleen gelicht was om hem te kunnen verkopen en ik hoopte dat Vilhena en Boetius bij zouden tekenen. Allemaal niet gebeurd helaas.

Ik gun Boëtius het allerbeste en ik hoop dat hij zal schitteren bij zijn nieuwe club en nog een grote speler gaat worden. Maar toch baal ik er wel van dat hij vertrekt bij Feyenoord. Had hem graag bij Feyenoord vaker zien schitteren.

Doet Basel weer goed.
Een talentvolle voetballer voor relatief een klein bedrag binnen halen.
Voor Boëtius is het helemaal mooi.
Van bankzitter naar Champions-league, denk dat hij dat wel ziet zitten.
Als Feyenoord slim is beklinken ze straks de deal met erin meegenomen een oefenwedstrijd op de open-dag volgend jaar, hebben ze weer een topploeg op de open-dag en kunnen ze tevens Boëtius uitzwaaien.

2 augustus 2015 om 14:50

Hoezo bankzitter. Heeft vorig seizoen bijna alles gespeeld en daarvoor ook als ie niet geblesseerd was. Was slechts een korte periode dat ie niet speelde en dat was toen Manu het leuk deed tegen Loegansk. Boetius heeft bitter weinig laten zien vorig seizoen.

2 augustus 2015 om 15:46

Doel ook meer op bankzitter aankomend seizoen,zie nu ook dat het er niet duidelijj staat.

Zonde dat hij weg gaat, onder rutte weinig kans en zelfvertrouwen gehad en dat laatste heeft een jonge voetballer nodig want het is een leuke voetballer

2 augustus 2015 om 16:46

Rutten haalde hem geheel terecht uit de basis en deed dat pas na een wedstrijd of acht.
Waar Bilal zich wel weet terug te knokken lijkt Boetius dat niet op te kunnen brengen.

Hoeveel verdiend Elia eigenlijk bij zijn huidige club? Is hij wel te betalen voor Feyenoord? En ik weet niet of Feyenoord er wel goed aan doet om Elia te halen. Bij zijn vorige clubs speelde hijin het begin geweldig maar naarmate het seizoen vordert zakt hij terug naar een bedenkelijk niveau en ook zijn mentaliteit schijnt nog steeds een probleem te zijn.

Jammer yo weer een Feyenoordziel weg uit de kuip ,veel succes Boetius ,En Feyenoord moet echt gaan nadenken hoe ze met jonge talenten omgaan,kijk maar naar Fer,wijnaldum,leerdam,biseswar,word gewoon emotioneel boos,want dat zijn toch die echte Feyenoorders,,terwijl ik een 100%feyenoorder ben uit roffa Zuid

Basel is een prima club, doen ook Europees goed mee. Maar hij mag uitkijken dat hij niet in vergetendheid raakt, want niemand volgt Basel, en die competitie is nou ook niet om over naar huis te schrijven. Dan kom je daar nooit meer weg.
Of het gaat alleen maar bergafwaarts, dan kom je niet op een hoger niveau terecht.

2 augustus 2015 om 13:17

"niemand volgt Basel"?
Wat een grap! Alleen al op Facebook hebben ze 4 keer meer volgers dan PSV en Feyenoord bij elkaar! En dat zijn niet alleen maar Zwitsers...

Heb voor de grap nog even de archieven door gespit om de berichten na zijn debuut te weer te lezen. Die staan in schril contrast met wat toch een beetje een trieste aftocht is geworden (als dit doorgaat). Hij is nog jong en het kan nog maar vaak zie je dat de spelers die vechten voor hun plek en overwinnen (sneijder) meestal verder komen dan de gene die de aftocht blazen (VD Vaart).

Zou jammer zijn voor Feyenoord en de supporters, doet toch een beetje pijn als een veel belovende speler het niet waar maakt bij je club. De komende jaren zullen verschillende Nederlandse clubs proberen hem weer terug te halen (voorbeelden genoeg). Het zou zomaar kunnen dat hij over 2 jaar in een Twente of Heerenveen shirt te bewonderen is.

2 augustus 2015 om 13:00

Zou zomaar kunnen. Toch vind ik dit een hele verstandige keuze van Boëtius. Bij Basel wordt er niet blind gekocht maar zit er echt een idee achter. Ze zijn daar ook heel goed met talenten.

Gelukkig ging hij niet naar een Premier League club puur voor selectie opvulling.

2 augustus 2015 om 13:58

Laten we het hopen dan, klinkt iig een stuk bemoedigender dan..

Ben ik nou de enige die hem niet echt vind passen bij Basel? Competitie is niet om over naar huis te schrijven en het is nog een jonge speler in de bloei van zijn voetbalcarriere. Enige pluspunt is CL (als ze die halen). Nee hij kon toch echt beter naar een club als PSV bijvoorbeeld. Deze jongen is nog lang niet uitgeleerd in NL.

2 augustus 2015 om 13:06

CL vind ik niet enige pluspunt. Basel weet bijvoorbeeld wel hoe ze met talenten om moeten gaan. Kijk bijvoorbeeld maar eens welke spelers Basel heeft verkocht laatste jaren.

Bij Basel zal ie ongetwijfeld met prestatie druk te maken krijgen. Iets wat toch minder is bij Feyenoord. Basel moet bijvoorbeeld kampioen worden.

Ik vind trouwens dat Basel altijd slim inkoopt. Hier zit van beide partijen een goed idee achter. Niet zoals in Engeland waar je al snel gehaald wordt als selectie opvulling.

Eigenlijk vind ik het dus een perfecte stap voor Boëtius.

2 augustus 2015 om 15:45

Feyenoord toch ook wel? Bmi, de vrij, Clasie en Janmaat afgeleverd aan (sub)toppers in grote competities.

2 augustus 2015 om 15:56

Klopt maar toch vind ik de begeleiding bij de wat grotere talenten niet goed. Er zijn teveel spelers door de achterdeur of voor een te laag bedrag vertrokken.

Evenals Vilhena kansen zat, maar te weinig gedaan ermee.

Al geld bij Vilhena nog dat het een nr. 10 is die daar nooit tot weinig speelt.

Echter als zowel Rutten, Gio en ook JP in jou een heel goede linksback zien, waarom niet? Tegenwoordig zijn goede backs schaars en kijk bijv. naar Willems, Marcelo, Shaw, etc. met een beetje geloof had Tonny zich kunnen meten op die plek.

2 augustus 2015 om 14:13

Vilhena als linksback kom op zeg, kan gewoon echt niet! Hij heeft scorend vermogen en kan daarmee van grote waarde zijn als nr 10 voor Feyenoord. Staat nu echt stil in zijn ontwikkeling.

2 augustus 2015 om 14:47

Vilhena is geen aanvallende middenvelder. Nooit gespeeld in de Feyenoordjeugd. Alleen bij Oranje onder zoveel. Stop nou eens met dat geleuter.

2 augustus 2015 om 15:47

Daar wordt ik ook zo moe van. Mensen die vilhena op10 willen zien terwijl hij bijna geen scorend vermogen heeft.

2 augustus 2015 om 16:17

Ik zie Vilhena het liefst op '6' of '8'. Hij heeft een bepaalde passie/mentaliteit om lekker hard de duels in te gaan. Dat is niet altijd zichtbaar maar is wel zo. Gisteren zag je op het middenveld een heerlijke maar correcte sliding.

Tegen bierelftal Kematen kwam hij hard in, in een oefenduel. Sommige noemen het dom, ik noem het gepassioneerd. Bij vlagen vind ik hem erg druistig maar dat komt ook door zijn leeftijd. Als dat uit zijn spel is dan zou het zomaar een type Davids kunnen worden die voetballend ook nog eens goed is.

Hij gaf in de voorbereiding soms passes wat ik El Ahmadi nog nooit heb zien geven. Verder vind ik Vejinovic - El Ahmadi niet werken omdat er geen echte balafpakker is. Als je Vilhena wilt laten ontwikkelen dan moet Gio dat niet doen als linksback maar als cvm.

Zonde als ze hem vertrouwen zouden geven zou het een goeie kunnen worden en voor veel meer kunnen verkopen.

ik zou er een strikje om heen doen en snel gaan brengen voor 2 miljoen en zo snel mogelijk elia of assaidi halen want boetius heeft het voor elkaar gekregen om werkelijk een heel seizoen helemaal niets te laten zien , zo,n groot talent is het niet als je kijkt naar bijv el ghazi is dat echt wel een nivo hoger die heeft body een actie en scoort nog eens

van geel moet nu de boel goed versterken of oprotten hij is mede verantwoordelijk dat deze talentvolle speler weggaat. mede hierom zijn ronald koeman mario been en fred rutten weggegaan bij feyenoord . het is structueel wanbeleid wat meneer van geel hanteert .

we hebben op dit moment een zwakke defensie een matig middenveld waar weinig creativiteit heeft weinig scorend vermogen. ga zo door meneer van geel en we spelen over een aantal jaar tegen degradatie ipv kampioenschap. zeker met deze technisch directeur en een waardeloze scouting. tenmnste als meneer van geel luistert naar de scouting.

onder zijn bewind er maar weinig goede spelers aangetrokken. goede aankopen waren pelle janmaat guidetti . de rest was matig of zelfs miskopen. nu zijn er maar 2 a 3 goede versterkingen gehaald

waar baseer je dat ,, gewelding ,, talent op wat heeft die laten zien dat je denkt dit kan een grote speler worden . ik persoonlijk vind dan manu een stuk beter het is een blind paard en mist veel maar er is ten minste altijd dreiging en passie . van geel die houd ervan zo min mogelijk uit te geven en transfervrije spelers te halen en als die een succes zijn voor de hoofdprijs te verkopen maar een kans als chery voor 2 miljoen ofzo die laat die schieten de verdediging is nu al bijna 3 jaar eigen jeugd , zeker knap maar het houd een keer op en dan in de laatste week gaan kijken voor bijv botthegin ja dan willen ze niet meer meewerken he . ik vraag me af wie het transferbeieid doet bij feyenoord meneer van geel of Mevrouw van geel wat is dat een bitch zeg !

Boëtius deed er niet meer alles voor om te slagen bij Feyenoord sinds Rutten hem uit de basis haalde. Hij gooide er met de pet naar. Dus is het beter dat hij ergens anders zijn heil gaat zoeken. Want Boëtius is geen schim meer van de speler in zijn debuutjaar. Vilhena trouwens precies hetzelfde verhaal. En voor Achabar dreigt ook een roemloos vertrek over een tijdje.

Wow zeg, dat is wel een flinke stap omhoog voor hem! Al dat gezever over dat we een voorbeeld moeten nemen aan Portugese clubs, neen! FC Basel, dat is de club die doet wat wij in Nederland ook kunnen!

Nu blijkt maar weer wat de reden was van de doorstroming van de jeugd bij Feyenoord en hoe ze nu weer net zo hard weer de zelfde fout gaan maken als daarvoor.. Middelmatige afgedankte spelers met teveel salaris die geen binding hebben met de club Feyenoord

Laybiad staat nog steeds onder contract van sporting en strijkt 3 miljoen per jaar op. Die vind het prima om aan Feyenoord verhuurd te worden, dichtbij familie. Hij blijft de lachende 3e.

Telegraaf meldt dat de clubs er uit zijn. Nu Boetius nog met Basel. Gaat snel nu.

2 augustus 2015 om 14:48

Meneer heeft veel eisen dus dat is afwachten! Gelegraaf heeft het niet vaak bij het juiste eind

boetius die gaat echt wel ze betalen daar zoiezo beter , hier speelt die bijna niet die gaat zeker wel , benieuwd of elia , labyad of een vergelijkbare speler echt gaat komen of dat ze bothegin gaan halen en geen vervanger halen van boetius . p.s totaal niet relevant voor deze discussie maar ik weet niet een paar zomers geleden dat ik zat te wachten wat ze gingen halen voor scorend vermogen en dat ik op de laatste dag hoorde feyenoord heeft een nieuwe spits ik snel gaan kijken wie het was ( was al bijna blij) hoorde ik dat ze charisteas hadden gehaald van ajax die er echt niets van bakte hopelijk krijgen ze niet weer zo,n top idee koop anders maar niets meer

Grappige transfer. Ik weet nog wel een jaar of twee geleden dat er een discussie was welke speler talentvoller was, Boëtius of Memphis. Vanuit het Feyenoord kamp werd natuurlijk Boëtius geroepen, vanuit Eindhovense zijde werd Memphis geroepen. Twee jaar later gaat de ene na een teleurstellend seizoen naar de altijd spannende Zwitserse Super League en Memphis gaat met een titel en een topscorers titel naar de Engelse Premier League.

2 augustus 2015 om 16:35

Het kan verkeren, maar zelfs spelers als Falcao, van Persie en Dimaria, Wellback, en Pogba worden bedankt door Man Utd, dus hoe zal het Depay vergaan?
Je bent gewoon een nummer, voldoe je niet, dan word je ingewisseld.

Als hij Zich daar fysiek ontwikkeld zie ik hem nog wel ver komen. Ook wanneer hij het vertrouwen krijgt.

2 augustus 2015 om 15:43

Wanbeleid? Hij wilt niet bijtekenen. Dan heb je geen keus, of wil je hem gratis weg zien gaan?

2 augustus 2015 om 16:04

Hij wilde best bijtekenen, maar dan voor hetzelfde salaris als dat Wesley Verhoek kreeg

2 augustus 2015 om 15:52

Is zeker geen wanbeleid dit, het is niet eens één van de betere spelers van ons. kom op zeg.

Mooie transfer voor boetius, het is hoe je het ook bekijkt gewoon een stap hogerop. Al zijn er wel 2 concurrenten die hij er eerst uit zou moeten spelen. Zonde voor feyenoord, weer een talent die eigenlijk voor zijn voetballende kwaliteiten voor niks de deur uit loopt.

Jaren geleden schreeuwde men dat dit een van de grootste talenten ooit uit de Feyenoord opleiding was....en nou vertrekt hij voor een fooi naar het buitenland. Het kan allemaal snel verkeren in het profvoetbal.

Maar goed, vraag me af hij goed genoeg is om Gashi uit de basis te spelen. Die was afgelopen seizoen goed voor 22 goals...

Slecht spelen, terecht je basisplaats verliezen, er niet voor willen knokken en niet bij willen tekenen. JPB het ga je goed. Tot over een paar jaar bij een middenmoter in de eredivisie.

Sporen ze bij FC Basel wel? Is dat het niveau wat ze nastreven? Spelers die in de Eredivisie al niets klaarspelen..

Boëtius mag in deze in zijn handen wrijven.

En dit was het grootste talent van Feyenoord 3 jaar geleden?...

2 augustus 2015 om 16:14

1 van de grotere talenten inderdaad.

2 augustus 2015 om 16:31

Beetje respect voor de club en voor Boetius

Dit doet me overigens sterk denken aan Johan Vonlanthen.

Ik ben effe klaar met heel Feyenoord. Gadver hoe kan dit..

2 augustus 2015 om 16:13

Het was de keus van Boetiüs, niet van Feyenoord.

Heel jammer dit. Vilhena straks ook weg. Begeleiding van talenten en technisch beleid zijn echt belabberd. Wordt tijd dat Van Geel zijn biezen pakt!

2.5 miljoen, dat is dus minder weer dan een Khisna opgeleverd heeft, erg jammer.

2 augustus 2015 om 16:37

Waar ligt dat aan denk je? Naam van de club? Onderhandelaars?

Jammer dat hij weggaat had hem graag gezien samen met achacbar op de vleugel

Vind het erg jammer,maar hij wil niet bijtekenen,dan is het dus einde verhaal. Veel succes daar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren