Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ondermaats PSV morst twee kostbare punten tegen AIK

Laatste update:

PSV heeft een belangrijke kans laten liggen om aansluiting te houden in Groep F van de Europa League. Het team van Dick Advocaat ging voor eigen publiek voor een zege op AIK Solna, de nummer vier van Zweden. Het lukte echter geruime tijd niet te scoren, terwijl de tegenstander dat wél deed. Dankzij Jeremain Lens redde PSV nog een punt, maar dat kon niet verbloemen dat de 300e Europese wedstrijd in flinke mineur eindigde (1-1). De punten moeten nu komen in de laatste drie duels.

/

AIK verloor de voorgaande twee groepsduels en kwam ook in het Philips Stadion vlot onder druk te staan. Aanvoerder Nils-Eric Johansson raakte weliswaar in de vijfde minuut de buitenkant van de PSV-paal, maar het was de enige speldenprik van de Zweden. Vervolgens nam PSV het initiatief in handen en ging het op zoek naar de 1-0. Die liet lang op zich wachten: Dries Mertens gleed uit na naar binnen te zijn gesneden, Marcelo kopte in de handen van de AIK-keeper en Kevin Strootman mikte ook buitenkant paal.

Timothy Derijck kopte uit een voorzet van Mertens nog naast, Georginio Wijnaldum mikte over en daarvoor kwamen diverse steekpasses al niet aan: PSV dacht soms iets te frivool in offensief opzicht en miste simpelweg een koelbloedige afmaker. Met wat meer concentratie en geluk en langduriger balbezit was de eerste goal in het eerste half uur reeds gevallen, maar nu werd de rust doelpuntloos bereikt en kon AIK nieuwe krachten verzamelen om PSV van zich af te houden.

/

Na rust zette zich aanvankelijk hetzelfde spelbeeld voort als in de eerste helft. Een pass van Strootman bleek veel te scherp voor Tim Matavz, onzorgvuldigheid op het middenveld zorgde te vaak voor balverlies en in offensief opzicht wist PSV geen vuist te maken. Toen Matavz eindelijk eens de trekker overhaalde, deed hij dat helaas in buitenspelpositie. Advocaat bracht Luciano Narsingh voor een extra impuls en haalde Peter van Ooijen naar de kant. Zijn tweede wissel was noodgedwongen: Boy Waterman ging met heupklachten het veld af en maakte plaats voor Przemyslaw Tyton.

Luttele minuten na de keeperswissel zorgde AIK vrij verrassend voor 0-1. Lens verslikte zich voorin, waarna de Zweden direct de lange bal speelden richting Kwame Karikari. Marcelo kon de Ghanese aanvaller niet achterhalen en ook Tyton bracht geen redding; hij liet Karikari passeren en de bal diagonaal binnenschieten. PSV móést wel antwoorden en deed dat ook via Lens, de man in vorm. Hij lepelde de bal na een goede steekpass over de keeper heen en bracht wat rust terug in het team. Doordrukken tot 2-1 lukte echter niet: Strootman joeg de beste mogelijkheid naast en PSV bofte zelfs dat Celso Borges een kopkans niet benutte.

Zie jij PSV de knock-outfase nog bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

wat dramatisch geen woorden voor.
Iedereen speelde zwak en de simpelste passes kwamen niet eens aan

25 oktober 2012 om 23:01

Het Nederlandse voetbal gaat binnenkort heel snel dalen naar een plek of 10 en Twente en PSV kunnen zich diep en diep schamen voor deze vertoningen vooral Psv. Wat is Tim Matavz toch een hele slechte spits die gehaald is voor 7 miljoen en Wijnaldum voor 5 miljoen, verder is die Willems zwaar overschatte talentje.

25 oktober 2012 om 23:03

ow en kun je jou meningen dan ook onderbouwen aub

25 oktober 2012 om 23:06

Dat zou hij kunnen doen maar dat is nergens voor nodig. Kijk naar Nederlandse prestaties de afgelopen 1.5 jaar en je hebt je antwoord. Kijk naar Matavz die in de afgelopen 6.5 jaar 1 jaar heeft gepresteerd omdat Tadic zo'n perfecte traptechniek heeft. Willems is momenteel een zwakke back, speelt omdat er niets beters is maar is verdedigend oh zo kwetsbaar en aanvallend veel te wild. Beter zo?

25 oktober 2012 om 23:09

Nou wat vindt jij niet waar van wat hij zegt? Vond jij Matavz, Wijnaldum en Willems goed spelen?

25 oktober 2012 om 23:09

Inderdaad. Wilems is enorm overschat en vind ik op basis van niets een basisklant van Oranje. Het is echt een blind paard die niet weet wat die moet doen en verdedigen kan die niet. Zijn snelheid is het enige wat mij positief aan hem opvalt.

25 oktober 2012 om 23:12

ik vond Marcelo, Derijck, Atiba, Willems, Wijnaldum, v. ooijen, Narsingh, Matavz, Lens, Mertens slecht spelen maar het gaat erom dat hij die drie eruit pikt omdat hij ze waarschijnlijk gewoon niet mag. Willems overschatte talent? En als we van Eriksen zeggen dat hij eens verder moet ontwikkelen is hij opeens weer 20 jaar.

25 oktober 2012 om 23:34

Hij pikt die drie er misschien uit omdat de eerste 2 zeer matig presteren, terwijl er een gigantische transfersom voor is betaald (zegt hij ook), en die derde omdat er veel word gepraat over hoe goed de beste man speelt, maar dit eigenlijk alleen laat zien tegen de kelder van de eredivisie, en bij enig verdedigend werk gelijk door de mand valt.

Bovendien snap ik niet wat de heer Eriksen hier opeens weer mee van doen heeft, het lijkt bijna of je je persoonlijk aangevallen voelt. Als je je Psv-bril afzet dan is het toch gewoon een aanfluiting wat de mannen op het veld lieten zien, als mijn club zo zou spelen zou ik mij boos maken op de spelers in plaats van de mensen die de vinger op de zere plek leggen...

25 oktober 2012 om 23:48

Ik heb het gevoel dat ze het niet serieus nemen, Twente en vooral PSV laten het gewoon schieten. Ajax speelt serieus omdat ze in de CL zitten..als Willems zou blijft doorspelen wordt hij echt niet de nieuwe Evra.

26 oktober 2012 om 00:33

Zal ik dat voor de sier even voor hem doen:

Matavz: kopkansen die een normale spits tenminste op doel kopt krijgt hij meters over het doel, een paar keer. Verder voegt hij voetballend gezien ook niks toe, dus wat voor meerwaarde heeft hij in de punt?

Wijnaldum: heeft een leuke actie in huis en kwam zijn tegenstander een paar keer voorbij maar heeft dan niet de rust om een goed vervolg te geven. Blinde voorzetten of slechte keuzes grossierden bij hem vandaag.

Willems: erg druk, hij heeft talent en loste ook een aantal keren situaties geroutineerd op maar tegen, met alle respect, solna moet hij op zijn minst de rust bewaren. Dat deed hij dus niet, slechte passes, wilde trappen en ander klungelig gepruts waren zijn verdienste vandaag.

De rest speelde ook ondermaats, er zat geen geloof, geen idee en geen passie in het spel van Psv. Gezien het gebrek aan automatismen, rust en controle hadden ze vandaag maar zo kunnen verliezen. Positief is dat onze international dit wist te voorkomen door een doelpunt wist te maken tegen dit veredelde jupiler team. Voor de rest: drama.

26 oktober 2012 om 01:28

Dat Matavz werd gehaald snap ik al niet als je spelers als Wijnaldum, Toivonen en Mertens had. Moet je gewoon een kaatser hebben en niet iemand met zijn gezicht naar het doel.

Maar goed, verder was Matavz een groot talent en ik dacht ondanks mijn eerste argument wel dat Matavz zou slagen. Maar goed, je hebt hem voor 7 miljoen gekocht en je weet dat het een miskoop is. Dan komt in de zomer Benfica die concreet wordt en dan ga je een belachelijk bedrag vragen. Terwijl Benfica gewoon 6/7 miljoen wou betalen. Dat ga je er nu nooit voor krijgen. Dit is een gevalletje Marcus Berg.

26 oktober 2012 om 02:06

PSV zich schamen...? alle NL clubs mogen PSV dankbaar zijn dat er nog zoveel plaatsten over zijn want PSV ( hoe dan ook in de europa league) was de enige ploeg die met regelmaat punten haalde voor NL dus ga nou niet zeiken over 1 gelijk spel Psv's cijfers in EL zijn indrukwekkend.

25 oktober 2012 om 23:08

Waroom jij nog een duim omlaag krijgt snap ik niet. Alles wat je zegt klopt gewoon.

26 oktober 2012 om 02:59

Tot zover de nuttige reacties, over tot de orde van de dag: duimpjes.

Pfff wat een slecht resultaat zeg, verdiende 1-1 denk ik , als je zo weinig crieeert verdien je niet meer. Wat speelden er vandaag veel spelers onder de maat, Mertens, Wijnaldum, Narsingh, Dereijk en Matavz allemaal slecht zeg! Zure avond voor het Nederlands voetbal.

26 oktober 2012 om 00:39

Ik snap dat jullie allemaal teleurgesteld zijn en geen goed woordje over hebben voor psv. Maar ik lees eigenlijk nergens een compliment voor aik en aanhang. Ik ben zelf net thuis en zat tussen de aik fans (ik ben er zelf één) maar er zaten meer aik fans als psv fans... daarbij heeft aik goed gevoetbald en heb ik de psv fans in het stadion zelf niet gehoord.

De meeste zeuren over resultaten maar steunen de ploeg niet. De fans waren stil en vele namen ook niet de moeite om af te reizen naar het stadion. Misschien dan ook stil zijn over het resultaat? Dit is een beetje hetzelfde als niet gaan stemmen maar wel zeuren op de regering...

Aik goed gespeeld debk dat 1-1 nog een mooi resultaat was voor psv maar aik had meer verdiend.

26 oktober 2012 om 01:51

@jeronsaik
Daar heb je toch een goed punt

Trouwens wel grappig dat je voor aik bent

Met alle respect ik ken de club niet eens

Maar wel knap van aik
Ze pakken toch een punt tegen de kandidaat voor het landskampioenschap

Zondag winnen ze wrs weer met 5-0 in de competitie....

25 oktober 2012 om 23:16

5-0 voor pec zwolle?

26 oktober 2012 om 09:38

Jaja... zo ken ik ze weer... lekker arrogant doen en weer winnen met 0-5 tegen Pec. Dat dachten ze ook een paar keer van Rkc... Not!

Geef je me nu dan wel gelijk Shakhtar of komt dat moment voor jou pas als ze verliezen van een degradatie kandidaat van de Luxemburgse competitie?

Dit was echt een bedroevende wedstrijd van Psv, nog een niveautje lager dan wat Twente eerder op de avond liet zien. Het was zo erg dat AIK niet eens de mindere was vandaag. Totaal geen idee of geloof bij de Eindhovenaren. Niet voor het eerst dit seizoen. Medelijden met de supporters die er zaten, het viel me nog mee dat ze niet al vertrokken waren bij de rust.

PSV moet echt drastische wijzigingen gaan doorvoeren, alweer... Matavz, Narsingh en Wijnaldum z.s.m proberen te slijten voor een leuk bedragje. Als er een leuk bod wordt gedaan op Mertens moet je die ook meteen wegdoen. Verder is het hopen dat Zanka en Pieters snel hersteld zijn. Willems (op dit moment) en Marcelo zijn ook niet om aan te zien.

AIK zal heel tevreden zijn want die kwamen denk ik toch enigszins angstig naar Eindhoven, daar was achteraf totaal geen reden toe.

25 oktober 2012 om 23:02

Van die Zanka hoef je ook niet veel te verwachten. Inderdaad, al die luie donders eruit, lekker spelen met Locadia, Depay, Van Ooijen, Ritzmaier etc.

25 oktober 2012 om 23:06

Ik denk inderdaad dat de spelers die jij opnoemt, niks onder doen voor de gasten die er nu staan.

25 oktober 2012 om 23:03

Narsingh mag van mij wel weer terugkomen naar Heerenveen hoor, een club waar men tenminste wel weet om te gaan met talenten.

25 oktober 2012 om 23:11

Nou ja, goed dan. Heerenveen is meer zijn niveau, dat klopt wel.

26 oktober 2012 om 01:38

Bij Heerenveen krijg je veel meer ruimte dan bij Psv. Narsingh is een voetballer die alleen kan voetballen als ie ruimte krijgt. Die krijg je bij psv gewoon niet.

25 oktober 2012 om 23:08

Je zit er nogal mee met wat Shakthar zegt, maar ik geef je nu in ieder geval gelijk met deze reactie. PSV was echt bedroevend matig het middenveld is echt ruw verstoord door blessures, totaal geen balans. En Advocaat had nou ook niet echt de best beschikbare spelers opgesteld...

God allemachtig wat heb ik me lopen irriteren.

Mogen nog blij zijn met een gelijkspel. 1 ding is zeker middenveld loopt nog voor geen meter na het wegvallen van Bommel en Toivonen en dat is al de 2de wedstrijd waar we veel problemen hebben op het middenveld en als Bommel niet snel terugkeert blijft het voort en ja ook tegen PEC Zwolle verwacht ik dat we op het middenveld ontzettend moeilijk gaan krijgen.

Matavz heeft laten zien waarom die geen PSV spits is, 3459425 keer buitenspel staan.

Hutchinson en Strootman waren goed derest dramatisch.

25 oktober 2012 om 23:03

Vergeet niet dat PSV niet zoveel om de EL geeft, wel wordt v. bommel inderdaad gemist. Tegen PEC zullen we een heel ander PSV zien.

25 oktober 2012 om 23:06

Hou toch op man met dat soort smoesjes.
PSV wil gewoon winnen.
Ook al was daar weinig van te zien.

25 oktober 2012 om 23:08

Probeer je jezelf er nu onderuit te praten?
Kijk naar de opstelling van Psv, die wilden echt wel gewoon winnen hoor.

25 oktober 2012 om 23:16

PSV wil winnen als het met 2 vingers in de neus kan, zoals tegen Napoli (die er ook niets om geeft) Ze gaven niet voor niets zo weinig druk.

Ik vind het ook totaal niet erg als PSV 3de of 4de wordt in de EL.

25 oktober 2012 om 23:19

Waarom zou ik mijzelf er onderuit praten?
Kijk naar het inspiratieloze spel met weinig beweging, dat was nog al een verschil met die wedstrijd tegen Willem II die ze wél heel graag wilden winnen.

25 oktober 2012 om 23:31

Ja je kan zo door blijven schrijven.
Het is gewoon een smoes klaar.

En wie geeft jou reactie in hemelsnaam een duimpje omhoog?
Die drukt hem per ongeluk in of hij is net zo triest.

25 oktober 2012 om 23:39

Dat ze niet willen winnen zegt dan toch al genoeg?

Die mensen krijgen ieder jaar tonnen op hun rekening gestort om niet te willen winnen voor eigen publiek??
Bovendien als de spelers echt niet willen winnen, waarom dan niet gewoon jong PSV in het veld zetten. Reken maar dat die het wel kunnen opbrengen om in ieder geval hun best te doen.

Ik mag hopen dat je reactie inderdaad de onzin is die het lijkt, mocht de motivatie er echt niet meer zijn bij de spelers dan denk ik dat dit een lang en vervelend seizoen gaat worden in Eindhoven...

26 oktober 2012 om 00:01

Het is duidelijk dat ze wat rustiger aan wilden doen om zich te sparen voor de Eredivisie. Doe je dit dus tegen clubs die er alles aan willen doen om van een club als PSV te winnen krijg je dus dit.

Dick heeft al aangegeven dat hij niet steeds veel spelers wil wijzigen. Jong PSV erin zetten kan niet want de Uefa wil dat de EL serieus genomen wordt.

26 oktober 2012 om 00:39

Nou laat maar zitten.
Hier ga ik niet meer op in want dat heeft toch geen zin.

26 oktober 2012 om 01:19

Ik had het geeneens tegen jou gap.

26 oktober 2012 om 03:06

Kereltje, het sarcasme druipt er bij zijn reacties van af. Je bent toch geen kleuter?

26 oktober 2012 om 09:17

@ Kidred

Ik denk dat PSV net als alle andere Nederlandse clubs heel blij moet zijn dat ze EL spelen. De punten hebben we daarnaast hard genoeg nodig en dat is van belang voor alle clubs. Ik weet niet of dit nu een smoesje is of dat je gewoon echt zo dom bent.

27 oktober 2012 om 03:37

Jij bedoelt die coëfficiëntenlijst? Wij zijn nog mijlenver weg van een extra plaats voor de Cl, de prioriteiten voor het landskampioen (nu) zijn bij PSV van groter belang. De afgelopen jaren waren er steeds van die rot tripjes naar die Oostelijke landen, en een echt resultaat of veel geld is er nooit gekomen, net als de punten op die lijst. Die is de laatste jaren niet voor niets exponentieel gedaald.

26 oktober 2012 om 01:40

Ik weet zeker dat PSV het heel moeilijk gaat krijgen tegen Zwolle. Zwolle gaat PSV geen ruimtes geven en dan is PSV ineens inspiratieloos. Als Narsingh tegen Zwollle start vrees ik het ergste.

Matig hoor daar in Eindhoven!

Mijn hemel wat was dit slecht.
Meer kan je er niet van maken.

Ik had weer hoop voor nl clubvoetbal, maar na vandaag. Wat een aanfluiting

Laten we gewoon kappen met heel die Euro League, elk jaar maar weer die onzin we winnen de beker toch nooit en het kost alleen maar energie om elke keer op donderdag en dan gelijk op zondag te spelen.

25 oktober 2012 om 23:04

Als we stoppen met de Europa League moet straks de landskampioen van onze eredivisie zich nog plaatsen voor de Champions League.

25 oktober 2012 om 23:07

Inderdaad. De Nederlandse ploegen stellen gewoon niks meer voor en zullen heel snel dalen op die coefficient lijst. Als je van zulke ploegen al niet kunt winnen dan heb je gewoon niks te zoeken in Europa.

Treurige avond zeg voor het Nederlandse voetbal, echt om je voor te schamen dit PSV en Twente. PSV kwam nog goed weg op het laatst ook. Ze hadden er duidelijk geen zin in vanavond. Zet dat gewoon Depay en Locadia in de basis die zijn gretig om zich te bewijzen.

Verschrikkelijke vertoning. Alle elf ondermaats. Matavz heeft totaal niks laten zien, en als hij in beeld kwam, was het omdat hij buitenspel stond. En achterin is het gewoon pure Eredivisie-middelmaat. Vooral Marcelo en Derijck, dat kán toch niet als je wat wil klaarspelen in Europa.

Vanavond was weer te zien hoe Toivonen en Van Bommel gemist worden.
Erg pijnlijk voor Tyton. De kans krijgen en dan zo'n fout maken, zekerheid was ver te zoeken.

25 oktober 2012 om 23:11

Het was de fout van die enorm zwakke verdediger van een Marcelo die gewoon zijn man liet lopen.

25 oktober 2012 om 23:14

Ja tuurlijk dramatisch verdedigen van Peppi en Kokki maar wat Tyton aan het doen was ging natuurlijk ook nergens over hè

25 oktober 2012 om 23:44

Als dat een fout was dan maken keepers in engeland die elke week 20. Dit gebeurd toch overal, is toch geen fout man...

25 oktober 2012 om 23:56

Hij komt toch veel te vroeg en ver uit man, hij hoeft 1 meter naar rechts te lopen en hij is er voorbij..

Bedroevend.. Het team is absoluut niet in balans. Geen stabiliteit.

Van mij mag PSV er de eerste ronde er uitvliegen. Wat een beschamende vertoning was dit zeg. Ik schaam me kapot voor dit Psv.

Schaamtevolle vertoning... Het lek van PSV is nog altijd niet boven, waardeloze mentaliteit, geen enkele overtuiging en geen passie. Misschien toch eens met eigen jeugd spelen, die hebben tenminste nog hart voor de club.

PSV heeft echt geluk met het makkelijke programma. Als het wat meer topploegen tegen zou krijgen dan zou het flink wat tikken oplopen.

26 oktober 2012 om 03:12

Want van Napoli hebben ze ook voetbal les gehad? Onderschatting was het geval en veel onzekere spelers die hun eigen potentie zelfs onderschatten.

26 oktober 2012 om 08:31

Het ontbreken van Toivonen en Van Bommel blijkt voor PSV toch een enorme aderlating. Vandaag tegen AIK maar ook tegen Willem II mis je gewoon van dat soort types. Stel PSV had het programma van Ajax of Vitesse gehad de komende maanden. Dan zou het echt in de problemen komen.

26 oktober 2012 om 08:07

Dat vraag ik me dus af. Ik denk het namelijk niet. Het probleem is dat ze niet willen voetballen tegen teams die weinig voorstellen. Het is arrogantie ten top.

Heel zwart/wit gezien doen ze gewoon hun werk niet.

Ach het was niet zo goed maar dat kan er een keer tussen zitten.
Dickie heeft weer een paar stokken voor komend weekend .
Gewoon drie punten ophalen in zwolle dat is tig keer belangrijker.

25 oktober 2012 om 23:16

Ik geloof niet dat je het belang voor de coëfficiënten positie van Nederland ziet. Ik zal je helpen herinneren : in 2002/2003 mocht Nederland 2 clubs direct in de CL afleveren en mocht een 3de club het proberen via de voorronde. En aangezien PSV ook niet elk jaar kampioen word lijkt het me toch verstandig om een beetje je best te doen.

Daarnaast heeft het ook invloed op je eigen positie (als club zijnde) op de Europese ranglijst , wat voor lotingen weer belangrijk is. Al moet gezegd worden dat dit laatste geen garantie voor een goede loting is (zie Ajax dit seizoen).

25 oktober 2012 om 23:24

leuk betoog maar dat kan gewoon allemaal overboord als ze de volgende ronde halen.

25 oktober 2012 om 23:30

En het is je misschien nog niet opgevallen , maar die volgende ronde staat na dit duel op losse schroeven.

Dnjepr heeft nog 1 punt nodig om de volgende ronde te halen en moeten nog thuis tegen dit matige Aik. Napoli speelt waarschijnlijk met de rekenmachine in de hand , thuis alles winnen en uit op halve kracht tegen AIK winnen. Kortom : PSV zit in de problemen.

Als PSV zich moet veilig stellen in Napels terwijl Napoli dat ook moet zit PSV met een heel groot probleem.

26 oktober 2012 om 00:38

Denk dat PSV het nog wel redt, staan nog steeds 2de en van Djnepr thuis en AIK uit kunnen ze wel winnen. Napoli uit is lastig maar ook niet onmogelijk. Twente speelt Europees erg zwak tot nu toe, als ze zo doorgaan halen ze het niet. Voor Ajax ook een lastig verhaal, denk dat ze uiteindelijk pech hebben en 4de worden, 3de plek zou een knappe prestatie zijn!

26 oktober 2012 om 09:49

Pak je rekenmachine en reken het nog eens na , als Napoli thuis van Djnepr wint (wat wel gebeurd als ze met hun A keuze spelen) is het doek zo goed als gevallen voor Psv.

Napoli en Dnjepr zullen beide hun duels tegen AIK wel gaan winnen en dan zit PSV met de gebakken peren. Dan zal men eerst thuis van Dnjepr moeten winnen op een moment dat Dnjepr aan 1 punt genoeg heeft. Vervolgens moet men uit bij Napoli stand houden. En geloof me ,als Napoli thuis met de A keuze aantreed dan word het heel lastig en de kans bijzonder klein om te overwinteren.

Twente zit inmiddels ook in een lastig pakket , ze zijn weliswaar nog onafhankelijk maar dat is vooral in theorie het geval. Ze moeten allereerst zelf eens beginnen met wedstrijden winnen. En tja , Ajax zit een poule waarbij vooraf alles meer dan 0 punten een bonus is. Inmiddels is er na de zege op City een kleine kans dat Ajax overleeft Europees. Dat hangt ervan of Ajax uit bij City stand weet te houden. Als dat lukt , dan overleeft Ajax.

Enorm jammer... Ik hoop dat ze er nog bovenop komen en net als Twente de poule-fase heelhuids verlaten maar ben er bang voor. Tsjonge.. 2 nederlandse clubs verloren weer... slaap je toch minder van ;;

Edit: ja ze hebben een puntje sorry.. die puntjes tegen zo'n AIK vergeet je echter zo snel.. idd voelt beiden als een verlies voor mij.

25 oktober 2012 om 23:05

Uhh het is 1-1 geworden(maar het voelt idd als een verlies)

Wat een schandelijk resultaat. Bah PSV stelletje mooiweervoetballers

Pff Psv, slaat echt nergens op.

EN wij maar denken dat we met Vitesse AZ Twente Ajax PSV Heerenveen Vitesse en Feyenoord punten gingen pakken dit jaar europees. we mogen blij zijn als er 1 club door gaat. Ongelooflijk wat psv heeft gedaan. Ze missen duidelijk ola en mark.

Wat een mentaliteitsproblemen daar in Eindhoven, liepen er zonder enige motivatie en strijdlust wat rond. Een overwinning is op geen enkel moment verdiend geweest.

Iedereen onder de maats met een B-middenveld en niemand die opstond zoals Strootman zaterdag deed. Wedstrijd om snel te vergeten. OP Naar Zwolle!!! Cmon PSV

Ben benieuwd of PSV zondag tegen PEC ook zo beroerd voor de dag komt. Voor PEC zou dat zeer gunstig zijn. Wie weet kan er dan gestunt worden.

Van AIK moet je gewoon winnen, klaar. De eerste 2 groepsduels gingen voor hun verloren en dat terwijl je zelf een goede pot op de mat legt tegen Napoli en ze wegtikt met 3-0. Waar ligt het dan aan? Wordt van Bommel gemist? Gebrek aan inzet en motivatie? Onderschatting?

25 oktober 2012 om 23:08

Als Psv daar verliest, kun je de eerste plek al op je reet schrijven, dan ga ik zelfs geloven dat Vitesse boven psv gat eindigen.
In de komende weken zullen veel dingen duidelijk worden. Worden mooie voetbalweken in de Eredivisie.

25 oktober 2012 om 23:09

Ja maar Vitesse is toch allang uitgeschakeld in de europa league?

25 oktober 2012 om 23:10

Goh, wat goed. Maar wat heeft dat met mijn stelling te maken?

25 oktober 2012 om 23:27

@kalou2005, ik begin te geloven dat jij weinig voetbal volgt en dat je niet zoveel van het spelletje begrepen hebt. Een beetje voetbalvolger weet dat Ajax de afgelopen 3 seizoenen een inhaalrace heeft gemaakt na de winterstop waar je U tegen zegt en dat ze daar 2maal van kampioen zijn geworden... en dat hoewel ze voor de winterstop een belabberde serie neerzetten. Ergo: de komende weken wordt er ook voor psv nog helemaal niets beslist, of duidelijk. Duidelijk zal alleen worden hoeveel punten ze in die paar weken behaald hebben en hoe dat zich verhoud tot de prestaties van concurrenten.
Dat psv zo belabberd speelde vandaag zegt even weinig als hoe goed Ajax speelde gisteren... CL en EL zijn een wereld van verschil vergeleken met Eredivisie en je kunt beide competities ook totaal niet in het verlengde van elkaar zien.

25 oktober 2012 om 23:52

Je trapt een paar leuke open deuren in, maar daar raak ik niet zo van onder de indruk.
Het feit dat je zegt dat ajax gisteren zo goed speelde, deed me wel even lachen, want zo goed was het echt niet. Maar oke, dat is een andere discussie.

Wat ik verder begin te geloven is dat jij nog nooit tegen een bal getrapt hebt, in ieder geval niet op een redelijk acceptabel niveau.
Gelukkig roep ik al vanaf het begin van het seizoen dat psv geen kampioen zal worden met deze buitengewoon matige verdediging en inderdaad roep ik nu, dat als er ook nog uit bij Zwolle niet gewonnen kan worden een plekje boven Vitesse nog erg lastig zal gaan worden dit jaar.

Maar gelukkig 'snap' jij het allemaal zo goed en kun je het ons allen even komen vertellen.

26 oktober 2012 om 00:05

Alles kan in de voetballerij. PSV kwam in eigen huis zelfs op een 0-2 achterstand dat met veel pijn en moeite werd omgebogen in een 3-2 zege. Plus dat PSV een wedstrijd extra in de benen heeft. Waarschijnlijk zal van Bommel afwezig zijn + de absentie van Toivonen.

De 1e plek al op je reet schrijven .. zullen we dit gedeelte maar overslaan? Een ruime achterstand is nog altijd goed te maken. Frank de Boer heeft er veel ervaring mee heb ik gehoord

26 oktober 2012 om 08:52

@kalou2005
en hoe slecht zijn de verdedigingen van de andere clubs ,volgens jou, dan wel niet.psv heeft op Twente en Vitesse na de minst gepasseerde verdediging met respectievelijk 1 en 2 doelpuntjes verschil. Dus in jou ogen is de verdediging van elke eredivisieclub een zwaar drama of lul je maar wat uit je nek of nog erger lul je de heren van vi maar een beetje na.dat is nog triester

26 oktober 2012 om 10:56

In de Eredivisie is bijna geen enkele verdediging top. Maar zeg nou zelf, even zonder je psv brilletje, die Marcelo en die Hutchinson dat kan toch echt niet? Je wint je thuiswedstrijdjes tegen NEC en Willem II er nog wel mee, maar in de uitwedstrijden komen ze al vaak in de problemen. Om over de Europese (uit)wedstrijden nog maar te zwijgen.
In de Eredivisie kunnen ze dat veelal camoufleren door een redelijk middenveld en een redelijke aanvalslinie, maar tegen de betere ploegen of tegen ploegen die thuis vol druk durven zetten komt die achilleshiel bloot te liggen.

Psv heeft gewoon een zeer matige defensie, daar hoef je niet echt voor opgelet te hebben. Maar ik heb er alle begrip voor als jij dat niet wil bekennen.

25 oktober 2012 om 23:08

Bommel word erg gemist doordat Toivonen er ook niet is. Een afwezige middenvelder kan PSV veroorloven om weg te vallen maar 2 is gewoonweg teveel. Er staat nu gewoon een middenveld van gem. 21 en normaal ligt dat gem. veel hoger

Ik had het alweer zien aankomen. Ajax speelt een gelukkige wedstrijd en pakt, fantastisch voor het Nederlands voetbal, een onverwachte overwinning op City en we beleven een dag later weer een ramp avond in de Europa League.
Na Twente het debacle van Psv. Wat waren die slecht zeg...dat het contract van die Marcelo verlengt is, of gaat worden? is echt volstrekt onbegrijpelijk... Wat een stelletje prutsers bij elkaar daar achterin zeg. Zo blijkt maar weer, als ze bij Psv niet alle 11(!!) 120% inzet tonen krijgen ze het gewoon heel erg lastig en dat bleek vanavond maar weer.

Schandalige wedstrijd. Als er dan 2 niet goed spelen, is het meteen helemaal niks meer. Wijnaldum, Willems en Matavz waren schandalig slecht. Marcelo blijft qua opbouw en interventies een lachertje en ook Derijck was helemaal nergens bij de tegengoal. Ze moeten zich echt schamen. Pure onderschatting en geen enkele vorm van werklust (behalve Strootman, de enige met de intentie om strijd te leveren en goed te voetballen). Om ziek van te worden dat het ieder jaar een aantal keer misgaat in van die zaad wedstrijden zoals vandaag.

Wat een slechte wedstrijd van PSV zeg bedroevend. Ik las vandaag nog dat United 18 miljoen voor strootman wil betalen nou weg ermee 18 miljoen pakken weg die man was slecht zeg. En dan Willems hahaha hoe kan die man voor PSV spelen eigenlijk? Alle ballen die hij kreeg leverde hij in. En dan Lens die man mag ook voor mij weg als er een goede bod komt meteen verkopen ook drama. En die Narsingh of Wijnaldum die zeuren dat ze niet spelen nou ga eerst leren voetballen dan pas vragen om een basisplaats. Slechtste wedstrijd die ik ooit van PSV heb gezien.

25 oktober 2012 om 23:12

Willems moet je niet afrekenen, die jongen is nog absoluut een jong talentje en mag zijn slechte wedstrijden nog hebben. Lens? Man, dat is de man in vorm; hij mag gekke momenten hebben maar zet daar momenteel gewoon heel erg veel tegenover wat PSV nodig heeft. Verder ben ik het wat betreft bedroevende wedstrijd met je eens uiteraard.

25 oktober 2012 om 23:39

Nou ben er niet met jou eens. Willems speelt bij PSV al 1 jaar lang en is een basisspeler bij de Nederlandse elftal. Dus je mag hem best wel aanpakken. Hij is gewoon een drama punt. En Lens WAS de man in vorm maar vandaag heeft hij helemaal niets laten zien behalve een lucky goal.

26 oktober 2012 om 00:20

al 1 jaar lang, omdat Tamata en Pieters geblesseerd raken. En nog altijd 18. Oeoeoe, wat is dat een ervaren speler nu zeg. Hij heeft zichzelf niet geselecteerd bij Oranje. Ik zeg niet dat je hem niet kan aanpakken maar je mag wel iets zuiniger zijn op dat soort jonkies... En Lens' vorm is dus na deze wedstrijd helemaal voorbij, strik erom en verkopen maar? Man man man..

25 oktober 2012 om 23:29

Ik ben nog geen fan van Willems, maar schrijf het niet zo snel af. Die gozer is hartstikke jong en potentie heeft hij wel. Wat hij op het EK deed is me een raadsel, maar dat vond ik van wel meerdere beslissingen van Mark van Berwijk.
Iedere jonge speler krijgt te maken met een dip en om beter te worden moet je soms door diepe dalen gaan... gun die gozer wat tijd.

Tja, jammer. Het kan niet altijd feest zijn. Toch mooi geklommen naar de tweede plek in de poule
Nu verder naar zondag. Competitie is veel belangrijker dan EL.

25 oktober 2012 om 23:25

Zowel tegen Willem II als tegen AIK was het bizar matig , ik geloof dat de EL bagatelliseren niet echt op zijn plaats is. Als PSV de groepsfase niet overleeft levert het een wanprestatie , en die kans is na vandaag zeer reel geworden. Schijnbaar speelt Napoli met de rekenmachine in de hand , terwijl Dnjepr aan een simpele zege op AIK thuis genoeg heeft. PSV zit serieus met een probleem als je eens rustig begint te rekenen.

Slecht voor je positie op de Europese ranglijst , slecht voor het Nederlands voetbal.

26 oktober 2012 om 00:01

Achja, iedereen rekende vandaag ook op een overwinning voor Psv. Zo zie je maar voetbal is onberekenbaar.
PSV haalt al jaren de meeste punten voor Nederland binnen. Een jaartje minder in Europa, kan ik mij niet druk over maken. En met mij velen, gezien de belangstelling voor die Europa League wedstrijden in Eindhoven.
Dan maar een "wanprestatie" en volop richten op de Nederlandse competitie. Hebben Twente en Ajax ook geen voordeel ten opzichte van PSV van hun waarschijnlijk vroegtijdige uitschakeling.
Tegen Willem II was het inderdaad het eerste halfuur dramatisch.

26 oktober 2012 om 01:11

Natuurlijk jongen. Is dit werkelijk het beste excuus dat PSV supporters kunnen verzinnen? Een heel seizoen voor Europees voetbal spelen maar als je het eenmaal speelt er zeker niks om geven?

Ik weet niet of je het doorhebt maar de 1/4 finale van de EL behalen dat levert je al snel 4-6 miljoen op (reccetten, sponsorinkomsten, prijzengeld, merchandise etc). Geld dat PSV heeeeeel hard kan gebruiken na 35 miljoen verlies in 2 jaar. Daarnaast levert het je ook Coefficiencypunten op. Coefficiencypunten die heel belangrijk zijn in de verdeling van de potten bij de loting. Meer punten betekend een makkelijkere loting met als resultaat dus waarschijnlijk meer winst wat weer meer geld, prestige, punten en bekenheid oplevert. Want in pot 2 of pot 3 zitten bij de CL of pot 1 of pot 2 in de EL dat is een heel groot verschil.

26 oktober 2012 om 09:57

Raar dat Brands en Sanders meermaals hebben aangegeven dat de EL amper zorgt voor geld, maar jij zult dit vast beter weten dan zij... Desondanks moet PSV hier natuurlijk gewoon winnen. Ik heb alleen de tweede helft gezien, maar die was ook zwaar ongelukkig. Er miste een stukje scherpte in de laatste pass, maar AIK is in totaal 2 keer op de helft van PSV gekomen. Dat maakt voetballen ook erg lastig, zelfs Barcelona heeft er moeite mee.

Lachwekkend resultaat, geen andere woorden voor. Geen enkele speler haalde hun niveau, en het doelpunt is nog lachwekkender. Hoe kan die speler van Solna zo makkelijk scoren? Het leek net of de verdediging van PSV er helemaal niet was. Echt een vervelende avond voor het Nederlands voetbal

Wat is het toch de afgelopen jaren met die enorme wisselvalligheid. Spelen de mooiste wedstrijden met de beste uitslagen, maar zetten daar met veel te grote regelmaat weer wanvertoningen tegenover. Ik heb lang gedacht dat het met een mentaliteit te maken had die Rutten niet goed kon aanpakken en Advocaat de juiste man was. Ik geloof nog steeds in dat van Advocaat, dus is er blijkbaar iets anders mis met de selectie. Maar het is geen gebrek aan kwaliteit, dat is het nog ergste, waar zit dan het lek? Ik weet dat de verdediging makkelijk is om op af te geven, maar zoveel krijgt PSV niet eens tegen. Het is gewoon de ene wedstrijd prijsschieten en genot van creatief voetbal, en enkele dagen later staan ze alleen maar buitenspel en komt er gewoon niets meer uit. Duidelijk is wel het belang van Toivonen en van Bommel, opnieuw. Toivonen is wat mij betreft sowieso opgeleefd (in zijn gehele rol, scoren deed hij al) sinds van Bommel erbij is als aanvoerder. Maar Psv: we moeten het dit seizoen doen met Wijnaldum en een van Bommel die straks aardig wat wedstrijden gaat missen nog, door kleine blessures die bij z'n leeftijd horen en de kaarten die hij onherroepelijk nog zal krijgen. Dus wen er potverdrie maar aan! En snel wat! Dit jaar moet het echt gaan gebeuren, n a al die investeringen en in het jaar straks van het 100-jarig bestaan. Ik kan me niet voorstellen dat het werkelijk motivatiegebrek is, maar wat dan? Onzekerheid? Wie het weet vertel het me.

25 oktober 2012 om 23:29

PSV begon vandaag met één zelf opgeleide speler (van Ooijen) en eindigde er met nul. Voor het overgrote deel zien de overige spelers PSV als opstap naar iets groters en beters. Steeds wanneer het aankomt op trots, doorzettingsvermogen, wil om te winnen geven deze spelers niet thuis. Daarmee betaald PSV de prijs van het zijn van een koopclub, met een zeer beperkte eigen identiteit, geen voetbalvisie, geen huisstijl, niets dan resultaten om trots op te zijn. Blijkbaar heeft een club meer nodig om spelers te inspireren om alles te geven wanneer het er op aankomt.

26 oktober 2012 om 00:22

maar hoe verklaar je dan de succesperioden van Psv. PSV is altijd meer scouting dan opleiding geweest, dat is gewoon zo. Maar dat leverde zelden een (langdurige) situatie zoals deze op. Lijkt me sterk dat toen "de concurrentie gewoon heel slecht was". Daar wordt je niet zovaak kampioen mee.

26 oktober 2012 om 00:33

Nee hoor, de succesperioden zijn de keerzijde van de medaille. PSV heeft altijd hele goede voetballers gehad. Op het moment dat daar een lopend team van te maken is, kunnen ze prima voetbal spelen, ook nu nog. Soms zelfs zo goed dat er geen echte tegenslagen waren om het hoofd te bieden.
Daarnaast heeft PSV bij tijden wél spelers gehad die zich met de club identificeerden en door het vuur gingen voor Psv. Cocu, van Bommel, Bouma, Waterreus, van Nistelrooij waren allemaal spelers die de club in hun hart hadden zitten. Dat ontbreekt nu volledig.

26 oktober 2012 om 09:47

wat dacht je van bij de concurrenten de beste spelers weghalen dat is het verhaal van die succesperiode. dat willen ze nu achterhalen door die miljoenen uitgifte wat ze gedaan hebben. soms gaat dat niet op. als ze bij de eerste 2 komen dit jaar en CL inkomsten hebben gaan ze dit wederom herhalen. Dag jeugd dag toekomst visie van het groepje spelers komen er al 3 van buitenaf Cocu bij Vitesse toen weggehaald, Nistelrooy bekend denbosch Heerenveen, Bommel fortuna.

Hahaahah wat een drama.br Die verdedigers van psv kunnen beter gewoon stoppen en zich aanmelden bij een amateurvereniging want dit sloeg nergens op.

Zo slecht zo slecht? Ik hoop dat advocaat, locadia als schaduw spits dit kan gewoon niet dit is gewoon slecht

25 oktober 2012 om 23:29

Ik denk dat het gewoon met sommige spelers te maken heeft wanneer ze slecht presteren want het is gewoon nooit constant met dit PSV en Wijnaldum laat eigenlijk zien dat het nog maar een amateur is en Matvaz kan geen knikker raken als spits en kan alleen maar buitenspel staan. Hier kun als trainer erg weinig van doen en het had niet aan Rutten gelegen want die doet het nu met Vitesse erg goed. Ik denk dat PSV zich niet gaat plaatsen als ze weer zo spelen tegen Solna.

25 oktober 2012 om 23:38

ik zeg altijd, je kan er wel een mourinho er bij hebben maar als de team niet wilt voetballen heb je er niks aan

Soms loopt het ff niet en daar waren we vanavond getuige van.
Ik ben er nog niet zo ongelukkig mee want dickie zal een paar dagen lopen tieren over de herdgang en de boel weer op scherp zetten voor zondag.
Die wedstrijd is vele malen belangrijker dat dit potje.
Gewoon as zondag weer winnen om de reeks in de competitie voort te zetten.
Niks aan het handje zulke wedstrijden heeft iedereen.
Bovendien moet de ploeg wennen aan het feit dat er ff wat anders gevraagd wordt vooral op het middenveld na het wegvallen van de twee giganten.
In de el is alles nog mogelijk dus voorlopig daar geen drukte om maken.
De competitie daar moet het gebeuren.

26 oktober 2012 om 01:00

Ja ja ja ja ja die onzin kennen we nu wel. Je speelt idd een heel seizoen voor Europees voetbal om er dan niks om te geven. Prestige, aanzien, naamsbekendheid, respect is allemaal onbelangrijk. En PSV is financieel natuurlijk ook zooooo sterk dat ze de 5-6 miljoen van de EL makkelijk kunnen missen.... volgende verkoop de gebakken lucht rondom het stadion of wat??

26 oktober 2012 om 09:01

@ajacied777

man man wat loop jij een onzin uit te kramen zeg.wat moeten ze bij PSV dan doen? Hun beste spelers verkopen,veel geld op de bank, een middelmatige selectie neerzetten en blind achter de filosofie van iemand uit de prehistorie aanlopen?dat is precies namelijk wat jou clubje aan het doen is en als die zo door gaan spelen ze volgend seizoen niet eens europees voetbal. Tjs en dan valt er niets te verkopen omdat ze niets in eigendom hebben...oh wacht even ..toch wel iets een schuld van de beursgang maar die kunnen ze niet verkopen maar moeten ze aankopen en daar is zelfs geen geld voor

26 oktober 2012 om 09:42

dat clubje heeft wel mooi van City gewonnen en is al 2 jaar op rij kampioen van NL, heeft een eigen filosofie (hoef je het niet mee eens te zijn), krijgt bewondering uit het buitenland, heeft eigen kapitaal en heeft het kampioenschap nog in eigen hand! toedeloe frustie!
Beursgang is geen schuld trouwens en grond verkopen van je stadion waarin je wel mag blijven spelen is directe hulp van de gemeente. Ajax betaalt huur voor het stadion , iets wat psv nu eigenlijk ook doet.

Man man wat een schandalige vertoning van Psv, er zat totaal geen enkele gedachte achter. Wat wel zeker is dat PSV alles eraan moet doen (als dat nog mogelijk is) om Toivoinnen bij te laten tekenen. PSV mag hopen dat er tijdens de winterstop geen club voor hem komt. Trouwens waarom bracht advocaat die twee jonge aanvallers niet in het veld, gewoon alles of niets spelen.

Wat was dit weer eens belabberd zeg.
En Marcelo...die heeft er ook niks van geleerd en gaat het ook niet leren.
Speel 10 keer zo een bal en Marcelo gaat 7/8 van de 10 keer in de fout.

Een driehoek met Narsingh, Hutchinson en Wijnaldum geeft alleen maar vraagtekens. Geen één durft wat te doen. Geen pass of steekpass...niks. Het enige wat ze dan doen is wachten...wachten...en weer achteruit. Het wordt tijd dat Wijnaldum zijn gepingel mindert, want zo wordt het ook niks.

Misschien een idee om Mertens trouwens als super-sub te gebruiken? Want vandaag bakte hij er niks van...lijkt me meer een mooi weer voetballer.

Enige spelers die van mij een voldoende krijgen, zijn Strootman en Lens.
ëén punt hier in Eindhoven levert ook niet veel op. Dan wil ik het zien hoe ze het uit gaan doen, als ze al zo moeilijk thuis spelen.

25 oktober 2012 om 23:20

Hoe kan je Lens een voldoende geven!!! Dit was echt gewoon het niveau van hem van een jaar terug en dus echt niet om over naar huis te schrijven.

25 oktober 2012 om 23:27

Maak je niet druk de volgende ronde halen ze echt wel.zondag daar gaat het om.
Bovendien zijn ze net als in de competitie weer een plekje gestegen en hebben ze alles in eigen hand.
Dat het allemaal beter moet weten ze zelf ook wel.

Het is jammer dat twente heeft verloren, jammer dat psv gelijk heeft gespeeld. En prachtig dat Ajax heeft gewonnen.

Zie net de reactie van Dick en Strootman. Volgens mij vinden ze het vervelender dat Napoli heeft verloren en PSV dus alsnog 2e in de poule staat, dan dag ze zelf zo'n beschamende wedstrijd hebben gespeeld. Krijg er geen hoogte van en vraag me af wat ik er van moet denken.

Lens was echt de allerslechtste. Egoistisch,blind en technisch zeer zwak. Op eigen eer uit. Zeer treurig bij de uitzending van de wedstrijd was dat de regisseur steeds het dramatische kapsel van Lens in beeld bracht.,waardoor mijn mening over deze speler enigszins negatief werd beinvloed.

Bedroevend PSV vandaag. Elke tegenstander die compact speelt heeft een goeie kans tegen Psv. Dat blijkt maar weer eens. Slechte instelling bij de meesten. Strootman was de enige die nog er voor wilde gaan. Verder niemand een voldoende. Dat zegt genoeg. Advocaat moet trouwens eens stoppen met dat eeuwige geswitch. Willems heeft geen wedstrijdritme, Ooijen komt nog te kort en Matavz is een aanfluiting bij Psv. Lens op 9 en Narsingh op 7 vanaf het begin werkt beter.

Na een goede Champions League avond een dramatische Europa League avond.
Het is toch beschamend wat Psv hier op de mat legt.
Zonder van Bommel en Toivonen kunnen ze geen middelmatig clubje zoals Aik Solna van de mat spelen. Heel triest. Als je al zag hoe slap en traag de bal van A naar B ging.
Leek Twente wel, die ook goed is met wan prestaties leveren in Europa.
Die missen ook ver. Als zogenaamde top clubs zoals Twente en Psv een paar spelers missen, kunnen ze zelfs in de Europa League niet de grenzen over.
De achterhoede van Psv kan niet opbouwen, al doet Strootman op het middenveld wel zijn best, maar heeft nog niet de kwaliteiten om een spelverdeler te zijn.
Lens had ze dag niet, van lmatavz wordt je gewoon moe van. En Narsingh met zijn babbels dat hij er niet in staat, komt ook geen één keer langs die matige back. Het is echt een schande !!
Ik heb medelijden met Advocaat, wat moet hij met zón zooitje groot verdieners die hopeloos falen.
Je kan wel helemaal gek worden, maar Psv speelde er niet beter op.
Ik zeg straf training. Ajax deed veel moeite om de Nederlandse eer hoog te houden in Europa.
Maar Twente en Psv laten zich weer van hun slechtste kant zien, die slaphappen !!

Dit is ook de fout van advocaat hoe kan je na de wedstrijd van willem 2 van ooien daar zetten en matavs erbij dan speel je al met 11 tegen 9 dan vergeet ik zelfs nog wijnaldum.willems komt net terug van een lange blessure dus die neem ik het niet kwalijk.narsingh weinig goeds van gezien dan kan je beter depay daar zetten die is creatief genoeg

Soms zo goed maar te vaak wisselt PSV het af met een groot drama. Ik kan me daar zo aan kapot ergeren dat ik hier geen woorden meer aan vuil wil maken.

Het is verdorie toch te hopen dat PSV doorgaat in de El... Ajax zou prachtig zijn, maar PSV is het aan haar stand verplicht... Nederland zakt zo aardig af, en het wordt steeds moeilijker... Van Praag, waar blijven de Fair play regels?

26 oktober 2012 om 00:07

Fair play regels hebben toch geen kracht tegen een club als Aik?

Dacht zeker gister na Ajax dat FC Twente en PSV het een goed vervolg konden geven, maar dit van vanavond was wel heel treurig om te zien. Wat een dramatisch Europees jaar voor Nederland. Na een slecht EK plaatsen Vitesse, AZ, Feyenoord en Heerenveen zich niet eens voor de Europa League stellen PSV en FC Twente behoorlijk teleur.en zit Ajax in een hele zware poule in de Champions League waar het hopelijk straks kan doorstoten naar de Europa League, maar niks is zeker ondanks die prachtige overwinning op City. PSV mist van Bommel en Toivonen heel erg en verdedigend is het echt een drama. Jammer want we kunnen de punten goed gebruiken.

Slechte wedstrijd. Vond het spel trouwens redelijk ongeinspireerd.

Btw maar 14 000 toeschouwers? Te triest voor woorden.

Zo, daar gaan de punten die we gisteravond voor het Nederlandse voetbal hebben binnengesleept tegen Man.city.

26 oktober 2012 om 00:03

Die 3 puntjes heeft PSV de vorige keer al binnengesleept tegen Napoli. Twee dagen nadat Ajax er 0 pakte. Heft elkaar mooi op.

26 oktober 2012 om 00:57

Om te beginnen zijn het 2 punten voor de Coefficient en niet 3. Daarnaast 2 punten tegen een veredeld C team van Napoli of tegen het A-team van Man city is ook maar een klein verschilletje. Maar ach dit is het geweldige PSV dat het veel beter zou doen in de CL tegen Ajax. In een poule die niks voorstelt spelen ze amper iets klaar laat staan in de CL poule waar Ajax in zit.

26 oktober 2012 om 10:07

Ik weet niet of al je opgekropte frustraties op dit moment naar buiten komen of je altijd zo veel aversie hebt tegen Psv, maar welke PSV supporter zegt dat wij wel iets zouden klaar spelen tegen Dortmund, City en Madrid? Elk punt wat je daar pakt is een heel knap punt. Daarentegen heeft PSV de afgelopen jaren wel degelijk het leeuwendeel van de punten in Europa gepakt, en zo ook de punten voor de coëfficientenlijst.

26 oktober 2012 om 12:27

@de10

Correct , maar dat is iedere (zichzelf respecterende) Nederlandse topclub verplicht tegenover tegenstanders als FK Sibir , Hapoel tel Aviv of SV Ried. PSV heeft de afgelopen jaren keurig plichtmatig gewonnen van tegenstanders die een paar kopen kleiner waren en daarmee de punten veilig gesteld. Helaas vloog men iedere keer eruit tegen een serieuze tegenstander die er wat van probeerde te maken.

Maar ik geloof niet dat je als PSV zijnde daarmee enige legitimiteit verschaft om dit jaar zwaar ondermaats te presteren.

Bedankt he, weer wat kostbare punten door het putje gespoeld. Tjonge jonge.

25 oktober 2012 om 23:53

Maar AIK is een heel wat betere tegenstander dan Man.city is.........

26 oktober 2012 om 00:40

Net zoals dat Ado, AZ, Heerenveen ,heracles en Utrecht betere tegenstanders zijn dan Man City?
Jaar in, jaar uit haalde PSV de meeste punten binnen voor Nederland, maar dan was het "maar de Europa League" waarin dat gebeurde. En nu is het opeens schande dat PSV het ziet als "maar de Europa League" en minder punten pakt.
Dat PSV die EL maar lekker laat voor wat het is en zich op de competitie richt. Laat andere clubs maar eens een keer de meeste punten binnenhalen. Al zijn die ook nog niet zo geweldig bezig...

26 oktober 2012 om 09:37

dat psv punten voor nl pakte is waar maar vergeet dan niet te melden dat de jaren daarvoor Ajax ervoor zorgde dat NL 3 deelnemers in de CL mocht inschrijven.hoe dan ook : wanprestatie psv

je weet bij psv dit seizoen niet wat je kunt verwachten. De ene wedstrijd spelen ze de tegenstander compleet van de mat, de andere wedstrijd is het lamlendig en apathisch. Dit AIK solna is geen wereldploeg maar bleven vrij makkelijk overeind en hadden zelfs nog in blessuretijd nog de winst kunnen pakken. Verdedigend is het uiterst kwetsbaar wat ook wel weer bleek uit dat doelpunt van karikari wat een ploeg als psv nooit mag overkomen. Het is dat psv nu een rij wedstrijden in de competitie krijgt waarin het de wat mindere goden ontvangt anders heeft het een probleem. Vergelijk het programma dat ajax heeft gehad en wat het de komende tijd nog krijgt maar eens. Psv kan zich de komende weken geen misstappen permitteren tegen de op papier mindere tegenstanders. Immers ajax wordt niet warm of koud van een paar punten achterstand dat heeft het de afgelopen seizoenen maar bewezen.

Na die matige ' prestatie' van Twente, wat feitelijk Chadli, Tadic en negen kneuzen zijn, heeft PSV het nog kunnen overtreffen. Wat een aaneenschakeling van zachte passes, passes achter de man, slap de duels in gaan, misverstanden en andere onzin was dat. Die Zweden konden er echt niets van, normaal win je 6-0 maar als je zo slecht als PSV speelt dan ga je zelfs tegen een willekeurig bierteam het lastig krijgen. Strootman vond ik als enige ruim voldoende, van Ooijen speelde ook wel aardig. De rest, erbarmelijk met Hutchinson en Derijck als negatieve uitschieters.

Ik las overigens al ergens dat zowel Twente als PSV misschien wel liever snel worden uitgeschakeld in de EL, na vanavond klinkt die theorie niet eens zo heel onwaarschijnlijk.

26 oktober 2012 om 01:03

Natuurlijk want zowel Twente als PSV kunnen die 4-6 miljoen die ze in de EL kunnen verdienen gemakkelijk missen. Alsjeblieft zeg is dit het beste excuus dat de Twentenaren en Psv'ers kunnen verzinnen? Ik lig werkelijk in een scheur. Een heel seizoen spelen voor Europees voetbal en als je het dan haalt maar er niks van bakt maar met het excuus komen dat het ze niks interesseert. Daarom spelen zowel Twente als PSV wekelijks ook met hun sterkst mogelijke opstelling.....dat doe je nl altijd wanneer iets je totaal niet interesseert.

26 oktober 2012 om 01:15

Op zich kan je kritiek wel begrijpen, maar je reactie bevat zo veel onzin dat ik eigenlijk niet weet of het wel serieus is.

Mijn opmerking was daarover gewoon heel serieus en vorig seizoen heeft Twente al eens de EL laten schieten tegen Schalke, remember. Dus zo'n gekke gedachte is het niet.
Dan inhoudelijk, je kan niet 4-6 miljoen verdienen in de EL. In ieder geval niet totdat je de halve finales haalt. In de groepsfase krijg je per gewonnen wedstrijd een paar ton. Als je alles wint in de groepsfase kom je misschien aan een dikke miljoen, heel misschien twee. Trek daar nog eens de kosten af voor verre reizen naar bijvoorbeeld Dniprepretovsk of al die trapjes die Twente al heeft gemaakt en je houdt netto misschien een paar ton over.

Komt bij dat sommige trainers, beleidsbepalers, fans geloven dat een lange Europees avontuur punten in de competitie kost. Wat uiteindelijk een CL plaats kan schelen, wat weer veel lucratiever is als de El.

Daarnaast speelde PSV in ieder geval niet in zijn sterkste opstelling, bij lange na niet zelfs. Toivonen sowieso er niet, Derijck, Wijnaldum, van Ooijen en Matavz waren de laatste weken geen basisspelers en ook Willems heeft de laatste weken niet gespeeld.

Niet dat ik gelijk die theorie steun, maar ik vind het een interessante hypthese. Dat jij in een scheur ligt omdat je iet op een normale manier kan discussiëren zegt veel over jouw. Voortaan kan je beter niet op mij reageren als een normale reactie niet mogelijk is.

Ik snap er niks van, tegen (b-ploeg) Napoli staat het degelijk en fel. Nemen ze dit niet serieus? Je gaat toch altijd een wedstrijd in om te winnen? Ik geloof dat ze meer belang hebben bij de Eredivisie nu, maar dit begint toch een slepende kwestie te worden.
Als dit niet snel wordt opgelost worden ze een keer écht keihard van de mat gespeeld, en dan kunnen monsterscores niet meer uitblijven.

Wat een wanprestatie. En al helemaal zielig zijn al die Psv supporters hier die zeggen dat Psv de EL niet serieus neemt. Wrom spelen ze dan steeds met de sterkst mogelijke opdtelling? Hou toch es op met die wanprestaties en wanbeleid steeds goed te praten....

26 oktober 2012 om 02:17

haha volgens mij doet ajax dat ook na elke slechte wedstrijd door te zeggen dat ze een nieuwe weg zijn ingeslagen en dat dat tijd kost!

Het leukste zijn die mensen die zeggen ''zondag is belangrijker''. Blijf vooral zo doorpraten, dan kunnen we over 4 jaar de kampioen naar de voorronde van de CL sturen(waar ze kansloos zijn) en 1 naar de Euro League. Waar voetbal je dan nog om in die mickey mouse competitie?

Over de wedstrijd, zeer en zeer triest wat PSV liet zien, pijn aan mijn ogen. Het is dat Napoli het laat lopen, maar als zij willen winnen ze nog even hun thuiswedstrijden en ligt PSV eruit

Het moet zondag veel en veel beter. Wat was dit slecht zeg pff, zo ongelofelijk inspiratieloos. Het moet echt allemaal veel beter.

Jammer voor psv
Dat klinkt misschien sarcastish maar dat is het niet
Ik gun alle nederlandse ploegen succes in europa want je vertegewoordigt nederland in europa

Ook leuk vondt ik dat fans van andere nederlandse clubs vol lof spraken over ajax
Dat kan ik waarderen

En ik als ajaxied hoop dat ajax twente en psv succes gaan hebben in europa


Ontopic

Met alle respect vondt ik psv heel matig spelen het leek allemaal een beetje te nochelant

Volgende keer beter!

Triest! Zo maakt PSV het zich weer eens onnodig lastig. Nu moet PSV in de eerstkomende wedstrijden sowieso zes punten pakken, anders wordt het een heel listig parket...

Juist dit PSV is in staat om ver te komen in de EL, zeker als Van Bommel weer fit is. Jammer dat er een paar zijn die er weer eens met de pet naar gooien (of gewoon veel te slecht zijn voor het rood-witte shirt).

Hopelijk laat de selectie zich tegen FC Zwolle en de daarop volgende wedstrijden wel weer van haar goede kant zien...

PSV mmoet snel een oplossing vinden voor het wegvallen van Toivonen. Wijnaldum heeft de laatste weken een grote mond gehad in de media maar heeft het in de afgelopen 2 wedstrijden totaal niet waargemaakt.

26 oktober 2012 om 10:02

weer een speler halen lijkt me het meest passen in het beleid en visie van de club. toch genoeg geld in eindhoven

Wat een triest verhaal..... in eigen huis notabene met veel pijn en moeite een punt pakken tegen AIK uit Zweden, een club (met alle respect) dat doorgaans niets te zoeken heeft in Europa. Maar ja, dat geld eerlijk gezegd ook van Nederlandse clubs. Erger me dan toch weer aan mannen als Derijck (waarvan ik nog steeds niet snap wat PSV in hem ziet) en ook Wijnaldum (waarbij ik wel geniet, want wat valt deze jongen toch steeds weer door de mand). En dan Matavz, net elke keer weer niet. De enige die nog zijn mouwen opstroopt en zegt "kom op mannen..." is Strootman. Triest dat juist hij diegene was die zo nu en dan voor gevaar zorgde. Kan toch niet zo zijn dat PSV in elkaar stort als Toivonen er niet bij is, want dan kan je nog veel genieten de komede tijd van Psv. Jammer voor het Nederlandse voetbal.

Psv had toch zo'n geweldige selectie?? Meerdere Psv fans heb ik hier dit seizoen (begin) al horen opscheppen. En dan Ajacieden arrogant noemen. Psv: Ga je schamen! Neem een voorbeeld aan Ajax.

rustig allemaal we weten dat napoli de serie a belangerijker vinden dan de europa league we staan 2de dan zijn we ook door

wat een waardeloos slechte wedstrijd. Matavz nooit meer opstellen het team draait werkelijkwaar voor geen meter als hij in de basis start. Als pinch hitter kan het nog wel maar je speelt gewoon met 10 man als hij in de basis staat. Elke aanval is zo voorspelbaar als iets. Met Lens in de spits en narsingh op rechts gebeurt er ten minste nog wat en word er fatsoenlijk gecombineerd. Verder was de inzet echt waardeloos. Als dit het resultaat is van het missen van van bommel en toivonen dan wordt dit seizoen een top 6 klassering al moeilijk zat. Hoop dat ze zondag iets recht zetten maar ben er bang voor dat het wederom slappe hap wordt.

Mutumba en Karikari een woord Held.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren