Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV-fan stapt naar politie: ‘Ik ben het beu dat Ajax voorgetrokken wordt’

Laatste update:

Een supporter van PSV heeft een vrij drastische beslissing genomen, na het zien van de wedstrijd Ajax-FC Utrecht op zondag. In de slotfase kreeg Ajax gemakkelijk een strafschop toegekend van scheidsrechter Danny Makkelie en daarmee kwam het nog op 2-2. Bij Marcel Blaak, de fan in kwestie, knapte er toen iets. Hij stapt nu naar de politie om aangifte te doen van matchfixing.

/

Blaak kan niet verkroppen dat Makkelie de beslissing nam om Ajax een penalty te geven en dient behalve tegen hem ook een aanklacht in tegen de KNVB en de scheidsrechtersbond. De Eindhovenaar zegt tegen Omroep Brabant dat er niets aan de hand was en dat de beslissing van Makkelie een nieuw teken is dat het ‘flink fout zit’ in het scheidsrechterskorps.

"En aangezien de scheidsrechter deel uitmaakt van de bond, doe ik ook aangifte tegen de KNVB. Puur omdat ik het beu ben dat Ajax steeds voorgetrokken wordt. Wat er tijdens de wedstrijd Ajax-FC Utrecht gebeurde met die penalty vlak voor tijd slaat nergens op. FC Utrecht wordt enorm benadeeld en PSV ook. Daarom wil ik de bond en Makkelie aanpakken”, verklaart Blaak aan de regionale zender.

Snap jij de actie van deze fan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Deze man geilt duidelijk op aandacht. Laat hem iets nuttigs gaan doen.

18 april 2016 om 12:30

Inderdaad, misschien is werk zoeken een betere tijdsbesteding voor hem.

Ik snap helemaal dat mensen balen van de onterechte penalty, maar ik weet 100% zeker dat PSV ook wel is wordt bevoordeeld door de scheidsrechter, net zoals elke club wel eens pech of mazzel heeft met een scheidsrechter.
Deze penalty komt op een heel ongelukkig moment, maar al was het in de 2de wedstrijd van de eredivisie gebeurd had je niemand er over gehoord. Of in ieder geval niet zo uitgebreid.

18 april 2016 om 12:35

Daarnaast leek het vanuit de hoek van Makkelie ook heel veel op een penalty. Maar dat vergeet 95% van de mensen.

18 april 2016 om 12:43

En daarnaast had Ajax in de eerste helft recht op een pingel vanwege hands, maar dat vergeet ook het gros van de mensen.

18 april 2016 om 12:44

Makkelie gaf toe at hij niet volledig zicht had op de situatie want hij zag de bal niet. dan mag hij Nooit zon rigoreuze beslissing nemen.

18 april 2016 om 12:48

Ik weet niet precies hoe de spelregels zijn, maar de beste man maakt een vrij domme sliding op Milik, mist in eerste instantie de bal en raakt deze vervolgens met de onderkant van zijn bovenbeen.

Misschien is het niet penalty waardig(kennelijk als ik alle "kenners" hoor), maar het is toch oerstom om zo'n sliding daar in te zetten? Dan kan een scheids die het net verkeerd ziet, zomaar een strafschop geven(zoals is gebleken)...

18 april 2016 om 12:50

Dus, volgens jou mag een scheidsrechter nooit een penalty geven als hij de bal niet ziet? Hier gaf hij namelijk juist een penalty omdat hij dacht dat Jansen de bal mistte omdat de bal achter hem verdwijnt. Niet heel gek dus.

18 april 2016 om 12:56

@tieske58

Dat vraag ik me ook af idd. In de sliding naar rechts komt hij in de knoop met de benen van Milik en valt boven op de bal met zijn rechterdijbeen. Maar blijkbaar is dat voldoende om er daarmee 't predicaat spelen van de bal aan te geven. Mij verbaast dat ook. Maar zo zullen de spelregels wel zijn afgaande op alle resolute meningen dat het spelen van de bal was.

18 april 2016 om 13:02

Onzin dat het een penalty leek,was gewoon een grote fout. Vind alleen wel dat de fan dan ook aangifte mag doen dat arias alleen al 2x 2 gele kaarten had moeten krijgen tegen Feyenoord,de Jong vorig seizoen 2x scoorde na overtredingen tegen Feyenoord. Zo erg genaaid worden ze dus niet. Zal best vaker gebeuren bij PSV maar kijk verder niet naar ze als ze niet tegen Feyenoord spelen,maar dus van de 4 wedstrijden tegen Feyenoord,zijn ze 3 X geholpen door een scheids,waaronder volgens mij toch ook Makkelie. Deze scheids is niet al te best,maar ja zolang we geen videoref krijgen blijft t een welles,nietus verhaal tussen supporters. Hier vinden mensen dat Feyenoord vaak wordt bevoordeeld,ik vind dat van PSV en Ajax als ik kijk naar wedstrijden tegen Feyenoord. Maar ja een videoref dus dat zou schelen.

18 april 2016 om 13:05

@markbakel

Een scheidsrechter heeft natuurlijk nooit volledig zicht op de situatie, hij kan maar met twee ogen vanuit één oogpunt een situatie zien. Hij hoeft in principe de bal ook niet te zien lijkt me. Sterker nog, er worden ook penalty's en vrije schoppen gegeven na overtredingen terwijl er geen bal in de buurt is.

18 april 2016 om 13:15

En zelf zo'n uitgebreide post doen om half één. Zou ook kunnen zeggen dat je zelf lekker werk moet zoeken. Maar geen idee wat jouw eventuele rooster is. Nogal dom van je om maar te impliceren dat deze man geen werk heeft.

18 april 2016 om 13:20

@markbasel: makkeli gaf aan dat het vanuit zijn hoek een pingel was. Daarop heeft hij geoordeeld. Zolang er geen video ref is, zullen scheidsrechters altijd oordelen vanuit de hoek dat zij de situatie zien. Dat is logisch, anders kunnen we een beslissingen worden genomen.

18 april 2016 om 13:22

Dat zou kunnen. Alleen het feit dat je achterlijk genoeg bent om hiervoor aangifte te doen bij de politie zegt mij dat je niveau vrij laag ligt en je duidelijk niks beters te doen hebt. Maar je hebt gelijk, misschien werkt hij wel en is vandaag zijn vrije dag. Of is hij in zijn pauze even aangifte gaan doen. Hoe dan ook, triest wat betreft.

18 april 2016 om 13:23

Zeer domme sliding.

18 april 2016 om 13:33

Helemaal met je eens. Als je zo'n sliding in de buitenlandse topcompetities maakt, wordt dat als dom bestempeld.

18 april 2016 om 13:34

@ferrol1982

Volgens mij doen de meesten dat al....

18 april 2016 om 13:39

Eyy dat zei me pa ook!!! Goed dat ik en mn pa niet de enige waren!

18 april 2016 om 13:45

Janssen zet een sliding in op z'n linkerzij, probeert met rechts de bal naar links over de zijlijn te trappen maar mist de bal bij deze actie, door deze beweging eindigt de sliding om de benen van Milik en ergens tussendoor is Janssen, ondanks dat hij de bal met rechts dus miste, nog op de bal beland.

Niet precies mijn interpretatie van de bal spelen maar ik snap wel dat het discussies oplevert. Voor mij is het volstrekt duidelijk dat Makkelie hier een penalty voor geeft, zeker met wat hij heeft gezien. Achteraf kun je er over twisten, maar 100 geen penalty is het voor mij nog steeds niet.

18 april 2016 om 13:56

Haha, 1 kadootje is wel genoeg toch? Of moeten scheidsrechters nog meer in jullie voordeel gaan fluiten?

18 april 2016 om 14:00

Heeft hij geen werk dan?

18 april 2016 om 14:05

Helemaal mee eens in de 16 moet je je sliding niet zo inzetten en als de spits dan valt snap ik best dat de scheidsrechter een penalty gaf.

Het was trouwens geen penalty wij als Ajacieden hebben mooi geluk gehad

18 april 2016 om 14:23

@gomes01,

Kennelijk praat je alleen maar met de "meute" mee, want wanneer in de afgelopen seizoenen heeft Ajax meer gemazzeld door de arbitrage dan de andere topclub(s)?

Nogmaals: zelfs alle Ajacieden zijn het er over eens dat het geen penalty is, maar Makkelie heeft zelf toegegeven dat hij slecht zicht had op de bal. Dat hij dan vervolgens dit besluit neemt is vreemd maar daar kan niets meer aan veranderd worden.

Het grappige is alleen dat iedereen nu moord en brand schreeuwt en dat er jaar in, jaar uit wordt gepraat over de arbitrage die zo "pro Ajax" zou zijn, terwijl er ondertussen al een paar jaar op rij bewezen is dat juist de andere clubs (met name Feyenoord dan) de meeste, onterechte, punten hebben binnen gehaald vanwege arbitrale dwalingen.

Dat dit wel eens beslissend kan zijn om het kampioenschap en mogelijk ernstig nadelig voor PSV kan werken weet iedereen, maar kijk eerst eens naar je eigen club. Ik weet namelijk zeker dat PSV meer, onterechte, penalties en/of beslissende momenten mee heeft gekregen dan Ajax. Is het niet dit seizoen, dan wel de afgelopen seizoenen.

18 april 2016 om 14:37

Als er een speler van b.v. Excelsior was geweest,of Ajax had met 3-0 voor gestaan tegen Utrecht.
Had Makkelie dan ook besloten om Ajax deze Pynalty te geven?

18 april 2016 om 14:52

je zegt het zelf al hij dacht maar wist het niet zeker dan mag hij ook niet fluiten.

18 april 2016 om 21:22

Wat is dat voor onzin niet elke bezoeker van vz woont in nederland ik woon bijvoorbeeld in canada

18 april 2016 om 12:50

Ik ben benieuwd of deze PSV-fan ook VZ-lid is. Lijkt me leuk als hij inlogt en zich hier in de discussie wil mengen, als hij dat al niet anoniem gedaan heeft.

18 april 2016 om 18:45

Ik heb de man in beeld gezien, maar hij is waarschijnlijk niet intelligent genoeg om hier in te loggen. Wat een ongekende dombo ben je als psv supporter als je daadwerkelijk denkt dat Ajax altijd wordt voorgetrokken, niet te geloven zo zielig.

Achteraf zeggen de meesten, ook Ajacieden dat het geen pingel was. Makkelie gaf hem vanuit zijn positie overigns terecht. Achteraf kun je makkelijk oordelen.
Bovendien was het oerstom van Janssen om zo'n sliding op die plek in te zetten. Dus het is nog deels zijn eigen schuld ook.

18 april 2016 om 13:01

Geef die man een lintje want hij heeft gelijk.

Soms kan er nog twijfel zijn over een vage beslissing maar dit was te gek voor woorden.

Matchfixing is het gewoon.

18 april 2016 om 13:13

Ik word zo moe van al die kleine kinderen, zoals bijvoorbeeld Alwin1987. Denken jullie nou echt dat de Knvb en Makkelie bewust een penalty geven, zodat Ajax kampioen wordt? Dan ben je echt oerstom.

Clubs krijgen genoeg voor- en nadelige beslissingen. Grote clubs misschien meer, maar Ajax, PSV en Feijenoord zullen elkaar, gezien over een langere periode, echt niet veel ontlopen.

Zolang er geen videoscheidsrechter is, blijven dit soort dingen gewoon gebeuren. Als je de POV van Makkelie bekijkt, is het echt niet ondenkbaar dat iemand hier een penalty in ziet. Dat beelden laten zien dat het vanuit een andere positie, duidelijk geen penalty is, doen hier niet zoveel aan af. Hij stond op de positie waar hij stond en als de bal was gemist(kon vanuit de positie van Makkelie makkelijk) dan had bij Ajax iedereen moord en brand geschreeuwd.

Feit is dat scheidsrechters een onmogelijke opgave hebben om alles foutloos te doen, zonder dat ze daarvoor de juiste middelen krijgen.

18 april 2016 om 13:20

@alwin1987

Ik zou als ik Makkelie was op mijn beurt weer aangifte doen voor het ongegrond in diskrediet brengen van zijn integriteit als scheidsrechter. Beschuldigd worden van matchfixing zonder dat er sprake is van bewijslast, dat is nogal wat.

18 april 2016 om 13:36

Die complotdenker ziet ze vliegen en kan niet logisch nadenken, en jij hebt daar blijkbaar ook last van. Het is in de beelden heel duidelijk te zien dat Makkelie vanuit zijn positie een goede beslissing maakt. Makkelie heeft niet de luxe om videobeelden terug te kijken vanuit elke denkbare positie rond het veld die de kijker wel heeft. Er valt hem derhalve niets te verwijten. Zolang de Fifa het gebruik van een videoscheidsrechter niet toestaat, zullen dit soort dingen blijven bestaan.

Daarnaast wil ik weleens weten waar dat woord "steeds" wat die complottheoriedenker gebruikt over gaat, want ik kan me niet meer heugen wanneer Ajax eerder zo'n penalty mee kreeg. Sterker nog, Ajax krijgt ze de beslissingen vaker onterecht niet mee, wat uit onderzoeken van het AD en het NRC in het recente verleden is gebleken. Op de site van omroep Brabant staat er een artikel over.

Ik vind het vrij kwalijk dat de integriteit van Makkelie en de Knvb wordt aangetast door dit soort aanklachten, en ik hoop dat die man een counterproces wegens smaad aan zijn broek krijgt. Overigens snap ik dat als je boos bent als supporter van de benadeelde vereniging het vaak lastig is de tunnelvisie los te laten en ervan uit onderbuik gereageerd wordt, maar die man beschuldigen van matchfixing gaat mij veel te ver.

18 april 2016 om 13:43

Omroep brabant heeft een mooi overzichtje geplaatst van de fouten van scheidsrechters in PSV wedstrijden... wat blijkt... 4 keer voordeel 4 keer nadeel.. je zou bijna denken dat er echt fouten per ongeluk gebeuren...
2 jaar geleden is er uitgebreid onderzoek gedaan naar de fouten van scheidsrechters.. wat bleek.. bij gemiddeld 1 op de 3 wedstrijden ging een scheidrechter cruciaal in de fout. Dat leverde PSV destijds een bonus van bijna twee punten op.. punten waar ze "geen recht" op hadden, maar wel bijgeschreven kregen. Feyenoord had zelfs drie punten teveel en Ajax verloor juist twee punten door de som van alle scheidsrechterlijke fouten...
Maar ja,... als je het slachtoffertje wilt spelen is het natuurlijk veeeel makkelijker om 1 fout uit te vergroten dan om een beetje genuanceerd naar de zaak te kijken.

18 april 2016 om 13:47

@ Alwin1987, ja en als Ajax weer punten laat liggen tegen Twente dan pakt de Knvb gewoon hun licentie af. Dat doet de Knvb dan alleen omdat ze Ajax kampioen willen maken, maar niet omdat Twente financieel er een zooitje van heeft gemaakt en heeft gefraudeerd.

Wil je nog meer complotten horen uit het sprookjesboek?

18 april 2016 om 14:06

Psv willem2 2 buitenspel goals dat is dan toch ook matchfixing?

18 april 2016 om 15:43

@ramonfu

Als dit matchfixing was, dan heeft Willem Janssen er goed aan verdiend denk ik.
Hij was immers degene die de linke tackle bewust inzette, die de penalty tot gevolg had. Als je begrijpt wat ik bedoel. Als Makkelie een bedrag tegoed had mogen zien voor 'bewezen diensten', dan nam hij wel bijzonder veel risico door de penalty zo last pas toe te kennen.

18 april 2016 om 16:39

voor wie het na wil lezen:

http://www.ad.nl/ad/nl/5610/eredivisie/article/det...
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/268077_ajax-heeft-...
gegevens van vorig en dit seizoen kan ik even niet vinden.

18 april 2016 om 19:31

Ik ben het helemaal met je eens !!! Maar..............wel toevallig dat Makkelie een week er voor ook al een onterechte penalty aan een thuis club gaf Helmond Sport - Sparta ook toen vlak voor tijd ( toevallig of niet ) , een keer er naast zitten o.k. geef hem de voordeel van de twijfel maar na vorige week die lachwekkende penalty voor Helmond kan je toch wel aan die man gaan twijfelen

19 april 2016 om 22:49

Maar als dat zo was, dan was het niet in het voordeel van Ajax want vooraf was een gelijkspel toch echt niet de bedoeling.

18 april 2016 om 13:18

Wat me ook opvalt dat op dit moment 42% het een goede actie vindt. Ik gok dat de beste man vrijgezel is, anders had zijn vrouw of man wel gezegd, doe eens even normaal....

18 april 2016 om 13:39

Zo zie je maar hoeveel je je moet aantrekken van de mening van de doorsnee voetbalsupporter. Die kan echt niet logisch nadenken en reageert vnl vanuit onderbuikgevoelens.

Ja, Makkelie zat fout maar kon daar weinig aan doen zonder de hulp van videobeelden, dus matchfixing wtf?!

18 april 2016 om 13:41

@ajaxglobal

Nou het ligt iets genuanceerder hoop ik. De vraag is of men de actie van de man snapt. Niet of men het een goede actie vindt.

De man is een fanatieke PSV-supporter, die vol frustratie en misschien lichte haat en afgunst jegens Ajax, de actie van Makkelie maar niet kan verkroppen.

Vanuit dat oogpunt is het te snappen, dat hij als reactie aangifte doet. In zijn tunnelvisie staat hij naar eigen idee in zijn recht. Je zou dus kunnen zeggen dat je de actie daarom snapt. Zondrr dat je het een goede actie vindt.

Maar er zullen ook wat procentjes zijn die het een goede actie vinden vrees ik. Vooral van mensen die Ajax geen warm hart toedragen.

18 april 2016 om 14:05

@buitenspelval, Er is altijd ruimte voor nuance :-)

Ook al leg je die nuance daar, dan is het nog steeds raar dat men daar begrip voor opbrengt. Als je dat breder trekt naar maatschappelijke thema's kun je daarmee de meest vreselijke dingen goed praten door te schetsen, als je het nou zo bekijkt is het best te begrijpen toch? Soms moet je weleens wat directer zijn en gewoon zeggen dat het een trieste actie is die geen enkele kans van slagen heeft. Hiermee hou je mensen van het werk die nuttigere dingen kunnen doen dat het helpen van een gefrustreerde fan....

18 april 2016 om 14:17

@ajaxglobal

Mijn reactie is ook bedoelt met een cynische ondertoon

Ik ben het er natuurlijk ook helemaal mee eens dat het hoge percentage ja-stemmers verbazingwekkend en triest is. Maar ja, zotten trekken blijkbaar zotten aan.

18 april 2016 om 18:48

@buitenspelval: laat ht wood lichte maar weg bij haat en afgunst naar Ajax van deze domme figuur. Het staat bijna op zijn voorhoofd geschreven.

18 april 2016 om 13:28

En de prijs van calimero van het jaar gaat naar....

18 april 2016 om 15:17

Ik als psv-fan distantieerde mij dan ook volledig van deze calimero's. Tuurlijk ben ik ziek van dat moment, maar morgenavond staat Vitesse voor de deur, blik vooruit aub!

18 april 2016 om 15:17

Distantieer en calimero*

18 april 2016 om 18:49

Klasse reactie psver4ever! Achteraf kun je zeggen gen pingel, maar opzet is natuurlijk nicht im fage.

18 april 2016 om 13:31

Het is gewoon complete onzin. Ja, het is een belachelijke beslissing, JA ik snap de emotie JA het was een mogelijk beslissende belachelijke beslissing in deze fase van de competitie...

Maaarrrr laten we nou eens allemaal rationeel nadenken. Er worden over het seizoen veel vaker van deze beslissingen gemaakt. OOK in het nadeel van Ajax. ... Dus het is gewoon complete onzin om alles op deze beslissing te laten vallen.

Deze fouten worden gemaakt. En omdat het nu in deze spannende fase is, wordt er van alles uit de kast getrokken en dit moment er uit gepikt als .. de grote boosdoener... EN daar slaat men gewoon de plank volledig mis; Het is niet rationeel en komt alleen maar voort uit emotie.

18 april 2016 om 14:15

Hahaha, wat een triest figuur, statistisch gezien worden PSV en Feyenoord vaker voorgetrokken dan Ajax. Worden dan nog een hoop aangiftes komende jaren. Niet serieus te nemen zo n figuur.

18 april 2016 om 15:39

Hahahaha wat een zielepoten in Eindhoven PSV is dit seizoen al twee keer door de scheids in het zadel geholpen zijn ze daar ook mee naar de politie gegaan.

18 april 2016 om 15:48

Wat nog het meest bizar is dat niemand naar Psv zelf kijkt die het in eigen huis compleet weggegeven hebben tegen 020.

En nu is Makkelie de gebeten hond.

Als ze zelf thuis minimaal gelijk hadden gespeeld tegen Ajax was het nu niet zo'n ramp geweest..

Hahaha, lijkt me wel wat overdreven. Vrij triest ook. Is natuurlijk een onterecht punt maar PSV heeft ook genoeg laten liggen en daarbij heeft PSV vast en zeker een onterechte penal gekregen.

18 april 2016 om 12:40

Jij bent echt een kansloos mannetje zeg. Je haat jegens Feyenoord is groter dan wat dan ook, want bij elk topic wat over scheidsrechters gaat, haal je Feyenoord aan. Waarom? Kan je het niet verkroppen dat zelfs in een bar slechte vorm jouw clubje niet boven Feyenoord kan eindigen? Wees blij dat wij Janssen ooit hebben laten gaan, anders stonden jullie nu heel ergens anders dan de top 5.

18 april 2016 om 12:57

haha Smk88
jij noemt Azalkmaar2 een kansloos mannetje terwijl hij gewoon een punt heeft
feyenoord is afgelopen weekend ook behoorlijk bevooroordeeld met het feit dat kramer gewoon rood had moeten krijgen. hij heeft echt geluk gehad dat hij mocht blijven staan afgelopen weekend.

18 april 2016 om 13:00

Meh, het is wel zo dat in de kuip veel makkelijke beslissingen worden gegeven. Maar t is een beetje irrelevant.

18 april 2016 om 13:01

Dit seizoen word Feyenoord wel erg vaak voorgetrokken door scheidsrechters, puur door stadionvrees. Ik heb niets met of tegen Feyenoord, maar het valt me dit seizoen wel erg regelmatig op dat ze de scheidsrechters "mee hebben".

Dat heeft niets met Feyenoord te maken, maar wij hebben hier in Nederland gewoon dramatisch slechte scheidsrechters, omdat ze het vak mentaal gewoon niet aankunnen.

Dat jullie Janssen hebben laten gaan, is dan gewoon dom. Hij voetbalt nu bij AZ dus absoluut niet relevant. Als Utrecht destijds Kuyt niet had laten gaan, was Feyenoord misschien wel lager geeindigd. Op die manier kan je geen goed argument aangeven.

18 april 2016 om 13:02

smk88, waarom zo in de verdediging, het is gewoon zo, dat feyenoord vaak genoeg geholpen wordt en vooral in de kuip, zou ook wel wat angst daar hebben. Maar het was een onterechte gegeven penalty, maar nu het Ajax is, wordt het zo dubbel op hef over gemaakt en dat klopt niet.

18 april 2016 om 13:12

Maak Ajax niet te belangrijk. Het gaat niet om Ajax, maar om het feit dat deze beslissing zeer waarschijnlijk het kampioenschap beslist. En in dat geval scheelt dat PSV zo'n 23 miljoen aan CL deelname en Utrecht mogelijk Europees voetbal. Dat zijn nogal consequenties die meneer Makkelie veroorzaakt met zijn 'foutje'.

18 april 2016 om 13:19

Hoezo, ik als ajaxfan zie psv nog wel kampioen worden. OF Ajax moet weer eens wat redelijk voetbal op de mat gaan leggen. Maar ik zie dit niet gebeuren.

18 april 2016 om 13:22

Suc6magent, Dus de andere foutjes die gedurende het jaar worden gemaakt hebben een minder grote waarde? ik hoop dat je begrijpt dat dat statistisch niet uit te leggen is. Er speelt nu teveel emotie, maar zoveel is er niet aan de hand.

Het kost Utrecht wellicht Europees voetbal dat kramer mag meespelen (ja die kun je betwisten haha) Zo zijn er legio voorbeelden te noemen.

18 april 2016 om 13:26

Stel nou dat hij de penalty niet gegeven had, maar dat de pingel bij Vitesse - PSV wel gegeven werd, of de doelpunten tegen Willem 2 wel afgekeurd werden. Dan was het kampioenschap toch daar beslist, er vanuitgaande dat PSV en Ajax alles winnen? Alleen omdat je dat nog niet aan had kunnen zien komen is deze fout erger dan die andere?

18 april 2016 om 13:30

Net als 2 seconden daarvoor dat Reijnen Kramer bij zijn keel pakt. Of allebei een kaart, al dan niet rood, of beiden niks. Echter doet een PSV fan aangifte wegens een beslissing in de wedstrijd Ajax - FC Utrecht en wordt Feyenoord erbij gehaald. Dát is triest.

18 april 2016 om 13:31

Waarom Feyeboord erbij betrekken? Je haat jegens Feyenoord is groter dan je liefde voor AZ begrijp ik uit al je anti Feyenoord posts. Houd het lekker bij het onderwerp of je eigen club. Bij voorbaat dank.

18 april 2016 om 13:35

Laat dat ventje toch, 32 jaar en dan op een website als dit geen dag voorbij laten gaan om je blinde haat richting Feyenoord te moeten uiten, ongeacht het onderwerp. Voor hetzelfde geld heeft hij een vrouw en kinderen, moet je voorstellen wat zij elke dag moeten doorstaan met zo'n figuur. Wij hoeven enkel door te scrollen als we Azalkmaar2 zien staan, zij zitten er voor hun leven mee opgezadeld.

18 april 2016 om 13:47

@smk88, zelfs de notoire zeurkous en Ajaxhater van Hanegem zei vanmorgen in zijn column dat Feyenoord aan het begon van het seizoen een paar!!! onterechte strafschoppen mee had gekregen. Dat hij vervolgens die ene penalty in het voordeel van Ajax belangrijker acht, is dan weer heel vreemd, want Feyenoord heeft meer punten gepakt met die penalties dan die ene van Ajax, maar dat is weer een andere discussie. Het valt gewoon erg op dat Feyenoord in een kolkende Kuip veel meer meekrijgt dan andere clubs en ik denk dat Azalkmaar2 daarop doelt.

18 april 2016 om 14:00

@baargrasmus,

je gaat wel wat ver in je opmerkingen over Azalkmaar2 door zo persoonlijk te worden.

Ik heb jou net zo goed wel eens een gekleurde en ongenuanceerde mening zien ventileren over een bepaalde club of speler van een rivaliserende club.

Het is totaal overbodig om sneren te geven over zijn privéleven en zijn vermeende vrouw en kinderen er bij te betrekken en medelij met ze te hebben. Je met Azalkmaar2 niet eens als persoonlijk.

Daarnaast is het gewoon een gegeven dat scheidsrechters het moeilijk hebben om zich niet te laten beïnvloeden door de intimiderende sfeer in de Kuip en is dat voor Feyenoord niet geheel ongunstig. Daar heeft Azalmaar2 wel een puntje mee.

18 april 2016 om 14:07

Het was bedoeld om mensen vooral niet te verleiden om de trol te blijven voeden. Misschien had dat beter gegaan zonder persoonlijk te worden, het is niet de meest constructieve zet in een discussie, dat ben ik met je eens en daarvoor mijn excuses. Maar als iemand zoveel onzin spuwt en zoveel uiting geeft aan een blinde haat is het misschien niet verkeerd om eens te realiseren hoe zo iemands leven eruit kan zien. En dan laat je de onzin die zo iemand hier verkondigt rustig van je afglijden in de wetenschap dat er mensen zijn in zijn omgeving die die keuze niet hebben. Eigenlijk zou ik hem willen aanmoedigen vooral door te gaan, dit kan voor zo iemand een uitlaatklep zijn die hem er van weerhoudt een andere (kwalijkere) uiting te geven aan zijn frustratie en haat.

18 april 2016 om 14:09

Azalkmaar2
Wat heb jij toch met Feyenoord op 1 of andere manier heb ik het idee dat het een grote obsessie voor je is. Feyenoord heeft 1 of 2 discutabele strafschoppen mee gehad maar minimaal net zoveel tegen maar dat laatste zie dan liever niet natuurlijk. Feyenoord heeft meerdere keren met een man minder een wedstrijd moet uitspelen omdat een speler onterecht uitgestuurd werd wat ook werd toegegeven door de tuchtcommissie en daarom volgde er vrijspraak ook dat heb je natuurlijk niet meegekregen.

18 april 2016 om 14:33

@baardgrasmus

Ik snap je punt ook wel. Sommigen voelen zich nou eenmaal groter door anderen klein te maken. Hij of zij had tot een jaartje of anderhalf geleden Ajax nog als uitlaatklep en onderwerp van spot en afgunst staat me bij. Daarna is het blijkbaar verlegd naar jullie cluppie. Ik heb me er eerder ook wel eens aan geërgerd en dat destijds ook geschreven. Maar goed, soms kunt je idd dingen beter langs je heen laten glijden en niet meegaan in een bepaalde provocatie.

18 april 2016 om 14:49

Dat van zijn verleden was mij niet bekend buitenspelval. Altijd wel goed om dit soort dingen te lezen, als je gaat reageren verlaag je je al snel tot een bedenkelijk niveau, als je reageert op zo'n soort reactie. Terwijl er een hele hoop anderen ook meelezen die niet zitten te wachten op dit soort uitlatingen. In het vervolg zal ik wat vaker het proberen van me af te laten glijden, de hele discussie ontaardt er uiteindelijk door, zie de voorbeelden hierboven.

18 april 2016 om 15:03

utrecht word benadeeld doordat kramer mag spelen
utrecht word benadeeld door de knvb en makkelie wat europees kan gaan kosten
utrecht werd vorige week benadeeld door janssen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
maar het gekke is we worden nooit bevoordeeld als we een strafschop krijgen is er onderhand een moordaanslag geweest anders krijgen wij hem niet.
en als ik dan het moment van gisteren wel of geen strafschop en die van vorige week vergelijkt springen de tranen in je ogen dat deze gegeven word en die vorige week niet en dan kan je gewoon niet anders concluderen dat bepaalde clubs geholpen worden ik zie het als legale matchfixing.

18 april 2016 om 15:05

AZAlkmaar, neem nog een gehaktbal. Wat een onzin.

Leuk land is dat NL ook he. Feyenoord stort in en iedereen heeft medelijden. Na de komst van Koeman is alles veranderd en de haat (zelfs van ajaxzijde) is weer volledig terug waar het jaren geleden was.

Ajax krijgt een cadeau en we duiken met zn allen van de domtoren.

We vergeten pardoes om gewoonweg een sterke competitie te creeëren.

Het lijkt helemaal nergens op en ik vindt dat de KNVB de hoofdschuldige is voor het gezeik onder alle voetbalfans.

18 april 2016 om 15:57

Ik kijk het gewoon ff na voor je... maar Haller heeft dit seizoen alleen in zijn eentje al zes strafschoppen gescoord... meer dan welke speler dan ook. Dus zo ongelofelijk weinig strafschoppen zullen jullie niet krijgen.
Ik zal het nog mooier voor je maken.. in de afgelopen 5 seizoenen kreeg Utrecht 29 strafschoppen, slechts 3 minder dan de clubs met de meeste strafschoppen, Feyenoord en Vitesse. (en voor het gemak er even bij gezet, 10 meer dan Ajax).
Sterker nog, als je het gaat afzetten tegen balbezit wordt het nog mooier. In de top zes clubs qua aantal penalties staan maar twee clubs die gemiddeld minder de bal hebben dan de tegenstander, alleen Heerenveen en, je raad het al, Utrecht... Dus per minuut balbezit ontving Utrecht waarschijnlijk de meeste penalties van álle eredivisieclubs...

maar blijf verder vooral doorzeuren...

18 april 2016 om 16:08

Ramonfcu, Utrecht krijgt nooit strafschoppen? Is het toeval dat een voorzet geregeld op een witte stip komt voor de voeten van Haller dan? En begin niet over Ajax, ik zeg 3 woorden, jij mag verder raden: 21 februari, Ogbeche, geen rood. Maak maar af svp

18 april 2016 om 12:30

Ook maar even aangifte doen van buitenspeldoelpunten en twijfelachtige beslissingen voor PSV dan. Valt me op dat de PSV ers massaal moord en brand lopen te schreeuwen. Alsof hun groot onrecht is aangedaan. Intussen wel 2 punten ingelopen en 3 goals. Volgens mij hadden ze daar voor het weekene voor getekend. Zuur volkje soms.

18 april 2016 om 12:54

niet generaliseren aub. Had er voor het weekend ook voor getekend. Tuurlijk was het zuur zo kort voor tijd. Maar iedereen heeft wel eens voordeel van de scheids. Dan moet je niet zeuren achteraf.

Haha oh man dit is toch lachwekkend, wat gaat er toch om in de koppies van dit soort mensen. Bovendien zie ik het Ajax niet eens redden, dus al de moeite en stress om niks.

Haha dit vind ik wel grappig. Beetje calimero-gedrag maar dat soort mensen heb je natuurlijk ook. Als PSV uiteindelijk geen kampioen wordt dan ligt dat echt niet aan die gegeven strafschop maar aan PSV zelf door punten te verspelen thuis tegen kleine ploegen.

Nou nou...gaat hij dan ook naar de politie als PSV een keer wordt voorgetrokken?

18 april 2016 om 12:18

Waar hoor ik meneer of Willem II PSV dan, buitenspel goal Pereiro en hinderlijk buitenspel bij de goal van de Jong? Nee, dan zijn ze inderdaad stil.in Eindhoven.

18 april 2016 om 12:24

En uit bij feyenoord bal over de lijn voor ajax of uit bij cambuur handsbal in laatste minuut die niet wordt gegeven?

18 april 2016 om 12:24

Ze? Dit is 1 malloot he

18 april 2016 om 12:39

Die bal op de rug? Wist niet dat dat hands is. Toffe regel man.

18 april 2016 om 12:42

Koenbrandt, verder lezen zou je de moeite besparen deze comment te plaatsen, maar goed. En sinds wanneer worden er penaltys gegeven voor een bal die op de rug komt? Nieuwe regel toevallig? Anders heb ik iets gruwelijk gemist. Daarbij komen die 2 extra punten die Willem II dus hoorde te krijgen (het scoreverloop kon anders zijn inderdaad, daarom vind ik doelpunten aftrekken en zeggen overwinning iets zwaks, maar daar ga ik nu even van uit). vanwege de 2 onterechte doelpunten van Psv. Die 2 punten maken voor Willem II misschien even veel uit als voor PSV in de titel, relatief gezien dan. Degradatie is een klap voor Willem II.

18 april 2016 om 12:47

Haha welke handsbal? En PSV dan met twee buitenspelgoals tegen Willem 2? En Ajax werd een penal onthouden tegen Cambuur. Voor een zelfde vergrijp kreeg PSV er wel 1 vorige week waardoor ze een wedstrijd konden beslissen. Triest mannetje ben jij. Zoek maar even wat onderzoeken op van Algemeen Dagblad, de afgelopen seizoenen is Ajax juist benadeeld.

Achterlijk zeg. Ja, was.geen penalty dus Ajax had 0 punten gekregen waarschijnlijk. Net als.met Younes in de Kuip, naar alle.waarschijnlijkheid 0 punten. Maar Roda uit in de laatste minuut 2-2 door onterechte corner. Scheelt 2 punten. In plaats van 3 nu 1. Volgens.mij 1+1+1 net zo.veel als 0+0+3.

18 april 2016 om 12:20

Precies, het artikel van Driessen over nuance vind ik dan ook zeer van toepassing in deze situatie. Links en rechtsom pakken alle ploegen wel punten door scheidsrechterlijke dwalingen, maar verliezen ze die ook wel weer. Je rekensom moet ik nog wat aandacht aan besteden, ik zie niet helemaal hou die tot stand komt

18 april 2016 om 12:47

Ik merk dat vele hier doelpunten aftrekken van de stand en daarop een uitslag baseren. Dat is niet de juiste manier, maar dat heb ik nu ook even toegepast. Zonder die penalty van Milik had Ajax waarschijnlijk 0 punten gekregen. Die uitbal van Younes zorgde voor de goal van Klaassen, en ook daar had Ajax volgens velen dus 0 punten gepakt zonder die goal. In plaats van 0 punten krijgen ze er nu 2.

Maar uit tegen Roda kwam de 2-2 van Ngombo uit een onterechte corner voor Roda. Het eindigde gelijk en in plaats van 3 punten die waarschijnlijk gehaald zouden worden kreeg Ajax er 1. De huidige punten die ze nu hebben met Utrecht (1), Feyenoord (1) en Roda (1) zijn er 3. Maar als ik van het verhaal uit ga hoort er Utrecht (0), Feyenoord (0) en Roda (3) te zijn. Dat is even veel volgens mij

Ik vind het maar zwak om doelpunten af te trekken, want je weet nooit hoe het scoreverloop anders was geweest, maar voor de beslissingen van de arbitrage en de gehele discussie maak ik daar nu toch even gebruik van, nood breekt wet.

18 april 2016 om 12:56

Kijk, dan wordt het wat logischer. Je laatste alinea sluit ik me dan voor het gemak maar even bij aan. Anders moeten we een langdradig en weeïg verhaal gaan houden over kansberekening etc. wat sowieso niet hard te maken is.

18 april 2016 om 12:45

Maar er zit nog wel een verschil in, want als Ajax tot tweemaal toe verliest krijgen ze een mentale klap, terwijl je bij het goedmaken van een achterstand juist een boost krijgt. Al die onderzoeken zijn de grootste onzin die je kan bedenken, aangezien ze een verwachting uitspreken. Wanneer Ajax bijvoorbeeld een onterechte goal tegen krijgt bij een 2-0 voorsprong en de wedstrijd wint, heeft dit geen effect op de ranglijst. Wanneer je als Ajax zijnde op zo'n cruciaal moment een penalty meekrijgt en hierdoor dus een punt pakt, heeft dit wel effect op de ranglijst. Dit soort dingen worden allemaal niet meegenomen in de onderzoeken; daar pakken ze alleen de niet/wel gegeven strafschoppen en rode kaarten en wel/niet afgekeurde goals.

18 april 2016 om 12:49

Daarom.

Er zijn zoveel situaties die de ranglijst uiteindelijk beinvloeden. Wat gaat Marcel doen, tegen iedere foute beslissing een aanklacht indienen?

Anders ga ik nog even een klacht indienen tegen Willems, tijdens PSV - Ajax trachtte hij ernstig letsel toe te brengen aan zijn tegenstander!

Kom op zeg, dit soort mensen moeten niet serieus genomen worden.

Heeft hij wel alle wedstrijden van zijn eigen club gezien?
Deze man is echt ziek en om aandacht schreeuwend.

Wat denkt zo'n man? Dat ze voor het seizoen stiekem samenkomen en dat de scheidsrechters wordt geïnstrueerd dat ze Ajax systematisch moeten voortrekken? Achterlijk gedoe altijd. Ik snap de ophef op zich wel, zowel PSV en Utrecht hebben last van deze beslissing, in deze fase van de competitie, na een hondsberoerde wedstrijd van Ajax waarbij ze recht op niets hadden gezien hun voetbal. Maar al die zaken doen er uiteindelijk niet toe, ze verklaren waarom het vervelend is, maar daar houdt het ook mee op. Recht je rug en voetbal door. Ik zou me als Psv'er niet al te veel zorgen maken, als je Ajax zondag hebt zien spelen dan kan je rustig van puntverlies uitgaan de komende week, het team, met Klaassen en Bazoer voorop, lijkt de weg volledig kwijt te zijn. Zo'n cadeautje van Makkelie krijgen ze woensdag niet en als het spel niet snel verbeterd gaan ze die titel nooit pakken.

18 april 2016 om 12:38

Sprak een aantal maanden geleden met iemand op VZ die echt ervan overtuigd was dat de Knvb Feyenoord aan het helpen was, ze bestaan dus echt, raar genoeg.

18 april 2016 om 12:51

Ja, ik zie er ook genoeg en het is in eerste instantie lachwekkend natuurlijk. Al zijn complotdenkers uiteindelijk wel erg gevaarlijk als hun domheid de overhand krijgt. Kijk naar de Tweede Wereldoorlog, die verschikkingen konden alleen plaatsvinden omdat mensen echt geloofden in een complot van een bevolkingsgroep. Heel gevaarlijk kan zoiets zijn, godzijdank is dit alleen maar voetbal.

18 april 2016 om 12:54

Complottheorieën zal je altijd hebben... voor PSV in deze fase is het natuurlijk wel erg zuur. Ik begrijp de sentimenten ook wel. Scheidsrechterlijke dwalingen aan het begin van het seizoen doen nu eenmaal minder pijn omdat de gevolgen nog rechtgetrokken kunnen worden. Aan het einde van het seizoen is er weinig ruimte meer over om fouten recht te trekken.

Als Feyenoorder kan je bij deze stand vrede hebben met het feit dat de bal over de lijn van Ajax niet werd gezien. Voor een Psv'er komt nu rechtstreeks het kampioenschap in gevaar.

Enige voordeel voor PSV is dat ze nu wel weten wat ze te doen staat. Alle wedstrijden dik winnen zodat je op doelsaldo voor Ajax komt te staan.

18 april 2016 om 16:48

Vind het vooral zuur voor Utrecht: hen treft het rechtstreeks en best wel zwaar. Als de aanklacht kwam van een Utrecht supporter had ik het zeer overtrokken gevonden, maar had ik het nog enigszins kunnen begrijpen. PSV heeft er in feite helemaal niets mee te maken. Zelfs als deze beslissing uiteindelijk hen "het kampioenschap kost" en "15/23/30 miljoen" (verschillende bedragen hier gehoord) voor het "mislopen" van de CL (dan spreken de supporters veel vertrouwen uit zeg), heeft PSV geen recht van klagen. Als PSV geen kampioen wordt, hebben ze het zélf laten liggen in Eindhoven tegen Ajax en het zélf laten liggen tegen diverse "kleine" clubs. En dan heb ik het nog niet eens over de keren dat PSV zelf mazzel heeft gehad met de arbitrage. Hadden ze dat niet gehad, dan zouden ze nog steeds een stuk verder achter staan.

Utrecht mag zich beklagen om de foute (maar vanuit zijn oogpunt en situatie begrijpelijke) beslissing van Makkelie. Maar PSV heeft echt geen recht van spreken hierin.

18 april 2016 om 21:52

Eindelijk iemand die het goed bekijkt.
Wij zijn uit eindelijk het hardste genaaid maar ik hoor vooral veel mensen over Psv, Ajax en Feyenoord.
Als dit ons aan het eind van de rit de rechtstreekse ticket naar Europa kost ben ik er echt goed ziek van....

Als we bij iedere arbitraire fout die uiteindelijk onterecht voordeel geeft aan de andere club gaan aangeven bij de politie krijgen ze het druk. Iedere club, dus ook Psv, heeft wel eens mazzel met een foute beslissing van een scheidsrechter, alleen de timing van deze fout komt Ajax uiterst goed uit en PSV niet..is deze meneer ook naar de politie gegaan toen PSV mazzel had tegen Cambuur?

Er zijn al veel te veel artikelen betreffende de beslissing die Makelie heeft gemaakt...was dit 10 rondes eerder gebeurt was het geen discussie.

Als je elke keer naar de politie moet gaan als je club een onterechte beslissing tegen krijgt,heb je geen tijd meer voor andere dingen in het leven. je weet dat ajax feyenoord maar psv zelf ook word voorgetrokken.is in het buitenland niet anders met barca-real-byern-psg juve enzo enzo

18 april 2016 om 13:08

Dat denk ik niet. Het is gewoon zo dat grote clubs vaker in de 16 van de tegenstander komen in een seizoen en dus zijn er meer besliasingen die gemaakt moeten worden. dan krijg je in absolute zin ook meer foute beslissingen. Bovendien worden de foute beslissingen groter uitgemeten in de media. Ik denk dus dat ze niet worden voorgetrokken maar dat dat een kwestie van beeldvorming is.

Bezorgd de agenten die deze klacht behandelen in ieder geval een leuke ochtend. Verder weinig woorden aan vuil maken. Mensen die denken dat Ajax wordt voorgetrokken zijn compleet gedesillusioneerd, jaar in jaar uit blijkt dat Ajax de meeste punten onthouden wordt van de top 3. Ook altijd de minste penalties de afgelopen jaren.

Bovendien wat doet iedereen alsof dit zo'n grote fout was? Vanuit de scheidsrechters hoek is het overduidelijk een penalty. Uit een ander oogpunt zie je dat Jansen met meer geluk dan wijsheid de bal op zijn binnenkant dijbeen mee krijgt en dat het geen penalty is. Alleen omdat het Ajax is gaan mensen helemaal over de rooie. Met die mensen heb ik eigenlijk oprecht te doen.

18 april 2016 om 12:25

"mensen die denken dat Ajax wordt voorgetrokken zijn compleet gedesillusioneerd, jaar in jaar uit blijkt dat Ajax de meeste punten onthouden wordt van de top 3. Ook altijd de minste penalties de afgelopen jaren."

Ik moest toch wel even lachen surreal, zie je de ironie als je dit zo terugleest?

Het is sowieso onzin om te denken dat er een patroon in zit, die scheidsrechters willen zo min mogelijk fouten maken, die fluiten echt niet met een dubbele agenda hoor. Als Ajax de minste penalties krijgt zal het wel komen omdat ze weinig in de 16 van de tegenstander komen.

'mensen die denken dat een club wordt voorgetrokken (de concurrent doorgaans) of achtergesteld (hun eigen club toevallig?) zijn compleet gedesillusioneerd' had je beter kunnen schrijven.

18 april 2016 om 12:34

Ik hoop niet dat je mij verkeerd interpreteer Baardgrasmus. Ik wil zeker niet doen overkomen dat het bewust gebeurd dat Ajax veel pech heeft gehad de laatste jaren. Alleen is uit onderzoek van het AD toch echt gebleken dat dit zo is. Ik gebruik alleen dit feit om aan te geven dat als die complot theorieën waar zouden zijn dat dat wel zou blijken uit de cijfers van het AD.

18 april 2016 om 12:39

Ik kaartte het gisteren ook al bij Speedy aan, maar ik kan me van het AD echt maar één zeer beperkt onderzoek herinneren (jaar 2013/2014 dacht ik). Als je op m'n persoonlijke pagina aanvullende informatie kan geven zou ik dat zeer op prijs stellen, ben namelijk groot fan van feiten (en daardoor cijfers).

Alle theorieën voor en tegen Ajax zijn soms vermakelijk hoor, maar ik ben op zoek naar feiten, zonder bron kan ik het niet als waarheid aannemen (en dat geldt voor zowel de uitlating van Baardgrasmus als de jouwe). Puur interesse, ik probeer niemand voor het blok te zetten

18 april 2016 om 12:48

Bedoel je dat onderzoekje dat louter keek naar het aantal penalties? Want die verklaring was heel makkelijk, Feyenoord speelde met Pelle, een spits die veel verdedigers fysiek niet van de bal kregen als ze binnen de regels bleven en dus genoodzaakt waren om een penalty te veroorzaken en met flankspelers als Schaken en Boëtius, pijlsnel met een neiging om in de 16 te duiken.

18 april 2016 om 12:53

Zowel over 2013 als 2014 zijn er onderzoeken gedaan waaruit bleek dat Ajax te weinig kreeg, zie hieronder de links.

In 2014 kreeg Ajax te weinig http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213742

In 2013 eveneens http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2013/05/14/ajax-me... (7 niet gegeven penalties !!!)

18 april 2016 om 13:02

Zijn enkel beslissingen rond doelpunten en rode kaarten in meegenomen, en ik kan de onderzoeksmethode ook nergens goed vinden. Ik vraag me af of bijvoorbeeld zo'n bal over de lijn van Younes tegen Feyenoord zou worden meegenomen omdat er uiteindelijk een goal uitvalt (hoe ver ga je terug?). Of de niet gegeven corner in de finale van het WK 2010, toen uit de doeltrap een goal viel. Of de overtreding van Vilhena op Bazoer, of van Bazoer in diezelfde wedstrijd. Dat waren geen gegeven rode kaarten, zijn die daardoor niet meegenomen en werd er alleen gekeken naar de wel gegeven rode kaarten? Als je alleen kijkt naar de doelpunten en rode kaarten kan je hier nog geen uitspraken over doen, een voetbalwedstrijd wordt ook bepaald door al dan niet gegeven corners, gemiste rode kaarten en ten onrechte afgevlagde buitenspelsituaties en daar schiet dit onderzoek in tekort.

18 april 2016 om 13:20

Is er ook een onderzoek gedaan naar de verhouding tussen topclubs en de rest?

Als je echt denkt dat alles wat je ziet oprecht en eerlijk is, ben je hopeloos naief, tenminste in mijn ogen dan.

Ik volgde de jupilerleague op de voet( gelukkig volgend jaar niet meer😀) en daar zie je dingen gebeuren, waarvan je je toch echt dingen gaat afvragen.

Zo slecht kunnen scheidsrechters gewoon niet zijn.ik geloof er in dat scheidsrechter beinvloedbaar zijn. Dat ze in grote stadions eerder voor de thuisploeg fluiten

18 april 2016 om 13:32

Hopeloos naïef, ik neem die typering met trots aan als ik jouw alternatief lees, paranoïde. Scheidsrechters zijn professionals die worden beoordeeld door ons, de luie tv-kijker met 18 standpunten, herhalingen en slow motions. Dat ze zich misschien laten leiden door randzaken sluit ik zeker niet uit, maar daar zit geen groter idee of zo achter, ze maken fouten zoals iedereen dat doet. De randzaken als een stadion, of de reactie van een publiek zijn nog altijd vele malen minder belangrijk in hun beoordeling, dan onze clubvoorkeur is bij onze beoordeling van die scheidsrechter. Lees het er maar op na, er zitten hier nu ook genoeg ajacieden die glashard beweren dat je de penalty kan geven, wat zegt dat over ons vermogen tot objectief oordelen?

18 april 2016 om 14:19

Ik weet de details niet meer maar van dat NRC artikel weet ik nog wel dat het redelijk professioneel en wetenschappelijk was.

Volgens mij doen ze het als volgt. Bijvoorbeeld een niet gegeven penalty. Statistieken wijzen uit dat 80% wordt gescoord.

Dus als je 1-1 gelijk staat en 5 minuten voor tijd krijg je onterecht geen penalty dan loop je in principe 80 procent van 2 punten mis (1.6). Vervolgens kijken ze nog in de statistieken hoe vaak clubs 4 minuten voor tijd nog van een achterstand terug komen.

Stel dat dat in 5% van de gevallen is dan is het totale puntverlies 95% van 1.6 etc.

Het blijft koffiedik kijken maar het is het beste dat je kunt krijgen.

Hahaha, geniale actie. Geen schijn van kans natuurlijk, maar absoluut humor dat iemand aangifte doet voor zoiets.
Is eigenlijk ook gewoon diefstal, Utrecht twee punten ontstolen en PSV de koppositie. Ik denk dat ik ook maar aangifte ga doen.
Sorry hoor, ik wordt een beetje melig van dat aangifte verhaal.

18 april 2016 om 12:45

Hahah ja is toch prachtig! Ik (den haag supporter) heb ooit eens toen ik jong was n mail naar de knvb gestuurd toen postma n dubbele beenbreuk opliep (nog voor die dubbele dildo in zn maag) en Luinge liet doorspelen. Had gezegd dat ze Luinge beter konden ontslaan. (Zacht uitgedrukt) was op dat moment goed nijdig. Achteraf moet je er sowieso om lachen.

Maar wat je zegt is natuurliji diefstal haha! Of t nou een fiets een uitslag of n heel pretpark is wat je steelt. Je pakt t toch af weetje

18 april 2016 om 13:37

Tsja, je zou het filmpje eens moeten zien op de site van Omroep Brabant. Daar wordt duidelijk dat deze beste man echt het idee heeft dat er bestuursleden bij de Knvb zitten die klachten op de website verwerpen omdat ze, zoals hij zelf zegt, een voorkeur hebben voor een club uit het Noorden en dat deze club structureel bevoordeeld wordt. Bijzonder kinderachtig als je het mij vraagt, ik kan er nog steeds wel om lachen natuurlijk maar hij heeft niet als grap bedoeld en dat vind ik dan wel weer sneu voor zo'n man.

18 april 2016 om 15:01

Ach ja Spandoek, mensen van sneu niveau heb je bij alle clubs en we moeten proberen er maar om te lachen.
Maar toch blijft het als fanatieke supporter en laten we voorzichtig aannemen van iets hoger niveau (ik wil niemand voor het hoofd stoten en al helemaal niet zelf arrogant overkomen), toch lastig om dit te accepteren.
Ik zou er dood- en doodziek van zijn als dit aan het einde van de rit (als PSV en Ajax beide alles nog winnen) PSV de titel zou kosten ... en ja ik weet dat PSV het eerder in dit seizoen heeft laten liggen tegen de kleintjes enz. enz., maar nu we in de beslissende fase zitten telt het extra zwaar mee. Djeeeez wat een spanning weer. Ik hoop op een soort 2007 ontknoping en eindresultaat, maar meer nog hoop ik dat PSV eerder dan op de laatste zich tot kampioen mag kronen.

18 april 2016 om 15:12

Rudeboy wat dat betreft is de goal van hansen voor mij toch iets minder prachtig dan t toen was! Succes psv en supporters!

19 april 2016 om 00:12

Die heb ik nooit prachtig gevonden 5fdp ....
Was een one in a lifetime goal en die viel nu net tegen ons .... hahaha.
Maar dank je wel, onze hoop is nu gevestigd op Geke.

Dit zijn tekenen van angst, angst dat de landstitel weer naar het noorden gaat. Zo te zien hebben de meeste Psv ers niet zoveel vertrouwen in een titel voor PSV

18 april 2016 om 13:10

Groningen, Heerenveen en Cambuur maken geen aanspraak op de titel. Graag gedaan.

18 april 2016 om 13:38

Zo wordt Ajax of Amsterdam genoemd door Psv'ers, zo ook door de man in het filmpje uit dit artikel. Graag gedaan.

Deze man is niet goed wijs. OK, het was overduidelijk geen penalty maar hoeveel mensen konden dat zien in de wedstrijd ipv herhaling? Hopelijk gebeurd dit ook in de CL finale waardoor de wedstrijd beslist word.
Misschien dat ze dan wat meer haast maken met het invoeren van video beelden.

Natuurlijk hou je dan alsnog discussies, maar de grote blunders kunnen hiermee wel voorkomen worden.

Kan deze beste man niet wat anders gaan doen ipv ons toch al onderbezet politiekorps te vermoeien met deze onzin?
OT: enige oplossing is mijn inziens beide teams de mogelijkheid te geven om een video-ref in te schakelen (max. 1 keer per helft).

Dus alle wedstrijden van PSV en de daar gegeven penalty's. Moeten ook onderzocht worden. Kansloze actie

Ik kan me ook nog psv-roda herinneren. Dat was ook zo een moment dat die gyasi 5 meter! Buitenspel stond waardoor roda op 0-1 komt

18 april 2016 om 12:29

Ja inderdaad.. lucky roda altijd.. pffff

18 april 2016 om 12:45

Grappig dat je Roda noemt want als er één club is de afgelopen jaren die zwaar benadeeld is geworden door de scheids/knvb dan is Roda dat toch. Vier jaar geleden nog recordhouder met 3 geseponeerde kaarten in een seizoen, tel daar nog de talloze belachelijke beslissingen van scheidsrechters bovenop de afgelopen jaren. Ik denk dat PSV allesbehalve te klagen heeft.
Maar zodra de top 3 benadeeld wordt dan komt het groot in het nieuws. Ik ben er van overtuigt dat veel scheidsrechters niet onpartijdig zijn. Het komt gewoonweg te vaak voor, bij dezelfde clubs (dan wel voor of tegen) en je ziet constant dezelfde namen van scheidsrechters opduiken.

Onvergetelijke momenten:

De bal in het gezicht bij Kah waarbij de scheids dit als hands beoordeelde en een penalty gaf. Commentaar achteraf: het hoorde als hands en wegereef gaf toe dat het onterecht was. Maar de kaart van Kah bleeft gehandhaafd want dat stond in het regelement van de Knvb.

de rode kaart van Malki tegen Den Haag door Braamhaar. Malki zit met zijn noppen vast aan de veters van van Duinen. 4de official (!!) oordeelde dit als natrappen

Roda - Feyenoord: wederom braamhaar die onterecht een rode kaart geeft nadat Schaken Biemans op de hakken trapt, biemand valt en neemt schaken mee.

Buiten alle commotie om mag de Knvb toch wel gaan inzien dat het niveau van de scheidsrechters in Nederland echt van bedroevend niveau is.

Voor sommige lieden is voetbal duidelijk net iets te belangrijk. Zoveel aan de hand in dit land en je dan zo druk maken over een beslissing van een scheidsrechter. Wat een zielenpiet.

De Psv supporters zijn wel heel erg gefocust op wat er allemaal niet eerlijk/correct gaat bij andere clubs (lees Ajax).
Over een heel seizoen gezien heeft iedereen zijn voor en nadelen.
Tuurlijk was het gister geen pingel!

Maar stop toch eens met het wijzen naar andere, kijk gewoon naar jezelf en zorg dat je minder punten verspeeld tegen de "kleintjes".

Heb het woord Calimero bewust niet gebruikt!

18 april 2016 om 12:28

Behalve in je laatste zin :D

18 april 2016 om 12:53

Wat raar hé. Deze fout kan PSV het kampioenschap kosten en Utrecht Europees voetbal.

Dat iedereen over heel het seizoen zijn voor en nadelen heeft klopt als een bus maar dat doet niets af aan het feit dat wat er gister is gebeurd direct invloed heeft op de huidige kampioenstrijd.

Daarnaast lijkt het mij volstrekt logisch dat je in deze fase van de competitie naar andere kijkt want daar gaat voor een groot deel een eventueel kampioenschap vanaf hangen.

18 april 2016 om 13:03

@ panerai

naar een ander kijken en daarover zeuren is juist een teken van zwakte.
een goed team zou daar helemaal niet mee bezig moeten zijn.

18 april 2016 om 13:16

Naast de PSV supporter zijn de Utrecht supporters het meest boos op de beslissing, want dat heeft ze een overwinning gekost.

18 april 2016 om 13:27

#panerai

Fouten die in de eerste competitie ronden gemaakt worden hebben net zoveel invloed op de titelrace als deze fout.

18 april 2016 om 13:38

@henny.

Wat een dom gelul. PSV is toch afhankelijk van Ajax betreft het kampioenschap. Zelfs als PSV alles wint is de kans groot dat Ajax kampioen wordt, dus het is logisch dat de ogen naast de eigen prestaties op Ajax worden gericht.

@ Frank

Waar zeg ik precies dat dat niet zo is? Ik zeg slechts dat de discussie die we nu voeren over de wedstrijd van gister gaat en niet over wat er eerder dit seizoen wel of niet is gebeurd.

18 april 2016 om 13:41

PSV heeft het aan zichzelf te danken dat ze van andere clubs afhankelijk waren. De supporters hebben nu wel weer een mooie zondebok wanneer Ajax kampioen wordt. Hoeven ze de schuld in ieder geval niet bij zichzelf te leggen

18 april 2016 om 13:48

PSV heeft het inderdaad al veel eerder dit seizoen laten liggen en dat hebben ze aan zich zelf te danken. Dat doet echter niets af aan het feit dat PSV op basis van de wedstrijd van gister eigenlijk 1e had moeten staan. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat PSV alsnog kampioen gaat worden, Ajax gaat nog een foutje maken en zelfs als dat niet gebeurd zie ik PSV dat doelpunten verschil nog wel goed maken.

18 april 2016 om 14:00

Snap je gevoel... maar deze fout heeft niet minder gevolgen dan een fout in de 1e wedstrijd.
Alleen valt deze fout meer op omdat je in eindfase zit.

Natuurlijk heeft iedereen het er over.. Maar krijg nu het gevoel dat 'als' Ajax kampioen wordt we dit aan 1 fout te danken hebben.
Achteraf telt elke fout namelijk even zwaar.

18 april 2016 om 14:05

Dat weet je niet. Ook als de penalty niet gegeven was, was er nog tijd om de gelijkmaker te maken. Men gaat er vanuit dat het anders 2-1 was gebleven, niet beseffende dat er nog een paar minuten gespeeld moesten worden.

Die man weet toch zeker ook wel dat ie geen schijn van kans maakt?
Die man kan beter tegen zichzelf in bescherming genomen worden.

18 april 2016 om 12:28

Dit valt dan ook niet serieus te nemen, z'n begeleider zal wel even op vakantie zijn of iets dergelijks. Gelukkig merk je ook dat mensen dit niet serieus nemen, hem uitlachen of de 'actie' waarderen (als symbolisch dan), maar niemand het verder echt steunt

18 april 2016 om 14:30

Ik snap het ook niet. Zelfs als het behandeld wordt, zal dat ver na het eind van de competitie zijn. Stel dat Ajax kampioen wordt en het feest is gevierd? Stel dat het de heer Blaak lukt? Denkt hij dan niet dat hij tot in het einde der tijden achtervolgd zal worden door dit waanzinnige voorstel?

opzich wel een goede actie.ik heb zelf ook het vermoeden dat Ajax regelmatig wordt voorgetrokken.
Zo gek zal het ook weer niet zijn. In vooral Italie is dit de normaalste zaak van de wereld.

18 april 2016 om 12:29

Hahaa sure man.. de complottheorieën zijn niet van de lucht..

18 april 2016 om 12:48

Misschien is het verstandig om dan eens naar de feiten te kijken ipv naar je "vermoedens" te luisteren? Statistisch gezien is Ajax de afgelopen jaren alles behalve bevooroordeeld in vergelijking ,de andere topclubs

Ik snap zijn frustratie maar het is totaal kansloos.
- Er is een verschil tussen opzet en gewoon heel slecht fluiten.
- Is het wel een zaak voor het OM en niet voor een voetbalbond?
- Zo ja, dan loop je tegen het opportuniteitsbeginsel van het OM aan.
- Hoe bewijs je matchfixing in dit geval?

18 april 2016 om 12:34

Match fixing bewijzen? niet, want dan kun je elke week aangifte doen. Als je in begin van seizoen genaaid wordt is het blijkbaar minder erg ook al kom je dan op einde punt(en) tekort.
Kansloos met een grote K, hooguit beetje aandachtsgeil en verder niks te doen waarschijnlijk

18 april 2016 om 12:54

Idd.. Hypocriet, als dit in het begin van het seizoen was gebeurd hadden we er een half uur over verder gepraat en vervolgens weer verder gegaan met andere dingen, maar omdat de competitie om z'n einde loopt is het ineens de Knvb die Ajax helpt, vanuit makkelie's oogpunt was het overigens ook nog niet eens heel gek om hem te geven maar dat lijkt iedereen te vergeten, zolang ze de link maar kunnen leggen tussen de knvb En Ajax

Ach, heel intelligent komt het niet over maar beter dat hij dit doet dan zelf agressief wordt en iets vernield...

Ik denk ook niet dat dit PSV de titel kost.. Zou wat zijn Als Ajax nu toch op 1 puntje de titel pakt..

Mss dat de beste man daarna ook ff naar GGZE kan gaan om hem te controleren.

Slaat nergens op om hier aangifte tegen doen.

Waarschijnlijk is meneer bij vorige verkeerde beslissingen ook geen aangifte wezen doen.
Zoals wel gegeven penalty die niet terecht waren en andersom en corners die niet gegeven waren waar het wel gemoeten had en ondersom.

Dus waarschijnlijk heeft de zaak ook niet veel kans van slagen

Triest figuur die kerel.. Dan hadden wij als supporter al vaak aangifte kunnen doen met wedstrijden van psv en Feyenoord, die hebben dit seizoen al vaak zat de scheidsrechters mee gehad. Nu heeft Ajax een keertje de mazzel en opeens kan het niet.

18 april 2016 om 12:55

"nu heeft Ajax een keertje de mazzel "

Whaha een keertje hahaha.

18 april 2016 om 13:00

De keren dat Ajax de scheids mee had dit seizoen kun je op twee vingers telen.. Gisteren, en de bal over de lijn in de kuip.. Bij andere clubs heb je 2 handen nodig

18 april 2016 om 15:44

De term lucky Ajax komt inderdaad ook zomaar uit de lucht vallen...

18 april 2016 om 15:58

De term Lucky Ajax heeft een andere oorsprong..

19 april 2016 om 00:37

Omdat ze vaak in de laatste minuten wisten te scoren maar ook omdat ze vaak voordeel kregen/krijgen in twijfelachtige situaties, zoals gisteren dus.

18 april 2016 om 13:05

Kom nou eens met een concreet voorbeeld. Iedereen kan makkelijk roepen dat x meer voordeel heeft dan y.

18 april 2016 om 15:57

Willem II - psv, beide doelpunten van psv offside, ook na de wedstrijd toegegeven door de scheids. En zo zijn er meerdere momenten.

De eerste 3-4 wedstrijden was Feyenoord telkens een pingel kreeg. Enkele waren terecht, maar een der daarvan niet. Bijvoorbeeld die tegen fc utrecht

Wat een idioot. Wil hij nou serieus dat politie en justitie hier tijd aan gaan verspillen? Dat de gemeenschap geld gaat verspillen aan een dergelijk onderzoek? Ik hou van voetbal, maar dit gaat echt te ver. Leer omgaan met teleurstelling beste man! En als je de statistieken echt op een ritje hebt, dan weet je dat Ajax echt niet meer of minder voorgetrokken word t.o.v. andere clubs. De ene keer valt een beslissing in het voordeel uit van Ajax, de andere keer voor Cambuur, PSV of welke club dan ook. Als we dan iedere keer naar de politie stappen na elke Eredivisie wedstrijd, dan houdt onze sterke arm der wet weinig tijd over om echt werk te verzetten.

18 april 2016 om 14:28

je hoeft je geen zorgen te maken. Dit wordt gelijk geseponeerd, of ver na de competitie pas behandeld.

18 april 2016 om 19:20

Ik geloof dat er mensen in dit land hun hersens niet helemaal op een rijtje hebben. De politie heeft mijns inziens wel wat beters te doen dan dit soort nonsens aangiftes in behandeling te nemen.

18 april 2016 om 19:20

Ik geloof dat er mensen in dit land hun hersens niet helemaal op een rijtje hebben. De politie heeft mijns inziens wel wat beters te doen dan dit soort nonsens aangiftes in behandeling te nemen.

Hoezo wordt PSV benadeeld? Ze lopen 2 punten uit op Utrecht, zo kun je het ook bekijken.

Bovendien komt die kerel van Utrecht met 1,5 been vooruit van achter richting Milik aanglijden. Daar kun je volgens de spelregels gewoon voor fluiten, zelfs al raakt ie de bal.

18 april 2016 om 12:56

''hoezo wordt PSV benadeeld? Ze lopen 2 punten uit op Utrecht, zo kun je het ook bekijken''

En in welk opzicht zou dát punten verschil in het voordeel zijn van Psv? Domme opmerking.

18 april 2016 om 13:40

Waarschijnlijk bedoelt hij dat we 2 punten zijn ingelopen op Ajax. Maar dat doet alsnog niets af aan het feit dat de beslissing van Makkelie direct van invloed is op de titelstrijd.

18 april 2016 om 13:44

Dat denk ik niet want dan slaat zijn opmerking nergens op, het gaat toch om de discussie dat een arbitrale beslissing de uitslag negatief heeft beïnvloed. Hoe kan je het positief noemen dat je 2 punten in bent gelopen terwijl het er 3 hadden moeten zijn.

18 april 2016 om 14:41

Op zichzelf wordt PSV hier niet benadeeld of bevoordeeld. Alleen FC Utrecht en Ajax zijn rechtstreeks partij en worden hier bevoordeeld dan wel benadeeld.

PSV wordt hier net zo hard bevoordeeld of benadeeld als in het geval pakweg Willem II een onterechte pingel krijgt tegen PEC Zwolle.

Vanuit de situatie van Makkelie was het gewoon een penalty. Hij ziet enkel dat Janssen een sliding maakt en daarbij Milik meeneemt. Zolang Makkelie, of welke scheidsrechter dan ook, geen videobeelden kan gebruiken, zul je dit soort onterecht gegeven penalty's altijd blijven behouden.

En het is echt niet zo dat Ajax bevoordeeld wordt. Kan me nog herinneren dat Bruma tegen Heracles een discutabele penalty meekreeg en vervolgens Heracles geen penalty kreeg terwijl dat wel duidelijk was. Aan het eind van het seizoen zal het allemaal wel in verhouding staan, wellicht dat thuisclubs iets meer bevoordeeld worden.

Geen schijn van kans.

Maar als je het goed bekijkt zijn er meer mensen die zien dat Ajax vaak bevoordeeld word. Niet alleen door de scheidsrechters, maar ook door de media. Dan kan ik mij voorstellen dat je daar een keer genoeg van hebt.

Ajaxcieden zullen mij wel weer betichten van een bepaald gedrag, maar het is dan maar zo.

Denkt deze man echt een kans te maken? Het zijn menselijk fouten.
Ik irriteer me iedere keer mateloos aan foutieve beslissingen en slechte beoordelingen, maar het blijft verdomd moeilijk om alles goed te beoordelen. Zolang er geen videoscheids- is zal dit blijven gebeuren. En wat mij betreft kan de videoscheids-- z.s.m. beginnen.
Prima dat deze man een klacht wil indienen, maar objectief is hij niet, kan me namelijk ook een aantal wedstrijden herinneren waarin PSV geluk aan zijn zijde had door de scheids.

Weten we ook weer gelijk wat t niveau van deze 'fan' is als hij op maandagmiddag niks beters te doen heeft zoals werken ofzo

18 april 2016 om 12:57

Want iedereen werkt van maandag tot vrijdag van 9 tot 5? Slimme opmerking.

18 april 2016 om 13:05

werk??
wat is dat

18 april 2016 om 13:10

Klopt. Sommige mensen werken helemaal niet.

18 april 2016 om 13:22

Panerai,

Hoeveel reacties ga je nog plaatsen over dit topic? Zit je hoog he?
Stel je niet zo aan, je doet mee met de meute die van mening is dat Ajax altijd wordt gematst. Voldoende voorbeelden dat dit onwaar is maar voor subjectieve figuren is dat anders..

18 april 2016 om 13:41

Werken is voor de domme... duh

18 april 2016 om 13:41

@gabstra

Zo veel als dat het nodig is. Daarnaast bepaal ik zelf hoeveel en op wie ik reageer, daar heb ik jou niet voor nodig.

Overigens. Waar zeg ik precies dat Ajax altijd wordt gematst? Waar zeg ik dat überhaupt iemand wordt gematst?

Ik zeg slechts dat deze arbitrale beslissing PSV het kampioenschap kan kosten, waar jij vandaan haalt dat ik zeg dat Ajax bewust is geholpen of gematst dat is mij een raadsel want dat zeg ik helemaal nergens.

op de site vd knvb kan je ook matchfixing melden nou neem van mij aan dat ze al tientallen mails hebben gehad na de oproep gisteren op fb is gewoon humor natuurlijk maar wel een groot circus die scheidsrechters die altijd maar in het voordeel van de grote clubs fluiten en zo corrupt als wat zijn want dit was echt geen fout maar een bewust gegeven strafschop.

18 april 2016 om 12:46

Hij is gegeven omdat het gezien de positie van makkelie leek of het een overtreding was.. Jij als tv-kijker hebt de herhalingen en dan zie he dat het er geen is..

18 april 2016 om 15:07

precies leek hij gaf aan dat hij het niet goed kon zien dus mag hij ook niet fluiten.

18 april 2016 om 16:02

Zijn eerste indruk was dat het een overtreding was, dan heeft hij het volste recht om te fluiten en de bal op de stip te leggen..

18 april 2016 om 21:35

Waarom geeft hij Janssen dan geen rode kaart voor de overtreding? Milik was doorgebroken, want hij kon die bal anders vrij inschieten. Hij gaf zelfs niet eens een gele kaart voor de overtreding.

Goh, Ajax heeft eens een penalty gekregen, ben er eens met de mensen dat het geen was en ook klaassen zoals de boer zei dit ook, hoe vaak worden de ander clubben geholpen en dan hoor je niks, maar zodra Ajax het is, dan worden ze voorgetrokken. Kom op fan, kijk eens langer dan je neus is, aub.

Als die agent slim is neemt ie aangifte niet eens op. Er is simpelweg geen bewijs voor. En daarnaast, misschien kun je ook aangifte doen van alle keren dat Ajax benadeeld is zoals vorige week, geen pingel waardoor het veel te lang 0-0 bleef. Of zoals die corner tegen Roda die er geen was waar ze wel uit scoren. Ik denk dat het puur aandacht vragen is en hopen dat de scheids ook bij psv wat eerder een pingel geeft of bij Ajax nog een x extra nadenkt voor ie weer op de stip gaat.

Erg vermakelijk, meer kun je er eigenlijk niet van zeggen.

Geef die man een tissue en een doorverwijzing naar de GGZ en bespaar vooral de moeite hem serieus te nemen.

Wauw, talking about calimero! Waar gaat dit dan weer over? Door zo'n persoon worden alle PSV-supporters straks over de kam gescheerd. Ja, het is voor ons lullig dat Ajax een onterechte penalty kreeg. Maar over een heel seizoen gemeten heft dit elkaar uiteindelijk wel op. Om nou te spreken van matchfixing gaat mij wel veel te ver.

En dit had gewoon weer voorkomen kunnen worden door middel van camera beelden.

Het voetbal is zo drastisch veranderd door snelheid van het spel en hoe het spel zich afspeeld, dat je er gewoon niet meer omheen kan.

Dit is natuurlijk erg voor onder andere PSV, maar natuurlijk ook voor utrecht zelf die voor de 4de plek aan het strijden is.

De positie van de scheidsrechter was schuin achter Milik, waardoor het misschien leek op een penaltie.
Wekelijks zie je dit soort foute beslissingen op de Nederlandse velden,alleen nu het einde van het seizoen nabij is is het nog zuurder natuurlijk.

Maar dit gebeurt wekelijks, weet ook nog wel een penaltie die PSV kreeg tegen Heracles.

Maar matchfixing jongens? Kom op.

Ik vind de ophef over de penalty een beetje overdreven eerlijk gezegd. Alleen maar omdat het nu gebeurd, tijdens de ontknoping van de competitie, is er zo'n ophef over. Als het in het begin van de comptetie was gebeurd, hed je niemand gehoord, alleen misschien een paar spelers van Utrecht en Van Hanegem natuurlijk. Mensen vergeten even dat punten die in het begin van de competite gehaald worden, tellen net zo hard mee als punten die aan het eind gehaald worden. Nu ligt alles onder een groot vergrootglas. Ik moet eerlijk gezegd wel lachen om alle mensen die over de rooie gaan. Overigens moet ik eerlijk bekennen dat als PSV een onterechte penalty tegen Vitesse zou krijgen bijvoorbeeld, ik ook wel kwaad zou worden. Maar de heksenjacht die nu op Makkelie is geopend is zwaar overtrokken en ook een beetje hypocriet. Alsof PSV en Feyenoord dit seizoen nooit gematst zijn.

Wauw, talking about calimero! Waar gaat dit dan weer over? Door zo'n persoon worden alle PSV-supporters straks over de kam gescheerd. Ja, het is voor ons lullig dat Ajax een onterechte penalty kreeg. Maar over een heel seizoen gemeten heft dit elkaar uiteindelijk wel op. Om nou te spreken van matchfixing gaat mij wel veel te ver.

Waarom zou de Knvb Ajax liever als kampioen willen hebben dan bijv Psv? Hebben ze toch totaal geen extra baat bij?

Op een seizoen kun je misschien een aantal punten winnen of verliezen aan toeval (onterechte beslissingen scheidsrechter, Paal, lat, goal in de laatste minuut).. Al deze dingen horen bij voetbal. ook die foute beslissingen van de scheidsrechter jammer genoeg. Uiteindelijk wordt dit redelijk gelijk getrokken over een heel seizoen, maar als het verschil maar één punt is, zou je kunnen zeggen dat toeval er aan bij gedragen heeft. Dat moet je accepteren, want anders moet je een andere sport gaan kijken. Ajax heeft in de CL heel vaak het toeval tegen gehad. Daar moeten ze niet over klagen, want dat gebeurt nou eenmaal als het verschil klein is. Als alles aankomt op 1 punt of zelfs 1 doelpunt, ben je van toeval afhankelijk. Wil je daar niet van afhankelijk zijn, moet je meer punten halen. Klaar. Dat geldt ook voor PSV in dit geval.

Eerste reactie: hahaha wat een idioot
daarna: ergens ook wel erg dat iets zo diep kan zitten
iets later: kan natuurlijk ook één grote grap zijn
.....
Omg... stel dat dit geen grap is... deze man heeft ook gewoon stemrecht....

Hahahaha. Mooi man. Wat een figuren heb je er toch tussen zitten. Vanaf nu elke week een supporter die aangifte doet na een wedstrijd

Als mede-PSV'er weet ik niet of ik dit grappig moet vinden of ernstig. Dat je teleurgesteld bent, oké, maar aangifte doen... Dit zou bijna in een South Park-aflevering passen.

Laten we het maar positief houden: mooi dat hij zo meeleeft

En de handsbal van Utrecht in de eerste helft. Dit was ook bewust. Hier hoor je bijna niemand over.

18 april 2016 om 13:02

Heh heh, ik ben blij dat iemand daarover begint. Dat was toch gewoon hands? Ik heb het in herhaling terug gezien en hij raakte hem gewoon met de hand. Pingel, niks anders, bal komt van ver en dan betekent hands penalty.

Ik ben ervan overtuigd dat als PSV dit was overkomen, iedereen, inclusief Ajacieden, milder had gereageerd. De haat naar Ajax zit heel diep, dat vind ik nog niet eens zo erg maar ik word kwaad als er de onzin wordt verkondigd 'dat Ajax altijd de arbiter mee krijgt', dat is gewoon niet zo. Integendeel.

18 april 2016 om 14:18

Precies dit dus! Je hebt helemaal gelijk Cyprioot. Hoe vaak ik gister Knjb en Lucky Ajax voor bij heb zien komen is niet normaal. Ajax werkt als een rode lap op een groot aantal supporters van andere clubs. Groot teken van Calimero gedrag!

Ik word er een beetje moe van dat als Ajax bevoorrecht wordt het dagen lang overal in de media terugkomt, terwijl Ajax net zo vaak benadeeld wordt en bij andere clubs precies hetzelfde gebeurt. Er is echt geen complot om Ajax kampioen te maken.

Hahaha
wat volstrekt kansloos zeg.
Statistisch gezien is het al eerder bewezen dat Ajax juist heel weinig penalties mee krijgt ten opzichte van andere ploegen.

Het aantal momenten die discutabel zijn komt uiteindelijk ook in balans.
In de competitie had Ajax nu meevallers tegen Utrecht en feyenoord (bal over de zijlijn). Daar staat tegenover dat de 2-2 bij Roda uit valt door een corner wat gewoon duidelijk een doeltrap had moeten zijn. In de beker krijgt Ajax een heel late tegengoal uit iets wat nooit een vrije trap was.
En ga rustig eens de beelden terug kijken van Van der Hoorn vorige week in de 16 tegen Cambuur. Daar moet de bal twee keer gewoon op de stip.

Ik kan me niet voorstellen dat feyenoord en psv deze zaken niet meemaken.
Soms heb je ze mee en soms tegen. Uit een onafhankelijk onderzoek is juist al eens gebleken dat juist feyenoord veel voordeeltjes krijgt in de kuip.

Het is makkelijk om achteraf te roepen dat het geen penalty was, maar als je het van achter ziet dan gaat de sliding naar links terwijl de bal naar rechts gaat. In eerste flits dacht ik ook aan een zuivere penalty. Pas in de herhalingen zie je het allemaal beter.
Als je dan niet aan een video scheidsrechter wil, dan blijf je gewoon dit soort dingen houden.

Als Makkelie echt de wedstrijd had willen sturen had hij met gemak Ligeon met rood eraf kunnen sturen op het moment dat hij een overtreding maakt met geel op zak.
Niet dat het had gemoeten (voor we daar weer over gaan zeuren), maar het had wel gekund.

Hoe calimero kun je zijn zeg, hoeveel onterechte penalty's heeft PSV wel niet meegekregen dit seizoen ? zat ... Vorige week werden we nog genaaid bij Cambuur toen kregen we geen pingel dan hoor je niemand.


Het is een grappige actie aan de andere kant ook wel erg zielig.
De fout van Makkeli komt op een uiterst ongelukkig moment. Psv heeft door het seizoen ook z'n voordeeltjes gehad en Ajax ook z'n tegenvallers. Als deze fout 6 wedstrijden geleden gemaakt was was er lang niet zoveel aandacht aan besteed als nu terwijl het uiteindelijk het zelfde resultaat tot gevolg had gehad. Het is trouwens opvallend dat de PSV supporters harder schreeuwen dan die van Utrecht, terwijl Utrecht het echte slachtoffer is van deze arbitrale dwaling, Utrecht wordt 2 punten door de neus geboord.

Uit NRC onderzoek in 2012:

Psv, AZ en FC Twente profiteerden juist van de verkeerde beslissingen van de scheidsrechters. AZ verdiende eigenlijk 1,69 punten minder, PSV had het met 2,79 punten minder moeten doen en Twente kreeg 4,85 punten te veel. Zo werd Twente door scheidsrechter Pieter Vink in de topper tegen Ajax gespaard (vink keurde een goal van Ajax-verdediger Jan Vertonghen onterecht af wegens buitenspel) en speelde het arbitrale trio voor Sinterklaas in de wedstrijd PSV-Heracles: PSV kreeg een onterechte penalty en mocht twee keer scoren uit buitenspelpositie.

Ik geloof echt niet in complotten.
Sommige dingen horen nu eenmaal bij het voetbal.

19 april 2016 om 09:34

Het NRC onderzoek doet je bijna wel in complotten geloven. Het NRC gebruikte een verschillende weegfactor bij elke club. Vandaar het rare puntenaantal. Je raadt het al , fouten in het voordeel van Ajax telde het minst zwaar ....

Hahaha. Toch mooi man, zo'n echte supporter (niet al te hoog iq, waar thuis alles om PSV draait) die zich waarschijnlijk kapot heeft lopen ergeren. Totaal kansloos uiteraard. Hetzelfde niveau als iemand die spelers op marktplaats zet.

Oke, doe gelijk ook nog even aangifte voor de 2 onterechte penaltys van PSV dit jaar

Puur omdat Ajax voorgetrokken wordt onderneemt ie actie. Niet om matchfixing tegen te gaan, nee, het erge is dat Ajax er een keer voordeel uit haalt. Zucht..

Kan hij ook meteen aangifte doen tegen psv, omdat ze hebben verloren van ajax waardoor ze misschien ook wel de titel mislopen, wat een kneus deze supporter...

Mijn God, wat een zieltje zeg. Als dit bij welke andere club dan ook was gebeurd had hij een keertje gevloekt en was het vervolgens bij het eerstvolgende biertje alweer vergeten..

Waar heeft deze beste man de tijd voor?!

Wat een onzin zeg. Ik ben supporter en kan best eventjes ziek van zo iets zijn, maar schei toch uit, heb er geen financiële belangen bij. Bovendien is heel dat voetbal voortaan één grote poppenkast waar ik me niet al te druk meer om kan maken.

Is natuurlijk een belachelijk actie en hoop dan ook op reactie van de KNVB.

Daar een aanklacht van smaad richting deze man voor het in diskrediet brengen van een neutrale organisatie en alle negatieve effecten van dien.

Wat alleen gecompenseerd kan worden Door een geld boete.

Zou mijn dag goed maken. Want behalve dat het niet te bewijzen is dat het expres zou zijn. Is het natuurlijk van de zotte en heeft deze man iets te veel steekjes los in zijn paasei.

Volgens mij neemt iedereen dit veel te serieus..

18 april 2016 om 13:24

Ik in elk geval niet, en ik kan hier ook wel om lachen. Ik zie de rechtzaak al helemaal voor me, Makkelie die veroordeeld gaat worden tot het dragen van een aangemeten bril op het veld en daarmee is de kous af :P

Schandalig wat die man doet. Kijk de beelden nog eens na, vanuit de positie van Makkelie, dan lijkt het wel degelijk een pingel. Aangifte pffff, voor iemand die een fout maakt? Die man is gek.

18 april 2016 om 13:27

Hè hè.
Dat dacht ik dus ook.
Als je er gewoon neutraal naar kijkt dan kan ik me voorstellen dat je een penalty geeft in eerste instantie.
Kijk eens naar welke kant de benen van Jansen glijden en welke kant de bal op gaat, dan lijkt het heel onlogisch dat hij de bal speelt..

Achteraf zit je dan fout.
Verschrikkelijk klote natuurlijk, maar echt geen complot.

Kansloos en ongelooflijk om te zien hoe diep 'het' zit bij sommigen.

'steeds bevoordeeld wordt', hoe kom je erbij? Natuurlijk zijn er in het verleden enkele wedstrijden op te noemen waar Ajax het geluk aan zijn zijde heeft gehad, maar geldt dat ook niet voor alle andere clubs?

Top actie, als het lukt, laat maar even weten, dan kan ik een maand vrij nemen om aangifte te doen over dit seizoen.

Ik denk dat als je het over een heel seizoen neemt, het allemaal wel mee zal vallen met hoeveel de ene ploeg meer benadeeld wordt of meer geluk heeft. Natuurlijk zal het niet altijd volledig uit balanceren maar je weet gewoon dat die momenten er bij iedereen zijn. En soms zit je een seizoen in de hoek waar de klappen vallen en heb je wat meer pech met de arbitrage en het seizoen daarop heb je misschien wat meer geluk met beslissingen. Helemaal objectief zal het niet worden en dus zal er altijd discussie blijven en dat is ook deels de charme van de sport.

De hele discussie hier vind ik wel een grappige want over het algemeen spreekt iedereen die niet pro-Ajax is er schande van en wijst de Amsterdamse hoek (deels terecht) op andere situaties. Het vervelende in dit geval is helaas dat de beslissing een directe impact op de stand heeft. Het is natuurlijk zo dat Ajax vorige week misschien een strafschop had moeten hebben tegen Cambuur maar dan was het wellicht 0-2 in plaats van 0-1 geworden; op het puntenaantal heeft die situatie eigenlijk geen (directe) invloed. De penalty van gisteren heeft dat wel en bepaald ook direct de stand op de ranglijst in een cruciale fase.

Al met al zal Ajax of PSV geen kampioen worden puur door deze ene situatie; het is uitermate ongelukkig en vervelend maar als PSV geen kampioen wordt dan komt dat doordat ze zelf punten hebben laten liggen tegen andere ploegen; niet doordat Ajax een puntje pakt tegen Utrecht. En als de technische staf van PSV echt goed is, dan gebruiken ze die situatie om de spelers extra te motiveren voor de komende drie wedstrijd

18 april 2016 om 14:01

Volkomen juist, het is heel vervelend voor iedereen die niet pro-Ajax is dat deze beslissing rechtstreeks invloed op de stand heeft. Aan de andere kant, als Klaassen niet de 0-1 tegen Cambuur had gescoord dan was dat ook van directe invloed op de titelrace en hadden wij Ajacieden moord en brand geschreeuwd. Dat is het vervelende van onjuiste beslissingen van scheidsrechters, die kun je niet plannen. Als je die wel kon plannen dan zou er sprake zijn van matchfixing.

Het is heel zuur voor FC Utrecht en indirect PSV dat de scheidsrechter dit fout beoordeeld. Volkomen terecht dat mensen woedend zijn, je schiet er alleen zo weinig mee op.

Heb je in het begin van het seizoen ook meerdere keren aangifte gedaan tegen Feyenoord en de scheids?
Die kregen pas echte kadootjes..en dat bleef niet bij 1 kado!

18 april 2016 om 13:51

Heeft ie in 2007 ook aangifte gedaan toen Alex zijn tegenstander in eigen 16 onder de zoden schopte maar de arbiter weigerde een penalty tegen PSV te geven waardoor PSV op 1 goal kampioen werd?

Volgens mij moet men dit onderwerp snel los laten.
Psv heeft namelijk dit seizoen ook totaal geen reden om te klagen met betrekking tot penalty's.
Psv-Feyenoord (3-1) Psv-Heracles (2-0). Stop met dit soort calimero gedrag. Ik zou ook balen, maar ieder team heeft wel een plus punt en ook een min punt. Dus dat heft elkaar op.

op naar een spannend slot.

Whahaha hoe triest kan je zijn als supporter als je naar de politie stapt voor een fout van de scheidsrechter. Hier moet je als PSV supporter toch voor kapot schamen.

18 april 2016 om 13:51

Zeker een triest figuur. Ook nog denken dat het wat uithaalt. Ach anders kan hij nog net zijn hele groep vrienden op bezoek gaan bij Makkelie en verhaal halen. Deze man behoort tot de Satudarah Eindhoven, verklaart gelijk zijn niveau. Valt nog mee dat hij aangifte doet.

het is vooralsnog geen zaak voor een supporter om aangifte te doen voor iets waar hij eigenlijks niks mee te maken heeft maar alleen supporter is van de desbetreffende club , je kan teleurgesteld zijn of een afwijkende mening hebben maar wat denkt hij hier mee op te lossen dan? ik zou me handen er niet eens aan vuil maken wetende dat het Scheidsrechterkorp hier in Nederland al jaren ondermaats is.

Och och, wat een Calimero gedrag van de bovenste plank!

Dat het een penalty was die onterecht gegeven is, dat is duidelijk. Maar om hier nou zo'n heisa van te maken. Makkelie moet een beslissing maken in een split second, zoals hij zelf al aangeeft kon hij de bal niet goed zien vanuit zijn positie, en ziet hij Janssen met 2 benen inglijden van achter. De opmerkingen dat het om een cruciaal moment in de competitie is, dat is ook onzin. Een punt aan het begin van het seizoen telt even zwaar als aan het einde. Willen we hier voor eens en altijd een einde aan maken (waar ik een voorstander van ben) dan moeten we naar video refs. Tot die tijd zullen helaas deze (begrijpelijke) scheidsrechterlijke dwalingen blijven plaats vinden.

Nu alle Ajacieden massaal aangifte doen tegen deze man vanwege smaad. Denk dat er genoeg momenten zijn voor zowel Ajax, PSV als Feyenoord waarin wel iets onterechts is gebeurd. Nu dat we in de beslissende fase van de competitie zitten wordt het natuurlijk breed uitgemeten, maar volgens mij heeft PSV in het begin van het seizoen ook een paar keer gemazzeld. Waar ik meer benieuwd naar ben is de reactie van de politie. Zouden ze deze man ook echt serieus genomen hebben? Ik denk toch dat als je deze man aan je loket krijgt je een lach toch niet kan onderdrukken. Wel een goed verhaal om aan je collega's te vertellen in de pauze.

18 april 2016 om 14:45

En o wat zijn de Ajacieden nu blij,schaam jullie.
Maar geloof me de programma die PSV nu hebt is min.10 doelpunten extra.
Juicht niet te vroeg.

18 april 2016 om 15:20

Als PSV kampioen wordt is het volledig terecht. Als Ajax kampioen wordt is het ook volledig terecht en komt het niet door deze onterechte penalty. Geloof me, er zijn ook cruciale beslissingen in wedstrijden in het voordeel van PSV gefloten. Weet het niet meer 100 zeker maar volgens mij tegen Willem 2. Maar goed, PSV mag zich dan ook schamen voor het idiote gedrag van deze supporter om met jouw woorden te spreken.

Deze trieste PSV-aanhanger heeft echt een enorm bord voor zijn kop! Wat een mafkees. Hoe haal je het in je hoofd om aangifte te doen van matchfixing tijdens de wedstrijd Ajax – Utrecht? Net alsof men bij de politie niets anders te doen heeft!

Hoe vaak zal Psv, tijdens deze competitie, al bevoordeeld zijn? En ook het vorig seizoen.
En hetzelfde geldt voor vele andere clubs, ook Feijenoord. Deze club heeft ook nog eens het voordeel van het spelen van hun thuiswedstrijden in de kuip. In die kuip doen vele scheidsrechters het, als gevolg van angst, enorm in hun broek. De meeste discutabele beslissingen vallen altijd in het voordeel van Feijenoord uit.

De strafschop die Makkelie aan Ajax gaf, is ook naar mijn mening discutabel. Maar ik vind tevens dat de topclubs in Nederland allemaal voordeel genieten bij wedstrijden tegen niet topclubs! De fouten die scheidsrechters daarbij maken vallen altijd in het voordeel van de topclubs uit. Bij onderlinge wedstrijden van de topclubs valt het, aan het eind van de rit, tegen elkaar weg.
Maar ik begrijp jouw frustraties! Het slaat echter nergens op.:

Wat een trieste gozer. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

In Engeland precies zelfde situatie dit weekend. Koploper Leceister krijgt discutabele strafschop in laatste minuut: 2-2 op de valreep. Maar daar toch ook niet van die opgeklopte toestanden? Of zou de gun factor voor Leceister soms wat hoger zijn?

Wat een klein mannetje ben je Marcel: ooooo de Knvb bevoordeelt Ajax altijd boven ons (zal wel PSV zijn?)
Het hele seizoen wordt er al geklaagd over de arbitrage en terecht. Ook in dit geval zat Makkelie er naast, duidelijk, maar om hiervoor aangifte te gaan doen???
Hoe vaak heb jij je bij de Knvb gemeld om te klagen, en dan niet zoals nu via de publieke media??
Jaaaa laten we bij elke discussie over een moment aangifte doen en de politie alle wedstrijden terugkijken of er fouten gemaakt worden door de scheidsrechters, door de spelers, de coaches enz enz.
De rechter beslist dan. En als de rechter als damfan geen verstand hebbende van voetbal dan beslist???? Hoger beroep?? Cassatie?? Want de rechter beslist tegen mijn cluppie.
Elke fout die een speler, trainer/coach scheidsrechter ed maken beïnvloed die wedstrijd en derhalve de competitie, niet alleen de fouten in competitieronde 31!!!!!
Ook een videoscheidsrechter zal hierin maar beperkt invloed hebben; zie hockey. 1 fout appel en je bent je ene beoordeling kwijt maar je neemt ze daarom ook alleen aan het eind van de wedstrijd. Maar elke wedstrijd kent meer discutabele momenten. Ga je naar de rechter als Utrecht zijn beoordeling al genomen had na 5 minuten in de 2e helft met bericht dat Utrecht "foul play" gespeeld heeft door hun beoordeling al zo vroeg te nemen enz zodat ze in de laatste seconde geen mogelijkheid meer hadden.
En o jee misschien is de videoscheidsrechter ook wel tegen jouw cluppie )= calimerogedrag).
Accepteer gewoon dat spelers meer fouten maken dan scheidsrechters in een wedstrijd, door het seizoen heen heeft iedereen evenveel mazzel als pech hiermee!!!

We kunnen allemaal janken over de consequenties voor PSV maar denk even aan FC Utrecht. De 4e plaats leeft echt in Utrecht en ik vind dat we het ook zeker verdienen om daar te eindigen (niks ten nadele van AZ, dat ook echt leuk voetbal speelt). Samen met die sympathieke Alkmaarders vind ik dat wij het meest frisse voetbal spelen dit seizoen. Die belachelijke penalty boort 3 dikverdiende punten door de neus.

Wat een idioot zeg. Clubliefde okay, maar de politie heeft wel betere dingen te doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren